Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäCannabia 
Päivämäärä:   14.1.15 14:37:50

Olen tässä jo moneen kertaan miettinyt laittaessani hevosia kuntoon laatuarvosteluita varten, että mitä kasvattajat odottavat kasveteiltaan jos ne laatuarvosteluun viedään? Onko sen oman kasvatin kanssa aina tähdättävä sinne I-palkinnolle, jos se esimerkiksi hevosen suvun puolesta olisi mahdollista vai riittääkö kasvattajalle se että hevonen käy hakemassa laatuarvosteluista sen II tai "vaan" III-palkinnon?

Itseäni on esimerkiksi alkanut kiinnostamaan se, että kuskaisin kaikki Ramantin hevoset (ne joilla mahdollisuus täysiin tai edes lähelle täysiin sukupisteisiin) laatuarvosteluihin.. Tässä kuitenkin piilee se pieni MUTTA - tekstit! Olen hyvin laiska kirjoittamaan, tai ei voi edes sanoa laiska, koska tämänkin vuoden puolella olen saanut kirjoitettua useita tuhansia sanoja tekstiä luonteiden, valmennusten ja päiväkirjamerkintöjen muodossa. Ideat ja inspiraatio ei vaan kertakaikkiaan riitä kirjoittamaan "täysiä" tekstejä n.200 hevoselle (tarkoitus kirjoittaa jokaiselle hevoselle fiiliksen mukaan vain n.100 sanan luonnekuvaus ja ehkä joku tynkä päiväkirjamerkintä), joten faktahan on se ettei tekstitön tai vajailla teksteillä oleva hevonen ole I-palkinnon arvoinen..

Arvostaako kasvattajat ylipäätään muita kuin kasvattiensa I-palkintoja? Onko hevosen omistajalla oikeus kuskata hevosensa laatikseen hakemaan esimerkiksi vain se III palkinto? Loukkaantuisitko kasvattajana siitä ettei kasvattisi omistaja näe vaivaa hevosen laatuarvostelupalkinnon - nimenomaan sen I-palkinnon eteen, vai riittääkö sinulle jos kasvattisi ylipäätään palkitaan? Entäpä sitten jos kasvattisi ostaja on luvannut viedä kasvattisi laatuarvosteluun.. Tarkoittaako se sinulle sitä että hevosen omistaja on luvannut että tavoitteena on I-palkinto?

Sana on vapaa :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   14.1.15 14:42:21

Suprantin kasvattien kanssa ollaan tyytyväisiä mihin tahansa palkintoon :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   14.1.15 14:43:17

Jo pelkästään se, että kasvatti pääsee laatuarvosteluun, on hieno juttu. Ei sillä ole ninkään väliä, mikä palkinto sieltä tulee. :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäMila11936 
Päivämäärä:   14.1.15 14:44:15

Lähettäjä: misery.
Päivämäärä: 14.1.15 14:43:17

Jo pelkästään se, että kasvatti pääsee laatuarvosteluun, on hieno juttu. Ei sillä ole ninkään väliä, mikä palkinto sieltä tulee. :)


Näinpä! :) Enkä edes kasvateiltani vaatimalla vaadi että siellä laatiksissa pitäisi pyörähtää. Se on vain plussaa minun silmissäni jos osallistujalistoissa törmää tuttuihin hevosiin. :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   14.1.15 14:44:36

Itse olen kasvattajana tyytyväinen ihan mihin tahansa palkintoon :) I-palkinto on tietenkin ihan huippu hienoa, mutta kyllä jotenkin mieltä lämmittää ne muutkin palkinnot :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäNatalia 
Päivämäärä:   14.1.15 14:45:00

Jos Silverloden kasvatteja viedään laatikseen niin kelpaa mikä palkinto tahansa :) Tosin laatiksia mä en koskaan vaadi kasvateilta ettei sen puoleen :D

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäPierre 
Päivämäärä:   14.1.15 14:45:43

Mulle se on se ja sama mitä mun kasvateille sieltä laatuarvosteluista saadaan, eli tyytyväinen olen myös niihin kakkos- ja kolmospalkintoihin :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   14.1.15 14:46:00

Mulle käy kanssa ihan mikä tahansa palkinto, jos mun kasvatteja ylipäätänsä laatuarvosteluihin viedään. En sitä mitenkään vaadi tai odota. Oon vaan ihan törkeen tyytyväinen jos mun kasvatti on edes päässyt siihen pisteeseen, että se ilmoitetaan laatikseen! :) Ykköspalkinto on vaan plussaa.

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

Lähettäjädumi 
Päivämäärä:   14.1.15 14:49:40

Kuten misery. sanoi, niin omastakin mielestäni jo pelkkä laatiksiin meno on hieno juttu ja arvostan sitä. :) Kaikki me harrastetaan omalla tavallamme ja ymmärrän jos joku ei jaksa/ehdi/halua kaikkea aikaansa kuluttaa ponien laatisvalmisteluihin.

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäSusanna. 
Päivämäärä:   14.1.15 14:50:48

Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että jos on tullut luvattua hevosen kuskaaminen laatuarvosteluun, se on se ja sama, mikä palkinto sieltä tulee, kunhan palkinto tulee. Omilta kasvateiltani en odota laatuarvosteluja, mutta toki mikä tahansa palkinto on aina mukava yllätys. Kaikki edellä mainittu pätee myös omiin hevosiini: useimmat käyvät laatiksissa, vaikka minullekaan tuo tekstien kirjoittaminen oikein urakalla ei aina oikein maistu. Ilman tekstejä tai vain pienellä määrällä tekstejä kuitenkin yltää hyvässä lykyssä kolmannelle palkinnolle, ja se riittää, ellei kyseessä oleva hevonen ole sitten silmäteräni. Loppujen lopuksi hyöty niin hevosen omille vanhemmille kuin jälkeläisillekin (kasvattajapalkintoihin en ota kantaa) on sama riippumatta siitä, saiko se hevonen nyt sen ykkösen vai jonkun muun palkinnon. Jokainen saa toki halutessaan tähdätä vaikka täysiin pisteisiin, mutta omalta osaltani en jaksa enää tämän enempää stressata moisesta: minun kasvattini ovat hyvän mielen virtuaalihevosia ja samaan pyrin muidenkin virtuaalihevosteni kanssa :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   14.1.15 14:52:35

Kaikki panostus ja jokainen palkinto on pelkästään hieno juttu. Miksi laatiksissa ja kantakirjoissa mitään kakkos- tai kolmospalkintoja jaettaisiin jos niillä ei ole mitään arvoa?

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäNatalia 
Päivämäärä:   14.1.15 14:52:41

No mä en koskaan ees muista että mitkä kasvatit on luvattu viedä laatikseen :D

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäTaciturn 
Päivämäärä:   14.1.15 15:09:36

Jos kasvatti on luvattu laatiksiin viedä niin ihan sama vaikka sieltä tulisikin "vaan" kolmospalkinto. Pelkästään se periaate että se sinne viedään on minulle ihan riittävää. Ykköspalkinto on aina pelkkää plussaa, mutta verraten siihen miten epäaktiivisia jotkut kasvatin omistajat osaavat olla niin se kolmospalkintokin tuntuu oikeasti ihan kunnia-asialta :D

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäJayness 
Päivämäärä:   14.1.15 15:12:01

Arvostan mitä tahansa palkintoa :) Sen III-palkinnon voi käydä vielä korottamassa jos haluaa. Esim. III-palkitulle hevoselle on helpompi saada lisää jälkeläisnäyttöjä ja täten tähdätä palkinnon korottamiseen, kun sillä on jo "alla" se III-palkinto jota itse ainakin arvostan vähän, toki II ja I palkinnot menee sen edelle mutta kuitenkin :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

Lähettäjäweem 
Päivämäärä:   14.1.15 15:28:22

Kolmonenkin on palkinto! Eli omien kasvattien kanssa iloitsen ihan jo siitä, että on viety arvioitavaksi :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

Lähettäjäfelissa @puhku 
Päivämäärä:   14.1.15 15:34:06

Mä tyydyn omienkin kanssa hyvillä mielin III-palkintoon :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

Lähettäjäyersinio 
Päivämäärä:   14.1.15 15:37:46

Oldfinion Dressagen kasvateissa ollaan myös tyytyväisiä kaikkiin palkintoihin. Pääasia, että käyvät osallistumassa :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

Lähettäjäyersinio 
Päivämäärä:   14.1.15 15:39:44

Ramant on esimerkiksi tosi hyvä esimerkki siitä millaiselle tallille todella mieluusti myisin kasvatin ja jos hevosmäärä on noin suuri, niin en todellakaan odota, että jokaiselle saataisiin riittävästi kisanneita jälkeläisiä ja tekstejä jotka oikeuttaisi ykköspalkintoon.

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäZiki 
Päivämäärä:   14.1.15 16:01:13

Muita kompaten sanon, että munkin mielestä on vaan hienoa jos kasvatti laatuarvosteluihin pääsee :D! Etenkin jos hevoseen on kuitenkin panostettu, esimerkiksi juuri kilpailuiden tai jälkeläisten kautta :) Ei ne tekstit välttämättä se pääasia ole ja etenkin jos on paljon muitakin hevosia joiden kanssa hääriä, niin en oleta että juuri MINUN kasvatilleni kirjoitettaisiin kaiken maailman supertekstit :D!

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäProcella 
Päivämäärä:   14.1.15 16:32:35

Itsekään en välitä, mikä palkinto sieltä laatuarvosteluista tulee, vaan olen jo silloin iloinen, kun kasvatin kanssa ollaan päästy siihen vaiheeseen, että se edes ilmoitetaan laatikseen. En siis mitenkään vaadi kasvateiltani laatiksia, vaan olen jo iloinen siitäkin, että se saa toimivat sivut. :D

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäMilja 
Päivämäärä:   14.1.15 17:16:00

Ei ole mullekaan palkinnolla väliä, on ehdottomasti omistajan päätettävissä millaista palkintoa lähtee laatuarvosteluista tavoittelemaan (jos lähtee). :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

LähettäjäCannabia@phone 
Päivämäärä:   14.1.15 19:19:35

Mä oon jotenkin pakonomaisesti aina stressannut siitä jos olen luvannut hevosen laatikseen viedä että jäädäänkin ykkösen alapuolelle (jos siis vanhempien puolesta mahdollisuudet parhaaseen palkintoon). Toisaalta itse kuitenkin olen samoilla linjoilla kun kaikki yllä, eli jos kasvatti jonkin palkinnon käy hakemassa olen tyytyväinen ja se ensimmäinen palkinto on vain kirsikka kakun päällä ;)

Nyt ehkä tämäkin asia omalla kohdalla aiheuttaa vähemmän "paineita" ja voin hyvillä mielin kuskata hevosia laatiksiin hakemaan myös muita kuin I-palkintoja (ja ehkä sitten tulevaisuudessa vaikka korottaa sitä palkintoa jos siltä tuntuu).. Tosin niihin aina tulee tähdättyä "lemppareiden" kanssa :D

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   14.1.15 21:17:24

Meikäläinen ainakin arvoostaa kaikkia kasvattien omistajia jotka jaksaa kilpailuttaa meikäläisen kasvatteja, vielä enemmän niitä jotka haluaa niitä käyttää jalostukseen ja kiikuttaa laatuarvosteluihin :)

Tarvittaessa mielelläni kirjottelen sen pienen pätkän luonnetta/valmennusta/päiväkirjamerkintää avuksi vielä :)

  Re: Laatuarvostelupalkinnot kasvateilla?

Lähettäjä_Larza 
Päivämäärä:   14.1.15 21:56:09

ite en hevosia pahemmin kasvata (vielä), mutta aikanansa omilta kasvateilta en vaatimalla vaadi laatiksia, mutta jos joku laatiksiin vaivautuu kasvattini kuskaamaan niin ei todellakaa ole laatiksen palkinnon suhteen mitään väliä onko I vai III :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.