Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu vol. 8

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   11.5.09 23:34:37

Edellinen tuli täyteen, linkki seuraavassa viestissä.

MiaC., en oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitit tuolla kysymykselläs :D

Re: Laukkaurheilu vol. 8

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   11.5.09 23:35:00

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=169563&t=169563

Lähettäjä: Marsupieni 
Päivämäärä:   12.5.09 01:02:41

Miten laukkakisojen tulokset arvotaan? Olen käsittänyt, että hevosten aikaisempi menestys vaikuttaa, joten perusarvonta tuskin riittää, mutta mitään ohjeita en tulosten värkkäämiseen ole löytänyt:(

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   12.5.09 01:10:58

Marsupieni, joissakin kisoissa aikaisempi menestys vaikuttaa, mutta itse ainakin arvon ihan tavallisella, lyhyellä arvonnalla :)

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   12.5.09 07:28:03

Marsupieni, tavalliset laukkalähdöt menevät ihan normaalilla arvonnalla, mutta Breeders' Cup, Triple Crown + Tiara, Dubai Sim Cup jne. arvotaan suhteutetulla. Arvonnat löytyvät selitettyinä tällä hetkellä vain Suurkilpailufoorumilta kunkin kilpailun omalta foorumialueelta.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   12.5.09 10:25:03

Lilyana: Meiltä Vista Ridgestä saa vuokralle myös muutaman tamman ja vaikka oriinkin vuodeksi.

Lähettäjä: MiaC. (koulu) 
Päivämäärä:   12.5.09 10:31:29

Nerith: niin siis miten selviää IRL lähdöistä mille rodulle lähtö oli? Vai selviääkö mitenkään? En nyt jotenkin millään osaa selittää selkeästi :D

Lähettäjä: Xnaiya 
Päivämäärä:   12.5.09 12:35:56

MiaC.
IRL lähdöissä usein erot käy selväksi matkasta. Tosin harvemmin päivän aikana juostaan useampien rotujen lähtöjä, mutta mikäli näin on niin esimerkiksi arabeilla olen nähnyt käytettävän lyhennettä PA (pure arabs) ja täysiverisillä TB (thoroughbred). Joillakin radoilla kilpailevat vain tietyt rodut.
Tietenkin merkinnät vaihtelevat maa kohtaisesti ja esimerkiksi Ranskassa käytettänee merkintää AQPS, joka viittaa muihin kuin täysiverisiin.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   12.5.09 14:29:55

Xnaiya:ltapa se vastaus tulikin. Enpä juurikaan osaa täydentää tuota.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   12.5.09 14:58:27

Paljon kiitoksia :). Nyt vielä odotan innokkaasti Tierran yhteydenottoa ja ponilaukkajaoksen muutoksia :).

Päivämäärä:   12.5.09 18:38:17

Ponilaukat siirtyvät LJ:n kanssa samaan osoitteeseen :)

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   12.5.09 22:42:39

Hieno juttu! Uskaltaako vielä mitään arviota heittää tuleeko tasot voimaan ja jos tulee niin kuinka pian?

Lähettäjä: average 
Päivämäärä:   12.5.09 22:45:22

mun mielestä niitä uskaltaa paiskoa kohkeilla

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   13.5.09 08:24:50

ATC:n osakilpailuiden tulokset nyt julkistettu, joten Main Dayn pää lähdön ilmoittautuminen voi alkaa. Elkee unohtako ilmoittaa oprianne, jos se on ansainnut paikan ison rahan kilvassa.

Katsotaan jos ensi kaudelle voisi vaikka tarjota jotain tammoillekin, jos tämä onnistuuu nyt kohtalaisesti. Part5 oli aika monta lähtöä täynnä, joka oli mukava yllätys näin arabilaukoissa.

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   13.5.09 10:18:15

Hmm. Koskakohan noista Trick Racehorsesin laukoista tulee tulokset. Ovat olleet 24.4. Pitääköhän sitä laittaa sinne viestiä, että minun hevoset ei osallistukaan, että saa niille sitten muita lähtöjä.

Päivämäärä:   13.5.09 10:32:21

Tässä kun katselen ketkä osallistuu Agave Plateen ja Chaseen, niin huomasin, että yksi mun risuesteillä kisaava tamma ei ole voittanut maidenia lainkaan! :O Kisaa nyt jo G1 tasolla. Sattunut mulla joku moka. Piti oikein tarkistaa sen kaikki kisat, mutta ei löydy maidenvoittoa. Ekassa lähdössään tullut 2. maidenissa ja sitten voittanut G3, G2 ja G1.

Kauheeta, :D Ei ole kyllä aiemmin tällaista tapahtunut. Mulla kun on muistiossa tarkasti kaikki kisat hevosilta tallella ja erikseen sivu, missä on kaikkien kilpailemistaso.

Mitenkä muuten olette tehneet noiden UG-lähtöjen kanssa? Mulla kun aika paljon Maiden-tason hevosia (mm. taukoilun takia), niin ei meinaa löytyä tarpeeksi lähtöjä. Olen sitten ilmoittanut niitä UG-lähtöihin. Jos UG on tullut voitto, niin olen siirtynyt kisaamaan Grade lähtöjä (sukuluokituksen mukaan). Eikös tuo kuitenkin ole ihan sallittua?

Päivämäärä:   13.5.09 11:10:17

Mira, UG-lähdöstä saatu voitto EI ole sama kuin maidenlähdöstä saatu voitto! Eli maidenista pitää AINA saada voitto, jotta voi siirtyä allowanceen ja Grade tasoille.

Sasnakissa sellaiset hevoset siirtyvät avoimiin eli ungraded lähtöihin, jotka eivät ole edes 3-vuotiskaudella voittaneet maidenissa.

Täytyypä pitää silmällä tuon Trickin anomuksia jatkossa.. Uusia kilpailuja on turha anoa jos edellisten tulokset jäävät noin roikkumaan.

Päivämäärä:   13.5.09 12:17:22

Okei. Ajattelin vain, kun eikös maiden ole tarkoitettu hevosille, jotka eivät ole voittaneet. (Suoraan LJ:n sivuilta: Maiden - hevonen, joka ei ole koskaan voittanut)
Jos hevonen on voittanut UG-lähdössä, niin ei se minun mielestä ole enää oikeutettu kisaamaan maidenissa.

Päivämäärä:   13.5.09 12:40:09

Nyt äkkiä katsoin, niin ei mulla kyllä noissa tällä hetkellä kisaavissa ollu ku kaks jotka on UG-lähdön voittanut ja toinen niistä on sen jälkeen vielä parissa maidenissa ollut ja voittanut jälkimmäisen niistä. Toinen taas on ug-voiton jälkeen osallistunut g3 tason lähtöön ja siitä on tullut voitto. Tosin ehkä sillä voisi kisata vain noita ug-lähtöjä.

Katsooko joku pahalla, jos ei ole maidenvoittoa, ja kisaa silti gradelähdöissä? (Itsellä kun on ainakin tuo yksi moka sattunut ton risuesteitä kisaavan kanssa, niin ajattelin kysyä. Sillä on neljä lähtöä, joista ensimmäinen on se Maiden (2. sija) ja loput kolme on voittoja (g3, g2, g1). Tuntuisi jotenkin tyhmältä kisata se unohtunut maidenlähtö nyt enää, kun on jo g1 voittokin.)

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   13.5.09 13:15:09

Mira: En vaivaisi päätäni asialla. Antaisin olla. Onhan niitäkin joukossa, jotka siistivät hevostensa tuloksista kaikki ei sijoitukset pois ja niitä, jotka kun Grade-järjestelmä tuli halusivat hevosensa samantien G1-lähtöihin ja vain ilmoitti ne sinne. Joten jos joukossa on yksi inhimillinen erehdys, niin en nostaisi siitä ongelmaa.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   13.5.09 13:49:50

Vista Ridge etsii jalostukseen muutamaa ori ns. muista roduista. Jos sinulta löytyy tallistasi kohtuullinen arabi, angloarabi tai quater ori, joka olisi jalostuskäytössä. Toive olisi vähintään G2 taso, mutta jos suvussa laukkureita, niin en ole niin tarkka tästä.

Laita vaikka meiliä tai tänne viestiä, niin katson oriit lävitse

Päivämäärä:   13.5.09 17:31:47

nosto

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   13.5.09 17:45:07

Tosiaan, mainostellaan taas niitä Amelien NJ-näyttelyitä. Angloarabiluokassa olisi tilaa, samoin quarter-luokassa ja appaloosa-luokassa eli jos jollain laukkaihmisellä on rakennekuvallisia otuksia, niin ihmeessä mukaan!

(linkki seuraavassa viestissä)

Päivämäärä:   13.5.09 18:01:36

Itselläni ainakin UG voitto on vastannut maiden voittoa, koska maidenhan on nimenomaa ei koskaan voittaneille.
Enkä näe varsinaisesti mitään ongelmaakaan tässä, koska kaikki maiden, allowance ja ungraded voittajat luetaan Laukkajaoksen sukuluokituksessakin UG pohjalle. Ei, en myöskään usko että tämä jotenkin muuttaisi ihmisten kisaamista. Itse ainakin mielummin juoksutan hevoseni maidenista läpi, mutta joidenkin kohdalla sitten tulee juostua sitä UG tasoa jo senkin takia, että sopivaa maidenia ei löydy.

Päivämäärä:   13.5.09 19:39:02

LJ:n sivuilla sanotaan kyllä seuraavaa:
§ Hevosella täytyy olla maiden -lähdön voitto, jotta se voi edetä korkeammille tasoille.
§ Maiden -lähtö on kaikille pakollinen, jonka jälkeen siirrytään vanhempien mukaisesti tasoille, josta edetään normaalien tasosäännösten mukaan eteenpäin ( = voitto tasolta, jonka jälkeen voidaan siirtyä seuraavalle tasolle)

Ungraded -lähdön voitto EI ole sama kuin maidenlähdön voitto. Vaikka maiden, allowance ja ungraded voittajat luetaan Laukkajaoksen sukuluokituksessakin UG pohjalle, se ei siltikään tarkoita että UG lähdöstä voidaan pompata allowanceen tai grade lähdöihin.
Pitääkö tästä laittaa vielä selvemmin LJ:n sivuille mainintaa.

Lähettäjä: Eve 
Päivämäärä:   13.5.09 20:26:09

Jos jollakin on kiinnostusta pienelle projektille, tarjoaisin http://www.geocities.com/cchevoset/sokru.htm (jos osoite ei toimi, niin http://www.rangre/webs.com/hevoset.htm tuolta löytyy linkki) SB Sugar Lightia :) täysiverinen ori, ollut estekentillä ja nyt tarpeettomana jo pidempään. Jos kiinnostuksesi heräsi, niin Rangren kautta http://www.rangre.webs.com löytyvät yhteystiedot josta mut saa kiinni =)

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   13.5.09 21:22:40

Tosin LJ:n sivulla lukee myös tuo Miran antama ote: "Maiden - hevonen, joka ei ole koskaan voittanut"
Tämän mukaan ungraded olisi siis suljettava hevosilta joilla ei ole voittoa edes maidenista, koska ungraded voiton jälkeen ei maidenissa saa kilpailla.
Lisäksi mielestäni voitto kuin voitto vastaa sitä voittoa (tämähän nyt on tyystin selvää). Maiden = neitsyt voiko olla "neitsyt" mikäli on voittanut? Ei.
Maidenhan siis jo määritelmänäkin sanoo että lähtöön osallistuvat vain ei voittaneet hevoset jos on voittanut ei voi osallistua.

Ungraded tiettävästi otettiin alunperinkin käyttöön korvaamaan vanhoja kaikille avoimia lähtöjä eli niitä tasottomia. Tässä maailmassa elin jo silloin kun näistä muunnoksista puhuttiin ja alunperinhän tuota UG tasoa oltiin jopa jättämässä poissa, koska se tosiaan vastasi avointa lähtöä. Minkä takia nyt pitäisi tulla siihen tulokseen, että UG-lähdöt eivät siis voisi toimia maiden lähtöinä samaan tapaan kuin maidenit toimivat?
Olisihan se tuhotonta typeryyttä, että hevonen jolla on 15 startista 10 voittoa ungraded tasolta olisi pakotettu osallistumaan vielä maideniin ja pahimmillaan tämän jälkeen allowanceenkin, jotta se saisi ikinä jonkin grade arvon itselleen.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   13.5.09 21:33:22

Innostun taas varmaan ihan liikaa, mutta heti kun ponilaukka osio toimii, niin Grdotaan tulee laukka-RBSH:iden lisäksi laukka-VRP:itä (virtuaali ratsuponi), lähinnä RBSH (joissa väh. 50% xx:ää) ja welsh b tai wpb risteytyksillä. Eli saan ns. venäläisiä ponejakin :D.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   13.5.09 21:39:21

Hoo mäkin hankin sit jotain poneja :D varmaan kanssa ratsuponeja.

Päivämäärä:   13.5.09 21:47:01

Se on varmaan tulkinnallinen asia, tuo ungraded lähtö. Minä tulkitsen sen nimenomaan sellaiseksi lähdöksi mitä ennen grade järjestelmää juostiin. Pidän maidenia ainoana porttina grade tasoille eli periaatteessa ug lähdöt ovat "irti" grade järjestelmästä. Nimi ungraded on hieman harhaanjohtava.

Jos hevonen olisi esim. kilpaillut 15 starttia ja niistä yli puolet viimeisintä lähtöä avoimissa eli ug -lähdöissä, ja saanut sieltä pari voittoa ja muutaman sijan, onko se silloin Grade tason hevonen? Joo, ehkä statistiikaltaan voi verrata huonotasoisiin G3 menijöihin joilta se maiden-voitto löytyy, mutta silti. Minusta avoimet eli UG ja grade tason lähdöt voisivat kulkea erillään, eli valitaan joko se maideneissa loputtomiin tahkoaminen tai vaihdetaan jossain vaiheessa UG lähtöihin ja mennää sitten vain niissä. Muutama UG tason arvolähtökin löytyy ja tarkoitus olisi, kuten muitakin, lisätä niiden määrää.

LJ:n sivuilla ja on taidettu ihan yleisestikkin uusia opastaa nimenomaan siihen, että maidenista pitää saada voitto. Aika hassua että tulee esille nyt tämmöistä että UG rinnastetaan maidenin arvoiseksi!

Ehkä tästä pitäisi laittaa laajempikin keskustelu Galloperille ja katsoa mihin väliin ihmisen sijoittavat UG lähdöt Grade asteikolla, vai sijoittavatko mihinkään väliin. Yllä oleva on täysin minun omaa mielipidettäni.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   14.5.09 11:04:23

Jos LJ:n linja on tiukka ja tarkka näissä, niin miten LJ asennoituu näihin omistajiin, jotka ovat siirtäneet hevosensa suoraan kilpailemaan G2 tai G1 tasoille ilman maidenia? Itse selatessani viime kaudelle siitosoria, jolla astuttaa muutama tammani, niin törmäsin tähän, koska jos hevosella ei ole maiden voittoa, niin eihän se tällöin voi saada grade tasoakaan tämän keskustelun perusteella.

Päivämäärä:   14.5.09 11:31:49

Tuleekos muuten ponilaukkajaoksen sääntöihin muutosta ja tuleeko niistä jotain keskustelua? (Täytyy kysellä, kun varmaan nekin aloitan, jos nuo minun ponini niitä saavat sitten kisata. Lopullisessa rodussa, kun tulee olemaan se 37,5% laukkarotuja.)

Päivämäärä:   14.5.09 11:49:17

MilliM., Ei tietenkään hyväksyvästi. Mutta koska minun aikani on rajallinen en voi mitenkään valvoa sitä miten porukka hevosiaan kilpailuttaa. Täytyy vain luottaa siihen, että mennään kaikki niillä säännöillä mitä LJ:n sivuilta löytyy. Tähän UG asiaan nyt vedin selkeän mielipiteeni. Siitä voidaan vielä keskustella lisää jos asiaa on.

Jos viittaat tuolla suoraan G1 lähtöihin ilmottamisella niitä grade-järjestelmän alkuaikoja, niin silloin oli vielä todella epäselvää miten toimia. Muuttuivathan nuo kriteeritkin pari kertaa ennen kuin ovat nyt asettuneet tuollaisiksi mitä ovat. Alussa mm. Cullamoresta ilmoitettiin hevosia suoraan grade tasoille ilman maidenia. En ole kyllä henk. koht. törmännyt nyt ainakaan vuoteen pariin, että löytyisi omistajia jotka noin tekevät.

Joka tapauksessa, säännöt ovat tuollaiset. LJ:llä ei kuitenkaan ole antaa mitään sanktioita siitä ellei sääntöjä noudateta. Kaikki perustuu kuitenkin luottamukseen.

Mira, kyllä niihin varmaankin tulee. Tierran kanssa sitten keskustellaan niistä kunhan sivut saadaan kuntoon :) Ei niistä varmaankaan kovin tiukkoja aluksi tule, esim. veriprosenttien yms. kanssa, koska homma on kuitenkin aika alussa vielä.

--

Nicanor voitti eilen maidenin nurmella ylivoimaisesti! Saa nähdä minne se ilmoitetaan seuraavaksi.

Päivämäärä:   14.5.09 12:54:57

En sitten tiedä, pitäisikö UG-lähtöjen osalta sääntöjä tarkentaa, tms. Pitäisikö päättää jokin voittomäärä UG-lähtöihin, millä voi sitten edetä tasojakin. (Esim. 1-3 voittoa UG:stä että pääsee sukuluokituksen mukaiseen tasoon kisaamaan.) Vaikka toisaalta tuolloin tuo homma voisi mennä vähän liian hankalaksi.

Pitäisi saada Stormskyn sivut kuntoon joskus. Hevosista pitäisi myös päättää, mitkä menee jalostukseen, mitkä myydään ja mitkä ruunataan, yms. Sitten kun mulla on noita maiden-tason hevosia 7-vuotiaissakin, niin pitäisi päättää mitä niiden kanssa tehdään. Siirtyäkö vaikka risuesteillä, vai mitä ihmettä tehdään, :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   14.5.09 14:27:25

Onhan tuo maiden/UG tosiaan tulkinnallinen asia, mutta minusta on outoa väittää, että maideniin menevät vain ne, jotka eivät ole voittaneet koskaan yhtään missään. Sivuillahan kuitenkin erikseen lukee, että maiden-voitto ON PAKOLLINEN KAIKILLE. Tuon säännön takia minä tulkitsen "maiden: ei voittaneille" niin, että tällä voitolla tarkoitetaan juuri maiden-voittoa.

Ja jos sinä tulkitset sen toisella tapaa, niin miksi ihmeessä et ole ottanut yhteyttä LJ:n säännöistä vastaaviin, koska silloinhan säännöissä on ristiriitaisuus (miksi vaatia maiden-voitto kaikilta, jos kerta UG-voitto riittäisi kilpailemaan toisella tasolla).

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.5.09 14:42:12

Mä en kommentoi tohon UG/Maiden juttuun mitään, mut on pakko sanoa että oli hieno voitto Nicanorilta. Se vaan lasketteli voittoon ilman mitään haastetta. :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.5.09 14:47:36

Aina unohdan jotain. -.- Eli sori spämmi, mutta pitää lisätä että eikö La Ville Rougella ole taas vierellään 2009 varsa Dynaformerista? :)

Päivämäärä:   14.5.09 15:00:53

tangerine, juu on sillä, taas orivarsa :D Ja on astutettu edelleen Dynaformerilla. Toivovat kuulemma tammavarsaa.

Lähettäjä: Tierra (koulu) 
Päivämäärä:   14.5.09 15:14:18

PLJ:stä voin sanoa ainakin sen verran että alkuun ei tule kovin dramaattisia sääntömuutoksia. Katsellaan Nerithin kanssa mitä tehdään, mutta ei ainakaan yhtä laajoja (vai miten sen kuvailisi) tule säännöistä kuin hevospuolella. Saa nyt nähdä mitä tulee :)

Päivämäärä:   14.5.09 20:32:25

Nostellaanpa tätä

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   15.5.09 10:49:57

Nosto

Päivämäärä:   15.5.09 19:19:43

Meitsillä alko kesäloma \o/
Tai no muutama koulutehtävä ois... ja tiistaina mahdollisesti töihin :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.5.09 19:23:34

Ihan epistä Nerith. :/
Mulla vielä kaks viikkoa koulua, molemmat koeviikkoa. :D Mut onneks ens viikolla kolme päivää kouluu ja meen vaan kahtena päivänä sinne.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.5.09 21:44:58

Ne ketkä seuraavat, kukas on suosikkinne Preaknessissa? :) Ite kannatan tammaa, mut saas nähdä miten juoksee orei vastaan ja kun lähteekin ihan ulkoportista (lieneekö hyvä vai huono asia, ei tiiä).

Samalla nosto.

Päivämäärä:   15.5.09 22:01:10

Kyllä Rachelia pitää kannattaa ;) Joutuu varmaan aloittamaan nopeasti kun ulkoportista lähtee, mutta en sitten tiedä mikä on taktiikkana. Jotain analysointia bloodhorsessa on, mutten oo jaksanu vielä lukasta kunnolla.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.5.09 22:16:02

No voitti kyl niin tyylillä Kentucky Oaksin et pakko kai sitä on alkaa kannattamaan. :D Muistutti jotenkin mua Ruffianista ja mä oon vannoutunut Ruffianfani.

Saas kanssa nähdä juokseeko Mine That Bird yhtä tyylillä Preaknessissa kun juoksi Derbyssä.

Päivämäärä:   15.5.09 22:52:45

Löytyiskös ketään vapaaehtoista Breeders' Cupia vetämään..?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.5.09 23:00:17

Millonka se mahtaa olla? Jos ei osu Norja reissun kanssa samoihin aikoihin niin enköhän mä voisi kun on muutenkin niin paljon ylimäärästä aikaa.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.5.09 23:01:00

Toin itselleni evm-laukka-teken. <: Sivut vähän vaiheessa. Katotaan jos tulis vielä maiden-voitto kolmevuotiskaudella.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.5.09 23:03:09

vvenla, on muuten tosi komeen näkönen tapaus!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.5.09 23:06:41

Ahaa, ei varmaankaan osu BC:n kanssa samaan ajankohtaan Norja koska se onkin vasta heinäkuun alussa. :D Eli voin pitää BC:n.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.5.09 23:06:53

tangerine, kiitos. Niin on. Pitänee rekata äkkiä VRL:ään että saa VNT:n alaisiin näyttelyihin. (:

Päivämäärä:   15.5.09 23:26:05

tangerine, hieno juttu! Ilmoittelen kun kutsu on valmiina jne.

LähettäjäMiaC. (työ) 
Päivämäärä:   16.5.09 11:10:13

Miten voi olla mahdollista, että IRL-laukkaihmisetkin tuntuvat olevan paljon mukavampia kuin ratsu. Kyselin eräältä kuvaajalta (ei Final Turnissa) lupia hänen kuviinsa. Vastaukseksi sain jotakuinki tälläistä,

Hei Mia

Glad you like the pictures...

As I am a Bolton Wanderers football fan and our goalkeeper is Finnish Hero
Jussi Jaaskelainen How could I refuse?
Let me know what you need or rip them down from the site as you wish..
a credit to the site ***** would be good...
and a link to the finnished site so I can admire the handy work..

pisti kyllä vahvan hymyn huulille! Nyt tuli vain hirmuinen hinku ja paineet tehdä tallille uusi ulkoasu :D

Päivämäärä:   16.5.09 15:08:40

Mia
Joo, itselläni on samanlaisia kokemuksia.
Joskus olen pidempiäkin aikoja vaihdellut mailia valokuvaajien kanssa ja saanut ilman kuvaajan merkintöjä huippulaatuisia kuvia käyttöön.

Lähettäjä: overage 
Päivämäärä:   16.5.09 16:42:53

Missäs ne Xnaiyan huippulaatuiset kuvat sitten on, kun en oo koskaan sulla sellasia nähnyt?

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   16.5.09 17:03:50

Kukas overage on kenellekkään sanomaan, mitkä kuvat on huippulaatusia ja mitkä ei? Onko sulla kenties jotain jotakuta vastaan täällä, kun silloin tällöin kirjoittelet tämmösiä ihmeellisiä viestejä?

Päivämäärä:   16.5.09 17:08:43

Ihmettelin vain, kun kehutaan omistavansa huippulaatuisia kuvia, vaikka minusta ne on ihan normaaleja. Hienompiakin olen monilla nähnyt.

Ja miten niin kirjoittelen ihmeellisiä viestejä? En tietääkseni ole aikaisemmin mitään kirjoittanut, eikä minulla ole mitään ketään vastaan. Halusin vain kysyä, kun ihmettelin asiaa.

Onpas laukkaihmiset mukavaa porukkaa, kun heti hyökätään kimppuun..

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   16.5.09 17:14:54

No, se on sinun mielipiteesi. Jos Xnaiya pitää jotain saamiansa kuviaan huippulaatuisina, niin sitten hän pitää niitä huippulaatuisina.

Oletin, että olet sama ihminen, joka on aikaisemmin kirjoitellut nickillä average. Melko hassua jos törmää uuteen henkilöön, joka käyttää nickiä overage, joka on _lähes_ sama kuin aikaisemmin kirjoittaneella. Mutta mahdollistahan se on, tietysti.

En ole sinua vastaan hyökännyt. Saa täällä ihmetellä, mutta ihmettelyihin saa myös vastauksia.

Päivämäärä:   16.5.09 17:20:42

Ai. Täytyy varmaan vaihtaa nickiä sitten. Anteeksi nyt sitten, että purin kiukkuani täällä.

Täytyy kysyä tuosta rbsh:tä, että käsittääkseni se on virtuaalinen rotu, mutta mistä sellaiselle sitten saa kuvia? Olisi kiva hommata sen rotuinen laukkaaja, mutta kuvat tuottaa ongelmaa..

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   16.5.09 17:27:32

En ole rbsh:n tuntija, mutta ymmärtääkseni niille käy kevyen xx:n kuvat aivan mainiosti.

Päivämäärä:   16.5.09 17:28:23

Kuka sanoi, että ne kuvat on sivustolla, saati että kaikki kuvat olis sitä laatua XD
Kummia oletuksia ihmisillä...

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   17.5.09 01:35:41

Jes! Oikea hevonen voitti Preaknessin. :D
Tahtoisin jo nähdä kisankin, mut ei oo missään päin nettiä vielä.

Lähettäjä: Taru K 
Päivämäärä:   17.5.09 18:42:47

Juu, elikkä tuolle rbsh:lle käy kyllä kevyen rbsh:n kuvat - rodulla täysiverileiman tulee mielestäni näkyäkkin, jos suvussa on täysiveristä. Eli kuvien kanssa ei pitäisi olla ongelmia.

Itse käytän vaihtelevasti puhtaiden tekkien ja täysiverien kuvia. (:

Päivämäärä:   17.5.09 18:48:38

Kohta puoliin alkaa se vousikin vaihtumaan. Olen jo innokkaasti katsellut jalostusoreja ensi kaudella. Meillä ei varmaa tulisi jalostukseen kuin yksi tamma; Polani I ei todenköisesti enää kilpaile ensikaudella, riippuen hieman, miten menestyy Pratapissa 2.6. Tai sitten alkukaudesta starttaa vielä muutamasti, jonka jälkeen astutetaan.

Ja oreista nähdään ensi kaudella vielä kaikki, mutta jalostukseen siirtyvätkin sitten, ei ensi, mutta seuraavana CASina. (:

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   17.5.09 22:24:22

Taru K., Polani (vai Polano, kuten sivuilla) on kyllä menny upeasti :D

Täytyy varmaan alkaa kohta varsoille nimiä keksiin...

Päivämäärä:   18.5.09 22:03:52

Nerith, Polano I, ei siis Polani :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   19.5.09 13:28:40

Jaaha sitten menee uudistukseen leiskan ohella melkein kaikki Prismaticin tekstit ja olinpaikka vaihtuu. Tästä tulee kyllä mielenkiintonen urakka. :P

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   19.5.09 21:42:45

Sain (ehkäpä) tehtyä Grdotalle uuden leiskan, en vain osaa päättää että kannattaako tuo uusi koodata ja vaihtaa entisen tilalle. Kertokaa te.

vanha

uusi
tuohon kuvan kohdalle tulee vaihtuvia kuvia, tausta (tumman punainen, missä nimi, logo jne) tulee liikkumattomaksi taustaksi, vaalea osa on tekstiosa ja linkeistä tulee pudotusvalikot.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   19.5.09 21:43:37

ainiin ja uusi tulee kiinni ylä- ja vasempaan reunaan.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   20.5.09 11:02:30

Puuh, ensimmäinen iltavuoro takana, tänään taas illaksi töihin.

tangerine, älä ny viitti! Etkai oikeasti ala kirjoittelemaan kaikkia tekstejä uusiksi!? x) Tätä menoa sulla loppuu puhti liian aikasin ;)

MiaC., oikein kivalta näyttää uusi ulkoasu :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   20.5.09 12:03:37

Esittelytekstit oon jo kirjottanu, samoin kasvatuksen ja nyt ois viel toi historia pakerrettavana... siit tulee kyl niin pitkä et nostan hattua jos joku sen jaksaa lukee. D: En osaa hillitä itteäni.

MiaC, mun mielestä toi uus on julkasukelponen :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   20.5.09 12:37:02

Hmmh, olin kyllä lähettävinäni jo viestini, mutta eipä sitä näy, joten ei kai se tullut tänne asti :D

MiaC, minä en jostain syystä pidä tuosta uudesta ulkoasusta ja vanha on todella hieno, joten en itse lähtisi vaihtamaan. En tiedä mikä uudessa mättää, mutta jotenkin se ei vain minun silmiin sovi.

---

Laukkahevosten jalostuksesta sen verran, että kuinka paljon varsoja hankitte tammoillenne? Hyvin juosseille olen nyt suunnittelut rajaksi neljää, onko se teistä liian vähän vai jopa liikaa? Kyseessähän on ahaltekinhevoset, vaikka ei kai sillä ole merkitystä kun rotu ei kuitenkaan ole ihan harvinaisemmasta päästä (:

Hieman huonommin juosseilla raja sitten vähän riippuu menestyksestä. Yksikin tamma sai kaksi jälkeläistä voitettuaan ainoastaan yhdessä maidenissa, mutta sillä oli sen verran hyvä sijoittumisprosentti.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   20.5.09 13:11:10

Riippuu tammasta ja sen suvusta kuinka paljon varsoja tehdään. Meillä ne määrät taitaa keskimäärin pyöriä siinä kuuden - seitsemän kieppeillä.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   20.5.09 16:15:29

Mulla menee raja siinä 7 varsan kohdalla, sen enempää en millekkään tammalle hanki. En oikein muuta osaa sanoa noista tammojen varsamääristä, joillain on hiukan enemmän ja joillain vähemmän - en tiiä mistä johtuu. :D

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   20.5.09 18:41:24

Kiitos kaikille mielipiteistä. Itsekin jotenkin pidän edelleen vanhasta ulkoasusta, sitä vaan pitäisi jotenkin piristää.

Sellainen kysymys heräsi PLJ:tä koskien, että onko poneillekkin tulossa risuesteet? Itsellä kun olisi nyt lupa hirmuiseen määrän kuvia ponien risuesteiltä :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   20.5.09 21:42:37

Breeders' Cup löytyy muuten nyt tuolta suurkilpailufoorumilta, sen voi lisätä kalenteriin kun ehtii.
Olin nyt tosi laiska ja ilmotin vaan tähän, jos tarttee erikseen laittaa maililla se vielä niin laitan kyllä. :)

Päivämäärä:   21.5.09 12:49:52

tangerine, ok, ajattelinkin että voisit sen tehdä tässä valmiiksi :)

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   22.5.09 16:46:01

Sain tehtyä joitakin parannuksia Grdotan ulkoasun suhteen etusivulle. Nyt pitäisi muitakin sivuja vielä muokata.

Päivämäärä:   23.5.09 15:11:06

Huuh, josko nyt vois vaan istahtaa loppuillaksi koneen eteen tekemäänkin jotain :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   24.5.09 12:03:21

Kaikille laukkahirmuille tiedoksi että Seabiscuit näkyy taas tänään telkasta klo 15 maikkarilta!

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   24.5.09 14:27:56

Jopas tämä nyt on hiljentynyt.

Millaisia varsoja on tulossa myyntiin ensi keväänä? Entäpä uusia jalostusoreja?

Sasnakista taitaa tulla melko monta vuotiasta kun on sen verran iso ikäluokka. Radoilta jää myös pois aika moni heppa, pitäis tehdä oikein lista taas.

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   24.5.09 14:48:36

http://77sins.net/esc/index.php?topic=10.0
Vielä tänään saa ilmoittautua. Lupaan huomiseksi tulokset.

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   24.5.09 15:02:57

Jee, meille syntyy ens keväänä Knoxdaleen ensimmäiset puhtaat täykkärivarsat ja 3/4 kaikista syntyvistä varsoista on laukkasukuisia.. :D

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   24.5.09 21:30:13

Innokkaana sain nyt tehtyä excel-taulukkosuunnitelmat ensi vuodesta, eli kuka kisaa, mitä tasoa kisaa, osallitumismuoto, mikä kuukausi kisaa seuraavaksi. Tuosta on helppo katsoa ketä pitää milloinkin ilmoitella :D.

Niin ja tein taulukon jokaisen hevosen tähän asti juostujen lähtöjen määrästä ja nykyisestä tasosta, muistaa itse ettei laita jotain juoksemaa 12 lähtöä per vuosi, vaikka se edelleen olisi siellä maidenissa 9 lähdön jälkeen.

Päivämäärä:   25.5.09 15:19:08

MiaC., vähänkö tuollanen systeemi on kätsä! Saisit mullekkin tehdä x)

LähettäjäMiaC. (työ) 
Päivämäärä:   25.5.09 17:54:34

Nerith > arvaa miksi toteutin sen jo nyt, vaikka tolla määrällä vielä kattelis sivuilta, enkä sitten kun niitä koneja on yli 30 ;D. Mutta tosiaan, kätevä on!

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   26.5.09 08:41:16

Että minua ärsyttää nämä foorumikilpailut, joihin osallistutaan kyseiseen topikkiin ja vastauksen kirjoittaminen näyttää vaativan rekisteröintiä. Miksi ihmeessä minun pitäisi jokaiselle foorumille rekisteröityä, jotta voisin kisata hevosen kanssa niiden kisoissa..

No joo, onneksi näitä näyttää näkyvän enemmän noiden enkkujen kanssa ja niille niitä kisoja löytyy niin paljon, etten menetä lähes mitään jos jää kisa sieltä ja täältä pois, kun en vaivaudu rekisteröitymään joka foorumille.

Päivämäärä:   26.5.09 15:17:43

Tuire, joo tuo rekkaamispakko on inhottavaa :/ Toivottavasti kuitenkin enenevässä määrin löytyy sellasia jonne ei tarvi rekata.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   26.5.09 15:32:15

Hitto kun kiinnostaisi ottaa yksi laukkaheppa, mutta jäisiköhän se sitten siihen ja riittääkö aika.. :/ Kuinka helposti myytte aloitteleville, itseltäni löytyy kuitenkin ravureita lähes 90 turpaa.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   26.5.09 15:32:25

Tuire, itsekkin näin tuon ongelmana joku aika sitten, mutta kun kerran sinne foorumille rekisteröityi niin ei toista kertaa tarvinnut :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   26.5.09 15:40:15

Taijan kanssa samoilla linjoilla. Rekisteröidyn jokaiselle kilpafoorumille, jolla kisaan aktiivisesti. Paljon helpompaa ja nopeampaa osallistua sitten ensi kerralla.

Peppi, kunhan aloittelevatkin omistavat tallin tai jonkinmoista sivunäyttöä, niin aika helposti irtoaa hevosia.

LähettäjäElyse (elyZol) 
Päivämäärä:   26.5.09 15:42:35

Niin ja rekisteröitymisen jälkeen on helppo muokata osallistumisia, jos on sattunut töppäämään. :D (kuten mulle usein käy)

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   26.5.09 15:53:53

Jees, pitää seurailla tilannetta ja perehtyä :D Eikös se CAS tmv ikääntymisjuttu ollut vapaaehtoinen?

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   26.5.09 15:55:41

Peppi, ihan vapaaehtonen on :)

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   26.5.09 15:57:04

Tuire & Nerith, mä yritin saada itseasiassa rekkaamispakkoa sieltä pois mutta eipä tunnu kuuluvan foorumipohjaan sen valinta. Joten pahoittelen, joudutte Escanorin kisoissa ainakin sitä vielä sietämään :D

Peppi, joo vapaaehtoinen on. Helpottaa vaan itseasiassa huomattavasti.

Lähettäjä: Taru 
Päivämäärä:   28.5.09 20:19:38

Pjortoista terveisiä! :D

Huihui kun käy jänskättämään tuo Pratap Cup, kun tulee olemaan Polanon viimeinen startti ja se kruunaa tamman koko uran joko riemulla tai pettymyksellä. Tamman sijoitusprosentti on tällä hetkellä 100% ja koko statistiikka näyttää tältä 3: 5-5-1-2 (1,516,000v€). Miljoonakerhoon neiti kuuluukin jo, mutta mikäli sijoitusta uskaltaisi toivoa, saattaa tamma kertyttää kassaa päälle kahden miljoonan. Ilokseni tamma oli myös kiitettävästi sijoittunut Agaven 3 in 3:ssa toiseksi sekä kahdesti neljänneksi. (:

Tää on kyl mun silmäterä näistä laukkareista, ollut jo alusta asti - ja nimi johtaa luonteensa ensimmäisistä laukkahevosista, elikkä Polana, joka ei huono juoksija ollut tämäkään. Varsoi tänä vuonna mukavan oripojan ;)

Rakocvrot veti hieman pettymyksen Pratap Budasee Cupissa sijoittuen viimeiseksi 9/9. Ori on sijouttunut mukavasti, mutta tämä nyt ja vieläpä koti radalla. En tiedä viitinkö kuormittaa oria enää enempää, kun ikää vasta 3v ja st. 10: 3-2-1-1, 771,400v€. Taidetaan kypsytellä ensi kauteen, kuluu muuten nuori hevonen piloille, jos ei ole jo kulunut.. Pildton sen sijaan yllätti sijoittuen kovassa sarjassa toiseksi ja itse olen pitänyt Rakocvrot nuoremmasta iästään huolimatta kovempitasoisena (siitä huolimatta, että Pildtonin sijoitusprosentti on 100).

Mitäs kuuluu muille venäläishevosille ? (:

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   28.5.09 20:59:54

Taru, Mua ärsyttää ihan suunnattomasti, kun mulla ei ollu yhdenyhtäkään hevosta ottaan osaa Pjortoin hienoihin lähtöihin. Omista hevosista ori on ollu jo pari CAS-vuotta siitoksessa, 3-vuotias tamma ei oo oikeen loistanu, tuleva tähti pääsee radoille vasta ensi kaudella ja muut RBSH:t ei oo oikeen laukkaajia.. :D

Täytyy hehkuttaa, miten meikäläisen oma kasvatti, tekketamma Hrista on ollu ihan liekeissä viime aikoina, uusimpana 3 in 3 homman voitto. Isällensä on anettava kyllä vähän tunnustusta, upea ori ja meillä syntynyt hieman Hristaa vanhempi dshereniläinen ori juoksi radoilta 2 miljoonaa. :)

Päivämäärä:   30.5.09 11:22:20

Onko täällä ketään vai onko kaikki juhlimassa? :D

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   30.5.09 11:33:51

mä oon täällä, ehkä illalla sitten vasta juhlimaan ;P vaikka en kyllä oikein tiedä, että mitä pitäisi juhlia, itse valmistun amiksesta vasta ensi vuonna ;D

Huoh, mun pitäisi jaksaa alkaa etsiskelemään oreja Coronalle ja Valolle, omia oreja en voi käyttää Coronalla, kun löytyy lähisuvusta samoja nimiä >:/ Että jos teillä oreja, niin näytelkääs ;) myöhemmin menen varmaan gallopperiin pyörimään ja sieltä etsiskelemään, mutta ärsyttää kun en voi vielä pistää linkkejä, olen niin vähän vasta sinne kirjoitellut :(

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   30.5.09 11:41:37

Mäkin meen vasta illalla juhlimaan. :D Tai no iltapäivällä on serkun lakkiaiset ja illalla kaverin 18v juhlat.

Hamzi, Prismaticin oreja voi katella, CAS XII on Voltainekin tarjolla (mutta ei Mister Mightya) + nämä kaksi. Jossain vaiheessa päivitän nuo Galloperiin, mutta en ole vielä ehtinyt.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.