Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu vol 7

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   3.5.09 23:19:11

edellinen
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=154097&t=154097

Re: Laukkaurheilu vol 7

Lähettäjä: Dreamer 
Päivämäärä:   4.5.09 00:18:19

No jo on, nyt joutuu muuttamaan Vivarin sivutki pois geosta ku Yahoo lopettaa senki. Hyvä kaiketi, olisi muutenkin kunnon ryhtiliike paikallaan sivujen suhteen. Pitää laittaa kunnon muutto&remonttiurakka pystyyn, niin eiköhän viimeistään kesällä tule Vivarin sivuistaki luettavat.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   4.5.09 10:29:05

Dreamer, itsekkin joudun muuttamaan Shadowsin sieltä pois, varmaan täytyy oma hostisivu tehdä niin saisi kaikki nuo hommat geosta pois..

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   4.5.09 10:51:25

Minä voisin periaatteessa tarjota kotisivutilaa ainakin vuodeksi. Löytyy yksi domain joka on käyttöä vailla :D

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   4.5.09 11:20:03

mitäs nerith tästä haluaisi palkaksi? ihan euroja vai? Nyt shadowsin hevoset menevät ainakin hetkeksi flanellin domainin alle, mutta tuossa on noita "ylimääräisiä" hevosia jotka tarvitsevat vielä oman domainin, tai sitten opiskelen freewebsin käyttöä ja isken ne sinne ;D
ja domainhan se sana oli, eikä mikään hosti, näin hyvin hamzin päässä pysyy asiat xD

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   4.5.09 12:20:58

Joo hei mulle vois joku myydä kisaikäisiä laukkahevosia, rodulla ei väliä (mut ei miel rbsh vai mikälie). :D Mulla on meinaan kaikki jotain 0 vuotiaita jotka täyttää 2-3 vuotta joskus 2079.

Lähettäjä: Taru K 
Päivämäärä:   4.5.09 12:31:24

vvenla, mikä vika RBSH:ssa? :D

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   4.5.09 12:34:27

Vvenla, katsopa Pinkin hevoset, sieltä löytyy myytäviä. Suurin osa myytävistä on ykkösryhmäläisiä, kolmosia ja viitosiakin löytyy, kakkosista tai nelosista on vain muutama myynnissä.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   4.5.09 12:41:18

Taru K, en löydä niille kuvia :D

Virginia, lähtiskö Amelieen seuraavat?
Another Rose GA xx
Bold Pelago GA xx
Yearound GA x
Nyara GA x
Tekelwe GA

Ei kaikkia pakko mut jos ainaki muutama. :D

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   4.5.09 12:49:36

vvenla, mä taas löydän nykyään rbsh:lle helpommin kuvat kun tekelle ;) että ei se vaikeaa ole :D

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   4.5.09 12:56:53

Taija, aijjaahas. :D No pitääkin ruveta kattelemaan, mutta nyt en kyllä vielä ota mitään rbsh:ta kun en jaksa kuvia etsiä. :D Tekeille olis kuvia kyllä jo.

Päivämäärä:   4.5.09 14:08:00

Hamzi, en minä siitä mitään velota.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   4.5.09 15:13:21

Hei, missä iässä hevoset siirretään jalostukseen ? Meinaan, mulla tosiaan on G1-tasolla 5v arabitamma, joka on nyt haalinu erittäin hyvin sijotuksia ja voittoja. Että mennäänkö vielä kuutoskausikin ja seiska vai miten ? :D

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   4.5.09 15:40:17

vvenla, se on ihan sun päätettävissä, saat kyl siirtää sen jalostukseen jos haluat ;) Meillä menee tammat 5-6 vuotiaina, orit 6-7 vuotiaina.

Huoh. No meni se soveltuvuuskoe ihan ok.. Kai. Yksilötehtävät (haastattelut, motivaatiotesti, aine) meni tosi hyvin omasta mielestä, ryhmätöissä olin sit vissiin liian pomottava. Hassua, sillä en oo IRL kovin pomottavaa tyyppiä. Piti suunnitella ensin kahden päivän leiri, keksiä sille teema ja aikataulu ym. Olin sit se joka keksi teeman ja sit vähän ohjasin siinä jutustelua mut en mielestäni ollut mitenkään turhan päällekäyvä. Sit kun keskustelun valvoja lopuks kysy ryhmältä et kuka teidän mielestä oli ryhmän vetäjä niin kaikki osotti mua.. Tuli semmonen ANTEEKS! olo, ihan kuin olisin ollut liikaa äänessä tms. En tiedä onko toi sit hyvä vai huono juttu, ainakin yritin kokoajan saada ihmisiltä mielipiteitä ja vaihtoehtoisia ratkaisuja.

Paritehtävässä sain parin joka suurinpiirtein vihas mua sen vuoks et olin sen pari.. En käsitä :D Meidät siis jaettiin pareihin ja piti tehdä juliste nuoruudesta. Mun pari vastaili yhdellä lauseella, siltä ei tullut mitään ehdotuksia, vaikka yritin niitä siltä kysellä ja mielipiteitä ym.. Loppujen lopuks se olin sit minä joka siinä tavallaan toimi taas organisoijana ja se vaan leikko kuvia lehdestä ja tuijotti sitä vihreetä paperia. No minä sit keksin idean ja siinä vähän hiottiin sitä "yhdessä" ja yhdessä..

Mentiin esittelemään se niin kysyin heti aluks niiden ohjaajien edessä et haluuko se sanoa jotain tästä meidän julisteetta, yllätys yllätys tuli sieltä ainakin kaks lausetta mut siihen se kuihtu :/ Ohjaajat huomas sen, ja sit ne vielä kyseli et no kenen idea tää teema oli (sanoin että mun ihan alunperin, mut sit yhdessä tehtiin siitä se mikä se nyt on) ja sit siltä tytöltä et no kai säkin sait osallistua...

Siinä vaiheessa oli kyl semmonen .__. olo, kun ei se tyttö oikeen edes halunnut osallistua... Vaikea sillon saada sitä osallistumaan. Nyt ne sit sai musta pomottavan ja päällekäyvän kuvan :D Ei voi mitään.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   4.5.09 15:50:12

pipariina, oukkidoukki. Jospa se tän vitoskauden vielä kisais ja katotaan sitten kesäkuussa uudestaan. :D

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   4.5.09 15:52:13

Uskallanpa minäkin tänne kirjoittaa :D Alusta asti olen laukkatopikkeja seuraillut, mutta en ole jaksanut mitään puhella.

Joo, omistan siis Karma & Effectin, josta löytyy laukkahevosia joka ryhmästä. Eniten ykkös- ja nelosryhmäläisiä, mutta kolmosiakin löytyy ihan kiitettävästi. Sivuja tosin ei ole puolillakaan. Tai sivut on, mutta eri palvelimella eli eivät toimi. Ykkösryhmällä on kaikilla sivut, muilla ei.

Laukkapiireissä olen pyörinyt vasta muutaman kuukauden, joten en tiedä mistään mitään :D

Mutta siis niin, minun piti tulla tosiaan vain kyselemään, että kehtaako Kiraa käyttää jalostuksessa? Tai siis kehtaa varmasti, voitto% yli 40 ja sijoitus%:kin lähes 90, mutta jotenkin olen kovin kriittinen sitä kohtaan :D Onko se juossut liikaa? Liian vähän? Toisaalta tekisi mieli laittaa se vielä juoksemaan, mutta pelkään että sen statistiikka huononee ihan mahdottomasti. Mitä te tekisitte?

...ja näin Ireth poistuu häiriköimästä...

Päivämäärä:   4.5.09 15:59:33

Ireth, prosentit ovat ainakin hienot Kiralla! Statistiikkoja en nähnyt sivuilla, mutta niillä nyt loppupeleissä niin väliä kerran prosentit kertovat jo tasosta. Minä varmaankin pitäisin vielä 4v kauden hissukseen radoilla, ihan pari starttia vain ja sen jälkeen siitokseen. Jotenkin en raaski 4-vuotiaiksi tulevia vielä siitokseen laittaa, mutta jokaisella on omat mieltymyksensä siinä asiassa.

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   4.5.09 16:06:35

Voi hyvänen aika, minä loistokas sivun linkittäjä linkitin sitten VÄÄRÄN sivun :D Siis uudestaan (en ole tottunut laittamaan terrieri.net/soijja/ vaan laitan aina terrieri.net/viisikko/, hehs..) Olen taitava.. :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   4.5.09 16:16:08

Minusta Kiralla näyttää olevan varsin kivasti noita lähtöjä, joten siinä mielessä sen voisi siirtää jo siitokseen. Ja se kerta täytti "jo" viisi, joten ei se mitenkään liian nuori siitokseen olisi - ainakaan minusta.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   4.5.09 17:35:35

pipariina, voi eeeei tiedän tunteen kun pari on aivan hirvittävän yhteistyönhaluinen. :/ Ite muistan kun hain tähän taideviestinnän lukioon (johon siis kuuluu teatteri- ja mediapuoli) ja sitten pääsykokeissa tuli joku parityö ja pari oli sellanen hiljanen hissukka, joka vastasi "kyllä" tai "ei" ja mielipiteitä kun kysyttiin "ihan sama/mitä sä haluat".

Ireth, tuolla tammalla on kyllä ollut sen verran hyvä kisaura, että ite laittaisin varmaan jalostukseen. :) Jos sen seuraava kausi kuitenkin menee pipariksi niin olisi sääli pilata noin hyvät prosentit.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   4.5.09 17:43:37

pipariina, harmittavan huono tuuri noiden parien ja ryhmien suhteen sulla oli, hyvä että muuten meni hyvin, ja en mä nyt usko, että ne susta ihan hirveetä kuvaa sai :)

Ireth, kyllä tuon voi jo jalostukseen siirtää, prosentit kuitenki todella hyvät, ja juuri niinkuin tangerine sanoi, että on sääli pilata noin hyvät prosentit jos seuraava kausi ei sitten menisikään ihan suunnitelmien mukaan..

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   4.5.09 19:36:19

tangerine, joo! Just semmonen, mut toi tuntu miltei vihamieliseltä.. Vähän pelottavaa :D
Hamzi, toivottavasti ne ottaa sen huomioon sit.. Ehkä sit oon luonteeltani perimmäisesti määräilijä :(

Ireth, kyllä mä jo varmaan jalostukseen myös siirtäisin. Ehtii varmasti jättää monta upeaa varsaa :)

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   4.5.09 19:40:22

pipariina :D

täällä on taas hiljasta ku huopatossu tehtaalla :S

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   4.5.09 19:49:27

Uhhuh..täytyy varmaan Smoothie ilmoittaa viimeisellekkin tiarapäivälle kerran tuota rataa vetää x)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   4.5.09 19:54:17

Äsken miettisin että olisi aika kova sana jos tänä vuonna nähtäisiin molemmat, Triple Tiara että Crown -voittaja. :D

Mutta aina sitä toivoa saa.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   4.5.09 22:31:34

Menivätkö kaikki laukkaihmiset nukkumaan? :D

Olen taas aloittanut tekemään Prismaticille uutta leiskaa, pitäisi varmaan joskus hiukan rajottaa. :P Näin sivuhuomiona, on nuo Epic Starin jälkeläiset jyränneet tänä vuonna Tiarassa ja Crownissa. Au Revoir: ei. Epic Star, Sasnak Smoothie: ii. Epic Star.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   5.5.09 09:24:20

Meillä TT toinen päivä samanlainen kuin edellinenkin. Yllätyksenä en olisi kuitenkaan odottanut Hindialta noin hyvää juoksua loppupeleissä. My First Pride puolestaan vähän petti edellisen hyvän juoksun jälkeen. Olin kuitenkin jälleen tyytyväinen

Päivämäärä:   5.5.09 12:38:02

tangerine, et kyllä tee uutta ulkkaa! Mulla on hankaluuksia keksiä Sasnakille ulkkaa ja sinä vaan vaihtelet parin viikon välein x)

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   5.5.09 12:45:40

Tuo Epic Starista polveutuva tämän hetken 3v katras on kyllä tehnyt varsin näyttävää jälkeä. Jo mainittujen lisäksi mm. Jazzence Lux (ei.Epic Star) on tälle vuodelle ottanut murskavoiton Welsh Ladies' Seriesin Serendipity Oaksissa. Muutamalta sitten voikin odotella esitysten paranemista...mutta kokonaisuudessaan Epic Starista polveutuu varsin mukavia hevosia.

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   5.5.09 15:18:55

http://77sins.net/esc/index.php?topic=8.0
Tulokset:)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   5.5.09 16:20:14

Xnaiya, ai sekin oli Epic Starista! Kun arvoin ne Serendipity Oaksin tulokset kävin kyllä kattomassa, että mikäs tuollainen tamma on naisiaan. En vaan muistanut että sekin oli Epic Starilainen.. tai siis lähinnä en muistanut että Jazz Shot on Epic Starin varsa, sillä tiesin Jazzencen olevan Jazz Shotista.

Osaksi siitä syystä ostinkin Au Revoirin, että sen emänisänä on Epic Star. Tiesin Epic Starista polveutuvien olevan loistavia. ;D

Oi ihanaa, Et Cetera juossut hyvin taas Escanorin laukoissa. :) Samoin Rate of Shade! Pääsee vihdoin Grade -tasoille juoksemaan sekin.

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   5.5.09 16:52:31

Meidän Amberlight ESC taitaa jäädä tällä kaudella ansaitulle jalostuseläkkeelle. Tytöllä on seitsemän voittoa laakerissa, näyttelypalkintoja että voisi päästä vaikka kantakirjaan sekä sijoitusprosentti 70! Hitsi olen tuosta tammasta ylpeä :)

Lähettäjäkeww. 
Päivämäärä:   5.5.09 17:19:30

Alan taas tehdä pikku hiljaa jonkin sortin paluuta takaisin virtuaalimaailmaan. Mites tänne kuuluu? :)

Tulipa tässä mieleen, että nyt kun melkein kaikki laukkurini ovat ansaituilla eläkkeillä, teetin tässä Dadira Mimosalle varsan, ja olisikos täällä ketään halukasta terskivarsan ostamaan?

Laskin juuri, että tammalla on voittoprosentti 31% ja sijoitusprosentti 92% (voi olla että olen laskenut nää ihan päin puuta, tässä nopeasti yritin ne laskeskella)

Isällä taas seuraavasti: voitto% = 25% ja sijoitusprosentti: 66%

Tässä vanhemmat

o/t. ---- PROMI
synt. 25.04-09
i. Prokhor
e. Dadira Mimosa

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   5.5.09 17:34:32

tangerine
Epic Star on tehnyt varsin näyttävää jälkeä varsinkin tuolla tammapolveutujien puolella. Niissä tuntuu olevan aina huomattavasti enemmän potentiaalia kuin oreissa, ainakin itsestä tuntuu siltä. Täydellistä toisen polven Epic Starin isälinjan orivarsaa en ole vielä tavannut, ensimmäisestä polvesta löytyy muutama hyvä ja sitten tammojen kautta polveutuu muutamia hyviä oreja, useammin vain loistotapaukset ovat kuitenkin tammoja myös tällä puolella.

Päivämäärä:   5.5.09 17:54:44

Sasnak Epictus (ii. Epic Star) on tehnyt ihan kelpokauden. Harmi vain kuin ei Crownin lähdöissä menestystä oikein meinaa tulla. Ori 3v kausi on kyllä muuten mennyt putkeen ja jääkin nyt tauolle.

Lähettäjä: f. 
Päivämäärä:   5.5.09 17:58:39

Mulla menee hermot kokoajan kun en itse saa väsättyä mitään hyvää ulkoasua! Tää pikku projektini sen takia vähän takkuilee, mutta toivottavasti pian pääsen mukaan. :) pari tuontitammaakin on jo valmiina.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   5.5.09 18:22:41

f., ei siitä leiskasta kannata ressata, itse en ainakaan ole kriittinen leiskojen kannalta (paitsi kun teen niitä itse). :D Kunhan on toimiva ja sisältöä on paljon - ja se on hyvin kirjoitettua - niin minusta se on hyvä talli. :) Niin ja olishan se kiva ettei värit hyppää silmille, kuten esim. joku neon vihreä.

Lähettäjä: Xnaiya 
Päivämäärä:   5.5.09 20:12:04

tangerine
Tai meidän oranssi XD

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   5.5.09 20:19:33

Xnaiya, no ei se nyt paha ole!
Se on jotenkin niin haalea ettei ota silmiin :D

Päivämäärä:   6.5.09 17:41:07

nosto

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   6.5.09 17:49:40

Nyt iski taas masis kun tajusin että tää uusi leiska pitäis vielä laittaa jokaselle sivulle erikseen..

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   6.5.09 18:03:43

Minä en jaksa noita leiskahömpötyksiä. <: Ameliessa on nytkin niin paljon hevosia ja sivuja että menis ikuisuus kun ne sais vaihdettua. :> Jos joku ei tykkää niin ei tartte sivuja kattoa. :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   6.5.09 18:19:12

vvenla, ei tässä muuten mitään mut kyllästyn omiin tekeleisiini kun niitä on ehkä kaksi viikkoa tuijottanut... :D sitten on taas pakko vaihtaa kun en tykkää. On haukuttu liian itsekriittiseksikin.

Mulle on periaatteessa ihan sama mitä leiskoja muiden talleilla. Kunhan aikaisemminkin mun mainitsemat kriteerit täyttyis. :D

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   6.5.09 21:14:55

Missä vaiheessa kannattaa luovuttaa tämän neidin kanssa? Itsestä tuntuu nyt jo epätoivoiselta.

Päivämäärä:   6.5.09 21:53:25

MiaC., en nyt vielä luovuttais, kattosin vielä enskauden. Meillä jos pollet ei maidenissa voita sitten millään siirtyvät ungraded lähtöihin ns. harrastepolleiksi, eli kisataan silloin tällöin kun ei myydäkkään raaski :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   7.5.09 13:46:37

MiaC, tuolla on kuitenkin sen verran kivasti noita sijoituksia niin varmaan tekisin saman kuin Nerith, eli kilpailisin vielä ensi kauden. :)

Ja riippumatta tuloksesta minkä se ensi kaudella tekee, ainakin kokeilisin siitoksessa. Noista huonostikin juosseista voi tulla loistavia vanhempia. :D Onhan mullakin tammoja, joiden voittoprosentti on alle 10, mutta varsoista silti tullut suurkilpailuvoittajia.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   7.5.09 14:12:21

No kai se on sitten kokeiltava vielä ensi kausi. Tuon voittoisan orin takia olen tullut heti hirmu vaativaksi näiden kanssa :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   7.5.09 14:21:41

Minullakin on tällainen tapaus, loppuun asti kisattiin ja juuri ja juuri saatiin allowance-voitto. Kaksi varsaa tammalle hankin, koska se on kuitenkin saanut paljon sijoituksia.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   7.5.09 14:24:32

Eiku siis ei, eihän sitä allowance-voittoa edes tullut, sijoituksia nuo viimeiset olikin :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.5.09 16:13:10

nostellaanpas

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   7.5.09 16:22:19

Hei mun on pitäny kauan kysyä, että kuinka paljon laukkureilla arvostetaan näyttelytuloksia?

Meinaan huomaa, että osalla on rakennekuvat, osalla pelkät laukkakuvat. Onko tällä merkitystä?

Entäs kuinka paljon merkitsee ulkomaalaisten boardien tulokset? Vai merkitseekö mitään?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   7.5.09 16:34:30

vvenla, noi on kyllä tosi paljon mielipidekysymyksiä mutta voin omalta kohdaltani vastata. :D

Minusta on kiva jos hevosella on näyttelymenestystä (itseltänikin löytyy KTK-II ori), laukkamenestys menee kuitenkin aina sen edelle. Mutta jos niinkin harvinainen tapaus kävisi, että tammalle olisi valittavissa suvultaan ja kisoiltaan kaksi aivan samanarvoista oria, valkkaisin sen millä on myös näyttelymenestystä.

Ja minua ei haittaa vaikka hevosella olisi pelkät laukkakuvat, sillä se näyttelymenestys ei todellakaan ole must. Itseltäni löytyy kylläkin kaikilta jalostusoreilta jonkinmoinen rakennekuva (koska oreille on kuitenkin helppo löytää), mutta muille en ole oikeastaan vaivautunut etsimään.

Ja arvostan ulkomaalaisten boardien kisoja yhtä paljon kuin suomalaisiakin, paitsi LJ:n suurkilpailuvoitot menevät edelle ulkomaalaisista. Tämä vain siksi, että LJ:n kisoissa otetaan huomioon hevosen aikaisempi menestys, kun taas ulkomaalaisissa ei (rankka yleistys, mutta ainakaan niissä mitä olen nähnyt, ei ole ollut suhteutettua arvontaa).

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   7.5.09 18:38:18

hypätäänpä taas ylös

Lähettäjä: Xnaiya 
Päivämäärä:   8.5.09 12:59:55

On se kyllä, kun taas unohtui osallistua tonne TC päivän lähtöihin...

Päivämäärä:   8.5.09 19:55:07

Saa nähdä jaksanko tänään arpasta belmontin tulokset. Melkein olis pakko.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   8.5.09 23:14:25

Hitto, CAS elokuulle ei ole kolmos ryhmälle kuin risulähtöjä ja G3-päivä, johon minulla ei ole yhtäkään osallistujaa.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   8.5.09 23:17:14

Multa just jää uupumaan noita risuestelähtöjä. Onhan tossa yhdet mutta tuppaa olemaan liian lyhyet matkat mun risuilijoille. :/ Vaikka risujen kohdalla ei varmaan pitäisi olla niin nuuka kun niitä lähtöjä on niin vähän.

Pitäis varmaan ite järjestää mut oon niin laiska keksimään lähtöjä. :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   8.5.09 23:54:30

HUOMIO
Laukkajaoksen uusi osoite on nyt http://www.bittiponit.net/laukkajaos/

Palautetta uusista sivuista otetaan vastaan!

---

bittiponit.net -webhotelliin on mahdollista päästä hostaukseen, ota yhteyttä yllä olevaan osoitteeseen mikäli tallisi tarvitsee "majapaikkaa"

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   8.5.09 23:57:27

En voi muuta sanoa kuin että kyllä tykkään todella paljon, oon tota aikasemminkin ihastellu kun puhtaasti tuurilla löysin googlesta. :D

Harmittaa vaan kun nyt joudun vaihtamaan tuon linkin kaikkiin tän uuden leiskan sivuihin mitkä oon jo tehny. :P

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   9.5.09 00:10:38

Huomasin kans, että googlesta noi jo löytyivät x) Äkkiäkös linkit find&replace toiminnolla korjaa ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   9.5.09 00:13:57

Ja kaikki nämä vuodet olen ihan manuaalisesti (jos nyt tuota copy pastea sellaiseksi voi kutsua) korvannut uudet linkit! Olis mun elämänikin aika vaikeeta ilman viisaita ihmisiä.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   9.5.09 12:21:08

ylös, nyt on Triple Tiaran tulokset arvottu. :)

Päivämäärä:   9.5.09 12:28:48

Wow!! Nyt sietää olla onnellinen!! :D
Crownin tulokset tulee tämän päivän aikana.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   9.5.09 12:31:47

Lisäsin Smoothien jo Triple Tiara voittajiin siellä yleisinfo -sivulla + lisäsin sinne sen linkin mikä sieltä puuttuu, vaikka Triple Tiaran arvonta pian vaihtuisikin (en tiedä mitä olette suunnitelleet).

Päivämäärä:   9.5.09 20:30:49

Jopas on taas hiljaista :/
Crownin tulokset varmaankin siirtyvät vielä huomisellekkin, koska en ole omalla koneella.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   9.5.09 20:35:13

Äh, kiinnostaisi hirmuisesti hankkia laukkaponeja, mutta haluan niiden kilpailevan tasojen mukaan. Olen Tierralle yrittänyt ehdotella miten toteuttaa, mitään ei kuitenkaan tapahdu. Minusta voisi jo nyt alkaa järjestämään kilpailuihin pari tasollista ja pari tasotonta lähtöä.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   9.5.09 20:40:32

noniin, nyt mäkin olen taas "sivistyksen parissa" ;D
Kiva, tuo laukkajaoksen uusi ulkoasu, enempää kuin etusivun en nyt katsastellut, mutta varmasti tässä viikonlopun aikana tutustun paremmin :)

Päivämäärä:   9.5.09 23:39:26

Niin Tierralle mun pitikin laitella säpöä että jos ponilaukatkin siirtyisivät tuonne samaan osoitteeseen, mitä LJ. Samalla voisi sen sääntöjä yhtenäistää LJ:n mukaisiksi jne.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   9.5.09 23:43:20

Mäkin tässä olen miettinyt että laukkaponi olisi kiva, mutta olen niin tottunut tasokilpailemiseen etten varmaan enää edes osaisi kilpailla ilman. :D

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   10.5.09 11:42:01

Jossain vaiheessa aloitin kehittämään väriponirotua laukkoihin. Lopullisessa tuloksessa tosin olisi 37,5% laukkarotuja ja ponilaukkojen sääntöjen mukaan sellaiset eivät saisi osalistua ponilaukkoihin. Ätsyttävää, :S Tuota ei mainita muualla kuin AE:n väliaikaisessa ponilaukkajaoksessa. Varsinaisilla sivuilla ei siitä ole mainintaa, ja sieltä minä nuo säännöt silloin katsoinkin. Jos noihin poniosaston sääntöihin tulee muutoksia, niin olisi kiva, jos tämä asia huomioitaisiin, niin pääsisi Stormskyn Storra Sport Ponyt kisaamaan, ;)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   10.5.09 11:53:12

Tosi kivat noi LJ:n uudet sivut!

Asia tulee seuraavassa viestissä. :b

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   10.5.09 11:53:34

HOX HOX
Amelie pitää NJ-näyttelyt melkein kaikille roduille tässä toukokuussa, ja kaikki laukkaihmiset joilla quartereilla, angloilla tai tekeillä on rakennekuvia, niin heti mukaan.
Muut ponit ja hevoset-luokat on aika täynnä, vaikka kutsu näyttää tyhjää.
http://www.showbiz.tuima.net/amelie/nj8.html

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   10.5.09 12:36:53

Päätä särkee ja selkään sattuu.. Oon varmaankin tulossa kipeäksi. Mitenkäs laukkaihmisten äitienpäivät?

Päivämäärä:   10.5.09 12:45:01

Miralle hyvää äiskänpäivää! ;)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   10.5.09 12:45:49

Itseäni en kutsu vielä laukkaihmiseks, mutta tosiaan noihin nj-näyttelyihin haeskelen osallistujia ja siirrän taas sivuja domainilta toiselle.

Eli jos täällä on joku, jolle olen ilmoittanut osoitteeksi kumi-saapas.net/amelie/....html niin sen voi vaihtaa showbiz.tuima.net/amelie/ ....html ja pisteitten kohdalle sitten se tiedosto. <:

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   10.5.09 12:48:20

Kotona vietän äitienpäivän, isoveljet perheineen, äiti, isä, mummi ja vaari lähtivät syömään. En halunnut mennä mukaan, koska paikan päällä olisi vain seisova pöytä ja yleisesti ottaen minulla on hirveät ennakkoluulot seisovien pöytien ruokaa kohtaan. En ole koskaan syönyt seisovassa pöydässä missä olisi hyvää ruokaa.

Jäin siis kotiin siivoomaan ja syömään äitin hyvää risottoa.

Päivämäärä:   10.5.09 13:52:09

Onko tangerinella meseä?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   10.5.09 14:14:50

Juu, caerule_a@hotmail.com

Muutkin laukkaihmiset saa kyllä lisätä minut.

Lähettäjä: average 
Päivämäärä:   10.5.09 15:05:23

Paiskotteko te laukkaharrastajat hevosianne kohkeilla ja raipoilla?

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   10.5.09 16:05:32

average, laukkahevosta ei ratsasteta pohkeilla, koska jockeyn pohkeet eivät yllä hevosen kylkiin. Hevonen on yksinkertaisesti opetettu sille, että lähtökarsina avataan ja sitten juostaan. Useimmat hevoset jopa nauttivat siitä. Raippaa ei käytetä samaan tyyliin kuin tavallisilla ratsuilla, toisin sanoen sillä ei hakata. Vaikeaa myöskin tämä olisikin virtuaalihevosilla, jotka ovat html-koodia, pikseleitä ja mielikuvituksen tuotetta.

tangerine, lisäilin.

Päivämäärä:   10.5.09 16:13:43

Mut puhuinki kohkeista...

Päivämäärä:   10.5.09 18:35:39

tangerine, lisäilin

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   10.5.09 18:51:51

tangerine, minäkin lisäilin jos vaikka jotain juttu seuraa :P

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   10.5.09 18:58:17

Nerith: Kiitoksia, :) Tämä onkin eka äitienpäivä äitinä, :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   10.5.09 20:06:35

Tulokset Belmont -päivältä nyt esillä.

LähettäjäElyse 
Päivämäärä:   10.5.09 20:26:09

Voi eii. Toivoin niin kovasti uutta TC-voittajaa. Voih... :/ :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   10.5.09 20:43:32

Olin kans aika varma, että saadaa TC voittaja, mutta yllätti sitten hieman kun laskin pisteet, kun voitto menikin toiselle.

Lähettäjä: Taru K 
Päivämäärä:   10.5.09 20:46:28

Anon pian Pratap lähdöt ja itse pratap cupin (: Sinne sitten harrastajat kunnolla mukaan :D

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   10.5.09 21:28:24

TTn viimeinen päivä meni meillä samaan tapaan kuin edellisetkin. Toinen tammoista pärjäsi hyvin ja toinen perämpitäjänä.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   10.5.09 21:43:19

Pratapia olenkin odotellut jo ;)

Lähettäjä: Lilyana 
Päivämäärä:   11.5.09 17:47:41

Terve vaan kaikille laukkaharrastajille:) Olen jo pidempään virtuaalimaailman laukkaurheilupuolta seurannut hiukan "sillä silmällä", muu virtuaalihevostelu ei kiinnosta ja lajin ajanlaskut ym vain lisäävät kiinnostusta. Ajatus omasta tallistakin jyskyttää takaraivossa vailla taukoa, mutta paljon asioita on vielä vaiheessa :D Ensinnäkin, olen lähinnä kiinnostunut kasvatustyöstä (kuten myös IRL, joskin lajina ravit, Suomen laukkaurheilu kun on melko vähäistä^^), mutta onko mitään järkeä tehdä sellaista tallia, jossa on lähinnä siitostoimintaa? Eli pääasiassa tammoja, niin tuontisukuisia kuin muualta ostettuja/ vuokrattuja jo kilpailleita/ ennen uraa "loukkaantuneita", suvullisia hevosia. Muutaman oriinkin voisin mukaan ottaa:)

Koska kilpahevosia ei juuri olisi (tuskin lainkaan), niin talli ei olisi tyyliin nimiä listalla, vaan panostaisin sitten hevostietoihin ym enemmän, varsinkin tuontihevosten kohdalla.

Kuvapuolellakin on vielä hiukan epäselvyyttä, eli millaiset kuvat laukkapuolella tulee siitoshevosilla olla? Kuvalupia laukkureille on vaikka kuinka, mutta varsinkin tammojen osalla on rakennekuvat hyvin heikossa, juoksukuvia kyllä on, samoin pääkuvia jne. Eli millaista näyttelypuolen aktiivisuutta/ tuloksia vaaditaan, kantakirjauksia ym (ja onko laukkapuolella edes jotain tällaista)? Piirretyt kuvatkin on käynyt mielessä, sillä senkin homman ihan kohtuullisesti osaan, mutta jaksaako sitä pidemmän päälle, onkin eri juttu :D

Niin, eli haluaisiko kukaan hankkia varsaa tällaisesta paikasta, vai onko ihan pystyyn kuollut ajatus? Kuten sanottu, kilpailuttaminen ei oikein kiinnosta^^ Tietysti sitä voisi jollain vuokrasysteemillä antaa hevosia muille kisattavaksi ja ottaa sen itselle takaisin siitokseen sitten myöhemmin/ tai tehdä jonkin varsasopimuksen, kuten IRL ainakin ravipuolella jonkin verran tehdään:) Tiedä sitten virtuaalimaailmasta...

Niin ja rotupuolesta vielä sen verran, että xx on se oma suosikkini, mutta kaikkia muitakin laukkarotuja voi ehdotella, en ole ihan 100% selvillä eri rotujen tilanteesta, vain xx tullut katsottua:)

Kertokaa nyt jotain mielipidettä mahdolliselle uudelle tulokkaalle:)

Päivämäärä:   11.5.09 17:51:16

Niin juu, ja myisikö/ vuokraisiko kukaan hevosiaan tällaiselle tallille?

Päivämäärä:   11.5.09 18:54:01

Lilyana, aika moni talli elelee ns. omavaraisesti kasvatuksen suhteen, eli varsoja teetetään enimmäkseen omaan käyttöön, muutamia tietenkin myydään ja ostetaan. Oletko miettinyt mitä teet sitten varsoille? Kilpailemattomien hevosten siitokseen käyttö on tietysti mahdollista mutta myyntiarvon kannalta en tiedä onko kovin kannattavaa. Ainahan tietty löytyy sellaisia ihmisiä, jotka ostavat harvinaisen suvun takia tai ensimmäiseksi laukkahepaksi. Mutta itse ostan mielummin sellaisen varsan, jonka vanhemmilla on jotain näyttöä radoilta, edes toisella.

Kuvien kanssa itse en ole ainakaan nuuka. Pääkuvilla menee ja kisakuvilla. Muutamalla omalla tammalla taitaa rakennekuva olla ja näitä on sitten muutamissa näyttelyissä käytetty. Sasnakin hepat eivät juurikaan osallistu mihinkään näyttelytoimintaan koska ei oma kiinnostus/aika riitä tarpeeksi siihen hommaan. Olisihan se tietty mukava kirjata noita joskus.. Lähinnä orit ovat käyneet Jalostuskatalogin arvosteluissa ja tammatkin sitten kun niille oma arvostelukanava aukaistaan.

Sasnakista voi vuokralle siitoshevosia lähteä jos tarve tulee :)

Ei mitenkään huono idea, mutta hioa sitä kannattaa, jotta toiminnan saa jotenkin kannattavaksi.

Päivämäärä:   11.5.09 19:17:11

Itseasiassa ajattelinkin aloittaa juuri vuokrahevosilla, tai jos joku on valmis luopumaan jostain siitokseen sopivasta hevosestaan. Taitanee vain olla aika hankala löytää ketään, jolta liikenisi hyviä hevosia aloittelijalle^^ Tarkoitus siis ei olisi tehtailla suvuttomista hevosista mahdollisimman paljon varsoja, vaan muutaman tamman olisin voinut uuden veren lisääjäksi joukkoon ottaa. Ja suvuttomalle tammalle olisi sitten voinut käyttää jotain vähän parempaa oria, ettei ihan 0-tasolta varsan tarvitsisi liikkeelle lähteä, vaikka ei silläkään suoraan huipulle pääse (olen lukenut noista systeemeistä, kiitokset LJ:n hyville sivuille). Pääpaino omien hevosteni kanssa olisi tammoissa, mutta pari oriakin talliin siis mahtuisi. Aloittaisin ensin kevyemmin ja jos intoa/ aikaa riittää, niin laajentaisin toimintaa:)

Niin ja CAS:in mukaan siis tallilla eleltäisiin, jos jotakuta nyt sattuu kiinnostamaan, ja tälle vuodelle siis ei vielä mukaan ehdittäisi vaikka mitä tekisin:)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   11.5.09 19:19:42

Mä ainakin Prismaticista voisin pari tammaa vuokrata pariksi vuodeksi ja oon kyllä melko varma että muutkin siihen suostuisi.

Toisaalta mietin noita tuontihevosia, useimmat ainakin haluaisivat ostamansa hevosen vanhemmilta jonkin moista kisausta, varsinkin kun nyt on nuo sukuluokituksetkin. Tietysti on niitä jotka ostavat harvinaisen suvun takia tai tykkäävät kisata ihan taso tasolta eteenpäin, mutta minusta on ainakin tullut niin laiska, että ostan mieluummin G2 ja G1 -sukuluokituksella varustettuja hevosia kuin niitä G3 heppoja (tai niitä jotka joutuvat allowancenkin juoksemaan).

Kuvien kanssa ei ainakaan yleisesti ottaen olla laukkapuolella nuukia. Multa löytyy kaikilta siitosoreilta jonkinmoinen rakennekuva ja puolelta siitostammoista, mutta vaan kaks näistä kaikista on käynyt näyttelyissä ja toisella on KTK-II titteli. Mutta siis en tuijota näyttelymeriitteihin kun valitsen tammalleni oria/hevosta jonka ostaisin.

Päivämäärä:   11.5.09 19:35:27

Lilyana, kannattaa kokeilla paiskoa niitä kohkeilla.

Päivämäärä:   11.5.09 19:51:56

Pitäisköhän laittaa vielä joku ultimatetaso tuonne G1 jälkeen, sellanen johon ei vois sukuluokituksen kautta päästä ;) Vähän tavoitetta lisää ;D

Päivämäärä:   11.5.09 21:23:03

Kiva, jos edes muutaman tamman sitten joskus saisi lainaksi, että homma lähtisi käyntiin:) Sitäkin nyt tässä on sitten tullut pähkäiltyä, että jos sitä kuitenkin joitain kilpakonejakin hankkisi/ jättäisi varsoja itselle kasvamaan^^

Miten usein muuten keskimäärin kilpailutatte hevosianne, eli tungetteko vaan kaikkiin lähtöihin missä on tilaa, vai esim. 5 starttia/ vuosi? Hevoskohtaista, varmaankin, mutta yleisesti ottaen:) Ja miten pitkään pidätte hevoset radalla ja aloitatteko heti kun ikää tulee tarpeeksi? Ja onko joku laji/matka/rotu johon oikeasti kaivattaisiin lisää hevosia? Tässä vaiheessa on vielä hyvä miettiä erilaisia mahdollisuuksia, kun mitään ei ole tehty :D

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   11.5.09 22:32:59

Onko IRL merkitty muiden rotujen kuin xx:n lähdöt jotenkin erottuvasti? Siis näenkö lähdön nimestä ja osallistujalistasta jotenkin onko kyseessä minkä rotuisten lähtö?

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   11.5.09 22:36:52

Lilyana, meiltäkin voisi muutama tamma irrota (ehkä). Katsotaan, katsotaan.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   11.5.09 22:50:43

Huhhuh, menisiköhän noi mun kisat nyt vihdoin ja viimein läpi.. Ensin laitoin yhden anomuksen, mutta huomasin että molempien kisojen osoite oli sama, eli ei kun uutta anomusta perään. Se sitten tuli takaisin, kun VIP oli turhan aikaisin (tyhmänä en tätä uudistusta löytänyt säännöistä, vaikka niin selvästi siellä se onkin).

No anoin ne sitten uudelleen, mutta nyt tuli takaisin kun aloittelijoien matkoihin oli tullut tuo pituuden muutos (eli max. 2 000 m) ja lisäksi voittosummatkin pienentynyt viime kerrasta :D

Nyt vain toivon niin kovasti, että kaikki olisi oikein ja vihdoin saisi nuo alaiseksi. Kisojen hyväksyjäkin varmaan menettää jo malttinsa mun kanssa, kun teen niin typeriä virheitä koko ajan :D

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.