Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu vol. 6

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   27.4.09 14:20:32

Edellinen
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=135755&t=135755

---

Astuvatko orit yleensä vain kisauran jälkeen vai myös jo kesken uran?

Re: Laukkaurheilu vol. 6

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   27.4.09 14:33:08

Meillä astuvat sekä uran aikana että uran jälkeen, koska ollaan niin pieni kasvattaja vielä.

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   27.4.09 15:04:03

Sasnakissa kisauran jälkeen orit siitokseen.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   27.4.09 15:50:30

No voi kettu! Missasin Derbypäivän TC:ssä :( Mä myös sekoilin VIPpien kanssa.. Noh, onneks on kaks osakilpailua vielä jäljellä.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   27.4.09 16:11:50

Meillä Luxissa niin quarterit, arabit kuin täykitkin ovat jalostuksessa vasta uran päätyttyä.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   27.4.09 18:27:17

Joo Prismaticissakin orit astuvat vasta kisauran jälkeen.

pipariina, harmi kun missasitte Derbypäivän. :( Olen kattonut että aika kivasti on Mikin vauvalla mennyt kun tuli Toyota Blue Grass Stakesissakin toiseksi. :D

Noi kyllä selvästi on parempia kolmi- ja nelivuotiskaudellaan kuin kaksivuotiaana nuo Mikin varsat.

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   27.4.09 19:39:52

Mäkin unohdin osallistua tohon TC:n ekan päivän kisoihin. Itse TC:hen tosin en ollut osallistumassa, mutta niihin muihin kisoihin. Meillä kun ei ole yhtäkään 3-vuotiasta nyt Stormskyssa.

Meillä orit astuvat tammoja vasta kisauran päätyttyä.

Päivämäärä:   27.4.09 20:24:46

pipariina ja Mira jos haluatte vielä osallistua tän päivän kisoihin niin laittakaa huomiseen klo 16 mennessä osallitumiset! Osallistujia on sen verran köyhästi että kilpailut siirtyvät päivällä!

Päivämäärä:   27.4.09 21:31:24

Aa, hieno juttu, pitääkin mennä osallistumaan, :)

Päivämäärä:   28.4.09 07:42:44

ylös :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 09:12:16

Onpa Tiaraankin tulossa vähän porukkaa, vaikka onhan vielä tämä päivä aikaa osallistua.

Saisinko muuten oikeudet muokata tuota Tiara topicia niin saan tulokset sitten sinne? :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   28.4.09 09:25:19

Minulla Presta Ahaltekesissa orit astuvat vasta kilpauran jälkeen, vaikka talli onkin pieni. Mutta siellä ei kyllä mitään huimaa kasvatustyötä kyllä tehdä, joten se on varmaan aika iso tekijä siinä, ettei kisauran aikaisille astutuksille ole tarvetta (:

Tiedä sitten onko minulla edes mitään asiaa tänne, täykkäreistähän täällä enimmäkseen taidetaan puhua :D

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   28.4.09 10:23:58

Shadowsin orit astuvat kisauran päätyttyä, mutta koska meiltä yksi laukkauran lopettanut orikin löytyy, niin se on ihan ympäri vuoden tarjolla :)

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   28.4.09 11:49:59

Tuire: Sekaan vain... meillä kasvatetaan arabeja aja angloja noiden täykkäreiden ollessa kakkosjuttuna. :)

TThen oli tosiaan tulossa vähän hevosia. Oli mun mielestä vain 3 ilmoittautujaa ja niistä 2 meiltä. Meidän tytöt oli kans hyväksytty TChen, mutta ajattelin, että TT enemmän tammojen juttu.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   28.4.09 12:09:20

Meillä astuvat myös uran jälkeen. Jossain vaiheessa tehtailin oikein noita oreja, ompahan ainakin valinnanvaraa.

Selkään sattuu :( Vois arpoa ne eilisten laukkojen tulokset.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   28.4.09 15:32:47

Onko laukkajaoksella muuten banneria? Olisin halunnut sellaisen Grdotan sivuille :).

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 15:50:24

Toi on kyllä mielenkiintosen sukunen toi Hamzin ori, ottaen huomioon miten paljon pidin Unbeatable Rebelistä.

MiaC, minun tietääkseni laukkajaoksella ei ole banneria, en ole ainakaan mistään päin bongannut.

Ei oo omat hevoset erityisen hyvin pärjänneet lähiaikoina. Kaikkein eniten ketuttaa se, miten metsään meiltä yleensä menee suurkilpailut - voisi se voitto joskus edes tulla sieltä. Saa nähdä miten Wigheart juoksee Mile Challengen viimeisessä osassa ja miten Au Revoir pärjää Triple Crownissa...

Ja nyt minulla on myös laukka-arabi. :D Suunnitelmissa alkaa kasvattamaan laukkapainotteisia venäjänarabeja.

(psst, osallistukaapa tammojen omistajat Ladies' Seriesiin ettei tarvitse perua kaikkia lähtöjä)

Päivämäärä:   28.4.09 18:45:55

Oh no! Toivottavasti vielä kerkeän tiarapäivälle osallistua!!

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   28.4.09 18:46:18

tangerine, toivon että ihan hyvässä mielessä mielenkiintoisen sukuinen meitin Sisu, joka siis astuu ulkopuolisia laukkatammoja rajattomasti ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 18:59:26

Hamzi, juu sitä tarkoitinkin, sillä on erilainen suku kuin meitin tammoilla yleisesti ja isänisää jumaloin. :D
Luultavasti tulee ensi vuonna joku tamma meiltä vierailulle...

Voisi varmaan arpoa Tiaran tulokset koska on niin uskomattoman tylsää. Esille pitäisi varmaan laittaa ne vasta huomenna..

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 19:03:13

Piti vielä lisätä että tietääkö Nerith että pystyisikö Kentucky Derbyä jostain seuraamaan livenä? Tuleehan se varmaan aika yömyöhään Suomen aikaa, mutta onneksi lauantaina.

Päivämäärä:   28.4.09 19:03:58

tangerine, huomasithan että kävin vielä osallistumassa tiaraan ;) Ja Ladies' Seriesiinkin kaksi tammaa tuli, harmi kun ei noita stayertammoja ole juurikaan nyt ja 2-vuotiaissakaan ei nyt ole G1 tason menijää.

Mulla on kyllä kamala väsy. Tiiä jaksanko arpoa tänään vielä noita derbyn tuloksia, vaan melkein pakko. Täytyis ilmotella kovasti hepsuja kisoihinkin vielä.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 19:23:48

Nerith, juu huomasin. :D Ja otin ryenkin ilmoittautumiset mukaan, vaikka nekin tulivat pikkasen myöhässä. Tän jälkeen en kyllä voi enää ottaa mukaan niitä joiden ilmoittautumiset tuli myöhässä koska nyt olen alkanut jo arpomaan.

Alkaa nää ekojen lähtöjen tulokset kyllä näyttää niin puolueellisesti arvotuilta... Onneks ei ole Tiaraan tulossa meiltä ketään niin ei tarvitse siitä huolehtia. :p

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   28.4.09 19:28:27

tangerine, tervetuloa vain vaikka useammankin tamman kanssa ;D

huoh, pitäisi munkin ilmoitella hevosia muutamiin lähtöihin ja tehdä uutta tallia, muutella hevosten sivuja ja semmoista, tylsää...

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   28.4.09 19:38:15

Hmm.. mie muuttelen ihan jatkuvalla syötöllä hevosten sivujen ulkoasua, ku koskaa tyytyväinen omiin väkerryksiin, niin sitten joittenki heppojen sivut on iiiihan jälessä :D Jospa netässä muodossa pysyis taas pari kuukautta :P

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 19:47:14

Taija, mulla taas on se ongelma että en jaksa kattoa minkäänlaista leiskaa pitkään sivuillani. :D Tekisi taas mieli vaihtaa Prismaticin leiska vaikka just sen kaikille sivuille sainkin... ja tuo leiska näyttää hyvältä<3

Ööm.. sitten kun Nerith kerkeää kattomaan tänne niin tuli pikkunen ongelma Tiaran kanssa. En tajua mitä nuo Bonukset on tuolla pisteidenlaskussa. D:

Sivua lainaten:
*Bonukset (ohje bonuspisteiden laskuun täällä)
viisi viimeisintä starttia
pisteitä yli 50 -> + 1 nimi
pisteitä 56 -> + 2 nimeä
kaikki voittoja -> + 3 nimeä
tasot
grade 2 (2) -> + 1 nimeä
grade 1 (2) -> + 2 nimeä

Tajuan kaiken muun paitsi nuo ekat, mihin nuo pisteet viittaavat? Tuohon "täällä" kohtaan ei ole linkitettynä mitään...

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 19:48:07

Heti kun olin lähettänyt tuon löysin tuon puuttuvan linkin Triple Crownin arvonnasta. Joo eli tuohon äskeiseen ei tarvitse enää vastata. :D

Voisi joskus harrastaa oma-aloitteisuutta..

Päivämäärä:   28.4.09 19:53:20

tangerine, hyvä että löysit sen! En ole muistanut sitä laittaa tuonne Tiaran arvonnan joukkoon...

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 20:06:54

No nyt heräsi vielä yksi kysymys (olo on kuin pikkulapsella kun koko ajan pitää pyytää apua).

Eli kun noista tasovoitoista tulee ylimääräsiä nimiä, tarkoittaako tuo:

A. Joka toisesta Grade 1 voitosta tulee aina 2 lisänimeä ja joka toisesta Grade 2 voitosta yksi (esim. jos hevosella on 6 Grade 1 voittoa, se saa 3 nimeä).
Vai
B. Hevonen saa kahdesta Grade 1 voitosta kaksi nimeä ja kahdesta Grade 2 voitosta yhden nimen, mutta vaikka hevosella olisi 10 Grade 1 voittoa se ei saa enempää kuin ne kaksi nimeä, jotka se on jo kahdella voitolla ansainnut?

Vai tarkottaako tuo Grade -homma jotain ihan muuta. :D

Nyt olo on kuin matikanopella kirjottamassa jotain sanallisia tehtäviä joista ei saa mitään selvää. :P Joo ja olen pikkasen laho latvasta, mutta ainakin kun kerran on kaikki selvitetty, on ne sitten selviä ensi kerralla. :D

Päivämäärä:   28.4.09 20:09:51

Minä olen tuon ymmärtänyt tavalla B :D Netta voisi joskus valaista lisää, mutta menkööt nyt tuolla.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 20:11:19

Kiitoksia! Käytän tuota B-tapaa jos sitä on yleisestikin käytetty. :D Nyt ei pitäisi löytyä enää mitään mieltä askaruttavaa.

Päivämäärä:   28.4.09 20:26:35

Tiaran ja Crownin arvonnat pitäisi kovaa kyytiä uusia. Ehkä sitten ensivuodelle..

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 20:27:55

Krhm.. vielä yksi juttu. Tuleeko yhdestä G1 voitosta 1 nimi?

Päivämäärä:   28.4.09 21:00:16

Tuolla kaavalla olen mennyt:
grade 2 (2) -> + 1 nimeä
grade 1 (2) -> + 2 nimeä

Tiedän, on huonot arvonnat. Harmittelen tässä juuri kans noiden Crownin arvontojen kanssa :/

Lähettäjä: Xnaiya 
Päivämäärä:   28.4.09 21:07:58

Joo B-tapa on käytössä, muuten niitä nimiä voisi olla aivan hyrymykke niin tuolla pyritään sitten poistamaan massakisauksen etuja.
Ja yksi G1 voitto tuo pisteitä g2 (2) kaavalla. sitten kun g1 voittoja on vähintään kaksi niin mennään tuolla toisella.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 21:23:51

Joo nyt tajusin, kiitoksia jedimestarit. :DD

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.4.09 22:43:56

Onpas lähtöselostuksia hauska kirjottaa.

Tiaran tulokset julkastu. :) Päivän etuajassa, toivon mukaan ei haittaa.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   29.4.09 09:12:35

TT meni meiltä aika sillalailla mitä odotettiin. Hindialla ei suuresti ollut sanomisen varaa tuossa seurassa, mutta RMS' My First Pride juoksi aika yllättävän juoksun. Olen erittäin ylpeä tammasta.

Päivämäärä:   29.4.09 11:16:48

Mile ja Stayer Challengejen loputkin tulokset ulos tällä kertaa ajallaan, kun kiireitä ei ollut (toivottavasti kukaan ei pahastu XD)

Päivämäärä:   29.4.09 12:51:36

Oo, hienoa. Neljästä lähdösä kahdessa tuli voitto Stormskyihin! :D Sairento Kinenin voittajat on muuten SJ Jazz Shotin jälkeläinen.

(Xnaiyaltahan oli silloin joskus Stormskyssa muutama tamma vuokralla. Laittelen jossain kohtaa varsojen tiedot sulle, :S Kauheasti on jäänyt taas tekemättä juttuja. Monta varsaa pitää ilmoittaa tammojen tai orien omistajille, kun on vähän jäänyt, :S)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   29.4.09 14:35:07

Ohops unohdin omat hevoseni ilmoittaa noiden Challengejen viimeiseen osaan. :D No jaa, ei mennyt mitenkään kehuttavasti niin eipä haittaa.
Ehkä ensi vuonna on enemmän onnea. :)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   29.4.09 15:41:31

Happyhappyhappy! :D Sain kesäksi töitä!

Jospas tänään päivittelis hevosten kisakalenterit, ihan mukavasti menny nyt kisoissa :)

Olisiko jollakulla kiinnostusta alkaa kirjoittelemaan rotuesittelyjä laukkaroduista? Tulisivat LJ:n sivuilla.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   29.4.09 15:47:24

Oon iha ulkona tästä topasta. :D Enkä oo oikein kassalla näistä laukkakuvioistakaan mutta eisemitään. :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   29.4.09 15:49:40

vvenla, noh eipä täällä oikein mitään selvää keskusteluaihetta olekkaan nyt, kunhan höpistään, josko ilmestyis uusia tyyppejä mukaan ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   29.4.09 16:17:50

Tässä Welsh Ladies' Seriesin ekan osan tuloksia arpomassa. Kaikki ensimmäisen päivän lähdöt pidetään, jei! :)

Nyt kun vielä saisi lisää osallistujia tuohon kakkospäivään, VIP tänään - menkääpä osallistumaan ne, jotka eivät vielä ole! Tiedän, että teiltä löytyy xx tammoja. :D

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   29.4.09 16:20:43

Nerith, No minähä oon melko uus. :D Tosin laukkahevosia mulla on tosi vähän, kun suurin osa niistä pääsee radoille vasta joskus 2015 . :D (ei nyt ihan).

tangerine, ei löydy xx tammoja. :'<

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.4.09 16:23:18

Odottelinkin innolla, josko sieltä nyt tulisi minun at-tammalle odotettu voitto G1-lähdöstä (:

Jaa'a, mun tekisi kovasti mieli hankkia noita arabeja ahaltekkien kaveriks, mutta en sitten tiedä tulisiko siitä mitään. Ehkä minä vain hankin kunnolla lisää noita ahaltekkei, ettei käy tylsäksi kisaaminen ja muut hommat :D

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   29.4.09 16:27:06

mitäs töitä Nerith sai?
Pitäsköhän mun tangerine osallistuu.. en ees muista oonko osallistunu jo ;D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   29.4.09 16:33:51

Hamzi, elintarviketyöntekijäksi meen, eli ei lähellekkään omaan alaan liittyvää x) mutta parempi sekin kuin ei mitään.

Kamalan vähän tullu kisattua tänävuonnakin tähän mennessä noita hepsuja. Pitäis varmaan terästäytyä välillä! Onneksi alkoi vappuloma nyt :D

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   29.4.09 16:39:43

Täällä on aloittelemassa pieni laukkatalli (: aloitan ihan muutamalla tuonnilla. Tarkoituksena mulla olisi pitää homma yksinkertaisena, ilman hirveitä paineita kisaamisesta yms. Laukkahevoset on kiinnostaneet sekä irl että virtuaalisesti kauan, ja jonkun verran olen aikaisemmin molempia seurannut.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   29.4.09 16:47:01

f, hieno homma, tervetuloa mukaan :) Kisaamisesta ei juu tarvi paineita ottaa.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   29.4.09 16:49:27

mä oon täs miettiny et minkäköhän laista olis oikeasti olla töissä laukkatallilla..? kun kuitenkin hevostenhoitajaksi opiskelen niin, ulkomaille olisi mahdollisuus lähteä vaikka 10vk nyt elokuun alusta, ja laukkatallille olisi varmaan aika mielenkiintoista mennä, mutta tiedä sitten..

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   29.4.09 16:54:41

Hamzi, Farleighin omistaja Sanna on parhaillaan Australiassa ja työskentelee laukkahevosten kanssa! Sannan blogia voi lukea täällä http://www.salaisuuksia.net/blog/

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   29.4.09 17:00:08

Oih mun suurin unelmani ois mennä Iso-Britanniaan tai Englantiin opiskelujen jälkeen jonnekin laukkatilalle töihin! Ravureiden kanssa olen jonkin verran tehnyt töitä nyt, mutta en sitten tiedä huolisiko ne minua jonnekin hienolle laukkatilalle heppojaan sörkkimään. :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   29.4.09 17:08:09

Iso-Britanniaan tai Englantiin? Irlantia kyllä tarkoitin :P

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   29.4.09 17:10:07

tangerine, eiks suomalaiset hevosenhoitajat ole aika haluttua tavaraa ulkomailla?

Mua ärsyttää kun en voi koskaan tommoseen päätäni pistää hevosallergian vuoksi. Satunnainen ratsastelu ja hevosen hoitelu vielä menee, mut en usko et pärjäisin joka päivä jollain laukkatilalla. Harmittaa!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   29.4.09 17:13:10

pipariina, aijaa en mä tiennyt. :o Pitääkin siis vielä pitää tuo haaveeni elossa kunnes koulun lopetan..

Mullakin on hevosallergia, mutta onneksi se ei ole niin paha ettenkö ilman törkeän vahvaa allergialääkettä pärjäisi! Rasitusastma(ja allergia vielä pahentamassa sitä) on ainoa mikä tässä jutussa tökkii. Varsinkin kun montéa tuli jossakin vaiheessa ratsastettua, otti se aika koville ettei hevosen selästä tullut tiputtua pariin kertaan radalla kun alkoi niin paljon pyörryttämään.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   29.4.09 17:14:36

Joo suomalaisia hevosenhoitajia on kehuttu tosi ahkeriks, että niitähän ne ottaa paljon mieluummin kun jotain muita eurpooppalaisia. <:

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   29.4.09 17:22:34

Mä kans haaveilen että pääsis ulkomaille hevosenhoitajaksi vähäksi aikaa. (: Ei varmaan pääse ilman hevosenhoitajan koulutusta..?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   29.4.09 17:28:54

Nuin, nyt on Welsh Ladies' Seriesin ekan päivän tulokset arvottu. :)

Hopihopi osallistumaan kakkospäivälle. ;) Tähän mennessä Irethiltä, Netalta ja Nerithiltä tullut osallistujia siihen eli en ainakaan huomannut että olisit jo osallistunut Hamzi. :D

Päivämäärä:   29.4.09 17:47:33

Mira
Joo huomasin. Jazzin varsalla meni aika kivasti. Mukava nähdä, että siitä on kasvanut emänsä tapaan juoksija ;)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   29.4.09 17:52:23

Xnaiya, Bankey Luxin kanssa ollaan muuten jo G2 tasolla. ^^ Rollover on vasta kasvamassa.

Päivämäärä:   29.4.09 17:54:09

vvenla
Hienosti menee :P
Mahtava, että sille tuo maiseman vaihdos vaikutti positiivisesti tuloksiin.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   29.4.09 21:27:09

Itsellenikin tämä hevosharrastus jää tällaiseksi "vuokraan pollen kaksi kertaa viikossa"-hommaksi, vaikkakin lääkäri oli sitä mieltä, ettei astma ole kaukana. Pitää hevosharrastusta hengellä leikkimisellä. Sitä se vähän olikin tuossa pari kuukautta sitten kun sain tulehduksen selkälihakseen enkä ottanut käskettyä lepoa. Polle lähti viemään, eikä selkä kestänyt satulaan istumista tarpeeksi tiukkaan. Siinä aukes silmät ja otin sitten kahden viikon levon ja tappo lääkkeet pöpölle. En saanut edes ajaa autoa, joten Sipooseen, tallille, ajamisen sai uhontaa täysin. Hyvä jos uskalsin korttelin ajaa kauppaan :).

Nyt sitten tyydyn tähän virtuaalihevosteluun ja vuokrapolleen. Oikeastaan olen aika tyytyväinen tilanteeseen, kun saan käsitellä hevosta kuin omaa kahdesti viikkoon :)

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   30.4.09 08:50:52

Nyt mentiin sitten laukkaurheilusta aivan toiselle asia laidalle.

BTW, Vista Ridge etsii vieläkin tälle kaudelle vuokra tammoja jalostustarkoituksiin.

Päivämäärä:   30.4.09 13:58:13

Hauskaa vappua kaikille!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   1.5.09 15:10:41

Mitenkäs meni ihmisten vappu? Ite olin vaan kotona, mutta tänään olisi luvassa kaverin kahdeksantoistavuotis kemut.

Päivämäärä:   1.5.09 15:41:17

Kotona vain. Justiinsa tulin kaupungilta Eilowyä tapaamasta :)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   1.5.09 20:38:58

Kotona minä myös. <: virt-hevosten sivuja tässä vääntelen - tosin ei laukkureita tällä kertaa. ;>

Päivämäärä:   1.5.09 22:15:43

miksiköhän omien kisojen tuloksien kans tekee tiukkaa että saa ne päivittyä hevosten kalentereihin.. :D

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   1.5.09 22:19:07

Laukkahevosten tuloksia nyt on vielä HELPPO päivitellä mutta eipä sitten noita porrastettuja kun kaikki pitää ettiä VRL:n kautta ja meitsikin kun omistaa sellaset 130-150 hevosta joista 95% kisaa porrastettuja, niin siinä on jo vähän hommaa. :DD

Päivämäärä:   1.5.09 22:24:20

Siis mitä ihmettä! Tämän päivän Preakness-laukoista saadaan pidettyä vain 2 + Preakness -lähtö! Mihin ovat kadonneet kaikki osallistujat? Eikö normi "nimilähdöt" vedä porukkaa koska eivät ole preppejä?! Näitä lähtöjä en rupea siirtämään kuten Derbylähtöjä.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   1.5.09 22:48:40

Huh, olipa kauppatorilla kova meno! :S Just tulin kotiin, kun ei oikein innostanut kaupungille jääminen.

Täällä on näemmä vietetty vappu rauhallisesti, hyvä hyvä. :D

Meidän hevosille sopivia lähtöjä ei oikein ollut Preakness päivänä, muuten kyllä pidän noita nimellisiä lähtöjä arvossa.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   2.5.09 17:18:19

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   2.5.09 18:50:18

Mun vappu meni perjantaina kaverin kanssa helsingin keskustassa pörrätessä, eka hengailtii lintsil, ei käyty laitteis ja sit käveltiin kamppiin ja leffaan ;P

Oottepas te allergista porukkaa, jotenki ei ees oo tajunnu, että hevosallergiakin voi olla noin yleistä.. itse opiskelen hevostenhoitajaksi(varmaan sata ja yksi kertaa sen ilmoittanut ;P) niin siksi olisi mahdollisuus vaikka elokuussa lähteä 10vk ulkomaille ;D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   2.5.09 19:00:32

Ähh olisi pitänyt mennä amikseen opiskelemaan hevosenhoitajaksi, sitten olisi voinut mennä ulkomaille töihin. :D

Ehkäpä lukion jälkeen pääsee vielä jonnekin ammattikorkeeseen opiskelemaan sitä... Jos tää lukio nyt edes menee läpi, pikkasen on huono kutina kyllä.

Päivämäärä:   2.5.09 19:43:30

Derbypäivä!
Alla linkki livekuvaan Churchill Downsista

Päivämäärä:   2.5.09 19:45:53

http://tinylink.com/?EVGqctwoIC

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   2.5.09 21:11:00

tangerine, voihan lukionkin jälkeen mennä opiskelemaan hevostenhoitajaksi, silloi siitä selviää 2-vuodella, kun muuten menisi se 3-v

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   2.5.09 21:30:42

Oi kiitti Nerith, tota ettisinkin. :D Mihin aikaan Suomen aikaa Derby juostaan? Niin tiedän missä vaiheessa pitää juosta saunasta pois.

Hamzi, no sinne tähtäänkin seuraavaksi. :) Kiitti tiedosta. :D

Päivämäärä:   2.5.09 21:37:38

En kyllä tiiä tarkalleen millon juostaan, voipi mennä lähelle puolta yötä, seuraavaksi on 8. lähtö ja derby on 11. lähtö. Lähtöjen välillä on varmaankin aina puoli tuntia ellei enemmänkin niin odottelua.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   2.5.09 23:14:48

pakko nyt hehkuttaa, sry ;D
vihdoin meitin Peter otti G2 voiton ja siirtyi G1 karkeloihin, voi pikkuhiljaa alkaa ratsukouluttamaan pojua, jos nyt pari G1 voittoa tulisi ennen uran lopettamista ;D

Päivämäärä:   2.5.09 23:31:01

Huhhuh, kamalasti tuloksia päivittämättä kalentereihin!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   2.5.09 23:42:26

Osallistuuko nuo sinun tammasi tuohon toiseen osaan Triple Tiaraa Nerith? Olet laittanut ne vaan Acorn Stakesiin, mutta kun Sasnak Smoothie meni voittamaan ja kaikkea niin miettisin että oliko se vaan joku aivokatkos mitä meillä kaikilla on. :D

Päivämäärä:   2.5.09 23:51:43

tangerine, multa meni se osallistuminen ohi, voin tietty vielä ilmoitella mukaan hepsuja jos et oo vielä arponu? ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   2.5.09 23:55:55

En ole vielä, sen takia kyselinkin kun keräilin vasta osallistujalistoja ja miettisin että miksei Sasnak Smoothie ole mukana. :) Ilmota mukaan vaan niin kyllä ne otan. :D

Lähettäjä: Dreamer 
Päivämäärä:   3.5.09 01:08:50

:'D Hieman ärsyttää että Triple Crown jäi tältä vuodelta välistä, olisi ollut ainakin Last Ambition sinne lähdössä. Mutta hieman auttaa tuo Au Revoirin menestys haavoihin, tätä se teettää kun ei pysy ajan tasalla, mieki tajusin vasta ku ekat lähdöt oli arvottu jo että vois sinne ilmottautua.

Liian kiiva rytmi elämässä, siitä se johtuu.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.5.09 01:15:36

Au Revoir on kyllä ylittänyt kaikki mun odotukset, en varmaan ees uskalla kattoo Belmont Stakesin tuloksii. Preaknesskin tuotti vaikeuksia. :D

Älkää vaan sanoko että missasin IRL Derbyn? Kun toi ruutu näyttää vaan mustaa ;o

Päivämäärä:   3.5.09 11:50:18

Derbyä eivät näyttäneet tänäkään vuonna, kuten eivät viimevuonnakaan.

Calvin Borel teki historiaa voittamalla sekä Oaksin että Derbyn!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.5.09 12:32:42

Tuli kyllä aika takavasemmalta tuo Mine That Bird. :D Ja vielä ruuna, ei niitä useasti näe näiden kisojen voittajana.

Jostain syystä mun odotukset ei kylläkään ole korkealla sen kohdalla, vaikka juoksikin Derbyn voittoon tyylillä. Mutta Preaknessissa sen sitten näkee.

Päivämäärä:   3.5.09 14:58:40

Joo melko ahtaasta raosta pääsi tulemaan! Sai varmaan hyvän juoksun tuolla keskijoukoissa tieten niin jaksoi sitten tuollainen loppukirin tuollaisella radalla :) Funny Cide on edellinen ruuna joka Derbyn vei 2003 ja voitti Preaknessinkin.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.5.09 19:10:33

Ohhoh! Voisi Tiaran tulokset arpoa, unohdin ne kokonaan. :o

Päivämäärä:   3.5.09 19:29:26

tangerine, Magical Mistin ura on alkanu aika lupaavasti http://www.suklaatiikeri.net/sasnak/hevoset/magicalmistsnak.php ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.5.09 20:53:26

Nerith, hienoa nähdä että tamma pärjää! Toivon mukaan jatkaa tuota samaa rataa. :D

Tuosta tulikin mieleeni että olen laiska ja ilmottelen oriesi CAS XI varsoja tässä:
http://prismatic.awardspace.com/Realitycheck.html (i. Real Rocker SNAK)
http://prismatic.awardspace.com/Merchantman.html (i. Mercury Man SNAK)
Lisäksi Trick Racehorsesiin möin Sasnak Wilsonyn tammavarsan Skipsonic RVC:n.

Onko laukkamaailmassa taas joku lamakausi? Tiaran tämän päivän lähdöistä vaan yksi + Mother Goose pystytään pitämään..

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   3.5.09 20:59:28

ehkä ihmisistä on tullut laiskoja, ettei jaksa ilmoittaa(itselläkään ei kyllä tainnut ykskään hevonen tiarassa juosta..) tai sitten kaikilla on iha kamala kiire..

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   3.5.09 22:04:23

uppis, onkos täällä enään ketään laukkaihmisiä elossa.. :S

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   3.5.09 22:05:30

hamzi, on on! mullakin on vähän tässä kiirettä, huomenna on soveltuvuuskokeet ja tämä ilta on valmistauduttu etsimällä todistukset kouluista ja töistä sun muut :) ja edeltävän viikon olin tonilla.. ehkä tällä viikolla sais jotain aikaiseksikin.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.5.09 22:29:38

Nyt käy kyllä niin että Tiaran tulokset tulevat huomenna. Hirveä päänsärky tuli yhtäkkiä eli en vaan yksinkertasesti jaksa arpoa niitä. :/

Pitäisi vielä pari päivitystä Prismaticiin tehdä ja sitten tutimaan.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   3.5.09 22:46:09

mihis kouluun pipariina on menossa? vai siis eikös nuo soveltuvuuskokeet ole jonkin koulun pääsykokeet, vai onko mun ymmäryksessä taas pahasti vikaa xD?

Lähettäjäpipariina 
Päivämäärä:   3.5.09 23:12:33

Hamzi, juuri sellaiset. Hain Tampereen yliopistoon historiaa lukemaan (25.5. pääsykoe), Tampereen ammattikorkeakouluun tradenomiksi (4.6. pääsykoe) ja nyt on tämä Etelä-Pohjanmaan opisto, Nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajalinja, mihin olis huomenna soveltuvuuskokeet :) Psykologinen testi, ryhmätyöskentelyä ja haastattelut.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   3.5.09 23:15:06

no onnea niihin kokeisiin :)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.