Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu vol. 5

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.4.09 15:29:38

Edellinen
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=127029&t=127029

Re: Laukkaurheilu vol. 5

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.4.09 15:57:24

Mitäs jutunaihetta sitten keksittäin..?

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   18.4.09 17:01:18

Nostetaas tätä

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.4.09 20:03:22

Oon tässä joskus miettiny sellasta ideaa, että jos suurkilpailuiden osallistujalistat muuttuisivat hieman IRL tyylisemmiksi. Tässä esimerkiksi Coolmore Lexington Stakesin osallistujalista. Osallistujista voitaisiin siis kerätä hieman enemmän tietoa mitä nyt. En tiedä kiinnostaako ketään muuta tämmöiset tiedot, mutta minua ainakin :D

LähettäjäE_P 
Päivämäärä:   18.4.09 20:10:08

Oon tässä mietiskellyt SEA:n tilannetta...jokin aika sitten lopettaminen kokonaan tuntui parhaalta vaihtoehdolta mutta nyt mieleen on tullut että jos uusin vain hevoskantaa eli myyn suuren osan pois ja hankin sitten uutta verta tilalle. Jos uudet hevoset toisivat innostuksen takaisin.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   18.4.09 20:16:16

Nerith, mä voisin ainakin kannattaa tommosta, vaikka en nyt ihan hirveän perillä nykyisestäkään ilmoittautumis muodosta ole, pakko tunnustaa ;D

E_P, itsellä ainakin innostusta tuo yleensä takaisin pienempi hevoskanta tai sitten juuri täysin uusi, nyt ei kyllä ole onneksi kamalasti mitään innostuksen puutteita ollut täällä suunnalla..

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.4.09 20:18:31

E_P, ei mikään huono ajatus :) Hissuksilleen kun menee, asettaa itselleen jotain tavoitteita&haasteita niin ehkä se siitä taas nappaa.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.4.09 20:46:25

Miksei täällä ole ketään paikalla sillon kun olis juttukavereita vailla :D

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   18.4.09 20:47:39

mä voin jutella sun kanssa jos kelpaa :)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.4.09 20:52:16

Hamzi, mistäs juteltais? :D Se on aina se ongelma..

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   18.4.09 20:56:24

nerith, totta ;D no hmn...

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.4.09 21:43:43

Mäkin olen täällä :D

Ja mä tykkään tosta osallistujajutun uusimisesta! Suurkilpailuissa tosiaan olisi kiva tietää silkit, jockey, valmentaja tms... En tiedä jaksaisivatko läheskään kaikki keksiä noita itselleen, mutta minusta ainakin tuo on loistava ajatus.

Ja eri tallien silkkien värien tietäminen olisi minusta mahtavaa. Voitte sanoa oudoksi mutta tykkään piirrellä virtuaalihevosia eri talleilta, niin olisi mahtia osata värittää jockeyiden silkit oikean värisiksi. :P

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   18.4.09 21:46:23

kai toi ny tangerine vähän outoa on, että piirtelet toisten virt. hevosia, mutta tapansa kullakin ;D mä en ees oo koskaan miettiny tommosia silkkien värejä, pitääki varmaan alkaa sitten miettimään sikäli mikäli tuota nyt muutetaan sitten

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   18.4.09 21:48:20

Joo, talleille omat silkkien värit! Sitten voisi pitää tallilla samoista väreistä ulkoasua loppu elämän :D.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.4.09 21:52:22

Hamzi, no hei mä piirtelen oikeastaan kaikkea kun mulla on tunneilla niin tylsää. Oon monta kertaa miettinyt että pitäiskö alkaa piirtämään tollasta sarjista Prismaticista (kopioiden Seppeleen idean), niin ei tarvitsisi kaikkia piirustuksia polttaa, vaan niistäkin olisi jotain hyötyä. :D Sen takia oon piirrellyt niin paljon virtuaalihevosia.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   18.4.09 22:07:30

tangerine, ei kyl mikään huono idea tuo sarjakuvan piirtäminen ;D voisin itekkin semmoista tehdä, jos olisin yhtään lahjakas piirtämään.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   18.4.09 22:10:25

Mitähän meillä on.. :o En oo ees ajatellut mitkä Escanorin silkkien värit vois mahdollisesti olla. Hmm, nyt siellä on harmaata ja beigeä. En tiedä? Hopeinen varmaan vilahtais äkkiä ainakin mun mielessä, kun ajattelen Escanoria.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.4.09 22:15:49

pipariina, hopeinen ainakin erottuisi kilpakentillä. :D Luultavasti.. mitä nyt oon vanhoja videoita Native Dancerista kattonu, jotenkin vaalea pomppaa sieltä.

Prismaticilla on ollut punertavaa aina, mutta päädyin viimeisintä leiskaa vaihtaessa melko yksinkertaiseen viininpunaisen ja valkoisen yhdistelmään. http://i250.photobucket.com/albums/gg259/tangerine313/Leiska/jockeyy.png

LähettäjäElyse (elyZol) 
Päivämäärä:   18.4.09 22:17:07

tangerinen takia mun mielikuvassa Shaden silkkien väreissä vilahtelee pinkkiä, jossa on keltasia ja neonvihreita palloja.. :'D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.4.09 22:18:35

Tällaseen ratkasuun päädyttiin Elysen kanssa Shaden silkeistä: http://i250.photobucket.com/albums/gg259/tangerine313/Horses/ihQ.jpg

LähettäjäElyse (elyZol) 
Päivämäärä:   18.4.09 22:20:04

Eli epilepsiakohtauksia vastustajilla tiedossa, kun Shadelaiset ilmestyy kilpakentille. Vois olla meilläkin taas vaihteeks mahdollisuuksia pärjätä. x>

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.4.09 22:21:25

Melkein kyllä vois laittaa esille kans silkkien värit niinkuin Prismaticissakin on :D Sasnak olis ehdottomasti sininen varustettuna oranssilla ja ehkä valkoisella/hopealla!

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   18.4.09 22:22:58

Olisiko outo yhdistelmä Grdotan sivuilla olevat tummempi punainen ja oranssi?

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   18.4.09 22:23:02

Puuh, meillä on varmaan tummanharmaata ja hopeaa, uskoisin. Semmosta hillittyä, toisinkuin Shadelaisilla 8) On kyllä aika komee design!

LähettäjäElyse (elyZol) 
Päivämäärä:   18.4.09 22:30:46

pipariina, kuin niin meillä ei muka oo hillittyä? :'D Eiks noi oo aika rauhottavat värit..?

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   18.4.09 22:44:24

mitäköhän meillä olis sitte, jotenki oon nyt tohon siniseen ihastunu, tai sitten vihreetä. Toi shadelaisten desing on kyl aika heano ;D tosi rauhottavat, eikä toki aiheuta mitään sydän- tai epilepsiakohtauksia vastustajille :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.4.09 22:54:48

http://www.suklaatiikeri.net/sasnak/silkit.gif Meidän silkit :D On ollu kyllä suunnitelma ulkoasu vaihteeksi harmaalla värillä.. täytyy varmaan pidättyäytyä edelleen sinisessä..

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   18.4.09 23:10:34

Mistä olette tuon pohjan ottaneet? :)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.4.09 23:18:37

Se on varmaan tangerinen piirtämä ? Ei kai tangerine haittaa että röyhkeästi käytin sitä hyväkseni??

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   18.4.09 23:20:33

Sitä vähän mietiskelinkin, että saisinko minäkin käyttää :)?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.4.09 23:28:23

Ihan vapaasti käyttäkää. :D

Piirsin sen joskus yhen hevoskirjassa olleen kuvan perusteella ja tajusin vasta jälkeenpäin että netissä pyörii melkein samanlainen kuva jossain. :P

Harmi vaan kun en löydä enää sitä ihan alkuperästä missä on valkonen pohja, olisi varmaan helpompi käyttää sellasta kun noita muokkailee noita värejä. Piirustuksenkin taisin heittää jonnekin ja skanneri ei enää toimi että uuden voisi tehdä.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.4.09 23:55:46

Hei miksei tangerine ole kertonu että Prismaticillakin on blogi! :o Ja miksei sitä ole päivitetty sitten heinäkuun? ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.4.09 23:59:18

Mistä sä sen nyt onkisit Nerith? XD Sen ei ollut tarkoitus tulla julkisuuteen enää... No päädyin siihen tulokseen et tykkään enemmän oman päivityssivun tekemisestä niin se blogi vähän jäi. :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   19.4.09 00:09:50

Googlella löyty heti ensimmäisten joukossa :D

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   19.4.09 11:02:26

Mä oon jo aikaa sitten päättänyt Stormskyn silkit, :D

Ei ole vain kunnollista kuvaa. Löytyy Stormskysta about us kohdasta sellainen kuva, missä jockey ratsastaa hevosella.

Eli Stormsky: freewebs.com /stormskystable (en voi laittaa nettiosoitteita)

Jockeyllä on vihreä paita, jonka hihat ovat oranssit ja etupuolen vasenta rintaa koristaa pieni s:sää muistuttava salama. Sama salama esiintyy myös paidan takapuolella, missä se vain on koko selkämyksen kokoinen. Salamat ovat keltaisia.

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   19.4.09 12:14:49

nosto

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   19.4.09 13:27:42

mennääs etusivulle

Päivämäärä:   19.4.09 18:23:40

nosto

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   20.4.09 14:19:16

1

Päivämäärä:   20.4.09 14:51:55

Noo, laitetaanpa sitten tämmöisiä kysymyksiä jutunaiheiksi:

Millaisia visioita sinulla on tallisi suhteen tulevaisuudelle?
Kuinka laukkahevosten laatua voisi mitata vielä enemmän? Tarvitseeko sitä mitata enemmän?
Mitä parantaisit tai kehittäisit nykyisessä laukkamaailmassa?

Lähettäjä: Taru K 
Päivämäärä:   20.4.09 19:03:49

Pakko sanoa, että tunsin itseni niin typeräksi, kun äsken Piruz Elite Stakesin tulokset arvoin :D Laitoin silmät kiinni ja raotin sitten, kun olin varma, että tulokset oli arvottu ja sitten hihkaisin ilosta, kun oma tamma oli sijoittunut toiseksi ja sai näin ollen osallistusmisoikeuden Pratapiin. Ja onnelut Il'ya Ahaltekille lähdön voitosta!

Terveisin 18v :D

Päivämäärä:   21.4.09 12:57:56

2

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   21.4.09 13:10:04

Escanorista haluaisin semmosen tallin, että sieltä todella löytyy hyviä hevosia, useimmat 'omalinjaisia', eli niistä tuontihevosista lähtöisin, mitä tossa puolitoista vuotta sitten toin. Myös nämä 'vanhalinjaiset' on mulla nyt kovassa huudossa.

Kuinka laukkahevosten laatua voisi mitata vielä enemmän? Tarvitseeko sitä mitata enemmän?
Mun mielestä sitä ei tarvitse mitata enemmän. Vaikka laukkahevosia ei mielellään käytetääkään ratsuhevosjalostukseen, laukkapuolella laatu tunnistetaan, eikä sitä niinkään tarvitse mitata. Esim. jalostuskatalogin palkinnot mittaa sitä laatua jollain tavalla, mikä on hyvä, mutta ei mun mielestä siihen tarvitse muuta tehdä.

Harrastajamäärää. Eikai muuta, mun mielestä meillä on oikein toimivat systeemit niin LJ:n puolella kuin kisojen puolella. Ehkä enemmän eri rotujen toimintaa vois olla, kuten ETRY epätoivoisesti yrittää englannin täysiverisille tehdä. Hei kesällä on sit täykeille kasvattajapäivät, joten rekkaroikaahan hevosianne VRL:llään että saadaan sekin toimintaan.

Harrastajamäärää olis upeaa saada nousuun, mutta sille ei voi vaan mitään etteivät ihmiset ole kiinnostuneita tästä. Yritetty on monta kertaa, ja silloin tällöin satunnaisia harrastajia löytyy.

Lähettäjä: Tierra (koulu) 
Päivämäärä:   21.4.09 13:16:59

Änkään nyt käymään täälläkin :) Ei ole kuin yksi laukkuri ja senkin kanssa menin hieman turhan railakkaasti (eli liikaa kisoja) kun on tottunut ravi ja ratsu puoleen :) Tosin en sitten pahemmin innostunut tästä, ihan kivaa mutta ei riittäisi into suurempaan :) Tai muuten kyllä mutta ei suurkilpailuiden osalta kun en muistaisi osallistua preppeihin tai katsoa onko päässeet läpi jne. x)
Mutta mitäs muuta... Voisi ehkä hankkia yhden laukkurin jossain välissä mutta saa nähä.. :)

Päivämäärä:   21.4.09 13:37:24

Olis kiva tietää sellaisten ihmisten mielipiteitä laukkaurheilusta, jotka ovat hetken olleet mukana mutta jääneet sitten matkan varrelle. Loppuuko se kiinnostus vain siihen vai mikä tulee.

Lähettäjä: Tierra (koulu) 
Päivämäärä:   21.4.09 13:44:04

No ehkä voin vastata tuohon, kun pidin miseryn kanssa Victoriousta jonkin aikaa ja silloin kilpailutin laukkureita. Ihan kivaahan se on, erilaista kuin mikään muu virtuaalimaailmassa. Mutta kun itsellä on ollut niin kauan Starberry, jossa on ravureita ja muutama ratsu ja niihin on niin kiintynyt. Ja kun totesin etten jaksa sekä ravureita että laukkureita yhtäaikaa ja kun toinen on ollut kauemmin ja siihen on enemmän kiintynyt, jos niin voi näistä pikselimössöistä sanoa, niin jätän mielummin laukkurit. Mikäli joskus tulisi tilanne ettei enään olisi ravureita jostain syystä niin sitten ottaisin laukkureita. Tykkään näiden piirien muodollisesta rentoudesta, en tiiä näkeekö muut sitä, mutta siltä se tuntuu. :) Ja tämä tuntui hieman vaikealle vaikka olin pari cas vuotta kilpailuttamassa hevosia. Ehkä se siitä aukeaisi paremmin jos olisi pidempään :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.4.09 13:50:11

- Odottelen vieläkin sitä loistavaa kilpahevosta Prismaticiin. Jalostukseen alan nyt kiinnittää enemmän huomiota. Olen taas tuonut tälle vuodelle pari suvutonta hevosta ja tarkoituksena on muutenkin nuo suvuttomat tammani alkaa astumaan pelkästään yksipolvisilla tai suvuttomilla oreilla, jottei englantilaisten täysiveristen geenit köyhdy samojen sukutaulujen ansiosta.
Pitkäsukuisten tammojen kanssa alan kokeilemaan erilaisia linjauksia. Seuraavaksi on syntymässä Heartbraking Bravery ja Sibylla Deli linjauksista varsoja.

- Ei minusta.

- Kuten pipariina jo sanoi niin harrastajamäärä voisi olla suurempi, mutta ei sille mitään voi. Miten ihmisten innon tähän lajiin saa pysymään, sillä talleja on kyllä tullut uusia mutta suurin osa kestää sen yhen CAS-vuoden ja lopettaa sen jälkeen.

Tuohon LJ:n kalenteriin jos joku osaisi koodata, voisi tehdä sellaisen toiminnon, että saa näytettyä vain tiettyjen ryhmien kilpailut. Helpottaisi kilpailuiden hakemista omille hevosille, mutta toisaalta on varmasti vaikea toteuttaa. Ainakaan itse en osaisi koodata tuollaista.

Päivämäärä:   21.4.09 14:18:30

tangerine, oon monesti miettiny että erottelisiko eri ryhmien kilpailut väreillä toisistaan, mutta vaarana on se että menee sitten lisää sekasin..

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   21.4.09 14:23:40

Nerith & tangerine, mun mielestä toi olis kyllä hyvä juttu, että niitä vähän erottelis väreillä! En mä usko että se sekaisin menee, sen verran selvä tuo kalenteri kyllä on. Eri värisellä taustalla?

Koska btw Jalostuskatalogi ja uusi LJ:n ilme julkaistaan? ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.4.09 15:15:43

Mä tykkään tosta ideasta että eri ryhmien kilpailut eri värisellä, tuskin se nyt kamalasti tota kalenteria sekottaisi. Alun perin mun ideani oli paljon monimutkasempi toteuttaa, koska ajattelin lähinnä jotain VRL:n kalenterityyppistä jaottelua. :D Ja jos näyttää ihan hirveältä niin ainahan voi lakata käyttämästä sitä.

Mutta mitä tehdään kisoille, jotka on avoimia monelle ryhmälle?

Päivämäärä:   21.4.09 17:32:28

Avoimet monelle ryhmlle varmaan vois olla sitten ilman mitään väriä, eikös?

Oon tässä arponu monta kertaa että joko nyt julkistais, mutta se on sitten jääny kun on ne järjestelmät vielä ihan vähän kesken ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.4.09 17:55:00

Kuulostaa hyvältä ja itse asiassa tota "väritöntä" hiukan pyörittelinkin mielessäni, mutta en ilmeisesti kirjottanut sitä sitten. :D

Voiko tuonne jalostuskatalogiin jo ilmottaa uusia oreja? Kun kaikki Prismaticin orit pitäisi sinne ilmottaa mutta kun en ole ollut ihan varma että joko se on toiminnassa...

Päivämäärä:   21.4.09 18:22:40

Arvosteluun saattaa voida ilmoittaa uusia oreja, ellei ole sellaisia oreja joille ei ole vielä niitä muutoksia ilmoittanu. Toisinsanoen, jos et ole ilmoittanut niitä uusia tietoja mitä Netta on määränny ilmoitettavaksi oreilta jotka jo ovat katalogissa, et voi uusia oreja ilmoittaa arvosteluun. Luullakseni tilanne on nyt tämä.

Sekavaa selitystä x)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.4.09 18:35:48

Ahaaa nyt tajusin. :D Joo en ole ilmottanut ainoatakaan Prismaticin oria ikinä tuonne, niin pitääkin nyt ilmottaa.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   21.4.09 20:26:27

tangerine
Jep, pistä postiin vaan.
Todennäköisesti joudutaan nyt julkaisemaan toi katalogi sitten keskeneräsenä, kun porukka ei ilmottele noita tarvittavia tietoja. Käytäntönä sitten vain se, että näille omistajille ei tule uusia arvosteluja ennen kuin vanhat tiedot on hoidettu alta pois.

Itse olen ainakin varsin tyytyväinen tuohon tulevaan katalogimalliin.
ites kerätäänkö tammoillekin tuo kaksipolvinen sukutaulu ja muut tiedot kuten oreille vai mennäänkö tammojen kanssa pelkällä palkitsemisperiaatteella?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.4.09 20:50:16

Xnaiya, Oolrait laitan postia tulemaan jossain vaiheessa tänään. Mahtaakohan nää kaikki mahtua samaan viestiin. :D

Mun mielestäni tammoista olisi kiva tietää ainakin isä ja emä ja kenties emälinja, jota tamma edustaa.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.4.09 20:55:16

Nyt vaan pitää miettiä miten saan tuon oikean muodon toimimaan tässä sähköpostissa, se nimittäin poistaa automaattisesti html -muotoilut...

Päivämäärä:   21.4.09 21:53:59

On nuo Agavelaiset sitten kovia! Dubai Sim Cupin viiden kärjessä neljä Agaven kasvattia! Meidän agavelainen toisena :D

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   21.4.09 21:56:49

Nerith
Joo, aika kivasti kyl meni agavelaisilla :D
Olin silmät ymmyrkäisenä, ku arvoin tuloksia.

tangerine
Hmm, voit laittaa vaikka galloperin kautta jos et muuten saa tuleen.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.4.09 22:06:35

No nyt sain tämän toimimaan kun tein itelleni uuden sähköpostin. :)

Agavelaiset on muutenkin aika pitkälti vieneet noissa suurkilpailuissa lähiaikoina. :D Omankin hevoseni vedin pois Dubai Sim Cupista, en uskalla ottaa riskiä että sillä menee tulokset päin mäntyä ennen Triple Crownia. Jos se nyt Crownissa pärjää niin ensi vuonna sitten Dubaihin kokeilemaan onnea.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   22.4.09 10:07:56

Shadiyan 23.4 laukoissa Vista Ridgeläiset juoksi mainiosti! Voitto tuli 4 lähdössä kuudesta!

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   22.4.09 15:41:22

Kyllä sitä voi olla uuno tuloksia arpoessaan...
Jäi sitten DSC:hen lisäämättä Sasnak Oprah.

Mitä mielipidettä yleensä näistä, kun vastuuhenkilö mokaa joidenkin hevosten oikein tehtyjen osallistumisten huomioinnissa.
Arvotaanko tulokset uusiksi? Mätkäistäänkö jotain rangaistusta? Tyydytäänkö vain pahoitteluihin? Jollakin rangaistuksellahan voisi mahdollisesti lisätä tarkkaavaisuutta, nuo isommat kilpailut kun ovat oikeasti niitä Kisoja sille hevoselle ja niistä poissa jääminen harmittaa ketä tahansa. Toisaalta sitten jos rangaistuksia jaetaan voi olla, että jää vastuuhenkilöt vähäksi.
Tosin tuntuu kuitenkin sitten typerältä lähteä vetämään uusiksi tuloksia, kun nytkin mukana on vähintään ollut se seitsemän eri omistajaa ja kaikille pitäisi saattaa tieto tulosten muuttumisesta.

Tiedän että pääosa meistä on vastuuntuntoisia noiden osallistumisten huomioimisessa, mutta eihän sitä tiedä vaikka joukkoon mahtuisi muutama epärehellinenkin.

Tuli nyt kuitenkin mieleen tässä kirjottaessa, että pitäisikö noiden isompien kisojen kohdalla koota nuo osallistujalistat vaikka jo ihan hyvissä ajoin ja laittaa sitten esim.viikkoa ennen kisaa näkyville johonkin sivulle. Näin ei tapahtuisi niitä lähtölistoilta poissa tippumisia, kun ihmiset ehtisivät ilmoittaa, että oma hevonen on jäänyt lisäämättä.

Niin ja piti kommentoida tuota lähtölistojen laajennustakin.
Itse suunittelin taanoin tämän toteuttamista ja Redrockissahan aikanaan oli tuollaiset "laajat" osallistujalistat. Voi että rakastan niitä <3
Ison hevoskatraan omistajana olisin kuitenkin tuhottoman laiska ilmoittamaan hirvittäviä määriä tietoja osallistuvista hevosista. Tietenkin mikäli tehtäisi joku yleinen pohja/tiedosto, jota sitten kisanjärjestäjä hyödyntäisi jolloin varsinaisesti osallistujien tehtäväksi jäisi vain ja ainoastaan niiden hevosten ilmoittaminen ja mahdollisesti jotain yksinkertaisia asioita.
Esimerkiksi .css tiedosto, jossa jokaiselle tallille on tehty oma kohtansa, joka sisältää tarpeelliset koodit, tällöin lähtölistojen tekijälle jäisi oikeastaan vain ja ainoastaan kutsusivulla kohtien nimeäminen oikein sekä niiden osallistujien lisääminen.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.4.09 17:25:41

Toi on kyllä tosi harmillista kun hevosia jää pois, munkin hevosista jäi Classic Derbysta Echoes RVC pois, mutta en ole kyllä kehdannut valittaa koska laitoin itekkin osallistumiset väärin... :D

Ei siitä mun mielestäni ihan rankaisemaan kannata lähteä, ihmisiähän tässä vain ollaan eli virheitä sattuu. Tosta ideasta pidän kyllä, että osallistujalistat kerättäisiin jo hyvissä aijoin. Joidenkin isojen kisojen kohdalla tämä tarkoittaisi kyllä sitä, että preppejä pitäisi alkaa järjestämään myöskin hyvissä aijoin.

Ja oon yhä sillä kannalla että tollaset laajemmat osallistumiset olisi kivat isompiin kisoihin, mutta niin tuon sanoinkin jo aikasemmin. Sillä ei niin väliä minulle, miten ne sitten toteutettaisiin.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   22.4.09 20:52:42

[quote=Xnaiya]Tuli nyt kuitenkin mieleen tässä kirjottaessa, että pitäisikö noiden isompien kisojen kohdalla koota nuo osallistujalistat vaikka jo ihan hyvissä ajoin ja laittaa sitten esim.viikkoa ennen kisaa näkyville johonkin sivulle. Näin ei tapahtuisi niitä lähtölistoilta poissa tippumisia, kun ihmiset ehtisivät ilmoittaa, että oma hevonen on jäänyt lisäämättä.

Kuulostaa mulle hyvältä idealta! Kunhan siitä sitten pidettäisiin kiinni.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   22.4.09 21:00:43

Minäkin tykkäisin, varsinkin isommissa kisoissa, noista laajemmista osallistujalistoista.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   22.4.09 21:09:30

tangerine
Pissinkö senki osallistumisen -.-
No, voi juma *pyörittelee silmiään*
Pitää varmaan oikeasti hankkia ne rillit, kuten pipa ehdotti...tosin ehkä tässä tarvittas joku aivojen uudelleen käynnistys ennemmin.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.4.09 21:29:57

Xnaiya, no ei se mun maailmaani kaada, kyllä sen G2 voiton voi muualtakin saada. :D Enempi ois harmittanu jos Wigheart ois jäänyt pois.

Huh nyt on Prismatic vihdoin nimellisesti valmis! Aion vielä tässä uudistaa noita esittelysivun ja historian tekstejä oiken kunnolla, mutta ainakin kaikki sivut ovat nyt netissä.

On ehkä hiukan aikasta kysellä nyt, mutta minkäslaisia varsoja teille on ensi vuonna syntymässä? Mitäs niistä varsoja odotatte radoille kaikkein eniten.

Ite odotan ihanan ja rakkaan kultamussuni (heh) So Serenen varsaa todella paljon. Sillä pitäisi olla geenit kohdillaan, emänemä ja isänisä molemmat olleet aivan loistavia periyttäjiä, eivätkä isukki ja emä ole itsekään hullummin juosseet.

Toisena on varmaan varsa minkä Killinan Charisma tulee pyöräyttämään ulkomaalaisesta oriista. Olen jo pitkään ihaillut Stormin Passionia ja on muutenkin mukavaa saada Suomen virtuaalimaailmassa harvinaisemmasta oriista varsa talliin.

Sitäpaitsi Poison Cove alottaa juoksemisen ensi vuonna, joten en millään jaksaisi odottaa. :D Välillä CAS kulkee aivan liian nopeesti, niin nopeaan ettei huomaakkaan kun vuosi on jo ohi. Välillä taas tuntuu kamalan hitaalta...

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   22.4.09 21:47:39

Tulosten arpomisessa ja muutenkin kisojen järjestämisessä kannattaa pitää tämän sama linja, kun järjestäjiä tahtoo olla aika vähän loppupeleissä. Jos mennään VRL:n tapaiseen julman tiukkan linjaan kaikesta, niin vähäisimmätkin harrastajat lähtevät.

Päivämäärä:   22.4.09 22:32:52

Hooh..kamalasti taas kouluhommat kasaantuu viimesille viikoille, joten elkää ihmetelkö jos ei meikäläistä näy.. Kilpailut yritän kuitenkin ajallaan pitää.

Sasnakiin nyt ei taida olla tulossa mitään superkiinnostavaa varsaa. Doomsdayn ja Redwinen varsoja kyllä ihan mielenkiinnolla odottelen. Huvikseni tässä yksi päivä arvoin jo sukupuolis ens vuoden varsoille. Mukavaa vaihtelua.

Jotenkin tuntuu että oon laittanu omat pollet liian tiukkojen kisa-/laatukriteerien alle ettei mulla enää oo yhtään hienoa hevosta edes jalostukseen menossa :S

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   23.4.09 10:29:28

Meillä kilpailun lopettaa mutama ihan ok polle tällä vuodella ja siirtyvät siis jalostukseen. Kuitenkin hevosten määrä on niin vähäinen, ettei meiltä montaa varsaa tule kuitenkaan.

Eli jos jollain on liisata tammaa jalostukseen niin olisimme kiinnostuneita, niin saisimme kantaamme paremmaksi. Ostaa en tahtoisi, kun en tarvitsisi kuin yhdeksi kaudeksi.

Päivämäärä:   23.4.09 12:41:51

MilliM., meiltä saat tammoja liisaukseen mikäli haluat xx:iä?

Ai että nousee taas sellanen innostus kun kattelee kuvia :D

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   23.4.09 14:18:53

Kyllä täykkäreitä etsin. Laitatko listan, niin katson sopivat meille. Astutukset olisi sekä ulkopuolisilla että omilla oreillamme, riippuen tammoista ja niiden sukutauluista. Melkein varmimmiten ulkopuolisimma oreilla, niin saisimme enemmän väriä jalostukseemme.

Päivämäärä:   23.4.09 15:15:13

MilliM. tässä listaa:
CWY Burning Up
Golden Eye SNAK
Obsession SNAK
Sasnak Saharan
Uptown Girl SNAK

http://www.suklaatiikeri.net/sasnak/hevoset/siitostammat.php

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   23.4.09 16:54:36

Harmi että Uptown Girl SNAK oli jo varsonut tälle kaudelle, mutta muut 4 voisin ottaa meille yhden varsan ajaksi liisiin.

Haluatko vaihdossa meiltä oman linjan tammoja vai onko tarvetta ollenkaan?

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   23.4.09 17:01:09

Miekin olisin kiinnostunut ottamaan xx tai x-tammoja liisaukseen Il'yaan (RBSH-jalostukseen) seuraavaksi ja ehkä jo täksikin CAS-vuodeksi, kun onhan tässä meillä ainakin vielä reilu viikko astutuskautta. Saa tarjoilla siis myös meille :)

Päivämäärä:   23.4.09 17:01:32

Niin halusitko nämä nyt vielä tälle vuodelle liisinkiin? Että nyt astutettais? Kuvittelin jotenkin että vasta ensikeväänä ottaisit :D Näistä nimittäin osa on kantavana jo.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   23.4.09 17:27:31

Meiltä saa tammoja kanssa vuodeksi liisingiin, mutta ensiksi täytyy kattoa aionko noista vielä jonkun astuttaa ulkomaalasella oriilla.

Alustavasti täältä ne, joiden kohdalle on merkattu viiva (PAITSI Killinan Charisma).

Tuolta siis täksi vuodeksi voi saada viivahevosia, ensi vuodeksi pitää vielä katsoa mitä annan liisingiin.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   23.4.09 19:28:26

Nerith: Tälle olisin, mutta olisi seuraavat varsat siis mahdollista saada vasta CAS XII?

Päivämäärä:   23.4.09 19:45:39

MilliM, aivan. Siinä tapauksessa sitten vain Uptown Girl ja CWY Burning Up voisivat lähteä, koska ne eivät ole nyt vielä kantavina, eli eivät varso CAS XII. Voisit siis ne astuttaa haluamillasi oreilla. Loput kolme ovat jo kantavia, joten varsovat meillä CAS XII.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   24.4.09 11:45:13

OK. Liisaan nuo kaksi meille täksi kaudeksi. Ensi kaudelle kuuluttelen sitten uudestaan, jos tarvis

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   24.4.09 13:17:42

Onko tangerinen tammukat myös tarjolla liisaukseen RBSH-jalostuksen puolelle? :)

Päivämäärä:   24.4.09 17:14:08

MilliM., ok. Ilmoittele sitten ensikeväänä millaset varsat syntyi niin päivittelen sivuille.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   24.4.09 19:14:32

Taija, eiköhän ne yhdet rbsh varsatkin voi pyöräyttää. :D
Pitäisi vielä saada tieto tältä amerikkalaiselta kasvattajalta, että saanko varattua pari astutusta tammoille ensi vuodeksi. Mikäli saan niin sitten kaikki viivalla merkityt voidaan täksi vuodeksi liisata. Paitsi se edellämainittu Killinan Charisma, joka oikeasti on kantavana en vaan ole ehtinyt merkitä sivuille.

Mutta sieltä voi vapaasti katsoa mieluisan jo nyt. :D

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   24.4.09 19:17:47

tangerine, miepä katselen :P

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   24.4.09 19:32:05

Tai mieluisat, kyllä liisaan montakin. Valitsin vähän väärän muodon sanasta..

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   25.4.09 16:26:32

mennäänpä ylös

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   25.4.09 17:07:51

linkitön

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   25.4.09 17:09:23

tangerine, lähtiskö meille Il'yaan täksi vuoksi liisaukseen Crystal CTB, Sasnak Sweet Smile sekä Agave's Catmarí? :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   25.4.09 18:16:08

Taija, juu kyllähän tuo käy =)

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   25.4.09 18:26:20

hienoa :)

Päivämäärä:   26.4.09 14:04:02

No johan on meikäläiseen dementia iskeny. Taas unohtunu noi 24. päivän kisat, nyt pikapikaa arpomaan.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   26.4.09 15:10:17

Ihan uskomaton tämä mun, ori, voitti heti ensimmäisen G1 kisansa, Pankratios Derbyn! Nyt sitten lähdetään sen kanssa Pratap Cupiin.

Merkitsettekö jotenkin erikseen hevosten sivuille vielä derby voitot, vai vain cupit?

Päivämäärä:   26.4.09 15:36:51

MiaC, melekonen ori sulla :D

En mitenkään korostamalla noita arvokisalähtöjä kisakalenteriin laittele. Siitoshevosilla sijoitukset isommissa kisoissa on merkitty esille esim. http://www.suklaatiikeri.net/sasnak/hevoset/sasnakserrana.php ja http://www.suklaatiikeri.net/sasnak/hevoset/sasnakpeadar/

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   26.4.09 15:45:20

MiaC, tuo on kyllä hieno ori, olen aikasemminkin tainnut kehasta. :)

Minä lihavoin hevosten kalenterista arvokilpailut, tuli sieltä sijoitus tai ei.

Koska en oikeastaan muille kuin siitosoreille merkitse niitä mihinkään erikseen niin löytää ne sitten sieltä helpommin.

Päivämäärä:   26.4.09 18:14:59

Hei, missä ihmeessä on kaikki osallistujat huomiselta Derbypäivältä!?? http://www.s8.createphpbb.com/ljsuurkilpailut/viewtopic.php?t=70&mforum=ljsuurkilpailut
Kipinkapin kaikki osallistumaan!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   26.4.09 21:42:31

Hyvä kun muistutit Nerith! :O Oon vaan kattonu et joo VIP on huomen, mut en ehdi huomenna osallistumaan kun kolmelta vasta oon kotona.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   27.4.09 00:32:08

tehän ootte taas viikossa ehtineet keskustelemaan vaikka mitä ;D mäkin voisin ehkä pari xx tammaa liisata Shadowsiin, kun ensi vuonna varsoo vain yksi oma tamma, ja voisi uutta verta vähän tuohon jalostukseen tuoda, nyt vielä kyl ehtii astutella, että jos teiltä "ylimääräisiä" tammoja löytyy niin tännekkin saa näytellä :)

Päivämäärä:   27.4.09 13:38:02

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   27.4.09 13:43:14

murr.. kylläpä ärsyttää kun eivät tahdo nuo tekkeni pärjätä :/ ugh, o'ouu...

Päivämäärä:   27.4.09 13:55:12

Mia C, Mie kyllä jonotan Grdot Austerlitzia muutamalle tammalleni, jotka siirtyvät siitokseen joko tämän tai ensikauden aikana. Hieno ori!

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   27.4.09 14:06:31

Taru K: hienoa! Pitänee katella kauan sitä viitsin kilpailuttaa, ennen kuin laitan siitokseen :). Pelkään että sen prosentit huononee jos kilpailutan paljon. Astuuko muuten orit yleensä kisakaudella vai vasta kisauran jälkeen?

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.