Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu vol 4

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   14.4.09 17:34:23

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=106199&t=106199

Edellinen tulikin jo täyteen :>

Re: Laukkaurheilu vol 4

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.4.09 17:44:14

Hamzi, aijaa.. siitä etuosto-oikeudesta ei sitten näemmä olla välitetty yhtään. Tai ylipäänsä siitä että minulle pitäisi informoida edes jotain jos aikoo myydä kasvatin eteenpäin.

Ei sillä, kyllä saat tuon tamman pitää, minulla ei ole mikään hinku ottaa sitä takaisin ja mukavasti näyttää radoillakin pärjänneen. :D Lisään kasvattitietoihin kunhan kerkeän.
Pistää vaan kismittämään kun niitä myyntiehtoja ei sitten ikinä lueta.

[urlhttp://www.createphpbb.com/phpbb/viewtopic.php?p=6984&mforum=galloper#6984]CAS XI varsat myynnissä
Käykääpä hakemassa omanne.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.4.09 17:46:44

Ne varsat tosiaan...

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.4.09 17:47:41

NO JO NYT ON KUMMA KUN EI LINKITY.
http://www.createphpbb.com/phpbb/viewtopic.php?p=6984&mforum=galloper#6984
Kopioikaa siitä.
*mutinaa*

Lähettäjä: Taru K 
Päivämäärä:   14.4.09 18:06:24

Pjortoi ensimmäinen laukkakasvatti syntyi tänä vuonna (:
http://www.hopeakarhu.org/pjortoi/hevoset3/pjortoipogoll.htm, rodultaan tekke

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   14.4.09 19:15:11

Oispa kivoja nuo tangerinen True Wiccan RVC ja Cool Cadence RVC orivarsat...mutta kun noita omiakin orivarsoja on vähän liiaksi saakka..Toisaalta jos myis enemmän omia sitten pois niin sais uutta oriverta taas talliin.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.4.09 19:21:57

Nerith, vie ihmeessä pois jompi kumpi etteivät jää tänne nurkkiin pyörimään. Aina on tilaa yhdelle Prismaticilaiselle. ;D

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   14.4.09 22:07:15

Taru pliis, arvo Matronan tulokset ettei mun enää tarvitse kytätä sivua 30min. välein, sitä olen jo 3 päivää tehnyt :DD

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   14.4.09 22:15:06

MiaC. eikö noi olekkaan tuloksia mitä tuolla Matronan sivuilla on?! Ite ainakin katoin että oli jo tulokset, kun osallistujat oli eri järjestyksessä, siis ei saman tallin hevosia peräjälkeen kaikissa lähdöissä!

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   14.4.09 22:18:49

Ainakin tuo Tulokset kohta on vielä yliviivattu(?). Ehkäpä nuo sitten on tulokset :D

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   15.4.09 11:25:08

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   15.4.09 11:29:36

tangerine, kävin minäkin itkemässä yhtä Escanoriin. Päätä pian jooko ^^'

Puuh. Jos vaikka jotain taas jaksais tehdä Escin eteen :D

Päivämäärä:   15.4.09 11:48:52

Kyl ne on tulokset jo : D jäänyt vaan yliviivatuksi se kohta (:

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.4.09 12:41:49

Mia C., heijöö!! mielellään voisin ottaa varasähköpostiksi, tai ehkepä ihan "pääpostiksi", kun tuo gmail melkeenpä poikkeuksetta joka päivä kettuilee :)

Taru K, nam mikä varsa (ei omaa kehua orista ;D) :)

Päivämäärä:   15.4.09 13:16:46

Taija, tokitoki :D Hieno on isä.

--

tuloksia (salida stakes)

tulokset tulevat hieman ajoissa, sillä huomisina en paljon kerkeä koneella istuskella. (:

ja kun tuloksia olette hakeneet tuolta, niin sileän ryhmän 3 harrastajat, osallistukaapa heti miten

seuraaviin sileisiin laukkoihin.

Päivämäärä:   15.4.09 13:19:31

http://www.hopeakarhu.org/pjortoi/hevoset2.htm]myytäviäkin löytyy, merkittynä punaisella. (:

Päivämäärä:   15.4.09 13:22:05

myytäviäkin

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.4.09 13:29:09

Taru K, meille Il'yaan haluaisin hamuta noista Gjodos Kuzcon, Don Musgottin sekä Lan Linuksen, jos rohmuaminen mahdollista :P

Päivämäärä:   15.4.09 13:30:06

Taija, ehdottomasti. (:

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.4.09 13:35:29

Taru K, alanpas heti etsimään kuvia heille :P Muuten, tuliko mun osallistumiset noihin laukkoihin perille hotmailista vai gmailista? :S

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.4.09 13:57:40

Taru K, joudun muuttamaan Don Musgottin syntymäaikaa ku se on alottanu muuten kisauksen 2-vuotiaana :S eihän haittaa? :D

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.4.09 13:58:29

eiku ei sittenkää mittää -.-'

Päivämäärä:   15.4.09 14:01:59

Taija, no siis mä siin alussa vähän sähläsin noiden laukkojuttujen kanssa, ni se on kilpaillu niiku kahdella kaudella, mutta ollessaan kuitenkin kolme vuotias - miten sen ei oikeasti pitäisi mennä, mut virheitä sattuu aloittelevalle (:

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.4.09 14:21:43

Taru K, jep :D Don Musgott

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   15.4.09 14:40:28

Taija: selvä juttu. Jos saat jostain vielä pistettyä mulle mailia osoitteeseen virtuaali@miluca.net niin laita siihen minkä nimisen mailin haluat ja minkä salanan, niin luon tilin.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.4.09 15:56:41

Mun pitäis nyt panostautua tällä laukkapuolella. :D Omistanhan Ameliessa (=wannabe tuleva laukkatalli) jo ehkä kaksi aktiivisesti kilpailevaa laukkuria :D

Päivämäärä:   15.4.09 16:18:28

Nöyyy...Old Fashioned on "eläköityny" radoilta loukkaantumisen vuoksi :( Ei ole sekään sitten TC:ssä mukana. Upittelua IRL uutisten muodossa :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.4.09 16:25:40

vvenla, ja lisää hevosvoimia sait Prismaticista :D

Nerith, joo mäkin luin ton jossain vaihees Blood Horsesta (tai oikeestaan katoin jonkun videon). Oliko se sun henkilökohtanen suosikkis Crownia varten?

Mä en oo oikein osannu päättää mistä Kentucky Derbyn ennakkosuosikeiksi povatuista pitäisin eniten.. Old Fashioned oli aika kova sana (pelkästään isukkinsakin takia), vaikka hiukkasen usko horjui Rebel Stakesin jälkeen. Mutta nyt sitäkään ei voi Derbyssa enää kannattaa. :/

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.4.09 16:28:04

Niin ja piti vielä sanoa että tuskimpa tänäkään vuonna nähdään USA:n Triple Crownin -voittajaa... Vaikka toisaalta mistähän sitä tietää, eihän Seattle Slewsta tai Assaultistakaan uskottu Triple Crown voittajaa, mutta mitenkäs kävikään.

Päivämäärä:   15.4.09 17:03:48

Mulla ei oikein ole selvää suosikkia Derbyyn.
Top 4 nyt ois Pioneerof of the Nile, I Want Revenge, Friesan Fire ja Hold Me Back. Noitahan tuo BH:kin on hehkuttanut.. TC voittoa en kyllä usko tulevan tänäkään vuonna..vaan mistä sitä tietää. Tulihan Big Brownkin viimevuonna ihan puskista Derbyn voittoon ja vein Preaknessin, mutta vielä enemmän puskista tuli Belmontissa Da'Tara! (Da'Tara ei ole Belmontin jälkeen sitten voittanu kertaakaan..liekö iso sattuma että voitti Belmontin)

LähettäjäMillis 
Päivämäärä:   15.4.09 17:07:33

Miekin olen saanut suuren laukkakärpäspureman :D Löytyyhän tuolta tuo oma laukkatilakin Nellwyn Racers, joka on arabeja kasvattava. Arabien kanta on vähän huono vielä, joten toisinaan tuntuu ihan mahdottoman vaikealta ostaa itselleen uusia varsoja ja saa nähdä miten tulevat kasvatit menevät kaupaksi. Mutta kyllähän tämä tästä 8>

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.4.09 17:09:15

tangerine, oi ku kiva, pitäneekin heti ruveta vääntämään sivuja! Jos vaan kuvat löytyis. :D

Millis, tosi nätti toi ulkoasu tuolla.

Päivämäärä:   15.4.09 17:11:05

Millis, teillä siis asuu Tobias al Empyrean! Sen vanhemmat on nykyisin Sasnakissa, sivuja tosin ei ole vielä kun laiskuus iski... =0)

LähettäjäMillis 
Päivämäärä:   15.4.09 17:13:53

vvenla: Kiva kun tykkäät ^^

Nerith: Juu asuuhan se meillä, ei siitä ole kauaakaan kun se meille muutti 8> Mutta hey ilmoitteletko vanhempien uusia sivuja kun valmistuvat, jotta saan pojan sukutauluun oikeat osoitteet? :>

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.4.09 17:28:28

Nerith, mäkin tykkään Pioneerof The Nilesta. :D Vaikka en ookkaan suosikkiani päättänyt, niin se on kyllä aika vahvoilla.

Ja ihan totta tuo, mitä sanoit viime vuodesta. Aina sitä voi arvailemaan mennä mutta varma voittaja on selvillä vasta kun se maaliviiva on ylitetty. Mitä vaan voi kyllä tapahtua, ties vaikka tälläkin kertaa joku 100-1 juoksee tosta vaan voittoon.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.4.09 17:30:58

Tangerine, tässä olis Volcanon sivut kun en sinne foorumiin saa niitä linkkejä laitettua. :D

Päivämäärä:   15.4.09 17:33:11

Oisko innokasta pitäjää tämän vuoden Triple Tiaralle?? Ei tarvitse kuin osallistujat kerätä ja arpoa kun aika tulee.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.4.09 17:42:04

vvenla, kiitoksia. :D Lisäilen sivuille kunhan tässä kerkeän.

Nerith, no mulla on sen verran paljon aikaa että kai voisin sen Tiaran pitää. En ole kuitenkaan ehtinyt Prismaticissakaan kunnolla laukkoja pitämään remontin takia. :/

Ja koska meiltä ei ole tulossa osallistujia niin ei tarvitse potea hirveää syyllisyyttä siitä jos omat hevoset pärjäisi liian hyvin. :D

Päivämäärä:   15.4.09 18:10:54

tangerine, hieno homma! Laitan sinut vastuuhenkilöksi ja annan oikeudet tuolla foorumilla.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.4.09 18:23:56

Toivon mukaan tajusin tuon Tiaran arvonnan oikein. :D Oon ihan lapsenkengissä tän suhteellisen arvonnan kanssa...

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   15.4.09 18:24:53

Jokos sinne Tiaraan on kirjoiteltu uutta arvontaa?

Päivämäärä:   15.4.09 18:35:14

tangerine, voin helpata tuon kanssa, siellä ei taida vielä olla kaikki info tuosta arvonnasta, laitan myöhemmin lisää.

Päivämäärä:   16.4.09 00:54:37

ylöspäin :)

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   16.4.09 09:34:23

Pakko tulla hehkuttamaan, olen niin tuhannen ylpeä 3v. tuonti-rbsh:stani Grdot Austerlitz<3

Päivämäärä:   16.4.09 12:01:15

MiaC, eipahaeipaha ;)

Päivämäärä:   16.4.09 12:52:09

MiaC. aika rautasesti on aloittanu =0)

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   16.4.09 12:56:18

MiaC, vautsi mikä suora! Tuolla tuurilla pelaisin pokeriakin ;)

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   16.4.09 13:48:27

Millis: Tervetuloa haastavaan lajiin, laukka-arabien kasvatukseen. Meillä aloitin tänä vuonna uuden linjan kasvattamisen, jossa suvuissa ainoastaan laukkaratsuja. Menee useampi CAS vuosi kuitenkin, kunnes meiltä varsi alkaa putkahdella maailmaan :). Itselleni jäävät kuitenkin ensimmäiset.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   16.4.09 13:56:04

Kertokaa mulle kuinka kauan kannattaa G1-tasolla tuollaista laukkuuttaa ennen kuin jättää vain siitoshevoseksi, ettei hirmuisesti huonone nuo prosentit?

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   16.4.09 14:03:03

MiaC: Riippuu täysin tuurista. Ei voi antaa määrättyä määrää.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   16.4.09 14:57:01

MiaC., vaikea sanoa mitään tiettyä määrää... minä ainakin kilpailuttaisin sitä joissain arvokilpailuissa. Arvokilpailut nostavat sen verran tuota arvoa että muutamakin voitto sieltä on hyvä suoritus.

Arvokilpailut pois sulkien, minusta neljäkin voittoa G1 tasolla on jo hyvä saavutus.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   16.4.09 15:32:45

Kiitoksia teille :).

Päivämäärä:   16.4.09 15:42:48

MiaC., satuitko lukemaan blogikirjoitukseni laukkahevosten ns. laadusta? Tuossapa hieman mielipidettäni millainen on laadukas laukkahevonen http://www.suklaatiikeri.net/sasnak/blogi/?p=60 ;)

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   16.4.09 15:48:20

Nerith: en ollut vielä lukenut, paljon kiitoksia, auttoi paljon! Hevosilleni on tosiaan tarkoitus tehdä luonteet ja jotain selvitystä suvusta, mutta ensin minun pitää ratsuihmisenä tutkiskella millaisia asioita laukkahevosille luonteeseen laitetaan jne :)

Päivämäärä:   16.4.09 16:34:53

ah, postista saapui kirja nimeltä The World of Flat Racing! Ihanaa :D Kunnon annos laukkaurheilusta ympäri maailman kirjan kansien sisällä!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   16.4.09 16:53:23

Nerith, mistä sä sellasen tilasit? =O Tahtoo myös! :D Oon lukenut laukkaurheilusta lähinnä Tammen Suuresta Hevoskirjasta, mutta siinä oli lähinnä yleiskatsaus laukkaurheiluun ja sitten eniten tästä urheilusta Britanniassa. Jäin kaipaamaan enemmän tietoa itse hevosista ja nimenomaan tästä upeasta lajista muuallakin maailmassa, kuin Britanniassa. :D

Ostakaa nyt nuo varsat pois ettei jää nurkkiin pyörimään.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   16.4.09 17:00:25

Mulla on semmonen kirja kuin Making the Racing, ostin Englannista yhdestä ihaaaaanasta kirjakaupasta toissavuonna. Katsaus yhden valmentajan elämään ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   16.4.09 17:15:42

Epistä. :/ Mulla ei ole mitään kirjoja laukkaurheilusta, oon vaan lukenut netistä kaikkea (lähinnä opiskellut täysiveristen historiaa) mitä kirjoista pitäisi.

Päivämäärä:   16.4.09 17:25:55

Huuto.netistä ostin :D Ei tuossa kovin uutta tietoa ole, 70-80-luvulta kuvatkin, ainakin osa, mutta silti :D En vielä kovin syventyny lukemaan kun on englanniksi. Muak kans kiinnostaa täykkien historia ja etenkin suvut. Ootko tangerine tuota sivua tutkinu http://www.bloodlines.net/TB/ ?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   16.4.09 17:50:50

Nerith, juuh olenpa hyvinkin. :D Tuo on mun vakiosivuni, ihan hirveästi mielenkiintosta tietoa! Tuolta mä laukkahevosvillitykseni alun perin alotinkin, mikäli oikein muistan.

Jaahas nyt tuli oikein inspis, kirjoitanpa Prismaticille oikein kunnon historian tuon pökäleen tilalle mikä sivuilla nytten on (pitäisi ne hevostenkin sivut päivittää joskus..)

Oon maantiedon tunneilla piirrellyt Prismaticin historian päähenkilöt ja miettinyt historian aina 1950-luvulle asti jo valmiiksi. Ei oo ihan mun juttu toi maantieto. :D

Mitenkäs muuten, onko teillä hevosia jotka juoksee puhtaasti nurmella? Multa löytyy tällä hetkellä kaksi - ja kolmas aloittelemassa (+siitosori, mutta se kun ei enää kilpaile).
Tuolla yhdellä on pakko hiukan pullistella, sillä on sen verran hyvin mennyt.<3 Harmi kun Sim Mile Challengen eka osuus meni ihan pipariksi, toivon mukaan parantaa vielä entisestään kahden seuraavan aikana.

Päivämäärä:   16.4.09 18:22:15

Meillä ei oo puhtaita nurmihevosia eikä hiekkajuoksijoita :( Oon kyllä pikkuhiljaa alottanu sellasta tapaa että jos samanlaisia lähtöjä on enemmälti tarjolla niin katon kummalla pohjalla on paremmin pärjänny edellisissä lähdöissä. Pitäis kyllä alkaa kattomaan kaikkien kanssa että mille pohjalle pistää.

Oi vitsit Wigheart on menny hienosti! Sen puolivelikin meni ihan kivasti 2-vuotiskautensa :D Ihanaa että Indyn linjan orivarsat pärjää, niitä kun ei ole turhan montaa olemassa.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   16.4.09 18:29:57

tangerine, meiltä aikalailla löytyy vaan sekajuoksijoita ja sit noita hiekalla. Nyt oon kanssa harkinnut että pistän jonkun ihan vaan nurmella juoksemaan, kun hevosiakin alkaa olla taivaasta tippumalla.. Ja yhden risuesteilijänkin jo etsin!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   16.4.09 19:49:29

Mä oon yrittänyt pitää omat hevoseni yhdellä pohjalla juoksevina, vaikka poikkeuksia kylläkin löytyy. Osasta ei nimittäin millään ota selvää kummalla niitä juoksuttaisi.

Ei tuo Sasnak White Soldier ihan turha ori taida olla, kyllä nuo varsat hyvin on pärjänneet. Ja juuri tuon Indyn linjan takia Wigheartin itselleni haalinkin. ;D

Päivämäärä:   16.4.09 20:40:09

Melkein pitäis White Soldierille viedä pari tammaa lisää..

Mulla ois kamalasti mielessä juttuja mitä haluaisin hevosten sivuille ja ylipäätänsä Sasnakiin, mutta kukahan ne toteuttas x) Meinaavat jäädä aina puolitiehen.

LJ:kin asiat on taas vähän niin ja näin. Tai ainakin minusta tuntuu siltä! Noh, pääasia että kilpailut pyörii :D

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   16.4.09 21:00:59

Luxistakin löytyy useampiakin puhtaasti hiekkaa tai nurmea juoksevia. Joillekin tosin tuo pohjavalinta tulee vasta myöhemmin eteen sen perusteella kummalla se on juossut paremmin. Jalostusoriksi nyt siirtynyt Safwan Lux on tosiaan niitä harvoja joiden kohdalla päätös nurmiradasta tehtiin jo pienenä, sillä kun emä oli myös nurmijuoksija.

Meillä on eroteltuina oreissa nuo, joilla on menestys saatu joltakin tietyltä pohjalta (DG1 / TG1) ne joilla on sitten voittoja kummaltakin on ihan normaalisti pelkällä grade merkinnällä.

Kisattavien kanssa vaan on joskus tuskaa, kun pohjat ovat "vääriä". Pitää sitten juoksutella kummallakin pohjalla noita, että tulee kuitenkin kisoja kalenteriin.

Meidänkin sasnak-white-soldierlainen (SJ Sneaky Qua) teki varsin mukavan uran ja siirtyi myös vast'ikään jalostukseen.

Päivämäärä:   17.4.09 11:37:01

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   17.4.09 15:35:27

nostetaas

Lähettäjä: nerith 
Päivämäärä:   17.4.09 16:35:00

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   17.4.09 17:32:37

Juttu loppui taas kesken

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   17.4.09 17:46:32

huoh, vihdoin taas kotona, eihän siellä koululla vierailtu kuin se 3pv, joista yksi hengasin iskällä kun en luennolle jaksanut mennä ;D

mikäs meininki täällä? :)

tangerine, joo no kiva, että saan tamman pitää, en olis tietenkään siitä tarjonnut tai muuta jos olisin tiennyt ettei nämä asiat ole kasvattajan kanssa sovittu, mutta mutta ihan niinkuin miseryllekkin ostotarjouksessa sanoin, niin ainakin 5-vuotiaaksi juoksee kilpaa, sitten ehkä kunnostautuu ratsukisoissa(kenttä tai maastoesteet) ja siirtyy siitoskäyttöön :) kuolaan noita prismaticin varsoja galloperin foorumil, etenki toi tamma<3 noh pidän näppini erossa niistä ;D

LähettäjäMiaC. (työ) 
Päivämäärä:   17.4.09 17:58:34

Innoissani tein jo seuraavan CAS-vuoden tuleville, suvuttomille laukkajille sivut :D

Tuntuu, että aika kuluu ihan liian hitaasti, verrattuna mitä vauhtia haluaisin ilmoitella hevosia kisoihin.

Lähettäjä: nerith 
Päivämäärä:   17.4.09 18:26:18

MiaC., joo aluksi aika meneekin todella hitaasti, mutta kun saa pyörät rullaamaan niin johan tuntuu menevän sellasta vaihtia nämä CAS vuodet ettei mukana meinaa keretä olla x)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   17.4.09 18:29:06

Hamzi, juuh ei ole mitenkään sun syys tää juttu eli ei tarvii potea huonoa omatuntoa. :D Ja hyvältä kuulostaa suunnitelmat neidin kanssa, toivon mukaan jatkaa tuota samaa rataa kisojen kanssa. Ja tänä vuonna syntyi niin hienoja varsoja, että niistä oli ihan kamala luopua. :< Mutta pakko, muuten talli räjähtäisi kun siellä olisi niin paljon hevosia...

MiaC, mulla oli toi ongelma pari vuotta sitten kun vaihdoin ratsuista laukkahevosiin... nyt tuntuu olevan liikaa kisattavaa. :D

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   17.4.09 18:37:27

tangerine, haha että ihan räjähtää ;D

mä koitan pitää shadowsin laukkapiirin suht pienenä, varsinkin kisaavien suhteen, niin sitten tuntuu että intoa löytyy :) nyt kyllä kamalasti haluaisin lisää laukkaajia ;D

LähettäjäMiaC. (työ) 
Päivämäärä:   17.4.09 18:37:58

Tiedän tottakai, että varmaan tämän IRL vuoden lopussa hukun jo hevosiin :D. Grdota kun oli parhaimmillaan ratsuaikana varmaan yli 100 rbsh:n asuttama, olenhan sentään erittäin taitava hevosten hamstraaja. Itken sitten tänne, kun en ehdi saada yhtään hevosta radoille tarpeeksi :DD

Nyt vielä kun saisi ponilaukat toimimaan. Haluaisin niin nyt heti niillekin tasot, mutta kun muut ei vielä haluaisi.

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   17.4.09 21:16:25

tangerine - Sivusi olivat remontissa ja en ole noita laukkureita hoitanut, joten en osannut yhtään sanoa noista kasvatussäännöistä. Joten pahoitteluni että myin eteenpäin, yritin kyllä katsoa jokaisen hevosen kasvatussäännöt.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   17.4.09 21:40:22

täällä on taas hiljasta, mihis kaikki laukkatyypit on näin perjantai illan kunniaksi kadonneet ;D

Päivämäärä:   17.4.09 21:45:01

Mistäs sitten juteltais?

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   17.4.09 22:03:23

Noniin nyt mä olen tehnyt excel taulukon missä kuussa kilpailevat lomailee, tulevat siitosorit ovat jalostus käytössä, milloin siitoshevoset lomailee ja milloin varsat syntyy :D. Ja oma taulukkonsa CAS ajankululle, jotta oppisin sen paremmin hahmottamaan ja suunnittelemaan asioita etukäteen.

Miten niin olen innoissani :D

Päivämäärä:   17.4.09 22:12:41

MiaC., aika hieno idea tuo exceltaulukko! :D Itelläni on vain muistiossa vähän suunnitelmaa mitkä hevoset myydään ja mitkä siirtyy siitokseen vuosittain.. Hauskaa että suhun on noin tämän lajin innostus purru :D

Kuinka paljon te tutkailette muiden hevosten sivuja? Esimerkiksi myytyjen kasvattien menestystä, oman orin jälkelästen menestystä jne. Tykkäättekö nippelitiedosta hevosten sivuilla? Esimerkiksi kisakausiraporttien lukemisesta (projekti joka olisi tarkoitus aloitta omien kisattavien sivuille kirjoittelemaan joskus x) )

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   17.4.09 22:18:58

Nerith: taulukko helpottaa huomattavasti hahmottamista. Itse kirjoittelin ensin myös vain muistioon, kunnes tajusin että tuohan on paljon kätevämpi. Omani tosin open officen .ods muodossa (joka on ihan vinkurallaan muulla avatessa).
Yllätyin itsekin kuinka syvälle olen itseni tähän harrastukseen jo saanut :D

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   17.4.09 22:24:49

Mä tykkään jonku verra kyllä varsinki kasvattien sivuja pällistellä välillä, tää nyt kyllä oikeastaan ratsupuolella kun vastan kolme ulkopuolista '91 hevosta, loput eli kolme on kotona. Samoin orien jälkeläisten menestystä katselen mielelläni ja ainahan sitä kasvattajan tykkää kuulla omien kasvattien kuulumisia :)
Pitäsköhän munki tommost taulukko systeemiä kokeilla, mulla nää CAS vuodetki vaihtuu aina jotenki tosi yllättäen, en oo välil yhtää kartal ;D

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   17.4.09 22:59:42

Myykää mulle lisää laukkahevosia Knoxdaleen. Kuolettavan tylsää, kun tää on mielenkiintoisin laji kilpailla, eikä mulla oo kun joku seittemän kilpailuikästä hevosta. :D

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   17.4.09 23:28:55

veya, vaa seittämän, mulla on kans se seittämän ja se on mulle ihan hyvä luku, yks jää kyl ny tän kauden jälkeen pois, ja ehkä vois ostaa tonne maideniin jonku ;) mä voisin myydäkki teille, mutts Shadowsiin syntyy vasta ens CAS vuoden alussa yksi xx varsa Coronasta

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   17.4.09 23:40:26

SAIPPUAA! Nyt on tehty kaks satsia. Oliiviöljysaippuaa (Kastillian saippua) sekä kamomillagreippi-saippuaa 8) Oi hitsi, oon ihan vietynä tähän puuhaan!

Joo. Ja laukkamaailmaan edelleen myös. Mua harmittaa kun mulla on noin vähän hevosia vielä, enkä voi nyt kisata niitä kun olis aikaa :( Keksin jo ensi vuoden kasvateille nimetkin, ja päätin ketkä harvat myyn. Joten seurailkaapas Escin sivuja, tuskin niitä pistän ainakaan vielä julkiseen myyntiin. Vielä en niitä sivuille päivittänyt, että jos haluan vaihtaa ketkä jätän.. 8)

Päivämäärä:   17.4.09 23:52:31

pipa, mikset ota tuonteja mukaan??

Päivämäärä:   18.4.09 00:01:05

Voi vitsit että alkaa olla hankala löytää oreja noille tammoille joilla sukua on yli kolme polvea!

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   18.4.09 00:04:51

Nerith, kun mä oon niin laiska keksimään tuonneille tietoja ja nimiä 8)! Mä en yhtään tykkää siitä hommasta. Kasvattien kanssa siihen on vähän apua, esim. vanhempien sukutaulu jne, mutta tuonti pitäis keksiä ihan tyhjästä. Sen vuoksi Escanorin kantahevosilla oli niin typerät nimet.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   18.4.09 00:32:37

Selailin tuossa Sasnakin sivuja ja tajusin että ori Suddenly Star xx on kaiketi vaikuttanut jonkin verran laukkajalostukseenkin? Ori tosiaan oli minulla muutaman IRL vuoden ajan, kunnes myin sen Brookdaleen. Hassua törmätä vanhoihin tuttuihin hevosiin tätä kautta :D.

Päivämäärä:   18.4.09 00:48:25

MiaC., juu onhan se. Ainakin meillä se on esimerkiksi Black Magicin isäorilinjassa ja taitaa se tammojenkin suvuissa esiintyä jollain. CT's Highway oli yhteenaikaan melko yleinen suvuissa (ainakin minusta tuntu että joka kolmannella se oli) ja näkyyhän Suddenly Starilla olevan jälkeläisiä itselläänkin melko paljon.

Päivämäärä:   18.4.09 11:16:40

Johan on palsta täynnä shittiä! :o

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   18.4.09 11:25:15

mikä palsta? mä oon taas ihan pihalla.. :s

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.4.09 11:58:02

ÖRÖÖR harmittaa niin paljon kun (jos nyt saan IRL ravimaailmaa hiukan mukaan sotkea) Erikasson ei päässyt juoksemaan olympiaraveihin. :( Aina se koni menee telomaan itsensä ennen isoja kisoja. Odotin niin innolla tota.

Joo mut joo täälläpä on paljon juteltu sillä aikaa kun olin pois. :D En jaksa ees lukea kaikkea.

Ainakin Prismaticissa Suddenly Star on suhteellisen merkittävässä roolissa, koska se on mun menestyneimmän siitostammani isälinjassa, ja sitä kautta tietysti myöskin sen varsojen suvussa.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   18.4.09 12:06:11

tangerine, eikös se juokse? noh, itse en edes ole olympia ravien lähtölistoja katsellut niin en tiedä ketä siellä juoksee ja ketä ei, mutta tosi sääli tuo erikasson, jos taas telonut itsensä..

Päivämäärä:   18.4.09 12:06:58

Tulee kyllä olemaan vaikeaa päättää kumman näistä oripojista myy ensivuonna: Fabulous Victory SNAK vai Final Countdown SNAK...!
Tai sitten pidän molemmat ja katotaan kummasta tulee parempi :D

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   18.4.09 12:08:47

Nerith
Aika mukavan näkösiä kummatki suvullisesti :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.4.09 12:19:25

Hamzi, viime sunnuntaina etujalka meni pashaksi niin ei sitä voi laittaa juoksemaan tuolla. :/ Nyt on kyllä taas kävellyt hyvin, että tuskinpa mitään vakavampaa uraa lopettavaa on. Ihan lopullinen tuomio kyllä kuullaan vasta ensi viikolla.

Nerith, mä tykkään erityisesti tosta Fabulous Victorysta, emänisänä Sasnak Dynamite (ja minkälaisen emän!) ja isälinjana Mosquito<3

Päivämäärä:   18.4.09 14:26:53

Ylöspäin

Päivämäärä:   18.4.09 15:00:58

Miksei kukaan ole sanonu että multa on jääny 8.4. laukkojen tulokset arpomatta!!!?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.4.09 15:25:13

Nerith, olin kokonaan unohtanut että minunkin hevoseni juoksee tuolla! Odotuksen Au Revoirin kohdalla Triple Crownissa kasvo entisestään... Vaikka yleensä isot kilpailut menee kyllä mun kohdaltani aika pipariksi. :P

Päivämäärä:   18.4.09 15:28:36

Tämä täyteen

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.