Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu vol 3

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   6.4.09 20:24:58

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=16405&t=16405

Edellinen topa meni aikalailla uppailujen puolelle. Toivottavasti tähän saataisiin keskustelua aikaan!

Re: Laukkaurheilu vol 3

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   6.4.09 20:37:03

Edellisessä hehkuttelinkin kahta omaa oria, mutta kiinnostaisi tietää millaista vauhtia teidän hyvät hevoset ovat tasoilla edenneet? Itsellä kun on nyt vain suvuttomia, niin eniten kiinnostaisi ne joiden kanssa on aloitettu aivan pohjalta.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   6.4.09 20:40:48

MiaC, no meidän Immu on mun ennätyshevonen, 11 lähtöä ja grade I - voittaja :D Tosin sillä nyt oli jo sukuluokituskin, htmkhhf..

Meillä täysin nämä sukuluokattomat hevoset ovat jääneet jumittamaan grade II-tasolle. Oliskohan ykskään edennyt grade I-tasolle? En muista ainakaan.

Nyt on orien sivut päivitelty, saimpahan kartoittaa kenestä otan ensi kaudelle itselleni varsat!

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   6.4.09 20:42:17

Omat ensimmäiset rbsh:ni menestyivät hyvin, ehkäpä juuri sen siivellä ettei 3 ryhmän laukkureita paljoa ollut. Tässä muutama oma ylpeyden aiheeni :)

rbsh-o. Blank File voit. ~35%, sij. ~100%
rbsh-o. Roadrunner voit. ~30%, sij. ~96%

Myös uusia nousevia tähtiä nähtävissä muutama :) Tässä pari esimerkkiä:

rbsh-t. Love Buzz 08: 4-3-1-0
rbsh-o. Maserati Spyder GTi 05: 2-1-0-2

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   6.4.09 20:49:38

Kiitoksia teille! Entä miten tiuhaan kisautatte hevosta? Pidättekö tarkoituksella taukoja esim. muutaman CAS kuukauden verran vai ihan sattumanvaraisesti?

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   6.4.09 20:54:22

MiaC, no välillä vähän unohtuu kisata 8) Oon sitten pistänyt jotain jalkavikaa ja selkävaivaa syyksi. Meillä tulee se 3-4 kisaa per CAS-vuosi, aiemmilla sukupolvilla on enemmän kun oli vähemmän kisattavia.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   6.4.09 20:58:24

Meitin varsat on alotellu hissuksilleen. Angloja radoille tuli tänä vuonna kaksi ja arabeja yksi. Noilla ekat startit alla, mutta voittoja ei vielä ole tullut. Kivaa kun kolmosryhmänkin hevosten määrä on kasvussa :)

Ite oon nyt pyrkimässä kaikki kilpailevien kanssa jonkinmoiseen suunnitelmallisuuteen, että esim. osa kilpailee kesäkauden, osa talvikauden, muutamat xx:t aloittavat vasta 3-vuotiaina kilpailemisen, jonkun kanssa yritetään päästä Crowniin jne.jne. On sitten myöhemmin helpompi karsia myyntiin niitä jotka ei ole pärjänneet suunnitelmien mukaan x)

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   6.4.09 21:03:41

Nerith: itseasiassa mulla olisi jo hinku järjestää 3:lle laukkojakin, mutta fiksuinta olisi vielä jonkin aikaa seurata sivusta ja olla mukana muiden järjetämissä.

Tavoitteena olisi saada ensin tuo kuuden hevosen joukko sinne 8 ikävuoteen asti (jos loppuun asti kisataan), sitten tehdä niistä muutama varsa rauhassa ja samalla ottaa rinnalle lisää suvuttomia, ettei heti tule hirveää määrää kisattavaksi ja sittne kyllästyn kun kaikki kaatuu niskaan.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   6.4.09 21:10:50

MiaC. Minun mielestä tässä hommassa on yksi parhaista puolista se, että hevosia voi todellakin hamstrata eikä tarvitse pelätä sitä että joku tulee inisemään ettei tuolla kasvatilla ole kisattu tiettyä määrää :D

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   6.4.09 21:12:41

Tuloksia maalislaukoista..

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   6.4.09 21:13:50

Nerith, toi munkin mielestä yksi parhaista puolista :P paitsi itsellä ny ei paljoa toisten kasvatteja ole.. Ja hevosia voisin ottaa vaikka millä mitalla lisää, eihän jokaisen kuitenkaan joka kisaan tarvitse osallistua :) Tälläkin hetkellä G1 tasolla kisaa ryhmä 4 -heppoja 10kpl ja ryhmä 3 -heppoja myöskin 10 kipaletta :D

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   6.4.09 21:14:05

Nerith: täysin totta, mutta kun ensimmäistä kertaa olen järjettömän innoissani kisaamisesta. Kyttään tulevia tuloksia kilpailupäivänä n. 20-30 sivulta :D. (sasnakin tämän päivän laukkojen sivulla käynyt varmaan jo 40 kertaa päivän aikana, koulussakin). En siis halua pilata tätä innostumista, sillä että hamstraan heti pari kymmentä hevosta ja yritän saada kaikilla kisattua hyvin :D.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   6.4.09 21:39:02

MiaC. joo, tuokin on totta, että jos kisaaminen maistuu niin ei kannata heti tukahduttaa sitä ottamalla paljon kisattavia :D Joskus sitä toivoo että itelläkin ois vain kymmenisen kilpailutettavaa, että vois keskittyä niihin vielä yksilöllisemmin.. Tosiaan, meillä tais olla laukat tänään x) Pitänee kattella tuloksia sinne tässä jossain vaiheessa.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   6.4.09 21:40:27

+ VNT-tulokset.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.4.09 12:18:53

Nostellaanpa.

Lähettäjä: Kripe 
Päivämäärä:   7.4.09 12:22:31

Oho, meidän Onnihan meni sit pärjäämään Escanorin VNT-näyttelyissä :o En mä noin hyvää menestystä kyllä odottanut... :) Ehkä Onnista vielä tulee jotain :D

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.4.09 12:23:43

Muistuttelisin kaikki arabien omistajie, että nyt on avoinna ilmoittautumiset Arabian Triple Crowniin, joka ei ole vain kopion täykkäreiden vastaavasta, vaan perustuu IRL kilpailuihin.

Tämä on hyvä mahdollisuus kerätä omalle oriillesi hyvää mainetta ja kunniaa kasvattajana. Tammoille on samoina päivinä muita lähtöjä avoinna.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   7.4.09 12:27:05

Meitsillä on tää laukkaurheilu vähän hukassa, pari laukkatekkee, quarterii ja nyt ox- tamma ja xx-tammakin löytyy, tosin vasta quarter ja ox radoilla. :> Kiinnostas kyllä kovasti tutustua tähän. :D CASsin oon jotenkin tajunnu.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   7.4.09 12:49:24

MilliM, muuten ootko saanu sen mun mailin tästä tammasta ?

sori ku täällä tällei. :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.4.09 12:50:30

Eilisten laukkojen tulokset nyt esillä http://www.createphpbb.com/smearaq/viewtopic.php?t=331&mforum=smearaq :)

Meillä ei ATC:hen vielä ole osallistujia kun tuo ainokainen arabiorivarsa on vasta aloittamassa uraansa..

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   7.4.09 13:20:04

Tässä pikkihiljaa yritän saada Stormskyihin vähän eloa. Sivuja päivittelen aina silloin tällöin. Siitostammoille on mm. tulossa uusi sivu (tekeillä). Jos tässä vaikka jonkun ajan päästä pääsisi taas kunnolla virtuaalisen laukkamaailman pariin. Viime kaudella hevoseni kisasivat muutamissa starteissa jo.

Tarkoitus olisi myös saada laukkaponit mukaan kuvioihin.

Pitkän aikaa on kyllä ollut hiljaiseloa meillä. Aika mennyt vähän enempi nyt IRL:ssä, kun viime isänpäivänä sain pojan, niin se mm. on vähän aikaa verottanut, :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.4.09 13:22:45

Mira, olenkin katsellut että kyllä siellä Stormskyssä eloa on kun hevoset silloin tällöin lähdöissä näkyvä ;D Hienoa että mukana pysyt!

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   7.4.09 13:33:48

On täällä ainakin ollut keskustelua :)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.4.09 14:07:26

pipa, juu, kyllä tämä tästä taas piristyy ^^

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.4.09 14:51:24

vvenla: Olen saanut. :)

Jos jollakulla on muuten arabilaukkureita myynnissä (suvullisia), niin olisin erittäin kiinnostunut hankkimaan, kun meiltä taas loppuu muo nuorikot kokonaan. vaikkakin uutta porukkaa saatiin tänä vuonna radoille ihan kiitettävästi.

Olen tässä pohtinut aivan uuden linjan kehittämistä, jossa olisi alkujaankin vain laukkuri arabeja suvussa. Mutta en nyt oikein tiedä onko se minun juttuni.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   7.4.09 14:56:22

MilliM, muistaakseni mä kysyin että mitä matkaa toi juoksee vai onko arabeilla edes jotain sellasia kun täykkäreillä, esim. sprinter ja stayer tms. ^^ Ku oon vielä ihan ulkona tästä. (:

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.4.09 14:59:11

vvenla: Aaa unohdin vastata. Arabit juoksevat täykkäreiden lähdöistä noita sprinttimatkoja. Normaalimaailmassa on tainnut olla 4-6F, mutta JL:ssä meillä kaikki juosseet oikeastaan kaikkia matkoja, koska arabeilla on tosi hankalaa erikoitus, kun lähtöjä on niin vähän. On juostava niistä mitä tarjolla on.

LähettäjäE_P 
Päivämäärä:   7.4.09 15:05:56

MilliM (ja muutkin), jos kiinnostaa niin SEA:n hevosista saa tarjota. Varmasti minulle jäävät alla olevat, muista saa tarjota (sanon sitten jos en kys. yksilöä myy):

Buttercup's Angelica
Lorcan Ion
RMS' Hopeful Mind
Jedro Pjotr
Zavana Ion
Nakhbet al Nathifa
Frullino BHE

http://www.freewebs.com/arabiensivu/index.htm

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   7.4.09 15:06:33

Eli ei tartte laittaa mitään stayer tai sprinter sinne ? (: Kaikkiin vaan mihin mahtuu. ^^

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.4.09 15:08:32

vvenla: Ei normaalisti. Orikatalogiinkaan ei määritellä. Sitten kun arabeja alkaa olla kisoissa, niin alan vasta sitten itse valitsemaan niille erikoitumisia, mutta sinne saakka (ties minne asti) niin mennään näillä eväillä :)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   7.4.09 15:13:19

Okei, selväpeli. ^^ Pitänee siis ilmoitella tammaa laukkakisoihin ja toivoa että se sijoittuu monta kertaa.

Myytäviä laukkureita saa muuten meitsille tarjoilla, rodulla ei väliä. ^^

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.4.09 15:16:55

Seuraavista olisin kiinnostunut:

Senor Deslumbrante
sopisi meidän hyvin meidän yhden suvuttoman tamman kanssa yhteen, jos et myy niin saanhan astutuksen

AD Ricardino ox
Minulle tämä ori on instituutio. Aivan mahtava ja jos oikeasti olet myymässä, niin tarjoan kotia ehdottomasti.

Hallucinate EA ox
Ori on aivan mahtava tapaus. Suku juuri sopiva meille

Amelie v. RVN

First Choice Dame

kaikki tulisivat meille Vista Rid´geen laukkureiksi. Vanhemmille ei kisoja tai sitten vain muutama ja nuoremmat vielä koluamaan kenttiä.

LähettäjäE_P 
Päivämäärä:   7.4.09 15:21:45

MilliM, kaikki muut voin myydä mutta tuo Senor Deslumbrante on noista siitoshevosista yksi keistä en halua luopua. Mutta astutus toki onnistuu.

En myöskään usko että hevosten kasvattajilla on mitään myymistä vastaan. Jos on niin otan itse sitten haukut niskaani ^^

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.4.09 15:48:51

Ok. Laitan sulle uudet sivut pikimmiten. Aijotko lopettaa kokonaan laukkureiden kasvatuksen? Astutus olisi meidän tammalle Exotic Xin (http://www.geocities.com/sommartider84/xin.htm)

LähettäjäE_P 
Päivämäärä:   7.4.09 15:52:06

Tuskin aivan kokonaan lopetan mutta vähennän ainakin huomattavasti <:

Astutus sopii kyllä.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.4.09 16:37:34

Harmi, kun meitä arabilaukkureiden kasvattajia on muutenkin jo niin vähän :(

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.4.09 19:36:11

up

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.4.09 19:41:40

MilliM, aloita vain oman linjan kehittäminen! Arabeille sitä tarvittaisiin kun noita hevosia ei määrällisesti ole paljoa. Meiltä on tuloillaan myyntiin suvullinen arabivarsa, jompikumpi näistä; Sasnak Hadil ja Sasnak Farrah (http://www.suklaatiikeri.net/sasnak/nuorikot.php). Mutta koska CASsin mukaan mennään niin ovat vasta 1-vuotiata :/

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   7.4.09 20:07:10

Heei täälläkin on taas herätty eloon enkä minä ole ollut paikalla! :O

Ärh pitäisi Prismatic päivittää kokonaan tuohon uuteen leiskaan ja saada hevosten sivut tehtyä, mutta jaksamus on ollut nollassa. =/ Eli aika hitaasti on vuosi alkanut. Kaksivuotiaita en edes yritä kilpailuttaa vielä.

Kripe, tuo orisihan on juossut tosi kivasti, kannattaa alottaa isommilla tasoilla kilpailuttaminen niin saa enemmän jalostusarvoa. :D Varsinkin kun suvuttomat sekä erilaiset suvut näyttävät nyt kiinnostavan ihmisiä (ainakin mitä minä olen ymmärtänyt).

Voi vitsit kun tekisi mieli ottaa noita arabeita meillekkiin laukkaamaan, mutta nyt on niin moni muukin projekti kesken. =/

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   7.4.09 20:07:44

Piti laittaa tämä jo aikasempaan viestiin, mutta kun ei anna laittaa linkkejä ekaan viestiin:

Tänä vuonna ei taida Tiaraan menijöitä Prismaticista löytyä, ellei Gaby sitten juokse voittoa vaihteeksi.

Crowniin meiltä näillä näkymin lähtee ihan kivasti aloittanut Vivarilainen Au Revoir.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   7.4.09 21:09:02

Meillä ei ole Crowniin mukaan ketään, mutta STChen tulee kaksi varteenotettavaa oria.
TThen voi olla mahdollisesti useampikin ehdokas, kun meillä tammoja tällä hetkellä juoksemassa enemmän

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   7.4.09 23:00:41

tangerine, muttamutta, tämähän on virtuaalimaailma! Turha sun on siis stressata kun ei kisaa tai ei ole jaksamusta leiskanvaihtoon. Sitähän tämä on: kaikki panostaa tähän just sen verran kun jaksaa, haluaa tai on kiinnostusta. Siitä se lähtee, kun sen tajuaa.

Meiltä *saattais* tulla Tiaraan joku tammoista, mutta Crowniin en usko että kukaan pääsee. Katsotaan taas ja ihmetellään. :D

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   7.4.09 23:26:25

Nämä Crownit ja muut taitavat olla vain enkuille? Ja nyt arabeille omansa. Itsellä kun siis noita RBSH:ita kasvamassa.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.4.09 23:27:57

Käykääs hei varailemassa kutsuihinne noita BC:n preppejä! Tulee melkosen kiire taas saada järjestetyksi niitä, jos huonosti käy, BC:tä ei täykeille tänävuonna pidetä!
http://www.s8.createphpbb.com/ljsuurkilpailut/viewforum.php?f=5&mforum=ljsuurkilpailut

Vapaaehtoisia Crownin pitoon? Osallistujia taitaa tulla ennätysvähän tänävuonna :(

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   8.4.09 00:30:26

Preppilähtöjä varailin 8 kappaletta. Suuruudenhulluko ;)?

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   8.4.09 12:38:08

Pipariina, siinä on vain sellanen ongelma että max 3 preppiä per kutsu ja preppien pitää olla eri divisioonista :p

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   8.4.09 13:00:38

MilliM just myin oman laukkaorini ratsuksi, jotenkin arabien kanssa tuo lj kisaaminen takkuaa nyt pahasti, vaikka taas olisi kyllä suunnitelmissa teettää omasta tammasta ori varsa kotiin juoksemaan. Englantilaisia täykkäreitä kyllä jaksan juoksuttaa kisoissa, ja taas haluaisin lisää tammoja ;D ihan, että saan tuon kasvatuksen kunnolla käyntiin, nyt kaksi 5-vuotiasta, joista toinen siirtyy nyt 6-vuotiaasta lähtien pelkäksi siitostammaksi ja toinen joka juuri palasi radoille kisaa varmaan 6-vuotis kauden(eli ens CAS vuoden) ja jää sitten siitoskäyttöön.

Ihan muuten nyt jos teiltä mieluiten G1 tasoisia, mutta myös muita katsellaan, ox oreja löytyy niin meitin Nicolelle voisin sulhasta katsella. Vaikka tamma ei CAS:n mukaan ikäänny, niin varsa ikääntyisi :)

pipariina, saitko muuten sen sähköpostin jossa 9th plan ESC:n sivuja lähettelin ja kyselin sitä oria coronalle, jonka joudun nyt kyllä perumaan, kun löysin sen topickin missä nerithin(?) oria kyselin.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   8.4.09 13:16:32

Kurkkaa ihmeessä meidän arabi oriit oriit osoitteessa http://www.geocities.com/vista_ridge2001/arabit.htm

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   8.4.09 13:17:39

Arabeista tuli mieleen, että itsellä on yksi tamma vain siitoskäytössä, http://miluca.net/dilemma/. Eli jos joku varsaa haluaa.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   8.4.09 13:22:57

MiaC. :
Enkuille on olemassa
Triple Crown (oriit)
Triple Tiara (Tammat)
Breeder's Cup

Arabeille on muutamia kisoja ja nyt uutena tälle vuodelle meillä Arabian Triple Crown arabi oreille.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   8.4.09 13:26:06

MilliM, o. Winner’s Heart Braker ox jos vielä elossa niin pistetään korvan taakse :)

Päivämäärä:   8.4.09 13:31:53

MiaC, arabeille on myös pidetty pari kertaa Arabian Sim Cup Championships, mutta se ei ole keränny vielä kovinkaan paljoa osallistujia.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   8.4.09 13:33:53

Selvä juttu :). Harmi ettei noille venäläisille ole mitään.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   8.4.09 13:36:28

Hamzi, eikö vastaus tullut sinne asti? Ainakin mulla näkyy että on vastattu :D Varmaan sitten eksynyt tuo vastaus roskapostiin tjsp. Kiitän sivuista! Jees, yritän muistaa poistaa tuon astutuksen tuolta :D

Nerith, ookoo, no pitää sitten laittaa varmaan uutta kutsua taasen. Eikö siinä kuitenkin ollut että maks kahdesta eri divisioonasta? :/ Ehkä olen sitten sekoittanut jotain, pitänee korjailla :P

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   8.4.09 13:56:29

* Korjailin kutsut :D

Päivämäärä:   8.4.09 14:20:31

MiaC, tekeille on Pjortoin järjestämiä lähtöjä muutama parhaillaan kalenterissa ;)

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   8.4.09 16:46:41

Nerith: minulla on (ja tulee olemaan) vai noita RBSH:ita ;)

Päivämäärä:   8.4.09 18:10:29

MiaC., aivan, no onhan ryhmälle 3 siltikin Pjortoin järjestämiä uusia lähtöjä myös kalenterissa, vai joko niistä tuli mainittua(?) :D

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   8.4.09 18:11:39

Nerith: en muista tuliko mainittua, mutta äsken ne itse ainakin sieltä bongasin :).

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   8.4.09 19:42:11

pipariina, voi olla että vastaus on tullut, viimeksi pp.inet.fi sähköpostilla kävin sunnuntaina :) Mä tulen kyllä varmaan orias ahdistelee coronan kanssa kun saadaan tuo yksi varsa nyt ensin ulos ens cas vuoden alussa ;D

LähettäjäTaru K 
Päivämäärä:   8.4.09 19:53:21

Pitänee varmaan itsekin alkaa osallistumaan tähän keskusteluun. (:

Mia C, tosiaan sovittiin näistä arvokilpailulähdöistä hetki sitten Nerithin kanssa ja ryhmälle kolme on tiedossa tälläiset kilpailut ainakin tänä CAS vuonna;

--

Matrona Stakes, G3 fillies 8.5F T 250,000 - 150,000 - 50,000 - 15,000

Praxis Stakes, G3 colts 8.5F T 250,000 - 150,000 - 50,000 - 15,000

Salida Stakes, G2 fillies 10F T 450,000 - 350,000 - 150,000 - 50,000

Agripin Stakes, G2 colts 10F T 450,000 - 350,000 - 150,000 - 50,000

Piruz Elite Stakes, G1 fillies 10F T 750,500 - 500,000 - 250,000 - 100,000

Pankratios Derby, G1 colts 10F D 850,500 - 650,200 - 470,000 - 190,000

Joista yo. ovatkin jo kalenterissa.

Pratap Budusee Cup G2 open 8.5F T 550,000 - 350,000 - 150,000 - 50,000
Pratap Cvet Cup G1 open 8.5F T 850,500 - 650,200 - 470,000 - 190,000
Pratap Elíta Cup G1 open 10F T 870,500 - 670,200 - 520,000 - 210,000

PRATAP CUP, G1 open 10F 950,000 - 700,500 - 550,000 - 220,000

Osallistumisoikeudet:
- Pratap Budusee Cup osakilpailun voittaja siirtyy automaattisesti tähän lähtöön
- Pratap Cvet Cup osakilpailun voittaja ja toiseksi sijoittunut siirtyvät automaattisesti tähän lähtöön
- Pratap Elíta Cup osakilpailun voittaja ja toiseksi sijoittunut siirtyvät automaattisesti tähän lähtöön
- Salida Stakes voittaja tulee erikseen ilmoittaa
- Agripin Stakes voittaja tulee erikseen ilmoittaa
- Piruz Elite Stakes voittaja ja toiseksi sijoittunut tulee erikseen ilmoittaa
- Pankratios Derby voittaja ja toiseksi sijoittunut tulee erikseen ilmoittaa

Lähettäjä: Taru K 
Päivämäärä:   8.4.09 20:37:16

nostetaas (:

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   8.4.09 21:18:40

Paljon kiitoksia Taru!

Onko noissa muuten ikärajaa? Itsellä kun yksi 3v. nyt G2-tasolla. Pitää saada loput pois maidenista ja allowancesta :).

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   9.4.09 09:15:43

UP

Päivämäärä:   9.4.09 11:39:24

nosto

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   9.4.09 12:33:07

meille tulee nyt tälle vuodelle mukaan 5 tuontia, joiden pohjalta lähden kasvattamaan puhdasta laukkarabi linjaa meille Vista Ridgeen. Varsoja voi näistä myyntii odottaa vasta vuosien kuluttua, koska ensimmäiset varsat tulevat luultavimmin jäämään meille jalostukseen.

Päivämäärä:   9.4.09 12:56:57

Mia C, ei ole ikärajoja <: elikkä kaikki 3+ mukaan vaan.

Päivämäärä:   9.4.09 12:58:53

Milli M, itselläni on sama tavoite rbsh hevosian kanssa (:

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   9.4.09 13:23:01

Minun täytyy myöntää, että olen sen verran laiska, ettei näille tule sivuja ennen kuin ovat käytössä jalostukseen. Koska jos nyt suunnitelma suvuu, niin CAS XII tulisi 5 lisää. Suurin osa tammoja. Yhden tai kahden varsan jälkeen menisivät myyntii ratsuiksi.

Päivämäärä:   9.4.09 14:58:23

Milli M, Juujuu (: Itselläni on tänään tulossa kaksi kolme vuotiasta rbsh tammaa ja kolme tammaa saapui toissapäivänä - hevosten lukumäärä on meillä melko suuri. Menestyneet hevoset siirtyvät jalostukseen ja jäävät, muut tarjotaan myyntiin ratsuiksi. (:

Päivämäärä:   9.4.09 20:42:38

Täällähän on saatu taas juteltua :) Nostetaanpa ylös.

Päivämäärä:   10.4.09 21:02:47

Nosto.
Ketään paikalla juttukaveriksi? :D

Lähettäjä: MilliM 
Päivämäärä:   12.4.09 15:29:20

Vielä ylös

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   12.4.09 20:08:28

Mistäs sitten juteltais? :D

Lähettäjäriesa. 
Päivämäärä:   12.4.09 20:12:47

Minä juuri aloittelin tämän laukkapisneksen kun heitin vanhan tallin ihan nurin ja aloitin uudestaan (tekkejä, täykkäreitä ja arabeja kehiin, kaikki muut pois) ja näin ollen nyt on pelkkiä laukkureita (neljää tekkeä ei lasketa) enään jäljellä. Ymh, pitäisi jaksaa osallistua kisoihin, mutta nyt ei oikein hyvitä, vaikkakin olin ihan täpinöissä kun yksi täykkäri ori juuri voitti ensimmäisellä maidenin. Juu, miulla on harvinaisen halvat huvit. :'D

Hmm, pitäisi uusi otsikko kyllä tehdä sivuille, puoliverinen kun ei oikein sovi teemaan.
http://kumi-saapas.net/backstage

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   12.4.09 20:48:04

Ihana nähdä että näitä laukkatalleja tulee lisää!

Ja kyllä se on näin pidempäänkin harrastaneenkin mielestä (voi olla että puhun omasta puolestani) aina yhtä juhlaa kun hevonen voittaa kilpailun, vaikka olisikin vain maiden. :D

Prismaticista voi saada kasvatuksen potkaisemiseksi käyntiin siitoshevosia vuokralle pariksi CAS -vuodeksi, mikäli tarvetta tai yleistä mielenkiintoa tähän on. (Vaikka Prismaticin siitostammoilla ei kylläkään ole sivuja netissä, köhköh.)

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   12.4.09 21:24:59

Hitto, mulla on niin kova kisaus into, että kulutan hevoset ihan loppuun :D. Yritän ilmoittaa ne kerran CAS-kuukaudessa, mutta nyt tässä kuussa on mennyt vähän yli, 3 kisaa. Pakko varmaan hankkia lisää hevosia, 6 kpl ei selkeästi riitä :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   12.4.09 21:25:31

Toivottavasti nämä uudet tallit ovat pitkäikäisiä! Meinaa olla jo kirous se, että uudet tallit lopettavat parin kuukauden jälkeen :(

Sasnakistakin saa siitoshevosia vuokralle mikäli kiinnostaa. Ihan myyntiinkin on ainakin pari oria tulossa jossain vaiheessa.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   13.4.09 02:49:45

Nerith sen jo sanoikin, aika moni lähiaikojen uusi talli on kuollut melko nopeasti perustamisen jälkeen. :/
Uusia talleja on aina kiva saada, mutta olisi myös mukavaa että ne vanhat pysyisivät pystyssä.

MiaC, joo mullakin oli tossa yhessä vaiheessa sellanen PAKKOSAADALISÄÄHEVOSIA -olo kun ei yksinkertaisesti riittänyt kisattavia. :D Nyt taas olen helpottunut siitä, ettei minulle ole monia satoja hevosia - eihän aika riitä näidenkään kisauttamiseen.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   13.4.09 14:55:35

nostetaanpa

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   13.4.09 16:03:21

Il'ya pysyy pystyssä niin kauan kunnes olen puoliksi haudassa. luulisin.. :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   13.4.09 16:11:18

tangerine, onko BDF Mister Mightyn sivujen osoite mikä nykyisin??

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   13.4.09 16:17:15

http://prismatic.awardspace.com/Mistermighty.html
Mister Mighty löytyypi tuolta nykyään

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   13.4.09 19:42:54

ylöspäin

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   13.4.09 21:42:01

tangerine, käytän nyt hyväksi tätä palstaa ja ilmoitan että Magical Mist SNAK:n sivut ovat täällä http://www.suklaatiikeri.net/sasnak/hevoset/magicalmistsnak.php

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   13.4.09 21:51:26

äägh, oikeesti, taas on tullut Shadowsiin ostettua noita laukkureita lisää, viimeksi tuli 3-vuotias tamma. Jotenkin nyt on innostusta enemmän laukka kuin ratsukisaukseen ;D
Jei, meillä kaikki 3-vuotiaat tammat G2 tasolle yltäneet, ja toi yksi 5-vuotias ori nyt koitetaan saada sinne. Pakkohan mun on teille vähän mainostaa shadowsin oreja, eritoten nyt Sisua joka astuu rajattomasti laukkatammoja :) sitten meiltä löytyy tuo Peter joka pitäisi sinne G2 tasolle saada joskus ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä jenkki tuonti Rolle. Galloperiin tekisin tarjotaan jalostukseen topsun pojista, mutta se ei anna kirjoittaa linkkejä ennenkuin on kirjoittanut viisi normaali viestiä.. :(

mutta mikäs täällä taas meininki :)?

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   13.4.09 22:18:43

etenpäin sanoi mummo mäessä!
(vaikka tässä tapauksessa taitaa kyllä olla, että ylöspäin ;D)

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   13.4.09 23:18:44

*hyppii*

*hyppii*

*tanssii*

MEILTÄ TULEE SITTENKIN YKSI CROWNIIN!
(tangerine, nyt sun pitäis kans hyppiä, se on nääs mr. flirt! :)

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   13.4.09 23:22:39

oompas typerä. no tietenkin tiedät kun ite arvoit noi tulokset :DDDD

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.4.09 08:59:06

Nerith, kiitoksia ja onnea tamman kanssa. :D

pipariina, noi Wood Memorialin tulokset kyllä pisti aika tavalla hymyilyttämään (ja samalla miettimään kuinka moni alkaa epäilemään puolueellisesta tulosten arvonnasta - niin hyvin ne meni). Oma hevonen ykkösenä ja 2 Mister Mightyn vaavia hyväksyttiin.<3

Kyllä se nyt on varmaan niin että tuo Au Revoir lähtee meiltä Crowniin, koska se on aika tasasen hyvää tulosta tehnyt. En kyllä sitten tiiä, voipi olla että vastustajat on niin julmatasosia tänä vuonna et menee kuitenkin ihan harakoille koko homma. :D

Nyt pitäisi vielä päättää mitä heppoja laitan myyntiin kun tän vuoden kasvatteja tuli aivan rutosti. Koko talli peittyy jos en yhtäkään myy. Mutta kun kasvattien myyminen on aina niin hankalaa kun ne on minun vaavejani...

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   14.4.09 10:37:58

pistätkö tangerine ihan huutokauppaan ne? mä voisin shadowsiin haalia (taas) yhden tamma varsan ;D

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   14.4.09 11:16:03

ärrin murrin, vihdoin kun 4 ja 3 ryhmälle ois arvokisoja niin sähköpostit alkaa potkimaa päähä ! Gmail heittää vaan postit takasi ku Tarulle yrittää ilmottautumisia lähetellä stnaa..

This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:

pjortoi@hopeakarhu.org

Technical details of permanent failure:

The recipient server did not accept our requests to connect. Learn more at mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=7720
[mx5.nuoli.com. (10): Connection timed out]

anna mun sit kaikki kestää.. täähän ny sit liitty tänne siin mielessä että hehkutin samalla noita Pjortoissa järjestettäviä arvokisoja :P

Päivämäärä:   14.4.09 11:53:38

tangerine, geenien pitäis ainakin olla tuolla tammalla kohdillaan ;)

Se on kyllä aina yhtä hankalaa päättää mitkä myy... Ensivuonna pitäis 40 varsan joukosta myytävät ettiä! Pakko kuitenkin jokunen myydä pois..

Taija, onpas inhottava tuo säpöjuttu. Toimiskohan se jonkun ajan kuluttua ?

Meiltäkin varmaan Crowniin on sittenkin tulossa oripoika, ehkä jopa kaksi - pitkästä aikaa! Kovin kummosesti noi ei ole vielä startanneet; Luchanorilla yksi startti (3.) G2 tasolla ja Epictucsella kaksi starttia (molemmat voittoja) maidenista ja allowancesta. Vähän kiire kyllä tulee :D

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   14.4.09 12:57:58

Taija, auch!
tangerine, joskus mullakin joo pistää mietityttämään että luuleekohan ihmiset et meillä huijataan kun omissa kisoissa hepat juoksee kärkisijoille :D Oon muutaman kerran arponut suhteutetulla arvonnalla luokat kun alkanut tulla omia hevosia liikaa joka luokan kärkeen. Ei sillä, ettei se olis kivaa, mutta kun!

Mutta meidän Mr. Flirt pääsee Crowniin! \,,/ Tänään pitää vielä arpoa noi meidän eilisten laukkojen tulokset.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.4.09 15:41:55

Hamzi, mä laitan Galloperiin jossain vaiheessa topikin (josta varmaan informoin täälläkin) missä noita sitten on ihan yleisessä myynnissä. Sieltä voi sitten haalia omansa. :D

Taija, ei sulla mitään varasähköpostia olisi mitä voisit käyttää? No toivon mukaan selviää pian toi ongelma.

pipariina, joo mullakin on pari kertaa ollut silleen että joissain laukoissa on tyrkännyt pelkästään omia hevosia kärkeen niin oon arponut tulokset kokonaan uudelleen. :D Jotenkin vaan tulee kauheen "syyllinen" olo jos omia hevosia pelkästään omien laukkojen kärjissä - vaikka oikeasti olisi ihan rehdisti ne arponut.

Esimakua Prismaticin myyntiin tulevista varsoista. En ole vielä viittinyt myyntitopaa laittaa pystyyn, koska kaikkien tammojen sivut ei ole valmiina + voin vielä päättää että myyn noista muitakin. Mutta nuo nyt on varmat.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   14.4.09 15:49:38

mulla ei oo ko tuo gmail ja toki netti.fi:ssä mutta ne sähköpostit melkee jokkainen muu palvelin heittää suorilta roskapostiin :'D

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   14.4.09 15:56:25

Taija: virheilmoitus koskee osoitetta johon lähetät, eli vika on vastaanottavassa päässä. Gmail antaa tälläiset vaihtoehdot mitä voisi olla vikana:
* The other domain doesn't have up-to-date MX records or is otherwise misconfigured.
* The other domain is blacklisting or graylisting messages from Gmail.
* The other domain is experiencing temporary networking problems.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   14.4.09 15:58:00

MiaC., noh mitähä ihmettä :S eipä oo kyllä tullu Pjortoilta meijänkää kilpailuihin osallistujia vähään aikaan. Pittääpä johki väkertaa uus maili.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   14.4.09 16:20:03

Taija: jos haluat @miluca.net loppuisen, niin minulta saa. Webmaileista voi käyttää horde:a, squirrelmail:ia tai roundcubea. Itse käytän thunderbirdia, mikä hakee viestit palvelimelta koneelle (ja sanoo plim kun viesti saapuu :D), sitä kautta myös lähetän viestit.

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   14.4.09 17:11:16

tangerine muuten, voin ihan sähköpostillakin laittaa, mutta ostin tossa miserylta sun kasvattis, Et Cetera RVC:n

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.