Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu vol.2

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 12:11:51

Jatketaan edellisestä

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=9947&t=9947

Re: Laukkaurheilu vol.2

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 12:34:19

laitetaas vähän ensimmäisestäkin volyymistä näitä juttuja tähän alkuun:

Virtuaaliset linkit
Laukkajaos - http://www.suklaatiikeri.net/laukkajaos/
Lista LJ:n jäsentalleista - http://www.suklaatiikeri.net/laukkajaos/jasenyys.php
Galloper - http://www.createphpbb.com/galloper/
Orikatalogi - http://www.freewebs.com/orikatalogi/index.html
Orikatalogi on siirtymässä käyttämään nimeä jalostuskatalogi ja tulee tulevaisuudessa palkitsemaan myös tammoja. Lisäksi sivuille kerätään joitakin tärkeitä tietoja palkituista virtuaalilaukkahevosista.

Puhuttiin CAS XI (23.3.) radoille tulevista laukkahevosista ja ihmiset esittelivät omia suosikkejaan. Yleisen kuolauksen kohteena CAS XII radoille tuleva Prismaticin ori Poison Cove.

Puhuttiin 6-7.3. juostavasta Breeders' Cupista ja pääosa porukasta oli vielä kohtalaisen epävarmoja hevosista, jotka tulevat mukaan.

Puhuttiin kisatilanteesta ryhmien 3&4 osalta. Ryhmä 3 (x, ish, rbsh) kaipaa lisää kilpailijoita ja ryhmälle 4 kisatilanne kohtalaisen hyvä ja osallistujiakin löytyy.

Marjo M. etsiskelee kaveria Ciabakan tai St Empyreanin ylläpitoon. Mailia voi laittaa osoitteeseen ciabacka.thoroughbreds@gmail.com

Jotain muutakin varmaan puhuttiin tässä nyt kuitenkin oli tiivistettynä jotakin.

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   1.3.09 12:39:22

Mä laittelin mailia Marjolle :)

Ketkä muuten siinä ryhmässä 4 kilpailikaan? Huono muisti mulla :)

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 12:40:47

Aivan se jäi selventämättä ryhmä 4 - ahkal-teket, terskit, berberit, turkmeenit

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 12:42:59

Tässä nyt sitten esitettynä vielä kertaalleen kaikki ryhmät, joita on siis yhteensä viisi kappaletta.

- 1. englantilainen täysiverinen
- 2. arabialaiset täysiveriset, pintabian, ara-appaloosa
- 3. angloarabi, rbsh, ish
- 4. akhal tekke, turkmeeni, berber, terskinhevonen
- 5. paint, quarter, quarab, appaloosa

risuesteillä juoksevat ryhmät 1&3 eli xx & x, ish, rbsh

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   1.3.09 12:43:26

Mulla oli ennen kaks nuorta evm-sukuista tekkeä, harmi kun myin pois. Muuten olisi voinut ne laittaa laukkoja kisaamaan :)

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   1.3.09 12:45:59

Mikä muuten tuon vitosryhmän tilanne on, onko niissä hevosia paljonkin, tuleeko kisoissa luokat täyteen?

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 12:52:07

Leah
Ei tule täyteen.
Viidennen ryhmän hevosia löytyy useilta talleilta hajanaisesti. Quarabeille löytyy kasvatteja mm. Vista Ridgestä (jäsenlistan nro.28) sekä Southern E Arabs'sta (jäsenlista nro.1). Quartereita kasvatetaan Lux Stud'ssa (jäsenlistan nro.6) ja joitakin pienempiä kasvattajia löytyy, mm. Minnantila (listalla nro.12). Myös Allu Expressissä (nro.20) on välillä ryhmän viisi varsoja. Uusia kasvattajia on kyllä tuloillaan sitä mukaan, kun uudemmilla talleilla hevosia siirtyy jalostukseen, mutta näillä talleilla ainakin olen tietoinen ryhmän viisi toiminnasta.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 13:37:23

Nostetaas etusivulle

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   1.3.09 14:52:02

Muuten, kun esimerkiksi tässä kilpailussa osallistumismuotohan on:
Lähtö (rivinvaihto)
ikä rotu-skp. virallinen nimi - om. omistajan nimi / 0-0-0-0-0
niin ilmoitetaanko tuohon 0-0-0-0-0 kohtaan hevosen sijoitus viidessä viimeisimmässä kilpailussa joissa se on ollut, vai statistiikka? En ihan tajunnut sitä :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   1.3.09 14:53:58

Leah, joo, siihen ilmoitetaan viiden viimeisimmän kilpailun tulokset.

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   1.3.09 14:55:16

Okei :) Niin vähän arvalinkin.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 15:03:08

Tällä hetkellä katalogissa olevien orien tietoja voi laittaa minulle orikatalogin postiin orikatalogi@netti.fi

Seuraavat tiedot siis tarvitaan uudelle pohjalle:

xx - spr/sem/sta/ris
muut - ryhmä/risu

<h2>orin nimi</h2>
väri (käytä lyhennettä) säkäkorkeus syntymäaika*<br>
voittanut matkoilla: x-y (käytä yksikköä: f, m tai yd)**<br>
Om. <a href="mailto:sposti">omistaja</A><br>
Kasv. kasvattaja<br>
<table border=1 cellpadding="1" cellspacing="0" width="500">
<tr>
<td rowspan="2"><font size="2">i.isän nimi<br>väri säkä 0: 0-0-0-0***</font></td>
<td rowspan="1"><font size="2">ii.isänisän nimi****</font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="1"><font size="2">ie.isänemän nimi****</font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="2"><font size="2">e.emän nimi<br>väri säkä 0: 0-0-0-0***</font></td>
<td rowspan="1"><font size="2">ei.emänisän nimi****</font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="1"><font size="2">ee.emänemän nimi****</font></td>
</tr>
</table>

* ilmoita syntymäaika joko CAS vuotena (esim. CAS II) tai päivämääränä muodossa 00.00.0000 (esim. 01.01.2000) ei siis s. merkkiä alkuun)
** mikäli hevonen ei ole voittanut, korjaa tekstiksi "juossut matkoilla", mikäli hevosella on vain yksi pohja jolta se on kerännyt kaikki voitot, voit kirjata loppuun hiekalla tai nurmella pohjasta riippuen
*** ilmoita statistiikka vain mikäli hevonen on juossut, mikäli kyseessä on evm hevonen poista rivi ja laita evm. Statistiikkan on oltava muodossa 0: 0-0-0-0 ei esim. ilman kaksoispistettä tai väliä, mikäli jotakin kohtaa ei tiedetä merkitse "?" sen kohdalle.
**** mikäli nämä hevoset eivät ole virtuaalimaailmassa lisää niiden nimen perään " <sup>evm</sup>"
HUOM! mikäli hevosen sukutaulussa on vain tyhjää voit jättää sukutaulun pois, mikäli suvussa kuitenkin on evm-nimiä on sukutaulu hyvä ilmoittaa - muista kuitenkin ettei evm vanhemille ilmoiteta kilpailutietoja, väriä, säkää, tms. vaikka sellaiset olisi kirjattuna sivulle.
HUOM! sukutauluun EI tehdä linkityksiä

esimerkiksi seuraavasti
<h2>SJ Storm Of Silence</h2>
rn 170cm 01.06.2006<br>
voittanut matkoilla: 10-16f<br>
Om. <a href="mailto:julius_aragorn@netti.fi">Lux Stud</A><br>
Kasv. Lux Stud<br>
<tr>
<td rowspan="2"><font size="2">i.King of the Storm<br>rt 172cm 37: 9-4-8-1</font></td>
<td rowspan="1"><font size="2">ii.At Full Gallop <sup>evm</sup></font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="1"><font size="2">ie.Derby's Surprising</font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="2"><font size="2">e.Siero's Silence<br>rn 157cm 16: 5-6-3-2</font></td>
<td rowspan="1"><font size="2">ei.America's Freedom</font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="1"><font size="2">ee.Koposen Suraus</font></td>
</tr>
</table>

Postattu myös Galloperiin

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   1.3.09 15:11:12

Laukkajaoksen sivuillahan lukee, että sen jäseneksi voi liittyä myös yksityishenkilö. Siksi ihmettelenkin kohtaa "Laukkajaoksen jäsenyys velvoittaa henkilön järjestämään vuoden (IRL) kuluessa vähintään kahdet laukkakilpailut (mielellään niin, että toinen näistä olisi risuestelaukkakilpailu)", koska miten henkilö, jolla ei ole tallia voi järjestää laukkoja?

Vai olenko vain sokea enkä huomannut jotain selventävää kohtaa? :) Mun kysymyksistä ei näköjään koskaan tule loppua, olen pahoillani siitä.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 15:13:01

Leah
Eihän henkilö tarvitse tallia järjestäkseen kilpailuita. Hän voi esimerkiksi "vuokrata" tilat jostakin tai yksinkertaisesti vain päättää sijainnin kilpailuilleen. Ts. henkilö toimii ainoastaan vastuuhenkilönä kilpailuiden loppuun viemiselle. Itse ainakin näen asian näin.

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   1.3.09 15:15:18

Ahaa, nyt tajusin. Onko sillä sitten mitään rajoituksia että kelle ne avoimet? Eli voivatko ne olla esimerkiksi vain ryhmälle 1?

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 15:16:48

Leah
Tietääkseni kyllä voivat. Itse en esimerkiksi ole pitkään aikaan järjestänyt kaikille avoimia laukkoja. Toki onhan se suositeltavaa järjestää myös muille roduille avoimia, mutta en usko sen olevan pakollista.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   1.3.09 16:36:51

Leah, kyllä voi. Itse en ole koskaan pitänyt edes kahdelle ryhmälle avoimia kisoja, vaikka risuesteitä ja sileitä olenkin pitänyt sekaisin.

Samalla nosto.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   1.3.09 16:49:43

Puuh, tehän ootte pulisseet paljon mun viime visiitin jälkeen! Nyt pääsen taas rakentamaan Esciä ja muita juttujani kun oon omalla koneellani :)

Vois pistääkin jotkut teemalaukat taas pystyyn. Sillä rintamalla meillä on ollut tosi hiljaista, kun on tuo aktiivisuus muutenkin kärsinyt koulun vuoksi :( Koulu haittaa elämääni :(

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 17:20:10

pipa
Koululla on sellainen tapa :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   1.3.09 20:11:13

Uusi keskustelunavaaja: Mitkä ovat teidän lempisiitosorinne? Siis vielä elossa olevia (vaikka olisivatkin eläkkeellä), sekä omalta että muitten talleilta olevia.

Prismaticissa asuva lempparini on aivan varmasti Rum-Soaked, koska se on rakkaani Agave's Serendipityn poika, ensimmäisiä omia kasvattejani ja juoksi suhteellisen hyvän urankin vielä.

- Suorastaan jumaloin Luxin Monarchos CWY:ta ja sen poikia, SJ Shallow Linea sekä SJ Storm of Silencea (ja sen Talentedissa asuvaa poikaa SJ Stormzzia). Harmittaa kun onnistuin Shattered Linen myymään, olisi pitänyt pitää ori itse. :D Toisaalta kiva nähdä että se tekee hyvää uraa.
- Sasnakin Champagnesta pidän jostain syystä todella paljon, pitäisi siitä saada Prismaticiin poika kun kaksi tytärtä meillä on jo ja molemmat juosseet kiitettävän uran.
- Agaven Ppoo's Luïsista pidän koska se on yksi harvoja Mimen linjalaisia, eikä mikään hirveän huono juoksijakaan.
- Sitten vielä varmaan mainittava Bountifull Shaden Certain Crown TUR, siinä orissa vaan on sitä jotain. Harmi vaan että Shade taitaa olla enemmän tai vähemmän kuollut. Onneksi sentään löytyy orin tyttäriä että poika jo Primaticista.
Muitain oreja löytyisi listaltani, mutten viitsi luetella kaikkia niin tuossa nuo mitkä kärjessä on.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   1.3.09 20:50:18

Ppöö.. Mikähän olis mun lempisiitosori. Orilinjana haluaisin vaalia enemmän Agave's Regalia, kun se kerran meillä oli, ja olis mahtava saada myös Mosquiton linjasta vauva.

Oon varmaan vähän liian sisäänpäinlämpiävä nyt, mut ite odotan paljon meidän Immulta ja sen varsoilta.

Muiden omista tykkään The Native Sonista (Farleigh) ja uutena lempparina on toi toinen Farleighilainen (tällä hetkellä vuokralla Sasnakissa), Farleigh Redwine. Red Raven on myös yks lemppareista, se löytyy meiltä Immun suvustakin :)

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 20:54:41

Joo, omasta tallista tangerine jo sanoikin: SJ Shallow Line, SJ Storm Of Silence. Goranilla myös nyt uusimmat varsat ovat myös olleet varsin laadukkaita. SJ Deli's Monarchista pidän todella paljon myös vaikka ori onkin jo eläkkeellä. Sen linjalta löytyy paljon huippuoreja (Monarchos CWY, SJ Ethnarch Dance, SJ Artorius Monarch) ja aika monelta hevoselta meillä löytyy ko ori sukutaulusta. Suurimpana ihmeenä tallissa onkin ettei ole tallissa vielä yhtään SJ Deli's Monarchiin linjaavaa hevosta :-o

Sasnakista, jo pois vaipunut, Sasnak Pokerface on jumalointini kohteena. Toivon, että tässä joku kerta nappaan sen jälkeläistön tuotoksen omaan talliini. Muutama muukin varsin näpsäkkä tapaus tuolla on, mm. Hezatiger, War Sound, joilta ei kylläkään vielä taida kovin jälkeläisnäyttöä löytyä.

Agaven oreista Red-Eyed DCA on vienyt ehdottomasti sydämeni. Luulin jopa, että minulla on hevonen tallissa ko orista, mutta eipäs olekkaan. Se oli kasvatti, joka tuli myös heikkouden päivinä myytyä.

Talentedista Rush to Rule VFU:lla on ihannoitavan mahtava isälinja <3 Myös Scorn on minun mieleeni.

Prismaticistä ehdottomasti omia suosikkeja Voltaine CTB sekä SJ Trickerybré (oma lusikka sopassa, kun Voltainen emä on omia lempitammoja, joka tuli tyhmyyksissä myytyä ja Bré oma kasvatti). Mutta pidän muutenkin Prismaticin oreista *muistelee Poison Covea* <3

Carterin Comanchesta pidän tai no pidin :D Linjanahan tuon voi sanoa preesensissäkin. Tietty myös King's Evil Eagle on mieleen *viheltelee*, joka myös niitä Luxin varhaisia tuonteja.

Exploiter ja Explosion ovat kummatkin mielestäni myös aika hyviä linjoja.

Southern E Arabs'n tuonti (?) Greedy For Victory joka myöhemmin vaikutti Cullamoressa on myös todella mahtava.

Paljon näitä löytyy, eikä kaikkia aina edes muista <3

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   1.3.09 20:58:20

Magnetic Majorityn isälinjaa jos jollakin on niin ehdottomasti näytelkää. Itsellä taitaa sukutauluissa olla ko herra vain tammojen kautta ja se se vasta oli hieno :P Ensimmäinen Suomen v-maailmassa yli miljoonan tienannu herra... tosin se nyt kilpailikin boardikisoissa :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   1.3.09 21:32:58

Mä oon melko varma että mulla olis Magnetic Majorityn isälinjasta joku.. Hetkinen kun tsekkailen nopeasti. :D

Ainakin oon yrittänyt kovasti haalia tuosta isälinjasta oria, koska Magnetic Majory on niin ässä.

Joo ja unohdin mainita että itekkin pidän The Native Sonista sekä Rush to Rule VFU:sta. En tiedä miten mahdoin unohtaa nuo. Ja kuten aikasemmin sanoin onhan noita vielä paaaaljon enemmän muttei viitti laittaa listaa kun se jatkuisi Ruotsiin saakka.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   1.3.09 21:48:19

Majority*

Ja ei sitä sitten löytynytkään. Jossain sitä olen kyllä kattellut, varmaan jonkun tamman isälinjana tai emänisänä. Tai sitten olen vaan kuolaillut jonkun toisen oria jolta se löytyy isälinjana. :D

Ei kenelläkään muuten Magnetic Majorityn linjan orien lisäksi olisi King's Evil Eaglen orilinjan edustajia? Noi kaksi linjaa kun saisin Prismaticiin niin voisin kuolla onnellisena.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   1.3.09 21:57:44

Xnaiya, meillä on Magnetic Majorityn isälinja jatkumassa Real Rocker SNAK:n kautta (+ sen pojat). Mutta sepä ei taida ensikaudella olla ulkopuolisille tarjolla, kun keräsi ensimmäisellä kaudella kivasti tammoja..

Ori, joka on ylitse muiden, on ehdottomasti Mosquito! Sen esiintyy melko monen sasnakilaisen suvussa. Tai ainakin minusta tuntuu siltä. Sen isälinjaa on meillä jatkanut kolme oria: Mercury Man SNAK, Fabulous Monarch SNAK ja Monarchos SNAK.

En sitten oikein osaa sanoa muita isoja suosikkeja. Lämpenen edelleen vanhan linjan hevosille, sillä en ole kovin vielä tutustunut uusilinjaisiin oreihin, mitä esimerkiksi Ciabackasta, Prismaticista ja Talentedista tulee. Pitäisi alkaa seurailemaan pikkuhiljaa muodostuuko uusista oreista millaisia linjoja. Parina seuraavana kautena omia tammoja yritänkin astutella ulkopuolisilla uusilla oreilla.

Mainos: Jos etsitte tietyn orilinjan oria niin kannatta vilkaista mitä linjoja Sasnakissa on Orilinjalistan kautta ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   1.3.09 22:18:29

AINIIN Real Rocker SNAK(<33) se oli! Ajattelinkin että ihan varmasti meille oli ainakin tulossa Magnetic Majorityläinen ori. :D

Eli vaviskaa, Agave's Serendipityn viimeinen varsa tulee oleman Magnetic Majorityn linjasta. Voooi että tätä kyllä odotan.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   1.3.09 22:24:05

tangerine, uh. Siinä on tammalla emän isänä Óre! Enpä ole sitä nähnyt noin lähellä enää tänäpäivänä! Enkä kyllä pahemmin noita muitakaan toisen polven hevosia :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   1.3.09 22:39:13

Nerith, no tuo onkin 2004 syntynyt :D
Jos en olisi silloin ikääntymisen muuttuessa CASiin laskenut YIL:lla sen ikää uusiksi, se olis jo varmaan jotain kolmekymmentä. :P Sama pätee BDF Mister Mightyyn.

Hyvä vaan, sain siitä vielä niin monta hienoa varsaa. :D

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   2.3.09 00:18:24

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=18847&t=18847

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   2.3.09 07:51:26

Eiköhän metsästetä SJ Storm Of Silencelle superior arvonimi X)
Osallistuminen lähti pipan kisoihin.
(piilonosto)

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   2.3.09 11:10:17

Himputti, tässä täytyy alkaa rekkaamaan noita siitoshevosia jos pipa alkaa pitämään noita näyttelyjä aktiivisesti :D Ei ole kuin nuo kaksi joita nyt viitsii näyttelyissä käyttää.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   2.3.09 12:08:02

Hehe x) Kyllähän minä pidän! Sitäpaitsi itselläkin on tuomaripätevyys tällä hetkellä, mitä kannattaa teidän käyttää hyväksenne, pitää esim. ryhmänäyttelyitä vain laukkahevosille, ja rotunäyttelyitä tietenkin.

Netta, no pianhan Silence sen nappaa :D

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   2.3.09 12:35:55

Ainiin, ja te xx-ihmiset: http://7fix.com/etry

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   2.3.09 13:25:40

pipa
Toivotaan toivotaan ;)
Mites pitääkö sitä olla noi BIS palkkiot eri tuomareilta, että kannattaako sitä ilmoitella noihin Marian tuomarointeihin enään?

Jalostuskatalogissa kyllä voisi tuollaisia laukkahevosille suunnattuja pitää, että pitää suakin sitten Pipa sinne kysellä tuomaroimaan ;)

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   2.3.09 13:26:59

Netta wohoo saan hommia ;)
Ei mun mielestä pidä olla eri tuomareilta, eri näyttelyistä vaan. Nehän näkyy kaikki erillisinä VRL:n profiilissa, en tiedä sit miten ne on tän jutun ajatelleet :)

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   2.3.09 13:43:37

Olisko keneltäkään mahdollista saada Quarab kasvattia, kun meidän omat alkavat olla aika iäkkäitä kilpakentille ja olisi kiva saada uutta verta linjaan, joka on hyvin köyhä.

Leasinf quater tammakin voisi käydä, jos joltain löytyy.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   2.3.09 13:53:50

Ensikaudelle millä on Vista Ridgessä muutama ihan hyvä juoksija tulossa, kun tämä CAS X meni vähän niin kuin vihellellessä laukkojen osalta. On tullut kierrettyä arabien kanssa ulkomaita, kun täällä ei ole ollut tarpeeksi kisoja tarjolla.

t. Hindia VR
Tamma voitti jo 2-vuotiskaudellaan 3in3 lähtönsä, joten odotamme tammalta hyviä tuloksia tulevalle kaudelle.

t. RMS' My Pride First
Tamma pääsee aloittamaan uuden kauden G1-tason kisoissa, joten katsotaan kuinka tamman käy uudella kaudella kovemmassa joukossa. Tammalla on kuitenkin kaustalla aivan mieletön laukkasuku.

Oriit ovat meillä vähän huonossa jamassa. Ei oikein ole kovaa juoksijaa riveissä. On vain sellaisia joilla on hyviä ja huonoja päiviä.

Meiltä siirtyy myös luultavasti muutama hevonen jalostukseen ja eläkkeelle.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   2.3.09 13:54:47

MilliM
Eija tilasi Southern E Arabsiin vasta astutuksia meidän quarter oreille. Joten siellä kai on tämän CAS vuoden alussa syntynyt quarabeja.

Liisingiin voisi meiltä saada http://typoset.net/lux/qh_bm2.htm#yuk tai vaikka http://typoset.net/lux/qh_bm2.htm#dippe quarteroreistakin taitaa tosiaan muutama quarabien jalostukseen käyvä löytyä (sivuilla jo olevista: Bacardi Go, KTS-Poison Image, Perfect Secret, SJ Permanent Fly, Wild Sorrow Breaker) pakasteoreistakin 3 näyttää sopivan qox-jalostukseen.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   2.3.09 13:59:07

KTS-Poison Imagesta meillä onkin varsa meidän ox-tammasta. Meillä ei tälle kaudelle ole yhtään ox-tammaa vapaana, koska koitan saada maailmaan muutaman laukkaajan, kun viime kausi meni vähän harakoille myös kasvattien osalta.

SJ Yukon Fly olisi mielenkiintoinen tapaus. Olisiko tammaa mahdollista saada liisiin yhden varsan ajaksi. Oria en osaa vielä sanoa, koska en ole tehnyt päätöksiä.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   2.3.09 15:09:06

Jeps kyllähän Yukonin voi saada.
Se onkin jättänyt varsin mukavia jälkeläisiä, itselleni on tulossa sen varsa SJ Zeleth juuri jalostukseen.

Tietenkin jos arabiherroja saa tarjota niin meidän T.H. Riccosha tarjoutuu kyllä mielellään palvelukseen. Sivuilta puuttuu vielä 3 in 3 voitto, jonka ori sai vast'ikää. Mielestäni ori juoksi paremmin lyhyillä matkoilla, harmittavasti lähes aina ne vain peruttiin ja jouduin sitten oria ilmoitamaan pidemmille matkoille.

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   2.3.09 15:18:01

Hyvä tieää. Täytyy laittaa ori korvan taakse, kun suunnittelen CAS XI astutuksia. En ole vielä päässyt niin pitkälle, kun en ole vielä saanut CAS X varsojakaan myyntiin asti, kun en osaa päättä ketkä jäävät minulle ja ketkä myyn pois. :)

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   2.3.09 16:13:55

MilliM
Joo, varsojen myyminen on aina kauheaa :| Mää en koskaan tiedä ketä myisin ja ketä en -> en myy ketään.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   2.3.09 16:24:13

Äöwwäöwä pitää ilmeisesti alkaa rekkailemaan noita siitosoreja niin voin muitakin kuin Wind'A'Willin laittaa näyttelyihin (mikäli niitä nyt aletaan vastaisuudessa useamminkin pitämään).

Ja kivaa jos etry taas aloittaa toimintansa, lisäänkin tuon heti suosikkeihin.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   3.3.09 12:12:01

Hiiop. Nosto tälle päivää!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.3.09 15:48:55

Toimiiko kenelläkään muulla Prismaticin sivut? Minulle näyttää pelkkää valkosta mutta en tiedä yhtää miksi :S

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   3.3.09 15:54:44

tange
Mulla näkyy.
Koita toista selainta ei näytä toimivan ainakaa FF:llä

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.3.09 16:01:05

No voi just näin, miksiköhän se ei nyt toimi kun en kyllä koodiakaan muutellut mitenkään.

Alko riittämään freehost10:kin jo minulle. :P Taitaapa mennä sinne awardspacen puolelle nuokin sivut.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   3.3.09 16:06:14

Miten on laukkahevosten kuvien laita? RBSH:ille kun käy loistavasti enkkujen kuvat, niin laukka-RBSH:ille ne käy vielä paremmin. Millainen tilanne niiden kanssa on? Onko joidenkin tallien kuvat yleisiä tmv?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.3.09 16:08:45

Final Turn Gallerysta on aika monella samojen kuvaajien kuvia (siis tarkoitan todella monilla), mutta kaikilla kuvaajilla on yleensä niin paljon kuvia ja he päivittävät gallerioitaan niin useasti että kyllä niitä kuvia kaikille pitäisi myös riittää.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   3.3.09 17:54:22

Noniin, Prismatic on nyt taas muuttanut, tällä kertaa Awardspaceen. Sivut siirtyvät tänne: http://prismatic.awardspace.com/

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   3.3.09 19:28:14

tangerine, paitsi että minusta on alkanu tuntumaan, ettei kuvaajat enää päivitä sinne läheskään niin usein mitä aikaisemmin ja kuviakin on vähemmän :( Sitä mukaan sitten alkaa olla samat kuvat kaikilla.
Ihmettelin kans ettei FF:llä näy Prismaticin sivut tänään.

Listasin Sasnakin tammalinjatkin esille. Blogista voi käydä asiasta lukasemassa ;)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   3.3.09 22:20:19

Ei taida olla ketään paikalla?

Päivämäärä:   4.3.09 16:24:40

nosto

Päivämäärä:   4.3.09 16:24:57

http://www.createphpbb.com/phpbb/viewtopic.php?t=726&mforum=galloper

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   4.3.09 21:04:01

Herätetäänpä hieman taas ihmisiä: Lempilaukkahevosenne (jonka olette te omistaneet) kautta aikain?

Jos yksi pitäisi valita, se olisi varmaan Agave's Serendipity, joka on kyllä Prismaticin kantatamma. Se oli yksi ihan ensimmäisiä hevosistani ja sen varsat ovat tehneet sen verran kovia suorituksia radoilla, että sitä voisi periaatteessa kutsua Prismaticin kuningataräidiksi.

Joo, teen tällaisia outoja galluppeja, koittakaa kestää. :D

Lähettäjä: Xnaiya 
Päivämäärä:   5.3.09 12:58:29

Omaa suosikkia en oikeastaan osa sanoa, mutta ehkäpäs mennään perinteiselle linjalle ja sanotaan SJ Deli's Monarch. Tai sitten vuoden 2003 xx-rankingin voittaja Sir Winner Gold, jolla aloittelin laukkaurheilua... paha sanoa. Kummankin muistan luultavasti vielä vanhuksena :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   5.3.09 20:46:01

Hmm..minulla ei oikeastaan sellaista isoa suosikkia ole, mutta ehkä Tiara-voittaja Delicious Victory SNAK lämmittää mieltä eniten.

Mikäli Laukkajaos tarjoaisi laukkahevosten rekisteröinnin (toimisi samalla sukukantana, mm. 4-polvinen sukutaulu linkitettynä kannassa jo oleviin hevosiin), kuinka moni olisi halukas lisäämään heppansa kantaan? Kanta voitaisiin myös toteuttaa ikäänkuin sukupostimallilla, eli olisi muutama henkilö joka lisäisi olemassa olevien hevosten tiedot ja vain syntyvien varsojen tietojen lisäys olisi tallin pitäjien vastuulla.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   5.3.09 23:56:04

Nerith, kyllä meiltä ainakin noita kahden polven poneja tulis sinne. Cup kuulostaa paremmalta kun sitä ideaa lukee vielä toiseenkin kertaan (tonne yo. galloper-linkkiin viittaan).

Meiltä varmaan on tuo Pins N Needles A.S.H mun lempparikoni tällä hetkellä :) En oikein tiedä.. Ompa niitä monia ollut vuosien varrella.

Päivämäärä:   6.3.09 17:25:06

nosto

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   7.3.09 11:58:36

BC tuloksia lupaan vasta ensiviikolle mahd. tiistaiksi, mutta voi olla että vasta ke-to saadaan kaikki tulokset ulos. Maanantaihin asti voi siis osallistua ja päivittää pisteitä.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   7.3.09 12:09:42

Mikäli Laukkajaos tarjoaisi laukkahevosten rekisteröinnin (toimisi samalla sukukantana, mm. 4-polvinen sukutaulu linkitettynä kannassa jo oleviin hevosiin), kuinka moni olisi halukas lisäämään heppansa kantaan?

> Juu, juu. Minä tykkään ehdottomasti tällainen ;) Eikö tätä ole jo kauan haluttu. Mites rekisteröidäänkö myös jo kadonneita hevosia, joista ihmisillä on tietoja tallessa? Luxin hevoset siis ainakin tulevat lisäykseen. Hmm. Mikäli lisäämisapua tarvitaan niin ainakin itse olen valmis ojentamaan auttavaa tassua.

Päivämäärä:   7.3.09 12:39:04

Kadonneita heppoja voidaan myös pistää rekkariin, jos ne ovat esimerkiksi kantahevosia.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   7.3.09 15:20:00

Muistuttelen tässä vielä orien omistajia, jotta ilmoittavat kysyttyjä tietoja jalostuskatalogiin.
Uudet sivut alkavat muuten olla valmiita, mutta vain ryhmän 5 kohdalla myös orilistat ovat kunnossa.

Malli siis tämä

xx - spr/sem/sta/ris (valitse lista, jolla ori on: spr, sem, sta vai ris)
muut rodut - ryhmä/risu (ilmoita ryhmä (2,3,4), johon hevonen kuuluu tai vastaavasti onko hevonen risuilija)

<h2>orin nimi</h2>
väri (käytä lyhennettä) säkäkorkeus syntymäaika*<br>
voittanut matkoilla: x-y (käytä yksikköä: f, m tai yd)**<br>
Om. <a href="mailto:sposti">omistaja</A><br>
Kasv. kasvattaja<br>
<tr>
<td rowspan="2"><font size="2">i.isän nimi<br>väri säkä 0: 0-0-0-0***</font></td>
<td rowspan="1"><font size="2">ii.isänisän nimi****</font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="1"><font size="2">ie.isänemän nimi****</font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="2"><font size="2">e.emän nimi<br>väri säkä 0: 0-0-0-0***</font></td>
<td rowspan="1"><font size="2">ei.emänisän nimi****</font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="1"><font size="2">ee.emänemän nimi****</font></td>
</tr>
</table>

* ilmoita syntymäaika joko CAS vuotena (esim. CAS II) tai päivämääränä muodossa 00.00.0000 (esim. 01.01.2000) ei siis s. merkkiä alkuun)
** mikäli hevonen ei ole voittanut, korjaa tekstiksi "juossut matkoilla", mikäli hevosella on vain yksi pohja jolta se on kerännyt kaikki voitot, voit kirjata loppuun hiekalla tai nurmella pohjasta riippuen
*** ilmoita statistiikka vain mikäli hevonen on juossut, mikäli kyseessä on evm hevonen poista rivi ja laita evm. Statistiikkan on oltava muodossa 0: 0-0-0-0 ei esim. ilman kaksoispistettä tai väliä, mikäli jotakin kohtaa ei tiedetä merkitse "?" sen kohdalle.
**** mikäli nämä hevoset eivät ole virtuaalimaailmassa lisää niiden nimen perään " <sup>evm</sup>"
HUOM! mikäli hevosen sukutaulussa on vain tyhjää voit jättää sukutaulun pois, mikäli suvussa kuitenkin on evm-nimiä on sukutaulu hyvä ilmoittaa - muista kuitenkin ettei evm vanhemille ilmoiteta kilpailutietoja, väriä, säkää, tms. vaikka sellaiset olisi kirjattuna sivulle.
HUOM! sukutauluun EI tehdä linkityksiä

esimerkiksi seuraavasti

sta

<h2>SJ Storm Of Silence</h2>
rn 170cm 01.06.2006<br>
voittanut matkoilla: 10-16f<br>
Om. <a href="mailto:julius_aragorn@netti.fi">Lux Stud</A><br>
Kasv. Lux Stud<br>
<tr>
<td rowspan="2"><font size="2">i.King of the Storm<br>rt 172cm 37: 9-4-8-1</font></td>
<td rowspan="1"><font size="2">ii.At Full Gallop <sup>evm</sup></font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="1"><font size="2">ie.Derby's Surprising</font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="2"><font size="2">e.Siero's Silence<br>rn 157cm 16: 5-6-3-2</font></td>
<td rowspan="1"><font size="2">ei.America's Freedom</font></td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="1"><font size="2">ee.Koposen Suraus</font></td>
</tr>
</table>

Lähettäjä: Xnaiya 
Päivämäärä:   8.3.09 13:09:35

Nostetaas tälle päivää taas

Päivämäärä:   8.3.09 16:35:54

Hei, mihin kaikki hävis?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   8.3.09 17:10:07

Onpas laukkaporukat olleet hiljasia lähiaikoina.

Onko Racing Cupia kehitetty jotenkin eteenpäin, miten pystyisi ottamaan huomioon eri matkoilla ja pohjilla juoksevat hevoset? Miettisin tässä että pitäisikö osakilpailuista tehdä jotenkin Breeders' Cup tyyppisiä eli yhtenä päivänä pidettäisiin monen eri ryhmän, matkan ja pohjan osakilpailulähtöjä. Osakilpailupäiviä (jolloin näitä lähtöjä olisi) olisi se n. 10kpl jota alun perin ehdotettiin osakilpailujen määräksi. Argh, tätä on vaikea selitää, varsinkin tällaisen lanttuhatun kuin minä. :P

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   8.3.09 18:46:41

Niin tuossa cupissa on hyvä idea jollekulle joka haluaa vain lähteä sitä kehittelemään eteenpäin. Itselläni ei nyt ole aikaa sitä lähteä sen suuremmin miettimään.

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   9.3.09 15:39:51

Autiotopic

Päivämäärä:   9.3.09 16:38:50

Hopla

Päivämäärä:   10.3.09 15:39:16

Hopla.
Galloperilla mukavasti käynnistynyt keskustelu Racing Cupista, kannattaa käydä osallistumassa ;)

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   10.3.09 15:43:15

Hola, xx-kasvattajat!

Päivämäärä:   11.3.09 20:42:12

Hopsansaa

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   13.3.09 18:01:39

Ei ole tullut orien omistajilta tietoja, liekö syynä yo-kirjoitukset.
Autiota on...

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   13.3.09 19:26:33

Ei haudata tätä vielä, eihän?

Päivämäärä:   15.3.09 16:59:54

Hoplaa

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.3.09 17:01:41

Mä oon vähän suunnitellu laukkamaailmaan liittymistä todella pienimuotoisesti (at tällähetkellä), mutta en tiedä lajista mitään, eli selittäkääpä mulle pikaisesti mitä pitäisi opiskella.

Ja onko tuo CAS välttämätön ? :> Eli katsotaanko VHKR:n mukaan ikääntyviä kopukoita pahalla ?

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.3.09 17:07:19

vvenla, CAS ei ole välttämätön tietenkää :) esim. Gin Ahaltekin laukkurit ikääntyvät VHKR:n mukaan

Itse kaipaisin ryhmä 3 lisää kilpailujen pitäjiä, mutta menee se näinkin että itse niitä pidän :) Myös ryhmien 3 & 4 arvokilpailuja olisi mukava saada mukaan.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.3.09 17:09:07

Okei, eli minulta ei katkota päätä jos osallistun VHKR-2 vuotiaalla ahaltekillä laukkakisoihin. :D

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.3.09 17:11:17

vvenla, ahaltekkejen täytyy olla 3-vuotiaita (ikääntyi sitten minkä ajankulun mukaan tahansa) jotta ne saa osallistua laukkoihin :)

Päivämäärä:   15.3.09 17:16:38

vvenla, et menetä päätäsi vaikka hevosesi ikääntyisivätkin VHKR:n mukaisesti :D

Mitäs mieltä porukka on Sasnakin uudesta kasvatusliitteestä arabivarsoilla; al Asnak ? :D

Taija, yritän parantaa tapani ja järjestää 3 ryhmälle enemmän lähtöjä, kuten myös 2 ryhmälle, niitä kun näkyy olevan ihan kivasti myös jo.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.3.09 17:17:38

No ehkä minä sitten uskallan liittyä teidän seuraanne, menenpä heti tutustumaan tuonne LJ:n teksteihin, ja myytäviä hevosia saa tarjota. :D

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.3.09 17:20:07

vvenla, Il'yassa olisi kaksi at-kasvattia varattavissa, jotka eivät vielä ole syntyneet. Katso täältä ne joiden perässä on "V!" jos vain kiinnostaa :)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.3.09 17:27:54

Taija, kyllä kiinnostaa. Jos nyt kuitenkin hillitsen itseeni ja otan ton ensimmäisen? :D 4.4.2009 syntyvän. :D

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.3.09 17:30:02

vvenla, selvä :) Varaan sen sinulle ja odottelen sivuja viimeistään kaksi viikkoa varsan syntymän jälkeen.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   15.3.09 17:32:37

Joo selväpeli. :D Apua, ku mulla on liikaa hevosia nyt jo :D Ameliesta tulee kohta tekke-kasvattaja :D

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   15.3.09 17:40:09

vvenla, noh kyllä laukkapainotteisia at-kasvattajia tänne mahtuu ja kaivataankin :P

Lähettäjägoth. (Essi K.) 
Päivämäärä:   15.3.09 18:57:00

Noniin, pitäskö munkin liittyä tähän seurueeseen kun kerran noita laukkaajia omistan :)

Hmm... Voisi pistää LJ:n laukatkin pystyyn ;) Täytyypi vain lukaissa nuo sääntöjen tapaiset ensin kun en ole koskaan niitä ennen järkkäillyt :)

Päivämäärä:   16.3.09 15:01:11

hopsaa

Päivämäärä:   16.3.09 19:30:22

hoplaa

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   21.3.09 14:24:36

Hoplaa

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   21.3.09 14:32:29

Oreja yhä otetaan vastaa jalostuskatalogiin. Hitaasti tuntuu niitä tulevan...

Lähettäjä: pipsu 
Päivämäärä:   22.3.09 13:00:08

xnaiya, me vaan ollaan niin laiskoja ;)

Uuh, tässä juuri aamumuroja syön <3 Illalla kun pääsen koneelle niin vois taas esciä päivitellä.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   26.3.09 22:38:31

Nousisko tämä vielä

LähettäjäXnaiya 
Päivämäärä:   3.4.09 13:32:29

JK ottaa yhä niitä oreja vastaan.
Uusiakin saa ilmoittaa jonoon, kun vain vanhojen tiedot on toimitettu.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   5.4.09 20:10:22

Nostellaanpa heräiskö porukka yhtään..

Kertokaapa kuulumisia!
Miten on 2-vuotiaat aloittaneet uransa? Onko tallissa seuraavat Tiara ja Crown voittajat?

Päivämäärä:   6.4.09 18:55:33

yyylöööss

Lähettäjä: Kride 
Päivämäärä:   6.4.09 20:09:44

Mä voisin yrittää tunkea tähän teidän porukkaan, vaikka mulla vain yksi laukkuri onkin.
2v orini The Race Is On xx on aloittanut kivasti :)

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   6.4.09 20:19:59

Minä olen aivan innoissani tästä vasta aloitetusta laukkaurasta RBSH:iden kanssa. Yksi ori voitti maiden lähtönsä vasta kahden lähdön jälkeen ja toinen ori kolmen :). En tiedä miten teillä normaalisti menee, mutta minä olen kovin tyytyväinen :D.

Päivämäärä:   6.4.09 20:23:21

Ooo! Ihmisiä!! Jee!! :D
Jotain toivoa tehdä vielä kolmas topiikki.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.