Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 296

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   27.3.12 14:01:01

Edellinen

VRER
VPY
Ravilistafoorumi
Derekan Raviopas
Hevosorikuvasto
Poniorikuvasto

Re: Ravikeskustelu 296

Lähettäjä: Elisa 
Päivämäärä:   27.3.12 14:21:54

Tänään on viimeinen päivä aikaa osallistua ravureille järjestettävään
NJ näyttelyyn!

Lähettäjä: Hessi (känny) 
Päivämäärä:   27.3.12 14:23:28

Väsyttää... Neljän tunnin yöunen voimin istun töissä tylsistymässä ja silmät meinaa painua kiinni. Pakko koittaa päikkärit ottaa kotiin päästessä, kun vain kotiin saakka pääsisin.

Jospa sitä tänään saisi BC-tulokset loppuun ja tallin päivittelyt tehtyä, niin pääsen hyvillä mielin siirtymään tauolle sunnuntaina. Raveihinkin pitäisi noita hevosia ilmoittaa mahdollisimman paljon, ettei tarvi niitäkään liiemmin ilmoitella. Keltä löytyy villejä raveja huhtikuussa? Kutsuja kehiin!

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   27.3.12 14:41:27

Taikasumun tallin villit ravit 18.4
http://taikasumuntalli.webs.com/villit/Ravit055.htm

Ostakaapa nuo vanhemmat myytävät [linkki=]kasvatit[/linkki], niin voin alkaa suunnittelemaan uusia varsoja!!!

Päivämäärä:   27.3.12 14:46:31

helpottaa vähän linkittämistä, jos muistaa laittaa osoitteen. siis kasvatit

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   27.3.12 14:50:34

Hessi, jos siulla on niitä kilpailutettavia, nii töki vaa miulle :)

Päivämäärä:   27.3.12 15:07:16

Disa : Laudable Loisto :n jälkeläisiä on vielä hengissä. mm. MF Shock-Resistant (ii. Elliot Loisto - iii. TT. Grinning Man)

LähettäjäfunfunHey 
Päivämäärä:   27.3.12 16:19:48

Hellou kaikki! Mites menee :D

Ja entäs tämä CHATTI :) Eikös sekin kannata laittaa ekan viestin linkkilistaan? :)

Lähettäjä: Jonsu 
Päivämäärä:   27.3.12 16:30:11

Toi chatti on mun mielestä hyvä idea!

LähettäjäfunfunHey 
Päivämäärä:   27.3.12 16:35:37

Sabinan idea! :)

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   27.3.12 17:20:47

Esimakua tulevasta ~

Meidän ensimmäinen pohjoisnorjanponi esittelyssä: tamma Brynhild. Tulossa myös muutamia kivoja russiotuksia ja kenties jokunen suomenhevonenkin..

(Ja kyllä, uusien sivujen tekeminen näemmä voittaa ravitulokset... haha...)

Lähettäjä: isla. 
Päivämäärä:   27.3.12 20:26:09

Tämän kuun raveista tehty tulokset ja ensi kuun kutsut julkaistu. Tarkoituksena olisi vielä loppukuuksi kehitellä jotkut vähän isommat ravit, olisiko toivoieta lähdöille? :) Koelähtöravien kutsut teen huomenna viimeistään, ne ovat kokonaan unohtuneet.

Osallistukaas:

http://www.murunen.net/ravit/2012/huhti1.htm - huhti6.htm

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   27.3.12 20:35:34

Pitääpä tulla chattaileen illalla :D Ja ihmiset voivat edelleen osallistua mun raveihin, paiskon linkillä myöhemmin.

Ja ponilähtöjä saa listata mulle! Ja ilmoittaa jos joku aikoo eksyä seinäjoki cityn raviradalle ens torstaina

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   27.3.12 20:39:05

Miksi mä kävin kattomassa MF Chadasterin sivut, vaikka minen ole nyt mitään hevosta ostamassa. On kyllä aivan mieletön suku :o

Lähettäjä: Sabina 
Päivämäärä:   28.3.12 07:14:55

Tänään VIP raveihin!!

5 lähtöä lämminverisille

Reippaile mukaan! :>

LähettäjäBritta @ phone 
Päivämäärä:   28.3.12 08:16:47

Sätti ei toimi puhelimella, ärh.

Minulla on ollut "hieman" hiljaisempaa täälläpuolella kun näitä harrastuksia tuppaa olemaan miltei joka pvlle on harrastus, parhaimpana kaksi. Ja koulu puskee päälle jajaja...

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   28.3.12 12:06:14

BOTIT PERHANA.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   28.3.12 12:07:11

Ama's Harris on Ravisiittola Amadeus'n kasvatteja (Kerystonilla ollut mm. Ama's Pikku-Meritähti tjsp nimeltään), klick.

Jokerin Loisteelle löytyy ainakin webarchivella nämä: http://web.archive.org/web/20091027103839/http://www.
TÄSSÄ ON VÄLILYÖNTEJÄ TYHMÄN HÖTTÖNETIN TAKIA
geocities.com/hennan_hepat/jokerinloiste.htm

(/rageeeeeee) XD

Archduchess puolestaan oli (käsittääkseni) Loiston kasvatteja tai ainakin Loiston omistuksessa.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   28.3.12 12:13:13

Sisälukutaitoa voisi parantaa. Ama's Harriksen emä on ainakin ollut virtuaalimaailmassa expage-aikaan, paljastavat Pöliksen sivut, mutta nykyään sillekään ei taida löytyä sivuja.

Archduchess http://www.oocities.org/hepat2004/hessi.html

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   28.3.12 12:20:30

Karibbia Nin: http://www.phpbbserver.com/virtravurit/viewtopic.php?t=146&mforum=virtravurit

AW L'Ombra del Gigante mainitaan lyhyesti täällä <http://www.oocities.org/v_ravit/aarniwalkea.html#awlombradelgigante> muiden seassa, tosin sen varmaan jo löysitkin.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   28.3.12 12:42:20

Top Winnerille ei taida löytyä sivuja, mutta ainakin varsan sivuilta löytää ennätyksen ja evm-vanhempien nimet, jos ne ovat hukassa.

A.W. Halleylla ja Queenque Ninillä ei ehkä ole ollut sivuja pitkään aikaan. Yhden jälkeläisen sivut. Nuo on jotain todella vanhoja...

Creamdon kohdalla webarchive antaa "The machine that serves this file is down. We're working on it. "

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   28.3.12 13:07:36

Tipsu, Brynhildin sivuilla muuten lukee nyt "00.00.2012 t. Ponin Kaunis Nimi (i. Varsin Komea Iskäpappa - kiitos Tipsu!) "

Kenelläkään kivaa evm-peitsarioria? Väriltään mieluusti tumma (trn, mrn, m).

LähettäjäZack 
Päivämäärä:   28.3.12 13:18:10

Miltähän lämminveristen myyntitarjonta näyttää?

LähettäjäHessi 
Päivämäärä:   28.3.12 14:27:52

Tierra, Ama`s Harriksen isä ja emä kummatkin olivat virtuaalimaailmassa expage-aikaan. Tietääkseni Pienien Ystävän isäkin oli virtuaalimaailmassa, mutta en noin kauas enää oikein muista.

Lähettäjä: Loisto 
Päivämäärä:   28.3.12 15:06:32

Tierra, oho sähän olet innostunut etsimään vnahoja kopuja kuopistaan :D Top Winner on ollu jo kaaaauuan kadoksissa. Heartless Hole kuullostaa myös siltä että mahtaa mennyt Koomaracing palvelimen mukana jo aikoja sitten bittiavaruuteen.

[ulr=loistoon.webs.com/]Tämmösen sillon joskus tein kun geocities alkoi ilmottelemaaan sivutilojen lopetuksesta. Jos sieltä nyt löytyy jollekkin tuttu heppa niin saa linkittää tuonne. Ei noista kauheasti tietoja tuolla ole, mutta on nyt todistusaineistoa olemassa olosta.

Voisin olla innokas täydentämään tonne VRERin hevosarkistoon hevosia. Jos mulle sellainen oikeus suodaan? Mielessä olisi jokunen heppa jotka sinne sopisi mukaan. Tai jos joku sinne niitä lisäilee niin voin mä tietojakin jollekin toimittaa.

Päivämäärä:   28.3.12 15:08:02

Loiston jäämistö

melkein osasin linkittää.

Päivämäärä:   28.3.12 15:08:40

Loiston jäämistö

Päivämäärä:   28.3.12 15:09:01

Noh en edes yritä sitten. Ei oo mun päiväni selkeesti :P

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   28.3.12 15:28:46

Tipsu, Eristä on tulossa meille varsa, jahka saan sivuja tehtyä. ;D

Loisto, virtuaaliravurien arkisto (jos sitä tarkoitit) ei ole VRER:n alainen, joten sinne ei mitään oikeuksia jaella. Eli tee toki vaan sinne tunnus ja muistaakseni tarvitsee sen viisi turhaa viestiä tehdä ennen kuin voi linkittää.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   28.3.12 15:33:34

Tierra, J.E.P. Mistelin voit linkittää vaikka vrl:n puolelle: http://www.virtuaalihevoset.net/?hevoset/hevosrekisteri/hevonen.html?vh=VH01-018-7389

Päivämäärä:   28.3.12 15:37:53

Magnetie, ah okei. Mä olen kuvitellu että se on joku VRERin projekti kun VRERin sivuilta on sinne suoralinkki. Ei siinä taidan siis ryhtyä hommiin :)

Mulla palo kiinne sellaseen oriin kuin Langston Paco. Sitä ei enää oikein mistään löydy ja kun se oli EVM sukuinen orii niin oli aika tyhjän kanssa pitää semmosen hevosen jälkeläistä hengissä.

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   28.3.12 18:03:29

Queenque Nin:
synt. 14.8.2002, isä Rainbeque (Aarniwalkean ori, ei sivuja), emä Queen B Nin. 1-polvinen suku.

Karibbia Nin:
synt. 28.1.2004. Oriilla ei ole sivuja, mut sen täysveli on Kariba Nin, sieltä löytyy lisää sukua. Harmittavan moni on tosin kadonnut Geocitiesin lopettamisen myötä.

Open Skiez Nin on ilmeisesti sivuton, se on ollut mun omistuksessa mut en löytänyt siitä mitään tietoja. Isä on Go. Emä Los Super Zamilla oli suvullinen, kaivelen siitä illan mittaan tai viimestään viikonloppuna lisää tietoja. Mulla voi olla jossain vanhoja Ninitran sivuja, jotka eivät ole netissä asti.

Creamdo on tuttu nimi, muistaakseni Haapalan ravitallin tammoja, suvuton.

Päivämäärä:   28.3.12 19:07:15

Karibbia Nin löytyy tuolta Virt.heppa arkistosta.

Open Skiez Nin on mun mielestä ollu jo monen monta vuotta "kadoksissa". Vähän niinkuin Top Winnerkin. Muistan etsineeni Open Skiezin sivuja joskus Loiston aikaan jo.

Näyttäisi siltä pitkälti että sivut on kadonneet jos on ehtinyt poistaa ne Geosta ennen sivutilojen lopettamista. Itsehän kaikessa viisaudessa poistin ihan kaikki sivut geo/loistoon sivuston alta. Minkä vuoksi ilmeisesti niitä ei enää ole juurikaan olemassa. Mikään arkistointi sivusto ei ehtinyt niitä arkistoimaan tms. Loiston siittola pyöri eri sivuston alla (geo/hepat2004 ainakin oli jossain välissä sellanen) mikä selittää sen miksi osa sivuista vielä näkyy.

Päivämäärä:   28.3.12 19:11:39

Joo Creamdo oli Haapalan toinen "kantatamma". Jäi jälkeläisnäytöiltään heikommaksi kuin Braveder. Eikä sitä kautta jäänyt kirjoihin ja kansiin yhtä alleviivattuna kuin Braveder.

Mulla on yksi Halebob Creamin (A.W. Halebob x Creamdo) jälkeläinen, L'O Cream High. Näyttäs sen perusteella Creamdon isä olevan Donorvo ja emä Ice Of Cream.

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   28.3.12 19:42:48

Loisto,
Open Skiez oli tosiaan mulla, muistan että sen kuvissa oli joku todella pitkäkaulainen ja etupainoinen ranskis. Ei ole mitään aavistustakaan, mihin sen sivut on kadonneet, jos ei ole sitten jonkun domain-muuton takia. Ninitrahan oli ensin Soneralla, sitten varmaan Geolla, Sunpointilla, mun omalla domainilla ja viimeksi Atspacella. Kyllä siinä on voinut parikin sivua mennä hukkaan :D

Lähettäjä: Sabina 
Päivämäärä:   28.3.12 20:50:30

Heipsis!

Mukavaa että chatissa on jo muutama kulkija! :)

Laittakaa toki vielä tänään tänne hevosia, varsinkin lähdöissä 2-5 runsaasti tilaa!

http://risurakas.net/vir/ravatellen/ravit/maaliskuu2012-1.htm

LähettäjäHeidi N 
Päivämäärä:   28.3.12 21:04:42

oho, Machohan juoksi BC:n kakkoseks.. Mahtavaa :D

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   28.3.12 21:20:28

Diör gaad, Dakota köpötteli Breeder's Crownissa voittajaksi. Whiiiiii! Loput sitten edustikin kunnolla (Applejack HKÄ, Desperado kesk, kasvattitamma HRP), joo..
Dakotalla on kyllä 2-vuotiskauden päätteeksi ihan kiva statistiikka :>

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   29.3.12 00:59:03

Pessimisti ei onneksi pettynyt, Queenslane hituroi 4/5 ja noh, Daphne HRP. Ainakin voi sanoa, että yritetty on. Pessimisti sen sijaan voi todeta, että valmennustaidoissa näyttää olevan parantamisen varaa. Valmennuskurssia miulle, anyone? ;)

Olenko muuten ainoa, jolle esimerkiksi Babar I.F.:n sivut näyttävät Chromella tältä, mutta Firefoxilla puolestaan tältä? Ei tässä muuten mitään, mutta ennen koneen uudelleenasennusta molemmat selaimet näyttivät sivut samalla tavalla. Kukaan ei edes sanonu miulle mitään, murr. :D (Testattu molempien selainten viimeisimmillä versioilla)

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   29.3.12 01:13:02

Mua lohdutti tuo Dakotan voitto, vaikka ennemminkin oisin oottanu sitä että Desperado menestyy.. :D Ei kait siinä, aina ei voi voittaa.. :D
Arvontakone on ihan selkeästi kolmoslähdössä dissannut D-alkuisia hevosia xDD

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   29.3.12 01:15:41

Aksu, pidä miulle valmennuskurssi että miunki hepat oppii voittamaan? ;)

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   29.3.12 01:23:55

Iltaa. Sain vihdoinki tehtyy ulkoasun joka miellyttää mua ehkä pidempään ku kaks viiikkoo. Toimiiko teillä etusivu ok ja mitä mieltä ootte? (: Muille sivuille en oo vielä ulkoasua vaihtanu.

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   29.3.12 01:34:45

Magni, haha.. :D Porkkana keppiin ja hepan nokan eteen, kyllä ne juoksee.. xDD

Viiwy, linkit voisi erottua paremmin tuosta sinisestä taustaan. Muuten oikein kivan näköinen :)

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   29.3.12 01:41:27

Mä mietin et millä värillä ne laittasin, ku linkit on tosiaan ehkä ainut asia mikä muaki pikkisin häirittee. Ideoita niiden väriks?

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   29.3.12 09:44:13

Huomenta.
Ette näemmä ole ehtineet mitään vakavaa hommailla parina vimosena päivänä, kun pikku LuciDa on sairastellut (tai noh mä mitään sairas ole, nainen vain) :D

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   29.3.12 09:50:24

Muistakaa, vip. 30.3
Villit, rajattomat ravit 1.4 x kutsuun x

Päivämäärä:   29.3.12 14:16:34

Tierra, mä nyt eilen urakoin noita vanhoja kopuja liudan tonne Virt.hevosten arkistoon. Toivottavasti jostain on jotain iloa sullekkin :)

Päivämäärä:   29.3.12 17:15:40

Miksi te puhutte näin paljon?

Pitäisi katsella ravien tulokset ja sit huutelen teille et saatte kasata mulle vähä kutsuja :D Ens kuussa tulee viiden päivän tauko ku tää flikka lähtöö Italiaa <3

Mutta joo nyt meen katseleen tuloksia ja hehkutan sitte lisää :D

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   29.3.12 18:01:38

Kohteliaasti kysyn, mikä on näiden ravien http://evia.arkku.net/k/ravit1.html tuloksten tilanne? Voimmeko milloin odottaa niiden tulevan?

Olisin kysellyt myös Demon Trottersin ravien tuloksia, mutta ne ovatkin näemmä tulleet/tekeillä jo ^^ Näin välihuomautus, jotta muutkin tuloksia odotelleet huomaavat. Kiitos Sorelille kun jaksat järjestää noita raveja!

Niin ja kiisto Loistolle, kun jaksoi laitella noita vanhojen hevosten tietoja arkistoon, pitää itsekkin mennä katselemaan löytyiskö sieltä semmoisia, mitä olisin kaivannut :)

LähettäjäHanna[VRL-0847] 
Päivämäärä:   29.3.12 19:58:17

HeliK siitä sinulle hieno hevonen!

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   29.3.12 20:15:03

Mou! Mitä teille kuuluu? Mulla ois hirvee hinku saada lisää elukoita, joku poniki vois olla kiva?

Mitä mieltä muuten olette ratsusuvusta tulleista ravureista (joiden vanhemmat siis netissä ja kisaavat muuta kuin raveja)?

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   29.3.12 20:29:18

Viiwy; itselläni on yleensä pari tälläistä koko tai osaratsusukuista suokkia tallissa ravaamassa. Myös pari aluksi ratsuksi koulutettua on ihan kivasti juosseet ^^

LähettäjäMinttu 
Päivämäärä:   29.3.12 21:05:46

Mun tekis mieli kanssa kasvattaa mun jengiä :D Mut se et millä mä kasvatan?

Ja koko ajan lähenee Italia <3 Että mä tykkään vaikka ei ookkaa rahaa :( Sitä odotellessa :D

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   29.3.12 21:20:54

LiciDa, aievan. Ei meinaa mennä osa kasvateista kaupaks niin ajattelin, et pitäskö mun jättää ne itelle ravailee. :D

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   29.3.12 23:12:26

Ratsusukuisia on muutama ollut, en oikeastaan karsasta niitä. Hyviä ravaajia niistäkin on tullut, joten mikäs siinä (ja antaa vähän pelivaraa astutuksissa, kun ei samat nimet toistu).

Miun tekis, outoa kyllä, mieli pienentää hevosjengiä. Voipi olla että pistän noita omia kasvatteja hetkeksi sivummalle, ja jatkan muiden kasvattien parissa. Niillehän on kuitenkin tulevaisuus luvattu, ja se niille kuuluu. Omilla kasvateilla ei ole niin väliksi, niin saisi noita kisalistoja ainakin lyhyemmiksi. Laiska olen juu. Kasvattaminen kiinnostaa, mutta kisatulokset nyt ei oikeastaan... :>

Poneilla on sukupolvenvaihdos kohta muutenkin edessä, joten niitä ei oikein voikaan vähentää (ja toisaalta, nyt pääsisi sitten vihdoin siihen Go-sukupolven aloitukseen, nam <3).

Peitsareita voisi lisätä, jahka iskee nimi-inspiraatio. Pari mukavaa varsaa tulossa, kunhan saisi ne nimet aikaiseksi ja sivut sitten sen jälkeen. Ja ne kuvat...

Kyllä, foorumilla pastan jauhaminen tylsistä jutuista on lempitouhuani. ;>

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   30.3.12 09:43:14

Huomenta,
mikäköhän ruuhka eläinlääkärillä on, kun eivät vastaa puhelimeen o_O Mun pitäis käydä näyttämässä yhden kissani silmää, kun ilmeisesti sokeutumassa :(

LähettäjäfunfunHey 
Päivämäärä:   30.3.12 10:57:41

LuciDa, jaa-a. Meilläpäin ainakin saa nopeasti ajan :---) vaikkakaan ei omaa elukkaa ole, mutta naapurin koiruudet oli saaneet heti nopeasti ajat viimeviikolla. (:

On se tämä koeviikko jotakin ihan kauhiaa! Tänään historian kakkoskurssin koe nii voiha ksfapäadgoadjfäjpojpe, viitosen kun sais nii ei tarvis uusia.......... <3

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   30.3.12 11:23:32

funfunHey; normaalisti täälläkin saa ajan jopa samalle päivää, mutta nyt kun viimein pääsin puhelimella läpi, niin aika saatiin maanantaiksi ja ohjeet; "Jos kissan kunto huononee ja sille nousee kuume, niin ota yhteyttä päivystävään eläinlääkäriin."
Ei toi lääkäri jonka kanssa olin puhelimessa pitänyt kuveilemani pohjalta tota kissan silmää vielä vakavana juttuna.

LähettäjäfunfunHey 
Päivämäärä:   30.3.12 11:32:53

No, on se tuokin selitys kuultu ennen. Sillon kun oli omia kissoja, niin monesti tuli että "jos menee huonommaksi niin sitten..." plaaplaa.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   30.3.12 12:06:45

Tipsu, boldaa vaan koko rivi. Paremmin näkyy. Miun pitäis tehä niiden laukkaponien(kin) sivut, mutta plääh, en saa taas aikaiseksi mitään.

Meillä sanottiin vanhemmille (asuvat maalla) suoraan eläinlääkäriltä, etteivät lähde ajamaan tuntia sinne, kuin vaan jos on vähintään kolme muutakin koiraa siinä samalla asiakkaana. Ei siis ollut kyllä mikään hätätapaus, mutta jäipä koiran vaiva eläinlääkäriltä hoitamatta. (Ymmärrän kyllä sinällään että tunnin matkat suuntaansa eivät mitenkään houkuttelevat ole yhden koiran takia, se vaan että se vieläkin koiran kannalta harmittaa)

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   30.3.12 12:43:26

Mun kokemuksella eläinlääkärit priorisoi aika hyvin, eli jos se silmä ei oo poksahtanut tai roiku poskella niin tuskin katsotaan kiireelliseksi. Sinällään ymmärrän kissojen ja sitä pienempien "vähättelyn" varsinkin tietyillä alueilla.. Mutta onneksi tuntuu että ainakin kissojen osalta alkaa osa lekureista olemaan menossa parempaan suuntaan. (Omani sain heti päivystävälle, tosin sillä oli oikeasti lähtö lähellä.)

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   30.3.12 15:09:16

Tierra: mulla oli vanha marsu, joka sai suolitukoksia, ei se auttanu ku ite ne tukokset liotattaa. En tiiä miten chinchillan kohdalla, mutta marsulla autto ananasmehu liottamaan niitä (lisäksi hellästi piti painella mahaa ja puhdistella ne ulos tulevat pois..) Tuolla tapaa saatiin marsu elämään 7,5 vuotiaaksi, jolloin se oli pakko lopettaa kun ite asuin yli 300km päässä ja niin vanhaa marsua ei voinut siirtää ku olis varmaan kuollut järkytykseen (porukat oli lähdössä ulkomaille, mun äiti osas sen suolitukoksen hoitaa). Mun sisko ei uskaltanut koskea siihen marsuun, niin ei olis kukaan pystynyt hoitamaan sitä.. Armeliaampaa oli nukuttaa ikiuneen.

Noh ite oikeestaan oon aika varma ton kissani suhteen, ettei sillä mitään hätää ole. Toi silmä on jo menetetty (toinen kissa räpänny siihen ku toi oli pentu) aikoja sitten, joten ainoastaan nyt tarkkaillaan ettei tule vakavempia komplikaatiota (painetta silmäntaakse yms.).. Tarkistuksesta siis kyse, kun näyttäs vähän siltä, että se on nyt vuotanut verta silmänsisäisesti.. Mulla on itellä paha tapa vähän ylireagoida ja yleensä käydäänkin vähän niinku varuuksi lekurilla..

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   30.3.12 15:15:33

LuciDa, ylireagointi on välillä ihan hyvästä..

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   30.3.12 15:23:24

aksu: niinhän se tahtoo olla.. Kerran saatiin hamsterin kanssa ilmanen lääkärillä käynti, ku minä ylireagoin ja hamsteri jonka olin ostanut paripäivää aikaisemmin käyttäytyi ikäisekseen ja taustaansa katsoen (ja aikaisemmin lekurilla käyneisiin hamstereihin verrattuna) niin moitteettomasti :D

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   30.3.12 15:48:17

Tierra: ärsyttävää kyllä tommonen. Oon mieki lekurin kanssa kinastellut siitä onko mun kissalla virtsatulehdus vai ei.. Kuulemma kissan oireet eivät viittaa virtsatulehdukseen, mutta mie olin varma että nyt on virtsatulehduksesta kysymys.. Arvaat varmaan kumpi oli oikeassa ;)
Sen jälkeen se lekuri on kuunnellut mua, harmi ku eri lekuri nyt maanantaina.

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   30.3.12 18:26:06

Myykeepäs joku mulle oikein hiono ranskis poitsu. Tai esitelkää teijän ranskalaisia isä ja emä ehdokkaita!

LähettäjäfunfunHey 
Päivämäärä:   30.3.12 19:19:31

Hittoku on omat hepot vielä niin nuoria, muuten kaupittelisin omia ranskalaisia... :--(

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   30.3.12 19:35:32

Meiltä löytyy muutama ranskis..

Oripojat..
http://www.jattitassu.net/ravitalli/eric.htm (ei täysin päivitetty kalenteri, enn. 13,5)
http://www.jattitassu.net/ravitalli/shamrock.htm
http://www.jattitassu.net/ravitalli/passion.htm
http://www.jattitassu.net/ravitalli/cuervo.htm (6v, enn. 15,8)
http://www.jattitassu.net/ravitalli/firebird.htm (4v, enn. 18,9)
http://www.jattitassu.net/ravitalli/firestarter.htm (3v, enn. 20,9)

Ja ainokainen tamma..
http://www.jattitassu.net/ravitalli/phoenix.htm (yllättäen, päivittämätön kalenteri, 12v, enn. 14,5)

LähettäjäMiimi_ 
Päivämäärä:   30.3.12 19:48:44

Mullekkin vois kaupata jotain kivaa heppasta joko liisiin tai omaksi, jos nuori nii pitääs olla koelähtö ikäne 1.4 :)

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   30.3.12 21:09:19

Raviponien omistajat!

Narrilaivan 12.3. ja 27.3. poniraveihin voi vielä osallistua! ;)

LähettäjäMiimi_ 
Päivämäärä:   30.3.12 21:15:51

Savo orottaa hetkulaisen heitän sulle pian @

Päivämäärä:   30.3.12 21:17:31

Tierra, "Jos on koira tai hevonen tms. niin ajan saa aina nopeasti, nähty niin monta kertaa."

Ei sitä aikaa koiran tai hevosen kanssakaan välttämättä saa yhtään sen nopeammin.

Meiltä meni koiralta viime vuonna takapolvesta ristisiteet (?), niin kesti 2pv ennenkuin päästiin edes näyttämään jalkaa ja noin viikko että se leikattiin.

Ja meillä päin yksi ell kettuili kerran että "no mitäs olet laskenut hevosen siihen kuntoon", siis kaverille tuolleen sanonut kun soittanut ähkyisestä hevosesta.

Soitetaan sitten ihan muille ell nykyään kyllä, ja nekään ei viitsi oikein harrastehevosten (erityisesti ponien..) takia tulla paikan päälle, koska "no ei sillä mitään ole hätänä".
Eli pitää niidenkin kanssa olla tiukkana, jos meinaat saada eläinlääkärin paikan päälle. Tottakai heilläkin on kiire, mutta silti..

Itsekin kerran soittelin usean kerran päivän aikana yhdelle lehmälääkärille ennenkun se tuli kirjoittamaan Oprium (?) kuurin min hoitoshettikselle, kun sillä oli oikeasti paha flunssa/ yskä/ räkätauti silloin kun oli ne Venäjän metsäpalot niin niistä tuli joku.. (Täällä rajalla kun leijaili sitä savua ja katkua myös)
Luuli etten pikku nuhaa tunnista oikeasta taudista, olinhan mie silloin nuori 15-vuotias mutta kun on pölyallerginen hevonen tallissa niin kyllä mä nyt kunnon taudin tunnistan pienestä köhimisestä.
Totesi sitten vaan että "no onhan se juu sairas" ja kirjoitti reseptin.

Päivämäärä:   30.3.12 21:19:44

Mummeli, Savosta en tiedä mutta Shavo odottaa kyllä tuonne 2.4. asti niitä osallistumisposteja.

LähettäjäDisa 
Päivämäärä:   30.3.12 21:25:46

Qem, Celesté Danista ja Ivy Lunedista on mahdollista saada ranskisvauva. :)

LähettäjäMiimi_ 
Päivämäärä:   30.3.12 21:36:00

Nyt on poneilla ja muilla liikaa tuloksettomia kisoja kalenterissa. nyt vaan ootan et saan kaikista tulokset niin pääsis reaali aikaisemmin kisaamaan.

Ja jonkun kivan heppasen vois miettiä hankkivan juoksemaan... Kellään myynnissä kivaa juoksijaa joka olis heti 1.4 koelähtö ikäne?

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   30.3.12 22:08:22

Täällä meillä päin, on kyllä aina tulleet kivasti hevosia ja poneja kahtomaan, jos on ollut tarvista.. Ja koiraki saatiin päivystäjälle lopetukseen ilman odotteluja.
Tahtoo noiden kissojen kanssa olla viel vähän nihkeetä, mutta kyllähän se kun tietämys kasvaa ja lemmikkikissat yleistyy, niin nihkeyskin vähenee.. Rahaahan ne lekurit saa kissojenkin hoitamisesta ja kotikäynneistä osaavat kyllä hyvin laskuttaa ajokilometrit.

Päivämäärä:   31.3.12 06:17:23

Mulle voi heitellä jo alustavaa listaa ens kuun poniraveista, villit ja VRER käy!

LähettäjäfunfunHey 
Päivämäärä:   31.3.12 09:22:53

Jos tekasen uuen topan :---)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.