Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 289.

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   2.3.12 16:21:52

Ravikeskustelu 288

VRER
VPY
Ravilistafoorumi
Derekan Raviopas
Hevosorikuvasto
Poniorikuvasto

Re: Ravikeskustelu 289.

LähettäjäVeera 
Päivämäärä:   2.3.12 17:07:45

:o Me onki kirjotettu paljon

Montakohan mul on lisäämättä, hepoi nimittäi, ainakin 5

LähettäjäPokeri 
Päivämäärä:   2.3.12 17:09:10

Pitkästä aikaa minäkin eksyin paikalle, ollut vähän muita kiireitä niin on pitänyt jättää v-hevostelu vähemmälle.

Nyt pitäisi päivitellä kopujen kisakalentereita, peitsareiden kalenterit varsinkin..

LähettäjäPokeri 
Päivämäärä:   2.3.12 17:09:36

Ja vielä voisin muistuttaa, että edelleen kotia vailla hieno peitsarivarsa
tamma Drama Diva P Ace
i. Paddington
e. Dawndrell Croac
ei. evm

Vanhempien sivuja voi käydä kurkkailemassa täältä.

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 17:11:26

Lääh lääh Pokerin varsa... =P

Ei se ikääntyminen ole niin vakavaa. Itse merkkaan jos merkkaan, osalla vaan syntymäpäivä, 3-4 päivät ja kuolinvuosi = D

LähettäjäBritta @ phone 
Päivämäärä:   2.3.12 17:16:15

Keksikää repla isosilmäiselle ponille. D:

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   2.3.12 17:46:04

Drama Diva P Ace /kuolausta

Miulla ikääntymiset on sivun täytettä, eivät ikinä täsmää >_> Korjailen niitä sitten aina joutessani, joten en viitsi enää noille laittaa. Nytkin varsoilla lukee ehkä "Radoille keväällä 2012" tms, eli siinä on parin kuukauden pelivara :DDD Laiska pasha minä.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   2.3.12 19:10:49

Ostin ratsun! Iiiik.

Ja nyt yritän piirtää Valleraukalle ruman kuskin. Duhh....

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 19:19:53

Argh.. Mä vihaan mun kameraa! Tahtoo uuden!

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   2.3.12 19:22:02

LuciDa, mitäs kamera sanoi?

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 19:40:57

Magnetie; kamera sanoi "ei tarpeeksi valoa"
Ei löydy mun 5.0 megapixelin pokkarista tehoa kuvata maneesissa ilman salamaa (ei muuten onnistunut salamallakaan) :(

Kertokaapaa.. Jos ostan Canonin EOS1100D:n ni millasen putken tarvisin siihen lisäksi ku kuvaus olosuhteet olis ulkona hevostapahtumat (näyttelyistä raveihin) ja maneesissa niin este- kuin koulukisat, sekä kaikki perheen kissan ristiäiset yms. Vai pitääkö niitä putkia ostaa heti useampia? Pikkulinnut on kertonu, ettei tolla kameran mukana tulevalla 18-55mm tee mitään? Onko jollakin näyttää kuvia, joita olis ottanut vastaavalla?

LähettäjäVeera 
Päivämäärä:   2.3.12 19:44:15

Magne: Kuinkas siä ny ratsun oot hankkinu?

LähettäjäBritta 
Päivämäärä:   2.3.12 19:44:38

Magnis - Eiköhän se kuski siitä kommiudu! ;D

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   2.3.12 19:51:24

Nuorten ravit 16.3.2012

Lähdöt nuorille lämmin- ja kylmäverisille, sekä A- ja B-poneille.

Tervetuloa!

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   2.3.12 19:54:47

LuciDa, aajoo. Maneesissa kuvaaminen on aika kinkkistä touhua, oon tasan kerran ollut siellä ja laatu oli pääasiassa ihan päin honkia. Varmaan ainakin 200mm pitkä putki olis ihan jees (itse olen pärjännyt 150mm, mutta se 200mm olisi varmaan parempi). Nää lyhyet putket eli 18-55mm on lähinnä johonkin pikkunäpertelyyn, vaikkapa kukista kun ottaa kuvia, niin siinä vaiheessa ovat ihan ok.

Veera, on miulla niitä joskus 2006-2007 ollut vmaailmassa, mutta ovat aina enempi vähempi jääneet... Nyt on sitten yksi tulossa, pitää keksiä mihinkä sen majoitan.

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 19:57:32

Magnetie; eli mitä pitempi, niin sen parempi?

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   2.3.12 20:06:14

Djoo, ainakin jos ajatellaan vaikkapa ravikuvaamista. Jos meinaat sillä 18-55mm putkella kuvata, niin siun pitäis seisoa siellä radalla. :D

Toinen asia on sitten valovoimaisuus, eli nämä f-luvut siellä putkissa. Pienempi valovoima on parempi, mikäli en läpiä päähän puhu. En sitten tosin osaa yhtään sanoa, millainen pitäisi olla maneesikuvaukseen...

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   2.3.12 20:06:26

LuciDa, periaatteessa joo, koska pidemmällä ei tartte zoomata niin paljoa = pienempi aukko = valoisammat kuvat. Jos on rahaa, niin suosittelen katsomaan ihan suosiolla jo heti valovoimaisempaa putkea, varsinkin jos meinaat kuvata paljon sisällä ja maneeseissa.
Ite tykkään enemmän 70-300mm putkesta ko 55-200mm. 18-55mm putkella ei kisoissa ja maneesissa tee yhtään mitään. Tai kuvia saa, mutta aika kökkösiä ne on mitä oon nähnyt.

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 20:12:20

aksu; ku just kahtelin, että jos ukko antaa luvan ni tilaisin tosiaan ton canonin EOS 1100D:n ja siihen sitten Tamronin AF DI 70-300mm f/4.0-5.6 (Canonin EOS:eihin yhteensopiva). Noi viel kesteis meikäläisenkin lompsa osamaksulla (muut putket menis jo sit aivan liian kalliin puolelle, mut toi Tamron olis nyt vaan 200ekee.)

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   2.3.12 20:16:56

Mää tilasin kans justiins Tamron 70-300mm, vastaavalla Sigmalla oon saanu (valoisassa) maneesissa ihan kivoja kuvia :) (Mukiinmeneviä myös vähän vähemmän valoisassa.)
Tuolla pärjää varmasti ihan hyvin, mulla tosiaan aikalailla vastaava (valovoima ja pituus) Sigma on ollut örm.. neljä-viis vuotta käytössä ja on tosiaan kuvattu vähän kaikkea koiranäyttelyistä hevoskisoihin :)
Tamronia en oo ehtiny kunnolla koeponnistaa, mutta ihan kivalta vaikutti kun kaverin koirasta muutaman räpsyn otin.
(Osamaksu on kaveri :D)

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 20:21:25

aksu*; juh toi Tamron olis nyt edullisin (Sigmaan sais laittaa satkun lissää). Mä vieläpä mietin ekaa kertaa elämässäni osamaksua.. ei oo tarvinnu aikasemmin isoja investointeja vissiin tehä.

LähettäjäPetra 
Päivämäärä:   2.3.12 20:31:39

Nyt saisitte hieman avittaa mua, kertomaalla vähän omaa mielipidettä tämän päiväisestä piirrustuksesta, johon kokeilin vähän uutta tekniikkaa, millä en normaalisti ainakaan pahemmin piirtele mitään. <:
Kuvaa en pystynyt erikseen linkittämään kun ht.netti ei taas suostu julkaisemaan viestejä ... -.-
Mutta kuva näkyy kuitenkin etusivulla blogissani, tämän päivän kirjoitetussa tekstissä. <:
(http://wonderfullifebypetra.blogspot.com/) (:

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 20:32:06

LuciDa, melkein saisi olla vielä parempi valovoima, 2 tai 3 alkava. En tosin ole varma kun itsellä on tähän asti ollu tuo perus kitti mikä tulee siinä mukana. Nyt ostin canonin 50mm 1,8f ja koita sillä pärjätä. Kyllä tuolta raveista on sillä 18-55mm tullu ihan kivoja kuvia kun vaan oppinu säädöistä jotain. Vaikka toivoo tuota pituutta reilusti lisää, jos on radan ulkoreunalla saa olla kädet ojossa että riittää. Tosin heti kun on hämärää, ei tule mitään. Maneesikuvat näyttää tältä. Parhaiten tuo kitti sopii todellakin pienempien eläinten kuvaamiseen. = )

Itsellä ostoslistalla seuraavana sigman 70-200mm f/2.8. Sen luulisi jo riittävän, hintaa on 1099e kärkkäisellä ja huutonetistä ehkä saisin halvemmalla jos vaan uskaltaa ostaa. Mutta ehkä säästän siihen vielä vähän = D

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   2.3.12 20:37:41

Tierra, kannattaa kattoa Verkkokauppasta, kaveri osti sieltä just Nikoniin (tosin viimeisen sen hintaisen ja mallisen) Sigman 2.8n alle 700e :)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 20:40:29

Ai niin joo, tätä paikkaa on kehuttu: http://kameratori.fi/
Samoin jos objektiiveja miettii, kannattaa vilkaista
http://www.objektiivi.info/

Lähettäjä: Vera 
Päivämäärä:   2.3.12 20:42:47

ite oon miettiny uutta runkoa ton 1000D:n tilalle :) canon eos 600D ois tosi passeli, mutta jaa-a. :-D

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 20:46:50

Olisko siis Tamron 18-200 mm F/3.5-6.3 Di II -zoomobjektiivi Canon -kiinnityksellä jopa parempi kuin toi Tamronin AF DI 70-300mm f/4.0-5.6?
Hinta olis näemmä sama.

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 20:53:15

Tierra; noi on kyllä mun silmään aika pirun hyviä noi sun Tornion kuvat.

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 20:56:11

Itse ainakin arvostan valovoimaa enemmän kuin 100mm lisää pituutta. Se tunne kun olet raveissa ja vähän illan himmetessä ei pysty -.-
Mutta se on vähän että mitä hakee kameralta. Joku sanoo varmasti että ottaisi mieluummin ton Tamronin. Mutta itse arvostan enemmän valotusvoimaa = ) Tuo ei kyllä ole kovin pahan hintanen. Olisiko jollain ollut tuota, että pääseekö oikeasti koskaan tuohon f/3.6?

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 21:00:01

Tierra; miettiin mie sitäki, että josko kokeilis eka pärjätä tolla kameran 18-55millisellä.. Ku sua voisin kiusata noiden säätöjen kanssa alkuun..
Olen samalla hommaamassa itelleni jalan tolle kameralle, ku kyllä se on mukavempaa sen kanssa kuvata (kokeillu kaverin kameralla) varsinkin ku mun kädet tahtoo täristä.

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 21:00:50

aksu, pitääpä seurata. Olen yrittänyt kaikkia verkkokauppoja katella ja muitakin seurailla, mutta kun kaikki yli 500e tuntuu nyt kovalle. =D Jospa tän 2vk päivystyksen jälkeen jäisi rahaa niin että voisin hankkia ^^

LuciDa, onhan sitä tuohon mennessä jo vähän harjoiteltu = D Täällä ja täällä taitaa olla ensimmäisistä raveista kuvat missä kävin tuolla kameralla. Sitä kun oppii käyttämään niitä asetuksia ja aurinkoa (tai sitä vähäistä mitä ehkä näkyy) hyödyksi niin kyllä sitä saa yllättävästi irti tuosta kitistäkin = ) Hessillä on sama varustus tällä hetkellä ja oli linkitelly kuviaan tuolla aikaisemmin.

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 21:04:06

Mie voin kyllä yrittää auttaa. = ) Oulussa vaan on vähän tympeä kun pitää joko olla radan varressa tai sitten varikkoalueella. Sisäpuolelle ollaan pari kertaa päästy kun kysytty lupa mutta aina on käsketty loppujen lopuksi pois -.-

Päivämäärä:   2.3.12 21:04:57

itelläni tamron 18-200mm, oon tyytyväinen. raveissa en oo kuvannut kun kerran (keskiviikkona) ja pimeässä en kauheesti kuvaile :-D

onko kellään kokemuksia 600D:stä? onko minkälainen? puolentonnin arvonen? :-D

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 21:05:19

Tierra; kyllä noiden kuvien perusteella voisin ihan hyvin alkuun pärjätä ilman erikseen ostettua objektia (vois saaha helpommin ukolta luvan ostaa..) Ku noi sun "ensimmäisetkin" kuvat ovat laadultaan mun kameraa paremmat.. Vois jaksaa ladata nettiin viimesimmät ravikuvat (vanhoja ei ookkaan enää, ku vanha kone hajos ja n. 1000 ravikuvaa katos samalla).

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 21:08:39

Vera, itsellä on D1000 joten en tiiä tuosta. = ) Mikä valotusvoima siinä kun Tamronissa on? Heitäpä jotain kuvia esille = )

Mieki tuosta hämärästä vain että kun olisi kiva hallistakin saada kuvia.. Täällä kun este ja koulukisat on pääasiassa halleissa. Mutta kun yrittänyt miettiä että riittääkö joku 3.jotain vai pitääkö se olla 2.8 tms. Hinta tippuisi reippaasti jos antaisi vähän periksi mutta kun.. = D

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 21:12:46

http://www.rajalacamera.fi/canon-eos-600d-18-55-is-ii-kit-/135170B026/dp?openGroup=728
Tämähän on ku Veralle tehty ;D

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   2.3.12 21:21:44

Näh, Canon ihmisiä ;< Joten en liity keskusteluun mukaan...

... mutta voisin esitellä Miss Sun Guen, joka on tarjolla 1-polvisille oreille :) Jos vaan jollekin kelpaa tämmöinen tamma.

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 21:23:06

Rebro, saa sitä toki esittää eriävän mielipiteensä = D Ei ole lainkaan kiellettyä ^^

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   2.3.12 21:26:18

Nääh. En vain jaksa tällä hetkellä kamera keskustelua :') Tullut lähiaikoina liikaa jo keskusteltua niin jotenkin saman purkan jauhamiselta alkaa tuntua :D

Ehkä voisin hetkeks jopa koneelta poistua.. tuon tamman kisakalenterin väsäämiseen meni niin paljon aikaa.

Päivämäärä:   2.3.12 21:28:02

Tierra, tarviin vain rungon, tuolla rajalassahan taitaa olla just tarjouksessa 550€ pelkkä 600D:n runko :-D

mutta juu nyt ei ole kyllä mitään kuvia muitakun sieltä raveista, mutta tuolla kansiossa ne on noi kolme ekaa. ostin objektiivin joulurahoilla niin en oo kauheesti vielä kuvaillu :-D mutta tähän asti oon rakastanu tota.

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 21:34:26

Vera, on kyllä kivan näköisiä kuvia täytyy sanoa = ) Miekin taidan lähteä koneelta haaveilemaan sitä lottovoittoa xDD

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   2.3.12 21:44:57

Olympus on kivempi. ;D Miulla oli Canon EOS 400D ~puoli vuotta, ei vaan sopinut miulle joten vaihdoin olympukseen. Valovoimaisempi putki olisi kiva, mutta muuten olen tykännyt.

Jotenkin ketuttaa taas nämä vhevoset, ehkä mie vedän lonkkaa tänään niiden suhteen.

Brittan kuskiraukka sai vain vähän väriä ylleen, toivottavasti myöhemmin yöllä tulisi inspiraatio ja hahmotus sen suhteen. Muuten alan purra sormiani irti yksitellen. :D

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 21:53:32

Magnetie; sie tarvit niitä sormias ;) En miekään ole tänään jaksanut virtahepoja. Mun päässä pyörii vaan noi kamerat..

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   2.3.12 21:54:32

Rakennekuvalliset lvt, nyt mukaan näyttelyyn http://teamezq.net/vsn/nayttelyt2.php! Saadaan luokka täyteen vielä. :)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   2.3.12 21:54:58

Virtahepo.... XD Mielikuva virtahevosta ravaamassa pitkin ravirataa hevosten perässä iso maha höllyen xDD Joo, nukkumaanmenoaika = D Onko se edes yhdyssana?

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 21:58:00

Tierra; ei harmainta aavistustakaan yhdyssanoista, ei oo ukko kotona keltä kysyä :D
Mie teen piirrostallin, jossa virtahepot vetää kärryjä ;)

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   2.3.12 22:12:54

LuciDa, sormet on turhia kapistuksia. /insert_sarcasm
Tuntuu vaan taas ettei mikään onnistu kun yrittää piirtää tai tehdä mitään käsillään. Ini ini vali vali, joo-o, mutta siltä tuntuu :D

Tierra, kyllä siun lauseissa oli ihan kaikki yhdyssanat oikein. Ainakin sen perusteella mitä v.2010 ylioppilas osaa enää asiaan sanoa.

Päivämäärä:   2.3.12 22:24:13

no hei, tässä mun söherrys johon oon käyttäny 3+ tuntia :-D voi luoja. tykkään tosin etujalkojen värityksestä, mutta muuten toi nyt sukkaa. tulipahan tota piirtelyäkin kokeiltua, ehkä sen vois jättää tohon. enkä jaksanu panostaa taustaan tai poistaa noita rajoja :'D

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 22:32:16

Vera; hyvin toi on lähtenyt sujumaan, eikä se ilman harjottelua onnistu. tuolla on minun edistymiseni.. Uuskin kuva siis eka ja vanhin viimesenä.
Elä siis vielä heitä lusikkaan nurkkaan, sillä hyvin toi sun piirustus on lähtenyt käyntiin.

Päivämäärä:   2.3.12 22:34:36

oi, ehkä mulla sittenkin on toivoa! :-D
tän tallennan koneelle, tosta saa hyvää varjostusmallia ja tykkään värityksestä muutenkin :)

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 22:49:39

Vera: se onkin tähän astisista varjostuksen perusteella onnistunein. Mutta todellakin hyvinkin voin odottaa sulta edistystä, sillä sun lähtökohta on parempi kuin mulla :)

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   2.3.12 23:36:51

Britta, lainausta mesestä: "Oon tuhrannu kohta puoli tuntia tuon kuskin pusakan kanssa ja se näyttää tosiaan pieneltä vihreältä mieheltä. ^^'" - harvinaisen osuvasti sanottuna, tuosta kuskista tulee kyllä yksi maailmankaikkeuden ensimmäisistä ufo-raviohjastajista.

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 23:46:58

Magnetie; mun "ohjastajat" yms. ovat kasvottomia :(

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   2.3.12 23:50:42

LuciDa, mie keksin laittaa lasit silmille. Sellaiset yli-isot oikein. Muuten ei tulis tuostakaan mitään, en tosin tiedä minkä draculasuun saan sille piirrettyä... Möh. Miulle jotenkin iskee uskon puute tämänkin työn kanssa, en vaan osaa. Ja siis kyseessähän on keskeneräinen työ, jota olen nyt tänään pakottautunut vähän jatkamaan.

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   2.3.12 23:57:22

Magnetie; Noi lasit on tosi hyvä ideä. Mun puoli-ihmiset alkaa ajamaan ja ratsastamaan erittäin isot arskat silmillä :D
Toi kuva on muuten hieno <3 Mieki tahdon oppia! Eli LuciDa jatkaa treenaamista.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 00:05:53

LuciDa, yritän tässä pikamiettiä valon heijastumista noista laseista... Eli että saisin jotain syvyyttä niihin, mutta ääh, näyttää pahalta. Ja se näkyvä naamavärkki meni sen näköiseksi, että nyt on kyllä heppu jäänyt hevosen jalkoihin ja pahasti...

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 00:19:30

MAgnetie; se keskittyy vaan todella hartaasti :)

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 00:25:34

On syönyt pari hillomunkkia tai ottanut pari huikkaa liikaa tämä kuski, oli ihan vihreä pahoinvoinnista... Pitkistä hermoista minuu ei voi ikinä syyttää, mutta tämä taas ei suju mihinkään päin. Ja tiedän yhden näsäviisaan [ei vheppailija], joka huomenna toteaa että edistyminen tuon kuvan parissa on hidasta. Tämän päivän aikaansaannokset kun jäävät tasolle merisairaanvihreä ajopuku ja erittäin oudot kasvot, jotka näyttävät hyyyyvin vinksahtaneilta.

(... Nyt yritän zoomailla tätä selaimen välilehteäkin. Piirtäminen tekee miusta urpon?)

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 00:36:01

Magnetie; ei kait vain väsymys ala painaa? ;)

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 00:38:15

LuciDa, ei suinkaan. Vähän vaan, voisi mennäkin nukkumaan vaikka samoin tein, nyt kun tässä mainitsit...

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 00:41:44

Magnetie; no silloin suosittelen sitä mitä lämpimimmin. Itse latailen vielä tänään ottamani kuvat nettiin ja sitten olisikin kaikki hevosaiheiset ladattanu galleriaan (jäljelle jää miljoona kissa, hamsteri, lisko ja koira kuvaa).

LähettäjäVera 
Päivämäärä:   3.3.12 01:11:41

kerrankin piirsin jotain mun omalla piirrustustyylillä! :3 en jotenkin tykkää tosta "realistisesta" rakennepiirtelystä. :/ mietin vaan minkä värisen voisin tehä tosta, joku papurikkokuviointi ois kiva värittää! ei oikein liity ravikeskusteluun, mutta ainakin toi poni ravaa... :-D

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   3.3.12 01:12:31

Kerrankin taidan luovuttaa ja laittaa hevosen sivuille kisatietoihin vain lähdön tyypin sekä matkan. Toisin sanoen en ala käymään kisa kisalta läpi ja täydentämään lähtöjen tietoja hevosen kalenteriin : D Harmittaa vähäsen, mutta tyssäs kolmanteen kisaan kun en löytänyt sellaista tallia kuin Salta tms. Kisathan siis 2010 vuodelta melkeen kaikki. VRER:n arkisto olisi auttanut n. 10 kisan verran ja loput (n. 70) olisi pitänyt tallien sivuja läpi käyden etsiä.

Ei siinä mitään.. mutta tämän jälkeen olisi pitänyt sama homma tehdä toisenkin hepan kohdalta :D Mutta... ehkä tuohon laitan vain "Tasoitusajo 2100m" ja muihin sinnikkäästi etsin ne tiedot :3 En luovuta, murr. Itsepäinenkö, ehkä sitäkin hiukan nyt.. varsinkin kun nukkumassa pitäisi olla kun messukeskukselle huomenna töihin.

Lähettäjä: Sabina 
Päivämäärä:   3.3.12 08:34:13

Sorel nii käykö ne varsan sivut tällaisena siis? :) http://risurakas.net/vir/ravatellen/horses/SorryMarmorDemo.htm

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   3.3.12 08:41:17

Rebro, http://vtsalta.webs.com/index.htm Tosin ei taida auttaa kun ei näytä kaikki linkit toimivan sivuilla.. = S
Mie sitten tilasin 35-70mm f/2.8-3.6 Canonin putken, kun halvalla sai =D 71e postikuluineen kameratorista. Joku vanha putki, mutta pitäs sopia tuohon runkoon ja on vähän lähempäänä sitä mitä oon ettiny. Mies ei tykänny, mutta kun miettii että nuo kaikki muut mistä haaveilen on hintalapultaan kolminumeroisia tai pahimmillaan nelinumeroisia niin.. -.-

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   3.3.12 09:33:44

Hei missä kaikki on = ) Vai oonko mie kipeä kun herään jo seittemältä ittekseni lauantaina ja puoli kahdeksalta olin jo lenkillä = D

LähettäjäVera 
Päivämäärä:   3.3.12 09:36:41

ite valvoin koko yön ja oon miettinyt pitäskö hommata canoniin 50mm putki :) eipä se maksa kun satasen. ärsyttävää kun tuolla kameratorilla on vaan lähinnä filmikamerakamaa :(

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 12:06:55

Mie nukuin pitkään kun sen mahdollisuuden sain. Tänään voisi koettaa korjailla Brittan kuskiorjaparkaa tai lähteä sinne kaupungille. Hassua, miten eilen kaupungille lähtö oli ihan kiva idea, mutta nyt kun pitäisi lähteä, niin eeeeei jaksaisi niin millään. -.-

Ärsytyskerroinkin jossain taivaissa taas. Helppoa olla vaikea ihminen, kun ei tarvitse edes yrittää ollakseen sellainen :3

LähettäjäPokeri 
Päivämäärä:   3.3.12 12:23:15

Osallistukaa erittäin villeihin, kauniisiin ja rohkeisiin peitsariraveihin x 3.
Ravit juostaan la-ma ja ilmoittautua saa vain tänään kello 20.00 asti.

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   3.3.12 12:27:00

Samalla voisitte osallistua 16.3. Nuorten raveihin

LähettäjäJeffi 
Päivämäärä:   3.3.12 13:30:10

btw oonko ainoo jolla ei toimi kuvat.fi ? :o

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 13:48:57

Jeffi; eipä näytä toimivan.

Lähettäjä: Hessi (känny) 
Päivämäärä:   3.3.12 13:52:19

Nyyh, miksi Pokeri, miksi? Oon tänään 20.00 saakka töissä eikä puhelimella raveihin ilmoitella. Eli jää meidän peitsarit pois noista raveista.

Kirjoitelkaa tänään ahkerasti, jookos? Ei oo töissä paljoa hommaa jos ei puhelin soi mut koska ei oo konetta käytössä, on vaan tylsää istua täällä tekemättä mitään (kyl ihan työnkin tekoa on, mut jos kaikki menee mun aikataulun mukaan on 2,5 tuntia vaan istumista). Puhelimella ei muualle oikein pääse kun ht.nettiin ja naamakirjaan. Eli pelastakaa mun päivä ja kirjoittakaa paljon. :)

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 13:54:00

Hymm.. Eikö ookki niin, että ku ukko on ollut kaksi vuorokautta karussa (juomassa) niin se ei voi vastustaa mun kameran ostoa? o_O Kyllä mua sen verta kiukuttaa, ku se piti mut viime yönä hereillä 5.00-7.00 ku soitteli 10min välein hakemaan, vaikka olin sanonu sille jo aikasemmin yöllä että en pysty, ku lonkka niin kamalan kipee :(
Tämmönen ot. aamu (tai päivähän nyt on, mut heräsin just) purkautuminen.

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   3.3.12 13:55:48

Jeffi, joo ei toimi.. armaa joku päivitys

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 14:00:20

Mie en osaa piirtää. Piste. Vallen kuskille pitää keksiä joku... Hmm, puu kuskin syliin? ;D

Hessi, sun pitää sotkea paikkoja niin saat tekemistä ;)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   3.3.12 14:11:32

LuciDa, kyllä ehdottomasti tuossa tilanteessa saat ostaa sen! = D

Magnetie, tee niinku jotkut ratsastajille että se on sellanen hahmo vaan, vähän ku oikeen paljon blurrattu = )

Ei saa puhua piirtämisestä, tahtoo piirtopöydän = S

LähettäjäPokeri 
Päivämäärä:   3.3.12 14:16:04

Hessi, voin kyllä joustaa, kun nyt itsekin muistin, että illalla on menoa.

Eli peitsariraveihin saa ilmoitella hevosia myöskin kello 20.00 jälkeen :)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   3.3.12 14:23:07

Kumma kisu. Maukuu ulko-ovella ja tahoo ulos. Otin sen kaveriksi ku lapioin lunta terassilta ja tyyppi vonkuu koko ajan takas sisälle. Sisällä meen koneelle ja laitan tuuletusikkunan raolleen. Kisu hiippailee varovasti koneen taakse ja aukasee ikkunaa sen verran että pääsee siihen väliin istumaan = D Ei se tuosta nää varmaan paljoa mutta piti päästä viileään... ^^ höpsö ♥

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 14:26:17

Tierra; Kissat <3 Mun mustakatti aina juttelee mun kanssa ^^

LähettäjäBritta @ phone 
Päivämäärä:   3.3.12 14:27:57

Magnis - Kyllä se siitä! Lasit vaan ja joku huivi nenän ja suun eteen. ;D

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 14:30:33

Britta; toi huivi kuulostaa hyvältä idealta, eipä mee pölyä keuhkoihin ^^

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 14:38:19

Tuulessa lepattava kaulahuivi <3 Jee, ehkä reirei on pelastettu, mikäli osaan tehdä. Britta muuten, haluatko sille jotain muutakin kuvaa? Mie voisin kokeilla jotain pikaista urpoilua myös seuraksi.

LähettäjäBritta @ phone 
Päivämäärä:   3.3.12 14:42:17

Magnis - Awwst, huva tulee! Ja voithannää tottakai koettaa jos jaksat! Jos aksuliini koettaa inspiraatioissaan rakennetta ni sä voi varmaan piirtää jotain laitsariehuntakuvaa/vapaalla-kuvaa? :3

LähettäjäRavio 
Päivämäärä:   3.3.12 14:43:53

Käykääpäs ravitalli Ravion sivuilla. Myynnissä erittäin hyvä aikainen tamma ruotsissa!

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   3.3.12 14:50:14

Ravio, ilmeisesti tämä kyseessä? = ) Taidan ainakin minä jättää tällä kertaa väliin. Tosin jos jollain löytyy poneja tai kylmäverisiä myynnistä niin voin katella.. ^^

LähettäjäPokeri 
Päivämäärä:   3.3.12 14:54:40

Ravio, olisi mukava, että kuvien alla olisi copyright merkinnät. Ainakin osa kuvista oli suoralinkitettyjä ja sehän ei kauhean suotavaa ole.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 14:55:37

Miust tuntuu että noi varustepelleilyt jää nyt ainakin toistaiseksi miulta vähemmälle, ne on jotenkin työläitä etenkin kun aloittaa kuvan tekemisen liian pienessä koossa (eli vaikeuttaa yksityiskohtien tekemistä), joten se tarhakuva voisi olla ihan jees. Tosin ajattelin kokeilla vähän eri tyyliä taas, josko oppisi jotain uutta. Brittan Valle-parka pahoinpideltävänä...

Miun pitää muistaa ilmoittautua Elisan ja Pokerin raveihin, nyt ei tosin jaksata yhtään.

Tipsu, oliko siulla vielä peitsareita? /tyhmätkysymykset by reirei

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   3.3.12 15:21:08

Magnis, olihan mulla =D Just tein tuolle Taikasumun tallin kasvatille sivut. 10 peitsaria joista 9 kilpailevia/varsoja.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 15:22:16

Niin siis sellaisia jotka ei ole miun omille sukua. Köh. Mutta joo, käyn kurkkimassa. ^^

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 15:35:04

Huh.. Viime yönä sain latailtua aika paljon kuviani nettiin ihan vaan malliksi ja vertailun vuoksi täällä eräistä raveista käsittelemättömiä kuvia. Hevosten nimeämisurakka yhä kesken, kun eilen ei jaksanut silmät ristissä sitä tehdä.
Mutta siis tuohon meikäläisen pokkari pystyy (huom. n. 50% kuvista epäonnistuneita ja poistettu)

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 15:41:50

LuciDa, voin sanoa ihan samaa kuvanlaadusta ajalla jolloin käytin pokkaria (vrt. pokkari - järjestelmä). Molemmissa suht samanlainen sää, ja yhtä urpo kameran käyttäjä, mutta kyllä se eron tekee. Pokkari on muistaakseni Canon Powershot A560 TAI voi olla myös HP:n joku tooooosi ikivanha, en osaa enää sanoa varmaksi ja järjestelmäkamera puolestaan on Olympus E-420 (objektiivina oletettavasti olympuksen 40-150mm f4-5.6).

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 15:44:45

Ajattelen asioita päässäni mutta en sitten kirjoita. Piti sanomani jotakin tuosta epäonnistuneista kuvista ja sellaisesta, että kamera ei vaan "jaksa". Ja jotakin, mutta enhän mie enää muista -.-

Joo olen hiljaa.

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 15:45:35

Magnetie; ah.. kiitoksia linkityksestäsi. Mukavan valaisevat mallikuvat ja kun ovat sun ottamia molemmat niin paljon luotettavampaa vertailla noita kuin esim. mun pokkarikuva vs. Tierran järkkärikuva ^^

Lähettäjä: Hessi (känny) 
Päivämäärä:   3.3.12 15:50:25

Magnusti, en varmana ala ite sotkemaan, ei nyt oikein kiinnosta tää työnteko. =D Tosin täällä on taas fiksuja asiakkaita liikenteessä, eli kyllä jonkin verran puhelin soi.

Pokeri, hyvä, mä sitten joskus yhdeksältä ilmoittelen peitsarit raveihin, toivottavasti vielä sillon muistan.

Höh ku puhutte piirtämisestä, tekee itekin mieli piirtää... Mut on taas ranteet niin huonossa kunnossa, että pakko jättää väliin, on työntekokin tosi tiukilla enkä haluais sairaslomaa ottaa.

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 15:52:48

Hessi; Mulla kans rannekipee, joten piirtely jää iteltäkin väliin. Siksi keskitynkin nyt kamera unelmointiin ^^

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 15:57:48

Voin sanoa, että kun ensimmäisen järjestelmäkameran, niin jo pelkästään auto-asetuksilla kuvaaminen oli taivas, jos on päivänvalo ja hyvät olosuhteet, niin perushyvien kuvien ottamiseen ei tarvinnut muuta säätää. Toi miun pokkari ennen sitä taas autoasetuksilla veti aina ties mitä ihme venkauksia sinne, sitä sai säällä kun säällä yrittää säätää mihin tahansa. Jos aurinko paistoi, niin poltti kuvan todella herkästi, jos oli hämärää, niin tuli harmaata jne...

Järjestelmäkamera taas pärjäsi hämärämmissä olosuhteissa paljon paremmin, ja toisaalta asetuksissakin on enemmän pelivaraa. Tietysti saahan silläkin kuvia epäonnistumaan, mutta esimerkiksi niitä ravikuvia, jossa kuvassa on enää ne kärrinpyörät (miun pokkari ei ainakaan halunnut pysyä perässä) oli järkkärillä hyvin vähän. :D

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 16:01:00

Magnetie; Mie olen yllättävän hyvin oppinut ennakoimaan tolla mun pokkarilla, joten pelkkä rengas tai ei hevostakuvassa ollenkaan tulee nykyisin hyvin vähän. Ongelmana onkin tärähtäminen (jonka oon saanu loppumaan käyttämällä raviradan aitaa jalustana) tai se että ilman salamaa kamera ei ehdi mukaan ja hevonen on pelkkä vauhtiviiva..
Mulla on välillä ongelmana se, että ennekoin kyllä liikaa ja kuvaan tullee vaan hevosen pää :D

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   3.3.12 16:11:40

LuciDa, tärisevät kädet on muuten... Mietin itse josko hommaisin jalustan, kun miun kädet tärisee niin maan pirusti toisinaan (mitenhän mahtaisi käydä jos joskus hommautuisin krapulaan, varmaan viuhtoisin käsilläni yltympäriinsä?). En tiedä noista kuvanvakaajista, että auttaako ne miten paljon?

Haluaisin kameraan kivan valovoimaisen putken, niin kehtaisin mennä kuvaamaan iltaraveihin joskus. Sellainen f2-alkuinen olisi kiva, mutta todennäköisesti iiiiihan liian kallis miun budjetille lähimpään sataan vuoteen.

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 16:15:31

Magnetie; Mie tulin tulokseen, että yritän pärjätä alkuun sillä kameran mukana tulevalla putkella ja kahtelen sit syksyllä josko ostaisin valovoimaisemman (niinkö se termi siis menee?) putken talvea vasten, jotta voisin sitten ensi "talvena" kokeilla iltaraveja, sekä hallikuvaamista. Laskeskelin, että kun kesällä muutenkin on vähän hallikisoja, niin en tarvi kesäksi vielä parempaa putkea ja parempihan se on eka harjoitella yhdellä ja siitä jatkaa eteen päin toiseen :)

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   3.3.12 16:17:44

Mie teen seuraavan!

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.