Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harvinaista rotua?

Lähettäjä: ---. 
Päivämäärä:   25.11.11 14:43:19

Minulla heräsi kiinnostus harvinaisia rotuja kohtaan, ehdottakaa harvinaisia rotuja ja mahdollisesti esitelkää talleja jotka kasvattavat kys. rotua :)

  Re: Harvinaista rotua?

LähettäjäKarvaHaamu 
Päivämäärä:   25.11.11 14:54:02

Deliboz ehdottomasti! Rodusta ei edes löydy paljoa tietoa saatika kuvia, mutta paljolti samanlaisia kuin terskinhevoset joten niidenkin kuvia voi käyttää.
Veikakisin että minulla ainoat irtuaaliamailman yksilöt nyt kun Elisa lopetti ja Alaskan myi minulle, tämän lisäksi omistan tammat Jadella ja Phiraya.

Monikäyttöinen rotu, käytetään myös laukoissa sillä on kestävä rotukin, sekä ratsuna käytetään. Omat delibozini ovat kaikki ratsuja.
Kyseinen rotu kaipaa kipeästi lisää siitä kiinnostuneita ja kasvattajia (;

  Re: Harvinaista rotua?

Lähettäjägespenst 
Päivämäärä:   25.11.11 15:35:35

Lewitzer? :)

Saksalainen, lehmänkirjava ponirotu. Monikäyttöisiä ja monen näköisiä. Mulla parhaat hyppääjät kisaa 120cm ja parhaat kouluponit vaB, eli varsinkin sporttisempana muotona ihan kyvykäs kilpaponi. Erityisesti värinsä takia menee kaupaksi muillekin kuin kasvattajille. Lewitzeriin saa risteyttää joitain tiettyjä rotuja (conn, nf, rp, wB, xx, ox, x) ja se sopii saksanratsuponijalostukseen, joten se on harvinaiseksi roduksi kohtalaisen helppo kasvatettava.

Itse kasvatan, mutta muita aktiivisia osaan nimetä vain Herecian. Lisäksi on pari joista en osaa sanoa ovatko hengiss- vai ei, ja tässä puolen vuoden aikana on ollut useita nousevia projekteja jotka eivät ole toistaiseksi vielä kuitenkaan nähneet päivänvaloa. Jos näkevät koskaan. Yksittäistapauksia löytyy aika mukavasti.

  Re: Harvinaista rotua?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   25.11.11 15:58:18

Huh, olen kyllästynyt tuohon Deliboztyrkytykseen. :D

"Rodusta ei edes löydy paljoa tietoa saatika kuvia, mutta paljolti samanlaisia kuin terskinhevoset joten niidenkin kuvia voi käyttää."
Terskinhevonen on myös harvinainen, se on myös hieman suositumpi rotuna. Hanki siis terskinhevonen jos haluat käyttää terskinhevosen kuvia. Tietoa rodusta ei toki paljoa löydy, mutta se mitä hevosmaailmassa tästä konista lukee (Delibozia pidetään hieman hankalana luonteeltaan. Useilla yksilöillä on taipumus peitsiin), ei vakuuttaisi ainakaan minua hankkimaan sellaista. Sille on todellakin syynsä miksi se hevonen on reaalimaailmassakin harvinainen.

"Kyseinen rotu kaipaa kipeästi lisää siitä kiinnostuneita ja kasvattajia (;"
Eikä kaipaa! Virtuaalimaailmassa on rotuja, jotka ovat monikäyttöisempiä kuin Delibozit, yleisempiä kuin Delibozit, saman näköisiä, mutta värikkäämpiä kuin Delibozit, parempiluontoisia kuin Delibozit, sellaisia, joille löytyy kuvia paremmin kuin Delibozeille ja joista löytyy tietoa enemmän kuin Delibozeista. Miksi siis Deliboz? Virtuaalimaailmassa on sitäpaitsi monta harvinaista rotua, jotka ihan oikeasti kaipaavat kasvattajia.

Oma vastaukseni topicin aiheeseen on yllättäen saddlebred. Hawassa näitä kasvatan.

  Re: Harvinaista rotua?

Lähettäjä: Päivie 
Päivämäärä:   25.11.11 16:01:35

Morganit! Me likey <3

ot. Jasny: Mä olen ylipäänsä kyllästynyt kaikkeen "keksinpä tässä tällaisen ungalapugalarodun, mitä löytyy IRL kolme viimeistä yksilöä, tutustukaa kaikki"-viesteihin x___x Mennään tyyliin hevosmaailma.netin "uhanalaiset rodut"-listalle ja sieltä sitten valitaan joku josta ei ennen olla kuultu. Huoh

  Re: Harvinaista rotua?

Lähettäjä: katyah. 
Päivämäärä:   25.11.11 16:09:27

Terskinhevoset ja shagyat.

"Nämä molemmat rodut polveutuvat läheisesti arabialaisista täysiverisistä, ja muistuttavat kauneudessaan esikuvaansa, ollen kumminkin kevyitä lämminverisiä ja loistavia ratsuhevosia. (Eli kuviksi käyvät myös joidenkin raskaampien arabien, kevyiden puoliveristen jne kuvat.)

Terskinhevonen on saanut nelisen ahkeraa ja tunnollista kasvattajaa virtuaalimaailmaan, ja niitä löytyykin monia satoja yksilöitä. Terskit ovat paitsi huippusuorittajia esteillä ja koulussa (parhaat menevät 150 cm ja GP), myös LJ:n hyväksymä laukkarotu. Ne ovat lähtöisin 1920-luvun Neuvostoliitosta, yksivärisiä (useimmiten kimoja) ja korkeudeltaan 150-160 sentin hujakoilla.

Shagyoiden kanta on virtuaalimaailmassa harmillisesti pienempi, vaikka nekin ovat hyviä suoritushevosia niin perinteiseen käyttöönsä valjakkoajoon, kuin kouluun, esteille tai matkaratsastukseen (mainittakoon että IRL '05 MM-voittaja oli shagya). Shagyat ovat lähtöisin 1800-luvulta ja niiden suurin keskus sijaitsee Unkarissa. Shagya-arabeinakin tunnetut hevoset ovat yleensä kimoja ja säkäkorkeudeltaan 150 sentin ympärillä."

Meillä on molempia myynnissä http://cendarle.webs.com

Toisena vaihtoehtona amerikanponi, RBSH ja eestinhevonen.

  Re: Harvinaista rotua?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   25.11.11 16:10:30

Päivie, nimenomaan! Mutta kun on pakko saada hevonen, josta kukaan muu ei ole koskaan kuullutkaan ja sitten kitistään, kun ei löydy kasvattajia. :D

  Re: Harvinaista rotua?

LähettäjäWilhood 
Päivämäärä:   25.11.11 16:12:51

Ite oon alottelemassa american bashkir curlyjen kasvatusta, nyt ku parin vuoden tauon jälkeen taas palailen virtuaalimaailmaan. Kasvatin bashkireja kyllä jo aijemmassa "suurtallissani" mutta tällä kertaa päätin että keskityn vain yhteen rotuun, eli abc:hen.

Koitin äsken tän topicin innoittamana ("esitelkää talleja jotka kasvattavat kys. rotua") googlata american bashkir curlyja virtuaalimaailmassa, ja ainoat tulokset oli Mustangtalli joka on näemmä palannut kesällä 2011 taas toimintaan mutta jossa ei oo yli kuukauteen tullut uusia päivityksiä, sekä edellisen tallini kasvatti Winka Pop uudessa, en tiedä miten unohdetussa, kodissaan....

Että että. Ei näytä kovin ruusuiselta tämä tilanne, mutta siksipä mää oonki nyt tuonu kaks oria itelleni, ja tuon hevosia lisää. Ja alan rakentamaan ainakin itsekseni jotain :)

Abc:t on söpöjä, kilttejä, monikäyttöisiä (joskaan ei kovin korkeilla tasoilla, paitsi ehkä westernissä) ja irl talleja löytyy ihan hyvä määrä (ite oon keränny melkosen listan kuvalupia). Jostain syystä nuo on vaan mua jo monen vuoden ajan kiehtoneet, ja haaveena onki joskus hakea Lapista ihan oma abc oikeassa elämässä.

Ainiin, Ionicissa taitaa kans olla jokunen abc mutta sekin taitaa nyt hieman taukoilla. Oma talli tulee löytymään täältä, tosin kerkesin jo vääntää uuden ulkoasunki ton tilalle ja teen sivuista vähän laajemmat ku mitä tuolla nyt on :) Mutta hiljaa hyvä tulee. Abc:t on pop.

  Re: Harvinaista rotua?

Lähettäjä: stiinu 
Päivämäärä:   25.11.11 16:20:38

Jatkaen Jasnyn ja Päivienlinjoilla (½)ot:tä:

Minua kyllästyttää kyselyt mallia "ehdottakaa mulle harvinaista rotua, oon kiinnostuntu!". Ei siinä mitään, jos haluaa harrastaa jotain harvinaista rotua, MUTTA EI PLIIS HARVINAISUUDEN TAKIA.
Olisi kiva saada jotain kriteeriä: esim. kiinnostaako ponikokoiset, värit, mikä/mitkä lajit (tai onko kiinnostunut esim. opettelemaan uuden lajin), miten paljon haluaa uhrata aikaa, mihin tarkoitukseen... Harvinaisia rotuja on aika hemmetisti nimittäin ja ne ovat todella erilaisia.

Inhoan tuota ajatusmaailmaan, että pitää harrastaa jotain harvinaista vain harvinaisen vuoksi. Myös IRL kaikenmaailman Rosebud Sporthorset ja suomenhevosten värijalostukset yms.

/petpeeverant over.

  Re: Harvinaista rotua?

Lähettäjä: ---. 
Päivämäärä:   25.11.11 16:24:37

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=1544788&t=1544788

Tämä topic lähinnä innostaa harvinaisiin: "menestymiseen" ei tarvita niin paljoa kun ei ole miljoonaa kilpailijaa kuten vaikkapa puoliverikasvattajilla ja kuvilta, kisauksesta yms. ei vaadita niin paljoa.

Nämä ungalapugalarodut eivät tosiaan kiinnosta, rodun kuitenkin tulisi olla sellainen josta olen kuullut ja mistä voisin kiinnostua.

  Re: Harvinaista rotua?

LähettäjäWilhood 
Päivämäärä:   25.11.11 16:33:41

Hitto, korjaan ylempään viestiini nyt ku tarkistin asian, niin Ionicista ei näyttäny löytyvän yhtään abc:ta. Jostain oli vaan sellanen muistikuva.

  Re: Harvinaista rotua?

LähettäjäKarvaHaamu 
Päivämäärä:   25.11.11 17:52:52

Voi ei tuli jotenkin kamalan tyrkky olo ja teidän viestienne perusteella harrastan delibozeja vain niiden harvinaisuuden vuoksi :D

Ja tällätavallahan tutustuttamalla nyt olette sitten kuulleet delibozeista, ne joita ei kiinnosta ungalapugalarodut joista koskaan aiakisemmin ei ole edes koskaan kuullutkaan. En minä yritä ketään pakottaa, omasta mielestäni vain kiehtovan oloinen rotu (:

  Re: Harvinaista rotua?

LähettäjäLatu 
Päivämäärä:   23.12.11 23:22:17

Pakko vanhaa töpöä vielä tökkiä, mutta kyllä miusta harvinaisia voi harrastaa ihan vaan sen haasteellisuudenkin vuoksi -jos haluaa perustaa suurtallin ja alkaa itse "nyhjäsemään tyhjästä" jotain suurta projektia jossa hinkuvinkuintianponit saisi mainetta ja kunniaa, niin mikäs siinä, en estä. Valitettavan usein vain nämä tämmöiset kunnianhimoiset hankkeet kaatuu liian pian, koska "yhyy oon yksin rotuni kanssa, kukaan ei osta kasvatteja yhyy :C" <- Se nyt vaan on siedettävä jos jotain eksoottisia elukoita kasvattaa, niin url kuin irl myös.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.