Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mahdotontako?

Lähettäjä: anonymous 
Päivämäärä:   25.11.11 11:56:21

Rakastan tekstien kirjoittamista ja muutenkin virtuaalihevosten kanssa puuhailua.

En kuitenkaan juuri välitä kisaamisesta ja kuvien hankkimisesta. Menestyäkseen nykyään tarvitsee yleensä jonkinlaista kisailua ja hyvät kuvat.

Jaksaminen riittäisi ehkä kunnolla yhden hevosen aktiiviseen kisaamiseen, arvonimien ja kunnon kuvien hankintaan, teksti-into (ja halu omistaa erilaisia hevosia) taas vaikka kuinka moneen.

Pitäisikö siis tyytyä vain yhteen hevoseen, vai omistaa enemmän tai vähemmän pölyttyneitä ja huolimattomammin tehtyjä yksilöitä useampi?

Onko jollakulla päinvastainen tilanne, ja haluaisi apua?

  Re: Mahdotontako?

LähettäjäKiiskinen 
Päivämäärä:   25.11.11 12:03:00

Miten olisi ihan vain hoitohevonen tai pari? Tai juuri jonkun kivan tallin kakkosomistajan pesti, jos vaikka joku tarvitsisi auttavaa kättä nimenomaan tekstien kanssa?

Mulla vois olla vakivalmentajalle / puuhailijalle käyttöä, mutta liekö kävisi sulle sitten liian yksitoikkoiseksi. :)

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   25.11.11 12:03:46

Tee fiiliksen mukaan. Ei kaikkea tarvitse analysoida ja miettiä puhki.

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: Cynoria 
Päivämäärä:   25.11.11 12:03:54

"Menestyäkseen nykyään tarvitsee yleensä jonkinlaista kisailua ja hyvät kuvat."

Itse asiassa tämä riippuu aika pitkälti rodusta. Harvinaisissa roduissa riittä yleensä jonkinlainen kuva ja ehkä muutama sijoitus - parhaimmillaan jopa kisaamattomia kelpuutetaan jalostukseen.

Suosittelisin siis, että alat kasvattaa jotakin todella harvinaista rotua. Tällöin jalostukseen kysytään myös vaatimattomampia yksilöitä, koska jalostusmateriaali on niin vähäistä, ettei ole juuri varaa valikoida ja ihmiset ovat innoissaan kaikista jalostukseen sopivista yksilöistä.

Itsellä on muuten pitkälti samanlainen tilanne kuin sinulla. Tosin sopivien kuvien etsiminen on mukavaa, samaten kirjoittaminen. Mutta kisaaminen ei innosta.

Itse olen päätynyt sitten harrastamaan tätä realistisemmin, eli sillä tavalla kuten haluan. Ei IRL:kään niillä jalostushevosilla kovin usein ole mitään satoja sijoituksia. Joillakin isoilla tiloilla varsinkin tammat vain "ovat".

(Itseäkin ärsyttää tämä v-maailman meno nykyisin, se on niin kilpailunhaluista ja meriittikeskeistä ja samalla erittäin epärealistista.

Toisaalta ymmärrän silti hyvin, miksi monet siitä pitävät ja haluavat sitä harrastaa. Minulle sopii, että muut harrastavat omalla tavallaan ja minä omallani (eri tavalla).

Ikävämpää se on niille, jotka haluaisivat harrastaa eri tavalla, mutta silti "kuulua porukkaan", saada muilta kasvatteja, saada omia kasvatteja myydyksi, saada käyttää muiden oreja omille tammoilleen jne.)

  Re: Mahdotontako?

LähettäjäNettz 
Päivämäärä:   25.11.11 12:08:05

Tarinapainoitteinen puskatalli talli voisi olla sun juttu? :)

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: Cynoria 
Päivämäärä:   25.11.11 12:13:26

Ehdotuksia:
- harvinaiseen rotuun keskittyvä siittola
- tarinapainotteinen harrastetalli
- yksityistalli
- hoitajatoimintaan painottuva talli
- valmennuskeskus/-talli
- koulutuskeskus

  Re: Mahdotontako?

LähettäjäHeikku 
Päivämäärä:   25.11.11 12:17:44

Sulle sopis selkeästikin joku muu talli kuin siittola. Jos et halua hevosistasi niitä kymmenen laatuarvostelupalkinnon rusettihaita, niin vaikkapa ratsastuskoulu, harrastetalli tai yksityistalli sopisi kirjoitusintoiselle :)

  Re: Mahdotontako?

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   25.11.11 12:20:38

Tai sitten teet sitä missä olet hyvä ja haistatat menestykselle pitkät. Me pidämme kasvattamisesta ja kuvista, niinpä meillä on toista tuhatta hevosta, ei kisoja eikä luonteita.

  Re: Mahdotontako?

LähettäjäLuciDa 
Päivämäärä:   25.11.11 12:22:23

Pöh. aloittaja voi tehdä aivan kuin itse tahtoo. Mitä väliä on toisten mielipiteistä? Itse en niitä ainakaan kuuntele. :)

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: zappa (eo) 
Päivämäärä:   25.11.11 12:24:08

Miten olisi ratsastuskoulu? :) Hevosten kuville on sinänsä "ihan sama" ja aktiviteettiahan niille on helppo keksiä - valmennuksia, ratsastustunteja, päiväkirjoja. Ratsastuskoulupollet kisaavat oman tallin ruohonjuurikisoissa hoitajien ratsuina ja niissäkin kisoissa on enemmän "tunnetta" kun tekee tarinakisat :)

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: er 
Päivämäärä:   25.11.11 12:49:39

Sulle suosittelisin yhtä omaa hevosta joka asuu muulla tallilla ja sitten sinne kirjottelisit tarinoita ja voisit ottaa lisäksi vaikka hoitohevosen tai ruveta kirjoittamaan tallipäiväkirjaa jos tallinomistajalle käy (:

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: anonymous 
Päivämäärä:   25.11.11 13:08:26

Kiiskinen: hoitohevoset ei ole ikinä juuri inspanneet, ja jos onkin niin se ei ole kauaa kestänyt. Valmentajantai vastaavan homma tuntuu tosiaan liian yksitoikkoiselta.

f: fiiliksen mukaan meinaisi siis enimmäkseen pelkkien tekstejen tekoa ja hevoset jäisi ilman kuvia ja kisausta.

Cynoria: harvinaisten kasvatus tuossa mielessä voisi ollakkin ihan hyvä idea. Minulla ei ole tosin minkäänlaista hajua, mitkä rodut virtuaalimaailmassa ovat nykyään harvinaisia.
Jälkimmäisestä viestistäsi kiinnostuin koulutuskeskuksesta, sillä siinä saisi tosiaankin kirjoittaa tekstejä :).

Nettz: minulla on ollut sellainen, mutta kävijöitä on ollut niin vähän että ei ole juurikaan jaksanut jatkaa.

LuciDa: viimeisin tallini kaatui juurikin kävijöiden puutteeseen.

zappa: menestyvä ratsastuskoulu on nykyään aika vaativa tavoite, olen nähnyt viimeaikoina paljon sellaisiakin jotka on huolella tehty, mutta ihmiset eivät vain jaksa kiinnostua.

er: kuten mainittua, minua kiinnostaa kuitenkin useamman erilaisen hevosen pito eikä hoitaminen ole kovin inspaavaa ;s

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: KarvaHaamu 
Päivämäärä:   25.11.11 13:10:58

Tai sitten jos meilesi tekee kuitenkin useampaakin hevosta niin tee kuten minä, keskityt yhteen hevoseen kerrallaan sen puoleen mikä milloinkin sattuu inspiroimaan. Itsekkään en pahemmin kisailusta tykkää, joten teetän sitä paljolti muilla tai sitten kisaan vain omissa kisoissani joka on itselleni helpompaa (:

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: Cynoria 
Päivämäärä:   25.11.11 13:56:16

No aika lailla samat rodut ovat harvinaisia v-maailmassa kuin IRL:kin. Nyt on ihan viimeaikoina tullut esille esim. pohjoisnorjanponi sekä deliboz, joista edellisillä on jo muutamiakin kasvattajia ja jälkimmäisiä taitaa olla vasta muutama yksilö.

Jos mietitään näitä harvinaisia rotuja, joilla kuitenkin on olemassa jo muutamia kasvattajia, niin äkkiseltään mieleen tulee esim. ylämaanponi, camargue, pohjoisnorjanponi, lewitzer, kladrup, konik (konikin tilanteesta en kylläkään varma)...

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   9.4.13 18:09:38

Cynorian listaa jatkaen: knapstrup, appaloosa, paint, andalusialainen, angloarabi...

  Re: Mahdotontako?

LähettäjäEssi 
Päivämäärä:   9.4.13 18:11:18

Mä rrrrakastan tarinatoimintaa! Meille kelpais esimerkiksi tallityöntekijäksi joku reipas ja kirjoittamisesta tykkäävä ihminen.. meillä siis on tallikirja bloggerissa ja sinne koitan ite raapustella aina kun kynnelle kykenen.

Jos siis ravurit ja tarinoiminen kiinnostaa niin saa nakata meiliä! :)

  Re: Mahdotontako?

LähettäjäMeiju K. 
Päivämäärä:   9.4.13 18:15:25

Samaa sanon kuin Essi, jos kirjoittaminen kiinnostaa niin meille voi tulla puuhailemaan! Itseltäni kun löytyy öh.. kolme tallia, joista jokaisella on blogi. Niihin sitten kirjottelen aina kun mieleni tekee. Arkadia, Kaunola ja Leidit.

Että jos tekee mieli kirjoitella varsojen kanssa puuhastelusta, hevosten ratsastamisesta tai ihan vaan kantavien tammojen hoidosta (ja niiden vastikään syntyneiden varsojen paijaamisesta) niin mistä mulle mailia. Mielelläni otan toisen mukaan raapustelemaan. :)

  Re: Mahdotontako?

LähettäjäHirnaus 
Päivämäärä:   9.4.13 18:20:42

Oletko miettinyt vaihtokauppaa :)? Itse olisin ainakin valmis kisa-teksti yhteistyöhön. Saa ottaa yhteyttä sähköpostitse jos kiinnostaa. Myös kuvien etsimisessä voin auttaa (lupapyynnön kanssa voin jelppiä ja ihan vapaastikopioitaviakin etsiskellä).

  Re: Mahdotontako?

LähettäjäSusanna 
Päivämäärä:   9.4.13 18:33:01

Cynorian ja Annan listaa jatkaen wielkopolskit ovat harvinaisia virtuaalimaailmassa: Muutama kasvattaja on, mutta kun wielkopolski on vain yksi rotu muiden harvinaisten joukossa näillä talleilla, jalostukseen käytettävä materiaali on hyvin rajallinen. Niinpä yksi wielkopolski-kasvattaja mahtuisi erinomaisesti joukkoon, eikä hevosten tosiaan tarvitse olla ruusukehaita ja kovia kilpureita, kunhan on suvultaan sopiva (ts. mahdollisimman vähän yhteisiä sukulaisia pariksi kaavaillun tamman/orin kanssa).

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: loci@mob 
Päivämäärä:   9.4.13 18:46:50

Itselläni on raviponitalli projekti ja siihen olisi kiva saada joku seuraksi. Tekstit on mulle välillä oikeeta pakkopullaa, jos ei iske inspis. Kuvat voin hommata ja kisat, ravureilla kun ei jalostukseen kauheita vaadita.

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjä: Bel 
Päivämäärä:   9.4.13 18:48:00

Ottakaa huomioon että tää on aika hiton vanha topa. :D Tuskin aloittaja näitä enää näkee. Miten tämä on edes löytynyt?

  Re: Mahdotontako?

LähettäjäRoo 
Päivämäärä:   9.4.13 18:53:59

Ei mahdotonta, mä esimerkiks kisaan mielummin kun kirjotan. Vaihtelen mielelläni sijoituksia teksteihin. :)

  Re: Mahdotontako?

Lähettäjäfluffytai 
Päivämäärä:   9.4.13 18:54:22

Itellä hoitohevonen, virtuaalikoira ja yksi oma hevonen --> en kadu tätä, koska ei oo mitään kiirettä kisata. Ennemmin yksi huolella tehty kuin monta huolimatonta, itelle tuon yhden eläimen rinnalle tulossa toinenkin virtuaalihevonen mutta isompaa katrasta en ole halunnut ottaa, noilla kuitenki panokset suht korkealla 8)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.