Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vielä kerran pojat 3

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   27.12.15 14:39:27

Edellinen

Figaro, en nyt kuollaksenikaan muista, minkä värinen Vilho on, mutta sanotaan että se on ex-blondi. Mä niin arvasin, että pidät tiukasti kiinni Manusta (soi päässä "pidä musta kiinni tiukemmin!"). Beeko, se ja ne hyppelee sekasin, tattista! Muistan kyllä, joten suattaap olla. willa, veljesrakkaus laitettu tilaukseen. Ja voi joo, Eemeli on yks painava puupää! Maea ja Redeia, en paljasta mitään. Vielä ;)

A/N: Umm, nyt keikutaan mun mukavuusalueen rajoilla. Pidin myös siitä, että kerrankin Manu jättää Eemelin rannalle ja lähtee tekemään jotain muuta. Eihän kämppäkaveruus tarkota sitä, että kaikki asiat pitäisi tehdä yhdessä. Ja huomaatteko, miten Eemelistä on tullut uskaliaampi seurustelun myötä? Kesytä mun mielessä se tuskin ois suostunut loppuosan rietasteluun. Ikärajana k-18 yläkanttiin

--

Me voitettiin peli, vaikka välillä meinasikin mennä liian jännäksi omien virheiden takia. Tällä kertaa se en kuitenkaan ollut mä, joka mokaili, vaan koppareiden yhteispelissä oli jotain hämminkiä ja ne säntäilivät pallojen perässä kuin mitkäkin aloittelijat. Pukukopissa oli hyväntuulista porukkaa, ja Jakke yritti saada äänensä kuulumaan metelin yli. Miesten finaali pelattaisiin huomenna viimeisenä, joten kerrankin me saataisiin nukkua pelireissulla yli seitsemään. Meille oli varattu majoitus jostain hotellista, josta oli lyhyt kävelymatka keskustaan. Vetäessäni farkkuja jalkaan mä kuulin Antin kysyvän Vilholta, joka oli menossa omaan kotiinsa yöksi, lähtisikö se turistioppaaksi huomenna aamupalan jälkeen.

”Tulkaa käymään mun luona”, Vilho ehdotti. ”Voin sitten viedä teidät kattomaan nähtävyyksiä.”

”Pandan tehtaalle ainakin”, Rasmus innostui. ”Onhan sulla auto?”

Vilho nauroi ja vakuutti, että sillä oli auto käytössä ja se veisi jätkät ostamaan lakritsia ennen peliä. Mun teki mieli huikata, että mahtuisinko mäkin mukaan, mutta en sitten kehdannut. Manu olisi saattanut räjähtää seinille tai jotain. Se oli taas ruvennut Vilhon puolestapuhujaksi ja yritti kovasti saada mua antamaan Vilholle anteeksi. Mä olin yllättynyt siitä, miten pitkään Manu oli malttanut olla kehumatta Vilhoa. Kai sen herännyt innostus johtui siitä, että me oltiin taas joukkuekavereita.

”Oisko chileläinen mitään, kun päästään hotellille?” mä kysyin Manulta, kun me lähdettiin ensimmäisinä pukukopista. Mun tukasta tipahteli vesipisaroita niskaan, kun en ollut jaksanut kuivat hiuksia suihkun jälkeen.

”Sori, oon menossa Vilhon ja Emilian kans syömään”, Manu vastasi.

”Ai. Okei”, mä sanoin hitaasti.

Noustessani bussiin mä olin pettynyt, kun Manulla oli muuta menoa. Aikaisemmin se oli pelireissulla vaatinut mua osallistumaan sen keksimiin ajantappoideoihin ja meillä oli ollut tosi hauskaa. Nyt kun mä olin keksinyt jotain, se oli menossa vítun Vilhon kanssa syömään. Mitä mä tekisin yksin hotellilla?

”Manu hei”, Vilho huusi bussin etuosasta. ”Emilia käski kysyä, että käykö sulle meksikolainen ruoka?”

”Kaikki käy paitsi liian pienet kengät”, Manu huikkasi takaisin.

”Hyvä”, Vilho nauroi. ”Mä soitan, kun ollaan tulossa.”

Mä valuin alemmas penkilläni. Vítutti ihan suunnattomasti, että Vilho oli ehtinyt vetää Manun välistä. Olihan mulla täällä muitakin tuttuja ja kaikki joukkuekaverit, mutta ei paljon huvittanut lähteä niiden kanssa mihinkään. Manu oli meidän tunnelmantuoja, eikä ilman sitä ollut yhtään niin hauskaa. Paitsi Martinin kanssa, mutta vain siksi, että mä en suostunut poikaystäväni seurassa miettimään muita. Itseasiassa mulla olisi sittenkin tekemistä, mä suoristauduin muistaessani, että Martinilla oli vapaailta. Sen ei tarvitsisi huomenna olla aikaisin hallilla, joten mä voisin houkutella sen puhelinseksiin. Joo, niin mä tekisin. Ja jos Martin ei suostuisi siihen, niin kyllä mä voisin hempeilläkin sen kanssa. Ihan mitä vain, kunhan mä saisin Vilhon, Manun ja niiden sáatanan illanvieton hävitettyä mielestäni.

Kun me päästiin hotellille, Manu alkoi tyyliin hississä riisua vaatteita, että olisi mahdollisimman äkkiä lähtökunnossa. Mä rojahdin sängylle ja kahmin kaikki tyynyt syliini. Mä olin matkalla laittanut Martinille viestin, että soittaisin sille heti yksin jäätyäni ja se oli vastannut tylsästi ”kyllä”. C’moon, sälli oli asunut jo monta vuotta Suomessa ja vasta nyt se oli oppinut sanomaan kyllä ilman, että kuulosti puhevikaiselta. Aksu ja Simo saisivat tarkastaa kielikoulunsa opetussuunnitelmia ja lakata opettamasta niiden joukkueen ulkomaalaisille ensimmäisenä suomalaisia kirosanoja.

”Mä yritän tulla hiljaa takaisin”, Manu virnuili, kun se teki lähtöä. ”Saat ihan vapaasti nukahtaa mun sänkyyn, kunhan et aamulla suutu että herään sun kainalosta.”

”Mee hélvettiin siitä”, mä tuhahdin puoleksi tosissani. ”Sä heräät mun sängystä, niin päin se yleensä menee.”

”Ihan miten vaan”, Manu nauroi ja puhalsi mulle pari lentosuukkoa. ”Pärjäile, mancandy.”

Mä näytin keskaria sulkeutuvalle ovelle. Olisi se voinut edes kysyä, oliko mulla mitään suunnitelmia. Mä kierin hetken itsesäälissä ja soitin sitten Martinille. Se sai mut aina paremmalle tuulelle.

”Miten peli?” me kysyttiin yhtä aikaa.

”Voitettiin 3-1”, Martin ehti vastata ensin. ”Simo teki meidän voittomaalin.”

”Kai säkin tuuletit verkkoja?” mä kysyin.

”No tasotusmaalin verran”, Martin myönsi. ”En tiiä, miten helpottavaa se on, kun runkosarja loppuu tiistaina.”

Voi perse, mä olin tainnut erehtyä, kun olin ajatellut Martinin piristävän mua. Tietenkin se stressasi runkosarjan loppua, joka tiesi myös loppua kuopiolaisten kaudelle. Martinille ei ollut vielä tarjottu jatkosopimusta, eikä se omasta mielestään ansainnutkaan sellaista. Mua kylmäsi kuunnella sen juttuja epävarmasta jatkosta. Jos se myytäisiin muualle, mä – no, mä en tietäisi mitä mä tekisin.

”Ethän sä – tai siis, onko sulle kerrottu mitään jatkosta?” mun oli pakko kysyä, kun ahdistus alkoi kuristaa kurkkua.

”Ei me olla puhuttu mitään”, Martin sanoi ja mä kuulin, miten se veti terävästi henkeä. ”Norppa, mä – ”

”Mitä jos sut myydään muualle? Mitä jos sä joudut lähtemään pois Suomesta?”

Toisessa päässä tuli hiljaista. Mä tiesin Martinin miettivän samaa, mitä mäkin mietin. Mitä meille tapahtuisi, jos Martin joutuisi lähtemään? Me ei oltu varsinaisesti koskaan keskusteltu siitä, eikä me oltu vakavissaan edes ajateltu, että Martin lähtisi. Kyllä me molemmat tiedettiin, miten suurta roolia raha näytteli urheilumaailmassa. Jos rahalleen ei saanut vastinetta, nappula siirrettiin tylysti eteenpäin. Ja suoraan sanottuna Martinin kausi ei ollut sujunut yhtään hyvin. Mä en tiennyt, riittivätkö kiikaritehojen rikkominen toiseksi viimeisessä pelissä vakuuttamaan seurapomot.

”Kulta – ” mä pistin merkille uuden hellittelynimen ” – ei mietitä sitä vielä. Turha murehtia etukäteen.”

”Mutta sä sanoit, että jos joudut lähtemään, niin se lähtö tapahtuu tyyliin päivässä”, mä melkein vikisin. ”En mä halua yhdessä päivässä hyvästellä sua.”

”Usko mua, että sillä tavalla se on helpompaa.”

”En mä kestä – ”

”Eemeli, kulta”, Martin rauhoitteli mua. ”Älä mieti sitä nyt.”

Anteeksi vaan, mutta miten mä voisin olla miettimättä?

”Mulla on sulle ehdotus”, Martin jatkoi ja sen ääni madaltui ihanasti. Siitä mä tiesin, että tulossa oli jotain mukavaa. ”Ootko yksin?”

”Joo, Manu lähti syömään – umm – sen kavereiden kans”, mä änkytin nielaistuani Vilhon nimen keskeltä lausetta. Munhan piti unohtaa ne täksi illaksi. ”Mitä sulla on mielessä?”

”Mä mietin, että mitä tekisin sulle, jos olisit täällä”, Martin kujersi. ”Mietin, miltä sä tunnut mun sylissä ja miltä sä kuulostat.”

”Kerro mulle”, mä pyysin.

”Mä oon tullut just hallilta. Sä oot mua eteisessä vastassa, painan sut seinää vasten ja suutelen kunnolla kielen kans. Sun sormet liukuu mun käsivarsia pitkin lantiolle ja sieltä perseelle. Ne pujahtaa housujen sisään, tavottelee mun pakaroita”, Martin aloitti. ”Sä tiiät, että mä haluan, säkin haluat sitä. Sä riisut mun paidan ja suutelet mun kaulaa.”

Mun käsi livahti kuin varkain boksereiden sisään. Sormet kietoutuivat puolikovan elimen ympärille, ja mä kuulin Martinin pinnallisen hengityksen puhelimessa.

”Me kaadutaan sängylle, on sun vuoro olla päällä, koska mä oon ollut niin monesti. Mä suutelen sun kaulaa ja mun sormet on sun niskassa. Mä anelen sua ottamaan mut heti. Sä viivyttelet, ja kun sä lopulta kosket mua, mä voihkin sun nimeä suoraan sun korvaan.”

”Kulta”, mä voihkaisin ja mun käsi liikkui malttamattomana haaravälissä. ”Et kiduta mua. Älä pidä taukoja, oo niin kiltti.”

Martin naurahti mun ahdingolle, vaikka se kuulosti itsekin hengästyneeltä. Mun käsi housuissa tuntui kostealta ja liikkui aivan liian hitaasti, mutta mä halusin pitkittää tätä hetkeä vielä. Mä rakastin sitä hetkeä, kun Martin oli just laukeamassa. Se hengitti kiivaasti ja päästeli hiton kuumia ynähdyksiä.

”Mä otan sun olkapäistä tukea, mun sormet jättää punaisia jälkiä sun ihoon, mutta sä et välitä niistä – ” käsi liikkui nopeatempoisemmin miehuudella. Mä huohotin, ja Martinin sanat alkoivat tarttua kurkkuun ” – mä laukean sun vatsalle ja lakanoille, huudan sun nimeä. Sä jatkat vielä, sun suu raottuu – ”

Puhelimesta kuului sarja hallitsemattomia huokaisuja ja ne kuullessani mä tulin sormilleni. Kesti vähän aikaa ennen kuin me palattiin takaisin todellisuuteen. Eihän tämä oikeaa, fyysistä seksiä voittanut, mutta olihan se ollut hémmetin kuumaa puhelinseksiksi.

”Mun pitää nyt kyllä lopettaa, että ehdin suihkuun ennen kuin nukahdan”, Martin sanoi.

”Mäkin taidan mennä”, mä sanoin. ”Rakastan sua.”

”Mäkin sua.”

Re: Vielä kerran pojat 3

Lähettäjä: Figaron_haamu 
Päivämäärä:   27.12.15 15:27:28

Mä oon aivan varma, että se on ollu blondi :D. Katotaan, jos jaksan ottaa jossain välissä selvää vilkasemalla Kesytä mun pään alkua.

Toivottavasti pukin posti toimii huomenna, koska mä haluun sen luvatun pakettini... :(

Lähettäjä: anonyymi 
Päivämäärä:   28.12.15 09:30:30

Hah, siitäs sai Eemeli! Ihan oikein, että Manu jätti kerrankin sen eikä toisinpäin :D

Lähettäjä: Maea 
Päivämäärä:   28.12.15 13:55:43

Tuntu kyllä jotenki tosi väärältä lukea noiden kahden puhelinseksisessiota, tuli olo että rikkoo niiden yksityisyyttä! Tollasta tunnetta ei oo kyllä ikinä tullu ku on lukenut normi seksistä :D

Ja ihana Manu! Ihan oikeen Eemelille et sekin saa välillä jäädä yksin hotellille, mitäs kiukuttelee Vilholle :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.12.15 12:03:37

Hahhah, löysin tän tarinan vasta nyt ja luin ihan innoissani läpi kokonaan. Aluksi oli Team Martin, mutta nyt oon huomannu kuinka ärsyttäviä Eemeli ja Martin on:D Manu ja Vilho on kingei, salee paritan ne mun fantasioissa viel:D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   29.12.15 14:11:56

Figaro, voi hyvinkin olla, että se on Kesytä mun päässä ollut blondi. anonyymi, näin on :D Maea, no älä, mulle tuli fiilis, että salakuuntelen jotain tosi yksityistä, kun kirjotin tota :D Eemelille tekee ihan hyvää välillä, että Manu ei tanssahtele sen pillin mukaan. tähti, Eemeli ja Martin on vaan rakastuneita ;D

A/N: Eemeli, millon tajuat, että draamailu ei auta ketään? Vaikka Eemeli onkin draamaqueen ja ehkä itsekeskeisin hahmo, jonka oon koskaan kirjottanut, tykkään siitä ihan valtavasti. Kannattaakohan tätä edes kysyä, mutta kuka teidän lempihahmo on tässä tarinassa?

--

Sunnuntai-ilta ja suunnaton vítutus. Mä en muistanut, oliko meidän joukkueen bussissa koskaan ollut näin hiljaista kuin nyt. Kaikki tuijottivat vain eteenpäin tai ikkunoista pimeyteen. Kukaan ei puhunut, eikä kukaan vaatinut radiota päälle. Mä valuin alemmas paikallani ja potkaisin edessäni olevaa tyhjää penkkiä. Mä en muistanut sitäkään, olinko mä joutunut koskaan istumaan yksin pelimatkoilla. Nyt mä istuin, enkä ihmetellyt yhtään, vaikka kukaan ei hakeutunutkaan mun seuraan. Ei edes Manu, joka normaalisti seisoi aina mun selän takana ja oli valmis puolustamaan mua, vaikka mä mokailin. Tällä kertaa mä olin mokannut niin rankasti, ettei Manukaan viitsinyt olla mun kanssa. Mua hävetti ja halusin oikeasti vaan vajota maan alle, joten kun bussi oli startannut Hipposhallin pihalta, mä olin hiipinyt häpeämään viimeiselle penkkiriville. Muu joukkue oli miehittänyt etupenkit ja meidän väliin jäävät tyhjät penkit vain korostivat mun yksinäisyyden tunnetta. Mä olin oikeasti ansainnut tämän.

Mä en osannut selittää, mitä oli tapahtunut. En edes tiennyt, mitä oli tapahtunut. Me oltiin johdettu finaalin ensimmäistä jaksoa 5-0, kun mun päässä oli naksahtanut. Yhtäkkiä kaikki, mitä Vilho teki, oli tuntunut henkilökohtaiselta kiusanteolta mua kohtaan. Meidän yhteispeli ei ollut vakuuttanut tähän mennessä, mutta nyt se vähäinenkin luottamus meidän väliltä oli kadonnut. Mun palautusheitot Vilholle olivat menneet reilusti yli, me oltiin oltu taas törmäyskurssilla ulkokentällä ja sisäpelissä mä olin nukahdellut pesälle Vilhon ollessa lyömässä. Me oltiin hävitty ensimmäinen jakso 5-6, ja kun tauolla Vilho oli vetänyt mut sivummalle ja kysynyt, mikä mua oikein vaivasi, mä olin käskenyt sen painua víttuun. Tilanne olisi voinut selvitä ilman ylimääräistä draamaa, ellei Jakke olisi sattunut kuulemaan mun kehotusta. Se ei ollut sanonut mitään, mutta ilmiselvän pettymyksen näkeminen pelinjohtajan silmistä, tuntui paljon pahemmalta.

Lopulta me oltiin hävitty koko peli puhtaasti 2-0, ja vaikka kukaan ei ollut sanonut mitään, mä tiesin muiden pitävän mun käytöstä osasyynä tappioon. Ensi viikolla kukaan tuskin enää vihoittelisi mulle, mutta nyt kun pettymys oli päällimmäisenä ajatuksissa, mä sain istua kotimatkan omissa oloissani. Poltteleva häpeä oli seurannut mua aina mitalienjaosta lähtien, enkä mä tiennyt, mitä mun olisi pitänyt tehdä.

”Eemeli”, Jakke sanoi, kun me oltiin takaisin Kuopiossa. ”Oisko sulla hetki aikaa?”

Mä vilkaisin Manua, joka oli kumartunut ottamaan pelikassiaan bussin tavaratilasta, ja nyökkäsin Jakelle. Me oltiin Manun kanssa mun autolla, joten se odottaisi mua tai hankkisin jonkun toisen kyydin. Jälkimmäinen vaihtoehto sopisi mulle paremmin, sillä mä halusin vain ajaa suoraa Martinin luo purkamaan vítutustani.

”Haluaisin puhua sun kans ihan kunnolla”, Jakke aloitti. ”Sopiiko keskiviikkona ennen treenejä? Meillähän on sitten treenien jälkeen se yhteispalaveri. Ois parempi, kun saatais puhuttua ennen sitä.”

”Mä oon kuuteen asti töissä”, mä vastasin sydän jyskyttäen jännityksestä. Kyllä mä olin aavistanut tämän jo silloin, kun Jakke oli kuullut mun ärähtelevän Vilholle.

”Entä tiistaina?”

”Mulla on pari hieronta-asiakasta aamupäivällä, mutta muuten oon vapaa.”

”Nähään toimistolla viideltä, okei?” Jakke ehdotti.

Mä nyökkäsin, ja sisällä vellova häpeä helpotti hieman, kun Jakke taputti mua olkapäälle. Tuskin se repisi tiistaina mun päätä irti, se oli vain huolissaan joukkueen yhteishengestä. Ymmärrettävää, kun muisteli, mitä viime vuonna oli tapahtunut. Todennäköisesti mä joutuisin puhumaan myös Vilholle, mutta se oli ehkä pienin mahdollisin rangaistus, jonka mä saatoin saada. Pahinta olisi joutua luopumaan ulkopelipaikasta.

Ajomatka kentältä kotiin oli hiljainen. Manu näpytteli puhelintaan keskittyneesti, varmaan tekstaili Vilholle ja varmisti, ettei sille vaan ollut tullut mitään traumoja, kun mä olin hermostunut. Mä tunsin kiukun kuohahtavan sisälläni, kun edes mietin, miten kaikki hyysäsivät Vilhoa. Kiinnostiko ketään edes tietää, miksi mä vihoittelin sille? Tuskin, sillä kai ne olisivat jo kysyneet.

”Mä meen Martinin luo yöksi”, mä sanoin, kun me oltiin meidän kämpän pihassa.

”Okei”, Manu kohautti olkiaan ja avasi oven. ”Millon tuut?”

”Huomenna, niin saat rauhassa keksiä, miten sä raivoat mulle”, multa pääsi ennen kuin mä ehdin purra kieleni poikki.

Manu katsoi mua olkansa yli kyllästyneenä.

”En mä aio raivota sulle, koska siitä ei oo mitään hyötyä”, se totesi.

Mä käänsin katseeni pois. Mun oli kamalan vaikea kestää Manun pettymystä. Se hermostui harvoin ja pettyi sitäkin harvemmin ja ehkä just siksi, mulla oli niin paha olla, kun näin sen kyllästyneen ilmeen. Se ei jaksanut enää edes huutaa mulle, kun mä en ottanut opikseni sen sanoista.

”Mä en vaan tajua, miks sä teet tästä niin vítun vaikeaa”, Manu sanoi ja löi oven perässään kiinni.

Mä olisin varmasti juossut Manun perään ja pakottanut sen selittämään, mitä se oikein tarkoitti, ellei mun puhelin olisi soinut. Ja ellen mä olisi jo tiennyt vastausta. Vilhoa se tarkoitti, Vilhon ja mun välejä ja sitä, miksi mä en vaan voinut luopua jääräpäisyydestäni ja antaa anteeksi. Víttu kun en tiiä, mä ajattelin vastatessani Martinin puheluun.

”Onko sulla nälkä?” Martin kysyi.

”Ei”, mä vastasin ja lähdin ajamaan poikaystäväni luo. ”Haluan vaan olla sun lähellä.”

”Onko jotain sattunut?”

”Tietäsitkin vaan”, mä huokaisin. ”Oon siellä kymmenessä minuutissa, niin kerron sitten.”

”Okei, aja varovasti”, Martin sanoi ja mä kuulin, miten se hymyili.

Kaupungilla ei ollut paljon liikennettä, joten mä olin perillä alle kymmenessä minuutissa. Molemmat vieraspaikat oli varattu, joten mä jouduin jättämään auton tienvarteen. Martinin asunnon ikkunat olivat tielle päin, ja mulle tuli lämmin olo, kun mä katselin sälekaihtimien takaa näkyvää valoa. Siellä se odotti mua ja oli varmasti valmis halaamaan mun paskan fiiliksen pois. Ehkä mun ei tarvitsisi selittää Martinille kovin tarkasti, mitä oikein oli tapahtunut. Mä vedin syvään henkeä ennen kuin avasin autonoven ja nousin ylös. Kylmä ilma syöksyi samantien nipistelemään mun poskia. Maaliskuussa ei todellakaan ollut vielä kevät, vaikka se olikin kevätkuukausi. Joku ahdistunut kontrollifriikki oli vaan halunnut yhtä monta kuukautta jokaiseen vuodenaikaan. Tänä vuonna kuukausien välillä säässä ei ollut tapahtunut juuri mitään muutosta, vesisade oli jatkunut uudesta vuodesta lähtien. Mä loiskuttelin pihan poikki alaovelle ja painoin summeria. Hissi oli jumittanut ylimpään kerrokseen, joten mun oli tyydyttävä portaisiin. Tai sain mennä portaita pitkin, sillä meillä oli jätkien kanssa motto ”muuten mennään aina rappusia, ellei oo pakko ottaa hissiselfietä”.

”Tulit nopeesti”, Martin totesi avatessaan oven.

”Oli ikävä”, mä hymyilin vähän ja kiedoin käteni sen vyötärön ympärille.

”Mullakin sua.”

Martin silitti mun niskaa sormillaan ja mulla oli heti vähän parempi olo.

Lähettäjä: RK 
Päivämäärä:   29.12.15 15:04:59

Oi olipas monta ihanaa ja tapahtumarikasta pätkää täällä taas luettavana!
Eemeli on välillä kyllä yksi iso tollopää ja mua harmittaa jo pelkästään Manun mielenterveyden takia se että iemeli oli taas tuommonen. :d

Mutta Manu on siis ihan silkkaa rakkautta, ja jos sitä ei kuitenkaan laskettaisi niin täytyy kyllä sanoa että tykkään Eemelistä ihan hirmuisesti vaikka se onkin draamaileva ja itsepäinen junttura hyvin usein, niin joku siinä silti viehättää suuresti. :D

Päivämäärä:   29.12.15 15:10:22

Voi Eemeli, mikset osaa käyttäytyä... ansaitsee kyllä vähän läksytystä. Ei aina tarvi käyttäytyä ku pahanen kakara :D
Manu <3

Lähettäjä: Lynda 
Päivämäärä:   29.12.15 16:03:39

Kirjotat aivan ylihyvin. Ja Manu<3(mun kaksonen, kahdesta ihanasta kissasta)

Lähettäjä: Zera 
Päivämäärä:   29.12.15 17:58:37

Voihan draamaileva Iemeli, jospa se joskus ottais opikseen. Manu on kyllä ehdottomasti paras hahmo, vaikka silläkin taitaa olla Eemelin kanssa vitsit vähissä.. Ja on Eemelissäkin sitä jotain, vaikka onkin välillä aika ärsyttävä tapaus. :D

Päivämäärä:   29.12.15 18:40:18

"joten se odottaisi mua tai hankkisin jonkun toisen kyydin" varmaan Manu hankkisi eikä Eemeli? :)

Ja mun ykköslempparin arvaa varmaan Niinistön Saulikin, mutta toisena tulee sitten varmaan Vilho. Tässä välissä oli kyllä kausi, kun se oli yäk (taisi johtua siitä, että oli sunkin mielestä yäk).

Voisitko sä herättää Pyryn henkiin jollain jeesusraamattuhuuhaa-jäljitelmähässäkällä ja ujuttaa sen vaikka tänne mukaan? Mulla on sitä niin ikävä! </3

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   31.12.15 13:13:14

A/N: Mä oon kovasti pahoillani, että en ehdi nyt vastaamaan kommentteihin, mutta ens pätkässä palataan taas normaaliin moodiin. Toivotan teille hyvää uutta vuotta mun yhden lempipätkän muodossa<3

--

Manu

Tiistai-iltana me lähdettiin Eemelin ja Veikan kanssa katsomaan sällien viimeistä lätkämatsia. Läppä lensi levottomana meidän kesken ja sunnuntain finaalitappion vítutus oli unohdettu. Vaikka mä menetinkin hermoni Eemelin kanssa keskimäärin viisi kertaa viikossa, mä myös lepyin sille hyvin nopeasti. En vaan osannut olla vihainen sille, vaikka välillä olisikin ollut syytä. Tai oikeastaan mä olisin voinut olla turhautunut sen käytökseen. Se oli kuin mikäkin pikkukersa sille päälle sattuessaan ja niinä hetkinä mä tulin vakuuttuneeksi, ettei musta koskaan tulisi isää. Uskokaa pois, että Eemelissä oli tarpeeksi lasta mulle, vaikka me oltiin vain kämppiksiä. Hatunnosto siis Eemelin porukoille, kun ne olivat jaksaneet poikaansa.

”Meen jo jonottamaan kahvia”, mä sanoin, kun ensimmäistä erää oli jäljellä muutama minuutti. ”Tuonko teille jotain?”

”Ei tarvii”, Veikka vastasi molempien puolesta, koska Eemeli oli keskittynyt peliin ja seurasi herkeämättä kentällä luistelevaa ysipaitaa.

Mä nakkasin lapaseni penkille ja lähdin kahvijonoon. Koska kotijoukkue johti ja pelasi ylivoimalla erän loppuun asti, käytävillä ei ollut vielä tungosta. Mä asetuin lyhimmän jonon päähän kahvikioskilla ja selasin samalla puhelimellani muiden lätkämatsien tuloksia.

”Hítto, multa uupuu kakskymmentä senttiä”, naisääni sanoi mun edessä. ”Onko sulla nakata sitä?”

Mä kohotin katseeni puhelimestani ja näin edessäni seisovan oranssitukkaisen naisen tunnustelevan taskujaan. Sen vieressä seisova tyttö pudisteli päätään ja kioskin työntekijä näytti kyllästyneeltä. Mä tungin puhelimen taskuuni ja kaivoin lompakkoni esille.

”Ota tuosta”, mä sanoin ja ojensin kolikon naisen olan yli.

Se kääntyi yllättyneenä ympäri ja hymyili hämillään. Mä virnistin takaisin ja huomasin, että sillä oli aika nätit vihreät silmät. Oikeastaan se oli tosi nätti, kun se katsoi mua arastelematta suoraan silmiin. Sillä oli pisamia ympäri kasvoja ja korvissa mustat nappikorvikset.

”Kiitti”, se sanoi edelleen hymyillen.

”No prob, harvoin mä pääsen pelastamaan neitokaisia pulasta”, mä totesin ja mun mahassa tuntui vähän hölmöltä. Kielikin oli vähän kankean tuntuinen. ”Nauti kahvista.”

”Mä muistelen sua lämmöllä, kun juon tätä”, Pitkätossun perheen jäsen sanoi.

Mun teki mieli iskeä sille silmää, mutta ehkä se olisi pitänyt sitä liian härskinä eleenä. Niinpä mä vaan tyydyin hymyilemään leveästi. Pepin sisko katosi kahvimukinsa ja kaverinsa kanssa ihmisvilinään. Mä ostin itselleni kahvin ja palasin takaisin katsomoon Eemelin ja Veikan luo. Ne olivat saaneet seuraa Iiriksestä ja Mimmistä, jotka olivat molemmat pukeutuneet joukkueen logoa kantaviin pipoihin ja kaulahuiveihin. Miksei Eemeli tunnustanut väriä, vaikka sekin oli jollain tavalla lätkävaimo? Ehkä mun pitäisi ehdottaa sille, että se voisi hommata itselleen Martinin pelipaidan.

”Mikä vika Rahikaisella, kun oot noin hiljaa?” Iiris tönäisi mua kylkeen.

”Mietin vaan, että miks Eemeli ei istu vaimojen katsomossa”, mä virnistin ja nuolaisin sormiltani mukista läikkyneen kahvin. ”Oisit varmasti revitty siellä.”

”Manu sáatana”, Eemeli sihahti ja pälyili ympärilleen melko vainoharhaisen näköisenä. Ihan niin kuin joku olisi muka kuullut tai vaikka olisikin, niin tuskin kukaan ottaisi mun sanoja todesta.

”Sä voisit tulla meidän kans loppupelin ajaksi tonne vaimojen katsomoon”, Mimmi nauroi. ”Sais mammat vähän säpinää, kun mieskarkki istuis siellä muiden seassa.”

”Mä luulen, että Martin ei ois yhtä ilahtunut siitä kuin me”, Iiris totesi. ”Saatais ainakin toimintaa, kun se tulis pelastamaan Eemelin naisilta.”

”Siinä menis kaappikin paskaksi sekunnissa”, Veikka heitti.

Mä olin myös nakkaamassa jotain nasevaa keskusteluun mukaan, mutta en ehtinyt saada suutani auki, kun oranssi tukka hallin toisella puolella kiinnitti mun huomion. Välimatka oli pitkä, mutta mä olin varma että tukka kuului sille samalle kottaraiselle, johon mä olin törmännyt kahvijonossa. Jotenkin mä jäin jumiin tuijotukseen, vaikka en erottanutkaan kunnolla kottaraisen kasvonpiirteitä. Kun se sitten kohotti katseensa yllättäen ja katsoi mua kohti (siltä musta ainakin näytti), mun maha heitti volttia.

Mitä víttua nyt, Manu? Oikeasti?

Lähettäjä: Muksu 
Päivämäärä:   31.12.15 13:21:50

Oih, vihdoinkin Manullekin joku... Ainakin toivon mukaan, sitä ois odoteltu :D

Lähettäjä: annika 
Päivämäärä:   31.12.15 14:09:57

Heh, mulla on aina joku tuhat nimimerkkiä mut jospa mä nyt kommentoisin vaan tällä yhellä tulevaisuudessa :D mut ihana manu! Vihdoin!!

Piti vaan tulla kertomaan, mä oon Starbucksissa töissä ja tänään Eemeli tuli hakeen kahvia. Oon ihan varma et se on oikee, sen nimiki oli Eemeli, toisaalta sen kaveri oli Markus. Mut ehkä se oli Martin valenimellä?

Päivämäärä:   31.12.15 20:37:41

Tätä on kyllä odotettu! Siellä se Manun loppuelämä istuu vastakkaisessa katsomossa, eikös? <3

Hyvää uutta vuotta, ystävät hyvät ja eikun jeesusmaariaa kaikille tasapuolisesti!

Päivämäärä:   31.12.15 22:46:54

Manuuu<3 Hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Päivämäärä:   1.1.16 22:09:13

Jes, nyt alkaa kuulostaa hyvältä! Ja tuo viimeinen lause vielä... Manu on just sen olonen ihminen, että siltä harvemmin menee pasmat sekasin. Joten jäämme innolla odottamaan mitä tästä kehkeytyy :)

Apua, lempparihenkilö? Voisi luulla, että se on Manu ja se on kyllä heti toisena listalla. Tällä kertaa ykkösenä on kuitenkin Eemeli. Juuri noiden kaikkien eriskummallisuuksien takia. Pikku tuittupää <3

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   2.1.16 15:20:51

RK, Eemeli hallitsee kiukuttelun :D Siinä on jotain, mikä saa ainakin mut pitämään siitä kovasti, vaikka se onkin tyyliin koko ajan itsepäinen jääräpää. Maea, Eemeli pieni lapsi, se pitäis varmaan laittaa käytöskouluun tms. :D Lynda, kiitos! Manu on rakkautta edelleen<3 Zera, Manulla taitaa olla vain hetkellisesti vitsit vähissä ja huumori koetuksella Eemelin kans, mutta pohjimmiltaan se ei vois olla ilman draamaqueeniä. Figaro, Manu hankkis, eikä Eemeli, tattista! Saisinkohan mä ujutettua Pyry-kummituksen mukaan tähän? Se vois olla vaikka Manun sielunihminen tai jotain. Mä en lähde mukaan mihinkään jeesuksen ylösnousemisjuttuihin, mutta kummitustarina Pyrystä? Manulle rakkautta uudenvuoden kunniaksi! Hyvää jeesusmariaa myös sulle ;) Muksu, tähän kohtaan Manu sohvalle istumaan ja Jari Sillanpää veisaamaan "sinä ansaitset kultaaaaa" annika, oliko Eemeli suloinen? anonyymi, Manulla on tosiaan hyvin pitävä pokka eikä sitä saa häkeltymään sitten millään. Sen takia mä halusinkin kirjottaa hetken, jolloin Manulta lähtee jalat alta. Eemeli on pikku tuittupää kirjaimellisesti, mun oma pikkunen hukkapätkä.

A/N: Pitäisköhän Vilhon pikkuhiljaa päästä lähemmäs Eemeliä, ettei sen elämä ois niin kovin hankalaa? Se on kehittänyt Iemelistä itselleen pakkomielteen, mutta ei osaa päästää irti ennen kuin juttu saa lopullisen päätöksensä. Ja koska mä rakastan selailla Etuovesta myynnissä olevia asuntoja, löysin sieltä täydellisen kodin, joka oli pakko ottaa tarinaan mukaan.

--

Vilho

Mä olin just lopettelemassa treenin jälkeisiä venyttelyjä kotona, kun mun puhelin soi. Näytössä luki Manun nimi ja mä vastasin ilahtuneena. Manusta ei ollut kuulunut mitään moneen päivään.

”Sano että sä muutat mun kans yhteen”, Manu sanoi ennen kuin mä olin ehtinyt sanoa mitään.

”Mä muutan sun kans yhteen”, mä toistin hölmistyneenä.

”Kiitos, elämäni valo”, Manu riemuitsi. ”Tää oli tärkeää.”

”No?” mua alkoi hymyilyttää.

”Mulla on meille tiedossa ehkä siistein asunto ikinä”, Manu kertoi. ”Oikeesti, kun sä näät sen, sä haluat muuttaa sinne samantien.”

Mä nauroin ja sanoin haluavani lisätietoja. Manu kuulosti olevan oikeasti innoissaan uudesta kämpästä, sillä sen puheesta oli vaikea saada selvää. Jotain se puhui kolmesta makuuhuoneesta ja kahdesta kerroksesta, ja kun mä sisäistin ne yksityiskohdat, mua alkoi epäilyttää.

”Vedä henkeä, jooko?” mä pyysin ja painoin sormeni silmien sisänurkkiin. ”Ja sano sitten, kenen kans me ollaan muuttamassa niihin kahteen kerrokseen?”

”Joo, tosiaan”, Manun ääneen hiipi epäröinti. ”Jäi vissiin kertomatta, että Eemelikin on muuttamassa sinne.”

”Et oo víttu tosissas, että se suostuu asumaan mun kans”, mä älähdin ja samalla mun sydän hyppäsi tyyliin kitalakeen kiinni. ”Ootko ihan varma?”

”No tota”, Manu naurahti kevyesti. ”Se ei oikeestaan vielä tiiä, että säkin oot tulossa sinne kesäksi.”

”Júmalauta Manu”, mä räjähdin. ”Se niin tappaa sut.”

”Se suostuu mihin vaan, kun näkee sen asunnon”, Manu vakuutti varmalla äänellä.

Mä olin epäluuloinen, mutta en jaksanut ruveta inttämään vastaan. Manu saisi tällä kertaa oppia kantapään kautta, ettei Eemeli aina ollut niin sopeutuvainen kuin se kuvitteli. Mä olisin varmasti jaaritellut Manun kanssa puhelimessa kauemminkin, mutta vilkaisu seinäkelloon juorusi, että mulle tulisi kohta kiire. Me oltiin sovittu Emilian kanssa leffatreffit tälle illalle ja mun pitäisi olla kolmen vartin päästä keskustassa. Sitä ennen mun pitäisi ehtiä käydä suihkussa ja syödä, joten ei auttanut kuin huikata Manulle nopeat heipat ja lyödä luuri korvaan.

Vaikka mä yritin toimia nopeasti, mulle tuli kiire ja jouduin syömään karjalanpiirakat kylmiltään samalla, kun ajoin keskustaan. Suuta kuivasi ja mä toivoin, että Emilia olisi tapansa mukaan käynyt ostamassa juotavaa leffaan. Onneksi mä löysin vapaan parkkiruudun nopeasti ja ovet lukittuani mä spurttasin kohti leffateatteria niin lujaa kuin pääsin. Emilia istui odottamassa mua aulassa. Sen hiuksissa olevista vesipisaroista päätellen se oli tullut äsken.

”Syytä Manua, jos oon myöhässä”, mä puuskutin aukoessani takin vetoketjua. ”Se soitti mulle, muuten oisin todellakin ehtinyt ajoissa.”

”Mäkin tulin just”, Emilia hymyili ja suukotti mua suulle. ”Mitä Manulle?”

”Se on pyysi mua muuttamaan sen kans yhteen”, mä kerroin, kun me liityttiin lippujonoon. ”Se oli löytänyt meille asunnonkin.”

”Hei, hyvä idea”, Emilia sanoi. ”Sehän tulee halvemmaksikin eikä sun tarvii olla niin paljon yksin.”

Mä hymähdin, enkä sanonut, että jatkuva Manun seurassa oleminen saisi mut kaipaamaan yksinoloa. Ja oliko Emilia ajatellut, että Manu olisi paikalla myös silloin, kun se tulisi mun luokse Kuopioon? Tosin mä välttelin miettimästä sitä. Jos (paino sanalla jos) Eemelikin muuttaisi meidän kanssa samaan asuntoon, mä tuskin voisin rakastella Emilian kanssa tuntematta oloani kiusaantuneeksi. Voi hélvetinperse, ehkä mun kannattaisi kerrankin kuunnella ennemmin järkeäni kuin sydäntäni. Mä en voisi asua samassa asunnossa Eemelin kanssa ja olla Emilian poikaystävä.

Leffa meni multa ohi melkein kokonaan, ja kun lopputekstit lähtivät pyörimään, mä olin valmis takomaan päätäni sementtiin. Mä inhosin itseäni, kun en nykyään osannut olla ajattelematta Eemeliä. Helpompaa olisi ollut, kun en olisi miettinyt sitä, mutta milloinpa mä olisin mennyt helpoimman kautta. Meidän selvittyä ulos leffateatterista Emilia ehdotti, että mentäisiin sen luokse, ja mä suostuin enemmän velvollisuudentunnosta kuin siitä, että olisin oikeasti halunnut. Mieluiten mä olisin ajanut suoraan kotiin ja karjunut parvekkeella víttumaista päätäni. Mä en jaksanut enää ajatella Eemeliä, mutta niin se vaan tanssi mun ajatuksissa päällimmäisenä.

”Joko teillä on joku asunto tiedossa?” Emilia kysyi, kun me juotiin teetä sen valkoisella sohvalla.

”Manu oli löytänyt jonkun kämpän”, mä vastasin ja puhalsin mukista vaniljateelle tuoksuvaa höyryä kasvoilleni. ”Rivitaloasunto, kaks kerrosta ja neljä huonetta. Sen verran mä sain selvää.”

”Neljä huonetta?” Emilia kohotti kulmiaan. ”Eikö se oo vähän liian iso kahdelle?”

Mä join muutaman pitkän kulauksen teestäni ennen kuin sain sanottua, että Manu oli aikonut pyytää Eemeliä kolmanneksi. Emilia imaisi alahuulensa hampaiden väliin. Siitä mä tiesin, että sen teki mieli kysyä jotain. Mä taisin myös arvata, mitä se aikoi kysyä. Hallifinaalin jälkeen se oli yrittänyt pari kertaa udella multa, mitä Eemelin ja mun yhteispelille oli tapahtunut, mutta mä olin aina vaihtanut aihetta. Mä en ollut vielä keksinyt tarpeeksi hyvää tekosyytä sille, mitä kentällä oli käynyt.

”Sä et puhu Eemelistä kovin paljon”, Emilia sanoi ja käpertyi lähemmäs mua.

”Ei siinä oo paljon puhuttavaa”, mä naurahdin kireästi.

”Ai? Mä luulin, että te ootte kavereita.”

No ei olla oltu sen jälkeen, kun se päätti hypätä kanadalaisen sänkyyn, mä mietin narskutellen hampaitani. Mua tympäisi edelleen se tapa, jolla Eemeli oli ilmoittanut mulle Martinista. Se oli oikeasti kehdannut nauraa sanoessaan Martinin jakavan sen vaatemaun. Ja kun mä olin sanonut sille rakastaneeni sitä, se oli vain todennut että mä oppisin rakastamaan uudestaan. No entä jos mä en halunnut oppia, entä jos mä halusin vaan rakastaa Eemeliä?

”Moneksi sä meet huomenna töihin?” Emilia vaihtoi aihetta huomattuaan, ettei mua kiinnostanut puhua Eemelistä. ”Mietin vaan, että jäätkö yöksi?”

”Kymmeneksi vasta ja voin mä jäädä”, mä vastasin.

”Kumman vuoro lukea?”

Mä kohautin olkiani, koska en muistanut, kumman vuoro oli, ja lupasin lukea, jos saisin valita kirjankin. Mä olin saanut tarpeekseni taas hetkeksi psykologiasta ja jännityksestä. Mä halusin uppoutua tosielämän asioihin, sillä tavalla mä pääsisin eroon Eemelistä.

LähettäjäJenna @ phone 
Päivämäärä:   2.1.16 17:49:49

Hmmm... Kylläpä Vilho on nyt tommonen matonen.. Tekis mieli vähän ojentaa sitä.. Ehkä se kohta ottaa itteään niskasta kiinni ja tekee jotain päätöksiä suhteidensa suhteen..?

Lähettäjä: beeko 
Päivämäärä:   2.1.16 22:46:57

Tavallaan mun käy sääliksi Emiliaa. Kun sekin mun tulkinnan mukaan alkaa aavistelemaan jo. Oon aina ollut sitä mieltä, että Vilho on hyvä tyyppi ja kun kaikki muut on pitny sitä yäkkinä nii mun mielestä se kaikesta pliisuudestaan huolimatta se on aika symppis. Paska rako sillekin, mutta olisi kerrankin mies. :D Manu on ansainnut jo sen, että joku kottarainen siltä vie jalat alta. Tukan väristä päätellen voisin olla minä, muu ei sitten passaakaan :D:D

Päivämäärä:   2.1.16 23:12:16

Voi Vilho vieköön ku nuo on molemmat niin typeriä >:(
Eemeli on lapsellinen kakara ja Vilho toisen rakkautta hyväksikäyttävä, exässä roikkuva ääliö ... vittumaisen onnistuneita hahmoja siis, herättävät paljon tunteita ja koukuttavat ihan liikaa! Onneks on Manu, sen ihanuus helpottaa tätä ärtymystä <3

Olipa negatiivinen kommentti, anteeksi siitä! Kritisoin vain hahmojen käytöstä, en niiden onnistuneisuutta! Ihan mahtava kirjoittaja oot :'D :3

Lähettäjä: Villielain 
Päivämäärä:   3.1.16 02:21:18

Kuihan kauan mun viime kommentista on... *kädet silmillä apinaemoji* Noh, lukenu oon silti ja tykänny edellee. Voi Manua<3 Ja hemmetin Vilho, oo jo kunnon mies Emiliaa kohtaa ja helpota omaaki elämääs!

Lähettäjä: sunny 
Päivämäärä:   3.1.16 02:36:04

Oi että, oon niin onnellinen Manun puolesta, ja toivon(ja uskon) että se näkee taas pian tulevan tyttöystävänsä :D ei vaan

Lähettäjä: sunny 
Päivämäärä:   3.1.16 02:52:03

Hupsista, onnistuin näköjään jotenki lähettämään mun kommentin kesken kaiken.
Manu on edelleen ihanin, ja ehdottomasti mun lempparityyppi! Ja vaikka en kauheesti Emiliasta tykkääkkään, ni mullaki on alkanu vähä käyä sääliksi ku Vilho on tommonen. Tekis jotai oikeesti :D vaikka tykkäänki Vilhosta, niin mua ärsyttää se suunnattomasti aina sillon ku se on Emilian seurassa. Ryhdistäytyis vähän!

Tää on kyllä edelleen aivan loistava(kuten kaikki muutki sun tarinat), tykkään hurjasti! Kiitos ku kirjottelet näitä tänne, näitä on älyttömän mukava lukea!
Hirveen sekavia lauseita taas, mutta tähän aikaan ei vaan jaksa enää millään miettiä miten vois ilmasta asian paremmin.

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   4.1.16 14:46:26

Vooi mitäs kaikkea jännää siel kimppakämpäs vois tapahtua 8)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   4.1.16 15:49:25

Jenna, Vilho yrittää olla loukkaamatta ketään, mutta tekee sen aika matomaisella tavalla. Beeko, naisenvaisto ei petä vai miten se meneekään? Manu ansaitsee onnensa, mutta onko se tää Peppi Pitkätossulta tukanvärinsä perinyt lätkäkottarainen vai joku muu.. Maea, Eemelistä ja Vilhosta sais sorvattua laulujakin, molemmat tuollasia typeryksiä. Mukava kuulla, että hahmot herättää tunteita. Se kertoo, että jotain oon tehnyt oikein. Villielain, Vilho roikkuu paskassa parisuhteessa mieluummin kuin ois yksin. Kuvittelee raukka saavansa jotain tasoitusta Eemeliä kohtaan, jolla on kanadalaiscandy koukussa. sunny, Manulle voi toivoa ainoastaan parasta! Voi jee, ihanaa että tykkäät! Välillä kirjottaminen on sellasta pakkopullaa, että tekis mieli lopettaa kokonaan. Onneksi en vielä oo niin radikaaliin päätökseen tullut Redeia, sen kesä näyttää!

A/N: Vilho sairastaa, ja Manu käy lähellä arkaa puheenaihetta. Ja mä en kestä tätä oottavaa jännitystä, kun kohta alkaa pikkuleijonien välierä.

--

Mä en päässyt perjantaina lähtemään Kuopioon ärhäkän flunssan kaadettua mut sänkyyn torstai-iltana. Mä kävin lääkärillä, joka määräsi mulle sairaslomaa tiistaihin asti ja kehotti menemään kotiin apteekin kautta. Mun kuskiksi lähtenyt Elias näytti säälivältä, kun mä niistin ja yskin samaan aikaan. Mun olo oli ihan hélvetinperseestä, enkä mä odottanut mitään muuta kuin sitä, että pääsisin sänkyyni. Kun mä olin käynyt apteekissa, mä laitoin Manulle viestin, etten pääsisi tänä viikonloppuna Kuopioon. Meidän oli ollut tarkoitus käydä katsomassa asuntoa, jonka Manu oli löytänyt, mutta nyt se joutuisi menemään näyttöön yksin. Ellei Eemeli sitten ollut suostunut ajatukseen, että me asuttaisiin samassa kämpässä. Manu ei ollut sanonut mitään Eemelistä, vaikka se oli soitellut mulle melkein päivittäin.

Luotatko muhun sen verran, että jos laitan kuvia sulle siitä kämpästä? Otetaan se, jos sä hyväksyt, Manun vastausviestissä luki.

Käy mulle. Miten se yks?

Manulla kesti tarpeettoman kauan vastata, vaikka se oli paikalla whatsappissa. Mun sydän takoi kylkiluita vasten kipeästi ja yritin olla tosi coolina, ettei Elias huomaisi mun jännittävän. Mä olin ihan varma, että Eemeli oli kieltäytynyt. Se ei suostuisi ikinä –

Pienellä kiristämisellä mä sain sen suostumaan. Yritä pysyä housuissa, vaikka sun märkä päiväuni onkin sun tuleva kämppis.

”Júmaliste”, mä pihisin.

”Mitä?” Elias kysyi uteliaana ja yritti sivusilmällä nähdä keskustelun. ”Onko kaikki kunnossa?”

”Joo, kaikki on hyvin, tosi hyvin itseasiassa”, mä vastasin ja luin Manun vastauksen kolmeen kertaan ennen kuin uskoin. ”Mun kämppäasiat Kuopiossa alkaa järjestyä vähitellen.”

”Sä päädyit vissiin siihen kimppakämppään”, Elias totesi.

”No jos me saadaan se asunto, jota mun kaveri on menossa katsomaan tänään”, mä nyökkäsin.

”Oon sitten edelleen varannut majoituksen sun luota viinijuhlien ajaksi”, Elias virnisti kääntyessään mun asunnon pihaan.

Mä nyökkäsin ja kiitin sitä kyydistä. Se heilautti vähätellen kättään ja sanoi, että mä voisin soittaa, jos tarvitsisin jotain. Emilia oli viikonlopun työmatkalla pohjoisessa jonkin vaatemalliston kuvausten takia, eikä se olisi paikalla hoivaamassa mua. Ei sillä, että mä mitään hoivaamista tarvitsisin, ainakaan Manun uutisten jälkeen. Pelkkä ajatus siitä, että mä pääsisin asumaan Eemelin kanssa, sai mun jalat kevyiksi. Musta tuntui kuin olisin leijunut portaita ylös. Sisälle päästyäni mä olin kuolla hapenpuutteeseen, mutta kevyt olo leijutti mut sohvalle saakka. Mua hymyilytti, vaikka jouduinkin makaamaan toista tuntia pitkälläni ennen kuin jaksoin nousta keittämään teetä. Ilmeisesti Eemeli aiheutti mulle myös paskan fiiliksen lisäksi hyvää oloa.

Teen juotuani mä kasasin kirjahyllystä syliini muutaman lempikirjailijani kirjan ja menin sänkyyn lukemaan. Emilia oli laittanut mulle viestejä pitkin päivää ja jokaisessa niissä se oli kysellyt mun vointia. Se oli lähettänyt taas yhden viestin, jossa se huolehti, että mulla oli varmasti kaikki hyvin. Herttaista ja ymmärrettävää, mutta silti mua ärsytti Emilian äitimäinen käytös. Mä olin helpottunut, ettei se ollut Jyväskylässä, ja sekin ärsytti mua, kun olin niin iloinen siitä. Mä olin just katkaisemassa virtaa puhelimestani, kun Manu soitti.

”Víttu sori, kun en lähettänyt niitä kuvia vaikka lupasin”, se sanoi mun vastattua yskänpuuskan kourissa. ”Mulla on kuitenkin sähköpostissa sen omistajan laittamia kuvia, niin lähetän ne sulle.”

”Joko sä varasit sen meille?” mä kysyin.

”Jos tykkäät siitä kämpästä, niin me saadaan muuttaa sinne toukokuun lopulla”, Manu vastasi. ”Siellä oli muitakin katsomassa, mutta hélvetin Eemeli flirttaili ja lirkutteli sen naisen sekaisin.”

”Senhän se osaa”, mä mutisin omasta mielestäni hyvin hiljaa, mutta Manu kuuli sen silti.

”Ootko vähän mustasukkainen? Ei kannata olla, koska kyllähän sä tiiät Eemelin pelaavan kakkostiimissä.”

”Kiitti infosta”, mä huokaisin. ”Oliko sulla muuta?”

”No ei kai. Paitsi että mulla on ens viikolla kaks vapaata peräkkäin”, Manu aloitti. ”Oisko mitään, jos tulisin kylään?”

”Jos et pelkää mun flunssan jälkitauteja tai mitä ne ikinä onkaan”, mä sanoin.

Manu vakuutti, ettei sitä pieni nuha pelottanut ja sanoi tulevansa tiistai-iltana joko junalla tai autolla, jos joku sen kavereista lainaisi menopeliään sille. Mä lupasin parantua ennen tiistaita, ettei Manun tarvitsisi koko minilomaansa istuskella mun seurana neljän seinän sisällä.

”Varastan sun tyttökaverin seuraksi, jos sä et pääse sängystä ylös”, Manu totesi.

”Mä luulen, että sun ei tarvii paljon varastaa”, mä hymähdin. ”Se lähtee varmasti ihan vapaaehtosesti sun mukaan.”

”Niinkö huonosti teidän asiat on?”

Vaikka mä tiesin Manun vain vitsailevan, sävähdin silti. Ei kai meidän asiat ollut huonosti, mikään ei vaan ollut tuntunut erityisen hyvältä viime aikoina. Emilia oli tyytyväinen ja onnellinen, kai mäkin tavallaan, mutta silti mä kaipasin enemmän kipinää suhteeseen. Mä olin jämähtänyt paikalleni.

”Hei, mun pää räjähtää kohta, jos en saa nukuttua yhtään”, mä raakuin puhelimeen. ”Soitellaanko myöhemmin?”

”Okei, yritä parantua”, Manu sanoi. ”Ja kato ne kuvat, laitan ne sun sähköpostiin nyt samantien.”

Mua väsytti ihan törkeästi, mutta koska olin utelias näkemään, miltä meidän kesäasunto näytti, mä avasin Manun lähettämän sähköposti. Mä en vaatinut paljon asunnoltani, riitti kun oli astianpesukone ja perussiistiä, joten mä olin tipahtaa sängystäni selatessani kuvia läpi. Asunto oli rivitalon päätykämppä, kahdessa kerroksessa satakaksikymmentä neliötä, mikä tuntui aika paljolta kolmelle. Ikkunoita avautui kolmeen eri suuntaan ja länsipuolelta oli näkymät kanavaan. Manu oli ollut oikeassa sanoessaan, että mä haluaisin muuttaa asuntoon samantien.

Kai me voidaan muuttaa jo ens viikolla?

Manu:
That’s my boy! Kiva saada sut kämppikseksi.

LähettäjäJenna @ phone 
Päivämäärä:   4.1.16 16:08:35

Hyvää tekstiä jälleen. Kai me saadaan bonus pätkä jos Pikkuleijonat voittaa armaan länsi naapurimme? *koirailme* Ja nyt matsin pariin!

Päivämäärä:   4.1.16 17:35:43

Oi jestas, mäkin voisin muuttaa tollaseen kämppään!

Mä niiiiiiiin tiedän millasilla muuveilla sä aiot tän ratkaista :D

Päivämäärä:   4.1.16 17:43:24

Ihanaa leijonat ihanaa <3____<3

Ja ihanaa Manu ihanaa, saadaan höpönassut samaan kämppään ja asiat etenemään ;)

Ja sun "jotain oikein" on aivan liian vaatimaton, ku käyn joka päivä katsomassa jos vaikka ois salaa tullu lisää jatkoa :'D
Vähän lyhyt tuli ku peli jatkuu, baarissa salaa näpyttelen kommenttia ku iso kisayleisö meillä täällä :DDD <3

Päivämäärä:   4.1.16 20:49:01

Pikkuleijonat finaaliin ja sulta taas tosi kiva pätkä, loistava ilta<3 Manu oot huippu!

Päivämäärä:   4.1.16 22:36:36

No voihan yhden kerran, tämähän menee kokoajan mehukkaammaksi :D miten musta tuntuu siltä, että tiedän tasan tarkkaan koko loppu tarinan juonen (ei, en käynyt vakoilemassa konettasi Jamis!). Nyt odottelen sitten sitä, käykö ne toteen

Lähettäjä: ellie 
Päivämäärä:   5.1.16 22:34:37

Puolensa tässäkin kun pystyy parin viikon välein käymään koneella niin ompahan luettavaa!

Nää hahmot on kyllä onnistuneimpia sun tarinoissa, vaikka kaikissa muissakin on ollu mut nää haluis vaan ite ympärilleen kavereiksi :) jännityksellä oottelen et miten tässä käy. En haluu elätellä toiveita mistään ruusuisesta lopusta, koska sit niin ei kuitenkaan käy, hah! Mut ei sitä elämässä aina muutenkaan kaikki pääty ihanasti.

Paljonko tätä on muuten vielä jäljellä? Mulla on kuukauden päästä vielä yksi leikkaus ja haluun tietää sitä enne miten tässä käy XD jos kaikki ei meekkään putkeen ni tää on ainaki pakko seurata loppuun. Asiat tärkeysjärjestykseen vai miten se oli :D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   6.1.16 17:08:29

Jenna, ois voinut kyllä laittaa bonuksia, mutta tää ei oo niin hyvällä mallilla että siihen ois varaa. Figaro, näkisit sen asunnon oikeasti. Oon päättänyt jo, että pojat saa niiden mancandy-kämppään myös yhden naisen, muutan niiden kans sinne. Jos sun tarkoitus oli saada mut uteliaaksi, niin onnistuit siinä. Oon silti aika varma, että et tiiä, mitä aion tehdä :D Ja jos tiedät, niin alan pelätä sun stalkkauskeinoja! Maea, mahtavat pikkuleijonat! Mun naapurit varmaan pitelivät korviaan, mutta oottakaas A-maajoukkueen mm-kisoja.. #tunnepenkkiurheilija Villielain, sano muuta! anonyymi, teillä on selvästi Figaron kans tarkotus saada mut kihisevän uteliaaksi :D Jos sun arvaukset menee oikein, mä tutkin koneeni vakoiluohjelmien varalta :D Hahah, en oo sekoamassa. ellie, tätä on aika paljon jäljellä vielä, ei olla edes puolessa välissä menossa. Tsemppiä leikkaukseen!

A/N: Tää taitaa olla viimeinen pätkä sarjassamme Eemeli kiukuttelee (sitä se ei lopeta, voin luvata) ja asiat on kovin hankalia, eivätkä etene mihinkään. Manu on täyttä kultaa päästä varpaisiin, jos se nyt jollekin on vielä epäselvää. Käsi pystyyn ne, jotka muuttaa kesäksi Kuopioon poikien kans. Täällä ainakin yks!

--

”Mä aion niin asua teidän luona kaikki mun vapaapäivät”, Emilia ilmoitti hymyillen.

Manu oli just kertonut sille meidän uudesta asunnosta ja esitellyt kuvia puhelimestaan. Multa ei ollut jäänyt huomaamatta, miten moittivan katseen Emilia oli luonut muhun, kun Manu oli alkanut puhua meidän kesäasunnosta. Mä en ollut kertonut tyttöystävälleni muuta kuin se, että muuttaisin toukokuun lopulla Kuopioon. Ilmeisesti mun olisi pitänyt esitellä samantien kuvat ja tyyliin ajaa paikanpäälle näyttämään taloa.

”Siivoojan paikka on vapaana”, Manu vitsaili Emilialle, joka nauroi. ”Keittiötä en uskalla vielä luvata sulle, kun meillä on sopimusneuvottelut menossa Simon kans.”

”Kuka Simo?” Emilia kysäisi.

”Yks kaveri, pelaa lätkää ja on salaa ihan masterchefin tasoinen kokki”, Manu selitti. ”Ollaan Eemelin kans pyydetty sitä meille kesävaimoksi jo parina vuonna, mutta se ei oo suostunut vieläkään.”

”Ehkä tänä vuonna sitten onnistaa”, Emilia totesi. ”Vaikka osaahan Vilhokin kokata.”

”Sälli, et oo kertonut mitään”, Manu kääntyi katsomaan mua. ”Mä soitankin samantien Simolle, että se saa unohtaa kesätyöt.”

Mä hymyilin väkinäisesti ja tungin suuni täyteen pullaa. Me oltiin tultu käymään Emilian luona kahvilla, kun se oli niin kovasti halunnut nähdä Manun. Mä olin tyytyväinen, ettei mun tarvinnut pitää keskustelua yllä, Manulta luonnistui seuramiehen hommat paremmin kuin multa. Se puhui, vitsaili ja sai Emilian nauramaan äänekkäämmin kuin mä. Oikeastaan Emilia myös puhui enemmän Manulle kuin mulle. Sunnuntaista lähtien meidän välillä oli ollut jotain hiertävää. Kun Emilia oli tullut työmatkaltaan ja soittanut mulle, mä olin lyönyt sille luurin korvaan. Enkä mä ollut selittänyt mitään sen kysyessä viestillä, miksi mä en vastannut. En mä oikein tiennyt itsekään, miksi olin tehnyt niin.

”Ei oo pakko vastata”, Manu aloitti, kun me lähdettiin kymmenen jälkeen Emilian luota. ”Onko sulla ja Emilialla kaikki hyvin?”

Mä kohautin olkiani pysähtyessäni liikennevaloihin. Mä olin osannut odottaa tätä keskustelua, koska Manu nyt sattui vain huomaamaan asioita, joita ihmiset yrittivät piilottaa. Mä en tiennyt, miten mun olisi pitänyt kertoa, miltä musta oli tuntunut jo pidemmän aikaa. Siitä asti, kun mä olin allekirjoittanut sopimuksen nykyisen joukkueeni kanssa. Oli ihan naurettavaa tuntea sillä tavalla, niin kuin mä olisin pettänyt Eemeliä olemalla Emilian kanssa nyt, kun me pelattiin taas samassa joukkueessa. Miten sellainen kerrottiin kaverille, kun mä en osannut itsellenikään selittää sitä?

”Vähä ehkä ollut alavireistä viime aikoina”, mä vastasin lopulta. ”Kyllä se menee ohi.”

”Entä jos ei?” Manu jatkoi. ”Mä en oo mikään tyhmä, Vilho. Kyllä mä tiiän, että tää johtuu Eemelistä.”

Mä hätkähdin, en ollut varautunut siihen että Manu nakkaisi totuuden noin helposti päin mun kasvoja. Mun raskas huokaisu oli riittävä vastaus Manulle, joka hieroi kämmenillä kasvojaan ja kirosi hiljaa.

”Ootte oikeesti yksiä vítun sankareita Eemelin kans”, se puuskahti. ”En víttu tiiä, mitä tehdä teidän kans.”

”Ei oo mitään meitä, mua ja Eemeliä”, mä korjasin.

”En tajua, miks teette kumpikin tästä niin vaikeaa”, Manu saarnasi. ”Eemeli on perseestä, senhän tietää kaikki, mutta víttu sinäkin. Kasvata pallit, oikeesti.”

”Mitä sä ehdotat?”

”Puhut sille.”

”Mitä mä sanon sille?”

”Anteeksi, oisko mitään?” Manu ehdotti. ”Sä pelkäät ihan turhaan Eemeliä, ei se edes uskaltais lyödä sua.”

”Ei ehkä se, mutta entä se sen poikaystävä?”

Manu naurahti huvittuneena ja pyöritteli päätään. Mä kohotin sille kulmiani kysyvästi. Ei mua ihan hirveästi kiinnostanut saada turpaani Martinilta, joka jääkiekkoilijana varmasti osasi tapella. Ei sillä, että olisin muutenkaan halunnut turpaani.

”Eihän se oo edes saanut kerrottua susta Martinille”, Manu hymähti.

Okei, nyt mua alkoi masentaa kunnolla. Mä en siis merkinnyt Eemelille sen vertaa, että se olisi viitsinyt kertoa musta nykyiselle poikaystävälleen. Niinkö vähän meidän lyhyeksi jäänyt suhde oli merkinnyt Eemelille? Se olisi varmaan pyyhkinyt tapahtuneen pois kokonaan, jos olisi voinut. Vähänkö sitä varmasti vítutti, kun mä olin jatkuvasti muistuttamassa sitä kesästä Kujanpäässä. Eikö se muka koskaan miettinyt, miltä se oli tuntunut, kun me oltiin herätty aamuisin toisten vierestä?

”Hei, eikö me olla puhuttu tästä aikasemminkin”, Manu sanoi huomattuaan mun ilmeen. ”Et sä oo Eemelille niin yhdentekevä kuin se antaa olettaa. Tai jos ootkin, niin aika paljon se jaksaa kiukutella.”

”Hémmetti se jätkä on vaikeampi kuin ykskään nainen”, mä puuskahdin.

Manu purskahti nauramaan ja tyrski mun olevan ihan oikeassa. Mun elämä olisi niin paljon helpompaa, jos mä ymmärtäisin päästää irti Eemelistä. Tosin pelkkä ajatus eemelittömästä elämästä tuntui niin pahalta, että mä takerruin entistä enemmän kiinni siihen, että jossain draamailun ja mykkäkoulun välissä me voitaisiin olla vielä kavereita. Kaveruuskin tuntui vähän laimealta, kun mä muistin niin elävästi kaiken Kujanpäässä tapahtuneen. Mutta niin kauan kuin se vaahteranlehti oli kuvioissa, mun pitäisi tyytyä olemaan pelkkä kaveri Eemelin kanssa.

”Sä et vissiin tuu Kuopioon ennen sitä etelänleiriä?” Manu kysyi.

”Jaken mielestä mun on parempi parantua rauhassa ja treenata kunnolla seuraavan kerran vasta Italiassa”, mä vastasin.

”Siellähän sulla on hyvä tilaisuus puhua Eemelin kans ilman, että tarvis pelätä Martinia”, Manu virnisti.

Se kuulosti hyvältä. Lähtö etelänleirille Italiaan oli parin viikon päästä, joten mulla olisi hyvin aikaa miettiä, miten mä saisin Eemelin leppymään. Musta alkoi tuntua siltä, että pelkkä anteeksipyyntö siitä kännipuhelusta ei riittäisi. Meidän pitäisi puhua selväksi kaikki, mitä oli tapahtunut sen jälkeen, kun mä olin muuttanut pois Kujanpäästä. Ehkä se keskustelu puhdistaisi ilman meidän väliltä ja me voitaisiin taas nauraa yhdessä. Tosin mä en suostuisi olemaan samassa tilassa Martinin kanssa. Ihan niin masokisti mä en ollut, että olisin vapaaehtoisesti hieronut suolaa haavoihin.

”Kiitti, että jaksat kuunnella, kun mä märisen Eemelin takia”, mä sanoin Manulle, kun me oltiin menossa nukkumaan.

”No prob”, Manu kuittasi huolettomasti.

Mä epäröin hetken aikaa, mutta sitten muistin Manun ilmeen, kun me oltiin puhuttu hallipelien alkukarsintojen jälkeen. Turhaan mä mietin, mä olin vähintäänkin sen velkaa Manulle, että sanoisin sille asiani.

”Muista että mä oon valmis tekemään sulle vastapalveluksen, jos joskus tarviit kuuntelijaa”, mä sanoin lopulta ja katsoin vakavana Manua.

Se laski hämmentyneenä katseensa alas ja sormeili peitonreunaa. Ehkä tällainen tunteellisuus tai mitä ikinä olikaan, ei sopinut suomalaisille miehille, mutta mä halusin Manun tietävän, että mä kuuntelisin sitä. Ihan sama, sopiko se suomalaisuuteen. Mä olin varma, että hilpeän ja hyväntuulisen kuoren alla Manukin oli ihminen, joka loukkaantui ja halusi osan takaisin siitä, mitä antoi muille.

”Joo, mä pidän mielessä”, Manu sanoi lopulta.

Kun se nosti katseensa, mä näin sen silmien kiiltävän kosteina. Mun teki mieli mennä halaamaan sitä, mutta en pystynyt liikkumaan. Ehkä se olisi ollut liikaa Manulle, joka ei ollut tottunut näyttämään heikkouksiaan edes kavereilleen. Mä hymyilin vähän kömpelösti ja Manu vastasi siihen virneellä, joka ei aivan yltänyt silmiin asti.

Päivämäärä:   6.1.16 17:54:46

ensin täytyy olla hetki että oioioioi ihanaa pikkuleijonat ihanaa!!!! *sydänsilmähymiöitä*.

Ja nyt sit aiheeseen, tyhmyri Vilho, Eemelin (ja Emilian) suhteen siis, mutta oi ihana Vilho mitä tuohon sen ja Manun viimeseen keskusteluun tulee!
Manu on silkkaa rakkautta ja sitä käy kyllä melkeen kerta kerralla enemmän sääliks :'(
Ja mulla on käsi ylhäällä, nuo poijjat kuulostaa niin hupaisilta että voisin muuttaa vaikka niiden sohvalle.

Ja sitten vielä kerran, oioioi mikä upea jännitysnäytelmä oli eilen, onneks naapurit ei tainnu olla kotona! :D

Päivämäärä:   6.1.16 18:23:51

Manuuuuuuuuu ;____; <3

Ihana Vilho ku se lupautui kuunteleen :3
Ja minä meen kesäksi poikien kanssa Kuopioon! Varaan paikan Manun vierestä! :3 ;)

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   6.1.16 18:46:12

Voi ei, mulla tuli ihan tippa linssiin!

Ah, palattiin siis aiheeseen "Figaro on häiriintynyt, puhelimeen hönkivä stalkkeri". Aika näyttää, miten tuottoisaa tämä hönkäily on ollu ;). Mä vedin täällä kämpillä melkosta loikkaa sen eilisen nitronäytelmän aikana, meen todennäkösesti sit katosta läpi toukokuussa... Mutta MIKSI kaikilla noilla sälleillä on ihan pirunmoiset takajeejeet? Miksi?!
... toisaalta, vältynpähän tuntemasta itteeni likaseksi pedariksi, kun noi kaikki on niin vastenmielisen näkösiä letteineen, ettei kyllä mun suupielessä näy kuolanoroa vaikka mikroskoopilla syynäis. Paitsi, että pakko myöntää; se Puljun hymy on aika valloittava! :D

Ja sorppa kaikki, mutta mä oon jo sopinu Manun kanssa, että mä nukun sen kyljessä kiinni koko kesän!

Päivämäärä:   6.1.16 19:44:12

Voi Manuuu<333 Tekis niin mieli mennä halaamaan sitä :3 Ihanaa, että Vilho ymmärtää sitä.

Oonko koskaan sanonu että Manu on tosi onnistunut hahmo? Vaikka niin on muutkin hahmot ja ylipäätään koko tarina. Yleensä itken vaan surullisissa kohdissa, mitta kyllä nytkin silmät kostu. Sekin kertoo aika paljon hyvästä kirjoitustaidoista, että saa lukijan itkemään myös liikutuksesta eikä pelkästä surusta. ;)

Päivämäärä:   6.1.16 20:13:41

Käsi korkeella pystyssä ja valmiina tappelemaan kesästä sällien kans!

Voi Manu. Se vaan nostaa osakkeitaan, täyttä kultaa. Manuun on niin helppo samaistua, vaikka se ei olekaan mitenkään "itsen kaltainen". Se on vaan hyvin luotu hahmo, jonka tunteisiin ja ajatuksiin pystyy helposti yhdistyyn. Siinä missä, esimerkiksi Eemelin draamailu menee välillä ehkä vähän yli. Oon myös ehkä vähän kateellinen Manun sanavalmiudesta.

Tää pätkä sai mut pyrskähteleen naurusta, mutta myös lopussa räpyttelemään vähä tiuhemmin.

Eilen tuntu, että sydän pysähtyy niin miesten peleille pitää varmaan hakee jo se nitroresepti. Eikä mitään pula-ahoja ku kuningas kaapo & kapteeni rantanen. Tuolla oli myös pari jantteria, jotka oon nähny pelaamassa joskus D-junnuna tm ja nyt ne on muka noin isoja ja taitavia :D

Päivämäärä:   6.1.16 21:44:10

Kuopio on niin ihana kesäkaupunki, että mielelläni muuttaisin sinne sällien kanssa! Eipä ainakaan puuttuisi elämästä draamaa ja ihmissuhdesotkuja eikä tulis tylsää :D voin Manun kanssa ruveta selvittää sitten niitä sotkuja.

Ja eilinen peli! Mulla ei ole enää kynsiä jäljellä, kun piti pureskella ne poikki...

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   7.1.16 00:12:26

Oih, olipas ihanaa päästä lukemaan. Mä jäin ihan yssin ni nyt mä niin kovasti toivoisin, et Viltsuliini sais puhuttua Eemiksen kanssa ja et ne ois ees kaveriväleissä, tai sit vielä paremmissa ;)

Päivämäärä:   7.1.16 10:39:21

Ooi tää vaa menee jännemmäksi <3

Päivämäärä:   7.1.16 18:45:58

Hah täälä on oltu nii haipeissa pikkuleijonista (*Suomi on uusi maailmanmestari HEI maailmanmestari HEI maailmanmestari HEI*) että ihan unohtunu että hahaa jamis on varmaa julkassu uuen pätkän!:D Ja sinä joka sanoit ettei sielä oo ketää kuolattavia (hyi ku kuulosti ällöttävältä) nii Roope Hintz. <3 Ja on se Nättisen poikaki iha nätti ja Aho kans!

No nyt sitte muistu mieleen että mitähän Manulle Lemelille ja Vikelle kuuluu. Loistava pätkä taas, ihana ku Manusta ja Vilhosta puhutaan välillä niin paljo ilman Eemeliäki! Ja Manu edelleen<3 Voi ku se sais purettua vähä.

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   8.1.16 16:42:01

RK, nitro-ottelu kerrassaan, mun naapurit taisivat olla kotona, toivottavasti eivät häiriintyneet. Onneksi mulla on stressilelu puristeltavana, tukahdutin pahimmat jännitysmölinäni siihen. Ja mitä Manun tilanteeseen tulee, niin jos joku yrittää saada sen avautumaan, niin just Vilho. Ymmärtäväinen ja kultainen Vilho, joka on saanut mausteensa takaisin, vaikka tossukka onkin. Varaan sulle paikan mun kesäretkibussista Kuopioon ja poikien kotiin. Maea, paikka varattu. Manusta tulee tappelu ihan varmasti :D Figaro, mä arvasin ettet sä irrota sormias Manusta. Ja joo, takajeejeet tappoivat tehokkaasti sen tavanomaisen lätkänpelaajien katselun. Tosin se ois lipsahtanut jo pervoksi, joten hyvä niin. Musta Puljun hymy on jokseenkin karmiva, en tiiä miks :D Ja anna anteeksi, ei meidän tarvii enää palata stalkkerointiin! Zera, no nyt mä punastun! Munkin mielestä Manu on onnistunut hahmo, eikä muidenkaan kohdalla oo ihan metsään menty. Beeko, sutkin on lisätty matkustajalistaan, teretulemast Jamis-matkojen bussiin. Manu on varsinainen kultakimpale, mun taitaa tulla sitä ikävä, kun tämä joskus loppuu. Kyllä mä eniten liputan Sebastian Ahon puolesta, jos joku tosta joukkueesta on nostettava muiden yläpuolelle. Ihan mahtava pelaaja, mutta ei silti saa mua Raksilaan liigamatseja seuraamaan. anonyymi, Kuopio on kiva! Sällien kanssa tuskin tulis tylsää, jos ei Eemeli aiheuttais draamaa, niin Manun keksis jotain hauskaa. Kirjataanko sutkin lähtijöiden listalle? flanu, toivotaan että sitä kohti mennään, ei tota jäiden polttelua jaksa kauaa. Redeia, mä luulen että sä ainakin tykkäät tästä seuraavasta pätkästä ;) Villielain, myönnän että Hintzin silmät on hypnoottiset, huijui, taisin saada inspiraatiopotkun niistä. Joo, ei tää ihan oo Eemeli-Vilho-Martin-kolmiodraama, vaan mukana on murunen Manukin<3

A/N: En tiedä, mitä tästä pätkästä vois sanoa paljastamatta liikaa etukäteen. Sen verran ainakin, että ootan innolla kommentteja. Ja joo, ikäraja taas jossain k15-18 välillä.

--

6. luku

Eemeli

Voidaanko puhua? Ihan kahdestaan, tää on tärkeää.

Ajatus siitä, että oli tapahtunut jotain sellaista, mikä vaati kahdenkeskistä keskustelua, sai mun sydämen riehaantumaan. Ehkä mua oksettikin vähän, ainakin silloin, kun vastasin Martinille myöntävästi. En tiennyt, mikä siinä oli, että aina kun joku laittoi viestin tyyliin ”voidaanko puhua”, ensimmäisenä tuli mieleen vaan negatiivisia asioita.

Martin:
Tuun tunnin päästä.

”Manu?” mä huikkasin mennessäni keittiöön.

Manua ei näkynyt olohuoneessa, missä se yleensä joko makasi sohvalla tai pelasi pleikkaria. Vessan ovikin oli auki, joten mä kävelin seuraavaksi Manun huoneeseen. Se oli päiväunilla, eikä näyttänyt yhtään ilahtuneelta, kun mä herätin sen.

”Voitko lähteä jonnekin nyt aika kohta?” mä kysyin kiusaantuneena. ”Martinilla on jotain asiaa mulle ja se haluaa puhua rauhassa.”

”Etkö voi oikeesti mennä sen luo?” Manu haukotteli ärtyneenä. ”Mua väsyttää ihan hélvetisti.”

”Manu, pliis”, mä pyysin. ”Tän kerran.”

Manu huokaisi syvään ja nousi istumaan sänkynsä reunalle. Sen silmänaluset olivat mustat ja mulle tuli huono omatunto, kun olin ajamassa sitä pois meidän kämpästä. Ehkä mä voisin sittenkin mennä Martinin luo. Manu oli joustanut aivan liikaa mun takia.

”Tai no, jatka vaan unia”, mä sanoin äkkiä. ”Mä soitan Martinille, että tuun sen luo.”

”Kiitti”, Manu sanoi. ”Ja hei, onhan kaikki kunnossa?”

Mä kohautin olkiani. Kohtahan mulle selviäisi, mistä Martin halusi jutella mun kanssa. Mä jätin Manun jatkamaan päiväuniaan ja laitoin Martinille viestin, että tulisinkin sen luo. Se vastasi lyhyesti ”yup”, ja mua alkoi oksettaa entistä enemmän. Jotain ikävää oli varmasti tapahtunut, siitä mä olin aivan varma. Se tunne vaan vahvistui, kun Martin tuli avaamaan mulle oven. Sen huulet hymyilivät, mutta silmissä oli poissaoleva katse.

”Haluatko kahvia tai jotain?” Martin kysyi meidän mennessä keittiöön.

”En mä”, mä vastasin ja istuin pöydän ääreen.

Martin jäi nojaamaan tiskipöytää vasten ja järsi peukalonkynttä. Se oli ihan outo, ei yhtään martinmainen. Se vältteli ottamasta suoraa katsekontaktia muhun. Ja mitä kauemmin sitä jatkui, sitä turhautuneemmaksi mä tulin.

”Voi nyt júmalauta”, mä puuskahdin lopulta. ”Voitko vaan víttu sanoa, mikä sua vaivaa?”

”Ei mua, vaan mun isää”, Martin sanoi vaisusti ja laski katseensa. ”Se on sairaalassa.”

Mä kirosin hiljaa ja kysyin, mitä oli tapahtunut. Martin näytti kokoavan itseään, mutta kun se alkoi kertoa, sen ääni sortui. Mä nousin ylös tuoliltani, kävelin sen luo ja kiedoin käteni sen vyötärölle. Me seisottiin määrittelemätön aika paikallamme ja halattiin lujasti toisiamme. Mä silitin kevyesti Martinin niskaa, vaikka mun käteen alkoi koskea, kun jouduin pitämään sitä kohoasennossa. Silti mä jatkoin silittelemistä siihen asti, kunnes Martin vetäytyi kauemmas ja kertoi, mikä sen isällä oli.

”Isä joutui pahaan auto-onnettomuuteen”, Martin sanoi. ”Lääkäreiden mukaan tilanne on vakaa, mutta voiko nekään olla ihan satavarmoja?”

Mä en tiennyt, pitikö mun sanoa jotain, joten olin vaan hiljaa. Halu oksentaa ei ollut kadonnut mihinkään, mun maha oli entistä kipeämpi. Martin puhui jotain, mitä sen äiti oli kertonut soittaessaan, mutta sanat menivät ohi mun korvien. Mun sydän halusi revetä irti rinnasta ja lähteä juoksemaan paniikkipäissään ympäri asuntoa. Mä tiesin, mitä Martin aikoi sanoa seuraavaksi.

”Mun pitää palata Kanadaan.”

Se sattui. Sattui ihan hélvetisti, vaikka mä olin tiennyt sen ja jännittänyt vatsalihaksiani ottaakseni kuvitteellisen iskun paremmin vastaan. Mun polvet olivat pettää alta.

”Kuin kauan sä aiot olla siellä?” mä kysyin ja räpyttelin kiivaasti silmiäni. Mä en víttu suostuisi itkemään. ”Milloin sä lähdet?”

”Viimeistään kolmen päivän päästä”, Martin vastasi.

”Ja kauan sä aiot olla?” mä kysyin uudestaan, vaikka näin, ettei se halunnut vastata.

”Kulta – ” Martin tarttui mua hellästi kasvoista ” – mä – mä en tiiä. Ehkä vaan vähän aikaa, ehkä mä – ”

Mä nousin varpailleni ja suutelin Martinin hiljaiseksi. Sen alaselkä painui tiskipöydänreunaa vasten mun nojautuessa lähemmäs. Martinin suu oli märkä ja kuuma, ja mun sormet työntyivät sen takataskuihin. Joo, ehkä mun tapa käsitellä ikäviä asioita ei saisi yhdeltäkään psykologilta aplodeja, mutta mä en halunnut ihan vielä kohdata rumaa totuutta. Sitä, että viimeistään perjantaina mä olisin taas yksin.

Makuuhuoneessa oli hämärää, vaikka ikkunoiden takana kevätilta oli vielä aika valoisa. Martin tuuppi mua kohti sänkyä ja meidän vaatteet tipahtelivat lattialle. Mä olin vähän liiankin tietoinen läähättävästä hengityksestäni, yritin piilottaa kasvoni Martinin kaulaan ja tukahduttaa äänet lämmintä ihoa vasten.

”Mä en tuu saamaan sua mun sänkyyn pitkään aikaan, niin että et kyllä mee piiloon”, Martin kielsi mua, sen ääni kuului läheltä mun korvaa ja huulet koskivat ihoon jokaisen sanan aikana.

Martin oli lämmin mun käsien alla ja mä halusin sen paljon lähemmäksi. Jos tämä olisi viimeinen kerta vähään aikaan, mä halusin tuntea, ottaa ja saada. Martin suuteli mun kaulaa, painoi huulensa mun solisluulle ja olkapäille. Mun sormet upposivat sen hiuksiin, kun sen kieli piirsi viivaa mun ihoon ja lämmin käsi kiertyi mun ympärille.

”Hélvetti”, mun suusta pääsi, ja Martin nauroi vastaukseksi. Hetken aikaa mua hävetti siinä tilanteessa kaikki, se miten Martin sai mut valtaansa ja miten mä vain alistuin siihen. Mutta se häpeä katosi samantien, kun Martinin käden liike mun jalkojen välissä ajoi mut orgasmiin ja kun se suuteli huokaukset mun huulilta.

Enkä mä jaksanut edes jäädä tasaamaan hengitystä, kun käänsin jo Martinin alleni ja suutelin suulta kaulalle, rintakehälle, kyljille ja vatsalle. Lantion kohdalla mä katsoin ylös, kohtasin Martinin silmät, kun se katsoi mua takaisin kyynärpäihinsä nojaten. Sen silmät olivat hämärässä tummat ja sen alahuuli oli hampaiden välissä. Mä en pystynyt pitämään katsekontaktia kovin pitkään; upotin huuleni Martinin jalkojen väliin ja nautin sen tiukasta otteesta mun hiuksista. Laukeamisen hetkellä Martinin suu muodosti epämääräisiä sanoja ja toistona eemelieemeli. Musta tuntui, että mun sisällä hajosi jotain pieniksi palasiksi.

Kun hiljaisuus laskeutui huoneeseen, musta alkoi tuntua, että mun pitäisi sanoa jotain. Ottaa vaikka puheeksi se, mitä Martin oli yrittänyt sanoa mulle keittiössä ennen kuin mä olin suudellut sitä.

”Mä en tiiä, mitä teen sun kans”, Martin mutisi huokaisten mun hiuksiin. ”En voi vaan pyytää sua oottamaan mua.”

Päivämäärä:   8.1.16 17:01:41

Jos hyvin kävi niin sun naapuritki katto peliä, ja ehkei ne sitten häiriintyny. :D Kuopio on kesäisin niin kiva, että inffoa sitten ku tää kesäretkibussi on lähdössä kohti savonmuata! :))

Tiiäkkö, vaikka oon tavallaan ilonen siitä että Martin painuu takaisin sinne Kanadaan, niin silti tuli surku koska ei tää nyt voi mennä näin sillä Vilhosta ei saa vahingossakaan tulla mikään Martinlaastari!

Päivämäärä:   8.1.16 18:57:13

;______; nyt ku mun pitäis olla onnellinen siitä et nuo eroaa nii oon vaan hirveen surullinen... oma parisuhde kokee kohta saman, tosin pienemmässä mittakaavassa, vain noin 800km joten nyt meni tunteisiin :D

Mut Hui saa nähä miten Eemeli purkaa ikävänsä! Jännää! Raukka Vilho voin kuvitella miten se saattaa saada paskaa niskaansa :D mutta ihana Manu, se on varmasti maailman söpöin ku se nukkuu päiväunet :3

Päivämäärä:   8.1.16 19:58:40

Manumanumanu<3 Kerranki Lemeli tajus ottaa senki huomioo, ottas vaa useemminki ja syvemmin, hah.
Voi juku. Munkinhan pitäs olla vaan tavallaa onnellinen tästä käänteestä koska en Martinista kovin paljon tykkää ja haluaisin Viken ja Eemelin yhteen mutta jotenki mää silti aavistelen vaa pahaa tän pätkän jälkee.. Kuha vaa jättäs ainaki laastarit käyttämättä. (Eijjumpe luin ton lauseen uuestaa ja näin vaa pääsä semmosen erittäin paskan mukahauskan kuhakuvan o.O) Toisaalta ehkä todennäkösempää Eemelin tapauksessa että tunteet vaan kasaantuu ja se purkaa niitä viattomien päälle...
Tai ken tietää? Ehkä en arvaile enää mitään etten vahingosa osu oikeeseen:D

Päivämäärä:   8.1.16 20:50:10

Täälläkin ois yks Kuopioon lähtijä! Ja on tuo Manu kyllä niin ihana. Eemelistä oon ruvennut tykkäämään enemmän kun se on vähän "rauhoittunut". Joops, äkkiä jatkoa. Saa nähdä miten käy! :)

Päivämäärä:   8.1.16 21:16:02

Tupla oooi! Mä en ny tiiä mitä täs pitäs sanoa? Bileet pystyyn? No ei ihan. Hypitään seinillä? No ehkä se käy. Oon mahtisuperilonen että Martin palaa takas Kanadaan, mutta toi syy on niin kamala nii iha pakostakin tunnen huonoa omatuntoa :c

Mä toivon edelleen V&E paritusta syvästi, MUTTA: ei tää nyt voi mennä näin sillä Vilhosta ei saa vahingossakaan tulla mikään Martinlaastari! << Tässä se tärkein!! Eemeli ja Vilho yhteen joo, mutta rakkaudesta toisiinsa, ei laastarina :'c Tässä kaikki mitä toivon!!

ps. Rakastan Manua vaa yhä enemmän :'D

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   8.1.16 21:54:21

Haha, stalkkerointiin saa aina palata! Mä palaan siihen viimeistään sit, jos (KUN!) mä olin oikeessa juonen suhteen ;). Koska mä edelleen niiiiiiiin tiedän!

Tuli kans aika flashback Iemelin (miks tää näyttää nykyään Lemeliltä eikä iemeliltä. Lemeli = Lemmeli = Lämmel = sopuli ruotsiksi) ja Vilhon eroon silloin ammoin tosta Martinin toteamuksesta.

Pärskin täällä nyt sopuli-Eemelille :D

Lähettäjä: Marzu 
Päivämäärä:   8.1.16 22:30:19

Vihdoinkin, nyt vaan se Vilhokin sitten kasaa rohkeutensa ja menee juttelemaan Eemlille. Ihana pätkä, mutta tuli kyllä tippa linssiin kun puoli vuottai sitten oli samassa tilanteessa. Me ollaan sitten Eemelin kanssa sielunsisaruksia kun molempien rakkaat on meren toisella puolen.

Mä oon muuten ihan satavarma että näin Vilhon uutena vuotena Helsingissä! Sen verran maistissa olin että oli hyvin lähellä etten mennyt potkasemaan sitä miestä perseelle ja sanonut että ryhdistäydy nyt hyvä mies ja puhu Eemelille. Olis varmaan vähän ihmetellyt. Kiitos kaverille, joka pelasti mut siltä nöyryytykseltä kun ehti nykästä hihasta ennen kuin ehdin sanoa mitään :)

Lähettäjä: Saapasjalkakissa 
Päivämäärä:   9.1.16 12:32:39

Mä oon taustaillu Jamis kaikissa sun tarinoissa, joskus kommentoinu enemmän, joskus vähemmän mutta yhtä kaikki lukenut kaikki sun tarinat ja ollut hengessä mukana. Sun tarinoita on vaikea kommentoida koska ne on yleisesti ottaen virheettömiä ja laatuhan nyt on taattua Jamis-kamaa eli hyvää luettavaa. Kommentoi siinä nyt sitten, hyvää tekstiä, superhyvää tekstiä, hyvää tekstiä jne. Ja ikääkin on muuten enemmän kuin se 30 vee eli lukijana taidan olla siellä vanhimmasta päästä.

No, anyway nyt oli pakko kommentoida koska sun tarinat tulee jo mun uniin!  Tiedä sitten onko se merkki että mä oon lukenut näitä liian kauan vai siitä että nää edistyy aivan liian hitaasti ja mun mielikuvitus kompensoi sitä näin! No anyways, mä näin siis unta, että Vilho ja Eemeli oli puhumassa asioita selviks ja juttu oli vähän niinkun edistymässä suutelun ja koskettelun tasolle (ai miten niin mun salainen toive on että ne palais yhteen?) mutta kesken sen tuli tieto, että Manu on joutunut sairaalaan. Se oli tajuton ja ihan verissä päin eikä kukaan tiennyt mitä oli tapahtunut. Siinä sitten jäi pussailut pussailematta kun molemmat säntäs yhteisestä sopimuksesta autoa kohti ja sairaalaan...
Siinä mä sitten heräsinkin enkä saanut tietää mitä Manulle oli tapahtunut, selviskö se hengissä ja antaako Eemeli Vilholle toisen mahdollisuuden! Tää epätietoisuus on aika raastavaa ja vaikka sä et voikaan tätä mun unitarinaa päättää niin saisko sitä lohdutuspalkinnoksi edes yhden pätkän tätä oikeeta tarinaa? Ja mieluusti vielä semmonen pätkä missä Vilho ja Eemeli palaa yhteen koska Vilho vaan on niin ihana! Vaikka ei se kyllä Manua voita! 

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   10.1.16 19:08:56

RK, Martin-laastarista tulee mieleen sellanen maailman söpöin laastari, jossa on Martinin kuvia :D Maea, kyllä 800 kilometriäkin kuulostaa paljolta. Manu on varmasti ihan järisyttävän suloinen (mitä tää tarina oikeen tekee mulle!) herätessään päiväunilta, tuitui. Villielain, voi Lemeli sentään :D Se varmaan osaa käsitellä jättämistä tosi aikuismaisesti - not! Ja hesus noita kuhavitsejä, hekotihekoti :D Lynda, teretulemast Kuopioon! Eemeli on kyllä tasottunut, mutta silti se kipunoi, hyvä niin. Redeia, mä arvasin seinäkiipeilyn! ;) Manu on rakkaus<3 Figaro, mä puhun sulle työpaikan johonkin agenttifirmaan, pääset vakoilijaksi, jos oot oikeassa :D Tiiätkö, mä en osaa kirjottaa erokohtauksia lainkaan, ne varmaan toistavat itseään aina, kun jotkut eroaa. Mä en vaan osaa ja uliuliuli. Sopuli-Eemeli, lol :D Marzu, voi ei, mä olisin halunnut nähdä sen miehen ilmeen, jos olisit mennyt sanomaan sille Eemelistä :D Saapasjalkakissa, hyvä tietää, etten oo ainoa joka näkee unia tästä, mutta sun uni ei kyllä kuulosta kovin kivalta. Sairaalasta tulee vaan mieleen Pyry (lisää ulinaa siitä, miksi koskaan päätin tappaa sen), enkä halua Manulle samanlaista kohtaloa. Kiitos ihanasta kommentista, sai aika tasapaksun sunnuntain tuntumaan paremmalta :)

A/N: Mitä mieltä te ootte etenemistahdista, onko hyvä näin vai pitääkö nopeuttaa? Mä yritän kovasti pitää tätä järkevissä mitoissa omalla koneellani, mutta mun muistiinpanovihkossa alkaa olla tapahtumia ja lauseita raamatuksi asti. Morjesta, ei ois koskaan pitänyt ruveta kirjaamaan ylös asioita, jotka haluan ottaa mukaan tähän. Teidän pitäis nähdä mun muistiinpanovihko, siellä on yks maailman suloisin kuva, jossa on Eemeli ja joku toinen, jonka henkilöllisyys on mullekin epäselvä.

Nyt pakataan laukut ja lennetään Italiaan leirille. Btw, nään jo sieluni silmin, kun me lähdetään kesällä Kuopioon. Heilun minibussin etuosassa suu korvissa "hyvät halpamatkalaiset, trevlig billigresare, tervetuloa matkalle Kuopioon".

--

Päivät ennen etelänleiriä Italiassa kuluivat aika sumuisissa merkeissä. Töissä mä toimin kuin mikäkin robotti, treenasin vain tarvittavan määrän ja lopun ajasta kulutin kämpillä zombina. Mä en oikein tajunnut kunnolla, että Martin oli lähtenyt, eikä se välttämättä enää tulisi takaisin. Se oli laittanut mulle viestin päästyään Kanadaan, mutta sen sisältö oli ollut mitäänsanomaton. Sen isän vointi oli parempaan päin, mutta mitään muuta mä en sitten tiennytkään. Aksu ja Simo eivät osanneet sanoa, jatkettaisiinko Martinin sopimusta, sen tämän kauden esitykset eivät olleet oikein vakuuttaneet seurajohtoa. Manu ja Veikka yrittivät parhaansa mukaan piristää mua, mistä mä olin otettu, vaikka en jaksanutkaan ilahtua niiden jutuista. Onneksi kukaan ei kysynyt, vieläkö me seurusteltiin. Siihen mä en osannut tai edes halunnut vastata. Tietenkin mä toivoin, että Martin tulisi takaisin ja me oltaisiin taas poikaystäviä. Mä en voinut olla varma sen paluusta, niin että en sitten edes miettinyt koko asiaa. Siinä mielessä etelänleiri tuli oikeaan saumaan. Viikko oli tiukasti aikataulutettu, ja mä saisin muuta ajateltavaa keskittyessäni treenaamiseen.

Paitsi että kun mä näin Vilhon lentokentällä ensimmäistä kertaa moneen viikkoon, mä en voinut olla miettimättä, joko se tiesi Martinin lähteneen. Manu oli saattanut hyvinkin informoida sitä. Sen mä vaan sanon, että jos Vilho lähtisi lähestymään mua lohduttamismielessä, mä vetäisin sitä turpaan. Jos Manu oli kertonut sille Martinista, se saisi myös kertoa sen, että mua oli turha ruveta säälimään. Mulla oli ihan tarpeeksi kestämistä siinä, että meistä tulisi kesän alussa kämppiksiä. Víttu jee ja silleen, mutta en ollut osannut kieltäytyä, kun Manu oli vienyt mun asuntonäyttöön. Onneksi meidän tulevassa kämpässä oli tarpeeksi neliöitä siihen, ettei mun tarvinnut jatkuvasti olla Vilhon kanssa samassa tilassa.

”Well, hello Italy!” Rasmus huudahti, kun me purkaannuttiin bussin kyydistä hotellin pihalla. ”Kyllä kelpaa treenata täällä.”

Oli helppo olla samaa mieltä, vaikka Italia ei ollutkaan se tavanomaisin maa etelänleirille. Kaupunki, missä me oltiin, oli Marina di Camerota Etelä-Italiassa. Meidän hotelli oli aika pieni, mutta siihen kuului kaksi uima-allasta, joista toinen oli katolla, ja yksityinen uimaranta. Hotellissa oli myös kuntosali vapaassa käytössä, mutta tuskin siellä moni tulisi hikoilemaan treenien välissä. Urheilukentälle oli lyhyt kävelymatka, ja Jakke oli saanut puhuttua meille hyvän tarjouksen, johon kuului etukäteen tilatut ruokailut ja ilmainen menopaluu-lentokenttäkuljetus. Meidän viikko oli aika tiukkaan aikataulutettu, joten etukäteisjärjestelyt takasivat sen, että me saataisiin mahdollisimman paljon irti reissusta eikä aikaa menisi hukkaan. Oli ärsyttävää olla koko joukkueen kanssa ravintolassa syömässä, kun aikaa meni niin hítosti annosten tilaamiseen. Valmis ruokailu kaksi kertaa päivässä tarkoitti sitä, että treenien väliset palautumisajat oli maksimoitu ja ruokapöydän ääreen pääseminen minimoitu.

”Okei, tulkaa hakemaan sitten huoneiden avaimet täältä”, Jakke kuulutti, kun me oltiin kokoonnuttu matkatavaroiden kanssa hotellin tilavaan aulaan. ”Meille varatut huoneet on kahta lukuunottamatta toisessa kerroksessa.”

”Me otetaan se toinen huone”, Manu ilmoitti ja katsoi mua kysyvästi. Mä nyökkäsin sille, koska kyllä mä mieluummin olin jonkun tuntemattoman ulkomaalaisen huonenaapurin kuin esimerkiksi pelinjohtajakaksikon.

”En tiiä, onko järkevää suostua siihen”, Jakke totesi ja ojensi meille valkoisen pahvikotelon. ”Olkaa sitten kunnolla siellä.”

”Ainahan me”, mä vakuutin hymyillen kiltisti. ”Haluaako joku tulla meidän huonenaapuriksi?”

Mä annoin katseeni kiertää joukkuekavereissani, mutta sivuutin hienovaraisesti Vilhon, kun se yritti kalastella mun katsetta kiinni. Ihan kuka muu, mutta ei víttu Vilhoa. Mä olin nähnyt kuvista tämän hotellin huoneisiin kuuluvat parvekkeet, eikä vierekkäisten huoneiden parvekkeita erottanut kuin matala takorautakaide.

”Mennään me”, Antti sanoi, ja mä kirosin víttusaatanaa mielessäni. Antti oli lentokentällä varannut Vilhon huonekaverikseen varmistettuaan ensin, ettei se kuorsannut.

”Loistavaa!” Manu ilmoitti. ”Voidaanko me jo mennä?”

Jakke nyökkäsi ja kehotti meitä tulemaan tunnin päästä sisäpihalla olevalle altaalle. Mä laskin aurinkolasit silmilleni ja lähdin raahaamaan tavaroitani muiden perässä kolmanteen kerrokseen. Hotellissa ei ollut hissiä, ja vaikka olisikin ollut, niin meitä olisi kielletty käyttämästä sitä. Jakella oli jokin pahantahtoinen fantasia laittaa meidät ravaamaan portaita aina tilaisuuden tullen.

”Tässä on meidän huone”, Antti sanoi pysähtyessään yhden oven eteen. ”Ootteko te meidän naapurissa?”

Manun ja mun huoneen numero oli 310 – luojan kiitos! – ja me jatkettiin käytävää eteenpäin. Manu käytti avainkorttia lukijassa ja avasi oven virnistellen.

”Kannanko sut kynnyksen yli?” se kysyi.

”Anna mennä, marika”, mä vastasin huvittuneena ja kiljaisin naisellisesti, kun Manu kiersi kätensä mun ylävartalon ja polvien ympärille. Manun kannettua mut kynnyksen yli prinsessatyylillä, me hajottiin nauramaan täysillä. Lisää naurunaihetta me saatiin, kun huomattiin että yksittäisten sänkyjen sijaan meillä oli parisänky.

”Itku kuin kivaa on nukkua sun kans lusikassa”, Manu totesi istuessaan sängynreunalle.

Mä tuuppasin sitä olkapäähän virnistellen. Mun kasvoille leyhähti lämmintä ilmaa, kun mä avasin parvekkeelle vievät pariovet. Huone ei ollut ehkä viihtyisä, mutta suoraan merelle avautuva näköala antoi paljon anteeksi. Eikä tänne sitä paitsi oltu tultu viihtymään, mä muistutin itseäni kääntyessäni huoneeseen päin. Manu oli varannut lähempänä ovea olevan puolen sängystä itselleen, ja mä nakkasin matkalaukkuni omalle paikalleni.

”Mennäänkö tutkimaan paikkoja?” Manu ehdotti. ”Meillä on melkeen neljäkymmentä minuuttia aikaa.”

”Okei, ehkä ehditään juoda yhdet leirinalotuskaljat, jos ollaan tosi nopeita”, mä sanoin.

Me lähdettiin huoneesta ja suunnattiin ensimmäisenä katolle tarkistamaan siellä oleva uima-allas. Meidän riemuksi siellä oli myös allasbaari, jonka tiskiltä me käytiin hakemassa tuopit ja istuttiin aurinkovarjolla katetun pöydän ääreen lähelle reunakaidetta. Aurinko paistoi viistosti Manun takaa ja lämmitti mukavasti, vaikka kylmän talven takia lämpötila ei ollut kuin vähän viidentoista asteen yläpuolella.

”Onko Martinista kuulunut?” Manu kysyi, kun mun tuoppi oli puolessavälissä ja mulla alkoi olla rentoutunut olo. ”Aikooko se jäädä Kanadaan pysyvästi?”

”En mä tiiä”, mä kohautin olkiani. ”Ei me olla puhuttu siitä.”

Manun ilme oli ymmärtäväinen, eikä se onneksi jatkanut Martinista. Mä en halunnut nyt puhua siitä, vaan halusin keskittyä nauttimaan kunnolla etelänleiristä. Ei se jatkuva miettiminen toisi Martinia takaisin. Mun pitäisi antaa sen rauhassa ajatella asioita. Tärkeintä oli nyt, että Martinin isän vointi kohenisi. Sitten me oltaisiin taas vähän viisaampia sen suhteen, mitä tulevaisuudessa tapahtuisi.

Päivämäärä:   10.1.16 20:17:46

Voi pääsispä itekkin johonkin lämpimään. Ja haluan niiiin tietää miten Eemelille ja Vilholle käy, pliis kerro! "koiranpentu ilme"
Ja apua ollaanko me halpamatkalaisia? :D

Päivämäärä:   10.1.16 20:28:31

Riittääks meille pikkubussi? :D

Jos sanon vaan sen, että ois kannattanut pitää tipaton tammikuu. Tuli ihan tarpeeseen tämä pätkä.

Päivämäärä:   10.1.16 21:47:32

*huutonauruhymiö* riittääkö meille todellakaan minibussi, kun kaikki fanit lähtee mukaan?? Mun mielestä tahti on ollu aika hyvä, välillä tosin tuntuu siltä, että voisi olla pikkusen nopeampi.

Ai niin, alan olla satavarma että meillä on koulussa Martin tai sen kaksoisolento! Tummahiuksinen oikein kiva jääkiekkoilija. Ensimmäisen kerran kun tuli tämä sitä katsellessa mieleen niin meinasin mennä puristelemaan sitä poskista, että mitäs meidän vaahteranlehti :D

Lähettäjä: Kuopion tyttö 
Päivämäärä:   10.1.16 22:06:55

Kommentoin ekaa kertaa vaikka oon sun tarinoita lukenu, loistavia tarinoita!! Monesti päivässä käyn katsomassa onko tullu jatkoo:) jos vaan mahollista ni vieläki useemmin vaan!
Outo lukea teidän kommentteja että tuutte kuopioon katsoon näitä, kun ite asun kuopiossa:D kovasti yritetään kadulta bongata nuita! Tervetuloa meille yöpymään kun tuutte poikia katsomaan:)

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   10.1.16 22:12:10

Pakolliset nillitykset ensin alta pois:
Tuolla keskivaiheilla tuli kahteen kertaan melkein peräkkäin, että "viikko oli tiukkaan aikataulutettu" tmv. Se vähän osui ikävästi mun herkkään silmääni :(

Miksi luojaa kiitettiin huoneesta nro 310? Oliko siis sipulisopulieemelillä sittenkin joku karvainen mafioso seinänaapurina Vilhon sijaan? Vai onko 310 maaginen numero, joka tarkoittaa tähtisadetta, yksisarvisia ja ilmapalloeläimiä kaikille siinä huoneessa majoittuville? :D

Ja nyt tosta halpamatkasta tuli jostain syystä mieleen Hedbergin Lentokapteeni... "Tervetuloa Bluu *yöks*... Bluu vanin lennolle" :D

Kohta:Djoku:Dsennupuolelta:Dtulee:DDtekemään:Dmulle:Dnäin koska kaikkien lauseiden perässä tuppaa olemaan naurunaama! Odotan sitä, et emojit toimii täällä.

Päivämäärä:   12.1.16 07:17:42

viime viikonloppuna oli vuoden ensimmäiset pelit, katsojan näkökulmasta siis, ja oi että kun pääsis vielä itekkin mailan varteen ja ei saa kirjoittaa etelän lämmöstå, ko iskee matkakuume :o mutta etenemistahti on just passeli ja pätkäkin oli taas varsin mukava! :)

Päivämäärä:   12.1.16 13:46:33

Hyi ku Eemeli on vihamielinen jo nyt Vilhoa kohtaan :(
Mutta ihanaa, nyt tulee manusta varmasti paljon koska ollaan lomal... siis treenileirillä :3<3

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   12.1.16 17:59:38

Lynda, voin spoilata sua sähköpostin kautta, jos välttämättä haluat tietää, miten Iemelille ja Jami-Viljamille käy :D Ei olla halpamatkalaisia, mutta tuo kuulostaa vaan niin hauskalta, että pakkohan sitä on käyttää! Beeko, ei varmaan riitä, pitää ottaa yhteyttä johonkin bussifirmaan piakkoin. Tipaton, pyh semmosia. anonyymi, okei vaihdetaan se pikkubussi ihan normaaliin bussiin :D Voi Martin, sen oikea esikuva ei edes asu Suomessa, mutta sovitaan silti että teidän koulun jääkiekkoilija on Martin :D Kuopion tyttö, haha, moikka vaan Kuopioon! Pakko kysyä, että tuleeko koskaan ulkona liikkuessa sellanen olo, että kohta Eemeli, Manu tai joku muu kävelee vastaan? Figaro, ei varmaan käynyt yhdestä kerrasta selväksi, että leiriviikko on tiukkaan aikataulutettu, kun piti toistaa se. Ja luojaa kiitettiin huonenumerosta 310 sen takia, että Antti ja Jami-Viljami majoittuu huoneeseen nro 302, eikä ne näin ollen oo kiukkuperse-Eemelin huonenaapureita. Paitsi että unohdin kirjottaa sen, terkkuja vaan yläasteaikaiselle äikänopettajalleni, en vieläkään osaa tätä hommaa. Ja kiitos sulle paitsi jeesusmariasta, myös siitä, että norppa-Eemelistä tulee kohta sopuli-Eemeli. RK, missä on päässyt jo haistelemaan pesistuulia? Okei, ei oo pakko paljastaa tarkkaa sijaintia. Ootan niin paljon, että alkaa hallipelit ja ens kesä varsinkin tarjoaa superpesistä tripla-annoksena. Maea, Eemeli keskittyy Vilhoon ihan liikaa siihen nähden, että sen pitäis inhota Jami-Viljamia. Haha, kiinni jäi.

A/N:

--

Pari ensimmäistä päivää kului ympäristöön tutustuessa, treenien jälkeen tietenkin. Me treenattiin hotellin lähellä olevalla jalkapallokentällä, ja vaikka alusta oli ihan erilainen, mihin me oltiin totuttu, koko joukkue oli sataprosenttisesti mukana kaikessa, mitä valmentajat keksivät meille. Leirin tarkoituksena oli paitsi treenata, myös hioa yhteishenki vakaalle pohjalle. Kukaan tuskin halusi kokea samaa kuin viime vuonna, kun kaikki olivat olleet varpaillaan ja jännitteen oli pystynyt aistimaan. Vaikka me oltiin oltu täällä vasta pari päivää, joukkue tuntui tiiviiltä nipulta. Ainoa vaan, etten mä tuntenut minkäänlaista yhteishenkeä Vilhon kanssa. Meidän välillä ei ollut mitään kitkaa, me pelattiin hyvin yhteen, joskin aika kliinisesti ilman pelin tuomaa iloa. Mä en tiennyt, vaivasiko mua se, miten me vain oltiin Vilhon kanssa. Ihan kuin kaksi ihmistä, jotka eivät vaan keksineet mitään puhuttavaa keskenään, mutta olivat silti samassa porukassa.

”Lähteekö joku uimaan?” Juho kysyi keskiviikkona aamutreenien jälkeen.

”Mereen vai altaaseen?” Antti halusi tietää.

Kuultuaan, että kaksoset olivat menossa mereen uimaan, Antti värisytti itseään ja sanoi, ettei se suostuisi huhtikuiseen mereen pakottamallakaan. Hetken mietittyäni mä lupasin lähteä kaksosten mukaan. Mä nyt hikoilin muutenkin paljon urheillessani, mutta tänään J-P:n suunnittelema rata oli saanut mut valumaan hikeä ihan kunnolla. Uiminen virkistäisi varmasti, vaikka vesi tuskin oli kovin lämmintä.

”Mä voin tulla kans”, hiljainen ääni sanoi mun takaa ja mä suljin silmäni kärsivänä.

”Okei, nähään vartin päästä tossa pihalla”, Joni sanoi ja heilautti kättään hotellille päin.

Mä kasasin nopeasti tavarani ja lähdin puolijuoksua hotellille. Kehtaisinko mä vielä perua uimisen? Ei silleen hirveänä huvittanut nähdä Vilhoa uimahousuissa, siinäkin oli jo tarpeeksi, kun se treenasi ilman paitaa. Ehkä mä voisin hukuttaa sen mereen tai jotain? Ehtisinkö mä vartissa rakentaa lautan, joka kuljettaisi Vilhon kauas Euroopasta? Mä jäin haaveilemaan liian pitkäksi aikaa Vilhon kadottamisesta ja huomasin olevani myöhässä vasta, kun Juho soitti kysyäkseen, missä mä oikein olin. Olisi vain jättänyt soittamatta, mä olisin ihan hyvin voinut uida hotellin uima-altaassa. Vilho oli varmaan ulissut niille, että mutkin piti pyytää mukaan.

”Kai sä Eemeli tiiät, että uidessa kastutaan yleensä?” Joni kysyi multa, kun mä spurttasin niiden luokse pyyhe kainalossa ja aurinkolasit suussa. ”Ei sun ois tarvinnut laittautua.”

”No hahah, kun oot hauska”, mä nauroin kuivasti. ”En mä teidän takia jaksa nähdä vaivaa ulkonäköni eteen.”

Musta tuntui, että Vilho katsoi mua, vaikka en voinut olla varma, kun sillä oli aurinkolasit silmien peittona. Mä laitoin omat lasit päähäni ja mulkaisin niiden takaa Vilhoa rumasti. Aurinko oli ruskettanut sen ihon jo nyt, se oli tasaisen vaaleanruskea, ja valkoinen t-paita korosti väriä entisestään. Jalassaan Vilholla oli mustat sortsit ja havainakset. Se näytti oikealta rantalomailijalta, vaikka lämpömittari oli tuskin kahdessakymmenessä.

Hotellin yksityinen ranta oli autio meidän tullessa sinne. Meri kimmelsi auringonvalossa ja hiekka tuntui lämpimältä jalkojen alla. Kaksoset juoksivat suoraan veteen huutaen, ne muistuttivat välillä niin paljon Manua, että olisivat voineet olla sen pikkuveljiä. Oli helppo kuvitella Manu riehumaan niiden kanssa veteen, mutta se oli jäänyt hierottavaksi hotellille. Mä tiputin pyyhkeeni hiekalle ja riisuin paitani. Mä ehdin ottaa vain muutaman askeleen kohti vettä, kun mun olkapäälle laskeutui käsi. Mä hätkähdin, vaikka tiesinkin sen olevan Vilhon käsi. Tai ehkä just siksi hätkähdin niin kovasti.

”Voidaanko puhua?” Vilho kysyi, kun mä katsoin sitä olkani yli.

”Mä oon menossa uimaan”, mä vastasin nenäkkäämmin kuin aioin. ”Voitko päästää irti?”

”En tarkottanutkaan, että just nyt”, Vilho korjasi ja antoi kätensä valahtaa alas. Mun iho jäi kihelmöimään kosketuksen jäljiltä. ”Mutta vaikka illalla?”

Mä kävin mielessäni läpi kaikki tekosyyt, joita mä voisin käyttää. Yksikään niistä ei kuulostanut kovin uskottavalta, joten mä tyydyin sanomaan ”katotaan” vain päästäkseni pois Vilhon läheltä. Hélvettiäkö sen piti tuijottaa mua niin intensiivisesti, että mua alkoi palella. Vilho nyökkäsi, astui kauemmas musta, ja mä juoksin kaksosten luo mereen, vaikka vesi oli kylmää ja olin tukehtua pärskeisiin. Vítun Vilho, se olisi ansainnut tulla tuupatuksi avovedelle huteralla lautalla. Mä en pitänyt lainkaan siitä, miten epävarmaksi ja vapisevaksi se sai mut.

”Ehtii vielä nukkua pienet päikkärit ennen ruokaa”, Joni sanoi, kun me kuivateltiin uinnin jälkeen hiekalla.

Mä hieroin pyyhkeellä hiuksiani ja välttelin katsomasta Vilhoa, joka seisoskeli vähän matkan päässä kädet taskuissa. Se ei ollut uinut, kahlannut vain matalassa rantavedessä ja kerännyt simpukoita. Varmaan se veisi niitä tuliaisiksi tyttöystävälleen. Mun sydäntä kirpaisi vähän, kun muistin, ettei mulla ollut Suomessa ketään, jolle viedä tuliaisia. No Aksu ja Simo tietenkin, mutta niihin mä en aikonut tuhlata rahojani. Simo oli muutenkin lähdössä Mimmin kanssa Dubaihin kahdeksi viikoksi, ja Aksulle mä voisin tarjota lasin chileläistä, kun olisin taas Suomessa. Manu saisi osallistua siihen lasilliseen, koska Aksun maku oli kallis aina, kun se sai olla pelkästään juojana.

”Eemeli, ala tulla!” Juho komensi. ”Vielä on turhan aikaista auringonlaskulle.”

Mä vilkaisin olkani yli ja näin muiden kävelevän takaisin hotellille. Mä kampesin itseni ylös pehmeältä hiekalta ja lähdin hitaasti laahustamaan eteenpäin. Vilhon pyyntö juttelusta askarrutti mua, koska en tiennyt, halusinko puhua sille kahdestaan. Eikä silleen edes huvittanut; mä olin vähän herkillä Martinin lähdöstä. Se oli jättänyt mut, vaikka oli luvannut, ettei päästäisi koskaan mua menemään.

Huoneeseen päästyäni mä nakkasin vaatteeni sängylle ja menin suihkuun. Manua ei näkynyt, joten se oli joko edelleen hierottavana tai sitten se oli pelaamassa biljardia hotellin aulabaarissa. Suihkusta tultuani mä vedin bokserit jalkaan ja istuin läppärin kanssa sängylle. Manu oli víttuillut mun nettiriippuvuudesta, kun olin pakannut koneen mukaan. Ääni oli kuitenkin muuttunut Manun kellossa, kun sille oli selvinnyt, ettei telkkarista tullut kuin italiankielisiä ohjelmia. Meillä oli ollut tosi rentoja iltoja parisängyssä, kun oltiin katsottu Netflixistä Sense8:ä.

”Buongiorno signore”, Manu kajautti avatessaan huoneen oven.

”Mistä sä tuon oot oppinut, kielinero?”

”Vietettiin Antin ja Rasmuksen kans mukava tunti altaalla ja tarpeeksi kauan kun flirttailin, niin sain yhden tarjoilijan opettamaan mulle italiaa”, Manu kertoi rojahtaessaan mun viereen sängylle. ”Miten äijällä, oliko kivaa uimassa?”

Mä kohautin olkiani välttelevästi.

”Hukutitko Viljamin näyttämällä mancandylta uimahousuissa?” Manu jatkoi.

”Ei se edes uinut”, mä vastasin.

”Ei varmaan uskaltanut, kun oot kuitenkin niin kuumottava sälli.”

Mä potkaisin Manua polveen. Sen oli ihan turha yrittää saada mua nauramaan. Kyllä mä tiesin, että se oli tyyliin pakottanut Vilhon lähtemään meidän kanssa uimaan. Manun ilme oli aivan liian viaton. Sillä oli varmasti näppinsä pelissä, koska, no se ei osannut pysyä poissa muiden asioista.

”Se haluaa jutella mun kans”, mä sanoin nopeasti.

”Ja mitä sä sanoit sille?”

”Että katotaan, mutta en varmasti puhu sille.”

”Miks?”

”Koska en víttu halua!”

”Niin, etpä tietenkään”, Manu totesi ja nauroi ärsyttävästi päälle.

Kai se tiesi siinä missä mäkin, etten mä loputtomiin voisi pakoilla Vilhoa.

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   12.1.16 20:05:08

Havainakset = havaianakset? :)

Uff, kiukkuperse-Eemeli alkaa jo koetella mun kärsivällisyyden rajoja... Ellei toi jahkailu ja haahuilu kohta lopu, saatan mäkin muuttua pienoiseksi kiukkupyrstöksi :D. Sulla on kyllä taito saada lukijat elämään mukana tarinassa. Nytkin mä koin sellasen tunteiden kirjon, etten mä enää edes muista millä tuulella mä olin ennen lukemista! :D

Päivämäärä:   12.1.16 21:26:23

Vitun Eemeli, voidaanko sulkea se johonki siivouskomeroon siks aikaa että se oppii käyttäytymään.... Se osaa olla kyllä niiiin ärsyttävä!
Vaikka onkin vähän raukka ku tuli jätetyksi :(
Vilho vois vähän lohduttaa ;)

Ps. Kuolen nauruun jos se nyt värkkää niistä vitun simpukoista Eemelille jonku korun tai vastaavan :'D

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   12.1.16 22:40:31

Mä en oo tainnut koskaan sanoa, mutta Aksu ja Vilho on vaarallisia hahmoja...

Aksu siks, että nimi on sama kun mun eksällä ja toki tuo eksän mieleen (ja ei, erosta ei oo kun puoltoista viikkoa ja mä joudun olemaan sen kamoille varastona vielä ainakin puoltoista viikkoa, eikä se idiootti tahdo edes puhua asioita selviks, että vois olla moikkausväleissä)... Ja Vilho siks, et mun yhen eksän pikkuveljen nimi on Viljami, ja mulla tulee Vihosta aina "Viljamjam" mieleen :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.1.16 00:53:41

Tänmönen hiljaanen lukija täällä.

Avaan nyt suuni, sillä mua alkaa jo ärsyttämään tämä eemelin meininki. Jotenkin niin negatiivista, niin rumaa ja väkivaltasta(?) kieltä.. Sori vaan, ei jaksa tuollasta :D

Musta tuntuu että tarina junnaa tuon saman aiheen kanssa paikoillaan.

Lähettäjä: willa 
Päivämäärä:   13.1.16 06:36:58

Mä oon ihan shia la beoufina Vilhon taustajoukoissa :"D JUST DO IT! Lukittuis eemelin kanssa vaikka johonki siivouskomeroon että sais nyt perskule asioita eteenpäin, tollanen vetele ollenkaan...

Päivämäärä:   13.1.16 16:56:02

Voi eemeli, eikö se nyt jo tajua että ois vaan kaikkien kannalta paras vaihtoehto puhua vilholle! :D ja no toki saa kysyä, käytiin siis vähän itärajalla tyttöpesistä kattelee ja oishan sielä vissiin sunnuntaina ollu myös miesten harkkapeli, mutta täytyi jo juosta toisaalle. Etkä kyllä oo ainut joka oottaa hallikautta jo taas ko kuuta nousevaa, kesäkautta unohtamatta!

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   14.1.16 16:32:52

Figaro, en näköjään enää osaa kirjottaa virheetöntä pätkää :D Aletaan lähestyä tarinan puoliväliä, joten eiköhän kiukkupersesopulikin ala laantua vähitellen (tai sitten ei). Maea, shít, mulla ei käynyt edes mielessä mikään simpukkakoru :D Hahha, kannatan Eemelin telkeämistä komeroon, ehkä se oppis tavoille. Tosin sen tapauksessa ois mahdollista, että se rähjäis entistä enemmän. flanu, voi ei, ikävää kuulla sun erosta. Virtuaalihalauksia sinne! tähti, millä tavalla väkivaltaista kieltä? :) Ruman ymmärrän, mutta draamaqueenin kuulukin olla paha suustaan. willa, Vilho villatossu.. Lol! Ryhdistäytymisliikettä kaivataan sillekin. RK, ei, Eemeli ei just tajua sitä :D Kuukauden päästä on alkusarjan pelejä jo hallissa, jee! En malta oottaa kesää, vaikka kai sen jo nyt tietää, kuka mestaruuden voittaa :D

A/N: Pysytellään edelleen Italiassa. Tää on vähän tällainen säälittävä ulinapätkä Vilhon näkökulmasta. En tykkää itse tästä kovinkaan paljon, mutta mulla onkin tällä hetkellä menossa joku "inhoan kaikkia muita hahmoja paitsi Manua" -kausi. Ja mun yläkerrassa asuvalla naapurilla on menossa bänditreenit, eikä ne osaa soittaa. Kaipaan juttuseuraa.

--

Vilho

Kun mä olin alkuvuodesta saanut kuulla meidän etelänleirin kohteen, mä olin yllättynyt. Italia ei ollut se tavanomaisin maa, minne pesisseurat matkustivat treenaamaan ja sen takia mä olin suhtautunut matkaan epäluuloisesti. Ensimmäisen leiripäivän jälkeen mun mieli muuttui täysin. Siinä missä Espanjassa pystyi tyyliin asioimaan suomeksi, täällä joutui laittamaan kaikki taidot peliin paikallisten puhuessa heikosti englantia. Mä olin aina ollut nopea oppimaan uusia kieliä, ja keskiviikkoon mennessä mä olin oppinut tilaamaan italiaksi juotavaa. Mä käytin sitä taitoa hyväkseni, vaikka mun lausuminen oli kömpelöä. Ainakin sain hotellin työntekijät nauramaan.

Eemeliä mä en saanut nauramaan, en sitten millään. Ihan kuin se olisi päättänyt, ettei vahingossakaan vetäisi suupieliään ylöspäin mun seurassa, niin kyllästyneeltä se näytti ollessaan mun lähellä. Uintireissun jälkeen se oli läpinäkyvästi vältellyt joutumasta mun kanssa kaksistaan, mistä mä päättelin, ettei sillä ollut aikomusta puhua mun kanssa. Mua alkoi vítuttaa sen käytös siinä määrin, että olin valmis avautumaan siitä kenelle tahansa. Onneksi Manu kuitenkin ehti hätiin ennen kuin mä kerkesin ryssiä kaiken. Se juoksi mut kiinni, kun mä olin siirtymässä iltapäivän treeneihin, ja jäi kävelemään mun rinnalle.

”Jos se ei vielä antaudu sulle, niin oota lauantaita”, Manu sanoi, kun mä olin ulissut sille Eemelistä. ”Se on aika varmasti perseet ennen aamuneljää.”

”Mistä syystä tällä kertaa?” mä kysyin.

”Ai niin, sä et taidakaan tietää vielä”, Manu vastasi ja rypisti kulmiaan.

”Tietää mitä?”

”Martin lähti Kanadaan viime perjantaina”, Manu paljasti. ”Sillä on jotain perheasioita, eikä se tiiä, tuleeko se enää takas Suomeen.”

Mitä! No nyt mä en enää ihmetellyt, miksi Eemeli näytti poissaolevalta.

”Tosin kannattaa sitten huolehtia, ettei se juo semmosia kännejä että ei muista seuraavana aamuna mitään”, Manu jatkoi eikä huomannut, miten mun koko vartalo oli riehaantunut sen uutisesta.

”Joo”, mä pihisin ja yritin samalla estää itseäni lähtemästä etsimään Eemeliä.

Meidän tullessa kentälle muun joukkueen luo puheenaihe vaihtui normaaliin leukailuun ja Manu taputti mua selkään. Jakke vilkaisi meitä kulmiensa alta ja mutisi, ettei se voinut käsittää miten jotkut myöhästyivät treeneistä, vaikka hotelli oli tien toisella puolella. Manu hymyili pelinjohtajalle pahoitteluksi meidän liittyessä venyttelyrinkiin. Koska aamupäivä oli käytetty ulkopeliharjoitteisiin, iltapäivällä keskityttäisiin sisäpeliin. Maanantaina pidetyssä pelaajapalaverissa Jakke oli kehottanut mua varautumaan siihen, että tulisin kesällä pelaamaan ykköskärjen vaihtajana. Tosin ennen pelipaikan varmistumista mun pitäisi saada juoksuni kulkemaan niin hyvin, että voisin tarvittaessa olla myös etenijänä.

”Alotellaan lämmittelykopittelulla”, J-P sanoi. ”Sitten vähän lyöntejä alle ja sen jälkeen otetaan eka ykköskärki käsittelyyn.”

Antti viittoili mut koppeiluparikseen. Meillä sujui hyvin vapaa-ajallakin, ja mitä mä olin ymmärtänyt, myös meidän tyttöystävät olivat ystävystyneet. Antti oli lentokoneessa välittänyt mulle Elsan kutsun tulla käymään niillä Emilian kanssa.

”Eemeli, Vilho, Joona ja Manu jää lyömään”, Jarmo huikkasi, kun kaikki olivat saaneet lämmittelylyöntejä alle. ”Muut ulkokentälle niin, että taakse menee yks koppariksi. Juho Manun paikalle vahdiksi ja Mika sieppariksi.”

”Kokeillaan ensin nolla- ja ykköstilannetta”, Jakke sanoi.

”Eli juoksutetaan Eemeli hengiltä”, Joona totesi. ”Vois ihan víttuillakseen lyödä pelkkiä laittomia, niin Jakorasia sais ravata pesänvälejä tukka märkänä.”

Eemeli irvisteli Joonalle, ja mua hymyilytti kovasti, kun huomasin Jakorasia-lempinimen seuranneen Eemeliä Kujanpäästä Kuopioon. Mä olin aika varma, että Manulla oli jotain tekemistä sen asian kanssa. Jakke käski Joonaa lopettamaan viisastelun ja komensi Eemelin lyömään. Kun oli pelannut aiemmin Eemelin kanssa samassa joukkueessa, pystyi helposti huomaamaan kehityksen, mikä siinä oli tapahtunut Kuopiossa vietettyjen vuosien aikana. Se oli ollut aina nopea juoksija, mutta etenijältä vaadittiin paljon muutakin kuin jalkoja. Eemeli oli saanut lisää röyhkeyttä ja sillä oli pelinjohtajien lupa pyrkiä kentälle viimeiselläkin lyönnillä. Se löi Jarmon helppoon, puolikorkeaan syöttöön matalan kakkosrajapompun ja juoksi ämpärillä merkitylle ykköspesälle.

”Vilho seuraavaksi”, Jakke huusi kolmospesän takaa, missä se oli tarkkailemassa harjoitusta.

Mua jännitti syystäkin, hallissa Eemelin ja mun yhteispeli ei ollut sujunut hyvin. Mä yritin olla ajattelematta epäonnistumisia, kun valmistauduin lyömään. Ulkokentän kuvio muuttui ykköstilanteen mukaiseksi, ja mä löin ensimmäisen lyönnin suoraan ykkösvahtina pelaavan Teemun käsiin.

”Ihan hyvä yritys, Vilho, mutta aika ennalta arvattava”, Jakke kommentoi. ”Muista että sulla on huippujalat menossa, Eemeli ehtii lyhyilläkin hyvin.”

Mä nyökkäsin ja nuolaisin ylähuultani nopeasti. Syötön noustessa mulla oli vain hetki aikaa päättää, mihin ratkaisuun päätyisin. Vaakamaila Eemelin menopesän puolelle onnistui täydellisesti ja mä hölkkäsin täyttämään ykkösen. Jakke taputti mulle ja näytti peukaloa hyvän suorituksen merkiksi. Joonan käytyä lyömässä Jakke juoksutti meidät takaisin kotipesään ja homma alkoi alusta. Jakke juoksutti meitä säälimättä ympäri kenttää ja laittoi tekemään toistoa toiston perään. Hiki virtasi mun naamaa pitkin ja jalkoja kuumotti. Lopulta Jakke näytti tyytyväiseltä ja päästi meidät tekemään loppuvenyttelyä. Mun kroppa tuntui voimattomalta, mutta pakotin itseni venyttelemään kunnolla, sen skippaaminen yleensä kostautui seuraavana päivänä.

”Ruokailun jälkeen on mahdollisuus lähteä turistikierrokselle”, Jarmo sanoi.

”Paikallisia nähtävyyksiä”, Mika totesi. ”Niitä ei taida olla kovin paljon.”

”Mennään satamaan katsomaan laivoja”, Joni huudahti.

”Veikkaan että Kuopiossakin on siistimpiä laivoja kuin täällä”, Juho huomautti.

”No mennään tekemään vertailua”, Jonne ehdotti.

Mä olisin ehkä mieluummin jäänyt lepäämään hotellille, mutta en kehdannut olla lähtemättä mukaan, kun kaikki muut olivat niin fiiliksissä lähdössä kiertokävelylle. Antti lyöttäytyi mun seuraan, kun me palattiin hotellille suihkuun ja syömään. Sen puheet jostain jalkapallomatsista menivät multa puoleksi ohi, koska mun keskittyminen oli enemmän Eemelissä, joka käveli meidän edessä Manun ja kaksosten kanssa. Eemeli oli riisunut valkoisen t-paitansa ja heittänyt sen rennosti olalle. Teki melkein pahaa katsella, miten sen selkälihakset värähtelivät päivettyneen ihon alla. Mä yritin kyllä katsoa muualle, mutta Eemelillä oli aina ollut magneettinen vaikutus muhun. Jokin siinä vaan huusi katsomaan sitä. Tuijota nyt sitten kunnolla, mä huokaisin itselleni, kun me kiivettiin Eemelin ja Manun perässä kolmanteen kerrokseen.

”Nähään ruualla”, Manu kääntyi sanomaan meille, kun Antti avasi meidän huoneen oven.

”Joo”, mä nyökkäsin.

”No miltä se näytti?” Manu kysyi.

”Mikä?”

Manun ilme oli härski, kun se iski mulle silmää. Mä lehahdin tulipunaiseksi ja kiitin onneani, että Antti ja Eemeli olivat jo kadonneet käytävästä.

”En mä nyt niin avoimesti sitä tuijottanut”, mä mutisin.

”Joo, et ollenkaan”, Manu nauroi. ”Olit yhtä huomaamaton kuin norsu lasikaupassa.”

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   14.1.16 21:31:35

Miks mä yhtäkkiä päästin erittäin vähä-älyisen hohotuksen ilmoille, kun mun mieleen tuli tossa selkäkohdassa kuinka pikkuruinen Eemeli on? :D
Kutsuihan kyllä Vilhokin sitä mielessään minimieheksi useempaan otteeseen ennen kuin sai tietää Eemelin oikean nimen... Minisopuli!

Ja näin, olkaa hyvät, tässä oiva näyte minun tämän päivän aivotoiminnan tasostani. Kiitos hei ja hyvää joulua. Hiiuli hei.

Päivämäärä:   14.1.16 22:26:45

No nyt päästään asiaan! Josko Vilho Viljami ei sitten tällä kertaa ryssisi kun pääsee puheväleihin Eemelin kanssa. Miten musta muuten tuntuu siltä, että pojat on vieläkin kuin mitäkin teinejä vaikka tässä on ollut periaatteessa kesytä mun pään jälkeen vuosia välissä ennen tätä(vai oonko nyt väärässä?)...

Päivämäärä:   14.1.16 23:04:55

Vilho-ronsu :3
Tahon vaan päästä katsomaan ku pojat treenaa ilman paitaa ... hikisinä ja lihaksikkaina ... nam!
Tykkään siitä ettei tässä edetä liian nopeasti, mutta @!#$ että odotan malttamattomana että tässä alkaa tapahtua ja kunnolla Eemelin ja Vilhon välillä! Manu sais nyt pistää pakkaa sekaisin ihan kunnolla, sen se ainakin osaa hyvin :D

Päivämäärä:   14.1.16 23:10:02

Viimeinen vertaus sai mut hymyilemään ääneen.
Ooo, niin onkii! Ja nohnoh, ei nyt mennä vielä asioiden edelle, kesään kun on vielä kuiteski liian kauan. vaikka mä luulenkii että sun tietämys saattaa osua melko nappiin taas tämänvuoden mestarin suhteen. :D

Ja bänditreenit yläkerrassa kuulostaa melko paljo pahemmalta ko jotain huilua vaan sillon tällön soittava alakerran asukas. :8

Päivämäärä:   14.1.16 23:45:53

Jamis, joo kyllä sitä välillä semmoinen olo tulee että vitsi jos joku noist tulisi vastaan:D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   16.1.16 16:34:43

Figaro, kiukkuinen minisopuli, mä just huomasin että Eemeli on sentilleen samanpituinen kuin Peetu IP:ssä. Ai miten niin mulla on joku pakkomielle lyhyisiin miehiin (lyhyisiin?). Eikä aivotoiminnan hetkellisesti alentunut taso haittaa, koska mä ootan aina innolla sun kommentteja, niin kuin toki kaikkien muidenkin. anonyymi, Kesytä mun päästä on tosiaan vierähtänyt joitakin vuosia tarina-ajassa, mutta sällit sen kuin pysyy kakaroina. Ehkä mä vähän oon ottanut mallia muutamasta tuntemastani jätkästä, jotka on näiden kans samoja ikiä eikä ne tosiaan vaikuta aikuisilta :D Maea, mmm, mäkin haluan. Ois ollut kivaa, kun nuo ois ottanut mutkin mukaansa Italiaan. Oisin voinut vaikka valokuvata.. RK, mietin kauan tota viimeistä vertausta, sen kliseisyyttä, mutta päädyin siihen kuitenkin. Onhan se aika hymyilyttävä :) Mä toivon olevani väärässä mestarin suhteen, mutta näinköhän taas. Millonhan muut joukkueet alkavat tehdä samaa kuin ennakkosuosikki? Kuopion tyttö, tuuthan kertomaan mulle heti, jos joku näistä tulee vastaan? Edes joku, joka muistuttaa sun mielikuvia näistä :D

A/N: Eemeli ja humala - no, saatte itse päättää, onko se toimiva yhdistelmä vai ei. Kommenttikerjäystä joo, mutta eilisen jälkeen taidan kaivata jotain piristävää, joten jättäkää merkintä, kun ootte lukeneet :)

--

Lauantaina ennen joukkueen yhteistä irrotteluiltaa Jakke piti viimeiset henkilökohtaiset keskustelut heti joukkuepalaverin jälkeen. Me oltiin käyty yhdessä läpi tulevan kauden tavoitteet, alustava sisäpelijärjestys ja niputettu yhteen leiriviikon anti. Joukkue tuntui hitsautuneen kasaan entistä paremmin, lukuunottamatta Eemelin ja mun välejä. Se ei edelleenkään suostunut jäämään mun kanssa kahdestaan eikä edes katsonut muhun päin, mikä oli vähän turhauttavaa. Mulla oli aika neuvoton olo, en tiennyt mitä mun olisi pitänyt tehdä Eemelin kanssa, joten laskin kaikki toiveeni tämäniltaiseen. Sopivassa humalassa Eemeli saattaisi hyvinkin suostua puhumaan mulle, mutta mun pitäisi pitää huoli, ettei se ehtisi vetää samanlaisia kännejä kuin pikkujouluissa. Silloin mä saisin ainoastaan toimia sen henkilökohtaisena avustajana, joka peittelisi sen sänkyyn ja toisi vettä.

Mun odottaessa omaa vuoroani Jaken keskusteluun, mulla oli hyvin aikaa miettiä, miten aloittaa keskustelu Eemelin kanssa. Mä olin hylännyt kaikki kiertotiet ja päättänyt mennä suoraan asiaan. Manun ehdotus anteeksipyynnöstä kuulosti parhaalta vaihtoehdolta. Mun ajatukset katkesivat, kun näin Eemelin tulevan hotellin sisäpihalta altaalle. Se oli ollut ennen mua Jaken jututettavana ja näytti aika lyödyltä. Mä tiesin Jaken puhuttaneen sitä hallifinaalin jälkeen, mutta Manukaan ei tiennyt, mistä Jakke oli sille saarnannut. Olikohan Eemeli saanut samanlaisen puhuttelun nytkin, vai miksi se näytti niin alakuloiselta? Mä seurasin katseellani sitä, kun se käveli hitaasti pariovista sisälle.

”Ootkin viimeinen kuulusteltava”, Jakke virnisti, kun mä istuin sitä vastapäätä pyöreän pöydän ääreen. ”Mitkä on fiilikset?”

”Tosi hyvät. Jätkät on ottaneet mut loistavasti mukaan”, mä vastasin. ”Ei mitään valittamista.”

”Ja oot tyytyväinen siihen pelinumeroon, jota me sulle kaavailtiin?” Jakke kysyi.

”Mä teen parhaani, että saan pitää kakkoset hihoissa koko kauden”, mä nyökkäsin vakavana.

Jakke hymyili kevyesti, ja me juteltiin vielä hetki ihan käytännönasioista, mun muutosta ja halukkuudesta tehdä kesällä töitä joukkueen kautta. Kun mä olin nousemassa ja lähdössä, Jaken ilme muuttui vakavammaksi. Mulle tuli vähän kiusaantunut olo, kun tajusin, mitä Jakke kysyisi seuraavaksi.

”Onko sun ja Eemelin välillä jotain erimielisyyksiä?”

”Vanhoja juttuja”, mä vastasin Jaken katsottua mua kehottavasti. ”Me saadaan kyllä välit kuntoon.”

”Luotan siihen, että saatte asiat selväksi”, Jakke sanoi. ”Viimevuotinen oli aivan tarpeeksi koko joukkueelle.”

Mä lupasin puhua Eemelille heti tilaisuuden tullen, koska en mä halunnut, että meidän kähinöiden takia koko joukkue tuntisi olonsa epävarmaksi. Mä en pystynyt edes kertomaan, miten paljon luottamus merkitsi joukkuepelissä. Ja mä halusin saada joukkueen luottamaan muhun. Sen takia mä tartuin Manua hihasta myöhemmin sinä iltana, kun me oltiin lähdössä hotellilta juhlimaan. Meille oli järjestetty kuljetus parin kilometrin päässä sijaitsevalle rantaklubille, ja me vallattiin Manun kanssa bussin takimmainen penkkirivi, jotta saatiin juonia rauhassa, miten mä saisin Eemelin houkuteltua kuvitteelliseen siivouskaappiin. Matka oli vain niin lyhyt, ettei me ehditty saada kokoon minkäänlaista sotasuunnitelmaa. Meidän laskeutuessa alas bussista viimeisten joukossa Manu kuiskasi mulle, että mun pitäisi antaa sen hoitaa homma. Se toisi Eemelin jossain vaiheessa mun luokse. Mä nyökkäsin, sen parempaa suunnitelmaa ei ollut.

”Ei hélvetti, ei tällaisia paikkoja oo kuin leffoissa”, Joona naurahti.

Se oli ihan totta. Klubi oli osa rannalle rakennettua hotellikompleksia ja sen sisäänkäynti muistutti mua Selviytyjät-ohjelman heimokokouspaikasta. Ilta oli ehtinyt jo pimetä, mutta koko paikan valaisi violetit ja vaaleanpunaiset valot. Puukäytävää reunustivat palmut, himmeät valot ja jumalattoman kokoiset flamingot. Manu ilmoitti haluavansa ottaa kuvan niiden kanssa. Me käveltiin kohti musiikkia ja katseltiin ympärillemme kuin mitkäkin turistit. Tällaisia rantaklubeja oli oikeasti vain jenkkien tekemissä surffileffoissa.

”Hélvetin homokuppila”, Rasmus ulvoi mun takana nähdessään musiikin tahdissa väriä vaihtavan tanssilattian. ”Ette oo vítun tosissanne tän paikan kans.”

”Älä nyt oo noin tuomitseva”, Manu huomautti, mutta sen suupielissä oli hymyä.

Vaikka mä en pitänytkään Rasmuksen sävystä, jolla se oli puhunut, mä olin sen kanssa samaa mieltä. Paitsi että tämä paikka sai mut miettimään surffareita, se myös laittoi mut epäilemään, että paikalla oli paljon sateenkaariväestön edustajia. Jos niin oli, mä saisin pitää Eemeliä visusti silmällä. Se oli kyllä julkisesti kaapissa, mutta siitä säteili jotain käsittämätöntä homoerotiikkaa. Eikä se edes ollut mun mielipide, vaan Manun.

”Mennään hakemaan juotavaa”, Antti pukkasi mua olkapäähän.

Mä nyökkäsin huomattuani, että muu joukkue oli siirtynyt istumaan tanssilattiaa reunustaville bambusohville. Kauempana lattiasta näkyi kaislakattoisia katoksia, joiden seinät oli korvattu valkoisilla verhoilla. Mä seurasin Anttia baaritiskille, jonka takana hääri kolme mustiin t-paitoihin pukeutunutta miestarjoilijaa. Kaikilla oli tatuoidut käsivarret ja leveä hymy kasvoilla. Tiskillä istuvat naiset flirttailivat villisti miesten kanssa. Sasun ja Teemun vaaleus oli herättänyt paikallisten signorinoiden mielenkiinnon, ja me toivotettiin Antin kanssa niille onnea, kun lähdettiin tiskiltä mojitojen kanssa.

”Vilho, täällä!” Manu viittilöi meitä yhden katoksen luota.

”Missä meidän miesmalli on?” Antti kysyi, kun me istuttiin alas. ”Nää italialaisnaiset syö sen elävältä, kun se on niin sáatanan söpö.”

Mä värähdin sisäisesti ja mustasukkaisuuden peto raapaisi mun sisuskaluja. En mä halunnut, että kukaan italialainen tai muunkaan maalainen lääppisi Eemeliä tänä iltana. Tai no, oikeastaan enää koskaan, kun Martinkin oli lähtenyt takaisin Kanadaan. Mä olin vaan aika varma, että Eemeli haluaisi humalassa läheisyyttä, eikä se tulisi hakemaan sitä multa. Mun pitäisi siis pitää puoliani, jos näkisin jonkun muun lähestyvän sitä epäilyttävästi.

”Se on tanssimassa kaksosten kans”, Manu kertoi. ”Käskin niiden pitää huolta, ettei se juo tequilaa tänään. Kukaan ei víttu lähde raahaamaan sitä nukkumaan kesken illan.”

Mä voisin lähteä, mä ajattelin maistaessani juomaa, silloin ainakin voisin puhua Eemelille. Mä olin just kertomassa Manulle suunnitelmanmuutoksesta, kun mä näin tanssilattialle. Mä jäädyin täysin, en olisi halunnut katsoa, mutta en voinut olla katsomatta, kun mun katse osui niihin.

Eemeli suuteli tummahiuksista miestä keskellä tanssilattialla, suuteli pitkään ja hartaasti. Ihmiset niiden ympärillä tanssivat, mutta eivät peittäneet näkyvyyttä. Mä yritin hätäisesti ajatella, ettei se ollut Eemeli, mutta pituudesta ja kokomustista Niken Air Maxeista ei voinut erehtyä. Niiden kummankin kädet vaelsivat, se tummahiuksinen nosti kätensä Eemelin niskaan, taivutti päätään taaksepäin Eemelin huulien liikkuessa sen kaulalla. Keskellä tanssilattiaa, koko joukkueen nähtävänä. Eemeli oli tosiaan valmis laittamaan kaappinsa paskaksi yhdellä kerralla ja jonkun hélvetin tuntemattoman jätkän kanssa. Eikö se víttu tajunnut mitään? Biisi ja ihmiset vaihtuivat, ja mä näin, miten sen miehen kädet laskeutuivat Eemelin farkkujen takataskuihin, miten se painoi Eemelin itseensä kiinni. Ne suutelivat taas, kädet kulkivat kyljillä ja lantiolla. Mä yritin melkein paniikissa analysoida sitä miestä; se oli varmaan paikallinen ja melkein mun pituinen. Sillä oli revityt farkut ja valkoinen t-paita. Kun se kuiskasi jotain Eemelin korvaan, Eemelin suupieli nousi hymyyn ja silmät painuivat kiinni.

”Júmalauta”, mä kuulin Manun sihahtavan hiljaa, ja kun käännyin katsomaan sitä, mä näin sen huomanneen Eemelin. Manu vilkaisi mua ja heilautti päätään tanssilattialle. Mä en edes yrittänyt keksiä tekosyitä sille, miksi en tanssinut, vaan laskin lasini matalalle pöydälle ja nousin ylös. Ehkä me voitaisiin vielä pelastaa Eemeli, ettei se ehtisi nolata itseään koko joukkueen edessä. Mä seurasin Manua tanssilattialle. Me jäätiin liikahtelemaan musiikin tahdissa lähelle Eemeliä ja sen tanssittajaa. Sivusilmällä mä näin, miten kuiskailivat toisilleen ja hymyilivät silmät tuikkien. Biisin vaihtuessa Eemeli laski kätensä miehen housunkaulukselle.

”I feel the same, bad boy”, Eemelin tanssittaja sanoi ja nauroi päälle, kun Eemeli puristi sitä perseestä.

”Víttu nyt tuon kiimahirviön kans”, Manu puuskahti. Jos tilanne olisi ollut toinen, mä olisin varmasti nauranut sille. ”Mun on pakko mennä väliin.”

Sivusta seurattuna tilanne näytti jonkun paskan leffan dramaattiselta kohtaukselta. Manu tempaisi miehen irti Eemelistä ja asettui seisomaan kasvotusten Eemelin kanssa. Mä näin närkästyneen ilmeen Eemelin kasvoilla, se ei ollut lainkaan ilahtunut Manun väliintulosta, mutta mun teki mieli hurrata ääneen. En kehdannut mennä lähemmäs, vaikka olin ihan sairaalloisen utelias kuulemaan, mitä Manu sanoi.

”Mikset sä víttu voi antaa mun vaan olla!” Eemeli huusi musiikin yli.

”Sä oisit katunut tätä huomenna”, Manu tokaisi ja näytti vihaiselta. ”Mennään hélvettiin täältä.”

”Mä en lähde mihinkään!”

”Mä en anna sun pilata elämääs sen takia, että oot tommonen vítun huomionkipeä pentu.”

Päivämäärä:   16.1.16 18:33:40

Voi jeekale tuota eemeliä. Käy kyllä sääliksi vikkeä, mutta se on ihan liian vässykkä. Äkkiä lissää!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.1.16 18:36:02

Oi, nyt pitää oottaa lisää! :3 menee vain mahtavemmaksi!

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   16.1.16 18:57:25

Signorinoiden = toimisko signorinojen paremmin?

Mä vähän toivon, et joku muu joukkueesta näki! Eemeli ärsyttää mua nyt niiiiin. Ärh :D

Päivämäärä:   16.1.16 19:57:12

Nyt on kyllä pakko myöntää että muakin Eemeli alkaa pikkuhiljaa ärsyttää :'D Manu <3 Vilho <33 Vilho puhuu nyt Eemelille ka

Päivämäärä:   16.1.16 19:58:39

ja* ne on sitten onnellisina ikuisesti yhdessä <33 Jookosta kookosta?

Päivämäärä:   16.1.16 21:01:01

Hahaa:D Miks mua lähinnä naurattaa kuin pelle tuo Eemeli tavallaa on vaikka voin vaan kuvitella kuin rasittavalta sen käytös tuntuis kaverina:D Määki jotenki toivon että vaikka ne kaksoset ois nähny tän episodin, ois kiva kuulla niitten kuittailuja ja kiukkueemelin vastauksia!
Tuntuu jännältä että Manu ja Vilho onki niin läheisiä tässä osassa koska en oo aiemmin ees kuvitellu että ne vois olla niin hyviä kavereita mutta hyvä vaan! Nyt kun ne kohta taas palaa Suomeen nii ois siitä Manun "kottaraisesta" (en kestä kuin hauska sana, en oo kuullu tässä yhteydessä ennen sun tarinoita mutta ihana:D<3) kiva kuulla mahdollisesti lisää.
Enkä malta oottaa että pojat muuttaa kimppaa, en aiemmin maininnut kun siitä oli puhetta mutta voisin näin jälki-ilmoittautuneena itekkin lähteä Kuopion matkalle mukaan..

Päivämäärä:   16.1.16 21:22:07

Täälä pääsee kattoon halliin muistaakseni viikon päästä miesten ykkösen harkkapelejä. Kelpaa neki alkuturnauksen pelejä ootellessa. Ja sit tänne oli tulos tuttuja joukkueitaa tuolta "kotoo" nii mukava nähä niittenki pelimeininkejä ennen kesää.

Signorinoiden tämä tökkäs nyt. Mä vääntäisin ehkä muotoon signorijoiden. Ja Eemelin kaappiin tais kyllä nyt tulla ainakin reikä, eiköhän sen joku nähnyt vaikkei koko joukkue saiskaan tietää. Voi kersaeemeli.. :D Mua säälittää sinänsä Manu(ylläriylläri), että se joutuu vahtimaan joka viihde kerran sopulin menoa, millon se ite pitää vaa vapaasti hauskaa ilman vastuuta muista? Ei ehkä tässä elämässä.

Jesas sentään, mä oon nyt parin päivän aikana saanu vääntää ties ja mitä luottokieltoja&rikosilmotuksia. Nyt sit ootellaan kuset housussa, että alkaaks tulla jostakin laskuja, kun joku on ilmeisesti päättäny mun nimissä tilailla tavaraa netissä..

Päivämäärä:   16.1.16 23:08:55

Hyvä Manu :D ja ei, Eemelille ei sovi mikään alkoholipitoinen juoma. Josko Vilho nyt pitäis sen tiukassa talutusnuorassa Manun kanssa. Tästä ei voi mennä enää enempää alaspäin. Ja täytyy vielä Jamis kiittää, että tästä pätkästä tuli vuoden naurut! Voin niin elävästi kuvitella Vilhon ja Manun ilmeet, kun Lemeli menee ja nolaa itsensä...

Päivämäärä:   17.1.16 00:19:13

oi tsiisus eemeli... Jos oisin Manu niin dumppaisin tuon toverin varmaan tällä sekunnilla, koska oi reppana manu kun joutuu aina pelastamaan eemelin jostain häpeänkolosta. :d

Mä en kyllä ymmärrä mikä siinä on että nämä muut joukkueet ei oo viime vuosina pärjänny tälle yhdelle sitten millään, että mitä siellä tehdään oikeasti niin eri tavalla kuin muualla? Ja jotenkin kyllä kans toivoisin että tänä vuonna mestaruus menis jonnekkin muualle ko sinne kainuuseen.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   17.1.16 00:39:03

Hih itekki tuun Kuopiosta, niin oli tossa aiemmi hauska kui innossaa kaikki olitte sinne menossa :D on se iha kiva kaupunki asua, mutta emmä tiiä onks se niin erikoinen...

Eemeli on kyllä vähän ristiriitanen henkilö, kun välillä sitä tekis melkei mieli vetää turpaan, mut välil sit vaa se on nii hellyttävä kuiteski. Ja Manu aah rakastan, se ois noista pojista se mun <3 ja vilho sais hoitaa nyt kuntoo nuo ihmissuhteensa, koska ei sil kohta oo enää ketää jos tol menol jatkaa vaa Eemelin miettimistä.

Emminä yleesä mitää kirjottele, mut piti sitä nyt ku eriksee kerjäsit ja sit ku pari kertaa jo meinannu. Parasta nää sun tarinat!

Päivämäärä:   17.1.16 01:22:17

Eemeli ja alkoholi ei tosiaan taida olla paras yhdistelmä. :'D Jospa kohta vihdoin Eemelin ja Vilhon välillä tapahtuisi jotain.

Luin tässä uudestaan juuri Viuhkan varressa -tarinan. Olis kiva lukee muitakin sun vanhempia tarinoita, voisitko ees harkita niiden uudelleen julkaisua? :D

Päivämäärä:   17.1.16 12:15:12

Jamis, kerron kerron!:)
Loistava pätkä, johan alko tapahtua! On se Eemeli vaan idiootti:D

Päivämäärä:   17.1.16 13:20:22

Voi jeesus Eemeli *silmänsä peittävä apinaemoji* jotkut ne ei vaan osaa yhtään käyttäytyä käyttäessään alkoholia... tosin Eemeli ei osaa edes selvinpäin :D
Vaan onhan se hellyttävä tommoseksi ärsyttäväksi pieneksi ääliöksi... Onneks Manu aina huolehtii siitä pienestä! Mutta Manu onkin sillälailla ihana :3
Vilhokin vois nyt herättää sisäisen herrasmiehensä ja hurmata Eemelin :3

Lähettäjä: mato 
Päivämäärä:   18.1.16 12:34:09

Oi että, rakastan sua! ♥ Oon taas unohtanu koko Tarinatuokion olemassaolon aika tehokkaasti jo pitkäks aikaa ja muutenkin oon ollu aika kiireisenä, kiitos Puolustusvoimien. Nyt lomilla sain kuitenkin jonkun ahaa-elämyksen tulla kattomaan oisko täällä jotain sulta ja olihan täälä! Aivan parasta. ♥

Jäätävää kuitenkin, että joudun nyt liittymään muiden kuolevaisten kanssa reaaliaikaiseen lukemistahtiin, kun sain kahlata koko tarinan tähän asti putkeen. Tiedänpä kuitenkin mihin käytän ne vähät iltavapaat, mitä tulee. :D

Tää tarina on ollu kerrassaan mahtava, koska paljon Vilhoa ja paljon Manua, naminami. Eemeli on ihanasti oikein ekstradraamaqueen, koska edellisessä se oli aika laimee, vaikka sekin oli ihan mielenkiintonen piirre siinä. Tykkään kuitenkin tuommosesta kiukuttelijaprinssistä, vaikka se onkin ihan suunnattoman raivostuttava. Vilhoa sais potkia päähän, että heivais nyt vaan suorilta sen Emilian, vaikka se mukavalta tytöltä vaikuttaaki. Ei vaan saa leikkiä toisten tunteilla, hyiyi. Ja tietenkin oottelen edelleen, että Eemeli ja Vilho palaa yhteen, koska niin vaan täytyy tapahtua ja tietenki Manun pittää josaki törmätä siihen porkkanapäähän uudestaan, jotta niillä voi alkaa joku vuosisadan rakkaustarina, ah ja voih. ♥ Ai niin ja mikä ihana onnenhetki se olikaan, kun Martin häipyi takas Kanadaan. :D

Mutta täällä ollaan taas matkassa. Luultavasti en kerkiä kuitenkaan niin usein tätä lukemaan kuin haluaisin, mutta onpahan sitten kerralla enemmän. :>

Ps. Ilmottaudun kans kesäksi Kuopioon, vaikka pitäis hakia intistä lykkäystä. ;D

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   18.1.16 13:11:51

Ai että, alkaa tosiaan ärsyttää toi Eemeli. Se ja Vilho sais kyllä puhua asiansa kuntoon :P Ja täälläkin olisi yksi innokas Kuopioon lähtijä x)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   18.1.16 15:37:25

Lynda, ihana tuo Vikke, tuitui :D tuplapiste, nyt ei enää tarvii oottaa, nyt tulee lisää!

Figaro, toimiihan se tosiaan, kiitos taas! Hahah, hyvin todennäköistä että joku muukin kuin Manu ja Vilho on huomannut Eemelin, se ei kovin piilossa suudellut italiaanoa.

Redeia, se että hahmo alkaa ärsyttää, on hyvä merkki mulle, jotain on tehty oikein :D

Villielain, Eemelin kaverina ois varmasti haastavaa olla, mutta sen kanssa bilettäminen ois vielä haastavampaa. Jatkuvasti sais olla vahtimassa, että mihin se nyt livahti. Eikö olekin kottarainen hauska sana, mä en muista missä yhteydessä törmäsin siihen ja sen jälkeen se on vakiinnuttanut paikkansa mun sanavarastossa IP:stä tutun mirmelin lisäksi. Lisätään sutkin Kuopioon lähtevien listalle.

Beeko, aattelin mennä perjantaina kattomaan, miltä se viime kauden hopeajoukkueen peli näyttää, oon aivan innoissani! Mun on ehkä pakko kirjottaa joku ekstrapätkä tyyliin Vodkaperseet, jossa Manu pääsee rauhassa bilettämään ilman, että sen täytyy vahtia Eemeliä. Ja voi shittilä, toivottavasti saat asiat hoidettua tietovarkauden osalta.

anonyymi, Eemeli sais ruveta tipattomalle :D Joo, voi jessus että mä nauroin yksikseni, kun kirjotin tuota pätkää ja näin silmieni edessä, miten Manun silmät leviää ja sen jälkeen verenpaine räjähtää tonniin kiukkusopulin takia.

RK, Manulla taitaa olla jokinlainen isällinen suhtautuminen kiukkuperse-Eemeliin, eikä se siksi potki sitä pois elämästään. Mäkin haluaisin tietää, että miks yks joukkue vaan kampeaa vuodesta toiseen itsensä mestaruuteen, vaikka muuten kausi olisi mennyt alavireisesti. Kai se sitten on se urheilulukio, pesislinja ja se, miten tehokkaasti ne kasvattaa pelaajansa pelipaikoille. Tekis mieli lähteä väijymään niiden treenejä ja muuta, koska eihän tollasta voi kuin ihailla!

öö, Manu nauttii teidän lukijoiden suurinta suosiota, enkä mä ihmettele lainkaan. Kiitos että kommentoit, vaikka pysytteletkin haamulukijana tavallisesti :) Toivottavasti jatkossakin kommentoit ilman mun kerjäämistä ;D

Zera, ehkä sun toiveesi kuullaan pian ;) Auts, kuinhan vanhoja tarinoita sä kaipailisit?

Kuopion tyttö, eikö vaan, humala-Eemeli on kamala!

Maea, Manu on monellakin tapaa aivan ihana. Eemeli aloittakoon tipattoman, kun ei osaa käyttäytyä :D

mato, voi kiitos ihanan pitkästä kommentista! Seurusteleva Eemeli oli huomattavasti rauhallisempi kuin tää hylätty kiukkuperse, joka se nyt on. Täytyy vain ihailla Manun hermojen pituutta :D Mä rakastan Manua niin paljon kuin vaan sydämeltäni voin ja ihan varmasti se tapaa elämänsä naisen tässä tarinassa, mutta onko se porkkanapää vai ei, se jää nähtäväksi. Kai nyt intistä sen verran saa lykkäystä, että pääsee kesäksi Kuopioon asumaan Manun kanssa? :D

jjs94, Eemeli on ärsyttävä, myönnän. Laitan sutkin lähtijälistalle, niin pääset Kuopioon kesäksi.

A/N: Huijui kuin paljon kommentteja olitte laittaneet, kiitos niistä! Pitääköhän mun enemmänkin ruveta ulisemaan ja kerjäämään ;) Noei. Rysäytetään tätä tarinaa nyt eteenpäin pari harppausta. Kirjoituksellisesti (mitä nää mun sanat on!) tää ei oo parhainta tekstiä multa, mutta pidän tästä silti ihan mielettömästi. Mitä mieltä ootte, onko mun vastakommenttien erottelu omille rivilleen parempi vai mennäänkö vanhalla kaavalla, että kaikki putkeen? Vai ehkä niin, että jos kommentteja on paljon niin laitan kaikkien vastaukset eri riville?

--

Mulle tuli déjàvu-olo, kun me käveltiin hiljaisuudessa kohti hotellia. Eemeli laahusti pari askelta mun edellä ja potki pikkukiviä tieltään. Meidän molempien ilta oli jäänyt pahasti kesken, mutta tällä kertaa mua ei ärsyttänyt lainkaan. Ainakin me oltiin saatu Eemeli pelastettua.

”Päätit sitten tuoda sen jätkän koko joukkueen eteen”, mä sanoin, kun meidän hotellin valot kajastivat edessä.

”Ei ne mitään tajunnut”, Eemeli tuhahti, se oli edelleen vihainen, kun me oltiin estetty sitä tekemästä virhettä.

”En ois niin varma”, mä sanoin. ”Sä et erityisemmin piilotellut sitä, että haluat panna sen kans.”

”Miks se edes kiinnostaa sua?” Eemeli kysyi. ”Miks mun elämä kiinnostaa sua, kun sulla on tyttökaveri ja kaikki niin vítun ihanasti.”

”Koska mä välitän susta ihan liikaa, vaikka en sais”, mä sanoin suoraan.

Eemeli meni hiljaiseksi ja puhui seuraavan kerran vasta, kun me seistiin käytävällä, jonka varrella meidän huoneet olivat. Sen aiempi uhmakkuus oli pyyhkäisty pois ja se näytti vain väsyneeltä. Mulla ei ollut mitään käsitystä, mitä sen päässä liikkui tällä hetkellä.

”Mä en tajua, miks sä jaksat mua”, Eemeli sanoi. Sen ääni kuulosti vähän nuhaiselta. ”Oon ihan perseestä.”

Mun sydän oli hajota pieniksi sirpaleiksi, kun mä katsoin sitä. Eemeli ei ollut pitkään, pitkään aikaan ollut noin romuna mun edessä. Se näpersi t-paitansa helmaa ja vältteli katsomasta mua. Mun jalat veivät mut sen luokse, vaikka mun olisi pitänyt perääntyä, mennä omaan huoneeseen.

”Halaa mua, jooko?” Eemelin ääni sortui.

Halasinhan mä, oikein mielelläni halasinkin. Eemeli kietoi kätensä mun vyötärön ympärille, painautui lähemmäs mua ja hautasi kasvonsa mun olkapäätä vasten. Mä olisin voinut kuvailla senhetkisiä tunteitani hélvetin monilla sanoilla, mutta kaikki ne tuntuivat liian kliseisiltä. Eemelin hengitys poltti mun ihoa ja sen kyyneleet kastelivat mun paidan. Mä vaan halasin sitä niin lujaa kuin uskalsin. Portaista kuuluva puhe säpsäytti Eemelin irti musta ja hetken aikaa mua palelsi. Mä olisin voinut jatkaa sen halaamista vaikka loppuyön.

”Tiiän että oon ollut ihan paska sua kohtaan, mutta voitko tulla mun seuraksi?” Eemeli kysyi. ”En halua olla yksin.”

Mä seurasin Eemeliä niiden huoneeseen välittämättä siitä, että mun vaisto sanoi, ettei se ollut fiksua. Eemeli oli aika hajalla ja itseni tuntien mä antaisin sen hakea läheisyyttä musta, enkä mä raaskisi pakottaa sitä puhumaan meidän väleistä. Mikä hélvetti siinä olikin, että normaalisti mä hallitsin ihmissuhteeni, mutta Eemelin kanssa mä olin täysin voimaton? Se sai tehdä mitä se halusi ja silti mä välitin siitä niin lujaa, että mahaan koski.

”Istu vaan siihen sängylle”, Eemeli sanoi napsautettuaan valot päälle.

Mä hymyilin toispuoleisesti nähdessäni, että Eemeli ja Manu olivat nukkuneet parisängyssä koko viikon ajan. Nyt selvisi sekin, miksi niillä oli ollut niin levotonta läppää lusikassa nukkumisesta. Mä vedin lattialla lojuvan päiväpeiton sängylle ja istuin sen päälle. Eemeli jäi nojaamaan pöytää vasten ja repi hampaillaan peukalonkynttä. Mulla oli ihan hélvetin kiusaantunut olo. Mä halusin sanoa jotain, mutta en saanut avattua suutani. Mulla oli käsillä täydellinen tilaisuus pyytää anteeksi Eemeliltä sitä kännipuhelua. Sen sijaan että olisin tehnyt jotain, mä vaan tuijotin Eemeliä. Sen harmaa t-paita oli kostea ja liimautunut sen vatsalihaksia vasten. Oli epäreilua, miten se onnistui surullisenakin näyttämään niin kuumalta.

”Kiitti, kun tulitte väliin.”

”No prob, vaikka Manua sun pitäis kiittää”, mä sanoin.

”Manu ja Veikka on ihan oikeessa”, Eemeli jatkoi ja puraisi alahuultaan estääkseen sitä vapisemasta. ”Mä oon paska ihminen.”

”Etkä oo”, mä sanoin. ”Ehkä sä oot vähän draamaqueen, mutta silti sä oot hyvä jätkä.”

Eemeli kääntyi katsomaan ikkunasta ulos. Se pidätteli itkua, sen leuka vapisi lähes huomaamattomasti ja se puri tiukasti hampaitaan yhteen. Mä olisin halunnut mennä halaamaan sitä uudestaan, mutta jokin esti mua nousemasta. Ehkä se oli selkärankaan asti jämähtänyt uskollisuus Emiliaa kohtaan. Tosin se uskollisuus oli helposti murenevaa laatua. Eemelin ei tarvitsisi kuin vihjaista, niin mä olisin valmis tekemään sen takia ihan mitä vain. Mä olin niin sen vietävissä, onneksi se ei ollut itse vielä huomannut sitä.

”Anteeksi”, mä huokaisin hiljaisuuden käytyä liian painostavaksi.

”Mistä?”

”Tiiät kyllä. Siitä puhelusta – ” mä kohautin olkiani ” – ja kaikesta muustakin.”

”Annetaan sen olla”, Eemeli sanoi. ”Ollaan molemmat kohdeltu toista vähän paskamaisesti.”

”Ai?”

”En mä oo sulle sen puhelun takia kiukutellut”, Eemeli tunnusti. ”Mua on vaivannut se, miten sä vaan hylkäsit mut, kun muutit pois Kujanpäästä.”

Öö, anteeksi mitä? Siitähän oli hitosti aikaa ja sen jälkeen oli ehtinyt tapahtua kaikenlaista. Miksi Eemeli ei ollut aikaisemmin sanonut mitään? Miksi se oli antanut mun olettaa, ettei sitä kiinnostanut enää? Ja miksi, víttu miksi se oli alkanut seurustella Martinin kanssa, jos se oli halunnut olla mun kanssa?

”Mä luulin, että säkin olit sitä – tai hítto, en mä ois ikinä jättänyt sua, jos oisin tiennyt”, mä änkytin. ”Miks sä et sanonut mitään?”

”En mä tiiä”, Eemeli kuiskasi. ”Kai mä oon vaan niin vítun tyhmä tai jotain.”

”Kai sä uskot, että mä oisin halunnut jatkaa silloin?” mä kysyin.

Eemeli nyökkäsi ja työnsi itsensä irti pöydästä. Se käveli mun eteen, laski kätensä mun poskille ja pakotti mut katsomaan itseään silmiin.

”Oonko mä nyt jo myöhässä?”

”En mä – Emilia ja mä – en tiiä”, mun oli vaikea muodostaa lausetta, kun Eemeli siveli peukaloillaan mun poskia ja se katsoi mua niin läheltä.

”Kai me voidaan olla taas kavereita?” Eemeli kysyi välittämättä mun änkytyksestä.

”Joo, tietenkin – ”

Mä en saanut sanottua sitä loppuun, kun Eemeli tarttui mua olkapäistä ja työnsi mut sängylle selälleen. Se kiipesi hajareisin istumaan mun lantion päälle.

”Mitä sä nyt?” mä kuulostin ihan säikähtäneeltä lapselta.

”Ootko muka unohtanut, miltä tää tuntuu?” Eemelin silmissä välähti kiusoitteleva hymy.

”Mikä?”

”Miltä tuntuu olla siinä, mun alla.”

Hélvetti se oli humalassa. Mä yritin päästä kiemurtelemalla kauemmas Eemelistä, mutta se puristi polvensa tiukasti mun lantiota vasten. Mun pitäisi laittaa stoppi tälle ennen kuin mä tekisin jotain, mitä mä katuisin. Muista Emilia, mä yritin jankuttaa itselleni, sun tyttöystävä on Suomessa, muista että sä seurustelet.

Eemeli painoi mun kädet patjaa vasten. Sen silmät tutkivat mun kasvoja ihan kuin mä olisin ollut sille tuntematon. Mä rypistin kulmiani Eemelille ja itselleni, kun olin antanut sen selättää mut niin helposti. Yhtäkkiä Eemeli laski päätään ja suukotti mua huulille. Se tapahtui niin nopeasti, että mä en olisi välttämättä tajunnut sitä, ellei Eemeli olisi heti perään kurtistanut otsaansa kuin kysyäkseen, miksi mä en ollut estänyt sitä. Mä vaan tuijotin sitä suu raollaan. Sitten se tuli uudestaan lähemmäs. Se pussasi mua ensin suulle, jatkoi kaulaa pitkin rintakehälle. Eemeli katsoi mua varovasti, lupaa kysyen. Mä en voinut liikkua. Järki huusi mua perääntymään, mutta tunteet sanoivat toisin. Jos mun mieli olikin unohtanut, miltä Eemelin suukot tuntuivat, mun vartalo muisti kaiken. Mun silmät painuivat kiinni Eemelin huulien hyväillessä mun ihoa. Ne kulkivat rinnalta takaisin kaulalle ja poskensyrjälle. Se kiehnäsi mun sylissä kuin huomionkipeä kissa, liu’utti kätensä mun paidan alle ja hieroi päätään mun leukaa vasten. Mun yllättymisestä johtuva kireys alkoi sulaa. Eemelin suusta purkaantui sairaan ihanan kuuloista vikinää, kun mun käsi nousi puristamaan sen hauista. Se painoi pari suukkoa mun korvan alle ja – yhtäkkiä sen pää retkahti mun olkapäälle.

”Eemeli?” Mä kutsuin sitä nimeltä, mutta en saanut vastausta. Kun mä työnsin Eemelin kyljelleen mun viereen, mä näin sen silmien olevan kiinni. Se hengitti rauhallisesti. Se oli nukahtanut kesken kaiken. Vaikka tilanne olikin aika huvittava, musta tuntui kuin joku olisi pelastanut mut heikoilta jäiltä just ennen putoamista veteen.

Lähettäjä: Poo 
Päivämäärä:   18.1.16 15:48:16

Vääääääää ihanaa jee! Mut tyhmä loppu :(

Päivämäärä:   18.1.16 15:59:48

Ei oo tosta muuta sanottavaa kuin: <3

Ja siis ihan mitä vaan tarinoita, koska en oo lukenu sulta muuta kun tän, Viuhkan varressa ja Kolmen viikon kesä. Ja olisi kiva lukee muitakin sun tarinoita, mutta kaikki muut oot ilmeisesti poistanu täältä?

Päivämäärä:   18.1.16 16:24:22

siiis tää oli niin monella tapaa niiin ihanaa, niin väärin, niin loistavaa ja niin kamalaa samaan aikaan että en ees tiiä mitä pitäs ajatella! Käytinpäs mä paljon niin sanaa.. :d wäää, jotenki kirjotit niin nätisti eemelin haavoittuneisuudesta, että ihan melkein itseäkin itketti, mutta mä vaan kovasti toivon että eemeli muistais tästä illasta ees vähän enemmän kuin pikkujouluillasta, jotta ne pääsis vihdoin yli niiden erimielisyyksistä.

Niimpä, pitkäjänteinen työ näyttää kainuussa ainakin tuottavan loistavan tuloksen, jolle ei voi kyllä kun hattua nostaa! Ja ois kyllä mielenkiintosta nähdä miten ne näitä asioita siellä oikeesti hoitaa.

Lähettäjä: willa 
Päivämäärä:   18.1.16 16:40:07

VILHOHOOOO eieiii sovi asiat ensin emilian kanssa. pyh sulla muka suhteet hallussa pyhhyh mitä valheita. ole lihaasi vahvempi pärkele.

jotenki hassua ku mul on vähän tommonen eemeli mun elämässä ja oon kyllä selkeesti ihan vilhon veneessä :'D ei kyllä samanlainen tilanne, mutta siiiis osittain juu. En tiiä, hassua vaan.

(mun mielestä molemmat tavat vastata kommentteihin toimii)

Lähettäjä: Violet 
Päivämäärä:   18.1.16 17:08:40

Kyllä se Martin sieltä takas vielä tulee. Sit kaikki on taas hyvin MÄ TIEDÄN SEN :) tosi jännään kohtaan jätit

Päivämäärä:   18.1.16 18:45:22

Hyvä jätkät, niin sitä pitää! Noi kaks on ilmiselviä magneetteja, jotka vaan ei voi sille mitään, että ne vetää toisiaan puoleensa. Ja joo, Eemelin voisi pistää sille tipattomalle... mutta toisaalta se on vähän sellanen juro suomalaismies, joka ei pysty ilman viinaa kertomaan tunteistaan :)

Päivämäärä:   18.1.16 19:52:10

KYLLÄ KYLLÄ KYLLÄÄ <3333 Sulan sulan sulan <3 Ne ON niin tarkotettu toisilleen <333 MUTTA Eemeli EI saa katua tota!! NOUNOU! Vilho päästä se Emilia pois kun sut on tarkotettu Eemelille, Eemeli sulle ja Emilia jollekin muulle :33 Aim in lööv <3 Jamiis jag älskar dig <3

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   18.1.16 20:32:30

Haha, sopuli on näemmä juuttunut monen sanavarastoon! :D lilla lämmeln

Mä arrrvasin. Mulla on edelleen tosi vahva hunch tästä, saa nähä miten mun käy! Eemeli kyllä todennäkösesti heittäytyy taas hankalaksi, kääntää takkinsa ja kelkkansa ja kaikki muut mahdolliset vikkelämmin kuin Soinin Timppa... Mistä tulikin mieleeni historian loistavin kettuilu: http://youtu.be/17_5-qPSpxo

Vastaukset kommentteihin toimii ihan kummin vaan. Musta on niin kiva, että aina vastaat jotain meille! :)

Päivämäärä:   18.1.16 21:39:03

En tiiä oonko jotenki tunnevammanen mutta mää vaan nauran näille jäbille:D
Ei vaa ihana pätkä vaikka meinaski tulla ärsytys että ruton tossuvikke, hoia eka Emilian kans asiat kuntoon. Mutta onneks Eemeli nukahti. Oikeesti mun ilmeestä ois pitäny saaha joku video lukemisen ajalta ku ensin vaa naureskelin ja sit ku Lemeli kävi iholle nii ilme vaa kiristy ja ku se raukka nukahti (sammu) nii aloin vaa hymyillä ku joku hemmetin Naantalin aurinko:D

<3

Jamis oot paras, ja ei väliä miten kommentteihin vastaat (kuha vastailet ainaki joskus, ne on tyylii yhtä iso viihdepläjäys mulle ku ite tarina, okei ei silti koska tää tarina on ihan timanttinen mutta silti ne on kyllä monena ärsytyspäivänä nostanu sen hymyn taas naamalle:D)

Päivämäärä:   18.1.16 23:12:54

Hittovaan, kun Eemeli oli kännissä ku käki :c Ois pitäny olla selvinpäin >:d

Lähettäjä: mato 
Päivämäärä:   19.1.16 20:11:03

Ah, ihanaihanaiiihaaanaaaa! Vaikka toki Eemeli on päissään ja Vilho on edelleen Emilian kans, eli ei nyt ihan mikään unelmakeissi, mut kuitenki, nam. <3

Päivämäärä:   19.1.16 22:42:07

Sori, tää täyttyy tällä kommentilla :E

Mulla oli sanottavaa pätkästä, jotan nillitettävää, mutta luin se aamupäivällä koulussa ja tää päivä on sen jälkeen ollut niin pitkä ja sotkunen, että se unohtu.
Sinänsä hyvä, että Vilho ja Eemeli ei mitään tehny, pettäminen ois laskenut Vilhon pisteitä rajusti.

Tää henkilötieto jupakka on kokoajan vaan monimutkasempi. Soittelen sen sata puhelua päivässä aiheeseen liittyen, että saisin turvattua selustani mahollisimman hyvin jos tuleekin laskuja. Kestovitutus. Jos kehtaisin niin vinkuisin lisäpätkää, mutta ei kuulu tapoihin loppuviimein. Tää on semi painajaista, alan oleen jo vainoharhanenki suunnilleen kun mietin kellä vois olla mun hetu..

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.