Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vielä kerran pojat 2

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   29.11.15 14:54:14

Figaro, joo olihan se tynkäpätkä, mutta Manu korvaa aika paljon. Zera, oh, kiitos paljon! Parasta kirjottamisessa on, kun saa lukijoiden tunteet heräämään. Kirja on haaveena, mutta onko se näistä vai jostain muusta, sitä en vielä osaa sanoa :) Redeia, sitten vaan Kuopio-hallilta etsimään sopivia kaappeja. Voin tulla avuksi ;D Lynda, Manu<3 jjs94, Eemeli on tommonen paisuttelija, antaa asioiden turvota ihan jättimäisiksi, vaikka ei ois aina syytäkään. beeko, kiitos :) Mietin ensin, että oisin ottanut Manun tähän yhdeksi pääkertojaksi, mutta sitten tajusin että se voi menettää makunsa ja ollakin tylsä, joten pysyköön vierailijana. Zoe, :) RK, täältä tulee Iemelin ajatuksia ainakin hieman. Maea, hahha, ainahan sä voit ehdottaa ja kattoa, miten siihen reagoidaan :D Manun kuittailuja on tulossa, mutta ovelana kettuna se iskee kun Eemeli sitä vähiten osaa oottaa :D

Edellinen

A/N: Onko kellään muulla fiilistä, että Eemeli ei ihan aina tiiä, mitä sen pitäis tuntea?

--

3. luku

Eemeli

Joukkueen pikkujouluillasta ei jäänyt paljon kerrottavaa muille. Ja miten olisikaan jäänyt mun muistikuvien päättyessä siihen, kun me tilattiin kaksosten kanssa tequilashotteja. Mulla ei ollut hämäriäkään muistikuvia siitä, millä mä olin tullut kotiin. Sen sijaan mulla oli sumeita muistoja siitä, että mä olin puhunut jonkun kanssa meidän alaovella. Mä olin yrittänyt pitkin viikkoa pinnistellä muistiani saadakseni selville, kenen kanssa mä olin jutellut. Toistaiseksi nimettömällä juttukaverilla oli häiritsevän paljon vilhomaisia piirteitä ja se huomio ärsytti mua ehkä eniten. Mä en viitsinyt kysyä Manulta tarkennusta, koska pelkäsin sen sanovan, että mä olin todellakin jutellut Vilhon kanssa. Mä toivoin todella, että sumeat muistot Vilhosta olivat vain mun mielen tekemiä jekkuja eikä tosia.

”Onko sällillä kaikki kondiksessa?” Aksu kysyi yhtenä iltana, kun me oltiin lähdetty jätkien kanssa leffaan ja sen jälkeen kahville. ”Oot ollut aika vaisuna.”

”Kaikki on ihan jees”, mä valehtelin. ”Väsyttää vaan.”

Manu vilkaisi mua merkitsevästi pöydän toiselta puolelta. Se tiesi ja muisti varmasti enemmän kuin mä, mutta mä en ollut valmis puhumaan pikkujouluista. Mulla oli muutakin mietittävää, niin kuin esimerkiksi se, että Martinin ja mun mykkäkoulu oli kestänyt jo toista viikkoa. Me oltiin laitettu viestiä kumpikin, tosin kajoamatta siihen, mikä oikeasti hiersi, mutta silti kumpikaan ei saanut aikaiseksi ehdottaa puhumista. Mua masensi olla riidoissa Martinin kanssa ja olisin halunnut pyytää siltä anteeksi, mutta luonne ei antanut periksi. Mä en tiennyt, olinko oikeassa vai en, miettiessäni, että oikeastaan Martinin kuului tehdä aloite sovintoon. Se tiesi mun inhoavan sitä, kun se flirttaili kännissä naisille, joten eikö sen kuulunut silloin pyytää anteeksi ensin?

”Tota, ei oo pakko vastata”, Simo aloitti epäröiden ja näpräsi hermostuneena lusikkaansa. ”Juteltiin yks päivä treenien jälkeen Martinin kans ja se sanoi, että teillä – ”

”Voi júmalauta nyt”, mä keskeytin Simon ärtyneenä. ”Eikö teillä sáatana oo muuta tekemistä kuin puhua meidän parisuhteesta?”

Jätkien ilmeet menivät hämmentyneiksi, kun mä nousin ylös äkillisessä kiukunpuuskassa ja vedin takin niskaani. Hélvetti mua riepoi, kun kaikkien piti aina tunkea sormensa Martinin ja mun välisiin asioihin. Enhän mäkään ollut ensimmäisenä neuvomassa, kun Simo ja Mimmi riitelivät. Tai värkännyt asioita, kun sinkkucandyt metsästivät kottaraisia. Mikä hélvetin oikeus jätkillä oli siis puuttua meidän asioihin? Tekikö se, että me oltiin Martinin kanssa kumpikin miehiä, meidän parisuhteesta avoimen repostelukohteen?

”Istu alas”, Manu pyysi. ”Tuskin Simo sitä tarkoitti, että ne puhuis teistä koko ajan, vaan sitä – ”

”Mua ei vois víttuakaan kiinnostaa”, mä puuskahdin. ”Antakaa mun olla!”

Mä käännyin ympäri ja painelin ulos kahvilasta välittämättä siitä, että olin kiukullani saanut muiden asiakkaiden kiinnostuksen heräämään. Mua vítutti niin paljon, että sormenpäitä pisteli. Paska sää lisäsi entisestään mun mustaa mieltä. Joulukuussa kuului olla lunta, eikä pelkkää märkää loskaa, joka tunkeutui kengistä läpi ja kasteli sukat. Satoi vaakatasossa räntää, ja mä olin ihan valmis hyppäämään sillalta alas tai juoksemaan bussin alle.

”Eemeli!”

Mun kengistä pääsi litisevä ääni, kun mä pyörähdin ympäri valmiina raivoamaan vähän lisää. Huutaja ei kuitenkaan ollut Aksu, Manu tai Simo. Muutaman metrin päässä musta seisoi Martin tukka märkänä räntäsateesta. Vaikka mä olin vihainen sillekin, mä en voinut estää sydäntäni hypähtämästä. Olinko mä vielä kertaakaan maininnut, että mun poikakaveri oli aika hélvetin kuuma? Seisoessaan uitettuna koirana katulampun alla se onnistui näyttämään hyvältä. Mä en yhtään ihmetellyt, miksi naiset tunkivat baarissa joukolla Martinin puheille.

”Mitä sä teet täällä?” mä kysyin kävellessäni lähemmäs Martinia. Tuskin se oli sattumaa, että Martin oli tällä suunnalla liikenteessä. Yksin ollessaan se ei liikahtanut iltaisin kämpiltään mihinkään.

”Simo pyysi mut kahville teidän kans, mutta sä oot näköjään jättänyt niiden seuran jo”, Martin vastasi.

”Sä voit mennä sinne niiden virkkuukerhoon keskustelemaan meistä”, mä tuhahdin. ”Sähän tykkäät muutenkin puhua meidän asioista muiden kans.”

”Niin koska sä et hélvetti halua nähdä mua”, Martin sanoi terävästi. ”Mä pyysin Simoa houkuttelemaan sut jonnekin, että mä saisin puhuttua sun kans.”

Musta tuntui kuin Martin olisi lyönyt mua mahaan. Mä olin taas antanut kiukkuni viedä sen sijaan, että olisin jäänyt kuuntelemaan selitystä. Manu oli ollut oikeassa sanoessaan, että sitä hävetti olla mun kaveri. Muakin olisi hävettänyt olla itseni kaveri. Itseasiassa mua hävetti olla mä. Enkä mä ymmärtänyt, miten jätkät jaksoivat mua, kun mä kiukuttelin ja käyttäydyin kuin mikäkin kakara.

”Norppa”, Martin tarttui mua käsistä. Sen sormet olivat kovin lämpimät ja silittivät hellästi mun kohmeisia sormia. ”Anna anteeksi, kun mä olin taas niin idiootti.”

”Mihin sä tarviit niitä naisia?” multa pääsi. ”Enkö mä riitä sulle vai yritätkö sä kohottaa egoas niiden huomiolla?”

”Tietenkin sä riität”, Martin huudahti. ”Älä mieti mitään tollasta.”

”Miks sä sitten flirttailet niille?” mä kysyin ääni vavahtaen. ”Mistä mä tiiän, että sä et joskus lähde jonkun mukaan?”

”Koska en mä halua lähteä kenenkään muun mukaan kuin sellasen, jota mä rakastan”, Martin sanoi ja katsoi mua tiukasti silmiin.

Mua alkoi jo hymyilyttää pikkuisen. Tiesinhän mä, ettei Martin ikinä pettäisi mua, mutta silti mun oli pakko antaa sen kärvistellä vielä hetken. Sitten me voitaisiin tehdä sovintoa niin perusteellisesti kuin ikinä haluttaisiin.

”Lähtisitkö sä mun mukaan?” mä kysyin.

”Jos sä annat”, Martin vastasi.

”Viimeksi mun sänky oli vähän tyhjä, mutta jos sä mitenkään viitsit korjata tilanteen, niin – ” mä virnistin kevyesti. ”Manu ei taida olla ihan vielä kämpillä.”

Martin nauroi halatessaan mua keskellä katua. Mä painoin kasvoni sen märkää takkia vasten ja olin ihan hélvetin onnellinen. Kun me jatkettiin matkaa yhdessä, Martin tarttui mua kädestä eikä päästänyt irti edes silloin, kun mä kaivoin avaimia alaovella. Hississä se painoi mut seinää vasten ja suuteli niin, että mua alkoi hengästyttää.

”Mun pitää hoitaa yks juttu”, mä mumisin Martinin leukaa vasten, kun me päästiin sisälle ja se alkoi riisua mun takkia hätäisin sormin.

”Äkkiä sitten”, Martin pyysi.

Mä kaivoin puhelimen taskustani ja etsin whatsappista Aksun, Manun, Simon ja mun ryhmäkeskustelun. Mun pitäisi pyytää niiltä anteeksi ihan kasvotusten, mutta tähän hätään viestillä laitettu anteeksipyyntö saisi kelvata.

Sori kun olin taas mulkku.

Re: Vielä kerran pojat 2

Lähettäjä: RK 
Päivämäärä:   29.11.15 15:54:34

ai että kun mua kiukuttaa tuo eemelin draamailu ja kiukuttelu, joku vois vähän ojentaa sitä taas! Ja vaikka mä hurjasti tykkäänkin ajatuksesta Vilho ja Eemeli, niin jostain syystä pidin kovasti nyt näitten kahden sovinnosta. :))

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   29.11.15 18:10:22

Vooi että mun mielessä värkätty juonenkulku ei kyllä nyt yhtään etene oikeesee suuntaan :D Eemeli on sulone ku se on tommone draamaileva tinttaiita <3 Iha niinku ennen vanhaan <3 Mulla on pahat aavistukset, että miten tää tarina päättyy D: Ei EV vaan EM D::

Mutta kiitos taas tästä pätkästä rakas Jamis <3

Lähettäjä: willa 
Päivämäärä:   29.11.15 21:05:22

hahahaa ihana eemeli, luo vähän draamaa nii ei käy nii tylsäks :D
mä en tiiä mikä siinä on etten millään syty martinille... oon niin syvällä vilhon persiissä että melkein katon tätä tarinaa sen lasien ja filtterien läpi :'D

Lähettäjä: zsisus 
Päivämäärä:   30.11.15 21:30:54

Mä oon niin koukussa! :D eli jatkoaa mahollisimman nopiaa!! (:

Lähettäjä: sunny 
Päivämäärä:   1.12.15 00:16:43

Minä en luovuta vielä mun toiveitten kans! Tuo Eemelin ja Martinin sovinto ei nyt saa vaikuttaa mitenkää negatiivisesti Eemelin ja Vilhon väleihin.
Oon jotenki vähä hidas mun ajatusten kans ja tää nyt ei liity tuohon edelliseen pätkään oikeestaan mitenkään, mutta pakko kommentoida tuota Emiliaa ja Manua vielä sen verran (vaikka se juna tais jo mennä:D), että Manu ansaitsee vaan parasta! Että jos pienen toiveen saa esittää, niin ei sille sit mitää Emilian tasosta muijaa. (apua kuulostan ihan kamalalta. En oo oikeesti näin hirvee ihminen. :D Onneks tää on vaan fiktiota vaikka välillä todelta tuntuuki.)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   1.12.15 17:15:04

RK, Eemeli kaipaa säännöllistä ravistelua, että eiköhän senkin aika taas koita jossain vaiheessa :D Redeia, tinttaiita, ihana sana :D Mulla on vähän itselläkin hakusessa juonenkäänteet.. willa, vähän vaihtelua, että draamaqueen onkin poika. zsisus, täältä tulee! sunny, sen verran paljastan, että Emilia+Manu on ihan mahdoton yhtälö, niinku sanoinkin että se ois jo ihan liikaa ristiinnaimista.

A/N: Luvassa jouluista fluffyhöttöä. Miten te koette seksikohtaukset tarinoissa, onko ne jotenkin vaivaannuttavia vai meneekö siinä, missä muutkin? Tiiän että täällä käy paljon alaikäsiä, joten pyrin siihen, ettei hellyydenosoitukset oo kovin graaffisia. Ikärajaksi tähän vähän yläkanttiin k-18.

--

Kun mä olin saanut sovittua erimielisyydet Martinin ja jätkien kanssa, pikkujouluillan tapahtumat olivat hävinneet kokonaan mun mielestä. Mitä väliä sillä edes oli, kenen kanssa mä olin jutellut alaovella? Ei yhtään mitään. Mieluummin mä keskityin poikaystävääni kuin kulutin aivojani pähkäilemällä, mitä mä olin humalassa puhunut. Sitä paitsi joulu lähestyi, ja me oltiin Martinin kanssa päätetty viettää aatto kahdestaan. Mä olin aina tykännyt joulusta. Kakarana tietenkin sen takia, että sai lahjoja eikä tarvinnut mennä aikaisin nukkumaan. Vanhempana mä olin alkanut arvostaa enemmän niitä täysin vapaita pyhäpäiviä, kun sai maata sängyssä vaikka aamusta iltaan eikä ollut mihinkään kiire. Tänä vuonna joulu tuntui entistä merkittävämmälle. Rehellisesti sanottuna viimeisimmän riidan jälkeen mikään ei kuulostanut paremmalta kuin muutama päivä täysin vapaata kaikista velvollisuuksista. Me voitaisiin viettää ne päivät sängyssä ja keskittyä vain toisiimme.

Mun perhe ja meidän kaverit eivät suhtautuneet yhtä hattaramielellä meidän kahdenkeskiseen jouluun. Ensiksi mainitut olivat tietenkin pettyneitä, kun mä kaikista houkutteluista huolimatta kieltäydyin tulemasta Kujanpäähän jouluksi. Onneksi Linnean poikakaveri Niko oli menossa meille tasoittamaan porukkaa ja paikkaamaan mun poissaoloa. Kavereiden mielestä me oltiin yksinkertaisesti idioottimaisen rakastuneita. Me naurettiin Martinin kanssa niiden yökkäilyille, mutta samalla tuntui pahalta, kun eivät ne voineet tajuta, mitä joulun viettäminen kahdestaan merkitsi meille. Simon ja Mimmin ei koskaan tarvinnut vilkuilla ympärilleen, jos halusivat pussailla tai kävellä käsi kädessä julkisilla paikoilla. Aksu, Manu ja Veikka saivat puhua isoon ääneen naisten perseistä ja pisteyttää niiden ulkonäköjä, mutta meidän piti aina varmistaa, ettei kukaan kuullut, kun kehuttiin Martinin kanssa toisiamme. Se oli hélvetin kuluttavaa ja ahdistavaa, mutta en mä silti olisi vaihtanut Martinia yhteenkään naiseen. En, vaikka se flirttailikin niille humalassa.

Me oltiin Martinin kanssa aika innoissaan tulevista vapaapäivistä. Me vaihdettiin päivittäin kymmeniä viestejä koskien meidän minilomaa Manun ja mun kämpässä. Kun me oltiin kasvotusten, me vaan hymyiltiin typerästi toisillemme ja mietittiin, kuinka paljon ruokaa meidän pitäisi varata kaappeihin. Me oltiin päätetty, ettei liikahdettaisi sisätiloista mihinkään niiden muutaman päivän aikana.

”Olkaa nätisti”, Manu sanoi muka vakavana lähtiessään paria päivää ennen aattoa Kujanpäähän. ”Nähään sitten joulun jälkeen.”

”Muista viedä ne lahjat meidän porukoille”, mä huikkasin sille ovenraosta. ”Mä saan tietää, jos sä oot nyysinyt ne itelles.”

Manu ehti heilauttaa kättään ennen kuin Martin vetäisi oven kiinni ja painoi mut seinää vasten. Mä nousin varpailleni yltääkseni suutelemaan sen solisluita. Martin liikutti käsiään mun selkää pitkin alaspäin.

”Oot kulta”, mä kuiskin hiljaa suukotellessani Martinin kasvoja. ”En halua ikinä lähteä tästä pois.”

”En mä päästäiskään sua menemään”, Martin hymyili hellästi. ”Sä teet mut onnelliseksi, norpanpoikanen.”

Mä mutristin huuliani kuullessani kyseenalaisen lempinimeni. Norppa nyt vielä menetteli, kun oli oikein hempeilytuulella, mutta norpanpoikanen alkoi olla vähän liikaa. Vaikka Martin tarkoittikin sillä pelkkää hyvää, mä pidin sitä piilovíttuiluna pituuttani kohtaan. Minkä mä sille voin, että olin jäänyt tämän mittaiseksi? Ei musta ollut kivaa olla se jätkä, joka jäi tyttöjäkin lyhyemmäksi. Mun farkuissa oli aina liian pitkät lahkeet, ja ajaessa penkki piti vetää niin eteen, että Veikka pystyi istumaan mun takana jalat suorina, vaikka se olikin hongankolistaja.

”Turpa kiinni”, mä huokaisin Martinille ja kiskaisin paidan päältäni. Mä painauduin lähemmäs Martinia ja vedin sen kasvot lähelle omiani. ”Älä käytä tota nimeä.”

Sitten mä suutelin Martinia ahnaasti. Mä kävin ihan kuumana ja onneksi Martin oli heti samoissa tunnelmissa, koska ei ollut olemassa mitään niin kiihottavaa kuin halukas Martin. Mä upotin sormeni sen hiuksiin ja tukistin. Martin kuljetti käsiään painokkaasti mun paljaalla iholla, yläselän ja kylkien kautta vatsalle. Se puristi mun ihoa, veti lähemmäs itseään. Martinin suu oli kuuma ja se suuteli järkyttävän hyvin. Mun kädet valuivat sen takapuolelle, jota puristamalla sain sen vavahtamaan. Mua olisi saattanut hävettää se, miten helposti Martin sai mut kiihottuneeksi, ellei se olisi ollut samassa tilassa yhtä nopeasti. Mä irrotin sormeni sen hiuksista, näpräsin farkkujen napin ja vetoketjun auki ja kiedoin sormeni sen puolikovalle kalulle. Martin ynähti mun suuhun ja voihkaisi, kun mä tiukensin otettani ja liikutin kättäni rytmikkäästi.

”Mennään sänkyyn”, mä kehräsin hiljaa.

Martin nyökkäsi, tarttui mua kädestä ja seurasi mua makuuhuoneeseen. Mä en katsonut tarpeelliseksi sytyttää valoja, sillä ikkunassa roikkuva peltinen joulutähti valaisi tarpeeksi. Kun mä sain riisuttua omat farkkuni, käännyin katsomaan Martinia sen hankkiutuessa eroon vaatteistaan. Hämärä heitti varjoja sen vartalolle, ja mun nivusissa nytkähti lupaavasti.

”Makuulle sitten”, mä hymyilin viettelevästi. ”Meetkö vai pitääkö mun pakottaa sut?”

”Mä haluaisin nähdä sun yrittävän”, Martin virnisti. ”Pätkä.”

Mä tartuin sitä hartioista ja yritin painaa sen selälleen mun sängylle. Martin kuitenkin halusi saada mut alleen yhtä pahasti kuin mä sen, joten se ei taipunut. Mua se ei miellyttänyt lainkaan.

”Sun hélvetin lätkänpelaajan lihakset”, mä murisin Martinille. Se virnisti ja suuteli mua.

”Sä rakastat mun lihaksia”, se hymähti ja painoi mut varoittamatta selälleen alleen. ”Ja sä rakastat, kun oon päällä.”

Mä nostin päätäni hieman ja suutelin Martinia syvään sen laskeutuessa hitaasti mun päälle. Mä kietouduin sen ympärille, koskettelin sitä ja suutelin sen kaulaa. Me kumpikin vavahdettiin meidän erektioiden hankautuessa vastakkain. Martin ynisi jotain mun korvaan, kun me liikuttiin toisiamme vasten, nihkeä iho kiinni toisessa eikä meidän väliin olisi saanut ujutettua paperiakaan. Martin muutti meidän asentoa niin, että me oltiin enemmän kyljellään. Se oli tarpeeksi. Mä laukesin ähkäisten sitä vasten. Ennen kuin lämmin aalto ehti viedä mua mukanaan, mä vein käteni Martinin kovuudelle eikä mun tarvinnut tehdä paljoa, kun sekin tuli ja sen selkä kaartui ihanasti.

”Ehkä kliseisintä paskaa ikinä”, mä nauroin Martinille, kun me oltiin tasailtu hengitystämme hetken aikaa.

”Anteeks mitä?” se kysyi aika loukkaantuneen kuuloisena. ”Mitä vikaa siinä oli?”

”Ei mitään”, mä kiirehdin sanomaan ja silitin sen vatsaa lepyttelevästi. ”Se oli ihan parasta. Meinasin vaan, että aika kliseistä rakastella jouluna. Ihan kuin oltais jossain ö-luokan romanttisessa leffassa.”

Martin puristi mua niskasta ja painoi päänsä mun olkapäätä vasten. Hartioiden tärinästä mä tiesin sen nauravan mulle.

”Oot ihan hélvetin romanttinen ihminen”, se sanoi. ”Eikä vielä oo joulu.”

”Tykkäät musta silti”, mä hymähdin.

”Rakastan”, Martin korjasi ja kietoi kätensä paremmin mun ympärille. ”Eikä sun tarvii olla romanttinen.”

”Eli sä et oota huomenna aamupalaa sänkyyn?”

”No sitä mä en kiellä sua tekemästä”, Martin vastasi. ”Tosin musta tuntuu, että mä oon se, joka herää ensin ja tuo aamupalan sänkyyn sulle.”

Lähettäjä: Johanna K. 
Päivämäärä:   1.12.15 18:03:47

Äh, tätä mä niin kaipasin! Kolme lukematonta kappaletta ja mitä herkkua sieltä tarjoiltiinkaan :3

Päivämäärä:   1.12.15 21:36:28

Seksikohtaukset menee niinku muutkin, suurelta osin siks että kirjotat nekin niin sujuvasti. Mut hyvä et huomioit alaikästenkin suuren määrän täällä :)

Lähettäjä: Figaron_haamu 
Päivämäärä:   1.12.15 22:00:37

"Mä nousin varpailleni yltääkseni suutelemaan sen solisluita." Nyt mä vasta ihan oikeasti tajusin millanen hukkapätkäpersjalkasaunatonttu Eemeli on...

Ja mitä seksikohtauksiin tulee, niin ne menee mullakin aivan yhtä sujuvasti kuin muukin teksti. En tosin ole herkkä esiteini, eli en myöskään kuulu siihen ikäryhmään, josta oot huolissasi :D. On kyllä ihan hyvä, että vähän aina varottelet, jos jollain vaikka onkin jotain noita vastaan :)

Lähettäjäjjs94 
Päivämäärä:   2.12.15 15:31:45

Innostuin näköjään liian aikaiseen, kun oli se pätkä jossa Vilho vei Eemelin kotiin :P Ja kaipa tähän Martiniinkin tottuu, vaikka itse olen vahvasti team Vilho ja Eemeli ja sitä siis tarkoitin, sillä kun sanoin että Eemeli ja Vilho on se "oikee pari". Mutta eihän tässä vielä tiiä kuinka tulee käymään... Toi ois kyllä pitänyt tietää, että Eemeli tapansa mukaan suurentelee asioita. Eipä nyt oikeestaan muuta, jatkoa jään oottamaan innolla :)

Lähettäjä: ellie 
Päivämäärä:   2.12.15 16:24:39

En tiedä mikä tosa Martinissa tökkii näim paljon mulla. Ikävä Vilhhoa!

Lähettäjä: Villielain 
Päivämäärä:   2.12.15 17:35:42

Ihana ku tätä tekstiä tulee nii usein ja säännöllisesti eikä tarttee koko aja tarkistella että oisko se jo kirjottanu jatkoo (kröhöm tarkistelen kyllä siltiki "välipäivinä" joskus ihanien yllätysten toivossa xd <3). Ja se et tietää että aina tulee hyvää ja oikeesti tosi tasokasta juttua.

Joku tosta jo mainihtiki mut mullekki jotenki konkretisoitu tuosa solisluulle kurkottelussa se että kuin kääpiöjäbä tää Lemeli oikeesti on:'D ihana:3

Ja kun kyselit tuosta seksistä kirjottamisesta niin itellä ainaki on niin että monesti ne kohat just tökkii. Tai ku monet just siinä pelossa et on jotenki liian irstasta touhua tms nii kirjottaa semmosta jäätävän kiertoilmasuja täynnä olevaa tekotaiteellista paskaa, tai sit on sillee jeeejeee kerron kaiken suoraa oon niin rohkee tyyppi en pelkää pimbbipibbelsjuttuja xdxd!!! Jonku ihanan romanttisen hetken tunnelman voi mun mielestä niin helposti pilata kirjottamalla seksistä huonosti tai yrittämällä liian hyvää. Sä vaan kuitenki jotenki osaat kirjottaa siitäkin hyvin. Et mässäile liikaa millään tai kerro liian yksityiskohtasesti mistää nii et tulis semmone myötähäpeesee verrattava olo (fiilaako kukaa?xd) et ois oikeesti jotenki kattomassa toisten touhuu vierestä ja ihan liian läheltä.

Äh mulla oli jotaki vielä mielessä mutta näköjää liian tohkeissaan kun kirjottaa nii unohtaa puolet:D

Joo ei siinä, kiitos kun kirjotat tätä. Nautin suuresti<3

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   3.12.15 15:11:38

Johanna K, maistuko herkku hyvältä? :) willa, kiva kuulla, seksikohtauksien kirjottaminen on oikeesti ehkä haastavinta ikinä. Haluan todellakin huomioida alaikäiset lukijat, joiden elämään seksi ei välttämättä kuulu niin oleellisena osana kuin vanhempien. Figaro, hahah, Iemel on niin lyhyt että Martin vois kävellä huomaamatta sen yli :D Joo, aion varotella jatkossakin korkeamman ikärajan pätkistä. jjs94, tää on erittäin alussa vasta, joten tapahtumat tulee heittelemään laidasta laitaan eikä mikään varma oo kuin epävarmaa :D ellie, Martin on ehkä vähän liian sokerinen tai jotain? Villielain, yritän säännöllisesti lisätä jatkoa, koska kokemuksesta tiiän, miten ärsyttävää on oottaa lisää lukemista päiviä/viikkoja/kuukausia. Eemeli on niin pikkuruinen, mutta rakastan sitä siitä huolimatta kovasti! Oon ite aivan koukussa kirjotustyyliin jota sanon taidepaskaksi ja haluaisin kirjottaa sillä tavalla, mutta se ei sovi tän tarinan tyyliin. Sen takia mä yritän pitää seksikohtaukset aika "tavallisina", kiertoteitse ja vähän suoraan, mutta silti hyvällä maulla. Joo, ymmärrän mitä hait takaa, en mäkään halua sellasta oloa että istuisin sängyn vieressä katsomassa, kun toiset lempii :D

A/N: Eemelillä on liikaa aikaa miettiä asioita. Voisin hyvinkin lähteä sen kans viettämään jouluista leffahetkeä, jos joku vaan ensin keksis koneen, joka siirtää oikeasta elämästä mun poikien elämään.

--

Joulupäivänä Martinin ja mun kupla poksahti rikki, kun Martinin herätyskello soi kahdeksalta. Jääkiekkomaailma ei tuntenut sanaa joululoma, joten Martinin oli lähdettävä aamutreeneihin, vaikka mä kietouduin tiukasti sen ympärille ja kielsin sitä nousemasta. Mä en halunnut vielä lopettaa meidän minilomaa, joka oli tähän aamuun asti ollut parasta ikinä. Me oltiin nukuttu myöhään, syöty sängyssä, suudeltu piparinmuruja suupielistä ja rakasteltu. Kolmeen päivään me ei oltu käyty ulkona muuten kuin roskia viemässä. Aattoiltana me oltiin istuttu vierekkäin ruokapöydällä ja katseltu ikkunasta ulos pimeään. Lunta ei ollut juuri lainkaan, mutta jouluvalojen valaisema pimeys oli ollut kaunista. Nyt se kaikki oli takana.

”Onko sun pakko mennä?” mä nurisin, kun Martin irrotti kärsivällisesti mun sormet sen käsivarresta. ”Laita teidän valmentajalle viesti, että oot sairas tai jotain.”

”En mäkään haluais mennä, mutta mun on pakko”, Martin hymähti ja suukotti mun päälakea. ”Sitä paitsi Aksu ja Simo tietää meidän minilomasta, eikä ne kuitenkaan malttais olla vihjailematta muille, jos mä sanoisin olevani sairas.”

”Lahjotaan ne hiljaisiksi”, mä ehdotin.

”Kuulostaa hyvältä, mutta mun on oikeesti mentävä nyt”, Martin sanoi ja nousi istumaan. ”Sä voit jäädä sänkyyn oottamaan mua.”

Mieluummin mä olisin ollut sängyssä Martinin kanssa, mutta ei auttanut kuin päästää se menemään. Ulkomaalaisvahvistuksena Martin koki olevansa suurennuslasin alla, varsinkin kun sen alkukausi ei ollut sujunut odotusten mukaisesti. Sen maalitilasto näytti nollaa ja se oli joutunut vaihtamaan kakkosketjusta kolmoseen, kun peli ei ollut alkanut kulkea kakkoskentän laitureiden kanssa. Vaikka kumpikaan meistä ei sanonut sitä ääneen, me molemmat tiedettiin, miten helposti alisuorittavista ulkomaalaisista hankkiuduttiin eroon. Helpommin kuin suomalaisista, ja se pelotti mua. Mä en uskaltanut sanoa sitä Martinille, koska tiesin miten paljon se stressasi tehottomuuttaan, mutta mä toivoin että se löytäisi pian oman tasonsa ja rupeaisi taas tekemään maaleja. Mä en kestäisi jos sen sopimus purettaisiin ja se joutuisi muuttamaan toiseen kaupunkiin tai vielä pahempaa, kokonaan pois Suomesta.

”Tuu sitten äkkiä takaisin”, mä sanoin Martinille, kun se veti housuja jalkaansa.

”Tuun heti kun pääsen”, se lupasi ja kumartui suutelemaan mua.

Mä yritin saada uudestaan unenpäästä kiinni, mutta pyörittyäni parikymmentä minuuttia lakanoissa, nousin tuskastuneena ylös. Oli ihan perseestä, että liigan piti jatkua niin pian joulun jälkeen. Mä olisin hyvin voinut jatkaa vielä pari päivää rötväilyä sängyssä, olin tottunut pelottavan nopeasti siihen, miten kivalta tuntui herätä Martinin vierestä aamuisin. Tavallisesti me ei vietetty toistemme luona öitä kuin harvoin. Me noudatettiin pääasiassa samaa kaavaa niin pesis- kuin lätkäkaudenkin aikana: pelipäiviä ennen ja niitä seuraavina öinä kumpikin nukkui omassa sängyssä. Se toimi, vaikka lipsumisia tapahtuikin välillä.

Mä kasasin aamupalani olohuoneen sohvapöydälle ja kirjauduin Netflixiin. Yksinolo tuntui ahdistavalta. Sen jälkeen kun me oltiin muutettu Kuopioon, mä olin harvoin ollut yksin. Kämpillä oli aina joku seurana, ja musta oli tullut aivan naurettava seuranarkkari. Kujanpäässä mä olin viihtynyt yksin, mutta nykyään mun oli vaikea keskittyä mihinkään, kun jouduin olemaan omassa seurassani. Sekin ahdisti mua vähän. Kyllähän mä tykkäsin hitosti jätkien, varsinkin Martinin, seurasta, mutta silti mä en ollut tottunut siihen, miten levottomaksi yksinolo mut teki.

Edellisen jakson päätapahtumien pyöriessä läppärin näytöllä, mä kävin lukemassa uusimmat päivitykset Twitteristä ja siirryin Instagramiin. Mä selasin kuvia alaspäin ja mun sormenpäissä asti sävähti, kun näytölle lävähti kuva Emiliasta ja Vilhosta. Mun oli pitänyt poistaa Vilho seuraajistani, mutta se oli unohtunut sen päivittäessä niin harvoin Instagramiaan. Kun mä katselin kuvaa, jossa Vilho oli kietonut kätensä Emilian hartioille ja ne molemmat hymyilivät kovin onnellisina, mä tunsin ohimenevän nipistyksen jossain sydämeni tienoilla. Se oli ihan nopea piikki, enkä mä jälkeenpäin osannut sanoa, mitä mä olin tuntenut sillä hetkellä. Kai se oli ollut vain normaalia haikeutta, kun muut saivat viettää joulupäivää läheistensä kanssa, ja mä istuin yksin sohvalla katsomassa Netflix-sarjoja. Hélvetin hyvää joulua vaan, mä ajattelin myrtyneenä ja nakkasin puhelimen lattialle. Vilhokin voisi tukehtua siihen onnellisuuteensa.

Mä jaksoin katsoa ehkä parikymmentä minuuttia yhtä sarjaa Netflixistä ennen kuin nousin ylös ja laitoin Mulanin pyörimään. Se oli oikeasti tosi hyvä leffa, vaikka en mä ikinä olisi paljastanut jätkille katsovani sitä. Se oli tosi nolo leffa silleen ”moi oon kohta kaksviis ja tyyliin mun lempileffa on Mulan”. Vilho oli edelleen ainoa, jolle mä olin myöntänyt, että Mulan oli vieläkin tosi kova. Tuskin Vilho enää edes muisti sitä, ja vaikka olisikin muistanut, niin ei sillä ollut mitään merkitystä. Eikä mun muutenkaan tarvinnut miettiä jotain Vilhoa, koska sillä oli se Emilia. Niin ja mulla on Martin, pieni ääni sanoi vähän ennen kuin mä ehdin masentua tai jotain.

Just kun Mulanissa oli tulossa paras kohta, Martin laittoi viestin, että se olisi ihan kohta takaisin mun luona. Vítutti ehkä vähän, mutta olin mä silti iloinen, ettei mun tarvinnut enää angstata yksinolosta. Mä otin dvd:n pois soittimesta ja kävin piilottamassa kotelon mun vaatekaappiin. Mä ehdin takaisin sohvalle, kun Martin kolisteli sisään. Mä olin antanut sille avaimen, joka oli jäänyt Veikalta, kun se oli muuttanut takaisin Kajaaniin. Manu oli kohotellut vain kulmiaan, mutta Simo oli heittäytynyt dramaattiseksi ja ulvonut, että miksi me ei annettu sillekin omaa avainta meille. Mä olin luvannut käydä teettämässä Simollekin omansa, jos se antaisi ensin mulle avaimen niiden asuntoon. Sen jälkeen Simo ei ollut kysellyt avaimen perään. En mä olisi Martinillekaan antanut avainta, ellei mullakin olisi vapaa pääsy sen asuntoon.

”Oliko edes kivaa?” mä kysyin, kun Martin tuli mun seuraksi sohvalle. Sen tukka oli kostea ja posket pakkasen punaamat.

”Aika nihkeää”, Martin myönsi. ”Huomenna pelipäivä, eikä oikein jalka kulje.”

”Tuu tänne”, mä pyysin valuessani selälleni. ”Mä pusuttelen sun päivän paremmaksi.”

Martin hymyili kevyesti ja ojentautui mun viereen pitkälleen. Mä kiedoin käteni sen ympärille ja täytin lupaukseni. Okei, oli se enemmän suutelua kuin pusuttelua, kun me käytettiin kieltäkin. Mun mielestä pussailu oli vaan niin söpö sana, vaikka olikin aika tyttömäistä ajatella niin.

”Tuuthan sä huomenna peliin?” Martin kysyi vetäytyessään vähän kauemmas mun huulista.

”Tullaan Manun kans molemmat”, mä vastasin.

”Millon Manu tulee takaisin?”

”Huomenna. Kai sä jäät yöksi?”

Martin virnisti vinosti ja kysyi, halusinko mä sen jäävän. Mä nipistin sitä leuasta. Kysyikin vielä. Mä halusin ottaa kaiken ilon irti niistä hetkistä, kun me oikeasti saatiin olla kahdestaan. Kerrankin me saatiin olla just niin äänekkäitä kuin haluttiin ja rakastella vaikka suihkussa, jos siltä tuntui. Manu oli ehkä sikeäunisin ihminen, mutta silti sen ollessa täällä, sen läsnäolo kummitteli takaraivossa. Tietenkin se tiesi meidän harrastavan seksiä mun huoneessa, mutta en mä silti halunnut tehdä sen olosta kiusallista huutamalla kuin hyeena. No en mä ikinä huutanut muuten kuin ollessani vihainen. Martin oli meistä äänekkäämpi sängyssä, joten Manun tultua takaisin, mun pitäisi varmaan muistuttaa siltä, miten rakasteltiin hiljaa. Uskokaa pois, että mulla oli keinoni siihen.

Me käytettiin viimeinen kahdenkeskinen ilta katselemalla leffoja, puhumalla ihan arkipäiväisistä asioista ja pussailemalla huulet aroiksi. Martin teki meille ruokaa ja me syötiin sohvalla telkkarin valossa, kun ulkona alkoi olla taas pimeää.

”Tää oli paras joulu ikinä”, mä sanoin, kun me pestiin hampaita vessassa ennen nukkumaanmenoa.

”Niin mustakin”, Martin myönsi ja suuteli mua.

Vasta myöhään yöllä mä muistin puhelimeni, jonka olin nakannut olohuoneen lattialle. Martin, joka oli nukahtanut jo kauan sitten, tuhisi hiljaa mun vieressä. Mä nousin sängystä varovasti, etten häirinnyt Martinin unia, ja hiivin olohuoneeseen. Mun puhelin lojui matolla näyttö alaspäin. Kirkas valo sai mun silmät räpsymään. Koska oli joulu ja kaikki ihmiset viettivät sitä läheistensä kanssa, eikä kenelläkään ollut aikaa räplätä puhelinta, mä yllätyin nähdessäni, että olin saanut uuden viestin. Tällä kertaa ihan oikean viestin, eikä mitään whatsapp-viestiä. Mun piti ehkä pari kertaa vetää terävästi henkeä, kun mä näin, kuka viestin oli lähettänyt.

Vilho:
Hyvää joulua.

Lähettäjä: Lynda 
Päivämäärä:   3.12.15 15:37:22

Wowwow *_*

Päivämäärä:   3.12.15 17:35:43

"Eikä mun muutenkaan tarvinnut miettiä jotain Vilhoa, koska sillä oli se Emilia. Niin ja mulla on Martin, pieni ääni sanoi vähän ennen kuin mä ehdin masentua tai jotain." Tossa töksähti mulla toi jotain-sanan toisto, mutta saatan myös vähän olla herkkis tällasten suhteen :D

Tän pätkän myötä mä luulen tietäväni, miten tässä tulee pidemmän päälle käymään... Meibi.

Flippaan kohta tänne töihin. Joulu on kivaa ja jaadijaadijaa, mut kun on syyskuun lopusta työskennelly keskellä jotain fakin joulun ihmemaata, tekis mieli ennemminki laulaa tätä:
http://m.9gag.com/gag/aEGOm2x

Tai sit soittaa jotain pirun örinäheviä ja katsoa, kuinka mummelit droppaa järkytyksestä asiakaspalveluhymyn loistaessa kasvoillani.

Lähettäjä: Violet 
Päivämäärä:   3.12.15 20:11:22

Mä en luovu toivosta, että Eemeli ja Martin elää elämänsä yhdessä loppuun saakka. MÄ EN LUOVU TOIVOSTA"hiljaista nyyhkytystä"

LähettäjäMeow_ 
Päivämäärä:   3.12.15 20:14:35

"mun pitäisi varmaan muistuttaa siltä, miten rakasteltiin hiljaa"

Lähettäjä: Marzu 
Päivämäärä:   3.12.15 21:27:10

Ihana Vilho! Että mä rakastan sitä, mistä mä oikein löydän itselleni oman Vilhon? Tai Manun? Heivais se Eemilikin nyt vaan sen Martinin hiiteen ja myöntäis että se tykkää vieläkin Vilhosta. Mä en millään malttais odottaa että miten tää tarina loppuu.

Lähettäjä: Zera 
Päivämäärä:   3.12.15 23:20:05

Voi Vilho<3 Pitäs jo Eemelinki tajuta kenestä se oikein tykkää.

Luin tässä parin päivän aikana just Kesytä mun pää, kesytä mun mieli -osan (taas kerran, en edes muista monesti oon lukenu sen :D). Tuli kyllä ikävä niitä aikoja kun Eemeli ja Vilho oli yhdessä. Ja parittajanelikko oli kans ihan paras! :D Huomasin aina välillä että oot kehittyny paremmaks kirjoittajaks sen jälkeen, vaikka toisaalta silloinkin kirjotit niin hyvin että eipä siitä paljoa olis pystynytkään kehittämään. ;) Mutta nykyään on ehkä vähemmän sellaisia tökkiviä lauseita.

Päivämäärä:   4.12.15 00:20:29

Oiii <3 Ihana ihana Vilho!! Anna se miulle jookos? c': Ei mutta hitto se kuuluu Eemelille :c (kuuluu!!) Noh nehän on täydellisiä yhdessä joten kestän tämän <3

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   5.12.15 13:35:57

Lynda :) Figaro, jotain sitä ja jotain tätä, oon aika jotain-kirjottaja nykyään :D I feel you, syyskuussa on aivan liian aikasta alottaa joulunvietto. Inhoan talvea ja vihaan lunta/pakkasta ylikaiken, mutta joulu on jees, kunhan sitä vietetään vasta aattoviikolla. Violet, toivo kuolee viimeisenä vai miten se menee? :D Meow, tattista, jäi ihan pimentoon tuo ylimääräinen kirjain! Marzu, pidän huutokaupan näistä hahmoista, kun tää loppuu. Ei ne kaikki mahdu mun pianon päälle istumaan ja ilahduttamaan mua. No ei mulla oo edes pianoa, joten.. Zera, kehitystä on varmasti tapahtunut vuoden aikana, huomaan sen välillä itsekin :) Kiitos kehuista, ne lämmittää mukavasti. Mun piti itsekin ruveta lukemaan Kesytä mun päätä, koska en vaan kehtaa lukea vanhoja tarinoita, tyyliin juskupaoloita :D Redeia, huutokauppaan Vilhonkin, kun saan tämän joskus loppumaan ;D

A/N: Mun pitäis olla menossa jo töihin, mutta päätin ehtiä laittamaan jatkoa nyt. Arvatkaa miten paljon mun tekis mieli kertoa teille, miten tämä tulee päättymään? Vilholla on arkimasennus ja mua masensi itseäkin kirjottaa tätä, kun pystyin niin hyvin eläytymään sen asemaan.

--

Vilho

Me vietettiin joulu Jyväskylässä Emilian vanhempien luona ja uusivuosi Rukalla kavereiden kanssa. Loppiaisena me palattiin takaisin Jyväskylään, ja mä huokaisin helpotuksesta. Lomailu oli ihan kivaa, mutta mä kaipasin päiviini selvää rytmiä, enkä pitkälle venyneitä yöunia ja levottomia iltoja, kun uni ei tullut ennen kolmea. Emiliakin taisi olla reissussa rähjääntynyt, sillä se pyysi mua ajamaan sen asunnon kautta eikä edes halunnut mun jäävä yöksi. Mä suutelin Emiliaa raukeasti sen talon edessä ja lupasin soittaa huomenna heti töistä päästyäni. Nyt musta kyllä tuntui siltä, että huomenna olisi tämän kuukauden ensimmäinen seurusteluvapaa päivä. Mä halusin päästä rauhassa kiinni arkeen, eikä se oikein onnistunut Emilian ollessa paikalla. Ja ehkä mun piti vaivata päätäni sillä viestillä, jonka olin laittanut joulupäivänä Eemelille. Tosin siinä oli enemmän mietittävää, että Eemeli oli vastannut viestiin. ”Samoin” ei ehkä ollut paljon, mutta mulle sillä oli suuri merkitys. Ehkä sittenkin.

Tai ehkä ei sittenkään, mä ajattelin kun kotiin päästyäni avasin Instagramin ja näin Eemelin lisäämän kuvan. Ei ainakaan sitä, mitä mä olin saattanut toivoa lähettäessäni Eemelille hyvän joulun toivotuksen. Kuvassa Eemeli ja Martin kohottivat lasejaan kameralle ja kuvateksti viittasi niiden uudenvuodenjuhliin. Muiden silmissä kuva oli varmasti viaton, mutta valitettavasti mä tiesin ja se sattui ihan hélvetisti. Ei olisi tietenkään saanut sattua, koska mun pitäisi unohtaa kaikki Eemeliin liittyvät haaveeni ja keskittyä Emiliaan. Todellisuudessahan mä en ollut koskaan panostanut suhteeseeni Emilian kanssa niin paljon kuin olin laittanut likoon ollessani Eemelin kanssa. Mulla oli aika paska fiilis sen takia. Emilia olisi ansainnut niin hitosti enemmän ja parempaa, mutta mä olin pelkuri enkä uskaltanut erota siitä. Mä olin ihan oikeasti yrittänyt kovasti rakastua siihen yhtä palavasti kuin silloin, kun me oltiin ensimmäisen kerran ruvettu seurustelemaan. Aluksi mä olin kai ollutkin rakastunut, mutta vähitellen mun tunteet olivat laimentuneet. Kyllä mä rakastin Emiliaa edelleenkin, en vain niin paljon kuin ennen, ja se johtui vain siitä, että mä olin saanut Eemelin takaisin elämääni. Pesiselämään vain, mutta siinäkin oli tarpeeksi syitä saamaan mun pää sekaisin.

”Vieläkö sulla painaa uusivuosi vai miks sä näytät niin väsyneeltä?” Frans uteli vuoden ensimmäisenä koulupäivänä.

”Unirytmi kääntyi ihan perseelleen loman aikana”, mä tunnustin. ”Oli vähän vaikea saada unta eilen.”

Olihan se tavallaan totta, vaikka suurin syy mun unettomuuteen oli se, että mä olin taas jämähtänyt miettimään Eemeliä. Mä en, hitto soikoon, tiennyt, mitä mun pitäisi tehdä sen kanssa. Unohtaminen ei tulisi onnistumaan, koska me oltiin samassa joukkueessa, mutta tulisiko meidän kaveruudestakaan mitään, kun jossain vaiheessa mä alkaisin kuitenkin haluta enemmän.

”Illalla sulkapalloa?” mä ehdotin Fransille, kun kello soi tuntien alkamisen merkiksi. ”Mä oon varannut kentänkin jo.”

”Sopii”, Frans nyökkäsi. ”Nähään ruokavälkällä ja yritä pärjätä ton väsymyksen kans.”

Mä virnistin ja heilautin kättäni suunnatessani ensimmäiselle tunnille. Luokkaan valui hitaasti loman jäljeltä väsyneitä oppilaita, ja mä tunsin myötätuntoa niitä kohtaan. Mun oma olokin oli niin vetämätön, eikä sateinen sää parantanut sitä lainkaan. Lunta ei ollut vieläkään luvassa, ja masentavan musta maisema oli, no, masentavaa katsottavaa. Matikantunneista ei jäänyt oikein mitään käteen kenellekään, kun oppilaat olivat haluttomia oppimaan, eikä mua huvittanut vaatia niiltä huippusuorituksia. Mä en edes jaksanut antaa läksyjä yhdellekään luokalle, jonka tunteja mulla oli. Ja kun mun työpäivä oli kolmelta ohi, mä olin valmis perumaan sulkapallovuoron ja menemään sänkyyn loppupäiväksi. En mä kuitenkaan kehdannut perua, kun Frans juoksi mut kiinni koulunpihalla ja näytti energiseltä. Me sovittiin näkevämme uimahallilla kuudelta, ja mä lähdin kaupan kautta kotiin.

Eteisessä mua oli vastassa Rukalla mukana olleet tavarat, eikä mua napannut kassin purkaminen ollenkaan. Perjantaina mä joutuisin taas pakkaamaan tavarani ja ajamaan viikonlopuksi Kuopioon. Ei se oikeastaan haitannut, se että pääsi Kuopioon, mutta se reissaaminen oli aika paskaa. Mua kiinnosti jo nyt tietää, miten Eemeli reagoisi nähdessään mut. Käyttäytyisikö se niin kuin mitään viestejä ei olisi ikinä ollutkaan, vai joko se vihdoin moikkaisi mua samalla tavalla kuin muitakin? Yllättäen mä toivoin viimeksi mainittua vaihtoehtoa, mutta kun kyseessä oli Eemelin kaltainen draamaqueen, ensimmäinen olisi todennäköisempää. Se oli niin hélvetin ylpeä ja itsepäinen, eikä se tehnyt asioita mulle helpoksi.

Mä päätin purkaa kaiken Eemeliin liittyvän ahdistukseni sulkapalloon ja juoksutin Fransia ympäri kenttää niin, että tunnin pelaamisen jälkeen se valui hikeä päästä varpaisiin.

”Sä näytit koulussa niin kuolleelta, että mä olin varma että sä et jaksa pelata tänään”, Frans sanoi, kun me istuttiin saunassa. ”Mitä piristeitä sä oot oikeen vetänyt?”

”Nukuin vähän aikaa”, mä huijasin ja nakkasin vettä kiukaalle. ”Tää toimi hyvänä herättelynä, kun viikonloppuna pitää taas painaa treeneissä.”

”Oot vissiin muuttamassa kesäksi Kuopioon?”

”Pakkohan mun on”, mä vastasin. ”Ei oo mitään järkeä asua täällä, kun kaikki muu tapahtuu Kuopiossa.”

Ison miesporukan työntyessä saunaan me luovuttiin suosiolla laudepaikoistamme ja mentiin suihkuun. Pukuhuoneessa Frans katsoi mua hetken aikaa pitkään ja kysyi sitten, oliko Emiliakin muuttamassa Kuopioon mun kanssa. Mua inhotti, kun ihmiset kyselivät siitä, vaikka kai se oli ihan ymmärrettävää. Kenelläkään ei vaan tuntunut riittävän ymmärrystä sille, ettei Emilia ollut muuttamassa mun kanssa. Me oltiin puhuttu tästä asiasta paljon ja se oli meille okei. Miksi se ei sitten voinut olla muillekin okei?

”Emilialla on työt täällä”, mä sanoin välttelevästi. ”Tietenkin se tulee käymään mun luona.”

”Eikö teitä harmita yhtään asua erillään koko kesää?” Frans ihmetteli vetäessään paitaa päälleen.

”Asutaanhan me nytkin erillään”, mä naurahdin hieman kireästi.

Frans ymmärsi, ettei mua huvittanut jutella Emilian ja mun asumiskuvioista, ja ehdotti kahvia uimahallin kahviossa. Mä kieltäydyin vetoamalla lenkkiin, joka mun pitäisi käydä vetämässä vielä tälle päivälle. Oikeasti mun treenikalenteri näytti vapaapäivää, mutta mä olin saanut tarpeekseni Fransin kyselyistä. Sen tuntien se palaisi vielä meidän asumisjärjestelyihin, enkä mä halunnut puhua niistä.

”Nähään huomenna”, mä sanoin Fransille, kun me seistiin pihalla. Oli taas alkanut sataa vettä ja hyinen tuuli puhalsi suoraan takinkauluksesta sisään.

”Joo, jos tää sää ei ehdi tappaa mua ensin”, Frans hymähti ja hyppäsi pyöränsä selkään.

Mä ajoin kotiin auton puhaltimien hönkiessä kuumaa ilmaa mun kasvoille. Heti kun mä olin saanut syötyä ja heittäydyin sohvalle katsomaan tallennettuja telkkariohjelmia, tuttu levottomuus alkoi nipistellä mun niskaa. Hélvetti, mä manasin itsekseni ja tungin tyynyn niskani taakse, tätäkö tää tulee olemaan jatkossakin? Mun olisi ihan pakko saada jutella Eemelille tulevana viikonloppuna. Ei tästä muuten tulisi mitään, jos mun unirytmi kärsi siitä, kun mä mietin Eemeliä. Mä ojensin käteni ja tavoittelin puhelintani vierestäni. Hetken mietittyäni mä kirjoitin Manulle:

Miten se siivouskaappi?

Viesti kirjautui luetuksi samantien. Manu aloitti kirjoittamisen pari kertaa, pyyhki tekstinsä, mua jännitti, ja sitten se vastasi.

Mikä luvataan, se hoidetaan.

Mun oli pakko kysyä siltä, että miten se aikoi hoitaa vastapuolen siivouskaappiin. Varsinkin kun vastapuoli oli varmasti haluttomampi lähtemään mukaan kaappihommiin.

Usko pois, mulla on keinoni.

Päivämäärä:   5.12.15 14:06:58

Mitenkäs tää mahtaa päättyä? D: Martin ja Eemeli pysyy ikuisesti yhdessä ja Vilho unohdetaan? :( Nooouuu!!! Mutta oi että Vilho kun olet ihana <33 Mä en muista mikä toi siivouskaappihomma oli? Vai oliko se SE kaappi? ;)

Päivämäärä:   5.12.15 18:57:48

"Ei se oikeastaan haitannut, se että pääsi Kuopioon, mutta se reissaaminen oli aika paskaa." Se, se, se, se? Tseh tseh? :D

Päivämäärä:   5.12.15 22:01:21

Mä haluaisin vihata Vilhoa, koska se yrittää pilata Eemelin ja Martinin suhteen, mutta ei Vilhoa voi vihata. :( Mutta mä en vieläkään luovu toivosta kyllä se Eemelin ja Martinin suhde kestää.

Päivämäärä:   6.12.15 11:20:19

Onko multa jäänyt jotain välistä, kun en tajuu miks kaikki täällä tuntuu inhoavan Emiliaa? :D mun mielestä se on vaan kurjassa tilanteessa (ja Martinin kanssa Eemelin ja Vilhon tiellä :p )
Nyt mä vaan toivon, että Eemeli ja Vilho saa välinsä sovittua johonki kuosiin...
ja sit saa nähä mihin se johtaa kekekeke

Lähettäjä: XD 
Päivämäärä:   6.12.15 12:17:24

Tänään ekstrapätkä itsenäisyyspäivän kunniaks? ;))

Päivämäärä:   6.12.15 15:57:59

Luin tuossa ajankulukseni kesytä mun pää, kesytä mun mieli -tarinan taas uudestaan ja nyt on pakko kysäistä että montakos vuotta siitä nyt sitten tähän tarinaan onkaan menny? että oonko ihan väärässä jos luulen Eemelin olevan jotain 23 tai 24 nyt niinko tässä? :D
Ja tästä mulla taas ei olekaan muuta sanottavaa ku oi että, tykkään kovasti ja ei nuo seksikohdat itsellekkään mikään ongelma ole, siinä ne menee missä kaikki muutkin tapahtumat näissä tarinoissa. :)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   7.12.15 15:58:08

Redeia, se on se kaappi, johon Manu uhkas teljetä Eemelin ja Vilhon pikkujoulujen jälkeen. Figaro, tse tse Vilho, yritä ryhdistäytyä. Sama pätee muhun. Pitäis ehkä harkita betaa.. Violet, Vilho on ihan liian symppis, että sitä vois vihata. Huomasin sen sillon, kun se vasta marinoi itseään mua varten. Hyi kun kuulosti härskiltä :D willa, jaa'a mistä lie johtuu inho Emiliaa kohtaan :D Se ei oo munkaan lempihahmoja, siinä tarinassa missä sen piti olla päähenkilönä, se oli paljon mukavampi. Kai mä en sitten vaan osaa kirjottaa mukavia naishahmoja (Jenna-Mariaa ei lasketa tähän mukaan) XD, mielelläni oisin laittanut, mutta en ehtinyt koneella juuri istuskella eilen :D RK, Iemelillä on kohta synttärit tässä tarinassa ja se täyttää 23, eli noin neljä vuotta on mennyt ekasta tarinasta.

A/N: Pakko välillä nostaa kartalle myös se, että Vilho on parisuhteessa eikä vaan aina angstaa kotona Eemelin perään. Koska oon kamalan utelias ja aiempaan seksikohtaus-kysymykseen palatakseni, minkä ikäisiä lukijoita täällä käy? Sitten taas mennään navanalusasioihin, eli korkeammalla ikärajalla k-18.

--

Emilian jääminen kesäksi Jyväskylään nousi uudestaan esille torstaina. Me oltiin leffan jälkeen keskustassa kahvilla ja juteltiin puolitosissaan tulevan kesän reissuista. Mä mainitsin kuin ohimennen, että muut voisivat tulla Kuopioon mun luo viinijuhlien aikana, ja Riina nappasi harakkana kiinni mun sanoista.

”Ettekö te muutakaan yhdessä sinne?” se ihmetteli. ”Mä en tajua tota teidän asumisjuttua, vaikka ootte ollut yhdessä jo ikuisuuden.”

Me vaihdettiin Emilian kanssa kyllästyneet katseet.

”No ei kyllä olla oltu”, Emilia vastasi. ”Eikä muutaman kuukauden takia kannata hommata yhteistä asuntoa.”

”Voisittehan te jatkaa yhdessä asumista sitten täälläkin”, Riina sanoi. ”Asutaanhan mekin Eliaksen kans yhdessä, vaikka ollaan seurusteltu vähemmän aikaa kuin te.”

Mun teki mieli sanoa, että Eliaksen ja Riinan yhteenmuutto oli ollut enemmän vahinko kuin tarkoituksellista. Riinalta oli mennyt kämppä alta viime kesän jälkeen ja se oli muuttanut poikaystävänsä luokse tarkoituksenaan etsiä uusi asunto, mutta niin vain se oli jäänyt Eliaksen luo asumaan.

”Aiotteko te olla koko kesän erossa?” Juuli ihmetteli ja rypisti kulmiaan.

”Ei aiottu olla”, mä totesin ja kiedoin käteni Emilian ympärille kuin näyttääkseni muille, miten rakastuneita me oltiin. ”Emilia tulee mun luo vapaapäivinä.”

”En mä silti ymmärrä teitä”, Riina pudisti päätään.

”Anna olla, jooko?” Elias sanoi. ”Emilia ja Vilho osaa varmaan itse päättää, mitä ne haluaa tehdä.”

Riina vaikeni, mutta sen ilmeestä päätellen se aikoi vielä palata aiheeseen. Luojan kiitos se oli enemmän Emilian kuin mun kaveri, eikä mun todennäköisesti tarvitsisi enää vääntää ratakiskosta, miksi me ei aiottu muuttaa yhteen. Meidän kesäfiilistely oli lässähtänyt, joten mä ehdotin Emilialle, että lähdettäisiin jo. Mä olin lähdössä huomenna heti töiden jälkeen Kuopioon viikonlopuksi ja halusin viettää aikaa kahdestaan Emilian kanssa ennen sitä. Me moikattiin muita ja jätettiin kahvilan lämpö taaksemme. Musta ja märkä tammikuun ilta imaisi meidät sisäänsä, kun me käveltiin hiljentyvillä kaduille käsi kädessä. Tuuli viskoi Emilian vaaleaa tukkaa mun suuhun ja silmille, mutta ei mua edes haitannut. Oli ehkä vähän haikea olo, vaikka en mä tiennyt, miksi. Kesään oli kuitenkin vielä monta kuukautta, enkä mä lähtisi huomenna kuin viikonlopuksi pois. Tai sitten se haikeus liittyi taas Eemeliin. Siihen, että jos me saataisiin sovittua, niin mitä se tekisi Emilian ja mun suhteelle.

”Riina tais vähän järkyttyä, kun me ei muuteta yhteen”, Emilia totesi meidän pysähtyessä punaisiin valoihin. ”Se on hassu niin romanttinen, että haluaa nähdä vaan yhteenmuuttavia onnellisia pareja joka puolella.”

”Onhan sulle edelleen okei se, että sä jäät tänne kesäksi?” mä varmistin ties monettako kertaa. ”Kukaan muu ei tunnu pitävän sitä järkevänä ideana.”

”Vilho – ” Emilia puristi lujemmin mun kättä ” – mä seison edelleen meidän päätöksen takana. Mä uskon, että ens kesä tekee meille vaan hyvää.”

Mä en sanonut mitään, puristin vaan Emilian lapasen peittämää kättä. Me käveltiin loppumatka mun luokse ihan hiljaa. Eteisessä mä painoin lämpimät sormeni Emilian viileitä poskia vasten ja suutelin sitä hellästi. Se likistyi mua vasten, risti kätensä mun niskan taakse ja syvensi suudelmaa.

”Mun tulee sua ikävä”, Emilia kuiskasi suudelmien välissä.

”Munkin sua”, mä sanoin ja yritin vakuuttaa itseni siitä, että puhuin totta.

Vaikka kello ei ollut vielä edes kymmentä, me mentiin sänkyyn. Mä ongin sänkyni alta kirjan, ja Emilia käpertyi lämpimäksi keräksi mun kylkeen. Emilia jakoi mun kiinnostuksen kirjoihin ja lukemiseen, ja meillä oli tapana lukea iltaisin ääneen, kun oltiin toistemme luona yötä. Kumpikin sai vuorotellen valita kirjan, ja tällä hetkellä meillä oli kesken kahden ruotsalaismiehen kirjoittama jännäri. Se oli Emilian valitsema, joka monien ihmisten oletusten vastaisesti ei pitänyt rakkausromaaneista. Mä luin mieluiten tositapahtumiin perustuvia kirjoja ja joitakin elämäkertoja, joten Emilian jännärit olivat mukavaa vaihtelua. Ainoa kirja, josta me kumpikin pidettiin, oli Väinö Linnan Tuntematon sotilas. Me oltiin luettu sitä yhdessä jo ennen kuin oltiin alettu seurustella.

”Eihän koskaan lopeteta tätä?” Emilia kysyi, kun mä pidin tauon.

”Ei lopeteta”, mä vastasin ja silitin laiskasti Emilian käsivartta.

Mä jatkoin lukemista, mutta pikkuhiljaa Emilian keskittyminen alkoi herpaantua. Sen sormet kipittivät mun paljaalla yläkropalla ja pysähtyivät kuin lupaa kysyen boksereiden vyötärönauhan päälle.

”Jahas”, mä virnistin, kun Emilia sulki kirjan ja suukotteli mun suupieltä. ”Joko riitti?”

”Luetaan välillä jotain muuta”, Emilia kehräsi hiljaa.

Mä tiesin Emilian odottavan, että me rakasteltaisiin, eikä mullakaan ollut mitään sitä vastaan. Mua ei vaan säväyttänyt erityisesti, vaikka Emilialla oli yllään mustat pitsialusvaatteet. Mä olin ehkä paskin poikaystävä ikinä, koska viimeaikoina meidän seksi oli tuntunut musta lähinnä suorittamiselta. Mä tein harvoin itse aloitetta seksille ja pidin siitä enemmän vain siksi, että pidin Emilian tyytyväisenä. Mä pelkäsin, että jonain päivänä se huomaisi mun haluttomuuden ja tivaisi syytä siihen. Oli väärin teeskennellä, mutta mä olin liian pelkuri kertoakseni.

Emilia kiipesi istumaan mun päälle ja kumartui suutelemaan mua samalla, kun mä riisuin sen rintsikat. Sen iho tuntui pehmeältä mun sormien alla, kun mä sivelin sen vartalonkaaria ja suutelin olkapäitä. Emilia painoi huulensa mun rintakehälle ja suukotteli mun ihoa alaspäin. Mun vartalo värähti, kun Emilia otti mut suuhunsa. Sen kieli liukui mun vartta pitkin, eikä siltä kestänyt kuin hetki saada mut valmiiksi. Mä kiedoin käteni Emilian lantiolle ja kiepautin meidät ympäri. Mä kuljetin huuliani sen sääriä pitkin reisille, levitin sen jalkoja ja suutelin sisäreisien pehmeää pintaa kielen kanssa. Emilia taivutti niskaansa ja yritti pysytellä paikallaan.

”Mmmh”, Emilia inahti, kun mä nuolaisin sitä yllättäen.

Mun nalkuttava omatunto vaikeni, kun mä sain työnnettyä Emilian reunan yli kielen ja sormien kanssa. Sen vartalo värähteli orgasmin kourissa ja sen suusta purkaantui monta nautinnolla kyllästettyä huokaisua ennen kuin se rojahti takaisin makaamaan.

”Herrajumala”, Emilia virnisti mulle heikosti silmät utuisina.

”Sä oot kaunis”, mä sanoin hellästi ja tarkoitin sitä. Maatessaan mun edessä alastomana, hiukset pään ympärille levittyneenä Emilia oli järisyttävän kaunis, ja mä muistin taas, miksi mä olin siihen ihastunut nuorempana.

”Haluaksä katsella mua vielä vai tuutko tänne?” Emilia kysyi ilkikurisella äänellä ja kosketti varpaillaan mun erektiota. ”Mä haluan uusintakierroksen.”

”Ai samantien?” mä kysyin hölmistyneenä.

Emilia ojensi kätensä, johon mä tartuin, ja se veti mut päälleen. Sen suu maistui kevyesti mangojuustokakulta, jota se oli syönyt kahvilassa. Tosin makuun sekoittui aavistuksen suolainen sivumaku, enkä mä halunnut miettiä, missä meidän kielet olivat vähän aikaa sitten olleet.

”Kulta”, Emilia hymisi mun korvaan. ”Mä oon nainen ja mulle on annettu kyky kokea orgasmeja monta peräjälkeen.”

”No sitten mulla ei taida olla enempää kysyttävää”, mä virnistin.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   7.12.15 21:12:04

Hih, minä vaan luen mutten kommentoi ellei kysytä :D mutta siis joo 16 olen ja jos en aiemmi oo jo sanonu, niin noi sun omat kommentit on hyviä!

Päivämäärä:   7.12.15 22:15:17

Plääh, Emilia... Jos vaan jätetään tuo tuohon.

Mä oon kyllä täysi-ikäinen, eli no worries there. Olen myös vuosikymmeniä eläkeiästä. En paljasta tarkemmin, kun et kerran sinäkään ;)

Päivämäärä:   7.12.15 22:48:04

voi vilho ja oivoi emilia, en kamalasti nauti niistä. :D Ja ajokortti on löytyny mun taskusta jo useemman vuoden, että en minäkään ihan juniori enää oo. :)

Päivämäärä:   7.12.15 23:44:50

Voi vilho raukka ja emilia raukka ja oikeestaan eemeli raukka ja martin raukkakin nyt kun on niin vaikiata tää elämä :D jännätän mihin täs tarinassa mennään.
Ja 19-vuotias täält kuikuulee. Salamyhkästä porukkaa tääl mut ei se mitää.

Päivämäärä:   8.12.15 08:31:22

Hihii! :) Vilho haluaa Eemelin sänkyyn eikä Emilian. Multa löytyy ikää sen verran että parin viikon päästä pitäis olla ajokortti taskussa ja pääsee vihdoinkin laillisesti baareihin :)

Päivämäärä:   8.12.15 11:47:43

16 täälläkin :) Mutta pari vuotta sinne tai tänne ei varmaan haittaa? :D

Lähettäjä: Zoe 
Päivämäärä:   8.12.15 16:01:52

18v lukija ilmottautuu :)

Lähettäjä: Maea 
Päivämäärä:   8.12.15 18:33:22

Vaikken tykkää heteroparitus E&V nii silti kiva lukea Vilhon arjesta :3

Ja 19v. Täällä kommentoi vaikkei varmasti uskois :'D

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   8.12.15 19:55:55

Mähän alan tuntemaan itteni vanhaks tässä seurassa, kun mennään parinkympin yläpuolella jokusen vuoden verran jo :D

Enivei, mäkään en diggaile Emilia-Vilho yhdistelmästä, mutta lissää vaan pätkiä tähän, niin tää mamma on tyytyväinen!

Päivämäärä:   8.12.15 21:51:11

Mulla on huomenn 23v synttärit!

Mä odotan niin jännityksellä miten tää loppuu.. Yritän olla odottanatta liikoja etten pety sitten jos ei tää meekkään miten mä haluaisin, haha!

Ai niin kun sanoit tuolla jossain ylhäällä, ettet osaa tehä kivoja naishahmoja niin iidapetjojen Iida on varmaan mun yks kaikkien aikojen lemppari (näitä poikia ei lasketa siiheb mukaan!)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   9.12.15 14:55:42

öö, kiva kuulla että luet :) Figaro, mitä sä haluaisit tietää? :D Luulen että säikähtäisitte, jos kertoisin oman ikäni :D RK, jostain syystä Emilian ja Vilhon lemmenliekistä oli kiusallisempaa kirjottaa kuin esimerkiksi Eemelin ja Martinin. willa, vähän paskamaiseen rakoon nää on ajautuneet. Salamyhkäisyys on joskus aika hauskaa :D Marzu, Vilhon tavoitteet tälle vuodelle: herää Eemelin sängystä ;D Onnea inssiin, kun sen aika koittaa! Redeia, mä oon oppinut että ikä todellakin on vain numeroita, luonne ratkaisee kaiken. Zoe, moi! Maea, Vilhosta on mukava kirjottaa taas, kun annoin sen olla vähän aikaa rauhassa. Ja miten niin ei uskois? :D Mä luulen, ettei teistä puoletkaan osaa kuvitella mun oikeaa ikää. Lol flanu, et sä oo liian vanha :) ellie, hyvä että joku muukin jännää loppua, vaikka tää on vasta alkuaskelissa menossa :D Iida oli aika onnistunut naishahmo multa :)

A/N: Manu ja Vilho kuvittelevat olevansa ovelia, mutta ei Eemelikään ihan niin höynäytettävissä oo, mitä ne luulee. Mun mielikuvissa Eemelin ja Manun kämppä on sellanen maailman ihanin ja mukavin kimppa-asunto.

Hyvää synttäriä ellie! Olkoon tää pätkä mun lahja sulle :)

--

Kuopiossa talvi näytti yhtä ankealta kuin Jyväskylässäkin, ja mä olin pari kertaa roiskauttaa tielle kertyneet vedet jalankulkijoiden päälle. Kerrankin mä olin päässyt lähtemään hyvissä ajoin ja olin perillä pari tuntia ennen treenien alkua. Se aika me kulutettiin Manun kanssa pelaamalla Fifaa niiden olohuoneessa. Mä tykkäsin Eemelin ja Manun kämpästä tosi paljon ja heti ensimmäisellä käynnillä mä olin ollut valmis muuttamaan niiden luo. Jätkien asunto näytti oikeasti kodilta eikä siltä, miltä useimmat ihmiset kuvittelivat miesten kimppakämppien näyttävän. Mä viihdyin siellä, olisin varmasti viihtynyt paremminkin, jos Eemeli olisi viettänyt aikaansa meidän kanssa. Me ei kuitenkaan nähty sitä kuin vasta hallilla, eikä se suostunut moikkaamaan mua, vaikka katsoikin muhun päin. Kai sekin oli edistysaskel. Mun pitäisi lopettaa liikojen toivominen sen yhden viestin takia.

”Se tulee kotiin yöksi”, Manu suhisi mulle, kun me venyteltiin alkulämmittelysählyn jälkeen. ”Pitää vaan päättää, mihin kaappiin mä teidät tungen.”

Musta tuntui hyvin epätodennäköiseltä, että Eemeli suostuisi edes istumaan ruokapöydän ääressä yhtä aikaa mun kanssa. Jos Manu saisi sen pysymään samassa huoneessa mun kanssa pari minuuttia kauemmin ja vielä puhumaan, mä olisin ikuisesti kiitollisuudenvelassa Manulle.

”Ennen kuin aloitetaan tältä päivältä, niin mulla on pari asiaa”, Jakke huikkasi tullessaan kentälle. ”Huomenna käydään tarkemmin läpi hallipelien alkukarsintoja, mutta Joensuusta otettiin yhteyttä, että oisko meillä kiinnostusta pelata pari peliä ennen karsintoja.”

”Täällä vai Joensuussa?” Rasmus kysyi. ”Ja millon?”

”Molempien halleissa varmaankin”, Jakke vastasi. ”Yritän saada viikonloppupelit sopimaan, että saadaan Vilhollekin tuntumaa meidän pelitaktiikasta.”

”Sä et vissiin pääse viikolla Jyväskylästä tänne?” Antti kysäisi multa.

”Tänne pääsen, mutta en mä voi kesken kouluviikon lähteä Joensuuhun”, mä sanoin. ”Viikonloput kävis paremmin töiden takia.”

”Mitä sä teet työkses?” Sasu uteli, mutta ennen kuin mä ehdin vastata, Jakke sanoi, että muut ehtisivät tutustua muhun myöhemminkin, viimeistään kevään treenileirillä Italiassa.

”Puhutaan siitäkin huomenna enemmän”, Jakke sanoi. ”Alotetaan tänään ulkopeliharjotteilla.”

Mä sain koppeiluparikseni ykkösvahtina pelaavan Teemun, joka oli myös yksi joukkueen junnuista. Kuopiossa oli tehty perusteellista työtä junioreiden parissa ja nyt se alkoi tuottaa tulosta. Kainuussa oltiin silti pari askelta edellä juniorityön kanssa. Paikallisen urheilulukion pesislinja houkutteli lahjakkaita pelaajia Sotkamoon ja siellä edustusjoukkuetta luotsaavat henkilöt muokkasivat junnuja sopiviksi omiin tarpeisiin. Vaikka Kainuussa asiat tehtiin erinomaisesti, mä olin sitä mieltä, että kyllä Kuopiossakin osattiin. Yli puolet joukkueesta olivat omia kasvatteja ja se oli oikeasti harvinaista nykypesäpallossa. Eemelin, Manun ja mun lisäksi vain Sasu ja Rasmus olivat muualta ostettuja. Tosin kaksi viimeksi mainittua olivat pelanneet Kuopiossa jo ennen nousua superpesikseen, joten heidät pystyi laskemaan Jaken ja J-P:n käsien töiksi.

Koppeilun jälkeen muut pelaajat alkoivat harjoitella J-P:n johdolla, ja me siirryttiin Jarmon kanssa sivummalle. Jarmo oli oman peliuransa aikana pelannut lukkarina ja osasi antaa mulle henkilökohtaisia lukkarointitunteja. Oma lukkarivalmentaja oli oikeasti ihan hélvetin hieno asia, varsinkin kun kyseessä oli Jarmon kaltainen lukkarivelho. Vaikka pesäpallo oli nykyään nopeatempoisempaa ja fyysisempää, Jarmo antoi mulle muutamia old school –vinkkejä, joita mä päätin kokeilla heti ensimmäisessä hallipelissä.

”Meillähän on yks sarjan kovimmista, jos ei kovin, parivaljakko etukentällä sun apuna”, Jarmo sanoi, kun mä pomputtelin palloa syöttölautasen päällä. ”Sä pystyt hakemaan näpyjä kaukaakin ja polttamaan niistä etenijöitä ja se antaa Eemelille ja Teemulle mahdollisuuden pelata kauempana.”

”Joo”, mä nyökkäsin. ”Me keskityttiin tosi paljon Jyväskylässä just niiden näpyjen hakemiseen.”

”Teemulla on vielä vähän liikaa innokkuutta eikä se jaksa aina oottaa loppuun asti lukkarin päätöksiä”, Jarmo kertoi. ”Eemelin kanssa sulla tuskin on ongelmia. Täällä tiedetään, miten hyvin te pelasitte Kujanpäässä.”

Mun oli vaikea hymyillä luonnollisesti. Ei ehkä kannattaisi paljastaa muille, että ei me enää pelattu Eemelin kanssa hyvin yhteen. Eihän se edes puhunut mulle mitään. Kommunikointi kentällä tulisi olemaan haastavaa, ellei se suostuisi puhumaan mulle. Mä en tiennyt, osaisinko mä luottaa Eemeliin kentällä, jos meidän mykkäkoulu jatkuisi. Pesis oli itseluottamuslaji, ja mä tiesin, mitä mulle voisi pahimmassa tapauksessa käydä, jos välit pelikavereihin ei olisi kunnossa. Sitä mä en uskaltanut miettiä, mitä joukkueelle tapahtuisi, jos mä pelaisin kirkkaasti alle tasoni.

”No miltä se on tuntunut tulla joukkueeseen mukaan?” Jakke kysyi puolitoista tuntia myöhemmin.

Osa joukkueesta oli jo mennyt vaihtamaan vaatteita, mutta osa oli edelleen tekemässä loppuverryttelyä. Manu ja kaksoset olivat nakanneet taas leikiksi ja hyppivät volttimonttuun. Mua nauratti katsella kolmikon pelleilyä.

”Hyvältä”, mä vastasin rehellisesti. ”Sanotaanko, että Manu on tehnyt sopeutumisen helpoksi.”

”Manu on taitava siinä”, Jakke hymähti.

”Tääkö on kiitos siitä, että mä majoitan sut meidän vuodesohvalle?” Manun ääni kajahti mun selän takaa. ”Oot heti juoruamassa musta pj:lle.”

”Kerroin vaan keinoja, joilla sut laitetaan ruotuun”, mä virnistin.

Manu kietoi kätensä mun hartioille, nyökkäsi Jakelle ja raahasi mut kauemmas. Sen mielestä mun pitäisi keskittyä enemmän miettimään keinoja Eemelin ruotuun laittamiselle. Manu oli tehnyt omasta mielestään aukottoman suunnitelman saadakseen Eemelin puhumaan mulle. Tosin se ei suostunut paljastamaan suunnitelmaansa, vaan kehotti mua myötäilemään mukana.

”Eemeli”, Manu huusi avatessaan pukuhuoneen oven. ”Saanko mä lainata – ”

Eemeli istui huoneen toisella puolella ja piteli puhelinta korvallaan. Ennen kuin mä ehdin masentua siitä, miten iloisesti se hymyili puhuessaan, mä pistin merkille sen paidattomuuden. Mun oli pakko kääntää katseeni pois, ettei kukaan ehtisi huomata, miten mun katse nuoli Eemelin paljasta ylävartaloa. Muualle katsominen ei kuitenkaan estänyt mun polvia huojumasta, ja mä rojahdin istumaan paikalleni Sasun ja Joonan väliin. Sanotaanko näin, että mä tiesin jo nyt, että ensi kesästä tulisi niin vaikeaa. Tunteja pukuhuoneissa, paljon aikaa nähdä paidaton Eemeliä ja kärsiä siitä, että mä en saanut kuin katsoa. Tajusikohan se kanadalainen mieskarkki miten hélvetin onnekas se oli?

”Hei, mä puhun sulle”, mä kuulin Manun sanovan Eemelille. Sitten kuului muksahdus ja ”ai sáatana”, mistä mä päättelin Manun potkaisseen Eemeliä.

”No mitä?” Eemeli kysyi.

”Saanko sun autoa lainaan?”

”Et.”

”Miks?”

”Mä tarviin sitä itse ja mulla on jo vähän kiire”, Eemeli tokaisi. ”Aksu tulee meille illalla.”

”Ne on pelireissulla”, Manu sanoi ja vilkaisi mua olkansa yli. ”Miten se Vaasasta tulee käymään meillä?”

Mä en kuullut, mitä Eemeli vastasi. Tai oikeastaan mä en halunnut kuulla. Manun loistava suunnitelma ei toiminut kovin loistavasti. Vai oliko Eemeli vain pelannut varman päälle pyytämällä jonkun ulkopuolisen niiden luokse? Nyt me ei ainakaan voitaisi ruveta selvittelemään meidän välejä. Mä en suostuisi antamaan näin helpolla periksi.

Päivämäärä:   9.12.15 16:49:41

Mä luulen yllättyväni vain, jos paljastat olevas Sennua vanhempi :D

Mua yleensä täällä ja irl luullaan vanhemmaksi kuin oon, enkä tiedä onko se hyvä vai huono asia... 

Päivämäärä:   9.12.15 17:58:11

Mun keskiviikko parani just huomattavasti, vaikka eihän tässä hirveästi tapahtunut mitään järisyttävää. Mutta jäi sellainen kiva kutina Manun ja Vilhon suunnitelmista. Aavistaakohan Eemeli mikä sitä oottaa?:3

Ja niin itsellä juuri alkamassa viimeinen vuosi alaikäisenä.

Lähettäjä: Beb 
Päivämäärä:   9.12.15 20:58:30

Ai että, nyt tuli uusin pätkä vastaan! Aloin sunnuntaina lukea Kesytä mun pää, kesytä mun mieli-tarinaa ja voi vitsi että tykkään! Sulla on ihan mieletön tapa kirjoittaa ja ku ailla eri tilanteita ja saada lukija tuntemaan syvemmin hahmon tunteet, vaikka oma ja hahmon persoona ois ku yö ja päivä! Kaikki hahmot on huolella suunnitellun oloisia ja niissä kaikissa on se joku juttu. Ainoa, joka ei itselle nappaa, on Martin, mutta mitäs pienistä. Nää tarinat on ehdottomasti parhaita joita oon lukenu ja jos nää ois kirjoja, juoksisin kiljuen ostamaan - kuten joku mainitsikin, nää tosiaan on parempia ku monet kirjat! Ja oho, mua alo kiinnostaa pesis ekaa kertaa ... ikinä? Joo.
Oottelen nyt ihan malttamattomana jatkoa, nyt ei pysty kirjottamaan enempää. Keep up the good work!

Also, Vilho on ehkä symppiksin hahmo ikinä ja Manu on mun henkinen tuki ja turva tästä eespäin. Jossain mainittiin sun muista tarinoista, onko niiyä mistään luettavissa? Ainakin tää paljon hehkutettu tarina, missä on Pyry, kiinnostaisi :)

Lähettäjä: Katie 
Päivämäärä:   9.12.15 22:08:23

Öää Manu on niin ihana <3 vilho kanssa, mutta jotenki Manu on noussu suosikiks!

Täällä kanssa ikää 20+ ja mua ei häiritse seksi näissä tarinoissa yhtään. Osaat kirjottaa siitä sellaisella no.. hyvällä maulla ja jättää sellaisen mässäilyn aikuisviihteen ammattilaisille.

Järkytyn sun iästä vaan jos oot nyt about 16 ja lapsinerona oot alottanu tälläset kirjalliset tuotokset alakoulussa. :D Muuten et pääse yllättämään!

Lähettäjä: sunny 
Päivämäärä:   9.12.15 23:40:41

Tuntuu jotenki hassulta sanoa jotain itestä, koska tykkään pysyä ihan anonyyminä kaiken suhteen, mutta jos sen verran paljastan, että täysikänen oon. :D enkä mitenkää hirveen kauan sitä oo ollu.
Tuosta iän kyselemisestä tosin tuli mieleen, että ootkohan joskus jossain täällä(muutamia vuosia sitten) kertonu sun iän, tai jotai jonka perusteella sen vois päätellä? Koska musta tuntuu että saatan tietää minkä ikänen oot. :D

Lähettäjä: beeko 
Päivämäärä:   10.12.15 22:58:45

Tää kommentti on nyt vain elonmerkki. Viikon kestopäänsärky on kruunattu krapulalla. Eli musta ei irtoo yhtään mitään järkevää tarinaan liittyen.

20 ikää mullakin. Ja sun iästä mulla on pienoinen aavistus :D

Onneks on Manu. Pelastaa huonotkin päivät. Sen luonnissa oot kyl ollu taitava (Y)

Lähettäjä: Jamis 
Päivämäärä:   11.12.15 15:06:15

Figaro, en mä oo Sennua vanhempi :) Villielain, musta tuntuu että Manu ja Vilho ei oo ottanut kaikkea huomioon ja Eemeli panee niitä alta lipan. Beb, voi ei, kiitos ihanasta kommentista! Tulee hyvä mieli aina, kun kuulee että lukijat eläytyy poikien elämään mukaan :) Manu taitaa olla aikalailla kaikkien suosikki, myös mun, ja Vilho on herttanen saatuaan mausteensa takaisin. Mun vanhoja tarinoita ei oo enää netissä saatavilla. Katie, Manu on ihan täyttä rakkautta ja kultaa! En mä oo lapsinero, enkä kuustoista :D Jotain kahdeksantoista ja kolmenkymmenen välillä. sunny, apua, ei tietenkään tarvii kertoa mitään, jos haluaa pysytellä anonyyminä (kukaan ei onneks tienny tätä) :) Beeko, viikon päänsärky? Auts, yritä toipua! Täytyy myöntää, että Manu on heti mun rakkaimman Pyryn jälkeen onnistunein hahmo ikinä.

A/N: Paljon onnea Eemeli ja Veikka! En voi uskoa, että oikeesti käytin ehkä mauttominta kiertoilmaisua seksille tässä pätkässä :D Myönnettävä on, että jos osa lukijoista on joskus oman mukavuusalueensa ulkopuolella, niin oon sitä usein itsekin.

--

4. luku

Eemeli

Koska mä olin syntynyt tammikuussa, mä vietin myös synttäreitäni tammikuussa. Ja mä olisin pitänyt myös synttäripirskeet tammikuussa, jos toinen päivänsankari olisi ollut Kuopiossa. Veikka ei kuitenkaan ollut täällä, joten me oltiin yhdessä päätetty siirtää juhlat keväämmälle. Ehkä me jossain lätkä- ja pesiskauden vaihteessa löydettäisiin sellainen päivä, että kaikki pääsisivät paikalle. Omat synttärit eivät olleet edes vaihtoehto, koska me oltiin Veikan kanssa juhlittu yhdessä tyyliin aina. No okei, yläasteelta asti, kun mä olin huomannut Veikan synttäreiden nauttivan suurempaa suosiota. Ala-asteella sillä oli aina ollut teemajuhlia ja Batman-kakkuja, kun mun synttäreillä oli tarjoiltu tylsää mansikkakakkua. Mä en ymmärtänyt, miksi meidän äidit eivät olleet tajunneet heti yhteissynttäreiden nerokkuutta. Mä olisin saanut coolin supersankariaiheisen kakun ja Veikan äiti oli säästynyt ylimääräisiltä sydämentykytyksiltä villin poikalauman rynniessä niiden ahtaassa olohuoneessa. Seiskaluokalla me oltiin Veikan kanssa tajuttu, että yhdet isot juhlat kaksien pienempien sijaan toimi hyvin. Veikka oli ollut yläasteella suositumpi, ja kun sen kaverit olivat ihmetelleet meidän yhteissynttäreitä, se oli vastannut meidän olevan teoriassa veljiä. Meillä oli tapana kertoa muille ihmisille, että koska me oltiin synnytty samana päivänä, me oltiin oltu ystäviä hedelmöityshetkestä saakka. Se ei ollut totta, mä olin vain syntynyt pari viikkoa etuajassa.

Meillä oli Veikan kanssa tapana laittaa toisillemme onnitteluviesti heti herättyämme. Se piti aina lukea ennen muita onnitteluja, vaikka viesti oli joka vuosi sama: Sulla on synttärit. Meidän yhteinen ja ehkä paskin insideläppä ikinä, mutta niin me vaan käytettiin sitä joka vuosi. Kun me oltiin vaihdettu viestit, mä luin somessa ja whatsappissa tulleet onnittelut ennen kuin nousin ylös. Vähän silleen vítutti, että Martin ei ollut jäänyt meille yöksi eilen. Se oli lähtenyt aamulla Helsinkiin, missä niillä oli illalla peli. Se oli kuitenkin luvannut hyvittää tämänpäiväisen mulle ja suukottanut mut pyörryksiin. Mä toivoin sen tekevän maalin tänään, sen parempaa synttärilahjaa mä en voisi toivoa. Martinin alamäki kaukalossa jatkui, enkä mä voinut unohtaa takaraivossa kytevää pelkoa, että se myytäisiin pois.

”Hyvää synttäriä, sälli”, Manu virnisteli keittiössä, kun mä menin sinne suihkun jälkeen. ”Tein sulle kakkuakin.”

Ruokapöydälle oli katettu kahvimukien lisäksi kaksi suklaamuffinia, joita myytiin meidän lähikaupassa. Toiseen muffiniin oli isketty sininen kakkukynttilä. Manu oli ostanut mulle kortinkin, jossa oli Salama McQueen.

”Haluatko vielä halatakin?” mä kysyin nauraen. ”Tai pussata?”

”Tietenkin, kun kerrankin on tilaisuus”, Manu nauroi ja veti mut halaukseen.

”Oot varmasti salaa ihastunut muhun”, mä hymyilin Manun pussattua mua poskelle. ”Mennäänkö sänkyyn, kun Martin ei oo täällä?”

”Why not”, Manun kohautti olkiaan ja sen suupielissä kareili huvittunut hymy. ”Oon kuullut, että ei kerta homoksi tee.”

”Eiköhän se kerta oo jo sun osalta käytetty”, mä totesin.

”Mutta kymmenestä kerrasta laskuri nollautuu”, Manu ilmoitti iloisesti.

Mä pudistin nauraen päätäni. Mistä hitosta Manu oikein repi juttujaan? Se ei lukenut ikinä mitään, mutta silti se tiesi kaikkia epäolennaisia faktoja ja sanontoja. Mä olin sitä mieltä, että sen pitäisi laittaa mielikuvituksensa hyötykäyttöön ja ruveta kirjailijaksi. Manusta tulisi varmasti rikas ja kuuluisa samantien.

”Illalla lyömään?” Manu kysyi, kun me oltiin syöty mun synttärimuffinit ja tehtiin lähtöä töihin. Mulla oli tänään hierontahommia, joten olin luvannut autoni Manulle. Se piti Bemarin avaimia suussaan samalla, kun napitti kauluspaitaansa peilin edessä. Meillä ei onneksi koskaan meinannut tulla kiire töihin. Välillä mä olin pukenut ja syönyt yhtä aikaa eteisessä, kun olin herännyt liian myöhään.

”Joo, kaksosetkin oli menossa illalla”, mä sanoin ja haroin vahaa tukkaani. ”Pakko mennä tai mun eka asiakas on paikalla ennen mua.”

”Hauskaa päivää, kulta”, Manu huusi mun perään, kun mä painelin menemään portaita alas.

Ulkona mun piti laittaa juoksuksi, että ehtisin ajoissa työpaikalle. Yöllä oli ollut pari astetta pakkasta (ensimmäinen kerta tälle vuodelle) ja kaikki eilen satanut vesi oli jäätynyt asfaltin päälle liukkaaksi kerrokseksi. Mä liukastelin suojatien yli punaisilla valoilla ja olin jäädä auton alle, mutta ehdin onneksi tasan kymmeneksi töihin.

”Sieltähän se synttärisankari tulee niin lennokkaasti”, mun pomo, Anne nauroi nähdessään mun punaisen naaman. ”Onneksi olkoon.”

”Kiitti”, mä puuskutin henki pihisten ja olin salaa aika ylpeä itsestäni. Äskeinen juoksu liukkaalla tiellä oli satasen suoritus, vähintään.

Anne huikkasi mun perään jotain synttärikahveista, kun mä olin menossa vaihtamaan vaatteita. Mä sain paidan vaihdettua ja olin menossa hierontahuoneeseen, kun mun puhelin tärähti taskussa viestin merkiksi. Ennen kuin mä ehdin nähdä lähettäjän nimeä, mun päässä vilahti ajatus, että viesti oli Vilholta. Heti sen jälkeen mä naurahdin itselleni. Ajatus oli aika typerä, vaikka Vilho olikin laittanut mulle jouluntoivotusviestin. Tuskin se edes tiesi, milloin mulla oli synttärit. Vilho pyyhkiytyi mun mielestä, kun mä avasin whatsappin ja näin viestin tulleen Martinilta. Se oli laittanut mulle kuvan meistä. Yksi meidän joulukuvista, se jossa Martin näytti kieltä ja mun silmät olivat kierossa. Martin oli kirjoittanut kuvan alle ”miss you boo”.

Netflix and chill, kun tuut?

Siihen Martin vastasi silmäniskulla, ja mä hymyilin loppupäivän. Mä en ollut muutamaan viikkoon käynyt tekemässä hierontoja, joten vaihtelu virkisti. Sitä paitsi Iiriskin työskenteli täällä ja oli tänään yhtä aikaa vuorossa mun kanssa. Me satuttiin yhtä aikaa ruokatauolle asiakkaiden välissä. Se oli tehnyt mulle lahjaksi mustat lapaset, joissa oli valkoisia raitoja resorissa.

”Muistakin sitten käyttää niitä”, Iiris sanoi. ”Sä kuljit viime talven ilman hanskoja ja kaikilla meni hermot sun vikinään.”

”Kiitti, äiti”, mä hymyilin. ”Ihan varmasti käytän.”

”Tiiätkö millon Veikka on tulossa tänne?” Iiris kysyi. ”Mä tein sillekin lapaset.”

”Postin kautta menee nopeammin perille”, mä arvelin ja vilkaisin kelloa. ”Mulle tulee asiakas ihan kohta.”

Iiris nyökkäsi, ja mä pyysin sitä illalla käymään meidän lyöntitreenien jälkeen. Mä huuhtelin kahvimukini, täytin vesipullon ja menin vastaanottotiskille.

Päivämäärä:   11.12.15 15:57:13

Ooi se ajattelee Vilhoa iha vapaaehtosesti ilman että kukaan siitä sanoo!!! <3 <3 Mä niiin toivon... :3 Että kohta.... <3

Repesin tuossa netflix and chill :'D Just joku aika sitte siitä luin :'DD

Päivämäärä:   11.12.15 17:06:40

Siis hellberg, kun mä en ikinä keksi muuta sanottavaa kuin "Manu <3"!

Syyttäkäämme näitä 60h työviikkoja, jotka vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja... Tänään siis taas se kuuluisa mikkihiirihikkimiiri merihädässä-fiilis, hiiuli hei. Vítutuskäyräni muistuttaa lähinnä ympyrää.

Päivämäärä:   11.12.15 21:51:31

Se tunne, kun tallipäivän jälkeen oot istunut sängyllä 10 minuuttia tekemättä mitään ja sitten tajuat, että tänään Jamis on varmaan laittanut jatkoa, jolloin ponkaiset vauhdilla ylös. :D

Jälleen kerran loistava pätkä ja Manu on vaan niiiiin<3 Toivo Eemelistä ja Vilhosta parina elää yhä ja kyllä taitaa Eemelikin sisimmässään tykätä Vilhosta edelleen, kun tuolla tavalla sitä ajattelee. ;) Olis toki kiva jos pätkät olis pidempiä, mutta aika hyvään tahtiinhan näitä tulee ja aina vaan tahtoo lukea lisää vaikka ois miten pitkiä pätkiä. :)

Päivämäärä:   11.12.15 22:15:23

Jep. Kiva riesa. Jos tästä yltyy nii sit pitää voittaa piikkikammo ja käydä hakeen tipasta kipulääkkeet. Kuulema kaikki muut konstit on nyt tähän hätään koettu. Muutaman kerran oon meinannu töis menettää hermoni huutaviin lapsiin :D

Lähettäjä: Jamis 
Päivämäärä:   13.12.15 14:50:59

Redeia, mulla on vähän kaksjakoset fiilikset netflix and chillistä, kuvittele nyt kun joku ei tiiä sen tarkoitusta ja lupautuu mukaan :D Eemeli aattelee Vilhoa enemmän kuin se haluaa itselleen myöntää. Figaro, no mutta Manuhan on <3 Ja btw, on Mikki merille lähtenyt! Zera, pystyy jo hyvin laskemaan, millon tulee jatkoa :D Joo, Eemeli ei oo niin kylmä Vilhoa kohtaan, mitä se esittää. Viimeset pätkät on ollut vähän lyhkäsiä, mutta yritän korvata pituutta tasasella julkasutahdilla. Beeko, huutavat lapset, argh. Ei käy kateeksi :D

A/N: Eemeli potee kriisiä. Mäkin oon kriisissä, kun alatte uhkaavasti saada mua kiinni enkä oo kirjottanut vieläkään tätä yli puolenvälin. Ja mun inspiraatio on kateissa, vaikka oon yrittänyt houkutella sitä esiin erilaisilla kuvilla ja biiseillä. Ei lähde just nyt. No onneksi tänään tulee lautailua.

--

Kuun vaihtuessa me alettiin keskittyä tuleviin hallipeleihin. Me pelattaisiin samassa alkukarsintasarjassa viime vuoden hallimestarin Joensuun, Kouvolan ja Kiteen kanssa. Loppupelit pelattaisiin Jyväskylässä. Meidän harjoituspelit Joensuuta vastaan olivat menneet hyvin, vaikka Vilho olikin ollut poissa kuumeen takia. Kukaan ei siis vielä tiennyt, miten se istuisi joukkueen ulkopeliin, mutta luottoa löytyi kaikilta. Munkin oli myönnettävä, että Vilho oli loistava. Siihen se sitten jäikin, muita tunnustuksia mä en siitä tekisi.

”Vähän niinku luokkaretkelle ois lähdössä”, Manu sanoi, kun me pakattiin perjantai-iltana tavaroita hallipelejä varten.

”No vähän niinku”, mä hymähdin ja nakkasin pelihousut päällimmäiseksi kassiin.

Mä olin ensimmäisenä valmis ja siirryin sohvalle seuraamaan Manun pakkaamista. Homma ei näyttänyt etenevän juuri lainkaan, kun se jäi välillä tekstailemaan jollekin. Mä kohottelin sille kysyvästi kulmiani. Joko sillä vihdoin oli joku kottarainen kiikarissa? Se ei ollut seurustellut kertaakaan sitten yläasteen, enkä mä oikein ymmärtänyt, mistä kiikasti. Tuskin ainakaan naisten puolelta kiinnostus jäi uupumaan, sillä Manulla riitti naispuolisia kavereita, joista osa olisi varmasti alkanut sen tyttökaveriksi. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi, että Manu oli ihan sairaan nirso eikä sille kelvannut kuka tahansa kottarainen. Voisi kai sanoa, että vain paras oli kyllin hyvä mun kämppikselle, mutta mistä sellaisen naisen oikein löytäisi? Mä en edes tiennyt, millaisista naisista Manu tykkäsi, koska se ei ollut koskaan kertonut mitään. Uskokaa huviksenne, että me oltiin Veikan kanssa tentattu sitä. Aksu ja Simokin olivat hoitaneet oman osansa kuulustelijoina, mutta Manusta ei ollut irronnut mitään. Miten se jaksoi olla niin salaperäinen? Naisiahan ne vain olivat, eikä kukaan kuolisi, jos se paljastaisi jotain.

”Onko sulla joku säätö meneillään?” mä kysyin lopulta, kun uteliaisuus alkoi käydä sietämättömäksi.

”Ai jonkun muijan kans?” Manu näytti hölmistyneeltä. Sitten se pudisti päätään. ”Ei oo, mä tekstaan Vilholle, että se tietää tulla huomenna oikeaan paikkaan.”

Víttu. Oliko Manun ihan pakko tekstata just Vilholle? Olisihan se voinut käyttää aikaansa paremmin ja ottaa yhteyttä johonkin niistä sen lukuisista tyttökavereista. Olisi pyytänyt jotakin edes kahville tai jotain. Mua vaivasi ihan tarpeettoman paljon se, miten haluton Manu oli seurustelua kohtaan.

”Pakko muuten kysyä”, Manu sanoi äkkiä ja nosti katseensa puhelimestaan. Mulle tuli varautunut olo sen ilmeestä. Se ei luvannut mitään hyvää. ”Aiotko kauankin olla Vilholle vihainen?”

Sieltähän se taas tuli. Mä olin oikeasti jo hetken aikaa kuvitellut, että Manu oli unohtanut koko jutun. Tai ainakin sen olisi pitänyt luovuttaa, kun mä olin nähnyt läpi sen naurettavasta suunnitelmasta saada mut puhumaan Vilholle. Mä olin kuitenkin ollut askeleen edellä ja pyytänyt Aksua turvaamaan mun selustan. Jos Manu kuvitteli mun olevan niin helposti narautettavissa, niin väärin meni.

”Mulla ei oo sille mitään sanottavaa”, mä tokaisin ja avasin telkkarin. Toivon mukaan se viestittäisi Manulle, miten kiinnostunut mä olin tästä puheenaiheesta.

”Sillä on varmasti paljonkin sanottavaa sulle”, Manu nousi istumaan kantapäidensä päälle. ”Se tykkää susta, Eemeli.”

Mä sävähdin sisäisesti vähän. Okei, ehkä mä sävähdin aika paljonkin. Mä en kuitenkaan voinut näyttää Manulle, että sen sanat olivat vaikuttaneet muhun. Mä olin yrittänyt olla ajattelematta vaihtoehtoa, että Vilho ei ollut koskaan lakannut välittämästä musta. Koska (tämän jälkeen mun pitäisi ehkä hypätä parvekkeelta) mä en ollut lakannut välittämästä siitä, ensirakkaudet olivat sen takia ihan perseestä. Niitä ei pystynyt unohtamaan tuosta noin vain, vaan ne pysyivät mukana koko elämän ajan. Mä pelkäsin myöntää edes itselleni, että tunsin edelleen jotain Vilhoa kohtaan. Jos mä sen tekisin, niin varmasti joku – todennäköisimmin Manu – huomaisi sen myös.

”Miks mua pitäis kiinnostaa se, että Vilho tykkää musta?” mä tivasin tylysti, vaikka mun sydän hakkasi lujaa.

”Ei kai sen pidäkään kiinnostaa”, Manu kohautti olkiaan. ”Aattelin vaan, että sä haluaisit tietää.”

”Oisin pystynyt elämään ilmankin”, mä puuskahdin.

Loppuilta me pelattiin pleikkaria melkein täydessä hiljaisuudessa. Kun me mentiin nukkumaan, mä pyörin levottomana sängyssä miettien, oliko Manu kusettanut mua. Se pystyi nakkaamaan ihan levotontakin läppää vakavalla naamalla, mutta pilailisiko se tällaisella asialla? Se oli jo Kujanpäässä ottanut Vilhon lähelleen ja pitänyt siitä huolta Vilhon tietämättä. Mä en uskonut, että Vilho oli edes sanonut mitään, koska, no Manun ajatustenlukutaito. Mulla alkoi olla vähän paha olo, kun ajatukset pyörivät mun päässä. Mä kaipasin Martinia mun viereen, mutta se oli pelimatkalla, ja me nähtäisiin seuraavan kerran vasta maanantaina.

Mä nukuin yön huonosti, ja kun me kahdeksalta odotettiin bussia kotikentän parkkipaikalla, keneltäkään ei jäänyt huomaamatta mun polvissa roikkuvat silmäpussit. Mä välttelin katsomasta Vilhoa, joka istui pelikassinsa päällä ja jutteli Antin ja Jonnen kanssa. Jotenkin sen sininen pipo ja silmälasit vain vetivät mun katsetta puoleensa. Tuijota sitten, mä huokaisin kärsimättömästi itselleni. Jos joku huomaisi mun tuijotuksen ja kysyisi siitä, mä voisin vedota unenpuutteeseen.

Bussin tullessa muut ryntäsivät sitä kohti kuin mikäkin sopulilauma. Mä laahustin muiden perässä ja olin viimeisenä laittamassa tavaroita kyytiin. Paitsi että kun mä olin nakannut kassini tavaratilaan, Vilho ilmestyi mun viereen. Se ei ollut yli vuoteen ollut niin lähellä mua. Se katsoi mua silmät huolta täynnä ja rypisti kulmiaan. Mä nielaisin nähdessäni sen poskipäiden haaleat pisamat ja huulten poikki kulkevan arven. Siinä mä olin joskus kuljettanut sormeani ja Vilho oli kertonut, miten se oli saanut sen. Hetkellinen ikävä pyyhkäisi mun yli. Kaikki oli ollut aika helppoa silloin Kujanpäässä. Ei sillä, että Martinin kanssa olisi ollut jotenkin vaikeaa. Enemmän mua huoletti se, miten paljon vaikeampi mun oli ajatella Martinia, kun se ei ollut paikalla. Ja se, miten helposti se katosi mun mielestä, kun mä näin Vilhon.

”Onhan sulla kaikki hyvin?” Vilho kysyi hiljaa.

Sano mulle onko se totta, mitä Manu sanoi, ääni mun päässä huusi. Kerro mulle, tykkäätkö sä musta vielä.

”Eemeli”, Vilho sanoi ja oli tarttumassa mun käteen.

Mä astuin vaistomaisesti kauemmas ja vetäisin käteni selän taakse. Ensimmäistä kertaa sen kännipuhelun jälkeen musta tuntui, että Vilho katui oikeasti kaikkia niitä asioita, joita se oli mulle sanonut. Kyllä mä tiesin, miten pettymyksellä oli humalassa tapana kasvaa moninkertaiseksi. En mäkään ollut kohdellut Vilhoa reilusti. Mä olin ollut tyhmä, kun en ollut selvittänyt välejä sen kanssa ennen kuin olin alkanut olla Martinin kanssa. Mä olin vain olettanut, ettei sitä kiinnostanut, olihan se jättänyt mut muuttaessaan pois. Miten Vilho edes jaksoi tykätä musta? Manu ja Veikka olivat olleet oikeassa koko ajan. Mä olin lapsellinen idiootti ja naurettavan pitkävihainen.

Päivämäärä:   13.12.15 15:48:24

tää oli taas näitä pätkiä jotka tuntui mahanpohjassa asti. ja mun ajatukset on nyt hyvin pitkälti pelkkää 'oi että ihana iemeli ja äää tuitui sekä monta sydänsilmähymiöö perässä' luokkaa. :)))

LähettäjäJenna @ phone 
Päivämäärä:   13.12.15 16:23:14

LähettäjäRK 

Päivämäärä13.12.15 15:48:24

tää oli taas näitä pätkiä jotka tuntui mahanpohjassa asti. ja mun ajatukset on nyt hyvin pitkälti pelkkää 'oi että ihana iemeli ja äää tuitui sekä monta sydänsilmähymiöö perässä' luokkaa. :)))

^Siinä se tuli.

Päivämäärä:   13.12.15 16:56:22

Eipä mulla taida olla muuta sanottavaa kuin: <3

Päivämäärä:   13.12.15 17:17:30

Aaaaw ne on nii lutusia en kestä <3 ;_;

Päivämäärä:   13.12.15 19:10:15

No katokato, Eemelin seitsenkertaiseen panssariseinään on tullut särö!

Nyt oli eka pätkä, josta mä oikeesti tunsin, että Vilho on saanu takasin suolat sekä pippurit. Aiemmin se oli edelleen ihan hajuton ja mauton! :D

Päivämäärä:   13.12.15 20:53:55

Jamis Jamis, minkäs teet kun tää on liian hyvä *.*

Päivämäärä:   13.12.15 22:08:45

No minä yhä toivon, että Eemeli ja Martin pysyvät yhdessä, mutta saa nähdä miten käy.

Päivämäärä:   13.12.15 23:24:56

Haaaaaaaaa aaa <3__)
Ja hitto vie säikähin tossa toisiks edellisessä pätkässä tota a/n. Luulin että nyt onniteltiin eemeliä ja veikkaa netflix and chillistä :"D
Ja äääp toivottavasti löydät inspiraation jostain ja vähän äkkiä ;_;

Päivämäärä:   14.12.15 12:31:37

Btw pakko sanoa et järkytyin kans vähä ku luulin ihan samaa ku willa :'D

Päivämäärä:   15.12.15 01:11:08

Musta alkaa tuntua, että eemelille tekis hyvää olla iha iteksee :D

”Sillä on varmasti paljonkin sanottavaa sulle”, Manu nousi istumaan kantapäidensä päälle.
Oonko tyhmä, väsynyt vai väsynyt ja tyhmä ku en tajua kantapäillä istumista?

Huomenna pyritään ratkoon näitä tuhannen ongelmia nii kämpän ku pääkivun kanski. Jos alkais taas elämä hymyilee hetkeks :D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   15.12.15 17:03:02

RK ja Jenna, oi kiitos :) Eemeli on aika herttainen. Zera, sekin riittää :) Redeia, onhan ne kovin suloisia. Figaro, pikkuhiljaa särötetään Eemelin panssaria. Vilho on alussa vähän tossukka, mutta mun mielestä se on jatkossa saanut paitsi suolaa ja pippuria, myös vähän ruutia itseensä. Lynda, kiitti! Violet, saa nähdä :) willa, no way, Eemeli ja Veikka pysyköön kavereina vain :D Yritän kaivaa inspiraationi esiin kaikin keinoin. Beeko, siitä tuskin tulis mitään, Eemeli on seuranarkki nykyään. Mitenhän mä selittäisin kantapäillä istumisen niin, että sen tajuaa. U know, ollaan lattialla tms. polvillaan ja takapuoli kantapäiden päällä? Sama asia varmasti kuin jalkojen päällä istuminen, mutta koska mä leikin sanoilla, niin istukoot nyt kantapäillään.

A/N: Eemeli ei tajua tallovansa itse itseään suohon käyttäytymällä kuin mikäkin kakara. Vaikka inhoankin draamakuningattaria ja ylimääräistä draamaa muutenkin, niin rakastan kirjottaa Iemelistä. Mitä sanotte, jos annan teille etukäteisjoululahjaksi korillisen spoilereita ja kerron, mitä tässä tulee tapahtumaan? :D Oon vihdoinkin saanut itseni tyytyväiseksi lopun suhteen, joten nyt tekis mieli vaan huutaa siitä kaikille. Okei, ensin tekis mieli saada inspiraatio takas. Ja jee, ei oo enää kauaa, kun alkaa hallipelit!

--

Hallissa pelaaminen ei ollut ikinä ollut mun lempiasioita, mutta mun oli myönnettävä, että Joensuussa oli hyvä meininki. Joensuussa oli puitteet kunnossa, ja koska viime vuosien menestys oli herättänyt paikallisten kiinnostuksen, paikanpäällä oli monta sataa katsojaa.

Meidän ensimmäinen peli oli kotijoukkue Joensuuta vastaan. Meidän kokoonpano oli pysynyt lähes samanlaisena kuin viime vuonna, vain Manu oli saanut uuden sisäpelipaikan ykköskärjen vaihtajana. Manulla oli mahdollisuus näyttää, pystyisikö se pelaamaan isossa roolissa niin sisällä kuin ulkonakin, vaikka Jakke oli sanonut tämän olevan vain kokeilu. Todennäköisesti Vilho, joka oli pelannut Kirissä kärjen vaihtajana, ottaisi kakkoset hihaansa kauden alettua.

Mulla oli normaalistikin vähän perhosia vatsassa ennen peliä, mutta tämänhetkinen jännitys oli jotain ihan erilaista. Eikä se oikeastaan edes liittynyt pelaamiseen, vaan Vilhoon, jonka mä sain pari kertaa kiinni tuijottamisesta. Sen silmissä oli mietteliäs ilme, kun se katsoi mua. Mä välttelin katsomasta sitä, mä toivuin edelleen siitä aamuisesta romahduksestani.

Hallissa pelaaminen oli luonnollisestikin erilaista kuin ulkokentällä, ja hallipesiksen säännöt poikkesivat hieman normaaleista. Muutama meidän joukkueessa pelaava ei tykännyt hallipeleistä, mutta musta ne olivat kivaa vaihtelua muuten aika treenipainotteiseen talveen. Joensuun halli oli yksi mun lempihalleista. Täällä ei ollut sivuverkkoja hidastamassa palloa ja antamassa ulkopelaajille mahdollisuutta pelata keskempänä kenttää. Katsomotkin oli sijoitettu riittävän kauas kentästä, joten läpilyönneille oli edes jonkinlaiset mahdollisuudet.

Me aloitettiin ensimmäinen jakso sisältä. Jakke antoi mulle pari vinkkiä sillä välin, kun Joensuun ulkokenttä kierrätti palloa.

”Koko kaari tarkasti vääriä”, Rasmus huusi, kun sieppari palautti pallon lukkarille.

Mun ensimmäinen lyönti meni kopiksi Joensuun koppareille, joten seuraavalla mä näpäytin itseni kentälle ykkösrajaan suuntautuvalla kierteisellä pudotuksella. Lukkari ei ihan saanut pallo käteensä, ja mä sain tuuletella ykkösellä kärkilyöntiä. Manun mennessä lyömään mä virnistin sille kannustavasti. Ne, jotka eivät tunteneet Manua, kuvittelivat sen suhtautuvan pelaamiseen vitsillä. Tavallaan se oli totta, koska Manu nautti pelaamisesta ja osasi ottaa sen sopivan rennosti, mutta tyynen pintansa alla se panikoi ihan hélvetisti. Sillä oli tarve vakuuttaa epäilijöille, että kyllä se osasi pelata tosissaan. Mä tiesin, miten sitä kirpaisi kuulla, ettei se edes yrittänyt tehdä parastaan, jos se pelasi alle tasonsa. Kaikkia olisi kirpaissut sellainen palaute.

”Hyvä Manu!” kaari huusi, kun Manu löi mun menopesän puolelle suuntautuneen laakalyönnin, jota harvoin käytettiin vaihtotilanteissa.

Mä sain hölkytellä kakkoselle ja näytin sieltä hauista Manulle, joka tuuletteli ykköspesällä. Joona kävi nakuttelemassa ajolähdön Jonnelle, jonka kolme lyöntiä meni laittomiksi. Seuraavaksi Jakke nakkasi Mikan lavalle, ja meidän ensimmäinen juoksu tuli hidastetulla varsilyönnillä. Mika ei ihan ehtinyt itse viimeisellä lyönnillään ykköselle ja siitä tuli toinen palo. Sisävuoro jatkui juoksuttomana siihen asti, kun Jakke teki taktisen palon lyöntijärjestyksen loppupäästä. Näin me päästäisiin aloittamaan seuraava sisävuoro kärjestä. Mä kävin hakemassa räpyläni vaihtopenkiltä ja hölkkäsin maha perhosia täynnä kentälle.

”Tsemppiä”, Sasu nakkasi räpyläylävitoset mun kanssa juostessaan kakkospesälle.

Syöttötuomari nakkasi pallon Vilholle, joka pyöritteli sitä sormissaan ja pomputti pari kertaa syöttölautaseen ennen kuin heitti sen Teemulle. Muutaman lämmittelyheiton jälkeen Teemu nakkasi pallon takaisin Vilholle, joka viskasi sen mulle, joka pudotin pallon. Kaarella seisovat joensuulaiset virnistelivät nähdessään lipsahduksen ja mä olin näyttää niille keskaria. Mä tiesin niiden suunnittelevan jotain mun pään menoksi, mutta siitä vaan, antaa tulla. En mä niin läppäkäpälä aikonut olla, vaikka olinkin pudottanut pallon helposta heitosta.

”Rento ote vaan”, Jakke mutisi mulle kentän reunalta.

”Mitä muutakaan”, mä sanoin lähinnä itselleni. Kyllähän mä nyt pystyisin pelaamaan ihan normaalisti, vaikka joutuisinkin kommunikoimaan Vilhon kanssa.

Totuus kuitenkin oli, että en mä pystynyt pelaamaan normaalisti. Mun helpotukseksi myös Vilho tunaroi, mutta se oli helpompi laittaa alkujännityksen piikkiin toisin kuin mun amatöörimäiset virheet. Jaken kulmakarvojen väliin ilmestynyt ryppy syveni pelin edetessä, eikä se suoristunut kokonaan edes silloin, kun päätuomari vihelsi pelin päättyneeksi. Me voitettiin 2-0, mutta silti Jakke näytti tyytymättömältä. Mä tiesin kuulevani virheistäni bussipalaverissa. Vilho varmaan saisi silityksiä, sillä muutamista törmäilyistä huolimatta se oli pelannut hyvin. Meidän kahden yhteispeli oli vaan tökkinyt.

”Hieno homma, Eemeli”, Manu totesi mulle.

”Mitä?” mä äyskäisin, vaikka tiesin sen moittivan mua syystä.

Okei, ehkä se ei ollutkaan ihan paskapuhetta, että ihminen oli kokonaisvaltainen. Tai olinhan mä aina tiennyt sen, mutta en silleen ollut ajatellut sen koskevan Vilhoa ja mua. Eihän me tavallaan oltu riidoissa, me ei vaan puhuttu toisillemme. En mä ollut kaikkien muidenkaan joukkuekavereideni kanssa hyvä ystävä ja silti meidän yhteispeli sujui. Mikä hitto Vilhossa sitten oli niin erilaista?

”Puhu sen kans”, Manu pyysi ja näytti vakavalta.

”En mä osaa enää”, mä yritin säälittävästi.

Manu pyöritteli silmiään. Mun teki mieli pyytää siltä anteeksi, että olin aukonut päätäni ja hermostunut sille, kun se oli yrittänyt saada hierottua sopua Vilhon ja mun välille. Mä olin jo avaamassa suuni, kun joku läimäisi kätensä takaapäin mun olkapäälle.

”Morjes”, Ville hymyili mulle, kun mä käännyin katsomaan taakseni. ”Oisko kahvi mitään?”

”Joo, tottakai”, mä sanoin aika helpottuneena, ettei mun tarvinnut ruveta avautumaan Manulle. Se olisi kuitenkin pakottanut mut puhumaan Vilholle, enkä mä ollut valmistautunut siihen tarpeeksi. Mun pitäisi saada rauhassa miettiä asioita, sitä mitä mä sanoisin sille, jos mä joskus kävelisin puoleen väliin sitä vastaan. Tai siis kun mä joskus joutuisin menemään puoleen väliin sitä vastaan. Viimeistä runkosarjan alettua joku huomaisi, että Vilhon ja mun välit eivät olleet kunnossa. Sellaiset asiat tulivat aina ilmi joukkuelajeissa.

”Selviättekö te vartissa kopista?” Ville kysyi ja pyyhki pelipaidan hihalla otsaansa.

”Just ja just”, mä virnistin.

”Okei, hyvä homma”, Ville sanoi. ”Nähään kohta.”

Päivämäärä:   15.12.15 18:19:34

Voi Vikkeä ja Eemeliä<3

Pakko sanoo kyllä että olin pikkuse että whaat mitä se Vilho nyt, tulee vaa sniikisti ottaa olasta kii ja käskee kahville. Sit luin uuestaa ja jaahas ei se Vikke ollukkaa vaa Ville:D Olikse muuten jompi kumpi niistä kaksosista vai kuka? Sekotan nyt näitä kaikkia sivuhahmoja varmaa (varsinki kaikkia joukkuekavereita) ku oon lukenu nyt taas yhtä aikaa Kesytä mun päätä.

Muuten, onko niitä hahmoja luvassa enää mitä Kesytä mun päässä esiintyi? Esim Juliasta, Heikistä, Danista ja ehkä Eemelin perheestäki tai ainaki siitä sen siskosta vois olla ehkä kivaki kuulla jotain!

Ja nii pitää kyllä kommentoia vielä sitä että vaikka tuo Kesytä mun pää onki ihan huikee ja ainaki tähän mennessä oon tykänny siitä eniten (tai ainaki enemmän kun Vaahteranlehestä, tästä en osaa vielä varmaksi sanoa ;) ) niin kyllä silti huomaa kun lukee sitä yhtä aikaa tään kanssa että oot kehittyny kirjottajana. Tai ainakin siinä tulee vastaan paljon enemmän semmosia vähän kömpelöitä kohtia ja/tai näppäilyvirheitä. Ei tosin siinäkään mitenkään superpaljon mutta kuitenkin ehkä huomaa hienoisen kehityksen!
Toivottavasti otit tämän nyt positiivisesti etkä käsittänyt jotenkin eri tavalla kuin tarkoitin! xd

Venyipä tämä kommentti:D Mutta joo, tykkään edelleen ihan rrryökäleen paljon tästä ja meinaa kyllä välillä tehä tiukkaa oottaa uutta pätkää. (Heh, joutuuhan sitä aina jopa kaksi vuorokautta odottaa..)

Päivämäärä:   16.12.15 00:15:32

Mua vähä pelottaa et miten tää tulee loppumaan D:: Kui monta pätkää on suunnilleen tulos vielä? :d Tiiätkö?

Lähettäjä: anonyymi 
Päivämäärä:   16.12.15 16:45:13

Mä nyt vasta löysin kesytä mun pään ja sen kautta tänne, voi luoja mä rakastuin tähän. Mä olen sulta joskus lukenut varmaan koko aikasemman tuotannon ja pidin jo silloin niistä. Mutta tää on vielä parempaa kun Juskupaolat yms. Eemeli vaikuttaa just sellaselta, että mä kurmuuttaisin sitä pitkin mäkiä ton käytöksen takia :D en voi muuta sanoa, kuin että tätä jään seuraamaan! Voi olla, että myös mun sosiaalinen elämä kuolee tätä myötä mutta ei voi mitään...

Lähettäjä: L-R 
Päivämäärä:   16.12.15 23:42:57

Oho, virhe!

"Yli puolet joukkueesta olivat omia kasvatteja ja se oli oikeasti harvinaista nykypesäpallossa."

Joukkue on yksi, eli: "...joukkueesta oli omia kasvatteja..."

Flanu, tyttönen, älä suotta tunne itseäsi vanhaksi, minä olen jo lähempänä viittäkymmentä :D

Päivämäärä:   17.12.15 18:37:55

Jatkuuko tämä tänään? :)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   17.12.15 19:23:43

Villielain, Ville on Kesytä mun päästä, noiden vanha pelikaveri eri joukkueesta. Vanhoja hahmoja varmaan jonkin verran tulee mukaan myöhemmissä osissa. En käsittänyt väärin :) Joo, varmasti on taidot kehittynyt vuodessa jonkin verran, huomaan sen itsekin kun lueskelen välillä ihan fiilistelymielessä vanhoja tarinoita. Paitsi juskupaoloita, koska niitä en kehtaa. Redeia, hesus, aika monta vielä. Mä oon laskeskellut että neljätoista lukua (+epilogi), joten paljon on lukemista jäljellä :D anonyymi, apua juskupaolat :D Eemeli jakaa mielipiteitä todellakin ja sen takia mä rakastankin sitä kovin. Toivotaan, ettei sun sosiaalinen elämä kärsi kovasti tämän takia. L-R, jei, kiitos!

A/N: Mä en ehdi analysoida tätä mitenkään, koska ihan just alkaa Suomen peli, mutta Vilho pohtii suhdettaan Eemeliin.

--

Vilho

Joensuun hallipeleistä jäi käteen lopputurnauspaikka Jyväskylään ja paljon hämmentäviä hetkiä Eemelin kanssa. Hämmentävimpänä se, kun me oltiin tehty lähtöä Kuopiossa. Siinä bussin vieressä seisoessa Eemeli oli ollut sanomassa mulle jotain, mä olin ihan varma siitä. Se oli katsonut mua pitkään, ja mä olin nähnyt, miten eri tunnetilat vilahtelivat sen silmissä. Mun oli tehnyt mieli huutaa turhautumistani ääneen, kun Jakke oli tullut komentamaan meidät kyytiin. Bussissa Eemeli oli livahtanut taakse istumaan mun jäädessä eteen Antin viereen. Jos Jakke olisi tullut pari minuuttia myöhemmin, niin – niin, mitä sitten? Ehkä mä olisin saanut Eemelin puhumaan.

Pelaaminen oli alkukangertelun jälkeen sujunut hyvin. Ensimmäisessä pelissä mä olin ollut Eemelin kanssa törmäyskurssilla. Se ärsytti mua, koska Kujanpäässä me oltiin pelattu niin hyvin yhteen. Toiseen peliin Jakke oli vaihtanut Eemelin jokeriksi ja Teemu oli siirtynyt sen paikalle sieppariksi. Mun oli käynyt sääliksi Eemeliä, kun se oli vetänyt salmiakkipaidan päälleen pettyneenä. Mä tiesin, miten se inhosi, kun joutui luovuttamaan pelipaikkansa toiselle. Silti mä olin miettinyt, eikö Eemeli ymmärtänyt, ettei sen tarvinnut mennä niin? Jos se antaisi edes vähän periksi, antaisi mulle tilaisuuden pyytää anteeksi, se saisi pitää pelipaikkansa. Se olisi koko joukkueen etu, sillä Eemelistä oli kehittynyt hyvä sieppari Jaken valmennuksessa. Mä en voinut uskoa, että se oli valmis riskeeraamaan näin paljon oman jääräpäisyytensä vuoksi.

”Millon se lopputurnaus pelataan?” Emilia kysyi halliviikonloppua seuraavana tiistaina, kun me vietettiin vapaailtaa sen luona.

”Maaliskuun alussa”, mä vastasin. ”Aiotko tulla kattomaan?”

Emilia sanoi tulevansa katsomoon, jos ei joutuisi töihin sinä viikonloppuna. Valokuvaajana se joutui tekemään aika paljon viikonloppuja erilaisten juhlien osuessa lauantaille. Tällä hetkellä se sopi meille. Viikolla me oltiin molemmat vapaita, kun taas viikonloppuisin mä lähdin Kuopioon treenaamaan joukkueeni kanssa. Kesällä tilanne olisi toinen, kun juhlien määrä lisääntyisi ja pitäisi Emilian kiireisenä. Niin pitkälle mä en halunnut kuitenkaan vielä miettiä.

”Miltä tuntu pelata uuden joukkueen kans?” Emilia jatkoi kyselemistä.

”Ihan jees. Alussa oli vähän haparointia, mutta kyllä se lähti sujumaan”, mä vastasin ja muistin, miten me oltiin Eemelin kanssa törmäilty kentällä. ”Alku on aina hankalinta.”

”Niin kai se on joka asiassa”, Emilia nyökkäsi ja meni mietteliään näköiseksi. ”Pakko kysyä yhtä juttua.”

”No?”

”Miks Eemeli vältteli sua niissä pikkujouluissa?” Emilia paukautti, ja mä meinasin tipahtaa sohvalta. ”Eihän se tullut kertaakaan juttelemaan meidän kans sen jälkeen, kun Manu esitteli mut sille.”

Mä kohautin olkiani ja sanoin Eemelin olevan pesispiireissä tunnettu ailahtelevasta luonteestaan. Se ei ihan pitänyt totta, sillä vain Eemelin oikeasti tuntevat ihmiset tiesivät, millainen draamakuningatar se osasi halutessaan olla. Tutuille ja tuntemattomille se osasi näyttää vain hyvät puolensa, ne joihin ihmiset väkisinkin ihastuivat. Mua viehätti enemmän ne Eemelin rosoiset puolet, ne joita se ei ollut vielä hionut sileiksi ja esittelykelpoisiksi. Toivottavasti se ei koskaan tekisikään niin, koska ne särmät olivat ehdottomasti osa sen viehätysvoimaa.

”Seurusteleeko se?”

”Aattelitko vaihtaa siihen?” mä kysyin miettiessäni samalla, miten paljon mä voisin kertoa Eemelistä Emilialle ennen kuin se osaisi yhdistää kaksi asiaa yhdeksi. ”Jos aattelit, niin sitten se ainakin seurustelee.”

”No en mä ihan niin hukkapätkään viitsi vaihtaa”, Emilia virnisti. ”Oon kuitenkin sen verran vanhanaikainen, että miehen pitää olla mua pidempi. Sä oot just siinä rajoilla.”

Mä nipistin Emiliaa olkapäästä. Välillä mua nauratti, miten samanlaisia me oltiin sen suhteen, että mun piti olla suhteessa se pidempi osapuoli. Mä en tiiä, mikä siinä oli niin tärkeää. Mä olin aina ollut lyhyt mieheksi ja kärsinyt alemmuuskompleksista huomattavasti pidempien ystävieni seurassa. Onneksi Emilia ei pitänyt korkokenkiä kuin juhlissa, eikä mun tarvinnut potea alemmuuskompleksia sen seurassa. Mun pituus oli ollut mulle aina arka paikka, kun kasvu oli jämähtänyt 170 senttiin. Kirissä mä olin ollut joukkueen lyhin ja saanut kuulla siitä. Kuopioon siirryttyäni mä olin päässyt eroon pätkäksi nimittelystä, sillä 165-senttisenä Eemeli oli joukkueen hukkapätkä.

”Kumman vuoro on muuten lukea tänään?” Emilia vaihtoi aihetta, kun mun ajatukset olivat lipsahtamassa taas Eemeliin.

Hélvetin huolestuttavaa, koska kyllä mä tiesin, mihin tämä oli menossa. Kohta mä en voisi ajatella mitään muuta kuin Eemeliä ja miettiä keinoja, joilla mä saisin sen puhumaan mulle. Mä halusin sen jo nyt takaisin elämääni niin kovasti, että välillä muhun sattui fyysisesti kun edes mietin sitä. Entä sitten, jos mä joskus saisin sen takaisin elämääni? No, ei jäänyt paljon vaihtoehtoja. Sitten mä haluaisin sen sänkyyni ja itselleni kokonaan. Mun tunteet Eemeliä kohtaan eivät olleet terveitä. Vai oliko muka normaalia ajatella jotain ihmistä silloinkin, kun rakasteli tyttöystävänsä kanssa?

”Vilho? Muru?” Emilia huhuili ja tuuppasi mua kyynärpäällä kylkeen.

”Häh?” mä kysyin hölmistyneenä. ”Mitä sä sanoit?”

”Että kumman vuoro on lukea”, Emilia vastasi ja hymyili vähän. Se pussasi mua poskelle. ”Mä tykkään, kun oot välillä hölmö.”

”Just joo”, mä hymähdin ja vedin Emilian kainalooni. ”Sun vuoro lukea.”

Meillä oli lukemisen alla Emilian valitsema kirja, jonka oli kirjoittanut ongelmalapsien kanssa työskentelevä psykologi. Kirja ei ollut vakuuttanut mua, mutta koska mä tykkäsin kuunnella Emilian ääntä, mä en jaksanut valittaa. Emilia osasi käyttää ääntään ihan uskomattomalla tavalla, se osasi peilata äänensä kautta tunnetilojaan, ja välillä mun iho nousi kananlihalle, kun se eläytyi traagisia kohtaloita kärsineiden lasten asemaan. Mä olin ehkä sillä tavalla vähän outo, että kiinnitin muutenkin tosi paljon huomiota ihmisten ääniin ja siihen, miten ne käyttivät sitä. Sen lisäksi että Emilialla oli kaunis ääni, se oli myös kirja- ja leffaitkijä. Musta se oli aika herttaista, kun se saattoi yhtäkkiä ruveta kyynelehtimään kesken kirjan. Eikä se ollut mitään sellaista huutoitkua, vaan kyyneleet valuivat sen silmistä poskille ja se näytti entistä ihanammalta mun silmissä. Niinä hetkinä, kun Emilia alkoi itkeä, mun sydäntä lämmitti ajatus, että sain vetää sen syliini ja halata lujasti. Silloin se painautui lähemmäs mua ja hymyili kyyneleitä ripsissä. Ja niinä hetkinä mä en miettinyt mitään muuta kuin Emiliaa. En edes Eemeliä.

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   17.12.15 21:44:44

Ooooh! Lukeeko ne Torey Haydenia?

nimim. Toreyn kirja Toisten lapset kesken iltalukemisena ;)

Päivämäärä:   17.12.15 22:46:02

Härremindyydelis, mitä määrittelemättömän ikäiset silmäni näkevätkään! "Mä halusin sen jo nyt takaisin elämääni niin kovasti, että välillä muhun sattui fyysisesti kun edes mietin sitä." ja "Sen lisäksi että Emilialla oli kaunis ääni". Mieleni järkkyi ja nyyhkyti nyyh, ruikuti rui.

Mulla puuroutuu päivät niin suvereenisti yhteen, ettei mulla oo harmainta aavistustakaan milloin tähän on viimeksi tullut jatkoa ja siitä johtuen en myöskään tiedä milloin tulee uutta. Toisaalta tällä hetkellä näen mm. sen suurehkona henkilökohtaisena voittona, jos saan ekalla yrittämällä kirjoitettua nimeni oikein. Tai sanottua. Minkähän niminen mä muuten edes olinkaan...?
Todennäköisesti sitä kysyttäessä vastaisin nimeni sijaan hilpeällä äänensävyllä "Kuus viiskymmentä takasin ja hyvää joulua!". Töttöröö madafakörs, minä ryömin areenalta (kohti pyöreää pehmustettua huonetta, kenties?) pitäen kiinni edes viimeisistä itsetunnon- ja uskottavuudenrippeistäni, hölökynkölökyn.

Päivämäärä:   17.12.15 22:47:44

(siis voi hyvä pyhä, jengi varmaan luulee, että mä oon kroonisesti päissäni)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   19.12.15 19:13:16

Flanu, lukee ne! Munkin pitäis ruveta taas lukemaan Haydenia, se on yks mun suosikeista. Figaro, tyhmä minä en tajunnut, että mikä noissa järkytti sua? Pilkkujen puuttuminen? Et sä ainakaan mun mielestä vaikuta kroonisesti päihtyneeltä :D

A/N: Emilian vuoro viettää synttäreitä. Vilho kärsii huonon poikaystävän omatunnosta Eemelin sekoitettua sen pään taas kerran. Tai ehkä se on vaan Eemeli-tauti, josta Vilho ei parannu eikä siihen oo lääkkeitä muuta kuin yks. Sen lisäksi taas yks jossa-missä-kohta, josta en oo varma. Mä en niin osaa kielioppia.
--

Alkukarsintojen jälkeen mun elämä Jyväskylässä solahti siihen tuttuun ja turvalliseen muottiin, jossa se oli ollut ennen mun siirtymistä Kuopioon. Mä olin hyvä työntekijä, vuoden poikaystävä ja ahkera treenaaja, kun mun ei tarvinnut lähteä viikonloppuisin treenaamaan joukkueeni kanssa. Mä nautin treenatessani Jyväskylässä tuttujen kavereiden kanssa, koska tällä hetkellä musta tuntui, että oli vain hyvä pysytellä kaukana Kuopiosta. Ja varsinkin Eemelistä, joka oli liukas kuin märkä saippuanpala enkä mä saanut siitä minkäänlaista otetta. Sitä paitsi mä pystyin keskittymään Emiliaan paljon paremmin, kun en nähnyt Eemeliä säännöllisesti.

Emilia juhli synttäreitään heti ystävänpäivän jälkeen, ja kun sen oikea synttäripäivä sattui lauantaille, se oli pyytänyt meidän kavereita juhlimaan. Mä kävin aamupäivällä tekemässä päivän treenin ja ajoin hikisenä kaupan kautta Emilian luokse, jossa meidän oli tarkoitus aloitella ennen baariin siirtymistä. Me tykättiin molemmat kokata, joten me oltiin päätetty tehdä kaikki tarjoiltava alusta alkaen itse. Emilian tekemä kauppalista sisälsi raaka-aineita kalasta mansikoihin, ja mun maha murisi äänekkäästi, kun kotiuduin täysien kauppakassien kanssa.

”Käy äkkiä suihkussa ja tuu auttamaan mua sitten”, Emilia sanoi tullessaan mua eteiseen vastaan. ”Jos ei tehdä mitään suurta virhettä, niin meidän pitäis ehtiä viidessä tunnissa.”

”Mä oon nopea”, mä lupasin.

Pistelevän suihkun alla mua alkoi vähän tympäistä. Ei Emilian synttärit, vaan Eemelin Instagramiin lisäämä kuva. Ilmeisesti myös vaahteranlehti vietti synttäreitään tänä viikonloppuna, ja mä olin meinannut haljeta kateudesta, kun olin miettinyt, minkälaisen lahjan Eemeli antaisi poikaystävälleen. Kuivatessani mä muistutin itselleni, että mun pitäisi lopettaa Eemelin jatkuva miettiminen ja sen asioiden pyöritteleminen. Se oli onnellinen Martinin kanssa, enkä mä saisi itselleni kuin paskan olon miettiessäni, että olisiko mulla mahdollisuuksia. Mun omatuntoa nipisteli, kun mä en osannut olla onnellinen siitä, mitä mulla jo oli.

”Vilho!” Emilia huikkasi oven takaa. ”Tuutko kohta?”

Mä avasin oven ja suutelin Emiliaa karkottaakseni Eemelin mun päästä. Mun pitäisi oikeasti tsempata tai olisin kúsessa ennen kuin ehtisin huomatakaan. Emilia antautui hetkeksi mun suudeltavaksi, mutta työnsi lopulta mut kauemmas ja käski mun mennä pukemaan. Mä väänsin kasvoilleni pettyneen ilmeen, ja Emilia läimäisi nauraen mua perseelle. Joo, kyllä tästä ihan hyvä ilta tulisikin, vaikka Kuopiossa olisi vuosisadan synttärijuhlat vaahteranlehden kunniaksi.

Kun ensimmäiset vieraat seitsemän jälkeen soittivat ovisummeria, mä olin jo unohtanut kateuteni. Mustaan mekkoon pukeutunut Emilia hymyili leveästi ja näytti hyvältä mun vieressä. Mun käsi seikkaili sen selällä ja välillä mä kumarruin kuiskaamaan tyttöystäväni korvaan, miten seksikkäältä se näytti. Mun sisällä kuumotteli edelleen meidän spontaanin pikarakastelun jäljiltä.

”Ootte kumpikin niin väärällä alalla”, Riina ilmoitti, kun me istuttiin olohuoneessa syömässä savuporolla ja katkaravuilla täytettyjä saaristolaisleipäpaloja. ”Nää on ihan hélvetin hyviä.”

”Mä luulen, että ruoanlaitosta katoais hohto, jos sitä pitäis tehdä työnä”, mä sanoin. ”Sen takia mä en hakenut liikunnanopettajaksi, että en menetä intoa urheiluun.”

”Sama vika mulla”, Emilia myönsi. ”Musta on kivaa laittaa ruokaa vaan harrastuksena.”

”Mä taidan silti palkata teidät tekemään tarjoilut mun valmistujaisiin”, Juuli sanoi. ”Mä en kehtaa tarjota teille pelkkää mansikkakakkua, kun oon syönyt teidän tekemiä ruokia.”

Me pyöriteltiin Emilian kanssa toisillemme silmiä. Ruoanlaitto ei todellakaan ollut mitään rakettitiedettä, eikä meidän tämänpäiväiset tarjoomukset ollut kovin monimutkaisia valmistaa. Jos Juuli haluaisi samoja leipäpaloja valmistujaisiinsa, mä voisin tulostaa sille ohjeet. Niin mukavaa kuin ruoanlaitto olikin, mun mielenkiinto lopahti samantien, jos jouduin tekemään sitä tavoitteellisesti.

”Joko sulla on kämppä Kuopiossa?” Elias kysyi, kun me seisottiin parvekkeella.

”Ei, enkä mä oo edes etsinyt mitään”, mä vastasin. ”Pitäis varmaan ruveta katsastamaan markkinoita, niin ei tarvii autossa asua koko kesää.”

Elias hymähti ja puhalsi pari täydellisen symmetristä savurengasta. Tupakansavu kutitti mun nenää ja mua paleli viileässä tuulessa, mutta en jaksanut mennä sisällekään kuuntelemaan, kun Joni raiskasi karaokessa mun lempikappaletta.

”Muuta niiden sun joukkuekavereiden kans samaan asuntoon”, Elias ehdotti. ”Vai onko ne kaikki varattuja?”

”No ei kaikki”, mä sanoin, enkä ottanut mitään kantaa kimppakämppään. Yllättäen mulla ei olisi mitään sitä vastaan, että asuisin tyyliin Eemelin ja Manun kanssa, mutta Eemelillä voisi olla paljonkin sanottavaa siitä. Tai ehkä se muuttaisi Martinin kanssa yhteen ja ne perustaisivat – lopeta!

”Sittenhän sulla ei oo ongelmaa”, Elias virnisti ja nakkasi tumpin kaiteen yli maahan. ”Eikö kaikki jätkät jossain vaiheessa haaveile poikamieskämpästä?”

Mä kohautin olkiani ja sanoin, että tavallaan mä olin jo elänyt sen poikamieskämppäajan, kun olin Oulussa asuessani jakanut asunnon Eetun kanssa. Eliaksen mielestä mulla oli siis jo kokemusta jätkien välisestä kämppäkaveruudesta, joten ainakaan mun ei tarvitsisi kärsiä kulttuurishokista.

”Ja mieti kuin mukavaa on muuttaa Emilian kans yhteen sen jälkeen”, Elias jatkoi. ”Pääset passattavaksi eikä missään roiku paskasia boksereita.”

Mun hymy oli aavistuksen verran laimea, mutta Elias ei kiinnittänyt siihen enää mitään huomiota. Mua vähän ahdisti, että asumiskuviot Kuopiossa olivat taas tulleet puheeksi. Toukokuuhun ei ollut enää monta kuukautta, joten ehkä mun pitäisi ruveta etsimään asuntoa kesäksi. Jostain syystä asuminen yksin Kuopiossa ei houkuttanut lainkaan, vaikka täällä mä viihdyin omassa asunnossa hélvetin hyvin. Ilkeä osa mussa ei voinut olla huomauttamatta, että ehkä mä halusin kimppakämpän Kuopiosta vain siksi, että mulla olisi pieni mahdollisuus saada Eemeli saman katon alle. Tosin se mahdollisuus taisi olla häviävän pieni, koska se ei ikinä suostuisi muuttamaan samaan asuntoon mun kanssa.

”Mitä sä mietit?” Emilia ilmestyi mun viereen, kun mä menin keittiöön hakemaan vettä. ”Sä näytät olevan ajatuksissas.”

”Ehkä vähän, mutta ei se oo mitään tärkeää”, mä hymyilin ja yritin vakuuttaa lähinnä itselleni, että puhuin totta.

Silti mun omatunto karjui. Valehtelija, kaikki on vaan täyttä paskaa ja valetta. Eemeli oli tärkeä. Tärkein.

Päivämäärä:   19.12.15 22:21:26

Joo, siis koska olihan se pilkkujen puuttuminen lähes rikollista!! Not. Pitipähän vaan päästä nillittämään. Nilliti nilliti :D

Voi perhanan Vilho, kun se roikkuu suhteessa, jota se ei oikeesti halua. Oon muuttanu mieltäni (taas) ja nykyään tykkäänkin oikeastaan Emiliasta. Mun käy sitä niin sääliksi, kun se ei tiedä olevansa ainut rakastunut omassa parisuhteessaan...! Onneksi mä oon nainen, eli mulla on täysi oikeus muuttaa mieltäni just niin usein kuin haluan ;). Katotaan vaan, viikon päästä rääyn täällä taas kuinka ällö kakkalöllö Emilia on.
(Total OT: pienenä suurin loukkaus/ilkeys/whatever, jonka saatoin sanoa jollekin oli "sinä senkin KAKKALÖLLÖ" :D)

Päivämäärä:   20.12.15 16:38:05

Voi vilho raukkaa. Vaikka toisaalta vielä enemmän säälittää Emilia. Siis kuin rasauttava tunne ku jotenki joutuu kattoo vierestä ku toinen elää suhteessa joka on periaatteessa vaan kulissia toisen osalta. Tulee semmone tunne että eivitsi tekis mieli romauttaa kerralla nuo lavasteet tai ainaki sanoo vilholle suoraa että ei hemmetti oot munaton jätkä ku käytät tollee toisen tunteita. Nii, pelkkää tarinaa mutta mää ainaki elän vähän ehkä liikaaki mukana näisä monesti xd

Päivämäärä:   20.12.15 17:16:55

Voi Vilho mitä teet?

Päivämäärä:   20.12.15 17:18:52

Hups se lähtikin liian nopeasti :D oli tarkoitus passata Vilholle miehekkyydestä mutta näköjään en sitä tuon pidemmin tee XD

Mutta jännityksellä odotan miten tämä etenee! :)

Päivämäärä:   20.12.15 20:07:20

Vilho why you do dis to Emilia?

Päivämäärä:   20.12.15 22:06:10

Jamis, sä kirjoitat liian koukuttavia tarinoita. Oli pakko tässä välissä käydä lukemassa vaahteranlehti ja kabum, nyt en tiedä kumpi Eemelin pitäisi ottaa. Vilhossa on jotain salaperäistä ja mystistä, joka vetää puoleensa. Mutta sitten taas Martin on niin rakastettava ihminen, oikea sellainen vävypoika ehdokas.

Päivämäärä:   21.12.15 08:49:09

Mua vähä huvittaa tuo Vilho ku se ei pääse puhumaa Eemelille vaikka haluaisi :D Voi nyt Vilho ole mies ja päästä Emilia pois tuosta yksipuolisesta suhteesta, ota itteäs niskasta kiinni ja mene puhumaan sille tärkeimmällesi! (<3)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   21.12.15 15:27:53

Figaro, taidan soveltaa nykyajan lepsumpaa pilkkusääntöä omissa kirjotuksissani :D Munkin käy Emiliaa vähän sääliksi, tosin enemmän siksi että uhrasin sen tähän mauttomaksi sivuhenkilöksi, kun omassa tarinassaan se oli rokkaava päähenkilö. How cool, kakkalöllö :D Villielain, huh, onneksi en oo ainoa, joka elää liian tosissaan mukana tässä. Viikonloppuna mä hetken ihan vakavissani mietin, että mihis Eemeli ja Manu nyt hävisivät.. Pitäis ehkä mennä hoitoon? Maea, roikkuu suhteessa, jossa sillä ei oo hyvä olla, mutta koska Eemeli niin se ei voi erotakaan. Kerronko mitä tulevissa pätkissä tapahtuu? ;D Violet, hyvä kysymys! anonyymi, tattista :) Taidat olla ensimmäinen, joka sanoo Martinista noin, se on ehkä vähän jäänyt taka-alalle, vaikka onkin aika keskeisessä roolissa. Redeia, niimpä, mutta koska draamankaaria on kiva kirjottaa, niin Eemeli ja Vilho ei pääse juttelemaan.

A/N: Kun mä alotin tämän tarinan suunnittelun, mä päätin ottaa mukaan jotain vakavampaa kuin pelkän homodraamailun. Rehellisesti sanottuna mun teki vähän pahaa kirjottaa näitä kohtia, joista ensimmäinen on tämän pätkän lopulla. Ja seuraava pätkä, omg, en tiiä voiko sellaista laittaa jouluna. Ehkä mun pitää laittaa sen lisäksi toinenkin pätkä, niin ei jää paha maku suuhun.

--

Ennen hallipelien finaaliviikonloppua mä lähdin viikonlopuksi Kuopioon treenaamaan. Tuttuun tapaan Manu oli luvannut mulle niiden vuodesohvan, ja kun mä perjantai-iltana treenien jälkeen makasin lakanoiden välissä, mä sisustin huonetta mielessäni. Jos (mä yritin olla ajattelematta kun) mä muuttaisin tänne, vuodesohva saisi lähteä. Siinä sai ihan hyvät unet, mutta kyllä oma sänky oli silti paras. Sitten mä huokaisin syvään, kun tajusin, miten naurettavia mun haaveet olivat.

Paitsi että joskus onni potkaisi ihan odottamatta. Aamupalalla mä siirsin puheen vaivihkaa asuntoihin ja siihen, mikä olisi järkevin asumisratkaisu kesän ajaksi. Manu, joka tekstaili jollekin kahvinjuonnin lomassa, vilkaisi mua kulmiensa alta.

”Muuta mun kans yhteen”, se virnisti.

”Kiitti äijä, mutta en mä oo susta kiinnostunut sillä tavalla”, mä nauroin, kun luulin sen vitsailevan. ”Sitä paitsi mulla on tyttöystävä, jos oot unohtanut.”

”Eikö se kottarainen aikonut jäädä Jyväskylään kesäksi?” Manu kysäisi ja nousi hakemaan lisää kahvia.

”Joo, mutta kyllä se silti tulee käymään täällä”, mä vastasin. ”Jos sulle kelpaa osa-aikaisen poikaystävän hommat, niin ehkä päästään sopimukseen.”

”Sitä mä en epäile, mutta mä olin ihan tosissani siitä kimppakämpästä”, Manu sanoi. ”Tähän taloon on tulossa putkiremontti syksyllä ja sanotaanko, että on hélvetin paljon helpompaa muuttaa pois nyt kuin sitten.”

Mä saatoin melkein tuntea, kun onnetar potkaisi mua perseelle. Okei, putkiremontti ei vielä tarkoittanut Eemeliä samassa asunnossa, mutta Manu oli hyvä vaihtoehto kämppikseksi. Mä varmaan tulisin hulluksi sen kanssa ja uhkaisin tappaa sen, mutta tylsää mulle ei tulisi, se oli varma.

”Mä en asu kuin kesän täällä”, mä sanoin.

”Ei se haittaa”, Manu kohautti olkiaan. ”Ainahan mä voin hankkia syksyllä sun tilalle jonkun kottaraisen.”

Mä hymähdin ja survoin suuni täyteen leipää, että sain aikaa ajatella. Ajatella, että kysyisinkö mä Eemelistä vai en. Kyllähän senkin täytyi olla tietoinen tulevasta putkiremontista. Vaikka kai se oli jo etsimässä yhteistä asuntoa sen hélvetin Martinin kanssa. Varmaan ne ostaisivat jonkun kivan lemmenpesän, jossa olisi vaatehuone ja kylpyamme. Víttu mua riepoi jo pelkkä ajatus siitä, että tällä hetkelläkin Eemeli oli Martinin kanssa.

”Mihin Eemeli menee?” mun suusta pääsi, kun mä olin saanut viimeiset muruset nielaistua.

”Ei ainakaan Martinin kans samaan asuntoon”, Manu vastasi ja näytti huvittuneelta. ”Mun kai pitää käyttää puhelahjojani ja houkutella se jatkamaan mun kämppiksenä.”

”Et kai sä kuvittele, että sä haluais mut samaan kämppään?”

”Mä en tiiä, jääkö sille vaihtoehtoja”, Manun virne oli vino. ”Eikä se oo oikeesti niin vihainen sulle kuin se esittää.”

”Usko pois, että sillä on syytä olla mulle vihainen”, mä huokaisin muistaessani sen nöyryyttävän hetken, kun mä olin tarttunut kännissä puhelimeen.

Manu kohautti olkiaan ja näytti siltä, että halusi kysyä multa, mitä mä olin sanonut Eemelille. Onneksi se ei kysynyt, koska mä en halunnut muistella sitä enempää. Mä en edes muistanut kaikkea, mitä olin sylkenyt ulos suustani, mutta ne pahimmat ja loukkaavimmat jutut olivat humalasta huolimatta jääneet mun muistiin.

”Mä muuten kerroin sille”, Manu sanoi.

”Kerroit mitä ja kenelle?”

”Eemelille. Sen, että sä tykkäät siitä.”

Ei júmalauta. Mä tiesin Manun puhuvan välillä ohi suunsa, mutta oliko sen ollut pakko kertoa Eemelille? Nyt se ei ainakaan muuttaisi mun kanssa samaan kämppään tai edes vilkaisisi muhun päin, kun me nähtäisiin hallilla. Itseasiassa se ei ollut eilenkään katsonut mua.

”Mitä se?” mä kysyin, vaikka en halunnut oikeasti tietää.

Tai no vítut. Todellakin mä halusin tietää.

”Ei se sanonut oikeestaan mitään”, Manu vastasi ja luopui vihdoinkin puhelimestaan. Sen silmissä pilkahteli jännästi, kun se katsoi mua. ”Kyllä se silti jäi miettimään sitä.”

”Just”, mä tuhahdin ja olin vähän loukkaantunut, kun Manu oli taas puuttunut asioihin, jotka eivät varsinaisesti kuuluneet sille.

”Luuletko että se ois muuten antanut sun tulla niin lähelle, kun oltiin lähdössä Joensuuhun.”

Mä yllätyin. Mä en ollut katsonut, oliko joku bussissa istuneista huomannut Eemelin ja mut, mutta olin olettanut, ettei. Kaikki olivat olleet väsyneitä siihen aikaan aamusta, mutta tietenkin Manulla oli silmät selässäkin.

”Jääkö sulta ikinä mikään huomaamatta?”

Manu hymyili vallattomasti ja kohautti olkiaan. Mahtoi olla aika rasittavaa olla ihminen, joka oli jatkuvasti valppaana huomioimaan ympärillään tapahtuvia asioita.

”Eikö sua koskaan rasita kaikki se tieto, mitä sun pään sisällä on?” mä utelin.

Manun kasvoilla häilähti varjo, mutta sitten se hymyili taas ja pudisti päätään. Se oli kuulemma syntynyt uteliaaksi siinä missä Eemeli oli syntynyt draamaqueeniksi. Mua jäi kuitenkin kaivelemaan se varjo Manun kasvoilla. Ensimmäistä kertaa mä aloin tajuta, miten vähän se puhui itsestään. Se oli aina kuuntelemassa ja auttamassa muita. Se oli valmis ojentamaan kätensä, kun joku sitä tarvitsi. Se etsi ratkaisuja muiden ongelmiin.

Mutta kuunteliko kukaan Manua, kun se halusi puhua? Oliko sillä ketään, kuka olisi ojentanut sille käden tai tarjonnut olkapäätä, kun se kaipasi kaveria?

Päivämäärä:   21.12.15 16:01:05

Vaikka en ookkaan aikasemmin yhtään aatella tuota elämää Manun näkökulmasta tuolleen niinkon viimenen lause antaa mun ymmärtää, niin jotenkin nyt kun sen kirjoitit niin tuli melkeen parku :'( Mutta on myös ihan huikeeta että et kirjota pelkkää homodraamaa vaan tuot esille myös tämmösiä asioita mitkä on niin kovin pielessä tässäkin maassa..
Joten mielellään lisää ja mahdollisimman vauhdikkaasti jotta saan tietää mitä sä oot keksinyt Manun päänmenoksi. :)

Päivämäärä:   21.12.15 16:54:47

Voisikohan joulupukki lähettää mulle Manun joululahjaksi? Mä kyllä sen huoletkin kuuntelisin!

Tuli kieltämättä vähän suru puseroon nyt :(. Ellen saa Manua joulupaketissa voin sitten edes lähettää sille ison halin aattona...

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   23.12.15 14:45:46

RK, mulla oli aluksi sellanen olo, että tottakai Manulla on kaikki hyvin, mutta sitten tajusin, että ei se ulospäin näkyvä oo aina se todellisuus. Moni ihminen kärsii hyvältä vaikuttavan kuorensa alla. Figaro, pidä Manusta hyvä huoli joulun yli :)

A/N: Ai että miten iloinen pätkä just jouluksi, mutta tällä mennään, mitä on tullut kirjotettua. En tiiä, miten fiilis välittyy teille, mutta henk.koht. yks raskaimmista pätkistä kirjottaa. Ehkä mä näiden hilpeiden urheilutarinoiden jälkeen alankin kirjottaa melankolisempaa ongelmasettiä. No kuitenkin, hyvää joulua teille kaikille!

--

Manu

Leiriviikonlopun jälkeen Vilho lähti takaisin Jyväskylään ja Eemeli meni Martinin luo yöksi. Mä palasin yksin hallilta kämpille ja kävelin suoraan sohvalle makaamaan, kun olin saanut kengät riisuttua. Talvitakki päällä tuli äkkiä kuuma, mutta mulla ei ollut voimia avata edes vetoketjua. Mua väsytti ihan hélvetisti, mutta samalla mun pää kävi ylikierroksilla, enkä mä voinut kuvitella nukahtavani. Koko kroppaa painoi viikonlopun treenit, mä en ollut jaksanut edes venytellä, vaikka J-P olikin kehottanut meitä venyttelemään myös kotona. Mun olo oli vetämätön. Oli ollut jo pidemmän aikaa.

Eilen aamulla, kun Vilho oli kysynyt, enkö mä rasittunut siitä, kun huomasin niin paljon asioita, mun oli tehnyt mieli avautua sille. Se hetki oli mennyt nopeasti ohi, kun mun pitkään harjoittelema hymy oli kivunnut huulille omia aikojaan. Nyt mä en edes tiennyt, mitä mä olisin voinut Vilholle sanoa. Olisiko se edes ymmärtänyt? Ehkä, koska se oli ihan erilainen kuin Eemeli, joka ei huomannut asioita, vaikka ne olisi vääntänyt sille ratakiskosta. Kämppiksen päässä liikkui silmien lisäksi Martin, treenaaminen, Martin, ulkonäkö, vaatteet ja Martin. Sen jälkeen, kun Eemeli ja Martin olivat alkaneet seurustella, Eemeli oli muuttunut. En mä osannut olla sille edes kiukkuinen, vaikka olisin välillä voinut olla. Veikka sai räyhätä sille munkin puolesta, jos halusi. Mä en jaksanut.

Aksu ja Simo eivät taas olleet niin läheisiä, että mä olisin osannut niille kertoa siitä, miltä musta tuntui. Vilho oli tyyliin ainoa, jolle olisin voinut kertoa, mutta sekään ei ollut täällä silloin, kun mä olisin voinut puhua. Enkä mä oikein osannut soittaakaan sille. Mulla oli muutenkin tapana soittaa ihmisille just silloin, kun ne eivät voineet puhua.

Mua ei silleen haitannut se, että mulle oli isketty pellen leima otsaan. Musta oli hauskaa saada ihmiset nauramaan. Kun mun kavereilla oli hyvä fiilis mun takia, mullakin oli kivaa. Mä olin aina tullut erilaisten ihmisten kanssa toimeen, enkä mä jäätynyt missään tilanteessa. Mulla oli paljon tuttuja ympäri Suomea, koska mä en ujostellut ja osasin heittää läppää kaikkien seurassa. Mä viihdyin ihmisten kanssa ja ihmiset viihtyivät mun seurassa. Mä olin jo pienenä oppinut kuuntelemaan muita, saanut ne avautumaan niiden ongelmista ja auttanut niitä. Jos jollakin mun kaverilla oli huolia, ne yleensä soittivat mulle, koska mulla oli aikaa kuunnella. Mun äiti sanoi usein, että musta olisi tullut loistava terapeutti.

Asioilla oli kuitenkin aina kaksi puolta. Mun pellekuoren alla musta tuntui pahalta. Tai ei ollut aina tuntunut. Viime aikoina mä olin alkanut väsyä siihen, miten ihmiset kuvittelivat voivansa laukoa mulle mitä vain. Mä kestin itseeni kohdistettua vitsailua ja pilkkaa, mutta vaan tiettyyn pisteeseen asti. Kun oli jo vuosia ollut porukan koomikko, mun odotettiin sietävän kaikenlaista paskaa. Kukaan ei koskaan vaivautunut kysymään multa, miltä musta oikeasti tuntui, kun kaikki pilkkasivat mua. Kukaan ei koskaan vaivautunut myöskään kysymään, oliko mulla kaikki hyvin.

Tavallaan mun asiat olivat hyvin. Mulla oli loistavat ystävät, hyvä työpaikka ja laji, jossa mä olin hyvä. Sen takia musta tuntuikin välillä, että mä en olisi saanut tuntea oloani niin yksinäiseksi. Mä olin vaan niin hélvetin väsynyt siihen, että mun piti olla aina valmis olemaan olkapäänä. Mutta sitten kun mä olisin halunnut jutella, kukaan ei ollut saatavilla. Eemelillä ja Simolla oli parisuhteet, Veikka asui Kajaanissa ja Aksu huiteli muuten vain ympäri kyliä. Silloin kun me oltiin yhdessä jätkien kanssa, meillä oli ihan muut jutut mielessä. Silloin mullakin oli aidosti hauskaa, enkä mä edes miettinyt mitään ikäviä asioita. Sitten kun mä jäin yksin, kaikki palasi mun mieleen. Mä en muistanut, milloin viimeksi olisin saanut nukuttua koko yön heräämättä. Vähät yöunet roikkuivat jatkuvasti mun niskassa, mutta mä en pystynyt nukahtamaan kunnolla, kun join päivittäin niin paljon kahvia.

Kun mä olin nakannut puoleksi vitsillä Vilholle kimppakämpästä, mä en voinut olla toivomatta, että se suostuisi. Vaikka se olikin ihan hélvetin rakastunut Eemeliin, se tuskin hylkäisi mua Eemelin takia. Vilho oli siinä suhteessa samanlainen kuin mä, se oli aivan liian hyväsydäminen jättääkseen jonkun yksin. Mun teki pahaa katsoa, miten Eemeli kohteli Vilhoa. Ehkä mä saisin Aksun ylipuhuttua hakkaamaan Eemelin tai jotain. Sille tekisi ihan hyvää, että joku ravistelisi sitä vähän. Jospa se sitten tajuaisi, että Vilhossa vara parempi.

Väsymys pyyhkäisi mun yli, kun mä aloin miettiä kuviota Vilho-Eemeli-Martin. Mun silmät painuivat kiinni, mutta uni tuntui lipuvan kauemmas. Mun silmäluomien alta valui pari kyyneltä poskea pitkin kaulalle, johon ne jäivät kuivumaan iholle. Mä halusin vaan nukkua.

Päivämäärä:   23.12.15 15:25:32

ou vou vau, mua vähän niinkon itkettää, enkä ees oikeen tiiä mitä tästä sanois kun on vähän jopa pelottavaa samaistua näihin Manun ajatuksiin.
Kuitenkin tämä oli taas aivan älyttömän hienosti kirjotettu, fiilis kyllä välittyi :)
Joten kiitos taas ja ihanaa joulua! :):)

Päivämäärä:   23.12.15 15:54:07

Voi Manu :( voi pieni :( tulipa paha mieli tätä lukiessa :(
Joku nyt lohduttamaan Manua :(
Voi Manu :(

Päivämäärä:   23.12.15 16:37:03

Voi Manua, samaistun täysin sen fiiliksiin.

Päivämäärä:   23.12.15 17:04:52

Ihana Manu!:) hitsi mä haluisin vaan halata sitä ja kertoa että se ei oo yksin. Välillä musta alkaa tuntumaan että elän jo vähän liikaa tän tarinan mukana. Onkohan ihan terveellistä kävellä kadulla ja miettiä että ottais bussin Kuopioon ja kävis kattomassa jos löytäis nää tyypit sieltä. Vilho ja Manu olis tosi kiva tavata oikeessa elämässä.

Päivämäärä:   23.12.15 17:10:36

Oivoivoi, rakas pieni Manu :(

Päivämäärä:   24.12.15 00:48:22

Voi Manu :'( Pakettiin ja osote pohjanmaalle, niin pidetään kyllä huolta. On aika pelottavaa kuin lähelle nää hahmot välillä tulee tunteittensa kans. En tarkota vaan sitä, että sillon tällön (aina) naureskelen ääneen tai pillittelen. Se on aika yleistä, vaan mulle tuli jo ton edellisen pätkän lopulta sellanen vähän tuskanen olo ja tämä vaan jatko sitä. Osuu aika syvälle. Tää tuo kyllä sinänsä aika paljon lisää syvyyttä tän tarinan hahmoihin, etenkin manuun, mutta osittain muihinkin. Kaikki ei aina oo niin ruususta kuin näyttää.

Hyvää joulua Jamis ja kaikki muut! Muistakaa olla kilttejä vielä tänään, niin joulupukki tuo lahjoja... :) (Olenko muka vedonnut tähän kummityttöä vahtiessa viimeaikoina turhan usein..:D)

Päivämäärä:   24.12.15 01:08:13

Luin tän melkeempä heti kun julkasit mutta en vaan saanu kommentoitua sillon. Tuli kyllä tippa silmään. Aika moni muu sanonut samaa mutta oot kyllä kirjottanu hyvin. Tuli kyllä pelottavan lähelle omia fiiliksiä/tilannetta joku aika sitte ja sen takia en oikeestaan heti halunnutkaan kommentoida mitään ku pisti taas miettimään kaikenlaisia asioita. Onneks se alkaa olla jo ohi mutta tuo voimaton fiilis, tyhjät itkut ja väsymys on kyllä oikeesti rankkaa.

Ihanaa joulua Jamis ja kiitos. :)

+ Saanko vaan tulla pitään Manua käestä ja nukkuu sen vieree?

Päivämäärä:   24.12.15 13:24:48

Osuu kyl tää varmaan niin monelle aika syvälle. Pistää mietiskelemään kaikkia omiaki juttuja. Hyvää joulua!

Päivämäärä:   25.12.15 01:05:15

Voi Manu-rakas <3 Mulleki sen voi lahjoittaa niin kyllä lohdutan poikarukkaa :c Ei Manukaa kestä kaikkea D: Ja hyvää joulua Jamis <3

Päivämäärä:   25.12.15 11:01:50

Voi Manu <3 ehkäpä sitä auttais, jos se löytäisi elämänsä rakkauden?

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   25.12.15 16:21:09

RK, mä oon iloinen, että fiilis välittyi sinnekin. En siksi, että se teki sut surulliseksi, vaan siksi että onnistuin kirjottamaan tuon hyvin :) Maea, kuka lohduttaisi Manua? Lynda, Manun fiiliksiin on aika helppo samaistua. Marzu, halausjono Manua varten laitetaan pystyyn jossain vaiheessa. Älä huoli, mäkin elän koko ajan liian tiiviisti tässä tarinassa.. Figaro, tuliko Manu sulle paketissa? Beeko, Manu tulee seuraavaksi Pohjanmaalle, jos Figaro malttaa luopua siitä. Villielain, mä hioin ja hioin Manun pätkää vaikka miten kauan ennen kuin sain sen toimimaan niin, ettei mun tarvinnut pelätä omia ajatuksia. Oikeastaan ihan terapeuttinen kokemus, samalla pystyi purkamaan myös omia fiiliksiä. Ja joo, saat Manun heti Figaron ja Beekon jälkeen! ellie, yllättävää, miten moni sanoi tän tulleen lähelle. Redeia, laitetaan sun nimi listan jatkoksi :) anonyymi, mä oon luvannut jo, että Manu saa tässä tarinassa rakkautta. Ihan varmasti.

A/N: Toivottavasti teillä oli ihana joulu. Sen enempää pätkää analysoimatta laitan sen tulille ja palaan suklaan pariin, että jaksan huomenna ruveta kannustamaan pikkuleijonia MM-kisoissa.

--

5. luku

Eemeli

Hallipesiksen lopputurnaus oli laitettu uusiksi tälle kaudelle. Alkukarsinnoista oli päässyt jatkoon neljä parasta joukkuetta, jotka pelaisivat ensin välierät, joiden voittajat etenisivät sunnuntain finaaliin. Pronssipelit pelattaisiin myös sunnuntaina. Edellisistä vuosista poiketen naisten välierät ja mitalipelit pelattaisiin yhtä aikaa samassa hallissa kuin miesten pelit. Kai turnausten yhdistämisen tarkoituksena oli saada monipuolista katsottavaa yleisölle. Naisten pelit olivat yleensä miesten pelejä juoksurikkaimpia ja sen takia naispesis varmaan olikin Suomen seuratuin naisten urheilulaji. Me oltiin jätkien kanssa ihan varmoja, että suurin osa mieskatsojista kävi peleissä vain kaikkien niiden treenattujen perseiden takia.

Naiset olivat aloittaneet omat välieräpelinsä jo aamupäivällä, ja miesten ensimmäinen välieräpeli oli menossa, kun me saavuttiin Hipposhallille. Vilho, joka oli luonnollisesti tullut kotoaan suoraan hallille, istui aulassa odottamassa meitä. Se näpytteli puhelintaan ja oli yksin. Mä huomasin olevani vähän helpottunut, kun sitä blondi-Emiliaa ei näkynyt. Vaikka mä en edes tuntenut Vilhon tyttöystävää, mä olin varma, että Vilholla oli kivempaa ilman sitä. Me oltiin vaihdettu Emilian kanssa muutama sana joukkueen pikkujouluissa, enkä mä ollut saanut mimmistä mitään irti. En ainakaan mitään positiivista, mä ajattelin muistaessani, miten se oli sanonut kehuskelevansa kavereilleen myöhemmin, että oli jutellut mun kanssa. Mikä hélvetin saalis mä oikein olin Emilialle ja sen kavereille? Eikö sille riittänyt Vilho sinisessä pipossa ja mustasankaisissa silmälaseissa? Mulle ainakin olisi riittänyt. Niin, tietenkin jos mulla ei olisi ollut jotain paljon enemmän.

”Mikä siellä on tilanne?” Mika kysyi Vilholta, kun se oli liittynyt meidän seuraan.

”Joensuu johtaa 2-0”, Vilho vastasi ja riisui piponsa. Sen tummanruskeat hiukset olivat päätä myöten ja se haroi se sormillaan pystyyn. ”Siellä on varmaan jo neljännen alottava menossa. Mä lähdin kolmannen alottavalla pois.”

”Hei jätkät, nyt vauhdilla koppiin”, Jarmo komensi tullessaan aulaan. ”Kohta pitää olla jo lämmittelemässä.”

Meille oli varattu toinen hallin isoista pukukopeista, mistä mä olin tyytyväinen. Oli ehkä eniten perseestä yrittää vaihtaa vaatteita ahtaassa pukukopissa, kun jatkuvasti sai väistellä muita. Samalla, kun me vaihdettiin vaatteita, Jakke kävi läpi tulevaa lyöntijärjestystä. Mä olin ollut varma, että alkukarsintojen surkean pelaamisen takia mä olisin jokerina, joten yllätys oli iso, kun Jakke sanoi mun pelaavan kärkenä. Manu ei ollut kuitenkaan onnistunut vakuuttamaan pelinjohtoa vaihtolyönneillään ja joutui luovuttamaan paikkansa Vilholle. Vilho oli hyvä myös sisäpelissä, mutta mitä hélvettiä Jakke oli ajatellut lyöntijärjestystä tehdessään? Joko se oli unohtanut, millaista sähellystä Vilhon ja mun ulkopeli oli ollut Joensuussa?

”Jakella on kova luotto Vilhoon”, mä mutisin Sasulle, kun me lähdettiin lämmittelemään. ”Kärjen vaihtajaksi samantien.”

”No sille paikallehan se on hankittukin”, Sasu sanoi. ”Se on vähintään yhtä hyvä kuin Riku. Ehkä parempikin.”

Teki tiukkaa olla sanomatta ”tiiä nyt siitä”. Viime kauden vaikeuksien jälkeen mä en voinut ruveta haukkumaan Vilhoa muille. Enkä mä edes halunnut haukkua sitä, joku olisi kuitenkin ruvennut kyselemään, mikä mulla oikein oli Vilhoa vastaan. Mä tekisin parhaani, että pystyisin pelaamaan tänä viikonloppuna normaalisti Vilhon kanssa. Mä en halunnut riskeerata joukkueen yhteishenkeä omalla käytökselläni.

”Eemeli, oota hetki”, Jakke huikkasi, kun me oltiin lämmitelty. ”Mulla on asiaa.”

”No?”

”Luotan siihen, että sä pystyt palaamaan omalle tasolles”, Jakke sanoi. ”En halua laittaa sua jokeriksi, etkä säkään varmasti halua sitä.”

”Mä en tuu epäonnistumaan”, mä vakuutin ja olin aika ylpeä, että Jakke luotti muhun niin paljon. ”Enkä mä tosiaan halua enää jokeriksi omien virheiden takia.”

”Hyvä!” Jakke nyökkäsi. ”Uskon, että saatte pelin kulkemaan Vilhon kans. Oottehan te aikaisemminkin pelannut yhdessä.”

Mä hymyilin vaisusti Jaken taputtaessa mua olkapäälle. Nyt mä en saisi mokata tai Jakke istuttaisi mua jokeripaidassa koko kauden. Ei varmaan oikeasti, mutta jotenkin mä saisin kärsiä, jos tunaroisin mahdollisuuteni. Pelin alkaessa mulla oli hyvä fiilis. Mika voitti hutunkeiton ja valitsi meille aloittavan ulkovuoron. Meidän ryhmittäytyessä kentälle mä kalastin Vilhon katseen hetkeksi kiinni. Se nyökkäsi mulle yhteisymmärryksen merkiksi. Kyllä me molemmat tiedettiin, miten tärkeä peli tämä oli koko joukkueelle. Viime vuoden finaalien jälkeen netissä oli huhuttu pelaajien ja pelinjohdon välisten erimielisyyksien hajottavan koko joukkueen. Sen takia oli tärkeää päästä näyttämään paskanpuhujille, ettei meidän joukkue ollut kärsinyt Rikun lähdöstä. Mehän oltiin saatu joukkueeseen siirtomarkkinoiden kuumin nimi.

”Pelataan heti tähän alkuun hyvä ulkovuoro, niin siitä on helppo lähteä jatkamaan sisälle”, Jakke tsemppasi meitä kentän reunalta. ”Liikettä jokainen.”

Meidän välierävastus oli Pohjanmaalta ja joukkue oli tehnyt syksyllä sopimuksia muutaman tosi kovan pelaajan kanssa. Runkosarjan alkaessa pohjalaiset tulisivat olemaan yksi meidän päävastustajista. Parin vuoden pronssisen kauden jälkeen ne olivat asiantuntijoiden mukaan palaamassa rytinällä mestaruusjahtiin. Yksi joukkueen vahvistuksista oli Heikki, joka oli pelannut Kujanpäässä meidän kanssa. Pallon kiertäessä ulkopelaajilla mä näin Heikin nakkaavan jotain Vilholle, joka virnisti huvittuneena ja heitti kuitin takaisin.

Vastustajan sisäpeli alkoi pahimmalla mahdollisella tavalla. Ensin Vilho suolasi liikaa kärkkyneen kärjen ykköselle ja sen jälkeen takalukijana isoa tonttia pelaava Manu päätti etenijäjokerin menon kakkoselle. Pohjalaisten pelinjohtaja näytti ottavan taktiikan, jolla pelattiin lyöntijärjestystä mahdollisimman lähelle häntäpäätä. Mä sain olla aika rauhassa etukentällä lyöjien nostellessa lähinnä koppia. Lopulta Vilhon tolppa puri yhteen junioriin, jonka koppi nousi laittomaksi, ja me päästiin sisälle.

”Siellä on kolmosella ihan uus kaveri pelaamassa”, Jarmo sanoi. ”Laita Eemeli sinne lyöntiä, niin nähään miten se liikkuu.”

Mä nyökkäsin ja astelin lyöntipaikalle kättelemään lukkarin. Mun ensimmäinen lyönti oli pomppu ykkösrajaan, joka meni niukasti laittomaksi. Kolmosvahtina pelaava junnu ei ihan ehtinyt lyöntiin mukaan, mutta silti mä otin toisella varman päälle ja löin pystärin kakkoskopparin eteen. Vilhon tullessa lyömään Jakke vaihtoi viuhkaansa merkin, että vasta toisella oli vienti päällä. Kirissä Vilho oli oppinut hyväksi pomputtajaksi, eikä mulla ollut mitään kiirettä ehtiä kakkoselle. Mä kuulin jonkun vislaavan kimeästi katsomossa, kun Vilho järjesti meille etupesät täyteen.

Peli eteni nihkeästi ja jalkapallolukemilla aina kolmannen aloittavalle. Vastustaja sai järjestettyä pääkotiuttajalleen palottoman ajolähtötilanteen, josta tuloksena oli kaksi juoksua pallon lipsahtaessa Jonnen räpylästä. Meidän tullessa tasoittavalle sisävuorolle Jakke näytti mietteliäältä. Meidän lyöntijärjestys oli jäänyt huonoon paikkaan edellisessä sisävuorossa, kun nelosena pelaavan Jonnen lyöntivuorolla oli tullut viimeinen palo.

”Okei, tehään nyt niin että Juho lähtee etenemään Jonnen eteen”, Jakke sanoi. ”Yritetään saada tehtyä ajolähtö Antille, niin voidaan vielä kärjellä hyökätä.”

”Ja jos Juho ei pääse kentälle, niin Jonin on sitten pakko mennä”, Jarmo jatkoi ja virnisti leveästi kaksosille. ”Että ei pojat mitään paineita.”

”Tota ei tarvii käyttää ollenkaan”, Juho hymyili osoittaessaan kaksoisveljeään. ”Mä oon kuitenkin kaikin puolin parempi kaksonen.”

”Kuunnelkaa kuka puhuu”, Joni tarttui Juhon sanoihin. ”Muistaako kukaan, kumpi meistä juoksi kovemmat ajat viimeksi testeissä?”

”Kaarelle siitä”, Jakke komensi huvittuneena.

Kaksoset olivat aivan mahtavia sällejä. Niitä kuunnellessa mua alkoi välillä harmittaa, ettei mulla ollut veljeä, jolle aukoa päätä. Silloin mä yleensä katsoin Manua ja tajusin, että olihan mulla tavallaan veli. Oikeastaan kokonainen lauma veljiä, kun laski mukaan Aksun, Simon ja Veikan. Ehkä siis oli vaan hyvä juttu, ettei mulla ollut sielunveljien lisäksi biologisiakin veljiä. Mä olisin ollut niin kúsessa niiden kanssa.

Päivämäärä:   26.12.15 10:10:10

Mitääää, eikö Vilho ookkaan blondi?

Ja joulupukilla tuntuu olevan toimitusvaikeuksia, mutta luotan siihen, että Manu-paketti saapuu viimeistään välipäivinä! Ja en kyllä siitä hevillä luovu :D

Päivämäärä:   26.12.15 11:28:54

Tässä olo vissiin pikku näppiatypo:
Sen tummanruskeat hiukset olivat päätä myöten ja se haroi se sormillaan pystyyn.

Näin eilen Eemelin! Olen varma siitä! :D En tiiä, muistatko taannosen keskustelun, että ketä se vois muistuttaa ulkoisesti. Käveli vastaan melko samannäkönen kaveri, jolla oli mittaa about 160 :D Oli vielä nii viimesen päälle oleva jätkä 

Päivämäärä:   26.12.15 12:19:12

Voi eemeli anna manulle vähän veljellistä rakkautta, jos kerran veljiä haluut :c on se kyl yks sokea puupää tuo eemeli :D
Ihan kiva kyl että tää tarina haaroo useempaan suuntaan, eikä vaan sydänkipuja ja draamailua.

Päivämäärä:   26.12.15 13:59:29

Joko Eemeli ja Vilho pian taas juttelee? :o
Tai Manu avautuu jollekin? :o
Ja Martin saa potkut ja muuttaa Kanadaan? :o
:3 olen malttamaton tän tarinan suhteen :'D

Päivämäärä:   26.12.15 16:32:59

LähettäjäMaea
Päivämäärä26.12.15 13:59:29

Joko Eemeli ja Vilho pian taas juttelee? :o
Tai Manu avautuu jollekin? :o
Ja Martin saa potkut ja muuttaa Kanadaan? :o
:3 olen malttamaton tän tarinan suhteen :'D

Täs kaikki oleellinen :33

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   27.12.15 14:40:14

[linkki=http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=885868&t=885868]Seuraava

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.