Lähettäjä: Muisto97
Päivämäärä: 14.11.12 23:50:18
Sori, lyhyt, mutta ensi kerrala sitten pidempi ;)
Marko
Istuin tietokoneeni ääressä ajatuksiini vaipuneena. Selasin laiskasti facessa olevia tekstejä, koittaen nähdä jotain mainintaa Koosta. Nyt jos koskaan olisin kaivannut hänen järkeviä neuvojaan. Koitin muistuttaa itselleni, että meillä oli Aleksin kanssa ikäeroa jonkin verran, ja että koska kuitenkin olin pojan ensimmäinen miessuhde, niin ei kai se ollut mikään yllätys, että hän halusi kokeilla muitakin. En vain tiennyt, miten minun pitäisi suhtautua. Jos omat tunteeni eivät olisi olleet niin vahvat tuota poikaa kohtaan, olisin todennäköisesti ohittanut tilanteen olkiani kohauttamalla, mutta tässä tilanteessa... Kirjauduin ulos naamakirjasta ja hiippailin alas. Poika istui hämärässä olohuoneessa, leuka syliin vedettyjen polvien päällä. Hiljaisuus oli painostava, ja jatkoin matkaa keittiöön nopeasti. Matti ja Lotta istuivat pöydän ääressä korttia pelaten, ja kumpikin nosti nopeasti katseensa kuullessaan askelia.
- Jos toi yks kysyy, niin oon Terolla, sanoin kaksikolle viitaten jonnekin olohuoneen suuntaan. Matti nyökkäsi hiljaisena, katsoen minua huolestuneena. Napautin reittäni Ujolle merkiksi, ja koira olikin heti valmis lähtemään.
- Moi, Tero sanoi hieman hämmentyneenä, kun avasi oven.
- Oisko sun sohvalla tilaa? Kysyin ja ystäväni nyökkäsi nopeasti päästäen meidät sisälle. Minun ei ollut tarkoitus avautua niin paljon, kun sinä iltana ja yönä avauduin, mutta Tero kuunteli koko ajan hiljaisena, ja tiesin, että hän ei pannut pahakseen avautumistani. Lopulta, kun sain kaiken mikä sisälläni painoi, ulos, hän kysyi
- Entä nyt? Miten tästä eteenpäin?
- Mä en tiedä, en tosiaan. Mä rakastan Aleksia, mä olen ihan sekasin kaikesta tästä, sanoin hiljaa. Tero vilkaisi maassa makaavaa koiraa, ennen kuin kiersi halaamaan minua. Itkin hänen olkaansa vasten, ja hiljalleen tunsin kuinka valtava paine alkoi helpottaa.
- Kiitos, sanoin ja mies hymyili.
- Tätä varten ystävät on olemassa, hän sanoi naurahtaen.
”Onko Aleksi kotona?” Tuijotin hetken viestiä, ennen kuin uskalsin painaa lähetä nappia. Matilta tuli yllättävän nopeasti vastaus, ottaen huomioon että kello oli jo yli yhden yöllä. Asetuin paremmin sohvalle makuulle, ja toivoin että saisin unta nyt, kun tiesin Aleksi olevan kotona. Minä tiesin, että aamulla meidän olisi istuttava ja puhuttava asiat halki. Hänen olisi tehtävä ratkaisunsa. En minä voisi poikaa heittää uloskaan, mutta hänen olisi valittava minun ja sen Mikin välillä, haluaisiko jatkaa kanssani ja asua samassa huoneessa, vai ottaisimmeko aikalisän, jolloin poika saisi muuttaa vierashuoneeseen. Näihin ajatuksiin viimein nukahdin, vain herätäkseni paria tuntia myöhemmin painajaisiin, jotka alkoivat olla turhan toden mukaisia.
- Marko? Teron ääni kantautui tajuntaani, ja käänsin katseeni ovelle, jossa mies seisoi. Tajusin vasta silloin, että huoneessa oli valot ja että olin lattialla sohvan vieressä, Ujon vinkuessa hermostuneena.
- Rauhassa poika, sanoin koiralle silittäen sitä terveellä kädelläni. Vihdoin koira tuntui rauhoittuvan, ja Tero uskalsi tulla lähemmäs.
- Painajaisia? Hän arvasi ja tyydyin nyökkäämään.
- Musta tuntuu että Koolle on sattunut jotain, kuiskasin hiljaa.
- Se oli vaan unta, Tero koitti lohduttaa, mutta turhaan. Se uni oli ollut jo aivan liian todenmukainen.
- Mulla on kaks kättä, sanoin naureskellen ties monennettako kertaa. Olin aamulla muistanut, että minun piti käydä lääkärissä, ja Tero oli lupautunut heittämään minut sinne. Olin onnellinen, sillä olin päässyt kipsistä viimein eroon.
- Varovasti, tai kohta sulla on se käsi uudelleen paketissa, mies nauroi kun melkein huitaisin sivulasiin käteni.
- Kun vielä sais käden siihen kunton että uskaltais ajaa autoa, sanoin huokaisten. Ilman autoa olin kuin vanki.
- Ei siihen mene kuin viikko tai pari, mies koitti lohduttaa, mutta turhaan. Aika tulisi olemaan puolen elämän mittainen.
Kun auto seisahtui pihallemme, huomasin talon olevan hiljaisen näköinen. Rypistin kulmiani mietteliäänä, avatessani Ujolle auton takaoven.
- Ne on koulussa, Tero muistutti katsoen minua kuskin paikalta.
- Ai niin, tietysti, mutisin ja kumarruin katsomaan miestä.
- Kiitti hei oikeesti, tosi paljon, sanoin ja sain miehen nyökkäämään vain nopeasti.
- Mun tarttee mennä, mutta soittele jos tarttet jotain, hän sanoi ja nyökkäsin sulkien oven. Tuijotimme hetken Ujon kanssa auton perään, ennen kuin menimme sisälle ja tongittuani hetken pakastinta aloin tekemään ruokaa, joka valmistuikin sopivasti poikien tullessa koulusta kotiin.
- Kato, Ujo on jo kotona, kuulin Matin sanovan, ja hetken kuluttua Aleksi ilmestyikin keittiön ovelle, johon hän seisahtui epäröiden. Katsoimme hetken toisiamme, ennen kuin levitin käteni kutsuvasti, ja poika syöksähti syleilyyni.
- Mä rakastan sua, kuiskasin halaten häntä tiukasti.
|