Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   9.12.12 14:00:43

edellinen En sitten illalla huomannut että on tulossa topa täyteen...

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.12.12 15:14:03

Tää on aivan mahtava tarina<3 yhen kirjotus virheen tosta edellisestä pätkästä huomasin mut ei se mitään :D

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: rrr 
Päivämäärä:   9.12.12 20:11:30

lisööö nyyt! :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   10.12.12 00:56:28

JATKAAAAA xdddd

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   12.12.12 13:23:13

up

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   14.12.12 00:06:39

koska jatkuu?

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjähanoi 
Päivämäärä:   14.12.12 15:13:46

Jatkuu sitte kun saan ton pätkän valmiiks, vähä vaikeuksia sen kirjottamisessa mut yritän tänää tai viikonlopun aikana saada tänne.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   15.12.12 00:54:59

Selvä :) Piiloup

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjähanoi 
Päivämäärä:   16.12.12 16:41:19

Andy

Samin sanat kaikuivat mielessäni istuessani huoneessa, johon mut oli odottamisen ja muutaman paperihöskän jälkeen ohjattu. Tärinä ja pahoinvointi oli onneksi lakannut saatuani lääkäriltä metadonipillerit, eikä mun enää tehnyt niin paljoa mieli tunkea ruiskua kyynärtaipeeseeni. Vilkaisin Samia, joka istui mun vieressä sängyllä, eikä hänkään näyttänyt elämänsä kunnossa olevan vaan pikemminkin kalpealta ja väsyneeltä. En ollut sanonut Samille sanaakaan siitä lähtien, kun nousin miehen autoon, mutta olin kiitollinen, että se oli edelleen siinä mun vieressä, eikä ollut jättänyt yksin. Luultavasti se kuitenkin sai sellaisen käsityksen, että halusin sen vaan häipyvän. En edes ollut vihainen miehelle, koska kyllähän mä tajusin, että se halus vaan auttaa mua ja se nyt sattui olemaan varmaan ainoa ihminen, joka oikeasti välitti musta edes jonkin verran.

"Sanoisit nyt edes jotain, ennen kuin mä lähen", Sam lopulta pyysi, kun vaan tuijotin hiljaa kenkieni rispaantuneita kärkiä. En vieläkään vastannut ja kuulin miehen huokaisevan hiljaa tuntien hänen tarttuvan varovasti käteeni. Pakotin kääntämään katseeni kohtaamaan toisen huolestuneet kasvot.
"Mä toivon, ettet sä vihaa mua tän takia ja tajuat, että mä haluun vaan auttaa sua. En mä halua löytää sua kuolleena jostain ojan pohjalta", Sam sanoi tuijottaen mua koko ajan suoraan silmiin. Se oli selvästi oikeasti pahoillaan ja näin kyllä, että se todella tarkoitti, mitä sanoi. Ja ymmärsinkin sitä. Tiesin, että kaiken pitäisi olla vaan omaksi parhaakseni, mutta se ei auttanut mua pitämään tästä hiton laitoksesta yhtään enempää.
"En mä sua vihaa", sanoin lopulta hiljaa ja halasin miestä, joka helpottuneena kietoi omat käsivartensa mun ympärille. Tuijotin Samin olkapään yli vastakkaista seinää ja purin huultani. En halunnut aiheuttaa miehelle enempää huolta ja vaivaa, mutten tiennyt kuinka kauan kestäisin täällä. Koko paikka ahdisti mua jo nyt, enkä mä todellakaan halunnut puhua yhtään mitään kenellekkään siellä. Niille ei kuulunut miksi tai miten mä olin ajautunut tähän kuntoon, eikä ylipäätään mitkään mun asiani.
"Mä en voi jäädä tänne, mutta lupaan tulla huomenna kattomaan sua. Ja mä pyydän, yritä kestää edes muutama päivä. Vaikka aluksi on vaikeaa niin kyllä se lopulta helpottaa", Sam sanoi vielä irrottautuesaan musta ja kävellessään ovelle. Jäin tuijottamaan valkoista ovea vielä sen sulkeutumisenkin jälkeen ja kamala yksinäisyyden tunne valtasi mut heti. Tuntui kuin olisin ollut mielisairaalassa tai vankilassa.

Kituutin laitoksessa päivän ja toisenkin joutuen koko ajan hillitsemään hermojani, mutta onneksi Sam kävi piristämässä mua. Yritin miehen seurassa vaikuttaa mahdollisimman innokkaalta parantua, vaikka oikeasti halusin vaan pois siitä paikasta. Samalla musta tuntui kuin olisin valehdellut Samille, pettänyt sen luottamuksen. Onneksi siellä sai olla melko vapaasti lukuun ottamatta pakollisia istuntoja, joissa joku valkotakkinen hoitaja jauhoi paskaa. Mä en koskaan puhunut mitään, enkä halunnut puhua toisille potilaillekkaan siellä. Siksi henkilökunta meitä kutsui, potilaiksi. Vihasin sitä sanaa, en mä halunnut olla mikään hiton potilas. Muuten vaan lähinnä makasin huoneessani ja mietin Samia, ellei mies ollut paikalla.

Havahduin kännykän alkaessa soida farkkujeni taskussa ja ihmeissäni kaivoi kapistuksen esille. Tuntematon numero. Mun epäluulot heräsi ja yritin miettiä, oliko mulla jotain maksamattomia velkoja. En kuitenkaan muistanut mitään, mutta vastasin silti ja matalan miesäänen vastatessa toisesta päästä tuntui kuin jotain kylmää olisi kaadettu päälleni ja vatsan ympäri sidottu tiukka solmu.
"Sulla on vieläkin viime kerrasta maksamatta", mies sanoi uhkaavasti ja tiesin kyllä heti mistä puhuttiin, vaikken tosin millään saanut päähäni, mistä kerrasta mies puhui. Olin varmaan ollut niin pöllyissä. Taas vaihteeksi. Nielaisin ahdistuneena ja tunsin käsieni tärisevän kevyesti.
"Se on tonni viikon lopussa tai huonosti käy", uhkailu jatkui ja suljin silmäni yrittäen hengittää syvään rauhoitellakseni itseäni.
"Ja ihan varmuuden vuoks tuut huomenna kello kahdeksan illalla tiedät kyllä mihin." Miks vítussa, meinasin kysyä, mutta puraisin nopeasti kieltäni. Mulle ei tullut mieleenkään olla tottelematta. Viime kerran arvet muistutti kyllä, miten kävi muuten. Mulla vaan ei todellakaan ollut hajuakaan, mistä hélvetistä onnistuisin repimään tonnin viikon loppuun menneessä.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   16.12.12 23:44:00

Voi Andya...

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   17.12.12 06:43:33

ihanaa ku jatkui ! c:
voi andy raukkaa :c

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   17.12.12 22:01:17

Jatkaa D: Voi andy :c Miten täs käy

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   18.12.12 19:02:40

Jatkoajatkoajatkoa pian!! Tykkään teijan molempien tyyleistä kirjottaa ja tän tarinan idea (vai mikä sana se nyt onkaa) on tosi hyvä, tykkään :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: cindy 
Päivämäärä:   21.12.12 20:30:09

Jatkoaa luin tän joku kolme kertaa putkeen ku tää on ihana <3 En ees valehtele jos sanon että paras tarina jonka oon täältä lukenu??! Jatkoa pian älkää lopettako kesken :(( b

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: dinsdins 
Päivämäärä:   22.12.12 19:15:41

jatkoa ! luin koko tarinan jo pari kertaa putkeen, tää on ihana :3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: joo-o 
Päivämäärä:   30.12.12 23:02:30

Nostellaan etusivulle josko muisto jaksais kirjoittaa jatkoa tällekin tarinalle joskus

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   1.1.13 20:47:44

Koitan ehtiä mahdollisimman pian kirjoittamaan tähänkin jatkoa.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   3.1.13 19:14:14

Jee ihanaa kiitos Muisto97 :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   3.1.13 23:20:06

Jatka toki .3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   5.1.13 14:32:43

SAM

Astelin ajatuksissani Andyn huoneen ovelle. En ollenkaan pitänyt siitä, mitä olin henkilökunnalta kuullut, sillä itse oin jo ehtinyt toivoa Andyn piristyneen, tai ainakin hän oli vaikuttanut iloisemmalta kuin aikaisemmin. Mutta se, että hän ei puhunut kenellekään, ei ollut hyvä asia. Koputin nopeasti pojan huoneen ovelle, ja vastausta odottamatta astuin sisälle. Minulla kesti hetken tajuta, mitä näin. Andy näytti peuralta ajovaloissa, seisoessaan puoliksi pakatun kassinsa äärellä, paita kädessään.
- Mihin sä olet matkalla? Kysyin hämmästyen itsekin ääneni rauhallisuutta. Poika avasi suunsa vain sulkeakseen sen saman tien, ja siirsi katseensa kassiin. Huokaisten astuin sisälle huoneeseen, niin että sain oven suljettua perässäni. Astelin Andyn luo, ja kiedoin käteni hänen ympärilleen.
- Miksi sä et anna auttaa itteäs? Kysyin painautuen pojan selkää vasten. Tunsin, kuinka hän tärisi, enkä voinut olla miettimättä syytä siihen.
- Ei mua voi kukaan auttaa, hän sanoi hiljaa, edelleen kassiaan tuijottaen.
- Voisi kyllä, jos sä vaan antaisit, sanoin ja käänsin pojan puoleeni, samalla kun nostin hänen leukaansa niin, että pystyin kohtaamaan hänen katseensa.
- Ja minne sä olet menossa? Kysyin, saaden pojan hätkähtämään.
- Mulla on yks tärkee tapaaminen, hän mumisi, koittaen vältellä katsettani. Ajattelematta sen enempää, mitä tein, painoin huuleni pojan huulille, vaativasti. Toisella kädelläni siirsin hänen kassinsa sängyltä lattialle, ja painoin Andyn sängylle, seuraten itse perässä. Pojan kädet vaelsivat paitani alle, eikä äskeisestä välttelevyydestä ollut tietoakaan. Samassa kuitenkin käytävällä soi kello, joka kertoi ruokailun alkavan, ja se sai minut pomppaamaan ylös. Hengitimme kumpikin raskaasti, ja vain tuijotimme hetken toisiamme.
- Okei, tehdään näin. Mä kirjaan sut ulos täältä, yhdellä ehdolla.
Pojan kasvoille noussut helpottunut ilme valahti pois, ja tilalle hiipi tuttu synkkyys.
- Millä? Hän kuitenkin kysyi.
- Sä kerrot mulle, mihin sulla on hoppu, sanoin päättäväisesti, poikaa silmiin tuijottaen.
- Mulla on yks tapaaminen huomenna, Andy sanoi vältellen.
- Sun diilerin kanssa vai? Kysyin terävämmin kuin oli tarkoitus, ja sain hänet säikähtämään.
- Yhden kelle mä oon velkaa, Andy sanoi pelokkaasti, perääntyen puoli askelta, ennen kuin meinasi kaatua uudelleen sängylle, jolta oli juuri noussut. Suljin silmäni hetkeksi ja huokaisin.
- Paljonko? Kysyin sitten, nyt jo rauhallisemmalla äänellä.
- Mitä? Andy kysyi hätkähtäen. Pojan kehonkieli kertoi selvästi hänen odottaneen iskua.
- Paljonko sä olet velkaa, kysyin hitaasti.
- Tonnin, hän vastasi kääntäen katseensa kenkiinsä.
- Andy, sanoin astuen ne pari askelta jotka meidän välissä oli.
- Lupaa mulle pari asiaa, jooko? Lupaa, että sä edes yrität irti, vaikka mun takia, ja lupaa, että et enää koskaan katoa ilmoittamatta. Niin vastapalvelukseksi mä lupaan maksaa sen tonnin, ja tulen sun mukaan huomenna.
Andyn kasvoilla risteili tuhat ajatusta, ja tiesin, että hän ei taatusti aikoisi näyttäytyä kytän seurassa niiden niin sanottujen ystäviensä edessä. Mutta toisaalta minä olin helpoin reitti ulos tästä laitoksesta, ja lopulta poika nyökkäsi hitaasti ja sanoi
- Okei, mä lupaan.

Kaikki sujui loppujen lopuksi yllättävän helposti, ajattelin istuessani sohvalla poika kainalossani. Klinikan lääkäri oli ollut kanssani yhtä mieltä siitä, että Andy voisi aivan yhtä hyvin jatkaa kotihoidossa, tutussa ympäristössä, kuin klinikalla jossa hän sulkeutui kuoreensa. Niinpä olimmekin parin tunnin paperisodan jälkeen suunnanneet autolleni, ja hiljaisen matkan jälkeen viimein saapuneet asunnolleni.

Seuraava päivä kului siinä, kun vahdin pojan tekemisiä. Andy oi selvästi hermona, mitä lähemmäs ilta hiipi. Lopulta astelimme autolleni, ja ajoin pojan ohjeiden mukaan erän baarin lähelle. Tiesin paikan, olimmehan sinne muutaman ratsian tehneet aikoinaan. Huomasin kuitenkin pojan käytöksestä, että ne, joita olimme tulleet tapaamaan, odottivat ulkona.
- Ootko sä jollekin noista velkaa? Kysyin, ja poika nyökkäsi. Kaivoin taskustani kirjekuoren, jonka askin pojan syliin.
- Maksa velkas pois, niin häivytään, sanoin ja hymyilin hänelle rohkaisevasti. Jäykin jaloin Andy nousi autosta, ja suuntasi kulkunsa kohti odottavaa porukkaa. Keskustelu meni minulta ohi, mutta se ei, kun mies tarttui Andyä paidasta. Nousin ulos autosta ja marssin miehiä kohden, samalla vetäen aseeni housujen vyötärön alta esiin. Olin sujauttanut vara-aseeni juuri ennen lähtöämme farkkujeni vyötärölle selän puolelle, sopivasti takin alle piiloon, mistä Andy ei sitä huomannut kun halasin häntä parkkipaikalla. Hän näytti aivan yhtä järkyttyneeltä kuin miehetkin, joista kaksi kompuroi kiireesti taaksepäin, ja kolmaskin päästi nopeasti irti Andystä.
- Hei, otahan iisisti, mies sanoi, hieman käsiään kohottaen ja samalla astuen askeleen taaksepäin. Itse harppasin eteenpäin ja nappasin miestä takista kiinni, samalla painaen aseen hänen leuan alle.
- Pojun velat on hoidettu, ja jos sinä tai joku muu vielä sille soittaa, niin mä etin sut käsiini enkä oo yhtä ystävällinen, sihahdin ja päästin miehen, kalauttaen nyrkkini saman tien hänen nenäänsä.
- Mennään, sanoin pojalle, joka seisoi silmät suurina tuijottaen tapahtumia. Hän hätkähti ja kipitti nopeasti autoon. Istuin kuskin paikalle ja kaahasin nopeasti pois. Vasta kotona annoin jännityksen laueta, ja lukittuani aseen kassakaappiin, vilkaisin poikaa joka istui sohvalla ja suuntasin suihkuun. Tullessani sieltä poika istui edelleen samalla paikalla, joen istuin hänen viereensä, ja painoin huuleni hänen huulilleen.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   5.1.13 15:32:46

Jatkaaaaaa oon oikeesti koukussa ja tekee kipeää kun ei saa lukea D:: <3332

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Jatkooo! 
Päivämäärä:   5.1.13 15:39:14

Niin hyvä pätkä taas :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: dinsdins 
Päivämäärä:   5.1.13 17:14:10

jatkooo !

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   5.1.13 19:31:56

jesjes jatkoa tuli c: ! ehkä ihanin tarina ikinää !

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   5.1.13 21:12:45

Go Sam go!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: BeLLe 
Päivämäärä:   5.1.13 21:52:02

Ihanaa, jatka hanoi pian! <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   6.1.13 23:02:54

Ylööösss

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Yewwily 
Päivämäärä:   9.1.13 14:49:14

OOOOH! <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: ää 
Päivämäärä:   10.1.13 11:05:49

jatkoaa <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   12.1.13 02:39:59

Andy

Mun oli vaikea edes uskoa sitä kaikkea, kaikki oli tapahtunut niin nopeasti, että en edes pysynyt perässä. Mun piti kerrata kaikkea mielessäni läpi yhä uudestaan, Sam oli suostunut hommaamaan mut pois sieltä laitokselta ja vielä maksanut mun velkani. Mua melkein hävetti, kun se näki niin paljoo vaivaa pelkästään mun takiani. Jostain syystä en vaan uskaltanut luottaa, että saisin olla rauhassa, vaikka velat olikin maksettu. En voinut mitään pienelle epäilykselle, joka kalvoi jossain mun mielen perukoissa pahoina aavistuksina. Siinä Samin vieressä istuessani ja miehen huulet omiani vasten, mä kuitenkin päätin, että nyt oikeasti tosissani yrittäisin päästä kamasta eroon. Ja mä todellakin toivoin, että pystyisin pitäytymään lupauksessa tietäen kuitenkin, että se ei todellakaan tulisi olemaan helppoa. Mutta olihan mulla sentään Sam tukena ja kuin ajatusteni vahvistukseni painauduin vähän lähemmäs miestä.

Heräsin taas omaan huutooni keskellä yötä ponkaisten istumaan ja erottaen pimeässä, että Sam oli noussut vieressäni istumaan ja tuijotti mua huolestuneena. Yritin tasatata hengitystäni ja tunsin, miten koko mun kroppa tärisi. Puristin silmäni kiinni yrittäen karistaa sen kamalan näyn pois verkkokalvoltani, jossa rekan ajovalot lähestyivät luonnottoman nopeasti ja Lindan pää rämähti voimalla vasten auton rattia...
"Andy?" Sam kuiskasi ja mä en voinut estää hiljaista nyyhkäystä karkaamasta. Sam hivuttautui lähemmäs sängyllä ja veti mut tiukkaan halaukseen. Tarrauduin mieheen kuin hukkuva ja se tuntui niin hyvältä ja turvalliselta. Sam silitti rauhallisesti mun sotkuisia hiuksia mun täristessä yhä.
"Ei mitään hätää, se oli vaan painajaista", se sanoi hiljaa ja mä halasin sitä vielä vähän tiukemmin. Olisikin vaan painajaista, eikä selkeä takauma, jonka jouduin vasten tahtoani elämään uudelleen ja uudelleen.
"Anteeks ku mä herätin", mumisin hiljaa irrottautuessani miehestä ja pyyhkäisin pikaisesti silmiäni.
"Ei se mitään, ethän sä sille mitään voi", Sam sanoi ja hymyili pienesti hipaisten mun poskea. Me oltiin hetki vaan hiljaa.
"Haluatko sä kertoa, mistä sä näit painajaista?" Sam kysyi lopulta nauliten katseensa mun silmiin ja mä purin hermostuneena huultani. En mä halunnut, tai halusin, tai en mä tiennyt. Ehkä halusin, mutten vaan yksinkertaisesti pystynyt.
"En, en mä tiedä...", änkytin ääni väristen uhkaavasti ja Sam halasi mua uudelleen.
"Ei sun tarvii, jos sä et halua", se kuiskasi mun korvaan ja mä vaan mietin, että se mies oli mua kohtaan ihan liian ystävällinen ja kiltti. Miten kukaan edes pystyi olemaan niin empaattinen? Lopulta me käytiin takaisin nukkumaan ja mä usklasin sulkea silmäni uudelleen tuntiessani Samin käsivarren ympärilläni.

Aamulla heräsin siihen, kun voimakas pahoinvoinnin aalto pyyhkäisi ylitseni saaden mut nopeasti ponkaisemaan ylös sängystä ja juoksemaan vessaan. Tyhjensin vatsalaukkuni vähäisen sisällön vessanpönttöön puristaen reunaa rystyset valkeina ja täristen kuin hullu. Nousin tärisevin jaloin ylös ja kumarruin huuhtelemaan kasvoni kylmällä vedellä. Näytin ihan karmealta kasvot vitivalkeina ja silmät verestävinä ja tummien rinkuloiden ympäröiminä. Käänsin katseeni ja huomasin Samin seisomassa ovella kulmat kurtussa ja jotenkin säälivä katse silmissään.
"Helpottiko yhtään?" se kysyi varovasti.
"Vähän...", pihisin heikosti.
"Mä käyn hakemassa ne sun lääkkeet, odota sä täällä sillä aikaa", Sam sanoi ja mä vaan nyökkäsin hiljaa. Ne laitoksen hoitajat ei olleet uskaltaneet antaa metadonia mukaan, koska pelkäsivät ilmeisesti mun vetävän yliannostuksen tai jotain. Joten mun tai Samin piti siis päivittäin hakea tarvittava annos klinikalta. Taas tunsin itseni kamalan säälittäväksi Samin juostessa hakemassa mun lääkkeitäni, se näki mun eteen ihan liikaa vaivaa ja olisin halunnut korvata kaiken edes jotenkin miehelle.

Rukoilin Samin palaavan nopeasti ja samalla ihmettelin, että se luotti muhun uskaltaessaan jättään mut yksin vielä siinä tilassa. Olin kuitenkin kerrankin miehen luottamuksen arvoinen, enkä karannut muualle kamaa etsimään vaan odotin kiltisti tupakalla rampaten, kunnes Sam palasi ja sain helpotusta olooni.
"Mä en halua, että sä joudut joka päivä hakemaan mun pillerit", sanoin, kun me istuttiin keittiössä kahvikupit käsissä.
"En mä oikein voikkaan, kun on töitä. Mä luotan, että sä selviydyt itse sinne kilinikalle", Sam totesi ja tuijotti mua tiukasti. Luultavasti se kuitenkin vähän pelkäsi mun eksyvän jonnekkin ihan muualle hakemaan kamaa.
"Sä voit luottaa muhun", sanoin yrittäen kuulostaa uskottavalta, enkä aikonutkaan pettää miehen luottamusta. Sam tuijotti mua hetken, kunnes nyökkäsi ja hörppäsi kahvistaan.

Me ei oikeastaan tehty koko päivänä mitään ihmeellistä ja mua väsytti koko ajan kamalasti, enkä edes jaksanut liikkua mihinkään. Ei väsyttänyt kuitenkaan sillä tavalla, että olisi pystynyt nukkumaan. Kai se voimattomuus johtui siitä vieroituksesta, jota kävin koko ajan läpi. Huokaisin hiljaa ja liikahdin sohvalla. Sam hääräsi keittiössä tehden ilmeisesti ruokaa ja mua ällötti ajatuskin syömisestä.
"Ruoka ois valmista", Sam huikkasi ja vastahakoisesti raahauduin keittiöön. Tuijotin lautasella olevaa makaroonilaatikkoa ja Sam vilkaisi mua.
"Sun pitää syödä joskus", se sanoi tiukasti ja huokaisten tartuin haarukkaan alkaen lappaa ruokaa suuhuni tuntien itseni samalla pikkulapseksi, jonka isä käski syömään. Melkein naurahdin ajatukselle karistaen sen kuitenkin nopeasti pois. Sain koko annoksen syötyä ja tunsin sen jälkeen oloni ihan ähkyksi.
"No oliko kamalaa?" Sam naurahti. Kohautin vaan olkiani vastaamatta mitään.
"Mä tiskaan nää", sanoin ja nappasin omani sekä Samin astiat pöydältä. Mies vilkaisi mua jotenkin huvittuneen näköiseä.
"Kai mä nyt jotenkin saan yrittää korvata kaiken mitä sä oot mun eteen tehny", tokaisin kääntyessäni tiskialtaan puoleen. Pian tunsin miehen kädet lanteillani ja lämpimän hengityksen niskaani vasten.
"Mulle riittää että sä oot siinä, etkä jossain kadulla piikittämässä ittees kuoliaaks", Sam kuiskasi huulet korvaani hipaisten ja kevyet väreet kulki mun selkää pitkin.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   12.1.13 12:07:30

Oooi...

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   12.1.13 12:41:07

uiuiuiuiuiuiuiuiiuiuiuiu ♥ tää on niin ihana tarina ettei mitään rajaa ;_;

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: BeLLe 
Päivämäärä:   12.1.13 12:49:00

Ihanaaa<3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   12.1.13 17:04:45

awwwwww <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: dinsdins 
Päivämäärä:   12.1.13 20:49:07

jatkooo ! :3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: ää 
Päivämäärä:   13.1.13 11:23:38

aawww toii loppuu..:33 jatkoo <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Paseli 
Päivämäärä:   14.1.13 16:44:53

Kiva pätkä, jatkoa oottelen. :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: tora 
Päivämäärä:   15.1.13 14:10:02

jatkoa! Ihana:)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: muuh 
Päivämäärä:   15.1.13 20:12:12

Oon seuraillu melkein alusta lähtien ja pakko sanoa että todella hyvän tarinan olette saaneet aikaan. On hyvä, ettei tarina etene liian nopeasti, mutta silti on jo ehtinyt tapahtua vaikka mitä. Pätkät on hyvän pituisia, ei liian pitkiä tai liian lyhyitä, ja loppuvat hyvin, ei ole kovin kökköä tekstiä, paitsi satunnaisesti huomaa jotain pientä. Muttei se ole vaarallista, mikään ei ole täydellistä ja aika hélvetin tylsäähän se olisi, jos kaikki menisi ihan täysin nappiin (: Kielioppi on hallussa ja virheitä on todella vähän, joskus pari hassua näkee. Hieno tarina, jatkakaa menestyksellä! Jatkoa! ;)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   20.1.13 12:44:25

Jatkoa jo?

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: kij 
Päivämäärä:   22.1.13 16:40:49

^

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Miiiuuuu.. 
Päivämäärä:   24.1.13 18:19:56

mahtavaa, oon lukenut tän tarinan varmaan kuus kertaa alusta loppuun, silti NIIIN HYVÄ! <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: jumalaSI 
Päivämäärä:   27.1.13 00:48:35

jatkoo !!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: höhöhö 
Päivämäärä:   29.1.13 15:08:04

^

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: ooopa 
Päivämäärä:   2.2.13 14:59:59

Millonn jatkoo :-D

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   5.2.13 19:45:19

Jatkoa? (:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   7.2.13 18:44:27

upp ...

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   7.2.13 21:22:59

Koitan ehtiä viikonloppuna kirjoittamaan, mutat en lupaa mitään. Ens viikon loppuna kuitenkin ehdin sitten jo varmasti kirjoittamaan, kun työt vaihtuu inhimillisempiin aikoihin :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   13.2.13 10:02:04

up ...

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: dinsdins 
Päivämäärä:   18.2.13 18:59:17

^

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: ankku 
Päivämäärä:   20.2.13 19:58:39

Tähän samat sanat mitä tuohon kunnes kuolema teidät erottaa-tarinaan! :) Jatkoat toivotaan piristämään meidän tylsää ja harmaata arkea.....!!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: dinsdins 
Päivämäärä:   26.2.13 15:08:32

jatkoo nyt !

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   26.2.13 15:51:50

Ooon edelleen sitä mieltä, että tää on paras tarina jonka oon täältä lukenut, joten ette saa jättää tätä kesken! Tykkään niin paljon tosta juonesta ja erilaisuudesta. Lisäksi tää on hyvin kirjotettu ja haluisin tietää miten tää päättyy!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   26.2.13 21:04:52

Koitan jatkaa mahd. pian, nyt on vaan ollut niin paljon kaikkea sählinkiä ja vìttuileva kone ei kauheasti ole piristänyt kirjoitushaluja.
Kiitoksia todella paljon noista pidemmistä kommenteista :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   28.2.13 19:32:26

Toivottavasti Muisto saa koneensa pian kuntoon! :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   2.3.13 20:10:21

Pätkä on jo aloitettuna, koitan aaha sen huomenna valmiiksi ja julkaistua :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   4.3.13 09:10:14

SAM

Keitin kahvia ajatuksiini vaipuneena. Minun olisi mentävä töihin tunnin kuluttua, ja hieman minua pelotti ajatus Andysta yksin kotona, mutta toisaalta olin jo ajanut aamulla hakemaan hänen lääkkeensä, joten toivoin hänen nukkuvan sen aikaa kun olisin poissa. Samassa kädet kietoutuivat varovasti ympärilleni, ja tunsin pojan hennon vartalon painuvan selkääni vasten.
- Huomenta, sanoin hymyillen ja laskin käteni hänen käsilleen. Poika mumisi jotain huomenen suuntaista, ja irrottautui vastahakoisesti minusta kun käännyin hänen puoleensa. Painoin huuleni pojan huulille, ja tunsin Andyn värähtävän hiljaa. Kun katsoin häntä tarkemmin, erotin vieroitusoireet, joita poika koitti mahdollisimman hyvin hallita.
- Sun lääkkeet on tuolla, sanoin nyökäten pöydän suuntaan. Andy syöksyi nopeasti pienen paperipussin luo, ja nappasi pillerit naamaansa. Kaivoin kaapista lasin ja laskin siihen vettä, jonka jälkeen ojensin lasin pojalle, joka tarttui siihen tärisevin käsin. Jäin katselemaan, kuinka hän joi lasillisen vettä kuin olisi kuolemassa janoon hetkenä minä hyvänsä, enkä voinut olla säälimättä häntä. Mieleeni nousi Tommy, enkä voinut mitään sille ajatukselle, että jos olisin etsinyt hänet aikaisemmin käsiini, voisiko veljeni olla vielä elossa? Vanha omantunnon haamu nousi jostain unohduksen syövereistä taas nalkuttamaan kuinka minun olisi pitänyt olla pikkuveljeni tukena eikä hylätä häntä kymmeneksi vuodeksi, mikä todennäköisesti maksoi hänen henkensä. Käännyin nopeasti muka tutkimaan jääkaapin sisältöä, ja koitin mahdollisimman huomaamattomasti pyyhkäistä silmäkulmastani karanneen kyyneleen pois. Aikani tuuletettuani jääkaappia, sain itseni koottua ja käännyin katsomaan Andya, joka puolestaan tarkkaili minua uteliaan näköisenä. Koitin saada kasvoilleni pienen hymyn aikaiseksi, ja sanoin pojalle
- Käyn kaupassa töiden jälkeen, pärjääthän sä varmasti?
Ääneni kuulosti jopa omiin korviini oudolta, ja Andyn ilme oli mietteliäs hänen nyökätessään. Olin kuin en olisi asiaa huomannut, ja suutelin poikaa nopeasti ennen kuin marssin eteiseen ja samaa vauhtia ulos asunnosta. Vasta hississä annoin muutaman kyyneleen karata.
- Enää en tee samaa virhettä, mutisin peilikuvalleni, joka tuijotti väsyneenä minua takaisin hissin takaseinän peilistä. Andya en hylkäisi, sanoisi poika mitä tahansa.

En voinut uskoa, kuinka hitaasti se päivä mateli, vaikka tuskin ehdimme käydä syömässä päivän aikana. Suurimman osan päivästä ajoimme paikasta toiseen, ja silti minusta tuntui että työvuoron loppu ei lähestynyt ollenkaan. Sain todella hillitä itseni, että en soittanut Andylle ihan vain tarkistaakseni missä hän oli, tai että en ohi ajaessamme poikennut käymään kotona. Lopulta kuitenkin päivä päättyi, ja käytyäni pikaisesti kaupassa seisoin asuntoni oven takana, miettien uskaltaisinko avata sen vai en. Lopulta tajusin, kuinka tyhmältä minun täytyi näyttää kun nökötin siinä avaimet toisessa kädessä ja kauppakassi toisessa, ja vilkaistuani pikaisesti ympärilleni avasin oven. Asunnossa oli hämärää ja hiljaista, ja ajattelin jo Andyn häipyneen, kun tajusin parvekkeen oven olevan raollaan. Laskin kauppakassin keittiön ovenpieleen ja astelin nopeasti parvekkeelle, josta löysin pojan nojailemasta kaiteeseen ja katselemasta alas kadulle. Andy ei selvästikään huomannut tuloani ennen kuin kiedoin käteni hänen ympärilleen saaden hänet hätkähtämään.
- Mitä sä täällä mietit? Kysyin hiljaa nojaten poikaa vasten.
- En mitään, hän sanoi aivan liian nopeasti että olisi ollut uskottava. En kuitenkaan halunnut takertua tuohon pikkuseikkaan, olin sillä hetkellä vain onnellinen siitä, että poika oli turvassa.

Yöllä heräsin hätkähtäen, ja hetken minulla kesti tajuta, mikä minut oli herättänyt. Vilkaisin ympärilleni hämärässä makuuhuoneessa, ja tajusin olevani yksin. Hitaasti aivoni alkoivat rekisteröidä asioita, ja tajusin heränneeni ulko-oven kolahdukseen. Se sai minut pomppaamaan ylös sängystä, ja kiskottuani päälleni farkut ja hupparin nappasin lompakkoni ja avaimet taskuuni ja suuntasin ulos asunnosta samalla lenkkareita jalkaani nykien. Hissi oli alhaalla, ja sen sijaan että olisin jäänyt odottamaan sitä, suuntasin rappusiin. Juoksin rappuset alas loikkien joka toisen askelman yli, ja saavutinkin pohjakerroksen melko nopeasti. Kuitenkin, kun astuin pimeään yöhön, oli katu autio. Hetken arvoin kumpaan suuntaan lähtisin, ja lopulta suuntasin kohti kaupungin keskustaa.

Aamu alkoi jo sarastaa, univelat painoivat raskaina ja kaiken kukkuraksi oli alkanut satamaan. Olin kierrellyt rähjäisimpiä baareja joihin vaan uskalsin mennä ilman että pelkäsin törmääväni kehenkään joka voisi tunnistaa minut kytäksi, näkemättä vilaustakaan Andysta. Lopulta minun oli pakko luovuttaa, sillä minun olisi oltava töissä tunnin kuluttua. Hetken mietittyäni suuntasin kulkuni suoraan laitokselle, joka oli huomattavasti lähempänä kuin kotini. Kulkiessani kohti laitosta kaipasin enemmän kuin koskaan Miken kanssa juttelua, mutta olin lähtiessäni vauhdilla ulos unohtanut puhelimeni yöpöydälle.
-Näytät kamalalta, totesi päivystyksessä istuva konstaapeli kun astuin laitoksen ovista sisälle. Siinä vaiheessa ulkona tuli vettä jo kaatamalla, ja olin aivan uitettu.
-Kiitos tiedosta, murahdin kiukkuisesti. Päivystäjä jäi katsomaan hieman hämmentyneen näköisenä perääni, kun marssin kohti pukuhuoneita.

Kolmas kupillinen kahvia lämpimän suihkun jälkeen alkoi saada minuun hiljalleen lämpöä. Katselin väsyneenä kuinka muut päivävuorolaiset valuivat töihin ärsyttävän pirteinä. Heistä oikein huokui hyvin nukuttu yö, mikä jostain syystä ärsytti minua aina vain enemmän. Lopulta pomokin ilmestyi kokoushuoneeseen mukanaan nuori blondi nainen, jonka vaaleat hiukset oli kietaistu tiukalle nutturalle niskaan. Monet työkavereistani tuijottivat naista häpeilemättä, ja pakko minunkin oli myöntää, että ei hän ollut ollenkaan pahan näköinen. Haukotus karkasi huuliltani, ja nousin hakemaan lisää kahvia. Kukaan ei kiinnittänyt minuun huomiota, paitsi se uusi nainen, jonka katseen kohtasin kääntyessäni palaamaan paikalleni.
-No niin, eiköhän aloiteta. Yövuoro oli rauhallinen, ja toivotaan että päivä jatkuu samanlaisena. Tässä vaiheessa ei teille paljoa töitä ole. Kirby ja James, teillä on jonkin verran paperitöitä rästissä, eikö? Ja Danny on sairaslomalla. Siinä ne tärkeimmät. Ai niin, ennen kuin poistutte, tässä on Emily, uusi ryhmämme jäsen. Ajattelin että Emily voisi ainakin toistaiseksi kulkea Samin parina, tutustua kaupunkiin, pomo selitti tuijottaen minua. Huomasin muutamien työkavereideni oudoksuvat vilkaisut, mutta en jaksanut välittää heistä. Nyökkäsin vain laiskasti, ja ajattelin että ympäri kaupunkia ajelussa olisi ainakin se hyvä puoli, että voisin keskittyä etsimään Andya.

- Sinä siis olet se kuuluisa Sam, nainen sanoi kun ajoin ulos parkkihallista. Vilkaisin nopeasti häntä ja käänsin poliisiradion päälle.
- Kuuluisasta nyt tiedä, murahdin keskittyen tarkkailemaan liikennettä, pujahtaen sitten sopivasta välistä pois aamuruuhkasta.
- Olen kuullut susta paljon, ja pakko sanoa että kaikki ei ole ollut niin kovin mukavaa kuultavaa, nainen sanoi edelleen minua tarkkaillen.
- Sille en voi mitään, sanoin katsellen muutamia nuorison edustajia jotka notkuivat erään auton vieressä. Andya en nähnyt.
- Onneksi minä en kuuntele juoruja, nainen päätti kääntäen katseensa ulos toisesta sivuikkunasta. Huokaisin hiljaa ja vilkaisin naista.
- Sori, mulla on vaan hiukan huono yö takana, sanoin pahoitellen, ja sain naisen palauttamaan katseensa minuun.
- Siltä sä näytätkin. Ja oikeasti, mä muodostan itse oman mielipiteeni ihmisistä heidän itsensä mukaan, en juorujen perusteella, Emily päätti hymyillen.

Kun illalla nousin väsyneenä autosta ja huikkasin hyvät yöt yövuoron pojille, jotka olivat minut ystävällisesti heittäneet kotiin, jaksoin tuskin kävellä. Kaivoin avaimia taskustani ja minulla kesti hyvän aikaa ennen kuin tajusin että ovella seisoi joku. Kohotin katseeni ja kohtasin Andyn epävarman, pelokkaan katseen. Seisahduin parin metrin päähän ja jäin tarkkailemaan pojan ilmettä. Andy astui askeleen minua kohti, ennen kuin pysähtyi uudelleen, empien. Hän tärisi, enkä voinut olla miettimättä, johtuiko tärinä kylmästä vaiko vieroitusoireista. Kuitenkin, kun kohtasin pojan anovat silmät, en osannut olla hänelle enää kiukkuinen, vaan kuljin meitä erottavat metrit ja vedin märän pojan halaukseeni.
- Mä olin huolissani, sanoin hiljaa, ja tunsin kuinka pojan kädet kietoutuivat ympärilleni. Kuulin kuinka hän itki hiljaa, ja sitten hän sanoi sen ainoan sanan, jonka toivoin kuulevani
- Anteeksi.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   4.3.13 10:24:40

Ihanaa, että Muisto sai koneensa kuntoon! Tää on vaan niin ihana tarina!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   4.3.13 14:07:32

upeaaupeaaupeaa. edelleen.

rakastan tän tarinan henkilöitä ja juonta. teidän molempien kuvailut ja muutenkin kirjottaminen on upeaa. sam on ihana. andy on ihana. oikeesti mä en keksi yhtäkään huonoa puolta tästä tarinasta. virheitäkään mä en oo löytänyt muistaakseni yhtään ! tosi siistiä tekstiä molemmilta. mielenkiintokaan tätä tarinaa kohtaann ei oo loppunut, vaan aina kun mä tuun tarinatuokion etusivun tarkistamaan toivon että siellä lukisi joko tämän tarinan nimi tai jonkun muun tarinan, joita mä luen täällä hötössä.

ihanaa että ootte alkanu tarinaa kirjottaa ja toivottavasti saadaan tää loppuunki saakka :-) jatkoa jään jälleen odottelemaan.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Redeia (Cabi) 
Päivämäärä:   4.3.13 16:30:41

oon niin surkee antamaan kritiikkiä ja niin kävi nytkin :D Eli ainoastaan saat nyt jatka kommentin x)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: someone 
Päivämäärä:   4.3.13 16:36:30

Hitto mä oon surkee antamaan kritiikkiä mutta koitetaan nyt. Eli kirjotat hyvin ja sujuvaa tekstiä ja sitä on oikein mukava lukea. Kirjoitusvirheitä en tosta viimesimmästä pätkästä huomannu. Tykkään tästä tarinasta tosi paljon :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Paseli 
Päivämäärä:   4.3.13 18:29:08

Kirjotusvirheitä en löytäny ollenkaa. Sopiva kuvailu, ei ollenkaan tylsä tai vetelehtivä kirjotus. Yleensä kaikkiin stooreihin tungetaan siirappia liikaa tai ei ollenkaan, mut tässä oli sopivasti ainakin mun makuun. Tykkäsin kovasti, jatkoa odottelen hanoin puolelta taas. :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   11.3.13 18:42:32

Kiitoksia paljon kommenteista! :) Tässä olis jatkoa, ehkä vähän tylsähkö pätkä...

Andy

"Anteeks", mä kuiskasin hiljaa tietämättä kuuliko Sam edes sitä. Puristin kyyneleiset silmäni kiinni ja halasin miestä tiukasti. Mä ehdin jo pelätä, että se vaan työntäisi mut pois, mutta ei se edes vaikuttanu vihaselta. Vaikka sen mä olisin ansainnu. Nielaisin ja tärisin Samin kehoa vasten. Mä arvasin, ettei ne diilerit jättäis mua rauhaan vaikka Sam olikin maksanut mun velat. Ne ei nimittäin ihan helposti sulattaneet sitä, että niitä oltiin uhkailtu aseella ja nyt ne vainos mua halutessaan ilmeisesti kostaa Samille. Mun olis pitäny vaan alunperin pysyä miehestä kaukana, nyt olin onnistunu sotkemaan senkin omiin ongelmiini. Mä toivoin pystyväni välttelemään diilerien kohtaamista, enkä vastannu niiden yrittäessä soittaa mulle. Silti pelko kalvo jatkuvasti mun sisällä ja odotin vaan sitä hetkeä, kun ne lopulta löytäis mut. Mä en voinu kertoa Samille, en vaan pystyny. Mä olin jo melkein sortunu jälleen vetämään kamaa häipyessäni sillon yöllä, mutta olin onnistunu hillitsemään itseni viime hetkellä. Luoja, mä olin säälittävä. Olin ollu vasta muutaman päivän kuivilla ja heti olin taas piikittämässä. Nyt olo tosin oli niin karsea, että ajattelin et olis vaan pitäny tehä se ja palata Samin luokse, kun se ei enää näkis musta et olin sortunu. Mä vihasin itseäni ajatellessani noin. Sam luotti muhun, tai ainakin yritti, enkä mä edes todellakaan ollut sen luottamuksen arvoinen.

"Mennää nukkumaa", Sam kuiskasi lopulta hiljaa ja mä irrottauduin vastahakoisesti pyyhkien silmiäni. Pidin katseeni visusti tennareideni risoissa kärjissä, mä en pystynyt katsomaan Samiin. Mua väsytti ihan hélvetisti, en edes muistanut milloin olin viimeksi nukkunut muutamaa tuntia enemmän, mutta silti en vaan yksinkertasesti pystyny nukkumaan. Ajatukset risteili levottomana päässä jättämättä mua rauhaan ja koko kroppa tärisi ja joka paikkaa tuntu särkevän. Mun olo oli järkyttävä ja yritin keskittyä ajattelemaan mitä tahansa muuta kuin huumeita ja miten ne helpottais tätä tuskaa. Samkaan ei varmasti pystynyt nukkumaan mun vaan pyöriessä ja täristessä vieressä. Se ei kuitenkaan sanonu mitään. Lopulta mä vaivuin johonkin epämääräiseen tilaan unen ja valveen välillä mut säpsähdin hereille kesken tutun painajaisen. Nousin istumaan yrittäen tasata kiihtynyttä hengitystäni ja tunsin jonkun tarttuvan varovasti käsivarteeni. Käänsin katseeni kohtaamaan Samin huolestuneet kasvot.
"M-mä käyn tos ulkona...", mumisin hiljaa ja nousin nopeasti ylös kiskoen paidan lattialta päälleni. Sam jäi tuijottamaan huolestuneena mun perään astellessani ulos makkarista ja suunnaten parvekkeelle kaivettuani ensin tupakat takin taskusta.

Hytisin kylmästä nojatessani parvekkeen kaiteeseen ja tupakka tärisi mun sormissa. Mua huimas ja oli vaikee tarkentaa katsetta mihinkään. Hätkähdin Samin tullessa myös ulos ja nojautuessa kaidetta vasten mun viereen. Vilkaisin miestä pikaisesti ja puhalsin tupakan savut ulos. Sam näytti surulliselta katsoessaan mua ja kieltämättä olin varmaan aika järkyttävän näkönen. Mä olin kamalassa kunnossa ja tuntu et pienikin tuulenpuuska saattais kaataa mut, olo oli niin heikko.
"Mä... mä en tiedä pystynkö mä tähän, siis lopettamaan...", änkytin hiljaa ja tuijotin palavaa tupakkaa. Sam aikoi sanoa jotain vastaan mut mä keskeytin sen.
"Kato nyt mua!" huudahdin ja mun ääni melkein sortu. Käänsin katseeni muualle ja vetäisin nopeesti savut tupakasta, kunnes annoin sätkän pudota alas. Sam tarttu mua olkapäistä ja pakotti katsomaan itseensä.
"Sä pystyt kyllä, mä tiedän, että sä kyllä pääset kuiville, kunhan vaan jaksat yrittää. Mä tiedän, että se ei oo helppoo ja ymmärrän sua mut muista, ettet sä oo yksin", Sam sanoi puhuen hitaasti ja selvästi tuijottaen mua tiukasti silmiin. Mä purin hermostuneena huulikoruani ja siirryin tuijottamaan jalkojani. Sam huokaisi ja päästi irti mun olkapäistä vetääkseen mut halaukseen.

Aamulla Sam lähti töihin ja pakotti mut lupaamaan, etten häipyis mihinkään. Se käski mun syödä jotain ja suostuin, vaikka tiesin etten saisi mitään ruokaa alas vaikka yrittäisin. Koko ajan oli sellanen olo et vois oksentaa hetkenä minä hyvänsä, joten ei hirveesti tehny mieli syödä mitään. Samin häivyttyä kävin röökillä ja mietin kaikkea tosi syvällistä tuijottaessani tiellä ajavia autoja ja töihin kiiruhtavia ihmisiä. Joku nainen juoksi urheiluvaatteissa kuulokkeet korvilla ja katselin hetken pariskuntaa, joka käveli lastenvaunujen ja kultaisennoutajan kanssa näyttäen niin onnelliselta, että melkein ällötti. Tumppasin röökini ja astelin takaisin sisälle. Mä katselin ympärilleni ja mietin, että mitä hittoa taas tekisin koko päivän. Kyhjöttäessäni yksin sisällä mun teki vielä enemmän mieli vaan soittaa Sidille ja pyytää siltä kamaa. Eihän yks kerta nyt niin kamalaa olis, eihän? Sen jälkeen yrittäisin kuiville. Ravistin päätäni ja yritin hokea itselleni, etten pääsisi ikinä kuiville, jos ajattelisin noin. Mä en vaan pystynyt löytämään sillä hetkellä yhtäkään hyvää puolta kuivilla pysyttelemisestä, kun olo tuntu koko ajan vaan pahenevan. Välillä mä olin ihan varma, että oven takana oli joku ja luulin ulko-oven käyvän, vaikka todellisuudessa olin koko ajan yksin. Mä en pystynyt enää kunnolla erottamaan todellisuutta vierotusoireiden aiheuttamista hallusinaatioista. Jumitin sohvalla istuen ja tungin kuulokkeet korviini yrittäen keskittyä musiikkiin pysyäkseni edes jotenkin järjissäni.

Mä olin ehtinyt jo monta kertaa tarttumaan kännykkääni ja valitsemaan Sidin numeron, kunnes Sam viimein tuli kotiin ja mä saatoin taas onnitella itseäni yhdestä päivästä, jonka olin selvinnyt ilman kamaa. Sam löys mut kyhjöttämästä lattialta olohuoneen nurkasta ja kumartui huolestuneena mun viereen. Mä en edes ollut varma, oliko Sam oikeasti siinä vai kuvittelinko vaan.
"Andy, mä se oon, Sam. Ei mitään hätää, mä toin sun lääkkeet", se puhui rauhallisesti ja autto mut pystyyn. Tärisin ku mikäkin epilepsiakohtauksen saanut ja nappasin helpottuneena pienen pussin Samin kädestä nielaisten pillerit kerralla. Mutta en mä mitään hiton pillereitä halunnut, mä halusin heroiinia, tarvitsin sitä. Sam haki mulle taas vesilasin, jonka join kerralla tyhjäksi ja lysähdin istumaan sohvalle. Sam istui mun viereen ja kietoi käsivartensa mun ympärille. Painauduin tiukasti miestä vasten.
"Kyllä kaikki kääntyy vielä paremmaks", Sam lupas hiljaa ja mä toivoin, että olisin voinu uskoa sitä.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: someone 
Päivämäärä:   11.3.13 19:41:02

Jes tähänki on tullu jatkoa :) Tää on vaa nii ihana tarina, järkevämpää en nyt osaa sanoo.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   11.3.13 21:06:37

tuitui. tää on niin ihana. c::

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   31.3.13 01:07:14

Nostellaas tätä välillä

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   1.4.13 00:04:38

nousee

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   9.4.13 20:57:04

nosto

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: laura 
Päivämäärä:   15.4.13 17:58:22

upp

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.13 19:32:39

up

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   26.4.13 22:27:46

Pahoittelen, kun en oo saanu tätä jatkettua. IRL vaan tökkii ja potkii vastaan niin pahasti, että ei kauheasti oo inspis riittänyt tähän :/ Koitan jatkaa kuitenkin mahdollisimman pian. Väkisin en halua kirjoittaa, kun sitä ei sitten lue pirukaan...

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   1.5.13 13:00:25

Jatkoa tähän asap :) oon edelleen sitä mieltä et tää on yksi parhaista tarinoista, joita oon täältä lukenu. Olis ihana saada tietää miten tää loppuu :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   12.5.13 22:27:53

Sam

Andy tärisi vieressäni, ja tunsin kuinka laiha hän oli. Mieleeni palautui aikaisemmin päivällä lääkärin kanssa käymäni keskustelu, kun olin hakenut pojan lääkkeet. Lääkäri oli katsonut minua huolissaan, ja kysynyt, olinko ehtinyt nukkumaan ollenkaan viime aikoina. Hän oli kolmas ihminen, joka viimeisen 12 tunnin aikana oli esittänyt saman kysymyksen, joten minun täytyi näyttää todellakin kaamealta. Mutta siitä huolimatta olin hetkeäkään epäröimättä kieltäytynyt miehen ehdotuksesta Andyn palaamisesta laitokseen, edes muutamaksi päiväksi. Tiesin, että silloin menettäisin pojan, ja hitaasti välillemme kasvaneen luottamuksen.

Sinä yönä heräsin hätkähtäen kylmän hien valuessa kasvoilleni. Tärisin lihakset jännittyneinä, ja minulla kesti hetken ennen kuin tajusin missä olin. Andy nukkui levottomassa unessaan pyörien, ja hiljalleen aloin rauhoittumaan tajutessani sen olleen vain unta. Pahaa unta, painajaista, mutta joka tapauksessa vain ja ainoastaan unta. Kävin makaamaan selälleni kattoa tuijottaen, unen pyöriessä elävänä mielessäni. Unessa olin palannut Tommyn kuolin iltaan, mutta Tommyn sijaan siellä oli maannut kuolleena Andy. Huokaisten nousin uudestaan istumaan, sillä uni oli jossain kaukana. Vilkaisin poikaa, joka kamppaili omien painajaistensa kanssa, ja otin yöpöydältä puhelimeni. Kiskoin nopeasti verkkarit jalkaani ja hipsin parvekkeelle, jossa jäin nojailemaan kaiteeseen vetäen samalla syvään henkeä. Hain puhelimeni sisuksista Miken numeron, ja painoin vihreää luuria hetkeäkään empimättä. Jo toisen tuuttauksen jälkeen hän vastasikin, enkä voinut olla miettimättä, mitä kello mahtoi Italiassa olla.
- Anteeksi, että soitan tähän aikaan, sanoin kuitenkin varmuuden vuoksi, siirtyen istumaan aurinkotuoliin. Yö oli viileä, ja tunsin ihoni nousevan kananlihalle.
- Tiedät, että voit soittaa koska vaan, Mike sanoi ja kuulin hänen äänestään hänen hymyilevän.
- Ne on palanneet, sanoin, ja Mike tiesi heti mitä tarkoitin. Ne samat painajaiset, joita olin koittanut hukuttaa viinaan.

Olin aivan jäässä, kun hiippailin sisälle. Hätkähdin hieman tajutessani Andyn istuvan polvet sylissään sohvalla.
- Andy? Kysyin ja kosketin varovasti pojan olkapäätä. Hänen katseensa oli kuin ajovaloissa olevan peuran, kun hän kääntyi katsomaan minua. Arvasin painajaisten ajaneen pojan ylös, ja olin pahoillani kun en ollut hänen luonaan kun hän heräsi. Istuin pojan vierelle ja kiedoin käteni hänen ympärilleen. Hän takertui minuun kuin hukkuva, ja tunsin laihan ruumiin tärisevän.
- Ei mitään hätää, mutisin toivoen, että voisin itsekin uskoa siihen.

Aamulla istuin edelleen sohvalla, Andyn nukkuessa sylissäni. Tuijotin hiljaisena olohuoneen seinää, näkemättä kuitenkaan sitä. Jos minulla olikin joskus ollut yhtä vaikea yö, niin en sitä muistanut. Jos Andy ei olisi ollut siinä, olisin varmasti ollut juuri juomassa päätäni täyteen ja näin ollen pilaamassa uraani lopullisesti. Huokaisten siirsin hieman poikaa päästäkseni parempaan asentoon, mutta sain hänet hätkähtämään hereille.
- Anteeksi, ei ollut tarkoitus herättää, sanoin hymyillen pienesti.
Andy mumisi jotain josta en saanut selvää, nousten istumaan leveästi haukotellen. Tarkkailin hetken poikaa, ennen kuin hän käänsi katseensa kysyvästi minuun.
- Sun täytyy ruveta syömään jotain, sä olet kohta luuta ja nahkaa, sanoin mietteliäänä häntä katsoen. Andy työnsi kätensä hupparin taskuun mutisten jotain sen suuntaista kuin että hän söi kyllä mitä pystyi. Olin liian väsynyt takertuakseni asiaan, ja kun poika nousi suunnaten parvekkeelle päätin mennä laittamaan kahvin tippumaan ennen kuin menisin suihkuun.

Kun tulin suihkusta, oli poika edelleen parvekkeella. Hän puhui jonkun kanssa puhelimessa, ja jäin ovelle kuuntelemaan.
- Tuun tunnin päästä, okei? Hän sanoi jollekin ja ilmeisesti toiselle osapuolelle asia oli okei, sillä pian Andy katkaisi puhelun ja jatkoi kädet täristen tupakkansa polttamista.
- Miksi musta tuntuu, että sä et sopinut meneväs klinikalle tunnin päästä? Kysyin hiljaa, pettyneenä. Andy käännähti katsomaan minua säikähtäneenä, ja näin selvästi kuinka hän koitti keksiä mahdollisimman nopeasti selitystä. Säästin hänet siltä sanomalla
-Andy hei, mä olen nähnyt tämän pelin aikasemminkin. Jos sä nyt lähdet hakemaan kamaa, niin mä luovutan. Mä olen haudannut jo yhden mulle tärkeän ihmisen huumeiden takia, mä en halua tehdä sitä uudelleen. Jos sä lähdet, takaisin ei ole tulemista. Mä en siinä tapauksessa halua nähdä sua enää ikinä, sanoin kyynelten valuessa poskiani pitkin. Käännähdin kannoillani ja marssin pukemaan lenkkivaatteet päälleni. Minun oli saatava ajatukseni jonnekin muualle, ja samalla halusin antaa pojalle mahdollisuuden valita. Pyyhkäisin kyyneleet pois kasvoiltani, tiesin, että en voisi väkisin pitää poikaa kuivilla. Tiesin myös, että olin antanut itseni kiintyä häneen liikaa, että pystyisin katsomaan kuinka huumeet veisivät hänet. Siksi saatuani juoksuvaatteet päälleni menin ulos ovesta vilkaisematta parvekkeen suuntaan. Tunsin Andyn katseen kun astuin kadulle, mutta en antanut itseni vilkaista parvekkeen suuntaan. Otin ensimmäisen askeleen miettien, oliko se samalla ensimmäinen askel kohti elämää ilman tarkoitusta.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: lllaura 
Päivämäärä:   13.5.13 06:34:31

okei. nyt en osaa sanoa itkenkö tän tarinan takia vai itkenkö tän tarinan takia sekä tän väsymyksen vuoksi. voi herranjestas. ihanaa, ihanaa että saatiin tähän jatkoa ! tässä välissä oon lukenut tän about neljätuhatta kertaa, mutta vihdoin saatiin me lukijat uus pätkä ..
ihan mahtava tarina. oon kateelline ku jotkut keksii tälläsiä juonia ja ku jotkut osaa kirjottaa näin upeesti ja sujuvasti. uskomatonta.

.. okei luin ton pätkän uudelleen. must tuntuu että tää itku johtuu enemmänkin samin lopun sanoista. voi jeesus kristus. hanoi, jatka mahdollisimman äkkiä - mä en tiedä miten kestän .. ÄÄÄ.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: laalaa 
Päivämäärä:   19.5.13 21:56:44

UP

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   20.5.13 15:46:08

Andy

Samin sanat kaikui mun päässä lopullisen tuntuisina, enkä mä tiennyt mitä tehdä tai ajatella. Mun olis tehny mieli vaan juosta Samin perään ja pyytää anteeks kaikkea, mitä olin sille aiheuttanu. Mä olin ymmärtäny, ettei silläkään ihan helppo menneisyys ollut takana ja ilmeisesti mä olin onnistunu saamaan sen muistamaan sen taas liian selvästi. Tiesin, ettei Sam saanut nukuttua varmasti paljon mun takia, eikä sekään enää kovin hyvässä kunnossa ollut ja varmaan kohta menettäis työnsäkin mun takia. Ehkä tosiaan olis parempi, jos mä vaan häipyisin. Olin aiheuttanu Samille jo ihan tarpeeks harmia. Kuka tahansa muu olis Samin tilalla jo ajat sitten heivannut mut takas sinne laitokseen. Ja mä tiesin, että oli vaan ajan kysymys milloin olisin uudelleen piikittämässä, koska mä en vaan pystynyt olemaan kuivilla. Se oli paljon vaikeempaa ja tuskallisempaa kuin olin osannut edes kuvitella ja todellakin nostin hattua niille, jotka siinä oli onnistunu.

Mä tuijotin yhä alas parvekkeelta vaikka Sam oli jo ajat sitten kadonnu mun näkökentästä. Mä en voinut olla miettimättä, kenestä Sam puhui, kun sanoi joutuneensa menettämään jo yhden tärkeän ihmisen huumeiden takia. Joku tosi läheinen sen ainakin oli täytynyt olla. Huokaisin hiljaa ja käännähdin ympäri kävellen pois parvekkeelta. Ravasin levottomana ympäri asuntoa kädet täristen ja tuijottaen kännykkäni näyttöä, jossa oli valmiina Sidin numero. Enää pitäis vaan painaa vihreetä luuria. Purin huultani ja painoin silmäni kiinni, ennenkuin lopulta nostin puhelimen korvalleni. Mä en edes muistanut, milloin olin viimeks nähny Sidiä. Yllätyin täysin vieraan, matalan miesäänen vastatessa.
"Öö onks Sid siellä?" kysyin epävarmana. Luurin toisessa päässä oli hetken aikaa hiljasta, kunnes mies huokas syvään, ennenku murahti vastauksen.
"Sid on kuollu. Se hakattiin pari päivää sitten hengiltä." Kännykkä tipahti mun kädestä lattialle ja mä lysähdin järkyttyneenä perässä. Kiedoin tärisevät käteni jalkojen ympärille ja painoin pääni niitä vasten. Ei ollu vaikee arvata, ketkä Sidin oli tappanu. Se oli ilmeisesti lopulta jäänyt liian paljon velkaa ja oli itsekin niin koukussa, ettei saanut maksettua. Mä mietin peloissani, olisko munkin kohtalo samanlainen. Kuolla hitaasti ja tuskallisesti joidenkin diilerien jalkoihin jonnekkin paskaselle kujalle.

Mä käännyin vilkasemaan pimeetä, tyhjää kämppää vielä kerran, ennenku heilautin nahkatakin päälleni astuen ulos ja suljin ulko-oven perässäni. Nojasin hetken sitä vasten, kunnes lähdin kävelemään ja sytytin pihalla tupakan. Pari vanhusta käveli mua vastaan ja vilkas mua paheksuvasti. Ilmeisesti mun ulkonäkö ei sillä hetkellä antanu musta kovin hyvää vaikutelmaa. Hymähdin hiljaa itsekseni ja puhalsin savua ilmaan. Suuntasin kulkuni kohti tuttua baaria, joka oli kaikkien hämärätyyppien kantapaikka. Ahdas pubi oli yllättävän täynnä ja tunkkanen ilma oli täynnä tupakan ja marisätkien savua. Joku muija kyhjötti oven vieressä ruisku kyynärtaipeesta törröttäen ja oksennus suusta valuen. Mä kävelin tiskille ja tumppasin röökini siinä olevaan tuhkakuppiin. Pyysin baarimikolta kaljan ja hetkeäkään epäröimättä join lasin tyhjäks. Mä en ollu juonu kertaakaan Lindan kuoleman jälkeen. Jos mä en olis halunnu lähteä kännissä ajamaan, me ei oltais ajettu sitä vítun rekkaa päin ja sisko olis vielä hengissä. Ahdistuneena kiskoin juomia nopeeta tahtia alas, koska halusin äkkiä känniin, että kaikki paskat ajatukset unohtuis edes hetkeks.

Hätkähdin jonkun laskiessa ison kätensä mun olkapäälle saaden mut horjahtamaan.
"Katos, täällähän on tuttuja, mitäs rääpäle?" miesääni naurahti ivallisesti mun vierestä ja käänsin humalaisen katseeni puhujaan tunnistaen sen samaksi diileriksi, jolle Sam maksoi sillon kerran mun velat. Joku Dom sen nimi taisi olla. Tai siksi sitä kutsuttiin. Mies istui virnuillen mun viereen ja mä liikahdin paikallani levottomana. Mun teki mieli kysyä, että mitä hélvettiä se musta halus, mutten halunnu suututtaa sitä.
"Mihis sä oot sen kyttäkaveris jättäny?" Dom kysyi hetken päästä ääni muuttuen vaarallisesti. Käänsin katseeni mieheen ja tuijotin sitä hetken, enkä vastannu mitään. Se hymähti.
"Mulla vois sulle jotain, sä näytät olevan kipeesti sen tarpeessa", se sano virnistäen ja mä käänsin jälleen katseeni siihen epäluuloisena. Kyllä mä tajusin, mitä se tarkotti. Nielaisin ja puristin huomaamattani käsiäni nyrkkiin tiskin alla. Tunsin Domin pistävän tuijotuksen ja liikahdin hermostuneena.
"Seuraa mua, haen kamat autosta", se käski ja hetken epäröityäni seurasin miestä ulos ja kävelin sen sekä parin muun korston perässä mustalle autolle. Pysähdyin vähän matkan päähän vilkuillen ympärilleni.

Dom avasi auton ovet ja hetken pengottuaan se nosti pienen pussukan mun nähtäville. Muovipusissa oli valmiiks täytetty ruisku ja mä tuijotin sitä hermostuneena. Dom virnisti ivallisesti ja asteli lähemmäs heilutellen pussia mun naaman edessä.
"Susta näkee jo kauas, minkä tarpeessa sä oot. Kato nyt ittees, sähän oot ihan säälittävässä kunnossa", mies naurahti ja mä mulkaisin sitä saaden sen virneen vaan levenemään. Mä tunsin, miten mun kädet täris ja kurkku tuntu yhtäkkiä kauheen kuivalta. Mä vilkaisin Domin pistäviä silmiä.
"Paljon?" kysyin tuijottaen miestä.
"Sä voit maksaa myöhemmin, sulla ei taida nyt olla rahaa", se totes huvittuneena osuen tietysti oikeeseen. "Vaikka sä varmaan maksaisit mielelläs luonnossakin", se jatko vilkasten mua pääästä varpaisiin saaden ne kaverinsa nauramaan ja mä puristin vihaisena käteni nyrkkiin. Jouduin puremaan kieltäni, etten olis sanonu mitään takas.

"No, miten on pentu?" Dom kysyi ja käänsin katseeni takaisin siihen ja sen kädessä olevaan pussiin. Purin huultani tuijottaen ruiskua. Mä voisin vielä häipyä täältä rotankolosta takaisin Samin luokse, vielä ei ollu liian myöhästä. Olis pitäny tajuta, että mies juoni jotain. Ei se hyvää hyvyyttään mulle kamaa ilmaseks ois antanu. Mä olin kuitenkin liian tyhmä ja nappasin lopulta pussin miehen kädestä, enkä pitäny yhtään siitä sen epäilyttävästä virnuilusta.
"Harmi juttu muuten se sun kaveris", Dom naurahti yhtäkkiä ja mä tunsin raivon kiehahtavan sisälläni tajuten sen tarkoittavan Sidiä. Ennenku mä tajusinkaan olin hyökänny miestä päin ja iskeny nyrkkini sen kasvoihin. Dom näytti hetken yllättyvän mun iskusta mut nopeesti sen kasvot levis tuttuun virneeseen sen naurahtaessa huvittuneena. Samassa mä löysin itteni tiiliseinää vasten Domin käsi tiukasti kurkkuni ympärilläni. Haukoin säikähtäneenä henkeäni yrittäen repiä miehen paksuja sormia irti kaulaltani ja jalkani sätkivät heikosti ilmassa. Domin huvittuneisuus oli äkkiä kadonnut sen tuijottaessa mua raivoissaan silmät leimuten.
"Mulle ei tollaset keskenkasvuset rääpäleet ala", se ärähti, kunnes viimein päästi irti pudottaen mut kylmälle asvaltille potkasten mua vielä kylkeen. Mä älähdin kivusta ja kiedoin käsivarteni ympärilleni. Miehet naurahtivat vielä kerran vilkaisten mua halveksivasti, ennenkuin lähtivät kävelemään autolleen. Mä kuulin niiden naurun ja tuijotin hetken lamaantuneena eteeni.

Lopulta mä siirsin katseeni maahan pudonneeseen pussiin ja tuijotin sitä hetken, kunnes nappasin sen käteeni ja vedin ruiskun pois. Rusehtava neste lillui siinä valmiina ja mä huokaisin syvään. Kiskaisin vyön irti farkuistani ja kiedoin sen olemattoman hauikseni ympärille kiristyssiteeksi. Painoin neulan pään ensin kevyesti ihoa vasten upottaen sen sitten suoneen ja suljin silmäni heroiinin virratessa elimistöön. Mun olis pitäny arvata, että Dom juoni jotain mut tajusin sen liian myöhään menettäen samantien tajuni kaman iskeytyessä elimistöön. Se kúsipää oli luultavasti tahallaan antanu mulle liian ison annoksen. Ruisku jäi törröttämään mun kyynärtaipeesta mun upotessa syvään, loputtomaan mustuuteen.

*

Kun mä seuraavan kerran avasin silmäni, meinasin heti ensimmäisenä sokeutua kirkkaan valon iskeytyessä suoraan silmiin. Makasin paikallani ja avasin silmät uudelleen tällä kertaa hitaammin nähden edelleen pelkkää kirkasta, valkosta valoa. Olinko mä kuollu? Mut jos mä olisin kuollu ni eikai mua olis sattunu näin hélvetisti? Päätä ja koko vartaloa särki joka puolelta. Mä makasin jollain pehmeellä alustalla pystymättä liikuttamaan jäsentäkään. Sattu ihan liikaa ja kaikki tuntu liian painavalta. Silmiäkin oli vaikee pitää auki. Pikkuhiljaa mä kuitenki aloin hahmottaa ympäristöäni tarkemmin ja hetken päästä tajusin olevani sairaalassa. Tippalaitteesta kulki letkuja mun nenään ja käsiin. Mä en muistanu yhtään mitään ja yrittäessäni epätoivosesti miettiä, mitä oli tapahtunu, päänsärky vaan tuntu yltyvän. Turhautuneena suljin silmäni toivoen nukahtavani uudelleen, mikä oli valitettavasti mahdotonta kivun takia.

"Andy?" mä hätkähdin kuullessani tutun äänen ja avasin silmäni.
"Äiti?" kähisin tunnistaessani äidin väsyneet, huolestuneet kasvot. Se näytti siltä, että oli itkenyt.
"M-mitä tapahtu?" kysyin hiljaa ja äiti purskahti uudelleen itkuun kumartuen halaamaan mua. "Voi Andy...", se kuiskas nyyhkyttäen. Lopulta se laskeutu takas tuolilleen istumaan ja mä tuijotin sitä hämmentyneenä. Mutsi pyyhki silmiään ja veti pari kertaa syvään henkeä.
"Sä melkein kuolit yliannostukseen. Sut löydettiin jostain kadulta tajuttomana ja sydän pysähtyneenä, mutta luojan kiitos sut saatiin elvytettyä", se kerto ääni sortuen loppua kohti ja mä tuijotin järkyttyneenä eteeni.
"Kuolinko mä?" kysyi hiljaa.
"Et onneks vaikka lähellä oli", mutsi sano puristaen kevyesti mun kättä.
"Ei @!#$", mumisin ja pikkuhiljaa epämääräset muistikuvat palautu mun mieleen. Muistin baarin ja jonkun diilerin, joka oli tarjonnu mulle kamaa.
"Missä Sam on?" kysyin, ennenkuin ehdin estää itseäni ja mutsi vilkas mua ihmeissään.
"Kuka?" se kysy.
"Ei kukaan", mä sanoin nopeesti. "Voinko mä olla nyt yksin?" pyysin ja mutsi huokas hiljaa nyökäten ja käveli ulos huoneesta. Samassa mä muistin, mitä Sam oli sanonu mulle aikasemmin ja huokaisin painaen silmäni kiinni. Olisin antanu mitä vaan, jos olisin voinu vaan nukahtaa uudelleen. Tiedottomuus tuntu paljon paremmalta kuin kylmä todellisuus.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   20.5.13 16:22:20

Voi ei:( jatkoa nopeaa! Toivottavasti Sam ei nyt "hylkää" andya!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   20.5.13 16:46:19

Voi Andy minkä menit tekemään!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: lllaura 
Päivämäärä:   20.5.13 20:24:18

voi andy andy andy ..
hitto soikoon ku ei se poika millään opi !

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   21.5.13 01:29:15

jatkuu :c

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   24.5.13 23:38:56

up

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: ylös 
Päivämäärä:   31.5.13 23:34:50

up

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   3.6.13 15:20:11

upp

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   8.6.13 21:57:00

Sam

Pam-pam-pam... Nyrkkini iskeytyivät tasaiseen tahtiin säkkiin. Hiki valui pitkin kalpeita kasvojani, oksennus pyrki ylös kurkusta, kuten se oli viime aikoina tehnyt. Ainoa vika oli siinä, että mahani ei sisältänyt muuta kuin kahvia. Ja särkylääkkeitä. Tiesin olevani vaarallisilla vesillä niiden kanssa, minun olisi lopetettava pillerien napsiminen, ennen kuin olisin koukussa. Löin vielä viimeisen kerran säkkiä niin lujaa kuin vain sain iskettyä, ja tunsin kuinka kipu iski takaisin, saaden maailman mustenemaan silmissäni.
- Oletko kunnossa? Huolestunut ääni kysyi ja mutisin jotain myöntävää. Pian sain pääni selviämään sen verran että sain katseeni kohdistettua paikalle saapuneeseen Emilyyn, joka näytti huolestuneelta katsoessaan minua.
- Kaikki on okei, sanoin istuen tatamille. Nainen ojensi vesipulloni minulle, ja otin sen vastaan pienesti nyökäten.
- Oliko sulla jotain asiaakin? Kysyin naisen istuessa viereeni.
- Joo, pomo pyys tuomaan tämän, se ampuminen on todettu itsepuolustukseksi, hän sanoi ojentaen päätöksen minulle. Nyökkäsin vain ja nakkasin lapun jonnekin kassini suuntaan. Niin, viikko sitten olin palannut tyhjään asuntooni. Olin vaihtanut vaatteet ja lähtenyt töihin. Ja yön jälkeen olin tehnyt seuraavan vuoron sairassijaisuuden. Ja jälleen oman yövuoroni. Se oli kostautunut. Yksi diileri oli pidätettäessä iskenyt puukon olkaani ja oli tähdännyt seuraavan iskun kaulaani. Kai se oli joku hélvetin vaisto, joka sai minut kiskaisemaan aseeni ja ampumaan, ennen kuin ehdin ajatella. Nyt jälkeenpäin olin kiukkuinen itselleni, kun en antanut sen sáatanan paskiaisen vain tappaa minua. Hieraisin väsyneenä leuassani olevaa sänkeä. Tai oikeastaan se oli jo parta, eikä sänki. Olin sairaslomalla, jälleen. Asuin kaameassa hotellissa työpaikan lähellä, ja päivät vietin salilla. Ainoastaan Emily edes koitti olla ystävällinen, vaikka en tiennyt miksi. Nainen katseli minua nytkin hiljaisena. Vilkaisin häntä hörpätessäni uudelleen vesipullosta. Montako tablettia olin tänään ottanut? Voisinko ottaa vielä yhden? Tai kaksi... Pudistin itsekseni päätäni. Ei, nyt minun olisi ryhdistäydyttävä. Nousin nopeasti ylös, ja se oli rääkätylle ruumiilleni liikaa.
- Sam! Emilyn huudahdus kaikui jostain kaukaa, kun maailma ympärilläni pimeni.

Ensimmäinen ajatus oli kipu. Sitten jostain alkoi kuulua tasainen piippaus. Seuraavaksi tiesin, että en ollut yksin. Avasin silmäni hitaasti ja huomasin tuijottavani valkoista kattoa. Käänsin hitaasti päätäni ja näin mustiin pukeutuneen miehen, jonka pää oli painuksissa ja huulet liikkuivat hiljaa.
- Ei se enää auta, mä olen niin tiukasti hiilihangossa kii, kuiskasin käheästi. En tunnistanut edes omaa ääntäni, mutta se sai ystäväni pään ponnahtamaan ylös.
- Hän kuuntelee aina, Mike sanoi surullisesti hymyillen. Tummat pussit miehen silmien alla kieli valvotuista öistä.
- Kauanko sä olet istunut siinä? Kysyin koittaen liikahtaa. Kädessäni olevat letkut heilahtivat ja vilkaisin niitä kulmiani rypistäen.
- Sen kaksi päivää jotka sinä olet nukkunut. Elimistösi petti, pahasti. Olet aliravittu ja... Noh, sanotaanko näin, että sinulle ei ole uskallettu enää kipulääkitystä antaa, Mike sanoi surullisesti hymyillen. Huokaisin syvään ja annoin silmieni sulkeutua.
- Olisitte antaneet olla. Mulla ei ole täällä enää mitään, kuiskasin ja tunsin kuinka Mike tarttui käteeni.
- Älä ikinä sano noin, hän sanoi surullisena. Meinasin sanoa että se oli totuus, mutta pimeys nielaisi minut uudelleen turvalliseen syleilyynsä.

- Tervetuloa takaisin, Emily sanoi katsoen minua hymyillen, kun avasin silmäni. Aurinko paistoi ikkunasta hänen takaansa, ja hetken hän näytti enkeliltä, ennen kuin istui siihen missä viimeksi herätessäni Mike oli istunut.
- Missä...? Aloitin mutta Emily vastasi vaikka en saanut edes lausetta loppuun
- Mike meni syömään ja lepäämään, lupasin puolestani istua seuranasi. Nainen katsoi minua surullisesti hymyillen.
- Pomo varmaan tykkää, sanoin irvistäen, ja näin varjon häivähtävän naisen kasvoilla.
- Potkut suoraan vai eläkkeelle? Kysyin sulkien silmäni.
- Työkyvyttömyyseläkkeelle, ja jos sallit sanoa, niin se on parasta. Minä en ainakaan halua olla se, jonka pari kuolee kun ei välitä enää mistään. En tiedä mitä sinulle on tapahtunut, mutta usko pois, itsemurha ei ole ratkaisu, Emily sanoi ja raottaessani silmiäni huomasin hänen pyyhkäisevän kiukkuisena kyyneleen pois poskeltaan. Minusta tuntui, että nainen tiesi mistä puhui, ja oli yhtä tosissaan kuin minä silloin parvekkeella, kun näin viimeistä kertaa Andyn.

Minulla ei ollut hajuakaan, mitä päivää elettiin, tai kauanko olin ollut sairaalassa, kun kattoon tuijotteluni keskeytti oven kolahdus. Käänsin katseeni ovelle, josta oletin Miken tulleen, mutta tajusinkin tuijottavani Andyn kalpeita kasvoja. Hetken tuijotettuani kauhistuneen näköistä poikaa, käänsin katseeni takaisin kattoon.
- Mitä hélvettiä sä haluat? Sihahdin hiljaa.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   8.6.13 21:57:35

Oho, tulipas lyhyt... Noh, ensi kerralla sitten parempi :D

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   8.6.13 22:41:06

uh ihanaa jatkoa jälleen ! perfectoo

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   8.6.13 23:58:21

Mun ilta on pelastettu, vaik olikin lyhkänen pätkä (: Käyn oikeesti välillä monta kertaa päivässä tsiigailmassa jos tähän ois tullu jatkoa :D Niin mikä elämä.... Mun mielestä toi viimeinen Samin pätkä oli paras Sam-pätkä vähään aikaan, se oli silleen aidosti ja hyvin kuvailevasti kirjotettu!

Inhootte varmaan ku porukka jauhaa tätä, mut jatkoa pian ! :D

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   9.6.13 00:21:13

nel, kiitos kommentistasi :) Pakko sanoa, että pitkästä aikaa tuntui helpolta kirjoittaa, siksi varmaan pätkäkin oli ehkä yksi parhaista mitä olen kirjoittanut.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: uuvatti 
Päivämäärä:   16.6.13 21:33:26

ylös ylös !

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   19.6.13 23:15:42

up !!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   26.6.13 23:05:14

Jatkoa :(

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.6.13 18:51:39

jatkoaaa ?????

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: sarp 
Päivämäärä:   3.7.13 00:42:16

yhyhyyyy itken verta oottaessani jatkoa! :D luin koko tarinan tähän asti putkeen yhellä kertaa ja koukutuin! olis kiva jos kesälläki (vaikka harvemmin, ymmärrettävästi, koska loma) tulis jatkoa :3 rakastuin tähän!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: grou 
Päivämäärä:   3.7.13 21:25:58

Oon tälleen hiljaa seuraillu tätä stooria ja nyt uskaltauduin kommentoimaan :D Ihana tarina, vähän erilainen juoni ja Andy <3 :D En oikein osaa mitään sen rakentavampaa sanoa... Jatkoa toivoisin kovasti, haluun jo tietää että saaks Sam ja Andy sovittua jne :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   4.7.13 02:26:04

Anteeks tää kesto, nyt kesällä ollu vähän muutakin tekemistä ja inspiksen puutetta mut yritän kyllä mahdollisimman pian jatkella. Ja kiitoksia kommenteista. :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   7.7.13 16:31:39

hanoi, ihan ymmärrettävää et kesällä on muutaki tekemistä kun istuu koneella :P Kirjottele kun ehit / jaksat :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   12.7.13 03:31:06

Lyhyt ja tylsä pätkä mut saimpahan jatkettua. Aivot taitaa olla vähän jumissa ja inspiraatio lomalla näin kesällä...

Andy

Tuijotin Samia järkyttyneenä, se näytti ihan kamalalta. Ja musta tuntu et se oli mun vika, omatunto kolkutti melkeimpä tuskallisena. Nielaisin ja vedin syvään henkeä yrittäen olla huomioimatta Samin tunteetonta ääntä. Astuin epävarmana lähemmäs sänkyä, jolla Sam makas pysähtyen sitten huultani purren.
"Mä...", aloitin saamatta kuitenkaan lausetta loppuun. Mä en tienny mitä oisin sanonu. Mä oon pahoillani, mulla on sua ikävä, mä en voi elää ilman sua, anna anteeks. Kaikki kuulosti ihan turhalta ja yhdentekevältä. Mikään ei muuttais mitään, tehtyä ei sais tekemättömäks. Purin huultani ahdistuneena ja tuijotin tennareideni rispaantuneita kärkiä pystymättä enää edes katsomaan Samia silmiin. Mä en kestäny sitä kylmää katsetta, joka tuntu porautuvan suoraan mun läpi. Musta tuntu, että oli jo liian myöhästä yrittää korjata mitään. Sam ei varmaan ois halunnu enää edes nähä mua ja musta tuntu ehkä pahemmalta ku koskaan. Yliannostukseen kuoleminenkaan ei varmasti ollu tuntunu näin tuskalliselta. Kuolema vaikutti oikeestaan varsin helpolta ja mukavalta vaihtoehdolta elämään verrattuna, joka oli täynnä kipua ja vaikeuksia. Kaikki tuntu kaatuvan niskaan ja mä pelkäsin, etten enää sais mitään korjattua. Koko elämäni olin vaan aiheuttani muille vaikeuksia ja harmia. Lindalle, äidille, Samille... Pyyhkäisin nopeasti silmiäni tuntiessani niiden kostuvan uhkaavasti. Kurkkua kuristi ja musta tuntu, etten pystyny hengittää kunnolla.

Tunsin Samin katseen itsessäni ja vedin syvään väristen henkeä pyyhkäisten uudelleen silmiäni toivoen onnistuvani peittää niissä polttelevat kyyneleet mieheltä.
"Mitä sä siinä vielä seisot?" se huokaisi lopulta jotenkin väsyneen ja kyllästyneen kuuloisena kääntäen katseensa pois musta. Tuntu ku jotain kylmää olis kaadettu mun päälle ja mä aukaisin suuni saamatta kuitenkaan taaskaan mitään sanottua.
"Sam... mä-", aloitin ääni väristen.
"Mee nyt vaan pois", Sam keskeytti katsomatta muhun vieläkään ja mä tuijotin sitä hetken, kunnes huokaisin alistuneena ja käännyin kohti ovea.
"Anteeks", onnistuin kuiskaamaan hiljaa, ennenkuin kävelin ovelle ja pois huoneesta katsomatta enää taakse.
Olin päässyt jo pois sairaalasta ja kävelin nopeesti ulos valkoisesta rakennuksesta. Mä pelkäsin kohta oksentavani ja mua huimas. Kiskoin hupun päähäni ja lysähdin maahan istumaan. Kaivoin tärisevin käsin tupakka-askin hupparin taskusta ja vedin myrkkyä keuhkoihin puristaen silmäni kiinni. Näkisinkö mä Samia enää koskaan? Mä tiesin, etten pystyisi elämään ilman sitä niin kliseiseltä kun se kuulostikin. Ei mulla ollu enää mitään muutakaan jäljellä.

Puhalsin savua ilmaan ja tuijotin lasittuneena savukiehkuroiden leijailua ilmassa tuntien kyyneleiden viimein valuvan poskille kuumina ja kirvelevinä.
"Hélvetti", kirosin ääneen ja mun teki mieli ehkä enemmän ku koskaan vetää vaan pää täyteen ja mahdollisimman sekasin. Hyvällä tuurilla kuolisin taas yliannostukseen mielellään pysyvästi tällä kertaa. Kamoissa elämä tuntu sentään hitusen siedettävemmältä, sillon kaikki paska unohtu hetkes ja kipukin katos jonnekkin olemattomiin. Könysin ylös maasta, vaikka jalat tuntu heikoilta, eikä meinannu jaksaa kannatella mua, ja lähdin kävelemään vaan jonnekkin. Ei mua kiinnostanut minne olin menossa. Halusin vaan pois, pois täältä. Ehkä vaikka Dom löytäis mut ja listis tällä kertaa kunnolla. Mä olisin antanu sen ihan mieluusti vaikka ampua itseni. En mä kuitenkaan koskaan itse onnsituis itteeni tappamaan, olin niin säälittävä etten pystyny siihen vaikka olin jo monta vuotta tehny vaan hidasta itsemurhaa.

Päädyin pöllimään pelkän viinapullon jostain kaupasta ja hoipertelin sen kanssa ympäriinsä, kunnes en enää lopulta pysyny pystyssä vaan lysähdin maahan voimattomana humalan jyllätessä voimakkaana saaden kaiken pyörimään inhottavasti päässä. Vähän alle puolillaan oleva pullo putos mun kädestä hajoten asvaltille ja levittäen loput viinat siihen. Hytisin kylmästä kovalla asvaltilla maatessani ja käperryin kippuralle yrittäen lämmittää itseäni. En tienny yhtään, missä olin. Tärisin ja pahaolo velloi sisällä laskuhumalan tehdessä tuloaan. Silmissä pimeni pikkuhiljaa ja lopulta mä sammuin siihen tielle toivoen, etten enää heräisi.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   12.7.13 14:03:49

alan pian itkemään. tää tarina on niin kauheen surullinen. :c

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

LähettäjäKoi 
Päivämäärä:   12.7.13 18:35:30

Mä oon alusta saakka lukeut tätäkin tarinaa, mutten vaan ole saanut aikaiseksi kommentoitua mitään kun tuntuu ettei oikein ole mitään järkevää lisättävää enää kun tää on vaan kerta kaikkiaan hyvä. Jotenkin teidän kahden kirjoitustyylit sopii ihan hirveän hyvin yhteen. Juoni toimii, tekstiä on helppoa lukea vaikka aihe onkin omalla tavallaan synkkä ja kuvaukset tapahtumista on ihan älyttömän eläviä. Hanoille täytyy vielä erikseen sanoa, että sä oot kyllä aika haka näissä lohduttoman surkean kohtalon kokeneissa hahmoissa. Mielettömän todentuntuista. Lisää tällaisia tarinoita, nää on ihan helmiä. :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   12.7.13 21:30:38

Aa ihana kun tuli jatkoa :) Ja pakko olla samaa mieltä edellisen kanssa noista kirjotustyyleistä ja noiden surkeiden hahmojen todentuntusissa kuvailuissa! Toivottavasti tää tarinan sais edes hitusen onnellisen lopun, tai siis en kestä jos noiden välit jää tolleen jäisiksi ja molemmat on onnettomia :D

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #3 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   14.7.13 22:06:47

Voi kiitos paljon kommenteista, ihana kuulla tollasta palautetta. :) Ja joo mulla on aina taipumusta kirjottaa jonkin sortin angstia, se on mulle se helpoin ja mieluisin aihe jostain syystä.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.