Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   19.8.12 00:04:43

Elikkäs tänne jatkuu ja älkää lukijat huoliko, ei me olla tätä kesken jättämässä. Muisto jatkaa varmasti heti kun pystyy. :)

Edellinen:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=853846&t=853846

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: natalia 
Päivämäärä:   22.8.12 23:01:14

up=)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: emoll 
Päivämäärä:   25.8.12 14:08:52

ei taida jatkoo tulla..

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: ._. 
Päivämäärä:   25.8.12 16:19:17

kuten hanoikin sanoi, eiköhän muisto kirjoita sitten kun pystyy (:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   26.8.12 13:20:07

Muisto kirjoittaa, kun aika ja inspis sallivat. Kun aamu kuudesta ilta kymmeneen painaa pisin maita ja mantuja, ei paljoa intoa istua koneelle jää :)
Nyt kuitenkin pieni pätkä...
_______________________________________________________

SAM

Tuijotin parvekkeelta, kun Andy nousi parempiakin aikoja nähneen auton kyytiin. Minua hieman huolestutti, sillä olin varma että pojan saama puhelu ei olut hänen vanhemmiltaan. Toisaalta, ajattelin itsekseni huokaisten, en minä ollut vastuussa pojasta, ja minulla olisi tärkeämpääkin mietittävää sinä päivänä, kun suuntaisin viimeistä kertaa psykologin jututettavaksi ja tekemään sen viimeisen testin, joka päättäisi olisinko valmis palaamaan töihin vai en. Töihin paluusta minulle tuli mieleen Scottin taannoinen käynti, ja omat epäilykseni siitä, mitä töissä puhuttiin. Päätin kuitenkin jättää ajatukset omaan arvoonsa, ja suuntasin kulkuni suihkun kautta kaupungille.

- Miten kävi? Mike kysyi kun tapasin hänet pienessä kahvilassa muutamaa tuntia myöhemmin.
- No se sano että töihin paluulleni ei ole mitään estettä hänen mielestään, sanoin olkiani kohauttaen ja sitten virnistäen leveästi samalla kun Mike syöksähti halaamaan minua.
- Tiesin että sä onistut, ystäväni totesi, enkä voinut olla naurahtamatta.
- Mutta silti olit huolissas? Sanoin virnistäen ja sain Miken hieman punastumaan.
- Koska sä aloitat työt? Hän kysyi sen sijaan että olisi noteerannut vastakysymystäni.
- Huomenna, päivävuorolla. Pomon mukaan mun on parasta aloittaa siitä, ja kai mulle tarttee ensin löytää pari, joka suostuu mun laisen hullun kanssa tekemään töitä, sanoin hieman katkerasti, sillä olin lukenut pomoni puheesta rivien välistä, että edellinen parini oli saanut uuden kaverin, eikä ollut kovinkaan halukas palaamaan minun parikseni.
- No eiköhän kaikki järjesty pian, usko siihen, Mike lohdutti hymyillen.

Seuraavana aamuna palasin töihin, pöydän taakse selvittelemään yövuoron papereita. Tosin oma vuoroni alkoi lupaavasti, sillä tietokone tilttasi ensimmäisen tunnin jälkeen, ja juuri kun sain sen uudelleen päälle, katkesi sähköt kun kadulla tehtävät kunnostukset aiheuttivat kaapelien katkeamisen. Varageneraattorit palauttivat melkein heti hätävalaistuksen ja sähkölukot toimintaan, mutta siinä olikin kaikki, joten nojasin taaksepäin ja aloin hörppimään mukissani kovaa kyytiä jäähtyvää kahvia.
- Jos sulla on ylimääräistä aikaa, niin tuletko radalle harjoittelemaan? Sullahan on iltapäivällä se ampumakoe? Eläkeikää lähentelevä Danny sanoi virnistäen. Mies oli ollut huumekyttä jo vuosikymmeniä, ja aikoi kuulemma heti eläkkeelle jäätyään siirtyä töihin jollekin vieroitusklinikalle, näin huhut olivat kertoneet. Katselin hetken tuota iloisesti virnistelevää miestä, ja kippasin loput kahvista naamaani, ennen kuin nousin.
- En siitä ylimääräsestä ajasta tiedä, mutta ei kai se harjottelu pahaa tekis, sanoin viitaten laiskasti pöytääni. Danny nappasi saman tien nipun kansioita syliinsä ja siirsi ne viereiselle, melkein yhtä ahtaalle pöydälle, jota isännöi pieni ja hento mies, Frank Geller, joka oli oikein toimistorotan perikuva.
-Missäs muuten Frank on? Kysyin tajutessani että mies ei ollutkaan pöytänsä ääressä.
-Kai lähimmässä paikassa missä tietokoneet toimii, Danny arveli ja odotti kun kiskoin takin niskaani, ennen kuin suuntasimme kulkumme ulos.

Illalla oli aika taas tavata nuoret. Minun oli pakko tunnustaa, että minua hieman jännitti Andyn tapaaminen. Mutta illan aluksi paikalle ajoi pieni valkoinen auto, jonka apumiehen paikalta nousi vaalea hento nainen, joka puristi käsissään nenäliinaa, ja itki lähestyessään minua.
- Anteeksi, oletko sinä ohjaajia? Nainen kysyi minulta kyynelten virratessa poskillaan.
- Kyllä, minä olen Sam, sanoin ja viittasin naisen istumaan penkille rappusten viereen. Nainen istuutui ja kuivasi nopeasti kasvojaan, ilman että siitä oli hyötyä, sillä kyyneleet kastelivat hänen kalpeat kasvonsa saman tien. Kun än kohotti katseensa silmiini, tajusin hänen olevan kuin Amy.
- Minä olen Amyn äiti, ja minä... Minun piti tulla kertomaan Isä Mikelle, että Amy... Amy ei tule... Amy tappoi itsensä tänään, nainen sai lopulta sanottua ennen kuin ulvahti rajuun itkuun. Järkyttyneenä vedin naisen syliini ja halasin häntä tiukasti. Mieleeni ui kuva tuosta hiljaisesta, kalpeasta tytöstä, joka oli melkein yhtä huono avautumaan kuin Andy. Muistin, kuinka hän sanoi minulle viimeksi, että hän oli väsynyt, kaikki oli niin raskasta.

Näin, kuinka Andy nousi autosta joka pysähtyi valkoisen auton taakse. Tunnistin Andyn äidin, joka avasi kuskin ikkunan ja huusi vielä poikansa perään
- Ja katsokin että olet paikalla kun tulen sinua hakemaan!
Andy ei vaivautunut vastaamaan, vilkaisi vain pikaisesti meitä kohden ennen kuin palautti katseensa maahan ja jatkoi matkaa sisälle. Samassa Mike ilmestyi viereeni ja katsoi minua kysyvästi.
- Amy on poissa, kuiskasin hiljaa, mutta sain silti naisen ulvahtamaan kovaa, ja takertumaan tiukemmin minuun kiinni. Saimme Miken kanssa autettua hänet sisälle, Miken työhuoneeseen, jossa hän viimein alkoi rauhoittua. Ilta oli jo melkein ohi, kun minä viimein, saatettuani naisen autolle, jossa hänen veljensä odotti häntä, pääsin liittymään nuorten joukkoon. Mike selvästi oli kertonut muille Amyn kohtalosta, jätettyään minut huolehtimaan tytön äidistä, sillä kaikki muut paitsi Andy istuivat puolikaaressa Miken ja Doran edessä, ja keskustelivat aiheesta kuolema. Andy istui tutulla paikallaan nurkassa, tuijotteli kattoa ja järsi huulikoruaan. Sanaakaan sanomatta kiersin muut, vedin tuolin Andyn eteen ja istuin niin että saatoin kohdata hänen katseensa, kun hän sen suvaitsi laskea katosta. Tarkkailin pojan kasvoille ilmestyneitä uusia ruhjeita, mutta päätin antaa niiden olla. Tiesin jo, että poika ei suistuisi kertomaan mistä ne olivat tulleet, ja arvasin kyllä että hänen isäpuolellaan saattaisi olla asian kanssa jotain tekemistä.
- Et sitten tainnut mennä kotiin eilen, sanoin rauhallisesti poikaa tarkkaillen. Andy vilkaisi pikaisesti minua, ennen kuin käänsi katseensa jalkoihinsa.
- Andy, mä toivoisin, että jos sä olet aineissa, etkä halua mennä kotiin, niin soita mulle. Kenenkään ei kuulu joutua tohon kuntoon, ei vaikka ei aina niin järjellä toimis, sanoin ja kaivoin taskusta uunituoreen käyntikorttini, jonka työnsin Andyn käteen. Poika nosti katseensa ja meinasi sanoa jotain, kun Miken ääni kuului takaani
- Hups, olemme yliajalla, teitä varmaan odotetaan jo. Mutta muistakaa, että jos haluatte tulla puhumaan, niin olette tervetulleita koska vaan, tiedätte varmasti missä toimistoni on.
Miken lauseen päätteeksi ovi kolahti poistuvan Andyn jäljiltä, enkä voinut olla miettimättä, säilyttäisikö hän korttini, varsinkaan kun siinä komeili huumepoliisin logo ja nimeni päällä oli sana huumeosaston etsivä. Huokaisten haroin hiuksiani ja nojasin hieman taaksepäin tuolissani. Olisin ehkä voinut ajatella tarkemmin, ennen kuin annoin narkkarille juuri sen kortin. Olin melko varma, että se oli viimeinen kerta kun kuulisin Andystä, ainakaan vapaaehtoisesti pojan puolelta.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   26.8.12 16:30:26

<3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: natalia 
Päivämäärä:   26.8.12 18:53:18

hmmm jatkooooo.---,

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: mievaa 
Päivämäärä:   26.8.12 20:28:00

kiva kun tuli jatkoa :) lisää vaan kun kerkeette :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   26.8.12 22:00:58

ihana ihana ihana - en vooi muuta sanoa. kerrassaan upeasti kirjoitettu tarina. henkilöt on _erittäin_ mielenkiintosia ja ah. en osaa sanoa mitään ! jatkoajatkoajatkoa kiitos ♥ !

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäSani 
Päivämäärä:   30.8.12 20:22:48

jatkoo (:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.9.12 22:34:24

up

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: lkjk 
Päivämäärä:   7.9.12 23:36:21

vïtun hidasta..

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   8.9.12 01:43:46

Jatkoo nii pian ku vaa onnistuu..

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: hey 
Päivämäärä:   11.9.12 22:46:29

upupuuup

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   17.9.12 18:07:49

Noniiin pahoittelut kestosta, tässä nyt olis jatkoa, mutta pakkoa sanoa, että en kyllä oo hirveen tyytyväine mutta saa nyt kelvata. Etenee aika nopeeta tahtia ja no.. nii. :D

Andy

Mä katoin Samin antamaa käyntikorttia vasta himassa ja mun katse jumiutu nimen alle pienellä kirjotettuun tekstiin, huumepoliisi. Mitä hélvettiä? Oliko Sam kyttä ja vielä oikein huumekyttä? Se olis voinu pidättää mut, tai senhän olis pitänyt. Mä olin sen luona aineissa ja kyllähän Sam tietää, mikä mä olen, vaikken mä suostu myöntämään sitä edes itselleni. Mutta näkee sen nyt sokeakin, ettei mun huumeiden käyttö ole enää vaan satunnaisia pikkukokeiluja. Ja miksi ihmeessä se antoi korttinsa mulle? Sillä olis voinu olla joku tehtävä, että se saa mun avulla jonkun diilerin telkien taakse tai jotain, mutta ei se sit olis antanu mulle sitä korttia. Mun pää tuntui olevan liian täynnä ajatuksia ja mun teki mieli hakata sitä vaikka seinään selkiyttääkseni sitä.

Mitä mä nyt tekisin? Mä en todellakaan halunnut joutua mihinkään vítun vankilaan, enkä mä tiennyt enää, mitä mun pitäisi ajatella Samista. Mä olin ehkä jopa alkanut luottaa siihen pikkuhiljaa, olihan se poiminut mut himaansa silloin sieltä kaatosateesta ilmeisesti ihan vaan hyvää hyvyyttään, mutta nyt sekin vähä luottamus oli poissa. Miten narkkari nyt vois luottaa poliisiin? Senhän tehtävä oli heittää mun kaltaset telkien taakse ja vierotukseen, siitä se sai palkkansa. Tuskin se musta nyt niin paljoa välitti, että uhmaisi työtänsä mun takia. Munhan pitäisi nähdä sitä melkein joka päivä siellä hemmetin kirkollakin.

Hautasin pääni käsiini ja päätin, että tarvitsin jotain muuta ajateltavaa. Nappasin nahkatakkini mukaan ja lähdin ulos. Mutsi havahtu juuri, kun olin astumassa ulos ovesta.
”Mihin sä kuvittelet meneväs?” se huusi. Se ei luottanut muhun enää yhtään. Ja eipä kai se mikään ihme ollut.
”Röökille”, tokaisin ja pamautin oven perässäni kiinni, ennen kuin ehtisin kuulla vastaväitteitä. Lähdin nopeasti kävelemään katua pitkin tunkien samalla kuulokkeet korviini ja kaivaen röökit esiin. Ennen polttaminen autto käsien tärinään ja päänsärkyyn, mutta ei enää. Ja pikkuhiljaa tärinä levisi koko kroppaan. Kai mun oli myönnettävä, että olin oikeasti koukussa. Ja pahasti. Viime kamanvetokerrasta oli kulunut yksi päivä ja jo nyt mä tarvitsin lisää. Se ei ollu enää sitä, että mun teki vaan mieli vetää pää sekaisin saadakseni ajatukseni irti paskasta elämästäni vaan mun oikeasti piti saada huumeita. Mähän tarvitsin kohta oman henkilökohtaisen diilerin, ettei tarvitsi aina vaikeasti Sidin kautta hommata. Etsin jätkän numeron ja onnekseni se vastasi nopeasti. Kerroin asiani ja se käski mua tulemaan johonkin baariin. En onneksi ollut edes kaukana paikasta.

Mä istuin jonkun puiston penkillä valmiiksi täytetty ruisku kädessäni. Olin vetänyt aiemmin siellä baarissa jotain Sidin tarjoamia nappeja ja polttanut pilveä, joten en enää ollut siinä tilassa, että olisin voinut harkita tekoani vaan tungin piikin suoraan suoneeni miettimättä viime kertaa, kun laattasin ja sammuin saman tien. Mitä jos en tällä kertaa heräisi ollenkaan? En kyllä panisi pahakseni…
Neula sattui vähän painuessaan ihon alle, mutta kipu tuntui pelkästään hyvältä ja tunsin, kuinka aine virtasi suoniini. Se vaikutti nopeasti, mutta tällä kertaa en oksentanut ja sammunut. Ainakaan heti. Herätessäni en edes ehtinyt tajuta, missä olin, kun jo koko kroppa kouristeli oksennuksen ryöpytessä ulos. En ollut syönyt viime aikoina pahemmin mitään, joten eihän mussa edes ollut mitään mitä oksentaa. Niimpä mä vaan yökin säälittävästi ja yritin haukkoa välillä henkeä.

Kun olo vähän helpotti könysin istumaan ja katsoin ympärilleni. Järkytyksekseni tajusin olevani himassa. Retkotin olkkarin sohvalla. En todellakaan muistanut, että olisin päätynyt sinne ja ihmettelin, miten ihmeessä olin siinä onnistunut. Raahauduttuani ylös ja keittiöön, tajusin, että katukin olisi ollut parempi vaihtoehto sammua kohdatessani mutsin ja Mattin vihaiset katseet. Vihasin itseäni ajatellessani, että onneksi mutsikin oli paikalla. Ei huvittanut saada enää yhtään lisämustelmaa mihinkään, kun edelliset komeilivat edelleen varsin räikeinä ja sillä hetkellä olo oli muutenkin mitä kamalin. Taju olisi varmaan lähtenyt ensimmäisestä lyönnistä. En siis myöskään ollut sillä tuulella, että olisin jaksanut kuunnella niiden kahden huutoa ja valitusta. Toivottavasti ne ei ehtineet eilen nähdä, missä kunnossa olin. Vaikka olivat varmaan. En muistanut yhtään mitään ja saatoin vain toivoa, että olin saman tien simahtanut päästyäni tänne. En varmaan silläkään hetkellä ollut edustavimmillani kaksikon kauhistuneista ilmeistä päätellen. Kaivoin lääkekaapista muutaman särkylääkkeen ja kiskoin alas veden kanssa.

”Voitko sä kertoa, että mitä hélvettiä se eilinen oli?” mutsi aloitti huutamisen. ”Enkö mä sanonut, että sulla ei oo asiaa tänne, jos vielä päätät vetää niitä huumeitas! Ja sitten sä tuut tänne ihan umpipöllyssä!” Huuto vaan jatku ja jatku ja jatku… En jaksanut kuunella, tuijotin vaan mutsia väsyneenä.
”Sano nyt edes jotain!” Matt jyrähti, kun en vastannut mutsin huutoon mitään.
”No mitä te haluutte mun sanovan?” ärähdin ja Matt nousi seisomaan ja ennen kuin ehdin edes tajuta mitään, iskeyty jo nyrkki päin mun naamaa. Lennähdin tiskipöytää päin ja otin siitä tukea välttyen kaatumiselta. Tunsin kuuman nesteen valuvan pitkin naamaa ja kiroillen pyyhkäisin verta hupparin hihaan. ”Pitääkö meijän oikeesti soittaa poliisille ja käskeä niiden viedä sut muiden samanlaisten joukkoon?” Matt jatkoi. Mutsiakaan ei näköjään enää kiinnostanut, että Matt oli vetäissyt sen poikaa turpaan, sen mielestä mä varmaan ansaitsin sen. Mä en halunnut tietää, miltä mun naama näyttäisi. Se olisi tätä menoa pelkkää siniliilaa sotkua.

”Ei, mä oon saanut jo tarpeekseni susta ja sun sekoiluistas. Mä en vaan jaksa enää”, mutsi sanoi ja mun epäluulot heräs. Se vahvisti ne seuraavilla sanoillaan. ”Sä lähdet. Tää ei oo enää sun kotis, eikä sulla ole tänne enää mitään asiaa.” Olihan mutsi uhkaillut jo viime kerralla heittävänsä mut pihalle, mutta en mä ajatellut, että se oikeasti tekisi sitä. Matt virnuili tyytyväisenä ja olisin oikeasti voinut vaikka tappaa sen äijän.
”Ihan ku mä olisin tänne halunnukkaa jäädä”, tokaisin vaan kylmästi ja lähdin huoneeseeni alkaen saman tien pakkaamaan kamojani. Kaikkia en millään saanut mahtumaan mustaan urheilukassiini, mutta otin vaan välttämättömimmät. Olin niin vihansekaisten tunteideni vallassa, etten edes ajatellut tilannetta, kun vasta seisoessani kadulla kassini kanssa. Mitä ihmettä mä nyt tekisin? Eihän mulla ollut edes rahaa paskan vertaa, että olisin saanut mistään itselleni kämppää. Käynnistin autoni ja kaasutin pois jättäen sen paskaluukun taakseni. Mun ajatukset käväisi Samissa ja vaistomaisesti kosketin sen antamaan korttia, joka oli edelleen mun risaisten farkkujen taskussa. Sitten muistin ikävän totuuden, joka siitä oli paljastanut. En mä voisi sille soittaa. Ehkä mä pääsisin Sidin luokse. Tarvittaessa voisin tietysti nukkua autossakin. Mä tarvitsisin myös rahaa pian, pitäisi taas tehdä pari ryöstökeikkaa. Olin näpistellyt pikkujuttuja jo pienenä ja nykyään osasin tarvittaessa murtautua ihan kunnolla liikkeisiin. En ollut tehnyt sitä vähään aikaan, mutta nyt rahat alkoivat taas loppumaan, eikä mulla ollut intoa eikä mahdollisuuksiakaan hakea töitä. Ei tilanne sinänsä kovin yllättävä ollut. Täähän oli ollut vaan ajan kysymys. Jos huumeiden kanssa leikki tarpeeksi pitkään, se muuttuisi väistämättä jossain vaiheessa vakavammaksi, jos ei osannut luovuttaa ajoissa.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: uuu 
Päivämäärä:   17.9.12 23:09:48

kiva kun tuli jatkoa :)ja oli hyvä pätkä :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   17.9.12 23:19:48

uuu, hyvä pätkä c:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   17.9.12 23:29:33

Oiii kiitoos <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   18.9.12 13:07:29

hyvää <3 jatkoo! <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   18.9.12 15:48:10

tää on kyl mahtava tarina (: jatkoa odotellessa

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäSani 
Päivämäärä:   29.9.12 23:25:57

jatkoa c:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.12 14:45:39

viiva anelee jatkoa käsillään varpaat ristissä :<

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   8.10.12 20:49:41

anelen myös jatkoa :c

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   8.10.12 23:59:36

Koitan saada jatkettua mahdollisimman pian, tässä vaan on ollut yhtä ja toista IRLssä, joka on sotkenut kuvioita/ajatuksia :(

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   10.10.12 15:38:52

odottelen innollaa c: koita eka irl elämäs saada kuntoon ja kirjottelet ku sulla on aikaa c:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   12.10.12 10:55:43

SAM

Yli kuukausi oli kulunut siitä, kun palasin töihin. Mihin aika oli kadonnut? Mietin kun ajoin aamuruuhkaa vastaan, kohti kotia. Olin ollut yli vuorokauden yhtä kyytiä töissä, olimme tehneet kolme suurta ratsiaa, joista viimeisen olimme tehneet yliopiston asuntolaan. Olimme saaneet kaduilta pois muutaman diilerin, mikä oli ehdottomasti työn kohokohtia, mutta kun mietin tuota viimeistä ratsiaa, en voinut olla ajattelematta mihin maailma oli menossa.

Kun sain auton parkkiin, vilkaisin vaistomaisesti Fredin parkkiruutua, joka oli tyhjä. Meillä ehti olemaan lyhyt mutta tulinen suhde, ennen kuin Fred äkisti ilmoitti saaneensa siirron ja muuttavansa pois. Eilen hän oli lähtenyt viimeisen muuttokuormansa kanssa, minun juostessa narkkarien perässä. Huokaisten nousin ulos autosta ja lähdin astelemaan sateen läpi kohti alaovea, kun äkisti tajusin jonkun kyyhöttävän talon kulmalla. Minulla kesti hetken, ennen kuin tajusin hahmon olevan Andy. Poika tärisi kylmästä märissä vaatteissaan, hän oli laihtunut ja kasvoilla komeili eri ikäisiä mustelmia ja ruhjeita. Mieleeni palasi parin viikon takainen ratsia erääseen pieneen kämppään, jonka läheltä oli löytynyt Andyn nimissä ollut auto, joka oli poltettu. Minä tiesin, että minun pitäisi soittaa laitokselle ja pyytää auto noutamaan pojan, mutta sen sijaan huomasin kahlaavani märän nurmikon poikki ja kyykistyväni pojan tasolle. Kohdatessani Andyn sinisten silmien pelokkaan katseen, tiesin jo mitä tekisin. Kirosin mielessäni heikkouttani, kun ojensin varovasti käteni ja hipaisin hiuskiehkuran pojan poskelta. Hän värähti kosketustani, ja huomasin kyllä kuinka poika jännittyi, mutta hymyilin vain rauhoittavasti ennen kuin nousin seisomaan.
- Tuu nyt ihmeessä sisälle, sanoin ojentaen uudelleen käteni, johon Andy tarttui epäröiden. Kiskaisin hänet pystyyn ja puolittain talutin hänet sisälle ala-aulaan ja aina hissiin asti. Kun hissi kipusi hitaasti kohti oikeaa kerrosta, katselin väsyneesti Andyä. Poika tuijotti kenkiensä kärkiä hissin takareunassa täristen. En voinut olla miettimättä, miten pahasti hän oli koukussa, ja ennen kaikkea kenelle ja paljonko hän oli velkaa. Kaikki, auton poltto ja ruhjeet, kertoivat omaa tarinaansa. Tiesin kyllä, että jos alkaisin udella saisin pojan vain sulkeutumaan kuin simpukan kuoreensa. Vastoin järkeäni toimiminen ei ollut normaalia minulle, mutta tiesin että en pystyisi laittamaan poikaa siihen kierteeseen, joka aikanaan maksoi Tommyn hengen, jos vain voisin auttaa häntä jotenkin muuten.

Poika nukkui levotonta untaan sohvalla, enkä voinut olla tuijottamatta häntä. Olin laittanut hänet ensimmäiseksi suihkuun, kun olimme päässeet sisälle. Tultuaan suihkusta huppariini ja verkkareihini pukeutuneena olin käskenyt pojan syömään, minkä jälkeen hän olikin melkein heti nukahtanut. Itse olin juuri tullut suihkusta ja kaipasin kanssa nukkumaan, mutta en voinut mitään levottomuudelleni. Lopulta väsymys kuitenkin vaati veronsa, ja minun oli pakko kömpiä sekaiseen makuuhuoneeseen.

Heräsin hätkähtäen ääneen joka tunkeutui pian tajuntaani, paljastaen lähteekseen puhelimeni, joka värisi yöpöydälläni. Soittaja tosin luovutti, ennen kuin ehdin heräämään tarpeeksi, mutta pian kännykkä tärähti merkiksi saapuneesta viestistä. Kumpikin, sekä puhelu että viesti olivat Mikeltä, joka tiedusteli tulisinko tänään nuorten iltaan. Nakkasin puhelimen pois ja kierähdin selälleni makaamaan. Kattoa tuijottaen aloin ajattelemaan nuoria, joita en kovinkaan usein ehtinyt näkemään. Olin tehnyt ihan järjettömästi töitä ja ylitöitä, olin kerännyt monet sairaslomatuuraukset itselleni. Lopulta aamulla lähtiessäni töistä pomo oli ilmoittanut, että ei halunnut nähdä minua viikonlopun aikana lähelläkään laitosta, joten periaatteessa minulla olisi aikaa taas näyttää naamaani nuortenkin luona. Samassa mieleeni nousi Andy, ja pomppasin ylös sängyltä. Hetken jo ihmettelin kuinka pirteä oin, mutta vilkaisu kelloon paljasti minun nukkuneen jo kymmenen tuntia, joten en asiaa sen enempää sitten enää ihmetellytkään.

Vilkaisin mennessäni vessaan poikaa, joka nukkui täyttä häkää edelleen. Aloin siivoamaan makuuhuoneen lattialle ilmestyneitä vaatteita pesukonetta kohden, ja sen jälkeen siivosin keittiön. Kun en voinut enää tehdä muuta, otin kahvikuppini ja menin parvekkeelle istumaan. Ilmeisesti liikkumiseni oli herättänyt Andyn, joka ilmestyi pian parvekkeen ovelle tuijottamaan minua. Minulle tuli Deja Vu -olo, kun käännyin tarkkailemaan poikaa, joka tarkkaili puolestaan minua, välttäen kuitenkin katsekontaktia. Huomasin hänen käsiensä tärisevän, minkä arvelin johtuvan enemmän vieroitusoireista kuin kylmästä.
- Keittiössä on kahvia, ilmoitin ja käänsin katseeni eteenpäin. Kuulin kuinka poika poistui ovelta, mutta pian hän palasi istumaan parvekkeen nurkkaan kahvikuppi tärisevissä käsissään väristen.
- Mä... Mä en tienny, minne olisin menny... Andy sanoi hiljaa, ääni oli enemmänkin kuiskaus. Käänsin katseeni poikaan, ja sanoin pienesti hymyillen
- Mähän sanoin, että voit koska tahansa tulla tänne.
- Nii mutta... Andy aloitti, mutta keskeytin hänet nopeasti.
- Ei mitään muttia. Säännöt on samat kuin ennenkin, ole kuin kotonas, pyydä jos tarttet jotain, kunhan on laillista. Mä en tiedä, mitä sä olet kokenut, enkä tahdo udella, mutta muista, että jos haluat puhua niin mä kyllä kuuntelen.
Nousin seisomaan saatuani sanottua sen mitä halusin, ja huomasin pojan jännittyvän.
- Ja ei sun tartte mua pelätä, sanoin astellen pojan luo, ennen kuin kumarruin hipaisemaan hänen poskeaan. Tunsin pojan katseen seuraavan minua, kun vein kupin keittiöön ennen kuin hävisin vaihtamaan uudet pyykit koneeseen ja edelliset kuivausrumpuun.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   12.10.12 14:15:40

iiiiiihana tarina en kestä *-* ootte niin upeita kirjottajia, en malta odottaa jatkoa !

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   12.10.12 18:56:09

aaa ihanaa kun jatkoa tuli vihdoinkin :3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: tu 
Päivämäärä:   13.10.12 13:21:55

Oli hyvä pätkä :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: lala 
Päivämäärä:   13.10.12 16:43:18

ihana tarina mut koht vois jo tapahtuu jotain:))

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.10.12 21:49:50

up

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   19.10.12 22:30:21

Nostetaas jos vaikka Hanoi huomais...

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   21.10.12 18:37:55

Joo voisin kai välillä ilmotella että hengissä ollaan ja jatkoa yritän saada lähi aikoina kirjotettua.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   22.10.12 23:10:08

Andy

Jähmetyin hetkeksi tuntiessani Samin käden poskellani ja vasta miehen kadottua takaisin sisälle pystyin rentoutumaan. Mun kädet tärisi aika pahasti ja olo oli muutenkin kaikin puolin ihan hélvetin heikko. Mä en muistanut, milloin olisin viimeksi syönyt kunnolla, mutta pääasiassa se kaikki johtui vierotusoireista, kyllähän mä sen tiesin. Ja tiesin myös, että mun oli saatava kohta lisää kamaa, koska nää oireet oli vielä ihan lieviä, tiesin niiden pahenevan viimeistään parin päivän sisällä. Sen jälkeen, kun oli häipynyt, tai siis mut oli häädetty, himasta, olin kyllä saanut useaan otteeseen tuntea, miltä oikeasti pahat vieroitusoireet tuntuivat, kun tärinä siirtyi käsistä koko kroppaan, oksennus lensi ja olo tuntui suunilleen mielipuoliselta. Mun ei olis ikinä pitänyt mennä sekaantumaan heroiiniin. Kukaan täysjärkinen ei koskenut siihen sairaaseen huumeeseen pitkällä tikullakaan. Useat nistitkin tajusivat pysyä siitä aineesta kaukana.

Samalla mä tajusin myös, että niin mukavaa kun Samin luona olikin, mun olisi häivyttävä nopeasti, koska en todellakaan halunnut Samin näkevän, millainen olin, sitten kun pahimmat oireet iskivät. Eikä se johtunut pelkästään siitä, että se oli kyttä. Mä en halunnut, että se otti mun luokseen pelkästä säälistä ja pitäisi vaan jonain tärisevänä narkkarina, vaikka todennäköisesti niin oli. Miksi se muka musta sen kummemmin välittäisi? Mä olin kyllä itse huomannut olevani melkein vaarallisen kiinnostunut miehestä ja sen näkeminen herätti mussa tunteita, joita en edes osannut käsitellä. Saati sitten se kosketus. Mä nielaisin ja ravistin kevyesti päätäni. Kirosin hiljaa, ei ollut edes tupakkaa. Olin polttanut viimeiset jo varmaan viikko sitten. Ihan kuin yhden aineen vieroitusoireiden kestämisessä ei olis ollut tarpeeks. Mun iho nousi kananlihalle miettiessäni viimeisen kuukauden tapahtumia ja väkisinkin toivoin, että olisin voinut jäädä tänne. Edes vähän pidemmäksi aikaa. Sid oli tutustuttanut mut johonkin aika isoon diileriin, jolta sai hyvälaatusta kamaa, mutta hintakin oli sen mukainen. Ne kúsipäät oli polttaneet mun auton, kun en mulla ei ollut varaa maksaa ja samalla jättäneet mun kehoon pari komeaa mustelmaa ja arpea.

"Missä ne rahat on, pentu?" mustiin pukeunut kaappi murisi matalla, uhkaavalla äänellä ja käveli mun eteen kahden muun kaapin roikottaessa mua käsivarsistani. Mun maksu oli myöhässä päivän. Mä olisin tarvinnut vielä satasen, mutta en ollut millään saanut kaavittua sen vertaa niin lyhyessä ajassa. Olin yrittänyt ryöstellä kauppoja ja autoja ja jopa hankkia víttu jonkinlaista työtä, mutta ei. Olin kerran jopa lainannut Sidiltä, mutta ei senkään rahatilanne nykyään mun tilannetta kehuttavempi ollut. Katsoessani sitä mun edessä veistä uhkaavasti käsissään pyörittelevää kaappia ja sen mustia, kylmiä silmiä, tajusin, että tällä menolla en eläisi enää kovin pitkää. Se oli oikeastaan vaan ajan kysymys. Jos en pääsisi kuiville, joko nää korstot tulisi niittaamaan mut luultavasti erittäin kivuliaalla tavalla tai sitten kituisin hitaasti vieroitusoireissani kuoliaaksi.

"M-mä saan ne kyllä kasaan, mä tarviin vaan vähän lisää aikaa...", mutisi hiljaa painaen katseeni alas tietäen, ettei änkytykseni auttaisi mitään, eikä säästäisi edessä olevalta kivulta ja tuskalta. Henkäisin tuntiessani kylmän terän painuvan poskeani vasten.
"Harmi, että mun pitää sitten vähän muokata sun nättiä naamaas", mies murisi ja puristin silmäni kiinni. Tajusin täriseväni pelosta. Ja noi kúsipäät selvästi nautti tästä. Pian tunsin terän viiltävän pienen haavan poskeeni ja veri valui siitä kaulalleni. Purin hammasta ja yritin olla päästämättä ääntäkään, mutta kun puukko seuraavaksi leikkasi kyljen kohdalle pidemmän ja syvemmän haavan, en voinut estää tuskaista huudahdusta karkaamasta huulieni välistä. Mua pitelevät miehet nauroi ja mä rukoilin mielessäni tän vaan loppuvan nopeasti. Viillettyään vielä toisen haavan mahaan, mis heitti verisen puukon lattialle ja nyökkäsi toisille miehille, jotka päästivät irti ja mä lysähdin samantien maahan velttona kasana. Ehdin jo luulla sen loppuvan siihen, mutta samassa tunsinkin rautaisen potkun mahassani, joka tuntui repivän sisuskalut palasiksi ja ilmat pusertuivat ulos keuhkoista. Potkittuaan mut melkein tajuttomaksi, miehet viimein lopettivat ja jättivät mut siihen pieneksi, veriseksi kasaksi.

"Sun autonromus riittää tällä kertaa maksuks, mutta sun omaaks parhaaks mä toivon, että ens kerralla maksat koko summan ajoissa", aiemmin puhunut mies vielä mörisi, ennen kuin ne häipyivät. Ne jättivät oven auki ja mä kuulin, kuinka ne polttivat mun rakkaan autoni. Yskin hiljaa ja se tuntui repivän kylkiluut irti ja punaista nestettä lensi huulten välistä. Vítun hienoa.


Huomasin käsieni tärinän yltyneen ja samalla läikyttäneeni kuumaa kahvia päälleni ja kirosin äänen siirtäen mukin pois käsistäni. Mä yritin pyyhkiä mieltäni kalvavan muiston pois mielestäni, mutta se välähteli vähän väliä verkkokalvollani ja kosketin varovasti Samin löysän paidan alla edelleen inhottavan selkeästi tuntuvia ja näkyviä haavoja. Ne muistuttivat mua nykyään aina, mitä tapahtuisi, jos en saisi rahoja kasaan ajoissa. Mun painajaiset olivat samalla saaneet uuden aiheen. Yhtäkkiä Lindan iloisena nauravat kasvot ilmestyivät mieleeni ja tunsin kyyneleiden polttelevan silmissä ja vaikka kuinka yritin estää, ne valuivat mun poskille kuumina virtoina. Olin ollut viime aikoina melkein koko ajan niin kamoissa ja sekaisin, että olin melkein unohtanut siskoni ja nyt kun se palasikin äkkiä mieleen, en pystynyt hillitsemään tunteenpurkaustani. Hautasin kasvot käsiini ja kuulin, kuinka parvekkeen ovi kävi.

"Andy, mikä hätänä?" Samin huolestunut ääni kysyi äkkiä ihan läheltä ja tajusin sen kumartuneen viereeni. En kuitenkaan halunnut kohottaa kasvojani, mutten voinut estääkkään pieniä nyyhkäyksiä karkaamasta. Henkäisin hiljaa tuntiessani vahvat, turvallisen tuntuiset käsivarret ympärilläni ja vaikka yritin hillitä itseni en lopulta voinut estää itseäni halaamasta Samia, joka vaan lohdutti mua hiljaa, eikä kysellyt. Mä itkin sen olkapäätä vasten ja tiesin häpeäväni käytöstäni myöhemmin. Sillä hetkellä en vaan voinut hillitä kaikkea viime aikoina kertynyttä tuskaa ja ahdistusta, kaikki tunteet tuntuivat purkautuvan kerralla. Ja sillä hetkellä Samin turvallinen, lämmin halaus tuntui paremmalta kuin mikään, enkä olisi halunnut päästää ollenkaan irti.

Mun mieleen nousi jo kovinkin kaukaiselta tuntuva kuva, kun Sam oli viimeksi poiminut mut kämppäänsä selviämään ja se oli ilmeisesti yöllä kuullut, kun mä heräsin huutaen taas yhteen painajaisistani ja olin silloinkin itkenyt sen olkapäätä vasten. Ei hélvetti, mikä hiton säälittävä itkupillikin musta oli tullut. En todellakaan ollut ennen itkenyt helposti vaan olin väkisin niellyt kyyneleet ja pitänyt tunteet visusti sisälläni. Kai ne sitten jossain vaiheessa vaan väkisin purkaantuivat, ei kai niitä voinut ikuisestikkaan pidätellä. Ei edes vetämällä pään jatkuvasti sekaisin.

Kun mä lopulta rauhoitun ja irrottauduin Samista, jäin hetkeksi vaan tuijottamaan sen huulia, enkä edes tajunnut mitä tein, kunnes hätkähdin aika rajusti ja nostin äkkiä katseeni toivoen, ettei mies ollut ehtinyt huomata idioottimaista tuijotustani. Aloin taas huomaamattani järsimään metallirinkulaa, joka killui huulestani.
"Haluutko sä puhuu jostain?" Sam kysyi hetken päästä silmäiltyään mua. Mä huokaisin hiljaa ja vilkaisin sitä. Joskus musta tuntui, että puhuminen jollekkin voisi helpottaa oloa. Jos kertoisin Lindasta ja kaikesta, miten olin ylipäätään joutunut tähän huumekierteeseen. Mutta en mä halunnut, vaikka olisinkin luottanut mieheen tarpeeksi. En mä halunnut muistella menneisyyttä saati puhua siitä. En mä tiedä, mikä siinä puhumisessa niin paljon kammotti, mutta joku siinä oli. Sitä paitsi tuntisin oloni jotenkin turvattomaksi, jos avautuisin yhdelle ihmiselle elämästäni. Jos en paljastaisi liikaa tunteitani tai mitään, ei kukaan pääsisi niin helposti satuttamaan mua. Vaikka silti muhun sattui henkisesti koko ajan, ei kipu missään vaiheessa mihinkään kadonnut.
"Víttu ois ees röökii", puuskahdin ja tajusin, että se oli aika vítun typerä vastaus ja Sam naurahtikin huvittuneena. Mä vilkaisin sen hymyileviä kasvoja ja syvänvihreitä silmiä ja puraisin huultani kääntäen taas katseeni nopeasti pois.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   23.10.12 19:47:42

Kiva pätkä :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: ankku 
Päivämäärä:   23.10.12 19:50:11

Oi, ihana pätkä oli ! Lisää tämmösiä, nyt niiden välit alkaa lämpenemään jo <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   24.10.12 23:51:57

SAM

Nakkasin askin tupakkaa sohvalla istuvan Andyn syliin, saaden hänet säpsähtämään. Poika oli selvästi syvissä mietteissä, ja olisin antanut mitä vain jos olisin tiennyt, mitä hän ajatteli.
Olin koko kauppareissun ajan ajatellut poikaa, enkä nytkään voinut olla miettimättä parvekkeen tapahtumia. Hetken minulla oli ollut sellainen olo, että poika olisi voinut vaikka suudella minua. Mutta se hetki meni nopeasti ohi. Nostin maitoja jääkaappiin ja pudistelin päätäni karkottaakseni mokomat ajatukset. Olin huolissani pojasta, siitä, mitä hän aikoi tehdä, ja ennen kaikkea, mihin minä olin taas pääni tunkenut. Kuulin siinä keittiössä touhutessani kuinka parvekkeen ovi kävi, joten lähdin itsekin siihen suuntaan. Andy nojasi kaiteeseen tupakkiaan poltellen. Jäin siihen ovenpieleen tuijottamaan häntä. Poika ilmeisesti vaistosi katseeni, sillä hän kääntyi hieman hämmentyneen oloisena vilkaisemaan olkansa yli, ja havaitessaan minut hän jännittyi. Työnsin oven auki, jotta en näyttäisi ihan tärähtäneeltä kyttääjältä, ja kysyin
- Onko sulla nälkä?
Andy mutisi vastaukseksi jotain josta ei oikeastaan voinut päätellä, oliko vai ei, mutta päätin vastauksen muistuttaneen tarpeeksi myönteistä, joten vedin pääni sisälle ja suljin oven.

- Ruoka on valmista, sanoin tunnin kuluttua katsoen olohuoneeseen, jossa Andy istui sohvalla polvet rintaa vasten vedettyinä, telkkarin mustaa ruutua tuijottaen. Hän säpsähti hieman ja kääntyi katsomaan minua silmät suurina, ennen kuin tuntui tajuavan, mitä olin sanonut. Andy nousi hitaasti ja tuli keittiöön istuen pöydän ääreen varovasti. Nostin hänen eteensä lautasen lasagnea ja sain jonkinlaisen kiitoksen tapaisen ja jopa pikaisen katseen ennen kuin Andy jäi tuijottamaan ruokaa.
Hetken tuijotettuaan sitä poika otti haarukan ja alkoi tökkiä näyttäen siltä että odotti koska tahansa ruuan loikkaavan lautaselta hänen kimppuunsa.
- Se on ihan varmasti kuollut jo, sanoin hieman huvittuneena, ja sain pojan nostamaan hämmästyneenä katseensa ruuasta.
- Häh? Hän kysyi katsoen minua ihmeissään. Olisi voinut luulla, että kysyin häneltä jotain ydinfysiikkaan liittyvää, niin hölmistyneeltä hän näytti.
- Syö ruokas ennen kuin se syö sut, sanoin ja nousin, jolloin sain pojassa aikaiseksi tutun jännittymisreaktion. Seisahduin Andyn vierelle lautanen toisessa ja olut toisessa kädessäni, ja katsoin häntä hetken, ennen kuin kumarruin niin, että huuleni melkein koskettivat hänen poskeaan.
- Mitä hélvettiä mä teen sun kanssas? Kuiskasin hiljaa, ennen kuin vetäydyin kauemmas ja jatkoin matkaani sohvalle. Tökkäsin kaukosäätimestä eloa telkkariin, ja olin kuin en olisi huomannutkaan kuinka poika hiippaili selkäni takaa parvekkeelle.

Venyttelin eteisen seinästä tukea ottaen, ja tuijotin Andyä, joka koitti olla katsovinaan telkkaria, mutta jonka katse livahti vähän väliä suuntaani. Emme olleet puhuneet keittiökohtauksen jälkeen sanaakaan, mutta minä pidin sitäkin jo hyvänä asiana, että Andy ei ollut vielä hävinnyt omille teilleen. Vaikka se olikin vain ajan kysymys, ajattelin katsoessani häntä. Poika osasi hyvin peittää vieroitusoireitaan, mutta näin kyllä, että hän oli menossa vain pahempaan suuntaan, enkä voinut olla miettimättä, kauanko kestäisi ennen kuin Andy livistäisi ulos ovesta ja kenties seuraavan kerran näkisin hänet kun korjaisimme hänen ruumiinsa jostain huumeluolasta tai kenties vain ojanpohjalta.
-Mä menen juoksemaan, et halua seuraksi lähteä? Kysyin mutta poika ei vastannut, mikä oikeastaan olisi ollutkin ihme. Astuttuani ulos ovesta laitoin kuulokkeet korviini ja odottamatta hissiä juoksin jo rappuset alas. Ainoa keino saada poika edes hetkeksi mielestäni, oli kunnon hikirääkki, jolloin voisin keskittyä ajattelemaan Andyn sijaan Frediä, josta en ollut kuullut mitään miehen muutettua. Miten minulla saattoi olla näin huono maku miesten suhteen? Ajattelin jalkojeni takoessa pitkin sateen kastelemaa asfalttia metri metriltä.

Kun avasin kotioven, huomioni kiinnittyi ensimmäiseksi siihen, että asuntoon oli sytytetty valot sen jälkeen kun ulos oli lenkkini aikana hiipinyt salakavalasti pimeys. Andy näytti säpsähtävän sohvalla, jossa hän luki jotain lehteä, kun ovi kävi. Huomasin pojan löytäneen omat vaatteensa, ja kosteista hiuksista päättelin hänen käyneen suihkussa. En voinut olla miettimättä, oliko hän nyt valmis lähtemään.
-Menossa jonnekin? Kysyin potkiessani kengät jaloistani. Andy mumisi jotain Andymaista, josta ei pirukaan ottanut selvää, vastaukseksi. Käänsin selkäni pojalle alkaessani tehdä loppuvenytyksiä, ja tunsin hänen katseensa mittailevan minua. Vilkaisin poikaa kun sain venyteltyä, mutta hän oli taas hautautunut lehden taakse.
-Se lehti on paljon kiinnostavampi kun sitä lukee oikein päin, sanoin napaten lehden pojalta, jolle palautin sen käännettyäni ensin ylösalaisin. Lehti oli tullut aamulla mainospostin mukana, enkä oikein jaksanut uskoa, että Andyä todellisuudessa kiinnosti ryppyvoiteet, joita siinä mainostettiin. Itsekseni hymyillen marssin suihkuun.

Tulin suihkusta pelkkä pyyhe lanteille kiedottuna, juuri kun ovikello soi. Jäimme hetkeksi kumpikin tuijottamaan ovea, ennen kuin vilkaisimme toisiamme. Ovikello kilahti uudelleen, mutta edelleenkään kumpikaan meistä ei liikahtanut. Samassa puhelimeni alkoi värisemän sivupöydällä, jolle sen oin laskenut lenkin jälkeen, ja astuin nuo pari askelta, jotka erottivat minut siitä. Miken nimi välkkyi ruudussa, joten arvasin jo vastatessani, kuka oven takana oli.
- Niin? Kysyin kuitenkin puhelimeen.
- Voisit tulla avaamaan oven, ennen kuin naapuris tulee liian uteliaiksi, mies tiedotti, jolloin sanoin pienesti naurahtaen.
- Joo oota sekuntti, mä tulin just suihkusta.
Kuuntelematta Miken mahdollista vastausta painoin punaista luuria, ja sanoin Andyyn vilkaisten
- Mee avaamaan ovi Mikelle, mä meen pukeutumaan ettei se ala kuvittelemaan mitään.
Virnistäen iskin pojalle silmää ennen kuin livahdin makuuhuoneeseen Andyn suunnatessa kuin hidastetussa filmissä kohti ovea. Hän näytti ihan siltä, että olisi voinut luulla oven takana seisovan itse Paholaisen.

Miken ilme, kun astelin makuuhuoneesta pelkkiin collareihin pukeutuneena, hiuksiani pyyhkeeseen pörröttäen, oli suorastaan mielenkiintoinen. Näin kyllä, miten rattaat raksuttivat miehen päässä hänen istuessa nojatuolissa Andyn nököttäessä sohvannurkassa jälleen ryppyvoiteisiin syventyneenä. Pojan koko vartalo oli jännittynyt, mikä vain korosti hänen tärinäänsä. Istuin sohvan toiseen päähän ja nykäisin Andyn jalat syliini, ihan hänen kiusaksi. Katse, jonka poika loi minuun lehden yli, oli jotain paniikin ja kiukun välimaastosta. Olin kuin en huomaisikaan, vaan käänsin katseeni Mikeen, jonka kasvoilta paistoi puhdas uteliaisuus.
- Mikäs sut tänne lennätti? Kysyin hymyillen, samalla jännittäen käsiäni sen verran, että Andy, joka oli koittanut varovasti kiskoa jalkojaan sylistäni, ei onnistunut yrityksessään.
- Tulin katsomaan oletko hengissä, kun ei olla viikkoon nähty, mies sanoi ja vilkaisi sitten Andyä.
- Tosin taidan jo tietääkin, miksi sinua ei ole näkynyt.
Olin kuin en olisi huomannut miehen vihjailuja, sanoessani
- Joo on ollu töissä aika kiirettä viime aikoina, enkä sitten jaksanut tänään lähteä.
- Onko kaikki varmasti hyvin? Mike sanoi, ja rivien välistä luin hänen huomanneen pari tyhjää olutpulloa, jotka oli tiskipöydän kulmalla odottamassa.
- Kaikki on ihan oikeasti kunnossa, sanoin ja vilkaisin pikaisesti poikaa, joka kiemurteli vaivautuneena koittaen vapautua otteestani.
- Noh, ehkä minä sitten poistun häiritsemästä, on vielä pari saarnaa oikoluettavana ennen huomista, Mike sanoi luoden minuun varoittavan katseen. Päästin Andyn jalat irti, ja poika ponkaisi saman tien pystyyn. Huomatessaan saaneensa meidän kummankin huomion nyt itseensä, hän mutisi jotain tupakalle menosta, ennen kuin livisti parvekkeelle.

Saatoin Miken ulos, ja kuuntelin kiltisti ovensuussa kun hän sihisi minulle varoituksensa Andystä, muistutuksen siitä että poika ei ollut Tommy, ja huomautuksen siitä, että minullakin oli paljon pelissä, ennen kuin suorastaan työnsin Miken hissiin. Sisälle päästyäni marssin suoraan parvekkeelle, jossa poika nojasi kaiteeseen tutulla paikallaan, alas tuijotellen ja tupakka kädessä täristen. Onnistuin hiippailemaan pojan taakse ilman että hän huomasi, ja kiedoin käteni hänen ympärilleen painautuen hänen selkäänsä vasten. Tunsin, kuinka laiha hän oli, kun poika koitti rimpuilla irti minun ja kaiteen välistä.
- Mä sanon tän vaan kerran, joten ole kiltti ja kuuntele. Mä en halua edes tietää, mitä sä oot vetäny, mutta mä voin auttaa sua, jos sä haluat päästä irti aineista. Mä välitän susta liikaa, että haluaisin löytää sua raatona jostain, yliannostukseen kuolleena tai murhattuna.
Nielaisin palan kurkustani Tommyn raadon lipuessa silmiini. Rutistin poikaa hiukan kovempaa, ja sain hänet vinkaisemaan kivusta.
- Anteeksi, mutisin ja painoin huuleni pikaisesti hänen poskelleen, ennen kuin irrottauduin ja marssin toisesta ovesta makuuhuoneeseeni. Kyyneleet valuivat poskilleni, kun makasin pimeässä huoneessa, Tommyn naurun kaikuessa korvissani.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäYewwily 
Päivämäärä:   25.10.12 12:11:59

wawa.. Mä taidan olla hiukan rakastunut tohon Andyyn. :D Se on niin ihanan "kömpelö" ja ujo. (:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: feikki 
Päivämäärä:   25.10.12 20:23:35

tosi hyvä pätkä :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   25.10.12 23:12:22

Andy

Yöllä, tai myöhään illalla, kun Sam oli jo mennyt nukkumaan mä istuin yksin tärisemässä sen olkkarin sohvalla. En todellakaan pystynyt nukkumaan siinä tilassa. Mutta ei tärinä, oksettava olo ja heikotus olleet ainoat asiat, jotka mua piti väkisin hereillä vaan myös kiitos Samin en taas vaihteeksi saanut ajatuksiani irti miehestä. Sen tekemiset oli päivän aikana olleet mun mielestä vähintäänkin outoja, enkä voinut olla miettimättä mitä se oikein halusi musta. Mä en todellakaan voinut kuvitella, että sillä voisi olla edes yhtään samantapaisia tunteita mua kohtaan kuin mulla oli sitä. Vaikka eihän mikään vielä tarkoittanut, että sillä olisi sen kummempia tunteita mua kohtaan ollut, se saattoi ihan hyvin vaan kiusata mua tahallaan. Vaikka se olikin sanonut välittävänsä musta. Ainakin siellä parvekkeella, kun se oli "halannut" mua, sen sanat oli kuulostaneet ihan aidoilta ja mä uskoin sitä. Tuskin se nyt muuten mua olisi jo toista kertaa kämppäänsäkkään raahannut. Mutta silti mun oli vaikea kuvitella, että se välittäisi musta yhtään sen enempää kuin, että korkeintaan sääli kun olin tällainen säälittävä surkimus. Huokaisin ja hautasin kasvoni käsiini.

Lopulta huomasin käveleväni edestakaisin olohuoneessa ja pureskelin kynsiäni levottomana. Olin kerinnyt polttamaan kokonaan Samin ostaman askin jo yhden päivän aikana. Mutta ei se riittänyt. Mä tarvitsin enemmän, jotain vahvempaa. Kun huimaus ja pahoinvointi iski, mun oli lopulta pakko soittaa jollekkin, että saisin kamaa. Ja samalla vihasin itseäni. Tärisevin käsin etsin suunilleen pelkkien diilerien ja nistien numeroita sisältävästä luettelosta Frankin numeron. Ehkä jossain toisessa elämässä jätkää olisi voinut sanoa mun kaveriksi.

Ulkona oli hélvetin kylmä ja mulla oli ylläni pelkät risat farkut, Ramones-teepaita ja ohut nahkatakkini, jonka taskuihin olin tunkenut käteni epätoivoisena lämmitysyrityksenä. Huokaisin helpotuksesta tutun rastapäisen hahmon lampsiessa lähemmäs. En ollut nähnyt Frankia pitkään aikaan ja järkytyin vähän huomatessani vain mua muutamaa vuotta vahemman jätkän, joka näytti ainakin kaksi kertaa vanhemmalta, kuin viimeksi. Huumeet olivat siis taas tehneet tehtävänsä. En tosin tainnut itsekään näyttää paljonkaan paremmalta, luultavasti olin itse karseammassa kunnossa, sillä Frank ainakin katsoi mua aika huolestuneen näköisenä ojentaessaan pienen mustan, vetoketjullisen laukun mulle. Se näytti vähän sellaiselta, jossa diabeetikot säilyttivät insuliinitarvikkeitaan. Siinä laukussa vaan oli vähän toisenlaisia ruiskuja toisenlaiseen tarkoitukseen.

Me ei edes sanottu toisillemme mitään. Mä en muistanut, että mulla oli jopa rahaa takkini taskussa ja tyrkkäsin ryppyiset setelit Frankille ja käänsin selkäni lähtien kävelemään rivakasti pois paikalta. Sillä hetkellä mun mielessä ei pyörinyt mitään muuta kuin heroiini, jota saisin kohta vihdoinkin pistää suoneeni. Viime kerrasta tuntui olevan ihan liian pitkä aika. Löysin jonkun epämääräisen, syrjäisen kujan, johon lysähdin istumaan ja suunilleen vesi kielellä avasin laukun ja melkein itkin onnesta nähdessäni ihan puhtaan, uutena kiiltävän ruiskun, joka oli valmiiksi täytettykin. Mitä luksusta, ajattelin kiskoessani vyön housuistani kiristyssiteeksi kyynärtaipeen yläpuolelle ja asettaessani piikin kalpen ihon alta työntyvän, sinisen suonen päälle. Ihossa komeili ikävän näköisiä rupia edellisistä piikityksistä ja joskus suonia oli vaikea löytää. Työnsin neulan sisään, suljin silmäni ja nojasin kylmää tiiliseinää vasten tutun mielihyvän tunteen vallatessa mielen.

Heräsin samalta, paskaiselta kujalta ja älähdin kivusta kirkkaan valon osuessa suoraan särkeviin silmiini, jotka varmaan helottivat kirkkaanpunaisina tummien silmänalusten yläpuolella. Päätä särki ihan vitusti, oksetti ja tärinä oli taas alkanut. Tosin se johtui aika isoksi osaksi varmaan kylmästä. Mun hampaat kalisi täristessäni hyytävässä aamussa. Pieni kaupunki oli vielä usvakerroksen peittämä ja jotenkin se toi vielä kylmempää tunnelmaa. Vilkaisin autiolle kadulle ja yhtäkkiä oksennus ryöpsähti suustani. Mutta ei mun sisällä ollut mitään oksennettavaa taas vaihteeksi, joten kouristelin siinä hetken, kunnes helpotti sen verran, että pääsin kömpimään vähän pystympään asentoon. Mun katseeni osui mustaan laukkuun ja olisin voinut hyppiä seinille ilosta huomatessani, että siellä oli toinenkin ruisku täynnä ihanaa lääkettä, jonka samantien piikitinkin suoneeni ja mun olo parani huomattavasti. Kompuroin seisaalleni ja irvistin kivusta, koko kroppaa ja kaikkia jumiutuneita lihaksia särki asvaltilla nukkumisen ja kylmän takia.

Pöllin lähimmästä pienestä ruokakaupasta cokispullon, koska mulla oli järkyttävä jano. En kuitenkaan pystynyt juomaan paljoa, koska meinasin oksentaa ja nakkasin pullon menemään hörpittyäni sen verran, että kurkkua ei enää kuivannut niin pahasti. Samassa se ärsyttävä vihreäsilmä putkahti taas mun mieleen ja en voinut olla ajattelematta, mitä se tällä hetkellä mietti ja teki. Luultavasti se oli töissä. Jahtaamassa munlaisia tyyppejä. Ei hélvetti minkälainen poliisi sekin oli, kun antoi jonkun surkean narkkarin vaan lojua nurkissaan. Mun mieleen muistui myös viimeisimmät sanat, jotka se oli sanonut mulle. Mä nielaisin ja huomaamattani puristin käteni tiukasti nyrkkiin. Ei se mua voisi auttaa. Kukaan ei voisi. Korkeintaan vaan viemällä jonnekkin vierotushoitoon, mihin mä en todellakaan suostuisi. Mielummin kuolisin. Ja loppujen lopuksi ne taisivatkin olla ainoat vaihtoehdot. En mä ollut tarpeeksi vahva päästäkseni huumeista eroon pelkästään omalla tahdonvoimalla, jota mulla ei edes ollut, ainakaan tarpeeksi. En mä halunnut luopua heroiinista, siitä tuli liian hyvä olo, se poisti edes hetkellisesti kaikki surut ja kivut. Ja todellakin vain hetkellisesti, pieni ääni mun pään sisällä totesi synkästi ja ivallisesti.

Samia miettiessäni mä muistin, että mun tavarat, eli toisinsanoen säälittävän pieni kassillinen lähinnä vaatteita, oli yhä Samin luona ja luultavasti sekin oli huomannut sen. Mun oli siis pakko mennä takaisin, mikä ei oikeastaan haitannut mua. Päinvastoin. Nyt olisi sentään joku syy, en mä sinne muuten kehtaisi mennä. Olin muutenkin ollut ihan tarpeeksi vaivaksi Samille, sillä oli joku kiltteysongelma, kun se jaksoi katsella mua kämpässään ja vielä ostaa mulle röökiä ja laittaa ruokaa, jota en edes syönyt ainakaan kovin hyvällä ruokahalulla. Ei Samin kokkaustaidoissa toki vikaa ollut, mulla ei vaan nykyisin ollut nälkä. Ajatus ruoasta ja syömisestä lähinnä oksetti.
Silti mua hävetti seisoessa taas tutun oven edessä ja purressani hermostuneena huultani. Toivoin hartaasti, että Sam olisi kotona, koska mua ei yhtään huvittanut jäädä siihen hemmetin rappukäytävään odottamaan ja kaikkien ohi kulkevien töllötettäväksi. Mä nimittäin veikkaan, että sen hetkisellä ulkonäölläni keräsin väkisinkin ihmisten katseita. Helpotuksekseni Sam avasikin oven ja hetkeksi hämmästys valtasi sen kasvot sen tunnistaessa mut, mutta sitten sen huulet kaartuivat pieneen hymyyn. Mä keskityin tuijottamaan vaan lattiaa ja samassa tunsin itseni taas ihan hélvetin hermostuneeksi. Hitto, mikä mua vaivasi ja miksi Samin läsnäolo aina sai mut tavallistakin varautuneemmaksi. En mä sitä pelännyt, eihän mulla ollut mitään syytäkään siihen. Kai. Paitsi, että se oli kyttä ja voisi halutessaan heittää mut putkaan. Mutta ei se ollut syy mun hermostuneisuuteen.
"Mä... mun tavarat...", mumisin varmaan harvinaisen selvästi. Sam vaan hymyili ja päästi mut sisään. Tunsin sen katseen itsessäni kävellessäni sisälle asuntoon. Se varmasti huomasi musta, mitä olin lähtenyt tekemään lähdettyäni taas sen luota ja tajusihan se sen varmaan muutenkin. Olisin ihan mielelläni jäänyt pidemmäksikin aikaa, ellen olisi tarvinnut huumeitani, en kuitenkaan Samin luona ihan viitsisi alkaa piikittämään. Sitä ei ehkä huumepoliisi enää sietäisi ja hyväksyisi. Vaikka tiesihän se silti, mitä mä tein. Tosin ei se tiennyt, mitä mä käytin ja ehkä se eli hyvässä uskossa, että oli vielä toivoa, enkä ollut sortunut siihen kaikkein pahimpaan.
"Sun laukkus on siinä olkkarin sohvalla", Sam sanoi ja nappasin kassini hiljaa varoen koko ajan vilkaisemastakaan mieheen. Yllätyin huomatessani taas röökiaskin laukkuni päällä, kuinka usein se oikein kävi kaupassa? Hélvetti kohtahan mun pitäisi alkaa maksaa sillekkin takaisin. Jostain syystä hermostuin vielä enemmän ajatuksen putkahtaessa mieleeni ja jostain syystä ajatus myös muuttui mun mielessän ihan toisenlaiseksi ja suljin sen kiireesti pois päästäni.
"M-mun pitää varmaan sit täst lähtee", mumisin taas hiljaa ja olin jo suuntaamassa ovelle, kun tunsin Samin tarttuvan käsivarteeni. Hätkähdin ja ensimmäistä kertaa nostin katseeni siihen kohdaten vihreiden silmien pistävän katseen. Jähmetyin paikalleni.
"Jää vaan tänne, eihän sulla varmaan ole mitään paikkaakaan, minne mennä", Sam sanoi pitäen katseensa tiukasti mussa. Ynähdin jotain epämääräistä ja yritin jatkaa matkaani ovelle, mutta Sam kiristi otettaan saaden mut taas äännähtämään kivusta puristaessaan suoraan tuoreiden pistojälkien kohdalta. Se päästi salamana irti, mutta jäin silti paikalleni. Meidän katseet kohtasi uudelleen ja hetken vaan tuijotin Samia.
"Mitä... miks - tai siis miten sä jaksat katella mua täällä? Eikö musta oo ollu sulle jo ihan tarpeeks vaivaa...", sanoin hiljaa laskien katseeni.
"Ei susta ole vaivaa, usko pois. Ja koska mä välitän susta, etkö sä nyt tajua?" se vastasi lopulta oltuaan hetken hiljaa.
"Miks sä välittäisit musta...", mumisin hiljaa ja hätkähdin taas tuntiessani sormien tarttuvan tiukasti, mutta samlla kuitenkin hellästi leukaani ja nostaessa kasvoni lattiasta kohtaamaan Samin katseen. Mä nielaisin tuijottaessani sen silmiä ja hetki me vaan katsottiin toisiamme, kunnes tapahtui jotain, mihin en todellakaan osannut varautua. Tunsin Samin pehmeät huulet omillani ja äännähdin yllättyneenä, mutta vastasin nopeasti sulkien silmäni. Perhosparvi tuntui lehahtaneen lentoon mun vatsassa ja hetken musta tuntui kuin olisin suunilleen leijunut, vaikka suudelma olikin lyhyt ja nopeasti ohi. Metallikappale meidän huulten välissä oli tuntunut hassulta ja kosketin huulikoruani varovasti, se oli vielä lämmin. Vaivaantunut hiljaisuus jäi vallitsemaan meidän välille meidän edelleen tuijottaessa toisiamme ja jokin Samin katseessa oli muuttunut, sitä varmaan kadutti. Mä laskin katseeni tuntien itseni äkkiä jotenkin pettyneeksi. Olin varma, ettei äskeinen ollut merkinnyt Samille mitään, vaikka se olikin aloitteen tehnyt.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   26.10.12 14:37:29

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ kuolin
siis iihanin tarina ikinä koskaan milloinkaan mitä oon täällä lukenut.
oon rakastunut.
jatkakaa olkaa hyvä ! ♥

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: ty 
Päivämäärä:   26.10.12 16:29:19

ihana pätkä!! :D

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: mlokam 
Päivämäärä:   27.10.12 11:48:30

aaawwww! <3 jatkoa nopeesti!:D

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   27.10.12 19:07:23

Jee, ihana tarina! Sujuvaa tekstiä, ihana juoni ja ihana Andy :) <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   27.10.12 19:26:59

Aaawww... <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: Minnia 
Päivämäärä:   28.10.12 15:51:27

Jatkojatkoa pianpianpian!!! :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   28.10.12 18:32:52

SAM

- Voi hélvetti, mutisin hiljaa, ja huomasin kuinka Andyn silmiin hiipi pettymys ennen kuin hän aski katseensa takaisin jalkoihinsa.
- Mä taidan tästä... poika mutisi viimeisten sanojen häipyessä jonnekin kuulumattomiin, samalla kun poika asteli ohitseni ja suuntasi kulkunsa ulos. Järki käski minun antaa pojan mennä, mutta toisaalta olin aina ollut huono kuuntelemaan järkeä, kuten olin aamulla saanut todeta, kierrellessäni ympäri kaupunkia etsimässä poikaa. Tiesin, että jos nyt päästäisin lähtemään, en näkisi häntä enää elossa.
- Andy! Huudahdin ja syöksyin pojan perään, juuri kun hän sai oven auki. Andy kääntyi katsomaan minua hieman hämmentyneenä, epäluuloisena. Harpoin pojan kiinni ja kiersin käteni hänen ympärilleen, painaen huuleni uudelleen, vaativasti hänen huulilleen. Pieni järjen äänen piipitys päässäni hävisi kuulumattomiin, olisin voinut vaikka vannoa järkeni hokeneen Miken äänellä ”Ajattele uraasi”...
Niin, siitä vasta riemu laitoksella repeäisi, jos joku näkisi minut nyt. Andystä loisti kilometrien päähän, että hän oli vetänyt jotain. Tunsin hänen laihan ruumiinsa painautuvan minua vasten, kun poika varovasti, epäröiden kietoi kätensä kaulalleni.
- Älä mee, pyysin hiljaa hänen huuliaan vasten. Poika ynähti jotain, ennen kuin astui askeleen lähemmäs minua ja asuntoa. Irrotin toisen käteni hänen lanteiltaan, ja se sai Andyn irrottautumaan minusta ja huomasin epäröinnin hänen silmistään. Hymyilin hieman ja kumarruin nostamaan pojan repun lattialta ennen kuin tuuppasin oven kiinni, juuri ennen kuin hissin ovet aukesivat ja naapurin rouva astui siitä käytävälle. Virnistäen itsekseni kiskoin pojan ihan kiinni itseeni, ja sujautin käteni hänen takkinsa ja paitansa alle. Hän hieman älähti käteni osuessa arpeen. Rypistin hieman kulmiani, ja huomasin Andyn silmissä taas pelon.
- Kuka tän on tehnyt? Kysyin hiljaa, mahdollisimman rauhallisella äänellä, nostaessani pojan paitaa niin, että näin hänen kylkeään ja mahaansa koristavat arvet.
Andy vain pudisti nopeasti päätään, pelokkaasti ympärilleen vilkuillen. Vedin varovasti pojan halaukseen, ja tunsin hänen jännittyneen ruumiinsa tärisevän.
En tiedä, kauanko seisoimme siinä eteisessä, ennen kuin tunsin hiljalleen pojan ruumiin rentoutuvan. Hänen kätensä siirtyivät vyötäröni ympärille, ja pian tunsin kuinka pojan huulet varovasti koskivat kaulaani, samalla kun kädet siirtyivät paitani alle.
- Älä, sanoin irrottautuen pojan otteesta astuen askeleen taakse päin. Vaikka matkallisesti askel ei vienyt minua kuin korkeintaan 30 senttiä kauemmas, oli se yksi elämän vaikeimmista askeleista. Huomasin pojan hämmentyneen ilmeen, joka vaihtui pettymykseen, ennen kuin katse siirtyi takasin hänen kenkiensä kärkiin.
- Andy, mä haluan sua ihan hélvetisti, mutta en nyt, kun sä olet kamoissa, sanoin käheästi. Tunsin kuinka kurkkuani kuristi, ja minulla oli täysi työ hillitä itseni. Andy nosti hieman hämmentyneenä katseensa kohtaamaan omani.
- Ja missään nimessä mä en halua, että sä teet sen vaan sen takia, että kuvittelet olevas mulle jotain velkaa, sanoin ennen kuin suutelin kevyesti pojan suupieltä, kävellen sen jälkeen hänen ohitseen sohvalle istumaan. Järki sai viimein otteen tunteista pääni sisällä, ja jäin jännittyneenä odottamaan pojan ratkaisua. Hänen reppunsa oli maassa hänen jalkojensa vieressä, ja kuulin kuinka poika nosti sen maasta. Hetken oli ihan hiljaista, lukuun ottamatta kellon hiljaista raksutusta keittiön seinällä. Sitten Andy liikahti, ja pelko hiippaili sydämeeni. Pidin katseeni suunnattuna ulos parvekkeen ovesta, sillä en uskaltanut katsoa pojan suuntaan, enne ennen kuin tunsin hänen seisahtuvan epäröiden viereeni. Käänsin vihdoin huomioni helpottuneena poikaan, joka katsoi minua pienesti hymyillen. Tartuin hänen käteensä ja vedin hänet istumaan viereeni sohvalle.
- Anna mun auttaa, pyysin hiljaa. Andy ei sanonut mitään, jyrsi vain huulikoruaan, mutta toisaalta olin tyytyväinen siihen, että ei hän suoralta kädeltä kieltäytynytkään.

Heräsin hieman hämmentyneenä ja kurottauduin läimäyttämään herätyksen pois päältä. Hämmennykseni syy oli vieressäni makaava poika, joka unisesti tuhahtaen käänsi kylkeään. Nousin varovasti ylös ja kävin kaivamassa kaapista puhtaat farkut ja paidan, jonka jälkeen suuntasin suihkuun. Keittiössä löin kahvin tippumaan, ja se olikin valmista kun könysin ulos suihkusta leveästi haukotellen. Olin nukkunut huonosti, sillä heräsin monta kertaa yön aikana Andyn kiemurteluun unien vaivatessa selvästi poikaa. Ja jos hän ei kiemurrellut, heräsin vain tarkistaakseni, ettei eilisen katoaminen ollut päässyt toistumaan. Viileä tuulahdus sai minut vilkaisemaan parvekkeelle, jonka ovi oli raollaan. Otin kahvia ja tassuttelin parvekkeelle, jossa Andy kaiteeseen nojaten poltti tupakkaansa selvästi ajatuksiin vaipuneena. Pelkäsin hänen katuvan sitä, että oli jäänyt, tai sitä, että oli suostunut tulemaan makuuhuoneeseen, siitä huolimatta että mitään ei ollut tapahtunut. Mietin tulevaa kymmentä tuntia, jotka olisin vähintään töissä. Olisiko poika paikalla kun palaisin?
- Tarviitko sä jotain? Rahaa? Kysyin hiljaa ja sain pojan säikähtämään. Hän käännähti nopeasti ympäri, vaikka näinkin että jo kääntyessään hän tiesi, ketä hänen takanaan seisoi.
- En mä... Andy sanoi katsoen minua mietteliäänä. Kohautin olkiani ja käännyin mennäkseni sisälle, ennen kuin sanoin olkani yli katsoen
- Sulle on keittiön kaapissa pari askia tupakkaa lisää. Mun täytyy mennä nyt, mutta tuun illalla jossain vaiheessa. Syö mitä kaapista löydät, jos on nälkä.
Hetkeksi katseemme kohtasivat, ja Andyn katse oli ensimmäistä kertaa sellainen, että en osannut sanoa, mitä pojan päässä liikkui.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   28.10.12 19:05:19

Katon tätä topaa abouut kymmenen kertaa päivässä, odottaen jatkoa :--D voitte kuvitella kuin ilonen olo tuli ku tänne oli tällänen jatko tullut !

Ihan varmasti yks mun lemppari tarinoista täällä, niin erilainen .. Ihana, paras, upea. En mä keksi parempiakaan sanoja kuvaamaan tätä ..

Jatkoa odottelen jälleeeeen ! :---)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: lauraX 
Päivämäärä:   28.10.12 19:57:22

EIILLUOJA ! ihan mahtava tarina ! luin äskön kokonaan (:: ihanaihanaihanaihana ! jatkoa

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   29.10.12 14:38:02

Ihana jatkopätkä <3 lisää!!! :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.12 21:36:53

Oiiii <3 ihanaa taas tullu jatkoa

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäYewwily 
Päivämäärä:   30.10.12 13:09:42

AAAAA!!!!!

Vihdoin vähän actionio niiden välille. Tätä olen odottanut.. >:DDDD

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.10.12 21:21:56

voii, löysin tän tarinan tänään ja oon lukenu tän kolme kertaa läpi putkeen, tää on niin sika hyvä!! :) jatkoa pian!

virheitä ei juuri oo, mut ehkä just kuvailua vois olla enemmän.. mut tää on ihana :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   30.10.12 22:37:01

Vähä lyhyt ja tylsähkö pätkä..

Andy

Jäin tuijottamaan Samin perässä sulkeutunutta ulko-ovea mietteliäänä. Herätessäni mulla oli aluksi hieman vaikeuksia muistaa eilisen tapahtumia, olin tainnut tulla vähän kamapäissäni Samin asunnolle. Pikkuhiljaa asiat olivat kuitenkin loksahdelleet paikoilleen. Olin myös aluksi ollut varsin hämmentynyt tajutessani makaavani jo tutuksi käyneen olkkarin sohvan sijaan sängyllä Samin vieressä. Heti ensimmäisenä mieleeni oli putkahtanut miljoona kysymystä, oltiinko me tehty jotain? Ilmeisesti ei, vaikka lähellä oli tainnut olla, tajusin tapahtumien muistuessa mieleeni. Ehkä olisikin, jos en olisi ollut aineissa. Sam tuntui saavan mun pään koko ajan vaan enemmän sekaisin, enkä tiennyt yhtään, mitä tilanteesta olisi pitänyt ajatella. Miten mä olinkin onnistunut menemään ihastumaan itseäni aivan liikaa vanhempaan mieheen ja vielä huumepoliisiin? Ja kaiken lisäksi sillä taiskin olla myös samantapaisia tunteita mua kohtaan.

Jäin kuumaan suihkuun lillumaan ylipitkäksi aikaa, kunnes tajusin kuluttavani Samin vesivaroja ja astuin nopeasti ulos kuivaten itseni pyyhkeeseen ja kiskoin vaatteet ylleni. Mä värähdin inhosta aina nähdessäni rumat arvet ja kiskaisin nopeasti paidan niiden päälle purren hampaani yhteen kivun solahtaessa niiden läpi. Mun olo ei oikeastaan ollut hassumpi, mutta tajusin, että saattaisin ehkä kuolla tylsyyteen Samin ollessa töissä luultavasti myöhään iltaan saakka. Päätinkin aikani kuluksi siivota kämpän, koska se nyt oli vähintä mitä saatoin Samin hyväksi tehdä. Siivoustavarat onneksi löytyivät helposti, ei huvittanut kuitenkaan ruveta toisen asuntoa hirveästi penkomaan. Pyyhin pölyt, imuroin ja pesin lattiat, jonka jälkeen vielä tiskasin muutamat tiskipöydällä lojuvat likaiset astiat. Tyytyväisenä käppäilin parvekkeelle röökille ja värähdin kylmästä jaksamatta kuitenkaan käydä hakemassa takkia. Tutkailin pistojäljistä arpeutuneita kyynärtaipeitani ja mietin, oliko Sam huomannut ne. Vasemman puolen jäljet onneksi peittyivät suurimmaksi osaksi tatuointien alle.

Säikähdin kännykän yhtäkkiä pärähtäessä soimaan taskussani ja vähän hämmentyneenä kaivoin laitteen esille ja tupakka tippui sormistani huomatessani soittajan, äiti. Viha kuohahti mussa, mitä hélvettiä se ämmä mulle oikeen soitteli? Mua ei todellakaan kiinnostanut puhua sille, eikä tietää mitä sanottavaa sillä oli. Joko se kerjäisi mua takaisin kotiin vain häätääkseen mut uudestaan tai sitten se ei ollut mielestään aikaisemmin vielä kertonut mulle tarpeeksi selvästi, miten huono poika ja karsea äpärä mä olin. Vihaisena painoin punaista luuria ja laitoin kännykän äänettömälle. Juuri ku olin pitkästä aikaa ollut edes vähän hyvällä tuulella, sen naisen piti pilata sekin vähä ilo.

Ramppasin jatkuvasti röökillä ja ehdin polttaa kokonaisen askin, ennen kuin Sam viimein tuli kotiin. Melkein olin jo juoksemassa halaamaan sitä, kunnes hillitsin itseni. Miten mulla ylipäätään tuntui olevan niin kamalan ikävä sitä? Eihä se nyt kuitenkaan ollut poissa kuin muutaman tunnin. Tyhjässä asunnossa ei vaan ollut kiva olla yksin.
"Sä oot täällä vielä", Sam sanoi hymyillen ja kuulosti helpottuneelta. Mä en osannut vastata mitään ja hymyilin vaan takaisin.
"Ootko sä siivonnut täällä?" Sam kysyi naurahtaen astellessaan peremmälle ja nyökkäsin.
"Ei sun olis tarvinnut, mutta kiitos kuitenki", mies sanoi hymyillen.
"Mä haluun edes jotenki maksaa takasi kaiken mitä sä oot tehny mun hyväks...", sanoin ja mun ääni vähän hiljeni loppua kohden. Sam käveli mun eteen ja kietaisi käsivartensa mun ympärille halaten kevyesti. Tunsin sen huulet hiuksissani ja uskalsin jopa nojata päätäni kevyesti miehen rintaa vasten kuullen selkeästi sydämen tasaiset, rauhalliset lyönnit. Mun omani tuntuivat miljoona kertaa tiheämmiltä.
"Ootko sä syöny mitää?" Sam yhtäkkiä kysyi ja irrottautui, että pystyi katsomaan mua silmiin.
"En", mutisin katsellen lattiaa ja kuulin miehen huokaisevan. Se ei kuitenkaan alkanut väkisin vaatia mua syömään ja hyvä niin. En mä halunnut mitään pakkosyöttämistä. Kyllä mä söisin sitten ku tulisi nälkä.

Mutsi soitti jo varmaan viidennen kerran Samin ollessa suihkussa ja ärtyneenä, mutta jo vähän ihmeissäni painoin taas vaan luurin korvaan. Mitä hiton asiaa sillä oikein oli, kun se jaksoi noin tiiviisti soitella?
"Kuka se oli?" säikähdin Samin yhtäkkiä kysyessä ja istahtaessa viereeni pelkkä pyyhe lanteillaan. Mä nielaisin ja pakotin äkkiä katseeni eteenpäin.
"Öö ei kukaan", töksäytin ja Sam kohotti kulmiaan epäluuloisena, mutta antoi kuitenkin olla ja siirtyi onneksi pukemaan makuuhuoneeseen. Huokaisten lysähdin syvemmälle sohvaan ja suljin silmäni.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: lauraX 
Päivämäärä:   31.10.12 06:44:13

Oon iha koukussa tähän tarinaan :----D kokoaja ramppaan tääl kattomassa et oliskonan lukuu tullu. no nyt oli. jatkoa :---------)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: ankku 
Päivämäärä:   31.10.12 10:53:24

ahh tuo Andy on nii ihana että haluan sen itelle!!! :DD Okei, ehkä mä suon sen Samille...
Vähä hei söpöilyäki vois olla jooookooo?? :))

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   31.10.12 16:01:51

Oooij... Onneks olen kotona nyt yksin - näytän varmaan tosi fiksulta virneeni kanssa.....

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: åööö 
Päivämäärä:   31.10.12 16:09:58

jatkoaa <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   31.10.12 16:41:32

ah ♥ tää piristi mun ankeeta päivääni !

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: ww 
Päivämäärä:   1.11.12 16:52:06

jatkoa <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: Diannee 
Päivämäärä:   2.11.12 12:24:26

Jatkoo<333

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäSani 
Päivämäärä:   2.11.12 20:55:09

jatkoo (:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   3.11.12 13:59:43

Jatkoa pian (:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   3.11.12 21:48:13

Tuli vähän tällainen sekava pikapätkä :)
__________________________________________________________________

SAM

Heräsin aamulla jo ennen kellon soittoa, sillä käteni oli puutunut. Andy nukkui käteni päällä, ja minulla oli täysi työ saada ujutettua se pois pojan alta ilman että hän heräsi. Onnistuin siinä kuitenkin kuin ihmeen kaupalla, ja jäin hetkeksi katselemaan nukkuvaa poikaa. Hänen yönsä oli taas ollut levoton, ja toivoin, että poika jossain vaiheessa luottaisi minuun ja kertoisi mitä hänen mielessään liikkuu silloin, kun hän laskee suojamuurinsa yön ajaksi.
Siinä Andya katsoessani en voinut olla miettimättä, olisiko tänään se päivä, jolloin hän katoaisi huumeiden perään. Huokaisten nousin viimein ylös, sillä työt kutsuivat.

- Maa kutsuu, Danny sanoi naurahtaen tyrkyttäessään Take Away -kahvia minulle. Havahduin vilkaisemaan miestä, ja otin tarjotun kahvin vastaan, ennen kuin starttasin auton enkä enää vilkaissutkaan tien toiselle puolen, jossa joukko palomiehiä odotti pitserian edessä ruokiaan.
- Onko kaikki kunnossa? Dannyn ääni kantautui ajatuksiini, ja vilkaisin miestä uudelleen.
- Toki, sanoin vaikka tiesin miehen jo huomanneen, että ajatukseni eivät tänään olleet oikein mukana töissä.
- Anna hevosen murehtia, sillä on isompi pää, mies totesi ennen kuin alkoi selittää jotain tyttärensä tytöstä, joka oli juuri oppinut kävelemään. Pidin Dannyssä juuri siitä, että hän ei udellut, ja tiesi kyllä, koska en ollut juttutuulella.

- Andy? Kutsuin hiljaisessa asunnossa takkiani riisuessani. Vastausta ei kuulunut, joten aloin huolestua. Astelin parvekkeelle, joka kuitenkin loisti tyhjyyttään, ja suuntasin suoraan parvekkeen toisesta ovesta makuuhuoneeseen, joka oli myös hiljainen. Huomasin pojan repun olevan paikallaan penkin päällä sängyn päädyssä, mutta se ei tarkoittanut mitään. Olihan poika jo kerran unohtanut sen lähtiessään. Astelin takaisin olohuoneeseen ja suuntasin kulkuni keittiöön, juuri kun Andy ilmestyi suihkusta hiukset kosteina pyyhe vyötäröllään. Hän punastui pienesti huomatessaan minut ja käänsi katseensa silmistäni varpaisiinsa.
- Ai sä tulitkin jo, kuulin hänen mutisevan, kun astuin muutamat askeleet jotka erottivat meitä, kaapaten sitten hänet tiukkaan halaukseen.
- Mulla oli ikävä sua, mutisin hänen hiuksiinsa, jolloin sain pojan nostamaan katseensa hämmentyneenä. Käytin tilaisuutta hyväkseni ja painoin huuleni hänen huulilleen.
- Sä kastut, Andy tiedotti kun irrotin vastentahtoisesti huuleni hänen huulistaan. Pidin edelleen vettä valuvaa poikaa tiukasti itseäni vasten.
- Ei väliä, sanoin naurahtaen. Sillä hetkellä ainoa asia josta välitin, oli se, että poika oli edelleen siinä.

-Onko sulla nälkä? Kysyin kurkaten sohvalla nököttävää poikaa, joka tuijotti touhuamistani keittiössä. En yllättynyt, kun sain vastaukseksi päänpudistuksen. Minun teki mieli huomauttaa, että Andy oli jo muutenkin luuta ja nahkaa, mutta arvelin että sillä saisin vain pojan sulkeutumaan jälleen kuoreensa, joten annoin asian olla. Vilkaisin kelloa, joka alkoi lähennellä kahdeksaa. Mike oli ilmoittanut tulevansa kahdeksalta, ja tiesin hänen olevan täsmällinen. Minua hieman jopa kiinnosti, mikä suuri uutinen ystävälläni oli, sillä hän oli tuntunut puhelimessa harvinaisen innostuneelta. Sain juuri pihvin lautaselleni perunoiden viereen, kun ovikello soi. Katsoin haikeasti ateriaani, mutta suuntasin kuitenkin avaamaan oven, sillä Andy oli juuri ehtinyt luikahtamaan parvekkeelle puhelin kädessään. Vilkaisin sinne suunnalle, ja huomasin pojan nojailevan kaiteeseen tupakkaa poltellen, puhelintaan tuijottaen. En voinut olla miettimättä, ketä sellainen soitti pojalle, että hän ei vastannut minun läsnä ollessa. Koittiko diilerit soitella hänelle? Pyyhkäisin ajatuksen mielestäni avatessani oven Mikelle, joka seisoi malttamattoman näköisenä oven takana.
- Johan kesti, hän sanoi kun ovi aukesi, ja ennen kuin ehdin reagoida, Mike purjehti ohitseni asuntoon.
- Tule ihmeessä sisälle, mutisin tyhjälle käytävälle sulkien sitten oven ja kääntyen kulkemaan ystäväni perään. Huomasin Miken huomanneen parvekkeella seisovan Andyn, ennen kuin mies siirtyi keittiöön.
- Ota kahvia, sanoin viitaten pannuun ennen kuin istuin ruokani ääreen. Sain juuri ensimmäisen haarukallisen suuhuni, kun Mike pamautti asiansa.
- Sain tänään kutsun. Lähden viikon kuluttua vatikaaniin, kuukaudeksi ainakin, ehkä jopa pitemmäksi aikaa.
Mike katsoi minua hymyillen leveästi, kun itse koitin saada yskää loppumaan ja oltua tukehtumatta lihanpalaan. Tiesin kyllä, kuinka paljon mies oli odottanut mahdollisuutta päästä sinne, mutta en itse oikein osannut yhtyä hänen iloonsa.
- No onnea sitten vaan, mutisin kuitenkin saadessani ääneni kulkemaan. Mike alkoi selitellä matkaansa, eikä onneksi huomannut kuinka pettynyt olin. Kuka minut pitäisi ruodussa Miken poistuttua?

Se ajatus vaivasi minua vielä siinäkin vaiheessa, kun ystäväni oli jo poistunut, ja istuimme Andyn kanssa sohvalla. Poika nojasi selkä rintaani vasten, ja vaikutti nukkuvan. Hän kuitenkin reagoi puhelimensa soidessa, ja ensi kertaa näin kuka hänelle soitti.
- Miksi et vastaa äidillesi? Kysyin pojan painaessa punaista luuria.
- En mä halua, hän päätti hiljaa. Tavallisesti olisin antanut asian olla, mutta Miken ilmoitus kummitteli vielä mielessäni, ja kuulin itseni sanovan
- Ehkä sillä on jotain tärkeää asiaa.
Samassa puhelin alkoi uudelleen välkkymään, ja minua vilkaisten Andy vastasi siihen, noustuaan istumaan suorana, koko kroppa kireänä.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   4.11.12 01:41:46

tosi kiva luku, tosiaan hieman lyhyt :--) tää on niin ihana tarina et ei oo upeempaa ♥ !

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   4.11.12 09:01:21

Ooooi... <3_<3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjähennall 
Päivämäärä:   4.11.12 11:58:36

Jatkoa (:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   4.11.12 22:02:06

Jatkoa odottelen (: vähän lyhkänen viime pätkä mut voi sitä hymyy mikä tulee ku huomaa et tänne on tullu uus! ihana kun jaksatte kirjotella näin usein

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   6.11.12 00:17:30

Ihanaa ku on lukijoita, kiitti kaikille kommenteista ootte ihania <3:D

Andy

Mä päätin lopulta vastahakoisesti vastata äidille Samin kehotuksesta. Enhän mä tänne voinut kuitenkaan asumaan jäädä. Mutta en mä takaisin mutsin ja Mattin luo halunnut, mielummin nukkuisin vaikka kadulla. Kuten olin arvannutkin, mutsi pyysi mua tulemaan takaisin, mutta anteeksi se ei pyytänyt, en mä sitä tosin odottanutkaan. En kyllä tajunnut, miksi se alkoi kitistä mua takaisinkaan. Matt ainakin oli varmasti tyytyväinen päästessään viimein musta eroon. En mä tosin voisi ikuisesti poiskaan sieltä pysytellä, siellä oli kuitenkin vielä iso osa mun tavaroistakin. Mukaan lukien mun rakas kitarani, joka tosin oli viime aikoina menettänyt arvoaan ja lojunut lähinnä nurkassa pölyttymässä. Tuntui, että olin menettänyt kiinnostukseni kaikkiin vähäisiinkiin iloisiin ja hyviin asioihin elämässäni, joka tuntui nykyään pyörivän vaan huumeiden ympärillä. Olin ollut hyvää vauhtia vajoamassa masennukseen ja toivottomuuteen, mutta sitten Sam oli astellut mun elämään pelastavana enkelinä ja pieni toivon kipinä oli syttynyt. Mä vaan pelkäsin sen sammuvan liian nopeasti ja helposti, koska olin itse tällainen heikko ja säälittävä surkimus.

Mä en sanonut mutsille oikeastaan mitään ja lopulta sillä meni hermot ja tuttu huutaminen alkoi taas, joten suljin puhelimen huokaisten ja valuin istumaan parvekkeen viileälle lattialle. Hautasin pääni käsiini ja kuulin, kuinka ovi kävi Samin astuessa varovasti ulos. Kohta tunsin sen istuvan viereeni ja lämpimän käden olkapäälläni. Kohotin kasvoni ja vilkaisin miestä, joka katsoi mua huolestuneena ja kysyvästi.
"Se pyys mua takas kotii, vaikka ite hääti mut sieltä. Sit sillä meni hermo ja se alko taas huutaa ja haukkua mua", vastasin, vaikkei Sam edes välttämättä odottanut mun sanovan mitään. Mies tuntuikin vähän yllättyvän, kun yllättäen puhuin niin paljon ja kieltämättä ihmettelin vähän itsekin. Sam ei kuitenkaan sanonut mitään, veti vaan mut läpimään halaukseen ja nojasin pääni sen olkapäätä vasten sulkien silmäni hengittäen syvään. Mä olin varma, että Sam tunsi kuinka mun kroppa tärisi ja tajusi varmasti myös mistä se johtui. Se puristi vähän tiukemmin kuin peläten mun katoavan. Ja olihan sillä syytäkin.

Mun olo oli puhelun jälkeen yhtäkkiä kamalan levoton ja ahdistunut, Samin lohdutuksesta ja läsnäolosta huolimatta. Osittain se tuntui myös pahentavan mun oloa. Musta tuntui, etten voinut jäädä tänne enää, sitä paitsi vieroitusoireet tekivät tuloaan, olinhan ollut kokonaisen yhden päivän ihan selvinpäin. Mun piti saada ajatukset pois äidistä, Samista, kaikesta. Taas kerran vihasin itseäni enemmän kuin mitään muuta napatessani reppuni ja lähtiessäni asunnosta Samin ollessa suihkussa. Kyyneleet kirvelivät silmissä, mutta räpyttelin ne itsepäisesti pois. Nojasin hetken ulko-oveen kerrostalon autiossa rappukäytävässä silmät tiukasti kiinni ja täristen. Mun oli pakko lähteä, en voinut jäädä, yritin vakuuttaa itselleni, vaikka oikeasti halusin vaan juosta takaisin sisälle Samin turvalliseen halaukseen.

Imaisin marisätkästä ja puhalsin savut ulos nauraen jollekkin Sidin tyhmälle jutulle. En ihan tarkkaan muistanut, kuinka monta päivää oli siitä, kun olin lähtenyt Samin luota, mutta tuskin kahta enempää. Olin ollut ne päivät sen verran kuutamolla, että ajantaju oli mennyt täysin sekaisin, eikä selviä hetkiä oikeastaan ollut juurikaan ollut.
Myös Frank ja pari muuta jätkää oli mukana, en mä niiden muiden nimiä tiennyt. Mulla ei ollut hajuakaan missä me oltiin tai miten me oltiin sinne jouduttu, eikä mua sillä hetkellä kiinnostanut. En edes tiennyt mitä kaikkea olin vetänyt ja keneltä olin ne saanut, mutta tarpeeksi paljon, ettei päässäni pyörinyt yhtään järjellistä ja tuskallista ajatusta. Hetken saatoin taas leijua epätodellisissa pilvilinnoissa, kunnes kaman vaikutus lakkaisi ja täräyttäisi mut takaisin maan pinnalle. Mutta ennen sitä joku porukasta keksi maailman typerimmän idean, joka kuitenkin silloin tuntui meistä kaikista maailman parhaalta. Me päätettiin ryöstää kauppa, joka taisi olla sama, mistä olin usein aikaisemminkin käynyt pöllimässä kaikenlaista. Paikan omistaja oli varmasti osannut jo varautua yöllisiin kutsumattomiin vieraisiin ja ihan kuin ryhmä kamapäissään meluvia nistejä nyt olisi muutenkaan ollut vaikea saalis kytille, jotka melkein heti meidän hajotettua ikkunan ja samalla laukaistua hälytyksen, kaasuttivat pillit vinkuen ja valot välkkyen paikalle.

Kukaan meistä ei edes tajunnut yrittääkkään karkuun, en ymmärtänyt yhtään, mitä tapahtui. En siinäkään vaiheessa, kun joku poliiseista tarttui muhun ja pamautti kovakouraisesti auton konepeltiä vasten lukiten mun ranteet selän taaksen käsiraudoilla. Mä olin niin aineissa, että kävelin vaan sokeasti perässä tajuamatta yhtään ympäristöäni poliisin taluttaessa mut auton takapenkille. Jos olisin ollut selvinpäin ja ajatellut täysjärkisesti tilanteessa, olisin varmaan mennyt suunilleen paniikkiin, vaikka olinkin ala-ikäinen, eikä ne kuitenkaan paljoa voisi mulle tehdä.

Kun me saavuttiin asemalle, meidät kaikki istutettiin johonkin käytävälle tuoleille ilmeisesti jotain kuulusteluja varten tai jotain, mutta me oltiin niin pihalla, ettei edes vilkaistukkaan toisiamme kyttien häärätessä ympärillä. Pikkuhiljaa pää alkoi selvitä ja tilalle tuli särky ja kipu. Käsiraudat ei olleet häirinneet aiemmin, mutta nyt ne tuntui hélvetin epämukavilta ja halusin jonkun ottavan ne pois. Laitoksen valo tuntui ihan liian kirkkaalta mun silmille ja vaan pahensi särkyä ja pahaa oloa. En edelleenkään kyennyt ajattelemaan tilanteesta oikein mitään, sen verran sumuinen mieli vielä oli. Hätkähdin kuitenkin erottaessani jotain tuttua epämukavan metelin seasta. Tunnistin kyllä Samin äänen utuisessa mielessäni ja toivoin vajoavani vaikka maan alle.

-

Tämmöstä :D

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   6.11.12 07:03:41

voivoi andya voivoi. :c jotenki tuli haikee olo ku se lähti samin tyköö tossa noin.
no mut hei, edelleen hyvää luku ! c: jään odottelemaan taas täpinöissäni tänne lisää jatkoa.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.11.12 11:57:28

Eiii Andy ei saanu tehä mitään noin tyhmää :( äkkiä jatkoa!! :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäYewwily 
Päivämäärä:   6.11.12 12:34:14

NOOOU! Andyy, miksiii?

No mut hélvetin hyvä pätkä taas, nyt odottelen innolla Samin pätkää >:DDDD

buahahaha, jatkoajatkoajatkoa.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: piu 
Päivämäärä:   6.11.12 16:02:31

JATKOAJATKOA!!! :D

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   6.11.12 18:15:14

Kauheeta kun bussissa lukee tämmösiä ja itku kurkussa tärisee ja muutenki nuha niin niiskuttaa ku viimestä päivää :c
mutta ihana oot ja paras tarina !<3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   7.11.12 14:00:07

Noouuu, jatkoa äkkiä!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.12 12:54:42

jatkoa :D

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: ankku 
Päivämäärä:   8.11.12 16:00:09

Ää, jatkoa ! Käyn päivässä varmaan viis kertaa kattomassa onko tullu onko tullu :D Ja vaikka jatkoa tulee kyllä aika useasti nii kuitenki tuntuu että edellisestä jatkopätkästä olis kulunu jo vai kui kauan !

Ja voi Andy minkä teit ! No, onneksi Sam prinssi rohkea tulee ja pelastaa sen kiipelistä, vai?

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   10.11.12 14:25:54

Ei saa tippuu! Jatkoa äkkiä en malta odottaa! :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   10.11.12 20:46:34

up

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   11.11.12 21:19:22

SAM

- Voisitko sä nyt edes yrittää leikkiä yhteistyökykyistä? Ärähdin jo hieman tympääntyneenä nuorelle naiselle, joka oli päättänyt ottaa flegmaattisen asenteen kun ei ollut päässyt meistä eroon riehumalla ja huutamalla. Naisen toisessa kainalossa roikkuva Danny näytti väsyneeltä, ja epäilin olevani yhtä pirteän näköinen itsekin. Saimme naisen tuolille ja siirryin tiskille allekirjoittamaan tarvittavia lappuja. Hieraisin väsyneenä leukaani, jossa tuntui kahden päivän sänki. Andyn hävittyä kolme päivää aikaisemmin olin nukkunut huonosti. Kun siihen vielä lisättiin laitokselle iskenyt mahatauti, oli työvuorot venyneet. Minulla kestikin hetken, ennen kuin tajusin tiskin takana seisovan konstaapelin sanoneen jotain.
- Mitä? Kysyin ja virnistin sitten pahoitellen, kun mies silmiään muljauttaen toisti asiansa.
- Noi kundit on odottaneet teiltä kuulustelijaa jo kolmatta tuntia, ja tarttis saada tietoa mitä tehdään, mies toisti viitaten hieman edempänä käytävällä istuvaa porukkaa. Vilkaisin nopeasti viisikkoa ja sitten Dannya, joka oli jättänyt oman leidimme naiskonstaapelin hellään huomaan. Tiesin, että sitä naista ei pystyisi vielä muutamaan tuntiin kuulemaan, joten hän jäisi päivävuorolle, kun taas viisikko alkoi olla jo siinä pisteessä, että emme saisi ainakaan kehuja puolustusasianajajilta.
- Mitäs sanot? Kysyin siis pariltani, joka vilkaisi kelloa joka raksutti päivystäjän selän takana.
- Sama se kai on, onko niitä ylityötunteja kolme vai viis, hän totesi, jolloin päivystäjä löi nopeasti käsiini murtopaikan raportin.

Hieroin väsyneenä silmiäni. Minulla alkoi olla huumori jo täysin loppu. Kaksi kaveria oli ollut vielä niin pöllyissä, että kun sormenjäljet oli otettu, heidät sai raahata suoraan selliin selviämään, kaksi oli jo sen verran selvänä, että väittivät olleensa aivan toisella puolen kaupunkia, mutta olivat vielä sen verran sekaisin, että viiden minuutin aikana he sanoivat kolme eri paikkaa jossa olivat murron aikana.
- Viimeistä viedään, Danny sanoi laskiessaan kahvimukin eteeni.
- Onneksi, murahdin nyökätessäni kiitokseksi ennen kuin maistoin kahvista.
- Sä näytän kaamealta, mies tiedotti, mutta ennen kuin ehdin vastata, ovi aukesi, ja poliisi talutti turhankin tutun näköisen pojan ovesta sisään. Kuppi, joka oli matkalla huulilleni, pysähtyi kesken liikkeen minun jäädessä tuijottamaan Andya, joka leikki huulikorullaan samalla katse tiukasti pöydänpintaan luotuna. Konstaapeli irrotti hänen käsirautansa, ja oli jo poistumassa, kun havahduin sanomaan
- Pyydätkö päivystävän sossun paikalle?
Danny ja konstaapeli vilkaisivat kumpikin minua kummissaan, mutta poliisi nyökkäsi ja poistui sulkien oven perässään.

Puolituntia, jotka odotimme ennen kuin rouva Ellen Dorren, päivystävä sosiaalityöntekijä saapui, oli pitkä. Danny katseli mietteliäänä minua ja edelleen huulikorullaan leikkivää poikaa. Olin vain nopeasti selittänyt Andyn olevan yksi tukiryhmän nuorista, mutta näin kyllä vanhemman kollegani kasvoista että ei selitykseni ihan tainnut riittää.
- Onko kukaan ottanut yhteyttä pojan vanhempiin? Rouva Dorren kysyi ensimmäisenä astuessaan ovista sisälle.
- Minä olen soittanut hänen äidilleen, joka on tulossa, Danny sanoi hymyillen rauhallisesti.
- Onko kaikki hyvin kultaseni? Nainen kysyi seuraavaksi Andylta, joka nyökkäsi hiljaisena.

Seisahduin ulko-ovelle ja vilkaisin ylöspäin, jolloin sadepisarat osuivat naamalleni. Olimme juuri viettäneet kaamean tunnin rouva Dorrenin, Andyn ja pojan äidin seurassa. Andy oli vastannut ainoastaan kysymykseen, oliko ryöstöpaikalla, myöntävästi, muuten kaksi naista ja Danny olivat olleet äänessä, kahden ensimmäisen sättiessä ja kiljuessa, Dannyn koittaessa rauhoitella heitä. Tiesin, että minun olisi vielä mentävä sisälle ja vedettävä puumerkki kuulustelupöytäkirjan alle, vaikka mielummin olisin juossut karkuun. Juuri sillä hetkellä inhosin työtäni ja itseäni, melkein yhtä paljon kuin silloin kun Tommy kuoli. Ovi takanani kävi tasaiseen tahtiin, mutta askeleet jotka lähestyivät, olivat niin tutut että käännyin katsomaan Andyä, joka äitinsä saattelemana asteli ulos laitokselta. Poika vilkaisi pikaisesti minua, kääntäen kuitenkin katseensa saman tien kenkiinsä. Minun teki mieli sanoa jotain rohkaisevaa, mutta ymmärsin että olisi paras olla hiljaa. Seurasin katseellani kuinka nainen saattoi pojan autoon, ja kuinka auto hävisi aamun liikenteeseen. Toivoin todella, että poika ottaisi kokemuksesta opikseen, mutta hieman epäilin sitä.

Asunto tuntui tavallista hiljaisemmalta. Istuin sohvalle ja jäin tuijottamaan pimeää television ruutua. Olin väsynyt, mutta silti yksin sänkyyn meneminen tuntui kaameaakin kaameammalta ajatukselta. Minulla ei ollut mitään hajuakaan kellosta, kun havahduin hätkähtäen hereille. Olin nukahtanut siihen sohvalle, kun ovikellon itsepintainen pirinä sai minut hereille. Syöksyin pystyyn ja samaa kyytiä ovelle, jonka kiskaisin auki edes ajattelematta, sillä toivoin että tulija olisi Andy. Mutta ei ollut. Tulija oli Mike, joka katsoi minua arvioiden. Tiesin näyttäväni kamalalta, ja päästäkseni pois sanattoman arvioinnin kohteena olemisesta, siirryin hieman ja viittasin ystävääni astumaan sisälle.
- Miten kauan menee, että saamme sinusta ihmisen näköisen? Mike kysyi suorasukaiseen tapaansa.
- Miten niin? Kysyin, sillä minulla ei ollut hajuakaan, mitä ystäväni halusi.
- Minulla on sinulle töitä. Vain siksi ajaksi, kun olen poissa, hän sanoi kun aukaisin suuni huomauttaakseni että minulla oli jo tarpeeksi töitä muutenkin.
- Mitä töitä? Kysyin alistuneesti, sillä tiesin, että minun olisi aivan turhaa koittaa vänkätä vastaan kun Mike oli tuolla päällä. Hänen äänensävynsä oli sama, joka se oli ollut silloin kun hän tuli kaivamaan minut itsesäälin ja inhon suosta.
- Tukihenkilön töitä. Mene suihkuun ja aja partasi, meidän on oltava tunnin kuluttua paikalla.

Ja me olimme tasan 60 minuuttia myöhemmin omakotitalon ovella. Katselin ympärilleni, kun ovi aukesi ja Mike tervehti naista, joka katsoi miehen ohi minua.
Tajusin katsovani Andyn äitiä luodessani kasvoilleni jotain hymyn tapaista. Olisihan minun pitänyt arvata, kuka muukaan kysyisi Mikeä tukihenkilöksi, kuin sellainen joka tiesi tukiryhmästä, joka oli edellisiltana viettänyt viimeisen varsinaisen istuntonsa.

Olimme juuri ehtineet käydä läpi pääpiirteittäin asiat, jotka piti käydä läpi. Minun nimeni tulisi yhteyshenkilöksi, jos Andylle sattuisi jotain, kuten esimerkiksi pidätys, ja hänen äitiään ei saataisi kiinni. Andy myös voisi ottaa halutessaan yhteyttä minuun, mihin minulla oli täysi työ olla kommentoimatta, että niinhän poika saattoi tehdä muutenkin. Mutta sitten oli myös ne ikävemmät hommat, kuten huumetestit ja vieroituksiin meno, jotka oli sosiaalitoimen puolelta vaadittuja asioita. Andyn äiti pyysi että minä ottaisin niistä huolehtiakseni hänen lisäkseen, koska hänen miesystävänsä oli kuulemma niin kiireinen, että ei ehtisi. Ehdin juuri lupaamaan, kun kyseinen mies saapuikin paikalle. Muistin ne mustelmat ja ruhjeet, joita olin Andyn kasvoilla nähnyt ensimmäisillä tapaamisillamme, enkä ihmetellyt niitä ollenkaan, kun näin miehen.
- Matt, hakisitko Andyn paikalle, pojan äiti pyysi mieheltä hymyillen. Mies kääntyi ja kuulimme kuinka hän nousi portaita. Hetken kuluttua kuului selvästi riitelyn ääniä, ja tajusin olevani nousemassa vasta kun Mike laski kätensä reidelleni. Istuin paikalleni jännittyneenä juuri kun nainen, joka oli kanssa kääntynyt katsomaan kulmat rypyssä oven suuntaan, sanoi pahoittelevasti hymyillen
- Andy on joskus hieman hankala, kuten kai kaikki teinit...
Jos hän meinasikin sanoa vielä jotain, niin se jäi sanomatta kun poika astui huoneeseen miehen edellä. Huomasin heti, että Andyllä oli huuli halki ja poski selvästi turvoksissa, mutta sitten pojan katse iskostui hänen jalkoihinsa, enkä ehtinyt enempää näkemään noista hiusten taakse piiloutuvista kasvoista. Huokasin hiljaa, tästä ei tulisi helppoa.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   11.11.12 22:40:23

ihanaa jatkoa jälleen (---: aina kun nään et tänne on tullu jatkoa tulee iha mieletön fiilis ! :--D ihana tarina ♥

oottelen jälleen lisää jatkoaaah

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: piu 
Päivämäärä:   12.11.12 12:02:28

ihana ku tuli jatkoa :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.11.12 21:40:03

jeii jatkoa <3

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   13.11.12 21:42:57

up

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: lauraX 
Päivämäärä:   14.11.12 20:37:58

up

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   14.11.12 20:59:07

up

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   14.11.12 21:10:06

Ei tämä jaku yhtään sen nopeampaa, vaikka vartin välein upitellaan. Eli siis, kommentit on tervetulleita edelleen, mutta jos saa pyytää, niin jättäkää turha upittelu pois, silä tarina jatkuu kyllä heti kun vuorossa oleva kirjoittaja ehtii kirjoittamaan jatkoa!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäYewwily 
Päivämäärä:   15.11.12 09:45:58

Oon ihan koukussa tähä tarinaan. :D
Koko ajan käyn kurkkimassa onko tullut uutta. (:
Oman ajan kanssahan sitä täytyy kirjoittaa, muuten menee soosiksi koko tarina jos kirjottaa vaan, eikä ajattele (:
Mahti tarina, jatkoa odotellen. (:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   16.11.12 00:16:07

Mäkin oon niin koukussa tähän :D Jotenkin tuntuu että noi vikat pätkät on ollu vähän huolimattomasti kirjoitettu, tai siis kuvailua puuttuu ja etenee vähän epäselvästi.... Mut muuten on oikein ihana tarinna :)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: Yewwily 
Päivämäärä:   16.11.12 12:22:08

Mulla ei mittään epäselvää. :D Odotan vain rauhallisesti jatkoa (:

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: hanoi 
Päivämäärä:   18.11.12 01:31:09

Andy

Mietin mihinköhän olin taas onnistunut itseni sotkemaan ja tunsin oloni ehkä surkeammaksi kuin koskaan aikaisemmin. En oikeastaan edes muistanut kunnolla, miten olin joutunut kyttikselle. Olin sitten vihdoinkin onnistunut sähläämään ja sotkemaan asiani oikein kunnolla kamapäissäni. Siinä mä sitten istuin äidin ja Mattin vieressä kasvot taas kivusta tykyttäen sen kúsipään ansiosta, jotain tuttuakin sentään muuten oudossa tilanteessa. Mä en voinut katsoa Samia silmiin, mua hävetti ja vihasin itseäni. Mitäköhän sekin musta nyt ajatteli? Eiköhän se viimeistään jo nyt ollut tajunnut, minkälainen mä oikeasti olin. Järsin huulikoruani ja keskityin tuijottamaan kenkiäni, enkä edes kuunellut mitä aikuiset keskenään puhuivat. Ilmeisesti Sam oli nyt sitten joku mun tukihenkilö tai jotain. En todellakaan tiennyt, mitä mun olisi pitänyt ajatella tai oliko se hyvä vai huono asia.

Kun keskustelu kääntyi vieroitushoitoon ja siihen liittyviin asioihin, mä havahduin ja nostin katseeni. Hetkeksi se osui Samin silmiin ja käänsin sen nopeasti pois.
"Mä en oo menossa mihinkään hélvetin vierotukseen", tokaisin ja puristin käteni nyrkkiin. Kurkkua kuristi ja tunsin oloni ahdistuneeksi.
"Sulla ei ole vaihtoehtoja."
"Luuletko sä, että sun mielipidettä tässä kysytään!"
Äiti ja Matt tokaisi samaan aikaan ja ponkaisin pystyyn tuijottaen niitä vihaisesti.
"Jos nyt yritettäisiin ottaa ihan rauhallisesti", Mike yritti tyynnytellä tilannetta.
"Älä sinä ala siinä lässyttämään! Poika on vaan itsekäs narkki, jonnekkin laitokseen se pitäis heittää", Matt huusi ja äiti mulkaisi sitä. Ne alkoivat huutamaan jotain keskenään Miken yrittäessä edelleen epätoivoisesti pitää tilanne hallinnassa saaden itsekin huudot niskaan ja mä häivyin paikalta, kun en jaksanut jäädä kuuntelemaan.

Pamautin ulko-oven kiinni ja lysähdin kylmälle tiiliportaalle istumaan. Kaivoin tupakka-askin nahkatakin takusta ja sytytin yhden. Huutaminen kuului ulos asti, mutta alkoi pikkuhiljaa rauhoittua Mattin ilmeisesti poistuttua huoneesta. Ihme sekopää sekin äijä, en ollut koskaan tajunnut, mitä mutsi siinä oikein näki. Ruma läskikin se oli. Hätkähdin ulko-oven käydessä ja kohotin katseeni viereeni astelleeseen Samiin. Sen kasvoilla oli vakava ja huolestunut ilme, mikä ei ollut uutta. Musta tuntui, että sillä oli aina se sama ilme, kun se katsoi mua. Hetki me vaan tuijotettiin toisiamme hiljaisuudessa, kunnes Sam istahti mun viereen.
"Mä haluan, että sä tiedät, etten mä oo suhun mitenkään pettynyt tai vihanen sulle", se sanoi ja laski kätensä mun olkapäälle. Mä nielaisin ja puhalsin savut hitaasti ulos katsellen sormissani palavaa tupakkaa.
"Onko mun pakko mennä vierotukseen?" kuiskasin hiljaa. En voinut olla kysymättä. Ajatus vieroituksesta ahdisti mua ihan liikaa, enkä todellakaan halunnut, että mun ja Samin välit jotenkin huononisi sen takia. Äitille tai Mattille sentään pystyin huutamaan ja väittämään vastaan, Samille en ainakaan olisi halunnut. Sam huokaisi ja oli hetken hiljaa, ennen kuin vastasi.
"Mä en todellakaan haluais pakottaa sua mihinkään, mutta kai sä itsekin tajuat tappavas ittes tolla menolla?", se sanoi ja mä purin huultani väistäen sen katsetta. Kyllähän mä sen tiesin. Jossain syvällä sisimmässäni. Joskus musta tosin tuntui, ettei kuolema välttämättä edes olisi kovin paha vaihtoehto. Sam tarttui varovasti mun leukaan ja käänsi kasvot omiaan päin pakottaen mut katsomaan sen silmiin, joiden katse tuntui porautuvan suoraan mun ajatuksiin. Sitten se veti mut halaukseen, johon vastasin kietoen tärisevät käteni sen ympärille. Olisin vaan halunnut pysäyttää ajan ja jäädä siihen. En halunnut seuraavan päivän tulevan ongelmiensa kanssa.

Lopulta Sam ja Mike lähtivät ja mä olisin antanut mitä vaan, jos mun ei olisi tarvinnut jäädä sinne äidin ja Mattin kanssa.
"Ihanaa, kun sä oot taas kotona", äiti sanoi mulle yrittäen hymyillä pienesti. Ehkä sen olisi tehnyt mieli halatakkin, mutta ei se viitsinyt. Mä en tajunnut, miksi se yhtäkkiä yritti esittää jotain huolehtivaa ja rakastavaa äitiä, kun ei sitä oikeasti kiinnostanut. Matt sen sijaan vaan mulkoili mua vihaisesti.
"Ihankuin se täällä pitkään pysyisi, kohta se on taas kadulla piikittämässä itseään", se tokaisi halveksivasti.
"Älä nyt viitti Matt, meidän pitäisi olla kannustavia. Kyllä se vieroitushoito ja tämä tukihenkilö auttaa, me saadaan Andy varmasti kuntoon", äiti sanoi.
"Mä en mene mihinkään hoitoon, en mä tarvii sellasta", ärähdin ja Matt otti uhkaavan askeleen lähemmäs.
"Äläkä sä tuu yhtään lähemmäs", tokaisin mulkaisten sitä.
"Rauhoittukaa nyt älkääkä viitsikö koko ajan tapella!" äiti kivahti ja esti Mattia vetämästä mua taas turpaan.
"Andy kai sä nyt ymmärrät, että ei sulla olla vaihtoehtoja. Sä tarviit apua, halusit sä sitä tai et!" äiti tokaisi sitten mulle. Tuijotin sitä hetken lähtien sitten huoneeseeni, koska en jaksanut enkä kestänyt kuunella sitä. Koko tilanne ahdisti mua ihan liikaa.

Nukuin koko yön levottomasti pyörien sängyssäni ja heräillen vähän väliä. Lopulta viiden aikaan päätin suosiolla vaan nousta ylös, kun tajusin, ettei nukkumisesta kuitenkaan mitään tulisi. Mulla oli huono olo ja tärisin kylmästä sekä jostai muustakin. Hiippailin hiljaa keittiöön juomaan vettä, jota menikin monta lasillista. Silti mun kurkku tuntui rutikuivalta. En pystynyt olemaan paikallani vaan liikehdin koko ajan levottomasti ja tiesin kyllä, mitä heikko ja tärisevä kehoni tarvitsi oltuaan liian pitkään ilman. Yritin etsiä jotain ruokaa, mutta tajusin, etten kuitenkaan saisi mitään alas, joten menin takaisin huoneeseeni, jossa pyöriskelin hermostuneena ja maatessani sängylläni rummutin patjaa sormilla nopeaan tahtiin. Sam tulisi tänään käymään vielä uudelleen varmistamaan jotain asioita ja mä en kyllä odottanut vierailua mitenkään innolla, koska mun vieroitukseni oli nyt ilmeisesti senkin vastuulla. Vieroitusoireet oli ehkä kamalinta, mitä maailmasta löytyy ja hirveintä, mitä ihminen voi joutua kestämään. Ei ne voisi mua siihen pakottaa.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   18.11.12 17:41:46

Voi Andy raukkaa..

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   18.11.12 18:48:52

andy raukka :c edelleen upeaa jatkoa ja jään odottamaan innolla seuraavaa !

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   20.11.12 18:33:41

Toiveikkaana upitan

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   21.11.12 19:15:30

ihana tarina o___o rakastuin heti jajaja... kui mahtava tarina ja odotan jatkoa innolla!

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.11.12 19:42:40

Jaaatkoa:)

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   28.11.12 23:23:38

jatkoa jo :(

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.12.12 18:37:32

Kiva tarina ja molemmat kirjoittavat sujuvasti ja mielenkiintoisesti :) toivon tosiaan että andyn tila paranis :/

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   8.12.12 23:30:59

Sam

En voinut olla miettimättä, mihin olin taas onnistunut itseni sotkemaan. Jos aivan tarkkoja oltiin, en olisi oikeastaan voinut edes ottaa tätä tukipestiä vastaan, sillä Andy merkitsi minulle aivan liikaa. Silti olin ajamassa kohti Andyn kotia. Aivan liian nopeasti parkkeerasin auton tien varteen, ja istuttuani hetken autossa nousin syvään huokaisten ylös. Minulla oli pieni krapula, kiitos vapaaillan, joka oli kulunut baarissa, ja päättynyt siihen, että aamulla olin hiippaillut ulos asunnosta, vieraan miehen sängystä. Minä en edes muistanut miehen nimeä, jos edes sitä tiesin, mikä vain lisäsi henkistä morkkistani.

- Ai, sinä, Matt murahti kun avasi oven. Mies vaikutti edelleen siltä, että hänen puolestaan Andy olisi voinut painua hélvettiin ja minä ja Mike voisimme seurata perässä. Andyn äiti otti minut huomattavasti iloisemmin vastaan.
- Haen Andyn, hän sanoi kun oli ensin ohjannut minut keittiöön eiliselle paikalleni.
- Odota, kävisin mielummin ensin sinun kanssa muutamia seikkoja läpi, pyysin, ja hieman hämmentyneenä nainen palasikin takaisin pöydän äärelle.
Kävin hänen kanssaan läpi päivät, jolloin pojan olisi ilmoittauduttava huumetesteihin, ja tutkimme kalentereitamme sen osalta, kumpi milloinkin olisi vapaa poikaa niissä käyttämään. Lisäksi Andylle oli varattu psykologiseen arviointiin aika, ja jo pelkkä sana sai minun niskavillani nousemaan pystyyn, olinhan itse joutunut käymään saman rumban läpi ennen kuin sain palata töihin, ja mikäli minä yhtään poikaa tunsin, olisi vieraalle puhuminen Andylle mahdoton ajatus, kun ei suostunut puhumaan minullekaan. Lopulta oli enää yksi asia, josta halusin naisen kanssa puhua.
- Vielä ennen kuin menen tapaamaan Andya, haluan sanoa, että jos poikaa vielä hakataan täällä, pidän huolen että hänen ei tarvitse asua enää täällä. Kenenkään ei tarvitse joutua pelkäämään kotonaan, sanoin ja siirsin katseeni ovelle, jonne Matt oli ilmestynyt. Mies kääntyi ja olin kuulevinani hänen mutisevan jotain siihen suuntaan kuin ”Tervemenoa”, mutta naisesta huomasin selvästi että hän ei ollut samaa mieltä miehen kanssa.
- Meillä on vain välillä niin hankalaa, kun Andy tulee aineissa kotiin... Hän aloitti äänen hiipuessa loppua kohden. Huomasin naisen pyyhkäisevän kyyneleen silmäkulmastaan, mutta olin kuin en olisi huomannut, kerätessäni paperini kasaan.
- Missä Andyn huone on? Sen sijaan kysyin ja saatuani ohjeet mistä pojan löytäisin, lähdin kapuamaan ylös. Emmin hetken pojan huoneen oven takana, ennen kuin koputin siihen. En saanut vastausta, mutta siitä huolimatta avasin oven. Andy lojui sängyllä selällään kattoa tuijotellen, samalla kun hänen sormet rummuttivat patjaa. Minut hän tuntui havaitsevan vasta, kun istuin sängyn laidalle. Näin heti, että pojalla oli vahvat vieroitusoireet, enkä voinut olla miettimättä mielessäni että miten hän oli vielä talossa eikä ollut jo hävinnyt kadulle etsimään helpotusta oireisiinsa. Ensimmäistä kertaa minusta tuntui, että Andy saattaisi jopa haluta apua. Ojensin käteni, mikä sai pojan säpsähtämään, ja pyyhkäisin peukalollani hänen poskeaan. Pieni hymy kareili huulillani, kun katsoin pojan säikkyjä silmiä.
- Mulla on ollut ikävä sua, kuiskasin hiljaa. Andyn silmissä välähti jotain, mitä en ehtinyt tulkitsemaan, ennen kuin hän sai tuon tuntemuksen petettyä jälleen kovan katseen alle. Pian Andy nousi kuitenkin istumaan, ja kietoi kätensä ympärilleni tarttuen minuun kuin hukkuva ajopuuhun.
- Kaikki muuttuu vielä hyväksi, lupasin hiljaa pojan selkää silitellen. Toivoin vain, että tämän lupauksen pystyisin pitämään.

Autossa vallitsi viileä tunnelma. Radiosta tuli ainoa ääni, joka esti painostavaa hiljaisuutta valtaamasta autoa. Melkein jo toivoin, että Andy olisi räyhännyt minulle, aivan kuten hän oli kotonaan huutanut äidilleen ja Mattille. Olisi edes jotain tunteita näyttänyt. Olimme istuneet tunnin verran Andyn huoneessa ennen kuin olin joutunut tekemään päätöksen jonka olisin mielummin antanut jonkun muun tehtäväksi. Olin irrottautunut pojasta ja astellut alas, jossa löysin toiset olohuoneesta.
- Minusta Andyn olisi hyvä mennä klinikalle. Pystyn järjestämään hänelle paikan. Jos hän nyt lähtee kadulle, tuskin näemme häntä enää elossa, olin sanonut.
Siitä oli seurannut kahden tunnin sota, lenteleviä esineitä ja huutoa, joka ei kuitenkaan missään vaiheessa kohdistunut minuun. Andyn äiti oli pakannut pojan vaatteita kassiin, ja lopulta olin taluttanut pojan odottavaan autoon, jonka jälkeen hän oli sukeutunut kuin simpukka. Hän oli koko matkan tuijottanut ulos sivuikkunasta, eikä ollut sanonut sanaakaan. Tiesin, että olisimme kohta perillä, ja halusin sitä ennen saada pojan ymmärtämään, joten ajoin auton tien laitaan, ja pysäytin sen siihen. Hetken poika tuijotti vielä ulos, ennen kuin vilkaisi minua pikaisesti, kääntäen sitten katseensa käsiinsä, joita väänteli sylissään. Laskin oman käteni pojan käsien päälle, ja huomasin hänen jännittyvän.
- Andy, mä olen pahoillani, jos susta tuntuu että mä olen pettänyt sut. Mä en vaan halua menettää sua, sä merkitset liikaa mulle, sanoin tuijottaen pojan sivuprofiilia.
- Kumpa sä näyttäisit mulle tuntees, huuda, riehu, itke... Tee ihan mitä tahansa, mutta mä pyydän, älä sulje mua sun elämän ulkopuolelle. Mä lupaan sulle yhden asian. Olet tuolla sitten päivän, viikon, kuukauden tai vuoden, mä olen sun mukana koko matkan, sanoin ja puristin kevyesti pojan käsiä, ennen kuin starttasin auton ja jatkoin matkaa. Olin huomaavinani katseensa jälleen sivuikkunasta ulos kääntäneen pojan pyyhkäisevän kyyneleen nopeasti pois poskeltaan.

  Re: Joskus käsikirjoitus pettää #2 (poikaxmies)

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   9.12.12 01:48:36

ihana ihana ihana. tää on oikeesti ihan ykköstarina mitä oon täällä lukenut !
jään jälleen odottamaan jatkoa ... ♥

  mahtavaa !

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   9.12.12 10:41:28

luin tänään koko tarinan ja ihan äärettömän hyvä ! jatkoa siis !

+ tuo viimeisin sai kyllä tunteet kuohumaan. ♥

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.