Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Se mikä ei tapa, sattuu v*tusti #2

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.10.12 18:39:35

Edellinen on pian täysi joten tein uuden topan! tänne sit jatkooo :)

Re: Se mikä ei tapa, sattuu v*tusti #2

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   12.10.12 20:08:12

ammammamamaaa IHANAA :D

Lähettäjä: wella 
Päivämäärä:   12.10.12 20:50:55

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=861481&t=861481
edellinen

jatkoo nopeesti :)

Lähettäjä: Susa 
Päivämäärä:   12.10.12 21:19:37

Laittelen nyt vielä yhen pätkän ku tää ei oo hirveen pitkä ja huomenna tulee lisää :)

17. osa
- Jos sulla nyt ei oo kaikkee, mitä ihminen tarvii, nii en tiiä sitte mitä teen, Mikko sanoi kantaessaan uusia huonekalujani huoneeseeni.
- Prinsessalla ei oo koskaan mitään tarpeeksi, sanoin hymyillen ja näytin miehelle, mihin laittaisi vielä laatikoissa olevat huonekalut.
- Ai sä oot prinsessa etkä ihminen. Anteeksi ylhäisyys, Mikko sanoi kumartaen edessäni.
- Saat tän kerran anteeksi, palvelijani.
- En mä oo palvelija. Mä oon kuningas, mies sanoi ylväästi. – Ja prinsessa on alempana arvojärjestyksessä, joten sun vuoro kantaa seuraava tavaras tänne.
Avatessani oven säikähdin hieman Tonia, joka näytti tuskaiselta kantaessaan tavaroita.
- Tää on viimenen. Kiitti vítusti avusta, jota mä teiltä niin hirveesti sain, hän sanoi sarkastisesti mennessään huoneeseeni.

- Miten helvetíssä mä tän osaan koota ku ohjeet on ruotsiksi? kuulin Tonin parahtavan vierestäni.
Olimme aloittaneet huonekalujen kokoamisen, joka ei oikein sujunut niin helposti kuin olimme odottaneet.
- On siinä ohjeet suomeksiki, naurahdin ja menin näyttämään pojalle, kuinka ohjeita luettaisiin.
- Ei varmana oo. Kaikki on sian saksaksi tässä, mies sanoi minun ottaessani hänen kädestään ohjeet.
- Tossa, sanoin naurahtaen ja näytin sormella, missä ohjeet olisivat suomeksi.
- No ollaapa sitä muka niin päteviä. Mä vihaan kaikkee ruotsalaista, Toni sanoi repäisten paperin kädestäni ja aloitti urakkansa alusta. – Paitsi nuuskaa.
- Nuuska ei oo ruottalaista, Mikko sanoi väliin.
- Pilkun nussíja, Toni ärähti kuin pikkulapsi. – Mulle se on ruotsalaista ku oon sen sieltä hommannu.
- Ollaampa sitä nyt äreitä, sanoin naurahtaen.

Olimme vihdoin ja viimein saaneet kaikki huonekalut kasattua. Istuimme Mikon kanssa keittiössä syöden iltapalaa hiljaisuuden vallitessa.
- Sataakohan yöllä? Mikko kysyi katsoen ikkunasta ulos ja samalla havahduttaen minut mietteistäni.
- En tiiä, sanoin kääntäessä katseeni myös ulos. Tummia pilviä oli silmän kantamattomiin.
- Mitä suunnitelmia sulla on huomiseks? Mikko kysyi.
- Nukun niin pitkään ku haluan uuessa omassa sängyssäni, päivällä loikoilen ja katon telkkaria ja illemmalla on reenit. Töitäki pitäs vissiin katella, mutta haluun ensin rauhottua, sanoin huokaisten. – Oliko sulla jotain suunnitelmia?
- Aamusta töitä ja illemmalla töitä. Päivällä saatan ehkä keretä käymään täällä, jos hyvä tuuri käy.
- Mitä sä teet työkses?
- Pyöritän isän kans firmaa päivisin ja iltasin myyn huumeita, mies kertoi. Nyökkäsin vain.
- Mutta mä meen nukkumaan. Mee säki, että saat kunnon unet, ku sulla on ollu viime aikoina rankkaa. Öitä, pikkunen, Mikko sanoi nousten ylös ja pörrötti hiuksiani.
- Hyvää yötä, sanoin hymyillen miehen perään.

Yöllä heräsin hirveään paukkeeseen. Nousin sängystäni ikkunan ääreen ja näin mustan taivaan. Yhtäkkiä salama välähti ja perään kuului kova pamahdus. Ukkosti. Menin nopeasti takaisin sänkyyni ja käperryin peittoni alle. Olin pienestä pitäen pelännyt ukkosta. Katsoin kännykästäni kelloa, joka näytti kolmea. Toivoin, että ukkonen loppuisi nopeasti. Taas kuului kova pamahdus, joka sai kyyneleiden tulevan silmiini. Istuin itkien hysteerisenä sängylläni peitto ympärilläni ja peitin korvat käsilläni. Koitin muistella, miten ukkosen välimatka laskettaisiin. Yksi, kaksi, kolme. Pamahdus. Se ei olisi kaukana. Kokosin itseni ja nousin sängystäni lähtien kävelemään toiselle puolelle asuntoa kohti Mikon huonetta. Miehen oven edessä epäröin hieman, sillä en ollut varma, miten hän reagoisi siihen, että tällä tavalla vain tungen tämän huoneeseen. Kuului taas pamahdus ja se sai minut aukaisemaan oven nopeasti.
Huoneesta kuului vain rauhallista hengitystä. Mikolla ei tainnut olla hajuakaan ukkosesta. Menin miehen viereen sängylle.
- Mikko, kuiskasin koittaen herätellä tätä.
- Nii? uninen ääni kuului tyynyn seasta.
Samassa kuului taas pauke ja mies pomppasi pystyyn.
- Herrajumala! mies parkaisi ja nousi istumaan. – Oliko tuo ukkonen?
- Siltä näyttäs, sanoin nielaisten surkeana.
- Pelottaako sua? hän sanoi ihmetellen.
- Vähän, valehtelin.
Oikeasti olisin halunnut itkeä ja mennä jonnekin pöydän alle odottamaan ukkosen loppumista.
- Voi sua pikkusta. Tuu tänne turvaan, Mikko sanoi raottaen peittoaan ja kömmin tämän viereen hymyillen tälle pienesti.
- Ei sun tarvi pelätä. Nyt oot turvassa, mies kuiskasi ja otti minut tiukkaan otteeseen kainaloonsa.
Helpottuneena, mutta hieman varovaisena sain vihdoinkin unen päästä kiinni.

Lähettäjä: Aria 
Päivämäärä:   12.10.12 21:42:07

<33

Lähettäjä: mmehukattiEK 
Päivämäärä:   12.10.12 22:24:19

Tsiisus miten huippu tarina. En oo pitkään aikaan lukenut mitään, ja nyt päätin tulla vaan silmäilemään. Niin siinä kävi, että koukkuun jäin ja odotan innolla loppu tarinaa (vaikkakin harmittaa, että loppuu niin pian!)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.10.12 22:28:49

oi ihana! <3

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   12.10.12 23:10:53

täää tarina vaan on niin ihana <3<3

Lähettäjä: piid 
Päivämäärä:   13.10.12 10:35:22

UUSI LUKIJA ILMOTTAUTUU!
Aivan mahtava tarina :) siis oikeasti aivan ihana!

Nyt seurailen innolla loppuun asti! :)

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   13.10.12 13:04:00

Jatka C:

Lähettäjä: Emiliana 
Päivämäärä:   13.10.12 13:35:09

Saanko kysyä pelaatko ite lätkää? Tarina on ihan jees, kirjotusvirheitä bongasin muutamia ja ne oli pääasiassa yhdyssanavirheitä. Voin ne vaikka myöhemmin etsiä, niin saat korjata omaan versioos :) Aion käyä kurkkimassa jatkossakin että miten tää tarina etenee.

Päivämäärä:   13.10.12 15:04:59

Kiitos kaikille kommenteista!

Emiliana, joo ne yhdyssanavirheet ois ihan kiva saada korjattua jos vain kehtaat :) ne ei todellakaan ole mun vahvuus ja pelaan itse lätkää

Laitan illalla vielä yhden pätkän ja sunnuntaina saatte sen viimeisen pätkän :)

18. osa
Oli mennyt kolme viikkoa muutostani Mikolle, jona aikana olin ollut ihan hukassa enkä tiennyt, mitä elämältäni halusin. Jääkiekkokaan ei ollut sujunut ja se oli laittanut koko joukkueen ihmettelemään. Sopeutumiseni jälkeen asiat olivat lähteneet rullaamaan ja olin jopa saanut töitäkin läheisestä kaupasta. Helpottunut ja iloinen fiilis valtasi koko kroppani ja mieleni, kun näin itseni muuttuneen ja asioiden järjestäytyneen.

- Mahtava suoritus Valle! Väpä huusi kentän laidalta, kun oli saanut suoritukseni onnistumaan.
Sain kehuja myös muilta joukkuekavereiltani. Hymyilin pitkästä aikaa aidosti ja tuntui siltä, ettei hymy lähtisi huuliltani vähään aikaan. Valmentaja puhalsi pilliin harjoitusten päättymisen merkiksi ja hän viittoi meidät kaikki luokseen. Pysähdyimme puolikaareen Väpän eteen, joka katsoi meitä kaikkia hymyillen.
- Ensiksi haluan sanoa, että helvetín hienoa työtä jokaiselta ja toivottavasti tämä meno jatkuu. Toiseksi, vaikka on kesä niin meillä on peli viikon päästä toista paikallista tyttöjoukkuetta vastaan ja pelin voittaja nousee parempaan sarjaan pelaamaan, koska samalta paikkakunnalta ei oteta kahta joukkuetta, joten panokset on kovat ja toivon jokaiselta sata prosenttista toimintaa. Sen takia haluan, että joukkuetta johtaa malli esimerkki ja luottonainen. Eli Valle, susta tulee meidän joukkueen kapteeni, Väpä sanoi iso hymy huulillaan ja katsoi minua.
En uskonut korviani. Onneksi kypärässäni oli verkko, sillä leukani olisi loksahtanut muuten jäähän saakka. Sain aplodit joukkueelta ja katsoin ympärilläni olevia tyttöjä, jotka hymyilivät rohkaisevasti ja vieressäni ollut Ilona halasi minua tiukasti.

Lähdin kävelemään harjoitusten jälkeen hallilta pois päin suuri hymy huulillani. En voinut uskoa, että elämäni olisi vielä palannut raiteilleen. Mikään ei olisi voinut pilata iloani juuri sillä hetkellä. Kävelin rauhallisesti puiston läpi ja huomasin kauniin auringonlaskun puiden lävitse.
- Nea, odota! kuulin liiankin tutun äänen takaani ja jäykistyin.
Hymyni hyytyi sittenkin ja käännyin varovaisesti katsomaan taaksepäin, sillä halusin olla väärässä huutajan suhteen. Olin kuitenkin ollut oikeassa. Käännyin meno suuntaan ja tunsin heti kosteat kyyneleet poskellani. Lähdin juoksemaan karkuun, sillä en olisi halunnut nähdä häntä juuri nyt. Tunsin kuitenkin vähän ajan päästä, kun joku tarttui käteeni ja sai minut pysähtymään. Riuhtaisin sen nopeasti irti ja katsoin murhaavasti Juhoa.
- Rauha. En mä aio tehä sulle mitään, poika sanoi nostaen kätensä ilmaan rauhan merkiksi. – Mä vaan haluun, että sä kuuntelet mua. Okei?
Katsoin poikaa sumein silmin. Tajusin, kuinka olin ikävöinyt häntä kaikesta huolimatta. Purskahdin itkuun ja poika otti minut varovaiseen halaukseen ja tunsin olevani turvassa pojan otteessa.
- Ei mitään hätää. Mä oon tässä, poika sanoi nostaen pääni ja katsoin häntä silmiin samalla, kun hän kuivasi kyyneleeni poskeltani. – Mennään tohon penkille.
Hän ohjasi minut läheiselle penkille istumaan ja tunsin rauhoittuvani ja samalla häpeä nousevan pintaan.
- Sori, sanoin kuivaten kyyneleitäni.
- Sulla ei oo mitään anteeks pyydettävää, poika hymyili. – Toisin ku mulla.
Hän vakavoitti kasvonsa ja katsoi syvälle silmiini.
- Mä tiedän, ettet sä voi antaa mulle anteeks sitä mitä mä sulle tein, mutta sun pitää uskoo se, etten mä loppujen lopuksi tehny sitä kostosta. Mä tiiän myös sen, ettet sä haluu kuulla näitä sanoja, mutta mä olin sun kans sen takia, koska mä rakastin sua ja rakastan edelleen. Voitko sä antaa mulle anteeks? poika katsoi minua anovasti.
En tiennyt yhtään mitä sanoa. Päässäni ei liikkunut mitään. Tuijotin vain puiston hiekkaista polkua ja koitin kovasti keksiä jotain sanottavaa.
- Mä..., aloitin nostaen katseeni ja jäin tuijottamaan pojan silmiä. – ...en pysty tähän.
Juho katsoi minua hieman yllättyneesti. Hän luuli varmaan, että olisin antanut hänelle anteeksi. Tavallaan olin jo antanut anteeksi, mutta en vain pystynyt sanomaan sitä ääneen.
- Mä en voi jatkaa sun kans aivan ku mitään ei ois tapahtunu. Sä satutit mua, jatkoin. – Kyllä me voidaan olla puheväleissä, mutta mä en pysty olemaan sun kans ilman, että ne tapahtumat tulee mieleen. Parempi vaan, ettei nähdä enää.
Poika vain nyökkäsi ja näin kyyneleen valuvan hänen silmästään, jonka päätin pyyhkiä pois.
- Mutta rakastatko sä mua? poika kysyi nopeasti.
Huokaisin syvään ja irrotin käteni tämän poskesta.
- Rakastin, sanoin ottaen tätä kädestä kiinni ja nousin ylös irrottaen otteeni ja lähdin kotiin päin.
En halunnut pojan näkevän minun sortuvan. Totta puhuen, en olisi halunnut käydä koko keskustelua.

Kotiin päästyäni menin suoraan huoneeseeni ja lysähdin sängylleni mahalleen. Onneksi Mikko ei ollut kotona, sillä en olisi jaksanut selittää hänelle. Hautasin pääni tyynyyn ja annoin itkun tulla. Miksi juuri tänään piti törmätä Juhoon, kun vihdoinkin elämä alkoi hymyillä? En näköjään koskaan saisi olla onnellinen päivääkään. Aina piti jotain ongelmia tulla.
Itkusta sokaistuneena menin keittiöön ja availin laatikoita etsien jotain helpottavaa. Tiesin vajoavani syvälle alas, kuten pari vuotta sitten olin tehnyt. Nyt vain teki niin mieli satuttaa itseäni vielä lisää. Löysin alimmasta laatikosta sopivan terävän veitsen ja tutkin sitä. Oven kolahdus ja tervehdys havahdutti minut takaisin todellisuuteen ja tajusin, mitä olin tekemässä. Laitoin veitsen nopeasti takaisin laatikkoon. Huokaisin syvään ja kiitin luojaa, että Mikko oli tullut kotiin juuri ajoissa ennen kuin olisin tehnyt jotain peruuttamatonta.

Lähettäjä: Emiliana 
Päivämäärä:   13.10.12 16:10:18

Tässä nämä jotka pisti eniten silmään:

murhan himoiset - murhanhimoiset
elämän haluni - elämänhaluni
silmän kantamattomiin - silmänkantamattomiin (silminkantamattomiin?)
meno suuntaan - menosuuntaan
lisä rangaistuksia - lisärangaistuksia
ensi tapaamisella - ensitapaamisella
nousu humalassa - nousuhumalassa
lähi aikoina - lähiaikoina
päähän pisto - päähänpisto
jääkiekko "urastani" - jääkiekkourastani
onnen päivää - onnenpäivää
ilmi elävänä - ilmielävänä
katuma päälle - katumapäälle
normi alkulämmittelyt - normialkulämmittelyt tai perusalkulämmittelyt
puheen sorina - puheensorina
perus harjoituksia - perusharjoituksia
juoru-ilme - juoruilme

Mua hämmästyttää miten kivuttomasti Nea pääsi takaisin mukaan tohon lätkäjengiin. Lukioikäset tytöt nyt kuitenkin reenaa varmaan ihan ammattitason tyylillä ja reenejä on useita kertoja viikossa, eli mimmit on aika tosi hyvässä kunnossa ja Nea taas ei ollu pelannu sitte yläasteen. Ja siihen nähden, että Nea aiko ruveta tosissaan taas pelaamaan, se juhlii, juo (ja käyttää pillereitä) aika reippaalla kädellä. Muutenki tuo koko lätkätouhu jää vähän ulkopuolelle tässä tarinassa, melkeen jättäsin sen ite pois ja keskittyisin enemmän muuhun toimintaan. Tulee semmonen tunne, että se lätkä on tungettu tarinaan mukaan vaan siksi, että pitää saada jotain extraäksöniä. Mun mielestä tää ei tarvi mitään enempää :)
Yritä parhaas mukaan keskittyä kirjottamisessa siihen, että käytät alkaa-verbin kanssa verbin perusmuotoa.

Päivämäärä:   13.10.12 16:59:35

jatkoo :)

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.10.12 20:29:14

jatkoooo (:

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.10.12 22:48:05

Missä on tän illan jatko o:

Päivämäärä:   13.10.12 23:04:42

rupeetko sä kirjoittamaan uuttatarinaa ku tää loppuu? en kyllä haluais et loppuuu :(

Päivämäärä:   14.10.12 00:08:52

Anteeksi jatkopätkän viivytys, kun tuli ekstempore-reissu sairaalaan, mutta kaikki on hyvin :)

Emiliana, voi kiitos paljon tästä vaivannäöstä! :) sanon vain, että kyllä jääkiekolla on merkityksensä tässä tarinassa.. välillä ne saattavat tuntua siltä, että ne on vain täytepätkiä, mutta tässä lopussa oli hieman inspiraatio-ongelmia, joten saattaa johtua siitä.

inkkukinkku, jos inspiraatiota löytyy uuteen tarinaan ehkä saatankin, mutta yleensä teen tarinan kokonaan valmiiksi koneelle, joten siinä kestää aikaa (kuten tässäkin kesti 4 kuukautta)

mutta tässä myöhästynyttä jatkoa!

19. osa
Vihdoinkin odottamani päivä oli tullut. Nimittäin tärkeä pelipäivä. Lämmittelimme hallin pihassa pomputellen jalkapalloa joukkueen kanssa. Tunsin jännittyneen ilmapiirin, sillä olihan kyseessä tärkeä peli, joka päättäisi meidän joukkueen kohtalon. Jokainen tiesi, että kaikkensa oli annettava eikä mitään annettaisi ilmaiseksi. Emme olleet nähneet toista joukkuetta emmekä tienneet heidän tasoaan. Toisaalta hyvä niin ettemme lähtisi takki auki tai altavastaajina.
Kopissa tunnelma oli vieläkin enemmän jännittyneempi. Kiersin katseellani jokaisen tytön ja jokainen näytti keskittyvän täysillä ja olin ylpeä heistä. Itsestäni en ollut ylpeä. Mielessäni pyöri viikon takainen Juho ja viiltely yritys -episodi. En ollut nukkunut koko viikkona paljoa, sillä olin vain miettinyt, mitä jos asiat olisivat toisin. Mitä olisi tapahtunut, jos olisin ottanut Juhon takaisin? Mitä, jos Tommi olisi elossa? Mitä, jos olisin viillellyt? Elämäni olisi silloin lähtenyt syöksyyn suoraan alaspäin.
Väpän astelu koppiin havahdutti minut ajatuksistani, onneksi. Päätin keskittyä nyt vain ja ainoastaan tulevaan peliin. Minun pitäisi näyttää kaikille esimerkkiä toiminnallani, mutta tässä minä nyt vain surin entisiä suhteitani. Se ei käynyt. Tunsin sydämeni hakkaavan lujemmin kuin koskaan rinnassani. Nousimme ylös ja päätimme mennä joukkueena jäälle.

Liukuessani jäällä tunsin jännityksen kasvavan. Eikä sitä auttanut yhtään, että Mikko ja Toni olivat katsomassa. Tutkailin toisella puolella kenttää luistelevaa toista joukkuetta ja huomasin tutun numeron, jonka selässä oli tutumpi sukunimi ja nähdessäni tämän naaman kauhistuin. Sara. Tyttökin huomasi tuijotukseni ja hymyili pirullisesti luistellessaan minua kohti.
- Katos, Vallinki päässy takas joukkueeseen ja vielä kapteeniksi. Eipä ollu Väpältä erikoinen veto, hän sanoi tullessaan luokseni.
Samalla tuomari vihelsi pilliin sen merkiksi, että peli alkaisi minuutin kuluttua. Katsoin vielä murhaavasti Saraa ennen kuin menin maalille kerääntyneen joukkueeni luo.
- No niin tytöt. Eiköhän näytetä kumpi meistä on parempi, sanoin ja huusimme, jonka jälkeen asetuin paikalleni aloitukseen. Tuijotin vastustajan sentteriä ilkeästi, joka vastasi samalla tavalla katseeseeni.
- Reilu peli, tuomari sanoi ja pudotti kiekon.

Kaksi ensimmäistä erää olivat olleet tasaiset ja aloitimme kolmannen erän tilanteesta 2-2.
- Tässä erässä turhat jäähyilyt ja kontaktit pois. Keskitytään vaan kiekkoon, Väpä huusi selkämme takana.
Pelissä olimme turhaan keskittyneet vastustajan tahalliseen satuttamiseen ja taklailuun. Kun kaikki pelasivat näin veren maku suussa, minulla oli tunne, että kohta jotakin sattuisi ja pahasti. Hyppäsin jäälle ja sain melkein heti syötön puolustajaltamme ja lähdin kuljettamaan kiekkoa vastustajan päätyyn. Pujottelin muutaman pelaajan läpi helposti. Ajauduin laidan viereen ja näin sivusilmällä, kun joku vastustajan pelaajista tuli vauhdilla päälle. Nostin päätäni ja huomasin sen olevan Sara.
- Nea, varo! kuulin jonkun huutavan ja sen jälkeen tajusin olevani jään pinnassa.
Tunsin selässäni sietämätöntä kipua. Kuulin vain kuinka Väpä huusi tuomareille ja ympärilläni olevat ensiapuhoitajat kyselivät vointiani, mutten pystynyt kipuni lomasta vastaamaan.
Vähän ajan päästä heräsin, kun olimme saapuneet sairaalaan. Ähkäilin selkäkipujeni kanssa, sillä joka hetki kipu vain yltyi ja yltyi. Tajusin vain, että minut vietiin johonkin huoneeseen ja sen jälkeen kaikki pimeni.

Heräsin pimeän huoneen lattialta ja säikähdin tummaa hahmoa edessäni. Nousin istumaan ja nojasin huoneen kylmään seinään. Olisin tunnistanut hahmon missä vain. Tommi. Poika näytti totiselta katsellessaan minua.
- Nea, miks sä teit tän? poika kysyi kurtistaessaan kulmakarvojaan.
- Minkä? kysyin ihmeissäni.
- Sun elämä näytti jo paljon paremmalta.
- Miten sä tiiät mun elämästä?
- Koska mä seuraan sua joka paikkaan, höpsö, poika sanoit tullessaan viereeni istumaan ja pussasi hiuksiani.
Takerruin nopeasti Tommiin ja suutelin tätä.
- Mulla on ikävä sua, sanoin.
- Sulla ei oo mitään hätää. Mä oon sun luona joka ikinen hetki, poika hymyili ja silitti hiuksiani. – Sä oot vahva ihminen.
- En oo ilman sua, sanoin pidätellen kyyneliäni.
- Oothan. Älä anna enää minkään häiritä sun elämää. Elä niinku sä ite haluat. Sun äitis on raitistumassa, sulla ei vois olla Mikkoa ja Tonia parempia kavereita ja anna Juholle anteeksi. Se on oikeesti pahoillaan. Mä tunnen sen.
- En mä halua sitä ku haluan vaan sut, sanoin nostaen katseeni Tommin silmiin.
Hän vain naurahti ja pussasi minua poskelle.
- Hölmö. Mä oon aina sun, poika sanoi ja otti minut tiukempaan otteeseen.
- Mä rakastan sua, kuiskasin.

Aukaisin silmäni ja kiersin katseellani kauttaaltaan valkoista olevaa huonetta. Taisin nähdä vain unta. Nousin istumaan ja näin Tonin nukkuvan puoleksi tuolilla ja puoleksi sängylläni. Naurahdin näylle. Samassa Mikko astui huoneeseen kupit kädessään ja katsoi minua lämpimästi.
- Hyvä. Sun pitiki heräillä näihin aikoihin, mies sanoi.
- Miks? kysyin ihmeissäni.
- Olit leikkauksessa, johon sut nukutettiin. Hyvä ettei pahemmin käyny.
- Mikä mulla sitte on? kysyin.
- Sulla murtu selkä ja se jouduttiin leikkaamaan. Muuta en tiiä.
Mies tönäisi pienesti Tonia, joka hätkähti nopeasti hereille.
- Moi pikkunen, Toni sanoi huomatessaan minun olevan hereillä ja nousi halaamaan minua.
Hymyilin Tonille takaisin samalla, kun tämä otti Mikolta kahvikupin ja hörppäsi siitä hörpyn.
- Mikset sä oo kertonu, että oot noin hyvä lätkässä? Huh, mitkä kädet! Toni hehkutti.
- No, ei tää kovin hyvän pelaajan merkki oo, jos makaa sairaalassa, totesin vain.
- Se akka joutuis oikeuteen tommosesta. Se teki sen ihan varmasti tahallaan. Näki oikeen vihan sen silmistä ku se tuli sua kohti, Mikko sanoi vihaisesti.
- Se vaan kosti mulle.
- Ja sä päästät sen pälkähästä tosta vaan? Toni sanoi hämmästyen.
En kerennyt vastaamaan, kun lääkäri tuli huoneeseen työntäen pyörätuolia.
- Täällä ollaan näköjään hereillä, keski-ikäinen naislääkäri sanoi hymyillen.
- Joo, sanoin katsoen mulkoillen naisen tuomaa rullatuolia. – Mikä toi on?
- Valitettavasti sä joudut olemaan pyörätuolissa niin kauan, kunnes sun selkä paranee, lääkäri kertoi.
Leukani loksahti auki. Ei voinut olla totta!

Päivämäärä:   14.10.12 04:21:14

jatkoo :)

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   14.10.12 10:44:47

saadaanko me tänää viimene pätkä ? (:

Lähettäjä: PV 
Päivämäärä:   14.10.12 12:26:21

Veikkaisin että jos "selkä murtuu" niin ei paljoa pyörätuolissakaan istuta vaan se on vuodelepoa :D
Omituista ettei herätessä ollut kivuista tietoakaan ja voi huoletta juoda kahvia istuen. Varmasti on kipeä, vaikka leikkauksessa olisikin laitettu palaset kohdilleen ja katsottu, ettei hermot jää linttaan. Murtuma ei siinä häviä ja lihakset on varmasti peltiä tollasen tärskyn jälkeen.
Lisäksi tuo "selkä murtui" selitys on tosi omituinen. Selkäranka kiitos :D Ja vielä tarkemmin niin todennäköisesti selkärangan pari nikamaa.. Toki Mikon ei tarvitse ymmärtää sen tarkemmin niitä juttuja, mutta silti voi kertoa vähän täsmällisemmin.. Selästä tulee mieleen koko ihmisen selkä kaikkine lihaksineen ja on kylkiluutkin osin selän puolella sekä tietty lapaluut. Ja harvemmin lihakset murtuu ja kylkiluiden murtuessa puhuttaisiin selästä ja lapaluut on sen verran lihasmassan alla että ihan helposti ei murru? Muita luitahan siellä ei ole (ristiluu ja lonkka lukuunottamatta) :D
En oo varma, mutta mun mielestä on hyvin onnekas jos selkäranka murtuu eikä halvaannu...
Oisit murtanu jalan niin pääsisit helpommalla :D
Ja vähän ihmetyttää että kaverit on odottelemassa. :D
okei okei hieroja puoleni heräsi, ei tarvitse välittää XD

Päivämäärä:   14.10.12 16:27:04

hyvvähyvä lisää vaaa! (:::

Päivämäärä:   14.10.12 19:51:54

PV, okei kiitos tästä :D veljellä kyllä murtui selkä (niin sanottiin, en tiiä menikö ranka tai jotain) niin joutui pyörätuoliin, mutta en tiedä. Ja Nea ei noussut juomaan kahvia vaan Toni :)

Kiitos teille kaikille ihanille lukijoille, jotka jaksoitte tsempata mut lisäämään tämän tarinan kokonaan tänne! Toivottavasti ootte tykänny ja katsellaan jos joskus tulevaisuudessa innostuisin uutta tarinaa kehittelemään. Tällä hetkellä on aika kiireinen elämäntilanne, mutta aika näyttää :)

Tässä olisi viimeinen pätkä, enjoy!

20. osa
Istuin minun ja Mikon parvekkeella pyörätuolissa katsellen kaupunkimaisemaa ja imin tupakasta savut sisääni. Kyllä. Olin aloittanut uudestaan tupakan polton, sillä se oli saanut minut rauhoittumaan, kun ahdistus iski. Vihasin koko pyörätuolia ja koko viikon takaista tapahtumaa. Sen jälkeen en ollut pystynyt tekemään mitään itse, sillä selkäkipu rajoitti tekemisiäni.
- Eikö siellä oo kylmä? kuulin Mikon kysyvän, kun tämä avasi parvekkeen oven ja tuli vierelleni sytyttämään itselleen savuketta.
- Kylmyys tässä se pienin ongelma on, mutisin kääntämättä katsetta mieheen.
Näin sivusilmällä, kun Mikon pää painui alas. Tiesin, että häntä säälitti tilani, mutta en vain kestänyt sääliä, sillä halusin pois tästä tuolista.
- Sä pääset ajan kanssa pois siitä tuolista. Luota muhun, mies sanoi lopulta.
- Mä en tiiä kestänkö mä sinne asti, sanoin nielaisten.
- Mitä sä höpiset? Totta kai kestät. Sä oot sitkee mimmi, Mikko sanoi ja halasi minua.
Mieleni koheni hieman niistä sanoista, mutta ajatus jäi silti pyörimään päähäni.
- Mä en oo kertonu tätä kellekään, mutta mun äitiki oli pyörätuolissa, kun mä olin 10-vuotias. Äiti masentu tosi pahasti ja se aina vaan tiuski mulle ja mun sisaruksille. Se oli mun elämäni kamalinta aikaa, mutta sitte yks lääkäri sano äitille, että kirjota sun tunteet ylös. Niitä ei pidä pitää sisällä ja koittaa vaan elää niiden kans. Sen jälkeen äiti piristy huomattavasti. Mä suosittelisin sulleki sitä, Mikko sanoi pienen hiljaisuuden jälkeen.
Kuuntelin miehen kertomusta hiljaa. Se pisti minut ajattelemaan asiaa uudestaan.
- Ehkä mun pitää koittaa, sanoin pienestä hymyillen miehelle, joka vastasi hymyyni.
- Mä teen mitä vaan, että sä kuntoudut siitä, mies sanoi ja halasi minua tiukasti.

Rullasin itseni huoneeseeni kiroamalla tuolin syvimpään maanrakoon. Menin pöytäni ääreen ja otin laatikosta paperia. Huokaisin syvään, sillä olin tehnyt päätöksen. Kirjoitin kirjeitä elämäni tärkeimmille ihmisille, joita rakastin. Poskille hiljaa tulleet kyyneleet putosivat osaan papereista sekoittaen hieman tekstiä. Suljin kirjeet ja kirjoitin päälle sen ihmisen nimen, kelle kirje oli tarkoitettu. Suljin ne yhteen isoon kirjekuoreen, johon kirjoitin Mikon nimen. Huokaisin vielä syvään ja menin eteiseen. Käännyin katsomaan olohuoneeseen, jossa Mikko katsoi rauhallisen näköisenä televisiota. Toinen ei tiennyt, mitä tuleman piti. Aukaisin oven ja rullasin käytävälle kirjekuori sylissäni. Purskahdin itkuun rullatessani itseäni kohti hissiä.

Olin jo hieman rauhoittunut, kun pääsin tutulle kalliolle. Pysäytin rullatuolin vähän matkan päähän kallion reunasta ja sytytin tupakan imien sitä pitkään ja nautinnollisesti. Suljin silmäni ja kuuntelin ohi ajavien junien rauhoittavaa ääntä miettien elämääni, niin iloja kuin surujakin. Naurahdin itsekseni muistellessani iloisia hetkiä Tommin kanssa. Minulla oli ikävä sitä elämää. Avatessani silmäni olin aivan varma päätöksestäni. Nousin irvistellen kivusta pyörätuolista ja katsoin kirjekuorta kädessäni. Laskin sen pyörätuolin päälle ja kävelin hitaasti reunalle. Katsoin kelloa ja samassa kuulin junan torven äänen ja käännyin katsomaan sitä.
- Anteeks kuski. Anteeks kaikki, sanoin huokaisten.
Suljin silmäni viimeisen kerran ja hyppäsin alas.

Mikko:
Katsoin sohvalla tylsistyneenä televisiota. Miksei Nea ollut pyytänyt minua mukaan lenkille? Nostin katseeni kelloon. Hän oli ollut yllättävän kauan siellä. Uutisten alkaessa laitoin tv:tä isommalle ja lähdin keittiöön keittämään kahvia.
Hätkähdin vähän ajan päästä, kun uutisissa mainittiin junaonnettomuudesta meidän seudulla. Menin takaisin olohuoneeseen ja laitoin volyymia vielä isommalle.
- Tänään iltapäivällä viiden aikoihin sattui kamala junaonnettomuus. Noin 16-vuotias tyttö tippui kalliolta alas junan eteen, uutistenlukija kertoi.
Hymähdin itsekseni. Taas jotain teinidraamaa, ajattelin. Vähän ajan päästä näytettiin kuvaa onnettomuuspaikalta, jossa poliisit ja lääkärit hääräsivät ympäriinsä. Yhtäkkiä huomasin tutun pyörätuolin poliisin kädessä, joka kertoi, että itsemurhan tehnyt tyttö saattoi itse hypätä tuolista tai tippua. En voinut uskoa sitä todeksi. Otin nopeasti puhelimen käteeni ja koitin soittaa Nealle. Puhelin alkoi soida tytön huoneessa ja aloin hätääntyä. Sitten poliisi näytti televisiossa kirjekuorta, joka oli ollut pyörätuolin päällä ja siinä luki minun nimeni.
- Tämä kirjekuori löytyi pyörätuolin päältä. Tässä on jonkun miehen nimi. Jos hän tai joku hänen tuttu näkee tämän, pyydän häntä ilmoittautumaan meille, poliisi sanoi.
Istuuduin järkyttyneenä sohvalle ja laitoin pääni käsieni väliin. Koitin hengitellä rauhassa, mutta en tiennyt, mitä tehdä.

Vähän ajan päästä sain itseni rauhoitettua ja lähdin käymään poliisiasemalla.
- Moi. Mä tulin ilmoittautumaan poliisille. Olen Mikko Pesonen, jonka nimi oli siinä kirjekuoressa, joka löyty sieltä junaonnettomuus paikalta, selitin sekavasti aulassa olevalle naispäivystäjälle.
- Saisinko nähdä henkilötodistuksen? hän kysyi.
Kaivoin sen lompakostani tärisevin käsin ja annoin sen naiselle. Hän nousi tuoliltaan ja lähti käymään jossakin.
- Selvä. Seuraa minua, nainen sanoi tullessaan takaisin.
Hän johdatti minut johonkin huoneeseen, jossa oli sama poliisi, jonka näin televisiossa.
- Markku Voutilainen, päivää, hän sanoi kätellessään minua ja istuuduimme poliisin napauttaessa samalla nauhoituskoneen päälle. – Tunsitko sinä tämän tytön?
- Joo. Hän on, tai oli, Nea Vallin ja hän asui kanssani, selitin poliisille hieman tärisevällä äänellä.
- Seurustelitko hänen kanssaan?
- En. Hän vain asui luonani.
Poliisi vain nyökkäsi ja ojensi kirjekuoren minulle. Tunnustelin sitä hieman enkä malttanut odottaa, että saisin avata sen.
- Saat ensin tutkia sen sisällön. Me kutsumme sinut sitten tänne tarkempaan tutkintaan viikon sisällä, poliisi sanoi. – Voit mennä.
Kiitin poliisia ja nousin ylös lähteäkseni kotiin.

Istuuduin keittiön pöydän ääreen ja avasin tärisevin käsin kuoren. En tiennyt yhtään mitä odottaa. Näin monta kirjettä, joissa oli ihmisten nimiä. Otin omalla nimelläni varustetun kirjeen ja avasin sen.
"Mikko,
tässä mä nyt kirjotan mun tunteitani paperille. Tää on yllättävän vaikeeta...
Kuulostaa varmasti pelottavalta ja oudolta, mutta oon kuollu, kun sä saat tämän. En halunnu huolestuttaa sua turhaan, mutta näin on parempi. Nyt mä oon onnellisempi. Paljon onnellisempi. Mikään ei oo sun syytä. Älä syytä ittees mistään. Tein tämän itteni vuoksi. Sä voit jatkaa elämääs ihan normaalisti. Oot maailman kultasin mies Tonin kans, minkä mä tiiän. Pidä siitä huolta ja kato, että sillä menee hyvin.
Toiseksi, tässä kirjekuoressa on sulle, Tonille, Aadalle, äitille ja Juholle kirjeet, joten mä toivon, että sä voisit kutsua kaikki nuo ihmiset koolle ja antaa niitten kirjeet niille. Vaikka te jotku ette tuu toimeen keskenään nii mä toivon, että te voitte mun takia tehä tän sopuisasti ja tukea toinen toistanne. Mä oon nyt onnellinen, joten olkaa tekin.
Rakkaudella, Nea"

Kyyneleet nousivat silmiini ja osa niistä putosi kirjeen päälle. Kirjeessä oli jokaisen ihmisen numerot, joten päätin toteuttaa Nean toiveen.

Aada:
Juoksin nopeasti Mikon asunnolle, kun sain hänen soittonsa. Näin pöydän ympärillä Mikon ja Tonin lisäksi Nean Mira-äidin. Purskahdin itkuun ja halasin jokaista. Pyyhin silmiäni ja sain käteeni kirjeeni.
"Rakas Aada,
sä et tajua, kuinka paljon sä merkkaat mulle. Ennen sua olin vaan syrjäytyny ihmisistä enkä puhunu asioistani kellekään. Pidin niitä vaan sisälläni ja masennuin. Sä nostit mut ylös siitä helvetín syvästä kuopasta ja kestit mua tällasena ku oon. Sä oot mulle maailman tärkein ystävä ja toivon, että sulla ja Heikillä menee loppuelämän ajan hyvin. Te sovitte toisillenne. Mä olin niin kateellinen teille ja etenkin sulle, kun sun elämä oli niin hienoa.
Jatka pää pystyssä ja hymyssä huulin elämääs. Mäki oon nyt täällä onnellinen.
Rakkaudella, Nea"

Hymyilin kirjeelle. Nea oli ollut myös maailman ihanin ystävä enkä tulisi koskaan unohtamaan häntä. Kokosin itseni ja nostin pääni pystyyn.
- Mulla on teille kerrottavaa, sanoin ja kaikki käänsivät katseeni minuun. – Mä sain pari kuukautta sitten tietää, että oon raskaana. Aamulla lääkäri kerto, että tää pallero on tyttö. Ensin mä oisin kysyny Neaa kummiksi, koska mä halusin, että se tyttö ois ollu mun elämässä aina. Mä haluun kunnioittaa mun päätöstä, joten mä päätin antaa tän nimeksi Nea.
Nean äiti purskahti itkuun ja halasi kiittäen minua.

Mira:
Sain luvan vieroituksesta lähteä käymään Mikon asunnolla tämän soiton jälkeen. Itkin järkytyksestä keittiön pöydän ääressä Nean rakkaiden ihmisten seurassa. Tunsin syyllisyyden piston sydämessäni, sillä olin potkinut ainoan rakkaan lapseni pois kodistaan sen takia, että olisin saanut ryypätä. En ollut iloinen ratkeamisestani, mutta olin niin masennuksen partaalla, joten heikkona ihmisenä sorruin. Taas.
Toni ja Mikko nousivat tuoleiltaan ja tulivat halaamaan minua. Olin onnellinen, että Nealla oli ollut näin hyvät tukijat. Itkuisena avasin kirjeeni.
"Rakas äiti,
sä oot mulle tärkee kaikesta huolimatta. Tiiän, etten oo ollu mikään unelma lapsi ja nostan sulle hattua, että jaksoit mun kiukutteluita näinki pitkään ilman alkoholia. Syytän itteeni sun ratkeemisesta, mutta älä huoli, en tehny tätä sen takia. Mä olin Tommin kuoleman jälkeen niin onneton. Anteeksi, etten kertonu sulle mitään mun asioita, mutta totta puhuen, mä en kertonu niistä muillekaan. Kerro isälle (mutta et sen uudelle akalle) terveisiä ja sano, että mä oon nyt vihdoinkin onnellinen. Mä en kärsi enää siellä vaan oon täällä Tommin luona. Tätä mä halusin koko elämäni. Olla vaan Tommin kans. Mä en koskaan unohda sua, oot rakas ja mä rakastan sua aina! ♥
Rakkaudella, rakas tyttäresi Nea"

Purskahdin kirjeen luettuani uudelleen itkuun ja sain vieressä istuvalta Aadalta lohduttavan halauksen.
- Mä oon niin onnellinen, että te olitte Nean elämässä ja huolehditte siitä ku mä en kyenny siihen, sanoin Tonille ja Mikolle hymyillen ja sain vastaukseksi lämpimät hymyt. – Ja anteeks kaikesta.

Juho:
Pimpotin hermostuneena ovikelloa. En tiennyt, miksi olin edes suostunut tulemaan, mutta halusin tietää Neasta. En voinut uskoa, että hän olisi tehnyt jotain tällaista. Silmäni olivat ihan punaiset kaikesta itkusta ja surusta, sillä tiesin, että hän oli tehnyt sen minun takiani ja varmaan saisin haukut kirjeessä, jonka hän oli minulle kirjoittanut ennen kuolemaansa.
Toni tuli avaamaan oven ja mulkaisi minua hieman. Kävelin hermostuneena keittiöön, jonne muut olivat jo kokoontuneet. Nean äiti, Mira, tuli halaamaan minua. Olimme tulleet läheisiksi minun ja Nean seurustelun aikana. Hän ojensi minulle kirjeeni ja saattoi minut pöytään.
"Juho,
sulle mun on vaikeinta kirjottaa. Mä haluaisin sanoa kaikkea, mutta en tiiä mistä alottaa. Ensiksi, mä näin sairaalassa unta, jossa Tommi puhu mulle. Se sai mut tajuamaan, kuinka paljon mä sitä kaipaan. Mä jään kaipaamaan sua.
Toiseksi, mä annoin sulle anteeksi jo samana iltana siellä bileissä. Mä tiesin, että sä olit mun kans, koska sä rakastit mua. Mua vaan pelotti. Mikään ei oo sun syytä. Mä tein tän siksi, koska mä halusin Tommin luokse. Sä kummiski syytät ittees, mutta usko pois, tää ei todellakaan oo sun syytä!
Kolmanneksi, mä haluan, että te tuette toinen toistanne. Sinä, Toni ja Mikko varsinkin. Mä oon niilleki selittäny, että sä oot ihana tyyppi ja tutustumisen arvonen. Tehkää tää ees mun vuoksi. Te kaikki kolme ootte maailman ihanimpia ihmisiä ja saitte mut kerranki ajattelemaan, että elämä ei olekaan pahaa ilman Tommia. Meidän alku Tommin kuoleman jälkeen ei alkanu mitenkään ruususesti, mutta mä oon onnellinen, että sä olit mun elämässä. Mä voisin ylistää sua vaikka miten, mutta mitkään sanat ei riitä siihen.
Sä oot ihana ihminen ja toivottavasti sä löydät arvoises naisen sun elämään.
Mä rakastan sua!
Rakkaudella, Nea"

Tunsin kyyneleiden valuvan norona pitkin poskiani. Helpotuksen tunne vaelsi kropassani. Olin iloinen, että olin saanut anteeksi. Käänsin pääni kohti Tonia, joka käänsi mulkoilevan katseensa minuun samaan aikaan. Ojensin käteni häntä kohti sovinnon merkiksi. Näin Tonin ilmeestä, kuinka hän mietti, mitä tekisi.
- Nean vuoksi, sanoin.
Samassa hän tarttui käteeni.
- Nean vuoksi, hän sanoi ja hymyilimme toisillemme.

Toni:
Istuin silmät sumeina kyynelistä Mikon kämpän pöydän ääressä. Kaikki ylimääräiset olivat jo lähteneet kirjeineen, mutta minä en ollut vielä avannut omaani. Halusin tehdä sen kaikessa rauhassa. Katsoin kirjettä hetken edessäni, kunnes päätin avata sen.
"Toni, rakas isoveljeni,
tää on ehkä maailman huonoin tapa alottaa kirje, mutta haluun vaan sanoa, että älä oo katkera Juholle. Mä oon antanu sille anteeksi ja toivon, että te voisitte mun takia olla sovussa. Seki tarvii tukea ympärilleen, kuten säkin. Tukekaa toisianne. Mä pyydän.
Tää tuntuu varmasti maailmanlopulta, mutta tää ei oo. Mä haluan, että sä tiedät, että mulla on nyt kaikki paremmin ja mä oon onnellinen. Jatka säkin elämää äläkä mieti, miks mä tein tämän, äläkä varsinkaan syytä ittees. Tää ei oo kenenkään syytä vaan tää oli mun oma päätös. Mä en aluksikaan pystyny elämään ilman Tommia. Sä tiesit sen. Mä en tienny, miten mä jaksoin näinki kauan. Mä olin henkisesti ihan loppu, sillä mun elämässä se mikä ei tapa, sattuu ihan vítusti. Selän murtuminen ja jääkiekon lopettaminen oli piste kaikelle sille paskálle, mitä mä koin. Mutta mä oon nyt Tommin luona turvassa ja me eletään täällä onnellisesti. Mitkään sanat ei riitä kuvailemaan sua. Sä tuut aina olemaan mun sydämessäni ja mä tuun aina olemaan sun luona. Kiitos kaikesta, mitä sä teit mun vuoksi!
Rakkaudella, Nea"

Osa tekstistä oli suttuinen. Nea oli ilmeisesti itkenyt sitä kirjoittaessaan. Halasimme pitkään Mikon kanssa. Elämääni tuntui ilmestyvän aukko, joka ei koskaan täyttyisi.

Päivämäärä:   14.10.12 20:30:33

mä vaan itken täällä.... kauhee loppu kyllä :'( toivottavasti saan vielä joskus lukee sun tarinoita!

Lähettäjävajaaa 
Päivämäärä:   14.10.12 21:33:12

Tämä tarina oli ihan älyttömän upee ja kirjotat tosi hyvin. Jokainen pätkä oli erilainen ja tämän jakso lukee mielenkiinnolla loppuun asti. Tää tarina oli siinä hyvä ettei tämä jumittanu yhessä kohtaa vaan tapahtumat rullasi tasasella eteempäin :)
Tykkäsin tosi paljon ja kirjotathan lisää tarinoita tänne? :)

Päivämäärä:   14.10.12 21:49:51

Uskomattoman ihanan upee tarina! Toivon et me kuullaan susta vielä ! Teksti on sujuvaa, ymmärrettävää, mutkatonta ja @!#$ koskettavaa! KIITOS ! <3

Lähettäjä: tipunen 
Päivämäärä:   14.10.12 22:11:13

kyllä nyt tuli itku ihan oikeesti tossa lopussa .. Jotenkin tiesin että tää loppuu tähän mutta mun mielestä oli silti happy end.

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   14.10.12 22:56:07

Yritäks saaha mun huoneen tulville? D: Aivan ihana tarina <333 Mun tarinat jää yleensä kesken, mut tää, tää sun oma loppu kunnolla C: Kiitos ku kirjotit tän <3 Tää pistää miettimään asioita, joita oikeesti pitäs miettiä :)

Lähettäjä: :O 
Päivämäärä:   15.10.12 09:33:44

Loppuks tää nytte jo?? :( IHANA TARINA!!!!!<3<3<3<3<3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.10.12 15:27:06

Voiei en ole ikinä lukenut mitään näin ihanaa tekstiä!<3 sä oot ihan mahtava kirjottaja, sä välitit ton tarinan tunteen!<3

Päivämäärä:   15.10.12 22:10:43

Oli mukava kirjottaa teille ja kiitos ihanista tsemppausviesteistä! :)
Uudesta tarinasta ei ole mitään hajua tuleeko sitä vai ei, mutta ei ainakaan vähään aikaan. Ainakaan ei ole mitään inspistä tai aihetta.

Lähettäjä: erioil 
Päivämäärä:   16.10.12 18:29:35

voi herranjestas sentää, täytyy tunnustaa et kyllä tuli itku... tää oli oikein kiva tarina ja teksti oli helppoa lukea ja vaikka mitä ! =)
Oisko joskus kiva lueskella enemmänkii siu juttui täältä, oot hyvä kirjottamaan. ! =)

Lähettäjä: wella 
Päivämäärä:   18.10.12 22:30:46

voi eiii tätä itkun määrää!! KIITOS tästä tarinasta <3 parhaimpia mitä oon lukenu!
+ komppaan Cabia, että tää pistää miettimään asioita

Lähettäjä: (:: 
Päivämäärä:   19.10.12 17:06:05

olis kiva, jos kirjottaisit vielä pätkän et millasta neasta on siellä taivaassa tms et pääskö se tommin luo :)

Päivämäärä:   22.10.12 23:18:17

(::, ihan mielenkiintoinen idea, mutta valitettavasti elämä on aika kiireistä tällä hetkellä niin saa nähdä miten käy :)

Lähettäjä: 55 
Päivämäärä:   23.10.12 13:40:46

Oh, hirvein ruokatauko duunissa ikinä! Onneks on tää oma huone ni ei tarvii hävetä pillittää avokonttorissa:D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.10.12 23:29:21

Luin yhdessä illassa nää kaikki, ja WAU! Aivan törkeen hienosti kirjotettu, ja tuntu niin aidolta! Itku tuli lopussa:(

Lähettäjä: HJKL 
Päivämäärä:   31.10.12 20:00:49

tää oli tosi ihana♥ luin tän ihan alusta ihan loppuun ja tää oli MAHTAVA ! loppu sai kyllä itkemään. :(

Lähettäjä: hene 
Päivämäärä:   5.11.12 16:17:12

...itken tääl. toi oli tositositosi ihana tarina♥ itkin useemmassaki kohassa:D mut oikeesti, vaikka oonki tälläne itkupilli nii en oo ikinä itkeny näi paljoo jonkun tarinan takia !

Lähettäjä: tiuku 
Päivämäärä:   10.11.12 22:08:15

Luin just kaikki pätkät ja ei voi sanoa muuta ku WOU! Paras tarina pitkään aikaan, mitä oon täällä lukenu :) toivottavasti sulta tulis toinenki tarina!

Lähettäjä: IFK 
Päivämäärä:   19.11.12 17:51:24

oooi kuinka ihana tarina!! tästä ei kovin voi sanoo negatiivista, aivan ihana <3

Lähettäjä: aHAa 
Päivämäärä:   27.11.12 23:08:18

Ihana tarina<3 loistavasti kirjotettu (: ei meinannu kyyneleetkää loppua enää ollenkaa tos lopus :'( mut toisaalta kuiteski onnellinen loppu :)

Lähettäjä: someone 
Päivämäärä:   22.12.12 22:24:34

Mä itkin. Tossa viimesessä osassa, kun sitä luin ni mä itkin, koska tiedän ite sen tunteen kun haluaa kuolla ja valitettavasti tiedän miltä tuntuu kun itelle rakas ihminen päättää elämänsä. Mutta oli hyvin kirjotettu ja jos oli jotain kirjotusvirheitä nin mä en ainankaa huomannu.

Lähettäjä: jennuu 
Päivämäärä:   23.12.12 02:46:39

mun peitto on ihan kostee ku itkin niin paljon tän aikana..

Ehdottomasti paras tarina, mitä ny nälkäpelien jälkee:D!

Lähettäjä: sienimään. 
Päivämäärä:   23.12.12 04:15:23

Kauheeta miten paljon voi itkeä tarinan takia..
Syksyn aikana kuoli kaks hyvää kaveria, toinen onnettomuudessa ja toinen teki itsemurhan.
Tää tarina oli jotenkin niin upea!

Lähettäjä: Juli 
Päivämäärä:   23.12.12 11:34:26

Tosi hyvä tarina! Tee ihmeessä lisää!

Päivämäärä:   6.3.13 03:41:52

luin tän uudestaan ja mä taas kerran itken täällä
taa tarina on vaa niin yks parhaista :)!

Lähettäjä: IlveS 
Päivämäärä:   7.3.13 01:10:33

Waaau
en oo pitkään aikaan lukenu tätä ja taas itkin, kuten äskenenkin. Ja.mähän en itke helposti, mut tää sai itkee

sori selitän jotain, meen nukkuu.. Ihana tarina<3

Päivämäärä:   9.3.13 21:30:47

Tää on aivan ihana tarina! Parit kyyneleet tuli silmästä ja tää on tosi hyvin kirjoitettu enkä löytänyt virheitä,ainakaan mikä olisi haitannut :)!<3

Lähettäjä: hukkapala 
Päivämäärä:   10.3.13 12:42:12

voi ei, luin koko tarinan alusta loppuun yhteen menoon ja itken täällä nyt ihan älyttömästi.. toinen tarina mikä saa mut itkemään näin paljon ja aawwww miten ihana tää oli<3 Osaat kirjottaa ihan @!#$ hyvin!

Päivämäärä:   10.3.13 21:48:04

Oi voi voi, ihan punastun noista teidän kommenteista :)
Ilman teitä lukijoita tämä tarina ei olis edes mitään, joten kiitos teille kovasti! <3

ps. pääkopassa on pieni tarinan poikanen kytemässä, mutta kaikki (juonet, henkilöt yms.) on ihan auki, joten saa nähdä tuleeko siitä mitään :) parhaani yritän!

Lähettäjä: Hhmm 
Päivämäärä:   11.3.13 21:36:15

Jäätävä märy :( sama oli ku luin satania. Ihan kamaalaaaa :(

Päivämäärä:   12.4.13 20:50:55

Ai kauhee ku mä itken täällä ! Niin parhautta tää tarina !! <3

Lähettäjä: Miisa 
Päivämäärä:   12.4.13 23:34:49

Löysin tämän tarinan vasta nyt, ja luin kerralla läpi. Hyvin ja sujuvasti kirjoitettu, eteni aika sopivasti. Kirjoita ihmeessä lisää!

Mutta. Niitä virheitä, niitä oli paljon, etenkin yhdyssanoissa, niitä en edes viitsinyt poimia tuolta kuin pari. Jokuhan niitä oli tuossa ylempänä jo useamman korjannut.

Seuraavia oli paljon, tässä vain pari esimerkkiä:

"Kyynel tippui huomaamattani paperille, joka hieman suttasi tekstiä." Niin se paperi suttasi tekstiä? (no kyynel tietysti, mutta tästä saa toisen käsityksen) Ehkäpä: "Huomaamattani paperille tippui kyynel, joka hieman suttasi tekstiä."

"Yhtäkkiä huomasin tutun pyörätuolin poliisin kädessä, joka kertoi," Se käsi kertoi? Vai ehkä kuitenkin pyörätuoli? Vai miten se oli? "Yht' äkkiä huomasin poliisin kädessä tutun pyörätuolin. Poliisi kertoi..."

"malli_esimerkki"

"meno_suuntaan"

"Aukaisin silmäni ja kiersin katseellani kauttaaltaan valkoista olevaa huonetta." Huone siis oli kauttaaltaan valkoinen? "Olevaa" joutaa välistä pois.

Lähettäjä: moooij 
Päivämäärä:   19.7.13 01:35:36

olen lukenut tämän jo monta kertaa mutta aina vaan itken tää on vaan niin ihana <3

Lähettäjä: IFK 
Päivämäärä:   23.10.15 17:54:08

Piti tämä tulla taas tänne lukemaan, ei petä koskaan <3 itkut taattu joka kerta

Lähettäjä: totinen 
Päivämäärä:   4.11.15 10:42:09

Huhhuh, jos kirjoittaja sattuu tämän lukemaan niin kyllä on kirjoitustaitoa!
Itse löysin tämän vasta, luinkin parissa illassa.

Lähettäjä: totinen 
Päivämäärä:   4.11.15 10:54:40

Oho onnistusin sättäämään tossa aiemmin jotain. Niin. Jos kirjoittaja tämän saa luettua niin peukut on kyllä pystyssä. Oli aivan uskomaton tarina! Olin aivan koukussa! Lopussa parit kyyneleetkin taisin tipauttaa!

Lähettäjä: Krisu 
Päivämäärä:   28.11.15 18:59:45

Aivan mahtava! Löysin tänään ja luin loppuun jo tänään. Päättyi surullisesti mutta aivan upea tarina, joka on kaikinpuolin hyvin muodostettu. Rakastuin. Olisipa tämmöinen romaani olemassa niin lukisin ehdottomasti!

Tietyiltä osin pystyin samaistumaan asioihin, jonka vuoksi se varmasti oli osasyy kiinnostukseen

Lähettäjä: hömötiainen 
Päivämäärä:   8.1.16 14:39:00

Yks sana: vau.

Ihanan realistinen tarina, johon pysty samastumaan vaikka loppu oliki surullinen!

Lähettäjä: Senjis 
Päivämäärä:   8.1.16 17:09:34

Siis... Wau! Mä menin ihan sanattomaks kun kerralla luin kaikki osat. Mua ei normaalista poiketen häirinnyt mitkään kirjoitusvirheet ja pystyin jollakin tapaa jopa samaistumaan Neaan. Viimeisessä osassa tuli pakostikin itku, sillä kuolema on mulle _todella_ herkkä paikka. Loppu oli surullinen, mutta jollakin tapaa myös onnellinen.

En malta odottaa sitä, että kirjoittaisit uuden tarinan! Sun kirjoitustyyli on niin mukaansa tempaava, että en juuri muita keksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.16 19:14:08

Löysimpähä tämän pienen etsimisen jälkeen! Tuli yks päivä mieleen tää tarina ja oli pakko ettiä ja lukea uudestaan. Olin jo unohtanu kuinka ihana ja koskettava tää tarina on! <3

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.