Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Se mikä ei tapa, sattuu v*tusti

Lähettäjä: Susa 
Päivämäärä:   29.9.12 18:59:02

Tämä on ensimmäinen tarinani, joten jännittää hirveästi julkaista tämä! Toivon paljon kommentteja, niin risuja kuin ruusujakin :) Tämä tarina on kirjoitettu kokonaan valmiiksi, joten kesken tämä ei tule jäämään, jos vaan kiinnostusta riittää. Lukeminen omalla vastuulla, jos tulee jotain kamalaa vastaan. En tiedä mikä luokitellaan liian "raa'aksi", joten en osaa varoitella.

Tarinassa on 20 osaa ja tässä on ensimmäinen, enjoy!

Se mikä ei tapa, sattuu v*tusti

1. osa
- Nea, nyt ylös! Bussi lähtee puolen tunnin päästä, äitini, Mira, huusi ja koitti saada minua ylös avaamalla verhot ja repimällä peittoa päältäni.
- Joo joo, kaks minsaa, sanoin ja käänsin kylkeä vetäen samalla peiton takaisin päälleni.
- Koulusta on soitettu jo niin monta kertaa lintsaustesi takia, joten raahaan sut kouluun vaikka väkisin. Ei toi oo normaalia heti ykkösluokalla.
- No älä sitte vastaa niihin puheluihin, jos et kerta tykkää niistä.
Huokaisten äiti lähti huoneestani ja aukaisin silmäni kiertäen katsettani huoneessani. Huoneeseen tuleva valo moninkertaistui valkoisten seinien takia ja sai lattian näyttämään entistä likaisemmalta, tai sen pienen osan lattiasta, joka näkyi valtavien vaatekasojen seasta. Käännyin katsomaan yöpöydälläni olevaa kuvaa. Siinä kaksi ihmistä näytti valkoiset hammasrivistönsä. Se oli aika, jolloin kaikki oli vielä hyvin. Tommi oli ensi rakkauteni ja ensimmäinen poikaystäväni. Tutustuin häneen yläasteella, kun pääsin heidän "pahisjengiin". Olimme olleet erottamattomat, kunnes puoli vuotta sitten tapahtui se kaikista ikävin; kuolema. Tommin elämä ei ollut ruusuilla tanssimista. Tiesin hänen ongelmansa ja koitin auttaa niissä parhaani mukaan, mutta hän päätti, että junan alle hyppääminen oli parempi vaihtoehto. Sen jälkeen elämän haluni oli laskenut kuin lehmän häntä.

Pyyhkäisin kyyneleet silmäkulmasta, jotka olivat tulleet muistellessani. Nousin ylös ja menin vessaan. Sutaisin ruskeat, pitkät hiukseni pikaiselle pompulalle. Tommin muisteleminen antoi minulle voimaa menemään kouluun ja kestämään tulevan koulupäivän. Päätin näyttää niille hemmetín opettajille, että Nea Vallin on menossa mukana.

Onneksi lähin bussipysäkki oli taloa vastapäätä, joten kerkesin tällä kertaa hyvin bussiin vaikka olinkin nukkunut tavallista pitempään. Lukiolle päästyäni menin istumaan käytävän penkeille odottamaan kaveriani, Aadaa. Kuulin osan ihmisten kuiskuttelevan ja osoittavan minua. Tietenkin kaikki tiesivät Tommin kohtalon ja nyt minä olin saanut siitä kärsiä puolen vuoden ajan aivan kuin olisin syyllinen. Monet eivät tienneet totuutta eikä he olleet tunteneet koko poikaa vaikka hän oli aloittanut opiskelun tässä koulussa. Joskus liikkui huhukin, että minä olisin tönäissyt Tommin kalliolta alas junan alle riidan päätteeksi. Se sattui enemmäin kuin annoin ymmärtää. Pidin tuskan vain minun tiedossani, koska isäni oli opettanut minulle, että vain heikot valittavat ääneen. Tosin, nyt isä oli muuttanut ulkomaille uuden vaimonsa kanssa eikä ollut tukenani vaikoina aikoina. Vanhempani erosivat, kun olin kymmenen. Olimme olleet onnellisia kolmestaan enkä koskaan olisi uskonut, että he eroaisivat joku päivä. Olin masentunut siitä monta vuotta, mutta Tommi nosti minut ylös tuskistani. Isän ja Tommin poistuttua elämästäni suljeuduin enkä luottanut ihmisiin. En edes äitiin. Kavereita minulla oli, mutta heille en voinut avautua vaikka he avautuivat minulle koko ajan. En osannut puhua tytöille, koska ongelmani ei ollut normaaleja poikaongelmia, joita oli jokaisella tytöllä.

- Nea, moi! Sori ku kesti, kuulin hengästyneen äänen takaani.
Olin jo tottunut Aadan myöhästelyihin. Hymyilin vain punatukkaiselle tytölle ja olin kuin se ei muka haittaisi. Oikeasti se haittasi, sillä en tykännyt olla ihmisten ilmoilla yksin. Varsinkaan tapahtuman jälkeen.
- Piti saattaa pikkuveli kouluun, Aada selitti iloisesti.
Sanan pikkuveli kohdalla sisälläni pisti. Miksi juuri tänään kaikkien muistojen piti nousta pintaan? Olin jo unohtanut asian ja laittanut sen taka-alalle. Minullakin olisi pikkuveli, tai no, kaksoisveli, mutta hän syntyi minun jälkeeni. Hänellä oli synnynnäinen sydänvika eikä selvinnyt hoidoista. Vaikka en koskaan ollut nähnyt häntä, muistutus siitä pisti minua, koska olisin halunnut sisaruksen, jolle kertoa asioita ja jakaa tämän tuskaisen elämäni.
- Ei se mitään, sanoin vääntäen hymyn kasvoille, joka kyllä vaikutti enemmänkin irvistykseltä. Kukaan ei tiennyt veljestäni, enkä kertoisikaan sitä kenellekään.

Kävelimme Aadan kanssa yläkertaan, jossa tuntimme olisi. Portaissa meitä vastaan tuli poikajoukko, johon en olisi halunnut törmätä, varsinkaan sillä hetkellä. Sen nähdessäni käänsin katseeni muualle ja toivoin, etteivät he huomaisi minua. Poikajoukko oli Tommin kavereita ja minun entisiä kavereita. He uskoivat enemmän juoruja kuin minua Tommin kohtalosta ja olivat sen jälkeen pistäneet välit poikki. Jengi pysähtyi kohdalleni ja viha alkoi heti ottaa valtaa minussa.
- Katos katos. Neaakin näkee koulussa. Toivottavasti et tönäse kaverias portaista alas, jengin pomo, Juho, sanoi viitaten Aadaan.
- En mä semmosta tekis. Tosin, sulle ehkä voisinki, sanoin naama todella lähellä Juhon naamaa.
Miten tuommoisia ihmisiä päästettiin lukioon? He olivat jääneet henkisesti ala-aste tasolle.
- No uu. Pelottaa ihan sikana, poika nauroi ja katsoi jengiään, joka yhtyi sialta kuulostavan pomonsa nauruun.
Siinä vaiheessa minulla paloi hermot ja otin sialta kuulostavaa poikaa takin reunoista kiinni ja nakkasin pojan kohti alas meneviä portaita. Hänen jenginsä haukkoi henkeä ja meni perään. Aada katsoi minua suu auki. Hän ei ollut koskaan nähnyt minun pahaa puoltani enkä koskaan ollut puhunut, että olin joskus ollut noiden apinoiden kaveri. Pakko oli myöntää, että itsekin hieman hämmästyin käytöstäni.
- Nea, mitä sä oikeen teit?
- Tuu mennään, sanoin nopeasti ja kiipesin portaat hänen kanssaan ylös.
Käännyin vielä katsomaan, mitä Juholle oli käynyt. Näin vain hänen murhan himoiset silmänsä, jotka katsoivat suoraan minuun.

Re: Se mikä ei tapa, sattuu v*tusti

Lähettäjä: nel 
Päivämäärä:   29.9.12 19:09:45

Kivalta kuulostaa, jatkoa :)

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   29.9.12 20:10:48

lisääää vaan :)))

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.12 20:25:01

heei lisää, kivalta vaikuttaa!

Lähettäjä: sffgdf 
Päivämäärä:   29.9.12 21:18:41

jatkooo!! :D

Päivämäärä:   29.9.12 21:38:15

Mukava, että lukijoita löytyy :)
Päätin laittaa nyt toisenki osan niin pääsette vähän paremmin tarinaan mukaan.

2. osa
- Ei oo kiva saada soittoa kesken työpäivän, että sä oot taas riehunu koulussa. Mikä sua oikeen vaivaa? Miksi sä menet tollalailla ihmisiä portaita alas nakkelemaan? äitini paasasi vieressäni.
Juho oli näemmä juorunnut minusta, sillä istuin äidin vieressä odottamassa vuoroani rehtorin puheille. En vastannut mitään. Katsoin vain pois päin ja toivoin, että olisin ollut jossain muualla.
- Nea, voit tulla, rehtori sanoi ilmestyessään oviaukkoon möreällä äänellään kääntäen sen jälkeen katseensa äitiini. - Sä olet varmaan hänen äitinsä?
- Kyllä. Mira Vallin, äitini esittäytyi kätellessään rehtoria.
Istuuduimme rehtorin pöydän edessä oleviin tuoleihin ja rehtori istuutui omalleen laittamalla kädet puuskaan.
- Elikkäs, kuuleman mukaan Nea olisi työntänyt koulumme oppilaan, Juho Eklundin, portaita alas. Hän selvisi onneksi vain pintanaarmuilla ja pienellä venähdyksellä, rehtori selitti suurten viiksiensä alta.
Näin sivusilmällä kuinka äidin suu aukeni järkytyksestä ja pään kääntyvän minua kohti. Kyllä hänkin tiesi Juhon, koska silloin kun kaikki oli vielä hyvin, hän kävi usein meillä. Katsoin vain eteenpäin enkä jaksanut kuunnella aikuisten keskustelua. Eivät he olisi uskoneet, että minä vain itsepuolustauduin víttuilua vastaan.
- Juho tulee kohta tänne lääkäriltä, joten Nea saat pyytää häneltä anteeksi.
Havahduin rehtorin lauseeseen ja samassa nimeltä mainittu nilkutti huoneeseen. Hänen oikean silmänsä yläpuolella oli pitkä verinen haava, johon oli laitettu tikkejä ja tummat hiukset olivat osittain jouduttu leikkaamaan, jotta päässä olevat haavat oli saatu myös tikattua. Suoraan sanottuna hän näytti kamalalta, mutta olipahan saanut ansionsa mukaan.
- No niin Nea. Pyydä Juholta anteeksi, rehtori painotti.
Nousin ylös vasten tahtoani ja menin pojan eteen, joka katsoi minua vieläkin murhaavasti.
- Sori, sanoin ja tartuin häntä kätelläkseni tätä.
- Saat tän kerran, poika virnisti víttuillakseen ja katsoi rehtoria, joka hymyili takaisin.
- Vielä hali päälle niin kaikki on hyvin, hän sanoi.
Pyöräytin silmiäni ja halasin poikaa nopeasti, mutta poika ei päästänyt otteestaan.
- Kosto elää, hän kuiskasi korvaani niin ettei äiti eikä rehtori kuullut sitä ja päästi sen jälkeen otteestaan.
- Asia on nyt vähäksi aikaa selvitetty, mutta me vielä koulupsykologin kanssa juttelemme sopivasta rangaistuksesta Nealle, rehtori kertoi äidilleni ja päästi meidät lähtemään.

Koulun pihalla äiti kertoi lähtevänsä vielä töihin ja tulisi vasta illalla. Sehän sopi minulle, sillä en olisi jaksanut kuunnella hänen paasaustaan. Luultavasti saisin kuulla kunniani viimeistään huomenna.
Kävelin rauhallisesti pois päin koululta, kun yhtäkkiä Juho ilmestyi eteeni jostain nurkan takaa.
- Luulitko sä Vallin pääseväs tästä näin helpolla?
- No, mitäpä luulet? Nehän koittaa keksiä mulle jotain lisä rangaistuksia sen kallonkutistajan kans, sanoin esittäen muka tyhmää.
Halusin vain päästä koululta mahdollisimman nopeasti pois. Tietenkin tiesin, että tulen kärsimään teostani. En minä tyhmä ollut. Lähdin kävelemään pois päin pyörälleni ja toivoin, että Juho jättäisi minut rauhaan, mutta hän juoksi rinnalleni. Ilmeisesti nilkutus oli vain pojan tapa saada rehtorin ja äidin säälimään häntä ja saamaan minulle kovemman tuomion.
- Mä en tajua, mikä fetissi sulla on työntää ihmisiä kuolemaan, mutta tästä sä et tuu selviämään ilman kärsimistä.
- Mä en tajua sitä, miten mä oon voinu olla joskus sun hyväki kaveri, sanoin ottaen pyöräni telineestä ja lähdin ajamaan mahdollisimman kovaa pois ettei poika pääsisi perääni eikä näkisi silmäkulmassani polttelevia kyyneleitä.

Pienen pyörämatkan jälkeen laskin pyöräni maahan ja istuuduin kalliolle. Se oli aina ollut minun lempipaikkani, jossa mietin ja koitin selvittää asioita. Paikka, jossa pystyin unohtamaan murheeni ja katsomaan junien lähtöä ja tuloa. Se oli silloin rauhoittanut minua, mutta Tommin tapahtumien jälkeen tämäkin paikka oli muuttunut. Menin makuulleni ja nauttiessani auringon ensimmäisistä säteistä päätin sulkea silmäni.

- Tommi tässä moro. En juuri nyt pääse puhelimeen, mutta jätä viestiä niin soittelen jos tulee tarve.
- Moi, mä täällä. Haluun puhua sun kanssa. Soita ku saat tän. Moikka.
Huokaisin. Puhelu meni taas vastaajaan. En ollut saanut Tommia kiinni eilisen jälkeen. Koitin vielä soittaa, mutta vastaajaan meni. Päätin soittaa Juholle, jos hän tietäisi jotain pojasta.
- Juho.
- Moi! Nea täällä. Et ois sattunu kuulemaan mitään Tommista? Oon koittanu soittaa sille, mutta puhelut menee suoraan vastaajaan, kerroin pojalle.
- En oo nähny aamun jälkeen sitä. Se sano menevänsä himaan meiltä, mutta en sitte tiiä. Koita soittaa sen mutsille tai jotain, poika neuvoi.
- Okei. Kiitti.
Suljin puhelun ja koitin vielä soittaa Tommille. Nyt puhelin jo hälytti, mutta poika ei vastannut. Helpotuin, koska puhelin oli ainakin päällä. Ehkä hän vain ei kuulisi sitä tai olisi jossain, missä ei kehdannut vastata.
Päätin lähteä käymään Tommin luona, jos poika olisi kotona. Ulkona satoi, kun poljin pyörälläni kohti pojan taloa. Päästyäni perille pimpotin ovikelloa.
- Ai Nea hei. Mitäs sinä täällä? Tommin äiti, Leila, sanoi hymyillen avatessaan oven.
- Tulin vaan kysymään, onko Tommi kotona?
- Tommi sanoi lähtevänsä sinun luo, Leila hämmästyi.
- Aijaa. Me sitte varmaan mentiin ristiin, hymyilin pienelle, hennolle naiselle ja lähdin pyörälleni.
Otin kännykkäni taskusta ja koitin vielä soittaa Tommille. Onneksi puhelin hälytti.
- Vastaa rakas, vastaa vastaa, puhuin yksinäni puhelimeen.
- Moi, kuului hiljainen ääni toisesta päästä.
- Luojan kiitos sä vastasit. Tajuutko sä kuinka huolissani mä oon ollu ku susta ei oo kuulunu mitään etkä sä vastaa puhelimeen? paasasin pojalle.
- Sori.
- Missä sä oot? kysyin pyöräillessäni kotiin päin.
- Täällä vaan. Haluun olla vähän aikaa yksin. Moikka.
- Oota! Mitä sä teet?
Samassa kuulin junan äänen ja tajusin hänen olevan kalliolla. Puhelu katkesi. Lähdin polkemaan pyörälläni niin lujaa kuin vain jaloistani pääsin. Sade piiskasi kasvojani ja olin jo läpimärkä. Joka mutkassa pyörä meinasi lähteä altani, mutta sain sen juuri ja juuri pysymään pystyssä. Vähän ajan kuluttua pääsin kalliolle ja näin Tommin sen reunalla seisomassa ja katselemassa alaspäin. Laitoin pyörän maahan ja jäin seisomaan sen viereen.
- Tommi, mitä sä teet? kuiskasin.
- Mä arvasin, että sä tulisit, poika huokaisi syvään.
- Tuu pois sieltä. Sä oot liian lähellä reunaa, sanoin samalla, kun lähdin kävelemään poikaa kohti.
- Älä tuu lähemmäs, poika kääntyi ja näytti kädellä, että minun pitäisi pysähtyä.
- Mä en anna sun tehdä mitään hätiköityä, sanoin päättäväisesti.
Tommi naurahti ja katsoi samalla rannekelloaan.
- Säkö sen estät?
Olin paniikissa ja katsoin poikaa suu auki. Kaivoin puhelimeni taskusta ilman, että poika huomaisi sitä. Lähetin Juholle vain viestin: Kalliolle. Toivoin, että hän kerkeisi ajoissa.
- Me ollaan autettu toisiamme pääsemään yli kaikesta huonosta. Miksei nytki? koitin, mutta juuri silloin kuulin junan torven äänen ja näin, kun juna saapui kohta kalliota. Poika käänsi päänsä vielä minua kohti.
- Mä rakastan sua, Tommi sanoi ja sitten se tapahtui.
Poika hyppäsi kalliolta alas junan alle. Juoksin varovaisesti kallion reunalle enkä nähnyt Tommia. Kuulin vain junan jarrujen kirskuntaa ja silmäni täyttyivät kyynelistä enkä nähnyt enää eteeni. Itkin hysteerisesti.
- Nea, mitä víttua sä teet? kuulin äänen takaani ja tunsin, kun Juho vetäisi minut kauemmas reunasta. Poika sipaisi poskeani ja halasi pitkään. Hän laittoi sormen leukani alle ja nosti päänsä. Kohtasin hänen pelkoa täynnä olevat silmät.
- Nea, mitä tapahtu? poika kysyi rauhallisesti. Aloin taas itkemään enkä saanut sanaa suustani.
- Tommi... Tommi tippu, sanoin itkuni seasta ja osoitin kallion reunan yli. - Mä koitin estää.
- Ei hätää. Mä oon tässä, Juho sanoi ja vetäsi minut taas halaukseen.

Heräsin hätkähtäen junan torven ääneen. Olin taas nähnyt unta Tommin viimeisestä hetkestä. Se kauhukuva ei koskaan poistuisi mielestäni. Pyyhin silmiäni, jotka olivat kostuneet unen aikana. Vielä tuolloin Juho ja minä surimme yhdessä Tommia, mutta sen jälkeen hän muuttui ja alkoi uskoa huhuja, että minä olisin työntänyt rakastamani pojan kalliolta alas. Sitä en olisi koskaan tehnyt. Kylmä tuuli ilmestyi kuin tyhjästä ja minua alkoi paleltaa. Nousin ylös ja lähdin pyörälleni. Katsoin vielä kalliota ja kuulin päässäni Tommin viimeiset sanat minulle. Mä rakastan sua.

Lähettäjä: asd 
Päivämäärä:   29.9.12 21:54:19

lisää (:!

Päivämäärä:   29.9.12 21:57:29

jatkoooo :))

Päivämäärä:   29.9.12 23:26:41

jäin koukkuun jo kahesta osasta :D jatkoo pian!

Lähettäjä: tipunen 
Päivämäärä:   30.9.12 08:18:25

jatkooo, hyvä tarina!

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   30.9.12 11:25:50

Jatkooo C:

Päivämäärä:   30.9.12 11:55:32

Oijoi, ihan punastuttaa, kun tämä kelpaa teille, kiitoksia :) piristää päivää!
Laitan jatkoa illemmalla, kun pääsen omalle koneelle, jolla ne pätkät on.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   30.9.12 12:20:57

tää on pikkusen loistava!♥ jään tosiaanki seuraan

Lähettäjä: juhuu 
Päivämäärä:   30.9.12 13:05:43

ihana tarina! jatkoo :)

Päivämäärä:   30.9.12 15:23:08

jään seuraamaan (:

Päivämäärä:   30.9.12 17:46:42

Tässä olis jatkoa!

3. osa
Kotiin päästyäni huomasin oudon auton pihallamme. Ihmetellen menin sisään ja jätin kenkäni eteiseen.
- Nea? äitini ääni kuului keittiöstä. – Tule keittiöön.
Kävelin pienen matkan eteisestä keittiöön ja huomasin äidin istuvan pöydän ääressä jonkun toisen, vanhan ja lihavan, naisen istuessa häntä vastapäätä. Pysähdyin pöydän päätyyn katsoen ihmeissäni naisia vuorotellen.
- Raija Moilanen, lukiosi koulupsykologi, nainen sanoi noustessaan ylös ja kätteli minua.
- Nea, esittelin itseni ja istuuduin pöydän päätyyn.
- Tulin puhumaan sinun ja äitisi kanssa tänään koululla tapahtuneesta kohtauksestasi. Haluaisin kuulla sinun versiosi tapahtuneesta. Olen kuullut Eklundin version ja katson sopivatko ne yhteen.
- No se paskíainen puhuu mitä sattuu. Se tuli mua portaissa vastaan ja alkoi heti víttuilla, kun näki mut ja sitte se sano yhen henkilökohtasen asian ja sen takia nakkasin alas portaita, selitin tapahtumista.
- Nea on aina ollut hyvin äkkipikainen ja hänellä on ollut ongelmia vihan hallinnassa viime aikoina, äitini puuttui keskusteluun.
Psykologi kuunteli nyökkäillen päällään ja kirjoitti jotain muistiinpanoja vihkoonsa.
- Haluatko sä kertoa, mikä se henkilökohtainen asia on?
- En.
- Miksi Eklund alkoi puhumaan sinulle portaissa? Oletteko te ystäviä?
- Entisiä. Meillä on vaan vähä selvittämättömiä asioita, selitin totisena pitäen kädet ristissä rinnallani.
- Nean poikaystävän kuoltua puoli vuotta sitten heidän tiensä erosivat. Hän ei ole kertonut mulle miksi, äiti puuttui taas keskusteluun.
Mulkaisin häntä vihaisimmalla ilmeelläni ja äiti hiljeni heti näyttäen pahoittelevalta. Psykologi katsoi meitä vuorotellen ja kirjasi taas jotain vihkoonsa.
- Haluatko puhua kuolleesta poikaystävästäsi? psykologi koitti saada minua avautumaan.
Tunsin kyyneleiden polttelevan silmäkulmissani, mutta pidätin niitä.
- En, sanoin ääni sortuen.
Nousin nopeasti ylös tuolista ja suuntasin portaat ylös huoneeseeni. Heittäydyin sängylleni, painoin pääni tyynyyn ja annoin kyyneleiden tulla.

Kuulin koputuksen huoneeni ovelta ja hätkähdin hereille. Olin ilmeisesti taas nukahtanut. Äiti tuli viereeni sängylle ja hän otti minut halaukseen. Riuhtaisin itseni irti. Minähän en sääliä tarvitse.
- Puhuin sen psykologin kanssa ja kerroin hänelle Tommin kuolemasta.
Tunsin vihan ottavan taas vallan itsestäni ja nousin istumaan.
- Miks vítussa sä meet puhumaan jollekki tuntemattomalle asioista, joista sä et tiedä paskaakaan? Anna tän asian jo olla ja jätä mut rauhaan! raivosin äidilleni ja näytin sormellani oven paikan, josta hän voisi mennä ulos.
Näin äitini silmien kostuvan, mutta en välittänyt vaan seurasin häntä ovelle asti ja paiskasin oven kiinni hänen mentyään ulos. Samassa puhelimeni alkoi soida, otin sen sängyltäni ja nostin sen korvalleni.
- Nea.
- Moi! Aada täällä. Soitin vaan, että Pikkaraisella ois huomenna bileet. Miten ois?
Samassa vihan tunne kaikkosi jonnekin kauas minusta ja hymy nousi kasvoilleni. En ollut pitkään aikaan ollut juomassa, joten bileet tulivat juuri sopivaan saumaan.
- No mitäpä luulet? kysyin naurahtaen.
- Hyvä. Nähään siellä. Moikka.
Suljin puhelimeni ja pistin viestillä listaa juomistani vakiohakijalleni, Tonille, jolta tuli nopeasti myöntävä vastaus. Istahdin sängylleni enkä voinut lakata hymyilemästä. Bileet olivat aina olleet minun paikkani ja sisälläni oli tunne, että siitä illasta tulisi ikimuistoinen.

Seuraavana iltana olin juuri saanut itseni laitettua iltaa varten, kun puhelimeni piippasi viestin merkiksi. Juomat ois nyt haettu. Sama paikka, kohta puoliin siellä. Laitoin puhelimeni laukkuun ja otin takin naulakosta. Hypin portaat alas ja menin eteiseen laittamaan kenkiä jalkaan.
Kannat kopisten kävelin lähipuistoa kohti, jossa jo näin Tonin odottavan pussi kädessään. Huomatessaan minut hän lähti kävelemään luokseni pienesti virnistäen.
- Nainen aina niin seksikkäänä, hän sanoi halatessaan minua.
Hymyilin pojalle takaisin ja suukotin hänen poskeaan. Olin tutustunut Toniin Tommin kautta ja heti meidän ensi tapaamisella huomasimme, kuinka hyvin tulimme juttuun. Onneksi hän ei jättänyt minua tapahtumien ja huhujen takia. Toni oli Tommin lisäksi ainut, joka tunsi minut ja tiesi elämästäni. Luotin häneen sata prosenttisesti.
- Mitä sä tällä kertaa ostit mulle?
- Leijonaa. Jos siis neidille kelpaa, Toni esitteli pulloa.
- Kyllä kelpaa, mutta oisko sulla myös jotain ekstraa?
- Niinku mitä? Haluutsä mua vai? poika sanoi iskiessään silmää.
- Ei ku mä tarkotin kamaa.
- Ei oo. Sori. Myin mun viimeset eilen ja huomenna saan uuden satsin, Toni sanoi pahoittelevasti. – Voin soittaa mun kaverille, jos sillä vielä ois. Oota hetki.
Nyökkäsin vain ja odotin, kun Toni kävi kauempana soittamassa puhelun.
- Mikko tulee kohta tähän. Sillä oli vielä jotain jälellä, hän sanoi tullessaan takaisin luokseni.
- Hyvä, hymyilin.

Vähän ajan päästä puistoon päin asteli itsevarman oloinen mies, joka tuli luoksemme. Hän oli selvästi kolmenkymmenen paikkeilla. Miehet morjenstivat toisiaan ja Toni kertoi miehelle, mitä halusin.
- Vai haluaa se kaunis neito kamaa illaksi, Mikoksi esittäytynyt mies sanoi.
- Jotain pientä bileiden kunniaksi, hymähdin vain.
- Siinä olis neidille jotain pientä, mies sanoi iskien silmää ja ojentaen minulle pienen pussin, jossa oli pillereitä.
Aloin kaivamaan laukustani lompakkoa, mutta Mikko kerkesi ottaa sen kädestäni ja laittaa takaisin laukkuuni.
- Näteiltä ja noin seksikkäiltä naisilta mä oon ottanu maksun luonnossa ja ottaisin nyttenki, hän sanoi pienesti virnistäen ja katsoen minua varpaista ylöspäin.
- Ällöttäville ja noin limasille miehille mä en oo koskaan antanu yhtään mitään, sanoin nakaten rahat hänen kouraansa ja lähdin kävelemään puistosta pois kohti Pikkaraisen taloa.
- Kyllä sä pikkulikka joku päivä vielä antaudut, kuulin takaani vielä huudon, mutta jatkoin vain matkaani.

Päivämäärä:   30.9.12 17:58:21

jatkoo :)

Päivämäärä:   30.9.12 20:41:00

jatkaa xd

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.12 21:21:05

jatkoo kehiin :)

Päivämäärä:   30.9.12 22:49:06

Huomenna laittelen koulun jälkeen uutta pätkää :)
Ois kiva saada jotain palautetta tästä tarinasta. Tietenki on vähä vaikeeta saaha tähän vielä otetta ku on tullu vasta kolme osaa, mutta jotain olisi kiva lukea.
Mitä mieltä? Mitä vois parantaa tai tehä eri tavalla?
rohkeesti vaan!

Päivämäärä:   1.10.12 14:12:52

Mulla ei ainakaa ole mitään pahaa sanottavaa tästä. Mut sen verran voin sanoo et kirjota oman mielen mukaan niin ku haluat. Elä lukijoiden mielipiteen mukaan :)

Päivämäärä:   1.10.12 15:27:03

Mun mielestä tää on hyvä näin, en nyt tähän hätään keksi mitään huonoakaan. :D Jatkoa odotellessa!

Päivämäärä:   1.10.12 16:35:38

Nyt on selvitty kamalasta koulupäivästä! Kiitoksia kommentoineille :)
Kommentteja kaipailen edelleen, mutta tässä ois jatkoa, olkaa hyvä!

4. osa
Saavuttuani Pikkaraiselle bileet olivat jo hyvinkin käynnissä. Kaksikerroksinen omakotitalo oli täynnä juhlivia nuoria. Suurimmaksi osaksi meidän koulusta, mutta tuntemattomiakin oli seassa. Menin viemään juomani keittiöön, jossa sopivasti näin Aadan lisäksi muut tyttökaverini koulusta istumassa pöydän ääressä pelaamassa juomapeliä. Saara, Venla ja Petra näyttivät olevan jo hyvissä maisteissa, mutta Aada näytti vielä selvältä ja hän soi minulle hymyn nähdessään minut.
- Voi mikä kisu sä oot. Tuu jo alotteleen, että pääset vauhtiin, tyttö sanoi naurahtaen ja veti tuolin minulle viereensä.
- Nea ihana nähä suaki. Meillä on ollu ihan hirveen ikävä sua, vastapäätäni istuva Petra sanoi.
- Teitä kans, hymyilin tytöille, jotka hymyilivät takaisin.
Oikeasti en välittänyt heistä kovin paljoa. He olivat vain kavereita koulussa, mutta en välittänyt kulkea vapaa-ajalle heidän kanssaan kovin useasti. Joillekin jäi päälle yläasteelta tuttu koviksen esittäminen. Aada oli onneksi kivempi ja tulin hänen kanssaan ihmeen hyvin toimeen.

Pikaisen pelin jälkeen Petra, Saara ja Venla olivat jo siinä kunnossa, että päätimme lopettaa ja mennä juhlimaan muiden sekaan talon puolelle, sillä keittiö oli erillinen huone ja hieman eristyksessä isosta oleskeluhuoneesta, jossa kaikki muut olivat. Olin jo pienessä nousu humalassa ja päätin nopeuttaa hyvän olon tunnetta. Vetäisin Aadan mukanani vessaan ja istuuduimme sen lattialle.
- Haluutko säkin vetää kunnialla loppuun nää bileet? kysyin Aadalta salaperäisesti ja hän katsoi minua hieman ihmeissään.
Vetäisin pienen minigrip-pussin farkkujeni taskusta ja näytin pillereitä tytölle, joka katsoi kulmat kurtussa.
- Mitä noi on? Mistä sä oot saanu ne? hän kysyi ihmetellen ja otti pussin kädestäni tarkastellen pillereitä lähempää.
- Kaverilta. Mulle ei kerrottu mitä ne on, mutta mä luotan välittäjään, koska se on mun kaverin kaveri eikä se mun kaveri ois antanu sen kaverin myydä tätä mulle, jos se epäilis jotain, selitin tytölle.
- Okei. En tajunnu tosta mitään, mutta eiköhän vedetä nää nyt naamaan, Aada sanoi ja nosti katseensa minuun päin.
Nyökkäsin rohkaisevasti tyttöön päin, joka nopeasti nielaisi pillerinsä. Tein saman kuin ystäväni ja lähdimme bileiden keskelle.

Pillerit alkoivat vähän jo vaikuttaa, kun päätin lähtä käymään ulkona pummimassa tupakkaa joltakin. Join välillä huikkaa leijonapullostani ja hieman hoipertaen pääsin kuin pääsin ulos. En nähnyt siellä ketään tuttuja, mutta sain pummittua joltakin poikajoukolta savukkeen. Poltin sitä yksikseni istuskellen rappusilla, jotka veivät alas pienelle pihamaalle.
- Katos. Vallinki päässy vähä viihteelle. Ootko karannu kotiarestista? kuulin äänen takaani ja tunnistin sen heti.
Pyöräytin vain silmiäni, kun Juho laskeutui vierelleni istumaan.
- Joo. Piti ikkunasta karata ku en muuten ois päässy, sanoin puhaltaen savut ulos keuhkoistani. – Eikö sun muutenki pitäs hakata mut eikä vaan kysellä?
Poika vain naurahti hieman horjahtaen. Taisi itsekin olla aika hyvissä kuoseissa.
- En mä ihmisten ilmoilla sua viitti hakata. Ja muutenki hoitelisin sut mieluiten ihan muuten ku hakkaamalla, poika kuiskasi korvaani silittäessään auki olevia hiuksiani.
- Painu víttuun, sanoin ja huitaisin pojan käden irti minusta.
Poika vain naurahti ja nousi lähteäkseen.
- Mä oonki aina pitäny vähä vaikeemmista tytöistä, hän sanoi ja lähti takaisin sisälle.
Otin ison huikan pullostani ja poltin tupakan loppuun, jonka jälkeen otin pussin taskustani ja otin nopeasti kaksi pilleriä, sillä halusin unohtaa äskeisen episodin. Nousin hieman hoiperrellen ylös ja päätin lähteä etsimään Aadaa sisältä.

Pienen etsinnän jälkeen tuli siihen tulokseen, etten löytäisi Aadaa, joten päätin mennä sohvalle istumaan. Istuutuessani alas huomasin kuinka pillerit alkoivat vaikuttaa. Näin kaiken kahtena, ja välillä jopa kolmena, ajantajuntani oli mennyt ihan sekaisin. En tiennyt yhtään oliko alku ilta vai oliko jo aamuyö. Huomasin edessäni jonkun ihmisen, mutta en nähnyt ollenkaan kuka se oli. Näin vain sen, että kyseessä oli poika. Samalla horjahdin hieman ja olin tippua sohvalta, mutta onnekseni poika sai otteen minusta.
- Oho. Sitä ollaan sitte astetta humalammassa, kuulin pojan sanovan.
- Vie mut pois täältä, sain vain sanottua.
Poika vei minut yläkertaan johonkin makuuhuoneeseen ja laittoi makoilemaan sängylle. Vaikka en nähnyt kunnolla pojan naamaa, huomasin hänessä jotain tuttua. Nousin istumaan pojan viereen ja mitään ajattelematta painoin huuleni pojan huulille, joka vastasi hieman varovaisesti. Hivutin huuliani alaspäin hänen kaulalleen ja haistoin tutun tuoksun. Tommi. Tunsin olevani turvassa hänen käsivarsillaan ja annoin sisälläni muhineen ikävän tulla pintaan. Poikakin rohkaistui, laittoi minut makuulleen ja alkoi riisua vaatteitani. Tunsin kuumat huulet vatsallani ja tunsin nauttivani elämästä pitkästä aikaa. Se oli viimeinen muistikuvani koko illasta.

Päivämäärä:   1.10.12 17:30:18

mukava pätkä! oot hyvä kirjottamaan :)

Päivämäärä:   1.10.12 18:12:58

jatkoo :))

Päivämäärä:   2.10.12 16:31:57

jatkoo !

Päivämäärä:   2.10.12 18:09:09

Tässä olis lyhyt jatko pätkä :)
Kommentteja edelleen, kiitos!

5. osa
Aamulla heräsin kamalaan päänsärkyyn ja päässäni pyöri vieläkin. Katselin ympärilleni ja tajusin olevani Pikkaraisella. En tiennyt yhtään, miten olin päässyt huoneeseen nukkumaan ja miksi vaatteeni olivat lattialla sikin sokin. Puin nopeasti vaatteet ja kävelin alakertaan, jossa jotkut ihmiset nukkuivat olohuoneen lattialla patjoilla sekä sohvalla. Kiersin talon läpi, mutten nähnyt ketään tuttua, joten päätin lähteä kävelemään kotiin päin.

Yöllä oli näköjään satanut, sillä maa oli kostea ja ilma tuoksui puhtaalle. Päätin kävelllä avojaloin, koska korkokengät painoivat ikävästi. Tiesin, ettei se ollut paras ratkaisu, koska olihan vielä huhtikuun alkua eikä mikään lämmin ilma, mutta lumet olivat silti sulaneet. Matkan varrella ohi menevät autot tööttäilivät. En kyllä tiedä miksi, sillä näytin varmasti petolinnun perseeltä. Hiukset sekaisin, meikit levinneenä ja vielä avojaloin. Yksi auto tööttäsi ohi mennen, mutta pysähtyi vähän matkan päähän ja peruutti kohdalleni. Takapenkin tummennettu ikkuna avattiin ja sieltä työntyi, jonkun tuntemattoman miehen pää.
- Mihin kisu on matkalla? hän kysyi vinkaten silmää.
- Kotiin, sanoin kääntämättä päätä ja jatkoin kävelemistä. Auto seurasi hiljaa vieressäni.
- Äh Sami, anna Nean olla, kuulin tutun äänen takapenkin toiselta laidalta.
Pysähdyin samaan aikaan kuin autokin ja nojauduin katsomaan kuka tuttu siellä oli.
- Moi Toni, hymyilin huomatessani pojan.
- Ala tulla sisälle sieltä. En anna sun sairastua ko kävelet ilman kenkiäki.
Samiksi kutsuttu poika aukaisi oven minulle ja siirtyi keskelle istumaan, joten istahdin reunaan. Nopealla vilauksella en tuntenut muita auton miehiä.
- Jätkät, tässä on Nea. Nea, tässä on jätkät, Toni esitteli minut.
Vieressä istuva Sami kätteli minua taas kerran ja hymyili ilkikurisesti. Sain morot kaikilta ja moikkasin hieman ujona takaisin. Huomasin kuinka edessäni etupenkillä istuva mies katsoi minua vähän väliä auton sivupeilin kautta. Tunsin oloni hieman ahdistuneeksi miehen katseesta ja käänsin katseeni pois.
- Toni, eikös tää nainen oo se, jolle eilen myytin pussillinen? Se, joka ei suostunu antamaan mulle, mies pienen kyyläyksen jälkeen kysyi ja samassa tunnistinkin miehen.
- Ethän sä koskaan saa muutenkaan, kuski naurahti ja Toni ja Sami yhtyi nauruun.
- Sama muija, Toni sanoi naurunsa lomasta. – Ja sen takia se ei anna sulle, koska mä suojelen sitä ja joutuisin lyömään sua, jos teet sille jotain.
Hymyilin pojalle, joka hymyili rohkaisevasti minulle takaisin.
- Mitä? Onko toi sun muijas, Toni? Sami kysyi katsoen ihmeissään Tonia. - Sä et oo sanonu mitään. Tiukan misun oot löytäny.
- Nea on mun sisko.
- Mitä? Mikset sä koskaan kerro meille sun asioita? Kuumista siskoista, joita esimerkiks mä voisin hoidella, pitää aina kertoo kavereille, Sami sanoi ihmetellen suu auki ja katsoi minua katseella mittaillen.
Siinä vaiheessa pokkani petti ja purskahdin nauramaan miehen tyhmyydelle ja heitin ylävitoset Tonin kanssa, joka myös nauroi, ilmeisesti samalla syylle. Edessä istuvat miehetkin nauroivat kaverilleen.
- Sori ku keskeytän kesken Samin pakkien annon, mutta mihinkäs neito viedään? kuski keskeytti viisaan keskustelumme.
- Keken vastapäähän, Toni kerkesi sanoa ennen minua.
Auton kaarrettua pihallemme otin kenkäni ja nousin autosta ulos.
- Nea, soitellaan, Toni huikkasi perääni.
Hymyillen laitoin oven kiinni ja vilkutin autolle, joka nopeasti lähti pihastamme.

Nopeasti menneen viikonlopun jälkeen kävelin koulun käytävällä kaapilleni. Tunsin taas ihmisten katseet itsessäni. Miksei ihmiset jättäneet rauhaan? Siitä oli jo puoli vuotta ja silti he vielä jaksoivat kyylätä. Kaiken lisäksi heillä oli nyt aivan uusi juoru juoruttavana; olin kuulemma hyökännyt kuin leijona saaliinsa kimppuun ja nakannut Juhon alas portaita. Siitäkös koko kylä villiintyisi ja saisi juttelun aihetta seuraaville vuosille. Avasin kaappini ja otin seuraavan tuntini kirjat. Lähdin jo kävelemään portaita päin, jotka menivät yläkertaan, mutta tunsin käden olkapäälläni ja käännyin ympäri.
- Nea, tulisitko käymään huoneessani? rehtori kysyi ja lähdin seuraamaan harmaantunutta miestä.
Astuessani huoneeseen huomasin Juhon istuvan pöydän toisella puollella ja jähmetyin ovelle tuijottamaan poikaa, joka katsoi minua vahingoniloisella virneellä. Rehtori viittoi kädellään minut istumaan Juhon viereen.
- Nuoret, asia on nyt niin, että olemme koulupsykologi Moilasen kanssa sopineet Nealle sopivasta rangaistuksesta siitä portailla tönimisestä.
Olin varma, että Juho oli liioitellut koko jutun, jotta minä saisin mahdollisimman ison rangaistuksen. Poika vieressäni hymyili koko ajan vain isompaa ja rumempaa hymyä tietäen, että tulisin saamaan todella ison rangaistuksen.
- Nea, sinä olet loistava matematiikassa ja Juho on taas vähän toista laitaa, joten ajattelimme, että sinä Nea voisit auttaa Juhoa pääsemään loppu lukuvuoden matematiikan kurssit läpi. Sovitte aikataulut itsellenne sopiviksi ja aloitatte jo huomenna jomman kumman kotona valvonnan alla. Tästä on ilmoitettu molempien vanhemmille, joten heillekin ilmoitatte aikataulun, rehtori sanoi.
Kuultuani rehtorin päätöksen tuijotin vain miestä suu auki ja katsoin Juhoa, joka myöskin katsoi suu ammollaan rehtoria. Hän käänsi päänsä minuun ja näytti murhaavimman ilmeensä.
- Eikö se oo aika lievä rangaistus tapahtuneeseen verrattua, koska mullahan venähti nilkka ja sain monta tikkiä päähän. Sehän on hengenvaarallista. Tommosesta pitäs vähintään erottaa koulusta, Juho paasasi rehtorille.
- Hyvin näytit kävelevän tänäänkin ilman mitään ongelmia ja tikitkin pystytään poistamaan kohta, joten enää ei ole mitään vakavaa, rehtori selitti rauhallisesti. – No niin. Aloitetaampa suunnittelemaan aikatauluja.

Päivämäärä:   2.10.12 18:18:28

jatkoo :D

Lähettäjä: tsuuuum 
Päivämäärä:   2.10.12 18:37:30

luin äsken kaikki osat, tää on ihana! :) just tällästä oon kaipaillu :D jatkoo vaan mahollisimman nopeesti, musta tuntuu et sul on paljon enemmänki lukijoita ku ketkä tätä jaksaa kommentoida, kellään ei vaan oo mitään parannettavaa näin hyvään tarinaan :)

Päivämäärä:   2.10.12 21:40:30

tsuuuum, mukava kuulla, että tarina kelpaa! ja pakko myöntää, että piristi tuo sun kommentti :)

Lähettäjä: wella 
Päivämäärä:   2.10.12 21:41:58

minäki luin just kaikki osat, aivan ihana tarina! oon koukuttunu, jatkooo :D

Päivämäärä:   3.10.12 14:33:59

jatkopätkää olisi tarjolla!

6. osa
Pimpotin pienen omakotitalon ovikelloa vasten tahtoani, mutta vieressä seisovan äitini läsnäolo painoi käteni ovikelloon. Kuulin sisältä naisen ja pojan sanaharkkaa. Ilmeisesti Juho oli yhtä iloisella mielellä matikan opiskeluun kuin minä. Vähän ajan päästä lyhyt, hieman pyöreä silmälasipäinen nainen avasi oven hymyillen.
- Moi Nea. Tuu sisään. Juho oottaa sua keittiössä, Juhon äiti, Seija, sanoi.
Kyllä hänkin tunsi minut, sillä olin käynyt ennen täällä Tommin kanssa. Hymyilin naiselle ystävällisesti, sillä minulla ei ollut mitään pahaa sanottavaa hänestä. Olin jutellut hänelle monesti yhteisissä illanvietoissamme, kun pojat pelasivat pleikkarilla.
Menin keittiöön ja huomasin Juhon istuvan pöydän ääressä kirjat edessään. Istuin tuolille, joka oli poikaa vastapäätä, ja tunsin hänen katseensa minussa.
- Mikä kurssi sulla on menossa? kysyin välinpitämättömästi.
- Geometria, mutta eka kurssikaan ei menny läpi, joten sun pitää kuulemma siinäki auttaa, poika sanoi ja paiskasi kirjan eteeni.
Avasin kirjan ja katsoin asioita. Onneksi itse olin juuri käynyt saman kurssin, joten asiat olivat tuoreessa muistissani ja tästä rangaistuksesta päästäisiin nopeasti eroon.

- Nuoret, mä meen tohon olkkariin kattoon telkkaria nii huikatkaa, jos on jotain ongelmia, Seija ilmestyi keittiöön hymyillen ja otti jääkaapista syötävää mennessään olohuoneeseen.
Hymyilin vain naiselle ja käänsin katseen Juhoon ja vakavoitin kasvoni.
- Mikä näistä asioista on sulle vaikein?
- Kaikki.
- Okei. Alotetaan ihan alusta. Kai sä osaat laskee pinta-alan? kysyin kohottaen kulmiani. Vastapäätä istuva poika vain pyöräytti silmiään. Tiesin, ettei tästä tulisi mitään.
- Siihen mun osaaminen jääki.
- Sun ei tarvi muuta ko kattoo tehtävässä tarvittava kaava Maolista ja soveltaa sitä.
- Mikä on Maol?
- Kaavakirja, josta tommoset tyhmät, niinku sinä, voi kattoo kaavoja ko ne ei muista niitä. Onko sulla ees semmosta? pyöräytin silmiäni ja aloin etsimään sitä pöydällä olevien papereiden alta.
- Tässä on kaikki matikkaan liittyvät kirjat, jotka mulla on.
- Ens kerraks sä hankit semmosen tai mä työnnän omani sun semmoseen paikkaan, johon ei aurinko paista.
- Luuletko, että mua kiinnostaa? Sä voisit laittaa mieluummin jotku pikku vaatteet päälle, niin mä voisin kuunnellaki sua.
En uskonut korviani. Mitä poika ajatteli, kun tuommoisia ehdotti? En ollut kuulevinani pojan ehdotusta vaan päätin jatkaa opetusta, sillä halusin joskus kotiin täältä.
- Kato tehtävää 25. Mitä sä tekisit ekaksi?
- Sulle sopis joku lyhyt mekko, jossa on iso kaula-aukko. Pitkävartiset sukat, mustat isokorkoset korkkarit. Pelkkä ajatuski saa mut innostumaan.
- Jos sä et kerta haluu opiskella nii mä voin lähtä kotiin, sanoin paiskaten kirjan kiinni ja nousten ylös.
- Rauhotu nyt. Läppää mä vaan vedin. Eikö sulla oo yhtään huumorintajua?
Naurahdin itselleni istuutuessani uudestaan penkille. Tunsin itseni tyhmäksi.
- Noni. Näänhän mä sunki huulilla välillä hymyä, poika hymyili minulle.
- Miks sä oot tommonen? kysyin ihmetellen.
- Mimmonen?
- Ensin sä oot mun kaveri, sitte vihaat mua ylikaiken ja nyt taas oot mulle kiva.
Pojan hymy vain leveni levenemistään ja lopulta esiin tuli hampaat ja hän naurahti.
- Koska mä oon niin ihana, söpö, mukava nallekarhu ettet sä voi vastustaa mua, poika nauroi, mutta katsoin häntä hieman murhaavasti, jolloin hänkin vakavoitui.
- No okei. Kyllä mä haluisin olla vähintään sun kaveri. Mä tiiän, ettet sä työntäny Tommia alas, poika sanoi tuijottaessaan minua suoraan silmiin. Hänen silmissään näkyi aitous.
- Miks sä sitte esitit, että vihaat mua? Mä oisin sillon tarvinnu tukee sulta, sanoin ja koitin pidätellä kyyneliä.
- Anteeks. Mä vaan olin jotenki shokissa ku paras kaveri kuoli, poika laski katseensa pöytään ja hänen äänestään kuuli surun.
- Kyllä mä ymmärrän. Voitasko me olla ok?
- Kyllä mun puolesta, poika nosti katseensa ja hymyili minulle vastatessani takaisin hymyllä.

- Saitko sä mitään opetettua tolle meidän pennulle? Seija kysyi hymyillen laittaessani kenkiä jalkaan eteisessä.
- Mee äiti pois, Juho sanoi hänen vierestään ja tönäisi hellästi naisen pois päin. Hymyilin vain kaksikolle.
- Ihan hyvin se meni, sanoin sitten.
- Joo. Pitää vissiin ostaa se ihme kaavakirja, poika hymähti.
- Ei sillä niin kiirettä oo. Voin vaikka tuua mun kirjan aluksi, sanoin aukaistessani ulko-oven.
- Jos et työnnä sitä mihinkään. Mutta asiasta kukkapuskaan, Pikkaraisella ois taas bileet tässä lähi aikoina. Mennäänkö juhliin meijän uudistunutta ystävyyttä? poika kerkesi sanoa ennen kuin astuin ulos. Käännyin poikaan päin ja mietin hetken.
- Riippuu millon, mutta eiköhän se käy, hymyilin ja olin jo astumassa ulos.
- Hyvä. Voitas ottaa uusiksi se edellinen kerta.
Pysähdyin nopeasti ja käännyin taas poikaan päin.
- Mikä edellinen kerta? kysyin ihmeissäni. En tiennyt ollenkaan, mistä poika puhui.
- Oot aika hyvä pano, poika sanoi iskiessään silmää ja laittoi edestäni oven kiinni.
Jäin vain kuistille seisomaan ja mietin, mitä juuri kuulin. Mikä pano? Lähdin hölmistyneenä kävelemään kotia päin ja tajuntaani iski muistikuva loppuillasta, kun joku tuntematon vei minut yläkertaan nukkumaan. Ei kai se vaan voinut olla Juho? Ei, ei se voinut olla totta. En olisi ikimaailmassa langennut häneen.

Päivämäärä:   3.10.12 15:21:03

Päivämäärä:   3.10.12 16:39:02

jatkoo! tää on ihana :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.10.12 18:05:08

uus lukija, tosi kivaa tekstiä ! :D jatkoa pian!

Päivämäärä:   3.10.12 20:09:54

jatkoa:))

Lähettäjä: PV 
Päivämäärä:   3.10.12 20:12:43

Mitäs jos saisi toisenpätkän tänään? :D Ei huono tarina ollenkaan, vaikkakin aika perus juoni jne. Kielellisesti ihan ok. Huonompiin kirjoihinkin olen törmännyt :D

Lähettäjä: prillan 
Päivämäärä:   3.10.12 21:58:57

tosi kiva tarina :D uutta pätkää vaa kehii

Päivämäärä:   3.10.12 22:32:59

PV, kyllähän tämä aika perus juoni on, mutta tämä on vasta alussa ;)

Yleisön pyynnöstä laittelen nyt toisenkin pätkän tänään ja huomenna tulee vasta aika illalla pätkää, koska päivä on aika kiireinen. Mutta tässä olkaa hyvä!

7. osa
Makasin sängyllä tuijotellen kattoon. Olin pari päivää saanut sulatella asiaa ja kyllä, se oli totta. Olin mennyt sänkyyn pahimman vihamieheni kanssa, tai no, nykyisen ex-vihamiehen. Sain todisteita Aadalta, joka oli nähnyt Juhon taluttavan minut yläkertaan. Miten annoin sen tapahtua? Vielä Tommin parhaan kaverin kanssa. Muistin vain kuinka olin haistanut Tommin tuoksun ja se oli tuonut pitkään sisälläni velloneen ikävän pintaan.
Nousin istumaan sängyn reunalle ja painoin pääni polviin käsieni väliin. En kestänyt enää asian miettimistä itsekseni vaan minun täytyisi puhua tästä jollekin. Nappasin kännykkäni taskusta ja näppäilin viestin Tonille, jossa kerroin haluavani puhua hänen kanssaan. Vähän ajan päästä tuli myöntävä vastaus ja poika ilmoitti olevansa kotonaan.

Pienen pyöräilymatkan jälkeen pimpotin vanhan kerrostalon ovea, jonka avasi tuttu pörröpää.
- Moi, hymyilin pojalle.
- Moi vaan, hän hymyili minulle takaisin.
Astuin sisään ja jätin kenkäni eteiseen. Tuttuun tapaan menin automaattisesti olohuoneeseen ja istuuduin sohvalle avaten samalla television kaukosäätimestä, jonka löysin vierestäni.
- Haluutsä kahvia? poika kysyi keittiöstä.
- Jos viitit keittää.
Kuuntelin vähän aikaa pojan touhuja keittiöstä ja hetken päästä keittiöstä päin alkoi leijua kahvin ihana tuoksu olohuoneeseen. Selailin kanavia edestakaisin, koska en löytänyt sopivaa katsottavaa.
- Sulla oli vissiin jotain asiaa, poika sanoi tullessaan viereeni sohvalle.
- Joo. Ois vähän poikahuolia, sanoin pitäessäni katseeni televisiossa, sillä en ollut vähään aikaan puhunut Tonille poika-asioistani. En Tommin kuoleman jälkeen.
- Oho. Ootko sä iskeny jonku? Älä vaan sano, että se on Sami, poika naurahti.
Hänen hyväntuulisuus tarttui minuunkin ja naurahdin myös.
- Ei ku yks tyyppi, jonka kans en oo ollu Tommin tapahtuman jälkeen väleissä, nielaisin ja lopetin puheeni, sillä Tommin nimen sanominen ääneen tuntui yllättävän kivuliaalta, mutta päätin jatkaa. – Mä olin sillon Pikkaraisen bileissä pannu sitä.
Poika oli vähän aikaa hiljaa ja mietti, mitä sanoisi.
- Wou. Tota mä en ois uskonu susta.
- No en mäkään, sanoin pidätellen kyyneliä, mutta ne voittivat taistelun ja valuivat poskilleni.
- Voi pikkunen. Tuu tänne isoveljen syliin, Toni sanoi ja vetäisi minut kainaloonsa ja halasi. – Haluutko sä puhua siitä? Se helpottas.
Nyökkäsin vain ja käperryin tiukemmin pojan kainaloon, jossa tunsin olevani turvassa.
- Mä tönäsin sen alas portaita koulussa, koska se víttuili mulle Tommista ja mun kaverista. Sitte se juorus reksille ja mä joudun nyt rangaistukseks opettaan sille matikkaa. Kävin niillä tässä pari päivää sitte ja se kerto, että ei oikeesti muka vihaa mua ja haluu olla mun kaveri ja ku lähin sieltä, se kerto, että me oltiin pantu Pikkaraisella ja mun yks kaveri vahvisti sen. Mitä mä teen? Oon aina kusessa joka asian suhteen.
- No, mun puolesta voitas mennä ainaki eka juomaan kahvit. Sä tarvit vähä kofeiinia piristykseks.
Nousin istumaan ja naurahdin pojalle pyyhkäistessäni kyyneleet pois kasvoiltani.

Menimme yhdessä keittiöön ja istahdin pöydän ääreen samalla kun Toni otti kuppeja kaapista ja kaatoi niihin kahvia.
- Enkö mä oo arvovaltanen vieras, jonka takia kannattaa siivota? kysyin viitaten sotkuiseen keittiöön. Tiskiallas oli täynnä kippoja ja kuppeja, jotka olivat olleet altaassa vähintään pari päivää.
- Sori. Olisin tilannu sua varten vaikka siivoojat, mutta Teidän Korkeutenne ilmoitti tulostaan niin nopeesti, poika sanoi naurahtaen ja istuutui vastapäätäni.
Hymyilin pojalle ja tunsin olevani jo hieman paremmalla tuulella, vaikkei poika varsinaisesti ollutkaan puheellaan minua auttanut. Hänen positiivisuus vain aina tarttui ympärillä oleviin ihmisiin. Sen takia tykkäsin Tonista. Hänen kanssaan sai pelleillä ja hassutella, mutta hänestä löytyi myös se isovelimäinen puoli, joka auttoi mieltä painavissa asioissa ja suojeli minua.
- Mutta siihen sun asiaan, poika keskeytti ja vakavoitui juodessaan kupistaan. – Mun mielestä sun kannattas antaa sen asian olla. Yks pano sinne tänne. Ei se haittaa. Hyvä, että sullaki on välillä sielunelämää etkä vaan itke jossain nurkassa suremassa Tommia. Seki varmasti haluais, että sä jatkaisit elämääs silleen niinku sulle on parasta.
- Mutta ku se tyyppi muistuttaa mua Tommista ja pistää mun ajatukset sekasi, sanoin vain tuijottaen kuppia.
- Miten se laittaa sun ajatukset sekasi?
- Emmä tiiä. Mä en vaan saa sitä pois mun ajatuksista ja mä jännitän olla sen seurassa. Aivan niinku ois perhosia mahassa. Mä en ois ikinä uskonu sanovani tätä, mutta musta vähän tuntuu, että mä alan ihastuu siihen vaikka mä en haluais, sanoin haudaten naamani käsien taakse.
- Oho. Oot siis ihastunu sun vihamieheen? poika kysyi ihmetellen silmät pyöreinä.
- Pahat pojat vaan houkuttelee mua puoleensa, huokaisin ja otin käteni pois naamaltani vältellen Tonin katsetta.
- Muru hei, sä vaan opetat sille tunnin matikkaa kolme kertaa viikossa. Ei oo paha. Mä tiiän, että sä oot vahva ja kestät sen. Nea, kato tänne, poika kehotti ja nostin katseeni häneen. – Sä oot vahvin ihminen, jonka mä tiiän.
Hymyilin pojalle ja nousin tuoliltani halaamaan häntä.
- Onneksi mulla on sut. Sä teet mun elämästä siedettävää, sanoin pojalle, joka tiukensi otettaan kiitokseksi sanoistani. Poika irrottautui otteestaan ja pyyhki kyyneleeni.
- Sori, mä oon hirvee itkupilli, naurahdin.
- Ei se haittaa. Ihmiset ei itke sen takia, koska ne on heikkoja vaan siksi, koska ne on ollu liian pitkään vahvoja, poika hymyili ja sai taas mieleni muuttumaan positiiviseksi. Tuo mies osasi valita sanansa hyvin. – Mutta nyt siirrytään ilosempiin asioihin ja mennään pelaamaan pleikkaria. Oo valmis ottamaan turpaan.
Hän juoksi olohuoneeseen varaamaan paremman ohjaimen. Hymyilin pojalle ja menin hänen viereensä sohvalle istumaan ottaen samalla hänen ojentaman toisen ohjaimen käteeni.

Päivämäärä:   3.10.12 23:04:34

jatkoo:)

Päivämäärä:   4.10.12 09:10:19

Eli siis toni ja nea on vaan kavereita mutta se on tavallaan sille veli hahmo? :D

Päivämäärä:   4.10.12 12:34:58

tosi kivalta vaikuttaa ;) jatkoa

Päivämäärä:   4.10.12 16:19:38

ootan jatkoo innolla!

Päivämäärä:   4.10.12 17:16:41

-, juurikin noin :D nyt vasta huomasin, että se oli aika epäselvästi selitetty tarinassa, kun itse tiesi koko ajan niin ei ajatellu, että muut ei tiiä :D

kiitoksia kommenteista kaikille!
tässä ois jatkoa teille ihanuuksille :)

8. osa
Päätin tehdä asian, jota en ollut tehnyt ties kuinka moneen vuoteen. Laitoin lökärit jalkaan ja vedin hiukset taakse pompulalle. Laitoin kuulokkeet korviini ja annoin musiikin pauhata pääni sisällä. Etsin lenkkareita hetken. Olin varmaan niitäkin käyttänyt viimeksi ala-asteella. Löysin jotkut äidin vanhat lenkkarit kaapin takaosasta. Ihan sama miltä ne näyttävät, sillä tämä olisi varmasti ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun kävisin lenkillä. Katsoin itseäni eteisen peilistä ja näytin ihmeen sporttiselta.
- Pitäskö ikuistaa tää historiallinen hetki? äiti oli tullut viereeni ja hymyili. – Et oo varmaan käyny lenkillä sen jälkeen ku lopetit jääkiekon yläasteen alussa.
Olin jo melkein unohtanut jääkiekkourani. Isäni oli halunnut lapsestaan jääkiekkoilijan sukupuolesta riippumatta ja vei minut neljän vanhana ensimmäisen kerran luistelukouluun. Olin erottunut jo silloin joukosta nopealla oppimisellani ja olin ollut ihan lahjakas ikäisekseni. Pelasin jopa pari vuotta vanhempien poikien kanssa muutaman vuoden ja jääkiekko oli elämäni. Haaveilin silloin ammattilaisjääkiekkoilijan urasta ja minulle oli kuulemma suunnitteilla maajoukkuepaikkakin, jos olisin treenannut ja kehittynyt yhtä ahkerasti kuin silloin, mutta sitten tuli murrosikä ja pojat, jolloin lopetin monien valmentajien ja joukkuekavereiden hämmästykseksi.
- No tää on nyt tämmönen päähän pisto, sanoin vain ja menin ovesta ulos.

Juoksin talomme lähellä olevaa pururataa pitkin ja mietin pääni puhki, mitä tekisin Juhon kanssa. Toinen puoli minusta halusi häntä, sillä olihan hän ihan komea ja lihaksikas, mutta toinen puoli muistutti minua hänen kusipäisestä luonteestaan ja kaksinaamaisuudestaan. Mietin, tuntisiko hänkin minua kohtaan mitään vai olisiko tämä yksipuolista ja saisin taas pettyä. Silloin muistin muutaman vuoden takaisen tapahtuman, joka meinasi muuttaa asioita.

Istuin taas yksin Tommin luona sohvalla katsomassa telkkaria, kun pojat pelasivat Tommin huoneessa pleikkarilla ja kittasivat kaljaa. Surffailin kaukosäätimellä kanavalta kanavalle löytämättä mitään siedettävää katsottavaa. Päädyin lopulta katsomaan jotain kokkiohjelmaa.
- Muru, me mennään poikien kanssa saunaan, Tommi sanoi tullessaan alakertaan ja halasi minua takaapäin pussaten poskeani. Vetäisin pojan istumaan viereeni sohvalle ja kaivauduin hänen kainaloonsa.
- Sä voit vähän myöhästyä. Mä haluun olla välillä sun kans kahestaan ilman niitä, sanoin näpertäen hänen sormiaan ja nostin hieman ylöspäin suutelemaan poikaa.
- No, me voidaan olla joku toinen kerta ku nyt meillä on vähän niinku poikien ilta, hän sanoi ja pussasi hiuksiani.
Huokaisin vain ja irrottauduin Tommin otteesta ja hivuttauduin sohvan toiseen päähän istumaan.
- Mikä sulla nyt taas on?
- Ai mikä mulla on? No, ensinnäki sä kutsuit mut tänne yöksi, koska teillä ei oo porukat kotona, että oltas voitu olla pitkästä aikaa kahestaan, mutta ei ku herran piti saada kaverit tänne ja nyt sä väität, että tää on muka joku poikien ilta. Ajattelisit välillä muaki etkä vaan ittees, huudahdin korottaen hieman ääntä.
- Kultsi, älä nytte. Pojat ite änkeyty tänne, Tommi koitti puolustella itseään ja hivuttautui takaisin minun vierelle ja hiveli kädellään reittäni. En välittänyt siitä.
- Aha, sanoin välinpitämättömästi ja tuijotin televisiota.
- Víttu, aina sun pitää alottaa tuo mököttäminen, poika tuhahti ja nousi sohvalta mennäkseen saunaan.
Huokaisin taas syvään ja tunsin kyyneleiden kirvelevän silmäkulmissani.

- Taasko te riitelette? kuulin äänen takaani ja tunnistin sen heti.
- Taasko sun pitää puuttua siihen? vastasin Juholle ja nopeasti kuivasin kyyneleeni.
- Te ootte riidelly niin useesti tässä vähän ajan sisään nii pakkohan mun on, poika sanoi tullessaan viereeni istumaan ja silloin huomasin tämän olevan vain pyyhe päällä.
Eksyin vilkaisemaan pojan komeita vatsalihaksia saamatta katsettani enää pois niistä. Poikakin vain naurahti huomatessaan katseeni. Käänsin katseen pois hieman nolostuen.
- Sori, sanoin nopeasti ja sain pojan taas nauramaan itselleni.
- Ei se mitään. Mistä te tällä kertaa riitelitte?
- Se välillä aattelee liikaa vaan itteensä eikä mua.
- Semmosia me pojat välillä ollaan. Mutta, mitä mä Tommia tunnen näiden kymmenen vuoden jälkeen nii se ei oo koskaan ollu niin rakastunu kehenkään ku suhun. Se oikeesti välittää susta ihan helvetín paljon.
- Kyllä mäki välitän siitä enemmän ku kenestäkään muusta, mutta silti välillä ei tunnu siltä.
- Jos sä oisit mun muija nii mä kohtelisin sua ku prinsessaa, mutta Tommi on vähä erilainen. Kyllä se siitä, poika hymähti ja kietaisi minut halaukseen.
Hetken mielijohteesta painoin huuleni Juhon huulille ja tunsin kuinka poika vastasi siihen, mutta vähän ajan päästä hän irrottautui.
- Sori Nea, mutta mä en voi tehä tätä mun parhaalle kamulle. Jos te erootte tai jotain nii ehkä sitte. Niin kliseiseltä ku tää kuulostaaki nii mä ootan vaikka koko mun loppuelämän sua, poika sanoi noustessaan sohvalta ja meni takaisin saunomaan.
Jäin vain tuijottamaan pojan loittonevaa paljasta selkää suu auki ja hautasin pääni käsiini. Tämän ei pitänyt mennä näin.

Huomasin hölkänneeni liian kovaa ja päätin kävellä takaisin kotiin. Ilmeisesti muistot olivat pistäneet minuun vauhtia ja luulin pääseväni eroon niistä juoksemalla karkuun, kuten aina. Tuo suudelma oli painanut mieltäni liian kauan. Niin hyvässä kuin pahassa. En olisi halunnut satuttaa Tommia, mutta se oli ollut vain tyhmä päähänpisto ja luulin sen korvaavan sen pahan olon, minkä Tommi oli minulle aiheuttanut, mutta se oli vain pahentanut sitä. Muistaisiko Juho vielä tuota keskustelua ja suudelmaa tai edes lupaustaan? Siitä aikoisin ottaa selvää.

Päivämäärä:   4.10.12 20:28:19

Ihanaa! tosi kiva ku jaksat jatkaakki näin usein

Päivämäärä:   4.10.12 20:47:26

jatkoo :) saisko vielä yhen pätkän täksi illaksi ? ;D

Päivämäärä:   4.10.12 21:39:02

prillan, se on helppoo ku on valmiiksi kirjotettu tarina ja lisää vaan pätkän tänne :)
inkkukinkku, valitettavasti mun veli lainas konetta tänään ja palauttaa sen vasta huomenna, joten en saa pätkää sieltä, mutta huomenna tulee! älkää huoliko :)

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   4.10.12 22:00:19

super! Jatkoa vaan taas, hienosti kirjotettu tarina.

Lähettäjä: wella 
Päivämäärä:   4.10.12 22:02:55

oon liian addiktoitunu tähän! hyvin tulee kyllä jatkoo koko ajan, jatka vaan samaan malliin :)

Päivämäärä:   4.10.12 22:35:33

ihanin tarina pitkästä aikaa mitä oon lukenu!
jatkoa odotellen taaas! :)

Lähettäjä: 55 
Päivämäärä:   5.10.12 12:43:23

APUA MIKÄ TARINA!! ihana<3

Päivämäärä:   5.10.12 17:08:53

Nyt on kone saatu takasi ja jatkoa siis luvassa! :) (hyvällä tuurilla illemmallakin voi tulla uusi pätkä)

9. osa
- Vähänkö kiva taas pitkästä aikaa päästä bilettään, Aada sanoi meidän valmistautuessa iltaa varten hänen huoneessaan.
- Niimpä. Tästä illasta voi tulla unohtumaton, hymyilin tytölle samalla meikaten ja mietin, miten Juho reagoisi asiaan, jonka aion hänelle esittää.
- Heikki lähetti jo viestiä, että millon me saavutaan paikalle.
- Ai Pikkaraisen Heikki? kysyin kääntyessä katsomaan tyttöä, joka nyökkäsi. – Miks se sulle viestiä lähettää?
- No, meillä on vähän niinku juttua, tyttö hymyili ujosti.
- Oho. Mistä lähtien? kysyin yllättyneenä, sillä en olisi ikinä uskonut Aadan ihastuvan siihen rikkaaseen, ylimieliseen poikaan, mutta ihminen oli erehtyväinen.
- Niistä viime bileistä, mutta älä vielä kerro kellekään. Mä jään sinne yöksi ja me aiotaan jutella koko yö tästä meijän jutusta. Sä et tajua kuinka onnellinen mä oon, tyttö sanoi mennessään istumaan hänen sänkynsä päälle.
Nousin meikkipöydän äärestä ja menin halaamaan tyttöä, joka sädehti varmasti monen kymmenen kilometrin päähän.
- Onneksi olkoon! Jos sä oot onnellinen nii sitte mäki oon, hymyilin rohkaisevasti tytölle.
- Mites sun poika-asiat? Sä et oo niistä paljoo puhunu, tyttö sanoi ja taputti paikkaa vieressään ja istahdin siihen.
- No, katotaan mitä ilta tuo tullessaan, iskin vain silmää.
- Sähän oot salamyhkänen, mutta nyt mennään ettei myöhästytä, Aada sanoi ja nappasi laukkunsa naulakosta ja menimme peräkkäin alakertaan.

Alkuillan vietin kolmantena pyöränä Aadan ja Heikin seurassa, sillä en ollut nähnyt Juhoa missään. Istuin nojatuolissa vastapäätä uutta nuortaparia, joita ei olisi saanut irti toisistaan moottorisahallakaan. Katselin hieman vaivaantuneesti ympärilleni ja koitin katsella, jos löytäisin ihmisiä, joille olisin voinut mennä juttelemaan, mutta en nähnyt ketään sen arvoista.
- Nea hei, pitäskö sulleki ettiä täältä joku poika? kuulin Aadan yhtäkkiä kysyvän.
Käänsin pääni tyttöön päin. Hän taisi pitää hengähdystaukoa Heikin huulista.
- Ei se nyt oo nii tarpeellista, sanoin räpläten kynsiäni ja tunsin Heikin katseen itsessäni.
Se sai minut tuntemaan itseni kirpun kokoiseksi, sillä en tykännyt pojan pistävästä katseesta.
- Juhon pitäs tulla tunnin sisään tänne nii iske siitä sulle mies, hän vain sanoi. Hän taisi tietää meistä.
- Mutta eihän Nea oo sen kans tekemisissä paitsi matikan opettajana, höppänä, Aada sanoi pussaten poikaa poskelle.
Poika vain katsoi minua hieman tutkivasti ja ihmettelin, minkä takia.

Olin päässyt pois vihdoin ja viimein Aadan ja Heikin hellänhetken todistamisesta. Poltin rauhassa tupakkaa samassa paikassa, kun viime bileissä, sillä toivoin, että sama toistuisi ja Juho tulisi vierelleni. Kuulin oven aukeavan ja askeleiden lähenevän minua, jotka pysähtyivät viereeni. Käänsin päätäni hymyillen tulijan suuntaan, mutta hymyni hyytyi heti, kun näin todellisen tulijan, joka istahti vierelleni.
- Sä et oo ilmeisesti kertonu kellekään teistä, Heikki ennemminkin totesi kuin kysyi samalla, kun sytytti itselleen tupakan ja tarjosi minullekin, mutta pudistin vain päätäni.
- Miten sä ees tiiät meistä? esitin vastakysymyksen. – Sitä paitsi Juho ja minä ei olla me. Vielä.
- Usko tai älä, mutta me pojatki puhutaan tytöistä välillä eikä vaan mopoista ja autoista, poika naurahti.
Hymähdin ja mietin, mitä Juho olisi minusta sanonut.
- Ei mikään oo vielä varmaa, totesin enemmänkin itselleni kuin Heikille.
- Älä anna sen pompotella sua, poika vain sanoi ja nousi ylös mennäkseen sisään.
Jäin tyhmänä vain seuraamaan pojan liikkeitä, joka lopulta katosi sisälle ihmisjoukkoon.

Olin jo hyvässä nousuhumalassa, kun löysin Aadan, taas kerran, Heikin kimpusta ja vetäisin tämän sivummalle juttelemaan. Tyttökin näytti olevan hyvässä kunnossa, kun tämä halaili ja nauroi minkä kerkesi ja välillä hieman horjahteli.
- Voi rakas, mikset sä oo kertonu mulle, että sulla on juttua Juho Eklundin kans? Vastahan sä tönäsit sen portaita alas, tyttö sanoi kieppuessaan kaulassani.
Laitoin tytön istumaan tuolille ja istuuduin tämän viereen.
- No, ei meillä oo vielä mitään juttua ees. Sovittiin vaan vanhat kaunat ja ollaan nyt taas kavereita.
- Mitkä kaunat? tyttö kysyi hämmästyessään.
- Ehkä mun pitäs kertoo sulle kaikki, sanoin huokaisten, sillä en ollut valmistautunut tähän ollenkaan.
Kerroin tytölle kaiken Tommista ja Tommin kuoleman jälkeisestä helvetístä viimeisimpään oppituntiin Juhon kanssa. Kyyneleet alkoivat valua silmistäni koko ajan enemmän ja enemmän, mitä pidemmälle tarinassani pääsin. Tyttö näytti järkyttyneeltä eikä näyttänyt löytävän sanoja, kun lopetin. Huomasin kyyneleet hänenkin silmissään, kun tyttö halasi minua.
- Mikset sä oo kertonu mulle mitään? Sä oot yksin hautonu vaan tota asiaa päässäs. Olisit sä voinu mulle kertoo, tyttö sanoi ja pyyhkäisi sormillaan kyyneleitä poskiltani. – Mä oon sun tukena.
Hymyilin tytölle ja halasin tätä. Oloni oli helpottunut, kun olin saanut jakaa asian jollekin.

Istuin taas kerran yksinäni takaterassin ulkoportailla räpläten kännykkääni. Kello oli jo reilusti yli puolen yön eikä Juhosta ollut näkynyt vilaustakaan eikä hän ollut laittanut viestiä tai soittanut. Huokaisin ja laitoin puhelimen takaisin laukkuuni ja päätin lähteä kotiin. Olin ajatellut, etten ollut juonut juuri ollenkaan, mutta ylös noustessani maailma pyörähti päässäni. Olin tainnut juoda vítutukseeni liikaa. Hoipertelin talon poikki eteiseen ja toivoin, etten olisi törmännyt keneenkään tuttuun. Muutama ihminen vain hymyili minun mennessä ohi, mutta onnekseni eivät aloittaneet keskustelua. Eteisessä etsin liiankin suuresta kenkämerestä omia korkkareitani, joita ei näyttänyt löytyvän millään. Heittelin muiden kenkiä ympäri eteistä juuri kun ovi avautui ja sisään astui pitkähiuksinen kaunis blondi, joka valitettavasti oli liiankin tuttu minulle. Hänen perässään saapuikin kaipaamani ihminen. Nousin Juhon eteen ja katsoin häntä kysyvästi. Sen jälkeen katsoin blondia murhaavalla katseellani, jonka sillä hetkellä sain, mutta tyttö vain hymyili minulle.
- Nea, tässä on Sara. Sara, tässä on Nea, Juho esitteli meidät toisilleen ja katsoi minua takaisin kysymysmerkin näköisenä.
- Kyllähän mä kaupungin suurimman huóran tiedän, sanoin viedessäni naamaani tytön naaman lähelle ja tuijotin häntä suoraan silmiin. Onnekseni olin häntä pidempi.
- Nea, älä alota, Juho sanoi taustalta ja koitti vetäistä minut kädestä kauemmas, mutta repäisin käteni irti hänen otteestaan. Sara vain naurahti.
- Onneksi sä sentään ittes tiiät, tyttö sanoi nostaen kulmakarvojaan ja lähti kävelemään pois Juhon seuratessa häntä.
Sara käänsi päänsä kävellessään minuun päin ja muodosti äänettömästi huulilleen sanan: huóra. Sitä minä en sulattanut ja lähdin vihaisena tytön perään ja vetäisin tämän hiuksista lattialle. Istuin hänen päälleen ja revin häntä hiuksista ja löin kasvoille. Tunsin pitkät kynnet selässäni, jotka raapivat sitä koko pituudelta. Yhtäkkiä tunsin kädet ympärilläni ja Juho vetäisi minut pois Saran päältä ja joku toinen nosti toisen tytön pystyyn. Näin hänen revenneen verisen huulen ja nyt jo mustaksi tulleen silmän. Itsekin varmasti näytin yhtä kauniilta. Miksi aina minä jouduin näihin tilanteisiin?

Juho veti minut väkisin yläkertaan johonkin huoneeseen ja paiskasi oven kiinni. Istuuduin sängylle ja poika heitti minulle pakasteesta otetun vihannespussin, jolla painoin poskeani, joka tuntui kuumottavalta. Hän näytti vihaiselta.
- Miks helvetíssä sä meet tekemään tollasta? hän huudahti ja tuli eteeni vaatimaan selitystä. Katsoin vain pojan vihasta leiskuvia silmiä. – Eikö sulle riitä, että sä sait mut tönästyä portaista alas?
En tiennyt, mitä vastata. Katsoin vain kädessäni sulavaa vihannespussia ja nieleskelin kyyneleitä. Tietenkin kaduin tappelua, mutta Saran kaltaiselle kaksinaamalle tekisin sen uudestaan. Kännissä olin vain vähän ylireagoinut näkemääni.
- Nea, kato mua, poika sanoi kyykistyen eteeni ja laittaen kätensä reidelleni.
Nostin varovasti katseeni.
- Kerro kaikki, hän vaati.
- Olin oottanu sua täällä koko illan ja sitte ku näin, että tuut jonku toisen tytön kans, ja tässä tapauksessa vielä mun suurimman vihankohteen kans, nii päässä vaan naksahti, selitin turhautuneena.
Juho vain huokaisi ja istahti viereeni laittaen käden ympärilleni.
- Jos sä musta ja Sarasta haluut kuulla totuuden niin se ei ainakaan oo semmonen totuus, mitä sä luulet. Me oltiin vaan samassa paikassa alottelemassa ja tultiin samaa matkaa tänne. Tietty se yritti flirttailla mulle, mutta en mä sille ois lämmenny, poika sanoi ja käänsi kädellään päätäni häneen ja sipaisi poskeani. – Mä lämpeen vaan sulle.
Hän hivuttautui lähemmäs minua ja painoi huulensa omilleni. Pienen hetken päässäni mietin, mitä minun pitäisi tehdä, irrottautua vai ei, mutta Juho teki sen aloitteen puolestani ja irrottautui.
- Mitä sä mietit? hän kysyi.
- Mä vaan mietin, että mitä mieltä sä musta oot, sanoin kääntäen katseeni häneen. Poika vain hymähti.
- Eiköhän tuo äskönen kertonu mun tunteeni sua kohtaan.
- Ehkä.
- Mä vaan haluun tietää. Miks sä vihaat Saraa nii paljon, että hyökkäsit sen kimppuun?
- Me tutustuttiin lätkäpiireissä ja oltiin molemmat hyviä. Sitte yhessä pelissä se joutu törkeen taklauksen kohteeksi ja sillä meni polvi siinä niin pahaksi, että se joutu lopettaan. Se kanto mulle kaunaa siitä, koska mä en varottanu sitä siitä toisesta pelaajasta vaikka olin siinä vieressä. Se koitti sabotoida mun uraa ja haukku mua valmentajille, mutta ne ei onneks uskonu sitä. Sitte se keksi päähänsä, että sekottaa mun henkilökohtasen elämän ja alko pokaan mun ihastuksen kohteita, myös Tommia ja siinä se onnistuki. Sen jälkeen me ei olla oltu missään väleissä.
- No huh huh, poika vain sanoi.
- Niimpä, mutta mä haluan tietää, että mikset sä oo mulle tästä tän enempää vihanen?
- Koska mä tykkään susta ihan liikaa.
- Miten mä voin olla varma, että sä oot tosissas mun kans?
Juho empi pienen hetken, mutta laski minut päättäväisesti sängylle makaamaan ja alkoi riisumaan minua. Hän suuteli lempeästi ensin huuliani ja sen jälkeen hivuttautui alemmas.
- Näin tosissani mä oon sun kans, hän sanoi suudellen mahaani.
Se yö todisti minulle kaiken.

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   5.10.12 17:43:15

JATKAAAAAAAAAAAAAA

Päivämäärä:   5.10.12 17:47:49

omg. taas ihanaa <3 (; musta ei oo rakentavan kommentin kirjottajaa, nii tyydy ylistyksiiin. mut sen sanon, et oisin vähä halunnu et toi Nea ois kylmempi ...

Päivämäärä:   5.10.12 20:03:29

jatkooo (: ihana tarina !

Päivämäärä:   5.10.12 20:27:30

oh my...<3 mä niin rakastan tätä! Ihana kirjotustyyli ja ihan superjuoni! Jatkoa odotellen :)

Lähettäjä: Lukia 
Päivämäärä:   5.10.12 20:51:19

Täää on ehkä tän hetken paras tarina ! Ihanaa ! Jatkoa <3

Päivämäärä:   5.10.12 22:22:43

Oijoi, en ois kyllä koskaan uskonu, että tää tulis näin "menestymään" täällä, tulee kyllä hyvä mieli lukee teijän kommentteja :)
sen kunniaksi laittelen jatkon palasta!

10. osa
Ensimmäistä kertaa elämässäni mahanpohjaani kivisti, kun pimpotin Juhon ovikelloa. Sen yön jälkeen kumpikaan meistä ei ollut ottanut yhteyttä kumpaankaan. En tiennyt, mitä ajatella. Seurustelimmeko vai oliko se ollut vain yhden yön juttu? Juhon sanoista ei koskaan ottanut selvää.
Vähän ajan päästä kuulin kuinka portaat rymisivät merkkinä siitä, että joku oli tulossa alaspäin. Näin oven ikkunasta tumman hiuspehkon ja jännitykseni kasvoi koko ajan.
- Moi, poika sanoi hymyillen avatessaan oven.
- Moi, sanoin hieman ujosti hymyillen ja astuin sisään.
- Enkö mä saa tervehdyspusua?
Naurahdin vain ja painoin pienen pusun pojan poskelle, mutta Juho otti minut kunnolla otteisiinsa ja jatkoi pusun suudelmaksi.
- Noni, mä tulin opettaan sulle matikkaa enkä kiehnäämään, sanoin irrottautuessani pojan otteesta.
Poika vain veti minut mukanaan yläkertaan hänen huoneeseensa.

- Mä toin sulle nyt tän Maolin, sanoin ottaessani kirjaa laukustani.
- Ethän sä työnnä sitä mihinkään, missä aurinko ei paista ku en oo hankkinu itelleni sitä kirjaa, poika kysyi vetäen naamalleen muka-niin-vastustamattoman koiranpentuilmeen.
- En ainakaan tänään, sanoin naurahtaen.
- Hyvä. Mä mietin, että voitas tossa sängyllä vähän laskeskella, että voin samalla makoilla.
- Lusmu, sanoin mennessäni istumaan sängyn laidalle.
Poika tuli viereeni makoilemaan mahalleen.
- Oon miettiny tätä jo viikonlopusta asti ja mun pakko kysyä tätä, poika aloitti ja minun sydämeni alkoi lyömään tiheämmin ja tiheämmin, sillä en ollut varma mitä sieltä olisi tulossa. – Missä sä oot oppinu tolleen tappeleen?
Naurahdin ja samalla huokaisin helpotuksesta.
- Lätkäkentillä oppii ku pojat vähän opettaa.
- Mikset sä enää pelaa?
- Eikö meidän pitäny laskee matikkaa eikä puhua lätkästä? hermostuin, sillä en olisi halunnut juurikaan puhua jääkiekko "urastani" ja aloin plärätä matikan kirjaa etsien, jotain mielenkiintoista, mutta sitä harvemmin löytää matematiikan kirjoista.
- Mä haluun tietää, poika sanoi noustessaan istumaan viereeni ja otti kirjan pois kädestäni. Käänsin katseeni ylös seinille ja koitin välttää Juhon katsetta. – Ei se nyt noin tabu-aihe voi olla.
- Ei ookkaan, mutta mä en vaan halua puhua siitä nyt. Okei? sanoin vain.
- Jos meijän jutusta joskus jotain tulee niin pitäähän sun pystyä puhumaan mulle. Kulta, kato mua, Juho sanoi vetäen minut itseensä kiinni.
- No okei. Tommi käski mut lopettamaan, huokaisin totuuden ulos.
En ollut kertonut sitä koskaan kenellekään. Olin vain sanonut, että lopettaminen oli ollut oma päätökseni.
- Miks Tommi silleen teki? Sähän rakastit lätkää, Juho kuulosti yllättyneeltä.
- Niimpä. Mä olin sillon vaan niin rakastunu siihen, että tein mitä vaan sen vuoksi. Meillä ei ollu lätkäreenien takia hirveesti aikaa nähä toisiamme nii Tommi sitte käski mun valita joko sen tai jääkiekon, kerroin ja huomasin, kun muutama kyynel pyrki silmäkulmasta ulos. – Oikeesti mä en ois halunnu lopettaa, mutta mä vaan rakastin Tommia niin paljon.
- Mutta voithan sä alottaa sen uuestaan, Juho sanoi.
- Emmä tiiä, oon jääny aika paljon jälkeen toisista.
- Ei sun taidot oo ruostunu ollenkaan, ainaki mitä oon ulkojäillä nähny.
- Ei nyt puhuta tästä. Lasketaan matikkaa ees vähäsen tänään, sanoin vetäen kirjan takaisin syliini ja avasin sen jostain tehtäväsivulta. – Laske tältä aukeamalta kuus oma valitsemaa tehtävää.
Jäin miettimään Juhon ideaa. Tekisi mieli aloittaa uudestaan jääkiekko. Olin aina rakastanut sitä lajia vaikka en sitä aina myöntänytkään. En vain uskonut, että olisin samaa taitotasoa, kun muut ikäiseni tytöt.

Tarkistin Juhon sängyllä tämän tekemiä tehtäviä punakynällä, jota sain käyttää aika paljon, samalla, kun poika oli alakerrassa hakemassa ruokaa. En tajunnut, miten kuutioiden tilavuuden laskeminen voi olla jollekin noin vaikeaa. Toisaalta Juhon tuntien, häntä ei edes kiinnostanut koko laskeminen, joten hän ei edes yrittänytkään ymmärtää.
- Mutsi oli tehny lämpimiä voileipiä, jos sulle maistuu, poika sanoi työntäen oven auki ja kantoi tarjotinta.
Nousin hymyillen ylös ja otin tarjottimen tämän kädestä ja vein sen työpöydälle kaiken rojun keskelle. Sen jälkeen menin pojan viereen sängylle ja suutelin häntä.
- Oho. Mistä hyvästä tuo tuli? poika näytti hämmästyneeltä.
- Mä halusin kiittää sua, hymyilin edelleen.
- Mistä hyvästä? poika ei näyttänyt vieläkään ymmärtää, että minäkin voin olla joskus hyväntuulinen.
- Sä pistit mut ajattelemaan.
- Ja mitähän neiti ajatteli?
- Mä ajattelin alottaa jääkiekon uudestaan. Meen huomenna käymään jäähallille ku mun ikäsillä on sillon harjotukset.
Sen sanottuani en pystynyt enää pidättämään nauruani. Se tarttui näemmä Juhoonkin, joka halasi minua ja suuteli poskelle.
- Mä tiesin sen, rakas. Mä voin tulla sun mukaan.
- Ei tarvi. Mä meen käymään siellä yksin, hymyilin ja suutelin poikaa takaisin.
- Mites mun tehtävät meni?
- Surkeesti niin ku aina. Sä oot aika toivoton tapaus, naurahdin.
- Oot ilkee opettaja, poika sanoi muka surullisena ja vetäisi huulensa mutrulle alaspäin. – Mutta aattelin jatkaa opettajan onnen päivää ja kysyä, että harrastaako neiti opettaja suhteita oppilaiden kanssa?
Siinä kohtaa sydämeni jätti yhden lyönnin välistä.
- Ei yleensä, mutta herran kohdalla tämä neiti tekee mielellään poikkeuksen, sanoin hypäten Juhon syliin ja sillä kertaa suutelimme pitkään.
Siinä hän oli oikeassa, että tämä oli yksi elämäni onnellisimmista päivistä.
- Oot ihana, poika irrottautui sanomaan ja jatkoi.
- Niin säki.

Päivämäärä:   5.10.12 23:08:22

jatkoo:)

Päivämäärä:   6.10.12 01:05:26

ihanaihanaihana!! jatkoo vaan heti ku mahollista :)

Päivämäärä:   6.10.12 08:58:50

aaaawwwwsss :3 vähänkö i-h-a-n-a! Ooks sä niinkun kirjottanu nää kaikki valmiiks vai veteleks sä aina uutta pätkää?

Päivämäärä:   6.10.12 13:21:40

uuu (;; on tää kyl vaa ahh. juho o aik söpö

Päivämäärä:   6.10.12 15:22:01

Laittelen nyt uutta pätkää, kun lähden kohta puoliin kaverille viettämään hieman iltaa ja huomenna olen koko päivän turnausmatkalla, joten tämän jälkeinen pätkä tulee vasta sunnuntai iltana!

Tää ei oo kovin kummoinen pätkä, mutta toivottavasti kestätte :)

11. osa
Kuulin tutun ja turvallisen paukkeen ulos asti. Olin jo unohtanut kuinka turvalliselta se kuulosti. Vanhan jäähallin punaiset puuseinät olivat rapistuneet vielä enemmän, mutta muuten paikka näytti samalta kuin muutama vuosi sitten. Hymyilin itsekseni kävellessäni sisään. Ulko-oven kohdalla pysähdyin miettimään. Olinko sittenkään tehnyt oikeaa valintaa? Otin itseäni niskasta kiinni ja vetäisin oven auki. Sisälle astuessani vetäisin henkeeni jäähallin tuttua, raikasta ja kirpeää tuoksua. Menin istumaan katsomoon mahdollisimman näkymättömästi. Näin vanhan valmentajamme Reino "Väpä" Väärälän juttelevan kentän reunalla apuvalmentajiensa kanssa samalla, kun tytöt luistelivat kenttää ympäri lämmittelyksi. Tunnistin muutaman vanhan tutun joukosta, jotka olivat pelanneet kanssani, mutta suurin osa oli minulle tuntemattomia.

Luulin istuvani näkymättömissä kentällä olevien silmistä, mutta sitten huomasin Väpän nostavan katseen minuun päin ja katsovan minua tarkasti. Hänellä taisi ikänäkö vaivata, kun noin kovasti joutui siristelemään silmiään, hymähdin itsekseni. Väpä oli loistava valmentaja ja olin tullut hänen kanssa hyvin juttuun. Hän löysi minut junnuaikoina tyttöjen joukkueesta ja nosti heti yhden pelini nähtyään poikien joukkueeseen. Siitä olin hänelle ikuisesti velkaa, sillä siellä kehityin parhaiten. Vähän ajan siristelemisen jälkeen Väpä nosti kätensä ja nostin hänelle takaisin hieman ujona, koska en tiennyt, missä väleissä olimme lopettamiseni jälkeen. Se oli ollut hänelle kova paikka. Hän viittilöi minua tulemaan vaihtoaitioiden luokse ja emmin hieman menisinkö, mutta sitten mieleeni tuli syy, miksi olin täällä. Huokaisin syvään ja nousin ylös.

Hymyilin pienesti Väpälle tullessani vaihtopenkeille. Hän seurasi silmä tarkkana tyttöjen suorituksia, mutta käänsi sitten päänsä minua kohti ja hymyili takaisin.
- Mä jo katoin, että onko musta tullu vanha ku nään harhoja, että Valle ois eksyny jäähalliin takas, Väpä sanoi hymyillen.
Valle oli lempinimeni sukunimestäni. Kaikille oli silloin annettu lempinimet sukunimestä, sillä Väpä ei muistanut meitä muuten kuin antamalla omat nimet jokaiselle.
- Tässä mä oon ilmi elävänä, hymyilin vanhalle miehelle takaisin.
Lähempää katsottuna mies oli vanhentunut paljon, mutta sama huumorintajuinen luonne oli pysynyt.
- Mikäs sut tänne lennättää monen vuoden jälkeen? Ootko tullu katuma päälle?
- Itse asiassa joo. Ois kiva käyä vähän ottamassa tuntumaa jäähän ja kattoo sitte miten sujuu, sanoin nojaten kaukalon reunaan Väpän vieressä ja katselin myös tyttöjen suorituksia.
- Sut mä voin aina ottaa mukaan. Tuu huomenna kuudeksi tänne. Ensin on normi alkulämmittelyt ja sitte jäälle. Kyllähän sä sen tiiät, Väpä sanoi iskien silmää ja lähti hymyillen kentän keskelle antamaan tytöille lisää neuvoja.
Hyvillä mielin lähdin pois jäähallilta. Pakko oli myöntää, että huominen alkoi jo nyt jännittää.

Kotona menin suoraan pieneen ulkovarastoon, jonne olin jättänyt varusteeni. Löysin varustekassini pienen penkomisen jälkeen ja vetäisin sen hyllyltä lattialle. Pölypilvi pöllähti ilmaan ja sai minut yskimään. Avasin kassin ja näin vanhat varusteeni. Otin toisen polvisuojista käsiini ja tarkastelin sen kuntoa. Se oli kulunut käytössä ja näytti todella vanhalta, mutta uusia varusteita en suostuisi ostamaan. Kaikki hyvät muistot elivät niidenkin mukana, kuinka nauroimme tyttöjen kanssa kenen varusteet olivat vanhimmat ja rikkoutuisivat ensimmäisinä. Hymyilin ja laitoin polvisuojan takaisin kassiin. Huomisesta tulisi yksi parhaimmista päivistäni, jos kaikki menisi hyvin.

Aukaisin pukukopin oven ja iloinen puheen sorina loppui ja kaikki kääntyivät katsomaan tulijaa, eli minua. Hieman hermostuneena menin vakiopaikalleni oven viereen vanhan joukkuekaverini Ilonan viereen.
- Ihana saada sut takas, tyttö hymyili.
- Katotaan jäällä onko se nyt niin ihanaa. Vähän hermostuttaa. Varsinki ku kaikki kyylää, kerroin tytölle.
- Älä turhaa jännitä. Tytöt kyseli susta eilen reenien jälkeen, joten kerroin, että oot tän joukkueen entinen kapteeni ja ne jopa tunnisti sut, joten ne palvoo sua jo nyt, Ilona kertoi iloisesti ja oloni helpottui hieman.
Ei siis paineita. Kelpaa mainiosti.

Ensimmäinen liuku jäällä moneen vuoteen oli mielenkiintoinen. Ensin tuntui aivan kuin en olisi koskaan luistellut, mutta tasapainon saatuani luisteluasento tuli selkäytimestä ja kaikki meni hyvin. Luistimet oli teroitettu ja tuntuivat hyviltä jaloissa. Tuntui, että palaset alkoivat loksahtaa paikoilleen elämässäni. Hymyilin itsekseni tunteelleni ja kiersin kenttää ympäri saadakseni lisää tuntumaa.
Vähän ajan kuluttua Väpä puhalsi pilliin ja kutsui meidät koolle kentän reunalle.
- No niin. Otetaan tänään ihan perus harjotuksia, että saadaan Vallelle eli Nea Vallinille, meidän uusvanhalle, vähän tuntumaa pitkän tauon jälkeen. Kiekot kulmiin, kierrätte ympyrät ja vastakkaisesta kulmasta tulee syöttö, Väpä ohjeisti ja hymyili minulle rohkaisevasti.
Menin jonon jatkeeksi ja katsoin muiden suorituksia. Vuoroni läheni koko ajan ja jännitys vain kasvoi sitä enemmän. Sitten se tuli; minun h-hetkeni. Ensin syöttö, lapaan meni, sitten liikkeelle ja kiertämään ympyrä. Sain kiekon haltuun ja vetäisin. Se meni hieman yli maalin, mutta eiköhän asia tästä korjaannu muutaman vedon jälkeen.
- Hyvä oli Valle, mutta sihti paremmaksi ja laadukkaammat vedot nii kyllä se siitä lähtee, Väpä huusi kentän laidalta.

- No, miltä tuntu? Ilona kysyi harjoitusten jälkeen, kun olimme tulleet pukukoppiin ja riisuimme varusteita.
- Ihan kivalta, hymyilin vain.
Olin unohtanut sen vauhdin huuman ja adrenaliinin, jotka jääkiekko toi mukanaan. En tajunnut, miten olin voinut luopua jostain näin ihanasta asiasta.
- Moikka. Nähään huomenna reeneissä taas, sanoin tytölle lähtiessäni kopista.
- Sehän meni hyvin, kuulin heti äänen, kun pääsin käytävälle.
- Moi. Ihan hyvin joo, hymyilin ja suutelin Juhoa.
- Oli ihan pakko tulla kattomaan miten mun pikku lätkämimmi pärjää, poika hymyili ja piti kättä ympärilläni, kun lähdimme kävelemään meille päin.
- Olin jo unohtanu sen tunteen, ku on jäällä, sanoin ja tuntui, ettei hymyäni saanut millään hyytymään.
Vihdoinkin elämässäni tuntui kääntyvän uusi, onnellisempi sivu.

Päivämäärä:   6.10.12 15:27:01

voiei! tää vaan on nii hyvä, ei mitään raskasta luettavaa. ja kiva kun olet jaksanut usein päivitellä

Päivämäärä:   6.10.12 17:23:56

tää vaan on niin hyvä tarina et vois lukee uudelleen ja uudelleen :)

Päivämäärä:   8.10.12 16:12:06

upp :)

Päivämäärä:   8.10.12 16:42:42

tipunen, anteeksi oon unohtanu vastata tohon sun kysymykseen eli oon kirjottanu koko tarinan koneelleni ja lisään aina vaan uuden pätkän :)

ja anteeksi kaikki, kun en lisännyt eilen sitä pätkää niinkuin lupasin, mutta kun en päässyt tänne! mutta tässä se tulee :)

12. osa
Söin keittiössä rauhassa aamupalaa ja katsoin ikkunasta ulos kaunista aurinkoista ilmaa. Olin taas nukkunut pommiin ja myöhästyisin varmasti koulusta, mutta se ei minua liikuttanut. Olin vihdoinkin onnellinen, sillä minulla oli tällä hetkellä kaikki mitä tarvitsin: poikaystävä ja jääkiekko. Millään muulla ei ollut väliä.
Havahduin kuullessani kännykkäni piippaavan viestin merkiksi. Jos sulla on jossain vaiheessa hyppytunti tai haluut lintsata nii ilmota ko mulla ois vapaapäivä ja aattelin lähtee kahville :). Se oli Aadalta. Emme olleet nähneet pitkiin aikoihin, joten ajatus tuntui houkuttelevammalta kuin ajatus siitä, että joutuisin mätänemään biologian ja fysiikan tunneilla. Vastasin Aadalle takaisin, että nähtäisiin kahvilassa puolen tunnin päästä ja vähän ajan päästä sain myöntävän vastauksen. Nousin ylös ja menin eteiseen pukemaan vaatteet. Ulkona otin katoksesta pyöräni ja lähdin polkemaan kaupunkia kohti.

Päästyäni sovitun kahvilan eteen, jätin pyörän sen eteen niille varatuille paikoille ja jäin ulos odottamaan Aadaa. Hetken kuluttua näin tytön tulevan pitkät hiukset hulmuten ja hän hymyili minut huomatessaan.
- Moi, tyttö sanoi päästessään minun luo ja halasi.
- Moi vaan, sanoin naurahtaen.
Normaalisti en olisi ollut näin iloinen nähdessäni tyttöä koulun ulkopuolella, mutta nyt minulla oli ollut jopa ikävä tuota punapäätä. Meistä oli tullut läheisempiä kuin koskaan kertomisteni ansiosta ja olin ylpeä itsestäni, että olin pystynyt kertomaan asioitani hänelle.
Astuimme sisään kahvilaan ja menimme suoraan tiskille tilaamaan. Molemmat otimme kahvit ja pienet pullat sen kanssa.

- No, mites teidän suhde Juhon kans etenee? Aada kysyi heti, kun istuuduimme pöydän ääreen.
Mistäpä muustakaan hän aloittaisi tenttauksen kuin pojista. Naurahdin itsekseni tytölle.
- Hyvinhän se. Me seurustellaan, sanoin hymyillen.
- Oo, ihanaa, tytön hymy levisi valehtelematta korviin asti ja hän nousi paikaltaan halaamaan minua.
Päästyäni irti tytön otteesta, pääsin vihdoinkin maistamaan kahviani.
- Mites sitte sinä ja Heikki? kysyin vuorostani saman kysymyksen.
- Päätettiin sillon bileissä, että nyt seurustellaan ja tässä sitä ollaan, tyttö sanoi jatkaen hymyilyään.
Onnittelin ystävääni ja olin jopa oikeasti iloinen hänen puolestaan vaikka kyseessä olikin tämän kylän player-poika Heikki.
- Mitä muuta sulle kuuluu? Onko jotain juoruttavaa? Aada kysyi hänen tietty juoru-ilme naamallaan.
- Ihan hyvää mulle kuuluu. Elämä hymyilee pitkästä aikaa ja silleen, sanoin maistaessa pullaa. – Ai nii. Alotin mä jääkiekonki uudestaan.
- Jääkiekon? Uudestaan? Ootko sä pelannu lätkää? Aada kysyi ihmeissään.
Nyökkäsin tytölle ja nauroin tämän hämmästyneelle ilmeelle.
- Pelasin pentuna joskus ja nyt Juho innosti mut alottamaan uudelleen.
- Wou. Mun bestis on huippujääkiekkoilija. Sitte ku pelaat maajoukkueessa nii muista mut äläkä anna kusen nousta päähän. Paitsi, että sä oot maailman vaatimattomin ihminen, joten en usko, että susta tulee semmonen. Mikset sä oo koskaan kertonu? Aada jatkoi ihmettelyään silmät suurina.
- Et oo koskaan kysyny, hymähdin vain ja hymyilin pienesti.

Juttelimme pitkän aikaa kahvilassa niitä näitä, tai no, Aada jutteli ja minä mielelläni kuuntelin ja välillä kommentoin jotain, jos hän esitti kysymyksen. Vähän ajan kuluttua Aadan piti lähteä vahtimaan pikkuveljeään, joten teimme lähtöä.
- Pidettäskö tässä lähi aikoina tuplatreffit? Minä ja Heikki, Sinä ja Juho, Aada kysyi, kun laitoin takkia päälle. – Mentäs vaikka johonki ravintolaan syömään.
Kysymys tuli hieman puskista enkä ollut koskaan ajattelut, että se olisi koskaan mahdollista, mutta pakko oli myöntää, että se kuulosti hyvältä.
- Kuulostaa hyvältä. Kysyn Juholta, kun nään sen tässä illalla ja ilmotan sulle millon sopii, sanoin hymyillen.
- Okei, soittele. Mun pitää nyt mennä. Moikka, tyttö sanoi lähtiessään ja minäkin lähdin kävelemään Juholle päin.

- Tuplatreffit? Juho kysyi makoillessamme hänen sängyllään. – Kúsetatko sä tyttö mua?
- Mitä pahaa siinä on? kysyin noustessani käsieni varaan ja käännyin katsomaan poikaa.
Juho ei ollut reagoinut minun ja Aadan ideaan kuin olin toivonut.
- Ensinnäki, mä en tuu toimeen Heikin kans ja toiseksi, mä en osaa syödä siististi. Varsinkaa missään ravintolassa.
- Jos mä syötän sua nii tuutko sitte?
- Ei hirveesti huvittas.
- Me ollaan aina kahestaan. Ois kiva tehä välillä jotain muidenki kans. Pliis, koitin suostutella Juhoa hivuttamalla sormeani hänen mahallaan.
- No okei. Tän kerran, poika pyöräytti silmiään.
- Kiitos kulta, sanoin pussaten poikaa kiitokseksi ja lähetin Aadalle viestin, että treffit oli sovittu.

Kävelimme Juhon kanssa ravintolalle, jossa olimme sopineet tapaavamme Aadan ja Heikin. Heitä ei vielä näkynyt, joten jäimme ravintolan eteen odottamaan.
- Musta tuntuu, ettei tää ollu sittekää hyvä idea, Juho sanoi hermostuneesti.
- Miten nii?
- Me ei oikeestikaan tulla toimeen Heikin kans. Kyllähän sä tiiät, että se ei ollu Tomminkaa kans väleissä.
Tunsin oloni ahdistuneeksi, kun Juho mainitsi Tommin nimen. Olimme sopineet ettemme puhuisi siitä paljoa, sillä tunsin pettäneeni Tommin, kun seurustelin hänen parhaan kaverinsa kanssa. Juhokin huomasi reaktioni ja näytti pahoittelevalta.
- Sori hani, hän sanoi vetäen minut halaukseen.
Näin Aadan ja Heikin tulevan ja irrottauduin nopeasti pojasta, joka näytti yllättyneeltä.
- Koita vaan käyttäytyä.
- Täällä se nuoripari vaan kuhertelee, Aada sanoi hymyillen, kun he tulivat luoksemme.
- Mennään nyt vaan syömään, Juho sanoi kireästi ja meni nopeasti ravintolan sisälle.
Toivottavasti en ollut suututtanut poikaa, sillä muuten ilta olisi pilalla. Huokaisten hymyilin toiselle pariskunnalle ja seurasimme Juhoa pöytään.

- Ihana viettää aikaa välillä toistenki pariskuntien kans, Aada hehkutti, kun tarjoilija oli ottanut tilauksemme ja lähtenyt viemään niitä kokeille.
- Niimpä, sanoin kääntäen katseeni Juhoon, joka istui vieressäni ja näytti hapanta naamaa. – Vai mitä, Juho?
- Joo, tosi kiva, hän murahti ja huomasin sivusilmällä Heikin mulkaisevan poikaa ja siinä vaiheessa minulla ei riittänyt enää itsekuria pitää itseni hiljaisena, joten minun oli pakko avata suuni ja puuttua asiaan.
- Mikä teillä oikeen on? Vastahan te olitte parhaita kavereita.
- Mä vaan halusin suojella sua ton suunnitelmalta, Heikki sanoi viileästi.
- Mua? Miks? kysyin.
En ymmärtänyt nyt yhtään mitään mistään. Aadakin loi poikaystäväänsä kysyvän katseen.
- Kysy tolta, Heikki sanoi nyökäten Juhoon päin.
Käänsin katseeni takaisin Juhoon, joka katsoi Heikkiä takaisin murhaavasti.
- Miltä suunnitelmalta? Juho, kerro.
- Jos sä et kerro Nealle sitä, nii mä kerron. Mä lupasin Tommille suojella sitä kaikelta, etenki sulta, Heikki sanoi pitäen katseensa Juhossa.
Siinä vaiheessa olin pudonnut kärryilta jo kauan aikaa sitten enkä tiennyt, mitä olisi pitänyt tehdä tai sanoa, joten nousin ylös ahdistuneena ja lähdin kävelemään ulos ravintolasta.

- Nea, odota, kuulin Juhon äänen takaani ja hän tarttui minua kädestä, mutta repäisin sen irti ja jatkoin kävelyä.
Kuulin askeleista, että poika seurasi minua.
- Mä en haluu kuulla nyt yhtään mitään, tiuskaisin.
- Antasit mun selittää.
Pysähdyin ja käännyin poikaan päin kädet rinnan päällä ristissä.
- No, ala sitte selittää. Mistä suunnitelmasta Heikki puhu? Miks sen piti suojella mua sulta?
Poika huokaisi ja katsoi jonnekin kauas.
- En mä edes tiiä mistä se puhu. Se on varmaan vaa katkera siitä ku mä sain sut vaikka seki oli ihastunu suhun, hän sanoi kääntäessään katseensa takaisin minuun.
Häkellyin hieman. Heikki ihastunut minuun? Ei voinut olla totta. Esitin etten kuullut tuota lausetta.
- Mutta mikä se suunnitelma on? Käytätkö sä mua vaan hyväkses, että saisit kostaa Heikille tai Tommille?
- En todellakaan, hän sanoi ja vetäisi minut niin lähelle häntä, että nenämme koskettivat toisiaan. – Nea, mä rakastan sua.
Vetäydyin nopeasti pois pojan otteesta ja jäin tuijottamaan tätä suu auki. Koitin löytää sanoja, mutta en keksinyt yhtään mitä sanoa takaisin. Päätin vain lähteä juoksemaan karkuun pahaa oloa, joka teki tuloaan, ja pyyhin kyyneleitä silmäkulmastani. Noita sanoja en olisi halunnut kuulla enää koskaan.

Päivämäärä:   8.10.12 17:33:28

mä veikkaan ettei kukaan muukaan päässy eilen tänne, koska en itekkää päässy :D

Mut tosi hyvä pätkä, ei voi ku ihastella sun kirjotus tyyliä:) Pystytkö millään laittamaan toista pätkää tänää?

Päivämäärä:   8.10.12 19:41:32

jatkoo :) voisitko laittaa toisen pätkän? ;D

Lähettäjä: PV 
Päivämäärä:   8.10.12 20:16:00

Joo siis hötönetti oli eilen kaatunu. Taas vaihteeksi. Tarkemmin en tiiä mutta eiköhän facebookissa kerrota jos sitä tietoa halajaa.. :D

Päivämäärä:   8.10.12 22:06:43

Aa okei, hyvä tietää :D
valitettavasti olen nyt ilkeä ja lisään uutta pätkää vasta huomenna koulun jälkeen eli noin puoli viiden aikoihin :)

Päivämäärä:   9.10.12 09:09:28

juu kiva :D

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   9.10.12 15:16:24

JATKAA C:

Lähettäjä: angga 
Päivämäärä:   9.10.12 16:52:09

jatkoooo

Lähettäjä: ---....--- 
Päivämäärä:   9.10.12 19:22:34

kröhöm. älä lupaa ellet pidä lupaustas+ hyvä tarina

Päivämäärä:   9.10.12 20:28:51

---....---, tuli hieman mutkia matkaan tänään, joten en kerenny jatkamaan

mutta tässä ois jatkoa!

13. osa
Heräsin seuraavana aamuna pahaan oloon ja mietin, mistä se oli tullut. Käännyin kyljelleni ja näin huoneeni pöydällä tyhjän viinapullon. Hetken aikaa mietin, mitä se teki siinä, kunnes muistin. Olin tullut edellisenä iltana kotiin ahdistuneena ja olin saanut silloin hyvältä tuntuvan idean päähäni: olin ottanut viinapullon äidin kaapista ja juonut sen. Nyt huomasin, kuinka huono idea se oli ollut, eikä se ollut poistanut huonoa oloani vaan pahentanut sitä. Päätin, etten nousisi koko päivänä ylös sängynpohjalta muuta kuin vessaan. Vilkaisin kännykästäni kelloa, joka näytti kahtatoista. Hienoa, olin taas onnistunut välttämään kouluun menemisen. Toivottavasti he eivät soittaisi äidille. Kuulin kännykkäni piippavan viestin merkiksi ja otin sen käteeni. Tuun käymään kohta puoliin teillä, joten älä karkaa. Meidän pitää puhua. Se oli Juholta. Huokaisin. Ihan kuin tässä kunnossa pystyisi nousemaan ylös tästä sängystä.

Olin kuin olinkin saanut itseni ylös ja seisoin eteisessämme Juho edessäni. Tiesin näyttäväni kamalalta, mutta se ei minua haitannut. Jos olollani olisi ollut kasvot, ne olisivat olleet vielä kamalammat.
- Miks sä lähit eilen nii yhtäkkiä pois siitä? poika kysyi heti ensimmäisenä. – Etkö sä rakasta mua?
Tällä hetkellä en ollut varma, mitä tunsin.
- Nea, kuulitko sä mitä mä kysyin?
- Kuulin, vastasin surkeana ja tuijotin vain lattiaa.
- No? poika kysyi nostaen kulmiaan. – Etkö?
Juho potkaisi kengät jalastaan ja lähti epäröimättä minua kohti. Peräännyin silmät kyynelten peitossa ja katsoin niiden takaa poikaa. Hän pysähtyi ja näytti epätoivoiselta.
- Nytkö sä et päästä mua edes sun lähelle?
- Tää ei johdu susta, sanoin ääni murtuen ja lähdin kävelemään olohuoneeseen.
Toivottavasti poika tajuaisi vihjeen ja lähtisi pois, mutta hän seurasi minua. Hän tarrasi käsivarteeni ja käännyin ympäri. Huomasin uppoutuvani hänen ruskeisiin silmiin.
- Mikset sä sitte kerro mulle mikä sulla on? Mä oon sun poikaystäväs ja sun pitää kertoo mulle, jos sua painaa joku asia.
Repäisin käteni irti ja käänsin katseeni pois hänen silmistään. Istuuduin sohvalle ja poika seurasi esimerkkiäni. Huokaisin ja koitin rauhoitella itseäni, etten alkaisi parkumaan kunnolla.
- Se ei johu susta vaan se johtuu siitä, mitä sä sanoit mulle eilen.
- Mä oon pahoillani, jos mä en tuu Heikin kans toimeen tai en osaa syödä ravintolassa, mutta miks sä vetäsit siitä tommoset kilarit?
- En mä sitä tarkottanu.
- Vaan?
- Vaan sitä, mitä sä sanoit mulle ennen ku mä juoksin pois.
Heti sanomiseni jälkeen kaduin sanojani. Ei olisi pitänyt kertoa. Vanha Nea ei olisi kertonut sitä vaan hautonut sisällään, mutta näköjään olin muuttunut.
- Ai että mä rakastan sua? poika kysyi varovasti.
- Nii.
- Mitä pahaa siinä on?
- Ei kukaan saa enää sanoa mulle tommosta! huudahdin nousten seisomaan pojan eteen.
Hermostuneena kävelin olohuoneessa edes takaisin ja kyyneleet valuivat norona poskilleni. Poika näytti hämmästyneeltä ja seurasi katseellaan minua. Hänkään ei varmaan tajunnut mistään mitään, kuten en minäkään.
- Kuules nyt, Juho sanoi nousten seisomaan ja pysäytti minut vahvojen käsivartensa väliin. – Mä en voi mun tunteille mitään. Mä vaan sanon suoraan mun tunteet. Enkä mä voi sille mitään, että sä oot noin vítun upee nainen.
Hetken mielijohteesta halasin poikaa. Hän piti minusta lujasti kiinni ja pussasi päätäni.

Tommi oli ollut mummolassaan viikon ja vihdoinkin hän tulisi takaisin kotiin. Odotin häntä juna-asemalla, kuten olimme sopineet. En malttanut odottaa, että näkisin hänet. "Juna numero 27 on hieman myöhässä aikataulusta, joten pyydämme odottamaan rauhallisesti". Kuulutus oli jo kolmas vartin sisään. Huokaisin ja istuuduin aseman penkille, josta näki suoraan radoille. Havahduin kännykkäni tärinään ja vastasin puhelimeen.
- Moi. Missä kohti oot tulossa?
- Tässä kestää kuulemma joku kymmenen minuuttia. Halusin vaan tietää, ootatko sä jo siellä. Nähään kohta rakas, Tommi sanoi ja lopetti puhelun.

"Juna numero 27 saapuu raiteelle numero yksi". Kuulin kuulutuksen ja menin nopeasti ulos odottamaan. Ihmisiä valui ulos junasta enemmän ja enemmän, mutta en nähnyt Tommia. Pelkäsin jo, että tämä oli nukahtanut junaan ja matkustaisi toiselle paikkakunnalle. Huokaisin helpotuksesta, kun näin tutun hiuspehkon ihmisvilinän seasta. Tommikin huomasi minut ja hän hymyili niin, että hänen ihanat hymykuoppansa tulivat esiin. Hän levitti kätensä ja juoksin hänen halaukseen hukuttaen tämän suudelmiin.
- Ihanaa ku sä tulit. Mulla oli ikävä sua, sanoin.
- Nii mullaki sua rakas, Tommi sanoi ja piti minusta lujasti kiinni kuin olisin karkaamassa johonkin. – Mulla ois yks asia sulle.
- No?
- Mä rakastan sua.
Hymyni levisi vielä suuremmaksi, jos se oli vain mahdollista. Se oli ensimmäinen kerta, kun kuulin nuo sanat hänen suustaan.
- Nii mäki rakastan sua, suutelin poikaa viiden minuutin sisään varmaan miljoonannen kerran. – Mä en haluu kuulla noita sanoja ikinä keltään muulta ku sulta.
- Sitten sä joudut olemaan mun kans koko loppuelämäs.
- Sopii paremmin ku hyvin, naurahdin.

Yhtäkkiä hätkähdin hereille ja mietin, miksi nukuin sohvalla. Juho tuli luokseni iso kahvikuppi kädessään ja hän antoi sen minulle. Soin pienen hymyn pojalle.
- Miten mä nukun tässä?
- Mä aattelin, että sun ois parempi nukkuu toi sun paha olo pois etkä sä laittanu vastaankaan.
- Kauan mä nukuin?
- Tunnin.
Nyökkäsin vain.
- Mikä olo? poika istui vierelleni ja silitti poskeani.
- Ihan ok, sanoin ja join kahviani.
Mietin muistelmauntani, jonka näin ja olin päättänyt kertoa pojalle totuuden.
- Ne oli Tommin viimeset sanat.
- Mitkä?
- Että se rakastaa mua, sanoin tuijottaen kuppiani.
- Senkö takia sä et halua kuulla niitä?
- Nii. Ne sanat vaan tuo mulle liikaa muistoja mieleen.
- Nea, mä oon pahoillani, Juho sanoi.
- Ei se mitään. Et sä voinu tietää.
- Ollaanhan me sujut nyt?
- Ollaan, jos sä et koskaan enää sano niitä sanoja mulle, sanoin hieman hymyillen poikaa ja hän suuteli minua.
- Mä lupaan.

Päivämäärä:   9.10.12 20:36:13

Päivämäärä:   9.10.12 20:49:57

Jatka C:

Päivämäärä:   10.10.12 15:55:31

hui ku nopeesti menny aika ko nyt jo 14. osa!

14. osa
- Mä ostin osan itelleni, mutta ota tästä pussista mitä haluut nii mä otan loput, sängylläni istuva Toni sanoi ja ojensi Alkon pussiaan minulle.
Heikillä olisi koulujen loppumisen kunniaksi bileet ja nyt olin onnistunut puhumaan hänet yli, jotta sain tuoda Tonin sinne mukaan. Otin pussin käteeni ja katsoin valikoimaa.
- Jos mä otan ton persikkakossun nii sä saat salmarin ja sitte juotas yhessä tuo leijona, sanoin katsoen kysyvästi poikaa ja ojensin pussin hänelle takaisin.
- Sopii, mutta lupaa, että mä saan ottaa sulta juomat pois, jos oot hirveessä kunnossa.
- Okei äiti, hymyilin pojalle, joka hymyili minulle takaisin.

Saavuttuamme Pikkaraiselle menimme viemään juomamme keittiöön. Törmäsimme siellä sopivasti Aadaan, jonka kanssa halasimme.
- Aada, tässä on Toni, mun isoveli, ja Toni, tässä on Aada, mun paras tyttökaveri, esittelin heidät toisilleen.
He moikkasivat hymyillen toisiaan.
- Nea, mä meen Mikkoa vastaan ku se ei osaa tänne, Toni sanoi sitten ja lähti keittiöstä.
- Vähän sulla on hyvännäkönen isoveli, Aada sanoi heti Tonin kadottua. – Miksen mä oo nähny sitä aikasemmin?
- Se ei oo mun oikee veli. Tutustuin siihen Tommin kautta ja me tullaan vaan nii hyvin toimeen, että voitas olla sisaruksia, selitin hymyillen ystävälleni.

Olin kadottanut Aadan suureen ihmisjoukkoon. Kiersin ympäri taloa etsien tyttöä, mutta huonoin tuloksin. En ollut myöskään nähnyt Juhoa koko iltana tai Tonia sen jälkeen, kun hän oli mennyt kaveriaan vastaan. Päätin mennä vain sohvalle istumaan, jos joku vaikka minut löytäisi siitä.
Vähän ajan päästä en jaksanut enää olla sisällä, joten menin takapihan terassille. Otin askistani tupakan ja sytytin sen. Katsoin kaunista ja siistiä takapihaa samalla kun poltin. Hämmästelin samalla nyrkkeilysäkkiä, joka lojui puussa kiinni. Huokaisin. Ei näiden bileiden näin pitänyt mennä, että olin yksin takapihalla polttamassa.
Yhtäkkiä talon edestä alkoi kuulua poikien huutamista ja välillä tyttö kiljui jotain väliin. Tunnistin äänen, joka kuului Aadalle, joten lähdin juosten ulkokautta etupihalla. Näin kadulla kahden pojan tappelevan ja Aadan yrittävän repiä heitä irti toisistaan. Tyttö kääntyi ja huomasi minut. Hän juoksi luokseni.
- Nea, tuu äkkiä. Heikki ja Juho tappelee.
Juoksimme poikien luo ja näin poikien tappelevan ihan tosissaan, sillä molemmilla oli pahan näköisiä verta vuotavia haavoja kasvoillaan ja Juholla oli toinen silmäkulma auki. Onnekseni sillä hetkellä näin Tonin ja hänen kaverinsa tulevan juosten ulos. He saivat pojat irti toisistaan ja veivät heidät vähän matkan päähän toisistaan pitäen heistä vielä kiinni. Menin Juhon luo ja kosketin tämän silmäkulmaa.
- Mistä te tappelitte? kysyin huolissani.
Poika hengitti raskaasti ja näytti vihaiselta. Hän vetäisi päänsä irti kosketuksestani.
- Älä sä puutu tähän.
- Mä vaan vähän koulutin Juhoa ku se ei suostu kertomaan sulle totuutta, Heikki huusi hieman kauempaa.
Käännyin katsomaan poikaa, joka hymyili pirullisesti.
- Mitä totuutta? kysyin kääntäen katseeni takaisin Juhoon.
- Sitä, että se on sun kans vaan kostaakses sulle ja Tommille, Heikki kertoi samalla, kun katsoin edelleen Juhoa hämmästyneenä.
Poika näytti edelleen vihaiselta, mutta näin silmissä pahoittelevan katseen.
- Onko se totta?
- Nea, älä kuuntele tota.
- Onko se totta? toistin kysymykseni. – Vastaa!
- No on, mutta... poika aloitti, mutta lähdin juoksemaan takaisin sisälle pidättäen kyyneliäni. Kuulin Juhon huutavan perääni.
- Jätä Nea rauhaan. Jos tuut sen lähelle nii saat vastata siitä mulle, kuulin Tonin sanovan.

Menin suoraan takapihalle ja muistin nyrkkeilysäkin, jonka näin siellä aikaisemmin. Hakkasin sitä kuvitellen, että se olisi ollut Juho. Päästin itkun valloilleen ja lysähdin maahan itkemään. En tajunnut, miksi minulle oli käynyt näin. Mitä pahaa olin tehnyt, että ansaitsin näin kamalan elämän?
- Nea, tuu tänne, kuulin Tonin sanovan ja nostaen minut halaukseen.
Hän kantoi minut terassin pöydän ääreen istumaan. Pyyhin kyyneleitäni nopeasti, sillä en halunnut, että ilta menisi pilalle minun itkuni takia. Toki ilta oli mennyt jo pilalle, mutta en halunnut, että ihmiset alkaisivat kysellä ja esittää myötätuntoisia.
- Itke vaan. Se helpottaa, Toni sanoi silittäen poskeani. – Aikamoinen pommi, pakko myöntää.
Nyökkäsin vain.
- Arvasitko sä yhtään, että se ois sun kans vaan kostosta?
Pudistin päätäni.
- En. Mä en ois koskaan uskonu sitä. Se sano mulle ne sanatki.
Sen sanottuani murruin taas kyyneliin.
- Ai, että se rakastaa sua? Toni kysyi ihmeissään. Nyökkäsin taas.
- Miten se saatto. Vítun paskíainen! Se saa niin tulla kärsimään tästä, Toni alkoi nostaa volyymiaan.
- Älä. Se ei oo sen arvonen, koitin rauhoitella poikaa.
Terassin ovi avautui ja näin kyynelteni läpi Juhon.
- Sä et saatána tuu lähellekään Neaa, Toni sanoi nousten ja meni Juhon eteen.
- Toni, rauhotu! huudahdin nopeasti pojalle. En haluaisi uutta tappelua.
- Anna sen tulla, sanoin väsyneesti.
- Mä varotan sua. Sä et tuu selviämään tästä hengissä, Toni sanoi Juholle ja lähti sisälle, mutta jäi vahtimaan meitä ikkunasta.
Sytytin tupakan, kun Juho istui vierelleni. En vaivautunut katsomaan poikaan.
- Nea, sä et tiedä kuinka pahoillani mä olen.
- Tiiän sen verran, että sä varmaan nautit nyt siitä, että muhun sattuu, sanoin ja katsoin lasittunein katsein lattiaa.
- En todellakaan. Mä myönnän sen, että aluksi olin sun kans vaan kostoksi ja aioin kostaa sulle, mutta sitte kaikki muuttu ja mä... poika mietti uskaltaisiko sanoa sitä. – ...rakastuin suhun.
Vedin sauhut henkeeni ja suljin silmäni. En tiennyt uskoako vai ei poikaa.
- Nea, sano jotain.
- Mä en tiiä, mitä sanoa.
- Viititkö sä ees kattoo mua? poika kysyi.
Nostin raskaalta tuntuvan pääni häntä kohti ja näin kuinka häneltäkin valui kyyneliä.
- Mä olin sun kans tosissani. Usko mua.
- Mä en oikeesti tiiä, mitä tehä.
- Anna mulle anteeks.
- Mä en voi, vielä. Anna mun olla, sanoin nousten ylös ja menin terassin ovelle.
Olin päättänyt päästä tästä yli. Ennen kuin avasin oven, käännyin poikaa kohti.
- Meidän suhde tais olla tässä, sanoin niellen kyyneleitäni ja menin sisälle.

Päivämäärä:   10.10.12 16:05:43

Päivämäärä:   10.10.12 19:16:59

jatkoa (:

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.10.12 19:18:47

ihana ! <3 pystyisitkö vielä laittaa tänää yhen pätkän ? ((:

Lähettäjä: CABI 
Päivämäärä:   10.10.12 20:09:34

OOT YLKKÄ HYVÄ KIRJOTTAAN.

Päivämäärä:   10.10.12 20:26:17

uu draamaa! aattelinki et kaikki oli liian hyvin (;;

Päivämäärä:   11.10.12 08:50:36

Ai kamala ku melkee itteeki itkettää :D

Jatkoa odotellen, oot hyvä noin nuoreks (tai enhän tiiä sun ikää, mutta varmaan yläasteella..?) :)

Päivämäärä:   11.10.12 15:33:02

oot tosi hyvä kirjoittamaan!:)
ja montako osaa tässä tarinassa on? :o

Päivämäärä:   11.10.12 15:33:50

oot tosi hyvä kirjoittamaan!:)
ja montako osaa tässä tarinassa on? :o

Päivämäärä:   11.10.12 15:42:06

55, 19 vuotta kylläkin oon :D
-, tässä on 20. osaa :)

Lähden tästä hierojalle, joten sen jälkeen tulee jatkoa!

Päivämäärä:   11.10.12 18:01:34

jatkoa olis tarjolla :)

15. osa
- Nea, nyt ihan oikeesti. Lopeta juominen, Toni sanoi ja vetäisi pullon kädestäni.
- Anna se tänne, sanoin samalla horjahtaen tuolilta.
Olimme tulleet Tonin kaverin, Mikon, luokse, jotta pääsisin pois Juhon läheltä.
- Kiitos Mikko ku me saatiin tulla tänne, sanoin ja istuuduin miehen syliin kiertäen käteni tämän hartioiden ympärille ja pussasin tätä poskelle.
- Ilo on mun puolella, mies hymyili.
- Vie se nukkumaan, Toni sanoi Mikolle, sillä silmäni alkoi lipsua kiinni.
- Eikä. Mä oon elämäni kunnossa, koitin vakuutella, mutta äänestäni kuulsi todellinen humala olotilani.
Olin hieman juonut enemmän, kuin olin aikonut. Kiitos Juhon.
- No niin neiti. Nyt lähtään kauneusunille, Mikko sanoi nousten ja kantoi minut hänen makuuhuoneeseensa.
Mies laski minut sängylleen.
- Haluutko sä ottaa vaatteita vähemmäksi? Siis ku täällä saattaa olla yöllä aika kuuma.
- Haluun, jos sä otat ne, sanoin hihittäen.
Mies otti hameeni ja toppini pois päältäni ja makoilin hänen edessään vain alusvaatteet päälläni. Hän kumartui laittamaan vaatteeni lattialle, jolloin sain mielestäni loistavan päähän piston. Repäisin miestä paidasta, jonka seurauksena tämä nousi ihmetellen ylös. Laitoin käteni tämän niskaan ja suutelin häntä. Vetäisin hänet mukaani sängylle ja hän oli selvästi mukana suunnitelmassani. Otin tämän paidan pois, mutta hän otti käteni irti hänestä.
- Sori, mä en voi. Sä oot vieläki shokissa ja ihan vítunmoisessa kännissä, hän sanoi. – Nuku nyt vaan tuo sun humalas pois. Sä tarviit unta. Öitä.
Mies sulki perässään oven ja lösähdin selälleni sänkyyn sulkien silmäni pahalta maailmalta.

Aamulla heräsin kovaan kuiskutteluun.
- Nyt sä lähet víttuun täältä tai mä en vastaa seurauksista, kuulin Tonin sanovan äkäisesti.
- Mä haluun vaan puhua Nean kans.
Tunnistin puhujan Juhoksi. Miten hän tiesi, että olen täällä? Ja miten hän edes kehtasi tulla tänne? Toinen puoli minusta halusi mennä vain halamaan Juhoa ja sanomaan, että kaikki on hyvin ja jatketaan elämää, mutta toinen puoli taas halusi mennä lyömään ja sanomaan taivaan merkit pojalle. Puin vaatteet ylleni ja hiippailin oven taakse kuuntelemaan, mitä miehet puhuivat.
- Lähe vetään täältä. Tossa on ovi, ole hyvä, Toni sanoi.
- Sanokaa Nealle, että mä haluun jutella sille, Juho sanoi ja sen jälkeen ovi kolahti hänen lähtemisen merkiksi.
- Víttu mikä mulkkú, Mikko tuhahti.
Avasin oven muka uneliaana, sillä halusin tietää, mistä oli kyse.
- Kuka se oli?
- Ei kukaan tärkee, Toni ärähti.
- Mikset sä sitte voi sanoo?
- No, ne oli vaan jehovan todistajia, Mikko sanoi nopeasti ja vilkaisi Tonia, joka nyökkäsi.
- Just, tuhahdin.
- Tuu syömään aamupalaa. Se on valmiina pöydässä, Mikko sanoi mennessään keittiöön. Seurasin miehiä sinne.
Istuuduin keittiön pöydän ääreen ja aloin tekemään itselleni leipiä.
- Mikä fiilis? Toni kysyi.
- Ihan ok. Vähän väsyttää.
- Ei ihme.
- Miten nii?
- No, eräs huusi koko yön Juhoa unissaan nii ei meinannu saaha unta, Toni sanoi ja huomasin molempien miesten isot silmäpussit.
- Oikeesti? kysyin ihmeissäni katsoen vuorotellen miehiä.
- Eiku leikisti, Toni sanoi kuivasti. – Mutta syö nyt nii lähen saattaan sua kotiis.

- Pärjääthän sä varmasti? Toni kysyi saapuessamme kotini portille ja hieroi kättäni.
- Kyllä mä uskoisin nii, hymähdin. – Oonhan mä ennenki pärjänny.
- Sä oot aina tervetullu mun kämpille vaikka pidemmäksiki aikaa ja saat soittaa mulle ihan millon vaan. Jopa yöllä, Toni naurahti.
Yöllä soittaminen oli häneltä suuri lupaus, sillä tiesin, kuinka paljon hän vihasi, jos hänet herätettäisiin kesken uniensa.
- Okei. Nähään vaikka huomenna, jooko? kysyin avatessani porttia.
- Joo. Tuun vaikka hakemaan sut.
- Ei mua tarvi holhota. Kyllä mä pystyn iteki käveleen sun luo, hymyilin huolehtivaiselle pojalle.
- Okei, mut nähään huomenna, poika sanoi heilauttaen kättään. Heilautin takaisin ja menin sisälle.

Sisään astuessa kuulin Paula Koivuniemen soivan lujaa radiosta ja haistoin sen hajun, jota en ollut haistanut meillä pitkään aikaan. Äiti oli ollut vuoden kuivilla, mutta nyt hän oli ratkennut ryyppäämään. Niin kuin pari vuotta sitten, eli ei ollut yllätys.
Huokaisten potkaisin kenkäni pois ja laitoin takkini naulakkoon. Ihmettelin matkalaukkuja eteisessä ja toivoin, että äiti olisi lähdössä jonnekin. Menin olohuoneeseen, jossa äiti tanssi pöydällä keskellä huonetta viinapullo kädessään. Suljin radion, sillä äiti ei ollut huomannut minua ja halusin jutella hänelle.
- Mitäs mun äpärälapsi? äiti sanoi huomatessaan minut.
Se sana sattui vaikka tiesin, että hän sanoi sen aina humalassa ollessaan.
- Miks sä juot taas? kysyin seisoen hänen edessään kädet ristissä rintani päällä.
- Mä juhlin.
- Ai ratkeemistas? tuhahdin.
- Ei ku sitä, että mä pääsen susta vihdoin eroon, äiti kyykistyi eteeni hymyillen pirullisesti ja läpsäisi minua pari kertaa hellästi poskelle.
- Anteeks mitä? kysyin järkyttyneenä.
- Kyllä sä kuulit. Mä pakkasin sulle jo laukutki valmiiksi ja ne oottaa sua eteisessä. Moikka moi, äiti heilutti minulle ja laittoi radion taas päälle jatkaen tanssimistaan.
Menin laittamaan radion pois päältä.
- Hei, sinä pummi. Lähe pois mun talosta ja jätä mun stereot rauhaan! äiti huudahti ja repäisi minut hiuksista lattialle.
Kyyneleet alkoivat valua silmistäni. En ollut koskaan nähnyt äitiäni noin vihaisena. Se sattui minuun, sillä en olisi koskaan uskonut äidin tekevän mitään tuollaista. Hän tuli taas lähelleni ja repäisi pääni ylös hiuksistani. Kiljahdin kivusta.
- Koulusta on soitettu nii monta kertaa lintsaustes ja aggressiivisuutes takia, että sä lähdet nyt tosta ovesta etkä tuu enää takas, äiti sanoi paiskaten pääni takaisin lattiaan. – Hyvää loppuelämää!
Itkin pahaa oloani ja nousin nopeasti ja juoksin eteiseen. Otin laukkuni mukaan ja lähdin pois talosta itkien lujaa. Silmät sumeina harhailin kaduilla enkä tiennyt missä olin tai minne menisin.

Päivämäärä:   11.10.12 18:26:20

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   11.10.12 19:33:02

saadaanko me tänää vielä jatkoa? (:

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   11.10.12 22:47:26

apua ! jatkoaaa! uskomattoman hyvää tekstiä!!

Päivämäärä:   12.10.12 08:23:03

Ohoh, no vanhempi oon silti huomattavasti, mutta nää teinitarinat on vaan parhautta :)

Ei ehkä enää tiiä missä jengin ikä liikkuu, tai sit musta on tullu mummo? :D

Päivämäärä:   12.10.12 08:28:47

PS. jatka äkkii, nyt ku pääsin lukee ton vikanki pätkän. ;)

Ihana toi Toni, muistuttaa mua mun tosi hyvästä ystävästä joka edelleen huolehtii musta kun pikku lapsesta vaikka onki jo tälläi "mummo" !

Lähettäjä: 555 
Päivämäärä:   12.10.12 09:48:03

Ihanan helppolukuista! Selkeä minusta. Tarina kuvaa tarpeeksi paikkoja ja tapahtumia mutta jättää lukialle kuitenkin omaan mielikuvituksen varaan.

Lisää odottelen!!

Lähettäjä: tsuuuum 
Päivämäärä:   12.10.12 11:43:56

vitsi tää on ihana!! jatkoo vaan heti ku kerkeet :)

Lähettäjä: Emmapa 
Päivämäärä:   12.10.12 11:58:34

Eilen illalla luin kaikki pätkät ja nytten jatkoa odotellessa! Alkupätkissä oli muutama häiritsevä yhdyssanavirhe (esim. murhan himoiset, en jaksanut nyt muita etsiä mutta mulla särähtää aina päähän kun yhdyssanat on kirjoitettu erikseen :D)

muuten on kivaa ja helppolukuista tekstiä, jatkoa vain! =)

Päivämäärä:   12.10.12 16:41:06

55, hah, tuskin ihan "mummo" iässä oot :) vaikka itelläki on ikää jonku verran niin nämä teinitarinat on minustaki parhautta! ja Tonin muistuttaa myös mun kaveria ja sen takia halusin semmosen ihmisen tähän.

Emmapa, joo, nuo yhdyssanat ei oo mun vahvuus! :D aina mietin kauan tuleeko joku sana yhteen ja sitte se on yleensä toisin päin, miten laitan sen tekstiin, mutta hyvä juttu että joku kertoo niitä niin oppii itekki :)

16. osa
Huomasin olevani jossain puistossa, joka ei ollut minulle tuttu. Istuin yhdelle penkille, sillä jalkani olivat kipeät. Ohikulkijat katsoivat ihmeissään minua ja jotkut kiersivät minut kaukaa kuin spitaalisen. Kaivoin taskustani kännykän ja peilasin siitä itseäni. Meikkini olivat valuneet pitkin kasvojani ja koitin korjailla niitä, mutta se vain pahensi. Nostin toisen laukkuni penkille ja nojauduin siihen koittaen nukahtaa. Penkki oli epämukava, mutta koitin kestää, sillä joutuisin nukkumaan siinä seuraavan yön.
- Nea? kuulin kysyvän äänen takaani. Käännyin katsomaan ja näin Tonin kaverin, Mikon. – Mitä ihmettä sä siinä teet?
- Äiti potki mut pihalle, sanoin välttäen katsekontaktia.
- Miks? mies kysyi ihmeissään.
- Mä en haluu puhua siitä nyt.
- Okei. Mulla ois yks ylimääränen huone, jos sä haluut yöpaikan.
- Se kyllä kelpais. Tää penkki ei oo mikään maailman mukavin sänky, hymähdin.
Mies naurahti ja otti laukkuni käsiinsä. Lähdin seuraamaan häntä. Huomasin tulleeni yllättävän lähelle hänen asuinaluettaan, mutta en ollut vain tunnistanut sitä aluksi.

Istuin Mikon sohvalla vilttiin kääriytyneenä juoden kahvia ja katsoen televisiota. Hän oli mennyt ostamaan jotain ruokaa. Olin jo hyvin rauhallinen tilanteeseen nähden, sillä en jaksanut enää stressata asiasta. Minulla oli ainakin vähäksi aikaa katto pään päällä, Toni ja Mikko tukenani ja muutenkin oli kesäloma, joten pystyisin rauhassa lomailemaan ja keskittymään elämiseen pari kuukautta. Minua huoletti vain, miten äiti pärjäisi, jos hän jatkaisi ryyppäämistä. Toisaalta, omapahan oli asiansa. Se ei kuuluisi enää minulle.
- Pitsa lähetys saapui, kuulin Mikon äänen eteisestä.
Nousin ylös ja menin auttamaan miestä pitsojen kantamisessa. Otin laatikot hänen kädestään ja vein ne keittiön pöydälle.
- Soitin Tonille matkalla ja se on tulossa tänne. Eihän haittaa? mies sanoi tullessaan myös keittiöön kantaen painavalta näyttävää ruokakassia ja laski sen lattialle jääkaapin viereen. – Tossa ois sitte vähä ruokaa.
- Ei haittaa, sanoin hymyillen miehellä ja seurasin, kun tämä laittoi ruokia jääkaappiin. – Mikko, kiitos.
Miehen liike pysähtyi ja hän käännähti katsomaan minua.
- Mistä?
- Siitä, että sä otat mut tänne vähäksi aikaa vaikkei me hirveen hyvin tunneta.
- Musta tuntuu, että mä tunnen sut ihan hyvin ku Toni puhuu susta ihan vítusti, mies naurahti. – Välillä se ärsyttää, mutta suurimmaksi osaksi ei.

Vähän ajan kuluttua kuulin, kun ovi kävi ja Toni ilmestyi keittiön oviaukkoon.
- Voi pikkunen, hän sanoi tullessaan halaamaan minua. – Mikset sä tullu heti mun luo?
- En mä tiiä, huokaisin vain.
- Pärjäätkö sä? Toni kysyi irrottautuessaan.
- Kyllä mä pärjään, sanoin rohkaisevasti miehelle.
Ainakin luulisin pärjääväni. Miehet istuivat pöytään kanssani ja söimme pitsoja. En muistanut milloin viimeksi olisin syönyt niin paljon.
- Miten me tehään tän asumisen kanssa? Toni kysyi Mikolta.
- Mulla on tuo ylimääränen huone nii Nea voi muuttaa sinne niin kauaksi aikaa ko haluaa, jos laitetaan vuokra puoliksi, Mikko sanoin katsoen minuun.
- Tietysti, hymyilin.
- Mä tuun kattoon teitä aina ku mahollista. Etkä tee Nealle sitte mitään tai hakkaan sut, Toni sanoi Mikolle isovelimäisesti. Naurahdin hieman pojan suojeluvaistolle.
Kuulin puhelimeni soivan eteisessä ja juoksin hakemaan sen. Näin näytöllä nimen, jota en olisi halunnut nähdä. Mietin hetken jättäisinkö vastaamatta, mutta päätin tarttua härkää sarvista.
- No? vastasin ja koitin kuulostaa mahdollisimman välinpitämättömältä.
- Nea rakas. Ihanaa ku sä vastasit.
- Sano asias.
- Etkö sä vois antaa mulle anteeksi? Mä tiiän, että olin törkee, mutta tää ei toistu enää, äiti sanoi itku kurkussa. - Tuu kotiin.
- Ehkä näin on parempi. Mun on aika itsenäistyä.
- Niin kai. Tuutko sä edes kattoon mua?
- Mä haen huomenna lätkäkamppeet varastosta. En muuta.
- Okei. Nähdään huomenna, äiti sanoi kuulostaen hieman iloisemmalta.
Laitoin puhelimen takaisin taskuun ja menin takaisin keittiöön.
- Kuka se oli? Toni kysyi heti, kun huomasi minut.
- Äiti, sanoin hiljaa.
Molemmat miehet näyttivät hämmästyneiltä.
- Miks se sulle soitti? Haukkuko se taas sua? Toni kyseli.
- Ei. Mä haen huomenna kotoo lätkäkamppeet. Tuutteko te mukaan?
- Totta kai, miehet sanoivat yhteen ääneen.

Huokaisin pitkään ja syvään ennen kuin astuin kotini, tai siis nyt entisen kotini, portista sisään. Toni ja Mikko olivat jääneet auton luokse odottamaan.
Astuin varastoon ja huomasin pienen lapun varustekassini päällä. Nostin sen käsiini ja tunnistin äidin käsialan.
"Nea, sä varmaan hoksasit, etten mä ole kotona ku tuut hakemaan varusteitasi. Luulet varmaan, että oon menny baariin, mutta luulet väärin. Mä lähdin hakemaan hoitoa tälle mun ongelmalle. Sä oot kärsiny ihan liikaa mun ongelmieni takia enkä mä anna ikinä itelleni anteeksi, miten mä kohtelin sua. En ois saanu häätää sua omasta kodistas enkä varsinkaan käyttää väkivaltaa suhun. Pidä huolta itestäs ja mä pyydän sydämestäni, että sä antaisit anteeksi. Äiti rakastaa sinua eniten koko maailmassa. Rakkaudella, äiti."
Kyynel tippui huomaamattani paperille, joka hieman suttasi tekstiä. Ruttasin paperin taskuun, nostin kassin olalle ja otin mailat käteen.
- Onko sun mutsis kotona? Mikko kysyi, kun tulin heidän luokseen. Pudistin päätäni. – Okei. Sit mennään.
Toni otti kassini ja mailani laittaen ne auton peräkonttiin. Ennen lähtöä katsoin vielä kotitaloani. Sinne jäivät kaikki lapsuusmuistoni, sekä ikävät että onnelliset, monet naurut ja kyyneleet. Se kaikki tulisi nyt jäämään taakseni lopullisesti. Päätin aloittaa elämän puhtaalta pöydältä.

Päivämäärä:   12.10.12 17:43:30

<3 uus lukija joka rakastui tarinaan! vielä yks pätkä! pliis(koiranpentuilme*)

Päivämäärä:   12.10.12 18:38:09

äähh....tää kohta loppuuuu.... muttamutta jatkoo :)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.10.12 18:40:25

tein uuden topan http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=862046&t=862046 ku tää on pian täysi! jos jatkat sit tonne? :) on muuten hyvä tarina <3

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.