Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läski-Annie #11

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   20.9.12 10:28:22

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=861032&t=859674 edellinen.

uutta ei oo taidettu tehdä nmii tein nyt :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   20.9.12 13:08:10

jatkooo patkoo! :))

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.12 07:33:34

uu jo 11 topa!:)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.12 19:41:12

up

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   23.9.12 10:51:34

Jatkoo :>

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   23.9.12 12:04:21

Anteeksi :( Ei jatku tänä viikonloppuna kiireiden vuoksi! katsotaan jos viikolla saisin tehtyä :s

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.12 15:28:02

.

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Cabriella 
Päivämäärä:   27.9.12 17:32:39

...

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: hnakki 
Päivämäärä:   29.9.12 22:24:07

upp :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.9.12 15:36:55

millon jatkoo ? :o liian pitkä aika viimeset ! ;D

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.12 20:38:21

upi

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.12 15:20:44

millon jatkoo????

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   2.10.12 17:39:08

up :c

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjätuntteeton 
Päivämäärä:   4.10.12 16:59:39

UP!

Millon jatkoo heiii ?

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   5.10.12 14:11:15

Taisi kirjoittajan mielenkiinto sammua ja tarina loppua, koska ei ole käyty edes mitään "väliraportteja" antamassa. Voi siis varmaan antaa tippua? Löytäähän tämän sitten jos kiinnostus palaa. :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   5.10.12 20:40:27

Nyt tuli taas jatkoa, anteeksi, etten ehtinyt kirjoitella. Joka päivä on vain ollut jotain. Ja siis varoitan jo alkuun, jatkossakin kirjoitustahti tulee olemaan tätä luokkaa. Toivottavasti kuitenkin jotkut jaksaisivat odottaa :)

Kohottauduin istuma-asentoon ja huusin koputtajalle, että hän voisi tulla sisään. Yleensä vanhempani tai kaverini eivät koputtaneet, vaan ryntäsivät suinpäin sisään. Hoitajat taas huusivat oven läpi ensin nimensä ja astuivat sitten sisään.
“Saanko tulla?” Ovesta sisään astunut Desiree kysyi ja nyökkäsin pöpperöisenä. En ollut vihainen Desireelle - mutten iloinenkaan. En osannut suhtautua häneen lainkaan, toisinkuin Make, joka olisi mielellään ripustanut tytön kattoon roikkumaan.
Desiree näytti eksyneeltä ja hivuttautui sänkyni viereen tuolille. Vaikka häntä selvästi jännitti tapaamiseni, tyttö oli kuitenkin ulkomuodoltaan itse täydellisyys. Hiukset olivat suoristettu ja jokainen hiuskarva oli taidokkaasti paikallaan. Pitkät, taivutetut ja maalatut ripset korostivat hänen silmiään ja alabasterimaisia kasvojaan. Minua kiukutti lapsellisestikin; miksi hän oli aina noin kaunis? Tiesin nimittäin, että kun viimeksi olin peiliä vilkaissut, naamani oli heloittanut punaisena ja hiuksistani en uskaltanut puhuakaan. Ne kaipasivat kunnon shampoota ja hoito-ainetta kipeästi.
“Näytät hyvältä,” Desiree aloitti väännellen ja käännellen käsiään ja minun teki mieleni mulkaista häntä. Tiesin vallan hyvin, miltä näytin.
“Pääsetkö jo pian kotiin?” Tyttö jatkoi katse harhaillen seiniä pitkin, kuin varoen silmiäni. Tuskastuin.
“Tulitko kysymään sitä?” Kysyin rauhallisesti, ääni kuin robotilla. Desiree pudisti painokkaasti päätään ja hieroi kasvojaan epävarmasti:
“No en.. Vihaatko minua? Annie, minä olen pahoillani siitä onnettomuudesta..”
“Miksi? Et sinä päälleni ajanut,” kohautin olkiani ja Desireen kasvoit kirkastuivat kuin napista painamalla:
“Etkö tosiaan? Olen niin helpottunut, koska pelkäsin,..” En antanut Desireen sanoa lausettaan loppuun. Minusta oli tulossa hyvä toisten lauseiden keskeyttäjä.
“Sinä tapailit Teemua silloin, vaikka tiesit, että hänellä oli joku toinen,” muistutin ja muisto kirpaisi mieltäni. Ajatella.. Olin ollut niin sinisilmäinen, niin rakastunut. Teemu oli huijannut minua ihan 5-0.
“Mutta en tuntenut sinua silloin!” Desiree puuskahti lähes anovasti.
“Silti. Millainen ihminen koskee varattuun ihmiseen?” Kysyin naksutellen hampaitani. Desiree lysähti tuoliin niin veltosti, että pelästyin hänen pyörtyvän. Onneksi ei kuitenkaan ihan.
“Kai aika huono ihminen,” Desiree nyökkäsi ja jatkoi:
“Mutta en ole enää sellainen. Et voi kiduttaa minua ikuisesti yhdestä pienestä virheestä.”
“Enhän minä sinua siitä ‘kidutakaan’. Ihmettelen vain, mikset heti ystävystyessämme sanonut totuutta,” huomautin ja harmittelin mielessäni, miksen saanut Ellin jääprinsessamaisuutta sanoihin. Sanani painokkuudet ja katu-uskottavuus oli ihan jostain. Kyllä, olin varmasti elävä-robotti.
“Annie! Et voi olla tuollainen,” Desiree turhautui ja vilkaisi minua niin syyttävästi, että säpsähdin. Olinko kenties liian kohtuuton? Voi olla, mutta ei Desireekään mikään pyhimys ollut. En jaksanut olla aina se kiltti ja kiva, joka antoi ylitse tallomisen aina heti anteeksi.
“Millainen?” Kysyin ja kohottauduin taas niin, että jalkani muistutti olemassaolostaan terävällä vihlaisulla. Huomenna pääsisin onneksi pois, kunhan valehtelisin hoitajille, ettei kipuja enää ollut. Kotona selviäisin hyvin buranallakin - ja pääsisin näkemään hevoseni.
“Mitä minun rakkaalleni kuu-” Make syöksähti sisään tavalliseen tapaansa ja pysähtyi aloilleen huomatessaan Desireen. Tyttö näytti säikähtäneeltä ja vilkuili Makea epäluuloisesti. Eipä poikakaan näyttänyt iloiselta hänet huomatessaan.
“Mitä sinä täällä teet?” Make kysyi töksähtelevästi ja siirtyi sänkyni toiselle puolelle. Katsoin häntä moittivasti. Hänen ei pitänyt puuttua asiaan, koska se oli vain minun ja Desireen välinen.
“Puhun Annien kanssa,” Desiree vastasi mulkaisten Makea ärtyneenä:
“Joten antaisitko meidän puhua kaksin?”
“Kuolleen ruumiini yli,” Make vastasi ja jäi henkivartijan tavoin mulkoilemaan Desireetä sänkyni yli. Taputin häntä rauhoittavasti kädelle ja vilkaisin sitten Desireetä:
“Eiköhän meidän keskustelu ole nyt keskusteltu.”
“Ehdottomasti ei,” Desiree vingahti kuin koiran purulelu. Tai se minulle ainakin tuli mieleen. Huomasin sivusilmällä, kuinka Make jännittyi ja oli jo avaamassa sanaista arkkuaan, kunnes sanoin nopeasti:
“Ehkä on parempi, että pidämme nyt ainakin vähän etäisyyttä. Ehkä tallilla voimme selvittää asiat. Nyt olen aika väsynyt.”
“Tekosyy,” Desiree naurahti kireästi ja nyökkäsin totisesti:
“Olisitko mieluummin halunnut kuulla, että saan päänsäryn jos avaat vielä kerran suusi?”
“Olisin,” Desiree nyökytti kiivaasti ja jatkoi:
“Sano suoraan kaikki mitä haluat minulle sanoa.”
“Desiree,” Make kiristeli hampaitaan ja tunsin, että hänenkin hermoja kiristi.
“Puhutaan tallilla,” tokaisin itsepintaisesti ja olin jo varma, ettei Desiree ottaisi sanojani korviinsa. Mutta hän kuitenkin arvokkaasti nousi, nyökkäsi ja poistui. Kun ovi oli sulkeutunut hänen perässään, Make kohottautui suutelemaan minua ja näytti sitten huolestuneelta:
“Kauanko tuo ämmä oli täällä?”
“Make, hän ei ole mikään ‘ämmä’,” huomautin ja jatkoin:
“Enpä tiedä. Ei kovin kauaa.”
“Tarpeeksi kauan,” poika tuhahti ja istuutui sitten viereeni hymyillen:
“Ratsastin tänään Anssin kanssa Summin ja Empun kentällä. Kummatkin olivat aika energisiä.”
“Minulla on ihan järkyttävä ikävä niitä!” Huudahdin ja virnistin:
“Kumpi teistä meni Empulla? Miten se sujui? Entä Summi?”
“Subbari liikkui energisesti eteen, Anssi tykästyi sen laukkaan. Minä menin Empulla ja koin ehkä elämäni inhottavimmat pukit. Ponit ovat syvältä,” tämä virnuili.
“Pöh,” huiskautin kättäni ja kysyin uteliaana:
“No, menikö Emppu siitä huolimatta hyvin?”
“Käsissä pysyi ja laukkakin hiljeni sitten loppujen lopuksi. En tiennytkään, miten herkkä se on kädelle.” Ilahduin Maken sanoista ja olin yhtä hymyä:
“Ei se ole niin tyhmä kuin monet luulevat.”
“Ei tosiaan. Sillä on aivoja; menee sieltä mistä aita on matalin. Mutta kun sen saa työskentelemään, ei se mikään huono tapaus ole,” Make hymähti ja säteilin entistä enemmän. Olin jo ensimmäistä kertaa Empun selässä tuntenut, että sillä oli potentiaalia. Ja kun Make varmisti sen, uskoin siihen. Make kyllä sanoi rehellisesti, jos jollain potentiaalia oli tai ei ollut.
“Huomenna tulen itse vilkaisemaan niitä,” hymyilin.
“Ehei,” Make naurahti:
“Sinä parantelet ensin koipesi ja katsomme sitä sitten.”
“Et sinä ole mikään lääkäri!” Tulistuin ja nostin leukani uhmakkaasti pystyyn:
“Ensiviikolla olen jo selässäkin!”
“Sitä minä pahoin pelkäänkin,” Make tyrski huvittuneena:
“Pelkään todella.”

***

“Leenan tallille, kiitos,” Desiree sanoi ja ojensi taksikuskille setelin, jonka tiesi riittävän pitemmäksikin, kuin tallille. Kuski hypisteli rahaa tyytyväisenä ja starttasi auton sairaalan pihasta kohti tallia.
Desiree vilkuili maisemia, vaikka hän ei oikeasti nähnyt mitään. Hänen päässään kaikuivat Annien sanat. Eikä vain Annien; Myös Teemu ja varsinkin Make olivat loukanneet häntä äärettömästi. Oli epäreilua, että Make syytti häntä Annien onnettomuudesta. Aivan niin kuin Annie oli itsekin sanonut, ei hän ollut ajanut sitä autoa. Ja silti Make syytti häntä. Se oli väärin!
Kuskin pysäyttäessä taksin Desiree hyppäsi pois kiittämättä kyydistä. Hän asteli päättäväisenä sisään talliin varoen isompia lätäköitä. Ilma oli kehno.
Jo sairaalasta lähdettyään, hän oli päättänyt, mitä tekisi. Vaan kuinka hän sen toteuttaisi? Sitä hän ei vielä tiennyt, mutta hän tiesi, mitä hänen nyt piti tehdä. Ja kuin sattumalta hänen avaimet onneen (tai t-ässätapauksessa kostoon) kävelivät häntä vastaan. Tai tarkalleen ottaen ohitse, nenät pystyssä.
“Odottakaa!” Desiree kiljaisi ja tarttui Jessicaa hihan suusta. Kolmikko kääntyivät ylemmyydentuntoisesti katsomaan häntä.
“Mitä petturi haluaa?” Natalia kysyi ivallisesti ja keikutti päätään osoittaen olevansa tyttöä paljon parempi.
“Puhua teidän kanssanne,” Desiree vastasi varovasti. Tytöistä, tai niin kuin Annie porukoineen kolmikkoa kutsui “snobeiksi”, heistä ei ikinä tiennyt, mitä he aikoivat. Se heissä Desireetä kiehtoikin. Hän tarvitsi ehdottomasti heidän apuaan murtaakseen Annien ja suurempaan kostoon: tuhoamaan Maken, eliminoimaan hänet pois tieltä. Eikä ollenkaan haittaisi, vaikka esimerkiksi Teemu, kenties Ellikin saisivat siinä sivussa kärsiä. Ehkä he sitten oppisivat, ettei Desireelle ryppyilty.
“Ja miksi puhuisimme kanssasi?” Cara piipitti. Desiree huokaisi:
“Muutin mieltäni. Haluan kuulua teidän puolellenne.”
“Ei meihin kuka tahansa pääse,” Jessica vastasi ja taivutti päätään taaksepäin ivalliseen kikatukseensa. Desireetä yökötti, mutta hän tiesi, että tulisi tarvitsemaan kolmikon apua. Siksi hänen olisi vain kestettävä noita aivottomia, toheloita pissiksiä.
“Haluan auttaa teitä pääsemään Anniesta eroon,” Desiree hiljensi ääntään vilkuillen ympäristöään. Onneksi talli oli hiljainen. Tunnit olivat loppuneet ja vain yksäri puolella oli kuhinaa.
“Niinkö? Nyt yhtäkkiäkö?” Jessica hiillosti. Desiree nyökkäsi tiukasti:
“Aivan. Haluan kuitenkin siinä sivussa antaa myös muille opetuksen; Makelle, Ellille, Teemulle,..”
“Makea olisi kyllä hyvä näpäyttää,” Cara kääntyi Jessican puoleen silmät kissamaisesti hohtaen:
“Hänen pitää antaa kärsiä siitä, että valitsi Annien sijastamme.”
“Ei hassumpi idea sinunlaiseltasi,” Jessica hymähti vilkuillen Desireetä ja sipaisten miettivästi hiuksensa korvan taakse.
“Teemu jätti minut,” Cara lisäsi niin kostonhimoisesti, että Desiree virnuili mielessään. Tämä meni odotettua paremmin.
“Selvä,” Jessica nyökkäsi:
“Pääset joukkoomme, ensin koeajalle, luonnollisesti. Saat osoittaa kykysi. Jos sinusta on hyötyä, pääset joukkoon.”
“Voi kiitos,” Desiree henkäisi syvään ja näytteli vähän liikutustakin. Mielessään hän repesi nauruun. Pissikset luulivat hänen olevan heidän alamaisensa - vaan pianpahan he huomaisivat, kenen pillin mukaan he tanssisivat. Ja näin ollen, likaiset työt ja kenties syyllisten maine jäisi vain heidän harteilleen. Desireen teki mieli taputtaa itseään selkään ja virnistellen hän lähti kotiinpäin miettien, mitä hän voisi keksiä ensi alkuun vaikka Maken kiusaksi.

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: inkkukinkku 
Päivämäärä:   5.10.12 21:06:04

jatkoo :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   5.10.12 21:38:38

mikä pätkä! mä ootan jatkoa vaikka maailman tappii asti

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   6.10.12 08:57:08

jeeiiii ♥

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.12 20:22:08

up

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjäinamoi 
Päivämäärä:   14.10.12 16:23:47

up!

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.10.12 21:59:50

pidetäänpä ylhäällä

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Oby~ 
Päivämäärä:   16.10.12 22:39:05

Jatkoa? : )

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjäjurnuttaja 
Päivämäärä:   17.10.12 08:29:15

Jatkoa!!! :%(

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.12 20:02:48

up

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjäjurnuttaja 
Päivämäärä:   21.10.12 21:13:26

Jatkoa! :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Asd 
Päivämäärä:   22.10.12 16:36:59

Nää henkilöt muuttuu koko ajan? Tuntuu tyhmältä et eka desiree on ihana ja kiltti ihmine ja yhtäkkiä kostonhalune narttu? :D

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Minho. 
Päivämäärä:   23.10.12 13:45:33

asd, eiköhä ihan normaaliki ihminen pysty muuttumaa tollee?:)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   23.10.12 13:46:34

Lainaa kirjastosta pari kirjaa, niin ehkä huomaat, että ne henkilöt tosiaan muuttuvat tekstin myötä. ;)

jatkosta en osaa sanoa mitään. En tiedä, jatkuuko. :/ kyllä näätte sitten täällä, jos jatkan, mutta vielä en osaa sanoa mtn varmaksi.

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: amalia 
Päivämäärä:   23.10.12 21:28:19

äläpä! eikä se nyt iha kummosesti muuttunu, kyl mustaki vois tos vaihees aika ämmä tulla :DDD

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Emmapa 
Päivämäärä:   30.10.12 00:10:57

hoplaa

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.11.12 18:50:10

jatkeleee ! ;)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: RoSSu 
Päivämäärä:   15.11.12 08:57:33

up:)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Tsiir 
Päivämäärä:   20.11.12 10:54:06

Jatkoaa? :(

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjäjurnuttaja 
Päivämäärä:   20.11.12 13:55:26

Jatkoa?

  Re: Läski-Annie #11

LähettäjäRaipe 
Päivämäärä:   2.12.12 17:54:49

Jos nyt ei annettais tippua että alottelija ilmaantuis kirjottelemaan lisää. ;__;

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjäjurnuttaja 
Päivämäärä:   3.12.12 18:19:05

Dkls.ajifkf );

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: bbbbb 
Päivämäärä:   3.12.12 21:20:55

missä meidän jatko?:(

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Tsiir 
Päivämäärä:   11.12.12 08:47:47

snif?

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Mikrooo 
Päivämäärä:   4.1.13 00:02:51

Jatkoa ?

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.13 17:54:12

upi

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: teini 
Päivämäärä:   18.1.13 21:19:17

jatkoo ;)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: aaa 
Päivämäärä:   20.1.13 19:08:17

Linkatkaa topa-1? haluaisin lukea alusta asti.

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.2.13 19:12:13

piti lukea kaikki uudestaa kun on niin ihana tämä<3

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   4.2.13 14:40:46

8 topassa on kaikki sitä edelliset linkattu

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   8.2.13 22:29:25

Eikä kun tulikin ikävä tämän tarinan kirjoittamista.. <3 vieläkö joku innostuisi lukemaan jos joku päivä jatkelisin? :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: mervi 
Päivämäärä:   8.2.13 22:31:49

lukisin ehottomasti :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: fhy 
Päivämäärä:   9.2.13 08:57:55

jep lukisin! ja lukisin montakertaa<3<33<3<3

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Mä vaan 
Päivämäärä:   9.2.13 12:29:57

joo jatkajatka!! :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   9.2.13 14:11:26

todellaki lukisin!! tää on paras tarina mitä oon ikinä lukenu <3

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Bananasplit 
Päivämäärä:   9.2.13 14:24:33

Noniin, jatkoa! Viime kerrasta onkin kulunut kauan, mutta nyt tuli taas ainakin hetkeksi innostus. :)

"Et sitten rasita itseäsi liikaa”, äiti muistutti otsa rypyssä pysäyttäen auton tallipihalle. Lupasin miljoonatta kertaa, että ottaisin rauhallisesti. Äiti näytti epäilevältä, mutta huiskutti kuitenkin heit ja lähti kotiinpäin.

Minä nilkutin keppieni kanssa vaivalloisesti talliin. Onnettomuudesta oli kulunut vajaat pariviikkoa ja hevosiani en saisi liikuttaa vielä kahteen seuraavaankaan. Ainakaan ratsain, Emppua voisin tietenkin kärryillä ajaa. Minun oli ikävä kumpaakin, koska tämä oli ollut ehdottomasti pisin aika, minkä olin ollut niistä erossa. Järjelläni kuitenkin tiesin, että talliporukka oli pitänyt niistä hyvää huolta. Make, Anssi ja Elli olivat vuorotelleet niiden liikutuksen ja karsinoiden siivouksen suhteen, mistä olin enemmän kuin tyytyväinen.

”Sinä,” Jessica käveli minua melkein päin ovella ja näytti syyttävältä. Minua huvitti hänen dramaattinen käytöksensä.
”Oliko ikävä?” Kysyin kepeästi. Huumorintajuttomana pissiksenä Jessica ei kuitenkaan tätä ymmärtänyt:
”No mitäs luulisit? Ja Make aikoo pitää juuri meille estetunnin, eli et sitten tule häiritsemään!” Nyt muistinkin, että Make oli pakotettu valmentamaan snobeja + Desireetä johonkin estekisoihin. Säälin poikaa koko sydämmestäni.
”Nyt minua kuule kiinnostaa vain Emppu ja Summi,” sanoin päättäväisesti ja yritin kiertää hoikkaakin hoikemman tytön. Tämä kuitenkin astui nopeasti eteeni leuka päättäväisessä ojossa. Tukahdutin toisen huokaukseni.
”Desireekin on meidän valmennustiimissä,” Jessica sanoi odottaen reaktiotani. Petin hänet, sillä tiesin asian ihan hyvin.
”Tiedän”, vastasin.
”Hän on meidän puolellamme,” Jessica jatkoi kärttämistään.
”Onneksi olkoon.”
”Make muuten taitaa pitää hänestä,” Jessica lisäsi hymyillen, mutta närkästyi kun seisoin ilmeettömänä hänen edessään. En aikonut enää uskoa, koska olin jo monta kertaa oppinut, että Makeen todellakin voi luottaa. Mutta snobeihin – no, heihin ei.
”Teihin muihin verrattuna kyllä, hän on varmasti teistä siedettävin,” pohdin ääneen ja salasin hymyni kun Jessican täydellinen alabasteri iho lehahti kiukkuisen punaiseksi. Käytin tilaisuutta hyväkseni ja luikahdin hänen ohi niin nopeasti, kuin kepeiltäni pääsin. En jaksanut pilata hyvää päivääni yhden Jessican takia, sillä minun oli ihan pakko päästä näkemään hevoseni.

Hymy levisi kasvoilleni, kun näin Empun ja Summin tarhassaan. Summi tuli heti portille vastaan, mutta Emppu ei liikahtanut heinäkasaltaan sitten senttiäkään. Avasin portin ja silittelin Summia. Se oli halimistuulella ja rapsuttelin ja juttelin sille sitten tovin. Sen jälkeen hyppelehdin keppineni Empun luokse.
Vuonohevonen kohotti päätään heinäkasastaan ja katsoi minua närkästyneesti, kuin häiritsisin hänen syömistään. Virnistin ja rapsutin sen kaulanjuurta.
”Annie!” Kuului iloisempi huuto. Teemu seisoi siisteissä ratsastushousuissaan portilla ja oli jo kiipeämässä sen yli. Hymyilin varovaisesti. Sairaalan jälkeen en osannut suhtautua poikaan enää oikein mitenkään.
”Onko jalkasi jo parempi?” Tämä kysyi silitellen Summia, joka oli mustasukkaisena tullut lähemmäs.
”On se jo vähän,” nyökkäsin ja taputtelin hajamielisenä Emppua, joka jatkoi evästämistään. Teemu sai oloni jotenkin varovaiseksi.
”Make pitää tänään niille estetunnin”, Teemu sanoi hetken kuluttua, kun hiljaisuus kävi liian painostavaksi.
”Kuulin Jessicalta. Pitää varmaan mennä katsomaan”, arvelin.
”Se voi olla ihan mielenkiintoista. Manku on kuskannut koko tämän viikon Nataliaa kuin jotain rättiä ympäri kenttää, eikä se ole toiminut muutenkaan yhtään. Ja ilmeisesti Tuulillakin on ollut jotain henkisiä vaikeuksia”, Teemu selitti vilkuillen minua peittelemättömästi. En tiennyt mitä vastata. En vain ollut enää yhtään luonteva pojan seurassa, enkä tiennyt, mitä sanoa. Olin yhtä sotkua.
”Miten Casher voi?” Kysyin, koska se tuntui turvalliselta aiheelta. Ja inhosin pitkiä, vaivaantuneita hiljaisuuksia ihan yhtä paljon kuin kuka tahansa.
”Se voi hyvin ja olemme päässet jo aika pitkälle”, Teemu sanoi ja hänen silmiinsä syttyivät kipinät. Kouluratsastus, se oli pojan taikasana. Casherhan oli nyt siellä tallilla, jossa oli avaimet kouluratsastukseen, niin kuin Leena siitä yleensä puhui.
”Hienoa, mutta miksi käyt täällä näin usein, vaikka hevosesi on eri tallilla?”
”Mietihän sitä,” Teemu naurahti, vilkaisi minua tietävästi ja lähti sitten lampsimaan poispäin. Sadattelin itseäni, tosi hyvin pidin taas puheen ”turvallisessa” aiheessa. Hemmetin hemmetti!
En ymmärtänyt, mitä Teemu minussa näki. Olinhan a) Maken kanssa, b) en ollut mikään kaunis tai suosittu tai c) Oltiinhan me jo kerran erottu, hänen toimestaan. Kuitenkin omat tunteeni olivat vain Makea kohti, joten omalta osaltani en ollut lainkaan huolestunut.

Silittelin vielä hetken hevosiani ajatuksiini uppoutuen, ennen kuin pakotin itseni laahautumaan kentälle päin. Halusin nähdä Maken ja kieltämättä estetuntikin minua kiinnosti. Nimimerkillä se, jolta hyppääminen on vähintäänkin kahdeksi viikoksi kielletty (ja senkin jälkeen tuli ottaa rauhallisesti.)

Kentällä tosiaan jo ravailivat neljä tyttöä ja Make seisoi kentän keskellä. Hänellä oli yllään rähjäiset farkut, t-paita ja väärinpäin oleva lippis. Silti hän näytti minusta täydelliseltä. Avasin kentän portin ja pujahdin tuoliin istumaan. Make vilkaisi minua kohti ja hymyili lämpimästi, mikä sai sydämeni muljahtamaan. Olin onnellinen siitäkin, ettei Teemua näkynyt. En nyt haluaisi edes istua hänen vieressään.
”Natalia, älä unohda ratsastaa. Manku on niin hemmoteltu jästipää, että jos hairahdut vain istumaan siellä, se lakkaa kyllä heti työskentelemästä ja löydät itsesi hiekkaa maistelemasta. Ja Desiree, Lucia ei ole yhtään kuulolla, tee vaikka ympyrätyöskentelyä niin, että se alkaa kuunnella”, Make neuvoi ja laittoi yhteen esteeseen puomeja oikeille korkeuksille. Jessica ratsasti nenä pystyssä ohitseni ja hymyilin huvittuneena. En ollut vieläkään ihan varma, minkä ikäinen hän oli. Paras veikkaukseni oli viisivuotias.
Vähän päästä he pääsivät jo ihan tositoimiin, eli hyppäämään Maken tekemää kolmeen esteen suhteutettua rataa. Korkeus oli snobien mielestä aivan liian matala ja he antoivat mielipiteensä kuulua.
”Me aiomme osallistua metriin ja metrikymppiin joten miksi hitossa me hyppäämme kuuttakymppiä?” Cara raivosi pysäyttäen Tuulin Maken eteen. Poika näytti turhautuneelta:
”Te pakotitte minut valmentajaksenne ja te siis tottelette ohjeitani. Tai vaihdatte valmentajaa, sama se minulle on. Ensin opetellaan sarjoja matalilla, ennen kuin korotetaan!”
”Mutta nuo korkeudet ovat kyllä aivan liian matalia, Make”, Desiree ilmaisi oman mielipiteensä – ja jos oikein näin – hän flirttaili Makelle. Puhui ääni kehtäävänä ja räpsytteli ripsiään, kuin joku bimbo. Kohotin ihmeissäni kulmakarvojani, sillä tajusin, että minun ja Desireen ystävyys olisi todellakin ihan ohi.
”No, jokainen hyppää vuorollaan tuon radan ja katsotaan, miten sujuu. Saatatte olla oikeassakin,” Make vastasi diblomaattisesti, mikä näytti sopivan hyvin hänen valmennettavilleen.
”Minä aloitan,” Cara päätti ja muut hajaantuivat lyhyelle sivulle. Maken silmät olivat liimautuneet Caraan, kun tämä aloitti suorituksensa. Tuuli lähti kauniisti laukkaan, mutta kiihdytti esteille. Cara istui hyvin kyydissä, mutta antoi hevosensa syöksyä esteille holtittomasti ja ilman minkäänlaista tukea. Make kommentoikin hänelle samat asiat, mitä minä näin.
Seuraavana ratsasti Jessica Flipillään. Flip oli ehdottomasti snobien hevosista parhaimmin koulutettu ja se suoritti radan lähes yksinään. Jessica ei ollut mukana hypyissä tai jos oli, hän oli aivan liian ajoissa. Ja laukka-askelista tyttö ei ollut koskaan varmaan edes kuullut.
”Ei tämä kovin hyvältä näytä,” Make murahti kai lähemmäs itselleen ja viittoi Nataliaa aloittamaan. Natalia ratsasti ihan hyvin ja Mankukin meni Maken sanojen mukaan ’ei huonosti’. Kuitenkin tytön pitäisi olla paljon hellempi käsiensä kanssa.
Viimeiseksi ratsasti Desiree. Hänen ratsastuksensa oli kaikken siisteintä ja eleettömintä. Luciakin hyppäsi sirosti kuin mikä ja hän todella taitoi laukka-askeleiden laskut. Maken kehuessa tätä tytön silmät loistivat ja jotain hän innokkaasti selittelikin. Minua ällötti hänen liika yrityksensä. En ymmärtänyt, mitä hän käytöksellään yritti saavuttaa. Juuri, kun olin nousemassa tuolista ja aikomassa lähteä tallille päin, Teemu tuli portista ja istahti viereeni. Tiesin, että olisi raukkamaista nyt lähteä, joten pakottauduin tahdonvoimalla jäämään aloilleni.
”Miten täällä on sujunut?” Hän kysyi ja venytteli pitkiä jalkojaan. Pidin katseeni ratsukoissa ja vastasin ympäri pyöreästi:
”Exälläsi näytti menevän parhaiten,” vastasin.
”Kummalla?” Teemu kohotti virnistävästi kulmiaan. Pyörittelin silmiäni. Tottakai, hän oli myös Desireen lisäksi Caran kanssa joskus deittaillut.
”Desireellä.”
”No, kyllähän hän ratsastaa osaa”, poika totesi ja kiinnitti katseensa puheenaiheeseemme. Make selitti tytöille uutta rataa ja Desiree oli kumartunut satulassa häntä lähemmäs ja loi hymyjään anteliaasti Makelle.
”Näköjään flirttaillakin”, Teemu lisäsi ja katsoi minua tutkivasti, kuin etsien mustasukkaisuuden merkkejä minusta. Niitä hän ei löytänyt. Luotin Makeen enemmän kuin itseeni.
”Yrittää ainakin”, nyökkäsin ja hymyilin, kun Make kääntyi puhumaan Jessicalle ja Desiree jäi ärtyneenä aloilleen.
”Desireellä on tapana saada kaikki, mitä se haluaa,” Teemu puhui venytellen, yrittäen saada minua ärsyyntymään.
”Niin?”
”Sitä vaan, että sinuna pitäisin varani.”
”Etköhän sinä ole vähän huono antamaan mitään parisuhdevinkkejä. Enkä aio pitää mitään varojani, minusta Desiree on lähinnä säälittävä. Yrittää selvästi kostaa minulle, mutta huomaakin, ettei Make välitä hänestä pätkääkään.”
”Entä jos välittääkin?”
”Sinä olet maailman ärsyttävin ihminen. Ja se on jo saavutus”, huokaisen vilkaisten turhautuneena Teemuun. Tämä hymyili aurinkoisesti takaisin:
”Olen myös maailman komein, viisain, täydellisin, ja niin edespäin. Siis kaiken kaikkiaan aika hyvä saalis.”
”Voit laittaa tuon lehti-ilmoitukseen, ’etsin seuraa’ palstalle”, ehdotin ja sain Teemun hörähtämään nauruun. Make vilkaisi nopeasti olkansa yli meitä, mutta kääntyi sitten takaisin päin rauhoittuneena.
”Aiot ilmeisesti pitää Empun?” Teemu kysyi toivuttuaan nauruistaan. Hymyilin:
”Puhuimme itseasiassa Lainan kanssa siitä viikonloppuna. Näillä näkymin ainakin Emppu saa minun puolestani jäädä tänne.”
”Minä en ole oikein koskaan tajunnut, miksi sait vuonohevosen.. Lainahan olisi voinut antaa sinulle jonkun hienon koulu- tai estepuokin.”
”Emppu sopii minulle aivan täydellisesti. Minulla on sekä hevonen, että poni.”
Tunti venähti ja venähti. Make välillä suorastaan huusi, kun tuntui, etteivät he noudattaneet hänen ohjeitaan. Mankua alkoi ottaa pahasti aivoon esteet ja näimme Teemun kanssa aitiopaikoilta, kuinka hän kuskasi Nataliaa pari kierrosta täyttä kiitoa ja teki sitten äkkipysäyksen aidan eteen. Natalia oli vihainen kuin ampiainen, eikä Make jäänyt paljoa toiseksi. Minä puhelin välillä Teemun kanssa, mutta pääasiassa me molemmat olimme keskittyneinä tuntiin. Onneksi he aloittivat loppukävelyt ja Make alkoi kävellä luokseni hymy huulillaan.

Jatkuu (: Varmaan ensiviikonloppuna.

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.2.13 17:22:19

ah pelastit huonesti menneen päivän<3

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Jeemma 
Päivämäärä:   10.2.13 10:45:32

nii munki <3 tää paranee paranemistaa !

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   10.2.13 10:59:04

ihanaa, kerranki jotain lukemista :))

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Nessa 
Päivämäärä:   12.2.13 11:09:26

Jaaag gillar <3

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: mervi 
Päivämäärä:   17.2.13 20:47:03

jatkoo?

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjäjurnuttaja 
Päivämäärä:   17.2.13 21:10:32

JES

BANANASPLIT ihana jatkoa
kiitos
kiitos

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.13 20:40:42

upituis

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.13 11:50:37

.

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: seta2 
Päivämäärä:   24.2.13 21:33:13

Keskustelu jatkuu twitterissä -> https://twitter.com/kenian_kahvi

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Evy 
Päivämäärä:   25.2.13 19:10:17

Aivan ihana ! Luin ykkösestä asti parissa päivässä! Jatkoa!!!

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Pöllö 
Päivämäärä:   26.2.13 10:11:40

jatkatko vielä? Olisi ihanaa saada jatkoa :)
Minä myös lukenut ykkösestä asti kaikki putkeen uusiksi jatkoa odotellessa !

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: inamoi ek 
Päivämäärä:   26.2.13 10:27:56

jee ihanaa ku tää jatku!! :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Evy 
Päivämäärä:   27.2.13 21:30:33

Jatkaaaa ! :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.13 20:15:39

luin uudestaan nää kaikki osat ja tää tarina on vaan niin ihana<3

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: Jippii 
Päivämäärä:   4.5.13 19:21:38

Missä jatkoa????? :((((

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: bananasplit 
Päivämäärä:   11.5.13 16:04:12

En jatka enää, ainakaan näillä näkymin. Kenties taas joskus innostun kirjottamaan :)

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä: ä 
Päivämäärä:   14.5.13 10:40:55

jatkoa pliis!! Koko tarinatuikiopalstan historian parhain tarina!

  Re: Läski-Annie #11

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   15.5.13 14:59:22

Hatkoo pliizz !!! :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.