Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   12.9.12 22:20:21

edellinen oli näköjään päässyt täyttymään...

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   19.9.12 21:39:38

Nostetaas, josko vaikka Mivava löytyis!!

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjäparza 
Päivämäärä:   23.9.12 02:52:16

Toivottavasti Mivava tulee vielä kirjottamaan jatkoa, ettei jää hyvä tarina kesken... :)

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   27.9.12 20:47:35

Mivavaa?!?

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   12.10.12 11:00:41

Uppista....

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   19.10.12 22:33:51

Äh, tiedän, olin itse aivan liian kauan hukassa, mutta silti, MIVAVAA!!!!!!

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   25.10.12 21:39:46

Lisää Espanjan lämpöä tänne kylmään Suomeen!

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   29.10.12 18:06:30

Missä on Mivava?!

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäYewwily 
Päivämäärä:   2.11.12 10:14:38

Muito97: Sinulle siis sanon ihan samaa mitä hanoille.

Se on iha jees huomata, et ihmiset osaa JA JAKSAA kirjottaa. (:
Ihan mahtavia tarinoita kirjottelet, niit on aina ilo lukea. Parannat mun työpäiviäni aina, kun on tarinoita mitä lukea. (:

Kiitos ja kumarrus sinulle myös. (:

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: trollollol 
Päivämäärä:   20.11.12 00:53:12

Saanks mä toivoa ja rukoilla, että Mivava ei oo itse muuttanut Espanjan lämpöön ja hylännyt koko Suomea ja ht.netin ihanaa(ko?) maailmaa?

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   8.12.12 23:33:31

Nostetaas...

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Mivava 
Päivämäärä:   9.12.12 17:43:57

En ole karannut Espanjaan, vaikka jalkapallofanina mieli tekisi. Nyt on vaan ollut niin vaikea syksy takana syistä, joita en ehkä täällä halua kertoa, että ht.net on ollut vihoviimeinen asia mielessä (kyllä, kohteliaampi ihminen olisi käynyt ilmoittamassa pysyvänsä muutaman kuukauden hermolomalla järjestelemässä elämäänsä, mutta en ole lopulta sitäkään jaksanut tehdä). Mutta jos Muisto on vielä halukas kirjoittamaan tätä, niin jospa se kolmas yritys toden sanoisi. Ehkä elämä lakkaisi nyt potkimasta päähän jatkuvalla syötöllä.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: BeLLe 
Päivämäärä:   9.12.12 19:17:32

Mä ainakin luen, jos jatkatte vielä!

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   9.12.12 21:26:08

Mivava, en mä tätä ois nostellu jos en ois odotellut että saataisiin joskus vielä jatkettua ;) Minulle sopii selvästi nämä "ikuisuusprojektit", jos miettii että kuinka kauan Tie Paratiisiin oli jatkumatta, samoin kuin TIOF, eli jatketaan minun puolesta.
Jos kuitenkin jossain kohtaa sinulle tulee sellainen olo että riitti, niin olisi mukavaa jos siitä imoittaisit, joko tänen tai suoraan sähköpostiini, joka pitäisi nikin alta löytyä...

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   10.12.12 06:53:41

oioi :3 en ookkaa tällästä ihanuutta nähnyt. ilmoittaudun lukijaksi !

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Mivava 
Päivämäärä:   11.12.12 01:06:31

Saa nähdä, kuinka monta kertaa tämä tulee, jos tulee kolmannellakaan yrityksellä. Nyt ei toimi tt mun kanssa yhteistyössä. Pitkästä aikaa on kyllä vähän lievä ilmaisu kuvaamaan kestoa. Ehkä tämä elämä nyt lakkaisi vihdoin vastustamasta ihan täysin, että voisi keskittyä oleelliseen eli ht.nettiin.

Rafael

Oikeastaan pidin kiireestä. Illan peli oli saanut Cielon täyttymään varsin hyvin. Suuressa väkimäärässä oli jotain lohdullista. Olin tarpeeksi kiireinen, etten ehtinyt ajattelemaan Lisaa, Juania tai Rexiä, jotka olivat lopulta ilmestyneet paikalle. Hetken olin jo toivonut, ettei minun tarvitsisi kohdata heitä, mutta se oli ilmeisesti ollut sitten pelkkää toiveajattelua. Onneksi väkimäärän ansiosta sain hyvällä omatunnolla pysyä poissa tiskin takaa, kun Tim tiesi paljon minua paremmin, kuka halusi mitäkin. Suurin osa porukasta taisi olla vakionaamoja ainakin peli-iltaisin, vaikka kyllä sekaan oli eksynyt muutama aito turistikin.
Tunsin itseni sillä hetkellä paikan pahimmaksi turistiksi, kun yhteenkuuluvuudesta ei voinut puhuakaan yhtään kenenkään kanssa. Asia harmitti, sillä asunto oli naapurin kyylää lukuun ottamatta hyvä ja töitä olin saanut naurettavan helposti ottaen huomioon repaleisen taustani töiden suhteen. Olin jo hetken muka voinut luulla löytäneeni paikan, jossa saisin vietettyä pitempäänkin kuin muutaman kuukauden, mutta sitten lopulta ilmestyi taho, joka selvästi aikoi hiillostaa minut pihalle koko puljusta.
Mielessäni pyöri koko ajan Timin sanat. Hän oli luvannut kestää kaiken sen, mitä meidän niskaamme kaadettiin koko ajan, mutta en oikeasti tiennyt, pystyisinkö lopulta olemaan yhtä vahva. Halusin olla hänen kanssaan, mutta kaikkien arvostelu tuntui pahalta. Olin niin tottunut työntämään vain ongelmat sivuun tai juoksemaan niitä karkuun, että en oikein tiennyt, kuinka suhtautua tilanteeseen. Olin toki kohdannut ihmisiä, jotka eivät olleet pitäneet minusta, mutta avoin inho minua kohtaan pääsi vähän väliä yllättämään. Tuntui pahalta, että minua inhosivat ihmiset, jotka eivät edes tunteneet minua.

Ärsytys nousi entisestään, kun Juanin ja Rexin valloittaman pöydän viereinen pöytä tyhjeni. Lisa oli tiskin luona puhumassa Timin kanssa, mikä ei auttanut, sillä nainen vaikutti kaikista järkevimmältä. Hän olisi ehkä saattanut estää kaikki suunnitelmat, joilla oli tarkoitus pitlata elämäni, vaikka ei varsinaisesti tainnut minusta enää Juanin palattua pitääkään. Tyhjään pöytään oli jäänyt vain hirveä kasa laseja, jotka minun varmaan olisi pitänyt käydä hakemassa pois. En olisi millään halunnut, mutta pakko kai se oli.
Yritin olla huomioimatta Juanin ja Rexin kerätessäni laseja tarjottimelle, mutta ilmeisesti he olivat päättäneet sabotoida iltani sitten viimeisen päälle. Ehdin huomata silmäkulmastani jotakin tapahtuvan, mutta oikeastaan sen paremmin en ehtinytkään reagoida toisella pöydällä olleen lasin kaatuessa – lähes päälleni luonnollisesti.
”Hups, anteeksi”, Juan totesi vailla minkäänlaista aitoa pahoittelua. En edes yrittänyt hillitä itseäni mulkaisemasta häneen mahdollisimman pahasti, sillä jotenkin minun oli kaikkea muuta kuin vaikeaa kuvitella, etteikö liike olisi ollut täysin tahallinen. Ei Juan itsekään näyttänyt olevan tippaakaan pahoillaan. ”Et viittis siivota? Tässä on tosi epämiellyttävä istua.”
”Aivan kohta”, mumisin hampaiden raosta kirotessani mielessäni, kuinka paitani ei ollut enää puhdasta nähnytkään.
Nappasin lähes täyden tarjottimen käteeni ja palasin tiskin taakse tyhjien lasien kanssa. Mielialani oli laskenut aamupäivän hyvästä olosta totaalisen nollaan. Olisin melkein tahtonut vain mennä kotiin ja käpertyä sänkyyn peiton alle kärsimään itsesäälistä ylhäisessä yksinäisyydessäni, mutta poistuminen noin vain ei sopinut. Tim kuitenkin tarvitsi apunsa Cielossa, vaikka se tarkoittikin kärsimystä minulle ihanien asiakkaiden muodossa. Tai no muutaman ihanan asiakkaan muodossa, sillä suurimmassa osassa ei ollut mitään vikaa. Parikin ihmistä kuitenkin riitti

Tim keskeytti murehtimiseni ottamalla rätin käsistäni.
”Käy vaihtamassa ylhäällä paita, ettei tarvitse koko iltaa tuossa värjötellä”, hän sanoi. Huokaisin ja haroin hiuksiani turhautuneena vähän parempaan kuosiin siitä sekalaisesta järjestyksestä, mihin ne olivat jääneet. Mulkoilin luultavasti huomattavan verenhimoisen näköisenä Juania ja Rexiä, joista ensimmäisenä mainittu ainakin katseli meitä kohti.
”Mä lupaan, etten ole se, joka aloittaa minkäänlaisen tappelun tai sanaharkan tai mikään, mutta en minäkään kestä aivan kaikkea. En kuitenkaan omista loputtoman pitkää pinnaa, vaikka kuinka haluaisin”, huokaisin ja hieraisin niskaani.
”Käy vaihtamassa se paita. Kohta alkaa tauko ja silloin tarvitsen täällä apukäsiä”, Tim sanoi ja puristi pikaisesti kättäni. Yritin loihtia edes jonkinlaisen hymyn kasvoilleni, vaikka epäonnistuin siinä kyllä täysin. Ei hirveästi hymyilyttänyt tilanne.

En tiedä, kuinka kauan minulla oikein meni, sillä Tim tuli takahuoneessa vastaan, kun loikin portaat alas takaisin Cielon puolelle.
”Ei kai kestänyt liian kauan?” kysäisin. Tim pudisteli päätänsä vastaukseksi. Päätin antaa mielihalulle periksi ja kävin suutelemassa häntä pikaisesti ihan vain sen takia, että pystyin. En voinut mitään äänelle, joka nalkutti mielessäni, että en totisesti ansainnut mitään hyvää mitä olin kaupunkiin muutettua saanut. Luulin olleeni itsevarma ihminen ainakin jollakin tasolla, mutta kaikkea tapahtunutta – tai no oikeastaan lähinnä Timiä ja sitä, että hän oikeasti näytti haluavan minut elämäänsä – oli kuitenkin vaikea uskoa.
”Varoituksen sanana Juan ja Rex roikkuvat jo Lisan seurassa tiskillä”, Tim kertoi. Huokaisin synkeänä.
”Heillä ei ilmeisesti ole parempaa tekemistä, kuin roikkua täällä parantamassa päivääni”, mutisin.
”Yritä vain olla välittämättä. Kyllä he vielä lopettavat kuten kaikki muutkin. Ulkopaikkakuntalaisissa on aina uutuudenviehätyksensä, mutta eiköhän sekin haihdu, kunhan kaikki tottuvat sinuun ja siihen, että satut nyt vain olemaan täällä”, Tim totesi.
”Kyllähän sinä tiedät, että sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua. En vaan enää tiedä, kumpi täällä on käynnissä”, sanoin. Kuulin oven käyvän baarin puolella, eli takahuoneessa roikkuminen pitäisi varmaan oikeasti lopettaa. Olisin kyllä paljon mieluummin jäänyt sinne Timin seuraan, kuin mennyt ihmisten katseltavaksi, kun koko ajan tuntui, että joku puhui minusta selkäni takana. ”Ei varmaan haittaa, jos jään tänne yöksi?”
”Ei tietenkään”, Tim vastasi, vaikka olisin kyllä osannut päätellä vastauksen hänen hymystäänkin. Oikeasti yksin nukkumisesta oli tullut yllättävän vaikeaa, kun olin jo turhankin tottunut heräämään Timin sängystä. Ei sillä ettenkö olisi voinut herätä sieltä vaikka useamminkin.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   11.12.12 07:06:07

ihanaihanaihana c: jatkoaaa !

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   11.12.12 09:44:39

Voi Rafu-parkaa..

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: trollollol 
Päivämäärä:   16.12.12 14:12:45

Ei hitsiläinen, en edes ollut huomannut, että tänne oli tullut jatkoa. Mutta ihana, että Mivava on taas maisemissa!

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.12.12 22:04:24

jes<3

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   1.1.13 21:46:18

No niin, nyt on puolestaan täällä ollut sellainen härdelli, että en ole ehtinyt tahi jaksanut koneella olla. Koitan kuitenkin mahd. pian jatkella tätäkin ...

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Mivava 
Päivämäärä:   7.1.13 23:32:02

Kirjoittelet sitten kun ehdit. En taida olla oikea ihminen tuomitsemaan kestoa, kun ottaa huomioon, kuinka kauan mulla on kestänyt.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Cabi 
Päivämäärä:   8.1.13 00:19:19

Jatkoa vaan .3

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   11.1.13 13:47:14

TIM

Asiakkaat alkoivat viimein valua ulos, viimeisten tekarijengiläisten vielä tyhjentäessä tuoppejaan samalla kun he pelasivat peliä uudelleen, ainakin kolmatta kertaa. Myös Juan ja Lisa istuivat vielä tiskin päässä, Rex oli hävinnyt jo pari tuntia aikaisemmin, ilmeisesti parempiin bileisiin. En voinut olla ajattelematta ehkä pienellä haikeudella sitä aikaa, jolloin mekin Juanin kanssa olisimme tässä vaiheessa iltaa lyöneet ovet kiinni ja poistuneet jatkamaan iltaa johonkin yökerhoon. Rafael saapui väsyneen näköisenä huuhtelemaan rättiä, jolla oli kuurannut pöytiä sitä mukaa kun ne tyhjenivät, ja käytin tilaisuuden hyväkseni. Kiedoin käteni pojan ympärille ja painauduin hänen selkäänsä vasten.
- Onko yhtään parempi fiilis? Kuiskasin hänen korvaansa niin, että kukaan muu ei kuullut.
- Paranee koko ajan, Rafael vastasi nojaten samalla minua vasten. Suikkasin nopeasti suukon hänen kaulalleen, ennen kuin menin noukkimaan tiskiltä tyhjät lasit pois.
- Jos te nyt lähdette, niin ehditte käymään kotona ennen kuin huomenna avataan, tiedotin vielä antaen katseeni kiertää papasta toiseen. He onneksi ymmärsivät vihjeen, ja lähtivät hitaasti kulkemaan kohti ovea. Valitettavasti näin Lisan ilmeestä, että hänellä oli jotain sanottavaa, eikä hän meinaisi mennä minnekään ennen kuin olisi saanut sanottua asiansa. Juan sen sijaan otti takkinsa ja vilkaistuaan minua hymyillen, sekä mulkaistuaan Rafaelia ei niinkään hymyillen, suuntasi kulkunsa pappojen perässä ulos.
- Mene vaan jo ylös, jo viittit nakata pitsan lämpenemään, niin olen todella kiitollinen, sanoin Rafaelille ja nappasin rätin hänen kädestään. Poika vilkaisi Lisaa, mutta nyökkäsi sitten, kadoten takahuoneeseen.
- Mitä? Kysyin heti kun kuulin Rafaelin askeleet rappusissa.
- Tiesitkö, että sä olet ilkeä? Lisa sähähti, saaden minut oikeasti hämmästymään.
- Miten niin? Kysyin, kun en keksinyt mistä moinen sähähdys olisi voinut johtua.
- Koko illan olet vaan härnännyt Juania, annettuas ensin sen ymmärtää, että te palaatte yhteen, ja sitten kiusaat sitä lääppimällä Rafaelia. Kai säkin tiedät, että et sä sentään kaikkia voi saada?
-Hetkinen, otappa takasin. Mä olen sanonut nimenomaan Juanille, että meistä ei[/] tule enää paria, että se juna meni jo. Ja lääppinyt Rafaelia koko illan? Noh, jos neiti ei satu muistamaan, niin Rafael on täällä töissä, ja kaiken lisäksi se on kaivannut piristystä katottuaan teiän teinisekoilua koko illan. Lisäksi, jos et satu tietämään, mä seurustelen nykyisin Rafaelin, kanssa, halusit tai et, sanoin ja mulkaisin kiukkuisesti ovelle, johon Juan oli ilmestynyt. Lisa tuijotti minua hetken kiukkuisena, ennen kuin marssi ulos Cielosta. Paiskasin rätin tiskialtaaseen, ja menin sulkemaan oven kaksikon perään. Jäin hetkeksi nojaamaan lukittua ovea vasten, ennen kuin sain koottua itseni ja palattua siivoamaan tiskin loppuun. Siivous sai minut onneksi hieman rauhoittumaan, ja sammutettuani valot nappasin punaviinipullon matkaani ennen kuin suuntasin kulkuni ylös. Rafael oli suihkussa, joten laitoin viinin pöydälle ja sammutin uunin, minkä jälkeen hiippailin suihkuun. Poika oli selvästi vaipunut ajatuksiinsa, ja säpsähti kun kiedoin käteni hänen ympärilleen. Hän kääntyi minua kohden ja kietoi kätensä kaulalleni, painaen samalla huulensa huulilleni. Mielestäni pyyhkiytyi pois saman tien niin Lisa kuin Juankin.

Aamulla heräsin yllättävän pirteänä, kun otti huomioon että olimme aika myöhään alkaneet nukkua. Hymyillen katselin kuinka Rafael tuhisi vieressäni, mutta sitten aurinko alkoi kurkistella verhojen raosta ja minun oli pakko nousta ylös. Sutaisin nopeasti lapulle olevani rannalla, ja lapun teippasin kahvinkeittimeen, vaikka olinkin suhteellisen varma että palaisin hyvän aikaa ennen kuin poika saisi kammettua itseään ylös sängystä.
Ranta oli melkein autio. Yksinäinen hahmo istui hiekalla merelle tuijotellen, ja päästyäni lähemmäs tunnistin hahmon olevan Rex. Hyvä tuuleni laimeni hieman, mutta astelin kuitenkin miehen luo ja istahdin tämän viereen.
- Mitä sä täällä? Kysyin siirtäen katseeni merelle. Aallot keinahtelivat kutsuvina kohti rantaa.
- Odotan sua, mies vastasi ja käänsin katseeni kohtaamaan toisen katseen.
- Miksi? Kysyin vaikka en ollut ollenkaan varma, halusinko kuulla vastauksen.
- Hyvästelläkseni. Jos mä en kerta voi saada sua, ei mulla oo syytä jäädä tänne. Sain hyvän tarjouksen Madridilaisesta Drag-clubista, emännän paikasta. Mä lähden parin tunnin kuluttua. Halusin vaan nähdä sut ennen lähtöä, Rex sanoi ääni värähtäen.
- Pidetään kuitenkin yhteyttä, pyysin ja halasin miestä. Kaikesta huolimatta Rex joka tapauksessa oli ystäväni.
- Totta kai. Toivottavasti susta ja Rafista tulee onnellisia, hän sanoi rutistaen minua tiukemmin. Ja ennen kuin huomasinkaan, hän oli poissa.
Juoksin lauta kainalossa mereen, sillä se oli ainoa keino huuhtoa ajatukseni pois ennen kuin avaisin Cielon.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   17.1.13 22:24:41

ihanaa jatkoa taas C:

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   20.1.13 12:44:22

Jatkoa jo?

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Mivava 
Päivämäärä:   21.1.13 15:27:39

Rafael

Heräsin aamulla kännykkäni soittoääneen. Sain hetken siristellä ensin silmiäni ja etsiä äänen lähdettä, ennen kuin sain paikannettua housuni, joiden taskussa myös kännykkäni oli. Irvistin nähdessäni Evan nimen kännykän näytöllä. Mutisin jotain huomenen tapaista puhelimeen ja hieroin silmiäni yrittäessäni seuraavaksi paikantaa kellon, mikä kertoisi minulle jotain kellonajasta.
”Missä olet?” siskoni kysyi tervehtimättä sen kummemmin.
”Timillä”, mumisin ja vajosin takaisin makuulle. Kello oli aivan liian vähän normaaleihin heräämisaikoihini verrattuna, mutta jotenkin en yllättynyt kuitenkaan, että olin yksin. Tim tuntui heräävän minua aikaisemmin joka aamu.
”Pääsetkö lähtemään aikaisemmin töissä? Meillä olisi asiaa”, Eva sanoi. Hänen äänestään saatoin lukea, että kyseessä ei oikeastaan ollut kysymys vaan silkka isosiskollisella äänensävyllä esitetty käsky.
”Meillä?”
”Fernando tuli käymään”, Eva kertoi. Huokaisin raskaasti kuullessani veljeni nimen, sillä kyseessä oli ehkä isäni jälkeen viimeinen ihminen, jonka halusin kohdata. Emme olleet koskaan olleet kovin läheisiä, kun Fernando oli ollut aina isäni unelmapoika ja itse olin ollut lähinnä pettymys.
”En välittäisi kohdata häntä”, huokaisin ja hautasin kasvoni Timiltä tuoksuvaan tyynyyn. Tahdoin takaisin nukkumaan, enkä todellakaan kuunnella minkäänlaisia saarnoja vanhempien sisarusteni toimesta.
”Rafael, älä viitsi”, Eva vastasi.
”Kysyn asiasta, mutta en kyllä lupaa mitään”, sanoin hänelle ja suljin puhelimen. Kiskoin peiton ylleni ja yritin nukahtaa uudestaan, mutta siitä ei tullut enää mitään. Ajatukset pyörivät jo aivan liian sekalaisina mielessäni, enkä kyennyt mitenkään rauhoittumaan enää. Lopulta menin keittämään kahvia, vaikka vieraassa, tyhjässä asunnossa oleskelu ei tuntunutkaan kovin hyvältä.

Timin tullessa takaisin nojailin tiskiin ja tarkkailin syrjäsilmällä pappoja. Lisakin oli käynyt paikalla, mutta lähtenyt heti, kun Tim ei ollut ollut paikalla. Oikeastaan se oli ollut ihan hyvä asia, sillä nainen oli näyttänyt kaikkea muuta kuin iloiselta.
”Kaikki hyvin?” kysyin hiljaa, kun Tim tuli luokseni.
”Rex on muuttamassa Madridiin. Hän lähtee tänään”, mies vastasi kietoessaan kätensä vyötäröni ympärille. Olisin ehdottomasti voinut tottua sellaiseen läheisyyteen.
”Se selittääkin, miksi Lisa näytti sitruunansyöneeltä. Hän kävi täällä mutta lähti saman tien, kun et ollut täällä”, vastasin. En oikeasti osannut olla asiasta yhtään pahoillani, vaikka Timiin Rexin lähtö varmasti sattuikin. Olin kuitenkin saanut tuntea Juanin ja Rexin inhon aivan tarpeeksi hyvin, että olisin voinut olla pahoillani toisen lähdöstä.
”Mutta miten olet jo nyt hereillä? Yleensä sua ei näytä saavan hereille edes ydinpommilla”, Tim ihmetteli. Hän mahtoi olla oikeassa, sillä joskus en herännyt edes herätyskelloon, jos edes muistin laittaa sen soimaan oikeaan aikaan.
”Eva soitti, enkä saanut nukuttua enää sen jälkeen. Onko tänään mitään ihmeellistä illalla, kun Evalla ja mun veljellä Fernandolla oli jotain asiaa ja hän tahtoi tavata?” kysyin.
”Kai sä voit mennä, kun olet avannutkin Cielon näin aikaisin”, Tim vastasi.
”Osa musta olisi toivonut, että olisit kieltänyt”, huokaisin. Näin Timin ilmeestä, että mies olisi kaivannut jonkinlaista selitystä, mutta en jäänyt antamaan hänelle sellaista vaan menin hakemaan juuri lähteneen seurueen tyhjäksi jättämästä pöydästä laseja.

Kiedoin hupparia tiukemmin ympärilleni laahustaessani pitkin koko ajan pimeneviä katuja. Vaikka ilta – tai oikeastaan kello taisi olla jo yön puolella – oli lämmin, päivän aikana yltynyt tuuli oli kaikkea muuta kuin lämpöinen henkäys. Luonnollisesti minulla ei ollut ollut mukanani kuin ohut huppari lähtiessäni Evan ja Fernandon matkaan Cielosta. Olin ollut niin kauhuissani, että melkein olin unohtanut sen ja tutkiessani taskujani olin todennut ainakin kotiavaimeni olevan teillä tietämättömillä. Jos se ei ollut jäänyt Cieloon, olisin pahassa pulassa.
Pysähtyessäni Cielon eteen en voinut kuin toivoa, ettei Tim olisi vielä nukkumassa. Tosin kello näytti olevan jo sen verran paljon, että saatoin toivoa aivan turhaan. Istuin jalkakäytävän reunalle ja valitsin miehen numeron. Onneksi hän vastasi niin nopeasti, että en luultavasti herättänyt häntä soitollani.
”Mä taisin unohtaa mun kotiavaimet sinne”, mumisin puhelimeen. Edes rukoileminen ei auttanut siihen, ettei taskuissani ollut yhtään tupakkaa, vaikka oloni olisi sitä kaivannut.
”Missä olet?” Tim kysyi väsyneen kuuloisena.
”Cielon edessä”, vastasin. Tim lopetti puhelun, mutta en jaksanut nousta ennen kuin vasta kuullessani oven avautuvan takanani. Oloni oli hivenen hutera alkoholin takia ja jossain mieleni perukoilla tiesin lupailevani aamulla itselleni, etten joisi enää koskaan. Lupaus luultavasti olisi rikottu aivan liian pian.
”Oletko kunnossa?” Tim kysyi. Huokaisin syvään ja laahustin hänen luoksensa.
”Ei. Joo. En tiedä. Taisin juoda liikaa. Ei Fernandon seurasta selviä muuten”, vastasin. Kummankin sisarukseni äänet vain hokivat päässäni, että minun pitäisi tulla järkiini ja lopettaa vihanpito, vaikka en taatusti ollut ainoa, jota ei sellainen kiinnostanut. En vain voinut unohtaa sitä, että vanhempani ja Fernando olivat kääntäneet minulle täysin selkänsä vuosia sitten. Fernando muistutti aivan liikaa isäämme edelleen, ja Eva oli näyttänyt asettuneen hänen puolelleen. En käsittänyt, miksi minun olisi pitänyt ryhtyä hieromaan sopua, kun tuskin kuulisin koskaan edes teeskenneltyä anteeksipyyntöä isäni suusta.
”Jää tänne yöksi. Sun on aivan turha enää lähteä kotiin kävelemään. Etsitään ne avaimet aamulla”, Tim sanoi. Myönnyin saman tien, sillä Timin vieressä nukkuminen oli ehdottomasti paljon mukavampaa kuin yksin omassa sängyssä. Timin halaaminen oli myöskin mukavaa siitäkin huolimatta, että tuuli tuntui edelleen ihan liian kylmältä ja viisaampaa olisi varmaan ollut mennä sisätiloihin. En vain oikeastaan olisi jaksanut liikuttaa jalkojani mihinkään.
”Mä melkein ymmärrän Juania ja Rexiä. Suhun on aivan liian helppo rakastua”, huokaisin ties kuinka monennetta kertaa sille illalle, mutta sillä kertaa tyytyväisenä. Alkoholin mukanaan tuoma sameus auttoi unohtamaan kaiken negatiivisen, joka tuntui vainoavan minua elämässäni.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: varma 
Päivämäärä:   21.1.13 21:02:42

jatkoa odottelen jälleen c:

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: trollollol 
Päivämäärä:   27.1.13 13:40:06

Jatkoa odotellessa :)

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   3.2.13 23:29:41

Nostellaas.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: trollollol 
Päivämäärä:   16.2.13 23:41:34

Nostelen nyt tätäkin takaisin esille.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: marselpaani 
Päivämäärä:   25.2.13 19:55:37

Vasta löysin ja pakko myöntää, että tykästyin hirveästi, vaikka en yleensä miesparituksilla tarinoita lue. Kumpikin on mukavan selkeitä kirjoittajia, eikä virheetkään pompi jatkuvasti silmille. Toivottavasti jatkuu vielä, kun ehdottomasti jäisin seurailemaan.

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   28.2.13 10:16:40

Tim

Makasin pitkään valveilla kuunnellen sammuneen Rafaelin tuhinaa rintaani vasten. Poika oli ollut todellakin siinä pisteessä, että ei hän olisi ikinä päässyt kotiinsa asti, ja toisaalta, itse olin Cielon sulkemisesta asti tiskannut ja pyykännyt, ja jopa imuroinut, välttääkseni tyhjään sänkyyn menon. Huokaisin hiljaa yön pimeyteen. Juan oli notkunut koko illan perässäni kuin mikäkin spanieli, havaittuaan Rafaelin puuttuvan. Lopulta olin tehnyt jotain hyvin harvinaista Cielon historiassa, ja heittänyt miehen ulos. Sen jälkeen olinkin saanut nauttia hiljaisesta illasta Pedron ja Dominicin seurassa. Jos yhdessä pöydässä ei olisi istunut kolmea turistia, olisin lyönyt paikan kiinni jo alkuillasta, ja lähtenyt jonnekin, missä kaikki ei muistuttaisi Rafaelista, mutta toisaalta olisin varmasti kaupungillakin vain hakenut poikaa. Minua vaivasi hänen käytöksensä, joka oli ollut suorastaan kylmää kun hänen siskonsa oli ilmestynyt jonkun miehen kanssa, jonka päättelin olleen tämä paljon puhuttu Fernando. Rafael oli lähtiessään väistänyt yritykseni koskea häntä, ja olin ollut hetken loukkaantunut tilanteesta, mutta toisaalta pojan halatessa minua ovella, olin ehkä ensimmäistä kertaa nähnyt hänen oikeat tunteensa, tunteensa minua kohtaan. Näihin ajatuksiin nukahdin viimein, tyytyväinen hymy huulillani.

Heräsi siihen, kun nyrkki pamahti kipeästi rintaani. Rafael pyöri selvästi painajaisen kourissa, tapellen peittonsa kanssa. Koitin hetken herätellä poikaa, siinä kuitenkaan onnistumatta. Pian hän kuitenkin rauhoittui nukkumaan kyljelleen, mumisten jotain teeskentelystä ja vihaamisesta, ennen kuin vaipui takaisin uniensa syövereihin. Tiesin, vilkaistuani ikkunasta, että minun olisi turha enää yrittää nukkua, sillä ulkona oli jo valoisaa, vaikka siellä näyttikin satavan kaatamalla. Huokaisten nousin ja nappasin lattialta muutaman epämääräisen vaatekappaleen, joiden alta löytyi Rafaelin kadonneet avaimet. Ihmettelin hetken niiden sijaintia, mutta lopulta tyydyin olkiani kohauttaen nostamaan avaimet lattialta yöpöydälle pojan kännykän viereen, ja suuntasin kahvin keittoon.
Sade piti turistit poissa, ja oikeastaan Pedroa lukuun ottamatta kaikki muutkin olivat jossain muualla kuin Cielossa.
- Missäs loppu jengi on? Kysyin laskiessani miehelle uuden oluen, jonka jälkeen laskin itsellenikin puolikkaan, ennen kuin siirryin tiskin toiselle puolelle ja lysähdin sipsipussin kera yhden pöydän ääreen istumaan.
- Oopperassa. Siellä minunkin olisi pitänyt olla, mutta jos rouva kysyy niin sinulla oli täällä vuotava pesukone, mies hörötti, minun pudistellessa päätäni. Saatoin hyvin kuvitella Pedron oopperaan, hän sopisi sinne yhtä hyvin kuin pelle hautajaisiin.
- Entä Dominic? Kysyin vilkaisten ympärilleni, kuin odottaen miehen pomppaavaan ihan koska vaan esiin jonkun pöydän alta.
- Eturivissä, sen uuden heitukkansa kanssa, Pedro tuhahti, saaden uteliaisuuteni heräämään. Nyt, jos oikein ajattelin, Dom oli tullut tavallista myöhemmin baariin, tai sitten poistunut aikaisemmin.
- Hetkinen, jollakin muulla on rakkauselämää, eikä mulle ole kerrottu? Sanoin närkästyneenä ja käänsin katseeni vanhaan mieheen, joka muljautti silmiään.
- No siinä mitään kertomista, se naikkonen on niin nuorikin, ei edes kuuttakymmentä ylittänyt, Pedro tuhahti saaden minut nauramaan. Samassa todella krapulaisen näköinen Rafael valui baarin puolelle ja katsoi varovasti ympärilleen.
- Huomenta, Ruusunen, sanoin edelleen nauraen, ja sain viimein Rafaelin huomion puoleeni.
- Huomenta, kai, poika sanoi vilkaisten virnuilevaa Pedroa.
- Tiedätkö Tim, sun villasukat näyttää hieman nuutuneelta, mies sanoi minulle silmää iskien. Nousin ylös ja kiersin tiskin ympäri kietomaan käteni pojan ympärille.
- Onko krapula? Kysyin virnuillen, ja sain vain pienen nyökkäyksen vastaukseksi, ennen kuin Rafael hautasi kasvonsa olkaani vasten.
- Ei sun tartte töihin jäädä, jos et halua, sanoin koittaen pidätellä nauruani.
- Jos mä menisin vaikka kotiin välillä, Rafael mutisi nostaen sitten katseensa silmiini.
- Nähdäänkö illalla? Hän kysyi, mutta pudistin päätäni.
- Sori, mutta mun täytyy käydä rantajuhlaa koskevassa viime hetken palaverissa, enkä tiedä kauanko siellä menee, sanoin hymyillen pahoittelevasti.
- No, huomiseen sitten, Rafael sanoi pettyneenä ja meinasi lähteä, kun vedin hänet uudelleen kiinni itseeni, painaen huuleni vaativasti hänen huulilleen. Kun viimein maltoin irrottautua hänen suudelmastaan, sanoin virnistäen.
- Koitan selvitä tuolla huomiseen, ja koita sinä selvitä aamupäivällä töihin.
Jäin katselemaan ulos hoippuvan pojan perään, ja minulla oli jo ikävä häntä.

Ilta meni sujuvasti kuunnellessa muutaman ihmisen kinaamista siitä, mikä koju olisi missä ja kuka sytyttäisi kokon. Loppujen lopuksi kun lähdimme pois rantapaviljongilta, Cielon lähellä kukkakauppaa pitävä Esmeralda tiivisti hyvin meidän läsnäolomme tarpeen sanoessaan
- Eikös jokaiseen vaaliväittelyyn tarvita yleisöäkin?
Nyökkäsin sen merkiksi, että olin samaa mieltä, samalla kun hapuilin puhelinta taskustani. Kello ei vielä ollut kunnolla yhtätoista, joten suuntasin kotini sijaan kulkuni Rafaelin luokse.

Seisoessani siinä rappukäytävässä odottamassa tunsin oloni vaivaantuneeksi. Naapuri kurkki ovenraostaan jälleen, ja sain todellakin hillitä itseni että en näyttäisi hänelle keskaria. Samassa Rafaelin ovi kuitenkin avautui, ja hämmennyin hetkeksi kun oven avasi pojan sijaan nainen, jonka hetken mietittyäni muistin nähneeni Cielossa, mutta naisen nimeä en saanut päähäni.
- Ai hei Tim, nainen sanoi ja viittasi minua astumaan sisälle. Rappukäytävässä leijunut ruuan tuoksu tuli vahvempana vastaan, ja yllätyin hieman nähdessäni Rafaelin kokkaamassa. Kun oikein mietin, niin muistelin hänen Cvnsä sisältäneen jotain kokin paikkojakin.
- En kai mä häiritse? Kysyin nähdessäni pöydän ääressä istuvan miehen.
- Et tietenkään, poika sanoi vilkaisten minua hymyillen.
- Kai sä muistat Angélican ja Pablon, hän sanoi viitaten pariskuntaan. Nyökkäsin hymyillen ja kävelin antamaan nopeasti suukon Rafaelille.
- Kokous päätty ilman ruumiita, ja en halunnut mennä yksi kotiin. Mutta sano vaan jos haluatte olla kolmistaan, kuiskasin pojalle nojaten hänen selkäänsä vasten.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   28.2.13 12:17:25

On niitä tarinoita joista on niiin vaikeaa antaa kritiikkiä ja tää on yks niistä xd Mä tiiän et te haluaisitte vähä kritiikkiä mutku ei keksi :D Eli siis pelkästään jatkoa xd

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Mivava 
Päivämäärä:   2.4.13 01:28:42

Jatkon laittaminen aprillipäivänä olisikin ollut ehkä hivenen hämmentävää. Vaihteeksi saa pahoitella kestoa, mutta töiden, opiskelun ja kahden hevosen loukusta on hetkittäin vaikea kaivaa aikaa millekään muulle. Seuraavaksi varmaan pitää käydä laittamassa muistilappu jääkaapin oveen, kun muistikin pätkii aivan liikaa tällaisten asioiden suhteen.

Rafael

En ollut odottanut Timin saapumista missään vaiheessa, mutta en voinut sanoa olevani pettynyt, kun mies päätti kuitenkin ilmestyä keittiööni. Ainakin Pablo ja Angélica selvisivät ilman kaikki on kamalaa -valitusta. Oloni ei ollut parantunut kehuttavasti, vaikka nukkuminen olikin helpottanut krapulaa ja päänsärkyä. Olisin varmaan päätynyt juomaan pannullisen kahvia ja nukkumaan sen jälkeen koko päivän, elleivät Pablo ja Angélica olisi ilmestyneet yllätysvisiitille.
”Jos ikkunoista kiikaroivat naapurit eivät haittaa, en oikeastaan valittaisi, vaikka jäisit yöksikin”, vastasin. Näin, että Angélica aikoi sanoa jotain, mutta ehdin onneksi hiljentämään hänet, ennen kuin nainen ehti sanoa mitään. ”Ja ei, se ei oikeuta mihinkään kolmannen asteen kuulusteluihin.”
”Yhtenä pitkäaikaisimmista ystävistäsi ja varasiskonasi se on vähintäänkin oikeuteni. Pablo, älä vain istu siinä vaan kata Timillekin astiat pöytään. Joutaisit joskus tekemään jotain muutakin kuin kuluttamaan penkkejä takamuksellasi”, Angélica sanoin. Pudistelin päätäni naisen komentavalle äänensävylle – se oli ennenkin aiheuttanut ongelmia – mutta Pablo vain hymyili lammasmaisesti ja kiirehti kaivelemaan kaappeja. Hymyilin Angélicalle Pablon selän takana, sillä ei ollut tippaakaan epäselvää, kuka heidän taloudessaan oikeasti määräsi kaapin paikan.
”Sori, Angél taisi jo päättää puolestasi, että olet jäämässä ja Angél jos joku ei ota sitten vastaan kieltäviä vastauksia. Ihan vain varoituksen sanana. Kannattaa juosta karkuun, vielä kun ehtii”, sanoin Timille ja melkein sain osakseni läimäisyn takaraivoon Angélicalta, joka kuitenkin nauroi sen verran hyväntuulisesti, että ei ollut oikeasti tippaakaan vihainen.

Heräsin yöllä samoihin painajaisiin, joita olin nähnyt viime aikoina aivan liikaa. Tim vaikutti nukkuvan sen verran sikeästi, että uskaltauduin lopulta kömpimään ylös sängystä ja hiippailemaan keittiöön. Toivoin vain, etten herättänyt Angélicaa tai Pabloa, vaikka ainakin jälkimmäinen oli lähes yhtä hyvä nukkumaan kuin minäkin.
”Rafael, oletko kunnossa?” Angélica oli kaikesta päätellen havahtunut. Nainen sulki keittiön oven perässään ja laittoi yhden valon valaisemaan hämärää huonetta.
”Painajaisia”, vastasin hänelle ja kaadoin itselle lasiin appelsiinimehua.
”Eli stressiä. Olen varmasti jauhanut tästä sulle miljoonia kertoja, mutta sun pitäisi opetella käyttämään suutasi johonkin hyödylliseen kuten puhumiseen. Asioiden purkaminen päästä ulos auttaa ihan oikeasti. Tim vaikutti olevan ihan tosissaan kanssasi”, Angélica sanoi ja hypähti istumaan keittiötasolle.
”Tiedän. Se kai tässä on ongelma. Taidan olla liian tottunut juoksemaan karkuun kaikkea vähänkään vakavaa”, huokaisin ja nojasin otsaani jääkaapin ovea vasten.
”Sitten sinun on korkea aika opetella myös olemaan juoksematta aina. Helpottaisi meitäkin, kun ei aina tarvitsisi opetella uusia osoitteita ja olla muuttoapuna kymmentä kertaa vuodessa. Unohda nyt vaan kaikki kauheat ex-poikaystävät ja muut kumminkaimanserkut, kun eivät sellaiset ole ennenkään sua pysäyttäneet”, Angélica totesi ja pörrötti muutenkin täysin sekaisin olevia hiuksiani, mikä sai minut tuntemaan itseni pikkulapseksi.
”En vain oikeasti koe olevani Timin arvoinen. Hän on kuitenkin ollut koko ajan puolellani ystäviään ja vaikka kuinka kauan tuntemiaan ihmisiä vastaan, mutta itse en saa edes perheongelmia selvitettyä ja sitten vihoittelen hänelle, kun kaikki ärsyttää”, mutisin ja tuijotin jääkaapin valkeaa pintaa, kuin se olisi auttanut ratkaisemaan kaikki ongelmat.
”Jos kaikki ajattelisivat, kuka on kenenkin arvoinen, kukaan ei taatusti olisi oikeutettu seurustelemaan. Rakkaus on täysin sekopäinen juttu, eikä siinä ole tippaakaan kyse minkään ansaitsemisesta. Mene takaisin nukkumaan, kun vielä luultavasti jaksat herätä huomenna. Etkä sitten tee mitään typerää, kun kerrankin olet saanut sekä minun että Evan hyväksynnän jollekin ihmissuhdeyrityksellesi”, Angélica totesi, ennen kuin otti lasin kädestäni ja hätisti minut ulos omasta keittiöstäni jättämättä minulle aikaa väittää vastaankaan. Ei sillä etteikö hän olisi ollut joka tapauksessa oikeassa kaikesta.

Aamulla sain kunnian herätä tyhjässä talossa. Vilkaisu kelloon kertoi, että päivä oli jo sen verran pitkällä, että Tim oli varmaan aamuvirkkuna lähtenyt Cielolle. Pöydällä oli lappu Angélicalta, mikä kertoi, ettei hän ollut viitsinyt herättää hänen ja Pablon lähtiessä kohti omaa kotiaan. Ilmeisesti kukaan ei uskonut kykyyni herätä normaaliin aikaan, vaikka olihan edellinen ilta mennyt lopulta aika pitkäksi.
Keitin pikaisesti itselleni kupin kahvia, että sain aivoni hereille, ennen kuin edes yritin lähteä kohti Cieloa. Puoliunessa olisin luultavasti jäänyt auton alle ensimmäisen tien ylityksen kohdalla, sillä havaintokykyni ei luonnollisesti ollut paras mahdollinen heti herättyäni. Tunsin vain itseni huonoksi isännäksi, kun vieraat karkailivat omille teilleen, vaikka niin asiat olivat etenkin Pablon ja Angélican kanssa olleet vaikka kuinka kauan. Olimme tunteneet toisemme niin pitkään, että osasimme tarpeen tullen olla kuin kotonamme toistemme luona.

”Aamupäivä on kaikesta päätellen edelleen hyvin tulkinnanvarainen käsite”, Pedro sanoi, kun sain viimein laahustettua Cieloon, vaikkakin haukottelin edelleen vähän väliä ja aivoni yrittivät kovasti ehdottaa, että lämpimään sänkyyn palaaminen olisi kaikista järkevin teko. Valitettavasti en ollut lähelläkään ansaita vuoden työntekijä -titteliä, joten nukkuminen ei ollut oikeastaan enää vaihtoehto.
”Ei ollut oma vikani”, kiirehdin puolustautumaan ja mulkaisin muka pahasti tiskiin nojailevaa Timiä, joka näytti lähes ärsyttävän pirteältä omaan olooni verrattuna. Edes kahdesta kahvikupillisesta ei ollut ollut herättämään minua kunnolla. ”Olen varmaan joskus aikaisemminkin sanonut, että olisit voinut herättää.”
”Olen varmaan aikaisemminkin vastannut, ettei se onnistuisi edes ydinpommilla”, Tim totesi naurahtaen. Mätkäisin häntä kevyesti käsivarteen kostoksi, ennen kuin kävin jättämässä takkini takahuoneeseen turvaan.
”Sinun onneksesi sinulla on anteeksiantavainen pomo, joka pitää villasukista huolta”, Dominic naurahti perääni. Vilkaisin avonaisesta ovesta näkyviä vauhtivaareja kummissani, ennen kuin käänsin katseeni ovenpieleen nojaavaan Timiin. Hämmennykseni taisi paistaa kasvoiltani kilometrienkin päähän, sillä hän naurahti ilmeelleni.
”Mitä täällä on tapahtunut? Olenko mä saanut hirvittävät syntini anteeksi vai ovatko ufot kaapanneet oikean tekarijengin ja nuo ovat vain korvikkeita? Viimeksi kukaan ei ollut halukas edes keskustelemaan normaalisti kanssani saati edes leikkimään ystävällistä”, kysyin hiljaa mieheltä ja katselin edelleen kummissani tiskillä istuvia vanhuksia. Olin hivenen yllättynyt, kun en ollut vielä saanut osakseni pahoja katseita tai sanoja, mutta toisaalta en ollut vielä kohdannut Juania tai Lisaa. He tuskin olisivat kumpikaan vielä kääntäneet takkejaan suhteeni, vaikka toivoinkin kaiken ylimääräisen draaman vain loppuvan.
”Ehkä hekin ovat vain alkaneet ymmärtää, että osaan tehdä omat päätökseni ilman varavaarien mielipiteitä joka asiaan”, Tim totesi, mutta pudistelin epäuskoisena päätäni. En ihan oikeasti ymmärtänyt yhtään, mitä oli tapahtunut, vaikka jokaisesta positiivisesta muutoksesta olisi pitänyt tietenkin iloita.
”Oli miten oli, tarvitsen käyttöohjeet noihin, jos aion koskaan oppia ymmärtämään, mitä eläkeläisten mielessä liikkuu. Tulen pian varmaan hulluksi muuten.”

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.13 20:52:26

Uusi lukija ilmoittautuu! Löysin tämän vasta ja luin tämän hetkessä kun ei voinut jättää keskenkään :D aivan ihana tarina,hyvin kirjoitatte ! Jatkoa!:))

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: BeLLe 
Päivämäärä:   2.4.13 21:53:33

Voih, tää on ihana<33 Mä haluu jonnekki etelään! Just nyt!

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: trollollol 
Päivämäärä:   8.4.13 16:52:11

Ihana kun tähän on tullut jatkoa. Jotain kirjoistustypoja olin huomaavinani matkan varrella, mutta en juuri nyt niitä onnistu bongaamaan. Toivottavasti saatte jatkeltua vastaisuudessakin, kun edelleen ehdoton suosikkitarina täällä :)

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   29.4.13 10:15:14

Koitan tähänkin saada jatkoa tällä viikolla :)

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   13.5.13 21:52:23

Anteeksi, olen ihan unohtanut tämän :o Tässä nyt kuitenkin sitä jatkoa....

TIM

Katselin hymyillen pojan nukkumista. Olin maannut jo toista tuntia hereillä vain tuijottaen häntä, eikä minulla ollut kiire nousta. Mietin eilistä aamua, kuinka olin herännyt Rafaelin luota, ja hipsinyt keittiöön, missä Angélica oli jo istunut kahvia juomassa. Huomasin kyllä, että hän oli huolissaan ystävästään, vaikka koittikin olla kysymättä suoraan mitä minä ajattelin Rafaelista. Olin kuitenkin mielestäni saanut hänet uskomaan, että minä oikeasti pidin tuosta pojasta, joka unissaan tuhisten kiskoi peittoa paremmin päälleen ja käänsi selkänsä ikkunasta kurkkivalle auringolle. Naurahdin hieman ja kömmin viimein ylös. Puettuani vilkaisin vielä poikaa, enkä voinut mitään sille pienelle ajatukselle, joka oli kiusannut minua jo muutaman päivän. Oliko Rafael valmis mihinkään vakavampaan?

Istuin tuijottelemassa ulos keittiön ikkunasta, kylmää kahvia kupinpohjalla pyöritellen. Ranta näkyi juuri ja juuri siihen missä istuin, tai tarkemmin sanottuna sen telttakatosten kirkkaat huiput. Kuulin kuinka Rafaelin uniset askeleet lähestyivät minua, ja pian tunsinkin pojan painautuvan itseäni vasten.
- Mitä sä täällä haaveilet? Hän kysyi unisesti mumisten, saaden minut naurahtamaan pienesti.
- Kunhan mietin tulevaisuutta, vastasin ja vilkaisin kahviani, jota ei voinut enää sanoa edes haaleaksi. Irvistin hieman ja hypähdin pöydältä lattialle, laskien mukin äskeiselle istuinpaikalleni.
- Tulevaisuutta? Rafael mumisi kaulaani vasten, niin hiljaa että sain tuskin sanoista selvää. Kiedoin käteni hänen ympärilleen ja sanoin hiljaa
- Tulevaisuutta.
Onneksi Rafael oli sen verran hidas heräämään, että ei takertunut aiheeseen, vaan laahusti hetken minua vasten nojailtuaan kahvipannun luo hakeakseen ensimmäisen mokka-annoksensa. Mikäli poikaa yhtään tunsin, hänestä ei saisi mitään järkevää irti kuin aikaisintaan kolmannen kupillisen kohdalla, joten tyydyin ilmoittamaan käyväni kaupassa.

Palatessani kiersin rannan kautta. Siellä oli kova kuhina menossa, ja muutama kaupustelija oli jo alkanut saamaan kojunsa ihan hyvälle mallille. Nyökkäilin tutuille ja heilautin kättäni parille kauempana valoja asentavalle miehelle, ja hetkeksi saatoin unohtaa kaikki murheet jotka vaanivat kuin varjo elämässäni nykyisin. Jos olisin ollut helposti luovuttavaa sorttia, olisin varmasti kotiin päästyäni irtisanonut Rafaelin ja ottanut Juanin takaisin, mutta en ollut koskaan osannut tehdä niin kuin muut halusivat, joten tyydyin hymyilemään kohteliaasti ja kumartamaan kevyesti kahden vanhan naisen tuijottaessa minua keskenään supisten. Olin melko varma, että toinen noista naisista oli sama, joka asui Rafaelin naapurissa.

- Missä sä olit? Rafael kysyi kun astelin yläkertaan. Poika vaikutti hermostuneelta, mikä sai minut hieman kohottamaan kulmiani kysyvästi.
- Kaupassa, kuten sanoin. Mikä on hätänä? Kysyin istuen sohvalla nököttävän pojan viereen.
- Äh, ei mikään... Eva vaan... No se soitti eikä me lopetettu kovin yhteisymmärrykseen sitä puhelua, poika sanoi huitaisten kädellään kuin koittaisi huitaista koko asian pois mielestään.
- Joskus puhuminen helpottaa. Ja tiedäthän sä, että voit puhua mulle ihan mistä tahansa? Sanoin ja sain Rafaelin nyökkäämään. Näin kuitenkin että nyt ei ollut sellainen aika, jolloin hän haluaisi puhua, joten saatuani ostokset kätkettyä kaappeihin raahasin pojan mukanani suihkuun. Kun kerran minulla oli vuoden ainoa virallinen vapaapäivä, aioin ottaa siitä kaiken ilon irti.

- Juu oli se sellainen termiitti pienenä, Pedro nauraa röhötti hiekalla istuen. Rafael nojasi minua vasten yhden kokoista luodessa valoa hämärälle rannalle. Jossain takanani kaikui nauru ja musiikki, mutta olin tyytyväinen siihen, että saimme istua hieman syrjemmässä tuttujen ihmisten, Pedron, hänen vaimonsa Beatrizin sekä Dominicin seurassa eväskorin vierellä. Bea oli välttämättä halunnut meidän liittyvän heidän seuraansa, sillä hän oli varannut ruokaa koko komppanialle (mikä oli kyllä totta), ja oli omien sanojensa mukaan jo kyllästynyt aiheeseen jalkapallo. Juodessani siinä kolmatta oluttani olisin mielummin puhunut jalkapallosta, kuin seurueen sen hetkisestä puheenaiheesta, minun lapsuudesta. Rafaelia tosin aihe kiinnosti, ja poika oli nauranut enemmän kuin koskaan olin hänen kuullut nauravan. Päivän synkistelyn ja alkuillan perässäni luinuilun jälkeen olin tyytyväinen, vaikka epäilinkin että aika nopeasti pojan kurkkuun kaatamalla alkoholilla oli jotain tekemistä asian kanssa. Olimme nähneet Lisan ja Juanin alkuillasta, eikä se ollut ainakaan parantanut Rafaelin mielialaa. Minulla oli ollut täysi työ saada hänet edes rannalle, joten siis soin Pedrolle hupinsa kun hän kertoi miten olin pentuna porannut jokaiseen kylän hotellin kanoottiin reiän. Samassa kova pamaus kiinnitti huomioni, kuten muidenkin, ja käänsimme kaikki katseemme merelle, jossa alkoi näyttävä ilotulitus. Viimeinen raketti muodosti taivaalle ison sydämen, ja jostain kaukaa kaiuttimista kuului käsky suudella sitä jonka vierestä halusi herätä seuraavat 365 aamua. Painoin huuleni Rafaelin huulille, ja tunsin kuinka pojan kädet kietoutuivat vyötärölleni. Sillä hetkellä en murehtinut edes sitä, olisiko hän paikalla vielä seuraavana aamuna, saatika vuoden päästä.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: trollollol 
Päivämäärä:   27.5.13 10:28:57

Aina yhtä hyvä. Pääasia että jatkuisi aina välistä, vaikka sitten jatkot kestäisivätkin :)

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Mivava 
Päivämäärä:   9.6.13 23:53:49

Apua, mistä saa ostettua kipeästi kaivattuja lisätunteja vuorokausiin? Tarvitsen niitä.

Rafael

Aamulla en herännyt yksin, mitä olisin luultavasti ihmetellyt suunnattomasti, ellen olisi ensimmäiseksi joutunut kaulailemaan posliinin kanssa. Krapula jyskytti ikävästi päässäni, mitä olin melkein osannut odottaakin sen perusteella, kuinka paljon olin juonut edellisenä iltana. Lupailin taas mielessäni, kuinka en enää ikinä joisi, vaikka se tuntuisi kuinka helpottavalta tahansa. Pitäisihän minun tietää paremmin ja jättää lohdun ja rentoutuksen hakeminen alkoholista pois, ennen kuin huomaisin alkoholisoituneeni täysin ja asuvani sillan alla rähjäisenä juoppona.
”Taisi tulla otettua vähän liikaa”, kuulin Timin sanovan. Hän kuulosti jälleen järjettömän pirteältä ja reippaalta ottaen huomioon, että meidän kummankin ilta oli venynyt pitkälle aamuyön puolelle ja kyllä Timikin oli jonkin verran juonut.
”Sovitaanko, ettet päästä mua enää lähellekään mitään, mikä sisältää alkoholia?” mumisin hieroessani silmiäni ja toivoessani, että en ollut tehnyt tai sanonut mitään kamalaa edellisenä yönä. Istuin vessan lattialla ja epäilin näyttäväni aivan järkyttävältä hiukset sojottaen jokaiseen ilmansuuntaan ja silmät vähintäänkin ristissä. Asunnossa oli aivan liian valoisaa ja päätäni jyskytti entisestään, kun yritin pitää silmiä hetken auki.
”Tuossa”, Tim sanoi ja ojensi minulle vesilasin ja valkean tabletin, jota epäilin kovasti särkylääkkeeksi. En miettinyt kahdesti, kun nielaisin tabletin veden kanssa, vaikka oikeastaan olisin kaivannut ensin hammasharjaa. Suussani maistui aivan kauhealle, enkä tahtonut arvailla, mille hengitykseni oikein haisi. Tim otti lasin heti sen tyhjettyä, ennen kuin se ehti pudota, sillä käteni tärisivät hirveästi. En uskaltanut edes kysyä, kuinka paljon olin juonut, sillä normaalisti en ollut läheskään niin huterassa kunnossa edes krapulassa.
”Sä oot aivan liian hyvä mulle”, mumisin ja hetken mielijohteesta päädyin halailemaan seuraavaksi Timin jalkoja, kun en jaksanut nousta lattialta. Minua väsytti aivan liikaa, ja Timin jalat näyttivät aivan sopivilta halattaviksi läheisyydenkaipuussa.
”Pannussa on kahvia valmiina. Sun onneksi eilisen juhlimisen jälkeen vain papat ovat tähän aikaan paikalla. Sun työvuoro alkoi nimittäin tunti sitten”, Tim totesi. En tiennyt, pitäisikö minun olla kiitollinen vai tuntea silkkaa häpeää, kun Tim oli antanut minun vain nukkua töiden ohi. Toisaalta olin aivan varma, että hän oli ollut seuranani sängyssä vain hetkeä aiemmin, vaikka hänellä olikin täysin töihin sopiva vaatetus päällä. Jos krapula ei olisi hidastanut muutenkin aamuisin heikkoa aivotoimintaani, olisin saattanut jaksaa ihmetellä asiaa, mutta sillä hetkellä en vain saanut kaivettua sisältäni energiaa tehdä mitään sellaista.

Suihkua, hampaidenpesua – en ollut lainkaan tietoinen, missä vaiheessa hammasharjani oli eksynyt Timin luo – ja kolmea kahvikuppia myöhemmin näytin melkein siedettävältä ja uskalsin valua portaat alas Cielon puolelle. Tim oli jättänyt minut selviämään yksinäni krapulastani, mistä olin oikeastaan ihan kiitollinen. En todellakaan ollut edustavimmillani krapula-aamuina, sillä jomottava pää ja lievä huonovointisuus eivät ilahduttaneet lainkaan. Lisäksi mielialaani ei nostanut lainkaan kymmenkunta tekstiviestiä ja viisi vastaamatonta puhelua Evan suunnalta.
Papparivi istui kaikki tutuilla paikoillaan baaritiskillä ja Tim nojasi tiskiin heitä vastapäätä, eikä paikalla ollut heidän lisäkseen kuin yksi pariskunta nurkkapöydässä. He taisivat olla turisteja, sillä en ymmärtänyt heidän puhumaansa kieltä lainkaan. Laahustin Timin luo pidätellen haukotustani.
”Ja jälleen myöhässä kuin filmitähti konsanaan. Me jo luultiin, että unohditte koko Cielon, kun Timiäkään ei kuulunut pitkään aikaan, vaikka aikoi vain käydä herättämässä sut”, Pedro sanoi ja loi merkitsevän katseen Timiin.
”Te ette ole yrittäneet herättää mua. Se ei onnistu nopeasti”, mumisin ja hörppäsin mukanani tuomastani kahvikupista. Se oli neljäs, enkä uskonut sen vielä riittävän tekemään minusta jälleen täyttä ihmistä. Olisin tarvinnut unta. ”Tim, voitaisiinko me vaihtaa pari sanaa?”

Ulkona paistoi aurinko ihan liian kirkkaasti. Olisin melkein toivonut, että piilolinssien sijaan minulla olisi ollut oikeat lasini mukana, sillä ne olivat mukavammat päänsäryn kanssa. Nojasin selkä Cielon seinää vasten ja kirosin mielessäni, kuinka mukanani ei sattunut olemaan yhtään askia, kun olisin kipeästi jotain kaivannut.
”Tota, mä mahdan tarvita parin päivän loman. Mun on varmaan pakko lähteä käymään mun vanhempien luona, vaikka tiedän kyllä, ettei homma tule päättymään missään nimessä hyvin. Sen jälkeen, kun isä sai sen sydänkohtauksen, lääkärit ovat vissiin tehneet enemmänkin tutkimuksia ja ilmeisesti tilanne on oikeasti todella vakava. Eva on aina ollut isän lempilapsi ja nyt se on vakaasti päättänyt pelastaa meidän perhehelvetin rippeet, vaikka mä en kyllä usko tämän olevan tarpeeksi hyvä syy isälle huolia mua takaisin perheeseen. Siitä Eva eilen soitteli ja on jatkanut samaa painostusta tänään, eikä taida lopettaa, ennen kuin saa itse nähdä, ettei hommasta vaan tule mitään”, kerroin ja pidin katseeni jalkakäytävän asvaltissa koko ajan.
Tim ei vastannut alkuun mitään, vaan hän tuli viereeni ja kietoi kätensä ympärilleni. En yleensä kokenut muiden läheisyyttä hirveän lohdullisena, mutta Tim teki siinä asiassa suuren poikkeuksen. Ehkä en vain ollut löytänyt aikaisemmin ketään oikeasti sopivaa ihmistä. Podin lähes huonoa omatuntoa siitä, etten tainnut näyttää tunteitani edes puoleksi niin selvästi kuin minun pitäisi. Onneksi Tim taisi edelleen olla kuitenkin halukas yrittämään kanssani, vaikken ollut läheskään niin avoin, kuin minun olisi varmaan pitänyt.
”Ja mä toivon, että sä aiot tosissasi kestää mua ainakin sen 365 päivää, vaikka olenkin umpisurkea työntekijä, kun myöhästyn joka päivä”, lisäsin hiljaa hymähtäen sanojeni perään yrityksenä kääntää omat ajatukseni vähän positiivisempaan suuntaan. Ajatus ei nimittäin kuulostanut enää lainkaan niin pahalta, kuin se olisi varmasti vielä muutamia viikkoja aiemmin kuulostanut.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Sinävain 
Päivämäärä:   17.6.13 17:37:11

Koska jatkuis?:)

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   28.6.13 03:01:08

uup

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   9.7.13 22:46:22

Nostellaas tätäkin.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.8.13 23:39:44

Jatkuukohan tää enää?

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: heini 
Päivämäärä:   21.8.13 16:28:49

uusi lukija ilmoittautuu, lisää! (:

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   9.9.13 11:15:05

Jatkuu kyllä, toivottavasti vielä tällä viikolla... Me ei vaan Mivavan viitsitä kauheaa stressiä tästä pitää ;) Voin kyllä luvata, että ilmoitetaan kun tää loppuu :D

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.9.13 22:10:43

Nostetaan ennen kuin tämäkin katoaa jollekin sivulle miljoona ja vähän päälle.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.11.13 21:51:02

Uppistakeikkaa.

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   6.11.13 22:09:33

Tuleekohan tähän viel jatkoa??

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto 
Päivämäärä:   24.5.14 16:04:50

Mivava, vieläkö jatketaan?

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Mivava 
Päivämäärä:   3.6.14 00:13:44

Kyllä me voidaan mun puolesta jatkaa, jos sulla kiinnostusta riittää. Kolmivuotissynttäritkin tulossa pian.

  Re: Alla polttavan auringon #2

LähettäjäMuisto 
Päivämäärä:   3.6.14 14:16:29

Jatketaan ihmeessä :) Mulla on nyt viel tää viikko hieman kiireistä (sukulaisryntäys osui just alkukesään), mutta ensviikolla otan urakan ja alan kirjoittelemaan :D

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   15.5.15 11:12:53

Jatkuuko tämä vielä? o: ja onko kellään edellistä topaa ku en löytänyt sitä mistään tuolta :(

  Re: Alla polttavan auringon #2

Lähettäjä: Redeia 
Päivämäärä:   15.5.15 11:13:35

Eiku se oliki heti tossa ekassa :DD olen sokea

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.