Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rakkaus muuttaa kaiken # 2

Lähettäjä: Libe 
Päivämäärä:   9.7.11 17:47:16

Alottelen täs uut topikkii. Tänään tulee viel jossain vaihees jatkoo, sitku ehin kirjottaa.

Täs on se vanha (jos linkitty oikein):
Rakkaus muuttaa kaiken

Re: Rakkaus muuttaa kaiken # 2

Lähettäjä: Sizyy 
Päivämäärä:   9.7.11 18:37:01

jeeeee!!!

Päivämäärä:   9.7.11 20:21:56

Sunnuntaiaamuna heräsin aikaisin, sillä olin laittanut herätyskelloni soittamaan jo puoli kahdeksalta. Olin päättänyt osoittaa, etten ollut muuttunut puolessa vuodessa mihinkään, ettei meidän kannattanut muuttaa. Silti sängystä nouseminen puoli kahdeksalta sunnuntaina oli yhtä tuskaa. Kylmä suihku piristi minua hiukan. Valitsin nopeasti puhtaat vaatteet ja hipsin hiljaa portaita alas keittiöön. Napsautin valot päälle ja aloin tehdä aamupalaa, isälle kahvia ja paahtoleipää, äidille teetä, jugurttia ja yksi keitetty kananmuna. Laitoin kahvinkeittimen päälle ja keitin vettä. Paljoa muuta en voinut tehdä ennen kuin vanhemmat heräisivät. Niinpä kaadoin itselleni kupillisen teetä ja hain lehden postilaatikosta. Istuin pöydän ääreen juomaan ja lukemaan. Keskityin lukemiseen niin hyvin, etten kuullut rappusten narahduksia, enkä mitään muutakaan.
- Huomenta, isä murahti. Hänkään ei ollut aamuihmisiä. Oikeastaan hänen kanssaan ei kannattanut puhua, jollei hän ollut saanut aamukahviaan.
- Huomenta, vastasin ja nousin hakemaan kupin kahvia. Laitoin samalla paahtoleivät paahtimeen ja etsin marmeladit jääkaapista. Isä istahti omalle paikalleen pöydän ääreen. Hän otti ojentamani kupin ja käänsi lehden itseään kohti. Paahtoleivät olivat valmiit, joten nostin ne lautaselle, jonka laskin pöydälle. Toiseen mukiin kaadoin äidilleni teetä. Sain hänen aamupalansa valmiiksi juuri, kun kuulin portaista ääniä.
- Huomenta, äiti huikkasi keittiön ovelta pirteään tapaansa. Hän näytti huolitetulta niin kuin aina. Hän oli kiinnittänyt hiuksensa ponihännälle ja kasvoilla oli kevyt meikki, joka korosti sinivihreitä silmiä. Päällään hänellä oli silkkinen aamutakki niin kuin aina sunnuntaiaamuisin.
- Huomenta, vastasimme isän kanssa takaisin. Join loput teestäni ja nousin ylös.
- Aattelin kutsuu Marcin tänne, kerroin. Äiti nyökkäsi.
- Haluankin tavata tyttäreni ensimmäisen poikaystävän, hän vastasi reippaasti. Hän oli loppujen lopuksi ottanut poikaystäväasian paremmin kuin olin odottanut. Olin ollut varma, että saisin kuulla ainakin varoituksia seksistä, jos ei muuta, mutta mitään ei ollut ainakaan vielä kuulunut.
- Minun on mentävä töihin, isäni ilmoitti ja nousi pöydän äärestä.
- Mitä? Mutta tänäänhän on sunnuntai, äiti päivitteli.
- Niin on, mutta jos aion saada työni nopeammin päätökseen, minun on tehtävä ylitöitä. Niinhän me sovimme, isäni selitti rauhallisesti. Äiti huokaisi. Hän ei ollut tyytyväinen, mutta tiesi, että yhdessä asiassa isäni oli ehdoton, nimittäin työhön liittyvässä asiassa.
- No, mene sitten, hän tuhahti tyytymättömänä. En jäänyt kuuntelemaan enempään, vaan menin huoneeseeni lähettämään Marcukselle kutsun meille. Hän saisi kaipaamansa esittelyn, kun kerran niin halusi.

Talossa leijui herkullinen tuoksu. Äiti oli päättänyt leipoa tuulihattuja Marcuksen tulon kunniaksi, joten olin pysynyt poissa keittiöstä. Osasin kyllä kokata, mutta leipomuksissa en ollut yhtä onnekas. Yleensä jo se, että olin paikalla, sai ne epäonnistumaan. Niinpä istuin yläkertaan johtavilla portailla ja odotin, josko ovikello soisi. Marcus oli luvannut tulla neljältä ja kello oli jo viittä vaille.
Nyt joku tuli pihaan, äitini huikkasi keittiöstä, jonka ikkunasta oli suora näköyhteys etupihalle. Nousin ylös ja hyppäsin eteistä kohti. Ehdin avaamaan oven ennen kuin Marcus ehti soittaa ovikelloa ja hyppäsin innoissani pojan kaulaan. Olin helpottunut salailun päättymisestä ja iloinen nähdessäni pojan taas.
- Hei vaan sullekin, Marcus virnisteli ja suuteli minua nopeasti. Johdatin hänet sisälle taloon, sillä ulkona oli vieläkin melko kylmä. Toivoin jo, että kevät alkaisi, mitä ei kuitenkaan tapahtuisi ainakaan kuukauteen.
- Menkää vaikka sohvalle istumaan. Tulen kohta, äitini ohjeisti keittiön ovella ja pyyhki jauhoisia käsiään essuunsa.
- Selvä, kuittasin ja menin edeltä olohuoneeseen. Olin aina pitänyt äidin sisustamista olohuoneista. Huoneen koolla tai muodolla ei ollut väliä, sillä tunnelma oli aina samanlainen, kuin vanhan kartanon kirjastossa. Kirjahyllyt peittivät täälläkin kokonaan sohvan takaisen seinän ja nurkassa oli vanha nojatuoli, lukulamppu ja pieni sivupöytä. Istuin sohvalle Marcuksen astellessa huoneeseen. Hän piti katseensa minussa kävellessään sohvan eteen ja istuessaan viereeni. Hän otti kiinni kädestäni ja pujotti sormensa sormieni lomaan.
- Huomaaks, kuinka kivaa on, ku ei tarvii piilotella? hän kysyi minulta hiljaa niin, ettei äitini varmasti kuullut.
- Onhan se ihan kivaa, myönnyin. Marcus oli ollut oikeassa. Poika nosti käteni huulilleen. Samassa äitini asteli huoneeseen keskeyttäen herkän hetken. Virnistin Marcukselle ilmaistakseni, että piilottelussakin oli puolensa. Silloin ei tullut keskeytyksiä. Äitini laski tarjottimellisen tuulihattuja sohvapöydälle ja istui sohvalle seuraksemme.
- Siitä saa ottaa tuulihattuja, äiti kehotti. Marcus otti yhden ja maistoi sitä.
- Nää on tosi hyviä, rouva Grandell, hän kertoi.
- Sano vain Maria, äiti pyysi hymyillen. Huomasin, että hän oli erittäin otettu kehuista. Rentouduin hieman. luotin siihen, että Marcus hurmaisi äitini hetkessä.

- Sitten sama meillä, Marcus totesi päästessämme huoneeni rauhaa. Pojan ”esittely” oli mennyt paremmin kuin olin odottanut, sillä äiti oli aina pitänyt hänestä. Juteltuamme alakerrassa melkein tunnin äiti oli tokaissut, että hänen olisi tehtävä illallista, joten hänen olisi valitettavasti poistuttava seurastamme. Sanojen lisäksi äidin tietävä katse ja virnistys olivat vieneet viimeisetkin rippeet luulostani, että äiti piti minua yhä kahdeksanvuotiaana. Hän oli huomannut, että olin kasvanut vuosien saatossa.
- Miten niin sama teillä? kysyin hämmentyneenä ja käännyin katsomaan lähemmin poikaa, joka oli hypännyt sängylleni makaamaan.
- Kai sinunkin on tehtävä vaikutus minun vanhempiini, hän vastasi. Katsoin häntä kuin järkensä menettänyttä. Vaikka hän oli tehnyt positiivisen vaikutuksen äitiini, se ei tarkoittanut, että onnistuisin tekemään samoin. Minulla ei vain ollut hänen karismaansa ja hurmaavaa hymyään.
- Et oo tosissas!
- Oonpa, Marcus väitti. Nostin kädet lanteilleni ja pysyin kädenmatkan päässä pojasta.
- Mut, aloitin ja tunsin punastuvani. - En mä oo hyvä tällasis jutuis. Mä en oo hurmaava tai sulavasanainen. Entä jos ne totee, et mä en sovi sul yhtään, eikä ne anna sun enää tavat mua?
- Ei ne sellast sano. Sä oot hurmaava, Marcus hymyili.
- Oonko? varmistin yhä punaisena ja astuin vaistomaisesti askeleen lähemmäs sängyllä makailevaa poikaa.
- Oot. Sitä paitsi ne on aina tykänny sust. Ees sä et voi möhlii nii hyvis lähtökuopis, Marcus virnisti, nappasi kädestäni kiinni ja veti minut sängylle. Hetken räpistelyn jälkeen makasin pojan päällä.
- Vai en voi möhlii? kohotin kulmiani ja yritin pysyä vakavana.
- Toivon mukaan ainakaan, Marcus vastasi. Löin hänen kättään leikkimielisesti. Hän käännähti nopeasti ja ennen kuin huomasinkaan, makasin hänen allaan.
- Tota sun ei ois kannattanu tehdä, poika totesi hiljaa ja piti kiinni molemmista käsistäni. Olin alakynnessä.
- Ite vihjasit, et mä en osaa käyttäytyy, totesin hieman ärsyyntyneenä siitä, että Marcus oli ärsyyntynyt pienestä leikistä.
- Se johtuu sit, et sä et osaa pitää suutas kii, poika virnisti ja suuteli huuliani.
- Äiti voi tul kattoon, mitä me tehään, varoitin.
- Eiköhän sil oo muita kiireit, Marcus vastasi ja suuteli minua toistamiseen kiihkeämmin. Myönsin sekavissa ajatuksissani pojan olevan oikeassa ja antauduin täysin suudeltavaksi.

Lähettäjä: opus 
Päivämäärä:   9.7.11 20:44:01

oi ihanaa (:
hmm, tossa tarinassa vois taas keskittää vähän enemmän muihinkin henkilöihin ku Marcukseen ja Roseen.
Et esimerkiks noi niitten kaverit alkaa jäämäöän taka-alalle sillain et niistä ja niitten menoista ei kerrota enää mitään oikeestaa, ja sama toi Rosen isä on aika kiinnostava hahmo, johon vois kanssa keskittää.

Mut aivan uskomattoman hyvä kirjoittaja oot. Ens kerran tuun lukee vasta torsatina, joten oottelen innolla mitä sillä välillä tarinassa ehtii tapahtua :)

Lähettäjä: mariA 
Päivämäärä:   10.7.11 02:12:30

nooni ihana jatko taasen ja joo kuten tuo opus sano nii vois muihinki keskittää tarinaa mut jatkeles (--:

Päivämäärä:   10.7.11 02:49:09

oih!!! mut vähä samaa mielt ku opus... mut silti hyvä... jatkoo pian

Lähettäjä: gledju 
Päivämäärä:   10.7.11 08:11:11

lisää !!!!!!!!1

Päivämäärä:   10.7.11 23:17:35

ÄÄÄ et oo jatkanu ): noo jatka heti ku ehit ! (:

Lähettäjä: Lasikannu 
Päivämäärä:   11.7.11 16:00:48

Rose ei saa muuttaa YHTÄÄN mihinkään.... !! Se ja Marc ikuisest yhes :P

Lähettäjä: (:: 
Päivämäärä:   11.7.11 17:47:41

lopetan lukemise jos rose muuttaa!!! Come on! ei ne saa erotaa!=)<3 marcus<3 mäki haluun marcuksenn! ! !

Päivämäärä:   11.7.11 19:27:21

Mä katon, jos mä voin ainaki joitain teijän toivomuksii täyttää. Oon huomannu ittekki, et tää on ehkä vähän likaa keskittyny vaan Roseen ja Marcukseen, mut tän pätkän jälkeen tulee taas vähän enemmän muitaki hahmoi. Mut sitä odotelles...

-----------

Maanantaina herätessäni minusta tuntui, että olin unohtanut jotain tärkeää. Kävin läpi kaikki mahdolliset muistilaput ja kännykän muistin, mutten löytänyt mitään. Kun vilkaisin kalenteriani, tajusin kauhukseni, että kokeiden alkamiseen oli viikko aikaa, enkä ollut tehnyt minkäänlaista lukusuunnitelmaa. Joulua edeltäneet kokeet olivat menneet vähän niin ja näin, joten nyt minun olisi pakko keskittyä lukemiseen, eikä Marcukseen. Toivoin päätökseni myös pitävän lähtiessäni kouluun. Saapuessani kouluun jouduin jo kieltäytymään ensimmäisestä ehdotuksesta. Lottie olisi halunnut lähteä kanssani käymään Lontoossa viikonloppuna, mutta ehdotin, että kävisimme vasta lomalla, joka oli heti kokeiden jälkeen. Hän näytti hetken pettyneeltä, mutta tulevasta lomaviikosta muistuttaminen piristi häntä heti. Näin sain kieltäydyttyä pilaamatta tytön hyvää tuulta. Tosin sen pilaamiseen olisi tarvittu jotain paljon enemmän. Jatkoin koulun ovista sisälle ja käymättä kaapillani menin suoraan luokkatilan eteen. Marcus oli samalla kurssilla, mutta hän tuli yleensä aivan viime tingassa niin kuin tälläkin kertaa. Olin jo istumassa, kun poika saapui ovesta luokkaan ja istahti viereeni. Tervehdimme toisiamme nopeasti, sillä tunti oli jo alkanut. Yritin keskittyä opetukseen, mutta Marcus teki siitä erittäin vaikeaa. Niin kuin yleensä hän ei ollut hetkeäkään hiljaa.
- Mitä meijän tostaki pitäis oppii? hän kysyi kuiskaten opettajan piirtäessä taululla hyvin vaikeaselkoista kuviota. Jätin hänen kommenttinsa huomiotta kopioidessani kuvaa kynä sauhuten.
- Aattelin, et voitais ol meil tänään, hän kertoi. Huokaisin, sillä keskittymiseni herpaantui jokaisesta pojan sanasta.
- Voidaanks me jutel siit tän tunnin jälkeen, ku mun pitäis keskittyy nyt tähän, pyysin. Marcus kohotti kulmiaan kysyvästi, muttei kuitenkaan kysynyt mitään.
- Okei, hän myöntyi ja hiljeni hetkeksi. Pian hän liittyi takana olevien kavereidensa keskusteluun, mutta sen minä osasin onneksi sulkea mielestäni.

Heti luokan ulkopuolella Marcus pysäytti minut.
- Mitä toi nyt oli? hän kysyi
- Viikon kuluttuu alkaa kokeet. Mun pitää keskittyy, vastasin. Poika näytti helpottuneelta.
- Okei, hän tokaisi. – No, tuuks sä meil illal?
- Ei se käy. Mun pitää lukee kokeisiin ja niin pitäis sunki, vastasin pudistaen päätäni ja toivoin hartaasti, että Marcus ymmärtäisi, eikä pahoittaisi mieltään.
- Jos me luetaan yhes? poika yritti. Naurahdin.
- Jopa sun pitäis tajut, ettei siit tuu mitään, vastasin.
- Niin kai, Marcus vastasi pettyneen kuuloisesti.
- Toi ei auta. Sä saat vaan mulle pahan mielen, totesin pojan ilmeelle. Hän ei ollut tosissaan, niin kuin arvelinkin.
- Aina pitää yrittää, hän virnisti. Otin hänen kätensä omaani ja leikin sen kanssa hetken miettien kompromissia.
- Jos mä soitan sulle, ku saan lukemisest tarpeekseni, ehdotin.
- Joo, soita vaan, Marcus vastasi. Lähdimme kävelemään hiljakseen kohti portaita, joissa meidän pitäisi erota, sillä Marcuksen seuraava tunti oli kellarikerroksessa ja minulla oli ylimmässä kerroksessa.

Valitettavasti emme ehtineet pariin päivään nähdä Marcuksen kanssa toisiamme muualla kuin koulussa. Silloin kuin Marcuksella olisi ollut aikaa, minun piti lukea ja silloin kun minä olisin lukemiseltani ehtinyt, pojalla oli muuta menoa. Vasta torstaina vapaa-aikamme sopivat yhteen. Odotin Marcusta kotipihallani, sillä hän oli luvannut ystävällisesti luvannut tulla hakemaan minut. Joko minä olin ajoissa tai hän oli myöhässä, koska seisoin kylmässä odottamassa. Otin muutaman askeleen sivulle ja takaisin. Lumi narskui kenkieni alla ja pieni pakkanen kipristeli poskissa. Liikkuminen lämmitti hieman, muttei tarpeeksi. Harkitsin jo palaavani sisälle odottamaan, kun näin tutun auton kääntyvän kadullemme. Kävelin tien viereen, johon Marcus pysäytti autonsa siksi aikaa, että pääsin kapuamaan pelkääjän paikalle. Matka taittui hiljaisuudessa. Se ei kuitenkaan ollut painostavaa. Olimme vain molemmat omissa maailmoissamme ja unohdimme keskustelun kokonaan. Havahduin ajatuksistani, kun Marcus sammutti moottorin.
- Meijän porukat muuten haluu keskustel sun kans, poika totesi.
- Et sit viittiny aiemmin kertoo, tuhahdin. Tunsin oloni kireäksi. Yhtäkkiä minua jännitti Marcuksen vanhempien tapaaminen, vaikka he olivat tunteneet minut lähes tulkoon koko lapsuuteni.
- Sä et olis suostunu tuleen, jo oisit tienny, Marcus väitti ja oli oikeassa. Hän tunsi minut melkein liian hyvin.
- En niin, myönsin. Mitä sitä kieltämään, kun Marcus tiesi kuitenkin totuuden. Poika huokaisi.
- Sä oot ollu meil monii kertoi ja jutellu porukoitten kans ennenki. Ei se oo niin kamalaa ja säki tiiät sen, hän sanoi. Marcus oli taas oikeassa. Olin yrittänyt järkeillä asiaa, mutta se ei auttanut. Halusin pojan vanhempien tietävän, kuinka tärkeä Marcus oli minulle ja pelkäsin, etten osaisi tuoda sitä ilmi tarpeeksi hyvin.
- Mut nyt sil on välii, mitä ne ajattelee musta, väitin.
- Nyt mennään ja lopetetaan murehtiminen, Marcus päätti. Hän nousi autosta ja kiersi avaamaan minulle ovea. Hän otti kädestäni kiinni ja odotti, että sain astuttua ulos autosta.
- Sitä paitsi, vaan mun mielipiteil on merkityst ja mä tykkään sust ihan älyttömästi.

Seurasin Marcusta olohuoneeseen. Hän istahti nojatuoliin vetäen minut syliinsä. Hän hymyili minulle rohkaisevasti. Peter, Marcuksen isä, istui jo sohvalla ja katsoi meitä lehtensä yli. Lisa tuli keittiöstä hymyillen aurinkoisesti.
- Sinua on aina mukava nähdä, Rose, hän tervehti yhä hymyillen.
- Niin on teitki, vastasin jäykästi, mutta sain loihdittua hymyn omille kasvoilleni.
- Kun Marc kertoi, että te seurustelette, ilahduin, sillä sinä sentään olet kunnon tyttö, Lisa kertoi.
- En ole pitänyt yhdestäkään tytöstä, jonka hän on kotiin tuonut, hän jatkoi.
- Äiti, Marcus valitti.
- Mutta se on totta, Lisa väitti. Hän jatkoi vielä kertomista pojastaan ja siirtyi sitten juttelemaan lapsuudestamme. Rentouduin. Peterkin osallistui keskusteluun luettuaan lehtensä ja huomasin, että minulla oli hauskaa. Marcuksen vanhemmat olivat minulle yhtä mukavia kuin aina ennenkin. Se, että seurustelimme, ei ollut muuttanut mitään. Jälleen kerran olin jännittänyt turhaan. Kello alkoi olla jo kahdeksan, kun sanoin, että minun oli valitettavasti lähdettävä. Nousin Marcuksen sylistä ja etsin kenkäni eteisestä. Marcus tuli perässäni ja ojensi minulle takkini. Lähdimme kävelemään autolle. Odotin, että olimme auton sisällä ennen kuin kysyin Marcukselta kysymyksen, joka oli jo hetken vaivannut mieltäni.
- Keitä tyttöi sä oot tuonu kotiin?
- En yhtään tyttöystävää, Marcus vastasi ja käänsi avainta niin, että moottori jyrähti käyntiin. Hän ei katsonut minua päinkään. Hän ei halunnut puhua kanssani asiasta, mutta minä halusin vastauksia. Tiesin, etten ollut ensimmäinen tyttö pojan elämässä, sillä en ollut naiivi, enkä tyhmä, mutta olisin halunnut tietää, kuinka mones olin.
- Montako? kysyin
- Mä en aio keskustel täst asiast sun kans nyt, Marcus ilmoitti jyrkästi.
- Millon sit? kysyin itsekin hieman ärsyyntyneenä.
- En mä tiiä, mut ei nyt, okei? Marcus pyysi ja vilkaisi minua anovasti kääntäen sitten katseensa takaisin tiehen.
- Okei, vastasin, sillä en halunnut riidellä, mutta päätin, että tämä ei jäisi tähän.

Lähettäjä: nimetönn 
Päivämäärä:   11.7.11 20:58:55

LIBEEE!!! Seuraavas pätkäs Rose EI sit suutu tost montko tyttöö jutust!! TAJUUTKO :D Miten oot noin hyvä kirjottaa,sust tulee joku kirjailija oikeesti =D

Lähettäjä: tytteli 
Päivämäärä:   11.7.11 21:22:01

^ true
i love juu libe! tää on nii paras

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   11.7.11 22:32:14

tää on aivan ihana tarina! oon seurannu tätä alusta alkaen, mut en oo voinu kommentoida ku oon ollu puhelimel ja htnet on aivan kakka... (puhelimel) mut aivan mahtava tarina!!

Päivämäärä:   11.7.11 23:27:25

jes jatkoo <3 oli namu pätkä ja lisää vaa libemussu <3 xd

Päivämäärä:   12.7.11 02:11:00

lissööööö ! :D

Päivämäärä:   12.7.11 18:59:44

Seuraavalla viikolla olivat kokeet. Joka päivä oli vähintään yksi koe, parina päivänä kaksi. Olin stressaantunut kokeista, joten en pystynyt keskittymään mihinkään muuhun. Onneksi Marcus ymmärsi. Hän ei valittanut minulle vähentyneestä ajastamme, eikä painostanut minua viettämään aikaa kanssaan. Tosin en varmaan olisi muusta puhunut kuin koulusta, joten ehkä hän suojeli itseään, mutta sillä ei ollut väliä. Tärkeintä oli, että sain lukea rauhassa jokaiseen kokeeseen. Silti perjantaina koulun jälkeen tunsin oloni uupuneeksi. Istuin koulun käytävän penkillä odottamassa Lottieta kokeesta. Olin luvannut odottaa häntä, jotta voisimme keskustella Lontoon matkastamme. Ovi kävi ja Lottie astui ulos istumapaikkaani vastapäisestä luokkahuoneesta. Nousin ja riensin ystävääni vastaan. Jatkoimme yhdessä matkaa Lottien kaapille.
- Jos lähettäis sin heti maanantain, ni sit vois bilettää loppuloman? tyttö ehdotti.
- Joo, mun pitää kysyy lupa porukoilt, mut kai se käy, vastasin. En ollut aivan yhtä innostunut matkasta kuin Lottie, mutta lähdin mielelläni hänen mukaansa.
- Okei, mut soita sit, ku tiiät, Lottie hymyili.
- Joo, mä soitan, lupasin. Siirryin ulko-oville tietäen, etten astuisi siitä sisälle kokonaiseen viikkoon. Suunnistin parkkipaikalle. Tänään vihdoin ja viimein pystyin viettämään koko päivän Marcuksen kanssa suomatta ajatustakaan koululle.

Olin saanut vanhemmiltani luvan lähteä Lottien kanssa Lontooseen, joten maanantaina Marcus ajoi minut linja-autoasemalle. Hän pysäytti aseman eteen ja kääntyi minun puoleeni. Hänen ilmeensä tiesi uutta yritystä saada minua muuttamaan mieleni, sillä hän oli tyytymätön päätökseeni lähteä Lontooseen kahdestaan Lottien kanssa.
- Ooksä ihan varma täst? hän kysyi.
- Olen mä, vastasin turhautuneena.
- Mut Lontoo on iso ja vaarallinen kaupunki, Marcus väitti. Hymyilin. Poika oli huolissaan minusta, mikä oli suloista.
- Sun ei tarvii ol huolissas must. Mä oon ennenki ollu Lontoos. Kyl mä osaan pitää huolt ittestäni, kerroin.
- Niin paljon ku mä haluisinki jutel sun kans täst, mun on mentävä nyt, joten moikka, jatkoin ja suutelin Marcusta nopeasti. Tai sen oli tarkoitus olla nopea suudelma, mutta Marcus ei ollut asiasta täysin samoilla linjoilla kanssani. Hän ei olisi millään antanut minun vetäytyä.
- Mut soittele sit ku oot koton, hän pyysi vielä ennen kuin nousin autosta.
- Joojoo, vastasin ja siirryin kävelemään jalkakäytävän puolelle. Erotin Lottien seisomassa aseman edessä minusta hieman vasemmalla. Hän oli laittanut ruskeat hiuksensa nutturalle. Tervehdimme toisiamme iloisesti.
- Onks se bussi jo tullu? kysyin.
- Ei, mut kyl se koht tulee, Lottie vastasi ja katsoi tietä, jolla autot liikkuivat nopeaan tahtiin. Käänsi itsekin katseeni tielle. Pian hopeanharmaan uudennäköinen linja-auto kaartoi asemalle.
- Toi se on, Lottie kertoi.
- Selvä, mennään, vastasin ja lähdin tyttö seuranani kävelemään nyt jo pysähtynyttä linja-autoa kohti. Sen oven eteen oli alkanut kerääntyä jonoa. Menimme jonon perään odottamaan. Jono eteni nopeasti. Vuoromme tullessa maksoimme lippumme ja etsimme sopivan paikan auton keskivaiheilta. Otin mukavan asennon paikallani, sillä tiesin, etten siitä hetkeen nousisi.

Lontoo kaduilla kulki paljon ihmisiä. Melkein kaikilla näytti olevan kiire jonnekin paitsi meillä. Aloitimme shoppailun Piccadilly Circusista, jonka luona oli paljon vaatekauppoja pienellä alueella. Jo ensimmäisestä kaupasta lähtien Lottie ravasi vaaterekkien ja sovituskopin väliä, kun minä kiersin rauhassa rekkien välissä ja yritin etsiä edes jotain minulle sopivaa. Vaikka Lottie yritti kokeilla kaupan jokaista vaatetta, olin meistä ensimmäinen, joka löysi jotain ostettavaa, nimittäin aivan ihanan mustan cocktailmekon. Se oli hyvin pelkistetty. Mekon yläosa oli tiukka ja hieman rintojen alapuolelta alkoi hameosa, jonka helma peitti juuri ja juuri polveni. Kun olimme kolunneet kaikki lähialueen kaupat läpi, vatsani kurni sen verran, että oli aika syödä jotain. Löysimme yhden kohtuuhintaisen pizzerian läheltä, joten päätimme syödä siellä. Istuimme pöytään ja valitsimme ruokamme. Lottie otti pizzan ja minä pastaa. Tarjoilija otti tilauksemme ja jätti meidät rauhaan. Muuten pizzeriassa ei paljoa rauhaa ollutkaan. Oli lounas aika ja melkein kaikki pöydät olivat täynnä lomalla olevia perheitä, mukaan mahtui myös pari yksinäistä syöjää.
- Sä et oo löytäny paljoo mitään, sanoin avatakseni keskustelun. Lottiella oli yksi kassi siinä, missä minulla kolme.
- En ookaan. Must tuntuu, et pikkuputiikeist löytäis paremmin, hän vastasi.
- Sit meijän pitää varmaan lähtee vähän kauemmas keskustast, totesin.
- Niinpä. Lähetään heti ku ollaan syöty käveleen kauemmas, Lottie päätti.
- Miten muuten sul ja Jasonil menee? kysyin, kun olimme olleet hetken hiljaa.
- Ihan hyvin, paitsi, et must tuntuu, et se pettää mua, Lottie vastasi hieman synkänoloisena.
- Miks sä niin luulet? kohotin kulmiani kysyvästi.
- Me ei olla oltu paljoo yhes viime aikoin. Eks sä pelkää, et Marc pettää sua? Lottie vastasi ja katsoi minua tarkkaavaisesti. Pudistin päätäni.
- Ei se mua pettäis, vastasin varmana asiasta.
- Miten sä voit olla noin varma? Lottie kysyi.
- Koska mä tiiän, ettei se tekis mulle niin, vastasin.
- Mä en olis niinkään varma, Lottie ilmoitti.
- Miten niin?
- Marc ei oo seurustelevaa tyyppii. Se ei oo koskaan aiemmin seurustellu vakavast ja mä oon sentään katellu sen menoo yläasteelt asti.
- Entä sitten?
- Se ei oo koskaan seurustellu, mut se on ain välil pyörittäny tyttöi. Mä en haluu, et sul käy niinku Anniel. Se palvoo maat Marcin jalkojen al, vaik Marc kohtelee sitä ku roskaa.
- Ei mul käy samallaisest. Mä ja Marc tykätään toisistamme, eikä tehtäis mitään, mikä satuttais toist.
- Puhu vaan omast puolest.

Kotimatkalla en saanut Lottien sanoja päästäni. Luotin Marcukseen, vaikken tuntenut häntä läpikotaisin. Ajattelin yhä, että hän oli se sama herttainen naapurinpoika, vaikka hänen oli täytynyt muuttua niiden vuosien aikana, kun en ollut asunut samalla paikkakunnalla. Olinko naiivi tai tyhmä, kun en halunnut kuunnella Lottien varoituksia? Tiesin, että olin Marcuksen ensimmäinen tyttöystävä, sillä hän oli itse sanonut minulle niin. Lisäksi tiesin, etten kuitenkaan ollut hänen ensimmäinen tyttönsä. En tiennyt, kuinka monta tyttöä hänellä oli ollut ennen minua, mutta tiesin, että niitä oli ollut, eikä Marcus halunnut puhua asiasta. En ollut edes varma, halusinko itsekään tietää, sillä pojalla oli varmasti syynsä olla kertomatta. Minua vaivasi enemmän se, etten tiennyt, mitkä hänen syynsä olivat. Halusiko hän suojella itseään vai minua?

Päivämäärä:   12.7.11 19:09:35

oiiii lisäää !:)

Päivämäärä:   12.7.11 19:16:25

Lähettäjä: gledju
Päivämäärä: 12.7.11 19:09:35

oiiii lisäää !:)

Päivämäärä:   12.7.11 20:42:06

höh=( oon pettyny tähä pätkää=(((((( MARC EI saa pettää rosee. olis hyvä jos jason pettäis lottaa mut marcus ei saa teh sellast tempppuuuuuuuuuuu!!!!!!!

Päivämäärä:   12.7.11 20:50:07

nimetönn: Kyl täs tarinas pitää ees jotain pient draamaa olla, muuten se käy tylsäks.

Päivämäärä:   12.7.11 22:50:21

jes ihanaaaaaa njaytkkooo <3

Päivämäärä:   13.7.11 16:54:36

Pehmeät huulet painautuivat huuliani vasten. Suudelma oli hyvin lempeä, mutta nopea. Lisää suudelmia sateli ympäri kasvojani. Avasin hitaasti silmäni ja katsoin Marcuksen virnistäviä kasvoja.
Nyt on viel liian aikast. Mä haluun nukkuu viel, mumisin unenpöpperössä ja käänsin pojalle selkäni. Oli loma, joten halusin nukkua pitkään. Valitettavasti poikaystävän oli aamuihmisiä. Marcus antoi minun hetken olla rauhassa. Pian tunsin käden hiuksissani ja kuumat huulet niskassani. Hetken yritin vastustaa kiusausta kääntyä, mutten kestänyt kaukaa huulten leikkiä niskassani. Se sai vatsani kipristelemään. Käännyin ja suutelin poikaa nälkäisesti.
- Herästihän sä, Marcus sanoi voitonriemuisesti.
- Eihän täs hälinäs voi nukkuu, väitin ja katselin ympärilleni. Katseeni kohdistui piirrosseinääni.
- Sähän oot meil. Miten sä tän pääsit? kysyin hämmentyneenä. Ennen suihkua ja aamupalaa en ollut vielä tavallisessa terässäni. Marcus naurahti kysymykselleni.
- Miten ois etuovest? hän vastasi.
- Okei, totesin ja nousin istumaan sängyllä. Marcus oli yhä polvillaan lattialla.
- Mitä kello on? haukottelin.
- Jotain puol yheksän, poika vastasi ja otti paremman asennon lattialta.
- PUOL YHEKSÄN!?! melkein huusin. Marcus nyökkäsi virnistellen reaktiolleni.
- Ei mua saa herättää ennen kymment, valitin ja liu’uin takaisin makuuasentoon.
- Eks sä vois tehä poikkeust tän kerran, Marcus katsoi minua vetoavasti. Tuhahdin ja käänsin pojalle uudestaan selkäni.
- Mä en olis halunnut tehä tätä, Marcus totesi ja veti peiton päältäni.
- Hei, se on mun peitto, valitin ja katsoin kiusaajaani tuimasti.
- Tää on sun omaks parhaakses, hän väitti. Huokaisin, sillä tiesin, ettei nukkumisestani tulisi yhtään mitään niin kauan, kun Marcus häiritsisi minua.
- Siin tapaukses mä meen suihkuun, ilmoitin ja nousin sängystä ja kävelin huoneeni ovesta ulos mielenosoituksellisesti tömistellen koko matkan.

Vietimme koko päivän meillä. Vaikka äitini oli kotona, hän ymmärsi jättää meidät rauhaan toisin kuin Lisa, Marcuksen äiti. Lisäksi poika piti äidistäni todella paljon. He saattoivat jutella vaikka kuinka kauan ja se sopi minulle, sillä olin tavallista enemmän ajatuksissani, mutta Marcus ei huomannut sitä jutellessaan äitini kanssa. Isäni näkyi kotona vasta puoli yhdeksältä illalla. Hän oli ollut viime aikoina harvinaisen paljon ylitöissä. Heti kun ovi kävi, huomasin äitini hermostuvan, mitä tapahtui hyvin harvoin. Isä tervehti tullessaan, mutta huomasin, että äiti ei tervehtinyt takaisin.
- Sun ois paras lähtee nyt, kuiskasin vieressäni istuvan Marcuksen korvaan.
- Miks? Ajaks sä mut pois? hän kysyi hieman loukkaantuneena.
- En tietenkään, väitin. Vilkaisin äitini päättäväisiä kasvoja.
- Tuu, mennään, sanoin ja vedin pojan mukanani eteiseen, jossa isäni oli juuri saanut takkinsa naulakkoon. Laitoin kenkäni nopeasti jalkaani ja hoputin Marcusta, joka vain katsoi minua kummastuneena. En halunnut, että hän kuulisi vanhempieni riitelevän. Sitä tapahtui harvoin, mutta se ei ollut mukavaa katsottavaa. Riidanaihe oli aina sama: isän työ ja riita oli aina yhtä hurja. Katselin, kun isä asteli keittiöön ja tiesin, että kohta alkaisi tapahtua.
- Kas kun ei taas mennyt töissä yli puoleen yöhön, äitini aloitti ivallisesti. Vedin Marcuksen mukana kuistille ja suljin oven perässämme. Äänet kuuluivat kuistille asti, mutta niistä ei onneksi saanut mitään selvää. Katsoin poikaa anteeksipyytävästi. Hän halasi minua.
- Lähetään, hän totesi ja otti kädestäni kiinni. Seurasin häntä mitään sanomatta. Sillä hetkellä minusta tuntui, että voisin seurata häntä vaikka maailman ääriin.

Seuraavina päivinä Marcus kutsui minut mieluummin heille kuin tuli minun kotiini. Saatoin tietenkin erehtyä, mutta minusta hän vältteli kotiani. Tosin minäkään en halunnut juuri olla kotona. Äiti teki suursiivousta, mikä tarkoitti, että muutto olisi edessä lähiaikoina. Tiistai-iltana kotiin tullessani hän oli sanonut minulle synkkänä kolme sanaa: vielä kaksi kuukautta. Niillä hän tarkoitti, että isä tekisi ylitöitä vielä kaksi kuukautta, minkä jälkeen hänellä olisi aikaa. Hänen olisi etsittävä uusi työ, joka olisi hyvin suurella todennäköisyydellä kaukana täältä. Mitä enemmän vietin aikaa Marcuksen seurassa, sitä vähemmän halusin muuttaa. Minulla ei kuitenkaan ollut vaihtoehtoja. Jos vanhempani muuttaisivat, joutuisin minäkin muuttamaan. Vaikka isä ei olisikaan tehnyt ylitöitä, muutto olisi ollut edessä jossain vaiheessa, joten minulla ei kai ollut mitään surkuteltavaa. Olin tiennyt tilanteen jo syksyllä, mutta silti sen ajatteleminen masensi mieleni. En vain pystynyt ajattelemaan mitään muuta. Marcuksen menneisyydenkin murehtiminen oli jäänyt taka-alalle.

Perjantaina Marcus oli lupautunut kuskaamaan poikia, joten istuin auton etupenkillä ja kuuntelin takapenkkiläisten juttuja, jotka huonontuivat joka kulauksella.
- Mä haluun BILEISIIN! John huusi melkein korvani juuressa.
- Hiljempaa, kiitos, pyysin.
- Oho, sori, poika vastasi.
- Eiks Natashal oo bileet tänään? yksi joukkueen pojista, Larry, mietti. En ollut tustustunut häneen kunnolla, sillä hän ei ollut niitä poikia, joiden täytyi olla aina äänessä, mutta hän vaikutti mukavalta. Toisin kuin Marcuksen takana istuva poika,en pitänyt mistään hänessä, en varsinkaan hänen kylmistä harmaista silmistään.
- Mennään sitten sinne, Marcus totesi ja käänsi auton sivukadulle. Hän pysäytti auton erään paritalon pihalle. Pojat nousivat takaa ja lähtivät kävelemään taloa kohti. Katsoin heidän menoaan. Ulkona oli paljon muitakin nuoria.
- Ja mä ku luulin, ettei ne koskaan lähtis, Marcus huokaisi. Hymyilin vaisusti. Poika peruutti takaisin tielle ja lähti ajamaan vailla päämäärää. Ajelimme vaitonaisina vähän aikaa.
- Säpä oot hiljanen, Marcus totesi yhtäkkiä.
- Et säkään paljoo puhu, vastasin.
- Mut sä oot ollu vaitonainen jo vähän aikaa, poika väitti. En sanonut siihen mitään.
- Tarkalleen ottaen siitä asti, ku teijän porukat riiteli, hän johdatteli.
- Entä sitten? Mul on vaan ollu paljon mieles, kerroin.
- Sä tiiät varmaan, et sä voit kertoo mul mitä vaan, Marcus yritti rohkaista. Pysyin hiljaa. Olin kahden vaiheilla siitä pitäisikö minun kertoa tulevasta muutosta nyt vai vasta myöhemmin. En halunnut, että Marcus alkaisi murehtia asiaa, mutta halusin kertoa asiasta jollekulle.
- Me muutetaan, enkä mä haluis olla eros sust, sanoin hiljaa.
- Mitä? Te muutatte? Marcus ihmetteli. – Ettekö te juuri muuttaneet?
- Joo, mut me muutetaan tosi usein, vastasin.
- Millon te muutatte? poika kysyi.
- Viimeistään kesälomal, mut luultavast jo aiemmin, vastasin. Autoon laskeutui synkkyyttä uhkuva hiljaisuus, sillä kumpikaan meistä ei sanonut mitään. Vilkaisin Marcusta saadakseni tietää, mitä hän ajatteli. Hän katsoi eteensä ja puristi rattia sormet vaaleina.
- Ei se käy, Marcus sanoi rikkoen hiljaisuuden.
- Ei siin kyl oo paljoo tehtävis, totesin pessimistisesti.
- Kyl me keksitään jotain, Marcus väitti optimistisesti.
- Entä jos ei keksit?
- Se ei oo vaihtoehto. Mä en anna sun lähtee, Marcus ilmoitti.
- Harmi, ettet sä voi mua täälläkään pitää, totesin ja sain palkaksi pojalta mulkaisun. Annoin asian olla, sillä muutto oli minullekin kova pala purtavaksi.

Päivämäärä:   13.7.11 17:18:22

nouuuuuuuuuuuuuu, rose ei saa muuttaaa =( Muute hyvä pätkä<<3

Päivämäärä:   13.7.11 17:36:24

eeiii!!!! voisko rosen vanhemmat erota?! sillee et se isä yrittäs viiä rosee mukanaa mut rose jäiski sen äitin kaa asumaa sinne sinne samaa paikkaa

Päivämäärä:   13.7.11 20:25:12

tää o iha perseest jos rose muutaa ;O mut jatkooo :)

Päivämäärä:   13.7.11 23:50:53

aaaanyt äkkii jatkooo !!1!1!!111!!11!!!

Lähettäjä: agleh 
Päivämäärä:   14.7.11 11:15:08

JAtkoa ootellessa, erittäin hyvää tekstiä! Sujuvaa, helppolukuista : )

Lähettäjä: :O 
Päivämäärä:   14.7.11 11:22:43

iha pyllyst jos rose muuttaa, sit en kyl enää lue tätä!!!!!!!!!!!

Lähettäjä: empppu 
Päivämäärä:   14.7.11 15:46:44

Lähettäjä: :O
Päivämäärä: 14.7.11 11:22:43

iha pyllyst jos rose muuttaa, sit en kyl enää lue tätä!!!!!!!!!!!

Päivämäärä:   14.7.11 17:30:03

Viikonloppu koitti ja tiesin, että maanantaina koulu jatkuisi taas niin kuin ennenkin. Marcuksen vanhemmat olivat viikonlopun sukuloimassa, ja poika oli kutsunut minut heille yöksi. Saimme olla kahdestaan melkein kaksi päivää. Olin kysynyt luvan yöpymiseen isältäni, joka oli suostunut yllättävän helposti. En ollut varma, oliko hän kuunnellut ollenkaan, mitä olin sanonut, mutta olin tyytyväinen siihen, että hän oli suostunut. Tunnelma ei vain ollut aivan siellä missä piti, ei ollut ollut sitä koko lauantaipäivänä. Itseasiassa Marcus oli ollut synkkä siitä asti, kun olin kertonut muutosta. Tiesin, että asia vaivasi häntä vähintäänkin yhtä paljon kuin minua, mutta hänen seurassaan olisin halunnut unohtaa koko asian, sillä aika oli meitä vastaan. Toivoin vain, että Marcuskin tajuaisi sen.

Katselin Marcuksen selkää ajatuksissani. Seisoin keittiössä ja nojasin käsilläni tuolin selkämykseen. Olin seisonut siinä jo jonkin aikaa. Marcus seisoi tiskaamassa. Astuin varovasti meitä erottavat askeleet ja kiersin käteni pojan vatsan ympärille ja painoin pääni hänen selkäänsä. Marcus ei reagoinut siihen mitenkään, jatkoi vain tiskausta. Painoin silmät kiinni ja kuuntelin tiskien kolinaa ja veden hiljaista loiskintaa. Lopulta viimeinen lautanen kolahti kuivauskaapin reunaan. Käteni liukuivat Marcuksen paidalla hänen kääntyessään ympäri. Nostin pääni ja katsoin häntä suoraan silmiin. Hän laski kätensä lantiolleni ja veti minua vielä lähemmäs silmissään tiivis katse. Suutelimme. Painauduin kiinni poikaan, jonka kädet vaeltelivat selässäni. Hän nosti hieman paitani helmaa ja siirsi kätensä sen alle. Hänen sormensa saivat kylmät väreet kulkemaan selässäni.
- Mennääks ylös? kysyin ääni värähtäen. Perhoset olivat pitkästä aikaa löytäneet tiensä vatsaani.
- Mennään vaan, Marcus myöntyi ja veti kätensä pois selästäni, joka melkein huusi uutta kosketusta. Poika nosti minut syliinsä ja lähti kohti portaita. Se nosti mieleeni huonon muiston.
- En pidä tästä, totesin hiljaa. Marcus virnisti minulle.
- En mä aatellu pudottaa sua, hän sanoi.
- Et sä varmaan aatellu niin viimekskään, mut kuinka kävi? muistutin. Tosin viime kerralla olimme molemmat olleet seitsemänvuotiaita, eikä pojan tasapaino ollut silloin vielä kummoinen.
- Sä jouduit sillon vähän paikattavaks, mut ei se ollu vakavaa. Sitä paitsi mun tasapaino on kehittyny siitä, joten oo ihan rauhas, Marcus kertoi ja astui ensimmäiselle askelmalle. Jännitin lihakseni automaattisesti, mutten alkanut rimpuilla. Sen verran luotin pojan arvostelukykyyn. Joka askelmalla rentouduin enemmän ja huokaisin helpotuksesta, kun pääsimme ylätasanteelle.
- Huomaaks? Mä oon parantunu, Marcus kysyi hieman omahyväisesti virnistellen. Hän oli yhtäkkiä paremmalla tuulella kuin oli ollut koko päivänä.
- Ainaki sun egos on kasvanu, naurahdin. Olimme juuri saapuneet pojan huoneen ovelle.
- Varo vaan sanojas. Saanen muistuttaa, kenen sylissä oot, Marcus virnisti. En ehtinyt sanoa mitään ennen kuin hän oli jo harpponut sänkynsä viereen ja tiputtanut minut siihen. Näytin varmasti puulla päähän lyödyltä siinä maatessani. Marcus katseli minua hetken hymyillen ja istahti sitten sängyn reunalle. Käännyin kyljelleni ja katsoin poikaa kysyvästi. Hän silitti poskeani sormellaan ja katseli jonnekin kauas mietteissään. Silti juuri sillä hetkellä pojan läheisyys tuntui paljon vahvemmalta kuin koskaan aiemmin.
- Mä tykkään susta niin paljon, ettei sulla oo aavistustakaan, Marcus sanoi katsoen yhä kaukaisuuteen.
- Mä tykkään kaikesta sussa. Sun äänes, hymys, kaikki. Mä voisin vaan kattoo sua vaikka kuinka kauan, enkä ikinä kyllästyis, hän jatkoi ja kääntyi katsomaan minua pienesti hymyillen.
- Mäki tykkään sust, vastasin hiljaa. En osannut pukea tunteitani sanoiksi yhtä hyvin kuin Marcus. Hän oli varmaan tehnyt sitä aiemminkin, mieleeni tuli. Työnsin ajatuksen kuitenkin nopeasti jonnekin mieleni sopukoihin, sillä en halunnut pilata tätä hetkeä.
- Hyvä, Marcus hymyili ja suuteli otsaani. Hän painoi minut varovaisesti selälleni ja tuli päälleni. Hän suuteli minua ensin pehmeästi, mutta nopeasti suudelma muuttui kiihkeäksi. Suudelmia sateli huulilleni, poskilleni, kaulalleni. Yritin vastata niihin samalla mitalla, mutta se ei aivan onnistunut. Marcus siirtyi hitaasti alemmas. Hän nosti hieman paitaani ja suuteli vatsaani saaden värähdykset liikkeelle kohti selkärankaani. Henkäisin. Siirsin käteni pojan paidan alle ja silitin hänen vatsaansa. Hän nosti paitaani vielä ylemmäs ja veti sen kokonaan pois päältäni. Hän heitti sen pois tieltä. Se sai pian seuraa lattialle pojan omasta paidasta. Suutelin Marcusta nälkäisesti. Ei kulunut kauaakaan ennen kuin olimme molemmat alusvaatteillamme. Marcus vetäytyi kauemmas minusta ja katsoi kiihkeästi silmiini.
- Ooks sä ihan varma täst? hän kysyi käheästi.
- Oon, vastasin. Ääneni värisi hieman, mutta katseeni oli yhtä kiihkeä kuin pojankin. Hymyillen hän suuteli minua ja siirsi kätensä rintsikoitteni hakasille.

Heräsin tyhjässä sängyssä. Oikeastaan se oli tavallaan hyvä, sillä se tarkoitti, että Marcus oli jättänyt minut rauhaan herättyään, mitä oli tapahtunut lomalla hyvin vähän, vaikka olimme nukkuneet eri puolilla kaupunkia, joten se oli erittäin huomaavaista häneltä. Kääntyilin hetken, mutten saanut enää nukahdettua uudestaan. Luovutin ja nousin sängystä. Keräsin vaatteeni lattialta ja puin päälleni ennen kuin lähdin etsimään Marcusta muuten tyhjästä talosta. Löysin pojan keittiöstä, jossa hän istui öydän ääressä syömässä paahtoleipää.
- Huomenta, tokaisin astellessani keittiöön ja sain hänet heräämään ajatuksistaan.
- Huomenta. Nukuiks hyvin? Mä en viittiny herättää sua, ku näytit niin suloselt, Marcus hymyili.
- Kyl mä ihan hyvin nukuin, vastasin ja hymyilin pojalle takaisin.
- Haluuks sä syödä jotain? Marcus kysyi.
- Joo, mut mä voin kyl ottaa ite, vastasin ja kävelin jääkaapille. Valitsin jugurtin ja kaadoin itselleni teetä. Istuin poikaa vastapäätä. Hän oli jo syönyt leipänsä, mutta jäi istumaan pöytään seurakseni.
- Mitä me tehään tänään? kysyin ja hörppäsin teetäni. Oli jo sunnuntai, viimeinen lomapäivä ja Marcuksen vanhemmat palaisivat kotiinsa iltapäivällä. Halusin nauttia lomasta vielä viimeisen päivän ajattelemattakaan koulua.
- Mitä sä haluut tehä? Marcus vastasi kysymykseeni kysymyksellä.
- Ol sun kans, vastasin.
- No, sehän on sanomattaki selvää, Marcus virnisti.
- Ei kai? Meijän on pakko tehä jotain tolle sun egolles, virnistin takaisin. Poika sai minut aina paremmalle tuulelle.
- Tehään yhes jotain sellast, mist molemmat tykkää, vakavoiduin.
- Kuten?
- En mä tiiä. Syödään aamupalaa? ehdotin vitsillä. En jaksanut olla vakava kauaa, sillä edellinen päivä oli ollut sitä aivan liikaa. Marcus naurahti.
- Mehän tehään sitä jo, hän vastasi.
- Jos mennään vaan virran mukan. Mul ei oo mitään välii, totesin hieman vakavammin. Nousin pöydän äärestä ja tyhjensin sen likaisista astioista. Vilkaisin kelloa. Se näytti yhdeksää. Meillä oli koko päivä aikaa tehdä ihan mitä vain, jos vain keksisimme jotain.

----------

Valitettavast tääki pätkä keskittyy vaan Marcukseen ja Roseen, mut ens pätkäs on sit taas muitki mukan. :)

Lähettäjä: ihana<3 
Päivämäärä:   14.7.11 19:08:51

Tää oli ihan sika hyvä pätkä ! =)<3 IHANA TARINA! Mul ei oo tähän ees mitään rakentavaa kommenttia, koska mitään negatiivista en oo löytänyt =DD Mun mielestä olis hyvä, jos rosen vanhemmat eroo, ni rose jää asuu tonne mis nytkin + isä muuttais vaik poijes -> rose on surullinen ja syyttää itseään -> marcus koittaa lohduttaa. Olis myös mukava tietää enemmän et mimmone naiste pyörittäjä marcus on ollut ja siitä noiden välille vois kehkeytyy riita, mutta sillai et pari ei kuitenkaan eroais, vaan pääsisi vaikeiden aikojen yli =)Sitte vois kertoo siitä et vaiks rosen äiti löytää jonku uude kumppani tai sit se isä tuliski takasin..

Tossa vaan muutamia omia ehdotuksia..

Päivämäärä:   14.7.11 19:16:50

ihana<3 : Sul on ihan hyvii ehdotuksii, mut valitettavast mä oon jo päättäny aika tarkkaan, mitä kaikkee täs viel tapahtuu. Aletaan olla jo aika loppumetreil. Varmaan joku seittemän kaheksan pätkää viel.

Lähettäjä: ankku 
Päivämäärä:   14.7.11 20:18:51

no höh.. on kyllä niin ihana tarina :) Nuille vois kyllä tulla joku kaamee riita pitkästä aikaa :D

Mutta toivon enemmän kuin mitään muuta tän tarinan suhteen,että tulis onnellinen loppu!! Vihaan sellasia tarinoita mitkä loppuu just sillai että ne eroaa eikä palaa enää yhteen tai että toinen kuolee yms....

Oikeessa elämässä niitä surullisia loppuja tulee ihan tarpeeksi,niin tarinoissa vois mennä sitte etes hyvin :D Mutta jos tarinan kuvaan kuuluu huono loppu niin tyydyn kohtalooni,että en tarinan lukemista kuitenkaa jätä. :)

Jatkoa kuitenkin odotellessa,vielä kerran sanon että ihanaa tekstiä<3

Päivämäärä:   14.7.11 22:14:00

tää tarina on parempaa ku suklaa <3 jatkoo äkkii ! en _MILLÄÄN_ jaksais oottaa :(

Päivämäärä:   14.7.11 22:23:42

IHANA!!!! jatkoo pian pliis

Päivämäärä:   14.7.11 23:30:13

aaahhh , i'm speechless <3

Päivämäärä:   15.7.11 18:22:38

Maanantaina koulu jatkui kuin lomaa ei olisi ollutkaan. Oli kamalaa herätä seitsemältä, mutta ehdin kouluun hyvissä ajoin. Huomasin Dannyn astelevan käytävällä edelläni. En ollut nähnyt häntä koko lomalla, joten nopeutin tahtiani saadakseni pojan kiinni.
- Danny, hei! huudahdin, kun välimatkamme ei tuntunut juurikaan lyhenevän. Danny käännähti katsomaan minua.
- Ai, hei, Rose, hän vastasi.
- Mitä kuuluu? kysyin.
- Hyvää, sulle? Danny vastasi.
- Hyvää, hymyilin, sillä loma oli loppunut erittäin iloisissa tunnelmissa.
- Mitäs teit? poika kysyi jatkaessamme matkaa kaapeille.
- Olin Marcin kans muuten paitsi maanantain kävin Lottien kans Lontoos, kerroin.
- Ai te kävitte sit Lontoos? Mä käskin sen kysyy sua mukaan, Danny jutteli.
- Ai käskit vai? kohotin kulmiani.
- Joo, se olis halunnu lähtee yksin, mut mä ehdotin, et se ottais sut mukaan, hän kertoi.
- Just. No, meil oli kivaa. Mitä sä sit teit? kysyin.
- Vietin aikaa Jeffin kans ja koton, poika vastasi.
- Jaa, kuulostaa kivalta, totesin, mutten tiennyt, miten keskustelua jatkaisi. Olimme Dannyn kanssa etääntyneet toisistamme viime aikoina.
- Niinhän se oli, poika totesi jotain sanoakseen. Hiljaisuus tuntui vaikealta kestää.
- Mun pitää nyt mennä, moikka, Danny sanoi ja lähti vastakkaiseen suuntaan. Hänkään ei tainnut pitää välillämme vallinneesta vaivaantuneesta hiljaisuudesta.

Aamuisen keskustelutuokion vaivaantuneisuus häiritsi minua, mutten tiennyt, mitä olisin tehnyt asialle. Tiesin, että olin etääntynyt ystävistäni ehkä vähän liikaakin, joten jotain oli tehtävä. Lottie ei ollut edes kutsunut minua mihinkään illanviettoon minun ja Marcuksen riidan jälkeen. Oikeastaan tyttö ei ollut kutsunut minua muualle kuin Lontooseen ja senkin hän oli tehnyt vasta, kun Danny oli sitä ehdottanut. Pohdin asiaa koko koulupäivän ja vielä illallakin. Marcus kuitenkin sai minut unohtamaan sen niin kuin kaikki muutkin murheeni tullessaan käymään. Tein vielä läksyjäni, kun poika koputti huoneeni oveen ennen kuin avasi sen odottamatta vastausta. Siitä tiesin, että tulija oli juuri Marcus eikä kukaan muu, sillä vanhempani eivät olleet yhtä röyhkeitä.
- Moi, meil oli ihan kamalat treenit, Marcus aloitti. Hänen hiuksensa olivat vielä kosteat suihkun jäljiltä.
- Ai oli vai? vastasin keskittyen enemmän matematiikan yhtälöön, joka oli tullut läksyksi, kuin keskusteluun.
- Joo, John oli puol tuntii myöhäs, eikä suostunu kertoo syytä, joten me saatin koko porukka rangaistus siit ja sit Larry ei onnistunu torjuun yhtään maalii ja John ei onnistunu potkaseen ku yhden pallon maaliin. Kaikki muut meni maalin ohi, Marcus kertoi.
- Niinkö?
- Sä et kuuntele, eiks niin? Marcus kysyi. Vilkaisin häntä anteeksipyytävästi.
- Sori, mut mun pitää tehä tää yks tehtävä viel, vastasin.
- Mäkään en oo tehny läksyi viel tänään, ku tulin just treeneist, Marcus kertoi ja istahti lattialleni.
- No, sit sä voit tehä ne nyt, ehdotin ja käännyin takaisin tehtäväni puoleen.
- No, voishan sitä välil yrittää jotain tehäki, poika myöntyi ja kaivoi kirjat laukustaan.

Heilutin Lottielle kättäni kävellessäni yksinäni keskustassa. Minulta oli juuri loppunut ajotunti ja kävelin kotia kohti. Isäni ei ollut ehtinyt opettaa minua, joten äiti oli vihdoin saanut hänet ylipuhuttua, jotta sain osallistua autokouluun.
- Hei, Lottie huikkasi hymyillen ja suuntasi minua kohti.
- Hei, tervehdin takaisin.
- Mitä sä tääl? Lottie kysyi tuttavalliseen tapaansa.
- Mul oli ajotunti, vastasin.
- Niin juu, ku sä saat koht ajokortinki, tyttö totesi.
- Jos saan, totesin pessimistisesti, sillä ajaminen ei tuntunut olevan minun juttuni. Ensimmäinen ajotuntini oli epäonnistunut täysin. Olin onnistunut tekemään ne samat virheet uudestaan ja uudestaan. Tuskin kukaan järkevä ihminen uskaltaisi antaa minun ajaa. En uskonut, että oppisin kaikkean inssiin mennessä, vaikka suurin osa ajotunneista oli vielä edessäpäin.
- Kyl, sä saat, Lottie väitti optimistisesti, enkä viitsinyt väittää vastaan.
- Mut se must, mitä sä tääl teet? Ja mihin sä oot jättäny Jasonin? kysyin.
- Mä oon menos kauppaan, kun meil on jääkaappi aika tyhjä. Mä ja Jason ei olla koko aikaa yhes, niinku sä ja Marc, Lottie piikitteli.
- Nii, myönsin hiljaa. – Mä kyl aattelin, et olis kiva ol taas porukal yhes.
- Niinkö? Lottie kysyi innostuneesti. Hän näytti heti paljon iloisemmalta.
- Niin, ku se lomatapaaminenkaan ei onnistunu, vastasin.
- Okei, me aateltiin perjantain ol ainaki aluks meil ja lähtee siit sit porukal joihinki bileisiin, jos sellasii on jossain, Lottie kertoi.
- No, jos mä tuun teil sillo, ehdotin.
- Joo, tuu vaan. Me alotetaan joskus kuuden seittemän aikoihi, Lottie vastasi.
- Nähään sit sillo, mut nyt mun pitää men. Oli hauska jutel taas, huikkasin.
- Joo, niin oli. Moikka, Lottie vastasi ja lähti jatkamaan matkaansa vastakkaiseen suuntaan kuin minä. Jatkoin kävelyä iloisena. Pystyisin vielä paikkaamaan välit ystäviini perjantaina.

Sovimme Marcuksen kanssa, että olisimme molemmat alkuillan omissa ystäväporukoissamme ja näkisimme illalla bileissä. Kerroin äidille, että menisin Marcukselle yöksi. Sain luvan vain siksi, ettei isä ollut taaskaan kotona, ja äiti tiesi, että isä olisi kieltänyt jyrkästi minua menemästä yöksi Marcukselle jo toista viikonloppua peräkkäin. Lupasin itselleni omaatuntoa keventääkseni, että olisin seuraavan viikonlopun kotona, ainakin öisin. Kävelin siis loskaisen maiseman läpi Lottielle. Rappukäytävässä tapasin Matildan ja Samin, jotka olivat myös tulossa. Tervehdimme toisiamme iloisesti rappukäytävässä ja soitimme yhdessä ovikelloa. Sam innostui painelemaan nappulaa vähän liikaa, eikä tunnelma siitä ainakaan latistunut Lottien tullessa avaamaan ovea. Ainoastaan Jason oli jo paikalla. Koska Lottien äiti ei ollut kotona, koko huoneisto oli meidän käytössämme. Istahdin olohuoneen sohvalle ja kaivoin laukustani breezeripullon, jonka Marcus oli ystävällisesti minulle jostain hankkinut.
- Suaki näkee välil muualki ku koulus, Jason totesi, muttei kuulostanut katkeralta.
- Nii, myönsin ja etsin katseellani pullonavaajaa, joka ei tietenkään olohuoneessa ollut.
- Anna mä, Jason pyysi. Ojensin hänelle pulloni, jonka hän avasi hampaillaan.
- Kiitti, sanoin ottaessani avatun pullon takaisin itselleni. Ovikello soi.
- Mä avaan, Lottie ilmoitti jostain keittiön suunnalta. Sam ja Matilda vasta löysivät olohuoneeseen ja istuivat lattialle sylikkäin. Seuraavaksi saapui Hannah, jonka iloiseen tervehdykseen vastasimme melkein yhteen ääneen. Tyttö istui viereeni sohvan käsinojalle ja otti tuttavallisesti hörpyn pullostani lupaa kysymättä. Vähän ajan kuluttua Lottie sai taas käydä avaamassa oven Dannylle ja Jeffille. Pojat jäivät keittiöön kahdestaan Lottien palatessa olohuoneeseen. Kate saapui viimeisenä, vasta puoli kahdeksan aikoihin pahoitellen, ettei hänen isänsä ollut suostunut tuomaan häntä aiemmin. Myös Danny ja Jeff saapuivat olohuoneen puolelle. Vihdoin kaikki olivat paikalla ja illanvietto saattoi kunnolla alkaa.

Ilta sujui mukavasti jutellessa ja juodessa, vaikka itse varoinkin juomasta liikaa Lottien minulle antamia mixereitä. Lopulta kello alkoi olla sen verran, että päätimme lähteä bileisiin. Kävelimme matkan, sillä olimme kaikki juoneet, eikä bilepaikka ollut kaukana. Kävelin ensin Hannahin ja Katen kanssa, mutta heidän juttunsa vuotta vanhemmista pojista eivät paljoa kiinnostaneet, joten jättäydyin jälkeen. Kävelin Dannyn ja Jeffin vieressä.
- Mukavaa, et säki pääsit tuleen, Jeff totesi.
- Niin on. Mekään ei ol ehitty kunnol nähä pitkään aikaan, vastasin.
- Ei muuten ollakaan, Jeff myönsi naurahtaen.
- Sä näet Marcin bileis vai? Danny murahti.
- Niin näen, vastasin, enkä voinut olla hymyilemättä. Pojan ilme synkkeni asteen.
- Älä Dannyst välitä. Se on vaan huolissas sust, Jeff kertoi.
- Miks? kysyin.
- Mä en tykkää siit, et sä seurustelet Marcus Middletonin kans. Koko jalkapallojoukkue tietää vaan ongelmii, enkä mä haluu, et suhun sattuu, Danny vastasi.
- Mut sä et voi päättää siit, ilmoitin hieman ärsyyntyneenä.
- En voikaan, mut mä voin varottaa sua, Danny totesi.
- Ensin Lottie ja nyt sä. Mä sanon sul saman ku sanoin silleki. Marc ei tekis mitään, mikä satuttais mua, väitin, vaikka uskoin, että molemmilla ystävilläni oli syynsä varoittaa minua. He ajattelivat parastani, mutte he eivät tunteneet Marcusta niin kuin minä. Näin jo talon ja kuulin musiikin jumputuksen.
- Mä meen ettiin poikaystäväni, totesin ja kiiruhdin muiden edelle.

Päivämäärä:   16.7.11 01:13:20

aaaah i'm speechless again o--: <3

Lähettäjä: ihana<3 
Päivämäärä:   16.7.11 11:50:38

i love this storyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy<3<3<3<3<3<3<3<3

Päivämäärä:   16.7.11 16:22:21

- Rose, kulta. Herää, kuulin Marcuksen äänen sanovan uneni läpi. Yritin kovasti hangata vastaan, mutta ääni jatkoi sinnikkäästi, joten minun oli luovutettava.
- Mitä? mumisin silmät kiinni ja toivoin, että Marcus antaisi minun sittenkin nukkua.
- Mul on sul asiaa, poika vastasi sitkeästi. Huokaisin ja avasin silmäni. Huoneessa oli hämärää. Kello ei voinut olla kovinkaan paljon. Vilkaisin yöpöydälle. Radion digitaalikello näytti kuutta.
- Et sä voi herättää mua näin aikasin, valitin väsyneesti. Olimme menneet nukkumaan vasta pari tuntia sitten. Ei Marcus voinut tosissaan odottaa, että jaksaisin herätä näin aikaisin.
- Mut mul on asiaa, poika toisti.
- Mut me ollaan nukuttu vaan kaks tuntii, eiks se voi odottaa, jatkoin valitustani.
- Siis sä oot nukkunu, Marcus oikaisi.
- Ja haluun nukkuu vielki, ilmoitin. Olin aina huonolla päällä ollessani väsynyt.
- Kuuntele mua hetki, oo kiltti, Marcus pyysi. Hänen silmänsä loistivat hämärässä.
- Okei, mä kuuntelen, myönnyin ja käännyin parempaan asentoon.
- Mä oon keksiny ratkaisun sun ongelmaas, Marcus hymyili innostuneesti. Minulla ei ollut aavistustakaan, mistä hän puhui.
- Mistä ihmeest sä oikeen puhut? kysyin.
- No siit teijän muutost, Marcus vastasi. Nyt vasta hämmästynyt olinkin. En ollut tiennyt, että poika oli ajatellut asiaa ja paljon.
- Okei. Mitä siit? kysyin ja huomasin itsekin innostuvani.
- Mä keksin tavan, jolla sä voit jäädä, Marcus kertoi.
- No, millasen tavan? kysyin malttamattomana. Väsymys oli taaksejäänyttä, sillä nyt minusta tuntui kuin olisin käynyt ylikierroksilla.
- Sähän voisit tul meil asuun tai sit sä voisit hankkii oman kämpän. Kyl sun porukat varmaan antais luvan. Sähän oot jo tarpeeks vanha huolehtiin ittestäs, Marcus selitti.
- Niin kai, myönsin, mutten enää ollut yhtä innostunut kuin aiemmin. Vaikka ero vanhemmistani ei ollut edes käynyt mielessäni, se ei ollut mikään ratkaisu, ainakaan helppo sellainen. En tiennyt, viitsisinkö edes häiritä Marcuksen vanhempia läsnäolollani, vaikka he kuinka olisivatkin perhetuttuja. Kyläily oli aina eri asia kuin asuminen. Voisinhan hankkia oman asunnon, mutta sitä ennen pitäisi hankkia työpaikka. Sekään ei olisi helppoa. Tai ehkä olin vain liian pessimistinen. Marcus tuntui lukevan ajatukseni.
- Ei se ehkä ihan helppoo oo, mut mä autan sua, hän rohkaisi. Hymyilin ja suukotin poikaa. Olisin halunnut itsekin osata aina sanoa sen oikean asian, joka korjaisi kaiken.

Kävelin huonettani ympäri. Istahdin hetkeksi sängylle, mutta lähdin pian taas uuteen kierrokseen.
- Tota, voitaisko me keskustel viel siit muutost, mumisin itsekseni hermostuneena. Marcus oli ylipuhunut minut kysymään vanhemmiltani, jos saisin jäädä, vaikka he muuttaisivatkin pois. Tämä oli jo toinen päivä, kun valmistauduin puhumaan asiasta. Se ei vain ollut niin helppoa, sillä isäni oli taas ylitöissä. Eilen hän oli tullut niin myöhään kotiin, etten ollut uskaltanut ottaa asiaani puheeksi, kun ilmapiiri oli ollut muutenkin kireä. Nytkin näytti uhkaavasti, että hänellä menisi taas myöhään ja tällä kertaa se ei jäisi äidiltäni edes leikisti huomaamatta. Se ei riittänyt, että vanhempani riitelivät, vaan lisäksi tiesin, että kaikki oli minun syytäni. Tosin isä ei tarvinnut itselleen kuin pienen tekosyyn ylitöihin. Kerrankin hän oli ollut monta viikkoa ylitöissä joulun alla vain, jotta saisin vaihtaa koulua lomalla, eikä kesken lukukauden. Äiti hyväksyi ylityöt, kun ne tehtiin yhteisen hyvän takia ja isä tiesi sen paremmin kuin hyvin. Ulko-ovi kävi ja tiesin isän tulleen kotiin. Kipaisin nopeasti alakertaan, jotta saisin tilannekatsauksen. Ilmeisesti isä oli tarpeeksi ajoissa, sillä äiti ei näyttänyt vihaiselta, vaikkei hän tyytyväinenkään ollut.
- Me olemme Rosen kanssa jo syöneet, mutta voin lämmittää sinulle ruokaa, jos haluat, äiti kertoi.
- Voisihan sitä jotain syödä, isä totesi ja asteli keittiöön. Seurasin häntä keittiöön.
- Isä? kysyin epäröiden.
- Niin? hän vastasi. En muistanut enää, miten olisin muotoillut asiani.
- Tota, mun mielest meijän pitäis viel keskustel siit muutost, sanoin arasti. Äiti oli laskenut lautasen pöydälle ja istui isän viereen katse minussa. Isänikin katsoi minua. Hänen katseensa kehotti sanattomasti minua jatkamaan.
- Siis ku mä en haluu muuttaa. Mul on kaikki kaverit tääl ja kerranki mul on sentään kavereit, selitin.
- Eikö sinulla ole muualla ollut kavereita? äitini kysyi yllättyneenä. Pudistin päätäni.
- Mutta entä se mukava blondi tyttö Stacy? äiti jatkoi ihmettelyään.
- Me oltiin samal luokal ja mä autoin sitä läksyis, vastasin.
- Ai, no siinä tapauksessa… äiti katsoi isää vetoavasti. Isäni huokaisi.
- Minulla loppuvat työt arviolta kuukaudessa, vaikken tekisi yhtään ylitöitäkään, joten sen jälkeen meidän täytyy todennäköisesti muuttaa. Te tiedätte, kuinka vaikeaa minun on löytää työtä edes lähialueilta saati sitten samasta kaupungista. Lontoossa se ehkä onnistuisikin, muttei täällä, hän kertoi.
- Entä jos mä en muuttais teijän kans? ehdotin varovaisesti.
- Mitä? Et muuttaisi meidän kanssamme? äitini kysyi.
- Niin. Voisin asuu vaik Marcil ainaki lukukauden loppuun ja sit katottais uudestaan, selitin ja toivoin vanhempieni myöntyvän ehdotukseeni.
- Hmm, meidän on mietittävä tätä isäsi kanssa, äitini vastasi. Nyökkäsin. Äitini vastaus oli sentään parempi kuin suora kielto, vaikka se ei ollut myöntävä.

Jätin vanhempani miettimään, antaisivatko he minulle luvan jäädä, ja kipusin portaat yläkertaan. Päästyäni huoneeseen tarkistin kännykkäni. Marcus oli soittanut, joten soitin hänelle takaisin.
- Moro, Marcus vastasi langan toisessa päässä.
- Moi, sä olit soittanu, sanoin.
- Joo, Marcus sanoi, mutta keskeytti ennen kuin ehti kertoa, miksi oli soittanut. Taka-alalta kuului tytön tai tyttöjen kikatusta.
- Rose, oota hetki, hän pyysi. Seuraavat sanat hän tarkoitti kikattajille, mutta kuulin ne hyvin:
- Mä yritän puhuu puhelimes. voitteks te jättää mut rauhaan hetkeks?
- Missä sä oot? kysyin, kun Marcus oli laittanut puhelimensa takaisin korvalleen. En voinut sille mitään, että olin mustasukkainen. Vaikka kuinka yritin järkeillä, että tuskin poika minua pettäisi, tunsin silti mustasukkaisuuden pistoksen.
- Mä oon Johnil, Marcus vastasi.
- Jaa, vastasin ja mietin, valehteliko hän minulle.
- Joo, mä halusin sillon aikasemmin vaan tietää, joko sä juttelit teijän porukoitten kans? poika kysyi vaihtaen puheenaihetta.
- Juttelin mä, totesin, sillä en halunnut alkaa riidellä puhelimessa. Kysyisin häneltä tarkemmin kasvotusten. Silloin huomaisin helpommin, jos hän yrittäisi valehdella minulle. En vain pitänyt mustasukkaisuuden tunteesta, mutta kai minä sitä kestäisin huomiseen asti.
- Miten meni? Marcus kysyi jännittyneenä.
- Ne miettii sitä, vastasin.
- Okei, Marcus vastasi. Kuulin huutoja taka-alalta.
- Mun pitää mennä, poika jatkoi ja sulki puhelimensa nopeasti. Tuijotin kännykkääni hämmentyneenä, enkä voinut olla ajattelematta, että Marcus oli valinnut jonkun toisen tytön minun sijastani. En ollutkaan enää varma, halusinko edes puhua asiasta pojan kanssa. Selityksen olisi ainakin parasta olla erinomaista tasoa.

Päivämäärä:   16.7.11 23:16:37

uumama i need more <3

Päivämäärä:   17.7.11 01:43:02

oi äkkii jatkoo, tääs liian jännä kohta!!!

Päivämäärä:   17.7.11 11:26:18

noni meikä lähtee viikoks tanskaa jotenka odotan INNOLLA mitä kaikkee on tapahtunu ens maanantaihi mennessä.. ;)

Päivämäärä:   17.7.11 12:26:26

mariA: No, pidä hauskaa siel Tanskas. Joo, kyl täs varmaan aika paljon ehtii tapahtuu sinä aikan. :D

Päivämäärä:   17.7.11 17:47:18

En saanut maanantaina olla Marcuksen kanssa kahden, sillä heidän jalkapallotreeninsä kestivät paljon tavallista pidempää, sillä peli Puumia vastaan lähestyi uhkaavasti. Emme siis voineet keskustella rauhassa niin kuin olisin halunnut. Pyysin Marcuksen hakemaan minut tiistaina kotoani kouluun, jotta voisimme olla kahdestaan ja hän lupautui siihen mielellään. Tiistaiaamuna toimin niin kuin joka aamu ennen koulua, mutta noin varttia vaille astuin ovesta pihallemme, jossa Marcuksen Corolla jo odotti minua.
- Hei. Et kai joutunu kauaa odottaan? tervehdin avatessani auton oven.
- En joutunu, Marcus vastasi ja hymyili. Suutelimme nopeasti ennen kuin poika peruutti auton pois pihasta.
- Keitä muit siel Johnil oli sillon sunnuntain? kysyin yrittäen pitää ääneni normaalina, vailla mustasukkaisuuden häivääkään.
- Meijän joukkuelaisii ja sit cheerleadereit, Marcus vastasi.
- Mitä te teitte? kysyin. Marcus vilkaisi profiiliani.
- Ei mitään, mist sun pitäis ol mustasukkanen. Me vaan juteltiin, hän vastasi. Tunsin punastuvani. En tiennyt olleeni niin läpinäkyvä.
- Kyl mä saan olla mustasukkanen. Ei olis ensimmäinen kerta, ku sä oot jonkun cheerleaderin kans, puolustauduin kädet puuskassa. Varoin katsomasta poikaa päinkään.
- Rose-kulta… Mä en ikinä pettäis sua, Marcus katsoi minua anovasti.
- Mut mist mä sen voin tietää? Mä tiiän, et sul on ollu pelii Annien ja muidenki tyttöjen kans ja jos kuuntelee kaikki huhui, joit sust liikkuu, ni sust saa sellasen kuvan, ettet sä ota ketään tyttöö vakavast, kerroin. Marcus huokaisi.
- Se johtuu vaan siit, etten mä oo ihastunu ku kaks kertaa elämäni aikan. Sä oot toinen ihastus ja ensimmäinen, jonka kans se on edenny suhteeseen asti. Kaikki muut on ollu vaan pelaamist ilman mitään muut, hän selitti ja minä yritin ymmärtää häntä.
- Siks mä en haluu kertoo sul muist tytöist. Ne ei oo merkinny mul mitään, hän jatkoi.
- Niinkö? Entä se sun eka ihastukses? en voinut olla kysymättä.
- Se tapahtu reilu vuos sitte. Mä en oo nähny sitä tyttöö sen jälkeen, Marcus vastasi. – Usko nyt. Sun ei tarvii pelät.
- Okei, myönnyin. Oloni oli jo paljon parempi, sillä uskoin pojan sanoihin. Saavuimme koulun pihaan.
- Kiitti, ku tuli hakeen mut, hymyilin, sillä olin iloinen, että olimme saaneet puhuttua nämä asiat vihdoin läpi.
- Eipä mitään, Marcus vastasi. Nousimme autosta ja lähdimme kohti koulurakennusta käsi kädessä.

Samana iltana sain lisää hyviä uutisia, sillä isä tuli kotiin ja kuudelta ja vanhempani halusivat keskustella kanssani. Aavistin heti, mikä asia oli kyseessä, joten eteisen portaille istuessani olin toiveikas. Ehkä saisin jäädä Southamptoniin.
- Me keskustelimme muutosta ja päätimme, että sinun muuttamisesi Middletoneille, on huono idea, isäni kertoi.
- Mitä? Miksen? melkein huusin. He eivät voineet olla tosissaan.
- Kuuntele meidän asiamme loppuun ennen kuin alat huutaa, isä käski tiukasti. Pakotin itseni rauhoittumaan edes hetkeksi.
- Se, mitä isäsi tarkoittaa, on että me voisimme vuokrata sinulle huoneiston kahdeksi kuukaudeksi, lukukauden loppuun. Koulun loputtua voisimme katsoa, onko se parempi, että asut omillasi, vai muutatko takaisin meidän luoksemme. Jos osaat käyttäytyä saat jäädä, mutta jos et käyttäydy niin kuin nuoren naisen kuuluu, muutat heti meidän luoksemme, äitini kertoi.
- Mitä? Oikeest? Kiitti, kiitti, KIITTI, huusin innoissani ja hyppäsin portailta suoraan isäni kaulaan.
- Rose, rauhoitu, hän pyysi, muttei näyttänyt kovinkaan vihaiselta.
- Kiitos. Te ette tuu katuun tätä, sanoin vielä ja halasin äitiäni ennen kuin hypin yläkertaan kertomaan ilouutiset Marcukselle.

Istuin korkeassa, lähestulkoon selkänojattomassa tuolissa ja katselin ihmisvilinään. Kauppakeskuksessa oli viikonloppuisin aina paljon väkeä. Yritin etsiä vilinästä tuttuja kasvoja, tarkalleen ottaen Dannya ja Lottieta. Lottie oli soittanut minulle ja pyytänyt minut jäätelölle. Dannynkin piti olla tulossa. Näin Lottien ruskeiden hiusten vilahtavan väkijoukon keskellä ja kohta tyttö istuikin jo pöytäni ääreen. Ehdimme vaihtaa tervehdyksiä ennen kuin Danny saapui. Tervehdin häntäkin, vaikka tunnelma pöydässä oli kaikkea muuta kuin mukava. Emme olleet puhuneet pojan kanssa juurikaan sen jälkeen, kun hän oli yrittänyt varoittaa minua Marcuksesta. Lottie yritti keventää tunnelmaa juttelemalla kevyesti, mutta ei se paljoa auttanut. Lopulta hän luovutti.
- Ette te voi olla noin lapsellisii, hän tuhahti.
- Miten niin lapsellisii? Rose ei suostu ottaan yhtään neuvoa huolestuneelt ystävält, Danny valitti.
- En mä mitään neuvoi tarvii. Me juteltiin täst Marcin kans, vastasin.
- Niinkö? Ja ihmisethän ei voi valehdel, Danny totesi ivallisesti.
- Ei se mul valehtelis. Mikä sul on mun poikaystävää vastaan? kysyin.
- Ei mitään. Mä en vaan luota siihen, enkä haluu, et sul käy huonosti, Danny väitti.
- Eli se ei mitenkään johdu siit, et se on Johnin kaveri? kysyin haastavasti.
- Kaikki Johnin kaverit on aivan yht epäluotettavii, Danny kiersi.
- Eli sä et pidä yhestäkään Johnin kaverist, totesin. – Ooks sä ees tutustunu niist yhteenkään?
- En, mut mä pidän korvani auki, Danny väitti. Olin todella ärsyyntynyt, kun hän ei luottanut minun arvostelukykyyni.
- Tai sit sä et vaan tykkää Johnist ja oot päätelly, et kaikki sen kaveritki on ihan yht kauheit, väitin. – Mut ehkä parempi näin, sillä mäki lasken itteni Johnin kaveriks. Mietipä sitä.
Lottie yritti vielä hetken rauhoitella meitä, mutta siitä ei yksinkertaisesti tullut mitään. En halunnut kaveria, joka arvostelisi kokoajan sitä, kenen kanssa liikuin, joten en edes yrittänyt saada sovintoa aikaan. Jos Danny ei hyväksynyt sitä, että olin Marcuksen kanssa, niin antaa olla sitten koko poika.

Kävelin kauppakeskuksesta suoraan Marcukselle. Toivoin hänen olevan kotona, sillä emme olleet sopineet tapaavamme enää tänään. Juuri nyt olin kuitenkin sellaisessa mielentilassa, että Marcuksen seura tuntui parhaalta, ellein ainoalta vaihtoehdolta. Olin vihainen ja loukkaantunut. Ei ystävän tehtävä ollut arvostella, vaan kuunnella ja tukea. Talo oli pimeä ja hiljainen. Pihatielläkään ei näkynyt yhtään autoa talsiessani kuistille. Soitin ovikelloa pari kertaa, mutta kukaan ei tullut avaamaan. Istuin kuistille odottamaan ja painoin kasvot käsiini. En olisi halunnut ajatella Dannya, mutten voinut ajatuksilleni mitään. Poika oli muuttunut täysin, kun olin alkanut tapailla Marcusta. Hän ei ollut pitänyt siitä missään vaiheessa. Pelkäsin, että minun pitäisi jossain vaiheessa valita ystäväni ja poikaystäväni välillä. Ajovalot valaisivat pihan hetkeksi, kun auto kääntyi pihaan.
- Rose, mitä sä tääl teet? Marcus kysyi astuessaan ulos autostaan. Hän harppoi nopeasti luokseni. En vastannut hänen kysymykseensä, vaan halasin häntä tiukasti. Marcuksen sylissä tunsin rauhoittuvani. Poika irrotti otteensa aivan liian pian.
- Mennään sisäl. Mä keitän teetä, ja sit sä saat kertoo mikä sua vaivaa, hän selitti. Seurasin Marcusta sisään hiljaisena ja katselin, kun hän laittoi veden kiehumaan. Hän ei patistanut minua ennen kuin olimme molemmat saaneet eteemme kupit kuumaa juomaa.
- Miks sä ja Danny ette voi tul toimeen? kysyin synkkänä.
- Miten niin? Me ei liikut samois piireis, mut kyl me mun mielest ihan hyvin toimeen tullaan, Marcus vastasi.
- Danny ei luota suhun, kerroin.
- Miksei? Marcus kysyi.
- En mä tiiä. Kaikki olis niin paljon helpompaa, jos te tulisitte toimeen, huokaisin.

Päivämäärä:   17.7.11 21:53:52

ah ihanaa<3

Nyt jotain radikaalista muutosta peliin! Vähän jännitystä tarinaan,tuntuu että kiinnostus alkaa lopahtamaan,kun kaikki on jotenkin edenny hirveen nopeeta,että ei etes tajua oikeestaan että mitä on tapahtu. Huomaa että pätkät on kirjoitettu kiireellä,mutta on kuitenkin ihan mukavaa luettavaa :) Ei kylläkään sellaista,mitä oli ekat pätkät. Vois kyllä hiukan enemmän kuvailla ja kertoa,entä kuin vaan sanaa sanan perään.

Mutta jatkoa kuitenkin odottaen :)

Päivämäärä:   17.7.11 22:17:22

ankku: Joo, hiukan raadikaalimpaa on viel luvas ja yritän kuvailla vähän enemmän, mut en tiiä kuin hyvin se onnistuu, ku mul on sellanen tapa, et tietyt kohtaukset kuvaan paljon tarkemmin kuin toiset ja yleensä tarinan alus on enemmän kuvailuu kuin lopus, vaik kuinka yrittäis säilyttää saman tason. Mut hyvä, et jaksat silti lukee, vaikkei ihan täydellist tekstii ookaan ;)

Päivämäärä:   18.7.11 17:58:17

Maaliskuun puolen välin paikkeilla äiti vei minut katsomaan erästä asuntoa, joka oli hänen mielestä juuri sopiva minulle. Kevät oli jo alkanut ja lumi oli kokonaan sulanut. Nautin auringonpaisteesta kävellessämme keskustaan aika lähelle Lottien kotia. Kerrostalo, johon menimme, näytti aivan samanlaiselta kuin muutkin lähistön kerrostalot. Rappaus oli joissain kohdin hieman murtunut, mutta muuten talo seisoi paikallaan ylpeänä. Astelimme hämärään rappukäytävään, josta jatkoimme suoraan portaisiin. Asunto oli kolmannessa kerroksessa. Äitini koputti oveen, jonka avasi keski-ikäinen kaljuuntuva mies.
- Tervetuloa, tervetuloa, mies hymyili maireasti.
- Sinä olet varmaan Rose, hän jatkoi. Nyökkäsin. Mies esitteli itsensä Rogeriksi ja esitteli meille asunnon. Se oli yksiö, jossa oli erillinen keittiö. Huoneet olivat vaaleita ja valoisia. Pidin kaikesta muusta paitsi kylpyhuoneesta. Se oli hieman pieni, mutta kyllä senkin kanssa pystyisi elämään. Kaiken kaikkiaan olin asuntoon erittäin tyytyväinen. Olin innoissani, sillä asunnon esittely teki kaikesta totta. Silti minun oli vaikea kuvitella itseni asumaan yksikseni.

Torstaina koulun käytävillä kuhisi tavallistakin enemmän. Ensin laitoin sen tulevan viikonlopun piikkiin, mutta sitten aloin kuulla, mistä kaikki juorusivat. Kävelin kohti ruokalaa, kun kuulin huhun ohimennen.
Sarah kavereineen käveli edelläni samaan suuntaan, eivätkä he puhuneet kuiskutellen, joten kuulin heidän juttunsa hyvin.
- Kuulitteks te, et tuhlaajatyttö on palannu? Natasha kysyi innoissaan.
- Niinkö? Annie kysyi hämmästyneenä.
- Joo, se on taas erotettu, Natasha kertoi.
- Kuulemma vaan pariks viikkoo, mut kuitenki, Kaitlyn jatkoi heti Natashan perään.
- Eihän sitä ookaan nähty viime talven jälkeen, Sarah tuhahti, mutta hiljeni nopeasti nähdessään Larryn harppovan meitä vastaan.
- Se oli lähel, Hailey totesi. Tytöt hiljenivät tyystin. Kävelin mietteissäni. Kuulemani oli saanut kiinnostukseni heräämään. Kuka oli niin erikoinen, että koko koulu puhui hänestä? Tiesin, että Hannah tietäisi, mistä kuulemassani oli kyse, sillä hän oli hyvin perillä kaikista huhuista ja jouruista. Siispä etsin tytön käsiini. En viitsinyt puhua hänelle ruuan äärellä, joten seurasin häntä ruokailun jälkeen biologian luokan eteen.
- Hei, tervehdin. Hannah nyökkäsi niin, että hänen vaaleat hiuksensa heilahtivat.
- Voisiks sä kertoo, mist koko koulu puhuu? pyysin suoraan, sillä kumpikaan meistä ei pitänyt small talkista silloin, kun oli oikeatakin asiaa, josta saatettiin puhua.
- Ai siit, et ongelmanuori on tääl taas, vai? Hannah kysyi.
- Just siit. Kuka se on ja miks kellään ei tunnu olevan siit mitään hyvää sanottavaa? utelin.
- Larryn serkku. Se aiheuttaa ongelmii, tai niin se ainaki teki viimeks, Hannah kertoi.
- Ai? Mitä tapahtu? kysyin.
- No, se varasti jonkun korun yksist bileist ja ennen tänne tuloaan se poltti varmaan puolet koulust, tai jotain, Hannah kertoi.
- Okei, se selittääki sen, vastasin. – Kiitos, ku kerroit.
- Ei kestä, Hannah vastasi. Hyvästelin hänet nopeasti ja kiiruhdin tunnilleni.

Makasin Marcuksen sylissä heidän sohvallaan. Vietimme aikaa heillä, koska pojan vanhemmat olivat viettämässä iltaa kaupungilla. Suutelin Marcuksen huulia kiihkeästi. Hänen sormensa kutittelivat vatsaani paidan alla. Siirryin suutelemaan pojan kaulaa. Tunsin hänen jäykistyvän puoliksi allani auton ajaessa talon ohitse. Huokaisin ja vetäydyin hieman.
- Sit ku mä asun omas kämpäs, ni meil on ainaki yksityisyyt, totesin.
- Niinpä, Marcus myönsi. Koska poika pelkäsi vanhempiensa yllättävän meidät hetkenä minä hyvänsä, oli keskusteleminen paras mahdollinen ajanviete, vaikkei se ollut yhtä tyydyttävää kuin muut vaihtoehdot.
- Kuuliks säki tänään, mist koko koulu juorus? aloitin.
- Joo, eihän siit voinu olla kuulematta, Marcus vastasi.
- Hannah sano, et se on Larryn serkku. Tunneks sä sen? kyselin.
- Joo, sen nimi on April ja se on meit vuoden nuorempi, Marcus vastasi.
- Okei, totesin.
- Mä kuulin, et se on erotettu, kerroin hetken hiljaisuuden jälkeen.
- Joo, määräajaks. Larry sano, et se on tääl kaks viikkoo, Marcus kertoi.
- Puhutaanks jostain muust? Hän ehdotti, ja minä myönnyin ehdotukseen. Juttelimme, kunnes ovi kävi ja Marcuksen vanhemmat tulivat olohuoneen ovelle.
- Hei Rose, aiotko jäädä meille yöksi? Lisa kysyi ystävällisesti. Vilkaisin kelloa. Se oli joo vartin yli yheksän.
- Mun pitää men, nousin sohvalta nopeasti. Olin jo myöhässä, ja kävellen matkaan kuluisi ikuisuus.
- Mä heitän sut, Marcus pelasti minut. Hymyilin hänelle ja kävelin rivakasti eteiseen. Etsin kenkäni ja takkini ja ennätysvauhdissa sain itseni valmiiksi. Marcus otti autonsa avaimet ja lähdimme yhtä matkaa ovesta ulos. Automatka taittui muutamassa minuutissa, mutta poika ei tuntunut olevan aivan tässä hetkessä, varsinkaan sen jälkeen kun olimme ajaneet keskustan läpi. Hän pysäytti autonsa talomme eteen, mutten tehnyt elettäkään noustakseni.
- Sä oot ihmeen hiljanen, totesin.
- Niin… Se Larryn serkku, se oli se tyttö, johon mä olin ihastunu vuos sitte, Marcus kertoi. Katsoin häntä tietämättä, miten reagoida. Pojan ensimmäinen ihastus oli taas kaupungissa.

Marcus kiersi kätensä omistavasti ympärilleni ja soitti ovikelloa. Oli perjantai-ilta, ja olin vaatinut päästä pojan mukaan kuullessani hänen menevän Larrylle ennen illan bileitä. Minä en bileisiin tulisi, sillä olin luvannut vanhemmilleni olevani kotona molemmat yöt tänä viikonloppuna ja jos halusin jäädä paikkakunnalle, minun ei kannattanut sanoa heille vastaan. Vielä reilu viikko ja asuisin yksin. Sitten voisin tehdä ihan mitä vain halusin. Ovi aukeni ja Johnin toffeenruskea hiuspehko vilahti ovenraossa. Poika ei kuitenkaan jäänyt ovelle vaihtamaan kuulumisia, vaan katosi jonnekin sisälle. Astelin eteiseen hieman epävarmana, sillä en ollut koskaan ollut Larrylla, sillä en pitänyt pojasta, joten välttelin hänen seuraansa parhaani mukaan. Etsin takilleni paikkaa, kun minulle tuntematon tyttö käveli eteisen läpi ja hyppäsi Marcuksen kaulaan erittäin tuttavallisesti.
- Marc, ihana nähä taas, tyttö tervehti iloisesti. Hänen kiharat mustat hiuksensa laskeutuvat kauniisti melkein puoleen väliin selkää.
- Kuin myös, Marcus hymyili. Tyttö perääntyi hieman.
- Katotaas nyt. Sähän oot kasvanu ja kaunistunu, hän virnisti niin, että valkoiset hampaat vilkahtivat. Kröhin hieman, sillä pelkäsin, että Marcus oli unohtanut olemassaoloni. Poika vilkaisi minua.
- Ai niin, täs on mun tyttöystävä, Rose. Rose tääs on Larryn serkku, April, hän esitteli meidät toisillemme. Kävelin ja pysähdyin Marcuksen viereen.
- Hei, tervehdin ja ojensin käteni. April tarttui siihen hymyillen, mutta kun Marcuksen katse vältti, tyttö katsoi minua ylimielisesti tummanruskeilla silmillään. Ja mitkä silmät hänellä olivatkaan! Ymmärsin, miksi Marcus oli ollut ihastunut juuri häneen. En olisi halunnut myöntää sitä, mutta April oli kaunis, paljon kauniimpi kuin minä. Siirryimme eteisestä olohuoneeseen, jossa oli jo kahdeksan poikaa. Minä ja April olimme ainoat tytöt. Pöytä oli täynnä kaljatölkkejä, tyhjiä ja täysiä. Pojat aikoivat ilmeisesti olla vauhdissa päästessään bileisiin asti. Kieltäydyin minulle tarjotusta juotavasta, mutta April otti pöydältä tölkin käteensä. Ilta kului poikien vitsaillessa ja pelleillessä, mutten jaksanut keskittyä muuhun kuin Aprilin minuun ja Marcukseen luomiin katseisiin. Hän haastoi minut pitämään kiinni poikaystävästäni, mutta mitä mahdollisuuksia minulla edes oli, kun April näytti juuri sellaiselta tytöltä, että saisi kierrettyä sormensa ympärille kenet tahansa.

Lähettäjä: simple 
Päivämäärä:   19.7.11 01:48:54

oooi jatkoa nopeesti,tää on ihana<3

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   19.7.11 12:53:56

huii :o

Lähettäjä: pinssi 
Päivämäärä:   19.7.11 15:17:41

Apua apua, täähän menee jännäksi!

Lähettäjä: bbbbb 
Päivämäärä:   19.7.11 15:46:48

huhhu,nyt tuli jännät paikat;o mut hei,kirjotat tosi hyvin,tätä tekstii on tosi kiva lukee,ja en oo mitää virheitä ees bongannu:) et jatkoa vaan,tähän jää koukkuun 8)

Päivämäärä:   19.7.11 18:09:02

Kello alkoi lähetä yhtätoista ja tiesin, että minun olisi kohta lähdettävä. En olisi halunnut jättää Marcusta hetkeksikään Aprilin kanssa niin, etten olisi paikalla, mutta asialle ei voinut mitään. En voinut vaatia poikaa jäämään illaksi kotiin vain, koska April oli kaunis ja tyttö osasi olla halutessaan erittäin hurmaava. Nytkin hän vilkuili minua ja Marcusta. Poikaan luodut katseet olivat kiihkeitä ja minuun luodut katseet haastavia. Minusta alkoi tuntua, että poikaystäväni vieminen olisi hänelle mukavaa ajanvietettä siksi ajaksi, kun hän olisi täällä, enkä pitänyt siitä. Luotin kuitenkin siihen, että Marcus tekisi oikean ratkaisun, jos kilpailuun päädyttäisiin. Kun kello oli kaksikymmentä vaille, nousin Marcuksen sylistä.
- Niin mukavaa, kun teijän seuras onki ollu, n imun on valitettavast mentävä, kerroin. Humalaisten hyvästelyjen saattelemana siirryin eteiseen Marcus perässäni.
- Mä voin heittää sut, hän tarjoutui ystävällisesti.
- Eiks meijän pitäis lähtee jo sinne bileisiin? kuului Aprilin ääni olohuoneessa kysyvän. Hän sai vastauksesta myöntävää mutinaa ja pian koko eteinen oli täynnä humalaisia poikia, jotka yrittivät etsiä omia kenkiään lattialta. April oli ilmestynyt Marcuksen viereen. Hän näytti mietteliäältä.
- Me ei mahdut autoihi, ku meit on yks liikaa, hän totesi mutristaen alahuultaan pettyneen näköisenä. Näin kuitenkin suoraan tytön läpi. Hän osasi manipuloida. Miten vihasinkaan tuota tyttöä!
- Mä voin viedä Rosen ensin, Marcus ehdotti.
- Luuleks sä, et mä saan pidäteltyy Benin kans noit sil aikaa? April virnisti ja vilkaisi minua haastavasti jatkaessaan: - Sähän voisit heittää mut jälkeenpäin. Kyl mä jaksan sen verran oottaa.
Sanansa tyttö oli osoittanut Marcukselle, jota hän katsoi viattomasti. April osasi näköjään olla todella kiero, mutta jos se oli minusta kiinni, en antaisi tytön suunnitelman onnistua. Pystyin jo kuvittelemaan, miten April istuisi kahdestaan autossa Marcuksen kanssa ja hurmaisi poikaystäväni suklaasilmillään.
- Mä voi kävellä, ni pääsette kaikki bileisiin samaan aikaan, totesin ennen kuin Marcus ehti vastaamaan mitään.
- Kävely tekee mul ihan hyvää, eikä täst oo ees pitkä matka, selitin, kun poika katsoi minua kysyvästi.
- Okei, tehdään niin, Marcus myöntyi. Astelimme ulos, sillä ahtaassa eteisessä oli ahdistava olla. Marcus halasi ja suuteli minua.
- Hyvää yötä, hän sanoi.
- Pitäkää hauskaa, huikkasin. Olin jo lähdössä, kun April hyppäsi kaulaani ja halasi minua pitkään.
- Pakko myöntää, et oon sun kans ihan samaa mielt. Kävely tekee sul oikein hyvää, hän kuiskasi korvaani. En ehtinyt sanoa mitään nasevaa takaisin ennen kuin hän oli jo päästänyt irti ja loihtinut hymyn kasvoilleen.
- Moi, moi, oli kiva tavata, hän huikkasi vielä iloisesti ennen kuin lähti Marcuksen Corollaa kohti tavoitteenaan paikka pelkääjän paikalla. Käänsin selkäni talolle ja tunsin ilmeeni kiristyvän. Yksi ilta Aprilin kanssa ja minun mielestäni tyttö saisi painua niin kauas kuin pippuri kasvaa. Että minä vihasinkin sitä ämmää!

Piirtelin kirjoituspöytäni ääressä, kun kännykkäni alkoi vilkkua. Olin laittanut sen äänettömälle, sillä en halunnut Marcuksen herättävän minua aina aikaisin. Tosin se ei ollut hurjasti auttanut, mutta olin saanut muutamina viikonloppuaamuina nukkua pitkään, kuten tänäkin aamuna. Katsoin, kuka minulle soitti ja vastasin puhelimeen pirteähkön haloon, joka jäi kuitenkin toiseksi Lottien pirteälle tervehdykselle.
- Oisit ollu eilen bileis. Siis vähä siel oli menoo, tyttö selitti.
- Niin, mä en päässy, mut onneks sä olit siel ja voit kertoo mulle iiihan kaiken, vastasin hymyillen. Lottien pirteys tarttui väkisinkin minuun, vaikkemme edes nähneet toisiamme.
- Siis, sähän tiiät, et se Larryn serkku on vierailul tääl ja se tuli kans sin bileisiin. Se ja Sarah otti aika pahast yhteen, tyttö kertoi, mutta hiljeni sitten.
- Miten ne otti yhteen? Kerro, et sä voi pitää mua jännitykses, valitin, sillä tiesin hänen odottavan sitä.
- Siis ku viime kerral April varasti Sarahin korun, tai niin ainaki Sarah väittää, mut sitä ei koskaan todistettu, mut joka tapaukses, ku Sarah näki Aprilin siel bileis, se huus sil, et sil ei oo mitään oikeut olla tääl ja sit Sarah kaato boolimukinsa sen päälle. Ne olis ottanu ihan kunnol yhteen, jos John ja Daniel ei olis menny väliin, Lottie kertoi. En voinut olla hymyilemättä tyytyväisyydestä kuvitellessani Aprilin yltäpäältä boolissa.
- Se oli varmaan melkonen näky, kommentoin.
- Joo, niin oli. Sä menetit paljon. Mut pakko myöntää, etten koskaan haluis Sarahist vihamiest ittelleni, Lottie nauroi.
- Niinpä, totesin.
- Joo, mut mun on metävä. Jason tulee meil ihan koht ja mun pitää valmistautuu. Halusin vaan, et kuulet kuumimmat juorut jo ennen maanantait, Lottie ilmoitti.
- Selvä. Nähään maanantain, moikka, vastasin.
- Moikka, Lottie toisti ja sulki puhelimensa. Tein samoin ja päätin soittaa Marcukselle, joka oli soittanut minulle jo aamulla.
- Hei, kulta, Marcus tervehti.
- Moi. Mites eilinen meni? kysyin.
- Ihan hyvin. April muuten piti sust tosi paljon, hän vastasi.
- Ai, piti vai? kysyin hieman hämmentyneenä, sillä olin saanut tytöstä aivan eri käsityksen.
- Joo. Mä kutsuin sen tuleen meijän kans sin kentäl tiistain, Marcus vastasi.
- Käyhän se? hän varmisti, kun en hetkeen sanonut mitään. – Mä voin peruuki sen, mut aattelin vaan, ku te tuutte niin hyvin toimeen. April ei saa kauheen helpost naispuolisii ystävii.
- Joo, käy se. Okein hyvin, vastasin, sillä jos kieltäytyisin, April näyttäisi uhrilta. Niin tai näin häviäisin joka tapauksessa, mutta ehkä yhdessäollessamme pystyisin pienentämään vahinkoja.
- Hyvä, mä kerron Aprilil. Se innostuu varmast, Marcus vastasi. Kunpa olisin voinut sanoa itsestäni samaa.

--------------

No niin, elikkä tää tarina alkaa lähetä loppuaan... Laitan varmaan huomen vikat pätkät ja sit täytyy keksii joku uus tarina :)

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   19.7.11 18:19:55

Toivottavasti tulee ONNELLINEN loppu. tuleehan?? =)=) ei mitää sellast et marcus ja rose eroo..

Päivämäärä:   19.7.11 18:27:34

Lähettäjä: =)
Päivämäärä: 19.7.11 18:19:55

Toivottavasti tulee ONNELLINEN loppu. tuleehan?? =)=) ei mitää sellast et marcus ja rose eroo..

----------

Samaa mieltä!
Aprilille vaa kunnolla nenilleen ja nuo pysyis yhdessä niin olen onnellinen!<3

Lähettäjä: Miii 
Päivämäärä:   19.7.11 19:43:01

Pitäkää kiltit tää topa maanantaihi asti ylhääl. En pääse koneel enne sitä ja haluun lukee tän loppuun

Lähettäjä: MinäH-- 
Päivämäärä:   20.7.11 00:07:35

Haluaisin kertoa oman mielipiteeni. Elikkä, mä tykkäsin sun tarinasta tosi paljon. Ehkä Marcuksen ja Rosan suhde eteni liian nopeasti ja jotkut osat olivat pomppivia mutta muuten olin täysin rakastunut tarinaasi. Luin sen yhden illan aikana kaikki suoraan pötköön. Olen hieman epäillyt koko ajan Marcuksen "viattomuutta" mutta loppua kohden tajusin että hänkin on vain ihminen ja korviaan myöden rakastunut Rosaan. Rosan vanhemmat antoivat tytön jäädä ehkä liian helposti mutta olisin varmaan lopettanut lukemisen ihan vain sen takia että olisi kyrpinyt niin paljon jos Rosa olisi muuttanut. Toivon että keksit tarinaan vielä hyvän lopun. Toivon että alat kirjoittamaan heti perään uutta "rakkaustarinaa" samalla nimimerkillä, koska täältä saat ainakin 100% varman lukijan, olen rakastunut (tarinaan.) Tälläiselle epätoivoiselle rakkaudennälkäiselle tytölle tämä on juuri oikeanlainen tarina.
PS. Toivottavasti sait selvää hieman sekalaisesta palautteestani, mutta itsekkin kirjoittaneena ymmärrän että kirjoittaja haluaa sekä negatiivista että posiivista palautetta lukijoilta, koska ilman sitä ei ole inspiraatiota tai halua kirjoittaa jatkoa tarinaan.

KIITOS ! <3

Päivämäärä:   20.7.11 16:57:24

Kiitoksia MinäH-- pitkästä kommentista! Toivottavasti loppukin tulee olemaan lukemisen arvoinen.

----------------

Seisoin koulun jalkapallokentän laidalla jalassani lenkkarit. Marcus oli hakemassa palloa. Hän oli luvannut opettaa minulle jalkapalloa. Katselin pukuhuoneiden suuntaan ja pian näinkin Marcuksen tulevan kenttää kohti perässään - kuka muukaan kuin - April. He juttelivat iloisesti, enkä voinut mitään mustasukkaisuuden pistokselleni. Entä jos Marcus ihastuisi tyttöön uudestaan?
- Okei, alotetaan, Marcus tokaisi ja laski pallon maahan. Kävelin heidän luokseen.
- Ensin mä aattelin, et voitais vaan potkii toisillemme, ni Rose saa vähän tuntumaa palloon, hän jatkoi. Siirryimme vähän kauemmas toisistamme. Marcus potkaisi pallon Aprilille, joka potkaisi sen minulle. Se meni kuitenkin ohi.
- Sori, April huudahti, kun lähdin hölkkäämään palloa kiinni. Kun se oli tapahtunut kolme kertaa, aloin olla erittäin ärsyyntynyt ja erittäin kyllästynyt koko peliin.
- Tää ei onnistu, valitin. – Pidetäänks tauko?
- Pidä sä vaan, April ehdotti. Huokaisten istahdin katsomaan, kun Marcus potki palloa tytön kanssa.
- Sä oot tosi hyvä, Marcus kehui.
- Voidaanks me tehä jotain muuta? Kai jalkapallos on jotain muutaki, pyysin saadakseni poikaystäväni huomaamaan, että minäkin olin paikalla.
- Okei, jos sä meet maaliin, ni me voitais harjotel sitä, mikä on jalkapallon ydin, eli maalien tekemist, Marcus ehdotti. April näytti aivan liian tyytyväiseltä. Siirryin maaliin.
- Mitä mun pitää tehä? kysyin.
- Yritä ottaa tää pallo kii, Marcus vastasi. Hän potkaisi ensimmäisenä. Sain pallon kiinni ja minusta tuntui, että poika potkaisi tahallaan helposti kiinniotettavan potkun. Palautin pallon potkulla kentän keskelle. Oli Aprillin vuoro. Hänen potkunsa oli erittäin hyvä, eikä minulla ollut mitään mahdollisuuksia saada sitä kiinni. Tyttö oli varmasti tehnyt tätä ennenkin. Jatkoimme samaa hetken. Marcus lähti käymään vessassa ja käski meidän jatkaa samaan malliin. Hänen mentyään April käänsi katseensa minuun. Hän virnisti ivallisesti ennen kuin otti vauhtia ja potkaisi kovaa. Pallo osui voimalla nenän yläpuolelle ja kaaduin maahan. Otsani oli kuin tulessa ja silmiäni kirveli. April harppoi vierelleni.
- Rose, sun pitäis ymmärtää, et se pallo kuuluu ottaa kii käsil, ei pääl, hän totesi kuulostamatta yhtään pahoittelevalta. Marcus juoksi meidän luoksemme.
- Mitä tapahtu? hän kysyi.
- Se oli puhdas vahinko. Mä potkasin ja jotenki se osu Roseen. Mä oon tosi pahoillani, April selitti melkein itkukurkussa. Suunnaton viha tytön kaksinaamaisuutta kohtaan täytti minut, ja sai kasvojeni kivun turtumaan.
- Ei se ollu vahinko. Sä teit sen tahallas, sihahdin ja nousin ylös.
- Enkä tehny, April väitti alahuuli väpättäen.
- Teitpä. Sä oot ollu mua vastaan siitä asti ku me tavattiin, huusin.
- Mä luulin, et meist vois tul ystävii, April sanoi ääni paksuna. Katsoin Marcusta odottavasti. Hänenkin oli täytynyt tajuta, että April vain esitti.
- Rose, rauhotu. Se oli vaan vahinko, Marcus rauhoitteli minua. Hän oli ottanut Aprilin puolen.
- Enkä rauhotu. April vaan esittää, totesin. Krokotiilin kyyneleet alkoivat valua tytön poskia. Marcus katsoi minua tuimasti.
- Kato, mitä sä nyt teit, hän murahti ja lohdutti Aprilia, joka painautui hänen rintaansa vasten. Käännyin ja kävelin ripeästi kentältä. Kumpikaan ei huutanut minua pysähtymään.

Sovin riidan Marcuksen kanssa jo samana iltana, sillä tajusin, että juuri tätä April halusi. Hän halusi, että olisimme riidoissa, että suhteemme päättyisi, jotta hän saisi Marcuksen kokonaan itselleen. En aikonut tehdä niin kuin April suunnitteli, vaikka jouduinkin pyytämään tytöltä anteeksi. Onneksi riidan jälkeen suhteemme oli yhtä luja kuin aina ennenkin. Olin vain hieman huolissani seuraavista, perjantaina pidettävistä bileistä, sillä en pääsisi paikalle, mutta Marcus oli menossa. Olin varma, että April yrittäisi jotain. Lohduttauduin sillä ajatuksella, että Marcus ei koskaan pettäisi minua. Perjantai-iltana en kuitenkaan saanut unta. Halusin nähdä Marcuksen ja todeta itse, ettei minulla ollut mitään syytä olla epävarma. Tuskin April saisi mitään tehtyä, sillä Marcus välitti minusta kovasti. Lopulta nukahdin. Äitin herätti minut kahdeksan aikaan, sillä tänään oli muuttopäivä. Ensin vanhempani auttaisivat minua muuttamaan omat tavarani uuteen kotiini ja sitten he jatkaisivat matkaa omaan uteen kotiinsa. Olin innoissani. Aamulla kaikki näytti paremmalta. En enää uskonut, että Marcus voisi pettää minua, oli se sitten kuinka kännissä tahansa.
- Voidaanks me hakee Marc auttaan? kysyin aamupalalla. Asia tuli vain yhtäkkiä mieleeni, sillä emme olleet sopineet mitään, mutta halusin nähdä, missä kunnossa poika oli bileiden jälkeen. Sitä paitsi Marcus oli lupautunut auttamaan muutossa. Olin vain unohtanut kertoa, milloin se tapahtui, kun April oli pyörinyt mielessäni vähän liikaakin viimeaikoina. Tyttö kuitenkin lähtisi melko pian, joten en enää jaksanut murehtia, mitä hän oli keksinyt pääni menoksi. Pian April itsekin tajuaisi, ettei minua ja Marcusta voinut erottaa toisistaan.
Isäni myöntyi pyyntööni, joten aamupalan jälkeen lastasimme loput tavarat autoomme ja lähdimme ajamaan kohti Marcuksen kotia. Saapuessamme pihaan pyysin vanhempiani odottamaan autossa, kun kävelin itse kuistille ja soitin ovikelloa.
- Huomenta. Tepä olette aikaisessa. Marcus varmaan nukkuu vielä, Lisa kertoi hymyillen avatessaan oven. Nyökkäsin ja hypin portaat ylös. Olin innoissani uudesta asunnosta. Avasin Marcuksen huoneen oven hiljaa. Kerrankin saisin herättää pojan, eikä toisin päin. Iloni haihtui heti nähdessäni kunnolla huoneeseen. Marcus oli hereillä kyykyssä sänkynsä vieressä käsissään vesilasi ja buranaa. April oli sängyssä puoli-istuvassa asennossa ja katsoi suoraan minuun. Hymyillen hän veti Marcusta paidan kauluksesta puoleensa ja suuteli pojan huulia intohimoisesti. Hän oli voittanut. Tunsin sydämeni särkyvän. Kyyneleet kirvelivät silmäkulmissani.
- Mä rakastin sua, huusin pettyneenä ja juoksin portaisiin. Työnsin kengät jalkaani jotenkuten ennen kuin vedin oven auki ja juoksin autollemme. Kyyneleet karkailivat silmistäni alas poskiani. En voinut uskoa sitä. Marcus oli satuttanut minua, vaikka olin ollut varma, ettei hän voisi koskaan tehdä niin. Avasin auton oven ja istuin paikalleni.
- Minne Marc jäi? äitini kysyi. Pudistin päätäni.
- Mä haluun pois täält. Ottakaa mut mukaan, anoin. Ääneni melkein sortui puolessa välissä. Äitini katsoi minua hetken tarkkaan.
- Selvä, hän totesi ja isä ohjasi auton tielle. Olin iloinen, ettei minulta kysytty mitään, sillä en olisi pystynyt vastaamaan. Halusin vain päästä äkkiä mahdollisimman kauas täältä.

Lähettäjä: Lucky 
Päivämäärä:   20.7.11 17:11:39

Tuleeks tästä vielä yksi pätkä vai päättyyks tää näin? :o Ja täytyy sanoo et ihan mahtava tarina ollu ja missään vaiheessa en oo kyllästyny lukemiseen!

Päivämäärä:   20.7.11 17:48:52

Joo, yks pätkä tulee vielä, luultavasti tänään.

Päivämäärä:   20.7.11 20:21:09

"Epilogi"

Etsin tuttuja kasvoja Southamptonin linja-autoasemalla. Vasemmalla huomasin Lottien hymyilevän minulle. Hymyilin hänelle takaisin. Nostin putkikassia paremmin olalleni ja lähdin kävelemään häntä kohti.
- Moi, Lottie huudahti iloisesti.
- Hei, tervehdin ja halasin tyttöä. Minulla oli ollut häntä ikävä. Olin ollut kaukana Southamptonista melkein neljä kuukautta, sillä olin muuttannut vanhempieni kanssa Marcuksella sattuneen fiaskon jälkeen. En olisi millään pystynyt asumaan pojan kanssa samassa kaupungissa, sillä olin ollut niin rikki. Nyt olin kuitenkin uskaltautunut takaisin.
- Mä oon niin iloinen, et sä tulit. Mul on ollu sua ikävä, Lottie kertoi ja ohjasi minut autolle, jonka luona Jason jo odotti. Tervehdin poikaa iloisesti. Kaikesta aiemmin tapahtuneesta huolimatta tunsin yhä kuuluvani tänne. Tuntui siltä kuin olisin palannut kotiin.
- Jason lupas kyydit meijät, Lottie kertoi. Nyökkäsin. Jason otti putkikassini ja laittoi sen takaluukkuun. Istuin takapenkille Lottien mennessä eteen. Auto lähti liikkeelle. Avoimista ikkunoista tuleva ilmavirta viilensi oloani mukavasti. Oli heinäkuun loppu ja kesää oli vielä jäljellä. Oloni oli kevyt. Katselin ikkunasta keskustan tuttuja katuja, joihin mahtui nyt vielä enemmän muistoja kuin aiemmin. Mikään ei ollut muuttunut. Tunnistin Sarahin ja Natashan kauppakeskuksen ovilla ja John seisoi Noran edessä. Näin myös tuttuakin tutumman Corollan ajavan meitä vastaan. Sydäntäni kylmäsi ja hyvä tuuleni oli poissa. Ehken sittenkään ollut valmis palaamaan. En halunnut nähdä, kuinka helposti Marcus oli jatkanut elämäänsä, kun en ollut itse onnistunut siinä vieläkään.

Lottien asunnossa oli tukalan kuuma. Siellä oli vain yksi tuuletin molemmissa makuuhuoneissa, ei muuta. Jason oli lähtenyt töihin, joten olimme Lottien kanssa kahdestaan. Istuimme asunnon keittiössä ja joimme viileää mehua. Lottie halusi välttämättä kertoa omien kuulumisiensa lisäksi kaikki mahdolliset juorut, eli kaiken, mitä oli tapahtunut maaliskuun lopun jälkeen.
- Oikeestaan Aprilin jälkeen tääl rauhotuttiin huomattavast, tyttö kertoi. Mieleeni muistui Aprilin voitonriemuinen ilme, enkä voinut estää silmänurkkiini ilmestyviä kyyneleitä.
- Entä Danny ja Jeff? Miten ne voi? Ja muut? keskeytin, jotta saisin Lottien puhumaan jostain muusta kuin Aprilista tai Marcuksesta.
- No, Dannyn ja Jeffin elämä on samanlaist ku aiemminki, paitsi et Danny on alkanu liikkuu Marcin kans. Mä en tekis sitä mistään hinnast, mut…
- Mitä? kysyin, sillä en ollut varma, olinko kuullut oikein. Danny oli vihannut Marcusta ennen kuin olin lähtenyt. Mitä poikien välillä oli oikein tapahtunut? Danny oli sanonut, ettei halunnut, että Marcus satuttaisi minua, mutta sitten kun tämä oli niin tehnyt, hän alkoi kaveerata tämän kanssa. Tunsin itseni petetyksi. Miksi elämän piti olla näin vaikeaa? Luulin, että olin jo elänyt nämä tunteet: surun, petetyksi tulemisen, mutta nyt ne olivat taas palanneet piinaamaan elämääni. Minun ei olisi pitänyt palata tänne ollenkaan.
- Niin, Danny ja Marcus on nykyään kavereit, mut älä huoli. Mä oon sun puolellas, Lottie hymyili minulle osaaottavasti. Onneksi minulla oli Southamptonissa vielä edes yksi kunnon ystävä.

Minua ei enää saanut mikään piristymään. Harkitsin vahvasti, että palaisin kotiin etuajassa, sillä siellä en niin helposti ajattelisi entistä poikaystävääni. Miten rakkaus saattoikaan satuttaa näin pahasti? Lopulta Lottie kyllästyi synkkyyteeni.
- No niin, nyt lähetään pitää hauskaa, hän päätti.
- Minne? kysyin, sillä en uskonut, että pystyisin pitämään hauskaa yhtään missään.
- Koulun parkkipaikal on tivoli. Siit sul ei voi ol huonoi muistoi ja pääset unohtaan Marcin, Lottie kertoi. Minun ei auttanut muu kuin myöntyä, sillä tyttö olisi varmasti raahannut minut mukanaan joka tapauksessa. Meillä meni hetki valmistautua. Lottien mielestä minulle tulisi parempi mieli, jos näyttäisin hyvältä, joten hän auttoi vaatteiden valinnassa, hiusten laitossa ja meikkaamisessa. Kun kaiken jälkeen katsoin itseäni peiliin, en meinannut tunnistaa itseäni. Lottie oli laittanut minulle kissamaiset rajaukset, jotka toivat silmäni paremmin esiin. Mekkoni persikkainen väri jatkui luomissani. En koskaan meikannut yhtä vahvasti. Vaalenruskeat hiukseni olivat korkealla nutturalla, josta oli karannut yksi hiuskiehkura.
- Ooks sä ihan varma täst? kysyin epäröiden.
- Tietty. Eks sä muka tunne oloos jo paremmaks? Lottie kysyi aidosti hämmästyneenä. – Mua kaunistautuminen auttaa ain, ku oon allapäin.
- Joo, mumisin, sillä en halunnut tuottaa tytölle pettymystä. Otin laukkuni mukaani eteisestä ulos mennessämme. Yritin unohtaa tunteeni ja Marcuksen, sillä olin menossa pitämään hauskaa, joten kai minun pitäisi pitää myös hauskaa.

Tivolin maailmanpyörä näkyi kauas. Mitä lähemmäs me pääsimme, sitä enemmän näkyi myös muuta. Alueella oli paljon kojuja ja laitteita. Kävelimme rauhallisesti lähemmäs. Ennen alueelle astumista näimme Samin, Matildan, Hannahin, Katen ja Jasonin odottamassa meitä. Halasin heitä kaikkia ja hymyilin aidosti.
- Kiva nähä teit, totesin kävelessämme yhtenä rykelmänä tivolialueelle.
- Kiva nähä suaki, ku lähit aika äkkii, Hannah vastasi. Aavistin, että hän odotti jotain selitystä, sillä koulussa oli varmasti liikkunut huhuja lähtöni jälkeen.
- Nii, porukat päätti, ettei ne haluukkaan ol eros must, valehtelin ja yritin pitää ääneni keveäni.
- Ai, Hannah sanoi kuulostaen pettyneeltä. – Mä kuulin, et se olis ollu Aprilin vika.
- No, ei oo, tuhahdin ehkä vähän liiankin kiukkuisesti.
- Mut nyt mä oon tääl ja me voidaan pitää hauskaa, selitin ja yritin korjata äskeistä kömmähdystä pehmeällä äänensävyllä. Se tuntui menevän läpi, sillä samasta aiheesta ei enää jatkettu.
- Mä haluun men tohon, Sam huudahti ja osoitti vuoristorataa. Suostuimme kaikki pojan ehdotukseen ja suunnistimme kohti vuoristoradan jonon päätä. Pari laitetta myöhemmin tunsin oloni paljon paremmaksi. Aurinko alkoi jo laskea, kun päätimme mennä vielä maailmanpyörään. Meitä ennen oli vain kaksi paria, jotka menivät omiin vaunuihinsa ja nousivat korkeuksiin. Sam ja Matilda menivät tietenkin omaan vaunuunsa, samoin Lottie ja Jason. Hannah ja Kate päättivät mennä yhdessä, joten jäin yksin odottamaan seuraavaa vaunua.
- Moi, kuulin tutun äänen vierestäni. Hätkähdin. Ei nyt, ajattelin epätoivoisesti ennen kuin loihdin kasvoilleni hymyntapaisen ja käännyin. Katsoin suoraan ruskeisiin silmiin.
- Moi, vastasin vaisusti.
- Seuraava, laitteenhoitaja sanoi kyllästyneellä äänellä.
- Mennäänks? Marcus kysyi ja otti kädestäni kiinni. Olin niin äimistynyt pojan yllättävästä ilmestymisestä, että annoin hänen taluttaa minut vaunuun. Ovi kilahti kiinni ja heräsin transsistani. Mitä minä oikein tein? Vedin käteni pojan kädestä ja siirryin kauemmas hänestä. Tiesin, etten voisi enää nousta ulos vaunusta. Hidas matka ylös alkoi. Katsoin maisemaa kuin se olisi kiinnostanut minua, vaikken oikeasti edes nähnyt sitä. Kyyneleet sumensivat silmäni. En ymmärtänyt, miksi Marcus halusi kiusata minua näin. Toivoin tämän olevan ohi, jotta pääsisin mahdollisimman kauas pojasta.
- Mä tiiän, ettet sä haluis ol mun kans missään tekemisis, mut oo kiltti ja kuuntele, Marcus pyysi melkein epätoivoisesti. Olin kuin en olisi hänen sanojaan kuullutkaan. Saavutimme maailmanpyörän korkeimman kohdan ja vaunu pysähtyi taas, eikä jatkanut enää matkaansa, kuten sain huomata.
- Okei, no sil ei oo välii kuunteleks sä vai et. Mä kerron joka tapaukses, Marcus huokaisi.
- Mun ja Aprilin välil ei tapahtunu mitään, hän kertoi.
- Se oli sun sängyssäs ja sä suutelit sitä ja väität, ettei mitään tapahtunu, kivahdin.
- Enkä suudellu. Se suuteli mua, Marcus väitti.
- Mitä välii sil on? kysyin ja käännyin vaistomaisesti katsomaan poikaa. Hän näytti komealta ja tajusin itse näyttäväni kamalalta, kun meikkini olivat levinneet ympäri kasvojani. Käänsi katseeni nopeasti jalkoihin ja toivoin, ettei Marcus ehtinyt nähdä kasvojani kunnolla.
- Ei kai mitään, Marcus sanoi synkkänä. – Mut mä rakastan sua, en Aprilii.
- Hieno tapa näyttää se, tuhahdin.
- En mä voinu tietää, et se suutelis mua, Marcus puolustautui. Mikseivät vaunut alkaneet jo liikkua alaspäin.
- Eli te hoiditte hommanne suutelematta, ivailin, sillä en uskonut sanaakaan. Marcus tarttui polviini ja käänsi minua itseään vasten.
- Rose, kiltti. Katso mua, hän pyysi hartaasti.
- Et sä voit nauraa mul vai? haastoin. Marcus nosti päätäni varovasti leuastani ja annoin hänen tehdä niin.
- En mä sulle naura, hän kertoi ja katsoi minua silmiin. Erotin hänen silmistään sen saman tuskan, jonka tiesin näkyvän omistanikin.
- April tuli meil niitten bileitten jälkeen ja sammu mun sängyl. Me tultiin samal kyydil ja se halus välttämät saattaa mut sisäl asti. Me ei viittitty siirtää sitä yöl enää takasin autoon, ku meijän vanhemmat olis muuten heränny, Marcus selitti. Selitys kuulosti järkevält, mutten ollut varma, pitäisikö sitä uskoa.
- Mä sanoin sul, etten mä koskaan pettäis sua ja mä oon tosi pahoillani, et Aprilin teko satutti sua, hän jatkoi. Sydämeni halusi uskoa, että poika puhui totta, mutta järkeni yritti väittää vastaan. Marcus katsoi minua odottavasti. Päätin seurata sydämeni ääntä. Varovainen hymy syttyi kasvoilleni. Marcus hymyili minulle takaisin ja painoi huulensa huulilleni. Vaunu lähti vihdoin liikkeelle. Hän veti minut syliinsä.
- Minulla oli niin ikävä sua, poika kuiskasi korvaani.
- Mut nyt kaikki on paremmin. Mä lupaan sen, hän jatkoi vielä. En voinut olla hymyilemättä onnellisena hänen sylissään. Kaikki oli palannut oikeille paikoilleen.

Päivämäärä:   20.7.11 20:39:10

Toivoisin kommenttei erityisesti tarinasta kokonaisuutena, muutkin kommentit on toki tervetulleita. Ja jos teil on jotain toiveit siitä millast tarinaa haluisitte alkaa lukemaan, niin niitäkin saa laittaa, sillä itselläni ei ole kuin yksi idea täl hetkel...

Lähettäjä: PV 
Päivämäärä:   20.7.11 22:26:12

Jos seuraavalla kerralla kirjoittaisit tarinaa Suomessa ja suomenkielisillä nimillä..? ELLEI sillä ole oikeasti jotain todellista merkitystä tarinan kannalta. Ja usein ei. :) Kun kerran kirjoitetaan suomeksi. Vieraskieliset nimet eivät vain sovi tuohon.

Ei mulla oikein mitään parempaa palautetta ole. Tai sellaista ainakaan millä olisi mitään merkitystä sun kehittymisen kannalta.. Ihan hyvä tarina, mutta en jaksa enää lukea alusta loppuun saakka uudestaan, jotta voisin kirjoittaa koko tarinasta kommenttia. Eiköhän muut tule sitten pidempiä kommenttejä tarinasta kirjoittamaan :)

Lähettäjä: Lasikannu 
Päivämäärä:   21.7.11 09:02:27

Mie tykkäsin tästä tarinasta kokonaisuudessaan paljon. Teksti oli sujuvaa ja selkeää, ainut mikä välillä häiritsi oli puhekielessä olevat lyhenteet, joihin ei oo tottunu,mutta muuten erittäin hyvää. Tykkäsin kovasti,joten sun tarinoita mielelläni kyllä jatkossakin luen :)

Päivämäärä:   21.7.11 18:54:32

Alussa oli ihana lukea pätkiä,kun huomasi että olet todellakin perehtynyt ja keskittynyt siihen. Mulla sama että jotkut sanat jäi epäselväksi,kun en itse puhu yhtään samaa murretta. Ehkä jotkut asiat tapahtu turhan nopeaa esimerkiksi se Marcuksen ja Rosen suhde. Mutta oli kuitenki ihana ku ne oi yhdessä ja Marcus oli muutenkin aivan sulonen!

Loppua kohden huomasi että jatko pätkät oli sutaistuja ja tapahtumaa oli ihan liikaa niin pienessä ajassa. Tarina eteni hirveän nopeaa,aivot ei meinannu pysyä ihan perässä. Rosen vanhemmat suostu melkeinpä heti siihen muuttoon, Marcuksella ja Rosella meni hyvin koulussa meni hyvin muutenkin meni hyvin ja ei kerrottu mitään mitä siinä välissä olisi voinut tapahtua. Tuntu kuin olisit halunnu päästä äkkiä tarinasta eroon. Mutta joo kokonaisuudessaan oli IHANA tarina! <3 Luen jatkossakin tarinoitasi jos niitä tulee.. :)

Lähettäjä: PV 
Päivämäärä:   21.7.11 19:38:27

Minunkin silmään särähti tuo puhekieli. Tuo ei oikein murretta ole vaan sellasta tenu kieltä :D Välillä vähän ärsyttävän kuulosta, kun ei itelleni tollanen kieli istu. Eli sanosita lyhennellään viimeisiä kirjaimia. Varsinkin nuo -l (sil, välil, mul, tääl..) ja -ks loppuset (mennäänks) on hyvin raivostuttavia.

Päivämäärä:   21.7.11 20:44:28

Mitä on tenukieli? Ja ehkä sitä voisi sitten ensi kerralla miettii enempi, millasta puhekieltä käyttää, tai käyttääkö ollenkaan, mut ainakin on jotain, mitä voi parantaa. Sen lisäksi, että pitäis pitää se teksti jotenki tasalaatusen. Täytyy varmaan miettii juoni tarkemmin ennen ku alkaa kirjottaa.
Tätä on muuten ollut tosi kiva kirjottaa ja on ollu mukava, ku joillaki on myös mielenkiintoo lukemiseen riittänyt :)

Lähettäjä: opus 
Päivämäärä:   22.7.11 13:03:48

Höh, mun mielestä tää tarina oli kaiken kaikkiaan loistava. :) Vaikka en minäkään tuota murretta puhu, niin ei se silti haitannut tarinassa mitään. Eikä se mun mielestä ollut "tenukieltä", koska tiedän aika monet paikat suomessa, joissa puhutaan tuommosta murretta. Ei ketään sen murteen vuoksi tarvi maanrakoon tunkea :D Eihän se oo se että pitäs joka tarinassa kirjottaa sitä yleismurretta.
Tuo Liben murre tuo tähän tarinaan ns. "eksoottisuutta" ja omalaatuisuutta. Mun mielestä se tekee tarinasta mielenkiintosemman .

Nojaa mutta eipäkai tuosta jutusta nyt sitten enempiä tarvi jauhaa :D
Oikeesti mun mielestä tosi loistava tarina, ja arvaamattomat juonenkäänteet, joita mä en ois ainakaan osannu odottaa. Kirjoitusvirheitä mä en ainakaan huomannut kuin yhdean ainoan koko tarinan aikana.
JA koko tarinan ajan mulla pysy mielenkiinto, koska jokainen pienikin sana piti lukijan kiinni tarinassa.
Kaikenlisäks kirjoitit ihan älyttömän kunnioitettavan pitkiä pätkiä ja niitä tuli kaikenlisäks todella usein, johon monet kirjoittajat eivät pysty.Ja vaikka on pystyneetkin, niin taso on heillä ollut sitten huomattavasti alempana. Hattua kyllä nostan sulle.

Tsemppiä tulevien kirjoitusten kanssa! susta vois ihan hyvin tulla vaikka kirjailija! :)
Ilmottelehan jos kirjoitat uutta tarinaa, niin tiedän eksyä sitten sitäkin lukemaan! :)

Lähettäjä: paistinpannupoika 
Päivämäärä:   23.7.11 03:04:01

uppp ! :)

Lähettäjä: paistinpannupoika 
Päivämäärä:   23.7.11 23:25:53

ai se loppu höhöh :(

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.