Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Love the way you lie #6

Lähettäjä: Estrella 
Päivämäärä:   10.4.11 20:52:00

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=820227&t=820227

Edellinen. Jatkoo illalla. :)

Re: Love the way you lie #6

Päivämäärä:   10.4.11 22:19:20

Kun tuo tuttu ääni vastasi puhelimeen hämmentyneellä äänellä, Henrin sydän oli hypätä kiinaan asti. Henri ei keksinyt mitään sanottavaa, ja hän alkoi miettiä, miksi hän edes soitti kikalle. Kikalla oli kumminkin jo joku toinen.. hänellä oli uusi elämä..
- Henrii, ootsä siellä? Kuului. Henri hengitti syvään, kooten itseään.
- Jooh… poika sai sanotuksi.
- Niin.. oliko sulla jotain asiaa, kikka sanoi epävarmasti.
- Eiku mä halusin vaan soittaa sulle.. kuulla sun äänen.
- Aijaa. Noh, miten menee?
- Hyvin.. tai ei.. en mä tiedä.
- Okei, mut nyt ei oo hyvä aika puhuu puhelimessa. soitellaan, Kikka sanoi ja sitten kuului TUUT TUUT.

Mä hengitin syvään ja jäin paikoilleni miettimään. Miksi Henri soitti mulle, kaiken sen jälkeen, mitä me oltiin koettu yhdessä? Mä luulin että meidän juttu oli kernaasti ohi! Vai oliko… Oliko tähän nyt joku koira haudattuna?

Toisella paikkakunnalla, Henri hengitti syvään. Hän ei ymmärtänyt.. oliko hän tehnyt jotain väärin.. jos Kikalla olikin joku toinen… Henri istui sohvalle ja sulki päänsä käsiinsä. Hän ei olisi koskaan voinut myöntää kenellekään että hän itki, tytön takia. Antti tuli hänen viereensä ja taputti veljeään rohkaisevasti selkään.
- Kyllä se siitä, Antti sanoi hiljaa. Henri ei vain suostunut ymmärtämään.. Hän halusi Kikan takaisin!

Meni muutama päivä, ja tuli viikonloppu. Koko viikon olin hangannut Severin kanssa, ja tutustunut tähän paremmin. Me tultiin nyt juttuun neljästään, mä, Severi, Juha ja Santtu. Ensin ne ei sulattaneet mua, mut ku ne tajusi etten ollut niille uhka, ne hyväksyi mut. Sillä ehdolla mä olin niiden kans, ettei mun tarvinnut kiusata ketään, eikä ne kiusannut ketään. Severi suostui heti, mutta toista oli poikien kohdalla. Nekin kumminkin suostui.
Tällä hetkellä me norkuttiin neljästään taas keskustassa, pienen kioskin ja rannan tuntumassa. Kioskin myyjä vilkuili meitä vihaisen näköisinä, pojat ei olleet moksiskaan. Kai ne oli tottuneet. Mulla oli vähän eriä, mulla häiritsi sen muijan kyyläys. Pakkanen oli noussut, ja se kipristeli inhottavasti poskia.
- Mennään sisään.
- Älä inise, lumppu, Santtu sanoi.
- Pää kiinni, Santtu! Severi ärähti ja Santtu mulkaisi kaveriaan. Sitten ne oli hiljaa, mulkoilivat vain toisiaan. Kun Severi ei enää jaksanut, se otti mun takista kiinni ja raahasi mut suunnilleen läheiseen kahvilaan. Me istuttiin vapaille paikoille, ja saman tien viereisestä pöydästä kaikkosi pienet lapset muualle. Ei ne voineet pelätä Severiä.. eihän ne edes tunteneet poikaa?

Tuli tosi lyhyt pätkä, kun loppu inspiraatio kesken :(

Päivämäärä:   11.4.11 15:13:31

Jatkoo illalla.

Lähettäjä: Random 
Päivämäärä:   11.4.11 15:36:25

Hyvä! =) Voih, hyvä et Henristä tuli jotain, mut olis kiva jos ne näkis <3 Mitäköhän Kikalle ja Severille tulee? :o

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   11.4.11 20:57:59

wää jatkoa !

Päivämäärä:   11.4.11 21:33:23

Jatkoo tullee sittehi huomenna ku nyt en kykene kirjottaa:(

Päivämäärä:   12.4.11 21:50:58

en tiiä millon saan jatkettua ku iltasin meinaa olla meleko kiire, kattoos huomenna. koittakaa kestää!

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   13.4.11 21:11:05

YHYHYHYH >:

Lähettäjä: '_' 
Päivämäärä:   13.4.11 21:40:40

toivottavasti tulee pian jatkoo :> tää on niin hyvä tarina!

Päivämäärä:   13.4.11 21:46:24

Iltaan mennessä me ei oltu saatu mitään jännää aikaiseksi, joten mä päätin lähtee himaan. Mä kävelin hyisessä ilmassa kylän poikki ja juoksin sitten kauhealla kyydillä kolmet portaat ylös ja suoraan sisälle, lämpimään kämppään. Riisuin ulkovaatteet ja menin omaan huoneeseeni. Kello oli jo paljolti yli yhdeksän, ja Anja oli varmasti jo nukkumassa, joten menin vain pesemään hampaat ja lukemaan kirjaa.

Oli lauantai, ja mä nousin vasta kolmelta ylös melkein iltapäivällä. Väsyneenä menin keittiöön ja otin kahvia. Anja oli keittänyt sen jälkeen kun oli tullut herättämään mua. Istuin pöydän ääreen juomaan ja nukuin suurin piirtein kun join.
- Mitä meinaat tänään? Se kysyi.
- En mä tiedä, vastasin välittömästi. Anja katsoi mua jännästi ja hymyili.
- Onko sulla joku poika?
- Ei mul poikaa oo, vaa Severi. se nyt vaan on mun kaveri, sanoin ja hymyilin ovelasti. Sanomatta sanaakaan sen jälkeen Anja katosi jonnekin ja mä menin kahvit juotuani pukeutumaan, meikkaamaan ja laittamaan hiukset.

Sen jälkeen olin lähdössä ulos, mutta pieni vilkaisu pakkasmittariin kertoi sen, että ulkona oli liian kylmä, joten menin sohvalle köllöttelemään ja katsomaan televisiota. Anja touhusi nyt makuuhuoneessa tekemässä tilaa pian syntyvälle esikoiselleen. Yhtäkkiä mä aloin ajatella Heikkiä taas. Mitähän sille kuului, missä se oli, mitä se teki, ikävöikö se meitä? Sitten mun ajatukset harhaili veljiini. Missähän ne oli, mitä niille kuului, oliko niillä kaikki hyvin? Mitä isille, Henrille, Ossille ja muille kuului? Osasin mäkin ajatella muita kuin vain itseäni.

Iltaan menneessä mä en ollut tehnyt taaskaan mitään hyödyllistä. Olin vain möllöttänyt sisällä ja ajatellut, joka sai minut vittuuntuneeksi. Istuin ikkunanlaudalla ja tuijottelin puistoon. Lunta sateli hiljalleen maahan ja katuvalot valaisi muutaman lenkkeilijän tien. Ikkuna tuntui kylmältä mun otsaa vasten. Se huuruuntui mun hengityksen mukana. Mä piirsin huurtuneen kohdalle hymynaaman. Mä tunsin itseni hölmöksi.
Mua alkoi väsyttää ja mä menin nukkumaan. Mä en vaan saanut unta kun mä ajattelin liikaa. Severi… Henri.. Ossi.. isä… Kristian.. Eeliel……. mun maailmaan mahtui paljon rakkaita.. Severi… Henri.. Ossi.. isä… Kristian… Eeliel.. Nuo nimet pyöri mun mielessä, ja viimeinkin kun viimeinenkin valo oli sammunut kerrostaloista, mä nukahdin.

Aamu valkeni synkkänä. Oltiin jo todella lähellä joulua. Mä en vieläkään tiennyt, mitä mä halusin, tai mitä mä annoin muille joululahjoiksi. Pukeuduin aamutakkiin ja hipsin keittiöön. Anja oli lähtenyt jokin aika sitten lenkkeilemään tai käymään ystävillänsä. Mä ajattelin pyytää Severiä kylään, muttei poika vastannut puhelimeen. Sitten mä yritin soittaa Kristianille, muttei se vieläkään vastannut. Mä menin takaisin keittiöön ja levitin kalevan pitkin poikin keittiönpöydälle. Ei siellä mitään kiinnostavaa ollut, mutta eräs teksti sai mut havahtumaan:
..Kaksi nuorukaista joutui kolmen ihmisen kolariin. Toinen menehtyi saamiin vammoihinsa heti, ja toinen on viety sairaalahoitoon. Kolmas ihminen selvisi ehjin nahoin. Autot kärsi pieniä peltivaurioita.

Kun katsoin kuvaa tarkemmin, huomasin, että siinä oli kaksi tuttua naamaa..

Isä olen täällä maailman toisella puolen, ja laulan pappadaduda pa duda dapa
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestä huolen, ja laulan pappadaduda pa duda dapa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.4.11 21:59:30

eeeeeei ! niille sen veljille ei oo saanu käyä mitää tai ossille ja henrille ! noou:oo mut jatkoo äkkiä !=D

Lähettäjä: qsw 
Päivämäärä:   13.4.11 22:28:58

o-ou.. nuorukaista.. ne ei siis vissiin oo sen veljet..tai en tiiä, hmm.. JATKOO!!

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   14.4.11 15:52:04

APUVA !!! eieieieiei tämmöstä ! (:

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   14.4.11 21:24:18

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ EI OO TOTTA ;___;

Päivämäärä:   15.4.11 16:54:07

Jatkoo tulee:)

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   16.4.11 19:56:47

upitetaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas !

Päivämäärä:   16.4.11 21:40:50

Mä järkytyin.. en voinut tehdä mitään.. mä tuijotin vaan kuvaa suu auki . Lehti putosi viimein mun otteesta ja leijaili lattialle. Mä siirsin katseeni ulos ja jäin vain tyhjää. En nähnyt mitään. Kyyneleet tulvahtivat mun silmiin ja valuivat poskia pitkin hiljalleen. Mä en vaan voinut.. sanoinkuvailla tätä tunnetta. Tai sitten mä en tuntenut mítään..

Anja tuli keittiöön hyräillen jotain biisiä ja vilkaisi mua. Ensin se kääntyi muualle, mut kun niiskaisin, se kääntyi uudestaan ja huomasi mun itkevän.
- Kristiina! Mikä sulla on? Se kysyi huolestuneena ja kumartui mun ylle. Mä en saanut sanaakaan suusta, ja mä osotin viimein lehteä, joka oli lattialla. Anja noukki sen saman tien ja katsoi lehden läpi.
- Ei tässä mitään ole, se sanoi hiljaa, kunnes se viimein huomasi kuvan, ja tekstin. Se luki sen pikaisesti ja sanoi: - Voi kikka… Mä oon… tosi pahoillani! Mä nojasin Anjan olkapäähän ja itkin niin että se kuului varmasti naapuriin.. Siinä oli selitys, miksei Kristian vastannut..

Mun mielessä vilisi kuvat, miten kolari oli tapahtunut. Vaikka mä yritin olla ajattelematta sitä, silti ne kummitteli mun mielessä. Suljin silmäni istuessani ikkunanlaudalla. Mä kuuntelin hiljaisuutta ja Anjan mutinaa kun se mutisi unissaan. Mä en saanut unta. Kello oli jo melkein kolme yöllä, ja huomenna pitäisi mennä kouluun. Huokaisin ja päätin luovuttaa ajatteluni suhteen. Mä astelin kylmän lattian poikki sängylleni ja asetuin siihen makaamaan. Mä yritin saada unta, vaan se nyt oli turhaa. Taas kerran musta tuntui siltä, että olisin parempi kuolleena.. mun päälle vaan kasaantui aina lisää paskaa, vaikken mitään tehnytkään. Olin vain yrittänyt saada elämääni kuntoon, vaan turhaan. Aina joku asia mua sorti.

Aamulla mua väsytti. Olin nukahtanut, vaan olin nähnyt painajaisia kolarista missä Eeliel ja Kristian olivat olleet.. Lehdessä ei oltu kerrottu, milloin kolari oli tapahtunut. Mä uskoin että se oli tapahtunut viime viikolla, koska silloin mä olin saanut puhelimen ja yrittänyt pitkin viikkoa soitella molemmille, mut ei ne ollu vastanneet. Siinä oli selitys, muuta mä en keksinyt. Huokaisin jo kolmannen kerran sille aamulle ja aloitin meikkaamisen. Parinkymmenen minuutin päästä Severi tulisi mut hakemaan. En tiennyt, jaksoinko mennä kouluun, mut ei Anja antanut mun jäädä kotiinkaan.

Kävelimme kouluun syvässä hiljaisuudessa. Olin kertonut Severille kolarista, ja Severi ymmärsi sen täysin. Silloin Severi kertoi, että hänen isänsä oli kuollut muutama vuosi sitten kolarissa. Siihen mä sanoin että mun äitikin kuoli kolarissa muutama vuosin sitten. Sattumaa?

Koulussa oli hiljaista. Tiina oli sairas ja meillä oli joku surkea sijainen, joka ei osannut mitään. Me vaan piirrettiin taululle ja juteltiin, eikä se välittänyt mitään. Mä istuin omalla paikallani ja Severi istui mun vieressä piirtämässä mun käteen. Kun katsoin kättäni, siinä luki todella siististi isolla SEVERI.
- Tosi hauskaa, sanoin huvittuneella äänellä, ensimmäistä kertaa sille päivälle. Kello pirahti soimaan nii et mä säikähdin.
- Syömään, sijainen ilmoitti laiskasti. Me lähdettiin Severin kanssa syömään, mut mä vaan siirtelin ruokaa lautasen toiselta puolelta toiselle.
- Syö nyt, Severi sanoi ja katsoi mua syvälle silmiin. Huokaisin ja suoristin selkäni.
- Ei maistu, sanoin ja siirsin lautasen syrjään.
- No mennää sit, se sanoi ja nosti tarjottimensa. Mä seurasin sitä perässä ja laitoin astiat pois. Ruokavälkkää oli vielä jäljellä vaikka kuinka paljon, joten me mentiin käytävälle istumaan. Mä nojasin kylmään seinään ja suljin silmäni. Oppilaita tuli ja meni, eikä ykskään kiinnittänyt meihin huomiota.

Koulun jälkeen mä kävin Anjan pyynnöstä kaupassa. Sillä oli kuulemma mulle joku yllätys, kun menisin himaan. Kävin nopeasti kaupassa Severin kanssa, ja kun meidän tiet erosi, mä juoksin niin nopeaa portaat ylös kuin pystyin. Sisällä Anja otti multa kauppakassin ja hymyili ovelasti.
- No, sanoin mennessäni keittiön.
- Mä järjestin asiat niin, et sä pääset kattoo veljiäs sairaalaan, se ilmoitti hymyille.
- IHANAA, lausahdin ja kapsahdin Anjan kaulaan. Se taputti mua lapaluun kohdalle ja alkoi sitten lapata ruokia jääkaappiin.
- Lähdetään kunhan olen saanut tehtyä ruoan.

En malttanut odottaa. Mä söin niin nopeaa kuin pystyin, ja odottelin jo valmiina lähtöön eteisessä Anjaa. Se juoksenteli ympäri kämppää ettimässä kamppeittaan, ja viimein Anja oli valmis lähtemään.

Mua alkoi jännittää, kun me käveltiin sairaalan kolkolla käytävällä. Askeleet kaikuivat pitkin käytävää epätasaisessa tahdissa ja viimein saavuttiin ovelle, joka johti veljien huoneeseen. Mä huokaisin syvään ja katsoin Anjaa. Se nyökkäsi mulle rohkaisevasti. Astuin askeleen eteenpäin ja raotin ovea..

Lähettäjämjmu 
Päivämäärä:   16.4.11 21:58:16

siis jos siinä oli kolme ihmistä ja yks kuoli välittömästi, yks meni sairaalaan ja kolmas selvis vammoitta niin...? Kuka on sairaalassa? Ketä ne tyypit ees oli?!?!?!?!?!?
joopa, joo. ota tää vaikka uppina
Jatkoo vaan = )

Päivämäärä:   16.4.11 22:54:56

Noh tota.. Eli siis Kristian ja Eeliel oli ollut kolarissa, ja se kolmas oli kuollut saamoihinsa vammoihin. Mut en kerro vielä, kumpi oli loukkaantunut pahemmin kolaris.´=)

Lähettäjämjmu 
Päivämäärä:   16.4.11 23:01:41

aaa, okei = ) tämä selvä

Päivämäärä:   17.4.11 18:36:05

Jatkoa! =)

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   17.4.11 21:14:04

oooooooou ;__; jatkoa !

Päivämäärä:   18.4.11 20:45:15

Eeliel istui Kristianin vieressä sängyllä. Molemmat nauroivat ja kääntyivät katsomaan mua, kun astuin sisälle. Ne hiljentyivät ja katsoivat vaan mua.
- Kikka, Eeliel sai viimein sanotuksi. Se kiersi Kristianin sängyn ja tuli halaamaan mua,. Mä käännyin katsomaan taaksepäin ja huomasin, ettei Anja ollut seurannut mua. Ei se mua haitannut, vaan halusin olla veljieni seurassa nyt. Irrottauduin Eelielin otteesta ja kävelin Kristianin sängyn viereen. Se hymyili mulle. Mä hymyilin takaisin, ja mä tunsin sydämessäni pistoksen. Olin ollut ihan kamala poikia kohtaan silloin aikoinaan, ja nyt mulla hävetti. Ei ne ollut ansainnut mua, tai mun kohtelua. Nyt mä sen vasta tajusin.

Meillä oli hauskaa, sitä lukuun ottamatta että mulla oli suuri syyllisyyden tunne. Mä en voinut enää pyytää anteeksi mun tekoja. Tai no, koskaan ei ollut liian myöhäistä. Vai oliko? Mä en tiennyt, ja se selviäisi vain kokeilemalla. En mä menettäisi mitään. Mä huokaisin syvään ja aukaisin suuni, mutta en saanut sanotuksi mitään. Oliko se niin vaikeaa? Kakistelin kurkkuani ja huomasin, että molemmat tuijottivat mua. Sitten mä vaan sanoin: - Mä oon tosi pahoillani kaikesta.
- Ei se sun vikas ollu, Eeliel sanoi hämmentyneenä.
- En mä sitä tarkottanut..
- Vaan mitä? Kristian kysyi vielä enemmän hämmentyneempänä kuin Eeliel.
- Siitä et mä oon ollu täys @!#$..
- Et sä oo. Me kyl ymmärretään et sulla on ollu vaikeaa äidin lähdön jälkeen. Ja isäkin tuli yhtäkkiä Helyn kanssa kuvioihin. Ja ei mekään olla oltu sulle niin täydellisiä esimerkkejä. Ja tietenkin uudet suhteetkin sekoittavat päätä, Eeliel totesi. Kristian nyökkäsi vahvistukseksi.
- Te ette vihaa mua? Kysyin surullisen kuuloisena. Sitähän mä olin. Mä halusin taas kuolla, tai löytää se syy, minkä takia elää.
- Ei me sua vihata, höpsö! Eelil sanoi ja kaappasi mut syliinsä. Kristiankin silitteli mun selkää lohduttavasti.
- Muista, vaikkei me asuta saman katon alla, me ollaan silti yks ja sama perhe, Kristian totesi hymyillen. Mä hymyilin takaisin, ja olin onnellinen nyt, kun mulla oli ihanat isoveljet.

Mä en olis tahtonut lähtee, mut alkoi olla jo myöhä ja Anja halusi olla ajoissa himassa. Me istuttiin autossa hiljaa, ja mä muistelin kerrankin onnellisia muistoja veljien ja muiden kanssa. Mä tunsin suurta kaipuuta kotikulmille, mut mä tajusin et ne ajat oli ohi. Mä muistin, kuinka ihanaa oli olla Henrin kainalossa, tai kuinka makeaa oli makoilla rannalla Ossin kanssa ja nauraa. Kuinka mahtavaa oli viettää veljien kanssa koti-iltaa kattomalla leffoja, pelaamalla pleikkaria tai syömällä kauheat kasat mättöä. Huokaisin ja pidättelin kyyneliä. Anja ajoi hiljaa, katse tiukasti edessäpäin.

Himassa Anja meni suoraan nukkumaan, ja mä jäin syömään television eteen iltapalaa. Kääntelin kanavia eikä yheltäkään kanavalta tullut mitään jännää, joten mä sammutin television, kävin pesemässä hampaat ja menin sänkyyn. Aukaisin kirjan siitä kohdasta mihin olin jäänyt. Mut mun ajatukset harhaili ihan muualla. Mä luovutin ja pamautin kirjan kiinni. Suljin silmäni ja kuuntelin hiljaisuutta. Alakerrassa soitettiin musiikkia ja joku käveli kantapäät maahan tömisten. Hiljaa mä vaivuin uneen, koiran uneen.

Aamulla mun päätä särki joten päätin jäädä kotiin. Anjalla oli ystäviään kylässä, joten mä pysyttelin omassa huoneessani; Anjan ystävättäret eivät ymmärtäneet, miten hän oli voinut ottaa nuorisorikollisen hoiviinsa. En mä mikään nuorisorikollinen ollut! Mä olin vaan kokenut kovia, siinä kaikki. Mä kuuntelin niiden jutustelua, ja aina niiden puheenaihe kääntyi muhun. Puhu ne koirista tai auton penkeistä, silti se puheenaihe aina kääntyi muhun. Mulla alkoi ärsyttämään, ja viskaisin lähimmät tavarat pöydältä alas. Kuulin räsähdyksen ja kun katsoin mikä se oli, huomasin että se oli kehys, missä oli äidin kuva. Istuin lattialla lasinsirpaleiden viereen ja poimin lattialta äidin kuvan. Katselin kuvaa, ja huomasin että kyyneleet valuivat pitkin poskiani. Ne tipahteli hiljalleen kuvan päälle ja sai kuvan suttuiseksi. Mun on ikävä sua, äiti

Lähettäjämjmu 
Päivämäärä:   18.4.11 20:54:15

;_; voi Kikka raukkaa... no, onneks veljet sentäs on kunnossa :)
jatkoa vaan!!

Päivämäärä:   18.4.11 20:59:16

Voi, ihana pätkä :( Jatkoa!

Päivämäärä:   19.4.11 21:38:12

Marraskuu lipui hiljalleen ohi, ja tuli joulukuu. Lunta oli kivasti maassa jo, ja pakkaset sen kuin vain kiristyivät. Oli ihana tiistaiaamu, ja mä kävelin kirpeässä pakkasessa kouluun Severin kanssa. Aurinko paistoi taivaalta mukavasti. Me kävelimme koulun porteista sisään ja saimme jonkun verran katseita peräämme, kuten joka aamu. Ihmiset puhuivat, että olin liittynyt Severin jengiin. Ei se niin ollut. mä vaan olin ainoa, joka tunsi oikean Severin.

Koulun kellot soi juuri, kun pääsimme luokkaan. Riisuin toppatakin tuolille ja istuin paikoilleni. Kaivoin kirjat esiin ja jatkoin siitä, mihin olin jäänyt.
Olin täysin ajatuksissani, kun mä kuulin Severin äänen vieressäni. Havahduin ajatuksistani ja käänsin pääni Severin suuntaan. Hiukseni valahti kasvoilleni enkä jaksanut siirtää niitä mihinkään.
- Sä oot tosi söpö, Severi sanoi hymyillen hiljaa.
- Pyh, sanoin väsyneenä. Silmäni tuntuivat raskailta, kun vilkuilin luokkaa. Ei mitään poikkeavaa. Tiina pyllisteli jonkun pulpetilla neuvomassa jossain asiassa ja Severi istui mun vieressä hymyillen. Mä käänsin taas katsettani ja tuijotin Severin syvän sinisiin silmiin. Ne oli suorastaan jäätävät, mutta ihanat. Hetken mulla kävi päässä, että voisinpa suudella poikaa, mut jokin esti mua. Mä en saanut enää selkoa tunteistani.. Kenestä mä välitin, ja kenestä en?

Koulumatkalla mä mietin, oliko mulla vielä tunteita Henriä kohtaan. Jotain mä tunsin myös Severiäkin kohtaan.. Viime kuukausien aikana olin oppinut tuntemaan pojan todella hyvin. Severistä oli vaikea olla pitämättä. Kunhan pojan vain tunsi.. Mulla kävi myös mielessä, oliko Severi aito, vai esittikö hän mukavaa, saadakseen mut nolatuksi, vain se takia että olin vastustanut Severiä ysiluokan alussa? Mistä kaikki edes johtui?

Himassa ei ollut ketään, joten mä päätin käydä koneella. Facebookissa oli monta ilmoitusta, mutten mä jaksanut lukea niitä. Kirjauduin saman tien ulos ja menin keittiöön. Jääkaappi oli tyhjä, ja maha kurisi niin että kuului varmasti naapuriin asti. Mä päätin soittaa Severille, et lähtisikö tämä mäkkäriin syömään.
- Kikka moro! Kuului puhelimesta.
- Moimoi, lähekkö syömään?
- Minne?
- Mäkkiin, sanoin ja piirtelin ympyröitä seinään.
- Kyllähän se passaa, Severi vastasi.
- Hyvä! Nähään siellä, puolen tunnin päästä?
- Joo, sitten puhelu katkesi. Laitoin kännykän takaisin taskuuni ja menin huoneeseeni meikkauspöydän ääreen. Laitoin pipon uudelleen päähän ja harjasin vähän hiuksia. Katsoin itteä peilistä. Mä en tiennyt, mitä mä näin. Mun ilme oli jotenkin surkea, ja hymykin oli väkinäistä.. Ei se ollut näin Severin, Henrin tai kenenkään muunkaan seurassa. Huokaisin ja nousi ylös. Katsoin kaikki hyödylliset kamppeet kasaan ja puin toppatakin päälle. Jätin Anjalle lapun, ja kipitin portaat alas.

Lunta oli alkanut satamaan, ja pakkanen nipisteli mun punaísia poskia. Kävelin puiston poikki ja menin toiseen suuntaan kuin missä koulu oli. Ylitin ainakin kolme tietä, ja sitten olin jo mäkkäriin pihassa. Severi näytti tulevat toisesta suunnasta, ja yhdessä menimme sisään.
- Mitä sä syöt?
- Ainakin kolme euron juustoa! Naurahdin. Severikin naurahti.
- Senku näkis, se sanoi.
- No joojoo, etkö usko?
- En, ennen kuin nään.
- Kyllä sä näät. sanoin ovelasti. Mä todellakin aikoin ostaa kolme euron juustoa, näyttääkseni Severille, et kyllä ne naisetkin siihen pystyivät.

Mä ostin sitten kolme euron juustoa, mutta hävisin silti Severille. Se osti viisi niitä ja söi kaiken ennätys vauhdissa. Ihmiset mulkoili meitä kuin ei olisi koskaan ennen nähneet ihmisen syövän hampurilaista. Me ei välitetty niistä, vaan me pidettiin hauskaa. Me istuimme mäkissä varmaan kaks tuntia syönnin jälkeen. Sitten tuli mäkin työntekijä ajamaan meidät ulos pakkaseen. Nyrpeinä mutta iloisina, mahat täynnä me käveltiin katua pitkin tönien toisia. Yhtäkkiä Severi otti mua kädestä kiinni, enkä mä edes vetänyt kättäni pois. Me kävelimme käsi kädessä meidän kerrostalon puistoon ja pysähdyttiin lampun alle. Severi otti mua vyötäröltä kiinni ja kumartui suutelemaan. Mun sydän hypähti kiinaan asti..

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   19.4.11 23:05:27

AAWWWWWWW ♥

Lähettäjä: qsw 
Päivämäärä:   19.4.11 23:05:53

ää täshän tulee ihan kunnon suhdesotkuja :D koht Henri varmaa ilmestyy jostai..

Päivämäärä:   20.4.11 08:19:24

<333 Jatkoa! =) Sulone pätkä oli...

Lähettäjämjmu 
Päivämäärä:   20.4.11 17:09:12

awww... hittoon koko Henri! Severi<3!!!
lisää :D!!

Päivämäärä:   20.4.11 21:25:33

oioioioioi<3 söpööööö ! (::

Päivämäärä:   20.4.11 21:43:05

Lähettäjä: qsw
Päivämäärä: 19.4.11 23:05:53

ää täshän tulee ihan kunnon suhdesotkuja :D koht Henri varmaa ilmestyy jostai..

LÄHELLE MENI! :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.11 22:14:28

henri on ihana<3!:D no mut jos ei henri tuu, nii varmaa joku ossi?:D:D

Päivämäärä:   20.4.11 22:24:07

Henrin sydän oli täysin murtunut. Tuntui kuin iso pala oli viety, Kikka oli vienyt sen mukanaan. Anttikin oli huomannut pikkuveljensä muuttuneen. Henri ei enää nauranut, eikä pitänyt hauskaa. Tämä vain istui huoneessaan kuunnellen surullisia biisejä. Henri pukeutui mustiin ja oli kuin ei olisikaan. Antti sääli pikkuveljeään sydämensä täydestä.

Severi päästi musta irti liian nopeaa. Se käänsi katseensa muualle ja peruutti muutaman askeleen pois musta päin.
- Sori, se sönkötti. Mä tartuin sitä kädestä kiinni ja puistelin päätäni samalla kun sanoin: Ei se mitään. Sitten me hyvästeltiin ja mä menin kämpille. Anja istui olohuoneessa lukemassa seiskalehteä.
- Missäs olit, se kysyi.
- Mäkkärissä syömässä, vastasin ja laitoin takin naulakkoon. Anja nyökkäsi ja laittoi lehden sivuun. Sitten se hymyili leveästi.
- No mikä on?
- Hei en mä sokea ole! Kuka se poika oli? Tuon lauseen jälkeen mä punastuin totaalisesti!
- Se oli Severi, sain sanotuksi. Mulla hävetti!
- Ootteko te kimpassa?
- Ei, sanoin nopeasti. Tyrmäsin saman tien Anjan kysymykset.
- No, kumminkin, hyvä että sulla on seuraa. Älä joudu väärään seuraan, se sanoi vielä ja häipyi keittiöön.

Väärään seuraan.. mitä se tarkoitti? Mä kyllä olin ollut väärissä seuroissa, mut mitä se nyt tarkoitti? Tarkoittiko se sitä, et mun piti olla varovainen Severin suhteen? Mä en ymmärtänyt täysin. Purin huultani istuessani ikkunanlaudalla, ja tuijotin kohtaa, missä me oltiin Severin kanssa suudelleet. Hymy nousi väkisinkin huulilleni.

Aamulla Severi odotti mua aulassa. Kylmä pakkanen nipisteli poskia meidän kävellessä koulua kohti. Kävelimme koulunporteista sisään, ja Severi jäi siihen seisomaan.
- Tuutko sä?
- Eiku mee sä vaan, se sanoi. Mä kohautin olkiani ja kävelin sisälle ja käytävään, missä meidän luokka oli. Sijainen päästi meidät melkein heti sisälle, ja mä vilkaisin ikkunasta ulos. Mä näin Severin koulunporteilla juttelemassa jollekin aikuiselle miehelle. Miehellä oli näillä pakkasilla nahkatakki päällä. Mulle tuli kylmät väreet pelkästä ajattelusta, että mullakin olisi samanlainen takki päällä noilla pakkasilla.

Severi ei tullutkaan kouluun, vaan se lähti kävelemään tämän miehen kanssa poispäin. Outo tunne valtasi mut kokonaan. Mitähän oli meneillään? Mä en jaksanut miettiä enempää, vaan keskityin englantiin. Tiina kiersi taas luona läpi ja pyllistelemässä joka suunnassa. Katsoin kelloa, kohta olisi ruokailu.
Viimein Tiina päästi meidät syömään. Mulla vaan ei ollut nälkä, joten jäin palloilemaan käytävälle. Suljin silmäni ja makasin penkeillä. Yhtäkkiä joku istahti mun viereen ja mä huomasin Severin siinä istumassa.
- Et sitten tullut kouluun.
- No mä olin vaan poissa muutaman ekan tunnin, se sanoi.
- Jaa. Mitä sä teit sitte?
- Bisneksiä, se sanoi ja hymyili niin että mua kuvotti. Että bisneksiä.. mutta millaisia? Mä en jaksanut miettiä enempää vaan suljin ajatukseni kaikelta. Severi istui siinä hiljaa ja kai sekin lepäili.
Koulun jälkeen menin himaan, kuten jokaisena päivänä. Oli perjantai, ja se oli koko ajan lähempänä joulua. Kävelin kolmet portaat ylös laiskasti ja aukaisin oven. Kämpässä leijaili ihana ruoan tuoksu, ja mä kuulin kahvikuppien kilisevän. Menin keittiöön, ja yllätyksekseni Heikki istui keittiönpöydän ääressä. Keittiössä oli jotenkin kireä tunnelma, vaan ku mä tulin, Heikki riensi halaamaan ja vetäisi mulle jostakin pienen lahjapaketin.
- Ole hyvä, se hihkaisi ja ojensi paketin.
- Kiitos, sanoin hämilläni ja aukaisin saman tien lahjan. Siinä oli pieni kultainen käsikoru, mihin oli kaivettu: Rakkaalle tyttärelle, Kikalle.
-Ooi, sain sanotuksi. Halasin uudestaan Heikkiä, ja huomasin Anjan hymyilevän. Me juteltiin hetken Heikin kanssa, sitten sen piti lähteä. Mä hyvästelin sen Anjankin puolesta.

Päivämäärä:   21.4.11 08:35:41

Jatkoa!! :)

Päivämäärä:   21.4.11 17:20:26

jatkoo (:

Lähettäjämjmu 
Päivämäärä:   21.4.11 18:32:04

jatkoo! :)

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   22.4.11 20:06:38

jatkoa 8)

Lähettäjä: estrella 
Päivämäärä:   22.4.11 23:50:39

jatkoo tulee sitteku oon kotona :)

Päivämäärä:   24.4.11 20:06:58

tänää illal jatkoo! :)

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   24.4.11 22:40:14

ihanaa! useemmi vaa ja pitempää jatkoo ni mielenkiinto säilyy!

tykkään tosi paljo tästä tarinasta :)

Päivämäärä:   25.4.11 14:25:17

kiitos:) mulla vaan on nyt aika kiire päivisin, iltasin väsyttäää ni ei kerkeis kirjottaa:( mut mä yritän aina parhaani mukaan väsätä tätä :)

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   25.4.11 20:22:15

ylööööööööööööööööööööös !!

Lähettäjä: Natiainen 
Päivämäärä:   25.4.11 20:59:38

luin alusta saakka :D

JATKOA!!

Päivämäärä:   25.4.11 22:34:22

lupaan kirjoittaa huomenna ku meni taas nii myöhään! -.-

Päivämäärä:   26.4.11 21:23:07

Myöhemmin sinä päivänä, Anjan supistukset alkoivat ja se kiidätettiin sairaalaan. Oli kuulemma hirveät tuskat. Anja käski mun jäädä kotiin, se luotti muhun. Mä katsoin ambulanssin menoa, kun se lähti parkkipaikoilta. Huokaisin ja mietin, pyytäisinkö Severin seuraksi. Ei kai se Anjaa haittaisi, jos Severi olisi täällä. Mä tartuin puhelimeen empien, mut soitin kumminkin pojalle, ja se lupasi tulla.

Aukaisin oven, ja huomasin Severillä kauppakassin.
- Mä kävin ostaa meille ruokaa, se sanoi hymyillen. Se tuli sisään asti ja mä otin siltä pussin. Mä laitoin mehupurkin ja muutaman pizzan jääkaappiin ja nakkasin sipsipussin Severille.
- Meinasitko lihottaa mut?
- Meinasin, se sanoi ja kaappasi mut syliinsä. Se piteli mua siinä tiukasti ja nuuski mun hiuksia. Sitten se päästi musta irti ja meni mun huoneeseen tutkimaan.
- Siisti huone, se sanoi vilkuillen ympärille. Severi kuikkasi ulos ikkunasta ja huomasi, mistä kohti se oli aina katsellut mua ikkunasta.

Me istuttiin katsomaan televisiosta jotain leffaa. Mä purisin kauhuissani aina Severin käsivarsia kun tuli pelottava tai vähänkään jännä kohta. Severi puri vain huulta kivusta kunnes mä höllensin otettani.

Leffan jälkeen me mentiin nukkumaan. Me maattiin sängyllä puoli unessa, ja mä mietin, mitähän Anjalle kuului. Mä kuuntelin Severin hiljaista tuhinaa. Ajatukset pyöri mun mielessä, toinen toistaan ihmeellisempiä. Olinkohan väsynyt.. mä vaan en saanut unta. Oli tapahtunut taas liian paljon asioita.. veljien kolari.. Heikin käynti.. Anjan sairaalareissu.. Severi yötä… Kun viimeinenkin ajatus oli loppuun mietitty, nukahdin.

Aamulla me huomattiin Severin kanssa et me oltiin nukuttu pommiin. Mä tein meille aamupalaa, ja sillä välin ku Severi siivoili, mä kävin pikasuihkussa ja laittauduin jonkun verran. Sitten mäkin rauhoituin syömään.
Me ei jaksettu enää lähtee kouluun, koska olisi vain ollut enää muutama tunti koulua, joten mä jäätiin meille makoilemaan. Severi makasi mun päällä ja puhalteli mun kaulaan kuumaa ilmaa. Välillä se suukotteli ja puhalteli poskeen. Mulla oli siinä hyvä olla.
Ei sekään kestänyt ikuisesti. Severin piti lähteä himaan, ja jättää mut yksin, eikä mulla ollut mitään hajua, milloin Anja tulisi. Severi lähti, ja mä jäin katsomaan yksin televisiota. Kun sieltä ei tullut mitään, mä menin koneelle ja kirjauduin naamakirjaan. Yhtäkkiä ruudulle ponnahti keskustelu, ja Henri puhui mulle. Se kertoi, kuinka ikävä sillä oli mua, eikä se enää tiennyt mitä se teki. Mulla tuli senkin puolesta surullinen olo. Mä en voinut sanoa mitään… Henri ei varmaan ikinä antaisi mulle anteeksi, jos saisi tietää Severistä..

Huuda, kun tarviit mua
Ja mä lupaan sulle, etten mä tarvi ketään
Muuta ku sua.
Ja mä lupaan sulle, etten mä suutele kun
Sun suuta.

iski väsymys... en jaksa kirjoittaa enempää :(

Päivämäärä:   26.4.11 21:32:01

Henri parka ;< ihana pätkä.

Lähettäjämjmu 
Päivämäärä:   26.4.11 21:55:00

ihana toi Severi <3 mutta voi Henri parkaa :(

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   26.4.11 23:30:02

ääw apuaa, toivottavasti selvii !

Lähettäjä: Lasikannu 
Päivämäärä:   27.4.11 13:26:00

Vooiiii Henri pientää :((

Päivämäärä:   27.4.11 15:56:36

Ihanaaa! Jatkoa! :) Heeenriii <3 :(

Lähettäjä: PV 
Päivämäärä:   27.4.11 18:00:53

"..Kaksi nuorukaista joutui kolmen ihmisen kolariin. Toinen menehtyi saamiin vammoihinsa heti, ja toinen on viety sairaalahoitoon. Kolmas ihminen selvisi ehjin nahoin. Autot kärsi pieniä peltivaurioita.

Kun katsoin kuvaa tarkemmin, huomasin, että siinä oli kaksi tuttua naamaa..

Isä olen täällä maailman toisella puolen, ja laulan pappadaduda pa duda dapa
Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestä huolen, ja laulan pappadaduda pa duda dapa"

Kylmät väreet ja silmän nurkka kostui :) Ehkä paras sun kirjoittama kohta.
Itse en henk.koht. tykkää kappaleesta, mutta näytit sen kauneimman puolen, jota en ennen ollut kuullut.

Hyvin kirjotat, mutta välillä tuntui, ettet itsekkään tiennyt minne tässä joudutaan. Aika vahtaamista eri ihmisten kanssa. Muutamia nimi virheitä ja kirjoitushäröjä löytyi. Joskus kirjoitit sanat ihmeellisessä järjestyksessä. Välillä tekstisi muuttuu aika listaksi eikä se tahdo kulkea eteenpäin.

Severi on kyllä sulonen ja toivon ettet heivaa sitä kuuseen. Josko tää juttu sitten onnistuis ja tunnelin päässä näkyis Kikallekkin valoa? :)

Sait uuden lukijan

Päivämäärä:   27.4.11 20:23:26

PV/ mä uskon et virheitä on, ja oon joskus itehi hukas tän kaa, mut nyt on kauhee ressi päällä koulun kanssa jne, nii menee vähemmästähi sekasi tän tarinan kanssahi :D mut mä yritän kirjottaa mahd. hyvin ja niineespäin, kuhan oon saanu ihteni kasaan! :)

Päivämäärä:   28.4.11 14:14:21

Jatkista ei oo ihan helppo kirjottaa, kun jälkikäteen ei pääse viilailee mitään. Ton mun kommentin ei ollu tarkotus löytätä maanrakoon :D
Vain taitava kirjottaja saa lukijan tuntemaan jotakin, kuten sinä sait tossa yhdessä kohdassa.

Korjaile itsesi kaikessa rauhassa, mutta älä unohda että jatkoa odotetaan :D

Lähettäjä: nalle 
Päivämäärä:   28.4.11 19:14:05

Ihana tarina, odottelen innolla jatkoa <3

+ Severi pois ja Henri takas <33

Päivämäärä:   28.4.11 19:28:48

emmä teitä unoha! :)

Päivämäärä:   29.4.11 14:53:27

Joulu läheni lähenemistään, ja mä tunsin voimieni hiipuvan jälleen. Mä en jaksanut aamuisin nousta, eikä ruokakaan maistunut. Mikään ei maistunut. Severi yritti mua parhaansa mukaan piristää, mut ei onnistunut. Henri vain painoi liikaa mun mielessä, enkä mä saanut poikaa mielestäni. Mä yritin olla normaali, mutten mä pystynyt siihen sitten kumminkaan. Mä istuin keittiönpöydän ääressä suunnittelemassa joululahjoja, mut mun pää löi tyhjää pahemman kerran.

Ilta saapui hiljaa ja talossa oli rauhallista. Mä yhä mietin joululahjoja, Anjalle mä keksin ostaa jotain vauvaan liittyvää, ja veljille jotain kivaa. Severille mä voisin ostaa jonkun korun, siinä se olikin. Mä aloin miettiä Anjan vauvaa. Oli ennustettu, että se oli tyttö. Olimme miettineet sille nimeäkin. Heikki oli ehdottanut nimeksi Katria tai Karoliinaa, koska mun nimi oli Kristiina. Heikki halusi tytön nimeksi vähän samalaisen nimen kuin mulla. Anja taas halusi jotain a-kirjaimella alkavaa. Lähinnä se mietti Annaa tai Annikaa. Niille syntyi siitä riita. Mä taas ehdotin nimeksi Anna-Katria. Musta se oli ihan kiva nimi.

Yöllä mä en saanut taaskaan nukutuksi. Mä ajattelin vain henriä.. kuinka mä kaipasinkaan sen viereen.. sen lämpöä.. sen ihanaa kosketusta.. en vaan voinut olla ajattelematta poikaa!

Oli viimeinen koulupäivä ennen joululomaa. Mä raahauduin kouluun yksin, koska Severi ei ollutkaan tullut hakemaan mua. Kai se oli vihainen tai lopen kyllästynyt siihen, etten huomioinut sitä enää, vaan olin vaipunut itsesäälin syövereihin.

Koulussa oli taas tylsää, kuten jokaisena päivänä. Kaikki odotti innolla lomaa, eikä kukaan muu puhunutkaan kuin lomastaa, mitä aikoi tehä. Kellä oikeasti kiinnosti, mitä kukin aikoi tehdää joululomalla? Multakin kysyttiin sitä, mut en mä osannut sanoo mitä mä tein. Kai mä vaan olin himas ja.. olin. Jos mä pääsisin, mä kyllä lähtisin katsomaan Henriä. Mun piti vaan suosutella Anja siihen jotenkin. Mä halusin nähä vielä kerran Henrin. Mä en toivonut mitään muuta.

Kouluun jälkeen muut juoksi semmoista kyytiä pois koulun alueelta, kun mä kävelin ihan rauhassa. Severi ei ollut koko päivänä koulussa. Ehkä se ei jaksanut katella mua ollenkaan? Mä kävelin puiston poikki kerrostaloon ja hyppelin portaat ylös. Kämpässä tuoksui ihana pullan ja piparin tuoksu.
- Tuu Kikka kokeilee mahaa ku vauva potkii! Anja huikkasi. Mä kokeilin sen mahaa ja totta tosiaan, vauva oli kuin jalkapalloilija. Se potkasi lujaa ja tuntuvasti.
- Miten sä kestät tota? Kysyin. Anja naurahti: - Hyvin. Sitten mä aloin ajatella, pitäisikö mun kysyä, olisiko mahdollista päästä katsomaan lomalla vanhoja ystäviä. Mä keräsin rohkeuteni ja kysyin: - Olisiko mahdollista lomalla,että kävisin katsomassa vanhoja ystäviä? Sitten mä vain odottelin vastausta..

Mä aloin miettiä, et halusiko Henri enää nähdä mua?

Saattoi tulal lyhkänen pätkä, mut tässä on se mitä kerkesin nyt kirjottaa:) Huomenna sitten jatkoa, kun olen tullut erästysreissulta! :)

Päivämäärä:   29.4.11 15:34:22

Lisää lisää! <3

Päivämäärä:   29.4.11 17:38:13

toivottavasti kikka pääsee kattoon henriä :>

Päivämäärä:   29.4.11 18:02:06

Jaatkoa! :)

Päivämäärä:   1.5.11 15:38:15

kohta jatkoo

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.5.11 20:44:32

pitkä kohta

Päivämäärä:   1.5.11 21:08:33

Anja näytti miettivän harkitsevasti ehdotustani. Mä ymmärsin, ettei se varmaan halunnut päästää mua kun vauvakin oli tulossa ja kaikkea. Mut sitten se viimein katsoi muhun ja sanoi: - Jos Heikki suostuu viemään.

Mun sydän hypähti kurkkuun asti ja mä tunsin olevani onnellinen.. nyt piti vain saada Heikki ja Henri kiinni. Mä menin saman tien soittamaan Heikille, ja se suostui. Mut Henriä olikin sitten vaikea saada kiinni. Poika ei vastannut puhelimeen, eikä sitä näkynyt koneella. Mä aloin olla epätoivoinen.

Meni viikonloppu, eikä Henristä kuulunu vieläkään mitään. Mä aloin olla entistä surullisempi, enkä mä jaksanut enää edes yrittää ottaa poikaa kiinni. Jos ei kiinnostanut, niin sitten ei kiinnostanut..

Kaukana Kikasta, Henri mietti, miksi tämä yritti koko ajan tavoitella häntä. Hänellä oli todella suuri houkutus vastata puhelimeen, muttei Henri vaan voinut. Hänen sydän olisi kumminkin särkynyt uudelleen ja uudelleen. Mut sitten poika alkoi miettiä, olikohan Kikalla sittekin jotain tärkeää asiaa? Henri päätti, että seuraavan kerran kuin puhelin soisi, hän vastaisi. Mut poika ei tiennyt, että Kikka oli jo luovuttanut..

Huokailin yhä, miksei Henri vastannut mulle puhelimeen. Jos oisin tiennyt, että poika olisi valmis vastaamaan, olisin soittanut heti. Mä mietin, pitäisikö mun vielä kerran yrittää soittaa. En mä mitään menettäisi kumminkaan. Mä vaan pettyisin, ja tuottaisin itselleni lisää tuskaa. Yrittänyttä ei laiteta, kuten Anjakin oli sanonut, tartuin puhelimeen ja valitsin viimeisen kerran Henrin numeron. Painoin vihreää ja se alkoi hälyyttää. Mun oli pakko vielä yrittää kerran.

Henrin puhelin pirahti soimaan, ja poika riensi saman tien nappaamaan kännykkänsä käteensä. Näytöllä vilkkui Kikka. Henri empi, mutta painoi sitten vihreää ja vei puhelimensa korvalleen.
- Niin, Henri sanoi arasti. Kikan sydän pompahti kiinaan asti kun poika vastasi.
- Hei Henri! Mä vaan…
- Niin?
- Niin siis tota.. mä olisin tulossa käymään siellä päin täs lomalla, nii mä vaan mietin, että haluaisitko nähä? Kikka takelteli. Henri empi.
- Noh… kai mä kerkeen, poika vastasi, ja vastaus kuulosti Kikasta siltä, ettei pojalla kiinnostaisi nähdä.

Me puhuttiin jonkun aikaa, ja lopetettiin sitten. Mä olin niin onnellinen, että olisin voinut leijua, mutta Anja käski mun pysy maassa. Mä soitin vielä Heikille että lähtö olisi sitten huomenna aamulla. Mä olin niin onnellinen, että en malttanut edes nukkua.

Aamulla mulla väsytti ihan liikaa, enkä meinannut pysyä hereillä automatkalla. Mä yritin kovasti pitää Heikille seuraa, mutten enää pystynyt, vaan nukahdin. Mä näin unta, et Henri oli mua vastassa kuppilalla, ja kun lähenin poikaa, kaikki katosi.

Yhtäkkiä Heikki teki äkkijarrutuksen, ja mä sen seurauksena löin pääni johonkin kovaan. Aukaisin silmäni nopeasti ja näin kolmen poron kipittävän tien yli.
- Huh huh, Heikki kommentoi ja lähti sitten liikkeelle uudestaan.
- Saitko nukutuksi?
- Joo sain mä vähän, vastasin ja keskityin katsomaan ohivilahtelevia maisemia.

Pian me saavuttiin kotipaikkakunnalleni. Tutut maisemat ilahduttivat mua, ja Heikki nakkasi mut k-kaupan eteen ja häipyi itse parinkymmenen kilometrin päähän sukulaistensa luokse. Mä istuin kaupan sisälle penkille odottelemaan Henriä. Hetken mä jo luulin, ettei poika tulisi, mutta viimein mä näin sen etäisen hahmon. Se saapui sisään ovista ja tuli suoraan mun luokse. Sen ilme oli synkkä ja toisaalta iloinen. Ei edes tervehtinyt kun istui viereeni. Me oltiin siinä ihan hiljaa, ja kaiken kruunasi soitto. Katsoin kännykkäni ja näytöllä vilkkui Severi. Henri näki sen, ja mä huomasin sen ilmeen synkistyvän vielä enemmän. mitähän tästäkin tulisi?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.5.11 08:15:48

Jäijks! Äkkiä lisäää :D

Päivämäärä:   2.5.11 15:12:34

Ei saa jättää tälläseen kohtaan! Apua, JATKOA!!! :D

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   2.5.11 15:15:33

OOOOU, apua >:

Päivämäärä:   2.5.11 15:43:17

oon NIIN koukussa tähän tarinaan

Päivämäärä:   2.5.11 15:53:30

AAA lisääääää !!! <3 koukuttavaa !

Päivämäärä:   2.5.11 21:41:13

Ei tästä näyttänyt tulevan mitään. Me istuttiin ihan hiljaa vieläkin k-kaupan aulassa jollain ränsistyneellä penkillä. Henrin naama oli synkkä, ja vaikka mä kuinka yritin saada puheen aihetta, ei Henri puhunut.
- Hyvä on, jos ei seura kelpaa nii mä lähden! kivahdin ja nousin seisomaan. Henri ei kerinnyt sanoa mitään kun olin jo marssinut ulos kaupasta ja tien toiselle puolelle. Henri jäi sinne istumaan. Kerta ei seura kiinnostanut, niin minkä sille mahtoi.

Mä huomasin olevani tutun kerrostalon pihalla. Katsoin ikkunasta sisään, enkä huomannut meidän kämpässä valoja. Pettymyksen aalto tulvahti mun yli. En mä mitään ollut odottanutkaan. Mä päätin soittaa Heikille et hakisi mut pois. Mut herra ei vastannut puhelimeen, joten lähdin kylmästä pakkasesta lähimpään kuppilaan istumaan.

Kuppilassa oli melko tyhjää ja hiljaista. Silloin tällöin siellä kävi muutama ihminen juomassa päivän kahvit. Istuin yksin nurkassa ja kuuma kaakaokuppi lämmitteli kivasti käsiäni kun pidin molemmin käsin kiinni kupista. Mä tuijottelin ikkunasta ulos ja katsoin ohi meneviä autoja ihmisiä. Kaikki teki varmaan viimehetken jouluostoksia. Lunta alkoi sadella hiljalleen taivaalta ja alkoi yhtäkkiä pimetä, vaikka kello ei ollut edes viittä.

Mä piilouduin salama pöydän alle puoliksi, kun Henri kipitti ikkunan ohi. Se tuijotteli ikkunasta sisään, kai se oli huomannu mut kun nyt se tuli ovista sisään. Mä tulin nolona pois pöydän alta ja keskityin katsomaan kaakaokuppiini kuin mielenkiintoiseen esineeseen.
- Äh, sori ku olin niin typerä, se sanoi ja istui vastapäätä mua. Mä en sanonut sanaakaan, tuijottelin vain kaakaokuppia. Me istuttiin taas ihan hiljaa, ja nyt mä pelkäsin että vuorostaan Henri lähtee, mut poika ei liikkunutkaan mitään. Se vain seuraili mun refleksejä.
- Kauan sä oot täällä?
- En kauaa. Kuhan sijaisisä lähtee takaisin, siihen asti.
- Ai onko sulla sijaisisä?
- On, ja… äiti, vastasin ja huokaisin sanan kohdalla “äiti”.
- Kerro kaikki, Henri sanoi hellästi ja varoen.
- Perhekodin jälkeen mut passitettiin sijaiskotiin, aloitin. Henri nyökkäsi ymmärtäväisenä. - Anja ja Heikki oli alussa yhdessä, mut sitten Anja kertoi olevansa raskaana, vaikka he luulivat että Anja ei voi tulla raskaaksi, tai sitten Heikki ei voi saada lapsia, joten kaikki tämä päätyi siihen, että Anja on käynyt vieraissa, joten ne erosi. Sen pienen hetken meillä oli kaikki hyvin, kun mäkin tottuin uuteen perheeseen ja niin eespäin. Mut hyvin me ollaan pärjätty, sanoin loppulauseen hymyillen.
- No hyvä että sulla menee hyvin, Henri sanoi. Sekin hymyili.
- Eli mä saan sisarpuolen.
- Joo. Oon muuten tosi pahoillani siitä kolarista, Henri sanoi yhtäkkiä.
- Mistä kolarista?
- Siitä sun veljien.
- Ainiin. Ei sun tarvii olla pahoillaan, eihän se sun vikas ollu, sanoin ihmetellen.
- Ei en m sitä, vaan silleen, Henri sanoi nauraen. Me molemmat naurettiin vapauttavasti.

Mun sydämeltä vierähti kivi, kun sain viettää aikaa yhden elämäni tärkeimmän ihmisen kanssa. Henri kyseli mun nykyisestä elämästä tosi paljon, ja mähän kerroin. Musta pojalla oli oikeus tietää. Mut Severistä mä jätin kertomatta. Se olisi ollut Henrin korviin liian rankkaa tekstiä. Ei sen tarvinnut tietää mun ja Severin pikku hetkistä. Eihän?

Mun piti lähtee liian pian. Heikki tuli mua hakemaan juuri silloin kun olisin halunnut jäädä Henrin viereen. Nyt me istuttiin autossa ihan hiljaa, kuunnellen tylsää musiikkia. Oli pimeää, eikä tiellä ollut katulamppuja. Mä ummistin silmäni ja nukahdin sen sileäntien.

Päivämäärä:   3.5.11 14:26:10

Jatkoa :) Kiva pätkä taas

Päivämäärä:   3.5.11 20:28:19

Oisko kukaan halukas lukemaan heppatarinaa, jota alottelisin? :)

Lähettäjä: potta 
Päivämäärä:   3.5.11 21:05:51

estrella/ minä minä !!!

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   3.5.11 21:34:04

AAAWW ja minä olen innokas ! :3

Päivämäärä:   4.5.11 11:28:29

luen jos kirjotat tämänkin edes jonkinlaiseen loppuun :D

Päivämäärä:   4.5.11 15:42:01

PV/ tämä tarina alkaa pikku hiljaa lähentyä loppuaan. En vielä julkaise tuota heppatarinaa kun ideoita vielä tässä siihen keräilen ja mietin, julkaisen sen sittenkun se on tarpeeksi hyvä. Laitan siitä sitten ilmoituksen tänne :)

Mä kirjottelen illalla tätä tarinaa kuhan oon tullut tallilta :)

Päivämäärä:   4.5.11 21:43:13

Oli enää muutama päivä jouluaattoon, ja mä olin yhä onnellisissa tunnelmissa. Mulla oli kaikki hyvin, paitsi että Severi oli mulle kääntänyt selkänsä. Mä yritin sopia sen kanssa, mut ei se halunnut mun kanssa, joten mä jätin sen rauhaan. Anjallakaan ei ollut mitään huolta, vauva voi hyvin. Oltiin sovittu, että Heikki tulee meille viettämään joulua. He yrittivät tulla mun takia toimeen. Salaa mä toivoin, että ne palaisi yhteen.

Päivä jouluun, ja jännitys tiheni; mitä saisi lahjaksi. Heikki piipahti kylässä tuomassa meille joulukuusen, ja mä koristelin sen. Sitte leivoimme Anjan kanssa pipareita ja pullia. Samalla kun ne paistui uunissa, mä tein joulusiivousta loppuun. Anja ei siihen enää kyennyt, oli maha sen verran iso jo.

Siivottuani ihailin lopputulosta. Kämppä oli siisti, kuusi koristeltuna, ilmassa leijui pullan ja piparin tuoksu. Kaikki oli siis täydellistä! Hymyillen menin omaan huoneeseen ja järjestelin sieltäkin tavaroita. Anja meni päikkäreille, raskaana oleminen väsytti kuulemma kauheasti. Siivottua myös oman huoneeni kupsahdin väsyneenä sängylleni. Mä tuijottelin kattoa ja tunsin väsymyksen ottavan musta vallan. Ajattelin itsekin ottaa palkaksi ahkeroimisesta pienet nokoset.

Seuraava aamu teki tuloaan. Kello oli seitsämän aamulla, kun heräsin päikkäreiltäni. Kävin sammuttelemassa valoja kämpästä, ja marssin takaisin nukkumaan.

Heräsin tasan kello 12 siihen tunteeseen, kun oli jouluaatto. Olin onnellinen ja iloinen. Anja vihelteli tyytyväisen kuuloisena keittiössä hellan ääressä ja Heikki istui iso virne naamallaan keittiönpöydän ääressä.
- Mitä täällä tapahtuu? kysyin unisen kuuloisena. Molemmat naurahti eikä sanonut mitään. Selvä, ajattelin ja kävelin takaisin huoneeseeni. Otin puhtaat vaatteet ja pyyhkeen ja menin suihkuhuoneeseen.

Suihkun jälkeen mulle lyötiin nenän eteen puurolautanen ja käskettiin syödä. Mulla olikin kauhea nälkä. Söin nopeasti ja menin television ääreen katsomaan kaikenlaisia jouluohjelmia. En malttanut odottaa iltaa!

Ilta saapui viimein. Mä olin taas onnesta sekaisin, enkä malttanut odottaa että saataisiin aukaista lahjat. Olin juuri omassa huoneessani, kun puhelimeni vastaanotti viestin. Severi: “tuu puistoon.” Mä vilkaisin ikkunasta ulos, mutta valaistuksesta huolimatta en nähnyt ketään. Mä menin silti laittamaan takkia ja kaulahuivia päälle.
- Mä käyn puistossa moikkaamassa Severiä, huikkasin ja juoksin portaat alas laittaen takkia kiinni.

Mä kävelin puiston poikki, enkä nähnyt ketään. Seisoin ison ja leveän puun vieressä tuijottamassa puistoon. Mä en vain nähnyt ketään, joten mä päätin lähteä takaisin sisälle kylmästä. Hieman pettyneenä käännyin, ja sain lumipallon selkääni.
- Severi, kuiskasin tuskin kuuluvasti. Sitten nauru kantautui munkin korviin. Severi tuli jäätyneen ja lumisen liukumäen takaa esiin nauraen.
- Severi! Kajautin ja nakkasin poikaa lumipallolla. Severi vain nauroi ja pysähtyi muutaman metrin päähän musta. Me tuijotettiin toisia, kunnes poika tuli lähemmäs ja halasi mua.
- Hyvää joulua, se sanoi hiljaa.
- Samoin, vastasin. Sitten mä käänsin päätäni niin että Severi suuteli mua. Ja mä vastasin.. tämä oli niin väärin Henriä kohtaan.. muttei Henri saisi koskaan tietää..

Kylmyys iski nopeasti, ja mä lähdin sisälle, kun Severi lähti toiseen suuntaan. Mä käännyin vielä ulko-ovella katsomaan sen perään, mutten nähnyt enää poikaa. Mä hyppelin kolmet portaat ylös ja menin kämppään. Anja ja Heikki olivat sillä välin kantaneet lahjat kuusen alle. Mä riisuduin ulkovaatteista ja menin olohuoneeseen. Kynttilöitä paloi siellä sun täällä ja joulumusiikki soi taustalla.
- on aika avata lahjat, Anja kehotti ja istui sohvalle. Mä istuin Heikin viereen lattialle ja sain ensimmäisen lahjapaketin käteeni, jossa luki KIKKA. Avasin sen, ja siinä oli huppari. Toisesta löytyi kirja, kolmannesta villasukat, pipo ja lapaset. Neljännestä kaivoin esille sen mitä olin toivonut useamman kuukauden: kannettavatietokone.
- Kiitos, henkäisin ja halasin molempia. Koneeseen sain vielä jotain lisäpaketteja ja sun muuta roinaa.
- Toivottavasti tykkäät tästä joululahjasta, Anja aloitti ja Heikki nyökkäsi.
- Kertokaa niin tiedän, vastasin. Tuli hiljaista, kunnes Anja sanoi hymyillen:
- Me ollaan päätetty Heikin kanssa muuttaa takaisin yhteen.

Päivämäärä:   4.5.11 21:57:00

AAaAAwww..<3 tosi söpööö :3

Päivämäärä:   5.5.11 07:39:14

Voih :), jatkoa!

Päivämäärä:   5.5.11 21:44:57

een jaksa nyt enää alkaa kirjottaan.. :( mä kirjottelen huomenissa tai kuha kerkeen :)

Päivämäärä:   6.5.11 20:41:27

Tuo joulu oli mun onnellisin joulu. Oli jo viikko joulusta, ja oli yhä onnellinen. Vaan onnellisuus ei kestänyt kauaa. Henri ilmoitti, ettei halunnut välttämättä enää tavata mua, koska muistot satutti sitä liikaa. Toisaalta mä ymmärsin, mutten tarpeeksi. Mulle tuli paha olo, ja mä aloin purkamaan sitä Anjaan, jolla oli jo muutenkin tukala olo vauvan takia. Mä ajauduin riitaan Anjan ja Heikin kanssa, ja vietin suurimman osan huoneessani.

Oli uudenvuoden ilta, ja mä itkin. Itkin, ja itkin. Mulla oli niin paha olo.. sen pienen hetken olin mäkin onnellinen. Henri sai mut jälleen onnelliseksi. Mä halusin heti pojan luokse selvittelemään asiat, vaan se ei ollut mahdollista. Mä halusin vaan pois tästä, tästä paskasta elämästä..

Mä katsoin ikkunanlaudalta istuessani raketteja. Mä hymyilin niille kyynelverhon läpi, ja muistelin viime uuttavuotta. Se oli ollut yksi parhaimmista, ja mä tunsin kaipuuta entiseen, entiseen aikaan, jolloin mulla oli Henri, Ossi ja veljet. Kunpa saisin ne ajat takaisin..

Kului monta viikkoa, enkä mä ollut saanut mitään aikaiseksi. Koulu oli alkanut, eikä mulla ollut siellä mitään muutakuin läksykirjat ja muiden tuijotukset. Severi puhui mulle silloin tällöin. Me ei oikeen tultu enää juttuun, siitäkin huolimatta, mitä meidän välillä oli tapahtunut jouluna. En ollut sopinut vieläkään välejäni Anjaan tai heikkiin, ja mä pelkäsin että ne lähettäisi mut pois.

Mä en edes huomannut kevään tuloa, koska olin niin ajatuksissani aina, enkä välittänyt mistään. Mä haikailin yhä Henrin perään, ja mä pelkäsin etten enää koskaan saisi tuntea pojan läheisyyttä. Oli jo maaliskuun loppu, ja lumet olivat sulaneet teiltä jo ihan kivasti.

JATKUU ->

Päivämäärä:   6.5.11 21:02:22

laittoman lyhyt pätkä... :D

Lähettäjämjmu 
Päivämäärä:   6.5.11 21:04:15

samaa mieltä ^^^ :D

Päivämäärä:   6.5.11 21:10:44

Niimpä! Jaaatkooa!

Päivämäärä:   7.5.11 12:28:10

mä tiedän et se oli lyhyt pätkä mutta ku en kerenny kirjottaa enempää :D jatkan nyt:

Istuin ikkunanlaudalla ja katsoin ulos. Tuuli suhisi puissa ja heilutteli niiden oksia. Vettä satoi ja sulatteli lumia pois. Mä en tiennyt enää, mitä mun piti ajatella, tai mitä mun piti tehdä. Mä olin ihan sekaisin, sekaisin kaikesta, enkä mä enää pysynyt missään mukana. Koulu oli alkanut mennä taas huonosti, ja mä pelkäsin että en päässyt enää ysiä läpi. Toisaalta, mulla oli mennyt talvella koulu hyvin. Jospa mä pääsisin kumminkin syksyllä sinne kouluun, minne olin hakenut. Huokaisin ajatuksilleni ja marssin keittiöön syömään. Anja väistyi tieltä ison mahansa kanssa ja meni lepäämään. Heikki taas järjesteli asioita pöydästä pois. Mulla teki pahaa nähä ne. Ne oli ottanut mut hoiviinsa, ja mä kiitän niitä tällä tavoin. Mä kaduin, sitä mitä olin tehnyt niille. Mä päätin ottaa itseä niskasta kiinni ja pyytää niiltä anteeksi käytöstäni.

Aluksi se tuntui olevan helppoa, muttei se ollutkaan. Heikki kyllä suostui puhumaan mun kanssa, ja me puhuttiinkin asiat halki, eli saatiin siis sovittua. Mutta Anja oli valmiiksi jo pahalla tuulella, eikä ollut oikein juttu tuulella. Mutta mä yritin ainakin. Heikki sanoi, että kyllä se tulisi sitten juttelemaan kun se sille sopi. Mä vaan nyökkäsin ja katosin omaan huoneeseeni.
Päivät kuluivat, ja kesä läheni. Oli kumminkin vielä muutama kuukausi koulua, sillä oli alkanut huhtikuu. Mä istuin koulunkäytävällä Severi mun vieressä. Se usein kyllä oli mun kanssa, vaan ei puhunut mulle mitään. Tiina tuli aukaisemaan luokanoven aurinkoinen ilme kasvoillaan. Se tarttui muihin oppilaisiinki, paitsi ei muhun tai Severiin. Me mentiin vaitonaisina paikoille istumaan ja otettiin kirjat esiin. Fysiikkaa..

Koulun loputtua mä poikkesin kaupassa. Painava kauppakassi mukanani hyppelin kolmet portaat ylös. Tuntui kuin käsi repiäis kohta irti. Laskin kassin maahan ja aukaisin oven. Heikki otti kassin itselleen ja meni purkamaan ostoksia jääkaappiin. Mä menin omaan huoneeseeni ja aloin lukemaan fysiikkaa. Mulla oli huomenna koe, ja mun oli pakko päästä se läpi.

Kesken kokeiden lukemisen mun puhelin soi. Soittaja oli Severi, ja se käski mun tulla ulos. Se halusi näyttää mulle jotain. Mä puin päälleni nopeasti ja menin sitten alaovelle odottamaan Severiä. Se saapuikin saman tien ja lähti mitään sanomatta kulkemaan kohti keskustaa.
- Hei… mihin me mennään?
- Näet sitten, oli vastaus. Me kuljettiin keskustan poikki, ja käveltiin nyt jotain sivutietä, mikä vietti metsään päin. Mä en ollut käynyt täälläpäin ikinä. Yhtäkkiä Severi hyppäsi johonkin polulle mikä oli puskien takana. Se käveli mun edessä hiljaa ja ripeää tahtia. Mä yritin pysyä sen perässä ja mä vähän väliä kompastelin oksiin tai juurakoihin.

Me oltiin kävelty jo vaikka kuinka pitkästi, tai ainakin se siltä tuntui. Me mentiin koko ajan syvemmälle metsään. Polku oli vain yhtä mutaa ja luntakin oli vielä paikoin. Severi oli lentää nurin alamäessä, joten mä tulin sen varovaisesti alas. Polku jatkui yhä syvemmälle metsään, kunnes mä aloin kuulla veden liplatusta.
- Severi hei, missä me ollaan? Mä kysyin mut en saanut vieläkään vastausta. Mä olin hämilläni, ja ajattelin kääntyä takaisin päin. Mut toisaalta, mä halusin tietää, mikä oli niin salaperäistä..

Severi pysähtyi ja vislasi. Ei mennyt kauaa, kun pusikko rytisi ja esiin tuli isokokoinen, musta ja saksanpaimenkoiraa muistuttava koira esiin. Se hyppeli Severin luokse ja kiehnäsi pojassa hetken, kunnes huomasi mut ja alkoi murista. Se tuli lähemmäs ja mä peruutin. Koira murisi yhä.
- Jeppe lopeta! Severi sanoi. Koira vain murisi ja lähti nyt kiertämään mua ympäri.
- Mikä toi on? Karjaisin kun koira hypähti lähemmäs.
- Se on susi, jota mä oon kouluttanu täällä, Severi sanoi.
- SUSI? OOTKO SÄ HULLU? SE SYÖ MUT! karjuin, ja tämä Jeppekoira, tuli lähemmäs muristen. Se näytti niin uhkaavalta. Viimein koira pysähtyi ihan mun lähelle, valmiina raatelemaan mut.. mutta sitten se alkoikin ulvoa, ja toiselta puolelta metsää vastattiin. Sitten Jeppe astui mua lähemmäs ja mä kuulin huudon: - KIKKA ÄLÄ LIIKU!

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   7.5.11 13:11:52

HUIAPUA HYI ;______________________;

Päivämäärä:   7.5.11 17:44:27

jatka heti!!

Lähettäjä: hih! 
Päivämäärä:   7.5.11 18:40:52

ei tämmöseen kohtaan saa jättää!! Lisää jatkoo äkkiä.

Lähettäjämjmu 
Päivämäärä:   7.5.11 18:48:04

KUKA HUUTAA???? O.O äkkiä jatkooo!

Päivämäärä:   7.5.11 19:55:00

Mä tunsin ne katseet selässäni. Käänsin päätäni nähdäkseni, ja näin takanani kolme sutta. Mulla alkoi pelottaa entistä enemmän; mä en halunnut olla suden ruokaa! Mä halusin juosta, jalat vaan ei liikkuneet. Ja jos olisin juossut, sudet olis saaneet mut taatusti kiini ennen pitkään ja mun olis käyny kalpaten. Sitten mä muistin huutajan. Se oli pitkä poika, joka seisoi lähimmällä kukkulalla jonkunlainen pilli suussa. Se vihelsi, ja ääni oli matalaa vihellystä. Sudet vinkaisi ja juoksi karkuun.
- Äkkiä nyt, tämä poika huusi ja Severi tönäisi mut samantien liikkeelle. Mä juoksin minkä jaloistani pääsin, vaan en pitkälle; sudet olivat palanneet. Yksi niistä juoksi mun vierellä läähättäen, ihankuin leikitellen. Severi tarttui mua kädestä ja veti eri suuntaan. Yhtäkkiä susi hyökkäsi takaapäin, ja tönäisi mut maahan. Severi jatkoi juoksemista, kun mä jäin suden alle.

Se tuijotti mua, mä tuijotin sitä. Susi läähätti, kuolasi mun päälle.
- Kikka! älä kato sitä silmiin! kuului taas tuo outo ääni. Mä olin ihan varma et se kuului Santulle. Taas se sama pilli soi ja susi päältäni juoksi vikisten pois. Mut nostettiin kainaloista ylös ja sitä juostiin taas.

Hengästyneenä me pysähdyttiin puiden alle, lähelle tietä. Severi oli kadonnut jonnekin, ja mä nyt vasta näin huutajan kasvot; se olikin kuin olikin Santtu.
- Kiitos. Sä pelastit mun hengen, huohotin.
-Eipä mitään. Severi ei olis saanu tuoda sua sinne, se sanoi.
- Tiesitkö säkin näistä?
- Tiesin.
- Mitä tää oikeen on? Kivahdin. Tuntui kuin happi olisi loppunut. Santtu ei sanonut mitään hetkeen, mutta huokaisi sitten ja kertoi: - Viime kesänä, me oltiin Severin kanssa näillä main usein. Me löydettiin samalla susipentue. Niiden emo oli hylännyt ne, joten me alettiin pitämään niistä huolta. Ne oli kumminkin tarpeeksi isoja jo, joten me jätettiin ne tänne. Severi on vuoden ajan käynyt täällä, ja kouluttanut tota Jeppeä. Jeppe ei tee mitään Severille tai mulle, mutta se ei ole tottunut muihin. Sen takia se varmaan reagoi tuolla tavalla. Oli vaarallista tuoda sut tänne.

Mä olin täysin tupertunut. Susi... Severi... pentue.. kouluttanut.. susi.. severi.. pentue.. viimekesä.. kouluttanut.. nuo sanat pyöri vaan mun mielessä. Mä lähdin kävelemään takaisin kylään päin miettien missä seikkailussa olinkaan taas ollut.

Päivämäärä:   7.5.11 20:05:50

Kuka tää Santtu on? O_o

Päivämäärä:   7.5.11 20:31:10

Random mm. edellisen topicin toka vikassa kappaleessa sanotaan "Severin kaksi kaveria, Juha ja Santtu" :)

Päivämäärä:   7.5.11 22:01:51

Aijaa, on tainnu jäädä lukematta tarkaan :D Kiitos!

Lähettäjä: Estrella ei kirj. 
Päivämäärä:   9.5.11 16:43:22

illalla jatkoo! :)

Päivämäärä:   9.5.11 22:09:08

Himassa Anja ja Heikki istui sohvalla. Heti kun mä astuin sisään, Anja syöksähti eteiseen ja kysyi mitä mulle oli tapahtunut. Sitten mä vasta huomasin, että mun vaatteet oli ihan likaiset ja rikki.
- Mä kaaduin, valehtelin. Enhän mä voinut niille nyt totuutta kertoa. Anja katsoi mua epäilevänä, mut selitys tais mennä läpi sormien. Katosin omaan huoneeseeni ja hipsin kuumaan suihkuun.

Suihkussa mä huomasin, et mulla oli selässä kynnenjäljet. Ne ei olleet syvät, mutta vuotivat verta. Kuuma vesi kirveli paljon ja sai mut melkein itkemään. Pyyhekin oli ihan veressä kun kuivasin. Paitakin liimantui kiinni haavoihin, ja sattui kun irroitti. Enkä mä yltänyt laittamaan laastaria, enkä voinut pyytää apuun ketään, joten mun piti siis kärsiä..

Severiin mä en törmännyt edes koulussa. Poikaa kun ei näkynyt koulussakaan. Ihankuin maa olisi niellyt sen. Mä kävin koulua yksikseni ja olin nykyään lähinnä Santun ja Juhan kanssa. Ne oli kiistatta valinneet mut "pomokseen", ja ne anto mun valita, mitä me tehtii, koska ja missä. Mä en tykännyt siitä, vaan annoin niidenkin päättää. Mä pidin meidät "tasa-arvossa".

Oli ilta, ja mä kävelin himaan päin. Santtu ja Juha oli lähteneet erisuuntiin, joten mä kävelin yksin. Olin juuri puiston kohdalla, kun huomasin vasemmalla puolellani liikettä. Mä kävelin ripeämmin eteenpäin ja kuulin askeleita takaani.
- Kikka, pysähdy, kuului ääni, joka kuului Severille.
- Missä sä oot ollu kaikki nää päivät? Kysyin ja pysähdyin, käännyin katsomaan poikaa silmiin asti. Mä näin sen läpi melkein. Mun äänensävy oli jotenkin vihainen, vaikkei ollut tarkoitus.
- Poissa, oli yksitoikkoinen vastaus.
- Missä ja miksi, kysyin hiljaa. Sanat katosi tuuleen, mutta Severi kuuli ne.
- En mä voi kertoo.
- Mä luulin et me kerrotaan toisillemme kaiken, sanoin.
- Niin mäkin! Mut säkään et oo kertonu mitään, Severi huokaisi.
- Sano yksin asia, minkä oon jättänyt kertomatta.
- Vaikka se, että sä lähit tapamaan Henriä. Sä et kertonut siitä.
- Ei siinä ollut mitään kertomista! kivahdin.
- No ei ollu sitten tässäkään! severi ärjäisi takaisin. Me tuijotettiin toisiamme, ja hämärä alkoi jo laskeutua. Kumpikaan ei puhunut.
- Mun täytyy nyt mennä, sanoin ja käännyin.
- Et sä voi aina paeta, kuului takaani.
- Mä en pakene! äyskähdin niin että Severi pakeni.
- Sä et tiedä pakenemisesta mitään! ja miksi sä taas katosit näin?
- En mä mitään kadonnut! Mä vaan lähdin, Severi sanoi tyynesti, mut sen sisällä kumminkin myrskysi.
- Sä et voi tulla ja mennä vaan, tajuatko, että mä haluun olla sun kanssa! Ja sitten mä mietin, mitä olin sanonut. En mä ollut tarkoittanu sanoa viimesen lauseen sanoja..
- Ei sua ole aikasemminkaan kiinnostanut mun menemiset, joten miksi nyt kiinnostais? Sä oot Kikka, ihmeellinen! IHMEELLINEN!
- Mikä mussa niin ihmeelliseksi tekee? Ai sekö et mullakin on tunteet?
- Ei! sä vaan oot... sitten Severin ääni särkyi.
- Ihan sama. Mä en jaksa tapella. Ja kiitos vitusti ku veit mut sinne susien raatelemaksi, tokaisin ja juoksin portaat ylös. Severi jäi pihalle seisomaan. Mä avasin oven sydän tykyttäen. Mä halusin vain nyt olla rauhassa.

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   10.5.11 15:23:50

ääääääääääääääääääääää henri & kikkaparka >:

Lähettäjä: sofiagrr` 
Päivämäärä:   10.5.11 19:25:43

En oo käyny täällä pitkään aikaan ja varmaa tunti meni ku luin siitä mihi viimeks jäin :>> Mutta ei ollu itku kaukana ku luin tätä! oot nii huippu kirjottaja.♥

Päivämäärä:   10.5.11 21:55:19

voi eiiiiii );;

Lähettäjä: estrella 
Päivämäärä:   12.5.11 22:04:39

jatkelen kuhan jaksan ku voimat taas vähissä

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   13.5.11 23:35:53

jyhyyyyyyyyyyy!

Lähettäjäkirsikka 
Päivämäärä:   15.5.11 15:26:40

up!

Lähettäjäkirsikka 
Päivämäärä:   15.5.11 17:23:58

TäYnNä TäÄ tOpA !

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.