Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Love the way you lie # 4

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   2.2.11 21:40:06

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=812986&t=812986 Edellinen.

Kirjotan piakkoin!

Re: Love the way you lie # 4

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   3.2.11 16:32:06

kiitos jatkosta, vaikka käsi onkin kipeä (: !!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   3.2.11 18:19:51

Ahaa, no toivotaan että paranee nopiaa! :)

Lähettäjä: karkarkotus 
Päivämäärä:   3.2.11 21:54:37

Ossi nakkeli vihaisen näköisenä kassalle jotain tavaroita. Joku mulle tuntematon jätkä seisoi sen takana ja pauhasi isoon ääneen niin, että kaikki katsoivat. Jopa isäkin kiinnitti huomionsa sinne päin.
- Kaiken maailman öykkäreitä sitäkin on, se tuhahti ja maksoi kännykän. Se nappasi paketin mun ällistellessä: - Eikö mun pitänyt maksaa tuo?
- Pidä rahat, se sanoi ärtyneellä äänellä ja lähti kohti toista kauppaa.
- Mä ootan tässä, huikkasin ja jäin siihen seisomaan. Hammasta purren mä toivoin että Ossi tulisi mulle juttelemaan. Mut kai mun piti tehdä aloite itse. Kun Ossi läheni mua, mä syöksähdin sen eteen. Mä yritin takellella sanoja, mut suuni vain liikkui ääneti.
- Moi, poika töksäytti.
- Hei, sain viimein sanotuksi. Poika mittaili mua, ja se toinen jätkä ojensi kätensä mulle ja esitti itsensä Topiksi.
- Mennään pihalle, Topi sanoi iloisena nyt ja syöksähti eteenpäin. Liukuovet aukeni ja Topi suorastaan laukkasi ulos. Ossi tuhahteli vain ja heti ulos päästyään löi sätkän suuhun ja sytytti sen. Tutkailin poikaa. Ei ollut muuttunut yhtään; edelleen sillä oli päällä rennot vaatteet, hiukset harotti minne sattuu. Paitsi että se oli ottanut kulmakorun. Se puki pojan leveitä kasvoja.
- Mitä sulle kuuluu, kysyin. Topi virnisteli, ihanku se olisi ollut joku mielipuoli.
- Ihan joo, Ossi vastasi. Kun se käänsi päänsä, mä huomasin että sillä oli korvakorukin.
- Sä oot laittanut lävistyksiä, sanoin. Poika nyökkäsi ja limppasi melkein iäkkään muorin kengille. Muori kirosi nykynuoret hornaan asti. Topi nauroi muorille heti kun tämä oli poistunut näköpiiristä.
- Ossi.. voitasko me jutella? Taas poika nyökkäsi ja siirtyi mun kanssa syrjään. Topi oli vaivaantunut, poltti tupakkinsa loppuun ja meni sisään.

- No mitä asiaa sulla oli?
- Mä sitä vaan että.. Sä olit sillon siellä montulla aika päissään.. mä haluaisin antaa sulle anteeksi sen.. sen…
- Sen?
- Etsä muista? Kysyin silmät pyöreinä.
- No mitä sillon tapahtui?
- Unohda koko homma, kivahdin ja riensin sisään. Lähdin etsimään isää ja löysinkin sen kahvilasta mussuttamasta pullaa.
- Mä ostin sullekki, se sanoi ja tarjosi lautasta.
- Kiitos, sanoin ja haukkasin ison palasen pullasta vihaisena. Katsoin kuinka Topi heilahteli siellä sun täällä ja näytti mulle iloisena peukkua, kun Ossi taas murjotti pojan vieressä, ihanku olis syönyt jotain happamaa. Mikähän sitäkin riivasi?

Kotimatka olikin rattoisaa. Päivä oli viilentynyt, eikä autossa ollut kuuma. Isä rupatteli iloisina sitä ja tätä, kuinka se aikoi lähteä huomenna aikaisin aamulla Helyä tapaamaan pohjoiseen. Samukin oli kasvanut kuulemma. Mä halusin nähdä sen pikkupojan, ja hetken mielijohteesta ehdotin että voisin lähteä isän matkaan.
- Kyllähän se käy, isä sanoi pitkään mietittyään. Sitten mä vasta tajusin mitä olin möläyttänyt. Mut en mä kehannut enää perua sanojani.
- Mä tuun hakeen sut huomenna ennen kymmentä, joten oo hereillä, se sanoi kun se jätti mut meidän kerrostalon pihaan. Kiitin puhelimesta ja rahoista, sitten hyppelin kolmet portaat ylös ja vingutin ovikelloa.

- MITÄ?! Oli Kristianin ensimmäinen reaktio, kun kerroin lähteväni isän mukaan pohjoiseen. Eeliel hymähti myrtsin näköisenä ja keskittyi muka pelaamaan pleikkarilla, vaikka se oikeasti kuunteli mun ja Kristianin juttelua.
- Kikka, sä et voi lähteä!
- Ja miksen, intin vastaan. Hetken mietittyäni asiaa, matka voisi olla mukava ja pääsisinpähän vähäksi aikaa muualle. Ei tarvisi koko aikaa virua kotikylän pölyissä! mutta Kristian ei tuntunut tajuavan sitä. Isoveli mietti ankarasti ja näytti siltä kuin olisi syönyt jotain sopimatonta.
- Mene sitten, se ärjäisi. Paiskasin oven kiinni mentyäni huoneeseen. Etsin kaapinpohjalta maha kuralla laukkua ja aloin nakella siihen tavaroita mitä luultavasti tarvitsisin. Vaatteita, hygieniatarvikkeet, rahat.. Mitähän matkasta tulisi? Se jäisi nähtäväksi!

Lähettäjä: karkarkotus 
Päivämäärä:   3.2.11 22:25:21

Aamulla mun mahassa vello vielä pahemmin kun istui portailla oottamassa isää. Kello oli vähän yli puoli kymmenen. Eeliel istui mun vieressä soittamassa kitaraa. Joku muori huudahti ovestaan jotain kirouksia mut me oltiin kuin ei oltaisi edes kuultu. Viimein tuttu auto kaarsi pihaan ja parkkeerasi hienosti autonsa.
- Hyvää matkaa systeri, Eeliel sanoi ja antoi lämpimän halin. - Vie terveisiä pohjoiseen! Se jatkoi ja päästi irti. Nyökkäsin leveä hymy kasvoillani, tartuin laukkuuni ja kiikutin sen isän autolle.
- Eiku matkaan! Isä naurahti iloisesti tunkiessaan laukkuni takapenkille lepäämään. Istuin etupenkille ja säätelin radiota. Isä istahti viereeni ja käynnisti autoon. Nyt sitä sitten mentiin!

Matka sujui hyvin kuunnellen musiikkia ja rupatellen meidän molempien elämästä. Mä huomasin jopa isässä uusia puolia. Sen oli helppo puhua ja mikä parasta, sille oli helppo puhua. Isä ei keskeyttänyt kertaakaan kun selitin sille asioita, ja se osasi jopa neuvoa. Se neuvoi kuinka mun pitäisi menetellä Henrin ja Ossin kanssa. Sen mielestä mun piti tehdä kaikille selväksi, kenen kanssa mä halusin olla. Mut siinä oli ongelma. Mä halusin olla molempien kanssa! Mut se ei käynyt päinsä. Molemmissa oli sitä jotain, mikä mussa viehätti. Henri oli lempeä ja ymmärtäväinen, Ossi oli huumorintajuinen ja omalaatuinen. Niitä piirteitä mä arvostin jokaisessa. Mut musta tuntui että mä olin enemmän kallistunut Henrin puolelle. Mä tunsin siihen syvää.. Rakkautta. Kuten myös Ossiin, mut se ei tainnut olla rakkautta, vaan syvää ihastumista. Ja toivottavasti siihen se jäikin.

Miettien elämääni matkalla en edes huomannut meidän olevan jo puolessa välissä. Pidimme pienen välietapin, sitten jatkoimme matkaa. Istuimme ihan hiljaa ja mä katoin maisemia. Puut kasvoivat tiheään, eikä peltoja juurikaan ollut niin kuin meilläpäin. Oli alkanut sataa vettä tihuttelen.
- Täälläpäin on ollut kuulemma monta viikkoa tälläinen ilma, isä sanoi ja kyyristyi eteenpäin nähdäkseen eteenpäin.
- Onpa täällä sitten ankeaa, vastasin hymyillen. Isä vastasi hymyyn mutta se hyytyi nopeasti; isä joutui tekemään äkkipysähdyksen, sillä pari poroa juoksi tien yli.
- Eläviä poroja! Henkäisin ja tajusin kuinka typerältä se oli kuulostanut. Isä nauroi ratketakseen. Nolona katsoin muualle ja huomasin meidän tulleen johonkin kylään.
- Vieläkö on pitkä matka?
- Ei pitkä. Tästä on enää jotain 100-150 kilometriä. Huokaisin ja painauduin penkkiin.
- Nuku vaikka, isä kehotti ja kaivoi jostain pienen tyynyn. Suljin silmäni ja taisin nukahtaakin saman tien. En ollut tajunnut kuinka väsynyt olinkaan ollut.

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   6.2.11 18:00:33

wääääää ♥

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   7.2.11 15:53:00

Jatkoa tänään ->

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   7.2.11 21:14:31

Heräsin juuri sopivasti. Isä kaarsi autonsa ison talon pihaan. Talo oli valkoinen ja muistutti kartanoa. Piha oli isoin mitä olin varmaan koskaan nähnyt, kantautui varmaan kilometrin verran alaspäin. Alhaalla oli iso poroaitaus. Käänsin katseeni uudelleen taloon ja huomasin että siinä oli kaksi kämppää.
- Helyn veli asuu toisessa, pienemmässä kämpässä. Omistaa maat ja porot, isä sanoi parkkeerasi auton talon eteen. Hely syöksähti ovesta ulos ja kaappasin isän syleilyyn, kun tämä pääsi autosta ulos. Käänsin katseeni muualle. Mulla tuli taas se kamala olo, että olin hylännyt kaiken ja paennut. Niinhän mä oikeastaan tein, ja mä tunsin suurta syyllisyyttä sekä kaipuuta. Mä olin varmaan universumin huonoin ihminen!

Sisällä oli hienoa. Talo oli niin kuin jokin kartano. Olohuone ja ruokasali oli isoja, keittiö myös. Alakerrassa oli yksi makuuhuone, jossa nukkuivat Hely ja Samu. Alakerrassa, eli viimeisessä kerroksessa oli pommisuoja, sauna, suihkutilat, kodinhoitohuone ja Helyn veljen pieni omatekoinen punttisali. Kiipesin Helyn perässä monet portaat ylös ja pian olimmekin isossa, avarassa yläkerrassa. Yläkerrassa oli neljä makuuhuonetta.
- Jyri asui tuolla. Kalle tuossa ja pikkuveljeni asui silloin joskus aikoinaan tuossa huoneessa, Hely esitteli. - Sinä voit nukkua tuossa huoneessa. Se oli minun huone joskus aikoinaan, se jatkoi ja raotti yhden huoneen ovea.
- Kaunista, huokaisin ja menin peremmälle huoneeseen.
- Tämä talo on minun vanhempieni talo. Veljeni Jyri asuu tuossa toisessa kämpässä. On metsänvartija ammatiltaan.
- Okei, sanoin ja laskin painavan laukkuni maahan.
- Ruoka on valmista hetken päästä, Hely sanoi vielä ennen kuin hyppeli portaat alas. Istahdin sängylle ja katsoin ikkunasta ulos. Maisemaa riitti. Mä en tiennyt mitä mä täällä tein. Enhän mä tuntenut täältä ketään, eikä täällä tainnut olla mitään. Nousin ylös ja siirryin ikkunan eteen. Huomasin kahden hevosen seisovan aidan lähellä. Ne söivät ahnaasti ja toinen sitten katsoi ylhäälle, ihan kuin se olisi tiennyt että mä katsoin niitä. Mä päätin, että lähtisin ruoan jälkeen tutkimaan paikkoja.

Hyppelin kiviportaat alas. Jalkojani särki jo nyt. Olin vaeltanut metsässä muutaman tunnin, etsien elämää. Täälläpäin ei ollut kuin metsää, metsää ja niiden asukkaita. Suunnistin nyt pienen paussin jälkeen heppatarhoille. Hely oli selittänyt, että toinen vuonohevonen oli hänen ja toinen Jyrin. Mut enhän mä mitään niistä tiennyt. Ne oli kuulemma kilttejä, mut mahassani kouraisi inhottavasti kun kävelin kohti heppoja. Ne näytti isoilta, vaikka todellisuudessa ne oli pieniä.
Toinen hevonen hamusi mun sormia, etsien kai namipaloja. Jukepappa, ainakin Hely niin tätä hevosta kutsui, työnsi päänsä mun syliin ja oli kaataa mut isoon vesiastiaan.
- Haluaisitko kokeilla ratsastusta? Kysyi vieras ääni takaani. Säpsähdin ja tajusin tuijottavani uusia kasvoja.
- Olen Eetu, toisin sanoen Epe. Kutsu miten haluat.
- K.. k.. ki.. kikka, sopersin. Poika oli enemmän kuin syötävän näköinen! Meinasi jalatkin lähteä alta.
- Hauska tutustua, poika nauroi ja silitti toisen hevosen kaulaa tottuneen näköisenä.
- Se ratsastus… en mä oo heppatyttöjä, sanoin ja kiipesin aidalle istumaan.
- Ai, Eetu sanoi ja mä huomasin siinä pettymyksen. - Mut ei se mitään, mä opetan sua! Mun sydän hypähti kurkkuun ja olin tipahtaa aidalta. Eetu vaikutti mukavalta, ja halukkaalta opettaa mua ratsastamaan. Mut mulla pelotti, enhän mä osannut mitään, ja kumminkin vain mokaisin itteni totaalisesti!

Lähettäjä: sokerimuru 
Päivämäärä:   7.2.11 21:23:30

ooi.. kiva pätkä! jatkoa pian

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   8.2.11 17:07:02

Jatkoa tullee:)

Päivämäärä:   8.2.11 20:38:06

UUH (; jatkoo ! : DD

Lähettäjä: huntu 
Päivämäärä:   8.2.11 21:24:34

Mun ajatuksen liikkuivat yhä useammin Eetussa. En mä siihen ollut ihastunut, mutta illan mittaan me oltiin tutustuttu enemmän ja me tultiin hyvin toimeen. Eetu kertoi, että oli koko ikänsä asunut pohjoisessa ja harrastanut hevosia jo pitkään. Kun kerroin että olen asunut itse etelässä, pienessä kylässä, Eetu alkoi kysellä kaikenlaista. Se jopa kaiveli musta irti sen, että seurustelinko tai oliko mulla säätöä. Ne kysymykset vähän ihmetytti mua, mutta jätin ne ajatukset rauhaan kun raahauduin puoli kuolleena monet portaat ylös yläkertaan.

Ensimmäinen ilta oli sujunut hyvin, lukuun ottamatta sitä, kun Eetu yritti opettaa mulle hevosen selkään nousun. Multa se ei luonnistunut, eikä mua oltu luotu heppatytöksi. Mun jalkoja särki. Oli aamu, ja Hely oli käynyt juuri äsken koputtamassa huoneen oveen ja kutsunut aamupalalle. Puin nopeasti päälleni farkut ja löysän paidan. Juoksin portaat alas ja hengästyneenä purjehdin keittiöön.
- Isäs lähti jo kylään ostamaan lisää ruokaa, Hely ilmoitti ja nakkasi lautasen mun nenän eteen. Samalla se hyssytteli Samua, joka märisi isoon ääneen.
- Jos kehtaat, voisit siivota keittiön. Minä nukutan Samun, koko aamun ollu pahan tuulinen, se sanoi ja häipyi. Okei, ajattelin ja kävin evääni kimppuun.
Laittelin astioita tiskikoneeseen kun isä tuli. Taas se ylisti kuinka reipas olin ja se halasi mua, ensimmäistä kertaa 12-vuoteen. Tai, mistä mä tiesin, oliko se edes koskaan koskenut muhun.
- Näin muuten Eetua. Se haluaisi näyttää sulle illemmalla paikkoja, isä huokaisi ja istahti rennosti nojatuoliin. Katsoin isää ja huomasin sen silmien tuikkivan. Naurahdin ja istuin isän viereen.
- Monelta? Kysyin.
- Se tulee sitte tänne, isä huikkasi ja katosi makuuhuoneeseen. Hely oli juuri saanut nukutettua Samun. Isä ja Helykin meni makoilemaan, joten kipusin portaat takaisin ylös ja menin huoneeseen jossa oleskelin. Uppouduin lukemaan kirjaa, mutta kun kuulin ulkoa ääniä, olin salamana ikkunassa ja huomasin Eetun käyskentelevän hevostarhojen luona. Se näytti pyydystävän molemmat hevoset kiinni ja talutti ne kauemmas. En jäänyt katsomaan, vaan uppouduin lukemaan uudestaan kirjaa.

- Eetu tuli! Isä huusi alakerrasta. Oli mennyt pari tuntia siitä kun olin nähnyt Eetun hevostarhoilla. Mitenhän sillä niin kauan meni? Vaihdoin paidan ja kapusin sitten portaat alas. Eetu seisoi eteisessä nojaten ovenkarmiin rennosti.
- Joko mennään, se huikkasi varmalla äänellä ja kaappasi mut käsikynkkään.
- Mä palautan tyttäres myähemmi! Se sano ja aukaisi ulko-oven. Isä nauroi meidän perään, ja repesi vielä pahemmin kun raahauduin Eetun perässä tallille pihan poikki.
Pienessä tallissa tuoksui hevoset, nahka tai heinä. Joku niistä. Tai sitten niiden sekoitus. Eetu katosi johonkin ja mä kuuntelin kavioiden kopinaa tallilattialla. Yhtäkkiä Eetu ilmestyi kahden satuloidun hevosen kanssa mun eteen. Se tarjosi mulle kypärää ja sanoi: - Laita tää päähäs. Painoin kypärän päähän ja pistin sen kiinni. Eetu talutti hevoset ulos ja pysäytti ne tallin eteen varjoon.
- Mä autan sua, se sanoi ja laski jalustimet. Mä menin toisen hevosen vasemmalle puolelle ja odotin että poika punttaisi mut selkään, kuten edellis iltana.
- En mä osaa ratsastaa!
- Ei se haittaa, mä otan tän narulla kiinni, eli sul ei oo mittää hättää! se naurahti ja saman tien kiinnitti pitkän narun hevosen kuolaiseen kiinni. Eetu nousi itse nuoremman hevosen kyytiin ja lähti liikkeelle.

Lyytin askeleet oli melko tasaiset, ja ne keinutteli mua mukavasti edestakaisin. Me kiivettiin isoja ylämäkiä ylös ja laskeuduttiin ne. Me oltiin kävelty tosi pitkästi, ja kohta kuulemma pidettäisiin kahvitauko. Eetu auttoi mua laskeutumaan alas selästä ja kiinnitti sitten vuonohevoset puuhun kiinni.
- Mistä sä pidät, Eetu kysyi kun me istuttiin alas juomaan kahvia.
- Kaikesta, sanoin ja otin paremman asennon aurinkoon päin.
- Kuten?
- Noo, ihmisistä, huokaisin. Ei se nyt ihan totta ollut, enkä mä edes tiennyt, miksi sanoin noin.
- Mä en pidä. Musta ne on jotenkin niin. Tai siis kyl mä niistä tietyist tyksin. Mä vaan tyydyin nyökkäilemään ja katsoin isoille kukkuloille.

Kahvitauon jälkeen me jatkettiin matkaa, ja Eetu esitteli mulle paikkoja. Sen tummat hiukset pursusivat hassun näköisesti kypärän alta, ja sen ruskettunut iho hohti punaisena. Oli todella kuuma ilma.
- Lisätäänkö vauhtia, se ehdotti.
- EI! karjaisin niin että Lyyti säpsähti. Taputin sitä kaulalle ja pidin tiukasti kiinni, kun Eetu siirsi ratsumme pompottelevaa juoksuun. Juoksua kuulemma kutsuttiin raviksi. Lyydin askeleet pompautti mut aina ylös ja alas, ja kun yritin pysyä kyydissä, mun jalat lipsuivat koko ajan jalustimista. Eetu oli sanonut että mun kengät olivat vääränlaiset. Enhän mä tiennyt minkälaiset niiden piti olla!
- R… r… iiittääää!! Karjaisin ja taas Lyyti säpsähti. Se pomppasi sivuun ja meinasi tiputtaa mut siinä samalla. Eetu pysäytti molemmat ja siirtyi sitten käyntiin kun olin saanut korjattua asentoni.
- Hyvin se meni, se kinaisi ja vilautti mulle pepsodenthymyn. Mun sydän suorastaan suli!

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   9.2.11 15:29:53

Jatkoa illemmalla. (piiloup)

Lähettäjä: '_' 
Päivämäärä:   9.2.11 16:08:43

tää on kyllä parhaimpia tarinoita täällä :) jatkoa!

Päivämäärä:   9.2.11 19:12:34

oooi <3

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   9.2.11 20:43:11

Me ratsastettiin syvemmälle metsään. Eetu oli päästänyt narusta irti ja karautti tiehensä jättäen mut seisomaan Lyydin kanssa keskelle metsää. Lyyti hinkkasi päätä mun käteen ja tuntui olevan hermostunut, kuten mäkin. Yhtäkkiä jossain rytisi ja Eetu käveli luokseni taluttaen vuonohevosta.
- Noustaan selkään, se ilmoitti ja auttoi mut Lyydin selkään.
- Me ollaan ratsastettu koko päivän. Jos palattaisiin takaisin, se jatkoi ja asettui mun edelle. Me lähdettiin kulkemaan toista reittiä. Yhtäkkiä maa jylisi meidän alla; Eetun ratsu oli säikähtänyt ja lähtenyt laukkaamaan. Lyyti seurasi perässä villisti heitellen päätä. Se kai luuli että se sai mennä. Mä yritin pysyä kyydissä, mut mä kadotin jalustimeni ja roikuin toisella kyljellä. Eetu päästi narusta irti ja suorastaan lensi hevosensa kanssa. Pian ne katosi näkyvistä - Lyydille tuli kiire. Se pinkoi minkä jaloistaan pääsi, kääntyili joka suuntaan. Mä tunsin tippuvani, mut mä roikuin vaan kyydissä. Sitten Lyyti kääntyi jyrkästi oikealla, juoksi alamäen alas. Maa katosi meidän alta - Lyyti lähti sivuluisua. Sileä kallio oli täynnä havunneulasia, ne vaimensi äänet ja pehmensi alastulon. Lyyti luisui alas asti, mut mä jäin kivusta väännehtien puoleen matkaan. Ilmat oli paennut keuhkoista ja tuntui kun olisin jäänyt jyrän alle. Lyyti nousi ylös ja pakeni. Olin siis yksin jossain, en edes tiennyt missä.
Mulla pelotti. Pimeys alkoi laskeutua metsän keskelle ja jalat tuntuivat hyytelöltä. Muutama porokin seikkaili mun vieressä mut ku vähänkään liikahdin ne juoksi piiloon metsään. Lyyti ei näkynyt, - ei sen puoleen Eetuakaan. Tämä oli kumminkin paennut, ettei tulisi mitään mun tappoyrityksestä. Tyypillistä miestä!

Nousin ylös. Alkoi tulla kylmä ja nälkä. Lähdin kulkemaan polkua pitkin sinne minne Eetu oli kadonnut. Polkua tuntui jatkuvat useita kilometrejä, kunnes saavuin pienen kyltin luokse. Se osoitti sinne sun tänne, eikä siitä ollut edes apua.
- Kertokaa mihin suuntaan mun pitää mennä, kuiskasin tuuleen. Mut kukaan ei vastannut. Mut päätin kumminkin että lähdin kulkemaan ‘mustakankaan’ suuntaan. Polku kiemurteli metsässä. Missään ei näkynyt elämää, ei taloja, ei valoja, ei mitään. Sitten aloin kuulla kovaäänistä surinaa. Mönkijä! Pian ylämäestä alkoi näkyä valot, ja iso mönkijä tuli näkyviin.
- Kikka! Joku huusi ja pysähtyi mun viereen. Jyri! Mikä onni! Hyppäsin kyytiin ja tunsin kuinka väsynyt olin. Nojasin mieheen ja annoin sen viedä meidät himaan.

- Onneks sä oot ehjä, Eetu sanoi kun me istuimme pöydän ääressä. Mä nyökyttelin päätä väsyneenä. Odottelin että Hely oli laskenut altaaseen vettä, jotta pääsisin rauhoittumaan kuumaan kylpyyn. Mä olin selvinnyt vain mustelmilla, nyrjähtäneellä nilkalla ja säikähdyksellä. Isä piteli mua tiukasti kainalossaan, kunnes Hely ilmoitti että kylpy oli valmis. Menin alimmaiseen kerrokseen, riisuduin ja pujahdin kuumaan kylpyyn. Tunsin väsymyksen leviävän, ja suljin silmäni. Kuuma vesi kirveli mun iholla. Mä tunsin vaipuvani johonkin horrokseen, enkä tajunnut mistään mitään. Oli vain ihana kylpy, hiljaisuus ja mä.

Kylvyn jälkeen mä raahauduin puoli kuolleena sänkyyn. Olin niin väsynyt, että en jaksanut edes ottaa pyyhettä päästä, saatikka sitten aukaista kirjaa. Makasin vain sängyssä ja odottelin unta, muttei sitä tullut. Olinpa kokenut ratsastuksen salat viimeinkin. Mua ei oltu luotu ratsastamaan, mutta Hely sanoi että se johtui kokemattomuudesta. Viimein uni tuli ja taas mä vaipuin horrokseen.

- Sano se vielä kerran, kehotin. Mä seisoin Henrin kanssa napit vastakkain rannalla. Me pideltiin toisia käsistä kiinni, lähellä toisia. Henri kohotti päänsä ylös ja katsoi lintujen lentoa.
- Mä rakastan sua, se toisti ja painoi hellän suukon mun poskelle. Mä halasin poikaa ja tunsin rakastavani tätä. Tää oli vain jotain niin ihanaa. Mulla oli turvallinen olo, kunnes Ossi käveli rannan poikki meidän luokse ja alkoi syyttämään mua huoraamisesta ja pettämisestä. Mä löin sitä ja juoksin jonnekin, koska yhtäkkiä mulla olikin poliisit perässä.

Säpsähdin hereille. Mä olin taas nähnyt Henristä unta. Ja Ossista. Hieraisin naamaani ja huomasin olevani hiessä. Kai mä olin oikeastikin juossut, kuten unessanikin. Suljin silmäni uudelleen ja sain unen päästä kiinni.

Mä istuin poliisilaitoksella. Henri oli yhtäkkiä poliisi, ja sekin syytti mua pettämisestä. Mä olin syytön, eikä kukaan mua uskonut. Mä oon syytön, huusin unessani muttei kukaan mua kuullut.

- Kikka, ootsä kunnossa? Kuulin jonkun kysyvän ja säpsähdin hereille. Isä istui mun sängyn vieressä.
- Sä huusit, se sanoi ja kaappasi mut syliinsä.
- Mä näin unta.. Sopersin ja katsoin ikkunasta ulos. Oli valoisaa, ja yöarinko paistoi puiden takaa. Katsoin kelloa, joka oli vähän yli viisi aamuyöllä.
- Laita nukkumaan, isä sanoi ja lähti huoneesta. Mut mä en saanut unta, vaikka kuinka yritin. Viimein mä nukahdin, mutten nähnyt unta.

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   10.2.11 17:06:22

Aw ♥

Päivämäärä:   10.2.11 20:10:56

ihanaa! <3 (:

Lähettäjä: Estrella ei kirj. 
Päivämäärä:   11.2.11 21:39:36

kirjotan huomenna ku on niin paljon menoa nyt tänä iltana! :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   12.2.11 17:45:21

Aamulla, kun katsoin ikkunasta ulos, huomasin että satoi vettä. Eli synkkä päivä tulossa. Mä en nimittäin ulos menisi vesisateeseen, ja en kyllä myöskään halunnut koko päivää sisällä viettää. Ristiriitaista. Nousin kumminkin ylös ja vääntäydyin alakertaan. Mulla oli semmoinen tunne, että tästä päivästä tulisi semmoinen evvkpäivä.

- Huomenta, kaikki tervehti iloisesti kun saapastelin keittiöön. Hely oli kattanut jo jonkun verran aamiaista pöytään. Samu keikisteli lattialla pyörien. Se oli oppinut jo ryömimään. Tai pikemminkin se liikkui pyörimällä. Isä istui lukemassa jotain lehteä ja Jyri joi kahvia. Istuin pöydän ääreen ja Hely tarjosi kahvia. Tämmöistä kohtelua ei saanutkaan himassa.
Aamiaisin jälkeen raahauduin yläkertaan ja päätin soittaa jollekin. Mutta ei mulla oikeen ollut kelle soittaa. Mä olin saanut Henrin ja Ossin pois mun mielestä, enkä mä tahtonut kaivella vanhoja. Muutin viimetipassa mieltäni ja suuntaani, suunnistinkin äkkiä alimpaan kerrokseen, laitoin koneen päälle ja odotin. Laitoin netin päälle ja kirjauduin facebookiin. Heti ensimmäisenä silmiini iski: Henri ei ole enää sinkku, vaan parisuhteessa käyttäjän Alina Kallio kanssa. Mun sydän pysähtyi. Henki salpaantui ja olin tipahtaa tuolilta. Kuka hemmetin Alina Kallio?! Mä olin ollut vasta pari päivää poissa, ja Henrillä oli jo nyt uusi muija! Mä tunsin olevani mustasukkainen sekä vihainen. Ne viimeisetkin toivon rippeet hävisi sen sileän tien.

Sade lakkasi puolilta päivin ja silloin mä lähdin ulos. Musta tuntu et mun keuhkot oli ahtaalla - joten mä tarvitsin raitista ilmaa. Hely ja isä ei pitäneet ajatusta kovinkaan hyvänä, koska oli luvattu ukkosta. Mut mä lupasin tulla ennen ukkosta takaisin. Kävelin pihan poikki hevosaitaukselle ja rapsuttelin samalla vierelläni jolkuttelevaa Micky-koiraa. Micky, tutummin Mikki pujahti hevosaitauksen välistä tarhaan ja alkoi räksyttää hevosten vieressä. Lyyti ei korvaansa lotkauttanut, mutta Sulo laukkasi tiehensä. Sulo kuulemma vihasi koiria. Yhtäkkiä mieleeni tuli että voisin valjastaa Lyydin ja ratsastaa tarhassa. Juoksin sisälle ja pyysin Helyltä apua. Hely jätti Samun isän hoiviin ja tuli mun kanssa ulos. Laitoimme yhdessä Lyydin kuntoon ja pian istuinkin sen selässä.

Lyyti asteli tasaisesti epätasaisella maalla. Sen kaviot vähän väliä kolahti kiviin. Mä huomasin että Eetu oli tullut istumaan aidalle ja seuraamaan mun ratsastusta.
- Hyvin se menee, se huusi ja rapsutteli samalla Suloa. Mikki istui vesikupin vieressä kostealla maalla läähättäen. Tummat pilvet lipuivat hiljalleen meidän yllemme ja päätin lopettaa ratsastuksen. Otimme Lyydiltä varusteet pois ja veimme ne talliin.
- Lähetkö kahville, Eetu kysyi ja väläytti taas pepsodenthymynsä.
- Mikäs siinä, käyn vaan vaihtamassa vaatteet ja ehostautumassa, sanoin ja juoksin sisälle. Suoraan yläkertaan. Eetu tuli eteiseen odottamaan, äänestä päätellen. Vaihdoin nopeasti vaatteet, laitoin hiukset pompulalle ja siistin vähän meikkejä. Sitten hyppelin portaat alakertaan ja eteiseen.
- Joko mennään, kysyin kun Eetu oli jäänyt isän kanssa suustaan kiinni. Eetu nyökkäsi ja aukaisi oven. - Naiset ensin, se nauroi. Se käveli mopolleen, tarjosi kypäräänsä mulle.
- Eikö sulla oo, kysyin.
- Ei, poika naurahti ja asetti kypärän mun päähän. Nousin mopon kyytiin ja pian me päristeltiinkin pois pihasta. Kylmä tuuli tuli läpi mun hupparista ja hiukset leijaili kypärän alta. Vesipisarat alkoivat hiljalleen vallata maan.

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   12.2.11 23:13:27

Eikö kukaan kerkeä lukemaan näin lauantai iltana? :))

Päivämäärä:   12.2.11 23:24:31

minä luin. aivan ihana pätkä jälleen <3

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   13.2.11 00:08:35

Eetu pysäytti moponsa jonkun kuppilan eteen ja me juuri kerittiin juosta sisään kun sade yltyi. Vettä satoi kuin saavista kaatamalla. Eetu tarjosi kahvin ja me istuttiin nurkkapöytään istumaan. Ikkunasta tuijottelin kylää; muutama kauppa, paikallinen baari ja jokunen putiikki missä myytiin matkamuistoja ja sinne päin.
- Tää on pieni kylä, Eetu huomautti.
- Niin on, vastasin ja kulautin kahvia kurkkuuni. Se olikin niin kuumaa, että tuntui että sisuskalut sulivat.
- Se on kuumaa, Eetu nauroi nähtyään mun ilmeen, mikä oli varmaan näkemisen arvoinen. Virnistin ja oli inhottava tunne, kun suuta poltteli.
- Mistä neiti tulee? Se kysyi yhtäkkiä.
- Tuolta etelästä, vastasin ja olin hieman vaivaantunut. Vääntelehdin penkillä ja yhtäkkiä mun tuli tarve mennä hermosauhuille, mutta mun laukku oli Helyn luona ja tupakit siellä.
- Aijaa. Miten sä tänne eksyit?
- Mä pakenin. Tulin isän mukana ku se tuli Helyn luokse.
- Mitä sä pakenit?
- Suhdeasioita, vastasin lyhyesti ja topakasti. Eetu mittaili mua katsellaan ja pysyi hiljaa. Ehkä parempi niin, sillä mä en halunnut avautua puoli tutulle ihmiselle. En mä tiennyt kuin Eetun nimen, se oli ponipoika ja että se oli asunut täällä koko elämänsä. Viimein se aukaisi suunsa ja ilmoitti että lähdetään sitten kun sade lakkaa.

Loppu aika me oltiinkin hiljaa. Eetu näytti mulle vähän kylää. Hieno paikka, mut tylsä, näin kaupunkilaisen suusta. Me hypättiin viimein mopon kyytiin ja huristeltiin takaisin Helyn “kartanon” pihaan.
- Kiitos, sanoin lyhyesti ja kävelin pihan poikki ulko-ovelle. Kiipesin vanhat kiviportaat ylös ja huomasin vasta sitten että Eetu seurasi mua.
- Aaijaa.. Mitä sä teet? Kysyin hämmästyneenä.
- Jos sua ei haittaa, pidän sulle seuraa? Eetu kysyi ja aukaisi ulko-oven.
- Eeei, sanoin ja menin sisään. Riisuin kengät, samoiten Eetu. Me hypeltiin kaikki portaat ylös ja kuulin isän sanovan: - Taitaa olla rakastavaisia. Tuon jälkeen Hely tirskui kuin teini. Just joo, ajattelin ja menin huoneeseen, jossa majailin. Suljin oven Eetun jälkeen. Istuin penkille ja otin esiin kännykkäni. Ei mitään. Miten mä kaipasinkaan että Henri tai Ossi oli soittanut mulle.. mutta olin tainnut menettää molemmat ikuisiksi ajoiksi. Ehkä mun tarina oli täällä. Ehkä Eetu oli mulle se oikea, ehkä mun kuuluisi olla täällä. Asua täällä Eetun kanssa. En mä saanut ajatella näin! Yhtäkkiä havahduin Eetun puheeseen. Se selitti jostain luodosta, minne se oli pienenä tipahtanut. Vaikka mä en kuullut puoliakaan, mä esitin kuuntelevani.
- Aijaa, tokaisin vain kun poika hiljeni. Se otti hyvän asennon sängylläni. Mun olis tehny mieli mennä sen viereen, mutten mä voinut niin tehdä, joten tyydyin vain istumaan penkillä ja tuijottelemaan ulos. Yhtäkkiä oveen koputettiin ja isä astui sisään.
- Haluaisiko nuoriso kahvia?
- Kyllä, kiitos. Eetu sanoi kohteliaasti.
- Entä Kikka?
- Joo, vastasin.
- Mie huikkaan sitten kun se on valmista, isä sanoi ja häipyi. Mä kuulin sen askeleet portaissa ja sitten kauheaa ryminää ja kirousta. Kuulin Helyn voivottelut ja juoksuaskeleet. Isä oli ilmeisesti könynnyt portaissa.
- Mikä sun oikee nimi on, Kikka?
- Arvaa.
- Karoliina? Kirsti? Katri? hmm.. Kristiina?
- Se viimenen, sanoin ja menin ikkunan ääreen. Vuonohevoset laidunsivat kaukana aidasta, keskellä aitausta. Mikki härnäsi niitä taas ja Helyn toinen kissa, Mousse tassutteli metsän rajassa.
- Hieno nimi, Eetu tokaisi ja tuli mun viereen. Se asetti käden mun olalle kuin tottuneesti. Mä en kehannut nykäistä sen kättä pois, joten annoin sen olla siinä. Mulle tuli tukala olo. Ahdisti. Mun olis haluttanut juosta maailmaan ääriin, ja huutaa maailmalle, kuinka epäreilu se oli.

Kahvit juotuamme Eetu lähti. Menin takaisin yläkertaan ja mietin, miksi isä ja Hely olivat niin ilkkuneet musta ja Eetusta, vaikkei me nyt mikään pari oltukaan. Tiesiköhän ne jotain, mitä mä en tiennyt? Tai no totta kai ne tiesi, koska mä en tiennyt mitään Eetusta. Mä päätin illalla iltapalalla kysyä isältä Eetusta.

Mä asetuin tietokoneen eteen ja päätin, että etsisin enemmän tietoa tästä Henrin Alinasta. Kukahan hemmetti sekin luuli olevansa. Mä tunsin että mä välitin Henristä, ja sen kuului olla mun oma. Mut meidän suhde oli mennyt puille paljaille, ehkä siksi että me ei tiedetty, mitä me loppujen lopuksi haluttiin. Kirjauduin facebookiin ja heti ensimmäisenä silmääni osui ilmoitus, missä kerrottiin Henrin olevan parisuhteessa. Pisti vihaksi. Aukaisin uuteen välilehteen Alinan profiilin. Ruma ämmä! Naamakin ku norsun takapuolella. Ehkä mä haukuin sen siksi, koska mä vihasin sitä muijaa, koska se oli Henrin kanssa. Mä olin katkera, ja mä halusin kostaa Henrille jotenkin. Ehkä mun piti tutustua Eetuun, ja jos meistä tulisi joskus jotain..

Päivämäärä:   13.2.11 11:18:09

tulispa niistä jotain siis Kikasta ja Eetusta ne olis hyvä pari ! (:
mut mut jatkoo vaa.

Lähettäjä: mjmu 
Päivämäärä:   13.2.11 13:04:54

aivan ihana <3 jatkoo ootellessa = )

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   13.2.11 14:12:03

Sekin asia meni haaveiluksi. Vierähti kaks ja puoli päivää, kun en kuullut Eetusta mitään. Mä vaan olin sisällä vaikka ulkona oli hieno ilma. Pari kertaa kävin kylläkin ulkona, auttamassa Helyä hevosten kanssa. Mulla oli kaipuu takaisin kaupunkiin, veljieni luokse. Rannalle, satamaan. Kaipasin sitä koko hemmetin paikkaa! Suljin hetkeksi silmäni ja ajatukseni. Makasin vain hiljaisuudessa sängyssä, kunnes oveen koputettiin.
- Eetu täällä, saakos tulla? Pompahdin heti ylös. Eetu tuli sisään ja mä näytin varmaan pöllästyneeltä.
- Ootsä vasta herännyt, se kysyi.
- En, miten niin?
- Näytät siltä, se tokaisi ja istui mun viereen. Me katsottiin toisia pienen hetken, sitten se suuteli mua. Mun sydän hyppi muutaman kerran liikaa. Mä tunsin vapisevani ja mulla oli yhtäkkiä kuuma. Mun ajatukset sekosi päässä; taisin olla tulossa hulluksi yhden suudelman takia.

Kun Eetu oli päästänyt irti, se syöksähti ikkunan ääreen ja mä jäin istumaan sängylle. Purin huulta ja mun sisällä myllersi. Mä en osannut sanoin kuvailla mun tunnetta, mut mä tiesin mitä mä tunsin. Mä olin ihastumassa Eetuun, ja salaa toivoin että se olisi molemmin puolista.
- Sori, Eetu sanoi hiljaa, hyvä että kuulin sen.
- Ei se mitään, sanoin ja kävelin pojan viereen. Yhdessä me katsottiin kuinka Hely otti Lyydin kiinni ja lähti taluttamaan sitä. Sulo seurasi irrallaan perässä. Eetu oli jotenkin vaivaantuneen oloinen, ihanku meidän pususssa olisi ollut jotain väärää.. Olikohan sillä joku toinen? Mitä jos se seurusteli, enkä mä tiennyt? En ollut isältäkään saanut mitään tietoja Eetusta, se oli käskenyt mun kysyä siltä itse.
- Eetu.. Oliko meidän pusussa jotain väärää? Kysyin. Mun äänessä oli pilkahdus epävarmuutta. Ja mun ääni tärisi.
- No.. Ei kai, poika vastasi ja katsoi mua. Sen katse porautui mun läpi ja ihanku se olisi nähnyt mun sisäisemmätkin ajatukset.
- Tää tuli vaan niin äkkiä.. tai siis mä tarkotan että me edetään nopeasti, se jatkoi. Nyökyttelin päätäni muka ymmärtäväisesti, mutten mä oikeesti ymmärtänyt, koska itse Eetu oli mua suudellut, enkä mä nähnyt siinä mitään nopeaa, vaikka se kyllä me edettiin aika nopeasti. Ei me oltu tunnettu kuin kohta melkein viikon!

Kun Eetu oli lähtenyt, mun huoneeseen laskeutui hiljaisuus. Mun sisällä myllersi yhä, enkä mä saanut mitää aikaiseksi. En mä ollut tälläistä tuntenut Ossin tai Henrin kanssa. Mä en tiennyt mitä tää oli, mutta mä toivoin, että mä olisin saanut jotain selkoa itsestäni ja Eetusta. Mut se tuntui jotenkin toivottamalta, koska mä en osannut puhua Eetulle, eikä se mulle. Ei me osattu kertoo itsestämme mitään, me kai odotettiin oma-aloitteisuutta toisiltamme. Mä en tiennyt yhtään mitää, mä taisin olla pahemman kerran sekaisin..

Kun mä katsoin kalenteriin, huomasin että kohta olisi jo elokuu, ja koulut alkaisi. Enää kokonainen viikko ja pari päivää päälle, kun mä lähtisin takaisin kaupunkiin. Mun piti äkkiä ottaa selkoa musta ja Eetusta. Jos meistä ei tulisi mitään, sitten ei tulisi. Niin helppoa se oli, mutta sydän sanoi toista. Järki sanoi, että välimatka olisi pitkä, ja suhde epätoivoinen, mutta sydän sanoi, että kyllä se onnistuu, jos rakastaa toista, luottaa toiseen ja pitää toisesta kiinni. Istuin sängylläni pukemassa sukkia jalkaani. Isä oli juuri käynyt kutsumassa aamupalalle. Kun olin pukenut, hyppelin portaat alas ja keittiöön. Keittiössä tuoksui puuro, kahvi ja tee.
- Kahvia vai teetä, Hely kysyi ja asetti mun eteen mukin.
- Kahvia, sanoin ja hieraisin silmiäni. Niitä kutitti inhottavasti, ja ne punoitti.
- Allergiaa, Hely sanoi kun kerroin vaivastani. Nyökkäsin vain ja join kahvini loppuun. Nousin pöydästä syötyäni puuron ja leivän. “Tukeva aamiainen auttaa jaksamaan,” Hely oli sanonut ensimmäisenä aamuna. Kiitin vielä ja päätin mennä ulos, koska oli todella hyvä ilma.

Mikki juoksi saman tien mun luokse kun astuin ulko-ovesta ulos. Se seurasi mua kuin hai laivaa tielle. Lähdin kävelemään soratietä pitkin kylälle päin. Tästä ei ollut pitkä matka kylälle. Mikki hyppeli ojassa onnensa kukkuloilla. Välillä se syöksähteli mun jalkoihin ja oli kaataa mut.
- Rauhoitu! Nauroin. Mikki läähätti juostessaan mun perässä. Muutaman mutkan ja pitkän suoran jälkeen näkyviin tuli kylä. Rahat kilisi mun hupparin taskussa kun kävelin reippaasti. Saavuin pian kyläkaupan eteen ja käskin Mikkiä odottamaan mua ulkona. Se istahti kukkapenkin viereen varjoon ja katsoi mua. Kävelin viileään kauppaan ja kassalla istuva mies morjensti iloisesti mua.
- Siekö oot se Helyn kihlatun tyttö? Se kysyi ja käveli kassan takaa mun luokse.
- Kyllä, vastasin ja katselin jäätelöjä.
- Mikki näyttää tulleen sisälle, ukko naureskeli.
- Eikä! Mikki, heti ulos! Ukko vain naureskeli ja meni Mikin luokse.
- Mikki käy täällä useasti! Se vaan tulee sisälle kun se tietää että se saa täältä jotain hyvää, ukko kertoi.
- Ahaa, sanoin ja valitsin jäätelön. Ukko tarjosi Mikille makkaraa ja kiitollisena koira hävisi kaupasta. Maksoin jäätelön ja menin Mikin perässä ulos. Aurinko oli mennyt pilveen, mutta kun istuin tuolille syömään jäätelöäni, se tuli takaisin näkyviin. Yhtäkkiä joku esti auringon seisomalla sen eteen.
- Sie oot joku uus?
- Oon, sanoin ja siristin silmiäni nähdäkseni ihmisen. Tummat hiukset, ruskeat nappi silmät ja ihan ookoon näköinen jätkä.
- Mistä sie tuut?
- Kaupungista.
- Aijaa. Mikä siut tänne tuo?
- Isän mukana tulin.
- Ai se Helyn kihlattu?
- Se, vastasin ja katsoin kuinka tämä jätkä istui viereeni. Se taputteli Mikkiä tottuneen oloisesti.
- Mie oon Augusti, sano vaan Aukaks, jätkä sanoi.
- Kikka, sanoin lyhyesti. Mulla oli jotenkin vaivaantunut olo.
- Mun pitää varmaan mennä, sanoin ja nousin seisomaan.
- Älähä kiirehi! Mie ajattelin että lähtisit miun kaa kahville, Aukka sanoi. Sen äänessä kuului itsevarmuus.
- No voinkait mä hetkeks, vastasin pienen hiljaisuuden ja miettimisen jälkeen. Me käveltiin toiselle puolelle tietä ja kuppilan sisään. Mikki lähti juoksemaan kotiin päin, ja mä luotin että se löysikin sinne.

Päivämäärä:   13.2.11 20:01:54

ooh! uus poika vaan sinne soppaa hämmentämään = )

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   13.2.11 20:50:41

hiiiiiiiiihiih :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   14.2.11 18:15:31

jatkoo illal.

Päivämäärä:   14.2.11 19:18:11

jee :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   14.2.11 21:53:57

Se menikin silleen että mä tarjosin kahvit ja munkit, koska tällä Augustilla ei ollut rahaa. Mä istuin sen vieressä ja kuuntelin pojan loputonta pälpätystä. Katselin ulos ja annoin asioiden mennä ohi korvien. Mikki näytti juoksentelevan kylällä sen sijaan kuin olisi mennyt kotiin.
- Mun pitää lähtee, sanoin, nousin ylös ja kävelin ovelle. Augusti jäi istumaan pöytään hölmistyneen näköisenä. Se katsoi ikkunasta mun menoa. Mikki juoksenteli jälleen mun vierellä läähättäen. Kun me saavuimme Helyn talon eteen, se juoksi avoimista ovista sisään ja suoraan juomaan.
Kävelin kiviportaat ylös ja menin suoraan yläkertaan. Hely ja isä oli niin keskittyneen näköisinä halailleet toisiaan ettei ne huomanneet mun tuloa. Mikki juoksi mun perässä yläkertaan ja asettui sängyn viereen nukkumaan.
- Onko susta tullu mun koira, kysyin ja taputin poikaa. Se läähätti ja siltä tipahteli kuolapisaroita. Se hakeutui varjoon, mutta taisi sielläkin ollu kuuma.
Oveen koputettiin isoon ääneen ja Eetu saapasteli sisään kuin vanha tekijä.
- Etsä enää ees vastaa mulle, se kysy ja istui alas. Se otti jonkun lehden ja selasi sen kannesta kanteen muka kiinnostuneena. Sitten se heitti sen pois.
- Pöljä, tuhahdin ja saman tien väistin lehteä, joka suhahti ohitseni.
- Varo vaan kaupunkilaistytsy! Se nauroi jotenkin outoa naurua.
- Varo itse, maalaisjuntti! Töksäytin. Samassa ilman halki lensi tyyny. Kerkesin juuri ja juuri väistää. Eetu ei näköjään tykännyt ku kutsuin tätä maalaisjuntiksi. Mä vaan nauroin ja kaaduin selälleni sängylle. Mä jäin siihen makaamaan ja tuijotin kattoon. Yhtäkkiä mä tunsin sängyn kallistuvan vähäsen ja Eetu tuli mun viereen. Se otti mun käden omaansa ja piteli siinä.
- Sä oot tullu mulle tärkeeks näin pienessä ajassa, se lausahti kuin peläten että torjuisin sen. Mut en mä tiennyt, mitä mun olis pitänyt sanoa.
- Öööäh.. sain vain sanotuksi. Muuta mä en sanonut, joten meidän ylle vaipui syvä hiljaisuus.

Eetu oli kutsunut mut edellis iltana juhliin johonkin rannalle. Juhlittaisiin nuorison kesken. Mä saisin kuulemma tutustua uusiin ihmisiin. Olipas jännää. Olin justiinsa tullut suihkusta ja valitsin nyt vaatteita. Oli perjantai, ja sää uhkasi sadetta. En ollut tajunnut ottaa mukaani mitään hienoa, joten tyydyin laittamaan päälleni farkkulegginssit, pitkän topin ja vaalean hupparin. Muilla varmaan oli jotain verkkareita ja parhaat päivänsä nähneet paidat. Katsoin kelloa ja ryhdyin meikkaamaan. Jätin hiukset auki, koska en halunnut olla liian hieno tälläisessä maalaiskylässä. Katsoin loppu tulosta peilistä. Ei itse asiassa hassumpaa.

Eetu käveli vaiteliaana mun vieressä. Se oli hakenut mut juuri äsken mopolla. Me oltiin jätetty mopo vähän matkan päähän, missä oli muidenkin mopot. Matkalla sinne jonnekin mä mietin, että johtuiko meidän syvä hiljaisuus siitä, että en ollut osannut sanoa mitään Eetulle takaisin edellisiltana. Mua kadutti.
- Me ollaan kohta perillä, poika murjaisi. Alkoi kuulua musiikkia ja kiljuntaa, naurua sekä huutoja. Kun me saavuttiin metsänrajasta ison tanssilavan luokse, porukka alkoi hajaantua ja piirittää meitä.
- Siekö oot se kaupunkilaispimu? Kysyi joku hintin näköinen jätkä. Sillä oli verkkarit, harmaa paita ja finninen naama. Mua ällötti. Sitten mä huomasin Augustin. Se seisoi selin muhun ja selitti jotain jollekin tytölle ja sen seuralaiselle.
- Kyllä, vastasin ja Eetu veti mua samalla väkijoukon läpi.
- Et sitten sano näille mitään tyhmää. Tää jengi ei oo semmoinen mihin sä oot tottunut siellä kaupungissa, Eetu sanoi jotenkin tyhmällä äänensävyllä.
- Mistä sä sen tiedät mihin mä oon tottunut, sähähdin, vaikkei ollut tarkoitus. Eetu nyrpisti naamaansa mulle ja kääntyi jonkun muun puoleen, Augustin. Se kuiskasi sille jotain ja Augusti kaappasi mut käsipuoleensa.
- Eetulle tuli jotain menoa ja se käski miun pitää siust huolta, se sano. Tuhahdin ja istahdin rantaan. Järvi oli tyyni, eikä tuullut. Pieniä vesipisaroita tipahteli välillä, ei sen kummempaa. En tiennyt mitä tästä illasta tuli, mutta kunhan saisin Eetun käsiini, ei kunnian kukko laulaisi!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   15.2.11 15:27:21

ooooooh : D

Päivämäärä:   15.2.11 19:18:33

lissää = ))

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   15.2.11 21:50:37

Ilta oli melkoisen pitkä. Augusti raahasi ja tanssitti mua niin että huimasi. Eetua ei näkynyt, oli kuulemma tekemässä bisneksiä. Jotain peräkylän puuhia. Taivas puhkesi jo toisen kerran tämän illan aikana ja kaikki juoksi lavan suojiin, jossa oli katos. Katoksessa biletys jatkui. Ei nämä pikkukylän bileet olleetkaan niin pahat, eikä nämä ryyppyjuhlat eronneet paljoa kaupunkilaisjuhlista. Istuin Augustin vieressä, Heidi istui Augustin vieressä ja Heidin kaksoissisko Heini istui mun jalkojen juuressa ja mä hieroin sitä.
- Mitä sie harrastat? Heini kysyi.
- En mitään jännää. Mä vaan lenkkeilen ja hengailen, vastasin ja otin huikan Augustin viinapullosta. Kurkkua karvasteli ja yökötti. Oli se melko väkevää.
- Hei Eetu tulee! Joku huusi ja kaikkien päät kääntyivät metsän rajaa. Tosiaan, Eetuhan sieltä tallusteli. Se kipitti nopeasti suojaan ja tuli meidän luokse. Mä katsoin sitä murhaavasti, muttei se näyttänyt huomaavan.
- Mä taidan lähtee kotiin, sanoin, nousin ylös, kävelin lavan poikki metsän rajaan. Vaikka satoi vettä, mä en välittänyt. Mun hiukset ja vaatteet kastuivat melkein heti. Ryyppypaikka jäi taakse.

Mä en huomannut että Eetu tuli mun perässä. Se juoksi jotta sai mut kiinni, ennen kuin kerkesin kokonaan kotia asti.
- Mitä sä haluat?!
- Sut, se sanoi ja asettui mun tielle. - Niin vissiin, ärähdin ja yritin ohittaa pojat.
- Usko mua!
- Ensin sä tuut ja meet ja sitte viet mut tuonne ja häivyt paikalta!
- Koska mun piti!
- Joopa joo, ole hyvä ja häivy! Yritin työntää poikaa tieltäni, mutta en onnistunut. Eetu seisoi mun edessä, eikä liikkunut mihinkään.
- Eiku oikeesti! Eetu kuulosti epätoivoiselta.
- Kuule, ei tässä oo mitään järkee! Etsi joku muu jota saat..
- Äitis ei ollu järkevä! Nyt alkoi Eetukin suuttua, mutta Eetun sanat kulki mun lävitse. Maailma sulkeutui mun ympäriltä. Mä en välittänyt sateesta, enkä mistään. Mun päässä vain kaikui Eetun sanat. Ne satutti. Ja pahasti. Mä halusin pois.
- SÄ ET TIEDÄ MITÄÄN MUN ÄITISTÄ! huusin ja kyynelet valahti mun silmiin. Väistin Eetun liikkeen ja juoksin. Kylkeen alkoi pistämään melkein heti ja mä tunsin huippausta. Mä en välittänyt. Äitiä oli loukattu, enkä mä sietänyt sitä. Helyn talo tuli näkyviin. Mä pysähdyin tielle ja mietin, menisinkö sisään. Mutta vilu valtasi mut, joten kävelin pihan poikki sisään, portaat ylös ja eteiseen. Jätin märät kengät eteiseen ja menin portaikkoon.
- Jaaha sieltä tullaan, isä sanoi ja tuli lähemmäs. Hely seurasi Mikki kintereillään perässä.
- Sä haiset…. viinalle, isä jatkoi.
- ENTÄ SITTE, kajautuin ja juoksin portaat ylös niin että jymisi. Isä ja Hely jäi seisomaan portaikkoon. Kai ne oli ihan ymmällään. Huoneessa vaihdoin vaatteet lämpimiin ja menin peiton alle. Suljin silmäni ja kuuntelin sateen ropinaa ikkunaa vasten. Hiljaisuus tuuditti mut nopeasti uneen, mutta heräsin siihen kun isä saapasteli mun huoneeseen.
- Kikka?
- Mitäääh.. mutisin.
- Ootko sä okei?
- En, vastasin suoraan. Isä istui mun viereen sängylle ja nyrpisti nenäänsä. Kyllä mä tiesin että mä haisin viinalle.
- Sä oot juonu, se tokas. Nyökkäsin - mutten paljoa, vastasin hiljaa.
- Tuliko sulle Eetun kanssa jotain riitaa?
- Se… loukkasi äitiä, sanoin ja muistelin sitä hetkeä, kun me oltiin tapeltu vesisateessa.
- Miten, isä henkäisi. “Äitis ei ollu järkevä” soi yhä mun päässä.
- Ei mitenkään. Jos sallit, mä nukun nyt, sanoin uupuneena. Mä en halunnut puhua kellekään, en halunnut tehdä mitään muuta kuin nukkua. Isä peitteli mut kuin pienen lapsen ja häipyi huoneesta sammuttaen valot.
- Öitä, se vielä huikkasi ja sulki oven. Sen askeleet kaikkosi mitä alemmas se portaita meni. Sitten tuli täysin hiljaista, kunnes sen rikkoi ääni. Jokin osui ikkunaan. Oli se kumma kun en saanut nukkua!

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   15.2.11 22:02:54

Meni pari minuuttia, ennen kuin sain itseni ylös sängystä. Päätä särki ja väsytti ihan liikaa. Avasin ikkunan ja kuulin sateen pauhun.
- Kikka!!! Kikka!!! Mä kuulin huudot sateen läpi. Kurkistin alas ja huomasin Eetun seisovan alhaalla muutamaa kiveä pyöritellen kädessä.
- Mitä sä täällä teet, kysyin äkäisenä.
- Mä haluan sut! Usko jo!
- Sä oot kännissä. Mee muualle! Sanoin ja suljin ikkunan. Okei, ehkä mä olin tyly, mut kai mä sain olla, kun se oli loukannut mun edesmennyttä äitiäni? Oveen heitettiin taas jotain ja mä etsin vuorostani jotain, millä olisin voinut heittää alas. Mut en mä keksinyt mitään, joten mä aukaisin ikkunan.
- Voitsä ees päästää mut sisään? Eetu kysyi. Mä mietin hetken. En mä mitään menettäisi jos mä päästäisin pojan sisään. Voisihan se olla yön, jos se nukkuisi jossain muualla. Mä hiivin alas ja menin ulko-ovelle. Isä ja Hely oli kai menneet nukkumaan tai jonnekin ku niitä ei näkynyt.
- Kiitos, Eetu sanoi kun aukaisin tälle oven. En sanonut mitään vaan juoksin suoraan yläkertaan. Eetu seurasi mua. Kai se luuli että mä olin antanut sille anteeksi.
- Voitasko me jutella?
- Huomenna.
- Saanko mä edes kuivia vaatteita? Käänsin suuntani ja hain isän kaapista Eetulle kuivia vaatteita. Poika vaihtoi vaatteet yläkerran vessassa.
- Mä laitan nukkumaan, sanoin ja kömmin sänkyyn. Eetu istui tuolilla katsomassa mua.
Yöllä mä tunsin kuinka se kömpi mun viereen nukkumaan, mut olin niin väsynyt etten jaksanut välittää. Sitä paitsi siinä oli lämmin.

Tule vierelleni, tule lähelleni. Älä koskaan lähde pois.
Tule vierelleni tule lähelleni..
Tule vierelleni, tule lähelleni. Älä koskaan lähde pois.
Tule vierelleni tule lähelleni..

Pikku pätkä, jatkuu tuoho edellisee!

Päivämäärä:   16.2.11 20:41:43

voi että ku osaat kirjottaa tooosi hyvin!
Jatka pian.

Päivämäärä:   16.2.11 20:46:12

jeeeejeeeee (: lisääääääääää ! :P

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   16.2.11 22:23:32

Mä näin unta, että Henri oli mun vieressä. Me juteltiin, halailtiin ja pussailtiin. Mä olin onnellinen, kun Henri oli feidannut sen Alinan, mikä olikaan. Mut kun mä aukaisin silmäni, mä näin Eetun vieressä. Ensimmäinen mun refleksi oli että vieras ihminen pois mun sängystä, joten potkaisin pojan alas sängystä ja se mätkähti lattialle.
- Mitä helv..?! Eetu sähähti. Sitten mä tajusin mitä mä olin tehnyt.
- Sori, huikkasin ja kurkistin sängyn laidalta. Eetun kädet kohosivat maasta, tarttuivat muhun ja vetivät mutkin alas sängystä. Tipahdin ryminällä Eetun viereen. Heräsinpä ainakin! Eetu käpertyi mun kainaloon.
- Eikö olis mukavampaa sängyssä? Kysyin. Eetu nyökkäsi ja nousi ylös auttaen mutkin pystyyn. Kömmin sänkyyn ja Epe teki samoin. Mä mietin, miksen koskaan kutsunut Eetua sen lempinimellä.
- Sori jos mä loukkasin sua eilen, se sanoi hiljaa. Sitten mä muistin. Eetu oli loukannut äitiä, ei mua. Yhtäkkiä mun päätä alkoi särkee, enkä mä halunnut vatvoa tätä asiaa.
- mm, mutisin vain ja käänsin kylkeäni. Mä halusin nukkua vielä vähän aikaa.

Kun mä heräsin, oli kello jo viisi iltapäivällä. Eetu kuorsasi yhä mun vieressä isoon ääneen. Mä tökkäsin sitä ja se havahtui hereille.
- Tä? Se kysyi ja katsoi kelloa. - Voi jumaliste! Se huusi ja alkoi pukea vaatteita päälle. Se muikkasi mulle pusun poskelle ja juoksi portaat alas eteiseen ja ulos.
- Ohoh mikä vauhti! Varmaan 100km tunnissa! Isä nauroi ja tuli huoneeseen. Oli meinannut lentää taas nurin.
- Kyllä, vastasin ja nousin istumaan. Isä kantoi tarjotinta jossa näytti olevan aamupala.
- Meidän täytyy jutella, se sanoi ja asetti tarjottimen sängylle. Huokaisin äänettömästi ja otin tuoremehua.
- Mä toivon että se eilinen ei toistu.
- Mitä sä siitä välität? Kysyin normaaliin äänen sävyyn.
- Mä oon sentään sun isä!
- Nii joka on ollu 12 vuotta jossain helvetissä! Kivahdin.
- Älä puhu mulle tuohon äänen sävyyn, tyttö! Isä heristi mulle sormea. Sen ääni oli kiivastunut.
- Puhun miten haluan! Huusin ja nousin ylös. Kaappasin lattialta collegehousut ja topin. Sitten juoksin alakertaan ja vessaan. Puin päälleni, laitoin hiukset jotenkuten ja läksin ulos.

Aurinko paistoi mukavasti. Vuonohevoset kävelivät laiskasti laitumella Mikki räksyttäen niiden perässä. Sitten koira juoksi mun luokse ja oli kaataa mut nurin. Kävelin hitaasti laitumelle ja pujahdin aitauksin välistä. Lyyti ja Sulo tuli mun luokse, kai kerjäämään herkkupaloja. Hely käveli aidalle työntäen Samua kärryissä.
- Sieki oot heränny, se sanoi ja tuli aitaukseen.
- Joo, murahdin.
- Jos sä haluat, sä voit lähtee Lyydillä maastoon kävelemään. Se on rauhallinen, eikä se tee mitään, Hely sanoi ja rapsutti Suloa korvasta.
- Oikeesti? Kysyin. Olin innoissani! Vaikka mua ei hevoset kiinnostaneetkaan, oli edes jotain tekemistä, ja olin sitten yhden kokemuksen rikkaampi!

Parikymmentä minuuttia myöhemmin mä istui jo Lyydin selässä ja ohjasin sen metsään. Hely oli koko ajan käskenyt pysyä tällä reitillä, kääntyä sitten vasta oikealle kun olin tullut ensimmäiseen neliristeykseen. Lyyti asteli polulla suurin piirtein nukkuen. Isä oli tullut pihalle kyttäämään mun menoa. Se näytti jotenkin vihaiselta. Syystäkin. Olinhan mä taas käyttäytynyt kuin pikkulapsi.
Me tultiin melko pian neliristeykseen. Siitä piti kääntyä oikealle ja jatkaa tätä polkua pitkin takaisin tilalle. Ei ollut niin vaikeaa. Mutta mua kyllästytti kävellä. Löin pohkeet kiinni Lyydin kylkiin. Lyyti hypähti eteenpäin ja laukkasi niin, että tanner tömisi. Oksat tuli eteen ja raapi mua naamasta, jos en kerinnyt väistää. Sitten mutkan takaa tuli näkyviin poroja. Ne juoksi suoraan kohti, enkä kerinnyt tehdä mitään kun olin jo maassa. Lyyti juoksi jo kaukana, enkä mä nähnyt siitä kuin vilahduksen.
- Voi hemmetin hemmetti! Huusin metsään ja juoksin tamman perään. Muutama suora ja huomasin Lyydin syömässä polun laidalla. Lyyti ei juossut karkuun, joten sain sen kiinni. Nousin vaivalloisesti selkään ja ratsastin takaisin tilalle. Persuksiin sattui, samoiten selkään. Laskeutuminen alas selästä teki kipeää, samoiten varusteiden otto. Päästin lopultakin tamman takaisin laitumelle ja itse menin sisään.

Hely ja isä istui vakavan näköisinä keittiön pöydän ääressä. Otin lasin ja täytin sen jääkylmällä vedellä. Kulautin kaikki kerralla kurkkuuni.
- No mitä nyt, sanoin. Isä vilkaisi ja viittasi istumaan.
- Me ollaan Helyn kanssa juteltu ja mietitty asioita, isä aloitti. Mä vetäisin henkeä ennen kuin isä pudotti pommin: - Sä lähdet takaisin kaupunkiin.

Lähettäjä: jjuuu 
Päivämäärä:   18.2.11 14:34:38

up, tää tarina on upea! Jatkoa ja äkkiä ;))

Lähettäjä: Estrella 
Päivämäärä:   18.2.11 15:29:28

Jatkan kuhan oon terve (mahatauti) iski :(

Päivämäärä:   18.2.11 16:51:51

voi perse ! ei se saa nyt joutuu lähtee takasin kaupunkii ! ei se vaan saa :DDD

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   18.2.11 23:59:49

voi ei, arvasin että se joutuu pois :(

Päivämäärä:   19.2.11 00:01:08

sanoisin että kikalla on pienimuotoisia miesongelmia... XD mutta siis ihanaa jatkooo!!!

Päivämäärä:   19.2.11 13:41:31

Olin täysin häkeltynyt. Hain sanoja, auoin suutani mutta ei kuulunut ääntä.
- En.. mä.. en.. lähe kaupunkiin! Takeltelin. Isä katsoi Helyä apua anovasti ja Hely sanoi varovaisesti: - Meidän mielestä se vain on parempi että sie oot siellä minne sie kuulut.
- PAINUKAA VTTUUN! Huusin. Mun sydän hakkasi tuhatta ja sataa.
- Kikka! Sä et puhu tuohon tyyliin meille!
- Puhun jos haluan!
- Et! Isä huusi, nousi seisomaan ja pamautti nyrkkinsä pöytään niin että Hely säpsähti.
- Mä en lähe kaupunkiin! Mulla ei oo siellä mitään!
- Aivan sama se sille on, sä lähdet kumminkin! SULLA EI OLE SANAN VALTAA TÄHÄN ASIAAN, isä huusi ja pamautti toisen kerran nyrkkinsä pöytään. Voi olla muutama mustelma tuon jälkeen.
- Haistakaa pitkä VTTU! sanoin ja painotin viimeistä sanaa lauseessa. Sitten juoksin kantapäät lattiaan pamahtaen eteiseen, laitoin kengät jalkaan ja juoksin ulos niin että ovi pamahti mun takanani. Ja mä en mihinkään kaupunkiin lähde!

Mä en jaksanut jäädä pihallekaan seisomaan. Enkä mä tiennyt missä Eetu asu tai kukaan muukaan. Mä en tiennyt mihin mä olisin mennyt. Mä vaan lähdin kävelemään pihasta pois. Sora rahisi mun alla ja se pölysi, kuivuudesta johtuen. Mun kurkkua kuivasi ilkeästi. Joku mies pyöräili mua vastaan kiemurrellen tien laidasta laitaan. Oli tainnut aloittaa aikaisten juomisen, tai sitten se oli joku juoppo. Hymyilin tälle salaa. Kylä alkoi jo näkyä, ja saavuinkin sinne melko nopeaa. Olin kävellyt ripeää tahtia.

Kylässä ei ollut ketään. Satuin katsomaan vaatteitani. Ne oli likaiset tippumisen jälkeen. Mun takapuoli oli kipeä, senkin huomasin vasta nyt. Mahtoi olla takapuolessa ihana mustelma!
- Hei Kikka! Se sama kauppias tervehti. Tervehdin takaisin. - Haluatko ilmaisen jäätelön? Se kysyi. Pysähdyin ja jäin kuuntelemaan ukon asiaa. - Jos siivoat kaupan lattian ja järjestelet muutaman hyllyn, saat jäätelön, ukko sanoi.
- Okei, sanoin ja menin ukon perässä kauppaan. Se haki mulle jostain lattialuutun ja syysäsi sen mulle. Aloin siivoamaan. Lattiasta lähtikin aika lailla roskaa, ihanku kukaan ei olisi siivonnut kauppaa moneen viikkoon. Lattian luututtuani, johon hukkui noin puolituntia, aloitin hyllyjen järjestelyn. Se kävi nopeasti.
- Sie oot kyllä ahkera! Oot ansainnut kyllä montakin jäätelöä! Ukko sanoi ja antoi mulle mehu jäätelön.
- Saat hakea täältä aina ilmaiseksi jäätelön kun haluat! Se nauroi vielä perään kun lähdin jäätelöä avaten ulos kaupasta. Iskin jäätelön suuhuni ja istahdin penkille varjoon. Oli jälleen kuuma päivä.

- Hei Kikka! Sanoi Augusti, joka istahti hetkeä myöhemmin mun viereen.
- No hei, sanoin ja nakkasin jäätelön tikun roskikseen, joka nökötti mun vieressä.
- Mitä sä täällä yksikseen istut?
- Kunhan istun, vastasin ja vilkaisin poikaa. Aurinko häikäisi ja automaattisesti suljin toisen silmäni. Me oltiin ihan hiljaa, kunnes tuttu hahmo käveli meitä kohden.
- Moikka Kikka ja Augusti! Eetu naurahti ja kyykistyi meidän eteen.
- Moi, Augusti murahti. Mä vaan nyökkäsin ja katsoin poikaa. Se näytti väsyneeltä.
- Mitä te meinaatte? Se kysyi ja leväytti takapuolensa maahan.
- Mä en ainakaan mee takaisin isän luokse, sanoin tympääntyneenä.
- Mikset, Augusti töksäytti.
- Koska ne aikoi lähettää mut takaisin kaupunkiin, vastasin. Sen jälkeen syntyi jäätävä hiljaisuus. Kukaan ei sanonut mitään. Ihanku kissa olis vienyt kaikilta kielen. Aurinko paistoi, linnut lauloi, eikä mikään poikennut mistään. Oli vain tavallista hiljempaa.
- Ai, Eetu sanoi. Sen äänestä kuului pettymys.
- Niin, huokaisin. Sitten seurasi taas hiljaisuus, kunnes sen rikkoi Eetu, joka kysyi mua kahville. Mä vastasin myöntävästi ja me lähdettiin kahdestaan kahvilaan. Augusti lähti jonkun Sofian luokse.

Lähettäjä: Zara 
Päivämäärä:   19.2.11 17:46:16

Jatkoa ! ja heti :D:D Eii Kikka saa lähtä kaupunkii takas :(

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   19.2.11 23:49:34

Eetun kanssa oli mukavaa. Me juotiin jo toista kuppia kahvia, ja tällä kertaa Eetu maksoi koska mulla ei ollut pennin pyörylää mukana. Me juteltiin ja sovittiin, että mä pääsisin Eetun luokse yöksi jos en haluaisi mennä isän luokse. En taatusti halunnut, ja mä halusin olla pojan vieressä. Mut en mä tykännyt tästä. Mä en halunnut tehdä tätä isälle, ja tää taatusti pahentaisi asioita, mut mä en voinut tälle mitään. Tai voisin. Mun pitäisi vaan mennä takaisin isän luokse ja keskustella niiden kanssa asiat selviksi. Mut mä en uskaltanut katsoa totuutta silmiin, vaan mä pakenin. Kuten aina. Mä pakenin joka ikistä vastoinkäymistä, mikä ikinä tulikaan mun eteen.
- Sä et voi paeta kaikkea, Eetu sanoi lempeästi kun olin kertonut tälle ongelmastani. Kyllä mä tiesin, etten mä voinut paeta aina ongelmiani, mut ku se oli vähän niin kuin tapa.
- Sano se jollekki muulle joka kuuntelee sua, naurahdin vaikka se kuulosti teennäiseltä. En mä voinut väistää väistämätöntä.

Ilta saapui ja me mentiin Eetulle. Me käveltiin ja käveltiin. Eetu talutti parhaat päivänsä nähnyttä pyörää vierellään. Aurinko laski puiden taakse eikä se lämmittänyt enää nii hirveästi.
- Kohta ollaan perillä, Eetu huokaisi ja veti mut tiensivuun kun auto ohitti meidät.
- Jos tää on näin pieni kylä, miten tää voi sitte olla muuten näin iso, ihmettelin ääneen.
- Tää vaan nyt on, poika tokaisi lempeästi. Nyökkäsin ja kävelin lähempänä Eetua, jotta tulisi lämmin.

Piha oli kuin venäläisten leiri. Romua ja muuta oli piha täynnä. Muutama varasto, nekin lahoamaisillaan. Talokin näytti kivikaudella rakennetulta. Kohta varmaan romahtaa. Muutama ikkuna oli rikottu ja sisällä veti varmaan mukavasti.
- Ei me tuossa asuta, Eetu nauroi täysillä. Näki varmaan mun ilmeen.
- Missä sitte, kysyin.
- Tuolla. Näätsä ton talon?
- Joo.
- Me asutaan tuolla, Eetu sanoi ja ohjasi mut pienelle tielle. Me käveltiin vähän matkaa vielä, sitten me oltiin melkein ovella. Talo oli kauniimpi. Kukkia joka paikassa ja paremman kuntoinen. Me asuttiin sisään. Eteinen oli siisti ja nätisti koristeltu.
- Mennään hiljaa. Äiti varmasti nukkuu, Eetu sanoi ja ohjasi mut yläkertaan. Sillä oli koko yläkerta käytössä. Kukaan muu ei asunut siellä. Eetun huone oli iso ja avara. Ikkunasta tuikki vihoviimeisiä auringon säteitä. Eetu sulki verhot ikkunan edestä ja teki sänkyynsä tilaa, joka sattui oleman leveä kaksinnukuttava sänky. Läsähdin sängylle ja suljin silmäni. Päätäni jomotti ja takapuoleen kävi. Eetu peitteli mut lämpimästi ja antoi nukkua rauhassa.

Aamulla mä heräsin siihen ku aurinko paistoi suoraan mua silmiin. Eetu nukkui tähti asennossa mun vieressä. Sitten vasta huomasin kuinka vähän tilaa mulla oli ollut nukkua, muttei se mua haitannut. Sainpahan ainakin nukkua. Mä kumarruin Eetun ylle ja hetken mietin, että pitäisiköhän mun antaa sille pusu. Mut en mä kehannut, vaan mä tonkiin lattialta mun kännykän. 12 saapunutta puhelua ja 7 viestiä. Onpa mua kaivattu! Kristianilta ja Eelieltä oli yhteensä viisi, isältä viisi, Helyltä yksi ja jostain ihan ihme numerosta yksi. Viestit koski kaikki “missä sä oot” tai “ilmoittaudu heti missä sä oot!” - sanomaa. Suljin puhelimeni ja asettauduin Eetun viereen nukkumaan.

Seuraavan kerran kun mä heräsin, mä heräsin siihen kun Eetu tönäisi mut seinää vasten ja nakkasi päälleni äkkiä paljon peittoja.
- Mitä..?!
- Hyss! Eetu karjaisi ja ampaisi jonnekin. Kuulin sen askeleet portaissa ja sitten ne kaikkosi. Mä olin ihan hiljaa peittokasan alla. Mä en tiennyt mitä oli meneillään, mut sitten mä kuulin: - Poliisista päivää.
- Voi vÎttu, sanoin hiljaa. Mä en kuullut mitä ne keskusteli, enkä olis halunnutkaan. Ei ne saanut tietää et mä olin täällä. Ei missään nimessä!

Tuli hiljaista, vain Eetun askeleet kopisi portaissa. Askeleet läheni ja ovi aukaistiin. Eetu tuli mun viereen ja otti peittokasan pois mun päältä. Sain viimein raitista ilmaa!
- Paskalakit kävi, se sanoi.
- No mitä ne?
- Etsi sua, se vastasi. Sain melkein sydärin!
- Voi ei. Mitä sä sanoit?
- Että näin sut eilen kylillä. Mä harhautin ne.
- Mut toivottavasti tästä ei tuu sulle ongelmia, sanoin ja menin takaisin peittojen alle.
- Ei tuu. Äiti vaan ei saa tietää et oot täällä, se sanoi ja tuli makaaman mun viereen.
- Jep, vastasin ja tunsin kuinka vajosin kauas alas kaikesta. Olisin halunnut vajota maan alle eikä tulla enää koskaan pois. Sinne mä kuuluin, helvettiin.

Päivämäärä:   19.2.11 23:55:55

ihana pätkä ja niin myös toi Eetu <3

Päivämäärä:   20.2.11 00:22:00

OIIII <3

Lähettäjä: cat<33 
Päivämäärä:   20.2.11 16:18:47

aww ihana tarina && ihana pätkä, jatkoo äkkiä !!

Lähettäjäriina-(eikirj.) 
Päivämäärä:   20.2.11 17:04:08

ääääääääääääääw, i want lisäääää ♥

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   20.2.11 18:39:00

Meni pari päivää ja mä yhä oleskelin Eetun luona. Kukaan ei tiennyt mitään, ja eniten harmitti Eetun äidin puolesta, kun ei hänkään tiennyt, että karkuteillä oleva teini asui hänen kattonsa alla. Eetu oli lähtenyt muina miehinä kylälle Augustin kanssa. Poika oli vannonut ettei hänen äitinsä tulisi huoneeseensa, koska hän ei kuulemma koskaan käynyt siellä. Istuin Eetun sängyllä lukemassa kirjaa, samalla kun odottelin Eetun paluuta. Mä olin käskenyt olla sen varuillaan, ettei vahingossakaan möläyttäisi mun olevan heillä. Ei kumpikaan joutuisi liemeen, mut mä olin jo, ja uin aika syvällä.

Mä kuulin askelia portaista. Syöksyin nopeasti sängyn alle, villakoirien joukkoon. Eetun huoneen ovi avautui ja mä kuulin selvästi naisäänen hyräilyä. Eetun äidin jalat pysähtyivät juuri sängyn viereen. Mä pidätin hengitystä ja tunsin tukehtuvani. Eetun äiti tutkaili huonetta ja istui sitten sängylle. Sänky painautui kasaan ja painoi mua ikävästi selkään. Mitä tuo nainen täällä teki, eihän sen tänne pitänyt tulla?! Halusiko Eetu että mä jäisin kiinni? Eikö se halunnutkaan auttaa mua, vai veikö oma ego voiton? Että mua raivostutti!

Meni ehkä varttitunti, sitten Eetun äiti poistui hiljaa. Se laittoi oven kiinni ja sen askeleet johtivat toiseen huoneeseen. Mä hivuttauduin äänettömästi pois sängyn alta ja puistelin pölyjä mun vaatteista. Istuin sängylle huokaisemaan. Olipa ollut lähellä. Toivoin että Eetu tulisi, voisin ainakin hengittää sitten kunnolla. Pistin makuulle ja tunsin yhtäkkiä itseni kauhean väsyneeksi.

- Älkää jättäkö mua! Huusin. Henri käveli edellä, Ossi takana ja Eetu piteli perää. Kaikki kolme marssi pois mun luota eikä edes katsoneet taakseen. Pian ne loittoni enkä mä nähnyt niistä enää muuta kuin pikku pisteet. Mä seisoin yksin. Ihan yksin. Yhtäkkiä mun viereen pellolle laskeutui enkeli ja se kutsui mut luokseen. Olinko mä kuollut?

- Kikkaa? Mä säpsähdin hereille niin että huomasin istuvani. Katsoin ääneen suuntaan ja huomasin Eetun tulleen. Se oli peitellyt mut.
- Paljonko kello on?
- Vähää vaille kahdeksan, se sanoi. Se istui mun viereen ja tarjosi karkkipussista karkkia. Se katsoi mua jotenkin oudosti.
- Sun pitää lähtee täältä, se sanoi hiljaa. - Augusti sai kaivettua sen tiedon että sä oot täällä. Ja sillä jätkällä ei mikään pysy omana tietona, Eetu jatkoi ennen kuin kerkesin sanoa mitään.
- Mitä?! Kivahdin. Mihin mä menisin? Ei mulla ollut mitään paikka minne mennä!
- Mihin mä sitte menisin? Kysyin.
- Tuolla metsässä on mökki. Siellä ei oo ketään eikä siellä käy kukaan. Se on asumiskelpoinen, Eetu sanoi.
- En mä halua yksin asua jossain metsässä! Sanoin. Kaikki meni taas päin mäntyä.
- Tai sitten vain antaudut, Eetu tokaisi. Poika sai lauseen kuulostamaan siltä kuin olisin karannut vankilasta.
- Kai se täytyy, sanoin. Laskeuduin takaisin makuulle ja suljin silmäni. Mä tahtoi nukahtaa enkä herätä enää koskaan. Miksi mulle kävi aina näin, miksi aina minä ja miksei ikinä voinut mennä kuin elokuvissa?

Mä en saanut kysymystä mihinkään. Mä kävelin tietä pitkin varuillani. Olin saanut Eetulta lainaan isot collegehousut, ison mustan hupparin jonka huppu peitti mun naamasta puolet. Mä näytin ihan kamalalta, mutta Eetu oli sanonut että olen luonnon kaunis. En mä kuulemma tarvinnut meikkiä. Se kohensi vähäsen mun mielialaa, muttei niin paljoa että olisin voinut nauraa. Kun saavuin kylään, sain katseita enemmän kuin julkkis vaikka se olisi saapunut kesken kirkkaan päivän limusiinilla kylään. Mut mun onneksi kukaan ei tunnistanut mua kun kävelin kylän lävitse katse suunnattuna maahan ja huppu tiukasti päässä ja naaman edessä. Vielä muutama kilometri niin olin Helyn talolla. Nyt piti olla varuillaan.
Autoja tuli ja meni eikä yksikään hidastanut mun kohdalla. Kiitin onneani sen viidennen sadan kerran. Kun olin melkein perillä, huomasin että Helyn auto lähti juuri pihasta.
- Voi vÎttu, manasin ja tein täyskäännöksen. Helyn auto hidasti mun kohdalla. Sitten mä huomasin poliisiauton joka lähti Helyn auton perään. Ne molemmat ajoivat hitaasti mun ohi. Kun ne oli kaukana, mä käännyin ja jatkoin matkaani. Ne ei lähteneet mun perään, ei kai olleet huomanneet että se olin mä. Miten tämä olikaan niin helppoa!

Mä varmistin tarkoin, että ketään ei ollut Helyn luona. Ovi oli lukossa, mut mä tiesin missä vara-avain oli. Menin varastoon nopeasti ja otin vara-avaimen. Juoksin takaisin ulko-ovelle ja aukaisin oven. Juoksin saman tien ylös ja vaihdoin omat vaatteet. Nyt piti toimia ripeästi, sillä en tiennyt milloin isä ja Hely oli tulossa. Vaatteet vaihdettuani otin pienen kassin minkä löysin kaapista ja täytin sen vaatteista, hygieniatarvikkeista ja muusta roinasta mitä tulisin tarvimaan. Tarkistin rahatilanteen ja huomasin että mulla oli juuri sopivasti linkkuun. Mun oli pakko paeta kaupunkiin, vaikken mä halunnut. Mun oli ihan pakko, mä en voinut täällä pakoilla. Täällä mä jäisin helposti kiinni - liian vaarallista. Koko homma oli liian vaarallista! Sitten mun piti vaan enää käydä katsomassa linja-autotaulut.

Hiivin alakertaan. Siitä vielä yhdet portaat alas ja olin alimmaisessa kerroksessa. Kone oli mun onneksi auki, joten pääsin heti selaamaan aikataulut. Vähän reilun tunnin päästä lähtisi yksi. Mä kerkeäisin siihen ihan hyvin. Yhtäkkiä mä havahduin siihen kun yläkerrasta kuului ääniä.
- Mä en ymmärrä mihin se tyttö on voinut mennä! Kuulin isän puuskahtavan. Muhun iski paniikki. Mä en ollut kuullut niiden tuloa. Sitten mä kuulin askeleet jotka tulivat alakertaan.
- Mä käyn laittaa pesukoneen päälle, lähetään sitten uudestaan, Hely huikkasi ja oli melkein jo alakerrassa. Mä olin jähmettynyt paikoilleni. Viime tipassa mä sain jalkani liikkeelle ja kerkesin juuri ja juuri salihuoneeseen piiloon. Hely oli menossa kodinhoitohuoneeseen kun jokin kiinnitti sen huomion. Olin jättänyt linja-autoaikataulut näkyville! Voi vÎttu mua!
- Tuu sie kattoo! Hely huusi niin että kaikui. Isä ryntäsi alakertaan.
- Kikka on käyny täällä, se puuskahti ja juoksi yläkertaan. Sen askeleet kaikui vielä pitkään ja se kuulosti rynnivän mun huoneeseen. Lähtisi Hely nyt yläkertaan niin pääsisin ulos täältä, sillä mun takana oli ovi josta pääsisi ulos. Sitä kautta mä olin muutaman kerran illalla mennyt tupakillekin. Isä kuulosti tulevan takaisin alimmaiseen kerrokseen.
- Se on kai lähtenyt jo. Kiireellä nyt, jos se vaikka olisi linja-autoasemalla! Se huusi. Sitten oli vipinää. Hely ja isä kiirehti yläkertaan ja ulos. Kuulin auton äänet ja sitten oli hiljaista. Nyt mulla oli aikaa toimia, mutten mä voinut mennä linja-autoasemalle. Mä jäisin kiinni. Mä olin umpikujassa!

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   20.2.11 18:39:23

Ohoh tulipa pitkä pätkä :D

Päivämäärä:   20.2.11 18:45:54

ihana! katotaan miten se Kikka ny selviää... <3

Päivämäärä:   20.2.11 21:53:53

Kikka jää tonne Eetun luo ja ne saa sen isän kans sovittua ? (;

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   20.2.11 22:28:21

Zara/ en ois niin varma ;)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   20.2.11 22:51:53

Mun jalat löi koukkua, mun sydän hakkasi enemmän ku pari kertaa sekunnissa ja mä tärisin. Mulla oli suunnitelma A, jonka piti onnistua. Mut se olikin mennyt mönkään. Piti keksiä äkkiä suunnitelma B, ja se todennäköisesti oli, että mä lähtisin täältä valeasussa, hyppäisin linkkuun niin että isä ei huomaa.. Mut miten se oli mahdollista?

Mä puin nopeasti Eetun vaatteet takaisin päälle, laitoin hiukset tiukalle ponnarille taakse ja yritin olla mahdollisimman jätkämäinen. Sitten mä lähdin. Juoksin pihan poikki pellolle koska mulla oli jo kiire. Linkku lähtisi puolen tunnin kuluttua. Mä juoksin tielle ja vaikka kuinka pitkästi kylään. Sitten mä huomasin Helyn ja isän juttelevan kauppiaalle, joka oli tarjonnut mulle ilmaisen jäätelön siivoamista vastaan. Mä kiersin hylätyn pikkutien kautta, se kiersi talojen takaa. Mä olin hengästynyt, koska olin juossut niin pitkästi. Viimein mä saavuin linja-autoasemalle, joku nyt oli pieni ja kunnostamaton. Mä seisoin varjossa jottei mua nähtäisi.
Meni muutama minuutti ja linkku tuli. Mä odotin että muut menee ensin kyytiin ja nousin itse vasta sitten. Hermostuneena vilkuilin taakseni; isä ja Hely olivat tulleet lähemmäksi, mutteivät he kai tunnistaneet taaskaan mua muksi. Mä pääsin maksamaan ja maksoin. Kun käveli linkun käytävällä, mä varoin katsomasta ikkunasta ulos. Sitten mä kuulin sen huudon: - Kikka on tuolla! Mutta juuri silloin ovet sulkeutuivat ja linkku valmistautui lähtemään. Isä näytti huitovan muttei bussikuski sitä huomannut. Me lähdettiin liikkeelle ja mä huomasin että isä juoksi autoonsa Hely perässä ja kantaen Samua. Ne kai lähti meidän perään. Mun pako oli onnistunut!

Painoin pääni pehmeään penkkiin. Otin hyvän asennon ja suljin silmäni. Me oltiin matkattu jo tunnin. Mun puhelin oli soinut miljoonia kertoja. Sitten mulle tuli mieleen yksi ongelma. Mihin mä kaupungissa menisin? Ei mulla ollut siellä ketään, koska mä olin paennut kaikkea ja kaikkia. Miksi mun piti olla näin typerä ja pilata aina kaiken? Itse mä olin pilannut elämäni, joten oli turha kysellä miksi aina mä. Oma vika. Oma vika. Tuo lause kaikui mun päässä. Huokaisin ja yritin puhdistaa ajatukseni turhaan.

Muutaman tunnin kuluttua linkku kaarsi kaupungin laitaan linkkuasemalle. Mua pelotti että isä oli jo linkkuasemalla, mut kun astuin linkusta ulos auringon paisteeseen, mä huomasin ettei sen autosta näkynyt vilaustakaan. Mä juoksin satamaan päin ja kun olin pukukoppien kohdalla, mä kävin vaihtamassa vaatteet ja samalla aukaisin hiukset. Nyt mä näytin taas itseltäni.

Satamassa ei ollut ketään, mutta kun tulin rannalle, siellä oli enemmän porukkaa kuin vaaleissa. Mä en ymmärtänyt miten ne pystyi uimaan, koska kohtahan oli elokuu. Tulisi kylmät ilmat, koulut alkaisi ja elämä loppuisi. Tai mun elämä tais olla jo lopussa. Yhtäkkiä mä erotin Henrin kaikkien muiden joukosta. Se seisoi käsi kädessä sen Alinan kanssa. Mä kävelin niiden ohi ja olin etten olisi huomannut. Samoin teki Henri. Sitten mun puhelin soi. Näytöllä vilkkui Eetun nimi.
- Päästitkö sie perille?
- Pääsin, huokaisin.
- Hyvä. Meet nyt vaan veljiesi luo, se sanoi.
- Pakko kai se on, vastasin. Me puhuttiin hetkisen ajan, ja kun me lopetettiin, mä huomasin että olin tullut meidän kerrostalon pihaan. Hyppelin epävarmana portaat ylös. Oliko tää nyt nii järkevää? Mä saavuin ovelle ja tartuin ripaan. Mun kädet hikosi. Mua pelotti. Miten tässä kävisi?

Lähettäjä: tuulia 
Päivämäärä:   21.2.11 09:03:04

Toivottavasti Kikka selvii tosta ilman suurempia ongelmia, sillee et ne on vaan ilosii et se on löytynyt (:: Jatkoo pian!

Päivämäärä:   21.2.11 15:55:37

olipa aika jännä pätkä ! =)

Päivämäärä:   21.2.11 16:14:14

Sen olis pitäny jäähääää :D:D: Mutta tosi hyvä tarina ja jatkoaki tulee sopivasti aina ! Jatka pian (;; ♥

Päivämäärä:   21.2.11 17:47:09

EIKÄ ! ei tälläseen kohtan saaa jättää !!!! iiiiik ! (;

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   21.2.11 21:08:52

eikäää ;____;

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   21.2.11 21:56:02

Mä seisoin yhä rappukäytävässä kuunnellen ääniä. Sisällä räsähti joku, kuului askelia ja jokin nostettiin ylös. Ilmeisesti kissa oli kaatanut jotain. Mä päätin nopeasti, että mä menisin sisään ja kestäisin kaikki. Itse olin kaiken aiheuttanut, joten mun piti kärsiä seuraukset. Mä kaivoin avaimet hiljaa ja työnsin ne varovaisesti lukkoon. Lukko napsahti äänekkäästi auki ja ovi aukesi. Mä astuin eteiseen täristen ja mä olin itkun partaalla.
- Älkää tuomitko mua, sanoin heiveröisesti kun veljet tuli katsomaan kuka oli tullut.
- Kikka, ne sanoi yhteen ääneen hämmästyneesti. - Mitä.. mitä.. sä.. täällä teet? Kristian takelteli.
- Tulin himaan, vastasin ja purskahdin viimein itkuun. Pelko alkoi huveta ja helpottaa. Mä lyyhistyin ja tunsin putoavani. Yhtäkkiä kaikki pyöri ympärillä ja mä suljin silmäni. Maailma pyöri pyörimistään ja lujempaa. Kaikki keinui ja heilui. Molemmat tulivat halaamaan mua ja pitivät tiukasti kiinni. Mä vaan itkin.
- Anteeks.. sopersin nyyhkyttäen. - En mä tarkottanut.. jatkoin. Kristian nosti mut ylös ja halasi lujaa.
- Onneks sä oot nyt täällä, se sanoi ja Eeliel otti mun laukun ja vei sen mun huoneeseen. Vihdoin Kristian päästi musta irti ja talutti olohuoneeseen. Se painoi mut istumaan nojatuoliin ja toi mulle paperia jotta sain niistää. Se tuli takaisin ja alkoi kysellä.
- Missä sä olit?
- Kaverilla.
- Kellä?
- En mä voi sanoo. En mä tahdo sille mitään hankaluuksia, sanoin surkeana. Vitsit että mua hävetti, kadutti ja suretti mun käytös. Olin ollut taas lapsellinen.
- Okei, mut mun täytyy soittaa isälle ettei se turhaan sua enää etsi, se sanoi ja lähti muualle. Sillä aikaa mä menin mun huoneeseen ja pötkähdin sängylle. Mä nukahdin alta aika yksikön.

Seuraavana aamuna, mun herätessä, mä en meinannut muistaa missä mä olin. Mä kuvittelin et mä olin Eetulla, mutten mä ollutkaan. Mä olin himassa kaupungissa. Nousin haukotellen ylös ja kävelin keittiöön.
- Huomenta, kaikki tokaisi jotenkin viileästi. Sitten mä huomasin että olohuoneessa istui Kristian, Eeliel, isä, Hely, kaksi poliisia ja sossut.
- Mitää.. tää nyt on? sopersin. Mä jännityin ja aloin täristä. Mut ohjattiin istumaan. Mua alko yhtäkkiä hävettää miltä mä näytin; hiukset paskaset ja sitäkin paskasemmat vaatteet päällä. Mut ei kukaan välittäny.
- Okei Kristiina Kiikku. Nyt pitää puhua vakavasti sun asioista, aloitti toinen sossu, nimeltä Pirjo. En sanonut mitään. Kaikki vaan katsoi mua silmä kovana.
- Okei. Onko totta, että olit kolme päivää kateissa, eikä kukaan tiennyt sinusta mitään?
- Joo, töksäytin suoraan.
- Jos saan kysyä miksi?
- Koska mä en halunnut lähteä kaupunkiin, juuri kun mä olin sopeutunut pohjoiseen ja tutustunut uusiin ihmisiin, sanoin vihaisesti.
- Minä ymmärrän sinua, sanoi toinen, Kaisa niminen. Mä nyökkäsin nopeasti kerran ja painoin katseeni alas, niinku siellä olisikin ollut jotain kiinnostavaa.
- Se ei silti oikeuta sinua karkaamaan. Mutta tulithan sinä kumminkin sitten takaisin kaupunkiin?
- No en mä voinut muuta, huokaisin ja olisin halunnut sanoa jotain terävämpää, mutten kehannut poliisien kuullen. Mitähän ne täällä edes teki?
- Me ollaan tämän porukan kanssa päätetty, että sun on aika lähteä joksikin aikaa perhekotiin. Sinulla ei taida onnistua täällä veljiesi luona asuminen, taikka isäsi luona.
- Vai niin. Että ootte ihan päättäneet! Kivahdin niin että lähellä istuva Pirjo säpsähti.
- Pahimmassa tapauksessa voit joutua sijaisperheeseen, koska on tämä sen verran vakavaa että perhekoti ei välttämättä riitä kahlitsemaan sinua.
- Vinkkaatsä että mä olisi joku vÎtun mielipuoli? sähähdin silmät leimuten.
- En tietenkään! Tilanne on nyt sellainen, että sun isoveli, Kristian, on tehnyt sinusta ilmoituksen meille. Isälläsi ei ole huoltajuutta, eikä todennäköisesti saa sitä. Äitisi lepää rauhassa, eikä Kristian pärjää sinun kanssa. Meillä ei ole muuta mahdollisuutta, Pirjo sanoi asiallisesti mutta sai sen kuulostamaan jotenkin kylmältä.
- Älä puhu mun äidistä, huudahdin. Kristian katsoi mua varovaisesti kulmiensa alta. Isä tuli mun viereen ja taputti mua olalle. Hely näytti siltä niin kuin se olisi purskahtamaisillaan itkuun.
- Älä koske muhun, sanoin ja irrotin isän käden. Isä katsoi mua surullisena ja meni istumaan.
- Niin että pakkaas nyt kamppeesi ja lähdetään sinne perhekotiin. Sulle on varattu sieltä paikka näin alkuun. Katsotaan miten sinä pärjäät siellä alkuun, Pirjo sanoi ja nousi.
- Voitte lähtä, se sanoi poliiseille ja ohjasi mut mun huoneeseen. Se tarkisti että mä pakkasin, enkä pakannut mitään epämääräistä mukaan. Kiskoin vaan vaatteita ja muita tavaroita vihaisesti laukkuun ja suljin sen lopulta.
- Joko valmista, se akka kysyi. Mä nyökkäsin ja tartuin laukkuuni ja heitin sen olalleni. Sossu seurasi mua eteiseen asti ja odotti mua kunnes sain laitettua kengät jalkaan ja otettu takin.
- MÄ VIHAAN TEITÄ KAIKKIA, huusin niin kovaa kun lähdin ja juoksin portaat alas. Toinen sossu seisoi jo valmiiksi alaoven edessä siltä varalta kai etten lähtisi livohkaan. Ne istutti mut niiden rumaan autoon. Katsoin vielä viimesen kerran kerrostaloa kunnes se katosi mutkan taakse. Good bye my life.

Päivämäärä:   21.2.11 22:15:21

kikka reppana ;< tuli tippa linssiin ku luin tän.

Päivämäärä:   22.2.11 10:01:11

nyyh... miksi siinä noin kävi? no, kyllä se kikka selviää = ) toivottavasti...

Päivämäärä:   22.2.11 15:25:51

kyllä se selviää.. pakko selvitä!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   22.2.11 19:32:14

ei ;___;

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   22.2.11 22:37:50

Mä istuin hiljaa takapenkillä, kun Pirjo ja Kaisa jutteli hiljaa edessä. Mä erotin muutaman sanan sieltä täältä ja ne kohdistui: nykyajan nuorisoon. Tympääntyneenä pistin käteni puuskaan ja nojasin taaksepäin silmät kiinni. Mä vihasin tätä kaikkea ja mä vihasin kaikkea.
Ei mennyt enää kaukaa kun me käännyttiin pienelle sivutielle. Tietä reunusti isot ojat, pellot ja koivut. Tietä pujotteli pitkästi, varmaan parikin kilometriä, sitten me saavuttiin todella ison talon pihaan. Maita oli pitkästi, rakennuksia paljon. Talo oli isompi kuin Helyn “kartano”.
- Perillä ollaan, Kaisa huikkasi ja astui autosta ulos, kuten me kaikki. Saman tien talosta juoksi joku pullukka nainen hiukset tiukasti nuoruralla. Etuhiukset vain lepattivat hameen mukana.
- Tervetuloa, tervetuloa! nainen paasasi ja hääräsi meidän ympärillä. Se halaili ja taputteli sossuja vuoronperään.
- Jah, sinä olet sitten Kristiina! Se huomasi mut ja tuli lähemmäs. Se haisi ihan fairylta. Mä vaan nyökkäsin ja otin Pirjolta mun laukun. Tämä naikkonen johdatti meidät isoon eteiseen. Mä vilkaisin taakseni ja huomasin kuinka jyrkät betoniportaat olivat. Noissa ei huvittaisi könytä.
- Jätä kengät tähän, Pirjo komensi. Mä riisuin kenkäni ja menin sisään. Laukku painoi ikävästi olkaani, joten vaihdoin puolta. Sisällä ei näkynyt ristinsielua. Ei ketään missään. Olinko mä ainoa täällä? Tosi kivaa.

Me tultiin isoon olohuoneeseen. Vieressä oli pieni keittiö, ja sitten iso pöytä johon mahtui varmasti yli kaksikymmentä henkilöä aterioimaan. Kun katsoin taakseni, näin käytävän ja sen molemmilla puolilla oli huoneita. Käytävän päässä oli ovi, jossa luki isolla TOIMISTO. EI PÄÄSYÄ. Käänsin katseeni eteen ja mä huomasin kaikkien tuijottavan mua.
- Ai anteeksi! Olen Eila, ja johdan tätä mieheni kanssa. Meillä on tällä hetkellä viisi muuta työntekijää. Eli meitä on seitsämän. Ja lisäksi tämä alue on vartioitu, joten täältä on turha karata. Hymähdin vain,
- Missä mun huone on, kysyin töksäyttäen.
- Ainiin! Tuolla.. tuolla.. se nainen takelteli ja näytti mulle käytävän päästä, läheltä toimistoa pienen huoneen. Huoneessa oli sänky, pöytä, muutama hylly ja kaks vaatekaappia.
- Surkeaa, mutisin ja laskin laukkuni sängylle. Eila jätti mut hetkeksi yksin käskettyä mun purkaa laukkuni. Mä laskostelin ensin vaatteet kaappiin ja sitten kaiken roinan pöydälle. Olkoon siinä. Kun ketään ei tullut, mä kaappasin kirjan ja aukaisin sen. Otin hyvän asennon sängyllä ja aloitin lukemisen. Kerkesin lukea muutaman sivun, kun sossut tuli hyvästelemään ja käskemään olla kunnolla. Mä haistatin niille mielessäni vaan @!#$.

Parinkymmenen minuutin kuluttua meillä oli joku kokous, mikä pidettiin aina silloin kun tuli joku uusi. Mä hivuttauduin vähin äänin olohuoneeseen. Siellä istui jo isosakki sohvalla. Eila saapui leveän takapuolensa kanssa meidän luokse ja laski kaikki.
- Missä Omppu on? se kysyi ja tiiraili ympäristöään.
- Ei me tiedetä, joku tummatukkainen poika sanoi. Kaikkien katseet olivat porautuneet muhun, oli jotenkin vaivaantunut olo. Eila haali mulle jostain tuolin ja käski istua. Mä tunsin yhä kaikkien katseet mussa. Mä tuijottelin seiniä ja tutkailin huoneetta: Kaksi isoa sohvaa, hemmetin iso taulu tv, monta monituista pleikkaria ja muuta tavaraa. Täytyi näiden olla rikkaita.
- Okei, Eila aloitti kun viimeinenkin, Omppu oli tullut.
- Tässä on uusi tulokas, Kristiina. Pari päivää kun annatte olla hänen rauhassa niin eiköhän se siitä, Eila jatkoi.
- Jaha, tokaisi todella lyhyt tyttö.
- Aloitetaanpas sitten vasemmasta. Tässä on pojat Juhani, Omppu, Pena, Tuukka, ja Leino. Tytöt ovat Niina, Vilja, Viola, Milla, Alexiina, Jonna ja Tuija, Eila luetteli. Mä nyökkäsin vain jokaisen kohdalla pienesti ja huomaamattomasti. Kaikki tuijotti yhä mua.
- Tämä on todella iso alue, emmekä me kerkeä joka paikkaan. Sitä varten meillä on Regina, Henna, Mikko, Arttu ja Iina täällä. Ne auttaa Kristiina sinua täällä ja kysy niiltä ihmeessä jos tarvit apua. Mä vaan nyökkäsin taas.

Kello oli vasta puoli neljä. Puolen jälkeen me päästiin omiin huoneisiimme. Mä suljin oven mun takanani ja heittäydyin sängylle.
- Täällä ei saa vasta tulleet sulkea ovea, sanoi joku, joka aukaisi oven ja tuli huoneeseen. - Mä oon Regina, se sanoi ja istui tuolille. Se tutkaili mua ja näytti ylimieliseltä. Musta tuntui että me ei tultu toimeen.
- Mitä sä haluat, sähähdin. Regina napitti mua tummilla silmillään vähän aikaa ja poistui sitten. Viimeinkin rauha. Ennen huoneeseen tuloa Juhani ja Omppu olivat tulleet heti tutustumaan. Ne taisikin olla talon ainoat sosiaaliset ihmiset. Muut vaikutti täysin ei kiinnostuneilta, ja se kelpasi mulle. Mä halusin olla rauhassa.

Lähettäjä: wiwiana 
Päivämäärä:   23.2.11 13:04:53

kiva pätkä, jatkoojatkoo!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   23.2.11 15:54:17

(------:

Päivämäärä:   23.2.11 20:51:20

jeeee (: voi kamala miks se tonne joutu : DDD

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   24.2.11 16:42:48

lisää pian!

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   24.2.11 22:14:06

Kului viikko, ja oli enää kaksi viikkoa kesälomaa jäljellä. Mä olin päässyt ihan hyvin mukaan perhekodin porukkaan, ja mä olin ollut kunnolla. Kristian ja Eeliel olivat käyneet katsomassa mua viimeviikolla, mutten mä halunnut nähdä niitä. Niitä ei ollutkaan näkynyt sitten viikkoon. Ei se mua haitannut. Mä olin eniten tutustunut Ompun ja Juhanin kanssa. Ne oli ihania ja sympaattisia ihmisiä. Reginan kanssa mä en tullut alkuunkaan toimeen. Me otettiin yhteen jokaisesta asiasta. Eila tuli aina meidän väliin ja se uhkasi jopa Reginaa potkuilla, ja siitä mä olin hyvilläni. Mä en yksinkertaisesti jaksanut katsoo sen ämmän hapanta naamaa taikka ylimielistä olemusta. Mitä tuollainen muija edes teki tällaisella alalla?

Olin juuri sulkenut huoneeni oven kun Omppu ja Juhani kävelivät sisään.
- Ette te tänne saa tulla, tokaisin. Täällä kun oli sellainen sääntö että tytöt ei saaneet olla poikien huoneessa - eikä toisinpäin.
- No me tullaan silti. Eila on kaupassa, eikä täällä ole kuin Regina. Sekin on yläkerrassa pelaamassa Violan ja näiden kanssa, Omppu tokaisi. Sillä oli alahuulessa sivuilla sekä keskellä huulikoru. Se näytti villiltä, toisin kuin Juhani, joka oli normaalin näköinen. Tuuheat kulmakarvat, jotka yhdistyivät, mustat puolipitkät hiukset. Molemmat istuivat sängylleni ja näpertelivät mun tavaroita.
- No mitä Kikka, Omppu kysyi. Sillä oli myös kielikoru ja kulmakoru.
- Ihan hyvää, vastasin. Me juteltiin poikien kanssa yleensä kaikesta mitä keksittiin. Kun muut lähti kylälle tai kotilomille, mä oleskelin täällä yksikseni tai sitten muualla valvotussa paikassa. Juhani istui hiljaa vaivaantuneena mun sängyllä. Se oli yleensä hiljaa kun mä ja Omppu hulluteltiin, mutta hyvällä tuurilla hänkin saattoi olla mukana.
- POJAT, kajahti yhtäkkiä. Regina oli tullut seisomaan ovelle. Mä lopetettiin Ompun kanssa nauraminen ja vakoituttiin.
- Mitä te teette täällä, se noita-akka kivahti ja mulkaisi. Jos mulla olis ollut ase, mä olisin ampunut ton muijan.
- Teiltä lähtee yksi kyläilta pois, se jatkoi raakkumista.
- MITÄ! eikä! Omppu huudahti ja nousi istumaan. Se käveli Juhani perässään ulos mun huoneesta ja mä kuulin niiden nousevan portaat ylös.

Iltapalalla kukaan ei puhut mitään. Eila oli tullut kaupasta ja tehnyt meille saman tien iltapalan. Se oli vihainen mulle, Ompulle ja Juhanille. Mut siinäkö oli. En mä sitä naista mihinkää tarvinnu. Mä söin nopeasti, kiitin ja poistuin. Matkalla huoneeseeni mä mietin, mun ja Ompun suunnitelmaa. Siitä ei tiennyt kukaan muu kuin mä ja se. Heti kun koulut alkaisi, me häivyttäisiin veks. Me ollaan nyt jo alettu säästää rahaa viikkorahoista ja töistä ansaitut rahat. Olin huoneessani ja suljin oveni. Laitoin yöpuvun päälle ja pujahdin sänkyyn. Kohta kumminkin Regina tulisi käskemään nukkumaan, kuten joka ilta tasan kello yhdeksän. Mä kuulin keittiöstä kolinaa ja puhetta.
- Ei sitä tiedä mitä ne keksii, mä kuulin Reginan sanovan. Taasko se jauhoi jotain paskaa musta ja Ompusta?
- Ei ne mitään keksi, Eila sanoi tyynesti. Mä kuvittelin Reginan polkemassa jalkaa. Mä tiesin että Eila ei uskonut Reginaa. Se uskoi kaikista hyvää, oli kuinka ongelmalapsi tahansa. Oikeastaan Eila ei ollut kummempi, vain vähän tylsähkö ja normi ihminen. Pian ovi aukesi kiireesti ja valot sammuivat. Ovi jätettiin auki, enää askelia, sitten tuli hiljaista kun Regina katosi yläkertaan komentelemaan muita.

Päivämäärä:   24.2.11 22:21:43

kauhee Regina mut ihana pätkä <3 more!!!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   24.2.11 22:49:21

ilkee regina ;__;

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   25.2.11 17:35:54

hirvee toi Regina!

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   26.2.11 12:33:55

Sori ku en kirjoittanut eilen, oli vähä muuta säpinää eilen;) kirjottelen tänään!

Lähettäjä: En ymmärrä 
Päivämäärä:   26.2.11 22:58:04

Aamulla meidät herätettiin aikaisin, jotta päästäisiin oikeaan rytmiin mukaan. Marssin muiden mukana nuristen aamiaispöytään. Eila toi ison kattilan pöytään ja Regina kiersi pöytää henkien niskaan, että kaikki ottaisivat reilusti ruokaa. Sellainen se oli joka aamu. Arttu, työntekijä, istui pöydän päässä ja laittoi leipälautasen kiertämään. Regina huohotti taas niskaan ja käski jokaisen ottaa leivän. Se oli vähän yliampuvaa, eikä Eila sanonut mitään. Kukaan täällä ei tykännyt Reginasta. Ei edes muut työntekijät, mutta pakkohan Eilalla oli pakko sietää alaistaan. Ellei tämä noita-akka saisi pian potkuja, oli se sen verran käynyt rasittavaksi mun tulon jälkeen. Mä kuulemma olin tehnyt sen naisen hulluksi, vaikken mä ollutkaan mitään erikoisempaa tehnyt. Olin pysynyt aina hiljaa ja ollut kuin mua ei olisi ollutkaan. Regina aina itse tuli mulle aukomaan päätään ja sysäsi sitten kaikki mun niskoille. Yhtäkkiä mä havahduin siihen kun mua pukattiin ja sain leipälautasen käteeni. Regina juoksi heti mun taakse ja kyttäsi että otin leivän. Nappasin pienimmän leivän ja voitelin sen. Yritin olla mahdollisimman normaali, mut mua vaan ärsytti Reginan huohotus mun niskassa. Se kiersi varmaan kolmannen kerran pöydän ympäri ennen kuin asettui Artun viereen syömään.

Syönnin jälkeen meidät passitettiin huoneisiimme pukeutumaan. Sää oli kuulemma kaunis, joten me lähtisimme koko porukka yhdessä pitkälle lenkille joko metsään tai sitten soutelemaan. Puin harmaat kollarit jalkaan, pitkän violetin topin ja siihen päälle ihanan lämpimän hupparin. Ulkona oli itse asiassa aika kolea ilma. Omppu saapui mun huoneen ovelle tukka putkella. Se vilahti mun huoneeseen piiloon juuri kun Regina käveli toimistosta ulos. Se vilkaisi mun huoneeseen naama nyrpeän näköisenä, sitten se lähti.
- Läheltä piti, Omppu huokaisi ja istui sängylle. Mä pamautin oven kiinni ja istuin pojan viereen. Mä olin alkanut pikku hiljaa miettimään, mitä se aina mun huoneessa teki. Juhani oli vetäytynyt kokonaan meidän porukasta pois, koska se ei jaksanut suunnitella meidän kanssa meidän pakoa. Sen mielestä se oli turhaa. Niin oli kyllä meidänkin mielestä, sillä Juhanilla oli edessä enää vain muutama kuukausi täällä, sitten se pääsisi pois. Mulla oli vielä monta kuukautta, ellei mua sitten passitettaisi sijaiskotiin, niin kuin kaikki oli alkuun uhannut. Omppu tuijotti mua vihreillä silmillään ja laski yhtäkkiä käden mun reidelle, niin että mä säikähdin.
- Mitä sä haluat, sähähdin ja pomppasin pystyyn.
- No anteeksi, Omppu lausahti ja häipyi mun huoneesta. Portaikosta kuului jotain kinaa. Regina oli taas vauhdissa!

Me päätettiin lähteä soutelemaan, koska ei kukaan jaksanut lähteä lenkille, vaikka joukossa oli urheilijoitakin. Meidät jaettiin neljään ryhmään. Mä, Tuukka, Leino, Viola ja Jonna päästiin samaan ryhmään. Me katsottiin kuinka meidän ohjaaja, Mikko veti veneen lähemmäs rantaa jotta me päästäisi kyytiin. Eilan mies, Seppo kuljetti meille pelastusliivejä ison kasan.

Mä istuin perälle Tuukan ja Leinon keskelle. Viola ja Jonna istuivat toisessa päässä ja Mikko souti. Se hymyili meille kaikille. Mikko ja Arttu olivat kaikista mukavimmat työntekijät. Regina oli vÎttumaisin, Eila hössöttävä, Henna hiljainen, ja Iinalla oli liikaa asiaa. Ei ollut koskaan hiljaa. Mä katsoin kauas joelle. Välillä airot kalahteli johonkin. Mä huomasin että Omppu katseli mua, mutta heti kun katsoin sitä, se käänsi katseensa pois. Se oli ollut ihan omituinen sen jälkeen mun huoneessa oli tapahtunut se välikohtaus. Mä koko ajan syvenin ajatuksiini, miettien elämääni. Kuinka hullua se oli. Vielä kasin alussa mä olin ollut normaali, mut sitten yhtäkkiä kaikki muuttui. Kuinka Henri ja Ossi oli tullut mun elämään. Sitten isä. Ja Eetu. Mun elämässä oli tapahtunut vuoden aikana niin paljon. Ja nyt mä olin perhekodissa oppimassa tapoja, vaikka mä uskoin siihen, että ei tää mitään auttanut. Mut mä en tiennytkään mitä mulla oli edessä.

Havahduin siihen kun veneessä oli yhtäkkiä säpinää. Mikko huusi jotain “ota rauhallisesti” ja sitten mä näin kun Viola keikkui seisaaltaan veneen tahtiin. Jonna yritti repiä toveriaan istumaan. Tuukka istui mun vieressä ja tarrasi musta kiinni. Mun kengät oli yhtäkkiä täynnä vettä. Veneen pohjaan oli tullut reikä!
- HYPÄTKÄÄ! Mikko karjaisi yhtäkkiä ja suorastaan nakkasi meidät kaikki jokeen. Kylmä vesi otti meidät vastaan, mutta onneksi me jäätiin kellumaan pinnalle pelastusliivien ansiosta.
- Uikaa rantaan, Mikko sanoi ja hyppäsi itsekin ennen kuin vene upposi. Pian se katosi näkyvistä. Uiminen tuntui raskaalta. Muut olivat huomanneet meidän ongelman ja ne otti meidät kyytiin. Kaikki souti rannalle ja meidät kiidätettiin sisälle vaihtamaan vaatteita.

Tuli ilta ja mä istuin yksin huoneessani. Nojasin seinään ja tuijotin ikkunasta ulos. Oli alkanut sataa vettä. Mulla oli kuumeinen olo ja päätä särki. Mä valahdin makaamaan sängylleni ja suljin silmäni. Onneksi Regina oli lähtenyt kotiinsa viettämään vapaapäivää. Sain mäkin olla edes illan rauhassa. Yhtäkkiä havahduin oven koputukseen. Ovi aukaistiin ja Eila astui sisään.
- Haluaisin jutella, se sanoi, ja sulki oven perässään. Se istui mua vastapäätä penkille ja huomasin sen tuijottavan valokuvaa, missä oli mä, Eeliel ja Kristian. Eila otti kuvan käteensä ja tutkaili sitä tarkasti.
- Näytät aivan veljiltäsi, se sanoi ja laski kuvan kädestään. Mä yritin hymyillä, mut se oli vaan jonkinlainen irvistys.
- Niin mitä asiaa sulla oli, huomautin. Mä halusin jo nukkumaan, mua väsytti ihan liikaa.
- Sinun veljet niin haluaisivat nähdä sinut. Isäsikin olisi tulossa katsomaan sinua. Meidän on nyt pakko toimia seuraavasti: Me mennään kaikki viisi sovitteluun, jossa sinä, veljesi ja isäsi sovitte asiat. Puhutte kaikki selviksi, Eila sanoi. Yhtäkkiä tunsin itseni kauhean vihaiseksi. Mä nousin ylös äkkinäisellä liikkeellä ja otin pöydältä dödöpurkin. Se lensi kaapinoveen kolahtaen. Eila säikähti ja nousi seisomaan.
- Rauhoitu nyt! Se kivahti ja otti mua käsistä kiinni ja painoi alaspäin. Mä ponnahdinkin ylös niin että kaadoin vahingossa hyllyn. Se kaatui niin että se meni rikki. Ryminän jälkeen Arttu ja Mikko ryntäsi huoneeseen. Mä aloin rimpuilla Eilan otteessa ja mä huomasin kuinka hankalaa Eilalla oli pidätellä mua. Niinpä Arttu ja Mikko otti mut ja painoi mut sängylle. Mä hengitin syvään ja yritin rauhoittua, mut mä olin niin kiivastunut että se oli turhaa. Mä kaappasin käsilläni nopealla liikkeellä valokuvan pöydältä. Sen saman, mitä Eila oli tutkaillut. Vihan puuskassa mä tuijotin kuvaa ja sitten mä aloin repiä sen miljooniksi eri osiksi. Sitten mä tunsin ikävän piston ja kaikki hämärtyi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.2.11 11:14:19

äää mitä sille tapahtu ?? :o äkkiä jatkooo !!

Lähettäjä: vallu 
Päivämäärä:   27.2.11 16:10:22

samaa mieltä!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   27.2.11 16:50:00

>:

Päivämäärä:   27.2.11 17:08:02

nou! rauhoittava piikki! suurin perivihollinen kautta aikain XD nyt se kikka meni sit sotkee asioita = (

Päivämäärä:   27.2.11 19:43:46

mjmu

nou! rauhoittava piikki! suurin perivihollinen kautta aikain XD nyt se kikka meni sit sotkee asioita = (

Nii-i joutuu vielä sinne sijaisperheeseen :( Mut toivittavasti Eetu palaa kuvioihin ! OOn aivan rakastunu siihen hahmoon (; ♥

Päivämäärä:   27.2.11 20:40:45

Jatkoo pian! Voi olla yllättäviä käänteitä ;) Varautukaa siihen!

Päivämäärä:   27.2.11 22:04:11

hei mä jatkelen huomenissa, nyt en jaksa:(

Lähettäjä: qsw 
Päivämäärä:   28.2.11 00:16:25

Lähettäjä: Estrella
Päivämäärä: 27.2.11 20:40:45

Jatkoo pian! Voi olla yllättäviä käänteitä ;) Varautukaa siihen!

^ää alko jännittää :D

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   28.2.11 19:39:05

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ >:

Lähettäjä: jf 
Päivämäärä:   28.2.11 21:46:00

en kestä lisää! :D

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   1.3.11 17:12:07

fufufufufuufuufufuffufuufufufufuufuuu >:

Päivämäärä:   1.3.11 19:31:59

sori etten oo jatkanu, mut on pitäny lukee kokeisiin jne :D mut jatkan tuossa illalla sitten!

Päivämäärä:   1.3.11 22:30:08

Mä en olis halunnut herätä enää ikinä. Mut mä raottelin silmiäni ja huokaisin väsymyksestä. Mulla oli ajantaju kadonnut, kuten kaikki muutkin vaistot. Mä yritin nousta ylös, mut jostain otti kiinni. Katsoin käsiäni ja huomasin että toisessa kädessäni oli käsirauta, ja käsiraudan toinen pää oli Artulla, joka nuokkui penkillä. Sen pää kalasti ja Arttu näytti siltä kuin tipahtaisi kohta. Mä kolistelin käsirautoja, eikä tämä herännyt. Miksi ihmeessä mut oli laitettu käsirautoihin? Mitä oli edes tapahtunut. Yhtäkkiä mä havahduin ja kuulin askelia käytävästä. Vilkaisin Arttua, mut tämä nukkui yhä. Nousin ylös niin että nykäisin käsistäni, muttei käsiraudat irronneet. Mä tarvitsin avaimet! Mutta kellä ne oli, missä ne oli? Askeleet läheni, mutta viime tipassa ne pysähtyivät ovelle. Mä sain enemmän aikaa etsiä avaimia, jos ne nyt oli edes samassa paikassa ku mä.

Mä vilkuilin ympärilleni, mutten löytänyt avaimia. Kuulin kuinka kahvaan tartuttiin ja sitä väännettiin alaspäin. Nyt mulla alko olla jo kiire. Mä etsin avaimia kuumeisesti. Arttu alkoi kuorsata äänekkäästi ja mä pelkäsin että oven takana olijat tulisivat sisään. Kun Arttu liikahti, jotain kolahti lattialle. Avaimet! Mä nappasin ne nopeasti ja käsi täristen aloin aukaisemaan lukkoa. Oli vain ajankysymys, milloin Arttu heräisi tai joku tulisi sisään. Viimein lukko napsahti auki ja mä sain käsiraudat irti. Irrotin sen kädestäni, hyppäsin yhdellä loikalla pöydälle ja avasin ikkunan. Tämä oli mun ainoa pakokeino. Ikkuna aukesi rämisten. Mä katsoin maahan ja huomasin että pudotusta ei ollut hirveästi, ehkä melkein kahden metrin. Vähintään siinä nilkka menisi. Juuri kun ovi aukesi, mä pudottauduin ikkunasta.

- MITÄ IHME… KIKKA? Kuulin huudon, ja Eilan naama ilmestyi ikkunaan. Mä olin juuri tömähtänyt maahan ja taittanut nilkkani, kuten olin ennustanut. Mä nousin kumminkin ylös ja nilkutin pihan poikki tielle. Sitten mä huomasin pienen vesialtaan vieressä Kristianin auton. Mitä ihmettä ne täällä teki. Sitten mä kuulin ääniä takaani. Eila, Eeliel ja Kristian oli tulleet ulos. Mä lähdin juoksemaan ja juoksin niin lujaa kuin pystyin kipeällä nilkallani. Hyppelin ojien yli, ja olin yllättynyt kun karistin kaikki kannoiltani. Se läski perse, Eila, oli jäänyt aikoja sitten jo jälkeen. Veljetkin olivat luovuttaneet. Yhtäkkiä mua alkoi naurattamaan. Mä pysähdyin keskelle peltoa ja nauroin. Mä olin tullut hulluksi. Mä olin seonnut. Totaalisesti!

Ilta hämärtyi, vaikka herätessäni oli ollut päivä. Kävelin tiellä kohti kotikylää viimeinkin. Pakomatkani pellolla oli päättynyt. Oli vain ajankysymys, milloin muut lähtisivät etsimään mua. Jäisin kumminkin melko nopiaa kiinni. Mulla ei ollut paikkaa mihin mennä. Mut mä tiesin ainakin yhden ihmisen, joka auttaisi; Henri. Vaikken mä ollutkaan ollut siihen yhteyksissä moneen viikkoon, kai se nyt vanhaa ystävää auttaisi?

Mä saavuin kylään noin neljänkämmenenminuutin kuluttua ja suunnistin suoraan metsän laitaan, mistä pääsin Henrin luokse. Ilta oli normaalia hämärämpi, ja siksi kompuroin hirveästi polulla. Kun saavuin kotaan, sieltä kuului ääniä ja tulen rätinää. Hiivin lähemmäs ja tiirailin ikkunasta. Isokokoisia miehiä istui nauramassa ja viettämässä iltaa kodassa. Kuinka hauskaa, mietin ivallisena ja jatkoin matkaani. Mä saavuin metsän toiseen laitaan ja mä näin nyt Henrin ja niiden talon. Savupiipusta tuprusi savua ja olohuoneen ikkunasta välkkyivät valot. Mä juoksin pihan poikki ovelle ja pimpotin. Meni aikaa kun isokokoinen ja roteva Antti tuli aukaisemaan oven.
- Mutta Kikka! Se morjensti ja päästi sisään. Henri tuli hämmästyneen näköisenä eteiseen, kai se oli kuullut mun nimen.
- Mitä sä täällä, se tokaisi ja katsoi mua silmiin.
- Mä tarviin apua! huokaisin. Henri ja Antti katsoivat mua, ja Henri näytti miettivän ankarasti.
- Täältä sä et sitä ainakaan saa, se sanoi viimein.

Päivämäärä:   1.3.11 22:51:06

EI HENRI MITÄ SÄ TEET?!?!?! mihin se kikka nyt menee? vähäisinkin kunnioitus henriä kohtaan valui juuri viemäristä alas >= (

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   2.3.11 15:25:35

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej ! >:

Päivämäärä:   2.3.11 18:23:50

PERKELEEN HENRI !!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.3.11 21:12:34

saamerin tyhmä henri !! :<

Päivämäärä:   2.3.11 22:42:45

Jatkelen huomenissa!: (:

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   3.3.11 15:33:37

tyhmä Henri !! 8<

Päivämäärä:   3.3.11 20:32:08

HENRI @!#$ -.-

Päivämäärä:   3.3.11 22:38:50

Mä olin täysin häkeltynyt. Tuijotin vuoron perään molempia ja haukoin henkeä; en saanut sanaakaan suustani.
- Älä oo tyly, Antti tokaisi ja katsoi piikikkäästi Henriä. Henri katsoi vakavana eteenpäin, vaikka mä uskoin että ei se oikeesti mitään nähnyt. En edes tiennyt enää, mitä mä täällä tein. Ei mulla ollut enää paikkaa minne mennä. Mä en voinut lähtee ilman rahaa mihinkää, eikä mulla ollut täällä ketään. En tiennyt missä Minja tai Sanni meni, tai ylipäätänsä mitään muista.
- Pliis, sanoin viimein sanottua. Antti katsoi mua lempeästi, otti harteista kiinni ja veti mut syliinsä. Henri katsoi parhaakseen lähteä ja kuulinkin kauhean oven pamauksen. Mä tunsin sydämessäni kauhean pistoksen. Ihanku mut oltaisi revitty osiin. Mä halusin kuolla.

Antti talutti mut keittiöön. Se keitti teetä ja vannoi sen rauhoittavan. Se sanoi että mä saisin jäädä tänne yöksi, jos mä haluaisin. Mut halusinko mä? Täällä oli Henri, joka näytti vihaavan mua niin syvästi. Toisaalta, mulla olis ainakin yhdeksi yöksi yöpaikka. Antti laittoi mun eteen pöydälle kupin ja täytti sen kuumalla, höyryävällä vedellä. Mä katsoin vaan sivusta kun se uitti sinne teepussin.
- Maitoa?
- Ei.
- Sokeria?
- Joo, vastasin ja tartuin kippoon missä oli sokeria. Antti istui mua vasta päätä ja varoi tuijottamasta mua silmiin asti. Kai se pelkäsi jotain. Henri kuului paukuttavan musiikkia täysillä.
- Tuommonen se on ollut sun lähdön jälkeen, Antti sanoi.
- Ai?
- Joo. Mä en tiedä mikä sillä on, mutta se vaan on omassa huoneessaan ja kuuntelee musiikkia. Onku ei oliskaan.
- Ai, toistin ja syvennyin katsomaan kuppia. Mä mietin, mitä Henrillä oli mielenpäällä. Mulla olis haluttanut mennä sen luokse ja lohduttaa sitä. Mut se taisi vain olla jotain toiveajattelua. Niin ei kävisi enää koskaan.

Mä päätin sitten jäädä yöksi, koska ei mulla ollut mitään muutakaan paikkaa. Teen jälkeen Antti teki mulle pedin sohvalle. Henri kuului yhä kuuntelevan musiikkia niin että talin seinätkin jytisi. Antti lähti nukkumaan ajoissa, ja mä jäin yksin olohuoneeseen katsomaan televisiota. Yhtäkkiä musiikki lakkasi ja Henrin huoneen ovi avautui. Pojalla oli musta huppari päällä, ja pojasta näkyi pelkkä varjo. Huppu päässä se hiipi olohuoneen ovelle ja katsoi televisiota hetken. Sanomatta sanaakaan se lähti keittiöön, teki evästä ja katosi taas omaan huoneeseensa. Mä suljin television ja asetuin sohvalle hyvään asentoon. Nukahdin melkein heti, olin sen verran väsynyt.

Varjot seilasivat seinillä. Henri aukaisi hiljaa huoneensa oven ja hiipi olohuoneen oven suuhun. Pojan katse viipyi hetken televisiossa, sitten ikkunoissa ja siirtyi sitten sohvalle. Henri näki mun nukkuvan sikeästi. Hetken poika mietti, menisikö lähemmäs. Ankaran mietinnän jälkeen poika raahusti sohvan luokse, kyykistyi mun viereen ja silitteli mun hiuksia.

- Henri, mutisin ja aukaisin silmäni. Mä en nähnyt paljon mitään, vain tummiin pukeutuneen ihmisen.
- Kikka, kuului mun lähistöltä. Henri vetäisi kätensä pois säikähtäneenä mun hiuksilta ja perääntyi. Mä nousin salamana istumaan. Henri peruutti niin että lensi takapuolelleen maahan, kaataen melkein telkkarin.
- Älä mee, pyysin melko epätoivoisella äänellä. Henri tuijotti mua hiljaa. Minuuttien jälkeen se nousi ylös ja istui mun viereen. Me ei puhuttu mitään, eikä elehditty mitenkään. Me vain oltiin siinä, vain me kaksi. Kuu mollotti taivalla kirkkaana. Ikkunasta tulvi sisään valoa jonkun verran. Muuten oli pimeää. Yhtäkkiä Henri tarttui mua kädestä, nousi ylös ja talutti mut sen huoneeseen.
- Laitetaan nukkumaan, se sanoi haukotellen ja meni jo sänkyyn. Mä kapusin sen viereen ja nukahdin uudelleen.

Every time I try to fly I fall
Without my wings, I feel so small
I guess I need you baby
And every time I see you in my dreams
I see your face, it's haunting me
I guess I need you baby

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   4.3.11 15:37:23

juuri näin Henrin pitiki tehä ! <3

Päivämäärä:   4.3.11 15:39:14

aww ehkei se henri nyt niin kamala oo... mikäköhän sitä vaivaa...?

Päivämäärä:   4.3.11 21:46:22

ooooooooooooi <3

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.