Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Love the way you lie # 3

Lähettäjä: Zifyyy 
Päivämäärä:   25.12.10 17:39:15

Kirjoittajana Estrella :)

edellinen : http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=808585&t=808585

Re: Love the way you lie # 3

Päivämäärä:   25.12.10 17:40:54

Ja oli tosi hyvä pätkä :) <3 jatkoa vaan :))
Jäi muuten mietityttää nuista aikasemmista pätkistä, että miten Kristian ja kikka selvitteli välinsä? Tai pyysiko Kristian anteeksi tai jotain ku oli hakannu kikkaa seinää vasten? :))

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   25.12.10 17:44:18

No itse asiassa ne ei ole selvittäneet välejä, tai en ole kirjoittanut, mutta ajattelin että tuo kikan soitto korjaisi ns. kaiken :) mutta kolmas topa jo menossa, olin kyllä hieman yllättynyt kun tämän täältä bongasin :D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   26.12.10 14:06:11

Huaaah jospa tuota sais jatkoa kirjotettua:D

Lähettäjäbalky 
Päivämäärä:   26.12.10 19:51:01

mä ainakin tykkään lukia tätä : )

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   28.12.10 00:03:54

Minä kirjottelen huomenna jatkoa, kröhöm.. oikeestaan tänään 8)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   28.12.10 14:41:06

Aamulla kun heräsin, havahduin siihen että jokin istui mun sängyn vieressä. Säikähdin, mutta tajusin, että joku tuttu istui siinä, rauhoituin ja käskin sydämenikin tasaantumaan.
- Mitä sä täällä teet? Sanoin vihaisesti.
- Tulin kattoon sua, Henri vastasi rauhallisesti.
- Öö.. Okei? Katsoin poikaa kuin mitäkin jättiläistä. Nousin ylös ja vetäisin uuden aamutakin ylleni. Kristian oli keittänyt kahvia. Kahvit juotua menin suihkuun ja Henri jäi juttelemaan Eelielin ja Kristianin kanssa. Mä en kuullut niiden puhetta, mutta ainakin oman nimeni mä erotin joukosta.
Kuuman suihkun jälkeen puin vaatteet päälle, kuivasin hiukset ja meikkasin kevyen meikin naamalleni. Henri istui yhä Eelielle, Kristian oli häipynyt töihin. Menin omaan huoneeseeni ja petasin sängyn. Siivoilin muutenkin vähän, oli jäänyt viime aikoina vähemmälle. Kaikki vaatteet lattialta ja muualta pesuun, sälekaihtimet auki että huone sai vähän valoa ja pöytätasot tiptop kuntoon. Katsoin kelloa ja se oli vähän yli kahden. Katsoin ikkunasta ulos ja näin kuinka tummat pilvet lipuivat hiljalleen kaupunkimme ylle. Ovi kävi ja Henri tuli sisään. Mä en kiinnittänyt siihen huomiota, mutta poika otti mua ympäriltä kiinni ja painoi päänsä mun olkapäälle.
- Mitä näkyy?
- Tumma taivas ja kylä, vastasin. Henrin huppari huppu oli valahtanut eteen ja se peitti tavallaan munkin pään. Mä heitin sen pois ja käännyin. Otin poikaa ympäriltä kiinni ja painauduin Henriä vasten.
- Miten Ossi voi?
- En mä tiedä. Noiden sanojen jälkeen ulko-ovi kävi ja kuului kauhea rysähdys. Juoksin salamana paikalle ja näin kuinka joku mies makasi meidän eteisessä ketarat kohti kattoa.
- Mitä helv.. ettiä? Lausahdin ja huomasin, että mies oli kännissä. Se nousi hoiperrellen ylös ja örisi: - Väärä talo. Sitten se poistui ja kuului rysähdys käytävästä, kun mies rojahti sinne. Kai se sammu, kun siitä ei kuulunut mitään.
- Mä taidan tästä lähtee, Henri sanoi ja mä lisäsin perään: Mä kans.

Mä käveltiin hiljaa. Katu oli tyhjä, ei missään näkynyt ihmisiä. Ihanku joku rutto olisi levinnyt meidän kylään ja kaikki pysyivät piilossa siltä. Sen verran hiljaista oli. Metsän rajassa Henri sytytti tupakin ja tarjosi mulle. Mä en ollut polttanut moneen päivään. Otin tupakin ja sytytin sen. Jatkoimme matkaa kodalle asti. Me oltiin päätetty että me mentäisiin kallioille istumaan.
Lähdimme kulkemaan polkua pitkin kallioille. Polku oli vetistynyt vesisateiden takia. Kengät upposivat koko ajan johonkin mälliin. Onneksi pian tuli kivikkoa, jossa ei kengät enää uponneet. Kivet olivat kuitenkin liukkaat, ja mä liukastelin melkein koko ajan,
- Kohta ollaan perillä, Henri sanoi kun mä olin koko matkan marissut. Pian tulikin kalliot näkyviin ja me kiivettiin ensimmäisen kiven päälle. Toisen, ja kolmannen, sitten seisottiin kallioiden päällä. Yhtä aikaa me kadottiin kallioiden päältä ja oltiinkin niiden sisässä. Henri istahti kallion reunalle ja mä tein samoin. Koski kuohui meidän alapuolella normaaliin tapaan ja mustat pilvet olivat saavuttaneet meidät. Ensimmäiset vesipisarat alkoivat tippua pieninä pisaroina. Tuuli humisi puissa ja heilutteli mun etuhiuksia. Henrin kasvoja ei näkynyt, koska tällä oli huppu päässä.
- Tästä lähtee polku, ja se johtaa tuonne kosken mutkaan, Henri sanoi ja osoitti mutkaa, mikä oli vähän matkan päässä meistä. - Me monesti käydään siellä kalalla. Sieltä saa melko hyvin kalaa, se jatko ja painoi päänsä alas. Se söi hupparinsa narua ja siitä lähti lutkuttava ääni.
- Joskus mä haluaisin hypätä tästä.
- Niin mäkin, vastasin. Me katsottiin toisia, ja mun sydäntä lämmitti. Henri painoi päänsä lähemmäs ja suuteli. Se huulet oli lämpimät. Sitten se tapahtui. Henrin jalat lipesi kalliosta, kuului huutoa ja Henri oli kadonnut. Kiven murikoita tipahteli koskeen ja kun mä katsoin alaspäin, mä huomasin Henrin jääneen roikkumaan puuhun.
- Mitä vittua Henri sä teet? Kysyin vihaisena.
- Tuu säkin, tää on helppoa, se vastasi. Henri ojensi kätensä ja mä tartuin siihen. Sekunnin mä luulin et mä tipahdin koskeen, mut mä olinkin puussa.
- Astu tuohon oksalle.. ja tuohon… ja tuo on vahva, Henri neuvoi ja mä tein. Pian olin melkein alhaalla, mut Henri käski hypätä toiseen puuhun, mikä oli korkeampi.
- En varmana! pistin vastaan. - Mä en oo mikään vitun liito-orava! Kivahdin saman tien, mut Henri tönäsi mua niin että oli pakko hypätä. Tartuin oksaan kiinni ja olin tipahtaa. Sydämeni hakkasi tuhatta ja sataa, enemmän kuin laki salli! Henri tuli perässä ja oli hänkin tipahtaa. Mulle riitti! Mä lähdin kapuamaan alas päättäväisenä, mut jos olisin tiennyt, että se päättyisi kohtalokseni, en olisi tehnyt sitä. Muutama askel, ja oksa petti mun painon. Mä näin Henrin hätääntyneen katseen, sitten mä tipahdin. Ja tipahdin. Mä sätkin ja yritin saada mistä tahansa kiinni, mutta koski otti mut vastaan ennen kuin tajusinkaan. Kivet kolhivat inhottavasti selkääni ja muitakin paikkoja. Mä suojasin päätä käsilläni, mutta jokin oksa kolhaisi kättäni niin että piti päästää irti päästä. Mä lähdin kosken virran mukana menemään ja mä taisin mennä tajuttomaksi, koska en tajunnut mitään. Miten mun kävisi?

tuli hieman lyhyt pätkä ja tää on kiireessä väsätty :D

Lähettäjä: bbbbb 
Päivämäärä:   28.12.10 15:26:15

apua,ei tollaseen kohtaan saa jättää:D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.12.10 20:08:53

ääääääää ! : o äkkiä jatkoo, ei tollaseen kohtaa voi lopettaaa !!! : oo

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   28.12.10 22:36:15

Mä hymyilin, ja hymyilin. Kaksi ihmistä katsoi mua, mut näin ne sumeina. Mä en nähnyt niiden kasvoja, mut niiden äänet mä tunnistin. Kristian ja Eeliel. Ne puhui mulle kaikkea, kuin rauhoitellakseen. Sitten ilmestyi kolmas naama. Isä. Isä nauroi ja selitti jostain normaaliin tapaansa. Neljäs naama ilmestyi, ja se oli Henrin. Henri tarttui mun käteen kiinni ja silitteli sitä. Mun olotila oli kuin, olisin ollut taivaassa. Mun ympärillä kaikki sumeni jälleen ja mä tunsin vihlovaa kipua jalassani. Mä havahduin, ja räpsäytin silmäni auki. Mä aloin vapista, kun tajusin että mä olin kuohuvassa koskessa, jalka jääneenä kiinni puuhun. Henri juoksi kosken vierellä ja tarttui muhun kiinni. Mä hymyilin ja suljin silmäni. Olinko mä taivaassa?

Henri kurkotteli, ja yritti ottaa mun jalasta kiinni. Viimein se sai tukevan otteen, mutta päästi irti kun puu narisi uhkaavasti.
- Ojenna sun käsi! Se huusi pauhun yli. Kuin horroksessa ojensin käteni Henriä kohti ja se tarttui siihen. Yksi iso nykäisy, ja olin lähempänä kivikkoa, mitkä reunustivat koskea. - Ota kivistä kiinni, Henri neuvoi, ja voimattomana mä tartuin kiveen kiinni ja jäin roikkumaan siihen. Henri otti musta tukevan otteen, ja nykäisi koskesta pois. Me kaaduimme molemmat maahan, ja mä suljin silmäni. Kädestäni valui verta, ja sitä kirveli. Jalat tuntuivat aivan tunnottomilta. Henri nousi ähkäisten ylös ja alkoi pinota mun ympärille kuivuneita kaarnoja ja puita. Se sytytti nuotion mun lämmikkeeksi, ja se ojensi jopa sen hupparin mulle. Hiukset oli litistyneet kasvoilleni ja vaatteet oli ihan märät. Nuotio lämmitti mukavasti kasvojani, ja Henrin huppari vartaloani.
- Sun täytyy päästä lämpimään, se sano ja alkoi kaivaa kännykkää esiin. Se meni kauas puhumaan, ja meni ehkä varttitunti, kun Antti käveli jo jonkun kaverinsa kanssa meidän luo. Antti otti mut syliinsä ja kantoi pois. Mä suljin silmäni ja annoin vauhdin tuudittaa mua. Henri käveli ilmeettömänä Antin takana kuin ottaakseen mut kiinni, jos mä tipahtaisin. Mut siitä ei ollut pelkoa, Antti piti musta tiukasti kiinni.

Mut laskettiin sohvalle patterin viereen makaamaan. Henri toi sen pienimmät ja vaatimattomat vaatteensa. Jäykistyneenä mä kävin vaihtamassa pesuhuoneessa märät vaatteet kuiviin ja menin takaisin sohvalle istumaan.
- Juo tuo, se lämmittää, Antti sanoi lempeästi ja tarjosi valkoista isoa kuppia, missä oli kattilassa keitettyä kaakaota. Nyökkäsin ja join siitä vähän. Henri oli kietonut ympärilleni vilttejä mielin määrin.
- Mä soitin Kristianille ja se on tulossa nyt tänne, Henri sanoi ja sääti patteria isommalle. - Sun täytyy nyt levätä, se jatkoi ja painoi mut hellästi makaamaan. Mä suljin silmäni ja kuuntelin ääniä. Patteri inisi oudosti, Antti jutusteli jonkun kanssa, Henri istui mun vieressä ja naputteli sohvan reunoja sormillaan. Mä aloin pikku hiljaa tuudittua uneen.

Myöhemmin mä heräsin, kun mua kannettiin taas. Aukaisin silmäni ja huomasin olevani omassa huoneessa. Mut laskettiin sängylle ja peiteltiin. Mulla oli yhä Henrin vaatteet päällä. Mä nukahdin sen sileän tien melkein, mutta mä olin tietoinen, että Henri tuli mun taakse nukkumaan ja piteli musta kiinni. Siinä oli hyvä olla.

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   29.12.10 00:21:22

aaawww... <3

Lähettäjä: julleehh- 
Päivämäärä:   29.12.10 15:13:17

jjatkoa <3 =)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   29.12.10 22:44:26

tämä tarinaa jää nyt luultavasti noin viikon taolle, tuli äkkilähtö sukulaisille! :D kirjottelen sitten kun.. pystyn.. :-)

Lähettäjä: moij 
Päivämäärä:   30.12.10 19:10:37

up! :))

Päivämäärä:   30.12.10 19:23:48

Pöh.. täytyy kai sitte ootella :( :D mut tää on hyvä :)

Okei turha, lue vaik upituksena :D

Lähettäjä: estrella (eikirj.) 
Päivämäärä:   31.12.10 11:58:06

Kyllä te jaksatte oottaa, kirjotan heti ku pystyn, mutta nyt oon sukulaisilla ja lapsen likkana nyt, nii ei oikeen pysty kirjottaa ku koko ajan pittää olla menossa :D mutta hyviä uusia vuosia sinne teillekki!

Lähettäjä: touhutonttua 
Päivämäärä:   31.12.10 15:15:56

oivoi tää on vaa nii ihana tarina <3 (=

Lähettäjä: riina- (eikirj) 
Päivämäärä:   1.1.11 11:28:02

owwwwww ♥

Lähettäjä: estrella (eikirj.) 
Päivämäärä:   4.1.11 09:14:13

Mulla oli tukala olo. Henri oli häipynyt johonkin ja jättänyt mut nukkumaan. Kristian kuului häärävän jotain keittiössä. Mun otsalla helmeili kylmää hikeä, ja mulla oli tosi omituinen olo. Ihanku olisin ollut kuumassa uunissa, mut mua paleli. Ristiriitasta. Yhtäkkiä ovi avautui hiljaa ja Kristianin pää työntyi esiin.
- Ai sä oot hereillä, se sanoi ja tuli sisään.
- Joo.
- Mikä on vointi?
- Mulla on omituinen olo, ja jotenkin...
- En ihmettele, Kristian nauroi. Mä menin hämilleni ja katsoin isoveljeä kuin mitäkin hullua.
- Sä oot jo toista viikkoa sairas.
- Eli nyt on kesäloman neljäs viikko?
- Jep, mut tuu syömään jotain, Kristian sanoi ja lähti edeltä. Nousin huterasti ylös ja laitoin aamutakin ylleni. Kristian oli tehnyt aamupalan vain yhdelle, mut teki se mullekin tilaa. Ruisleipää ja kuumaa kaakaota.

Syötyäni asetuin sohvalle lepäämään. Mulla oli pikku hiljaa tullut parempi olo kun olin saanut mahaani jotain täytettä. Kristian aukaisi mulle television ja laittoi jonkun kanavan, mistä tuli jotain saippuasarjaa. Oli se ihan mielenkiintoinen, vaikkei nyt ihan mun makuun. Kristian asettui istumaan nojatuoliin ja söi samalla. Eelielkin tuli makuuhuoneesta kuola valuen.
- Pyyhi suus, Kristian tokaisi ja Eeliel pyyhki lähimpään pyyhkeeseen naamataulunsa. - Kato Kikkakin on hereillä, se sanoi ja meni vessaan. Kuului kolinaa ja kiroilua. Huomasi heti ettei Eeliel ollut aamuvirkku ihminen. Kristian nousi ja vei astiat paikalleen. Sen jälkeen se meni laittamaan takkia päälle. - Mun pitää mennä töihin. Isä tulee tekemään ruokaa teille tänään heti kun soitatte sille. Eeliel, pidä sinä huoli Kikasta. Lauseiden päätteeksi ovi kävi ja Kristian oli häipynyt rappuun.

Myöhemmmin isä tuli käymään, ei tarvinnut edes soittaa. Se oli käynyt kaupassa ja aikoi tehdä jotain kanaruokaa nuudeleilla. Eeliel istui nojatuolissa pelaten pleikkarilla jotain. Mä suljin silmäni ja kuuntelin ääniä. Kissat leikkivät, isä mekasti keittiössä, autojen hurina kantautui sisään asti ja Eelielin peli äänsi mitä ihmeellisemmin. Mä taisin nukahtaa kevyeen uneen, koska en kuullut enää mitään.

Äitii... Äitii.. Huhuilin. Ei vastausta. Mä aloin mennä paniikkiin, koska kukaan ei vastannut. Äiti ja Kristian olivat etupenkillä, ja Eeliel istui mun vieressä. Auto oli kierähtänyt katolleen lumihankeen. Lunta tuiskutti sisään rikki menneestä ikkunasta. Sitten alkoi kuulua ääniä ulkopuolelta.
- Onko kaikki hyvin? Huhuu!
Mä yritin vastata, mut multa ei tullutkaan ääntä. Joku liikahti etupenkillä, ja sitten huomasin, et Kristiania vietiin pois. Seuraavaksi Eeliel, äiti ja viimeisenä mä. Mun puolelta ovi oli mennyt ruttuun ja tullut mua lähemmäs, joten se ei auennutkaan. Kun mut oli saatu ulos, ja saatettu ambulanssiin, mä huomasin et jokin pitkä auto lipui ambulanssien lähelle. Jonkun ruumis oli maassa jossain pussissa. Se aukaistiin, ja mä näin tutut kasvot.
- Äitii! Huusin ja syöksyin äitin luo. - Sä et saa kuolla, sopersin ja joku tarttui muhun kiinni. Sitten mä heräsin, kun joku ravisteli mua.

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   7.1.11 21:34:39

voi eiii :--(

Lähettäjä: Estrella 
Päivämäärä:   8.1.11 00:52:56

Minä kirjottelen huomenna :p

Lähettäjä: Estrella 
Päivämäärä:   8.1.11 17:54:19

Avasin silmäni, ja kuivasin kyyneleet poskiltani. Henri istui mun edessä polvillaan, Eeliel katsoi mua silmät pyöreinä ja isä istui pöydän ääressä pää suljettuna käsiin. Nousin istumaan, mutta se oli virhe. Mun päässä heitti pahemman kerran kärrynpyörää, joten laitoin takasin maaten ja käskin jonkun tuoda mulle buranaa. Sen otettuani pistin maaten ja katsoin muiden mukana televisiosta jotain saippuasarjaa.
Muutaman minuutin kuluttua ovikello soi, ja Eeliel linkkasi aukaisemaan oven. Ossi astui sisään ja se sai Henrin varuilleen. Se tuli mun eteen kuin suojellakseen. Mä nousin istumaan ja väistelin Ossin katsetta. Se oli päässyt sairaalasta, ja sen päätä myöten meni monta tikkiä.
- Miten sä voit, kysyin ja lähdin kävelemään poikaa kohden. Henri tunki mun takanani kädet puuskaan ja tuntui haluavan käydä käsiksi Ossiin.
- Ihan hyvin, mut mä tulin kattoo sua, Ossi sanoi hymysuin. - En mä sua unohtanut oo, se naurahti perään, mikä sai Henrin entistä enemmän kiivaaksi. Mä olin taas poikien välissä.
- Isä, keitätkö kahvit, sanoin hennolla äänellä. Isä kurkisti kaappiin, ja totesi ettei meillä ollut kahvia. Eeliel lupasi lähteä ostamaan kahvia, ja isä lähti mukaan. Olin siis kahdestaan poikien kanssa. Pojat vain mulkoilivat toisia, ja heidän puhetyylistä sai selville että he kilpailivat, kumpi sai puhuttua mun kanssa enemmän. Mut mä kuuntelin kumpaakin vaikka olin väsynyt. Mä makasin sohvalla ja kuuntelin, kun Ossi kertoi sairaalareissustaan, ja Henri taas tilitteli ettei mulla kiinnostanut Ossin sairaalareissut. Mä jätin ne kahdestaan keskustelemaan kun suljin silmäni ja annoin unen viedä.

Oli ilta, kun mä vasta heräsin. Henri oli kallistunut sohvalla ihmeelliseen asentoon ja näytti nukkuvan. Muuten talossa oli hiljaista, pientä puheen sorinaa kuului vaan poikien makuuhuoneesta. Arvatenkin Eeliel ja isä pelasi jotain peliä. Kun mä katsoin kelloon, tajusin että se oli jo yli yhdentoista. Kurkkasin poikien makuuhuoneeseen ja huomasin että Kristian ja Eeliel istui Eeliel sängyllä ja molemmilla oli päät haudattuna käsiin. Mä en kuullut mistä ne puhu, mut ainakin kyse oli jostain vakavasta. Menin keittiöön ja tein itselleni huteran leivän. Henri rojahti nukkumaan sohvalle maaten. Tom, Jerry, Lilli, Kit ja Lahja tulivat kerjäämään ruokaa. Annoin niille jonkunlaisen annoksen kissanruokaa ja aloin sitten syömään omaa ruokaani. Syötyäni menin omaan huoneeseeni ja pistin nukkumaan.

Aamulla mulla oli ihan hyvä olo. Mulla ei ollut kuumetta, eikä edes päätä särkenyt. Olinhan mä jo tosin ollut melkein viikon sairas, eiköhän alkanut jo riittää. Nousin sängystäni ylös ja vetäisin aamutakin päälle. Aurinko paistoi keittiön ikkunasta sisään ja kaapinovesta tuleva varjo leikki lattialla. Henri nukkui yhä sohvalla. Eeliel kuulosti olevan vessassa ja Kristian oli kai töissä. Pöydällä oli lappu, jossa luki että mun pitäisi soittaa työnantajalleni. Mut millä, kun puhelin meni siinä koskenlaskussa? Eeliel tuli vessasta ja luki lapun kanssa.
- Soita mun puhelimesta.
- Ei mulla oo numeroa.
- Tuossa lapussa on numero, Eeliel huomasi ja osoitti lappua. - Oho, lausahdin ja pistin Eeliel puhelimeen numeron ylös. Menin omaan huoneeseeni soittamaan Mirvalle, ja toivoin että mua ei olisi heitetty pihalle.
- Mirva.
- No kikka täällä! Mun piti soittaa sulle.
- Joo, aika ikäviä uutisia, se sanoi ja nyt mä vasta huomasin, kuinka surulliselta se kuulosti.
- No, sain sanotuksi.
- Kuppila menee konkurssiin jos me ei saada kuppilaa pyörimään! Mirva parahti ja alkoi nyyhkyttää. Mä tiesin kuinka kova paikka tää oli Mirvalle. Mirva oli perinyt kuppilan vanhemmiltaan, ja nyt se oli menossa konkurssiin. Mä halusin auttaa Mirvaa kaikin keinoin! Juttelimme hetken puhelimessa, ja sovimme että tulisin huomenna käymään kuppilassa. Puhelun suljettua vein puhelimen takaisin Eelielle ja herättelin Henriä. Eeliel oli keittänyt kahvia meille ja tehnyt pientä aamupalaa. Ehkä tästä päivästä tulisi parempi kuin viimeiset päivät tältä viikolta.

myöhemmin illalla jatkoo -->

Päivämäärä:   8.1.11 20:27:19

JEJJEJEEE (::

Päivämäärä:   8.1.11 22:21:03

jatkeless =)

Lähettäjä: minavain(; 
Päivämäärä:   9.1.11 00:54:00

uuuslukija! (:::: YLI-IHANA <3 LISÄÄLISÄÄ<3

Lähettäjä: Wilma 
Päivämäärä:   9.1.11 10:07:34

"Kun astuin ulos pimeästä elokuvateatterista, päässäni oli vain kaksi asiaa; kyyti himaan ja juuri katsottu elokuva." heti ekana pisti silmään, että ensimmäinen lause on kopioitu sellasesta kirjasta kuin "Me kolme ja jengi", joka siis alkaa samalla lauseella. Sitten luin vähän eteenpäin ja huomasin että koko alkuasetelmassa on paljon samaa kuin mainitsemassani kirjassa. Siinä kirjassa on kolme veljeä, jotka asuvat yksin vanhempiensa kuoltua, eikä sisar ja kaks veljeä. Oon lukenu tätä tarinaa jonku verran ja ei tämä nyt myöhemmin enää ole ollut sillai samanlainen kuin se kirja, mutta tuo ihan alkuasetelma on kyllä melkein suoraan kopioitu Me kolme ja jengistä. Ihan kiva tarinahan tää, mutta itseä häiritsee jos joku kopioi jostain ja ei mainitse asiaa. :) Ajattelin nyt huomauttaa tästä, kun kukaan muu ei ole aiemmin näköjään huomannut.

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   9.1.11 16:17:00

Wilma/ Aijaa :o No ikinä en oo semmosesta kirjasta kuullutkaan :D No, hyvä että sinä huomasit, mutta tämähän on vain tarinaa, joten väliäkö sillä? :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   9.1.11 17:06:54

Aamulla herättyäni menin saman tien suihkuun. Kello oli vasta vähän yli yhdeksän aamulla, eikä mulla itse asiassa ollut minnekään kiire. Suihkussa käytyäni puin violetin pitkän tunikan päälleni ja jalkaani tungin harmaat legginssit joissa oli mustia pikku palloja. Meikkasin kevyesti ja annoin hiusteni kuivua vapaasti. Tein itselleni ja Eelielle aamupalaa. Eeliel söi hyvällä ruokahalulla tekemääni puuroa, samoiten kissat söivät kattilaan jäänyttä puuroa.
- Mun pitää lähteä käymään kuppilassa, sanoin kun samalla tiskasin astioita.
- Miksi, Eeliel kysyi sanomalehden takaa.
- Koska Mirvan tarvii mua siellä, sanoin ja kuivasin lautasia. Eeliel nyökkäsi ja mutisi jotain et mä olin vielä sairas. Ennen kuin se kerkesi aloittaa kunnolla, mä olin kaapannut laukkuni mukaan ja poistunut kämpistä.

Kadulla ei ollut ketään, kun astelin kohti Mirvan kuppilaa. Kävin ostamassa pienestä kioskista limsaa matkan varrelta. Kävelin kadun yli toiselle puolelle ja pujahdin avoimesta ovesta sisään. Mirva touhusi masentuneen näköisenä keittiössä. Muutama mummeli istui nurkkapöydässä juoruamassa päivän tai viimeviikon tapahtumista. Kun mä meni kassan taakse, ne kääntyi katsomaan mua ja supatti jotain toisilleen. Huokaisin ja menin keittiöön. Mirva työnsi juuri pellillisiä pullia uuniin.
- Hei, sanoin ja sain kookkaan naisen säpsähtämään. Mirva mulkaisi mua ja käski saman tien mennä kassan taakse palvelemaan. Menin takaisin kuppilan puolelle ja otin asiakkaan vastaan. Minua vähän vanhempi poika seisoi isänsä kanssa kahvi kupit edessään.
- Se tekee kolme euroa, sanoin.
- Ilmaisia pullia saa ottaa siitä korista, kuului huuto takahuoneesta. Pojan isä katsoi tyytyväisenä Mirvaa ja nappasi lautaselle sitten kaksi pullaa. Isä ja poika meni pöytään istumaan maksettuaan ja poika katsoi hämmästyneenä, kun Mirva nakkasi mua luudulla ja käski pyyhkiä kaikki pöytätasot. Otin luudun vastaan ja aloin pyyhkiä pöytiä. Sitten joku tuli mun viereen ja tökkäsi mua kylkeen.
- Sun piti olla sairaana, Ossi nauroi.
- Eikä pitänyt, mutisin ja menin pyyhkimään pöytiä. Ossikin sai luudun jolla avittaa mua. Ossi alkoi pyyhkiä pöytiä yhtä rivakasti mitä mä.
Pöydät pyyhittyämme Mirva käski meidän pakata kaikki tavarat keittiöstä. Keittiövastaava Niina oli ottanut loparit kuultuaan kuppilan menevän konkurssin. Niina aikoi haastaa kaikenlisäksi Mirvan oikeuteen, jos palkkoja ei tulisi. Mut millä Mirva palkkoja maksaisi, kun ei ollut rahaa? Ossi työnsi mulle pahvilaatikoita syliin ja käski viedä ne uunin viereen. Pikku hiljaa aloimme täyttää pahvilaatikoita kaulimilla ja kaikilla muilla leipomistarvikkeilla.
- Viekää ne sitten tuonne taakse oottamaan kuormaa, Mirva huikkasi oven raosta ja katosi jonnekin. Laatikot täytettyämme ja keittiön siivottuamme raahasimme pahvilaatikot takaovesta ulos kadulle odottamaan kuormaa. Mirvan mies hakisi ne pakettiautolla. Menimme takaisin sisään ja saimme lähteä. Otin laukkuni penkiltä ja menin Mirvan puheille.
- Miten tän kuppilan käy? Kysyin. Mirva katsoi mua ja huokaisi todella syvään.
- Tää on meidän loppu, se sanoi ja niisti äänekkäästi.
- Jos me pelastetaan tää, ehdotin ja Mirva naurahti.
- Niin miten?
- Mun palkkahan on tilille, niillä päästäisiin alkuun!
- Ei ei, ne on sun rahoja, et sä voi käyttää niitä tähän.
- Kyllä voin!
-. Noniin, alahan mennä, Mirva kehotti ja työnsi mua pois. Mä menin kuppilasta ulos ja huomasin että Ossi istui pyöränsä tarakan päällä.
. Mitä sä meinaat, se kysy ja lähti seuraamaan mua kun mä ylitin kadun taas.
- En tiiä, käyn ruokakaupassa.
- Mä tuun mukaan, se sanoi, jätti pyöränsä pihalle ja seurasi mua sisälle kauppaan. Otin korin ja aloin lappamaan siihen kissanruokaa. Seuraavaksi hain pari maitopurkkia, pizzaa, ja jotain valmisruokia. Maksoin ostokset ja menin pihalle Ossin seuraamana.
- Mitä sä meinaat?
- Meen himaan ainakin viemään ostokset, sanoin ja lähdin kulkemaan. Olin pian kotona ja Ossi seurasi yhä mua. Mitähän se halusi musta? Kipitin portaat ylös nopeasti ja huomasin että jätkä jäi seisomaan pyöränsä viereen alhaalle. Kai se jäi oottaa mua. Aukaisin oven ja menin suoraan keittiöön. Purkiin tavarat jääkaappiin.
- Nää on sit mun rahoilla ostettu, sanoin ja katosin ovesta ulos. Ossi ootti mua yhä.
- No, mitä se meinaa nyt? Ossi kysyi. Mä en sanonut mitään vaan lähdin kulkemaan kohti satamaa.

Istahdin rannalle ja aurinko paistoi suoraan mereltä mua päin. Se häikäisi silmiä. Ossi istui mun viereen ensin suoristettuaan shortsit. Laitoin makuulle hiekalle ja suljin silmäni. Muutama lokki lenteli sataman puolella etsien kai ruokaa äänekkäästi. Muut rannalla olijat huutelivat ja nauroivat isoon ääneen. Kaikilla oli hyvä olla. Mullakin oli.
- Mennään kahlaamaan, Ossi kehotti ja alkoi ottaa sandaalejaan pois.
- Mikä ettei, hihkaisin ja aloin käärimään legginsejäni ylemmäs. Kävelin rannan poikki lähelle merta, joka oli yllättävän lämmin ainakin vesirajasta. Ossi käveli suoraan polviin asti veteen.
- Ala tulla tai mä tuun hakemaan, se sanoi ja alkoi tulla. Mä astuin muutaman askeleen ja olin jo polvia myöten. Ossi alkoi roiskuttaa vettä mun päälle ja mä sen. Meillä oli hauskaa siihen asti, kunnes aurinko meni pilveen ja tuli vilpoisaa. Ossi lähti rannalle päin ja mä seurasin sitä. Mä olin ihan märkä. Samoten Ossi. Istuin rannalle ja hiekka tarttui mun persuksiin. Aurinko tuli taas pilvestä esiin, mä laitoin makuulle ja suljin taas silmäni. Ossi teki samoin ja tarttui mua kädestä enkä mä vetänyt sitä pois. Mitä tää oli? Mä taisin pyörittää kahta miestä kerralla, mutta eihä se käynyt. Mä tunsin itseni petturiksi ja… maailman huonoimmaksi ihmiseksi. Mun aurinkoinen päivä olikin yhtäkkiä pelkkää myrskyä. Selvästi hyvä päivä, hyvästi selvä päivä..

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   9.1.11 17:08:14

Saattaa olla kirjotusvirheitä sun muita nyt kun piti kirjottaa ilman tuota kirjotussysteemiä kun ei suostunutkaan aukasemaan sitä!

Päivämäärä:   9.1.11 17:46:38

kiva pätkä jälleeeen (::

Päivämäärä:   9.1.11 21:35:04

Tosi ihana! (;; odottelen jo uutta!! (;

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   9.1.11 23:07:49

Joku tökki mua. Avasin silmäni ja nousin istumaan. Aurinko oli alkanut laskemaan meren taakse ja pienet juovat lainehti merellä.
- Kikka, me ollaan nukahdettu, Ossi mutisi vieressä nousten seisomaan.
- MITÄ?! Karjaisin. Yritin etsiä puhelinta, mutta tajusin etteihän mulla semmosta ollut enää. Nousin seisomaan ja kysyin paljonko kello on.
- Puol kahdeksan melkein, se sanoi ja lähti lampsimaan kohti keskustaa. Juoksin perään kiikuttaen kenkiäni käsissäni.
Ossi lähti himaansa polkemaan ku mä hyppelin portaat ylös, aukaisin oven ja tupsahdin eteiseen. Eeliel, isä, Kristian ja Henri istuivat sohvalla, ja pomppasivat seisomaan kun tupsahdin yhtäkkiä eteiseen.
- Missä sä penikka oot ollu? Kristian kysyi ja tuli mun luo. Mä nakkasin laukun lattialle ja kengät sen viereen.
- Rannalla, sanoin. Henri tuli mun taakse ja kuiskasi mun korvaan jotain, mistä en saanut mitään selvää. Menin keittiöön ja keitin itselleni kahvia.
- Miksei sulla oo puhelinta, Kristian marmatti ja meni takaisin sohvalle istumaan. Isä ja Eeliel pelasi pleikkarilla ja oli ettei olisikaan kuullut mitään. Kuten aina, nykyään. Henri seurasi mua mun huoneeseen ja tivasi, että missä mä olin oikeasti ollut.
- Edelleen rannalla, kivahdin hiljaa. En mä halunnut että koko talo kuulee.
- Ihan, ihan oikeasti?
- Etkö sä luota muhun, sähähdin ja tuuppasin Henriä. Henri katsoi mua loukkaantuneena, ihanku olisinkin loukannut sitä. Se istui mun sängylle ja sulki pään käsiinsä. Istuin sohvalleni ja katselin poikaa. Viimein se nosti päänsä, marssi huoneesta ulos ja sulki oven perässään. Selvä, Henri ei luottanut muhun. Painukoot sinne mistä tulikin. Kuulin ulko-oven menevän kiinni. Henri oli poistunut kämpästämme. Menin hakemaan kahvikupposeni ja jäin juomaan sitä keittiönpöydän ääreen. Samassa ovikelloa rimpautettiin muutaman kerran. Isä meni aukaisemaan.
- Kikka, täällä on joku sun kaveri! Isä huusi. Menin katsomaan ja Ossi seisoi ovella. Menimme käytävään ja samalla varoin, etten lyönyt ovea kokonaan kiinni.
- No, kysyin.
- Lähe juhlimaan mun ja parin tyypin kanssa rannalle, se sanoi ja piteli jotain laukkua käsissään. - Mulla on paljon juotavaa, ei sun tarvi hommata omia, se jatko. Mä emmin hetken, mut sitten tajusin, mitä menetettävää mulla olisi?
- Okei, oota hetki, sanoin ja menin sisälle. Laitoin kengät jalkaan ja otin laukun.
- Mä meen ulos Ossin kanssa, tuun myöhään, sanoin ja olin lähdössä kun joku tarttui mua kiinni.
- No ota ees tää kännykkä mukaan. Soita Kristianille jos tulee jotain, Eeliel sanoi ja tarjosi omaa puhelintaan. - Kiitos, sanoin ja livahdin ovesta ulos.

Ossi odotteli mua jo alaovella. Lähdimme yhdessä kulkemaan kohti rantaa. Ossi talutteli pyöräänsä jonka tangosta riippui kassi täynnä alkoholijuomia. Rannalla näytti olevan jo vilskettä. Muutama hyypiö hyppeli sinne tänne ja jokunen ui.
- Mennään jonnekin muualle, kytät tulee kohta! Joku huusi. Muut kasaantui yhteen ryhmään meidän ympärille.
- Mä tiedän yhden hyvän hiekkakuopan, joku jätkä ehdotti. Niinpä me lähdettiin sinne. Kävelimme pois keskustasta päin, ja pian olimmekin metsän keskellä.
- Tänne, se sama jätkä sanoi ja johdatti koko poppoon hiekkamäkeä alas. Lampi oli keskellä isoja hiekkamäkiä. Juoksimme alas, suurin piirtein kaikilla kassit kolisten.
- Tää tässä on Kikka, Ossi ylpeili ja esitteli mut kaikille.
- Sun muijas vai, joku kysyi. Muut nauroivat.
- Ei, Kikka on mun lutunen kaveri, Ossi nauroi ja aukaisi kaljapullon. Mulle se oli varannut viinaa ja jotain muuta. Mä tein viinapaukun ja join sen kerralla huiviin.

Myöhemmin illalla aloin jo olla melko jurrissa, kuten kaikki muutkin. Me höpötettiin nuotion äärellä kaikkea ja tanssittiin. Mä tanssin Ossin kanssa hitaita, kunnes se hiljalleen siirsi päätään ja suuteli mua. Kaikki katosi meidän ympäriltä, oltiin vain me kaksi suutelemassa ihanassa kesäillassa. Ossi irrottautui musta, otti mua vyötäröstä kiinni ja kaappasi olkapäälleen. Ossi lähti juoksemaan hullua vauhtia ja kaadutti meidät hiekkaan. Se suuteli uudestaan, entistä kiihkeämmin. Hitaasti sen käsi alkoi lipua mun jalalla kohti paikkaa, missä sen käden ei pitäisi olla. Mä aloin mennä paniikkiin, mut Ossi piteli mua tiukasti kiinni eikä päästänyt pois. Mitä mä nyt tekisin?

Päivämäärä:   10.1.11 17:07:08

Taas ihana<3 ootan innolla jatkoo ^^ jännittävää paikaa jäi :PP :DDDDD

Päivämäärä:   10.1.11 17:29:16

OOII mihin kohtaan jätit !

Päivämäärä:   10.1.11 19:37:29

jatkoa pian!!!!! =)=)=)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   10.1.11 21:44:00

Mulla ahdisti niin paljon, että olin pillahtaa itkuun. Mä yritin pyristellä irti Ossin otteesta vaikka millä tavalla, mut se piti mua niin tiukasti kiinni, ettei mulla ollut mitään mahdollisuuksia. Olihan Ossi mua paljon isompi ja vahvempikin. Mä yritin huutaa, mut musta ei lähtenyt ääntä. Yritin huitoa huomiota muilta, mutta osa näytti jo sammuneen, ja muutama ihminen hyppeli siellä täällä ihan päissään. Mun oli kai pakko alistua Ossin tahdolle. Ossi alkoi riisua multa vaatteita pois päältä. Mä olin ihan voimaton, enkä pystynyt tekemään enää mitään. Mun päässä pyöri kysymys: Luovitinko mää? EN! Kun Ossi nousi ylös, mä potkaisin sitä niin kovaa kuin lähti. Potkun voimasta poika lennähti selälleen hiekalle, ja silloin mulla oli aikaa toimia. Mä nousin ylös sekunnissa, käännyin ja lähdin juoksemaan, mutta Ossi tarttuikin mua jalasta kiinni ja veti takaisin päin.
- Sä et lähde mihinkään ennen kuin tää juttu on ohi, se lausahti. Mä sätkin ja potkin, ja onnistuin potkaisemaan Ossin käden pois mun jalalta. Mä lähdin livohkaan ja juoksin pää kolmantena jalkana metsään.

Vasta päätiellä mä uskalsin katsoa taaksepäin. Kukaan ei seurannut mua, ja mä aloin laittamaan takaisin tunikaa päälle. Huppari mulla oli jäänyt rannalle, mut se oli nyt pienin murhe. Ilta oli hämärtynyt, oli melkein pimeää niin kuin syksyllä. Mä lähdin kulkemaan kohti kaupunkia, ja melko pian katuvalot valaisivat mun tietä.
Hyppelin onnellisena portaat ylös, aukaisin oven ja pysähdyin hengittämään eteisessä. Ketään ei ollut hereillä, joten oli ihan hiljaista. Pieni kolahdus kuului poikien huoneesta, ja mä suorastaan hyppäsin isoon vessaan piiloon. Kun ketään ei kuulunut, hiivin koko kämpän poikki omaan huoneeseeni, riisuin vaatteet, puin yökkärin päälle ja painuin pehkuihin.

Mä en tiennyt kuinka paljon kello oli, mut mä valvoin yhä. Mun sydän hakkasi vieläkin tuhatta ja sataa, mä olin yhtä pelokas kuin pikku lintu keskellä isojen lintujen. Keittiöstä kuului kolinaa, kissat kai mekasti. Mä käänsin kylkeäni ja hyppäsin melkein katosta läpi, kun mulle tuli viesti. Se oli Ossilta: “Mä oon tosi pahoillani tuosta aiemmasta. Mä vaan olin niin päissään ja.. ” Viesti oli jäänyt kesken. Ja mitä? Mä en halunnut tietää. Nyt mulla ei ollut enää ketään. Henri oli mulle vihainen ja mä olin Ossille. Ja pojat oli keskenään riidoissa. Hyvää kesälomaa, Kikka! Toivotin itselleni mielessä ja suljin silmäni.

Aamulla puhelimeni pirisi vaativasti. Se oli soinut jo useamman tunnin, mut mä olin aina painanut ‘hiljennä’, ja jatkoin uniani. Mä olin nähnyt kauheaa unta. Ossi oli raiskannut mut oikeasti, vasten tahtoani. Kuinkas muutenkaan. Kun puhelimeni pirisi viimeisen kerran, mä luovutin ja nousin ylös. Mun päätä särki ja mulla oli paha olo. Lyllersin vessaan ja viime tipassa kerkesin aukaista vessanpöntönkannen, kun kaikki tuli ulos. Pojat juoksi vessaan.
- Taisi olla kiva ilta, Kristian aloitti. - Ja sulle tulee vielä kivempi kesäloma, se jatko ja häipyi.
- Voi voi, Eeliel lausahti. Mä mulkaisin sitä vihaisesti ja sekin häipyi. Kun mun yökkäilyt oli ohi, mä menin juomaan vettä.
- Sun pyykkivuoro. Ja oot arestissa.
- Ja säkö sen määräät!
- Kyllä.
- Millä perusteilla?! Ärähdin ja laitoin lasin tiskialtaan reunalle. Se keikahti, muttei tipahtanut.
- No, ensinnäkin mä olen sun huoltaja - .
- Ja @!#$! Sä oot korkeintaan joku käskyttäjä, tai luulet olevasi!
- Mä oon se joka haalii tähän perheeseen leipää! Ole siitä kiitollinen, ja voit olla siitäkin edes kiitollinen että sä yli päätänsä oot kotona etkä missään perhekodissa, Kristian ärähti. Se sai Elielinkin kavahtamaan. Katsoin Kristiania ja se katsoi mua takaisin. - Ne pyykit, Kristian sutkautti.
- Laita kuule ihan yksinäs, sähähdin ja menin huoneeseeni pamauttaen oven kiinni perässäni. Kännykkäni oli lakannut soimasta. Ei jaksanut kiinnostaa kuka oli yrittänyt soittaa. Puin päälleni haalistuneet farkut ja jonkun teepaidan. Sitten mä muistin. Kännykkä oli Eelielin. Mä aukaisin oven ja nakkasin sen sohvalle. Kristian kolautti äänekkäästi mukin pöydälle ja sen askeleet läheni mun huonetta.
- Älä tuu tänne, huusin ja se varmaan kuului alakertaan asti. - Mä tuun jos mä haluan, Kristian kajautti takaisin, aukaisi oven niin että se lennähti ja osui voimalla seinään. Siihen tuli pieni reikä.
- Niin kauan kuin sä asut tän katon alla, sä tottelet mua, se sano ja painotti sanaa ‘tottelet’ ja ‘mua‘.
- Sitten mä muutan pois, kivahdin ja livahdin Kristianin vierestä ovelle. Se juoksi mun perään, ja yritti tarttua mua olkapäästä, mutta se ottikin hiuksista kiinni. Kristian vetäisi niin, että kaaduin maahan ja sillä jäi käteen mun hiuksista tuppo. Kristian katsoi hölmistyneenä kouraansa.
- Kikka, en mä tarkoittanut, se kerkesi sanoa ja sitten mä olin jo häipynyt.

Ei elämässä muuta kun vapauden kaipuu
Odottaen milloin ikuisuuden uneen vaivun
Koska kaikki ohi milloin taivas avautuu
Milloin kaikki paska maan alle vaipuu

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   10.1.11 23:53:47

:--(

Lähettäjä: lukija 
Päivämäärä:   11.1.11 17:17:36

Uusi lukia, hyvä tarina <3 !
Ja jatkoa pian kiitos :)

Lähettäjä: oii 
Päivämäärä:   11.1.11 20:00:21

UUSLUKIJA! :) ihana <3

Päivämäärä:   11.1.11 21:06:53

Piaan lisää?? :)))) <3 taas kerran super ihana ! :p

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   11.1.11 21:48:30

Mulla oli pää täynnä tyhjää kun astelin hoiperrellen viimeiset portaat alas. Otin seinästä tukea, koska tuntui että saattaisin pyörtyä hetkellä millä hyvänsä. Kun mä kuulin askeleita yläkerrasta, mä lähdin ja kiireellä. Juoksin satamaan päin, mun yleiseen pakopaikkaan. Juuri kun olin päässyt pihasta pois, mun perään kuului huutoja “tuu takas, jutellaan!”. Mä en kääntynyt, vaan jatkoin päätöntä juoksuani.
Rannalla istui muutama nuori, ja jotkut olivat uimassa. Muutama lapsi perhe istui auringossa ja pysähdyin katsomaan kuinka pienet lapset tekivät onnellisen näköisinä hiekkakakkuja - ja taloja. Vielä onnellisemmilta näytti niiden vanhemmat, jotka olivat taatusti ylpeitä jälkikasvuistaan. Kävelin rannan poikki viimeiselle laiturille, istuin siihen, vetäisin lahkeet ylös, otin sukat ja kengät jalasta ja upotin jalkani mereen. Tyyni tuuli teki laineita ja ne osui äänekkäästi laituriin. Laituri keinahteli natisten. Katsoin kauas merelle ja mun sisällä tuntui suuri kaipuu, suru ja pahamieli kyti. Muutama varjo häilähti mun yläpuolella, ja kun katsoin taivaalle, näin pienen koneen lentävän matalalla. Se kaarteli ja kiemurteli, kunnes katosi metsän taakse. Pistin makuulle laiturille ja annoin laiturin tuuditella mua lohduttomasti. Mä olisin halunnut olla tässä koko päivän, mutta tummat pilvet lipuivat nopeasti meren ylle. Kohta sataisi.

Parikymmentä minuuttia myöhemmin, ensimmäiset vesipisarat alkoivat tipahdella maahan. Vetäisin jalat merestä ja vetäisin lahkeet alas. Laitoin sukat ja kengät jalkaan ja astelin pois laiturilta. Lapsiperheet ja muut alkoivat keräillä kamppeitaan ja pakenemaan pois vesisateesta. Aurinko oli mennyt pilveen ja mulle tuli kylmä. En ollut edes ottanut mukaan mitään lämpimää. Seisoin keskellä rantaa, ja mietin ankarasti mitä mä voisin tehdä. Ossille mä olin vihoissani, joten jäljelle jäi Sanni, Minka ja Henri. Ei mulla ollut puhelinta, en siis saanut ketään kiinni. Sanni ja Minka saattaisivat olla missä vaan, joten mä päätin lähteä Henrin luokse, vaikka se olikin mulle vihainen. Ei asiat paremmiksi muuttuneet, ellen mä juttelisi sen kanssa.

Mä päätin kiertää toista kautta keskustaan, ettei mun olisi tarvinnut mennä kerrostalon ohi, missä me asuttiin. Tyhjä katu oli jotenkin surumielisen näköinen. Muutama minuutti, ja olin ohittanut kauppoja ja muita putiikkeja. Saavuin tienvarteen, mistä mä yleensä oikaisin Henrille metsän poikki.
Kodan kohdalla mä säpsähdin. Vesi valui mun hiuksista selkää ja naamaa myöten. Kodasta kuului känniläisten ääniä, keskellä päivää. Ohitin kodan hissukseen ja juoksin loppumatkan metsänrajaan. Henrin ja Antin talo näytti autiolta, mutta olohuoneen ikkunasta näkyi päällä oleva telkkari. Keittiön ikkunassa näkyi liikettä. Purin huulta ja kävelin pihan poikki ovelle. Koputin hiljaa ja meni minuutteja, ennen kuin Antti aukaisi oven.
- Kikka! Tuu sisään ennen kuin vilustut, Antti hoputti. Eteisessä oli lämmintä, ja takit ja kengät siististi järjestyksessä.
- Kuka tuli, kysyi naisen ääni. Sitten keittiöstä eteiseen tupsahti kapea kasvoinen ja laihahko nainen. - Hei, nainen sanoi hiljaa.
- Tässä on Kristiina, tutummin Kikka, Antti esitteli. - Kikka on meidän Henrin kavereita, Antti jatkoi. Nainen nyökytteli ja ohjasi mut keittiöön.
- Sinähän vilustut jos sulla on nuo märät vaatteet päällä, se sanoi ja katosi jonnekin. Pian se tuli takaisin ja kantoi jotain ryysyjä.
- Tässä on mun vanha t-paita ja housut. Käy vaihtamassa nää tuolla vessassa, ettei tarvi värjötellä kylmissä ja märissä vaatteissa. Mä keitän sillä aikaa jotain lämmintä, nainen sanoi ja työnsi mua vessaa kohden.

Matkalla vessaan, Henri astui omasta huoneestaan ja hyppäsi suorastaan kattoon.
- Kikka, mitä sä täällä teet? Se äyskäisi.
- Mulla ei ollut muuta paikkaa, sanoin hiljaa ja menin vessaan. Märkiä vaatteita oli hankala ottaa pois, ja oli helpotus kun sain kuivat vaatteet päälle. Menin keittiöön ja nainen ripusti ne oven päälle kuivumaan.
- Tässä on kuumaa mehua, se tarjosi. Kiitin ja siemaisin kuumaa mehua. Se lämmitti kurkkua. Henri tuli keittiöön, teki leipää ja istui mua vastapäätä. Se mulkoili mua inhottavasti ja kylmät väreet kulkivat pitkin selkääni.
- Henri ole nyt kunnolla, nainen tokaisi ja tönäisi Henriä selkään. Henri vetäisi leipää kurkkuun ja alkoi yskiä. Mä nauroin ajatuksissani pojalle, mut sen ilmeestä päätellen ei kannattanut nauraa ääneen. Kun Henri sai yskimisen loppumaan se kuiskasi: - Kohta mun huoneeseen, ja heti!

Mä join mehuni loppuun ja kävelin Henrin perässä sen huoneeseen. Se laittoi oven kiinni ja jäi seisomaan sen eteen. Se tuijotti mua kun mä istuin sen sängylle ja tutkailin sen huonetta. Se oli vaihtanut järjestystä. Henri huokaisi syvään, aukaisi sitten suunsa, muttei kuulunut ääntä.
- Mitä kuuluu, se sai viimein kakistettua.
- Paskaa, sanoin suoraan. Henri tuli hitaasti mun viereen istumaan ja nojasi seinää rennosti. Se tutkaili mua ja silitteli selästä, enkä mä väistellyt. Henrin kosketus tuntui hyvältä.
- Kerro kaikki, se sanoi. Huokaisin ja aloitin: - Eilen illalla, mä törmäsin töistä tultuani Ossiin. Me hengailtiin vähän aikaa, ja illalla sitten me mentiin juomaan.. Keskeytin ja jatkoin: - Illan myöten me kaikki oltiin ihan päissään. Sitten.. sitten Ossi otti musta kiinni ja vei kauemmas. Ja yritti.. yritti.. mä keskeytin taas ja niiskutin äänekkäästi. Henri tuli mun viereen istumaan ja käski jatkamaan. Vetäisin henkeä.
- Se yritti koko ajan riisua multa vaatteita. Mä kumminkin pääsin pakoon.. Sitten.. siten tänään himassa, mulle ja Kristianille tuli riitaa.. se repi multa hiuksiakin päästä.
- Se oli varmaan vahinko, Henri tokaisi. Nyökkäsin hitaasti ja vaipuin hiljaa makuulle. Henri teki samoin ja kaappasi mut kainaloonsa.
- Ethän sä oo vihainen, niiskautin. Henri puisteli päätään ja piteli mua siinä. Mä tunsin hetken olevan onnellinen, mutta kaikki palasi mun mieleen ja mä aloin kirota mun elämää. Ensinnäkin, mulla ei ollut äitiä. Veljeni olivat täysiä mänttejä. Mulla ei ollut paljon kavereita, ja poikasuhteetkin meni miten meni. Mut nyt mä olin tässä, ja se oli pääasia. Mä annoin kaikkien huonojen asioiden mennä ohitse ja keskityin olennaiseen, kuten kaikki käskivät. Suljin silmäni ja kuuntelin hiljaisuutta. Muualta talosta kuului ääniä. Mä hymyilin ensimmäistä kertaa koko päivänä.

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   12.1.11 18:04:46

Kirjottelen tässä pätkäää kunhan saan inspiraationi takaisin! :D

LähettäjäZifyyy 
Päivämäärä:   12.1.11 18:36:21

Tää on niin ihana <3 Oot ihan sikahyväkirjottaa :D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   12.1.11 20:08:30

No en minä nyt niinkää, mut tykkää vaa kirjottaa :D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   12.1.11 22:42:12

Aamulla mulla oli kummallinen olo. Mä en tiennyt mitä mä halusin. Henrin äiti yritti tarjota mulle kaikenlaisia sapuskoja, muttei mikään mennyt alas. Henri alkoi huolestua, ja vielä enemmän sen äiti. “Sun pitää tyttöraukka syödä!” Oli yksi niistä tuhansista kommenteista mitä kuulin pöydän ääressä. Olin vain tokaissut et ei kiitos.
Nyt me istuttiin Henrin huoneessa. Mä katsoin ikkunasta ulos vesisateeseen. Henri oli ehdottanut pari minuuttia aikaisemmin, että lähtisimme kalaan. Kala kuulemma saattaisi napata hyvin näillä ilmoilla. Hetken miettimisen jälkeen myönnyin, mutta sillä ehdolla että mun ei tarvisi mennä lähellekään vettä.
Parikymmentä minuuttia myöhemmin me käveltiin pientä polkua pitkin lammelle. Kiersimme sitä samaa lampea, missä kota sijaitsi. Kalliot olivat menneet meidän ohitse aikoja sitten, ja nyt koski kohisi meidän vasemmalla puolella. Henri katosi alamäkeen ja mä seurasin sitä. Vesisade oli kastellut maan ja saanut sen liukkaaksi. Liukastelin koko ajan, kunnes olin naamallani aluskasvillisuuden seassa. Vesisade oli loppunut, mutta vesipisaroita tipahteli puista.

Henri istutti meille jotkut eräjormailu penkit rannan läheisyyteen, asetti onget kiviä vasten ja antoi niiden levätä siinä.
- Voitas muuten tehä nuotio, mut täällä sataa, Henri sanoi ja istui mun viereen.
- Sher lock, viisastelin. Mä katsoin kauas. Mä näin puita, jyrkkää kallioylämäkeä ja hiljaa lainehtivaa lampea, mihin koski laskeutui vähän matkan päässä. Mä huomasin myös Henrin tuijotuksen.
- Mitä sä katot?
- Hyss… se hyssytteli ja meni kumaraan vetäisten mut myös mukanaan.
- Henri mitä vit..? Henri painoi kämmenensä mun suulle ennen kuin kerkesin sanoa lauseeni loppuun. Poika osoitti toiselle puolelle, ja käski katsoa heiluvaan pusikkoon. Siellä oli joku iso ja ruskea.
- Karhu! Henkäisin ja kauhistuin. Mä olisin halunnut juosta karkuun, viimeiseksi mä karhun kitaan olisin halunnut joutua!
- Ei se meillä mitään tee, sitä paitsi, ei se tänne pääse, Henri rauhoitteli, muttei ollut itsekään yhtään varma, sen huomasi. Me kyykittiin siinä, kunnes karhu katosi jyrkkään ylämäkeen hitaasti, mutta varmasti.

Huokaisten Henri istui takaisin penkille ja katsoi karhun menoa. Mun sydän hakkasi vauhdilla ja mä tärisin. Henri käski rauhoittua, mutten mä oikein voinut. Vaikkei karhu edes varmaan ollut huomannut meitä, mutta silti mä panikoin. Kun karhu katosi tarpeeksi kauas, vastan sitten mä vetäisin syvään henkeä ja aloin nauttimaan tästä kalareissusta.
Varttitunnin päästä kala alkoi nappaamaan. Henri kasasi sankkoon pieniä ja isojakin kaloja, joita mä en edes tunnistanut. Aurinko alkoi pikku hiljaa pilkistää harmaiden pilvien seasta. Sateenkaarikin levisi kauemmas lammelle. Muutama sorsa tuli kaislikosta uimaan poikineen. Lintuja lensi ja ne viserteli. Oikeastaan täällä oli kaunista, eikä mitenkään hullumpaa.
- Enää muutama kala ja voidaan lähteä, Henri hihkaisi. Se sai taas kalan, kopautti sitä jollain halolla ja nakkasi sen sankoon muiden joukkoon.
- Miksi se piti tappaa, murisin. Henri katsoi mua tyhmänä.
- No kuolisi se muutenki, se sano ja alkoi kerätä kamppeita kasaan. Kamppeet kerättyä me lähdettiin polulle, mä kannoin onkia ja muuta roinaa, Henrillä oli vaan yksi ainoa kalasanko. Tosi reilua!

Kalasta tultuamme Henri jäi ulos isänsä ja Antin kanssa perkaamaan kaloja, kun mä menin suihkussa käymään. Sain jopa omat vaatteet päälleni. Tällä hetkellä höpisin keittiössä Henrin äidin kanssa leipomisesta. Se oli juuri alkamassa tekemään jälkipalaa ruoalle, ja yhdessä aloimme tehdä mokkapaloja.
- Syömään, kävin huutamassa, ja ei aikaakaan kun porukka tuli vessan kautta keittiöön. Jokainen otti paljon ruokaa lautaselle. Henrin pyydystämät kalat olivat perattu ja laitettu uuniin. Ruokana oli siis Jaanan tekemää, erittäin hyvää kalaa. Mokkapalatkin maistui kaikille. Ruoan jälkeen laitoimme Jaanan, poikien äidin kanssa tiskit koneeseen ja siivosimme pöydän.
- Kiitos avusta, susta on ollut suuri apu! Jaana sanoi ja taputti mua hellästi olalle.
- Kiva että apu kelpasi, sanoin ja Henri lähti mua vetämään kohti huonettaan. Ei lainkaan hullumpi päivä!

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   13.1.11 20:36:35

Oon taas niin väsynyt että en jaksa pätkää kirjoittaa, mutta luultavasti huomenna kirjoittelen :)

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   14.1.11 19:04:12

LISÄÄ VAIN! <3

Päivämäärä:   15.1.11 19:29:19

jeejee jatkooo vaan !!!

Päivämäärä:   15.1.11 19:48:52

jatkeless!! =)

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   16.1.11 13:59:09

omnomnom ♥

Lähettäjä: greydie 
Päivämäärä:   16.1.11 21:45:09

AAAMMNNNN<333 lisää piaannn ?? PLEASEE? :))) <3

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   16.1.11 22:52:54

Jooh, huomenna tulee kolmen jälkeen jatkoa, ku pääsen koulusta! En nyt viikonloppuna kerinny kirjottelemaan :(

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   17.1.11 16:32:52

Aamulla talossa vallitsi kauhea sekasorto. Poikien vanhemmat oli lähdössä takaisin ulkomaille, ja ne oli nukkuneet pommiin. Pitivät kiirettä ettei myöhästyisi lentokoneesta. Antti auttoi vanhempiaan ja juoksenteli ympäri taloa. Mä ja Henri istuttiin pöydän ääressä syömässä aamupalaa, ja pysyttiin visusti pois niiden tieltä.
- Olavi, ota nyt se matkalaukku ja täytä se! Karjaisi Jaana makuuhuoneesta miehelleen. Olavi nyökkäsi ja alkoi kaivaa sängyn alta matkalaukkua. Sitten hän rupesi täyttämään sitä.
- Mennään mun huoneeseen, Henri tokaisi mauttomana ja lähti. Kun kävelin pojan perässä, Henrin lainaama t-paita, joka oli mun päällä, lepatteli kummallisesti. Sitten huomasin, että ulko-ovi oli auki, ja jokin erityinen eläin pisti mun silmään. Mä vetäisin Henrin mun lähelle takaisin ja osoitin.
- Katso, henkäisin. Henrin hengitys melkein salpaantui, kun katsottiin kuinka isokokoinen karhu tallusteli pihan poikki kohti portaita.
- Sulje ovi! Kivahdin, mut Henri ei liikkunut. - Sulje nyt se ovi ennen kuin se tulee sisälle! Henri sai itsensä liikkeelle ja tempaisi oven kiinni.
- Älkää avatko ovea vähään aikaan, Henri huusi kaikille ja veti mut perässään huoneeseensa.

- Karhu! Mitä se meidän pihalla teki, Henri päivitteli ja yritti tirkistellä ikkunasta karhua, mut se oli jo kadonnut johonkin. Mä vaan nyökkäilin ja makoilin pojan sängyllä. Mä en tykänny karhuista. Ne sai mun sydämen pamppaamaan miten sattuu. Henri tuli mun viereen makaamaan ja tuijotti kattoon lasittunein silmin.
- Me lähdetään nyt, Olavi huikkasi oven toiselta puolelta. Sitten kuului kolinaa ja Jaanan huutoja. Antti kuulosti rientävän apuun.
- Tällästä se on aina kun ne lähtee, Henri huokaisi ja kääntyi muhun päin. Me tuijotettiin toisia ja hiljaisuus laskeutui taloon. Ulkoa vaan kuului enää huutoja, sitten Antti, Olavi ja Jaana olivat poistuneet pihasta Antin autolla. Mä syvennyin ajattelemaan, kumpaan veljekset olivat tulleet. Jaana oli iloinen ja sympaattinen, myöskin kiltti ja ihana ihminen. Olavi oli hiljainen ja kiltti, vähän pyöreähkö ja helposti alistettava. Antti oli hieman hiljainen ja kiltti ja pyöreähkö, eli isäänsä tullut, toisin kuin Henri oli iloinen, ihana, kiltti ja helposti alistettava. Henri oli tullut vähän niin kuin molempiin.
Yhtäkkiä, kesken ajatusteni, Henri suuteli mua. Mä suutelin takaisin, ehkä hieman kömpelösti, koska en ollut varautunut tämmöiseen. Mun sormet sukelsi Henrin pystytukkaan, ja Henrin sormet vaelteli mun niskassa. Mulla oli hyvä olo, mut sen rikko ovikellon ääni. Henri huokaisi ja poistui sängystä niin, että petauspatja kellahti alas lattialle.

- Kikka, sua kutsutaan, poika huusi eteisestä. Kukahan mua kutsui? Mä lähdin huoneesta ja menin eteiseen. Kristian seisoi ovensuussa tuijottaen talon kattoa.
- Siinähän sä oot, se sanoi kuin joku vanha tuttu. Eeliel seisoi kumarassa, keppiinsä nojaten Kristianin takana.
- Mitä te haluatte, kysyin. Henri laski kätensä mun olkapäälle, kuin rauhoitellakseen.
- Me halutaan sut kotiin, Eeliel sanoi ja tuli lähemmäs. Se tarkasteli mua.
- Niin varmaan, mä en tuu enää himaan tuon rääkättäväksi, sanoin ja painotin sanaa “tuon”. Kristian punastui.
- Eiköhän tää ollut tässä, sanoin ja lähdin menemään. Henri puhui vähän aikaa poikien kanssa ja ja tuli mun luo sitten Henrin huoneeseen.
- Eikö tuo mennyt nyt vähän yli, se tokaisi. Mä kohautin vaan olkiani ja käänsin selkäni pojalle kuin merkiksi, että en ollut kiinnostunut puhumaan koko asiasta. Joten asia jäi sitten siis siihen.

Illalla me kokkailtiin Henrin ja Antin kanssa. Henri paistoi kanasuikaleet, Antti kasvikset ja mä kiehautin riisin. Samalla me kuunneltiin musiikkia niin että naapuriinkin varmasti kuului. Lopuksi me sekotettiin kaikki ruoka-aineet sekaisin ja katettiin pöytä.
Ruoan jälkeen me syvennyttiin pelaamaan jotain lautapeliä. Se oli kivaa, mut mä meinasin nukahdella vähän väliä. Mulla väsytti ihan sikana, joten me lopetettiin pelaaminen ja lähdettiin Henrin kanssa nukkumaan.

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   17.1.11 20:39:23

Henri oli jo nukahtanut, mut mä en saanut unta, vaikka mulla nyt väsyttikin ihan kauheasti. Mä suljin silmäni miljoonan kerran ja kuuntelin hiljaisuutta. Sen rikkoi vaan Antin tiputtama esine, joka kolahti äänekkäästi lattiaan. Henri säpsähti, muttei herännyt. Mä loikkasin pojan yli ja hiivin keittiöön. Otin lasin kaapista ja täytin sen vedellä. Antti pelasi tylsän näköistä peliä pleikkarilla olohuoneessa, ja se vilkaisi mua kun kävelin takaisin Henrin huoneeseen. Poika näytti nukkuvan niin sikeää unta, että olisi tuskin herännyt, jos pommi olisi räjähtänyt korvien juuressa.
Yöllä mä heräsin vähän väliä epämääräiseen tunteeseen. Mulla oli niin tyhjä olo, ja mä tunsin itseni harvinaisen huonoksi ihmiseksi. Mä en vaan osannut selittää miksi. Mä vaan taisin olla kaikkien aikojen suurin virhe. Tai sitten en. Oli mun elämässä paljon hyvääkin. Mun vaan pitää oppia näkemään ne elämän surkeimmatkin asiat, positiivisina. Mut se tulisi olemaan melko hankalaa, koska suhtauduin useasti liiankin negatiivisesti asioihin. Niin mulle aina sanottiin. Mut ihan kaikkea mä en päästä sormieni välistä. Ummistin silmäni ja kaivauduin Henrin kainaloon. Tähän olisi hyvä nukahtaa rauhattomaan uneen.

Aamulla mulla väsytti, onneksi Henri toi sänkyyn asti kahvia, tuoremehua ja muutaman paahtoleivän.
- Kiitos, henkäisin ja kävin kiinni. Hyvällä ruokahalulla söin ja join tuoremehun. Kahvikin meni samaan mittaan. Henri vei tarjottimen pois ja mä pukeuduin. Mulla oli likaiset vaatteet, mut en mä uskaltanut himaankaan mennä.
- Sun on pakko, Henri sanoi. - Et sä voi täällä ikuisuuksiin venata, se jatkoi. Mä tiesin hyvin että Henri oli oikeassa. En mä voinut täällä loputtomiin olla, mun piti vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja raahautua himaan. Ja sen mä aioin tehdä. Mut mä epäröin vahvasti, enkä voinut sille mitään. Vaikka kuinka yritin pitää ajatukseni koossa, en pystynyt. Mä en ollut tarpeeksi vahva siihen. Henri otti mut syliinsä ja halasi hellästi. Samanlainen ote aina kun Ossilla. Kylmät väreet kulki mun selkää pitkin kun ajattelinkin edes poikaa. Mut mun oli pakko nähä poika, tai mä en saanut rauhaa.

Myöhemmin mä kävelin kohti himaa. Mun päässä kirjaimellisesti surisi. Kun kävelin portaat ylös, mä tärisin ja tuntui, että en olisi pystynyt kävelemään. Ojensin käteni ja painoin ovikelloa. Kukaan ei tullut aukaisemaan. Olikohan kukaan edes kotona? Pimpotin uudestaan, mut kukaan ei tullut aukaisemaan. Pamautin kerran nyrkilläkin oveen. Sitten uninen Eeliel aukaisi oven. Pujahdin sisään ja syöksyin omaan huoneeseeni ja valmistauduin menemään suihkuun.

Päivämäärä:   17.1.11 21:32:01

ja paranemaa päinn:) jatkeles vaan ♥
Rakkaudella: Julleehh-

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   18.1.11 22:10:09

Suihkun jälkeen oli niin ihanaa laittaa puhtaat vaatteet päälle. Söin nopeasti ja sulkeuduin omaan huoneeseeni. Pojat viettivät tylsää iltaa ja pelasivat pleikkarilla. Isä kokkaili ruokaa, ja ruoan haju leijaili munkin huoneeseen asti. Mulla ei ollut mitään tekemistä, joten aloin siivoamaan vaatekaappia. Se pursusikin aika mukavasti yli ja sieltä löytyi paljon vaatteita, mitä mä en enää käyttänyt. Myös muutama Henrin paita löytyi. Pyykkikorissa oli myös lisää mun vaatteita, ja siitä tuli mieleen, et mun pitäisi laittaa pyykit pyörimään.
Kun vaatekaappi oli siistitty, pujahdin isompaan vessaan ja aloin laittaa pyykkiä koneeseen. Isä kävi katsomassa mitä tein, ja nyökkäsi hyväksyttävästi. Pian se huusi syömään, ja mä odotin että muut oli syöneet, sitten vasta mä menin. Mulle oli jätetty pikku nokare ruokaa, mutta ei se mua haitannut, ei mulla ollu edes nälkä.

Illalla Eeliel yritti saada muakin mukaan pelaamaan wiitä. Mua ei huvittanut, joten mä kyyhötin sohvallani, luin, söin mättöä ja kuuntelin musiikkia. Olin uppoutunut täysin kirjan lukemiseen, enkä huomannut kun Kristian seisoi huoneeni ovella ja tuijotti mua. Jos mä olisin katsonut siihen päin, mä olisin huomannut sen kasvoilla anteeksi pyytävän ja siskoaan kaipaavan ilmeen. Mä havahduin vasta siihen kun ovi suljettiin ja askeleet kaikkosi mun huoneen ovelta.

Yöllä mä en meinannut saada millään unta. Mä ajattelin asioita uudelta kannalta. Ehkä mun olisi parempi antaa Kristianille anteeksi. Olis kaikki paremmin, ja kaikilla olisi hyvä olla. Mä voisin myös jutella Ossille, ettei meidän molempien tarvinnut olla ahdingossa. Mä voisin pitää hauskaa, ja elää kuin normaali ihminen, eikä olla missään pimennossa. Enkä mä tarkottanut mitään juhlimista, vaan että voisin ottaa lunkisti, ilman huolia. Se olis elämää, mun elämää.

Aamulla mun päätä särki, enemmän ku laki salli. Eeliel toi mulle mun pyynnöstä särkylääkettä ja lasin vettä. Eikä aikaakaan, ku Henri saapasteli ovesta sisään ja suorastaan hyppäsi mun sängylle mun taakse makaamaan. Mä tuijottelin kattoon ja väistelin, kun Henri tökki koko ajan.
- Ylööös, se hoki. Sillä oli kuulemma mulle joku yllätys. Vaivoin mä raahauduin ylös ja aloin riisua yövaatteita pois. Henri tarkasteli mua ahkerasti, ja se iski silmää kun näki mut pelkillä alusvaatteilla.
- Pidätsä näkemästäs? kysyin ja virnistin. Henri nyökkäili ja tuli mun lähelle. Se halasi ja ujutti kätensä mun rintsikoiden alle.
- Lopeta, sähisin ja Henri vetäisi kätensä pois naureskellen. Etsin kaapista itselleni harmaan pitkän topin ja jalkaani pistin farkut, mihin oli tarkoituksella tehty reikiä.
- Höh. Olit äsken paremman näköinen, Henri tokaisi muka pettyneenä. Heitin poikaa tyynyllä, ja juoksin sitten karkuun. Henrillä oli yhä tyyny kädessään, ja kun pysähdyin eteiseen, se heitti mua tyynyllä. Kerkesin kumminkin väistää.
- Lopettakaa se leikkiminen, Eeliel sanoi leikisti tympääntyneenä, mutta sekin otti tyynyn ja heitti sillä meitä.
- Ei mitään tyynysotaa! Kristian kajautti kun oli kaataa kahvit lattialle. Joten me lopetettiin ja mä Henri perässäni katosin rappukäytävään. Hyppelimme portaat alas ja alhaalla, melkein ovien edessä seisoi mopo.
- Onko toi sun? kysyin ja kiertelin mopoa. Maassa lojui kaksi kypärää. Henri nyökkäili ja käänsi mopon. Sitten se tarjosi mulle toista kypärää, käski laittaa päähän ja hypätä kyytiin. Henri käynnisti mopon ja odotti että mä asetuin sen taakse istumaan. Sitten me lähdimme, ja pian meidän taaksemme jäi kerrostalot.

Tuuli viilensi mukavasti mun ihoa ja se suhisi kypärän alla. Mun hiukset heilui tuulessa miten sattuu. Henri ajoi tasaisesti ja rauhallisesti - välillä. Mä huomasin että me ajettiin pois kylältä päin. Enkä mä oikein voinut kysyä, mihin me oltiin menossa: Ei poika olisi edes kuullut.
Parin minuutin kuluttua, Henri ajoi jollekin pikkutielle. Sora vaan lensi meidän allamme. Meri kimalteli meidän edessämme, ja näin pienen mökin, varaston sekä ulkosaunan. Myös laituri keinahteli hentojen aaltojen päällä. Henri ajoi mökin pihaan ja sammutti mopon. Mä hyppäsin pois kyydistä ja katselin maisemaa. Maisema oli tosi kaunis, ja rannalta näkyi kauas merelle asti. Myös muutama saari oleili lähistöllä.
- Mitä me täällä tehdään?
- Tää on se mun yllätys. Me ollaan täällä pari yötä. Täällä on ruokaa, sauna ja..
- Mitä?! Olin ihan kysymysmerkkinä.
- Niin! Eikö oo mahtavaa! Saadaan olla pari päivää ihan kahdestaan! Ja älä huoli, mä oon järjestänyt kaiken sun isoveljien kanssa! Henri hehkutti. Mä hymyilin ja syöksyin halaamaan poikaa. Kaikki oli täydellistä!

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   19.1.11 15:45:40

Ihana loppu ja muutenkin ! <3

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   19.1.11 20:05:28

:) Kiva että tykkäätte, mutta lukijoita on vissiin häipyny:(

Päivämäärä:   19.1.11 20:16:44

mä oon tääl vielä ! tää on ihana <3 (;

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.11 22:00:41

minäkin luen aina uuen pätkän mutta en jaksa kommentoija ! : D mutta tää on kyll tosi ihana tarina<3 jatkoa vaan !

Lähettäjä: '_' 
Päivämäärä:   19.1.11 22:39:46

minä myös luen tätä : ) tosi ihana tarina <3
jatkoo!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   20.1.11 14:35:45

AAAAAAAAAAAAAAAAW oli kiva tulla lukemaan tätä ku en ollu päässy koneelle ja tollain awwww loppu heti ♥

Lähettäjä: juuh 
Päivämäärä:   20.1.11 17:57:04

oi<3 ihana tuo Henri! Haluan itellekki tuollasen miehen <3 :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   20.1.11 17:59:36

Henri johdatti meidät parhaansa nähneet portaat ylös. Sitten se aukaisi valkoisen oven, joka avautui naristen. Mökissä haisi vanha. Vasemmalla puolella oli pieni nurkka sohva ja sen edessä pieni telkkari. Oikealla oli keittiö ja pieni kahden pöytä. Portaiden vieressä oli vessa. Yläkerrasta löytyi leveä sänky, pöytä, hylly ja kirjahylly. Ihan kiva pieni mökki.
- Mut hei, mun pitää lähtee käymään kylällä
- Joo, voitsä tuoda mulle kamppeita?
- Joo, Henri sanoi ja mä kirjoitin sille lapun mitä sen piti tuoda mulle. Sen naama venähti hiukan, mutta se kumminkin lähti kylälle. Mä katoin ikkunasta sen loittonevaa selkää.

Ilta-aurinko paistoi kauniisti meren ylle. Se lainehti hiljaa ja muutama iltakalastaja näkyi olevan vielä merellä. Henri lämmitteli saunaa meille ja mä tein meille sämpylöitä. Henri tuli ulkosaunasta sisään ja toi savun hajun.
- Sitte ku ollaan saunottu, mennään uimaan, poika ehdotti ja mä nyökkäsin. Se tuli ja halasi mua takaapäin. - On niin ihanaa viettää sun kanssa laatuaikaa, se sanoi.
- Joopa joo, naurahdin.
- No oikeesti, Henri sanoi, peruutti ovelle, iski silmää ja lähti kohti saunaa. Mä pakkasin sämpylät ja muut eväät rasiaan ja vein ne ulos rannalle, missä meillä oli nuotio pystyssä. Kohensin tulta. Henri oli kutsunut pari kaveriaan kylään oluelle täksi illaksi. Muuten me saisimme olla ihan kahdestaan.

Piakkoin oranssi lada poukkoili tiellä miten sattuu. Sitten se pysähtyi kolisten Henrin mopon viereen ja ulos hyppäsi kaksi, erittäin ruskettunutta ihmistä.
- Moikka! Toinen huudahti iloisena. Henri tuli saunasta ja meni paiskomaan käsiä poikien kanssa.
- Tauski! Pitkästä aikaa, Henri ujelteli ja läpsäisi poikaa selkään. Lyhyempi, pystytukkainen ja rauhallisemman näköinen läpsäisi takaisin Henriä ja kutsui poikaa “Henkaksi.”
- Ja täällä meillä on kunnon gigolo, Jartsa! Jartsaksi kutsuttu miehen alku pöyhisti rintaansa ja örisi. Kunnon apinalauma!

Pojat oli ihan hauskaa seuraa. Ajaja, Jartsa pysyi limsalinjalla koska joutui ajamaan poiskin täältä. Tauski veteli Henrin kanssa olutpulloja toistensa perään ja mitä ihmeellisimpiä shotteja. Pojat tälläkin hetkellä väitteli mistä sattuu. Puheenaiheena oli vähän aikaa moottoriveneet, sitten aihe siirtyi juomiseen. Mä katsoin nuotiota ja se kuumotti mun poskia.
- Hei se sauna ois,. Henri muisti.
- Aijaa, Tauski örisi ja nousi ylös. Ne lähti kaikki kolme saunan suuntaan, unohtaen mut istumaan rannalle. Oikeastaan mä olin ollut Henrille ku ilmaa sen jälkeen ku Tauski ja Jartsa tuli. Mä huokaisin ja lähdin kävelemään sisälle. Ehkä kaikki ei ollutkaan niin täydellistä.

Päivämäärä:   20.1.11 20:55:31

Kaikki on just niiiin täydellistää !! :D ei se saa suuttuu HEnrille, EIEIEIEI (::

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   20.1.11 21:17:50

Joskus yöllä Jartsa lähti yksin. Tauski sammui saunaan, mutta Henri sentään löysi tiensä mun viereen. Juuri kun se oli sammunut, mä otin petivaatteeni ja menin alakerran sohvalle nukkumaan. Lukitsin oven ja laitoin muutenkin mökkiä taas kuntoon. Nuotio oli sammumaisillaan ja hyvä niin. Oli ollut kuitenkin melko kuiva kesä, ei syttyisi tulipaloa.
Mä havahduin. Mutta mihin? Kun katsoin ulos ikkunasta, en nähnyt mitään. Taas kuului joku ihme pauke. Mietin että herättäisinkö Henrin, mutten halunnut herättää sitten kumminkaan sitä. Aukaisin natisevan oven ja silmääni pisti saman tien varjot saunan nurkalla. Hiivin lähemmäs, ja pujahdin koivun taakse, kun huomasin kaksi mustaan pukeutunutta hahmoa.
- Äkkiä nyt! Sanoi vieras ääni kimakasti.
- Joojoo! Toinen ärähti ja kuului tekevän jotain. Samassa kuului taas pauketta. Mitä ne teki? Hiivin lähemmäs sydän hakaten. Märkä ruohikko kahisi mun alla ja mä olin liukastua. Sain viime hetkellä tasapainoni, jos olisin kaatunut, nämä tunkeilijat olisivat huomanneet mut. Sitten mä kuulin askeleita ja varjot häipyivät saunan nurkalta. Mä astelin saunan nurkalle ja huomasin yön hämärässä tekstin seinässä: TÄÄ ON MEIDÄN ALUETTA. MENKÄÄ POIS!

Mun sydän tuntui pysähtyneen. Mun hengitys salpaantui ja joka ikinen ruumin osa meni hyytelöksi. Kun mä sain takaisin voimia, mä juoksin päätä pahkaa sisälle ja ryminällä tulinkin. Pian Henri syöksyi alakertaan tukka silmillä.
- Mitä hittoa sää täällä meuhkaat? Se kysyi ja hieroi silmiään.
- Mä.. mä.. näin..
- Hetkonen.. mitä sä näit? Osoitin saunaa ja lausuin: - Saunan nurkalla hahmoja ja.. ja.. seinässä luki jotain.. Mee kattoon! Henkäisin. Henri katsoi mua kuin hullua ja päätti mennä nukkumaan. Mä en taatusti nukkuisi koko yönä.

Aamuyöstä oli melko hiljaista. Kello oli melkein puoli kuusi ja mä valvoin yhä lukien kirjaa, minkä Henri oli tuonut mulle. Tauski näytti nukkuvan ketarat ojossa saunassa. Henri kuorsasi yläkerrassa äänekkäästi ja häiritsi mun lukemista jonkun verran. Lopulta mä luovutin ja yritin saada unen päästä kiinni. Mutta mä vaan mietin, mitä se teksti tarkoitti. Oltiinko me tunkeuduttu jonkun alueelle? Mutta nämä mökithän oli vuokramökkejä? Kuka meitä voisi täällä pelotella? Mitä ne halusi? Mun päässä surisi kysymyksiä ja niihin mä aikoin saada vastaukset, vaikka väkisin. Mun pitäisi saada tietää Henriltä, mistä se oli tän mökin hommannut. Siinä olisi hyvä alku.

Jos en olisi sulkenut silmiä, olisin nähnyt kun joku katseli mua ikkunasta, ihan mun läheltä. Katsojalla oli pahat aikeet, eikä se halunnut kenenkään pilaavan sen suunnitelmia. Jos kaikki menisi hyvin, hän saisi kostettua tietylle ihmiselle - Henrille. Mutta siihen tarvittiin houkutus..

Aamulla säpsähdin hereille kun Henri kolisteli keittiössä. Se mulkaisi mua - taisi olla krapula. Tauskikin ilmestyi happaman näköisenä mökkiin. Se kirosi kaikki ja kaiken alimpaan helvettiin kun Jartsa oli jättänyt sen tänne. Mä salaa hymyilin pojille. Mä tekaisin meille aamupalaa ja keitin kahvit. Pojat jopa kiittivät ja hymyilivät, kun saivat vatsantäytteeksi tuoremehua ja leipää.
Kello kävi 15 yli 12 kun Tauski sai kyydin ja häipyi. Mä istuin laiturilla, huljuttelin jalkojani meressä ja nautin auringosta. Henri makaili rannalla kuulemma tekemässä kuolemaa. Se ei muistanut eilisillasta mitään, ja parempi päin. En mä jaksanut sille alkaa huutamaan, ku se ei muistanut mitään. Aurinko lämmitti todella lämpimästi ja mulla alkoi haluttaa uimaan. Otin topin ja shortsit pois jalasta. Istuin takaisin laiturin päähän ja kiipesin portaat mereen. Hiekka otti mun jalat vastaan ja laiturin päässä oli vain vyötäröön asti vettä. Otin pari askelta ja tunsin jonkun uponneen mun jalkaan. Sen seurauksena oli ilkeä kipu ja se lävisti mut kokonaan. Huusin ku syötävä ja pian Henrin pää ilmestyi laiturille ja se auttoi mut ylös. Kun katsoin jalkaani, sen ympärille oli kertynyt piikkilankaa ja sitä oli uponnut jalkaani. Se sattui niin paljon, että mä itkin. Henri juoksi hakemaan ensiaputarvikkeita mökistä ja toi samalla pihdit jotta saataisiin piikkilanka pois mun jalasta.

Mä purin huulta ja huusin, kun Henri irrotteli piikkilankaa mun jalasta.
- Kohta tää on ohi, se hoki koko ajan. Musta tää operaatio tuntui kestävän useita minuutteja, ellei tunnin. Viimein mun jalasta oli irrotettu piikkilanka ja mun jalka oli paketoitu ihmeellisesti.
- Sun pitää mennä lääkäriin.
- Ei nyt, sanoin ja nousin ylös. Tuska viilteli mua. Se oli kauheaa. Ja mä kirosin alimpaan hornaan sen ihmisen, joka oli jättänyt piikkilankaa mereen. Kuolkoot tuollaiset ihmiset!

LähettäjäEmmapa 
Päivämäärä:   21.1.11 10:25:18

minäki luen, mutten kommentoi mittää :)

Päivämäärä:   21.1.11 13:52:14

jjatkoooaa =)=)

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   21.1.11 15:12:09

määki luen mut unohan aina kommata

Päivämäärä:   21.1.11 19:07:00

OII jeei ei tullu tappeluu (::

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   21.1.11 21:22:28

Mä könkkäsi Henri tukenani kohti mökkiä. Laituri jäi meidän taakse lotisemaan meren päällä. Katsoin saunan suuntaan ja yhtäkkiä muistin sen tekstin siellä saunan nurkalla.
- Henri, mennään käymään tuolla, ähkäisin. Henri katsoi mua ja lähti kumminkin kulkemaan kohti saunaa. Sekin yllättyi tekstistä aikalailla ja tutkisteli vähän ympäristöä, muttei löytänyt mitään poikkeavaa.
Mökissä istahdin sohvalle ja katsoin kun Henri viritteli televisiota kuten Jartsa eilen illalla. Kerran tai pari poika löi televisiota - johan toimi, mutta hieman huterasti.
- No, kyllä saa kelvata, Henri sano ja istahti mun viereen. Nyökkäsin ja yritin etsiä jalalleni hyvää asentoa. Siihen sattui ja koko jalkaa särki samalla.
- Kukahan idiootti oli jättänyt piikkilankaa sinne laiturin viereen, mietin ääneen.
- Se vois olla kuka vaan, Henri vastasi. Mä tiesin sen. Mutta mulla oli outo tunne, ettei se ollut “kuka vaan”. Kunpa tietäisin, mistä se tunne tuli ja miksi.

Illalla mä olin vielä levottomampi. Mä en ollut hetkeäkään yhdessä kohdassa ja mä vaeltelin koko ajan. Säikähtelin joka asiaa. Henri yritti rauhoitella mua ja lopulta se kyllästy: Se käski mun rauhoittua, eihän täällä vois mitään tapahtua. Mä yritin uskoa Henrin sanoihin, mutten pystynyt. Mulla hermostutti ja pelotti, että kävisi vielä jotain vakavampaa. Henri vaan naureskeli mun luuloille ja käski hengittää.

Yöllä mä en saanut unta. Mä kuuntelin mökin ääniä ja kävin vähän väliä tarkistamassa, että olihan mökin ovi kiinni, lukossa asti. Sitten mä hiivin takaisin Henrin viereen, lämpimään petiin. Yritin saada vaikka millä keinoilla unta, mutten saanut. Pieni vesisade virkisti kuumahtavaa ulkoilmaa. Jossain poksahti. Toinen poksahdus. Oliko ne taas täällä? Mökin ulkopuolelta kuului ääniä ja rätinää. Ihanku joku olisi poksautellut ilmapalloja. Taas rätinää. Mitähän ne hommasi? Mä hiivin portaat alas, ja mä tiesin, että jos aukaisisin oven, ne lähtisi karkuun tai kävisi mun päälle. Joten mä tyydyin kurkkaamaan ikkunasta ja näin kaks hahmoa talon nurkalla. Niillä oli kädessä jotain, ja mä huomasin että ne nakkeli jotain metsään ja ne posahti. Jotain paukkupommeja kai. Mä aloin miettimään, miten mä voisin säikäyttää ne. Ja sitten mä keksin. Mä aukaisin ikkunan ja laitoin imurin päälle. Pian kuului ääniä: - Kuka idiootti imuroi tähän aikaan yöstä? Ääni oli nuorehko ja päättelin sen kuuluvan nuorelle. Mutta olinpa saanut ne muualle. Tyytyväisenä menin nukkumaan, ja sainkin jopa unen päästä kiinni.

Seuraavana aamuna aurinko mollotti taivaalla entistä lämpimämpänä. Ilma seisoi, eikä taivaalla ollut pilven hattaraakaan. Olisimme voineet mennä uimaan, mutta se piikkilanka häiritsi, eikä sitä uskaltanut lähteä ottamaan pois. Me istuimme Henrin kanssa tuskastuneina mökin portailla. Jopa Henri alkoi uskoa, että joku yritti pelotella meitä. Se oli löytänyt uuden tekstin mökin seinästä, ja tulitikkuja maasta. Henri oli jynssännyt jollain ihmeellä tekstit pois seinistä koko aamun.
- Tänne paahtuu! Valitin jo varmaan miljoonan kerran. Henri vain nyökkäili. Oli kesäkuun viimeinen päivä, ja varmaan kuumin sellainen.
- Milloin muuten meillä loppuu tää mökinvuokraus?
- No se äijä sano että me saadaan olla niin pitkään ku halutaan. Muilla mökeillä on kysyntää kuulemma, paitsi tällä ei. Nuo viimeiset sanat sai mun selässä kulkemaan kylmiä väreitä.
- Miksiköhän? Kysyin empimättä.
- En mä tiedä. Kai kaikille on tehty sama, mikä meille on tehty, tai tehdään, Henri sanoi kuivasti. Mun suuta kuivasi ja mulle tuli taas outo tunne. Ihanku joku olisi tarkkailut meitä, mut mä en huomannut mitään outoa pihapiirissä.
- Kuka haluaisi meille pahaa?
- En tiiä. Jotkut hunsvotit, Henri sanoi, nousi ylös ja marssi sisään tuulettimen eteen. Itse tein samoin, enkä huomannut liikehdintää saunan viereisessä pusikossa.

Lähettäjä: ankku 
Päivämäärä:   21.1.11 23:07:05

huii.. pelottavaa :ss

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   22.1.11 00:05:35

ooooooooooou

Päivämäärä:   22.1.11 00:06:55

voi ei , äkkiä jatkoa , voihan pusikko =oO

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   22.1.11 18:41:38

Jatkan kuhan saan valmiiksi tuon uuden pätkän, joka tuhoutui juuri äsken.. -.-

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   23.1.11 18:51:46

Mä istuin laiturilla ja uitin toista jalkaani meressä. Henri heitti vihaisen näköisenä tikkaa saunan nurkalla. Pieni purjevene lipui aaltojen yllä ja muutama ihminen kalasti saarten välissä. Tummat pilvet saapuivat hiljaa meren ylle. Saataisiin viimein sadetta. Purjevene hävisi näkyvistä ja vaimeat kolahdukset loppuivat. Kuulin askelia takaani ja Henri hyppäsi laiturille. Laituri keinahti muutaman kerran hitaasti.
- Saanks mä tulla?
- Enhän mä tätä omista, vastasin ja tein pojalle tilaa. Ei meillä mitään riitaa tavallaan ollut, mut mulla vielä vähän suututti Henrin käyttäytyminen ensimmäisenä iltana.
- Sori oikeesti, se sanoi ja hujautti jalkansa mereen. Muutama kala uiskenteli läheisessä pusikossa ja kun ne ui meitä kohti, mä vetäisin äkkiä jalkani ylös.
- Ei se mitään, sanoin ja laskin lahkeet alas. Yhtäkkiä mun selkää pitkin juoksi kylmät väreet. Vilkaisin hermostuneena taivaalle; pilvet olivat vallanneet jo suurimman osan taivasta. Kohta puhkeaisi myrsky. Ilma oli hiostava ja kuuma.
- Meidän pitää pitää kiirettä jos meinataan keritä pois myrskyn alta, Henri tokaisi, nousi ylös ja auttoi mutkin.

Me sidottiin laituri kunnolla kiinni, kaikki irtotavarat pihalta lukittiin saunaan, samoiten Henrin mopo. Kun piha oli siisti, taivas puhkesi. Vesi ryöppysi kuin saavista kaatamalla maahan. Nopeasti ilmestyi isoja vesilammikoita epätasaiselle maalle.
- Taitaa tullakin sitten kova myrsky, Henri sanoi ja vetäisi mökin oven kiinni. Oli kamala tuuli ja ukkonen pauhasi ulkona. Oksia lensi vähän väliä pihan poikki ja roskikset kaatui kolisten. Mä istuin penkillä ja ajatuksissani vilkuilin ulos. Tapahtuisiko tänään jotain? Toisaalta mä halusin seikkailua mun tylsään elämään, mut mä pelkäsin näitä tuhotekijöitä. Ei sitä tiennyt, vaikka ne olisi ollut vaarallisia.

Illan mittaan myrsky ei hellittänyt. Taivaalta tuli vettä todella paljon, eikä sekään hellittänyt koko iltana. Kohta tulisi varmasti tulva. Meren pinta oli noussut jonkun verran ja maa suorastaan kylpi vedestä. Mä makasin Henrin kainalossa kun tämä luki kirjaa himmeän valon alla. Yhtäkkiä kuului kauhea napsahdus ja valot meni.
- Sähkökatkos, Henri tokaisi tyynenä kun mä taas haukoin henkeä säikähdyksestä. Henri pisti kirjan sivuun ja asetti päänsä mun olkapäälle. Sen lyhyet hiukset kutitteli mun poskea. Pian kuului toinen naksahdus, mutta alakerrasta. Ihanku ovi oltaisi aukaistu. Henri nousi ylös ja hiipi portaikkoon. Se viittasi mua jäämään ylös, kun se itse hiipi alas. Mä en jättänyt poikaa yksin, vaan hiivin sen mukana alas.
- Himskutti! Kiri ilmassa ja sitten kaikki olikin yhtä sekasortoa. Ovi aukaistiin ja kolme hahmoa juoksivat sateeseen. Säikähteenä juoksin niiden perään ja jäin seisomaan sateeseen. Tummiin pukeutunut hahmo juoksi pusikoiden läpi suoraan metsään ja toinen oli jäänyt Henrin haaviin. Niillä oli kunnon käsirysy päällä. Mä peruutin sisälle ja etsin kännykkääni. Nyt olisi hyvä aika soittaa poliisit! Mä en löytänyt kännykkääni, vaan kaksi voodoonukkea roikkumasta jääkaapin ovesta. Ne oli lävistetyt, kidutetut ja kamalan näköiset. Ja mikä pahinta, ne oli tarkoitettu mulle ja Henrille.

- Älä soita poliiseja! Mä säikähdin Henrin huutoa. Se oli tullut verta valuvana oven suuhun.
- Miksen, kysyin ääni väristen.
- Täällä mitään poliisia tarvita! Se ärjyi ja meni vessaan. Ilmeisesti nämä kaksi ihmistä oli päässy karkuun. Mä suljin oven ja otin käteeni voodoonuket. Mä tutkiskelin niitä vähän tarkemmin. Ne oli rumia, erittäin rumia. Mutta mitä ne täällä teki? Oliko tämä joku osoitus siitä, miten meille tulisi käymään? Henri tuli vessasta muristen jotain ja näytti se myös hieman säikähtäneeltä ja hämmästyneeltä.
- Mitä tapahtui, uskaltauduin kysymään. Henri mulkaisi mua murhaavan näköisenä mutta sanoi kuitenkin: - Ne pääs karkuun. Eikä asiasta enempää!
- Okei.. Murahdin ja kiipesin ylös. Kaaduin sängylle makaamaan. Mä halusin pois täältä, ja se oli varmaa että mä lähden täältä huomenna, heti kun oli mahdollista!

Lähettäjä: qsw 
Päivämäärä:   23.1.11 23:38:45

Tää tarina on ihana! Oon lukenu tän nyt täs viikonlopun aikana kokonaan ja tuntuu ihan ku lukis hyvää kirjaa. Mä haluun todellaki tietää miten täs käy.

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   24.1.11 15:02:55

Mut kaikki ei mennytkään niin ku mä olin kuvitellut. Mä en päässyt lähteen. Aamulla heti herättyäni mun piti puhdistaa Henrin kasvot; ne oli täynnä ruhjeita ja mustelmia. Henri huusi ku mikäkin palosireeni, mut kyllä se sen kesti. Yhtäkkiä Henri tarttui mun poskeen ja silitteli sitä. Se katsoi suoraan mun silmiin ja suuteli. Mä vastasin, mut se kesti lyhyen hetken, sillä rauhallisen tunnelman rikkoi rikkoutunut lasi; tiiliskivi lensi suoraan ikkunasta läpi, osui mua poskeen ja kimposi siitä lattialle. Mä kiljaisin ja kivusta käpristyin sohvalle.
- Mitä @!#$ä?! Henri ärähti ja kääntyi katsomaan ikkunasta. Se näki kuinka mustaan pukeutunut poika pinkoi metsään minkä jaloistaan pääsi. Sitten se kyyristyi mun puoleen, antoi paperia ja käski painaa poskea. Siihen oli tullut kunnon jälki. Sitten Henri läksi ovesta ulos ja mä kuulin kuinka se juoksi pihan poikki metsään. Mä kävelin mökin poikki keittiöön ja etsin jotain kylmää. Mun poski oli salamana turvonnut, siihen oli tullut iso, musta mustelma ja vuolaasi verta valuva syvä haava. Löysin jäitä pienestä pakastimesta, hain pyyhkeen ja käärin jäät siihen. Sitten painelin hellästi poskeani.

Myöhemmin me istuttiin sohvalla ihan hiljaa. Televisio pauhasi meidän edessä itsekseen ja pressu ikkunassa lepatti hiljaa. Mökin omistaja, Jarmo oli hälytetty paikalle ja tilasi uuden ikkunan, mikä ei tulisi vähään aikaan. Niinpä siihen oli kiinnitetty pressu. “Teidän ei ole turvallista jäädä tänne, nyt kun ne hunsvotit meuhkaa täällä,” Se oli sanonut ennen kuin oli lähtenyt. Se oli totta, mutta Henri halusi selvittää, ketkä meitä piinasi. Mut mulla oli semmoinen tunne, että se tiesi, muttei kertonut mulle. Tähän oli kumminkin koira haudattuna, sano mun sanoneen.
- Tehdäänkö jotain kivaa? Henri kysyi yhtäkkiä.
- Niinku mitä?
- Me voidaan saunoa vaikka, se ehdotti ja kietoi kädet hellästi mun ympärille.
- Ehkä, sanoin ja syvennyin katsomaan televisiota, vaikkei se mua oikeesti kiinnostanut. Mun poskea ja jalkaa jomotti. Olipa reissu, minkä piti olla täydellinen. Tuhahdin; tää oli kaukana täydellisestä!

Me sitten kumminkin lähettiin saunaan. Henri istui mua vastapäätä. Se nakkasi löylyt ja mä olin käristyä. Henri kai oli tottunut koviin löylyihin saunottuaan aina Antin kanssa, mut mä en ollut tottunut. Mä istuin aina saunassa sopivilla löylyillä.
- Onko se kipeä? Henri kysyi ja tutki mun poskea.
- On, vastasin ja hieroin poskeani. Mitähän pojatkin sanoisivat kotona kun muutama tikki jalassa ja poskessa kauhea lommo? Ei varmaan enää ikinä päästä mua mihinkään, mietin. Henri oli samaa mieltä, kun ilmaisin ajatukseni ääneen.
- Lähdetään huomenna täältä, se sanoi ja nakkasi löylyä. Nyökkäsin raskaasti.
- Mä taidan lähtee peseytymään, sanoin ja kiipesin lauteilta pois. Henri nyökkäsi ja seurasi mun menoa. Pukuhuoneen vieressä oli pieni tila, mihin oli asennettu suihku. Poskeen sattui, samoiten jalkaan. Mut mä kestin kivun. Kun mä lähdin suihkusta, Henri tuli ja mä hipsin mökkiin silmien alla, jotka tuijottelivat ahnaasti pusikosta.

Illalla me katsottiin joku kauhuleffa mikä tuli neloselta. Meitä paleli, vaikka oli melko lämpöinen ilma. Mutta pressun läpi tuuli kylmästi. Sävähdin joka kohtaa kauhuleffassa, mikä vähänkään oli pelottava. Henri piteli musta tiukasti kiinni. Tää mökkireissu oli kai tehnyt musta jonkun höperön. Mä säikyin jopa omaa varjoani välillä.

- Nukkumaan meno aika, Henri huokasi ja venytteli makoisasti. Elokuva oli juuri loppunut. Sammutin television ja kävelin Henrin perässä portaisiin. Kiivettiin portaat ja vilkaisin vielä viimeisen kerran alakertaan. Näytti rauhalliselta. Kaikki oli tiptop kunnossa.
Yläkerrassa oli lämpimämpää. Hyppäsin vällyjen väliin ja otin mukavan asennon. En kerinnyt edes silmiäni ummistaa, kun alakerrasta kuului ääniä.
- Ne on taas täällä, Henri tokaisi kyllästyneenä. Se marssi portaikkoon, portaat alas ja seisoi uhmakkaana portaikon juuressa. Mä laskeuduin perässä, mut jäin seisomaan portaille. Kaksi poikaa seisoi naamat meihin päin ja nekin oli uhmakkaita.
- Henri, Henri, Henri.. Toinen tokaisi ja katsoi murhaavasti poikaa. Henri tuijotti poikia ilmeettömänä.
- Te häivytte nyt tai mä soitan poliisit, Henri ärähti.
- Uuu, Henri uhittelee! Pelottaa nii penteleesti! Ihan värisen! Pilkallinen nauru raikui ilmassa. Mä katsoin poikia epäilevinä ja olin ihan varma, että ne oli tuttuja.
- Ei paljon liikuta, toinen poika tokaisi omahyväinen ilme naamalla.
- Mitä te haluatte? Kysyin. Pojat naurahti ilkkuvasti ja tuli lähemmäs.
- Me halutaan tietää, millon Henri maksaa velkansa, toinen sanoi ja laittoi kädet ristiin. Mitkä velat? Oliko Henri pojille velkaa? Nyt en ymmärtänyt!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   24.1.11 15:50:36

EIIIIIIIII ei voi olla totta ! :------------D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   24.1.11 22:20:31

Jatkoa tulee luultavasti huomenna :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   25.1.11 18:04:38

En kyllä tiedä miten pääsen kirjottaa ku pitää yhellä käellä kirjottaa, ku toiseen käteen iski jännetuppitulehdus-.- mutta katsotaan katsotaan:)

Lähettäjä: jeauha 
Päivämäärä:   25.1.11 18:51:10

Pakkkoo!!! :)) pleasee? <333 TÄÄ O NII YLI-IHANA!<3

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   25.1.11 22:02:50

En oikeen osannut reagoida mitenkään äsken kuulemaani. Mä pysyin vai ja ällistelin kuulemaani ja tuijottelin muita. Henri seisoi mun vieressä ja vilkuili mua hermostuneena. Samoiten nämä pojat oli alkaneet hermostua.
- No, toinen tivasi ja polki jalkaa. Toinen vaihtoi painoaan vasemmalta oikealle.
- Ette keksineet sitten parempaa, Henri tokaisi, tönäisi mut sivuun ja otti palosammuttimen portaiden alta.
- Jos te ette nyt häivy, isken tällä! Se uhosi muttei sanat ihan uponneet poikiin. Molemmat naurahti ja tuli muutaman askeleen lähemmäs. Sitten Henri toimi ja iski toista mahaan. Vaalea hiuksinen meni kyyryyn ja piteli mahaansa.
- T-ä-t-ä s-ä k-a-d-u-t v-i-e-l-ä, se takelteli ja meni lopulta polvilleen. Mahtoi sattua. Henri kohotti palosammuttimen uuteen iskuun, mut toinen pötki jo ovella karkuun.
- Toni ala tulla, se karjaisi, katosi ovesta ja pinkoi metsään. Kyyryyn mennyt nousi ylös, peruutti pelokas ilme kasvoillaan ja uskalsi kääntyä vasta ovella menosuuntaan. Vihaisena Henri viskaisi vaahtosammuttimen muualle ja kolisten se vieri takaisin portaiden alle.
- Samperin samperi! poika kirosi. - Kusessa ollaan.
- Siis sinä oot, korjasin ja lähdin mitään sanomatta pois. Ulkona sateli hiljalleen ja yö oli todella tumman puhuva. Synkkä yö, kaikin puolin.

Sora rahisi mun alla. Jos oikein muistin, tästä ei ollut pitkä matka kylälle. Ehkä jotain viisi - kymmenen kilometriä. Tuuli suhisi puissa ja mua palelsi. Mulla oli vieläkin päällysvaatteet päällä. Hupparilla ei oikein pärjännyt koleassa kesäilmassa. Soratie tuli tiensä päähän ja mä aloin kävellä kovalla asfaltilla. Mun jalat uupuivat melkein heti.

Autoja vilahteli ohi vähän väliä. Pieni kuunsirppi valaisi mun tietä jonkun verran, ehkä sopivasti että eteenpäin näin. Kävelyvauhtini tuntui kilpikonnan vauhdilta. Tuntui, että tie ei loppuisi koskaan. Mutta nopeammin kuin osasinkaan aavistaa, katuvalot tulivat näkyviin ja ensimmäiset talot. Meidän vanha himakin näkyi oikealla puolella. Sen kuusiaidat oli leikattu tosi rumasti ja nurmikko liehui valtoimenaan ja pitkinä. Talokin näytti jotenkin rappeutuneelta ja huono kuntoiselta. Kävelin talojen ohi maleksien, mutta pian kuitenkin olin jo kohta melkein meidän kerrostalon pihassa. Katsoin isoon kelloon joka , olin kävellyt melkein 45 minuuttia.

Hyppelin portaat ylös. Jalat löi pahemman kerran lukkoa, ja raahauduin eteiseen kun Kristian tuli aukaisemaan oven. Miehen alku näytti hämmästyneeltä.
- Älä kysy, sanoin, riisuin kengät ja menin omaan huoneeseeni. Olin niin väsynyt etten jaksanut edes riisua vaatteita.

Seuraavana päivänä heräsin vasta kello viiden jälkeen iltapäivällä. Ketään ei ollut kotona, joten sain olla rauhassa. Mun kamppeet oli tuotu mökiltä eteiseen ja mä kiikutin ne omaan huoneeseeni. Vein vaatteet pyykkiin, laitoin pyykkikoneen pyörimään, kävin rentouttavassa suihkussa ja tein itselleni nuudeleita ja keitin pari kuppia kahvia.
Siinä seitsämän jälkeen pojat tuli kotia kantaen ruokakasseja. Meillä olikin jo ruoka vähissä. Mä autoin poika purkamaan kassit ja siivosin keittiön perusteellisesti. Huomasi heti että pojat oli viettäneet poikamieselämää puoli viikkoa. Talo oli ihan sekaisin, ja siinä mulla oli tekemistä koko loppuillaksi. Pojat vaan pelasivat eikä välittäneet musta mitään, kun siivoilin taloa hiki pinnassa. Reilua.

Oli jo heinäkuun ensimmäisen viikon viimeinen päivä. Kesäloma menee liian nopeaa. Kello oli vasta melkein 10 aamulla, kun sain itseni ylös sängystä. Kävin suihkussa ja sain jopa ajatukseni kokoon. Siitä asti, kun olin kävellyt himaan, en ollut kuullut mitään Henristä. Olikohan tuo enää edes elossa. Senkin mä olin kuullut, että Ossi oli lähtenyt kylästä, muttei pysyvästi. Se tulisi elokuussa takaisin, ennen kuin koulut alkaisi. Mä en kerinnyt selvittää sen kanssa asioita, ja mulla kadutti se. Oli aika antaa anteeksi Ossille se, mitä tapahtui silloin siellä montulla. Olinko mä edes valmis antamaan anteeksi?

Aika lyhyttä pätkää, eikä mulla mennytkään kun yks ja puolituntia kirjotta tätä yhdellä käellä.. :D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   26.1.11 20:25:15

Jatkoa tulee heti ku käsi on paremmassa kunnossa.

Päivämäärä:   26.1.11 21:06:38

aina vaan paranee :)) jatkeles ku kerkiät ja toivotaan että sun käsi paranee pian nii pääset taas kunnolla kirjottelemaan! (:

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   26.1.11 22:54:45

voooih :s

Paranemisia ! :)

Lähettäjä: Sydän 
Päivämäärä:   27.1.11 20:14:31

Minä olen alkanut tätä lukemaan ja nyt olen koko sarjan lukenut, sekä innolla odotan lissää =) Tykkään tosi paljon lukee tätä ja kirjotat ahkerasti aina! Toivottavasti paranet pian :)

Lähettäjä: myrkkysieni 
Päivämäärä:   29.1.11 11:58:18

Jatkoa heti ku mahdollista!:)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   29.1.11 13:00:05

Tosiaan jatkelen heti kun käsi on kunnossa, aika ikävä että iski nyt tämmönen;(

Päivämäärä:   29.1.11 20:02:29

Parane pian! :)) Me pietää topaa ylhääl! (;

Päivämäärä:   30.1.11 18:06:09

up :D!

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   30.1.11 20:28:40

up :-)

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   31.1.11 01:45:43

upituuuuus 8)

Lähettäjä: epaa 
Päivämäärä:   1.2.11 19:51:52

jatoooo ja nopeesti :))

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   1.2.11 20:17:29

Ei, ei en mä ollut valmis antamaan Ossille anteeksi. Pitkän mietinnän jälkeen, mä tulin siihen tulokseen että mä en voinut antaa anteeksi pojalle, ainakaan vielä. Mä istuin ikkunan edessä ja kuuntelin isän ja Eelielin keskustelua. Isä oli tullut käymään, häipyisi kohta Helyn luokse pohjanmaalle. Ne oli vissiin saanut sovittua asiansa. Huokaisin ja istuin oikein päin sohvalle. Ovi kävi ja isä kai oli lähtenyt. Eeliel oli päässyt hiljattain kepeistään eroon ja nyt se könkkäsi mun luokse.
- Tuu pelaa mun kaa, se sanoi.
- Joo, vastasin ja menin olohuoneeseen. Eeli laitto pelit kuntoon ja anto mulle wiin ohjaimen.
Eeliel voitti mut koko ajan. Kaikki oli mua paljon parempia wiissä, mut mä voitin yleensä kaikki pleikkari peleissä. Se oli ihan reilua mun mielestä, vaikka pojat muuta väitti.

Illan tullen päätin lähteä kävelylle satamalle päin. Laskeuduin portaat alas ja varmistin vielä että olihan avaimet mukana. Sitten menin alaovesta ulos ja oikaisin pienen puiston kautta satamaan päin. Muutama lapsi leikki kerrostalon pihalla ja niitä valvo kai niiden vanhemmat. Iso porukka nuorisoa seisoi laiturilla, suurin osa päissään. Ne heilutteli laituria kunnes useampi ihminen molskahti mereen. Jäin rannalle seisomaan ja näin nyt nuorukaiset silmäkulmastani. Aurinko oli laskeutumaisillaan mailleen ja viimeiset säteet loivat varjoja meren ylle. Oli kaunista.

Hiekka rahisi Henrin paljaiden jalkojen alla. Shortsien läpi tuuli ilkeästi ja kutitellen se viilensi jalkoja. Henri huomasi erittäin tutun henkilön seisovan melkein vesirajassa. Yhtäkkiä poika tunsi kaipuuta ja samalla hellyyttä, ottaa tyttö syliinsä ja rutistaa kovasti. Tämä oli se tyttö jota poika niin kovasi rakasti, mutta tiesi ettei voisi koskaan tätä omistaa kokonaan.

Mutta mä onnistuin yllättämään Henrin. Mä olin huomannut sen ku se oli katellut mua. Kun se oli kääntynyt, olin juossut sen kiinni ja tarttunut sen käteen. Poika kääntyi katsomaan mua omituinen ilme kasvoillaan, mut pian se hymyili.
- Hei, sain sanotuksi. Se nyökkäsi isosti ja kaappasi syleilyynsä. Mun nauru kajahti ilmoille vapautuneesti. Miten mä olin kaivannut tätä!
- Mitä Kikka, Henri kysyi kun me käveltiin kohti rauhallisempaa paikkaa.
- En mitään, vastasin ja tiedostelin Henrin kuulumisia. Sillä oli ollut riitaa edellis iltana Antin kanssa. Taas vaihteeksi, ajattelin. Henri tarttua mua kädestä kiinni ja veti ryteikön läpi toiselle rannalle, missä oli paljon kiviä. Me istuttiin isolle kivelle. Vedin jalkani koukkuun ja siirsin katseeni pojasta merelle. Aallot rikkoutuivat isoihin rantakiviin. Pari lokkia rääkäisi yläilmoissa. Kai ne etsi ruokaa. Henri otti mun kädestä kiinni ja sanoi: - Mä oon pahoillani mitä siellä mökillä tapahtui. Mä olin hiljaa, en mä oikeen osannut vastata tuohon. Enkä mä löytänyt edes sanoja.
- Sano jotain, poika sanoi hiljaa. Aallot jylisi äänekkäästi ja kaukana moottorivene lipui meren päällä sulavasti.
- Mä en tiedä mitä sanoa.. Ku musta tuntuu että sä salaat multa jotain, huokaisin. - Siis se velkajuttu.. Mitä se meinaa? Jatkoin. Henri kohotti katseensa ylös, ihan kuin anoakseen apua jumalalta.
- Toni ja Ville oli ysillä mun parhaita kavereita. Meillä on siis yhteinen menneisyys. Noh… Ne lainas mulle ison summan rahaa. Ja.. En ole vieläkään maksanut takaisin, koska mä luulin että ne on unohtanut koko asian.. mutta sitten ne oli kuullut että mä tuun mökille ja niillä oli hyvä mahdollisuus kostaa mulle.. mutta säkin jouduit keskelle sotatannerta.. ikävä tunnustaa, mut se olin mä joka sen piikkilangan laitto sinne mereen.

Mun oli vaikea sulatella tota. Ne pojat, jotka oli tuhonneet meidän mökkeilyn kokonaan, oli Henrin entisiä hyviä kavereita. Ja Henri oli niille velkaa mutta mistä, ja kuinka paljon? Ja miksi Henri oli laittanut piikkilangan veteen? Mun päässä surisi. Nousin ylös ja sumein silmin kömmin ryteikön läpi rannalle, juoksin sen poikki. Tuuli heitti mun hiukset taakse ja silitteli hellästi mun kasvoja. Mä kuulin Henrin huudot, mut itsepäisenä ihmisenä mä en jäänyt kuuntelemaan. Mä olin itsepäinen, koska mut oli kasvatettu tämmöiseksi. Mut joskus mä ampuin vähän yli, kuten nyt. Yhtä hyvin mä olisin voinut jäädä kuuntelemaan, mutta ei, mulla oli kiire pois! Aina sama homma. Mä piileskelin ja pakenin kaikkea, jopa itseäni. Mä en uskaltanut kohdata totuutta silmästä silmään. Totuus musta itsestäni oli, että mä pelkäsin itseäni. Ja sillä tavoin mä pakenin kaikkea.

Tuossa on pätkää :)

Päivämäärä:   1.2.11 21:05:23

Hyvä pätkä! jatkoa vaan :-)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   1.2.11 22:27:53

Aamu valkeni, muttei mulle. Olin koko yön vitkutellut sängyssä mietteliäänä. Uni ei tullut, vaikka olin väsynyt. Eeliel mekasti keittiössä kissoille jotain ja Kristian kuului tekevän lähtöä. Se oli pitänyt mulle ankaran puhuttelun siitä, kuinka hilluin aina öisin kylällä. Ja pah. Eelielkin oli yhtynyt Kristianin sanoihin, ja ne oli pistäneet mulle pystyyn että viimeistään piti olla kello yhdeltätoista kotona. Mut nyt oli kesäloma, ei niin voinut tehdä! Mut kai ne pysty, ja sen ne teki. Oli kuulemma mun parhaaksi.. Heti kun Kristian oli lähtenyt, nousin ylös ja vetäisin aamutakin päälle. Aukaisin oman huoneen oven ja saman tien huoneeseeni pöllähti Kit ja Jerry. Ne vain vilahti ohitse ja hyppäsi sängylle.
- Jaahas, totesin ja kaappasin Lahjan syliini. Lahja alkoi kehrätä valkoinen turkki kohoten ylös ja alas. Muutkin kissat alkoivat kerjätä huomiota. Istuin nojatuoliin ja huomasin piteleväni viittä kissaa sylissäni. Kaikki kehräsi iloisina ja osa jopa nukahti syliini.
- Ne pitää susta, Eeliel naurahti ja tarjosi kahvikuppia. Tartuin siihen kiitollisena ja join melkein kokonaan kaikki. Kun yritin nousta ylös, Lahja mulkaisi mua kuin sanoakseen: “Anna penikoiden nukkua!” Naurahdin ja Eelielkin nauroi vapautuneesti. Viimeinkin meillä oli rento ilmapiiri, eikä niinkään piinaava, kuten viime aikoina oli ollut. En edelleenkään tullut Kristianin kanssa kunnolla toimeen, koska en voinut sietää sen määräilyä. Ei se ollut mun isä. Mut se oli mun holhooja, ikävä kyllä. Ja mun isoveli, enkä mä voinut sille mitään. Mun piti hyväksyy vaan kaikki mitä se langetti mun päälle. Hammasta purren.

Kissojen siirtäminen ei ollut hauskaa. Kaikki puraisi tai raapaisi mua kun siirsin ne muualle. Mutta pakko ne oli siirtää, pyykit ei odottanut. Raahauduin vaivalloisesti isoon vessaan ja aloin kerätä pyykkikorista vaatteita pesukoneeseen.
- Hyvä tyttö, Eeliel ivaili. Nakkasin jonkun likaisilla alkkareilla sitä, mutta ne menikin huti ja lensi suoraan roskikseen. - Ja taitava kaiken lisäksi! Eeliel nauroi kippuralla. Ponkaisin ylös ja hyökkäsin veljen kimppuun. Me kaaduttiin maahan ja painittiin siinä. Jäin melkein heti ala kynteen. Nauraen menin takaisin laittamaan pesukoneen päälle.

Parikytä minuuttia myöhemmin katoin pöytää kun Eeliel käräytti jauhelihat mustiksi.
- Ne on rapeampia, se hoki koko ajan hekottaen. Makaronitkin oli palaa pohjaan.
- Oot sinä hyvä tekee ruokaa! Tokaisin hymyillen. Mä kätkin nauruni ja tyydyin vain tyrskähtelemään. Eeliel ja sen ruoantekemistaidot!
- Noniin käykääpä pöytään, se sanoi asiallisesti mutta repesi kumminkin. Istuin pöytään ja ladoin salaattia reilusti lautaselleni. Mä halusin laihduttaa pari kiloa, vaikka kaikki sanoi että olin jo valmiiksi melko laiha. En mä mun mielestä ollut.
- Et sä ota ruokaa? Eeliel kysyi.
- En, mä syön vaan tän salaatin, vastasin ja Eeliel katsoi mua jotenkin oudosti. Söin salaattini hiljaa ja poistuin sitten omaan huoneeseeni. Isän antamat rahat loisti pöydällä. Olin vihdoinkin saanut rahaa uuteen kännykkään.

Hyppelin kerrostalon valkoiset kiviportaat alas ja juoksin pihan poikki isän autolle. Se oli tullut mua hakemaan, käytäisiin ostamassa uusi puhelin mulle. Hyppäsin kyytiin etupenkille ja odotin että isä oli saanut poltettua tupakkinsa loppuun. Tupakin hajuisena isä istahti autoon ja käynnisti sen.
Maisemat vaan vilahti ohi, kun ajelimme kohti isoa kauppakeskusta. Muutama hevonen laidunsi tienvieressä. Yhtäkkiä ne syöksähti kirmaamaan ja laukkasi auton vieressä kunnes aitaus loppui. Isot pellot näytti pyörivän, ku hurautettiin niiden ohi. Aika jännä näky.
- Kohta ollaan perillä, isä sanoi ja vilkaisi muhun. Nyökkäsin ja join vettä. Oli kuuma kesäpäivä. Aurinko porotti taas pilvettömältä taivaalta. Oli niin läkähdyttävää, että hiki ihan valui.

Onneksi kauppakeskuksessa oli viileää. Kävimme monta liikettä läpi, mutten löytänyt mitään hienoa puhelinta. Ostin kumminkin dna liittymän. Astelin johonkin kauppaan ja riensin suoraan puhelinosastolle niin että isä ei meinannut pysyä perässä.
- Mitä sä hiihdät, se äyskäisi. Se oli kyllästynyt ravaamaan mun perässä kaupoissa. Viimein näin sen kännykän mitä mä olin etsinyt! Tutkiskelin sen läpi ja totesin sen mun omaksi. Menin kassalle, jossa joutuin seisomaan monta minuuttia. Katseeni kiersi kaupassa ja sattumalta katseeni osui tuttuun ihmiseen.. Ossiin.

Lähettäjä: Sydän 
Päivämäärä:   2.2.11 14:18:00

Luen täällä hymyssä suin =) Lisää vaan!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   2.2.11 15:48:14

oooooooooooooow kiva että sun kätes on parantunu. 8)

ihana jatkopätkä!

Päivämäärä:   2.2.11 18:26:18

iihanaa olin jo odotellut jatkoa :-)

Jatkoa vaan lisää

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   2.2.11 21:36:58

riina-/ ei se oo parantunu, mutta en jaksa teitä piättää! kyllä se yhdellä kädellä onnistuu, vaikka meneekin pitkään.. :D

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.