Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Love the way you lie 2

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   14.11.10 12:04:00

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=806206&t=806206

Tuossa on siis vanha, ja tänne jatkuu uusi! :)

Re: Love the way you lie 2

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   14.11.10 16:48:10

Sisällä kaikki oli kokoontunut olohuoneeseen. Kello oli jotain kuusi, ja kaikki muut oli käyny saunassa, paitsi mä. Nappasin pyyhkeen ja hipsin takapihalle ulkosaunaan. Riisuduin pukukopissa ja hipsin sitten saunan puolelle. Nakkasin vettä isolla kauhalla kiukaalle ja otin paremman asennon. Tuli ihanan kuuma, kun pukuhuoneen puolella oli tullut vilpoisaa. En jaksanut istua kovin kauaa saunassa. Muut odottivat jo että päästiin aukaisemaan lahjat, joten kiireellä pesin itseni pelkällä vedellä ja menin pukeutumaan. Hipsin takaisin sisälle.
Samu oli herännyt. Hely syötti sitä sylissään ja pojat korjasivat melkein kaatunutta kuusta. Tom ja Jerry olivat innostuneet koristeista niin että olivat melkein kaataneet kuusenkin. Tyttö kissat Lilli ja Kit olivat ihastuneet Helyyn ja isään. Tälläkin hetkellä isä hoivaili niitä. Se olis tahtonut viedä ne mukanaan, mut mä en antanut. Ne oli mun kissoja. Tom ja Jerry olivat saaneet yhden kuusikoristeen, jota ne nyt kuljettivat pitkin huushollia. Kaikki nauroivat, kun Jerry hyppäsi pallon kimppuun mut se lähtikin alta, joten se teki tavallaan maha plätsin.
- No, eiköhän käydä lahjojen kimppuun, kehotti Kristian ja kyykistyi kuusen lähelle. Muut teki samoin. Istuin Eelielin viereen ja asetin jalkani suoriksi ja nojasin seinään.
- Ekassa paketissa lukee Kikka. Kristian ojensi paketin mulle, minkä aukaisin. Uusi kännykkä! Vieläpä Xpressmusic! Tämä oli siis isän lahja.
- Kiitos, isä, hymyilin. Seuraavaksi Eeliel sai lahjansa. Kun tuli ison paketin vuoro, kaikki alkoi arvuutella mitä siinä ois.
- Aukase, me ollaan jo maltamattomia, Hely nauroi. Aloin repiä pakettia auki, ja hiljalleen sen sisältö alkoi paljastua. Aukaisin pahvilaatikon, mistä kaivoin esiin ison ilves pehmolelun ja sen mahaan oli kaiverrettu: - Kristiina Adalmiina Kiikku
Sydämellä Henri.
- Sulosta, joku sanoi hiljaa. Hymähdin ja käskin isän jatkaa lahjojen jakamista.

Kun kaikki oli jaettu, keräsin saamani lahjat kokoon ja raahasin ne omaan huoneeseeni. Suklaata, uusi puhelin, pehmolelu, sukkia, huppari, kirja, farkut, villasukat ja kaulakoru. Kaulakoru oli Helyltä. Ihania lahjoja. Laskin ne sängylleni ja aloin heti testaamaan uutta kännykkääni. Päätin laittaa sen kumminkin laturiin. Mulla ei ollut isälle eikä helylle lahjaa, jota mä kaduin etten ollut ostanut niille. Istuin sängylleni lukemaan kirjaa, jonka olin saanut lahjaksi. Kirja vaikutti hyvältä, suorastaan liian hyvältä. Uppouduinkin pian lukemaan sitä, enkä huomannut silmäparia joka tuijotti mua ikkunan toiselta puolelta, ennen kuin siihen heitettiin kivi. Säpsähdin niin että olin heittää kirjan Eelielin päälle, joka oli tullut tuomaan joulukaakaota mulle.
- Ei nyt, sanoin ja sujahdin pojan ohi. Laitoin vauhdissa kengät ja takin päälle ja juoksin takapihalle, missä Henri nojasi virnistellen lumiseen puuhun.
- Mitä sä täällä?
- En voinut pysyy poissa sun luota, se virnisteli vieläkin. Keräsin maasta lunta, kerin sen palloksi ja heitin poikaa sillä. Se teki samoin, mut mä syöksyin sitä kohden ja työnsin sen lumihankeen. Se vetäsi mut mukaansa ja me maattiin sitten lumihangessa. Lunta tunkeutui kylmästi joka paikkaan, mut pian tuli lämmin kun Henri suuteli mua.
- Tuu yöks, se henkäisi.
- Jos pääsen, vastasin. Henri nousi ylös ja nosti mutkin samalla.
- Oota mä haen sun lahjan, sanoin ja juoksin saman tien sisälle.
- Mutta Kikka, sähän oot ihan lumes, Hely totesi. Jep, ajattelin ja syöksyin huoneeseeni hakemaan lahjaa. Kun juoksin takaisin ulos, Henri oli hävinnyt pimeyteen.

Tuli lyhyt pätkä!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   14.11.10 16:52:02

VOI EI ! MIHIN HENRI KATOSI EIEIEIEIEIIEIEIE :(

ääw ihanaa ♥ ja ei haittaa vaikka oliki vähä lyhyt :)

Lähettäjä: Dacco 
Päivämäärä:   14.11.10 20:44:59

:O Minne Henri meni? yääää :(

Mut eikö ton Kristiinan nimi ollu jossain pätkäs Kristiina Marja-Leena Kiikku? Vai oonks mä käsittäny väärin jotain.. :D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   14.11.10 21:26:52

Aijaa oliko? Aijaa, oon sit vissii unohtanu et oon keksiny jo sille toisen nimen :D no, olkoon nyt tuo Marja-Leena jos se on aluks ollu :D

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   14.11.10 23:02:48

VOI EI ! ai want jo uutta pätkää ♥

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   15.11.10 16:02:31

Jätkä ei vastannut puheluihin. Ei sen kummemmin Anttikaan. Menin pettyneenä sisään eikä muiden ilo tarttunut enää muhun. Kello oli jo melko paljon, melkein yli 11 illalla. Riisuin takin ja kengät ja menin huoneeseeni. Rojahdin sängylleni kuin loppuun ajettu työläinen. Käännyin kyljelleni ja tuijotin huonettani. Katseeni kiersi paikasta toiseen tyhjänä. Mun mielenikin oli ihan tyhjä. Ei yks ihminen voinut kadota noin! Ellei sitten itse halunnut. Mä mietin, mihin Henri olis voinut mennä. Mut mä en saanu päähäni. Mä tiesin sen yhden lempipaikan, ja se sijaitsi kaukana lammen toisella puolella. Siellä oli isot kalliot, ja hienot näkymät. Se oli Henrin lempipaikka. Mut tuskin se olis voinut sinne mennä, keskellä talvea. Keskellä joulua. Suljin silmäni ja tunsin kyynelten valuvan poskeani pitkin tyynylle. Kuulin hiljaisen kopsautuksen ja huoneeni ovi aukaistiin.
- Mitä sä oikein juoksentelet? Eeliel kysyi nauraen. Nousin istumaan ja yritin katsoa toisaalle, ettei Eeliel olisi huomannut kyyneliäni.
- Mut Kikka, mikä sulla on? Se huomasi kumminkin. Se istu mun viereeni ja sulki syliinsä.
- Henri lähti, kuiskasin sekaisin ajatuksin. Miksi se oli lähtenyt, vaikka se oli pyytänyt yöks? Oliko tää joku vihje, että mun piti yksin mennä niille? Vai? Miksei kukaan kerro mulle, mitä mun piti tehdä? Miksei kukaan vastaa mun kysymyksiin? Kysymyksiä oli miljoonia mun päässä. Eikä yhteenkään ollut selvää vastausta. Eeliel paino mua lähemmäs itseään ja hyssytteli. Pian se päästi irti ja sano: - Ei yhden jätkän takii kannata itkee.
- Nii mut mä rakastan sitä.
- Ensirakkaus?
- Jep, nyyhkäisin.

Tuon illan jälkeen en kuullut Henristä taaskaan mitään. Se jätkä osaa kadota miten huvittaa. Kai se ei sitten loppu peleissä välittäny musta, tai mun tunteista mitään. Tai mistä mä olisin sen voinut tietää, mitä sen päässä liikku. En mä ollu mikään ajatustenlukija, vaikka olisin voinut olla. Mut en ollu, nii en ollu. Huokaisten laskin imurin kädestäni ja sulloin sen siivouskaappiin. Pojat oli lähteneet töihin. Mullakin olisi töitä, mulla kello oli vasta puoli kymmenen, ja kymmeneltä alkaisi työt. Söin nopeasti, ja menin pukeutumaan. Sulloin laukkuuni lompakon ja sun muuta, ja pistin menoksi.
Kävellessäni iski kauhea viima suoraan naamaa päin. Se sai poskenpäät ja nenän jäätymään. Vielä oli joululomaakin jäljellä viikko, ja kohta olisi uusi vuosikin. Pitäisi tehdä uudenvuoden lupaus. Mut mä en keksinyt mitään. Tuttuja tuli vastaan paljonkin, mut mulla ei ollut aikaa jäädä juttelemaan. Viimein pääsin kuppilan eteen ja aukaisin oven. Yleensä mä menin sivuovesta, mut nyt mä en jaksanut kiertää sinne. Mirva oli jo täällä, ja parhaillaan se värkkäsi jotain tiskillä.
- Voiksä mennä auttamaan Niinaa pullien kanssa? Ku tarjottas tänään ilmaiset pullakahvit, se sano ja mä menin takahuoneeseen laittamaan työvaatteet päälle. Työvaatteet oli punaiset housut ja punainen paita, ja edessä valkoinen essu. Söpöä. Menin keittiön puolelle missä Niina ja pyöritteli pullia.
- Siitäkus alat pyärittelee pullia, se sano. Aloin pyöritellä pullia ja yksi toisensa jälkeen löysi paikkansa pelliltä.
- Susta oli suuri apu, Niina sano lopuksi. Mä menin kuppilan puolelle mihin oli kerääntynyt jo kiitettävästi väkeä.
- Ala tarjoilla kahvia, Mirva käski ja anto mulle kahvinkeittimen. Mä menin täyttämään ihmisten kahvikuppeja, mut jotkut tunki kätensä eteen murhaavasti kattoen.
- Mitä saisi olla, jos ei kahvia? Kysyin ja vastaus oli joko greippimehua tai teetä. Greippimehu oli suosittu tässä kuppilassa mehuna. Mirva teki sitä itse. Hain niille jotka eivät kahvia juoneet joko mehua tai teetä. Pullia alkoi ilmestyä pöydille ja kaikki mussutti tyytyväisinä vastaleivottuja pullia.

Työpäivän jälkeen kävelin himaan. Kello oli vasta vähän yli kuuden illalla. Olin tehnyt ylimääräisiä tunteja, mut se palkittiin. Sain isomman palkankin. Mirva kun tarvi työntekijöitä. Mä oisin voinut värvätä Niilon mukaan, muttei sitä kiinnostanut.
Himassa pojat teki ruokaa. Mulla olikin nälkä, vaikka pullat vielä lillu mun mahaa täyttämässä. Ruokana oli ilmeisesti riisiä ja kanaa plus salaattia. Väsyneenä rojahdin sohvalle.
- Raskas työpäivä? Kristian kysyi ja istui nojatuoliin. Sen katse kiersi ruskeasta kirjahyllystä takaisin muhun.
- Jep, huokaisin.
- No, kyllä se siitä suttaantuu! Se naureskeli ja hävis takaisin keittiöön. Sieltä kuului ensin joku kolaus, ja sitten sadattelua. Sen jälkeen ratkiriemukasta naurua. Raahauduin ovelle katsomaan ja tuijotin näkyä. Tom ja Jerry olivat pudottaneet kanapadan lattialle, ja kissat söivät sitä iloisina.
- Sinne meni meidän kanat, totesin. Pojat vaan nauroivat ja pelastivat ne palat, mitkä kerkesivät. Muut menivät kissojen suuhun. Menin takaisin sohvalle ja aukaisin television, mistä ei tullut mitään järkevää. Joka kanavalta tuli joko urheilua tai muuta paskaa. Ei semmoinen kiinnostanut, ei sitten yhtään.

Kuin varkain sä veit mun sydämen
vaikka tuntenut sua en
kuin tosta vaan teit sen hymyillen
kuin varkain annan sulle sen
ja päivän jokaisen
jonka kanssas kulkea saan
allamme pyörii maa taas eteenpäin

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   15.11.10 19:53:27

wää voi ei ! ihan tyhmä henri : <

mutta ah, pätkä ♥

Lähettäjä: jau 
Päivämäärä:   15.11.10 22:32:08

ihana <!3

Päivämäärä:   16.11.10 20:24:39

MOOOREEE

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   16.11.10 22:49:25

jyhyyy haluaa lisää ♥

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   17.11.10 12:41:55

Sori en oo kerenny kirjottelemaan kun on ollut kiireitä, kohta pätkää! :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   17.11.10 13:07:59

Huokailin ja ikävöin joka päivä Henrin perään. En saanut ajatuksiani irti siitä pojasta. Pojasta, joka oli mulle niin tärkee. Se oli niin lähellä, mut kumminkin niin kaukana. Joka päivä ajattelin, että unohtaisin sen, mut en mä pystynyt. Kumminkin Henri taas ilmestyisi mun elämään joku päivä. Sitä hetkee mä jäin oottamaan. Mut oottaminen oli perseestä, enkä mä kestänyt sitä. Mä romahdin.
Mikään ei kiinnostanut. Ei edes kissat tai pojat. Kissat yrittivät viihdyttää mua, mut ne luovutti jossain vaiheessa. Pojat teki kaikkensa, että oisin ollut se sama Kikka kuten ennenkin. Nekin luovutti. Kaikki jätti mut rauhaan, jopa Niilokin. Ruoka ei maistunut, pyörittelin aina safkaa puolelta toiselle lautasella. Istuin vain yhdessä kohti aina, kuunnellen musiikkia ja tuijottaen yhteen kohti. Ulkona en juurikaan käynyt. Huomenna olisi uusi vuosi ja pitäisi lähteä isän luokse. Näkisimme viimein, minkälaisessa mörskässä isä perheineen asu. Isä oli ennen joulua muuttanut lapista tänne, missä me asutaan. Ihan meidän kiusaksi. Okei, no ehkä ei, mutta mun kiusaksi kyllä. Ihan hyvin me oltiin ennenkin pärjätty ilman isää, ja tultas pärjäämään. Tai no, mistä sitä tietää.

- Kikka, sun puhelin soi, Eeliel huusi keittiöstä. Raahustin itseni keittiöön ja katsoin näytöllä vilkkuvaa numeroa.
- Kuka se on, se uteli.
- En mä tiiä, vastasin ja annoin olla. Ennen olin juossut puhelimeen jos joku soitti tai tekstasi, nykyään edes se ei kiinnostanut. Taas elämästäni puuttui joku, joka peitti sydämestäni sen tyhjän reijän. Nyt sekin oli taas reikiintymässä. Taas joku hajotti elämäni osiin ja ne palapelin palaset meni hukkaan. Kuka etsis ne ja korjais mut?
Laahustin takaisin huoneeseeni ja pamautin mankan päälle. Hulluntiedemiehen hyvästi kappale alkoi soimaan hiljaa. Istuin sohvalleni ja tuijotin ikkunasta kuinka lunta satoi hiljalleen. Taivas oli ihan musta ja pimeys oli vallannut maan. Tyhjää, tyhjää ja vielä kerran tyhjää!
Uusivuosi. Oli päivä, ja meillä jo järjesteltiin uutta vuotta. Raketteja oli joka paikassa, samoten sytkäreitä kuin tulitikkujakin. Joulukuusi oli heivattu pihalle toissa päivänä, ja nyt se nökötti roskiskatosta vasten. Eeliel teki keittiössä jotain pikaruokaa ja Kristian järjesteli jotain rakettijuttuja. Isä viritteli tietokonetta käyntiin, minkä se oli lahjoittanut meille. Olin tosi kiitollinen siitä! Nyt mulla oli edes jotain tekemistä, mut piti varoo etten muuttunut ihan nörtiksi. Niilo käväs kylässä kahvilla. Se kysy mua mukaan joihinkin pippaloihin. Ei mua huvittanut, mut mä sanoin harkitsevani asiaa. Lumisade oli lakannut ja aurinko työntyi esiin pilvien varjoista. Lahja pentuineen nukkui takan edessä. Silloin tällöin joku niistä kävi rappaamassa hiekkalaatikkoa ja syömässä mahansa täyteen purkkiruokaa. Normaali arkea.
Ilta tuli ja kun kello läheni yhdeksää illalla, alkoi raketteja pamahdella ja näkyä taivaalla. Näky oli kaunis. Olisin halunnut jakaa sen jonkun muun kanssa, mut en pystynyt. Se joku oli varmaan kaukana, mun koskemattomissa. Mä en ylettäny siihen, se oli liian kaukana.
- Ootsä valmis, Niilo kysy. Mä olin sittenkin päättänyt lähtee juhlimaan, ja parhaillaan valmistauduin.
- En, tokaisin ja laitoin ripsaria. Suu auki, kuten aina. Laitoin vielä hiukset ylös pompulalle ja tein pienen nutturan. Vaihdoin farkut ja mun biletopin.
- Im ready! Sanoin ja menin eteiseen pukemaan. - Mä lähden nyt! Huikkasin ja otin laukkuni olalle.
Oli kylmä. Jalkani tärisi ja muutenkin hytisin kylmästä. Niilo hytisi mun vieressä poltellen mulle jämiä. Pari muuta tyyppiä seisoi meidän kanssa ja ne keskusteli Niilon kanssa mopoista. En mä niistä mitään tajunnut, joten pysyin hiljaa.
- Sä olit Kikka? Se Henrin muija? Toinen niistä letkautti. Mutristin suutani ja mutisin tyyliin “kyllä”.
- Mä oon Jori, ja toi on Kalle, Joriksi esittäytynyt esitteli.
- Okei, sanoin välinpitämättömästi. Meidän taakse ajoi auto, josta huikattiin et tulkaa kyytiin. Kuskia mä en tunnistanut, mut Eelielin mä huomasin. Se istu etupenkillä kuskin vieressä. Mä epäröin menoa, mut Niilo puski mut viereensä istumaan. Eli mulla ei ollut vaihtoehtoja..
- Mitä se Kikka täällä? Eeliel kysy.
- Niilon mukana, vastasin. Veli nyökytteli päätään ja keskittyi johonkin ihan muuhun ku muhun. Mun onneksi. Auto lähti liikkeelle. Ensin kierrettiin paikallinen baari, sitten mentiin abc ympäri ja kierrettiin koko kylä läpi.
- Hei mennään jyrkälle vetää rallia, joku ehdotti. Lähdettiin sinne, mutta se oli suuri virhe.. Nimenomaan, kerkesimme vetää vähän rallia, kunnes kuskilla lähti auto käsistä. Auto meni kaksi kertaa ympäri ja stoppasi sitten puuhun. Kukaan ei puhunut. Mulla heitti päässä, sitten tuli pimeää.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   17.11.10 14:00:17

Apuva! ei näin jännään kohtaan tarinaa voi jättää..!! :D

Lähettäjä: lettuemmi- 
Päivämäärä:   17.11.10 17:20:12

Moi on oikeessa, äkkiä jatkoa ettei me kuolla jännitykseen<3 ;) tää tarina on tosi koukuttava

Lähettäjä: surusilmä^^ 
Päivämäärä:   17.11.10 19:39:01

Uusi lukija ilmoittautuu.. Mahtavaa tekstiä, kiireesti jatkoa!! :)

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   17.11.10 20:04:08

äää eikä ! : <

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   17.11.10 22:06:53

En tiiä millon pystyn kirjottamaan, kun tässä loppuviikossa on niin paljon menoa ja häslinkiä! Kattoo nyt jos jonkun pätkän pääsis kirjottelee, mut mää häivyn nukkuu nyt! :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   18.11.10 14:32:18

Havahduin ääniin, mutta en tajunnut niitä. Päässäni heitti ja takaraivoa kirveli. Eelielin huuto kantautui kaukaa, samoten Kallen. Muista kyydissä olleista mulla ei ollut tietoa. Katsoin ympärilleni ja tajusin vieläkin olevani ympärilleen menneessä autossa. Auto oli katollaan ja ikkunoita oli mennyt rikki joka puolelta. Lunta oli tullut sisään runsaasti ja auto oli lytyssä sieltä sun täältä. Mua paleli ja mä vapisin. Ensimmäinen ambulanssi lähti, ja toinen oli tuloillaan poliisi kannoillaan. Palomiehet yrittivät saada kuskia pois paikaltaan. Sen jalat oli rusentuneet ratin ja jalkatilan väliin. Muuten auto oli tyhjä. Miks mä olin autossa? Missä Niilo oli? Yritin liikkua, mutta huomasin olevani jumissa. Mä en pystynyt liikkumaan. Paniikkikohtaus oli tuloillaan, enkä mä saanut sitä kuriin. Päässäni jyskytti minkä kerkesi, ja pimeys valtasi jälleen kerran silmäni. Aivotoimintani lakkasi ikään kuin toimimasta, enkä ollut tietoinen mistään. En yhtään mistään. Ehkä oli parempi näin.

- Kuuleeko se meitä? Joku kysyi. Kyllä mä ne kuulin, mut en mä tajunnut mitään. Olin ikään kuin koomassa. Tai mä olin koomassa. Kun avasin silmäni, ensimmäisenä näin Kristianin huolestuneet kasvot. Isä istuin sen vieressä, ja Hely piteli isän kädestä kiinni. Eeliel istui toisella puolellani.. Pyörätuolissa. Suljin silmäni ja toivoin että olisin kuollut. Pyörätuolissa? Sanokaa et tää on joku vitsi!
- Ilmottakaa hoitajalle, et Kikka heräsi, joku sanoi. Joku poistui huoneesta ilmoittamaan hoitajalle heräämisestäni. Mä taisin nukahtaa ku en kuullut enää puhetta.
Myöhemmin hoitaja herätteli mua. Kaikki oli vielä mun vieressä, eihän ne mua jättäisi.
- Missä Niilo, tajusin kysyä. Kaikki katsoi maahan ja hiljaisuus vallitsi meitä. Sitten mä tajusin. Niiloo ei enää oo. Vai?
- Niilo on ihan kunnossa, joku sanoi. Ai, ei se kuollutkaan. Helpotus vallitsi mut. Huokaisin ja suljin silmäni.
- Älä nukahda, isä sanoi. Se hymyili mulle. Sillä oli tosi ihana hymy mun mielestä. Jotkut sanoi et mä oon perinyt isältä mun hymyn, kai siksi kaikki tykkää siitä.
- Miten sä voit, hoitaja kysyi ja hääräsi mun ympärillä.
- Päätä särkee, samoten kättä ja ihan tööt olo, vastasin.
- En ihmettele, sun päässäs on viis tikkiä ja käsi paketissa. Sitten vasta huomasin, et tosiaan, mun käsi oli paketissa.
- Se on murtunut kolmesta kohtaa, hoitaja ennätti jatkamaan. Eeliel istui edelleen pyörätuolissa, hieman murtuneen näköisenä.
- Saanko mä olla kahdestaan Eelielin kanssa? Kysyin. Muut nyökkäsi ja lähtivät huoneesta. Eeliel rullasi lähemmäs ja otti mun käden omaansa.
- Mitä sulle tapahtu? kysyin.
- Öhm.. Mulla murtu molemmat jalat, se sano.
- Hyvä ettei pahempaa, esim. et halvaantunut, huokasin. Juttelimme Eelielin kanssa pitkään, sitten kaikki päätti lähteä himaan. Mä jäisin yksin, tai niin mä luulin. Mä sainkin yllätysvieraan. Mä kuulin sen juoksuaskeleet käytävällä ja pian se ilmestyi mun huoneeseen. Pojat ja isä ja Hely oli lähtenyt pari sekuntia sitten.
- Kikka rakas, miten sä voit? Se kysyi ja istui mun viereen. Se kumartui mun ylle ja antoi hellän pusun.
- Ihan jees, sanoin ja älähdin. Henri oli vahingossa nojannut mun murtuneeseen käteen. Nyt siihen alkoi sattumaan ikävästi.
- Okei.. Mä kuulin mitä oli tapahtunut ja mä pääsin käymään täällä.
- Henri, mihin sä katosit sillon jouluna? Älysin kysyä. Henri hiljentyi kuin nappia painamalla. Se mumisi jotain ja häipyi huoneesta. Eikä sitä kuulunut enää. Mitä tää nyt oli? Herra tulee ja menee miten haluaa? Ei käy mulle tuommonen! Pettyneenä suljin silmäni ja laskin kymmenestä nollaan. Ei näin voinut käydä mulle, mietin noin varmaan miljoonan kerran elämäni aikana.

taas uusi arpi jättää jäljen mun sydämeen
mut aja myötä seki arpikudos paranee
mä luulin joskus, rakkaus voittaa kaike
mutse tuliki ja ottiki mult kaike
en pysy kasassa en pysty miettii mitää
kaikki ajatukset susta enmä pysy järjis enää

Lähettäjä: Ann 
Päivämäärä:   18.11.10 16:52:28

Mihin se taas katos? :D Jatkoo nopeestiii :)

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   18.11.10 22:01:44

voi henrirakas mä kyllä suutun sulle nyt ! :----D

jatkooooooo ♥

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   19.11.10 17:02:13

Iiihanaaa ♥ jatkoooaaa!!

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   20.11.10 19:41:28

Sori etten oo kirjottanu, mut ei oo kerenny oikee :( kattoo millo kerkee! kirjotan sitte kuhan pystyn :)

Päivämäärä:   21.11.10 17:12:18

ei kiiirettä (:

Lähettäjä: öä 
Päivämäärä:   21.11.10 19:34:25

sää oot toosiii hyvä kirjottaan näitä =) JATKOA JA ÄKKIÄ ♥

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   21.11.10 22:09:46

Mä olin tulla hulluksi. Mut onneksi mä olin tutustunut pyörätuolissa istuvaan Roosaan. Roosa kerto mulle, et se oli kaatunut poninsa kanssa kisoissa ja sillä oli murtunut monta kohtaa lonkista. Niinpä se joutui istumaan pyörätuolissa. Poni oli jouduttu lopettamaan pari viikkoo sitten, oli kuulemma tullut hulluksi. Enempää Roosa ei kertonut. Ei sen tarvinnutkaan, jos se ei halunnut. Olisin tosissani seonnut, jos en olisi törmännyt Roosaan!
Meni pari päivää, eikä ketään näkynyt. Ei Henriä, ei poikia, ei edes isää. Mulla kävi aika tylsäksi. Roosakaan en ollut nähnyt, olikohan se päässyt kotiin jo? Mulla ei ollut mitään tekemistä, joten päätin lähtee riehumaan käytäville. Mä en edes tiennyt mitä mä tein sairaalassa näin pitkään. Mulla oli hyvä olo, joten miks mä vielä täällä? Mulla ei ollut edes puhelinta. Senkään olemisolosta mulla ei ollut mitään hajua. Käytävällä ei näkynyt muuta kuin pari pappaa keskustelemassa uusimmasta ryöstöstä. Ryöstöstä? Jäin lähistölle urkkimaan, ja sain selville että pohjois-pohjanmaalla oli tehty ryöstöjä. Oliko Henri kerinnyt sinne asti? Jatkoin matkaani ja menin portaat alas alakertaan. Päässäni alkoi jyskyttämään joka askeleella ja huimaus alkoi. Oli pakko istua portaille. Portailta näkyi suoraan kanttiiniin, isolle käytävälle ja oville. Ihmisiä koko ajan saapui sisälle, ja kanttiinissa oli porukkaa juomassa kahvia. Tai istumassa muuten vaan porisemassa ihmisten kanssa. Huippaus meni ohi, mut jyskytys ei. Päätin palata takaisin huoneeseeni.

Käytävällä ei ollut enää ketään, mut juuri kun olin huoneeni kohdalla, hoitaja saapui huolestuneen näköisenä pikkukopperostaan.
- Kikka, sä et saisi liikkua täällä.
- Ja miksen? Katseeni kiersi nuorehkossa naisessa. Sillä oli paksulti meikkiä ja hiukset tiptop kunnossa. Muka hoitaja. Se aukas mulle huoneeni oven ja pukkasi sisään.
- Se vaan nyt on niin, se mutisi ja alkoi siivota.
- Ei tätä tarvii siivota, murjaisin. Nainen nyökkäsi ja poistui huoneesta. Hiljaisuus laskeutui huoneeseen, ainoastaan käytävältä kuului jotain ihme surinaa ja puhetta. Pienestä ikkunasta näkyi ulos, kuinka lumihiutaleet laskeutuivat madellen kinosten päälle. Kaukana meni traktori puskien lunta isoihin kasoihin. Autoja vilahteli ikkunan ohi koko ajan. Näky oli tosi surkea.
Huoneen oveen koputettiin hiljaa mutta kovaa. Ovi aukesi ja sisään lappasi porukkaa. Tunnistin tulijat heti. Ensimmäisenä sisään purjehti Sofia, toisena Niina ja viimeisenä Alisa. Tytöt menivät riviin eteeni ja jokaisella oli kädet visusti puuskassa. Ovi aukesi jälleen ja kaksi poikaa tuli sisään. Eric ja Mico. Pojat olivat veljeksiä ja olivat tulleet suomeen jostain ulkomailta, jos oikein muistan, niin Espanjasta.
- Se on sun syy, Sofia ilmaisi ilkeästi. Menin hämilleni.
- Niin mikä? Kysyin.
- Etsä tajuu! Niilo on… On.. Sitä ei oo enää! Niina kajautti. Kyllä mä tiesin että Niina oli ollut kauan aikaa sitten Niilon kanssa, mut en mä uskonut et sillä enää oli Niiloo kohtaan tunteita. Tai niin mä ainakin oletin. Ilmeisesti oli!
- En mä tollasta oo tienny, sitä paitsi, miten se olisi mun syy? Kysyin ivallisesti. - Ette voi syyttää mua mistää, jatkoin. Tytöt menivät hiljaisiksi ja Niina lähti huoneesta itkien. Alisa meni sen perään, mut Sofia jäi seisomaan huoneeseen edelleen kädet vihaisesti puuskassa. Se mutristi suunsa.
- No.. En mä tiedä, se vastasi ja häipyi. Veljekset jäivät seisomaan huoneeseeni.
- Anteeksi tämä, Eric sano ja häipyi sitten veljensä kanssa. Okei, ajattelin ja istahdin sängylleni. Mua alkoi väsyttämään, joten päätin pistää nukkumaan.

Ovi kolahti ja hoitaja tuli ruokatarjottimen kanssa huoneeseen. Pistin merkille ruuan. Näytti pahalta, tosi pahalta. Ei sairaalan pöperöt olleet koskaan hyviä, tuskin edes syötäviäkään. Mut mulla oli huutava nälkä, joten alennuin syömään jotain vellikeittoa. Samalla syödessäni hoitaja kertoi iloisesti kuinka se saisi kohta jäädä lomalle. Se odotti vauvaa, ja se näkyi. Laitoin vellilautasen takaisin tarjottimelle ja annoin sen takaisin hoitajalle. Hoitaja vei sen pois. Muutamassa sekunnissa se oli tullut takaisin ja hääräsi mun ympärillä. Mikä eskari tää oli? Ovi aukesi jälleen ja näin Kristianin pukkaavan Eelieltä pyörätuolissa.
- Hei rakas sisko, Kristian virnisti. Se halasi mua, samoiten Eeliel. Me oltiin alettu kutsumaan perheen kesken Eelieltä Eeliksi. Se oli helpompi sanoo, ainakin mun mielestä. Hoitaja läksi muualle ja jätti meidät rauhaan. Onneksi.
- No, miten on mennyt?
- Ihan hyvin, valehtelin. Oikeesti olin kuolla tänne!
- Sepä kiva.
- Millo mä pääsen hemmettiin täältä?
- Luulis että pian, kun Eelikin on kotiutettu, Kristian vastasi. Eeli pyöritteli pyörätuoliaan. Se näytti väsyneeltä, mutta iloiselta. Niin ku olin mäkin nyt. Höpöttelimme maan ja taivaan väliltä kaikkea monta tuntia, sitten poikien piti lähtä. Mullakin piti mennä suihkuun. Poikien lähdettyä hoitaja tuli huoneeseen ja käski mun mennä suihkuun. Se istu sängyllä ja luki jotain lehteä ku mä kylvin @!#$ pienessä ammeessa. Hyvä että siinä mahtu seisomaan! Kylpemisen jälkeen mulle ilmotettiin, että pääsisin huomenna himaan! Kerranki mulle se onni potkaisi…

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   21.11.10 22:10:50

Saatto tulla melko tylsä pätkä mut kirjottelen huomenna ;)

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   22.11.10 18:09:39

♥♥

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   23.11.10 20:38:05

Sori etten oo kirjotellu, mut on ollu kauhea kiire ja väsymyskin päällä niin ei ole jaksanut alkaa kirjoittamaan. Nyt alan kirjottaa pätkää :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.10 20:57:20

Et sattuis oleen pudasjärveltä päin? :D koska meiltä löytyy jyrkkä B)

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   23.11.10 21:04:57

Jotenki outoa et sen hyvä kaveri kuollut ja se ihan normaalisti valittaa ruokien pahuutta :) eihän se muuten mut jäi vähän kaiveleen

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   23.11.10 21:37:44

Huominen koitti nopeaa. Eilinen ilta oli mennyt pakkaillessa kamoja ja tehden siivousta. Hoitajatkin oli ilosia kun pääsivät musta eroon! Aamulla odottelin poikia hakemaan, mut ei niitä kuulunut. Aamu pyörähti päivä kahteen ja istuin yhä sängyllä odottamassa poikia. Viimein ovi kolahti ja toivoni heräsi, mutta hoitaja rullasi sisään iloisesti hyräillen.
- Ai sä oot vielä täällä, se tokas.
- Joo, sanoin harmistuneena.
- Millo ne tulee hakeen? Se kysy toiveikkaana.
- En mä tiedä. Mä lähen kohta kävelee, ilmotin.
- No se ei passaa.. Tai no.. Oikeastaan ei siitä haittaa olisi, hoitaja ilmaisi ja katsoi mua päästä varpaisiin. Niinpä poistuin huoneesta portaisiin, ja portaiden kautta ovelle mistä pääsi ulos. VAPAUS!

Himaan oli tosi pitkä matka, ainakin päälle kymmenen kilometriä. Että alappa kävelemään, käskin itseäni. Ihmettelin, miten olin päässyt noin helpolla, kun eihän sieltä saa lähtee kävelemään miten huvittaa? Kai hoitaja ei välittänyt. Mut mitä se mun persettä kutitti? Ei mitään, kun olin kerta päässyt poiskin. Yhtäkkiä huomasin tutun auton vilahtavan parkkipaikoilla. Seurasin sitä ja näin sen pysähtyvän vapaalle parkkipaikalle. Tutut hahmot purkautuivat autosta ja lähenivät paikkaa missä seisoin kassieni kanssa. Kristian otti kassini ja alkoi raahaaman sitä autoon. Mä seurasin perässä. Autossa oli hiljaista. Kaikki oli vaitonaisia ja jotenkin myrtsin näköisiä. Kun auto lipui tutuille kulmille, huomasin ambulanssin ja poliisin tienvarressa. Jollakin oli lähtenyt ilmeisesti auto luisuun ja loppu tulos oli se, että auto oli ojassa. Niin meillekin silloin. Kristian parkkeerasi auton meidän pihaan. Nousin autosta ja otin laukkuni takakontista.
Heti ensimmäisenä oveni aukaistua, viisi kissaa napotti keittiön puolella. Lahja seisoi kissanpentujen edessä, ihanku se olisi opettanut niille jotain. Samassa huomasin, että Eelielin huoneesta oli verhot vedetty alas, nojatuoli olohuoneessa oli ihan kissanruoassa ja keittiö oli sotkettu. Perhanan kissat!
- Ei täällä tämmöistä ollut kun me lähdettiin, Kristian sano. Otin kengät jalasta ja menin omaan huoneeseeni. Aloin purkaa kassia. Vein likaiset - oikeastaan kaikki vaatteet pyykkiin ja aloin järjestellä kaikkia purkkeja pitkin huonetta.
- Eeli menee huomenna käymään sairaalassa, ja mä lähden mukaan. Jos sä haluut, nii isä voi tulla tänne sun seuraksi, Kristian ilmoitti tullessaan mun huoneeseen. Nyökkäsin ja sulloin laukun pikkukaappiin väkisin. Kristan lähti, meni kai tekee ruokaa. Mulla oli huutava nälkä, niitä sairaalan ruokia kun ei pystynyt syömään, vaikka ei olisi ollut makuaisti tallella! Lahja saapasteli hiljaa huoneeseen kaikki kissanpennut rymistellen perässä. Lilli ja Kit hyppäsivät sängylle nukkumaan, mut Tom ja Jerry jäivät leikkimään jollakin narunpätkällä. Lahja käperty sohvalle tarkkailemaan niitä.

Seuraavana aamuna isä tuli kylään kun pojat lähtivät käymään sairaalassa Ensimmäistä kertaa päästin kissanpennut käymään ulkona kun sattui olemaan lauha ilma. Pakkasta ei ollut paljon mitään ja aurinko paistoi. Joitakin koululaisia käveli talomme ohitse. Niin, olihan nyt koulua. Mä taas jätin menemättä. Mulla taitaa ysiluokka kärsiä toden teolla. Laitoin kaulahuivin paremmin kaulani ympärille ja katsoin kissanpentujen temmellystä. Kaikki hyppelivät iloisesti lumihankeen, ne jopa upposi sinne. Lahja tarkkaili lapsiaan portailta. Se siristeli silmiään auringossa. Pian se tassutteli pentujensa luo ja Jerryä se pukkasi niin että pentu lensi nenälleen lumihankeen. Lahja näytti nauravan pojalleen. Jerry oli ihan hölmistynyt. Se juoksi Kitiin pahki ja sai sen pomppaamaan lumihankeen minne se upposi. Kuului vain rääkäisy ja kissa katosi. Nostin pennun takaisin muiden joukkoon.
Kun oli ulkona leikit leikitty, kissat juoksi portaille rappaamaan ovea. Aukaisin niille oven, ja jokainen ryntäsi sisään suoraan keittiöön. Annoin niille ruokaa ja menin tietokoneelle yläkertaan. Isä maksoi laskujaan siellä.
- Oota pääset kohta, se sano. Viis minsaa kului ja pääsin koneelle. Kirjauduin facebookiin, mutta se lagasi melko pahasti. Kauaa en jaksanut koneella kökkiä. Menin alakertaan, missä isä helli kissoja. Isä ihastu niihin, vaikka se oli enemmän koiraihmisiä.
- Miten sä voit, se kysyi.
- Ihan hyvin, vastasin ja tein itselleni voileivän.
- Kiva kuulla. Me lähetään Helyn kanssa ulkomaille parin viikon päästä ja laitetaan Samu siskolleen hoitoon.
- Siskolleen?
- Niin, ei Samu oo pelkästään sulle sisarpuoli. Eevi on 19-vuotias, isä nauroi.
- Okei, hymähdin. Kaks sisarpuolta, ja kaks oikeeta veljee. Jo meni vaikeaksi!

Iltapäivällä pojat tuli. Eeli istui pyörätuolissa pöydän päässä. Olin tehnyt meille pikaisesti ruokaa. Isäkin oli jäänyt syömään. Isä kertoi, kuinka se oli saanut töitä jostakin yhtiöstä tästä läheltä. Hely oli päässyt töihin marketin kassalle. Se menisi heti töihin, kuhan Samu sallis. Eevi, Helyn vanhin tyttö, oli matkaamassa tänne. Ei siis meille, vaan paikkakunnalle. Isä odotti innoissaan, koska hän ei ollut törmännyt Eeviin kahdeksanvuoden ajan kuin muutaman kerran. Syötyäni päätin alkaa katsomaan poikien kanssa leffaa. Mut leffan katsominen keskeytyi, kun ovikello soi. Menin aukaisemaan, ja yllätyin todella kuka seisoi oven takana.
- Tuu sisään, sanoin. Tulija astui arasti eteiseen ja riisui kengät. Ohjasin sen huoneeseeni ja mun olisi haluttanut alkaa paasaamaan.
- Mitä sä Henri oikeesti hommaat!? Mitä sun päässä liikkuu! Sä tuut ja meet miten haluat! Sähisin. Kissapennut säikähti ja meni sängyn alle piiloon. Lahja meni niiden kanssa, kai se ei tykännyt kun mä sähisin.
- En mä voi kertoo!
- Miten niin et voi! Mä en kestä enää tätä. En mä voi elää näin, et mä en tiedä susta enää mitään. Mä en edes tunne sua enää, kuiskasin. Kyynelet valuivat, ja Henri kiirehti pyyhkimään ne.
- Sä tuut tietää, se sanoi hiljaa.
- Aijotsä nyt taas poistuu, ja olla niinku mua ei olis?
- En. Kaikki muuttuu nyt, Kikka, kaikki muuttuu! Henri tokaisi ja veti mut halaukseen.
- Sä et usko itsekään tuota, mumisin. Poika katsoi ohitseni ikkunaan. Aurinko oli painumassa mailleen, tai, se oli jo painunut. Henri päästi irti musta ja se meni mun sängylleni makaamaan.
- Tuutsä mun viereen? Ei sen tarvinnut edes kysyy, kun käperryin siihen. Olisin halunnut jäädä siihen. Mut kumminkin tulisi hetki, millon mun olisi pitänyt lähtee tästä. Ja se tuli nopeammin mitä luulin!

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   23.11.10 21:38:14

-/ en paljasta mitään! :D

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   23.11.10 23:10:55

EIKÄ OUNOU EI NÄIN ÄFGGPF'HLGKFÖLFGLG

Lähettäjä: lettuhyypiö^^ 
Päivämäärä:   24.11.10 18:03:34

oumama ! jatkoo ;D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   24.11.10 21:27:23

En pysty taaskaan kirjoittamaan, menee huomiseen! ;/

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.11.10 09:32:23

niiiin justiinsa =) täältä löytyy myös amiksen sähköpuoli... :D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   25.11.10 20:08:08

senkin minä tiedän ;D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   25.11.10 20:57:43

Henrin puhelin soi, ja se pilasi koko hetken. Juuri kun olin saanut hyvän asennon sen kainalosta! Aina meidän hetket pilataan, oli ne hyviä tai huonoja. Henri sanoi lähtevänsä, mutta ei kertonut minne. Mä yritin taivutella sitä jäämään, mut sillä oli kuulemma menoa mitä se ei voinut kertoo. Ihme ja kumma, sanon mä. No, Henri lähti ja mä menin poikien seuraksi katsomaan televisiota. Salatut elämät oli juuri alkamaisillaan. Mä en yleensä seurannut niitä, mut joskus kylläkin. Ja se joskus oli nyt.
- Mitä Henri? Kristian kysy.
- Ei se mitään, sen piti lähtee jonnekin mut ei kertonu minne, vastasin ja syvennyin katsomaan televisiota. Aina kun mä keskityin katsomaan telkkaria, mulla meni pää alemmas ja silmät oli visusti tuijottamassa telkkaria. Sain kuulla siitä aina, mut se vaan oli jäänyt mulle päälle. Eeli lähti rullaili edes takaisin pyörätuolillaan mikä meinasi hermostuttaa mua. Kristian ei näyttänyt olevan millään. Tuli mainoskatko. Ne on mun mielestä ihan vitusta. Niitä jaksa kukaan kattoo! Mitä varten ne edes on? Laahustin omaan huoneeseeni ja pistin makoilemaan sängylle. Aloin lukemaan kirjaa mitä en ollut pitkiin aikoihin edes aukaissut.

- Kikkaa! Kuului huuto keittiöstä. - Ois aamupala, Kristian jatkoi. Pyöräytin pyyhkeen hiusteni päälle ja vetäisin collegehousut jalkaan. Kipitin keittiöön lattian naristen ikävästi allani.
- Mitä sanoisit Kikka, jos muutettaisiin pienempään kämppään? Kristian kysyi. Se laittoi lautaselle jotain puuroa, olisiko ollut mannapuuroa. Kävin hyvällä ruokahalulla kiinni. Eilen illalla olin sammunut kesken kirjan lukemisen, vielä vaatteet päällä. Aamulla sitten heräsin kuuden maissa kun Eeli kolautteli pyörätuolinsa kanssa joka paikassa.
- Öö, mitä varten?
- No.. Ei me tehdä näin isolla talolla mitään.
- Tässä talossa on kaikki muistot äidissä! Kivahdin. Kristian huokaisi syvään ja jätti asian sikseen. Ja mä en muuttaisi yhtään mihinkään.. Ainakaan vielä.
Syötyäni pakkasin reppuni. Viimeinkin oli pääsemässä kouluun, vaikka en mä sinne niin halunnut. Mulla oli jotenkin haikea olo. Koulussa olisi ihan tyhjää ilman Niiloa. Ei kukaan koskaan korvaisi sitä poikaa, ei kukaan. Olin tuntenut Niilon vaikka kuinka pitkään, ja siitä oli tullut mulle tosi tärkee. En mä koskaan ollut kuvitellut, et mä joutusin joskus elämään ilman Niiloo. Mua pelotti. Mua pelotti myös Sofian ja sen jengin näkeminen. Ne vieläkin syytti mua Niilon kuolemasta. Mä en olis halunnut mennä kouluun, mut mun oli pakko. Ihan pakko. Kylmä tuuli jäädytti mun kasvot. Kaivauduin syvemmälle huivin kätköihin ja tungin kädet taskuihin. Seurakuntatalo alkoi näkyä. Kuukauden päästä meidät siirrettäisiin vanhalle lukiolle. Se ei ole ollut käytössä moneen vuoteen. Nyt tilat oli uusittu, melkein siis. Saavuin seurakuntatalon pihalle ja menin suoraan sisälle. Jotkut oli tupakilla nurkan takana. Sofian jengiä ei näkynyt. Sisällä, isossa aulassa oli paljon porukkaa. Jotkut norkoilivat naulakoilla ja joku tuore pari nuoleskeli oven suussa. Pari pissistä meikkasi ison peilin edessä. Opettajia ravasi siellä täällä. Opettaja päästi meidät luokkaan. Menin sille normaalille paikalle missä olin aina ennen istunut. Katsoin tyhjää paikkaa. Uskomatonta, et en enää koskaan näe Niiloa. Mulla oli ikävä sitä.

Tunnin aihe oli jeesus. Ja siitä pystyi päätellä, et meillä oli uskontoa. Nukuin melkein tunnilla. Muut kuuntelivat auliisti opettajaa, ku mä silmät ristissä tuijotin isoista ikkunoista lumista maisemaa. Kohta oli helmikuu, tai se taisi olla jo. Lumikin sulaisi kohta. Mun onneksi! Mä en tykännyt yhtään talvesta, mut joulu ja uusivuosi oli kivat. Oisipa ne useammin.. Mut kesä vois olla aina. Olis lämmintä, mut ei kiitos itikoita. Havahduin haaveistani opettajaan, joka naputti pulpettiani uusilla rakennekynsillä.
- No, tokaisin.
- Kuunteletko sie Kristiina yhtään?
- Ai mäkö? No totta vitussa, vastasin.
- Oliko tuossa sarkasmia?
- No tietenkään! Miks sä sellasta luulet? Opettaja hymähti kyllästyneenä ja meni sitten eteen saarnamaan oppitunnin tärkeydestä, kuinka pitää olla mukana ja kuunnella tunnilla. Viittauksin oli sallittua. Pyh.
Välkkä oli ja meni. Seuraava tunti oli jotain ruotsia. Hah. Ruotsin opettaja selosti omasta lomastaan jotain, ja siihen se oppitunti menikin. “Oli hauskaa makoilla rannalla ja plaa plaa plaa. ” Tuota se toisti koko ajan. Kaikki kuunteli muka mielenkiintoisina, mut jos totta puhuttiin, kellään ei kiinnostanut paskaakaan koko homma. Koko loppu koulupäivä meni pottuillessa opettajille.

Himassa Eeli teki ruokaa. Se näytti hauskalta, kun se istui pyörätuolissaan ja kokkaili. Veli näytti niin pieneltä. Nakkasin repun huoneeni perimmäiseen nurkkaan ja riisuin paksun toppatakkini sohvalle. Ihana ruoan tuoksu leijui ilmassa. Ihan nälkä tuli.
- Kristian on varmaan töissä?
- Joo on se. Meni tekemään lyhyttä päivää et saahaan rahaa taas kokoon. Hyvä että on edes enää ruokaan rahaa.
- Jos mä alan käymään taas töissä, voidaan saaha rahaa multakin, mietin ääneen.
- Ei sun tartte. Ne on sun ansaitsemia rahoja, ei me niitä tarvita. - Sitä paitsi me eletään myös sossunluukulla, Eeli jatkoi.
- Totta, mutisin ja keskityin lukemaan seiskalehteä. Uusimmassa juorussa kerrottiin, kuinka joku julkkis oli eronnut. Toisessa kerrottiin et toinen oli saanut vauvan. Kolmannessa oli että joltakin oli huostaan otettu lapset. Siistiä!

Meni monta päivää, enkä mä kuullut Henristä mitään. Ihanku maailma olisi taas niellyt sen! Ei meidän suhteesta tullut enää mitään, ja mä ajattelin tehä siitä lopun. Mut miten mä pystyin, kun herralla oli aina puhelin kiinni? Kristian kävi ahkerasti töissä, eipä sitä himassa näkynyt. Eeli istui yhä pyörätuolissaan ja mä kävin tympääntyneenä koulua. Sofia yhä syytti mua Niilon kuolemasta, vaikka siitä oli jo melkein 2-3 kuukautta. Miten ne jaksoi? Mä en kässännyt. Kävin myös töissä. Sinne oli palkattu uusi poika, mikä oli vastikään muuttanut paikkakunnalle. Meillä synkkasi hyvin. Me tultiin toimeen, ja meillä sujui hyvin yhteistyö. Viihdyin töissä paremmin. Virve oli jäänyt lomailemaan, joten me pyöritettiin tavallaan Ossin kanssa kahdestaan kuppilaa. Oli siellä tietenkin keittiömestarikin. Se oli rankkaa, kun kaikki oli omalla vastuulla. Rahaa satoi meille kuin vettä. Mut se oli hyvä asia. Kaikki oli hyvin, mutta Henri vaivasi mua yhä. Missä poika meni, mitä se teki, oliko sillä kaikki hyvin? Voi Henri, kunpa saisin tietää susta edes jotain..

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   25.11.10 23:47:07

voi henrihenrihenri..

eivaan, ihana jatko ☻ ♥

Päivämäärä:   28.11.10 16:42:37

jatkoa !

Lähettäjä: Estrella 
Päivämäärä:   28.11.10 23:18:24

Päivät kuluivat. Mä masennuin entistä enemmän. Isällä ja Helyllä oli tullut jotain riitaa, ja Hely oli lähtenyt äitinsä luokse vauva mukanaan. Se särki isän sydämen tavallaan. Oli tosi masentavaa nähdä isä onnettomana. Me kaikki alettiin kasvaa enemmän erilleen. Kristian kävi joka päivä töissä ja viipyi siellä niin kauan kuin pystyi. Eeli masentui myös, koska jätkää kyllästytti istua päivästä toiseen pyörätuolissa. Ei pystynyt tekemään mitään jännää. Isä kävi meillä lähes päivittäin, ja musta tuntui, et se oli tällä hetkellä ainoo joka jaksoi pitää meidän perheen koossa. Kukaan muu meistä ei kyennyt siihen. Emme puhuneet toisille mitään, me vain oltiin ja tehtiin mitä huvitti. Ei ollut enää yhteisiä hetkiä. Ei syöty yhdessä tai katsottu telkkaria. Meidän päivät oli kuin luettu, tai sitten ne olivat nähneet ne parhaat palansa.

Parin päivän kuluttua, koulusta palatessani, Kristian posautti päin naamaani jymyuutisen. Se oli ostanut kaksion! Me muutettaisiin siihen heti kun entinen asukas läksisi muualle. Tohon uutiseen mä en osannut sanoo mitään, mut oudolta se tuntu. Liian oudolta. Ja pelottavalta. Tässä talossa oli niin paljon muistoja, mut Kristian sano et muistot säilyy myös päässä. Sehän oli totta. Mut Kristian oli sanonut, että kissat pitäisi hävittää. Se masensi mua, ja mä päätin taistella niiden puolesta. Ja mä onnistuin siinä. Kissat sai jäädä, sillä ehdolla et mä hoidin niitä. Ja se sopi mulle, kuhan sain pitää rakkaani.
Työkaverini, Ossi, oli paljastanut et se on kiinnostunut musta. Kai meillä oli jotain vispilän kauppaa, kun vietin kaikki aikani sen kanssa. Ossilla oli tummat silmät ja hiukset, muutenkin sillä oli tavallista tummempi iho. Ei se kumminkaan mikään neekeri ollut. Mukava jätkä, huumorintajuinen ja erilainen kuin Henri. En mä tiedä olinko mä ihastunut Ossiin. Mun sydän oli muualla, mut kyllä mä silti tunsin jotain lämmintä Ossia kohtaan.
- Kikka, nukutko sä?
- E-en, vastasin pitkästi. Makasin sohvalla ja katselin televisiota. Isä oli tullut käymään ja teki ruokaa parhaillaan. Kristian oli töissä ja Eeli oli omassa huoneessaan. Kone oli raahattu sinne Eelieltä varten. Lahja pentuineen nukkui isossa kasassa karvamaton päällä. Jokainen kehräsi tyytyväisenä. Vilkaisin ulos ikkunasta. Lumi oli alkanut sulaa, ja aurinko oli alkanut paistamaan lämpimästi. Kesä oli tuloillaan, ja parin kuukauden päästä loppuisi koulukin. Mut mä joutuisin käymään kesällä ysi luokan loppuun, meillä oli semmoinen sopimus opettajien ja rehtorin kanssa. Mulle se sopi, sillä puolet ysiluokasta oli mulla käymättä. Meidän koulu oli siirtynyt vanhalle lukiolle kuukausi takaperin. Siellä oli hienot ja isot tilat. Helpotusta koko koulunväelle!
- Tulkaa syömään, isä kutsui. Isä meni auttamaan Eelieltä kun mä kävin ruoan kimppuun. Isukki oli tehnyt erikoistaan: Jossain kastikkeessa uitettua kanaa ja jotain keltaista riisiä. Nami.
Syötyäni soitin Ossille ja päätimme mennä puistoon riehumaan. Istuessani puiston penkillä hento tuuli heilutteli hiuksiani edestakaisin. Katsoin aurinkoon päin, joka oli laskeutumaisillaan meren taakse. Näky oli tosi kaunis. Pian iso varjo peitti näkymän, ja Ossin ketale seisoi auringon edessä.
- Ilonpilaaja, nauroin. Ossi istu viereeni ja laski kätensä olkapäälleni.
- Voi kuule Kikkasein, itse olet ilonpilaaja!
- Enkä oo! Puolustauduin.
- Yes, you are! Ossi sanoi hienolla englannin aksentillaan. Ei se oikeasti ollut mikään englantilainen, mut se oli ollut viime kesänä vaihto-oppilaana siellä. Itsekin olisin halunnut! Olin pojalle kateellinen.
Lähdimme kävelemään kohti rannalle. Ossi tunki tavalliseen tapaansa kätensä housujen taskuihin ja käveli kuin olisi pelännyt jotain. Katselin kauas merelle ja yhtäkkiä ikävä valtasi mieleni. Mulla oli äitiä sekä Henriä ikävä. En ollut kuullut Henristä varmaan kahteen kuukauteen mitään. Oli vain pakko jatkaa elämää.

Lähettäjä: Estrella 
Päivämäärä:   28.11.10 23:18:50

Tuli lyhyt pätkä mut kirjottelen huomenissa :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   29.11.10 18:10:41

ääh, miksei tämä lähettäny tuota minun aijempaa kirjottama pätkää ;/

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   29.11.10 23:46:39

voooih :s mut aw jatko ♥

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   30.11.10 20:17:49

Hox kaikki, tarina jää tauolle kun ei näemmä ole aikaa kirjoittaa kun koulu alkaa painamaan päälle! Kirjottelen kumminkin aina kun on maahdollista!

Päivämäärä:   3.12.10 13:31:59

nyyh ;( mut okei, hoiteles koulu vaa ! (::

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   4.12.10 16:20:35

Dodiih, olisi viikonloppu ja tässä pätkä :

Satoi vettä. Oli ensimmäinen päivä huhtikuuta ja kevättä oli ilmassa jo todella paljon. Linnut lauloivat vesi sateesta huolimatta. Kissanpennut alkoivat olemaan jo todella isoja karvakasoja. Minun ja Eelin välit alkoi lähentyä hiljalleen. Kristian oli erkaantunut meistä kaikista, paitsi isä taisi olla ainoa jolle Kristian puhui, mut sekin tapahtui silloin tällöin. Ossin kanssa mulla oli yhä enemmän hauskaa ja Henri unohtui saman tien. En tiennyt pojasta enää mitään, enkä olisi välttämättä halunnutkaan tietää. Katsoin ikkunasta ulos ja nopea vilkaisu kelloon kertoi että mun piti pitää kiirettä. Oli aika mennä töihin.
Ossi oli jo töissä. Se siivoili pöytiä ja kuunteli normaaliin tapaansa Mirvaa, joka äyskäsi uudelle työntekijälle. Entinen keittiömestari oli sairastunut johonkin sairauteen ja oli joutunut lopettamaan. Mun kävi sääliksi sitä naista, sillä se oli omistautunut työlleen. Vein takin ja laukkuni takahuoneeseen ja puin työvaatteet päälle. Ovikello kilahti ja joku uuden näköinen poika äitinsä kanssa purjehti sisään. Poika katseli ympärilleen mietteliäänä ja istui sitten lähimmälle penkille.
- Kaksi lounasta, kuulin äidin tilaavan.
- Okei, tuleeko muuta? Mirva kysyi.
- Ei, nainen vastasi ja kutsui pojan luokseen. He ottivat ruokaa ja menivät nurkka pöytään syömään. Tulin takahuoneesta ja Mirvan käskyttämänä aloin keittämään lisää kahvia. Ossi meni keittiön puolelle ja se kuului juttelevan uudelle työntekijälle, Lindalle. Linda oli hoikka ja blondi, siis hiusväriltään. Just semmoinen unelmien tyttö. Ja sitä paitsi, se oli Ossin ikäinen, eli juuri täyttänyt 18. Tunsin mustasukkaisuuden iskevän muhun kuin rutto. En viitsinyt mennä keittiön puolelle, joten jäi parveilemaan kassan äärelle. Mirva katosi jonnekin ja tuli sitten ulkovaatteisiin pukeutuneena.
- Mä lähden käymään tukussa. Pitää saada jauhoja ja sen semmosta, se ilmoitti ja katosi ovesta. Ossi tuli takahuoneen kautta ja kantoi jotain selkänsä takana.
- Mitä sä aijot? kysyin hädissäni. Poika nauroi ja otti kätensä pois selkänsä takaa. Sitten kuului viuhahdus ja pullataikina oli naamassani. Lindan nauru kuului keittiöstä. Ossi nauroi kippurassa ja asiakkaat katsoivat kieroon. Mua ei naurattanut yhtään, vaan marssin suoraan takahuoneeseen ja vessaan. Aloin pestä pullataikinaa naamastani. Ossi tuli huoneeseen ja nojasi seinään. Se katsoi maahan katuvana.
- Älä edes näytä tolta ku mä tiiän et sä et kadu tekoas, tuhahdin. Poika vaan nauroi ja otti paremman asennon. Työvaatteenikin oli ihan taikinassa.
- Tämä kostetaan, mutisin ja menin kuppilan puolelle kuultuani ovikellon kitinän. Joku muori seisoi kassalla visa kädessään.
- Pullakahvi.
- Okei, tuleeko muuta? Kysyin. Muori pudisti päätään ja sai maksettua ostoksensa. Se kaato kahvin kuppiin ja kermaa päälle. Pullakorin luona se mietti ja valitsi sitten kai parhaimman näköisen. Niin tuttua hommaa asiakkailta. Ossi oli tullut kauemmas seuraamaan mun tekemisiä. Mä olin niin kuin mä en olisi huomannutkaan koko tyyppiä. Mulla kiukutti niin paljon että mua alko haluttaan tupakkia. Käskin Ossin kassalle ja itse menin sauhuttelemaan.

Työpäivä oli ohi. Ossi kulki vierelläni kädet housujen taskuissa. Kylmä merituuli läpäisi kylämme. Koivuihin oli alkanut hiljalleen tulemaan lehtiä ja loputkin lumet olivat alkaneet sulamaan. Pieni pala aurinkoa lämmitti edes hitusen.
- Mä tästä lähen kämpille, Ossi sanoi ja jäi seisomaan risteykseen.
- Okei.
- Etsä tulis kahville? Se kysy ja virnisti jotenkin oudosti. Mä myönnyin ja lähdin sen kanssa kulkemaan keskustaan päin. Pari kerrostaloa, sitten pienelle tielle, siitä pari mutkaa ja vielä yksi tie, sitten oltiin Ossin pienellä kämpällä. Sen kämppis Mikko sauhutteli pihalla kahden kaverinsa kanssa.
- Ohoh, Ossi toi muijansa! Joku nauroi. Mulkaisin sitä ja se hiljentyi. Ossi aukaisi oven ja päästi mut ensin sisään. Ainakin sillä oli käytöstavat vielä tallella, vaikkei aijemmasta olisi voinut uskoa. Mikon ja Ossin kämppä oli sotkuinen. Kenkiä, vaatteita, lehtiä ja sun muuta roinaa oli pitkin poikin kämppää. Olin jopa kompastua kumisaappaaseen, mikä lojui keskellä kulkuväylää.
- Täällä on hieman sotkuista.
- Ai hieman, murjahdin, mutten ikävällä lailla. Mua vaan kiukutti tälläiset kämpät, eihän näissä voinut edes asua! Tulikin mieleeni, mekin muutettaisiin ihan justiin. Se oli lähempänä keskustaa mitä meidän talo. Mä en ollut enää muuttoa vastaan. Mulle se oli ihan okei. Ossin huone oli sentään siistimpi mitä koko kämppä yhteensä. Sillä vaan lojui lehtiä ja vaatteita pitkin huonetta, muuten se oli siisti. Ossi kävi makuulteen sängylleen ja esitti nukkuvansa. Otin lähimmän tavaran mikä käteen sattui, ja se sattui olemaan likaiset alushousut. Nakkasin niillä päin näköä Ossia. Ossi katsoi mua hölmistyneenä ja heitti takaisin mua niillä, mut mä kerkesin väistää. Ennenku tajusin, Ossi oli tullut luokseni ja se nosti mut syliinsä, ja suuteli.

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   4.12.10 18:45:37

ihana loppu !

Päivämäärä:   4.12.10 19:21:32

AAAWW ! <3

Lähettäjä: ankku 
Päivämäärä:   4.12.10 20:44:06

ihana <3
ei me henriä kaivata! :))vielä ainakaan
ja jatkoa tietenkin.

Lähettäjä: emppu 
Päivämäärä:   4.12.10 21:43:49

eieieieieiei! tyhmä ossi! ;o
Henri takass <3

jatkoaa (:

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   5.12.10 00:35:52

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA sulosta. :)

mutta henri ;__;

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   5.12.10 17:14:03

Mä olisin halunnut potkia Ossin muualle, mut joku esti mua. Ääni päässäni kolkutti, et pidä tästä miehestä kiinni. Henri ja kaikki muu unohtui saman tien. Mä elin nyt tässä hetkessä, ja tulisin elämään aina. Ossi päästi musta irti ilkeästi virnistellen. Sen istahti sen sängylle ja otti hupparinsa pois.
- Keitätsä sitä kahvia? Kysyin. Ossi nyökkäsi ja meni sekamelskan ylitse keittiöön. Mulla olis haluttanut siivota täällä mut eihän se tietenkään käynyt ku kämppäkään ei ollut mun.
- Mennään tupakille odotellessa et saadaan kahvia, Ossi tokaisi ja alko pukeen kenkiä jalkaan. Itsekin tein samoin ja astuin raittiiseen ulkoilmaan. Sytytin tupakin ja istuin vanhalle puupenkille Ossi viereen. Siinä sauhutellessa, mietin, kaduinko meidän suudelmaa. Taisin kumminkin kallistua enemmän sille en - kadu - puolelle. Ossi tumppasi jo tupakkinsa. Se odotteli että mäkin sain poltettua sätkäkääryleeni. Sen poltettua tumppasin sen ja laitoin siivosti tuhkakuppiin ja menin pojan perässä sisälle. Mulla oli semmoinen tunne, että jotakin tulisi tapahtumaan meidän välillä.
Ossi kerkesi laittamaan meille kahvit pöytään. Pulliakin se oli löytänyt jostain pakastimen pohjalta. Jätkä keitti hieman oudon makuista kahvia, mut oli se ihan juotavaa. Herkän hetkemme pilasi puhelimen soittoääni. Tajusin, se oli mun kännykkä.
- Kikka, vastasin ja toisesta päästä kuului vaan surinaa, tai enemmänkin huohotusta.
- KIKKA, KIKKA, kuului vaan sitten puhelu loppui.
- Kuka se oli?
- En tiiä, sanoin hiljaa ja laitoin puhelimen takaisin taskuun. Söin pullani ja join kahvini loppuun, sitten päätin lähteä kävelemään himaan.
- Mä voin saatella, Ossi sanoi ja lähti mun kanssa kulkemaan. Hiekkatie rahisi meidän alla mukavasti ja kevyt kevättuuli läpäisi metsät, tiet, niityt ja ihan kaiken. Oli tosi kaunis päivä, joka oli loppumaisillaan. Me tultiin tienristeykseen, mihin me pysähdyttiin seisomaan. Ossi tuli lähemmäs ja suuteli mua uudelleen. Jos olisin tiennyt, kuka katsoi meitä tiheimmästä pusikosta, olisin heti päästänyt Ossista irti. Mut en tiennyt, joten vastasin suudelmaan. Viimein poika päästi musta irti ja mä jatkoin matkaa.

Himassa oli kaikki kotona. Isäkin oli tullut kylään, tapansa mukaan. Siitä oli tullut sille rutiini. Kristian kokkasi jotain hyvän hajusta ruokaa, ja Eeli istui pyörätuolissaan olohuoneessa. Se näytti niinku se olisi vaipunut johonkin koomaan. Kai se mietti elämäänsä, niinku meillä Kiikun perheenjäsenillä oli tapana. Menin omaan huoneeseeni ja pudotin laukun lattialle. Se kilahti ikävästi.
- Olipa sulla pitkä työpäivä, Kristian tokaisi kun lattia alla naristen kävelin keittiöön.
- Jeep, vastasin. En mä halunnut sille kertoo missä mä olin ollut ja kenen kanssa. Mut Kristian oli puhunut mulle! Isä kattoi pöytään lautasia ja sun muuta syömätarvikkeita. Eeli tuli iloisen näköisenä keittiön oven suuhun.
- Mun jalkoja ei särje enää! se hihkaisi ja näytti moneen kuukauteen oikeasti iloiselta. Kyllä mä tiesin, kuinka tuskallista oli elää suuressa kivussa. Ja Eeli oli joutunut kestämään sen, ellei sitä olisi edessäpäin.
- Syömään, isä sanoi ja otti lautasen lautaspinosta. Mä annoin ensin Eelille ruuan, sitten vasta otin isälle.
- Lähetäänkö Eeliel käymään ulkona? Kysyin. Se katsoi mua pitkään, mut suostui sitten. Mä tiesin että ulkoilma piristäisi melkoisesti Eelin elämää. Syötyäni tiskasin nopeasti omat astiani ja valmistauduin viemään Eelin ulos. Ihanku puhuis koirasta! Isä kantoi Eelin alas portaista ja mä sen pyörätuolin. Isä istutti toisen poikansa pyörätuoliin ja toivotti hyvää reissua.

Ihmiset hieman katsoi meitä, mut ei mä välitetty. Me vain jatkettiin eteenpäin, niin pitkälle kuin pystyttiin. Mä päätin viedä Eelielin satamaan. Siellä oli taas kaunista, kun jää oli sulanut. Kylmä merituuli puhalsi suoraan meihin.
- Miks sä toit meidät tänne?
- Koska mä tykkään tästä paikasta. Tänne mä aina tuun ku mulla on paha olla, vastasin Eelin kysymykseen rehellisesti. Se nyökkäsi ja osoitti penkkiä kauempana. Mä pukkasin Eelin sinne ja istuin itse penkille. Mä katsoin kauas merelle ja mä huomasin liiankin tutu henkilön seisovan autojen vieressä. Henkilön vieressä seisoi sen isoveli, ja joku tuntematon. Ne kaikki katosi autoon, mutta Henri tuijotti mua takaisin pitkään. Oliko poika palannut takaisin? Siitä piti ottaa selvää!

Lähettäjä: hih 
Päivämäärä:   6.12.10 13:37:55

oijj! <3 jatkoa! ihana pätkä oli :)

Päivämäärä:   6.12.10 20:50:25

LISÄÄ ! (:

Lähettäjä: romi 
Päivämäärä:   7.12.10 17:27:51

lisäääää lisäääää

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   7.12.10 20:51:51

Autossa istuva henkilö puristi nyrkit tiukasti kiinni. Kynnet upposivat hänen kämmeniinsä. Henrin katse siirtyi autoa ajavaan mieheen, isäänsä. Jukka laittoi vilkun päälle ja kääntyi saman tien. Henri tuijotti ikkunasta satamaan päin, mistä hän näki viimeisen vilauksen elämänsä rakkaudesta, Kikasta. Kaipuu musersi hänen sydäntään entistä enemmän, ja hän tuli pahalle tuulelle muistellessaan näkemäänsä aiemmin: Ossi suutelemassa hänen tyttöään! Näin helpollako tyttö luovutti? Eikö hän rakastanut enää Henriä?

Mä päätin viedä Eelin kotiin. Alkoi hämärtää, ja mulle tuli outo olo nähtyäni Henrin. Ikäväni ja kaikki se Henrin kanssa kokemani alkoi kaivertaa sisimmässäni. Työnsin Eeliä ylämäkeen ja se tuntui erittäin raskaalta. Mulla olisi vaan haluttanut päästää irti, mut en mä voinut. Olisi veljelleni voinut käydä huonosti. Enhän mä voinut edes ajatella tämmöistä asiaa! Mä käänsin ajatukseni muualle. Kotikulmat alkoivat näkyä jo, ja ensimmäiset vesipisarat alkoivat tipahdella taivaalta.
- Kikka, rauhoitu! Eeli lausahti. En ollut edes huomannut että työnsin Eelieltä melkoista vauhtia. Eihän meillä ollut mihinkään kiire. Mä vaan pakenin Henriä. Itseäni. Kaikkea.
Himassa mä makasin lattialla jalat sojottaen kattoon päin. Mä mietin pääni puhki, olinko nähnyt harhoja vai oliko se Henri? Saattoihan se olla joku Henrin näköinen tyyppikin. Mä halusin ottaa asiasta selvän, mut jokin esti mua. Mä en tiennyt mitä tehdä. Mulla oli nyt Ossi, vai oliko? Oliko se mun kanssa ihan huvikseen, vai tosissaan? Mistä mä oisin sen voinut tietää, kun mun rakkauselämässä oli aina ryppyjä. Vihan tunne kavalsi mut. Mä heitin kirjan seinään, ja se tosiaan pamahti kunnolla. Isä ja Kristian tuli huoneeseen, ihanku jossain olisi palanut.
- Mitä ihmettä sä tyttö hommaat?
- Nakkasin kirjan seinään! Kivahdin.
- Miksi ihmeessä? Isä tivasi kiukkuisesti.
- Koska mulla… Vihastuttaa, sanoi sanan “vihastuttaa” hiljaisella äänellä. Miehet kattoivat parhaaksi lähteä. Hyvä niin, olisi nekin saaneet vielä kirjasta tai jostakin muusta päin näköä.

Yöllä mä en saanut unta. Mä vaan pyöriskelin hermostuneena sängyssä. Tuuli ulisi ikkunassa ja seinissä. Mua hermostutti ihan liikaa! Mitä mä tekisin, jos Henri vielä kerran näyttäytyisi mulle? Oliko sanonta Se joka rakastaa, tulee aina takaisin - totta? Mä halusin saada vastauksia!

Aamulla mua väsytti. Väkisin kampesin itseni ylös sängystä ja menin antamaan nälkäisille kissoille ruokaa. Talo oli hiljainen, johtui kai siitä että pojat olivat menneet sairaalaan ja isä ei ollut vielä tullut. Sen ja Helyn juttu taisi olla ohi. Tai niin mä ainakin olin käsittänyt. Kissat ruokittuani tein itselleni aamupalaa ja menin television eteen syömään. Televisiosta tuli joku tylsä dokumentti missä käsiteltiin muurahaisten elämästä. Tosi mielenkiintoista.
Kun kello kävi vähän yli yhden päivällä, pojat tulivat isän kyydillä. Kristianin auto oli hajonnut sairaalan pihalle, joten isä oli rientänyt apuun. Nyt pojat tulivat sisälle ja Eelillä oli kävelykepit.
- Hei oot päässy eroon tuolista! Hihkaisin. Veljen naamataulu loisti kuin uudelleen syntynyt.
- Jep, se nauroi ja kiikutti itsensä sohvalle istumaan.
- On tuo vasenjalka vielä arka, mut ne hoitajat sano et saan kepit ku jalka on sen verran hyvässä kunnossa, Eeliel esitteli.
- Kiva, lausahdin ja menin purkamaan kauppakasseja joita isä raahasi keittiöön. Kristian tuli avuksi purkamaan.
- Mä tulen sit myöhemmin, isä sanoi ja juoksi autoonsa.
- Minne se menee? Kysyin.
- Sillä oli joku juttu, Kristian mumisi vastaukseksi. Tungin makaronipusseja kaappiin ja lähdin keittiöstä. Mulla oli tylsää. Mä päätin soittaa Ossille, mut se oli töissä. Päätin lähteä tervehtimään poikaa.

Astuin Mirvan kuppilan ovesta sisään. Vastaan tuli vastakeitetyn ja vastaleivotun pullan tuoksu. Ossi seisoi palvelemassa jotain muoria kassan takana. Mirva tavalliseen tapaan saarnasi uudelle keittiömestarille.
- Kikka! Ossi tervehti ja tuli mun luokse. Poika johdatti mut istumaan nurkkapöytään ja toi mulle vastaleivottua pullaa kahvineen.
- Vitsit et on hyvää, sanoin. Mirva tuli takahuoneesta naamapunaisena ja istahti meidän kanssa.
- Voi että tuo uusi työntekijä on.. täysi nolla! nainen puuskahti. Ossi alkoi nauramaan, samoiten minä. Mirva ryhtyi kanssa nauramaan, mutta kun asiakas astui sisään, Mirva meni heti palvelemaan miestä ja sen poikaa.
- No mitä tylsy meinaa tänään? Ossi kysy.
- Mä ajattelin mennä.. uimaan, virnuilin. Poika katsoi mua ja nauroi sitten. - Niin että uimaan!
- No joojoo!
- En usko!
- No elä sitten. No hyyyi, en oo menossa! Nauroin. Mut mulla oli mielessä yksi asia, mistä olisin halunnut saada selvää. Menisin metsäpolun kautta Henrin ja niiden talolle. Sillä lailla saisin selville, oliko poika palannut.
- Nähdään huomenna, kuiskasin ja juoksin ovesta ulos. Ossi jäi sisälle hölmistyneenä istumaan.

Pari minuuttia myöhemmin pysähdyin hengittämään. Olin juossut pitkälti, melkein kodan kohdalle. Siitä jatkoin kävellen melkein Henrin ja niiden talon läheisyyteen. Seisahduin metsänreunaan ison kuusen taakse. Piha näytti autiolta, samoiten talo. Mut jokin liikahti talossa, ja hahmo näytti Antilta. Antti seisoi kädet pöydällä ikkunaa vasten. Se näytti miettivän ankarasti jotain. Sitten ovi kävi ja Henri juoksi ovesta ulos. Se läheni koko ajan mun piilopaikkaa, mut se juoksikin ohi. Antti huuteli sen perään, mut poika esitti ettei kuullut isoveljensä huutoja. Mä päätin lähtee seuramaan Henriä. Odotin että se oli tarpeeksi kaukana, sitten lähdin hiipimään sen perään.
Poika näytti menevän kodalle. Se aukaisi oven ja tempaisi sen saman tien kiinni. Mä hiivin lähemmäs, ja kuulin kiivasta puhetta. Kurkistin pienestä ja todella likaisesta ikkunasta sisälle. Henri oli istuutunut pimeimpään nurkkaan ja näytti puhuvan puhelimessa.
- Se tyttö on mun, kuulin sen kivahtavan. Mä näin ikkunasta Henrin ilmeen, ja kuinka se puristi nyrkit kiinni. Lopulta poika sulki puhelimen ja veti polvet lähelleen. Se hautasi päänsä syliinsä ja mä kuulin hiljaista valitusta. Mun olisi haluttanut mennä lohduttaan poikaa, mut en mä pystynyt liikkumaan. Mun jalat oli ihan turta, ja päässä löi tyhjää. Mä hiivin kuusen taakse, kun kuulin liikettä. Sitten kuului pamahdus, kai jokin lensi kohti seinää. Mun mielessä kumminkin vilisi kaikkea ei mukavaa, kuten että Henri olisi ampunut itsensä. Ei se olisi pystynyt siihen. Mä istahdin kuusen juurelle ja odotin että Henri lähtisi. Mä saisin nähä siitä edes vilahduksen. Mut mä yllätyin, kun Ossi marssi kotaan. Mistä pojat tunsi toisensa? Se jäi mulle vain arvoitukseksi. Tai ei ehkä sittenkään. Mä hiivin taas lähemmäs, ja kuuntelin korva tarkkana poikien puhetta.
- Mitä sä tiedät ees koko asiasta, sähän oot ollu poissa vaikka kuinka kauan! kuulin Ossin sanovan tiukkaan äänen sävyyn.
- Mä… Mä näin teidät! Sä veit mun tyttöystävän!
- Mä en oo vienyt sulta yhtään mitään! Itse katosit ja käskit pitää mun Kikkaa silmällä, ja näin tässä kävi!
- Niin käskinkin, mut tarkoittiko se sitä et sä isket mun tyttöystävän?
- Ei Kikka ole enää sun tyttöystävä, onko edes koskaan ollut? Ossin kysymys sai Henrin sävähtämään. Poika puristi jälleen nyrkit kiinni ja näytti hetken siltä että se aikoisi tintata Ossia ja kunnolla. Henri kohotti kätensä lyödäkseen. Tempaisin kodan oven äkkiä auki ja sain poikien hämmästyneet katseet vastaan.
- Kikka.. Mitä sä täällä teet? Henri sai kysyttyä.
- Mä kuulin kaiken! Mistä tästä on kysymys? Tivasin. Tunsin raivon kohoavan sisälläni, ja saattaisin räjähtää pojille milloin tahansa. Yksikään väärä sana, ja pojat saisivat kuulla kunniansa!
- Ei me mitään, Ossi sanoi. Ennen kuin kerkesin edes silmiä räpäyttää, Ossi oli hyökännyt Henrin kimppuun ja kaatanut sen kodan lattialle. Pojat alkoivat pyöriä, huitoa ja potkia toisiaan. Mua alko pelottaan. Mä yritin mennä väliin, mut pojat sohivat niin pahasti, enkä halunnut saada osumaa. Hetken mietin mitä tekisin, mut mä päätin nakata halolle seinää. Nostin ison halon, heitin sen voimalla ja se kopsahti kuuluvasti seinään. Pojat lopettivat tappelun.
- Voitteko lopettaa?!
- Kyllä, toinen sanoi hiljaa, en edes erottanut kumpi.
- Mä häivyn, sanoin ja olin aukaisemassa kodan ovea, kun Ossi tarttui mun käteen ja sanoi: - Sähän et lähde minnekään!

Lähettäjä: juuh 
Päivämäärä:   7.12.10 21:18:17

oijj jatkoa! ja lisää vaan.jännitys tiivistyyyy :))

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   8.12.10 14:09:00

oioi jatkoa tulemaan! :)

Lähettäjä: emppu 
Päivämäärä:   8.12.10 15:44:51

lisssssäääääää!

Päivämäärä:   8.12.10 20:04:34

UUUU ! jatkoa ! <3 (:

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   8.12.10 21:53:43

ou mai gaad, mut jatkoaaaa aw ♥

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   9.12.10 14:57:22

- Lopeta, Henri karjaisi. Ossi päästi musta irti, eikä se varmaan ollut tajunnut, et se piti liian tiukasti musta kiinni. Mä hieroin kipeytynyttä rannettani ja istahdin penkille järkyttyneenä. Ossi soperteli jotain ja kompuroi ulos kodasta. Henri tuli mun viereen istumaan ja kaappasi syliinsä. Mä vapisin ja aloin itkeä. Järkytys ja pelko purkaantuivat, ehkä vihakin. Kodan ulkopuolelta kuului kiroilua ja rytinää. Ihanku joku olisi paininut karhun kanssa. Henri päästi musta irti ja käski mennä suoraa tietä himaan. En mä halunnut lähtee, mut Henri suunnilleen viskasi mut kodasta ulos ja karjui: - Ala mennä! Mä lähdin juoksemaan, kompuroiden ja itkien. Mä saavuin tielle, jossa mä pysähdyin hengittämään ja rauhoittumaan. Loppumatkan himaan mä kävelin jossain transsissa.

Ei mun jalkani kanna
Kun olen sinun kosketusta vailla
Eikä henkeni kulje
kun olen sinun kosketusta vailla
Pelasta mut
Pelasta mut
Pelasta mut

Pari päivää meni, ja mä vaan surin. Meidän muutto uuteen himaan oli alkanut. Isä ja Kristian kantoi jatkuvasti tavaroita kerrostaloasuntoon, ja osa heitettiin pois mitä me ei enää tarvittu. Mä saisin oman huoneen, mut pojat jakoivat yhden huoneen. Mäkin lähdin käymään uudella kämpillä. Pojat meni hissillä tavaroiden kanssa, ku mä menin portaita. Eeli oli jo asunnossa, ja se aukaisi mulle oven. Eteinen oli avara. Ensimmäinen ovi johti vessaan, suihkutilaan ja saunaan. Myös pesukoneelle oli paikka. Seuraava ovi oli iso vaatehuone tai mikä lie. Saavuin olohuoneeseen, josta näki suoraan keittiöön, ja kahteen makuhuoneeseen. Toisessa oli pieni parveke. Pojat halusivat parvekehuoneen, koska se oli isompi. Sinne oli raahattu jo sängyt, pöydät ja muuta roinaa. Mun huoneessa oli sänky ja mun tavaroita. Mä aloin järjestellä niitä, isä tuli apuun siirtämään pöydän, sängyn, sohvan ja lipastot oikeille paikoilleen.
- Tee Kikka jotain ruokaa meille, kun me järjestellään tavaroita, Kristian ehdotti.
- Okei, haenko pizzaa?
- Hae vaan, ota rahaa.. Ainiin, ei meillä oo..
- Ota mun lompakosta, isä sanoi lempeästi. Nyökkäsin ja tein työtä käskettynä. Mä kaivoin isän lompakosta 50e ja pakkasin sen lompakkooni.
Uudet kotikulmat saivat mut haikeaksi. Niin monta vuotta olin asunut entisessä talossa, ja nyt siitä pitäisi luopua. Mä kävelin lähimpään pizzeriaan. Kun astuin sisälle, mä huomasin pari tuttua naamaa nurkkapöydässä. Ossi yritti mennä piiloon, mut mä olin nähnyt sen jo. Mä esitin, et mä en edes välittänyt vaikka mä olin nähnyt ne. Menin tiskille ja tilasin neljä pizzaa. Mä jäin oven viereen penkeille odottelemaan. Pojat vilkuili mua vähä väliä, ja kai ne mietti et uskaltaisiko ne tulla puhumaan. Ei ne kumminkaan tullu, hyvä vaan. Mä sain pizzat, ja lähdin saman tien livohkaan.

Pizzat syötyämme jatkoimme talon raivausta. Mä lähdin Eelin kanssa himaan odottelemaan isään ja Kristiania. Me pakattiin rompetta laatikkoihin ja vietiin ne ulos odottelemaan muuttokuormaa. Puhelimeni soi vähän väliä, mut en jaksanut vastata. Istuin hengittämään laatikon päälle. Mulla oli kuuma, ja jotenkin hutera olo. Isä astui ovesta sisään Kristian perässä.
- Otetaan uusi satsi, isä sanoi ja alkoi kantamaan uusia laatikoita autoon Kristianin avustuksella. Mä lähdin niiden mukaan, ei täällä ollut enää mitään nähtävää.

Päivämäärä:   9.12.10 17:00:58

jepaa, vähän rauhallisempi pätkä välillä, kiva (:

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.12.10 20:43:07

Puhut aikaisemmin kaksiosta, mutta uusimmassa pätkässä on kaksi makuuhuonetta. Kaksiossa on yksi makuuhuone. Kyseessä on siis kolmio. Asunnoissa huoneiksi lasketaan olohuone ja makuuhuoneet. Kaksi huonetta ja keittiö = olohuone, yksi makuuhuone ja keittiö.

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   11.12.10 13:33:48

* / mulla kyllä tulee noita virheitä, kun ei aina muista mitä on joskus aikaisemmassa pätkässä kirjoittanut, eikä niitä välttämättä löydy tuolta vaikka kuinka ettii. Mutta kyllä, olkoon se nyt tuo kolmio, vaikka olen kirjoittanut kaksio! :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   11.12.10 17:13:01

Parin päivän jälkeen me oltiin jo muutettu kokonaan. Entinen talo oli jo menneen talvenlumia. Kissat olivat ensin hämillään, mut kyllä ne tottui. Kissanpennut olivat tottuneet käymään laatikolla, mutta Lahjalle se tuotti ongelmia. Ei iso kissa semmoiseen varmasti osannut käydä. Istuin uudella sohvallamme ja katsoin televisiosta jotain tylsää ohjelmaa. Isä ja Kristian kokosi keittiönpöytää kasaan ja Eeliel istui vieressäni syventyneenä kirjaan. Nenä kiinni kirjassa. Puhelimeni soi edelleenkin lakkaamatta, mut en mä jaksanut vaivaantua vastaamaan. Se olisi kumminkin ollut Henri tai Ossi, joita mä nyt vähiten kaipasin. Tai kaipasin mä molempia, mut mä vaan olin niin.. Vihainen ja hämmentynyt niitä kohtaan. Mitähän vielä paljastuisi? Mä en halunnut tietää!
- Mä lähden lenkille, sanoin käheällä äänellä ja otin hupparini sohvalta. Puin sen päälle rappukäytävässä, sillä oli melko vilpoisa huhtikuun päivä. Aukaisin ison alaoven ja iso tuulenvire heilutteli saman tien hiukseni sekaisin. Katsoin kumpaankin suuntaan, mutta lähdin kulkemaan sataman suuntaan.
Kaduilla oli vähän ihmisiä. Muutama tuttu tuli vastaan, mut ne vaan morjensti. Ravintolasta tuli ruuan haju. Ihmisiä kirmasi kauempana kauppaan, juuri ennen sulkuaikaa. Kimalteleva meri alkoi näkyä kerrostalojen takaa. Kiersin ne metsän kautta, missä meni suunnistuspolku. Laiturit keinui tuulessa, samoten veneet. Astuin huteralle laiturille, minkä laudat narisivat allani ikävästi. Jäin siihen seisomaan, ja tuijottelin pitkälti merelle. Muutama vene lähti satamasta. Miehet suuntasivat kai kalalle. Nythän oli hyvä aika kalastaa. Muutama vanhus seisoi tuijottamassa ihanaa auringonlaskua. Sen viimeiset säteet loivat meren ylle kivan janan. Se oli kaunista. Mä kuulin kuinka sora rahisi jonkun alla, sitten laiturin laudat taas narisivat. Joku seisoi takanani. Mä käänsin päätäni nähdäkseni, mut mä näin vaan tumman hahmon. Ensimmäiset vesipisarat alkoivat tipahdella tummalta taivaalta. Meni pari minuuttia, ja taivaalta satoi ryöppyinä jo vettä. Hiukseni ja vaatteeni kastuivat saman tien. Meikkini oli levinnyt, mut en mä jaksanut välittää. Hahmo seisoi edelleen takanani, enkä mä tohtinut kääntyä katsoakseni, kuka se oli. Me seisottiin siinä, satama ympärilläni, aallot, jotka heiluttelivat laituria, tuuli, joka vinkui puissa, vesisade, joka kasteli kaiken. Sitten me, me kaksi. Mä aavistelin, et se olisi Henri tai Ossi. Mä keräsin rohkeuteni ja käännyin. Henri. Me tuijotettiin toisia, sitten Henri astui askeleen lähemmäs.
- Mä kaipaan sua, se kuiskasi ja otti mua kädestä kiinni. Mä tuijotin poikaa, ja tunsin poskillani, kuinka kyynel kerrallaan tippasi. Henri pyyhki toisella kädellä kyyneleeni ja kaappasi syliinsä nopeasti. Sen märkä paita otti mut vastaan. Mä aloin täristä kylmästä.
- Pysy vahvana, se sanoi ja lähti kävelemään.
- Mihin sä meet? Huusin ja juoksin sen perään. Mä kaarroin sen eteen ja tartuin pojasta kiinni. - Sä et saa jättää mua uudelleen, sanoin vesisateen pauhun yli. Henri katsoi mua ja tarttui musta kiinni.
- Mun on pakko mennä!
- Mä tuun mukaan!
- Sä et… Voi, se huokaisi. - Mä ottaisin sut mukaan jos pystyisin, mut se vaan ei mee niin! Henri jatkoi. Se jätti mut seisomaan vesisateeseen, yksin. Vesi valui hiuksistani ja meikitkin varmaan olivat valuneet pitkin poskia. Ei mua jaksanut kiinnostaa, nyt kun Henri jätti mut toistamiseen. Juuri kun mä olin löytänyt pojan uudelleen!

Itkee pieni sydän
Itkee sydän pieni
Vailla lämpöä, vailla turvaa
Vailla rakkautta, täynnä tuskaa

Kotona mä menin suoraan kuumaan suihkuun. Seisoin vaan keskellä suihkua ja annoin veden virrata pitkin kehoani. Kun sain tarpeeksi, suljin hanan ja kuivasin itseni. Yövaatteet päällä menin keittiöön tekemään itselleni iltapalaa. Pojat olivat menneet jo nukkumaan. Tai no, Eeli luki kirjaa ja Kristian yritti nukkua. Lahja pentuineen nukkui omassa kolossaan. Kit ja Jerry tulivat kerjäämään ruokaa.
- Senkin pulskat, tokaisin ja kaavin viimeisetkin kissanruuat purkin pohjalta. Istahdin uuden keittiönpöydän ääreen mutustelemaan tekemääni sämpylää ja kaakaota.
Iltapalan jälkeen sammuttelin valoja vähemmäksi ja menin huoneeseeni. Pujahdin sänkyyni ja aukaisin kirjan, minkä mä olin aloittanut edellisiltana lukemaan. Tällä kertaa kirja kerto tytöstä, joka olisi halunnut perustaa bändin, mut ei ollut kitaran soittajia ja semmosia. Laura oli luovuttamaisillaan, mutta viimein poikakolmikko suostui Lauran kanssa yhteistyöhön, ja ne perusti bändin. Ne menestyi hyvin, mut tapahtui jotain, mikä muutti kaiken. Mä aloitin siitä kohdasta tänä iltana. Mitä pidemmälle kirjaa luin, se alkoi kuulostaa mun elämältä:
”Laura seisoi vesisateessa. Ilari seisoi häntä vastapäätä, Lari sivulla Mico hänen vieressään. Laura pelkäsi, että bändin päivät olivat luetut. Ei tästä tulisi enää mitään. Laura kääntyi, ja juoksi vesisateessa niin pitkälle kuin pystyi. Pojat voisivat painua hornan tuuttiin! ”

Aamulla herätessäni kännykkäni pirisi. Isän nimi vilkkui näytöllä.
- Niin?
- Hei, annatko Kristianille? Mä menin poikien huoneeseen, mut Kristiania ei näkynyt.
- Kai se on mennyt töihin, vastasin. - Anna Eelielle sitten, isä sanoi malttamattomana. Ojensin puhelimeni Eelille, joka juuri veti vaivalla housuja jalkaan. Mä jätin ne puhumaan keskenään. Menin pukemaan vaatteet päälle ja meikkasin hieman. Hiukset jätin valtoimenaan liehumaan. Söin hieman aamupalaa, ja lunastin Eeliltä kännykkäni. Valmistin koululaukkuni valmiiksi ja olin valmiina lähtemään kouluun. Opettajat saattaisivat olla jopa iloisia, kun mäkin ilmestyisin joskus kouluun.
Meidän koulu oli siirtynyt vanhalle lukiolle viimeinkin. Siellä me saatiin olla ihan oman luokan kesken, mikä oli opettajille helpotus. Astuin sisään isoista ovista ja kävelin suoraan luokan eteen, missä meillä oli tunti. Sofia jengeineen kyyläsi kauempaa murhaavan näköisinä. En mä niistä välittäny. Opettaja tuli ja tunti alkoi. Vieläkin mä katsoin tyhjää paikkaa, mikä olisi kuulunut rakkaalle ystävälleni, Niilolle. Mä niin kaipasin poikaa.

Tylsän ja normaalin koulupaikan jälkeen mä menin töihin. Mirva oli alkanut antaa meille palkkoja, nyt kun sillä oli rahaakin. Mut sitä uhkasi kumminkin konkurssi. Me tehtiin kaikkemme et vältyttäisiin siltä. Ossi oli ottanut kai lopputilin, ku herraa ei näkynyt töissä, enkä mä kyllä olisikaan halunnut törmätä siihen. Mä katselin kuinka sulavasti Mirva palveli asiakkaitaan. Kuinka iloinen se oli, ja niin itsevarma siitä mitä se teki. Itellä aina puhe takelteli, mua hermostutti ja en ollut yhtään iloinen ku palvelin asiakkaita. Mua ei vaan oltu luomaan palvelemaan ketään. Sen näki jo kaukaa. Aurinko vilahti pilvestä hetkeksi näytille ja loi tanssivia varjoja kuppilan lattialle.
- Kikka, kehtaisitko mennä keittiöön? Mirva kysyi. Nyökkäsin.
- Miten tätä laitetta käytetään, kysyi keittiömestari. On siinäkin keittiömestari, mietin, ja neuvoin Niinaa. Menin takaisin kuppilan puolelle, ja autoin Mirvaa täyttämään korit uusilla pullilla. Työpäivä meni todella nopeaan.

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   11.12.10 17:13:42

nopeaan kohdalla pitäisi lukea NOPEASTI.

Lähettäjä: ölömölö 
Päivämäärä:   11.12.10 20:10:25

seurailen tätä, mutta kirjoitat välillä puhekielellä, joka tuntuu häiritsevältä.

ja kannattaa miettiä sanoja mikä ja joka kun käyttää.
esimerkki tuosta viime pätkästä:
"Astuin huteralle laiturille, minkä laudat narisivat allani ikävästi."
viitataan vain edelliseen sanaan = joka
jos viitattaisiin koko lauseeseen = mikä

muutaman tälläisen virheen löysin nuista aikaisemmistakin pätkistä

Lähettäjä: senkutietäs 
Päivämäärä:   12.12.10 10:47:13

vio Henrihenri.. mutta jatkoo nopeestii!! :D

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   12.12.10 15:44:31

ölömölö/ ei mulla jaksa kiinnostaa kirjotanko minä puhekieltä vai miten minä kirjotan, mut mut se on sitten teidän oma asianne jos pistää silmään :)

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   12.12.10 22:18:44

ooooo, tää tuntuu niin todelliselta tarinalta. :--D ♥

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   12.12.10 23:18:49

huoomenna pätkää :))

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   13.12.10 21:43:34

Oli ihan outoa kävellä ”kotikulmille”. Uusi paikka, uudet kujeet, kuten isällä oli tapana sanoa. Mä näin isän ja Kristianin autot vierekkäin parkkipaikoilla. Hyppelin portaat kolmanteen kerrokseen ja heti kun aukaisin oven, kissat työntyivät melkein ulos asti. Niillä täytyi olla kova nälkä, sillä ne eivät olleet saanu ruokaa koko päivänä. Nakkasin laukun naulakon alle ja menin keittiöön antamaan kissoille ruokaa. Koukkasin itselleni pikkuisen sipsipussin mukaan, hain laukun eteisestä ja menin omaan huoneeseeni. Aukaisin sipsipussin ja menin sängylleni makaamaan. Tuijotin kattoa silmiä räpsyttämättä kunnes silmät väsyi.
Tarpeeksi naposteltuani sipsejä etsin laukustani tupakkiaskin ja menin parvekkeelle. Sytytin tupakin palamaan ja istuin vanhalle tuolille. Alhaalla käveli muutama ihminen, polttaen nekin tupakkia. Vanha mies kantoi kahta hentoa kauppakassia muori vierellään. Toisessa kerrostalossa parvekkeella seisoi pari naperoa heittelemässä vesi-ilmapalloja. Poika heitti toiselle pojalle, mut ilmapallo menikin rikki ja kasteli pojan. Tupakin poltettua menin takaisin sisään ja päätin avata television. Joku vingutti saman tien ovikelloa kun olin istunut oikein mukavasti sohvalle. Ovi aukesi vaivalloisesti, natisten ja valittaen. Oven aukaisu kaikui rappukäytävässä.
- Hei, kuului oven takaa. Esiin saapasteli tuttu hahmo, jolle mä olisin halunnut lyödä oven nokan eestä kiinni. Mut enpä lyönyt.
- Kikka, anna mä selitän.
- Ihan turhaan, koska mulla ei kiinnosta, sanoin ja olin vetämässä ovea kiinni, mut Ossi työnsi jalkansa väliin. - Mistä sä edes tiesit et missä mä asun? Kysyin.
- Osaan mä seurata ihmisiä, se sano ja tuli sisään pyytämättä. - Niin justiin, vastasin ja löin oven kiinni niin, että varmasti kuului naapurustoon.
- On teillä hieno mut pieni kämppä, Ossi huomautti . Röyhkeä kuin mikä, ajattelin ja olin passittaa Ossin ulos talosta, mut se meni peremmälle ja löysi mun huoneeseen. Mä menin perässä ja suljin huoneeni oven.
- No, oliko sulla jotain asiaa? Kysyin malttamattomana. Ossi istui mun sängylle ja katseli mun huonetta, ihanku jotain avaruutta. Sen katse kiersi pitkin huonetta, viimein se pysähtyi muhun. - Sinä se et koskaan muutu.
- No pitäisikö sitten muuttua?
- Ei, poika naurahti ja meni makuulleen sängylleni.
- Ylös vetys, komensin ja poikahan nousi melko vauhdilla. - Älä nyt murisemaan ala, se murahti ja meni ikkunan eteen seisomaan. Ossi katseli alaspäin ja seurasi ihmisiä.
- Sun tulisi tietää yksi juttu musta ja Henristä, jätkä alotti.
- Miten niin, keskeytin. Ossi paino sormensa mun huulille kuin hiljaisuuden merkiksi.
- Me ollaan velipuolia, Ossi henkäisi. Siinä se tuli, lisää totuuksia! Valheet vain puuttui.
- Ja mikä on valetta? Kysyin. Ossi kummasteli kysymystäni hiljaa, sen näki sen kasvoilta. Se meni takaisin istumaan ja sulki päänsä käsiinsä. - Sä et siis usko.
- No tota.. Tää juttu tuli yllättäen, ja tässä kun on ollut ongelmia, en enää tiedä mikä on totta ja mikä ei, sanoin hiljaisella äänellä. Poika nyökkäsi. - Sun on parasta lähtee, jatkoin ja saatoin pojan ovelle. En edes moikannut kun jätkä meni. Sen askeleet kuuluivat vielä pitkään rappukäytävässä, kunnes tuli hiljaista. Suljin oven ja istahdin kenkien päälle eteiseen. Hakkasin päätä seinään, ja mielessäni oli vain Henri ja Ossi, veljekset. Tai velipuolet pikemminkin. Pitihän se arvata, että ne tunsi toisensa jo entisestään. Henri oli käskenyt poissa ollessaan Ossin vahtia mua, ja sen takia se oli tullut töihin Mirvan kuppilaan, ja tutustunut muhun. Ollut mun seurassa ja pitänyt mua kuin kukkaa kämmenellä. Sitten Henri tuli ja sekoitti pakan. Me taidettiin olla kaikki taas lähtöruudussa.

Sitten mulle valkeni kaikki, mitä mä olinkin aavistellut. Ossi oli Henrin “työkumppani” rikollisuuspuuhissa. Mut Ossi oli lopettanut, ja Henri oli joutunut pakenemaan. Henrin äiti ja isä olivat jääneet ulkomaille asumaan, ja Antti oli lähtenyt takaisin armeijaan töihin. Henrillä oli siis joku pakopaikka, missä se aina oleskeli kun Antti ei ollut himassa pitämässä jöötä. Mut nyt Antti oli täällä, ja myös Henri laittamassa kaiken uusiksi. Aurinko paistoi suoraan mun huoneen ikkunasta sisään, vaikka sälekaihtimet oli käännetty silleen, että aurinko ei paistaisi sisään. Ovi kävi ja kuulin askeleita eteisestä. Kristianin pää työntyi esiin ovenraosta.
- Olethan sä kotona.
- Olen, mihinkäs mä nyt olisin mennyt?
- Jonkun kuuman kesäkollin mukaan, Kristian virnisteli ja sai tyynystä keskelle pärstäänsä. Sen pää sujahti pois ovenraosta ja kuului äänekästä naurua. Mä menin olohuoneen puolelle ja mullistelin vaan kaikkia. Mulla oli paha päivä, ja oli vasta iltapäivä, kello puoli viisi.
Mä aloin tekemään meille ruokaa. Laiskana ihmisenä tein makkaraa, salaattia, kananmunia ja leipiä. Ne sai luvan kelvata pojille. Itse en syönyt, vaan lähdin ulos auringon paisteeseen. Aurinko oli jo vähän laskenut, mut kyllä se vielä lämmitti sopivasti. Suuntanani oli taas jälleen kerran satama. Mut mä meninkin suunnistuspolkua niin pitkälle kun mä pystyin. Se kiersi pellot ja metsät, meri lainaili koko ajan vierellä, tai no melkein koko ajan. Kun syvemmälle metsään meni, meri katosi. Mut pian se kumminkin helmeili taas vieressä. Mä pistin juoksuksi ja juoksin niin kauan kuin kykenin. Polku kapeni ja vietti ylöspäin. Mun oli pakko kävellä ylämäki ylös, ettei jalat olisivat pettäneet. Hikiläikät olivat ilmestyneet kainaloiden kohdalle paitaan. Mua ällötti. Polku kiemurteli syvemmälle metsään, ja muutama juoksija tuli vastaan. Viimein polku kaartui vasemmalle ja satama tuli näkyviin. Olin kiertänyt viiden kilometrin lenkin. Kävelin nuutuneena himaan, raahauduin portaat ylös vaivalla ja kotioven avattuani, kaaduin puolikuolleena sohvalle makaamaan.

Aamulla oli vaivalloista nousta sängystä. Mulla paleli ja olo oli huono. Mut Kristian ei antanut mun jäädä kotiin. “Menet kouluun,” oli ollut sen kommentti. Pah. Mut en mä voinut olla poiskaan, nyt kun olivat viimeiset kouluhetket käsillä. Puin päälle melko kevyesti, en edes meikannut paljoa. Hiukset jätin auki liehumaan miten sattuu. Ketään ei ollut himassa enää, Eelikin oli mennyt pitkän tauon jälkeen töihin. Itsekin olisin halunnut ottaa loparit jo, mut en mä voinut enää jättää Mirvaa pulaan. Se olisi ollut ihan hukassa ilman mua, nyt kun Ossiakaan ei siellä juuri näkynyt. Vaikka koulu ja työ oli mulle rankkaa yhtä aikaa, mun oli pakko jaksaa. Mäkin olin nyt yksi rahanlähde nyt. Sammutin kahvinkeittimen pojin jäljiltä, valmistelin repun, tarkistin että avaimet on mukana, vasta sitten pääsin lähtemään ankeaan paikkaan, kouluun.
Aurinko oli nousemassa takaani. Se lämmitti selkääni kivasti. Muutama kasiluokkalainen polki ohitseni kovaan ääneen puhuen. Seiskaluokkalaisia seisoi tupakkipaikalla polttelemassa kovana. Muutama ysiläinenkin löytyi seasta. Jatkoin eteenpäin kulkemista ja yllätyin, kun näin Sofian ja sen jengin riitelemässä isojen ovien edessä. Mä kiersin ne ja menin sisään. Sofia mulkaisi mua ja näytti keskaria. Olisin halunnut näyttää takaisin, mut en alistunut semmoiseen. Mä menin toiselle käytävälle, missä meillä oli tunti. Yhteiskuntaoppia. Se opettaja oli niin pervo ja idiootti, ettei toista ollutkaan. Muutama meidän luokanoppilas parveili luokan edustalla, vilkuillen mua. Sitten tytöt kääntyivät ja tulivat mun luokse. Mä jo ajattelin et ne käy päälle, mut ne rupesikin juttelemaan.
- Hei, sanoi aristeleva Minna-Kaarina, tutummin Minka. Me oltiin ala-asteella tosi hyviä kavereita, mut yläasteelle mentäessä se sitten jäi.
- Hei, sanoin takaisin ja korjasin asentoani. Laukku painoi olalla mukavasti.
- Miten menee, kysyi vähän rohkeampi, itsevarmempi ja uteliaampi ihminen, Janni.
- Ihan hyvin, entä teillä?
- Hyvin. - Mainiosti, oli vastaukset. Nyökkäilin vain ja sitten saapui se meidän kuuluisa yhteiskuntaopin opettaja, Mauri Kivikallio. Tunti alkoi melko rattoisassa tunnelmassa, nimenomaan, Mauri lätki taas menemään niitä pervoisuuksia. Ehkä tästä koulupäivästä ei tulisikaan niin normaali?

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   13.12.10 21:44:07

Saattaa olla melkosesti virheitä, kun en ole nukkunut muutamaan yöhön kunnolla ;/

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   15.12.10 20:38:40

Eikö tätä lue enää kukaa 8(

Lähettäjä: '_' 
Päivämäärä:   15.12.10 21:08:38

minä luen : )

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   15.12.10 21:12:23

minä luen vaikka en niin paljon mitään kirjottelekkaan. =) hyvä tarina on.

Päivämäärä:   15.12.10 22:41:08

minäki luen ! (:

Lähettäjä: Ann 
Päivämäärä:   16.12.10 14:02:21

Täälläkin löytyy lukija :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   16.12.10 22:58:10

Okeeei :)

Koulupäivä meni ja tuli. Ei se ollut nii normaali, Mauri oli entisellään, samoiten muut opettajat. Mut mä juttelin koko koulupäin Minkan ja Jannin kanssa. Me tultiin hyvin toimeen, ja tytöt olivat luvanneet jatkossakin olla mun kanssa. Ja mä niiden. Ehkä meistä tulisi hyvätkin ystävät, tai edes kaverit. Mut en mä uskaltanu mennä vannoo mitään.
Koulupäivän päätteeksi mä kävelin tihkusateessa himaan. Autoja ja ihmisiä vilahteli ohi, eikä yksään kiinnittänyt muhun huomiota, kuten ei koskaan. Näin tutun hahmon tien toisella puolella. Se katsoi autoja, ja kun ne oli menneet, se juoksi mun luokse hienosti pujotellen parkkeerattuja autoja. Mä en pysähtynyt, vaan kävelin eteenpäin.
- Kikka! Pellavapäinen ihminen otti mut kiinni ja tarttui olkapäähän kiinni. - Missä sä oot piileskelly?
- Himas, vastasin lyhyesti ja ankeasti. Ossi katsoi mua pitkään, ja alkoi kävellä mun rinnalla. Mä käännyin ensimmäisestä risteyksestä oikealle, ja jatkoin kävelyä. Me ei puhuttu mitään.
- Me ollaan Henrin kanssa pahoillaan sulle aiheutetuista tuskista, se huokaisi. - Älä oo, ette te sitä oikeasti tarkoita, lausahdin, vaikka ei ollut tarkoitus. Poika sävähti.
- Sä et usko mua!
- Miksi pitäs? Te ootte aiheuttanut mulle jo tarpeeksi tuskaa, ja nyt, voisit raahata ne luusi muualle! Kivahdin ja aloin kävelemään ripeästi eteenpäin. Jalkaa toisen eteen, ja pain olinkin meidän kerrostalon edessä. Mä kaivelin repusta tupakin ja sytytin sen. Olin niin hermostunut, hyvä että sain edes sytyttyä. Nopeat, mones sauhut, ja se oli siinä. Kolme kerrosta ylös, ja rimputin ovikelloa monesti. Eeliel könkkäsi aukaisemaan oven.
- Mitä sä täällä rimputtelet niin että koko rappukäytävä kaikuu? se ärjäisi ja päästi mut sisälle. - Sori, lausuin ja sulkeuduin omaan huoneeseeni, enkä poistunut sieltä koko päivänä.

Seuraavat päivät meni meni multa ohi, ja koko ajan tultiin lähemmäs kesälomaa. Jo helmikuussa meillä oli yhteishaku, ja mä olin hakenut paikkakunnan ammattistarttiin, ja vaikka mihin. Mä en edes uskonut pääseväni niihin. Oli jo toukokuun puoliväli, ja aurinko oli alkanut paistamaan yhä lämmemmin. Himassa ei ollut ketään, kun tulin töistä himaan. Lappu pöydällä kertoi, että pojat olivat lähteneet katsomaan liikuntahallille sählypeliä. Kello oli vasta vähän yli kuusi illalla, ja oli perjantai. Ilta aurinko paistoi keittiönikkunasta sisään saaden jääkaapin ylle tummia varjoja. Tein itselleni ruokaa ja odottelin tyttöjen tulevan, siis Minkan ja Jannin. Pian ovikelloa rimputettiin ja kaksi parhaimpiin vaatteisiinsa pukeutunutta tyttöä astui sisään.
- Sä et oo valmis, Janni huomautti.
- Sher lock, viisastelin ja tytöt nauroi. - Eiku mä tulin iha vartti takaperin töistä, sanoin ja kiiruhdin huoneeseeni. Mä vaihdoin ylleni sinivalkoset legginssit, tumman sinisen topin ja siihen päälle harmaa kevythuppari. Hupparin mä jätin auki. Meikkasin itseni jopa naisellisemmaksi, ja hiukset laitoin hienosti. Tytöt kehuivat kovasti ulkonäköäni, mut ei siinä kyllä mitään kehumista ollut. Minja työnsi mun laukkuun mulle varatun viinapullon. Ja itse kaivoin sänkyni alta lonkero sikspäkin.
- Mennään, hihkaisin ja sujautin nilkkurit jalkaan.

Mitä lähemmäs rantaa tultiin, sitä isommin musiikki ja rähinä kuului. Kaikki oli jo fiiliksissä. Tai melkein kaikki. Muutama tuttu henkilö nousi rannalta seisomaan ja tuli meitä vastaan. Ulla ja Ella, koulun tämänhetkiset pahimmat pissikset seisoivat kauempana mulkoilemassa. Hannes ja Allu tuli meidän luokse, ja Hannes kuljetti mut keskelle rantaa, missä oli radio. Se alko tanssiin ja villitsi mutkin. Porukkaa lappasi koko ajan rannalle, ja meno kävi yhä enemmän villiksi.

Kello kävi jo melkein kymmentä, kun Ulla ja muutama poika sammu kesken kaiken. Mut meidän meno jatkui. Olin juonut kaikki lonkerot ja joltain ihme hemmolta vähän jotain ihme litkua. Mun maailma pyöri välillä ja tunne oli mitä mahtavin. Mä aukaisin viinapullon, ja raakana kumosin alas juomaa. Se poltteli ilkeästi kurkussa, ja mä meinasin oksentaa. Mut mä en sallinu sitä.
- Kikkaaa, tuuss tänne, jonkun puhe sammalsi ja pahemman kerran. Kun mä lähdin kävelemään, mun päässä heitti ja mä horjahdin. Lensin rannalle nokalleni ja joku tuli mun päälle istumaan. Hannes. Meillä oli kai ollut jotain säpinää, me oltiin koko ilta hangattu yhdessä. Minjakin oli löytänyt itselleen kavaljeerin, mut Janni oli yksin. Se vaan napotti hietikolla tuijottaen merta. Kukaan ei välittänyt siitä. Hannes pomppi mun päällä miten sattuu, ja se kävi kipeää. Kohotin jalkaani, ja potkaisin poikaa hennosti selkään. Se lensi mua lähemmäs, ja ihan “vahingossa” meidän huulet kohtasi.
- NE SUUTEEEEELEEE, joku hihkui. Mut ei me kuultu tai nähty mitään. Meillä oli vain toisemme. Pian lopetimme ja menimme erillemme. Porukka oli kerääntynyt rinkiin, pelaamaan pullonpyöritystä. Mä menin mukaan, ja Jannikin löysi tiensä tänne. Pullo pyöri, ja osui muhun.
- Totuuss vai tehhhtävä?
- Totuus, vastasin. Allu mietti kysymystä.
- Ootsä ikinä… halunnu olla teräsmies? Kysymys sai naurunremakan aikaan. Kaikilla oli hauskaa, mut ilon pilasi se, kun maija mitään ilmoittamatta ilmestyi rannalle.
- Juoskaa! Joku huusi ja kaikki lähti pinkomaan. Paitsi mä, mä rupesin ottaa mun laukkua.
- Pudota se, kuului käsky. Mun sydän hypähti kurkkuun, ja mä tunsin pelon nousevan sisälläni kuin myrsky merellä. Kusessa oltiin!

Jatkoa sunnuntaina tai maanantaina!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   16.12.10 23:53:42

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ VOI EI GAAAAAAAAAAAD

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   19.12.10 22:29:12

huomenna jatkoa :))

Lähettäjä: Astronautti! 
Päivämäärä:   20.12.10 13:17:28

Meni sekunteja, ehkä jopa minuutteja. Kaksi poliisia seisoi hievahtamatta mun edessä. Hannes oli jäänyt parin metrin päähän venaamaan mua, ja se hoputteli mua koko ajan. Mä ojensin käteni, ja vilkaisin kulmieni alta poliisia. Ne hievahti, astuakseen lähemmäs.
- Ota nyt se hemmetin laukku ja ala tulla! Hannes huusi. Mut mä en kerennyt, poliisi nappasi mun laukun. Mulla oli aikaa juosta, ja sen mä tein. Mä lähdin pinkoo täysillä Hanneksen perään. Mä kompastelin, ja olin lentää nurin koko ajan. Hannes tarttui mun käteen ja veti perässään. Me juostiin metsään, missä muut porukat jo juoksivat menemään. Yhtäkkiä Hannes päästi irti ja käski mennä.
- Mä en jätä sua, huusin takaisin ja yritin repiä poikaa mut se vaan tönäisi mua niin, että lensin mättäälle selälleni.
- ALA MENNÄ, se karjui ja työnsi mulle vauhtia. Mä lähdin juoksemaan ja pysähdyin vähän matkan päähän katsomaan, mitä Hannes aikoi. Se oli jäänyt seisomaan, ja se lähti vasta sitten meidän perään kun poliisit olivat ajaneet autonsa metän reunaan. Me jatkettiin pinkomista, yli peltojen ja niittyjen, teiden ja metsien. Me ei pysähdytty ollenkaan, vasta sittenkun kun poliisit olivat lakanneet juoksemasta meidän perässä. Muu porukka oli pysähtynyt jonkun ikivanhan ladon edustalle istumaan.
- Mun laukku jäi sinne, joku huomasi.
- Niin munkin, sanoin ja istuin Hanneksen viereen. Mä huohotin, kaikki huohotti. Olimme varmasti juosseet ristiin rastiin, monta kilometriä, ja se tuntui jaloissa! Jalkojani poltteli ja särki. Mä halusin kotiin.

Kello oli lähemmäs kolmea yöllä, kun lähdimme Hanneksen, Allun ja joidenki muiden kanssa kulkemaan kohti kylää. Korkkarit eivät olleet tehty varmastikkaan juoksemiseen. Mun varpaat olivat aivan kipeät, ja loppumatkan mä kävelinkin avojaloin. Kivet pistelivät ikävästi jalkopohjiani. Pimeys oli laskenut osakseen ja kylmyys oli iskenyt meihin aikoja sitten. Mulla oli Hanneksen takki päällä, ja jollain Henna nimisellä tytöllä Allun takki.
- Onko vielä pitkä matka, Henna kyseli koko ajan. Kukaan ei kumminkaan vastannut koskaan. Me vain kävelimme ja harhailimme. Emme edes olleet varmoja, oliko suunta oikea.
- Pysähdytään, Allu sanoi ja istuin ison kiven päälle.
- Yövytään jossain, Hannes ehdotti. Muut nyökkäili ja mä olin aivan satavarma, että kun mä menisin kotiin, saisin selkääni ja pahasti!

Aamu sarasti, ja aurinko oli noussut yläpuolellemme. Hannes nukkui osittain mun päällä, Henna mun vieressä ja Allu sen kainalossa.
- Nouskaa, jatketaan matkaa, sanoin rivakasti ja nousin ylös. Katsoin ympärilleni. Me oltiin nukuttu jossain ladossa, missä ei ollut mitään muutakuin homehtunutta heinää. Aukaisin natisevan ladon oven ja auringon kirkkaat säteet häikäisivät silmäni. Jossain kauempana meni traktori isoon ääneen rämisten.
- Seurataan tuota traktoria.
- Tuskin se kylään menee.
- No aivan sama, mä lähden lätkimään, kivahdin ja lähdin kävelemään. Kivet pisteli jalkapohjaani, mut mä en jaksanut välittää. Mä vaan kävelin ja kävelin, kunnes huomasin, että kukaan ei seurannut mua. Ihan sama, ajattelin ja jatkoin matkaani.
Parinkymmenen minuutin kuluttua mä huomasin, että olin nyt tutuilla teillä. Mä oikaisin metsän poikki ja tulin miltein suunnistuspolun varteen. Mä hilpaisin nopeasti kerrostalomme pihalle, kunnes huomasin mustan maijan olevan parkkipaikoilla. Mun sydän hypähti kurkkuun, ja mä emmin, et pitäisikö mun mennä himaan. Viime tipassa mä piilouduin roskapönttöjen taakse, sillä poliisit tulivat autosta ulos. Mitä mä tekisin?

Lähettäjä: jormasd 
Päivämäärä:   20.12.10 13:33:48

jatkoo nopeestiii::::)<3<3

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   20.12.10 16:30:59

äkkii jatkooo.. ♥

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   20.12.10 16:52:44

Poliisit ei mun onneksi nähnyt mua, mut mä olin jännityksestä sekaisin oksentaa. Mä nojasin roskikseen ja rymähtäen se pakeni mua. Kolahdus kiinnitti poliisien huomion, mutta ei ne tänne tullut. Jokin musta esine kiinnitti vuorostaan mun huomion niihin. Mun laukku! Ne oli kumminkin mun lompakosta saaneet mun osotteen. Voihan hitsi! Ei auttanut muu kuin niellä tappioni ja kärsiä seuraukset.

Mä odotin, että poliisit oli lähteneet. Kun niiden auto hävisi näkyvistä ja juuttui liikennevaloihin, mä lyllersin itkua niellen rappukäytävää. Mulla ei ollut edes avaimia että olisin päässyt himaan. Mä menin kolme kerrosta ylemmäs, ja kädet vapisten painoin ovikelloa. Meni hetki, ennen kuin joku tuli aukaisemaan oven. Ennen kuin tajusinkaan, Kristian oli ottanut mua hartioista kiinni ja nakannut sisälle niin, että lensin ryminällä seinään. Mun käteen sattui, mut ei se näyttänyt Kristiania haittaavaan. Se nosti mut tolpilleni, ja siitä sitten seinää vasten. - Kristian mitä sä - En kerinnyt sanoa lausettani loppuun, ku mua ravisteltiin kovaa.
- Kristian lopeta nyt hyvän tähden, kuului karjaisu, mut eipä isoveli päästänyt irti. Kyyneleet alkoivat valua vuolaasti mun poskilla ja mä yritin pyristellä irti. Viimein Kristian päästi musta irti, ja mä tömähdin eteisen lattialle istumaan. Mulla kihelmöi joka paikkaa. Kristian otti takkinsa ja lähti. Taloon tuli hiljaista, eikä kukaan liikkunut. Mä nyyhkytin hiljaa istuessani, ja kun mä sain tarpeeksi voimia, mä juoksin olohuoneen poikki omaan huoneeseeni. Ovi pamahti mun perässä kiinni. Mä kuulin jotain kuiskutuksia olohuoneen puolelta, muttei mulla jaksanut vähempää kiinnostaa.

Päivä toisensa jälkeen kiidätti meitä lähemmäs kesälomaa. Enää oli pari hassua päivää koulussa, sitten alkaisi loma. Koulussakaan emme tehneet enää mitään, vaan olimme ja siivoilimme ja vielä kerran olimme. En puhunut meidän perheestä kellekään, en isälle enkä Eelielle. Vielä vähiten Kristianille. Pojat olivat keksineet lähettää mut psykiatrille, sillä olin tuskin syönyt mitään. Tottahan se oli, olin laihtunut melkoisesti. Ja mitä puhumiseen tuli, en ollut puhunut kenenkään kanssa pariin viikkoon. En edes Minjan tai Jannin, Allun tai Hanneksen. Ossi ja Henri oli täysin suljettu peleistä pois. Mä olin taas yksin, omassa maailmassani, missä ei ollut mitään muutakin synkkää ja.. Synkkää.
Kotimatkalla koulusta mä törmäsin Anttiin. Me juteltiin hetkisen, ja sen puheesta sain selville, että Henrille oli langennut pitkä rikosrekisteri. Antti oli tosi suruissaan, sillä muutenkin niiden perhe oli hajonnut. Henri oli muualla, ja niiden vanhemmat asui ulkomailla. Anttikin oli yksin. Mä päätin mennä sen luokse kahveille.
Teki pahaa nähä Henrin huone. Huone, mistä oli melkoisesti muistoja. Oikeastaan koko talo tulvi niitä. Hymyillen mä tartuin kahvikuppiin, mitä Antti mulle tarjosi. Kahvit juotuamme rupattelimme niitä näitä, kunnes yllättäen ovi kävi ja tuttu henkilö saapasteli iso reppu selässään keittiöön.
- Henri!
- Kikka! Henri kattoi meitä molempia kysymysmerkkinä. Se yritti sönkötellä jotain, mut sokiakin sen näki että ei se kyennyt puhumaan. Se laski hitaasti reppunsa ja katsoi yhä meitä hölmistyneenä.
- No mitä nä siinä toljotat! Antti murahti ja lähti muualle. Me jäätiin Henrin kanssa kahdestaan keittiöön. Se tuli hitaasti mun luokse, mut istui kumminkin mua vastapäätä. Aika kului, eikä me puhuttu mitään.
- Mun pitää mennä, sanoin ja olin lähdössä mut Henri ennätti mun edelle ja painoi mut takaisin penkkiin.
- Mennään mun huoneeseen juttelemaan, okei? Mä nyökkäsin. Henri tarttui mua kädestä kiinni ja talutti sen huoneeseen. Heti kun ovi oli suljettu, ja ennenku mä kerkesin sanoa mitään, Henri oli tarttunut mua käsillään poskista kiinni ja suuteli. Mä vastasin, vaikka mä yritin pyristellä irti. Henri ei sallinut sitä. Se kaato mut sen sängylle ja tuli itse perässä. Se suuteli mua ku viimestä päivää, enkä mä päässyt karkuun. Jokin mussa sanoi, että lähden, joku taas että jää. Mä olin vähän niin kuin kahden tulen välissä. Mä en osannut päättää mitä tekisin, joten mä jäin siihen makaamaan, ja odottelemaan kunnes olisin vapaa.

Ei, ei se mennyt niin
Toisiltamme eksyttiin
Ei se mennyt niin
Sä tiedät syyn, sä tiedät syyn

Lähettäjä: juuh 
Päivämäärä:   20.12.10 19:34:19

ihana<3

Lähettäjä: Lucky 
Päivämäärä:   20.12.10 23:03:32

Kun tilanne oli rauhoittunut, Henri nousi istumaan nojaten seinään. Se sulki silmänsä ja löi kädellään otsaansa. - Sori, se mutisi ja mä kuulin hiljaista nyyhkytystä. Mä istuin sen viereen ja halasin sitä. Poika tarttui mun käteen ja puristi hellästi. Mä halusin olla siinä aina, ja tähän mä kuuluin. Mut kuinka kauan tätä vielä kestäisi? Kohta kumminkin Henri ilmottaisi lähtevänsä taas, kuten aina. Sitten mä jäisin vaan puremaan sormiani ja itkemään sen perään. Mut mä olin päättänyt aikoja sitten, et mä en enää itkisi sen perään. Mut mitä sille voi, jos toista vaan rakastaa yksinkertaisesti liikaa? Mä olisin vaan halunnut paeta kaikkea, mut mä en pystynyt liikkumaan, mä olin kuin kahlittu Henriin kiinni. Mä hyssyttelin poikaa, joka itki mun sylissä. Mä vakuuttelin sille, että kaikki oli hyvin, vaikka me molemmat tiedettiin että kaikki oli päin mäntyä. Ossikin oli vielä kuvioissa, kuten kaikki muutkin. Mä olisin halunnut sulkea kaikki pois, paitsi Henrin. Henri oli se, josta mä halusin pitää kiinni, tapahtu mitä tapahtu. Mut kaikki ei vaan mene kuten saduissa, ei tosiaankaan, ainakaan jos mun elämästä oli kyse.

Myöhemmin mun piti lähteä. Vaikka mun olisi pitänyt lähteä heti kun mä olin päässyt koulusta, sillä mä olin kotiarestissa. Ollut jo pariviikkoa. Mut tapettaisiin kuhan mä pääsisin himaan asti. Henri lähti mua saattelemaan. Nakkasin laukun olalle ja otin hupparini messiin. Kengät jalkaan ja lähdimme kulkemaan metsän kautta. Mä kuljin edellä, ja kodan kohdalla mä pysähtyin.
- Mä jatkan tästä, sanoin ja lähdin kulkemaan. Henri jäi seisomaan, mut mä kuulin sen lähenevät askeleet. Sen askeleet läheni koko ajan, ja sitten se tarttui mua vyötäröstä ja pyöritti pari kertaa ympäri. Henri laski mut alas ja kaappasi isoon haliinsa.
- Mä haluun näyttää sulle yhen paikan, se sanoi ja lähti mua vetämään syvemmälle metsään. Me kierrettiin lampi, kunnes tulimme isoilla kallioille. Henri kipusi kallioille vetäen mua perässään. Yhtäkkiä se humpsahti näkyvistä.
- Henri?
- Täällä alhaalla! Aseta jalkasi siihen kuoppaan ja hyppää, kuului vastaus alhaalta. Mä tein sen, ja pian olin alhaalla Henrin luona. Se tarttui mua käteen ja veti syvemmälle. Me oltiin kallioiden sisällä. Yhtäkkiä mä näin valoa, ja tajusin että mä näin lammen. Tai no mutkan, missä lampi ja pieni koski yhtyi. Isot kuuset korostivat metsän reunoja, ja muutama pikkupusikko heilui tuulessa.
- Mä tykkäsin aina pienenä leikkiä täällä Antin kanssa. Eikä pidä unohtaa Ossia.
- Miten Ossi on sun velipuoli, älysin kysyä. Henri huokaisi ja siirsi väsyneet katseensa muhun.
- Kun me oltiin pieniä, mutsi ja faija erosi. Meni pari vuotta, ja mutsi oli jo uusissa naimissa. Ja sen miehen poika oli Ossi. Niin sitten Ossista tuli mun velipuoli.
- Miten sun äiti ja isä on sit yhessä nyt?
- Ossin isä ja mun mutsi eros, koska äiti halusi palata takaisin mun, Antin ja isän luokse. Ensin Ossi asui meillä vähän aikaa, koska sen faija matkusteli niin paljon. Ossin äiti oli kuollut synnytyksessä. No, Ossi muutti sitten isänsä kanssa ulkomaille, enkä mä nähnyt sitä enää moneen vuoteen, mut mä opin pitämään sitä veljenä. Sitten isä ja mutsi palasi yhteen, ja ne on ollu yhdessä monta vuotta, onnellinen loppu, se huokaisi ja istui kalliolle roikottaen jalkojaan alaspäin. Me istuttiin ihan hiljaa. Tuuli heilutteli hiuksiani edestakaisin. Heiluttelin jalkojani edes takaisin, ja kun mä katoin alaspäin, tajusin kuinka korkealla me oikeastaan oltiin. Alhaalla, kuohusi koski. Sen virtaus oli voimakasta.
- Miten sun mutsis kuoli? Henri kysyi yllättäen. Mä en olisi halunnut kertoo, mut mä pakotin sanat suustani.
- Kolarissa. Oli talvi, ja tuiskutti ihan kunnolla kun me oltiin tulossa sukulaisten luota. Kristian istui etupenkillä, ja minä Eelielin kanssa takapenkillä. Koko ajan tuli autoja vastaan, meidän takankin ajoi autoja, ja äidillä tietenkin pelotti ajaa. Äiti ajoi tiensivuun kai odottamaan että sää edes vähän hellittäisi, mutta se oli virhe. Meidän takana ajoi rekka, joka tuli suoraan takaapäin meidän perään, ja ja… Ääneni särkyi täysin. Mä en saanut enää sanaakaan suustani ja mä purskahdin itkuun. Teki vieläkin kipeää miettiä äitiä ja sitä kohtalokasta kolaria. Mun olisi pitänyt enneminkin kuolla, ei äidin. Mun elämällä ei ollut mitään merkitystä, kaikki tuli ja meni. Mä en edes tiedä, miksi mä vielä olen tässä. Kai jokin pitää mua täällä, vasten tahtoani. Jos Henri ei istuisi vieressäni, käsi olallani, mä olisin varmasti hypännyt alas virtaavaan koskeen. Mulla oli niin paha olla, etenkin nyt kun ajattelin äitiä.. Mä puistelin kaiken pois mielestäni ja nousin ylös.
- Mun pitää mennä, sanoin itkuisella äänellä ja aloin kivuta ylös. Ylhäällä mä pistin juoksuksi, enkä välittänyt huudoista mitkä kuuluivat mulle. Mä juoksin ja juoksin, kunnes kompastuin. Mä jäin siihen makaamaan, kunnes sain voimia nousta ylös. Loppumatkan kylälle mä kävelin ihan rauhassa, hengitystä tasaten. Mä saavuin meidän kerrostalon eteen, harpoin kolmet eri portaat ylös ja aukaisin oven. Yllätyksekseni kämppä oli tyhjä. Eikä ollut edes mitään lappua pöydällä tai jääkaapin ovessa. Merkillistä.

Päivämäärä:   21.12.10 12:03:56

OIIIIJJJ <3 tää on kyllä yli ihana ja etenee just sopivaa vauhtia !

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   21.12.10 15:28:08

Kello oli lähes puoli kahdeksan ja salkkareitten tunnusmusiikki alkoi soida iso äänisesti televisiosta. Istahdin nojatuoliin mukavasti ja heti ensimmäisenä näin sepon venähtäneen pärstän. Ismo pahoitteli jotain, en kyllä tiedä mistä, mä kun en salkkareita kovin seuraa. Mä vaihdoin kanavan neloselle, mistä tuli eläinpelastustiimi. Siinä ne parhaimmillaan pelasti pientä kissanpentua, joka oli juuttunut seinien väliin. Se maukui sydäntä raastavasti, ja se herätti kaikkien meidän kissojen mielenkiinnon. Ne tuli television eteen ja naukuivat kaikki. Se pisti naurattamaan, kunnes Jerry hyppäsi Tom peräkanaa televisiopöydälle niin että kaiuttimet kaatui. Syöksähdin nostamaan ne, sillä Kristian suuttuisi paljon jos näkisi ne kaatuneina. Kissat pakeni mun huoneeseen piiloon. Lahja oli ainut mikä jäi nöyristyneenä istumaan nojatuolin viereen. Viimein se päätti mennä ojentelemaan penikoitaan, ja pian kuuluikin sähäkkä ääni huoneestani. Kit ja Lilli tuli hännät tuuheina ulos huoneesta. Annoin kaikille ruokaa lautasille ja pian kaikki söivätkin mielissään ruokaa. Menin takaisin nojatuoliin istumaan mukavaan asentoon ja katsoin kuinka pieni kissanpentu oli saatu irrotettua seinien välistä. Seuraavaksi eläinpelastustiimi jahtasi haavoittunutta lammasta. Katsoin ohjelman loppuun ja menin omaan huoneeseeni. Kaaduin sängylleni ja tuijotin kattoon. Ovi kävi ja kuulin puhetta eteisestä.
- Onkohan se edes kotona, kuului hiljainen kysymys. Kyllä olen, vastasin mielessäni. Nousin ylös sängystä ja otin hupparini pois. Auringon viimeiset säteet sujahtivat ikkunoiden sälekaihtimista sisään. Kuului kolinaa ja iso rääkäisy, mikä tulin kissan suusta. - Sori pikkuinen, Eeliel sanoi. Kai se oli taas polkaisu kepeillään kissan hännän päälle. Ovi aukaistiin ja suljettiin saman tien. Mä tiesin että Kristianilla oli vaikea puhua mulle sen illan jälkeen, milloin se oli nostellut mua pitkin seiniä. Laitoin mankan soimaan, ja ensimmäisenä biisinä oli paramoren decode. Panin takaisin makuulle ja suljin silmäni. Kuuntelin biisiä tarkalleen. Sanat olivat aivan kuin mun elämästä. Mä kaipasin Henrin läsnäoloa. Mä en tiennyt kauan tätä kestäisi. Mä luulin että meidän juttu oli aikoja sitten ohi, mut aina me löydettiin toisemme uudelleen. Sitten oli vielä Ossi. Sitäkin mä kaipasin, ja mä lupasin itselleni että mä korjaisin meidän välit, oli mikä oli. Ossista oli tullut ajan mittaan mulle tärkeä ihminen, enkä mä halunnut menettää sitä.

Seuraavana aamuna mulla oli vaatekriisi. Mä en osannut valita, mitä mä laittaisin päälle. Hiukset mä olin laittanut hienosti nutturalle ja naamavärkissä mulla oli kevyt meikki. Vaatteiksi mä valitsin loppujen lopuksi kumminkin topin, missä oli rintojen kohdalla iso valkoinen rusetti. Toppi oli muutenkin valkoinen, ja silkkinen. Housuiksi mä valitsin mustat legginssit. Laitoin vielä valkoisen poteron topin päälle ja tadaa, olin valmis! Kello oli vasta vähän yli kahdeksan. Mä pakkasin valkoiseen pieneen laukkuuni pienen meikkipussin, lakan ja rahaa. Menin keittiön puolelle ja tein itselleni hieman aamupalaa. Eeliel istui mua vastapäätä ruokapöydässä ja katsoi mua välillä kulmiensa alta. Mä en antanut häiritä sen, vaikka se oikeasti häiritsi mua. Viime aikoina Eeli oli yrittänyt ottaa muhun kontaktia, mut mä olin käyttäytynyt kuin en olisi huomannutkaan edes sitä. Mä tunsin itseni tunteettomaksi. Vilkaisin kelloon ja huomasin sen olevan jo melkein puoli yhdeksän. Otin laukkuni nojatuolista ja kävin pesemässä hampaat. Sujautin ruskeat lattapohjaiset hienot kengät jalkaani, ja nappasin avaimet eteisen pöydältä mukaani. Aukaisin oven ja hyppelin portaat alas upeaan kesäkuiseen päivään. Tänään me saataisiin todistukset, ja kauan odotettu kesäloma alkaisi!

Iloisena mä menin isoista ovista sisään, ja mä sain jopa iloisia tervehdyksiä. Kaikkihan oli iloisella päällä, totta kai kun kesäloma alkaisi. Seiskaluokkalaiset parveili luokkien edessä, ja kun mä saavuin ison salin eteen, Minja hyppeli väkijoukon luo ja halasi mua isosti.
- Oot upean näköinen, se tokaisi.
- Kiitos, vastasin kohteliaasti. Joku opettaja tuli aukaisemaan meille salien ovet ja me purkauduttiin erisuuntiin. Minja seurasi mua perässä ysien paikalle ja me istuttiin vierekkäin. Pian koko sali oli täynnä, ja punakkanaamainen Janni ilmestyi myös jostain. Se istui Minjan viereen. Rehtori alkoi puhua pälpättää jostain tylsästä aiheesta, sen jälkeen laulettiin suvivirsi. Taas kerran joku oppilaan puhe. Sitten vuodatettiin kyyneliä ja ysit pyydettiin eteen. Seiskaluokkalaiset jakoi meille ruusut, ja taas itkettiin. Jopa mäkin herkistelin. Minja otti mua kädestä kiinni ja Janni myös. Me halattiin kaikki toisiamme ja itkettiin. Viimein kasi - ja seiskaluokkalaiset poistui salista ja me kaikki ysit jäätiin seisomaan sinne. Meistä kaikista ysiläisistä otettiin iso kuva. Sen jälkeen opettajat jakoivat todistukset. Kun mun vuoro tuli, mun sydän hyppi volttia ja mun vatsassa perhoset liiteli. Mä astelin hoiperrellen luokanvalvojan luo, kuten kaikki muutkin. Nainen ojensi todistuksen mulle ja sanoi: - Me nähdäänkin taas syksyllä!
- Miten niin? Kysyin hämmästyneenä. Luokanvalvoja katsoi mua kysyvänä ja huokaisi. - Sä jäit luokalle, hammasta purren se sano.
- Mitäh? Kysymykseni kuulivat varmaan kaikki, sen verran isoon ääneen sen kajautin.
- Eikö sinulle olla kerrottu?
- No ei todellakaan! Kivahdin ja juoksin ulos salista. Tässä täytyi olla joku virhe, en mä voinut jäädä luokalle! En mitenkään! Mä juoksin pois koulualueelta, kauas kauas kaikesta. Mä päätin mennä kallioille, missä mä olin eilen istunut Henrin kanssa. Kun mä pääsin metsään, oksa tarttui mun legoinsseihin ja repäisi niihin reijän polvien kohdalle.
- Voi kettu! Murisin ja saavuin kodalle. Siitä mä lähin erisuuntaan kuin yleensä. Mä kompastelin kivillä ja kun mä saavuin kallioille, ja hyppäsin siihen ihmekoloon ja istuin kallion kielekkeelle. Mä aloin itkeä ja mä huusin kuinka mä vihasin elämää. Mun huudot kaikuivat kallioilla. Tuuli suhisi puissa ja koski kuohui ja liplatteli mun alapuolella. Sen virtaus oli yhtä voimakasta kuin myrsky mun sisällä. Mä puristin edelleen todistusta mun käsissä. Mä aukaisin sen kädet vapisten ja mä tuijottamaan mun numeroita. Ne oli huonoimpia mitä olin koskaan nähnyt! Ei kai mun koulu ollut mennyt näin pieleen? Näköjään oli. Mä olisin halunnut viskata todistuksen koskeen, mut mä taittelin sen ja sulloin sen mun laukkuun. Ruusu mulla oli tipahtanut johonkin, mut mä en jaksanut välittää. Kohotin katseeni ylös taivaisiin ja lausuin: - Äiti auta mua!

Lähettäjäriina- 
Päivämäärä:   22.12.10 11:34:34

vooooi ei :<

Lähettäjä: myrkkysieni 
Päivämäärä:   22.12.10 18:39:00

eei..! nopeeta jatkoaa!:)

Lähettäjä: Zifyyy 
Päivämäärä:   23.12.10 11:22:04

Oi :<< Jatkoa nopeesti :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   23.12.10 15:51:21

Äiti ei vastannut mulle. Ja mä ymmärsin sen. Äiti oli kaukana poissa, mun käsien ulottuvilta. Mut silti se tuntu niin läheiseltä. Mä olin surustani suunnilta. Mun suunnitelmat ja unelmat rikkoutuivat. Mä jäin luokalle! Ei tämä voinut olla mitenkään mahdollista, ei näin voinut käydä mulle! Mut jos mä olin kyseessä, kaikki oli mahdollista. Ainakin mä luulin. Mä kuulin rapinaa mun takaa, ja siinä samassa Henri tupsahti mun vierelle istumaan.
- Mä vähän ajattelinkin että sä oisit täällä, se sano hiljaa. Mä nyökkäsin hitaasti ja katsoin yhä kuohuvaa koskea.
- Mä kuulin sun suru-uutiset.
- Mmm..
- Sun kaveri Minja oli huolissaan susta ja se kerto mulle.
- Mistä se sut tuntee?
- Ei se tunne mua tai edes tiiä, mut mä olin tulossa moikkaamaan sua koululle eikä sua näkyny, ja mä kyselin ihmisiltä onko ne nähny sua, nii tää Minja sano et sä olit lähtenyt.
- Mistä sä sitten tänne eksyit?
- Mä etin sua joka paikasta. Sitten mä älysin että sä tulisit tänne ku tää on niin rauhallinen paikka. Mä taas nyökkäilin vaan ja säikähdin, kun Henri kaappas mut syliinsä. Me istuttiin siinä, vain me kaks, tuuli ja mahtavat maisemat.

Mikään ei estänyt mua suremasta rikkoutuneita unelmia. Mä istuin meidän parvekkeella ja annoin tuulen heilutella mun hiuksia. Oli kesäloman toinen päivä, ja mulla oli tylsää. Normaalisti mä ja Niilo nyt viilettäisiin jossain päin kylää. Mut se oli nyt mahdotonta. Mä havahduin mun puhelimen pirinään ja mä menin takaisin sisään tumpattuani tupakin tuhkakuppiin. Sisällä menin omaan huoneeseeni ja puhelimeni soi yhä lakkaamatta.
- Niin?
- Hei Kikka, missä sä oot?
- Kotona.
- Okei, voinko mä tulla käymään, jos keität kahvit?
- Kyllähän se passaa, sanoin ja odotin Henrin vastausta. Hetken oli hiljaa, sitten kuului taas ääni: - Mä oon kohta teijän rapussa. Sitten puhelu katkesi ja ovikelloa rimputettiin.
- En mä kerinnyt edes kahvia keittää, sanoin nauraen kun aukaisin oven. Henri tuli sisään ja jätti kenkänsä eteiseen. Mä menin edeltä laittamaan kahvit tippumaan. Henri tuli mun taakse ja kaappasi syliinsä. Pari kertaa pyöräytteli mua, kunnes nojatuoli tuli vastaan ja me lennettiin yhdessä rytäkässä lattialle. Rojahdus kuului varmaan viimeiseen kerrokseen! Nauraen Henri auttoi mut ylös ja meni ottamaan kahvikupit mihin se kaato kahvia. Istuimme vastakkain pöydän ääreen ja ryypiskelimme kahvia. Kello oli vasta vähän yli yhden. Aurinko porotti suoraan keittiönikkunasta sisään. Henri laittoi kahvikuppinsa syrjempään ja katsoi mua kulmiensa alta jotenkin ovelasti.
- Lähde mun mukaan, se sano ja mä melkein vetäisin kahvit väärään kurkkuun.
- Öh?
- Niin, lähde mun mukaan… meille, se sanoi viekkaasti ja nauroi päälle. Mä otin sanomalehden käsiini ja nakkasin sillä poikaa. Mä olin jo kuvitellut vaikka ja mitä, et mitä tulis tapahtumaan. Poika vaan nauroi ja laittoi lehden takaisin pöydälle.
- Ok, mennään.

Matkalla Henrille poika töni mua koko ajan leikillään pois kadulta, mut vetäisi aina viime tipassa takaisin. Aurinko porotti minkä kerkesi ja päivä oli muutenkin kaunis. Me saavuttiin metsän laitaan mistä me yleensä oikaistiin. Henri kulki edellä ja mä taitelin takana puun rungon päällä. Yhtäkkiä jalkani lipesi ja löysin itseni maistelemasta metsän ihanuuksia.
- Miten sä sinne jouduit? Henri sanoi naurua pidätellen, mut ei se onnistunut. Se nauroi niin, että itsekin kaatui mun viereen. Meidän nauru kuului varmaan kylälle asti. Oli vaikeuksia päästä ylös, kun nauratti niin. Tartuin käteen tajuamatta, kuka tarjosi kättään. Kun olin tolpillani, tajusin vasta silloin katsoa. Ossi. Jätkä seisoi ilman paitaa edessäni. Sen vatsalihakset näytti erittäin rienatuilta. Se kaappasi mut isoon haliinsa ja päästi sitten irti kun Henri nousi ylös ja tarttui mua kädestä.
- Mennään, se sanoi synkkänä ja repi mua matkaan. Koko matkan se piti mua kädestä ja retuutti miten sattui. Vasta niiden pihalla se päästi musta irti. Se paiskasi oven kiinni perässä työnsi mut sen huoneeseen. En ollut nähnyt sitä pitkiin aikoihin noin.. vihaisena.
Hymähtäen istuin pojan sängylle ja otin jonkun ihme mopolehden käteeni luettavaksi.
- Istu siinä, se sanoi ja lätki tiehensä. Henrin huoneen ikkunasta mä näin, kuinka se harppoi metsään ja katosi sinne. Hetkeäkään ajattelematta mä syöksyin ovesta ulos ja metsään. Piilouduin puun juureen, kun Henri kuuli napsahduksen ja katsoi muhun päin. Ossi seisoi vähän kauempana, ja mä huomasin kuinka uhmakkaasti Henri kävelin sen luokse. Henri tuuppasi Ossia mahaan niin että tämä meinasi lentää nurin. Ossi puri hammasta ja tyrkkäsi Henriä voimalla takaisin. Pojat tönivät toisiaan ja sadattelivat toisilleen. Yhtäkkiä Ossi kompastui puunrunkoon ja kaatui. Kun poika ei noussutkaan takaisin ylös, kuten Henri oli toivonut, vasta silloin hän tajusi: Ossi oli tajuton.
- Voi jumalauta Ossi! Ala nyt nousta! Henri huusi paniikissa. Se nojautui pojan ylle ja ravisteli voimakkaasti. Se alkoi läpsiä sitä poskille, mut Ossi ei reagoinu. Sen päästä valui verta ja sen pään alla oli iso verilammikko. Mä tulin piilostani ja juoksin huojuen Ossin luokse.
- Mitä sä teit! Kivahdin.
- Se ite kompastu, Henri puolusteli. - Soita nyt jumalauta ambulanssi! Käskin ja Henri meni kauemmaksi puhumaan. Kuinka kauan kestäisi, että yksi ambulanssi saapuisi? Se jäisi nähtäväksi.

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   23.12.10 15:53:43

Hyvvää joulua ja riehakasta uutta vuotta kaikille lukijoille! :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   24.12.10 13:22:46

Jatkoa tulee sitten kun jouluhömpötys on ohi! :)

Lähettäjä: julleehh- 
Päivämäärä:   25.12.10 01:04:56

uuii!!!!!! jatkeleppas äkkiä :::::::::::::DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD äggiääjatkoaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa osssssssssssssssssssssiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii raukka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D joo rauhotutaampas, jatkele ku kerkiät mutta sillee et jatkoa tulis piakoin! :))

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   25.12.10 13:10:52

Monien minuuttien, mun mielestä tuntien kuluttua alkoi metsästä kuului rytinää. Sitten kaksi ambulanssi kuskia tuli näkyviin kantaen paareja.
- Missä se haavoittunut on? toinen miehistä kysyi. Henri meni näyttämään ja selitteli samalla jotain surkeaa tarinaa niille. Mä katsoin voimattomana kauempaa, kuinka ambulanssikuskit tutkiskelivat Ossi ja nostivat sen viimein paareille.
- Mä lähden mukaan! Sanoin ja juoksin kaikkien perään. Henri käveli synkkänä meidän takana. Saavuimme tielle, minne oli parkkeerattu ambulanssi. Sen ympärille oli kokoontunut ihmisiä supisemaan. Ambulanssikuskit työnsivät Ossin paareineen ambulanssin taakse ja mä hyppäsin sen viereen. Henri teki samoin, ja se meni toiselle puolelle istumaan.

Sairaalassa me seurattiin tiiviisti lääkäreitä, jotka ottivat Ossin vastaan. Ambulanssikuskit jättivät Ossin käytävälle ja meni lääkäreiden kanssa keskustelemaan jonnekin. Mä istuin Ossin viereen ja puhelin sille. Poika oli yhä tajuton. Henri synkisteli ja näpräsi hermostuneena sen kännykkää.
- Rauhotu, sanoin ja yllätyin, mitä olin sanonut. Ja kun minä olin muka niin vihainen pojalle! Henri katsoi mua kulmiensa alta ja luuli etten mä ollutkaan sille vihainen. Se siirtyi mun viereen istumaan ja ojensi kätensä mun käsiini. Sitten lääkärit tuli, ja toinen lähti viemään Ossia jonnekin. Toinen jäi meidän kanssa käytävälle.
- Me tarvitaan tietää, mitä on tapahtunut, se aloitti lempeästi. Mä tutkailin miestä, se oli hieman pyöreähkö ja lyhyt. Se käveli ku mikäkin ankka. Se yritti hymyillä, mut meidän vakavat naamat sai sen hymyn hyytymään.
- No… Me tultiin just sopivasti paikalle ku se kaatui ja löi päänsä. Mitä palturia Henri syöttikään, mut meidän onneksi se meni läpi. Mut sitten mä tartuin Henrin käteen kiinni ja vedin sen syrjemmälle.
- Meille tulee myöhemmin ongelmia jos Ossi muistaa kaiken! Sähisin.
- Ei se muista, Henri sanoi yhtä hermostuneena ku mäki.
- Onko tässä jotain ongelmaa, mies hymähti ja odotti meitä.
- Ei, huikkasin ja me menimme takaisin miehen luokse. Se silmäili meitä epäillen, mut kai se sitten usko kun lähti pois. Me oltiin kusessa, sitä ei voinut kiistää. Tai jos kävisi hyvä tuuri, Ossi ei muistaisi ollenkaan, tai jos muistaisi, se pitäisi suunsa kiinni? Aina oli hyvä elää toivossa!

Myöhemmin me istuttiin yhä penkeillä käytävällä. Kello tikitti koko ajan eteenpäin, ja kello oli jo kohta melkein viisi. Me ei oltu puhuttu yhtään mitään parin tunnin aikana. Viimein mä avasin suuni, muttei tullut ääntä. Mä kelasin uudestaan ja sanoin lyhyesti, et mä käyn vessassa ja kanttiinissa. Kun mä menin portaat alas, ja edessäni häämötti suoraan kanttiini, tutun näköinen ihminen käveli vastaan ja se totesi:
- Taas sinä!
- Kyllä, taas minä, huokaisin ja pysähdyin. Sinisiin vaatteisiin pukeutunut hoitaja käveli mun luokse ja alkoi höpöttää jostain.
- Mutta miksi täällä, se kysyi yhtäkkiä.
- Kaverille sattui onnettomuus.
- Kamalaa! No toivottavasti se paranee, ja noiden sanojen päätteeksi se käveli pois. Mä menin kanttiiniin ja kaivoin lompakon esiin. Jostain sen uumenista mä löysin kympin. Mä ostin itselleni sämpylän. Ja Ossille, jos sillä olisi nälkä kun se heräisi. Mä emmin, että pitäisikö mun ostaa Henrillekin. Minuuttien jälkeen mä kumminkin päädyin ostamaan sillekin. Otin myös kolme rippimehua. Ostokset tehtyäni mä menin takaisin yhden kerroksen ylemmäs ja poikkesin vessaan.
Käytävällä ei ollut ketään muutakin yksinäinen ihminen, Henri. Se istui tuolissa ja nojasi päällään käsiin.
- Tuossa, sanoin ja ojensin tälle leivän.
- Kiitos, se vastasi ja alkoi heti syödä. Mä istuin tuoliin ja aukaisin oman sämpylän. Sen väliin oli tungettu vaikka mitä mistä mä en tykännyt, mut en jaksanut välittää ku oli paljon muutakin huolia. Paljon isompia. Leipä meni äkkiä, ja perään rippimehu. Huokaisin, nojasin taaksepäin ja suljin silmäni. Mä toivoin että tää kaikki olisi jo ohi. Askeleet läheni ja kun ne oli lähellä, mä kiinnitin niihin enemmän huomiota. Aukaisin silmäni ja näin taas sen saman lääkärin.
- Mä vähän arvelinkin että te olette vielä täällä, se sanoi ärsyttävällä, kimeällä äänellään.
- Mitään uutta? kysyin.
- Kyllä. Ossi on herännyt ja hänellä on päässään monen monta tikkiä. Pidämme hänet täällä yön yli, koska hänellä on paha aivotärähdys. Onko hänellä perhettä täällä?
- Mä oon Ossin velipuoli, ja sen mutsi on kuollut ja sen isä asuu ulkomailla. Joten mä oon sen ainut perhe täällä.
- Okei, mies sanoi ja häipyi. - Teidänkin olisi hyvä lähteä käymään kotona, se huikkasi ja katosi ovesta sisään mistä se oli tullutkin.
- Hyvä idea, mut millä me mennään? Henri kysyi.

Aivan, ei meillä ollut mitään kyytiä millä olisi päässyt pois. Antilla ei ollut autoa sillä hetkellä, eikä Kristian vastannut. Ja isä oli kenties missä päin maailmaa. Niinpä me lähdimme apostolin kyydillä, eli kävellen. Me kävelimme molemmat hiljaa, ja kun saavuimme isolle tielle, Henri lätkäytti:
- Liftataan.
- Ootsä hullu?!
- En, mä en vaan jaksa kävellä! Se kivahti ja seisahtui.
- Miten vaan, sanoin ja jatkoin kävelyä. Henri jäi mun taakse, ja mä vaan kävelin eteenpäin. Henri juoksi mut kumminkin kiinni ja pakotti pysähtymään. Se piteli musta kiinni tiukasti.
- Päästä irti!
- En!
- Päästä.. tai!
- Niin mitä? Mä rimpuilin itseni irti, ja melkein pääsinkin, mut Henri sai uuden ja paremman otteen musta.
- Anna mun olla, sähähdin ja Henri päästi musta irti.
- Okei no minäpä annan sun olla! Mene, mene! No eikö sun pitäs olla jo menossa, Henri huusi ja suorastaan töni mua pois. Mä katsoin Henriä kyynelsilmin ja pistin juoksuksi. Mä hidastin vasta sitten kun Henri oli poissa näkyvistä. Kyyneleet olivat alkaneet virrata vuolaasti ja sitä tahtia pyyhin niitä pois mitä niitä tuli lisää. Yhtäkkiä puhelimeni alkoi soida, ja näytöllä vilkkui Kristian.
- Hae mut pois!
- Mitä on tapahtunut, missä sä oot?
- Tulossa sairaalasta, tuu äkkiä… Sitten puhelu katkesi ja mä jäin istumaan tienviereen isolle kivelle odottelemaan Kristiania, jos se nyt tulisi.

Kahdenkymmenen minuutin kuluttua mä näin tutun valkoisen auton vilahtavan mutkassa. Se läheni ja läheni. Kristian huomasi mut kivellä istumassa, ja pysähtyi. Mä odotin että pari autoa meni ohi, ja hyppelin vasta sitten autoon.
- Mitä sä täällä teet ja mitä on tapahtunut?
- Ossi joutui sairaalaan.
- Ai tää sun kaveri Ossi?
- Just se.
- Miksi?
- Koska… Se kompastu ku se tappeli Henrin kanssa ja se meni tajuttomaksi, sopersin. Me ei puhuttu enää mitään, ja kohtapa me oltiinkin jo meidän “pienessä” kylässä. Parin minuutin päästä Kristian parkkeerasi kerrostalon pihalle autonsa ja hypeltyäni kolmet portaat ylös, tajusin kuinka puhki olin. Menin suoraa tietä huoneeseeni, laitoin makuulle sängylleni ja nukahdin.

Lähettäjä: julleehh- 
Päivämäärä:   25.12.10 13:30:59

ooii hyvä jatkeles!

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.