Lähettäjä: Neurotic
Päivämäärä: 23.12.10 19:28:51
Pahoittelen kestoa! Kauheesti kaikkee häslinkiä ja muuta ollu, mutmut, tässäpäs olisi. Vähemmän sujuvaa tekstiä tuli (=hieman tökkii), eikä kovin tapahtumarikastakaan, mutta ainakin tosi pitkä pätkä jos ei muuta! Teksti meinaan hieman veny.
- No en mä oo mikään pikkulapsi!
- Silti. Pitäsköhän mun varmuuden vuoks kantaa sut?
- Jessus, no ei todellakaan!
Eliaksen huulilta purkautui naurahdus ja vilkaisin miestä hieman huvittuneena.
- Ei sitten, tämä totesi virnuillen ja pyöritin päätäni samalla kun könkkäsin kepeilläni sairaalan pääoville. Elias oli sanonut vievänsä minut kotiin koska en luonnollisesta tällä jalalla voinut autoa ajaa. Herttaista sinällään. Me suuntasimme sairaalan pihalle ja vilkaisin hieman ympärilleni. Aurinko paistoi lämpimästi lähes pilvettömältä taivaalta ja päätin ettei se voinut enteillä kuin hyvää kaiken tämän jälkeen.
- Mä haen sen auton tähän niin sun ei tarvii raahautua tonne kauas, oota tässä, Elias sanoi ja käänsin katseeni mieheen siristäen hieman silmiäni auringossa. Nyökyttelin kevyesti ja Eliaksen käännyttyä parkkipaikkojen suuntaan siirsin katseeni miehen loittonevaan selkään ja pieni hymy nyki suupielissäni. Koko sairaalareissu ja auton alle jääminen tuntui edelleen jotenkin uskomattomalta ja osaltani olin kai edelleen järkyttynyt asiasta, mutta olo tuntui silti tavallaan hyvältä. Tiesin sen johtuvan Eliaksesta. Onnettomuuden toinen osapuoli, autoa ajanut vanhempi mies oli vieraillut sairaalassa luonani ja olin saattanut todeta järkyttyneelle miehelle, että koko juttu oli ollut täysin oma vikani. Niin kuin se oli ollutkin.
Eliaksen Volvon sitten ilmestyessä siihen sairaalan edustalle, linkkasin kepeilläni ovelle ja avasin sen, saaden itseni siihen penkille jopa täysin ongelmitta. Vetäisin oven kiinni ja vilkaisin Eliasta, joka kaarsi auton pois sairaalalta.
- Miltä se jalka tuntuu? Elias kysyi samalla kun pysähtyi liikennevaloihin.
- Ei oikeestaan ees pahalta, tuskin joudun käyttää noita keppejä ees viikkoa, sanoin ja vilkaisin miestä, - auton ajaminen vaan on kielletty vähän pidemmäks aikaa, jatkoin harmistuneena ja Elias vilkaisi minua kunnes painoi kaasua.
- Noh, onneks sulla on tällanen vakituinen autonkuljettaja siks ajaks, mies sanoi hymyillen hieman ja kohotin kulmiani.
- Hyvä kuulla, lupaat sitten viiä mut millon minnekin turhanpäiväisyyksiin jos mä vaan haluan, eikö niin? tuumasin ja Eliaksen huulilla kävi uusi hymy.
- Toki, jos vaan hinnasta sovitaan, tämä vastasi ja pyöritin päätäni hymyillen.
- No justiinsa, ootpa sä ilkee, sanoin ja Elias vilkaisi minua ajamisen lomasta.
- Kato mikään ei oo ilmasta, mies sanoi, - tää kyytikin sun luo maksaa sit muuten satasen, mut voit saada ehkä kympin alennusta kun oot niin kiva, Elias jatkoi, enkä voinut olla nauramatta. Katsoin miestä, joka hymyili veikeän poikamaisesti samalla kun käänsi auton pienemmälle tielle.
- Musta on kiva kun sä naurat, tuo sanoi ja vilkaisi minua, - ja hymyilet.
Vilkaisin alas hieman hämmentyneenä ja hymyilin sitten. Elias sanoi asiat yleensä suoraan ja se oli melko hellyyttävää tällaisissa tapauksissa.
- Samat sanat, totesin.
- No sanot vaan ettei mulle tulis paha mieli, mies sanoi virnistäen.
- No enhän!
Elias vilkaisi minua pikaisesti ja hymy leikki miehen kasvoilla tämän ajaessa asuinalueelleni.
Perille päästyämme Elias asteli mukanani aina asunnolle asti ja sisälle päästyämme annoin katseeni kulkea huoneiston poikki. Kaikki näytti olevan samalla paikalla kuin viimeksikin. Oven edusta oli täynnä postia ja Elias nappasi ne puolestani käteensä.
- Sua on kaivattu, mies tuumasi.
- Laskuja luultavasti kaikki, ynähdin ja Elias hymyili laskien postit pöydälle kävellessämme peremmälle. Istahdin sohvalle ja kohta mies lysähti viereeni, vilkaisten vähän ympärilleen. Vähän aikaa olimme hiljaa ja ehdin vajota ajatuksiini toviksi ennen kuin Elias puhui.
- Mites sä ja Senja...? mies kysyi vähän hiljempaan sävyyn. Vilkaisin Eliasta ja nielaisin hieman.
- Ei mitenkään... Ei meillä oo mitään, vastasin ja Elias käänsi katseensa minuun, - se sillon... Se oli vaan tyhmä kännijuttu, joka ois voinu jäädä tapahtumatta, ei oo todellakaan yhtään mun tapaista harrastaa sellasta, jatkoin ja laskin kädet syliini. Koko Senjan kanssa tapahtunut juttu kadutti todella, vaikka koitin olla ajattelematta asiaa sen suuremmin. Elias nyökytteli hieman ja hipaisi hennosti olkapäätäni.
- Ootko sä ikinä ollu miehen kanssa? Tai siis onks sulla ikinä ollu tunteita jotain miestä kohtaan? Elias kysyi kohta ja vilkaisin alas.
- Joo joskus opiskeluaikoina vuosia sitten, mut ei se ollu kovin vakavaa, vastasin varovasti ja Elias kallisti hieman päätään. Siirsin katseeni mieheen, joka hipaisi sormellaan niskaani.
- Sori kun mä olin sellanen idiootti, Elias totesi ja vein käteni miehen poskelle.
- En mä halua enää ajatella sitä, vastasin ja tulin vähän lähemmäs. Elias kiersi kevyesti kätensä harteideni ympärille ja painauduin miestä vasten siinä sohvalla. Eliaksen sormet hivelivat olkapäätäni ja kiersin toisen käteni miehen ylävartalon ympärille, painautuen vielä enemmän tuon kainaloon. Siinä oli hyvä. Elias sipaisi toiselle kädellään poskeani ja piirtelin kevyesti sormenpäälläni kuvioita tämän rintakehään.
- Mä hoidan sua, että sun jalka paranee, mies sanoi ja huulitani purkautui huvittunut naurahdus.
- Ei mua tarvii hoitaa, vastasin ja Elias hipaisi sormellaan kaulaani.
- No pitäähän kun sun jalka on pipi, mies väitti, - mitä sä haluat ekana? Jalkahieronnan? tuo kysyi ja kuulin miehen äänestä, että tämä hymyili, vaikken sitä nähnytkään siinä nojaillessani. Nauroin miehen paitaan ja kohottauduin hieman, että saatoin katsoa Eliaksen kasvoihin.
- Murjot mun jalat vaan paikoiltaan, sanoin ja Elias mutristi alahuultaan.
- Törkeetä kyseenlaistamista, mulla on hellät kädet, tämä väitti ja hymyilin huvittuneena, - etkö muka usko?
- En oo ihan varma kyllä, tuumasin ja Elias hymyili vinosti, vieden sitten kätensä kaulalleni.
- Et oo varma?
- En.
Hymyilin miehelle. Elias vastasi hymyyni, kunnes silitti kevyesti poskeani, liikutti hellästi sormeaan kasvojani pitkin, hipaisi uudelleen kaulaani, kuljetti sormeaan niskallani, ennen kuin liu'utti kätensä hennosti rintakehälleni. Suljin hetkeksi silmäni Eliaksen kuljetellessa sormeaan hellästi rintakehälläni, koskettaen kylkeäni ja silittäen sitten taas höyhenenkevyesti poskeani. Hitaasti avasin luomeni ja kohtasin miehen katseen. Sydämeni hakkasi katseen myötä ja pieni ujo hymy nousi huulilleni. Kumarruin hieman lähemmäs ja Elias kallisti päätään kohdaten katseeni hymyillen vähän. Meidän nenänpäämme koskettivat hennosti toisiaan.
- Joko uskot? mies kysyi hiljaa ja hymyilin pienesti vieden käteni Eliaksen niskaan. Vilkaisin miehen huulia ja nostin sitten katseeni edessäni oleviin silmiin.
- Kyllä mä taidan uskoa, vastasin ja sipaisin peukalollani Eliaksen poskea. Mies hymyili hitusen ja tunsin sisälläni sellaisen lämpimän liekin läheisyytemme myötä.
- Sä oot ihmeellinen mies, Elias totesi sitten ja minä nauroin tuon hassuille puheille.
- Vau, oonko mä sittenkin mies? vastasin virnistäen viitaten miehen puheisiin silloin aiemmin pelin jälkeen. Elias naurahti hiljaa ja katsoi silmiini.
- Mä alan olla aika varma, että sä olet, tämä totesi virnistäen, - tiiätkö mä taidan olla ihan kusessa mieheen, ja vieläpä opettajaan. En mä ois kyllä ikinä uskonu ihastuvani opettajaan, Elias jatkoi ja sai minut nauramaan. Mies hymyili vinosti ja hieroi nenänpäätään kevyesti nenääni vasten.
- Mitä, olitko sä ihan kauhee oppilas aikoinas? kysyin virnistäen ja katsoin Eliaksen silmiin.
- No tuota... Taisin mä kieltämättä olla enemmän häiriöks kun hyödyks, mies sanoi hymyillen vinosti ja kasvoilleni kohosi jälleen hymy. Hipaisin hennosti huulillani miehen huulia ja kallistin vähän päätäni.
- Niinpä tietysti, no mutta onneks mä tykkään pahoista pojista, vastasin hiljaa ja virnistin samalla kun Eliaksen huulilta pääsi hiljainen naurahdus. Mies laski käden poskelleni ja virnisti koskettaen huulillaan kevyesti huuliani.
- Se on hyvä kuulla.
Hymy kävi kasvoillani, kallistin hieman päätäni kunnes painoin varovasti huuleni miehen pehmeille huulille ja saatoin vasta nyt muistaa miten hyviltä ne tosiaan tuntuivat omiani vasten. Mahanpohjassa tuntui sitä samaa kutkuttavaa pistelyä kuin aiemminkin ja vaikka välimme olivat omalta osaltaan vielä hieman epävarmat, niin tiesin, että Elias oli ainoa ihminen, ainoa mies jonka halusin. Vein käteni miehen poskelle meidän huultemme tapaillessa hyvin viattomasti toisiaan. Jo pelkästään Eliaksen suuteleminen tuntui aivan uskomattoman oikealta. Mies vei kätensä kyljelleni ja hetkeksi huulemme erkanivat toisistaan.
- Sulla on muuten mukavia kavereita, Elias totesi yllättäen ja katsoin tätä vähän ihmeissäni, - tai ainakin se yks tummahiuksinen, semmonen filmitähdennäkönen, Joelko se on? mies jatkoi, sipaisi hieman poskeani ja suukotti hennosti huuliani. Kohotin hitusen kulmiani.
- Se kävi siellä sairaalalla sillon ekana päivänä ja me jotain juteltiin, se kyllä vähän ihmetteli mua, Elias sanoi ja kallisti päätään hieman hymyillen. Jokseenkin hämmentyneenä katsoin miehen silmiin. Saatoin kyllä hyvin ymmärtää Joelin ihmetyksen Eliaksen läsnäolosta, eihän tuo ollut koskaan tavannut miestä. Tuntui tavallaan myös kiusaannuttavalta ajatella, että nuo olivat molemmat käyneet luonani kun olin ollut tajuton - minä jos kuka en tykännyt suuremmasta huomiosta, en sitten edes tajuttomana. Oli tietenkin typerää ajatella noin, mutta en voinut sille mitään.
- Ai, sain sanottua, - mitäs sä sille?
- Jotain selitin, mä olin kyllä niin sekasin, että ihme että se ees viritteli keskustelua, mies totesi ja hymyili hitusen silittäen poskeani. Tartuin miehen käteen ja me katsoimme hetken aikaa toisiamme sanomatta mitään. Jos mietti esimerkiksi Joelia, niin tuskin voisin edes vihjata tälle Eliaksesta ja siitä mitä välillämme oli, puhumattakaan monista muista ihmisistä. Hymyilin kuitenkin hieman päättämättä olla ajattelematta asiaa juuri nyt, ja sen sijaan painoin kevyesti huuleni Eliaksen raollaan oleville huulille, jotka liikahtivat hellästi omiani vasten.
*
Maikki ja Lauri tulivat käymään seuraavana päivänä ja toivat Minnin. Molemmat päivittelivät sitä miten minunkaltaiseni huolellinen ihminen oli sillä tavalla auton alle rynnännyt. Kieltämättä se oli melko uskomatonta. Kepeillä liikkuminen oli todella turhauttavaa koska en voinut tehdä oikein mitään, puhumattakaan kaikista niistä pakollisista liikkeistä joita jouduin tekemään aamuin ja illoin polven takia, mutta muutaman päivän jälkeen saatoin varata kipeälle jalalle jo jonkin verran painoa. Lääkärikäynnin myötä sain luvan ottaa polvessa olevan tuen pois ja tilanne alkoi parantua. Kesäloma ei olisi voinut alkaa yhtään dramaattisemmin, mutta sentään en joutunut kulkemaan koko lomaa keppien kanssa, vaan seuraavana viikonloppuna saatoin kulkea jo ilman suurempia apuvälineitä. En voinut juosta, mutta normaali käveleminen sujui ja juuri nyt sekin riitti.
Elias oli todella hellyyttävä koko viikon. Mies oli kanssani lähes kokoajan, kävi kanssani kaupassa ja piti seuraa etten olisi kuollut tylsyyteen sohvan ja television väliin. Edes keskiviikkona kun Leevi kysyi miestä parille baariin, Elias ei lähtenyt vaan päätti ostaa oluet kaupasta ja otti kanssani ne muutamat telkkaria katsellen luonani. Se oli jo uhrautumista koska tiesin, että Leevillä ja Eliaksella oli perinteenä käydä muutamilla aina keskiviikkoisin ja kaikenlisäksi olin todennut Eliakselle, että tämä voisi hyvin mennä, mutta mies oli silti pitänyt päänsä. Silloin kun tapasin Eliaksen ensimmäisiä kertoja ja sain kuunnella tämän sarkastisia kommentteja lähes joka asiasta, niin en olisi ikinä voinut osata odottaa miten suloinen puoli tämän sisällä piileksi. Epäilin ettei mies sitä puolta kaikille näyttänytkään ja olin iloinen, että sain olla se joka näki. Elias pyyteli sitä Saaran kanssa tapahtunutta juttuakin anteeksi ties miten kauan ja saatoin todeta useaan otteeseen, että se asia oli unohdettu. Niin kuin se olikin. Katan jälkeen en edes uskonut löytäväni ketään ihmistä josta voisin kiinnostua samalla tavalla, en varsinkaan näin pian, mutta Elias oli kieltämättä ajoittanut koululle tulemisen ja baariin saapumisen sinä samana iltana aika hyvin. Oikeastaan epäilin, että kaikki tapahtunut - niin onnettomuus kuin sitä edeltäneet tapahtumatkin, olivat osaltaan lähentäneet meitä hurjasti. Tuntui kuin olisin tuntenut Eliaksen vuosia.
Seuraavana maanantaina kun kävelemiseni tosiaan oli jo normaalia, eikä enää sellaista turhan hidasta tassuttelua, niin Elias ihan totta vei minut syömään niin kuin oli sanonut aiemmin. Olin vaihteeksi niin iloinen tuon miehen ansiosta, että melkein pelotti miten kovasti täältä tultaisiin taas alas. Kaikenlisäksi minua tavallaan pelotti myös tunteeni. Katan ja minun ero oli omalta osaltaan ollut aika rankka ja repinyt hajalle, minkä takia minua pelotti rakastua jos menettäisinkin Eliaksen. Vaikka toisaalta ei kai saanut ajatella noin, sillä tunteeni vain voimistuivat joka hetki ja Elias oli jo monelta osin näyttänyt, ettei valehdellut sanoessaan omistavansa tunteita minua kohtaan.
- Mä sit maksan kaiken, mies muistutti parkkeeratessaan Fordini ravinton lähellä olevalle parkkipaikalle. Mies halusi ajaa tälläkertaa minun autoani, koska se tuntui kuulemma jotenkin mukavan pehmeältä ajaa. En alkanut kommentoida asiaa, koska jos totta puhutaan, niin itse en ollut perehtynyt autoihin sen suuremmin vaikka tätä sukupuolta edustinkin. Elias sen sijaan - noh, mies näytti tajuavan moottoreista ja muista aivan hurjasti, vaikkei varsinaista koulutusta asiaan edes omistanut.
- Ei oo reilua, väitin ja mies hymyili hieman vilkaisten minua.
- Onhan, yleensä se joka vie toisen ulos niin tarjoaa ruuat tai leffalipun tai mitä tahansa mikä nyt asiaan kuuluu, vai onko sulla jotkut omat säännöt siihen asiaan? Elias kysyi ja pyöritin päätäni huvittuneena.
- No mä maksan sit ens kerralla, sanoin ja käänsin katseeni mieheen, joka naputteli vähän ratin pintaa. Elias hymyili pienesti ja kumartui hieman lähemmäs, painaen hellästi huulensa huulilleni. Se tuntui joka kerta yhtä hykerryttävältä, vaikka olinkin viikon mittaan saanut maistaa noita huulia mukavan usein. Suloista Eliaksen suutelutavassa oli se miten tämä aloitti kauhean varovasti, ennen kuin uskalsi syventää huultemme välistä kontaktia. Hymähdin hieman huvittuneena ajatuksilleni ja lopulta avasin oven astellen aurinkoiseen kesäsäähän.
Pöytään päästyämme tutkiskelin ravintolan ruokalistaa mietteliäänä. Viimeisimmästä ravintolaireissusta oli ikuisuus. Vilkaisin Eliasta ja pieni hymy käväisi kasvoillani. Mies nosti katseensa ja kohotti hieman kulmiaan.
- Mitä? tämä kysyi ja kohautin olkiani hymyn nykiessä edelleen huulillani. Elias laski listan hetkeksi pöydälle ja nojautui tuolin selkänojaa vasten katsoen minua vähän pää kallellaan.
- No mitä sä otat? Jonkun lastenaterian? mies kiusasi ja virnisti ilkikurisesti. Potkaisin tämän jalkaa pöydän alla.
- Sä oot ärsyttävä, totesin voimatta kuitenkaan olla hymyilemättä.
- Ei kun realisti, ethän sä nyt muuta jaksa syyä, vai onko siinäkin jo liikaa? Mä voin auttaa sit syömään loppuun, Elias totesi virneen leikkiessä edelleen huulillaan.
- Mä kuristaisin sut jos tässä ei ois näin paljon silminnäkijöitä, sanoin rauhallisesti ja mies nosti hyvinkin surullisen ilmeen kasvoilleen.
- En ois uskonu miten brutaali ihminen sun sisälläs asuu, tämä vastasi, - mitä muita paljastuksia sulla on? Sä oot jonkun venäläisen mafian kätyri? Elias jatkoi ja sai minut nauramaan.
- Sä et tiedäkään, vastasin ja Elias hymyili vinosti.
- No kyllä mä haluaisin, tämä totesi ja sai hymyn nousemaan jälleen huulilleni. Vilkaisin ympärilleni ja huomasin tarjoilijan saapuvan kysymään tilauksia. Tämän katse oli jossain määrin kysyvä ja kieltämättä me näytimme verrattain erikoiselta kaikkien niiden perheiden sekä naisesta ja miehestä koostuvien parien keskellä. Päätin kuitenkin olla välittämättä saamistamme katseista, vaikka ne osaltaan ärsyttivät, koska Eliaskaan ei näyttänyt luovan pientäkään kiinnostusta ympäristöönsä, vaikka olin varma, että tämäkin huomasi satunnaiset katseet joita saimme osaksemme. Toisaalta olin iloinen siitä miten Elias suhtautui nyt asiaan, kun otti huomioon millaisen mielipiteen tuo oli silloin humalassa kasvoilleni laukonut väleistämme.
*
- Mä oon ihan täynnä, ynähdin kun syötyäni laskin haarukan ja veitsen lautasen reunalle. Nojauduin tuolin selkänojaa vasten ja nostin lasini. Elias nosti katseensa minuun ja hymyili hörpäten omasta lasistaan.
- Hyvä, sit voidaanki tilata jälkiruuat, mies tuumasi ja minä irvistin.
- Saat syää ihan keskenäs.
- Sitähän mä tässä just mietinkin, saan silleen ovelasti itelleni sen sunkin annoksen kun sä et jaksa syödä, Elias sanoi ja hymy nousi kasvoilleni.
- Nerokasta, tuumasin ja mies hymyili, - mihin mahaan sä oikein syöt? jatkoin ja Elias taputti litteää vatsaansa.
- Millon mihinkin, tälläkertaa söin tuohon keskimmäiseen, mies vastasi ja sai minut nauramaan puheilleen.
- Sä oot ihan hassu, totesin huvittuneena ja Elias hymyili rennosti. Mies kysyi ohikulkevalta tarjoilijalta laskua ja hörppi sitten lasinsa tyhjäksi. Vilkaisin ympärilleni. Ravintola oli näytti suhteellisen hienolta ja ruokalistan ruokia katsellessani saatoin todeta, että hintataso oli aika korkea. Se sai minun tuntemaan huonoa omatuntoa, koska tiesin, etteivät Eliaksen tulot olleet mitenkään hyvät kun miehellä ei ollut töitä.
- Toivottavasti tää ei aiheuta kauheeta lovea sun tilille, sanoin sitten ja katsoin Eliasta. Mies hipaisi kevyesti pöydällä olevaa kättäni ja hieraisi sitten hieman niskaansa.
- Työttömyyskorvauksilla ei eletä herroiksi, mutta joskus on vara vähän uhrautua, tuo sanoi ja katsoi minua, - älä sä sitä mieti, mies jatkoi ja vilkaisin hieman alas kunnes nostin taas katseeni. Oli vaikea olla miettimättä koska itse tulin toimeen niin hyvin, ettei menoja tarvinnut suuremmin mietiskellä ja siltikin Elias, jonka niitä menoja varmasti piti aika paljon miettiä, joutui maksamaan meidän molempien ruuat ravintolassa, jonka hintataso ei ollut ihan niitä matalimpia.
- Tuukka, oikeesti, Elias sanoi kuin olisi lukenut ajatukseni ja silitti kevyesti kättäni, - en mä nyt tämmösen takia minnekään sillan alle asumaan ajaudu, mies jatkoi ja hymyili kevyesti. Kallistin hieman päätäni ja katsoin miestä mietteliäänä.
- Hei hymyile nyt, Elias pyysi ja kasvoilleni nousi väkisin hymy miehen sanojen myötä. Elias vastasi hymyyni ja hetken aikaa me vain katselimme toisiamme, ennen kuin tarjoilija palasi luoksemme laskun kera.
Sisälläni kupli ja hymy nyki huulilla melkein luonnottoman tiiviisti kun astelimme takaisin Fordilleni. Ilma oli viilentynyt hieman iltaa kohden, mutta oikeastaan se tuntui vain kivalta kokoaikaisen helteen sijaan. Istahdin pelkääjän paikalle ja katsoin kuinka Elias käynnisti auton melko rennoin liikkein. Maanantai-illan liikenne oli varsin rauhallinen ajaesamme keskustan läpi.
- Toivottavasti sulla oli ees vähän kivaa, Elias tuumasi kun oli sitten saanut parkkeerattua auton oikeaan parkkiruutuun perille päästyämme. Katsoin mieheen ja hymyilin kevyesti, sipaisten tämän hiuksia.
- Mulla oli tosi kivaa, sä oot sulonen, vastasin ja painoin kevyen suudelman miehen huulille.
- Sä oot, tämä vastasi hymyillen ja kosketti kevyesti poskeani kunnes me nousimme autosta. Elias tuli luokseni, emme me edes sopineet asiasta, sen verran paljon mies oli luonani aikaa muutenkin viettänyt viimeisen viikon aikana.
- Mites jalka? Elias kysyi kun availin ulko-oveani.
- Melkein entisellään, vastasin kepeästi ja eteiseen päästyämme otin kengät jaloistani.
- Mites pää? mies jatkoi kyselyään ja naurahdin hieman.
- Hyvin, totesin. Elias kosketti kevyesti pientä jälkeä, joka oli edelleen pääni sivussa hiusten lomassa. Käännähdin miestä päin ja me katselimme hetken aikaa toisiamme, kunnes Elias laski kätensä kevyesti kyljilleni ja kumartui painamaan huulensa huulilleni. Vastasin lämpimästi miehen suudelmaan ja hymyilin sitten hieman. Minni tassutteli eteiseen ja Elias siirsi katseensa siihen.
- Mitä, eikö kukaan huomaa sua? mies totesi kissalle ja kyykistyi ojentaen vähän kättään. Minni oli hetken paikoillaan hieman epäröiden, mutta asteli sitten sulavasti Eliaksen luo ja puski hennosti miehen kättä. Pieni hymy käväisi kasvoilla. Hassua sinällään, että Minni piti Eliaksesta koska yleensä se oli arka kaikille muille paitsi minulle. Elias silitti kissan kirjavaa karvaa kunnes nousi ja vilkaisi minua hymyillen hieman.
- Mä voisin käydä tupakilla, tämä tuumasi ja painoi suukon suupieleeni. Mies pujotti kätensä käteeni ja me astelimme peremmälle asuntoon.
Eliaksen suunnatessa parvekkeelle kävelin itse keittiöön ja vilkaisin tyhjentämistä odottavaa astianpesukonetta. Pitäisi siivotakin. Ynähdin itsekseni ja aloin siinä sitten laitella puhtaita astioita kaappiin. Elias naurahti touhuilleni palatessaan savuilta.
- Ne lääkärithän sano että sun pitää ottaa rauhallisesti senkin jälkeen kun polvi on kunnossa ja täällä sä vaan touhuat, mies totesi ja asteli luokseni.
- No jos pitää viikko liikkua kepeillä ja olla muiden palveltavana ilman että voi tehdä mitään konkreettista, niin kyllä siinä ylimääräinen energia alkaa kasaantua, totesin hymyillen ja Elias virnisti. Mies kiersi kädet ympärilleni takaapäin ja suukotti kaulaani.
- Mikset sä pura sitä energiaa muhun noiden astioiden sijaan? tuo kysäisi ja sai kasvoilleni nousemaan hymyn. Elias painoi huulensa kevyesti iholleni ja suljin silmäni miehen suudellessa kaulaani. Kädet kiertyivät tiukemmin ympärilleni ja taivutin kevyesti kaulaani laskien toisen käteni yläkroppani ympärille kiertyneen käden päälle.
- Mä voin auttaa sua, Elias tuumasi hetken kuluttua irrotettuaan huulensa kaulaltani, ja tarttui sitten kevyesti ranteeseeni siinä takanani ja ohjasi lautasta pitävän käteni kohti kaappia. Hymy nyki huulillani ja laskin lautasen siihen muiden lautasten päälle, Eliaksen sitten viedessä käteni oman kätensä päälle.
- Kiitti, susta oli hurjasti apua, sanoin ja mies naurahti hiljaa.
- Mä tiedän, tämä vastasi ja käännähdin ympäri kohdaten edessäni seisovan miehen katseen. Hymy leikki Eliaksen kasvoilla ja tarttui myös minun huulilleni.
Puraisin kevyesti huultani ja painoin sitten huuleni miehen raollaan oleville huulille. Elias laski toisen kätensä kyljelleni ja kiersin sormeni miehen niskaan samalla kun huulemme tapasivat toisiaan melko tiiviiseen sävyyn. Eliaksen käsi liukui kylkeäni pitkin ja tämä painautui lähemmäs saaden eleellään minut syventämään suudelmaamme entisestään. Perhoset lentelivät sisälläni ja paine vatsanpohjassa kasvoi tuntiessani Eliaksen jäntevän vartalon itseäni vasten. Näykkäsin miehen alahuulta hieman vihjaavasti ja tunsin Eliaksen käsien nostavan t-paitani helmaa ja liukuvan kuin kehotuksesta paljaalle iholle. Kosketus tuntui niin hyvältä ja oikealta, että painauduin vielä lähemmäs miestä antaen myös omien käsieni liukua Eliaksen t-paidan alle selälle, kyljille ja vatsalle. Huulemme erkanivat hetkeksi suudelmasta ja Elias vetäisi paidan yltäni antaen sen tipahtaa siihen keittiön lattialle. Miehen kädet jatkoivat seikkailuaan paljaalla ylävartalollani samalla kun painoin huuleni tämän kaulalle varsin nälkäisesti ja haluavasti. Paine nivusissa kasvoi ja tuntiessani Eliaksen puolikovan erektion housujen läpi omaani vasten, näykkäisin hellästi miehen kaulaa ja vetäisin paidan myös tämän päältä. Miehen paljas ylävartalo painui lämpimänä omaani vasten ja huulet löysivät huuleni antautuen uudelle suudelmalle, nyt jo astetta kiihkeämmälle sellaiselle. Liu'utin kättäni Eliaksen ylävartaloa pitkin aina housujen rajalle saakka, antaen käteni sitten liikahtaa kevyesti miehen housujen etumukselle, jossa oleva kohouma tuntui varsin hyvin. Mies hengähti hiljaa suudelman välissä avaten housujeni vyön pienellä liikkeellä.
- Me ollaan keittiössä, mumisin Eliaksen huulia vasten ja mies naurahti hieman käheästi.
- Ihan itekö tajusit? tämä virnisti kiusoitellen ja liikutteli sormeaan paljaalla selälläni. Tökkäisin miestä kylkeen sanojen myötä.
- Suu kiinni, totesin hiljaa ja painoin huuleni Eliaksen huulille tuntien miehen hymyilevän suudelman aikana.
- Tai muuten mitä? tuo kysyi hiljaa hymyillen, näykkäsi alahuultani samalla kun liu'utti käsiään paljasta selkääni pitkin aina takamukselleni asti. Kevyt ja viaton kouraisu sai minut hymyilemään miehen huulia vasten.
- Tai muuten... aloitin hieman käheästi suudelman välissä. Eliaksen toinen käsi siirtyi hyväilemään housujen läpi erektiotani ja hengähdys karkasi huuliltani.
- Mitä...?
- Tai muuten mä suutun, kuiskasin ja Eliaksen huulille kaartui hymy.
- Etkä suutu, mies väitti ja painoi huulensa kaulalleni ilmeisesti tietäen, etten tosiaan voinut vastustaa kaulasuudelmia, - tai jos suutut... Niin kyllä mä sut lepyttelen, tuo kuiskasi korvaani ja hymy nyki huulillani samalla kun avasin miehen housujen vyön.
- Niinkö luulet? kuiskasin ja taivutin hieman kaulaani.
- On mulla keinoni, Elias vastasi hiljaa ja näykkäsi hellästi kaulaani.
- Niistä keinoista mä haluaisin tietää lisää, totesin käheästi ja Elias kohtasi katseeni hymyillen vinosti. Miehen huulet painuivat huulilleni ja kädet laskeutuivat lanteilleni samalla kun tuo vetäisi minut mukaansa pakittaessaan pois siitä tiskialtaan luota.
- Sit sun pitää seurata mua, Elias mumisi huuliani vasten ja huulillani nyki hymy kun me suuntasimme kohti makuuhuonetta katkaisematta suudelmaa välillämme missään vaiheessa.
Elias työnsi oven auki ja sisälle päästyämme intensiivinen ja kiihkontäyteinen katseemme kohtasi pariksi sekuntiksi. Elias työnsi minut kevyesti seinää vasten ja vedin miehen aivan lähelle keskittyen laskemaan tämän farkkuja alas. Huulemme eksyivät uuteen ja aiempaa rajumpaan suudelmaan, kädet keskittyivät hyväilemään juuri niitä kohtia joita me molemmat eniten halusimme, eikä mennyt kauaa kun farkkumme löysivät paikkansa lattialta. Eliaksen lämmin ja jännittynyt vartalo painui lähemmäs minua ja epäilin sekoavani tuon miehen kosketuksen alla, niin hyvältä se tuntui. Huokailut karkailivat huuliltamme ja bokserit alkoivat tuntua turhan ahtaalta mainittavasti kasvaneelle miehuudelleni. Ynähdin mielihyvästä ja Elias hengähti huuliani vasten pakittaen sitten sängyn luo ja vetäen minut mukanaan. Minua ei suuremmin tarvinnut käskeä - tiesin mitä Elias halusi ja minä halusin aivan samaa. Mies istui alas ja vetäisi minut hajareisin syliinsä, samalla kun huulemme painuivat toisiaan vasten kosteina ja haluavina. Liikautin itseäni Eliaksen sylissä ja mies hengähti hiljaa. Tunsin Eliaksen sydämenlyönnit ja saatoin todeta, että oma sydämeni hakkasi aivan yhtä kovasti miehen kuljettaessa käsiään vartalollani. Kiihottuneisuuteni alkoi olla sitä luokkaa, että minun olisi tehnyt vain mieli kaatua sängylle ja kuiskata Eliakselle haluavani tämän ottavan minut sillä sekuntilla, mutta päätin olla vielä hiljaa. Seksi oli aina seksiä, mutta yksi syy miksi silloin päälle parikymppisenä olin rakastanut suhdettani Tomiin, oli nimenomaan se mitä tapahtui makuuhuoneessa - olihan se erilaista miehen kanssa, ainakin jos oli otettavana osapuolena, mutta minusta se oli myös nimenomaan parempaa, vaikken sitä ikinä äänen kertonutkaan. Kiersin sormeni Eliaksen niskaan ja mies painoi minua lähemmäs itseään samalla kun hyväilin toisella kädelläni miehen erektiota boksereiden läpi. Elias huokasi mielihyvästä ja laski boksereitani sen minkä sai siinä tämän sylissä istuessani.
- Nää on aika turhat, mies kuiskasi käheästi ja suukotti rintakehääni. Hymyilin ja haroin Eliaksen pörröisiä hiuksia.
- Ota ne pois? ehdotin virnistäen ja liikahdin pois miehen sylistä. Elias hymyili ja painoi minut selälleen siihen sängylle, kumartuen ylleni.
- Ei yhtään huonompi idea, mies kuiskasi virnistäen ja laski bokserit jaloistani. Miehen käsi kiertyi pystylle elimelleni ja hyväilevä liike sai minut huokailemaan melko äänekkäästi. Elias suuteli huuliani haluavina samalla kun riisuin miehen itsensä myös täysin alasti ja aloin hyväillä tämän miehuutta kiihtyvin liikkein. Hetken ajan me huokailimme toistemme kasvoille ja Elias painoi huulensa huulilleni nälkäisenä. Koukistin jalkani miehen kylkien viereen ja huokailin mielihyvästä tämän huulia vasten kohdaten sitten Eliaksen katseen. Mies ynähti hiljaa ja näykkäsi kaulaani painautuen vielä lähemmäs hengitys tiheänä.
- Mä haluun sua Tuukka, Elias kuiskasi käheästi ja suuteli kaulaani käden koventaessa tahtiaan erektiollani. Ynähdys pääsi huuliltani ja taivutin kaulaani samalla kun liikautin itseäni miehen vartaloa vasten.
- Ota mut, sanoin käheästi ja Elias siirsi katseensa minuun painautuen lähemmäs. Vein toisen käteni miehen niskaan ja Elias kumartui painamaan uuden suudelman huulilleni.
- Jos sua sattuu kauheesti...
- Kato toi... Toi ylin laatikko tosta lipastosta, vastasin ja Elias kohotti hieman kulmiaan kumartuen sitten avaamaan laatikon. Miehen kasvoille levisi hymy ja tunsin poskilleni nousevan kuumotuksen.
- Äläkä käsitä väärin, ähkäisin ja Elias virnisti.
- Tää antaa susta tavallaan aika tuhman kuvan, mies sanoi virne huulillaan ja huulet painuivat kevyesti huulilleni, - mut mä tykkään siitä, tuo jatkoi huuliani vasten, kunnes kohottautui sen verran, että sai pyöriteltyä liukuvoidetuubin korkin auki. Elias kieritti jostain käteensä nappaamansa kumin paikalleen, voiteli rivakkaan tahtiin täydessä mitassa olevan erektionsa ja puristi sitten voidetta sormiinsa. Katsoin miestä, joka katsoi takaisin ja kumartui lähemmäs samalla kun työnsi varovasti sormensa sisääni saaden minut ynähtämään jälleen. Toisen sormen työntyessä sisääni painoin sormeni Eliaksen olkapäähän ja ynähdin äänekkäästi, saaden miehen hymyilemään ja painamaan huulensa huulilleni. Huokailin Eliaksen huulia vasten tuon sitten vetäessä sormensa hitaasti pois ja kumartuessa paremmin ylleni. Mies suukotti olkapäätäni, koukisti jalkojani vähän enemmän ja katsoi minuun jotenkin niin hurjan välittävästi kaiken sen kiihkon keskellä, että se tuntui melkein liikuttavalta. Laskin käteni Eliaksen niskaan ja pienen hetken päästä tuo työntyi hyvin varovasti sekä hitaasti sisääni, saaden huuliltani purkautumaan melko äänekkään voihkaisun.
- Sano jos sattuu kauheesti, mies sanoi ja liukui pois, työntyen sitten uudelleen vähän pidemmälle. Sattuihan se alkuun, mutta samaan aikaa tuntui todella hyvältä ja jokaisella työnnöllä kipu hälveni.
- Jatka vaan, henkäisin ja ristin jalkani miehen selän päälle. Elias työntyi pidemmälle ja hieman nopeammin saaden minut voihkaisemaan jälleen. Miehen aloittaessa hiljakseen kiihtyvän työntelynsä sisääni minun oli vaikea estellä voihkaisuja jotka pääsivät huulilta silkasta mielihyvästä. Eliaksen käsi siirtyi hyväilemään erektiotani, samalla kun tuo työntyi entistä nopeammin sisääni. Suljin silmäni ynähdellen ja Elias kumartui huohottaen painamaan suudelman huulilleni, liikkeen muuttuessa vain rivakammaksi.
- Elias, huoahdin ja mies kohottautui hieman nostaen hetken kuluttua jalkani olkapäilleen. Asento sai Eliaksen työntymään vieläkin pidemmälle ja osumaan juuri oikeaan kohtaan. Kovaääninen voihkaisu pääsi huuliltani ja painoin kynteni miehen ihoon sulkien silmäni ja huohottaen silkasta nautinnosta.
- Sä oot ihana... Elias kuiskasi huoahtaen ja jatkoi nopeaa työntelyään. Silmissä lähes sumeni nautinnon takia ja minun teki lähinnä mieli huutaa silkasta kiihkosta, mutta jätin sen tekemättä ihan vain seinänaapureiden takia. Elias ynähteli ja huohotti voihkaisujeni tahtiin, kiersi kätensä reisieni ympärille ja sulki silmänsä kiihdyttäen kokoajan tahtiaan.
- Tuukka... mies huohotti ja avasin silmäni kohdaten Eliaksen katseen. Sängynpääty paukahteli vaimeasti seinää vasten ja pauke sekaantui voihkintaani ja Eliaksen huohotukseen ja ynähtelyyn. En muista, että mikään olisi tuntunut ikuisuuteen näin hyvältä. Jouduin taistelemaan, etten olisi tullut sillä samalla sekuntilla, sillä Elias sai minut sekaisin nautinnosta. Miehen otsa kiilteli hienoisesti ja tunsin hien kihoavan myös omalle otsalleni. Elias siirsi jalkani olkapäiltään ja kumartui painamaan suudelman huulilleni työntelynsä lomassa. Suljin silmäni voihkien ja Eliaksen ylävartalo painui lähemmäs omaani samalla kun tuo työntyi entistä syvemmälle.
- Elias... toistin hengähtäen ja kiersin jalkani tiukemmin miehen ympärille samalla kun ynähtelyni kasvoi päästessäni entistä lähemmäs loppua.
- Mä tuun ihan just, Elias huoahti kaulaani ja painautui entistä lähemmäs, jolloin en voinut enää estellä. Kovaääninen voihkaisu purkautui huuliltani ja selkäni kaartui orgasmin voimasta, puhumattakaan siitä tunteesta. Saatoin tuskin edes ajatella selkeästi, sellainen uskomaton mielihyvän aalto säteili päästäni koko kehoon. Elias tuli melkein heti perääni mielihyvästä vaikertaen ja kiersin käteni miehen ympärille tämän valahtaessa kroppani päälle raskaasti hengittäen.
Suljin silmäni edelleen huohottaen ja hetken aikaa oli ihan hiljaista. Tunsin Eliaksen sydämenlyönnit rintakehääni vasten ja koitin tasoittaa hengitystäni.
- Vau, mies mumisi ja kohottautui hetken hiljaisuuden jälkeen, vetäytyen sisältäni ja kurottautuen laittamaan kumin lipaston vieressä olevaan roskikseen. Mies siirtyi viereeni ja kääntyi kyljelleen, saaden minut kääntämään katseeni suuntaansa. Hengitykseni oli edelleen katkeilevaa ja sydämeni hakkasi luonnottoman kovasti, vaikka olo tuntui raukealta. Käännyin kyljelleni ja Elias laski käden poskelleni katsoen silmiini.
- Sä oot ihana, mies sanoi ja suukotti huuliani kevyesti.
- Sä oot, vastasin ja hymyilin saaden Eliaksen kasvoille nousemaan hymyn. Se oli totuus, tuo mies oli ihmeellinen ja ihana kaikin puolin, sekä ehkä uskomattomin asia johon olin koskaan törmännyt. Ja nimenomaan törmännyt. Pieni hymy käväisi huulillani ajatukseni myötä.
- Eihän sua sattunu? Elias kysyi ja hymy nousi huulilleni miehen huolehtimisen myötä.
- Ei, tuntu vaan tosi hyvälle, vastasin ja laskin käteni Eliaksen kyljelle. Huulemme painuivat voipuneina toisiaan vasten ja liikahdin lähemmäs Eliaksen paljasta vartaloa hymyillen jotenkin onnellisena. Elias vastasi hymyyni ja sipaisi poskeani, laskien sitten oman kätensä kyljelleni. Hetken ajan me olimme ihan hiljaa ja sivelin sormellani miehen tatuointia ja kättä.
- Käytkö sä salilla? kysyin ja Elias naurahti hiljaa.
- Miten niin?
- No näiden takia, sanoin hymyillen ja kokeilin kädelläni miehen hauista. Eliaksella oli käsilihaksia ja olin kiinnittänyt asiaan huomiota jo aiemmin, eikä tuon yläkroppa nyt muutenkaan ollu sellainen laiha niin kuin minulla, vaan lihaksiakin löytyi hieman.
- Kävin mä sillon kuntoutuksen jälkeen kun pääsin kuiville niin tosi paljon, mutta nyt on kieltämättä jääny, vaikka kyllähän sinne ees välillä vois koittaa raahautua, mies vastasi, - ois kai se parempi vaihtoehto kun toi kaljan kittaaminen, tuo jatkoi virnistäen. Kallistin päätäni hymyillen ja sivelin miehen vatsaa sormellani.
- Mun mielestä sun kroppa on tosi kivassa kunnossa, tuumasin. Se oli totta. Elias naurahti hiljaa.
- Mut tällä menolla mulle tulee viiden vuoden sisällä sellanen kaljamaha, että sä et viiti ees kattoo mua, mies sanoi ja minä naurahdin kevyesti.
- Alat lenkkeillä mun kanssa sit kun toi jalka sallii, sanoin ja suikkasin väsyneen suukon miehen huulille.
- Jos sä huolit mut mukaan.
- No tietysti, hassu.
- Vedetään sellaset turkoosit tuulipuvut sit päälle, Elias ehdotti ja sai minut nauramaan, - samanlaiset tietysti.
- Juu, mä taidan mennä sittenki ihan yksin, tuumasin hymyillen ja mies virnisti.
- Törkeetä, tämä vastasi suukottaen suupieltäni. Hymy leikki kasvoillani ja katsoin Eliasta joka vastasi hymyyni.
- Tuut sä mun kanssa suihkuun? kysyin ja tartuin miehen käteen, kääntyen selälleni.
- Joo, mutta voitko kantaa mut? tämä kysyi ja painoi päänsä uupuneena rintakehääni vasten. Hymyilin huvittuneena ja silitin miehen hiuksia.
- Miks ihmeessä?
- No katos... Ku tässä oli tiiätkö äsken sellanen ihan uskomaton mies ja se mies sai mussa aikaan niin hélvetin mahtavan orgasmin, että mun jalat ei välttämättä enää toimi oikein, Elias selitti ja purskahdin nauruun. Eliaksen jutut olivat ihan uskomattomia ja joka kerta ne saivat minut vähintään hymyilemään.
- Eiku hetkinen, sehän olitkin sä, mies sanoi kohottaen katseensa ja katsoi minua muka hyvinkin ihmeissään, - helvettí sinun takia rampauduin lantiosta alaspäin, Elias jatkoi moittien ja nauroin miestä vasten.
- Sä oot ihan sekasin, kuiskasin ja suukotin miehen otsaa. Elias virnisti.
- Sekasin Tuukasta, mies totesi ja painoi huulensa huuliani vasten, - saakohan semmosella nimikkeellä diagnoosia? tuo jatkoi saaden uuden naurahduksen purkautumaan huuliltani.
- Sun pitää käydä kysymässä lääkäriltä, sanoin ja suukotin miehen huulia.
- Minäpä kipasen heti huomenna, tämä tuumasi ja pyöritin päätäni huvittuneen hymyn leikkiessä huulillani, - mä mietin vaan miten kauan menee ennen ku sä saat tarpeekses tästä mun lapsellisesta pelleilystä, mies jatkoi virnistäen ja kasvoilleni kohosi hymy.
- Sä oot just hauska, vastasin ja Elias hymyili vinosti. Silitin miehen hiuksia ja hetken aikaa me makasimme hiljaa, kunnes nousimme ja kävelimme kylppäriin.
*
Suihkun jälkeen kiskoimme laiskasti vain bokserit jalkaamme ja Elias lysähti makaamaan sängylle vetäen peiton ylleen. Hymyillen istahdin sängyn laidalle ja mies kiskaisi minut peiton alle viereensä. Painauduin Eliasta vasten ja kiersin käteni tämän yläkropan ympäri. Hetken aikaa oli ihan hiljaista.
- Mä voisin käydä polttamassa tupakan, mies mietti jonkin ajan päästä rikkoen hiljaisuuden ja kääntyi suukottamaan otsaani.
- Kylmä mies, kauhee tunnelmanpilaaja, kommentoin ja Elias naurahti. Nostin hymyillen katseeni tuohon. Elias suukotti huuliani.
- Sori, mies pahoitteli ja silitti rintakehääni, - sä oot ihana.
- Ite oot, vastasin ja suukotin miehen ylävatsaa, siirtyen sitten tuon päältä, - ala painua sit, mä oottelen sua takas, jatkoin haukotellen raukeana ja Elias nousi istumaan. Mies painoi huulensa vielä huulilleni ja suuteli melko voipuneena nousten sitten seisomaan. Katsoin kuinka tuo etsi farkkujensa taskusta tupakka-askin ja sytkärin, kunnes nappasi toisen peitoista ja kiersi sen puolialastoman kroppansa ympäri.
- Tolleenko sä meinasit sinne partsille mennä? kysyin huvittuneena peittoon kääriytyneeltä mieheltä ja Elias hymyili.
- Nimenomaan, arvaa jaksanko mä tollasen takia pukee, enkä halua hypellä pelkissä boksereissakaan siellä kun joku vastakkaisen parvekkeen mummo kiskoo vielä nitrot väärään kurkkuun, tämä totesi ja naurahdin huvittuneena katsellen sängyn luona seisovaa miestä. Nykäisin hieman peittoa ja se tipahti melko lohduttomasti Eliaksen päältä.
- Älä nyt hélvetti revi, tuo virnisti ja hymyillen vedin miehen sängylle suudelmaan. En halunnut päästää tuota edes tupakalle. En vaan malttanut juuri nyt.
- Eihän toi pysy ees sun päällä, kommentoin miehen huulia vasten ja Elias virnisti. Hymyilin huvittuneena ja silitin miehen niskaa.
- Tuu mukaan tonne partsille kattomaan, että se pysyy mun päällä, Elias sanoi hymyillen veikeästi ja näykkäsi alahuultani.
- En mä jaksa pukee.
- No ota toi toinen peitto.
Naurahdin huvittuneena ja Elias katsoi minua napaten sitten peiton päältäni. Ynähdin hieman ja Elias pakitti pois sängyltä peitto kädessään.
- Tuu nyt, tai et saa peittoos, mies virnuili ja pyöräytin silmiäni.
- Ei oo reilua, väitin ja nousin. Elias kiersi peiton takaisin ympärilleen ja katseli minua pää kallellaan hymyillen.
- Vaikka kyllä se mulle käy, että sä tuut noinkin, mies virnisti ja nappasin peiton tuon kädestä. Mulkoilin miestä ja Elias virnuili kun kiersin paksun peiton ympärilleni. Oli jo muutenkin kuuma, eikä peitto auttanut asiaa yhtään. Elias katseli minua hymy huulillaan ja kohotin kulmiani.
- Noh?
- Sä oot hassu, mies totesi ja irvistin.
- Sun tupakkariippuvuutes takia piti nousta ylös tosta, valitin, mutta en voinut olla hymyilemättä huvittuneena Eliaksen mutristaessa huultaan hyvinkin pahoittelevana. Lopulta mies virnisti rentoon tapaansa, suukotti poskeani ja lähti sitten astelemaan parvekkeelle. Ynähdin itsekseni suunnaten sitten myös sille samalle suunnalle.
Ilta oli oikeastaan juuri sopivan viileä. Pitelin peittoa ympärilläni ja katselin yllättävänkin hiljaista asuinaluetta siitä parvekkeelta. Elias istui parvekkeen ainoaan tuoliin ja sytytti itselleen tupakan rennoin liikkein. Mies veti nautinnollisesti savua keuhkoihinsa ja katseli eteen päin mietteliäänä, samalla kun itse nojauduin kaidetta vasten ja vajosin ajatuksiini. Oli hassua miten Eliaksen merkitys elämässäni oli lyhyessä ajassa muuttunut todella suureksi ja tavallaan jo sen takia tiesin, että tämän piti olla jotain syvempää. En uskaltanut käyttää sanaa rakkaus, en todellakaan vielä tai näin nopeasti, vaikka tiesin, että tykkäämiseni kasvoi kokoajan sekä nopenevaan tahtiin. Elias oli uskomaton. Uskomaton hyvine ja huonoine puolineen, omana itsenään, miehenä.
- Mitä sä kelaat noin keskittyneenä?
Eliaksen ääni palautti minut takaisin todellisuuteen ja katsoin miestä hymyillen hitusen. Enpä olisi uskonut aiemmin, että tässä minä kesäkuun puolivälissä seisoskelisin peitto ympärilläni parvekkeella tuon miehen kanssa.
- No siis... Sua, tai siis meitä, sanoin ja Elias puhalsi savut ulos keuhkoistaan katsoen minuun mietteliäänä. Hetken aikaa Elias vain katsoi, kunnes nojautui taaksepäin ja hymyili hieman.
- Tuu istumaan tähän, mies sanoi sitten ja taputti polveaan. Katsoin Eliasta huvittuneena.
- Istu keskenäs, vastasin ja Elias hymyili vinosti.
- Älä nyt viiti, tuu istumaan mun syliin, mies intti ja irvistin vetäen vain peittoa paremmin ympärilleni.
- Enhän.
- Jaa, niinku sä et uskalla, Elias sanoi sitten ja venytteli virnuillen härnäävästi, - sä voit maata mun kanssa mut et voi istua mun syliin, mies virnuili ja taputteli peiton peittämää jalkaansa.
- Suu kiinni.
- Eet uskallaa... Elias härnäsi ja nojasi vielä enemmän taaksepäin.
- Et sä ees jaksa mun painoo.
- Sun painoo? Sä nyt et paino paljon mitään, mies sanoi ja pyöräytin silmiäni, - Tuukka, älä nyt kun Elias-setä haluaa, tuo jatkoi mutristaen huultaan ja en voinut olla nauramatta.
- Toi kuulosti jo pervolta, sanoin ja Elias naurahti vuorostaan.
- No okei, ehkä vähän, mies myönsi ja ojensi sitten käsiään eteen päin, - tuu nyt, mulla on sulle asiaakin, tämä jatkoi ja nykäisi vähän peittoani. Lopulta myönnyin sen verran, että kävelin Eliaksen luo ja istuin tuon syliin vastentahtoisesti. Elias hymyili tyytyväisenä, kiskoi vielä sauhut tupakastaan kunnes viskasi tumpin alas parvekkeelta ja puhalsi savut poispäin minusta. Sitten tuo kiersi toisen kätensä ympärilleni ja suukotti paljasta olkapäätäni.
- Ootpa sä painava, mies kiusasi virnistäen ja tuhahdin.
- No sithän mun on parempi nousta... totesin ja olin nousemassa, mutta Elias vetäisi minut takaisin istumaan.
- Etkä lähe minnekään, tuo päätti ja siinä samassa vetäisi minut paremmin syliinsä, kaappasi jalkani ja käänsi minut sivuttain, laskien jalkani toisen reitensä yli, - et sä paina paljon mitään, tuo hymyili.
- Mitä järkee tässä on? kysyin ja katsoin Eliasta joka hymyili leveästi.
- Vaikka mitä.
- Just joo. Mitä asiaa sulla oli?
Sipaisin hieman miehen hiuksia. Elias kiersi kätensä ympärilleni ja painoi hetkeksi päänsä olkapäätäni vasten. Sitten tuo hipaisi poskeani ja siveli paljasta rintakehääni.
- Ei mulla oikeesti ollu mitään, tämä sanoi hieman hymyillen ja suukotti olkapäätäni, - mä vaan halusin sut tähän lähelle, että mä voisin varmistua et sä oikeesti oot siinä, että tää on varmasti totta, mies jatkoi ja katsoi minua. Tunsin hassun lämmön sisälläni. Elias osasi olla niin suloinen halutessaan. Hymyilin hieman ja kiersin toisen käteni miehen ympärille silittäen tuon hiuksia.
- Sä oot sulonen, kuiskasin ja painoin suukon Eliaksen hiuksiin, - onneks tää on totta, sanoin miehen hiuksiin ja Elias kiersi kädet paremmin ympärilleni nojaten päätään olkapäähäni.
- Niinpä, mies kuiskasi tuskin kuuluvasti ja suljin hetkeksi silmäni kuunnellen tämän hengitystä siinä kesäillassa. En olisi ikinä uskonut ihastuvani Eliaksen kaltaiseen mieheen, mutta nyt kun niin oli käynyt, en mitään muuta halunnutkaan. Pyörittelin miehen hiuksia sormissani ja Elias silitteli kylkeäni kevyesti sormenpäillään.
- Tuukka?
- Mmh?
- Kerro mulle jotain.
- Niinku mitä?
- Jotain. Kerro vaikka sun lapsuudesta tai sun perheestä tai jotain.
Silitin miehen hiuksia ja olin hetken aikaa hiljaa.
- No tota... Sä tiedät, että mulla on kaks pikkusiskoa, Tanja on arkkitehti ja Tiia ensihoitaja ja sit mun äiti.. Öö, se on lastenlääkäri ja se asuu Helsingissä nykyään uuden miehen kanssa, sanoin ja Elias kohotti katseensa.
- Entäs sun isä?
- No sä tiedät, että se on kuollu, vastasin hiljaa, - sille todettiin aivokasvain kun mä olin kakskytkaks ja se kuoli vajaat puoli vuotta myöhemmin, jatkoin ja Elias silitti hennosti niskaani katsoen minua pahoittelevan näköisenä.
- Me ei oikeen tultu toimeen sen jälkeen kun mä päätin, etten tee miten se haluaa, sanoin ja kohautin olkiani, - sen mielestä oli ihan naurettavaa ja typerää, että mä lähen opiskelemaan luokanopettajaks. Ois pitäny kouluttautua pidemmälle armeijassa niin kuin sekin, mutta en mä oo sellanen ihminen, että mä haluaisin tai edes sopisin sellaseen... Ei me lukion jälkeen oikeen ees oltu väleissä, vaikka ois varmaan pitäny yrittää ees korjata niitä välejä, jatkoin ja katsahdin Eliasta, joka kiersi kätensä paremmin ympärilleni.
- Mä oon pahoillani, mies totesi suukottaen olkapäätäni. Kosketin miehen hiuksia ja katselin hetken aikaa kesäiltaa sekä hiljakseen laskemaan ruvennutta aurinkoa kunnes siirsin katseeni mieheen.
- Entäs sun perhe? kuiskasin ja Elias katsahti silmiini kohauttaen hieman olkiaan. Mies katseli hetken aikaa rauhallista asuinaluetta kunnes painoi päänsä taas olkapäätäni vasten.
- No Rosanhan sä jo tiiätkin, se on sairaanhoitaja ja niillä on Mikaelin lisäks vielä sellanen kuus-vuotias tyttö. Ja sit Matias, se mun pikkuveli, niin se tota... Mä en oo ihan varma, että mitä se tekee nyt, mutta jotain rakennushommia vissiin. Sillä on ollu vähän jotain ongelmia poliisin kanssa, mut menee sillä jo paremmin, Elias sanoi ja vilkaisi minuun, - Rosa on varmaan ainoo meidän perheestä jolla ei oo ollu mitään ongelmia, mies jatkoi ja naurahti hiljaa. Sipaisin Eliaksen poskea ja suukotin tämän otsaa.
- Entä sun vanhemmat?
- No mutsi on kans sairaanhoitaja... Se on varmaan hyväsydämisin ihminen jonka mä tiiän, mies sanoi ja hymyili hieman. Vastasin Eliaksen hymyyn ja silitin tämän hiuksia.
- Ei se ois ikinä ansainnu faijaa, mutta ei se koskaan valittanu mistään, Elias sanoi ja katseli hetkisen eteenpäin, - ja sit faija... Ei se yleensä oikeen tehny mitään duunia, jotain raksakeikkoja joskus. Muuten se oli oikeestaan aina kännissä mun lapsuudessa, mies totesi kohauttaen olkiaan ja vilkaisi alas.
- Mitä sille kävi? kysyin hiljaa, vaikka Saara oli kai tuonut asian esiin jo silloin noiden kahden riidellessä. En kai vain halunnut uskoa, että tuo tappanut itsensä. Elias vilkaisi minua ja painoi sitten päänsä takaisin olkapäätäni vasten.
- Se ampu ittensä kun mä olin päälle parikymmentä. Se oli varmaan vähän sairas, niinku päästä... Ois tarvinnu jotain apua, mies vastasi vähän hiljempaa ja minusta tuntui jotenkin kauhean pahalle. Kiersin käteni Eliaksen ympärille ja painoin tämän kroppaa lähemmäs itseäni.
- Miten sä oot jaksanu kaiken ton jälkeen? kuiskasin ja silitin miehen poskea.
- Emmä eka jaksanukkaa, mut sit ku mä pääsin katkasun jälkeen pois siitä huumehelvetístä niin mä oon asennoitunu aika uudestaan, enkä mä muutenkaan oon niitä ihmisiä jotka vaipuu epätoivoon heti ekan vastoinkäymisen jälkeen, Elias tuumasi ja nosti katseensa hymyillen hieman, - ja onhan mulla ollu tukijoukot mukana. Sitäpaitsi mä oon ollu tällanen pelle jo yläasteella, tuo jatkoi virnistäen ja kurottautui kevyesti huulilleni. Vastasin miehen suudelmaan ja tartuin sitten hennosti tämän leukaan kohdaten Eliaksen katseen.
- Sä oot hurjan vahva ihminen, sanoin ja hipaisin vielä huulillani miehen luvattoman hyviltä tuntuvia huulia. Moni olisi tuollaisten asioiden jälkeen ihan rikki, mutta Eliaksesta ei edes huomannut mitään. Joskin epäilin, että miehen suojamuuri oli verrattain niin vahva, ettei tämä vaan näyttänyt kaikkea tai puhunut sen syvällisemmin, vaikka tiesin, että juuri se olisi tärkeää.
Me olimme hetken aikaa ihan hiljaa ja vain nojailimme toisiimme, kunnes Elias kohottautui jälleen ja katsoi minua hymyillen hieman.
- Enkeli, tämä totesi hymy huulillaan ja suukotti rintakehääni.
- En mä oo mikään enkeli, vastasin huvittuneena ja Elias kohtasi katseeni hymyillen edelleen.
- Oothan, esität vaan kaikille, että oot ihminen, mutta oikeesti sä oot enkeli, kyllä mä sen tiedän, turha yrittää, mies selitti ja hymyilin huvittuneena. Suukotin Eliaksen otsaa.
- Ei mulla oo siipiä tai sädekehää, huomatin ja mies kohtasi katseeni.
- Niin, mutta noi sun kasvot, Elias sanoi ja kosketti poskeani. Tunsin punastuvani hieman. Häkellyin kai aina enemmän tai vähemmän kehuista, tai lähinnä silloin jos ne osuivat ulkonäkööni. Mies hymyili laskien kätensä niskaani ja vetäen minut hellään suudelmaan. Oli hassua istua siinä parvekkeella miehen sylissä peitot ympärillä, mutta ajatuks sai minut hymyilemään Eliaksen huulia vasten. Mies silitti kevyesti niskaani, kiersi sitten toisen kätensä polvieni alta ja toisen selkäni alta virnistäen varsin veikeästi. Kohotin kulmiani.
- Et kai sä meinaa sitä mitä mä luulen? kysyin äkkiä hieman säikähtäen ja Eliaksen virne leveni, jolloin yritin automaattisesti päästä pois miehen sylistä, - eikä, et sä jaksa mua, me kaadutaan, päästä mut pois, aloitin hermostuneena, mutta enpä minä siitä mihinkään päässyt. Elias nauroi kevyesti ja suukotti olkapäätäni.
- Just kokeilit mun käsilihaksia, pitäähän niitä nyt testata, mies virnisti ja nauroi paniikilleni, - älä nyt hermoile, kyllä mä jaksan, tuo sanoi vakuuttavaan sävyyn ja kohtasin miehen katseen hieman ähkäisten.
- Et jaksa, yritin vaikka se turhaa olikin. Elias katsoi minuun veikeästi hymyillen ja kiersi kätensä paremmin alleni, kunnes nousi ylös siitä tuolista. Odotin tipahtavani alas, mutta Elias vain nauroi ilmeelleni ja piteli minua käsivarsillaan virnistäen.
- Tuukka, mä taidan kaatua nyt, taidan kaatua tästä parvekkeelta alas, mies kiusasi hyvinkin dramaattisella äänellä ja kiersin käteni tiukemmin tämän ympärille.
- Laske mut alas, pyysin, mutta Elias vaan hymyili.
- Enpä taida laskee.
- Sä oot ihan hirvee.
- No mitä ihmettä, vähän aikaa sitten olin vielä ihana.
Mies hymyili huvittuneena laskematta minua alas ja suuntasi parvekkeen ovelle. Tuo avasi raollaan olevan oven jalallaan ja kantoi minut sisälle hymyn leikkiessä huulillaan. Miehen peitto oli tipahtanut ilmeisesti sinne parvekkeelle ja saatoin vain kuvitella miltä se olisi näyttänyt jos joku olisi nähnyt.
- Hitsi kun en tajunnu aiemmin tätä, oisin voinu kannella sua niin sun ei ois tarvinnu könkätä niillä kepeillä, mies virnisti ja lopulta en voinut olla nauramatta. Elias kallisti päätään virnistäen ja painoi huulensa huulilleni, saaden perhoset lentelemään vatsanpohjassani jotenkin tavallista voimakkaammin. Ehkä se johtui tilanteesta ja siitä, että olin tosiaan Eliaksen käsivarsilla. Mies hymyili huuliani vasten ja kantoi minut siihen sohvalle, laski alas ja kumartui ylleni, painaen huulensa uudelleen huulilleni.
- Mitä mä sanoin? Kyllä mä jaksan, Elias sanoi voitonriemuisesti ja kiersin sormeni miehen niskaan.
- Mihinkähän mä vielä ajaudun sun kanssa? totesin huvittuneena ja vetäisin Eliaksen jälleen huulilleni. Huulemme liikahtivat hennosti toisiaan vasten.
- Sä et uskalla arvaillakaan, mies totesi hymyillen ja virne nousi kasvoilleni. Eliaksen nenänpää kosketti omaani ja huulemme löysivät toisensa jo ties kuinka monetta kertaa päivän aikana. Hiljalleen laskeva aurinko loi punertavat säteensä meihin päin ja vedin Eliaksen vielä vähän lähemmäs. Tuntui jotenkin hyvältä ja tavallaan todella oikealta. Eliaksen kanssa joutuisin heittämään perheenperustamishaaveet roskakoriin, mutta saatoin vain miettiä, että oliko se sittenkään kaikkein suurin haaveni? Vai halusinko sittenkin vain löytää ihmisen, joka sai minut tuntemaan tälla tavoin, koska tämä ihan totta tuntui todella uskomattomalta? Epäilin vahvasti jälkimmäistä. Elias kohtasi katseeni ja auringonsäteet osuivat hassusti miehen hiuksiin sekä kasvoihin. Kasvoilleni nousi lämmin hymy ja Elias vastasi siihen, juuri sillä suloisella hymyllään kuten aina. Juuri sillä hymyllä, josta minä niin hurjan paljon pidin.
|