Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Viuhkan varressa 3

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   14.11.10 23:09:32

Yritän saada myöhemmin tänään lisättyä jotain jatkopätkää :) Oon ollut asuntopaossa tämän päivän.

Re: Viuhkan varressa 3

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   14.11.10 23:55:28

Laita jo! Mä kaipaisin NIIIIN kovasti piristystä... Mut aiotaan hylätä ;( *itkee*

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   15.11.10 00:13:35

Kohta. Miksi sut aiotaan hylätä?

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   15.11.10 01:01:24

Palasimme sunnuntaina Alajärvelle melko hyväntuulisina ja levänneinä. Viikonloppu oli ollut ihan mukava, vaikka Amalia olikin perjantai-iltana kysellyt typeriä Manulta. Onneksi Manu ei ollut pahastunut siskoni uteluista, vaan kuitannut kysymykset vastaamalla, että kaikki aikanaan. Se oli onneksi saanut Amalian vaikenemaan ja meillä oli ollut ihan hauska ilta. Lauantaina oli ollut vielä hauskempaa, kun olimme lähteneet Valtsun kanssa ulos. Olin viikonlopun aikana juhlinut niin paljon, että seuraavan kerran juhlisin vasta, kun finaalit olisivat ohi. Ja jos rehellisiä oltiin, niin ei minulla edes ollut aikaa juhlia ennen sitä. Poikkeuksellisesti finaalien pelipäivät olivat tiistai ja torstai sekä tarvittaessa lauantai. Tulossa oli varmastikin hyvin tasaiset finaalit, sillä meidän ja nurmolaisten taso oli aikalailla samanlainen. Tosin meidän pelaajilla kesti päät paremmin painetta kuin Nurmon veikoilla. Vaikka halusinkin kovasti meidän voittavan, en pystynyt yhtään ennustamaan kumpi nämä finaalit veisi oikeasti. Sama juttu taisi olla Nurmon pelinjohtajalla.
”Tuutko sä yöksi?” kysyin Manulta, kun lähestyimme kotiani.
”Mielelläni, mutta yhdellä ehdolla”, hän sanoi.
”No?”
”Tai oikeastaan kahdella”, Manu korjasi. ”Aa, et panikoi tiistaita ja bee, et pakota mua lapsentekohommiin.”
”Sovittu. Nukutko sä sohvalla?”
Manu nauroi ja kysyi, olinko tahallani ymmärtänyt hänet väärin. Teeskentelin, etten tajunnut, mistä hän puhui. Sohvalle en laittaisi häntä missään nimessä nukkumaan.
”Parisuhteesta hiukan arkisempiin asioihin”, sanoin, kun nousimme portaita pitkin kotiovelleni. ”Onko sulla huomenna harjoitukset?”
”Joo, kahdeksalta aamulla”, Manu sanoi. ”Me lähdetään illalla jo ajamaan Sotkamoon.”
”Voi @!#$, etkä voinut sanoa mitään perjantaina?” tivasin häneltä kiukkuisena, koska olin houkuttelut hänet mukaani Kuopioon.
”En, koska ei mua haittaa, vaikka me oltiinkin Kuopiossa viikonloppu. Yhdet harjoitukset sinne tai tänne, ei ne mun taitoja hävitä.”
Sekin vielä. Manu oli huijannut minua sanoessaan, ettei heillä ollut harjoituksia viikonloppuna. Tosin olin aika imarreltu, että hän oli laittanut minut tärkeän finaalipaikan edelle. Se oli aika normaalista poikkeavaa. Vimpeliläiset olisivat myös finaalissa, jos voittaisivat tiistaina Sotkamossa. Ehkä oli ihan hyvä, että emme olleet maanantai-iltana yhdessä. Olisimme varmaan tappaneet toisemme jännityksen takia.
”Nyt sänkyyn”, Manu läpsäisi minua takapuolelle.
”Musta on kivaa, kun sä meet noin suoraan asiaan”, iskin hänelle silmää.

Maanantaina oli mahtavaa palata joukkueen pariin tosi toimiin. Ilahduin huomatessani, että jätkistä oli mukavaa nähdä minut ja kulutimme hyvän tovin vaihtamalla kuulumisia. Sitten hoputin heidät lämmittelemään.
”Lajiharjoittelun jälkeen otetaan vähän tilannepelaamista”, huusin katsomosta, missä istuin korjailemassa lyöntijärjestystämme. Kasperin oli aika saada hiukan enemmän vastuuta, samoin Lassen. He olivat joukkueemme hiljaiset puurtajat, jotka kävivät ahkerasti harjoituksissa, vaikka eivät välttämättä peleissä saaneet muuta kuin kopittaa itsensä ja etenijän pois kentältä. Tiesin, miten ankeaa oli pelata loppupäässä, vaikka pääsisikin lyömään, niin suurta vastuuta ei koskaan saanut. Kasperi ja Lasse eivät olleet kumpikaan valittaneet lainkaan ja olisin varmasti saanut kuulla ensimmäisenä, jos heillä olisi ollut valittamista. Päätin siirtää Rekon Lassen tilalle ja Ilarin Kasperin tilalle ensimmäiseen peliin. Uskoin, että Kasperi ja Lasse täyttäisivät loistavasti heille annetut saappaat.
”Mitäs mieltä oot tästä järjestyksestä?” juoksin näyttämään suunnitelmiani Tanelille, joka nykyään vastasi peruslajiharjoittelusta. Se oli helpottanut minun työtäni valtavasti.
”Näytäs”, Taneli otti paperin kädestäni ja tarkkaili uusimaani lyöntijärjestystä otsa rypyssä. ”Mun mielestä Heikin voisi laittaa kasvamaan Kasperin tilalle. Reko voisi pelata Lassen paikkaa, mutta Ilari on aika korvaamaton kärjessä.”
”Heikki ysinä?” kulmani pomppasivat varmaan pipon alle piiloon. ”Et oo tosissasi?”
Taneli vihelsi pilliin ja käski ryhmien vaihtaa lyöjiä. Sitten hän veti minut kauemmas pelaajista ja näytti tuimalta.
”Ootko sä huomannut, että Heikille on noussut välillä menestys aika pahasti hattuun?” hän kysyi minulta.
Pudistin päätäni. En ollut koskaan huomannut, että Heikki olisi kehuskellut itseään hyvillä pelitaidoillaan. Hän oli noussut ratkaisemaan jatkosarjassa useita pelejä eduksemme, mutta mitään itserakkautta en ollut huomannut hänen otteissaan.
”Sun läsnä ollessa Heikki ei ehkä niin kehuskele itseään, mutta jotkut jätkät ovat hiukan puhuneet, että sillä olisi nousemassa kusi päähän”, Taneli sanoi synkännäköisenä.
Jos näin oli, sai Taneli syystäkin näyttää synkältä. Pesäpallo oli joukkuelaji eikä yksilösuorittajien. Toki joskus yksilöt nousivat ratkaisemaan pelejä, mutta päälähtökohtaisesti pesistä pelattiin joukkueena. Pelinjohtajana tiesin, mikä riski se oli, jos joukkueessa joku alkaisi sooloilla.
”Kai Heikki nyt tajuaa, että meillä on kovat panokset pelissä?” tiedustelin.
”Toivottavasti”, Taneli huokaisi. ”Niin että miten on, laitetaanko me se kasvamaan?”
Minä nyökkäsin ja kirjoitin lyöntijärjestyksen uusiksi. Huomenna tarkkailisin tiukasti Heikkiä pelin aikana. Jos hän alkaisi sooloilla, hän löytäisi itsensä hyvin pian J-P:n ja Topin seurasta salmiakkipaidassa. En alkaisi tässä vaiheessa kautta katselemaan enää minkäänlaisia pelleilyjä.

Harjoitusten jälkeen ajoimme joukkueen kanssa palaveriin jo tutuiksi tulleisiin kokoustiloihin. Kerrankin oli niin päin, että Taneli oli halunnut pitää palaverin. Yleensä se oli minä, joka katsoi parhaaksi pitää keskusteluja joukkueen kanssa. Nyt olisin voinut unohtaa koko palaverin, mutta Taneli oli hoputtanut meitä matkaan, kun harjoitukset olivat loppuneet.
”Jännittää”, Reko totesi matkalla kaupungintalolle.
”Mikä?”
”Huominen. Ja finaalit noin yleensäkin”, hän kohautti olkiaan. ”Kokoajan pieni pelko perseessä, että me taas hävitään. Viime vuotinen tappio oli vittumainen.”
”Uskon. Muakin jännittää”, myönsin. ”Toisaalta on kyllä pirun siistiä päästä finaaleihin. Tämä on aika iso juttu mulle.”
”Sä oot oikea rautarouva”, Reko sanoi ihailua äänessään.
”Höpöhöpö”, pudistin päätäni hymyillen. ”Ilman teitä mä en olisi mitään.”
”Sanoo klisee numero satamiljoonaa tai jotain”, Reko heitti.
Hänellä oli uskomaton tapa saada minut nauramaan huonommillekin jutuilleen. Jos jotain kaipasin Manuun lisää, niin Rekon huumoria. Manukin oli huumorintajuinen, mutta ei aina välttämättä tajunnut, miksi nauroin pelaajieni puujalkavitseille.
”Kuulitko sä siitä fanibussista?” Reko kysyi, kun parkkeerasin Hyundain kaupungintalon parkkipaikalle.
”Mistä?”
Reko selvensi, että torstaina Nurmoon olisi lähdössä ainakin yksi alajärvisiä kuljettava fanibussi. Hän oli viimeksi eilen katsonut lähtijälistaa ja se oli ollut täynnä. Varapaikoillakin oli ollut toistakymmentä nimeä. Hämmästyin oikeasti, sillä olin luullut suurimman osan paikkakunnan pesisfanien seuraavan Ankkureiden ykköspesismiesten kamppailua superpesiksen karsinnoissa. Ehkä täältä löytyi myös niitä, joita kiinnosti A-poikien menestys.
”Eiköhän me huomenna oteta ensimmäinen voitto”, Reko ennusti, kun juoksimme juuri alkaneessa vesisateessa sisälle.
”Sitä lähdetään hakemaan”, virnistin ja haroin kostuneet hiukset pois silmiltäni.
Reko oli sanomassa jotain, mutta sulki suunsa yhtäkkiä. Katsoin häntä kysyvästi. En pitänyt lainkaan Rekon silmissä olevasta katseesta. Siinä oli liikaa ihailua minun makuuni. Aloin siirrellä jalkojani vaivautuneena. Kirosin, kun kukaan muu ei ollut tullut kyydilläni.
”Oliko sulla jotain kahdenkeskistä vai voidaanko me jo mennä?” tiedustelin kohteliaasti.
”Häh?” Reko näytti havahtuvan jostain kaukaa.
”Niin, että voidaanko mennä?”
”Joo – tai ei, Vallu – ” Reko katsoi minua vaikeana. ”Manu on kyllä pirun onnellinen jätkä, kun seurustelee sun kanssa.”
Ei @!#$ sun kanssasi, ajattelin katsellessani Rekon loistavia ruskeita silmiä, sä et saa olla oikeasti ihastunut minuun!

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   15.11.10 01:27:44

selitän msn...

Apua tota Rekoa! Eikää!!!

Lähettäjä: rotta 
Päivämäärä:   15.11.10 15:17:56

Ihana ihana ihana<3 Reko on edelleenkin paras, mutta se ei saa mennä rikkomaan Vallun ja Manun välejä ei saa ei saa ei saa! :D

Lähettäjä: laama 
Päivämäärä:   15.11.10 15:51:31

Ihanaaa, uusi lukija ilmoittautuu! vietin koko eilisen päivän lukien tän viuhkan varressa -tarinan! aivan upeaa, vaikken tuosta pesäpallosta mitään ymmärräkkään! :--)

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   15.11.10 16:44:10

Flanelli, mut hylättiin jo...

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   15.11.10 17:02:57

Laama, tervetuloa! Ja kiitos :)

Nikke, voi ei. Mitä on sattunu?

Myöhemmin illalla jatkoa

Päivämäärä:   15.11.10 17:04:17

Kerron mieluummin msn, kuin tässä...

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   15.11.10 18:56:17

Ei saa flanskua hylätä :(

Olipas kiva pätkä.

Mäki oon jo terve ainaki suunnilleen ja mua ei onneks aiota hylätä ainakaan näillä näkymin :D

On varmaan kaikille parempi etten ees kerro mitä meillä tapahtuu :D

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   16.11.10 02:26:42

Nicnac, voi meitä, ollaan sit kaks hyljättyä. Mut tosin hyljätään vasta ens syksynä, ehkä ;(

Mut onneks se ei oo Antti, joka on hylkäämässä, mut yhtä pahalta, jos ei pahemmaltaki, tuntuu, kun paras kaveri, jonka kanssa on tuntenu 12½ vuotta, ollu ystävä 10½ vuotta, ja jonka kanssa on menty läpi vaikka mistä, meinaa lähteä toiseen maahan ;( *snifs*

Koska lisää luettavaan Jamskuli rakas?

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   16.11.10 12:33:33

flanu, nyt.

Voi olla outoja lauseita ja virheitä. Kirjotin tämän kolmen aikaan yöllä..

--

Ensimmäisen finaalipäivän aamuna heräsin seitsemältä enkä saanut enää unta. Minua jännitti kamalasti. Pyörin sängyssäni miettimässä tulevaa peliä ja nousin lopulta puoli yhdeksältä. Suihkun jälkeen sain pakottaa itseni syömään jotain. Leipä maistui puulta suussani, mutta söin väkipakolla kaksi palasta ennen kuin luovutin. Ehkä saisin syötyä jotain, kun menisimme joukkueen kanssa syömään ennen peliä. Vaikka Kasperia lukuun ottamatta kaikki pelaajani olivat koulussa, olimme päättäneet Tanelin kanssa pitää aamuharjoitukset. Vajaan tunninmittainen alkuharjoittelu ennen peliä ei riittäisi mitenkään. Sitä paitsi jätkien oli hyvä huomata jo aikaisessa vaiheessa, että korkeimmalla sarjatasolla harjoittelu oli rankempaa. Meillä ei sentään ollut ollut harjoituksia missään vaiheessa kuutena päivänä viikossa ja punttisalia siihen päälle. Käänsin ajatuksissani sanomalehden sivua ja havahduin puhelimeni pirinään. Näytössä vilkkui äidin nimi.
”Huomenta”, vastasin hiukan epäröiden.
”Olithan sä jo hereillä”, äiti ilahtui. ”Isäs väitti, että sä nukut vielä, kun teillä on tärkeä peli tänään.”
Naurahdin ja sanoin, etten ollut saanut nukuttua koko yönä oikein hyvin. Olin vähän väliä säpsähdellyt hereille vain todetakseni, ettei peliä oltu vielä pelattu.
”Ajattelin soittaa ja toivottaa onnea”, äiti sanoi sitten.
Olin vetää kahvit väärään kurkkuun. Mitään tällaista en todellakaan ollut osannut odottaa. Äiti ja isä eivät olleet juhannuksen jälkeen kommentoineet mitenkään pelinjohtajuuttani.
”Isäkin pyysi onnittelemaan”, äiti lisäsi, kun olin hiljaa.
”Kiitos”, sain sanottua. Kaikesta huolimatta olin liikuttunut. Kyllä äiti ja isä kaikesta huolimatta seisoivat selkäni takana.
”Hyvin se menee”, äiti vakuutti. ”Ja jos ei mene, niin mitä sitten. Oothan sä silti aikamoisen työn tehnyt.”
”Luuletko sä, että mä kehtaan palata Kuopioon hopeamitali kaulassa?” tiedustelin hiukan tukkoisella äänellä.
”Tietenkin kehtaat!” äiti huudahti. ”Sua arvostetaan jo pelkästään sen vuoksi, että otit sen pelinjohtajanpaikan vastaan. Harva nainen olisi siihen kyennyt.”
En saanut sanottua mitään.

Varoin visusti joutumasta Rekon kanssa samaan autoon, kun lähdimme harjoitusten jälkeen syömään. Puulasin Tanelin auton kyytiin, koska olin tullut kävelemällä kentälle. Kohteliaasti Taneli kehotti pelaajia hommaamaan omat kyytinsä, sillä meillä oli kahdenkeskistä keskusteltavaa.
”Te ootte varattuja kumpikin”, Ilari huomautti.
”Kiitti, Lari-Ilari, me tiedetään se”, sanoin hänelle suloisesti.
Vedin oven kiinni ennen kuin Reko ehti avata suutaan. En tiennyt, miten olisin suhtautunut häneen nyt. Tietenkin olisi ollut järkevintä kysyä suoraan, mutta entä jos hän kieltäisi. Tai myöntäisi. Juoksisin varmaan kummassakin tapauksessa karkuun. Minä en halunnut olla minkään alle kaksikymppisen pojan unelmanainen.
”Sanoitko sä Heikille siitä sen uudesta pelinumerosta?” kysyin Tanelilta karkottaen Rekon mielestäni.
”Joo.”
”Mitä se?”
”Kohautteli vaan olkiaan ja sanoi, että kai se on viimeaikaisten tapahtumien takia oikea paikka hänelle.”
”Fiksu Heikki”, kehaisin.
Taneli nyökkäsi. Onneksi Heikki oli tajunnut tässä vaiheessa vouhottavansa liikaa omista taidoistaan. En tietenkään halunnut, että hän alkaisi vähätellä omia kykyjään. Sitä sai ja ehkä pitikin tehdä välillä.
”Jännittääkö?” Taneli uteli.
Ihme kyllä minua ei enää jännittänyt kamalasti. Pieni hassu kutina mahassa kertoi, että jotain jännittävää oli tulossa, mutta en ollut enää hysteerinen niin kuin aiemmin. Oloni oli tyyni ja varma. Kyllä minä supernaisena saisin joukkueellisen miehiä tekemään tahtoni mukaan. Sanoin sen ääneen ja sain Tanelin nauramaan.
”Aivan varmasti saat”, Taneli hekotti. ”Saisit jätkät tekemään paljon enemmänkin, jos pyytäisit.”
Voi @!#$, puuskahdin mielessäni. Ei kai ihailijoitani ollut enemmänkin joukkueessa.
”Mitä sä tarkoitat?” rypistin kulmiani.
”Vallu, et kai sä kuvittele, ettei jätkissä tapahtunut mitään muutosta sen jälkeen, kun sä tulit pelinjohtajaksi?” Tanelin ääni oli epäuskoinen. ”Ne on varmasti jokainen ollut ihastunut suhun. Osa on varmaan vieläkin.”
”Just.”
Minua ei kamalasti ihastuttanut tieto siitä. Taneli näytti aavistavan ajatukseni ja totesi, että sellaista vain tapahtui.
”Valitettavasti”, huokaisin. ”Onneksi mä sain tietää vasta tässä vaiheessa. Mä en tiedä, miten suhtautua jätkiin nyt.”
”Miten niin?”
”Tähän asti mä oon ollut yksi jätkistä ja oon kuvitellut, että jätkätkin ajattelee niin”, kerroin. ”Ja nyt paljastuu, että ne ei ajattelekaan.”
”Kuka niin sanoi?”

Pelin alkaessa mahan kutinakin oli tipotiessään. Mieleni oli selkeä ja ohjeeni varmat. Jätkät näyttivät varmemmilta kuin kertaakaan tänä vuonna, joten olin melko varma siitä, että veisimme tämän pelin. Torstain vieraspeliä oli turha miettiä, sillä saisi vain päänsä sekaisin.
”Okei, rento peli”, Taneli muistutti kopissa vähän ennen pelin alkuvihellyksiä. ”Kysyttävää?”
”Kuulin sivumennen, että Nurmon lukkari on siirretty päävaihtajaksi”, Jussi sanoi. ”Meneekö meidän etupesätilannepelaaminen uusiksi?”
”Mitä se lyö?” kysyin ja toivoin, ettei mitään sellaista, minkä takia joutuisimme tekemään todellisia viime hetken muutoksia.
”Aika paljon varsia ja näpyjä”, Lasse tiesi kertoa. ”Vähän kierteisempiä kuin sen edellisen vaihtajan lyönnit.”
”Sasun ja Ilarin kimppapelaaminen sitten vain korostuu”, nyökkäsin pojille. ”Näyttäkää @!#$ niille nurmoolaisille, että miten pesäpalloa pelataan.”
”Johan on tiukkaa puhetta pelinjohtajalta”, Sasu naureskeli.
”Niin sen pitääkin olla tässä vaiheessa kautta”, Reko riensi puolustamaan minua.
En sanonut mitään, vaikka Reko olikin oikeassa. Tässä vaiheessa ei enää auttanut taputella pelaajia päälaelle ja sanoa ”kyllä se siitä”. Nyt piti alkaa pelata tosissaan, jos halusi mainetta ja kunniaa. Keräännyimme Ilari-kapteenin ympärille ja huusimme lyhyesti ”hei.” Nurmolaiset kuuluivat katoavan käytävästä hälisevänä sakkina. Taneli avasi pukukoppimme oven ja pelaajat kävelivät ulos. Sää suosi meitä. Lämpötila oli viidentoista pinnassa ja ilma oli pilvinen. Katsomoihin oli kerääntynyt hyvä määrä katsojia, osa nurmolaisia. He erottuivat omana joukkonaan lippujensa ja suuren lakanansa kanssa. Olimme vaihtaneet sisääntulomusiikkimme jatkosarjan alussa. Entisen Nightwishin tilalta soi nyt Frederikin Tsingis Khan. Biisi oli ollut Jussin ehdotus, sillä hänen mielestään se kertoi joukkueestamme. Olimme nauraneet räkäisesti, kun olimme ensimmäistä kertaa kuunnelleet kappaletta. Naurettava renkutus, oli Timo tuominnut, mutta meille muille se oli sopinut. Eihän Timon tarvinnut sen tahdissa juosta kentälle.
”Tappamisen meininki”, J-P totesi minulle, kun seisoimme polttolinjassa odottamassa esittelyjä.

Tappamisen meininki oli kaukana pelistä. Olimme ehkä lähteneet finaaleihin takki liian paljon auki, sillä nurmolaiset olivat nostaneet pelaamisensa tasoa lyhyessä ajassa. Sisävuorojen aikana molemmilla joukkueilla ehti käydä vain muutama pelaaja lyömässä ennen vuoronvaihtoa. Ensimmäinen jakso oli ohi neljässäkymmenessä minuutissa. Tilanne tulostaululla oli 0-0. Palasimme koppiin mietteliäinä. Kumpikaan joukkue ei ollut saanut kuin kaksi kolmostilannetta ja se oli pirun vähän, vaikka kyseessä olikin finaali.
”Jaa’a, mitäs nyt tehdään?” Topi rojahti paikalleen istumaan ja loi yleissilmäyksen joukkueeseen.
”Parannetaan peliä”, Antti katsoi Topia.
”Hyvä ehdotus, mutta miten?” kysyi Reko, joka puolestaan siirsi katseensa minuun.
”Käytittekö te nyt kaiken osaamisenne ekalla jaksolla?” tiedustelin heiltä.
Minun mielestäni he olivat pelanneet peruspeliä, mikä ei riittänyt finaaleissa lainkaan. Nurmolaisten uusi pelitaso oli sama kuin meidän peruspelimme.
”Meillä on kuulkaa niin paljon harjoitustunteja takana, että mä haluaisin nyt viimeistään nähdä tuloksia”, jatkoin osoittaen sanani varsinkin kärkinelikolle. Heidän sisäpelin pelaaminen oli ollut lähes luokatonta. Jussi, joka pääsi kentälle vähintään viisi kerta per peli, oli tehnyt pahimman rimanalituksen haavoittamalla tai polttamalla itsensä ykköselle.
”Jussi, vaihda Antin kanssa paikkaa”, komensin samassa.
”Kuka pelaa kolmospolttajana?” Jussi tiedusteli eikä napissut ollenkaan komennustani vastaan.
”Sasu. Antti pelaa siepparina.”
Pojat näyttivät tyytyvän siihen. Kauden aikana he olivat oppineet tunnistamaan eri äänensävyjeni tarkoituksen. Tämän hetkinen äänensävy kertoi, ettei auttanut naputtaa vastaan. Yritin parhaani mukaan aina kuunnella myös pelaajia, mutta joskus oli niitäkin hetkiä, että vain minä olin joukkueen johtaja ja oikeutettu tekemään, mitä halusin.
”Jos saa pyytää, niin nostetaan tasoa”, Taneli avasi suunsa vasta, kun tauko päättyi.

Niin pojat tekivätkin. He alkoivat pelata kolmannen aloittavalla. Tosin juoksuja ei syntynyt vielä, mutta muutama erittäin hyvä kotiutustilanne ja monta hyvää yritystä he saivat aikaiseksi. Nurmo avasi juoksutilinsä tasoittavallaan. Heidän lukkarinsa, jota oli povattu jo ensi kaudeksi miesten superpesikseen lukkarieliitin portteja kolkuttelemaan, upotti kierteisen pystymailalyöntinsä Rekon jalkojen juuren. Juoksu sai nurmolaisfanit kiljumaan ja hyppimään katsomossa. Minua kiukutti, mutta pidin suuni kiinni. Reko ei olisi saanut palloa mitenkään kopiksi, niin millintarkasti nurmolaislukkari sai sen lyötyä hänen jalkoihinsa.
”Jes!” sain samassa aihetta tuulettaa, kun Ilari teki kaksi kärpästä, ensin irrottamalla kolmosella olevan etenijän ja sen jälkeen polttamalla ykköselle liikaa kärkkyneen pelaajan. Ilarin taidonnäyte päätti nurmolaisten kolmannen sisävuoron.
”Nyt juoksuja”, Timo tsemppasi, kun jätkät kävivät juomassa ennen neljättä ja viimeistä sisävuoroamme.
”Pidä peukkuja”, Sasu totesi lyhyesti.
Ryhmityimme kaarelle ja Jussi etenijäjokerina aloitti sisävuoron. Jos emme saisi nyt juoksuja aikaan, Nurmo voittaisi ensimmäisen pelin. Sama ajatus oli tullut kai jätkienkin mieleen. Ilari ja Lasse järjestelivät ajolähdön Kasperille, joka sai vihdoinkin tilaisuuden näyttää, mitä hän todellisuudessa osasi. Se näyttö oli upea. Lasse niittasi ensimmäisellä pallon kakkosluukusta läpi ja heitti arabialaisen kolmoselle kierrettyään kunnarin. Juoksimme koko joukkue kolmoselle onnittelemaan häntä. Halasin reippaasti Kasperia ja päätin, että seuraavassakin pelissä hän saisi pelata kärkiviisikossa.
”Nyt näyttää siltä, että hyvältä näyttää”, veistelin, kun palasimme takaisin kaarelle.
”Mä tungen mailan – ” Reko aloitti, mutta käskin hänen vaieta.
”Täällä on lapsia”, virnistin hänelle. ”Sano se loppuosa, ei sitä, mihin sä tunget sun monen sadan euron mailan.”
”Jos nämä juoksut ei tuo meille voittoa, niin mä lopetan tämän kauden jälkeen”, Reko sanoi.
Tällä kertaa ne toivat voiton. Kasperin kunnari oli lamaannuttanut nurmolaisten pelin ja heidän viimeinen sisävuoronsa loppui nopeasti. Myös palkintoraati oli huomannut Kasperin uuden roolin ja hän pokkasi kauden ensimmäisen ykköspalkintonsa valtava hymy kasvoillaan.
”Tervetuloa Nurmoon torstaina”, Jymyn pelinjohtaja sanoi minulle kättelyiden jälkeen. ”Te olitte hyviä tänään.”
Hänen äänensävynsä oli vilpitön. Olin kesän aikana tutustunut muihinkin pelinjohtajiin, mutta nurmolainen kollegani oli heistä mukavin. Hän piti minua samalla tasolla muiden kanssa ja kohteli ystävällisesti.
”Kiitos, me ollaan torstaina vielä parempia”, sanoin hänelle.
”Sehän nähdään”, mies nauroi ja taputti minua olalle. ”Sä oot tuonut uutta väriä A-poikien superiin, Vallu. Kai sua saa kutsua lempinimellä hiukan oudommatkin.”
”Ilman muuta. Ja kiitos.”

Päivämäärä:   16.11.10 12:52:10

Oi kiitos Jamis, piristit taas kerran flunssaisen rotan päivää!

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   16.11.10 13:38:10

Rotta, kiva kuulla :)

Kuka piristää mua nyt?

Lähettäjä: flanelli 
Päivämäärä:   16.11.10 14:22:16

Vitsit, kun oli piristävä pätkä. Lisää tällasia! Mä olen kiintynyt tähän tarinaan, aivan ihana oikeesti.

Ja minä, joka en oo pesiksestä kiinnostunu, jaksan lukea ja innostua tästä! :D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   16.11.10 14:36:21

Alan olla kohta ylpeä itsestäni :) Ei-pesisfanitkin tykkää pesiksestä!

Päivämäärä:   16.11.10 16:09:25

Jep, tällee saa ihmiset kiinnostumaan melkeinpä asiasta kuin asiasta! (jos siis pystyy aiheesta tekemään näin mielenkiintoista tekstiä) :---) Ja lisää heti kun mahdollista!

Päivämäärä:   16.11.10 17:22:08

Kannattaakin Jamis kuule olla ylpeä:D Tässä lukiessa tuun aina vähän väliä aatelleeks, että hei, pesishän vois olla kans ihan kiva harrastus ainakin sun tarinan perusteella:D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   16.11.10 17:49:07

Se on kiva harrastus! Haluan juttuseuraa meseen! Missä te kaikki mun mesekaverit ootte?

Lähettäjä: loveve 
Päivämäärä:   16.11.10 18:53:16

linkki edelliseen puuttuu...

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   16.11.10 20:30:01

Minä reippaana laskin matikan laskuja koko illan. Nyt et Jamitsu sitten oo kun voisin jutella :DD Jos juttuseuraksi kelpaan.

Ja kiva pätkä oli :))

Vielä yks lasku jälellä, haluaiskohan joku mahdollisesti auttaa :DD

Osoita, että
√a^(4)sin^(4)xcos^(2)y + a^(4)sin^(2)ysin^(4)x + a^(4)sin^(2)xcos^(2)x [</=] a^(2) kaikilla x,y € reaaliluvuilla R.
tässä se ilta mukavasti meneekin :)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   16.11.10 21:00:43

Kaikki kelpaa juttuseuraksi. Juutuin vain puhelimeen Nasnas yhen tyypin kans, nii jäi sitte tää koneella istuminen :D

Tässä linkki edelliseen.

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   17.11.10 14:52:19

anskunansku, sry mä en osaa matikkaa, auttiaisn muuten :D.

Jamskuli saisko lisää jo?

pöh, mä en ollu höpsöttelemässä msn eilen, ku juoksin eka aamul kouluu, siit suoraa hirveel kiireel treenaa ponin kanssa loimitusta (aamutallintekijän mukaan se puree ja ei anna pukea - itse loimitin pariin kertaan ja kaveri myös, eikä tehnyt muuta kuin seisoi aloillaan - ai puree vai?), ja siitä automaatin ja kaupan kautta kotii vaihtaa kengät + takki ja suoraa siit leffaan Antin kanssa. Muuten olisin voinu olla juoruumas teijän kans!

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   17.11.10 19:18:30

No sai Jamis mut sentään eilen seuraks.

Kyl mä osasin sen laskun :)) Laskin ja meni vielä oikeinkin :D

Ja rakas mieheni vertas mua eilen käsipainoon, aika romanttista eikö vaan? :D

Lähettäjä: coperta 
Päivämäärä:   17.11.10 21:34:23

Täällä kans ilmoittautuu semmoinen lukija joka on auttamattomasti koukussa, vaikkei pesis erityisemmin kiinnosta ;) Mahtavaa tekstiä!

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   17.11.10 21:41:39

Kiitti ja teretulemast Coperta :) Kommentteja on aina ihana saada, lisää lukijoita myös.

Tässä lyhyt pätkä ennen toista finaalia

--

Vielä samaisena iltana ajoin Vimpeliin hakemaan Sotkamosta saapuneen Manun luokseni. Kummallakaan ei ollut aavistusta, miten toisen peli oli mennyt. Olin joutunut melkein lyömään itseäni näpeille, etten olisi kurkannut bittilähteeseen tai Ylen urheilusivuille. Vimpeli ja Sotkamo olivat melko tasaväkiset joukkueet, mutta Sotkamon vahva menestys viime vuosina antoi minun olettaa, että Jymy olisi taas kerran finaaleissa. Seisoskellessani Saarikentän parkkipaikalla huomasin tutun auton ajavan alueelle.
”Terve!” huusin Veeralle, joka nousi autosta mustaan takkiin pukeutuneena.
Veera säpsähti silminnähden, mutta vilkutti minulle iloisesti ja kipaisi sitten luokseni. Hän halasi minua myrskyisästi kuin emme olisi nähneet pitkään aikaan. Itse asiassa me emme tosiaan olleet nähneet pitkään aikaan. En edes muistanut, milloin olisin viimeksi nähnyt Veerasta edes vilauksen. Hänen pesiskautensa oli tältä vuodelta ohi ja hän oli palannut päivätyöhönsä koulun kansliaan.
”Täytyy myöntää, että mä yllätyin nähdessäni sut täällä”, sanoin hänelle.
Veera punastui katulampun kelmeässä valossa ja potki vaivautuneena pikkukiviä tennareillaan. Perttu, arvasin heti.
”En mä voi sille mitään”, Veera puolusteli itseään. ”Perttu on vaan niin ihana.”
Hymyilin hänelle kannustavasti. Mikä minä olin tuomitsemaan Veeran miessuhteita? Tietenkin hän sai tykätä kenestä halusi. Eikä missään sanottu, että erottuaan piti olla tietyn aikaa sinkkuna ennen kuin sai alkaa etsiä uutta parisuhdetta.
”Miten teidän peli?” Veera muisti kysyä, kun hiljaisuus alkoi venyä välillämme.
”Voitettiin yks-nolla. Kasperi pisti ihan jumalattoman tarkan kakkosluukkuläpärin viimeisessä sisävuorossa.”
”Vau, onnea.”
”Nyt pitää vaan nollata tämä peli ja siirtää katse torstaille.”
”Niin, te menette Nurmoon”, Veera nyökkäsi. ”Mä voisin tulla katsomaan. Lähteekö Manfred sinne?”
”Manfred?”
”Manu. Etkö sä oo katsonut Ice Agea?”
Olin katsonut, mutta en todellakaan yhdistänyt Manua animaatioelokuvan mammuttiin. Voisin kuitenkin kiusallani alkaa kutsua häntä sillä nimellä.
”Mä en tiedä. Saattaa kai se lähteäkin”, kerroin Veeralle.
”Jos se lähtee, niin voisin tuppautua kyytiin.”
”Ota Perttu mukaan”, kehotin virnuillen samaan aikaan, kun ViVen bussi kaarsi parkkialueelle.
Veera nauroi ja huitaisi minua kohti kädellään. Pelaajat purkaantuivat bussista ulos ja kävelimme lähemmäs heitä. Pimeässä oli vaikea nähdä heidän ilmeitään.
”Täällä, Vallu”, kuulin Manun huutavan minua bussin takaoven luota.
Jätin Veeran etsimään Perttua ja puikkelehdin pelaajien seassa Manun luokse. Hän näytti neutraalilta, kuten minäkin.
”No?” kysyimme yhtä aikaa.
”Voitettiin”, vastauskin tuli yhteen ääneen.
Manu päästi voitonriemuisen äänen ja kaappasi minut syliinsä. Halasin häntä takaisin lujemmin kuin olin koskaan aiemmin ketään halannut. Olin tänään niin onnentyttö.

Olisin saanut nukkua aamulla pitkään, mutta puhelin herätti minut taas kerran ennen kymmentä. Haparoin unisena puhelinta käteen lattialta ja vannoin mielessäni, että jos soittaja olisi lehtimyyjä tai äiti, löisin luurin korvaan. Soittaja oli kuitenkin Linda, yksi entisistä lukiokavereistani, jolla oli iloisia uutisia. Hän oli lopettamassa pelaamisen tähän kauteen ja oli saanut mielenkiintoisen ehdotuksen Lappeenrannan Pesä-Ysien johdolta.
”Mä sanoin, että suostun, jos saan valita itselleni hyvän aisaparin”, Linda nauroi. ”Ei kai parempaa paria ole olemassakaan kuin sensaatiopelinjohtaja Alajärveltä.”
”Mitähän @!#$ä?” aivoni eivät toimineet kunnolla.
”Sitähän juuri. Haluatko sä muuttaa ensi kesäksi Lappeenrantaan ja tulla johtamaan mun kanssa Pesä-Ysien B-tyttöjä?”
Kohotin päätäni tyynystä. Lindan ehdotus oli loistava. Sen jälkeen, kun olin saanut tietää joukkueeni jätkien ihastuneen minuun, olin miettinyt halusinko enää johtaa A-poikia. En halunnut olla mikään monen miehen unelma. Vain yhden miehen ja sekin mies makasi paraikaa vieressäni.
”Hitto”, sain lopulta sanottua. ”Kuulostaa niin houkuttelevalta.”
”Eikö vain”, Linda sanoi tyytyväisenä.
”Milloin mun pitäisi päättää?”
Linda lupasi soitella uudestaan viikonloppuna ja sanoi, ettei minulla vielä ollut mikään kiire. Kunhan viimeistään Lemmarilla päättäisin. Se sopi minulle. Lokakuuhun oli vielä kuukausi aikaa. Siinä ajassa ehtisi hyvin miettiä tulevaisuuttani yksin ja Manun kanssa.
”Onnea finaaleihin”, Linda toivotti ennen kuin lopetti puhelun.
Käännyin selälleni ja tuijotin kattoon. En ollut aiemmin edes miettinyt, että minun pitäisi keskustella tulevaisuudesta Manun kanssa. Hänen sopimuksen jatkuisi Vimpelissä vielä ensi vuonna, enkä voisi vaatia häntä lähtemään mukaani sinne, minne elämä minut kuljettaisi. Eikä hänkään voisi vaatia minua jäämään Alajärvelle. Vedotahan aina sai.
”Kuka sulle soitti?” Manu kysyi unisesti.
”Linda.”
”Ai.”
En kertonut hänelle mitään Lindan asiasta. Olin oppinut, ettei Manulle kannattanut puhua mitään vakavista asioista aamulla. Ei varsinkaan silloin, kun hän oli uninen. Päivään mennessä hän olisi ehtinyt jo unohtaa kaiken.

Päivemmällä päätin vihdoin ottaa itseäni niskasta kiinni. Istutin Manun olohuoneen sohvalle ja istuin itse hänen viereensä. Venyttelin tuulihousujen peittämiä jalkojani ja olin itsetyytyväinen, kun olin vihdoinkin ehtinyt lenkille ennen harjoituksia.
”Meidän pitäisi varmaan puhua vähän tulevaisuudesta”, avasin suuni ja katsoin Manua.
”Mä oon samaa mieltä. Me ei olla kamalasti puhuttu omista suunnitelmista.”
Nyökkäsin ja mietin, miten muotoilisin asiani parhaimmalla tavalla. Ehkä minun pitäisi vain töksäyttää se suoraan ja lisätä samaan hengenvetoon, että mietin tosissani Lappeenrantaan muuttamista. Minä kyllä viihdyin Alajärvellä, mutta silti kaipasin ympärilleni ihmisiä. Täällä minulla oli vain Manu, Veera ja joukkueeni. Halusin enemmän tekemistä vapaa-ajalle. Tänä kesänä olin pyörinyt vain ja ainoastaan pesäpallon ympärillä. En edes muistanut, milloin viimeksi olin käynyt esimerkiksi elokuvissa. Varmaan joskus ennen tänne muuttamista.
”Mulle tarjottiin töitä Lappeenrannasta”, pudotin uutiseni.
”Aiotko sä lähteä?”
”Varmaankin. Mä haluan nähdä ensin sopimuksen ja mitä siihen kuuluu”, kerroin. ”Mä en tiiä, haluanko mä enää jatkaa A-poikien parissa.”
”Se on varmaan aika rankkaa touhua valmentaa jätkiä”, Manu sanoi.
Se oli, mutta myös äärimmäisen palkitsevaa. En olisi vaihtanut yhtään päivää pois Alajärven pelinjohtajana. Tämä kausi oli antanut ja ottanut minulta paljon, vaikka se ei ollutkaan vielä ohi.
”Mitä mieltä sä olisit, jos mä lähtisin Lappeenrantaan?” tiedustelin sitten.
”Pahoillani ja surullinen, mutta enhän mä voi sua väkipakolla täällä pitää”, Manu sanoi ja näytti surulliselta. ”En mä halua, että sä lähdet.”
”Enkä mä haluaisi jättää sua tänne, mutta ei mun oo mitään järkeä roikkua täällä ja tehdä työtä, josta mä en nauti.”
Se oli totuus. Tämä oli ollut ainutlaatuinen kokemus, mutta en halunnut jatkaa sitä enää. Intoni oli lopahtanut jossakin vaiheessa, mutta vakaa aikomukseni oli viedä joukkue mestaruuteen viimeistään lauantaina. Ja mitä minä tekisin Alajärvellä talvella, jos en saisi töitä? En mitään.
”Sulla kuitenkin jatkuu sopimus Vimpelissä vielä”, huokaisin ääneen pettyneenä.
”Jatkuu, mutta eihän se sitä tarkoita, että mun pitäisi jäädä tänne”, Manu totesi.
Olin sanomassa jotain, mutta jokin Manun äänessä sai minut sulkemaan suuni. Hän oli puhunut kuin miettisi lähtöä Vimpelistä. Hänelle löytyisi takuuvarmasti pelipaikka jostain muusta seurasta, jos lähtisi.
”Lappeenrannasta ei oo pitkä matka Kouvolaan”, Manu tuumi.
Hän oli tosissaan, tajusin ja säikähdin hiukan.
”Haluatko sä varmasti lähteä mun mukaan sinne?” kysyin varovasti.
”Tietenkin.”
”Mieti vielä vakaasti”, pyysin ja Manu nyökkäsi.
Me emme kuitenkaan olleet tunteneet vielä kovin kauaa. Muutto Lappeenrantaan tarkoitti lähes varmasti yhteen muuttamista, enkä tiennyt olinko valmis siihen. Halusinko nähdä Manua joka käänteessä, sitä en tiennyt, mutta se minun piti selvittää ennen kuin alkaisin miettiä yhteistä kotia hänen kanssaan.

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   17.11.10 22:24:31

Awwww! Ice Age<3 Mä oon vannoutunut fani, oon ite JYRSIS, se on ihan paras<3.

Mä en osaakaan kommentoida tähän fiksusti :D. AWWWWW!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.10 01:32:52

kiva pätkä, jatkoa vuan.

Päivämäärä:   18.11.10 11:50:43

Oi oi oi oi IHANA!<3 En tiiä, en osaa sanoa mitään syvällisempää. Tässä tarinassa vain kaikki on niin kohdallaan ettei tätä voi ku rakastaa<33:D

Päivämäärä:   18.11.10 16:57:33

Komppaan edellisiä, ei tähän voi mitään järkevää laittaa! :d

Päivämäärä:   18.11.10 17:03:06

Mahtavaa ♥
Huomenna kattomaan vika Harry Potter Nicholasin kanssa :)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   18.11.10 17:13:46

Voi teitä ihania lukijoita <3 Haluan kans kattomaan viimesen Potterin, mutta miks mulla ei oo seuraa sinne?! Ja huomenna tulee vieras ja mun pitää siivota koko talo. Hyi. Illemmalla jatkoa!

Päivämäärä:   18.11.10 17:49:05

Jamis, hahah :D
Nicholas on mun yks parhaimmista ystävistä, joka asuu Ranskassa... Heti kun se kuuli tästä mun tilanteesta, se otti lennon tänne :)♥ Ja huomenna mennään sitten leffaan :D
Nicholas on todellakin piristänyt mua reilusti!

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   18.11.10 19:09:14

Miks tää Jamis muistuttaa niin paljon sun elämää tai sit kuvittelen mutta mulla tulee tosta Vallusta hyvin samanlainen kuva kuin mulla on susta :D

Hehee Sakun kans pelattu vaa änäriä koko ilta :Dd Ei kai siinä

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   18.11.10 19:25:38

Ananas, mitä ihmettä? :D Mä oon kaukana Vallusta, eikä mun elämäkään oo samanlaista kuin sen :D

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   18.11.10 19:28:31

No ei oikeestaan elämä niinkään tai ei oikeestaan ollenkaan, ilmaisin asian huonosti, mutta sä muistutat sitä ainaski vähän :D

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   18.11.10 19:32:55

Jamskuuu, koska me saadaa lisää?

*itq potq parq, ku bussikuskit ajaa hitaasti -.-*

Lähettäjä: Johannna 
Päivämäärä:   18.11.10 20:00:45

En oo PITKÄÄÄÄN aikaan kommentooinu tätää :/ :))) mut hei Jamis aiiiivan huiippuuu tekstiiii!!! jatkoja vaaan<33 Voi Vallu reppana ko sai tietää et kaikki jätkät ainaki ihastunu siihen :/// :DDD

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   18.11.10 21:13:02

Nyt saatte viimeisen kerran lisää. Valitettavasti en enää aio jatkaa tätä tarinaa, koska en voi antaa tälle kaikkeani. Tein ehkä virheen, kun alotin kirjottaan toista tarinaa ennen kuin sain tätä loppuun ja niinhän siinä kävi, että lempiparitukseni vei voiton inspiraatiossa. Kiitos teille kuitenkin ihanista kommenteista! Toivottavasti joskus vielä palataan näissä merkeissä :) (onneksi en oo virallinen :D)

--

Torstai alkoi samalla tavalla kuin ensimmäinenkin finaalipäivä. Paitsi harjoitusten ja ruokailun jälkeen lähdimme ajamaan kohti Nurmoa. Syksyn alkaessa pelien alkamisajankohdat olivat siirtyneet kuudesta puoli kuuteen, joten meidän pitäisi olla Nurmossa viimeistään vartin yli neljä. Jätkät kantoivat bussiin muovipussikaupalla alkoholia mestaruuden varalta. Olin minäkin piipahtanut ennen lähtöä Alkossa ostamassa halpaa kuoharia. Lisää kuoharia saisimme seuran puolesta.
”Voitettiin tai ei, niin hilpeää sakkia on paluumatkalla kyydissä”, kuskimme Kaitsu virnisti, kun juoksin viimeisenä bussiin.
”Niinpä”, totesin istuessani alas.
Minulle eikä joukkueelle kelpaisi tappio tänään. Kuka nyt halusi huvin vuoksi lähtä häviötä hakemaan, kun kerran tarjottimella tarjottiin mestaruutta. Jos joku jätkistä uskaltaisi tänään pelleillä, saisi huutia.
”Vallu, tuu pelaan!” kuulin Ilarin huutavan takaa.
”En todellakaan tuu. Te ette pelaa myöskään”, huusin takaisin.
”Miksi?”
”Koska te tuutte tänne kuuntelemaan viime hetken ohjeita.”
Jätkät tulivat nurisevana laumana ja Heikki tiedusteli, oliko minulla menkat, kun kuulostin niin kiukkuiselta. Mulkaisin häntä rumasti ja sain vaiennettua hänet.
”Anteeksi vaan, mutta en ihmettele ollenkaan, jos teiltä karkasi viime vuonna mestaruus sormista”, totesin joukkueelle. ”Nyt pitää siirtää katseet peliin, okei?”
Myöntelevä mutina sai minut tyytyväiseksi. Olin päättänyt eilen illalla, että lähtisin Lappeenrantaan, vaikka Manu päättäisikin jäädä tänne. Kaipasin taas kerran vaihtelua elämääni ja sitä minulle tarjottiin nyt. En ollut vielä sanonut joukkueelle mitään, sillä halusin saada tehtäväni päätökseen.
”Joko sä oot päättänyt, mitä teet ensi vuonna?” Sasu uteli. ”Siis jos sen verran saa siirtää ajatukset pois pelistä.”
Voi paska, ajattelin. Juuri kun olin päättänyt, etten kertoisi Lappeenrannasta mitään jätkille ennen kuin finaalit olisivat ohi, niin joku ottaa tulevaisuuteni puheeksi. Olin niin huono valehtelemaan, etten lähtisi edes yrittämään sitä.
”Pitääkö mun kertoa nyt?” kysyin Sasulta, vaikka tiesinkin jo vastauksen.
”Joo.”
Kerroin, että minulle oli tarjottu töitä Lappeenrannasta B-tyttöjen pelinjohtajana ja että olin päättänyt vastaanottaa työtarjouksen. Mitään syitä lähdölleni en alkanut kertoa. Vaikenin ja katsoin pelaajiani, jotka näyttivät sulattelevan uutistani. Viimein Reko sai suunsa auki.
”Me otetaan se perkeleen mestaruus tänään”, hän sanoi kovasti. ”Se on meidän läksiäislahja parhaalle pelinjohtajalle, joka meillä on koskaan ollut.”

Fanimme nostivat kamalan metelin, kun juoksimme polttolinjaan. Siellä täällä näkyi kylttejä, joihin oli kirjoitettu jotain. Olin liian kaukana katsomosta nähdäkseni mitä niissä luki. Hutunkeiton aikana näin Manun, Veeran ja Pertun istuvan kakkospuolella alhaalla. He vilkuttivat minulle ja heilautin kättäni vastaukseksi. Kun Ilari voitti hutunkeiton, jännitys humahti sisääni. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun Manu näki minun johtavan peliä, mutta muissa peleissä ei ollut ollut panoksena mestaruutta. Karkotin Manun mielestäni astellessani johtamaan ulkopeliä. Oikeastaan minä karkotin mielestäni kaiken muun paitsi pelin. Pelimme ei ollut mitenkään esimerkillistä tai erityisen hyvää, mutta nurmolaisten hermoilu sai sen näyttämään siltä. Nurmon pojille oli tainnut tulla hätä, kun olimme voittaneet ensimmäisen finaalipelin. He alkoivat sähläillä heti, kun joku meistä onnistui. Siitä tuli ikään kuin lumipalloefekti ja ensimmäinen jakso loppui 2-5 meille.
”Loistavaa, aivan @!#$ loistavaa!” hihkuin pukukopissa tauolla. ”Mä rakastan teitä kaikkia!”
Jälkeenpäin vasta tajusin, mitä olin päästänyt suustani. Kyllähän minä pidin valtavasti kaikista pelaajistani, mutta en sentään rakastunut.
”Me muuten ryypätään koko viikonloppu, jos tänään voitetaan”, J-P uhosi.
”Aivan takuuvarmasti”, lupasin samantien.
”Joukkueen kesken vai ihan yleisesti?” Ilari tiedusteli.
”Sama se, päättäkää te.”
Jätkät sanoivat melkein yhteen ääneen, että juhlisivat mieluiten joukkueen kesken. Olisivathan mahdolliset mestaruusjuhlat samalla läksiäiset minulle. Jos ne olisivat läksiäiset, haluaisin siinä tapauksessa kutsua myös Manun ja Veeran paikalle.
”Sovittu”, Taneli päätti. ”Muita ylimääräisiä ei kutsuta.”
Pikkuhiljaa puhe alkoi siirtyä toiseen jaksoon ja mestaruuteen. Meidän pitäisi osata pitää pää kylmänä, sillä ei ollut ensimmäinen kerta, kun mestaruus katosi käsistä haaveilemalla kultamitalista. Nurmolaiset tulisivat teroitetuin kynsin toiselle jaksolle, se oli varmaa.
”Ehkä ne taas alkaa säheltää”, Kasperi toivoi.
”Se olisi suotavaa, mutta sitä ei voi olettaa”, Taneli myönsi.

Toiselle jaksolle nurmolaiset olivat tosiaan kiristäneet peliään. He eivät enää sähläilleet tiukoissa paikoissa, mikä vaikeutti varsinkin meidän etutilannepelaamista. Meille riittäisi mestaruuteen tasapeli toiselta jaksolta, mutta nurmolaisten pitäisi voittaa ensin jakso ja sitten supervuoropari tai kotarit. Jatkoimme nollalukemissa kolmannen tasoittavalle, kun Topi vihdoin onnistui kauan yrittämässään varsilyönnissä ja kotiutti kolmosella seisoskelleen Lassen täpärästi. Se juoksu katkaisi nurmolaisten pyristelyn. Hermostuneisuus alkoi paistaa läpi heidän otteistaan ja lukkari korjasi itselleen keltaisen kortin aukomalla päätään Ilarille, joka hallitsi viilipyttymäisen käytöksen tarvittaessa.
”Kolmen palon päässä on meidän mestaruus”, Sasu hypähteli paikallaan, kun Nurmo otti ennen viimeistä sisävuoroaan aikalisän.
”Muistakaa, että joskus sen viimeisen palon tekeminen on kaikista vaikeinta”, muistutin jätkiä. ”Ei saa liikaa ajatella mestaruutta.”
”Yritä jo päättää, mitä meidän pitää ajatella”, Reko puuskahti kyllästyneenä.
”Miten niin?”
”Sä jankutat kokoajan, että mielet peliin, mutta sitten ei saa liikaa ajatella peliä”, Reko sanoi. ”Tuo on just tuollaista naisten kieroilua.”
Naurahdin nolona itseeni. Reko oli oikeassa. Olin kokoajan jankuttanut, että ajatukset piti pitää pelissä, jos halusimme voittaa, mutta siltikään ei saanut liikaa ajatella mestaruutta. Olivatko ne kaksi eri asiaa vai eivät, sitä en tiennyt.
”Okei, eli ei saa ajatella, mitä pelin päätyttyä tapahtuu”, sanoin. ”Eläkää hetkessä.”
Hetkessä eläminen taisi olla pojille helppoa, ajattelin seisoessani kakkosrajassa viuhkaa pyörittelemässä. He näyttivät siltä kuin olisivat aina pelanneet joukkueena ja murskasivat pala palalta nurmolaisten mestaruushaaveet.

Viimeisen niitin Nurmon mestaruushaaveiden arkkuun löi Reko, jonka mahtava syöksykoppi poltti kakkoselta irti olleen pelaajan. Kyynelet alkoivat poltella silmäkulmissani, kun Reko polvistui, vieritti pallon kakkosvahtina pelaavalle Jannelle ja hyppäsi pystyyn tuulettaessaan viimeistä palloa. Vasta, kun tuomari oli viheltänyt palon merkiksi, puhkesi raivoisa huutomyrsky joukkueessamme. Juoksimme keskelle kenttää ja halasimme toisiamme. Kyyneleeni kastelivat poskeni, mutta en ollut koskaan aiemmin elämässäni ollut näin onnellinen.
”Onnea”, Reko kaappasi minut syliinsä ja oli repiä pääni irti halauksellaan. ”Me voitettiin mestaruus, me voitettiin mestaruus!”
Asetuimme rinkiin kädet toistemme harteilla ja hypimme ympyrää huutaen samalla. Nurmolaiset seisoivat jo kiilassa päät painuneina, kun selviydyimme lopulta palkintojenjakoon. Alajärviset fanimme, Manu, Veera ja Perttu seisoivat kotipesänkaaren takana ja säteilivät. Manu kalasti katseeni kiinni ja lähetti minulle lentosuukon. Säteilin hänelle pienenä aurinkona ja mieleni teki juosta hänen luokseen. Hillitsin itseni, mutta kun palkintojenjako oli ohi, säntäsin Manun luo. Hän nosti minut syliinsä ja pyöritti ympäri.
”Onnea, rakas”, Manu suuteli minua lämpimästi.
”Kiitos. Mä oon niin onnellinen”, henkäisin hänelle.
Manu suuteli minua uudestaan ja kysyi, halusinko mennä juhlimaan joukkueeni kanssa. Annoin hänelle suukon ennen kuin palasin joukkueeni luokse.
”Mitalienjakoon”, Taneli tuuppi minua selästä eteenpäin.
Keskelle kenttää oli raahattu koroke, jolle nousimme yksi kerrallaan vastaanottamaan kultamitalimme. Se, pieni lätkä sinivalkoisessa nauhassa, lämmitti mieltä enemmän kuin Ilarin auki poksauttaman kuoharipullon sisältö.
”Vallu, tänne!” Ilari komensi, kun laskeuduimme korokkeelta alas.
Pahaa aavistamatta siirryin heidän luokseen vain kiljaistakseni, kun pelaajani nostivat minut kultatuoliin ja kantoivat pukukoppiin. Kopissa minut lykättiin vaatteet päällä suihkun alle. Päästä varpaisiin märkänä halasin jokaista pelaajaa erikseen liikuttuneena.
”Onnea, superwoman”, Taneli sanoi, kun oli hänen vuoronsa.
Onnellinen hymy kasvoillani kävelin ulos kopista. Minun oli pakko saada olla nyt yksin. Olin totisesti näyttänyt kaikille millainen supernainen osasin halutessani olla.

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   18.11.10 21:23:33

Tää oli kivaa sen aikaa kun sitä kesti :) Jamis-laatua enkä taaskaan pääse pätemään sulle virheistä kun ei niitä siellä ole. Sitten vaan uutta kehiin, kiitos :D Tarvin lukemista huomenna :D

Ja kiitos tästä, mahtava oli taas jälleen kerran, niinku aina<3

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   18.11.10 21:24:58

Pliis älä lopeta tosi hyvä tarina :)) tajuun kyllä jos inspistä ei synny ,mutta jos joskus jatkat tarinaa niin tässä innokas lukija (y)

Päivämäärä:   18.11.10 21:45:22

Voi Jamis, mitä sinä teit? surku tuli kun tämä loppui, ei mahda mitään:D Toisaalta täydelliselle tarinalle täydellinen lopetus, joten en voi kuin kiittää ja kumartaa päivieni piristämisestä tällä mahtavalla tarinalla:)))<3

Päivämäärä:   18.11.10 22:08:44

Äyyyyyyyyyy nyt jäi noitten yhtien tulevaisuus arvauksen varaan ;) Mutta aaaaivan ihana ihana ihana tämä tarina kyllä oli ja niin no... Seuraavaa odotellessa!

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   18.11.10 22:18:18

Kokemuksesta oon oppinut sen, että ei kannata väkipakolla kirjottaa, koska tekstistä tulee sitten sellaista. Mä nyt kirjottelen neljättä IP:tä, mutta en varmaan julkaise täällä mitään vähään aikaan :)

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   19.11.10 06:29:19

Oi voivoi... ehkä mä selviin sittenkin siellä Turkusessa ilman konetta, kun ei tähän kerran tuu jatkoa... Mä olin ihan tän takia vaan raahaamassa jo konetta sinne mukaan!

Snifs... Onnelliset loput on ihania... Mä jo nään sieluni silmin jatko-osan tälle :D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   19.11.10 13:57:19

flanelli, niin mukavaa kuin olisikin jatkaa tuon takia, että mietit koneen mukaan ottamista reissuun, niin tää on nyt tosiaan tiensä päässä. Tälle tuskin tulee jatko-osaa, mutta niinhän mä oon tainnut sanoa kaikista urheiluun liittyvistä tarinoistani, eli ei saa koskaan sanoa "ei koskaan" :D Kiitos sullekin kommentoinnista, jatketaan keskustelua mesessä!

Ps. Muutkin saavat liittyä meidän meserinkiin, jos huvittaa :D Ei me ketään purematta niellä.

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   19.11.10 21:38:02

Joo mutkin saa lisätä meseen, jos vaan uskaltaa :)) En pure ketään, sitä en takaa että käyttäytysin ku normaali mut on Jamiski selvinny hengissä ainaki tähän asti ja vielä puhuu mulle joten en ihan toivoton voi olla :D

Päivämäärä:   19.11.10 22:30:45

Nasnas, oon minäkin täällä vielä ihan ehjänä, vaikka oonkin sun kanssa monta kertaa jutellut. :D

Ja Jamis] muistatko vielä sen mun unen?! Siinä kääntyy kohta osapuolet toisinpäin, eli siis minä tapan sinut, jos en saa lukea seuraavaa IP'tä nopeasti!!!

Lähettäjäcoperta 
Päivämäärä:   19.11.10 22:50:02

Ai missä teijän meset näkyy :) Tuosta voi lisätä munki mesen jos vain haluaa ;>

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   19.11.10 23:06:52

nasnas lisäilee heti kun ehtii :)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   20.11.10 10:44:19

Mun mese löytyy nimestä, lisäilkää toki jos haluatte :)Vastailen kommenteihin myöhemmin, kun ehdin istua kauemmin koneella

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   20.11.10 14:51:37

mullakin on nimessä tuo että lisäillä saa kaikki jotak uskaltaa :DD

Lähettäjä: Johannna 
Päivämäärä:   20.11.10 15:36:23

Aiiiiivaan IHANAAAA<3! Jamis kiitos Taas kerraaan :) aiiilikee :)

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   21.11.10 13:26:40

Mullakin on nytten nimessä, jos kukaan uskaltaa... mä nimittäin puren ennen nielemistä!

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   21.11.10 15:53:51

joo mutkin saa lisätä, jos uskaltaa: mie-91@hotmail.com

Mä oon ihan kiltti, mut mä saatan höpöttää liikaa mun ponista, sit saa sanoa, et "nyt pää kii!"

Lähettäjä: Jamis 
Päivämäärä:   22.11.10 15:50:24

Nikke, kyllä sä sen luultavasti saat lukea, jos siitä tulee jotain :) Mutta luulen, että siitä tulee aika paljonkin, koska Iida ja Petja on mun muruja ;)

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   22.11.10 19:17:03

Ja mä oon myös sun muru ja sä lähetät sen mulle, kiitos.

Se oli sitten tilaus :D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   22.11.10 19:46:23

Ananas, ai että siirryin nykyään tekemään tilaustyönä kirjotuksia :D

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   22.11.10 21:18:22

Käy seki, voisin tilata lisää Juskua ja Pyryä<3 Sitte voisin tilata vaikka mitä muutaki mutta muruset käy hyvin näin alkuun :D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   22.11.10 21:30:51

No tee ihmeessä lista, mitä kaikkea haluat :D Mutta eihän Juskusta ja Pyrystä voi kirjottaa enempää, kun kaikki tuntee ne jo niin hyvin :D

Lähettäjä: FGDL 
Päivämäärä:   22.11.10 23:39:49

oletko miettinyt tehdä koti sivuja jollei sinulla jo ole? varmasti monikin lukisi kirjoituksiasi, itse ainakin haluisin taas kerran lukea kaikki alusta loppuun :)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   22.11.10 23:48:41

FGDL, ei ole kotisivuja ja tuskin aion edes tehdä :) Joskus on käynyt mielessä, että kotarit ois kivat, mutta sittemmin oon päätynyt siihen, että tuskin niitä edes tulee. En osaa tehdä sellasia es :D

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   23.11.10 13:51:19

Jamis, kyllä mä sulle kotisivut väkerrän :D. Kunhan opettelet ite päivittämään, tai voin mä päivittää, jos sä uskallat antaa jonkun muun päivittää!

Päivämäärä:   23.11.10 14:03:06

Jamis, kirjoita Pyryn näkökulmasta sen nuoruudesta! :D
Sitten heti IP'n jälkeen ;)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   23.11.10 15:35:13

flanelli, mielenkiintonen ehdotus! Mä mietin ja ilmotan heti, kun oon saanut miettimisen päätökseen :)

Nikke, joo, wuhuu, Pyryn villi nuoruus pappilassa :D

Päivämäärä:   23.11.10 17:57:31

Jamis, no oikeesti :D

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   23.11.10 19:14:13

Joo pikku pyrpe<3

Jamis siitä tulis pitkä lista ni en jaksa nyt ainakaa listata :DD Ja Juskusta ja Pyrystä voi aina kirjottaa. Mutta ei kiitos mitään tyhmiä Paoloita mihinkään, en tykkää siitä :D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   23.11.10 19:34:46

Mä lupaan pohtia tuota Pyryn nuoruutta samalla kun kirjotan IP:tä. Miten ne onkin yhtäkkiä nousseet mun lemppareiksi?!

Paola on tyhmä.

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   23.11.10 20:22:04

Apuva, hokasin tossa toissapäivänä vasta Iidapetjat, oli menny ihan ohi :o
Mulleki saa sit lähetellä sitä IP4:sta jos uskaltaa!

Oli pakko tulla kommentoimaan ennenku alotan tän lukemista :--D
(Tuli ihanan sekava hehkutusihkutuskommentti näin kipiänä ♥)

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   23.11.10 20:24:40

(ainii ps. Jamis, näin toissa- tai tänä yönä unta et me kirjotettii mun tarinaan jatkoa yhessä :'D)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   23.11.10 20:31:30

Figaro, oot jo toinen, joka näkee musta unta :D Millanen sun tarinan jatkosta tuli? :D Mun pitää nyt katsoa millainen tuosta nelosesta tulee, mutta voin mä lähettää sen sullekin, jos se onnistuu :)

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   23.11.10 20:59:43

JAMIS MITEN OOT SAANU UNOHTAA ET MÄKI OON NÄHNY SUSTA UNTA :DD TÄÄ OLI LOUKKAUS :D
Oon sentään sun suurin fani :D

Päivämäärä:   23.11.10 21:07:31

pystyisitkö linkittämään tähän kirjotettuja tarinoitasi järjestyksessä :) ?

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   23.11.10 21:27:13

Ananas, voi @!#$! Mä tosissaan oon unohtanut, sorisori :D

FGDL, pystyn kyllä :)

Pesiksestä

JuskuPaola-trilogia

I would do it all for you
Farkut ja verkkarihousut
Rautaa rajalta

Mikko-tarina

Mitä isoveli edellä, sitä pikkuveli perässä

Lumilautailusta

IidaPetja-trilogia

Väärät piikkarit
Puuterilunta
Aamuteesi kanssas jakamaan

Siinä ne parhaimmat tarinat :) Kommentoida saa ja pitääkin!

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   23.11.10 22:33:03

Jamis// Mä olin helevetin tyytyväinen siihen jatkoon, aattelin et heti ku ehin postaan tänne. Sit herään ihan sil olol et "jeejee postaamaan vaan!", tajuun et perskele se oli uni ja meni maku koko hommaan :--D

Ja mulla tosiaan inspis australian jäävuoria tutkimassa et ei oikeesti kyl mitään jatkoa oo tulossa, harmitti :'D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   23.11.10 22:56:41

Figaro, voi harmi :D Mä en oo edes tiennyt, että sulla on tarina täällä. Mutta en oo kyllä lukenut täällä mitään moneen viikkoon.

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   23.11.10 23:00:55

Jamis, joo ei kannata lukee sitä ellet välttämättä haluu lukee jotain maailman kliseisimpää ja kulutetuimpaa rakkaushömppää... :'D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   23.11.10 23:27:51

Luen mielelläni vaikka kliseistä rakkaushömppää (jota ei muuten puutu varmasti munkaan tarinoista), kunhan se on hyvin kirjoitettua! Onneksi mulla ei ala huomenna aikaisin koulu, niin voin etsiä sen sun tarinan ja lukea sitä samalla, kun kirjotan IP:tä :)

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   23.11.10 23:56:01

No jos se auttaa sua kirjottamaan IP:tä ni lue vaikka takaperin jokatoisen kirjaimen väliin jättäen! :D

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   24.11.10 00:32:15

Näin puoli tuntia myöhemmin toi mun vikna lauseen loppu näyttää aika... omituiselta? (Hei olen Fig ja kommentoin topikkeja täyteen tylsyyksissäni (Y))

Lähettäjä: Jamis 
Päivämäärä:   24.11.10 12:17:24

Figaro, ei se haittaa vaikka täytteletkin tätä kommenteilla :) Yhtälailla minä oon täällä kans ollut läpättämässä muuta kuin tarinaan liittyvää. Ei se sun tarinan lukeminen auttanut IP:n kirjottamiseen, mutta oli se silti hyvä!

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   24.11.10 16:11:01

No voi perse :--D (siihen ettei auttanu)
Kiitos silti :)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   24.11.10 16:51:45

Figaro, ei mua kyllä koskaan mikään tarina auta jatkamaan omia juttuja :D Koita saada sen sun hävinny inspis takasin.

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   25.11.10 15:52:51

Joo ja minähän en oo koskaan höpöttäny tänne mitään turhaa, ja taaskin höpötän :Dd

Hei mun toista unea ei ois saanu unohtaa se oli kamala :Dd Miehesi oli niin pelottava siinä :DD

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   25.11.10 17:28:25

Saahan tänne nyt höpötellä kaikkea muutakin kuin asiaa :D Musta se on vaan kivaa, kun höpöttelen iteki niin paljon kaikkea!

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   26.11.10 13:50:12

Päläpälä, ei mulla mitään asiaa ollut, tulinpahan vaan ilmottelemaan että olen kipeä, niin Jamiksen ois saatava 13 pätkää IP'tä valmiiksi... *vink vink*

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   26.11.10 15:50:13

Nikke, 13 sivua on valmiina ja oot lukemassa niitä :D

Lähettäjäananas. 
Päivämäärä:   26.11.10 16:34:00

nassi haluaa lukemista, kiitos :Dd

Lähettäjä: Fig (eo) 
Päivämäärä:   26.11.10 18:05:29

Tännekki heeii! Oon nyt kaverilla mut mun säpo on edellisissä :--D
Kiitoksiiaaaa! :)

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   26.11.10 18:21:19

Hahha, oottakaa nyt että saan vähän enemmän kirjotettua :D

Päivämäärä:   10.12.10 16:00:54

nyt vasta sain kaikki nuo luettua kun aloitin vähän sekaisessa järjestyksessä, musta olisi ainakin mukavaa ja kiehtovaa jos kirjoittaisit miten jusku tapasi iidan & matskun äidin ja muutenkin pyryn ja juskun vuosista sekä tietysti iidan ja petjan :) Tekstiäsi on mukava lukea se on sujuvaa ja mielenkiintoista, ihan kuin jotain kirjaa lukisi - paitsi nää sun tekstit on vielä parempi :) !

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   10.12.10 18:22:57

Yllätyin ehkä enemmän kuin paljon, kun tää oli nostettu etusivulle. Kiitos siitä FGDL! Mä oon nyt kirjotellut aika monta sivua Iidan ja Petjan elämästä, että sen nyt varmaan kirjotan loppuun :) Seuraavaksi voisin tosiaan vaikka kirjoittaa Juskun ja Oonan (Iidan ja Matskun äiti) seurustelusta jne. Ja mahdottoman suuret kiitokset sulle kivasta kommentista! Piristi hurjasti mun paskaa päivää.

Päivämäärä:   11.12.10 20:16:58

oletko julkaisemassa iidaa ja petjaa siis lisää tänne (: ?

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   11.12.10 20:28:28

Joo, luultavasti :) Jos sille vaan on halukkaita lukijoita, niin miksei. Kärsin vaan pienenpienestä otsikko-ongelmasta, mutta se nyt ei oo mitenkään uutta.

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   11.12.10 20:37:05

Jamis// (arvaa kirjotinko eka Jmias? Että Jeremias, jepjep :'D) Nyt kuulosti siltä ku epäilisit sun lukijoden määrää! Niitä kyllä piisaa :D

LähettäjäJamis 
Päivämäärä:   11.12.10 21:24:01

Figaro, kiva Jmiasjeremias :D En tiiä lukijoiden epäilystä, mutta mua vaan epäilyttää että kukaan ei jaksa lukea neljättä tarinaa Iidasta ja Petjasta :D Enkä tiiä mitä sönkötän nyt :D

Lähettäjä: NictorNactor (ek.) 
Päivämäärä:   12.12.10 12:45:22

Mä luen!!!

Lähettäjä: ananas. 
Päivämäärä:   12.12.10 17:41:26

Jeremias rakkaani minä ainakin luen

Päivämäärä:   12.12.10 23:02:58

oon viettäny viimisen viikon lukien sun tarinoita! nyt lähtee iidapetja urakan alle <:
en oo ennen vaan pystyny kommentoimaa ku topat on ollu täynnä ja oon tullu nii perässä, mut tykkään sun tyylistä kirjoittaa.. ja varsinkin mikko -tarinassa pisteitä siitä ettei loppunut mikon ja tarun eroon! <:

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   12.12.11 17:44:55

ylös. :)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.