Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  She Lost Everything. He'll Replace Anything. #2

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   30.10.10 22:07:09

Tein nyt sen stn nimikorjauksenkin... :D

Tässä on vanhat kirjoitukset:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=801571&t=801571

Sori, en osaa tehä linkkinä... :P

Re: She Lost Everything. He'll Replace Anything. #2

Lähettäjä: Roosa 
Päivämäärä:   31.10.10 14:24:19

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=801571&t=801571

Lähettäjä: salmaikki 
Päivämäärä:   31.10.10 16:27:21

noita sivustoja kyselit, että minne voisit julkasta noi sun tekstit :)

yks hyvä on finfanfun.fi (en osaa/jaksa opetella linkittämään, sry :s) ite käyn siä tosi usein :)

ja sitten tietysti, jos teet omat kotisivut tai jos meet blogger.com ja sinne alat laittaa näitä kaikkia :) mut näille tarinoille _ehdottomasti_ paras olis toi finfanfun.fi :)

Lähettäjä: Fani 
Päivämäärä:   31.10.10 18:10:58

jatkeles pian!

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   31.10.10 21:40:45

Roosa// Kiitos linkityksestä, voitko kenties opettaa sen minullekkin? :)

salmiakki// finfanfun.fi? o.o En ole kuullutkaan. O__o? Käyn huomenna katsomassa kunhan tulen TETistä... ^^

Fani// Juh, kyllä jatkan kunhan kerkeen. :P

Lähettäjä: Roosa 
Päivämäärä:   1.11.10 16:33:44

Laita [linkki*]osoite[*/linkki]
Otas vaa noi tähdet pois :D

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   1.11.10 17:03:17

Roosa// Selvä, kiitos paljon. :)

Noh, kokeillaas....

http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=20156.0

Tuolt vois nyt käyä lukemassa mun aiemman teoksen 'Is This Really True?'n. ^^ Lisäilen sinne sitten joskus muitakin jos löydän... :3 Jatkelen ehkä tänää tätä tai huomenna. :P

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.11.10 18:07:06

oon lukenu jo kahesti ton ''is this really true?'' ja se on aivan sairaan HYVÄ!! :D samoin tää tarina mitä sää nyt kirjotat : ))

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   1.11.10 18:49:20

...// Kiitos. :D

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   1.11.10 20:22:23

Jaha, oisoite muuttunut, menin laittamaan väärään paikkaan sen... :'3 Laitan osotteen huomenna siinä samalla kun jatkelen tätä. ^^
Nyt menen nuq...
(Tiedän, kello ei ole edes yhdeksää, mutta mulla on ollutkin rankka päivä... :P)

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   2.11.10 22:43:10

Matilda

Olin niin turhautunut. Ei se ollut reilua että muut juhlisivat ja minä jäisin ulkopuolelle. Ei niin tosiaan.
Kohta kuului taas pari laukausta ja Williamin kiroamista.
Mutta toisaalta, William oli ollut oikeassa, minun oli parempi pysyä poissa tieltä. Tyypit olivat nimittäin nyt uima-altaalla, ja tirkistelin sinne, sen lihansyöjäkasvin vieressä.
Heitä oli lukematon määrä. Tai no, minun laskujeni mukaan 80... Ehkä vähän ylikin, sillä kaikki eivät olleet tuossa.
Etsiskelin Williamia katseellani, mutta tätä oli hankala löytää massasta. Miehiä oli noin 9/10, ja loput naisia...
...jotka ovat verenhimoisia tappajia. Jej.
Kohta joku kokeili kasvihuoneen ovea ja koko ruumiini jännittyi. Hyppäsin nopeasti puskaan, kun rynkyttäminen ei loppunut. Sitten kuului hiljaista ääntä. Ja kohta ovi avautuikin. Olin aivan hiljaa ja liikkumatta. En edes uskaltanut nostaa katsetta yhtään sen enempää, mitä näin tulioista. Mustat housut molemmilla, eli siis miehiä. Naisilla oli hameet päällä.

"Tjaah... Vai että kasvihuone?" kuulin toisen tulijoista sanovan.
"Niin. 'Isä' käski meidän tarkastaa joka paikan läpikotaisin. Etenkin nämä lukitut. Kuulemma pitäisi joku naikkonen löytää..." sanoi toinen jääden miettimään.
"...ja tappaa hänet?" sanoi toinen kysyvästi, jolloin kauhistuin.
Eikä... Eivät he minua etsi. Kunhan kuvittelen...
"Ei senkin taliaivo. Hän on kuulemma profesori. Saanen muistuttaa, että meidän proffamme kuoli siihen räjähdykseen." ärähti toinen ja alkoi käymään puskia läpi.
"Niin, juu, aivan... Hetkinen! Nainen professorina?? Ei onnistu. Moni varmasti vastustaa ajatusta." sanoi toinen hiukan hölmistyneen kuuloisena.
Luovutan, he puhuvat minusta...
"Noh, minusta olisi ihan kiva että olisi naisproffa. Ajattelehan nyt itsekin. Viet jotain näytteitä hänelle tutkittavaksi, tämä ottaa ne, asu on muutenkin söpö ja ja ja... Kaikkea siltä tietyltä kannalta, tajuatko?" sanoi toinen samalla kun sivuutti sopivasti sen kohdan missä minä istuin kuin tatti.
"Sä oot sairas." vastasi toinen naurahtaen.
"Et sinäkään mikään täysin tervejärkinen tyyppi ole." toinen vastasi takaisin naurahtaen.

Istuin ensin aivan hipihiljaa paikoillani, mutta hitaasti ja hiljaa yritin sivuttautua syvemmälle pusikkoon, kun toinen tyyppi kävi samoja paikkoja läpi ja seuraavana oli vuorossa minun pensaikkoni.
NAPS!
Oksa katkesi allani, ja molemmat olivat hetkessä pusikon luona, ja kiskoivat minut sieltä esiin.
Voi pahus...
Mulkaisin tyyppejä niin varoittavasti kuin osasin. Ihme ja kumma, se tepsi ja he laskivat irti. Mutta kun tajusin etteivät he olleet katsoneet minuun, käänsin pääni ovelle.

"Tervehdys Matilda." vanha mies sanoi pienesti hymyillen.
"Olette se opettaja?" vastasin ihmeissäni ja yritin astahtaa kahden körilään välistä pois, mutta nämä tarttuivat olkapäistäni kiinni ja taluttivat miehen luo.
"Saanen esittäytyä, olen Walter, maailman suurimman rikos- ja murhaliigan pomo." mies sanoi samalla ojentaen käden minulle. "Tutkin hiukan tietojasi ja oletkin näköjään professori ammatiltasi?"
"Kyllä, niin olen." vastasin, mutten ottanut miehen kädestä kiinni.
Mies murahti pienesti ja antoi kätensä laskeutua. "Kiinnostaisiko sinua työpaikka?"
"Ei, ei kiinnosta. Eikä etenkään millekkään ganstereille." sanoin niin rohkeasti kuin pystyin.
Vieressä seisovat miehet alkoivat nauramaan.
"Mjaa, ai et vai?" tämä kysyi pienesti kulmiaan kohottaen.
"En." sanoin ja pujahdin miesten otteesta irti. "En tosiaankaan. Menkää juhlimaan, ja jättäkää minut rauhaan."
"Matilda..." Walter aloitti, ja otti askeleen minuun päin, samalla kun minä otin askeleen taakse päin. "... sinulla ei oikein ole vaihtoehtoja. Sinä asut minun oikean käteni kanssa. Se, mikä kuuluu hänelle, kuuluu myös minulle. Eli sinä kuulut minulle."
"Enhän. Minä en kuulu sinulle. En kuulu edes Williamille. En kuulu kenellekkään!" ärähdin ja käännyin lähteäkseni pinkomaan syvemmälle kasvihuonetta, mutta takanani oli kolme korstoa.
Ai kun kiva...
"Minähän sanoin ettei sinulla ole vaihtoehtoja." Walter sanoi, ja äkisti joku tarttui minua käsistä kiinni ja taittoi ne selkäni taakse, saaden minut huudahtamaan pienesti. "Ei noin lujaa Mike, hän on loukkaantunut."
"Anteeksi." mies takanani totesi.
"Ja sinähän kuulut Williamille ihan selvästi. Jos et kuuluisi, et tottelisi häntä näin." Walter sanoi ja tuli eteeni, samalla laskien kätensä pääni päälle.
"Et nyt yhtään ajattele taaskaan mitään muuta kuin omaa napaasi. Ajatteles nyt Williamin tunteita!" älähdin joilloin Walter tarttui minua leuasta ja pakotti minut katsomaan tähän.
"Sillä miehellä ei ole tunteita. Opi ymmärtämään se. Jos hänellä olisi oikeat tunteet, hän ei olisi tässä porukassa mukana. Mutta, täytyy kyllä myöntää, että kaikki muut porukasta olisivat tappaneet sinut, silloin kun sitä pyydettiin, mikä olisi ollut väärin. Elämää pitää arvostaa, mutta elämän arvo, pitää ansaita. William näki, että sinä olit elämisen ansainnut. Siksi emme voi tappaa sinua." Walter sanoi ja silitti hellästi hiuksiani.
"Mutta voimme silti vahingoittaa sinua..." joku sanoi iva äänessään.
"Ei, emme voi." Walter sanoi ja käsistäni irroitettiin, jolloin Walter nappasi minut itseensä kiinni yhdellä kädellä. "Silloin me satuttaisimme Williamia, eli oikeaa kättäni. Ei sellainen peli vetele. Mennääs nyt juhlimaan."
"Minä en tule." älähdin ja yritin päästä irti Walterin otteesta, mutta se oli hirvittävän jykevä ja tukeva.
"Ja varmanahan tulet, tästä puhutaan nimittäin nyt." Walter sanoi ja nosti minut syliinsä varoittamatta, samalla lähtien kävelemään kohti pippaloiden keskipistettä.
Voi luoja, auta...

------

William

Olimme juuri aloittamassa ammuskelukilpailun, kun opettaja, Walter, tuli sisään, ja kaikki hiljentyivät. Walter käveli ylös korokkeelle, joka oltiin varattu puhumiselle. Mutta eihän vielä ollut puheen aika, eihän?

"Hyvät oppilaani." Walter aloitti. "Olemme kokoontuneet tänne Williamin luo, joka toimii myöskin oikeana kätenäni, joten kiittäkäämme häntä tästä juhlinta paikasta. Meillä on varmasti ollut mukavaa, mutta minua nyt kalvaa yksi pieni asia. Zarekin kuolema. Hän nimittäin oli kovin hyvä professori meille."
Ympäriltä kuului pientä hyväksyvää muminaa.
"William, tules tänne." Walter sanoi pienesti hymyillen, ja kävelin esteettä tämän luo.
"Niin opettaja?" kysyin hiukan ihmeissäni. Ei hän koskaan aiemmin ollut ketään näin paljon tuonut julki.
"Muistathan valan jonka vannoit, kun ryhdyit oikeaksi kädekseni?" Walter kysyi ja väkijoukossa alkoi kuulua supinaa.
"Muistan toki opettaja, 'se mikä on minun, on myös sinun'. Mitä siitä?" kysyin ja aloin haistaa palaneen käryä.
"Hyvä. Ja nyt te kaikki todistatte sen, että otan nyt, näiden vuosien jälkeen, jotain Williamilta, eikä hän voi inttää siihen vastaan." Walter sanoi kovaäänisesti, niin että kaikki varmasti kuulivat.
"Kyllä, opettaja." väkijoukko vastasi.

Walter vihelsi, jolloin ovet avattiin. Kaikki tekivät tietä korokkeelle, mutten nähnyt mitä siellä tuotiin, kunnes se tuli lähelle.
Matilda!
Matilda oli allapäin olevan näköinen, muttei sanonut mitään kun tuli kohdalleni. Mulkaisin miehiä jotka tätä taluttivat, jolloin nämä laskivat irti.
Matilda hypähti heti syliini ja kiedoin tämän syleilyyni. Käänsin kysyvän katseen Walteriin.

"Haluan, että Matildasta tulee meille uusi professori." Walter sanoi tyynesti.
"Sopii minulle, jos hän saa työskennellä luonani, eikä häntä rasiteta liikaa hennon vartalon vuoksi." vastasin niin rauhallisesti kuin pysytin. En voinut rikkoa valaa, sillä muuten minut rikottaisiin.
"Hmm... Se on hiukan ongelmallista, ja tiedät sen... Häntä tarvitaan päämajalla." Walter sanoi mietiskellen, samalla kun ympärillä kävi kauhea kuhina.
"En halua..." Matilda kuiskasi hiljaa ja tiukensi otettaan.
"Hetkinen nyt vain, opettaja!" kuulin jonkun huudahtavan, ja huutaja oli Ricky.
"Hm?" Walter sanoi ja kohdisti katseen palmussa roikkuvaan Rickyyn, joka näytti aivan apinalta.
"Minä voin toimia juoksupoikana, mutta antakaa Matildan olla täällä. Tiedätte kyllä itsekin hänen fyysisen ja psyykkisen kunnon." Ricky älähti.
"Ai toimisit vai?" Walter kysyi ihmeissään.
"No kyllä. Matilda ei nimittäin selviäisi päivääkään päämajassa. Johan te vahingossa ampuisitte hänet kuoliaaksi. Sitäpaitsi, on parempi jos vihollisjoukko luulee meidän olevan heikoilla, kun emme itse osaa niitä aineita ja tetoskooppeja, vai mitä periskooppeja nyt olikana, käyttää. On hyvä, ettei Matildaa viedä päämajaan, mieti nyt itsekin." Ricky sanoi ja pudottautui palmusta, samalla kävellen viereeni ja katsoen Walteria päättäväisesti.
"Hmm... Tuossa asiassa osuit kyllä naulan kantaan Ricky." Walter mumisi ja näytti miettivän ankarasti. "Mutta, se tarkoittaa sitä, että sinun ja hänen pitäisi olla koko ajan valmuustilassa."
"Eikö vain riitä että opetan jollekulle miten laitteita ja kaavioitä käytetään?" Matilda älähti jolloin kaikkien päät kääntyivät häntä kohti. "Valmistauduin sinä iltana opettajan virkaan, kun onnetomuus sattui. Eli jos täällä on vapaaehtoisia, voin opettaa heitä, kunhan jätätte vain minut pois tästä hommasta."
"Matilda..." sanoin hiljaa ja otin naisesta paremman otteen.
"En halua olla kriminaali... Se on teidän juttunne, ei minun..." Matilda sanoi ja painoi päänsä rintakehääni.
Ympärillä oli aivan hiljaista, kunnes väkijoukosta alkoi tulemaan miehiä eteenpäin.
"Tekö haluaisitte oppia professoreiksi?" Walter kysyi kummissaan.
"Kyllä." väkijoukko vastasi yhteen ääneen.
No luojan kiitos... Toivottavasti kaikki vain sitten sujuisi suunnitelmien mukaan.

Lähettäjä: indeed 
Päivämäärä:   3.11.10 11:34:47

En ymmärrä miten jollakin voi mielikuvitusta riittää tällaiseen tarinaan! Tämmöistä jaksaa lukea, kun on paljon tuota toimintaa! Jatkeles pikaisesti :)

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   3.11.10 15:16:00

indeed// Ai mistä löytyy mielikuvitusta? Hmm, annas kun mietin... Jostain minun alitajunnastani? :D Siis mä fantasioin päivittäin ainankin 100 kertaa... :3 Ehkä enemmänkin... xP
Ja sain jo nuorempana arvonimen 'satutäti', sillä kertoilen lapsille aina omasta päästä keksittyjä satuja kun niitä oon vahtimassa. :3 Osaan keksii mistä tahansa asiasta/esineestä/henkilöstä mielenkiintoisen tarinan. Kertaakaan en oo epäonnistunut. ;)

...vielä. :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.11.10 16:12:50

jälleen upee pätkä! lisää vaaan :D

Lähettäjä: ääliö.. 
Päivämäärä:   3.11.10 18:52:50

HEI TÄÄON AIVAN HUIIIIPPUU!!! :) jatkooo "Satusetä" :DD

LähettäjäTouchOfDeath 
Päivämäärä:   3.11.10 19:47:51

Koska jokainen kirjoittaja aina ruinaa niitä rakentavia kommentteja, niin koitan tässä nyt sitten väkertää sellaisen.

Aloitan painottamalla, etten pidä sinua huonona kirjoittajana, enkä tätä huonona tarinana.

Sen jälkeen siirrän silmäni juoneen. Se on kliseinen ja vaatisi vähän enemmän suunnittelua ja johdonmukaisuutta, ennen kuin siitä oikeasti saisi tomivan - jos saisi. Lisäksi tällainen "seniorilukija" pitää siitä, että jotkin epämääräiset asiat nyt vain selitettäisiin, ei välttämättä saman tien, mutta jossain vaiheessa.

Henkilöt ovat toisaalta ihan toimivia, molemmat ovat vain kauhean oikukkaita. Mielialanvaihtelut ja sellaiset muut epämärääisyydet, joihi kaipaisi tosiaan jonkun näköistä selitystä.
Mitä tähän "mafiaan" tulee, olen nyt jostain kumman syystä saanut käsityksen, että siitä ei tiedä kukaan oikeastaan mitään. Ihan hieno ajatus, mutta yli sadan hengen organisaatio, josta kukaan ei tiedä mitään? Onhan Italiankin mafia maailman kuulu. Toki se on "salaseura", mutta sen mahti perustuu siihen, että se on niin vahva, että ihmiset pelkäävät sitä. Toinen syy, miksi mafia vain toimii, on se, ettei valtio joko myönnä sen laajuutta, jolloin sitä ei pidetä suurena ongelmana, tai mafia lahjoo poliiseja ja muita virkamiehiä, etteivät nämä ryhdy mafianvastaisiin toimiin. Italian mafiaa on verrattu "maaksi maan sisällä", sillä se on hyvin organisoitunut ja tiukat säännöt varmistavat sen, ettei tärkeä tieto leviä ulkopuolisille. Haluaisin siis kuulla tästä sinun organisaatiostasi enemmän kuin sen, että no, paljon on ihmisiä ja pomo löytyy. Pohdi, selvitä, suunnittele. Organisaation luominen ja siitä kertominen elävöittävät tarinaa ja lisäävät siihen realistisuutta.

"Osaan keksii mistä tahansa asiasta/esineestä/henkilöstä mielenkiintoisen tarinan. Kertaakaan en oo epäonnistunut. ;)"
Aika paljon sanottu, olkoonkin, että kaikki nyt ovat lähinnä ihkuttaneet tätä. Korostan, ettei tämä edelleenkään ole mielestäni huono.
Enkä nyt suoranaisesti väitä, ettetkö olisi kirjoittanut mielenkiintoista tarinaa. Totean vain, että minä henkilökohtaisesti kaipaisin enemmän realistisuutta muuallekin kuin taustalla elävään organisaatioon.
Kuten aiemmin tokaisin, henkilöt ovat oikukkaita. Suoraviivaisemmat hahmot, jotka kehittyvät pikkuhiljaa tekstin aikana, ovat lukijankin kannalta helpompi "tuoda todellisuuteen". Jos mielialat vaihtelevat kuin raskaalla naisella aina pätkästä riippuen, lukijan on vaikea luoda eheää kuvaa kyseisestä hahmosta.

Tarinasta vielä yleisesti sen verran, että tempo on aika tiuha. Asioita vain tapahtuu ja tapahtuu, eikä lukijalle anneta aikaa sulatella niitä. Hidasta vähän, keskity asioiden selittämiseen ja anna lukijalle aikaa. Juonen kulku on helpompi ymmärtää, kun ei koko ajan kiiruhdeta eteenpäin (voisinpa jopa väittää, ettet sinäkään muista kaikkea juonenkäänteitäsi) ja kun siitä karsii ylimääräiset vielä pois, niin tarina toimii paremmin kokonaisuutena.

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   3.11.10 20:05:37

TouchOfDeath// Kiitos paljon rakentavasta kommentistasi. :) Mietin näitä yön yli, ja saatan huomenna jatkella kunhan ehdin. :3

LähettäjäFani 
Päivämäärä:   5.11.10 20:41:43

hoppista

LähettäjäFani 
Päivämäärä:   7.11.10 18:02:19

argh pysyis nyt ylhäällä ees vähä aikaa--

Lähettäjä: DC 
Päivämäärä:   8.11.10 13:11:33

Katon mitä keksisin tähän jatkoa, mutta se sitten saattaa olla viimeinen osa koko tätä kirjoitusta... Kattoo nyt. :/

LähettäjäFani 
Päivämäärä:   8.11.10 16:55:53

:(( älä petä mua!

Päivämäärä:   9.11.10 08:43:56

näh, aloin ajattelemaan, ja tän katkasu seuraavas kappalees ois sama ku mun kaulan katkasu... ''8D

Päivämäärä:   10.11.10 11:10:01

Katon ehinkö laittaa jatkoa viikonloppuna synttärihälinässäni... :3 Pitäs huone siivota ja kaikkee muuta... (Leipomiset onneks jää pois dietin takia...) Mutta kattoo nyt! Ois kiva saada muiltakin rakentavaa kommenttia niin kuin TouchOfDeath antoin. :)

Lähettäjä: salmiakki 
Päivämäärä:   15.11.10 17:43:45

joko olisi pian tulossa jatkoa? :):)

LähettäjäMisha. 
Päivämäärä:   15.11.10 20:43:55

Jatkoa kaipaillaan. (:

Lähettäjä: piupou 
Päivämäärä:   18.11.10 18:05:23

Jatkoa kaipaillaan täälläkin =)

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   18.11.10 18:38:00

Niimpää jatkoaa!!11

Lähettäjä: Kei|(ei kirj.) 
Päivämäärä:   21.11.10 02:34:36

Aiemman lupaukseni mukaan nyt vihdoin luin tämän. Joten sulle on tiedossa pitkä kommentti ja paljon kritiikkiä :---) Ja ota tää nyt ihan oikeesti rakentavana ja muista että arvioin tätä tarinana, ei oo mitään henkilökohtaista (; Toivottavsti edes jaksat lukea tämän O..O
Ja käytän nyt sitten ihan asiallista kirjakieltä kieltä, joten voin kuulostaa hieman tylyltä...

Mutta nyt itse asiaan.
Sun kirjoitustyyli on mukavan omaperäistä ja erilaista moneen muuhun verrattuna, mutta välillä se erikoisuus menee vähän yli. Siitä voisin sanoa esimerkkejä: monta kysymysmerkkiä jonkin asian perässä eivät oikein tarinassa käy, kuten kohdassa ""Missä olen??" älähdin toiselle hiukan peloissani." Tuo, että siellä lopussa on kaksi kysymysmerkkiä, on hieman häiritsevää.

Ja sitten toinen asia on että numerot kirjoitetaan kymmeneen asti _kirjaimilla_, ei numeroilla, etenkin tällaisissa tarinoissa. "William oli onneksi tajunnut minun haluavan olla erillään noista kahdesta, joten kattoi yhden paikan toiseen päätyyn 8 henkisessä pöydässä. Molemmissa päissä yksi paikka, 3 molemmilla sivuilla." Tuossa olisi siis pitänyt olla 'kahdeksan' ja 'kolme', ei numeroita. Varmaan tajusit : )

Sitten sanon lyhennyksistä sen verran, että "EI! HÄN EI HYMYILLYT SULOISESTI, VAAN PILKALLISESTI! PRKL!!" tuossa tuo prkl olisi näyttänyt paremmalta koko pituudessaan. Ja sitten tämä "älähti" lausahdus kävi jo lopussa hieman kyllästyttämään, sillä käytit sitä todella paljon. Koeta vaikka käyttää välillä jotakin sen synonyymiä.

Vielä noista erikoisuuksista se, että tällainen: "Maxwell?? Heheeeeii~~!" ei tosiaankaan sovi kertomukseen. Tuo näyttää lukiessa häiritsevältä, eikä sitä välttämättä kaikki älyä, että miksi noita pidennysviivoja on sanojen perässä.

Kieliopista sitten seuraavana. Sulla on jonkin verran ongelmia pilkkujen kanssa. Jotkut lauseet muotoutuvat hieman kummallisiksi ja hankaliksi lukea, kun niissä on pilkkuvirheitä/erikoinen lauseen muodostus. Esimerkiksi lause "Kun heräsin joka paikkaan koski, mutta vain ulkoisesti, onneksi." on vähän kumma, ja paremmin se voisi olla: "Kun heräsin joka paikkaan koski, mutta onneksi vain ulkoisesti." Toisaalta tuo jännä tapa pilkuttaa voi olla osa sun omaa persoonallista tyyliä kirjoittaa :---) Pisteet olivat hyvin, niin kuin kappalejaotkin.

Mutta tähän väliin iso huomautus: missä oli kaikki kuvailu? Teksti oli paikoittain todella väritöntä, koska et kuvaillut mitään ! Olisit voinut kuvailla paremmin kaikkien henkilöiden ulkonäköä(miltä näytti Walter tai Ricky?), tapahtumapaikkoja, ympäristöä ja ihan koko miljöötä. Näin jälkeenpäin voin sanoa, ettei minulla ole mitään hajua siitä, minkälaisia paikat olivat :< Voihan olla, että ehkä tämä erottuu juuri sen yksinkertaisuuden takia massasta.

Ja sitten tämä kohta pisti silmääni aika alussa: "Kasvihuone --> Kasveja --> Varmana joukosta löytyy: Lihansyöjäkasvi." Eli tuossa nuo viivat ovat vähän epäsopivia, olisit voinut kertoa nuo ennemmin kuin laittaa nuolia. Oli muuten todella hassu idea tuo koulutettu lihansyöjäkasvi :'DD
Tässä samassa sanon vielä siitä, ettei ne linkit oikein sopinut sinne tarinen sisälle, vaan laita ne jatkossa mieluummin sitten pätkän ulkopuolelle(ja se linkki missä oli kuva autosta, niin siinä vaiheessa olisit voinut kuvailla sen auton kirjoittamalla, ei valmista linkkiä). Toisaalta alkupätkien jälkeen niitä ei edes ollut, mistä sinulle pisteet.

Tässä "Italialainen portsari sanoi Englanniksi hassusti murtaen." haluan huomauttaa, että kansallisuudet kirjoitetaan pienellä, sanoin kielet. Eli siis 'italialainen' ja 'englanniksi'.

Kieliopillisesti tekstissä rakenteet ovat suunnilleen kunnossa, ainoa huomautus tulee nyt siitä, kuinka sulla on välillä katkennut ajatus selvästi, esimerkiksi kohdassa "ja tämä pörrötti hiukan silmiäni." on tainnut pieni fail tulla :'D Muutamia muitakin ton tapaisia huomasin, joten koeta keskittyä kokoajan siihen mitä kirjoitat.
Pieniä virheitä oli myös sanoissa, pitääpä nyt kysyä että onko sulla mitään apuohjelmaa, vai kirjoitatko suoraan tänne? :o
Esim. Rickyn nimen kirjotit väärin pari kertaa, mutta tuo virhe sai vaan hymyilyttämään: "Kun Will ja Rikc olivat tarkistaneet miljoona kertaa sen että kantaisin asetta koko ajan, vaikka menisin vessaan, he lähtivät.
Tuhahdin pienesti, laskin aseen hetkeksi alas, ja venyttelin.
Kyllä nuo jätkät sitten osasivat olla jääräpäitä...
Oveen koputettiin.
Tarrasin heti aseeseen ja kaikki lihakseni jännittyivät. Sitten huomasin kotiavaimet pöydällä, nappasin ne, ja avasin oven nopeasti, samalla tähdäten aseella suoraan keskelle Rikcyn otsaa."

Sitten hahmoihin.
Matildasta sain heti temperamenttisen ja ailahtelevaisen kuvan. Hän vaikuttaa hieman vaikeasti tulkittavalta ja aika nopeasti alistuvalta. Minua jäi ihmetyttämään suuresti se, miten vähän nainen kaipasi entistä perhettään :0 Jos hänellä oli ollut ihana vauva ja rakastava avomies, sekä talo ja kaikkea muuta, niin miten tämä pystyi unohtamaan ne kaikki niin nopeasti ja siirtymään heti mieheen, joka oli hänen koko elämänsä tärkeimmät asiat tuhonnut? Tämä häiritsee yhä... Joissakin kohdissa olisit voinut kertoa Matildan edes surevan heitä. Tai sitten nainen oli yhtä tunteeton kuin Will, koska normaalilta ihmiseltä tuollainen kaiken unohtaminen ei todellakaan kävisi noin nopeasti o;

Matildasta myös sen pituus ja anoreksia jäi arveluttamaan... Alussa kerroit näin: "ja olen yli kaksi metriä pitkä." Hmm-m, siellä altaassahan oli sen pari metriä vettä, joten eihän Matildalla olisi ollut oikeastaan hätää, ja muutenkin miten hän olsii mahtunut sänkyyn/autoon niin helposti? Ja sitten Toby heitti naisen auton takakonttiin O.o Tässä on nyt varmasti joku virhe. Noin pitkän ihmisen kaikki asiat pitää tehdä eri tavalla, ei hän olisi mahtunut normaaliin ruokapöytäänkään istumaan kunnolla, eikä miehet yltäneet laittamaan kokoajan käsiään tuon olalle, saati naisparka edes ovista sisälle kumartumatta. Muutenkin jos Matilda olisi ollut sen yli kaksi metriä, niin hän olisi varmasti mahtanut panna Willille paremmin vastaan, sillä pituudsta on aina etua. Joten täytyy kysyä, että minkä pituinen Matilda oli?
Sitten tuo anoreksia, eli jos hänellä oli se, niin oireiden olisi täytynyt näkyä paremmin. Hänen olisi kuulunut ajatella liikuntaa pakonomaisesti ja olla syömättä lähes kokonaan. Myöskin tämän taudin tapaksessa hän olisi kaivannut kasviksia ja hedelmiä, eikä olisi syönyt ravintolassakaan niin hyvällä ruokahalulla. Ja vaikka olisi syönyt, niin hänen olisi pitänyt mennä oksentamaan se kaikki ulos kamalissa omantunnontuskissa. Joten mahtoiko Matildalla sittenkään olla anoreksiaa...

William taas oli vallan merkillinen hahmo. Oikeastaan aika hyvä tyyppi : ) Will oli rauhallinen ja herttainen Matildaa kohtaan, mutta osasi silti näyttää naisen paikan talossa ja olla se johtaja, siitä tykkäsin. Toisaalta oli jännää kuinka hyvin mies kykeni tuntemaan vetoa Matildaa kohtaan, eikä satuttanut tätä, vaikka olikin paatunut murhaaja. Hmmm.

Mukavina yksityiskohtina oli henkilöiden ajatuksia kursivoituna, ne antoivat lisä ilmettä josta pidin :--)

Hahmojen väliset suhteet olivat ihan hyvin suunniteltu, Ricky oli kiva lisä tarinaan. Kuitenkin olisi ollut tarpeellista, että olisit selvittänyt heidänkin taustojaan paremmin. Näin ollen kaikki jäi vähän auki. Sitten jäin myös miettimään sitä Diego heppua, että miten hän liittyi koko asiaan? :o Tai siis jos heppu oli niiden vanhempien lähettiläs... Eikös se sellainen ole poliisien hommaa? Muutenkin olisi ollut kiva tietää, että mistä Diego ja Will tunsivat toisensa, ja mistä Matildan vanhemmat Diegon.

Juoni oli tarinassa hyvä, vaikkakin todenperäisyys heitteli aika paljon paikoittain. Kyllä, tässä oli kliseitä ja muutenkin monia epämääräisiä kohtia, jotka jäivät auki, mutta silti toit siihen jotakin uutta. Ideana tällainen oli toimiva, tykkäsin lukea jotain erilaista. Kuitenkin näin hyvään ideaan olisit voinut tuoda vielä vähän enemmän sisältöä, luoda lisää yksityiskohtia ja selventää joitakin asioita tarkemmin. Erittäin hämyiseksi jäi se pakeneminen Tobyn luonta. Siellähän Williä ammuttiin, mutta hänen kivustaan ei sanottu mitään. Mieleeni tuli heti kuva, että tätä oltiin ammuttu ihan kunnolla, mutta ei siis ilmeisesti? Ja muutenkin jos he olivat hallissa ja Ricky meni siinä yhdessä vaiheessa ulos ikkunasta, niin miten hallissa voisi olla tuollaisia "tuoli sylissä" mentäviä, matalia ikkunoita? Tai miten se Rick pääsi ensimmäistä kertaa sisälle, jos siellä pihalla oli niitä koiria. Tällaisten epäselvyyksien takia suosittelisin, että miettisit juonen valmiiksi ja muutenkin kokonaiseksi paketiksi, ettei lukijalle jäisi liikaa epäselviä asioita. Tällainen tekee juoneen ikäviä reikiä, joten huolellisuutta.

Juoni eteni myös pikkuisen liian tiuhaan tahtiin, etenkin Matildan käyttäytymisen kannalta. Ja sitten tämä professori-juttu oli aika erikoinen. Mutta jos jotain huonoa niin myös hyvääkin: olet saanut luotua todella kiintoisan tarinan ja kehityt kokoajan kirjoittajana ! : D Tulen todellakin lukemaan tästä ne loputkin pätkät, mutten tälla tavoin enää kommentoi ehm ^^'

Ja muista, ettei tämä ollut mitenkään perin huono tarina, enkä arvostele sinua millään lailla huonoksi kirjoittajaksi <3

Toivottavasti sait nyt tästä hyviä vinkkejä jatkoa varten. Ja vain kirjoittamalla oppii. Ja sanon nyt etten itsekään ole mikään täydellinen kirjoittaja ja teen myös virheitä - kaikki tekevät- mutta toisten neuvoista on hyvä ottaa opiksi :----)) Heh~ Ja ota huomioon paljon kello on, joten en oo ihan parhaassa kunnossa edes tähän aikaan :___D Ethän loukkaannu, vaikka oli hieman tylympääkin kritisointia? ( :

Kei| herra kiitää ja kumartaa.

Päivämäärä:   21.11.10 02:36:34

Omg siitähän tuli pitkä ! XDDD

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   21.11.10 10:28:37

Kei|// Joo, pitkä ja rakentava tuli, enkä jaksanut yhteen putkeen lukea... :'DD

Mutta joo, miul on täs kaikkee häslinkii, pitää kirjottaa yks toinen jatkopätkä toiseen hommaan ja näin ees päin, niin katon millon jaksan tätä jatkaa, ku tuntuu et' täst on tullut pakkopulla joka on pakko syyä nopeasti pois ettei enää sitä tarvii mussuttaa... x__X'' Pahoitteluni.

Päivämäärä:   21.11.10 12:02:00

Yhyy sä et vastannu mun kysymyksiin ;_____;

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   21.11.10 13:06:41

Kei|// Anteeks, mut nyt ei jaksa... x'3 Sanottasko vaik näin yksinkertaisesti: Kirjoitan tänne suoraan, aina väsyneenä, ja äiti häiritsee minua melkein viiden minuutin välein just ain silloin kun kirjoitan, joten meikäläisellä pätkii aivot ihan jumalattomasti.
Siin. :P

Lähettäjä: senkutietäs 
Päivämäärä:   21.11.10 17:49:13

hyvä ja mielenkiintoinen tarina! Jatkoaa!

LähettäjäKei| 
Päivämäärä:   21.11.10 22:02:42

Juu~ selvä ;---D

LähettäjäFani 
Päivämäärä:   21.11.10 22:14:45

vieläkin odotetaan-- muistathan meidät?

Päivämäärä:   22.11.10 08:40:44

Fani// Mihkä mä teirät unohtaisi? O.o

Lähen tänää kaupungille, ni katon oisko kone tääl opistol illal vapaa, ni vois jatkaa... ;)

Lähettäjä: senkutietäs 
Päivämäärä:   24.11.10 21:57:02

jjatkooaa (piilo up)

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   26.11.10 23:53:42

Matilda

Tyyppien koulutuksessa kesti kaksi kuukautta, ja ne kuukaudet olivat olleet täyttä @!#$ä... Pari tyyppiä onnistui kolme kertaa räjäyttämään työtilat kolmen viikon aikana, muutama oli mennyt juomaan myrkkyä ja tasan kolme oli joutunut sairaalaan sen takia, että olivat lähennelleet minua Williamin nähden.
Mutta, olin alkanut tajuamaan, etten ollut ääneen yhtään sitä ajatellut, mutta kaipasin Mikkoa ja Niinaa kovasti, ja tajusin sen vasta unissani. Näin painajaisia joka ikinen yö, kun nukuin Williamin vieressä, kuin minua oltaisiin rankaistu petoksesta. Mutta enkös minä pettänyt Mikkoa?? Rakastuin vääjäämättä Williamiin, joka muistuttaa Mikkoa niin pahasti. Entä Niina? Tyttö parkani... Mitä hän äidistään ajattelisi jos olisi vielä elossa?

Havahduin ajatuksistani vasta kun suihkuhuoneen oveen koputettiin, ja kysyttiin oliko kaikki hyvin. Olin kuulemma istunut jo tunnin kylvyssä. Hihkaisin kaiken olevan hyvin, ja uppouduin taas ajatuksiini.
Puolen tunnin päästä havahduin uudestaan, kun Ricky koputti oveen ja uhkasi murtaa sen ellen alkaisi pikkuhiljaa tulemaan pois ammeesta. Tuhahdin pienesti ja nousin ammeesta, samalla kietoen ihanan ison pyyhkeen ympärilleni. Laskin veden ammeesta, ja kuivattelin. Ricky koputteli uudestaan ja uudestaan, kunnes viimein avasin oven ja mulkaisin Rickyä vihaisesti. Ylläni oli Williamin musta silkkinen kylpytakki, joka oli naurettavan iso päälläni, ja pyyhe sen alla vielä suojanani. Kävelin ärtyneenä Rickyn ohi, enkä kuunnellut tätä. En jaksanut. Jotankinhan tämä selosti huomisesta aikataulusta...
Aikataulu...
Milloin minulle oltiinkaan tehty se? Puolitoista kuukautta sitten? Kyllä, ja vieläpä Walterin käskystä...

Walter oli hirvittävän iso mies. Isompi kuin kolme kaappikelloa yhteensä. Ja vahvempi kuin tuhat gorillaa...
Okei, nyt liioittelen... Mutta niin minusta tuntuu.
Hänen harmaat olkapäille asti olevat hiukset, sekä pieni parran tynkä teki hänestä kyllä nuorekkaan näköisen, mutta hän oli kyllä jo päälle kuudenkymmenen tai jopa seitsemänkymmenen vanha. Ja myöskin kokenut kauppamies. Ja hänen silmänsä... Olivat vahvat, mutta tiettyinä aikoina myöskin petolliset.

"Ma-til-da." kuului korvaani jolloin säpsähdin hereille ajatuksistani, ja läimäityin liian lähelle tullutta Rickyä. "AIH!"
"Me sovittiin ettei mun lähelle tulla silloin kun olen suihkusta tai kylvystä tullut!" ärähdin tuolle.
"Joo joo..." Ricky marisi.
"Apina." totesin kylmästi ja jatkoin matkaani.

Olin itsekin muuttunut hirveästi. En enää itkenyt, minuun ei enää koskenut, ja olin jopa saanut hiukan lihaa luitteni ympärille... Mutta se taisi johtua jokapäiväisestä rasvapommista joka minut pakotettiin syömään.
Mutta... Vaikka kuinka yritin, en saanut sydäntäni paikattua. Mutta se oli ihan ymmärrettävää, kun oma rakkaimpansa oli kuollut, ja oli tälle vannonut ikuista rakkautta. Mutta silti heti tämän kuoltua meni pettämään tätä.
Tuska viilti rintaani ja puristin silmäni tiukasti yhteen. Nyt en aikoisi ruveta itkemään. En aikoisi, en. Nopeensin tahtiani ja kohta jo juoksinkin suoraan varattuun huoneeseeni ja paiskasin oven kiinni. Maxwell oli riippukeinussaan katon rajassa, jonne tämä pääsi luikertelemaan palmun kautta, ja vaatteeni oli nätisti viikattuna violetilla parisängylläni, johon ne olin jättänyt ennen kylpyyn menoa. Käännyin ja katsahdin itseäni oveen läntätystä kokovartalopeilistä. Kasvoni punoittivat hiukan, juoksemisesta johtuen, ja kylpytakki oli lörpsähtänyt hiukan yltäni. Avasin kylpystakin kokonaan, ja annoin sen laskeutua maahan, samalla kun aloin näpräämään pyyhettä auki.

"Jospa pitäisit tuon kuitenkin päälläsi?" kuului tumman mahonki pöytäni luota, jonka tuolilla Walter istui.
"Walter??" älähdin pieni puna poskillani ja tiukkasin pyyhettä ympärilläni. "Mitä sinä täällä teet??"
"Hmph, tulin katsomaan miten noudatat aikataulujasi... Saanen muistuttaa että meillä oli tapaaminen tänään... Ja olet jo puolituntia myöhässä." Walter sanoi ja nousi ylös tuolista, samalla käppäillen kohti minua.
Irvistin pienesti Walterille, ja kävelin sängylle istumaan, ja samalla pukemaan. "Joo joo, sori ku unohin..."
"Ei se mitään, en vain pidä odottelusta, mutta annan anteeksi, sillä sain hoidettua asiani Williamin kanssa sillä välin kun sinä olit maratonikylvyssä." Walter sanoi pienesti naurahtaen ja tuhahdin vain tälle takaisin. "Anyway, sinuna valmistautuisin kunnolla, sillä tenttaan sinua hiukan."
"Tenttaat??" älähdin kauhuissani. Oppilaani olivat kertoneet Walterin tenteistä epämääräisesti, mutta heidän hiljaisuuden perusteella, se oli ollut kauheaa.
"En sillä tavalla millä muita... Tahdon että teet minulle palveluksen." Walter sanoi, ja tämän naamataulu vakavoitui.
"Noh, riippuu siitä, mikä se palvelus olisi..." tuhahdin tälle takaisin.
...vaikka tiedän kyllä ettei minulla ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä se.
"Haluan, että näyttelet vaimoani tämän illan rikosgaalassa." Walter sanoi tyynesti.
"Mikäpä siin..." ehdin sanoa, kunnes aivoissani kolahti. "ETTÄ MITÄ!?"
"Niin. Kaikki naistyöläiseni ovat varattuina, ja sinne ei pääse sisään, ellei mukanaan ole vähintään yksi nainen." Walter sanoi tyynesti.
"Ja luulet Williamin suostuvan tuohon??" ärähdin Walterille, samalla kun kiskoin housuja jalkaani.
"Suostui jo. Puhuin asiasta hänen kanssaan, ja hän tyytyi siihen sopimukseen minkä tarjosin. Eli turhaan puet noita päällesi. Rickyn pitäisi kohta tuoda sinulle iltapuku..." Walter sanoi, samalla kun avasi oven.
I-iltapuvun... Eli minulla ei tosiaankaan ollut mahdollisuutta kieltäytyä tästä...

------

Noni~~n! Nyt näin pitkästä aikaa pikku pätkä tänne... :D Ei sattunut nukuttamaan ja oli tekemisen puutetta, niin laitoin tänne tälläsen vähän ehkä sekalaisen pätkän... ^^' Anteeksi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.11.10 00:57:34

HEI TÄÄÄ on OIKEESTI HYVÄ. VOIT TOKI JATKAA!!!!

Lähettäjä: ääliö.. 
Päivämäärä:   27.11.10 20:32:53

Uuuumamaa mikä käännee tos lopusssaaaa :)))) huhhuijjaaaaa huippuu :))

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   29.11.10 17:33:38

tää on tooosi hyvä. JATKOAA!!

Päivämäärä:   30.11.10 15:23:19

Oivoi, mie oon ihan sekasin sen 'lool'in kommentin jälkeen ku kommentoi tonne ekaan palstaan... x__X'' Unohin kokonaa tehneeni aiemmin jo uuen topas... <@,@''< Anteeksi huolimattomuuteni!!

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   6.12.10 18:27:04

No readers? :<s

Lähettäjä: '_' 
Päivämäärä:   6.12.10 21:22:45

täällä on lukija : )

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   7.12.10 11:16:59

William

Sappeni kiehui. Matilda Walterin vaimona rikosgaalassa... Idioottikin tietää että se on itsemurha kokemattomalle taistelijalle! Oli sentään se hyvä puoli että sainolla Matildan vieressä koko ajan, sillä tämän asu oli aivan... aivan... ihana. Mutta avoin. Ja huomasi kyllä että Matildakaan ei siitä pitänyt.
Musta, olkaimeton, selästä ja oikealta puolelta halkaistu mekko, ei ollut oiken mikään ihanan peittelevä asu. Kiitin onneani että Matildalla oli kuitenkin vielä minkki kaulallaan, ja pitkät mustat hansikkaat, sekä kätevä käsilaukku, jonka sisällä oli pippurisumute ja ase. Mutta... Kultainen timanteilla varustettu sormus Matildan nimettömässä sai sappeni kiehumaan eniten. Minunhan se pitäisi saada se siihen oikeasti asettaa. Ei Walterin tekopyhästi.
Pyhästi? Mitä minä taas ajattelen...
Huokasin pienesti ja ryhdistin taas asentoani. Olin seisonut jo kolme tuntia Matildan vieressä, ja tämä istunut pöydän edessä, Walter vierellään... Olimme jo tunnin kuunnelleet palkintojen jakoa, ja Walter oli niistä saanut suurimman osan. Ihmettelin vain miksi Walter oli kuiskannut Matildalle olemaan rehellinen, jos joku loppupuolella uskaltaisi kysyä, oliko tämä oikeasti tämän vaimo.

Kolmea viimeisintä palkintoa alettiin jakaa.
Ensin vuoden surkein rikos, sitten paras, ja vielä onnistuneet tappomäärät. Niitä oli paljon, mutta Walter vei siitäkin voiton. Olin jo pyytämässä Matildan kättä kun äkisti juontaja röhäisi.

"Ja sitten vielä yksi kilpailu täksi vuodeksi. Ihmettelette varmaan kaikki miksi tänä vuonna oli vaimopakko? Siksikö että emme joisi niin paljon? Halusimme nähdä kauniit, sekä myös epäkauniit vaimonne? Ei! Tänä vuonna, pidämme mittelön, kuka huijaa eniten meitä, ja vaimoaan. Olemme tänä iltana valinneet jo kärki kolmikon. Hoshi, ja tämän vaimo Nalan; Ricko, ja tämän vaimo Anna; sekä Walter, ja tämän vaimo Matilda. Huh, olipa hankala nimi..." juontaja selosti, ja järkytyin.
Matilda lavalla, oli yhtä turvallista kuin tämän antaa mennä uimaan pirailija lampeen.
Walter nousi, ja tarjosi Matildalle kättä. "Tule. Ja muista mitä puhuimme."
"Walter." minä sihahdin ja tämä kääntyi katsomaan minuun. "Älä."
"Minun on vähän pakko." Walter sanoi ja auttoi Matildan ylös tuolista, ja lähti tämän kanssa kohti lavaa.
Olin jo hyppäämässä napatakseni Matildan, mutta Stock ehti tarttumaan olkapäästäni niin lujasti, että se jäi vain haaveeksi.
Lavalle kannettiin valheenpaljastuskone.
"Noniin, kysymme vuorostaan kysymyksiä vaimoilta, ja miehet kärsivät jos vaimot valehtelevat. Siksi kannattaa olla rehellinen. Vaimo vastaa aina vuorollaan. Ensimmäinen kysymys: Onko sinulla lapsia? Jos on, mikä on heidän nimensä ja ikänsä?"
"Ei ole." Nalan ja Anna vastasivat.
"On. Niina, kahdeksan kuukautta." Matilda vastasi rehellisesti, eikä mitään tapahtunut.
"Oho! Walter, olet sinä kyllä aika sonni noin vanhaksi mieheksi!" juontaja älähti ja Walter pyöräytti silmiään. "Seuraava kysymys: Oletteko suudelleet vain miestänne viimeisen viikon aikana? Jos ette, niin ketä sitten?"
"Vain omaa miestäni." Nalan sanoi, jolloin kone piippasi. "Ja no tuota... Paria stripparia humalispäissäni..."
"Vain omaa miestäni." Anna sanoi, eikä mitään tapahtunut.
"Ei. En ole. Vaan hänen henkivartijaansa." Matilda sanoi rennosti eikä kone piipannut.
"Jaahas... Nalan, sinä valehtelit, ja miehesi kärsii nyt siitä." juontaja sanoi ja napsautti sormiaan, jolloin Hoshille annettiin pieni sähköisku lamauttajalla ja tämä putosi polvilleen. "Ja Matilda? Hän puhui totta. Aijjaijai... Taitaa olla illalla selittelyt kotona. Mutta kolmanteen kysymykseen; Kuka valitsi asunne?"
"Minä itse." Anna ja Nalan sanoivat.
"En tiedä kuka. Ricky toi sen minulle ennen lähtöä. Varmaan Walter, tai joku hänen avustajistaan." Matilda tokaisi, ja juontaja näytti hämmästyvän kun kone ei piipannut.
"Nyt yksityiskysymyksiä; Nalan: rakastatko miestäsi?"
"Kyllä." Nalan vastasi rehellisesti.
"Anna: oletko maannut miehesi kanssa?"
"Olen." Anna vastasi rehellisesti.
"Matilda: ... Onko Walter sinun miehesi?"
"Ei ole." Matilda vastasi rehellisesti ja juontaja, kuten muutkin ihmiset näyttivät hämmästyneiltä.
"Kukas sitten on sinun miehesi? Entä missä hän on?" juontaja kysyi ihmeissään, ja vaimotkin olivat kääntäneet päänsä miesten tavoin Matildaan.
"Mieheni on kuollut, samoin tyttäreni. Kaasuputki räjähti. Minä selvisin sillä etten ollut sisällä talossa. Olin palaamassa töistä, kun se tapahtui." Matilda kertoi itku kurkussa, sillä sen kuuli äänestä.
"Kilpailu on ratkennut!" juontaja julisti äkisti. "Walter voittaa ylivoimaisesti, sillä käyttää leskeä hyväkseen!"
Silloin minulla kilahti ja riuhtaisin Stockin otteen minusta irti ja juoksin lavalle. "Sitäpaitsi, Matilda on minun tuleva vaimoni!" ärähdin.
Koko paikka veti hiljaiseksi juuri alkaneista taputuksista.
"Että mitä?" juontaja kysyi ihmeissään, mutta Matilda vielä ihmeissään kuin tämä.
"Niin. Matilda on tuleva olemaan minun vaimoni." murahdin ja poistin valehtelulaitteen tältä, samalla nostaen syliini.
Matilda vain henkäisi pienesti punastuen.
"Joten suokaa anteeksi." totesin ja poistuin näyttämön takaosasta ulos ongelmitta ja suuntasin autolle.
Oli aika lähteä kotiin. Nyt tosiaan oli aika lähteä, ennen enempiä ongelmia. Sillä minä olin ruuti, ja Matilda minun sytytyslankani, eikä siitä kovin hyvää seuraisi jos tänne jäisimme.

Lähettäjä: Ann 
Päivämäärä:   7.12.10 15:51:34

Oij, aivan ihanan pätkän laitoit meille taas :D Ja hei kyllä meitä lukijoitakin on täällä, mutta useimmat vaan jättävät kommentoimatta. :)

Lähettäjä: jebou 
Päivämäärä:   7.12.10 16:16:12

mahtava pätkä! lisäää!!

Lähettäjä: salmiakki 
Päivämäärä:   7.12.10 22:21:36

ihana pätkä, ihana toi William ku se tollai ryntäs tualta<3

pisteles jatkoo odottavalle :)<3

Päivämäärä:   9.12.10 11:11:20

Theh. :3 Miul menee tää viikonloppu reissatessa ja kavereita tapaillessa, joten koeatan sitten ens viikol ehkä yrittää jotai jatkoo kehitellä... -^^- Ja kommentteja saa kyllä ihan vapaasti laitella, ja ois just ihanaa saada niit rakentavii kommenttei. :)

Lähettäjä: remu 
Päivämäärä:   9.12.10 17:42:58

Luin koko tarinan yhteen putkeen ja täytyy sanoo et sä todellaki osaat kirjottaa! Tästä vois tehä vaikka kirjan, kunhan vähän virheitä karsis pois ja ehkä hiukkasen enemmän sitä kuvailua. Juoni etenee mun mielestä ihan sopivaa tahtia, ei mene liian nopeasti. Mutta sitä kuvailua vois sinne väliin vähän enemmän laittaa. Tässä on vaihteeks tosi erilainen juoni, hyvällä tavallan todellaki. Mielenkiintonen tarina, johon jää koukkuun ja hahmotkaan ei mitään tylsiä ja tavallisia. William varsinki on ihana hahmo. <3:D Mut mä rupesin vihaamaan Matildaa, koska se käyttää turkkia, hyihyi. :< Mut siis tykkään tosi paljon sun kirjotustyylistä ja jatkoa odottelen. :)

Yritin nyt edes jotain rakentavaa antaa, en nyt ehkä ihan kritiikkiä mut ainakin jotain muuta ku pelkästää "ihana tarina, jatkoo!". Jos piristäis ees vähän. ;D

Lähettäjä: prinsessasammakko 
Päivämäärä:   9.12.10 19:54:11

Luin nyt koko tarinan, ja tykkäsin :) jatka ihmeessä kun kerkiät, tykkään sun tyylistä kirjoittaa!

Re: She Lost Everything. He'll Replace Anything.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.12.10 22:19:06

Tää on tosi hyvä! Mun mielestä kirjotatkin tosi hyvin! Jatkoa vain. :)

Päivämäärä:   11.12.10 20:56:36

namnamnamnamnamnamnamnamnamnamnamnamnamnam<3

Päivämäärä:   12.12.10 08:52:11

remu// Ei Matildakaan siit turkista tykänt, mut ei hänel muitakaa vaihtoehtoi ollut, jotta ois pysynyt hengissä. (Ja kyl säkin varmaan käyttäsit mielummin turkista jossaa juhlas, kuin susta tulis sellanen.) ;P Ja jos jotakuta haluut vihata, niin paljastan että Rickyä. Hän sen asukokonaisuuden valitsi. x3

Ja kiitos muillekkin. :3

Päivämäärä:   13.12.10 09:37:58

"Lunta tulvillaan, on raikas talvisää..."
Ja meikäläisen aivot jäätää! X__x"

Yritin keksii jatkoo, ja kirjottaa tän puhelimen kaut (eli tulis lyhyt pätkä jatkoo), mutta aivot jäätää. :S Yritän kuitenkin jtn keksii kirjottaa tän puhelimen kaut. Koulun koneet huollos... X__X'

Päivämäärä:   14.12.10 13:46:16

Hee, yks kone toimii, tilapäisesti. -.-'
Ja alkaa koe, joka menee ihan penkin alle, mut ei voi mtn. :P Yritän tänä iltana ton puhelimen kaut keksii jonkun pienen jatkopätkän. (Armahtakaa, ja ajatelkaa et' miul on Nokia XpressMusic puhelin joka alkaa olla jo antiikkia mun käsittelyn takia... .__.')

Päivämäärä:   15.12.10 11:12:33

Äws, sori, sammuin kirjoittellessani, eikä nyt oo oikee aikaa ku kohta ruokailu... --' Ja muutenkin tänää näytelmäharkat, huomenna huoneen tyhjennys ja siivous, perjantaina muutto, mutta enköhän mä perjantaina kerkee jatkelee viimeinkin, kattoo nyt... :P

Lähettäjä: ewwie 
Päivämäärä:   15.12.10 16:56:15

Jaahas! Hyvä ja mielenkiintoinen tarina, ainakin suurimmaksi osaksi. Olet tsempannut loppua kohden hyvin, vaikkei aiemmassakaan tekstissä ole motkottamisen sijaa. (: Jatka toki, tätä lukee oikein mielellään, vaikka pieniä, ja hauskoja kirjoitusvirheitä joskus tuleekin! :)

Lähettäjä: Johanna K. 
Päivämäärä:   15.12.10 19:25:21

haa luin alusta asti ja tykkäsin tooosi paljon :)) tää on varmaan parhaita tarinoita mitä oon lukenu täältä siis tälläsii rikos tarinoita jos tän nyt selllaseksaan voi periaattessa laskee :))) rakentavaa en osaa sanoo kun se ei oo oikein mun juttu :D kuvailu ehkä?? :0

mulle tuli tosta viimesestä pätkästä niin bondi olo ettei mitään järkkee :d enkä bondeja oo oikein katellu

Päivämäärä:   17.12.10 13:57:24

ewwie//kiitus. :3

Johanna K.// Bondi? O.o (Luin kyl ensin blondi, ni oli pakko tarkistaa... x3) Mä en oo ite kattont Bondi leffoi yli kolmee vuoteen, et' tota... :'D Haha, aika huvittavaa, mut ajatusmaailma kullakin... ;)

Päivämäärä:   17.12.10 14:53:01

en mä tiiä siitä tuli vaan niin sellanen olo et bondi on vahtimaasa siellä ja kaappaa sen naisen suojellakseen sitä ja kun ne poistuu paikalta niiin koko mesta räjähtää ja joo mulla on ehkä vähän turhan vilkas mielikuvitus tälläsille :DDD

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   19.12.10 20:43:36

Johanna K.//Ihana ajattelutapa :'D

Päivämäärä:   21.12.10 13:39:20

jatkovaa!!!

Päivämäärä:   21.12.10 17:45:17

no niimp!

Lähettäjä: piikku 
Päivämäärä:   21.12.10 20:56:24

Ömm... Mää en tiiä et pitäisikö itkeä vai nauraa. Luin tän nyt putkeen kun niin pitkään oon vaan kattonu tota otsikkoa ihan 'örr' fiiliksellä. Koska miksi siinä on isoja kirjaimia joka sanassa? Eikö olis parempi olla iso kirjain vain pisteen jälkeen?

No mutta tarinaan. Juonellisesti tää on sopivan särmikäs, hyviä yksityiskohtia! (kuten lihansyöjäkasvi) Mutta kuitenkin aivan liikaa epäkohtia. Ja hyvä ihminen missä on kaikki kuvailu?!

Oikeinkirjoitus sujuu suht koht hyvin, mutta joitakin virheitä löytyy, joten huolellisuutta ja oikolukua.

Lopputuomiona sanon että ihan hyvä tarina, josta kuitenkin puuttuu 'se jokin', ja näin hyvään juoneen oisit voinut saada aikaa paljon paremmankin tarinan.

Sääli sinänsä että tähänkin tarinaan on vain tullut pikkuteinejä kommentoimaan "jatkoa!" tai "ihana tarina", etkä oo paljoa rakentevaa saanu (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta). Mistäs opit jos et kritiikkiä saa...

Mutta kirjoittamalla lisää susta voi vielä joksus kehittyä jotain. Jään jatkoa odottamaan mielenkiinnolla.

Päivämäärä:   26.12.10 01:05:40

Tällästä pikauppailua yöllä... ;P

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   28.12.10 22:04:52

Ups... Tuli up. :D

Lähettäjä: teiniXi 
Päivämäärä:   2.1.11 01:33:53

sori jos loukkaan sua (ei siis oo tarkotus) mut eks paras tapa upitella tätä olis kirjottaa jatkoo? eikä pistää noita "uppia" juttui kokoaja? (: kaikki iha innoissaa et "jeeee jatkoo" ja sit täälä onki vaa joku "uppii taas" kommentti :(

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   5.1.11 00:18:41

Joo, mie pyydän anteeksi aivottomuuttani, söin tossa 1l jäätelöö, niin johan alko polla taas toimii. o.o''

------

Matilda

Istuin käppyrässä omalla sängylläni, olin jo vaatteet vaihtanut yöpukuun ja syönyt, kun William oli niin käskenyt. Tämä istui sängyn reunalla ja näytti kireältä. Sen kyllä uskonkin, että olo oli kireä, olihan hän sentään mennyt koko rikosliigalle möläyttämään haluavansa naida minut. Yleensä tuollaiset asiat kerrotaan vain parhaimmille ystäville ja sukulaisille, mutta Will menikin ja kailotti sen koko alamaailmalle.
Äkisti Will käänsi katseensa minuun ja pelästyin. Aloin olemaan taas säikky. Mutta se johtuikin Williamin läpitunkevasta katseesta.
Pedon silmät.
Olin kuullut niistä kun opetin idiootteja... Tai no, kuitenkin. Silmät oikesti olivat vaaralliset. Mutta en tiennyt miksi William katsoi minua sillä katseella.
William liikahti pienesti minua kohti ja hypähdin melkein alas isolta parisängyltä.
William näytti äkisti ihan erillaiselta, ehkä enemmänkin järkyttyneeltä, kuin vihaiselta ja verenhimoiselta. William pudisti pienesti päätään ja lähti huoneestani, samalla laittaen sen lukkoon. Eli en sitten liikkunut tänään enään mihinkään, mutta kello alkoikin jo lähentyä kello yhtä yöllä. Nousin ylös sängystä ja kävin pesemässä hampaat ennen valojen sammuttamista, vällyjen alle hautautumista ja nukahtamista.

Heräsin yöllä siihen kun jokin esti minua liikkumasta. Olin varmaankin taas joutunut peittojen armoille, ja minulla oli vietävän kuuma. Jokin tuhisi niskaani. Henkäisin kauhuissani kun tajusin että joku piteli minusta kiinni ja aloin rimpuilemaan, mutta ote vain koveni. Värähdin kun niskaani suukotettiin ja lamaannuin täysin.
Voi kumpa mieheni olisi vielä täällä...

"Matilda..?" kuului heikko, käheä kuiskaus takaani.
"N-niin..." henkäisin peloissani ja minut käännettiin ympäri.
En nähnyt mitään pimeässä, mutta vahvat kädet jotka sivelivät poskeani tunnistin. "Will..?"
"Anteeksi... Minun ei olisi pitänyt tulla, mutta olin niin alla päin." Will sanoi hiljaa ja mietin mikä tämän ääntä vaivaa.
Käheä, kuin kuiva, mutta myöskin hiukan räkäinen...
"Oletko itkenyt?" kysyin hiljaa ja William hätkähti pienesti. "Will?"
William painoi minut itseensä kiinni ja halasi. "Anteeksi..."
"Ei se mitään." sanoin takaisin hiukan hämmentyneenä ja odotin että toinen laskee irti, jotta saisin vielä elää, sillä happi oli lopussa. "Haluatko nyt jäädä?"
"Jos vain annat." Will kuiskasi hiljaa.
"Jää vain." sanoin ja varovasti kiedoin käteni tämän kaulanympäri, ja nukahtaen samalla.

Aamulla... Noh, oli aikamoiset selitykset kun Ricky tuli herättämään. Mutta siitä päästin kuitenkin eroon Williamin katseella kun minulle alkoi tulla päänsärkyä. Olin aamuyöllä ajatellut tarkemmin yöllistä tapahtumaa, ja ihmetellyt ettei Will ollut tahtonut naida minua, vaikka kuka nyt tahtoisikaan? Ja mistä oikeasta syystä tämä halusi tulla luokseni.
Syy selvisi pian aamiaspöydässä, kun Walter kertoi lähettävänsä Williamin jonnekkin koulutukseen ja ottavansa minut siksi aikaa hoitoon, sillä tämän kuri oli kuulemma löystynyt. Olin aikeissa sanoa sanaa vastaan, mutta William vaiensi minut katseellaan, ja alistui kohtaloonsa. Samalla satuttaen minua. Ei fyysisesti, vaan henkisesti. Tuntui nimittäin siltä, että se, joka oli juuri ja juuri kyennyt hiljalleen täyttämään sydämeni kaksi aukkoa, revittäisiin nyt pois.

Ja niin se repäistiin. Kokonaan. William lähti koulutukseen, eikä minullekkaan annettu enää yhtään armoa kun tämä ei ollut vahtimassa selustaani, ja niin minä murruin. Tein tasan niin miten minun käskettiin tehdä, enää minulla ei ollut omaa mieltä. Olin nukke, Waltterin räsynukke. Olin alussa pyristellyt vastaan, kaikin voimin, mutta en ollut niin vahva ilman Williamia.
Sinun olisi pitänyt tappaa minut heti kun makasin sairaalassa avuttomana, eikä enää auttaa minua. Jos sinua ei olisi ollut, en olisi koskaan ollut tässä.
Olin taas langan laiha, sillä minua ei saatu syömään mitään käskemällä. Sen verran sentään olin vielä oma itseni. Mutta vain siltä osalta, olin oma itseni.

Olin juuri sijaamassa vuodettani aamulla kun ovi avattiin. Oli kulunut kolme kuukautta Williamin poissa olosta ja en odottanutkaan edes näkeväni tätä enää koskaan. Ja toivoin kylläkin niin, sillä en voinut olla tärisemättä Williamin pedon katseen alla.

"Oletko ollut kunnolla?" tämä ärähti ja nyökkäsin tälle vastaukseksi.
"Kyllä herra, olen." vastasin niin ryhdikkäästi kuin pystyin. Katse oli alistava.
"Istu alas." William käski ja tuli huoneeseen sisään samalla sulkien oven ja lukiten sen.
"Sir, oveani ei saisi lukita sisältä käsin..." sanoin arasti toiselle kun tämä tuli kohti.
"Tämä onkin poikkeus. ISTU." William murahti.
Istuuduin sängylleni ja katsoin Williamia odottavasti. En oikeastaan tuntenut mitään muuta kuin pelkoa. En edes pienen pientä ilon pilkahdusta.
William otti äkisti aseen käteensä ja tähtäsi sillä minua, jolloin 'heräsin'. Nielaisin pienesti ja lähdin automaattisesti nojaamaan taaksepäin pyrkien kauemmas aseen piipusta. William otti varmistimen pois ja suljin simäni paniikissa.
Laukaus!

Re: She Lost Everything. He'll Replace Anything.

Lähettäjä: hij 
Päivämäärä:   5.1.11 02:07:35

grayhh ihana!1 <3 Ei saa jättää näin jännään kohtaan ._.

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   5.1.11 14:19:23

jatkoaaa !! ::)

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   5.1.11 21:46:12

*evil laugh*
Oi kyllä vaan jätän nyt tähän muhimaan hetkeks. 8D

LähettäjäFani 
Päivämäärä:   6.1.11 17:48:44

siis mitäh? tappoko William sen jota ite rakasti?

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   7.1.11 01:33:23

William

Koulutus oli ottanut koville, ja läksynkuulustelu oli vielä pahempi. Kotitehtävää en kyennyt tekemään.

Pudotin aseen kädestäni lattialle ja kiedoin käteni Matildan ympärille nopeasti ennen kuin tämä olisi päässyt mihinkään livahtamaan paniikissa. Matilda itki ja aneli että saisi elää, sillä ei kyennyt vielä kuolemaan ja lähtemään rakkaimpiensa perään. Otin Matildan kasvot käsiini ja katsoin tätä syvälle silmiin, jolloin tämä vähitellen alkoi rauhoittumaan.

"William..?" Matilda kysyi varovasti ja vastaukseksi suutelin tätä.
"Olen kunnossa... Sinä taas et siltä näytä." sanoin rauhoittavasti toiselle takaisin ja tämä nyökkäsi pienesti.
"Hei pahoinpitelivät minua..." Matilda sanoi piipittäen ja oli vähällä taas pillahtaa itkuun, mutta hyssyttelin tätä olemaan itkemättä.
"Sinun pitää esittää kuollutta." sanoin naiselle ja tämä näytti hätkähtävän. "Usko minua, on vain parasta että esität kuollutta. Annan sinulle rohtoa, joka kalvantaa ihosi ja muutenkin pysäyttää elintoimintosi joksikin aikaa, niin että näytät kuolleelta, ja kun reitti on selvä, herätän sinut ja lähdemme käpälämäkeen täältä."
"Mutta tämähän on sinun talosi..." Matilda sanoi arasti, ja pudistin pienesti päätäni.
"Ei ole... Tämä on ollut koko ajan Walterin yksi tukikohdista, jota minä olen vain vartioinut ja tehnyt kotoisammaksi." sanoin hiukan hermostuneena ja nappasin tikkarin taskustani pistäen sen suuhuni.
"Tikkari..?" Matilda sanoi hiukan hämmentyneenä.
"Niin, mansikka tikkari. Siitä on aikaa kun olen viimeksi tikkaria imenyt, sillä en silloin ollut niin rento... Pelkäsin koko ajan että tässä tulee käymään huonosti, mutta nyt tiedän tasan tarkkaan mitä teen, jotta voimme olla kaksin." sanoin tälle takaisin pienesti virnistäen ja Matilda näytti rauhoittuvan hiukan.
"Mutta asiasta kukkaruukkuun..." totesin ja kaivoin taskusta pienen pullon jossa oli tumman sinistä nestettä. "Juo tämä."
"Oletko täysin varma että..?" Matilda sanoi arasti kun otti pikku putelin käsiinsä ja avasi korkin. "Että herään sitten kun annat minulle vasta-ainetta?"
"Olen. Se on testattu tuhat kertaa, eli ei mitään hätää... Ja usko pois, kun seuraavan kerran heräät, et usko olevasi enää elossa, vaan sijaistaivaassa..." sanoin Matildalle pontevasti ja otin tätä tärisevistä käsistä kiinni. "Minä lupaan järjestää meille lokoisammat oltavat jossain mukavassa ja turvallisessa paikassa, älä huoli. Olen jo tehnyt kaikki alkuvalmistelut, joten lopusta, päätät sinä."
Matilda katsahti putelia, sitten nopeasti kulautti koko pullon kerralla suuhunsa, sulki korkin, ja antoi pullon takaisin minulle, samalla irvistellen koko ajan.
Litku nimittäin ei ollut ihan sitä maukkainta. Kohta Matilda katsoikin minua kauhuissaan kun vähitellen jokainen ruumiin osa alkoi halvaantua.
Ole urhea..!
Kun Matilda sulki silmänsä viimeisen kerran purin tikkarin tikkua niin pahasti että se melkein meni poikki, vaikka se oli muovia. Nousin ylös ja käännyin kohti ovea. Avasin oven ja kävelin takaisin Matildan luo mitään sanomaton ilme kasvoilla ja nostin tämän syliini.
Kävelin tyynesti käytävillä ja ulko-ovella oli Walter vastassa, sekä myös Ricky, joka ei ollut uskoa silmiään kun näki Matildan liikkumattomana, hengittämättömänä, kuolleena. Walter kohotti kulmiaan hiukan ihmeissään ja katsoi minuun kysyvästi. Katsoin Walteria merkittävällä katseella, että olisin myrkyttänyt Matildan ja Walter nyökkäsi tyytyväisenä.

"Ricky, mene Walterin mukaan ja haudatkaa ruumis niin ettei sitä koskaan enää löydy, vaikka itse haluaisitte sen löytää, ymmärretty?" Walter sanoi ja käveli ohitseni samalla katsoen liikkumatonta Matildaa. "En uskonut, mutta koulutus näköjään auttoi. Ja hyvä niin. Nainen alkoi käydä hermoilleni."
Ricky puri huultaan ja avasi minulle oven. "Kyllä, opettaja."
"Kyllä opettaja." sanoin samalla tavalla kuin olin sanonutkin heti ensimmäisen kerran koulutuksen jälkeen, ja kävelin ulos Matilda käsivarsillani.

Kiitin onneani ettei autoani vartijoitu, laskin Matildan makuulle takapenkille ja menin itse rattiin. Laitoin turvavyön. Ricky tuli hampaat irvessä istumaan pelkääjän penkille.

"En voi uskoa että sinä teit sen..." tämä sanoi hiljaa ja pidätteli selvästi kyyneliä.
"Niin minkä?" kysyin samalla kun käynnistin Bentleyni moottorin ja lähdin ajamaan.
"SURMASIT IHMISEN JOTA RAKASTIT!" Ricky älähti ja kävi käsiksi minuun heti kun olimme poistuneet pihan näköpiiristä.
Painoin jarrun pohjaan ja läväytin Rickyä olan takaa. "LOPETA! Ei hän ole kuollut!"
"NO MIKSEI HÄN SITTEN HENGITÄ!? ELÄVÄT AINA HENGITTÄVÄT!" Ricky sanoi ja nappasi taskuveitsen esiin.
Painoin nopeasti kaasun pohjaan ja ajoin suoraan metsään niin että Rickyn oli hankala pysyä paikoillaan, mitäs idiootti ei käyttänyt turvavyötä?

Kun olimme tarpeeksi kaukana varmasti kaikesta ja kaikista, löin jarrut pohjaan ja tarkistin Matildan kunnon. Tämä oli kunnossa. Ricky taas kolautti päänsä ikkunaan ja vaikersi. Nousin autosta heti kun olin saanut turvavyön auki ja avasin takapenkin oven vetäen Matildan ulos autosta. Ricky oli hetkessä siinä ja uhkaili minua veitsellä. Jösses, äijä tosiaan välitti Matildasta. Rickyn silmät paloivat samalla tavalla kuin aina taistelussa. Paitsi tämä taistelu oli täysin turha. Nappasin povaristani vastalääkkeen Matildan kuolleisuuteen, ja juotin sen tälle. Ricky näytti hämmentyneeltä.

Sormi nytkähti!

------

Matilda

Aloin vähitellen heräämään transsistani ja kuulin kaukaista muminaa hiljaa korvissani. Ihoani alkoi kihelmöimään, kuin olisin ollut kokonaan puudutettuna ja nyt pitäisi jokainen lihas saada hereille ja lämpimäksi. Kesti jonkun aikaa kun kuuloni alkoi terästäytyä ja kuulin kamalasti nopeaa puhetta. Ääni oli tuttu, muttei Williamin.
Kuka..?
Varovasti avasin luomiani, mutten nähnyt kunnolla mitään. Äänet kuitenkin alkoivat voimistua, ja kuulin nimeäni kutsuttavan, mutta kun kuulo palasi normaaliksi, tajusin että nimeäni huudettiin suoraan korvaani ja huitaisin summamutikassa kädellä äänen tulo suuntaan ja joku älähti. Avasin varovasti silmiäni ja totuttelin nopeaan valon muutokseen. Ensimmäisenä silmäni kohdistuivat Williamin kasvoihin ja hymyilin pienesti miehen iloiselle ilmeelle.

"Matilda?" kuului vierestä ja käänsin katseen toiseen henkilöön, Rickyyn.
"Ricky?" kysyin hiljaa ja mies purskahti kyyneliin ja samalla parkui kovaan ääneen.
Laitoin nopeasti kädet korvieni eteen ja William nauroi.
Olen siis elossa...
William auttoi minut istumaan ja halasi minua, mutta Ricky sitten hyppäsi heti siihen ja siitä tulikin saman tien ryhmähali.
"Voi Matilda..." molemmat miehet sanoivat samaan aikaan iloisesti ja jotenkin helpottuneina.
"Will... Rick... en saa henkeä..." sanoin hiukan tuskastuneena kahden voimakkaan miehen välistä ja nämä irroittivat hetkeksi otteensa ja tukivat minua istuma-asennossani.

Kävimme kaikki tapahtumat läpi kolmen kuukauden takaa. William kertoi koulutuksesta, Ricky mitä hänen luonaan oli tapahtunut, ja minä jouduin ratkomaan juuri ommeltuja haavojani ja paljastamaan mitä kaikkea minulle oltiin tehty sillä välin kun Ricky oltiin laitettu juoksupojaksi ja William oli koulutuksessa, eikä se ollut mitään ihanaa puhuttavaa.

Minua oltiin hakattu, viillelty, raiskattu... Kaikkea mahdollista tehty, jotta varmana menettäisin itseni lopullisesti, enkä enää heräisi. Mutta William oli onneksi herättänyt minut omasta transsistani, ja tämä itse pysynyt täysin hereillä koko ajan.

"Noniin, nyt kun olemme täällä, niin mitäs sitten nyt?" Ricky kysyi.
"Me otamme ritolat." Will sanoi tyynesti ja nousi ylös samalla nostaen minut ylös maasta.
"Hulluko olet?! Minähän sanoin William, Walter on tuplannut vakoojat kaupungeissa rähinöiden takia, ja lentokentät sekä muut maasta liikkumisvälineet ovat tarkassa vartiossa. Matilda tunnistettaisiin heti! Ja etenkin sinut ja minut!"
"Ei jos käymme ehystäytymässä." sanoin väliin ja Ricky katsoi minuun ihmeissään.
"Matilda on oikeassa. Uusi passi ja tyyli ei olisi pahitteeksi. Ja niistä puheen ollen..." William sanoi ja laski minut seisomaan samalla mennen auton takakontin luo. "Olin varannut jo kaiken meille kolmelle."
"Kolmelle?" Ricky kysyi ihmeissään.
"Niin, siis jos haluta tulla mukaan velipoika. Pitäähän jonkun tuon naisen selustaa pitää silmällä kun olemme ostoksilla." Will sanoi ja Rick oli ihan tärähtäneen näköinen.
"Haloo, passeissa menee oma aikansa, niihin pitää olla kuvat ja ja ja..." Rick änkytti, ja William heitti tälle kassin.
"Suu suppuun ja ala vaihtamaan kledjuja. Matilda, sinä vaihdat auton sisällä." Will sanoi ja ojensi minulle toisen kassin.
"Selvä." sanoin iloisesti ja nappasin kassin mitään kysymättä.
"Okei, jos te haluatte meitin mukaan, olen messissä." Ricky sanoi virnistäen tutkittuaan kassin sisällön ja meni vähän matkan päähän puiden taa vaihtamaan vaatteitaan.
Itse pujahdin autoon sisälle ja aloin vängertämään omia vaatteitani auki ja valmistautumaan muutokseen.

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   8.1.11 22:00:12

Upitus nyt kun on kerrankin ite jatkoa laitettu aiemmin. Hiukkasen kritiikkiä kiitos?

Päivämäärä:   11.1.11 19:30:43

taitaa tämän kirjoittaminen loppua next jatkossa... .___. ei nii mitää tietoa jatkosta tästä eteenpäin. valitan. vika jatko tulee viim. perjantaina. :/

Lähettäjäindeed 
Päivämäärä:   11.1.11 20:33:31

Heeei! Uskollakkin lopettaa tämän kirjoitus!
Tätä on just mukava lukea, kun on erilainen, kun nuo teinirakkaus tarinat yms...

Päivämäärä:   12.1.11 12:44:58

aijjaa? o.o *huulipyöreenä*

Päivämäärä:   12.1.11 17:01:32

Pakko tän on jatkua!

Päivämäärä:   12.1.11 22:08:27

why? o_o? ei tää nii hyvä voi olla... >____>''

Päivämäärä:   16.1.11 10:50:55

Up, en keksi jatkoa. :/

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   23.1.11 11:03:49

WAAH! Piti kirjoittaa viikonloppuna, mutta netti oli niin paskana ettei antanut lähettää pitkiä kirjoituksia, enkä jaksanut alkaa pätkitellä! ;___; Anteeksi, kokeilen ensi viikonloppuna.

Päivämäärä:   23.1.11 13:01:45

Ei kiirettä kunhan jatkuu vielä vähän ainaki :)

LähettäjäFani 
Päivämäärä:   24.1.11 18:52:31

UP

Lähettäjä: DC@koulu 
Päivämäärä:   26.1.11 10:18:10

William

Blondit pitkät hiukseni, joka kylläkin oli peruukki, puki minua hyvin, kuten myös Ricyä. Olimme liian tiptop, ollaksemme normaaleja. Silinterihatusta kävelykeppiin meillä oli kaikki. Smokki, kalvosnapit, kravaattit, värinä musta, onneksi. Matilda oli vielä autossa, ja Ricky leikillään kysyi pitäisikö meidän kurkistaa sisälle ja katsoa onko kaikki kunnossa? Virnistin toiselle takaisin ja kielsin. Matilda ressukkaa oltiin jo ihan tarpeeksi ahdisteltu vaatteiden vaihdon kanssa kolmen kuukauden aikana, joten antoi hänen nyt pukea rauhassa.

Ovi avautui vartin odottelun jälkeen, ja ulos astui nuori mies silmälaseilla varustettuna. Minä ja Ricky katsoimme suut auki ulos astujaa, mutta Matildan ääni tunnisti tämän.

"Hui hítto, en oikeasti erottanut sinua naiseksi." Ricky sanoi ihmeissään ja Matilda naurahti.
"Sinun pitää puhua möreämmin, jottei sinua tajuta naiseksi." totesin haudanvakavana, sillä en halunnut että jäisimme kiinni.
"Tai sitten en puhu." Matilda ärähti takaisin.
"Käy se niinkin. Voit olla mykkä." Ricky sanoi ihmeissään.
"Niin." totesin hiukan tärähtäneenä, mutta röhäisin sitten. "Bentleytä emme valitettavasti voi käyttää, joten otin vapaudeksi piilottaa vara-auton metsään, josta kukaan muu ei tiedä, ja se on ostettu nimellä Paroni Von Fin."
Matilda naurahti.
"Mitä?" kysyin hölmistyneenä.
"Paroni Von Suomi." tämä hihitteli.
"No auto onkin sini-valkoinen..." mutisin hiukan ärtyneenä, ja Matilda repesi pahempaan nauruun.
"En tajua..." Ricky sanoi tärähtäneenä.
"En minäkään, joten älä välitä." totesin.
"Noh, ette niin, ette ole suomalaisia." Matilda hihitti, mutta lopetti sen sitten. "Meidän on parempi lähtä. Mihin olimme matkalla?"
"Suomeen." totesin virnistäen, ja Matildan suu loksahti auki.
"Suomeen?" Ricky älähti ihmeissään.

Kävelimme jonkun matkaa, jotta pääsimme vanhalle vajalle, jossa sinivalkoinen KIA autoni oli. Matilda näytti hiukan huolestuneelta, ja meni takapenkille avattuani ovet. Ricky meinasi pujahtaa myös taakse, mutta tyrrkäsin tälle avaimet käteen, todeten tämän ajavan lentokentälle. Olin maksanut jo matkat suomeen yksityiskoneella, joten luulisi ettei tule ongelmia. Ricky murahti, nappasi avaimet, ja kapusi kuskinpaikalle, samalla kun minä menin takapenkille Matildan viereen, ja halasin tätä. Matilda katsahti minuun hiukan hölmistyneenä, mutta halasi sitten takaisin, ja nojautui minuun.

"Ei pahalta, mutta tuo näyttää aika pervolta ja epänormaalilta kun näytätte molemmat miehiltä..." Ricky älähti ratista ja käänsi virta-avainta.
"Suu kiinni kuski ja aja." totesin ja silittelin Matildan hiuksia.
"Joo, joo..." Ricky murahti ja lähti ajamaan.

------

Sori näin lyhyt jatko, mutta kun oon koulussa, niin ei ehi enempää kirjoittaa. :<

Lähettäjäindeed 
Päivämäärä:   26.1.11 21:43:38

Oi ihanaa, jatkoa :)

Lähettäjä: _PikkuMyy_ 
Päivämäärä:   29.1.11 17:37:34

jatkoo piaan :))

LähettäjäDemonCat 
Päivämäärä:   29.1.11 17:41:10

EPILOGI

Matilda

Oli kulunut jo kaksi kuukautta siitä kun olimme tulleet suomeen yhdessä Williamin ja Rickyn kanssa. Ongelmia ei ollut ollut matkalla, mutta minun ruostuneen suomenkielen takia, alku oli hiukan hankalaa kaikilla. Asuimme hotellissa viikon, kunnes aloin taas muistaa sanoja ja sanontoja suomeksi, ja pystyin näyttelemään translaajaa kun haimme asuntoa meille kolmelle. Olemme nyt Oulussa, ja täytyy myöntää, että täällä on kaunista. Ricky on löytänyt istelleen tyttöystävänkin täältä. Sain kyllä ensin hepulin kun kuulin siitä, mutta olin sitten iloinen tämän puolesta. William taas...
Noh, sanottakoon, että hänellä on paljon kiireitä. Hän on mielestäni nytkin Japanissa jossian konferenssissa, ja tämän pitäisi huomenna tulla takaisin kotiin. Mutta William meilaa minulle melkein minuutinvälein ja kertoo mitä paikan päällä tapahtuu, ja kyselee miten minulla menee. On se ihan hyvä tuo messenger...

Ricky tuli taas takaapäin yllättäen halaaman ja kiljaisin pienesti kun pelästyin. Rickystä oli tullut kunnon maanvaiva. Mutta maanvaiva josta pidin. Rickyn jekut nimittäin pitivät minut hereillä, eikä antanut minun vaipua enää transsiin, jossa olin ollut jo tarpeeksi kauan. Äkisti ovi avattiin, ja William seisoi siinä närkästyneenä.

"Ricky perkl..." tämä murisi silmät leimuten ja Ricky nauroi ja otti ritolat jottei William olisi taittanut tältä niskoja nurin.
"Hei Will. Luulin sinun tulevan vasta huomenna?" kysyin ihmeissäni, ja vastasin toisen suudelmaan nopeasti takaisin.
"Niin, ajattelin että olisin itse voinut yllättää sinut, mutta Rickyn kutale ehti taas ensin..." tämä naurahti takaisin ja pörrötti hiuksiani.
"Heh, niimpä..." totesin takaisin ja halasin Williamia iloisesti.

En voinut moittia mitään. Olin onnellinen. Muistin joka päivä Mikoa ja Niinaa, sekä rukoilin heiltä siunausta minun ja Williamin suhteelle. William oli jo kosinutkin minua, mutta en osannut vielä vastata siihen mitään. Toivoin ensin näkeväni merkin taivaista, että Miko antaisi sen anteeksi, ennen kuin teen mitään. Ja uskon, että se merkki on minulle jo annettu.

"William muuten..."
"Niin Matilda?"
"Taidan olla raskaana..."

LähettäjäFani 
Päivämäärä:   30.1.11 21:48:16

OULU ♥

Päivämäärä:   31.1.11 13:58:17

isosiskoni asuu Oulun lähistöllä, ja olen vain kerran siellä käynyt, mutta täytyy myöntää että kaunista siellä oli. :)

LähettäjäFani 
Päivämäärä:   31.1.11 17:17:02

tottakai :)

Päivämäärä:   1.2.11 11:45:06

saatan ehkä joskus tulevaisuudessa jatkella tätä eri nimellä, joten olkaa tarkkoina. ;) Nyt alan kirjoittamaan uutta juttua, ja toivon sitten sinnekin lukijoita. ^^ Aloitus tulee perjantaina, jos keksin sille nimen... x'3

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   11.5.13 00:52:57

Hihhih tää oli ihana! :)

Lähettäjä: Uki 
Päivämäärä:   11.5.13 03:35:17

<3

kesti 2h ja n. 20 min lukee tää kokonaan, ihaa oli mut välil jotain näpääilyvirheitä..

öitä;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.