Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ennen tietä paratiisiin #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   12.4.10 12:05:40

Edellinen

Uusi topsu, edellisen tullessa täyteen :D

Kommentteja saa (lue pitää) edelleen laittaa :)

Re: Ennen tietä paratiisiin #2

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   12.4.10 12:49:18

Ja koska edellinen pätkä oli taas saamattoman lyhyt, niin tässä on Juhannuksen loppu...

Vastahan minä olin katsonut noita takavaloja, kun ne hävisivät näkyvistäni.
-Onko tuo... äitini aloitti, äänen kuitenkin häipyessä kesken lauseen.
-On se, Leena, vastasi lausumattomaan kysymykseen.
Aivan. Kuvassa oli Kimmon golf, joka oli aivan lytyssä etuosastaan. Tunsin, kuinka ruoka alkoi kapuamaan takaisin ylös. Tunsin, kuinka kyyneleet alkoivat polttamaan silmissäni. Kaikki tuntui mahdottomalta ymmärtää. Mahdottomalta ajatella. Samassa Leenan kännykkä alkoi soimaan vaativasti, saaden meidät kaikki hätkähtämään. Leena vilkaisi soittajaa, ja kalpeni, jos mahdollista, vielä enemmän. Hän nosti kuin hidastettuna luurin korvalleen. Vilkaisin naisesta telkkariin, juuri sopivasti. Kuvassa oli kauas tieltä lentänyt eskortti, joka oli jäänyt keikkumaan kahden ison kuusen päälle, useamman metrin korkeuteen. Viha voitti sisälläni vellovan pahan olon. Muistin uutistenlukijan sanoneen, että kolarin aiheuttanut kuski ei ollut loukkaantunut. Kyyneleet, kiukun kyyneleet, kohosivat silmiini, kun ajattelin Leksaa.
-Kyllä, minä sanon. Me lähdemme tulemaan heti. Kyllä, kyllä. Aivan. Näemme pian, Leena sanoi päättäen puhelun. Hän käänsi katseensa Perttiin.
-Se oli Kimmon äiti. Lupasin, että lähdemme hänen luokseen Helsinkiin.
-Totta kai. Lapset, menkää pakkaamaan tavaranne, nopeasti, Pertti komensi. Pekka, Paula ja Jyri totteli lähtien ylös, Matin seuratessa heitä, mutta Kaisa jäi seisomaan keskelle olohuonetta.
-Onko isä kuollut? tyttö kysyi hiljaa, kyynelten valuessa jo hänen poskilleen.
-On, Leena sanoi hiljaa, ja meni halamaan tytärtään.
-Menehän kulta pakkaamaan, hän sanoi hiljaa Kaisalle, joka lähti ylös kuin zombie.
Tytön mentyä Leena sortui, ja äitini ja Taina menivät auttamaan hänet nopeasti istumaan sohvalle, koittaen lohdutella häntä. Isäni kaivoi jostain viskipullon, ja kaatoi Leenalle ison paukun, jonka nainen veti yhdellä kertaa kurkustaan alas.

-Oletko sä okei? Teron ääni palautti minut maan pinnalle. Hän oli laskenut kätensä olalleni, ja katsoi minua huolestuneena. Nyökkäsin hiljaa, ja vilkaisin naisia, ennen kuin nousin. Kukaan muu kuin Tero ei kiinnittänyt asiaan huomiota, joten me kaksi ja Jörö saimme poistua rauhassa ulos. Astelimme laiturin päähän, johon istuimme. Sade kasteli meidät saman tien, mutta en edes huomannut asiaa. Sytytin tärisevin käsin tupakan, ja vilkaisin vieressäni istuvaa poikaa.
Tero katseli merelle, mutta tiesin, että hän odotti. En vain tiennyt, mitä olisin voinut sanoa. Istuimme siis hiljaisina tuijotellen sateen läpi merelle. Viimein Tero päätti hiljaisuuden sanoen
-Oliko teillä jotain? Sulla ja Kimmolla?
-No se oli mun kummisetä, sanoin vältellen. Vilkaisin Teroa, ja kohautin olkiani kääntyen taas tuijottamaan merelle.
-Niin ja ei, se oli ainoa kerta, se edellisyö, lisäsin vielä hiljaa.
-Mikä sitten mättää? Tero kysyi tarkkaillen samalla kasvojani. Pureskelin hetken huultani, ja kaivoin sitten uuden tupakan esiin.
-Mä en sitten halua, että muut saa kuulla, sanoin, ja vilkaisin Teroa, joka nyökkäsi katsoen minua odottavasti. Niinpä kerroin hänelle Leksasta. En tosin ihan kaikkea, mutta suurimman osan, ja se riitti. Kun lopetin, istuimme hetken hiljaa.
-Ja se Leksa... Se on käyny täällä? Tero kysyi lopulta hiljaa. Nyökkäsi vain, ja kyyneleet nousivat silmiini, kun muistein Kimmoa, kolaria ja Leksan autoa puussa. Väkisin mieleeni hiipi ajatus, että minut oli kirottu. Kaikki joihin rakastuin, kuolivat. Ajatus sai kylmät väreet kulkemaan lävitseni, ja samassa aivastin.
-Nyt lähetään sisälle, ennen kuin ollaan kipeenä kumpikin, Tero päätti samassa, joten nousimme ylös ja lähdimme kulkemaan mökkiä kohden.
Sisällä oli hiljaista, sillä Taina ja Tapsa istuivat kahdestaan pöydän ääressä.
-Missä kaikki on? kysyin ympärilleni vilkaisten.
-Sun vanhemmat lähti Leenan ja Pertin mukaan, ja Matti on ylhäällä, Taina sanoi katsoen minua surullisena.
-Mä olen pahoillani, hän sanoi sitten ja tuli halaamaan minua tiukasti.
-Sä kastut, varoitin vaisusti, mutta tyttö ei irrottanut otettaan.
-Mulla on kuivia vaatteita, hän sen sijaan sanoi, ja irrottautui minusta.
-Haluatko sä jotain?
-Onko täällä yhtään viinaa? Mä vedän tajun kankaalle, sanoin ja suuntasin kulkuni keittiöön.

Kaapin perukoilta löytyneen viruvalkean ja isältä pöydälle jääneen viskipullon thjennyksen jälkeen olimme kaikki valmiita nukkumaan.
Minä konttasin ylös, ja viimeinen epämääräinen muistikuvani oli, kuinka kaaduin rappusten yläpäähän, josta Tero ja Tapsa minut olivat raahanneet omaan huoneeseen.
Aamulla heräsin lattialta, Jörön paikalta, koiran kuorsatessa tyytyväisenä leveästi sängyllä nukkuen.
Mökki oli hiljainen, kun nousin seinästä tukea ottaen ylös. Samassa syöksähdin roskikselle, ja oksensin kaiken sisälläni olleen ulos. Se helpottaa oloani hiukan, mutta solmuani rinnassani se ei aukaise. Epäilin, että tuota solmua, joka ennen oli sydän, ei kukaan enää ikinä saisi auki.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   12.4.10 14:40:51

vooi.♥ leksan ois pitäny kuolla. vai kuolikse? :D

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   12.4.10 16:11:25

Ai ei vai sais lukkoa sydämestä auki? Syö pääs XD
Ihanat pätkät <3

Lähettäjä: nipsu 
Päivämäärä:   12.4.10 19:59:33

ihana pätkä <3 mut siis kuoliks sekä kimmo et leksa ??O.o

Lähettäjä: Laara 
Päivämäärä:   14.4.10 04:37:49

Hyvä Muisto! Just paras tää tarina <3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   14.4.10 14:00:54

Palasin Helsinkiin kolme päivää myöhemmin. En tosin omaan asuntooni, jonka olin tyytyväisenä vuokrannut Joonalle ja Tommille. Isäni oli ostanut minulle pienen yksiön Itäkeskuksesta, toiselta puolelta kaupunkia kuin entinen kämppäni. Hän ei ollut kysellyt mitään sen enempää, kunhan oli käskenyt hieman katsella samassa talossa asuvien Leenan perheen perään. Olin totta kai myöntynyt.

Riku tuli pari päivää muuttoni jälkeen noutamaan Jörön. Kerroin hänelle mökin tapahtumista. Kolarista hän oli toki jo kuullut uutisissa, ja hänkin oli tunnistanut Leksan auton.
-No, jos sä nyt pääsisit siitä lopullisesti eroon, mies sanoi lohduttavasti.
-Niin, mutisin vain epäröiden. Sen verran tiesin Leksan kohtalosta, että hän oli edelleen pidätettynä, syytettynä seitsemästä kuolemantuottamuksesta, liikenteen vaarantamisesta ja päihtyneenä ajamisesta. Minna oli tiennyt kertoa, että hänet oli siirretty Pasilasta Kellokoskelle mielentilatutkimukseen. Hän oli olut Kellokoskella kaksi päivää, ja jo nyt oli varmistumassa, että hänet otettaisiin pakkohoitoon. Sinäänsä inua harmitti sillä tiesin jo valmiiksi, että oikeus toteaisi hänet syyntakeettomaksi, mutta toisaalta kun ajattelin Suomen oikeuskäytäntöä, hän todennäköisesti pysyisi suljetulla kauemmin kuin mitä hänelle annettaisiin vankeutta.

Oltuani viikon Helsingissä, nousin Pertin kyytiin. Autossa oli ahdasta, mutta kukaan ei sanonut mitään. Suuren tilan vei kukkavihot, joita autossa oli viisi, ja kun siihen vielä lisättiin neljä aikuista ja neljä lasta, oli tila-autokin pieni. Kimmon äiti, vanha hauras nainen itki vieressäni koko matkan, eikä Kaisa tai Leenakaan paljoa hänelle hävinnyt. Ite istuin kalpeana eteeni tuijottaen. Aurinko paistoi ulkona, ja ihmiset kulkivat kesäisissä asuissaan iloisen näköisinä. Heitä ei painanut suru eikä murheet, sillä he eivät oleet menettäneet rakasta ihmistään.
-Marko, millainen olo sinulla on? Pertti kysyi huolissaan vilkaistessaan minua liikennevaloissa.
-Ei mitään hätää, mutisin nopeasti ja vilkaisin miestä, joka keskittyi taas ajamiseen.

Kaikki oli niin samanlaista, ja kuitenki niin erilaista. Hiljainen puheensorina, hiljaiset nyyhkäisyt ja mustiin pukeutuneet ihmiset olivat aivan kuten Arin hautajaisissa. Mutta nyt paistoi aurinko kirkkaalta taivaalta, linnut lauloivat ja kevyt tuulenvire lehautti kukkaisten tuoksua haudan ympärille kokoontuneiden ihmisten kimpuista ilmaan.
Laskin vuorollani oman kukkavihon kummulle, muiden joukkoon, jonka jälkeen palasin seisomaan paikalleni äitini viereen. Hän ja isä olivat laskeneet vihkonsa ennen minua, ja isäni rutisti minua olkapäästä lohduttavasti, kun palasin paikalleni. Nostin katseeni kummusta, ja tavoitin haudan toisella puolella seisovan miehen katseen. Leena oli kylmästi esitellyt miehen meille, hänen tullessa esittämään osaanottonsa.
-Tässä on Kalle Virta, Kimmon... Kimmon miesystävä, nainen oli sanonut viitaten lyhyeen ja pulskaan mieheen, jonka hiusraja oli alkanut jo vetäytymään aaksepäin.
-Otan osaa, sanoin miehelle, josta huomasi selvästi, että hän oli oikeasti rakastanut kummisetääni.
-Niin minäkin. Hän oli ylpeä sinusta, tiesitkö sitä? Kalle oli vastannut puristaessaan kättäni.

Nyt mies seisoi pienen välimatkan päässä muusta perheestä, pyyhkien kyyneleitään. Minun kävi sääliksi häntä, joten kiersin hiljaa hautajaisväen mulkoiluista huolimatta Kallen vierelle, ja kiedoin käsivarteni hänen harteileen. Leena tuijotti minua hetken pöyristyneenä, ja käänsi sen jälkeen selkänsä meille. Huokaisin hiljaa ja silittelin lohduttavasti Kallen käsivartta. Minä en ymmärtänyt Leenan käytöstä sitten alkuunkaan.

Kun kaikki olivat laskeneet kukat, oli aika siirtyä seurakuntakotiin kahville. Jäin kävelemään joukon hänille Kallen kanssa.
-En tiedä pitäisikö minun tulla ollenkaan, Kalle sanoi kun aloimme lähestyä seurakuntakotia.
-Kimmo valitsi sut, eikö siinä ole ihan tarpeeksi syytä tula? kysyin vilkaisten miestä.
-Niin mutta Leena ei oikein välitä minusta. Tai no, en sinäänsä ihmettele, hänhän uskoo minun rikkoneen ensimmäisen avioliittonsa. Kimmo tosin sanoi aina, että se olisi ajautunut karille joka tapauksessa...
Vilkaisin Kallea uteliaana. Jokin miehen vilpittömyydessä sai minut tuntemaan syyllisyyttä yöstä, jonka olin Kimmon kanssa. Pureskelin huultani mietteliäänä, kun Kalle yllätti minut sanomalla.
-Minä tiedän, että hänellä oli irtosuhteita, enkä ihmettele. En alun perinkään odottanut, että hänen näköisensä komea rauhanturvaaja olisi vain minunlaiseni myyrän kanssa. Meillä ei ollut salaisuuksia. Sen takia pysyimmekin kaikki nämä vuodet yhdessä.
Kalle sortui uudestaan kyyneliin, enkä enää tiennyt, mitä olisin sanonut.
-Anteeksi, Kalle nyyhki kun seisahduimme seurakuntakodin eteen.
-Kuule, mitä jos ei mentäiskään kahville, vaan mennään juomaan jotain vahvempaa, ehdotin epäröiden, ja Kalle nyökkäsi hiljaisena. Käännyimme palaamaan samoja jälkiämme takaisin, ja pian löysimme itsemme pienestä nuhruisesta baarista, joka oli hautausmaan vieressä, ja nimikin oli positiivisesti Haudankaivaja. Hain meille tiskiltä oluet, ja menin Kallen perässä nurkkapöytään.
-Kimmolle, sanoin kohottaen tuppiani.
-Kimmolle, Kalle vastasi ilauttaen tuoppinsa omaani vasten. Hiljaisina joimme muistomaljat, ja jäimme istumaan mietteliäinä, kumpikin omiin ajatuksiinsa vaipuneina.
-Tiedätkö, minun ensirakkauteni sanoi kerran, että kun ihminen kuolee, hänen sielunsa liitää taivaalle, siirtyen tähdeksi tuikkimaan ja odottamaan uutta syntymää, sanoin katkaisten hiljaisuuden.
-Ensirakkautesi? Missä hän on nyt? Kalle kysyi surulisesti hymyillen. Tuijottelin tuoppini pohjaa vastatessani hiljaa
-Tähtenä taivaalla.
-Olen pahoillani, en tiennyt.
-Ei se mitään. Mutta minä tiedän, miltä sinusta tuntuu, sanoin ja nousin hakeakseni uudet tuopit.

Seuraavana aamuna heräsin krapulaisena ovelta kuuluvaan pimputukseen. Unisena valuin ovelle, jonka takana vanhempani seisoivat.
-Onko pakko möykätä ennen kukonlaulua? kysyin päästäessäni heidät sisälle.
-Ihan vain tiedoksesi, kukko on kiekaissut jo kuusi tuntia sitten. Kello on jo 12, ja herra vaan nukkuu, isäni sanoi katsellen krapulaisia kasvojani.
-Ilta vähän venyi, mutisin siirtyen keittokomerolle, jossa laitoin kahvin tippumaan, ja jonka jälkeen suuntasin kulkuni parvekkeelle tupakale välittämättä vanhempieni ilmeistä.
-Missä sä oikein olit? Ja minne sä hävisit kun et hautajaiskahveille tullut? äitini paapatti tullen kanssa parvekkeelle.
-Me mentiin Kallen kanssa Haudankaivajaan, ja sinne tuli sitten Kimmon rauhanturvaajakavereita, niin meillä meni ilta pilkkuun asti muistellen Kimmoa, sanoin katsomatta vanhempiani päin. Tiesin katsomattakin heidän vaihtavan katseita keskenään.
-Tiesitkö sä Kimmon... Kimmon pitävän miehistä? äitini kysyi oudon kuuloisesti, mikä sai minut katsomaan häntä hämmentyneenä.
-Tiesin, sanoin mietittyäni hetken mikä koira kysymykseen oli haudattuna.
-Me ei tiedetty, ennen kuin Leena kertoi eilen kuka se mies oli, isäni selitti parvekkeen ovelta, katsellen samalla kaukaisuuteen. Poltin tupakkani mietteliäänä loppuun. Vanhemillani tuntui edelleen, melkein kahden vuoden kuluttuakin, olevan kova paikka se, että minä olin homo, ja nyt vielä selvisi, että edesmennyt kummisetäni oli rikkonut perheensä miehen takia... Arvasin mihin suuntaan vanhempieni ajatukset olivat menossa.
-Mä sain tietää asiasta vasta juhannuksena, sanoin myös taivaanrantaan katsellen.
-Ai me ajateltiin... Tai ei mitään, äitini sanoi, ja kääntyi palatakseen sisälle.
-Te ajattelitte, että Kimmo ois tehnyt musta homon? kysyin katkerasti. En ollut katkera Kimmolle, vaan vanhemmilleni. Miten he edes kehtasivat ajatella moista.
-Marko, me...
-Mä en halua kuulla, päätin ja käännyin katsomaan vanhempiani.
-Ja eikö teiän ois jo aika lähteä kotimatkalle, niin olette ihmisten aikaan vielä kotona, sanoin äkäisesti, ennen kuin tungin heidän ohitseen sisälle ja sulkeuduin suihkuun.

Tullessani suihkusta asunto oli tyhjä, mutta isäni oli jättänyt lapun keittiön tasolle kahvinkeittimen vierelle.
Me lähdimme kotiin.
Soittele kun olet rauhoittunut.
Emme me tarkoittaeet pahoittaa mieltäsi.

Tuhahdin lapulle, ja kaadoin mukillisen kahvia, jonka jälkeen palasin parvekkeelle ja sytytin toisen tupakan. Vanhemat osasivat olla ärsyttäviä.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   14.4.10 15:54:15

Vanhemmat.

muuten hyvä pätkä. : )♥

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   14.4.10 17:35:22

Hyvä pätkä :)<3
Alko vaan suruttaa tuo pätkä ;(

Lähettäjä: über ihq 
Päivämäärä:   15.4.10 22:26:05

ylös!=)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   18.4.10 14:34:13

Astelin koulun käytävää eteenpäin pujotellen ihmisten välistä mahdollisimman nopeasti. Oli ensimmäinen koulupäivä, ja kaikki tuntui olevan hukassa, kuten aina. Etsin epätoivoisesti luokanvalvojaani, Rouva Kankaretta, jonka joku oli aikanaan Kankuksi ristinyt, saadakseni sovittua hänen kanssaan tulevan vuoden kursseista. Mutta kuten aina, häntä ei löytänyt mistään, silloin kuin olisi tarvinnut. Ja silloin kun kukaan ei häntä kaivannut, hän oli joka paikassa.
-Make! Tommin ääni kuului jostain, ja pysähdyin nopeasti. Pian näinkin Tommin heiluvan muiden yläpuolella, minulle huitoen. Välittämättä ihmisten nurinoista puskin joukon läpi pojan suuntaan, ja perille päästyäni nyökkäsin Joonalle ja Patulle.
-Onko teillä havaintoa Kankusta? kysyin turhautuneena kelloani vilkaisten.
-Joo se on tossa matikan luokassa, ja siel on just Tiina sisällä, Pate sanoi viitaten käytävän toisella puolen olevaan oveen.
-Mä oon hakenu sitä jo puol aamuu, nurisin ja istuin huokaisten samalle ikkunalaudalle jolla Tommi keikkui ihmisiä tarkkaillen.
-Meinaatko kirjoittaa tänävuonna? Pate kysyi uteliaasti, ja nyökkäsin.
-Sä kirjotat kai jo syksyllä? varmistin kaveriltani, joka oli jo osan aineista kirjoittanut.
-En mä tänne jaksa jäädä mätäneen, poika sanoi naurahtaen.

-Sinulla on aikamoinen kiriminen, jos meinaat saada lakin tämän vuoden jälkeen, Kankku nurisi tutkien kasiotani.
-Joo niin kai, mutisin keikkuen tuolilla kattoa tuijotellen.
-Ja odotan, että otat tämän opiskelun vakavammin kuin tähän asti, nainen jatkoi, ja käänsin huokaisten katseeni katosta hänen kasvoihinsa.
-Joo.
-Hyvä on. Keväästä tulee rankka, mutta koska sinä olet aloittanut vasta kevätkaudella, niin voit hyvin kirjoittaa osan vasta syksyllä...
-Ei kun mä kirjoitan kaikki nyt keväällä ja lähen armeijaan heinäkuussa, päätin nopeasti. Kankare katsoi minua hetken hämmentyneenä, ihan kuin olisi unohtanut että olin paikalla edes.
-Aivan. Aivan, sinulla on se vielä edessä. Mutta entä sen jälkeen?
Kohautin olkiani ja katsoin hetken naista suoraan silmiin.
-Hyvä on, eiköhän tämä ollut tässä. Tässä on vielä uusi lukujärjestyksesi. Näemme siis huomenna kello yhdeksän. Näkemiin, Kankku sanoi ja loikkasin ylös tuolista.

Istuimme Joonan ja Tommin kanssa koulun lähellä kahviossa, ja kuuntelin puolella korvalla ystävieni juttelua. Ajatukseni kulki hitaasti, ja tunsin kuinka päänsärky vain yltyi.
-Make!
-Häh? kysyin nostaen katseeni Joonan puoleen.
-Mennäänkö me ostaan kirjat vai ei? poika kysyi virnistäen. Tyydyin nyökkäämään ja tyhjensin kahvimukini nopeasti.
-Mennään sitten samantie, ja apteekin kautta. Päätä särkee, sanoin nousten ylös.
-Ehkä sun tarttis joskus syödäkkin jotain. Kahvilla ja tupakalla ei elä, Tommi sanoi katsoen huoestuneena minua. Mulkaisin häntä varoittavasti, ja poika ymmärsi sulkea suunsa.
Oli totta, että kesän aikana painoni oli tippunut, enkä ollut enää salilla ehtinyt käymään, mutta mielestäni minulla oli varaa tiputtaa painoa. En minä vielä laiha ollut.
-Mennään nyt, Joona sanoi ilmapiirin kiristyessä huomattavasti.
-Joo mennään, sanoin ja suuntasin kulkuni ulos.

Apteekki oli täynnä mummoja ja pappoja, kun astuimme sinne, joten Tommi ja Joona suuntasivat saman tien ulos ovesta. Jäin yksinäni jonottamaan mummojen joukkoon, kohdistaen katseeni vastapäiseen seinään, ja seinällä olevaan vuoronumerotauluun.
Hetken seisoskeltuani joku törmäsi minuun niin, että horjahdin vuorostani yhtä papparaista päin.
-Anteesi, sanoin nopeasti papparaiselle, ja käänyin minuun törmänneen henkilön puoleen.
-Katso etees, ärähdin hänelle.
-Anteeksi, minä... Marko? nainen kysyi hämmentyneenä, ja tajusin törmäilijän olevan Leena. En ollut naista nähnyt sitten sen jälkeen, kun olin poistunut Kimmon hautajaisista Kallen kanssa. Hän oli ottanut sen surena loukkauksena. Leena perheineen oli muuttanut Espoon puolelle melko pian hautajaisten jälkeen, ja isältä olin kuullut että heillä oli siellä joku mukava paritalo kokonaan käytössään.
-Ai Leena, moi, sanoin hieman vaivautuneena. Nainen vilkaisi kanssa vaivautuneesti ympärilleen, ja sanoi sitten nopeasti
-Mun tarttee mennä nyt, kerro vanhemmilles terveisiä.
Samassa hän jo kääntyi kannoillaan, ja poistui paikalta, ennen kuin ehdin sanomaan mitään. Katsoin hetken hänen peräänsä, mutta kohautin sitten itsekseni olkiani, ja istuin juuri vapautuneeseen tuoliin. Iso lauma vanhuksia köpötteli ulos apteekista, ja paikka tyhjeni huomattavasti.

Varttia myöhemmin astuin buranapaketin kanssa ulos apteekista, ja vilkaisin ympärilleni. Tommi ja Joona katselivat viereisen kultasepänliikkeen ikkunaa, joten asteli heidän luo samalla buranan nielaisten.
-Sormuksiako te kattelette? kysyin lähinnä vitsillä, mutta kun kaverini kääntyivät punastuneina katsomaan, arvasin heidän juuri niitä katselleen.
-No vähän hintoja kattellaan, Tommi sanoi toivuttuaan ensin yllätyksestä.
-En mä tajunnu et te noin vakavissanne olette, mutta onneks olkoon vaan, sanoin virnistäen.
-Susta se ei siis oo mikään älytön idea? Joona kysyi varovasti, enkä voinut olla naurahtamatta.
-No ei tietenkään.
-Kiitos, pojat sanoivat melkein yhteen ääneen, ja purskahdimme kaikki nauramaan.
Nauraen suuntasimme kulkumme kohti kirjakauppaa. Kahvilan kiristyneestä tunnelmasta ei ollut jälkeäkään enää.

-Mä en aio opiskella enää ikinä, Joona nurisi kun raahsimme kirjakasseja ja huomattavasti keventyneitä kukkarojamme kohti autoa. Olimme liikkeellä Tommin autola, ja vaikka olinkin aamula sitä ihmetellyt, niin nyt olin kiitollinen siitä, että en joutunut kassien kanssa kulkemaan junalla.
-Ai sä meinaat jäädä koti-äidiks, veistelin virnistäen, sillä tiesin, että Joonan unelma oli päästä lukion jälkeen lääkkikseen, ja opiskella lääkäriksi.
-Haista... poika aloitti, mutta mitä minun olisi pitänyt haistaa jäi selvittämättä, kun pojan puhelin alkoi soimaan. Hän vilkaisi soittajaa, ja pyöräytti silmiään.
-Hei äiti, hän vastasi sitten puhelimeen, ja siirtyi hieman kauemmas puhumaan annettuaan kirjansa Tommille, joka nosti ne muiden seuraksi autoon.
-Mä en tosiaan osannu edes aatella, että te oisitte noin vakavissanne, sanoin kun saimme Tommin kanssa tupakat sytytettyä.
-No me ollaan kuitenkin oltu yhessä jo kolme vuotta, niin tuntuu vaan loogiselta mennä kihloihin, poika sanoi punastuen. Nyökkäsin mietteliäänä. Olin oikeastaan tavallaan kateellinen heille, kun he olivat onnistuneet luomaan noinkin hyvän ja pysyvän suhteen. Ja ennen kaikkea suhteen, joka toimi.
Huokaisin syvään, ja sain Tommilta kysyvän katseen.
-Mä vaan ajattein, että kuinka kateellinen olen teille, kun teillä on noin kauan kestäny suhde, sanoin vuorostani punastuen.
-Ai. Niin no, meillä on ollu tuuria. Kyllä säkin vielä jonkun löydät, usko pois, Tommi lohdutti minua, ja nyökäsin hiljaa. Niin, ehkäpä. Tai sitten en, ajattelin itsekseni, mutta päätin pitää ajatukseni omana tietonani.

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   18.4.10 15:48:44

Ihana :) Pari virhettä huomasin, mutta nyt jo ne kadotin :D

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   20.4.10 18:33:36

mä en huomannu virheitä. : ) voi marko raukkaa<3

Lähettäjä: maiy/koulu 
Päivämäärä:   22.4.10 09:38:56

jatkoa? <3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   24.4.10 09:23:35

Nosto. Huomenna tulee jatkoa:)

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   24.4.10 10:00:16

Jeij<3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   25.4.10 20:40:23

Tää on rikollisen lyhyt:/
Valitettavasti vain rehtori sattui olemaan juuri aulassa, komentamassa muutamaa ekaluokkalaista tyttöä, jotka olivat tapelleet keskenän. Tytöt lähtivät luokanvalvojansa Laaksosen matkaan, kun taas reksi kääntyi puoleeni näyttäen siltä että odotin jo hänen sieraimistaan nousevan savua.
-Ja mitäs se herra Arhinmäki täällä mesoaa?
-Öh, en mitään, koitin sanoa ja hymyillä mahdollisimman viattomasti. Harmi vain, että reksimme Jorma ”Kaali” Kauhanen oli tunnettu sitä, että hän ei tuntenut vitsiä sen paremmin kuin armoakaan.
-Toimistooni, heti! hän ärjäisi niin lujaa, että puoli koulua kääntyi katsomaan kuka oli onnistunut astumaan Kaalin varpaille. Sain osakseni osaanottavia katseita siinä missä vahingoniloisia irvistyksiäkin.

Puoli tuntia Kaali jaksoi paasata kielenkäytöstäni, ennen kuin puhelimen pirinä keskeytti hänet ja hän lähetti minut tunnille. Suuntasin kuitenkin suoraan ulos, ja siellä istumaan tupakkapaikalle. Ei minun kuitenkaan olisi kannattanut parinkymmenen minutin takia raahautua häiritsemään opetusta, ajattelin rauhallisesti sytyttäessäni tupakkani.
Ehdin poltamaan kolme tupakkaa ennen kuin kellot vapautti muut ensimmäiseltä tunnilta.
-Víttu Poro tappaa sut, kun et ollu tunnilla, Joona tervehti iloisesti virnuillen tullessaan ensimmäisenä paikalle, Tommi vanavedessään.
-Mistä mä jäin paitsi? kysyin tympäntyneenä. Ruotsinopettajamme, Poro, otti aina henkilökohtaisena loukkauksena jos joku ei ollut hänen tunnillaan.
-No pistareista, ylättävää, ja sitten maailman pitkäveteisimmästä kuuntelutehtävästä, Tommi sanoi istuen viereeni penkille, kiskaisten sitten Joonan syliinsä. Vilkaisin hieman ihmeissäni heitä, sillä pojat tykkäsivät yleensä koulussa pitää matalaa profiilia.
-Mitäs Kaali?
-No sitä samaa, tuuletti kitarisojaan ja saarnas siitä mitä koulussa ei saa sanoa. Kuulosti epäilyttävästi meiän kylän papilta, sanoin virnistäen, ja kaivoin neljännen tupakan huulilleni. Sytytin sen rauhassa, kun Patu asteli paikalle väsyneen näköisenä.
-Víttu mä oon kuollu, jätkä sanoi istuen toiselle puolelleni. Katselin kaveriani hetken, ja minun oli myönnettävä että hän näytti kamalalta.
-No mikäs nyt on vialla?
-Mun isoveli tuli jenkeistä Suomeen, ja majoittu mun kämppään. Meillä on hiukan eri käsitykset siitä, milloin nukutaan ja milloin ei, poika vastasi olkiaan kohauttaen. Vilkaisin uteliaana Patua. En ollut edes tiennyt, että hänellä oli veli. Sen tiesin, että poika asui Helsingin ja Espoon rajalla, vanhempiensa omistamassa paritalon puolikkaassa. Hänen vanhempansa olivat muuttaneet takaisin Itä-Suomeen, jäätyään eläkkeelle, ja Patu oli jäänyt koulunsa takia Helsinkiin.
-Ai Masa on kotiutunut? Miten silä meni siellä jenkkilässä? Saiko peliaikaa? Tommi kysyi uteiaana. Minä vaivuin omiin ajatuksiini, sillä en kysistä jätkää tuntenut. Kellon soitto keskeytti omat ajatukseni sekä toisten juttelun. Lähdimme porukalla sisälle, Joonan jättäytyessä kävelemään rinnallani.
-Tota, älä nyt suutu, mutta ootko sä syöny milloin viimeks? poika kysyi huolestuneen kuuloisena. Avasin jo suuni vastatakseni, mutta suljin sen siten mietteliäänä. Niin, milloin oin mahtanut syödä viimeksi jotain muuta kuin kahvin kanssa jonkun pienen sämpylän?
-Tota, kai mä eilen söin, sanoin empien. Joona aukaisi jo suunsa sanoakseen jotain, mutta samassa Johannan ääni kaikui käytävällä.
-Laitakaas pojat hiukan vauhtia, nainen huusi ja sain hyvän syyn kiristää vauhtiani. Luokassa jäin istumaan eturiviin, luokan hikarina tunnetun pulean tytön viereen. Joona näytti hieman loukkaantuneelta mennessään Tommin luo takariviin, kun minä puolestani vilkaisin hymyillen Riinaa, joka tuijotti minua silmät selällään pullonpohjalasiensa läpi.

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   25.4.10 20:55:53

Mikäs Markoon on NYT mennyt? Istua eturiviin hiken viereen :DD

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   1.5.10 21:37:24

Pahoitteluni, kun ei ole jatkunut muutamaan päivään, MUTTA olen tällä hetkellä jumissa kaikkien kirjoitusten kanssa. Ensi viikolla LUPAAN istua koneen ääreen niin pitkäksi aikaa, että saan jatkoa.

Tavallaan tiedä miten tarina jatkuu, mutta en osaa sitä kirjoittaa :/

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   1.5.10 21:45:19

Okei :)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   9.5.10 22:02:24

Olin koko tunnin omissa ajatuksissani. Joonan sanat sai minut mietteliääksi. Olin oikeastaan kieltänyt asian koko ajan, mutt ehkä minä saatoin olla hiukan laihtunut. Lihakset oli alkaneet ainakin kadota, kun en enää käynyt salilla enkä sen puoleen lenkilläkään. Huokaisin hiljaa ja koitin palauttaa ajatukseni tuntiin. Johannan selitys valui kuitenkin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ilman että jaksoin keskittyä siihen sen paremmin. Aloin hiljalleen tajuamaan siinä istuessani, että minä olin sulkeutunut ehkä jopa pahemmin nyt kuin silloin kun Ari kuoli.

Astelin hiljaiselle hautausmaalle. Askeleeni hidastui sitä mukaa mitä lähemmäs hauta tuli. Tavallaan tunsin häpeää siitä että en ollut käynyt, mutta toisaalta minusta tuntui että minun olisi ehkä jo aika päästä yli miehestä. Seisahduin tuijottamaan kiveä, ja tunsin kyyneleiden alkavan valumaan poskiani pitkin. Laskin yksinäisen punaisen ruusun kiven eteen ja pyyhkäisin kyyneleet pois.
-Miksi sun piti jättää mut tänne yksin? kysyin hiljaa kiveltä. Ojensin käteni ja hipaisin Arin nimeä.
-Hyvästi, rakas, kuiskasin vielä ennen kuin nousin ja käänsin selkäni haudalle.

Toinen hauta, jolla vierailin, oli selvästi paremmin hoidettu. Katselin Kimmon hautaa ja kumarruin sytyttämään sammuneen kynttilän. Suoristautuessani taivas repesi ja kastuin nopeasti läpimäräksi. Juuri sytyttämäni kynttilä sammui saman tien uudestaan, joten siirsin sen odottamaan parempia kelejä hiukan kiven taakse, pois näkyvistä. Samassa katseeni osui toisen kynttilän kylkeen kirjoiteettuun tekstiin.
Sinä lupasit olla tukenani.
Sinä lupasit seistä vierelläni.
Sinä lupasit että et satuta minua.
Sinä lupasit. Minä lunastan lupauksesi.

Jokin sai minut uskomaan että Kalle oli tuonut tuon kynttilän. Hymy nousi huulilleni. Minä muistin Kimmon sanat vuosien takaa, kun olin ollut pienenä jonkun kiukunpuuskani kourissa.
-Marko, kukaan ei koskaan pidä sinusta jos et pidä lupaustasi. Jos lupaat jotain, niin pidä sanasi, lupaathan?
-Lupaan, vastasin sinulle silloin.

-Minä lupaan, kuiskasin hiljaa ja laskin kynttilän takaisin maahan. Nostin takkini kaulukset pystyyn, vaikka se olikin huono idea, sillä niskaani holahti aimo annos vettä, ja lähdin kädet taskuihin tungettuina astelemaan pois vetiseltä hautausmaalta. Minulla oli vielä yksi demoni tapettavana. Siihen en vain pystyisi yksin. Toivoin että Joona ei olisi enää käärmeissään minulle...

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   9.5.10 22:07:21

Hieman lyhykäinen, mutta ihanan herkkä pätkä <3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   14.5.10 21:41:28

Seisoin epäröiden sateessa talon edessä. Monet muistot risteilivät päässäni, niin hyvät kuin pahatkin.
-No mutta, Markokos se siinä seisoo, ääni vieretäni sanoi saaden minut säikähtämään.
-Ai hei herra Virtanen, sanoin tunnistaessani pienen kumaran miehen.
Mies katseli minua tarkkaan, kuin arvioiden.
-Tuletkos kahville vai onko siulla kovakin kiire? Te nykyajan nuoret kun olette niin kiiruisia, ette tämmöisiä vanhoja jaksa muistaa, mies höpötteli ja tunsin häpeä piston.
-Tulen mielelläni kahville, sanoin, vaikka oikeasti olisin mieluiten juossut lujaa pois paikalta.
-Sepä mukavaa, Virtanen sanoi lähtien köpöttelemään tien poikki. Seurasi häntä nopeasti ennen kuin muuttaisin mieleni.

Ilta oli jo pimentynyt kun viimein poistuin iloisena Virtasen papan asunnosta. Rappukäytävässä mietin hetken käyntiä Tommin ja Joonan luona, mutta päädyin lähtemään kotiin. Vilkaisin kuitenkin ylös päin, ja tunsin kuinka kylmät väreet juoksivat selkääni pitkin. Kaikkia haamuja en siis ollut saanut nujerrettua, vaikka vanhan miehen juttuja kuunnellessa suurin osa möröistä olikin kuollut. Olin oppinut, että vaikka paikkaan liittyi pahoja muistoja, niin itse paikka ei ollut paha.

Samaa filosofiaa käytin siis tuntia myöhemmin, kun astuin sisälle Siniseen Enkeliin. Paikka oli ihmeen hiljainen, mutta toisaalta elettiinhän nyt keskellä viikkoa olevaa erittäin sateista syksyn iltaa. Kuka täyspäinen sitä olisi ulos tällä kelillä lähtenytkään, ajattelin astellessani tiskille jonka takana hääräsi suloinen tummatukka. Iloinen virne naamallaan poika tuli luokseni.
-Mitä laitetaan? hän kysyi ja olin huomaavinani pienen korostuksen hänen puheessaan.
-Olut, vastasin ja toinen nyökkäsi lähtien laskemaan minulle tuoppia. Itse käännyin katsomaan ympärilleni. Yllätyksekseni tajusin tuntevani yhden paikalla olijoista. Kalle istui tuoppiinsa tuijotellen, surkean näköisenä.
-Neljä kuuskymmentä, sanoi ääni takaani ja käännyin nopeasti takaisin tiskin puoleen. Ojensin vitosen miehelle, joka nappasi sen hymyillen ja asteli kassan luo. Pian sain vaihtorahat käteeni, joten otin tuoppini ja suuntasin Kallen luo.
-Sopiiko liittyä seuraan? kysyin mieheltä joka nosti hämmentyneenä katseensa tuopistaan.
-Toki, hän sanoi minua tarkkaillen. Istuin Kallea vastapäätä, ja katselin ympärilleni. En pystynyt kohtaamaan miehen tarkkailevaa katsetta.
-Olet kaamean näköinen, hän sanoi äkkiä. Käänsin katseeni mieheen, joka puolestaan katseli jälleen tuoppinsa pohjaa.
-Kiitos samoin, sanoin, sillä Kalle näytti kanssa kurjalta. Hän oli antanut hiustensa kasvaa ja leuassa oleva sänki kertoi omaa tarinaansa. Myös vaatteet oli nuhruiset ja ryppyiset.
-Tuo baarimikko ei saa silmiään irti susta, Kalle sanoi hajamielisen kuuloisesti. Vilkaisin tiskin suuntaan, ja sen takana seisova mies virnisti ja iski silmäänsä. Pudistin hieman päätäni ja käänsin huomioni Kalleen.
-Ei kiitos, ei mulle enää ikinä baarimikkoa, päätin ja virnistin vaivautuneesti. En todellakaan ajatellut kertoa Kallelle Leksasta ja että mies oli syy Kimmon kuolemaan.

Meillä oli ihan mukava ilta. Kalle oli mukavaa seuraa, hänen kanssaan oli helppo jutella. Hän sai minut tajuamaan missä jamassa olin. Kallelle suostuin myöntämään että olin "unohtanut" syömisen, minkä takia olin laihtunut. Hän sai minut lupaamaan että alkaisin huolehtia itsestäni. Ja tiesin, että sen lupauksen tulisin pitämään.

Seuraavana päivänä marssin koulun terkkarille, jonka kautta sain ajan lääkärille. Olin jo iltapäivällä lääkärin vastaan-otolla.
-Kirjoitan sinulle lähetteen ravintoterapeutille. Tuo painon noin nopea putoaminen on vaarallista jo terevydelle, hän paasasi ärtyneenä. Minun tekimieli huomauttaa että lääkärille itselleen ei tekisi ollenkaan huonoa pudottaa yhdet sata kiloa painostaan, mutta sain pysyttyä hiljaa. Loppujen lopuksi, minähän olin paikalla ainoastaan saadakseni lähetteen ja lunastaakseni sen avulla lupaukseni. En mistään muusta syystä.

Illalla menin vielä salille. Astuessani pukuhuoneeseen vyöryi muistot mieleeni. Yksinäinen kyynel vierähti poskelleni, kun astelin kaapilleni. Viereisen kaapin nimilappu loisti poissa-olollaan. Arin kaappi oli edelleen tyhjä.
-Tervetuloa takaisin, sanoi ääni salin puolelle vievältä ovelta. Käännyin katsomaan sinne ja huomasin paikan personaltrainerin, Teemun, nojaavan ovenpieleen.
-Kiitos, sanoin hiljaa. Mies hymyili rohkaisevasti ja asteli luokseni. Hän halasi minua tiukasti.
-Ihan rauhassa vaan. Me kaikki tiedetään miten rankkaa sulla on ollut. Tuu salin puolelle kun oot valmis, niin katellaan sulle helppo alku.
-Kiitos, kuiskasin uudestaan ja vastasin halaukseen. Joskus minua harmitti ajatus siitä että Teemu oli täysin hetero. Ja naimisissa. Ja kolmen alle kouluikäisen lapsen isä. Ja vielä väitettiin että kaikki parhaimman näköiset on muka homoja. Naurahdin itsekseni ja vilkaisin nopeasti ympärilleni. Olin onneksi yksin, joten kukaan ei joutunut todistamaan hetkellistä hulluuttani.

Lähettäjä: huuko 
Päivämäärä:   15.5.10 09:41:56

söpöä

Lähettäjä: Keukeu 
Päivämäärä:   16.5.10 10:50:57

Jatkoaa!!!

Lähettäjä: Pavetsi 
Päivämäärä:   16.5.10 12:24:15

Jatkoo :)

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   16.5.10 21:40:32

Hahah :D Jatkuu ^^

Lähettäjä: maiy 
Päivämäärä:   17.5.10 09:21:58

ihana<3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   24.5.10 23:32:34

Kaksi kuukautta myöhemmin

Jalkani tamppasivat tasaisen tappavaan tahtiin juoksumaton pintaa pitkin samalla kun korvalaput syöttivät musiikkia pääni sisään. Ajatukseni kulkivat hitaasti, sillä olin pitkälle yöhön lukenut matematikan kirjoituksia varten. Itse kirjoitukset oli olleet aikaisemmin tänään, enkä parhalla tahdollakaan voinut olettaa niiden menneen hyvin. Viereiselle matolle saapui nuori mies, joka oli etäisesti tutun oloinen. Hän vilkaisi minua ja nyökkäsi nopeasti tervehdykseksi. Nyökkäsin takaisin ja palautin sitten katseeni suoraan eteenpäin, seinässä olevan ulisteen keskellä olevaan o-kirjaimeen. Pureskelin huultani mietteliäänä. Tänään oli tullut täyteen tasan kolme vuotta siitä, kun Ari tunnusti täällä, tässä samaisessa paikassa ihastuneensa minuun. Kolme vuotta, eikä suru ollut helpottanut yhtään. Tunsin kuinka kyyneleet alkoivat polttelemaan jälleen silmäkulmiani. Purin huultani ja lisäsin hieman vauhtia. Huomasin miehen vilkaisevan minua, mutta en välittänyt hänestä vaan keskitin nyt koko huomioni juoksemiseen ja o-kirjaimen tuijottamiseen. Sydämeni hakkasi kuin tullakseen läpi rintakehästäni ja hengitykseni muuttui askel askeleelta raskaammaksi. Äkkiä tunsin vauhdin alkavan hidastumaan hiljalleen, ja jouduin itse hidastamaan maton mukana. Kun matto stten pysähtyi kokonaan käännyin kohtaamaan Teemun vihaisen katseen.
-Mitä hèlvettiä sä oikein koitat tehä? Tappaa ittes vai? hän ärähti kiukkuisesti.
-Olisko tuo nyt niin kamala asia? mutisin kääntäen katseeni takaisin seinään.
-Nyt tuut venyttelemään, sitten mennään kahville, Teemu päätti paljon rauhallisemmin ja soi nopeasti pahoittelevan hymyn viereisen maton hemmolle, jonka kasvot kummittelivat mielessäni edelleen, mutta en osannut yhdistää niitä mihinkään.

Kun olin saanut venyteltyä lihakseni seurasin Teemua pieneen kahvioon. Otimme kumpikin kahvin ja siirryimme hieman syrjässä sijaitsevaan pöytään. Pöytään, jossa olimme niin monta kertaa istuneet Arin kanssa puimassa päivän hikitreenien tapahtumia. Pyyhkäisin pikaisesti vapaalla kädelläni yksinäisen kyneleen pois poskeltani, ja istuin Teemua vastapäätä. Tuijottelin tiiviisti kahvikuppiani ja välttelin katsomasta miestä jonka katseen tunsin porautuneen hiuksiini. Ikään kuin hän olisi koitanut lukea ajatuksiani, huomasin ajattelevani ja tyrskähdin hieman. Lopulta minun oli pakko nostaa katseeni ja kohdata Teemun kirkkaan sinisten silmien intenssiivisen katseen. Hetken tuijotimme toisiamme sanomatta sanaakaan, ja lopulta minun oli pakko kääntää katseeni ulos ikkunasta, joka antoi pienelle puisto-alueelle, jossa oli kesäisin jooga ja tai chi –kursseja. Nyt puisto kuitenkin oli hiljainen ja kuollut.
-Marko, onko kaikki okei? Teemu kysyi varovasti, ja käänsin huomioni takaisin häneen.
-Ei. Mikään ei ole okei, sanoin surullisesti ja laskin katseeni kuppin.
-Tänään on vuosipäivä. Jos Ari ei olis... Jos se ei olis kuollu, olis tänään voinut olla meiän kolmivuotis-päivämme. Ja sen kuolemasta on kohta täynnä se kolme vuotta, ja mulla menee kirjoitukset päi vittua kun mä en saa luettua ja nukuttua ja kaikki on muutenkin ihan päin @!#$ä, koko mun elämä, enkä mä jaksais enää ees jatkaa, sanoin nopeasti samalla kun kyyneleet valuivat estottomasti poskillani. Teemu nousi tuoliltaan ja kiersi viereeni kietoen kätensä ympärilleni. Kauanko olimme siinä, en osaa sanoa, mutta lopulta kyneleet tyrehtyivät.
-Anteeksi, sanoin pyhkien kasvojani kuivaksi.
-Toivottavasti helpotti? Mä tunsin Arin vuosia, polvenkorkuisesta asti. Se oikeasti rakasti sua, mutta ei se ois halunnu että sä lakkaat elämästä vain sen takia että se vietiin meiltä aivan liian aikaisin. Parhaat lähtee ensin, Teemu sanoi surullisesti hymyillen.
Katsoin miestä hämmentyneenä, en ollut ikinä oikeastaan ajatellut että Ari ja Teemu olisivat olleet lapsuuden kavereita. Oli niin paljon asioita joita en Arista saanut ikinä tietää. Ja samaa voin sanoa Kimmosta. Ja oli asioita, jotka olisin miellelläni jättänyt tietämättä Leksasta. Tasan ei riisit jakautuneet vaaka-kuppiini, ajattelin ja huokaisin syvään. Vilkaisin inhoten kahviani. Minun ei tehnyt yhtään mieli enää juoda sitä.
-Mun tarttee palata saliin, mutta pärjäätkö sä? Teemu kysyi vilkaisten kelloaan.
-Joo, totta kai. Mä käyn suihkussa ja meen sitten lukemaan englantia, sanoin väsyneesti.
-Koita nukkua ja muista syödä kanssa, jooko? mies varmisti ja nyökkäsin vain. Hän puristi vielä olkaani ja lähti pitkin askelin ulos kahviosta. Istuin vielä hetken tuijotellen ulos ikkunasta, ennen kuin nousin ja astelin pukuhuoneeseen ja riisuttuani hikiset vaatteet päältäni astelin pyyhe mukanani suihkuun.

Kun palasin takaisin suihkusta, oli sama oudon tutun näköinen mies jonka olin jo juoksumatolla tavannut, riisumassa juuri kaapeilla. Huomasin hänen saaneen käyttöönsä Arin vanhan kaapin, ja jostain syystä se kirpaisi todella paljon. Tokihan minä tiesin, että ennemmin tai myöhemmin sen varmasti joku saisi itselleen, mutta olin toivonut että se tapahtuisi vasta kun olisin jo lopettanut täällä käymisen. Mies hymyili minulle pikaisesti suunnaten kulkunsa suihkuun, ja minä puolestani aloin pukeutumaan mahdollisimman nopeasti.

Pänttäys ei ottanut millään tuulta alleen, ja sorruin joka opiskelijan paheeseen, eli huomenna on hyvin aikaa-lauseeseen. Viskasin kirjan käsistäni ja kaivoin kännykän lattialle heittämästäni treenikassista esiin. Selasin nopeasti Joonan numeron esin, ja painoin vihreää luuria. Poika vastasi toisella piippauksella.
-Mitäs pesukarhu? Joonan iloinen ääni sanoi puhelimeen.
-Turpas kiinni kastemato, sanoin virnistäen hänelle, ennen kuin jatkoin nopeasti
-Mitä jos kiskoisit sen harakan mukaas ja tulisitte tänne pohjille, mentäis kierrokselle ja sitten tänne jatkoille? Näin niinko pään tyhjennystä matikasta ennen kielimuurien sortamista?
Hetken puhelimesta ei kuulunut kuin hiljaista muminaa, ja sitten puhelimeen ilmestyi Tommin ääni.
-Kuules nyt, nyt eletään keskiviikkoa, meillä on perjantaina enkun kuuntelut ja sä meinaat vetää perseet? Missä sun selkäranka on mijäs?
-Jäi luokkaan sun ja kastiksen selkärankojen viereen. Ai niin, eihän madolla oo selkärankaa, joten se siitä. Voin mä viiä sun morsmaikkus yksinkin ulkoilemaan, mutta kun ottaa huomioon et nyt on pikku-lauantai, eli harjoitus-lauantai...
-Okei okei, luovutusvoitto! Mä äänestän sua kun pyrit pressaks, ainakin osaat puhua paljon ja täysin asian vierestä, Tommi nauroi puhelimeen, ja lupasi sitten että he olisivat tunnin kuluttua meillä.

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   24.5.10 23:34:49

päin @!#$ä, koko mun elämä

Ton sensuurin pitäis olla hèlvettiä :D

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   25.5.10 12:47:31

Mitä, onkomun lukijat hävinneet :´(

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   25.5.10 13:09:12

Pojat olivat 55 minuuttia myöhemmin oveni takana lupaavasti kilisevän kassin kanssa.
Avasin oven mahdollisimman vakavan näköisenä.
-Tervetuloa Tuonelan porteille. Olkaa hyvät ja astukaa kynnyksen yli, kun olette ensin hyvästelleet sisäisen kiltin poikanne, sanoin ja purskahdin nauramaan toisten hölmistyneille ilmeille.
-Hemmetin pesukarhu, mä jo säikähdin et sä oot seonnu lopullisesti! Joona rähähti ja syöksyi kimppuuni. Tommi seurasi perässä päätään pudistellen ja itsekseen naureskellen. Hän astui minun ja Joonan yli meidän painiessa siinä eteisen käytävällä, ja suuntasi kulkunsa pieneen keittiööni. Seurasimme pian Joonan kanssa perässä, ja aloimme tyhjentämään pöydälle kertyneitä pulloja samalla kun laitoimme itseämme siihen kuntoon että kehtaisimme mennä ihmisten ilmoille.

Kahta tuntia myöhemmin seisoimme Enkelin edessä odottamassa Tommia joka maksoi juuri taksiamme. Vilkaisimme Joonan kanssa toisiamme ja räjähdimme nauramaan. Muutama ohitsemme hiipparoiva mies katsoi meitä uteliaana, kun nauroime kaksin kerroin taipuneena kuin viimeistä päivää.
-Jaahas, koittakaas nyt sitten kasata ittenne, tai mä en tunnusta tuntevani teitä, Tommi päätti virnuillen ja nosti meidät kummatkin niskavilloista nykien pystyyn.
-Kyllä kulta, Joona sanoi imelästi ja suuteli Tommia nopeasti. Itse katselin Enkeliin vaeltavaa porukkaa tutkivasti.
-Mission Makelle mies alkakoon! Joona kajautti niin lujaa että varmasti kaikki lähimmän parin korttelin matkalla taatusti kuuli, ja lähti marssimaan reippaasti eteenpäin. Lopputulos oli se, että poika onnistui kompuroimaan omiin jalkoihinsa, ja jollemme olisi onnistuneet Tommin kanssa nappaamaan kiinni huitovista käsistä, olisi poika varmasti tutustunut asfaltin pintaan hieman tarkemmin.
Poke kohotteli kulmiaan hymyään pidätellen kun menimme hihitelen kiroilevan Joonan perässä sisälle viiden hengen porukaa seuraten.
Sisälle päästyämme katselimme hetken ympärillemme paikassa, joka oli yllättävän täynnä, kun otti huomioon sen että elettin kuitenkin keskellä viikkoa.
-Menkää te valtaamaan toi yks loossi, niin mä haen meille jotain juotavaa. Saan ne varmasti pöytään asti, teistä kun ei voi sanoa samaa, Tommi määräsi ja lähti pujottelemaan kohti tiskiä minun näyttäessä kieltäni hänen selälleen ennen kuin suuntasin Joonaa perässäni kiskoen kohti Tommin osoittamaa tyhjää loossia, pojan samalla jaotellessa paikalla olevia miehiä kolmeen lokeroon, varattu, hetero ja kelpaa.

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   25.5.10 14:37:38

IHUNAAA!!! XD Make is my... muutuin mieheks :D

Päivämäärä:   25.5.10 14:50:08

hiihih hajosin tolle lopulle:D

Päivämäärä:   25.5.10 16:21:09

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   26.5.10 18:18:21

-Joona hei, ihan oikeesti, en mä kaipaa mitään riippakiveä. Mä hilpasen reilu viikkoa kirjoitusten jälkeen kuiteskin armeijan harmaisiin, koitin rauhoitella poikaa, joka vilkaisi minua virnistäen.
-En mä aatellutkaan sulle mitään vakavaa suhdetta hommata, mutta myönnä pois, oot ihan puutteessa. Ei toi selibaatti sovi sulle, poika sanoi silmää iskien. Tommi saapui sopivasti paikalle kun koitin huitaista Joonaa, ja katsoi meitä kulmiaan kohotellen.
-Jaahas lapsoset, koittakaahan nyt olla ihmisiksi, tai setä vie nää pois, hän sanoi.
-Kyllä, ollaan kiltisti tai namusetä antaa piiskaa, Joona lällätti iloisesti ja sai Tommin naaman venähtämään. Minä maistoin Tommin tuomaa drinkä päätäni pudistellen, ja päästin katseeni harhailemaan ympäriinsä. Otin juuri kulauksen juomasta, kun näin hänet.
Vedin tietysti juomat väärään kurkkuun sillä lopputuloksella että sain kauhean yskänpuuskan. Joona hakkasi selkääni oikealta puolelta ja Tommi tuli paukuttamaan vasemmalta puolelta, kumpikin huolestuneen näköisenä.
-Mikä nyt tuli? Ei kai se noin pahaa ollu? Tommi kysyi kun sain viimein henkeni kulkemaan.
-Ei kun mä vaan näin yhen tyypin, ja yllätyin aika lailla, sanoin tiiraillen tiskin suunnalle. En kuitenkaan enää nähnyt häntä, ja annoin asian olla keskittyen torjumaan Joonan ehdotuksia. Jostain kumman syystä hän koitti tyrkyttää minulle kaikkista vanhimpia paikalla olevia miehiä.
-Kuules nyt, en mä niin epätoivoinen kuiteskaan ole, että mitään haudan partaalla keikkuvaa ukkoa panisin, sanoin hänelle lopulta kyllästyneenä ja lähdin könyämään pois pöydän takaa.
-Hei, älä nyt suutu! Minne sä olet menossa? Joona kysyi nopeasti kun pääsin ylös.
-Kuselle, ja hakemaan sit uuden kierroksen, sanoin ja loin nopeasti rauhoittavan hymyn huolestuneena minua tuijottavalle kaksikolle.

Vessasta tullessani törmäsin poikaan, jota en olisi millään osannut odottaa näkeväni homo-baarissa.
-Eetu! huudahdin hämmentyneenä. Poika oli ihan tuiskeessa, ja hänellä kesti selvästi hetken ennen kuin hän tunnisti minut.
-Kato, mitäs Marko?
-Mitä sä täällä teet? kysyin hiukan epäröiden. En ollut ihan varma, oliko kysymykseni sellainen jota sopi kysyä.
-No ryyppään tietysti. Joko sä kuulit et Paukku jätti mut? Niin just, jätti mut, ja minkä takia! Se sàatanan ämmä meni ja rakastu. Se vaan ilmotti että se on löytäny uuden ukon, jonkun ikälopun paskan, ja muutti muksun kanssa sen luo. Toivotti vaan lähtiessään hyvää vìtun loppuelämää!
Katsoin hiukan huolestuneena ystävääni, joka paasasi seinään nojaten. Olin itse tavannut Paukun aikanaan pari kertaa pikaisesti, mutta ikinä en ollut sanaakaan naisen kanssa vaihtanut. Mietin juuri, pitäisikö minun soittaa jollekin, vaikka Rikulle, että tulisi hakemaan Eetun pois, kun väkijoukon läpi pujotteli kaksi naista pojan luo.
Pitempi naisista, armeijan loma-asuun pukeutunut tyttö kumartui maahan valahtaneen Eetun puoleen.
-No niin veikka, eiköhän sun ilta ollu tässä, tyttö sanoi ja koiti kiskoa poikaa ylös.
-Anna ku mä autan, sanoin ja tartuin Eetun toiseen käteen. Yhdessä saimme pojan ylös, jolloin tyttö, tai nainen hän kai jo oli, vilkaisi vieressään huolestuneen näköisenä seisovaa pientä blondia tyttöä.
-Irina-kulta, haetko auton oven eteen? nainen pyysi. Blondi nyökkäsi ja kipiti nopeasti korkeissa koroissaan kohti ulko-ovea. Lähdimme hänen perässään raahaten nyt sammunutta poikaa välissämme.
-Hèlvetin Eetu, sais laihduttaa hiukan, mutisin kun raahasimme poikaa, joka painoi oikein kunnolla. Nainen naurahti iloisesti.
-Sitä mä oon sille koittanu sanoa, mutta minkäs teet. Mä olen muuten Emppu, Eetun pikkusisko, nainen esittäytyi.
-Make, Eetun jonkin asteinen kaveri, sanoin ja virnistin naiselle, joka tarkkaili kasvojani.
-Mä en muista nähneeni sua koskaan Eetun kanssa samoissa pireissä, hän lopulta sanoi hitaasti, mietteliään kuuloisesti.
-No se johtuu varmasti siitä, että mä en oo nähny viimesen kolmen vuoden aikana Eetua ku pari kertaa. Mä tutustuin Eetuun mun poikakaverin, Arin, kautta, sanoin ja vaikenin nopeasti. Arista puhuminen sai palan nousemaan kurkkuuni.
-Anteeksi, ei ollu tarkoitus... Mä olen pahoillani Arin takia, Emppu sanoi nopeasti. Samassa pieni punainen fiat ilmestyi kadun varteen.
-Joo ei mitään, sanoin ja loin nopeasti hymyn Empulle.
-Saatteko te tän ulos autosta kotona? kysyin huolestuneena kun saimme ähellettyä Eetun auton pienelle takapenkille.
-Jos ei saada niin nukkukoon autossa, Emppu päätti virnistäen ja nousi apukuskin paikalle.
Heilautin kättäni poistuvalle autolle, ja siirryin hitaasti mietteissäni takaisin sisälle.
Jos olisin tiennyt, että se oli viimeinen kerta kun näin Eetun, olisin ehkä toiminut toisin. Ehkä.

Päivämäärä:   26.5.10 22:56:48

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   26.5.10 23:54:26

Uu-uu-uu... Kuoleeko Eetu 3: ?

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   27.5.10 16:44:54

Nikke, asiasta mainitaan ohimennen Tie Paratiisiin-pätkässä...

Nyt tuli lyhyt pätkä, mutta tohon oli hyvä katkasta;)
Tiskillä oli jonkin verran tungosta, kun menin hakemaan meille lisää juotavaa. Vieressäni vuoroa odoteli vanhempi mies, joka koitti kovasti viritellä keskustelua välillemme. Vaikka vastasin mahdollisimman lyhyesti ja töksähdellen, hän ei luovuttanut.
-Saanko mä tarjota sulle jotain? hän kysyi kun toinen tiskin takana olevista miehistä vapautui ja tuli ottamaaan hänen tilauksensa.
-Et, sanoin ja käänsin huomioni toiseen baarimikkoon. Tajusin samassa, että en ollut kuvitellut aikaisemmin. Mies vilkaisi minua nopeasti hymyillen ammatti-hymyään. Hän kuitenkin tunnisti minut, ja virnisti leveästi iskien silmää. Käännyin nopeasti katsomaan eteeni, sillä kaamea deja vù -ilmiö iski mieleeni. Kuin pikakelauksella mieleni kävi läpi kaikki mitä Leksan kanssa oli tapahtunut. Tilasin nopeasti juomamme, ja poistuin mahdollisimman pikaisesti pöytäämme kohden.
-No johan se kesti! Joona paukautti kun saavuin paikalle, ja nappasi nopeasti lasinsa minun otteestani. Ojensin Tommille hänen juomansa, ja mies otti sen tarkkaillen kasvojani.
-Marko, mikä on? hän kysyi tuupaten minua jalkaan. Havahduin muistoistani ja vilkaisin kaksikkoa.
-Ei mikään, mä vaan näin yhen tutun, mutisin epämääräisesti ja maistoin juomastani. Niin, mitä siitä jos samalla salilla käyvä olikin samassa paikassa töissä missä minä tapasin käydä käydessäni ulkona? Eihän sen tarvinnut mitään tarkoitaa, eihän? Eihän se tarkoitanut automaattisesti että toistaisin Leksan kanssa tekemäni virheet.

Pilkun aikaan istuskelin tylsistyneenä yksin loosissani. Joona ja Tommi olivat poistuneet jo pari tuntia aikaisemmin, mutta minua ei, Leksan ajattelun jälkeen, kiinnostanut mennä yksin kotiin istumaan. Tiesin, että nukkumisesta oli ainakin turha haaveilla, sillä jos olisinkin saanut unen päästä kiinni, olisin vain nähnyt painajaisia. Mutta pilkun tullessa tyhjensin lasini ja lähdin hitaasti valumaan kohti ulko-ovia. Ovella törmäsin suoraan jonkun selkän, kun keskityin takkini niskaan kiskomiseen.
-Oho sori, mutisin ja kohotin katseeni tummiin silmiin.
-Eipä mitään, ei paniikkia, hän sanoi leveästi virnuillen. Nopeasti sain flirttailevan vaihteen päälleni, ja hymyilin miehelle mahdollisimman suloisesti.
-Siis mä olen oikeasti pahoillani, en kattonu yhtään eteeni ja olin ajatuksissani. En mä muuten olis sun laista komistusta päin kävelly, selittelin hymyillen.
Lähdimme yhtä matkaa ovesta ulos lumisateeseen.
-No voihan hèlvetti, vieressäni seisova mustatukkainen mies manaili taivasta tuijotellen.
-Mikä nyt? kysyin mahdollisimman rauhallisesti, samalla katsellen miehen kasvojen voimakaita piirteitä.
-Mä oon jalan liikkeellä, kun ei oo autoa viel tullu hankittua, eikä dösät jyrryttele enää tähän aikaan meille, mies sanoi taivasta tuijotellen.
-Ota taksi? ehdotin koittaen hillitä nykiviä suupieliäni.
-Mulla ei oo rahaa mukana. Mutta joo, pakko se kai on lähteä lampsimaan, mies sanoi ja vilkaisi minua nopeasti, ikään kuin odottavasti hymyillen.
-Missä päin sä asut?
-Tuolla Espoon rajalla, mies sanoi ja viittasi jonnekin vasemmalle.
-No sepä sattui, meillä on sama suunta. Mä tiiän, otetaan taksi, niin mä heitän sut siinä ohimennen kotiis. Tässä säässä niin kauas kannata kävellä, selittelin nopeasti. Mies näki varmasti valheeni läpi, mutta en antanut sen haitata, vaan marssin paikalle toiveikkaasti saapuneen taksin luo ja avasin taka-oven viitaten sitten miestä astumaan sisälle edeltä.

Päivämäärä:   27.5.10 17:08:51

aawwwwss<3 marko on ihana<3

Päivämäärä:   27.5.10 18:14:07

Jatkoo <3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   28.5.10 21:37:30

Kolmannelle sivulle tippunut!?! Kamalaa...
Tässä päivän jatko:D

-Et sä oikeasti asu tällä suunnalla, vai mitä? hän kysyi kun aloimme lähestyä hänen kuskille antamaa osoitetta.
-No jaa, mä asun oikeesti toisella puolen kaupunkia, ainakin melkein, sanoin naurahtaen.
-Siinä tapauksessa mä tarjoan sulle ainakin kahvit, ja totta kai maksan sulle takasin tän matkan hinnan, hän pätti äänellä joka ei jättänyt tilaa vastaväitteille.

Kun sitten rämmimme lumen halki paritalon ovelle, oli kahvi jo unohtunut. Miehellä oli täysi työ koittaa saada ovi auki samalla kun hänen huulensa vaeltlivat kaulallani ja minun käteni teivät omaa tutkimusmatkaansa hänen paitansa alla.
-Hyst, mun veli nukkuu, hän kuiskasi kun menimme sisälle.
Onnistuimme hiippailemaan hiljaa hänen huoneeseensa, jossa vaatteemme päätyivät epämääräiseksi kasaksi latialle. Minun hienot päätökseni lensivät romukoppaan nopeammin kuin vaatteeni lattialle, mutta sillä hetkellä ne eivät merkinneet mitään. Minulle riitti jäntevä ruumis omaani vasten painautuneena. Minulle riitti vaativat huulet omiani vasten. Minä en ajatellut mitään muuta kuin sisälläni polttavaa himoa.

Aamulla heräsin jumalattomaan morkkikseen ja krapulaan. Enkä tiennyt kumpi oli pahempi. Enkä tiennyt morkkikseni syytä edes. Olihan minulla ennenkin ollut näitä yhden illan juttuja, ja pikapanoja jonkun baarin tai huoltamon vessassa. Panoja joissa ei edes nimiä vaihdeltu. Kömmin hitaasti istumaan ja odottelin hetken että maailma lakkaisi pyörimästä, ennen kuin nousin ja aloin keräilemään vaatteitani lattialta.
-Onko sulla joku kiire? mumisi ääni sängyn pohjalta.
-Ei, mutta en mä viitti tännekkään jäädä lahnailemaan, vastasin vilkaisten miestä.
-Mä on sulle kahvit viel auki, vai onko krapula?
-Etköhän sä yhdet kahvit jo maksanu viime yönä, sanoin olkiani kohauttaen.
-Nähäänkö me viel vai oliko tää tässä?
-Kai me Enkelissä nähään, vastasin uudelleen olkiani kohauttaen ja selvittelin paitaani.
-Ja salilla, hän sanoi saaden minut hetkeksi jähmettymään.
-Niin.
-Sori hei, en mä tarkoittanu loukata sua. Voidaan me unohtaa koko juttu, jos sä haluat, mies sanoi nousten nyt kanssa istumaan.
-Mä en ees tiiä sun nimeäs, sanoin kääntyen miehen puoleen.
-Ai. Masa, hän sanoi virnistäen ja nousi ylös. Katseeni lipui hitaasti läpi hänen alastoman vartalonsa, palaten sitten takaisin ylös. Masa seisoi käsi ojossa odottaen.
-Make, vastasin ja tartuin ojennettuun käteen.
-Mennään nyt alas ees kahville, mä luulen et mun veli on jo keittänyt kahvit valmiiks.
-No okei, sait ylipuhuttua, sanoin virnistäen, sillä minua ei huittanut lähteä vielä ulkona napputtavaan vesisateeseen. Masa kiskoi farkut jalkaansa ja vilkaisi sitten kelloa.
-Sitä paitsi, dösä meni just, ja seuraavan menoon on aikaa tunti. Ne kulkee heikommin näin puolilta päivin, mies sanoi virnistäen ja sai minutkin vilkaisemaan kelloa, joka vaihtoi juuri minuuttia, kertoen kellon olevan kolmea minuuttia yli kahdentoista.

Astelimme alakertaan, jossa Masa kulki edellä esitellen paikkoja. Lopulta astuimme keittiöön, jonka pöydän ääressä istuva poika nosti katseensa lehdestä jota oli juuri lukemassa. Pojan juuri hörppäämä kahvi lensi lehdelle kun hän näki minut veljensä takana.
-Moi, sanoin hieman punastuen Patulle, joka koitti kuivata lehteä samalla minua mulkoillen.
-Mitä hèlvettiä sä täällä teet? poika kysyi terävästi. Vilkaisin apua hakien Masaan, joka ojensi minulle kahvimukia.
-Tunnetteks te toisenne? Masa kysyi, vaikka mielestäni se nyt oli ilmiselvä juttu.
-Joo, me ollaan koulukavereita, sanoin olkiani kohauttaen, ja istuin pöydän äärelle.
-Ja ihan tosissaanko sä kysyit mitä mä täällä teen? jatkoin Patulle, joka viskaisi paperitollon jonnekkin lavuaarin suuntaan, samalla meitä mulkoillen.
-No jaa, enpä kai. Mä vaan... No mä en oottanu ihan suhun törmääväni, poika selitteli painaen katseensa takaisin lehteen. En tiennyt mitä siihen olisin sanonut, joten tyydyin vain hörppimään kahviani painostavan hiljaisuuden vallatessa keittiön.

Hiljaisuuden katkaisi lopulta minun puhelimeni vaativa pirinä. Minulla kesti hetken tajuta, että se oikeasti oli puhelimeni, joka soi, ja toinen hetki kun koitin paikallistaa sitä.
Lopulta puhelin löytyi vasemmasta kengästäni, syytä sen siellä oloon en keksinyt, mutta ehdin sentään vastaamaan ennen kuin soittaja kyllästyi. Katsomatta kuka soitti painoin linjan auki.
-Make, sanoin puhelimeen siirtyen samalla olohuoneeseen jättäen veljekset keskustelemaan hiljaisella äänellä keittiöön.
-Marko? Kalle täällä hei, toivottavasti en pahasti häiritse?
-Ei, et sä häiritse, sanoin hieman ihmeissäni.
-Minä soitin sen takia, kun olen pakkaillut näitä meidän tavaroitamme, ja löysin kirjeen, joka on osoitettu sinulle. Mikä osoitteesi on, jos lähetän tämän postissa tulemaan? Kalle kysyi väsyneesti. Annoin osoitteeni ja mies kiitti lopettaen sitten puhelun.
Jäin seisomaan hetkeksi olohuoneen ikkunan äärelle, katsellen kuinka naapuri lähti koiransa kanssa sateeseen lenkkeilemään. Minua pelotti ja samalla kiinnosti kirje, jonka Kimmo oli minulle jättänyt. Mitä siinä oli, ja miksi hän ei eläessään ollut sitä minulle antanut?
Vilkaisin kädessäni edelleen olevaa puhelinta, ja huomasin siihen saapuneen viestin jossain vaiheessa aamua. Viesti oli Joonalta, joka kyseli kävikö flaksi vai jouduinko tyytymään oman käden oikeuteen. Vastasin nopeasti että en ainakaan kotiin ollut vielä päätynyt, ennen kuin työnsin puhelimen taskuuni ja astelin takaisin keittiöön, jossa Patulla ja Masalla oli riita menossa. Riidan aiheeksi päättelin nopeasti itseni, joten päätin poistua hiljaa takavasemmalle.

Päivämäärä:   29.5.10 17:18:16

Jatkoo <3

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   29.5.10 17:44:36

Awws :D
GO MARKO GO MARKO!

LähettäjäMuisto97*ek 
Päivämäärä:   29.5.10 21:35:30

Kävelin sateesta välittämättä kohti keskustaa, loskan litistessä kenkieni alla. Olin kiskonut takin hupun päähäni, mutta ei siitä paljoa iloa ollut, kun takkini oli jo kastunut läpi, samoin kuin muutkin vaatteeni. En kuitenkaan sitä huomannut, sillä ajatukseni olivat aika kaukana kelistä. En voinut olla miettimättä, miten onnistuin aina pilaamaan kaiken. Olikohan minut kirottu? Hyvä jos Patu enää vaivautuisi edes vilkaisemaan minun suuntaani tämän jäkeen, sen verran kiukkuiselta oli poika vaikuttanut.

Puhelimen värinä havahdutti minut ajatuksistani. Tällä kertaa jopa vilkaisin ketä soittaa, mutta siitä ei iloa ollut, sillä en tunnistanut näytöllä vilkkuvaa numeroa. Hetken harkitsin jo painavani suoraan punaista luuria, mutta päädyin kuitenkin vastaamaan.
-Joo?
-Make? Masa tääl moi, minne sä oikein katosit?
-Lähin kotiin, häiritsemästä teiän keskustelua. Mistä sä sait mun numeron?
-Patulta. Sori hei se meiän riita.Toi rakas velipoika ei vaan oikein tahdo hyväksyä mua... Noh, tätä mun suuntautumistani. Kai me nähdään vielä?
-Johan me tää keskustelu käytiin.
-Mä tarkoitinkin et kai me voidaan viel mennä jossain vaiheessa yhessä ulos, leffaan tai syömään tai jotain?
-No... Kyllä kai. Mut hei, mä sanon nyt suoraan, et mä oon alta puolen vuoden kuluttua sitten intissä, eli mä en hae mitään suhdetta tällä hetkellä.
-Mä ymmärrän kyllä, mutta hei, annetaan asioiden sujua omalla painollaan, eikö?
-Tehään niin, huokaisin pysähtyessäni viimeisiin valoihin ennen kotiani.
-Hienoa. Mutta hei, soitellaan, nähdään ja niin edelleen.
-Joo, moi, sanoin ja suljin puhelimen. Kävelijöiden valo vaihtui vihreäksi, ja hölkkäsin nopeasti suojatien yli ja jatkoin samaa vauhtia aina ala-ovelle saakka.
Astuessani rappukäytävään en voinut olla miettimättä, ymmärsikö Masa todellakin.

Onnistuin kuluttamaan pitkän, kylmän ja sateisen torstai-illan keskustellen pesukoneen kanssa mukavia. Vanha koneeni kun päätti saaneensa mahanpuruja liiallisista tennissukista, ja meni lakkoon. Ilta kului siis puhelimessa korjaajaa kiinni koittaen, lattialta ylimääräisiä vesiä luututen ja samalla talkkarin narinoita kuunnellen.
En voinut kuin ihmetellä miten ukko vielä saattoi talkkarin nimeä kantaa, sillä hän höpisi enemmän omiaan kuin keskittyi asiaan jonka takia hänet paikalle oli soitettu.
-Niin se alakerran asukas? kysyin ukolta ainakin seitsemättä kertaa, keskeyttäen hänen muistelut siitä miten heille tuli aikoinaan ensimmäinen pesukone joka toimi sähköllä.
-Mitä? Mitä sinä Virtasen rouvasta halusit? Ukko kysyi ja tuijotti minua kuin mulli uutta veräjää. Huokaisin syvään ja pyöräytin silmiäni selkä miestä päin, ennen kuin käännyin katsomaan häntä.
-Lupasit varoittaa häntä mahdollisesta vesivahingosta, sanoin hitaasti ja selkeästi.
Miehellä kesti siitä huolimatta hetken aikaa ymmärtää mitä sanoin, mutta sitten hän kääntyi ja lähti köpsöttelemään kohti ovea jättäen jälkeensä epämääräistä muminaa.

Samalla oven avauksella, kun talkkari meni ulos, tuli viimein korjaaja paikalle.
-Iltaa, täällä oli pesukoneen kanssa ongelmia? mies sanoi hymyillen.
-No ei tätä nyt voi lattian pesuksikaan luonnehtia, tokaisin kärkkäästi. Hermoni eivät olleet aivan kaikkista parhaimmillaan. Mies katsoi minua hämmentyneenä, joten loin kasvoilleni pahoittelevan hymyn.
-Anteeksi, on vaan pinna hiukan kireällä, kun oikeastaan tarvittis tääkin aika käyttää lukemiseen, kirjoitukset kun on menossa ja muutenkin.
-No onhan tuo ymmärrettävää. Minun siskoni kirjoitti ylioppilaaksi viime vuonna, ja oli se ihme että selvisi siitä puuhasta täysipäisenä, mies naurahti ymmärtäväisen kuuloisena samalla koneen puoleen kumartuen. Katselin hänen selkäänsä ja pieni hymy nousi huulilleni. Ei minulla nyt kovin kurjasti sentään asiat olleet, sillä harvoin sitä sai komeaa miestä omassa kylpyhuoneessa ihailla. Pieni naurahdus karkasi huuliltani ja sai miehen vilkaisemaan minua kysyvästi. Hymyilin vain suloisesti takaisin, ja kulmiaan kohotellen mies kiinnitti huomionsa takaisin työhönsä. Huomasin kuitenkin miehen suupielien nykivän ennen kuin hän käänsi päänsä pois.
-Menen laittamaan kahvia tulemaan, maistuuko? kysyin asetaen lastan nojaamaan seinää vasten.
-Toki sitä kuppillisen voisi juoda, mies sanoi pää pesukoneen takana. Loin vielä pikaisen katseen hänen suuntaansa, ennen kuin lähdin pieneen keittiööni. Sillä hetkellä en todellakaan muistellut Masaa tai ketään muutakaan.

Päivämäärä:   30.5.10 01:17:06

Jatkoo <3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   31.5.10 21:21:18

Aamulla heräsin jo ennen kellon soittoa. Herätessäni minulla oli onnellinen hymy huulillani. Ilta oli sujunut mukavasti, vaikka konetta ei kuntoon saatu. Korjaaja, Heikki, oli viipynyt kahvittelemassa pitkälle yöhön, ja aika oli hurahtanut keskustellessa niin että emme olleet huomanneet ajan kulumista ollenkaan. Vaikka pettymyksekseni Heikki oli paljastunut umpi-heteroksi, oli hänen kanssaan helppo tulla muuten toimeen. Olimme sopineet lähtevämme viikonloppuna baarikierrokselle, sillä Heikki oli vasta muuttanut viikkoa aikaisemmin kaupunkiin työn perässä, eikä muuton ja töiden lisäksi ollut ehtinyt käymään vielä kaupunki-kierroksella.

Menin vihellellen käymään suihkussa, ja tullessani ulos sieltä kietaisin pelkän pyhkeen ympärilleni. Lähdin astelemaan kohti keittiötä, haaveillen aamukahvista, kun ovikellon vaativa pirinä keskeytti matkani, ja kiepsahdin ympäri palaten eteiseen. Aukaisin oven hymy huulillani, mutta hymyni hyytyi kun näin Rikun oven takana. Mies ei näyttänyt ollenkaan iloiselta, mutta sen sijaan hän näytti siltä, että ei ollut nukkunut ollenkaan.
-Mitä on tapahtunut? kysyin viitaten miehen samalla sisälle.
-Sori kun mä tungen tänne tähän aikaan, mutta en mä oikein tienny minne olisin menny, mies sanoi surullisen kuuloisena, ja hieroi samalla väsyneesti silmiään.
-Ei mitään, tuu sisälle. Mä olin just menossa keittään kahvia, sanoin ja viitoin miehen keittiön suuntaan. Riku istui pienen pöytäni ääreen kun minä menin laittamaan kahvin tulemaan. Sen jälkeen menin kiskomaan verkkarit jalkaani, ja t-paitaa päälle vetäen palasin keittiöön. Otin kaapista mukit samalla Rikua vilkuillen. Mies tuijotti ulos ikkunasta, mutta minusta tuntui että hän ei tajunnut ollenkaan mitä katsoi.

Laskin mukin hänen eteensä, ja sain miehen hätkähtämään.
-Kiitos, Riku mutisi alkaen hiljalleen sekoittelemaan kahviaan.
-Mitä on tapahtunut? kysyin uudelleen, ja valmistauduin kuulemaan jotain Rikun ja Minnan välisestä riidasta. Tai jotain yhtä Ei-Niin-Kovin-Kummoista-asiaa, jonka saisi helposti kuitattua parin tunnin psykiatrisoinnilla. Mutta se mitä kuulin, ei ollut todellakaan sitä mitä odotin kuulevani.
-Eetu on kuollut. Se ampu ittensä pari tuntia sitten, Riku sanoi hiljaa. Tuijotin miestä odottaen hänen huutavan ”Aprillia!” tai jotain vastaavaa. Mutta hän ei huutanut. Kukaan ei tullut sanomaan ”Smile, you are candicamera!”. Kukaan ei sanonut asian olevan huono pila.
-Mutta... Mutta... Mähän näin sen vasta eilen! sanoin kauhistuneena. Riku pyyhkäisi yksinäisen kyyneleen pois poskeltaan. Nousin paikaltani ja kiersin hänen viereensä, kietoen käteni hänen harteilleen. Kumpikaan ei sanonut sanaakaan, kumpikaan ei liikahtanut. Maailma pysähtyi.

Tai sitten ei. Puhelin, tuo kirottu keksintö alkoi rallatella sivutasolla herätäen meidät todellisuuteen. Todelliseen maailmaan, joka ei pysähtynyt nuoren miehen kuolemaan.
-Missä jätkä oikein kuppaa? Joonan pirteä ääni kysyi iloisesti kun linja aukesi.
-Täh?
-Sulla on aika tasan vartti aikaa ennen alkua, et missä sä oikein tupeksit?
-Minkä alkua? kysyin tajuamatta mistä kaverini oikein puhui. Ainoa ajatus joka moukaroi päässäni oli se, että Eetu oli poissa. Kuollut. Ampunut aivonsa pellolle. Kuollut. Poissa.
-Öh, onks jotain sattunu? Joona kysyi hitaasti, alkaen tajuamaan että kaikki ei ollut kunnossa.
-Eetu on pois, sanoin ja katkaisin puhelun. Käänsin katseeni Rikuun, joka tuijotti minua silmät suurina.
-Missä Minna on? kysyin mieheltä, joka vain istui minua tuijottaen.
-Riku, missä Minna on? toistin kysymykseni, ja kun en edelleenkään saanut vastausta, kaivoin Minnan numeron puhelimeni muistista.
-Koskela, Minna vastasi väsyneen kuuloisena puhelimeen.
-Make tääl terve, sanoin hiljaa siirtyen samalla kohti parveketta. Kaipasin todellakin tupakkaa nyt.
-Anteeks jos mä herätin, mutta asia koskee Rikua, jatkoin ennen kuin Minna ehti sanomaan mitään. Kuulin puhetta taustalta, ja tajusin naisen olevan töissä.
-Ai huomenta. Mä olen vielä töissä, mutta mitä Rikusta? Onko se sun seurassa?
-Joo, se on täällä meillä. Tiiätkö sä mitä on tapahtunut?
-Eetusta? Joo tiedän. Mä itse asiassa olen justiinsa siellä mökilä, Minna sanoi madaltaen ääntään.
-No mä pästän sut jatkamaan töitäs, ajattelin vaan ilmoitella että Riku on täällä, jos ihmettelet, sanoin sytyttäen uuden tupakan.
-Kiitos, Minna sanoi ennen kuin hyvästelimme ja lopetimme puhelun.

Päivämäärä:   1.6.10 00:40:31

Päivämäärä:   1.6.10 15:11:50

tulee vatsalihakset kipeiksi kun joutuu nauraan ihan liikaa kun lukee tätä : D (paitsi ei tossa lopussa)

jatkoa<3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   2.6.10 13:20:18

Minna saapui iltapäivällä meille. Naisen katseessa sekoittui väsymys, suru ja huoli, ja hän oli selvästi purskahtamaisillaan itkuun. Viittasin naisen astumaan sisälle, ja kuljin hänen edeltään keittiöön, jossa Riku edeleen istui. Olimme ehtineet hyvin puhumaan asiasta. Suurin järkytys oli jo väistynyt, mutta suru oli tullut sisälle. Ymmärsin hyvin, miltä Rikusta tuntui. Olihan hän menettänyt jo kummatkin lapsuuden ystävänsä, joiden kanssa oli kasvanut koko ikänsä.
Jätin Minnan ja Rikun kahdestaan keittiöön ja painuin itse parvekkeelle tupakalle. Siinä kaiteeseen nojaillessani muistelin miltä Eetu oli näyttänyt, kun törmäsin häneen Enkelissä. Väkisin mieleeni tuli ajatus, että olisinko voinut tehdä jotain. Pyhkäisin kuitenkin ajatuksen nopeasti pois mielestäni, sillä tiesin vastauksen. Ei. Minä en olisi voinut tehdä yhtään mitään asian hyväksi.

Viikkoa myöhemmin

Seisoin jo turhan tutuksi tullella hautausmaalla. Taivaalta satoi lunta hiljalleen. Lämmin käsi puristui omaani, ja loin vaisun, kiitollisen hymyn vieressäni seisovalle miehelle. Katsoin kuinka valkoinen arkku laskeutui hiljaa sille varattuun kuoppaan. Tiesin, että arkussa makasi Eetu, mutta en voinut olla muistelematta kolmen vuoden takaista aikaa, jolloin maan syleilyyn laskettiin Ari. Ja hänen jälkeensä Kimmo. Tunsin kuinka pakkanen kiristyi sisimmässäni, tiukentaen otettaan sydämestäni. Minä en enää kestäisi kovinkaan montaa tällaista päivää. Hiljaista talvipäivää hautausmaalla seisten. Pyyhkäisin yksinäisen kyyneleen pois poskeltani, ja siirsin katseeni arkusta saattajiin, joita ei paljoa paikalla ollut.
Riku oli yksi arkun kantajista, ja oli laskemassa ystäväänsä maan syleilyyn. Minna seisoi minua vastapäätä. Hänen katseensa tavoitti omani, ja pieni surullinen hymy kävi hänen huulillaan. Minnan vieressä seisoi nainen, jonka tiesin olevan Paukku, tai Pauliina. Eetun entinen avokki. Naisen edessä seisoi nuori tyttö, jonka arvioin olevan korkeintaan viiden vanha. Tyttö tuijotteli mietteliään näköisenä arkkua. Paukun takana seisoi mies, joka oli jo likeempänä viittäkymmentä. Hän oli laskenut toisen kätensä Paukun olalle. Hän näytti pitkästyneeltä. Heidän oikealla puolellaan seisoi Emppu. Tyttö oli yksin paikalla, ja hän mulkoili kiukkuisena vuoroin Paukkua ja vuoroin vieressään, tosin pienen hajuraon päässä, seisovaa pariskuntaa. Riku oli ennen hautajaisten alkua sanonut pariskunnan olevan Empun ja Eetun vanhemmat, enkä voinut olla miettimättä mistä tytön seleä vihamielisyys johtui.
Muuten paikalla oli muutama Eetun kaveri, mutta saattoväki oli todella pieni.

Kun arkku oli haudassa ja pappi sanonut sanottavansa, alkoi väki hiljalleen valumaan kohti autoja. Kahvittelut oli kuulemma Eetun vanhempien talossa, mutta olin kieltäytynyt kutsusta.
Nyt, kun muut olivat jo menossa kohti parkkipaikkaa, kiinnitin huomioni Emppuun, joka oli lysähtänyt polvilleeen haudan viereen.
-Tulen pian, sanoin muille, ja astelin varovasti tytön luo. Kyykistyin hänen viereensä ja laskin käteni hänen olalleen. Tyttö itki hiljaa, ja nosti itkuiset kasvonsa minua kohden.
-Miten sinä voit? kysyin hiljaa tytöltä.
-Mä... Mä en tiedä. Eetu oli ainoa, joka oikeasti ymmärsi mua, hän sanoi niiskaisten. Kyneleet valuivat koko ajan hänen poskilleen.
-Tule, ennen kuin palellut, sanoin ja autoin tytön pystyyn. Hän loi pikaisesti kiitollisen hymyn puoleeni, ja kainalooni painautuneena lähti kulkemaan kanssani kohti hautausmaan parkkipaikkaa, jossa seisoi enää yksi ainoa auto, musta volvo, tyhjäkäynnillä odotamassa.

Istuimme pienessä kahvilassa hiljaisuuden vallitessa. Emppu naputti hermostuneena pöytää sormillaan, samalla kun hänen katseensa vaelsi ympäriinsä. Maistoin kahviani tarkkaillen kuitenkin tyttöä. Samassa hänen ilmeensä kirkastui, ja vilkaistessani oven suuntaan näin saman pienen blondin tytön, Irinan, jonka olin nähnyt baarissa, pujottelevan meidän suntaan.
-Joko mennään? tyttö kysyi hengästyneenä. Emppu nyökkäsi ja nousi seisomaan. Takkia päälleen kiskoessaan hän katsoi minua hymyillen.
-Kiitos, Make, todella paljon, hän sanoi.
-Muista, että voit aina soitella jos haluat jutella, sanoin ja nousin halaamaan häntä pikaisesti.
-Kiitos, Emppu sanoi vielä ennen kuin lähti Irinan kanssa pujottelemaan pöytien lomasta kohti ulko-ovea. Istuin takaisin paikalleni, ja känsin katseeni mieheen, joka joi omaa kahviaan hiljaisena mukiaan tuijotellen.
-Ja kiitos sulle, kun tulit seuraksi, sanoi hänelle ja ojensin käteni pöydän yli puristamaan miehen kättä.

Päivämäärä:   2.6.10 15:30:46

Byääh. itken :(

Päivämäärä:   2.6.10 17:07:16

Lähettäjä: Keukeu 
Päivämäärä:   2.6.10 18:08:25

Saiskos pientä iltapalaa? =)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   3.6.10 11:03:03

Koitetaas, eilen tää heitti mut ulos netistä, kun koitin tähän kirjoitella:)
Boldaukset menee äköjään päin...

Kalle katsoi minua rauhallisesti hymyillen.
-Totta kai tulin. Oli vain yllättävää, että pyysit nimenomaan minua. Olisi luullut että olisit ottanut jonkun ystävistäsi mukaasi.
-Ei mulla oikeastaan ollut ketään muuta, ketä olisin voinut pyytää. Ketä ymmärtäis miltä musta tuntuu, sanoin epäröiden. Kale hymyili tietäväisen näköisenä.
-Ymmärrän hyvin, hän sanoi, ja vilkaisi sitten kelloa.
-Olisiko aika jo lähteä? hän kysyi epäröiden. Tyhjensin nopeasti mukini ja nyökkäsin. Kiskoimme takit niskaamme, ja suuntasimme kulkumme hämärtyvään ulko-ilmaan.

Ulos päästyämme seisahduin ja nostin katseeni ylös päin. Pilvet peittivät taivaan, ja epäilin, olisinko muutenkaan nähnyt tähtiä seistessäni keskellä Helsinkiä.
-Mä voin kävellä, niin ei sun tartte mutkitella mun takia, sanoin Kallen puoleen kääntyen.
-Oletko ihan varma? Kyllä mä sut voin heittää, mies sanoi katsoen minua huolestuneena.
-Ei kun mä kävelen. Poikkean varmaan lasillisella jossain, sanoin varmasti, ja sain Kallen nyökkäämään.
-Okei sitten. No, ei tässä kai voi muuta kuin toivottaa hyvää jatkoa, ja olaan yhteyksissä. Ilmoittele jos joskus eksyt Floridaan.
-Joo olaan yhteyksissä, sanoin ja halasin miestä.
-Ja hyvää jatkoa sulle kanssa, sanoin vielä.
Kalle nousi mustaan volvoon, ja pian auto jo hävisikin muun kadun vilinään.

Aamuyöstä hoipuin Ekiksi itsensä esitelleen miehen kylkeen painautuneena kohti miehen asuntoa. Kallesta erottuani olin eksynyt lähimmän bubin ovesta sisälle, ja tämä Eki oi liimautunut melko pian seuraani. Minulla ei ollut hajuakaan, mitä ja miten paljon olin juonut, mutta sen tiesin, että ihan tarpeeksi. Kävely tuotti vaikeuksia, varsinkin se suoraan kävely. Ja ajatustoimintakin oli aika hankalaa, huomasin koittaessani ajatella että minne olimme menossa. Kaikki sitä paitsi oli todella huvittavaa, kun oikein ajatteli. Huvittavinta oli se, että en oikeastaan edes pitänyt tuosta Ekistä. Kun ajatus oikein upposi aivoihini, seisahduin äkisti.
-Mmhitähh? Eki sopersi koittaen tarkentaa katseensa minuun.
-Mä otan taksin, sanoin jä lähdin hoippumaan tien suuntaan. Äkkiä käsivarteeni tartuttiin tiukalla otteella, ja Eki sanoi terävästi
-Sä et kuule poju oo menossa mihinkään.
Pelko valtasi mieleni, ja kohmeisten aivojeni ainoa ajatus oli, että minun oli päästävä irti miehen otteesta. Vaikka olin kännissä kuin käki, jostain mieleeni nousi muistikuva, joka sanoi että pääsisin parhaiten irti jos potkaisisin miestä munille. Tempun toteutus huteran tasapainoni kanssa olikin sitten jo hankalempaa, mutta vaikka sihti ei ollut ihan tarkin, oli teräskärkisen maiharin iskun vaikutus toivottu, ja ote käsivarrestani kirposi. Menetin tasapainoni samassa, ja lensin selälleni keskelle katua. Jarrut kirskuivat ja näin kuinka auton valot lähestyivät lähestymistään. Olin kangistunut kauhusta, enkä voinut muuta kuin tuijottaa lähestyviä valoja.

Auto seisahtui kuin seisahtuikin ennen kuin osui minuun. Samassa maisema alkoi välkkyä sinisenä, ja kuulin kuinka joku juoksi jäistä katua pois päin. Samassa sisukseni heittivät ympäri, ja ehdin juuri käännähtämään polvilleni, ennen kuin oksensin. Lihakseni tärisivät ja mahalaukkuni tyhjensi sisältönsä siihen kadulle.
-...bulanssia, miehen ääni tunkeutui tajuntaani. Vilkkuvat valot saivat silmäni särkemään, ja kuulin kauempaa kiukkuista sadattelua. Joku kumartui viereeni, niin että näkökenttääni tuli mustat kengät ja siniset housut, joissa oli leveät heijastimet.
-Millainen olo? ääni kysyi, ja nostin hitaasti kasvoni kohtaamaan toiset kasvot. Vanhempi mies tutki kasvojani huolestuneena.
-Istu siihen ihan rauhassa, ambulanssi on jo tulossa, mies sanoi ja vilkaisi sitten jalkakäytävän suuntaan. Istuin tielle, nojaten selkäni jonkun auton renkaaseen, ja suljin silmäni.
-Pärjääkö? mies kysyi, ja nyökkäsin varovasti, sillä päässäni jyskytti ja kovaa. Jostain kauempaa kuului sireenin ääni. Lähempää kuului kovaa huutoa. Sitten kaikki äänet hävisivät ja maisema pimeni.

Lähettäjä: Huuko 
Päivämäärä:   3.6.10 11:40:18

Oumaigaaad! tykkään sun kirjotustyylistä tosi paljo ja kaikkea <3

Päivämäärä:   6.6.10 16:20:13

jatkoa pian, marko parka : /

Päivämäärä:   6.6.10 16:24:56

Voi omg sun kanssas, EI NÄIN ;D

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   6.6.10 17:01:42

Nikke: mitä ei näin? ;P

Koitan saada tänään jatkoa, sivun verran on jo kirjoitettuna, mutta koitan keksiä mikä siinä on vikana, ja vähän lisää ennen kuin julkaisen:D

Päivämäärä:   6.6.10 17:02:45

Make ei saa loukkaantuu (vaikka tiedänkin Tie paratiisiin perusteella ettei ainakaan pahasti) pahasti :[

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   6.6.10 18:13:12

Palasin tajuihini sairaalassa. Kuulin läheltä hiljaista puhetta, joka oli paremminkin muminaa kuin selvästi erotettavia sanoja. Minulla kesti hetken muistaa, mitä oli tapahtunut, mutta kun koitin kääntää päätäni, iski takaraivoon viiltävä kipu. Irvistin hieman ja kohotin varovasti oikean käteni koskettamaan otsaani. Päätäni kiersi side, ja huomasin myös oikeassa ranteessa olevan siteen, joka jatkui kämmenen puolelle. Pikkurilli ja nimetön oli kääreen peitossa, ja arvasin sormien liikkumattomuudesta että ne oli lastoitettu. Huokaisin syvään, jolloin sain muminan lakkaamaan ja askeleet lähestymään minua. Pian näkökenttääni ilmestyi vanhan miehen hymyilevät kasvot.
-Jaahas, täällä on herätty. Millainen on olo? Onko kipuja? mies kyseli hymyillen.
-Mmm... Ei oikeastaan. Päätä vihlasee jos koittaa liikuttaa, sain kähistyä hiljaa, huolimatta siitä että kurkkuni oli kuiva kuin saharan autiomaa. Lääkäri onneksi ymmärsi ongelman, ja kaatoi mukiin hiukan vettä pöydällä olevasta kannusta, ja ojensi sen jälkeen mukin minulle. Mutisin kiitoksen ja otin mukin tärisevin käsin vastaan. Vesi oli lämmintä, mutta silti se ajoi asiansa.
-Sait aika pahan aivotärähdyksen, ja löit ilmeisesti pääsi asfalttiin kaatuessasi, sillä takaraivossasi oli erittäin runsaasti verta vuotava vekki, johon ommeltiin yhdeksän tikkiä. Myös oikean käden pikkurillisi oli murtunut, ja se on lastoitettu, lääkäri selitti samalla pulssiani tarkistaen. Urahdin vastaukseksi, ja kiinnitin huomioni kahteen poliisiin, jotka koittivat olla mahdollisimman huomaamattomina huoneen seinustalla. Sanomattakin lienee selvää, että he onnistuivat yrityksessään erittäin huonosti, sillä siniset uniformut loistivat valkoista seinää vasten kuin srutsi kanalassa. Kun lääkäri huomasi katseeni suunnan, hän sanoi epäröiden
-He tulivat kyselemään vointiasi, ja haluaisivat lausunnon tapahtumista. Mutta siis tietenkin sillä ehdolla että olet siinä kunnossa, että jaksat vastata heidän kysymyksiinsä.
Mietin hetken, mutta nyökkäsin sitten. Samapa tuo olisi, kun kuitenkin joutuisin ennemmin tai myöhemmin kertomaan oman versioni tapahtuneesta, niin miksi sitten ei ennemmin.

Seuraavana aamuna, vierailuajan alkaessa, pöllähtivät vanhempani sairaalaan.
-Mitä te täällä teette? kysyin laskien lehden, jota olin ollut lukemassa, syliini.
-No me lähdettiin heti kun vaan mahdollista tulemaan, oltiin huolissamme kun eilen soittivat. Miten sä nyt noin menit auton alle hyppimään?! äitini papatti nopeasti tullen samalla halaamaan minua. Isäni seisahtui hieman kauemmas, ja katsoi minua arvioiden vaikka huoli paistoi hänenkin kasvoiltaan.
-En mä minnekkään auton alle hyppinyt, vaan mua tuupattiin, korjasin äitiäni terävästi työntäen hänet samalla kauemmas itsestäni.
-Mitä oikein tapahtui? Eilen saimme kuulla vain että sinut oli tuotu sairaalaan ja että olit tajuttomana ja että sinulla epäiltiin aivotärähdystä ja mahdollista kallon murtumaa kun olit lyönyt pääsi katuun, isäni kysyi vetäen äidin viereensä. Äiti istui tuolille selvästi helpottuneena siitä että en ollut kuoleman porteilla oleva vihannes.
Huokaisin hiljaa ja pyöräytin silmiäni ennen kuin aloin selittämään sensuroitua versiota illan tapahtumista. Olin kiitollinen siitä että vanhempani kuuntelivat koko jutun keskeyttämättä. Äitini nieli tarinan mukisematta, mutta isän ilmeestä näin, että hän tiesi minun jättäneen jotain kertomatta. Hän pysyi kuitenkin viisaasti vaiti, vaikka katsoikin minua liiankin tutulla ammatti-ilmeellään. Toivoin, että asia ei nousisi myöhemminkään puheen aiheeksi, sillä vaikka vanhempani olivatkin jollain tasolla oppineet hyväksymään minut tällaisena kuin olin, niin en oikein jaksanut uskoa heidän sulattavan kovin hyvin näitä minun yhden yön juttujani, joita iskin baarista mukaan matkaan. Eiväthän he suvainneet heteroidenkaan joukossa yhden yön suhteita. Välillä oikeasti ihmettelin millä vuosisadalla he elivät ja ihme kun eivät olleet laittaneet Mattia ja minua varmuuden vuoksi jonnekkin poikakouluun tai luostariin kasvamaan, kunnes olisimme tarpeeksi vanhoja menemään naimisiin heidän valitseman hyväsukuisen kiltin tytön kanssa, luonnollisesti.
Vaivoin sain nielaistua naurukohtaukseni, ja naamioitua huuliltani karanneen pärskähdyksen yskäksi. Kipulääkitys oli sopiva syntipukki ajatuksieni kululle, päätin kohdatessani isäni tutkivan katseen. Täydellisen sopiva syntipukki, ajattelin, kun mieleeni nousi kuva Matista ja minusta pussihousuissa ja olkihattu päässä astelemassa jotain 1700-luvun kartanon pihapuistikon polkua muiden samanlaisiin vaatteisiin pukeutuneiden poikien perässä, kuunnellen ikivanhaa kurppaista ukkoa, joka paasasi kuun kierrosta ja sen vaikutuksesta satoon.

Kun lopulta sain vanhempani uskomaan että en ollut a) kuolemassa juuri nyt tällä punaisella minuutilla tai b) suunnitellut tekeväni itsemurhaa esimerkiksi loikkaamalla ikkunasta tai hirttäytymällä tiputusletkuun, olin aivan poikki. Hiljaisuus oli taivaallisen tervetullut. Sain juuri silmät kiinni ja hyvän asennon, kun ovelta kuului koputus. Ovi aukesi ennen kuin ehdin sanoa mitään, ja sisälle pöllähti Joona ja Tommi. Mieleni teki kirota kaksikko alimpaan hèlvettiin, ja nyökkäsin hieman jäykähkösti heille tervehdykseksi.
-Jessus sä näytät kaamealta! Joona kiljahti pysähtyen kuin seinään.
-Kiitos samoin, mutisin hieman äksysti. Tommi tarkkaili minua kulmiaan rypistäen, joten huokaisin ja loin kasvoilleni pahoittelevan ymyn.
-Sori, mä olen just viettäny kolme tuntia kahden psykiatrin kera, niin on vähän pinna kireenä, sanoin ja pojat nyökkäsivät toisiaan vikaisten.
-Me voidaan kyllä häipyä, jos sä haluat, Tommi sanoi, mutta pudistelin päätäni.
-Ei kun jääkää vaan, kunhan ette ala selittämään mitään siitä millaisia terapia-muotoja itsemurhaa yrittäneille on, tai ette ala naulaamaan ikkunaa kiinni, sanoin ja naurahdin hieman.
-Ööö, raskitaanko me mainita, että sä olet ekassa kerroksessa? Tommi kysyi ja iski silmää vetäen samalla tuolin itselleen sängyn viereen.
-Dääm, siinä meni sekin ilo, sanoin ja mutristin huuliani. Pian purskahdimme koko kolmikko nauruun, emmekä saaneet naurua loppumaan vielä siinäkään vaiheessa kun suloinen sairaala-apulainen tuli lounastarjottimen kanssa sisälle. Poika hymyili ujosti ja vilkaisi Joonaa ja Tommia nopeasi ennen kuin laski tarjottimen siirrettävälle sängyn ylle tulevalle pöydälle.
-Hyvää ruokahalua, hän sanoi nostae kuvun pois lautasen päältä. Pojan poistuttua sirsin epävarmana katseeni lautasesta kavereihini.
-Mitä tän ois tarkoitus esittää? kysyin heiltä, mutta kumpikin puisteli päätään epäluuloisina.
-Ton nyt vois kuvitella porkkanaks, Joona sanoi innossaan törkkiessä veitsen kärjelä jotain epämääräisesti oranssilta vaikuttavaa pientä kappaletta.
-Onpas täällä pieniä porkkanoita, totesin ennen kuin otin varovasti ruokaa haarukan kärjelle. Laitoin ruuan suuhuni, ja hetken emmittyäni nielaisin. Ruoka takertui kurkkuuni ja sai aikaan yskänpuuskan. Onnistuin melkein kaatamaan maitolasin tavoitelessani sitä, mutta Tommi oli nopeampi liikkeissään ja ehti nappaamaan sen kiinni. Tyhjensin lasin kerralla, ennen kuin työnsin lautasen kauemmas.
-Listeriä, siltä se ainakin vaikutti, mutisin ja nostin epäillen jälkiruokakupin kantta. Siellä näytti olevan ihan tavallista marjakiisseliä ja se oli jopa syötävää.

Päivämäärä:   6.6.10 19:05:31

Jatkoo <3

Päivämäärä:   8.6.10 16:50:20

"ja kiinnitin huomioni kahteen poliisiin, jotka koittivat olla mahdollisimman huomaamattomina huoneen seinustalla. Sanomattakin lienee selvää, että he onnistuivat yrityksessään erittäin huonosti, sillä siniset uniformut loistivat valkoista seinää vasten kuin srutsi kanalassa." sulla on aina noita mahtavia vertauksia<3 ja ihania ne Markon ajatukset poikakodista ja luostarista :DD

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   8.6.10 18:07:26

Maken mietiskelyt on niin best :DD

Jatkoo >

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   9.6.10 18:04:29

Kaameaa, huomasin jo toisen huolimattoman kirjoitusvirheen! Toivottavasti niitä ei kovin montaa muuta siellä ole:/
Voin muuten sanoa, että oli hiton vaikea keksiä hyvää vertauskuvaa tuohon poliisi-kohtaan :D

Jatkoa tulee joko tänään tai huomenna, katotaan miten sisäistän itteni pihalta. Nyt on joka tapauksessa illalla aikaa kirjoitella, kun olen saanut työt pois häiritsemästä harrastuksia;P

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   9.6.10 19:50:18

voi marko marko ! :D

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   11.6.10 00:12:22

Pääsin kotiin seuraavana aamuna, kun ensin lupasin ottaa rauhallisesti muutaman päivän ajan.
Minua hieman harmitti se, että lääkäri asetti kotin pääsyni ehdoksi sen, että en olisi yksin. Koska Tommi ja Joona oli koulussa, ja Kalle oli jo lähtenyt maasta, ei minulla ollut kovinkaan montaa vaihto-ehtoa, ketä voisin pyytää hakemaan minut ja heittämään kotiin. Vanhemmilleni en halunnut soittaa, sillä he olisivat halunneet minun kuitenkin menevän sinne kuluttamaan loppuviikon, joka oli saikkaria isketty. Minua ei oikein asia innostanut, joten päätin koittaa kavereitani läpi. Rikua en halunnut vaivata, sillä hänellä oli tarpeeksi rankkaa jo muutenkin. Olin jo kertaalleen selannut puhelimeni muistin läpi, kun toisella kierroksella pysäytin selaukseni Masan nimen kohdalle. Pureskelin hetken huultani, vain tuijottaen puhelinta. Koska en keksinyt muutakaan vaihtoehtoa, painoin vihreää luuria.
-Masa? miehen ääni vastasi kysyvän kuuloisesti. Kova kolina melkein peitti äänen alleen.
-Make terve, soitinko pahaan aikaan? kysyin epämääräisen hermostuneena. Minun teki mieli tupakkaa, mutta aski oli hukkunut jonnekkin matkan varrelle onnettomuuden jälkeen.
-Ai moi, tämäpä mieluisa yllätys, Masa sanoi samalla kun metelli takana hiljeni.
-Niin joo, mun on ollut tarkoitus soittaa, mutta...
-Mutta et oo halunnu häiritä, ja on ollu koulussa kirettä ja kaikkea muuta kivaa, vai mitä? Masa sanoi naurahtaen. Tunsin punastuvani häpeästä. Minun oli ollut tarkoitus soittaa, mutta jotenkin se oli vain jäänyt, varsinkin kun Eetu oli kuollut ja kun Patu ei ollut oikein varsinaisesti iloinnut minun tapaamisestani. Tarkalleen ottaen poika ei ollut sen koomin edes katsonut minua, puhumisesta puhumattakaan.
-Tässä on oikeesti ollu vähän kaikkea, ja kun Patu nyt käyttäytyi silloin niin kuin käyttytyi, niin mä... Mä jotenkin ajattelin että vois olla parempi jos en ihan heti ärsyttäis sitä lisää, selitin nopeasti, saaden miehen naurahtamaan.
-Ota iisisti, mä ymmärrän kyllä, hän sanoi iloisesti.
Huokaisin helpottuneena, kunnes muistin miksi olin soittanut.
-Kuule, onko sulla miten paljon hommia nyt?
-Eipä mulla mitään ihmeellistä, kavereitten kanssa ollaan bilistä pelaamassa, Masa sanoi kummastuneena.
-No kato kun mä tarttisin jonkun hakemaan mut sairaalasta, että pääseen kotio, selitin katuen samalla että edes soitin Masalle.
-Totta kai mä tuun hakemaan, mies sanoi nopeasti.
-Ihanko tosi? Hienoa. Tuu kun ehit, mä odotan täällä, sanoin virnistäen iloisesti. Masa naurahti ja lupasi lähteä samantien tulemaan.

Minua jännitti tavallaan tavata Masa, sillä en ollut ihan varma miten hän suhtautuisi tapaamiseen näin reilun viikon hiljaisuuden jälkeen. Istui aulassa odottamassa häntä, ja koitin keskittyä vanhaan seiskaan jonka olin napannut lehtikopasta. Lopulta luovutin lukemisen suhteen ja viskasin lehden takaisin laatikkoon. Kun käänsin katseeni oven suuntaan, näin kuinka Masa harppoi kahden mummon ohi huolestuneen näköisenä. Helpottunut huokaus karkasi huuliltani ja nousin seisomaan, jolloin mies näki minut. Masa käänsi kulkunsa suunnan minua kohden, ja näin kuinka hymy hyytyi kun hän pääsi lähemmäs. Tiesin näyttäväni kaamealta, sillä kasvojeni oikea puoli oli hieman turvoksissa ja sinisen ja liilan kirjava ja pää oli paketissa, samoin kuin käsi.
-Mitä sulle on sattunut? Masa kysyi päästyään luokseni. Hän nosti kättään ja hipaisi varovasti poskeani, saaden samalla minut ottamaan askeleen taakse päin.
-Näyttää pahemmalta mitä on, sanoin naurahtaen hiukan. Vilkaisin nopeasti ympärilleni ja huomasin monen ihmisen katselevan meitä, joten nappasin muovikassin, jossa oli vähäiset tavarani ja veriset vaatteeni, jotka minulla oli ollut onnettomuuden aikaan päälläni.
-Mä selitän kun päästään ulos täältä, sanoin ja suuntasin kulkuni kohti ovea. Masa seurasi perässäni kyselemättä sen enempää. Vaistosin hänen pitävän kättään suojelevasti selkäni takana, vaikka hän ei koskenutkaan minua. Hetken ajan tunsin oloni liikuttuneeksi. Jossain toisessa tilanteessa olisin voinut jopa pitää Masasta. Ehkäpä jopa rakastaa. Mutta en tässä elämässä. En enää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.6.10 00:28:36

oij jotenkin käy nyt sääliksi masaa :(

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   11.6.10 17:37:59

Voi että, Masa on ihuna <3

Päivämäärä:   11.6.10 19:45:23

uui ku söpöä ♥ :p

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   11.6.10 21:40:42

Masa oli saanut auton lähelle ovea, mistä olin kiitollinen, sillä päässäni alkoi ikävästi heittää jaloillaan oleminen. Aloin hiljalleen ymmärtämään miksi lääkäri halusi että minulla olisi kotona seuraa. Huokaisin syvään istuessani apukuskin paikalle. Masa sulki oven ja seurasin katseellani kuinka hän kiersi hondan keulan, istuen sitten ratin taakse. Mies vilkaisi minua hymyillen, ja käänsin nopeasti katseeni sairaalan suuntaan. Toivoin hartaasti, että en joutuisi toiste tuhlaamaan aikaani siellä. Masa starttasi auton, ja pian sairaala katosi näkyvistä. Radio Nova soi hiljaisella, mutta en jaksanut keskittyä siihen. Pureskelin alahuultani miettiessäni mitä sanoisin Masalle, joka selvästi odotti että minä aloittaisin.
Huokaisin uudestaan, ja päätin tarttua härkää sarvista.
-Mä olen pahoillani, kun en oo soittanut, mutta mun yks tuttu ampu ittensä ja en oikeastaan osannu ajatella mistään mitään. Sitten tuli hautajaiset, ja niiden jatkoilta mä päädyin sairaalaan pää paketissa, selitin nopeasti yhteen putkeen. Ääneni hiljeni kuitenkin loppua kohden, ja lopuksi pyyhkäisin yksinäisen kyyneleen pois poskeltani.
-Mä luin lehdestä siitä itsemurhan tehneestä. Mä olen pahoillani, niin klisee kun se onkin. Ja oikeasti, musta oli hienoa kun sä soitit mut hakemaan sua, Masa sanoi ja vilkaisi minua hymyillen. Käänsin punastuen katseeni ulos ikkunasta. Masa sai minut tuntemaan itseni pieneksi ja viattomaksi. Puraisin huultani hieman kovemmin kuin oli tarkoitus, sillä lopputuloksella että maistoin veren maun suussani. Masa pysäytti auton punaisiin valoihin ja tarttui varovasti leukaani kääntäen päätäni niin että kohtasi katseeni. Upposin hänen ruskeisiin silmiin joissa oli häivähdys kultaa mukana ja hetkeksi unohdin missä olin ja kenen seurassa. Masa kumartui lähemmäs ja painoi huulensa huulilleni. Häkellyin hetkeksi, mutta työnsin sitten miehen kauemmas itsestäni.
-Sori mutta en mä voi, sanoin ja olin oikeasti pahoillani. En halunnut loukata miestä, joka katsoi minua surullisesti, mutta hän ei jättänyt vaihto-ehtoa. Masa käänsi katseensa eteenpäin ja huomasin kuinka hänen leukansa kiristyi. Hienoa, onnistuin sitten loukkaamaan häntä, ajattelin kääntäessäni katseeni ikkunasta.

Loppu ajomatka sujui hiljaisuuden vallitessa, ja Masa ei suostunut katsomaan minua edes pysäyttäessään auton kotitaloni eteen.
-Soittele joskus jos seura kelpaa, mies murahti terävästi kun nousin ulos autosta. Aukaisin suuni sanoakseni jotain, mutta päätin olla hiljaa. Nousin siis vain ulos autosta, ja kumarruin vilkaisemaan miestä vielä ennen kuin suljin oven.
-Kiitos kyydistä. Niin ja oikeesti, mä olen pahoillani. Anteeksi.
Suljin oven ja lähdin varovasti kulkemaan kohti ovea. Odotin kuulevani auton lähtevän, mutta sen sijaan kuulinkin kuinka askeleet lähestyivät minua. Käännyin hämmentyneenä katsomaan Masaa, joka seisahtui eteeni epäröiden.
-Hei, olen pahoillani. Sä sanoit silloin jo aluks, että et halua suhdetta, ja siltä mä käyttäydyn kuin mikäkin kakara. Anteeks. Pärjäätkö sä varmasti? Soita jos tarttet jotain. Mun tarttee mennä nyt, mutta... Niin no, soita, hän sanoi ja halasi minua varovasti. Sitten mies kääntyi ja hölkkäsi autolleen joka odotti tyhjäkäynnillä pöristen. Jäin katsomaan hänen peräänsä hämmentyneenä. Vasta kun auto hävisi näkyvistäni, käännyin ja astuin sisälle rappuun. Päätäni särki todella kovaa.

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   11.6.10 22:26:10

Yhyy ;( MASAA SURETTAA.

Päivämäärä:   12.6.10 10:27:04

oooi :( ♥

Päivämäärä:   12.6.10 20:25:32

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   12.6.10 21:51:29

Taas rikollisen lyhyt pätkä, mutta seuraavaksi loikataan hieman eteenpäin Markon elämässä, niin...

Aamulla tuntui oudolta herätä omia aikojaan omasta sängystä. Makasin hetken vain kattoa tuijottaen ja asioita miettien. Kaipasin jo pois täältä, tästä oravanpyörästä. Huokaisin syvään ennen kuin kierähdin sängyn laidalle ja nousin istumaan. Odotin hetken että maailma lakkaisi kieppumasta, ennen kuin nousin kunnolla seisomaan. Nappasin puhelimeni yöpöydältä ja näpyttelin äidille viestin Kaikki OK. samalla kun suuntasin kulkuni parvekkeelle. Äitini oli soittanut illalla ja uhannut tulevansa hakemaan minut kotiin toipumaan jos en ilmoittelisi itsestäni aina välillä. Istuin puutarhatuolille joka oli parvekkeen ainoa istuinpaikka, ja nappasin tupakka-askini ikkunalaudalta. Ensimmäiset savut kirvelivät keuhkoissani ennen kuin nikotiini alkoi imeytymään ja tunsin oloni kohentuvan heti. Aloin siinä lokin lentoa seuraillessani miettimään äidin illalla mainitsemaa kaamosmasennusta. Oli totta, että olin todella stressaantunut viime aikoina, kun kaikki tuntui kaatuvan päälleni. Mutta en silti uskonut olevani masentuneeni. Olin vain uupunut. Nyökkäsin itsekseni. Se oli hyvä selitys. Olin uupunut. Vain uupunut. Tumppasin tupakan tuhkiksen virkaa toimittavaan kurkkupurkkiin ja palasin sisälle. Keittiössä avasin jääkaapin oven, enkä voinut olla kiroamatta, kun huomasin kaapin tyhäksi. Olin illalla joutunut heittämään miltein kaikki kaappiin jääneet ruuat roskikseen, sillä ne olivat päässeet homehtumaan sairaalassa oloni aikana. Kahvia sentään oli vielä, joten laitoin kahvin tippumaan ja suuntasin itse kulkuni suihkuun. Sieltä tullessani hörpin nopeasti kupillisen kavia, jonka jälkeen suuntasin kulkuni eteiseen ja lähikauppaan.

Kaupassa kuljeksin hyllyjen välissä omiin ajatuksiini vaipuneena, enkä siksi huomannut kahvihyllyllä seisovaa miestä ennen kuin melkein törmäsin häneen.
-Oho, anteeksi, mutisin nopeasti ja vilkaisin miestä. Käännyin kuitenkin katsomaan tarkemmin kun tajusin tunnistavani miehen.
-Kas, Marko. Sinua ei ole pahemmin näkynytkään, Heikki sanoi leppoisasti hymyillen. Huomasin kuinka hän tarkkaili minua kiinnittäen huomionsa kasvojeni ruhjeisiin. Loin nopeasti kasvoilleni mahdollisimman iloisen virnistyksen ja sanoin
-Joo no olin tuolla sairaalan puolella muutaman päivän täyshoidossa pienen onnettomuuden seurauksena.
-Onko pesukone toiminut nytten?
-Onhan se, sen mitä nyt sitä olen ehtinyt käyttämään, myöntelin nyökytellen samalla kun katselin mietteliäänä ympärilleni. Päätäni oli alkanut jälleen särkeä. Samassa Heikin puhelin alkoi soimaan, joten hyvästelin miehen nopeasti ja jatkoin matkaani kassalle. Ei jääkaappini paljoa reissusta täyttynyt, mutta päänsärky onnistui tappamaan tehokkaasti ruokahalunikin, vaikka tiesin että minun olisi pakko koittaa syödä jotain ennen kuin vahvat lääkkeet aiheuttaisivat mahahaavan tai jotain muuta yhtä mukavaa.

Kotona söin nopeasti pari leipää ja nakkasin sen jälkeen naamaani burana 800 ja pitkävaikutteisen buranan, vaikka nitä olikin käsketty käyttää vuorotellen. Sen jälkeen menin sängylle ja kiskoin peiton pääni yli, odottaen että särky lakkaisi.
Havahduin puhelimen rallatukseen, minkä takia päättelin onnistuneeni nukahtamaan jossain vaiheessa. Vilkaistessani ulos huomasin auringon olevan juuri laskemassa. Arvasin äitini soittavan jo ennen kuin sain puhelimen kalastettua käteeni, enkä joutunut pettymään.
-Mhhh? murahdin vastauksen linjan auetessa, ja haukottelin sen päälle leveästi.
-Onko kaikki hyvin? Kun ei ole mitään kuulunut niin aloin huolestu, äidin ääni kuului puhelimesta hermostuneena.
-Joo, kaikki on hyvin. Mä vaan nukahdin ja heräsin vasta puhelimen ääneen, sanoin ja haukoittelin uudestaan ennen kuin kömmin ylös samalla venytellen.
-No hyvä sitten. Onko paljon kipuja? auttaako lääkkeet? äitini kyseli huolissaan.
-Ei oo kipuja, lääkkeet auttaa hyvin, vastasin samalla tassutellen parvekkeelle.
-Mulle tulee toinen puhelu, täytyy lopettaa, moido, sanoin nopeasti ennen kuin äiti sai uutta puheripulia, ja katkaisin puhelun. Tiesin että saisin kuulla myöhemmin käytöksestäni, mutta se ei oikeastaan minua liikuttanut.
Istuin muoviseen tuoliin ja sytytettyäni tupakan vajosin mahdollisimman syvälle tuolin pohjalle, nauttien rauhasta. Olisin voinut istua siinä vaikka kuinka pitkään, mutta kylmyys ajoi minut lopulta sisälle. Kun kerta olin jo hereillä, päätin kaivaa koulukirjat esiin ja edes yrittää opiskella hieman, sillä loppujen lopuksi enää ei ollut kovinkaan paljoa jäljellä ennen kuin selviäisi saisinko lakin vai en.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   13.6.10 00:58:25

MUISTO!!!! Kuinka ihmeessä voit vielä tässä vaiheessa tehdä NOIN alkeellisia kielioppivirheitä??!!

"alkoi imeytymään"
"Aloin miettimään"
"alkoi soimaan"

AARGH!! Ei aleta tekemään, vaan aletaan tehdä, eli "imeytyä", "miettiä", "soida".

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   13.6.10 00:59:16

Mutta siis jatkoa, kiva tarina.

LähettäjäMuisto97*EK 
Päivämäärä:   13.6.10 11:24:00

**; laitetaan väsymyksen piikkiin;P
Ja taas meni noi kursivoinnit... Mutta joo:D

Päivämäärä:   13.6.10 22:46:02

mmh, tyksin!

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   13.6.10 23:39:09

Diggaan 8)

Lähettäjä: asdffg 
Päivämäärä:   23.6.10 00:31:34

up.

Päivämäärä:   23.6.10 01:00:36

Lähettäjä: lpo ei kirj. 
Päivämäärä:   23.6.10 22:28:28

tääki on mielenkiintonen, ja kirjoitus virheistä huomauttelen, jatkoo toivon :)

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   12.7.10 09:28:39

Tän luin eilen heti ku olin lukenu Tie Paratiisiin, ja tää oli kyl kans hyvä! JATKOO<3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   25.7.10 16:00:11

Ihan ensiksi, pahoitteluni kun ei ole jatkunut. Mä vaan törmäsin solmukohtaan, enkä ole saanut kunnollista jatkoa pakerrettua. Koitan jatkaa kuitenkin mahdollisimman pian.
Toiseksi kyselisin, löytyisikö keneltäkään aikaa/halua ruveta betaksi tähän tarinaan?

Päivämäärä:   26.7.10 20:38:32

Koita jatkaa pian<3333 Mulla ois halua kyl alkaa betaks mut ei taitoo:DD

Päivämäärä:   29.8.10 18:22:42

up<3

Päivämäärä:   2.9.10 23:30:14

onkos tännejatkoo tuloss??=)

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   2.9.10 23:48:41

On.... Ehkä..... Joskus.
En edelleenkään edisty tässä :/ Kolme alkua on jo seuraavaan pätkään, eikä mikään sovi....

Lähettäjä: self 
Päivämäärä:   10.1.11 14:54:48

Oh my...Luin tämänki kerrallaan kokonaan läpi (niinku myös Tie Paratiisiin) ja mun on pakko myöntää, että mä itkin joissaki kohdissa. IHANA, kertakaikkiaan <3 Mä niin oon ihailen sun kirjotustaitoja, ihan mahtavaa! Oon sanaton.

Onkohan tähän jatkoa tulossa koskaan? Olis hemmetin hienoo, jos tulis :)

Päivämäärä:   10.1.11 14:56:48

damn, typo.

Tossa pitäis siis lukee mä niin ihailen* ,eikä mä niin oon ihailen.

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   10.1.11 15:01:21

self// Kiitos :) Kyllä mulla on tarkoitus tämäkin jokus jatkaa valmiiksi, kunhan löydän sen hukkuneen juonen, tällä hetkellä tämä jumittaa ja pahasti :/ Mutta tosiaan, suunnitelmissa on jatkaa tää siihen asti josta alkaa Tie paratiisiin :D

Päivämäärä:   10.1.11 15:06:17

Hienoo! :) Juu ei mitään paniikkia, olis vaan tosiaan kiva lukee tää loppuun.

Päivämäärä:   28.2.12 23:13:58

Nostellaas sitte tätäkin:D

Ja jatka toki jos vaan aikaa ja innostusta ja jotai riittää, tääkin on ihan huippu:)))

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   14.3.12 21:29:21

lukasin tän nyt, ja tosiaan olis kiva saada jatkoo <3

Lähettäjä: Zet 
Päivämäärä:   3.6.12 00:39:48

Jatkoa vaan

Lähettäjä: Joopajoo 
Päivämäärä:   6.12.15 23:17:14

Onkos tähän tulossa vielä jatkoo?

Lähettäjähymynaama 
Päivämäärä:   7.12.15 00:08:33

Muisto! Vieläkl kirjoitat, Jos käsikirjoitus pettää
tai mikä se nyt lienikään :)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.12.15 15:48:35

Löytysköhä tie paratiisiin tarinaa jostaki?:)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.12.15 20:22:54

Tuosta topicista löytyy linkki siihen Tie paratiisiin:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=868847&t=868847 :)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.12.15 21:44:25

Kiiiitoos:)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.