Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ennen tietä paratiisiin

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   24.2.10 18:19:34

Elikkä tästä alkaa tarina, joka pohjautuu Tie Paratiisiin jatkikseen, ja on Markon elämästä ennen kuin hän kohtasi Aleksin.

Katselin junan ikkunasta ohi vilahtelevia maisemia. Olin jännittynyt, enkä voinut olla laskematta minuutteja siihen, kun juna seisahtuisi kotikaupungin asemalle. Kaupungin, josta olin vasta vajaa vuosi sitten päässyt lähtemään. Olin päässyt siirtymään iltalukiosta, jota olin käynyt samalla kun työskentelin isäni vastaan-otolla, Helsinkiin oikeaan lukioon ensimmäisen syyskauden jälkeen. Viimeisin vuosi oli ollut... Mielenkiintoinen. Samassa junan vauhdin hiljeneminen sai minut hätkähtämään.
-Hyvät matkustajat, juna myöhästyy seuraavilta asemilta hieman, kajahti kaijuttimissa. Huokaisten käännyin katsomaan takaisin ulos ikkunasta, ja huomasin isojen lumihiutaleiden leijailevan kohti mustaa maata. Saisimmeko sittenkin valkean joulun, ajattelin hajamielisesti. Elettiin jo joulukuun 22. päivää. Olin viimeiseen asti vältellyt kotiin menoa, sillä en olisi halunnut olla erossa miehestä, jonka kanssa olin seurustellut tänään täsmälleen kaksi kuukautta. Samassa puhelimeni piippasi viestin merkiksi, ja avasin sen. Hymy nousi huulilleni, kun huomasin lähettäjän olevan juuri kyseinen mies. "Hyvää 2kk päivää<3" luki viestissä. Ajatukseni palasi tuohon päivään kaksi kuukautta sitten. Muistin hyvin, kuinka Ari oli tavalliseen tapaansa odottamassa minua salilla. Olin pitänyt itseäni onnekkaana, kun lähellä asuntoani oli sali, jossa minunkin kaltainen ruipelo sai tuntea olevansa tervetullut. Ari oli jo vuosia käynyt salilla, ja sen kyllä huomasi, ja hän jaksoi kiltisti opastaa minua laitteiden käytössä, ja hän jopa rakensi minulle treeni- ja ruokavalio-ohjelmat silloin alussa. Mutta olin siis tuntenut tuon sinisilmäisen blondin miehen yhdeksän kuukautta, kun hän sinä päivänä odotti minua. Ari oli jotenkin poissa olevan oloinen, kun menimme salille, joka oli tyhjillään. Olimme kai ainoat hullut, jotka viitsivät rääkätä itseään sunnuntai-aamuna ennen kello kymmentä.
-Mikä sua mietityttää? olin kysynyt mieheltä, kun hölkkäsimme juoksumatoilla rinnakkain.
-Mulla on ongelma. Mä oon ihastunu, mutta en tiiä onko se muhun, Ari aloitti jotenkin vaivautuneesti. Vilkaisin häntä huvittuneena, sillä olin tottunut näkemään miehen hetken mielijohteesta toimivana, impulssiivisena ihmisenä.
-No mikset sä kysy siltä tytöltä? olin kysynyt huvittuneena. Ari oli sammuttanut mattonsa, ja jäänyt katsomaan minua tarkasti.
-Ei se oo tyttö, hän oli sanonut, ja olin meinannut lentää nurin matolle. Pysyin kuitenkin pystyssä, ja naama punaisena sammutin oman mattoni.
-Ymmärsinkö mä siis oikein? olin aloittanut epäröiden, ja Ari nyökkäsi. Samassa hän oli suudellut minua rajusti ja vaativasti. Selvittyäni ensi järkytyksestä, vastasin hänen suudelmaansa.

Hymy leikitteli huulillani, kun muistelin tuon suudelman jälkeisiä kahta kuukautta. Jos joku olisi aikanaan sanonut, että tulisin rakastumaan mieheen, olisin nauranut. Samassa hymy kuoli huuliltani, ja nousin kiskomaan takkia päälleni. Kotikaupunkini valot näkyivät jo...
-Kerrothan meistä vanhemmilles nyt lomalla? oli Ari vannottanut minua vielä asemalla. Olin luvannut, ja aioin sen lupauksen pitää, vaikka en tiennyt miten se onnistuisi.
Matin kanssa mesessä käydyistä keskusteluista tiesin, että paikalla olisi myös tätini perheineen. Mari-täti, joka oli isäni isosisko, oli asunut jo vuosia englannissa, ja he kävivät harvoin suomessa. Mutta totta kai minun tuurilla he olivat juuri tänä jouluna päättäneet tulla käymään, ajattelin katkerasti kun otin kassini ja astuin ulos lumisateeseen heti junan pysähdyttyä.
Aseman edessä isäni istui autossa odottamassa. Viskasin kassin takapenkille, ja istuin itse apumiehen paikalle.
-Moi, sain sanottua, ja vaivautuneena katselin ulos tuulilasista, samalla kun isäni katse tarkkaili minua.
-Moi vaan, hän lopulta sanoi ja auto hyrähti käyntiin. Emme puhuneet mitään matkalla kotiin, ja tunsin oloni vaivautuneeksi. Isäni vilkaisi muutaman kerran minua mietteliäänä, mutta ei sanonut mitään.

Kun auto pysähtyi vihreän omakotitalomme eteen, loikkasin pikaisesti ulos ja nappasin kassini takapenkiltä. Sisälle päästyäni tuli äitini heti minua vastaan.
-Voi kuinka ihana nähdä sinua pitkästä aikaa! Oletpa sinä... Muuttunut, äitini höpisi siirtäen minut käsivarren mitan päähän itsestään, päästäkseen paremmin tarkastelemaan uutta ulkomuotoani. Hän rypisti kulmiaan, ja mietti hetken.
-Missä sun raudat on? hän kysyi keksiessään eron. En voinut olla nauramatta.
-Pääsin niistä rautahampaista jo eroon, mulla on kyllä toiset raudat, joita pidän yöllä, selitin nopeasti.
-Jösses, kuului samassa 12-vuotiaan Matin ääni rappusista. Poika tuli nopeasti halaamaan minua.
-Sä oot saanu lihaksia, hän sanoi ihastellen. Olin iloinen, että olin päättänyt tulla jouluksi kotiin.

Re: Ennen tietä paratiisiin

Lähettäjä: Corazon 
Päivämäärä:   24.2.10 22:20:47

jatkappas vielä<3

Lähettäjä: über ihq 
Päivämäärä:   25.2.10 15:41:22

jatkoo<3 =)

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   25.2.10 17:42:04

Ihihihihih<3

Päivämäärä:   25.2.10 20:33:14

rakastann...<3<3<3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   25.2.10 20:37:59

Huomenna tulee jatkoa :D

Päivämäärä:   25.2.10 20:48:25

No hyvä <3

Päivämäärä:   25.2.10 21:33:11

mahtavaa<3<3<3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   26.2.10 12:42:58

Pahoittelen virheitä, en ehdi oikolukemaan:) Ja sanon nyt jo, että menee alkuviikkoon ennen kuin jatkuu seuraavan kerran...

Huoneeni oli aivan samanlainen kuin se oli ollut jo viimeiset yli kymmenen vuotta. Seinät oli hailakkaan siniset, ja kalusteet oli valkoisia. Matto ja verhot oli mustavalkoisia, ja muuten ei mitään pysyvyyttä ollutkaan, vaan esimerkiksi sängyssä oli milloin minkäkin väriset petivaatteet. Istahdin huokaisten sängyn laidalle, tontuilla kuvioidun luonnonvalkoisen pussilakanan päälle. En voinut olla hymyilemättä sille. Äitini oli aina rakastanut joulua. Kaivoin kännykän esille, ja koitin soittaa Arille. Mies ei kuitenkaan vastannut, joten näpyttelin nopeasti tekstiviestillä tiedon, että selvisin ehjin nahoin kotiin. Hieman minua ihmetytti, kun mies ei vastannut puhelimeen, vaikka hän oli menossa vasta seuraavana aamuna vanhempiensa luokse, ja hän oli sanonut pysyvänsä kotona tämän illan. Samassa Matti paukkasi huoneeseen keskeyttäen ajatukseni.
-Äiti käski syömään, poika sanoi ja katsoi minua silmät innosta kiiluen. Pörrötin Matin hiuksia naurahtaen.
-Joo mä tuun, sanoin ja nousin ylös venytellen. Hetken emmin, ennen kuin sujautin puhelimen taskuuni.

Ruokapöydässä oli aikamoinen hälinä, kun Marin perhe oli paikalla, ja heidän kuusi ja kahdeksan vanhat tytöt puhua pulputtivat minkä ehtivät. Asiasta oli hankala saada selvää, sillä puhe tuli suomen ja englannin sekoituksena...
-Mutta Markokos se siinä! Mari huudahti ja tuli halaamaan minua.
-Sustahan on suorastaan komea tullut, hän jatkoi katsoen minua päästä varpaisiin. Tunsin punastuvani hieman, ja mutisin nopeasti jotain kiitoksen tapaista, ennen kuin istuin pöydän ääreen.

Onnistuin koko ruokailun ajan välttelemään puhumista, sillä Mari piti huolen ettei kenenkään muun tarvinnut sanoa oikeastaan kuin juu tai jaa sopivaan väliin. Tunsin isäni tarkkailevan minua, ja vilkaistessani hänen suuntaan, minusta tuntui oudosti, että hän tiesi aivan liikaa. Pöydästä noustuani livistin heti ylös, ja koitin uudestaan soittaa Arille. Mies ei vastannut vieläkään, ja aloin huolestua. Mielessäni kävi jo ajatus, että ehkä Ari ei vastannut puhelimeen, koska oli jossain muualla kuin kotona, tai sitten hänellä oli seuraa... Katkaisin nopeasti tuollaiset ajatukset, ja päätin vakaasti uskoa, että mies oli vain unohtanut puhelimen äänettömälle ja oli katsomassa telkkaria tai suihkussa, tai sitten pesukone oli päällä, sillä silloin ei pienessä kaksiossamme kuullut mitään kun se vanha rousku pauhasi.

Seuraavana aamuna tarkistin ensimmäisenä puhelimen, joka oli kuitenkin edelleen viestitön. Painoin Arin numeron esiin, ja puhelin soi... ja soi... ja soi... Lopulta suljin puhelimen, ja viskasin sen seinään, johon törmätessään se meni moneen osaan. En jaksanut välittää siitä, vaan nousin kiukkuisesti ja harpoin suihkuun. Kymmenen minuuttia seistyäni kuuman veden piiskattavana, aloin rauhoittua. Pesin nopeasti hiukseni, ennen kuin marssin huoneeseeni. Pukeuduttuani keräsin puhelimen kappaleet ja taiteilin teipin avustuksella kännykän takaisin kasaan. Kiukkuni laantui lopullisesti, kun saatuani puhelimen päälle, se ilmoitti uudesta viestistä. Ari oli laittanut viestin muutaman minuuttia sitten, ja siinä luki "anteeksi kulta, unohdin eilen puhelimen takin taskuun". Vaikka viestissä oli selittelyn makua, nielin sen mukisematta, ja itsekseni valkeaa joulua hyräillen loikin alakertaan, jossa nenääni tulvi jo vohvelien tuoksu.
-Hyvää huomenta! huikkasin iloisesti, vain saadakseni isältäni hämmästyneen katseen. Mari ja äitini katsoivat minua hymyillen, ja toivottivat hyvät huomenet ennen kuin jatkoivat aamiaisen tekemistä.
-Mikäs sinua nyt noin hymyilytyttää? isäni kysyi ammatti-äänellään, laskiessaan samalla lehden edestään. Hän katsoi minua odottavasti, ja vastasin katseeseen hymyillen.
-Elämä vaan on niin ihanaa, ja ulkona on lunta ja huomenna on jouluaatto, latelin iloisesti ja hörppäsin äitini eteeni laittamasta kahvimukista pitkän kulauksen.
-Vai niin, isäni sanoi ja katsoi minua vieläkin epäluloisena. Hetken jo mietin, että läväyttäisin olevani homo, mutta muutin mieleni. Ei kai minulla nyt olisi syytä järkyttää vanhempiani, ja pilata heidän joulua... Se oli vain tekosyy, jolla sain asiaa pitkitettyä, ja tiesin sen vallan hyvin, mutta en antanut sen häiritä.

Päivä kului nopeasti Matin huoneessa pleikkaria hakatessa, ja ennen kaikkea äidin eteen joutumista vältellen. En voinut kuin ihmetellä, miten paljon töitä saattoi löytyä vielä aaton aattona, mutta minua hieman epäilytti, että äiti oli tahallaan jättänyt töitä odottamaan tuloani. Ihan ensin jouduin lounaan jälkeen kantamaan saunaan puita, ja samalla leikkimään sauna-paronia ja vahtimaan että siellä pysyi tuli pesässä. Kun siitä kuvittelin selvinneeni, keksi hän, että lunta oli tullut niin paljon, että minä ja Matti voisimme kolata sen sillä välin kun Marin perhe saunoi. Saunan jälkeen livistimme Matin kanssa pelaamaan, ja saimmekin olla toista tuntia rauhassa, ennen kuin meidät huudettiin syömään. Koska ei sitä voinut jättää väliin, saimme uuden listan töitä kumpikin, ja ilta sujuikin kaikenlaisessa turhassa touhussa, kuten imuroinnissa ja tiskaamisessa, mattojen puistelussa ja kuusen koristelussa. Tytöt oli toki alaosan puusta koristelleet, mutta minulle ja Matille jäi yläosa, jonne ei tytöt yltäneet.

Illalla istuimme koko väki katselemassa telkkaria olohuoneessa, kun Mari ensin oli vienyt tytöt nukkumaan. Matti väsyi kanssa aika pian, ja jäimme "aikuisten" kesken (eihän minulla olut kuin puoli vuotta täysi-ikäisyyteen) istumaan iltaa terästetyn glögin kanssa. Itse päätin siinä vaiheessa mennä nukkumaan, kun keskustelu alkoi kääntymään seksi-elämään, ja varsinkin minun sellaiseen.
-Öitä, toivotin nopeasti Marin alkaessa miettimään, olikohan minulla joku odottamassa siellä helsingissä, kun puhelinta vähän väliä vilkuilin. Todellisuudessa olin huolissani, sillä en ollut Arista kuullut mitään koko päivänä.
"Kauniita unia kulta <3" laitoin hänelle vielä ennen kuin pujahdin peittojen alle, ja käännyin selälleni tuijottelemaan huoneen kattoa. Ikkunasta tulvi kuun valoa sisälle, ja kello raksutti hitaasti kohti kahtatoista. En voinut olla naurahtamatta, kun yllätin itseni toiveikkaasti kuuntelemasta sorkkien kopinaa katolta. Tyttöjen katsoma joulupukki-elokuva sai mielikuvitukseni lentämään... Juuri ennen nukahtamista kuulin puhelimen piippaavan, ja kurotin sen pöydän kulmalta.
"Nuku hyvin" oli Arin lyhyt vastaus. Nukahdin hymyillen, miehen kuva mielessäni. Olin täydellisen rakastunut.

Aamulla nukuin ihmeen pitkään, ja nousin vasta vähän ennen yhtätoista ylös. Lapset oli innoissaan, ja jopa Matti intoutui juiksemaan heidän kanssa ikkunasta toiseen, katsomaan josko joulupukki olisi jo tulossa. Vaikka veljeni koittikin leikkiä vanhempaa kuin on, nautin nimenomaan näistä tällaisista hetkistä, jolloin hänkin saattoi olla taas lapsi.
-Huomenta, ja hyvää joulua, sanoin astuessani keittiöön.
-Hyvää joulua, äitini huikkasi hellan edestä. Hän katseli arvioivasti laatikoita, jotka muhivat uunissa. Kinkun tuoksu oli jo vallannut koko talon.
-Missä kaikki on?
-Saunaa lämmittämässä, äitini vastasi silmää iskien, ja naurahdin hieman tajutessani.

Puolilta päivin keräännyimme jälleen kaikki olohuoneeseen katsomaan joulurauhan julistusta, jonka jälkeen olikin ruokailun aika. Olimme juuri saaneet syötyä, kun ovelta kuului kolinaa.
-Onkos täällä kilttejä lapsia? kysyi miehehen ääni ovelta, ja pian kepin kolahdukset saatteli punanuttuisen miehen keittiön ovelle. Tytöt katsoivat silmät kauhusta pyöreinä, ja Mattikin hytkyi paikallaan kuin olisi istunut kusiaispesässä.
-Taitaapa olla, kun lautasetkin on syöty tyhjiksi, Mari sanoi hymyillen, ja nousimme kaikki ylös.
Lahjat oli pian jaettu, jopa ne jotka tontut oli pukin puolesta kuusen alle kantaneet syödessämme, ja katselimme lasten intoa heidän availlessa pakettejaan.
-Vieläkö sitä ruokaa jäi? isäni kysyi iloisesti, mahaansa taputellen.
-Tuolla olisi kolo kinkulle, tuolla porkkanalaatikolle... hän esitelmöi naureskellen. Lapset jäivät availemaan uusia lelujaan, kun me muut sirryimme takaisin pöydän äärelle. Kännykkä värisi taskussani, ja nostin sen esiin. Hymy nousi huulilleni, kun näin Arin soittavan.
-Hei kulta, hän sanoi heti kun linja aukesi.
-No hei vaan, sanoin ja nousin ylös, siirtyen kuistille, jossa aloin kaivamaan tupakoita esille.
-Onko ollut mukava joulu? mies kysyi, ja olin huomaavinani hänen äänessään jotain outoa.
-Ihan kiva, mutta mukavempaa olisi sun kanssa, sanoin kuitenkin iloisesti.
-Niin, hei mun täytyy mennä, me ruvetaan just syömään, Ari sanoi äkisti, ja ennen kuin huomasinkaan, hän oli sulkenut puhelimen. Tuijotin hetken ihmeissäni hiljaista kapulaa, mutta laitoin sen sitten taskuun ja tumppasin tupakkani, siirtyen sisälle takaisin ruokapöydän äärelle.
-No mutta, naisetko ne sieltä perään soittelee, Mari sanoi hymyillen tietäväisesti.
-Ei, vastasin ajatuksissani.
-No ketäs se sitten oli? äitini puolestaan kysyi.
-Mun... kämppis, sanoin empien.
-Ja kukas hän sitten on? isäni kysyi laskien aterimet käsistään. Vain Bill, Marin mies, jatkoi syömistään ilman että huomasi oudoksi muuttunutta ilmapiiriä.
-Yks Ari, vastasin vaivautuneena lautastani tuijottaen.
-Onko hän joku sinun koulukaveri? äitini kysyi ja kurotti kotikaljaa sisältävän kannun käteensä.
-Ei. Ari on jo töissä, vastasin hajamielisesti, samalla huultani purren.
-No minkäs ikäinen tuo Ari sitten on? isäni kysyi huolettomasti.
-23 vuotias.
Kannu kaatui kalahtaen, ja nostin hitaasti katseeni lautasestani kohtaamaan kolmikon katseet.
-Ja me seurustellaan, jatkoin, ennen kuin nousin nopeasti pöydästä, jättäen järkyttyneet vanhempani ja Mari-tädin tuijottamaan perääni.

Päivämäärä:   26.2.10 14:11:06

Hehheheheheheheh :'D

Päivämäärä:   26.2.10 15:38:31

oi ko söpöö<3

Päivämäärä:   27.2.10 03:20:37

jatkoooo<33=)

Lähettäjä: daah 
Päivämäärä:   28.2.10 01:06:26

jatkooo äkkiiii<3<<33

Päivämäärä:   28.2.10 21:27:31

ylöös<3<3

Päivämäärä:   1.3.10 17:55:00

Ylös!<3

Päivämäärä:   1.3.10 20:07:46

JAtkoo, PIAN! ♥

Lähettäjä: BLabLablA 
Päivämäärä:   1.3.10 21:45:06

hih söpöö :) jatkoa!

Päivämäärä:   1.3.10 22:59:00

jatkooo!!<3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   2.3.10 13:22:29

Sain aika kauan olla rauhassa, ennen kuin huoneeni ovelta kuului hiljainen koputus.
-Joo, vastasin kiukkuisesti. Ari ei taaskaan ollut vastannut puhelimeen. Isäni astui huoneeseeni, ja katsoi minua tutulla ammatti-ilmeellään. Arvasin jo mitä hän aikoi sanoa...
-Kuulehan Marko, isäni aloitti, ja istui nojatuoliin. Nousin istumaan sänkyni laidalle, ja katsoin häntä odottavasti.
-Kuuntelen, sanoin ivallisesti, kun isäni vain katseli ohitseni seinää.
-Me äidin ja Marin kanssa keskustelimme asiasta, ja ymmärrämme kyllä, että luulet olevasi ihastunut siihen mieheen, sillä vieraaseen kaupunkiin muutto ja ystävien taakse jääminen on varmasti...
-Mä en mitään luule, mä olen jo mona vuotta tiennyt olevani homo, sanoin nopeasti keskeyttäen isäni. Mieskatsoi minua nyt järkyttyneenä.
-Me, minä... Noh, en kai sitten voi muuta kuin toivottaa onnea valitsemallasi tiellä, isäni takelteli samalla kun hänen kasvonsa vaihtoivat väriä punaisesta valkoiseen ja takaisin punaiseen, nopeammin kuin liikennevalot. Nyökkäsin vain, ja isäni poistui huoneesta nopeasti. Hetken aikaa mietin, olisinkohan saanut samanlaisen reagtion, jos olisin ilmoittanut sairastavani syöpää, tai että olisin viitosten isä... Aloin itsekseni hihittämään, ja pian nauroin täyttä häkää. Sain rauhoituttua vasta, kun Matti kurkisti huoneeseeni uteliaana.
-Mikä sua naurattaa? poika kysyi, ja tuli viereeni istumaan.
-Aikuisten asiat, sanoin ja pörrötin hänen hiuksiaan. Samassa puhelimeni alkoi soimaan, ja nappasin sen nopeasti. Arin nimi välkkyi ruudussa, ja suorastaan työnsin Matin ulos huoneesta.
-VIhdoin! Missä sä olet oikein ollu? vastasin puhelimeen nopeasti.
-Marko, täällä on Arja, naise ääni sanoi itkuisesti. Arja oli Arin äiti.
-Mitä on sattunut? kysyin nopeasti. Olin nähnyt Arjan ja Arton, Arin vanhemmat, vain kaksi kertaa, mutta muistin hyvin Arjan iloisen nauravaisen äänen, josta ei nyt ollut mitään jäljellä.
-Marko, Ari on sairaalassa. Hän oli isänsä kanssa käymässä hautausmaalla, kun he törmäsivät auraan. Arto kuoli välittömästi, ja Ari makaa syvässä koomassa. Lääkärit eivät antaneet kovin suuria toiveita heräämisestä, nainen nyyhkytti.
-Minä olen jo tulossa, sanoin nopeasti, ponkaisten ylös. Nappasin kassin lattialta, ja tungin kännykän farkkujen taskuun.
-Mä tartten kyydin asemalle! huusin samalla kenkiä jalkoihini kiskoen. Aikuiset katsoivat minua hölmistyneinä, mutta isäni tuli sitten eteiseen, ja puki nopeasti takin päälleen. Kun istuimme autossa, hän viimein avasi suunsa.
-Mitä on sattunut?
-Ari on joutunut sairaalaan, sanoin penkillä kiemurrellen. Juna-asemalla ryntäsin lippu-automaatin luo, ja ostin lipun helsinkiin. Junan tuloon oli miltein tunti vielä, joten isäni, joka oli tullut kassini kanssa perässä asemalle, istutti minut penkille ja kävi hakemassa automaatista kahvia.
-Onko käynyt pahastikkin? hän kysyi, ja hetken minulla kesti tajuta, että hän puhui Arista. Nyökkäsin hiljaisena, ja hörpin nopeasti kahviani. Miksi minuutit tuntuivat matelevan?
-Ari on koomassa, eikä välttämättä herää enää, sanoin ja yksinäinen kyynel tippui poskelleni. Pyyhkäisin sen pois kiukkuisesti. Hän heräisi kyllä, ajattelin mielessäni.
-Tiedäthän, että olet eille tärkeä, ja että olet aina tervetullut kotiin, isäni sanoi ja nousi ylös.
-Kiitos, sanoin hiljaa hymyillen. Nousin kanssa seisomaan ja halasin nopeasti isääni.
-Soittele, mies sanoi vielä, ennen kuin poistui paikalta.

Juna kulki kuin täi tervassa, aivan kuten kellokin. Olin aamuyöstä viimein sairaalan luona, ja Arja istui aulassa odottamassa.
-Voi Marko, nainen sanoi kun juoksin hänen luokseen.
-Onko hän... En saanut kysymystä loppuun, sillä se olisi tuntunut luovuttamiselta, jos olisin kysynyt onko hän kuollut.
-Ei vielä, Arja vastasi, ja ohjasi sitten minut yhteen huoneeseen. Ari oli säälittävä näky kaikkien letkujen ja siteiden alla. Hän näytti niin pieneltä ja hauraalta maatessaan siinä sairaalavuoteella liikkumatta. Kalpeat kasvot olivat elottomat. Näin heti, että koneet pitivät häntä elämänsyrjässä kiinni. Hetken minusta tuntui, kuin omakin sydämeni olisi pysähtynyt. Ainakin se painui kasaan, rutistui pieneksi mytyksi. Nyyhkäisin hiljaa, ja istuin vuoteen viereen tuolille. Otin Arin käden käteeni, ja kuiskasin hiljaa
-Rakastan sinua, et saa jättää minua yksin.

Mutta hän ei kuullut. Kaksi päivää myöhemmin Ari lipui pois avun ulottuvista.
Olin viettänyt koko sen ajan Arin luona, ja lääkärit olivat jo miltein yhtä huolissaan minusta kuin Arista. Arja oli tullut juuri tuntia aikaisemmin paikalle, sillä hän oli käynyt välillä kotona nukkumassa. Istuimme toinen toisella ja toinen toisella puolella Arin sänkyä, kun se tapahtui. Hänen huuliltaan karkasi pitkä huokaus, ja sitten yksitoikkoinen piippaus muuttui pitkäksi, yhtenäiseksi ääneksi.
Lääkärit tulivat juosten paikalle, mutta minä tunsin hänen olevan poissa. Tuntui kuin kappale sydämestäni olisi irronnut. Kiedoin käteni Arjan ympärille, ja hän itki olkaani vasten. Kumpikaan meistä ei tahtonut uskoa sitä, mutta me tiesimme.
-Olen pahoillani, lääkäri sanoi todettuaan kuolinajan.
-Kiitos, kuiskasin hiljaa ja vilkaisin vielä kerran nyt lakanalla peitettyä ruumista. Lääkäri nyökkäsi ja poistui paikalta.
-Tule, mennään kotiin, sanoin Arjalle, ja talutin naisen ulos huoneesta.

Seisoin sateisella hautausmaalla, Arjaa tukien. Kaksi valkoista arkkua laskettiin rinnakkain maan syleilyyn. Ihmisiä oli paikalla todella paljon. Siellä oli paitsi perheen sukulaisia, niin myös Arton työkavereita ja Arin työ- ja salikavereita paikalla.
Olin käynyt kaksi päivää aikaisemmin yhjentämässä kaappimme salilla, sillä en itsekkään enää pystynyt käymään siellä. Tosin kaikki sanoivat, että olisin tervetullut takaisin, jos joskus haluaisin. He eivät ymmärtäneet sitä muistojen määrää, joka paikkaan liittyi. Myös kaksiomme tuntui autiolta. Olin pakannut Arin tavarat kahteen laatikkoon, mutta Arja kehoitti minua pitämään ne.
-Et varmasti nyt niitä pysty katsomaan, mutta aikanaan ne voivat lohduttaa, nainen oli sanonut surullisesti hymyillen.
-Kiitos, olin vain osannut sanoa.
Hautajaiset olivat hienot, vaikka olivatkin mahdollisimman yksinkertaiset. Vettä satoi koko ajan, ja maa oli musta. Kukaan ei voinut uskoa, että vuosi oli vasta alle viikko sitten vaihtunut. Keli oli kuin syyskuussa, mutta synkkyys sopi minulle.
Kun hautajaiset oli ohi, kiitin Arjaa kaikesta.
-Tiedän, että oikeita sanoja on hankala löytää, ja että surusi on suuri, mutta vielä se joskus helpottaa, usko siihen, sanoin naiselle, joka halasi minua surullisesti hymyillen.
-Ari eli elämänsä onnellisimmat kaksi kuukautta kanssasi, hän sanoi hiljaa, ja kääntyi sitten menemään odottavaan autoon. Katselin, kuinka harmaa volvo hävisi näkyvistä, vieden Arjan pois Helsingistä. Itse suuntasin kulkuni autioon kaksioon, ja koitin keskittyä opiskeluihin.
Yksi luku elämästäni oli päättynyt. Meinaan se luku, joka kirjoitettiin ensirakkaudesta. Minä en aikonut rakastua enää ikinä.

LähettäjäJaymieB 
Päivämäärä:   2.3.10 15:22:44

Oli sitte valmiiks páska fiilis, ja nyt mä sit itken :'< Mahtavaa<3

Päivämäärä:   2.3.10 19:03:33

AI et ikinä vai? HAHAHHAHAHAHHAHAHAHAH

Päivämäärä:   2.3.10 20:03:36

itkuuu :(

Päivämäärä:   3.3.10 00:22:35

vähän surullista:( jatkapppa:)

Lähettäjä: daah 
Päivämäärä:   3.3.10 14:52:42

jatkeleppas<3

Päivämäärä:   3.3.10 17:06:45

ylööös<3<3<3

Päivämäärä:   3.3.10 19:46:23

Jatkoooaaa!!!!

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   4.3.10 11:11:34

Minä olen toistaiseksi poissa kuvijoista!
Virus oli päässy läpi, ja nyt on kone korjattavana! Toivottavasti saan sen piakkoin takasin, mutta toistaiseksi olen siis koneeton!
Enkä näillä lyhyillä vierailuilla muilla koneilla ehdi kirjoittamaan :(

Päivämäärä:   4.3.10 15:26:32

nyyh, toivottavasti pääset taas pian kirjotteleen <3<3<3

Päivämäärä:   4.3.10 15:29:47

Yhyyyy... Toivottavasti pääset nopeesti kirjoittelemaan :)

LähettäjäMuisto97(ei kirj.) 
Päivämäärä:   6.3.10 20:25:10

Hihii, karkasin vanhempien koneelle väsäämään pätkän ;P

Istuin tunnilla käteeni nojaten, muka kuunnellen opettajan selitystä. Ajatukseni harhailivat pahemman kerran, kuten ne olivat viime aikoina tehneet. Äkillinen tuolien kolina sai minut havahtumaan ajatuksistani, ja nopeasti vilkaisin ympärilleni. Tunti oli selvästi loppunut, joten kasasin omat tavarani, ja tungin ne reppuun. Olin juuri nousemassa, kun opettajamme, Johanna, katkaisi tieni.
-Kuule Marko, onko kaikki hyvin? nainen kysyi huolestuneesti minua katsoen.
-Totta kai, miten niin? kysyin epäluuloisesti, ja sain tuon vanhemman naisen huokaisemaan. Hän istui pöydän kulmalle, ja viittasi minua istumaan alas. Katsoin Johannan ryppyisiä kasvoja, ja huomasin taas miettiväni hänen ikäänsä. Ruskeiden hiusten joukossa oli harmaata, eikä hän, kuten useimmat, edes yrittänyt peitellä niitä. Nainen pyyhkäisi nutturalta karanneen hiuskiehkuran korvan taakse, ja loi tietävän katseen lasiensa yli. En yhtään ihmetellyt, että hän opetti psykologiaa, kun kohtasi tummien silmien lämpimän katseen.
-Sinä olet ollut koko vuoden omissa maailmoissasi. Tunneilla ei sinusta saa vapaa-ehtoisesti mitään irti, et osallistu enää mihinkään kerhotoimintaan ja olet muutenkin sulkeutunut. Mikä sai sinut noin paljon muuttumaan ensimmäiseen puoleen vuoteen verrattuna? Johanna kysyi äänellä, joka oli samaan aikaan täynnä myötätuntoa ja uteliaisuutta. Käänsin hitaasti katseeni ulos ikkunasta. Ulkona satoi lunta. Niin, oli kulunut jo melkein vuosi Arin kuolemasta, ja mitä lähemmäs Joulu tuli, sitä suurempi möykky koitti tukehduttaa minut.
-Olen minä mielestäni pärjännyt ihan hyvin, sanoin epäröiden.
-Niin no, jos katsotaan todistusta, niin ei siinä valittamista ole, mutta olet hävinnyt jonnekin. Aivan yhtä hyvin siinä voisi istua robotti, tai vahanukke, nainen sanoi. Jokin hänen äänessään, ehkä se myötätunto, ja se, että ensimmäistä kertaa kaiken jälkeen joku tuntui viimein ymmärtävän asian, sai minut sanomaan jotain, jota en ollut edes vanhemmilleni sanonut.
-Minä rakastuin, ja menetin hänet. Hän kuoli vuosi sitten, hieman joulun jälkeen.
-Olen pahoillani. Mutta tuskin hänkään haluaisi, että sinä jätät oman elämäsi elämättä.
-Sitä ei kukaan voi tietää, eikä sitä enää voida kysyä! huusin ja loikkasin ylös. Kyyneleet polttelivat silmissäni, kun marssin ulos luokasta, ja samaa vauhtia ulos koko koulusta. Käytävät olivat jo autioituneet, ja viimeiset oppilaat seisoskelivat pihalla kyytejä odottamassa. En nähnyt ketään heistä, enkä ajatellut minne olin menossa, sillä opettajan sanat olivat koskettaneet minua syvemmältä, kuin ketään oli onnistunut koskettamaan vuoden aikana.

Seisahduin lumen peittämän haudan eteen, ja pyyhkäisin lumet pois kiven päältä. Kyyneleeni olivat jo loppuneet. Ilta alkoi jo hämärtää. Sytytin hiljaa mukanani tuoman kynttilän, ja laskin sen kiven eteen.
-Anteeksi, että en ole käynyt. Minä en vain ole pystynyt. Minä kaipaan sinua niin, sanoin hiljaa, ja katselin mustaan kiveen kaiverrettuja kultaisia kirjaimia. Äkkiä muistin jotain, mitä sanoit eräänä yönä, kun makasimme tähtiä tuijotellen parvekkeella.
-Oletko ikinä ajatellut, minne menemme kuoleman jälkeen?
-Minne? No mullan alle tietysti, naurahdin ja kohotin pääni rinnaltasi katsoen kasvojasi.
-Mäntti, sanoit ja pörrötit hiuksiani.
-Minä luulen, että aina kun ihminen kuolee, taivaalle syttyy uusi tähti. Ja aina kun ihminen syntyy, yksi tähti sammuu. Tähdet ovat vain sieluja, jotka odottavat paluuta maan pinnalle, sanoit haikeuden kuuluessa äänessäsi.
-Lupaan sinulle, että jos lähdet ennen minua täältä, niin etsin sen kirkkaimman tähden, jonka tiedän olevan sinun sielusi, sanoin sinulle silloin, ja sinä suutelit minua pitkään.
-Kiitos, kuiskasit lopuksi hymyillen.

Nyt en voinut olla miettimättä, kun haudallasi seisten kohotin katseeni taivaalle, että olitko sinä aavistanut jotain jo silloin. Tiesitkö sinä, että et olisi kauan luonani?
-Marko? hiljainen naisen ääni kysyi läheltä. Käänsin katseeni taivaasta takaisin, ja näin Arjan seisovan polulla, kaksi kynttilää käsissään.
-Hei Arja, sanoin hiljaa, varovaisesti hymyillen. Nainen oli vanhentunut todella paljon, ja hän oli laihtunutkin. Menetys paistoi hänestä kauas.
-Toivoinkin sinun käyvän täällä, nainen sanoi, ja astui muutamat askeleet hautojen luo. Minulla ei ollut sydäntä sanoa, että olin ensimmäistä kertaa hautajaisten jälkeen paikalla. Katselin kuinka Arja sytytti kaksi kynttilää, ja laski ne kivien eteen. Seisoimme hetken hiljaa, ja lähdimme sitten yhtä matkaa kulkemaan hitaasti pois hautausmaalta.
-Mitä sinä mietit, ennen kuin häiritsin? nainen kysyi äkisti, katkaisten hiljaisuuden. Katsoin häntä hämmentyneenä.
-Minä vain muistin erään keskustelun, sanoin hiljaa hymyillen.
-Niin, he elävät muistoissamme. Olet muuttunut. Kun seisoit siinä haudalla, hetken jo kuvittelin Arin olevan siinä.
Värähdin tahtomattani, ja vilkaisin nopeasti naista, joka katsoi minua surullisesti hymyillen.
-Anteeksi, en tarkoittanut pahoittaa mieltäsi, nainen sanoi hiljaa.
-En vain itse ole tajunnut sitä, sanoin hiljaa. Oli totta, että olin salilla saanut kehoni muuttumaan paljon vuoden aikana, mutta kertaakaan en itse ollut tullut ajatelleeksi, että olisin muuttunut Arin näköiseksi.
-Marko, sinä olet nuori, sinun ei ole hyvä hautautua murheeseen, Arja sanoi hautausmaan portilla, ennen kuin asteli odottavan auton luo. Katsoin auton loittonevia valoja, ja värähdin uudestaan. Jo toinen ihminen sanoi samaa, saman päivän aikana. Mutta miten minä muka voisin jatkaa elämääni, kuin mitään ei olisi ollutkaan?

Päivämäärä:   7.3.10 14:16:07

oih, ihanaaa<3<3<3

Päivämäärä:   7.3.10 15:29:54

Ihunaa <3 :)

Päivämäärä:   8.3.10 15:08:08

ihanaa=)

Päivämäärä:   8.3.10 15:12:37

Jatkoa ;D

Päivämäärä:   9.3.10 20:42:55

ylöös<3

Päivämäärä:   10.3.10 15:49:15

ylöös<3

Päivämäärä:   10.3.10 16:27:04

Jatkoa <3

Päivämäärä:   11.3.10 23:38:20

jatkoo<3

Päivämäärä:   12.3.10 15:32:38

Ylös!

Päivämäärä:   13.3.10 16:36:29

ylös<3

Päivämäärä:   13.3.10 18:18:11

Jatkoa!

Lähettäjä: grrrr 
Päivämäärä:   16.3.10 15:20:43

jatkoo? <3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   23.3.10 07:14:41

Haa, löysinpäs tän vielä :D
Jatkoa on tulossa tänään tai huomenna, LUPAAN!

Päivämäärä:   23.3.10 11:53:14

Jee ♥♥♥

Päivämäärä:   23.3.10 14:34:28

hyvä!=)<3

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   23.3.10 19:09:01

Heräsin ikävään tuuppaukseen kyljessäni. Avasin hitaasti silmäni, ja huomasin tuijottavani vieraan näköistä kattoa. Hidas pään kääntö, jonka hitaus johtui järjettömästä jomotuksesta päässäni, paljasti vieressäni makaavan... En saanut tuon miehen nimeä päähäni, ja nousin hiljaa. Keräsin vaatteeni lattialta, jonne ne oli levinneet, ja puettuani livahdin ulos pienestä asunnosta.

Seuraavassa kadunkulmassa tilasin taksin, joka saapuikin kiitettävän nopeasti, jo ennen kuin sain kuudennen tupakani poltettua. Taksi kuljetti minua läpi heräävän Helsingin, ja kiitin onneani, että, olin edes oikeassa kaupungissa.
Pian maisemat akoivat näyttää tutuilta, eikä aikaakaan kun sain jo avata oman kaksion oven. Huokaisten heitin avaimet pöydälle, ja riisuin vaatteet matkalla suihkuun. Suihkussa mietin eilistä.
Ilta oli alkanut kaveriporukalla, olimme menneet kevään ensimmäiselle terassikierrokselle, niille harvoille jo auki oleville terasseille. Loppuillasta, kun ulkona oli liian kylmä, minä, Tommi ja Joona olimme suunnanneet kulkumme Siniseen Enkeliin, keskustassa sijaitsevaan homobaariin, muiden mennessä jonnekkin jossa pääsivät vokottelemaan tyttöjä.
Enkeli oli ollut täynnä väkeä, kuten melkein joka ilta, ja jonkin verran jonoakin oli ovella ollut. Poke, Markku, oli kuitenkin viittonut minut ja pojat jonon ohi sisälle, silä olinhan minä jo suorastaan kanta-asiakas. Nauradin hieman sammttaen suihkun, ja kiedoin pyyhkeen lanteilleni. Astelin peilin eteen, ja kohtasin kalpeat kasvot, ja silmänaluset, jotka kielivät valvotuista öistä. Niin. Enkein vakio asiakas, ja sen kyllä huomasi todistuksesta. Irvistin kuvalleni, ja aloin peittämään suurimpia lyhyen yön jälkiä kasvoistani.

Astelin hiljaisena koulun käytävää eteen päin, ja ajatukseni laukkasivat jo aivan uusilla urilla. Astelin psykologian luokan eteen, ja lysähdin istumaan penkille. Pari paikalle jo saapunutta nörttiä vilkaisi nopeasti minua, mutta kumpikaan ei huomioinut sen enempää tuloani, vaan keskittyivät taas johonkin lappuun joka heillä oli edessään. Hajamielisesti ajattelin, että ennen minäkin kuuluin tuollaiseen porukkaan. Ennen... Niin, ennen Häntä. Nopeasti siirsin ajatukseni takaisin kesään, jossa ne olivat olleet ennen hairahdusta, ja kesän suunnitelmiin, joita äitini oli tiedustellut jo viikko sitten lähettämässään sähköpostissa.
Vähän ennen kellon soittoa kalpeana kuin juuri haudasta nousseena, Tommi raahautui istumaan viereeni. Vanan viinan lemu sekoittui halpaan partaveteen, enkä voinut olla irvistämättä. Ari oli alusta alkaen painottanut, että aina kuului käyttää kunnon aineita ja jättää ne halvat litkut sinne kaupan hyllylle. Ajatukseni taisi näkä selvemmin kuin tajusinkaan, sillä Tommi katsoi minua huolissaan.
-Make, onko kaikki okei? hän kysyi, ja vilkaistessani vieresäni istuvan tummatukkaisen pojan vihreitä silmiä, sain kaivettua väsyneen hymyn tapaisen huulilleni.
-Joo, ihan ok vastasin ja nousin, kun huomasin Johannan katsovan meitä odottavasti. Kohtasin naisen katseen, ja huomasin surun hänen kasvoillaan. Säpsähdin sitä hieman, mutta suuntasin askeleeni luokan perälle. Tommi lysähti viereeni, mutta toisella puolellani oleva Joonan paikka loisti tyhjyyttään.

Olin omissa ajatuksissani koko kahden tunnin ajan, ja Tommi tuuppasi minut hereille, kun muut olivat jo menneet. Nappasin laukkuni lattialta, jossa se lojui koskemattomana, ja laahustin ystäväni perässä ulos luokasta. Menimme tupakkapaikalle, jonne jo suurin osa porukastamme oli tullut. Yllätyin oikein, kun huomasin melkein kaikkien selvinneen kouluun asti.
-Joona ei sitten kouluun asti päässy vai? kysyi irokeesinsa tällä kertaa oranssiksi värjännyt Patu virnuillen.
-No ei se ainakaan kovinkaan pirteeltä aamulla vaikuttanut, Tommi myönsi virnistäen.
Samassa keskustelu siirtyi muiden ilan kulkuun, ja minä sain taas vajota ajatuksini. Kesä helsingissä vahvisti asemaan koko päivän, ja koulun jälkeen, kun seisoin kylmää, pari päivää vanhaa pitsan jämää, mutustaen keittiössäni, soitin äidilleni. Kuuntelin kiltisti änen nurinansa, kun jäisin ties mistä sukukokouksista ja muista pois, jos en tulisi kotiin.
-Mutsi hei, mulla on oma elämä täällä, ärähdin lopulta, ja sain naisen vaikenemaan hetkeksi.
-Vai niin. Noh, olehan sitten ihmisiksi, hän vain totesi, ja iski luurin korvaani. Tuijtin hetken häkeltyneenä puhelinta, sillä olin varautunut paljon pidempään keskusteluun siitä, pärjäisinkö minä suurkaupungissa... Naurahdin hieman, tajutessani että äitini oli viimein uskonut, että minä olin jo aikuinen. Naurahdukseni kaikui hiljaa häipyen, ja sai kylmät väreet kulkemaan selkääni pitkin. En tunnistanut omaa ääntäni, sillä tuossanaurahduksessa oli kylmä sävy. Nauru oli kuin haudan takaa. Iskin lopun pitsan jäkaappiin hiljaisena, ja tuijotin hetken ulos ikkunasta. Sen jälkeen marssin vaatekaapille, josta kaivoin parhaat iskukamppeeni, ja suuntasin tuntia myöhemmin Enkeliin. Tänään minä etsisin itselleni miehen, ajattelin vielä astuessani puoli tyhjään baariin, jossa muutamat tutut kasvot heilauttivat kättään tervehdykseksi, kun marssin tiskille. Katsoin hetken mietteliäänä tiskin takana olevaa Leksaa. Mies asteli luokseni pehmeästi, ja asettui nojaamaan tiskiin niin, että kasvonsa oli kasvojeni tasalla.
-Kahdelta, ja mitä saisi olla? mies sanoi silmää iskien. Purin kieleeni, jotta en sanoisi sitä mitä ajattelin, ja otin sen sijaan Bloody Maryn.

Päivämäärä:   23.3.10 21:25:52

Hahah :D
Nice pätkä <3

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   23.3.10 22:48:09

iteresting, lisää?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.3.10 20:21:27

lisää! ;)

Päivämäärä:   25.3.10 21:00:27

Up!

Päivämäärä:   28.3.10 02:43:01

Up

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   29.3.10 12:41:37

Aamulla heräsin omasta sängystä. Mutta en yksin. Pieni hymy nousi huulilleni, kun katsoin vieressäni nukkuvaa miestä. Leksa oli omalla tavallaan todella komea. Hätkähdyttävän kirkkaan siniset silmät olivat oudot muuten tummassa ihossa. Leksan isä oli joku kreikkalainen adonis, jonka Leksan äiti tapasi aikoinaan lomamatkalla. 18-vuotiaan tytön lomayön lopputulos käänsi sikeässä unessa kylkeään, ja veti peittoa korvilleen. En nähnyt enää muuta kuin miehen mustat hiukset, jotka olivat sekaisin ja sojottivat jokaiseen ilmansuuntaan. Hymyillen itsekseni nousin ylös, ja nappasin housut lattialta, jonka jälkeen astelin keittiöön laittamaan kahvin tippumaan. Hain eteisestä lehden, ja se kädessä marssin parvekkeelle istumaan.

Leksa heräsi juuri, kun sain lehden luettua, ja palasin sisälle hakemaan kahvia. Mies nousi istumaan haukotellen ja venytellen, jonka jälkeen hän haroi hiuksiaan hymyillen.
-Huomenta, mies totesi, ja nousi ylös hakien samalla katseellaan vaatteitaan.
-Huomenta, vastasin hymyillen, ja astelin keittiöön kaatamaan kahvia. Pian mies ilmestyikin perässäni sinne, ja istui pöydän äärelle. Annoin toisen kupeista hänelle, ja istuin sen jälkeen Leksaa vastapäätä.
Hetken katselimme toisiamme hiljaisina, ennen kuin Leksa virnisti kokeilevasti. Vastasin hänen virnistykseensä, ja sain miehen rentoutumaan.
-Kadutaako? Leksa kysyi, ja maistoi kahviaan. Pudistin päätäni hymyillen. Ei minua ei todellakaan kadutanut.

Kiljunta ja meteli täytti koulun käytävät. Nauroin muiden riemua, ja omatkin askeleeni tuntuivat kepeiltä. Koulu oli juuri loppunut, ja keäloma alkanut. Todistus, joka lojui nyt laukussani, oli kaamea. Kaikki aineet oli tulleet alas päin, mutta toisaalta juuri nyt olin tyytyväinen siihen, että olin edes suorittanut jokaisen kurssin hyväksytysti. Ja olihan vielä kokonainen vuosi aikaa parannella numeroita.
-Illalla juhlimaan, Joona kiljaisi läimäisten minua olalle innoissaan. Tommi katsoi poikaystävänsä loikkimista nauraen.
-Miten sä oikeen kestät tota? kysyin pyöräyttäen silmiäni, ja sain Tommin purskahtamaan kahta kovempaan nauruun.
-Voi kuule, sitä mä välillä itekkin ihmettelen, hän päätti kietaisten kätensä samalla olalleni.
-Mutta vakavasti puhuen, tuutko sä illalla sinne Jopen mökille?
Purin huultani mietteliäänä. Jopen mökillä pidettäviä loman alkajaisia oli suunniteltu jo koko kevät, ja ennen minäkin olin odottanut niitä innolla, mutta...
-Mä en tiiä, onko Leksa suunnitellu meille jotain, sanoin epäröiden, ja sain Tommin seisahtumaan.
-Marko hei, älä nyt loukkaannu, mutta etkö sä oo vähän... Tossun alla? Tommi sanoi epäröiden. En uskaltanut kohdata ystäväni katsetta, vaan tuijottelin kenkieni kärkiä.
-En mä... aloitin, mutta Joona keskeytti minut.
-Älä viitti. Sä et oo kuukauteen käyny missään, kun Leksa ei päästä, Joona sanoi matkien ääntäni.
Tunsin kiukun leimahtavan.
-Onko se sitten väärin, että mä vietän aikaa rakastamani miehen kanssa? kivahdin ja käänsin selkäni kahdelle ystävälleni, lähtien marssimaan kiukkuisesti ulos koulusta.

Kotona, kun pääsin kuumaan suihkuun, annoin kynelten tulla. Toiset eivät ymmärtäneet. En minä oikeasti Leksaa rakastanut, minä pelkäsi häntä. Hän oli kymmenen vuotta minua vanhempi, ja todella mustasukkainen. Tiesin hänen tarkistavan öisin puhelimeni puhelutiedot ja viestit, ja tiesin myös, että hän luki sähköpostejani.
Niin. Leksan takia en uskaltanut lähteä muiden kanssa ulos. Ja miehen takia tulin joka päivä koulusta suoraan kotiin, vaikka hän ei ylensä täällä ollutkaan. Kerran, oltuamme pari viikko yhdessä, olin koulun jälkeen mennyt Joonan kanssa kahville, kun poika oli odottanut Tommia, joka oli ollut pesistreeneissä. Leksa oli soittanut kiukkuisena minulle, ja vaatinut tietää, missä oikein olin. Silloin olin saanut ensimmäista kertaa tuntea todellisen Leksan. Hän oli tullut kahvilaan, ja suunnilleen raahannut minut autoonsa. Kotona hän hakkasi ja raiskasi minut, ennen kuin lähti illalla töihin.
Laitoin oven takalukkoon hänen mentyään, ja valuin suihkuun, jossa istuin itkemässä koko illan.
Viikkoon en mennyt kouluun, enkä vastannut puhelimeen. En edes avannut tietokonettani. Makasin vain sohvalla, ja odotin kuolevani pois. Kaipasin Aria.
Jotenkin Leksa sai seliteltyä asian niin, että otin hänet takaisin, muiden varoituksista huolimatta. Ja sen jälkeen varoin tarkasti suututtamasta miestä.

Leksa tuli kotiin yöllä, kolmen jäkeen. Hän oli tehnyt pitkän vuoron Enkelissä, ja oli yllättävän huonolla tuulella tullessaan.
-Mikä nyt on? kysyin astellessani unisena olohuoneeseen, jossa mies kirosi. Samassa tajusin hänen olevan humalassa. Koitin kiskaista makuuhuoneen oven kiinni, mutta Leksa oli nopeampi. Hänen huulensa painuivat rajusti huulilleni, ja hän väänsi toisella kädellä käteni selkäni taakse. Koitin rimpuilla hänen otteessaan, jonka takia sain kiukuisen läimäyksen poskelleni. Leksa työnsi minut sängylle, ja raiskasi jälleen.
-Mä sut opetan tavoille, @!#$ huora, hän mutisi moneen kertaan. Minä olin niin järkyttynyt, että en edes osannut laittaa hanttiin.
Mutta kun mies sammui, nousin hiljaa ja pukeuduin. Mahdollisimman nopeasti keräsin kassiini hiukan vaatteita, kannettavani ja kännykkäni. Nappasin kukkaroni ja avaimet, ja livahdin pimeään rappukäytävään. Juoksin rappuset alas, kuunnellen koko ajan mahdollista oven kolahdusta, tai askeleita tai hissin hurinaa. Talo oli kuitenkin hiljainen.
Vasta ulkona aloin ajatella, että minne menisin. Toinen poskeni oli turvonnut, ja suupieleen oli kuivunut verta. Olin juuri sen näköinen, että hotelliin olisi turha koittaa edes päästä. Aloin selaamaan kännykäni nimiluetteloa. Kaikki kaverit olivat Jopen mökillä, ja jos joku olikin vielä hereillä, niin oli turha kuvitellakkaan että sieltä löytyisi yhtään ajokuntoista ihmistä. Kotiin en halunnut soittaa. En halunnut, että äitini pääsisi sanomaan ”mitäs minä sanoin?” . Pysäytin selauksenRikun nimen kohdalle. Emmin hetken, ennen kuin painoin vihreää luuria. Puhelin tuuttasi kolmesti, ja mies vastasi.
-Koskela, sanoi epäluuloinen ääni.
-Riku... Make täällä moi, sanoin epäröiden, ja vilkaisin takanani olevaa pimeää rappukäytävää. Lähdin astelemaan kohti senaatintoria. Puhelimen toisessa päässä oli hiljaista.
-Siitä onkin aikaa, mies totesi lopulta. Nyyhkäisin hiljaa, ja kuulin kuinka auto starttasi.
-Mikä hätänä? Riku kysyi valppaana sulkien radion.
-Mä... Mä... koitin aloittaa, mutta sitten kyyneleet saivat ääneni sortumaan.
-Asutko sä vielä siin samassa talossa? Riku kysyi huolissaan, ja nyökkäsin. Samassa tajusin, että ei mies sitä nähnyt.
-Joo, mu-mut mä oon kä-kävelemäs senaatille, sanoin takellellen.
-Mä oon kohta siellä, mies vastasi, ja sulki puhelimen. Istahdin penkille, ja painoin kasvot käsiini, itkun vavisuttaessa kehoani.

Päivämäärä:   29.3.10 12:48:16

Äks dee X) Marko on niiin best <345678

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   29.3.10 17:19:31

voi makee. :'(♥

Päivämäärä:   29.3.10 20:25:32

Marko ihku ♥

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   30.3.10 13:41:03

-Mä haluaisin vaan unohtaa koko jutun, sanoin hiljaa, jälleen mukia tuijottaen.
-Siinä tapauksessa mä ehdotan, että sä meet Minna laittaan Makelle vierashuoneeseen pedin, Riku sanoi, ja nainen lähti huoneesta.
-Ja sä annat mulle sun kämpän avaimet. Me käydään jätkien kanssa siivoamassa siellä, Riku sanoi, ja kohotin yllättyneenä katseeni.
-Niin mut...
-Joko me tai poliisi, Riku päätti tomerasti, ja hetken emmittyäni annoin hänelle avaimeni. Riku sujautti ne nopeasti taskuunsa, kun Minna palasi.
-Mä näytän sulle vierashuoneen, nainen sanoi ja vilkaisi miestään arvioiden.

Aamulla makasin sängyllä, ja tuijottelin kattoa. Riku oli poistunut melkein heti, ja hän ei ollut vielä palannut. Minna kuului kanssa heränneen, sillä askeleet kulkivat suljetun oven ohi. Nousin ja sain Jörön, koiran, nostamaan kysyvästi päätään sängyn vierestä matolta. Se lähti perässäni keittiöön, jossa Minna juuri latasi keitintä.
-Huomenta. Saitko nukuttua? nainen kysyi hymyillen, ja tunsin hänen tarkkailevan katseensa, kun tuijottelin ikkunasta ulos.
-En, vastasin sitten vilkaisten pikaisesti naista.
-Mun tarttee kohta lähteä töihin, mutta ole kuin kotonas. Jörö pitää susta kyllä huolta, nainen sanoi ja poistui keittiöstä. Kuuntelin kahvinkeittimen korinaa, ja katselin kuinka musta volvo kääntyi pihalle. Riku vilkaisi keittiön ikkunaan noustessaan autosta, ja nyökkäsi minulle nopeasti. Autosta nousi myös Eetu, joka oli aikanaan kulkenut paljon Rikun ja Arin kanssa samassa porukassa. Kumpikin miehistä oli Arin entisiä työkavereita, ja olimme myös käyneet samalla salilla.

Istuimme keittiössä koko kolmikko puhumatta, kun Minna palasi pukeutuneena ja meikattuna, hiuksiaan pyyhkeeseen kuivaten keittiöön.
-Mä en halua tietää, hän sanoi miehelleen, ja kaivoi kaapista termosmukin, johon kaatoi kahvia. Suudeltuaan Rikua hän alkoi tekemään lähtöä.
-Olkaa ihmisiksi, hän huikkasi vielä eteisestä, ennen kuin ulko-ovi kolahti. Riku alkoi voidella kolmatta leipäänsä, mutta mies selvästi kuunteli,kuinka auto poistui pihalta.
-Se hyypiö ei enää vaivaa sua, tai jos vaivaa, niin soita mulle. Me poistettiin se paikalta, ja annettiin ymmärtää että se ei oo tervetullut, Riku sanoi kun oli varma että olimme kolmisin.
-Mä... Kiitos, sanoin ääneni väristessä. En ymmärtänyt miten olin ansainnut noin mukavia ystäviä.
-Ei mitään. Me luvattiin Arille pitää susta huolta, Eetu sanoi minua tarkkaillen. Puraisin huultani, jotta en olisi purskahtanut itkuun. En uskaltanut kysyä, missä vaiheessa miehet oli sellaista luvanneet, sillä pelkäsin vastausta.
-Sä voit olla täällä niin kauan ku haluat, ja oikeastaan ois parempikin, että et ihan heti palais kotiis, ainakaan yksin, Riku jatkoi, ja nyökkäsin edelleen huultani pureskellen.

Kolme päivää asuin Minnan ja Rikun katon alla. Kun oli aika palata kaksioon, meinasi siellä tulla ahdasta, sillä Tommi ja Joona, kuultuaan version "Leksa hakkas mut", päätti tulla seurakseni, ja kun Riku vielä kysyi, voisinko ottaa Jörön hoitoon, kun heillä Minnan kanssa oli töitä niin paljon ja sitten olivat menossa viikoksi kylpylään... Rikun selitys ontui, mutta minä pidin koiorasta, ja muutenkin olin vain mielissäni, kun pystyin korvaamaan heidän apunsa jotenkin. Niinpä minä sain sinä iltana avata oven muriseva koira rinnallani, kun Tommi ja Joona seisoivat oven takana.
-Jessus mikä peto toi on! Joona huudahti nähdessään Jörön paljastetut hampaat.
-Ne on okei, sanoin koiralle, ja käännyin itse sisälle. Jörö lakkasi saman tien murisemasta, ja seurasi minua häntä heiluen keittiöön. Pojat tulivat epäröiden sisälle, ja vilkuilivat ympärilleen.
-Missäs... Joona aloitti, mutta keskeytti nähdessään ilmeeni.
-Hèlvetissä, toivottavasti, sihahdin ja käännyin takaisin kahvinkeittimen puoleen.
-Aih, kuulin Joonan älähtävän, ja arvasin Tommin läimäisseen tätä. Vilkaisin koiraa, joka valppaana tarkkaili kaksikkoa, mutta ei reagoinut mitenkään heihin, kun he olivat tarpeeksi kaukana.

Seuraavana aamuna lähdin Jörön kanssa ulos, ja kun astuin ulos alaovesta, nousi liiankin tutusta eskortista liiankin tuttu hahmo.

Päivämäärä:   30.3.10 14:28:35

Ihana <3

Huomasin yhden virheen:
Rikun selitys ontui, mutta minä pidin koiorasta

Pitäis varmaan olla koirasta?

No kuiteskin, ihana pätkä!

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   30.3.10 14:30:06

eiih. :( nyt se leksa tuli takas. voi jyrpä!. makeraukka♥

Päivämäärä:   30.3.10 14:36:36

Mut katos maukka kun Jörö tappaa Leksan ;D

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   31.3.10 18:18:47

Tunsin jäykistyväni, kun tuijotin Leksan kasvoja. Pojat oli todellakin painottaneet asiaansa, ajattelin katsoessani nyt jo paranemaan päin olevia ruhjeita miehen kasvoilla. Mutta ehkä eniten minua häiritsi se hymy, joka hänen huulillaan oli.
-Marko... Mulla on olu ikävä sua, ja mä olin huolissani. Missä sä oikein olit? mies sanoi astellen koko ajan lähemmäs ja lähemmäs.
-Pysy kaukana musta, sihahdin, sillä ääneni ei kulkenut kunnolla. Jörö oi omat päätelmänsä tehnt, ja uhkaava murina kohosi koiran rinnasta. Astuin askeleen taaksepäin, niin että sain koiran itseni ja Leksan väliin.
-Älä viitsi kulta. Mä tiedän että et sä oikeesti voi olla mulle vihanen, hän sanoi ja ojensi kätensä. Vain nopeiden refleksien ansiosta hänellä oli käsi vielä sekunnin kuluttua, sillä Jörö ryöjähti, ja koiran leuat haukkasivat ilmaa. Rähinä oli korvia huumaava, eikä mennyt kuin hetki, kun ensimmäiset uteliaat ilmestyivät parvekkeilleen katsomaan.
-Onko kaikki kunnossa? kysyi vanha Virtasen pappa, joka asui toisessa kerroksessa.
-On kyllä, kunhan tää hiippari häipyy, sanoin vanhukselle, mutta en irroittanut katsettani Leksasta, joka peruutti hitaasti autoaan kohti.
-me nähään vielä. Ja aina sulla ei oo tota petoa turvanas, tai naapurin seniiliä ukkoa, mies uhkasi, ennen kuin nousi autoonsa.
-Oletkos sie poika kunnossa? Virtanen kysyi vielä, ja nyökkäsin tarkkaillen eskortin häviämistä kadun kulmaan. Sitten käännyin katsomaan vanhusta hymyillen väsyneesti.
-Joo olen mä kunnossa, sanoin hänelle, ennen kuin lähdin Jörön kanssa liikkeelle.

Kun palasimme asunnolle, vilkaisin nopeasti ympärilleni. Tuttu auto seisoi parkissa vähän matkan päässä, ja kylmät väreet juoksivat selkääni pitkin. Jörö aisti jännittyneisyyteni, ja koiran niskavillat nousivat pystyyn. Tai sitten se haistoi Leksan, sillä ainakin se tuijotti kanssani samaan suuntaan. Avasin nopeasti alaoven, ja suorastaan juoksin hissiin. Hississä minulle tuli mieleen, että entä jos Leksa olisikin ylhäällä odottamassa? Sitä oli kuitenkin siinä vaiheessa myöhäistä miettiä, mutta varmuuden vuoksi kyyristyin Jörön tasolle hiukan ennen kuin hissin ovet avautuivat. Tasanne oli kuitenkin tyhjä, ja koira ei vaikuttanut hermostuneelta, joten uskalsin astua sen kanssa rappukäytävään. Avasin nopeasti asuntoni oven, ja sisälle päästyämme laitoin sen takalukkoon. Kun sain vielä tuulikaapin oven kiinni, valuin selkä ovea vasten lattialle. Jännitys pääsi purkautumaan, ja purskahdin itkuun. Tommi nousi sohvalta, ja lähti tulemaan minua kohden, mutta pysähtyi ison koiran irvistäessä varovasti.
-Marko hei, mikä hätänä? poika kysyi katsoen minua odottavasti, ja samalla huolissaan.
-Leksa... Se on ulkona, sanoin nyyhkytykseni lomasta.
-Ai se se oli... Tommi sanoi mietteiäänä, jolloin nostin katseeni.
-Mikä?
-No tota, kun sä olit lenkillä, ni meistä kuulosti ihan siltä ku joku ois käyny oven takana, ja koittanu avata ovea. utta sit ko mä pääsin ovelle asti, oli hissi jo matkalla alas, poika selitti vaivautuneena. Kalpenin kauhusta, kun ajattelin että Leksa olisi voinut olla odottamassa minua täällä! Tunsin paniikkikohtauksen tekevän tuloaan, ja hautasin kasvoni Jörön turkkiin. Onneksi Riku oli vaihdattanut asuntoni lukot, vaikka olinkin sanonut että en ollut Leksalle avainta antanut. Mutta olisihan minun pitänyt ymmärtää, että hän jossain vaiheessa varmasti oli käynyt teettämässä kopion, kun lainasi minun avaimia päästäkseen yöllä sisälle. Nyt kun asiaa ajattelin, niin eihän hän loppua kohden enää pyytänyt minun avaimia lainaan, mutta kulki silti ovesta miten tahtoi...

Seuraavan viikon ajan Jörö oli ainoa asia, joka sai minut lähtemään ulos. Tajusin, että en voisi jatkaa niin, sillä kohta minulla olisi skitsofrenia, tai ainakin jokin paniikkihäiriö. Lopulta tein ehkä yhden vaikeimmista päätöksistäni, ja soitin isälleni.
-Marko? Tämäpä mukava yllätys, isäni sanoi vastatessaan puhelimeen.
-Tota... Mä... Siis... Mä haluaisin tulla kotiin, sanoin kyyneleitä nieleskellen. Joona, joka oli yksin paikalla, Tommin mentyä kaupassa käymään, puristi rohkaisevasti harteitani.
-Mitä on sattunut?
-Mä vaan... Haluaisin kotiin, jos sopii.
-Totta kai sä saat tulla, ihan koska vaan, isäni sanoi, ja huokaisin helpotuksesta.
-Pääsisitkö sä hakemaan mut? Tänään? Tai huomenna? Kun mulla on yks koira hoidossa viel viikon... odotin jännittyneenä isäni vastausta, ja kestikin hetken ennen kuin hän vastasi.
-Mä olen nyt töissä, mutta mulla alkaa huomenna loma, niin voisin sitten ajella sinne. Voisi oikeastaan olla ihan mukavakin tulla pitkästä aikaa helsinkiin. Mutta nyt mun pitää mennä, potilas odottaa. Huomiseen! isäni sanoi, ja minä huokaisin helpotuksesta.
-Te voitte Tommin kanssa jäähä tänne jos haluatte, mutta ei sitten bileitä, ettei puol taloa oo vainaan, sanoin Joonalle, joka nyökkäsi kiitokseksi. Pojat oli vakaasti alkaneet katsella isompaa kämppää yhdessä, sillä Tommi asui yksiössä ja Joona kotona, mutta vielä heitä ei ollut onnistanut. Seuraavaksi soitin Rikulle, sillä minulle tuli äkkiä mieleen, että kai koiran omistajallakin oli sanansa sanottavana koiran oinpaikasta.
-Terveisiä laivalta, kuului puhelimesta heti linjan auetessa.
-Kiitti. Kuule, sopiiko jos me lähetään Jörön kanssa mökkeilemään?
-Totta kai, pitäkää hauskaa. Mä soittelen kun ollaan kotona, nyt on mentävä, Riku sanoi ja katkaisi puhelun.
-Sille sopi? Joona kysyi ja nyökkäsin katsoen koiraa, joka oli noussut seisomaan ja katsoi minua odottavasti.
-Ei me vielä mennä, huomenna vasta, sanoin nauraen koiralle, ja pörrötin sen turkkia. Jörö asettui takaisi makuulle, huokaisten samalla liioitellun kovaan. Purskahdimme molemmat nauramaan Joonan kanssa, mutta naurumme loppui lyhyeen, kun Jörö nousi uudelleen ylös.
-Urr?
Hiljainen urahdus sai meidät vaikenemaan, ja jäimme tuijottamaan ovea. Samassa ovikello soi, ja Jörö edellään Joona meni ovelle. Vilkaistuaan ovisilmästä ensin ketä rapussa oli, hän avasi oven. Jörön hännän heilahduksesta tiesin tulijan olevan tuttu.
-Se on edelleen tuolla, tai pitäiskö sanoa taas, Tommi tiedotti tullessaan kassien kanssa sisälle. Nykäsin vain, ja vihelsin Jörön luokseni, sillä se ratsasi juuri kauppakasseja.
-Eikö ne poliisit saa mitään aikaseks, Joona tuhahti. Olimme viimeiset kolme päivää soitelleet poliiseja paikalle, ja niin teki muutkin talon asukkaat. Mutta ei koskaan mennyt kauaa poliisien lähdöstä, kun Leksa jo ajoi takaisin kyttäämään.
-Ei ne pysty mitään tekemään ilman oikeuden määräämää lähestymiskieltoa, ja jos sittenkään, sanoin hieroen silmiäni väsyneesti. En enää saanut nukuttua kunnolla, ja jos satuinkin nukahtamaan, niin painajaiset viimeistään herättivät minut. Nyt, kun kuuntelin hiljaista keskustelua keittiössä, ja tunsin Jörön pän painon sylissäni (koira oli loikannut sohvalle makaamaan), tunsin uinka silmät painuivat väkisin kiinni.

-Marko? Marko hei, et viittis mennä omaan sänkyys nukkumaan, ni mekin päästäis, Tommin ääni tunkeutui uneeni. Säpsähdin hereille, ja vilkaisin ympärilleni.
-Mitä kello on? kysyin hiuksiani haroen.
-Kohta kakstoista.
-Miks ette oo herättäny? Mun tarttee käyttää Jörö ulkona! huudahdin loikaten samalla pystyyn niin, että päälläni ollut peitto tipahti.
-Joona käytti Jörön. Ei raaskittu herättää, kun nukuit niin hyvin, kerrankin.
-Ai... No miks te ette menny makkariin nukkumaan? Se on pedattu tänää puhtaaks, turha mun on sinne yheks yöks mennä, sanoin ja nappasin peiton lattialta. Huomasin Jörön makaavan parvekkeen oven edessä minua tarkkaillen.
-Mä nyt ajattelin kysyä sulta eka, Tommi sanoi. Samassa Joona tuli vessasta, ja vilkaisi kysyvästi Tommia, kun minä kskoin peittoa korville.
-Me saadaan kai sitten makkari, poika sanoi olkiaan kohauttaen.
-Sopii, mun selkä kuolee tossa sohvalla, Joona totesi tyytyväisenä, ja asteli edeltä makuuhuoneeseen.

Päivämäärä:   31.3.10 18:24:41

Mähän sanoin että Jörö tappaa leksan >DD

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   31.3.10 18:33:09

Jösses ku vilisee paljon virheitä:/ Koittakaa kestää;P

Nikke, ei se ny sitä sentää ihan tappanu;D

Päivämäärä:   31.3.10 18:34:05

No melkein kummiskin :DD

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   31.3.10 23:21:17

muahahah. mäki tahon jörökoiran.♥

no, onhan meillä juu 3 rottweileriä, mut kaikki on semmosia nössöjä et kerjäis vaa rapsutuksia. tai no sunnuntain jälkee 2, ku MUN pirkko lähtee turkuu.:(♥

Päivämäärä:   1.4.10 00:11:38

Maukka, olikko se sä joka lisäs mun mesen?

Päivämäärä:   1.4.10 12:11:54

Olit :D♥

Lähettäjä: JaymieB 
Päivämäärä:   1.4.10 15:07:57

Aaa miks en osaa lukee ja ajattelen kaiken kaksimielisesti? :'D Joomut, joo. Ei mulla mitään järkevää sanottavaa oo, kait.

Päivämäärä:   1.4.10 15:13:27

Lisäää ♥♥♥

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   5.4.10 19:15:04

Pystyin hengittämän vapaasti vasta, kun Helsinki ja Kehä Kolmonen jäivät taakse. Huokaisin siinä vaiheessa syvään, ja rentouduin. Isäni vilkaisi minua kummastuneena, mutta ei sanonut kuitenkaan mitään. Oli hänen ilmeensä ollut kyllä näkemisen arvoinen, kun hän oli pari tuntia aikaisemmin tullut minua hakemaan. Joona oli avannut oven, Tommin seistessä parin askeleen päässä. Minä olin pidellyt Jöröä parvekkeella, jossa olin jo puoli aamua istunut odottamassa.
-Mikä sai sut muuttamaan mieles mökkeilyn suhteen? isäni kysyi yllättäen.
-No tota... aloitin, ja koitin miettiä nopeasti jotain hyvää selitystä. Isäni vilkaisi minua nopeasti, ja huokaisin. Nyt en enää onnistuisi kovin helposti saamaan häntä uskomaan valeitani. Päätin siis kertoa totuuden, tai ainakin osan siitä.
-No mulla ja yhellä Leksalla tuli ero tossa jokin aika sitten, ja se ei ollut mikään ihan nätti juttu, sanoin epäröiden.
-Miten niin?
-No se Leksa ei oikein tahdo uskoa, että me ollaan erottu, sanoin olkiani kohauttaen.
-Soitteleeko se sulle?
-Joo, ja seurailee kun oon Jörön kanssa lenkillä. Ja vahtii taloa. Ja...
Lopetin lauseen kesken, sillä en pystynyt jatkamaan enempää. Isäni vilkuili minua hetken, ja kun en jatkanut enää, hän kysyi varovasti.
-Tuota, oletko ajatellut, että ehkä sinä olet antanut ymmärtää, että olet edelleen kinnostunut hänestä?
Puuskahdin terävästi. Vilkaisin isääni irvistäen.
-Eiköhän sille oo ihan selvästi kerrotu, että mä en halua nähä sitä, mutisin muistellen minkä näköinen Leksa oli Rikun ja poikien käsittelyn jäljiltä.
-Se vaan ite kuvittele, että on niin ihana, että mä en voi elää ilman sitä, mutisin hiljaa. Mutta en tarpeeksi hiljaa, sillä isäni kuuli sen.
-Hänhän voi kärsiä narsisitisesta persoonalisuushäiriöstä, isäni selitti ammatti-äänellään. Koska tiesin jo, että odotettavissa olisi pitkä selvitys narsistin tunnusmerkeistä ja oireista, iskin mp3sen napit korvini, ja laitoin musikin sen verran lujalle, että en kuullut isäni paasausta.

Kun me pysähdyimme tuntia myöhemmin kaville eräälle huolto-asemalle, päästin Jörön käymään tarpeillaan. Isäni meni jo edeltä sisälle, ja minä annoin ajatusteni harhailla vapaasti kulkiessani koiran perässä. Äkisti tajusin Jörön seisahtuneen, ja tuijottavan jotain hiljaa muristen. Tunsin kapenevani, ja tartuin hieman lujemmin kiinni koiran hihnaan, kun Leksa ajoi hitaasti huoltamon ohi. Hetken pelkäsin pyörtyväni, mutta sitten mies kiihdytti ja pian auto hävisi näyvistäni. Isäni oli tullut kahvien kanssa terassille, mistä olin tyytyväinen, sillä siihen sain otettua Jörön mukaan. Jos mies huomasikin jotai omituista, niin hän ei sanonut. Kunhan selitteli jotakin kesän suunitelmia, jotka valuivat toisesta korvastani sisään ja toisesta ulos, ilman että rekisteröityivät välillä. Minä keskityin tarkkailemaan koiraa, joka istui penkkini vierellä valppaana. Tiesin jo nyt, että minulle tulisi ikävä Jöröä, kun Riku haluaisi sen takaisin kotiin.

Kun auto viimein pysähtyi mökin pihalle, syksyi äitini sisältä vastaan.
-Voi Marko kulta! Ihanaa... Naisen loput sanat hukuivat Jörön räyhähdykseen.
-Jörö, maahan! komensin koiraa, ja astelin äitini luo.
-Äiti on okei, sanoin koiralle, ja halasin naista nopeasti.
-Mä ajattelin että sulla on hoidossa joku pieni koira, äitini sanoi tuijotellen edelleen epäluuloisesti Jöröä, joka puolestaan tarkkaili häntä.
-Jörö on ihan kiva koira, kunhan siihen tutustuu, sanoin vähätellen, ja menin hakemaan kassini auton takakontista, ennen kuin suuntasin koira kannoillani sisälle.

Aamulla heräsin ulkoa kuuluvaan metakkaan ja koiran haukuntaan. Loikkasin ylös, ja onnistuin melkein astumaan Jörön päälle.
-Vuf?
-Äh, anteeksi Jörö, mutisin minua hölmönä katsovalle koiralle, ja rapsutin nopeasti koiraa korvien välistä.
-Mitkä markkinat tääl oikein on? kysyin haukotellen, kun pääsin rappusille asti. Avonnaisesta ovesta kuului rannasta tulevia kiljaisuja, joita säesti koiran haukunta.
-Huomenta unikeko, äitini sanoi pöydän äärestä, jossa hän ja isä istuivat toisen pariskunnan kanssa. Minulla kesti hetken, ennen kuin tunnistin hymyilevän parin kummitädikseni ja hänen uudeksi miehekseen.
-Ai, moi, sanoin hiukan häkeltyneenä heille.
-Hei vaan, Marko, kummitäini sanoi hymyillen.
-Marko Mikael Arhinmäki! kajahti samassa ulko-ovelta, jossa seisoi kummisetäni.
-Kimmo Kajas, vastasin hänelle virnistäen.
-Mitä minä oikein olen kuullut? kummisetäni sanoi astellessaan rappusten alapäähn odottamaan, kun loikin loput askelmat alas, ja kättelin nopeasti kummisetäni. Katsoin mietteliäänä iehen tuikivia silmiä.
-Voi kuule, mä kun en voi ollenkaan tietää mitä sä olet kuullut. Itse asiassa, mitä te ees teette täällä?
-Tultiin viettämään juhannusta, sanoi kummitätini Leena nousten pöydän äärestä, ja astellen halaamaan minua.
-Juhannusta? toistin hölmönä, ja vilkaisin nopeasti kännykkääni. En ollut edes tajunnut, että juhannus oli jo käsillä. Kaikki muut räjähtivät raikuvaan nauruun nähdessään ilmeeni.
-Voi poika raasua, kun on jo ihan päivistäkin sekaisin, Kimmo sanoi prröttäen hiuksiani.
-Tulehan syömään jotain, äitini sanoi ja alkoi kaivaa kaapista leipätarvikkeita vauhdikkaasti esiin.

Päivämäärä:   5.4.10 19:33:52

Jeij<3 Buahhahhaa >DD

Lähettäjä: :3 
Päivämäärä:   5.4.10 19:34:12

lisää <3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.4.10 19:11:57

jatkoo <3 :)

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   6.4.10 19:22:08

kirjotusvirhe. :D

Katsoin mietteliäänä miehen tuikivia silmiä.

ihana tarina kuitenkkin.^^

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   6.4.10 19:49:03

Ihana♥

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   7.4.10 19:14:52

Kaksi tuntia myöhemmin istuin Kimmon golfin etupenkillä. Olimme matkalla kauppaan, mukana äidin antama ostoslista unohtuneista tavaroista. Jörö oli katsonut pettyneenä, kun jätin sen odottamaan mökille. Se tuntui tulevan hyvin toimeen Leenan sekarotuisen koiranpennun kanssa. Kumpikin koira riehui lasten kanssa vedessä läträten, eikä märkää koiraa voinut ottaa autoon, varsinkaan kun epäilimme että kauppakassit tulisivat täyttämään auton ääriään myöden.
-Sä sitten repäisit oikein kunnolla, Kimmo sanoi äkisti katkaisten ajatukseni.
-Mitä?
-Tarkoitan sitä kun mennä paukautit olevas homo, mies sanoi virnistäen. Punastuneena siirsin katseeni ulos sivuikkunasta. Muistelin tuota puolitoista vuotta sitten jouluna käytyä keskustelua. Se sai minut miettimään, että ehkä olisi aika useammin tavata kummisetäänsä...
-No joo... mutisin epämääräisesti vastaukseksi.
-Vai etkö sä ookkaan varma?
-Olen. Mä vaan... No mulla oli aika hankala suhde, joka päätty just, sanoin hiljaa. Ja ennen kuin tajusinkaan, kerroin koko jutun Kimmolle, joka vilkaisi pari kertaa minua terävästi, mutta ei kuitenkaan sanonut mitään.
-Mä en halua kertoa porukoille kuitenkaan mitään, sanoin vielä kun auto kaarsi kaupan pihalle.
-Mä ymmärrän kyllä, ja lupaan että en sano mitään. Ja kiitos, kun luotit muhun niin paljon, että kerroit, Kimmo sanoi ja puristi lohduttavasti olkaani. Nyökkäsin vain, ennen kuin nousin autosta ja suuntasin kulkuni kauppaa kohden.

Kun palasimme möklle, auto täynnä kauppatavaroita, oli mökki hiljaisen näköinen. Kimmo vilkaisi minua, kun kävelin jännittyneenä ja kalpeana kohti keittiön ovea.
-Marko hei, ootas vähän, mies sanoi pysäyttäen minut. Käännyin katsomaan häntä kysyvästi.
-Tota, mä nyt pilaan yllätyksen, mutta muut oottelee sua sisällä, ja ne on järkänny sulle synttärien kunniaks yllätysjuhlat. Ajattelin vaan että tässä tilanteessa sun ois parempi tietää etukäteen, hän selitti hiljaa.
-Kiitos, sanoin ja hymyilin nopeasti, ennen kuin lähdin kohti mökkiä.
-Mä heitän nää vaan sisälle, ja tulen sitten hakemaan lisää, sanoin kovaan ääneen juuri ennen kuin avasin keittiön oven. Sisälle astuessani valot räpsähti päälle, ja sekainen äänten kuoro kiljaisi meluisasti
-Onnea!
Näyttelin mielestäni hyvinkin yllättynyttä, ja läimäsin käteni sydämelleni.
-Hèlvetti, te aiheutitte mulle viittä vaille sydärin, marisin muka tuohtuneena, ennen kuin laskin kassit käsistäni, ja menin halaamaan väkeä kiitokseksi. Keittiön pöydällä oli iso kakku sekä kasa lahjoja ja kortteja.
-Onnea 19-vuotiaalle, äitini sanoi halatessaan minua.
-Kiitoksia, vastasin ja kiinnitin sitten huomioni taka-alalla seisovaan porukkaan.
-Pitkästä aikaa, sanoin ja astelin kättelemään Tapsan ja Teron, kaksi kaveriani koulu-ajoilta.
-Todellakin, Tero sanoi ja halasi minua tiukasti.
-Sä et oo kauheasti kotona viihtynyt sen jälkeen kun sinne suureen maailmaan lähit, mies totesi katsoen minua pästä varpaisiin.
-No joo, on ollu niin kiirettä koulussa, mutisin punastuen.
-Ja edelleen oot kehnoakin kehnompi valehtelija, Tapsa sanoi halaten vuorostaan minua. Samassa portaita alas syöksyvä Jörö pelasti minut vastaamasta mitään.
-Joo joo, rauhotu nyt, sanoin nauraen koiralle, joka kitisi loikatessaan syliini, ja nuolaisi kasvojani.
-Me jouduttiin laittaa se sun huoneeseen, ko se meinas väkisin lähtee teiän perään, Matti selitti huolettomasti.
-Hienoa, ja nyt tietty koko huone haisee märältä koiralta? arvasin ja veljeni kohautti olkiaan virnistäen.

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   7.4.10 19:17:27

Olipas hankala lähettää tota pätkää...
Mutta siis, koitin kommentoida jo tuohon alkuun, että virheitä varmasti on, sillä onnistun tulemaan sokeaksi omille virheilleni, enkä ihan vielä hallitse uuden koneen näppäimiä:) Koittakaa kestää;P

Ja kommentteja kaipailen edelleen:D

(Jatkoa on jo hiukan valmiina, ja nyt iski niin hyvä inspis, että kirjoitan koko aika lisää...)

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   7.4.10 19:19:20

Hahah, ihana ♥ Piristit mun muuten hirveän päivän ♥

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   7.4.10 19:44:26

oli niin lyhyt, että laitan Nikkelle lisää lukemista;)Ja edelleen, pahoittelut virheistä...

Illalla olimme miesten porukalla saunomassa, naisten käytyä ensin saunomassa ja mentyä sitten valmistelemaan illallista.
Istuin Teron, Tapsan ja Kimmon kanssa terassilla vilvoittelemassa Pekan, Jyrin ja Matin uidessa, tai tarkemmin sanottuna loikkiessa laiturilta, ja isäni ja Pertin ollessa löylyssä.
-Pojat saunaan välillä! Kimmo huusi kolmikolle, mutta sanoilla ei paljoa tuntunut olevan vaikutusta. Jörö nosti päätään ja katsoi kolmikkoa, jonka jälkeen vilkaisi minua ja palautti kuonon tassujen päälle.
-Mä meen uimaan, ja häädän noi samalla saunaan, Tapsa sanoi ja nousi venytellen. Kun hän lähti, Tero otti puheeksi koko päivän väistellyn aiheen.
-Mä kuulin kylillä mielenkiintoisen juorun... Sä oot kuulemma vaihtanu kuppikuntaa?
-Häh?
-Oot kuulemma päättäny unohtaa naiset ja siirtyä panemaan miehiä, kaverini selvitti virnistäen vaivautuneena.
-Jaa, joo niin oon, sanoin ja vilkaisin Teroa haastavasti.
-Onko sinä joku ongelma? kysyin ehkä hieman liian terävästi, sillä Kimmo tönäisi minua varoittavasti kyynärpäällään.
-Ei tietenkään, mä vaan... Ei ole ongelmaa, Tero päätti olkiaan kohauttaen.
-Sauna on vapaa, isäni ilmoitti samassa tullessaan pyyhe lanteilla ulos uutta olutta avaten. Minä lähdin etunenässä sisälle, viittsimättä edes vilkaista tuliko muut perässä. Tulihan ne, ja kohta pikkupojat tunkivat kanssa saunaan Tapsan paimentamina. He kuitenkin poistuivat pian melko kuumaksi muuttuneesta saunasta, ja kun Tapsakin lähti, Tero otti asian uudestaan puheeksi.
-Sori Make, ihan oikeesti. Mä vaan yllätyin. Ei se mua vaivaa, mies sanoi ja ojensi kätensä virnistäen.
-Joo ei mitään, unohdettu, sanoin ja kättelin kaveriani virnistäen. Samassa Kimmo viskasi lisää löylyä ja Tero kompuroi nopeasti suihkun puolelle.
-Milloin sä meinaat armeijaan lähteä? Kimmo kysyi hetken hiljaisuuden jälkeen.
-Ens vuoden jälkeen. Koitan saaha lakin ens keväänä, sanoin olkiani kohauttaen.
-Mihin meinaat hakia?
-En mä oo aatellu viel sen tarkemmin, mut ilmavoimat kiinnostais, sanoin ja kohautin olkiani uudelleen.
-No meet mihin tahansa, niin ihan vinkkinä, et siel ei sit kannata kauheesti huuella et on miesten perään, kummisetäni sanoi, ennen kuin hänkin poistui saunasta. Asetuin pitkäkseni lauteille, ja tuijottelin kattoa mietteliäänä. Kimmon viimeiset sanat eivät jättäneet minua rauhaan. Aloin miettiä Kimmon ja Leenan eroa, josta en paljoa muistanut, sillä siitä oli jo reilut kymmenen vuotta. Kimmo oli ollut sen jälkeen pitkiä aikoja pois elämästämme, ennen kuin oli taas jostain ilmestynyt hetkeksi takaisin.

En tiedä, kauanko makasin ajatuksissani, kun Jörön terävä haukunta sai minut hyppäämään pystyyn. Menin nopeasti ulos kietoen mennessäni pyyhkeen lanteilleni. Koira seisoi terassin kulmalla tuijotellen metsään, niskavillat pystyssä.
-Jörö hiljaa, sanoin koiralle, joka lopetti haukkumisen mutta murisi vaimeasti edelleen. Metsä oli kuitenkin hiljaisen ja liikkumattoman näköinen.
-Mitä tapahtui? Kimmo kysyi hengästyneenä, juostessaan Teron kanssa paikalle.
-Mä en, ehdin aloittaa, ja samassa jostain päin metsää kuului moottorin ulvahdus. Jäimme kaikki tuijottamaan hiljaisina pimenevää metsää.

Loppun iltaa istuin mökissä hautautuneena nojatuoliin, lähinnä kuunnellen muiden jutustelua ja seuraten heidän pelaamistaan. Join oluen toisensa perään, ja toivoin että olisi ollut jotain vahvempaa. Jokainen pienikin narahdus sai minut säpsähtämään, ja pidin Jörön koko ajan lähelläni. Tunsin kyynelten polttelevan silmäkulmissani, mutta en halunnut murtua. Pelkäsin jopa ulkona teltoissa nukkuvien lasten puolesta. Entä jos Leksa tulisi ja tekisi heille jotain?
Lopulta päätin kiivetä ylös ja koittaa mennä nukkumaan, vaikka se tuntuikin juuri sillä hetkellä toivottomalta ajatukselta. Nousin siis seisomaan, ja meinasin saman tien kaatua, juomani alkoholin ottaessa pääni haltuun.
-Make hei, ootko sä kunnossa? Tero kysyi tarttuen käsivarteeni.
-Ihan kunnossa. Niin kunnossa kuin marakatti voi olla, sanoin ja aloin hihittelemään. Pian ääneni voimistui, ja kohta jo makasin lattialla kippurassa nauramassa, Teron ja Tapsan seistessä vieressä katsomassa minua huolestuneena.
-Jaahas, eiköhän auteta Marko nukkumaan, sanoi miehen ääni jostain läheltä. Pian tunsin kuinka vahvat kädet tarttuivat käsiini, ja minut puolittain kannettiin ylös, Jörön kulkiessa huolestuneena perässäni.
Siinä vaiheessa muistini lähti lomalle...

Aamulla heräsin, ja naapuri katti tuntui käyneen tarpeillaan suussani. Päätäni särki, ja kaiken lisäksi minulla oli kuuma. Liian kuuma. Nousin haukoitellen istumaan, ja venytellessäni makeasti huomasin Jörön nousevan paikaltaan lattialta. Tyyny oli tipahtanut lattialle, ja noukin sen ylös. Olin juuri viskaamassa sitä sängylle, kun tajusin, että kuuma olotilani johtui siitä, että en nukkunutkaan yksin sängyssä. Ja sillä hetkellä olisin mielelläni vajonnut maan alle. Tai haihtunut savuna ilmaan. Tai ihan mitä tahansa muuta. Mutta sen sijaan että olisin vajonnut maan alle, vajosin istumaan lattialle, ja hautasin kasvoni sylissäni olevaan tyynyyn. Kahahdus kertoi sängyssä makaavan miehen heränneen. Jörön kylmä kuono tökkäsi käsivarttani. Askeleet kulkivat ohitseni, ja pian kuulin oven narahtavan. Jörön tassun rapsahdukset hävisivät alakertaan.
-Marko? ääni kysyi jostain takaani epäröiden.
-Mä olen pahoillani. Mun ois pitäny tajuta, että et sä siinä tilassa tajunnu mitä teit, mutta mä olin ja humalassa, vaikka ei se mikään selitys olekkaan, mies jatkoi epäröiden.

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   7.4.10 19:48:10

Kuka mies? TAHTOO TIETÄÄ!

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   7.4.10 19:51:13

Siinä on sulle Nikke miettimistä;) Enkä kerro tänään, olen ihana XD (p.s., tuollahan ne on aikasemmin kaikki lueteltu...)

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   7.4.10 20:07:46

No voi vittü, eli se on joku noista? :::DDD

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   7.4.10 20:23:58

No ne siel mökillä on;P

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   7.4.10 20:26:12

Tero? Tapsa? Kimmo? Pekka? Jyri? Pertti?

Äääh! Pakko saada tietää >'':

Lähettäjä: p0t8 
Päivämäärä:   7.4.10 22:07:27

leksa? KERROHETI !!

Päivämäärä:   7.4.10 22:12:03

jatka äkkiä!kuolen tähän jännitykseen :/
mutta mun mielipide on se että se on tuo kimmo, koska kaikista näistä miehistä on kimmosta kerrottu eniten:D

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   7.4.10 22:28:57

voi kilin pylly. onks se mies KIMMO! :D

Päivämäärä:   7.4.10 22:52:37

no varmana on

Päivämäärä:   7.4.10 22:55:14

"Aloin miettiä Kimmon ja Leenan eroa, josta en paljoa muistanut, sillä siitä oli jo reilut kymmenen vuotta. Kimmo oli ollut sen jälkeen pitkiä aikoja pois elämästämme, ennen kuin oli taas jostain ilmestynyt hetkeksi takaisin." <--aloin jo tuossa kohtaa miettiin et ehkä se kimmo ja leena eros koska kimmokin on homo ja kimmo katos hetkeks koska löys jonku ihanan miehen...=D vai onks sil kimmol joku uus nainen????=D

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   7.4.10 23:12:05

niih, ehkä

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   8.4.10 13:22:56

Hitaasti nostin kasvoni tyynystä, ja vielä hitaammin käänsin katseeni kohtaamaan noiden harmaiden silmien huolestuneen katseen. Aukaisin suuni, mutta en saanut ääntä kuuluville, joten loksautin leukani kinni. Katselin kuinka mies keräsi hitaasti vaatteita päälleen, erotellen samalla meidän vaatteemme. Lopulta, pukeuduttuaan hän tuli isumaan sängyn laidalle, ja tarttumalla leukaani käänsi katseeni kohtaamaan omansa.
-Hei?!
-Mä en... Sori, mutisin viimein hiljaa, ja irrottauduin hänen otteestaan. Nousin lattialta, ja aloin pukemaan hiljaisena. Kun sain puettua, astelin ikkunalle, ja jäin nojaamaan ikkunalautaan.
-Mitä viime yönä tapahtui? kysyin epäröiden.
-No eikö se nyt oo aika selvää?
-No joo, niin kai. Mutta mä en tienny että...
-Mutta arvasit? Tai siis kun ajattelee, että et kai sä muuten ois niin vaativasti suudellu tai mitään.
-Mä... Mä en tiiä mitä pitäis ajatella, sanoin hiljaa, ja käännyin katsomaan edelleen sänkyni laidalla istuvaa miestä.
Samassa ulkoa kuului kova kiljaisu, johon yhtyi kaksi koiraa aloittamalla haukkumisen.
-Mitä hèlvettiä? mutisin kääntyen katsomaan uudelleen ulos. Pojat kiusasivat tyttöjä suihkuttamalla heidän päälleen vettä. Kaisa ja Paula juoksivat kesämekoissaan karkuun, Pekan, Jyrin ja Matin edeltä. Samassa näin Matin kompastuvan Tolloon, Leenan koiraan, sillä seurauksella että poika kaatui Kaisaa päin, ja pian nuoripari pyörikin yhtenä sekamelskana kohti äidin ruusupenkkiä.
-Matti ja Kaisa pussaa! huusi Pekka kovaan ääneen, ja alkoi nauraa räkättämään naama punaisena ylös kömpivälle veljelleni. Sillä hetkellä toivoin että voisin itsekkin olla vielä yhtä pieni ja viaton. Tai edes viattomampi. Huokaisten käännyin uudelleen katsomaan sängyn laidalla istuvaa miestä.
-No kai meiän täytyy vaan todeta, että tehtyä ei saa tekemättömäksi, sanoin hiljaa.
-Mä olen oikeesti pahoillani.
-Älä ole, mä en oo, sanoin ja astelin sängyn luo. Kumarruin painamaan huuleni miehen huulille.
-Mä en ole, kuiskasin uudestaan, ennen kuin poistuin huoneesta.

-Mitä mies, onko krapula? Tero kysyi laiskasti kun astuin ulos kuistille, ja sytytin tupakan.
-Moraalinen vai fyysinen? kysyin laiskasti, ja sain kaverini kohotamaan kulmiaan. Leveä virne nousi hänen huulilleen.
-Jaa jaa. Vai sillä lailla. Mä vähän ihmettelinkin minne se Kimmo jäi kun me saatiin sut kannettua ylös, Tero sanoi virnistäen. Huidoin miehen äkkiä hiljaiseksi. En välttämättä halunnut koko suvun kuulevan, että olin nainut kummisetääni.

-Kas vain, Markokin on herännyt, Pertin ääni kantautui korviini, ja avasin varovasti silmäni. Olin heittäytynyt mökin eteen nurmikolle otamaan aurinkoa saatuani tupakan poltettua, ja kuultuani Terolta, että muu väki oli grillaamassa.
-Joo, niin kai, mutisin haukoitellen. Samassa auton ääni sai minut pomppaamaan pystyyn.
-Jörö tänne! huusin koiralle, joka oli menossa autoa vastaan.
-Jaaha, Taina tuli, Tero sanoi nousten venytellen seisomaan, kun hänen siskonsa käänsi auton muiden kanssa samaan riviin.
-Äitis kutsu sen ja viettään juhannusta, Tero selitti minua vilkaisten. Pieni hymy karkasi huulilleni.
-Äiti parka taitaa elätellä vielä toiveita, sanoin virnistäen, ja Tero hörähti nauramaan.
-Moi, ja hauskaa jussia! Taina sanoi astellen lähemmäs. Päästin Jörön tarkistamaan tulijan, ja pian Tollo saapui kanssa paikalle haukkuen.
-Moi, ihana nähä pitkästä aikaa, sanoin tytölle halaten häntä.
-Niinpä, ja onnea, sulla oli ne synttärit eilen. Mä en valitettavasti päässy, kun oli oltava töissä.
-Kiitoksia. Me säästettiin kyllä sulle kakkua, lohdutin Tainaa silmää iskien. Samassa äitini ilmestyi paikalle.
-No niin, valukaahan tuonne grillin suunnalle. Missä Kimmo on? Ei kai se nyt enää nuku? Menehän Marko herättelemään kummisetäsi, ja tulkaa sitten syömään. Laita Taina se kassi siihen kuistille, tai Marko voi viedä sen sisälle jo valmiiksi. Ruoka on nyt valmiina, nainen selitti tarttuen Tainaa ja Teroa käsikynkästä, ja lähti johdattelemaan heitä grillin suuntaan. Pertti tuli minua ovella juomakorin kanssa vastaan.
-Joko Kimmo on herännyt? Jää vielä ilman ruokaa. Kumman kauan jaksaakin nukkua, mies sanoi mennessään ohitseni.

Suuntasin kulkuni rappusille, mutta en ehtinyt nousta kuin kaksi askelmaa, ennen kuin havaitsin vastaan kävelevän Kimmon. Mies seisahtui rappusten yläpäähän kassi olallaan.
-Ollaanko kaksin? hän kysyi hiljaa, ja nyökkäsin vastaukseksi.
-Make, mä olen pahoillani, ja musta tuntuu, että mun on parasta lähteä. Anna anteeks, mies sanoi ja tuli rappuset nopeasti luokseni. Hän painoi huulensa pikaisesti huulilleni.
-Sä löydät vielä Sen Oikean, usko pois, mies kuiskasi hiljaa, ennen kuin asteli ohitseni. Minä jäin seisomaan järkyttyneenä aloilleni. Hetken kuluttua tajusin kääntyä, ja tipautettuani Tainan kassin maahan, juoksin Kimmon perään. Hänen golfinsa takavalot hävisivät juuri mutkan taakse.
Tuijotin hetken tietä, mutta sain sitten koottua itseni jotenkin kasaan, ja Jörö rinnallani kiersin mökin toiselle puollelle.
-Missä Kimmo on? äitini kysyi välittömästi minut nähdessään.
-Se joutu lähteen, sille tuli joku puhelu, ja sen tartti mennä heti, selittelin jotain ympäripyöreää nopeasti. Isäni katsoi minua hetken epäluuloisesti, mutta keskittyi sitten taas keskusteluunsa Pertin kanssa. Hain itselleni ruokaa, ja menin hieman sivummalla istuvien Teron ja Tapsan luo. Korkkasin siiderini, ja tyhjensin melkein puoli pulloa kerralla.
-Hei rajota hiukan, ei toi auta, Tero sanoi hiljaa, ja sai Tapsan vilkaisemaan meitä. Minä tyydyin tuhahtamaan vastaukseksi.

Valitettavasti vanhempanikin oli sitä mieltä, että minun ei tarvinnut juoda toisena iltana peräkkäi itseäni sammuksiin, ja he laittoivat minut vesi-linjalle ensimmäisen siiderin jälkeen. Lopputulos oli se, että muiden alkaessa suunnata kulkuaan juhannuskokolle, minä suuntasin kulkuni yläkertaan mököttämään. Jörö jolkutti kiltisti perässäni, vaikka vilkuilikin ihmeissään minua. Mutta huoneeseen meno ei helpottanut oloani, päin vastoin. Kimmo oli ennen lähtöään ilmeisesti pedannut sängyn, mutta kun kaaduin selälleni siihen, tuli kummisetäni tuoksu vastaan.
-Voi jumalàuta, mutisin itsekseni ja pamautin nyrkillä patjaa. Miksi minä onnistuin aina pilaamaan kaiken? Miksi minulle ei voitu suoda normaalia suhdetta?! Ensin Ari meni ja kuoli, sitten oli liuta pelkkiä panoja, kunnes vastaan tuli Leksa. Alun jälkeen mies osoittautui täydelliseksi siaksi. Nyt Kimmo. Mitä seuraavaksi?!
Asioiden ajatteleminen sai minut vain kiukkuiseksi, ja siksi menin vastaamaan puhelimeen tarkistamatta soittajaa.
-Hei kulta, joko olet odottamassa minua?
-Pysy kaukana musta, sihahdin hampaideni välistä. Olin jo loikannut istumaan, ja nyt ryntäsin ikkunaan, laittaen sen kiinni.
-Älä viitsi. Mä tiedän kyllä, että sä odotat mua, liiankin tuttu ääni sanoi puhelimeen, ja naurahti kylmästi.
-Mä olen tosissani, pysy kaukana tai mä soitan poliisit, varoitin miestä kiskoen verhot kiinni.
-Niin varmaan. Kyllä me kumpikin tiedetään, että sä ootat ihan kiimasena mua. Älä sure, mä olen ihan juuri perillä.
-Mä en halua nähä sua!
-Sä voit helpottaa mun hommaa, ja laittaa sen piskin jonnekkin lukkojen taakse. Ja riisua vaattees jo.
-Älä luulekkaan!
-Kohta nähdään kulta. Saat säkin kunnon munaa, etkä mitään vanhaa kurttusta ukkoa, Leksa sanoi ja räjähti nauramaan. Iskin luurin hänen korvaansa, ja ryntäsin ulos Jörö perässäni. Iskin oven nopeasti lukkoon, ja juoksin isän autolle. Nappasin avaimet kotelosta, jonne ne oli laitettu ”piiloon”, ja starttasin auton. Kaasutin nopeasti pois pihalta, Jörön kompuroidessa takapenkillä tasapainoa hakien.

Uskalsin hiljentää vauhtia vasta, kun aloin lähestymään juhlapaikkaa. Laitoin auton parkkiin, ja päästin Jörön ulos käskien koiran vierelleni. Lukittuani auton lähdin kulkemaan ihmisten mukana kohti kokkoa, samalla kuitenkin ympärilleni vilkuillen. En kuitenkaan nähnyt Leksaa missään, joten aloin hiljalleen rentoutua.
-Päätit tulla sittenkin, sanoi tuttu ääni jostain vasemmalta, ja säpsähdin oikein kunnolla. Tero erkani porukasta, jossa oli seissyt.
-No joo, mä... En mä jaksanu yksin kotonakaan olla, selitin nopeasti, edelleen ympärilleni vilkuillen. Lähdimme astelemaan eteenpäin, ja pian Taina näkyikin heiluttavan meille hieman sivummalta, nousevalta ruohikkorinteeltä.

Kun istuimme muiden joukkoon, sain minäkin siiderin käteeni. Kukaan ei onneksi kiinnittänyt huomiota hiljaisuuteeni, vaan muut keskittyivät kannustamaan lapsia, jotka osallistuivat pussijuoksuun. Itse aloin hiljalleen tajuamaan jotakin. Leksan sanat vanhasta kurttuisesta ukosta. Ei kai hän voinut päästä mökkiin sisälle? Kylmät väreet kulkivat lävitseni, ja vilkaisin jälleen nopeasti ympärilleni. Pujotin sormeni Jörön turkkiin, ja koiran olemus rauhoitti minua. Minulle ei kävisi mitään niin kauan kun Jörö olisi lähelläni. Ja ei Leksa uskaltaisi tehdä mitään näin suuressa ihmisjoukossa, eihän?!

Olenko mä liian ennalta arvattava;P Mutta pakko myöntä, hetken leikittelin jo ajatuksella, että Marko heräis Tapsan vierestä...

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   8.4.10 14:16:50

Voi vittü!!! Nyt se hiton Leksa paikalle, ja kaikki jätkät hakkaamaan se >DD

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   8.4.10 14:24:06

nikke iha innoissaa. XD mut joo, leksa paikalle ja sit kaikki vois raivolla rynnätä sen päälle ja hakata sen sairaalakuntoon. ;)

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   8.4.10 14:31:01

maukka, meidän ajatukset näytttää kulkevan samoja ratoja :D

Päivämäärä:   8.4.10 23:34:50

mä tiesin!=D Oon kyl maukan ja Niken kans samaa mieltä siitä että nyt se leksa sairaalaan ja kaikki on ilosia=D

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   9.4.10 13:45:05

Ja kaikki lohduttaa Markoa :D♥

Lähettäjä: nipsu 
Päivämäärä:   9.4.10 14:24:00

nii sairaalaan vaa : ]btw tää on tosi hyvä :)

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   9.4.10 14:34:32

Sairaalaan ;)

Lähettäjä: nipsu 
Päivämäärä:   11.4.10 18:12:33

uppia ;)sairaalaan !

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   11.4.10 18:40:45

SAIRAALAAN!

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   12.4.10 11:47:41

Ei. Ei Leksaa näkynyt koko sinä aikana, mitä vietimme kokolla. Illan edetessä aloin hiljalleen rentoutua. Siihen varmasti auttoi sekin, että en kieltäytynyt yhdestäkään tarjotusta pullosta. Tiesin, että aamulla olisi tukka kipeänä, mutta en jaksanut välittää. En nyt, en tänään.

Jörö pysytteli koko illan rinnallani, ja iso koira varmisti sen, että kukaan ei käynyt liian tuttavalliseksi.
Tokihan minä näin parikin hyvän näköistä tyyppiä, joista toinen hymyili kokeilevasti kun katseemme kohtasivat, mutta ennen kuin pääsin hänen luokseen, jouduin jo uuteen ukkoporukkaan Pertin toimesta. Myöhemin en enää nähnyt poikaa, mutta en antanut sen haitata menoa.

Kun me aamuyöstä kävelimme mökille, äidin ja Leenan poistuttua autolla lasten kanssa jo paljon aikaisemmin, en muistanut Leksaa ollenkaan. Sen sijaan hoilasimme Tapsan ja Tainan kanssa kovaa ja korkealta, ja hieman omalla sanoituksella Paula Koivuniemen Aikuista naista.
-No niin naiset, jospa sitten olisi konsertti loppukumarrusta vaille valmis, isäni ehdotti kun mökki alkoi tulla näkyviin. Samassa Jörö seisahtui, ja jäi tuijottamaan mökkiä muristen. Tunsin kuinka hyvä mieleni luisui pois upoten maahan kuin vesi saharaan.
-Mitä siellä nyt on? isänikin kysyi tarkkaillen mökkiä.
-Miksi naiset on jättäneet ulko-oven auki? Pertti puolestaan kysyi, ja samassa tajusimme kaikki oven olevan selkosen selällään.
-Kaikki ei ole nyt kunnossa, Tero puolestaan totesi, ja lähti harppomaan eteen päin, Jörö kannoillaan. Muut lähtivät kanssa liikkeelle, ja tajuttuani jääneeni yksin seisomaan, juoksin toiset kiinni. Seisahduimme koko poppoo ovelle odottamaan, ja pian Tero ja Jörö tulivat takaisin alas.
-Ei täällä ketään ole, ja kaikki muut nukkuu, hän tiedotti. Toiset rentoutuivat heti, ja hiljaa jutellen alkoivat suuntaamaan nukkumaan, mutta minä istuin lähimpään tuolin. Tunsin koko kroppani tärisevän kauhusta, eikä edes vierelleni tullut Jörö saanut tällä kertaa minua lohdutettua.
-Mikä hätänä? Tero kysyi kyykistyen eteeni.
-Ei mikään, mutisin nopeasti, ja keskityin tuijottelemaan seinässä olevaa oksan paikkaa.
-Kyllä sä mulle voit kertoa, Tero yritti, mutta puistelin vain päätäni pikaisesti.
-Mä meen nukkumaan, ilmoitin ja nousin lähtien kulkemaan kohti yläkertaa. Askel askeleelta vauhtini hidastui, ja oman huoneeni ovella jouduin miettimään hetken, ennen kuin uskalsin avata oven. Jörö meni edeltä, ja seurattuani hetken koiraa, joka asettui makuulle omalle paikalleen, astuin itsekkin sisälle. Jossain kuului sireenin ääni, ja hetken kuunneltuani päättelin liikkeellä olevan ainakin poliisin ja ambulanssin. Käännyin vetäen paitaani pois päältäni, kun tajusin jotakin. Minä olin sulkenut ikkunan lähtiessäni! Ja nyt se oli auki, kuten ulko-ovi. Nopeasti katsoin ympärilleni, ja jopa (Jörön riemuksi) konttasin latialla tarkistaen sängyn ja kaapin alusen. Raahasin ison nojatuolin huoneen oven eteen, niin että ovea ei saanut auki, ja sen jälkeen avasin vaatekaapin ovet selälleen. Kun olin varma, että kukaan ei maannut peittojeni alla (tökin niitä kaapista löytämälläni pesismailalla), uskalsin mailaa edelleen puristaen asettua makuulle.

Nukkumaan en sinä yönä tosin pystynyt. Sen sijaan lähdin aamulla, muiden jo noustua, silmät ristissä alakertaan. Tummat pussit silmieni alla saivat minut näyttämään siltä että olisin ollut isommassakin tappelussa.
-Herran pieksut, mitä sulle on sattunut! äitini kauhistunut huudahdus iski kuin kongin kumahdus vastaan kun astuin alakertaan.
-Herran pieksut rouvan jalas, onko ihan pakko huutaa? Mä en vaan saanu unta viime yönä, sanoin ja laahustin pöydän äärelle. Ei sen puoleen, jonkin asteinen krapula näytti vaivaavan muutakin pöytäseuruetta, päätellen vaisuista ilmeistä ja tärisevistä käsistä, jotka nostelivat varovasti kahvikuppeja.
-Huomenta, eikö olekin ihana päivä? Taina sirkutti laskien kupin mustaa kahvia eteeni.
-Mitä sä oikeen oot vetäny? mutisin tytölle vastaukseksi, ja sain hänet purskahtamaan pirteään nauruun.
-No muta, ei kai tukka ole kipeä? hän kysyi hymyillen. Tyydyin yksinkertaisesti irvistämään.

Päivä eteni tyypillisen juhannusmaisessa säässä. Eli vettä tuli niin lujaa, kun vain taivaalta alas pystyi tulemaan, ja me vietimme sen takia mukavaa perheen keskeistä pelipäivää.
Porukka kasvoi sitä mukaa, kun krapulaan alkoi särkylääkkeet puremaan, ja myös melutaso nousi. Kukaan ei tuntunut kiinnittävän huomiota minuun, vaikka olinkin hautautunut olohuoneen perimmäiseen nurkkaan, nojatuolin perukoille kirjan taakse. Jörö makasi tuolin edessä, ja katseli muita kummastuneena. Koira parka ei tainnut ollenkaan ymmärtää Twisterin hienouksia. Tai ainakaan sitä, kun iso kasa ihmisiä rämähti nauravana raajojen sekamelskana lattialle kierimään.

-Jaa, sieltä olisi uutiset tulossa. Katsotaan, montako nyt juhannuksena on hukkunut, isäni sanoi kun aikuiset alkoi kerääntyä pöydän äärelle kahvittelemaan, lasten pelatessa vuorostaan Twisteriä. Heidän peli sujui huomattavasti paremmin kuin aikuisten peli.
-Eilinen kolari on vaatinut jo seitsemännen uhrinsa, kun Hyksiin lennätetty mieshenkilö kuoli vammoihinsa. Poliisin mukaan kolarin aiheuttanut autoilija on heidän suojissaan, sillä hän ei loukkaantunut rajusta ulosajosta huoimatta. Poliisi on kuitenkin haluton kertomaan oliko kuljettaja päihteiden vaikutuksen alaisena ajaessaan kolarin.
Nostin katseeni kirjasta, juuri sopivasti nähdäkseni kolaripaikalta otettua kuvaa. Samassa kasassa oli linja-auto, pakettiauto, nurin mennyt rekka ja kaksi henkilöautoa. Toisen autoista tunnistin välittömästi.

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   12.4.10 12:07:36

Pöh, taas tuli noin lyhyt...
Mutta uusi topsu löytyy tuolta:)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.