Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kesä kotona

Lähettäjä[[suvie 
Päivämäärä:   11.3.10 21:31:54

Jotenkin en onnistunutkaan pysymään erossa tästä paikasta :). Tämä tarina on periaatteessa itsenäinen jatko-osa tarinoille elämäni kesä ja ympäri mennään, yhteen tullaan. Niitä kahta tarinaa ei kuitenkaan ole ollut pakko lukea että pääsee tähän kelkkaan mukaan.
Tämän tarinan idea on kypsytellyt mielessäni ehkä siitä asti kun Noorasta kirjottamisen lopetin ja jos joku haluaa lukea tästä tarinasta jatkoa, niin kommenttia voi laittaa :)

Laitan alkuun nyt pienen pätkän, niin katsotaan että onko tälle edes kiinnostusta :>.

---

1. Päätös

- Voisitko auttaa minua? Kuulin kysymykseni selkäni takaa ja loihdin automaattisesti kasvoilleni ystävällisen hymyn. Päältäpäin kukaan ei olisi huomannut, että tunsin oloni aivan raunioksi. Jos joku olisi aamulla tullut sanomaan minulle, että olisin aivan lopussa kello kuuteen mennessä illalla, olisin nauranut tälle päin naamaa. Mutta jotenkin kaikki ihmiset olivat juuri tänään halunneet tulla juuri siihen pieneen lahjatavaraputiikkiin jossa minä työskentelin.
- Kuinka voin auttaa? Kysyin ystävällisellä äänellä ja katselin minua varmaan kolmekymmentä vuotta vanhemman miehen silmiin. Tämä vilkaisi nopeasti minua, aivan kuin katsastaen olisinko tarpeeksi sopiva palvelemaan tätä.
- Vaimolle lahjaa, mies mutisi ja vilkaisi nopeasti hyllylle ja meni sitten lähemmäksi katsomaan.
- Tämä voisi olla sopiva.
- Voi kuinka se onkin nätti, sanoin ja katselin likaisen harmaata soittorasiaa melkein väristen sisimmässäni inhosta. Varmaan rouva tykkäisikin tuosta, mutta minulle jos tuollainen tuotaisiin, niin mykistyisin järkytyksestä.
- Minä otan tämän, mies sitten päätti ja astelin ripeästi tiskin taakse palvelemaan herraan niin kuin parhaimmaksi osasin.

Viimein puoli seitsemältä sain istahtaa alas ja ottaa inhottavat jalkineet pois jaloistani. Katselin hetken aikaa hiljaisena, kun ystäni järjesteli vielä paikkoja liikkeessä ennen kuin istahti itsekin alas.
- Tämä oli melkoisen hyvä päivä, tämä sitten naurahti. Hymähdin vain myöntävästi ja haukottelin makeasti.
- Meetkö sä kotiin vai Matiakselle?
- Matiakselle, vastasin hymyillen ajattelin miten voisin käpertyä tämän lämpimään kainaloon. Olimme Matiaksen kanssa seurustelleet nyt jo kaksi vuotta ja ajattelin, että kohta voisimme muuttaa kunnolla yhteen asumaan. Jotenkin Matias ei vain halunnut hätiköidä kanssani, olin kuulemma niin erityinen. Minä olin todellakin syvästi rakastunut Matiakseen.

Melkein tunti siinä vierähti, että olin kävellyt Matiaksen asunnolle ja seisoin siinä oven ulkopuolella pienessä pakkasessa hymyillen itsekseni.
- Missä sä oot ollu? Matias kysyi ensimmäisenä kun sai kiskottua minut ovesta sisään. Painoin ensin pikaisen suudelman miehen huulille, ennen kuin kerroin miten minun piti mennä auttamaan ystävääni putiikkiin tämän työntekijän sairastuttua.
- Kiva, tämä kuitenkin vain hymähti ja minut uudelleen syliinsä suudellen minua kuumasti.
- Oisko mitenkään? Matias ahdatti ja alkoi jo taluttaa minua makuuhuoneen suuntaan. Seksi ei kuitenkaan sillä hetkellä kiinnostanut minua lainkaan, joten hymyilin tälle pahoittelevasti.
- Sori, mulla on kauhea nälkä.
- Voi hitto sun kanssas, Matias vain ähkäisi ja painui takaisin keittiön suuntaan loihtimaan minulle jotain syötävää.
- Noora, tämä huuteli keittiöstä ja hymähdin jotain myöntymisen merkiksi. - Sun äitis kutsui meidät molemmat sinne loman ajaksi.
- Aha, mutisin. Ei olisi paljoa kiinnostanut mennä vanhempien luokse loman ajaksi. Olinhan minä käynyt siellä jo näyttämässä Matiasta, mutta vieläkin minua kaihersi kun en tiennyt mitä Matias oli jutellut Villen kanssa. Eikä Matias suostunut edes kertomaan.
- Mä lupasin sille, kuului vielä jatkoa ja mielessäni hakkasin seinää nyrkeilläni.
- Minkä ihmeen takia?
- Koska mä haluan tutustua Villeen vähän paremmin, tämä sanoi ja katsoi minua jotenkin omituisen näköisenä.
- Paremmin?
- Jos se kerta on sun ystävä niin mäkin halua sillon olla sen ystävä.
- Just, ajattelin mielessäni että nyt jos koska olisi hyvä hetki kertoa, että olin ollut kihloissa Villen kanssa. Mutta en kuitenkaan taas saanut suutani auki. Joo, kaikki minun ja Villen välillä olisi ohitse, eikä mitään enää ikinä tulisi tapahtumaankaan. Eikä Tuomaksen kanssa. Ei ikinä.
- Millon meidän sitten pitäis lähteä sinne? Kysyin kun olin rauhoittunut hieman.
- Huomenna, Matias vastasi ja jäin tuijottamaan tätä suu auki. Voihan hittolainen! Ei voinut olla todellista. Huomenna?
- Sun tavarat on pakattu jo, mä ajattelin että on parempi että mä päätän tän asian sun puolesta.
- Kiva, sain mutistua edes jotenkin. Vanha Noora nosti hetkellisesti päätään ja meinasin jo kivahtaa miehelle, mutta sain kuitenkin oltua hiljaa. Huomenna olisin heti päivällä valmis kohtaamaan kaikki vanhat tuttavani. Heti huomenna.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjästrictly_forbidden 
Päivämäärä:   11.3.10 21:39:29

Jatkoa varmasti<3 tykkään :)

  Re: Kesä kotona

LähettäjäSennnu 
Päivämäärä:   11.3.10 21:48:30

Ensin mä meinasin et näen väärin mut sit näin kuitenkin oikein :)
Miksi sä täältä halusit karata?

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: tap 
Päivämäärä:   11.3.10 22:43:19

Jos ekasta lauseesta korjaat virheet, niin lupaan lukea paljon jatkoa!!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä[[suvie 
Päivämäärä:   11.3.10 23:10:29

On aina hyvä jos tykkäätte :)

sennnu, kun ei mulla ollut yhtään inspiraatiota kirjotta :D Syksynkin vein ihan vaan väkisin loppuun :)

tap, kiitos. En ollut huomannutkaan tota virhettä :)

----

Kotiin

Aamulla Matias päätti herättää minut tökkimällä kylkeeni ikävästi.
- Mene pois, mutisin ja käänsin kylkeeni yrittäen jatkaa uniani. Matias ei kuitenkaan heltynyt, vaan käänsi minut olkapäistäni selälleni ja tuijotti minua silmiin.
- Minkä takia sä et tuu toimeen sun isäs kanssa?
- Hä?
- Niin?
- Mä en todellakaan jaksa keskustella sun kanssas nyt, sanoin jo hieman ärtyneenä. Minkä takia ihmisten piti saada heti ensimmäisenä puhua aamulla? Aamut eivät olleet syvällistä keskustelemista varten.
- No entäs sitten aamuseksi? Mies kehtasi ehdottaa ja sai minut siristelemään silmiäni. Että tuo saattoi olla tyhmä.
- Miksei?
- Koska mä en halua, tiuskaisin ja mietin itsekseni miten tulisin selviytymään lomasta henkisesti terveenä. Siellä olisi kuitenkin vastassa heti ensimmäisenä Ville, joka itsessään jo hankaloittaa elämääni ja sitten vielä Tuomas. Ja Joona.
- Hitto naiset on vaikeita, Matias jäi mutisemaan sänkyyn kun lampsin kylpyhuoneeseen.
- Oma käsi on hyvä ystävä, huusin vielä kylpyhuoneesta ja iloisesti aloin tuntea oloni jälleen normaaliksi. Vähän niin kuin ennen vanhaan.

Onnekseni automatka ei ollut kauhean pitkä ja puuduttava. Onnekseni minä sain ajaa.
- Onko siellä teidän kotikonnuilla jotain sun entisiä poikaystäviä? Matias kysyi äkkiä ja hetkellisesti meinasin ajaa ojaan. Vilkaisin nopeasti tämän sivuprofiilia ja mietin mitähän tuohonkin osaisi vastata.
- Ehkä, päätin kuitenkin naurahtaa ja kuulin miten mies tuhahti vieressäni.
- Eikö sulla ja sillä Villellä ikinä muka ollut mitään sutinaa?
- Jotain pientä sillon penskoina, mutisin vaivaantuneena ja toivoin ettei kukaan ikinä tulisi paljastamaan tälle asian oikeata laitaa.
- Kai sulla nyt edes yksi parisuhde oli takana ennen kun me tavattiin? Matias oli niin läpinäkyvä kun yritti udella minulta suhteistani. Minun olisi lähinnä tehnyt mieli viskata tätä jollain esineellä, minkä takia tämä ei voinut tajuta etten todellakaan halunnut puhua entisistä suhteistani?
- Jos sä nukkuisit hieman, niin aika kului nopeammin? Tyydyin ehdottamaan ja väänsin musiikin äänen voimakkaammalle.

Kotipiha oli juuri samanlainen kuin viimeksikin. Tallikin näytti täsmälleen samanlaiselta kuin viimeksikin. Viime käyntimme tosin oli rajoittunut pelkästään kotitaloon, Matias ei pitänyt hevosista ja Matiakselle oli kauhea järkytys kun kuuli minun olleen kauan aikaa hevostyttö.
Kun pysäytin auton isän auton perään, tunsin tulleeni kotiin. Ei se kaupunkielämä kuitenkaan ollut niin kauheata herkkua, aivan liian kiireistä.
- Noora! Kuulin Leevin huutavan terassilta ja tämä juoksi nopeasti koppaamaan minut syliinsä karhun halaukseen.
- Hei, kuiskasin hiljaa ja liikuttuneena. Leevi vain katsoi minua onnellisen näköisesti hymyillen ja pörrötti sitten hiuksiani.
- Missäs tää meidän kaupunkihiiri on? Veljeni kysyi viitaten Matiakseen. Jotenkin Leevi oli ottanut tehtäväkseen tuottaa Matiakselle mahdollisimman paljon haittaa. Viimeksi kun olimme käyneet täällä, niin Leevi oli vienyt Matiaksen telttaretkelle ja miesparka oli kokenut pienen järkytyksen. Minkäs sille voi jos ei maalla ollut viettänyt aikaansa?
- Nukkuu autossa.
- Hevosen páska olis kova sana, veljeni silmiin syttyi taas kerran innostuksen täplät. Huokaisin alistuneena ja sanoin jättäväni Matiaksen tämän hoiviin. Vielä kun pääsisi kunnialla isän ohitse, niin ehkä tulisin selviytymään koko ajasta.

- Ihanaa kun sä oot täällä, iskä sanoi ensimmäisenä kun näki minut. Olin joutunut jättämään Matiaksen kokonaan Leevin ja paikalle lampsineen Joonan niskoille, mutta nämä eivät olleet laittaneet sitä ollenkaan pahakseen. Pikkulapset nauttivat kun saivat rääkätä jotain.
- Joo, sanoin hieman vaivaantuneena.
- Miten matka meni? Isä kysyi sitten pienen hiljaisuuden jälkeen ja lähti samalla kiertämään tallissa näyttäen samalla hevosia minulle.
- Hyvin, mä ajoin.
- Tietysti, isä vain myhäili ja pysähtyi äkkiä yhden karsinan luokse.
- Nuori täysverinen, isä valaisi minua ja katsoin karsinaan nähdäkseni kauniin raudikon tamman. - Uusin tulokas.
- Millanen se on? Kysyin, enkä voinut peittää innostustani äänestäni. Hevonen oli kyllä kaunis, toi mieleen hieman Eppua.
- En tiedä, sä saat kokeilla sitä ensimmäisenä.
- Ai, inahdin ja käännyin hämmästyneenä katsomaan isää.
- Se on samanlainen kuin Eppu, tämä sanoi tunteen karhentamalla äänellä. Ei se ollut ollut isällekään helppo paikka kun oriini jouduttiin äkkiä lopettamaan.
- Mä kokeilen sitä heti huomenna, lupasin ja lähdimme isän kanssa käsikynkkää kävelemään pois tallista.
- Tervetuloa kotiin koko kesäksi, tämä sitten toivotti ja johdatti minut polkua pitkin kohti taloa. Sivusilmällä ehdin nähdä Villen, joka nojasi tallin seinään tuijottaen minua kohti.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: tuntematon 
Päivämäärä:   12.3.10 10:11:44

Ai ihana!!!! Just ku eilen ajattelin, että löytyisiköhän jsotakin vielä Villen ja Nooran tarina, ja sitt löysin vielä tään jatkon! Rukouksiini on vastattu. ♥ Nams. :>

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Johannna 
Päivämäärä:   12.3.10 15:45:03

voisko joku IHANA ihminen linkittää Villen ja Nooran tarinan? mä luin sen sillo joskus mut nyt taas tekis mieli lukee uuestaa<3

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: supps 
Päivämäärä:   12.3.10 19:55:47

Ihana kun tälle tosiaan löytyi jatkoa! :) Sitä vaan kyselisin, että onko jollain tallella noi aikasemmat? Olis ne kiva lukea uudelleen... :D
Tääkin tarina on tätä [[suvien taattua laatua. Ihana kirjotustyyli eikä virheitä ole paljoakaan :) hyvä niin.

Siispä kiitos kaunis ja jatkoa nopeasti! ;D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä[[suvie 
Päivämäärä:   12.3.10 20:10:26

Kiitos kommenteista :) Mä en oikeastaan tiedä että onko niitä Noora ja Ville tarinoita enää täällä, mutta voin yrittää kattoa. Jos niitä ei ole niin toki voin postata ne erikseen tänne uudelleen :>

Joo, kirjotus saattaa olla hieman omituista kun en ole hetkeen aikaan mitään kirjottanut ;).

----

Kohtaaminen

- Voi kuinka onkaan mukavaa, kun pääsitte molemmat tulemaan tänne, äiti höpötteli hieman väkinäinen hymy kasvoillaan ja vilkuili vuorotellen minua ja Matiasta vuorotellen. Kyllähän minä olin sen huomannut, ettei oikeastaan kukaan perheestäni paremmin välittänyt uudesta miesystävästäni, mutta minun takiani kuitenkin sietivät tämän läsnäoloa.
- Eikö vain, Matias sanoi eikä huomannut mitään ilmapiiristä. - Noorastakin on mukavaa tulla välillä tänne landelle.
- Siis mihin? Pääsi ensimmäisenä suustani. En voinut mitenkään uskoa korviani, eihän tämä nyt mikään lande ollut. Ilmeisesti minä olin sitten se landepaukku, joka oli päätynyt suureen Tampereen kaupunkiin.
- Maalle, Matias korjasi ja vilkaisi nopeasti minua pahoitteleva hymy kasvoillaan.
- Kotiin.
- Älä nyt jaksa nipottaa, Matias mutisi vain ja sivuutti minut sen jälkeen täysin. Kohauttaen olkiani annoin asian olla - toistaiseksi.

Jos kaikki olisi mennyt juuri niin kuin olisin halunnut, Villeä ei olisi kukaan pyytänyt sisälle asti. Mutta niin vain kävi - tietenkin. Olisin todellakin toivonut, ettei Ville olisi reagoinut mitenkään erikoisesti läsnäolooni, mutta tämä tuntui jatkuvasti tarkkailevan minua ja Matiasta.
- Kauankos sinä olet asunut täällä? Matias uteli Villeltä ja vaikutti vähän siltä, että tämä olisi halunnut keskustella ‘miesten kesken’, mutta jäin kuitenkin uteliaana kuuntelemaan mitä nämä toistensa kanssa keskustelisivat.
- Koko ikäni, Ville vastasi muitta mutkitta ja haroi vasemmalla kädellään tummaa hiuspehkoaan. - Onko noi sun hiukset oikeesti blondit?
- Ei tietenkään ole, Matias vastasi vähän hämmentyneenä ja vilkaisi minua hieman oudoksuen. Jotenkin pysytin kuvittelemaan, ettei kukaan kovinkaan usein tullut kysymään Matiaksen hiusten alkuperäisestä väristä.
- Ne on oikeesti ruskeet, tämä sitten jatkoi ja rykäisi hieman hämmentyneenä. En voinut olla tirskahtamatta ja sainkin osakseni nopean mulkaisun, enkä voinut olla katsomatta vähintäänkin yhtä paheksuvasti takaisin.
- Me haluttais Villen kanssa keskustella ilman hameväkeä, Matias ilmoitti sitten painottaen jokaista sanaa erikseen aivan kuin olisin joka vähä-älyinen ja pikkuhiljaa minusta alkoi oikeasti tuntua siltä, ettei Matias ollutkaan niin herrasmies, mitä tämä antanut vaikuttaa.

En edes halunnut tietää mitä kaikkea Ville saattaisi ohimennen mainita minusta Matiakselle - tai lähinnä meistä. Toivoin vain, ettei Ville haluaisi kertoa menneisyydestämme kenellekään.
- Vai että me ollaan landella? Kuulin veljeni äänen viereltäni, kun olin nojannut jo hetken aikaa terassin kaiteeseen. Hymähdin hieman, mutta pidin siltikin tiukasti katseeni tallirakennuksessa. Voi kuinka ikävä minulla olikaan ollut hevosten tuoksua. Toisaalta talli toi taas minulle elävästi mieleen Epun.
- Miten te oikein tutustuitte?
- Mä menin sen isän firmaan töihin, selitin ja huokaisin sitten. Eipä olisi ehkä minustakaan ikinä uskonut, että minä menisin johonkin firmaan istumaan tietokoneen taakse ja ottamaan vastaan tilauksia.
- Mitä se sitten tekee? Leevi kysyi kummastuneena ja hieman ivallisenakin.
- Joku tietokonefirma se on, tyydyin vain toteamaan ja Leevi jätti asian siihen.

Jotenkin juutuin muistelmissani siihen kohtaan, kun näin Matiaksen ensimmäisen kerran. Matias oli jotenkin niin hellyttävän näköinen seisoessaan aulassa takaraivoaan raaputtaen. Siitä meidän juttumme olikin sitten alkanut, ensin tuli ystävyys ja sen jälkeen suhde. Emme olleet oikeastaan ikinä puhuneet kunnolla kummankaan menneisyydestä, mutta kerran Matias oli sanonut ettei hyväksyisi jos minulla olisi ollut liiankin vakava suhde menneisyydessä; tämä kertoi olevansa liian mustasukkainen ja vainoharhainen elävänsä sellaisen asian kanssa. Matias halusi olevansa minulle se yksi ja ainoa vakava suhde. Miten siihen sitten sanomaan menneestä kihlauksesta? Parempi olla vain hiljaa ja toivoa, ettei asia ikinä tulisi paljastumaan.
- Mitä sä mietit? Leevi keskeytti muisteluni ja laski sitten kätensä olkapäälleni.
- Sitä miten mä tapasin Matiaksen, sanoin totuudenmukaisesti ja puhkesin sitten sulavaan hymyyn. - Ja miten mä tunnen oloni niin kotoisaksi täällä.
- Täähän on sun koti, veli muistutti.
- Lande, naurahdin ja Leevi purskahti nauruun.

Olimme istuneet Leevin kanssa jo varmaan tunnin siinä terassilla ja olimme kaivaneet jostain itsellemme kaljaa juomiksi. Leevi oli hakenut viltin olohuoneesta ja olimme kietoneet sen lämmittämään jalkojamme.
- Täällähän te olettekin, kuulin jo eteisestä Matiaksen äänen ja Ville seurasi aivan tämän perässä ivallinen virne kasvoillaan.
- Joo, muistellaan menneitä, Leevi sanoi ja vilkaisi minua nopeasti. Hymyilin pienesti ja nostin katseeni ylpeästi Villeen joka nojasi rennosti ovipieleen.
- Noora, tämä sitten sanoi vain ja nyökäytti päätään hieman. Nyökkäsin takasin ja odotin mitä tämä seuraavaksi sanoisi, kyselisi toivottavasti kuulumiset.
- Me luvattiin mennä äijäporukalla huomenna saunaan, Ville kuitenkin sanoi sitten ja hieman pettyneenä kurtistin kulmiani. Olisi tämä voinut edes jotain sanoa.
- Joo, Ville lupas kertoa tarinoita, Matiaskin sanoi ja melkein näytti innostuneelta pikkupojalta.
- Aha?
- Joo, tarinoita menneistä ajoista, Ville sanoi ja loi minuun nauravan katseen. Hänen mielestään tämä oli ilmeisesti kovinkin hauskaa.
- Sun vai mun? En voinut olla kysymättä hieman haastavana ja huomasin Matiaksen hieman hätkähtävän ja katsovan minua kummastuneena. Sellaista se on, kun ei hetkeen aikaan ollut meinannut suuttua.
- Molempien, Ville nauroi ja läiskäisi sitten Matiasta tuttavallisesti olalle.
- Huomenna Noora yhdeksältä, Ville sitten muistutti minua ratsastuksesta. Nyökkäsin hymyillen, ja tunsin oloni pitkästä aikaa innostuneeksi.
- Mitä tapahtuu? Matiaskin kysyi.
- Noora ratsastaa, Leevi vastasi Villen puolesta.
- Noora? Ei kai se osaa ratsastaa? Matias ähkäisi ja sai osakseen ivallista naurua, ainoastaan minä olin loukkaantunut sanoista.
- Huomenna, Ville vielä sanoi ennen kuin kääntyi lähteäkseen.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   12.3.10 21:14:30

IHANAA! I love Ville ! Joo postaa nuo aiemmat tänne vaikkapa uusiks <3

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: supps 
Päivämäärä:   12.3.10 21:18:48

Ville & Noora kokonaan. Tässä kun oli aikaa niin etsinkin noi :)

Ja lisää halutaan edelleen! ;D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: tuntematon 
Päivämäärä:   13.3.10 19:52:09

Iha yli-ihanaa tää tarina. ♥ Ja kiitti suppsille ton linkittämisestä. :> ♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: nokikana 
Päivämäärä:   14.3.10 10:39:15

rakastan villeä ja nooraa <3 tää on tätä [[Suvien loistokirjoitusta, mitä aina <: Suvie kirjottaa iha älyhyvin!! <33

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   14.3.10 15:15:03

Ville <3 Ah<3 Näin siitä untakin :D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: ämäläkämälä 
Päivämäärä:   14.3.10 20:18:14

voii että mää rakastan näitä ville & noora tarinoita. ♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: nokikana 
Päivämäärä:   14.3.10 21:03:37

ämäläkämälän kanssa samaa mieeltä. ♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: elya 
Päivämäärä:   15.3.10 14:47:11

tää on ehkä maailman koukuttavin tarina! en oo voinu kirjottaa omaanikaan ku on pitäny viimeset kaks päivää lukee ensin noi ekat ville & noora hommat ja nyt viel nää.

mut aivan loistavia! :)

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   15.3.10 17:10:34

IHihihihiIHIHIHIHH <3 Awww!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.3.10 16:33:59

jatkoa vaan :)

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä[[suvie 
Päivämäärä:   16.3.10 21:44:31

Hevosen selässä

Aamu valkeni kirkkaana ja tunsin melkein miten kesä oli jo käsillä, kohta pääsisi uimaan ja ottamaan aurinkoa ja kaikkea muuta kesäistä.
- Huomenta, havahduin Matiaksen matalaan urahdukseen kun tämä kääntyi kyljelleen ja koppasi minut kainaloonsa. Vaikka Matias olikin vähän liian kaupunkilainen tänne, rakastin tätä silti - ainakin tavallaan. Ja ainahan ihmiset pystyivät muuttumaan, ties kuinka maalainen Matias olisi kesän jälkeen.
- Huomenta, kuiskasin takaisin ja painauduin lähemmäs miehen lämmintä vartaloa ja painoin huuleni tämän kaulakuoppaan.
- Eikös sun pitäis mennä sinne tallille?
- Siis meidän, korjasin ja hymyilin huvittuneena, kun tunsin tämän jäykistyvän totaalisesti.
- Ai, munkin.
- Joo, sä tuut messiin, sanoin ja nousin sitten ripeästi sängystä ylös, aivan kuin se olisi sanonut ettei asiasta keskustella tämän enempää.
- Kai mun on sitten pakko, Matias mutisi hiljaa.

Tallissa kaikki näytti olevan aivan kuin ennenkin, ainakin päällisin puolin. Ja jotenkin vaikutti siltä, että isä oli saanut korjattua kaikki rahasotkunsa. Ainakin minulle oli sanottu, että tila oli nykyään täysin Lehdon omistama. Ville oli myynyt oman osuutensa takaisin isälle, heti kun tällä oli ollut siihen varaa.
- Huomenta, isä käveli rennosti meitä molempia vastaan, kun astuimme sisään tallin pääovista. Matias vastasi ensimmäisenä ja hymyili tälle leveästi.
- Mikä sen hevosen nimi on? Kysyin heti innoissani ja isä alkoi selittämään minulle jotain tämän sukujuurista, mikä ei kuitenkaan sillä hetkellä kiinnostanut minua laisin.
- Salli, isä sitten sanoi ja hymyilin tyytyväisenä. Oikein näpsäkkä nimi - nätti nimi.

- Luuletko sä osaavas vielä ratsastaa vai tiputko heti ensimmäisellä askeleella? Kuulin tuttuakin tutumman äänen ja käännyin katsomaan tallin toimiston suuntaan, josta tuttu pellavapää astelikin meitä kohti leveästi hymyillen.
- Tuomas, sanoin hieman hämmentyneenä ja mietin mitä tämä mahtaisi sanoa minun kaupunkilaisestani.
- Matias Mikkola, Matias oli heti ensimmäisenä esittelemässä itseään ja Tuomas vastasi rehtiin kädenpuristukseen mainitsemalla vain etunimensä.
- Sä oot vissiin Nooran uus mies? Tuomas sitten sanoi ja vilkuili meitä molempia vuorotellen hymyillen vain toisella suupielellään.
- Joo.
- Mä kuuliin ettet sä oo viime aikoina juuri käynyt missään talleilla, Tuomas kertoi sitten ja johdotti meidät kaikki Sallin karsinan luokse, jossa hevonen oli syömässä heiniään.
- Se on oikein mukava tapaus, tämä huomautti ja hymyili hevoselle lämpimästi.
- Aivan kuin Eppu, mutisin ja Tuomas nyökkäsi. Matiaskin puristi minut kainaloonsa lohduttavammin, kun kuuli entisen hevoseni nimen mainittavan. Tokihan olin Matiakselle kertonut Epusta, en muuta kuin että se oli ollut minun ja sitten se oli kuollut.
- Mutta laitahan heppa kuntoon ja tuu perässä kentälle. Me miehet mennään jo, Tuomas naurahti ja johdatti Matiasta pois tallista.

Kesti melkein puoli tuntia ennen kuin sain laitettua hevosen kuntoon. Jotenkin minusta tuntui etten osannut tehdä mitään. Kaikki tuntui niin monimutkaiselta ja Sallikin katseli minua hieman kummeksuen välillä.
- Etkä sitten heitä mua heti selästäs, selitin hiljaa hevoselle, joka yritti hamuta olkapäätäni.
- Mennään sillen nätisti, jatkoin ja lähdin taluttamaan hevosta ulos tallista.

Päätin kuitenkin nousta Sallin selkään jo tallin edessä, ettei kaikki olisi näkemässä minun sähellystäni, jos nyt kuitenkin mokaisin pahemman kerran. Kaiken aikaa kuitenkin päässäni pyöri, mitä kaikkea uutta ja ihmeellistä Matias saisikaan tietää minusta.
- Pääsit sentään sen hevosen selkään? Ville käveli minua kohti kentältä. - Mä tulin kattomaan että mihin sä oikein jäit.
- No tässähän mä olen, huomautin ja olin onnellinen, että kiipesin hevosen selkään heti, enkä silloin kun kaikki olisivat tuijottamassa.
- Kauniimpana kuin ennen, Ville sanoi ja hymyili veitikkamaisesti - aivan niin kuin ennenkin.
- Turpa tukkoon, naurahdin ja se tuntui jotenkin väkinäiseltä. - Mä kuule seurustelen nykyään.
- Ja sun miehes ei tiedä sun aiemmista suhteista mitään.
- Ja mistäs sä sen tiedät? En voinut estää särmää kuulumasta äänestäni. Johan tässä rauhallisintakin alkaisi ärsyttää.
- Jaa, sinä olet sitten Nooran ystävä? Kauankos te olette Nooran kanssa olleet ystäviä? Eikö Nooralla ole ollut täälläpäin minkäänlaista poikaystävää? Ville matki hienosta Matiaksen ääntä ja nosti ivallisesti toista kulmaansa.
- Haista páska, mutisin ja patistin sitten Sallia eteenpäin, jotta pääsisin joskus sinne kentälle. Pianhan kaikki tulisivat katsomaan missä minä oikein viivyin.
- Eikö sua ollenkaan ihmetytä minkä takia se jätkä utelee niin paljon sun entisistä suhteista? Ville sitten kysyi oudoksuen.
- Ei tietenkään, vastasin hurkastelevasti. Totta hitossa ihmetyttää.
- Ihan miten vain, Ville sitten mutisi ja jäi hieman taka-alalle kävelemään. Mikä ihme hinku Matiaksella oli tietää kenen kanssa olin aiemmin seurustellut ja mitä virkaa sillä edes olisi ollut, vaikka olisin neitsyt?

Oikeastaan olin hyvin ylpeä siitä, että osasin vieläkin ratsastaa edes jotenkuten. Ensimmäisenä kun keräsin ohjat, mietin kyllä että miten näitä remmejä kuului pidellä ja muutenkin ensimmäiset viisitoista minuuttia tuntui siltä, etten oikeastaan edes kuulunut sinne hevosen selkään.
- Hyvin se menee, isä sitten huusi minulle, kun olin nostanut hevosella ensimmäisen laukan. En edes tippunut selästä, vaikka Salli säikähtikin jotain rasahdusta puskassa. Mieleni olisi tehnyt huutaa voitonriemusta, kun sain tehtyä pientä volttia hevosella. Että olinkin hyvä!
- Eiköhän se ala riittää, Tuomas sitten huusi aidan viereltä, kun olin laukannut toiseenkin suuntaan. - Se vasta eilen tuli tänne.
- Joo, mä ravaan tuun sitten alas, lupasin tälle ja tunsin kuinka poskilihaksiani kiristi kun olin hymyillyt niin leveästi koko ajan.
- Hyvinhän se vielä sujui, Ville sanoi kun laskeuduin Sallin selästä tyytyväisesti hymyillen alas. Käännyin katsomaan tätä ja virnistin entistä leveämmin.
- Eikö vain? Kyllähän mä vielä olympialaisiin meen, rehvastelin ja muut naurahtivat.
- Huomenna on sitten Matiaksen vuoro, hykertelin tyytyväisenä. Kaikki kääntyivät katsomaan uteliaana Matiasta ja tämä näytti siltä, että aikoi tuupertua kohta maahan.
- Ei helvetissäkään, tämä puhahti ja taas me kaikki nauroimme. Tämä vierailuhan tuntui sujuvan oikein mallikkaasti.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Johannna 
Päivämäärä:   17.3.10 13:39:36

AIIIVAN ihana<33 Ville ja Noora yhteen<3333!! Matiaksen pitää tulla Mustikseks ku Ville kertoo sille!!<3

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: paistinpannupoika 
Päivämäärä:   17.3.10 14:10:11

lliissää!! :))

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   17.3.10 16:23:13

Johannna, SÄ OOT NIIIN OIKEESSA!

Ville♥Noora & Noora♥Ville :D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: tuntematon 
Päivämäärä:   19.3.10 19:47:10

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: eveee 
Päivämäärä:   20.3.10 14:15:24

lisääääääääääääääääääääääääääääääääää!!!<3333

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: eveee 
Päivämäärä:   20.3.10 15:44:17

ahh lisäää<3<3 ihana tää!:)
tuli tossa muuten vain mieleen, että minkä ikäsiä tuo noora, tuomas, ja ville tässä kohtaa on? :D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   21.3.10 19:13:19

Lisääää :DDD

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.10 21:55:58

lisää :)!

tää on ihana tarina, luin ton "aikasemminkin" ja oon niin lööv :D<3!!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   23.3.10 22:12:37

Lizzääää :)))

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Johannna 
Päivämäärä:   24.3.10 13:53:39

Ville♥Noora ja Noora♥Ville

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   24.3.10 14:14:56

Komppaan Johannnaa! Ville loves Noora and Noora loves Ville :))

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Poku 
Päivämäärä:   24.3.10 17:26:17

Lisää! <33 Aivan ihania nää sun tarnat Villestä ja Noorasta!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä[[suvie 
Päivämäärä:   25.3.10 17:34:35

Paljastuksia

Ilta tuli mielestäni aivan liian aikaisin. En olisi halunnut sen tulevan ollenkaan, sillä se saattoi tarkoittaa sitä, että Matias saisi tietää kihlauksestani Villen kanssa.
- Onko sulla kaikki hyvin? Matias halasi minua takaapäin, kun seisoin suuren peilin edessä katsomassa asukokonaisuutta.
- Ihan joo, mutisin ja huomasin peilin kautta kuinka Matias kurtisti hieman kulmiaan.
- Oikeesti, vakuutin vielä tälle ja pussasin tätä nopeasti poskelle. Vastaukseni näytti kelpaavan Matiakselle ja tämä lähti kaivamaan vaatekaapista itselleen saunavärkkejä.
- Meinasitteko kaljaa kitata? Kysyin sitten uteliaana ja kuulostin jopa omissa korvissani hieman syyttävältä.
- Joo, meinasittehan tekin ottaa siideriä, Matias vain totesi ja jätti äänensävyni huomiotta - onneksi.

Tosiaan, onneksi Elinakin oli kuullut minun olevan taas paikalla ja tämä oli kutsunut minut heille muiden ystäviensä kanssa nauttimaan hieman alkoholia ja sitten myöhemmin saisimme suunnata yöelämään kaikki yhdessä. Jopa pojatkin olivat saaneet kutsun kanssamme baariin.
Jotenkin en kuitenkaan odottanut illalta mitenkään erikoisen paljoa, emme olleet kuitenkaan nähneet Elinan kanssa mitenkään kovin usein ja tämä kuitenkin halusi tietää kaiken suhteestani Matiakseen ja miksi oikeastaan olin etsinyt itselleni pesunkestävän kaupunkilaisen. Siihen kysymykseen taas en varmaan ikinä pystyisi vastaamaan.

- Yhtä kauniina kuin aina ennenkin, kuulin Leevin lausuvan veljellisesti kun astelin rappusia alakertaan. Hymyillen nostin katseeni isoveljeeni ja kiitin tätä kohteliaisuudesta.
- Noora on aina osannut valita kauneimmat asut, Villekin yhtyi sanomaan ja Tuomas vain tuijotteli vierestä pieni hymy huulillaan.
- Eikö teidän pitäis olla siellä saunalla jo? Kysyin hieman tuskastuneena kaikkien tuijotuksen alla. Eikö näillä nyt mitään parempaakaan tekemistä ollut kuin tuijotella minua?
- Eikö Elina kertonut? Joona ihmetteli. Voi hemmetti, ajattelin jo siinä vaiheessa. - Mekin tullaan sinne jo alottelemaan.
- Kiva, sain pihahdettua suustani. Voihan vitura, ajattelin surkeana ja huomasin kuinka Ville pystyi ilmeisesti lukemaan kasvoiltani mitä oikein päässäni pyöri juuri sillä hetkellä.
- Tästä tulee kiva ilta! Matias lausahti naurahtaen ja tämä ei todellakaan tiennyt mihin oli juurikin itsensä laittanut.
- Niin tuleekin, vedetään kunnon lärvät! Tuomaskin uhosi, enkä voinut kuin surkutella kohtaloani.

Ilta lähti sitten kuitenkin ihan mukavasti liikkeelle, Elinan luona ei oikeastaan ollut ennestään kovinkaan paljon porukkaa ja me kaikki mahduimme oikein hyvin tämän kaksioon.
- Eliaskin tulee hetken kuluttua, Ville kumartui kuiskaamaan minulle ja kertoi samalla, että oli jälleen tämän vuosittaisen humalan aika.
- Kiva, mutisin ja Tuomaskin kurottautui lähemmäs minua.
- Muistatko miten sillon viimeks nukuttiin kaikki samassa sängyssä? Tuomas kysyi ja pystyin jopa vannomaan että olin kasvoiltani kirkkaan punainen.
- Joo, muistan, tunnustin. Mutta nyt ei tuu samanlaista, lupasin ja vilkaisin sitten Matiaksen suuntaan, joka jutteli paraikaa Elinan kanssa jostain ja naureskeli kummasti tämän kertomuksille.
- Ja ainiin, Petrakin tulee sitten, Leevi huikkasi minulle nopeasti kuin ohimennen ja meinasin saman tien tukehtua siideriini. Miksi ihmeessä senkin piti tulla tänne?

Jos ilta oli Petran saapumiseen asti sujunut hyvin, siitä se lähtikin menemään päin honkia. Petra kun heti ensimmäisenä totesi miten kaikki Nooran hoidot olivat päässeet taas kerran samaan huoneeseen plus sitten tämänhetkinen miesystävä. Vähemmästäkin alkaisi suututtaa, eikö? Varsinkin kun Matias sattui kuulemaan tämän ja tuijotti meitä kaikkia epäluuloisen näköisenä.
En kuitenkaan olisi mennyt uskomaan, että Matias olisi jostain saanut kuulla minun ja Tuomaksen seurustelleen. Niin kuitenkin kävi ja Matiastakin alkoi suututtamaan siinä vaiheessa. Siinä olimme sitten; pariskunnan molemmat osapuolet olivat suuttuneita.

- Minkä takia sä et kertonut? Matias vaati saada tietää, kun olin keittiössä hakemassa itselleni lisää juotavaa. Huokaisin alistuneena ja mietin, että tässä sitä taas mentäisiin. Mutta miksi juuri tänään? Miksei vaikkapa huomenna?
- Mä en halunnut, totesi huokaisten ja käännyin sitten katsomaan tätä. Matias tuijotti vakavana takaisin. Miksei tätä asiaa voinut ottaa huumorilla? - En mä muutenkaan tykkää puhua mun yksityisasioista. Niin kuin et säkään.
- Mitä muuta sulla ois vielä kerrottavana? Tämä vaati tietää ja mielestäni tässä vaiheessa oli hyvä kertoa minun ja Villen historiasta. Nätisti ja hellästi, niin että Matias ymmärtäisi minun ja Villeen suhteen.
- Niin kuin mistä? Mun miehistäkö? Naurahdin kuitenkin vain ja itsekin kuulin miten törkeältä se lause vaikutti. Siitähän sai sen käsityksen, että olisin kauheakin lumppu - siis ollut.
- Niin.
- Mä olin Villen kanssa kihloissa, päätin nostaa kissan pöydälle ja katselin kuinka Matiaksen kasvoilla ilmeet vaihtelivat aina epäuskoisuudesta vihaan. Ups, ajattelin. Alkoholi ei tainnut tänään sopia minulle alkuunkaan. Pianhan päräyttäisin kaikki miesasiani tälle, ja sitten vasta minua voisi lumppuna pitääkin.
- Siis Villen? Matias kysyi ja vinkkasi olohuoneen suuntaan, kuin varmistaen kestä Villestä me nyt puhuimmekaan.
- Joo, just sen Villen, varmistin ja Matias näytti hetken siltä kuin voisi purskahtaa itkuun, mutta alkoikin sitten nauraa.
- Mä jo hetken oikeesti ajattelin, että sä oot joku enkeli, tämä sai sanottua hohotuksensa lomasta. Nyt tuo mies alkoi jo seotakin, ajattelin hieman yllättyneenä.
- Ootko sä tosissas?
- Joo, onko sulla vielä jotain mitä sä voisit tunnustaa? Matias sitten kysyi. Kohautin vain harteitani, kai tässä voisi sitten kaiken sanoa.
- Ei kait muuta kuin että mä oon ollu myös Joonan kanssa sängyssä, mutta mä en muista sitä. Ja että mä tykkään tapella Petran kanssa, ei muuta.
- Joo, me puhutaan tästä sitten huomenna. Mutta sen verran mäkin voisin paljastaa, että mä olen ollut naimisissa.
- Häh? Puuskahdin epävarmana. Nyt menee jo aivan liian pitkälle.
- Puhutaan huomenna, tämä kuiskasi painokkaasti ja leveästi hymyillen tämä painui takaisin olkkariin. Hieman ihmeissäni menin tämän perässä ja mietin miten oudon miehen olinkaan onnistunut saalistamaan. Tämä ei mennyt lainkaan niin kuin minä olin suunnitellut.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   25.3.10 17:42:54

Awwws :D<3 Ville ja Noora takas yhteen ;)

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Poku 
Päivämäärä:   25.3.10 17:51:57

Lähettäjä: NictorNactor
Päivämäärä: 25.3.10 17:42:54

Awwws :D<3 Ville ja Noora takas yhteen ;)

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Surusilmä (eikirj) 
Päivämäärä:   25.3.10 19:30:24

höh :/ ihan rehellisesti sanottuna mä olen pettynyt, kun olet tätä jatkanu. musta olisi ollut ihanaa, jos sä olisit tehnyt kokonaan uuden roolihahmon ja kirjoittanut siitä. ville ja noora on mun mielestä kokonaisuus, jota ei olisi saanut mennä jatkamaan.

toki oon ilahtunut, että sulta on tullut uutta matskua, koska mun on aivan pakko myöntää, että olet mut ht.netin top 10 kirjottajat listalla sanankäyttösi monipuolisuuden (voiko noin sanoa?) vuoksi :)

sun kirjotustyylissä mä pidän siitä, että teksti on useimmiten sujuvaa ja ihmiset ei vaan sano ja kysy vaan rehvastelee, puuskahtelee, vaatii jne. juuri tälläisiä mukavia sanoja, jotka eivät ole niin yksitoikkoisia, muttei silti liian vieraita jokapäiväiseen käyttöön.

ja ihan rehellisesti: sä olet ainoa kirjottaja, jolta mä pystyn lukemaan hevostarinoita. mä en vaan tiedä, mutta mä en kerta kaikkiaan pysty lukemaan muiden kirjottamia hevostarinoita, koska ne on ihan suoraan sanottuna tylsiä. ehkä se taas johtuu siitä, ettei hevostarinat ole juuri siinä etualalla vaan sieltä täältä löytyy muutama kohtaus hevosten kanssa ja loput on sitten normaalia elämää.

virheitä ei ole tässä tarinassa pistänyt silmään jos huolellisesti pysyin lukemaan (osan ajasta äiti hääräsi vieressä ja piti kouluainettakin kirjottaa). kielioppiperfektonisti joka asuu jossain täällä mun aivojen perällä kylläkin kärsi tietyssä kohtaa puheenvuoroja:

ei näin:
- Häh? Puuskahdin epävarmana.

näin:
- Häh? puuskahdin epävarmana.

jotenkin mä toivon, ettei ville ja noora palaa yhteen, vaikka suurin osa lukijoista niin toivookin.

hmm... mitä lopuksi voisi sanoa? anteeksi kirjotusvirheet jotka tästä kommentista löytyy ja jatkoa :) täältä löytyy yksi innokas lukija monen muun joukossa.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   25.3.10 21:05:36

Hienoa tekstiä, näin kahteen sanaan tiivistettynä :'D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä[[suvie 
Päivämäärä:   25.3.10 21:50:41

Surusilmä: Kiitos ihan kauheesti tosta kommentista! Tollasia kommentteja mä haluaisin paljon enemmän :) Ja musta on aivan ihanaa, että on edes yksi joka ei halua Nooran ja Villen palaavan yhteen. Ja mä voin taata sen, että mulla tulee kyllä ihan uuskin tarina :)

---

Sivistynyttä keskustelua

Aamulla heräsin siihen kun aurinko paistoi suoraan silmiini. Huuleni kaartuivat väkisinkin hymyyn. Voisiko päivä enää ihanammin alkaa? Ihana päivä loppui tasan siihen, kun aukaisin silmäni ja tunsin ensimmäisenä vihlovan kivun päässäni. Piru vie.
- Päätit sitten kuitenkin herätä? Kuulin Matiaksen äänen takaani ja pyörähdin tätä vasten kyljelleni ja silmäni osuivat ensimmäisenä tämän kaulaan.
- Mikäs sun kaulaan on käynyt? Kysyin hieman sarkastisena ja muistin melkein saman tien.
- Sinä, tämä kuitenkin sanoi ja hieman omituisesti hymyillen silitteli poskeani. - Sä et ole ollenkaan semmoinen kun mä ensin luulin.
- Aha?
- Sä olet paljon mielenkiintoisempi, Matias jatkoi ja suuteli minua sitten hellästi - ja pitkään.
- Meidän piti sitten puhua tänään, muistutin tätä ja tämä virnisti pienesti.
- Niin sun kihlauksesta ja mun avioliitosta, tämä totesi ja kierähti sitten selälleen. - Mutta ensin mennään suihkuun.

Tunsin oloni hieman inhimillisemmäksi vasta sitten kun olin syönyt mahani täyteen äidin keittämää kaurapuuroa ja kun olin seissyt melkein puoli tuntia jääkylmän veden alla suihkussa. Matias ei suostunut tulemaan kanssani suihkuun, koska väitti saavansa hypotermia-kohtauksen. Ja pyh, sanon minä. Mikään ei piristä krapulaista oloa niin kuin kylmä suihku.

- Joko me nyt voidaan keskustella? Matias kysyi kun olin saanut vedettyä päälleni puhtaalta tuoksuvat vaatteet ja makoilin sängylläni melkein elävänä ihmisenä.
- Joo, mutisin vain ja hieroin sormillani hieman ohimoitani.
- Mikset sä kertonut, että sulla on ollut jotain sutinaa Villen kanssa?
- Ei kihlausta voi oikein nimittää sutinaksi, huomautin ja Matias nyökkäsi myöntävästi. - Sitä paitsi, minkä takia ite et sanonut että oot ollu naimisissa?
- Niin, joo, Matias mutisi jotenkin vaivaantuneen näköisenä.
- Oliko vaikeekin ero? kysyin sitten, kun mies ei tuntunut saavan suustaan minkäänlaista vastausta. Toisaalta, jos ero oli ollut aivan hirvittävä, en minäkään olisi siitä halunnut puhua. En oikeastaan halunnut edes puhua minun ja Villen edesmenneestä kihlauksesta, vaikka ei se ero nyt niin kauhea ollutkaan. Eron jälkeinen kohtaaminen oli vaikeaa, mutta itse ero sujui oikein hyvin.
- Vähän niin kuin joo, Matias ei saanut muuta suustaan ja tämän katse harhaili seiniä pitkin.
- Puhutaan ensin susta ja sitten mä voin kertoa sulle kaiken? tämä ehdotti, enkä oikeastaan voinut muuta kuin suostua, tämä näytti niin säälittävältä ja ajattelin että tämän kertomusta seuraisi vain itkua ja parkua.
- Ihan kuinka vain.

- Eli siis sä ja Ville vaan ihan kirjaimellisesti kävelitte eri suuntiin? Matias varmisti, eikä ilmeisesti voinut uskoa mitään sellaista. - Sitten sen jälkeen kun sä tulit Hollannista takaisin, niin te riitelitte?
- Joo, aika lailla just noin.
- Sitten sä menit Tuomaksen kanssa kimppaan?
- Ei kun siinä välissä oli se Joona, muistutin ja Matiaksella oli ilmiselvästi kauheita ongelmia pidätellessään naurua.
- Joona, jota sä panit, mutta et muista mitään, tämä hörötteli ja minulla ei vain ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin heittää tätä tyynyllä päähän ja mulkoilla tätä paheksuvasti.
- Sitten tuli Tuomas, tämä totesi ja pudisteli päätään epäuskoisena. - Hitto, sä oot säätänyt aika lailla.
- Niin mä oon, hykertelin tyytyväisenä itseeni. Olimmehan kuitenkin kaikki pysyneet ystävinä vielä sen jälkeenkin. - Minkä takia sä oot tommonen?
- Millanen? Matias kysyi selvästi kummastuneena puheenaiheen vaihdoksestani.
- Rauhallinen, täsmensin ja minua alkoi kiukuttaan, kun Matias ei raivonnut eikä syytellyt mustasukkaisuuden kourissa.
- Mitä mun sitten pitäis tehdä? tämä vain kysyi rauhallisesti ja risti kädet niskansa taakse.
- No raivota, olla mustasukkainen ja vihanen siitä että mä valehtelin sulle, selitin tälle ja tämä vain kohotteli typerästi kulmiaan. - Sä käyttäydyt aivan niin kuin paras ystävä, et niin kuin poikaystävä.
- Enhän mäkään oo sulle kaikkea kertonut, tämä muistutti taas, mutta ei kuitenkaan saanut minua edes hieman leppymään.
- Niin mutta sulla jäi pointti näkemättä, nurisin tälle, eikä tämä voinut olla katsomatta minua hieman säälivän näköisenä.
- Niin mikä?
- Pidätkö sä mua edes sun tyttöystävä?
- Aika lailla, Matias mutisi. Aika lailla? Voihan víttu!
- Aika lailla? Ja mitäs ihmettä se nyt tarkottaa? Se on joko kyllä tai ei, sihahdin jo suuttuneena ja pongahdin istumaan sänkyni päällä. Että mies osasi olla idiootti! Juuri nyt kun kärsin elämäni krapulasta, tämän piti mennä sanomaan tuollaista. Olisi edes valehdellut! Minkä takia juuri minulle lankesi nämä miehet?
- En mä ole vielä lokeroinut sua mihinkään kastiin, Matias huokaisi. Jos minulla olisi ollut teräase, olisin todellakin tuikannut sen Matiakseen. Lokeroinut? Kastiin?
- Siis hä? voi oi, itsekin kuulin kuinka kireä ääneni oli. Kohta saisin sellaisen päänsäryn, että alta pois. Sitä ennen halusin kuitenkin mukiloida hieman Matiasta, näyttää mistä minut oli oikein tehty ja mitä minulle ei missään nimessä saanut sanoa.
- Ehkä elämä olis sitten helpompaa, kun sais ton avioeron pois alta lopullisesti, tämä tarinoi ja olin varma, ettei tämä todellakaan tiennyt mitä päästeli suustaan.
- Oletko sä vieläkin kiinni siinä sun entisessä? parahdin ja olisin halunnut ruveta pillittämään. Olin viimein löytänyt ihan mukavan yksilön, ehkä hieman liian kaupunkilaisen, mutta muuten kehityskelpoisen - ja tämä haikaili vieläkin entisen vaimonsa perään! Annan minun kaikki kestää!
- Tavallaan joo, Matias sanoi ja nousi hänkin istumaan tuijottaen minua nyt vakavasti silmiin. Voi @!#$, ei kai sentään?
- Meidän avioero ei ole vielä astunut kunnolla voimaan, Matias sanoi hitaasti ja selvästi niin, että varmasti kaikki sanat uppoivat tajuntaani. Ilmeisesti ilmeeni kertoi jotain sen hetkisistä tunteistani, sillä tämä tarttui ranteistani kiinni ja kieräytti minut nopeasti selälleni sängylle.
- Kuuntele! Matias tiuskaisi ja naulitsi ranteeni nopeasti pääni yläpuolelle patjaan kiinni. Siinä minä sitten olin; puolustuskyvyttömänä vaikka olisin halunnut repiä tuolta miehenketaleelta silmät pois päästä.
- Sä olet vielä naimisissa, vaikeroin miehen alla ja suljin silmäni. - Mä olen se toinen nainen!
- Mulle sä olet kyllä se ykkönen, Matias yritti rauhoitella minua, mutta tyydyin luomaan tähän salamoivan katseen.
- Älä jauha páskaa, sä olet naimisissa!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   25.3.10 22:22:57

BUAHHAHHAAHAAA!!! Mä vaan luin tätä koko ajan idioottivirne kasvoilla >DD VIHDOIN! Matias poissa pelistä, ja VILLE KEHÄÄN!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: eveee 
Päivämäärä:   25.3.10 23:12:40

haha:d vähä hyvä. äkkiä lisää<3

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   26.3.10 13:49:38

Lisää ♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: paistinpannupoika 
Päivämäärä:   26.3.10 17:18:59

jess! matias vidduunn -->>

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   26.3.10 17:35:09

Matias lentää helvettiiin, ja Ville tulee kehään :D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: nokikana 
Päivämäärä:   26.3.10 21:15:44

Matias vois mennä vaikka marssiin ja Ville Nooran luo ;) <3

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: espa (: (eikirj) 
Päivämäärä:   26.3.10 21:44:28

uppista keikkaa ja jatkoaaaa :D:D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä[[suvie 
Päivämäärä:   26.3.10 22:05:31

Kertokaas mulle nyt, mikä teillä kaikilla on Matiasta vastaan? :D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   26.3.10 22:29:35

Matias tyhmä. Ville ihana.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: elya 
Päivämäärä:   27.3.10 09:04:33

mä kans mietin ku porukka teilaa matiaksen ihan täysin, et mikä vika? matias on aika jees :D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: nokikana 
Päivämäärä:   27.3.10 09:14:15

matias on tyhmä, ville sopii nooralle paremmi :D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: eveee 
Päivämäärä:   27.3.10 15:35:56

itsellä ainakaa sinäsä mtn matiasta vastaan, mut ville jotenki mielenkiintosempi ja tois vähä lisäpotkua sun muuta tarinaa: D ja ne oli jotenki niin söpöjä yhes: D ja samal niin raivostuttavia<3:D ville<3

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   27.3.10 17:31:35

Ville♥Noora, yhdessä niin ihania, ja raivostuttavia kuten eveee mainitsi ♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Poku 
Päivämäärä:   27.3.10 20:26:28

Lähettäjä: eveee
Päivämäärä: 27.3.10 15:35:56

itsellä ainakaa sinäsä mtn matiasta vastaan, mut ville jotenki mielenkiintosempi ja tois vähä lisäpotkua sun muuta tarinaa: D ja ne oli jotenki niin söpöjä yhes: D ja samal niin raivostuttavia<3:D ville<3

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä[[suvie 
Päivämäärä:   27.3.10 21:07:49

Se toinen nainen

- Niin voitko kuvitella? puuskahdin Villelle, joka istui vieressäni rappusilla. Ville oli jotenkin jäänyt siihen vierelleni istumaan, kun oli ensin bongannut minut siitä istumasta tupakkaa poltellen ja iskän viskiä kitaten.
- Koska se sitten olis niin kuin naimaton lopullisesti? Ville kysyi ja itsekseni mietin, että enkö ollut ansainnut edes hieman myötätuntoa osakseni? Edes hieman.
- En minä tiedä, jotain se selitti parista viikosta, tuhahdin ja otin uudelleen pitkät sauhut tupakistani. Jotenkin tupakkikaan ei enää maistunut samalta kuin ennen. Ville kohotteli minulla kulmiaan taas omaan rasittavaan tapaansa ja meinasin heittää tätä jollakin, mutta tulin sitten toisiin aatoksiin.
- Joo, kyllä, ehkä mä oon nyt hieman epäreilu sitä kohtaan mutta silti!
- Mutta silti, et säkään kertonut yhtään mitään meistä sille, Ville muistutti ja naurahti vielä päälle. - Ja se ilmeisesti luottaa suhun aikalailla.
- Miten niin? kysyin hämmästyneenä. Mistä ihmeestä Ville muka pystyi tietämään luottiko Matias minuun vai ei? Ville ei tiennyt hevon herttaistakaan minun ja Matiaksen luottamuksen määrästä.
- No mistä se vois vaikka tietää etten mä yritä taas iskee sua takasin? Tai ettet sä rietastele meidän kaikkien kanssa täällä sillä aikaa kun sen silmä välttää.
- Yritätkö sä iskee mut? melkein kiljahdin silkasta järkytyksestä. Tämä ei voinut enää olla mahdollista! Ensin saan kuulla olevani se toinen nainen ja sitten entinen kihlattu yrittää saman tien iskeä - pitivätkö ihmiset minua jotenkin kevytkenkäisenä tai jotain?
- En todellakaan, Villekin näytti hetkellisesti järkyttyneeltä, mutta katsoi sitten minua jotenkin uteliaana. - Haluaisitko sä että mä isken sut?
- Sä oot hullu, mutisin ja join loputkin viskit lasin pohjalta.

Jotenkin minusta alkoi pikkuhiljaa tuntua siltä, että minua väsytti aivan liikaa, tai sitten olin juonut viskiä aivan liikaa - mutta en kuitenkaan tarpeeksi.
- Kaada mulle, käskin Villeä ja tämä katsoi minua toinen kulma kysyvästi kohollaan.
- Ootko sä varma?
- Muuten mä alan kiljumaan, että sä yrität raiskata mut, uhkasin ja tajusin saman tien ettei se välttämättä olisi kuitenkaan kauhean toimiva ratkaisu. Kukaan ei kuitenkaan uskoisi minua.
Kuitenkin uhkaus toimi siinä mielessä, että Ville kaatoi lasini taas täyteen.
- Luuletko sä että se rakastaa mua? kysyin Villeltä hieman apeana ja tunsin itsekin miten olin vajoamassa itsesäälin kouriin. Mikään ei ollut niin säälittävää kuin humalainen naisihminen joka oli itsesäälin kourissa.
- Kyllä mä uskon, mies mutisi ja kaatoi sitten itselleenkin lasillisen.
- Mutta?
- Mä en usko että sä tiedät siitä läheskään kaikkea.
- Voisko se olla vaikka murhaaja? kysyin jo hieman innostuneena. Pahat pojat olivat seksikkäitä. Okei, nyt aloin jo käymään hieman ylikierroksilla.
- Ei, Ville nauroi ja ilmeisesti olin tämän mielestä kovinkin hauska. - Se ei vaan välttämättä oo luonteeltaan aivan niin kaupunkilainen mitä sä luulet. Ja muutenkin, sen tunnustuksen jälkeen se on ollut paljon rennompi.
- Totta, minunkin oli pakko myöntää ja aloin jo ikävöimään Matiasta. Säälittävää.

- Täällähän te olette, kuulin matalan kuiskauksen olohuoneen ovelta ja käännyin hieman haparoiden katsomaan Matiaksen kasvoja. Tämä näytti jotenkin ahdistuneelta ja jotenkin taka-alalla pystyin käsittämään minkä takia.
- Haluatko sä viskiä? kysyin iloisesti ja Matias näytti entistä hämmentyneemmältä.
- Mä olen tuolla taivastellut, että miten mä en oo sun arvonen yhtään ja sä juot tällä viskiä? Matias sanoi hieman kitkerällä äänellä ja vilkaisi sitten Villeä paljon puhuvasti. Ville ymmärsikin vihjeen ja nousi nopeasti penkiltä ylös.
- Sori, tämä vain mutisi mennessään ja Matias painoi oven tämän perässä kiinni.
- Hitto mikä kusípää sä oletkaan, Matias puhahti ja istui minun viereeni sohvalle. Tunsin oloni pikkutytöksi joka oli juuri jäänyt kiinni pikkuleipien varastelusta. Paitsi etten minä ikinä jäänyt kiinni.
- Hei, mä olen se toinen nainen, kivahdin tälle vastaan ja mulkoilimme siinä Matiaksen kanssa toisiamme. - Ja mä olen rakastunut.
- Justiin, mies mutisi vieressäni ja painoi sitten kasvonsa kämmeniinsä. - Keneen?
- No suhun tietysti, mutta ei se tässä ole se pääasia, kerroin ja tämä näytti aivan pöllöltä, sellaiselta huuhkajalta. Niin ihmeissään tämä oli tunnustuksestani ja niin ehkä olin minäkin.
- Pääasia on se että saadaanko me tää juttu vieläkin toimimaan, sanoin ja Matias otti minut hymyillen kainaloonsa.
- Tokihan me saadaan, tämä sanoi vakaalla äänellä ja suuteli pikaisesti minua päälaelle.
- Joo, toivottavasti.
- Tietysti, Matias sanoi varmalla äänellä.
- Mutta sun täytyy varautua siihen, että mä víttuilen sulle aika reippaasti tästä että mä olen se toinen nainen, valistin tätä ja Matias vain hymyili tyytyväisen näköisenä.
- Joo, ja mä siitä että sä olet keskellä päivää änkyräkännissä.
- Enhän ole, kielsin välittömästi, mutta tiesin sen valheeksi saman tien.
- Mulla on oikeus siihen, sanoin ylväästi ja katsoin tätä sitten nokan varttani pitkin. - Mä olen se toinen nainen.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   27.3.10 21:26:52

Ei tän NÄIN pitänyt mennä! Nyt sen vidun Matias helvattuun!!!!!!!!!!!!!!!!

  Re: Kesä kotona

LähettäjäShattered 
Päivämäärä:   27.3.10 23:28:06

Luen ehdottomasti jatkossakin :)

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   27.3.10 23:30:46

VILLE TAKAS KEHIIN!VILLE TAKAS KEHIIN!VILLE TAKAS KEHIIN!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.3.10 11:05:44

Lähettäjä: NictorNactor
Päivämäärä: 27.3.10 23:30:46

VILLE TAKAS KEHIIN!VILLE TAKAS KEHIIN!VILLE TAKAS KEHIIN!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: tuntematon 
Päivämäärä:   28.3.10 12:15:28

Nams. :> Mä tykkäsin. Eikä mitää Villeä. Vielä. :> Mä rakastan tätä draamaa <33333

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   28.3.10 12:46:11

Kyllä ♥Ville♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: paistinpannupoika 
Päivämäärä:   29.3.10 14:20:27

@!#$ ville @!#$ @!#$ :D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   29.3.10 15:25:00

eih ;| matias oikeesti vaikka marssiina ja ville nooralle. ♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Johannna 
Päivämäärä:   29.3.10 15:53:10

Lähettäjä: NictorNactor
Päivämäärä: 27.3.10 23:30:46

VILLE TAKAS KEHIIN!VILLE TAKAS KEHIIN!VILLE TAKAS KEHIIN! <--NOIIIN<33

  Re: Kesä kotona

Lähettäjäjackets 
Päivämäärä:   29.3.10 16:19:45

Mua kiinnostais kyllä tietää tarkemmin tosta Matiaksen avioeroprosessista. Yleensä kuitenkin puolessa vuodessa saa paperit kuntoon ja noi on ekan pätkän perusteella ollu kuitenkin kaks vuotta jo yhdessä. Muutenki tuntuu vähän oudolta, että kumpikaan ei muka tiedä toisistaan oikein yhtään mitään...

Mutta ihan viihdyttävää luettavaa tää kyllä on, päähenkilö vaikuttaa tosi hauskalta tyypiltä :) Jotain pieniä pikkuvirheitä siellä täällä, mut päällisin puolin ihan jees. Ja hauskoja sanavalintoja on paljon.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Poku 
Päivämäärä:   30.3.10 15:15:37

Lähettäjä: jackets
Päivämäärä: 29.3.10 16:19:45

Mua kiinnostais kyllä tietää tarkemmin tosta Matiaksen avioeroprosessista. Yleensä kuitenkin puolessa vuodessa saa paperit kuntoon ja noi on ekan pätkän perusteella ollu kuitenkin kaks vuotta jo yhdessä. Muutenki tuntuu vähän oudolta, että kumpikaan ei muka tiedä toisistaan oikein yhtään mitään...

Mutta ihan viihdyttävää luettavaa tää kyllä on, päähenkilö vaikuttaa tosi hauskalta tyypiltä :) Jotain pieniä pikkuvirheitä siellä täällä, mut päällisin puolin ihan jees. Ja hauskoja sanavalintoja on paljon.
--------------------------
Tykkään ihan älyttömästi tästä sun tarinasta! Mutta Ville takas! <3

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   30.3.10 16:05:04

VILLE!!!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: iiiida 
Päivämäärä:   30.3.10 18:27:02

Yritän tehdä mahd. hyvän kommentin :'DD

1.) Jotenkin mielestäni Noora ja Joona sopivat parhaiten yhteen. Tykkäsin lukea aiemmista Noora - kertomuksesta kohtia, joissa Joona sekä Noora olivat yhdessä. Jotenkin sain sellaisen käsityksen, että Joona on komein ja lihaksikas mies. Semmonen Calvin Klein.
2.) En pidä Matiaksesta. Hän on mielestäni liian kiltti ja puhuu sillä tavalla, josta en pidä ollenkaan, esimerkiksi ottaen vaikka ''Tokihan me saadaan''. Ja hän on vähän lapsenomainen.
3.) En pidä Villestä. Olisi typerää ja lapsellista jos jotkut alkaisivat tämän paljastuksen takia osoittamaan mieltä, mutta jotenkaan Ville ei ole läheskään niin hyvä kuin Joona. Syyt siihen ovat ehkä se, että en pidä Ville nimestä, hänen puhetyylistään tai käyttäytymistavastaan. Mielestäni siis ((:

+ Tarina on kirjoitettu hyvällä tyylillä, ja siinä on itua. Tarina ei ole ollenkaan sellainen, että kirjoittaja kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo.
+ En ole löytänyt kirjoitusvirheitä tästä osasta lähes ollenkaan. Se on hyvä merkki (:
+ Tarinan kappaleet eivät ole liian lyhyitä, eivätkä liian pitkiä kerralla luettaviksi.

Juonenkäänteet ovat tässä alussa vielä hakusessa, mutta en voi muuta kuin kehua tätä tarinaa :)

NOORA JA JOONA !

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   30.3.10 20:34:35

Hmp... Mä lovetan silti Villee :DD♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: espa (: (eikirj) 
Päivämäärä:   31.3.10 20:16:37

:D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Poku 
Päivämäärä:   31.3.10 21:51:20

Jatka! Ihanasti kirjotat!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   31.3.10 23:00:01

Ville♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: paistinpannupoika 
Päivämäärä:   1.4.10 17:06:54

ÄÄÄÄÄÄ VILLE TAKASI KEHHHIIINN, STANA d:

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   1.4.10 17:20:58

VILLE!!!♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Poku 
Päivämäärä:   6.4.10 17:34:39

Jatkoaa!

  Re: Kesä kotona

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   6.4.10 17:47:28

Up♥

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: paistinpannupoika 
Päivämäärä:   8.4.10 18:14:24

ypp :)

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: äää 
Päivämäärä:   8.4.10 20:45:50

onks tää niiku jatkoo myös tolle ympäri mennään ja yhteen tullaan ? jos on ni voisko joku linkittää senki

  Re: Kesä kotona

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   8.4.10 22:26:47

Up!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   9.4.10 00:27:58

voiha räkä. luin ville & noora tarinan ja nyt tän. : )

tykkäsin, vaikkakin kielioppivirheitä oli muutamia, sekä kirjotusvirheitä löysinkin sitten paljon.

muta jatka ihmeessä kirjotusta. ;)

  Re: Kesä kotona

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   9.4.10 14:44:51

maukka., ootko lukenut 'Ympäri mennään, yhteen tullaan'?

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: RaatoO 
Päivämäärä:   10.4.10 14:12:21

Voisiko joku linkittää tuon Ympäri mennään, yhteen tullaan?

  Re: Kesä kotona

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   10.4.10 23:10:09

niksu, en oo. :D linkitäs mulle se jos löyät. 8)

  Re: Kesä kotona

Lähettäjäeveee 
Päivämäärä:   11.4.10 06:38:16

eikö tuo ympäri mennään, yhteen tullaan, ole sama kun noora ja ville? :) jos en nyt ihan väärin tajunnut ole:'D

  Re: Kesä kotona

LähettäjäNictorNactor 
Päivämäärä:   11.4.10 13:49:12

Mun mielestä se on tuolla noorassa ja villessä vähän niinkuin 'alaotsikkona' :)

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: RaatoO 
Päivämäärä:   18.4.10 19:08:24

Jatkuuu!

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   27.4.10 19:10:34

Jatkuuko enää?! :((

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: paistinpannupoika 
Päivämäärä:   27.4.10 20:47:31

äääjäjäjäjäjäjä lisääää :::::::::P

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   28.4.10 17:07:47

Oot kirjottanu viimeks YLI kuukausi sitten!! :''''((

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: ellariin 
Päivämäärä:   29.4.10 21:20:17

JATKOA? <3 (:

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: ezcizo 
Päivämäärä:   2.5.10 19:25:29

ville kehii, matias helvettii ! :D ja jatkoa <3

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: anna-riikka 
Päivämäärä:   8.5.10 22:57:24

tämähän tipahtanu o.o <3

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: miussi 
Päivämäärä:   9.5.10 19:01:53

up ja jatkoaaaaaa

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.5.10 21:21:54

älkää antako tipahtaa ! JATKOA? kaikki unohtanu tän ? o.o

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: läskiräpylä 
Päivämäärä:   15.5.10 22:13:12

jatkoaa odotellessa ;)

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: SAnni 
Päivämäärä:   28.5.10 14:22:16

Höh.. Kirjottaja delannu.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: RaatoO 
Päivämäärä:   28.5.10 14:46:40

Reilu 2kk ollu kirjottamatta.

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Aivokana 
Päivämäärä:   29.5.10 14:52:59

Missä [[suvie on?? Oon nyt parin päivän aikana lukenu kaikki nää Noora&Ville-jutut ja voin kertoo et hajotan jotain jos kirjottaja tulee kertomaan et ei inspaa jatkaa enää..
:D

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: iiiida 
Päivämäärä:   27.8.10 13:53:42

Hei, kirjoittajan viimisestä kirjoituksesta on viisi kuukautta. Eikö se kerro paljon? (:

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: Johannna 
Päivämäärä:   27.8.10 15:20:51

MIstä mulle noi Noora&Ville tarinatt? :) ne on nii ihanii et voisin lukee ne vaik sataaan kertaan? ;D joku ihana ihminen linkkaa ne mulle? :)

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: iiiida 
Päivämäärä:   21.12.10 13:44:48

Täällä "Noora&Ville" tarina kokonaan (=
jos jotain kiinnostaa ..
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=680135&t=680135

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: julleehh- 
Päivämäärä:   21.12.10 14:54:32

jatkatkosssäääää ?

  Re: Kesä kotona

Lähettäjä: justnäi 
Päivämäärä:   21.12.10 23:04:12

kirjottajan edellisestä viestistä jo 9 kuukautta.
mitä luulette , jatkaako ... (=(=

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.