Lähettäjä: [[Suvie
Päivämäärä: 22.11.08 21:01:41
- Yhtä hyvin sä voisit kysyä että rakastanko mä sua, tuhahdin. Miehen kysymyksessä ei ollut mitään järkeä! Tunsin kiukun kuohahtavan sisälläni ja aavistin, että tästä saattaisi kehkeytyä kunnon riita.
- No, rakastatko? Ville kuitenkin kysyi, eikä tämän äänensävy edes pehmentynyt yhtään. Tyrmistyin kysymyksestä täysin. Mitä tuollaiseen osaisi vastata? Enhän minä tuota rakastanut, tykkäsin todella paljon kylläkin. Miten ihmeessä edes voisin rakastaa miestä, jonka kanssa olin ollut, öh, muutaman päivän?
- En, vastasin totuuden mukaisesti ja Villen kasvot näyttivät raivokkailta. Arvasin heti, että minun olisi pitänyt valita sanani hieman toisin.
- Mä kyllä tykkään susta tosi paljon. Miten sä edes voit kysyä multa tuollaista? Ihmisiin rakastutaan ajan mittaan, ei mitenkään muutamassa päivässä, sanoin tälle tiukalla äänensävyllä, johon tämä ei reagoinut mitenkään.
- Niin, ajan mittaan, Ville toisteli kuin maistellakseen sanojani. - Mutta, tykkäätkö sä Jarkosta?
- Onhan se ihan mukava mulle ollut, totesin ja suljin sitten suuni. Sanokoot Ville siihen mitä tykkää, en millään jaksaisi väitellä asiasta.
- Niimpä tietysti, Ville tuhahti ja käänsi katseensa taas suoraan eteensä. Silloin minulle vasta valkeni koko kuvio.
- Sä olet mustasukkainen, sanoin huvittuneena ja Ville kääntyi taas katsomaan minua hieman äkäisempänä. - Sä olet mustasukkainen omasta ystävästäs. Jos voisit pikkusen luottaa muhun?
- Niin, anteeksi. Sä vaan oot niin kaunis, et saisit kenet tahansa, Ville sanoi hiljaa ja tämän kasvojen ilme muuttui sekunnissa ystävälliseksi. - Anna anteeksi.
- Joo joo, totesin vain. - Mennään nyt kotiin.
- Joo, Ville sanoi surullisen kuuloisena. Olin kyllä antanut anteeksi, minua lähinnä huvitti koko asia. Mutta olin kyllä sitä mieltä, että Ville saisi hetken ainakin madella edessäni ja ehkä hyvittää tämän kaiken minulle. Hymyilin tyytyväisenä itseeni, enkä puhunut Villelle mitään koko matkan aikana kotiin.
- Mennään käymään tallissa, sanoin Villelle, kun tämä sammutti autonsa talomme eteen. Ville vain huokaisi raskaasti ja lähti astelemaan vieressäni kohti tallia, joka sijaitsi pienen alamäen takana.
- Sä voisit kyllä ratsastaa sillä Juusolla, ehdotin miehelle, jonka ilme synkkeni hieman. Huvittuneena katsoin miehen naaman vääntelyä ja tämän hetki hetkeltä synkkenevää ilmettä.
- Mä en halua ratsastaa sillä, Ville lopulta tuhahti ja vilkaisi minua nopeasti, enkä todellakaan voinut estää virnistystä karkaamasta kasvoilleni.
- Etkö sä vois ratsastaa sillä vähän maastoesteitä? Ville kysyi kuin ihan arkipäiväistä asiaa. Mulkaisin tätä nopeasti ja Ville muisti samassa, miksi en hypännyt maastoesteitä.
- Sun olis jo aika päästää siitä yli, mies jatkoi ja tarttui käteeni. Kohautin vain olkiani, ehkä joskus.
- Mä menen ens viikolla käymään Helsingissä, sanoin Villelle, johon tämä hymähti jotain. Ilmeisesti mies ei halunnut tietää miksi menisin sinne, tai sitten tätä ei edes kiinnostanut koko asia. Omasta mielestäni tämä olisi voinut tarjoutua tulemaan mukaan, mutta itse en häntä pyytäisi.
Tallissa oli melko hiljaista, hevoset olivat juuri saaneet eteensä iltaruuat ja isä lakaisi juuri käytävää.
- Oletteko meillä yötä? Isä kysyi, kun huomasi meidät. Nyökyttelin tarmokkaasti päätäni ja puristin Villen kättä omassani.
- Mun täytyy mennä kaupunkiin yöksi, kuulin Villen sanovan vierestäni ja kiskaisi kätensä sitten pois omastani. Kurtistin kulmiani ihmeissäni, vielä hetki sitten mies oli tulossa meille yöksi. Ota noista nyt sitten selvää.
Seisoimme vastakkain Villen auton vieressä ja yritin saada mieheen jonkinlaista katsekontaktia, turhaan.
- Mikä sulle tuli? Kysyin turhautuneena, kun en ottanut miehestä ollenkaan selvää. Minua alkoi ärsyttää tuon mielenliikkeet, ensin tulossa yöksi, sitten kuitenkin sanoo ettei tule. Eikö mitään selitystä.
- Ehkä meidän pitäis vähän ottaa etäisyyttä, Ville mutisi lopulta, muttei katsonutkaan minua. Mielialani laski miinuksen puolella sadasosasekunnissa ja tuijotin miestä edessäni kuin tämä olisi ollut joku kummallinen otus.
- Miks?
- Me edetään turhan nopeasti, mä tiedän että sä olet sellanen jolle ei yksi mies riitä kuitenkaan, Ville sanoi ja sai minut haukkomaan tyrmistyneenä henkeäni. Väittikö mies että olin pettäjätyyppiä? - Sä oot menossa ens viikolla Hesaankin.
- Mulla kirjallinen ja inssi, mutisin ja käänsin katseeni mittailemaan talomme seiniä.
- Ihan sama, Ville melkein huudahti ja sai minut säpsähtämään hieman. - Me edetään liian nopeasti.
- Just, sanoin vain ja katsoin vihaisin silmin Villen tummia silmiä. - Ihan miten haluat.
- Mä haluan tätä, Ville sanoi ja aukaisi auton oven. Käännyin turtana ympäri ja lähdin kävelemään kohti ovea.
- Mä soittelen sulle joskus, Ville huikkasi vielä ovelta ja sai minut kääntymään äkäisenä ympäri. Nauroin suuttuneena, niin kuin minulla oli tapana, kun en ymmärtänyt jotain, mistä minut sai suututettua.
- Älä turhaan, sanoin ja paiskasin oven perässäni kiinni.
Omassa huoneessa lysähdin vain sängylleni makaamaan ja annoin kyynelten tulla. En edes muistanut milloin viimeksi olin itkenyt jonkun pojan takia. Nyyhkytin hiljaa tyynyäni vasten, kun kuulin jonkun tulevan huoneeseeni.
- Ei se ole sen arvoinen, kuulin Petran äänen vierestäni. - Se on aina tommonen, se ei haluu tuntea mitään suuria tunteita. Se ei vaan uskalla.
- Mua itketti äsken, nyt mä vaan haluan hakata sen päätä seinään. Kukaan jätkä ei ennen ole saanut mua näin sekasin, ei edes Petteri, selitin tälle ja kuulin sitten kuinka Petra lähti ja sulki oven perässään.
Aamulla päähän koski ja kurkkuun sattui. Katsoin kelloa kännykästäni ja huokaisten nousin istumaan sängyn laidalle. Koska kello oli vasta kuusi, mietin mitä viitsisi tehdä, kun hevosetkaan eivät vielä olleet saaneet aamuruokiansa. Hetken pähkäiltyäni, päätin lähteä rääkkäämään itseäni juoksulenkille. Varmaan saisin lämpöhalvauksen, mutta eipä se nyt juuri tuntuisi missään, ainakin vihaisena ajattelin niin.
Nopeasti kiskoin topin päälleni ja lyhyet shortsit ja kengät laitoin eteisessä.
- Mihin ihmeeseen sä olet menossa? Kuulin äidin unisen äänen takaani ja käännyin katsomaan sitä.
- Oletko sä itkenyt? Äiti kysyi huolestuneena ja arvasin, että silmäni olivat aivan punaiset. Hymähdin vain äidin huolelle.
- Se menee ohi, mutisin ennen kuin laitoin mp3’n napit korville. Juuri sopivaa jumputusta minun mielentilaani kuului korviini.
Oli kuuma ja jano, mutten välittänyt. Tunsin kuinka lihaksiini sattui, mutta jatkoin juoksemista entistä kovemmin. Tiesin jo nyt, että huomenna en välttämättä liikkuisi paljon mihinkään.
Minua ärsytti tällä hetkellä paljon enemmän kuin lähtiessäni, olin sattunut juoksemaan Villeä vastaan, joka ei edes moikannut minua, en minäkään kyllä häntä.
Tiesin että olin juossut jo vaikka kuinka kauan ja näinkin mutkan takana talomme, joka korkealla mäen päällä. Pinnistin lihakseni äärimmilleen ja juoksin ylämäen niin lujaa ylös kuin vain pystyin, juoksin suoraan tallille. Näin talon terassilla istuvan porukkaa, siellä oli ainakin Leevi, Petra, Raipe, Minttu ja sitten joitain tuntemattomia - ja kaikkien katseet seurasivat juoksuani.
Tallin pihassa pysähdyin ja haukoin tuskastuneena henkeäni, huohotin niin, että luulin kuolevani hapen puutteeseen.
- Hyvä lenkki? Kuulin matalan ja huvittuneen äänen edestäni, mutta en jaksanut nostaa katsettani. Kun hengitykseni oli hieman tasaantunut, nostin katseeni tallipoikamme, Tanelin, harmaisiin silmiin.
- Paras ja páskin tähän mennessä, vastasin lievästi hymyillen. Taneli nojasi puomiin ja antoi katseensa tutkailla minua hetkisen.
- Isäs järjestää jotkut illanistujaiset tallin väelle ens viikolla, Taneli sanoi sitten ja virnisti minulle. - Tuutko sä?
- Ehkä, vastasin ja katsoin miestä hieman tarkemmin. Taneli oli ollut meillä töissä jo vaikka kuinka kauan, ainakin viisi vuotta. Mies oli 24-vuotias ja todella mukava tyyppi, oli aina ollut. Nytkin Taneli vain katsoi minua uteliaana ja odotti että sanoisin jotain. Tämän vaaleat hiukset heiluivat tuulen mukana ja tämä painoikin lippiksen paremmin päähänsä, niin että hiusten latvat jäivät hieman pilkistämään sen alta.
- Minä päivänä? Kysyi sitten kuitenkin samalla kun venyttelin. Kun sain vastaukseksi että ne olivat joko tiistaina tai keskiviikkona, suostuin tulemaan. Kun Taneli poistui takaisin talliin, päätin minäkin suunnistaa talolle.
Muutama päivä oli samaa rytmiä; aamuisin kävin lenkillä, loppupäivän ratsastelin hevosia tai muuten vain olin tallilla. Oikeastaan halusin olla vain kaiken aikaa yksin, jos muitakin oli tulossa ratsastamaan, itse menin sitten maastoon.
Kerran Epulla ollessani maastossa, polulle oli kaatunut puu. Olin juuri laukannut mutkan takaa ja este ilmestyi eteemme kuin tyhjästä. Eppu nosti silloin innoissaan päätänsä ja kaviot takoivat innokkaasti maata. En edes miettinyt koko estettä, vaan ratsastin niin kuin kentälläkin esteitä mentäessä. Vasta kun olimme puun toisella puolella, tajusin mitä juuri olin tehnyt. Katsoin taakseni ja tuijotin puunrunkoa vaikka kuinka kauan, oloni tuntui niin kevyeltä.
Maanantai oli yllättävän synkkä päivä, vettä satoi kaatamalla ja jossain paukkui ukkonen. Olin juuri kentällä ratsastamassa Eppua, kun näin Villen auton ajavan tallin pihaan. Katseeni nauliutui autoon ja katselin kuinka Petra nousi autosta ulos, jonkun muun tytön kanssa. Hetken aikaa Petra keskusteli kuskille avonaisesta ovesta, ennen kuin kuskina ollut Villekin nousi autosta ulos.
- Noora, ratsastaisitko Juuson seuraavaksi? Kuulin Leevin kysyvän aidan vierestä ja käänsin hitaasti katseeni veljeni virnuileviin kasvoihin. Pyöräytin tämän katseelle silmiäni ja vastasin myöntävästi.
- Haluatko hypätä? Leevi kysyi minulta ja tuli nostamaan puomit maasta kannattimille. Olin käskenyt Leevin rakentaa kentälle pienen esteradan, jonka tämä oli valittaen tehnyt. Kentällä oli nyt kolmoissarja, ristikko-pysty-okseri, suhteutetulla välillä pysty ja okseri, sekä toisessa päädyssä okseri.
Eppu oli innoissaan nähdessään kaikki esteet ja minulla oli täysi työ pidellä oria. Eppu kuitenkin hyppäsi kaikki esteet hienosti ja pukitteli riemuissaan muutamaan kertaan.
- Se on hieno, kuulin vieraan tytön äänen kentän laidalta ja katsoin tätä hieman kummissani, tuo tyttö oli ollut Villen ja Petran kyytissä. Kiitin kuitenkin kohteliaasta ja pyysin Leeviä nostamaan viimeistä okseria vielä kymmenen senttiä, niin että se hipoi 130cm’ä. Eppu hyppäsi senkin innoissaan, mutta kompuroi esteenjälkeen niin, että menetti kokonaan tasapainonsa. En ehtinyt tajuta mitään, kun olimme jo kääntyneet ympäri. Kuulin säikähtäneen kiljahduksen kentän laidalta ja kuraiseen kenttään lässähtäviä juoksuaskelia.
- Ootko sä ok? Kuulin Leevin kysyvän huolissaan ja pystyin vain ajattelemaan hevosta. Eppu oli kuulemma kuitenkin kunnossa ja minäkin nousin hitaasti seisomaan.
- Ootko Noora kunnossa? Kuulin Tanelinkin äänen aidan reunalta ja nosti tälle vain peukkuani pystyyn. Olin aivan läpimärkä ja pyyhin kuraa kasvoiltani kiroillen.
- Mä hyppään ton toisen pystyn vielä, sanoin Leeville, joka nyökkäsi vakava ilme kasvoillaan. Leevi punttasi minut hevosen selkään takaisin ja silloin katsoin ketä kaikkia oli tullut katsomaan hyvää show’tamme. Kentän laidalla seisoi tuo outo tyttö, vieressään Ville, Joona, Minttu, Raipe, isä, äiti ja Taneli. Nauroin mielessäni yleisölle, jonka olin onnistunut keräämään. Huomasin vasta sitten Petran joka talutti Juusoa kentän toisella puolella.
Nostin Epulla laukan ja käänsin sen toiselle pystylle, jonka ylitse tämä hyppäsi rauhallisesti. Kiitin hevosta ja annoin tämän ravailla vapaasti.
- Oletko sä varmasti kunnossa? Joona kysyi minulta huolestuneena, kun pysäytin hevosen ihmisten kohdalle. Nyökkäsin tälle vakavana ja käänsin sitten tuiman katseeni Villen vieressä seisovaan naikkoseen, joka piti kättään Villen taskussa.
- Sovitaan sitten sellainen juttu, että kentän laidalta ei päästetä mitään kiljahduksia. Jos et osaa pitää nättiä nokkaas kiinni, niin parempi ettet tulekaan siihen tollottamaan, sanoin äkäisesti ja huomasin kuinka naisen kasvot punehtuivat ja sitten tämä nosti mustanpuhuvan katseensa silmiini.
- Sun olis pitänyt tehdä pidäte esteen jälkeen, se oli täysin sun oma vika. Kannattais opetella ratsastamaan, nainen sanoi vihaisen kuuloisesti ja sai kasvoni vääristymään raivosta. Kaikki kääntyivät katsomaan naista kummissaan. Kukaan ei ennen ollut sanonut minulle mitään tuollaista, eikä kellään ollut asiaakaan tulla omaan kotiini haukkumaan taitojani.
- Ehkä olis parasta sitten että sä ratsastat Kunniloitten hevosen, kerta oot niitten kanssa niin hyvissä väleissäkin, sihahdin ja katsoin merkittävästi naisen kättä, joka lepäsi nyt Villen käsivarrella.
- Ehkä tosiaan, nainenkin sanoi uhmakkaasti ja hymyili sitten pirullisesti. Nyökkäsin varmistukseksi ja käänsin Epun kentän keskelle.
Seisoin kentän keskellä Epun selässä ja tunsin kuinka kylkeeni pisti. Olin kuitenkin kolauttanut sen johonkin. Painoin käteni kyljelleni ja sävähdin äkkinäistä kipua.
- Pystytkö sä ratsastamaan tällä? Petra kysyi huolestuneena, kun oli taluttanut Juuson luoksemme. Vilkaisin nopeasti Petraa ja pakottauduin nauramaan hieman.
- Toi ämmä ratsastaa sen, kun mä en kuulemma osaa, sanoin vieläkin hieman vihaisena ja Petra vilkaisi nopeasti kentän laidalle ja siirsi sitten hieman kauhistuneen ilmeensä minuun.
- Ei vítussa ratsasta, Petra sihahti, mutta hiljeni sitten, kun tämä naikkonen käveli ratsastustamineissa meidän luoksemme ja otti Petralta hevosen ohjat. Petra katsoi tyrmistyneenä naisen menoa ja kääntyi sitten katsomaan taas minua.
- Kuka toi on? Kysyin ihmeissäni Petralta, kun laskeuduin Epun selästä. Petra katsoi minua ärsyttävän näköisenä.
- Joku Salla. Se on majaillu meillä muutaman päivän, siitä asti ku Ville halus suhun ’välimatkaa’, Petra sanoi katkeran kuuloisesti.
- Kyllä Ville susta tykkää ihan sikana, mä en ymmärrä että mikä sen ongelmana on! Se tykkää susta ihan sikana ja vaihtaa sut kuitenkin tollaseen harppuun, ystäväni tuhahti ja mulkaisi veljeänsä vihaisesti.
- Sitten kun sä saat kortin, niin mä kyllä menen sun kyytissä joka paikkaan, Petra sanoi ylevästi. Nauroin tälle ja kiskoin märän kypäräni päästä pois.
- Ajanhan mä nytkin autolla, huomautin tälle ja samantien tämä halusikin, että veisin tämän kotiin tänään. Nauraen myönnyin tälle ja menin kentän laidalle Tanelin luokse, joka näytti todella huvittuneelta.
- Hieno pyörähdys teillä oli, mies sanoi heti kun tulimme Petran kanssa tämän lähelle. Hymyilin tälle huvittuneena ja puhkesin kuitenkin nauruun.
- Ei ole kukaan ennen tainnut haukkua sua huonoksi ridaajaks, Taneli tokaisi sitten, kun olimme hetken katselleet Sallan ratsastusta. Huomasin heti, että Juusolla oli palamassa hermot ratsastajaansa, hevosen häntä pyöri ympyrää kuin propelli.
- Eipä ole, myönsin ja vilkaisin sitten Leeviä, joka oli lähtenyt Villen, Joonan ja Raipen kanssa lähtenyt tulemaan meitä kohden.
- Ootko sä nyt oikeasti kunnossa? Leevi kysyi minulta ja tutkaili kasvojani.
- Enemmän mua luokkas se että kuulen joltain tuntemattomalta, etten osaa ratsastaa. Osu ja uppos, tuhahdin ja mulkaisin Villeä, joka katseli kentän keskelle.
- Juuso alottaa sen taas, Ville huokaisi ja vilkaisi nopeasti minua kuin apua anoakseen. Pudistelin päätäni naureskellen, ratsastakoot Salla nyt massiivisen oriin, kerta halusikin.
Katselimme hetken aikaa epämääräistä menoa kummissamme, ennen kuin Leevi käski Sallan ratsastaa meidän luokse. Tiesin samantien, että minä olisin se joka jakaa neuvot.
- Niin? Salla kysyi imelällä äänellä Leeviltä, joka taas katsoi minua. Sallakin käänsi katseensa minuun ja tämän ilme muuttui vihaiseksi samantien.
- Ala ratsastamaan sitä hevosta, sanoin tälle lyhyesti, jolloin tämä naurahti kolkosti.
- Turhaan sä enää yrität saada Villeä ihastumaan suhun ratsastuksen kautta. Se kokeili jo tollasta lasta, se vaihto aikuiseen naiseen, ei tollasta lasta kaipaa kainaloonsa, Salla kailotti suureen äänen ja sai kaikki ihmiset katsomaan minuun. Katsoin Sallaa ilmekään värähtämättä takaisin ja käänsin sitten katseeni Villeen, joka kuitenkin piti katseensa Sallassa.
- Sama se, sanoin sitten hiljaa ja Leevi nosti lohduttavan kätensä olalleni. Ravistin kuitenkin vihaisesti pois. - Ala kuitenkin ratsastamaan sitä helkutin kaakkia.
- Etkö sä aio tehdä mitään? Salla kysyi uhmakkaana ja nosti leukansa ylväästi pystyyn.
- Ala nyt ratsastamaan, ettei hevonen jähmety, sanoin vain paksulla äänellä. Tiesin, ettei itku olisi kaukana, mutta en todellakaan halunnut itkeä juuri nyt.
- Mä voin ratsastaa sen vaikka sitten ensi viikolla, sanoin Petralle, joka nyökkäsi äkäisesti, tiesin tämän olevan vihainen veljelleen ja tuolle naikkoselle. Ennen kuin lähdin viemään Eppua tallille käännyin vielä Villen puoleen.
- Jos toi ämmä tulee sentinkään liian lähelle mua, puhuu mulle jotain, mä hakkaan siltä pään irti. Ja mulla ei sitten myöskään ole mitään asiaa sulle, tajusitko?
- Noora, hei… Ville yritti ja kääntyi katsomaan minua surullisilla silmillään. Katsoin vihaisesti takaisin ja hetkessä käteni oli käynyt tämän poskella.
- Sä olet ehkä ensimmäinen jätkä, joka on saanut mut itkemään, että älä edes suunnittele mitään puhetta mua kohtaan, sihahdin ja lähdin taluttamaan Eppua tämän ohitse.
- Pidä loppuviikko vapaata, isä sanoi minulle, kun menin tämän ohitse. Nyökkäsin vain väsyneenä ja katsoin viimeisen kerran Sallan ratsastusta.
Onnellisena kävelin pitkin Helsingin katuja. Olin tyytyväinen ja onnellinen. Olinpahan sitten päässyt inssin läpi ja kirjalliset olin läpäissyt edellisenä päivänä. Synttäreitänikin oli juhlittu jo viime viikolla useaan otteeseen, Helsinkiläisten ystävien kanssa.
En ollut ollut yhteydessä ollenkaan kotiin. En tiennyt miten Leevillä ja Petralla meni, vai menikö ollenkaan, en tiennyt mitä Raipelle ja Mintulle kuului, en tiennyt mitä Teemulle ja muille kuului - ja en tiennyt miten Villellä meni, oliko tämä Sallan kanssa yhdessä vai ei.
Sen toki tiesin, että Ville oli yrittänyt tavoittaa minua useaan otteeseen, ikinä en suostunut puhumaan tämän kanssa.
Olin tullut Helsinkiin heti, kun olin silloin maanantaina vienyt Epun karsinaansa. Sen jälkeen olin soittanut Petterille ja käskenyt tätä heittämään minut Helsinkiin.
Nyt kun minulla oli kortti, sain ihan laillisesti ajaa autolla, minun olisi taas aika lähteä kotiin. Olin jo sopinut kyydinkin, Teemu tulisi hakemaan minua. Olin soittanut Teemulle eilen ja tämä oli ilahtunut soitostani, niin paljon, että lupasi hakea minut Hesasta. Villestä tämä ei puhunut mitään, se vaivasi. Olisin halunnut kuulla edes jotain, vaikka että Villellä ja Sallalla ei sujunut, tai että Ville oli niin ihastunut minuun, että olisi jättänyt Sallan samantien.
Huomasin Teemun mustan audin seisovan parkkipaikalla ja suunnistin heti autoa kohti. En tarvitsisi mitään kotiin, miten voisinkaan kun kaikki tarvittava olisi siellä.
Istuin vihaisena, tai katkerana, vuokrakaksiossani. Silmissäni näkyi koko ajan vain sama kohtaus; Salla Juuson selässä, haukkumassa Nooraa lapseksi ja selittämässä jotain siitä kuinka en enää kaipaa lasta elämääni. Mistähän vítusta sekin sen tiesi? Kuin itsestään käteni puristuivat jälleen nyrkkiin ja vaivoin sain suoristettua sormeni.
En edes tiedä mistä Salla oli tullut vaivoikseni; yhtenä aamuna tämä vain makasi sohvallani. Olin kuulemma löytänyt tämän baarista ja pyytänyt luokseni. En kyllä muistanut olleeni edes baarissa, mutta se selittyy hurjalla alkoholin määrällä, jonka olin juonut iltana, jolloin sanoin Nooralle kaipaavani hidastusta. Mitä hélvetin hidastusta? Pelkäsin omia tunteitani ja menin pakoon, siinä selitys. Ehkä kertoisin sen Noorallekin, heti kun tämä vaan suostuu puhumaan kanssani.
Tiedän että minun olisi pitänyt käskeä Sallaa tukkimaan turpansa, en tehnyt sitä. Tiedän että minun olisi pitänyt Sallan painua hemmettiin elämästäni, en tehnyt sitäkään. Tiesin että peli oli menetetty jo siinä vaiheessa, kun Salla meni Juuson selkään, se minun olisi pitänyt estää heti ensimmäisenä. Kun Salla sitten haukkui Nooraa lapseksi, sanoi että olin vain halunnut kokeilla lasta, luulin että Noora olisi edes sanonut jotain kipakasti vastaan. Sen sijaa tämä vain oli hiljaa ja käski tuota harppua ratsastamaan, Noora oli loukkaantunut henkisesti.
Olin silloin maanantaina katsellut Nooran selkää, kun tämä talutti Eppua talliin, olisin halunnut juosta tämän perään ja rukoilla polvillani anteeksi antoa. En tehnyt sitäkään. Olin suunnitellut meneväni seuraavana päivänä pyytämään anteeksi ajattelemattomuuttani, mutta se olikin jo liian myöhäistä. Petra kertoi maanantai-iltana Nooran lähteneen Helsinkiin, Petterin kyydissä. Víttu, miksi juuri sen äijän? Jätkän joka petti maailman ihaninta naista, tyttöä, neitiä, kaunotarta?
Teemu soitti minulle eilen ja oli jotenkin vaisu. Tämä ei oikeastaan halunnut puhua minulle mitään, tämäkin välitti niin paljon Noorasta. Kaikki välittivät, Noora oli sellainen, josta ei voinut olla välittämättä. Teemukin varmaan soitti minulle pakosti, kertoi menevänsä huomenna hakemaan Nooran kotiin. Kehotti minua pysymään selvänä edes tämän yhden illan. Totta, joka ilta Nooran lähdön jälkeen olin istunut baarissa, turruttanut oloani viinalla, vetänyt sekaan vähän jotain pillereitä, olo oli ollut silloin mainio. Seuraavana aamuna olin taas helvetissä. Illalla taivaassa ja aamulla taas helvetissä. Halusin Nooran vierelleni, kertoakseni tälle, että hän oli maailmani. Voisin jopa rakastaa tätä, ellen jo rakastanut.
Salla oli toivottavasti kadonnut jo oven takaa, uskalsin jo liikkua kämpässäni. Salla oli taas tullut koputtelemaan oveeni, en kuitenkaan avannut tälle ovea. En halunnut nähdä tuota pahanilman lintua enää ikinä. Tämä nainen oli pilannut minun ja Nooran välit ja ne halusin aivan ensimmäisenä korjata.
Olin jopa käynyt aamulla suihkussa, olin näyttänyt niin kauhealta, haissut kunnon juopolta. Nyt kiskaisin eteisessä kengät jalkaani ja melkein juoksin ovesta ulos. Huomasin kuitenkin kauhukseni Sallan seisovan autoni vieressä. Huokaisin syvään ja astuin alaovesta kesän helteeseen.
- Et tullut avaamaan? Salla sanoi tervehdykseksi ja tämän punatut huulet menivät tyytymättömästi mutrulle. Katsoin tätä kulmiani kohotellen syvälle sinisiin silmiin ja tuhahdin sitten halveksivasti.
- En todellakaan, sanoin kuitenkin ja sain Sallan näyttämään turhankin hämmästyneeltä. Olinko kuitenkin ollut tuolle niin helppo nakki? Oikein vuosisadan pano!
- Sä et ollut eilen baarissa, mä odotin sua. Missä sä olit? Salla jatkoi ja astui askeleen lähemmäksi minua. Katsoin naista kummissani ja mietin, miksi oikeastaan olin suostunut tuolle. Nyt hän ei ainakaan viehättänyt minua ollenkaan. Blondatut hiukset valuivat pitkin tämän selkää. Sallalla oli aivan liikaa meikkiä näin kesäaikaan, näytti lähinnä nukelta. Uhkeat rinnat melkein pursuivat liian pienestä topista ulos ja farkut olivat ainakin kaksi numeroa liian pienet. Mitä olin nähnyt tuossa?
- Mä lopetin, sanoin ja tuijotin edelleen tämän silmiä. - Tajusin mitä mä oikein haluan.
- Eilen olisit takuulla halunnut samaa kuin minäkin, Salla sanoi ja nuolaisi ylähuultaan, näyttäen minun silmissäni halvalta huoralta.
- Tuskin, sanoin ja haroin hieman hiuksiani. - Sain puhelun jonka takia mun pitää ryhdistäytyä. Mä en halua enää nähdäkään sua, jos sä tuut kerrankin hakkaamaan mun ovea, mä haen lähestymiskieltoa.
- Et ennen tollanen ollut, Salla kurtisti kulmiaan ja hoksasi sitten. - Sä menet taas sen lapsen luokse, etkö menekin?
- Se ei ole mikään lapsi, kiukustuin ja käteni puristui taas nyrkkiin. - Se ei sentään huoraa kaikkien kanssa, mene ihmisten koteihin haukkumaan niitä koko perheen nähden.
- Sä olet todellinen idiootti! Nainen kivahti minulle ja astui tulistuen aivan kiinni minuun. - Jos sä välittäisit siitä, sä olisit puolustanut sitä. Luuletko, että se ottaa sut avosylin vastaan, kun sä korvias lotkauttanu mun syytöksille?
- En, mutta mähän pérkele yritän! Karjahdin suuttumuksen kuohahtaessa pintaan. Salla kavahti äkkiä monta metriä taaksepäin ja katsoi minua pelokkaasti. - Älä tule meidän väliin.
- En olis tulossakaan, jos sä niin paljon tykkäät pikkutytöistä niin anna mennä! Lakanoitten välissä olit muutenkin niin lahna, sellanen pikkutyttö varmaan vaan nautti siitä, mutta ikinä ei tuu saamaan oikeeta nautintoa! Salla huusi isoon ääneen ja löi minua poskelle. Mieleni olisi tehnyt tempaista takaisin, mutta naisiahan ei lyödä. Niinpä istuin vain autoon ja ajoin nopeasti paikalta pois.
Ajoin reilusti ylinopeutta, kun kaahasin pikkutietä pitkin Lehdon tilalle. En huomannut pihassa Teemun autoa, en mitään merkkejä Nooran tulosta. Päättelin etteivät he vielä olleet saapuneet. Istuin rappusille odottamaan ja muutaman minuutin istumisen jälkeen, kuulin kuinka hiekka rohisi jonkun askelien alla. Nousin seisomaan nähdäkseni kuka se oli ja jäin tuijottamaan Nooran tuloa. Tämä oli pukeutunut sään mukaan, farkkumini ja valkoinen toppi. Hiukset tällä oli laitettu kahdelle palmikolle ja silmien suojana tällä oli suuret aurinkolasit. Lumoavaa.
Sitten Noora nosti katseensa ja jähmettyi paikoilleen, hetki loppui.
- Moi, aloitin keskustelun, koska Noora ei tuntunut saavan hetkestä millään kiinni. Muutaman sekunnin kuluttua tämä katsoi taakseen, aivan kuin tarkistaakseen, moikkasinko jotakuta tämän takana. Kun tyttö ei nähnyt ketään, tämä katsoi minua hiljaisena.
- Missä se on? Tämä kuitenkin kysyi käheällä äänellä ja huomasin kuinka tämä veti kulmansa ruttuun. Se ei ollut hyvä, ei hyvä ollenkaan.
- Kuka? Kysyin ja Noora otti kolkosti nauraen aurinkolasit pois kasvoiltaan. Tämän silmät olivat halveksuntaa täynnä ja se sattui.
- Se povipommi, jonka kanssa sä panet, Noora sanoi ääni kireänä ja tiesin, etten välttämättä selviäisi tästä hengissä.
Noora
Olin kiukkuinen, ärtynyt, katkera ja surullinen, ja Ville sai nuo kaikki tunteet pintaan. Katselin ympärilleni etsien sitä pirun silikonitissipakkelinaamablondia, joka kaiken lisäksi osasi omasta mielestään ratsastaa täydellisesti.
- En pane enää, Ville sanoi vakaalla äänellä ja tuhahdin tälle halveksuen, niin varmaan. Ville kuitenkin näytti rehelliseltä ja minä tosiaankin halusin uskoa tätä. Halusin uskoa tätä ja halusin kuitenkin hakata tältä pään irti.
- Ja nyt sä tulit kysymään josko multa lohkeis? Lähinnä totesin, mutta Ville kuitenkin ymmärsi siinä piilevän kysymyksen. Mies pomppasi melkein vihaisena seisomaan ja tuli niin lähelle minua seisomaan, että tunsin tämän hengityksen poskellani.
- Mitä sä oikein musta kuvittelet? Ville kysyi paksulla äänellä ja antoi kätensä sipaista kevyesti poskeani. Mieleni olisi tehnyt työntää tuo mies kauemmas minusta, mutta olin jähmettynyt paikoilleni.
- Mitä kuvittelisit? Sinähän se olit joka toi sen povipommin tänne, etkä sanallakaan puolustanut vaikka se haukku mua miten vain, sanoin tälle ja nostin viimein katseeni tämän ruskeisiin silmiin. Katselimme hetken aikaa toisiamme vakavina, kunnes Ville astui askeleen kauemmas minusta.
- Jos mä oisin edes yrittänyt sanoa jotain, sä olisit yrittänyt hukuttaa mut kentän vesilammikkoon, Ville naurahti ja katsoi minua jotenkin kysyvän näköisenä. Tiesin että Ville oli aivan oikeassa, olisin varmaankin yrittänyt hukuttaa miehen kuraan.
- Mä sain kortin, sanoin sitten Villelle, kun en enää tiennyt mistä voisi puhua. Jotenkin minun kävi sääliksi tuota miestä. Ville nyökkäsi minulle hymyillen ja istui taas rapulle.
- Miten se Salla ratsasti sillä Juusolla? Kysyin sitten Villeltä kun tämä istui vain hiljaa, minua tuijottaen. Ville kohotti kulmiaan yllättyneesti ja purskahti sitten nauruun.
- Ei se enää kauaa ratsastanut sun lähtös jälkeen, mä menin selkään.
- Viimeinkin, huokaisin. Olimme Leevin ja Petran kanssa yrittäneet saada Villeä nousemaan hevosen selkään jo vaikka kuinka kauan. - Miten meni?
- Hyvin, Ville sanoi ja tämän silmissä oli outo tuike. - Se oli villi, mutta kiva.
- Mutta sä kyllä siltikin voisit hypätä sillä tällä viikolla, mies totesi ja nousi taas seisomaan. Ville ei ilmeisesti osannut päättää miten päin olisi ollut edessäni. Toki tiesin, että Villeä kadutti Sallan kanssa vehtailu, mutten kuitenkaan halunnut myöntää itselleni, että ottaisin tuon takaisin. En vielä.
Olin kuitenkin pyytänyt Villen sisälle juomaan kahvia ja mies tulikin ilomielin. Hetken aikaa Ville katsoi kun hääräsin keittiössä ja pyysi sitten minua istumaan hetkeksi pöydän ääreen.
- Voitasko me yrittää vielä? Ville kysyi anovasti ja otti oman käteni omaansa. Katsoin hetken käsiämme ja nostin sitten katseeni Villen silmiin, jotka olivat surkeat.
- Kyllä sä tiiät, sanoin vain. Ville katsoi minua hämmentyneenä ja puristi käsiäni ehkä turhankin lujaa. - Mä en vaan tykkää siitä että Sallan kaltaset tulee haukkumaan mua lapseks.
- Ei tule enää ikinä, Ville lupasi ja otti minut tiukkaan halaukseen. Silloin päätin, että voisin ehkä kuitenkin tykätä Villestä vielä.
Niin se sitten meni, että todellakin sovin Villen kanssa ja seurustelimme taas. Viikon verran Ville jaksoi käydä meillä päivittäin ja ratsasteli jopa itse Juusollakin. Kun viikko oli kulunut, ilmoitti Ville minulle puhelimessa, että meidän olisi aika puhua. Hiljaa mielessäni näin jo kolmannen maailmansodan syttymisen, mutta yritin kuitenkin olla positiivinen, edes yritin.
Olimme sopineet Villen kanssa menevämme rannalle ja näin jo Villen auton seisomassa parkissa, kun itse ajoin paikalle. Itsekseni kiroillen, mietin miten jouduin aina tällaisiin tilanteisiin, minulle ei ollut aavistustakaan, mitä minun pitäisi ehkä Villelle sanoa.
- Moi, Ville huikkasi minulle heti, kun aukaisin auton oven. Katsoin Villen vaaleiksi värjäämiä hiuksia ja hymyilin tälle tyytyväisenä. Mies ei ainakaan vaikuttanut siltä että haluaisi riidellä mistään, hyvä vain.
- Mä tuun teille tänään, Ville totesi ja hymyili aurinkoisesti minulle. Katsoin kasvot kysymysmerkkinä miestä; tuoko oli ollut tämän asia? - Ja mä haluan että sä tulet huomenna meille syömään, porukat haluaa tavata sut.
- Miks? Sain vain suustani ja halusin puraista kieleni poikki. Ville kuitenkin nauroi vain kysymykselleni.
- Tottakai ne haluaa tavata mun tyttöystävän, höntti. Käydäänkö tänään jossain?
- Riippuu missä, sanoin rauhallisesti, vaikka sydän takoi rinnassani huimaavaa vauhtia. Ville katsoi minua jotenkin vekkulimaisesti hymyillen ja naurahti salailevasti.
- Mun kämpillä, niin saatais olla kaksin, Ville sitten sanoi ja hyppelehti luokseni. Katsoin hetken suu auki miestä, joka istui syliini autoon.
- Tän kuuluis mennä toisin päin, sanoin naurahtaen miehelle, joka näyttikin sitten hieman hämmästyneeltä mutta virnisti sitten.
- Niinhän sen kuuluis, mutta poikkeus vahvistaa säännön, Ville sanoi hyväntuulisena ja painoi minut hartioistani aivan kiinni selkänojaan. Ehdin päästää suustani muutaman kirosanan, ennen kuin huuleni saivat toiset huulet omiaan vasten. Ville painoi minua edelleen hartioistani selkänojaan ja tämä leikitteli samalla huulillani, hyvin taitavasti kylläkin. Tunsin että juuri noitten huulien hyväiltävänä halusinkin olla, koko illan. Tunsin Villen suudelmista pidätellyn himon ja näin kuinka tämän huulet tärisivät hienoisesti. Kun huulemme sitten erosivat pitkän ajan päästä toisistaan, tuijottelimme vain toisiamme silmiin.
- Siinä esimakua, Ville kuiskasi minulle ja suukotteli vielä huuliani muutaman kerran, ja nousi sitten pois. Katsoin miestä kummissani, en oikeastaan tajunnut ollenkaan mistä tämä tällä kertaa selitti.
- Mistä?
- Illasta, mennään kaupunkiin mun kämpille, mä tuon ruokaa. Tavataan siellä kuudelta, Ville selitteli ennen kuin nousi autoonsa ja ajoi vilkutellen pois.
- Itsevarmaa, hyvin itsevarmaa… selittelin itselleni autossa ääneen.
Kotona olin kuin kissa pistoksissa, tiesin tasan tarkkaan mitä Villellä oli mielessään, ja se sai mieleni jotenkin hermostuneeksi. Olin kuin ensikertalainen ja se tuntui mukavalta. Kihertelin.
- Mitä sä touhuat? Kuulin veljeni äänen oveltani. Käännyin katsomaan Leevin nauravia silmiä ja muistin silloin vasta olevani pelkissä alusvaatteissani.
- Yritän etsiä vaatteita, mutisin tälle ja otin vaatekaapista mustan t-paidan käteeni. Ei käy, heitin sen olkani ylitse jonnekin Leeviä kohti.
- Olethan sä sen ennenkin tavannut, Leevi mutisi takanani ja naureskeli sitten. - Ja tehän olette panneetkin jo, mikä juttu tää nyt on?
- Niin, pantu, sanoin ja mulkaisin veljeäni murskaavasti. - Nyt on sitten rakastelun vuoro.
- Kiva teille, kuulin veljeni mutisevan, ennen kuin tämä laittoi huoneeni oven kiinni.
Lopulta löysin kaapistani valkoisen pitkän t-paidan ja tummat farkut.
- Mä menen nyt, huusin äitille, joka hääräsi keittiössä jotain. Sain hymähdyksen vastaukseksi ja lähdin sitten autoa kohti.
Seisoin hymyilevänä Villen oven takana ja kuuntelin ryminää tämän asunnosta, kun tämä yritti kiirehtiä avaamaan minulle ovea. Viimein ovi lennähti auki ja Ville kaappasi minut nopeasti tiukkaan halaukseen.
- Moi vaan sullekin, nauroin ja työnsin miestä hieman kauemmas itsestäni. Ville katsoi minua hetken hölmistyneenä, mutta kaappasi minut kuitenkin hellään suudelmaan.
- Ootko sä tehnyt mulle ruokaa? Kysyin, kun haistelin ilmaa, jossa tuoksui jokin hiukan omituinen. Ville katsoi minun rintaansa röyhistellen. Sitten tämä kertoi tehneensä minulle kanaa ja riisiä, kuinka vaikeaa.
- Sä olet omituinen, sanoin kun makasimme vierekkäin tämän sohvalla uutisia katsellen. Ville kääntyi katsomaan minua jotenkin kummissaan, ennen kuin älysin jatkaa.
- Mä luulin että sä halusit illalta jotain muuta, seksiä. Mutta siinä sä vaan makaat, uutisia kattoen.
- Mulla on ihan hyvä olla sun vieressä, en mä siihen mitään pillua tarvi, Ville sanoi totisena ja sai minut tyrskähtämään.
- Noin kun sen esität niin sä olet aivan mahdottoman ihana, huudahdin nauruni lomasta ja painoin sitten huuleni tämän huulille. Ville vastasi suudelmaan pienesti, mutta pudisteli sitten kuitenkin päätään, tämä ei todellakaan halunnut sitä seksiä.
- Parasta kannattaa odottaa, mies mutisi ja sai minut taas nauramaan.
- Sä olet aika itsevarma, sanoin sitten kun mies hoputti minua eteiseen, meidän kuulemma oli aika lähteä meille päin, että voisimme mennä vielä saunaankin.
Makasin Villen vieressä sängylläni ja katsoimme jotain vanhaa vampyyrielokuvaa. Tai Ville lähinnä katsoi, minä lueskelin äidiltä ottamaani romaania. Meillä kummallakin oli vain pyyhkeet yllämme ja oma pyyhkeeni alkoi tuntumaan inhottavan kostealta melkein kuivaa ihoani vasten. Ähkäisten nousin sängyltä ja kävelin vaatekaapille ja kiskoin topin ja yöhousut ylleni.
- Mennään kuule syömään jotain? Kysyin Villeltä, johon tämä nyökkäsi, painaen elokuvan kuitenkin pauselle. Ville käveli perässäni keittiöön, koko ajan käsiään vyötärölläni pitäen.
- Jos otat kahvia, niin saat ite keittää, sanoin Villelle, joka pyöräytti huvittuneena silmiään.
Söimme hiljaisuuden vallitessa muutaman leivän ja luimme sanomalehtiä.
- Mennään nukkumaan, Ville sanoi, kun nousi ylös venytellen. Katsoin miestä kulmat koholla, enkä voinut kiistää, ettei mielessäni ollut jokin muu kuin nukkuminen.
- Tule nyt, Ville mutisi ja kiskoi minut kädestä pitäen rappusille. Hymyilin tyytyväisenä, kun Ville kiskaisi minut tiukasti itseään vasten portaikon alapäässä.
- Mä tykkään susta tosi paljon, mies kuiskasi minulle hiljaa ja painoi kovan suudelman huulilleni. - Huomenna sä näet mun vanhemmat.
- Niin, mutisin suudelmien välissä ja upotin sormeni tämän hiuksiin. Tunsin kuinka Villen kieli kosketti ensin hampaitani ja sitten luikerteli taidokkaasti oman kieleni luokse. Hymisin mielihyvästä, kun Ville luisutti kätensä pakaroilleni ja veti minut vielä lähemmäs itseään.
- Sä olet puutteessa mies, huohotin, kun Ville oli viimein irrottanut huulensa omiltani, mutta piti minua yhä vielä lähellä itseään. Tajusin kuulostavani ei-vakuuttavalta; olin sulkenut silmäni, huohotin, melkein läähätin, Villen poskea vasten, tärisin tämän käsivarsilla ja käteni olivat puristuneet miehen hiuksiin kiinni. Ville ei ollut ainoa joka saattoi olla puutteessa.
- Paraskin puhuja, mies huokaisi ja painoi huulensa vielä kerran omilleni, ennen kuin nosti minut syliinsä ja kantoi huoneeseeni sängylle.
Nojauduin kyynärpäihini ja katselin ihmeissäni huohottavaa miestä edessäni. Tämä katsoi minua jotenkin erilailla kuin ennen ja tuo katse sai koko vatsalaukkuni kääntymään ympäri.
- Saako sun huoneen ovea lukkoon? Ville kysyi ja katsoi olkansa ylitse huoneeni ovea. Kun nyökkäsin tälle, mies hyökkäsi samantien napsauttamaan tämän lukkoon ja sammutti kattovalaisimen, sytyttäen samalla nurkkaan himmeämmän valaisimen. Minulle irvokkaasti virnistellen, mies käveli stereoiden luokse ja laittoi musiikin soimaan hiljaiselle.
- Sä olet tavattoman seksikäs, mies murahti ja käveli sitten sänkyni luokse ja nousi kevyenä ylleni, painaen suudelman huulilleni.
Huomasin taas kerran puristavani sormeni miehen hiuksiin, kun tämän huulet imivät omiani innoissaan. Tunsin Villen toisen käden pujahtavan hitaasti sipaisten toppini alle ja se jäi hellästi lepäämään vatsani päälle.
- Sä teet mut hulluksi, mutisin vasten Villen huulia, kun tämä irrottautui minusta hetkeksi. Ville hymyili minulle valloittavasti ja hymähti sitten: - Sehän tässä onkin tarkoitus.
Hyrisin jostain sisältä, kun Ville painoi huulensa hellästi kaulalleni ja antoi niitten liikkua vapaasti kaulaani pitkin, näykkien hellästi ja kielellään höyhenen kevyesti sipaisten.
- Tämä riittääkin tältä illalta, Ville sanoi hymyillen, kun itse tärisin lähinnä horkassa. Nostin melkein hätääntyneen katseeni mieheen, eihän tuohon kohtaan voisi lopettaa? Hetken jo luulin että menisimme loppuun asti, mutta ei. Ville oli suudellut, siis suudellut hyvin, Ville oli näykkinyt kaulaani ihanasti, Ville oli hellinyt rintojani, Ville oli melkein ottanut minulta housutkin pois. Perkelé, ei tähän voisi jättää! Katsoin Villeä huohottaen ja mies vain nojasi leuallaan unihousujeni vyötärönauhaan ja hymyili. Miksi? Oi, miksi tuon miehen hymynkin piti olla niin ihana?!
- Haluaisitko sä enemmän? Ville kysyi sitten ja piirteli kynnenpäällään vatsalleni, niin että vatsalihakseni nytkähtelivät ja minulle taisi tulle melkoisia hengenahdistuksia.
- Mistä sä niin päättelet? Kysyin tukahtuneella äänellä ja katsoin vakaasti miehen silmiin, tai ainakin yritin.
- Sä näytät jotenkin.. typertyneeltä, Ville sanoi muka vakavasti ja hymyili minulle sitten taas ennen kuin painoi kuumat huulensa alavatsalleni, aivan vyötärönauhan viereen. - Että haluatko sä enemmän?
Katsoin Villen nauravia silmiä, jotka olivat taas kerran tummuneet pidätellystä himosta, Ville oli päättänyt, että päätös oli minun.
- Se olis ihan kiva, sain mutistua ja Ville alkoikin sitten liu’uttaa housujani alaspäin ja suuteli jokaista paikkaani, sitä mukaa kuin paljasta ihoa vain paljastui.
Kiitin Villeä, että tämä oli laittanut musiikin soimaan, muuten Leevi ainakin olisi kuullut huokailuni. Vanhempani onneksi olivat alakerrassa, joten heistä ei olisi väliksi, ellen innostuisi huutamaan.
Ville hyväili minua huulillaan taitavasti ja tunsin kuinka sisälläni kyti purkautumaton himo, polttava kuumuus kasvoi sisälläni tulipalon elkein ja teki melkein kipeää.
Nappasin pääni vierestä tyynyn ja painoin sen tiukasti kasvoilleni, kun ensimmäinen tulikuuma aalto alkoi ravisuttamaan hentoa vartaloani.
Hitaasti kouristukset laantuivat ja kehooni valui vain raukea olo. Tunsin kuinka Ville tuli viereeni makaamaan ja silitti vatsaani hellästi, joka oli vetäytynyt kananlihalle.
- Mä tykkään susta, kuulin hellän äänen kuiskaavani korvaan ja heti perään Ville otti tyynyn hitaasti pois kasvojeni edestä. Katsoin Villen hellyyttä uhkuviin silmiin ja tajusin hymyileväni tälle typeränä.
- Mäkin tykkään susta, sain sanottua hiljaa ja vedin Villen pään lähemmäksi omaani ja haukkasin miehen huulet suudelmaan. Ville suuteli minua nyt hellästi, ikään kuin olisi yrittänyt vaivuttaa minua uneen suudelmallaan.
- Mä haluan sua, kuiskasin miehen korvaan ja Ville hymähti minulle takaisin jotain. En oikeastaan halunnut kuunnella tätä juuri nyt. Annoin huulieni liukua tämä kaulan ihoa pitkin ja näykin tämän kaulan ja niskan yhtymäkohtaa hampaillani.
Nopeasti kiskoin Villen hihattoman paidan tämän pään ylitse ja nousin istumaan tämän päälle. Ville katsoi minua nyt jotenkin huolestuneen näköisenä ja huomasin kuinka tämän aataminomena liikahti kun tämä nielaisi.
- Oletko sä aivan varma? Ville kysyi ja sipaisi hellästi poskeani. Katsoin hetken liikuttuneena miestä ja painoin sitten huuleni tämän huulille. Ville vastasi suudelmaan kiirehtimättä ja väänsi sitten minut hellästi alleen. Yritin kammeta itseäni pois sieltä, mutta sitte katsoi minua hetken hellästi hymyillen ja painoi sitten sormensa huulilleni, ennen kuin tajusin. Ville halusi että minä vain nauttisin. Ville halusi taata nautintoni.
- Sä vain nautit, eikö? Ville sanoikin sitten sellaisella äänensävyllä mihin ei paljoa olisi vastaansanomista.
Enkä minä sitten sanonutkaan, annoin itseni vain nauttia, mutta epäilemättä myöskin Ville nautti.
- Mä voisin jäädä loppuelämäkseni sun sisälle, Ville mutisi kaulaani vasten, mutta kierähti sitten vierelleni. Hetken makoilimme toisiamme katsoen, mutta sitten Ville kiskoi peiton yllemme, sammutti valon ja kiskoi minut itseensä kiinni.
Toisiimme kietoutuneina nukahdimme.
Heräsin johonkin kauheaan kolinaan aamulla, tai silloin ainakin kuvittelin että oli aamu. Nopeasti muistin että olin Nooralla ja Noora tuhisi vieressäni vieno hymy huulillaan. Katselin hetken tuota nukkuvaa olentoa, ennen kuin nousin sängystä ja kiskoin nopeasti bokserit jalkaani, enhän minä nyt voinut mennä munasillani avaamaan ovea ties vaikka Nooran äiti olisi sen takana.
- Ette kai te alota hetkeen mitään uutta panomaratonia? Kuulin sen sijaan Leevin huvittuneen äänen oven raosta ja hetken kuluttua tämä olikin änkeytynyt huoneeseen, pikkusiskoni tämän jäljessä. Mulkoilin kumpaakin heistä ärsyyntyneenä, minua ei todellakaan kiinnostanut tämä juuri nyt.
- Meidän oli pakko lähteä evakkoon, ei kauheasti kiinnostanut kuunnella oman sisaren voihkintaa, Leevi sanoi ja Petra nyökytteli tämän vieressä.
- Joo, voitteko mennä nyt? Yritin kysyä ystävällisesti ja vilkaisin nopeasti sänkyä kohden, jossa Noora kääntyi juuri mahalleen ja havahtui sitten, kun en ollutkaan siinä.
- Joo, me tota täst…
- Hélvettiin mun huoneesta, Nooran kärttyisä ääni keskeytti Leevin puheen ja tämä lähti pikkusiskoani perässään raahaten pois huoneesta. Hetken aikaa katselin typertyneenä sulkeutunutta ovea, kunnes päätin hypähtää takaisin sängylle.
- Mitä asiaa niillä oli? Noora mutisi unisesti ja kiskoin peittoa paremmin päällensä. Kohautin olkiani ja mutisin jotain vastaukseksi. Tarkoitukseni oli sanoa “mistä minä tietäisin”, mutta suustani lähinnä tuli epämääräistä mutinaa. Eikä sitten tarvinnut kuin painaa pää tyynyyn ja sulkea silmät, niin oikeastaan olin jo unessa.
Heräsin uudelleen siihen, kun sänky notkahti vieressäni. Kesti hetken ennen kuin tajusin missä olin, mutta olisin sen tajunnut muutenkin melko nopeasti. Varsinkin kun Noora päätti hypätä päälleni, tämä ilmeisesti oli hyvinkin pirteä aamuisin, itse en oikeastaan halunnut aamuisin puhua juurikaan mitään. Mutta tulin kyllä paremmalle mielelle, kun muistin mitä olimme Nooran kanssa eilisiltana tehneet.
- Mun kissa, mutisin tyynyä vasten ja Noora alkoi nauraa huvittuneesti. Käännyin katsomaan tätä ja tunsin kiintymystä tuota tyttöä kohtaan. Ai, että kun se oli niin hellyttävä kun hän nauroi ja sai minutkin hymyilemään.
- Oonko mä muka sun kissa? Noora kysyi sitten naureskellen ja tämän silmät menivät hieman sirriin. Nyökkäsin vakavana tytölle ja tämä painoikin sitten huulensa omilleni ja painoi minut käsistäni patjaan kiinni. Olin paljon vahvempi kuin Noora, mutta ajattelin että ehkä tämä tyttönen nyt tämän kerran voisi leikkiä johtajaa. Suljin silmäni nautinnollisesti, kun Noora leikki huulillani ja istuin sitten hajareisin vatsani päälle.
- Sä olet sitten ihana, Noora kuiskasi korvaani ja värähdin tuntiessani tämän kuuman hengityksen kaulallani. Nousin nytkähtäen istumaan, niin että Noora jäi syliini istumaan. Minussa oli varmaan jotain vikana, koska nyt vasta huomasin tytön olevan alasti sylissäni. Kyllähän minun olisi pitänyt huomata se heti, ainakin niin luulisi.
- Mmh, myhäilin tälle, kun tunsin pehmeät huulet kaulallani ja hätkähdin hieman, kun tunsin tytön imevän kaulaani. Ehkäpä yllätyinkin hieman, en ikinä ajatellut Nooran olevan sellaista tyyppiä, joka imee kaulaan jälkiä. Ehkäpä olinkin väärässä.
- Onko se totta että aamuseksi tekee iloiseksi? Noora yllätti minut taas. Katsoin kulmat koholla tyttöä, ennen kuin tajusin, että tämä oli aivan tosissaan. Suutelin nopeasti Nooraa huulille ja kiepautin tämän alleni hellästi. Tämän homman minä osasin aivan oikein.
- Haluatko testata? Kysyi sitten vinosti hymyillen ja vastaukseksi Noora liu’utti boksereitani alaspäin - yllättäen minut täysin. En kuvitellutkaan, että Noora voisi olla näin suorasukainen. Mutta mikäs siinä, jos minulle tarjottiin heti aamusta seksiä, minähän suostuisin. Varsinkin jos se seksin tarjoaja olisi Noora.
Sitten havahduin taas, mutta siihen kun joku puhui minulle. Aukaisin silmäni hätkähtäen ja muistin taas mitä Noora oli minulle tehnyt ja autuas hymy lipui kasvoilleni, kun ajattelin sitä. Sitten tajusinkin, että Noora puhui minulle ja minä olin torkahtanut seksin jälkeen. En ollut kuunnellut ollenkaan mitä Noora oli minulle selittänyt, mutta ehkä sillä ei ollut mitään väliä.
- … eikö niin? Noora sitten osoitti kysymyksensä minulle. Hymähdin jotain ja esitin todella raukeaa, mutta Nooran ilmeestä näki ettei se oikein mennyt läpi. Tyttö virnisti minulle vinosti ja nousi kyynärpäänsä varaan, jotta pystyi katsomaan minua suoraan silmiin.
- Myönnä, että sä nukuit, etkä kuunnellu mitään mitä mä äsken selitin, Noora sanoi ja siveli kynnenpäällään rintaani, niin että kaikki ajatukseni siirtyivät siihen sormeen ja siihen tunteeseen, mitä se aiheutti.
- Mä torkuin, sanoin kuin ohimennen ja Noora naurahti sanoilleni huvittuneesti. Sivelyään hän ei kuitenkaan lopettanut, vaan alkoi liu’uttaa kynttään alaspäin pitkin vastaani. Tuo tyttö taisikin olla jenkinsortin noita-akka, ajattelin huvittuneena.
- Noniin, meidän pitäis varmaan käydä suihkussa, ehdotin Nooralle, joka lopettikin sitten kiusaamiseni ja nousi venytellen istumaan sängyn laidalle.
Kun Noora haki kaapista meille pyyhkeet, seurasin katseellani koko ajan tämä takapuolta. Oi, että se takapuoli oli herkku.
- Tuijottaminen on epäkohteliasta, Noora huomautti sitten, vaikkei edes katsonut taaksensa. Kohotin kulmiani ällistyneesti, vaikkei kukaan ollut sitä edes näkemässä. Sekin oli vain tyhmä tapa.
- Älä sitten tepastele ympäriinsä paljas takamus keikkuen, kuittasin tytölle takaisin ja sain tämän iskemään minulle silmää, ihana tyttönen.
Suihkunraikkaina, vaatetettuina, menimme Nooran kanssa alakertaan syömään jotain pientä ennen kuin lähtisimme käymään vanhemmillani. Harmikseni keittiössä oli myös Leevi ja ihana pikkusiskoni. Molemmat loivat meihin tietäväisiä silmäyksiä. Noora oli kuin ei olisi nähnytkään niitä, mutta itse tunsin oloni häveliääksi. Olihan Leevi sentään hyvä ystäväni, en minäkään halunnut kuulla ääniä, kun tämä oli sängyssä Petran kanssa. Oksetti pelkkä ajatuskin.
- Me käytiin kotona jo, Petra sanoi minulle sitten kun olin istunut pöydän ääreen. Käänsin uteliaan katseeni siskoon, tämä ei ikinä puhunut kodista, tai vanhemmistamme - enkä todellakaan tiedä miksi, ellei siellä ollut jotain mielenkiintoista.
- Porukat on ihan täpinöissään siellä, että ’Ville tuo tyttöystävänsä näytille. Villellä tyttöystä’, Petra imitoi äitiämme, jolla tosiaan oli tapana innostua helposti ja silloin tämä vain juoksenteli pitkin taloa, kuin päätön kana konsanaan. Noorakin oli kuunnellut puhettamme ja näytti jotenkin huonovointiselta, enkä tajunnut miksi. Ehkä olinkin vajaaälyinen.
- Voinko mä nyt oikeasti tulla teille näin? Noora kysyi minulta ties monennenko kerran ja jouduin huokaisemaan. Mistä nuo naiset oikein keksivät, että ihmiset lokeroitiin pukeutumisen perusteella; jos pukeutui tavallisesti oli epämukava, jos pukeutui näyttävään asuun, oli mukava. Mielestäni Noora näytti tällä hetkellä aivan täydelliseltä; tällä oli vaaleat farkut jalassa ja punainen t-paita, jonka minä olin valinnut. Se paita myötäili niin mukavasti Nooran ylävartaloa ja niin pystyisin tiirailemaan tyttöä oikeastaan koko ajan. Noora oli meikannut hieman, vaikka olin yrittänyt sanoa tälle, ettei todellakaan tarvinnut. Naiset olivat kummallinen lajike.
Ajoin hitaasti pihaamme, äiti ei muutenkaan pitänyt ajatuksesta että ajoin autolla, joten olin yrittänyt esittää äidille, että ajoin aina todella hiljaa ja pidin silmät koko ajan auki. Tai aukihan ne aina olivat, mutta suurimman osan ajasta, ne oli osoitettu katsomaan jonnekin muualle kuin tielle. Esimerkiksi äsken olin katsonut melkein puolet ajasta hermostunutta tyttöä vieressäni.
Astuimme Nooran kanssa samaan aikaan ulos autosta ja Noora katseli hiljaisena taloamme. Tiesin, että se oli suuri, mutta isäni oli aikanaan ostanut sen halvalla ja remontoinut sitä aina tarvittaessa.
Käveli auton ympäri Nooran vierelle ja katsoin hetken tyttöä hymyillen, suutelin tätä rohkaisevasti huulille ja otin tämän kädestä kiinni. Hitaasti lähdimme kävelemään kohti etuovea, mutta se aukenikin juuri kun olimme siinä edessä. Äiti seisoi ovella vaaleat shortsit jalassa ja tavallinen t-paita päällä. Tunsin kuinka Noora vieressäni rentoutui hieman ja tervehti iloisesti äitiäni. Äiti hymyili kuin Naantalin-aurinko ja toivotti Nooran tervetulleeksi.
- Missä iskä on? Kysyin sitten äidiltä ja tämä viittoi keittiön suuntaan, ilmeisesti isä olisi taas laittamassa ruokaa, äiti ei osannut tehdä yhtä hyvin.
- Iskä täällä on Noora, ilmoitin isälle ja katsoin kuinka jo hieman harmaantuva mies kääntyi katsomaan taaksensa. Hymy syttyi tämänkin kasvoille, kun näki Nooran vieressäni.
- Esko Kunnila, isä esitteli itsensä ja tajusi sitten, ettei äiti ollut taaskaan esitellyt itseään. - Ja tuo naikkonen, joka ei nimeään maininnut, on Liisa Kunnila.
Olin tyytyväinen, kun isä sai Nooran nauramaan rennosti. Isä osasi aina pelastaa hieman vaivaantuneenkin tunnelman. Nyt isä ja äiti aikoisivat laittaa erityisesti parastaan, en ikinä ollut tuonut yhtäkään tyttöä kotiin. En ollut ikinä edes puhunut kestään tytöstä, mutta Noorasta oli vouhottanut heille koko eilispäivän puhelimessa. Isä ja äiti tiesivät, että tuossa tytössä olisi jotain hyvin erikoista ja hän merkitsisi minulle paljon.
- Onkos sinulla sitten omia hevosiakin jo? Äiti kysyi ihmettelevään äänensävyyn, kun Noora oli kertonut, että he omistivat Lehdon tilan, jossa harjoitettiin hevosia. Äiti vaikutti olevan utelupäällä, eikä tajunnut ollenkaan minun tai isän paljonpuhuvia katseita.
- On yksi hevonen kesän ajan pelkästään mun vastuulla, Noora vastasi kärsivällisesti, vaikka tämäkin alkoi ärtyä pikkuhiljaa. Noora oli syönyt lautasensa tyhjäksi hetki sitten ja katsoi minua sen näköisenä kuin haluaisi lähteä jo. Olin tyytymätön äitiin ja isä huomasi ärtyneet katseet, joita loin äitin suuntaan.
Istuimme autossa hiljaisina, katsoimme vain eteenpäin. Olin jo vaipumassa epätoivoon, kun Noora ei puhunut mitään, mutta sitten tyttö pyrskähti nauruun, ja nauroi hetken aikaan. Nauraessaan Noora oli kiskonut minut väkivaltaisesti halaukseen ja nauroi olkapäätäni vasten.
- Mikäs sua naurattaa? Kysyin hämmästyneenä toisen naurunpurkausta. Noora lopetti sitten nauramisen ja haukotteli hieman.
- Sä olet mukava, tyttö sanoi ja suukotti nopeasti poskeani. Tunsin jonkun lämpimän liikahtavan sisälläni ja rutistin tyttöä sylissäni tiukasti.
Olimme sopineet menevämme Nooran kotiin yöksi, sillä tyttöystäväni oli huomenna taas joutumassa ratsastamaan hevosia isänsä ja Tanelin kanssa. Mietin itsekseni, kuinka kauan tuon tytön kunto ja terveys kestäisi kaiken sen ratsastuksen; ei ollut mitenkään hyväksi että tämä ratsastaisi aamusta iltaan.
- Meenkö mä huomenna Juusolla? Kysyin sitten Nooralta, halusin edes hieman keventää tämän taakkaa. Noora kääntyi katsomaan minua mietteliään näköisenä ja hymyili minulle sitten.
- Mä voin mennä sen, jos vaikka hyppäisin sillä vähän, Noora sanoi ja hieroi hieman otsaansa.
- Voinko mä mennä sitten Epulla? Lipsahti suustani, ei minun todellakaan noin pitänyt sanoa. Olin kuitenkin välillä miettinyt, miltä tuntuisi istua sen raamikkaan oriin selässä. Noora kääntyi katsomaan minua hätkähtäen, aivan kuin olisi havahtunut jostain.
- Jos sä haluat, tyttö mutisi ja soi minulle sitten pienen hymyn.
- Haluan, varmistin Nooralle ja hymyilin tälle leveästi, ehkäpä se olikin jonkinlainen virnistys.
Sen illan jälkeen Noora halusi kyläillä vanhempieni luona useammin, ensin kävimme muutaman kerran viikossa, sitten melkeinpä asuimme meillä. Petra taas oli melkeinpä muuttanut Leevin huoneeseen asumaan. Muutaman viikon sitä jatkui, Noora halusi majailla meillä ja nautti siitä, kun sai keskustella äitini kanssa hieman syvällisemmistäkin asioista ja äiti nautti siitä, kun sai olla nuoren naisen seurassa.
Juhannuskin meni ohitse niin, että sujahti. Silloin sain kuitenkin Nooran houkuteltua juhlimaan baariin saakka. Menimme kuitenkin vain Leevin ja Petran kanssa, en halunnut olla edes lähellä Jarkon seuraa, olin aivan varma että mies olisi ihastunut Nooraan. Nooraa en kuitenkaan aikonut menettää, enkä kuitenkaan pystynyt luottamaan kunnolla tyttöön. Olihan Noora kuitenkin vielä niin nuori, jätin kuitenkin tuollaiset sanomatta.
Juhannuksen jälkeisellä viikolla sain kokea yllätyksen, kun Noora ilmoitti menevänsä Epun ja Juuson kanssa hyppäämään maastoesteitä. Olin jo alkamassa udella asiasta, mutta en saanut sanottua sanaakaan, ennen kuin näin jotain niin järkyttävää, että meinasin tiputtaa silmät päästäni.
- Moikka, imelä ääni huusi pihan toiselta puolelta ja sai Noorankin mielenkiinnon heräämään. Käännyimme molemmat katsomaan bikiniasuista naista, jolla oli liian vaaleiksi meikatut kasvot. Huomasin kuinka Noora jännittyi, kun tunnisti Sallan. Kirosin mielessäni; tämä nyt enää puuttuikin. Oloni olikin ollut jotenkin liian mukava, totta kai Sallan piti ilmestyä taas maisemiin.
- Mitä sä haluat? Kysyin heti ensimmäisenä ja pelkäsin mitä tuo naikkonen päästäisi suustaan. Olin aivan varma, että tämä halusi jotenkin solvata Nooraa, sanoa jotain sellaista, joka ajaisi minut ja Nooran taas kauemmas toisistamme.
- Mä haluan puhua, Salla sanoi kuitenkin totisena ja sai Nooran kurtistamaan kulmiaan.
- Hitto, mitä sä vielä Villestä haluat? Noora kivahti sitten naiselle ja astui askeleen lähemmäs tätä. Salla vain virnisteli tyytyväisenä itseensä ja minä tartuin nopeasti Nooran käsivarteen kiinni, ennen kuin tämä hyökkäisi toisen naisen kimppuun. En todellakaan kaivannut mitään kolmiodraamaa kotiini.
- Ville, kuuluuko täällä jotain ininää? Ehei, se onkin vain pieni tyttölapsi, joka itkee. Pitäisiköhän sitä lohduttaa? Salla aloitti piikittelynsä ja huomasin kuinka Noora alkoi raivostua entisestään; tästä ei todellakaan seuraisi mitään hyvää.
- Painu hélvettiin täältä, sanoin Sallalle totisena ja tämä hätkähtikin pienesti. Ilmeisesti Salla oli odottanut, että hyppäisin innoissani tämän syliin ja vannoisin ikuista rakkautta tälle.
- Okei, mutta varokaa vain, Salla sihisi meille ja asteli sitten aivan Nooran eteen. - Me kohdataan vielä ja silloin sulla ei ole Villeä vierelläs.
- Uhkailetko sä mua? Noora älähti epäuskoisena ja painautui sitten aivan minuun kiinni. Olisin luullut, että Noora pikemminkin yrittäisi hyökätä toisen kimppuun, mutta tämä reagoi lähinnä niin kuin olisi yrittänyt varmistaa minun olinpaikkani.
Salla ei vastannut mitään, mutta iski Nooralle silmää, vihaisen näköisenä. Katsoimme hiljaisina Sallan loittonevaa selkää ja olimme kumpikin aivan hiljaa.
- Mitä se meinaa? Noora sitten kysyi, vähän kuin itseltään.
- En todellakaan tiedä, mutta älä välitä siitä, kuiskasin hellästi tämän korvaan ja suutelin tämän poskea. Noora kääntyi nauraen ympäri ja hyppäsi syliini, kiertäen jalkansa lantioni ympäri. Kiersin käteni tämän takamuksen alle ja vastasin tytön suudelmaan. Jotenkin siinä kuitenkin kävi niin, että pienestä pususta muodostui syvä suudelma. Jotenkin tiesin että se johtui Sallan käynnistä, mutta sitten Nooran kieli sai minut työntämään ajatukseni hornan tuuttiin; Noora osasi suudella minua juuri parhaimmalla tavalla.
- Voitasko me mennä ladon taakse kokeilemaan? Pääsi suustani, kun irrottauduin hengästyneenä suudelmasta. Mietin hetken miten tuollainenkin nyt pääsi suustani, mutta sitten naurahdin pienesti sanoilleni, tuo tyttö sai minut aivan hulluksi.
- Kokeilemaan? Noora ihmetteli ja näytti miettiväiseltä, kunnes tämäkin tyrskähti.
- Joo, sitte sun äitis näkis meidät ja sais sydänkohtauksen, Noora pähkäili ja pyristeli alas sylistäni. - Se sitä paitsi kattoo just nyt ikkunasta.
Jähmetyin paikoilleni, luulin että Noora kusetti minua pahasti, mutta sitten tämä vilkutteli selkäni takana olevaa taloa kohti ja hymyili huvittuneesti. Käännyin katsomaan taakseni ja äiti todellakin pällisteli ikkunasta ulos. Hélvetti, pitikö senkin kyylätä koko ajan, mitä teimme.
Äiti kuitenkin viittoili meitä tulemaan sisälle ja hitaasti käsikkäin lähdimme lampsimaan ovea kohden.
Ei sillä äitillä oikeastaan mitään asiaa ollut, naureskeli vain ilmeelleni; olin kuulemma näyttänyt pikkulapselta, joka oli jäänyt kiinni pahanteosta. Pudistelin päätäni huokaillen, oloni oli hieman nolostunut. Mutta olinhan kuitenkin aikuinen ihminen - ja asuin vanhempien talossa, vaikka minulla oli vuokra-asuntokin. Naurettavaa, tuhahdin mielessäni.
- Älä ole tuollainen, Noora palautti minut taas maanpinnalle. Käännyin katsomaan Nooraa kummissani ja puistelin sitten päätäni kummissani, eihän tuossakaan ollut mitään järkeä. Niin, missä? Kysyin itseltäni, enkä löytänytkään siihen vastausta, hyvin kummallista.
Olimme vielä hetken meillä ja lähdimme sitten ajamaan Nooran luokse. Olimme luuhanneet jo tarpeeksi kauan minun kotonani ja minulla alkoi palaa käämit vanhempieni kanssa. Ärsyttäviä ihmisiä nekin!
- Me ollaan ihan pariskunta, sanoin Nooralle autossa ja laitoin musiikkia hieman isommalle. Noora kääntyi katsomaan minua ihanasti hymyillen ja painoi kätensä reidelleni. Katsoin ensin kättä ja sitten siirsin katseeni Nooraan, joka kuitenkin huomautti minulle ajamisesta, turvallisesta sellaisesta. Tuhahdin väheksyvästi, mutta käänsin sitten kuitenkin katseeni tiehen.
- Joo, reilu kuukausi niin tää muuttuu etäsuhteeksi, Noora palautti minut taas kolahtaen todellisuuteen. Huokaisin taas raskaasti ja nostin sitten Nooran käden pois reideltäni, jotenkin meni siihenkin maku. Ärsytti, miksi Nooran piti mennä sanomaan noin, olisinhan sen kuitenkin huomannut jossain vaiheessa.
- Mikä sulle nyt tuli? Suutuitko sä? Noora kysyi ihmettelevään sävyyn ja sai minut taas kerran tajuamaan, miten lapsellisesti toimin. Noorahan suhtautui tähän paljon paremmin kuin minä, mutta tyttö oli varmaan miettinytkin sitä hieman enemmän kuin minä. Minä en ollut edes muistanut koko asiaa.
- Ei mikään, mä en vaan halua että sä lähet, mutisin vastaukseksi ja sitten olimmekin koko loppumatkan hiljaa, kuuntelimme vain musiikkia.
Katsoimme Nooran huoneessa taas kerran elokuvaa, siitähän oli tullut jo tapa. Leikittelin Nooran hiuksilla ja tämä taas näpräsi paitani helmaa. Vilkaisin nopeasti tyttöä vierelläni ja huomasin tämän katseesta, ettei tämä seurannut ollenkaan elokuvaa vaan mietti ilmeisen syvällisesti jotain.
- Sä voisit tulla käymään Helsingissä, Noora sanoi sitten ja nosti katseensa silmiini ja ne porautuivat mahdollisimman syvälle omiini. Katselimme hiljaisina toisiamme ja tajusin sitten Nooran odottavan jotain vastausta.
- Niin, sanoin sitten ja Noora käänsi katseensa taas television ruutuun, mutta näytti tyytymättömältä. Mietin Nooran sanoja hetken, enkä tajunnut miksi tämän ehdotus oli jotenkin liian vaikeata ymmärtää. Minä käymään Helsingissä? Jotenkin sen ajatus oli niin naurettavaa, jollain tapaa.
- Se oli vaan ehdotus, Noora sanoi jotenkin kiivaasti, ennen kuin nousi ylös sängystä. Yritin tavoittaa tätä, mutta tyttö liikkui liian nopeasti ja katsoi minua silmät tummempina kuin yleensä.
- Tule tänne, sanoin Nooralle ja yritin tavoittaa tätä uudelleen, tuloksetta. Olin jo hieman turhautunut, en millään jaksaisi riidellä juuri nyt. Sanoinkin tämän Nooralle, joka tuhahti halveksivasti ja kivahti, että kuka nyt haluaisi tapella. Katsoin murskaavasti tyttöä sängyn vieressä ja sain vastaukseksi samanlaisen katseen, mutta siinä katseessa oli jotain uudenlaista haastetta. Arvasin, että riita syntyisi jostain. Emme pystyisi olemaan pitkääkään aikaa ilman riitaa.
- Kävithän sä Riikankin luona, Noora sanoi ylevästi ja katsoi minua katkerasti. Suuni taisi loksahtaa hämmästyksestä auki, olin todellakin käynyt muutaman kerran Riikan luona pääkaupungissa, enkä todellakaan aikonut mennä uudelleen. Se oli aivan varma! Olin saanut tarpeekseni ihmispaljoudesta, sokkeloisuudesta, liikennevaloista ja kaikesta muusta turhasta; oli syitä miksi en asunut missään suuressa kaupungissa!
- Pitihän se arvata, että sä vedät senkin tähän mukaan! Sanoin Nooralle ehkä turhankin kärkkäästi, ainakin tämän katseesta päätellen. Tämän kasvot näyttivät vääristyvän hienoisesti ja huomasin kuinka tämä yritti rauhoittua ja vetää syvään henkeä.
- Vedetään sitten sunkin entinen tähän mukaan, tuhahdin tytölle ja hyppäsin seisovaan Nooran eteen, tarttuen tätä olkapäistä kiinni. Nooran katse varoitti minua kaivelemasta tämän entistä suhdetta, mutta en saanut enää vedettyä sanojani takaisin, ne olivat jo matkalla.
- Anteeksi, etten ole yhtä rikas Petteri, mulla ei ole samanlaista prameeta autoa, enkä ole ollenkaan samanlainen, melkein huusin tälle ja huomasin sitten kuinka Noora melkein itki. Olin todellakin osunut arkaan paikaan, ja olin vielä ylpeä siitä. Se tunne kesti kuitenkin vain hetken, tajusin että todellakin saatoin loukata Nooran tunteita, eikä se tuntunut hyvältä.
- Kiitos kun muistutit, Noora sanoi paksulla äänellä ja käänsi katseensa alaspäin. - Enpä oliskaan muuten huomannut!
Odotin milloin Noora sanoisi jotain mikä murskaisi minut maan tasalle, mutta tämä ei puhunut mitään, ei yrittänyt tehdä mitään - seisoi vain edessäni karttaen koko ajan katsettani.
- Jollain tapaa te kuitenkin olette samanlaisia, Noora sanoi sitten ja veti värisevän henkäyksen. Odotin mielenkiintoisena jatkoa, halusin tietää mikä meissä oli niin samanlaista, mutta ennen kaikkea halusin Nooran puhuvan jotain.
- Kummallakin on naistennaurattajan maine, Noora sitten sanoi ja nosti katseensa silmiini, huomasin että tämä todella oli itkenyt.
- Sä olet seurustellut Riikan, Annan ja Sallan kanssa. Sitten on näitä parin panon juttuja, Noora kivahti ja sai minut hymyilemään tyytyväisenä; se puhuu! Se on normaali!
- Mä olenkin varmaan monen illan pano, tyttö esitti miettivää ja käänsi sitten haastavan katseensa minuun. Katselin hiljaa hymyillen tytön silmiä ja äkkiä kaikki olikin selvää - minähän rakastin tuota suloista olentoa. En kyllä tiennyt kuinka kauan rakastaisin, hiipuisiko rakkaus sitten kun tämä menisi opiskelemaan vai säilyisikö se koko ajan - yksi elämän suurista kysymyksistä.
- Sä olet mun elämäni pano, mun rakkaus, sanoin hiljaa ja Nooran katse lämpeni äkkiä ja tämä näytti hieman häkeltyneeltä. Sitten vasta tajusin, että olin tavallaan tunnustanut rakkauteni tuota tyttöä kohtaan, hitto. En halunnut kuulla Nooran suusta mitään vastausta, tämä oli kerran sanonut minulle, ettei rakastanut, enkä halunnut kuulla sitä enää toiste. Painoin vain vaativan suuni tämän huulille ja painoin tämän pöydän reunaa vasten. Tunsin kuinka Noora veti minut tiukasti itseään vasten ja antoi käsiensä hyväillä selkääni paidan alla. Tunteeni taisivat käydä ylikierroksilla, koska halusin vain saada tuon itselleni, halusin saada tämän tuntemaan samoin minua kohtaan heti ja halusin päästä tällä sekunnilla tuon tytön sisälle. Minä kyllä tein sen heti, kun olin saanut kiskottua Nooran housut pois ja omat olin tiputtanut nilkkoihin. Kaikeksi epäonneksi vain, olimme kumpikin unohtanut missä olimme ja itse huudahdin kauhealla äänellä, kun purkauduin Nooran sisälle.
- Isä on sitten alakerrassa, Noora sanoi pahaksi epäonnekseni, heti kun olimme kumpikin rauhoittuneet ja päässeet makaamaan sängylle saakka. Epätoivoisesti parahtaen, painauduin Nooraan kiinni ja vedin tämän paidan pois; saatoin kaivata nyt tämän lohdusta, fyysisesti.
En olisi millään kehdannut mennä seuraavana aamuna alakertaan, mutta olin tavallaan luvannut ratsastaa Juuson tänään. Yritin mennä mahdollisimman hiljaa keittiöön ja ottaa pannusta kuumaa kahvi ja karata sitten tallille.
- Huomenta, kuului kuitenkin Nooran isän voimakas ääni takaani, juuri silloin, kun kaadoin kahvia mukiini. Tunsin muuttuvani nopeasti aivan punaiseksi ja käteni tärisi; voihan pérkele.
Mutisin kuitenkin huomenet ja käännyin sitten jääkaapille ottamaan maitoa kahvini joukkoon.
- Voisitte sitten seuraavalla kerralla olla hieman hiljempaa, ääni takanani kuitenkin sanoi. Mutisin nopeasti vastauksen tyylin: ‘Anteeksi kovasti, en enää mene lähellekään Nooraa kun menemme kahdestaan jonnekin’. Lehdon isäntä kuitenkin purskahti nauruun ja hekotti hyvän aikaa keittiössä, kunnes käännyin ympäri ja katsoimme hetken toisiamme silmiin.
- Ei, hyvä se vaan on, mies edessäni sanoi ja sai minut hetkeksi kummastumaan. Mitähän tuokin ukko tuossa höpötti?
- Niin, mikä?
- Se, että seksi sujuu, aloin hätääntyneesti köhimään ja hetken luulin tukehtuvani kahviin. Nooran isä katsoi minua huvittuneena ja jatkoi sitten:
- Niin, että hyvä ettet kuitenkaan puutteessa joudu elämään, niin kuin minä alkuaikoina Teresan kanssa, hetken mietin, että kuka vítun Teresa. Sitten tajusin yhdistää sen Nooran äitiin, oikein Äiti Teresa; se sai minut huvittuneeksi ja hymyilin pikkuisen. Ja siitä tietysti mies innostui.
- Että siis se sujuu?
- Joo, joo… Mutisin hämilläni ja mietin pakoreittiä tilanteesta; miten jokin keskustelu voikin olla näin noloa?!
- Muista sitten kuitenkin, että se nuori likka, tytön isä vielä sanoi ja nyökkäsi siihen pikaisesti, mutisin jotain kiireestä
|