Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Dare You to Love Me Again? #6

LähettäjäChicago 
Päivämäärä:   31.10.09 18:50:59

Jatkoo<3

Re: Dare You to Love Me Again? #6

LähettäjäCrudo. 
Päivämäärä:   31.10.09 18:57:22

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=751577&t=751577
edellinen

Lähettäjä: Mansikki07 
Päivämäärä:   1.11.09 11:18:52

Mäkin oottelen jatkoo ♥

Lähettäjä: @mail 
Päivämäärä:   1.11.09 18:00:32

jatkoaaa :)

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   1.11.09 18:14:02

luin viime yönä tän ihan alusta :D ja täytyy kyllä sanoa että parempaa saa täältä hakea! jatkakaa

Lähettäjä: mökötöö 
Päivämäärä:   2.11.09 18:29:43

Sait uuden lukijan<3 Jatkooo<3

Päivämäärä:   2.11.09 20:25:25

Jatkoo ♥♥♥

Lähettäjä: veeeeeeera 
Päivämäärä:   2.11.09 22:08:40

jatkakaa<3:DD

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   2.11.09 23:53:07

jatkoajatkoaaaa!

LähettäjäAidanseiväs 
Päivämäärä:   3.11.09 22:07:04

voooi eeei mulla oli jo melkeen valmiina jatkopätkä ja sitte kirjotusohjelma jotenki sekos ja se koko teksti hävis jonnekki =/ tänää en enää uuestaa kirjottele sitä, inspistäkään ei enää pisaaraakaan jäljellä :s

Lähettäjä: siniliitunen 
Päivämäärä:   4.11.09 19:11:04

jatkoa tänään? :DD

Päivämäärä:   4.11.09 19:55:56

Jatkoa enintään huomenna? Tää tarina on just ihana ♥

Päivämäärä:   5.11.09 10:11:02

up up

Lähettäjä: jacko 
Päivämäärä:   5.11.09 16:19:15

DÄÄÄÄMMM jatkuu

Lähettäjä: Hilma 
Päivämäärä:   5.11.09 19:58:21

Tulleeko jatkoo ?

Lähettäjä: Samojaongelmia 
Päivämäärä:   6.11.09 01:56:55

Tää on niin parasparaspaaras! :D

Ehkä se aidanseiväs oli kohtaloa että kirjoitit vääränlaista jatkoa :D

Mieti, kirjottaisitko vähän erilaisen pätkän kun meinasit ;)

LähettäjäAidanseiväs 
Päivämäärä:   6.11.09 15:43:10

samojaongelmia // täytyypäs nyt sitten koitella muuttaa tuulen suuntaa, pätkää kun alan nyt kirjotella (; :p

LähettäjäAidanseiväs 
Päivämäärä:   6.11.09 16:21:57

pon apetiit =D

[ Jasse ]

Tuijotin mitään sanomatta vihaisen Marin perään. Olisihan mulla ollut sanottavanani vaikka mitä nasevaa, mutta jostakin syystä mä jätin ne sanomatta. Ehkä mä tiesin itsekin, ettei mikään selitys ollut tarpeeksi hyvä korvaamaan mun tekoani. Hieraisin otsaani silmät ummessa ja käännyin ympäri palatakseni takaisin nurkalle Roopen ja Iken seuraan. Hetken aikaa mä katsoin kauempaa poikien naurua ja tupakansavulla leikkimistä ja hymähdin hiljaa itsekseni. Parin askeleen jälkeen vaihdoin suuntaan ilman sen suurempaa syytä ja kädet taskuissa jatkoin matkaani kohti koululta poisvievää tietä.
”Jasse Kangasto! Minnekäs luulet olevasi matkalla?” historian opettajan sijainen, Roopen sanoin timmiperseinen nuori nainen, huudahti hymyileväisenä.
Mä käännähdin ympäri, mutta jatkoin matkaani siitä huolimatta peruuttamalla.
”Mä en tiiä vielä mihin jalat vie, toivottavasti johonki paikkaan misä järki palais ees vähän tonne pääkoppaan”, virnistin ja jatkoin tällä kertaa katse menosuuntaan päin.
”Etkö sä vieläkään tiedä ettei koulun alueelta noin vain poistuta?” nainen hymisi omahyväisenä ja tarttui mua tiukasti kiinni olkapäästä.
Huokaisten irrotin naisen käden ja laskin sen huolellisesti takaisin kiinni kylkeen.
”Kuule kun mulla on personal ongelmia nyt sosiaalisella puolella ja mun pitäis ne hoitaa pois alta että voin taas keskittyä yhtä ahkerasti koulunkäyntiin”, virnistin väsyneenä.
Naikkonen kohotti kulmiaan tietäväisen näköisenä ja nyökkäsi.
”Etkai sä vain ole erehtynyt nyt ensi kertaa ihastumaan tyttöön?”
Sydän jysähti rinnassa hiukan lujemmin ja hetkeksi aivotoiminta lamaantui lähes kokonaan. Palautin perushymyileväisen ilmeen kasvoilleni ja huitaisin kättäni ilmassa.
”Se ny ei kuule mulle tuu käymään. Vanhoilla päivillä sitte”, naurahdin ja lähdin ripeästi askeltamaan pois.
”Jälki-istunnossa nähdään poika!” se vielä huusi mun perääni.
Mä vain heilautin kättäni olkapään yli ja puistelin naurahtaen päätäni. Niinhän se luuli.

Viskasin repun olohuoneen sohvalle ja riisuin kevyen syystakin keskelle lattiaa. Keittiössä oli yhtä orpoa kuin mun lähtiessänikin. Avasin hurisevan jääkaapin, vaikka tiesin jo etukäteen ettei sen sisällä olisi mitään syötävää. Mä yritin toteuttaa tavallisia rutiinejani. Katsoin telkkaria, istuin koneella pelaamassa, kävin jopa kaupassa. Ja silti mun ajatukset eivät pyörineet siellä missä tavallisesti. Järki oli jäänyt johonkin kauas jo aikaa sitten, mutta nyt mulla oli omituinen tunne siitä, että se alkoi taas herätä ja ottaa komentoa jossain mieleni nesteisissä sopukoissa. Puistelin päätäni aristellen yritin pohtia aiemmin raivohärän tavalla puhisevaa Maria. Koskaan ei saanut anteeksipyyntöä jättää seuraavaan aamuun, niin äiti oli mulle opettanut kun mä olin ollut polvenmittainen riiviö. Ehkä mä saattaisin kiittää sitä neuvoista, kunhan vain saisin nieltyä ylpeyteni.
Makaroneja mättäessäni mä lopulta viskasin haarukan pöydälle ja nousin tuolilta rymisten ylös. Viimeisen lihapullan mukana mä lopulta tein sen, mikä mun olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten. Puolijuoksua mä ryntäsin eteiseen ja poljin kengät jalkoihini. Takki sai jäädä keskelle kämppää, nyt ei ollut enää hetkeäkään hukattavana. Mä seuloin derbin avaimet muiden joukosta ja pamautin oven kiinni perässäni välittämättä siitä, että kypärä oli jäänyt hyllylle lojumaan. Moottoriystäväni pärähti käyntiin ja lähti ennätysvauhtia pihasta, kuin ymmärtäen mun mieleni sopukoissa käyvän kiivaan taistelun maineen ja syvän sisimpäni välillä.

Juuri kun mä olin vain muutaman sadan metrin päässä Marilta, kuului sinipillien soitanta. Peilistä mä näin maijan ajavan takana vilkku välkkyen, mutta tuosta huolimatta mä kaasu pohjassa jatkoin matkaani kohti määränpäätäni. Hidastin ennen kurvia, mutta ilmeisesti vauhti oli yhä liian raju, sillä sendan tasapaino petti ja kolisten se kaatui asfalttia vasten mun lentäessä muutaman metrin kauemmas. Kättä aristi ja naamaa poltteli ikävästi. Jeparin pysähtyivät pihaan ja taakseni vilkuillen mä hapuilin ylös ja ryntäsin ovelle oikeaa kättäni pidellen.
”Mari! Avaa!”
Rynkytin ovea kaikella voimalla ja karjuin ääni käheänä. Virkavalta oli jo melkein kiinni mussa, kun ovi avautui ja kasvot turvonneina, silmät itkusta punaisina Mari tuijotti mua anteeksiantamattoman näköisenä.
”Jasse mee pois...”
Tytön silmät laajenivat, kun sinipukeiset miehet tarttuivat mua olkapäistä kiinni selostaen jotakin matalalla äänensävyllä.
”Jasse?”
”Mari, Mari... Mun on pakko saada puhua sulle.”
Tyttö puisteli hämmentyneenä päätään.
”Päästäkää ny víttu irti!” mä ärähdin ja vedin itseni kauemmas poliiseista.
”Anteeksi vain, mutta meillä olisi nyt vakavaa asiaa muutamasta rikkeestä. Niin että jos nyt vaan tulisit tuonne autoon.”
”En tule, tässä on nyt pérkele kyseessä suuremmat asiat ku joku ylinopeus ja ilman kypärää ajo poliiseja karkuun”, murahdin ja käännyin sitten katsomaan Maria anovilla silmilläni.
Tunsin valtavan kouran puristavan mua niskasta, mutta irvistellen avasin suuni ja olin valmis sanomaan sen, mitä en koskaan uskonut sanovani niinkin uskottavasti. Tarkoituksella. Sydän sanoissa mukana.
”Mari mä rakastan sua. Anna anteeks.”
”Nyt mentiin”, suurempi poliiseista totesi ja lähdin raahautumaan niiden perässä pakua kohti.
Tiesin tasan tarkkaan seuraukset. Sakot, kortti pois ja putkaan illaksi rauhoittumaan. Taakseni vilkuillen mä yritin lukea vastausta Marin kasvoilta, mutta niitä oli jopa mun täysin mahdoton lukea. Ei minkäänlaista ilmettä, silmät silkkaa kylmää lasia.

Ne kasvot mielessäni mä istuin putkassa, kun ovi viimein avattiin ja ystävällisen näköinen, virka-asuun pukeutunut nainen kertoi mun olevan vapaa lähtemään.
”Ja suoraa tietä sen tytön luo?” se supisi hiljaa mun korvaani.
Mä nyökkäsin kulmat hämmentyneenä kurtussa. Ilmeisesti niillä oli ollut kahvihuoneessa kunnon tarinatuokio. Ainakin mä olin onnistunut tekemään vaikutuksen tuohon mua jumaloivasti katsovaan naiseen. Toivottavasti myös Mariin.
”Mitä sä luulet, pitäiskö mun ostaa sille joku lahja?”
Nainen tuumaili hetken.
”Enpä usko. Paras lahja kun viet itse itsesi sinne. Miten muuten tuo käsi?”
Nostin ensiavussa paikatun käteni esiin.
”Ranne murtu”, irvistin tuon tutkiessa ruhjoutuneita kasvojani.
Olinhan mä aika näky toinen poski ruvella, leuassa tikki ja valkoinen lappulaastari. Kaikki se yhden naisen vuoksi. Tämäkin jo vahvisti, että mä olin tulossa hulluksi. Tai sitten mä vain vihdoin olin oikeasti rakastunut ja tiesin mitä vaati todistaa se tunteen kohteelle.

Lähettäjä: veeeeeeera 
Päivämäärä:   6.11.09 16:32:23

oi vitsi IHANA<3:D hyvä Jasse ::DD

Päivämäärä:   6.11.09 17:42:22

Lähettäjä: veeeeeeera
Päivämäärä: 6.11.09 16:32:23

Lähettäjä: Hilma 
Päivämäärä:   6.11.09 18:29:02

Lähettäjä: Mansikki07
Päivämäärä: 6.11.09 17:42:22

Lähettäjä: Mökötöö 
Päivämäärä:   6.11.09 18:30:38

Ihana<3 Jatkooo<<3

Lähettäjä: julja 
Päivämäärä:   6.11.09 19:23:53

voi että :3 jassenpentele <3

Lähettäjä: Illi. 
Päivämäärä:   6.11.09 19:27:42

Ihana <3 Jatkoa!

Lähettäjä: nipsu 
Päivämäärä:   6.11.09 20:51:34

Lähettäjä: Hilma
Päivämäärä: 6.11.09 18:29:02

Päivämäärä: 6.11.09 17:42:22

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   6.11.09 20:58:47

BRAA JASSEEEE! Duktig pojke ;)

Lähettäjä: jei 
Päivämäärä:   7.11.09 20:24:59

jeeee jatkoo :D paitsi olin jo unohtanu mitä oli aikasemmin tapahtunu joten joudun lukee pari edellistä.. tiiän et teitä ärsyttää tää ku valitetaan siitä et ette kirjota tarpeeks usein, mut pliiiiiiiiis ois tosi kiva jos näit jatkoi tulis vähän useemmin ku ehtii oikeesti jo unohtaa mitä siin on aikasemmin tapahtunu

Lähettäjä: ananas 
Päivämäärä:   7.11.09 21:05:36

Jatkoaa :D Ihana pätkä

Lähettäjä: Jouu 
Päivämäärä:   10.11.09 19:24:10

Jatkoa nyt ihmeessä :D

Päivämäärä:   11.11.09 18:16:23

Hei oikeesti, koska tää oikein jatkuu?

Lähettäjä: siniliitunen 
Päivämäärä:   11.11.09 19:21:32

Päivämäärä: 11.11.09 18:16:23

Hei oikeesti, koska tää oikein jatkuu?

Lähettäjä: johannna 
Päivämäärä:   11.11.09 19:38:16

IHANA Jasse<333 awws<3 jatka äkkii<33

Päivämäärä:   12.11.09 17:54:00

johanna>> Sä luet täällä samoja tarinoita kun mäkin
: DD

Lähettäjä: SAMELLES 
Päivämäärä:   13.11.09 02:19:41

Oi juma et tää on niin hyvä. Voisitte tehä tästä kirjan 8)

LähettäjäAidanseiväs 
Päivämäärä:   13.11.09 08:14:09

röökki jatkaa kunhan kerkee (voisin tosin vihajata silleen iihan pienesti sille... NYT RÖÖKENI PRKLEEE JOSSET JATKA NII UMG SYÖN SUT JA TEEN SUSTA KEBABBII!)

hm :) en ees käy ylikierroksilla tai mitään. hm :)

LähettäjäKunoy 
Päivämäärä:   13.11.09 22:46:05

ehana ;)

jatkoo vaan <3

LähettäjäFigaron_haamu (eo) 
Päivämäärä:   13.11.09 23:28:53

ROKSU: JOS VIESTI VOISI TAPPAA NIIN MA TEKISI VAHA KEBABA :------D

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   14.11.09 10:56:17

ANTEEKSI ANTEEKSI Broken on tuhma kurppainen täti. Nyt tulee jatkoa.

Mari

Mä istuin olohuoneen sohvalla katse sumentuneena ja tuijotin mitäännäkemättömin silmin televisiota, jonka ruutu ammotti mustaa tyhjyyttään. Mun aivoissa pyöri kaikenlaisia ajatuksia sekavana mylläkkänä. Jassen kasvot kaikkein ylimpänä. Se oli sanonut rakastavansa mua... Poika oli ajanut poliiseja karkuun vain pyytääkseen multa anteeksi ja kertoakseen, että se rakasti mua. Oliko siihen luottamista? Mä olin kyllä huomannut, että Jasse oli ailahtelevainen persoona, joka tykkäsi pyörittää tyttöjä sormiensa ympärillä ja oli enemmänkin sinkkutyyppiä. Ja miksi se yhtäkkiä olisi rakastunut muhun, kun sen ympärillä pyöri toinen toistaan kauniimpia ja seksikkäämpiä tyttöjä kuin mä? Mähän olin tällainen hissukka, joka ei tykännyt ryyppybileistä eikä polttanut tupakkaa. Miksi Jasse olisi musta tykännyt? Kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt kiertää mut kaukaa. Mä siirsin katseeni seinällä roikkuvaan kalenteriin ja huokaisin raskaasti. Nousin ylös sohvalta voimattomana. Mun oli pakko päästä ulos tai muuten mä pyörtyisin tähän paikkaan. Noustessani tapahtui monta asiaa yhtä aikaa. Ulkoa kuului hirveää huutoa, ulko-ovi pamahti auki niin lujaa, että saranat ulvoivat ja isä ilmaantui olohuoneen oviaukkoon kasvot raivosta punoittaen.
"ENKÖ MINÄ PÉRKELE OLE SULLE SANONUT, ETTÄ SINÄ ET TUOTA HÉLVETIN KAKARAA TÄNNE TUO!" isä karjui ja viskasi mua kohti eteisen pöydällä olevan kukkamaljakon. Maljakon reuna osui mun olkapäähän, mutta ei viiltänyt ihoa rikki. Mä vilkaisin ikkunaan ja tajusin Jassen juoksevan tietä pitkin meidän taloa kohti.
"Voi víttu", multa pääsi. Tämä oli mahdollisimman huono hetki sille, että Jasse tulisi tänne. Pysyisi edes nyt kaukana. Mä en halunnut, että se näkisi enää kertaakaan isän muhun kohdistamaa raivoa. Ja isä kohdistaisi raivon ennen pitkää Jasseenkin.
"En mä tiennyt, että se tulee...", mä yritin mutista, mutta vastalauseen vuoksi sain kipeän iskun päähän. Vedet tulvivat yli silmistäni, kun kaaduin maahan ja löin pääni nojatuolin puuosaiseen käsinojaan. Enää mun silmistä ei tullut pelkästään kivun kyyneleitä, vaan nyt mä oikeasti itkin. Mä pelkäsin niin hélvetisti. Isä haisi vanhalta viinalta ja tupakalta. Se oli niin päissään, että mä tuskin ikinä olin nähnyt sitä sellaisessa kunnossa.
"Häpeäisit mokoma húora!" isä huusi ja kumartui mun ylle lattialle horjuvin askelin ravistelemaan mua rajusti paidan kauluksesta.
"Päästä irti", nyyhkäisin, kun en enää jaksanut laittaa vastaan. Isä katsoi mua vähän aikaa silmät täynnä vihaa, iski mua vielä kerran oikealle poskelle ja lähti sitten avonaisesta ovesta ulos sanomatta enää sanaakaan. Se oli jättänyt tyhjät viinapullot eteiseen, muuta jälkeä siitä ei jäänyt.

"Mari!" Jassen huuto kuului eteisestä. Miten sillä oli ylipäätään kestänyt näin kauan juosta meille? Samalla olin kuitenkin tyytyväinen siitä, että se ei ollut aikaisemmin sisälle eksynyt. Muuten sekin olisi saanut turpaansa.
"Mari?" Jasse huhuili hämmästyneenä, kun ei saanut vastausta. Poika peruutti eteisestä selkä olohuoneeseen päin. Se kurkkasi ensin keittiöön ja vilkaisi sitten portaisiin ennen kuin kääntyi olohuoneeseen. Mä en jaksanut nousta ylös. Muhun sattui niin paljon, että pystyin tuskin hengittämään itkuni takia. Kyyneleet vain tulvivat yli. Kaikki ne kyyneleet, joita mä olin yrittänyt pidättää Jassen takia, isän takia... Nyt ne virtasivat lattialla pienenä lammikkona.
"Mari herran jumala!" Jasse huusi nähtyään mut. Poika harppoi meitä erottavat muutamat metrit mun luokse ja kumartui mun viereeni.
"Mitä sun isä on sulle tehnyt?" Jasse kysyi ääni väristen. Kysymys sai mut itkemään entistä kovempaa, enkä mä kyennyt edes vastaamaan siihen. Jasse kiersi kätensä mun ympärille ja nosti mut varovasti ylös lattialta. Mä itkin hillittömästi ja nyt mä en itkenyt enää ainoastaan isän ja hirveän kivun takia. Jassen kasvot saivat mut tuntemaan kamalaa tuskaa ja rakkautta, eivätkä ne molemmat yhtäaikaisena tunteena olleet miellyttäviä. Jasse kantoi mut yläkertaan ja istui mun sängylleni päästämättä mua pois sylistään.
"Voi Mari rakas, enää ei oo mitään hätää", Jasse kuiskas mun korvaan. Mä rupesin vähitellen tiedostamaan ympäristöäni enemmän ja tajusin samalla, että mun vaatteet olivat ihan maljakosta lentäneessä vedessä ja veripisarat olivat tahrineet mun posken ja ilmeisesti olkapäänkin, vaikka mä luulin, ettei maljakko ollut ehtinyt tehdä mitään jälkeä.
"Mä vien sut nyt suihkuun", Jasse totesi monen minuutin hiljaisuuden jälkeen.
"Mä meen ite kyllä!" yritin sanoa mahdollisimman lujalla äänellä. Mä en pitänyt ajatuksesta, että Jasse olisi samassa suihkussa mun kanssa. Ehkä ennen mä olisin jopa voinut suopua siihen, mutta nyt mä en halunnut paljastaa itseäni kokonaan Jasselle. En sen jälkeen, kun mä tiesin mitä se oli tehnyt toisen tytön kanssa. Vastalauseistani huolimatta Jasse nousi ja kantoi mut kylpyhuoneeseen.

"Jasse älä", estelin voimattomana, kun poika alkoi kuoria yksitellen märkiä vaatteita yltäni.
"Mari, en mä tee sulle mitään. Mä vain pesen sut, koita nyt rauhottua!" Jasse pyysi. Hetken kiemurreltuani mä kuitenkin lysähdin voimattomaksi kasaksi pojan käsivarsille ja annoin tämän aukaista rintsikkani ja viedä mut suihkuun. Jasse todellakin piti sanoistansa kiinni, eikä edes yrittänyt tehdä mitään muuta kuin vain pestä mut. Se ei välittänyt vaikka sen bokserit ja t-paita kastuivat, kun se piti mua sylissään samalla, kun se pesi mua.
"Auh", parahdin, kun Jasse hieroi haavoittunutta olkapäätäni.
"Anteeks. Laitetaan siihen puhdistusainetta sitten, kun oon pessy sut", Jasse mutisi. Hetken aikaa välillämme vallitsi syvä hiljaisuus. Veden solina lattiaa vasten oli ainut ääni, joka korvissani kuului. Sitäkin paremmin mä tunsin Jassen käden, joka vaelsi vartalollani hieroen hellästi kipeitä kohtia ja pesten likaiset jäljet pois.
"Mari, mä tarkoitin sitä mitä mä sanoin. Anna mulle anteeks. Mä rakastan sua. Oikeesti", Jasse sanoi hiljaa katsoen mua silmiin. Kyyneleet tulvahtivat uudestaan silmiini. Miks mun oli niin vaikea vastustaa tuota poikaa? Vaikka kuinka olin vannonut itselleni, etten ikinä antaisi sille anteeksi, niin nyt se sai ajatukseni täysin sekaisin ja mun sydämeni huutamaan.
"Mä en tajua miten sä pystyit tekeen mulle niin", nyyhkäisin.
"En mä tajua sitä itsekkään. Mutta se ainakin opetti mulle, että mä välitän susta ja paljon", Jasse huokaisi.
"Kyllä sä anteeks saat", mumisin. Jasse rutisti mua lempeästi ja kumartui sitten painamaan märät huulensa huulilleni.

Päivämäärä:   14.11.09 11:37:37

Ihanaihanihana<3 Just näin tän pitiki mennä rakastan teitä :D
Toi loppu pätkä oli aivan ihana, toi viimenen kappale siis.

Ja jatkoa vaan

Lähettäjä: Neiti Nöttönen 
Päivämäärä:   14.11.09 11:53:29

<3333 awwww ne teki sovinnon bravoo. Jatkoa jatkoa kiitos.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.11.09 00:29:21

Mutta ku tää loppuu nii mari ei saa kuolla :o täähä menis iha pilalle :( eikä sillä saa olla mitää aivokasvainta :'/ ihana<3

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   15.11.09 10:52:37

jatkooo <3333

Päivämäärä:   15.11.09 11:26:02

Ihana ♥ Jatkoa!!

Lähettäjä: wrongwrong 
Päivämäärä:   16.11.09 14:15:27

Ihana 8) Jatkoa oottelen

Päivämäärä:   16.11.09 17:02:18

Ihana.. näin se meni..mä tiesin:)<33

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   17.11.09 22:01:59

olipas tippunu. ylöspäin.

LähettäjäKunoy 
Päivämäärä:   17.11.09 22:09:32

ihana :)

jatkoo vaan<3

Lähettäjä: uu 
Päivämäärä:   19.11.09 00:41:35

uppia. jatkoa kiitos! =)

LähettäjäIlli. 
Päivämäärä:   20.11.09 07:59:15

Ihanaa <333 Jatka pian, nostelen myös samalla. :D

LähettäjäAidanseiväs 
Päivämäärä:   20.11.09 08:12:47

viikonlopun aikana jatkoa luvassa (=

Päivämäärä:   20.11.09 17:30:47

Hyvä ja teitähän on kaksi kirjoittajaa joten edelliseen viestiini korjaus Jatkakaa. <3 :--D

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   20.11.09 20:47:29

Noni Seipäs eiku raapustamaan :---D

Lähettäjä: Lillie. 
Päivämäärä:   21.11.09 14:26:19

Jatkooo!<3

Lähettäjä: Allu-- 
Päivämäärä:   21.11.09 18:03:30

Jatkakaa!!! Oon lukenu tän tänään läpi ja oon ihan fiiliksissä !! 5 päivää viimesimmäsätä! Jatkoa pentele!!!

Päivämäärä:   21.11.09 18:45:04

tarviin sen jatkon ennenko kuolen uteliaisuuteen ====((((
seiväs plez??

Lähettäjä: iiinna ;p 
Päivämäärä:   21.11.09 21:24:10

Pliiiiis jatkooooo? <3

Päivämäärä:   21.11.09 21:29:27

Oaahh oikeesti jatkaaaakaaaa =((( <3

Päivämäärä:   21.11.09 22:52:48

Oaahh oon iha riippuvaine

Päivämäärä:   22.11.09 11:25:42

Koska jatkuu? =)

Päivämäärä:   22.11.09 14:18:49

Jatkakaa <33

LähettäjäAidanseiväs 
Päivämäärä:   22.11.09 16:58:38

tämmönen action pläjäys :D

[ Jasse ]

Mä laskin väsyneen Marin pehmeälle sängylle ja kiskaisin peiton kunnolla sen suojaksi.
"Nuku nyt vaan", sanoin hiljaa ja mahdollisimman varovasti kävelin ulos huoneesta.
Huokaisten mä istahdin olohuoneen sohvalle ja tuijotin tyhjää televisioruutua. Mulla ei ollut mitään hajua siitä, mitä aikoisin tehdä sen ajan kun Mari nukkui. Mutta ainakin oli varmaa, että jos sen juoppo-faija kehtaisi astua sisälle, mä tosissani hakkaisin sen sairaalakuntoon. Tunsin suurta myötätuntoa tyttöä kohtaan ja samalla olin vihainen siitä, ettei se ollut kertonut koko totuutta. Jos mä olisin tiennyt yhtään aiemmin, ei tätäkään olisi päässyt tapahtumaan. Kävin makoilemaan ja suljin silmäni hetkeksi aikaa. Ei mulla ollut mitään pieniä nokosia vastaan.

Hätkähdin hereille oven kolahtaessa auki.
"Mari? Sáatanan húora. Missä sä olet? Onko se jätkä vielä täällä?"
Sammalteleva ääni kaikui ihan läheltä sohvaa, mutta epätasaiset askeleet jatkoivat matkaansa päättäväisesti ohi.
"Mari!"
Miehen ääni alkoi käydä kärsimättömäksi ja mä kuulin kolinaa tytön huoneesta.
"Hélvetti sentään Mari pysyy yläkerrassa!" mä karjaisin, kun nousin nopeasti ylös ja venyttäydyin koko pituuteeni hämmästyneen miehen eteen.
"Ai sä et ollu vielä tajunnu lähteä?" se murahti ja alkoi nauraa käheällä äänellä.
"Ilmeisesti sä et tajunnu pysyä poissa", vastasin vähintäänkin yhtä kylmästi ja tuijotin sen harhaileviin silmiin.
"Älä ala poika mulle aukomaan. Jos sä et nyt lähde niin mä hakkaan sutkin."
Tuhahdin ja otin askeleen lähemmäksi. Oli ukko mua jonkin verran lyhyempi ja kaiken lisäksi niin rapakunnossa vuosien juopottelusta, ettei siitä olisi mulle mitään vastusta kunnon käsirysyssä.
"Jos sä et lähde, mä hakkaan sut ja pidän huolta ettet nää enää vilaustakaan Marista", ärähdin haastavasti ja virnistin leveästi.
Hetken se seisoi hiljaa, kääntyi sitten ympäri ja laski kädessään pitelemän kaljatölkin läheiselle pöydälle.
"Mä saan tehdä sille lapselle mitä tahon. Minä oon sille pérkele vie elämän antanu ja minä saan siitä tehä justiinsa sellasta ku tahon! Ja tuommonen keskenkasvunen pojanrääpäle ei siihen puutu! Mä en varota sua enää", se ärisi sammaltaen hiukan vähemmän kuin aiemmin ja kääntyi mun puoleeni.
Tärisevä Mari ei ilmeisesti ollut välittänyt mun huudostani, sillä tyttö seisoi alimmalla portaalla huultaan purren ja katseli meitä hiljaa.
"Jasse ei sun tarvi.." se vikisi hiljaa.
Saman tien ukko kääntyi yllättävän nopeasti ympäri ja tarttui pöydällä lojuvaan kirjaan paiskaten sen Maria päin. Mä karjaisin vihaisena ja tartuin kiinni sen kädestä omallani.
"Irti pérkele!"
Mä tiukensin otettani sen ranteesta, mutta toinen käsi iskeytyi voimalla mun vasempaan silmäkulmaani. Nyt mua ei kiinnostanut se, kuinka paljon se mun naamaani pätkisi, sillä se oli valmiiksi mopoajelusta ruhjoutunut.
"Mari mee yläkertaan!" mä huusin tytön loikatessa pari askelmaa ylemmäksi.
"En! Jasse lähe kotiin!" Mari huudahti, mutta mä en kuunnellut vaan posautin nyrkkiin puristetun käteni vastaiskuksi miehen leukaan.
Kuului kova rääkäisy ja mä ehdin juuri ja juuri väistämään uuden iskun.
Marin kasvot alkoivat vääristyä itkusta ja pelosta.
"Sä oot ruumis", mies huudahti repiessään itsensä irti mun otteestani.
Nopeasti se lähti juoksemaan portaikkoa kohti Marin kiljaistessa säikähdyksestä. Tyttö syöksyi vauhdilla portaita ylöspäin ja mä sinkouduin miehen perään ainoana tarkoituksenani pysäyttää se. Onnistuin tarrautumaan Petterin paidanhelmaan kiinni juuri ennen kuin sen käsi kosketti Marin nilkkaa. Ryminällä se kaatui portaisiin ja vierähti pari askelmaa alaspäin. Mä olin menettää tasapainoni, mutta roikuin kaiteessa kiinni ja tunsin ilman pakenevan keuhkoistani mahaan isketyn nyrkin vuoksi. Revin äijän takaisin alakertaan kauluksesta ja kaadoin sen lattialle henkeä haukkoen. Mari laskeutui varovasti takaisin alas ja tuijotti raivosta tärähtelevää faijaansa, joka valmistautui seuraavaan matsiin.
"Mari mene nyt yläkertaan", mä pyysin ja vetoavasti katsoin tyttöön.
Siihen paikkaan Petteri teki siirtonsa ja kiskoi mut nelinkontin lattialle. Mari perääntyi kauemmas, mutta sen faija oli liian nopea. Kuulin kiljaisun ja horjahdellen nousin ylös ja kaikin voimin irrotin miehen Marista. Se paiskoi kättään pitkin tytön kasvoja, enkä mä voinut mitään kuohahtelevalle raivolleni. Mätkäisin nyrkkini koko voimalla keskelle miehen naamataulua ja sain sen viimein irrottamaan otteensa. Samalla mä menetin tasapainoni ja sain juopuneen ukon päälleni. Se ei odottanut hetkeäkään vaan nousi paremmin istumaan ja alkoi takoa nyrkkiään mun naamaani. Huidoin käsilläni sinne tänne, kunnes vihdoin onnistuin osumaan yhden kerran ja pyöräytin Petterin pois päältäni. Nousin kontilleen, mutta rääkäisten lysähdin takaisin lattialle jonkun kovan iskeytyessä selkääni. Varovasti nostin katseeni ja näin pöytälamppu kädessään seisovan miehen kääntyvän anovan Marin puoleen.
"Hélvetti!"
Mä nousin ylös ja tarrauduin sumein silmin kiinni sen farkkujen lahkeeseen. Kenkä rutisti sormeni vasten lattiaa ja mä karjaisin kivusta vasemman nimettömän napsahtaessa ilkeästi pois paikoiltaan.
"Jasse!" Mari huudahti ja kyykistyi mun viereeni.
"Ei.. Mene nyt karkuun.. Juokse!"
Huitaisin kivusta irvistellen ovea kohti. Mari empi hetken liian kauan, sillä Petterin koura tarttui sen hiuksiin ja kiskoi pakottaen tytön jaloilleen.
"Ai.. Päästä irti, isä päästä.."
"Hiljaa!"
Voimattomana mä makasin lattialla ja irvistelin kivusta. Kasvoja poltti ja sormea kivisti. Kuului läsähdys käden osuessa vasten apua huutavan Marin kasvoja.
"Lopeta!" mä huusin ja hitaasti pinnistin kontilleen.
Kengänkärki iskeytyi heti kylkeeni ja mä lysähdin takaisin lattialle. En tahtonut uskoa, että niin kännisessä miehessä löytyi noinkin paljon voimaa. Petteri lähti retuttamaan Maria keittiötä kohti ja mä käytin tilaisuuden hyväkseni. Nousin mahdollisimman vikkelästi jaloilleni ja horjahtelin pöytälamppu kädessäni keittiötä kohti. Iskin sen suoraan miehen takaraivoon ja samassa tajuton ukko kaatuikin lattialle. Mari kääntyi täristen katsomaan faijaansa ja siirsi säikähtäneen katseensa muhun. Mä pyyhkäisin tahriutuneita kasvojani ja katsoin elottomana roikkuvaa sormeani.
"Sä... Sä näytät hirveältä", tyttö huokaisi.
"Eipä sunkaan naamassa kehumista", mä naurahdin ja irvistin istahtaessani tuolille.
Marin toisessa poskessa oli pieni ruhje ja vasempaan silmäkulmaan näytti muodostuvan hyvänkokoinen mustelma.
"Sut pitää paikata", se totesi hiljaa.
Tunnustelin hiukan kasvojani ja hörähdin nauruun. Kulma oli auki, nenästä vuoti verta ja huulikin oli haljennut. Leukaan laitettu tikki oli kai repeytynyt, sillä lappulaastarikin punertui verestä.
"Nyt lähetään ensiapuun ja sitte poliisilaitokselle. Mä en anna ton ukon enää ikinä koskea suhun", sanoin hitaasti, painokkaalla äänellä ja nousin jaloilleni.
Mari puri huultaan empien.
"Mutta.. Se on kuitenkin mun isä. Se.. Se ei oo tollanen kun se ei ole juonu.."
"Millon se ei olis juonu? Millon viimeks oot nähny sellasta hetkeä ku se ei ole kännissä?"
Mari oli hiljaa ja tuijotti varpaitaan.
"Sitähän minäkin. Kuule, en mä sitä sano että sä et ikinä enää sais nähä faijaas. Mutta nyt se ainaki laitetaan pariks vuodeks poseen ja vierotushoitoon. Ja sä pääset siks aikaa johonki muualle asumaan. Sitteku se on terve ja kuivilla nii te voitte alkaa tutustuun toisiinne."
Mari vain nyökkäsi itkua pidätellen. Varovasti kiskaisin tytön kainalooni ja lähdin kuskaamaan yläkertaan.
"Puetaan sut ja sitte mennään. Tuskin tuo tuosta ihan heti tokenee", hymähdin ja jäin alakertaan odottamaan.
Vilkaisin Petteriä ja puistelin päätäni. Mä tosiaan toivoin, että se tulisi linnassa järkiinsä ja hyvittäisi kaikki Marilta viemänsä vuodet palatessaan. Sylkäisin talouspaperiarkkiini verisen lastin ja pörrötin hiuksiani. Nostin hiukan paitaani ja katsoin kivistävää kylkeä. Multa taisi murtua kylkiluukin Petterin potkaisusta.

Päivämäärä:   22.11.09 19:29:13

Toivottavasti noi pääsisi ton Marin isästä eroon :/

Mutta kiva pätkä oli, jatkoa <3 !

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.11.09 19:42:00

toivottavasti mari ei menetä kuitenkaa isäänsä lopullisesti :/ oli kiva pätkä muuten, tykkäsin :)

LähettäjäKunoy 
Päivämäärä:   22.11.09 22:42:32

no voee :((

LähettäjäTigerlily_ 
Päivämäärä:   23.11.09 02:46:02

Lisää, mä jäin ihan avuttomasti koukkuun. Luin alusta loppuu just äsken, koko satsin kerralla. :)

Päivämäärä:   23.11.09 09:12:00

Voi Jasse raukkaa. Jatkoa äkkiä vaan :D

Lähettäjä: keppälerttu 
Päivämäärä:   23.11.09 09:22:51

voi ku surullinen pätkä.. nyt vaan sitä jatkoo nopeesti, et saa nähä miten marin ja jassen välillä käy :DD

Päivämäärä:   23.11.09 11:53:06

aahhh ihana jatko kiitos kiitos kiitos <33

Päivämäärä:   23.11.09 19:30:54

Jatkooplease<33

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   23.11.09 19:33:32

Kiitos seipäs :)

Päivämäärä:   23.11.09 19:50:30

kiitii<<3 jatkoja vaa<3

Päivämäärä:   24.11.09 14:58:42

Broken jatka plezz?? <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.11.09 21:01:43

oijoi jatkojatkoajatko :)

Päivämäärä:   25.11.09 20:58:33

Broken jatka jookoo =)=)=) <3

Päivämäärä:   26.11.09 11:01:08

Koska jatkuu? =)

Päivämäärä:   26.11.09 13:49:04

taas jo 4 pvä jatkosta, MISSÄ BROKSU!!! Toki on muutaki elämää mutta siltii =((

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.09 18:58:49

täs topiikis on ollu vaa 3 pätkää?! :D

Päivämäärä:   27.11.09 14:33:50

up up =)

Päivämäärä:   27.11.09 20:43:50

itken kohta =((

LähettäjäAllu-- 
Päivämäärä:   28.11.09 12:44:11

uppia ja broken tänne [B]HETI[/B]

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   28.11.09 15:47:28

jatkoa tulee taas, kunhan ehdin jatkamaan :) nyt pukkaa kokeet päälle :(

Päivämäärä:   28.11.09 17:26:05

juu :)

Päivämäärä:   30.11.09 19:36:04

Jatkakaa nopeesti <33 Oon koukussa! :)

Lähettäjä: Tonttu 
Päivämäärä:   1.12.09 04:07:13

Mmm, jatkoa :P
LOISTAVA !

Lähettäjä: Gauralaari 
Päivämäärä:   1.12.09 18:16:56

Broken tänne! Jatkooo<3

Päivämäärä:   2.12.09 20:22:56

öls jatkaa =((

Lähettäjä: boing 
Päivämäärä:   3.12.09 16:18:43

jatkooo =D koukussa tähän :))) lukenu kaks iltaa putkee näitä

Päivämäärä:   3.12.09 17:31:35

Jatkoo =)

Päivämäärä:   3.12.09 18:23:17

Jatkooo<3 ((:

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   3.12.09 19:31:43

Nyt saatte jatkoa.. Laadusta en takaa mitää :s

Mari

Mä istuin Jassen vieressä, kun lääkäri tikkasi sen huulta äkäisesti puhisten. Pojan kylkiluussa oli hienoinen murtuma, joka korjaantuisi itsestään, kunhan Jasse välttäisi liikaa rasitusta ja pitäisi tukisidetta kaksi viikkoa kyljensä ympärillä.
"No niin. Koita vähän rauhoittaa vauhtiasi", lääkäri huokaisi ja pyyhkäisi viimeiset veripisarat Jassen huulesta.
"Joo, ei tässä mitään. Saadaanko me nyt mennä?" Jasse pyysi ja nousi irvistäen tuolilta. Lääkärin nyökätessä Jasse oli jo oven ulkopuolella ja kiskoi mut terävällä nykäisyllä käsivarresta mukaansa.
"Seuraava pysäkki on sitten poliisilaitos", Jasse murahti pitäen mua kädestä. Mä sipsutin kuuliaisesti pojan vierellä ja arvelin, että mun oli parasta olla sanomatta mitään, jos en halunnut äkäisiä sanoja päälleni. Kyllä mä tajusin, ettei Jasse ollut mulle vihainen, Petteri sitä suututti. Ja hémmetisti suututtikin. Mä tärisin edelleen pelosta, kylmyydestä ja ehkä vähän helpotuksestakin. Tällä hetkellä mua pelotti eniten minkä tuomion poliisit antaisivat ja että löytäisikö ne enää isää vai oliko isä jo ottanut jalat alleen ja häipynyt.
"No niin, muista sitte vastata suoraan kaikkiin kysymyksiin mitä ne poliisit sulle esittää", Jasse painotti, kun poliisiasema näkyi uhkaavana rakennuksena edessäpäin.
"Niin joo, mutta...", mutisin, mutten keksinyt miten olisin jatkanut lauseeni loppuun.
"Mari, mä tajuan, että tää tilanne on sulle vítun vaikea ja tuut varmasti muistaan tän koko elämäs, mutta jotta me saataisiin sun isä vastuuseen teoistaan, niin sä joudut tekemään tän. Ethän sä voi haluta, että tää jatkuu?" Jasse pysähtyi halaamaan mua tiukasti ja pitkään välittämättä kipeästä kyljestään.
"Ehkä mä sitten oon valmis tähän", huokaisin raskaasti ja otin viimeiset ratkaisevat askeleet poliisilaitoksen nurmikentälle.

Mä elin kuin sumussa koko ajan, mikä me poliisilaitoksella oltiin. Vastailin turtana kysymyksiin ja en oikeastaan edes kuullut mitä Jasse poliiseille selitti. Ainoat asiat mitä mä tajusin oli, että kolme poliisia oli lähteneet kotiin katsomaan oliko isä vielä siellä ja että asiaa ei olisi välttämättä pakko käydä oikeuden kautta mikäli isä tunnustaisi tekonsa nopeasti.
"Selvä. Tulkaa huomenna uudestaan, niin katsotaan jatkotoimenpiteet", vanhempi poliisimies neuvoi ja näytti huolestuneelta selatessaan paksua paperipinoa edessään.
"Hyvä, kiitos paljon", Jasse sanoi ja veti mut ylös pehmeältä nahkasohvalta.
"Se on ohi nyt Mari, me voidaan mennä", Jasse kuiskasi korvaani, kun pieni kyynel valui poskelleni. Mua pelotti, mihin suuntaan elämäni kulkisi tästä edespäin. Kaiken tämän lisäksi mun täytyisi vielä soittaa tänään lääkäriin saadakseni tulokset. Voi kuinka mä toivoinkaan, että tulokset olisivat puhtaat. Jos yksikään ongelma vielä ilmestyisi tielleni, mä varmasti kuolisin. Musta tuntui, etten mä kestäisi enää ainuttakaan päälleni lankeavaa stressinaihetta. Tässä kaikessa oli jo ihan tarpeeksi. Jasse puolittain kantoi mut ulos, mutta ulkoportailla sen oli pakko jättää mut seisomaan omille jaloilleni, kun pojan kännykkä soi vaativasti. Puhelu kesti kauan ja Jasse kuului väittelevän ilmeisesti Roopen kanssa jostakin.
"En mä nyt voi sinne tulla!" Jasse melkein huusi puhelimeen.
"Kyllä sä voit sinne mennä. Tekis mulle varmaan hyvää olla vähän aikaa yksin", mutisin Jasselle, joka hiljeni ja kääntyi katsomaan mua.
"Oota hetki Roope...", Jasse sanoi ja laski puhelimen korvaltaan.
"Ootko sä varma, että pärjäät? Roope on ilmeisesti tehny jotai vähän laitonta koulussa ja nyt se on vítunmoisissa vaikeuksissa", Jasse huokaisi raskaasti pyöräyttäen silmiään kohti taivasta.
"Joo, kyllä mä pärjään. Mee vaan", vannotin pojalle.
"Selvä, mä tuun sinne nyt", Jasse sanoin puhelimeen ja tunki kännykän takaisin taskuunsa.
"Pärjäile. Mä tuun tänään vielä käymään", Jasse sanoi ja hipaisi huulillaan mun huulia.

Mä etsin rauhallisen paikan sairaalan vieressä olevasta puistosta ja istahdin syreenipensaan varjossa olevalle penkille. Painelin kännykkääni vastaanoton numeron ja yritin tasoittaa hengitystäni, joka vapisi jännityksen takia.
"Haloo, kuinka voin auttaa?" kirkas naisen ääni vastasi puhelimen toisesta päästä. Mä kerroin mahdollisimman selvällä äänellä nimeni ja asiani ja odotin vastausta.
"Lääkäri haluaa tavata sinut henkilökohtaisesti. Hän on tuossa vieressä ja kysyy, että pääsetkö nyt heti?"
"Joo, enköhän...", sanoin. Mun ääneni rupesi tärisemään pelosta. Jotakin tuloksissa oli täytynyt olla, jos lääkäri halusi mut henkilökohtaisesti tavata. Lopetin puhelun ja lähdin nopein, huojuvin askelin harppomaan sairaalan etuovia kohti. Mua pelotti enemmän kuin silloin, kun me lähestyttiin Jassen kanssa poliisiasemaa. Hetkessä mä olin sairaalan ovilla, jotka aukesivat ystävällisesti. Punaiset laput toivottivat asiakkaan tervetulleeksi ja valkoiset ohjelaput kummittelivat pääni sisällä.
"No niin, siinähän sinä olet!" Pekka sanoi vakavalla äänellä vastaanottohuoneensa ovelta. Miehen yleensä niin valoisilla kasvoilla ei näkynyt hymyn häivähdystäkään, kun hän piteli mulle ovea auki ja sai mut pelkäämään entistä enemmän.
"Minä ajattelin, että on parempi puhua kasvotusten kuin puhelimen kautta. Se tuntuu jotenkin... kohteliaammalta, kun katsoo asioita tässä valossa", Pekka aloitti.
"Vaikka suuressa sairaalassa olenkin töissä ja joudun tietyin väliajoin tällaisia asioita puhumaan lävitse, tuntuu tämä aina yhtä hankalalta. Pyydän sitä anteeksi", Pekka huokaisi heti aluksi ja kaivoi laatikostaan kallokuvani ja muut kuvat joiden hienoista lääketieteellisistä nimistä mulla ei ollut mitään tietoa. Pekka kasasi paperit järjestykseen ja laittoi ne eteeni.
"Ero on huomattava", mies sanoi lyhyesti. Mä tuijotin kuvia sekaisin ajatuksin ja yritin käydä mielessäni läpi asioita, jotka seuraavaksi kuulisin Pekan suusta.
"Sinulla on pahanlaatuinen aivokasvain. Elinaikasi on noin 3-5 kuukautta", Pekka sanoi ja nosti suruntäyttämän katseensa suoraan silmiini.

Lähettäjä: Sindy 
Päivämäärä:   3.12.09 19:36:19

Eiiii... Murr... ei mari saa kuolla.

Lähettäjä: Tigerlily_ 
Päivämäärä:   3.12.09 19:46:26

Jatkoa vaan lisää :))

Päivämäärä:   3.12.09 19:58:21

eieieieieiei voi @!#$ mitä menit broken tekemään, ottaa päähän D::D:

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   3.12.09 20:10:49

IHMEPARANTUMINEN? *puppy-eyes*

Lähettäjä: boing 
Päivämäärä:   3.12.09 21:00:20

voi helvétti jos mari kuolee ): just päässy lukemisen makuu, voi alsjfladsfklaf

LähettäjäRiko 
Päivämäärä:   3.12.09 21:04:29

Niin ennalta arvattava tuo Marin sairaus. Tiesin sen jo monta pätkää ennen.

Teksti välillä vähän töksähtelevää, mutta tarinan idea on hyvä.

Toivoisin kuitenkin, että päättäisitte miten tätä jatkatte. Tää oottaminen ja veivaaminen käy hermoille tosi paljon. Järjestäkää joko aikaa hiukan useammasti jatkon kirjoittamiselle tai sitten teette niin, että laitatte tarinan tänne kokonaisuudessaan, kun se on valmis. Nytkin tää on täynnä vaan jatkuu, jatkuu viestejä ja lyhyitä pätkiä on neljä. Kannattaa tosiaan nyt miettiä, onko teillä aikaa jatkaa tätä.

Lähettäjä: keppälerttu 
Päivämäärä:   3.12.09 21:07:31

Broken! HYIHYIHYI sua, miten sä kehtaat tappaa marin :<

Lähettäjä: sghj 
Päivämäärä:   3.12.09 22:02:57

JATKOA. Ette vitussa saa jättää tätä kesken, tai suutun, ihan totta! Mutta tosiaan niinkuin Riko sanoi tää oottaminen käy tosi paljon hermoille, mutta eihän sille tavallaan voi mitään. Mutta jatkoa<3:)

LähettäjäKunoy 
Päivämäärä:   3.12.09 22:08:53

WOOOT ! MÄ ARVASIN TÄN >: (((

SE EI SAA KUOLLA !

raiskaanpa tässä capsia,mutta ei

LähettäjäAidanseiväs 
Päivämäärä:   4.12.09 12:36:13

kiitti riko paljon palautteestasi =)
oon itekin mietiskelly, että nyt näyttää pahasti siltä että meillä tosissaan on ihan liika hidasta tää jatkaminen ja täytyy roksun kanssa nyt pohtia miten tehdään.
mahdollisesti niin, että kirjotellaan nytten ihan loppuun asti ja sitten vasta laitellaan pätkät tänne.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.12.09 19:22:38

Ei se saa kuolla.. :(

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.