Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.7.09 21:37:42

Edellinen + sivut

Tänne jatkuu joskus yöllä [:

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.7.09 21:38:46

Ja near, pölpötä _ihan_ niin paljon kun haluut, hyvä vaan jos topa pysyy ylhäällä! :DD

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   15.7.09 21:38:46

Jei, kuudes jo. :o Tää on pisin tarina mitä oon koskaa täällä seurannu, kaikki on joko loppunu kesken tai mun lukuinto on lopahtanu.

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.7.09 21:39:27

Ai, jännä. Tää on mun eka tarina, jota jatkan pidemmälle ku kaks lukua. >8D

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.7.09 21:40:52

Mut nyt meen käväsemään pihalla, sitte jatkelen Säg att du älskar migiä ja sitte kirjotan tätä taas. :---) jossain vaiheessa pitäis tohon jatkikseenkin jotain näpytellä, mut hoidan nää nyt ensin.

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäLongchamp. 
Päivämäärä:   16.7.09 00:53:31

äää jatkoa tahtoo !

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   16.7.09 00:54:25

Kohta alan jatkamaan tätä :3
Kirjotan ensin ton toisen pätkän loppuun ja postaan.

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   16.7.09 01:40:26

Okei, nyt sain tonne toiseen tekstiä. Parempi oli kirjottaa se ensin kun tästä tulee kuitenkin semmosta angstia ettei sen jälkeen onnistu mikään kirjotus. Ehheh.

Haen teetä ja alotan sitten. :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   16.7.09 03:25:50

Kuuntelen keittiöstä kantautuvaa puhetta. Yvonne soitti Andrewille sieltä Italiasta, minne hän matkasi muutama päivä sitten, ja poika juttelee hänen kanssaan hyväntuulisena. Istun sohvalla ja pureskelen kynsiäni. Ajatukseni ovat jumittuneet jonnekin kauas tästä maailmasta.

Kaikki on jotenkin selkeytynyt, vaikka asiat ovat entistä huonommin. Minulla on nyt selvä kuva onnettomuudestani ja erittäin selkeät suunnitelmat tulevaisuudelleni, jota ei ole. Tämän takia ajoin kolarin – menetin tajuntani sekunnin sadasosaksi, ajauduin väärälle kaistalle ja ajoin päin sitä viatonta miestä. Syyllisyys painaa nyt paljon pahempana kuin aikaisemmin, kun tiedän, miksi se tapahtui. Olisi ollut parempi, jos minä olisin kuollut hänen tilallaan. Mieluummin menisin onnettomuudessa, kuin kituisin ensin sairaalassa säälittävänä ja lopulta sekoaisin päästäni ja kuolisin. Muistan, kuinka helpottunut olin, kun sain vähän aikaa sitten tietää että selviäisin. Muistan, kuinka helpottunut Andrew oli. Nyt minä olen taas kuolemassa.
Eikö se voisi jo jättää minua rauhaan? Enkö voisi vain jatkaa normaalisti elämääni rakastamani kanssa, unohtaa koko sairaalakäynnin?

En halua kertoa hänelle. En halua aiheuttaa hänelle enempää kärsimystä ja vaivaa. Onnettomuuteni oli jo tarpeeksi. Paljon helpompi, jos hän joskus löytää minut kuolleena asunnostani, kuin että hän joutuu kestämään sitä arvuutteluleikkiä. Elän, en elä, elän, en elä... En tiedä kestänkö sitä itsekään ikuisesti.
Mutta eihän minun tarvitsekaan. En tule olemaan täällä aina. Aikani voi koittaa milloin tahansa. Milloin tahansa kuormitus elimistössäni voi nousta liian raskaaksi ja kaadun elottomana maahan.

Tiedän, että vaikka yrittäisin, en pysty käyttäytymään ihan normaalisti. Tiedän, että Andrew tulee myös huomaamaan sen aikanaan. Minua ahdistaa... toisaalta haluaisin vain mennä hänen luokseen, kertoa kaiken ja tukeutua häneen, mutta en kuitenkaan halua satuttaa häntä. Häntä, jota rakastan eniten koko elämässäni... Enemmän kuin elämääni.

”Huh, puhelinlaskun täytyy olla tajuttoman suuri”, Andrew sanoo huokaisten ja istuu vierelleni sohvalle. Pakotan kasvoilleni hymyn. Ei, ei, ei... Hän huomasi jo. Hän huomasi, etten ole normaali. Näin sen hänen kasvoistaan. Älä kysy, älä...
”Onko kaikki kunnossa?”
Inhoan tuota kysymystä. Avaan suuni vastatakseni normaalilla äänellä, samoilla sanoilla, kuin monta kertaa aikaisemminkin. Tunnen vihreiden silmien katseen itsessäni. Normaalisti se on pehmeä, mutta tällaisissa tilanteissa sen pistävyyden melkein voi tuntea ihoa vasten. Aistini sumentuvat.
”Chase...?”
Tunnen käden koskettavan omaani hellästi. Jokin automaattinen refleksi saa minut vetämään käteni pois ja Andrewin hämilleen. En voi enää olla tässä, minun täytyy olla yksin... Nousen sohvalta ja menen parvekkeelle, jättäen pojan sohvalle katsomaan perääni ihmeissään.

Vedän ulkoilmaa keuhkoihini, yrittäen tasata inhottavaa, jotain enteilevää puristusta kurkussani. Pelkkä happi ei auta, joten nappaan pieneltä pöydältä tupakka-askin ja sytytän yhden, vetäen myrkkyä keuhkoihini niin syvälle kuin mahdollista. Pilleripurkki vessan kaapissa käy vähän väliä mielessäni, mutta estän jalkojani kuljettamasta minua sinne.
Hetken aikaa aistin vielä sen katseen itsessäni, kunnes Andrew ilmeisesti poistuu olohuoneesta. Tunnen itseni hirveäksi valehtelijaksi ja petturiksi.

Makaan sängyssä, Andrew on toisella puolella, mutta välillämme on jokin näkymätön muuri. En ole sanonut hänelle sanaakaan koko iltana, ja minua sattuu katsoa hänen hämmennystään. Hän ei ymmärrä. Miten hän voisikaan, kun en kerro hänelle mitään. Olen kamala. En anna hänelle edes mahdollisuutta... auttaa.

Sävähdän rajusti tuntiessani kosketuksen käsivarressani. En ole huomannut hänen nousseen istumaan sängylle. Käännän kasvojani hiukan häntä kohti.
”Chase”, hän kuiskaa, yrittäen olla suututtamatta minua. Nielaisen kuullessani nimeni. Päästän jonkin mumisevan äännähdyksen, kertoakseni, että kuuntelen. Andrew epäröi.
”Mikä sinua vaivaa?”
En osaa kuvailla tunnetta, joka imaisee minut mukanaan heti, kun kuulen tuon lausahduksen. Haluaisin huutaa, että lopeta nyt jo tuo kyseleminen, mutta se olisi niin väärin, etten pysty. Andrew ei ole tehnyt mitään pahaa. Päinvastoin.
”Ei minua mikään vaivaa.”
Tiedän itsekin, että en kuulosta kovin vakuuttavalta. Vedän henkeä ja nousen sängyn reunalle istumaan, selkä poikaan päin.
”Kerro minulle.”

Ajatukset risteilevät hetken hullua vauhtia päässäni, ja suuni aukeaa ennen kuin ehdin ajatella asiaa sen enempää.
”Minulla on aivokasvain.”

Andrew

Tuntuu kuin jääkylmää vettä olisi ruiskutettu suoniini. Avaan suuni kysymykseen, mutta ääntä ei tule. Jokin pieni vihansekainen suru nousee pintaan.
”Miksi et kertonut?” kysyn hiljaa, melkein kuiskaten. Mies pudistaa vain alas painunutta päätään. Mielessäni on miljoonia kysymyksiä, joita haluaisin kysyä, mutta mitkä eivät mahdu hetkeen. Kaadun takaisin paikalleni sängylle ja iskostan katseeni kattoon, mitä en oikeastaan pimeässä edes näe.
Hetken päästä sänky heilahtaa ja Chase poistuu huoneesta. Oven kolahduksesta tiedän hänen menneen parvekkeelle.

Tunti toisensa jälkeen kuluu. Chase on palannut sänkyyn ja ilmeisesti nukahtanut. Makaan hereillä, yrittäen saada selvyyttä päänsisäiseen elämääni. Aivokasvain... eikö sellainen ole tappava? Eihän?
Toivoisin jonkun pimeydestä vastaavan kieltävästi, mutta en kuule muuta kuin toisen tasaisen hengityksen ja kellon tikityksen. Tunnen itseni tyhmäksi.

Aamun hitaasti valjetessa myös ajatukseni selkenevät. Käännyn ympäri ja katson Chasen nukkuvia kasvonpiirteitä. Ei... tämä ei ole loppu. Aivokasvaimen voi leikata pois. Se on sairaus muiden joukossa, ja sairauksiin on lääkkeitä.
Minulla ei ole varaa menettää häntä. Kuolisin ennemmin vaikka itse hänen mukanaan, kuin kestäisin sen tuskan, jonka hänen menettämisensä tuottaisi. Kerran jo luulin hänen lähteneen, enkä aio kokea sitä uudelleen.
Hän ei voi menettää toivoa.

Kierrän käteni hänen ympärilleen ja painan pääni paljaalle rintakehälle.
”Sinä selviät tästä.”

Ei ole hänen aikansa mennä. Ei tänään, eikä huomenna. Tunnen käden kohoavan hiuksiini ja silittävän niitä hellästi.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   16.7.09 10:48:52

Se sai sittenki kerrottua. Mä en enää tiedä mitä näistä osista sanois, mutta tykkäsin (taas) ja jatkoa odotellessa hilppasen lukemaan tota toista tarinaa. :>

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   16.7.09 10:55:50

Hyvä että tykkäät. :)

Kirjotin äsken semmoset puol sivua jatkoa, mut en laita sitä vielä vaan näpyttelen lisää myöhemmin ja postaan sitten.

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   16.7.09 12:19:18

Tänään tulee vielä yks pätkä, sitten luultavasti pidän lauantaihin saakka taukoa, kun kaveri tulee taas tänne, ellen sitten valvo yöllä ja kirjottele kun kaveri nukkuu :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   16.7.09 12:28:35

Jees, hienoa jos tänään tulee vielä yks. Sunnuntaina mä lähen reissuun ja jään ihan jälkeen tästä, mutta ompahan ainakin muutama osa luettavana ku tuun takasin. :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   16.7.09 12:42:21

Emmä osaa taaskaa kommentoida näitä. Ärsyttävää :D
En nyt mee kommentoimaa tonne toisee, ku netti jumii nin paljo, mut luin kyl senki :>

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjäyobbu 
Päivämäärä:   16.7.09 12:56:53

ei @!#$ tää on hyvä.Jackson; mä itkin monta kertaa XDDD apua.
mut hei jokatapauksessa aivan loistava tarina!
-yo

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   16.7.09 13:54:31

Kiitoos !
Heh :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   16.7.09 13:54:59

Kohta voisin lykkii sitä jatkoa tänne.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjäyobbu 
Päivämäärä:   16.7.09 14:01:30

joo jatkoa :'3

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   16.7.09 14:05:54

Jes, tulemaan vaan kun on valmis. :>

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   16.7.09 14:31:49

Ensin luulin vajoavani epätoivoon ja alkavani taas itkeä, mutta sain jostain uutta voimaa. Pelko vaanii aivan mieleni nurkan takana ja kurkkaa välillä sieltä saaden minut taas ajattelemaan liikaa, mutta Chasen takia otan itseäni aina niskasta kiinni ja ryhdistäydyn. En minä voi parkua jossain nurkassa, kun hän on menossa vaikeaan leikkaukseen ja on varmasti itse paljo enemmän pois tolaltaan. Yritän kuvitella tilannetta omalle kohdalleni, mutta se ei ole helppoa.

Soitin Kylen taas kuskaamaan meitä, mutta käskin hänen olla kertomatta kenellekään. Chase toivoi, ettei kukaan saisi tietää, ja minä ymmärrän kyllä sen. Kyle lupasi, ettei kerro edes äidilleni. Astun ulos Volvon takapenkiltä pelonsekaisesta jännityksestä kankeana ja suuntaan Chasen kanssa taas sairaalan ovista sisään. Joka kerta lasiovien läpi kulkiessani minulle tulee hirvittävä Déjà Vu.

Leikkaus ei ollut kamalan kiireellinen kasvaimen helpon sijainnin ja hyvänlaatuisuuden takia, joten lääkärit päättivät tehdä sen vasta tänään. Minua kuitenkin kammottaa heidän jankkaamisensa siitä, että pään sisälle mentäessä ja toimenpiteitä tehdessä riskit ovat kuitenkin suuremmat, kuin missään tavallisissa leikkauksissa. He puhuvat paljon ammattikieltä ja minun tekisi mieli kysyä joka toisen sanan jälkeen ”mitä”, mutta en kehtaa. Chase tuntuu kuitenkin ymmärtävän tarpeeksi paljon.

Minua on aina hirvittänyt leikkaukset ja nukutukset sun muut. Jotenkin vain alkaa miettimään, että mitä jos siitä nukutuksesta ei herääkään... Mitä jos lääkärit tunaroivat jotain ja hän kuolee? Sen ajatteleminen saa kylmät väreet nousemaan pitkin selkääni. Ei hän mihinkään kuole. Lääkärit ovat osaavia ja tekevät työnsä huolellisesti. En tiedä ketä yritän lohduttaa ajatuksillani.

Jotenkin aika kuluu liian nopeasti, ja kuin katselisin tapahtumia kaiken ulkopuolelta. Chase makaa taas sairaalan sängyllä, mutta paljon hyvävointisemman näköisenä kuin koskaan ennen. Lääkärit valmistelevat leikkausta jossain muualla ja vain jokin hoitaja on samassa huoneessa.
Miehen sinisistä silmistä näkee, että häntä oikeasti pelottaa, vaikka hän onkin muuten ihan rauhallinen. Minun tekisi mieli mennä hänen luokseen, halata ja sanoa, että kaikki järjestyy, mutta tiedän että hän inhoaa turhaa paapomista, joten tyydyn vain istumaan samassa huoneessa ja naputtelemaan pöydänreunaa hermostuneena.

Lääkäri ilmestyy ovensuuhun.
”Kohta pääsette sisään”, hän sanoo. Luulisi, että rauhallinen ja tasainen ääni saisi aikaan rauhallisuudentunteen, mutta minua vain alkaa hermostuttaa enemmän. Nousen tuolilta ja menen Chasen vierelle. Hän kääntää katseensa minuun. Katse kertoo niin monta asiaa, etten pysty rekisteröimään edes niitä kaikkia muistiini. Pelkoa, epävarmuutta ja surun pilkahdus, mutta samalla siitä erottaa ehkä pienen toivonrippeen. Mielelläni ainakin kuvittelen sen olevan toivoa.

En hetkeen välitä mitä mies ajattelee paapomisesta ja säälimisestä, vaan halaan häntä tiukasti. Chase kiertää kätensä myös ympärilleni. On ihanaa tuntea hänen lämpönsä, saan siitä uutta toivoa.
”Rakastan sinua”, kuiskaan hänen korvaansa. Chase vetää minut vielä lähemmäs itseään ja vastaa hiljaa.
”Minäkin sinua.”

Irrottaudun ja katson, kuinka lääkärit lähtevät kuskaamaan Chasea leikkaussaliin. Istun penkille odottamaan, vaikka he sanoivatkin, että minun kannattaisi mennä kotiin, koska vaikka leikkaus sinänsä ei kestä kovin kauaa, Chase ei tule olemaan puhekykyinen vielä moneen tuntiin sen jälkeen.
Minun on kuitenkin pakko nähdä kaiken sujuneen hyvin.

___________________________________________________________________
Ei nyt mikään hurjan pitkä pätkä, mut katon jos ehdin vielä kirjottaa tänään :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   16.7.09 14:37:50

Ihan hyvä pätkä tää oli. Mun mielestä on sulosta, miten Andy kulkee joka kerta Chasen mukana tuolla sairaalassa. :>

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjäwack 
Päivämäärä:   16.7.09 23:02:21

Tää on vaan niin hyvä :-)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: keppälerttu(eikirj 
Päivämäärä:   17.7.09 12:16:07

tääki pätkä oli ihana, mut mul ois vähä sanottavaa tosta leikkaushommasta. Siis aivoleikkauksen jälkeen potilas pidetään tajuttomana päivän pari, en nyt muista just kuinka kauan, mutta pidetään sen takia että aivot saattavat turvota, ja se taas on, kuten voi kuvitella, hengenvaarallista. Eli oikeastaan chasen pitäisi maata tuolla nukutettuna, mut :D Yksi perheenjäsen on ollu aivoleikkauksessa, just aivokasvaimen takia, se oli jo pingispallon kokonen, ja sijaitsi sen aivon osan lähellä mistä näkö tulee, se oli aika vaikee leikkaus, eka leikkaus kesti n 22 h, sitte toka leikkaus kesti 6 h, ku aivokalvoon oli tullu repeämä. Ennen tota leikkausta lääkärit sano et on mahdotonta sanoa osaako tää potilas enää ikinä puhua, kävellä tai nähdä, onneksi mitään muuta ei käyny paitsi että vasemmasta sieraimesta puuttuu hajuaisti :)

nojoo, mutta kuitenki aivan loistava tarina, ja odotan jokatapauksessa jatkoa, vaikka toi olikin vähän epätodellinen toi viimenen pätkä :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   17.7.09 12:45:43

keppälerttu, hyvä että valasit asiaa, en oo itte kokenu tollasta ni en oikeen osaa :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: keppälerttu(eikirj 
Päivämäärä:   17.7.09 12:48:38

eipä mtn, ja ehkei muutkaan osaa niin ne ei sit tajuu mitään et joku on väärin :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   17.7.09 13:05:21

En mäkää tajunnu tota asiaa ennen ku keppälerttu sano. :D Tosin ei mulla oo minkäälaisia kokemuksiakaa (onneks) tuommosista. :>

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   17.7.09 16:39:16

Koitan kirjottaa jatkossa todenmukasemmin, ton tosiaan aika vaikeeta kun ei oo ittellä kokemuksia... mut toivottavasti ei tuu ihan fantasiakertomusta 8)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjäyobbu 
Päivämäärä:   18.7.09 12:30:03

Omg.Et sit kuitenkaa pistä Chasea menettää mtn näkökykyä,murr! >_<

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   18.7.09 17:40:02

Mä luulen että joudun pitää taas muutaman päivän tauon kirjottamisesta, että saan kotiasiat kuntoon, vähän sekasin kaikki...
Mut lopettamassa en oo missään nimessä. Uskoisin saavani viimestään ens viikolla tekstiä.

yobbu, een laita :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   18.7.09 20:35:24

Chasesta tulee kuitenki joku dementikko :::D
Nojee, huomasin eile etten ollu kommentoinu mitää, ja sit *sensuroitu* netti hajoo kokoaja, ryssii.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   18.7.09 20:41:51

Ei mitään kiirettä jatkon kanssa, IRL-asiat aina ennen nettitouhuja. :>

Ite katoan ainakin ensi viikkoon asti, jos on jonkunlaista jatkoa tullut niin luen ja kommentoin (=pölötän omiani) sitten.

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.7.09 11:53:28

Hienoa että ymmärrätte. :)

Voisinpa melkeen sanoa, että probleemat on nyt hoidossa ja kirjottelen jatkoa tänään/yöllä/huomenna, jossain tässä piakkoin kuitenkin. Uskoisin että yöllä.

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   21.7.09 13:16:55

Yö on parasta aikaa kirjoittaa;D

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.7.09 13:29:53

On on, pitäis vaan muistaa lukea se teksti jälkeenpäin useampaan kertaan, kun yöllä myös tulee niitä typerä virheitä enemmän :--DD

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.7.09 13:30:16

* Typeriä.

Osupa hyvään paikkaan kirjotusvirhe 8D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: murmeli 
Päivämäärä:   22.7.09 11:50:52

Aloin eilen lukee, ja luin kaikki kerral:D Ihan älyttömän hyvää kirjottamista, sait mut heti koukkuun, jatka samaan malliin!:)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: keppälerttu(eikirj 
Päivämäärä:   22.7.09 16:22:43

se jatko?:) :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   22.7.09 19:12:09

Sori, oli angstit päällä eilen taas niin ei oikeen onnistunu.

Mut nyt oon very happy joten kirjotan ja laitan jossain välissä tänne 8)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: keppälerttu(eikirj 
Päivämäärä:   22.7.09 20:04:27

haha, en tiiä miks, mut musta toi kuullosti niin söpöltä toi "eilen oli angstit päällä mut nyt oon very happy" :') joo, siis odotan jatkoa :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   22.7.09 20:05:36

Minun voisi kai sanoa nukkuvan odotushuoneen penkillä silmät auki. Nojaan päätäni käsivarteen penkin käsinojalla ja yritän pitää mieleni puhtaana kaikista kammottavista mielikuvista, joita se tuppaa omin neuvoin kehittelemään. Olen jumittanut paikallani varmaan kohta tunnin ja tunnen itseni orvoksi siinä istuskellessani. Sairaalassa on ihmeen hiljaista, mutta jostain kaukaa kantautuu jotain surinaa ja lapsen itkua.

”Ei sinun täällä kannata istua.”
Hätkähdän ja vilkaisen ympärilleni löytääkseni tuon heikon kuuloisen naisen äänen, joka on puhunut. Minusta vähän matkan päässä istuu harmaahiuksinen mummeli käsilaukku sylissään, kasvoillaan jokin hymyntapainen.
”Öö... puhuitko sinä minulle?” kysyn varovasti ja suoristan kasaan lysähtänyttä ryhtiäni, korjaten samalla alas valuneita laseja. Vanha nainen kääntää katseensa minuun hymyillen.
”Puhuin, puhuin”, hän naurahtaa hieman. Mietin hetken, mitä vastaisin, mutta mummo ehtii ensin.
”Tiedätkös, monta vuotta sitten minunkin aviomiehelläni oli aivokasvain”, hän aloittaa ja pitää pienen tauon, kuin muistellen, ja kääntää taas katseensa minuun. ”Minäkin meinasin jäädä odottamaan, mutta hoitajat komensivat kotiin.”
Vilkaisen naista, enkä tiedä mitä sanoa.
”Olihan se kamalaa, istua yksin tyhjässä kodissa ja odottaa, mutta kesti monta päivää, ennen kuin hän oli edes puhekunnossa. Kaksi niistä hänen piti maata tajuttomana.”
Luulen näkeväni muorin jäänsinisten silmien kostuvan vähän.
”Selvisikö hän?” kysyn hiljaa, samalla pohtien, mahtaako kysymykseni olla sovelias.
”Selvisi.” Nainen hymyilee taas minulle. ”Mutta paraneminen vei oman aikansa. Ei se ole nopea toimenpide, kun mennään ihmisen pään sisälle sorkkimaan.”
Muorin sanat saavat minut jollain tapaa rauhoittumaan. Hän puhui siitä, että tuo tapahtui monta vuotta sitten. Lääketiede on varmasti kehittynyt siitä, ja jos hänen miehensä selvisi silloin, Chasella on varmasti hyvät mahdollisuudet...
Nainen on hiljentynyt.
”Mistä tiesit, että Chasella on aivokasvain?” kysyn ihmeissäni tajutessani, etten sanonut sitä missään välissä. Onkohan mummo selvännäkijä?
”Mistäkö tiesin?” hän naurahtaa. ”Sinä kovasti sitä toistelit tuossa jokin aika sitten.”
”Öh? Toistelin vai?” kohotan toista kulmaani.
”Kyllä”, nainen hymyilee.
Minun on täytynyt oikeasti nukkua silmät auki ja puhua unissani tai jotain, en muista sanoneeni yhtään mitään.

Mietin hetken, ja päättelen sitten, että on ehkä tosiaan parasta vain lähteä. Turhaan minä täällä istun, ja sitäpaitsi minulle luvattiin ilmoittaa, kun toimenpide on ohi ja kertoa kuinka se sujui. Huokaisten otan hupparin tuolinkarmilta, hymyilen mummolle ja viivytellen kävelen pois sairaalasta. Mielessäni kaivertaa huoli, mutta yritän sulkea sen pois. Näpyttelen Kylelle viestin, että hän voi hakea minut. En edes viitsi tuntea mitään omantunnontuskia siitä, että hän joutuu ajelemaan ympäriinsä.

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   22.7.09 20:06:00

Tulipas siitä lyhyt o.O no mutta jatkelen tänään yöllä tai joskus vielä.

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   22.7.09 20:08:55

keppälerttu, ai jaa 8D mä oon aika söpö :----)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   22.7.09 20:13:36

Heimoi, olen Kharon, joka ei osaa taaskaa kommentoida mitään järkevää. Tykkään :>

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   22.7.09 22:19:04

:D Ei se mitään.

Kohta meen suihkuun, haen ruokavaraston tohon viereen ja alan kirjottamaan. Jossain välissä yötä tulloo tekstiä tännekin päin.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: keppälerttu(eikirj 
Päivämäärä:   23.7.09 09:35:39

”Olihan se kamalaa, istua yksin tyhjässä kodissa ja odottaa, mutta kesti monta päivää, ennen kuin hän oli edes puhekunnossa. Kaksi niistä hänen piti maata tajuttomana.”

jes, juuri näin! ^^ :) ja jatkoooo :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   23.7.09 10:39:38

Nonih, yritin korjata virhettäni :D hyvä että toimi.

Anteeksianteeksi, mun _piti_ kirjottaa eilen yöllä mut katoin tossa sohvalla yhen jakson Täydellisiä naisia ja jotenkin kummasti nukahdin siihen... o__o Hmm. Mut tänään jatkan jossain välissä. :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: prinsessasammakko 
Päivämäärä:   23.7.09 18:43:51

Ääk äkkiä jatkoa!!! iik juu osaan taas kommata rakentavasti xPP tää on vaa sairaan hyvä! tyhmä virne mullaki lukiessa yleensä

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: jousi 
Päivämäärä:   24.7.09 10:11:52

Jatka jatka!!!

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   24.7.09 12:24:42

Vaeltelin ympäri Chasen autiota asuntoa yli puolet siitä ajasta, jonka olisin voinut nukkua tyytyväisenä. Yötä myöten hermostustasoni nousi niin korkeaksi, etten voinut muuta kuin napata vessan kaapista sinne jääneen särkylääkepurkin ja nielaista yhden veden kera. Purkin kyljessä lukee, että ne rauhoittavat ja saattavat aiheuttaa väsymystä vielä sen lisäksi että poistavat kivun. En edes ehtinyt huomata niiden vaikuttavan, kun olin jo nukahtanut olohuoneen sohvalle, ja aamulla heräsin niska jäykkänä, samat vaatteet edelleen päälläni.

Kipeitä hartioitani ja niskaani varoen yritän kammeta itseni ylös sohvalta. Päässä on hassun sumuinen tunne ja olo on kuin olisin nukkunut viimeiset kolme viikkoa. Lääke taisi tehdä hommansa. Nousen täyteen mittaani venytellen ja menen keittiöön. En jaksa keittää uutta kahvia; otan vain kaapista mukin, kaadan kylmän litkun siihen ja lämmitän mikrossa.
Istun tuolille ja vilkaisen pöydälle unohtuneeseen kännykkääni. Kulmani kohoavat, kun huomaan ruudussa tekstin ”24 uutta puhelua”. Arvaan kuitenkin, että ne ovat äidiltäni, joka on ensin soittanut kysyäkseen, miten pärjäilen, ja kun ei ole saanut vastausta, hän on huolestunut ja soittanut muutaman kerran lisää. Selailen saapuneet puhelut huolettomasti läpi. Ne tosiaan olivat kaikki äidiltäni.

Vanhan makuista kahvia hörppiessäni mieleeni palaa eilinen. Se on kyllä koko ajan vaaninut taustalla, etsinyt vain hyvää hetkeä vallata taas koko ajatusmaailmani. Mitenköhän Chase voi? Kai se leikkaus nyt jo on ohi? Miksei minulle ole soitettu?
Nopea vilkaisu seinällä olevaan kelloon antaa vastauksen ainakin viimeisimpään mielessäni esittämääni kysymykseen. Se näyttää seitsemää aamulla. Olen siis nukkunut enintään viisi tuntia – kello oli kaksi kun otin sen pillerin. Tunnen itseni kyllä kumman pirteäksi siihen nähden.

Hörpin kahvin loppuun ja käyn pikaisesti suihkussa. Vaihdan vaatteet ja mietin, mitä mahtaisin tehdä. Kello ei ole liikkunut eteenpäin kuin puolen tunnin verran. Kännykkä pirahtaa soimaan, menen takaisin keittiöön ja vastaan siihen.
”Vihdoinkin! Miksi et ole vastannut?” äidin huojentunut ääni kuuluu.
”Eikö yöllä yleensä nukuta?” vastaan ehkä vähän turhan terävästi.
”No hyvänen aika, anteeksi että olin huolissani. Olet siis nyt Chasen luona?”
”Joo.” Istun pöydän ääreen ja käännän katseeni ikkunasta ulos. Aurinko pilkahtelee harmaiden pilvien välistä, mutta silti näyttää siltä että pian sataisi.
”Miten hän voi? Onko sairaalasta jo soitettu?”
”En tiedä, ei ole soitettu.” Näpertelen pöydälle jääneen lehden kulmaa mietteissäni.
”Haluaisitko tulla kotiin? Saisin ottaa Kylen auton ja hakea sinut”, äiti sanoo suostuttelevalla äänellä.
”Olen mieluummin täällä.”
”Yksinkö? Mitä sinä siellä teet?”
”No...”
”No niin. Parempi sinun on täällä olla, Jasonkin on tulossa käymään.”
Kai minä sitten voisin mennä. En ole nähnyt veljeäni pitkään aikaan. Kuuntelen hetken äidin puhetta. Hän sanoo lähtevänsä hakemaan vähän ajan päästä. Juuri kun hän on lopettamassa puhelua, se iskee tajuntaani.
”Äiti?” sanon nopeasti.
”Hm? Mitä?” hän ihmettelee.
”Älä kerro Jasonille mitään. Yhtään mitään.”
”Miksi ihmeessä?”
”Hän ei tiedä, että... Hän ei tiedä minusta ja Chasesta.”
Hetken hiljaisuus, kuin äiti empisi.
”Tuota... kun... minä tavallaan jo kerroin”, hän saa kakistettua.
”Kerroit?”
”...Niin.”
Huokaisen ja painan käden kasvoilleni. Minkä ihmeen takia?
”Mutta hän otti sen ihan hyvin.”
Lohduttavaa, ajattelen sarkastisesti. Puhelu katkeaa kun äiti on ensin toistanut lähtevänsä hakemaan hetken kuluttua. Isken puhelimen pöytää vasten ja nojaan käsiini. Miksi tämä kaikki tapahtuu juuri minulle?

_______________________________________________________

Ei kovin pitkä, mutta laitoin nyt kuitenkin tänne jo. Pitää lähteä kaupassa käymään, kirjottelen myöhemmin lisää. :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: celiane 
Päivämäärä:   24.7.09 16:01:17

Miten joku voi kirjoittaa noin loistavaa ja lähes virheetöntä tekstiä noin usein, voiks se olla edes mahdollista? No näköjään. :D
Jäin kyllä heti koukkuun ja varmasti alan seuraamaan tätä! :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   24.7.09 16:56:15

Varmaa kaikki jotka on alottanu lukee tätä vähänkää pitemmälle on jääny koukkuu :D
Törmäsin muute eile kahessa yhteydessä Chasen nimee, mulla oli omaa hauskaa :D Tosin en nukkunu viime yönä yhtää.
Aijoo, ite tekstistä, aina yhtä hyvää :>

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   24.7.09 17:14:50

celiane, kiitos kamalasti! :D

Kharon, heh, mä törmäsin eilen sellaseen lauseeseen jossain yhteydessä kun "chase your dreams". Kieltämättä tuli kyllä mieleen jotain muuta kun mitä tuolla tarkotetaan :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: prinsessasammakko 
Päivämäärä:   24.7.09 18:46:13

ihanaa et oot taas kirjottanu ^^ äkkiä vaa jatkoa x)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: jousi 
Päivämäärä:   24.7.09 18:58:44

ihihii tää on niin IHANA! <3

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   24.7.09 19:46:05

Kiits :--D

Katon jos saisin täks yöksi vähän näpyteltyä. Nyt oon nukkunu ihan sairaasti niin ehkä jaksan valvoa :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: PyöreäPalikka 
Päivämäärä:   24.7.09 20:20:30

Jackson löysin sun kuvat galleriasta ja piti tulla sanoon et oot tosi nätti ja se lävistys sopii sulle tosi hyvin :)!

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   24.7.09 22:01:04

Vau, kiitti ! 8D eka kerta ku mulle tullaa sanoo tollasta iha noin vaa :'>

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   24.7.09 23:41:38

Teen tässä nyt eka kaikki iltahommat ja sitten jumittaudun tähän jatkamaan tätä :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   25.7.09 01:26:30

Jännitys puristaa vatsassani inhottavasti, kun nousen pihallamme ulos Kylen autosta ja suuntaan äitini perässä ovelle. Hän vakuutteli matkalla, että Jason otti asian oikein hyvin, mutta jostain syystä se ei saa minua yhtään varmemmaksi.
Jason on aina ollut minulle jonkinlainen esikuva. Hän on menestynyt ja elää sellaista elämää, mitä on aina suunnitellutkin. Jokin osa minussa haluaa miellyttää häntä ja näyttää, että minä pystyn samaan mihin hänkin, mutta toinen osa taas sanoo, ettei se ole minun hommani. Minun piti tulevaisuudessani käydä koulut normaalisti loppuun, saada töitä ja hankkia joku mukava tyttö jonka kanssa menisin naimisiin ja perustaisin perheen. Suunnitelmani ovat kuitenkin vähän muuttuneet, uskoisin. Minua kammottaa. Mitä jos Jason on... pettynyt minuun?

En uskalla ensin edes katsoa veljeäni, kun istun muiden joukkoon keittiön pöydän ääreen. Myös Michelle on mukana, ja kumpikin heistä tervehti minua ihan normaalisti. Istun tummahiuksisen naisen viereen ja katson, kun äiti kaataa kahvia mukiini. Jason juttelee minua vastapäätä ihan normaalisti äidin kanssa. Ehkä minä huolehdin turhaan. Ja hitto soikoon, on minulla vakavempiakin asioita, joita murehtia! Melkein suutun itselleni huomatessani, että sairaalassa makaava Chase on päässyt ajatuksissani taka-alalle. Hörpin kuumaa kahvia vaitonaisena ja kuuntelen muiden puhetta. Onneksi he tajuavat olla vääntämättä keskustelua minun kanssani.

Kahvia loiskahtaa pöytäliinalle, kun kännykkä taskussani alkaa soida. Otan sen pois ja vilkaisen näyttöä. Siinä vilkkuu numero, jonka voin melkein vannoa kuuluvan sairaalalle. Vilkaisen pöydän ääreen istahtaneeseen äitiin, Jasoniin ja Michelleen nopeasti, ennen kuin poistun olohuoneeseen puhelimeni kanssa.

”Andrew Rhymer?” vastaan. Sydän pamppailee kurkussani.
”Mark Connors, Philadelphia Hospitalista”, ääni sanoo. Se kuulostaa rauhalliselta. ”Soitin vain ilmoittaaksesi, että Chasen leikkaus on ohi, ja se sujui aivan kuten kuuluukin.”
Suustani karkaa syvä huokaus ja valun istumaan sohvalle.
”Mahtavaa”, totean huojentuneena hetken viiveellä. Connors myöntelee ja alkaa selittää jotain siitä, kuinka Chasen pitää olla parisen päivää vielä tajuttomana, mutta häntä saa tulla katsomaan. Lopetan puhelun ja menen takaisin keittiöön, jossa vastassani on kolmet kysyvät kasvot.
”Kaikki on kunnossa”, sanon ja saan äitini nousemaan hymyillen tuolilta ja halaamaan minua. Kurkkuani kuristaa varoittavasti, mutta nielen tunteenpurkaukseni ja istun takaisin pöydän ääreen. Myös Michellen kauniilla kasvoilla on hymy ja hänkin kiertää kätensä ympärilleni.

Voiko parempaa perhettä omistaa? Jasonkin näyttää ihan normaalin tyytyväiseltä ja hymyilee minulle. Uskaltaudun vastaamaan hymyyn ja jatkan kahvin hörppimistä. Mieleni on tuhat kertaa keveämpi ja toivon, että äitini lähtee vielä tänään kuskaamaan minua sairaalaan.

____________________________________________________

Tosi lyhyt, mutta mun on kuitenkin ihan pakko nyt mennä nukkumaan =____= kuolen tähän väsymykseen, vaikka oon nukkunut viimeaikoina ihan sairaasti.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: prinsessasammakko 
Päivämäärä:   25.7.09 01:58:08

oi, ihanaa että meni hyvin ^^ oon ehtiny täällä jo pelätä pahinta ja purra kynteni x) tosi kiwa et sait jo pätkän laitettuu n.n

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: lilli 
Päivämäärä:   25.7.09 05:24:38

sait uuden lukijan (: luin alusta tänne asti.. <3 ihana tää tarina on, jatkoa odotellaan<3 !!

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   25.7.09 14:33:39

Multa ei ikinä näytä syntyvän mitään järkevää kommenttia minnekkää. Tykkään vielki tästä tosi paljo.

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   25.7.09 15:39:58

Hienoa :)

Pitää nyt siivota (-___-'') mut jatkelen joskus myöhemmin taas. Yritän saada oikeeeeeeen pitkän pätkän.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: keppälerttu(eikirj 
Päivämäärä:   25.7.09 17:08:12

joo, oooikeeeen pitkän :) ei kiirettä:D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: ilona 
Päivämäärä:   25.7.09 20:58:27

jatkoajatkoajatkoaa<33

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   25.7.09 23:58:14

En oo ihan varma saanko tänään vielä tänne, ku tosiaan tulee nyt _piiiiiiiitkä_ pätkä. Tai niin pitkä kun vaan mahdollista :D Mut ehkä yöllä tai sitten huomenissa.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjäwack 
Päivämäärä:   26.7.09 00:01:42

anna tulla vaa ! :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäRiko 
Päivämäärä:   26.7.09 08:20:53


Luin tämän eilen kokonaan ja tykkäsin kovasti.

Elikäs sait uuden lukijan =)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   26.7.09 13:43:45

Luin nyt nuo pätkät, mitkä multa on jääny väliin. Tykkäsin taas. :>

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   26.7.09 21:08:03

Hauskaa että kelpaa vieläkin. :D Ja että uusia lukijoita ilmaantuu!

Mulla on nyt jo aika pätkä tehtynä, tungen tänne tän yön aikana. ^^ Nyt haluttaa mennä kuvailemaan tonne pihalle kun on niin nättiä. Jos vaikka jaksais rannalle saakka polkasta \o/

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: vesimies 
Päivämäärä:   26.7.09 21:51:39

Hienoa, pääsen taas valvomaan yöllä hyvällä syyllä ku odotan jatkoa. :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   26.7.09 22:23:53

:D Tulin ja alan taas hakkaamaan näppäimistöä.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: prinsessasammakko 
Päivämäärä:   26.7.09 22:29:36

jess! :D äkkiä jatkoo!

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   27.7.09 00:06:01

Oi hienoa, onkos sulla tietoa mihin aikaan jatko on täällä? :>

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   27.7.09 00:10:00

En osaa vielä kyllä sanoa... Riippuu kauanko tää kirjotusinspis jatkuu :D Mutta tota kyllä varmaan ennen kolmea saan. Uskoisin.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   27.7.09 00:17:02

Ennen kolmea, voi kökkö. Tuli oltua tossa laivalla pari päivää sitte ja muutenki univelkaa ni mä varmaan joudun jättämään tän lukemisen aamuun. :o Saanpahan hyvän herätyksen kuitenkin. :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   27.7.09 01:42:06

Ei se täältä minnekään katoa. :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   27.7.09 01:46:33

Herranjumala, mä just tajusin, että tää on jo tosi lähellä loppua :o

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   27.7.09 02:40:56

Hoitaja häärää samassa huoneessa, jossa minä istun Chasen pedin vieressä ja annan katseeni kierrellä hänen kalvakalla ihollaan. Olen istunut siinä ainakin jo parikymmentä minuuttia, sanomatta mitään. En tiedä miksi, mutta minulla on koko ajan sellainen tunne, että hän tietää minun olevan siinä. Siksi olenkin pysynyt paikoillani niin kauan, vaikka on oikeastaan aika masentavaa katsoa häntä tuossa tilassa.

Hoitajan selostettua minulle kaikenlaista Chasen tilanteesta, en ole juurikaan huolestunut enää. Varmasti hän paranee ihan hyvin. Leikkaus oli kuulemma suhteellisen helppo, kaikki meni hyvin ja Chase herätettäisiin ylihuomenna. Jokainen jonka kanssa olen puhunut, on kuullostanut kamalan rauhalliselta ja varmalta.

Huokaisen ja luon viimeisen silmäyksen elottomana makaavaan mieheen. Nousen penkiltä ja sipaisen ohimennen tuon kättä, tunnen sen lämmön ja se saa minut rauhoittumaan entisestään. Vaikka kasvot ovat kuin kuolleella, ihan hengissä hän on.

Kävelen pois huoneesta sairaalan käytävän hälinään ja ulos, missä äiti odottaa autossa istuen. Hänen kasvonsa ovat kysyvät ja niillä on myötätuntoinen ilme.
”Mitä sinne kuului?” hän kysyy. Istun pelkääjän paikalle hänen viereensä ja vedän oven perässäni kiinni.
”Mitään kummempia”, vastaan ja kiinnitän turvavyön. ”Hänet herätetään ylihuomenna.”
”Hienoa. Kaikki on sujunut hyvin?”
”Jep.” Korjaan silmälaseja ja katselen ohivilahtelevaa kaupunkimaisemaa, kun ajelemme kohti kotia. Äiti pakottaa minut pysymään luonaan vielä, saa nähdä olenko yötäkin siellä. Toisaalta se on ihan mukavaa kun on seuraa, mutta jos en ole Chasen luona, siis hänen asunnollaan, minulle tulee sellainen olo että olen hylännyt hänet. Ahdistavaa.

Jason ja Michelle ovat edelleen meillä, ja Jason asentaa äidin televisioon jotain kanavasysteemiä, kun tuo itse ei osaa. Michelle ja äiti lähtivät uimaan jokin aika sitten. Minua ei huvittanut mennä mukaan ja Jason ei ole koskaan tykännyt uimisesta, ei edes pienenä. Istun sohvalle ja ristin jalkani, jääden tuijottelemaan kun veljeni touhuaa teeveen kanssa keskittyneenä. Oloni on hänen seurassaan vielä vaivaantunut ja haluaisin kysyä, mitä hänen päässään liikkuu, mutta sitä en todellakaan kehtaa tehdä.
Jason mutisee jotain ja huokaisee sitten aurinkoisesti hymyillen.
”Olen oikea elektroniikan ihmelapsi!”
Hän lösähtää viereeni sohvalle ja napsauttaa telkkarin päälle. Uudet kanavat toimivat täydellisesti. Minulle tulee veljeni lausahduksesta mieleen jotain.
”Olethan sinä. Synnynnäinen”, naurahdan.
Jason luo kysyvän katseen minuun. ”Kuinka niin?” hän hymyilee.
”Pesukone...” aloitan arvoituksellisella äänellä. ”Pikkukivet...”
Hän tuijottaa hetken ja naurahtaa sitten heittäen minua sohvatyynyllä.
”Älä pilkkaa. Ne olivat ihmisiä, eivät pikkukiviä, ja pesukone oli paha hirviö joka söi ne. Enkä minä voinut tietää, että se páska hajoaa jos sinne laittaa kiviä.”
Vastaan heittämällä tyynyn takaisin, aiheuttaen saman reaktion Jasonissa. Pian pystyssä on täysi tyynysota. Hakkaan veljeäni sohvatyynyllä minkä kerkiän, hänen pistäessä vastaan samalla mitalla.

”Mitä ihmettä?” kuuluu ovensuulta. Kyle seisoo siinä ja näyttää lievästi sanottuna huvittuneelta. Olen valunut sohvalta alas, Jason istuu selkäni päällä ja on juuri mäiskäisemässä kerran uudelleen minua tyynyllä päähän, mutta kädet pysähtyvät.
”Jason menetti järkensä”, totean virnistäen ja kiemurtelen pois veljeni alta. Olen hengästynyt, kuten Jasonkin, ja olohuone on kuin kaatopaikan jäljeltä. Kyle pyörittää päätään ja katoaa keittiöön. Ilmeisesti hänestä on tullut talon virallinen asukas, kun hän käy kaupassakin, ainakin kauppakasseista päätellen. Jason huokaisee ja kaatuu sohvalle.
”Inhoan häntä”, hän melkein kuiskaa. Käännän katseeni ihmeissäni veljeeni, istuen puoliksi pöydän alla lattialla.
”Miksi? Minusta hän on mukava.”
”Tekopyhä”, Jason tuhahtaa.
”Miten niin tekopyhä?”
”No kyllä hänestä näkee, että hän teeskentelee. Salaa jotain. Jos hän on oikeasti vaikka murhaaja...”
”Sinä ja sinun typerät teoriasi. Ole tyytyväinen ettei äiti kiinnostunut siitä nakkikioskin vieressä asuvasta puliukosta”, murahdan ja nousen lattialta, kolauttaen pääni ohimennen pöydänkulmaan. Kohotan silmälasejani ja otsaani pidellen alan keräämään tyynyjä lattialta, eikä Jason vaivaudu avustamaan, makaa vain sohvalla. Heitän tyynyt hänen päälleen ja menen Kylen perässä keittiöön. Mies latelee tavaroita jääkaappiin ja hyräilee.
”Mites Chase?” hän kysyy kun otan keittimestä kahvia ja istun pöydän ääreen.
”Hyvin”, vastaan ja kulautan juomaa kurkkuuni. Ottaisin maitoakin, mutta en viitsi tunkea ahtaassa keittiössä samaan aikaan jääkaapille. ”Hän joutuu olemaan vielä huomisen tajuttomana.”
”Mhmm. Niin, aivothan vissiin saattavat turvota leikkauksen jälkeen tai jotain”, Kyle sanoo ja laittaa tyhjentyneet muovipussit talteen. ”Serkkuni äidillä oli aivokasvain”, hän jatkaa, varmaankin lukien ajatukseni. Kohotan kulmiani. Eikä hän ole kertonut aikaisemmin? Noh, miksipä olisi pitänyt. Jason tulee keittiöön ja ottaa kaapista syötävää.
Puhelin taskussani pirahtaa soimaan. Lasken mukin pöydälle ja vastaan siihen.
”Andrew.”
”Hei, Andrew, miksi et ole jo täällä?” toisesta päästä kuuluu korviavihlovan kimeällä äänellä.
”Yvonne?” kysyn kummastellen.
”No olen olen!” tyttö sanoo innostuneen kuuloisena.
”Öö... Oletko kotona?”
”Sitäkin olen”, hän nauraa.
Onko siitä jo tosissaan kaksi viikkoa? Herranjestas.
”No tulen käymään”, sanon naurahtaen ja lopetan puhelun. Onneksi satuin olemaan nyt äitini luona.
”Käväisen Yvonnella”, huikkaan Jasonille ja Kylelle. Menen eteisen kautta ulos ja toivon, että he eivät saa sillä välin mitään tappelua aikaiseksi.

”Ihanaa nähdä sinua!” Yvonne hihkuu ja rutistaa minut käsivarsiensa suojaan, ennen kuin olen edes päässyt heidän ovestaan sisälle. Hän on ruskettunut hirvittävästi, ja tummien kiharoiden kanssa näyttää melkein siltä, että hän olisi ulkomaalainen. Halaan takaisin hymyillen.
”Milloin sinä tulit?” kysyn ja riisun kenkäni, seuraten tyttöä peremmälle.
”Eilen illalla”, hän aloittaa ja jatkaa ilmeisesti matkalaukkujensa purkamista. ”En raaskinut soittaa vielä tultuani, kello oli jo vaikka mitä.”
”Tuskinpa minä olisin nukkumassa ollut”, totean, kunnes tajuan, että Yvonne ei tiedä siitä että Chase on sairaalassa.
”Mites sinulla ja Chasella on mennyt?” hän virnistää ja tunkee vaatepinoa suoraan matkalaukusta sellaisenaan kaappiin. Hänen hymynsä hyytyy, kun hän huomaa minun empivän ja miettivän vastausta.
”Ei kai hän ole lempannut sinua?”
”Äh, ei tietenkään”, vastaan ja ihmettelen jälkeenpäin, mitä tuo ”tietenkään” siellä tarkoitti. Hyvin Chase olisi voinut kyllästyä ja heittää minut pihalle.
”Mikä sitten on?” hän tivaa ja katsoo minuun tiiviisti ruskeilla silmillään.
”Hän... tuota, hän on sairaalassa.”
”Sairaalassa? Miksi?”
”Hänellä oli aivokasvain.”
Yvonnen silmät laajenevat.
”Hyvä Luoja. Onko hän kunnossa?”
”On on, se saatiin pois.”
”Voi, Andrew”, tyttö huokaisee tuskastuneen kuuloisena ja halaa minua taas kovakouraisesti.
”Riittää jo tuo lähentely, olen ihan kunnossa”, tuhahdan ja hymyilen perään. Yvonne irrottautuu ja jatkaa purkamista, eikä ilmeisesti oikein ota todesta sitä, että olen kunnossa.
Olenko minä? Chase paranee varmasti, pääsee kotiin ja kaikki on taas hyvin. Olen minä.
”Noh, kerro kaikki siitä matkasta nyt sitten”, sanon ja istun Yvonnen sängylle jalat ristissä.
Tyttö hymyilee ja alkaa selostamaan perin yksityiskohtaisesti jokaikisen tapahtuman siitä lähtien, kuinka hän oli aivan rättiväsynyt päästessään perille ja siihen asti kun hän tapasi jonkun upean-mahtavan-ihanan-suloisen-hurmaavan italialaispojan rannalla.

Kello lähentelee jo kahdeksaa, kun viimein pääsen lähtemään Yvonnelta. Tyttö on kamalan innoissaan jälleennäkemisestämme ja juttua olisi jatkunut varmaan yöhön saakka, mutta en viitsi odottaa pimeän tuloa, koska haluan kävellä Chasen luo. En tiedä miksi, minun vain täytyy saada happea. Käväisen äkkiä vielä kotona ennen lähtöäni.

”Oletko varma, ettet halua kyytiä?” äiti kysyy ovensuulla huolestuneisuus äänestään kuultaen.
”En halua, kävely tekee vain hyvää. Itsekin aina jankutat sitä.”
”No onhan se totta, mutta...”
”Ei muttia”, äidin selän takaa kuuluu. Kyle kiertää kätensä hänen ympärilleen. ”Hän on jo aikuinen, hän pystyy kyllä kävelemään pienen matkan. On vielä ihan valoisaakin.”
Äiti hymähtää ja kääntää katseensa maahan. Hymyilen Kylelle kiitollisena, ennen kuin poistun viilentyneeseen iltaan ja lähden kävelemään kohti Chasen asuntoa.

Olen kävellyt ainakin puolet matkasta, kun minua vastaan tulee joukko samanikäisiä nuoria. Sydämenlyöntini tihenevät, kun näen tutut kasvot muiden joukossa. Noita en olekaan nähnyt vähään aikaan, enkä kyllä välittäisi nähdä nytkään. Käännän katseeni muualle ja kävelen vain reippaasti heidän ohitseen. Hetken jo kuvittelen, ettei hän tunnistanut, mutta harmikseni pian perästäni kuuluu tuttu huudahdus.
”Rhymerkö se siinä?”
Hengitän syvään ja jatkan matkaani, rukoillen, etteivät he tule perääni. Juoksuaskeleet kuitenkin rasahtelevat takaani ja tunnen iskeytyväni puistotien varrella olevaa puuta päin. Ivan katselee minua alaspäin kännisillä silmillään. Tunnen puun epätasaisen pinnan selkäni alla ja sydämeni hakkaa tuhatta ja sataa. Yritän rauhoittua ja tuijotan uhmakkaasti takaisin tuon silmiin. Muut hänen porukastaan ovat kerääntyneet ympärillemme ja varmistaneet sen, etten pääse karkuun, vaikka yrittäisinkin. Ivan virnistää irstaan näköisesti.
”Silmälasit sopivat sinulle”, hän sanoo ja yrittää ottaa niitä, mutta huitaisen tuon käden pois saaden hänen ilmeensä hämilleen hetken ajaksi. Se kuitenkin muuttuu pian vihaisemmaksi, ja tiedän tehneeni virheen. Ivan on kännissä, ja silloin hänen luonteensa on vielä kamalampi. Vaikka ei hän selvinkään päin niin ihana ole.
”Kuulin että se... poikaystäväsi on sairaalassa”, hän sanoo ilkeän näköisenä hymyillen. ”Kuoleeko hän?”
”Ei”, murahdan nopeasti vastaukseksi. Katseeni putoaa hetkeksi pois hänen silmistään, mutta nostan sen pian takaisin. En halua vaikuttaa heikolta.
”Taitaa kuolla...” Ivan naurahtaa. ”Hän kuolee. Voi surkeus.”
Joudun sulkemaan silmäni. Viha kerääntyy sisälleni ja minun tekisi mieli repiä tuo ihmisen irvikuva edessäni kappaleiksi, mutta tiedän, ettei minusta ole juuri mihinkään häntä ja kuutta muuta vastaan.
”Syytäkin. Saisit kokea saman. Homo”, hän sylkäisee suustaan, kääntäe katseensa hetkeksi toisaalle. Huomaan tilaisuuteni tulleen, potkaisen häntä vatsaan niin kovaa kuin ikinä pystyn, saaden hänet kaatumaan maahan henkeä haukkoen. En ehdi edes lähteä karkuun, kun kaikki muut ovat kimpussani, lukuunottamatta kahta tyttöä. Iskuja satelee sieltä täältä, tunnen kipua ympäri kehoani ja teen kaikkeni antaakseni edes vähän vastusta.
”Riittää!” Ivan karjahtaa ja saa muut lopettamaan. Makaan kyynärpäitteni varassa hiekalla, hengästyneenä ja vihaisempana kuin koskaan. Ivan mulkoilee muita. ”Minä hoidan hänet.”
”Suuruudenhullu”, suustani karkaa. Hän kääntää katseensa salamannopeasti minuun. Nousen ylös, ehkä lievästi huojuen, ja tuijotan häntä viha leiskuen silmissäni. Lasit ovat lentäneet aikoja sitten jonnekin minun toimestani – jos joku sattuisi iskemään niihin ja lasinsirpaleet lentäisivät silmilleni, ei olisi paljon millä eteen katsella. Ivan tulee lähemmäs, enkä minä peräänny. Verenmaku suussani odotan hyökkäystä. Olen päässyt tappelun makuun.
Hän tulee lähemmäs, lähemmäs, lähemmäs, ihan kasvojeni eteen. Minua alkaa ahdistamaan ja hän melkein saa minut lannistumaan jo tuota itsevarmuutta uhkuvalla katseellaan, mutta kerään voimani ja ryhdistäydyn. Huomaan hänen tekevän pienen liikkeen vasemmalla kädellään, kuin valmistautuen iskemään kiinni, mutta ehdin ensin. Lyön häntä nyrkillä kasvojen sivuun kerran, toisenkin, ennen kuin hän edes tajuaa. Ivan suuttuu ja tekee oman siirtonsa. Kipu lävistää koko kehoni kun hän potkii ja hakkaa. Yritän pistää vastaan, vaikka tiedän sen olevan niin turhaa.

Näin siinä kävi – loppujen lopuksi saan löytää itseni nojaamasta saman puun karheaan pintaan, jokaikinen vartaloni kolkka särkien ja tuskin eteeni nähden. He katosivat jonnekin hetki sitten, jättäen minut jälkeensä. Suussa maistuu veri ja päässä tykyttää. Ajatusmaailmani on sekava, mutta etsin kuitenkin sumealla katseellani silmälasit ja asetan ne kasvoilleni. Ei se paljon näköä tarkenna, mutta luultavasti en näe vain sen takia kun silmäni ovat täynnä hiekkaa ja kyyneleitä jo senkin takia. Räpyttelen niitä muutaman kerran ja näen jo hiukan paremmin. Pystyn seisomaan ja liikuttamaan kaikkia ruumiinosiani, vaikka se ei tunnukaan kovin ihanalta. Mitään ei siis ole varmaan murtunut.
Luulin jo päässeeni tästä eroon, kun en ollut joutunut kohteeksi vähään aikaan, mutta turha luulo.
Kävelen verisen taistelutantereen läpi ja jatkan matkaani kotia kohti. Onneksi en ole kovin kaukana enää.

Kotona menen suoraan suihkuun ja pesen veret pois. Puhdistan haavat ja vilkaisen peilikuvaani. Kasvoihin on sinertymässä pari mustelmaa ja niiden joukossa ruhje, mutta muuten olen säilynyt jotenkuten kasassa. Viha on kaikonnut ja tunnen oloni säälittäväksi. Meinasin jo soittaa jollekin, mutta peruin ajatukseni. Pitää minun nyt jostain selvitä yksinänikin.
Olen jo poistumassa suihkusta, kun muistan Chasen särkylääkkeet kaapissa. Nappaan purkista yhden ja vielen sen veden kera toivoen, ettei niihin synny kovin helposti mitään riippuvuutta.

Makuuhuoneessa vaihdan vaatteet pyyhkeen tilalle ja kömmin pehmeään sänkyyn peittojen alle. Lääke alkaa vaikuttaa ja ei kulu kymmentä minuuttiakaan, kun olen jo täydessä unessa.

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   27.7.09 04:23:52

Tossa pätkässä on muuten kirjotusvirheitä ihan liikaa. Mut ehkä te armahdatte kun on yö ja kaikkea 8D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: keppälerttu(eikirj 
Päivämäärä:   27.7.09 04:27:18

oiii, kiiitos kiitos jatkopätkästä! Aivan ihana, ja pitkä sitäpaitsi:) joosori en osaa antaa mitään rakentavaa ku kello on mitä on, mutta siis mä luen jatkoa sitten taas kun tulee! :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: bansku 
Päivämäärä:   27.7.09 09:04:23

ihana jatkopätkä, toivotaan vaan että chase heräilis mahdollisimman pian ((: <3

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   27.7.09 13:02:52

Mä jo vähän aavistelin jotain tän tapasta ku Andy lähti kävelemään yksinään, onneks ei tapahtunu mitää pahempaa. Noh, hyvä jatko taas kerran, kaksi virhettä sieltä bongasin, vaikka sanoitkin että niitä on. Odotan jälleen jatkoa, enkä osaa sanoa mitään viisasta. :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   27.7.09 16:10:10

Ihanan pitkä pätkä :D Tykkään vielki toosi paljo :>

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   27.7.09 19:22:08

kiitos kaikille :D

Mä jo säikähdin kun en oo aamusta saakka päässy nettiin tällä ollenkaan, et nyt on lasku jääny maksamatta ja otettu siks pois -__-' mut nyt sit toimii onneks. :)

near, no andy on semmonen ongelmamagneetti, vähä niinku minäki :'>

Katon jos jatkelisin tänäyönä, jos ei väsytä kauhiasti. Yritän taas saada vähä pidempää.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   27.7.09 22:43:56

Jees, kokista ja kahvia nassuun ni ei väsytä ja pysyy valveilla. :D

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   28.7.09 00:26:57

Juuri näin :D

Taidan alkaa jonkun ajan päästä kirjotella. Menee kyllä ehkä sinne aamuyöhön tai sitte laitan vasta huomenna, kun tosiaan koitan taas vähän pidempää pätkää.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjäpomppe. 
Päivämäärä:   28.7.09 00:57:36

aws, tän päivän aikana luin koko stoorin ja on aivan mahtava ! sitten jatkoo nyt kiitos.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   28.7.09 00:58:01

Muahhahhaa
En jaksa valvoo :<

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   28.7.09 04:59:53

Lähettäjä: pomppe.
Päivämäärä: 28.7.09 00:57:36

aws, tän päivän aikana luin koko stoorin ja on aivan mahtava ! sitten jatkoo nyt kiitos.

sama:-)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: ep 
Päivämäärä:   28.7.09 15:55:22

tää o just niit parhait stooreja joita täältä löytyy :D onko outoa jos sanon että kaikki homotarinat tääl o iha mahtavia ? :) joku päivä täs mä lukisinki koko tarinan uudestaa iha alusta loppuu ja pakko myöntää et oon koukus ! mahtavaa työtä.. jos ite olisin poika niin voin kyllä myöntää et olisin varmaan homo xD mutta kiitos paljon ahkeralle kirjoittajalle

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   28.7.09 16:14:24

Kiitos taas kaikille! :D

Niin siinä sitte kävi et nukahin eilen kuitenkinnn. Mut tänään kirjottelen jossakin välissä.

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: heipähei 
Päivämäärä:   29.7.09 00:15:41

ihan sairaan hyvin kirjotettu, alotin viimeyönä ja luin kaikki :D meni muuten myöhään.. kirjotahan pian taas, niin säilyy mielenkiinto ;)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: mirrri 
Päivämäärä:   29.7.09 00:49:52

jatkoa!! <3

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.7.09 04:44:32

jatkoa!:-)

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjäwack 
Päivämäärä:   29.7.09 10:04:05

jadkoo! (_:

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   29.7.09 10:41:21

Oli yöllä vähän muuta mielessä nii en kerenny kirjottamaan... mut tänään kirjotan varmasti, koska huomenna lähen laivalle enkä siis pääse koneelle. tuun perjantai-iltana takasin, ja jatkoa tulee varmaan sitte lauantaina taas. :)

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   29.7.09 10:41:55

Niinjuu, ja kiitos taas kommenteista ;D

  Re: Wouldn't it be good # 6

Lähettäjä: prinsessasammakko 
Päivämäärä:   29.7.09 13:39:18

äkkiä jatkoo, kiva pätkä oli taas :) voi noita raukkoja ku aina sattuu ja tapahtuu

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   29.7.09 17:31:37

En ehdikkään kirjottamaan tänään enää! :< ja yö tuli valvottua kokonaan niin en jaksa kyllä toista valvoa putkeen. :/

luulenpa että menee sitte lauantaihin jatkaminen... mut laitan oikeen hyvän pätkän sitten. toivottavasti ymmärrätte ;__;

  Re: Wouldn't it be good # 6

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   29.7.09 19:30:55

Hei, saatanpas ehtiäkin. Anteeksi ku sompaan. :D Kokeilen jos nyt ehin saada valmiiks jonkupitusen pätkän.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.