Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   7.7.09 19:56:04

Edellinen

Herranjestas, viides jo :o

Jatkuu aamuun mennessä.

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   8.7.09 02:55:11

Kannattaa kuunnella tämä kappale samalla, että pääsee fiilikseen.

Andrew's POV

Istun pehmeän upottavalla sohvalla ja kuuntelen toisella korvalla naapurin Kylen ja äitini keittiöstä kantautuvaa hiljaista juttelua. Katseeni on iskostunut televisiossa pyörivään musiikkivideoon. Sen sanat saavat minut hymyilemään itsekseni. ”He's everything you want, he's everything you need, he's everything inside you...” Melkein alan hyräilemään kappaleen sävelmää.
Olen istuskellut äitini luona varmaan tunnin verran. Aurinkoinen ilma on kääntynyt sateiseksi ja harmaaksi yllättäen, mutta sekään ei saa hyvää tuultani kaikkoamaan.
”Andrew, otatko sinä kahvia?” äitini huudahtaa keittiön ovensuussa pirteästi. Hän on ollut paljon onnellisempi alettuaan ilmeisesti seurustelemaan Kylen kanssa, joten en jaksa murjottaa asiasta. Miehen ja äidin yhdessä näkeminen saa minut kyllä muistelemaan isää ja hyviä hetkiä hänen kanssaan, mutta kiellän itseltäni masentumisen ja siirrän ajatukseni toisaalle.
Nousen sohvalta ja olen menossa keittiön suuntaan, kun korviini eksyy television suunnalta uutistenlukijan ääni. Musiikkivideo on loppunut.
”...tämänhetkisten tietojemme mukaan vakavassa auto-onnettomuudessa on menehtynyt arviolta noin 30- vuotias mieshenkilö. Toinen kuljettajista on loukkaantunut vakavasti ja...”
Jään tuijottamaan television ruutua. Siinä näytetään kuvaa kahdesta aivan kasaan menneestä autosta. Toinen on tummanpunainen, ilmeisesti BMW ja toinen on musta avoauto. Sydämeni jättää pari lyöntiä väliin. Lukija vaihtaa aihetta.
”Äiti...” aloitan. Ääneni on heikko. Kiirehdin keittiön ovensuuhun. Äitini on juuri kaatamassa minulle kahvia mukiin. Hän katsoo hetken minuun ja hänen ilmeensä kääntyy huolestuneeksi.
”Sairaalaan”, saan sanotuksi. Rintakehääni puristaa.
”Mitä? Onko jotain sattunut? Oletko kunnossa?” äiti tulee lähemmäs ja alkaa hermostua.
”Chase...” ääneni murtuu. Äiti katsoo minua tiiviisti silmiin, kuin yrittäen selvittää, mitä olen sanomassa. ”Hän on ollut onnettomuudessa...” pakotan suustani. Jossain silmäkulmieni tienoilla alkaa kirvellä. Äidillä menee hetki tajuta, mitä olen juuri sanonut, mutta sitten hän alkaa toimia.
”Kyle, voitko ajaa meidät sairaalalle?” hän kysyy nopeasti. Kyle näyttää hetken entistä hämmästyneemmältä.
”Tietenkin”, hän vastaa ja nousee pöydästä. Ryntään eteiseen ja vedän kengät jalkaani. Juoksen ulos vesisateeseen muistamatta ottaa takkia mukaani. Kyle ja äiti seuraavat perässäni ja menemme tien yli Kylen pihalle, tummansinisen Volvon luo. Kyle ja äiti hyppäävät etupenkeille ja mies avaa minulle takaoven. Istun kyytiin ja puristan koko matkan ovenkahvaa sormet valkoisina. Sisälläni on mylläkkä. Puristus rinnassa jatkuu ja on kohonnut kurkkuun asti. Tuntuu siltä, etten saisi kohta enää henkeä.

Voisin vannoa, että kymmenen minuutin matka kesti tällä kertaa vähintään kaksi tuntia. Sairaalan ovien edessä hyppään ulos autosta vauhdissa. Juoksen lasiovista sisään ja olen törmätä vastaantulevaan naiseen pienen vauvan kanssa. Kiiruhdan vastaanottotiskille ja hengästyneenä kysyn Chase Crenshawia. Äitini ja Kyle ovat tulleet taakseni, ja äiti ottaa ohjat käsiinsä. Olen tyytyväinen siitä, etten joudu puhumaan, ääneni ei luultavasti kestäisi sitä. Äiti selittää jotain virkailijalle tiskin takana ja meitä aletaan johdattaa jonnekin. Päässäni pyörii vain yksi ajatus jalkojeni kuljettaessa minua automaattisesti muiden perässä. Hyvä Jumala, älä anna sen olla totta... Älä anna sen olla totta...

Saavumme lasi-ikkunan taakse. Äitini puhuu jotain hoitajan kanssa. Katseeni kohdistuu lasin läpi huoneeseen, jonka keskellä on sänky jolla makaa liikkumatta tummanruskeahiuksinen mies. Kaiken maailman letkuja ja neuloja on pistelty häneen. Saatan erottaa kasvojen tutut piirteet. Kyynel karkaa toisesta silmäkulmastani.
Äiti tarttuu käteeni ja irrotan katseeni vastahakoisesti miehestä sängyllä.
”Voit mennä sisään”, hän sanoo lempeällä äänellä, katsoen minua silmiin katseella, jollaisen näin hänen kasvoillaan viimeksi vasta pari kuukautta sitten, Yvonnen maatessa sairaalassa koomassa. Jalkani kuljettavat minut lasisen ikkunan toiselle puolelle. Vedän tuolin sängyn viereen ja valahdan siihen. Muutaman sekunnin ajan saan pidettyä itseni kasassa, mutta kohottaessani katseeni taas Chasen runneltuihin kasvoihin, toinen kyynel vierähtää poskelleni ja saa aikaan ketjureaktion. Välittämättä ikkunan takana seisovasta äidistäni ja Kylestä, tartun Chasen käteen ja nojadun sängyn patjaan. Minuun sattuu hirvittävästi katsoa elottomana makaavaa miestä. Jokainen sekunti saa tuskan vain pahenemaan. Puristus rinnassani ja kurkussani voimistuu, enkä voi muuta kuin laskea kasvoni varovasti patjan reunalle, silitellä Chasen kättä ja itkeä.

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   8.7.09 02:58:29

Mä muuten melkeen paruin tätä osaa kirjottaessa. :o Miten voi tarinan hahmoista tulla niin tärkeitä? :'> Tai sitte se johtuu tosta kappaleesta (jota rakastan, btw <3) ja siitä etten oo nukkunut kunnolla varmaan viikkoon.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   8.7.09 03:06:55

Kaikki sinäki jätät onnettomuutee :<
Etkä muute anna Chasen kuolla 8<

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   8.7.09 03:08:34

Niinpä. :o
Ei, en anna. Tarinasta menis maku >8D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   8.7.09 03:14:36

No hyvä *tyytyväinen ilme* :::D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   8.7.09 03:25:58

: DD

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: PyöreäPalikka 
Päivämäärä:   8.7.09 11:17:48

omg mäkin rupesin poraan :o<3

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   8.7.09 11:38:20

Voi ei. Saan teiät virnistelemään mielipuolisesti ja itkemään. o.o mahtaa porukat kytätä kun luette? 8D

Tuli kirjotusinspis ja mulla on nyt jatkoa valmiina tähän melkeen sivu. Laitan sen kohta. Kaveri tulee vasta iltapäivällä nii pystyn kirjottamaan :)

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   8.7.09 11:52:39

Istun kirkon penkkien eturivissä, kuunnellen papin pitämää puhetta. Sade hakkaa kahta kauheammin ikkunaruutuihin, valuen alas kirkkaina, kiemurtelevina puroina lasia pitkin. Kirkko on täynnä minulle tuntemattomia ihmisiä. Ihmisiä, joita en koskaan saanutkaan oppia tuntemaan. Yritän istua huomaamattomana, toivoen, ettei kukaan tule kysymään mitään. Huoneessa on tasan yksi ihminen, jonka tunnen. Tunsin. Pitää oppia käyttämään imperfektimuotoa.
Jos voisin, itkisin, mutta kyyneleitä ei enää tule. Istun vain turtana paikallani, yrittäen pitää katseeni jossain muualla kuin edessä olevassa arkussa.

Joitakin ihmisiä alkaa lipumaan eteen. Surun varjostamia, tuntemattomia kasvoja. Pappi on hiljentynyt. Ihmiset jäävät vuorollaan arkun viereen, tipauttelevat kyyneliään ruumiin vieressä ja kuiskivat kauniita sanoja. Minua kuvottaa. Ei hänen kuulu maata tuolla... Hänen kuuluu olla kotona... Minun kanssani...
Pappi odottaa ilmeisesti, onko joku vielä tulossa katsomaan vainajaa. Nousen penkiltä ja jalkani kannattelevat minut huterasti eteen. Tunnen kysyvät katseet itsessäni. Viivytän tarkoituksella silmiäni puisen arkun koristeellisissa kaiverruksissa, peläten sen kohdistamista häneen.
Lopulta kuitenkin kohtaan nuo kasvot. Niin tutut, mutta niin vieraat. Kalpeat, naarmuiset, mutta samalla tutut piirteet omaavat. Silmät ovat suljetut, ja hän näyttää vain nukkuvan. Haluan niin nähdä noiden sinisten silmien katseen, edes kerran vielä... Sen rakastavan katseen.

Jalkani pettävät alta yllättäen ja putoan kipeästi polvilleni arkun viereen. Jostain syvältä sisimmästäni alkaa valua kyyneleitä. Tuntuu kuin happi loppuisi. Jonkun käsi laskeutuu olkapäälleni ja yrittää nostaa minua ylös, mutta en suostu nousemaan. Puristan sormillani arkun reunaa ja huudan kipua ulos.

”Andrew, herää!”

Huolestunut ääni tunkeutuu alitajuntaani ja lopettaa huudon. Nousen hätkähtäen parempaan asentoon kovalla penkillä ja avaan silmäni. Kyyneleet ovat oikeastikin kastelleet kasvoni. Huomaan, että muut odotushuoneessa tuijottavat minua. Luon vain vihaisen mulkaisun heihin ja pyyhin kasvoni hihaan. Huppari, joka on päälläni, ei ole minun. Mietin hetken, kenen se voisi olla, ja tulen lopulta siihen tulokseen että sen täytyy olla Kylen. Isä ei omistanut tällaisia.

Äitini on istunut takaisin viereeni ja tarkastelee kasvojani. Toivon ettei hän tuijottaisi minua. Se ahdistaa. Kyle istuu hänen vieressään. Silmäni kiertelevät huoneessa etsien kelloa, ja löytävät sen oven yläpuolelta seinältä. Se näyttää kymmentä. Ikkunasta ulos katsomalla saan tietää, että se on kymmenen aamulla. Olenko ollut koko yön täällä?

”Andrew Rhymer?” ovensuusta kuuluu lempeät naisen sanat. Kohdistan katseeni hoitajaan, joka viittoo minua luokseen. Ahdistus palaa rintakehääni tajutessani, miksi olen sairaalassa. Vilkaisen nopeasti äitiin ja Kyleen. Nousen ylös penkiltä ja kävelen liian iso, harmaa huppari päälläni hoitajan perään.
”Häntä voi käydä nyt katsomassa”, nainen sanoo johdattaessaan minua hiljaista käytävää pitkin. En vastaa, kävelen vain perässä.

Saavumme vieraan huoneen ovelle. Hänet on ilmeisesti siirretty. Hoitaja avaa oven ja päästää minut sisään. Nielaisen ja liu'utan katseeni lattiaa pitkin sängyllä makaavaan mieheen. Luulen ensin hänen olevan tajuton, mutta pian kasvot kääntyvät minua kohti. Kävelen vaivalloisin, hatarin askelin sängyn viereen ja lösähdän tuolille. Kasvot eivät näytä enää niin kammottavilta. Siniset silmät tarkastelevat minua vähän unisen oloisella katseella. Hätkähdän tuntiessani käden kosketuksen omassani. Chase vetää sen omaansa ja puristaa kättäni. Se saa veden kihoamaan silmiini taas uudelleen. Puristan sormeni hänen sormiensa ympärille.

”Ethän sinä kuole?” kuulen itseni kuiskaavan, mutta kadun sanojani heti. Puhuminen näyttää olevan hankalaa. Chasen suu kuitenkin aukeaa vastaukseen.
”En”, hän saa sanotuksi ja hymyilee varovasti. Hymyilen takaisin. Halaisin häntä jos en pelkäisi satuttavani.

Tiedä sitten kauanko istuin siinä katsellen Chasen silmiä, mutta herätessäni ajatuksistani ne ovat sulkeutuneet. Ensin se saa minut säikähtämään ja vaistomaisesti puristamaan kättä omassani, mutta kuullessani laitteiston tasaisen, elämästä kertovan piippauksen ja tajutessani hänen vain nukkuvan, rauhoitun. Mietin, ovatkohan koneet ainoa asia, jotka pitävät Chasen hengissä. Ei... eivät ne voi olla. Kyllä hän paranee.

”Sinun pitäisi palata nyt takaisin”, sama hoitaja sanoo ovensuusta. Vilkaisen häneen ja luon vielä viimeisen silmäyksen Chaseen. Irrotan otteeni toisen kädestä vastahakoisesti ja lähden huoneesta hoitajan perässä.

Jonkun ajan kuluttua istumme kaikki äitini keittiössä. Äiti on tehnyt pöydälle voileipiä ja asettanut kahvikupit kaikkien eteen. Sekoittelen omaani hajamielisesti ja katselen ulos. Aurinko paistaa taas. Kyle ja äiti juttelevat, ihan normaaleista asioista, hiljaisella äänellä. Mielikuvani Kylestä on hiljalleen muuttumassa. Ehkä tuo ei olekaan niin kamalaa seuraa äidilleni.
Hörppään kahvimukista ja mietin, milloinkohan pääsen taas katsomaan Chasea.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   8.7.09 13:21:23

Mä jo säikähin et unohit lupaukses (? :D)

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   8.7.09 13:35:41

Eeen unohtanu :DD

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   8.7.09 13:36:57

Hyvä hyvä *Taas se tyytyväine ilme* :::: D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   8.7.09 13:42:29

Voi ei, mä oon vaan nukkunu tyytyväisenä ku sä oot lätkiny tänne jatkoa. No, joka tapauksessa, mä rupesin poraamaan jo ekassa jaksossa eikä se sitte loppunu ennen ku olin lukenu tokanki jakson loppuu. :o Säikähin jo että sä pistät Chasen hautaan tai jotain muuta kauheeta. :<

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäLongchamp. 
Päivämäärä:   8.7.09 19:48:05

sait uuden lukijan =)

hihi, jatkoa odotellessa..

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Numb. 
Päivämäärä:   9.7.09 18:04:25

Miten oon voinu missata tällasen tarinan :o

Kauhia poraaminen viimisen osan alussa (eikä musiikki yhtään helpottanu), sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja naamalla maailman typerin virne koko tarinan ajan. Onneks jotkut vaan jaksaa kirjottaa ^^ <3

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   9.7.09 20:06:00

Kiitos ihanista kommenteista! :3 en ois kyllä uskonut sillon kun alotin että tästä tykättäisiin. Heh, oon muuten kirjottanut yhteensä nyt lähes 60 sivua o.o en oo _koskaan_ jaksanut mitään tarinaa näin pitkälle. Mut ehkä mun kirjotusinto johtuu siitä että saan niin kivoja kommentteja :---)

Kaveri lähti tonne vesisateeseen lenkille (hullu...) joten kirjottelen tässä välissä. Jos saan tarpeeksi pitkän pätkän niin laitan tänne.

Ps. Varautukaa, tulevaisuudessa tulossa lisää angstia. >.< Ei kuitenkaan nyt ihan heti ettei mee pelkästään sellaseks. Mulla on kuitenkin jo pitkälle suunniteltu tätä.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   9.7.09 20:08:26

Jehei, toivottavasti se kaveri viipyy siellä lenkillä kauan, että saat rustattua tarpeeks sitä jatkoa (anteeks törkeyteni, en mä tietenkää haluu et se kaveri vilustuu). :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   9.7.09 20:09:31

Heh, kyllä sillä ainakin tunti varmaan menee :D Ja mulla on nyt jo melkeen sivu. Joten luulenpa että laitan tänne kyllä aika pian.

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   9.7.09 20:51:34

Chase's point of view

Aukaisen silmäni vaivalloisesti kuullessani oven kolahduksen. Ensimmäisenä toivon, että se olisi Andrew, mutta joudun pettymään karvaasti nähdessäni pian sen saman vanhahkon hoitajan kasvot naamani yläpuolella. Kääntämällä päätäni hiukan silmiini osuu kello, joka näyttää yhdeksää ilmeisesti illalla.
”Mikäs on vointi?” hoitaja kysyy. Hänen äänensä on vähän tylyn kuuloinen, kuin hän olisi lopen kyllästynyt omaan työhönsä.
”Hyvä”, vastaan ympäripyöreästi. Onhan vointini oikein mainio, jos ei lasketa mukaan sitä, että päässä vihloo jumalattomasti, kylkeen sattuu ja vasen jalka tuntuu siltä kuin se olisi ylitetty rekan kanssa. Oli kyllä viimeinen kerta kun ajan kolarin.
Hoitaja touhuaa jotain ja vaihtelee jotain ihme letkuja ympärilläni, ennen kuin poistuu huoneesta vähin äänin jättäen minut sinne yksinäni.

Ainoa asia mitä olen tehnyt näiden sairaalassa hereillä viettämieni tuntien aikana, on ajatteleminen. Olen ehtinyt ajatella vähän sitä sun tätä, mutta enimmäkseen päässäni pyörii tuo vaaleatukkainen poika ja se, miten oikeasti onnistuin ajamaan kolarin. Olen aina pitänyt itseäni hyvänä kuskina, eikä ilmakaan ollut mitenkään hirveä vaikka vettä satoikin. Muistan vain sen, että ajoin aika varovasti tietä pitkin kotia kohti hyväntuulisena, ja huomasin yhtäkkiä ajavani väärällä kaistalla. Minulla ei ole hajuakaan, miten jouduin sinne väärälle kaistalle. Olin kai sitten niin ajatuksissani. Tummanpunainen auto tuli vastaan, en ehtinyt väistää, kuului vain hirvittävä metallinen kirskunta ja kaikki pimeni. Muistan vielä toisen auton kuljettajan, ehkä minun ikäiseni miehen, kasvot. Hän kuulemma kuoli. Pieni syyllisyydentunne painaa sydäntäni. Minähän sen kolarin aiheutin tunaroimalla... Olikohan miehellä perhe? Vaimo ja lapsia?

Hätkähdän mietteistäni kuullessani koputuksen. Käännän katseeni ja pian tutut kasvot kurkkaavat ovenraosta. Ne leviävät onnellisen helpottuneeseen hymyyn minua katsoessaan.
”Olet hereillä”, Andrew toteaa ja tulee sisälle sulkien oven perässään. Hymyilen pojalle hänen istuessaan tuolille sängyn viereen. En muista kamalasti siitä kun hän kävi viimeksi katsomassa minua, mutta sen muistan että hän oli suoraan sanoen kamalan näköinen liian suuri huppari päällään ja silmät punaisina. Nyt hän on paljon normaalimpi. Katselen hänen kasvojaan, enkä voi olla ajattelematta, miltä hänestä on tuntunut, tai mitä jos en olisikaan koskaan enää nähnyt häntä. Jos olisin kuollut.
Kasvoni ilmeisesti kertovat mitä pääni sisällä liikkuu – ainakin Andrew muuttui vähän huolestuneen näköiseksi. Karkotan surullisen ahdistavat ajatukset päästäni ja keskitän ne poikaan. Hän näyttää vähän epävarmalta.
”Minkälainen olo sinulla on?” hän kysyy ja vilkuilee vuoron perään lattiaa ja minua.
”Ihan hyvä. Kyllähän paikat kipeänä ovat, mutta olen hengissä”, sanon naurahtaen. Ääneni on vähän käheä ja heikon kuuloinen ja nauraminen saa kyljessä aikaan inhottavan vihlaisun. Andrewin silmistä paistaa taas huolestuneisuus.
”Älä ole tuon näköinen”, moitin poikaa. ”Minä selviän kyllä.”
Hän hymyilee vähän ja antaa silmiensä levätä omissani vähän pidempään. Hänellä on erikoisen väriset silmät; ne ovat vihreät nopeasti katsottuna, mutta kun katsoo tarkemmin, saattaa erottaa reunoilta vähän sinertävää ja pupillin ympäriltä jotain ruskean tapaista.
Andrew kääntää katseensa pois ja vilkaisee kännykkänsä kelloa.
”Vierailuaika loppuu ihan kohta... Äiti ei päästänyt minua aikaisemmin”, hän sanoo pahoittelevan kuuloisena ja laittaa puhelimen takaisin farkkujen taskuun. ”Minun pitää varmaan mennä. Voisin käydä vielä sinun asunnollasi tarkistamassa että kaikki on kunnossa”, hän jatkaa vähän kysyvällä äänensävyllä.
”Käy vaan.”
Poika nousee penkiltä, mutta vaistomaisesti tartun hänen käteensä saaden tuon melkein säikähtämään.
”Tule tänne.”
Kohennan asentoani sängyllä niin paljon kuin pystyn murtamatta lisää kylkiluita. Andrew tajuaa merkkini ja kumartuu puoleeni, painaen huulensa omilleni moneksi sekunniksi, jotka kuitenkin tuntuvat liian lyhyiltä. Huultemme erotessa pidän vielä pojan kädestä kiinni ja katson häntä silmiin saaden tuon punastumaan vähän. Hymyilen hänelle ja päästän hangoitellen irti kädestä. Katson kuinka huulet kaartuvat vielä surumieliseen hymyyn ja ovi sulkeutuu hänen perässään. Jään pitkäksi aikaa tuijottamaan sitä, ajattelematta juuri mitään.
Minulle on käynyt niin ennenkin samankaltaisessa tilanteessa. Tuossa pojassa on minuun jokin kumma vaikutus. Olen alkanut itkemään helpommin, puhumaan pehmeitä ja unohtumaan omiin ajatuksiini. Lisäksi oloni on mahdottoman yksinäinen täällä, vaikka hoitajia ramppaa joka välissä. Mieluummin makaisin vielä enemmän tuskissani kotona, Andyn kanssa, kuin täällä ilman häntä.

Andrew's point of view

Oloni on paljon pirteämpi istuessani Kylen auton etupenkillä äitini ajaessa kohti Chasen asuntoa. Oma automme meni sen verran palasiksi silloin jokin aika sitten, kun isäni ajoi sen lyhtypylvääseen, ettei sitä kannattanut enää lähteä korjaamaan.
”Seuraavasta risteyksestä vasemmalle”, sanelen ohjeita äidin kuunnellessa ja ohjatessa autoa keskittyneesti. Hän varmaan pelkää ajavansa kolarin ja romuttavansa Kylen auton. Vaikka äiti on ollut aina aika varovainen ajaja, varsinkin pimeällä.

Käydessäni tänään Chasen luona sairaalassa, sain sieltä mukaani toivonkipinän. Kaikki kyllä järjestyy taas. Chase voi jo paljon paremmin ja pian hän voi toivottavasti palata kotiin. Elämä tulee jatkumaan normaalina.

”Tämäkö?” äiti kysyy vilkuillen kerrostaloa.
”Ei, vaan seuraava”, sanon vilkaisten vain nopeasti tielle. Olen joutunut kulkemaan paikkaan niin monta kertaa jo, että osaisin sinne vaikka unissani. Äiti ajaa auton parkkipaikalle ja kiipeän sen sammuttua ulos. Äiti lähtee seuraamaan minua. En välttämättä toivoisi häntä sisälle, mutta en kehtaa kieltääkään. Ja ei siinä kyllä oikeastaan mitään pahaa ole että hän paikan näkee, tuntuu vain että hän tunkeutuisi minun alueelleni. Kello ei ole vielä aivan yhtätoista, joten ovet eivät ole lukossa ja pääsemme vaivatta sisään.
Menemme hissillä kahdeksanteen kerrokseen. Mieleeni palaa heti erittäin miellyttäviä muistoja paikasta, joita tosin en haluaisi muistaa ollessani äitini kanssa. Voinkohan enää ikinä mennä hissiin punastumatta?

Avaan omilla avaimillani oven ja astun sisään painaen valot samalla päälle. Silmiini ei osu mitään hälyttävää, joten annan äidinkin tulla peremmälle. Laitan avaimet taskuuni, jotten unohda niitä. Yhtäkkiä äkkään makuuhuoneen oven olevan auki. Äitini on kulkemassa juuri sitä kohti mielenkiinto silmistään paistaen, mutta ehdin vetäistä sen hänen kasvojensa edestä kiinni nolostuneena. Se on vieläkin kuin pommin jäljiltä, enkä halua äidin saavan mitään mielikuvia siellä vietetyistä hetkistä. Hän näyttää ensin vähän hämmentyneeltä, mutta tajuaa olla kysymättä mitään. Nainen lähtee kiertelemään olohuonetta päin. Käyn keittiössä laittamassa muutamia tiskejä tiskikoneeseen ja pyyhkimässä pöytiä.

”Sinullahan on rikkaampi mies kuin minulla oli”, kuulen äidin huudahtavan olohuoneesta. Hän on ilmeisesti huomannut valkoiset nahkasohvat ja LCD- television. Naurahdan lausahdukselle ja huuhtelen tiskirätin mennen myös olohuoneeseen. Äiti näyttää vaikuttuneelta näkemästään katsellessaan ihailevasti ympärilleen.

Katselen vielä että kaikki on kunnossa ja menen eteiseen. Äiti seuraa minua. Tungen tennarit jalkaani ja poistun asunnosta sammuttaen valot perässäni. Jotenkin haikeaa jättää se omiin oloihinsa tänne ja mennä itse äidin luo, mutta tuskin hän antaisi minun täälläkään yksin nukkua. Ja ikävä Chasea kohtaan voisi kasvaa liian suureksi. Minusta on tullut riippuvainen.

Kävelemme ulos alaovista juuri kun ne menevät lukkoon. Lähdemme hiljalleen ajelemaan kotia kohti.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   9.7.09 21:03:02

Tää oli jotenkin semmonen osa, jonka kohalla uskalsin huokasta. Ihanaa, että Chase oli hyvässä kunnossa ja ja ja... Ehkä musta tulee vähän liian riippuvainen tähän tarinaan? Kuitenki, mukava luku jälleen (en mä osaa enää muuta sanookaan). :)

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: PyöreäPalikka 
Päivämäärä:   9.7.09 22:48:34

mäkin olin nyt silleen aah nyt voi taas ottaa rennosti :'''D oon ihan vajaa

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   9.7.09 23:21:39

Mulla on vaa typerä virne ja aww yhessä kohassa ::D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   10.7.09 00:24:32

Tästä me päästään siihen tulokseen, että me kaikki ollaan kohta Chasen äidin kanssa samalla osastolla Jacksonin takia. :'D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   10.7.09 00:27:33

Todellaki ::D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   10.7.09 00:58:05

Hoh voi teitä 8D

Taidan tänäyönä vielä kirjotella sillon ku kaveri nukkuu :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjäkeppälerttu 
Päivämäärä:   10.7.09 01:33:17

mullaki tuli helpottunu olo, ja toi pusukohtaus oli jtn niin sulosta :> jatka vaan, aion valvoa kunnes sä oot saanu jatkon tänne! :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   10.7.09 02:07:01

Alan kohta kirjottelemaan :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä.diu. 
Päivämäärä:   10.7.09 03:00:13

aaa odotan :3

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   10.7.09 03:09:52

Kukapa ei oottais :::D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   10.7.09 03:33:17

Kohta tulee pikkunen pätkä (:

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjäkeppälerttu 
Päivämäärä:   10.7.09 03:48:07

hei cmoon saa se pätkä tänne ennen ku mä nukahdan!:D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   10.7.09 03:52:37

juujuu ihan justiinsa :D muutama rivi vielä.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjäkeppälerttu 
Päivämäärä:   10.7.09 03:57:01

jaajaa:D hyvähyvä:D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   10.7.09 04:15:02

A few days later

En ole varmaan ikinä tuntenut itseäni yhtä energiseksi, vaikka en nukkunut viime yönä juuri ollenkaan. Eilen käydessäni katsomassa Chasea hän kertoi pääsevänsä tänään kotiin. Kyle lupasi lähteä kuskiksi, sillä Chase ei todellakaan itse saa ajaa vielä ainakaan kuukauteen. Minun varmaan pitäisi vihdoin ajaa se ajokortti.

Kello ei ole lyönyt seitsemääkään, kun olen ylhäällä. Hiippailen ympäri äitini asuntoa hermostuneena ja mietin asioita. Meidän on tarkoitus lähteä hakemaan Chasea vasta kymmeneltä. Olen juonut varmaan kolme kupillista kahvia ja tehnyt kaiken mahdollisen, mitä tähän aikaan voi tehdä. Lopulta lösähdän olohuoneen nojatuolille tuijottamaan seinäkelloa ja yrittämään mieleni voimalla saada aikaa kulumaan nopeammin.

”Andrew, teidän pitäisi varmaan lähteä.”
Hätkähdän huvittuneen kuuloista lausahdusta ja avaan silmäni. Olen ilmeisesti kuitenkin nukahtanut, vaikka oloni olikin harvinaisen pirteä herätessäni aikaisemmin. Nousen ripeästi nojatuolilta ja käyn äkkiä vessassa, ennen kuin kiirehdin ulos. Kyle on pysäköinyt autonsa meidän autotallimme eteen. Hyppään kyytiin ja heilautan kättäni äidille, joka on tullut perässäni ulko-ovelle. Kyle lähtee ajamaan sairaalaa kohti, minun mielestäni aivan liian hitaaseen tahtiin. Naputtelen ovenkahvaa sormillani. Aurinko paistaa, mutta tuulee aika viileästi. Kyle yrittää avata matkan aikana jotain keskustelua, mutta en juurikaan pysty keskittymään jutteluun. Päässäni pyörii vain, kuinka onnellinen olen Chasen päästessä takaisin kotiin.

Kylen tummansininen Volvo kaartaa viimeinkin sairaalan ovien lähelle.
”Pärjäättekö jos odotan autossa?” hän kysyy juuri kun olen läimäisemässä ovea kiinni.
”Joo, tietenkin”, vastaan ja hymyilen miehelle. Ovi paiskahtaa kiinni ja kävelen ripeästi sairaalan lasisista ovista sisään. Mielessäni käväisee, että viimeksi kun olin yhtä innoissani menossa sairaalaan, olin aivan varma että löydän Chasen makaamasta kuolleena teho-osaston sängyltä.

Astelen aulan läpi tiskiä kohden, kun huomaan tutun henkilön istuvankin jo odotushuoneen penkillä. Hymyilen onnellisesti ja menen hänen luokseen. Chasella on kainalosauvat vieressään ja edelleen käsissä ja kasvoissa naarmuja, mutta hän näyttää todella hyvältä. Joka tavalla.
”Valmis?” kysyn päästessäni hänen vierelleen. Chase hymyilee ja kampeaa itsensä jaloilleen sauvojen varaan. Ehdin jo miettiä hetken, että auttaisin häntä, mutta homma näyttää sujuvan aika hyvin ilmankin apua. No, Chase on luonnollisestikin hyvä kaikessa mitä tekee. Olen ainakin saanut sellaisen käsityksen. Mies painaa nopeasti huulensa omilleni saaden minut hetkeksi hämilleen, mutta jälkeenpäin loistamaan kirkkaammin kuin taivaalla oleva aurinko. Pari vanhusta odotushuoneessa vilkaisee meitä kummissaan kun lähdemme pois sairaalasta.

Sauvojen kanssa kävely näyttää aika rankalta, ainakin siihen nähden että Chase on melkein hengästynyt pienen matkan jälkeen. Vaikka onhan hänen kuntonsakin varmasti laskenut paikallaan maatessa. Kyle on tullut auton ulkopuolelle odottelemaan ja tervehtii Chasea kohteliaasti avaten tuolle oven. Kerroin miehelle eilen tulevani uuden isäpuoleni kanssa hakemaan, joten hän ei ihmettele asiaa. Chase vääntää itsensä istumaan taakse ja vetää kepit perässään. Minä istun etupenkille ja siirrän sitä sen verran eteenpäin, että Chase mahtuu kaikkien tavaroidensa kanssa taakse. Kyle lähtee ajelemaan sinne minne neuvon. Sivupeilistä näen Chasen irvistävän aina töyssyn kohdalla. Kylkeen taitaa vielä sattua aika reippaasti.

Kyle ajaa neuvojeni avulla eksymättä kerrostalolle. Nousen ulos autosta ja avaan Chaselle oven, ottaen samalla hänen vaatelaukkunsa olalleni. Taas mielessäni käväisee auttaa häntä, mutta mies näyttää edelleen selviytyvän hyvin itsekin, ja voisin vaikka vannoa että häntä ärsyttää ylimääräinen paapominen. Hän on tottunut elämään yksin ja tulemaan toimeen omillaan. Heilautan kättäni hymyilevälle Kylelle ja kiirehdin Chasen perään oville. Hän on jo itse avaamassa painavaa pääovea, mutta ehdin ottamaan taakan häneltä ja saan hänet tuhahtamaan ja pyörittämään päätään. Naurahdan miehen eleelle ja menen hänen kanssaan rappukäytävään. Huonoksi onneksemme törmäämme (ei, emme tällä kertaa kirjaimellisesti) alakerran mummeliin, joka näyttää lievästi sanottuna vahingoniloiselta nähdessään Chasen kainalosauvoineen.
”Päiviä”, mummo sanoo ja hymyilee pysähtyen ja tukkien tiemme. ”Missäs nuorukainen on itsensä telonut? Jäitkö auton alle?” nainen viittaa aivan selvästi siihen, kun meinasimme peruuttaa hänen päälleen parkkipaikalta.
”Ei, en jäänyt”, Chase naurahtaa vastaukseksi. ”Kolari.”
”Juu, tiesinhän minä sen. Kunhan kiusasin”, mummo hörähtää. ”Tuli siitä uutisissakin, ja tunnistin heti sen sinun kulkuvälineesi. Pahaan kuntoon olet saanut.”
”Mm”, Chase mumisee. Häntä harmittaa auto aika lailla. Se ei ollut vanha eikä kyllä varmasti halpakaan. Mummo kyselee vielä jotain turhanpäiväisiä, ennen kuin päästää meidät hissille.

”Jos en olisi rampa, olisit juuri nyt ahdistettuna minun ja tuon seinän väliin.”
Käännän katseeni virnuilevaan mieheen. Hän on selvästi onnellinen saadessaan minut taas noloksi. Vaikka ajatus kyllä kuulostaa mahdottoman houkuttelevalta... Hymyilen katse lattiaan kohdistettuna.

Hissi kohoaa kahdeksanteen kerrokseen ja pääsemme asunto numero 23:n, siis Chasen asunnon, ovelle. Avaan sen omilla avaimillani ja suljen oven Chasen päästyä sisään.
Silloin kun en ole ollut sairaalassa tai äitini luokse pakotettuna, olen siivonnut täällä. En ole ikinä ollut mikään kovin innokas tai taitava siinä hommassa, mutta minun on itsekin myönnettävä että paikka on siisti. Chasekin tuntuu huomaavan sen.
”Osaat siivotakin?” hän kysyy vähän ironisesti. Okei, ehkä en ole aina yhdessäelomme aikana kerännyt astioitani pöydiltä tai imuroinut enemmän kuin kerran kahdessa viikossa.
”No tietenkin osaan”, naurahdan. Chase könkkää kierroksen kodissaan ja näyttää huojentuneelta päästyään takaisin. En voi kuin hymyillä. Sitä minä tässä kyllä olen odottanutkin; että en osaa kuin olla suu virneessä ja miettiä valoisaa tulevaisuutta.

Laitan itselleni ja Chaselle kupillisen kahvia. Chase on istunut olohuoneen sohvalle, taas lievästi hengästyneenä. Jos en olisi niin iloinen nähdessäni hänet istumassa omalla sohvallaan, voisin sääliäkin miestä. Vien kahvikupin hänelle ja istun itse toiselle sohvalle hörppimään omaani.

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   10.7.09 04:17:13

Vähän pirteempää tekstiä välillä. Nyt taidan painua ittekkin nukkumaan. Huomenna jatkuu luultavasti :) Öitä ^^

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä.diu. 
Päivämäärä:   10.7.09 04:19:57

yay :3

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   10.7.09 04:25:05

yay todellaki :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjäkeppälerttu 
Päivämäärä:   10.7.09 09:56:46

tää oli kyllä ihana, kiitos:)

”Jos en olisi rampa, olisit juuri nyt ahdistettuna minun ja tuon seinän väliin.” toi oli aivan ällöihana, lisää tuommosia kiitos ! <3

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   10.7.09 12:20:35

Voi ei, mä nukuin taas ja missasin yhen uunituoreen osion. No, onneks sain sitte edes hyvää aamulukemista. ^^

Hissi oli ihan paras kohta, tykkäsin. Naapurin mummo on ärsyttävä. >.< Jeah, jatkoa odotellaan innokkaana. :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   10.7.09 19:32:28

Hih ^^

Kaveri lähti justiinsa. Hommaan tässä ensin nyt jotain ja alan sitten kirjottamaan.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   10.7.09 19:40:59

Jei, nyt vaan odotellaan, taas. Nyt kyl aion valvoo niin kauan, ettei jää taasen aamulukemiseks. :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   10.7.09 20:34:56

Alan nyt näpyttelemään :)

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   10.7.09 22:11:56

Menee vähän pidempään, tarttee pitää tauko kun käskettiin auttamaan karsinoiden teossa. Pitääkö niitä nyt yöllä alkaa tekemään? -____-'' kirjotan kuitenkin täksi yöksi.

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 01:18:51

No nyt tulee kohtapuoliin tekstiä :D Pääsin vihdoinkin istahtamaan tähän koneen ääreen. Okei, äsken kyllä nostelin puntteja, mut se oli pakko tehä että haba kasvaa. heh.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä.diu. 
Päivämäärä:   11.7.09 01:20:08

Onko pätkä siis jo valmiina vai aloitatko vasta...? :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 01:21:40

Mulla on about sivu valmiina, mutta se on niin tyhmästä kohtaa kesken että kirjotan jonkun verran vielä ^^

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: encoding. 
Päivämäärä:   11.7.09 01:47:33

pianpian, alkaa nukuttaa : )

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 01:57:51

Kohta tulee :D lupaan saada puolen tunnin sisällä tänne.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä.diu. 
Päivämäärä:   11.7.09 02:03:10

PUOL TUNTIA?!?!! Nyyh mun piti nukkuakkin, herätys ennen kymmentä ja viime yönä en nukkunu. :<

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 02:05:23

anteeks, mut tähän kohtaan EI voi lopettaa :''D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä.diu. 
Päivämäärä:   11.7.09 02:11:12

Sitten... NOPEASTI! :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 02:18:58

Chase's point of view

Kyljessä tuntuva vihlaisu saa minut heräämään. Olen jo aukaisemassa suutani maristakseni särkylääkkeitä hoitajalta, kun tajuan etten olekaan enää sairaalassa. Aukaisen silmäni ja katselen ympärilleni. Lämmin onnellisuudentunne leviää jossain sisälläni huomatessani makaavani omassa asunnossani, omassa sängyssäni ja vaaleahiuksinen poika vieressäni hiljaa nukkuen. Käännyn varovasti toiselle kyljelleni ja lepuutan pääni tyynyyn. Kerrankin olen se, joka on ensimmäisenä hereillä.

Andrewin kasvot ovat niin rauhalliset. Tummat ripset ovat painuneet alas ja suu on vähän raollaan. Ajatukseni kääntyvät taas siihen, mitä olisi tapahtunut jos olisin kuollut. Kuinka kovin Andy olisi ikävöinyt minua? En uskalla edes ajatella, mitä minulle kävisi jos hänelle sattuisi jotain. Olen aina luullut olevani itsenäinen ihminen, etten kaipaa ketään vierelleni, mutta minun on pakko myöntää, että en osaisi enää elää ilman häntä.

Hätkähdän mietteistäni vihreiden silmien auetessa ja räpsähtäessä pari kertaa. Andrew näyttää hetken siltä, kuin nukkuisi silmät auki, mutta hymyilee pian huomattuaan minun tuijottavan. Hän vetää syvään henkeä, venyttelee ja tulee ihan lähelle viereeni. Kannattelen päätäni vasemman käteni varassa ja oikealla silittelen hänen kasvojaan.
”Rakastan sinua.”
En tiedä miksi sanoin sen ääneen. En minä tee tuolla tavalla julkisia rakkaudentunnustuksia. Ehkä minulla on jakautunut persoonallisuus? Hymähdän ajatukselle. Andrew avaa silmänsä taas ja vilkaisee minua hymyillen.
”Minäkin sinua.”
Hänen sanomanaan tuo kyllä kuulostaa aika ihanalta ja saa minut väkisin kohottamaan toista suupieltäni. Mieleeni muistuu se myöhäinen ilta joskus kauan sitten, juuri Andrewin isän hautajaisten aikaan, kun tuskissani pohdin, lähetänkö vai enkö lähetä sitä viestiä joka sisälsi nuo kaksi juuri mainitsemaani sanaa. Se oli oikeasti vaikea päätös. Voin kertoa takuuvarmasti, etten ole ikinä kellekään niitä sanonut, ellen sitten joskus ihan pienenä vanhemmilleni. Viestiä lähettäessäni pelkäsin tunnustaa asiaa. Pelkäsin asiaa itsessäänkin – sitä että olin rakastunut poikaan, johon minun ei ikimaailmassa olisi pitänyt rakastua. Ei sillä, hyvä valintahan Andrew oli. Vai pitäisikö sanoa, että hän valitsi minut? Ottaessani hänet kotiini silloin ensimmäistä kertaa, minä vain aidosti säälin häntä. Pystyin jotenkin samaistumaan häneen. Sitten hän alkoi olemaan luonani enemmän ja enemmän ja valuin koko ajan hiljalleen kohti sitä kuilua, jonka reunalla rakastuin häneen.
Mitäköhän syksyllä tapahtuu, kun koulut taas alkavat ja joudun opettamaan häntä joka päivä? Se voi olla hankalaa, kun nykyäänkin ajoittain tunnen hänen olevan se fiksumpi meistä...

Andrew's point of view

Voisin maata siinä Chasen siliteltävänä vaikka loppupäivän, mutta järki sanoo että minun pitää nousta. Olen tosissani alkanut miettiä sitä ajokortin hommaamista, ja lupasin käydä Yvonnen ja äidin luona tänään. Inhottaa jättää Chase yksin kotiin, mutta tiedän hänen kyllä pärjäävän.

Avaan silmäni ja nousen istumaan sängylle haukotellen. Ensimmäinen kunnon yöuni moneen päivään, ja minua väsyttää vieläkin. Näköjään näitä univelkoja ei nukuta pois yhdessä yössä. Vilkaisen Chaseen joka on silmin nähden hereillä, mutta valahtanut takaisin makuulle ja sulkenut silmänsä. Hymyilen ja nousen ylös, etsin käsiini vaatteet ja vedän ne päälleni. Suuntaan keittiöön laittamaan kahvin tippumaan, kuten lähes joka aamu. En minä ennen kahvia niin kamalasti juonut, mutta muutettuani Chasen luo hänen kofeiiniriippuvuutensa on ilmeisesti tarttunut minuunkin.

Pian makuuhuoneen suunnalta kuuluu kolahtelua ja Chase ilmestyy keittiöön keppeineen. Hän on todella outo näky niiden kanssa; kömpelö ja epävarman oloinen. Normaalisti kävellessään hänen voisi melkein sanoa liukuvan eteenpäin, sulavasti ja tasapainoisesti. Hän istuu tuolille pöydän viereen ja alkaa repimään murtuneessa vasemmassa jalassaan olevaa tukisidettä pois. Katson touhua vähän kummastuneena miettien, mitä tuo aikoo, ja otan itselleni kahvia.
”Otatko sinä?” kysyn ja olen jo valmiina ottamassa mukia kaapista.
”Käyn ensin suihkussa”, hän sanoo. Lasken mukin kahvinkeittimen viereen ja istun omani kanssa pöydän ääreen. Chase saa valkoisen siteen irti ja heittää sen viereiselle tuolille huoahtaen ja suoristaen itsensä. Otin lehden kasvojeni eteen, mutta en kuitenkaan pysty keskittymään sen lukemiseen. Vilkuilen vähän väliä Chasea. Taidan olla hivenen vainoharhainen.
Chase nousee sauvojensa varaan ja lähtee suihkuhuonetta kohti. Vilkaisen vielä kerran hänen peräänsä ja päätän olla huolehtimatta. Alan lukea jotain Michael Jacksonin kuolemaa koskevaa artikkelia, vaikka en juuri mitään tyypistä tiennytkään. Kohta suihkuhuoneesta kuitenkin kuuluu metallinen kolahdus ja kiroamista. Hypähdän ylös tuolilta melkein kaataen kahvit päälleni ja suuntaan suihkuhuoneen raolleen jääneelle ovelle.
”Mikä hätänä?” kysyn äkkiä, edes näkemättä vielä mitä on tapahtunut. Chase nojaa seinään ja näyttää harvinaisen vittúuntuneelta, mutta olevan ihan kunnossa. Sydämenlyöntini kiihtyivät säikähtäessäni varmaan puolella. Mies tuhahtaa ja katsoo minua kulmiensa alta.
”Katkoin selkärankani.”
Menee hetki ennen kuin tajuan sarkasmin hänen äänessään. Chase huomaa väliaikaisen hidasälyisyyteni ja naurahtaa.
”Sauva kaatui.”
Hymähdän omalle säikähdykselleni. Chase jatkaa riisumistaan. Unohdun ovensuuhun vahtimaan, ja saan huomata vaatteiden pois ottamisen olevan ilmeisen hankalaa, varmaan murtuneiden kylkiluiden takia.
”Tarvitsetko apua?”

Chase's point of view

Vilpittömyys kuultaa ovensuussa seisovan vaaleahiuksisen äänestä hänen katsoessaan vaikeaa riisuutumistani. Vilkaisen tuohon ensin epäuskoisena, saaden hänetkin tajuamaan miltä hänen sanansa kuulostivat.
”Voisi olla tarpeen”, sanon kuitenkin virnistäen ennen kuin hän ehtii perua lausahdustaan. Andrew puree huultaan ja hymyilee hiukan empien, tullen kuitenkin suihkuhuoneeseen kokonaan, lähemmäs minua, ja alkaa avata paitani puoliksi jo avattuja nappeja. Katselen kuinka hänen sirot kätensä työskentelevät näppärästi, vaikkakin vähän täristen. Silmät ovat kohdistettuna paitani etumukseen, mutta ne kääntyvät katsomaan välillä omiini. Hänen kasvoillaan on vähän epäröivä hymy. Sormet avaavat alimmankin napin ja vetävät paidan minun avustuksella pois. Poika empii taas ja päätän rohkaista häntä hieman, nojaudun osittain seinään ja suutelen häntä. Andrew vastaa suudelmaan varovasti, mutta sujauttaessa käteni hänen paitansa alle saan pojan innostumaan. Sivelen pehmeää ihoa sormillani ja nojaan samalla seinään, vetäen Andrewia lähemmäs itseäni. Andrew lukee ajatukseni ja vetää paitansa pois päältään, heittäen sen samaan kasaan omani kanssa. Hänen täydellisen, hoikan vartalonsa näkeminen saa minut haluamaan tuota vielä enemmän. Räpellän hänen vyönsä ja farkkunsa auki ja hän potkii ne lattialle alusvaatteiden kera ja vetää minun housuni samalla pois. Painan taas huuleni Andrewin suulle ja hänestä tukea ottaen siirryn suihkun puolelle ja väännän kraanan auki. Lämmin vesi alkaa valua päällemme painautuessamme toisiimme kiinni, suudellessamme intohimoisesti ja kosketellessamme toisia kaikista mahdollisista paikoista. En edes muista että olin muutama päivä sitten helvétinmoisessa kolarissa.

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 02:20:28

Hmph, * toisiamme viimesessä pätkässä. Oon sen verran väsynyt et noita kirjotusvirheitä saattoipi tulla, mutta ehkä saatte selvää 8D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 02:31:47

Oon muuten alkanut miettimään, että kun tää alkaa hiljalleen lähennellä loppua (nyyhks >.<) niin kiinnostaisko teitä lueskella jatko-osaa? Olis jo ideakin siihen valmiina. :D

(Ei tää kuitenkaan ihan vielä lopu, ehtii tulla paljon angstiakin lisää .___.)

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 11:10:34

Alan jo kirjottamaan jatkoa tälle päivälle. En tiiä kuinka nopeesti saan tänne, pitää varmaan hypätä taas vähän väliä tekemään jotain hommia.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: encoding. 
Päivämäärä:   11.7.09 11:34:55

EI SA LOPPUA !!!
(tää tarkotti sitä et jatko-osa olis todellakin pop :) )

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 12:19:27

wibg.webs.com

Tarina tuolla kokonaisuudessaan luettavissa. Sinne tulee myös päivityksiä ja sitten jotain infoa siitä jatko-osasta, mikäli semmoisen halajatte. (Itselleni ainakin sen kirjoitan :D)

encoding., selvä 8D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Marsipaani^^ 
Päivämäärä:   11.7.09 12:28:52

Jatko-osa ainaki pitää sitte kirjottaa,ja tää ei saa vielä loppua :)

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 12:34:30

Ei nyt ihan vielä lopukaan :D Ehtii paljon tapahtua.

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   11.7.09 20:28:55

Tulin justiinsa ratsastamasta, alan kohta kirjottamaan taas.

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   12.7.09 01:15:13

Andrew

Puoliksi pöydälle loiskunut kahvi on jo jäähtynyt tullessamme Chasen kanssa pois suihkuhuoneesta. En saa hymyä pois kasvoiltani kaataessani mukillisen kylmää litkua lavuaarin viemäristä alas. Chase on aivan takanani ja laittaa itselleen kahvia mukiin, jonka nostin keittimen viereen. Hänen toinen kätensä on kiertynyt paljaan ylävartaloni ympärille ja hän koskettaa huulillansa poskeani.
”Olet ihana”, hän kuiskaa hymyillen ja menee pöydästä tukea ottaen tuolille istumaan. Onnellinen ilmeeni vain syvenee. Istun pöydän ääreen mukini kanssa, mutta en ehdi kauaa istua kun ovikello soi. Chase kurtistaa kulmiaan hämmästyneenä, kuten minäkin. Nousen ja tiukennan vähän lantioni ympärille kiedottua pyyhettä samalla kun kävelen ovelle. Avaan sen ja saan melkein sydänkohtauksen nähdessäni äitini ovella.
”Öh... Huomenta?”
Äiti hymyilee iloisesti ja tulee sisälle. ”Etkö ole valmis?”
”Valmis mihin?”
”No eikö sinun pitänyt tulla kotona käymään? Ja Yvonnen luona?”
”Ööh...” vilkaisen seinällä olevaa kelloa. Se näyttää puolta kahtatoista.
”Mm... unohdin”, mutisen ja menen takaisin keittiöön nolona. Olimmeko me melkein kaksi tuntia suihkussa? Chase varmasti arvaa jo nähdessäni naamani, että kuka tuli. Hän tervehtii ovensuuhun jäänyttä äitiäni hymyillen kohteliaasti. Hörppään uuden kahvini loppuun ja suuntaan makuuhuoneeseen vaatekaapille. Kuulen äidin kyselevän jotain Chasen voinnista.
Vaihdan pyyhkeen tilalle alusvaatteet, mustat farkut ja t-paidan päälle valkoisen hupparin. Ulkona paistaa aurinko, mutta siellä tuulee aika ikävästi. Kuivaan hiukseni vielä pyyhkeeseen ja ravistan päätäni. Otan kännykän, avaimet ja lompakon mukaan ja suuntaan keittiöön. Äiti menee jo ovelle odottamaan.
”Pärjääthän sinä?” kysyn vähän huolissani Chaselta. Mies hymyilee minulle.
”Pärjään pärjään.”
Menen hänen luokseen ja painan huuleni nopeasti hänen suulleen, ennen kuin poistun hymyillen keittiöstä, vedän tennarit jalkaani ja seuraan äitiäni ulos.

”Ylihuomennako sinä siis lähdet?”
Katson kun Yvonne viikkaa vaatteita matkalaukkuunsa innokkaana. Hän on lähdössä pian sinne Italiaan.
”Silloin”, tyttö vastaa kysymykseeni ja henkäisee. ”En malta odottaa!”
”Huomaan sen”, naurahdan ja kohennan asentoani tytön sängyn päiväpeitteen päällä. Yvonnen nuorin pikkuveli Jerome istuu myös sängyllä ja katselee kiinnostuneena jonkun lehden kuvia.
”Eikö sinun tule ikävä minua?” jatkan esittäen surkeaa. Yvonne tuhahtaa muka turhautuneena.
”No ei sinua nykyään näy muutenkaan ikinä kun olet vaan sen miehesi kanssa!”
Tyttö nauraa ja kääntyy katsomaan minua. ”Tietenkin tulee, tyhmä. Mutta enhän minä ole siellä kuin pari viikkoa.” Hän jatkaa vaatteiden viikkaamista. Mumisen jotain vastaukseksi. Mieleeni muistuu se päivä, kun Yvonne kertoi suunnitelmistaan. Viimeinen koulupäivä. Chase oli juuri silloin hankkinut autonsa, joka on nyt varmaan jo romuttamolla, jos siinä mitään romuttamista enää on. Kovin lyhyessä ajassa on tapahtunut paljon.
Yvonne sulkee matkalaukun vetoketjun ja nousee ylös lattialta.
”Pakkaan loput huomenna. Otatko jotain juotavaa?”
”Ääh, minun pitää varmaan mennä. Äiti kuitenkin pakottaa minut olemaan luonaan vielä ainakin pari tuntia, ja...-”
”Olet huolissasi Chasesta.”
Tummanruskeat kiharat heilahtavat Yvonnen kumartuessa hymyillen viemään pikkuveljensä lehden ja nostamaan pojan alas sängyltä. Seuraan parivaljakkoa pois huoneesta. Yvonne tulee eteiseen kun laitan kenkiä jalkaan.
”Ei me varmaan sitten nähdä ennen kun tulen”, hän sanoo ehkä vähän surullisen kuuloisena ja tulee halaamaan minua. Halaan häntä takaisin hymyillen.
”Pidä hauskaa”, sanon vielä irrottautuessani ja poistuessani ovesta.

Chase

Istun sohvalla ja tuijotan telkkaria tylsistyneenä. Jos olisin joskus tiennyt, että joku päivä en oikeasti pystyisi tekemään juuri muuta kuin rötköttämään paikallani, en olisi todellakaan silloin tehnyt sitä kun muuhunkin oli mahdollisuus. Päätäkin särkee, mutta en viitsisi ottaa taas särkylääkettä. Ei niitäkään kai ihan terveellistä ole ketjussa vetää. Mutta kahvia on pakko saada.

Nouse sohvalta ja nappaan kepit vierestäni, lähtien vaeltamaan niiden kanssa keittiötä kohden. Puolessavälissä matkaa minulle tulee yhtäkkiä kumma olo, kuin kaatuisin eteenpäin kovaa vauhtia. Säikähdän tuota ja pysähdyn. Kun se ei lopu, minun on pakko nojata vieressä olevaan seinään ja sulkea silmäni. Mutisen kirosanoja ja avaan silmäni hetken päästä. Olo on taas ihan normaali. Tunnustelen hetken, tuleeko se takaisin, ja kun en huomaa mitään outoa, jatkan matkaani keittiöön. Päättelen tuon oudon kohtauksen johtuneen särkylääkkeistä. Purkissahan mainittiin jotain jostain sivuvaikutuksista?

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: PyöreäPalikka 
Päivämäärä:   12.7.09 09:51:58

:)

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: soar 
Päivämäärä:   12.7.09 12:48:59

Hohhoh, luin sitten koko viisi osaa kerralla. Tai no, en ihan , viimeyönä aloitin ja pakko oli nukkuakkin välillä. Pakko myöntää että aivan järjettömän loistavaa tekstiä. Jatkoa siis pian. <3

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjäkeppälerttu 
Päivämäärä:   12.7.09 13:56:14

jatkaaa:D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: soar 
Päivämäärä:   12.7.09 20:04:53

tuleeko jatkoa vielä tänää? :)

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   12.7.09 22:20:52

Yöllä tulee jossain vaiheessa, saattaa mennä aamuyöhönkin. On ollu tosi kiire tänään... >.<

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   12.7.09 22:21:40

Kirjaudunpa sisäänkin.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: soar 
Päivämäärä:   12.7.09 22:59:29

Jee. Saa nähdä että muistaako soari nukkua ollenkaan, puoli viideltä ois herätys, jos menee ennen sitä nukkumaan. :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.7.09 03:56:21

Kirjottelen tässä parhaillaan, ihan tiedoksi vain, jos joku valvoo.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: .diu. 
Päivämäärä:   13.7.09 04:01:42

Jee (8 Ja mä valvon taas...

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.7.09 04:07:18

Heh :D Nää on muuten aika puheliaita tässä osassa. En oo koskaan kirjottanu näin montaa puheenvuoroa mihinkään :'D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: .diu. 
Päivämäärä:   13.7.09 04:28:34

Noni. Kai on myös paljon toimintaa...? ;D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.7.09 04:30:46

No en nyt tiiä, aika paljon menneisyydestä jauhamista. Mutta kyllä tarina vähä eteneekin. :'D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: .diu. 
Päivämäärä:   13.7.09 04:32:20

Mutta jokos se osa tulee?

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.7.09 04:34:12

Kohtapuoliin (:

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.7.09 04:35:29

Hui. Sain taas yhen idean tarinaa koskien. Yritän kuitenki kirjottaa nopeesti, vaik tästä tuleeki vähä pidempi pätkä :D Luulisin et tasaan mennessä oon saanu tänne.

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.7.09 04:55:38

Andrew

Potkaisen kenkäni huojentuneena pois jaloistani ja huokaisen syvään. Vihdoinkin pääsin eroon äidistäni – ensin hän käytti minua asioilla ajokortin hankkimista varten ja sitten hän pakotti minut vielä olemaan luonaan melkein kolme tuntia, ennen kuin suostui tuomaan kotiin. Hassua sanoa kahta paikkaa kodiksi... Noh, väliäkö sillä.

Jätän avaimet ja lompakon eteisen pöydälle ja lähden etsimään Chasea. Melkein jo ehdin säikähtää, kunnes huomaan hänen istuvan parvekkeella ja puhuvan puhelimessa vakavan näköisenä. En viitsi mennä häiritsemään joten otan vain jotain syötävää jääkaapista ja istun keittiön pöydän ääreen syömään. Kello on jo melkein kuusi. Hetken päästä Chase ilmestyy puhelun lopettaneena keittiöön. Mumisen hänelle tervehdykseni. Mies näyttää vähän kummalliselta, silmissä on oudon epävarma katse.

”Oletko kunnossa?” tungen loput leivästäni suuhun ja kurtistan kulmiani Chasen pysähtyessä ja nojatessa ovenkarmiin.
”Mhm”, hän vastaa. Tulkitsen mumiman myöntäväksi vastaukseksi. ”Niistä särkylääkkeistä tulee vaan jotain ihme sivuvaikutuksia.”
Kurtistan kulmiani enemmän ja nousen tuolilta, suunnaten vessaan. Chase jatkaa matkaansa keittiön tuolille ja laittaa sauvat nojaamaan seinään.
Kaivan vessan kaapista särkylääkepurkin ja siristän silmiäni lukeakseni sen kyljen tekstin. Minun pitää varmaan hankkia silmälasit ennen ajokorttia, enhän minä näe juuri mitään.
”Ei tässä kyllä sanota muista sivuvaikutuksista kuin väsymyksestä”, huudan vessasta Chaselle ja laitan purkin takaisin kaappiin, palaten keittiöön. ”Väsyttääkö sinua?”
”No vähän”, Chase myöntyy. ”Ehkä huimauskin sitten johtuu siitä väsymyksestä.”
”Varmaankin.”
En jaksa huolestua tuollaisesta, pääasia että häntä ei satu mihinkään. Huimaus ei ole vaarallista. Otan kaapista mukin myös Chaselle ja kaadan hänelle siihen kahvia.
”Oliko kivaa?” mies kysyy.
”Ai mikä?”
”No siellä kaupungilla. Yvonnella ja missä sitten olitkin.”
”Jaa”, tajuan ja hörppään juomastani. ”Yvonnella joo, mutta äiti oli rasittava.”
”Sellaisia ne ovat. Puhuin äsken omani kanssa puhelimessa.”
”Mhm”, totean. ”Mistä?”
”Vaikka mistä. Hän aikoo kuulemma hankkiutua osastolta pois ja muuttaa jonnekin keskustaa päin.”
”Ahaa... Onko se hyvä asia?” varmistan. Mies kuulosti sanoissaan vähän tympääntyneeltä.
”No en tiedä. Onhan se toisaalta, mutta en ole nähnyt häntä kuuteen vuoteen, ja on vähän outoa jos hän yhtäkkiä asuu nurkan takana ja juoksee viidesti päivässä kylässä.”
Nyökkään ja hymähdän vastaukseksi. Huomaan mahdollisen tilaisuuteni tulleen.
”Missä loput sinun perheestäsi asuu?”
Chase katsoo minua hetken, kuin ei ymmärtäisi kysymystä, ja kääntää kasvonsa sitten pöydän pintaan. Minua alkaa kaduttaa huomattuani hänen reagointinsa.
”Öö... jos saa kysyä”, jatkan, yrittäen korjata virhettäni. Chase nostaa katseensa äkkiä.
”Tietenkin saa”, hän vastaa ja näyttää valitsevan sanoja, millä ilmaista asian.
”Oikeastaan en ihan tiedä.” Hänen äänensä on normaalia hiljaisempi ja hän sekoittelee kahvia mietteissään. ”Näin isäni viimeksi kuudentoista vanhana.”
Nyökkään taas, keksimättä mitään järkevää sanottavaa. Mies näyttää hiukan surulliselta, mutta sitten hänen ilmeensä muuttuu enemmänkin vihaiseksi vähäksi aikaa, kunnes se on taas normaali.
”Mites se ajokortti?” hän kysyy vaihtaen puheenaihetta. Olen tyytyväinen vaihdokseen, hän ei näyttänyt kovin onnelliselta puhuessaan isästään.
”Sain jonkun kirjan sieltä toimistolta tänään, sitä pitää kuulemma lukea ja ensimmäinen teoriatunti on ensi viikolla. Ja pitää varmaan hankkia silmälasit.”
”Silmälasit?”
”Mm. En näe kunnolla, äskenkin teki tiukkaa kun yritin lukea sitä pilleripurkin kylkeä.”
Chase nyökkää.
”Onko se paha?” kysyn kulmat koholla.
”Ei, miksi olisi?”
”Kunhan kysyin. Näytit hassulta.”
Mies naurahtaa hiukan. ”Sitten näytät vaan aika paljon eräältä tutulta. Näytät jo muutenkin.”
”Tutulta?”
Chase nyökkää ja näyttää siltä, ettei siitä sen enempää.

Juon loput kahvit ja venyttelen. Väsyttää, vaikka ei ole edes ilta vielä.
”Taidan mennä makoilemaan sänkyyn vähäksi aikaa.”
”Tahdotko seuraa?” Chase kysyy hymyillen. Virnistän takaisin.
”Jos seura osaa käyttäytyä.”

Nousen tuolilta ja suuntaan makuuhuoneeseen. Lösähdän sängylle ja saan pian Chasen seurakseni. Hänen sänkyyn kiipeämisensä on vähän varovaisempi, mutta paikat eivät näytä olevan mitenkään hirveän kipeänä. Menen lähemmäs ja käperryn hänen kainaloonsa. Chasen lähellä minulla on aina niin turvallinen olo, vaikka hän onkin puoli-invaliidi. Mies sivelee kädellään hiuksiani. Painan pääni hänen tasaisesti kohoilevaa rinakehäänsä vasten ja hiljalleen valun uneen.

Chase

Taas minulle tuli semmoinen ihme imelä ja umpirakastunut olo, kun Andrew käpertyi minua vasten ja nukahti. Käteni liike pojan vaaleissa hiuksissa pysähtyy ja painan pääni tyynyyn. Mietin niitä paria kysymystä, joiden vastaamiseen puhetaitoni eivät riittäneet. Yksi koskien Gregiä... siis isääni, ja toinen sitä tuttua, jota Andrew muistuttaa valitettavan paljon.
Minulla ei oikeastikaan ole mitään mielikuvaa Gregin sijainnista tai edes siitä, onko hän elossa. Mistäs sitä tietää vaikka hän oikeasti silloin kerran olisi juossut kännipäissään jonkin kulkuneuvon alle, kun sitä toivoin. Tuskinpa kuitenkaan, hänellä on aina ollut liian hyvä tuuri. Luultavasti mies asuu jonkun huoran siipien suojassa ja edelleen käyttää kaikki rahansa huumeisiin tai alkoholiin. Minua hävettää jo hänen ajattelemisensakin. Miten minulle sattuikin tulemaan sellainen isä?

Vaikka kuinka yritän, en saa ajatuksiani pidettyä poissa toisesta henkilöstä, jonka muistelemista olen yrittänyt vältellä viimeiset neljä vuotta. Silti joskus hän eksyy mieleeni ja aiheuttaa inhottavan, surunsekaisen tunteen ja puristuksen jonnekin kurkun tienoille. Tunteen, jollaista minä inhoan yli kaiken. Ainakin silloin kun se johtuu hänestä.
Vilkaisen nukkuvan Andrewin rauhallisia kasvonpiirteitä. Minulla on nyt hänet. Hän on paljon parempi minulle. Tuon ajatteleminen vihlaisee vähän omassatunnossa. Muistan sen ajan joskus nelisen vuotta sitten niin pelottavan elävästi, asuin silloin vielä Glassportissa... Pudistan päätäni ja karkoitan muistelut mielestäni. Pakotan itseni keskittymään vieressäni makaavaan poikaan. Jossain vaiheessa uni alkaa painamaan minunkin silmäluomiani alas.

About a week later

Andrew

Sovitan laseja päähäni ja kurtistan kulmiani nähdessäni itseni peilistä. Näytän oudolta. Todella oudolta. Chase vieressäni katselee jotain näytehyllyä. Hän on päässyt jo kepeistä eroon, tai oikeastaan hän vain lakkasi käyttämästä niitä, vaikka vielä vähän ontuukin.
”Näytän typerältä”, totean ja käännyn katsomaan Chaseen. Mies vilkaisee minuun ja näyttää jäätyvän hetkeksi, mutta sulaa pian.
”Et näytä, ihan yhtä hyvältä kuin ennenkin. Ellet paremmalta”, hän hymyilee.
Mutristan suutani ja vilkaisen peiliin. No ehkä minä pystyn niitä käyttämään, ainakin autoa ajaessani, sitten kun sen kortin saan.
Otan lasit pois ja menen tiskille. Saan sieltä paketissa oikeat, nuo olivat vain kokeilukappale. Maksan ostokseni nyrpeänä – ne maksavat omaisuuden. Vilkaisen Chaseen.
”Käyn vessassa, mene vaan autoon äitisi kanssa.”
Nyökkään ja suuntaan ulos ostoskeskuksesta, Kylen Volvolle. Äiti lähti kuskiksi, Chase ei saa ajaa vielä (tai siis en anna hänen ajaa vielä) eikä hänellä ole autoakaan.
”No minkälaiset sait?” äiti kysyy hymyillen. Istun takapenkille ja kaivan paketin pussista, ojentaen sen äidille. Hän ottaa lasit pois sieltä, katselee niitä ja sovittaa päähänsäkin.
”Nämähän ovat tyylikkäät.”
”Ota pois”, vastaan ja naurahdan vähän. Äiti katsoo minua syyttävästi ja laittaa lasit pakettiin takaisin. ”Niissä ei ole mitään vikaa, älä näytä tuollaista naamaa.”
Chase avaa auton oven ja istuu etupenkille. Äiti käynnistää auton ja lähtee ajelemaan iltapäiväruuhkassa kohti kotia. Siis sitä, missä nykyään asun.

Pihalla äiti pysäyttää auton Chasen takia ihan oven eteen. Mies mutisee jotain siitä, ettei häntä tarvitse kohdella kuin pyörätuolipotilasta ja saa äidin naurahtamaan heleästi. Minua ihmetyttää, kuinka hän on alkanut pitää Chasesta. Aluksi hän ei ollut muuta kuin sairas pedofiili joka muka pakotti minut asumaan luonaan. Kolari teki ihmeitä. Varmaan ensimmäinen hyvä puoli siinä.

Astun ulos autosta ja heilautan kättäni äidille, joka ajaa tiehensä. Menen Chasen perässä rappukäytävään ja hissille. Hissi on juuri laskeutumassa alas. Olin aivan varma, että se tuo mukanaan rouva Smithin, mutta Luojan kiitos se olikin vain jokin meitä ylempänä asuva pariskunta, joka tervehti iloisesti. Menemme hissillä kahdeksanteen kerrokseen ja sisälle asuntoon. Potkin tennarit jaloistani ja suuntaan keittiöön, enkä huomaa Chasen kaivavan jotain taskustaan ja tunkevan sen eteisen pöytälaatikkoon.

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.7.09 04:57:27

Jatkan kirjottamista heti. Tuli kamala inspis kun yritin tossa joku aika sitten nukkua, mut ei siitä tullut mitään. Tuskin meen enää tänä yönä ees sänkyyn.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: .diu. 
Päivämäärä:   13.7.09 05:03:51

Apua en pysty keksimään kommentoitavaa. Ehkä ens pätkän jälkeen?

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.7.09 05:06:01

Ehkäpä (;

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.7.09 05:48:40

Chase

Kääntelen kullanväristä sormusta käsissäni ja siirrän katseeni toiseen, joka on omassa sormessani. Heräteostos? Ehkäpä. Ei ainakaan kovin harkittu. Ajatukset pyörivät päässäni.
Andrew on käymässä kävellen kaupassa. Tämä epävarmuuden tunteminen alkaa olla aika yleistä, kun ajattelen jotain häntä koskevaa, mutta nyt se on kyllä huipussaan. Toivottavasti hän ei ole kovin sitoutumiskammoinen.

Ovi käy eteisessä. Otan kiireesti sormuksen pois sormestani, tungen ne kummatkin pakettiin ja pistän paketin tietokonepöydällä olevan kirjapinon taakse. Andrew ilmestyy ovensuuhun.
”Oletko istunut koko ajan siinä?” hän kysyy kummistuneena.
”Luulisin”, vastaan. Kai minä olen. ”Et sinä nyt niin kauaa ollut.”
Poika vilkaisee kelloa ja hymähtää. ”Melkein tunnin.”
Kohautan olkiani ja poika menee keittiöön purkamaan kauppakasseja. Haron tummanruskeita suortuvia pois otsaltani ja nousen ylös sohvalta. Jo tutuksi käynyt huimauksen tunne pyyhkäisee ylitseni ja tartun sohvan käsinojaan pysyäkseni pystyssä. Tunteen lähtiessä jatkan matkaani keittiöön. Andrew on polvistunut jääkaapin oven eteen ja tunkee sinne maitopurkkeja. Hän nousee lattialta ja sulkee oven, heittäen muovipussit tiskipöydän alapuolella olevaan kaappiin. Käsi kohoaa nostamaan alas valuneita laseja. Hän näyttää aika söpöltä niiden kanssa.
”Mitä sinä tuijotat”, Andrew enemmänkin sanoo kuin kysyy vähän vaivautuneena.
”Sinua?” vastaan ja nojaan päätäni käteeni kyynärpään varassa. Poika ei vieläkään tule toimeen lasiensa kanssa, vaikka käyttääkin niitä lähes koko ajan optikon kehotuksesta. Hän murahtaa jotain ja kaivaa jääkaapista itselleen energiajuoman ja istuu tuolille.
”Huimaako vielä?” hän kysyy ja avaa tölkin.
”Pelkästään kun nousen jostain ylös.”
Hän nyökkää ja juo tölkistä.

Jonkun ajan päästä istun sohvalla. Andrew nojaa päätään jalkoihini ja katselee telkkaria. Minä lähinnä liikutan silmiäni sen tapahtumien mukaan ja mietin jotain aivan muuta. Huokaisen.
Otan kirjapinon taakse piilottamani pienen rasian ja alan räpeltämään sitä hiljaa. Andy ei edes huomaa tekosiani, hän on liian keskittynyt ohjelmaan. Vasta kun otan pojan käden omaani ja laitan sormuksen siihen, hän havahtuu, katsoo kättään hetken ja nousee sitten istumaan, silmät vuoronperään minussa ja sormuksessa. Hänellä on huvittava ilme kasvoillaan ja silmälasit vinossa.
”Voi hyvä Luoja”, hän henkäisee ja vilkaisee minun kättäni. En voi kuin hymyillä hänen ilmeelleen. Yhtäkkiä poika kapsahtaa kaulaani ja rutistaa minulta melkein loputkin luut kasaan. Hän sepittää jotain epäselvää olkapäätäni vasten ja painaa huulensa melkein väkivaltaisesti omilleni. Vastaan suudelmaan ja halaukseen ja tunnen taas kerran olevani maailman onnellisin mies.
Kaksi tunnetilaa, joita joudun kohtaamaan Andrewin kanssa eläessä – epävarmuus ja suunnaton onnellisuus.

____________________________________________________________

Hiukan oli iloset fiilikset tota kirjottaessa, kun kuuntelin samalla Matt & Kimin Daylightia, mikä on aika pirtee kappale. :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: PyöreäPalikka 
Päivämäärä:   13.7.09 11:40:38

oi niiiin yli ihana jatko<333 lisää tälläsiiii :))))))

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjäwack 
Päivämäärä:   13.7.09 15:38:56

lissöö vaan :)

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   13.7.09 21:39:17

Kiesus, mulla oli kyllä nyt tosi idioottivirne tossa lopussa, aivan ihana :>
Jatko-osa kuulostaa tosi hyvältä :::D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjäkeppälerttu 
Päivämäärä:   13.7.09 22:32:20

murr mä haluun lisääää :D tää on niiin ihQ ! :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   14.7.09 10:51:32

Nimenomaan voi hyvä Luoja. :D Olin pari päivää poissa, ja nyt on jo näin paljon ehtiny tapahtua. Ja kun tuolla aikasemmin puhuit jatko-osasta, ni se on enemmän ku tervetullut. :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   14.7.09 16:12:24

No hienoa, sitten teen jatko-osan ja julkasen sen täällä. :D Mutta ei vieelä.

En oo varma ehdinkö tänään kirjottamaan, jos ehdin niin kirjotan.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   14.7.09 18:57:12

Tosi hienoo jos ehit tänään kirjottamaan. :>

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.7.09 10:20:09

En sit ehtinyt, mut tänään koitan saada jotain aikaseks kumpaankin tarinaan. :)

Nyt tulee vieraita (ja mä heräsin kymmenen minuuttia sitte -__-'' prkl) joten en voi koneella istuksia, mut jossain vaiheessa tuun näpyttelemään.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: keppälerttu 
Päivämäärä:   15.7.09 11:37:03

joo mä meen tallille kahen mais, sit ku tuun takasin toivon et tääl on piiitkä pätkä jatkoa, jookosta? (A) nojoo,sä jatkat niin paljon ku sä haluut sit ku ehit ;>

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.7.09 20:01:59

Andrew

Istun sairaalan odotushuoneessa ja naputtelen sormillani tuolin käsinojaa. Chase on jälkitarkastuksessa niiden murtumiensa takia, ja minusta tuntuu että hän on ollut sisällä jo ikuisuuksia, vaikka kello on liikkunut hänen lähdöstään vasta vartin verran.

Aina vasenta kättäni vilkaistessa tulen mahdottoman onnelliseksi. En olisi kyllä odottanut Chaselta tuollaista siirtoa, vaikka ihmettelinkin vähän kun hän käski minun mennä edeltä autoon. Minkäköhänlaisen metelin äiti tästä nostaa, kun näkee... Kyle lähti kuskaamaan meitä, äidillä on joku ihme tapaaminen jossain, hän on hankkimassa itselleen töitä.

Heti sairaalaan astuessani minulle tuli ahdistunut ja jotenkin surullinen olo, viimekertaiset muistot palasivat mieleen. Chase on kuitenkin jo melkeinpä terve – vähän ontuu, mutta muuten pystyy olemaan jo ihan normaalisti. Se minua vähän epäilyttää, että hän ei ole syönyt niitä ihme särkylääkkeitä pitkään aikaan, ja huimaus ja päänsärky vain jatkuu. Käskin hänen kysyä niistäkin, vaikka hän valittaakin, ettei se kuitenkaan ole mitään ja että ihan turha vaivaantua. Toivottavasti tuo tottelee.

Huoneen ovi avautuu ja Chase astuu sieltä ulos. Hymyilen miehelle ja nouse ylös tuoliltani. Hän kuitenkin kävelee hymyyni vastaamatta luokseni. Näen että jotain on vialla.
”Sinun pitää odottaa vielä jonkun aikaa”, hän sanoo. Hymyni hyytyy.
”Miksi? Onko jokin vialla?”
”Ei varmasti, mutta kysyin siitä päänsärystä ja huimauksesta, ja ne laittavat minut kuvattavaksi.”
”Aa...” Istun takaisin penkille ja Chase katoaa taas lääkärin perään. Mielessäni käväisee huoli, mutta ei mikään päänsärky nyt voi olla merkki mistään kovin vakavasta.

Chase

”Ahaa.”
Vastaan ennen kuin edes ajattelen asiaa. Lääkäri tuijottaa minua kulmiensa alta typerä kaikkitietävä ilme kasvoillaan. Tieto ei tunnu pääsevän aivoihini asti, en reagoi mitenkään.
”Siis mitä?” kysyn ja pudistan päätäni. Minun täytyi kuulla väärin.
Mies selailee papereita ja osoittelee minulle jotain niistä kuvista selittäen samalla kieltä, jota en ymmärrä sanaakaan.
”Pilosyyttinen astrost... Mikä?”
”Aivokasvain.”
Sanat iskeytyvät tajuntaani. Lääkäri jatkaa selittämistään.
”...mutta se on hyvänlaatuinen ja voidaan luultavasti poistaa leikkauksella. Neurokirurgisissa leikkauksissa on toki aina omat riskinsä, mutta ennusteesi on varmasti hyvä, sillä kasvain sijaitsee pikkuaivoissa ja MRI- kuvissa näkyi että...”

En kuule enää puhetta. Minua alkaa taas huimata, etsin nopeasti katseellani tuolin ja istun siihen, silmät lasittuneena ja ajatukset pysähtyneenä.

En haluaisi nähdä noita kasvoja nyt, haluaisin vain sanoa, että kaikki on hyvinja voidaan mennä kotiin. En haluaisi nähdä, kuinka ymmärtämättömyys vaihtuu kauhuksi, kauhu epätoivoksi.

Is this the moment where I look you in the eye?
Forgive my broken promise that you'll never see me cry
And everything, it will surely change
Even if I tell you I won't go away today

Will you think that you're all alone,
When no one's there to hold your hand?
When all you know seems so far away
And everything is temporary rest your head,
I'm permanent.

I know he's living in hell every single day
And so I ask, oh God is there some way for me to take his place?
And when they say it's all touch and go
I wish I could make it go away
But still you say,

Will you think that you're all alone
When no one's there to hold your hand?
When all you know seems so far away
And everything is temporary, rest your head,
I'm permanent.
I'm permanent.

Is this the moment where I look you in the eye?
Forgive my promise that you'll never see me cry.

(David Cook - Permanent)

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   15.7.09 20:06:17

Dämn, mä arvasin et Chasel on jotain vikaa korvien välissä

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.7.09 20:16:50

Ää, kirjotanko mä niin ennalta-arvattavaa tekstiä... :---DDDD tosin oireet suunnittelin ihan niinkö ne oikeesti on. Tossa lääkäriselostuksessa voi olla jotain virheitä kun en mikään neurokirurgi ole, muttaa :'D

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.7.09 20:24:48

Nyt seuraavaks kun kirjotan niin laitan jatkoa tohon toiseen tarinaan, eli tän jatkaminen saattaa mennä huomiseen... Ellen valvo koko yötä. :D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   15.7.09 20:27:35

Kyllähän sä sen yön voit valvoa *WiRn*

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   15.7.09 20:29:29

Voi ei ei ei! Ei näin, ei! Mä en salli tätä! Just ku mä ajattelin et jes nyt menee kaikki hyvin ja sitte tuli jotai tämmöstä. Noh, onneks se Pilosyyttinen mikälie oli hyvälaatunen. Kait ne sen sieltä napsii pois. :>

Otankohan mä tän tarinan vähän liian henkilökohtasesti? Chase ja Andy tuntuu jotenki niin oikeilta henkilöiltä. :D

Nii ja yövalvomisethan on just parhaita. Mitäs sitä turhaa nukkumaan. Nyt täytyyki sitte siirtyä kyttäilemää tuota toista tarinaa. :>

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.7.09 21:20:26

No ehkä mä sitte valvon :----)

near, mulla on ihan sama juttu joidenkin tarinoiden kanssa :D ja juu kyllä ne sen sieltä poies ottaa, sen verran voin paljastaa. :)

  Re: Wouldn't it be good # 5

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.7.09 21:33:46

Hei täyttäkää tää, ni jatkan sitte uuteen :'D tykkään tehä topikkeja.

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   15.7.09 21:36:58

Hehee, nyt yheksäskymmenesyheksäs viesti. Mulla on aina kauheita ongelmia, ku pelkään että ihmiset ei tykkää ku pölpötän niitten topikeissa kaikkee turhaa. :'D

  Re: Wouldn't it be good # 5

Lähettäjä: PyöreäPalikka 
Päivämäärä:   15.7.09 21:37:17

nukkuminen on muutenkin ihan yliarvostettua :''D

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.