Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Wouldn't It Be Good # 2

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.5.09 17:43:48

Edellinen

Jatkan tänne tänäiltana vielä. (:

Re: Wouldn't It Be Good # 2

Lähettäjä: Kharon Nía 
Päivämäärä:   13.5.09 17:44:41

Eise ku vähän kärvähti reunoista, joten en kuollu :D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.5.09 17:45:21

Ai no hyvä sitten :DD

Lähettäjä: Sleepless 
Päivämäärä:   13.5.09 18:26:06

Hihi :> Innolla ootellaan taas :)

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.5.09 21:43:05

Andrew's POV

”Andrew! Takaisin!” äitini kiljahtaa. Kiirehdin eteiseen, sujautan jalkani äkkiä tennareihini ja juoksen ovesta ulos, mukanani päivän koulukirjat.

”Tämä on viimeinen varoitus! Sinä et ole menossa min...” äiti pysähtyy ovensuuhun. Mustan auton luona käännyn katsomaan häneen päin.
Chase seisoo kuskin puolella, hän on tullut autosta ulos siksi aikaa, kun kävin sisällä hakemassa tavaroitani. Mies näyttää vähän epäilevältä ja kiusaantuneelta riitatilanteesta, ja varmasti tietää olevansa syy äidin yhtäkkiseen hiljentymiseen.
Vilkaisen vielä äitiäni.
”Tulen takaisin”, sanon ja istun autoon. Minun tekee pahaa lähteä näin, mutta en voi jäädä. En pystynyt katsomaan häntä edes silmiin. Tunnen oloni hirvittävän itsekkääksi paskiaíseksi ja samaan aikaan mahdottoman kurjaksi.
Chase istuu kuskin paikalle ja kaasuttaa pois kotitalomme edestä.

Tunnen jonkinmoista ylpeyttä saapuessani koulun pihalle Chasen autossa. Monet oppilaat kääntävät päänsä tunnistaessaan mustan auton. Hän ajaa vanhasta tottumuksesta opettajien parkkipaikalle.
”Näin”, mies sanoo pysäyttäessään auton. Nostan laukun jalkatilasta syliini. Mietin, mitä voisin sanoa.
”Öh... Kiitos... kyydistä. Ja kaikesta.”
Chase kohauttaa olkiaan.
”Ei siitä ollut vaivaa.”
Puren alahuultani ja nousen ulos autosta. Järkytyksekseni kohottaessa katseeni näen melkoisen yrmeän näköisen Mrs. Hamptonin. Hän vilkaisee minua vihainen katse silmissään ja suuntaa Chasen puolelle autoa, hitaasti ja itsevarmasti kävellen. Työnnän auton oven kiinni ja jään katsomaan.
Chase avaa ikkunan ja hymyilee rehtorille.
”Tämäpä yllätys”, hän sanoo. Hänen äänensä on sarkastinen ja hymynsä vain tekaistu. Mrs. Hamptonin ilme ei värähdäkään.
”Lomasi ei ole vielä loppunut”, nainen sanoo hampaidensa välistä, tuskin suutaan liikuttamatta.
”Tiedän sen.”
”Mitä sinä sitten täällä teet?”
”Toin pojan kouluun”, Chase sanoo vilpittömällä äänellä vilkaisten minuun päin. Näen hänen silmissään ilkikurisen pilkkeen. ”Etkö näe?”
Tracy Hampton mulkaisee taas minua nopeasti.Voin kuvitella, millaisia ajatuksia hänen päässään sillä hetkellä poukkoilee.
Mitään sanomatta Chase sulkee ikkunan naisen nenän edestä. Auto on ollut koko ajan päällä, ja hän ajaa pois parkkipaikalta.

Vilkaisen nopeasti Hamptoniin ja luikin tieheni. Ei tuosta tiedä, vaikka hän antaisi minulle jälki-istuntoa sen takia että tajusi Chasen vittúilevan hänelle. Onkohan kukaan koskaan ennen tehnyt sellaista tuolle naiselle?

Lähettäjä: prinsessasammakko 
Päivämäärä:   13.5.09 22:06:32

ihana<3 jatka pian ^^ täs on kivoja käänteitä täs sun tarinassa, ja ihan kiva kun vaihda 'kertojan kuvakulmaa'.. jatka piann!!!!

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.5.09 22:33:51

prinsessasammakko, kiitos ^^' kirjotan jatkoa justiinsa. :>

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   13.5.09 23:26:30

”Andy! Missä ihmeessä sinä olet ollut?” toinen kimeä ääni huutaa ihan läheltä. Yvonnen silmät ovat laajentuneet ja hän on hurjan vihaisen näköinen. Tungen kirjat kaappiin irvistäen yhtäkkisestä kovasta äänestä korvanjuuressani.
”Rauhoitu. Olisin soittanut takaisin jos kännykässä olisi ollut akkua”, sanon ja lähden kävelemään kohti matematiikanluokkaa laittaen samalla laukun olalleni.
”Soitin sinulle varmaan sata kertaa, mutta et vastannut”, Yvonne tiuskaisee lähtiessään seuraamaan minua. Saavumme luokan eteen. Vilkaisen siinä olevia muita oppilaita, jotka tuijottavat meitä hetken kummissaan ja jatkavat sitten juttujaan.
”Kerron kaiken myöhemmin”, sanon opettajan ilmaantuessa avaamaan ovea. ”Et tule uskomaan korviasi”, jatkan kuiskaten tytön korvaan. Pieni hymynväre kipuaa suupieleeni.

Tunnilta päästessämme Yvonne melkein raahaa minut ulos auringonpaisteeseen ja rauhallisempaan paikkaan. Istumme nurmikolle. Tytön suuttumus on vaihtunut silkkaan innostukseen ja uteliaisuuteen.
”Kerro nyt jo! Mitä tapahtui?”
Rykäisen ja päätän aloittaa aivan alusta.
”Kun lähdit, menin käymään Jasonin luona. Olin siellä jonkun aikaa ja lainasin häneltä vaatteita, koska omani olivat aivan litimärät sen hirvittävän sateen takia. En kuitenkaan kehdannut olla siellä koko iltaa, joten lähdin ja kävelin vaan jonkun aikaa ympäriinsä. Jäin siihen puistoon istuskelemaan ja silloin sinä soitit.” Pidän tauon.
”Minulla jäi yöunet vähän vähäisiksi edellisyönä... ja nukahdin siihen.”
”Puiston penkille?” Yvonne näyttää epäuskoiselta.
”Juu juu. Ei tuo vielä mitään... Nukuin siinä sitten sinne melkein yhteen asti, ja heräsin aivan umpijäässä.”
”Etkä!”
”Nukuin nukuin. Kännykästäni loppui silloin akku, ja lähdin vaeltelemaan kotiin päin. En viitsinyt mennä ihan niitä vilkkaimpia teitä, kun en voinut tietää oliko äiti soittanut poliiseille...”
”Soittiko hän?”
”Ei onneksi”, hymähdän. Yvonne kuuntelee silmät suurena. ”Oli muuten aika hemmetin kammottavaa kulkea keskellä yötä siellä narkkareiden keskellä.”
”Uskon...” tyttö vastaa.
”Niin. Kun pääsin vähän turvallisemmalle alueelle, satuin kävelemään yhden homobaarin ohi.”
Yvonnen ilme muuttuu entistä epäuskoisemmaksi.
”Ja?”
”Näin siinä parkissa tosi tutun näköisen auton... ja kuinka Chase tuli ulos siitä rakennuksesta”, sanon hiljaisempaa.
Yvonnen suu aukeaa hämmästyksestä.
”Oletko vakavissasi?”
”Kuolemanvakavissani.”
”Hän tunnisti minut – en kyllä tiedä miten, minulla oli Jasonin liian isot vaatteet päälläni ja huppukin päässä – ja tuli juttelemaan. Lopulta päädyin viettämään yöni hänen asunnossaan.”
Jos Yvonne olisi sarjakuvahahmo, hänen päänsä päällä näkyisi nyt puhekupla ja sen sisässä kolme pistettä. Naurahdan ystäväni ilmeelle.
”Miten se on mahdollista?” hän kysyy.
”Äh... Jos olisin ollut hän, olisin tehnyt ihan samoin”, sanon ja nypin edestäni ruohotupsuja sormillani. ”Ja ehkä minä ihan vähän vihjaisin, ettei minulla ole paikkaa minne mennä...”
”Andrew!” Yvonne puhkeaa nauruun. ”No – millainen hänen paikkansa oli?”
Siinä samassa koulun kello pirahtaa soimaan, ja me nousemme ylös nurmikolta. Matkalla kemianluokkaan selostan yksityiskohtaisesti, miltä paikka näytti.
”Enkä olisi uskonut opettajalla olevan niin hyvää kroppaa”, lisään vielä lopuksi virnistäen saaden Yvonne jälleen haukkomaan henkeään puoliksi nauraen.

Päivämäärä:   14.5.09 07:44:30

Ooh. Oon ihan in lööv tähän stooriin :) Jatkoa vaan :>

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   14.5.09 09:04:27

Jatkan sitten koulun jälkeen, se alkaa vasta kymmeneltä mut nyt en kuitenkaan ehi kirjottamaan. :>

Lähettäjä: diipadaapaduu 
Päivämäärä:   14.5.09 17:15:59

Ihanaa! jatkoa <:

Päivämäärä:   14.5.09 19:11:29

Mulla on aina sellai idiootti-virne tätä lukiessa :D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   14.5.09 20:12:53

Kharon Nía, eikä :D mullaki on joskus jos luen jotai :'')
pääsinkin vast nyt koneelle -.-
haen nuudeleita ja alan sitten kirjottamaan 8)

LähettäjäKuro 
Päivämäärä:   14.5.09 21:26:47

awws vähänkö sulonen tarina :DDD

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   14.5.09 22:25:39

Vatsassani kipristelee inhottavasti astuessani pihakivetyksellemme koulupäivän jälkeen. Hengitän syvään ja valmistaudun ydinpommiin avatessani kotimme oven. Vastassa ei kuitenkaan ole ketään. Riisun hiljaa kenkäni ja hipsin yläkerran rappusille hengitystäni pidättäen.

”Andrew, älähän kiirehdi”, kuuluu takaani. Se on isän ääni. Mitäköhän hän tähän aikaan tekee kotona? Hänen pitäisi olla töissä. Ajateltuani tuon tajuan melkein heti, miksi hän on kotona.
Pysähdyn puolessavälissä portaita vastahakoisesti, käännyn ympäri ja laskeudun neljä porrasta alas.

”Olohuoneeseen”, isä sanoo. Hänen äänensä on vihaisen kuuloinen ja hän näyttää myös siltä. Minusta tuntuu, etten nykyään näe häntä ollenkaan muutoin kuin pahalla päällä.
Isä istuu sohvalle äidin viereen. Äiti on itkenyt. Minua ahdistaa.
Jään nojaamaan ovenkarmiin.

”Istu”, isä komentaa ja nyökkää nojatuoliin päin. Puren huultani ja tottelen. Olen jo valmiiksi vihainen, ennen kuin mitään edes on pahemmin sanottu. Ehkä se johtuu isän puhetyylistä – kuin olisin jotain... likaista. Ällöttävää. Saastaista.

”Sanotaanko nyt ensiksi, että sinä olet kotiarestissa. Kuukauden. Ei kännykkää, televisiota eikä tietokonetta.”

Avaan suuni sanoakseni jotain. Ilmeeni on varmaan näkemisen arvoinen. Kotiarestissa? Olen vuotta vaille täysi-ikäinen! He eivät voi pakottaa minua pysymään kotona!

”Toiseksi, missä sinä olit viime yön? Äitisi oli huolesta sairaana, soittelimme ympäri kaupunkia ja sinä löit luurin hänelle korvaan”, isä sanoo eteenpäin nojautuen ja silmiini tuijottaen. Hän painottaa neljää viimeistä sanaa. Yritän tuijottaa uhmakkaasti takaisin.

”Olin Yvonnella”, vastaan, vaikka tiedän ettei se tule toimimaan.
”Älä valehtele. Soitimme heillekin, eivätkä he tienneet sinusta mitään.”
Tunnen pientä tyytyväisyyttä – Yvonne ei siis ole sanonut minusta mitään. Onneksi minulla on tuollainen ystävä.

”Missä sinä olit?” isä toistaa.

En pysty enää katsomaan häntä suoraan silmiin. Äiti on kuivannut kyyneleensä, mutta näyttää silti siltä että voisi purskahtaa itkuun milloin tahansa. Se hänessä on maailman ärsyttävintä. Hän tietää, että saa minut helpommin taipumaan hänen tahtoonsa parkumalla, koska en kestä katsoa häntä sellaisena. Olen liian empaattinen.

”Kaupungilla”, päädyn vastaamaan ympäripyöreästi.
”Missä siellä?”
”Kaverin luona.”
”Minkä kaverin?”
”Lopeta tuo!” hermoni pettävät. Kyseleminen saa pääni kiehumaan. Mitä helvéttiä asia heille kuuluu?
”Andrew, älä huuda”, äiti sanoo.
Huomaan isää ärsyttävän, kun äidin sanat tehoavat minuun paremmin. Hän haroo hiuksiaan ja näyttää siltä, että voisi repiä ne irti päästään. Mies nousee seisomaan.

Lähettäjä: PyöreäPalikka 
Päivämäärä:   15.5.09 14:43:45

jatkoa! :)

Päivämäärä:   15.5.09 15:50:18

jatkoa odotellessa :)

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.5.09 16:26:38

En ehtinykkään eilen saunan jälkeen sitten kirjottamaan, ja nyt pitää siirtää uus kirjahylly paikalleen... sen jälkeen kirjottelen :D

Päivämäärä:   15.5.09 17:14:27

Odotan :::D

Päivämäärä:   15.5.09 18:14:47

jatka pian!! haluun tietää mitä tapahtuu!!! xPP

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.5.09 18:23:14

”Siinä on jo ihan tarpeeksi kestämistä että olet... olet...” hän aloittaa, mutta ei pysty sanomaan sitä.
”Homo?” ehdotan viattomasti.
”Hiljaa”, isä sylkäisee välittömästi.
”Anthony...” äitini aloittaa varovasti, mutta isä keskeyttää tämän.
”Sinä myös!” hän karjaisee.
”Sinä et todellakaan aio liikkua sen sairaan perverssin kanssa missään, olit kuinka... hintti tahansa!”
Tuntuu kuin lämpöasteet pääni sisällä olisivat kohonneet sekunnin sadasosassa neljäänkymmeneen.
”Chase ei ole sairas!” huudan nousten myös seisomaan. Tajuan jälkeenpäin kutsuneeni häntä etunimellä ja vanhempieni tekevän siitä itsekseen typeriä johtopäätelmiä, mutta en välitä.
”Ja teille ei kuulu vittúakaan, missä minä vietän yöni! En ollut kotiinkaan kovin tervetullut, joten minne olisin mennyt?”
”Andrew, älä puhu tuollaisia! Sinä olet aina terv...” äiti aloittaa. Hänenkin äänestään kuultaa pieni suuttumus.
”Älä selitä, näin sen naamastasi”, sanon kylmästi mulkaisten naista silmiin.
”Älä puhu äidillesi tuohon sävyyn”, isä sanoo, yrittäen kuulostaa pelottavalta ja vahvalta ja niin paljon paremmalta kuin minä.
”Minä puhun aivan niin kuin haluan”, murahdan ja menen lähemmäs isääni.
”Et niin kauan kuin asut tämän katon alla. Täällä sinä noudatat niitä sääntöjä, joita me sinulle asetamme, etkä juoksentele öisin jossain tekemässä ties mitä.”
Nielaisen ja tuijotan isääni takaisin silmiin.
”Jospa sitten muutan pois.”
”Älä ole naurettava, Andrew, sinulla ei ole mitään paikkaa min-”
”Ei ollut eilenkään, ja minä löysin sellaisen!”

En jaksa enää riidellä. Lähden olohuoneesta, tömistelen portaat yläkertaan ja paiskaan oven kiinni niin että ikkunat helisevät keittiössä saakka. Huitaisen matkan varrella pöydältäni muutamat tavarat lattialle raivoissani, heittäydyn mahalleni sängylleni ja hautaan kasvot tyynyyn. Yritän saada raivoni laantumaan hengittämällä hetken syvään, ja alan kehitellä päässäni suunnitelmaa.

Päivämäärä:   15.5.09 18:33:38

ihana pätkä! jatka pian :) en oo varmaa koskaan ennen seurannu näin pitkälle yhtä tarinaa x)

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.5.09 18:41:57

prinsessasammakko, kiva kuulla 8))

kirjottelen right now (:

Päivämäärä:   15.5.09 18:50:23

jess ^^

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.5.09 20:56:35

Tuleeki pitkä pätkä... Kohta meen tallille, jatkan sitte ja postaan jossain välis :D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.5.09 23:38:49

Chase’s POV

Pakko myöntää, että lomautettuna oleminen alkaa pikku hiljaa hieman ottamaan päähän.
Kello on jo puoli yhdeksän, enkä ole tehnyt tänään mitään muuta kuin nukkunut, syönyt ja katsonut televisiota. Erittäin saavutuksellista. Ai niin, ja aamulla vein sen Rhymerin penskan kouluun. Oli muuten huvittavaa törmätä Hamptonin vanhaan harppuun siinä pihalla... Ai että, nautin kun sain vittúilla hänelle eikä hän voinut tehdä asialle mitään!
Kuitenkin, kaipaisin ehkä vähän jonkunnäköistä rutiinia elämääni. Ehkä. Toisaalta, onhan se kiva kun ei tarvitse huolehtia itseään viikollakaan kotiin välttämättä ollenkaan, tai panikoida, missä tai mihin aikaan herää aamulla...

Selailen hopeanvärisen laajakuvatelevisioni kanavia tylsistyneenä. Telkkarista tulee vain joku typerä saippuasarja ja dokumentti,joka ei kiinnosta minua.
Haukottelen pitkään ja napsautan television pois päältä. Nostan jalkani pöydältä ja lampsin keittiöön laittamaan kahvin tippumaan. Siinä samassa kuulen jostain kaukaisuudesta hiljaisen pirinän, mikä mitä ilmeisimmin kuuluu puhelimelleni. Jätän kahvinkeitot sikseen ja kiirehdin katselemaan ympärilleni, kääntämään takintaskuja ympäri ja kaivamaan laatikoita. Lopulta löydän pirisevän vekottimen sohvan välistä. Varmaan tippunut sinne istuessani siinä.

”Chase”, vastaan puhelimeen, hivenen hengästyneenä yhtäkkisestä liikuntasuorituksesta. Kuntoni ei ehkä ole nykyään sieltä aivan parhaimmasta päästä. Pitäisiköhän alkaa käydä salilla?
”No jopas kesti”, luurin toisessa päässä hörähdetään tutulla äänellä. ”Soitinko pahaan aikaan?”
”Ei, et ollenkaan”, sanon ja palaan keittiöön. Laitan kahvin loppuun pitäen puhelinta korvan ja olkapään välissä, sillä aikaa kun langan toisessa päässä oleva Sam puhua pölpöttää kuulumisiaan kovaa tahtia, kuten aina. Tutustuin häneen baarissa viikko sen jälkeen kun olin tänne muuttanut, ja jostain syystä pidimme yhteyden. Tulemme hyvin juttuun, vaikka minä olenkin ehkä vähän hiljaisempaa sorttia, ja Sam voisi puhua vaikka maailmanloppuun saakka. Toiseksi, hänellä menee juhliminen helposti hieman överiksi, ja joudun saattamaan hänet kotiin.
”Vapaana tänäiltana?” Sam lopulta, puhetulvansa jälkeen, kysyy.
”Kuten aina.”
”Seventh Heaven?”
”Varmasti.”
”Okei, mahtavaa, nähdään.” En ehdi tehdä mitään, kun puhelin jo tuuttaa. Huokaisen ja ravistan väsähtänyttä puhelinkättäni. Kahvi on tippunut, kaadan sitä mukiin ja juon kupillisen, ennen kuin käyn vaihtamassa kotivaatteet mustiin, vähän tiukemman puoleisiin farkkuihin ja valkoiseen, kaulukselliseen t-paitaan, jonka ylimmät ja alimman napin jätän auki. Sutaisen tummia hiuksiani sormilla peilin edessä, otan avaimet, puhelimen ja lompakon ja poistun asunnostani.

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   15.5.09 23:47:05

Andrew's POV

”Oletko sinä järjiltäsi? Siellähän voi liikuskella ties mitä huumehörhöjä...”

Istun Yvonnen sängyllä ja solmin kengännauhojani. Ystäväni seisoo edessäni kädet puuskassa ja vähän vihaisen epäileväinen ilme kasvoillaan. Nostan katseeni kengistä ja hymyilen hänelle.

”Voin ollakin... Mutta haluan löytää hänet.”
”Et voi olla varma, onko hän siellä.”
”En niin, mutta yritys ei maksa mitään.”
”Ei niin, paitsi jos joku juoppo matkan varrella päättää ajankulukseen puukottaa sinut”, Yvonne sanoo ivallisella äänellä. Naurahdan tytölle ja nousen sängyltä.
”Älä huolehdi. Alat kuulostaa äidiltäni.”

Kävelen Yvonnen saattelemana heidän talonsa takaovelle. Eivät hänen vanhempansa kotona ole, mutta etuovesta kulkiessani vanhempani saattaisivat nähdä minut.
”Nähdään”, huikkaan tytölle ennen kuin astun ulos jo viilenevään toukokuun ilmaan.

Ei ole kovin pimeää, mutta hämärää ja ilmassa tuntuu kosteutta. Taivaanrannassa näkyy vielä vähän oranssinpunaista auringonlaskun jäljiltä, lähtiessäni kävelemään katua pitkin mukanani väärennetty henkilöllisyystodistus, puhelin ja rahaa.

Päivämäärä:   16.5.09 11:39:28

hihii millon jatkuu :)

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   16.5.09 20:16:48

Astun sisään tupaten täynnä olevaan baariin. Vartija päästi minut vähän vastahakoisesti sisään ja jäi mulkoilemaan perääni.
Kovaääninen tanssimusiikki soi baarissa ja värikkäät valot välkkyvät. Kiitän luojaani siitä, ettei minulla ole epilepsiaa, ja lähden pujottelemaan peremmälle. Joka puolella on ihmisiä jotka tanssivat, juovat tai muuten vaan oleskelevat.

Kiemurrellessani tanssilattian läpi toiselle puolelle baaria yritän katsella mahdollisuuksien mukaan ympärilleni, jos vaikka näkisin hänet. Hänen autonsa kyllä oli pihalla, mutta tällaisesta paikasta ei ole helppo löytää yhtä ihmistä. Paikka on paljon, paljon isompi kuin miltä se ulkoapäin näyttää.

Huomaan, että vaaleahiuksiset nuoret ovat ilmeisesti kovassa huudossa tässä paikassa. Saan perääni paljon merkitseviä katseita. Ne ahdistavat hiukan, mutta samalla myös jotenkin imartelevat.

”Hei, miten menee?”

Käännän katseeni hätkähten. Aivan kasvojeni edessä on minua päätä pidempi mies. Hetken kuvittelen sen jo olevan Chase, mutta joudun pettymään. Luikahdan äkkiä ihmisjoukkoon.

Kierrettyäni luultavasti koko paikan ainakin kolmeen kertaan, kysyttyäni tiskiltä ja jopa etsittyäni vessoilta, lähden pois mieli maassa. Onneksi Yvonnen vanhemmilla on yövuoro, joten minun ei tarvitse mennä kotiin.

Astun ovesta jo pimentyneeseen yöhön. En tiedä mitä kello on. Hengitykseni höyryää viileässä ilmassa.
Vartija ei ole sama kuin tullessani. Tämä uusi ei kiinnitä minuun mitään huomiota.
Vilkaisen parkkipaikalla olevaa mustaa autoa. Se on aivan Chasen auton näköinen, mutta typeryyttäni en ole huomannut katsoa, mikä rekisterinumero hänen autossaan on. En viitsi alkaa kiertelemään ja katselemaan lähempää sitä, koska vartija on edelleenkin ovensuussa, ja olen kyllä varma, ettei Chase ollut baarissa. Luon vielä kaihoisan vilkaisun kulkuneuvoa kohden ja lähden ripeänpuoleisesti kävelemään Yvonnen luo.

Chase's POV

Nappaan Samin takin selkämyksestä kiinni tämän meinatessa pudota rappusilta baarin oven edessä, ja autan hänet autoni takapenkille. Mies selittää naureskellen jotain, mistä en saa mitään selvää. Eikä minua kyllä mitenkään hirvittävästi kiinnostakaan hänen juttunsa.
Olen tympääntynyt ja aivan liian selvänä siihen katsottuna, että olen juuri viettänyt koko illan Seventh Heavenissa. Istun kuskin paikalle ja käynnistän auton. Sam horjahtaa kirosanoja sammaltaen nurin takapenkillä kaartaessani pois syrjäkadulta.

Onnekseni mies sammuu ennen kuin olemme edes puolessavälissä matkaa. Avaan auton ikkunaa vähän ja sytytän tupakan.
Liikenne vähenee lähestyessämme Samin kotia. Talo on suuri omakotitalo, valkoiseksi maalattu ja uusi. Ajaessani sen pihaan sisälle syttyy valot ja ulos astuu aamutakissa ja tohveleissa vaaleahiuksinen nainen, joka näyttää varsin väsyneeltä ja ärsyyntyneeltä.
Pysäytän auton ja autan tokkuraisen Samin ulos sieltä.

”Hei”, blondi sanoo minulle ja hymyilee, tosin vähän ilottomasti.
”Hei.”
Talutan Samin terassille ja avoimesta ovesta kotoisan olohuoneen sohvalle. Yritän olla hiljaa, sillä tiedän, että talossa on pieniä lapsia. Sam rojahtaa pehmeään tuoliin ja jatkaa onnellisen tietämättömänä uniaan. Tunnen silkkaa vahingoniloa miettiessäni, kuinka vaikea hänen on aamulla nousta töihin.
”Kiitos kun palautit hänet... taas”, kuulen Jenniferin äänen takaani. Jennifer on Samin vaimo. Kyllä, vaimo. Ja hän ei edes tiedä miehensä viettävän iltaa homobaareissa. Säälin naista salaa. Sam on mukava mies, mutta ei osaa kontrolloida juomistaan.
”Eipä mitään”, vastaan ja hymyilen Jenniferille. Poistun asunnosta ja nainen sulkee oven perässäni. Kävelen autolleni ja lähden helpottuneena.

En ole ajanut kauaakaan, kun huomaan silmäkulmastani jotain tuttua. Hidastan auton vauhtia ja tarkennan katsettani. Höh. Mitä tuo penska taas tekee tähän aikaan yöstä täällä?
Hidastan vielä vähän ja avaan ikkunaa. Andrew pälyilee autoa ensin vähän epäillen, mutta tunnistaessaan minut hänen ilmeensä muuttuu. Poika pysähtyy. Pysäytän auton.

”Mitä sinä täällä taas teet?” Vilkaisen kelloa auton kojelaudassa. Se näyttää kahta yöllä. Käännän katseeni takaisin poikaan.
Hän ei vastaa, vilkaisee minua vain nopeasti ja kääntää katseensa maahan. Eleet kertovat paljon.
Ajatukset pyörivät päässäni hetken ajan. Yritän saada suuni pysymään kiinni, mutta valitettavasti en onnistu siinä kovin hyvin.
”Tarvitsetko paikkaa?”
Andrew nostaa katseensa minuun olkiaan kohauttaen. Huokaisen ja nyökkään pelkääjän paikkaa kohden. Poika kipittää auton toiselle puolelle ja kiipeää sisään. Lähden itseeni erittäin pettyneenä ajamaan kotia kohden. En yksin, niin kuin minun piti, vaan taas tuon pennun kanssa. Miksi minä edes teen tätä?

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   17.5.09 00:59:57

Andrew's POV

Istun Chasen auton etupenkillä. En voi uskoa, että menin taas lukkoon nähdessäni hänet... Vielä vähemmän uskon sitä, että istun taas hänen autossaan, matkalla hänen asuntoonsa.
En kehdannut sanoa hänelle etsineeni häntä. En edes tiedä, miksi loppujen lopuksi olin etsimässä. Olisin hyvin voinut vain jäädä suoraan Yvonnen luokse, sen sijaan että lähdin hetken mielijohteesta paikkaan, jossa olisin oikeasti voinut heittää henkeni. En nyt ihan baarissa sisällä, mutta niillä kulmilla. Siellä kulkee paljon epäilyttävää porukkaa.

Chase ajaa keskittyneesti. Hänestä huomaa, ettei hän ole ottanut mitään. Siitä minulle herääkin epäilys, että olikohan hän Seventh Heavenissa sittenkään. Jos hän vain oli jossain muualla autonsa kanssa.
Miehen kasvot vilahtelevat katulamppujen valon mukaan näkyviin hämärästä. Siniset silmät heijastavat edessäolevaa tietä. Hänellä on kauniit kasvonpiirteet... Ei naisellisen kauniit. Erilaiset, jollain kummalla elegantilla, veistoksellisella tavalla kauniit.
Vasen käsi on kiinni auton ratissa, oikea roikkuu rennosti ikkunanreunalla. Käsivarsien lihakset saattaa erottaa jopa niitä verhostavan valkoisen paidan läpi.

”Mitä katselet?”

Havahdun ja menen aivan punaiseksi kohdatessani Chasen silmät. Hän hymyilee. Käännän katseeni ulos ikkunasta.

”Ei se häirinnyt”, mies vastaa huoahtaen ja siirtää silmänsä minusta taas tiehen.

Saavumme jonkun ajan päästä kerrostalon pihaan. Seuraan taas Chasea rappukäytävään.
Haukottelen pitkään hänen avatessa asuntonsa oven ja napsauttaessa valot päälle. Hän heittää avaimet ja lompakon eteisen pöydälle, riisuu kenkänsä ja suuntaa keittiöön. Otan myös tennarini pois ja seuraan häntä. Chase juo lasillisen mehua ja laittaa lasin tiskialtaaseen.
”Ota jotain jos haluat”, hän ehdottaa. Kävellessään makuuhuoneeseensa hän avaa paitansa napit ja heittää sen sängylleen, kuten melkein kaikki muutkin vaatteet, ja suuntaa suihkuun.

Lähetän Yvonnelle viestin. En sano hänelle missä olen, koska hän soittaisi välittömästi. Sekunnin ajan mielessäni on, että ilmoittaisin jotain äidille, mutta tungen sen ajatuksen muualle ja päätän kerrankin ajatella itseäni, enkä heitä. Olisi todella säälittävää olla itkemässä äidin perään, kun häipyy kotoa omin luvin.
Ai niin... Eiväthän he edes tiedä, etten ole kotona. He luultavasti nukkuvat jo. Hienoa.

Minua väsyttää kamalasti. Tämä kolmeen asti yöllä valvominen ja aamulal kouluun lähtö ei vissiinkään oikein sovi minulle. Istuessani keittiön pöydän ääressä nojaa käsiini ja päätän ummistaa silmäni ihan vain hetkeksi.

”Hei. Täällä on parempiakin paikkoja nukkua.”

Hätkähdän hereille koiranunestani ja avaan silmäni vaivalloisesti. Chase on tullut suihkusta ja hänellä on taas vain pyyhe päällään. Tällä kertaa pystyn pitämään katseeni erossa hänestä, kun hän touhuaa jotain. Nousen kankeasti tuolilta ja suuntaan olohuoneeseen. Peitto ja tyyny ovat jo sohvan reunalla. Riisuudun ja käperryn taas samalle sohvalle. Minut valtaa kummallisen rauhallinen, onnellinen tunne. Unohdan stressata vanhemmistani ja siitä, mitä he aikovat tehdä huomatessaan minun kadonneen. Chase kolistelee vielä hetken keittiössä ja sammuttelee valot.

Olen jo unten mailla, kun Chase seisoo ovensuussa ja katselee minua hetken Sitten hän pudistaa päätään hymyillen, sammuttaa viimeisen valon ja suuntaa makuuhuoneeseensa.

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   17.5.09 01:29:40

Herranjestas, tätä on jo 27 sivua... :'D en oo ikinä kirjottanu näin pitkää stooria. ^^

Huomenna jatkelen taas. :> Taisiis periaatteessa tänään. :D

Lähettäjäloddes 
Päivämäärä:   17.5.09 10:17:46

Aivan IHANA tarina. On kyllä ehdottomasti ht.netin tarinatuokion parhaimpia tarinoita. Olet todella hyvä kirjoittaja.

Jatkoa odottelen :) Pitänee vielä sanoa, että ihanaa kun jatkoa tulee näin usein, ettei tarvitse tyyliin viikkoja odotella.

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   17.5.09 10:20:22

loddes, voi kiitoksia ^^,

Tänään varmaan taas kirjotan sitten illemmalla <:

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   17.5.09 13:55:17

Herään kuullessani jostain jotain pientä meteliä. Avaan silmäni ja nousen puoli-istuvaan asentoon sohvalle. En joudu tällä kertaa edes miettimään, missä oikein olen.
Katselen hetken pöllähtäneenä ympärilleni yrittäen etsiä äänen aiheuttajaa. Kolina kuuluu keittiöstä. Heitän jalkani alas leveän sohvan reunalta, vedän housut jalkaani ja laitan paidan päälleni. Nousen venytellen ylös.
Yhtäkkiä tajuan, mikä on pielessä.
Ikkunasta ulos katsoessani on aivan valoisaa. Aurinko ei paista, mutta ilma on kirkas eikä ainakaan sellainen, mitä sen pitäisi olla seitsemän aikaan aamulla. Kaivan puhelimen taskustani.
No, kello onkin puoli yksitoista. Selvä se sitten. Opettajat ovat varmaan innoissaan melkein kolmen tunnin poissaolosta...
Minulle ei ole tullut viestejä tai puheluita. Vanhempani eivät ilmeisesti ole huomanneet vielä, etten ole kotona... Jätin koulutavarani sen verran syrjään, että he varmaan luulevat minun lähteneen vain ajoissa. kouluun. Minulla on jotenkin vähän paha mieli sen takia, että lähdin noin vain menemään, mutta ajatellessani isän sanoja unohdan koko jutun. Jos kerran en saa olla omassa kodissani sellainen kuin olen, minä en todellakaan aio olla siellä. Mietinpähän vain, että missä minä sitten oikeasti olen. Yvonnenkaan luona en voi viettää koko aikaa sillä hänen vanhempansa varmasti kertovat, jos olen heillä, enkä halua olla vaivaksi... Ja Chasen luona olemista nyt ei edes lasketa. Tämä on vain jokin outo yhteensattuma, ja päästyäni kouluun en palaa enää.
Miten minä eilen illalla kuvittelinkin, että tästä voisi oikeasti tulla jotain? Chase luultavasti pitää minua naurettavana ja säälittävänä ja hekottaa kavereidensa kanssa sille, kuinka jokin typerä nulikka vaeltelee yksin ties missä. Kuka vain olisi tarjonnut apua, jos olisi nähnyt minut siellä. Ei Chase olisi voinut jättää minua sinne, koska jos minulle olisi tapahtunut jotain, se olisi tavallaan ollut hänen syytään, koska hän tiesi, että siellä ei ole turvallista kulkea. Ainakaan tällaisella ulkonäöllä. Kiroan mielessäni sitä, etten ole pitkä ja lihaksikas ja pelottava. Tällainen typerä blondi rääpäle vain.

”Huomenta”, kuuluu Chasen suusta astuessani keittiön puolelle vessassa käymisen jälkeen.
”Huomenta.” Istun tuolille. Chase asettaa mukin kasvojeni eteen, täyttää sen kahvilla ja istuu minua vastapäätä oman mukinsa kanssa alkaen lukemaan lehteä.
En vieläkään osaa oikein puhua hänen kanssaan. Oloni on vähän hermostunut. Tilanne on minusta todella outo. Tässä minä istun, opettajani – entisen opettajani, ainakin tällä hetkellä – keittiössä ja yritän keksiä, mitä sanoa. Chase lukee lehteä keskittyneen näköisesti ja sekoittelee kahviaan.
”Öh...” suustani pääsee. Chase nostaa katseensa minuun kulmat lievästi koholla. ”Taidan olla vähän myöhässä. Minä, minun... pitäisi varmaan lähteä”, saan sanottua loppuun.
”Mitä turhaan.”
Yllätyn miehen sanoista.
”Olin kyllä hereillä, mutta en raaskinut herättää sinua. Ei yksi omintakeinen vapaapäivä mitään vaikuta.”
Se on totta. Ehtisin olla muutenkin koulussa vain nelisen tuntia, ja kaksi viimeistä niistä olisi liikuntaa. Nyökkään ja hörppään kahvistani.

Päivämäärä:   17.5.09 14:54:21

Koko viikonloppu ilman tätä tarinaa, ihan kidutusta :--D Mut jeij, pääsimpäs lukemaan nyt monta pätkää kerralla. Mahtava on edelleen, jatkoa vaan :>

Päivämäärä:   17.5.09 16:41:44

Mullaki kivasti jääny pätkii, ku en ollu viikonloppun lukemas :D
Mahtavaa taas :>

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   17.5.09 17:29:43

Hienoa hienoa. Upeeta että sä pystyt kirjottamaa näin nopeesti mutta silti tasokkaasti. :)

Päivämäärä:   17.5.09 19:12:20

ei vitsit kun oon ihastunu tähä ihan totaalisesti :)

Päivämäärä:   17.5.09 21:03:07

ihana! mulla sama pääsin vast nyt taas lukemaan, mutta oli ihanaa lukea monta pätkää kerrallaan :) jatka piann!! <33

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   18.5.09 10:32:55

Tänään taas lisää myöhemmin :>

Päivämäärä:   18.5.09 14:38:54

jes iltaa oottelen niin pääsee taas lukeen :D

Päivämäärä:   18.5.09 19:37:18

jatkoaa?? :DD en jaksa oottaa!!! <333

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   18.5.09 19:46:22

Nyt alan kirjottamaan :D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   18.5.09 20:16:13

Chase's POV

”Käyn kaupassa”, huikkaan Andrewille joka istuu sohvallani ja katselee televisiota. Minua naurattaa tämä tilanne. Periaatteessa en edes tunne tuota poikaa.
”Uskoisin, että et ole menossa vielä kotiin, joten voit olla täällä jos haluat.” Otan avaimet ja lompakon eteisen pöydältä ja tungen lompakon takataskuuni.
”Kunhan et hajota mitään.”
Ehdin kuulla myöntyvän vastauksen, ennen kuin painan oven kiinni.

En viitsi mennä hissillä, joten astelen rappuset kahdeksannesta kerroksesta aulaan. Viimeiset askeleet hyppään kaksi rappusta kerralla ja poistun ulos rakennuksesta. Aurinko ei paista vieläkään ja näyttää siltä, että voisi alkaa satamaan.
Avaan automaattilukituksen ja istun autooni läimäisten oven perässäni kiinni. Olen juuri käynnistämässä autoa, kun puhelimeni alkaa soimaan jossain. En muista ottaneeni sitä mukaan, joten minun on täytynyt jättää se yöllä autoon vahingossa. Etsin hetken ja löydän sen lopulta hanskalokerosta.

”Crenshaw”, vastaan. Pamautan lokeron kiinni ja väännän auton käytiin.
”Täällä on Tammy Rhymer.”
Toisesta päästä kuuluva ääni on tekoystävällinen naisääni. Mietin hetken, kuka se mahtaa olla, kunnes tajuan sukunimen. Käteni lipeää avaimelta ja auto sammuu. Räpsäytän pari kertaa silmiäni kummissani.
”Niin?” sanon epäilevällä äänellä.
”Sinä varmastikin tiedät, miksi soitan.”
”Öh...” nojaudun penkkiin. Avaimet heiluvat paikallaan ja niistä lähtee ärsyttävä kilinä.
”En tiedä, mitä sinun sairaassa mielessäsi liikkuu, mutta sinun täytyy palauttaa poikani heti paikalla!” hätkähdän yhtäkkistä huutoa ja vedän luurin kauemmas korvastani.
”Minä...” aloitan, mutta tulen välittömästi keskeytetyksi.
”Mitä? Tiedän, että hän on sinun kanssasi. Jos henkesi on sinulle kallis, sinä tuot hänet kotiin heti.”
”Rouva...”
”Älä rouvittele minua! Tuo hänet kotiin, tai soitan poliisit perääsi!” nainen huutaa hysteerisenä.
”Ja mistä sinä minua syyttäisit? Kidnappauksesta?” Alan suuttua. ”Minä en ole tehnyt mitään väärää. Jos olisin jättänyt hänet sinne pimeille syrjäkaduille kuljeskelemaan, hän ei välttämättä olisi hengissä enää.”
”Sinä varmaankin olit aivan tarkoituksella...” Puhelu pätkäisee. Saatan kuulla toisessa päässä kiivasta keskustelua, ja ääni muuttuu naisen äänestä matalaksi miehen ääneksi.
”Missä sinä asut? Tulen hakemaan hänet nyt.”
”Miksi kertoisin?” kallistan päätäni kulmat kurtussa.
”Siksi, että vaimollani on toinen kännykkä kädessään ja hän on valmis soittamaan poliisiasemalle ja kertomaan, että olet kidnapannut Andrewin ja pidät häntä vankinasi.”
Tuhahdan turhautuneen huvittuneena.
”Luulenpa, että asia ei ole aivan noin.” Avaan auton oven ja nousen ulos. ”Hetki pieni.”
Lähden harppomaan hissille, hissillä ylös ja takaisin asuntooni. Avaan oven.
”Andrew”, kutsun ovelta. En viitsi ottaa kenkiä pois ja mennä olohuoneeseen. Puhelimen toiseta päästä kuuluu supinaa. Andrew ilmestyy ovensuuhun. Ojennan puhelimen hänelle. Poika ottaa sen vastaan epäröiden ja katsoo sitä hetken kuin se voisi hyökätä kimppuun.
”Isäsi”, valaisen häntä. Vedän käteni puuskaan ja nojaan ovenkarmiin. Vaaleapäinen nostaa puhelimen korvalleen ja kääntyy nojaamaan seinään. Hän ei sano mitään, odottaa vain.
Hetken päästä puhelimesta kantautuu minunkin korviini saakka puhetta, joka ei kuulosta kovin ystävälliseltä. Myötätunnon puuska pyyhkäisee ylitseni katsoessani pojan reaktiota. Hän nielaisee ja kääntää katseensa maahan, kuuntelee vain, sanomatta mitään.
Näin kuluu varmaan pari minuuttia, kunnes hän nostaa katseensa.
”Hyvä on”, hän sanoo. Hänen äänensä on kylmä. Huomaan hänen yrittävän kuulostaa tunteettomalta, vaikka kasvoista näkee, millainen mylläkkä hänen päästä sisällä on. Minun tekee pahaa katsoa tuota. Se tuo mieleeni muistoja, joita en haluaisi muistaa. Käännän katseeni pois.
”En.” Sana tulee pojan hampaiden välistä, ja puhelu katkeaa. Nostan katseeni. Hän antaa puhelimen minulle, katsomatta silmiin ja suuntaa takaisin olohuoneeseen. Näin hänen silmiensä kostuneen. Puren huuliani ja jäistän hetken puhelimeeni, ennen kuin laitan sen taskuuni. Kävelen kengät jalassa olohuoneen ovelle. Andrew on istunut sohvalle, samalla tavalla kuin aikaisemminkin, eikä tunnu huomaavan minua.
”Käyn nyt siellä kaupassa”, sanon. Poika nyökkää. Uskoisin hänen haluavan olla omassa rauhassaan, joten poistun asunnosta takaisin autolleni ja lähden.

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   18.5.09 20:16:50

Lisää tulee vielä tänään, pitää vaan hakea ruokaa ja aattelin postata tänne nyt tässä välissä :D

Lähettäjäloddes 
Päivämäärä:   18.5.09 20:32:25

iihanaa:) jatkoa sitten vain kehiin!
ja säpinää kans ;))

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   18.5.09 20:46:19

loddes, juu, sitä on suunnitteilla :D

Päivämäärä:   18.5.09 22:33:18

Äkkiä nyt jatkoo enneku pitää mennä nukkuu!!! xPP

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   19.5.09 09:45:17

Anteeksi, iltatallin jälkeen ei enää inspannutkaan kirjottaa :S mut laitan tänään jossain välis <:

Päivämäärä:   19.5.09 16:11:34

innolla odottelen taas :)

Päivämäärä:   19.5.09 16:28:01

Ooh, joo, innolla vaan ootellaan. Toivottvasti saadaan pian lukemista :)

Lähettäjä: höttis. 
Päivämäärä:   19.5.09 18:16:43

Jatkaaaaaa!!:D:D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   19.5.09 19:13:04

Nyt haen teetä ja kirjotan :D

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   19.5.09 20:13:21

Oijoi, saahaan taas illaks hyvää luettavaa. :)

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   19.5.09 21:10:00

Andrew's POV

”Yvonne? Oletko siellä?”
”Äh... Joo... Odota...” ystäväni ääni kuuluu toisesta päästä, tärykalvoja särkevän huutamisen säestyksellä. Päättelen siitä hänen olevan taas selvittelemässä veljiensä riitoja ja odotan kärsivällisesti, kunnes huuto lakkaa.
”No niin”, tyttö huokaisee helpottuneena. Kuulen kuinka hän sulkee oven ja muut äänet kaikkoavat.
”Niin... Ajattelin vaan soittaa, etten varmaan ole tulossa kotiin vähään aikaan... Ettet ihmettele.”
”Häh? Mitä? Onko jotain pahempaa sattunut?” Yvonne kysyy huolestuneena.
”Ei, tai siis... Ei ole. Puhuin vaan isän kanssa puhelimessa tänään, ja hän käski minun tehdä valintani, ja tein sen.”
Hiljaisuutta.
”Hän siis tietää?”
”Joo.”
”Öö... Ihan vain varmistaakseni, missä sinä nyt sitten olet?”
Näen silmäkulmastani liikehdintää keittiössä.
”Chasen luona”, vastaan hiljempaa. En tiedä vieläkään, millä nimityksellä minun olisi soveliasta kutsua häntä tällaisissa tilanteissa.
”Aa... Ajattelinkin niin.”
”Juttelin hänen kanssaan ja hän sanoi, että voin olla täällä sen aikaa että saan asiani kuntoon... Lupasi heittää minut kotiin käymään ja hakemaan kamppeita.”
”Mhhmm.”
”Yv?” kysyn ja rypistän kulmiani. Hän kuulostaa oudolta.
”Niin?”
”Etkö sinä luota minuun?”
”Ei, tietenkin luotan! Minä vain...-”
”Et luota Chaseen.”
Lausahdan tuon vähän turhan kovaäänisesti ja näen kuinka kyseenomainen vilkaisee keittiön ovensuusta kulmat koholla. Rykäisen ja käännän kasvoni ikkunaan päin mennessäni punaiseksi. Miten aina onnistunkin.
”No... en ihan sataprosenttisesti”, Yvonne myöntyy. Huokaisen.
”Mutta en vain halua että sinulle sattuu mitään”, hän lisää nopeasti.
”Minulle ei satu mitään. Pitää lopettaa. Nähdään”, sanon. Ehdin kuulla tytön vastauksen ennen kuin sammutan puhelimen ja tungen sen taskuuni.

En puhunut Yvonnelle ihan totta. Minä en jutellut Chaselle – hän tuntui enemmänkin lukevan taas ajatukseni ja sanoi, että voin olla täällä jos tarvitsen paikkaa. Toisaalta ymmärränkin sen; asunto on iso ja hän on täällä normaalisti ihan yksin; mutta toisaalta taas en ymmärrä. Miksi hän haluaa auttaa minua? Olenko minä niin säälittävä? Toivottavasti en...
Mutta ei minulla mitään tänne jäämistä vastaan ole. Se vain on vähän kiusallista ajoittain. Chase ei ole niin kamalan tarkka sen kanssa, onko hänellä paljoakaan vaatteita kävellessään ympäri asuntoaan. Ei sillä, hänen paikkansa, mutta... välillä minusta tuntuu, että hän tietää tunteeni ja härnää minua.

”Meidän pitäisi varmaan käydä siellä teillä nyt”, hän sanoo. Havahdun ja nostan katseeni.
”Jaa.. juu, käydään.” Nousen sohvalta ja suuntaan eteiseen vetämään kenkiä jalkaan. Poistumme asunnosta.
”Päiväsaikaan isäsi ei ehkä uskalla käydä kirveen kanssa kimppuuni”, Chase lisää puoliksi huvittuneena kun astelemme kohti autoa. Aurinko on alkanut paistaa, mutta maa kimmeltää äskeisestä sateesta. Ilmassa on sateen jälkeinen ihana tuoksu.
Vatsassani vääntää ärsyttävästi. Toivon, etteivät vanhempani olisi kotona, mutta missäpäs muuallakaan he olisivat tähän aikaan päivästä, kun isäkään ei ole työmatkalla.

Päivämäärä:   19.5.09 21:31:59

Uijui, hih. Lisää vaan, kiva on lukemista illaks 8)

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   19.5.09 21:33:02

Taas uusi pätkä. :)
Mun mielestä on hienoa, ettei tää päähenkilö oo mitenkään itse täydellisyys, mutta ei kuitenkaan kauhee angsti vaan semmonen normaali.

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   20.5.09 00:56:57

Chase pysäköi auton kotitalomme eteen. Petyn katkerasti nähdessäni pihassa sekä isän että äidin auton. Irrotan turvavyön ja vedän syvään henkeä.

”Pärjäät?” Chase vilkaisee minua kulmiensa alta. Nyökkään suurpiirteisesti ja astun ulos autosta.
Jännitys kipristelee vatsassani. Ei sellainen kiva, odottava nipistely, vaan lähinnä oksettava ja pelottava. Olen pureskellut alahuuleni niin rikki että maistan veren suussani, kun painan ovenkahvan alas.
Onnekseni ovi aukeaa naksahtaen, eikä minun tarvitse koputtaa. Yritän olla hiljaa ja jätän oven raolleen, peläten sen sulkemisesta lähtevää kolahdusta.

”Andrew!” säikähdän yhtäkkiä kiljahdusta, enkä ehdi puolustautua kun äitini on jo ripustautunut roikkumaan kaulaani ja kuulostaa siltä, että itkisi ja nauraisi samaan aikaan. Hän perääntyy, tarraa kasvoistani kummaltakin puolelta kiinni ja suukottaa pari kertaa.
”Olin niin huolissani”, hän henkäisee ja halaa minua taas. Irrottaudun väkisin hänen otteestaan ja vetäydyn kauemmas. Nielaisen. Jännitys hellittää, mutta tilalle tulee ahdistus. Haluan vain päästä äkkiä pois.
”Tulin hakemaan tavaroita.”
Lähden kävelemään portaita yläkertaan. Äitini suusta pääsee hämmentynyt älähdys, ja hän kipittää perääni.
”Et... Et kai...” hän sopertaa. Kaivan jo laatikoitani ja pakkaan kaiken välttämättömän koulureppuuni kirjojen lisäksi. Onneksi suurin osa niistä on koulussa kaapissani. Saan nopeasti kaiken kokoon ja hyppelen portaat alas, äiti edelleen perässäni. Olen juuri työntämässä ovea auki, kun hän tarraa hihaani.
”Andrew, odota...”
Pysähdyn vastahakoisesti. Suljen silmäni hetkeksi rauhoittaakseni itseni ja käännyn häntä kohti. Nyt vasta huomaan, että hänen silmänsä ovat turvonneet ja hän näyttää vanhemmalta kuin koskaan. Tummanvaaleat hiukset on sutaistu sotkuiselle nutturalle ja kasvoilla näkyy vanhoja meikinrippeitä. Yritän olla katsomatta häntä suoraan silmiin, sillä se tekee pahaa.
”Isäsi ei tarkoittanut sitä mitä sanoi”, hän aloittaa. Olen avaamassa suutani mutta hän keskeyttää minut. ”Haluan sinut kotiin. Me haluamme sinut takaisin... En halua että sinulle sattuu mitään... Olet minulle niin tärkeä...-”
”Äiti”, sanon, yrittäen saada ääneeni jämäkkyyttä. Se saa hänet lopettamaan tuskaisen takeltelunsa. ”Minulla ei ole hätää. Olen Chasen luona... Soitan sinulle illalla.”
Hän aukaisee suunsa sanoakseen jotain, mutta ääni ei tule. Luon nopean vilkaisun hänen silmiinsä ja yritän hymyillä vähän. Irrotan käteni hänen otteestaan ja kävelen autolle. Avaan oven, istun reppuni kanssa penkille ja vedän oven kiinni. Suon vielä katseen kotiani kohden, jonka terassille äiti on jäänyt seisomaan, ennen kuin talo katoaa näkyvistä. Huokaisen helpottuneena. Luojan kiitos isä ei ilmeisesti ollut kotona, tai sitten häntä ei vain kiinnostanut nähdä minua.

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   20.5.09 07:59:10

Tänään lisää sit taas :--] myöhemmin, aamusta on kauhia kiire vaikka en ookkaan koulussa... ^^'

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   20.5.09 14:36:00

Nyt koitan kirjotella lisää...

Päivämäärä:   20.5.09 16:04:10

Jes :)

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   20.5.09 18:57:46

Chase's POV

Veden lotina kantautuu suihkusta ja peittää hiljaisella olevan television äänet lähes kokonaan. Se on outoa, mutta ei välttämättä häiritsevää.
Olen helpottunut siitä, ettei kukaan järjestänyt aiemmin iltapäivällä kohtausta Andrewin kotona, vaikka käytinkin häntä hakemassa kamppeitaan.

Mielessäni pyörii vain yksi kysymys; voinko jättää pojan asuntooni puoleksi yöksi yksin? En kuitenkaan tunne häntä sen kummemmin... Äh. Ei hän mitään hajota. Tai varasta. En uskoisi ainakaan.
Joka tapauksessa, en aio istua täällä tylsistymässä. Samkin luultavasti soittaa jossain välissä, kuten normaalistikin, enkä voi sanoa etten lähtisi hänen kanssaan kierrokselle sen takia että minulla on... vieras. Tai mikä hän nyt sitten onkaan.

Suihkun ovi käy ja poika tulee ulos sieltä. Nousen sohvalta ja menen kannettavani luo, joka on samaisen huoneen toisessa päässä olevalla pöydällä. Andrewin reppu on sohvalla ja hän joutuu pukemaan siinä. Minua naurattaa pojan nolostunut käytös. Keskityn sähköpostini tarkastamiseen niin kauan että hän on saanut vaatteet niskaansa.
Pyörähdän häneen päin tuolillani. Andrew pörröttää hiuksiaan pyyhkeeseen.

”Ajattelin lähteä Seventh Heaveniin”, sanon. Pojan kasvot paljastuvat pyyhkeen alta ja hän ravistaa hiuksiaan.
”Mhmm.”
”Haluatko tulla mukaan?”
Andrew heittää pyyhkeen tuolin selkänojalle kuivumaan.
”Olen alaikäinen”, hän toteaa vilkaisten minuun, kuin olisin tyhmä. Kyllähän minä sen tiedän, että hän on seitsemäntoista.
Kohautan olkiani.
”Ei pakko.”
Poika näyttää miettivän.
”Ei kun... Kyllä minä tulen, jos pääsen vaan sisälle.”
”Varmasti pääset.” Nousen ylös ja lähden laittamaan itseni kuntoon.

Ei kestä kauaa, kun istumme jo autossani ja ajamme kohti Samin kotitaloa. Mies soitti juuri ennen lähtöämme, ja lupasin napata hänet matkalla kyytiin. Mietin, mitä tämä mahtaa ajatella nähdessään Andrewin. Hän ei tiedä pojasta, eikä sen koommin mistään häneen liittyvästäkään mitään.
Pysäytän auton talon eteen sammuttamatta sitä. Sam kävelee jo ripeästi kohti autoa. Lähestyessään hän siristää silmiään ja näyttää vähän ihmettelevän, kun etupenkki onkin varattu. Nyökkään takapenkkiä kohden.
”Iltaa”, hän tervehtii yhtä pirteällä äänellä kuin ennenkin istuessaan autoon. ”Täällähän sakkia on”, mies jatkaa vilkaisten Andrewiin samalla kysyvästi. Poika hymyilee pienesti.
”Andrew”, hän esittelee itsensä.
”Sam.”
Kaasutan pois pihasta. Sam aloittaa normaalin turhanpäiväisen pulputtamisensa, joskin se on vähän hillitympää kuin ennen, johtuen ilmeisesti Andrewista. Poika katselee vihreillä silmillään ulos ikkunasta ja näyttää olevan aivan jossain muualla.

Kello on melkein yhdeksän, kun saavumme Seventh Heavenin pihaan. Ajan vakiparkkipaikalleni ja astun ulos autosta, Andrew ja Sam perässäni. Nyökkään kohteliaasti portsarille. Musiikki jyskyttää ulos asti.
Olen jo baarin sisäpuolella, kun huomaankin miehen tarttuvan Andrewia olkapäästä ja pysäyttävän hänet ulkopuolelle. Käännyn takaisin.

”Päästin sinut jo kerran ohitseni. Se ei tule tapahtumaan toisten”, vartija sanoo jyrkällä äänellä Andrewille, joka näyttää kiusaantuneelta. Sam katselee tapahtumaa kummissaan vierestä.
Hän on siis käynyt täällä ennenkin. Hymähdän.
”Hän on minun kanssani.”
Vartija vilkaisee minua.
”Aivan sama. Tuo on tuskin kuuttatoista täyttänyt. Saisin potkut, jos päästäisin hänet ja jotain tapahtuisi.”
Huokaisen ja luon pitkän katseen mieheen, joka on minua varmaan kolme kertaa leveämpi, mutta puoli päätä lyhyempi. Hän on siilitukkainen ja tatuoitu. Hetken käymme sanatonta taistelua siinä, kunnes mies irrottaa kouransa pojan olkapäästä ja tönäisee tämän eteenpäin erittäin vittúuntuneen näköisenä. Andrew katsoo miestä vähän halveksivasti kävellessään eteenpäin. Lähden tämän perään Sam vanavedessäni ja vaistomaisesti kierrän vasemman käteni pojan hartioille.

LähettäjäMuisto97 
Päivämäärä:   20.5.09 19:09:51

Olenkohan aikasemmin kommentoinut, mutta nyt on pakko:)
Jo tuossa aikaisemmassa pätkässä pisti silmään, ja nyt olen takertuvalla päällä.. Poket on järjestyksenvalvojia tai pokeja/portsareita, ei vartijoita;P

Mutta hieno ja hyvin kirjoitettu tarina, jatkoa odottelen innolla:)

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   20.5.09 19:15:39

Muisto97, äh, sori :DD mutta kiitoos ^^
Mulla on joku semmonen että kun puhutaan valvojasta niin yhdistän sen jotenkin automaattisesti vartijaan. :D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   20.5.09 19:38:04

Andrew's POV

Kiitän luojaani siitä, ettei Chase tarttunut miehen sanoihin sen kummemmin. Olkapäässäni tuntuu ärsyttävä pieni kipu portsarin tartuttua siihen. Varmaan tulee mustelma.
Tunnen yhtäkkiä kävellessäni painoa hartioillani. Käännän kasvoni äkkiä Chaseen, joka katsoo vain eteenpäin eikä tunnu huomaavan asiaa lainkaan. Huokaisen ja yritän saada itseni rentoutumaan. Eihän tuo mitään.
Chase irrottaa otteensa saapuessamme tanssilattian vierelle. Hänen kulkiessa edelläni minun ei tarvitse väistää ketään, kuljen vain tarkkaan perässä.

Saavumme tiskille ja Chase tilaa kolme drinkkiä. Tarjoilija vilkaisee minua paheksuvasti, mutta jättää asian sikseen ja tekee juomat. Sam on ilmestynyt vasemmalle puolelleni ja rummuttaa sormillaan pöytää musiikin tahdissa.
Otan juoman kiitollisena ja hörppään siitä. Se on vahvempaa kuin olen koskaan juonut. Tunnen itseni rikolliseksi juodessani paikassa joka on täynnä ihmisiä. Kukaan ei kuitenkaan kiinnitä huomiota – kaikki tanssivat, juovat itsekin tai tekevät jotain muuta. Alan rentoutua drinkin humalluttavasta vaikutuksesta.
Sam ei jaksa kauaa norkoilla tiskin reunalla ja pujottelee tanssivien ihmisten joukkoon.

Alan nyt vasta huomata, kuinka erilaista täällä on kuin... noh, normaaleissa, baareissa. On naisia ja miehiä, mutta naiset tanssivat naisten kanssa ja miehet miesten, ja kaikki on jotenkin... en tiedä mitä. Tunnelma on jotenkin tiiviimpi. Voin vaikka vannoa, että suuri osa porukasta on aineissa.

Ennen pitkää Chasekin on kadonnut jonnekin. Katselen ihmismassaa ja mietin, mitä vanhempani mahtaisivat sanoa jos tietäisivät, missä olen. Ajatus alkaa naurattaa minua. He varmaan häpeäisivät silmänsä päästä ja muuttaisivat jonnekin kauas, jossa he eivät voisi vahingossakaan törmätä minuun.

Valot välkkyvät sateenkaaren kaikissa väreissä ja bassovahvisteinen musiikki jyskyttää päässäni. Ei niin että se aiheuttaisi päänsärkyä, vaan pikemminkin luo oikein kivantuntuisen yhdistelmän alkoholin ja valojen kanssa.

Chase ilmestyy takaisin viereeni. Näen hänen olevan vähän humalassa. Ei pahasti, mutta pikkuisen.
”Nyhjäät täällä vieläkin?” hän kysyy hymyillen ja kumartuu vähän puoleeni, jotta kuulisin musiikin yli.
Muistan vähän samankaltaisen tilanteen bileistä, joissa olin Yvonnen kanssa. Yvonne tosin ei tarttunut käteeni ja raahannut minua väkisin mukaansa. Lasken lasin äkkiä pöydälle, yritän muistaa olla juomatta sitä enää ja menen miehen perässä tanssivien ihmisten joukkoon.
En edes ehdi huomata, kun olen kaiken keskellä ja musiikki tarttuu vähitellen väkisin liikkeisiini. Huomaan alkavani jännittää tilannetta, mutta kuvainnollisesti läimäisen oven kiinni jännityksen nenän edestä ja annan olla. Ei kukaan minua täällä tunne.

Chase tanssii edessäni, ihan lähellä. Huomaan nyt vasta hänen katseensa minussa. Katson takaisin. Mies kiertää kätensä ympärilleni. Muut ajatukset kaikkoavat päästäni tuntiessani toisen käsien laskeutuvan käsivarsiltani vyötärölleni ja alemmas lantiolleni. Mikään muu ei enää merkitse mitään. Suljen silmäni ja antaudun kokonaan musiikin, humalan ja toisen miehen vietäväksi.

Päivämäärä:   20.5.09 19:53:00

Taian useemminki pitää netittömii päivii, ku sit saa lukee taas monta pätkää tätä :>

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   20.5.09 19:55:05

Vau. En mä muuta enää osaa sanoa, ku että odottelen innolla jatkoa. :)

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   20.5.09 19:57:56

^^

Nyt meen tallille, kirjotan varmaan tänään yöllä kun huomenna ei oo kouluakaan ni voi hyvällä omallatunnolla ja cokiksen voimalla valvoa :D

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   20.5.09 20:22:07

Jackson // Jeah, säkin oot kokisaddikti. :D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   20.5.09 20:24:35

Joo olen :DD

Päivämäärä:   20.5.09 20:54:51

Ah, paranee kokoajan : D Mun ilma ois varmaan näkemisen arvonen kun luen tätä, onneks ketään ei oo kotona. Mut joo, pian vaan jatkoa 8)

Päivämäärä:   20.5.09 21:00:58

* ilme

osaantaaskirjottaa. n__n'

Lähettäjä: Sance 
Päivämäärä:   20.5.09 23:21:58

Jatkoa :)

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   20.5.09 23:29:22

En jaksakkaan tänään enää kirjottaa, mutta huomenna sitte... Katoin just elokuvan ja alko kauheesti väsyttää sen takia, ni taidan sittenki painua vaan koisimaan :'>

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.5.09 15:24:29

Kohta tallille jokski aikaa ja sen jälkee kirjotan <:

Päivämäärä:   21.5.09 16:50:27

Mä en jaksa venailla ::D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.5.09 16:58:05

Hyvä on, hyvä on, kirjotan nyt! :DD haen vaan kahvia ^^

Päivämäärä:   21.5.09 17:15:26

Kahvi on pahaa :D
Ootellen :::D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.5.09 17:23:06

Kahvi on ihanaa! Tosin kun sokeri on loppu ni ei se niin hyvää ole, muttamutta... :D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.5.09 17:38:32

Puhelimen herätyskellon piippaus tunkeutuu tajuntaani ja aukaisen silmäni. Kirkas auringonvalo iskee niihin kivuliaasti saaden minut sulkemaan ne nopeasti ja vetämään käden kasvojeni suojaksi. Päässäni tuntuu inhottava tykytys kierähtäessäni kyljelleni ja vetäessäni peiton korville. Kouluunko minun pitäisi tässä kunnossa mennä? Parkaisen hiljaa jo tuosta ahdistavasta ajatuksestakin.
Olen jo vaipumassa uudelleen uneen, kun yhtäkkiä vaistoan jotain. Avaan silmäni peiton varjossa. Hetkinen...
Häikäisevästä valosta ja jomotuksesta päässäni huolimatta nouse ylös ja tajuan, että en ole sohvalla. Katselen silmiä siristellen ympärilleni ja tunnistan paikan makuuhuoneeksi. Chase makaa sängyn toisella laidalla puoli selkää paljaana peiton alta.
Lievästi järkyttyneenä nousen mahdollisimman hiljaa ylös. Etsin katseella ympäri huonetta levitetyt vaatteeni, nappaan ne mukaani ja hipsin äkkiä suihkuun.
Toivon, että voisin muistaa edes vähän eilisillasta, mutta jäljellä on vain se mieletön päänsärky ja pahoinvoiva olo. Nautin viileän veden tunnusta ihollani ja vaihdan puhtaat vaatteet päälleni.

Tullessani suihkusta Chase istuu keittiössä kahvimuki nenänsä alla, pelkät collegehousut jalassa ja näyttää siltä, kuin olisi nukkunut viimeksi kuukausi sitten. Hän hieroo kasvojaan käsillään astuessani keittiön puolelle ja ottaessani itsellenikin kahvia. Istun häntä vastapäätä.

”Huomenta.” En pysty peittämään pientä vahingoniloa äänestäni. Chase näyttää vähintäänkin yhtä huonovointiselta kuin minäkin, ja sitäpaitsi minun oloni parani jo suihkun jälkeen.
Mies mumisee vastaukseksi jotain ja hörppää kahvistaan. Tehdessäni samoin yritän muistella viimeöistä epätoivoisena.

”Otan kyllä bussin, ettei sinun tarvitse vaivautua”, sanon noustuani pöydästä ja vietyäni mukin tiskikoneeseen. Chasen normaalin charmin jäätyä ilmeisesti jatkamaan juhlimista, kehtaan kummasti puhuakin hänelle enemmän. No, ehkä se on ihan fiksua. Asumme saman katon alla, ainakin väliaikaisesti. Kommunikointi on ihan normaalia.
”Aiot mennä kouluun?”
Chase istuu vieläkin pöydän äärellä ja on saanut hinattua sanomalehden kasvojensa eteen. Nyökkään ja hymähdän vastaukseksi.
”Hullu.”
Naurahdan. Tuota tuskin tulen koskaan kuulemaan kenenkään toisen opettajan suusta.
Tyhjennän repustani muut roinat sohvan vieressä olevalle matalalle pöydälle, tarkistan lompakosta omistavani tarpeeksi rahaa ja vedän tennarit jalkaani.
”Nähdään”, huikkaan ovensuusta. Kuulen Chasen vastaavan ja suljen oven.

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   21.5.09 17:50:56

Jehee, toivottavasti tänään vielä saahaan jatkoa. Edellien osa oli hyvä, vaikkakin lyhyt, kuten mainitsit. :)

Päivämäärä:   21.5.09 19:07:55

jatka pian!!! ihana pätkä <33 jaa-a, mitäköhän kaikkea yöllä tuli tehtyä.. ;D

Päivämäärä:   21.5.09 19:11:45

Oij. <3 Mahtavaa jälleen. Hih, kahvi ei oo mitenkään erityisen hyvää, mut silti sitä pitää juoda vaikka miten monta kuppia päivässä. 8)

Jatkoa taas pian.

Päivämäärä:   21.5.09 19:40:57

Joo-o, arvaa tökkäskö netti nin, et pääsin vast nyt lukee. Ihana pätkä :D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.5.09 19:41:36

prinsessasammakko, ken tietää... barbie ei 8D

Sleepless, näin on. :DD

Nyt alan kirjottamaan taas. <:

Öh. Raiskaan hymiöitä tai jotai -__-

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.5.09 20:38:33

”Andy, moi!” Yvonne huudahtaa pirteästi nähdessään minut koulun käytävällä. Meillä oli eri aineita kolme ensimmäistä tuntia, emmekä ole nähneet toisiamme tuntien välissä.
”Moi”, vastaan hymyillen.
”Sinähän näytät... iloiselta?” tyttö ihmettelee virnistäen tullessaan lähemmäs. Lähdemme vierekkäin kävelemään kohti historianluokkaa. Kohautan olkiani ja mumisen jotain, mistä Yvonnen ei ole tarkoituskaan saada selvää. Se on totta – olen aika hyvällä päällä jostain syystä, vaikka päänsärky ei ole kokonaan lähtenyt, kotiasiani ovat perseellään ja opettajat eivät olleet iloisia eilisestä ilmoittamattomasta poissaolostani. Mistäköhän se johtuu?

Meillä on historiassa edelleen se sama sijainen, lyhyt tukevahko vanhemmanpuoleinen nainen. Hän näyttää sellaiselta, jonka voisi kuvitella johonkin elokuvaan jonkin suuren kartanon siivoajaksi, pyyhkimään pölyjä essu päällään. Nyt hän tosin ei ole pukeutunut essuun, vaan siistiin jakkupukuun, jonka napit pingottavat vatsan kohdalta. Hän määrää meidät omille paikoillemme ja olemaan hiljaa. Chasen lähdettyä tunnit muuttuivat taas normaaleiksi – kukaan ei kuuntele yhtään mitään, kokeiden keskiarvo on välttävä ja opettaja saa huutaa äänensä käheäksi, että kaikki olisivat hiljaa.

Istun paikalleni ja avaan kirjani, jotta näyttäisi siltä että keskittyisin, mutta sen jälkeen annan itseni valua huonoryhtiseen asentoon tuolille ja haukottelen. Näen Yvonnen silmäkulmastani näyttävän kärsivältä. Hän on ollut aina hyvä oppilas – näilläkin tunneilla hän yrittää oppia, vaikka tuon opettajan äänensävyllä ja puhetyylillä asiat menevät väkisin toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään.

Ajatukseni harhailevat siellä täällä ja lopulta päätyvät taas eilisiltaan. Aloitan muistelemisen siitä, kun valvoja pysäytti minut baarin ovilla. Siitä muistan niin kauas, että seisoin siinä tiskin vieressä ja katselin ihmisiä... Mutta kaikki sen jälkeinen on juuri siinä rajalla, että muistanko vai enkö. Muistan tunnelman paikassa, välkkyvät valot ja äänekkään musiikin. Muistan...
Rypistän kulmiani. Mielessäni välähtää kuva minusta tanssimassa.
Se alkaa palautua mieleeni. Muistan Chasen kosketuksen, sen euforisen tunteen siellä kaikkien ihmisten keskellä, musiikin pauhatessa...

”Rhymer, oppitunnit ovat opiskelua, eivät haaveilua varten.”

Hätkähdän ja nostan itseni parempaan ryhtiin. Yvonnen ilmeestä päätellen olin todellakin omissa maailmoissani. Kuulen viistosti takaani kuiskailua. Käännän katseeni ja näen Ivanin ärsyttävät, virnuilevat kasvot. Meinaan ensin mulkaista tätä vihaisesti, mutta muutankin mieltäni ja hymyilen idiootille mahdollisimman imelästi ja vihjailevasti. Hänen naamansa venähtää ja muut ympärillä rämähtävät nauruun. Käännän katseeni takaisin opettajaan päin, joka katsoo oppilaita vihaisesti. Hymyilen tyytyväisenä. Höynäytimpäs sitä.

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.5.09 20:39:25

Lisää tulee vielä, laitan tänne vaan välillä <:

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.5.09 21:23:46

”Ihanaa, enää viikko koulua...” Yvonne huokaisee iloisesti ja asettaa ruokailuvälineensä lautaselle siististi. Ahdan vielä viimeiset ruoat suuhuni ja nyökkään. Se on ihanaa. En muistanutkaan koko asiaa ennen Yvonnen mainintaa. Sitten alkaa kesäloma... Ja täytän kahdeksantoista. Tarkemmin sanottuna kesäkuun kolmas päivä. Mietin, missä mahdan olla syntymäpäiväni aikaan. Hassua, koska olen aina ajatellut, että en koskaan käy missään ja tulen asumaan kotona varmaan viisikymppiseksi.
Nousen tuoliltani ja lähden Yvonnen perässä kuskaamaan tarjotinta tiskille ja poistun ruokalasta. Kävelemme laiskasti ulos koulurakennuksesta. Seuraavan tunnin alkuun olisi vielä parikymmentä minuuttia.

Ilma on pysynyt yhtä aurinkoisena kuin se oli aamullakin. Yvonne puhua pulputtaa jostain, mitä aikoo kesällä ihan varmasti tehdä. Kuuntelen puolella korvalla ja istun koulun pääovien edessä oleville portaille.Tyttö istuu viereeni. Ohitsemme kulkee muutamia oppilaita.

”Jessus... Tuohan flirttaili sinulle”, Yvonne yhtäkkiä puoliksi kuiskaa keskeyttäen hyväntuulisen juttelunsa ja katsoo pitkään juuri ohitseni kulkenutta tyttöä. Käännän katseeni kulmat kurtussa samaan suuntaan. Pitkät, vaaleat lainehtivat hiukset omistava toisen luokan oppilas kävelee poispäin ja vilkaisee vielä taakseen. Tytön siniset silmät sädehtivät kilpaa auringon ja valkoisen hymyn kanssa. Hymyilen kohteliaasti takaisin.
”Älä kiusaa toista”, Yvonne naurahtaa hiljaa ja tuuppaa minua kyynerpäällä kylkeen.
”En minä kiusaa”, vastaan kasvot hymyssä. ”Olin vain kohtelias.”
”Kuinka hän valitsikaan kaikista koulun nuorista miehistä juuri sinut”, hän huokaisee. Vilkaisen tyttöä kulmieni alta ja pyöritän päätäni virnistäen. Niinpä.

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.5.09 21:36:47

Kolmen aikaan kello pirahtaa koulupäivän päättymisen merkiksi ja oppilaat ryntäävät luokista kovaäänisesti jutellen viikonlopun viettoon. Yvonne lupasi kävellä kanssani bussipysäkille. Emme kuitenkaan ehdi kauaskaan, kun huomaan koulun porttien vieressä tummanharmaan auton ja miehen seisomassa sen kylkeen nojaten. Ohikulkevat oppilaat katsovat pitkään mustiin aurinkolaseihin sonnustautunutta Chasea. Kaikki varmasti tunnistavat hänet.
”Et ilmeisesti menekään bussilla”, Yvonne naurahtaa lähestyessämme Chasea. En ilmeisesti. Auton kuskin paikalla näyttää istuvan Sam, se eilinen ihme höpöttäjä. Vilkutan Yvonnelle hyvästiksi.

”Käydään hakemassa auto sieltä parkkipaikalta”, Chase valaisee katsoessani häntä kysyvästi. Puhuessaan mies ottaa aurinkolasit pois silmiltään. ”En ollut vissiin oikein ajokunnossa eilen...”
Avaan oven ja istun takapenkille.
”Hei, mitä jätkä?” Sam naurahtaa saatuani oven kiinni. ”Villi ilta”, hän toteaa ajaessaan pois porteilta. Jotkut oppilaat jäivät katsomaan auton perään.
Hymyilen miehen sanoille. Muistaisinkin, kuinka villi.

Päivämäärä:   21.5.09 22:06:58

ihania pätkiä, äkkiä lisää ;DD <33

Päivämäärä:   21.5.09 22:34:38

Aaw, ihanan paljon jatkoa. Kiva kun on iltalukemista ^^

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   21.5.09 23:10:51

Nyt tulin ja kirjotan taas, inspis 8D

Päivämäärä:   21.5.09 23:25:52

Oh, jeij 8)

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   22.5.09 00:47:39

Laitan tänne vasta huomenna, jäis muuten tyhmään kohtaan. :D

LähettäjäDataBase 
Päivämäärä:   22.5.09 00:55:06

Eiii! Valvoin oikee tätä varten :'D Laita ihmees nyt.

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   22.5.09 02:28:10

Chase's POV

Sam ajaa Seventh Heavenin pihaan. Etsin katseellani oman mustan autoni, ja odotan näkeväni sen kiiltelevän auringossa puhtaana ja uutena... en todellakaan naarmuisena ja ikkunat rikottuna!
”Mitä vittúa?!” huudahdan noustessani ulos juuri ja juuri pysähtyneestä kulkuneuvosta ja juostessani auton luo. Lasinsirpaleita on ympäriinsä, kaikki sivuikkunat on särjetty ja kylkiä on naarmutettu. Näky saa minut raivostumaan.
”Kuka helvétti tämän on tehnyt...”
Kiertelen autoa. Avaan kuskin puoleisen etuoven ja pyyhin lasinpalasia pois penkiltä. Tunnen muutaman pistävän kädessäni, mutta en kiinnitä siihen huomiota. Sam ja Andrew ovat tulleet myös ulos ja katsovat sotkua järkyttyneinä. Auto oli juuri ostettu!
”Aika pahan näköistä...” Sam toteaa surkeasti kiertäessään auton etukautta viereeni. Haron hiuksiani epätoivoisena. Se ei ollut todellakaan halpa, mietin katkerana.
Kaivan avaimet taskustani, pyyhkäisen penkkiä vielä ja istun sille. Työnnän avaimet paikalleen ja käynnistän auton. Lasinpalaset tipahtelevat ikkunoiden välistä sen hurahtaessa käyntiin. Ilmeisesti muuten ihan kunnossa, käy ainakin normaalisti.
”Mikäs tässä...” huokaisen ironisesti. Puhdistan toista penkkiä ja tipauttelen sirpaleita muualtakin pois. Hyvä etteivät ole tuulilasiin koskeneet.
”Ainakaan ei tule kuuma.”
”Aiotko ajaa sen kotiin?” Sam kysyy epäuskoisena.
”No en taatusti jätä sitä tännekään.”
Andrew kohauttaa olkiaan ja istuu pelkääjän paikalle. Onneksi hän ei ilmeisesti ole kovin hienostelevaa tyyppiä. Paiskaan oven kiinni ja peruutan pois parkkipaikalta, lähtien ajamaan hyvällä vauhdilla kotia kohden. Auto saa peräänsä muutamia mielenkiintoisia katseita.

Pysäköin vehkeen normaalille paikalleen kerrostalon pihaan. Päätän irrottaa soittimen paikaltaan, ettei kukaan varasta sitä, vaikka voisinkin epäillä ainoastaan alakerrassani asuvaa muoria, joka ei pidä minusta. Otan myös kaikki tärkeät paperit hanskalokerosta mukaani. Andrew ottaa laukkunsa etupenkiltä ja seuraa minua sisälle.

Jätän soittimen ja paperit eteisen pöydälle. Olen tympääntynyt ja mietin, mitä teen tuon kanssa. Korjaamoon vieminen maksaa. Kyllä minulla olisi varaa siihen, mutta se ei ole ainoa asia, johon olen ajatellut rahojani kuluttaa. Hetken mietittyäni päätän hankkia vaan uudet lasit, hioa naarmut piiloon ja maalata uudestaan. Onhan siinä työtä, mutta niin se on halvin tehdä.
Olen kaivamassa naulakossa roikkuvan takkini taskusta tupakka-askia, kun kädessäni olevat lasinsirpaleet muistuttavat olemassaolostaan. Otan askin, nappaan matkan varrella vessasta pinsetit ja menen lähimmän ikkunan luo valoon, jotta näkisin ne pirulaiset. En kuitenkaan saa silmiäni tarkennettua yhteenkään. Hmh.
Andrew vilkaisee minuun kysyvästi tullessaan keittiöön.
”Näetkö sinä niitä?” kysyn turhautuneena. Poika tulee lähemmäs.
”Näen”, hän toteaa hetken päästä ja ottaa pinsetit kädestäni alkaen nyppimään sirpaleita oma-aloitteisesti irti. Se nipistelee inhottavasti. Ei ehkä uskoisi, mutta olen aina ollut aika herkkä kaikenlaiselle kivulle. Lopuksi hän silittää kättäni pari kertaa, tunteakseen, onko niitä enemmän.
”Kiitos”, sanon ja hymyilen hänelle pojan nostaessa katseensa. Andrew hymyilee pienesti takaisin ja heittää sirpaleet roskikseen. Minulle tuli kumma tunne katsoessani vaaleaverikköä. Hänellä on ehkä ihanin hymy ikinä...
Andrew huomaa katseeni, vilkaisee minua vielä hiukan hymyillen ja katoaa olohuoneeseen.

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   22.5.09 02:42:32

Oho. Toistelempas tossa nyt tota hymyillä- sanaa -__- mutta laitetaan se sen piikkiin että kello on kohta kolme yöllä. :--------D

LähettäjäJackson 
Päivämäärä:   22.5.09 07:46:55

Tänään on aika kiire ainakin tonne viiteen saakka, luulisin, mut illalla sitte laitan tänne :)

Lähettäjä: Sance 
Päivämäärä:   22.5.09 08:58:25

Jehuu :)

Lähettäjä: TohveliSankari 
Päivämäärä:   22.5.09 13:48:51

Lukenu oon tätä alusta asti ja on kyllä muuten hyvä :)

Lähettäjäkeppälerttu 
Päivämäärä:   15.6.09 13:35:12

heii vähänkö hyvä tarina, jatkoa odottelen!:)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.