Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Summertime #3

Lähettäjä: dream_on 
Päivämäärä:   20.1.09 18:25:28

KIIITOOOS♥ ihanaa kuin moni oli kommentoinu.

edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=691465&t=691465

anteeksi kun en oo ehtiny jatkaa, mutku mulla on ollut tämmöstä suru-aikaa tässä (henk.koht.syitä) enkä oo paljon koneella käynyt/kirjottanut.

Re: Summertime #3

Päivämäärä:   20.1.09 19:06:29

kirjotin tässä pikkupätkän. yritän saada jotain kunnollista tässä kun vaan kerkeän(--:
----

Pikkuhiljaa kokosin itseni ja lähdin takaisin rantsuun. Siellä kuitenkin olivat kaikki ystäväni - ja Tomi. Lämmin hiekka tarttui varpaisiini, kun pyyhin viimeisetkin onnettomat kyyneleet silmiltäni. Aurinko porotti lämpimämmin kuin ikinä. Pilvihattaroita näkyi vain taivaanrannassa.
Timpan riehuminen kuului kauas. Hän hyppelehti uimashorteissaan vettä kohti. Miki juoksenteli hänen kanssaan pienissä laineissa. Mikillä oli vain lyhyet mustat shortsit ja t-paita, joten hän pystyi kahlaamaan pitkälle, eikä se pahasti haitannut, vaikka vaatteet olisivat kastuneetkin.
Olin onnellinen Mikin puolesta, mutta samalla pelkäsin mitä tapahtuisi kun lähtisimme pois mökiltä. Miki tuntui olevan niin korviaan myötä ihastunut Timppaan, eikä se tainnut Timppaakaan haitata. Heidän ikäero oli aika suuri ­- okei, neljä vuotta. Ei se kamalasti ollut, mutta silti. Timppa osasi olla kyllä niin lapsenmielinen, ettei heistä erottanut kumpi olikaan se vanhempi osapuoli.
-Sähän kävit nopeesti, Sarkku hymähti kun laskeuduin takaisin pyyhkeelleni. Kohautin vähän olkiani ja koitin näyttää pirteältä.
-No mitäs Aksu? Elina hymyili Mikon sylistä. Irvistin vähän ja yritin pidätellä ilkeitä kyyneliä, jotka tahtoivat taas pudota poskilleni.
-Me erottiin, henkäisin.
En saanut vastaukseksi yllättyneitä "mitä!" kiljahteluja, tai vastaavaa. Se ei tuntunut olevan mikään yllätys kenellekään. Sarkku kiersi kätensä ympärilleni ja painoi päänsä olkapäälleni.
-Ehkä näin oli parempi, hän mutisi.
-Älä sano noin, älähdin heti. Minusta ei todellakaan tuntunut paremmalta, vaan paljon pahemmalta.
-Sekö jätti sut? Laura kysyi kiinnostuneena, mutta varovasti. Pyöritin vähän päätäni. Tunsin Tomin katseen polttavana. Hän oli varmasti yllättynyt ja mietti nyt kuumeisesti, jätinkö minä Aksun ja miksi.
-Eli sä jätit sen? Sarkku nosti päätään ihmeissään.
-En oikeestaan, hymähdin.
-Me vaan erottiin.
-Mitäs nyt sitten? Elina kysyi suu ympyränä. Vilkaisin häntä vähän.
-Mitä nyt muka pitäis tapahtua?
Elina kohautti olkiaan, mutta katsoi silti Tomin suuntaan. Lysäytin ryhtini olemattomaksi ja jäin katselemaan Mikin ja Timpan temmellystä. He olivat suloisia yhdessä.
-Miki taitaa pitää Timpasta, Sarkku naurahti vähän. Hän yritti luoda pirteämpää tunnelmaa.
-Ja Timppa Mikistä, Elina virnuili.
Pieni hymy kasvoi huulilleni; ehkä minun pikkusiskoni oli ihan täydellinen Timpalle.
-Tulkaa uimaan! Timppa kirmasi luoksemme ja koitti innostaa jokaista uimaan. Mietin hetken, mutta kaikkien ilonpurkaus sai minutkin loistavalle tuulelle. Heitin ylimääräiset vaatteet päältäni ja lähdin muiden mukana järven aallokkoon. Vain pyyhkeet ja rantakassit jäivät odottamaan meitä rannalle, kun jokainen kirmasi täydellä vauhdilla viileään kesäveteen.
Annika kiljui ja nauroi, kun Jesse nosti hänet vahvoilla käsivarsillaan ja tipautti sitten varovasti takaisin veteen.
Vaikka vesi oli viileää - melkein kylmää - aurinko lämmitti veteen asti niin paljon, ettei ehtinyt tulla edes kylmä. Uiskentelimme ja pelleilimme vedessä ehkä puolikin tuntia, kunnes maltoimme palata pyyhkeille. Olimme kaikki hengästyneitä, mutta se ei vähentänyt nauruamme. Kaikki tuntui paljon paremmalta, kun sain olla ystävieni kanssa ja todella tehdä jotain - en ajatellut Aksua enää sekuntiakaan. Mitä ajattelemista hänessä enää edes oli? Erosimme ystävällisissä merkeissä, sekä Aksu lupasi olla täällä minua varten. Jos vaikka Tomi ei olisikaan minulle yhtä hyvä kuin hän.
-Hei, meillä ei oo tänäiltana porukoita kotona, Annika aloitti hymysuin. Olimme jokainen kääriytyneet pyyhkeisiimme kuivattelemaan.
-Ajattelin, että pidettäis pienet grillipartyt, tyttö kohautti olkiaan.
-Mahtavaa! Sarkku illakoi ennenkuin kukaan muu ehti sanoa mitään.
-Käytiin jo ostaan safkat Annikan kaa, Jesse ilmoitti.
-Eli teidän tarvii vaan ilmestyy paikalle.
-Vähän hienoo, Laurakin näytti innostustaan. Idea oli täysin minunkin mieleeni. En halunnut viettää yhtäkään iltaa kotona, miettien Aksua, tai sitä, mitä olisin voinut tehdä toisin.

Sovimme kaiken valmiiksi rantsussa ja katosimme sitten jokainen koteihimme. Muutaman tunnin kuluttua tapaisimme taas Annikalla. Miki oli toki tulossa mukaan, eikä hän osannut enää muuta kuin hymyillä. Hän koitti tehdä vaikutusta ystäväporukkaani - etenkin Timppaan - sekä hän halusi olla vanhemman tuntuinen, meidän ikäisemme. Ei se paljoa vaatinut. Miki osasi olla yllättävän kehittynyt ja sosiaalinen. Hän osasi olla ikäisemme.
-Moneltakohan te tuutte kotiin? Isä kyseli ihmeissään. Hän oli äitini kanssa kuitenkin salaa mielissään, että otin Mikin mukaan. Eikä tytön tarvinut jäädä sänkyynsä murjottamaan.
-En tiiä. Jos Annikalle saa jäädä yöks, aloitin ja vilkaisin Mikiä. Hänen intonsa vain yltyi.
-Niin sitten jäädään sinne, Miki jatkoi lauseeni loppuun ja hyppelehti takaisin yläkertaan. Hänellä oli liikaa ylimääräistä energiaa.
-Ahaa, isäni nyökkäili ja syventyi sitten taas sanomalehteensä. Hän kävi lähes joka päivä kaupungissa ostamassa lehden, jotta tietäisi kaiken ulkomaailmasta. Mökillämme olimme niin keskellä metsiä, ettemme olisi tienneet mistään mitään, ilman televisiota ja lehtiä.
Nappasin lasillisen omenamehua, ennen kuin hihkaisin Mikin mukaani.
Miki oli ehtinyt jo ulos kun laitoin ulko-oven perästäni kiinni. Hän oli kuin pieni koiranpentu, innokas joka asiaa kohtaa. Hän hyppelehti Peltotiellä asti, kun koitin kipitellä häntä kiinni. Vasta rantahiekalle astuessani tajusin, että Aksuhan asui Annikan naapurissa. En tainnutkaan saada ajatuksiltani rauhaa - tänäkään iltana. Ajatukseni olivat olleet viime päivinä liian painavia. En ollut saanut unta niiden takia, enkä ehkä tulisi saamaankaan.
Huokaisin hiljaa ja katselin aaltoilevaa järveä. Aurinko paistoi vielä aikalailla korkealla, mutta ilma oli viilentynyt, eikä enää ollut niin kirkasta. Kaikki näytti silmissä kovin sinertävältä, vähän harmaalta.
Miki tarttui minua kädestä, ihan yllättäen. Minun teki mieli kysyäkin asiasta, mutta napitin suuni kiinni. Se tuntui itseasiassa paremmalta, kuin olin ikinä ajatellut. Mikin käsi oli lämmin ja se puristi sormiani tiukasti.
Hiekkaa pursui ballerinakenkiini, mutta se oli jo niin tavanomaista, etten jaksanut välittää asiasta. Ne kuitenkin tyhjenisivät, kun pääsisimme taas Annikan - ja Aksun - kotitielle.
Mitä lähemmäksi Annikan kotia pääsimme, sitä voimakkaammin nauru ja musiikki kuuluivat. Soin vain pienen vilkaisun Aksun taloa kohti, ennen kuin katosin Annikan pihalle.
-Tytöt! Annika virnisti kun Mikin kanssa saavuimme. Kaikki olivat jo koossa Annikan talon lasikuistilla. Se oli heidän sisäpihallaan, eli epämääräiset tientallaajat saattoivat vain kuulla meidät.
Isosta, kiiltävän mustasta grillistä leijui ilmaan hyvä ruuan tuoksu. Jessellä ja Danielilla oli typerät valkoiset kokkihatut päässänsä ja tyttömäiset kukkakuvioiset esiliinat lanteillaan. Danielin käsissä oli parit paistinlastat ja hän heilutti niitä tervehdykseksi. Pojat koittivat grillata meille parhaansa mukaan, samalla kuin Fiia ja Annika nauroivat heille heidän seläntakanaan.
Porukka oli taas ihanan sosiaalinen ja avautunut - ainakin verrattuna siihen, mitä olimme minun mökkikemuissani.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.09 19:09:26

tän pitäs kyllä olla Summertime #4:DSummertime #3

Päivämäärä:   20.1.09 19:10:04

sori :DDD

LähettäjäMörri 
Päivämäärä:   20.1.09 19:42:07

jatka! :DD

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   20.1.09 20:45:13

jatkoo!

Lähettäjä: tiptap 
Päivämäärä:   20.1.09 20:45:51

ihanaa. osaat kyll kirjottaa :D

Lähettäjä: mmmmmoi 
Päivämäärä:   21.1.09 07:22:43

up ! tää on aivan ihana =======)

Päivämäärä:   21.1.09 07:43:08

... - dääm! arvasin että jotain menee vikaan kun teen uuden topan :D:D: noo mutta ei tuo haittaa

Päivämäärä:   21.1.09 14:24:06

no ei haittaaa on sitte toinen kolmonen:DD

Lähettäjä: jouGGis 
Päivämäärä:   21.1.09 15:56:24

jatka jatka;D

Lähettäjä: essieatworld 
Päivämäärä:   21.1.09 16:02:07

jatkahan =) toi viimeisin pätkä oli ehkä vähän tylsähkö, mutta muuten tosi jees.

Lähettäjä: sally 
Päivämäärä:   21.1.09 19:48:20

jatka nopee xDD

Lähettäjä: Maddy 
Päivämäärä:   22.1.09 00:14:03

<3 Jatkoa vain :>

Päivämäärä:   22.1.09 14:16:31

jatka ! up

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   22.1.09 20:01:52

millon jatkuu?

Lähettäjä: Estrella ei kirj. 
Päivämäärä:   22.1.09 21:11:33

jatkuujo!

Lähettäjä: annsofie 
Päivämäärä:   23.1.09 14:08:07

jatka pian! :D

Päivämäärä:   23.1.09 15:16:21

anteeeeeeks =( en oo ehtiny jatkaa ollenkaa!

hm koitan kirjottaa viikonlopun aikana!

Lähettäjä: verenhimoinen (: 
Päivämäärä:   23.1.09 16:15:38

ihana vieläkin =) ja jatkoa vaan =d mmikä tuo homma on että on kaks kolmosta, ko minusta tuntuu että jotain on jääny lukematta :o

Lähettäjämusti 
Päivämäärä:   23.1.09 19:24:13

Jatkoa<3

Päivämäärä:   24.1.09 17:15:09

-Bon appétit! Jesse hihkui ja työnsi jokaiselle pahvilautasia käsiin. Ne todellakin tuoksui herkullisille, vaikka olinkin epäillyt hänen ja Danielin grillaustaitoja. Valkoiset pahvilautaset pursuivat kaikenmoista. He olivat väsänneet jopa vihannesvartaita, ottaen huomioon Fiian, joka oli kasvissyöjä. Kyllä pojat osasivatkin olla huomioivia.
-Bon appétit, Jesse vinkkasi minulle leikkisästi silmäänsä ja tarjosi lautasellisen herkkuja. Nappasin lautasen virnuillen.
-Lopeta Jesse, Annika nauroi.
-Sä kuulostat ällöttävältä, kun sä puhut ranskaa.
-Älä nyt chéri, Jesse kiusoitteli ja hyppelehti karkuun ärsyyntynyttä tyttöystäväänsä.
Istuin puisen pöydän ääreen. Se oli maalattu todella tummalla sävyllä. Penkeillä oli kukkakuvioiset pehmusteet - todella kesäiset. Miki istahti viereeni, Timppa heti kannoillaan. He jopa söivät samalta lautaselta, myhäilin itsekseni.
Laskin oman lautaseni pöydälle ja koitin syödä mahdollisimmin siististi - joka oli aikalailla hankalaa, sillä grilliruokaa syödessä sotki aina - en kuitenkaan halunnut että näyttäisi ihan possulta. Pojat olivat kuin täysi minun vastakohta. Tuntui, kuin he olisivat yrittäneet kilpailla kuka heistä sotki eniten. Varsinkin Jesse ja Daniel. He olivat oikeita hulivilejä yhdessä. Timppa koitti olla siistimmin, sillä oli Mikin lähellä. Tomi ja Mikko vasta hakivat itselleen ruokaa. Jesse oli siis tarjoillut vain tytöille.
Annika loikki laittamaan musiikkia. Hän kantoi levysoittimen kuistille ja tunki sinne levyn sisään. Tarkkailin hetken hänen touhujaan, kunnes tajusin alkaa syömään. Kaikki, mitä Jesse oli lautaselleni tunkenut, maistui todella hyvältä. Jokainen tuntui tajuavan saman, ja seuraavan puolen tunnin ajan vain mussutimme ruokaa. Musiikki soi taustalla ja välillä juttelimme jotakin, mutta oikeastaan vain söimme.
-Hei mitä me tehdään juhannuksena? Annika keksi kysyä. Olin tukehtua grillattuun pikkutomaattiin, kun tajusin, että juhannus oli jo ensi viikon keskiviikkona. Kesäkuu oli kyllä rientänyt aivan liian nopeasti. Minua alkoi heti masentaa kotiin lähtö, johon oli enää pari kuukautta. Miki näytti ajattelevan samaa, sillä hän lopetti syömisen ja hänen suupielensä vääntyi vähän alaspäin.
-Jos mentäis kylille? Laura ehdotti. Hän oli vetänyt hiuksensa tiukalle ponnarille, korkealle takaraivoon.
-Eiks rantsussakin oo jotain menoa? Timppa mietti ääneen.
-Taitaa olla, Laura kohautti olkiaan.
-No kumpi; rantsu vai kaupunki? Annika yritti päättää asiaa. Minulle asia oli yksi ja sama, kunhan vain sain viettää sen ystävieni kanssa.
-Äänestetään, Fiia naurahti.
-Ne ketkä haluu kaupunkiin, nostaa käden nyt ylös, Fiia jatkoi ja jäi odottamaan nousevia käsiä. Laura nosti heti ensimmäisenä käden pystyyn. Minä jäin odottelemaan muiden mielipiteitä. Daniel, Mikko, Elina ja Sarkkukin nostivat kätensä epävarmasti pystyyn. Minusta tuntui, että hekään eivät piitanneet, mihin menisimme. He halusivat vain vähän puolustusta Lauralle, koska muuten hän olisi ollut ainoa, joka halusi kaupunkiin.
-Eli viisi haluaa kaupunkiin ja loput seitsemän rantsuun, Fiia mietti pitkään. Hänen laskupäänsä ei tainnut olla kovin hyvä, hymyilin itsekseni.
-Ei kai teitä haittaa, jos joudutte jäämään rantsuun? Fiia katsoi anteeksipyytävästi - etenkin Lauraa. Tyttö taisi tukahduttaa pettymyksensä ja nosti hymyn huulilleen.
-Ei haittaa, hän sanoi vain ja heilautti kättään. Hän kaatoi vahingossa lasinsa ja kaikki limut levisivät pöydälle. Siitä tulikin yllättävä ketjureaktio. Fiia nosti nopeasti lautasensa limutulvan alta ja kaatoi vahingossa kyynerpäällään Danielin lasin. Daniel heitti vahingossa lautasensa syliinsä ja hyppäsi pois lentävien vihannesten alta. Vieressä istuva Jesse pelästyi yhtälailla ja viskaisi kädessään olevan kanankoiven pöydälle, joka jotenkin ihmeellisesti sattui kaatamaan kokonaisen appelsiinimehutölkin. Tölkki alkoi tulvia pöydälle, kun taas Annika syöksyi nostamaan sitä, hän kaatoi muovisen ketsuppipullon Mikin lasia päin, jolloin sekä Mikin, että Timpan lasi kaatui! Miki ja Timppa tietysti syöksähti seisomaan. Siinä vaiheessa minäkin päätin nousta pois pöydän äärestä. En halunnut sotkea itseäni.
Mikko ja Elina saivat nauraa meidän muiden riehumiselle, sillä he eivät olleet syöneet pöydän ääressä. He olivat istuneet koko kaaoksen ajan pallomaisessa tuolissa muutaman metrin kauempana sylikkäin. Siinä he nauroivat katketakseen meidän kamalalle sotkemiselle.
-Ei oo mahdollista! Laura kiljui nauraen. Hän hyppelehti pois, ettei limu sotkisi hänen farkkushortseja.
-Tuokaa paperia! Miki hihkui ja yritti pyyhkiä paitaansa. Samoin kuin Annika, Timppa ja melkein kaikki muutkin. Minä olin onneksi selvinnyt sotkuilta.
-Täällä on paperia! Jesse koitti huudella kaaoksen yli ja ojenteli paperinpaloja jokaiselle joka tarvitsi.
Yritin hillitä naurunpuuskaani (toisin kuin Elina ja Mikko) ja katselin kaikkien temmeltämistä. He hyppelivät ympäriinsä, varoen astumasta maahan lentäneihin pihveihin. Mutta tietysti tässä vaiheessa kukaan ei enää pystynyt selvitä sotkusta; Daniel keksi heittää Mikkoa kanankoivella, sillä hän oli nauranut meille. Mikko kosti heittämällä takaisin, mutta se osuikin Lauran hiuksiin, joka laukaisi sitten uudenlaisen ketjureaktion: ruokasodan.
Juoksin nopeasti kuistin lasiovista ulos vihreälle nurmikolle. Minun ei hirveästi tehnyt mieli osallistua sotaan, sillä minulla ei ollut minkäänlaisia vaihtovaatteita mukana. Ei sillä, että kellään muullakaan olisi ollut, mutta he joutuivat kärsimään sitten myöhemmin.
Tomi hyppelehti luokseni tajuten piilopaikkani. Käskin hänen näyttää kätensä, ettei hän olisi tullut heittelemään minuakin pihveillä. Tomilla oli kuitenkin samallainen asenne kuin minulla; ei sotaa, edes ruualla.
-Kuinkakohan pitkään noi jaksaa leikkiä? Tomi naurahti vähän, kun katselimme pihvien lentelyjä ja tomaattien murskaantumisia. Pyörittelin päätäni huvittunut ilme kasvoillani.
-Make, Tomi sanoi matalla, vähän karhealla äänellään. Minua värisytti. Pelkäsin, mitä hän aikoisi sanoa.
-Mitä? Hymähdin ja uskaltauduin katsomaan poikaa. Hän nyökkäsi päällään minut vähän sivumpaan. Mahassani alkoi liplatella pieniä perhosia. Perhoset eivät kuitenkaan olleet kauniita ja onnellisia. Ne olivat ahdistuneita, melkein peloissaan. Lähdin kuitenkin Tomin mukaan, pois muiden silmistä.
Mitä kauemmas muista menimme, sitä paremmalta minusta alkoi tuntua. Perhoset alkoivat levitellä siipiään, jotka olivat kauniit ja värikkään. Siivet kasvoivat ja värittyivät vielä upeammin.
Pian Tomi seisahtui ja kääntyi puoleeni. Hän ei hymyillyt lainkaan, enkä osannut lukea hänen kasvojaan.
-Mistä sä halusit puhua? Inahdin, kun hän vain katsoi minua tummilla silmillään.
Aika, jonka vietimme hiljaisuudessa, tuntui ikuisuudelta.
-Se oot aina ollu sä Maarit, Tomi sanoi sitten hiljaa.
-Aina sä.
-Mä oon koittanu kieltää itteeni, mut en vaan oo pystyny.
-Mä en pysty aatteleen ketään muutaku sua.
Henkäisin hiljaa. Tiesin kyllä Tomin tunteista, mutten osannut ajatella niitä niin selkeästi. Olin pitänyt häntä vain kaverinani. Mutta se ajatus alkoi vaihtua johonkin paljon suurempaan.
-Mut mä oon kokoajan ollu sun kakkosvalinta. Aksu on sulle kokoajan se parempi vaihtoehto, mut sitte ku se ei toimi, nii sä otat mut, koska mä oon helppo sulle, Tomi selitti heikolla äänellään. Hänen silmistään paistoi pettymys.
-Tomppa älä, kuiskasin kyyneleet silmissäni. Pelkäsin, mitä hän sanoisi - tai tekisi. Jättäisikö hän minut täysin yksin? Ei hän saisi! Ei todellakaan.
-Mitä älä? Noinhan se menee, Tomi sanoi vain ilmeettömänä. Hänen silmänsä olivat lasittuneet ja ne katsoivat lävitseni.
-Eikä mee. Sä et tiiä, miten se oikeesti menee, pyöritin päätäni ja yritin pidätellä kyyneleitäni.
-Ainoo asia, mikä sun nyt pitää tajuta on se, että mä oikeesti haluun sut!
-Tottakai sä haluut mut nyt, ku Aksu jätti sut, Tomi sanoi kuulostaen melkein vihaiselta. Hän heitti hiuksiaan silmiensä edestä ja katsoi lävitseni. Hän oli muutaman askeleen päässä minusta, kuin pitäen jotain turvaväliä. Tuntui, kuin hän ei haluaisi minua lähellensä.
-Mä jätin Aksun. Tai oikeestaan kumpikaan ei jätetty toisiimme, koitin selittää, kunnes ensimmäinen lämmin kyynel tipahti poskelleni.
-Luuletko sä, että mä haluun sut vielä? Tomi mutisi ja hänen katseensa harhaili kasvoillani.
-Et tietenkään haluu, kuiskasin ja pyyhkäisin silmiäni hupparini hihalla. Silmäni alkoivat tulvia kyyneliä, mutta yritin peitellä sitä. Tomi katsoi hetken minua sanomatta mitään.
-Haluunpas.

Päivämäärä:   24.1.09 17:53:31

eeääh ihanaihana. mie jo säikähin ettei tomi haluis sitä. :( jatkooo nopeet.

Lähettäjä: lövv 
Päivämäärä:   24.1.09 21:53:02

sweet. ihanaa kun tuli jatkoo <333 hitsi kun osaat kirjottaa!

LähettäjäAivoKuollutSieni 
Päivämäärä:   24.1.09 23:59:44

Awww<333 Lovetan tätä namnam<3Mie säikähin et Tomi ei haluu sitä.

Päivämäärä:   25.1.09 12:17:55

ihana <33 jatka sit ku kerkeet mut mahollisimman nopeeesti, x))

Lähettäjä: Sheala~ 
Päivämäärä:   25.1.09 18:13:23

Äää... tänään jatkoa ! Me vaaditaan ? ! xD Ihanaa <3

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   25.1.09 20:01:53

jatkoo ja nopeesti<3

Lähettäjä: jouGGis 
Päivämäärä:   25.1.09 20:37:38

jejj<333333333 tää on paras <3 :D ANNA PALAA BEIJBE :D<3

Lähettäjä: essieatworld 
Päivämäärä:   25.1.09 21:31:52

jatkaaaa <3

Päivämäärä:   26.1.09 14:44:01

Tänääntänääntänääntänään jatkoa ? jookostaa ? :DD

Päivämäärä:   26.1.09 16:55:47

huhhuh olettepa vaativia :----D mutta kiitokset!

_yritän_ kirjoittaa tänään, mutta en ole varma saatteko lukea jatkoa vielä tänääään

Lähettäjä: nictornactor 
Päivämäärä:   26.1.09 20:13:34

sun on pakko jatkaa kun jätit tollaseen kohtaan!!

Lähettäjä: sds 
Päivämäärä:   26.1.09 21:06:20

kirjotat kerran vuodessa.

LähettäjäTrew 
Päivämäärä:   26.1.09 21:57:11

sds// no olipa kivasti sanottu.

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   26.1.09 21:58:46

Lähettäjä: sds
Päivämäärä: 26.1.09 21:06:20

kirjotat kerran vuodessa.

Vastaa viestiin
Ilmoita häirikköviestistä
Lähettäjä: Trew
Päivämäärä: 26.1.09 21:57:11

sds// no olipa kivasti sanottu.

Jep, kompaan Trewiä!

Päivämäärä:   27.1.09 07:25:08

sds - puhut melkeinpä totta. mutta ette te haluu lukea mitään surkeita pätkiä, mitä kirjotan kauheessa kiireessä, ilman inspistä, koska te pyydätte. anteeks että inspiraatio ei osu tähän tarinaan.

mutta kiitti kovasti kaikille taas! anteeks oikeesti kun oon tämmöne, etten kirjota nopeesti :(

Lähettäjä: möö. 
Päivämäärä:   27.1.09 13:26:45

no pöh:D enmäkään haluis lukea semmosii pätkii tyyliin :

' kissa söi. sitte se nukku. sitte se pussas koiraa. sitte koira kuoli.'

hitaasti hyvää tulee(: (kuhan ei liian hitaasti) mutta minä ainakin jaksan odottaa hyvää pätkää<3 ainakin yritän:D mutta mielestäni täällä kyllä aika usein tullu jatkoa ettei mitään viikkoja aina välissä:D mut jatkoa <3

Lähettäjä: ----saw 
Päivämäärä:   27.1.09 14:49:31

todella hyvä tarina , parhaita täällä <33

Päivämäärä:   27.1.09 15:55:38

kiitos! ja tässä pikkupätkä<:
----

Räpyttelin silmiäni ja toivoin kovasti, ettei meikkini olisi levinneet. Tomi katsoi minua silmiin, eikä sanonut enää yhtään mitään. Pyyhin silmäkulmiani ja koitin peitellä kasvojani. Näytin aina niin idiootilta kun itkin.
Tunsin muutaman vesipisaran pudottautuvan taivaalta. Sitten meikkini ainakin suttaantuisivat, kun alkaisi sataa.
-Älä, Tomi sanoi vain ja astui lähemmäs. Hän kosketti poskeani lämpimillä käsillään.
-Sä oot just kaunis noin.
Hän painoi huulensa omilleni. Painoin silmäni kiinni ja koitin olla täysillä mukana, vaikka tunteeni pomppivat sinne tänne. Ensin olin pelännyt Tomin kertoessa tunteistaan, sitten olin pelännyt ettei hän haluakkaan minua, nyt hän selkeästi halusi, eikä mikään voinut estellä.
Nostin käteni varovasti Tomin niskaan, enkä halunnut päästää hänestä irti.
Kylmät vesipisarat alkoivat tulvia taivaalta. Ne kastelivat meidät kokonaan, muttemme silti päästäneet toisistamme irti. Suudelma vain jatkui jatkumistaan. Tummalta taivaalta tippuvat pisarat tunkeutuivat niskaani ja valuivat inhottavasti selkään. En antanut sen häiritä, sillä halusin vain olla Tomin lähellä.
-Ootko sä tälläkertaa vain mun? Tomi kuiskasi katsellen minua silmiin. Hänen kasvoillaan oli lämmin, onnellinen hymy.
-Aina mä olen ollu. Mä en vaan tajunnu sitä heti, hymähdin. Tomi painoi vielä nopean pusun huulilleni, ennen kuin lähti vetämään minua takaisin kuistia kohti.
-Sä jäädyt tänne kohta, Tomi naurahti vähän ja kiersi kätensä uudestaan ympärilleni. Tomin lämmin hengitys lämmitti niskaani, kun syöksyimme kaatosateesta takaisin sisälle.
-Missäs te olitte? Sarkku virnuili. Hän oli tainnut selvitä aika hienosti heidän ruokasodastaan, sillä päällisin puolin ei ainakaan mitään näkynyt.
-Nyt kuulkaa mennään ihan sisälle. Täällä kuistilla on ihan liian kylmä, Annika hihkui, jotta kuulimme kaikki. Kiitin onneani, että päätimme juuri nyt mennä sisään. Minun (samoin kuin Tominkin) vaatteet olivat läpimärät, eikä kylmä kuisti olisi kamalasti houkutellut.
Hyppelehdimme lämpimiin sisätiloihin, suoraan olohuoneeseen. Tomi pysyi kiinni kädessäni, kun riensimme kaikki valtaamaan vaaleaa nahkasohvaa. Onneksi se oli nahkainen, sillä se ei imenyt itseensä vettä vaatteistamme.
-Katotaanko jotain leffaa? Timppa hymyili Mikin viereltä. He istuivat kaksin isossa nojatuolissa hymyillen.
-Joo! Joku tosi hyvä, Jesse innostui ja syöksyi heti selailemaan Annikan elokuva-valikoimia - Daniel yllättävästi perässään. Myös Fiia innoistui etsimään sopivaa leffaa meidän katottavaksi.
Annika oli mennyt Elinan, Mikon ja Sarkun kanssa keittiöön tekemään popcorneja ja limua juotavaksi. Minun kasvoillani koreili suuri kestohymy - kiitos Tomille.
-Käykö Lords Of Dogtown? Fiia innostui ja näytti dvd:n kansia. Yritin tihrustaa siitä jotain selvää, vaikka minulle oli täysin sama, mitä elokuvaa alkaisimme katsoa.
-Mikä se on? Elina huuteli keittiöstä.
Annikan talo oli ihanan kodikas. Se oli yksikerroksinen ja täynnä vaaleita värejä. Paljon pieniä koriste-esineitä oli hyllyköillä, mutta silti olohuonekin oli yksinkertaisen sievä. Keittiö oli heti olohuoneen vieressä.
-Skeittausta ja kaikkee jännää, Fiia selitti hajamielisesti.
-Kaikille siis käy?
Muutamia nyökkäyksiä ja myöntyviä vastauksia kuului ympäriltäni. Taisi olla siis yksimielinen päätös.
Fiia ja Daniel alkoivat pelailla dvd-soittimen kanssa. Kumpikaan ei tainnut osata käyttää sitä. Kunhan painelivat kaikkia nappuloita ja yrittivät saada kuvaa näkymään.
Sarkku, Annika, Mikko ja Elina kipittelivät keittiöstä mukit, limupullot, popcornit ja muut mässyt käsissään. He laskivat ne matalalle pöydälle, joka oli suoraan sohvan edessä.
Istuin tiiviisti Tomin ja Lauran välissä, kunnes tuli vielä tiiviimpää, kun loputkin hyppivät päällemme. Tomi nosti minut hänen syliinsä istumaan. Siinä oli paljon parempi.
Laura, Annika, Elina sekä Sarkku selittivät mahdottomasti kaikkea ihan elokuvan alkuun asti, kunnes Fiia käski olla hiljaa. Leffa kertoi kolmesta pojasta, jotka rakastivat skeittaamista. He nousivat kaikki maailmankuuluiksi, mutta heidän ystävyys rikkoontui. En pystynyt keskittymään elokuvaan niin hyvin kuin olisin halunnut, sillä Tomi kiusasi minua joka hetki kutittamalla, tai suutelemalla niskaani.
Leffan katselu jäi monilta osin puoleen väliin. Fiia jäi kuitenkin Mikin, Timpan, Jessen ja Sarkun kanssa katsomaan sitä, kun me muut hyppelimme ympäri Annikan taloa. Meillä oli koko yö riehua energiamme loppuun, muttemme tuntunut säästelevän sitä lainkaan.
En päästänyt hetkeksikään irti Tomin kädestä. Olin menettänyt jo liian monta yhteistä hetkeämme, kun olin Aksun kanssa. Ei sillä, että olisin katunut Aksun kanssa viettämiäni hetkiä - päinvastoin - mutta nyt minulla oli enää pari kuukautta aikaa olla Tomin kanssa. Se ei riittänyt mihinkään.
Tomi kiidätti minua Annikan omaan huoneeseen. Hyökkäsimme sängylle vierekkäin ja jäimme vain makaamaan lähekkäin. Niin minä halusin viettää seuraavat kuukaudet.
-Jäätkö sä yöks? Kysyin ja painoin pääni Tomin rintaa vasten.
-En mä voi. Pitää mennä huomenna töihin, Tomi harmitteli. Hän suuteli minua hiuksiin ja jäi vain makaamaan.
-Mitä sitte tapahtuu, Tomi aloitti lyhyen hiljaisuutemme jälkeen. Nostin vähän päätäni hänen rinnaltaan, mutten saanut hänen katsettaan kiinni.
-Kun kesä loppuu?
Huokaisin hiljaa. Kuuntelin Tomin rauhallista hengitystä peläten aikaa. En halunnut ajatella asiaa, vaikka halusin itsekin vastauksen tuohon kysymykseen. Painoin silmäni hetkeksi kiinni ja ajattelin, miten elämä jatkuisi Hämeenlinnassa. Miten ikinä pärjäisin siellä ilman Tomia, Sarkkua, Elinaa - tai edes Lauraa?
-En todellakaan tiedä, kuiskasin ja kiersin käteni Tomin ympärille. En halunnut ikinä päästää heistä irti. En halunnut palata Hämeenlinnaan jatkamaan opiskeluja. Vaikka pääsinkin eroon vanhasta koulusta ja siirtyisin kesän jälkeen lukioon, niin se ei riittänyt. Minä tahdoin ystäväni sinne.
-Onks sun pakko lähtee? Tomi kuiskasi. Pidättelin itseäni. En saanut nyt itkeä. Pinnistelin kyyneleet takaisin silmiini ja huokaisin.
-Varmaankin.

Päivämäärä:   27.1.09 16:37:02

Oooo... ei lyhyt, ei paha ;D <3 Kiitsskiitts :DD

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   27.1.09 16:51:48

ihana<3

Päivämäärä:   27.1.09 17:35:06

nyt täytyy kyllä sanoa, että tää tarina on jo melkein päätöksessään.
saatte lukee enää kai kaksi tai kolme jatkopätkää. hullua, mutta totta.
varautukaa siis :--D

Lähettäjäwhisky. 
Päivämäärä:   27.1.09 17:37:49

Ihan kivaa tekstiä, joskin etenee jotenkin hurjan nopeasti. Toisinaan jää häiritsemään, että mikä Maken tai muun henkilön mielen muutti niin nopeasti..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.09 17:57:55

oiiii ihana pätkä toi äskeinen. :D jatka taas pian...

Päivämäärä:   27.1.09 18:34:19

ihanaaa <33 xD jatka nopeesti

Lähettäjä: cookiemonster 
Päivämäärä:   27.1.09 20:44:17

tosi kiva pätkä =) jatka kun ehdit

Lähettäjä: nictornactor 
Päivämäärä:   27.1.09 22:39:09

jatka jatka! tää on ihan sika paras<333

+Kirjoitat selkeästi ei virheitä
+hyvä juoni
+Tykkään kirjoitus tyylistäs
-Nykyään kirjoitat aika harvoin
-muuta ei sit ollukkaan

koulu arvosana tälle on :

_
|9|
---

ps. jatka nopeasti!!<33

~Nictornactor the piparkakku~

Päivämäärä:   28.1.09 08:59:40

oi kiitos(--:
tämä on sitten viimenen "kunnon" pätkä. seuraavassa kaikki hyppää ajassa vähän eteenpäin. ja se on sitten täysin viimenen pätkä. mutta tässä tämä toisiksi viimeinen.
----

Juhannus oli täydellisempi kuin mikään. Miki ja Timppakin olivat viimein virallisesti yhdessä. He suutelivat suuren roihuavan kokon äärellä rantsussa. Tomi kantoi minua reppuselässä ja tipautti minut tahallaan - varovaisesti - maahan. Hän tuli itse perässä ja suuteli minut. Minulta olisi varmasti lähtenyt jalat alta, jos en olisi ollut jo maassa.
Sipe, Jonne ja Miikakin käväisivät moikkaamassa meitä. He olivat jatkamassa matkaansa kaupunkiin, joten Laura päätti lähteä heidän mukanaan. Ennen sitä me kuitenkin istuimme kaikki yhdessä rantsussa, kun ilta alkoi hämärtyä. Aikuisia ja lapsia oli aika harvakseltaan rantsussa. Suurinosa oli nuoria, ehkä minun ikäisiäni.
Jätin vastahakoisesti Tomin istumaan rantahiekalle, kun Sipe pyysi minua kävelylle. En muistanutkaan, että Sipe oli niin hymyileväinen. Tai ehkä hän vain oli juonut enemmän kuin viime kerralla. Hänellä oli päällään musta huppari, sekä farkut, vaikka oli lämmin ilma.
-Sä sitte jätit Aksun, Sipe sanoi kysyvästi. Nyökkäsin vähän. En halunnut muistella Aksua, sillä välillä minussa kaiversi pieni ikävä.
-Hyvä valinta, Sipe virnisti.
-Tomi on ihana, myönsin ja hymy nousi pakostakin kasvoilleni.
-Ootsä nähny Aksua nyt? Sipe kysyi pienen hiljaisuuden jälkeen. Paljaat jalkani hukkui vähän viilentyneen hiekan sekaan. Kiertelimme vain rantsua ympäriinsä. En halunnut lähteä Tomin katsetta karkuun. Tiesin, ettei hän luottanut Sipeen. Tai ehkä luottikin, mutta hän pelkäsi että kylän jokainen poika tahtoi minusta jotain. Hän pelkäsi menettävänsä minut.
Pyöritin päätäni Sipen kysymykselle.
-Sillä on taas joku muija, Sipe sanoi varovasti ja koitti katsoa reaktiotani.
-Ai, kohautin olkiani. Yritin näyttää mahdollisimman neutraalilta, vaikka oikeasti minut valtasi erikoinen tunne. Se ei ollut mustasukkaisuutta tai kaipuuta, mutta jotain sen tapaista. Olisin halunnut nähdä Aksun kasvot juuri sillä hetkellä.
-Etkö sä oo yhtään kiinnostunu? Sipe naurahti.
-No ehkä vähän, myönsin irvistäen. Sipe nauroi iloisesti hetken aikaa.
-No, ei se tyttö sua nätimpi oo, hän iski silmäänsä leikkisästi.
-Mä tiedän, että Aksu vaihtais sen suhun sillä sekunnilla kun sä vaan pyytäisit, Sipe hymyili vähän.
-Voidaanko puhuu jostain muusta? Pyysin. En halunnut pilata juhannustunnelmaani ajattelemalla taas Aksua. Sitä, minkä olisin voinut saada, mutten ottanut. En tehnyt virhettä valinnassani, mutta Aksu ei olisi ollut kamalasti huonompi vaihtoehto.
Sipe nyökkäsi ymmärtäväisenä.
-Mites sun naisasiat? Virnistin pian.
-No sanotaanko vaikka näin, Sipe aloitti ja rykäisi vähän.
-Ei toi Laura pahemman näkönen oo.
-No se onkin ainoo sinkku meijän porukasta, nauroin vähän.
-Mut kiva tyttö, myönsin nopeasti.
-Siltä vaikuttaa, Sipe sanoi ja katsoi Lauraa, joka haroi hiuksiaan ja nauroi jollekin Timpan heitolle. Miki nojaili Timpan olkapäätä vasten hymy kasvoillaan.
-Sulla on tänään hyvä mahdollisuus, vinkkasin silmääni. Sipe puri huultaan ja mietti varmasti itse täysin samaa.
-No ehkä pitäis napata tää mahdollisuus mahdollisimman pian, hän hymyili.
-Ja sullakin on varmaan jo ikivä Tomia.
Nauroin onnellisena, kun suuntasimme takaisin porukkaamme kohti.
-Onks Miikalla muuten muijaa? Mietin ääneen.
-Mitä kiinnostaaks sua sekin? Sipe kiusasi nauraen. Tönäisin häntä leikkisästi olkapäästä.
-No onhan sillä. Joku ihan vakituinen, Sipe vakavoitui vähän. Nyökkäsin vain vähän ja hyppelehdin Tomin kainaloon. Poika näytti aika onnelliselta saadessaan minut takaisin.
-Jos lähetään tässä pikkuhiljaa, Miika kyseli Jonnelta, joka taisi olla kuskina. Hän suuteli nopeasti Sarkkua ja nousi sitten seisomaan.
-Nähdään Make, Sipe heilautti kättään hymy huulillaan. Hän auttoi Lauran ylös rantahiekasta ja käänsi selkänsä minulle. En osannut odottaa, että se oli viimeinen kerta, kun näin Sipen.
-Maarit, Tomi kuiskasi korvaani. Se oli ensimmäinen kerta, kun hän sanoi oikean nimeni, niin ainakin muistelin. Hänen hengityksensä hohkasi kaulalleni.
-Mä rakastan sua.
Tomin lämpimän huulet painautuivat kaulalleni.
-Niin mäkin sua, kuiskasin ja käänsin hänen kasvonsa minun puoleeni. Katsoin hetken hänen ruskeisiin silmiinsä, kunnes painoin omat huuleni hänen huulilleen.

Lähettäjä: Deric. 
Päivämäärä:   28.1.09 14:10:33

Oijj!! Söpö<33 Ei saa loppua vielä!!!

Päivämäärä:   28.1.09 14:13:42

oi ihanaa<3 et saa lopettaa :'(((((

Lähettäjä: epam 
Päivämäärä:   28.1.09 17:40:43

-Nähdään Make, Sipe heilautti kättään hymy huulillaan. Hän auttoi Lauran ylös rantahiekasta ja käänsi selkänsä minulle. En osannut odottaa, että se oli viimeinen kerta, kun näin Sipen. <- tosta menin hiukan hämilleni. mut hyvä ja toivottavasti vika pätkä ylittää kaikki odotukset :)

Päivämäärä:   28.1.09 17:48:39

Ihana<33 Ei saa lopettaa :// :'(

Lähettäjä: Nictornactor 
Päivämäärä:   28.1.09 18:35:36

et sä saa tätä lopettaa loppu pätkän pitää sit olla ikimuistoinen <33 tuli jo ihan tippalinssiin kun luin tota :

-Maarit, Tomi kuiskasi korvaani. Se oli ensimmäinen kerta, kun hän sanoi oikean nimeni, niin ainakin muistelin. Hänen hengityksensä hohkasi kaulalleni.
-Mä rakastan sua.
Tomin lämpimän huulet painautuivat kaulalleni.
-Niin mäkin sua, kuiskasin ja käänsin hänen kasvonsa minun puoleeni. Katsoin hetken hänen ruskeisiin silmiinsä, kunnes painoin omat huuleni hänen huulilleen.
(';

Päivämäärä:   28.1.09 18:57:02

olipas taas ihana! :D kirjotat tosi hyvin ja siks haluisinki kysyä että kuinka vanha oot? ku ei keneltäkää kauheen nuorelta voi tulla näin hyvää tekstiä. :D

Päivämäärä:   28.1.09 19:38:09

:D kiitoksia, mutta mun on vissiin pakko jo vähän lopetella. en haluu pitkittää tätä tarinaa ihan huonoksi. jos tajuutte<:

. - kiitos! mä täytin tossa hetki sitten 15 vuotta. eli en mä nyt vielä niiiin vanha ole.<;

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   28.1.09 20:37:26

nii, et saa lopettaa!!

Lähettäjä: möö. 
Päivämäärä:   28.1.09 21:20:44

oo ihana<3 harmi ku loppuu, mutta ymmärrän koska tarinasta lähtee maku kun ei keksi mitään ja jättääkin se kesken, hyvä jättää se itse suunnittelemaaan kohtaan(: kiitos täst tarinast<3

Lähettäjä: halii 
Päivämäärä:   28.1.09 21:25:50

aivan mahvava. lopeta jos lopetat nii todella upeasti! ja ei mtn. epäselviä!

Päivämäärä:   28.1.09 22:41:34

ohhoh :D luulin vanhemmaks

Lähettäjä: ?!!!! 
Päivämäärä:   28.1.09 23:39:14

aivan ihana tarina, luin alusta koppuun ja ihastuin<33 ihania nuo make ja tomi<3 kirjoitat hyvin:D inhottava ku loppuu:( toivottavasti tulee todella ihana loppu<33<33

Päivämäärä:   29.1.09 07:46:18

kiitti kaikki!♥ ihanaa, että tällä mun tarinalla oli näinkin paljon lukijoita. en todellakaan oottanut sitä. kiitos todellatodella paljon.
tämä loppu ei välttämättä täytä teidän odotuksia, mutta toivottavasti kelpaa<:
----

Kaksi kuukautta myöhemmin..

Pakkasin tavaroitani ruman vihreään vanhaan matkalaukkuuni. Miki makoili yläsängyllään. Hän oli jo pakannut, mutta tiesin ettei hän ollut valmis lähtemään. Vaikka Miki yritti itkeä hiljaista itkua, kuulin. Kuulin, kuinka katkera hän oli lähdöstä. Tämä oli hänen paras kesänsä, ja tänne se jäisi. Hän ei voisi jäädä tänne, eikä Timppa voisi tulla hänen mukanaan Hämeenlinnaan. Ja vaikka he näkisivät vaikka jokatoinen viikonloppu, niin ei se ollut sama asia. Viimeiset kaksi kuukautta he olivat viettäneet tiukasti yhdessä. Pienetkin hetket ilman Timppaa olivat olleet Mikistä kamalia. Nyt hän ei saisi halia Timppa kuin ehkä pari kertaa kuukaudessa. Aika epäreilua.
Vaikka ei sen paremmin minullakaan mennyt. Kahdessa kuukaudessa olin rakastunut Tomiin. Hän omisti nyt puolet sydämestäni. Mitä nyt, kun pakkaan tavaroitani ja katoan? Mitä minulle käy? Mitä Tomille käy?
Minulla oli niin paha olo, etten halunnut edes itkeä. Sitäpaitsi minun piti näyttää vahvaa esimerkkiä Mikille. Minun täytyi tukea häntä.
Heitin viimeisetkin lyhythihaiset paidat laukkuun ja revin sen vetoketjun kiinni. Vaikka kova vetoketju repi käsiäni, minuun ei sattunut. Olin ihan turta. Hyvä kun pystyin liikuttamaan raajojani.
-Tytöt, äiti pyysi alakerrasta. Hän tiesi, että lähtö ei olisi helppo. Koko viimeisen viikon äiti oli yrittänyt hemmotella meitä pilalle. Hän teki kaikkensa, jottemme vihaisi häntä ja isäämme lähdöstä. Vaikka miksi vihaisimmekaan? Ei se heidän vikansa ole että lähdemme.
-Teidän ystävät tuli.
Nostin katseeni laukustani. Tietysti, hyvästit.
Miki nousi vaivanloisesti sängystään ja pyyhki silmiään. Otin hänen kädestään kiinni ja toiseen käteen otin ällöttävän matkalaukkuni. Raahasin sen alakertaan samalla, kun puristin Mikin kättä niin että tuntui. Kävelimme täydessä hiljaisuudessa ulos, missä he kaikki olivat. Tomi, Timppa, Sarkku, Elina, Mikko, Laura, Fiia, Daniel, Jesse, Annika.
-Hei, Sarkku sanoi. Hän yritti pitää joukkoamme taas koossa. Hän oli se, joka tälläkin kertaa hoiti puhumisen.
Lähdimme suurella porukalla mökkimme rantaa kohti. Vaikka meitä oli tusina, ei kuulunut kuin ruohon sutina jaloissamme. En olisi halunnut tehdä sitä niin surulliseksi. Olisin halunnut viettää railakkaan illan ja kadota, ennen kuin kukaan olisi huomannut. En olisi halunnut hiljaisia halauksia ja vetisiä silmiä.
Istuimme auringonpaisteeseen ruohikolle. Muodostimme ympyrän ja katselimme hiljaa toisiamme.
-Me lähdetään ihan kohta, kuiskasin. Jokainen heistä silti kuuli jokaikisen sanani.
-Kai sä tuut taas ensi kesäks? Laura kysyi hiljaa. Painoin olkapääni Tomin olkapäälle.
-En, sanoin.
-Mä tuun jo ens viikonloppuna.
Sarkku pyskähti kuivaan nauruun, mutta tipautti kyynelparin poskilleen.
-Älä tee turhia lupauksia Make, hän sanoi surullisesti. Minun ei tehnyt lainkaan mieli itkeä, mutta tunnuin kovalta, kolealta ilman kyyneleitä. Niitä ei kuitenkaan syntynyt, joten minun piti tyytyä surumieliseen hymyyn.
-Mä en haluu tehdä tätä näin surullisesti, avasin sitten kunnolla suuni. Jokaisen silmät tapittivat minua lasisina.
-Ette te musta eroon pääse! Mä käyn täällä niin usein ku pääsen, hihkuin. Halusin elämän takaisin ystäviini. En halunnut muistella heitä surullisina.
-Ja me tullaan käymään Hämeenlinnassa, Jesse virnisti. Hän taisi ymmärtää haluni, sillä hän näytti kaikkelta muulta kuin surulliselta.
-Niin tullaan! Fiia hihkaisi. Hymyilin tyytyväisenä; porukkaan alkoi tulla jo eloa.
Timppa ja Miki nousivat piiristämme ja lähtivät vähän kauemmas. Seurasin varovasti heitä katseellaan. Miki ei voinut lopettaa itkemistään. Hänen silmänsä vain tulvivat kyyneliä. Timppa koitti rauhotella häntä kaikilla tavoin. Hän piteli käsiään Mikin poskilla ja puhui jotain, välillä hän suuteli Mikiä ja jatkoi sitten taas puheitaan.
Entä minun ja Tomin viimeiset hetket kaksin? Ajattelin vähän ihmeissäni. Enkö saisi olla enää hetkeäkään kaksin Tomin kanssa.
-Menkää vaan, Sarkku nyökkäsi minuun ja Tomiin kuin lukien ajatukseni.
Pistin käteni Tomin käteen ja lähdin viemään häntä vähän kauemmas muista. En tiennyt yhtään, mitä olisin voinut sanoa hänelle, mutta tärkeintä oli vain se hetki. Sain olla vielä hetken hänen kanssaan, kunnes lähtisin.
-Mä en tiekkö ikinä unohda sua, Tomi kuiskasi. Hänen kasvonsa oli vain muutaman sentin päässä omistani.
-Ei sun tarvikaan, mutisin. Tomin sanomat sanat olivat kuin Aksun suusta, erotessamme.
-Mä tuun aina muistuttaan, että oon olemassa, hymähdin. Pieni pistävä tunne oli inhottava mahassani. Se laittoi aivoni muistuttamaan Aksusta. Aksu. Pitäisikö minun tavata hänet vielä ennen lähtöä?
-Mä rakastan sua, Tomi kuiskasi ja painoi huulensa omilleni. Kiersin käteni hänen niskaansa, enkä halunnut päästää irti.
-Mä rakastan sua vielä enemmän, huokaisin hiljaa, mutta nostin hymyn huulilleni.
-Mä vaan pelkään, että meijän rakkaus kuolee, kun me ei nähdä tarpeeks usein, vuodatin asian nopeasti sisältäni. Puristin käsiäni yhteen Tomin niskan takana.
-Etkö sä tyttö oo vielä ymmärtäny, Tomi aloitti. Hänen äänensä oli lämmin, mutta muuten hänen kasvonsa olivat vakavat.
-Meidän rakkaustarina on kuolematon.
Suutelin Tomia yhä uudelleen ja uudelleen, mutta siltikään saanut tyytyväisyydentunnetta, mikä yleensä tuli vain Tomin läheisyydestä. Luulen, että mieleni alkoi tehdä jo töitä unohtaakseen kaiken kesän ilon, jotten kuolisi ikävään. Halusin olla ystävieni lähellä vielä viime hetket, mutta toisaalta tahdoin vain kadota ilman kunnollisia hyvästejä.
Pidin tiukasti Tomin kädestä kiinni, kun palasimme muiden luo.
-Lähdetäänkö? Äiti enemmänkin vain ilmoitti yläpihalta, vaikka oli laittanut sen kysymysmuotoon. Hän lukitsi mökin ovet ja raahasi minunkin matkalaukkuni jo autoon.
Koko ystäväporukkamme lähdimme tallustelemaan mäkeä ylös hitain askelin. Jokainen tahtoi venyttää hetkeä niin paljon kuin mahdollista.
Halasin jokaisen läpi ainakin kahteen kertaan. Halatessani Fiiaa muistelin ensitapaamistamme. Fiia oli kaunis kuin mikä. Hänen pyöreille kasvoille syntyi hymykuopat hänen nauraessaan. Pitkät hiukset olivat tuuheat ja sopivat hänelle täydellisesti. Hän oli niin huomaavainen jokaista kohtaan. Daniel oli onnenpoika hänet saadessaan.
Daniel, mietin pääni sisällä kun kiersin käteni pojan ympärille. Minulle tulisi todella ikävä hänen iloista nauruaan ja hauskoja juttujaan. Hän ja Jesse olivat ihan mieletön parivaljakko.
Seuraavaksi halin Jesseä, muistellen hänen upeita puoliaan. Hän oli loistava kokki, mutta kaikenlisäksi hän oli hauska, kaikinpuolin ihana ja niin piristävä.
Annikan olisin voinut viedä mukanani Hämeenlinnaan tuosta vain. Hän oli kuin isosiskoni. Täydellisen huolehtiva, olkapää mihin pystyin aina nojaamaan.
Laura - voi Laura, pääni puhui minulle. Hänen vaaleapinkit hiuksensa valativat kasvoilleni meidän halatessa. Vaikka tunteeni Lauraa kohtaan osasivat olla ristiriitaiset, hän oli mieletön tyttö. Hän sitten osasi olla kaikkea, mitä minä halusin olla.
Entäs Mikko sitten? -Hän oli mahtava poika. Hän ja Elina oli pari söpöimmästä päästä. Vaikken hirveästi Mikon kanssa kahdenkesken ollut puhunut, tiesin, ettei mistäänpäin Hämeenlinnaa löytyisi tuollaistakaan aarretta.
Elina ja Sarkku hyökkäsivät halaamaan minua yhtäaikaa. Minulle tulisi hirveä ikävä heitä, niin kuin aina. Pidin heistä tiukasti kiinni ennen kuin oli pakko päästää irti. He olivat minulle kuin siskoja.
Äiti ja isä olivat jo autossa odottamassa. Vanha automme huokaili jo käynnissä ja hapuili minua ja Mikiä sisäänsä. Timppa halusi välttämättä halata minua vielä kolmannen kerran.
-Kiitos kiitos kiitos, hän kuiskasi korvaani halatessaan minua.
-Ilman sua mä en ois ikinä tavannut Mikiä.
-Ilman sua mä en ehkä ois järjissäni, naurahdin vähän. Minulle tulisi kamala ikävä Timppaa - hänen onnellista hymyään, leikkisää mieltään, mutta rentouttavaa seuraa. Hän oli niin täydellinen poika, että olisin voinut olla melkein kateellinen Mikille. Minulle tulisi niin ikävä Timppaa, toisin päässäni ja hymyilin hiljaa.
Tomi suuteli minua vielä kerran, ennen kuin painoin pääni alas ja laskeuduin auton pehmeälle penkille. Hänen kasvoistaan paistoi kärsimys. Tai kärsimyksen odotus. Enää hetki - ja kaikki katoaisi.
Suljin auton oven, mutten irrottanut katsettani Tomin tummista silmistä. Hän muodosti huulillaan vielä sanat "rakastan sinua" ennen kuin auto lähti liikkeelle. Miki kapusi heti katsomaan takaikkunaan. Hän heilutti kättään samalla, kun kyyneleet putoilivat hänen poskilleen. Minä en liiemmin pystynyt katsomaan taakseni, enkä pystynyt edes itkemään.
Painoin pääni selkänojaa vasten ja huokaisin. Auton radio soitti liian onnellisia kappaleita, mutta koitin sulkea korvani niiltä. Koitin sulkea mieleni ajatuksiltani.
Ajatukseni kuitenkin hyppelivät kesän tapahtumissa, henkilöissä, paikoissa. En pystynyt miettimään mitään muuta.
-Sipe, kuiskasin hiljaa. En ollut nähnyt häntä sitten juhannuksen. Ikävä hakkasi minua puukolla selkään. Sipe oli ollut minun isoveljeni. Hän oli juuri se, mitä olin kaivannut elämääni aina. Juuri sellaisen veljen olin aina halunnut, enkä enää ehkä näkisi häntä. Hän oli jo tarpeeksi vanha lähtemään pois pikkukylästä. Hän halusi suuriin kaupunkeihin. Ensi kesänä hän olisi jo ehkä poissa.
"Kuka voisi kellon seisauttaa ja ajan pysäyttää, kun maailma lainaa kaikken kauneintaan. Kuka voisi kellot seisauttaa ja ajan pysäyttää, kun maailma antaa kaikken parastaan..."
-Pistä se radio hiljaseks! Miki kivahti kyyneltensä seasta. Äiti syöksähti heti hiljentämään radion. Minä säälin vanhempiani. He eivät uskaltaneet edes puhua, sillä pelkäsivät meidän reaktioitamme.
Auto kääntyi Peltotien päässä ja lähti ajamaan kohti rantsua. Pian ajaisimme senkin ohitse. Katselin viliseviä maisemia takaikkunasta ja odotin hetkeä, että isä hihkaisisi "haluan jäädä tänne vielä vuodeksi". Se taisi olla taas minun turhia toiveitani.
Olin juuri painamassa katsettani auton lattiaan, kun tunnistin tutut kasvot. Ajoimme suht hitaasti, mutta isä joutui painamaan jarrun pohjaan, kun poika juoksi eteen. Nytkähdin auton mukana, mutten ehtinyt järkyttyä mistään, kun juoksin pihalle autosta.
-Aksu! Kivahdin ja annoin järkytyksen tulvia sisälleni.
-Sä oisit voinu jäädä auton alle, sanoin vihaisesti. Nyt minun teki todella mieli itkeä. Halusin huutaa kaiken kivun pois ja luhistua maahan itkemään. Niin ei kuitenkaan tapahtunut.
-Te ootte lähössä, hän kuiskasi. En edes muistanut, että Aksun ääni oli niin pehmeä. Nyt se oli kuitenkin onneton.
-Mä oikeesti toivoin, että Tomi olis ollut sulle väärä, Aksu rykäisi kurkkuaan.
-Mä toivoin, että sä palaat parissa päivässä mun luo. Niin ei kuitenkaan tapahtunu.
Henkäisin pettyneenä, vihaisena, pettyneenä ja ennen kaikkea surullisena.
-Mä rakastan sua, Aksu jatkoi hiljaa. Hänen silmänsä olivat lasittuneen kauniit.
-Arvaa mikä tekee tästä lähdöstä tosi hankalan, sanoin hiljaa Aksulle. Hän astui muutaman askeleen lähemmäs minua, mutta pysyi silti vähän etäämmällä.
-No?
-Se, että mä rakastan Tomia. Ja sua, kuiskasin.
-Mä rakastan teitä molempia niin paljon, että mä en tiiä miten mä selviän, huokaisin ääni täristen.
-Sä voit aina palaa tänne, Aksu muistutti.
-Mitä se sitten enää hyödyttää? Kivahdin. Katkerat kyyneleet olisivat sopineet siihen kuvaan, mutten vain osannut itkeä. Kyynelten tulva kuitenkin velloi sisälläni. Ehkä ne tulisivat pian.
-Mä rakastan teitä molempia. Mulla ei oo enää muuta sanottavaa, kuiskasin ja katosin auton sisään. Aksu jäi seisomaan tien viereen, kun automme kiisi hänen ohitseen. Räpyttelin silmiäni muutaman kerran, mutta kyyneliä ei vain tippunut. Automme liikkui turhan nopeasti.
Loin viimeisen katseen rantsun jäätelökioskiin, maailman kotoisimpaan ja muistojen täyttämään kahvilaan, vaaleaan lämpimään rantahiekkaan, metsän vehreisiin oksiin. Sitten nostin kuulokkeet korvilleni, jättäen taakseni Mikin hiljaisen itkun. Sitten painoin silmäni kiinni ja kallistin pääni selkänojaa vasten.
Ja sitten - sitten minä itkin.

Päivämäärä:   29.1.09 13:55:51

nytkö se sit loppu? :( tää oli ihan liian ihana tarina<3 kiitos kiitos tosi paljon ku kirjotit tän! tuun kyl aivan varmasti lukemaan jos viel joskus kirjotat tänne jotai uutta tarinaa.

Päivämäärä:   29.1.09 13:57:55

ja satuin muuten oikeesti just kuuntelee tota samaa biisii, minkä sanat oli tos :DD !!

Lähettäjäkaasugrilli 
Päivämäärä:   29.1.09 14:57:40

täää oli hyvä tarina :) kirjotappas joku toinen tarina tänne meijän luettavaks (:

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   29.1.09 15:39:08

en pystyny lukee loppuu.. :) todella ihana tarina, tykkäsin kovasti !

kai se on nyt sitte loppu ;>

Lähettäjä: möö 
Päivämäärä:   29.1.09 15:54:33

ihana lopetus<3

Päivämäärä:   29.1.09 16:05:04

aivan ihana :'))) kiitos et teit tän, ja varmasti luen jos viel kirjotat jotai ====)

LähettäjäMörri 
Päivämäärä:   29.1.09 16:09:03

tää on ihana<3 ja ihana loppu :))

Lähettäjä: ?!!!! 
Päivämäärä:   29.1.09 16:19:16

toi aksu juttu oli tos lopussa aika ärsyttävä:/

Päivämäärä:   29.1.09 17:09:36

ihana tarina oli<3 Lopussa tuli kyyneleetki, osaat kyllä kirjottaa tosi hyvin :).

Päivämäärä:   29.1.09 18:16:39

oi kiitos kaikenmoisista kommenteista(---: hyvä että piditte tarinasta.
toki kirjoitan lisää, mutten tiedä ajankohdasta. heti kun saan hyvän tarinan käyntiin, niin jaan sen teidän kanssa.<:

Päivämäärä:   29.1.09 18:18:22

jatka nopee !! ihana ku oli tullu jatkoo <333 :)

Lähettäjä: :| 
Päivämäärä:   29.1.09 20:59:16

mahtavin tarina minkä olen ikinä lukenut! tää on niin loitavasrti kirjotettu, etenkin toi loppu, lopetit ylpeesti! KIITOS, KIITOS, KIITOS!

Lähettäjä: hihhuli 
Päivämäärä:   29.1.09 22:42:09

:'( MUA RUPES OIKEASTI ITKETTÄMÄÄN :''(( BYYÄÄHH :> toi oli PARHAIN TARINA MITÄ OON IKINÄ LUKENU! <333333333333333333333333333333333 Mä oikeesti kiinnyin tähän. I <3 THAT.. mutta se loppui :'( mutta kirjoitatkoss uutta tarinaa (: jos kirjotat, niin mä ainakin haluan lukeeessen. Tästä pitäisi oikeastaan tehdä pieni kirja <3. mutta mutta, hauskaa jatkoa sulle :) ja kiitos ihan superrrrr ihanasta/mahtavasta tarinasta <33

Lähettäjä: Jenzzku 
Päivämäärä:   30.1.09 02:16:26

Itkuhan siita tuli kun tuon viimeisen patkan luin. Itsellani oli samanlainen tilanne tuossa pari kuukautta sitten..

Päivämäärä:   30.1.09 07:43:40

oi kiitos♥ kiitos todellatodellatodella paljon!

semmosta haluan kysellä, että kun varmaan ajattelette että seuraava tarinani olisi myös tämmönen normirakastumis-tarina, niin kiinnostaisiko yhtään jos ei olisikaan? :---D tai siis olen suunnitellut fantasia/rakkaus-tarinaa. että semmosta seuraavaksi?

Lähettäjä: nina 
Päivämäärä:   30.1.09 10:02:27

Fantasia/rakkaus kuulostaa hyvältä.
Tämmöinen kesä rantsu rakkaus hömppä oli aivan tosi hyvä, mutta lopussa alkoi jo lukuinto puutua koska tarina oli vähän turhan kliseinen ;) Mutta tykkäsin tosi paljon tästä ja luin sen alusta loppuun saakka.
Nyt olisi vuoro seuraavalle seikkailulle :)

Päivämäärä:   30.1.09 15:17:27

plööh loppuks tää traina jo ??
Jos se loppu mut kuiteski tää oli ihan mielettön tarina <33

Lähettäjä: sissi 
Päivämäärä:   30.1.09 16:09:52

hienoa, kerranki tarina mikä ei lopu kesken !! todellakin olen lukemassa seuraavaa tarinaakin jos sellainen tulee :) oot kyllä huippukirjottaja täällä ht.netin mittakaavassa :)!!

Päivämäärä:   31.1.09 10:25:58

kiitoksia kommenteista(----:

sa||y - kyllä, tarina lopppui jo :D

Lähettäjä: nappi 
Päivämäärä:   31.1.09 20:40:01

voii. tää loppu :(♥ fantasia tarina ois kiva <: kivan tarinan kirjotit ♥

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   1.2.09 14:51:20

minäkin täysin ihastunut just nyt fantasiajuttuihin (thänks, twilight <33) niin että sinulta odottelen sen laatuista tarinaa innoissani??

täältä löytyisi yksi lukija :D

Päivämäärä:   1.2.09 15:46:39

voi kiitos(--: ilmotan jo tässä näin, että tarinan löytää täältä sitten nimellä Suden kehtolaulu (tai joku vastaava). en tiedä vielä milloin sen tänne lisäilen, mutta kuitenkin.
peeäs. se muistuttaa vähän twilightiä, vaikka alotin sen kirjottamisen jo ennen ku luin koko houkutusta.

Päivämäärä:   1.2.09 19:35:45

Ihana tarina.. mutta kaikki loppuu aikanaan :((

Sitten nauratti vähän kun oman serkun nimi on Sarkku ;).. Ja tykkää yhdestä Jonnesta :)

Lähettäjä: kukkuluuru 
Päivämäärä:   20.2.09 17:30:09

nostan ettei ehi kadota/pudota :(

Lähettäjä: Mandi 
Päivämäärä:   20.2.09 17:45:39

Hihi kopioin tän wordille ja tulostin ettei katoa :P mutsiki ihmetteli et mitä sä oikeen tulostelet ku eihän tos menny ku vaatimattomat 35 sivuu vaik oli pienin fontti ja koko :P

Päivämäärä:   20.2.09 18:59:47

kiva, että jaksatte vieläkin välittää tästä(--:

Lähettäjä-.- 
Päivämäärä:   20.2.09 20:33:08

yhyyyyy loppuu ;<<<<<<<<<

Lähettäjä: carma 
Päivämäärä:   21.2.09 09:03:49

millon teet uutta tarinaa dream_on? en malta oottaa sitä!(=(=

Päivämäärä:   21.2.09 11:52:44

carma - tälläkin hetkellä kirjotan tarinaa(-: mutta milloin se ilmestyy teidänkin luettavaksi hmm sitä en tiedä. ehkä piankin, jos olen itse siihen tyytyväinen.

LähettäjäShattered 
Päivämäärä:   21.2.09 13:48:38

Aivan ihana lopetus, kyyneleet tuli melkein itsellekin. :)
Mitä kävi sille hiuslakkamaailmalle?

Päivämäärä:   21.2.09 14:36:55

kiiitos(= hiuslakkamaailma jäi kesken. inspiraatio katos kokonaan, eikä lukioita näkynyt loppuvaiheilla enää :o joskuis voisin senkin tarinan elvyyttää henkiin, mutta en ainakaan nyt lähiaikoina<:

Lähettäjä: Marsipaani^^ 
Päivämäärä:   21.2.09 15:55:28

no höh tääki loppunu :( Tää oli kyl tosi hyvä<3 :)

Lähettäjä: möh 
Päivämäärä:   20.1.11 23:37:56

Ah, rakastan tätä<3

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   21.1.11 20:31:26

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ! ei saa loppuu noi !!! ;((
Luin tän tänää kokonaa ja RAKASTUINN !
jajaja eiks tähä vois tulla vaik epilogii,joka kertos tyylii et mitä ne tekee vuoden pääst ?! (:: *koiranpentuilme*

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.