Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naapurin poika

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   18.1.09 15:54:29

Elikkäs, tämä on pidempiaikainen kirjoitusyritelmä, ikuisuusprojekti. En tiedä oikeastaan kuinka hyvä se on, kirjoittaminen oli vain ollut mukavaa. :> Toivoisin tosiaan kommentteja, rakentavasti toivottavasti. Kuitenkin, älkää syökö, tämä on eka tarina ht.netissä.

Sori, otsikko vammattaa, ei oikeen keksi mitään.

Naapurin poika

Elettiin kesäloman toisen viikon alkua. Se oli juuri niitä huumaavimpia hetkiä kesästä: koulun loppumisen ja kesäloman alun luoma nostalgia ei ollut vielä laantunut ja oli mukavaa huomata elävänsä ilman minkäänlaisia velvoitteita. Tänäänkin olin noussut lähemmäs puolelta päivin ja kaikessa rauhassa noussut sängystä kiskoen verkkareita jalkaan kipittääkseni alakertaan. Löydettyäni kaapista mahdollisimman suuren mukin ja täyttänyt sen kahvilla nappasin lehden kainalooni ja jatkoin matkaani keittiön ovesta ulos takapihan terassille nauttimaan aamuani. Istuuduttuani pöydän ääreen aukaistessani lehteä, vilkaisin pihan poikki naapuriin, nähdäkseni oliko se vanha kyylä taas urkkimassa tekemisiämme kuten joka ikinen kesäaamu.

Järkytys olikin suuri, kun naapurin aina autottomalla pihatiellä kököttikin pakettiauto ja sen perässä henkilöauto, molemmat lastattuna täyteen pahvilaatikoilla. Olihan minä nähnyt lehdessäkin mainoksia ja muutaman tuhannen kerran olin kävellyt sen tontin reunassa olevan myynnissä/vuokrattavana-kyltin ohitse, mutten ikinä ollut uskonut jonkun tosiaankaan vuokraavan saatika ostavan taloa. Se oli pieni, vanha ja ränsistynyt. Juuri sellaisia taloja lähiön perheenäidit mulkoilivat. En tiedä mikä ajatuksen pohjalla oli, mutta ne olivat saaneet jonkun merkillisen tavan kulkea aina kaksin tai isommassa porukassa tietä pitkin arvostellen oikein kovaan ääneen toisten pihaa ja taloa. Ties mikä sen tarkoituksena oli, mutta omakin äitini oli saanut jonkun yllättävän vihreydenpuuskan ja oli useampana päivänä useamman tunnin yrittänyt riipiä säälittävää puutarhaamme hieman parempaan kuosiin. Veljeni letkauttaessa jotain viherpeukaloisuudesta äiti oli vain tuhahtanut jotain kasvojen säilyttämisestä kauppareissulla.

Muutenkin meidän kyläpahasemme, joka kai vielä juuri ja juuri luettiin kaupungiksi, oli aivan tuhottoman tylsä. Tavallisia taloja, tavallisia ihmisiä. Meidänkin perhe oli tavallistakin tavallisempi: oli äiti, joka oli sairaanhoitajana parin kilometrin päässä olevassa pikkusairaalassa. Oli isä, joka oli myös lääkäri, joskin hänen asiakkaansa omasivat usein neljä jalkaa, hännän tai muuta vastaavaa. Eläinlääkäri oli minusta huomattavasti mielenkiintoisempi ammatti, vaikken siitä ollut ikinä mitään maininnutkaan välttääkseni äidin iänikuisia saarnoja elämän sisältävän muutakin kuin eläimiä. Lisäksi perheeseemme kuului kaksi apinamaista pikkusisarustani: Leevi oli kymmenen vanha ja Iina kahdeksan. Jos ihan tarkkoja oltiin, eivät he olleet kuin puolisisaria, ja äiti oli vain äitipuoli, mutta ne olivat olleet isän lisäksi perheessä jo niin kauan, että ne olivat minulle enemmän perhettä kuin oikea äitini, joka oli muuttanut Jenkkeihin minun ollessa vielä parivuotias jättäen minut isän luokse. En oikeastaan syyttänyt häntä siitä, sillä tulin isän kanssa toimeen paremmin kuin hänen, eikä hänestä ollut muutenkaan kunnon äidiksi. Olin aina ollut enemmän isän tyttö. Joskus puhelimessa se pyysi käymään, mutta olin sivuuttanut aiheen melko helposti koulun nojalla.

”Alissa! Tänne!” kuului huutoa jostain kauempaa ja nostaessani päätäni näin äitini, äitipuoleni, Marjon, naapurin aidan takana viittomassa minulle. Nousin pöydästä ja lähdin paljain jaloin kävelemään nurmikon poikki.
”Mitä nyt?” kysyä töksäytin päästyäni aidalle. ”Muuttaako tohon rötisköön joku?”
”Minä siihen rötisköön muutan, tai vuokralle oikeastaan”, totesi vieras ääni vasemmalta puoleltani säikäyttäen minut niin pahasti, että melkein kaaduin selälleni ruohikkoon huolimatta siitä, että nojasin edessä olevaan puuaitaan.
”Ai”, totesin ja käännyin katsomaan poikaa, tai miestä, kummaksi sen nyt sitten halusi lukea, nojaamassa huolettomasti aitaan. Poika - mies - oli aivan järkyttävän söpö, ja siinä tuijottaessani tulin oikein tietoiseksi siitä, että olin kävellyt siihen miltei suoraan sängystä vilkaisemattakaan peiliin. Virttyneet collegehousut ja valtava harmaa T-paita olivat toimivat lähinnä vastakohtana hänen siistien vaaleiden farkkujensa ja vaalean T-paitansa ja sen päällä avonaisena olevaan harmaaseen huppariin. Vaaleat hiukset olivat pörrössä ja korostivat hänen sinisiä silmiään.
”Kasper”, poika totesi ja ojensi kättään.
”Alissa”, vastasin tarttuen ruskettuneeseen käteen. Minua nauratti: vaalea ihoni näytti tavallistakin vaaleammalta verrattuna pojan ihoon. Kaverini olivat aina nauraneet että muistutin Lumikkia, kun hiukseni olivat vastakohtana niin tummat ja pitkät. Sitä en muistanut, minkä väriset silmät Lumikilla olivat, mutta omani olivat vihreät, oikeastaan ainoa perintöni isältäni.

Seisoessani siinä hieman hämilläni isäni käveli myös aidalle.
”Heräsit vihdoin”, hän kiusasi virnistäen. ”Tulisit muuten sinäkin auttamaan, tuolla on vielä laatikoita kannettavana.”
”Jaa.. Ehkä mä tulen, mut käyn ensin pukemassa päälleni. Suvi tulee muuten meille käymää jossain vaiheessa”, totesin ja käännyin ympäri harppoen takaisin sisälle odottamatta sen kummempaa vastausta. Aukaistessani terassin oven ruskea karvapallo luikahti oven välistä pihalle. Se oli Venla, yksi kolmesta kissastamme. Oikeastaan kaikki kolme olivat minun kissojani, mutta tavallisesti nimitimme niitä yhteisiksi. Riku nukkui aina huoneeni nurkassa olevassa korissa, Julia useimmin pöytäni alla ja Venla sänkyni jalkopäässä. Riku oli niistä ainoa poika, ja harmaa leikattu kolli oli liian macho nukkuakseen sängylläni. Julia taas oli liian pelokas siihen, oranssi kissa oli kai joskus jätetty heitteille ja minultakin oli mennyt pieni ikuisuus voittaa sen luottamus. Vieläkin minä ja isäni olivat ainoita joiden sylissä se suostui olemaan. Venla oli taas sosiaalinen tapaus ja pikkusisareni pitivät siitä kai eniten, se kun oli ainoa joka viitsi olla niiden retuutettavana. Kaikki niistä kulkivat vapaasti ulkona ja oli valitettavasti leikattu äitini ehdottomasta vaatimuksesta: meidän taloon ei tullut enää yhtäkään elukkaa.

Venlan pysähtyessä hetkeksi kyykistyin ja rapsutin sitä hetken, kunnes se huomasi etäämmällä jonkun hyönteisen, jonka perään se sitten lähti. Oven viereen oli myös tullut Julia, jonka nappasin syliini. Se ei rimpuillut vastaan ja vaikutti tyytyväiseltä. Kehräävän en ollut sen kunnolla kuullut kuin kahdesti niiden kolmen vuoden aikana mitä se oli meillä ollut, ja nyt korvani saattoi erottaa hyvin hiljaisen hyrinän ja se nosti suupieleni pieneen hymyyn.
”Rikurikurikuuu”, huhuilin kävellessäni ovesta sisään ja keittiöön. Laskin kissan maahan ja kaivoin kaapista niille ruokakuppiin täytettä. Kohta harmaa kissa tuli huoneeseen venytellen takajalkojaan ja matkaten suoraan kupille. Katsoin hetken kahta kissaa, mutta lähdin kuitenkin nousemaan kapeahkoja rappusia yläkertaan. Talomme oli kolmikerroksinen, ja minä olin saanut ainoan makuuhuoneen ylimmästä kerroksesta. Ylhäällä ei oikeastaan ollut minun huoneeni lisäksi kuin pieni työhuone, pienenpieni vessa ja aulantapainen rappusen kohdalla. Keskimmäinen kerros oli isompi kuin yläkerta ja siellä oli keittiö, olohuone, hieman isompi kylpyhuone ja vanhempieni makuuhuone. Lisäksi talon sisäänkäynti oli keskimmäiseen kerrokseen ja alin kerros oli suuremmilta osin maan alla. Siellä olikin Leevin ja Iinan huoneet sekä sauna. Oli siellä myös takkahuoneen tapainen tila, minne kukin oli levittäytynyt omien harrastustensa kanssa. Sulkeuduttuani huoneeseeni vaihdoin päälleni valkoiset caprit ja pitkähihaisen, tummanlilan paidan. Vessasta olin erittäin tyytyväinen saadessani vallata sen oikeastaan kokonaan yksin. Kaivoin hyllyltä hiusharjan ja harjasin harakanpesää muistuttavat hiukseni suoraksi ja meikkasin kevyesti. Matkalla naapuriin lähetin Suville viestin, jossa pyysin häntä soittamaan kun hän pääsisi meille asti.

--
Siinä, jatkoa? :)

Re: Naapurin poika

LähettäjäAippu 
Päivämäärä:   18.1.09 16:10:40

Jatkeles vaan, ihan mukavaa luettavaa oli tää eka pätkä! :)

Lähettäjä: kii 
Päivämäärä:   18.1.09 16:40:50

Juuu! jatkooo ;)

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   18.1.09 20:54:55

Kiitos. :) Varmaan huomenna tulee jatkoa.

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   19.1.09 08:14:43

Jatkelen jo nyt näin aamulla. :) Pätkä sönköttää, pelkkää vuoropuhelua. -.-'

En vaivautunut kiertämään kadun kautta vaan kipusin aidan yli. Kävelin naapurin ovesta sisään ja melkein törmäsin siihen Kasperiin.
”Hei vaan, mä tulin nyt auttamaan. Mitä pitää tehdä?” hymyilin iloisesti peittääkseni hämmennykseni.
”Tuu vaan perässä niin mä annan sulle jotain mitä kantaa”, hän virnisti takaisin ja tunsin sinisten silmien katsovan itseäni arvioiden. ”Ehkä sä jaksat muutaman tyynyn kantaa.”
”Hah! Uskallapas aliarvioida mut!” totesin närkästyneenä takaisin. Poika virnisti ilkikurisesti ja lähti pakettiautoa kohti. Se olikin jo reippaasti yli puolenvälin tyhjillään. Sanaakaan sanomatta Kasper kaivoi kasasta pari muovikassia ja toi ne minun eteeni. Katsoessani niiden sisältöä huomasin järkytyksekseni niiden tosiaan sisältävän jotain hyvin tyynyiltä vaikuttavaa. Mulkaisin poikaa ja marssin suoraan hänen ohitseen ja nappasin painavan näköisen laatikon syliini.
”Sä et sitten kaadu sen kanssa. Ne on tärkeitä”, hän sanoi ihmeen vakavana ja kohotin toista kulmakarvaani kysyvästi. ”CD-levyjä.”
”Kuunteletkö sä musiikkia?” kysyin hivenen yllättyneenä laatikon sisällöstä. Hän nyökkäsi kohauttaen olkapäitään ja sain tyytyä niinkin epämääräiseen vastaukseen. Lähdin taloa kohden ja Kasper kiri rinnalleni parin pienemmän pahvilaatikon kanssa.
”Ne kuuluu tänne”, hän totesi osoittaen minulle yhtä huonetta, joka osoittautui kai hänen tulevaksi makuuhuoneekseen, ainakin isosta pahvilaatikosta päätellen jonka päällä oli kuva sängystä. Jätin pahvilaatikon nurkkaan ja palasin ulos. Löysin toisenkin samanlaisen laatikon jonka päällä lukikin ”levyt” siistillä, joskin hyvin poikamaisella käsialalla. Nappasin sen ja kannoin sen edeltävän viereen.

Ehkä tunnin jälkeen autot alkoi olla tyhjillään ja keräännyimme pieneen olohuoneeseen, joka oli täynnä ruskeita laatikoita. Paikalla oli minun ja vanhempieni lisäksi Kasper ja kaksi vanhempaa miestä jotka näyttivät hivenen samannäköisiltä Kasperin kanssa, joten arvelin heitä sukulaisiksi. Lisäksi jossain välissä joukkoon oli liittynyt nuorempi mies, jonka arvelin Kasperin kaveriksi, tuoden vielä autokuormallisen tavaraa.
”Mä tarjoisin teille nyt kahvia ja pullaa, jos tietäisin missä kahvinkeitin on ja jos täällä olisi jotain syötävää”, Kasper aloitti anteeksipyytävästi, mutta äitini keskeytti:
”Tulkaa meille, meillä on pakkasessa pullaa ja kahvinkeitin kunnossa.”
”Te olette jo auttaneet hirveästi, ei me nyt millään voida”, Kasper aloitti hivenen hämmentynyt ilme kasvoillaan. Harvat olivat tottuneet meidän lähiömme kaltaisiin läheisiin väleihin naapureiden kanssa.
”Ei kun nyt tulette, muuten tuodaan kahvit tänne ja meillä on enemmän tuoleja ja tilaa”, äiti jatkoi inttämistä ja sai miehet vakuutettua että se oli ihan vaivaton juttu.

Puoli tuntia myöhemmin neljä vierasta olivat valloittaneet keittiön pöydän, vanhempieni istuessa heidän seuranaan. Minä istuin keittiötason päällä Julia sylissäni. Venla kiehnäsi vieraiden jaloissa ja Riku leikki lattialla pienellä hiirellä. Normaalisti kissoilta oli pöytätasot kiellettyä aluetta ja äitini mulkoili Juliaa siihen malliin, etten antanut sen laskea tassuakaan pois sylistäni. Leevi oli jälleen jossain urheilukurssilla ja Iina oli Miran luona, kuulemma. Suvista ei ollut vielä kuulunut mitään, mutta siitä ei ikinä ottanut selvää koska se oli tulossa. Hetken kuluttua vanhempi väki siirtyi terassille jatkamaan keskusteluaan ja minä jäin Kasperin ja hänen ystävänsä Tomin kanssa keittiöön.
”Onko täällä ihmiset aina näin naapuriystävällisiä?” Kasper kysyi ihmettelevä ilme kasvoillaan.
”Jep. Aina. Se on oikeestaan aika ärsyttävää, jos ei satu tarvitsemaan apua jossain isommassa asiassa”, minä vastasin. ”Kumpikaan teistä ei siis asu täälläpäin ennestään?”
”Ei. Me ollaan molemmat asuttu Helsingissä, ennen kun mä muutin tänne koulun perässä”, Kasper vastasi molempien puolesta.
”Eläinlääkis?” minä sanoin. ”Se onkin ainoa mainitsemisen arvoinen asia tässä tuppukylässä”, totesin hivenen happamasti. Hän nyökkäsi.
”Faijakin on eläinlääkäri”, totesin hänelle. ”Sä taidat joutua sen palkkalistoille koulus jälkeen, ellet vaihda sitten paikkakuntaa”, virnistin. Huomasin kuinka hän katsoi ikkunasta ulos terassille missä isänikin oli, pohtien kai mahdollista tulevaisuuttaan.
”Sä et kuitenkaan ole jäämässä tänne?” kysyin vuorostani Tomilta, joka oli ollut enimmäkseen hiljaa.
”En, mä olen jäämässä helsinkiläiseksi”, hän totesi hymyillen. ”Mä en ole kauheen kyläihmisiä”, hän totesi. Ennen kun kerkesin vastata hänelle, puhelimeni alkoi väristä taskussani.
”Oottakaa ihan hetki”, totesin vieraille ja lähdin ulko-ovelle vaivautumatta kaivamaan puhelinta esiin.
”Suvi, tuu sisää”, huikkasin pihalle ja jäin hetkeksi odottamaan ovelle. Puhelin lopetti värisemisen taskussani. Muutaman sekunnin päästä Suvi käveli pihatielle.
”Alissa, kirppu”, hän tervehti virnistäen. Kirppu oli hänen lempinimensä minusta, hänen mielestään ehkä 165 senttiä oli kirppuastetta. Toisaalta hän oli itse yli metri seitsemänkymmentä. Suvilla oli sinivihreät silmät ja keskipitkät, punaiset hiukset. Virnistin hänelle takaisin ja potkaistuaan kengät jalasta ohjasin hänet keittiöön.
”Tässä on Suvi, ja Suvi, Kasper ja Tomi. Kasper on meijän uus naapuri”, esittelin heidät toisilleen. Suvin ilme oli kyllä näkemisen arvoinen huomatessaan kahden miehenalun keittiössämme, mutta hämmästyttävän nopeasti hän kokosi itsensä.
”Hei”, hän totesi istuessaan tuolille Kasperin viereen. Minä istuin häntä vastapäätä Tomin viereen ja kaappasin Venlan syliini pöydän päässä olevalta tuolilta. Kolme muuta syventyi keskusteluun, koskien lähinnä Kasperin muuttoa, kyläpahasen tarjoamia aktiviteettejä ja nähtävyyksiä. Minun rapsuttaessa kissaa sylissäni Kasper mainitsi hänen omistavan koiran, joka herätti jo minunkin mielenkiinnon.
”Koira? Millanen?” kysyin häneltä.
”Sen nimi on Roni, saksanpaimenkoira ja se täytti vasta vuoden, aika pentu se on vielä.”
”Missä se nyt on? Eikö se kuitenkin tule asumaan täällä, jos se kerran on sun?” ihmettelin.
”Se on mun vanhempien luona”, Kasper nyökkäsi terassin suuntaan, josta arvelin jommankumman miehistä olevan hänen isänsä. ”Se tulee varmaan huomenna, kun en viitsinyt ottaa sitä mukaan tohon muuttokuorman purkuun häiritsemään”, hän jatkoi. Minä nyökkäsin hyväksyvästi.

Lähettäjä: perkur 
Päivämäärä:   19.1.09 13:54:08

Aika mukaansatempaava tarina ; ) Ootan jatkoa.

Lähettäjä: TUGGUMMI 
Päivämäärä:   19.1.09 15:45:43

jatkajatka, tosiaan mukaansatempaava ;D :D

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   19.1.09 20:21:32

Kiitoksia teillekin. :) Jatkoa tulee sitten kun kerkiän, varmaankin huomenna. :>

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.09 18:18:54

jatkaaa

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   20.1.09 18:28:48

namms, tosi mukavalta vaikuttaa! :)

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   20.1.09 19:04:00

Päivän kipale. :)

Puolisen tuntia myöhemmin pojat alkoivat tehdä lähtöä, Kasperin piti purkaa vielä kaikki laatikkonsa ja Tomi oli matkalla vielä pohjoiseen päin tervehtimään jotain vanhaa lapsuudenystävää. Huomasin kuitenkin kuinka hän Suvin kanssa vaihtoi puhelinnumeroita. Heidän lähdettyään menimme huoneeseeni.
”Et sitten maininnut että kaks kuolattavan söpöä poikaa oli teillä? Mä olisin tullu jo kolme tuntia aikasemmin!” Suvi räjähti heti oven sulkeuduttua takanamme. Minä virnistin ilkikurisesti hänelle, mutten jatkanut aiheesta. Meillä ei oikeastaan ollut erityistä tekemistä etukäteen suunniteltuna, joten loppujen lopuksi jäimme sitten meille katsomaan telkkaria, hengailemaan koneella ja rupattelemaan, kuten tavallista.

Suvi jäi loppujen lopuksi meille yöksi. Melko usein tekemisemme venyivät niin myöhään että tuntui turhalta lähteä kotiin, joten Suvi oli varastoinut vaatekaappiini muutaman vaatekappaleensa samoin kuin minä hänen. Nukahdimme vasta lähempänä aamua kuin iltaa ja nukuimme jälleen iloisesti kymmenen ylitse, jolloin Leevi tuli rymistelemään ovelle.
”Alissa ja Suvi, teijän piti mennä syömään”, Leevi aukaisi oven turhia koputtelematta ja tuli istumaan päälleni.
”Mee pois, me nukutaan”, mutisin epäselvästi ja hautasin kasvoni tyynyni alle. Riku totesi myös, että oli aika herätä ja loikkasi sängylleni tunkien naamaansa tyynyn alle. Huokaisten nostin pääni tyynyn alta ja kohottauduin istumaan hätistellen Leeviä ulos. Riku jäi sängylle noustessani ylös. Annoin katseeni kiertää huoneessa, joka ei ollut suuren suuri ja sisälsi sänkyni lisäksi vain kirjoituspöydän, lipaston, seinään upotetun vaatekaapin ja avohyllyisen kirjahyllyn. Patjalta lattialla alkoi näkyä myös jotain liikettä kävellessäni vessaan. Varttituntia myöhemmin kävelimme peräkanaa alakertaan hieman vähemmän räjähtäneen oloisina. Kaadoin itselleni kahvikupilliseni ja Suvi teki voileivän ja tuoremehulasin itselleen. Minä en erityisesti välittänyt syödä aamiaisella, mutta ilman kahviani en pärjäisi. Jäimme keittiön pöydän ääreen istumaan.

”Mitä me muuten aiotaan tehdä tänään?” Suvi kysyi yllättäen.
”En mä tiiä”, totesin. ”Käydään kaupungilla?”
”Joo, mun pitikin ostaa se mekko, kun pitää lähteä niihin juhliin. Ajattele, että ne on jo ens viikolla”, hän pohdiskeli. Muistaessani Suvin lähtevän sukuloimaan mieleni valtasi apeus, mitä hemmettiä minä tekisin täällä yksin?
”Hyvä”, virnistin yrittäen samalla karistaa masennuksen pois. ”Ehkä sä löydät jonkun kaukaisen serkun niistä juhlista joka osottautuukin ei-serkuksi ja te elätte yhdessä elämänne loppuun asti. Vai onko Tomi jo kokonaan valloittanut sun sydämmes?” kiusoittelin.
”Tomi? Ja pah sulle.”
”Älä nyt yritä kusettaa, mä näin miten te katoitte toisianne!”
”Älä nyt kuvittele yhtään mitään!” Suvi kivahti punastuen vielä syvemmin.
”Juujuu, älä turhaan selitä”, virnistin ja nousin pöydästä ennen kun hän ehti vastata. ”Jos me aiotaan mennä sinne kaupungille, niin bussi tulee ihan just”, totesin osoittaen kelloa, joka näytti kahtakymmentä vaille yhtätoista.

Päivä oli kerrassaan mukava. Suvi löysi mieleisensä mekon, muutaman paidan ja hameen. Minäkin ostin uudet bikinit, joiden jälkeen pitäydyin lähinnä asusteostoksissa ostamalla pannan ja vyön sekä alennuksessa olleen laukun. Kuitenkin yhden kaupan näyteikkunassa törmäsin capreihin, joita minun oli sitten ihan pakko sovittaa ja ostaa, kun mustat farkkucaprit sopivat päälleni niin harvinaisen hyvin.

Sattumalta törmäsimme myös Markoon ja Ikuun jonka nimi tosiasiassa oli Ilkka, mutta jota oli vuosikausia kutsuttu Ikuksi. Heidän kanssaan kävimme sitten syömässä pienessä pizzeriassa. Pojat pysyivät seuranamme vielä ruuan jälkeenkin ja kierrettyämme nelistään muutamassa kaupassa jäimme puistonreunan penkille istumaan.
”Ootteko te muuten huomannu, että tääl on aika kylmä”, totesin yllättäen keskeyttäen Markon selostuksen viimeiltaisesta futismatsista.
”Älä huoli, Ike-setä pitää sut lämpösenä”, poika totesi hymyillen vierestäni ja nosti minun syliinsä istumaan kietoen kädet ympärilleni. Marko jatkoi taas selostustaan ja minä kaivauduin lähemmäs poikaa, sillä minulla oli tosiaan kylmä huolimatta sitä, että kello oli vasta hieman yli neljän ja oli kesäkuu.
”Kiitos”, kuiskasin Ikelle hymyillen ja hän rutisti minua kevyesti. Olin aina pitänyt Ikeä kuin aina haluamanani isoveljenä, jota minulla ei koskaan ollut ja välimme olivat läheiset.
”Tuutteko te muuten lauantaina meille, kun pidetään pienet bileet?” Marko kysyi virnistäen minulta ja Suvilta.
”Joo, eiköhän me tulla. Paitsi mun pitää kyllä jo sunnuntaina illalla lähteä sinne riparijuhliin”, Suvi vastasi.
”Sitä suuremmalla syyllä!” Marko hihkaisi.

Istuimme vielä hyvän tovin siinä penkillä, kunnes Suvin piti lähteä kotiin vahtimaan pikkuveljeänsä. Pojat lupautuivat vielä antamaan meille kyydit ja Suvin kanssa jäimme odottamaan hetkeksi, kun Marko ja Ike hakivat skootterinsa kadun varresta. Minä nousin Iken taakse ja Suvi Markon. Pojat järjestivät pienen kisankin ja kirittivät toisiaan suoraa tietä pitkin. Minulla oli hauskaa, siitä oli hirveän pitkä aika kun olin ollut minkäänlaisen kaksipyöräisen moottoriajoneuvon kyydissä. Eipä kai kisalle edes löytynyt voittajaa. Marko ja Suvi kääntyivät pari tien väliä aikaisemmin Suvin suunnalle, mutta Ike kuljetti minut portille asti.
”Nähdään sitten lauantaina”, totesin hänelle ja halasin poikaa.
”Joo, nähdään. Soita jos tarttet kyytiä sinne”, hän virnisti.
”Et kai sä aio ajaa sillon?” kysyin ja olin jo vetämässä henkeä väittääkseni vastaan, mutta poika keskeytti.
”En en äiti”, hän virnisti. ”Mutta soita jos tarttet sitä kyytiä.”
Koita nyt siitäkin ottaa selvää. Iken kaasuttaessa kauemmas kävelin itse sisälle. Kävin viemässä muovikassini huoneeseeni ja sen jälkeen laskeuduin alakertaan ja unohduin tuijottamaan televisiota, vaikkei sieltä mitään järkevää tullutkaan.

--
Vielä kommentteja? :>

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   20.1.09 19:11:57

Piti itseasiassa jo tuohon pätkään laittaa että mitä mieltä olette, pitäisikö tarinaan liittyä hevoset erityisemmin, mutta unohtui.

Eli siis, tallitarinaa mukaan vai ilman? :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.09 19:16:45

ei tallitarinaaaa:) vaa tämmöstä hömppäää:DDD

LähettäjäMörri 
Päivämäärä:   20.1.09 19:36:14

jatkeles :))

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   20.1.09 20:34:23

Ihan kiva, jatkoo vaan :D

Lähettäjä: Sheala~ 
Päivämäärä:   20.1.09 21:13:41

Jatkajatkajatka <3 Alissa & Kassu yhteen :DDDD

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   20.1.09 22:13:40

Kiitoksia hirmuisasti. :) Nyt on juoni aika hyvällä pohjalla ja jatkuu mahdollisesti huomenna.
Olenko kirjoittanut johonkin väliin sitä Kasperia Kassuna? Meinaan minusta olen pitäny sen vielä Kasperina, mutta tosiasiassa sen lempinimeksi päätetty jo aikapäiviä sitten Kassu. :'D

Päivämäärä:   21.1.09 14:19:37

Oho xD Lipsahti, ku aina kaikki Kasperit on Kassuja ( myös ex-hoitsukin ) XD sorisori

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   21.1.09 15:01:16

Ilalla tulee mahdollisesti jatkoa, tallille nyt. :)

Mielipiteitä, vielä? :)
Kiitos teille jo aikaisemmin kommentoineille. :>

Lähettäjä: lamita 
Päivämäärä:   21.1.09 16:47:35

Jatkoa<3 Ei mitää tallitarinaa (:

Päivämäärä:   22.1.09 14:36:39

Up... eipä tullu jatkoa ;<
Tänään ? :D

Lähettäjä: awwwww 
Päivämäärä:   22.1.09 20:05:36

aika kiva :D jatka vaan.

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   23.1.09 08:00:25

Pahoittelen, nyt on hirveästi kiireitä ja ei oikein kerkeä. :> Viimeisen kahden viikon aikana on ollu alle kolme päivää joina olisin ollu himassa vapaalla enemmän kun sen reilu kaks tuntia tallin jälkeen. Ja se meneekin sitten läksyjen hutasuun ja vakkaritelkkariohjelmien kattomiseen. Pahoittelen, mutta ensi viikolla helpottaa ja on aikaa enemmän tällekin. :)

-

Torstaiaamu poikkesi aiemmista monellakin tapaa. Ensinnä se, että heräsin jo hieman ennen kahdeksaa, joskin syypäänä oli Venla joka oli tullut siihen tulokseen että nukkumiseni riittäisivät jo siltä päivältä. Toiseksi se, että jopa nousin kun kissa niin päätti ja kolmanneksi päätin tehdä jotain niinkin epätavallista kuin lähteä lenkille. Siis ihan oikealle lenkille vaikken sellaista ollutkaan tehnyt vuosiin.

Puettuani päälleni vanhat collegehousuni ja pitkähihaisen puseron, sutaisin hiukseni ponnarille ja hyppelehdin hiljaa alakertaan. Pysähdyin vain hetkeksi täyttämään kissojen ruokakupit ja laittamaan lenkkarit jalkaan. Portin kohdalla käännyin vasemmalle ja vedin keuhkoni täyteen ilmaa. Tunsin itseni virkeämmäksi kuin aikoihin ja jaksoin hymyillä kahdelle vastaantulevalle mummelille ja yhdelle himolenkkeilijälle, vaikka molemmat tavallisesti ärsyttivät minua suunnattomasti. Minä en ollut kovin ihmisystävällistä sorttia. Päästyäni asfaltoidulta kadulta hiekkatielle tunsin pienen hymynkareen suupielessäni ja minua nauratti. Mahtoi näyttää viisaalta virnistellä metsätiellä keskellä-ei-mitään? Ympärillä olevassa metsässä tuntui vallitsevan samankaltainen fiilis kuin minullakin ja vaikka en kovin paljoa linnuista välittänytkään, kuuntelin lintujen sirkuttamista kerrankin vailla taka-ajatuksia sen ärsyttävyydestä.
”Hei! Alissa, oota!” kuului huuto takaani ja pysähdyin pohtien missä olinkaan äänen kuullut. Kääntyessäni ympäri havaitsin parinkymmenen metrin päässä Kasperin ja suurehkon koiran juoksemassa meitä kiinni.
”Alissahan se oli?” Kasper kysyi pysähtyessään kohdalleni.
”Joo, oli se”, virnistin. ”Ja tää on se Roni?” kysyin kyykistyen koiran tasolle. Se oli hirveän suloinen haistellessaan minua kuin viimeistä päivää ja tunkiessaan päätänsä syliini. Ymmärsin hyvin mitä Kasper oli sanonut sen pentumaisuudesta, sillä harva muu sana kuvasi tarkemmin sen toheloa ja järkyttävän suloista tapaa hössöttää joka paikassa samaan aikaan.
”Jep, sehän se. Älä välitä, se on aina tollanen”, kuulin pojan äänessä hienoisenhuolestuneisuuden koiran tungettelevaisuudesta.
”Se on hirveen söpö”, totesin hänelle ensimmäisen ajatukseni koirasta.
”Niin onhan se, mutta osaa se kanssa olla ärsyttävä”, Kasper totesi hiljaisen huokauksen saattelemana. Ymmärsin hyvin mitä poika tarkoitti, sillä Ronin kaltainen koira oli omassa kodissa kaikkea muuta kuin hauska ylitohelon olemuksen ansiosta.
”Mutta mutta, minne sä olet matkalla?” hän kysyi virnistäen ilkikurisesti. ”Jos me vaikka saatettaisiin arvon neiti perille näin aamulenkillä.”
”En mä minnekään”, totesin ja vakavalla naamalla vilkaisin ympärillemme ja sen jälkeen kuiskasin kuin suurenkin salaisuuden pojan suuntaan: ”Mä olen lenkillä.”
”Jaahas. Saadaanko me liittyä seuraan?” Kasper totesi vakavana madaltaen hieman ääntään. Nauroin iloisesti ja kohta Kasperkin liittyi nauruuni.
”Siitä vaan. Minne te olitte menossa?”
”En mä tiedä, en mä tunne näitä seutuja kovinkaan hyvin, ihan tässä lähellä kierretään tai jotakin.”
”Okei”, totesin ja lähdimme kävelemään rinnakkain hiekkatietä pitkin koiran huitoessa milloin mihinkin pusikkoon.

Tuntia myöhemmin käännyimme tielle, joka johti meidän molempien koteihin. Olimme minun johdattamanani kiertäneet pitkän lenkin ties millaisten pusikkojen läpi ja tunsin kuinka maitohapot velloivat lihaksissani, viime lenkistä oli tosiaan kauan. Kasper ei kuitenkaan vaikuttanut kärsineen reitistäni ja saatoin vain kuvitella millainen matka tarvittiin hänen väsyttämiseen. Koiranomistajan etuja. Ronikaan ei vaikuttanut tippaakaan väsyneemmältä kuin tuntia sitten. Fyysisestä kärsimyksestä huolimatta olin nauttinut lenkistä, olimme keskustelleet ties mistä ja yllätyksekseni huomasin nauttivani Kasperin seurasta. Tavallisesti olin kyllä seurallinen ja viihdyin seurassa, joskaan en useimmiten pitänyt paikalla olevista ihmisistä. Kaveripiirini oli laaja, mutta valittuun ystäväpiiriin pääsivät vain muutamat valitut. Kaipa olin hieman erikoinen.

”Tuutko kahville?” Kasper kysyi yllättäen meidän madellessamme tietä pitkin, kumpikaan ei kai halunnut lopettaa lenkkiä vielä. Vilkaisin poikaa äkkiä ja hymyilin.
”Joo, en olekaan vielä juonut mun aamukahvia”
”Kahvinkeitinkin on jo seinässä.”
”Mahtavaa. Keittääkö se hyvää kahvia?”
”Häh?”
”Mulla on joku pakkomielle, etten mä voi juoda pahaa kahvia vaikka kahvi on mulle elämänehto.”
”Jaa, kaipa se ihan juotavaa on. Sä saat ite päättää mitä mieltä olet, kunhan ensin juot sitä.”
”Hyvä… Hei pitääkö Roni muuten kissoista?” totesin siirtyen asiasta kolmanteentoista. Kasperin ilme oli mielenkiintoinen hänen vilkaistessaan minua. ”Mä vaihan aina aihetta kesken kaiken, älä välitä.”
”Ei ainakaan tarvitse pelätä jonkun aiheen loppuunkuluttamista. En mä tiedä, ei se oo ollu niiden kanssa oikeen tekemisissä, miten nii? Teijän kissat vai?”
”Joo. Ne kun aina on kiertäny täällä missä haluaa kun sellanen landepaikka tämäkin on. Ei ne sellasille pihoille mee jossa on kissavihaisia koiria, mutta ne kun ei varmaan oo tajunnu vielä et Roni asuu nyt naapurissa ja ne aina on kulkenu pihan poikki. Mä vaan ettei se hyökkää niiden kimppuun tai jotain. Riku tai Julia saattas kyllä kynsiä takasinkin, mut Venla on ainakin niin pallero ettei se mitään tee. Se aina kaikille mummeleillekin menee kehräämään jalkoihin ja puskemaan niin kauan et ne joko potkasee sitä tai saa jonkun jalkavamman kyykistyessään silittämään sitä.” Kasper katsoi minua ilmeettömänä, kunnes pojan suupieli alkoi nykiä ja lopulta hän nauroi iloisesti minulle.
”Mitä mä nyt sanoin?” kysyin hivenen kiusaantuneena.
”Mä en ole ikinä tavannut sunlaista ihmistä.”
”Aha.”
”Se ei ollu loukkaus.”
”Eikö?”
”Sä olet mielenkiintonen.”
”Aha.”
”Sekään ei ollut loukkaus.”
”Eikö?”
”Ei.”
”Aha.”
”Odota ihan hetki, mun pitää miettiä miten mä selitän. Mennään sisään”, Kasper totesi hymyillen minulle niin hurmaavasti, että vaikka olin ärsyyntynyt pojan sanoista, astelin silti hänen ja Ronin perässä portista sisään ja ovelle.

Päivämäärä:   23.1.09 12:30:51

jatkeles<3

Päivämäärä:   23.1.09 14:56:13

Ajjjajjajjj<33 Ihana toi loppu :D<333 Ei voi muuta sanoo.. hykertelen tääl vaa 'onnesta' ... x) ihana<3
Jatkapian ? ;D

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.1.09 17:10:31

jatkoaa!!<3333:D

Lähettäjä: elyn 
Päivämäärä:   23.1.09 20:09:21

Oiii, jatkoa !♥

Lähettäjä: marr. 
Päivämäärä:   24.1.09 11:23:03

jatkoa (:

Lähettäjä: -n 
Päivämäärä:   24.1.09 14:19:09

jatkoo :DD

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.1.09 15:00:06

jatkoo äkkiä:D
<33

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   24.1.09 15:54:36

Kiitoksia. :> Viikonlopun aikana pitäisi jatkoa tulla. :)

Lähettäjä: AmAnDa 
Päivämäärä:   24.1.09 18:38:32

Piru vieköö, täähän on paljon parempi kun luulin! :D Jatka vaan, rupes muaki kiinnostamaan :D

Lähettäjä: ?!!!! 
Päivämäärä:   24.1.09 18:38:44

joko tänään jatkoa??:DD

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   24.1.09 19:30:58

Tänään jatkoa. <:

-

Istuuduttuani toiselle keittiön kahdesta jakkarasta juuri ja juuri yöpöytää isomman, pyöreän ruokapöydän ääreen, nojauduin seinää vasten ja katselin kuinka Kasper laittoi kahvin valumaan. Keitin ei näyttänyt kummoiselta ja minä uumoilin kahvin olevan samanlaista kuin muutaman tunnin pannussa seissyttä litkua jossain pienessä ulkolaiskahvilassa. Roni oli päästyään hihnasta irti vilahtanut ensimmäisenä vesikupilleen ja sen jälkeen tullut viereeni istumaan. Rapsuteltuani sitä hetken se tunki päänsä syliini penkin ollessa siihen niin otollisella korkeudella. Se tuntui erityisesti pitävän kun rapsutin sitä vasemman korvan takaa ja ärtymykseni alkoi laantua olemattomiin koiran ansiosta.

”Mä sain mietittyä sen loppuun”, Kasper totesi kääntyen minun puoleeni pienessä keittiössä. Yllättyneenä kohotin päätäni, olin ollut koiranrapsutukseen unohtuneena varmaan jo pidemmän hetken. Jouduin hetken miettimään ennen kuin mieleeni palasi aikaisempi keskustelumme.
”Noh?”
”Sä olet erilainen kuin useimmat ketä mä olen tavannut”, Kasper aloitti kaataen kahteen kuppiin kahvia. ”Enkä mä tarkota sitä mitenkään pahalla”, hän lisäsi huomattuaan ilmeeni. Minä en ollut kovin iloinen muidenkin huomatessa omalaatuisuuteni.
”Sä sellanen ihminen, jonka kanssa mä en kuvittelis tulevani toimeen. Sä sanot mitä sä ajattelet etkä välitä kovin paljoa mitä muut saattais siitä ajatella”, Kasper jatkoi hymyillen nostaen kupit pöytään. ”Juuri sellasia ihmisiä mä inhoan, koska ne yleensä loukkaa toisia ihan liian usein.” Siemaisin kupistani pienen siemauksen ja yllätyin, sillä kahvi ei vastannut odotuksiani, se oli huomattavasti parempaa kuin useimmat. Ehkä parempaa kuin meillä kotonakaan, mutta purin kieltäni ollakseni livauttamatta kohteliaisuutta pojalle, joka oli juuri avoimesti sanonut inhoavansa minua jollain kierolla tavalla, josta en ollut varma oliko poika loppujen lopuksi sitä mieltä.
”Mutta silti, sä osaat tehä sen jollain omalla tavallas, jonkalaiseen mä en ole ennen törmännyt, eikä se kuulosta oikeastaan ollenkaan törkeältä, vaikka sä sanoisit mulle just nyt, että mun paita on ruma.”
”Ai. Ei se kyl oo”, oli ainoa mitä pystyin toteamaan. Kasper alkoi nauraa jälleen.
”Ja sen lisäksi sulla on uskomattoman huono tilannetaju tai älyttömän hyvä tilannekomiikka”, hän totesi nauraen. En ollut varma, kumpi väittämistä oli oikeassa. Ehkä molemmat. Minua hymyilytti.

”Tää kahvi on itse asiassa aika hyvää. Parasta pitkään aikaan, vaikka mä alun alkaen epäilinkin tota sun keitintäs”, totesin yllättäen siemaillessani jo viimeisiä tippoja, vaihtaen taas aihetta. ”Onko sitä vielä enempää?”
”Juu, on”, Kasper totesi nousten pöydästä ja herrasmiesmäisesti kaatoi kuppini taas täyteen.
”Sä tunnut ymmärtävän ihmisiä jotenkin ihmeellisesti. Useimmat ei ymmärrä mua noinkaan paljoa vuodenkaan jälkeen”, sanoin vakavasti paljastaen ajatukseni hänen minusta sanomistaan asioista. ”Ja me ollaan tunnettu - ootas..”
”Mä näin sut ekan kerran kolme päivää sitten.”
”Sä tunnut muistavan sen jotenkin tarkasti”, kiusoittelin. Kasper hymyili sitä hurmaavaa virnistystään, jossa vasen suupieli oli hitusen korkeammalla kuin oikea, kohauttaen olkiaan.
”Mikä se nimi oli millä se sun kaverisi kutsu sua? Sillon pari päivää sitten, Suviko sen nimi oli?” Kasper kysyi vaihtaen aihetta.
”Ai sä huomasit. Kirppu”, totesin mulkaisten poikaa melko pahasti, hänen yrittäessä pitää kasvojaan peruslukemilla. ”En mä mun pituudelle voi mitään.”
”Ei ei, se on ihan hyvä pituus”, Kasper totesi tyynnytellen. ”Muakin on aina kutsuttu Kassuksi. Jokaisen Kasperin kohtalo, kai?”
”Kassu on sentäs kiva nimi.”

”Kirppu ja Kassu”, totesin muutaman hetken hiljaisuuden jälkeen ja me molemmat nauroimme sille iloisesti, niin typeriltä nimet kuulostivat yhdessä. Juttelimme vielä puolisen tuntia, kunnes kello oli jo kymmenen ja totesin, että minua kaipailtaisiin pian jo kotona. Todetessani tämän pojalle, tämä ritarillisesti tuli saattamaan minua ovelle asti.
”Heippa Kirppu”, hän totesi ilkikurisesti ja minä tuhahdin.
”Heippa Kassu”, vastasin ja jätin hänet hykertelemään ovelle astellessani aidalle ja kivutessani sen yli.

Puolenpäivän ollessa jo ohitse aloin kyllästyä netissä surffailuun ja kaivoin kännykkäni esille. Selasin luetteloa hetken, jonka jälkeen soitin Suville.
”Moi”, kuului puhelimesta muutaman tuuttauksen jälkeen. Suvi vastasi puhelimeensa aina muutaman sekunnin sisällä.
”Moi, mulla on tylsää. Lähetään uimaa?”
”Uimaan? Se vesihän on ihan sika kylmää, nyt on kesäkuu hyvä ihminen!”
”Ei sillä nyt niin väliä ole, tehään vaan jotain. Mennään sinne ja soitetaan vaikka lisää porukkaa sitten sinne”
”Jaa, ei kai siinä sitten mitään. Ei tässä muutakaan tekemistä nyt oo”
”Okei, mä soitan vaikka Siirille ja Emmille ny, soitatko sä lisää. Mä lähen pyörällä rantaan ihan just.”
”Okei, soitan. Nähään kohta, mulla menee ehkä puol tuntia”

Kahdenkymmenen minuutin päästä polkaisin pyörään lisää vauhtia ja laskettelin viimeisen alamäen vapaalla ja jarrutin vasta kun tie alkoi muuttua ruohikon kautta hiekaksi. Jätin pyörän telineeseen ja ensimmäisenä vilkaisin ympäri rantaa, näkyikö tuttuja. Ihmisiä oli yllättävän paljon ja tunsin ison osan heistä. Ranta oli lähinnä nuorison käytössä, sillä hieman kauempana oli lapsiperheiden suosima matalampi ranta, jossa ei ollut laituria. Pidin huomattavasti enemmän edessäni aukeavasta rannasta, sillä se oli suojaisempi ja laiturilta saattoi hyppiä veteen. Olin aina pitänyt uimisesta, joskin viime vuosina se oli vähitellen hiipunut lähinnä rannalla oleilemiseksi ja auringonottoon. Suvia tai muita ei vielä näkynyt, mutten kyllä olettanutkaan, joten kävelin tutuista ihmisistä koostuvan porukan luokse.
”Hei, se on Alissa!”, kuulin jonkun huudahtavan kääntäen muidenkin huomion minuun. Porukka koostui sekä tytöistä että pojista, iso osa oli samassa koulussa minun kanssani.
”Alissa! Tänne jo, sua ei oo taas näkyny pitkään aikaan!” kuulin Villen äänen ja istahdin hänen viereensä tervehdittyäni ensin kaikkia.
”Sua ei oo näkyny pitkään aikaan! Minne sä olet oikeen kadonnu?” Ville tivasi hymyillen ja pörrötti tukkaani.
”Älä”, totesin ja nappasin hänen kätensä hiuksistani ja käännyin pojan kasvojen puoleen järkyttynyttä esittävä ilme kasvoillani. ”Siitä on jo ehkä hirveä viikko kun te viimeksi näitte mut.”
”Viikko on pitkä aika”, Ville totesi vakavana sivuuttaen kommentin sarkastisuuden.

Päivämäärä:   24.1.09 21:14:43

;DD Jessjess jatkoit ;)
Kirppu&Kassu <33

Päivämäärä:   24.1.09 22:37:56

aivan ihana tarina tää!!<333<3:D

Lähettäjä: awwwww 
Päivämäärä:   25.1.09 10:17:41

ihana tarina.

Päivämäärä:   25.1.09 18:14:33

Upup.. jatkuiskos tänään ? ;DD

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   25.1.09 19:39:14

Huomenissa jatkoa, luultavimmin. :> Tänään ei kerkeä. :/

Päivämäärä:   25.1.09 19:54:30

Höööhh ;( Nohh.. onneks tää päivä on pian ohi ! :D

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   25.1.09 21:07:00

Ihana kuulla jonkun tosiaan pitävän tästä. <3 Kiitos. :)

Seuraava pätkä taitaa tulla jo aamulla, jos nyt ei mitään hirveän yllättävää tapahdu. :)

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   26.1.09 07:48:40

Äksöniä tässä pätkässä + jatkuu. :> Vähän lyhyt, pahoittelen.

-

Päivä oli kulunut nopeasti, totesin vilkaistessani taivasta. Aurinko oli laskenut jo miltei puiden taakse, mutta valaisi vielä rantaa hieman ja hämäryys toi omanlaista syvyyttä. Minua nauratti maatessani selälläni ja katsellessani taivasta, jossa alkoivat ensimmäiset tähdet näkyä, joskin hyvin haaleina ja etäisinä, kuten aina kesällä.

Hetken kuluttua kohottauduin takaisin istumaan, katsellen ympärilleni. Päivän kuluessa oli nuorisoakin alkanut kerääntyä yhä enemmän ja enemmän, iltahämärissä porukkaa oli jo niin paljon, etten enää tunnistanut lähellekään kaikkia. Saattoihan hieman samea mieleni johtua muutamasta siideristä, mitä olin juonut vastoin tapojani kun niitä oli niinkin kovasti tyrkytetty. Mietin päivän tapahtumia, kuinka olin pitkän aikaa istunut Villen ja porukoiden kanssa hiekalla ja kuinka Suvin ja muiden tultua olimme siirtyneet hetkeksi omaan rauhaan, ottaneet aurinkoa ja jutelleet. Jossain vaiheessa kuitenkin ihmisten lisääntyessä oli meidänkin porukka huomaamatta liittynyt suurempaan. Päivän hiljaa vaihtuessa iltaan oli alkoholiakin kulkeutunut rannalle ja tunnelma alkoi muuttua railakkaammaksi.

Ei minulla ollut mitään alkoholia vastaan tai muuta, itse en vain kovin usein niihin koskenut, totesin ajattelevani kohottautuessani nurmikolta pystyyn jäsenten puutuessa. Olin jutellut Siirin kanssa siinä hetken henkeviä, mutta Siirin lähtiessä ohikulkevan pojan kanssa vesirajaan kävelemään, olin minä jäänyt yksin ja unohtunut katselemaan taivasta. Pujottelin ihmisten lomasta laiturille ja kävelin horjahtelematta, mistä olin tyytyväinen. Päästyäni laiturin päähän istahdin siihen ja laskin jalkani viileään veteen. Ainoastaan muutamat uhkarohkeimmista olivat käyneet kastautumassa, sillä vesi oli tosiaan vasta lähemmäs viidentoista lämpöasteen ja minäkin olin jänistänyt uimisesta. En ollut vaihtanut edes päälläni olleita vaaleita shortseja ja toppia pois.

Huokaisin tyytyväisenä ja nojasin käsieni varaan taaksepäin ja suljin silmäni hetkeksi, heilutellen jalkojani vedessä. Rannalta kuuluvat äänet häiritsivät hieman rentoutumistani, mutta melko hyvin se silti onnistui. Järveltä kävi pieni tuulenvire, joka leikitteli avonaisina olevilla hiuksillani puhaltaen niitä kasvoilleni ja pois ja pieni hymynkare hiipi suupieliini keskittyessäni kuuntelemaan pienten laineiden osumista laiturin bonttooneihin, luoden hiljaisen kaikuvan äänen.

”Mitäs noin kaunis tyttö istuu täällä yksikseen?” kuului vierestäni sointuva ääni, puhuen ulkomaalaisella korostuksella. Säikähdin ja räväytin silmäni auki ja käänsin päätäni äänen lähteen suuntaan. Katseeni tavoitti tummat silmät, jotka olivat tummien, pojalle erikoisten pitkien ripsien reunustamat. Läpitunkevat silmät pitivät katsettani paikoillaan ja erotin vain hämärästi pojan tummat hiukset ja vaatteet, joskin kasvonpiirteistä erottui epäsuomalaisia piirteitä. En saanut vastausta suustani ja vain tuijotin tummia silmiä.
”Kyllä noin kauniilla tytöllä pitäisi olla seuraa”, poika jatkoi ja korostuksen kuuli vielä selkeämmin. Arvelin sen olevan englantilainen.
”Nythän mulla on”, totesin hiljaa ja käänsin viimein katseeni pois pojan silmistä tämän laskeutuessa istumaan viereeni.
”Niin, ei noin kauniiden kuulu istua yksin”, poika totesi ja sipaisi tumman suortuvan korvani taakse, antaen sormien viipyä poskellani hivenen vaadittua pidemmän ajan, minun värähtäessä yllättävästä kosketuksesta. Tunsin kuinka puna kipusi hiljaa kaulaani pitkin ja laskin katseeni veteen toivoen, ettei pojan tarkat silmät huomaisi sitä.
”Noin kauniilla tytöllä täytyy olla kaunis nimikin?” hän jatkoi ja yritti tavoittaa katsettani.
”Alissa”, totesin kohtaamatta katsetta ja jatkoin veteen tuijottamista. Jalkani alkoivat muuttua tunnottomiksi kylmässä vedessä.
”Kaunis nimi”, poika totesi. Tunsin oloni hivenen ahdistuneeksi, paljaaksi, pojan katsoessa minua. Niissä silmissä oli jotain erikoista, mikä kiehtoi ja pelotti samaan aikaan. Kohotin jalkani vedestä.
”Mun täytyy mennä”, totesin, sillä vaikka samaan aikaan halusin palavasti jäädä laiturille istumaan, poika oli liiankin mystinen hämärässä erikoisen korostuksen ja ulkonäön takia.
”Okei, mutta noin kaunista tyttöä olisi kiva muistaa huomennakin”, poika totesi ja ojensi taskusta kaivaman kännykän minulle. Otin sen käteeni ja huomasin ruudussa näkyvien tekstien olevan englantia, joka vahvisti käsitystäni pojan alkuperästä. Kirjoitin numeroni pikaisesti ruutuun ja ojensin kännykän takaisin pojalle, joka hymyili minulle säteilevästi. Minulle tuli kiire paeta paikalta ennen kuin pyörtäisin päätökseni lähteä.

Päädyin istumaan taas Villen viereen hiekalle. Olin istunut siihen vailla muuta ajatusta kuin päästä pois niiden tummien silmien alta ja Ville oli ollut sopivasti lähellä. Pariminuuttinen keskustelu oli järkyttänyt minua enemmän kuin koko ilta yhteensä. Ville pelasi Santun, Eetun ja Juliuksen kanssa korttia ja oli pidempään kuulemma ollut häviöllä, joskin heti minun liittymisen jälkeen poika voitti erän pokerissa ja julisti minun olevan illan onnenkalu. Sekasortoiset ajatukseni alkoivat pikkuhiljaa rauhoittua ja pystyin keskittymään poikien peliin enemmän, yrittäen unohtaa selässäni tuntuvan silmäparin.

Päivämäärä:   26.1.09 14:33:48

Haha ;D Jipphhii <3 Paras asia heti kun tulee koulusta : Tarina jatkuu ! <3 ;) Kiitoskiitoskiitos<1
Se on muuten Kasper & Alissa<3 , eikä Alissa & joku ihme hiihtäjä xD

Lähettäjä: JamoBakteeri. 
Päivämäärä:   26.1.09 16:07:38

Häiritsi liikaa tuo kaunis-sanan toistaminen. Vaikka onhan ne jotkut ulkomaalaiset lipeviä ja puhuvat hunajaisia, mutta sen kauniin olisi voinut korvata toisella sanalla. Muuten kyllä oikeen selkälukuista, jouhevaa ja mukaansa tempaavaa tekstiä.

Päivämäärä:   26.1.09 23:01:54

ihana tarina<3 kirppu&kassu<33

Päivämäärä:   27.1.09 14:30:30

Jatkuiskos tänään ?? :DDDD <3 Kiirrrppuuu & Kaasssuuu<3

Lähettäjä: ----saw 
Päivämäärä:   27.1.09 14:48:33

Lähettäjä: Sheala~
Päivämäärä: 26.1.09 14:33:48

Haha ;D Jipphhii <3 Paras asia heti kun tulee koulusta : Tarina jatkuu ! <3 ;) Kiitoskiitoskiitos<1
Se on muuten Kasper & Alissa<3 , eikä Alissa & joku ihme hiihtäjä xD

joku ihme hiihtäjä .... hajos.... mut komppaanpa kuitenkin ; ))

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   27.1.09 16:08:26

Jatkuu. :> Ja vielä harvinaisen ihmismäisiin kellonaikoihinkin. Kiitoksia taas kommenteista, saa nähdä miten hiihtäjän käy. :)
Te kyllä inhoatte vielä minua vielä lisää tämän pätkän jälkeen.. ;D

-

”Alissa, sä teit sen taas!” Ville kailotti kovaan ääneen voittaessaan taas erän ja veti minut kylkeensä kiinni, kietoen kätensä ympärilleni ja minä nojasin lämmintä kylkeä vasten, minua nukutti. Villen toisella sivulla näkyi pitkä rivi tyhjiä pulloja, eikä poika ollut ainakaan vähemmän humalassa kuin pelikaverinsa, joilla meni yhä pidempiä ja pidempiä aikoja pohtia kannattavia siirtoja. Muutama erä vaihtui vaihtelevin voittajin, minun onneni alkoi kai hieman laantua.

Kuitenkin kun taas koitti Villen vuoro voittaa erä, oli poika niin tyytyväinen että likisti minua entistä lujemmin kylkeään vasten ja painoi suukon poskelleni niin näkyvästi, että ringissä istuneet hörähtivät nauramaan ja minä punastuin.
”Alissa!” kuului ääni oikealta sivultani ja kääntyessäni näin Iken seisovan muutaman metrin päässä närkästynyt ilme kasvoillaan. Minä hymyilin pojalle ja olin nousemassa ylös ja pääsin jo kyykkyyn asti, kunnes Ville tajusi lähtöaikeeni.
”Ei mun kulta voi vielä mennä, meillä on vielä peli kesken”, poika sammalsi kuuluvasti ja mulkoili Ikeä pahasti.
”Alissa lähtee sillon kun se haluaa”, vastasi poika jämäkästi.
”Ei se voi nyt lähteä”, Ville totesi ja kiskaisi käsivarrestani minut istumaan viereensä.
”Alissa lähtee nyt”, Ike totesi harpaten toiselle puolelleni, joka johti siihen, että Ville kohottautui myös seisaaltaan. Minä arvelin tilanteen käyvän jo liiankin vaaralliseksi ja nousin myös seisomaan poikien väliin. Katsoin molempia poikia, jotka mulkoilivat toisiaan pääni yli. Ike oli pojista pidempi, mutta hontelompi.

”Alissa jää tänne”, Ville totesi ja kietoi kätensä lantioni ympäri kiskaisten minut lähemmäs. Se taisi olla Ikelle viimeinen tikki ja hän harppasi ohitseni Villen eteen, karaten pojan päälle. Meni hetki, ennen kun kukaan tajusi irrottaa painivia poikia, mutta muutaman pojan erottaessa kaksikon, ei vielä mitään hirveän pahaa ollut kerennyt tapahtua. Ikeltä oli huuli auki ja Villen silmänalunen näkyi mustuvan. Kuitenkin tappelu järkytti ehkä kaikkein eniten minua, sillä minä olin sen syy. Olin jähmettynyt paikoilleni ja seurannut kuin kivettyneenä toisten kohtausta ja kun pojat saatiin erilleen, minä sain liikkumiskykyni takaisin kiepsahtaen niiltä jalansijoilta ympäri, kävellen suoraan tielle ja sitä pitkin eteenpäin, välittämättä vähääkään minne, kunhan pääsisin pois näyttämöltä.

Parisenkymmentä metriä myöhemmin kuulin takaani juoksuaskeleita ja kiristin tahtia. Kenkäni olivat jossain ja hiekkatie sattui paljaisiin jalkapohjiini.
”Alissa odota”, Ike sanoi takaani ja minä jatkoin kävelemistä, kunnes poika tarttui käsivarrestani kiinni, pyöräyttäen minut itseään kohti.
”Odota”, hän toisti ja katsoi minua suoraan silmiin. Tunsin kyynelten kihoavan silmänurkkiini ja yritin kohottaa kättäni pyyhkiäkseni ne, mutta poika tarttui molempiini käsiini niin, etten saanut niitä nostettua. Yksinäinen kyynel vierähti silmästäni ja poika irrotti vasemman kätensä pyyhkäistäkseni sen.
”Mun takia?” kuiskasin vavahtaen ja katsoen poikaa, joka tuijotti takaisin vakavana.
”Sun takia”, Ike kuiskasi ja katsoi sekunnin vakavana minua silmiin, kunnes varoittamatta kumartui alaspäin ja painoi huulensa omilleni. Sekuntia myöhemmin poika vapautti minut halauksesta ja hymyili minulle hymyä, jonka tunsin niin hyvin, mutta saatoin huomata siinä uudenlaisen vivahteen. Sen jälkeen poika kääntyi ja käveli pois vilkaisemattakaan taakseen, jättäen minut seisomaan pimeälle hiekkatielle keskelle metsää, kyynelten valuessa poskillani.
”Miksi?”, kuiskasin hiljaa pojan perään.

En tiedä kauanko olin harhaillut horroksessani tietä pitkin, mutta havahduin kaukaa kuuluvaan ääneen. Aukaisin silmät ja totesin istuvani penkillä ja antaessani katseeni kiertää ympärilläni, tunnistin pian paikan nuotiopaikaksi, samaiseksi jolla me olimme pieninä tavanneet viettää aikaa. Siitäkin oli niin kauan, se tuntui kuuluvan jotenkin niin paljon mutkattomampaan, helppoon elämään. Aikaan, jota ei enää ollut.

Minulla ei ollut aavistustakaan, kauanko olin istunut penkillä ja kauan istuin sen jälkeen, mutta havahduttuani hetkeksi ajatukseni palasivat takaisin siihen samaan horrokseen, välttääkseen kohtaamisen todellisuuden kanssa. Muistelin miten me olimme pieninä leikkineet nuotiopaikalla ja kuinka se oli sitten muuttunut, kavereiden vaihtuessa ja vanhojen kasvaessa. Tajusin ikävöiväni jotain, mitä en ollut aikaisemmin osannut edes arvostaa. Tunsin kuinka ikävä sai yksinäisen kyyneleen vierähtämään alas poskeani suupieleeni ja raottaessani suutani maistoin sen suolaisuuden. Sen jälkeen mieleni valtasi tyhjyys, joka heijastui ympäristöstä. Tuulen kevyt suhina puiden latvoissa ja muuten hiljainen metsä tuntuivat helpottavan autioilta.

Yllättäen aivan takaani kuului rytinää ja minä säikähdin suunnattomasti. Mikä se oli? Se kuulosti isolta ja minua alkoi pelottamaan, olin yksin keskellä pimeää metsää ja avojaloin, kännykkä jossain eikä mitään aseesta käyvää lähelläni. Nousin kuitenkin hitaasti pystyyn ja käännyin kasvot ääntä kohden, yrittäen epätoivoisesti etsiä jotain kättä pidempää. Paremman puutteessa nostin maasta paksumman risun ja yritin keskittyä.

Päivämäärä:   27.1.09 16:32:45

Ooooo.. Jännnääää ;DD Kassu-Ritari pelastamaan Ihme-Hiihtäjältä! XD <3

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   27.1.09 16:35:21

Sheala~ // Vakiokommentoijani. <3 :) Ihme hiihtäjä on aika hyvä.. :'>

JamoBakteeri. // Kiitos myös, ja kiitos myös ensimmäisestä kritiikistä! :) Se itseasiassa häiritsi hieman omaakin silmää, mutta en enää sitten muuttanut sitä..

?!!!! & ----saw // Kiitos.<3

Kirjoittelin nyt seuraavan pätkän alkua ja se taitaakin olla sitten enemmän teidän makuun. :) Saa nähdä koska se sitten ilmaantuu, huomenna ehkä aamulla (epäilen) ja iltapäivällä onkin talli ja sieltä suoraan riparitapaamiseen, että taitaa mennä sitten torstain puolelle..

Pahoittelen, yllä oleva pätkä jäi taas noin lyhyeksi. :/ Seuraavasta yritän sitten vähän pidempää. :)

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   27.1.09 22:29:52

ihana tarina:))

Päivämäärä:   27.1.09 23:21:46

Kyllä mä ainaski ( ainaki koitan XD ) jaksaa odottaa torstaihi ;)<3

Päivämäärä:   28.1.09 16:14:34

Up, vielä huomiseen asti.. kyllämäpystynkyllämäpystynkyllämapystyn, täytyy vaa psyykata koko aja xD

Päivämäärä:   29.1.09 16:57:32

Tänään on torstai, JJJEEEE<33 Mä pystyin siihe, mut sit o taas toine asia jaksanks sit viel pitkäänki venata sitä jatkoo :DDD <3

Lähettäjä: veera 
Päivämäärä:   29.1.09 18:00:01

Tosi hyvä, oottelen jatkoa :)

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   29.1.09 18:09:59

jatkoojatkoojatkoojatkoo<333333 IHANIN tarina<3 Kassu on paras<3

Päivämäärä:   29.1.09 19:33:08

Tuleeko tänään jatkoa ? ;)

Päivämäärä:   29.1.09 20:13:07

toivottavasti tänään tulee jatkoa :P

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   29.1.09 20:40:18

Oi jatkeles <3

Lähettäjä: :| 
Päivämäärä:   29.1.09 20:43:45

vähän jännä! ihmekassu tulkoon! :D

Lähettäjä: minddü 
Päivämäärä:   29.1.09 20:56:39

AAH! I-H-A-N-A tarina!<3<3<3:D Luin äsken alusta loppuun ja oli niiiiiiiin nammmm!! JATKAA!8D

Päivämäärä:   29.1.09 21:00:06

Ihme-Hiihtäjä suksikoon kuuseen, & Kassu-The-Ihmeellinen-Ritari pelastamaan ! :DD Tän päivän aikana ! (??)

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   29.1.09 22:35:29

Pahoittelen, eipä taida tänäänkään tulla, pätkä on vielä kesken eikä inspistä löydy, väsyttää. :/
Huomenissa toivottavasti, mutta pitää käydä hoitoponia kattelemassa ja sen omistaja on vielä kipeenä niin saattaa mennä, mutta yritän saada sen huomiseksi. :>

Kiitoksia kommenteista. Ihania ihmisiä olette. :)

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   29.1.09 23:11:42

Onko tässä kerrottu minkä ikäsiä nämä ihmiset ovat? Voi tietysti olla että oon lukenu laput silmillä. :D Mutta tykkään tarinasta. :)

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   30.1.09 14:17:31

En tosiaan ole maininnut ihmisten ikiä missään vaiheessa, ihn tarkoituksella oikeastaan. :> Piti testata että missä vaiheessa joku alkaa pohtimaan sitä. En ihan hirveän tarkasti ole vielä päättänyt, mutta Alissa on siinä kuudentoista lähellä. :) Kiitos kommentista. :>

Tästä pätkästä te tykkäätte sitten kai enemmän. ;D

-

Silmänurkassani näkyi liikettä ja pyörähdin nopeasti ympäri, aiheuttaen samalla jalkapohjaani lisää naarmuja alla olevista kivistä ja katseeni kohtasi tumman olennon. Puoli sekuntia seisoin sydän kurkussani, kunnes yllättäen tunnistin lähestyvän olennon. Helpotuksen aalto pyyhkäisi ylitseni ja koiran ehtiessä luokseni olin jo lysähtänyt maahan. Kiedoin käteni sen ympärille, haudaten kasvoni sen turkkiin.
”Roni, miten sä tänne oot päässyt?” kuiskasin hiljaa koiralle, joka tyytyväisenä yritti tunkea kuonoansa kasvoihini.

Parikymmentä sekuntia myöhemmin havaitsin uuden äänen tieltä ja hätkähtäen nostin kasvoni, joskaan en yhtä huolissani. Jos se olisi jotain vaarallista, olisi Roni jo aikaisemmin ilmoittanut sen tulosta. Nyt koira vaikutti kuitenkin iloiselta tulijasta, heiluttaen häntäänsä. Havaitessani hahmon kävelevän tietä pitkin sydämeni jätti sykäyksen välistä, mutta huojennuin tunnistaessani Kassun hämärässä.
”Alissa, ootko sä kunnossa?” Kasper henkäisi heti päästyään puhe-etäisyydelle. Molemmat meistä vaistomaisesti välttivät huutamista hämärän keskellä.
”Joo”, kuiskasin hyvin hiljaa. ”Ehkä.”
”Susta ollaan niin huolissaan, ne ettii sua vieläkin”, poika totesi ja kyykistyi viereeni kietoen kädet ympärilleni. Nojasin toiseen ja olin tyytyväinen hänen sivuuttaessaan kysymyksen tapahtuneesta.
”Mäkin olin huolissani, me lähettiin Ronin kanssa hakemaan sua. Onneksi me ollaan käyty jäljestämässä vähän aikaa sitten sellasella kurssilla. Se on siinä oikeastaan parempi kun missään muussa. Mut ei sun silti olis pitäny kadota”, Kassu selitti nojaten päätänsä omaani.

”Älä tee sitä enää uudestaan, jooko? Sä oot tärkee”, Kasper totesi hetken hiljaisuuden jälkeen ja siirtyi katsomaan minua suoraan silmiin, kasvot lähellä omiani.
”Sulle? Eihän me edes tunneta kunnolla?”, kuiskasin rypistäen kulmiani.
”Sä olet ihan liian tärkee”, poika totesi ja minä vaistomaisesti käänsin katseeni pois pojasta, toivoen ettei poika olisi sanonut sanojaan, sillä minusta tuntui pahalta huomata kuinka helposti hän oli kiintynyt minuun ja kuinka helposti voisin häntäkin satuttaa.
”Näin tärkeä”, poika kuiskasi ja painoi toisen kätensä poskelleni, kääntäen kasvoni omiansa kohti ja kevyesti painoi huulensa omilleni. En ehtinyt edes tajuta tilannetta ennen kuin se oli jo ohitse, eikä poika onneksi sanonut mitään, kohottautui ylös ja nosti minut siinä samalla syliinsä ja viheltäen matalasti koiralle, joka oli hetkeksi ajautunut kauemmas haistelemaan, mutta jolkotti sävyisästi nyt omistajan rinnalle.

En tiedä mistä se johtui, mutta koko illan tapahtumat olivat saaneet pääni pyörälle ja Kassun syli tuntui turvalliselta paikalta, ja keinuva askellus sai silmien aukaisemisen tuntumaan joka räpäytyksen jälkeen entistä vaikeammalta. Kasper kantoi minut kai rannan poikki, sillä torkkumiseni katkaisi se, että poika laski minut hetkeksi maahan hakien jostain laukkuni ja kenkäni, jotka laitoin jalkaani. Hetken matkaa kävelin taas omin jaloin, mutta muutaman minuutin kuluttua olin kaatua kompastuessani omiin jalkoihini silkasta väsymyksestä ja Kassu nosti minut taas syliinsä. Hämärästi jaksoin ihmetellä kuinka hän jaksoi minuakin kantaa - en minä sentään niin kevyt ollut?

Parikymmentä metriä ennen kotiani Kaper pysähtyi jälleen.
”Pystytkö kävelemään tästä?”, poika katsoi minua huolestuneena.
”Joo..”
”Sun vanhempas oli huolissaan, ne törmäs muhun iltalenkillä ja me sitten Ronin kanssa lähettiin hakemaan teitä. Olis parempi jos mun ei tarvis kantaa sua sinne saakka”, Kassu vastasi sanattomaan kysymykseen virnistäen, mutta huolestunut ilme säilyi silmissä.
”Ai. Kiitos.”
”No mennään sitten, ennen kun ne soittaa poliisille tai jotain”, Kasper virnisti iloisesti, mutta minua kylmäsi. Kauanko olin ollut poissa?
”Paljon kello oikeen on?” totesin osoittaen huolenaiheeni ääneen.
”Se on nyt jotain neljä, ehkä”, Kasper sanoi ja ojensi minulle laukkuni.
”Mennään”, totesin järkyttyneenä ja lähdin kävelemään pojan rinnalla kotia kohden. Kassu vihelsi jälleen Ronille, joka kiltisti palasi rinnallemme ja heilutti häntäänsä iloisesti. Sen mielestä ei kai ollut mitään erityistä näissä yöllisissä kuutamokävelyissä?

Jälkikäteen totesin päässeeni vähällä. Suurelta osin sain kiittää siitä Kasperia, sillä muuten vanhempani olisivat varmasti soittaneet poliisille. Meidän päästyä ovelle asti oli Kassu komentanut Ronin odottamaan ja keittiön pöydän ääressä oli äiti odottanut käsiään väännellen. Minut nähtyään oli toinen ensimmäisenä tullut halaamaan minua ja sen jälkeen soittanut isälle, joka oli kai vielä jossain katsomassa perääni ja sen jälkeen tullut tivaamaan olinpaikkaani. Kasper oli onnistunut sivuuttamaan aiheen ja olin kiitollisena katsonut poikaa hänen todetessaan, että minun kannattaisi mennä nukkumaan. Poika oli vielä tullut rappuset perässäni ylös, en tiedä oliko syynä että hän oli tosiaan huolissaan minusta tai pelkäsikö hän minun kaatuvan niissä. Kuitenkin päästyäni huoneeseeni saakka olin laskeutunut suoraan sängylle ja Kassu oli jäänyt siihen hetkeksi, mutta pojan lähdöstä minulla ei ollut mielikuvaa, olin kai nukahtanut ennen sitä.

Aamulla olin päässyt sivuuttamaan aiheen helposti, kun olin herännyt puolenpäivän aikaan räjähtäneen oloisena ja käynyt ensimmäisenä suihkussa. Puettuani vaatteet päälle vietin pitkän viisiminuuttisen vessan peilin edessä yrittäen vakuuttaa itseni, että selviäisin matkasta alakertaan hengissä. Syvään hengähtäen olin laskeutunut rappuset ja astellut keittiöön. Iina ja Leevi olivat kuitenkin levittäytyneet keittiön pöydälle pelaten monopolia ja minä rentouduin. Niiden seura pitäisi vanhukset ainakin hetkeksi pois kimpustani. Söin hitaasti voileivän ja join kupillisen kahvia, seuraten kahden peliä. Leevi oli ylivoimaisessa johdossa kuten aina. En tajunnut miten Iina jaksoi aina pelata pojan kanssa, sillä Leevi oli rasittavaa seuraa kehittäessään kokoajan omia sääntöjään ja etenkin kun Iina oli ollut niin pieni, ettei ymmärtänyt pojan huijaavan, oli Leevi armottomasti voittanut pelin toisensa perään omien sääntömuutosten turvin.

Puolisen tuntia myöhemmin olin viimein luopunut kahdesta pikkusisarten muotoisesta oljenkorsistani ja mennyt olohuoneeseen raskaasti huokaisten. Isä oli istunut sohvannurkassa hesaria lukien, kai siksi kun keittiön pöytä kerran oli vallattu ja minut nähdessään oli toinen taittanut lehtensä syrjään ja jäänyt katsomaan minua hiljaa, joka oli vielä pahempi kuin moitteet. Minun teki mieli vaipua maanalle. Olin jo aukaisemassa suutani anteeksipyyntöön, kun isä viimein lopetti tuijotuksen ja hymyili minulle yllättäen.
”Ei kai me voida sinua enää rajoittaa niin paljoa”, oli hän todennut ja katsonut minua sitten tiukasti. ”Oma se on elämäsi.”

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   30.1.09 14:40:40

ihan<3

Päivämäärä:   30.1.09 14:57:23

jatkeles ^^ <3

Päivämäärä:   30.1.09 16:30:22

JESJESSJESSSSS<3333 Gou Kasper ! :D Kiittikiittikiitti!
Kassu&Kirppu <33

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   30.1.09 17:40:09

ihanaihanaihana!!!! <kassu3333 ihanin ;)

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   30.1.09 20:06:23

mmm, jotenkin tätä lukiessa tulee ihan tajuttoman hyvä fiilis:>

ja ihanaa ku se oli roni eikä mikää raiskaaja, niitä sellasia tarinoita on täällä liikaa, jotka on ihan ennalta-arvattavissa ja nii yliampuvia et huhu.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   30.1.09 23:19:53

No hyvä tietää, että osaan viellä lukea. En osaa nyt antaa mitään rakentavaa palautetta. Oon kuumetokkurassa.Mutta pidän kyllä kovasti :)

Päivämäärä:   30.1.09 23:24:18

Viikonlopun aikana vielä jatkoa ? ;D

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   30.1.09 23:54:39

Kiitos tuhannesti taas teille ihanille ihmisille. :> Jatkoa koitan saada viikonloppuna, mutta en lupaa mitään. :) Eletään toivossa.

Päivämäärä:   31.1.09 19:06:04

Toivottavasti saat jatkoa ;> ( up )

Päivämäärä:   31.1.09 23:38:51

Up, no tuliskos sitten vaikka huomenna ? >D Ei siihenkään niin pitkä aika olis ( siis huomiseen )

Lähettäjä: jatkoa 
Päivämäärä:   1.2.09 01:41:40

^

Lähettäjä: minddü 
Päivämäärä:   1.2.09 10:11:42

huuhh.. onneksi tuli jatkoa<333 Kassu<3Kirppu oijjoijjoi8D tää on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihana <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   1.2.09 18:01:45

Jatkoa tulee jo tänään. :> Katsoo sitten koska seuraava ilmaantuu, mutta huomenna ei ainakaan kerkeä. Kiitoksia taas kommenteista. :)

-

Puoli tuntia myöhemmin istuin huoneeni sängyllä, hämmentyneenä. Rapsuttelin Juliaa samalla kun yritin ajatella. Keskustelusessio oli mennyt ohitse kivuttomasti, vanhempiani ei tuntunut niinkään haittaavan olotilani, vaan se, etten ollut ilmoittautunut niinkään pitkään aikaan. Kuitenkin, vaikka olo tuntui kevyeltä ja iloiselta, oli sen alla häivähdys jotain ikävää, josta yritin nyt saada kiinni. Hilpeydenpuuskan hiljalleen laantuessa päätin yrittää tehdä taas jotain ja kävelin alakertaan verkkareissa ja hiukset ponnarilla, vetäen taas lenkkareita jalkaani huikaten olohuoneeseen lähteväni lenkille. Vastausta ei kuulunut.

Olin juossut jo kauas ja kun en enää jaksanut juosta, olin kävellyt vielä kauemmas. Nyt olin hiekkatiellä jossain kaukana, tietämättä tienviittoja tarkemmin sijaintiani ja se tuntui yllättäen helpottavalta. Kännykkäni tuntui taskussani, mutta olin muistaakseni sulkenut sen jossain vaiheessa. Juuri nyt en kaivannut Suvinkaan yhteydenottoja. Jatkaessani kävelyä aloin aluksi ihan vahingossa miettimään edeltävää iltaa.

Kaikki oli lähtenyt Villestä, joka oli silloin tervehtinyt minua niin iloisesti, etten voinut sivuuttaa poikaa myöhemminkään. Sen jälkeen oli tullut se vieras poika, se ulkomaalainen, jonka nimeä en vieläkään tiennyt, totesin järkytyksekseni. Sen jälkeen oli tullut uudestaan Ville ja sitä seurannut Ike, jonka käytös järkytti minua ehkä eniten. Juuri Ike oli se poika johon luotin eniten ja joka osasi olla juuri sellainen kuin toivoin. Täydellinen vastakappale, tuntui ajatuksissani kiertävän ja se huolestutti minua. Tiesin että pidin pojasta paljonkin, mutta en tiennyt kuinka suhtautua tähän uuteen puoleen pojassa, jonka kanssa olimme jo kurahousuissa rakentaneet hiekkakakkuja ja itkeneet yhdessä ensimmäisten hampaiden vaihtumista. Iken jälkeen oli vielä Kassu, joka oli tönäissyt viimeisen tukipilarin altani murtuvasta perustuksesta ja en tiennyt ollenkaan kuinka suhtautua tähänkin. Niin, pidin pojasta paljon, erittäin paljon lyhyen tuttavuusaikamme nähden eikä hänessä ollut mitään vikaa, mutta silti pysähdyin miettimään. Kasper oli vanhempi kuin minä, yli kahdeksantoista ainakin, sillä pojalla oli auto.

Ajatustuokioni ei muuttanut mielentilaani, vaikka kuinka yritin järkeillä mitä minun pitäisi tehdä. Oli huolestuttavaa huomata, etten tosiaankaan tiennyt kuinka halusin olevan. Tapahtumien kiertäessä kehää mielessäni aloin taas juoksemaan, yrittäen vaimentaa ajatukset. Kesti aikaa ja kylkiäni pisti, mutta hiljalleen kipu keuhkoissa vaimensi ajatukset ja juokseminen tuntui luontevalta ja kivun turtuessa juokseminenkin helpottui. Siinä vaiheessa kun viimein kompastuin pieneen juureen maassa ja kaaduin, käteni ojentui vaistomaisesti suojaamaan itseäni ja oikeassa ranteessa sykähti vihlova kipu joka peitti muun alleen ja ympäristö peittyi mustaan.

Hetken kuluttua ympäristö alkoi selventyä ja henkäisin kädessäni vihlovan kivun voimakkuudesta. Saatoin tuntea myös keuhkoissani ja jaloissani tuntuvan kivun, mutta käteni peitti ne alleen. Kohottauduin hitaasti istumaan yrittäen pitää käden vakaana, mutta huomasin silti näkökenttäni hämärtyvän reunoilta ja ponnistelin pyörtymistä vastaan. Istumaan päästyäni kopeloin vasemmalla kädellä kännykkäni esiin ja tuijotin sen mustaa ruutua hetken. Oikean käden kipu vaimeni hieman lepuuttaessani sitä jalkani päällä ja epäilin sen murtuneen. Käynnistin puhelimen ja odotin hetken sen virkoamista.

Puhelimen näyttäessä taas elävältä, totesin kellon olevan jo pian kolme. Kaivoin luettelon esille ja hetken pohdin kenelle soittaisin. Oli selvää etten pääsisi sieltä omin neuvoineni pois. Kuitenkin kelatessani äidin numeroa, sillä hän oli tänään vielä töissä ja kai helpoiten pääsisin ilmoittamalla hänelle, alkoi puhelin värisemään kädessäni. Vastasin siihen katsomatta ruutua ja kuullessani Iken äänen puhelimestäni järkytyin niin, että vahingossa liikautin oikeaa kättä ja joka protestoi asiaa lamauttaen minut hetkeksi kokonaan.
”Alissa?” kuului puhelimesta toisen kerran ja pojan äänessä särähti huolestuneisuus.
”Ike?” henkäisin viimein.
”Mikä hätänä? Ei kai sulle käyny eilen mitään? Mä olen ihan hirveän pahoillani jos mä tein jotain…” Ike aloitti katuvasti.
”Ei, et sä mitään. Mun käsi taitaa olla poikki.”
”Mitä?”
”Mun käsi taitaa olla murtunu.”
”Mitä sä olet oikein tehnyt? Missä sä oot? Sairaalassa?”
”Mä kaaduin. En, mä en tiedä missä mä oikeestaan olen.”
”Et tiedä? Onko joku sun kanssa?” Ike sanoi äänessään häivähdys raivostuneisuutta.
”Ei kukaan oo tehny mulle mitään”, vastasin sanattomaan kysymykseen. ”Mä olin juoksemassa ja kaaduin ja nyt mä olen jossain keskellä metsää.”
”Ai, joo”, poika sanoi huojentuneesti.

Annoin katseeni kiertää ympäristössä samalla kun Ike puhui jotain huolestuneesti puhelimessa. Puolella korvalla kuulin hänen kysyvän jotain kädestäni ja selittävän jotakin, mutta ajatukseni olivat ympäristössä, sillä katsoessani sitä tarkemmin aloin havaitsemaan tuttuja piirteitä.
”Mä taidan tietää tän paikan”, keskeytin Iken kesken lauseen. ”Mä taidan olla siellä sen mäen toisella puolella. Sinne retkeilymajalle ei oo tästä kai kovin kauaa, muutama minuutti kävellen.”
”Siellä? Sinnehän on melkeen kakskymmentä kilsaa”, kuului järkyttynyt ääni puhelimesta.
”On mulla ollut tässä koko aamukin aikaa”, totesin närkästyneenä toisen kommentista.
”Mä tuun hakemaan sut”, poika sanoi ja kuulin kuinka hän liikehti ja pian ovi pamahti kiinni pojan jäljessä. ”Odota siellä jooko, mulla menee hetki. Älä panikoi äläkä tee mitään hätiköityä, mä olen siellä ihan just.”
”Moikka”, toteisin puhelimeen samalla kun linja katkesi pojan painaessa punaista luuria. Saatoin vain kuvitella hänet hopean skootterin selkään rikkomassa ties kuinka montaa liikennesääntöä.

Iken tuloa odotellessani aloin kiinnittämään ympäristöön enemmän huomiota. Hiekkatie oli syrjäinen, sillä yksikään lenkkeilijä ollut tullut vielä vastaan. Tien molempia puolia reunusti puut jotka näyttivät jatkuvan loputtomiin. Oikealla puolella, hieman aikaisemmin, oli pieni kallioinen alue, jossa ei kasvanut mitään jäkälää suurempaa. Kuuntelin kuinka pieni lintu sirkutti jossain metsän reunassa, yrittäen paikantaa sen lähdettä. Takanani solisi pienenpieni metsäpuro ja paikka vaikutti rauhalliselta, syrjäiseltä pikkukolkalta. Havaitsin pitäväni siitä.

Ehkäpä varttituntia myöhemmin saatoin paikantaa kauempaa kuuluvaa moottorinääntä. Pienen hetken huomasin ärsyyntyväni äänestä, joka ei kuulunut sinne metsän keskelle. Sen jälkeen tunteeni hiljaa liukuivat tyytyväisyyteen, sillä käteni alkoi olla jo hyvin turvoksissa ja jomotus tuntui ikävältä. Istuin maassa vielä silloinkin kun kaukaa mutkan takaa hopea välähdys kiinnitti huomioni. Seurasin kuinka se lähestyi ja muotoutui ja kuinka se viimein pysähtyi muutaman metrin päähän. Ike laskeutui nopeasti alas ja heti saatuaan skootterin jalan varaan, otti hän kypärän päästänsä ja kiirehti viereeni.
”Moi”, minä totesin pieni hymynkare suupielessäni.
Poika tuijotti minua takaisin kuin olisin tärähtänyt.
”Mennäänkö me?” kysyin hetken kuluttua kun toinen vieläkin vain katsoi minua ja aloin hitaasti keräämään puutuneita jalkojani paremmin alleni. Sanaakaan sanomatta poika ojensi minulle kätensä. Päästyäni vihdoin pystyyn rannetta särki.
”Onneksi sulle ei käynyt mitään”, Ike kuiskasi hiljaa kaivaessaan toisen kypärän minulle. Jouduin miettimään kommenttia hetken, mutta en siltikään päässyt varmuuteen mitä hän tarkoitti.

Takaisinpäin matkaan kului varmaan yli puolituntia. Ike ajoi hitaasti, yrittäen välttää kuoppia ja töyssyjä ja yrittäen helpottaa oloani mahdollisimman paljon, mutta silti sain purra hampaani yhteen ollakseni valittamatta. Jok’ikinen epätasaisuus tuntui kädessäni kuin siihen olisi isketty neuloja, mutta en halunnut valittaa, ei kukaan sille mitään voisi. Pari vastaantulevaa mummelia ja himolenkkeilijää mulkoilivat meitä pahasti, sillä hiekkatie oli kielletty moottoriajoneuvoilta ja minä ihmettelin, ettei kukaan niistä kaivanut puhelinta esille soittaakseen poliisille tai vastaavaa. Minua nauratti, joskin yritin pitää sen sisälläni, sillä olin varma siinä olevan jonkinlainen hysteerinen sivuvivahde ja arvelin muutenkin hytkymisen vain vaikeuttavan mukana roikkumistani ja särkevän kättäni. Ja se nauratti vielä enemmän.

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   1.2.09 19:02:04

Jeee! Jatkoit :D Jatka vaan useemminki XD

Päivämäärä:   1.2.09 20:39:25

Jatka! <3 ^^

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   1.2.09 22:21:59

ihana pääätkä!

Päivämäärä:   2.2.09 17:39:16

Jjeeee... jatkoa tuli <3 Mut harmi Kassuu ei näkyny ;'<<< Mut ehkä enss pätkässä ? ;DDD

Päivämäärä:   2.2.09 21:30:36

up, tänään vai huomenna jatkoa ? ;DD En pysy housuissani jos ei Kassua pia ala kuulua xDD

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   3.2.09 19:39:44

tä on ihanaaa <333

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   3.2.09 20:20:39

Kiitoksia <3 On jotenkin paljon helpompaa kirjottaa kun tietää ainakin jonkun pitävän. :>

Koetan tässä alkaa väsäilemään uutta pätkää kunhan käyn ensin suihkussa, mutta en ihan sata varma saanko sen valmiiksi. :/ Huomenna ei kuitenkaan ainakaan saa jatkoa kun koko päivä taas täynnä, mutta yritellään sitten viimeistään torstaina. :)

Lähettäjä: Deric. 
Päivämäärä:   3.2.09 20:31:22

Oijj<33 Aivan ihana tarina :D Olis kiva jos päähenkilö "valitsis" nuista kosijoita jonkun.

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   3.2.09 21:07:37

Hihhii, jatkuu vielä nyt. :) Sain justiinsa valmiiksi kun NCIS alkaa. :> Krhm, matikan koe huomenna. ^^. Mutta juu, pätkä vähän vammattaa enkä kerennyt kunnolla tarkistamaan, mutta yrittäkää kestää.. :>

-

Pysähtyessämme viimein sairaalan pihaan olin tyytyväinen matkan olevan takanapäin, sillä en varmastikaan olisi kestänyt vielä montaakaan töyssyä valittamatta. Iku avitti kypärän pois päästäni ja heti saatuaan skootterin paikoilleen ja lukittua, ohjasi hän minut sisään. Vastaanottotäti rypisti otsaansa minulle
”Etkö sinä olekin se Marjon tyttö?”
”Joo. Onko se täällä jossain?” kyselin huokaisten raskaasti. Pikkupaikkakuntalaisuus kurkisti esiin juuri kun sitä vähiten kaipasin.
”No minäpäs laitan sen hakuun, odotas siinä ihan pikku hetki”, täti totesi tiskin takaa ja hymyili niin että henkiparantoloiden ihmevalvojat olisivat olleet kateellisia. Minä nyökkäsin ja siirryimme Iken kanssa istumaan muutaman metrin sivummalla oleviin tuoleihin.

Läheisistä väleistä sairaalan henkilökunnan kanssa oli hyötyä. Heti äitini pyyhkäistyä paikalle oli hän muutamalla katseella arvioinut ranteeni ja kärrännyt minut suoraan röntgenjonoon vain ohimennen sanoen jotain lääkärille, joka myös vain vilkaisi kättäni ja raapusti nimensä lähetteeseen. Jononkin ohitse me pääsimme salakavalan törkeästi kiilaamaan, mikä toisaalta sai omatuntoni kipristelemään, mutta toisaalta jonossa ei ollut ketään kovin vakavasti loukkaantuneen oloista. Onneksi.

Kuvien kehittämistä ei kuitenkaan voinut kukaan jouduttaa, oli minun pakko todeta. Oli tauossa sekin etu, että Iku sai käydä hoitajien taukohuoneesta noutamassa meille pari kuppia ihan kunnon kahvia oikeasta koneesta, eikä vain automaattien valmislitkuja. Olin saanut jonkin muotoisen kylmäpussin käteni päälle turvotuksen laskemiseksi ja tunnon alkaessa pikkuhiljaa kylmän sekä buranan ansiosta hiljaa hiipua, alkoi oloni tuntua jo ihan hyvältä eikä odottaminen ollut sen tylsempää Ikun selittäessä jotain typerää tarinaa kai ihan minun viihdykkeeksi. Poika taisi olla huolestuneempi kädestäni kun minä itse. Äiti oli höseerännyt kanaemon lailla siinä vieressä vaikka kuinka kauan, mutta ajoin kuitenkin toisen omien töidensä pariin. En minä ollut kuolemassa.

Lääkäri oli samaa mieltä kanssani. Kädessä oli tosiaan murtuma, muttei kuitenkaan kovin paha kuulemma. Ammattikielen sanat kulkivat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta niiden seasta sain poimittua sen, että neljä viikkoa kipsissä. Se onnistui laskemaan mielialaani monta pykälää, mutta ei sille sitten voinut mitään. Kesä oli kesä ja kai se oli vielä neljänkin viikon päästä… Ehkä. Seuraavaksi sitten käsi paketoitiin, sain valita siihen kipsinkin. Tai ei se kuulemma ihan virallinen kipsi ollut, jonkin muotoinen lastasidos, mutta oli mikä oli, valitsin väriksi __. Pääsin lähtemään suoraan ilman laskuselvityksiä ja kipulääkereseptejä, mukavanoloinen mieslääkäri jonka hämärästi muistin ties kuinka monen vuoden takaisista työntekijäjuhlista jonne minutkin oli raahattu mukaan, lupasi antaa paperikasan Marjolle hoidettavaksi. Minun teki mieli hurrata. Joskus oli kätevää omata sairaanhoitajaäitipuoli.

Iku kuskasi minut vielä kotiinkin ja pyysin pojan vielä pitämään minulle seuraa. Päädyimme sitten olohuoneen sohvalle pelaamaan Leevin pleikkariin jättämää räiskintäpeliä. Iku päihitti minut kymmenen-nolla, mutta toisaalta olin aina ollut surkea kaikissa peleissä missä piti osua johonkin ja paketissa oleva käsi haittasi vähän ohjaimen näpräystä. Elämän synkkiä totuuksia.

Isän tullessa kotiin jouduimme kuitenkin keskeyttämään pelin esitelläkseni paketoitua kättäni. Toinen kuitenkin vain katsoi minua pitkään, huokaisi ja kyseli muutaman nopean kysymyksen, mutta jätti minut sitten rauhaan. Olin tyytyväinen ja vajosin takaisin sohvalle Ikun viereen, joka pörrötti tukkani ihan sekaisin ja minä aloin kutittamaan toista. Ikun yrittäessä vastahyökkäystä käytin vammaisuustekosyytä armotta edukseni ja yksipuolinen sodankäynti ajoi pojan pakenemaan sohvalta. Voittajana heittäydyin selälleni sohvalleni ja suljin silmäni leikkien nukkuvaa, joka toi Ikun takaisin kiusaamaan. Niin, kyllä, ehkä me välillä tosiaan olimme lapsellisia.

Aselepo astui voimaan vasta kun ylempi johtoporras tuli ja valtasi television. Uutiset olivat kuulemma tärkeämpiä kuin meidän unohdettu pelimme ja niin meidät ajettiin yläkertaan. Jäimme minun huoneeseeni istumaan ja Iku leikitti Rikua pienellä hiirellä ja minua nauratti katsella heitä. Poika ei tainnut tosiaankaan tietää että kissani piti enemmän ihmisen sormista kuin itse lelusta, mutta ainakaan hän ei kertaakaan valittanut vaikka kissa kolmena neljästä kerrasta mielummin upotti kyntensä pojan käteen kuin itse leluun. Minä olin jo kauan sitten siirtynyt leikkimään sen kanssa varrellisilla leluilla.

Suvi soitti jossain vaiheessa ja minulla kesti varmaankin yli vartti selostaa koko tapahtumaketju hänelle ja jutella muutama minuutti niitä näitä, ennen kuin viimein pääsin irrottautumaan puhelimesta, lähinnä Ikun takia.
”Paljon kello on?” poika kysyi vähän ajan päästä lopetettuaan puhelun.
”Tuolla”, totesin nytkäyttäen päätäni seinällä riippuvaan kelloon. ”Ei kai sun tartte vielä lähtee?”
”Kohta”, poika vastasi pahoitellen vilkaistuaan puoli yhdeksää näyttävää kelloa. Kuinka aika oli rientänyt niin nopeasti?
”Höh”, totesin, mutta alkaessani tarkemmin ajatella asiaa, oli ihan hyvä juttu että poika oli lähdössä. Kättä oli alkanut särkeä yhä enemmän kipulääkkeen lieventyessä ja minulla ei ollut aavistustakaan, kauanko minulla menisi iltatoimissa vammautuneen käden kanssa.
”Pakko. Mulla on huomenna haastattelu, mä pääsen ehkä kesätöihin.”
”Lauantaina? Ja eks se oo vähän myöhästä? Nyt on kesäkuu, eks kaikki paikat varattu jo joskus vuodenvaihteessa?”
”Se oli ainoo päivä mikä sille sopi”, poika sanoi hymähtäen. ”Se on yks tuttu ja sieltä just lähti yks vakituinen ja ne oli kysellyt jos joku pääsis ja ihan hyvin mä varmaan siellä pärjään.”
”Millanen paikka se on?”
”Se on joku autokorjaamo tai jotakin, en mä niin tarkkaan tiedä.”
”Jaa.”

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   3.2.09 21:34:51

et muute ollu kirjottani minkä värinen kipsi :D Siin oli vaan kaks alaviivaa 8''D

Lähettäjä: plhykfgjh 
Päivämäärä:   3.2.09 22:15:46

lisäääääääääääääää !

Päivämäärä:   3.2.09 23:44:22

mäki huomasin ton kohan missä et ollu kirjottanu tota kipsin väriä:D mutta jatkeles;)

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   4.2.09 08:03:32

Joo tiedän. ^^. Sen siitä saa kun ei tarkista kunnolla, piti se lisätä vasta jälkikäteen kun saisin päätettyä, mutta ei näillä aivoilla sitä tietenkään muisteta. -.-' Eh.

Figaron_Haamu // Onko sulla muuten tarinaa täällä ht.netissä? Kun minua häiritsee kun nikki tuntuu niin hirveän tutulta ja muistaakseni vaikutit hirveän mukavalta persoonalta ja nyt en saa päähäni missä olen siihen törmännyt? :'>

Lähettäjä: Deric. 
Päivämäärä:   4.2.09 14:24:09

Kiva tarina on ;D Jäin totisesti koukkuun .

Päivämäärä:   4.2.09 16:29:26

Jeeee.. jatkoit ! ^^, <3 Harmi vaan, Kassuu ei taaskaa D; xD

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   4.2.09 18:00:10

Katale// Ei kyl oo :) Mukavaa että olen mukava 8''D

Lähettäjä: hansku 
Päivämäärä:   4.2.09 21:09:24

luimpa tämän ku pitkästä aikaa tänne eksyin :D
oli hyvä :D paitsi jäi häiritsemään tosa vikassa pätsässä puhuttiin ikestä ja ikusta. oliko se tahallista vai ihan kirjotusvirheitä? :D
muuten aika mukaantepaava tarina. odotan innolla jatkoa.

LähettäjäTrew 
Päivämäärä:   4.2.09 21:46:09

Oon miettiny koko illan, kommentoidakko vai olla kommentoimatta :D oikeen hyvää tekstiä, kirjoitusvirheitä ei ollut mitenkään mainittavan verran. Ihan en aina pysy perällä noista miehistä, kuka oli mikäkin. Mutta todella kiva, kun ei ollut sama kaava (tytön naapuriin muutta samanikäinen poika, he alkavat seurustella ja happy end), vaan erilaista. Ehkä enemmän päähenkiön mietteitä saisi olla enemmän, samoten kun kuvailuakin. Mutta oikeen kivaa tekstiä, toivottavasti jaksat jatkaa loppuun asti tämän! :)

Lähettäjä: .^^.^^. 
Päivämäärä:   5.2.09 13:06:13

Ihan kiva taina. Jatka vaan :)

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   5.2.09 21:57:40

Figaron_haamu // Kaipa olen sitten siihen jossakin muualla törmännyt. :> Mutta niin.

hansku // Itseasiassa tosta kaveri sanoikin ja se tosiaan on ajatusvirhe. -.-' Ensin poika oli Iku ja sitten muistin nimen Ikeksi jne. :> Iku se kuitenkin tulee olemaan, kuten oli alkuperäisesti tarkoitettu.

Trew // Kiitos pitkästä, rakentavasta kommentista! Juuri noiden pohjalta on helpointa lähteä parantamaaan tarinaa. :>
Noita poikia on kyllä, mutta yritän selkeyttää niitäkin pikkuhiljaa. Ja huomasin sen äskettäin kanssa että loppua kohden se muuttuu turhan hätäiseksi. Kiitos. :)

Ja sitten, pahoittelen tuhottomasti kun jatko piti kuulua tänään, mutta en ole ihan varma saanko tehtyä sen vielä tänään. Katselen sitä viimeistään huomenna. :> Sanon kuitenkin etukäteen jo, että huomenna, la & su hoitoponin kanssa menee osa aikaa, että katson miten kerkeän kirjoittamaan.

Kiitoksia. :)

Päivämäärä:   6.2.09 20:16:27

Toivottavast saisit tnä viel :)<3

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   6.2.09 22:23:03

Eh. Pahoittelen, pätkä vammattaa ja on auttamatta ihan liian lyhyt. Nyt ei kuitenkaan kerkeä/jaksa jatkaa, ei oikeen löytyny inspistä. Ehkäpä vielä viikonloppuna tulee hivenen parempi pätkä. :>

-

Heräsin jo ennen seitsemää käden särkiessä niin, etten pystynyt enää nukahtamaan. Tuhahtaen itsekseni nousin istumaan ja pian Riku tuli sängynreunan taakse katsomaan mutisemistani, harmaa hännänpää kiemurrellen ruoan toivossa. Hymyilin toisen toiveikkaalle ilmeelle ja silitin sitä muutaman hetken kipsikädelläni mulkoillen samalla tuota ilonpilaajaa. Mitä ihmettä tekisin käden kanssa? Ei uimista, ei pyöräilyä, ei juoksemista, ei yhtikäs mitään. Auringonottokin olisi varmasti turhauttavaa hiostavan kipsin kanssa, enkä halunnut muutenkin vaaleaan ihoon vielä vaaleampaa raitaa. Hyvästi kesä.

Kyynisten ajatusten harhaillessa mielessäni puin kulahtaneet verkkarit ja mahdollisimman löysän t-paidan päälle ison hupparin ja hapuilin pöydältä illalla siihen jättämäni buranapaketin. Kävelin vessan puolelle hakeakseni lasillisen vettä. Saatuani pillerin nielaistua jäin seisomaan vessaan ja miettimään. Teki mieli käydä suihkussa, mutta luovuin toivosta ja päätin käydä syömässä aamiasenkin. Riku kulki edeltä ja se samainen hännänpää oli vauhdissa vielä kaivaessani kissanruokaa pojan kehrätessä jaloissani. Tyytyväisen oloisena Riku söi ruokaansa, mutta aukaistessani jääkaapin oven oli minun todettava oman tilanteeni olevan huonompi. Jääkaapissa ei ollut mitään syömisen arvoista ja minua ärsytti niin, että teki mieli pamauttaa nyrkki seinään. Annoin oven hiljaa liukua kiinni ja seisoin hetken avuttomana keskellä lattiaa, tuijottaen kahvinkeitintä, mutta ei minun tehnyt mieli sitäkään. Ei tehnyt mieli yhtään mitään, totesin synkkänä ja lähdin takaisin yläkertaan.

Tuijotin huoneen valkoisia seiniä sängyllä istuessani niin kauan, ettei minun enää tehnyt mieli nähdä niitä. Välttääkseni ärsyttävän valkoisen värin suljin silmäni ja heittäydyin selälleni. Käden jomotus oli jo alkanut pikkuhiljaa laantua ja sen asian tajutessani syvät ärsyyntymisestä kielivät rypyt silenivät otsallani ja rentouduin hieman. Olin nukkunut koko yön huonosti ja katkonaisesti, sillä kättä oli särkenyt kokoajan ja en osannut nukkua kömpelön kipsin kanssa, joten kun käden olemassaolosta ilmoitti vain hiljainen jomotus, ajelehdin tyytyväisenä untenmaille. Ehkä voisin nukkua seuraavat neljä viikkoa?

En tiedä kauanko oli kulunut, kun jokin tunkeutui unen läpi ja ärsytti suunnattomasti. Ynähtäen käänsin kylkeä. Juuri kun olin onnellisesti unohtamassa ärsyyntyneeni, jokin hipaisi kasvojani uudestaan. Asian toistuessa neljättä kertaa olin jo paremmin hereillä ja ärsyyntynyt. Se taisi olla Venla, totesin raottaessani silmiäni ja arvauksen osoitti todeksi kissan ruskea häntä, joka tällä kertaa pysähtyi kasvoilleni. Inhoten karvojen makua suussani kohottauduin istumaan aukaisten silmiäni. Venla tosiaan istui tyynyn vieressä, mutta kissa ei ollut se, joka kiinnitti huomioni.
”Mitä hemmettiä sä teet täällä?”
”Ne sano että sut pitäis herättää”, Kasper totesi hymyillen ilkikurisesti sängyn vieressä istuen. ”Mutta en mä raaskinut kun sä näytit niin suloiselta. Mitä sun kädelle on muuten tapahtunu?”
”Pah. Mä kaaduin”, mutisin murhaavasti ja mulkaisin poikaa. Nyt vasta kuitenkin tajusin Julian istuvan pojan sylissä ja pysähdyin tuijottamaan, järkyttyneenä.
”M-miten?”
”Niin?”
”Miten Julia on sun sylissäs? Mitä sä oot tehny? Millä sä olet sen lahjonu?”
”Se tuli, en mä sille mitään tehny tai antanut”, poika totesi ja kuin todistaakseen asiansa, rapsutti hän kissaa, joka ei tosiaankaan tuntunut panevan sitä pahakseen.
”Se ei istu vapaaehtoisesti kenenkään muun kun mun sylissä”, totesin ripaus mustasukkaisuutta äänessäni. Minulta oli mennyt vaikka miten kauan päästä tuohon pisteeseen, mikä oli vaatinut pojalta muutaman hassun minuutin.
”Ai”, totesi Kassu hivenen nolostuneena, muttei jatkanut aiheesta. ”Niin mitä sun kädelles tapahtu? Koska?”
”Mä kaaduin”, totesin toistamiseen kyllästynyttä tavoittelevalla äänellä, en halunnut pojan huomaavan pientä nolostumisesta johtuvaa punaa, joka hiljaa kohosi ylöspäin. ”Mä olin lenkillä taas eilen ja kaaduin ja sitten tää käsi meni tähän kuntoon”, selitin heilauttaen paketoitua kättäni.

Kesti hetki ennen kun tosiaan tajusin pojan istuvan minun huoneessani ja katsoneen nukkumistani, mutta kun tajusin tämän, hiljalleen jo haihtunut vivahdus punastumisesta palasi moninkertaisena. Kiitin onneani että olin herännyt niin aikaisin ja pukenut jo päälleni. Muilta osin olin kuitenkin tarkalleen yhtä hehkeä kuin juuri herännyt suihkukiellossa oleva liikuntavammainen. Vaistomaisesti vasemman käden sormet alkoivat selvitellä hiuksia samalla kun Kasper jutusteli vieressä olemattomia. Oli tämäkin tapa aloittaa päivä, tulin ajatelleeksi, mutten tiennyt ollenkaan oliko tapa huono vai hyvä.

LähettäjäKatale 
Päivämäärä:   6.2.09 22:27:25

Uusi

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=698618&t=698618

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.