Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Summertime #2

Lähettäjä: dream_on 
Päivämäärä:   24.12.08 13:25:49

jatkelen tässä kun ehdin(----:

edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=681928&t=681928

Re: Summertime #2

Lähettäjämisty 
Päivämäärä:   24.12.08 13:49:05

missä päin asut ja mikä koulu ?

joo no se nyt on ihan totta.. kun kaikki aikalailla tuntee toisensa (ainakin gallerianicien perusteella) nii paskanpuhuntaki sitä mallia..

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   24.12.08 14:13:59

Ajattelin tehdä tässä myöhemmin uuden topan, mutta näköjään kirjoittaja itse kerkesi ennemmi!;D

Päivämäärä:   24.12.08 14:14:27

paljastan, että parolassa käyn koulua. ja siellä siis asun. se ei ole ihan hämeenlinnaa, mutta sama meininki sielläkin on.
ihan järkyttäviä juttuja kuulee kaikista ja puolet täyttä skeidaa. semmosta se on ehkä jokapuolella, mutta hml vaikuttaa olevan oikea paratiisi juoruille ;s

Lähettäjämisty 
Päivämäärä:   24.12.08 17:33:58

hämeenlinna - paskanpuhujien ihmemaa

Lähettäjämisty 
Päivämäärä:   24.12.08 17:34:30

tähän heti olis hirveesti heitettävissä nimiä mitä vois kysellä että tunnetko mutta ei niitä tässä viitti heitellä :D

Lähettäjä: Yola 
Päivämäärä:   24.12.08 21:35:56

heei jatkeles..

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   24.12.08 23:43:05

Jatkuuko koska ? :D ei silleen mitään kiirettä :D<3

Päivämäärä:   25.12.08 09:59:29

mä koitan tässä väsäillä jonkinlaista jatkoa(--: vähän aikaa joudutte odottelemaan taas.

Lähettäjä: Yola 
Päivämäärä:   25.12.08 14:46:38

Ei se haittaa, luin koko tarinan alusta:D

LähettäjäAivoKuollutSieni 
Päivämäärä:   25.12.08 15:01:42

Jatkoo<33333

Lähettäjä: epa 
Päivämäärä:   25.12.08 16:04:22

jatkappas :) mut toi aksu sais tehd jotai semmosta et make haluiski tomin ja sit siit ja tomist tulis pari :)

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   25.12.08 18:47:44

^ Mun mielestä Tomi & Make ei sovi yhteen :'D

Päivämäärä:   25.12.08 19:56:12

Jatkoo :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Lähettäjä: Miaow 
Päivämäärä:   25.12.08 21:04:38

Jatkeleppa

Päivämäärä:   26.12.08 10:59:36

up <3

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   26.12.08 12:05:52

ihan sairaan hyvä tarina!
tää ois oikeesti paras tarina jos toi make valitsiski tomin ;>

LähettäjäEstrella 
Päivämäärä:   26.12.08 13:14:04

Heei koita jatkella mahd. pian.. <333

Päivämäärä:   26.12.08 14:15:17

kiitti, että pidätte tätä pinnalla(--: oon kirjottanu nyt puolet tulevasta pätkästä, eli ei tarvi ootella enää kauheen pitkään.
katsotaan mitä tulevaisuus tuo ;) ehkä make valitsee tomin tai sitten ei. kukaan ei sitä vielä tiedä.

Lähettäjä: Slash<3 
Päivämäärä:   26.12.08 14:22:32

Hei dream_on pakko kysyy muistanko väärin, vai kirjotitko sä hiuslakkamaailmaa ja ropetit rock'n'roll dreamssii?

Lähettäjä: kikimm- 
Päivämäärä:   26.12.08 18:13:39

jatka<33 ihana tää tarina

Päivämäärä:   26.12.08 18:20:50

Ihana lukea tarinaa jossa on rakkautta, ku itellä menee huonosti.

Lähettäjämusti 
Päivämäärä:   26.12.08 18:47:02

ihana tarina <3

Lähettäjämusti 
Päivämäärä:   26.12.08 23:06:16

jatka huomen!

Päivämäärä:   27.12.08 09:18:12

Slash<3 - oikein muistat. hiuslakkamaailma jäi vähän kesken, kun tuntui ettei kukaan sitä enää lukenut. eikä itsellänikään enää inspannut hirveesti. nyt kirjottelen tämmöstä söpöilyy, mutta hiuslakkamaailma on vielä tallennettuna ja kirjottelen sitä aina välillä(=

AivoKuollutSieni - vähän sama juttu. kirjottelen tätä ja ajattelen että jospa mullaki menis paremmin.

ja kiitos taas kaikille♥ tänään en kyllä valitettavasti ehdi jatkaa. ehkä huomenna!

Päivämäärä:   27.12.08 12:58:14

Jee toivottavasti ehit huomenna ! :)) <3

Päivämäärä:   28.12.08 11:59:28

jeap, tässä taas jatkoo<:
----

-Heippa kaikki, Sarkun yli-iloinen ääni herätti minut ajatuksistani. En tiennyt kuinka pitkään olin makoillut Aksun sylissä, mutta olin ehtinyt vaipua herkkään uneen. Tai niin ainakin luulin.
Nostin päätäni ihmeissäni ja pieni hymy nousi kasvoilleni, kun näin Sarkun pomppivan hiekkamäkeä alas onnellisen näköisenä. Hänellä oli tainnut mennä hyvin Jonnen kanssa.
-Hei, huikkasin heti ja Sarkku tajusi kiitää luokseni.
-Miten meni?
-Ihan mahtavasti, Sarkku huokaisi innoissaan ja veti henkeä tulevaa puheryöppyä varten.
-Me juteltiin vaan älyttömästi kaikkee ja ymmärrettiin, että meissä on tosi paljon samaa. Jonne on niin ihana. Se makso mun kahvit ja kaikki. Me käveltiin rantsuu pitkin käsikädessä kun se tuli saattaan mua tänne. Mä en ois ees halunnu lähtee sen luota, mut ihan vaan sen lähtösuudelman takii mun piti lähtee. Se oli mahtavaa. Jonne on parasta mitä täällä voi ikinä olla, Sarkku selitti ja huitoi käsillään puheen mukana. Hänen kasvoistaan paistoi päivän tapahtumat. Tytöllä oli päällä tiukemmanpuoleiset farkut ja aika iso huppari.
-Aivan. Jonne lainas sen hupparia mulle, kun täällä oli vähän viilee, Sarkku jatkoi vain selittämistään. Hän oli jotenkin niin ihana. Samalla todella aito ja onnellinen, mutta samalla myös huolehtiva ja melkein täydellinen. Ei ihme, että Jonne oli jo innoissaan Sarkusta.
-Sarkku! Lauran känninen ja liiankin innokas ääni kajahti jokapuolelle.
-Mä oon oottanu sua koko illan.
-Kiva kuulla, Sarkku virnisti, mutta loi minuun ihmettyneen katseen. Nyökkäilin vain ja katsoin kun Laura hyökkäsi Sarkun kaulaan.
-No ootteko te jo juonu kaiken? Sarkku kysyi.
-Ei siellä pahemmin oo mitään jäljellä, Laura kohautti olkiaan ja lähti sitten taas jatkamaan matkaansa. Pyöritin päätä tytön meiningille, mutta tuota se alkoholi vissiin teettää.
-Make, Aksu herätti huomioni. Käännyin häntä kohti ja katsoin häntä kysyvästi hymyillen.
-Mä en välttämättä ehdi näkeen sua huomenna, Aksu selitti. Sipaisin hiuksiani korvan taakse.
-Mikset?
-Täytyy tehdä töitä faijan kaa, Aksu pyöräytti silmiään.
-No ei se mitään. Nähdään sitte ylihuomenna, hymyilin piristävästi. Aksu painoi pienen pusun huulilleni ja kiersi kätensä selkääni.
-Mun ei tee enää mieli olla täällä, sanoin hiljaa.
-Lähetään pois, Aksu hymähti heti. Tuntui, kuin hänkin olisi odottanut jo lähtöä.
Nostin vain laukkuni olalleni, sitten olimme jo valmiita lähtöön.
-Hei kaverit. Me lähetään nyt, ilmoitin kaikille.
-Nyt jo? Elina ihmetteli.
-Juu. Me halutaan olla vähän kaksin. Mut näkyillään huomenna rantsussa, sanoin kysyvästi.
-Tottakai, Timppa hihkaisi radion luota.
Pidemmittä puheitta lähdimme kipuamaan hiekkamäkeä ylös.
Heti mäen päällä Aksu tarttui käteeni kiinni. Hän ehkä aavisti tai pelkäsi, että Tomi todella voisi viedä minut häneltä. Ei, niin ei kuitenkaan tulisi käymään. Aksu oli kuitenkin se, joka tälläkin hetkellä piti kädestäni kiinni. Ei Tomi.
-Minne me mennään? Kysyin kesäyön pimeydessä.
-Minne vaan sä haluut, Aksu sanoi hiljaa. Hiljaisuus ympäröi meitä. Jokainen oli mennyt jo nukkumaan, linnutkin varmaan. Mistään ei kuulunut yhtään mitään. Askeleemme oli kuin korvia satuttava kirkuminen siinä hiljaisuudessa.
Kävelimme hidasta vauhtia hiekkatietä pitkin. Määränpäällä ei oikeastaan ollut edes väliä. Matkahan se oli tärkein.
-Sä tiedät, että mun on ihan pakko kysyä, Aksu aloitti. Se kuulosti jotenkin hankalalta. Hän ei olisi halunnut puhua. Hän olisi halunnut pitää suunsa kiinni ja kuunnella hiljaisuutta.
Käänsin pääni Aksua kohti, jotta hän osaisi jatkaa.
-Onks Tomi sulle pelkkä kaveri?
-Tietysti on. Mulla on sut, älähdin nopeasti. Se tuli vaistomaisesti. Hyvä vain etten alkanut sönkkäämään taas jotain ja pilaamaan lisää suhdettamme.
Aksu huokaisi syvään, kuin helpottuneena.
-Mä jo pelkäsin, hän pyöritti päätään.
-Mitä?
-Että mä menettäisin sut.
-Älä hulluja puhu, naurahdin vähän. Ehkä vähän liian teenäisesti.
Aksu päätyi saattamaan minut vain kotiin. Kävelimme tosin todella hitaasti. Matkaan meni varmaan tunti ellei enemmänkin. Emme edes jutelleet hirveästi, kunhan kävelimme ja olimme lähekkäin. Se riitti minulle. Aksu riitti minulle.

-Lopeta, inahdin vihaisesti ja revin peittoa ylleni. Joku, luultavasti Miki, yritti viedä peittoani.
-Nyt lopeta!
-Sun pitää herätä, Miki sanoi loukkaantuneena.
-Miks ihmeessä? Mutisin sängystäni.
-Sarkku ja Elina on täällä.
-Mitä? Kivahdin ihmeissäni ja hyppäsin pystyyn.
-Miks? Missä? Kyselin pikkusiskoltani. Miki oli tuhlannut kajalia silmiinsä varmaan kynän verran. Hänellä oli aina päällään mustat pillifarkut. Jopa kesällä.
-Äiti pyysi ne tänne. Halus nähdä pitkästä aikaa, Miki kohautti olkiaan. Naurahdin niin typerälle ajatukselle ja aloin etsiä itselleni vaatteita.
-Ne on pihalla, Miki ohjasti, mutten kommentoinut mitenkään hänen sanoihinsa.
Hyppelehdin nopeasti rappuset alas ja kävin ehkä pikaisimmassa suihkussa ikinä. Taiteilin pyyhkeen turbaaniksi päähäni ja revin vaatteet suihkun jälkeisen nihkeelle vartalolle.
En meikannut tai tehnyt mitään muutakaan, syöksyin vain suoraan ulos. Sarkku, Elina ja äitini istuivat aamuauringon lämmössä terassin tuoleilla.
-Huomenta, hihkaisin keskeyttäen heidän keskustelut.
-Huomentahuomenta, Sarkku hymyili ja teki tilaa tuolillensa. Todellakin, terassilla oli vain kolme aurinkotuolia.
Istuin tytön viereen ja odotin heidän jatkavan keskustelujaan.
-Jatkakaa toki, kehotin kun mitään ei kuulunut.
-Ei ku me tässä vaan juteltiin tyttöjen poikaystävistä, äitini sanoi kuulostaen taas kerran erittäin vanhalta mummelilta.
-Jaajaa, hymähdin ja vilkaisin Elinaa, joka vain virnisti minulle.
-Tosi häiritsevää, että mä oikeesti nukuin kun sä täällä juttelet mun kavereiden kaa, mietin ääneen.
-Nojaa. Pitäähän munkin nähdä kavereitas, kun et tuo niitä koskaan tänne, äitini kohautti olkapäitään.
-Pitäiskö mun jokapäivä tuoda tänne koko porukka? Naurahdin ja katsoin äitiäni epäuskoisena.
-Joskus voisit tuodakin. Ei siitä mitään haittaa olis, äiti sanoi hymy huulillaan.
-Saanko pitää mökkibileet meillä? Jos sä, isä ja Miki lähtisitte muualle illaks, virnistin ja vilkaisin Sarkkua, joka näytti olevan yhtä innoissaan. Äiti katsoi hetken minua ja sitten Sarkkua ja Elinaa.
-Jos te pidätte paikan kunnossa, äiti alkoi sanella sääntöjä.
-Eikä alkoholia. Kaikki saa jäädä yöksi, jos löydätte vaan tilaa.
-Miki kyllä haluaisi jäädä, äiti sanoi ja katsoi minua melkein pyytäen. Nyrpistin nenääni vähän ja olin harkitsevani asiaa.
-Kyllä se käy, Sarkku vastasi puolestani.
-Sä et tiedä millanen Miki on nykyään, varoitin heti Sarkkua, joka heilautti kättään välittämättä mistään.
-Käykö tytöille ylihuominen? Äiti kysyi. Elina ja Sarkku nyökkäilivät vuorotellen iso hymy huulillaan.
-No ylihuomenna me aikuiset sitten poistutaan. Miki jää, äiti sanoi ja katsoi minuun.
-Paikat on sitten seuraavana aamuna siistinä, eikö vain?
-Tottakai, sanoimme kaikki yhteen ääneen.
-Se on sitten selvä, äiti hymyili.
-Mahtavaa! Mut jos me lähettäis pikkuhiljaa rantsuun, Elina sanoi kysyvästi.
-Muut oottaa jo siellä.
-Joo, lähdetään vaikka heti, hymyilin ja nousin tuolilta.
-Haen vaan kamat.
Hyppelehdin sisätiloihin ja kipusin rappuset yläkertaan. Miki makoili yläsängyllään kuunnellen musiikkia kuulokkeillaan. Keräsin nopeasti pyyhkeen ja muut tarvittavat kangaslaukkuuni ja lähdin takaisin tyttöjen luo.
-Hitto sun äitis on reilu, Elina päivitteli kun olimme lähteneet kävelemään hiekkatietä pitkin rannalle.
-Se osaa olla ihan jees, hymähdin.
-Mut mites se alkoholi? Sarkku mietti.
-Tottakai me juodaan, naurahdin vähän. Miki oli kuitenkin ongelmana. Hänet pitäisi saada hiljaiseksi, koska juuri hän mahtaisi kertoa äidille juomisestamme.
-Entä Miki? Elina ihmetteli.
-Mä keksin kyllä jotain, kohautin olkiani.
-Ihan hullua. Mun äiti ei ikinä antais mun pitää bileitä, Elina naurahti.
-Ei munkaan, Sarkku sanoi mietiskellen.
-Näätsä muuten Jonnee tänään? Kysyin ja potkaisin pientä kiveä kengälläni.
-En. Huomenna sitten. Voisko sekin muuten tulla niihin bileisiin? Sarkku innostui.
-No joo, mut ootsä varma että se haluu hengaa tämmösten pikkusten kaa? Virnistin.
-Älä nyt. Mäkin oon yks niistä "pikkusista", Sarkku hymyili.
Auringon lämmittämä rantahiekka alkoi tulvia punaisiin ballerinakenkiini. Se oli toisaalta mukavan tuntuista, mutta toisaalta todella inhottavaa. Järvi kimmelsi auringossa ja ranta oli täynnä ihmisiä.
-Moikka, Fiian pirteä ääni hihkui. Heilautin kättäni kaikille ja istuin Timpan viereen hiekalle.
Huomioin heti Tomin ja Lauran puuttuvan.
-Missäs loput on? Sarkku huomasi myös.
-Ai Laura ja Tomi vai? Annika virnisti.
-Missä lie, tyttö sanoi vihjaillen.
-Make tulee mun kanssa uimaan, Timppa innostui heti.
-Emmä tiedä, kohautin olkiani.
-Eiku joojoo! Kukaan muu ei suostu lähteen, poika yritti.
-Vähän myöhemmin, jooko?
-Okei, Timppa suostui ja jäi hypistelemään pieniä hiekanjyviä.

-Me ollaan yhdessä, Laura hihkaisi pidellen Tomin kädestä kiinni. He olivat saapuneet luoksemme kenenkään huomaamatta ja seisoivat Danielin ja Fiian takana hymyillen.
-Oikeesti? Te kaks? Sarkku älähti ihmeissään.
-Niinii, Laura virnuili ja nyökytteli päätään. Tomi vain hymyili tytön käsipuolessa sanomatta mitään.
-Vähän siistii, Sarkku hymyili ja käski heidän istua.
Laura ei päästänyt irti Tomin kädestä millään.
-Sulla on Aksu, Timppa kuiskasi todella hiljaa minulle. Irrotin katseeni Tomista ja Laurasta ja nyökkäsin hymyillen Timpalle. En enää edes halunnut katsoa Tomin ja Lauran suuntaan, joten pidin katseeni tiukasti Timpassa.
-Jos nyt vaikka mentäis uimaan, pyysin pojalta, joka nyökkäsi heti innostuneena.
Vedin nopeasti ylimääräiset vaatteet päältäni ja lähdin hyppelehtimään Timpan perään, joka oli melkein jo vedessä.
Olin melkein varma, että tunsin Tomin polttavan katseen selässäni. En kuitenkaan kääntynyt katsomaan, vaan jatkoin itsetietoisena matkaani järveen.
-Siis herranjumala, aloitin heti kun sain Timpan kiinni.
-Varmaan noi vaan tulee ihkuttamaan "me ollaan yhdessä hihihi", päivittelin turhautuneena ja minua melkein oksetti koko homma.
-Älä nyt. Sun pitäis olla ilonen, että kaveris löytää rakkauden, Timppa naurahti.
-Ei Tomikaan sua vihannu, vaikka sä iskit Aksun.
-Se tekeeki Tomista ihanan. Mä en oo ihana, joten mä saan ajatella niistä mitä haluun, virnistin ja pulahdin viileään veteen.
-Miten vaan, Timppa kohautti olkiaan ja roiskautti vettä päälleni hymyillen.
-Musta tuntuu, että mä haluun lähtee kotiin, huokaisin. Järven vähän mutainen pohja tuntui sulavan altani. Muta tarttui varpaisiin ja pienet kivet tuntuivat todella teräviltä.
-Ei. Sä et oo se luovuttaja, Timppa älähti heti.
-Make. Älä oo se, joka jättää tän jutun vaan jonkun Tomin takia.
-Mutta kun mikään ei tunnu oikeelta nyt, sanoin ja koitin piirtää järven pintaan kädelläni.
-Ei se auta jossä oot yksin kotonas. Sä et lähde mihinkään, Timppa sanoi vahvasti.
-No helvétti. Sä oot aika vakuuttava, naurahdin ja lähdin kävelemään hitaasti rannan suuntaan, Timppa mukanani.
-Mun on pakko sanoo, että musta tuntuu että mä tunnen kaks Timppaa, sanoin miettien.
-Mitä? Poika naurahti.
-No sä oot kaikkien edessä se villi pikkupoika, joka on menossa jokapaikkaan, hymähdin.
-Ja sitten sä osaat olla älyttömän fiksu ja rauhallinen. Niinku nyt.
Timppa huokaisi lämmin hymy huulillaan.
-Eiköhän meissä kaikissa oo kaks puolta.

Päivämäärä:   28.12.08 12:06:54

äh kirjotimpa huonosti. toi etenee jossain kohtaa ihan liian nopeesti ja tosi epäaidon kuulosta.
anteeks >:

LähettäjäDeric. 
Päivämäärä:   28.12.08 12:14:51

Timppa ja Make yhteen!!

Päivämäärä:   28.12.08 13:09:31

Deric. - oho! aika hyvä näkökulma! mä en ees aatellu että Timppa ja Make vois mennä yhteen. ajattelin niitä vaan kavereina, mutta miksipä ei ;]

Päivämäärä:   28.12.08 13:48:14

Jatkeles ;)

Lähettäjä: Sheala~ 
Päivämäärä:   28.12.08 17:13:16

Hyvä idea toi Timppa + Make ! :)
Jatka vaan ;)<3

Lähettäjä: epa 
Päivämäärä:   28.12.08 17:41:42

ihan älyhyvä :)

Lähettäjä: Minä. 
Päivämäärä:   28.12.08 17:56:49

Make ja Aksu<3

Lähettäjä: sally 
Päivämäärä:   28.12.08 19:50:35

jatka

Lähettäjämusti 
Päivämäärä:   28.12.08 22:04:06

Joo Timppa ja make ;)

Lähettäjä: kaasugrilli 
Päivämäärä:   28.12.08 22:28:13

eiiiii tomi ja make yhteen. mielummin. :)))

Lähettäjä: roossaa 
Päivämäärä:   29.12.08 00:20:35

tomi ja make <3 alotin äske lukeen, ja nyt oon aivan koukussa =D mut ihana tarina ja jatkooo !

Päivämäärä:   29.12.08 10:33:18

vihii! kiitos kovasti kaikille taas♥
oon itsekin ihan sekasin, että kenet make nyt valitsisi. äää vaikea päätös. voivoi.
jatkoa koitan kirjottaa mahdollisimman nopeasti, mutta tänään sitä ei välttämättä vielä täältä löydä.

Lähettäjä: hipheij 
Päivämäärä:   30.12.08 15:52:06

jatkoa odottelen =)

Lähettäjä: jessii 
Päivämäärä:   30.12.08 21:02:16

ihana tarina, kirjotat hyvin ja selkeesti. tätä on kiva lukee ja odotan jatkoo:)

Lähettäjä: Marsipaani^^ 
Päivämäärä:   30.12.08 21:17:20

Make+Tomi<33

Lähettäjä: ksaod 
Päivämäärä:   30.12.08 22:37:04

jatkooo<33

Päivämäärä:   31.12.08 10:20:14

eilinenkin meni ihan liian nopeasti! en ehtinyt kirjoittaa mitään :| ja tänään on uusivuosi. voivoi. en tiiä ehdinkö siis tänäänkään kirjoittaan. teidän pitää taas vähän odotella. sorry = (

Päivämäärä:   31.12.08 13:12:04

Ei se mtn !! Me ootetaan, jos lupaat lähi aikoina kirjottaa?! ;)

Lähettäjä: essieatworld 
Päivämäärä:   31.12.08 15:50:25

jatkoa =)))

Päivämäärä:   1.1.09 09:58:09

AivoKuollutSieni - toki<; ei teidän varmaan paria päivää enempää tarvi odotella!
aivan, ja hyvää uuttavuotta kaikille lukijoille♥ kai teillä oli kiva uv?

Päivämäärä:   1.1.09 14:02:36

oli kiva uv <3 Sulla? :)

Päivämäärä:   1.1.09 18:26:27

olihan se uv ihan mukava(-----: oon tän koko päivän koittanu kirjotella jotain, mutta ei inspaa nyt kyllä yhtään. tyhmää!

Päivämäärä:   1.1.09 19:00:52

onnistuin sittenkin väsääämään pienen ja vähän turhan pätkän. ensi jatko on toivottavasti parempi!(-:
----

-Hei kaikki! Sarkku melkein huusi, että sai jokaisen huomion. Istuin juuri levittämälle pyyhkeelleni, Timpan viereen. Hän oli tällähetkellä lähes ainoa, kenen seurasta todella välitin. En voinut kertoa Sarkulle tai Elinalle mitään tunnesotkuistani, mutta kun Timppa tiesi kaiken jo valmiiksi niin ei tarvinut selitellä yhtään mitään. Poika jotenkin ymmärsi tunteeni ja osasi realistisesti auttaa.
-Eihän kellään oo mitään ylihuomenna? Sarkku kysyi pieni virne kasvoillaan.
Olin unohtanut ihan täysin ylihuomisen. Pitihän kaikki kutsua mökilleni.
Melkein kaikki pyörittelivät päitään tai mumisivat jotain kieltävästi.
-Hienoo. Jokainen tuutte sitte ylihuomenna Maken mökille. Siellä ei oo porukoita kotona ja saa jäädä yöks, Sarkku selitti innoissaan.
-Oikeesti? Laura katsahti minuun hymyillen. Nyökkäsin vain vähän ja koitin hymyillä. Tunsin vain pienen kateuden aina katsoessani tyttöä.
-Jos Fiian kautta vois tälläkertaa hankkia juomat? Laura kysyi ja katsoi tyttöä.
-Tietty, Fiia hymyili niin, että hänen hymykuopat paljastuivat.
-Hei vähän tulee mahtavaa. Päästään kerranki muualleki ku hiekkakuopalle, Laura päivitteli innoissaan.
Haroin hiuksiani ja laitoin ne löysälle ponnarille. Huokaisin hiljaa ja kannattelin päätäni kädelläni. Lämmin aurinko poltti selkääni, mutta se tuntui vain hyvältä. Heitin pyyhkeen paljaiden reisieni peitoksi, sekä vedin t-paidan päälleni. Oli häiritsevää olla pelkillä bikineillä, kun muilla oli shortsit ja paidat päällä.
-Mennäänkö uimaan? Mikko kysyi pian.
-Toki, Laura alkoi heitellä vaatteita päältään. Jäin itse vain istumaan paikoilleni. En vaivautunut riisumaan t-paitaani, joten päätin olla uimatta.
Timppakin jätti minut lähtien uimaan. Daniel, Mikko, Timppa ja Laura juoksivat veteen kuin pikkukakarat. Elina ja Fiia kävelivät perässä jutellen jotakin.
Tomi, Sarkku ja minä jäimme rannalle istumaan.
-Miten me tehdään sitten sen Mikin kanssa? Sarkku kysyi.
-Emmä tiiä. Täytyy keksiä jotain, huokaisin turhautuneena. Minun teki mieli lähteä kotiin ja vajota itsesääliin. Olin säälittävä raukkis.
-Ai onks Miki siellä ylihuomenna? Tomi liittyi keskusteluun. Nyökkäsin katsomatta Tomiin.
-Mut voihan se juoda meijän kanssa? Tomi naurahti. Hän tarkoitti asian tietysti vitsinä, mutta minua ei kovin naurattanut.
-Hei se menee vasta yläasteelle, murahdin.
-Tomi tarkotti ton vitsinä, Sarkku puolusti poikaa.
-Miten vaan, pyöritin päätäni ja vedin mustat shortsit jalkaani. Taitoin pyyhkeen nopeasti laukkuuni ja lähdin kävelemään rantaviivaa pitkin pois.
-Mihin sä meet? Sarkku hihkaisi perääni.
-Himaan, mutisin takaisin. Tuskin tyttö edes kuuli, mutta minä siitä vähät välitin.
-Make! Mihin sä meet? Timpan ääni kuului järvestä. Tunsin jokaisen polttavan katseen selässäni, mutta heilautin vain kättäni katsomatta taakseni.
Pieni kyynel tipahti poskelleni, mutta pyyhkäisin sen vihaisena pois. Miten Tomi saattoi? Miten hän saattoi tehdä kaiken näin vaikeaksi?
Kovensin vauhtiani ja heitin kangaslaukkuni olalleni. Kiristin ponihäntääni ja suuntasin kotiini. Matka taittui muutamassa minuutissa, mutten mennyt mökkiin sisään laisinkaan. Melkein juoksin pihamme mäen alas suoraan järven äärelle.
Kävelin pienelle laiturin pätkälle ja istuin siihen. Laskin laukkuni vierelleni ja painoin pään polviini.
-Ei tän näin kuulunu mennä, sanoin hiljaa itselleni.
Painoin silmiäni kiinni ja odotin jotakuta, joka pelastaisi minut tästä. Supermies, ei, Supernainen. Ei enää yhtäkään miestä minulle.
Puhelimeni alkoi täristä taskussani, joku soitti. Kaivoin puhelimen esiin, ja katsomatta soittajaa vastasin.
-Haloo, ynähdin puhelimeen.
*Mihin sä oikein menit? Tää on muuten sitte kaiuttimella* Sarkun ihmettelevä ääni puhui.
-Mä lähdin kotiin, sanoin yrittäen olla pirteän kuuloinen, sillä tiesin, että jokainen heistä kuunteli minua.
*Miks ihmeessä? Meidän pitäis suunnitella ylihuomistakin* Sarkku selitti nopeasti.
-Mitä suunnittelemista siinä on? Fiia hankkii viinat ja te tuutte, that's it.
*No ei, mut me oltais haluttu olla tänään sun kaa* Sarkku sanoi. Kuvittelin hänet tekemässä anelevan koiranpentu-ilmeen.
-Mun pitää lopettaa, mutisin puhelimeen.
*Me tullaan teille* Sarkku sanoi päättäväisesti.
-Nyt? Ette helvétissä tuu, älähdin.
*Tullaan, josset sä tuu tänne.*
-Täytyykö tää ihan rautalangasta vääntää? Kivahdin puhelimeen.
-Mä haluan olla nyt yksin. En teidän, tai kenenkään muunkaan kanssa. Onko selvä?
*Mitä sä oikein angstaat tyttö?* Sarkku kysyi painostavasti. Hän kyllä osasi aina hommansa.
-En mä angstaa mitään. Mun pitää vaan siivota täällä, koska te tuutte ylihuomenna, huokaisin.
*Ethän sä nyt yksin voi siivota siellä. Me tullaan auttaan* Sarkku vain inisi puhelimeen.
­-Ei täällä oo niin paljoo siivottavaa. Mä siivoon nopeesti ja tuun sitten rantsuun, myönnyin, kun en enää jaksanut kuunnella Sarkun ehdotuksia.
*Ihanaa* tyttö hihkaisi puhelimeen ja lopetti.
Laskin puhelimen viereeni ja huokaisin syvään. Istuin hetken laiturilla ja katselin laineiden törmäilyä rantaan. Vedin hiukseni tiukemmalle ponihännälle ja nousin seisomaan. En jaksanut ottaa laukkuani mukaan, joten jätin sen vain lojumaan laiturille. Lähdin kävelemään todella hidasta vauhtia takaisin rantsuun. Potkin pikkukiviä kengilläni ja huokailin itsesäälisistä ajatuksista.
Toistelin päässäni Aksun olevan minulle oikea. Tomi oli tehnyt valintansa, eikä meistä voisi edes tulla enää mitään. Tai oikeastaan minä tein valintani; Aksun. Koko homma ei kuitenkaan ollut minun vikani. En tiennyt Tomin tunteista, silloin kun valitsin Aksun. Eli syy ei ollut laisinkaan minun. Eihän?
-Make?
Hätkähdin ajatuksistani ja käännyin nopeasti. Miki asteli takanani ihmettynein kasvoin.
-Onks kaikki okei? Hän kysyi ja pyyhkäisi hiuksiaan silmiltään.
-Toki, hymyilin vähän.
-Mihin sä oot menossa? Miki uskalsi jo hymyillä.
-Rantsuun. Haluutko tulla mun kanssa? Virnistin. Minun ei tehnyt mieli enää edes rähjätä Mikille. Mikä minun oikeasti oli?
-Tietysti. Ketä siellä on? Tyttö innostui ja hyppelehti minut kiinni.
-Kaikki mun kaverit. Näät sitten, hymyilin vain.
Miki oli jopa vaihtanut mustat pillifarkkunsa mustiin shortseihin. Yllätyin siitä aikalailla, mutta päätin olla sanomatta mitään.
-Äiti sano mulle jotain ylihuomisesta, Miki aloitti kysyvästi ja koitti pidätellä innostustaan. Naurahdin vähän ja pyyhkäsin otsaani.
-Juu. Meijän porukka tulee vähän kemuttaan meijän mökille, nauroin.
-Ja mä saan jäädä kans? Miki katsoi minua suurilla silmillään. Nyökkäsin vähän ja näin suuren virneen kasvavan tytön kasvoilla.
-Mut yks asia sun pitää luvata, vakavoiduin ja katsoin tarkkaan pikkusiskoani.
-Mitä ikinä tapahtuukaan. Sä et kerro mitään äidille tai isälle. Onko selvä?
-Tietty. Aijottekste juoda? Miki kysyi vakavana.
-Joo, hymähdin vain.
-Saanko mäkin?
-Ootko sä tosissas? Naurahdin epäuskoisena, mutta Miki vain nyökkäsi hymyilemättä.
-Sä oot aika nuori vielä semmoseen hommaan. Sä vasta meet seiskalle, mietin ääneen.
-No ees vähän. Jooko? Miki ulisi ja koitti anoa.
-Mä oon ihan hirvee isosisko, sanoin hymyillen.
-Koska mä annan sun juoda näin nuorena. Herranjumala, pyörittelin päätäni, mutta Miki näytti ainakin iloiselta.

-Tässä on Miki, mun pikkusisko, esittelin kaikille. Mielialani oli vähän ehtinyt kohota jutellessani Mikin kanssa koko matkan. Sarkku hyppeli suorilta halaamaan siskoani.
-Me ei olla nähty pitkään aikaan. Mitä kuuluu? Sarkku hihkui.
-Ihan hyvää, Miki sanoi vähän ujosti hymyillen.
Istuin Elinan viereen ja jätin tilaa Mikillekin.
-Eli te ootte Miki ja Make, Timppa virnisti.
-Mirjami ja Maarit, naurahdin vähän.
-Ehkä typerimmät nimet ikinä.
-Kai Miki on jo kuullu ylihuomisen suunnitelmista? Sarkku innostui taas. Miten hän edes jaksoi olla niin innoissaan?
-Toki. Mä jopa annoin luvan, että Miki saa juoda, naurahdin vähän epäuskoisena.
-Etkä? Sehän menee vasta yläasteelle? Tomi älähti jotenkin todella ivallisesti. Päätin vain hymyillä. Muuten olisin varmaan alkanut itkemään. Miksi Tomi oli nyt minulle vihainen?
Suuret repaleiset pilvet peittivät aurinkoa, eikä enää ollutkaan niin lämmin kuin yleensä. Enkä todellakaan ollut ainoa kuka sen huomasi. Elina kaivautui paremmin Mikon syliin ja Laura heitti paidan päällensä.
-Mennäänkö kahvilaan? Täällä voi alkaa vaikka sataan, Annika sanoi katsellen taivaalle ja haroi vaaleita hiuksiaan.
Kaikki olivat mielissään ehdotuksesta ja alkoivat pakata kamoja kasaan.
Annika todellakin oli oikeassa; järkyttävä kaatosade alkoi heti kun olimme päässeet kahvilaan sisälle. Siirtelimme vähän tuoleja ja pöytiä, jotta pystyimme kaikki juttelemaan yhdessä.
Miki oli selvästi innoissaan, että pääsi mukaamme. Hän oli kuitenkin muutaman vuoden nuorempi, eikä hänellä ollut ketään kavereita mökillä.
-Missä muuten se sun Aksu on? Miki kysyi minulta hiljaa. Onneksi hän ei huutanut kysymystä niin, että jokainen olisi kuullut.
-Sillä on töitä, mutisin vain. Katseeni kohtasi nopeasti Tomin kanssa, mutta väistin pitkän katsekontaktin ja aloin tuijottaa jalkojani.
Huomenna saisin onneksi ajatukseni pois Tomista, sillä näkisin taas Aksua. Ikävöin jo poikaa.
Illanpitkään sekin haave murskaantui, sillä Aksu soitti kertoakseen, ettei ehdi huomennakaan nähdä. Hänellä oli niin pahasti työt kesken. En edes muistanut kysyä mitä töitä hän teki, olin niin pettynyt.
Seuraavan päivän vietin nukkuen. Pysyin visusti omalla pihallamme. Minulla ei ollut aikomustakaan nähdä kavereitani tai ketään muutakaan. Olin kietoutunut peittooni ja pysyin sängyssä lähes kokopäivän.
Äitini pelkäsi jo, että olin kipeänä ja mökkibileet pitäisi perua. Kerroin vain, että olin henkisesti kipeä ja se menisi huomiseksi ohi.

LähettäjäKAKKIAINEN 
Päivämäärä:   1.1.09 20:33:12

ihana, jatkoa vaan ;))<3

Lähettäjä: vii-i 
Päivämäärä:   1.1.09 21:07:13

ihana!

LähettäjäMörri 
Päivämäärä:   1.1.09 21:27:06

jatkoa jatkoa!<3:))

Lähettäjämusti 
Päivämäärä:   1.1.09 21:39:17

jatkoa :)

Päivämäärä:   1.1.09 22:11:40

ihanaa<3 ;)

LähettäjäDeric. 
Päivämäärä:   2.1.09 11:55:12

Jee jatkoa :D

Lähettäjä: Estrella ei kirj. 
Päivämäärä:   2.1.09 13:38:11

oii <3

Päivämäärä:   2.1.09 14:43:57

jatka

Päivämäärä:   2.1.09 16:34:53

jatkaaaaa<3

Päivämäärä:   2.1.09 17:29:21

jatkoojatkoojatkoo<3

Lähettäjä: ...? 
Päivämäärä:   2.1.09 17:39:18

jatka ! tää on hyvä tarina <3

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   2.1.09 21:11:11

Ihana<3 Luin alusta asti ja rakastuuiinn<33

Lähettäjä: muistelma. 
Päivämäärä:   2.1.09 22:51:09

tääpä on kiva. luin nyt kokonaan ja ihastuin. jopa mää ymmärsin joka kohan. : D varmaan. : D

Lähettäjä: verenhimoinen (: 
Päivämäärä:   3.1.09 00:59:47

ooi aww, tää on tosi ihana tarina! Luin tänään koko jutun alusta alkaen. Make & Tomi ois kyl ihania<3

jatkoa pyydän (=

Päivämäärä:   3.1.09 17:22:45

hei ei anneta tän tippua vaikka jatkoa ootellaanki. :D

Lähettäjä: ;> 
Päivämäärä:   3.1.09 18:05:29

up !

Päivämäärä:   3.1.09 20:13:07

voooi kiitos kamalasti hei kaikille!♥ kirjottelin tänään about puolet jatkosta, eli jos ehdin kirjoittaa toiset puolet huomenna, niin saatte lukea jatkoa siis huomenna :--D

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   3.1.09 21:32:44

EieieieiTÄNÄÄN! TÄNÄÄÄÄÄÄÄNNNN!!!!

Päivämäärä:   3.1.09 21:33:22

oi ihanaa ! :) taas nostan tätä. tippunu toiselle sivulle. :<

Päivämäärä:   3.1.09 21:44:24

aaapua! no ehkä _yritän_ kirjoittaa vielä tänään. mutten lupaa mitään!

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   3.1.09 22:36:53

nyyyttt jaattkaatttttt<3

Lähettäjä: Estrella ei kirj. 
Päivämäärä:   3.1.09 23:38:22

Hei jatkeles.:D

Lähettäjätynnyri 
Päivämäärä:   3.1.09 23:59:55

tää on tosi hyvä! ((: jatkoa pian ;>!

Päivämäärä:   4.1.09 11:31:20

jaaaaaaaatkooo? missä jatko? tseh tseh , tänne.

Päivämäärä:   4.1.09 12:04:20

tässä se jatko nyt sitten tuleee! kiitoskiitoskiitos teille kaikille lukijat!<3
----

-Juu äiti, kaikki on selvää, koitin hymyillä miellyttävästi ja työnsin vanhempiani ulko-ovelle.
-Kai ruokaa on tarpeeksi? Isäkin alkoi huolehtia.
-Te ostitte puolet kaupasta tänne, vouhotin hermostuksissa. Kaverit tulisivat millä hetkellä hyvänsä viinojen kanssa. Äiti ja isä saisivat olla silloin jo kaukana. Miki laittoi itseään yläkerrassa. Toki hän halusi olla parhaimmillaan tänään.
-No pitäkää hauskaa, äiti huikkasi perään, ennenkuin katosi ulos.
Huokaisin ja koitin rauhoittua vähän. Oli yllättävän haastavaa järjestää mitään viinabileitä kotonaan.
Kipaisin äkkiä yläkertaan, sillä olin itsekin vielä perusvaatteissa. Ei sillä, että olisi joku juhlamekko pitänyt päällä olla, mutta pitihän sitä hyvältä näyttää. Ties vaikka Jonnen mukana tulisi lisää seksikkäitä miehiä - tosin minulla oli Aksu.
-Miki ei! Hihkaisin, kun näin hänellä taas mustan kajalin kädessään.
-Mitä? Tyttö älähti.
-Et laita tota. Sä näytät joltain pikkuemolta. Kai sä haluut olla meijän tasoo tänään? Muistutin.
-No mitä mä sitten teen mun naamalle? Miki pelästyi.
-Mä voin meikata sut, hymyilin vähän. Siskoni innostui siitä, mutta joutui vielä odottamaan kun etsin itselleni vaatteet.
Otin mustat sukkahousut ja vedin ne jalkaani, sekä heitin värikkään ison paidan päälleni. Se näytti vähän teltalta, joten lisäsin vyön lanteilleni kiristämään sitä.
Jätin hiukset pitkästä aikaa auki. Harjasin ne suoriksi ja jätin ne vain roikkumaan olkapäilleni.
-Oota, Miki sanoi ja alkoi kaivella laukkujaan.
Meikkailin itseäni vähän, kun Miki tuli suoristusrauta-systeemin kanssa eteeni.
-Ei mun tarvi suoristaa hiuksia, naurahdin vähän.
-Eiku kato, hän käski ja laittoi raudan kuumenemaan.
Sillävälillä aloin meikkaamaan Mikiä. Laitoin hänelle puuterit kasvoille, sekä vähän jopa poskipunaa. Taivutin hänen ripset ja laitoin ripsiväriä. Laitoin hänelle rajauksen yläluomelle, enkä edes koskenut kajaliin.
-Vau. Kiitti, Miki ihasteli peilikuvaansa, mutta tarttui sitten suoristusrautaansa.
Hän otti vähän hiuksiani ja lähti ehkä puolivälistä suoristamaan alaspäin. Lopussa hän käänsi hiuksiani ylöspäin. Latvat jäivät tuostavain kauniisti kaartuvina ylöspäin.
-Vähän nää on upeet, hihkaisin, kun Miki lopetti työstämisensä. Hän suihkutti vielä lakkaa päälle, jotta hiukseni pysyisi samallaisina koko illan.
-Nyt me ollaan tarpeeks kauniita viettään iltaa, virnistin ja tartuin pikkusiskoni käteen.
Kävelimme raput alas ja jäimme odottelemaan muita.
Vilkuilin itseäni vähänväliä ikkunan peilikuvasta tai mistä ikinä vain näin itseni. En edes muista, milloin olisin laittanut hiukseni näin upeiksi. Tai edes näyttänyt näin hyvältä.
-Make, Miki inahti äkkiä. Hän taisi jännittää muiden tulemista.
-Mitä? Ihmettelin. Miki nyökkäsi päällään ikkunasta ulos. Porukkaa näytti tulevan.
-Oo ihan rauhassa, naurahdin vähän. Miki näytti siltä, että olisi paniikista jäykkänä.
Kävelin rauhassa ovelle ja avasin sen kokonaan.
-Tulkaa nyt sisään, hihkuin kavereilleni, jotka raahautuivat hitaasti terassille.
-Moikka, Sarkku tuli halaamaan minua.
-Sä oot kaunis tänään.
-Kiitti, hymähdin ja päästin jokaisen sisälle. Heillä oli taas älyttömästi kantamista; viinaa niin vietävästi ja cd-levyjä, sun muuta.
-Missä on radio? Jesse ihmetteli. Osoitin seinustalla lojuvia kaiuttimia ja niiden välissä olevaa pientä cd-asemaa.
Jesse ja Daniel hyppelehtivät heti sen luo ja laittoivat musiikit soimaan.
-Säpäs olet nätti, Timppa sanoi minulle, kun suljin oven hänen perästään.
-Ei sillä, ettet sä aina ois. Tänään sä oot vaan vielä nätimpi, poika virnisti ja lähti ennenkuin ehdin sanoa mitään.
Miki istui sohvalla ja vilkuili varovasti kaveriporukkaani.
-Tuu, käskin häntä ja hän näytti melkein onnelliselta, kun sai syyn nousta ja mennä muiden luo.
-Oo rauhassa oma ittes. Ei nää pure, virnistin siskolleni.
-No saitteko paljon juotavaa? Kysyin Elinalta, joka purki laukuista pulloja pöydälle.
-Ihan mielettömästi. Tästä riittää helposti koko illaks, Elina virnisti.
-Jonne tulee muuten vähän myöhemmin, Sarkku tajusi ilmoittaa.
Alku oli vähän hankalaa säätämistä, mutta pikkuhiljaa homma lähti käytiin vähän paremmin. Nappasin itselleni heti alussa viinapullon. Se näytti olevan jotain vadelman makuista, sekä aika vahvaa.
-Mitä sä Miki haluat? Elina hymyili ja näytti pullovalikoimia.
-Ihan sama, hän hymyili ujosti.
-No, mä suosittelisin tämmöstä, tyttö hymyili ja ojensi Mikille oman pullon. Se oli onneksi vähän pienempi pullo kuin omani, mutta veikkaisin että prosentit olivat samaa luokkaa.
-Jääkaapista voi sitten ottaa limuja ja muita, jos ei raakana haluu juoda, ilmoitin kaikille kovaan ääneen.
-Hienoo, Miki sanoi ja irvisti. Hän ei tainnut pitää oman viinansa mausta.
-Sekota siihen spritee, Elina hihkui Mikille.
Itse en välittänyt sekoittaa viinojani mihinkään. Vedin mielummin raakana aina.
Periaatteessa olin huolissani pikkusiskostani. Tämä oli kuitenkin hänen ensimmäinen kunnon juomiskerta, mutta onneksi olimme kaikki kavereita, joten jokainen meistä piti hänestä huolta.

Päässäni heitti jo ehkä vähän liikaakin. Istuin tyhjälle sohvalle ja koitin vähän rajottaa. Miki oli onneksi jo tutustunut lähemmin ainakin Timppaan, Jesseen ja Annikaan. Hän nauroi niiden kanssa kovasti jollekin.
Musiikki oli suht kovalla, mutta onneksi mökkimme oli metsän keskellä melkein yksikseen. Naapurit tuskin tulisivat valittamaan kovasta metelistä.
Tomi lähestyi minua uhkaavasti lasi kädessään. Vieressäni oli juuri sopivasti tilaa hänelle. Liikahdin epäilevästi ja ajattelin jo syöksyä pois sohvalta.
-Olisit siinä ees vähän aikaa, Tomi sanoi hiljaa.
-Mitä? Kysyin, vaikka tiesin kyllä. Tottakai Tomi oli huomannut välttelemiseni.
-Sä oot väistelly mun katsetta ja vielä enemmän mun kosketusta, Tomi puhui hiljaa. Ei hän tietenkään halunnut herättää huomiota. Laura jutteli Sarkun kanssa ja etsi jotain keittiön puolelta.
-Enhän oo, yritin esittää ja vedin mahdottoman tekohymyn kasvoilleni.
-Lopeta Make, Tomi pyysi.
-Mä en enää oikeesti ymmärrä sua.
-Ootsä sitten joskus ymmärtänytkin? Naurahdin epäuskoisena.
-Ainakin mä oon yrittäny ymmärtää. Kukaan ei saa susta enää mitään selkoo, Tomi puhui melkein huolestuneena.
-Mistä sä tiedät? Puhuttekste musta aina seläntakana, että "miten toi Make on ihan sekasin? Se taitaa tarvita jotain hoitoo"? Kivahdin melkein vihaisena.
-No ei. Mutta kyllä me jokainen nähdään, että kaikki ei oo kunnossa, Tomi koitti puhua rauhoittavasti.
-Ei todellakaan oo niin, inahdin ja siirsin katseeni lattiaan.
-Haluutsä puhuu siitä jollekin? Tomi kysyi. Hän yritti hakea katsekontaktia kanssani, mutten suonut sitä. En todellakaan.
-Mä puhun jo, tuhahdin.
-Timpalle?
-Niin, sanoin ja vilkaisin Timppaa. Hän heitti tummia hiuksia pois silmiltään ja kuunteli kiinnostuneena siskoni puhetta.
-Miks sä oot ees kiinnostunut mun huolista? Murahdin ja nousin sohvalta. Kävelin keittiön puolelle jättäen Tomin katsomaan vain selkääni.
-Hei Make, Timppa hihkaisi minut luokseen.
-Tää sun pikkusiskos on kyllä tosi mielenkiintonen ihminen, poika selitti kännipäissään. Virnistin vain ja katsoin Mikiä, joka hihitti otettuna.
-Mä tästä jatkan jääkaapille, mutisin ja jätin Mikin ja Timpan kaksin. Heillä kulki juttu hienosti. Olin melkein ylpeä siskostani. Hän vaikutti jopa ikäiseltämme.
Avasin jääkaapin oven ja kurkin sinne sisään, vaikkei minulla ollut edes mitään tarvetta syödä tai juoda.
Nostin katseeni ja vilkaisin vaivihkaa Tomia. Hän istui edelleen yksin sohvalla. Nostin katseeni hänen silmiinsä, ja kaaduin melkein säikähdyksestä. Tomi katsoi minua tarkkaan, suoraan silmiin. Hän tuntui katsovaan suoraan sisimpääni, eikä hän edes hymyillyt. Tuima katse ei kuitenkaan tuntunut pahalta, ei todellakaan. Se tuntui suojelevalta. Tuntui kuin olisimme jääneet ihan kaksin siihen tilaan. Muut tuntui katoavan ympäriltämme.
Rohkaisin itseäni tekemään jotain. Puristin käteni nyrkkiin ja lähdin kävelemään. Tomin katse muuttui melkein helpottuneeksi, kun näki minun kävelevän häntä kohti. En kuitenkaan istunut hänen viereensä, vaan jatkoi matkaani ulos ovesta. Kukaan ei kuullut sitä, sillä musiikki soi niin lujalla.
Ulkona oli viileä, muttei kuitenkaan kylmä. Taivas oli jo mustana. Vain tähdet koristelivat sitä. Kiersin käteni rinnalleni ja astelin rannan suuntaan.
En katsonut lainkaan taakseni, vaikka todella pelkäsin, ettei kukaan seuraisikaan minua. Että löytäisin itseni laiturilta yksin.
-Make, Tomin ääni huokaisi kauempaa. En pysähtynyt, vaan jatkoin matkaani laiturille. Halusin tehdä siitä jotenkin taianomaista. Eikö hetken pitäisi olla täydellinen, jos Tomi olisikin parempi minulle kuin Aksu.
Jäin seisomaan pienen laiturin päähän. Tähdet heijastui taivaalta tummaan veteen, kuin olisi ollut taivas ylhäällä ja alhaalla. Viileähkö tuuli kiisi lävitseni, se sai minut värisemään.
-Make, Tomi toisti ja hipaisi käsivarttani. Hän käänsi minut puoleensa ja katsoi pitkään kasvojani.
-Mikä sulla on? Hän kysyi.
-Ai mikä mulla on? Naurahdin itkuisena. Tomi huokaisi ja käänsi selkänsä minulle. Hän haroi pörröisiä hiuksiaan ja hengitti raskaasti.
-Sä et ees tiedä, Tomi aloitti hiljaa.
-Kuinka monta kertaa mun on tehny vaan mieli huutaa, että mä rakastan sua.
Suljin silmäni ja annoin kyyneleen tipahtaa viileälle poskelleni. Tomi ei katsonut minuun, mutta silti hän näki minut. Hän näki minut aina.
-Mikset sä sitten oo huutanu? Inhadin hiljaa. Tomi kääntyi nopeasti puoleeni.
-Ai miksen? Hän korotti ääntään.
-Ehkä siks, että sä pidät mua jonain pikkuveljenäs. Ehkä siks, että sä valitsit Aksun.
-Sä et ollu vielä sillon vaihtoehtona, kun mä otin Aksun, puolustin itseäni.
-Oisko mitään muuttunu, jos mä olisin ollu? Tomi kysyi. Hänen silmänsä hapuilivat jotain tukea omistani.
-En mä tiedä.
-Mut onhan sullakin Laura, sanoin ja pidättelin kyyneliäni.
-Mitä sä vielä musta haluut?
-Mä haluun vaan sut, Tomi sanoi hiljaa.
-Mä oon aina halunnu vaan sut.
-Mä ihastuin suhun jo ennenku olin nähny sua, Tomi naurahti vaiteliaasti.
-Sarkku selitti ihan innoissaan "Make tulee tänne koko kesäks. Sillä on punaset pitkät hiukset ja pisamia. Se on tosi kaunis ja mieletön kaveri. Ja te saatte kaikki tutustua siihen!", Tomi puhui hiljaa.
-"Maken kaltaista ihmistä te saatte ettiä kyllä pitkään. Se on oikee piristysruiske jokaiseen päivään. Mä oon niin kateellinen sen punasista hiuksista ja siitä hymystä. Se on vaan niin kaunis. Mä oon melkein varma, että siitä tulee malli. Se on niin pitkä ja hoikka", Tomi vain jatkoi.
-Ei Sarkku oo noin sanonu, naurahdin vähän.
-On se, Tomi sanoi heti vastaan.
-Ja kun mä näin sut ekan kerran siinä kahvilan kassalla niin mä tunnistin sut heti, Tomi hymyili hieman.
-Sä olit just niin kaunis kuin Sarkku oli sanonu.
Henkäisin hiljaa. Suustani tuli ilmaan huntuista höyryä. Kylmyys oli tehnyt jo tehtävänsä. Lämmin käsi tarttui kylmiin sormiini.
-Entä Aksu ja Laura? Hymähdin hiljaa.
-Entä mä ja sä? Niidenkö takia me luovuttais rakkaudesta? Tomi sanoi ja veti minua lähemmäs.
Pyöritin vähän päätäni ja annoin kyynelten tipahdella vuorollaan silmistäni.
-Älä itke, Tomi inahti ja pyyhkäisi
-Mä en haluu, että sä itket.

Päivämäärä:   4.1.09 12:38:46

jatka nopeesti tää on niiin ihana tarina x))

Päivämäärä:   4.1.09 13:02:50

Aawwww... vatsanpohjassa väänsi kun luin loppua, ihanaa <3 Vaan pusu olis kruunannu koko jutun :DD
Mutta jatkelehan <3 :)

Päivämäärä:   4.1.09 13:14:00

Sheala~ - en mä tästä ihan niin helppoa tee ;] pusut jää vielä hetkeks sivuun.

Päivämäärä:   4.1.09 14:09:42

Ihanaa ;)) Jatkeles nopeeta <3 ::)

Päivämäärä:   4.1.09 14:20:39

No hööööhh xD
No mutta kunhan jatkuu pian ;)

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   4.1.09 14:23:26

Tääpä kääntyy mielenkiintoseks :'D

Lähettäjätynnyri 
Päivämäärä:   4.1.09 14:38:45

awww jatkaaa ((;

Lähettäjäsands 
Päivämäärä:   4.1.09 15:10:31

awwws :) tuli ihan kylmiä väreitä ku luin loppua<3
jatka pian,jookoo :)

Lähettäjä: apinanpeffa 
Päivämäärä:   4.1.09 18:15:12

jatkajatka ^^ :D

Lähettäjä: hansa 
Päivämäärä:   4.1.09 18:38:15

jatkappa nopeeta. en oikeen tiiä tykkäänkö tästä vai en. toisaalta tämä on kiva, mutta hirveän ennalta arvattava ja en pidä monestakaan henkilöstä tarinassa. kaikki on jotenkin niin täydellisiä.

lisäksi vuoropuhelua ois kiva lukea enemmän. juonen käännettä on odotettu nyt jo aika kauan, pienihän tässä on meneillään, mutta tarinaa kirjoitettu jo aika kauan. siinä meni vähän mielenkiinto.

lisäksi saisit kirjoittaa useammin, vaikka tekstisi on hyvää ja helppo lukea, sekä pitkät pätkät. jotkut asiat tapahtuvat aika nopeaa ja jotkut taas matelemalla.

jään nyt kuitenkin tarinan lukijaksi ja odotan tosiaan sitä sähäkkyyttä tähän, jotain terävää joka tempaa mukaan.

teknisesti muuten hyvä kirjoittaja ja ei paljon löydy kirjoitusvirheitäkään. :)

tsemppia!

Lähettäjä: essieatworld 
Päivämäärä:   4.1.09 20:17:18

jatkoaa kiitso =)

Päivämäärä:   4.1.09 20:47:52

oi. ihana oli. :)

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   4.1.09 21:00:55

jjaattkkuu.

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   4.1.09 21:08:44

aaaa ihana<3

Lähettäjä: verenhimoinen (: 
Päivämäärä:   4.1.09 21:30:53

Oii, ihana taas :)) MakejaTomi<3 ei niitä muita tarvita :p jatkoa noppeesti (=

Lähettäjämusti 
Päivämäärä:   5.1.09 10:34:58

aww.. söpöä <3

Lähettäjätynnyri 
Päivämäärä:   5.1.09 11:22:05

jatkoa tänää? ((;

Lähettäjä: mimemo 
Päivämäärä:   5.1.09 15:14:18

tää on ihana <3 upittelen =)

Päivämäärä:   5.1.09 17:03:21

hansa - kiitos kunnollisesta kommentista. mulla on aina taipumus kirjottaa vähän liian täydellistä elämää. mutta kiitos(--:

hm koitan jatkaa tänään, mutta tulin vasta kotiin ja minua väsyttää älyttömästi (yms muita tekosyitä :D) joten en välttämättä saa tänään jatkoa tänne.

Päivämäärä:   5.1.09 17:08:15

jatkoaaaaa! ihana. :)

Päivämäärä:   5.1.09 18:25:52

Tivottavasti saat ! Kaikki odotata innolla :)<3

Lähettäjä: hansa 
Päivämäärä:   5.1.09 18:28:33

dream_on: eipä mitään :)

Päivämäärä:   6.1.09 00:46:34

tää oli tippunu toiselle sivulle !

Päivämäärä:   6.1.09 11:18:49

kuten huomaatte eilen ei tullut jatkoa. tästäkään päivästä en ole täysin varma, sillä nyt ei inspaa yhtään tämmönen rakkaus-kesä-maailma.
(kiitos Houkutuksen) minun tekee mieli kirjoittaa vain satumaailmoista, ihmisen ja satuolennon viattomasta rakkaudesta yms. hah

eli jatkoa tulee kun inspiraationi siirtyy taas vähän maallisempiin tarinoihin(-:

tämähän on muuten taas täynnä tämä topa. viimenen tekeepi uuden?(= kiitos!

Lähettäjä: Estrella 
Päivämäärä:   6.1.09 21:22:39

nyt tää onjo tipahtanu meleko pahasti 3 sivulle! UP JA ISO NOSTO

LähettäjäMörri 
Päivämäärä:   6.1.09 21:44:58

jatkoaa <3:))

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.