Lähettäjä: piuhku.
Päivämäärä: 3.11.08 12:56:33
"Ei víttu tää ei oo enää mahdollista!" Mia huudahti, kun nappulani söi jälleen hänen omansa.
"Hahhah! Mä oikeesti johdan tätä pelii sata-nolla", ivasin ja nappasin Mian Kimble-ukon pois paikaltaan.
"Mä en jaksa enää pelaa tätä", Mia sanoi ja kellahti sellälleen sängylle. Olimme asettuneet Miron huoneen parisängylle pelaamaan Kimbleä paremman tekemisen puutteessa.
"Sä et jaksa pelaa, koska oot hävinny jo nii monta kertaa", kiusasin.
"Ei vaa mä en jaksa alottaa enää alusta, ku mun kaikki nappulat on taas suunnilleen lähtöpisteessä."
"Mitäs oot nii surkee", sanoin ja liikutin omaa pelinappulaani nopan silmäluvun osoittaman määrän eteenpäin.
Mia ei vastannut mitään, loikoili vaan sängyllä ja tuijotti kattoon. Siirsin pelilaudan lattialle ja ryömin tytön viereen.
"Mitäs nyt sit?" kysyin ja sipaisin Mian poskea.
"Ei ainakaa mitää lautapelei enää. Tää alkaa käydä vähä tylsäks."
Löhösimme sängyllä sylikkäin pitkän aikaa. Olin varsin tyytyväinen tilanteeseen, sillä Mia teki aivan itse aloitteen ja päädyimme suutelemaan hellästi. Pitkä aika kahdestaan sängyllä loikoillen ja söpöillen.
"Hei, joku tais tulla", Mia sanoi yhtäkkiä ja työnsi minua kauemmas.
"Sä kuulet ihan omias", yritin ja koetin vielä hapuilla tytön huulia.
"Oota nyt."
Mia nousi ylös ja lähti hieman ontuen pois huoneesta. Tyttö oli itsepintaisesti päättänyt hylätä keppinsä, vaikka muut olivatkin asiasta eri mieltä.
Kuulin huoneen ulkopuolelta innostunutta kiljuntaa. Nousin ylös itsekin ja astelin keittiön puolelle. Ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen astellessani huoneesta. Valehtelisin, jos väittäisin, etten tuntenut pientä mustasukkaisuuden pistosta rinnassani, kun näin Mian kaulailevan jonkun brunettepojun kanssa. Hetken kuluttua poika irrotti otteensa tytöstä ja kääntyi katsomaan minua.
"Hei, don't worry. Mä oon vaan isoveikka", poika naurahti ja Miakin kääntyi katsomaan minua.
Hymähdin itsekseni ja astelin ovensuusta lähemmäs kaksikkoa. Hän siis oli Miro, Mian isoveli.
"Joo, en mä kyllä olettanutkaan, että mulla mitään hätää olis. Mä oon Samu", sanoin ja ojensin kättäni Mirolle.
"Miro", poika tarttui ojennettuun käteeni ja hymyili.
"On se sit näköjään totta, et pikkusysteri on menny pokaamaan idolinsa", Miro jatkoi ja tönäisi Miaa kiusoittelevasti.
"Ja säkö oot epäilly sitä vai?"
"No en mä oikeestaan. Onhan mutsi ja faijakin teistä jotain puhunu", Miro myönsi kuitenkin.
Kokoonnuimme porukalla keittiöön pöydän ääreen. Tiina oli asetellut kahvia ja keksejä tarjolle.
"Onneks meijän pikku nöpsö on taas palannu ihmisten keskuuteen", Miro sanoi ja nappasi Mian syleilyynsä, sekä pörrötti samalla tämän hiuksia.
"Sähän puhut musta ihan ku mä oisin heränny kuolleista!"
"No niin se vähän tuntuukin siltä."
Perhe jutteli omiaan ja tunsin itseni hieman ulkopuoliseksi kuunnellessani puhetta asioista ja ihmisistä, joista minulla ei ollut hajuakaan. Mia kuitenkin vaikutti hilpeältä, joten en viitsinyt näyttä happamalta, vaikka tunsin oloni sillä hetkellä hyvin sitruunamaiseksi.
"Meidän pitää muuten miettiä nyt nukkumapaikkoja hieman uusiksi", Tiina totesi.
Miro aikoi jäädä pariksi yöksi ja palata sitten Tukholmaan, jossa asui suomenruotsalaisen tyttöystävänsä kanssa.
"Ehkä mä voin luovuttaa huoneeni noitten kahen käyttöön ja nukkua ite Mian huoneessa. Ellei Samu sitten välttämättä halua nukkua mun vieressä", Miro ehdotti.
"Niin se kai olisi parasta. Sitten ei tarvitsisi raahata mitään patjojakaan Mian huoneeseen", Tiina sanoi ja päätti asian.
"Bra. Mä lähen käymään nyt röökillä", Miro tokaisi ja lähti talsimaan parveketta kohti. Me raahauduimme Mian kanssa takaisin ylhäiseen yksinäisyyteemme, vihdoinkin.
"Sun veljes vaikuttaa mukavalta."
Kellahdin mahalleni sängylle ja Mia istuutui viereeni.
"Isoveljeks ihan kiva. Me ollaan oltu aina tosi läheisiä ja mua harmitti tosi paljon sillon, ku Miro muutti sinne Ruotsiin", Mia kertoi.
Olin kyllä pannut heti merkille, että sisarusten välit olivat lämpimät. Minun ja Joonatanin väleistä ei ehkä voinut sanoa samaa.
Tarrasin Miasta kiinni ja kumosin tämän sängylle. Tyttö mutristi huulian hassusti, kun suutelin tätä.
"Jatketaankos siitä mihin jäätiin?" kysyin vihjaillen ja liu'utin kättäni toisen reittä pitkin viettelevästi.
"Sä yrität uida mun housuihin", Mia sanoi syyttävästi.
"Enpäs."
"Sua panettaa."
"Eikä paneta!" yritin kieltää jotain mikä ei kyllä ollut totta.
Mia nappasi tyynyn sängyltä.
"Myönnä", tyttö komensi nauraen ja pamautti minua aseellaan.
Nappasin tyynyn itselleni ja löin sillä hellästi Miaa.
"Okei, mä myönnän. Mua panettaa ihan sikana, mut mä tiiän, etten mä saa sulta."
"Et saakaan. Ainakaa vielä."
"Tiiän. Enkä mä ala vonkuu", sanoin ja kiskoin tyynyä pois Mialta, jotta säästyisin uudelta iskulta.
"Hyvä, et tajuut sen. Jos käy ylivoimaseks ni käy nappaa kadulta joku húora", Mia sanoi ja luulin ensiksi tämän olevan tosissaan. Vekkulimainen hymy kuitenkin paljasti tytön todelliset aatteet.
Seuraavana päivänä jätin Mian ja näiden asunnon hetkeksi. Miro oli kotona, joten Mian ei tarvitsisi olla yksin.
Minä parkkeerasin itseni Kristianin kanssa erääseen kuppilaan. En ollut nähnyt tätäkään hetkeen.
"Meijän levynteko etenee huimaa vauhtia", Kristian nauroikin, kun istuuduimme kahvikupposten kanssa.
"Joo älä. Ehkä se valmistuu sit joskus", sanoin ja kieritin kaulaliinaa pois kaulastani.
"No, mut täs on ollu niin paljon kaikkee muuta."
"Tää Mian hässäkkä on kyl syöny aika paljon aikaa. Mut tottakai mä ennemmin kulutan aikani siihen, ku bändihommiin", sanoin. Kristian nyökytteli kuppinsa takaa.
"Ehkä levystäki tulee sit parempi, ku saadaan nää muut hässäkät pois eka alta", Kristian totesi ja vaihtoikin sitten puheenaihetta aivan muuhun.
Puhuimme hieman virallisemmin bändimme asioista ja päätimme lyödä pari päivämäärää lukkoon, jolloin seuraavaan levyyn liittyviä asioita suunniteltaisiin hieman tarkemmin.
"Kristian hei. Luuletsä, et mä pystyisin sitoutumaan johonkin ihmiseen? Siis sillain oikeesti ja tosissaan?"
Kristian laski kuppinsa pöydälle ja katsoi minua kummastuneena.
"Siis niinku mitä sä meinaat tolla?"
"Ku mä oon täs kelannu... mitä jos mä pyytäisin Miaa kihloihin?" kakistin aatteeni ulos.
Kristian tuijotti minua hetken aivan hiljaa.
"No sun oma päätöshän se on. Jos sä rakastat sitä oikeesti ni go ahead."
"Ainoo vaan, et tuleekohan se liian pommina sille tän kaiken jälkeen?" mietin.
Kahvini oli ehtinyt jo jäähtyä, mutta kumosin siitä huolimatta ruskean litkun kurkkuuni.
"En tiiä. Sä sen tunnet paremmin ku mä", Kristian sanoi kohauttaen harteitaan.
"Lähe mun kaa ostaa sormukset?"
huuuh, sainpas tän vihdoin tänne!
|