Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  I guess you just fade away 3

Lähettäjä: piuhku. 
Päivämäärä:   13.10.08 23:17:02

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=667941&t=667941 edellinen.

-----

Valkoiset lapaset putosivat kädestäni. Silmäni täyttyivät kyynelistä ja minua heikotti, kun katsoin edessäni seisovaa tyttöä. Siinä edessäni seisoi jotain niin rakasta, tärkeätä ja kaivattua, niin samanlaisena kuin aina ennenkin, mutta kuitenkin niin erilaisena. Tytön vaaleat hiukset olivat kasvaneet sitten viimekerrasta, sekä tämä oli laihtunut aivan silmissä. Ainahan hän laiha oli ollut, mutta nyt jo niin mitättömän kokoinen, että teki ihan pahaa katsoa. Yllään tällä oli vain ohut harmaa huppari ja farkut, jotka olivat polvien kohdalta täysin repaleiset.
Katsoin tyttöä suoraan silmiin, jotka nekin olivat kyyneleiden peitossa. Tytön toinen silmänympärys oli mustana ja muutenkin kasvoissa oli ruhjeita, pari hieman pienempää haavaa ja yksi suurempi toisen silmäkulman yläpuolella.

Astuin lähemmäs ja kiedoin käteni tytön ympärille, joka tärisi holtittomasti kylmästä ja mitä luultavammin myös pelosta. Rutistin tyttöä, enkä voinut enää estää kyyneleitä tulemasta.
"Mia, luojan kiitos", kuiskasin tytön korvaan ja tämä painoi päänsä minua vasten, sekä antoi kyyneleiden tulla.
Rutistin tyttöä kuin peläten, että tämä katoaisi ja pian romahdimme molemmat polvillemme maahan. Syleilin Miaa edelleen ja itkin.
"Luojan kiitos sä kultapieni olet elossa", mumisin huulet Mian hiuksissa kiinni. Tyttö ei sanonut sanaakaan vaan antoi vain kyyneleiden virrata ja kastella paitani märäksi.

Hetken kuluttua nousimme ylös ja siirryimme rappukäytävän puolelta sisälle. Mia ontui melko pahasti, joten autoin tätä etenemään olohuoneen sohvalle. Nappasin sohvan toisesta päästä viltin ja kiedoin sen kylmissään olevan Mian ympärille. Istahdin vielä itse sohvalle ja kiedoin käteni toisen ympärille.
"Mistä sä oikeen ilmestyit? Ja siis miten sä... Siis miten sä ylipäätään oot siinä?" kysyin ja samanaikaisesti hieroin Mian kylmiä jäseniä viltin päältä.
"Se on aika pitkä juttu", Mia sanoi ääni väristen ja tuijotti varpaitaan.
"Okei. No mä kyllä kuuntelen, jos sä vaan haluat puhua. Mut ootas hetki, mä käyn tekee sulle vähän kuumaa juotavaa, ku oot raukkaparka ihan jäässä", sanoin nousten ylös ja suuntasin keittiöön. Sydämeni tuntui vieläkin hakkaavan tuhatta ja sataa ja jalat olivat aivan spagettia.
Kaadoin maitoa suureen kahvikuppiin ja sekoitin kaakaojauhetta sekaan. Asetin kupin mikroon ja odotin, että kaakao lämpenisi.
"Onks sulla muuten nälkä? Mulla ois täällä pyttipannua", keksin yhtäkkiä, sillä ajattelin, ettei Mia varmastikaan olisi saanut kovin paljoa syödäkseen, kerta oli laihtunut niin paljon.
"Voisin mä vaikka ottaa. Mulla on ihan törkee nälkä", Mia kääntyi sohvalla siten, että näki keittiöön.
"All right."

Mia söi hyvällä ruokahalulla aikaisemmin valmistamaani pyttipannua ja hörppi kaakaota. Samalla hän kertoi mitä kuluneena puolen vuoden aikana oli tapahtunut.
Eräs mies, Matias, jonka nimen kuulin myöhemmin, oli pysähtynyt sinä iltana kaupan pihalle, kun Mia oli kadonnut. Tyttö oli ollut silloin odottamassa minua, mutta mies oli käynyt tämän kimppuun ja raahannut väkisin mukaansa. Mia kertoi, ettei muistanut lähes mitään koko matkasta, sillä hänet oli kolkattu jo ajon alkumetreillä.
Matias oli raahannut Mian jollekin mökille erämaankorpeen, jossa oli sitten pitänyt tätä toissapäiväiseen asti.
Kuuntelin kauhistuneena kuinka Mia kertoi miten mies oli kohdellut tätä. Tai no oikeastaan miehet, Matiaksen ystävä Asko oli myös asustanut mökillä ja osallistunut Mian retuuttamiseen.
"Mä olin niille jokin fùckin pikkupano ja nyrkkeilysäkki mihin ne sai purkaa tunteitaan", Mia sihahti hampaittensa välistä ja pyyhki kyyneleitä.
"Vìttu, ne jätkät joutais kalterien taakse! Ja sinne ne kyllä tulee vielä joutumaankin", tunsin kuinka raivo jylläsi sisälläni. En voinut käsittää kuinka joku saattoi satuttaa jotain niin suloista, ihanaa ja viatonta otusta kuin Mia?

"Miten sä pääsit pakenemaan niiltä?" utelin vielä, vaikken tiennyt olisiko Mia ollut niin halukas puhumaan.
Mia hörppi lämmintä kaakaota mukistaan ja veti vilttiä tiukemmin ylleen.
"Toissapäivänä Matias oli jossain käymässä ja sanoi viipyvänsä koko illan. Asko sitten päätti jyystää mua sängyssä ties kuinka kauan ja se kohteli mua muutenkin ku jotain... Asko oli vähän huolimaton ja nukahti pitäen mua vaan kainalossa, yleensä ne siis piti mua lukittuna yhteen komeroon tai sidottuna. Mä heitin nopeesti vaatteet päälle ja napsautin sen semmosilla leikkikäsiraudoilla sänkyyn kiinni. Sit katosin niin nopeesti paikalta, ku vaan kykenin tän jalkani kanssa. Sain onneks aika paljon etumatkaa ennen ku Asko heräs ja tajus mitä on tapahtunu. Myöhemmin ne kyllä lähti mun perään, mutta onnistuin piiloutumaan niiltä", Mia kertoi ja olin kummissani, että tyttö pystyi näinkin helposti puhumaan asiasta.
Mia huokaisi ja pyöritteli lusikkaa kupissaan.
"Ja sitten sä tulit tänne?"
"Mulla ei ollu hajuakaan missä mä olin. Harhailin vaa jonnekin ja sit yhtäkkiä huomasin, että tossahan on sun talos. Sä et oikeesti voi ees kuvitella kuinka helpottunu mä olin, ku tajusin mihin mä sattumalta olin ajautunu!" Mia kuvaili ja todellakin pystyin kuvittelemaan tytön tuntemukset.
"Mä oon oikeesti niin onnellinen, että sä oot nyt siinä", sanoin ja vedin tytön kainalooni.
"Ja mä oon oikeesti onnellinen ja helpottunu, että sä oot siinä. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaa musta tuntuu, että mä voin istua hetken rauhassa pelkäämättä mitä seuraavaks tapahtuu."
Hetken epäröinnin jälkeen painoin huuleni kevyesti Mian poskelle. Enhän voinut tietää miten tämä reagoisi niin pitkän ajan jälkeen, tai varsinkaan sen jälkeen mitä hän oli joutunut kokemaan. Kaksi miestä oli raiskannut ja hakannut päivittäin monen kuukauden ajan. Kiitin todellakin luojaa, että tyttö oli ylipäätään hengissä.
"Sun ei tarvi pelätä enää. Sä oot turvassa nyt."

Istuskelimme ties kuinka kauan sohvalla. Ehdotin Mialle, että käyttäisin tätä nyt heti sekä poliisiasemalla, että sairaalassa. Tämä kuitenkin itsepintaisesti väitti vastaan.
"Ei mentäis jooko tänä iltana? Mä haluaisin vaan levätä ja olla yhen illan, olla sillain ihan rauhassa ja ylipäätään kelailla tapahtumia. Jooko, Samu? Kiltti?" Mia taivutteli ja katsoi minua sinisillä silmillään anelevasti.
"Enhän mä sua tietenkään pakota, mutta musta toi sun haava pitäis saada tikattua ja polvi tutkittua", sanoin ja siirsin katseeni suuresta haavasta polveen, joka oli todella turvoksissa ja kipeän näköinen.
"Kyllä ne kerkee sitten huomennakin. Mä haluan nyt vaan olla", Mia sanoi ja ilmeisesti oli päättänyt, ettei aikoisi poistua mihinkään tänä iltana.
"Okei. Mutta kai me ilmotetaan ees sun vanhemmilles, että sä oot täällä?"
"Ei vielä. Huomenna sitten sekin. Mä oon ollu jo niin kauan poissa, että tuskin yks päivä lisää tekee kauheesti hallaa", Mia sanoi ja hymyili pienesti. Nyökäytin vain suostumisen merkiksi.
"Ihan miten sä haluut."
"Hei, sä oot muuten saanu hankittua uuden pöydän!" Mia hihkaisi yhtäkkiä ja katseli olohuoneeni puista pöytää.
"Pakkohan se oli, ku se edellinen meni rikki", naurahdin ja muistelin viime kesää ja tapahtumaa, jossa pöytä oli mennyt rikki. Meille oli tullut riitaa Mian kanssa ja tyttö oli poistunut asunnosta ovet paukkuen. Suutuspäissäni olin potkaissut olohuoneen lasisen pöydän sirpaleiksi.
"Viime kesästä tuntuu olevan ikuisuus. Mä olin jo ihan varma, että sä oot unohtanu mut", Mia sanoi ja sai minut hämilleni.
"Mitä? Mä en todellakaan ole unohtanu sua. Sä oot vieraillu mun ajatuksissa ihan jokainen päivä", vastasin totuudenmukaisesti ja sain vastaukseksi takaisin suloisen hymyn.
"Kiva", Mia tyytyi vain tokaisemaan.

Kello oli jo paljon, kun raahauduimme makuuhuoneeseen. Mia oli väsynyt ja vielä hieman poissa tolaltaan, mutta vaikutti kuitenkin yllättävän rauhalliselta ja pystyi jopa heittämään pientä vitsiäkin, mistä olin todella yllättynyt. Olin olettanut, että tämä vain itkisi hysteerisesti ja asettelisi ketjulukkoja oveeni. Tietenkin olin tyytyväinen, jos tyttö tunsi olonsa turvalliseksi seurassani.
Mia pysähtyi sängyn eteen ja käänsi katseensa minuun. Tyttö hymyili vekkulimaisesti.
"Mitä nyt?" kysyin ja pieni hymynkare nousi minunkin huulilleni.
"Sulla on mun nalle", Mia naurahti ja istahti sängylle napaten sen päällä lojuvan nallen.
"Mä otin sen sillon kesällä", sanoin ja istuin tytön viereen.
"Mä oon nukkunu joka yö se kainalossa ja ajatellu, että sä oot siinä. Se tuoksuu ihan sulta", jatkoin ja katselin vanhaa lelunallea, jolta oli toinen silmäkin jo melkein putoamaisillaan.
"Mä oikeesti luulin, että sä oot vaan jatkanu elämääs ku mua ei ois ollukaan", Mia kertoi ja rutisti vanhaa leluaan.
"Muistatsä sen vikan illan sillon mökillä?"
Mia nyökkäsi.
"Mitä siitä?"
"Kun me puhuttiin, että meistä kumpikaan ei halua, että se meijän juttu jää vaan lomaromanssiks. Sä kysyit, että jaksanko mä aina kiertueiden ajan odottaa kotiinpääsyä ja sua, enkä ettis mitään uutta typyä tuolta maailmalta. Muistaks mitä mä vastasin?"
"Sä lupasit ettet vaihda mua", Mia sanoi hiljaa.
"Mä lupasin odottaa sua vaikka ikuisuuden verran. Ja niinhän mä odotin sua nytkin. Mä odotin, että sä palaat taas kotiin."

Käperryimme peiton alle nukkumaan ja sammutin yöpöydällä olevan lampun.
"Hyvää yötä. Ja nuku oikeesti aamulla niin pitkään ku nukuttaa", kehotin vieressäni loikoilevaa tyttöä. Tällä oli yllään minun suuri kokoinen t-paitani.
"Mua väsyttää niin paljon, että mä voisin nukkua varmaan kokonaisen päivän."
"Sit nukut, jos siltä tuntuu", tokaisin iloisesti. Minusta tuntui niin hyvältä, että Mia oli siinä, ihan kosketusetäisyydellä.
"Öitä."
Luulin jo Mian nukahtaneen kunnes tyttö yhtäkkiä nostikin päätään tyynystä.
"Samu?"
"Mitä?"
"Mua pelottaa. Saanks mä tulla sun kainaloon nukkumaan?" Mia kysyi varovasti ja sai minut hymähtämään. Eihän tämän tarvitsisi mitään lupia kysellä.
Sanaakaan sanomatta vedin tytön lähelleni ja kiedoin käteni tämän ympärille. Ikuisuuksia kestänyt hélvetti oli vihdoinkin ohi.

siiiinä teille kärsimättömille :D laatu on ihan kökköä, mut mitäs vinguitte :D

Re: I guess you just fade away 3

Lähettäjä: francesca^ 
Päivämäärä:   13.10.08 23:23:23

Miekii oon tääl taustalla koko ajan jatkoa odotellu, kommentointi vaan tapasa mukaan on jääny vähemmälle :) Tää tarina on tosi loistava, virheitä en kyllä oo huomannu, tosin en niihin oo paljoon keskittynykkää :D Ihanaa et Mia löyty <3 Ja nyt sit tää perus; Jatkoa ;D

Lähettäjä: Mmurunen 
Päivämäärä:   13.10.08 23:25:26

Ihanaa!!! Kiitos kiitos kiitos<3333 Voi että, nyt mie saan nukuttua yöni rauhassa. Kiitos piuhku<3

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   13.10.08 23:25:52

JESS! Just ja just ehit pelastamaan! :D Luojan kiitos<33 :) ja kiitos sulle tietty kans! :)<33

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   13.10.08 23:26:47

ja nyt ne yöunetkin tulee.. ja kaikki voi varmaan arvata ketä mun unissa seikkailee onnellisena yhdessä taas<3

Lähettäjä: ^^Unelma 
Päivämäärä:   13.10.08 23:30:38

AAAAW<3 tacktacktack!! nyt voi nukkua yönsä taas..
sä et tiiäkkää kui monet henget pelastit <3

LähettäjäRoyali 
Päivämäärä:   13.10.08 23:51:15

ihanaa <3 kiitoskiitoskiitos <33 :)

LähettäjäShattered 
Päivämäärä:   14.10.08 12:26:29

Jep, tämäkin kiittelee jatkosta ja pyytää vähän lisää. :D

LähettäjäPanda. 
Päivämäärä:   14.10.08 14:36:48

Kiitoksia paljon paljon paljon :)

Lähettäjä: zyc. 
Päivämäärä:   14.10.08 17:38:55

ihanaa ku Mia on kunnossa!:) ja aivan ihana pätkä taas!:)

Päivämäärä:   14.10.08 18:06:41

Sinä iltana en meinannut saada unta. Mia nukahti melko nopeasti ja loikoilinkin tämä kainalossani. Ikään kuin en olisi uskaltanut nukahtaa. Silittelin vain nukkuvan tytön hiuksia ja katselin tätä. Ehkä pelkäsin, että herättyäni kaikki olisikin ollut vain unta ja Mia ei oikeasti olisikaan lähelläni.
Kello taisi olla jo melko paljon, kun viimein nukahdin.

Heräsin auringonsäteisiin, jotka pilkottivan verhon raosta. Käänsin päätäni ja katsoin vieressäni nukkuvaa tyttöä, joka tuhisi suloisesti. Suukotin tätä kevyesti otsalle ja nousin varovasti ylös. En halunnut herättää Miaa vielä.
Vedin kaapista vaatetta ylleni ja tallustelin jääkaapille. Jääkaappini oli jälleen kerran päässyt tyhjentymään. Sekunnin mietittyäni päätin lähteä kipaisemaan läheisessä kaupassa. Halusin todellakin tarjota Mialle muuta aamiaiseksi kuin leipää ja pelkkää voita. Taisi minulta löytyä pala kinkkuakin.
Nappasin paperilapun, johon jätin Mialle viesti, jossa kerroin olevani kaupassa ja palaavani pian. Jätin lapun vielä näkyvälle paikalle ja suuntasin sitten matkani kohti kauppaa.

"Kato moro! Ajattelitko sä ostaa yhen vuoden kaikki ruokavälineet kerralla?"
Hätkähdin kassalla siihen, kun joku tuli ja läppäisi minua olalle. Tunnistin tyypin Eetuksi.
"En sentäs. Mulla on vaan eräs tosi spesiaali tyyppi käymässä ja haluun kokata sille kunnon aamiaisen", selitin ja asettelin ostoksiani hihnalle.
"Uu. Kukas on sun spesiaalis? Onks joku herkku namupala?" Eetu sanoi ja iski minulle silmää.
"On, tosi herkku ja namupala", vastasin hymyillen itsekseni. Asettelin vielä mehutiivistepullon hihnalle ja laskin ostoskorin paikalleen.
"Kerro nyt kuka. Onks se joku jonka mä tunnen?"
"Mia."
Eetu hiljeni ja katsoi minua kummastunut ilme kasvoillaan.
"Samu ooks nyt ihan varma? Hei kamu, musta tuntuu, että sulla on menny nuppi vähän sekasin. Ei Mia voi olla sun luonas", Eetu sanoi lopulta.
"Mun nupissani ei ole mitään vikaa. Mia on oikeesti tullu takasin ja nukkuu tällä hetkellä mun sängyssä", kerroin ystävälleni, joka ei selvästi vieläkään ottanut minua aivan todesta.
Maksoin ostokseni ja siirryin pakkaamaan. Eetu maksoi omat maitotölkkinsä ja paahtoleipäpussinsa. Siirryimme yhdessä kaupan ulkopuolelle.
"Siis onks Mia oikeesti...?"
Nyökkäsin ja päätin kertoa Eetulle koko eilisen tapahtumat. Eetu vaikutti helpottuneelta ja iloiselta, olihan hänkin pelännyt minun kultani puolesta.

Yritin astella hiljaa asuntooni. Laskin kauppakassit keittiön lattialle ja tiirailin ympärilleni. Miaa ei näkynyt. Hipsin makuuhuoneen ovelle ja kurkistin sisään. Siellähän tyttö nukkui vieläkin, leveästi parisängylläni. Kello oli jo lähemmäs yksi päivällä, mutta päätin, että antaisin Mian nukkua niin pitkään kuin häntä nukuttaisi.

Puoli kahden aikoihin tyttö kuitenkin alkoi heräilemään. Istuin juuri keittiössä kahvilla ja luin päivän lehteä.
"Huomenta", kuulin Mian äänen takaani ja tyttö lenkutti pöydän ääreen.
"Huomenta. Siel on valkosipulipatonkeja uunissa", sanoin ja hymyilin tytölle.
"Okei."
Mia istuutui pöydän toiselle puolelle.
"Sä taisit saada nukuttua ihan hyvin?"
"Joo. Tuntu ihanalta, ku sai nukkua ilman minkäänlaista pelon tunnetta", Mia sanoi ja vetäisi yhden vaaleista hiussuortuvistaan korvansa taakse.

Nautimme Mian kanssa melko pitkään aamupalaa ja sen jälkeen sain suostuteltua Mian lähtemään lääkäriin ja poliisiasemalle.
Minulla oli vielä tallessa joitain Mian vaatteita, jotka olin ottanut meidän mökiltämme mukaan kesän päätyttyä. Lainasin Mialle myös yhtä ulkotakkiani, joka oli hänelle melko suuri.
Kannoin Mian autolleni ja autoin tätä istuutumaan etupenkille.
"Musta tuntuu, että mä oon tällä hetkellä oikee riesa yhteiskunnalle ja varsinki sulle", Mia sanoi, kun istuuduin kuskin paikalle.
"Höpö höpö. Et sä todellakaan oo mikään riesa", vakuuttelin tytölle.
"Sano vaan oikeesti heti, jos sä haluut musta eroon", Mia töksäytti yhtäkkiä.
"Mitä? Miks mä haluisin susta muka eroon? Mähän oon odottanu ku kuuta nousevaa, että sä tulisit takaisin. Sähän oot mun tyttöystävä. Mä rakastan sua", sanoin ja tartuin Miaa kädestä. En kuitenkaan onnistunut saamaan katsekontakia tähän. Pian Mia vetäisi kätensäkin pois.
"Niin, ehkä sillon joskus. Mut Samu, mä en oo enää se sama ihminen, jonka sä sillon tunsit."

siinä taas pienoinen pätkä :)

Lähettäjä: haisulipieni 
Päivämäärä:   14.10.08 18:20:39

Voi jatka taas pian!
Ihanaa ku Mia löyty<3

Päivämäärä:   14.10.08 18:36:23

Voi ku kiva, et taas jatkoa :) mut ethän sää voi olla niin ilkeä, että ne eroaa? ethän?

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   14.10.08 19:41:29

Ihanaa jatkoa tullut nyt tosi paljon. Jatkoa vain äkkii, ei Mia voi Samua hylätä.. :S :) :D

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   14.10.08 19:56:25

Juu,ei mul kyl paljoo lisättävää oo noihi edellisii.. se ei saa jättää sitä tai mitään ;S

Lähettäjä: cibi 
Päivämäärä:   14.10.08 20:08:25

Meinasin myöhästyä aamulla koulusta kuin luin ylimmäistä pätkää 8>
Mukava kun saimme jatkoa näin nopsaan ~

Lähettäjä: popcorn 
Päivämäärä:   14.10.08 22:52:55

poooo<3 jatkoo <3

Lähettäjä: jogurtt 
Päivämäärä:   14.10.08 22:55:57

aina kaikissa käy näin, et ne tulee takasi ja sit ne on muuttunu ja sit ne eroo ym

Päivämäärä:   15.10.08 08:20:22

jogurtt, tuota palaamista ruinattiin niin kauan että piuhku päätti sen toteuttaa ja ymmärtänet että tuommoinen ei voi olla muuttamatta ihmistä.

Lähettäjä: ratsastaja 
Päivämäärä:   15.10.08 14:08:51

Jatka<3 ja Samun ja Mian PITÄÄ pysyä yhdessä!

Päivämäärä:   15.10.08 17:19:33

Tämä meinasi tippua ~

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   15.10.08 19:04:05

oijoi <3 löysinhän mä :) jatkoa ja vielä kerran jatkoa!

Lähettäjä: Miöö 
Päivämäärä:   15.10.08 19:08:05

[L]UP[/L]

Päivämäärä:   15.10.08 19:08:26

UP[]

Päivämäärä:   15.10.08 19:11:52

kirjoittele jatkoa taas kun ehdit, toivottavasti mahdollisimman pian :) (piiloup)

Lähettäjä: jogurtt 
Päivämäärä:   15.10.08 19:35:40

Tiedän kyllä, alusta asti olen seurannut tätä. Siitä toisestakin topikista. Mutta tarkoitin, että aina käy noin "oon muutttunu, ei me voida olla yhessä, en rakasta sua" tmv

Päivämäärä:   15.10.08 20:16:22

ihan näin välikommenttina, että missään vaiheessa ei ole sanottu, että noi olisi eronneet/eroamassa ;)

Lähettäjä: melissa` 
Päivämäärä:   15.10.08 20:31:19

Mia ei nyt saa olla tollanen mitä jugurtt just sano mut ihanaa ku Mia löyty <3

LähettäjäErektiohäiriö 
Päivämäärä:   15.10.08 21:17:41

voi, mä haluan tietää miten noiden käy tässä!

Päivämäärä:   15.10.08 21:37:02

"Mia? Siis mitä sä nyt niinkun meinaat?" takeltelin ja tunsin kuinka pettymys valtasi sisimpäni. Joutuisinko nyt joka tapauksessa luopumaan tytöstä ja elämään ilman tätä, vaikka hän olikin tullut takaisin?
"Siis mä vaan sitä, että mä en välttämättä ole täysin samanlainen, kun vielä kesällä. Ja mä en sitten tiiä oikeen, että miten tän meijän jutun käy sen takia...", Mia sanoi ja viimeinkin katsoi minua suoraan silmiin.
"Miten sä muka oot erilainen?"
Mia huokaisi ja pyöritteli hieman hermostuneen oloisena hiussuortuvaa sormensa ympärille.
"Mä en oikeen osaa selitää. Kun tää kaikki on niin outoa. Ekana sä oot monta kuukautta eristyksissä jossain ja sit yhtäkkiä taas ihmisten ilmoilla. Se oikeesti pistää pääkopan vähän sekasin ja... Ja mä en todellakaan osaa sanoa mitä mä elämältä haluan just nyt, tän kaiken jälkeen."
"Ja mäkö en vois kuulua enää sun elämääs?" kysyin ja minua oikeasti jännitti mitä Mia vastaisi. Mieleni olisi tehnyt ristiä kädet ja varpaat, jotta Mia vastaisi myöntävästi ja haluaisi minut vielä lähelleen. En kuitenkaan viitsinyt alkaa taituroimaan.
Mia hymähti pienesti.
"En mä nyt ihan sitä tarkota."
Mia tarttui nyt puolestaan minun käteeni ja puristi hellästi.
"Sä oot mulle oikeesti tosi tärkee ja rakas ihminen, enkä mä todellakaan halua luopua susta. Mutta mä vaan sitä, että voitaisiinko me pitää vähän paussia seurustelun suhteen? Kun musta ei kuitenkaan varmaan oo vielä pitkään aikaan esimerkiks mihinkään sänkyjuttuihin tai tollasiin. Matias ja Asko kuitenkni satutti mua todella pahasti ja musta tuntuu, etten mä halua oikeen ketään sillain lähelle", Mia selvitti ja kyyneleet pyrkivät taas hänen silmiinsä. Kurotuin halaamaan tyttöä.
"Hei, ei se seurustelu sitä tarkota, että meijän ois pakko mihkään petipuuhiin heti ruveta tai muutenkaan nuoleskella all the time tai mitään sellasta. Oikeesti, edetään tän jutun kanssa niin, ku sä haluat. Vai haluatko sä olla kokonaan näkemättä mua?"
Mia pudisteli päätään.
"En. Mutta käviskö se sulle, jos oltais vähän niinkun vaan kavereita näin ens alkuun, mutta kuitenkin tavallaan seurusteltais? Koska musta tuntuu, että mun kanssa joutuu etenemään nyt tosi hitaasti" Mia ehdotti ja pyyhki kyyneleitä silmäkulmistaan.
"Kai se käy. Mutta mä oon kyllä sit sellanen kaveri, joka roikkuu sun perässäs ku loinen!"

Saimme onneksi asian setvittyä ajomatkalla. Miaa pelotti, että jos häntä ahdistaisi liika läheisyys näin heti alkuun. Ymmärsin sen kyllä, olihan se varmasti kamala kokemus, kun joutuu kahden miehen raiskaamaksi. Siitä tunsin kuitenkin ylpeyttä, että Mia oli uskaltautunut tapauksesta huolimatta nukkumaan kanssani ja varsinkin kainalossani.

Käytin Miaa sairaalassa, jossa hänelle tehtiin raiskaustutkimus, sekä otsan haava tikattiin ja polveen laitettiin tukiside. Mia sai myös kepit. Polvi oli kuulemma saanut vain kovan kolauksen, kipu ja turvotus lähtisivät kyllä ajanmyötä.
Mian vanhemmat saapuivat myöskin sairaalaan. Täytyy myöntää, että se jälleennäkemisen riemu, kun vanhemmat vihdoin näkevät kauan kadoksissa olleen tyttärensä, on jotain sellaista, että se sai kyyneleet nousemaan jopa minunkin silmiini.
Myöhemmin poliisit tulivat vielä sairaalle ja haastattelivat Miaa. He olivat sangen tyytyväisiä siitä, että Mia pystyi nimeämään sieppaajansa tarkasti. Asko ja Matias joutuisivat kyllä varmasti telkien taakse, mutta se voisi viedä aikaa, että heidät löydettäisiin ja saataisiin kiinni. Poliisi tarjosikin Mialle siksi ajaksi vartijaa, joka pitäisi huolen, etteivät miehet enää kävisi tämän kimppuun. Mia kuitenkin kieltäytyi vartiomiehestä ja uskoi vakaasti, että miehet eivät löytäisi häntä kotinurkiltaan, Vantaalta.

Poliisin pitkien ja uuvuttavien kyselyiden jälkeen istuimme Rajaloilla kahvilla. Mian äiti, Tiina, oli paistanut pellillisen pakastepulliakin Mian paluun kunniaksi. Hän ja Jari näyttivät tavattoman helpottuneilta.
"Mä voisin ottaa pienet päikkärit. Mua väsyttää ihan tajuttomasti", Mia haukotteli ja nousi pöydästä.
Tiina käveli tämän luokse ja halasi tytärtään.
"Mene ihmeessä, kultapieni. Sulla on ollut todella rankka päivä", äiti kehotti ja suukotti vielä Miaa päälaelle. Mia lähti keppeineen hyppelemään kohti huonettaan.
Minä jäin hieman vaivautuneena istumaan herra ja rouva Rajalan seuraan. Minun seurassanihan heidän tyttärensä oli kadonnut.
"Mitäs sulle kuuluu nykyään?" Tiina kyseli ja kaatoi lisää kahvia kuppiinsa.
"Mitäs mulle. Ei mitään ihmeitä. Ihan hyvää, varsinkin nyt", vastasin ja kumosin loput kahvit kurkkuuni. Tiina piteli kahvipannua kädessään ja katsoi minua kysyvästi. Nyökkäsin ja nainen kaatoi kuppini täyteen höyryävää kahvia.
"Onko sulla nyt ihan lomaa?" Jari kysyi ja tuijotti minua pöydän toiselta puolelta.
"Joo. Ennen joulua loppu just kiertue ja nyt olis tarkotus pitää lomaa ainakin helmikuun alkuun saakka."
"Sepäs hyvä. Meillä olisi nimittäin pieni ehdotus sinulle", Jari sanoi hymyillen ja katsoin tätä ihmeissäni. Mikä ehdotus?
"Joo?"
"Me käymme molemmat Tiinan kanssa töissä ja olemme pitkiä päiviä poissa. Mialla olisi varmaan turvallisempi olo, jos joku olisi hänen kanssaan. Kiinnostaisko sua lapsenvahdin pesti?" Jari ehdotti hymyillen.
"Ai kiinnostaisko? Tottakai mä olen Mian kanssa!"
Olin todella todella tyytyväinen, että tämän vanhemmat uskalsivat vielä luottaa minuun. Kesällähän nämä eivät olleet pitäneet muutenkaan siitä, että Mia liikkui minun kanssani. 5 vuotta ikäeroa oli tainnut olla heille silloin liikaa.
"Meillähän on tuossa tuo Miron huone vapaana. Jos haluat niin voit majottautua sinne. Jos edestakaisin ajelu Helsingin ja Vantaan välillä ei innosta", Tiina liittyi keskusteluun.
"Miron?" kysyin, vaikka olinkin melko varma, että Tiina ja Jari tarkoittivat Mian isoveljeä, joka asui jo omillaan. Minulla oli sellainen muistikuva, että Mia oli joskus maininnut veljensä asuvan ulkomailla, muuten emme olleet kauheasti puhuneet tämän veljestä.
"Mian isoveli siis. Tämäkin on kyllä tulossa katsomaan siskoaan jossain vaiheessa, mutta ihan hyvin sinä voisit majottautua sinne."
Nyökkäsin innoissani. Kysyin kuitenkin vielä oliko asia Mialle ihan okei.
"Kysyimme asiaa Mialta jo matkalle tänne. Sä kuulemma passaat oikein mainiosti!" Tiina sanoi.
Nojasin tyytyväisenä taaksepäin tuolillani ja hymyilin leveästi, varmaankin jopa typerän leveästi.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   15.10.08 21:54:28

hienoo piuhku<:

Lähettäjä: maijuli 
Päivämäärä:   15.10.08 22:25:32

OOH.IHANAA.Piuhku on PARAS ;)<3

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   15.10.08 22:46:24

JJEI SÄ JATKOIT! <3333 :DD jjuu,en mitenkää innostunu... mut sit ku taas ehit :)

Päivämäärä:   15.10.08 22:59:10

IHANA !

Päivämäärä:   15.10.08 23:57:44

Ajoin illalla vielä kotiin hakemaan tavaroita, vaatteita ja sen sellaista, mutta palasin takaisin Rajaloille jo kuuden aikoihin aamulla. Silmät ristissä tallustelin kassini kanssa sisään, kun Jari tuli avaamaan oven minulle.
"Huomenta vain. Mä olen tässä lähdössä töihin, mutta sä voit painella suoraan jatkamaan unias", mies sanoi minulle ja asetteli peilin edessä solmiotaan. Minulla ei ollut hajuakaan mitä Jari teki työkseen, mutta pukeutumistyylistä päätellen tämä ei ainakaan ollut mikään raksamies.
"Juu. Öitä. Tai no hyvää työpäivää", toivotin haukotellen.
Potkaisin kengät jalastani eteiseen ja astelin Miron huoneeseen. Annoin katseeni kiertää nopeasti huoneen kunnes kiskoin päällysvaatteet yltäni ja sukelsin lämpimään peiton alle. Tiina oli eilen laittanut minulle pedin valmiiksi. Ei mennyt kauaakaan, kun nukahdin.

Vilkaisin kelloa. Puoli kaksitoista. Nousin haukotellen ylös ja kiskoin lattialle heittämäni vaatteet takaisin päälle. Melko pöllähtäneen näköisenä astelin "aulaan", jossa oli siis näkymät sekä keittiöön, että olohuoneeseen. Olohuoneessa televisio pauhasi päällä ja Mia loikoili pitkin pituuttaan sohvalla. Tyttö katseli parhaillaan muumeja. Melko suloista. Laskin ahterini sohvalle ja tuikkasin nopeasti suukon tytön poskelle. Vastaukseksi sain vain mulkaisun.
"Ai niin, anteeks. Mä en muistanu. Kaverilinja", sanoin ja nostin tytön jalat syliini, jotta pääsin nojaamaan sohvan selkänojaa vasten.
"Ei se mitään", Mia vastasi ja hymyili pienesti.
"Mul iski aamulla ihan hirvee hinku kattoo muumeja. Löysin tuolta kaapista pari kasetillista nauhotettuja jaksoja. Oon kattonu näitä jo yheksästä asti", tyttö selitti, kun käännyin seuraamaan televisiosta tulevaa ohjelmaa. Ruudussa Tuutikki rakensi parhaillaan lumesta hevosta.
"Hei, tää on tää jäärouva jakso!" hihkaisin, kun tunnistin tutun jakson.
"Aaha, Samuelkin kattoo muumeja", Mia virnuili ja tökkäisi minua kiusoittelevasti kylkeen.
"Samuel on kattonu joskus pienenä. Tai Joonatan katto ja mä seurasin samalla", sanoin ja tökkäisin tyttöä takaisin, tosin hieman hellemmin.
"Jaa. Voidaan me kyl kattoa muutakin."
"Katotaan vaa tätä. Näähän on ihan hauskoja."
Niinpä alkoi muumi-maratonimme. Katsoimme ties kuinka monta jaksoa peräjälkeen ja minulle tuli aivan lapsuus mieleen. Samalla seuratessani Muumilaakson väen touhuiluja, hieroin Mian jalkoja. Voi, että toisella sitten osasikin olla suloisen pienet jalat.

"Onks toi sun polvi kipee?" kysyin, kun olimme asettuneet nauttimaan melko myöhäistä aamupalaa.
Mia raateli juuri parhaillaan mandariinia.
"Kyl sitä särkee aina, ku koukistaa vähän, mut on se jo parempi", tyttö vastasi ja sulloi yhden mandariinin siivun suuhunsa.
"Saanks mä kysyä sulta yhtä juttua?"
"Kysy pois vaan."
"Olitse sä, joka oli ollu siellä yhen päiväkodin lähistöllä? Metsänreunassa? Kun mä löysin sieltä jälkiä."
"Joo ja löysit varmaan jälkiä tappelustakin?" Mia kysyi ja nyökkäsin tälle.
"Mä pääsin karkaamaan aiemmin, mut Matias lähti mun perään. Se sai mut kiinni siellä päiväkodin nurkilla ja teilas maahan. Yritin laittaa sille hanttiin, mutta sehän vei mua 6-0. Siinä rytäkässä tää mun polvi meni ja samalla taju lähti."
"Mistä ne verijäljet tuli? Tosta sun haavasta vai?"
"Ei se mun verta ollu, vaan Matiaksen. Mä potkasin sitä naamaan ja siltä tippu pari hammasta. Arvaa vaan pieksikö se mut siitä hyvästä pariin otteeseen", Mia kertoi, enkä voinut olla hymyilemättä. Tyttöni oli potkaissut isolta mieheltä hampaat kurkkuun! Piste tälle.
"Eihän se sit vieny sua 6-0. Kyllä sä siitä tempusta ainakin ansaitsit pisteen tai kaks", sanoin ja pörrötin tytön vaaleita hiuksia.

siinä pikkuminipätkä :)

Lähettäjä: nomparelli 
Päivämäärä:   16.10.08 00:09:18

oi,ihanaa.kuola valuu ;)

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   16.10.08 09:55:26

Jjei! Oli kyllä kiva herätä ja kone avata,ja lukea heti jatkopätkää tälle :)<3

Lähettäjä: ert 
Päivämäärä:   16.10.08 11:01:05

Lähettäjä: Sheala~
Päivämäärä: 16.10.08 09:55:26

Jjei! Oli kyllä kiva herätä ja kone avata,ja lukea heti jatkopätkää tälle :)<3

^^ sama :DDD

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.10.08 11:35:31

huhhuh. eilisen illan ja tän aamun aikana vedin maratoonina tän stoorin ja myöskin sen edeltävän osan :D aika kivaa :D

Lähettäjä: saltsu 
Päivämäärä:   16.10.08 14:17:27

jatka nopee

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   16.10.08 15:14:24

ja jatkuu taas :)

Lähettäjä: ^^unelma 
Päivämäärä:   16.10.08 15:41:11

minä en ookkaan kotona ollu, huomenna kotiin, mut pääsin nää lukeen.
helpotus, ettei ne eroa, ja hyvät pätkät oli. jatkoa vaan, ku mä huomenna tuun kotona lukeen, ni täällähä on mooonta pitkää pätkää, eiks? *wirn*

Lähettäjä: vvito 
Päivämäärä:   16.10.08 17:55:38

Ihanaa että jatkoit sitten :) luin sen aikasemmankin tottakai, mutta Samun isän nimi on näköjään vaihtunut xD
koska k,k & yp -ssä lukee että jouko :D
no, ei se tietenkään haittaa,millä semmosta voisi muistaa :D muttamutta, jatkoa pian ?

Päivämäärä:   16.10.08 19:17:23

ihana;> sori, en osaa sanoa muuta:D

Päivämäärä:   16.10.08 21:13:38

vvito, Samun isä on kyllä Jouko, mutta tossa ei ollut kyse Samun isästä :)

Päivämäärä:   16.10.08 21:38:47

Uiii, olin Tallinassa ja nyt saan lukee 3 ihanan pitkää pätkää <3 Kiitos piuhku ja jatkoa vaa :)

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   16.10.08 22:19:29

kirjoitatko piuhku täksi illaksi vielä jatkoa, vai odotanko turhaan? <:

Lähettäjä: vvito 
Päivämäärä:   16.10.08 23:23:26

xD hyvä minä! nyt vast tajusin mitä olin sepostanut puuta heinää XD (tyhmä minä)

Päivämäärä:   17.10.08 13:04:36

Istuimme rauhassa keittiössä, kun yhtäkkiä ovikello soi. Mia oli selkeästi ajatuksissaan, sillä säikähti ja hyvä ettei vetänyt nurin tuolinsa kanssa. Nousin ylös ja suuntasin ovelle. Mia kuitenkin pomppasi salamannopeasti pystyyn ja tarrasi kädestäni kiinni.
"Älä avaa", Mia kuiskasi ja puristi kättäni tiukasti.
"Miksen? Tuskin siellä ketään hämärähemmoo on", sanoin ja astuin eteenpäin, mutta tyttö jarrutti menoani heti.
"Mistä sä voit tietää ketä siellä on? Jos ne miehet on keksiny missä mä asun. Ne on oikeesti ihan mielipuolia! Ne varmaan tappaa mut, jos ne löytää mut!" Mia piipitti hermostuneena.
"Mä kurkkaan tosta ovensilmästä ketä siellä on. Ja jos siellä oikeesti olis ne kaks niin tuskin ne ovikelloa soittamalla sisään tulis. Ei tommonen ovi loppujen lopuks pidättele isoja miehiä, jos ne oikeesti päättää tulla sisään", rauhoittelin tyttöä ja irrottauduin tämän otteesta.
Minä etenin ovelle ja Mia lenkutti keittiöön. Pudistelin vain päätäni, kun tyttö nappasi pöydältä sahalaitaisen leipäveitsen. Hiivin hitaasti ovelle, ja ovikello soi taas. Kurkistin ovensilmästä, mutta harmikseni en nähnyt ketä siellä on. Käännyin katsomaan Miaa.
"Kuka?" Mia muodosti kysymyksen äänettömästi huulilleen. Kohautin vain hartioita vastaukseksi ja huomasin, että se sai tytön hermostumaan.
Hetken kuluttua oveen koputettiin vaativasti, mutta en reagoinut siihen mitenkään. Huomasin epäileväni itsekin, että oven takana lymyäisivät Matias ja Asko. Mahtaisinko heille mitään, jos he päättäisivät jyrätä oven läpi sisään?
"Haloo! Onks siel ketään!"
Hätkähdin rajusti, kun postiluukkua raotettiin ja kovaääninen huuto täytti asunnon. Mia kuitenkin nosti hymyn huulilleen ja laski veitsen takaisin paikoilleen.
"Se on Sanna!"
Mia nappasi keppinsä ja lähti hyppelemään eteiseen. Minä avasin oven ja kolmen tytön ryhmä työntyi sisään.
"Mia!" Sanna kajautti ja riensi halaamaan parasta ystäväänsä.
"Tyttö sä et tajuu kuinka kova ikävä mulla on ollu! Me ollaan oltu kaikki niin huolissaan susta!" Sanna sanoi ja tihrusti samalla itkua.
Mian kaksi muuta kaveria, Karo ja Elisa, halailivat myös tätä ja tunsin itseni hieman ulkopuoliseksi. Tytöt olivat tuoneet Mialle kukkia ja suklaata, joten kävin kiikuttamassa tuliaiset keittiöön. Kävin lähes kaikki kaapit lävitse, kunnes löysin pienen lasisen kukkamaljan, johon laskin vettä ja asettelin kukkaset siihen.

Sanna, Karo ja Elisa viipyivät hetken, mutta päättivät sitten lähteä ja jättää Mian lepäämään. Huomasin, että Sanna oli vaikuttanut hieman surulliselta, kun Mia kertoi ettei palaisi kouluun enää tämän lukuvuoden puolella. Hän aikoi aloittaa lukion kolmannen luokan ensi syksynä ja kirjoittaisi vuotta myöhemmin ylioppilaaksi kuin muut ikätoverinsa.
"Ihan kiva, ku koko elämä on menny ihan pipariks. Mä en päässy viettää ees synttäreitä", Mia totesi harmistuneena. Miahan oli täyttänyt viime lokakuussa 18.
"Musta ei tunnu yhtään siltä, että mä olisin tällä hetkellä täysi-ikänen", Mia jatkoi ja nypräsi polvessansa olevaa sidettä.
"Me voidaan juhlia sun synttäreitäs sit myöhemmin. Lähetään kimpas tutustuu baarielämään sitten, ku sä oot kunnossa", lupasin ja tartuin Mian kädestä hellästi, jotta tämä jättäisi siteen rauhaan.

Emme touhuilleet kauheasti mitään sen päivän aikana. Katsoimme vain televisiota ja kokkasimme yhteistuumin makaronilaatikkoa. Olimme juuri syöneet ja minä täytin tiskikoneen.
"Mä meen nukkuu hetkeks", Mia sanoi ja lähti huonettaan kohti.
"Mee vaan. Mä käyn tupakalla."
Hain takkini taskusta yhden tupakan ja sytkärin, sekä nappasin kenkäni mukaan. Parvekkeen lattia olisi kuitenkin kylmä räpyläjaloilleni.
Sauhuttelin kaikessa rauhassa ja katselin maisemia parvekkeelta. Ei mitkään kovin kummoiset näkymät, mutta eipä ollut omaltanikaan parvekkeelta. Sain kuitenkin rauhassa miettiä asioita, kun istuin tupakka suussa ulkoilmassa. Tämän päivän myötä olin huomannut mitä Mia tarkoitti. Hän todellakin oli muuttunut. Sitä nyt en pitänyt outoa, että Mia oli välillä hieman vainoharhainen ja säikähteli pienimpiäkin kolahduksia, mutta tytön muu käytös ei tuntunut tutulta. Tästä oli tullut jotenkin kylmä ja hiljainen. Mia saattoi itsua pitkäänkin puhumatta mitään ja sitten tokaisi jotain vain lyhyesti. Tytön hymykään ei vaikuttanut niin aidolta mitä se oli ollut vielä kesällä.
Huokaisten pudotin tupakkani tuhkakuppiin ja siirryin sisälle.

Astuin hiljaa hiipien Mian huoneeseen. Tyttö nukkui jo, ilmeisesti melko sikeästi. Istahdin tämän koulupöydän äärellä olevalle tuolille. Annoin katseeni kiertää huoneen seiniä pitkin. Yksi seinä oli peitetty lähes kokonaan jonkin näköisillä jutuilla, ilmeisesti ne olivat palkintoja ratsastuskisoista. Muille seinille oli ripustettu hillitysti julisteita ja tunnistin itsenikin parista kuvasta. Mia ei ollut missään vaiheessa kerennyt ottaa kuviani pois seiniltä. Tai mistä minä tiesin halusiko tämä säilyttää poikaystävänsä kuvia seinällä.
Seuraavaksi siirryin hyllyn luo katselemaan valokuvia, kehystettyjä muistoja elämän varrelta. Parissa kuvassa esiintyi hevonen, jonka tunnistin Mian vanhaksi poniksi, joka oli menehtynyt onnettomuuden seurauksena. Kehystettyjä kuvia oli myös Miasta ja Sannasta, sekä yllätyksekseni huomasin kuvan, jossa kahden vaaleaverikön seurana olin minä. Kuvassa rutistin Miaa ja Sannaa kainalossani, ja tytöt hymyilivät leveästi. Kuva oli otettu toissa kesänä Kaivopuistossa.
Seuraavaksi huomasin kuvan, jossa Mia oli Arin kanssa. Nappasin kuvan käteeni. Parivaljakolla oli yllään hienot vaatteet yllään, Arilla puku ja Mialla upea mekko. Molemmat hymyilivät ja näyttivät onnellisilta. Sitä kuvaa katsoessa ei voisi uskoa, että tätä nykyä heidän välinsä olivat hyvin tulehtuneet. Mutta kuva olikin lähes vuoden vanha, se oli otettu vanhojen tansseista. Tuijotin kuvaa ties kuinka kauan, Mia oli siinä niin tajuttoman kaunis.
"Mitä sä teet?"
Pyörähdin säikähtäneenä ympäri ja kuva putosi käsistäni. Kehyksissä oleva lasi rikkoutui heti pirstaileiksi osuessaan maahan.
"Voi ei! Anteeks", sanoin pahoillani ja kyykistyin maahaan noukkimaan lasinpalasia. Mia ontui luokseni.
"Mitä sä ongit täältä?" Mia kysyi uudelleen ja vaikutti hieman ärtyneeltä.
"Kattelin vaan. Sori hei oikeesti, että tää meni rikki", pahoittelin vielä ja noukin paperivalokuvan rikkinäisten kehysten keskeltä. Ojensin sen Mialle.
"Ai tää oli tää."
Yllätyksekseni Mia rypisti kuvan pieneksi palloksi.
"Miks sä noin teit?"
"Koska mä vihaan Aria."
Sen sanottuaan Mia vippasi rypistämänsä kuvan lattialle ja käveli hitaasti ulos huoneesta. Jätin rojut ja lähdin tytön perään.

"Ootsä nyt ihan okei?" kysyin Mialta kysymyksen, johon olin itse saanut vastata satoja kertoja aiemmin.
"Oon. Mä vaan...", Mia niiskaisi ja pian kyyneleet vierivät tämän poskille. Vaistomaisesti kiersin käteni tämän ympärille.
"Miks kaikki ei vois olla niinku ennen? Miks mun pitää olla näin outo?"
"Et sä mikään outo oo."
"Oonpas! Mä en varmaan enää ikinä sopeudu tähän normaaliin elämään. Mä oon joku vainoharhanen idiootti. Äskenki luulin, et mun huoneessa on joku murhamies ennenku tajusin, et se oot sä", Mia vollotti olkaani vasten.
Mialla ilmeisesti oli paha olo, joten annoin tämän vain itkeä ja olin aivan hiljaa. Sillä hetkellä en oikein tiennyt mitä sanoa. Mialla taisivat tunteet heitellä melko pahasti laidasta laitaan.

Päivämäärä:   17.10.08 14:38:04

jatka

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   17.10.08 14:48:05

jatka :)

Päivämäärä:   17.10.08 14:59:33

saattaa olla, että tänään tai huomenna tulee vielä yksi pätkä ja sitten seuraavan tulo saattaapi kestää kauemmin :P

Päivämäärä:   17.10.08 19:21:49

Tulee tulee, eikös? ;)

Päivämäärä:   17.10.08 20:34:27

ihana ku jatkat nii usein, tää on nii kiva tarina . :)

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   18.10.08 17:45:18

eipäs nyt anneta tippuu! :D

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   18.10.08 17:47:22

jatkoa.

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   18.10.08 17:55:50

ihanaa jatkoa taas tullu :)

Lähettäjä: Distyy 
Päivämäärä:   19.10.08 14:37:40

Jatkoa pian :)

Lähettäjä: cyra. 
Päivämäärä:   19.10.08 15:09:52

mahtavaa mahtavaa mahtavaa, jatkahan (:

Päivämäärä:   19.10.08 18:48:29

Mä rakastan tätä tarinaa. Jatkoo <3

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   19.10.08 21:58:43

Hei! Eipäs ny tiputeta tätä! :D Koskas jatkoa ?

Lähettäjäbarnababa 
Päivämäärä:   20.10.08 14:45:10

jatkoa jatkoa! :) mahtava tarina.

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   20.10.08 20:44:07

Mihin se jatko unohtu ? :D (up)

Päivämäärä:   21.10.08 11:57:29

jatka pian :)

LähettäjäShattered 
Päivämäärä:   21.10.08 14:16:39

Luin taas, kun en ole päässyt moneen päivään koneelle, mutta jatkot olivat mahtavia. :D

Lähettäjä: heipppa 
Päivämäärä:   21.10.08 19:01:00

Ihana ! <3up

Lähettäjä: lerssi 
Päivämäärä:   21.10.08 23:15:10

minne se jatko jäi? ;(

LähettäjäSaara_ 
Päivämäärä:   22.10.08 09:47:43

Luin eilen ja tänään koko stoorin alusta asti. Tosi hienoa tekstiä.

Jatkoa odotellaan. :D

Päivämäärä:   22.10.08 17:54:30

Nyt kyllä on tippunu pahasti :D Jatkeleppa, ku kerkiät :D

Päivämäärä:   22.10.08 20:42:08

upp (:

Päivämäärä:   22.10.08 23:28:28

jatkaa :)

Päivämäärä:   23.10.08 13:13:05

ylöös:)

Päivämäärä:   23.10.08 14:36:50

Millon tää jatkuu?

Päivämäärä:   23.10.08 16:16:10

sorii, mulla on nyt inspis hetkellisesti kateissa, kyllä se sieltä palautuu kohta, ja sit myös aika on ollu vähän vähillä, mut lupaan yrittää jatkaa täs joku päivä!

Päivämäärä:   23.10.08 18:46:31

Noo, eiköhä se sieltä palaudu.. Jatkele ku kerkiät.

Lähettäjä: :> 
Päivämäärä:   24.10.08 18:25:55

Jospa se Mia siitä paranee. :)

Päivämäärä:   24.10.08 20:56:38

Seuraavat päivät kuluivat, emmekä oikeastaan tehneet mitään. Ihan normaalia arkielämää siivouksineen ja kokkauksineen. Välillä kuvittelin, että koti olisi minun ja Mian, sekä mietin millaista tytön kanssa olisi oikeasti asustaa saman katon alla. Ehkä vielä jonain päivänä se voisikin olla totta. Ehkä vielä joskus olisimme kihloissa, asuisimme yhdessä ja perustaisimme perhettä.
Nousin sohvalta ja kiikutin mehumukini tiskikoneeseen. Ehkä kuvittelin joskus vähän liikoja.

"Mä lähen käymään kaupassa. Tuutsä mukaan?" astelin olohuoneeseen, jossa Mia parhaillaan selasi television kanavia. Kiskoin samalla takkia ylleni.
"Mee sä vaan", Mia sanoi kääntämättä katsettaan ruudusta. Istahdin tämän viereen.
"Hei sä oot oikeesti istunu kohta varmaan viikon vaan sisällä. Sulle tekis oikeesti ihan hyvää käydä vähän pihallakin."
"Mä voin mennä istuu parvekkeelle", Mia tokaisi vain ja katseli ruudussa hölöttävää chat-juontajaa, joka oli pukeutunut aivan liian pieniin vaatteisiin. Makkarat pursusivat ällöttävästi.
"Miiuska, älä oo tollanen. Lähe mun kaa kauppaan. Ostetaan jotain hyvää", yritin taivutella tyttöä lähtemään mukaani.
"Mä en oikeesti uskalla tulla. Mee sä vaan yksin", tyttö sanoi ja nyökkäsin pettyneenä.
"Okei sit. Tuonks mä sulle jotain?"

Ostin kaupasta ihan perus ruokatarvikkeita, kuten leipää, maitoa, munia ja sen sellaista. Kassalle mennessä nappasin vielä levystä yhden suklaalevyn matkaani. Naiset tunnetusti himoitsivat suklaata ja ehkä Miakin piristyisi hieman. Tyttö oli ollut harmillisen allapäin lähipäivinä.
"Kato moi. Oli se routa tainnu ajaa sun oman kultapupuski kotiin tai jotain sellasta, ku lehdistä lueskelin", kuulin äänen takaani, kun jonotin kassalla.
Käännähdin katsomaan äänen omistajaa. Henna. Mitä ihmettä tämä teki edes Vantaalla? Ja viel ruokakaupassa?
"Mitä sä täällä teet?" sihahdin tökerösti.
"En mä sua kuule jahtaa. Ihan turha pelko. Mun poikaystävä asuu täällä."
Naurahdin ivalliseen sävyyn.
"Ai taas vaihteeks uus poikaystävä?"
"Simo on ihan erilainen ku te muut. Se on hellä ja ymmärtäväinen", Henna sanoi ja asetti "seuraava asiakas" -kyltin kassalle ostosteni jatkoksi.
"Henna on löytäny oikeen hellän rakastajan. Sehän on kerrassaan ihkua."
Maksettuani ostokset siirryin kassan päähän pakkaamaan. Hennakin siirtyi pian seurakseni ja paasasi jotain mikä minulta meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kassalla työskentelevä tätikin hymyili jo pienesti Hennan höpötyksille.
"Joo, mut mä tästä meen mun kullan luo. Moro", sanoin ja nappasin kauppakassit kouraani.
"Samu odota! Mä rakastan sua!"
"Siis anteeks mitä? Mä en pysy nyt kyllä yhtään sun kanssas kärryillä."
"Mä haluan vielä yrittää", Henna piipitti ja tarrasi kädestäni kiinni.
"Sori, mä olen varattu ja sullakin on se sun Simos", sanoin ja raahauduin ulko-oville.
Olin juuri saanut pyristeltyä Hennan itsestäni ja astunut ovista ulos, kun tyttö heittäytyi jälleen kimppuuni ja suuteli minua suoraan suulle. Tempaus sai minut täysin toimintakyvyttömäksi ja toinen kassikin putosi otteestani.
Pian Henna irrottautui minusta ja pieni pakokauhu valtasi sisimpäni, kun huomasin kuka seisoi kaupan pihalla nojaten seinään. Mia katsoi meitä kahta kysyvästi, toinen kulma hieman kohollaan. Kiiruhdin tämän luo.
"Mitä sä täällä teet?"
"Tulin sille sun ehdottamalle happihyppelylles. Mitä sä teet?"
"Sä varmaan lähinnä meinaat mitä toi tekee", sanoin ja nyökäytin päälläni Hennan suuntaan.
"Jatkakaa vaan mun puolesta. Mä tästä lähen hyppelemään kotiin."
Mia nappasi keppinsä ja lähti linkuttamaan pois päin. Kaupalta oli ihan kävelymatka näiden kotiin. Tytön reaktio sai kuitenkin suuni loksahtamaan auki. Jatkakaa vaan?
"Teijän suhde näyttää aika hyvältä", Henna naureskeli sivummalta. Tytön sanat saivat minut kiehumaan.
"Pidä sä vìtun húora jo se turpas kii!" karjaisin ja nappasin kassini maasta. Lähdin Mian perään.

Ehdin melkein saada tytön kiinni, kun huomasin tämän liukastuvan ja kaatuvan keppeineen kipeän näköisesti. Pidensin askeliani ja harpoin reippaasti tämän luo.
"Sattuks sua?" kysyin ja ojensin kättäni maassa makaavalle tytölle.
"Mua sattu henkisesti kyllä paljon enemmän", Mia sihahti yllätyksekseni ja kampesi istumaan.
"Mitä sä tarkotat?"
"Hei ei kukaan pakota sua olemaan mun kanssa, vaikka me ehkä joskus oltiin jotakin. Jos sulla ja tolla blondilla on jotai ni siitä vaan, vaik ei se kauheen kivalta tunnu."
En voinut olla nauramatta. Tilanne, että Mia kuvitteli minulla ja Hennalla olevan jotain tuntui niin epätodelliselta. Eihän meillä Hennan kanssa todellakaan ikinä olisi enää mitään.
"Lopeta!" Mia kivahti ja heitti pienen kourallisen lunta päälleni. Olihan se hienoa, että vihdoin oltiin saatu edes pari milliä lunta, mutten silti ehkä olisi halunnut saada sitä päälleni.
"Hei ihan totta. Mulla ja Hennalla ei todellakaan ole mitään. Se on mun entinen tyttöystävä ja vissiin haluis mut takas."
"Mikset sä sit haluu sitä?"
"Koska se on idiootti. Ja koska mulla on sut. Mulla on sut, vaikka eihän me seurustellakaan. Ja vaikka me ei seurustella niin sä oot musta mustis ja se on ihanaa."
"En mä oo susta mustis. Mä haluun vaan, et sä kerrot mulle, jos et haluu olla mun kans."
"Höpön pöpöt. Sä oot niin mustis, et alat näyttää jo ihan neekeriltä", jatkoin kiusoitteluani, vaikka tyttö näytti olevan jo räjähtämispisteessä.
"Samu!"
Kyykistyin Mian eteen maahan ja painoin huuleni tämän suulle. Ihan sama halusiko tämä sitä vai ei, mutta minä halusin. Tyttö ei vetäytynytkään pois, kuten olin kuvitellut, vaan vastasi suudelmaani.
"Sä oot ihan pönttö", Mia kuiskasi korvaani ja näykkäisi sitä vielä mielenosoituksellisesti.
"Ja sä alat taas olla Mia", kuiskasin takaisin ja suukotin tyttöä vielä poskelle.
Ehkä asiat palaisivat vielä takaisin raiteilleen. Ja ehkä oli ihan hyvä, että Henna oli lähentelijä.

no niin, siinä pitkästä aikaa jotain :) ehkä vähän töksöttävää, pahoittelut siitä :)

Päivämäärä:   24.10.08 21:00:33

JEee !! Ihan sattumalta tulin kattomaan olisko jatkoa ja tämä oli listalla ekana !! Whuhuuu!! Kiitis ihanasta pätkästä!

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   24.10.08 21:09:22

PAras!
Jatkoa

Lähettäjä: GRAUR 
Päivämäärä:   24.10.08 21:25:54

UP!

Päivämäärä:   24.10.08 21:30:38

"Kassalle mennessä nappasin vielä levystä yhden suklaalevyn matkaani"
joo ja tossahna kuuluis lukea, että nappasin vielä hyllystä yhden suklaalevyn mukaani.

ihanaa tää aivotoiminta tällä hetkellä :D

Päivämäärä:   24.10.08 21:31:42

I H A N A

Päivämäärä:   24.10.08 21:42:05

Kiitos ihanasta pätkästä <3 sä osaat kyllä kirjoittaa ihan helkkarin ihanasti :)

Päivämäärä:   24.10.08 21:45:13

ihanaa <;

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   24.10.08 21:58:36

Aaws <3 Tuo loppu oli ihana (:
Itekkin tulin silleen, et jaa, oiskoha jossain jatkoa, ja sitten silleen, et jaahas tänne tullu jotain kommentteja, ja tulin lukeen, ja olin pyörtyä kupsahtaa, kun täällä oliki jatkoaki (:

Päivämäärä:   24.10.08 22:23:27

Tosi kivaa kun tulee jatkoa aina tälleen välillä. Mä tykkään ihan sairaasti täst tarinast. :))

Päivämäärä:   25.10.08 11:23:44

jatka

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   25.10.08 16:54:42

Jjei! <33 Joskus kannattaa lähtee koneelta,ja ku palaa ni on jatkoo <3 ^^, Ihana loppu tosiaan... :)
Hahaa,tänään jatkoo ?? :D

Päivämäärä:   26.10.08 11:27:16

Millon jatkuu?

Päivämäärä:   26.10.08 13:17:15

Jatkoo vaan :)

LähettäjäBroken^^ 
Päivämäärä:   26.10.08 17:31:03

jatkoa jatkoa =)

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   26.10.08 20:41:25

up, jatkoa pian ? :D :)<3

Päivämäärä:   27.10.08 13:26:11

Autoin Mian ylös jäisestä maasta ja pudistelin olemattomia roskia omista housuistani. Takamukseni oli jo aivan jäätymispisteessä.
"Eiköhän mennä sisälle", tokaisin ja ojensin kepit vieressäni seisovalle tytölle ja kumarruin sitten nostamaan kauppakassit. Yksi jugurttipurkki oli ehtinyt jo vieriä ulos kassista ja hajota.
"Mennään vaan. Kannanko mä jotain?" Mia kysyi, mutta pudistin päätäni kieltävästi.
"Ehkä sulla on ihan tarpeeks tekemistä siinä, että sä saat ittes elävänä sisälle noitten keppien kanssa."
Mia tuhahti ja näytti kieltään minulle.
"Mä oon jo odottanukki, että koska sä alotat ton naljailun", Mia sanoi.
"Mä mitään naljaile", puolustauduin virnuillen.
"Ethän sä ikinä niin. Sä et kyllä oo muuttunu yhtään."
"Peruisit puhees, jos oisit nähny mut vaikka ennen joulua", sanoin ja lähdimme hitaasti etenemään kohti Rajaloiden kotitaloa.
"Oisin mä mieluusti katellu ennemmin sun ku Matiaksen tai Askon pärstää jouluna."

Pysähdyimme kerrostalon ulko-oville ja ehdotin Mialle, että pitäisimme pienen tupakkatauon ennen sisään menoa. Tai siis minä pitäisin, Mia oli fiksu tyttö eikä polttanut.
Kaivelin parhaillaan tupakka-askia ja sytkäriä taskustani, kun tajusin jotain kamalaa.
"Voi vítun vítun víttu!", kirosin ja kävin huolellisesti läpi jokaisen taskun mitä vaatetuksestani löysin.
"Mitä nyt?"
"Mun lompakko on hävinny!"
"Ehkä se jäi kassalle?" Mia ehdotti ja minä vedin hermostuneena sauhuja tupakastani.
"Tai sit se putos sillon, ku tulin auttaa sua", yritin järkeillä, sillä mielestäni lompakko ei kyllä ollut jäänyt kauppaan. Toisaalta olin voinut olla huolimatonkin, sillä Henna oli pyörinyt kimpussani.
"Mä käyn nopsaa vilkasee, jos sitä näkyis. Ehkä se on tippunu maahan."
Olin jo lähdössä, kun käännähdinkin pikaisesti ympäri ja katsoin Miaa.
"Sä tuskin selviit noitten ostosten kanssa yläkertaan?"
"Tuskin mä noita kahta kassia saan raahattua. Mut mä voin oottaa sen aikaa tässä. Ei sulla varmaan kovin kauaa mee, vaikka sä kävelisit ihan sinne kaupalle asti", Mia sanoi ja hymyilin tälle.
"Mä yritän olla nopee."

Onnekseni en joutunut kävelemään kovin pitkälle. Lompakko makasi maassa, suurinpiirtein siinä kohtaa missä Mia oli vetänyt nurin.
"Ou mai gaad", henkäisin ja noukin mustan nahkalompakon maasta.
Kävin lompakon sisällön nopeasti läpi ja totesin helpottuneena, että mitään ei ollut tainnut kadota. Olisi ollut melko katastrofaalista, jos joku olisi saanut korttini ja melko suuret rahasummat olisivat lähteneet liikkeelle tililtäni.
"Miten mä en voinu huomata, että tää tippu", mutisin itsekseni ja tungin nahkaesineen farkkujeni takataskuun.
Ehkä olin ollut niin suudelman lumoissa, etten ollut huomannut lompakkoni pudonneen.

Etenin reipasta kävelyvauhtia takaisin talolle. Pian näkymä kerrostalon ulko-oville avautui. Ovien edessä oli edelleen kaksi Siwan kassia, mutta Miaa ei näkynyt.
"Apua", kuulin kuiskaavani ja lähdin juoksujalkaa oville.
"Mia!" huusin ja tempaisin rappukäytävän oven auki.
Rapussa ei kuitenkaan kuulunut liikkuvan ketään, siellä olisi kyllä kaikunut, jos joku olisi liikahdellut mitenkään päin.
"Ei, ei, ei, ei!"
Hätääntyneenä lähdin juoksemaan talon toiselle laidalle.
"Mä tapan itteni tästä hyvästä!"
Pian pysähdyin ja lopetin päättömän juoksuni, kun kuulin huutoa jostain. Yritin kuulostella ääniä ja pian kuulinkin jonkun huutavan omaa nimeäni. Huutaja oli Mia.
Etenin äänen suuntaan ja olin satavarma, että huuto kuului roskakatoksen takaa. Kiersin katoksen ja sen takaa löytyikin kaksi ihmistä.

Mia makasi maassa kiljuen ja itkien samanaikaisesti. Melko suurikokoinen mies oli tämän yllä ja yritti tukkia kiljuvaa suuta. Mies ei selvästikään ollut huomannut tuloani, niin kova työ tällä oli pitää Mia hiljaisena.
"Anna sen olla!"
Mies ehti vain kääntää päätään huutoni suuntaan, kunnes olin jo tämän kimpussa. Kiskoin miehen pois Mian lähettyviltä. Mies kähisi jotain vastaan ja huomasin, että tältä puuttui pari hammasta. Häntä Mia oli siis potkaissut kasvoihin. Hän oli Matias.
"Painus kuule pikkupoika hélvettiin siitä!" Matias komensi ja yritti lyödä minua onnistumatta kuitenkaan. En kuunnellut tätä, vaan raivon vallassa löin nurkkini suurella voimalla miehen kasvoihin.
Selätin miehen maahan, enkä voinut enää estää nykkejäni viuhomasta.
"Vìttu sä et enää ikinä koske mun tyttöystävään!" huusin ja annoin uuden iskun miehelle. Tunsin kuinka rystyseni alkoivat olla jo kipeät hakkaamisesta ja ne alkoivat pikkuhiljaa pettyä Matiaksen verellä.
"Samu lopeta!" Mia kiljahti sivummalta.
"Sä tapat sen tota vauhtia!"
Tuijotin hengästyneenä vaaleaa tyttöä, jonka kasvot olivat muuttuneet aivan kalpeiksi.
"Tämmönen páska sais luvan kuollaki", murahdin ja nousin miehen yltä.
Olin hakannut Matiaksen kasvot melko kiitettävään kuntoon.
"Soita poliisi", sanoin ja heitin puhelimeni Mialle, joka ei kuitenkaan saanut koppia, vaan joutui noukkimaan puhelimen maasta. Matias ei tehnyt elettäkään paetakseen.
"Mä vahdin tätä yhtä", sanoin kuitenkin ja potkaisin miestä vielä mielenosoituksellisesti kylkeen.

Kyykistyin Matiaksen viereen, joka mulkoili minua vihaisesti. Mia oli siirtynyt hieman kauemmas näppäilemään puhelintani.
"Ihan kiva pano sulla. On tullu testattua neitiä useaankin otteeseen", Matias sanoi ja hymyili harvahampaista hymyään ivallisesti.
"Sä kaivat nyt selkeesti verta nenästäs", ärähdin ja olin jo lähes valmis mottaamaan miestä jälleen monien aiempien iskujen jatkoksi.
"Ja sä taidat poju päätyä kohta pienille päiväunille."
En ehtinyt kunnolla edes tajuta Matiaksen sanoja, kun kuulin Mian kiljaisevan. Tunsin kovan iskun takaraivossani ja sen jälkeen kaikki musteni silmissäni.

siinä nyt taasen jotakin :)

Lähettäjä: supu 
Päivämäärä:   27.10.08 15:31:47

hyvä, hyvä!!! :) jatkoa odottelen

Päivämäärä:   27.10.08 15:47:33

HYVÄ !

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   27.10.08 15:52:24

apua kuin jännään kohtaan jäi! heti jatkooo:)))

Lähettäjä: tyhjä 
Päivämäärä:   27.10.08 17:35:32

tää alkaa tylsistyttää. jotenki pysty arvaa et noi kaks vielä tulee siihe. Mutta hyvin kirjotat siinä ei valittamista. Jatkoa, äkkiä! :D

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   27.10.08 18:13:50

Jatkoaaa! Ja jos kuule pérkele se Mia katoaa, ni mä en takaa mitä teen.. 8D

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   27.10.08 18:19:01

Just niin prkl jos jtn. tapahtuu... mutta,mä tiiän mitä teen... kokoon kaikki tän tarinan lukijat yhteen,ja me tehdään jonkinlainen murha,ja sit sä joudut ostamaan kaikki ne kukkalaitteet ym. KAIKILLE lukijoille,ja juoksemaan joka päivä meiä hautajaisis...
ja näin siis JOS kummallekkaan käy jtn. 8DD et moi vaan...

Päivämäärä:   27.10.08 18:22:23

jatka

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   27.10.08 19:20:31

ei hitto tälläseen kohtaan saa jättää! jatkoa heti!

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.