Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  I guess you just fade away 2

Lähettäjä: piuhku. 
Päivämäärä:   5.10.08 12:33:35

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=664783&t=664783

edellinen. jatkelen taas piakkoin :)

Re: I guess you just fade away 2

Päivämäärä:   5.10.08 13:21:18

Seuraavana päivänä päätin etsiä Emman käsiini ja haastatella hieman häntä. En kuitenkaan viitsinyt mennä kolkuttelemaan näiden ovelle, vaan pidin vahtia parvekkeeltani, josta näki erääseen leikkipuistoon. Olin nähnyt Emman leikkimässä siellä useasti, joten elättelin toivoa, että tyttö menisi tänäänkin väsäilemään vaikka lumiukkoja puistoon.
Pitkältä tuntuvan ajan jälkeen odotukseni palkittiin ja pikkuruinen tyttö vaappui leikkipuistoon kirkuvanpunaiset haalarit yllään. Juoksin nopeasti eteiseen ja vedin ulkovaatteet ylleni. Sitten painelin pihalle ja toivoin, että Emma päättäisi tänään leikkiä yksin, jotta saisin rauhassa onkia tältä tietoja.

"Moikka", tervehdin iloisesti keinussa istuvaa tyttöä.
"Moi Samu! Onko mun piirrustus jo seinällä?" Emma kysyi, kun istahdin toiseen keinuista.
"Onhan se."
Keinuimme hetken ja rupattelimme niitä näitä. En viitsinyt syöksyä suoraa päätä asiaan. Pian kuitenkin päätin otta härkää sarvista ja kysyä Emmalta suoraan asiasta.
"Emma hei, sä olit kuulemma nähnyt päiväkotis lähellä sen tytön, joka on siinä sun piirrustuksessakin?"
Emma pysäytti keinunsa vauhdin ja tuijotti minua hymyillen samalla harvahampaista hymyään.
"Joo! Se käveli ihan hassusti! Onks se vammanen?"
"Ai miten se käveli?"
"Sillain ku pingviinit kävelee. Joko se oli vammanen tai sit sillä oli jalka kipee", Emma kuvaili. Tästä pystyin päättelemään, että Emma taisi tarkoittaa ontumista.
"Minkä näköinen se tyttö oli?" kysyin toiveikkaana.
"Se oli saanu turpaan!"
"Joo okei. Mutta oliko se vaalea- vai ruskeahiuksinen? Lihava vai laiha?" yritin saada lasta kuvailemaan näkemäänsä.
"No etkö sä tiedä minkä näkönen sun tyttöystävä on? Sä taidat olla vähän tyhmä," Emma sanoi ja näytti minulle kieltään.
Huokaisin.
"Ootko sä varma, että se oli mun tyttöystävä?" tivasin.
Tyttö ei kuitenkaan näyttänyt kuuntelevan minua, vaan oli kiinnostunut keinunsa ketjuista.
"Kato! Mun lapanen jää tähän kiinni", Emma hihkui, kun tajusi lapasensa jäävän jäiseen ketjuun kiinni.
"Tosi hienoa. Mutta kerros hei nyt, että mitä se tyttö teki ja mihin se meni?"
En saanut kuitenkaan vastausta kysymykseeni. Emma oli tuikannut kielensä jäiseen ketjuun kiinni ja ölisi jotain epämääräistä.
"Voi Jeesus", tokaisin ja kävelin tytön luokse, jolla oli parhaillaan kieli keinussa kiinni. Tälle alkoi tulla jo pieni paniikki.
"Älä riuhdo tai sattuu", neuvoin ja yritin pitää tyttöä paikallaan.
Emma alkoi parkumaan ja neuvoistani huolimatta riuhtaisi kielensä irti. Seurauksena oli verta ja suurta huutoa.
"Aii! Sattuu!" Emma parkui ja huusi täyttä kurkkua.
Mieleni olisi tehnyt vain tukkia korvat ja kadota paikalta, mutta sen sijaan, että olisin tehnyt niin, otin Emmaa kädestä kiinni ja lähdin kävelemään huutava lapsi perässäni talon oville.

Vein Emman verisine kielineen kotiin ja päätin lähteä katsastamaan päiväkodin lähiympäristön. En todellakaan tiennyt mitä ajatella. Olisiko Emma voinut puhua totta? Vai oliko kaikki vain ylivilkkaan lapsen mielikuvituksen tuotetta?
Mietteliäänä pakkauduin bemariini ja lähdin ajelemaan päiväkotia kohti. Lähistöllä olisi yksi päiväkoti, joka sijaitsi metsän reunassa. Muita paikkoja minulla ei tähän hätään tullut mieleen.

Parkkeerasin autoni päiväkodin parkkipaikalle. Paikka oli suljettu joulun pyhien ajaksi.
Kaivoin taskustani tupakan ja sauhutellen kävelin metsän reunalle. Missään ei näkynyt mitään. Vain lunta. Päätin kuitenkin kävellä metsänreunaa pitkin, jos jotain kuitenkin löytyisi.
Hetken kuluttua katseeni kiinnittyi lumessa oleviin kengän jälkiin. Hangessa näkyi kahdet jalanjäljet, toiset olivat pienemmät ja toiset taas reilusti suuremmat.
"Ei voi olla totta", henkäisin ja pudotin tupakkani maahan. Lähdin seuraamaan jälkiä.
Jäljet jatkuivat jonkin matkaa. Tunsin jähmettyväni, kun huomasin lumivalkeassa maassa jotain punaista. Verta. Maassa oli verta ja jäljet sen näköiset kuin kaksi ihmistä olisivat painineet siinä. Sitten jäljet taas jatkuivat, mutta tällä kertaa kahden kenkäparin sijasta jälkiä löytyi vain yhdelle.
Emma oli tainnut puhua totta.

Lähettäjä: cyra. 
Päivämäärä:   5.10.08 13:31:47

jes ! mahtava tarina. jatkoa äkkiä!

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   5.10.08 13:40:10

huippu!! jatkoa äkkiä:)

Lähettäjä: dg 
Päivämäärä:   5.10.08 14:53:08

mahtava pätkä! ää jatkoo äkkii

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   5.10.08 15:20:32

mahtavaa! :P
jatkoo vaan pian, tää menee jännäks ;)

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   5.10.08 16:10:45

Menee jännäks, äkkiä jatkoa, täällähä saa sydärin ja jotai komplikaatioita ku joutuu sydän kurkus oottaan jatkoo :'D

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   5.10.08 16:15:41

Aivan mahtavasti kirjoitettua jatkoa taas. :)

Lähettäjä: Neaaa 
Päivämäärä:   5.10.08 17:12:49

tänään pliis jatkoa?! tää on niin mahtava! : )

Lähettäjäsaltsu 
Päivämäärä:   5.10.08 18:22:26

jatka nopee!!!

Lähettäjä: melissa` 
Päivämäärä:   5.10.08 18:49:40

Jee jee :) Tiedän että sulla muutakin tekemistä mut jatka kuiteski <3

Lähettäjä: nöpö 
Päivämäärä:   5.10.08 19:14:19

sun on pakko jatkaa heti ! :D tää on tosi hyvä.

Lähettäjä: Kielo_Kokaiini 
Päivämäärä:   5.10.08 19:57:33

Jess, taas paljon lissää luettavaa, jatkeles!

LähettäjäPanda. 
Päivämäärä:   5.10.08 20:04:11

Kyllä, täytyy jatkaa! ei tuommoiseen kohtaan saa jättäää!!!

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   5.10.08 20:13:07

Jess jatkoa! Jatka viel tänään , jooko ??! ei saa jättää tommoseen kohtaan,ei sitä huomiseen asti voi odottaa! :DD jookoo... ? jos me oikein kauniisti pyydetään sua jatkamaan ? :D

Lähettäjäsaltsu 
Päivämäärä:   5.10.08 20:22:00

nii just jos me kauniisti pyydetään xD

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   5.10.08 21:22:05

tooooosi kauniisti? oikiasti, ei kykene oottamaan huomiseen... ;)

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   5.10.08 21:26:46

niiku me oikein kauniisti pyydetään! :;)

Päivämäärä:   5.10.08 21:32:28

ainakin huomiseen saatte oottaa ;) mahdollisesti pidempäänkin

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   5.10.08 21:49:13

yyh.... ;'(

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   5.10.08 21:50:49

voi hirvitys. no, meidän on yritettävä kestää, ja jaksaa.. ja niin. ollaan vahvoja, jos ollaan.
mutta sun on kyllä luvattava, että yrität pian kirjoittaa sitä jatkoa (:

Päivämäärä:   5.10.08 22:02:54

voi eiv :S

LähettäjäMammaMiia 
Päivämäärä:   5.10.08 23:19:20

ÄÄÄH... pakko tulla jatkoa (:

Lähettäjä: JamoBakteeri. 
Päivämäärä:   6.10.08 13:19:18

8-vuotias päiväkodissa?

Päivämäärä:   6.10.08 14:05:26

JamoBakteeri, tajusin ton itsekin vasta myöhemmin :DD mutta se käy siellä vaikka jotain päiväkerhoa :D

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   6.10.08 15:32:38

^ Ite mietin samaa tossa, mutta aattelin sitten, että mistä minä tiiän mitä ja miks jotkut kävis.. :'D En kiinnittäny niin kovin huomiota siihen >8D

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   6.10.08 16:09:32

xD okkei... ei mul kyl pistäny silmää eikä haitannukka :D Jatkuuko tänään? jookos :D ??

Lähettäjä: cibi 
Päivämäärä:   6.10.08 18:04:49

No johan. Luin tässä sitten ihan alusta asti putkeen ja ihastuin ~
Nyt vain äkkiä jatkoa.

Päivämäärä:   6.10.08 19:56:52

oijoi jatkoaaaa (=

Lähettäjä: HHeavennn 
Päivämäärä:   7.10.08 11:21:42

Pelasta mun päivä. ^^ Jatka.
Ilkeetä jättää tollaseen kohtaan. Mutta en minäkään sitä päiväkoti juttua huomannut. :D

LähettäjäErektiohäiriö 
Päivämäärä:   7.10.08 17:29:09

Mian on pakko löytyä! Laitathan et Samu löytää sen, ja elävänä vielä ? :)

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   7.10.08 17:56:07

Tulishan sitä jatkoa tänään? Nätisti pyydettynä? =)

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   7.10.08 18:53:15

Nii,jos me oikeen nätist pyydetää, edellisest jatkost o menny jo pari päivää x) :D ;)

Päivämäärä:   7.10.08 21:04:27

JATKOA

Päivämäärä:   7.10.08 21:44:13

sori tyypit, mutta nyt ei vaan oikeesti ratkea sen vertaa aikaa, että kerkeis mitään rauhassa kirjottelemaan :/ syysloma alkaa kohta niin sitten kerkeää taas kirjottamaan moniakin pätkiä :)

Lähettäjä: HHeavennn 
Päivämäärä:   8.10.08 14:38:04

Kuulin että joudun olemaan koko viikon kotona, nyt en saa edes jatkoa. :D

Lähettäjä: heipppa 
Päivämäärä:   8.10.08 14:54:32

JATKOAA <3

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   8.10.08 15:49:39

No, no, no.. OKEI! Kyllä kestetää syyslomaan asti, kai..

Päivämäärä:   8.10.08 20:05:59

no meillä alkaa syysloma tavallaan perjantaina :D ja mahdollisesti huomenna kirjoittelen jatkoa, jos en mee kouluun :)

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   8.10.08 20:43:02

Sitä perjantaita itsekkin aattelin, koska lasken sen jo tavallaan lomapäiväks, vähä hianoo jos jo huomenna ois jatkoo (:

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   9.10.08 15:53:32

toivottavast huome sit... (: :/

Lähettäjä: Secret. 
Päivämäärä:   9.10.08 22:09:55

Tämähän on mahtava tarina myös! :) Aikaisemmin myös luin Kesä,kärpäset & yksi poppari - tarinaa... :) jatka pian ! <3

Lähettäjä: melissa` 
Päivämäärä:   9.10.08 22:57:18

Secret. >> täähä on jatkoa kys. tarinalle.

Lähettäjä: Secret. 
Päivämäärä:   10.10.08 16:23:58

melissa` : jepjep , tiiän :D
jatkuu tänäänn ? :''D

Päivämäärä:   10.10.08 16:24:16

jatkoaaa kinuan<3

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   10.10.08 19:55:07

Tuleekos tänään sitä jatkoa? ;DD

Lähettäjä: :> 
Päivämäärä:   10.10.08 21:59:30

Jatkoo ja Mian täytyy löytyä. :)

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   11.10.08 12:42:06

uupp,eipä tullu jatkoo ;<

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   11.10.08 12:49:46

Hui kauhia. Ei vielkää jatkoa >.< Nyt iskee paniikki, äkkii jatkooo?

Päivämäärä:   11.10.08 13:50:58

jatkoa jo, edellisestä on jo niin kauan aikaa :((

Lähettäjä: titta 
Päivämäärä:   11.10.08 17:15:41

ei vieläkään jatkoa !!!!!!!!!!!

Päivämäärä:   11.10.08 19:32:22

sorii, on todellakin vähän venähtänyt tää jatko :/ yritän kirjoitella sitä jatkoa mahdollisimman pian.

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   11.10.08 19:33:28

no kyllä me ymmärretään (': kirjotat kun kerkeet/jaksat. me vaan niin malttamattomasti haluttais jatkoa :o

LähettäjäErektiohäiriö 
Päivämäärä:   11.10.08 19:33:44

tuleeko nyt viikonlopun aikana?

Lähettäjä: m a r i 
Päivämäärä:   11.10.08 19:52:39

jatkoo. >)

Päivämäärä:   12.10.08 00:59:03

Nostan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.10.08 14:32:44

.

Lähettäjä: ert 
Päivämäärä:   12.10.08 15:02:28

JATKOA :D

Päivämäärä:   12.10.08 15:38:14

Otin yhteyttä heti poliisiin ja pari miestä lupasi tulla katsastamaan paikan. Minua käskettiin odottamaan päiväkodin parkkipaikalla poliisimiehiä. Päätin kuitenkin seurata jälkiä vielä hieman pidemmälle ennenkuin palaisin parkkipaikalle, sillä poliiseilla kestäisi kuitenkin hetki ajaa tänne.
Pettymyksekseni jäljet loppuivat heti, kun metsä alkoi ja tiheni. Siellä ei ollut lunta laisinkaan. Olin luullut, että jäljet olisivat voineet jatkua loputtomiin ja niitä seuraamalla olisimme voineet löytää Mian mahdollisen olinpaikan.

Poliisit tulivat paikalle ja johdatin heidät kohtaan, jossa verta oli ollut maassa. Toinen poliiseista kyykistyi maahan ja haroi leukansa sänkeä mietteliäänä.
"Mainitsit, että jokin pikkutyttö olisi nähnyt sen kadonneen tytön täällä?" poliisi kysyi ja tutkaili maata.
"Niin. Mä epäilin sitä ensin, mut sitten tulin kuitenkin mielenkiinnosta kattelemaan tänne ja löysin nää jäljet", selitin.
Poliisit lähtivät myös seuraamaan jälkiä, mutta joutuivat toteamaan saman kuin minä: jäljet loppuivat heti metsän alkaessa.
"Voisko joku koira saada jonkun vainun ja johdattaa meijät näitten jälkienjättäjän luo?" kysyin toiveikkaana toiselta poliisilta, joku vaikutti hieman örmyltä.
"Mahdollisesti", mies murahti vain ja raapusteli jotain lehtiöönsä.
"Mun mielestä sitä kanattais kokeilla", sanoin ja kaivoin yhden tupakan taskustani.
Poliisi käännähti puoleeni.
"Kuules poika. Jos menisit nyt vain kotiin ja antaisit meidän hoitaa hommamme rauhassa?"
Katsoin ärtynyttä poliisia hieman kummastuneena. Mitä vikaa ehdotuksissani muka oli?
"Öh, no anteeks nyt vaan, mutta mä haluan kyllä olla messissä, koska kyse on kuitenkin mun tyttöystävästä", ilmaisin mielipiteeni kärkkäästi ja imuttelin kunnolla tupakkaani.
"Se ei kuitenkaan käy. Poliisi hoitaa nämä hommat ja ilmoitamme sitten, jos jotakin löytyy."

Väitin vielä poliiseille vastaan, mutta he vain töykeästi käskivät minua palaamaan kotiin. Kiukustuneena istuin autooni ja starttasin sen.
"Welcome to Finland. Meillä on täällä kasapäin ammattitaitoisia ja reiluja poliiseja", napisin itsekseni, kun käänsin auton menosuuntaan.

Poliisit tulivat käymään luonani vielä illalla ja kertoivat, että olivat käyttäneet koiria apunaan.
"Koirat selkeästi saivat jonkin vainun ja pääsimme etenemään jonkin matkaa. Päädyimme kuitenkin vain eräälle hiekkatielle", se mukavampi poliisi kertoi minulle, kun istuimme kahvilla pöydän ääressä.
"Ja siitä eteenpäinkö ne koirat ei enää vainunnu mitään?"
"Epäilemme, että kyseinen henkilö on siinä kohdin saattanut nousta autoon", örmypoliiskin puuttui keskusteluun. Vasta nyt huomasin, että tämän rintapielessä luki "Kuusela".
"Se siis selittäis sen, että ne koirat ei pystyny etenemään pidemmälle?" kysyin uteliaana ja poliisit nyökyttelivät.
He kertoivat myös tutkineensa hiekkatien päästä päähän siltä varalta, että tie olisi johtanut johonkin. Toisessa päässä tietä oli kuitenkin ollut yleinen uimaranta ja toinen pää johti suoraan isommalle tielle.
Poliisit kuitenkin lupasivat jatkaa etsintöjä ja sanoivat käyvänsä jututtamassa myös Emmaa. He olivat ottaneet myös yhteyttä Mian vanhempiin ja kertoneet, että heillä oli nyt yksi johtolanka. Ainoatakaan johtolankaa ei ollut ollut ennen tätä.
Olin tyytyväinen, että etsinnät olivat saaneet jälleen uutta tuulta purjeisiinsa, mutta minua myös pelotti. Mitä jos verijäljet maassa kielisivätkin, että Mia oli rusikoitu kuoliaaksi?

Päivät taas kuitenkin kuluivat, mutta mitään ei löytynyt. Istuskelin Kristianin seurassa jäisellä penkillä. Olimme juuri käyneet pitkästä aikaa luistelemassa ja lämimässä hieman kiekkoa.
"Mun jalat on ihan turtana", Kristian sanoi, kun veti toisen luistimen jalastaan.
"Nii munki. Tätä ei oo tullu harrastettua aikoihin", totesin ja hieroin villasukkaista jalkaani.
"Ihme, että tänä vuonna on saatu ees jäät aikaseks, ku lunta on näin säälittävän vähän", jatkoin ja tiirailin koleaa maisemaa.
Kristian pyyhki hokkareitaan pyyhkellä ja asetteli sitten suojukset paikoilleen.
"Mun tekis nyt mieli kuumaa kaakaota", Kristian tokaisi.
"Sellasta konekaakaota."
"Mennään toho läheiseen kuppilaan."
"Joo mennään vaa. Mut saaks sieltä konekaakaota?"
"Ehkä", vastasin naurahtaen ja työnsin luistimet kassiin ja pakkasin mailan erilliseen mailalaukkuun.
Nousimme ja lähdimme tallustelemaan kohti kahvilaa kantamustemme kanssa.

Laskimme kassimme erään kahvilan pöydän viereen ja sitten siirryimme kassalle tilaamaan kuumia juotaviamme. Kuppilassa leijaili myös ihana vastaleivotun pullan tuoksu, joten päätin ostaa yhden korvapuustin kaakaon seuraksi.
"Ajattele, et kohta on jo uusvuos", Kristian sanoi ja istuutui oman kuppinsa ja pullansa kanssa vastapäätäni.
"Niinpä. Ihan törkeen nopeesti on aika menny."
"Miakin on ollu kohta jo kateissa yli puol vuotta", jatkoin ja kalastin lusikalla vaahtoa kuuman juomani pinnalta.
"Mm. Mut se on hyvä, että etsinnöissä ollaan päästy ees vähän eteenpäin", Kristian sanoi.
"Jees. Mut no, ei puhuta siitä", sanoin, sillä ajattelin, ettei ystäväni haluaisi kuunnella märehtimisiäni. Minäkin olin lähtenyt luistelemaan, jotta saisin hieman muuta ajateltavaa, sillä päässäni ei ollut lähipäivinä pyörinyt juuri muu kuin Mia ja veriset jäljet maassa.

sainpas nyt ees jotain aikaseks :D

Lähettäjä: Lop 
Päivämäärä:   12.10.08 16:02:33

Jatkeleppa, kun kerkiät :D

Päivämäärä:   12.10.08 16:05:53

Nyt mä suutun - olisin oikeasti kuvitellut että Mia löytyy x___x

Mutta jatkoa odotellessa.

Lähettäjä: ^^Unelma 
Päivämäärä:   12.10.08 19:29:16

^ aivan sama juttu. Odotin jo, et JES nyt se löytyy, sit olin silleen häh? eihä se löytyny ja luin tota uusiks ja uusiks ennenku tajusinkaan..
Jatkoa odotellessa.

Lähettäjä: zyc. 
Päivämäärä:   12.10.08 19:41:15

Aivan mahtava tarina. Ei voi kyl muuta sanoo. Oon lukenu täältä tosi paljon tarinoita, ja tää on kyl ehdottomasti paras! Tää jotenki vaan tempaa mukaansa:D aina ku vaik Mial ja Samul on ollu jotai nii on tullu itellekki semmone olo että voi ku ne sopis. Ja noilla on tosi hassuja sanontoja, nauran vaan tääl itekseni. :D Mut ei muuta, halusin vaan sanoa, et loistavan tarinan oot kirjottanu. Ootan jatkoa! :)

Päivämäärä:   12.10.08 19:42:08

Tohon edellisee viel, tää oli jotenki nii hassu kohta:D

Parasta kuitenkin oli, että useimmat tytön lahjat olivat julisteita, joissa komeili oma pärstäni. Ehkä tämä oli saanut jostain käsityksen, että haluaisin tapetoida asuntoni seinät omilla kuvillani.

Päivämäärä:   12.10.08 20:03:28

kiitosta kommenteista :) jatkoa voisin mahdollisesti kirjoitella vielä tämän päivän aikana, jos saan jonkin inspis-kohtauksen :D

Päivämäärä:   12.10.08 21:17:26

Oli jo hämärää, kun minun ja Kristianin tiet viimein erosivat ja lompsotin kotiin. Yllätyksekseni pieni olento istui kyyryssä oveni edessä.
"Mitä sä täällä istuskelet?" kysyin ja laskin kassini rappukäytävän lattialle.
"Odotan sua", Emma sanoi ja nousi seisomaan.
"Miks sä ilmiannoit mut poliiseille?"
"Niin poliisit kävi jututtamassa sua vai?"
Emma risti kätensä rintansa ylle ja tuhahti vihaisen oloisena.
"No mikäs nyt on?" katsoin tyttöä, joka tapitti minua vihainen ilme kasvoillaan.
"Ne ois voinu viedä mut vankilaan!" Emma huudahti.
"No höpöhöpö. Ne kyseli vaan tiedätkö sä Miasta jotain. Ei ne sua nyt mihkään selliin heittäis", nauroin tytön jutulle, mutta vakavoiduin nopeasti, kun tunsin pienen nyrkin iskeytyvän mahaani.
"Sä oot ihan homo!"
Katsoin hämmästyneenä kuinka Emma iski pipon päähänsä ja käveli nokka pystyssä ohitseni.
"Emma! Tiedätsä edes mikä on homo?"
Emma käännähti ympäri ja katsoi minua et-sä-muka-tiedä-ilme kasvoillaan.
"Se on sellanen haukkumanimi kaikille tyhmille! Mun velikin haukkuu sen yhtä kaveria aina homoks!"
Tiesin kyllä Emman veljen ja tämän kaverin, sillä olin nähnyt nämä joskus pihalla. Täytyi kyllä myöntää, että tämän kaveri oli melkoinen hinttari.
"Jaaha. Sovitaan sit niin."
"Samu sä et oo enää mun idoli, ku oot noin tyhmä", Emma sanoi ja näytti minulle vielä kieltään ennenkuin jatkoi matkaansa.
Mikäs siinä, parempi näin. Ei minua haittaisi, jos yksi pikkutyttö vähemmän roikkuisi kimpussani.

Kävin pikaisesti lämpimässä suihkussa ja sitten siirryin hääräilemään keittiön puolelle. Mahani kurni jo, joten päätin kokkailla hieman. Mitään kovin prameaa en saanut valmistettua jääkaappini aineksista, vaan tyydyin pyttipannuun. Kuitenkin tyytyväisenä aikaansaannokseeni istahdin olohuoneen sohvalle ja aloin lappaamaan ruokaa suuhuni. Telkkarista tuli parhaillaan jokin Huippumalli haussa-ohjelma, jota tyydyin paremman puutteessa katsomaan. Ihan nättejä misujahan siinä, vaikka totesin, että ilman meikkiä suurin osa mallikokelaista oli aika mitäänsanomattoman näköisiä. En kyllä menisi sellaisia kadulta iskemään.

Olin juuri saanut kadotettua pyttipannun lautaselta vatsani uumeniin, kun kuulin ovelta koputusta. Kävelin keittiön kautta ja jätin astiat tiskipöydälle, sitten suuntasin eteiseen. Tempaisin oven auki ja lähes kirjaimellisesti katsoin silmät pyöreinä edessäni seisovaa tyttöä, tai pitäisikö sanoa naista.
"Miks sä katot mua, kun jotain avaruusoliota?" tyttö naurahti ja käveli ohitseni sisään.
"Mitä sä... siis miten sä...", en saanut sanaa suustani, vaan toljotin blonditypyä, joka parhaillaan riisui ulkovaatteitaan.
"Mä ajattelin, että sulla on ollut ikävä. Niinpä päätin tulla moikkaamaan ja kysymään mitä kuuluu."
"Parempi vaan, ettet ois tullu", mutisin itsekseni niin hiljaa, ettei toinen kuullut sanojani.
Tyttö pyörähti ympäri ja käveli peremmälle asuntooni.
"Sun kämppäs ei oo kyllä sitten muuttunut yhtään! Samanlainen boksi, kun aina ennenkin. Paitsi mihin sä oot heivannu sen lasipöydän tosta olohuoneesta? Sen mikä me sillon ostettiin?"
"Mä hajotin sen", vastasin ja tuijotin tyttöä kulmieni alta.
"Mutta minkä ihmeen takia?"
"Mua vítutti."
"Sä oot niin samanlainen, ku aina ennenkin! Voi Samuel, mä oon oikeesti kaivannu sua niin paljon!" vaaleaverikkö sirkutti ja kiepsahti kaulaani. Tönäisin tämän kuitenkin kauemmas.
"Ai, oot oikeen kaivannu mua? Alkoko elämä sen tumman ja ah-niin-komeen jäbän kanssa kaduttamaan?"
"Samu mä oon oikeesti kaivannu sua. Mä rakastan sua."
Tyttö yritti jälleen heittäytyä kaulaani, mutta itsepintaisesti vain työnsin tämän pois.
"Henna kuule, ei mee enää läpi. Mä en enää ala sun pelinappulakses", sanoin tiukasti ja työnsin tyttöä ulko-ovelle.
"Samu-kulta. Mä oon oikeesti muuttunu. Mikset sä vois antaa mulle anteeks?" Henna yritti.

Olimme seurustelleet Hennan kanssa melko pitkään ja suunitelleet jopa kihloja ja yhteenmuuttoa, mutta sitten olikin selvinnyt, että koko suhde oli ollut yhtä valetta. Henna oli pettänyt minua, eikä se ollut jäänyt ainoastaan vain yhteen kertaan. Syyksi Henna asetti sen, etten muka huomioinut tätä tarpeeksi, vaan keskityin liikaa bändin kanssa touhuiluun. Silloin bändimme ei ollut ollut vielä mitään, enkä siinä tilanteessa olisi koskaan voinut kuvitella ansaitsevani leipääni muusikon hommilla. Hennan syytökset olivat olleet täysin perättömiä ja erosimmekin melko riitaisissa merkeissä.
Silloin olin ollut lähes varma, etten selviäisi niistä sydänsuruista ikinä, mutta nyt tytön seisoessa siinä edessäni en tuntenut muuta kuin vihaa tätä kohtaan.
"Hei katoo nyt ihan oikeesti", tiuskaisin ja nappasin Hennan takin naulakosta. Heitin takin tytölle.
"Sä et voi olla noin kylmä ihminen", Henna piipitti ja alkoi kiskoa takkia ylleen.
"Ai mäkö kylmä? Kelaileppa tästä pari vuotta taaksepäin ja sano sit kuka on kylmä ihminen!" korotin ääntäni jo huomattavan korkealle tasolle.
"Mä luulin, että sä olisit iloinen, kun mä tulin takaisin! Tää vastaanotto taitaa johtua vaan siitä sun kadonneesta tytönhempukastas. Taidat hartaasti oottaa sitä kotiin, mutta mä luulen, että se on vaan lähteny lätkimään kyllästyttyään suhun!"
Hennan sanat tuntuivat pahalta, sillä tiesin, ettei asiat todellakaan olleet niin.
"Pidä sä vítun pikku bítch se turpas kii ja katoa mun silmistä!"
Henna tuhahti vain mielenosoituksellisesti ja marssi kiukustuneena ovesta ulos. Paiskasipa vielä tyylikkäästi ovenkin kiinni sellaisella voimalla, että ihme, kun lamppu ei tippunut katosta. Unohtipa neiti petturi lapasensakin sohvani reunalle.
"Että mä vihaan tota naista", murahdin ja kävin hakemassa jääkaapilta yhden kaljan. Korkkasin pullon ja istahdin sohvalle nauttimaan sen sisällöstä. Että minua ärsytti tytön käytös vieläkin! Mitähän tämä olisi edes halunnut minusta?

Ei mennyt kuin korkeintaan vartti, kun kuulin oveltani uuden koputuksen. Henna ilmeisesti tuli hakemaan lapasiaan. Nappasin lapaset sohvaltani ja marssin eteiseen. Ehkä voisin tunkea lapaset postiluukun kautta ulos? Sitten ei ainakaan tarvitsisi nähdä sitä lehmää enää.
Kyykistyin postiluukun tasolle ja yritin tunkea lapasia sitä kautta ulos. Lapaset olivat kyllä turhan suuret siihen hommaan.
Koputus alkoi käymään kiivaampana ja pian tunsin kuinka oveeni potkaistiin.
Nousin ylös ja kiskaisin oven auki
"Onko sulla joku vítun ong...", ärjyin heti saadessani oven aukin, mutta hiljenin nopeasti kesken lauseen.
Tunsin kuinka minun oli vaikea hengittää ja oloni oli aivan sellainen, että jalat pettäisivät pian alta ja taju karkaisi. Henkeä haukkoen irrotin otteeni kahvasta.

Päivämäärä:   12.10.08 21:29:09

eiikä, jatka pian":)

Lähettäjä: Anamaya 
Päivämäärä:   12.10.08 21:33:03

Ei tommoseen kohtaan saa jättäää!!!
Jatkoa pian!! :D

Lähettäjä: :> 
Päivämäärä:   12.10.08 21:40:11

Ei tommoseen kohtaan saa jättää enää näin myöhällä. :DD

Lähettäjä: Mmurunen 
Päivämäärä:   12.10.08 21:40:27

No voi juma, ei saa missään nimessä jättää tollaseen kohtaan!! Meikähän istuu nyt koko yön koneella ja oottaa et jatkopätkä tullee!

Päivämäärä:   12.10.08 22:05:07

^samoin, ei voi nukkua:D

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   12.10.08 23:06:49

ÄÄÄÄ!!! Ei saa jättää tollaseen kohtaan! sun on pakko jatkaa tänään! ei kestä! ja sen on muuten PAKKO olla Mia! :DD Jooko hei, eks vois jatkaa viel tänään??! :D
Äääww.. yöunet kyl tosiaanki menee ! (ja porukoitten hermot ku en lähe koneelt)

Päivämäärä:   12.10.08 23:21:02

nooo ehkä mä voisin jatkaa jos oisin kiltti, mut mä en tiedä vielä oonko kiltillä tuulella ;D

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   12.10.08 23:47:16

Yhyy, joo pliis... ku pitäs sammuttaa kone.. ja haluun viel tänään tietää mitä käy! (tai sit vähä huomisen puolel ) sovitaan että mä käyn pesemässä hampaat ym. ja ku tuun takas sä oot jatkanu, ni sit voin sängys lukee nopee ja sammuttaa sit koneen, okei ? :DD

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   13.10.08 00:23:58

;''( Yhyy,et ehtiny pelastaa... ;/ täytyy jotenki koittaa jaksaa tää yö ilma unta... ja kaikkihan on taas sun syytä ! :D No mutta aamulla/päivällä jatkat!

Lähettäjä: hih. 
Päivämäärä:   13.10.08 00:48:13

eiii jatka nyt piuhku. ei tollasee kohtaa saa jättää! ei voi mennä muuten nukkumaa :((

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.10.08 09:51:49

vitsi tää uus pätkä on hyvä! <:

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   13.10.08 09:52:27

Jatka Piuhkuu !! :DD Oot nyt kiltti, jooko ?

LähettäjäPanda. 
Päivämäärä:   13.10.08 10:00:45

Voi voi voi hellan lettas. jatkoa ja äkkiä, please :)

Päivämäärä:   13.10.08 10:08:58

KAUHIA! onneks en lukenu tota eilen illalla. enhä ois voinu ees nukkuu :'ooo
nyt kuule jatkoo nopiaa, ennenku me kuollaan. mä kuolen muuten vaan, ja muut unenpuutteeseen.. ja kaikki sun takii.. 8D

Lähettäjä: ert 
Päivämäärä:   13.10.08 10:32:08

tää on paras tarina, mitä mä luen tällä hetkellä ! :D

jatkoo ja äkkii, ei tollaseen kohtaan saa jättää :'DDDD

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   13.10.08 14:59:11

Piuhkuu, mihis se jatko jäi ? :D

Päivämäärä:   13.10.08 15:15:44

se jäi vähä ku nukahdin :DD ehkä tänään vähän myöhemmin jatkelen :P

Lähettäjä: Shattered 
Päivämäärä:   13.10.08 15:58:14

Voi jessus sun kanssas. :D
Ei tollaseen kohtaan saa jättää. ´Voisitko jatkaa pian? ;D

Päivämäärä:   13.10.08 16:06:33

aina välil koulus mietin et ootko jatkanu:D jatka pian!

Päivämäärä:   13.10.08 16:13:56

nukahdit? kauhistus vieköön. nukahdit :'o
täällä iha hermona ootellaan jatkoa :'oo

Lähettäjä: m a r i 
Päivämäärä:   13.10.08 16:18:58

Jatkoo ei saa tollaseen kohtaan jättää. >D

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   13.10.08 16:21:41

Yhh, nukahdit :D Ja sinähän jatkat tänään! :D tai muuten saat heittää hyvästit sun fanilaumoille ja sen sijaan tulla meiän kaikkien hautajaisiin... >D

LähettäjäShattered 
Päivämäärä:   13.10.08 17:25:25

Lähettäjä: Sheala~
Päivämäärä: 13.10.08 16:21:41

Yhh, nukahdit :D Ja sinähän jatkat tänään! :D tai muuten saat heittää hyvästit sun fanilaumoille ja sen sijaan tulla meiän kaikkien hautajaisiin... >D
--
Eli eikö olisi helpompaa kirjoittaa yksi jatkopätkä, kuin käydä miljoonissa hautajaisissa. : D

Päivämäärä:   13.10.08 17:41:45

^ no niinpä, tulisi nopeammaksi, helpommaksi, ja halvemmaksi. aattele mitä kukkalaitteet maksaakaan..

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   13.10.08 18:04:04

Niin..ja Piuhku. sä et pysy ees laskuissa perässä kuinka monelle sun täytyy ostaa..! :D Joten eiköhän se yks, ilonen jatkopätkä olis hiukka helpompi ? ja halvempi!

Lähettäjä: satyu 
Päivämäärä:   13.10.08 18:15:13

vauhilla jatkoa, ihan hirveesee kohtaa jätit, nyt meikä veanilee tääl näin ihan häseis uutta pätkää 8PP

Lähettäjä: Kielo_Kokaiini 
Päivämäärä:   13.10.08 18:42:31

puihku. tää on KIDUTUSTA! ethän sä nyt hyvä immeinen voi jättää tollaseen kohtaan ja pitää hulluja jännityksessä! :DDD

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   13.10.08 20:45:10

up, jatka oikeesti tänää, :D älä kiusaa meit enempää.. muutenki jo maailmanloppu tulos.. ;S

Päivämäärä:   13.10.08 21:04:19

Niin, helpolla pääset jos tänään vielä jatkoa kirjoitat, 3h aikaa tai tullee kallis lasku ;D

Päivämäärä:   13.10.08 21:09:16

Aivot meni täydelliseen oikosulkuun o.o
Jatkoa ja pian - keskiviikkona on matikan koe.

Päivämäärä:   13.10.08 21:10:53

mä oon alottanu jo :D mut olkaas nyt hetki hiljaa et se mahtuu tähän samaan topaan se pätkä :D

Päivämäärä:   13.10.08 22:14:35

millon laitat sen tänne?;o

Päivämäärä:   13.10.08 22:19:48

lisään ihan kohta :)

Päivämäärä:   13.10.08 22:55:52

Milloon? Hop hop hop hop, mä halluun lukee sen,ennen ku lähen tuutii ;)

Päivämäärä:   13.10.08 23:14:51

plop. lisään pätkän uuteen topaan.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.