Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  I guess you just fade away

Lähettäjä: piuhku. 
Päivämäärä:   21.9.08 14:57:32

Ensiksi, pahoittelen syvästi tota otsikkoa, mutta oon maailman surkein keksimään tarinoille nimiä :D

Tämä on siis jatkoa Kesä, kärpäset ja yks poppari -tarinalle, joka löytyy kokonaisuudessaan täältä, kun hieman rullaa alaspäin. :>

Niin ja sen verran vielä, että vaikka tekstissä esiintyykin ulkomaalaisia niin en viitsi alkaa tällä kielipäällä vääntämään keskusteluja englanniksi, vaan kirjoitan kaiken ihan suomeksi.

I guess you just fade away

Ihmisiä on sadoittain, jopa tuhansittain edessäni, en tiedä tarkkaan kuinka paljon. Kaikki hyppivät, kiljuvat ja lyövät käsiään yhteen soittamamme musiikin tahtiin. Kappaleiden soittaminen hoituu ulkomuistista, sormet tietävät tasan tarkkaan missä vaiheessa siirrytään kitaran kieleltä toiselle. Tunnelma ja yhteishenki keikalla on mahtava.
Astun kauemmas mikkiständini luota ja käännän katseeni Eetuun, joka aloittelee parhaillaan kitarasooloaan. Yleisön huomio kohdistuu kitaristiin, jonka taitoja voin vain ihailla. Eetuun verrattuna painin itse vielä täysin amatöörien sarjassa.
Siirrän katseeni Eetusta yleisöön. Soittoni loppuu äkillisesti kuin seinään ja plektra putoaa kädestäni. Kaikki ovat niin tohkeissaan Eetun sooloilusta, etteivät huomaa minun toljottavan typeränä paikoillani ja tuijottavan yleisöön. Yritän huutaa yleisön seassa seisovaa vaaleaa tyttöä nimeltä, mutta huuto jumittuu kurkkuuni, enkä saa aikaiseksi kuin pientä pihinää, jota en tässä melussa kuule edes itse. Samassa huomaan tumman hahmon lähestyvän tyttöä. Mies raivaa tarmokkaasti tietään ihmisten läpi päästäkseen tämän luo.
"Mia", muodostan äänettömästi nimen huulilleni ja tiedän tytön olevan vaarassa. Tällä kertaa aion ehtiä.
Heitän kitarani sivuun ja juoksen lavan reunalle. Jalkani tömähtävät inhottavasti maahan hypätessäni alas välikköön, jossa turvamiehet seisovat ja pidättelevät innokkaita faneja. Kiipeän turva-aidan yli ja tunnen kuinka monet käsiparit tarttuvat minuun. Sivusilmällä näen kuinka mies lähestyy tyttöä metri metriltä. Yritän epätoivoisesti liikkua ihmisten seassa, jotta ehtisin paikalle ensiksi. Fanitytöt kuitenkin pitävät minua tiukasti otteessaan tekien liikkumisen mahdottomaksi, kiljuen samalla korvia raastavasti nimeäni. Näen kuinka mies on jo aivan tytön takana ja tarraa tämän hennosta käsivarresta kiinni. Tyttö pyörähtää säikähtäneenä ympäri ja mies alkaa kiskoa tätä väkisin mukaansa. Rimpuilut eivät auta ja hetken kuluttua molemmat katoavat väkijoukon sekaan, enkä näe heistä enää jälkeäkään.
En taaskaan ehtinyt ajoissa.

Säpsähdin äkäisesti karjahtaen hereille ja tunsin hikipisaroiden vierivän otsaltani. Nousin huohottaen istuvilleni ja tuijotin vastakkaista seinää. Tuttu auton hyrinä palautti minut takaisin nykyhetkeen saaden muistamaan missä olin. Loikoilin keikkabussimme sohvalla, johon olin ilmeisesti nukahtanut.
"Samu? Onks kaikki okei?"
Siirsin katseeni pois seinästä ja huomasin kuinka neljä silmäparia tapitti minua huolestuneen näköisinä. Pojat istuivat pöydän ympärillä ja olivat keskeyttäneet korttipelinsä.
"Joo, mä näin vaa pahaa unta", vastasin ja haroin vaaleaa hiuspehkoani, joka oli myöskin kostunut hiestä.
"Sä pyörit aikalailla ja huusit äsken", Kristian, bändimme kosketinsoittaja, joka oli samalla myös paras ystäväni, sanoi ja laski korttinsa pöydälle.
"Mä näin jotain niin pimeetä unta, et huh huh", sanoin huokaisten ja kiskoin samalla hupparia ylleni.

Nousin sohvalta ja kävelin bussin perälle pieneen "keittonurkkaan", josta löytyi jääkaappi, mikro ja pikkuruinen liesi. Perältä löytyi myös toinen pöytä ja penkit, wc, sekä televisio, dvd-soitin ja playstation. Makuupaikat kahdelletoista sijaitsivat bussin keskiosassa ja etuosassa kuskin lisäksi oli vielä penkkejä, pöytä ja sohva, jolle olin simahtanut. Olimme ostaneet oman keikkabussin reilu kuukausi sitten ennen kiertueemme alkua. Paljonhan se oli maksanut, mutta mukavampaa oli reissata siellä täällä omalla bussilla kuin aina vuokrata sellainen.

Nappasin jääkaapista vesipullon ja tallustelin se kourassani takaisin etuosaan. Istuin sohvalle ja hörpin vettä pullosta samalla, kun seurasin muitten korttipeliä. Basistimme Tuomo hävisi sen erän ja putosi pelistä. Ruskeahiuksinen Tuomo siirtyi viereeni sohvalle.
"Taasko sä näit unta Miasta?" Tuomo kysyi varovaisesti ja tuijotin tätä tummanruskeisiin silmiin. Ne näyttivät tietyssä valossa joskus lähes mustilta.
Otin kulauksen pullostani ja nyökkäsin.
"Mä en tuu varmaan oikeesti pääsemään siitä koskaan yli mitä viime kesänä tapahtu", sanoin hiljaa ja laskin katseeni lattiaan.
Tuomo nosti kätensä lohduttavasti olalleni.
"Mä tiiän, että tää kuulostaa aika karulta, mutta sun olis varmaan parhainta unohtaa se ja jatkaa elämässä eteenpäin."
"Niinhän mä olen jatkanukki. Mut ei jotain ittelleen niin rakasta voi unohtaa tosta noin vaa."
"Kyllä mä sen uskon", Tuomo sanoi ja taputti minua vielä selälle ennenkuin nousi ja lähti etenemään bussin takaosaan.
"Varsinkaan, kun kaikki mitä tapahtu on mun syytä...", mutisin vielä hiljaa Tuomon perään, vaikka tiesin, ettei tämä enää kuulisi minua.

Kello oli noin kahdeksan Saksan aikaan, kun pysähdyimme Magdeburgilaiseen McDonald'siin iltapalalle. Näemmä melko rasvaiselle iltapalalle.
Valloitimme ravintolan yhdestä nurkasta pari pöytää. Osa odotteli vielä ruokiaan, kun minä kävin jo ahnaasti oman kerrospurilaiseni kimppuun.
"Tuleeks Nadia ja Daniel siis tänne?", rumpalimme Aleksi kyseli sössöttäen suu täynnä hampurilaista.
"Jep", Kristian vastasi tummahiuksiselle pojalle, jolle oli kasvanut typerännäköinen parransänki leukaan.
Aatteitani en ollut vielä ehtinyt paljastaa Aleksille itselleen, mutta sänki saisi kyllä lähteä ennen seuraavaa keikkaa, sillä se näytettäisiin Saksan televisiossa. Tosin heittäisimme konsertissa vain yhden biisin ja Aleksia ei kauheasti näkyisi rumpusettiensä takaa, mutta so what.
"Sieltä ne jo tuleekin", Eetu kajautti ja sai minut lopettamaan mietiskelyni Aleksin sängestä.
"Hey guys!" Nadia huudahti ja riensi luoksemme.
Nadia oli reilu kolmekymppinen nainen, joka edusti Saksan levy-yhtiötämme. Nadia muistutti joskus kunnon äitihahmoa meille pojansälleille. Nyt nainen seisoi hymyileväisenä tummanruskeat hiukset rennosti poninhännällä.
Daniel taas oli managerimme, joka oli alkuperältään Englannista, mutta oli muuttanut suunnilleen vuosi sitten Saksaan. Nuori herra, jolla oli ikäisekseen jo melkoisia meriittejä. Toki hän oli meitä hieman vanhempi, mutta nuori silti.

Kaksikko istuutui seuraamme. Nadia lörpötteli tuttuun tapaansa iloisesti kaikkea. Ihan kuin hän ei olisi taas nähnyt meitä pitkään aikaan, vaikka todellisuudessa olimme nähneet viimeksi pari päivää sitten Berliinin keikalla. Poikkeuksellisesti en osallistunut keskusteluun, vaikka normaalisti olin aina äänessä. Istuin vain hiljaa tuolillani ja imin pillillä cokista pahvimukistani.
"Samu?"
"Häh?" lopetin pillillä ryystämisen ja katsoin Nadiaa, joka oli äsken lausunut nimeni.
"Are you ok, honey?" nainen katsoi minua se huolestunut ja säälivä katse silmissään, johon olin tottunut ja joka oli käynyt jo liiankin tutuksi.
"Joo joo. Mä lähen röökille", sanoin ärsyyntyneenä ja nousin paikaltani.
Kävelin roskiksen ohi ja vippasin roskani siihen, jonka jälkeen jatkoin matkaani ulko-oville. Olin varsin tietoinen katseista, jotka hämmentyneinä seurasivat minua.

Kiedoin takkia tiukemmin ylleni. Ulkona oli inhottavan kylmää ja pimeää. Olisi ollut edes vähän lunta, jottei olisi niin synkkää. Mutta ei, pelkkää jäätä, eikä tietoakaan lumesta, vaikka oli jo joulukuu.
Kaivoin tupakka-askin ja sytkärin taskustani. Asettelin yhden sätkistä huulieni väliin ja sytytin sen jäisin sormin. Vedin nautinnollisesti tupakan myrkkyjä sisääni ja puhaltelin savuja ulos. Minusta oli tullut oikea tupakan suurkuluttaja, minkä muut bändikaverinikin olivat huomanneet ja se selkeästi ärsytti heitä. Olihan se typerää polttaa, kun oli laulajan ammatin itselleen valinnut, tiesin sen itsekin, mutta minkäs sille mahtoi jos nikotiinihammasta kolotti liikaa.

Ravintolan ovi avautui ja Kristian asteli seurakseni viileään ulkoilmaan.
"Hélvetti, että osaa olla kylmä", poika jupisi ja kaiveli takin taskusta omia syöpäkääryleitään.
"No joo, mut Suomessa nyt on varmaan vielä kylmempi", sanoin puhaltaen samalla savuja ulos.
Seisoimme hetken aivan hiljaa, kunnes Kristian avasi suunsa.
"Mä tiedän, että sua ärsyttää, kun kaikki kyselee kokoaika, mut ootsä oikeesti ihan okei?"
"No näytänkö mä siltä, että teen tyyliin kuolemaa, kun utelette ihan kokoaika?"
"Et sä nyt suoranaisesti siltä näytä, mutta oot sä kieltämättä ollu vähän outo lähiaikoina. Jotenki kauheen etäinen ja omissa maailmoissas."
Huokaisin väsyneesti ja laskeuduin alas kyykky-asentoon.
"Mua oikeesti ärsyttää, kun kaikki kyselee et onks kaikki okei ja niin edelleen. Kaikki vaan kokoaika repii Miaa esille ja mun on niin hélvetin vaikeeta olla, kun mä ajattelenkin sitä ihmistä", selitin parhaalle ystävälleni ja tunsin kuinka pala nousi kurkkuuni.
"Me ollaan vaan huolissaan susta", Kristian sanoi ja kyykistyi tasolleni.
"Älä, oon kyl huomannu. Mä oon oikeesti ihan okei. Siis ihan oikeesti. Vähän haikeet fiilikset vaan, kun kohta on joulukin ja kaikkee."
"Mitä sä muuten teet jouluna?"
Suoristauduin seisomaan ja pudotin tupakkani maahan tumpaten sen.
"En tiiä. Varmaan istun himas ja vedän perseet", tokaisin kohauttaen hartioitani.
"Jaaha", Kristian tokaisi ja nousi myöskin noudattaen esimerkkiäni.

Menimme Kristianin kanssa edeltä bussiin odottamaan muita. Kiipesin omaan pikkuruiseen sänkyyni, joka oli niin korkealla ja lähellä kattoa, etten mahtunut edes istumaan siellä.
Kiskoin päällysvaatteet yltäni ja vedin peittoa päälleni. Nappasin mp3-soittimeni, etsin hyvän biisin ja iskin napit korviini. Suljin silmäni ja päätin, että uni saa tulla, jos on tullakseen.

Räväytin silmäni auki, kun joku nappasi toisen kuulokkeen korvastani.
"Nukutsä?" Eetu seisoi sänkynki vierellä ja piteli toista kuuloketta kädessään.
"Een. Sukkiahan mä täällä kudon", vastasin ivallisesti ja otin omaisuuteni takaisin pojalta.
"Hei haloo, kello ei oo ees kymmentä".
"Jaa", sanoin ja tungin napit takaisin korvilleni ja suljin silmäni.
Kaikki olivat pakkautuneet selkeästi jo bussiin, sillä melu vain yltyi ja sain lisätä soittimeni volumet lähes täysille, jotten kuulisi muitten pälätystä. Matka jatkukoon.

siinä nyt eka pätkä :P jatkoa tulee, jos halukkaita löytyy :)

Re: I guess you just fade away

Lähettäjä: Mmurunen 
Päivämäärä:   21.9.08 15:48:53

Ai että löytyykö halukkaita!? Anna tulla vaan! Sun hirmu hyvä kirjotustyylisi vaan jatkuu ;)

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   21.9.08 18:16:01

Mitä? Löytyykö halukkaita? KIRJOITA! Kato kyllä sun tekstit tulee aina luettua.. Jatkub vaa :'P

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   21.9.08 18:30:57

Komppaan edellisiä...

Tää on niiin mahtava<3<3 :)

Lähettäjä: Tiia 
Päivämäärä:   21.9.08 18:43:56

jatkaaa :D

Lähettäjä: Loli 
Päivämäärä:   21.9.08 18:45:13

jatka jatka jatka! Laita Mia jtnki löytymään!!! Tää on ihan paras!

Lähettäjä: lucia 
Päivämäärä:   21.9.08 18:52:36

Jatkoa onkin odotettu :)) Ihanaa kun sitä tuli, rakentavani ei vieläkään ole tullut takasin, missä sitten onkin :D

Lähettäjä: haloopuu 
Päivämäärä:   21.9.08 19:02:08

Aivan ihana kirjoitustyyli sinulla : ) jatkoa ehdottomasti

Lähettäjäsaltsu 
Päivämäärä:   21.9.08 19:15:02

jatka nopee ois ihanaa jos se miia löytys jossain välissä

Lähettäjä: melissa` 
Päivämäärä:   21.9.08 20:31:40

Nostan kun on vähän tipahtanut.

Päivämäärä:   21.9.08 23:16:17

kiva, että lukijoita löytyy :) huomiseksi saatan ehkä jo kirjoitella seuraavan pätkän :)

Lähettäjäs-a-... 
Päivämäärä:   22.9.08 00:01:49

ihana, jatka vaa :));)

Lähettäjä: cool!!!!!! 
Päivämäärä:   22.9.08 14:19:40

Jatkoo!!!!Ny heti!!

Lähettäjä: Panda. 
Päivämäärä:   22.9.08 14:27:35

juu juu, jatkoa jatkoa! :)

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   22.9.08 15:56:00

Voi, ois hienoo saada uus pätkä niin pian :)

Lähettäjä: Violetta 
Päivämäärä:   22.9.08 17:44:08

Voi minä ainakin haluan jatkoa :)

Päivämäärä:   22.9.08 22:16:19

up

Lähettäjä: neb 
Päivämäärä:   23.9.08 13:47:59

Olen parin päivän aikana lukenut tekemäsi tarinat ja ne todella ovat erittäin hyviä ja mukavaa luettavaa. Jossain vaiheessa aihé kävi hieman tylsäksi, mutta parani siitä lähes heti. Todella toivon, että jatkat pian =)

Päivämäärä:   23.9.08 14:20:45

neb, kiva, että uusiakin lukijoita löytyy :) myönnetään, että edellisen tarinan kanssa inspis oli välillä pahasti hukassa.

anteeksi etten eilen laittanut pätkää vaikka lupailin, mutta huomenna kirjoitukset ja lukemista on vielä jäljellä :/

Lähettäjä: BrokenDarkness 
Päivämäärä:   23.9.08 15:41:00

Tottakai me halutaan lisää. :)

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   23.9.08 19:07:22

piuhku. // inspis hukassa? hei, mä tiedän hyvän inspiksen, mitäs jos kuule laitat sen mian löytymään.. ja kaikki on hyvin :'D ollaan tyytyväisiä ja niin pois päin 8DDD

Päivämäärä:   23.9.08 19:31:05

^^Unelma, ei mulla nyt ole vaan sen edellisen tarinan kanssa oli :D

Päivämäärä:   23.9.08 20:06:55

kylä kylä, nyt sitä jatkoa! :) ja eijei ei víelä mia löytyväksi. samu vois jotenki nyt vaipua niin epätoivoon että keikkailutkaan ei onnistuis ja sitten kaikki höösäis ja sitten yhtäkkiö se mia löytyy juuri ku Samu on päättäny vaik vaihtaa maisemaa/ tai sit se on just päässy muuttaan vaikka ulkomaille ja sit se tulee kiireen kanssa ku saa tietää että mia on löytyny!!

¨¨¨¨ joo elä kuuntele mua, tee oman kaavas mukaan sulla on kuitenkin paljon paremmat suunnitelmat ku mulla :D

Lähettäjä: ^^Unelma 
Päivämäärä:   24.9.08 11:43:06

piuhku. // Ja pah :'D

Panda. // Enhän mää sanonu että heti.. :'D Tarkotus oliki, et suurinpiirtein jotenki noin, ku sä sen sanoit.

Päivämäärä:   24.9.08 15:20:13

Hieroin unisia silmiäni ja haukottelin makeasti. Musiikkia ei enää kuulunut, joten nostin soittimen tyynyni vierestä.
"Akku taas vaihteeks finito", tokaisin, kun yritin saada soittimeen virtaa päälle. Kuinka pitkään olin oikein nukkunut?
Riuhtaisin verhon petini edestä ja kurotuin katsomaan näkyikö muita. Hiljaisuudesta päätellen bussi oli tyhjentynyt ja epäilykseni vahvistuivat pälyillessäni autoa päästä päähän.
"Kiitti vaan kaverit, ku jätitte mut yksinään tänne", mutisin kärttyisästi ja pudottauduin varovasti alas katonrajasta. Kävelin bussin etuosaan ja kiskoin samalla farkkuja jalkaan. Auringonvalo tulvi ikkunoista kaatopaikkaa muistuttavan kulkuvälineemme sisään. Ei sinänsä ihme, että aurinkokin näyttäytyi, sillä kello oli jo puoli yksi päivällä. Olimme jo perillä keikkapaikalla missä tänäiltana esiintyisimme. Muut olivat ilmeisesti jo tekemässä soundcheckia ja jättäneet minut vain tylysti parkkipaikalle nukkumaan.

Kiskoin vielä hupparin päälle ja sitten olin valmis astumaan ulkoilmaan. Kävelin muutaman metrin matkan rakennuksen ovelle. Tarrasin jääkylmään kahvaan ja riuhtaisin. Lukossa.
"Olisitte nyt jättäny edes oven auki."
Kävin läpi pari muuta ovea, jotka löysin rakennuksesta. Lukossa kaikki. Tunsin käryn käyvän korvieni välissä, kun kiersin rakennusta hampaat kalisten ja kokeillen jokaista ovea, kuunnellen samalla sisältä kantautuvaa pauketta, joka ei voinut kuulua muusta kuin meidän soittimiemme virittelystä. Palatessani takaisin etupihalle päätin suunnistaa bussiin ja metsästää puhelimeni. Astelin bussille ja painoin oven vieressä olevaa nappia. Ei reaktiota. Käänsin kahvaa. Ei reaktiota.
"Ei víttu tää ei oo enää totta!" ärähdin tajutessani bussinkin ovien olevan kiinni. Tottakai sisäkautta pääsisi ulos ilman avaimia, mutta entäs ulkoota sisään?
Hokien "fúck, fúck, fúck" kävelin takaisin pääovelle. Paukutin kädelläni ovea, mutta tuskin kukaa kuulisi. Hetken luulin jo luetelleeni kaikki mahdolliset kirosanat, mutta potkaistessani ovea ja jäisten varpaiden kolahtaessa kipeästi lasioven metalliseen alareunaan, tulvi suustani uusi rimpsu käyttämättömiä sanoja.

En tiedä kauanko olin kököttänyt pihalla. Viisi minuuttia? Vartin? Puoli tuntia? Aivan sama, mutta olin totaalisen jäässä ja pahalla tuulella kuin ahteriin ammuttu nalle. Olin jo lähes satavarma, että lähtisin liftaamalla johonkin suuntaan, kunnes ovi yhtäkkiä aukesikin.
"Miks sä täällä pihalla nökötät?" Eetu katsoi minua kohottaen toista kulmaansa kysyvästi.
"Älä jooko sano mitään, vaan ole pliis ihan hiljaa. Se on meinaan näin lähellä, etten mä soita taksia ja lähe himaan!" paasasin korottaen ääntäni sana sanalta. Peukaloni ja etusormeni välissä oleva sentti kuvasti vielä "näin lähellä"-kuvaustani kotiinlähdöstä.
"Joo rauhotu nyt ja tuu tekemään soundcheckiä", Eetu sanoi rauhallisesti ja katosi ovensuusta takaisin sisälle. Luikahdin nopeasti tämän perässä, etten jäisi taas pihalle.

"Heräshän nukkumattikin vihdoin", Aleksi naureskeli kiusoittavasti rumpujensa takaa, kun kävelimme Eetun kanssa saliin.
"Naama umpeen", sihahdin hampaitteni välistä ja istahdin jonkin laatikon päälle.
"Ei se nukkumassa ollu, vaan happihyppelyllä pihalla", Eetu naureskeli ivallisesti.
"Joo, víttukun on hauskaa. Laulakaa kuulkaa ihan keskenänne!"
Pinnani oli täys ja lähdin harppomaan bussikuskimme luokse pyytämään avaimia.
"Samu hei mitä sä nyt?" Kristian huusi perääni.
"Mä lähen heti seuraavalla lennolla himaan!"
"Et sä nyt voi lähtee! Meil on kiertue vielä kesken!"
"Aha."
"Ja tänään on viel tää telkkarikeikkakin!" Kristian juoksi perääni, kun kävelin avaimien kanssa takaisin kohti eteishallia.
"Hankkikaa peruukki, yks ylimääränen ihminen ja soittakaa playbackina niin no problems", totesin vain kuivasti ja jatkoin pysähtymättä matkaani.
"Nyt oikeesti Samu! Lopeta nyt jo toi hélvetin teiniangstailu ja ota itteäs niskasta kiinni!"
"En mä mitään angstaa. Enkä varsinkaan oo teini. Vai ooks nähny mun koristelevan ranteitani jollain teräaseella?"
"Sä tiedät tasan tarkkaan mitä mä tarkotan. Sä vaan tiuskit koko aika kaikille ja oot kauheen törkee ja hapan ku pérseeseen ammuttu karhu!" Kristian luetteloi suu vaahdossa. Tai ainakin olin varma, että se vaahtosi. Eihän minulla ollut silmiä selässä, kun Kristianhan käveli takanani.
"Sano ennemmin ahteriin ammuttu nalle. Se ei kuulosta niin kornilta."
"Víttu Samuel! Ihan totta Mia ei tule takaisin, vaikka sä kuinka kiukuttelisit ja käyttäytyisit, ku se karhueläin, jota on ammuttu jo niin monesti ettei sillä varmaa enää ole ollenkaan takamusta!"
Pyörähdin ympäri ja tuijotin Kristiania.
"Tää ei johdu mistään Miasta. Eikä teijänkään tarvii aina ottaa sitä esille!"
"Älä viitti. Tasan tarkkaa tää johtuu siitä. Sä oot ollu sen katoamisen jälkeen niin pahalla tuulella all the time, et hyvä, että sulle uskaltaa nykyään ees puhua. Tai sen jälkeen sä alotit ton äksyilyn, ku olit eka vollottanu pari kuukautta."
"Oo nyt jo hiljaa! Mä oon hyväksyny sen jo, että Mia ei tule takaisin. Se on varmasti kuollu. Hukkunu, pilkottu, puukottu, en tiedä, mutta takaisin se ei enää tule varmastikaan."
Kuollut. Mia oli kuollut. Ensimmäinen kerta, kun sanoin sen. Ehkä olin viimeinkin myöntänyt itselleni, ettei se tyttö enää tulisi takaisin. Tunsin kuinka kyyneleet polttelivat silmäkulmissa ja epätoivoisesti yritin nieleskellä itkua.
"En mä missään vaiheessa oo sanonu, että se olis kuollut. Ei sitä tiedä. Ehkä se löytyy jonain kauniina päivänä", Kristian lohdutti minua jo rauhoittuneella äänensävyllä.
"Mun on oikeesti ihan vítun ikävä sitä", sanoin itkunsekaisella äänellä.
"Mä uskon."
Pian vain romahdin polvilleni maahan ja annoin itkun tulla. Kristian istui viereeni lattialle ja kietoi kätensä ympärilleni. Olimme sillä hetkellä varmasti todella miehekäs näky.

tossa nyt toinen pätkä :) vähän tollanen kökkeli tuli, mut ens pätkäst sit ehkä ei-kökkeli :D

Päivämäärä:   24.9.08 16:13:55

mainiota mainiota! lisää vään että tarina pääsee vauhtiin. :)

Lähettäjäsaltsu 
Päivämäärä:   24.9.08 17:21:09

jatka

Lähettäjä: BrokenDarkness 
Päivämäärä:   24.9.08 18:40:20

Jatka vaan. : D

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   24.9.08 18:45:39

Ei tuosta kökkeliä erikoisemmin tullut. Tuo ahteriin ammuttu nalle tuppas naurattaan :'DD

Lähettäjä: neb 
Päivämäärä:   24.9.08 21:30:44

Oli kyllä tosi hyvä pätkä taas vaihteeks :)

Päivämäärä:   24.9.08 23:54:14

Tää oli kans hyvä pätkä. Tykkään :) Tää topa on pian täynnä, vaiks et ole vasta kun kaks pätkää laittanu :D

Päivämäärä:   25.9.08 08:05:41

mul näkys eile et täs topas oli 94 viestii, mut nyt 30.. outoo......

LähettäjäErektiohäiriö 
Päivämäärä:   25.9.08 17:09:16

ääää. piuhku. oot ihana ku jatkoit!<3 :D
Ei Mia kyllä saa olla kuollu, kyllä se jostaki vielä löytyy, joohan? :D

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   25.9.08 19:05:19

piuhku taas niin ihanaa jatkoa laittanu<3 :)

Lähettäjä: Neilikka 
Päivämäärä:   25.9.08 20:05:10

Ihanaa! Tämä oli kyllä päivän paras juttu, kun sain lukea jatkoa tuolle tarinalle:) Kiitoss siitä!
Voi että tämä kuulostaa jo nyt hyvälle, loistavaa tekstiä. Ja nuihin hahmoihin on niin helppo muuntautua (vai mikä se sana oli...), että naaamm:D Mutta mukavaa luettavaa, eli jatkahan heti kun pystyt:P

Päivämäärä:   25.9.08 21:24:10

kiitosta vain kommenteista :) pyrin taas jatkelemaan mahdollisimman pian <:

Päivämäärä:   26.9.08 11:48:04

Istuskelimme hetken Kristianin kanssa eteishallin lattialla. Juttelimme kesän jälkeisistä tapahtumista ja kerroin ystävälleni avoimesti tunteistani ja tämänhetkisistä fiiliksistä. Kristian ymmärsi minua ja antoi itkeä vollottaa pahan olon rauhassa pois.

"Nyt mä kyllä ryhdistäydyn", sanoin tomerasti, pyyhkien samalla kosteita silmänurkkia.
"Sulla on ihan oikeus surra ja olla mieli maassa, mutta toi kiukuttelu ei auta yhtään. Se vaan pahentaa sun omaakin oloas", Kristian sanoi ja hymyili pienesti.
"Tiiän. Mä lupaan oikeesti vähän ryhdistäytyä. Mut musta vaan jotenkin tuntuu, ettei kukaan tajuu mua ja sitä miten mä voin surra jonkun perään, jonka mä tunsin huikeet pari kuukautta."
"Kyllä mä ainakin tajuan. Eikä sillä oo välii mitä muut ajattelee", Kristian totesi järkevästi. Eihän sillä olisikaan väliä.
"Aivan! Páskat muista ja niitten mielipiteistä. Nyt mennää hoitaa checki loppuun", sanoin ja pomppasin jaloilleni. Tunsin oloni jo paremmaksi.

Saimme hoidettua soundcheckin loppuun kunnialla. Muut selkeästi olivat ymmärtäneet kuinka herkällä tuulella olin ja ymmärsivät pitää suunsa kiinni. Hetken kuluttua meidän vuoromme loppuikin ja eräs saksalaisbändi saapui hoitamaan oman soundcheckinsä.

Kävimme pikaisesti syömässä ja sen jälkeen olikin jo aika laittautua keikkaa varten. Istuskelin suuren peilin edessä tuijottaen itseäni, kun joku maskeeraajatyttö tupsutteli puuteria ja jotain muuta tököttiä kasvoilleni. Naaman jälkeen hän siirtyi hiuspehkoni kimppuun ja taltutti kaikki sojottavat karvat suuren lakkamäärän avulla.
Meikin jälkeen annoimme parit haastattelut, joissa lähes jokaisessa saimme puida jouluun liittyviä asioita. "Miten meinaatte viettää joulua?". "Onko teillä joululahjatoiveita?". Vilkaisin seinällä olevaa kelloa. Puoli seitsemän. Ovet avautuisivat ja ihmiset pääsisivät sisään aivan näillä minuuteilla.

Istuskelimme kitarat ja basso sylissämme lavan takana odottaen omaa vuoroamme. Lavalla oli parhaillaan joku bändi, jonka jäsenet näyttivät joltain ihme hippiäisiltä.
"Ihan perseestä, kun saa vetää vaan yhen biisin", Tuomo huokaisi ja siveli sormillaan bassonsa sileää pintaa.
"Nii. Heti, ku pääsee vauhtiin ja kunnon fiilareihin ni pitää tulla pois", Kristian nyökkäili vieressä.
Aleksi naputteli rumpukapuloillaan tuolin selkänojaa. Hymähdin pienesti. Poika oli synnynnäinen rumpali, aina rummuttamassa jotakin, vaikka sitten ilman kapuloita.
"Voisitko...?" Eetu kääntyi Aleksin puoleen.
"Voisin", Aleksi vastasi hymyillen leveästi ja lopetti rummutuksen.
"Hyvä, sillä toi nakutus alko jo ärsyttämään".

Pian vuoromme koitti. Siirryimme lavalle tutun kaavan mukaisesti, Aleksi ja Kristian ensin, sitten hetken kuluttua Tuomo ja Eetu. Minä tulin lavalle aina viimeisenä. Kävelin rauhaisasti kitaraani soitellen lavan keskelle, mikkiständini luokse, ja aloin laulaa senhetkisen hittibiisimme sanoja, jotka vain virtasivat suusta miettimättä niitä sen enempää. Ihmisiä oli paljon, enemmän kuin olin odottanut. Lavan edessä hyppi enimmäkseen jotain saksalaisia pikkupissiksiä. Siis tosi ihkua. Ainakin sakemannit olivat hienosti ja kovaäänisesti mukana kuten aina, varsinkin kertosäkeen aikana.

Vuoromme päättyi aivan liian pian. Huudahdin lopuksi vielä mikkiin "thank you", heitin plektrani yleisön joukkoon ja sen jälkeen poistuimme lavalta aplodien saattelemana. Nadia, Daniel ja crew-porukkamme odotteli jo meitä.
"Jäbät, te ootte aika siisti cool. Saitte kivan meiningin aikaseks", kitarateknikkomme, Pete, asteli luoksemme ja taputti minua selkään.
"Siis siel oli ihan törkeesti jotain lissuja", tokaisin ja kieritin vesipullon korkkia auki.
"Näiks sen yhen siinä aika keskellä? Víttu lärvi niin täynnä pakkelia, et sen ois voinu kuoria ku appelsiinin", Eetu sanoi ja nauraa hörötti päälle.
Nyökkäsin ja muistelin samalla sitä karmeaa näkyä. Olin selkeästi pissisrasisti.
Siirryimme tyytyväisinä backstagelle nauttimaan ilojuomia ja yritimme selvittää englanniksi Nadialle mikä on pissaliisa. Kukaan meistä ei tiennyt oliko sitä sanaa edes käännetty englanniksi taikka saksaksi.

Lähettäjä: saltsu 
Päivämäärä:   26.9.08 14:30:10

jatka

Päivämäärä:   26.9.08 15:08:51

Jatkoa :))

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   26.9.08 16:05:43

Jatkoa juu ;) :D

LähettäjäErektiohäiriö 
Päivämäärä:   26.9.08 17:04:42

Jaa, Samu on pissisrasisti :D

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   26.9.08 17:16:09

^ samaa naureskelin :'DDD

Lähettäjä: :> 
Päivämäärä:   26.9.08 17:57:29

Kiva et oot ruvennu kirjottaa tätä jatkoo. :D Enää puuttuu vaan et Mia löytyy. :))

Päivämäärä:   26.9.08 22:04:43

Saatuamme pakattua kaikki tavarat takaisin bussiin, lähdimme suunnistamaan lähimmälle hotellille. Olimme piipahtaneet vain pikaisesti jatkoilla, jotka olivat kuitenkin vaikuttaneet turhan kuivakoilta meidän makuumme. Siispä heti hotelliin päästyämme raahasimme matkalaukkumme huoneisiin ja suuntasimme baariin jatkojen jatkoille.

Meno baarissa yltyi melkoiseksi. Kaikki olivat enemmän tai vähemmän humalassa, etenkin Kristianilla meni melko kovaa. Kristian vain nauroi ja tyyliin kieriskeli lattialla huutaen "HYVÄ SUOMI!".
Itsekin tunsin oloni paremmaksi kuin muutamiin päiviin. Kävellessä keinutti kivasti ja juttu lensi. Ehkä se johtui Peten ja Mikan tekemistä sekoitusjuomista, mitä he valmistivat sekoittamalla tilaamiaan drinkkejä keskenään. Voisi sanoa, että rakastin humalatilaa.

Kello oli noin kolme yöllä, kun meidät heitettiin baarista ulos. Meno oli tainnut yltyä jo liian kovaksi omistajien mielestä. Mitä nyt muutama rikkoutunut lasi ja oksennusta siellä täällä.
"Kenen huoneessa jatkot?" Pete örvelsi ja veti kontalleen maahan.
"Petterin pitäs varmaan painua jo pehkuihin", Tuomo sanoi kuulostaen varsin isälliseltä.
"Ei nyt mitään unijuttuja vielä. Meitsi aikoo baila baila!"
Itse vain jumitin paikallani silmät harottaen ja typerä virne naamalla.
"Eiks tääl oo toista baaria?" Aleksi kyseli ja kaivoi parhaillaan tupakkaa taskusta. Tuomo kuitenkin nappasi sen pojalta.
"Hei, ei hotellin aulassa."

Pian löysimme tiemme toiseen baariin, tai oikeastaan yökerhoon. Me muut istuuduimme juomiemme kera, kun Pete ja Mika lähtivät ketkuttamaan lanteitaan tanssilattialle.
"Víttu mä en kyllä sit tunne noita kahta", Eetu sanoi pudistellen päätänsä.
Minä en puuttunut siihen keskusteluun, sillä olin saanut seuraa parista neidosta. Kaksi brunettea, ihan kuumia pakkauksia molemmat. Toinen oli nimeltään Karina ja toisen nimeä en sitten muistanutkaan enää. A-kirjaimella se oli tainnut alkaa.
Tytöt heittivät ainakin avointa flirttiä ja pian huomasinkin Karinan kiehnäävän kainalossani. Tyttö kikatteli ja näykki minua korvasta.
"You're so cute", Karina kuiskasi korvaani ja moiskautti sen jälkeen pusun poskelleni.
"Mmh."
Hetken kuluttua sain osakseni joukon kummastuneita katseita, kun löysin itseni suutelemasta tuota tummahiuksista saksalaisneitoa.

Karina roikkui loput ajasta seurassani, mitä en todellakaan pistänyt pahakseni. Nätti tyttö ja vaikutti vielä mukavaltakin.
Puoli kuuden aikaan teimme lähtöä kerholta. Kävelimme Karinan kanssa käsikkäin aulaan ja tunsin oloni jo hieman selkeämmäksi.
"Hyvää yötä", toivotin tytölle, joka edelleen puristi kättäni.
"Ei kai me nyt vielä erota?"
En oikein osannut vastata siihen mitään.
"Voisin tulla piristämään yötäsi", Karina sanoi ja liu'utti kättään viettelevästi paitani alle.
Olin kahden vaiheilla mitä vastata, mutta pian päätin hyväksyä tytön tarjouksen. En ollut touhuillut mitään naisten kanssa sitten Mian jälkeen, ja tunsin halujeni olevan melko suuret. Ei kai se sitä tarkoittanut, että joutuisin elämään loppuelämäni selibaatissa, jos rakastin Miaa? Enhän kuitenkaan tiennyt näkisinkö tyttöä enää ikinä.
Niinpä lähdimme kävelemään käsi kädessä huoneelleni ja omatuntoani soimasi taukoamatta kysymys; oliko tämä oikein vai ei?

Päivämäärä:   26.9.08 22:47:30

jatka

Päivämäärä:   26.9.08 22:54:48

Jatkoa taas pian :)<3

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   27.9.08 08:43:11

Hienoahienoa. Jatka <3

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   27.9.08 09:56:36

Eikäääää.. Nyt Mia löytymään ja äkkiä :)
Hyvä pätkä oli taas ja mähän en osaa rakentavaa antaa, joten, jatkoa<3 :D

Lähettäjä: Tiia 
Päivämäärä:   27.9.08 11:56:28

JATKOOO

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.08 12:44:02

jatkoo ja äkkiä!!

Lähettäjä: Sheala~ 
Päivämäärä:   27.9.08 20:31:37

JJeeee! Piuhku. is back! :DD ja se Mia saa kyl sit luvan löytyä vielä! :) <3 Kiitos Piuhku...

Lähettäjä: cyrac. /maikkijii- 
Päivämäärä:   27.9.08 21:30:09

jee, kauan toivottu jatko ! ja se Mia löytymään nyt!

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   27.9.08 21:47:57

jjeeee!!! <3 jatkoooo <3 tää on paras, ylivoimasesti!! voisit tehdä kirjan! ja pliiiiiis, sen mian pitää löytyy, elävänä.

Päivämäärä:   28.9.08 00:27:17

Selvitimme Karinan kanssa jotenkin tiemme huoneeseeni. Tyttö roikkui käsipuolessani koko matkan ajan ja oli vielä selvästi humalassa. Itse olin jo selviämään päin.
Kaivoin avainkortin taskustani ja pian siirryimme huoneeseen, jossa matkalaukutkin lojuivat vielä keskellä lattiaa. Eipä se haitannut, sillä heti oven sulkeuduttua suuntasimme sängylle.

Loikoilin pitkin pituuttani leveällä parisängyllä ja Karina istui hajareisin sylissäni. Tyttö oli ehtinyt heittää paitansakin jo jossain vaiheessa pois. Nopeaa toimintaa, täytyi kyllä myöntää.
Liu'utin kättäni paljasta selkää pitkin ja hapuilin sormilla rintaliivien hakasia. Karina suuteli parhaillaan kaulaani ja hetken kuluttua kiskoi hihattomani pois.
Tyttö näytti upealta ollessaan siinä ylläni pelkissä pitsiliiveissä, mutta upeudesta huolimatta tunsin oloni kuitenkin hieman oudoksi. Kelailin fiiliksiäni pään sisässä, kun Karina siirtyi jälleen suutelemaan huuliani. Yritin päästä suudelmaan ja tunnelmaan mukaan, mutta ajatukset harhautuivat jotenkin Miaan. Tämä tai mikään muukaan suudelma ei tuntunut samalta kuin Mian kanssa. Mia oli saanut aina perhoset lentelemään vatsanpohjassa ja suloisen väreilyn kulkemaan läpi kehon. Mian kanssa suuteluun verrattuna tämänhetkinen tilanne germaanitypyn kanssa vaikutti enemmänkin pelkältä räänvaihdolta.
Mutta ei, nyt en ajattelisi Miaa, enkä vertaisi Karinaa tähän. Nyt unohtaisin tuon kaipaamani olennon yhdeksi illaksi ja nauttisin täysin rinnoin.
Karina siirtyi avaamaan vyöni solkea ja avasi sitten hitaasti napin ja vetoketjun.
Selibaattini päättyisi nyt!

"Sorry, I can't do this now."
Tönäisin Karinan pois päältäni ja hyppäsin sängyltä ylös, kiskoen housuja samalla takaisin kiinni. Tyttö ynähti hassusti tönäistessäni häntä.
"Sun pitää nyt mennä", sanoin ja tartuin Karinaa käsivarresta.
Retuutin tämän ovelle ja saatoin ulkopuolelle.
"Mitä sä nyt?!" Karina piipitti ihmeissään.
"Sori, mä oon oikeesti pahoillani, mut mä en vaan pysty. Adios", ojensin topin ja laukun vielä tytölle ennenkuin pamautin oven tämän nenän edestä kiinni. Karina jäi kummastunut ilme kasvoillaan seisomaan käytävään, edelleen pelkät rintaliivit yllään.

Tallustelin takaisin sängylle ja asetuin mukavaan makuuasentoon vetäen peittoa ylleni.
"Eipä tainnutkaan mun selibaattikausi loppua tähän", mutisin itsekseni.
Mietin äskeistä tapahtumaa ja pieni hymynvire nousi huulilleni. Olinpas kauhea ihminen.

siinä tollanen pikkupätkä :) enempää ei kykene kirjottamaan kun silmät ei pysy auki ;D

Lähettäjä: donkey 
Päivämäärä:   28.9.08 05:49:04

ei hitto, luin sen aikasemman tarinan ja nyt tämän putkeen, ei varmaan mennytkään ku kaks tuntia, mutta ei pystyny lopettaa :D aivan mahtava!

Uutta pätkää putkeen vaan ja nopeesti! :D

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   28.9.08 09:38:12

Tuohan oli hyvä pätkä! Eh, yhtään rakentavaa palautetta oo sanonu vielä. Enkä nytkään. Jatka.

Lähettäjä: Kielo_Kokaiini 
Päivämäärä:   28.9.08 11:38:49

UI UI!!!! Tulin lukeen vanhoja pätkiä, mutta olikin jatkuut! iiihanaa... :D oot ihan mahtava piuhku!

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   28.9.08 14:14:22

Kielo_Kokaiinia komppaan :D

Lähettäjäsaltsu 
Päivämäärä:   28.9.08 14:31:13

jatka oissit niin kiltti et se läytäs sen tytön jostain ku se näkis sen jossain strippi baariss avaikka jooohan se läytäis sen bliis<333

Lähettäjä: Helinä K. 
Päivämäärä:   28.9.08 17:45:46

Jatka! Kaiva jotenki se Mia takaisin! : D Eiku nyt mää tiiän ~

Rakentavaa;
Ei mitään valittamista! Siis tarina on niin hyvä ja kirjotusvirheitä tuskin on! Tee kirja : )

Lähettäjä: numa 
Päivämäärä:   28.9.08 19:17:13

niinpä : )

LähettäjäErektiohäiriö 
Päivämäärä:   28.9.08 19:24:28

Toi loppu kappale oli jotenki huvittava, en tiiä mistä johtuu :D jatkoa

Päivämäärä:   29.9.08 21:41:30

ylööss :))

Lähettäjä: t.i 
Päivämäärä:   30.9.08 18:13:09

hei uppii :D

Päivämäärä:   30.9.08 18:21:05

yritän lisäillä uutta pätkää joko tänäiltana tai huomenna :) luultavammin huomisen puolelle venyy :)

Lähettäjälamita VRL-3161 
Päivämäärä:   30.9.08 21:11:46

uppia :) hyvä tarina <3

Lähettäjä: Lanli93 
Päivämäärä:   1.10.08 14:44:01

millon jatkuu?? ü

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   1.10.08 14:49:29

jatkoajatkoa jatko kiitoooos <33

AIVAN LOISTAVA TARINA! PAREMPAA EI KOVIN HELPOSTI LÖYDY :)

Päivämäärä:   1.10.08 14:49:33

Heräsin seuraavana aamuna korviini kantautuvaan piipitykseen, joka oli lähtöisin puhelimen herätys-toiminnosta. Hapuilin kännykän käsiini ja painoin nappia, jolla sain piipityksen loppumaan. Nousin ylös haukotellen makeasti. Olin nähnyt mielenkiintoista unta, josta olisin halunnut saada lopunkin selville. Päätin kuitenkin raahautua suihkun puolelle, sillä matkamme jatkuisi taas pian.

Muut olivat heränneet jo aikaisemmin ja ehtineet käydä aamupalalla. Niinpä kävin ostamassa itselleni aamiaiseksi vain sämpylän ja pari paperimukillista kahvia. Kävellessäni ruokieni kanssa kohti keikkabussia, huomasin Karinan seisoskelevan pihalla. Luikahdin nopeasti bussiin, jottei tyttö huomaisi minua. Olin tainnut olla tälle eilen hieman törkeä.
"Noni, kaikki taitaa olla nyt kyydissä, ku Samukin tuli", Eetu sanoi ja bussikuskimme sulkikin ovet ja starttasi auton.
Istahdin pöydän ääreen syömään sämpylääni.
"Oliks hyvä hoito eilen?" Eetu kysyi hymyillen viekkaasti ja istui viereeni.
"Ei mulla ollu mitään hoitoa eilen."
"Kyllä sä vaan jonkun tytön kanssa katosit eilen huoneesees", vastapäätäni istuva Tuomo liittyi keskusteluun.
"Niin. Mut ei me tehty mitään. Mä heitin sen ulos vähän ajan päästä."
"Mitä? Miks?" Eetu katsoi minua kummastuneena.
"Et sä ennen oo seksistä kieltäytyny."
"Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ei vaan jotenki napannu se juttu", sanoin ja maistoin kahvia pahvimukistani. Se oli tulikuumaa vieläkin ja onnistuin polttamaan kieleni maistellessa.
Vilkaisin Eetua, joka pudisteli päätään joku hymyn ja hämmästyksen sekainen ilme kasvoillaan.

Seuraava keikkapaikkamme oli noin 50 kilometrin päässä. Olimme soittaneet kyseisessä paikassa ennenkin, eikä mieleeni muistunut mitään negatiivista viime kerrasta siellä. Tämä keikka olisi Saksan rundimme viimeinen, sitten palaisimme takaisin kotiin, Suomeen, viettämään joulua.

Keikka meni hienosti ja sen jälkeen löysimmekin itsemme pihalta jakelemasta nimikirjoituksia saksalaisfaneille. Porukkaa oli ympärillämme paljon, mutta nyt meillä olisi aikaa hengailla faniemme kanssa, sillä seuraava osoitteemme olisi hotelli, josta lähtisimme vasta seuraavana aamuna lentokentälle.
Saksalaiset muistivat meitä pienillä joululahjapaketeilla, mikä oli todella suloisesti tehnyt. Eräskin tyttö antoi meille kaikille itsetehdyt lapaset, jotka näyttivät todella lämpimiltä.
"Moi Samu", kuulin hennon äänen takaani ja pyörähdin ympäri. Hymy nousi huulilleni tunnistaessani tytön ja tämän seuralaisen.
"Sanna moi!" huudahdin iloisesti ja kiersin käteni vaaleahiuksisen tytön ympäri.
"Mitä te täällä teette?"
"Päätettiin Karon kanssa tulla kattomaan teitä, kun joululomakin alkoi", Sanna selitti ja ruskeahiuksinen Karoliina nyökytteli tämän vieressä.
"Meillä on muuten sulle lahja", Sanna jatkoi ja ojensi kädessään olevaa pakettia minulle.
"Ai, kiitos."
"Avaa se sitten vasta jouluaattona!" tyttö komensi naurahtaen.
"Avataan, avataan", lupasin ja puristin pakettia kädessäni.
"No hyvä. Mutta me nyt tästä jatketaan matkaa. Haluttiin vaan antaa sulle toi", Sanna sanoi ja hetken kuluttua tytöt olivatkin kadonneet jonnekin kulman taakse.

"Ketä ne suomalaiset tytöt oli siellä?" Pete kysyi, kun istuskelimme jälleen bussissa ja olimme matkalla hotellille.
"Mian kavereita. Se vaaleehiuksinen tyttö, Sanna, oli Mian paras ystävä", selitin crew-pojallemme.
"Ookei."
"Mun tekis mieli avata tää paketti jo", sanoin ja yritin tunnustelemalla selvittää mitä paketti sisälsi.
"Mikset avaa?"
"Mä lupasin avata tän vasta jouluna."
"Höh. Tylsimys, ku meet lupailee tommosii."
"Mut voidaanhan me avata noi muitten fanien antamat lahjat?"

Ja niinhän siinä kävi. Kokoonnuimme lahjojemme kanssa yhteen hotellihuoneeseen ja aloimme kiinnostuneina repiä lahjapapereita auki. Minulla oli selvästi eniten lahjoja, mutta se nyt oli ihan ymmärrettävää, sillä olin yhtyeen keulahahmo.
Pian huoneemme olikin täynnä roskaa, mutta ei se mitään. Ehkä siivojat siivoaisivat.
"Mä taidan lähtee tästä nyt nukkuu tonne oman huoneen puolelle", sanoin haukotellen ja keräsin lahjojani pariin tyhjään muovipussiin.
"Et sä meinaa lähtee tänää baariin?" Kristian kysyi.
"Mä en haluu lentää huomenaamuna krapulaisena", vastasin ja totesin, että kaksi kassia eivät riittäisi lahjoilleni.
"Tylsimys", Pete tokaisi.
"Haittaaks sua, jos me muut mennää?"
"Menkää vaan. Mut ette sitte oksenna mun päälle huomenna."

Muut lähtivät baariin ja minä suuntasin kasseineni oman huoneeni suuntaan. Astelin sisään ja laskin kassit lattialle.
Olin saanut vaikka minkälaista krääsää, pehmoleluista aina alusvaatteisiin ja kondomipaketteihin.
Istahdin sängylleni ja pitelin Sannan antamaa pakettia käsissäni. Mieleni teki avata paketti, mutta olin luvannut avata sen vasta jouluna. Toisaalta jouluun olisi enää kaksi yötä...
Pujotin lahjanarun paketin ympäriltä ja avasin paperit hienotunteisesti. Paketista paljastui joku kirja, joka muistutti hieman valokuva-albumia. Avasin ensimmäisen sivun.
Leikekirja. Leikekirja Miasta. Siinä oli valokuvia tytön lapsuusvuosilta aina tähän vuoteen saakka. Kuva, jossa tyttö istui hiekkalaatikolla väsäämässä kakkuja, kuva kun tämä liiteli keltaisen poninsa kanssa suurikokoisten esteiden yllä ja kuva, jonka ottohetkellä olimme tavanneet ensimmäistä kertaa. Seisoimme molemmat kuvassa hymyillen ja pidin Miaa kainalossa. Yhteiskuva joltain keikalta, joka oli ollut bändimme alkutaipaleella. Silloin Mia oli ollut minulle vielä täysin tuntematon fanityttö.

Selasin kirjan kahdesti kannesta kanteen ja tunsin kuinka kyyneleet vierivät valtoimenaan silmistäni. Lahja oli ihana, mutta toisaalta se toi myös kipeät muistot mieleen.

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   1.10.08 15:03:13

Huippu! jatkoa:)

Lähettäjä: Kielo_Kokaiini 
Päivämäärä:   1.10.08 15:19:43

jatkoaa, oon ihan koukussa tähän :x

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   1.10.08 16:06:20

IHANA jatko <3

Lähettäjä: Mmurunen 
Päivämäärä:   1.10.08 16:14:09

Ihana, sä oot kyllä hirmu hyvä kirjottaja!Jatkoa vaan kehiin! ;)

Päivämäärä:   1.10.08 16:40:40

pitäskö mun kirjotella nyt heti joku toinen pätkä :D

LähettäjäPanda. 
Päivämäärä:   1.10.08 16:42:00

PITÄS!

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   1.10.08 17:06:18

TODELLAKI!

Lähettäjä: dg 
Päivämäärä:   1.10.08 17:08:13

ihanaa piuhku, hyviä pätkiä!<:

Päivämäärä:   1.10.08 17:11:43

Saavuimme Suomeen noin kahdentoista aikoihin päivällä. Suurin osa pojista oli hieman heikossa hapessa matkan ajan, ja etenkin Pete vaikutti viihtyvän lentokoneen vessassa. Myönnetään, että minua hieman ällötti istua tämän ja Kristianin välissä, mutta onneksi Kristian piti eritteet sisällään.

Lentokentällä tapasin äitini, joka oli tullut hakemaan minua. Tämä hölkkäsikin heti luokseni ja hypähti kaulaani.
"Onks äiti-muorilla ollu noin ikävä?" hymyilin ja rutistin pienikokoista äitiäni.
"Onhan se aina ihanaa, kun oma poika palaa maailmalta kotiin", äiti vastasi hymyillen ja käänsi katseensa muihin poikiin.
"Tarviiko joku muu kyytiä kotiin?"
"Mä voisin tarvita", krapulainen Pete astui muiden seasta edemmäs.
Äiti katsoi Peteä hieman huvittunut katse naamallaan.
"Ai, että sitä on tullut juhlittua eilen? Aijai sanon minä! Työ ja hupi pitäisi pitää erikseen, mutta se taitaa tässä ammatissa olla hankalaa", äiti sössötti jotain äidillisesti ja minun olisi tehnyt mieli tukkia tämän suu.
"Joo, näitten sällien kanssa se on ainaki mahdottomuus", Pete tokaisi.
Lähdimme kävelemään parkkipaikalle, jossa äidin auto odottelikin. Tungimme matkatavarat takaluukkuun ja kotimatka alkoi.

"Ootko sä nyt ihan varma, että haluat mennä yksin kököttämään kotiisi?" äiti kysyi minulta, kun pysäytti autonsa kerrostaloalueen pihaan. Olimme vieneet hetki sitten Peten kotiinsa.
"Joo joo. Oonhan mä asunu viimeset kuus vuotta yksin kotona", tokaisin äidilleni naurahtaen ja kampesin ulos autosta. Siirryin takaluukulle ja noukin matkalaukkuni.
"Kyllä mä sen tiedän. Tulisit nyt, kun huomenna on jouluaattokin. Voisitte sitten yhdessä Joonatanin kanssa koristella kuusen", äiti yritti suostutella minua.
"Ehkä mä jätän sen koristelun ihan Joonatanin hommaksi", vastasin tarkoittaen pikkuveljeäni.
"No höh. Tule nyt sitten edes käymään huomenna, vaikka syömään jouluruokia."
"Tuun tuun. Enhän mä nyt sitä kinkkua jättäis missään nimessä väliin", vastasin hymyillen ja halasin vielä äitiäni.
"Moikka."

Oli ihanaa olla taas kotona. Lysähdin tummalle sohvalleni ja korkkasin yhden oluen, jonka olin ostanut Saksasta. Purkaisin laukkuni vasta huomenissa, tämän illan viettäisin vain löhöillessä sohvalla ja katsoessa jotain leffoja. Pysyin päätöksessäni, joka loppujen lopuksi olikin melko tylsää. Litkin olutta ja katsoin jotain piirroselokuvaa noitarummusta, joka eksyi Korvatunturille. Tunsin oloni tyhmäksi naureskellessa yksinäni.

siinä nyt pikkupätkä :)

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   1.10.08 17:39:07

Aivan mahtavaa jatkoa taas tullu<3 :)

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   1.10.08 18:27:48

Mua alko naurattaa toi piirroselokuva juttu :'D En tiiä miks, mut kuiteski..

Päivämäärä:   1.10.08 19:56:53

jatka nopee !!!

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   1.10.08 21:04:46

ihana tarina, luin Ihan alusta loppuun , tuli vähän istuttua koneella tätä lukiessa, mutta ei se mitään :)
jatkoo vaan!

Päivämäärä:   1.10.08 22:13:36

Jjei! Sil aikaa kun en o hetkeen käyny ni 2 jatko pätkää! :))<3
jatkoa huomenna? ^^, :DD

LähettäjäMammaMiia 
Päivämäärä:   2.10.08 01:31:28

aah paras ! jatkoo !

Lähettäjä: heipppa 
Päivämäärä:   2.10.08 13:42:28

ah <3

Päivämäärä:   2.10.08 17:21:05

upp.. tuleekos tänää jatkoo? :DD

Lähettäjä: HHeavennn 
Päivämäärä:   2.10.08 18:23:14

Jatkoa odottelen samalla kun luen kokeisiin. ^^

Päivämäärä:   2.10.08 18:37:16

jatkoa tuskin tulee tänään :)

Päivämäärä:   2.10.08 22:29:14

Päivämäärä:   3.10.08 17:26:12

no entäs tänään? xD viikonlopun kunniaksi,jooko?.. :))

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   3.10.08 18:18:18

Niih, viikonlopun kunniaks? Joku pitkä ja hyvä pätkä? Pliis?

Päivämäärä:   3.10.08 21:21:24

upp... höh,viel ei ainaka tullu..

Päivämäärä:   4.10.08 12:52:28

Seuraava päivä kului tylsän hitaasti, vaikka olikin jouluaatto. Olin aamulla siivoillut asuntoani siltä varalta, että joku saattaisi tulla käymään visiitillä. Ketään ei kuitenkaan näkynyt tai kuulunut. Oli tämäkin rattoisa joulu, loikoilin vain ypöyksin sohvalla katsomassa televisiota, eikä minulla ollut edes joulukuusta.
Viiden aikoihin lähdin käymään vanhempieni luona joulupäivällisellä. He yrittivät vielä suostutella minua jäämään, mutta itsepintaisesti sanoin vain viettäväni joulua omassa kodissani.

"Merry Christmas vaan Samuel", tokaisin itselleni, kun istuskelin keittiöni pöydän ääressä, punaviinilasillinen seuranani.
Tunsin pientä kateutta ystäviäni kohtaan. Esimerkiksi Aleksi vietti juuri parhaillaan iltaa tyttöystävänsä kanssa jollain mökillä ja Tuomo oli matkannut sukulaistensa luokse Jyväskylään. Ja mitä minä tein? Olin yksin omassa pienessä kerrostaloasunnossani ja katsoin lapsille suunnattuja ohjelmia televisiosta. Joulupukin kuumalinja käy parhaillaan tosi kuumana.
"No niin senkin pikkuruinen páska, lopeta se itsesäälissä kieriskely. Olisihan sinulla ollut mahdollisuus viettää joulua perheesi kanssa", komensin itseäni ja kumosin viiniä kurkkuuni.
Itsesäälissä rypeämiseni kaikkosikin silmänräpäyksessä, kun kuulin ovelta koputuksen. Hypähdin ylös tuolilta ja harpoin reippain askelin ulko-ovelle.

Avasin puisen oven ja huomasin tapittavani pienikokoista tyttöä. Jälleen kerran.
"Niin?" sanoin ja yritin kuulostaa samalla tylsistyneeltä. Moneskohan kerta tämä jo oli, kun tuo samainen saappaanvarren pituinen olento ilmestyi oveni taakse?
"Hyvää joulua!" tyttö toivotti iloisesti ja hymyili leveästi. Tältä oli tippunut kaksi etuhammasta. Ne olivat olleet suussa vielä viimeksi, lähemmäs kaksi kuukautta sitten, kun olin nähnyt tytön ennen kiertueelle lähtöä.
"Joo, jouluja sullekin. Moi moi", sanoin ja olin jo sulkemassa ovea lapsukaisen nenän edestä.
"Odota! Mulla on sulle lahja!" tyttö piipitti ja tarrasi ovesta kiinni.
"Taas? Sä oot antanu mulle jo vaikka kuinka monta lahjaa, vaikkei ikinä ees oo ollu mikään merkittävä päivä."
"Mutta nyt on joulu. Ja mulla on sulle joululahja."
Miksi tuon tytön tyllerön piti ilmestyä lähes päivittäin oveni taakse? Siitä ei todellakaan seuraa mitään hyvää, kun 8-vuotias tajuaa asuvansa samassa rapussa idolinsa kanssa. Ei kerrassaan mitään hyvää. Olin monesti kotiin tullessanikin löytänyt tytön, Emmakohan se nyt nimeltään oli, istumasta oveni edestä. Tyttö oli saattanut odottaa jopa tunteja, että palaisin kotiin. Parasta kuitenkin oli, että useimmat tytön lahjat olivat julisteita, joissa komeili oma pärstäni. Ehkä tämä oli saanut jostain käsityksen, että haluaisin tapetoida asuntoni seinät omilla kuvillani.

"Jätä mut jo rauhaan ja pidä ne typerät lahjas!" ärähdin turhankin vihaisesti ja työnsin lasta kauemmas.
Emman suu vääntyi hassuun asentoon ja huomasin kuinka pienet silmät täyttyivät kyynelistä. Hetken kuluttua suolainen kyynel vierähti pyöreälle poskelle ja tyttö kääntyi lähteäkseen.
Olin kamala. Hirveä. Ei lapsille kuulunut ärähdellä noin. Emmahan oli tarkoittanut vain hyvää. Ja itsehän olin odottanut, että joku tulisi ja nyt joku oli tullut.
"Emma odota!"
Kävelin lapsen kiinni.
"Anna anteeks. Turhaan mä sulle kiukuttelen", sanoin rauhallisesti ja laskeuduin kyykkyyn, jotta olisin samalla tasolla Emman kanssa.
"Mä halusin antaa tän", Emma sanoi ja ojensi paperirullaa, jonka ympärille oli kiedottu punainen nauha.
"Kiitos. Voinko mä avata tän nyt?" kysyin, kun tartuin rullaan. Tyttö nyökytteli hymyillen ja pyyhki kyyneleitä kasvoiltaan.
Paperista paljastui piirrustus. Siinä oli vaaleahiuksinen tyttö ja -poika, jotka pitivät toisiaan kädestä kiinni, hymyillen samalla leveästi, suunpielet olivat lähes korvissa. Parivaljakolla oli yllään hääpuvut ja päiden yläpuolelle oli piirretty suuri sydän. Maassa oli erilaisia kukkia, sekä joukkoon oli eksynyt myös yksi kissa.
"Siinä kuvassa te ootte naimisissa", Emma sanoi ja tutkaili piirtämäänsä kuvaa.
"Ai ketkä on naimisissa?"
"Sinä ja se joku tyttö, joka kävi täällä joskus kesällä. Onko se sun tyttöystävä? Meettekö te joskus naimisiin?"
"On se mun tyttöystävä ja kyllä me mennään jonain päivänä naimisiin", kuulin ääneni lähes kuiskauksena.
Vedin Emman lähemmäs itseäni ja kiedoin käteni tämän ympärille. Rutistin pientä tyttöä ties kuinka kauan.
"Kiitti, Emma. Tää on todella hieno", kuiskasin pienokaisen korvaan.
"Laitathan sä sen seinälle?"
"Varmasti. Ja vielä sellaiseen paikkaan mistä kaikki näkee sen!"

Emma lähti kotiin, ettei tämän vanhemmat huolestuisi ja minäkin siirryin rappukäytävästä takaisin sisälle. Pidin edelleen piirrustusta kädessäni ja hymyilin katsoessani sitä. Kyllä pienet lapset tuntuvat sitten huomaavan kaiken.

Olin juuri saanut piirrustuksen aseteltua seinälleni, kun ovelta kuului uusi koputus. Ehkä se olisi jälleen Emma.
"Hei", tokaisin hämmentyneenä, kun oven takaa löytyikin lapsukaisen äiti. Ehkä saisin nyt huutia, kun olin mennyt äksyilemään tämän lapselle.
"Hei. Saisinko tulla sisään?" nainen kysyi ja viitoin tämän peremmälle.
"Mä halusin tulla vain juttelemaan sun kanssas, kun Emmahan kävi äsken tässä", nainen sanoi ja riisui samalla kenkiään.
"Juu, niinhän se kävi. Toi mulle sellaisen piirrustuksen", vastasin ja olin edelleen hieman hämilläni.
"Siitä tulinkin puhumaan."
Siirryimme peremmälle ja Petraksi esittäytynyt nainen huomasi tyttärensä piirrustuksen heti seinälläni.
"Luulin, että heittäisit sen heti roskiin", Petra sanoi ja käveli lähemmäs tutkailemaan kuvaa.
"Enhän mä. Musta se on hieno."
"Lasten piirrustukset on aina ihania. Mutta ajattelin, että sulle voisi tulla paha mieli tästä."
En tajunnut mitä nainen tarkoitti.
"Ai miten niin?"
"Kun eikö se sun tyttöystäväsi kadonnut viime kesänä?" Petra kysyi kääntyen minun puoleeni.
"Juu", tokaisin hiljaa. Miksi kaikki aina halusivat puhua vain Miasta?
"Niin. Sanoinkin Emmalle, ettei toisi tätä piirrustusta sinulle, koska se voi herättää kipeitä muistoja. Mutta eihän pieni lapsi sellaisia ymmärrä."
"No, lapset on lapsia. Ja ei se haittaa, että Emma toi tän. Tää on oikeesti tosi sulonen. Kisut ja kaikki."
"Hyvä. Ajattelin tulla vain varmistamaan, ettei Emma loukannut tai mitään. Eihän se mitään pahaa tarkoittanut", Petra sanoi ja palasi takaisin eteiseen.
"En mä nyt sitä niin ajatellutkaan missään vaiheessa. Se ajatteli tosi suloisesti, kun piirsi sen kuvan", kerroin mietteistäni rehellisesti.
"Selvä. Mutta menen nyt ja lupaan, että meidän perhe lopetta tän häiriköinnin."
Naurahdin pienesti ja haroin vaaleita hiuksiani.
"Ette te mitään häiriköi."
"Emmaa tarkoitinkin", Petra hymyili takaisin ja astui ovesta ulos.
"Hyvää joulua", toivotin vielä ja sain hyvän joulun toivotukset takaisin.

Petra oli kävellyt jo muutaman askeleen, kun yhtäkkiä pyörähtikin ympäri.
"Ai niin. Älä sitten välitä, jos Emma tulee selittämään jotain kummallisia juttuja."
"Mitä juttuja?" kysyin ja astuin jälleen rappukäytävän puolelle.
"Noh, äsken se esimerkiksi väitti nähneensä sen sun tyttöystäväsi. Väitti nähneensä sen eräänä päivänä, kun hain sitä tarhasta."
"Mitä?! Oliko Emma nähnyt Mian?" tunsin kuinka toivonkipinä, joka oli jo aikapäiviä sitten sammunut, syttyi jälleen sisälläni ja tunsin sydämeni hakkaavan tuhatta ja sataa.
"Niinhän Emma väittää, että oli nähnyt sen tytön siinä päiväkodin viereisessä metsässä. Että, jos se tulee selittämään jotain sellaista niin ei kannata ottaa kovin todesta. Lapset on lapsia, ja etenkin Emmalla on hyvin vilkas mielikuvitus", Petra sanoi ja huomasin, että tämä tunsi olonsa ehkä hieman vaivautuneeksi.
"Joo, okei. No, mutta hyvää illan jatkoa", tokaisin vielä ja katosin sisään.
Olisiko Emma oikeasti voinut nähdä Mian? Minun olisi haastateltava tyttöä heti huomenna.

siinä nyt pätkä, jossa on enimmäkseen pelkkää hölötystä :D laadusta en tiedä, saatta olla aika täynnä virheitä, mutta meikä lähtee nyt nukkumaan pahaa oloa pois :/

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   4.10.08 13:08:28

Ehkä vähän hölötystä, mutta ne kuuluukin olla aina välillä. Oli jotenki tosi sulosta, kun se Emma toi sille Samulle sen kuvan :'D Jatka vain, hyvin se sujuu.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   4.10.08 13:15:42

Toi piirustus juttu <33 :P

Lähettäjä: Lanli93 
Päivämäärä:   4.10.08 13:56:37

ihana.<33 jatkoa vaan..

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   4.10.08 13:58:26

Aaww... sulone toi piirrustus juttu :)<3
Se Emma o ny luvan saanu nähä Mian!! :D pakkopakkopakkopakko jooko ? :DDD <3 sen on pakko löytyy :)<3

Lähettäjäsaltsu 
Päivämäärä:   4.10.08 18:47:25

jatka noopeee!!!!

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   4.10.08 18:59:11

Aaww... sulone toi piirrustus juttu :)<3
Se Emma o ny luvan saanu nähä Mian!! :D pakkopakkopakkopakko jooko ? :DDD <3 sen on pakko löytyy :)<3

Komppaan täysin<3<3 :)

LähettäjäSheala~ 
Päivämäärä:   5.10.08 09:50:21

up,tuliskos tänään jatkoa? :D

Lähettäjä^^Unelma 
Päivämäärä:   5.10.08 10:24:06

Jatkoa sunnuntain kunniaks?

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.