Lähettäjä: piuhku.
Päivämäärä: 17.7.08 17:50:28
Kävelimme käsikkäin yhteen hotellin ravintoloista. Huomasin, että Miaa häiritsi muiden tuijotukset. Niinhän se aina menee, että kun joku julkkisheppu nähdään seuralaisen kanssa niin siinä onkin valtavasti pällistelemisen aihetta. Varsinkin, kun minua ei olla koskaan aiemmin nähty kenenkään naispuolisen kädessä roikkumassa. Moni taisi pitää minua ihan sinkkumiehenä, mitä toki olin ollut sen koko ajan mitä julkisuudessa olin pyörinyt.
Valitsimme ravintolasta hieman syrjäisemmän pöydän, jotta säästyisimme edes muutamilta uteliailta katseilta. Kyllä pari suunnilleen 12-vuotiasta pikkutyttöä ehti käydä kysäisemässäkin oliko Mia tyttöystäväni ja pyysivät siinä samalla nimmarit.
- Arvaa vaan onks netis kohta hirveet keskustelut siitä, että mut on nähty kävelemässä käsi kädessä jonkun tytön kanssa, sanoin Mialle jätettyämme tilauksemme. Olimme kumpainenkin tilanneet lehtipihvit, Mia tosin tilasi sen lastenannoksena.
- Jee. Luultavasti mut haukutaan ihan lyttyyn, Mia arveli ja otti huikan cokiksestaan.
- Hyvin mahollista. Mut ei niit juttui kannata ottaa kauheen henkilökohtasesti. Se haukkuminen on vaa kateellisten panettelua.
- Mä tiiän.
Ruuan jälkeen suuntasimme takaisin omalle huoneellemme. Mian puhelimeen oli tullut yksi puhelu, sekä viesti. Soittaja oli tämän äiti, jolle Mia oli kyllä jo soittanut aiemmin ja ilmoittanut tulevansa vasta huomenna. Viesti oli Sannalta, jossa hän kertoi heidän pääseen turvallisesti kotiin.
- Aika kauan sun frendis ajo Tampereelta Vantaalle, totesin, kun Mia kertoi viestin sisällön minulle.
- Älä. Mut arvaa vaan montakohan kertaa ne on pysähtyny ja kuinka pitkiä niitten tauot on ollu, Mia sanoi hymyillen ja vippasi kännykkänsä yöpöydälle. Puhelin luisui pöydän sileää pintaa pitkin pienoisen matkan ja putosi sitten lattialle.
- Víttu. No olkoot siellä, Mia tuhahti ja köllähti sängylle.
- Jees. Ei ainakaan kukaan ulkopuolinen häiritse meijän iltaa, totesin ja ryömin tytön päälle jättäen tämän sängyn ja itseni väliin suudellakseni tätä.
Suutelimme hetken, kunnes Mia yhtäkkiä pomppasi istuvilleen ja päämme kolahtivat kipeästi toisiinsa.
- Mikä víttu toi nyt oli?, kysyin hieroen otsaani, joka oli saanut äsken kolauksen.
- Telkkarist tulee se yks leffa. Mä haluun kattoo sen, tyttö luikerteli altani ja kävi avaamassa television.
- Mikä leffa sielt tulee?
- Brokeback Mountain.
- Yäää! parahdin ja katsoin tyttöystävääni kulmat kurtussa.
- No mitä?
- Sä et oikeesti haluu kattoo sitä.
- Haluunpas. Tosi moni mun kaveri on sanonu et se on tosi hyvä.
- Mia oikeesti. Ei aleta nyt kattoo mitään leffaa mis jotkut homot hässii jossai, yritin taivutella tyttöystävääni, joka kuitenkin itsepintaisesti halusi katsoa elokuvan.
- Ja eiköhän ne tee siinä muutaki ku vaa hässi jossai, Mia sanoi päättäväisen kuuloisena ja tajusin, että tästä illasta tulisi leffailta, halusin tai en.
Mia asetteli sängyn tyynyt seinää vasten, jotta voisi nojata niihin ja katsoa telkkaria samanaikasesti mukavasta asennosta. Asettauduin itsekin tytön viereen.
- Yrität sä kostaa mulle jotain? katsoin Miaa, joka tuijotti jo tiivisti television ruutua.
- En. Miten nii?
- Ku pakotat kattoo mut tällästä. Tää vois olla vaik kosto siitä, etten tullu sua vastaan.
- En mä sua oo pakottanu, tyttö naurahti ja tökkäisi minua leikkimielisesti kylkeen.
- Tää on kidutusta!, parahdin teatraalisesti ja painoin kädet kasvoilleni.
- Älä itke rusina, hanki ruma lapsi, Mia sanoi ja taputti minua "lohduttavasti" olalle.
- Ei toi kyllä nyt ihan noin mene, nostin katseeni käsistäni ja tuijotin tyttöä.
- Ai kato pérkele säkin tajusit! Mia nauroi ja tajusin tämän vääntäneen sanonnan tahalleen vähän oudoksi.
- Mut kyllä mä voin hankkia lapsia vaikka heti. Autatko sä mua? Vaik tosin meijän lapsista ei varmasti tulis mitään rumia, vaan todellisii muotovalioita, ehdottelin ovelasti.
- Mä katon tätä leffaa nyt.
- Pah, tuhahdin vain ja ristin käteni.
Ja niin alistuin katsomaan sitä homppeli-leffaa.
Mia osottautui leffan aikana melko herkäksi ja tunteelliseksi. Tyttö rupesi välillä nyyhkyttämään leffan aikana.
- Vitsin nyyhky, katsoin kyynelehtivää tyttöä vieressäni. Mia naurahti pienesti.
- En mä voi sille mitään, et must on tullu tällänen herkkis.
- Joo-o.
Lopulta leffa päättyi onnekseni.
- Kärsimys on ohi! hyppäsin ylös sängyltä lähteäkseni vessaan.
- Ei se nyt noin huono voinu olla, Mia tokaisi ja keräili kaikki vessapaperinpalaset, joihin oli kuivaillut kyynelehtiviä silmiään.
- Ei ihan mun tyylinen leffa, sanoin ja poistuin kylpyhuoneen puolelle.
Kävimme molemmat suihkussa ja minä kävin vetämässä vielä yhden yötupakan, kunnes päätimme lähteä nukkumaan.
- Haluisit sä lähtee joskus meijän kaa ulkomaille? kysyin kainalossani makaavalta Mialta.
- Vois se varmaan olla ihan kivaa.
- Olis varmasti. Pääsisit säkin kattoo vähän ulkomaiden keikkameininkiä.
- Nii.
- Meil on tos syksymmällä keikkoja aika paljon ainakin Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä ja Puolassa. Jossain vaiheessa piipahdetaan myös Venäjällä, Ruotsissa ja Norjassa. Ihan oma valintas on minne haluut lähtee mukaan. Mä saan kyl järkättyy sulle lentoliput sun muut siten, ettet joudu maksaa ite mitään, kerroin tytölle ja olin jo aivan innoissani siitä, että pääsisin näyttämään Mialle miten hommat ulkomailla sujuivat.
- Pitää sit kattoo varmaan vähän syksymmällä, Mia sanoi mietteliäänä.
- Niin, onhan noihin keikkoihin vielä aikaa, myönsin.
- Meil oli levy-yhtiön tyyppien kanssa vähän puhetta, että ens vuoden puolella voitais mahdollisesti käydä näyttäytymässä Jenkkilässäkin. Aika jännää, jatkoin vielä.
- Varmaan tosi siistiä.
- On varmasti, ellei saada jotai tomaattei niskaan.
- Ette te saa, Mia sanoi varman oloisesti ja antoi suukon poskelleni.
- Ei sitä koskaan tiiä. Mut nyt öitä, et jaksetaan herätä aamulla.
- Öitä.
Näin juuri unta, jossa olimme soittamassa suurelle yleisölle jossain Amerikassa, kun heräsin iskuun, joka kohdistui naamaani. Avasin silmäni ja tuijotin suoraan Miaa, joka istui vieressäni tyyny kädessä.
- Miks sä hakkaat mua tyynyllä? katsoin tytön kädessä olevaa tyynyä ja hieraisin nenääni.
- Toivottavasti mun nenä ei menny pois paikoiltaan...
- Samu sä oikeesti kuorsaat! Ei sun vieressäs voi nukkuu Erkkikään!
- No en mäkään nukkuis kenenkään Erkin vieressä.
- Ihan oikeesti.
- Joo, no mä yritän olla kehräämättä.
- Hyvä. Tai saat taas turpaas.
- Kauheeta! Mä oon parisuhdekiusattu! Mä osallistun johonkin terapiaryhmään, joka on tarkotettu miehille, joiden vaimot hakkaa ja pahoinpitelee niitä, päätin taas vetää koko jutun leikiksi.
- Siitä vaan, Mia sanoi ja käpertyi takaisin tavanomaiseen kippura-asentoonsa nukkumaan.
Suljin silmäni ja aloin jo lipua takaisin untenmaille, kun Mia herätti minut jälleen.
- Mä en muuten oo sun vaimo.
|