Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rantojen Adonis versus Naapurin Poika #4

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   1.4.08 19:15:45

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=613054&t=613054

ja eikun jatkoo sit :))

Re: Rantojen Adonis versus Naapurin Poika #4

Lähettäjä: ½½½§§½½½ 
Päivämäärä:   1.4.08 19:53:38

Jännää täst tulee. Saakohan se Tuomas sittenki Anun?.

Lähettäjä: kkisu 
Päivämäärä:   1.4.08 20:49:25

eiii anu voi alkaa tuomaksen kanssa, ku sen pitää pysyy ton samin kanssa!:D<3

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   2.4.08 12:43:13

kyllä voi ja pitääkin :) sami on ärsyttävä ja tylsä :DD ei mitään siirappista mössöä, että sami ja anu pysyy ikuisesti yhdessä blaablaa ja kaikki on ihanaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.4.08 14:04:37

üp

Lähettäjä: jappa 
Päivämäärä:   3.4.08 21:10:29

samisamisamisami+anu! ei mitää tuomas-pellee kaivata! :DD

Lähettäjä: vanamo 
Päivämäärä:   4.4.08 13:29:02

Teidän pitää tehdä äänestys että kumman kanssa sen anun pitää olla :D

Jatkoa laitan tänään :)

Lähettäjä: cool!!!!!! 
Päivämäärä:   4.4.08 14:04:27

anun pitää olla tuomaksen kanssa

Päivämäärä:   4.4.08 14:32:38

Kiitos kaikille kommentoineille, jatkakaa samaan malliin :) jatkoa tässä
--

Sami huokaisi. Hän näytti siltä, ettei tietäisi mitä sanoisi. Ahdistava tunne täytti sydäntäni pikku hiljaa.
- Anu, Sami sanoi lopulta. - Mä haluan tietää, että miksi sä aloit äkkiä käyttäytyä niin oudosti siellä avajaisissa.
Minä tuijotin poikaa. Samin sanat yllättivät minut täydellisesti ensinnäkin siksi, etten tosiaankaan ollut odottanut niitä ja toisekseenkin siksi, etten voinut ymmärtää, ettei poika tiennyt vastausta.
- Miksikö mä käyttäydyin oudosti? toistin hivenen ivallisesti. - Sitä sun olisi kyllä syytä miettiä.
- Mä olen miettinytkin, Sami sanoi alistuneena. - Mut mä en keksi. Joten sun pitää auttaa mua, koska muuten mä en voi tehdä asialle yhtään mitään.
Huokaisin. Katsoin Samia tämän silmiin. Hän katsoi minua kuin onneton koiranpentu. Lämpenin pojalle.
- Millan takia, vastasin ykskantaan. Sami nyökkäsi onnettomana.
- Mä ajattelinkin että se oli se syy, hän sanoi vaisusti. - Mut sun pitää uskoa kun mä sanon, ettei siinä ole enää yhtään mitään.
Kohortin kulmiani.
- Eikö?
Sami epäröi.
- Haluatko sä kuulla koko jutun? hän kysyi. Mietin. Haluaisinko minä kuulla, miten paljon Sami oli Millaa rakastanut? En. Mutta kun katsoin onnetonta, eksyneen näköistä poikaa edessäni ajattelin, että minun pitäisi kuunnella. Samin takia. Nyökkäsin.
- Okei, kerro sitten.

Sami johdatti minut vapaalle sohvalle. Hän istui pitkään vaiti nojaten käsiinsä. Minä odotin malttamattomana ja vilkuilin kelloa. Tunnit alkaisivat kymmenen minuutin kuluttua.
- Me tutustuttiin Millan kanssa päiväkodissa, Sami aloitti äkkiä. - Ja meistä tuli heti parhaat kaverit. Me emäntiin samalle ala-asteelle ja pysyttiin yhdessä, vaikka kaikille muille tuli jossain vaiheessa tyttö- tai poikapöpökammo. Me haettiin samalle yläasteelle ja jossain vaiheessa tuntui vaan luonnolliselta alkaa seurustella. Mä oikeestaan rakastuin Millaan niiden vuosien aikana ihan kunnolla. me oltiin koko koulun siistein pari.
Minä katselin Samia hiljaisena. Hän näytti onnettomalta kun kääntyi katsomaan minua.
- Ysin kesällä Milla ilmoitti mulle, että ne muuttaa. Musta tuntui kuin koko maailma olisi sortunut. Mulla ei ollut muita kavereita juuri ollenkaan. Milla oli mulle kaikki. Mä jopa ehdotin, että Milla ei lähtisi ollenkaan, vaan että se jäisi tänne mun kanssa, että muutettaisiin yhteen. Milla nauroi mulle päin naamaa ja sanoi, ettei se koskaan ole tuntenut mitään syvempää mua kohtaan ja että meidän seurustelu on ollut sille pelkästään kulissia, Sami kertoi. Hänen silmänsä näyttivät kosteilta.
- Mä en mennyt hyvästelemään Millaa kun ne lähti, en vastannut sen kirjeisiin enkä puheluihin. Silloin mä masennuin. Mä kaipasin Millaa ihan hirveästi ja silti se oli loukannut mua niin pahasti, etten mä voinut kohdata sitä. Sitten mä tutustuin suhun.
Minä punastuin ja laskin katseeni Samin kirkkaista silmistä käsiini.
- Sä autoit mut takaisin tähän maailmaan, sami sanoi hiljaa. - Ja mä aloin pikkuhiljaa päästä yli Millasta. Sitten mä tapasin sen yllättäen eilen. Mä en tiennyt miten mun pitäisi suhtautua siihen. Milla käyttäytyi kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Mun vanhat tunteet heräsi ja samalla mä tunsin oloni kamalan katkeraksi ja vihaiseksi, Sami lopetti ja nyyhkäisi vaisusti. Hänen pokselleen tipahti yksinäinen kyynel. Laskin käteni hänen kädelleen.
- Mä olen pahoillani, sanoin hiljaa. - Mä en tiennyt.
Sami hymyili apeasti.
- Et tietenkään tiennyt, hän sanoi. - Mä en ole kertonut kenellekään.

Minä en tiennyt miten suhtautua kuulemaani. Ilmeisestikin Samilla edelleenkin oli tunteita Millaa kohtaan. Mutta Millalla ei onnekseni ollut Samia kohtaan. Toivottavasti ainakaan. Kuitenkin minusta tuntui, ettei juttu ollut vielä selvä.
- Sami, sanoin vaisusti huomaamatta, että ihmiset alkoivat valua luokkiin. - Haluatko sä… haluatko sä miettiä näitä asioita ihan rauhassa?
Sami katsoi minua silmät ymmyrkäisinä. Sitten helpotus ja kiitollisuus valuivat hänen kasvoilleen.
- Käykö se sulle?
Nyökkäsin.
- Pidetään tauko, sanoin ja halasin varovasti surullista poikaa. - Ja katsotaan sitten uudestaan.
Minä en halunnut tehdä sitä. Minä en halunnut jäädä yksin ja antaa Samille mahdollisuutta yrittää uudestaan Millan kanssa. Mutta tiesin, että se olisi ainoa keino, jos haluaisin Samin takaisin. Tiesin, että vain antamalla pojalle aikaa pohtia ja käsitellä omia tunteitaan voisin saada vielä mahdollisuuden. Mutta siltikään minusta ei tuntunut hyvältä, kun astelin luokan suljetulle ovelle ja koputin päästäkseni sisään.

Minun ja Samin väliaikainen ero tuntui olevan äkkiä koko koulun tiedossa. Minä en tiennyt lainkaan, miten se oli vuotanut kenenkään tietoon, koska en ollut ehtinyt kertoa sitä edes ystävilleni. Tuomas vaikutti kuitenkin sängen tyytyväiseltä.
- Moi, hän sanoi löydettyään minut ruokavälitunnilla.
- Mitä sä haluat? äyskähdin kohottamatta katsettani.
- Ei sulla ole mitään syytä olla noin epäkohtelias, Tuomas sanoi loukkaantuneena.
- No voi voi, tuhahdin. Hetken oli täysin hiljaista.
- Mä haluan ystävän.
Kohotin katseeni yllättyneenä. Tuomas hymyili vienosti ja hän oli edelleenkin yhtä herkullinen kuin suklaanappi. Minussa ei kuitenkaan herännyt minkäänlaisia tunteita katsoessani pojan syvänruskeita silmiä.
- Ystävän?
- Niin, Tuomas nyökkäsi. - Mä muistelin miten hvä ystävä sä olit.
- Just, sanoin. - Ja tällä ei varmaan ole mitään tekemistä mun ja Samin eron kanssa?
Tuomas ei vastannut.
- Sä tarttet tukea-.
- Mä saan tukea mun oikeilta ystäviltä, keskeytin, mutta Tuomas ei välittänyt.
- Mä haluan olla sun ystäväsi, hän sanoi tuskastuneena. - Jutella sun kanssa…
- Alkaa mun kanssa? Varastaa mut taas Samilta?
- Miten mä voisin sut varastaa, jos sulla ei ole mitään tunteita mua kohtaan? Tuomas kysyi kerkeästi. Kohautin olkiani. Tuomas huokaisi ja pudisti päätään.
- No, jos susta on parempi olla ilman mua, niin ihan miten vaan, hän sanoi. - Mä olisin kuitenkin halunnut olla sun kaverisi.
Niine hyvineen poika asteli pois. Tuijotin hölmistyneenä hänen peräänsä. Mistä lähtien Tuomas oli halunnut kaverityttöjä?

LähettäjäSiru 
Päivämäärä:   4.4.08 18:12:05

Ihana ♥ sulosta tekstiä, pian lisää

Päivämäärä:   4.4.08 19:48:25

aaaw! ihana pätkä jälleen kerran, eipä keksi nyt mitään muuta sanottavaa :D

Päivämäärä:   4.4.08 20:54:08

lisää mieluiten heti huomenna!!!!!! pliis

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   4.4.08 21:02:05

aivan ihana pätkä, jotenkin niin realistisen tuntunen toi samin ja anun keskustelu et meinas tuntua pahalta:/

Lähettäjä: _fauni_ 
Päivämäärä:   5.4.08 02:22:35

Wau.

LähettäjäConstantine 
Päivämäärä:   5.4.08 18:38:30

Oh jatkoa.
Vähän lyhyt kylläkin, mutta jees.
Mitäköhän Tuomas haluaa ;P

LähettäjäSiru 
Päivämäärä:   7.4.08 14:29:32

heii jatkoa, ihana <3

Päivämäärä:   7.4.08 15:46:48

Kiitos! Tässä jatkoa!
--

Äkkiä alkoi joululoma. Minä olin ehtinyt unohtaa koko pyhän kaikissa sotkuissa, joita olin selvitellyt. Tuntui oudolta, kun ei tarvinnut mennä kouluun. Ja tuntui oudolta, kun en enää soitellut Samilla eikä poika minulle. Tuijottelin usein ajatuksissani kännykkääni ja toivoin, että Sami soittaisi ja kaikki olisi taas hyvin. Mutta puhelua ei kuulunut.

Jouluaatto sujui hiljaisena, niin kuin yleensäkin. Söimme aterian koko perheen voimin ja keräännyimme lahjojen ympärille. Minä sain vain koruja ja yhden sadan euron lahjakortin, mutten mitään ollut pyytänytkään. Kierittelin loppuillan uutta hopeaketjua sormeni ympärille ja katsoin televisiosta tulevaa mustavalkoista elokuvaa. Minua masensi ja kaipasin Samia. En ollut puhunut pojan kanssa yli viikkoon. Yritin ajatella positiivisesti. varmasti Sami oli selvittänyt omat tunteensa koulun alkuun mennessä. Sitten meillä ei olisi enää huolia ja voisimme elää onnellisina. Minua hymyilytti ajatus ja hain nopeasti kännykkäni huoneestani varmistaakseni, ettei kukaan ollut soittanut minulle.

Pyhät loppuivat ja lähdin kaupungille ostamaan lahjakortilla itselleni uuden kevättakin. Ulkona oli pakkasta ja kiedoin kaulaliinaa tiukemmin ympärilleni. Puhaltelin höyrypilviä ilmaan ja astelin katua eteenpäin. Joku taputti minua olkapäälle ja käännähdin säikähtäneenä ympäri.
- Moi.
Se oli Tuomas. Minun teki mieli huutaa. Mulkoilin pojan hymyileviä kasvoja ja säteileviä silmiä.
- Mitä?
Tuomas kurtisti kulmiaan.
- Lopeta jo toi, hän sanoi. - Mihin sä oot menossa?
Avasin suuni vastatakseni epäkohteliaasti, mutta vaihdoin lennossa suuntaa.
- Ostamaan takkia.
Miksi minun pitäisi olla epäkohtelias? Varsinkin nyt, kun tunsin itseni niin yksinäiseksi. kai minä voisin olla Tuomaksen kaveri.
- Mä voin tulla makutuomariksi! Tuomas innostui. Katsoin häntä epäillen.
- Joo no, mitä jos mentäisi vaan kahville?
Tuomas hymyili.
- Okei, mennään kahville, hän sanoi ja tarttui minua käsikynkästä. Vedin käteni pois ja kiiruhdin askeleitani. Oli hirveän kylmä ja halusin nopeasti sisälle. Toiveeni siinä suhteessa ei kuitenkaan ottanut täyttyäkseen. Seuraavan kulman takana törmäsin Millaan.
- Anu! tyttö huudahti. - Pitkästä aikaa!
Hymyilin hänelle hajamielisesti.
- Mihin sä… te oiotte menossa? Milla kysyi katsoen uteliaana Tuomasta, joka ilmestyi viereeni puuskuttaen.
- kahville, vastasin epämääräisesti.
- Etkö sä… mitä Samilla on tapahtunut?
Jouduin miettimään hetken Millan sanoja.
- Samille? Ei mitään. Tuomas on mun kaveri.
Tönäisin poikaa, joka näytti havahtuvan transsista.
- Joo, me ollaan kavereita, poika sanoi ja väläytti Millalle hurmaavimman hymynsä.
Milla hymyili hämmentyneenä takaisin.
- hei, voinko mä tulla teidän kanssa kahville? hän kysyi. - Mulla on kylmä ja haluisin jotain kuumaa juotavaa ennen kotiin menoa.
Kohautin olkiani.
- Joo, tule ihmeessä, Tuomas sanoi.

Kävelimme hytisten katua pitkin kolmestaan.
- Missä sä olet ollut? kysyin Millalta.
- Ostin kengät, tyttö sanoi ja kohotti kantamaansa kassia. Katselin häntä hetken ja ajattelin, että hän näytti ihan modernilta Lumikilta. Hän oli vetänyt mustat kiharansa taakse punaisella pannalla. Yllään hänellä oli siisti, pitkä ja musta takki, viininpunainen hame ja korkosaappaat. Katsahdin hieman häpeillen omaa asuani. Tavalliset farkut ja löysähkö toppatakki. Valkoinen pipo oli vedetty korville.
- Mennäänkö tonne? Milla kysyi ja osoitti kadun toisella puolella olevaa kahvilaa. Nyökkäsin ja seisahduin punaisiin valoihin. Kylmä tuuli puhalsi ja nostin takin kauluksen pystyyn.

- Tilaatko sä, jos me varataan Anun kanssa pöytä? Milla kysyi Tuomakselta. Tuomas näytti perin hämmästyneeltä, kun häntä juoksutettiin, muttei kieltäytynyt. Milla ojensi Tuomakselle viiden euron seteliä, mutta Tuomas kieltäytyi ottamasta sitä.
- Mä maksan, hän tarjoutui. - Mitä tytöille saisi olla?
- Kaakao kermavaahdolla, sanoin tihrustaessani taululle kirjoitettuja juomia. - Ja munkki.
- Kaakao mullekin, Milla sanoi. - Ja suklaadonitsi.
Tuomas nyökkäsi. Minä ja Milla pujottelimme vararotujen pöytien välissä ja löysimme paikat kahvilan peränurkasta.
- Ihanan lämmin, huokaisin kun valuin istumaan. Milla hymyili.
- Joo, ulkona on kamalan kylmä, hän sanoi ja istui minua vastapäätä.
- Mistä sä tunnet Tuomaksen?
- Koulusta, vastasin ympäripyöreästi. En jaksanut alkaa selittää koko tarinaa Millalle nyt, etenkään, kun Tuomas oli lähettyvillä.
- Se on mielettömän hyvännäköinen, Milla sanoi ja tarkkaili Tuomasta, joka esitti juuri tilausta kassaneidille. Hymähdin myöntävästi.
- Entä Sami? Milla kysyi.
- Mitä Samista? kysyin vältellen.
- Mikset sä ole täällä sen kanssa?
Mietin hetken mitä kertoisin.
- Me pidetään Samin kanssa tauko, sanoin lopulta rehellisesti. - Tuomakseen mä törmäsin just ennen kun törmäsin suhun.
Milla kallisti päätään.
- Miksi teillä on tauko?
- No, sanoin ja katsoin toiveikkaana kassalle. Tuomas oli jäänyt suustaan kiini kassaneidin kanssa. - Varmaankin… siis…
Epäröin. Voisinko muka sanoa todellisen syyn Millan kuullen?
- Sen pitää setviä tunteitaan, sanoin lopulta. Juuri silloin Tuomas istui viereeni. Hän laski täyden tarjottimen pöydälle.
- Mistä te juttelette? hän kysyi.
- Luultiin ettet tuu ollenkaan, Milla sanoi kepeästi ja poimi tarjottimelta kaakaomukinsa ja lautasen, jolla donitsi oli. Minä otin omat herkkuni ja Tuomas veti tarjottimen eteensä. Hän oli tilannut eväspatongin ja limsan.
- No niin Milla, hän sanoi hörpättyään juomaansa. - Mä olen kuullut susta paljon.
Milla kohotti kulmiaan.
- Samilta, Tuomas sanoi ja nyökkäsi minulle. - Tämän takia tiellä on tauko.
Milla läimäisi käden suulleen.
- Voi ei! hän huudahti. Minä katsoin murhaavasti Tuomasta, joka ei näyttänyt ymmärtävän mitä oli tehnyt väärin.
- Hei, ei se oo koko syy, sanoin varovasti murheellisen näköiselle Millalle. Tyttö kuitenkin pudisti päätään.
- On se, hän sanoi hauraalla äänellä. - Mä olen ollut idiootti.
- Kuinka niin? Tuomas kysyi ja laski ikään kuin lohduttavasti kätensä Millan kädelle. Kohotin pojalle kulmakarvojani, mutta hän ei välittänyt.
- Mä valehtelin sille silloin kerran, Milla niiskautti. Minut valtasi kylmä tunne.
- Mä sanoin etten mä rakastanut sitä, mutta kyllä mä rakastin. Mä sanoin sen meidän molempien takia, ettei ero tuntuisi niin pahalta.
Millan poskelle tipahti kyynel.
- Ja nyt mä olen tuhonnut uudestaan sen onnen.
Yritin koota itseni.
- Älä huoli, kyllä tää hyvin päättyy, sanoi karhealla äänellä. Kunhan vain pysyt kaukana Samista. Milla hymyili minulle arasti.
- Älä anna tän vaikuttaa, hän kuiskasi. - Sami on sun kanssa paljon onnellisempi kuin mun.

Lähettäjä: ü 
Päivämäärä:   7.4.08 15:53:25

tuomas ja anu yhteeeen <3
ainoa oikea ratkaisu.

Lähettäjä: Smile^^ 
Päivämäärä:   7.4.08 15:56:06

Ihanaaaa<3 Jatkoa vielä, lisää,lisää<3;>>

Lähettäjä: tsirp 
Päivämäärä:   7.4.08 15:59:39

Äää miks ton tuomaksen pitää olla niin söpö <33 : D

Päivämäärä:   7.4.08 16:08:36

Tuomas <3 Anu :)

Lähettäjä: Nía (ex.Suomityttö 
Päivämäärä:   7.4.08 17:46:46

Ei mitää Tuomaksia, vaan Sami ja Anu yhtee :)

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   7.4.08 19:29:44

nelli messiiiiin :D

Lähettäjä: -U 
Päivämäärä:   7.4.08 19:36:08

TUOMAS JA ANU!! :d

Lähettäjä: ihk 
Päivämäärä:   7.4.08 20:29:54

ÄKKIÄ jatkoooo :DD <3

Lähettäjä: :> 
Päivämäärä:   7.4.08 21:43:38

Samin ja Anun PITÄÄ pysyä yhes... :) <3

Lähettäjä: hansa 
Päivämäärä:   8.4.08 09:54:19

tuomas ja milla yhteen, ne on semmone muotipari. hyvännäkösiä molemmat!

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   8.4.08 16:54:26

Hyi ei mitään millaa :<< tuomas (<33) ja anu yhteen!

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   8.4.08 19:54:28

sami on páskapää:>

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   9.4.08 20:07:13

Ei voi enää osuvammin sanoa :D Tuomas <3 Anu.

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   10.4.08 17:29:20

jatkatko joskus? :)

Lähettäjä: tsirp 
Päivämäärä:   10.4.08 18:04:25

jatkaisitkos :)

Päivämäärä:   10.4.08 18:06:05

voisiko jatkua joskus?

Päivämäärä:   10.4.08 20:02:08

Kiitti taas teilli! Jatkoa laittelen huomenna. Malttia, kiireellä ei synny hyvää tekstiä ;)

Päivämäärä:   11.4.08 13:07:43

Tässä jatkoa teille :)
--

Sekä minä että Milla olimme poikkeuksellisen hiljaisia loppuajan kahvilareissusta. Tuomas yritti kylläkin tarmokkaasti piristää meitä, etenkin Millaa. Tyttö pysytteli etäällä. Minä olin siitä iloinen. Vaikka Millasta olikin äkkiä muodostunut uhka, en silti halunnut, että Tuomas käyttäisi häntä hyväkseen. Minulla ja Millalla näytti olevan paljon yhteistä, enkä halunnut, että ystävyytemme menisi pilalle. Jos Milla tosiaan oli sitä mieltä, että minä ja Sami olisimme onnellisia yhdessä, hän tuskin astuisi väliimme. Ainakin toivoin niin.

Uusi vuosi astui kuvioihin. Olimme sopineet jo kesällä Tiian, Nellin ja Annan kanssa, että menisimme vuodenvaihteeksi keskustaan. Olin soittanut Annalle ennen joulua, josko hän tulisi uudeksi vuodeksi meille yöksi, mutta hän ei ehtinyt. Niinpä minä, Nelli ja Tiia lähdimme kolmestaan kuuden aikaan keskustaa kohti. Anna ja Tiia keskustelivat innoissaan pojista ja uudenvuoden lupaukista. Minä en juuri osallistunut keskusteluun. Olin toivonut, että viettäisimme uuden vuoden yhdessä Samin kanssa ja haaveillut salaa pitkästä ja lämpimästä suudelmasta vuoden vaihtuessa uudeksi, mutta haaveet tuntuivat kariutuneen. Niinpä yritin osallistua mahdollisimman iloisesti keskusteluun, joka alkoi kallistua vahvasti Tiian mieliaiheen, Janin, puoleen.
- Voi kun me nähtäisi ne, Tiia huokaili silmät utuisina kun nousimme bussista. Tuhahdin.
- Parempi vaan, etten nää Tuomasta, tokaisin. Nelli loi minuun myötätuntoisen katseen.
- Joo, ehkä, hän sanoi. - Tuskin nähdään, täällä ei ikinä törmää tuttuihin.

Siinä Nelli oli kuitenkin väärässä. Emme ehtineet kävellä kovinkaan pitkälle ennen kuin Tiia huomasin Janin. Hänen kiharansa suorastaan nousivat pystyyn innostuksesta. Tiia veti hartiat taakse ja asteli ripeästi poikajoukkoa kohti, mutta näytti muuttava puolessa välissä mielensä. Hän pysähtyi ja kääntyi katsomaan meitä avuttomana.
- No mene, Nelli sanoi hymyillen. Tiia pudisti kauhuissaan päätään ja odotti, että minä ja Nelli tulimme hänen vierelleen.
- En mä voi, hän sanoi. Hän katsoi kaihoisasti Jania, mutta ajatuskin puhumaan menemisestä näytti kauhistuttavan tyttöä. Samassa jani kohotti kädessään olevaa kaljapulloa.
- Hyvää uuttavuutta! hän huudahti hyväntuulisesti. Tuomas, jota en ollut ensin edes huomannut, kääntyi katsomaan. Hänen kasvoilleen syttyi hitaasti hymy.
- Anu! hän sanoi iloisesti ja harppoi muutaman askelen eteeni. Hänelläkin oli kädessään kaljapullo ja hänen hengityksensä haisi alkoholille ja tupakalle.
- Tulkaa tytöt tonne meidän kanssa, Tuomas sanoi hieman epäselvällä äänellä.
- Ei kiitos, sanoi ja astuin askelen taaksepäin. Tiia loi minuun vihaisen mulkaisun, muttei sanonut mitään. Hän vaihteli kuumia silmäyksiä Janin kanssa.
- Ei kun tulkaa nyt, Tuomas takelsi ja tarttui käteeni. - Kyllä te nyt tuutte.
Vetäisin käteni Tuomaksen otteesta.
- Ei me nyt tulla.
- Tuolla olisi teillekin juotavaa, Tuomas sanoi ja viittoi muovikassiin. - Kaljaa, siideriä ja vähän väkevämpääkin.
Poika iski minulle silmää.
- Sä oot kännissä, sanoi kylmästi ja käänsin selkäni Tuomakselle. Ehdin astua muutaman askeleen, ennen kuin joku tarttui minua kovakouraisesti ranteesta. Kiljaisin.
- Hei älä viitti vihoitella mulle Anu, Tuomas sanoi. Hänen silmissään oli tyhjä katse ja aloin jo epäillä, että poika oli ottanut muutakin kuin alkoholia. Hän hymyili maireasti eikä päästänyt irti vaikka kuinka rimpuilin.
- Tulisit nyt, hän sanoi ja veti minut kiinni itseensä. - Tulisit nyt ja tekisit mut iloiseksi.
Hän painoi lujan suudelman suulleni. Siinä vaiheessa sain kerättyä tarpeeksi voimaa vetäistäkseni itseni irti. Läimäisin Tuomasta kovaa poskelle. Siihen jäi punaisena hehkuva jälki. Tuomas nosti käden poskelleen ja näytti äimistyneeltä. Käytin hetken hyväkseni ja lähdin ripeästi pois Nelli ja Tiia kannoillani.

Minua suututti Tuomaksen käytös. Ensin poika yritti kaikin tavoin saada minut ystäväkseen, sitten hän flirttaili Millan kanssa, mutta kävi kuitenkin minun kimppuuni ollessaan humalassa. Sen paremmin Nelli kuin Tiiakaan ei maininnut välikohtausta. Me kaikki olimme hiljaisia ja yritin epätoivoisesti keksiä puheenaiheen, joka saisi ajatukseni pois Tuomaksesta ja tämän käytöksestä.
- Mihin mennään, Nelli kysyi hetken hiljaisuuden kuluttua. Kohautin harteitani.
- Ihan sama.
Taas välillemme lankesi hiljaisuus. Minua alkoi paleltaa.
- Mennään jonnekin, mihin ei tuule, sanoin. Tytöt suostuivat ehdotukseeni. Molempien posket hehkuivat punaisina ja tiesin omienikin hehkuvan. Lumi narskui jalkojen alla ja taivas oli kirkas. Täydellinen pakkasyö. Täydellinen uusivuosi. paitsi ettei Sami ollut paikalla.

Minä olin toivonut, että voisin unohtaa Samin hetkeksi ja nauttia ystävieni seurasta. Päivä ei kuitenkaan tuntunut noudattavan toiveitani ollenkaan. Kun pääsimme Nellin ja Tiian kanssa tuulen suojaan huomasimme, ettemme olleet ainoat ihmiset siellä. Puiden suojaan oli hakeutunut useita nuoria. Joukkoon mahtui myös Sami. Kurkkuani kuristi. Ajattelin, ettei tilanne enää voisi mennä pahemmaksi. Mutta siinäkin suhteessa olin väärässä. Samin viereen nimittäin ilmaantui Milla. Tyttö oli pukeutunut siististi, kuten aina. Lisäksi hän ei näyttänyt siltä, että olisi yrittänyt pukeutua lämpimästi. Minä olin kerrostautunut useaan paitaan ja minua paleli silti. Milla näytti kevyesti pukeutuneelta eivätkä hänen poskensa loistaneet niin kirkkaina kuin muiden hänen ympärillään lämmittelevien tyttöjen. Puristin käteni nyrkkiin. Samalla hetkellä Milla näytti huomaavan meidät.
- Anu! hän hihkaisi ja huiskutti. Sami näytti vaivaantuneelta. Hän vältteli katsettani ja katsoi kaikkialle muualle paitsi minuun. Milla hymyili leveästi.
- Moi, mumisin. Nelli ja Tiia pakottivat minut Millan luokse.
- Tulitteko tekin lämmittelemään? Milla kysyi iloisesti. Nyökkäsin. Katsahdin Samiin. Milla huomasi sen.
- Mun piti tulla tänne ensin Jennan kanssa, hän sanoi. - Mutta se sai kuumeen joten pyysin Samia.
- Ai, sanoin mahdollisimman välinpitämättömästi.
- Kaverina, Milla lisäsi merkitsevästi. Hymyilin epämääräisesti.
- Ai, sanoin taas. Sami ei edelleenkään katsonut minuun.
- Mitä… mitä sulle kuuluu? kysyin arasti. Sami vilkaisi minuun.
- Ei mitään ihmeellistä. Vähän… hiljaista ehkä, poika sanoi.
- Joo, sama täällä.
Milla katsoi vuoroin minua ja Samia.
- Hei, musta on oikeestaan hyvä että tavattiin, hän sanoi ja iski minulle silmää. - Me ollaan Samin kanssa vähän keskusteltu.
- Niinkö?
Minä en tiennyt miten suhtautua Millan sanoihin. Minua pelotti mitä hän sanoisi seuraavaksi. Etenkin, kun Sami ei edelleenkään katsonut minuun.
- Joo, se on osasyy miksi mä pyysin sitä mukaan.
Odotin iskua hiljaisena.
- Joo, me puhuttiin, Sami sanoi äkkiä ja kohotti katseensa minuun. - Me puhuttiin meistä ja susta. Ja me puhuttiin elämästä ja toiveista ja kaikesta sellaisesta.
- Ja? kannustin. Katsoin kiinteästi Samia, joka katsoi takaisin. Hänen silmissään loisti samanlainen kaipaus, jota minä tunsin. Sami hymyili vaisusti.
- Ja me ollaan tehty päätös. Tai siis mä oon tehnyt päätöksen.
Katsoin poikaa kysyvästi. Hän veti syvään henkeä ja avasi suunsa sanoakseen mitä hänellä oli sanottavana.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   11.4.08 13:24:19

Miten sä löydät aina tämmösen kohdan lopettaa!!! :)

LähettäjäConstantine 
Päivämäärä:   11.4.08 14:21:11

Ei oo reilua!
Jatkas nyt...

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   11.4.08 14:39:46

ÄÄH, kamala kohta lopettaa! Jatkeles piakoin, se Milla vois kuolla tai jotain, ärsyttävä bitch! >8DD

Lähettäjä: hansu 
Päivämäärä:   11.4.08 15:14:40

EI tämmöseen kohtaan saa lopettaa p*rkele! Jatkoa pian!

Lähettäjä: frogg. 
Päivämäärä:   11.4.08 17:17:38

samaa mieltä kuin clownkiller. : D
ei tuomaksesta saa tehdä tommosta ääliötä, sen pitää parantaa tapansa ja olla sit anun kans yhessä :)

Lähettäjä: ||- 
Päivämäärä:   11.4.08 17:54:27

aa, ei tälläseen kohtaan.! :D aivan mahtavaa tekstiä, ei voi muuta sanoa. (: jatkuu.

Lähettäjä: Camelia 
Päivämäärä:   11.4.08 18:26:21

Tää alko mennä vähän tylsäks, mutta kun Tuomas halus olla Anun ystävä ja ne meni kahville, niin tää muuttu taas kiinnostavaks. Pidän tämänhetkisesti Tuomaksesta (paitsi en humalassa).

Joitain kirjoitusvirheitä voisi kyllä paikata, kun alkavat liikaa silmille hyppiä.

Jätit aivan upeaan kohtaan tämän luvun :D

Lähettäjäturbomittari 
Päivämäärä:   11.4.08 21:53:53

ja oli pakko sitten tohon kohtaan jättää. hah, no jatkoaaa. :D

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   11.4.08 22:54:11

nyt et kyllä jätä tähän!

Lähettäjä: pullla 
Päivämäärä:   13.4.08 19:18:42

hei antakaa nyt kirjottajalle vähän rauhaa :D mutta siis. tuomas ja anu yhteen sanon minäki :)

LähettäjäEpE 
Päivämäärä:   13.4.08 20:51:29

- Ja me ollaan tehty päätös. Tai siis mä oon tehnyt päätöksen.

^^ tosta ja me tuli heti mieleen et Sami jättää Anun ja alkaa Millan kans.

Ei, ei, ei. Niin ei saa tapahtua!

Jatka kun kerkiät.

Lähettäjä: Lookit 
Päivämäärä:   13.4.08 20:55:46

Äkkiä jatkoa !

Lähettäjä: kkartsu 
Päivämäärä:   13.4.08 21:10:32

tällaseeen kohtaan ei voi lopettaaa :o jatkoa<4 upp

Päivämäärä:   14.4.08 18:40:36

Kiitos taas kaikille! Mulla alkaa olla kohta vaikeuksia toteuttaa teidän kaikkien toiveet ;)
Tässä jatkoa!
--

- Meidän pitäisi erota.
Minä seisoin paikallani. Hyvin hitaasti Samin sanat tavoittivat aivotoimintani.
- Ai, sanoin. - Okei.
Minulla ei ollut aavistustakaan miksi sanoin niin.
- Mä en haluaisi erota, Sami sanoi. - Mä haluaisin jatkaa sun kanssa. Mut mä en pysty siihen nyt, mun on pakko saada kaikki asiat selviksi. Enkä mä voi käsitellä mun tunteita rehellisesti, jos mä tiedän että sä odotat mua koko ajan.
Jostain syystä minä en tuntenut itseäni surulliseksi enkä vihaiseksi. Minut valtasi omituinen, tyhjä olo, jota en osannut selittää.
- Okei, sanoin taas. Välillemme lankesi syvä hiljaisuus.
- Mut ethän sä voi.
Hätkähdin. Olin unohtanut, että Milla, Nelli ja Tiia olivat paikalla. Sami kohotti katseensa Millaan, joka silmäisi poikaa loukkaantuneena.
- Mä luulin että me puhuttiin asiat suoriksi, tyttö sanoi. - Mä luulin että sä antaisit olla ja unohtaisit ja jatkaisit Anun kanssa.
Sami näytti hämmentyneeltä. Milla kääntyi minuun päin.
- Mä en tiennyt tätä, hän sanoi anteeksipyytävästi. - Mä luulin…
- Ei se mitään, keskeytin tytön. - Ei se ole sun vika.
Minun oli vaikea puhua. En tiennyt olinko odottanut tätä vai en. Ehkä olin. Sami oli vaitonainen ja alakuloinen. Minulla oli samanlainen olo. Jossain kaukana ihmiset alkoivat laskea viimeisiä sekunteja vuoden vaihteeseen. Mielessäni vilahti pikaisesti kuva minusta ja Samista sylikkäin. Vilkaisin poikaa. Hän oli noussut seisomaan ja lähtenyt kävelemään poispäin puiden suojasta.

Minun vuoteni ei alkanut hyvin. Nelli ja Tiia tekivät parhaansa piristääkseen minua. Minä arvostin sitä, mutta oloni ei tullut yhtään paremmaksi. Pääasiassa ajattelin Samia. Yritin vakuuttaa itselleni, että poika oli tehnyt oikean päätöksen, mutta en vakuuttunut. Minua alkoi suututtaa. Jos Sami ei kerran pystynyt jatkamaan suhdetta minuun, vaikka hän itse sitä halusi ja niin halusi Millakin, olisi hän voinut ilmoittaa aikaisemmin. Hän olisi voinut sanoa suoraan, ettei pysty jatkamaan ollenkaan. Sanoa hyvästit ja nähdään seuraavassa elämässä. Mutta ei. Poikien piti aina pitkittää juttuja. Potkaisin jääkokkareen tielle. Minä olin ystävällisesti ehdottanut taukoa. Varmaankin me seurustelisimme yhä, jos en olisi ehdottanut sitä. Sami vain olisi yllättäen muuttunut etäiseksi. Luultavasti suhde olisi lopulta loppunut siihen, että minä olisin katkaissut välit. Pysähdyin Nellin ja Tiian väliin bussipysäkille ja katsoin, monelta seuraava linja-auto lähtisi. Puolen tunnin kuluttua. Minun teki mieli huutaa. Minulla oli kylmä ja minut oli juuri jätetty ja kaikki muukin oli huonosti. Äkkiä minua alkoi itkettää.

Havahduin syvistä ajatuksista vasta kun bussi pysähtyi pysäkille noukkimaan kyytiin kymmenet sitä odottavat ihmiset. Pääsimme onneksi kipuamaan sisään ensimmäisinä ja saimme varattua paikat bussin takaosasta.
- Hyvää uutta vuotta! eräs poika huikkasi ja istui Nellin viereen minua vastapäätä. Poika katsoi kiinteästi vieressään olevaa tyttöä. Nelli punastui ja käänsi kiireesti katseensa ikkunaan Tiian merkitsevistä mulkaisuista huolimatta. Minä katsoin poikaa tyytyväisenä siitä, että sain muuta ajateltavaa. Hänellä oli maantien värinen lyhyeksi kynitty tukka, pyöreähköt ja pakkasen värjäämät posket ja liian iso takki.
- Haluaisitko sä lähteä mun kanssa kahville? poika pamautti. Nelli kääntyi hämmästyneenä pojan puoleen.
- Kahville? hän kysyi äimistyneenä.
- Jep.
- Sun kanssa?
- Jep.
Nelli ei näyttänyt vieläkään ymmärtävän. Minä ihmettelin pojan suorasukaisuutta ja tähyilin vaivihkaa katseellani bussista nauravaa ja meitä osoittelevaa poikajoukkoa. Sellaista ei kuitenkaan näkynyt. Käänsin katseeni takaisin punastelevaan Nelliin. Tiia potkaisi häntä.
- Joo… kyllä mä voin varmaan lähteä.
Pojan kasvoille syttyi hymy. Hänellä oli hymykuopat ja haalean ruskeanharmaat silmät.
- Annatko sä sun numeron?
- Mulla ei ole paperia, Nelli sanoi. Tiia kaivoi laukustaan vanhan bussilipun ja erittäin lyhyen lyijykynän.
- Kiitti.
Nelli raapusti numeronsa lipun nurjalle puolelle ja ojensi sen pojalle. Tämä työnsi sen taskuunsa sama hymy kasvoillaan. Minäkin hymyilin. Sami oli unohtunut hetkeksi.

Minua ei ollut ikinä masentanut mennä kouluun niin paljon kuin nyt. Vielä vähemmän minua huvitti sitten, kun Tuomas otti minut kiinni aulassa.
- Te kuulemma erositte.
- Mistä sä kuulit?
- Juorut kulkee.
- Mä en muista että kukaan olisi kertonut kenellekään.
- Te ette olleet ainoat siellä puistossa.
Kirosin mielessäni. Että näin pitikin sattua. Tässä maailmassa ei ikinä saanut rauhaa. Skandaali seurasi kaikkialle. Minä olin kuvitellut, että niin tapahtui vain elokuvissa.
- Jos sä joskus tarttet jotakuta kelle puhua… Tuomas aloitti.
- …niin mä en ainakaan puhu sulle.
- Mikä sua vaivaa?
- Mieti sitä.
Marssin portaat ylös jättäen hölmistyneen Tuomaksen taakseni.

Istuutuessani sohvalle mietin, oliko Tuomas ollut hämmästynyt tosissaan vai valheellisesti. Olihan mahdollista, ettei Tuomas muistanut uutta vuotta. Tuntui kuitenkin epätodennäköiseltä, että hän olisi unohtanut sen. Poikahan käyttäytyi aina samalla tavalla.
- Pärjäiletkö? Tiia kysyi istuessaan viereeni.
- Miksen pärjäisi?
- Eka koulupäivä uuden vuoden jälkeen.
Tuhahdin. Kaverini olivat soitelleet minulle jatkuvasti, ikään kuin minä olisin pahastikin masentunut. Jostain syystä minusta ei tuntunut enää miltään. Minä en tuntenut oloani enää lainkaan loukatuksi ja pystyin jopa ajattelemaan Samia tuntematta murhetta ja katkeruutta. Nelli oli ilmoittanut meille, että poika, jonka kanssa hän oli kuin olikin käynyt kahvilla, oli nimeltään Ari. Hän oli kuulemma oikein mukava ja kiva poika, jolla varmasti olisi kavereita sekä minulle että Tiialle. Tiia kuitenkin oli kieltäytynyt jyrkästi tarjouksesta ja sanonut, että hän odottaisi Jania vaikka maailman loppuun saakka. Minä olin sanonut, että miettisin asiaa.

Välitunnilla minä törmäsin Samiin. Osuin hänen taakseen ruokajonoon, enkä viitsinyt enää kääntyä pois.
- Moi, sanoin vaisusti. - Mitä sulle kuuluu?
Sami kohautti harteitaan ja näytti vaivaantuneelta.
- Eipä mitään kummempia. Entä sulle?
- Ei mitään.
Keskustelumme tyrehtyi ennen kuin se ehti alkaakaan ja tunsin oloni äkkiä vaivaantuneeksi. En ollut ikinä tuntenut oloani vaivaantuneeksi Samin seurassa. Seisoimme hetken leipälaatikon kohdalla, kunnes takana oleva jono alkoi murista uhkaavasti. Nappasin tarjottimeni ja kävelin nopeasti ystävieni luokse syömään.

Päivämäärä:   14.4.08 19:04:29

vautsi vau lisäääääääääääääääääääääää!!!

Lähettäjä: Smile^^ 
Päivämäärä:   14.4.08 19:48:29

Lisää vaan! ;>

Päivämäärä:   14.4.08 20:51:25

Voi, voi. Oli surullinen pätkä. Toivottavasti Sami ja Anu palaa takas yhteen.. :D

LähettäjäTroya-nekrofiili 
Päivämäärä:   14.4.08 20:59:35

Tuomas ja Anu yhteen, Sami hevonhelvettiin 8D

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   14.4.08 22:22:20

no tuomas on kiero paska. sami ja anu takasi yhteen<3

Lähettäjä: sipsipsi 
Päivämäärä:   15.4.08 15:13:13

Ei oo mikään kiero paska :< sami on ärsyttävä ja saa tosiaan painua sinne hevonhelvettiin ;) ei enää samia ja anua yhteen, eiköhän ala jo tuo on-off riittää :D tuomas + anu <3 ole niin kiltti ja toteuta monen toive :D <3

TUOMAS JA ANU!

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   15.4.08 15:17:29

Oi tää on ihana tarina! Aina vaan jaksaa lukea kaikki juonenkäänteet ja oikein eläytyy mukaan jos niin voi sanoa :D Tämä on ehkä ainoa jota olen jaksanut lukea alusta loppuun. Kiitokset siis vanamolle kun jaksat kirjoittaa ja kuunnella yli-innokkaita faneja :'D Niin ja pakkohan tähä on vielä laittaa oma mielipide, Anu ja Tuomas kuuluu yhteen, alussa sen jo huomasi :) Ei rantojen adonista voi vastustaa, sanoisinko ;DD

Päivämäärä:   15.4.08 15:18:58

vanamo, eihän sun meidän mielipiteitä tarvii aina toteuttaa ;) Vaikka henkilökohtaisesti pidän yhä enemmän Tuomaksesta :D
Tuossa kappaleessa ei enää vilissyt virheitä. Ainakaan minun silmiini. Ja tuo ero oli jotenkin looginen ratkaisu. Minä olen ainakin tyytyväinen, vaikka miten kirjoittaisit nuo suhteet.

Päivämäärä:   15.4.08 17:11:14

Kiitos taas teille ihanat lukijat :) mä olen onnellinen niin kauan kun te pidätte tästä ;)
Eihän mun tietenkään tartte teitä kuunnella, ja kyllä mulla on jo loppuratkaisu tiedossa. Mut lukijoilta voi saada inspiraatioita :)

Lähettäjä: sipsu 
Päivämäärä:   15.4.08 22:33:43

jatkuu?

Päivämäärä:   18.4.08 12:48:27

Kiitos taas kerran kaikille1 Tässä teille jatkoa :)
--

Kun koulu lähti kunnolla käyntiin, minä unohdin hetkeksi omat murheeni. Sami ei liikkunut ajatuksissani enää niin tiuhasti, etenkään, kun läksyvuori kasvoi pikkuhiljaa. Onnistuin välttelemään Samia koulun käytävillä enkä joutunut montaa kertaa tilanteeseen, jossa jouduin vaihtamaan hänen kanssaan enemmän sanoja kuin tervehdykseen tarvittiin. Minua kuitenkin harmitti, ettemme voineet olla edes ystäviä. Minä olin ennen pystynyt puhumaan Samille kaikesta, mutta nyt muutaman sanan vaihtaminenkin oli ylivoimaisen vaikeaa.

Oloani ei helpottanut lainkaan se, että Tuomas alkoi kiehnätä ympärilläni. Jollakin ihmeellisellä tavalla hänen onnistui löytää minut välituntisin, koulun jälkeen ja jopa joinakin viikonloppuina, kun olin lähtenyt keskustaan.
- Anu, hän aloitti jälleen yhtenä lauantaina bongattuaan minut kirjakaupasta. Olin ostamassa uutta matikan kirjaa.
- Moi, sanoin välinpitämättömästi ja poimin tarvitsemani kirjan hyllystä. Selailin sitä ja huokaisin turhautuneena. Trigonometrisia funktioita.
- Matikkaa? Tuomas sanoi kysyvästi. En viitsinyt vastata.
- Mun mielestä matikka on kivaa, Tuomas sanoi. Katsoin häneen yllättyneenä.
- Matikka, kivaa? kysyin. - Sun mielestä? Sähän inhoat koulua.
Tuomas virnisti anteeksipyytävästi.
- Okei, matikka on kamalaa, hän sanoi. - Mä halusin vaan kuulla sun äänes.
Tuhahdin ja lähdin kassalle. Matkalla muistin poiketa hakemaan uudet patterit laskimeeni.
- Anu, Tuomas sanoi taas.
- Mitä?
- Lähde mun kanssa kahville.
- En lähde, sanoin ja kaivoin lompakon laukustani. Myyjä, jolle ojensin rahat, hymyili.
- On se niin kummallista, hän sanoi kepeästi. - Kun nykyään tytöt ovat niin nirsoja.
En viitsinyt sanoa mitään. Myyjällä oli naururypyt silmäkulmissa ja hän oli varmasti yli viisikymppinen. Mitä hän muka tiesi yhtään mistään?
- Voisinko mä saada nyt ne vaihtorahat? kysyin turhautuneena. Myyjä katsahti Tuomasta.
- Tässä, hän sanoi ja ojensi vaihtorahat hieman loukkaantuneena. Nappasin ne ja kuitin ja työnsin lompakkooni. Tuomas ryntäsi perääni kiirehtiessäni ulos kaupasta.
- Lähtisit nyt, hän kerjäsi. - Mä maksan, mä voin maksaa vaikka ton kirjankin jos sä lähdet.
- Mä en halua lähteä. Miks mä edes lähtisin sun kanssa yhtään mihinkään?
- Koska mä oon niin mielettömän hyvän näkönen?
Minun piti tehdä töitä etten hymyilisi.

Tuomas nousi bussiinkin perässäni. siinä vaiheessa minulta alkoi mennä jo hermot.
- Jätä mut jo rauhaan!
- Jätän, jos lähdet mun kanssa kahville, Tuomas sanoi nopeasti ja hymyili ilkikurisesti. - Muuten mä seuraan sua kaikkialle! Suihkuun ja sänkyyn ja…
- Äh, ole hiljaa, tuhahdin, mutta minua hymyilytti.
- Lähtisit vaan, Tuomas aneli ja suorastaan polvistui eteeni. Katsoin häntä kauhuissani ja nykäisin käteni hänen otteestaan.
- Nouse ylös, sihahdin. - Sä nolaat mut. Okei, mä lähden, mutta vain yhden kerran. Ja sä et maksa mua, et yritä suudella etkä mitään muutakaan.
Tuomas nousi ylös leveä hymy kasvoillaan.
- Mä tiesin, että sä rakastat mua! hän hihkaisi ja nosti minut ilmaan.

Seuraavana päivänä lähdin lupaamilleni treffeille Tuomaksen kanssa. Olin tahtomattani viettänyt vaatekaapin ja meikkipöydän edessä tavallista enemmän aikaa. Olin lopputulokseen tyytyväinen, vaikka minua ei olisi huvittanut pätkääkään lähteä ulos pojan kanssa.
- Moi, murahdin Tuomakselle, kun tapasimme. Tuomas hymyili jostakin syystä leveästi.
- Mitä sä virnuilet? kysyin varautuneena ja kaivoin hätäisesti peilin laukustani. - Näytänkö mä tyhmältä?
- Sä näytät upealta, Tuomas sanoi. - Mä hymyilin, koska mä olen niin onnellinen.
- Just, sanoin ja varmistin peilistä, ettei meikkini ollut levinnyt.
- mennäänkö? Tuomas kysyi ja tarjosi kättään. En tarttunut siihen, vaan työnsin peilin takaisin laukkuun.
- Mihin?
- Mennään vaikka pizzalle, vai oletko sä jo syönyt?
- En.
Lähdimme. Välillemme muodostui se kiusallinen hiljaisuus, jota niin syvästi inhosin. En ymmärtänyt, mistä se johtui. Vilkaisin vierelläni astelevaan Tuomasta. Hänkin näytti hieman vaivaantuneelta.
- Miksi sä halusit niin kovasti lähteä mun kanssa ulos? kysyin jotain sanoakseni.
- Me kerron sitten kun päästään sisälle, hän sanoi ja avasi minulle oven. Ilmassa leijui ihana, lämmin ja herkullinen pizzan tuoksu. Sisällä oli lämmintä ja kotoisaa. Riisuin takkini ja valitsimme Tuomaksen kanssa pöydän. Pian meille tuotiin listat.
- Saisiko olla juotavaa? tarjoilija kysyi.
- Vettä vaan, sanoin. Tuomas tilasi ison cociksen.
- No? hoputin kun tarjoilia marssi pois juomatilaukset mukanaan.
- Mitä sä aiot tilata? poika sanoi hautautuen menunsa taakse. Mulkaisin poikaa.
- Pizzaa.
- Heheh.
- No en tiedä, sanoin ja vedin listan nenäni eteen.

Tuomas suostui aloittamaan vasta sitten, kun tarjoilija oli hakenut tilaukset.
- Miksikö mä halusin sun kanssa ulos? hän aloitti. - Koska mä huomasin olleeni sokea ja typerä.
- Niinkö? kysyin ivallisesti. Tuomas nyökkäsi.
- Mä huomasin, miten mukava tyttö sä oikeastaan olet ja mä halusin tutustua suhun enemmän.
- Ja kaverisuhde ei kelpaa, koska…?
- No, Tuomas sanoi ja kallisti päätään. - Mä en ole ihan niin hyvä niissä kaverisuhteissa.
Hörppäsin vettä ja leikkasin kinkkupizzastani viipaleen.
- Mut sä halusit väen vängällä mun kanssa ulos, vaikka mä en halunnut sun kanssas, huomautin.
- Muhun pitää ensin tutustua, Tuomas sanoi ja iski silmää.
- Mä olen jo tutustunut suhun, sanoin melko kylmästi. - Jos et satu muistamaan.
- No, mut se olikin se kaverisuhde.
- Onko sulla tapana suudella kavereitas?
- Mä suutelin sua vasta sitten, kun mä olin kertonut tunteistani.
- Mut sä et välittänyt mun tunteista. Sä et taida välittää kenenkään muun tunteista kuin omistasi.
- Välitänpäs! Tuomas sanoi loukkaantuneena.
- Aika hyvin onnistut muita loukkaamaan, sanoin. Tuomas näytti pettyneeltä ja hieman vihaiselta.
- Okei, hän sanoi. - Mut mä olen muuttunut.
- Älä vaan sano, että mä olen muuttanut sut, tokaisin. - Se on liian imelää jopa sulta.

Lähettäjä: masentunut ihmine 
Päivämäärä:   18.4.08 15:51:29

hyvä lisää

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   18.4.08 23:35:19

ihanaihana tuomaas<3

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   20.4.08 18:11:52

Oi ihana <3 Näin juuri, tää on täydellinen : D

Lähettäjä: Hemppa 
Päivämäärä:   20.4.08 18:16:55

jatkeles =)

Lähettäjä: Lumi 
Päivämäärä:   21.4.08 18:16:53

lisää kaivataan!

Lähettäjä: Ü 
Päivämäärä:   21.4.08 19:02:53

Tuomas taas mukana <33

Lähettäjä: liss 
Päivämäärä:   22.4.08 18:36:37

ihana tuo pätkä.. Tuomas on täydellinen tollasena ;D

Päivämäärä:   22.4.08 19:30:24

Kiitos! Tässä teille taas jatkoa :)
--

Minä en oikeastaan tiennyt, mitä minun ja Tuomaksen välillä oikeastaan oli. Kun pääsin kotiin sunnuntai iltapäivänä, soitin ensimmäiseksi Nellille. En tiennyt mitä odotin, myötätuntoa? Selitystä omalle käytökselleni?
- Tuomaksen kanssa? Nelli sai sanottua, kun päätin puhetulvani. - Miksi?
- Just sitä mä ajattelin kysyä sulta, mutisin. Nelli naurahti hämmentyneenä.
- Mistä mä tietäisin?
- En mä tiedä, sanoin. - Mä toivoin, että sä tietäisit.
Nelli oli hetken hiljaa.
- Voi tietty olla, hän sanoi sitten hitaasti. - Että Tuomas on sulle jonkinlainen… lohdutus.
- Joo, se kävi munkin mielessä.
En tiennyt miksi olin ajatellut sitä. Luultavasti siksi, että Sami ei ollut tullut mieleeni kertaakaan treffien aikana. Tunsin siitä suorastaan huonoa omaatuntoa.

Vaikka minulle olisikin riittänyt yhdet treffit, Tuomakselle se ei riittänyt. Minun piti käyttää kaikki voimani pojan välttelemiseen, mutta se kävi hetki hetkeltä vaikeammaksi.
- Meillähän oli kivaa, poika sanoi jälleen yhden torjumiskerran jälkeen. Minä en voinut kieltää, etteikö minusta olisi ollut mukavaa ajatella välillä jotakin muuta kuin omia murheitani.
- Voitaisi nyt tehdä jotain muuta, Tuomas sanoi. - Mennä jonnekin missä voitaisiin olla ihan kahdestaan.
- Just.
- No just just. Tutustuttaisiin toisiimme paremmin.
- Mun ei tarvitse tutustua suhun paremmin tietääkseni, että sä oot kusípää.
- Ei sitten, Tuomas sanoi kepeästi. - Mut jos mä olen kusípää, sä olet nirso. Se myyjä oli oikeassa.
- Mikä mussa on nirsoa?
- Poikamaku, Tuomas sanoi vino hymy huulillaan. - Kenelle vaan täysjärkiselle kelpaisi tällanen jätkä.
Pyöräytin silmiäni.
- Joo, niin kauan kuin ne luulee tollasen jätkän olevan sisältä samaa kuin ulkoa.
- Sä sitten jaksat. Mikset sä voi myöntää, että sä viihdyit mun seurassa?
- Liian vaikeeta, sanoin. Nappasin laukkuni lattialta ja lähdin kohti englannin luokkaa. Mielessäni pyöri Tuomaksen kanssa vietetty hetki. Kyllä minä olin viihtynyt. En ehkä erinomaisesti, mutta hyvin kuitenkin. Kaipasin kuitenkin liikaa Samia. Enkä minä halunnut pilata kaikkia suhteitani siksi, etten ollut päässyt yli edellisestä.

Tuomaksesta oli tosiaankin vaikea päästä eroon. Hän ei tuntunut välittävän suuristakaan loukkauksista. Aloin miettimään, miksi poika oikeastaan niin kipeästi kaipasi seuraani. Tuomas ei ikinä yrittäisi liian kauaa saada jotakin tyttöä kiinnostumaan. Ellei hän sitten ollut niitä elokuvien ääliöitä, jotka yrittivät vain enemmän mitä kovemmin tyttö yritti torjua. Sain osakseni Nellin myötätunnon, mutta Tiia yritti jopa tyrkyttää minua Tuomakselle.
- Mä voisin siten tutustua Janiin! hän yritti. Tuhahdin.
- Ei musta siinä ole apua.
- Tietenkin on!
- Niin että mun pitäisi suostua suhteeseen, joka ei tee mua onnelliseksi, että sä saisit onnen?
- Joo, Tiia sanoi välittömästi. - Eihän sun tattis olla Tuomaksen kanssa kuin siihen asti, että mä saan Janin.
- Mitä jos sä et saa Jania sittenkään?
Tiia näytti loukkaantuneelta.
- Etkö sä usko että mä saan sen?
- Uskon uskon, huokaisin.
Nelli näytti huvittuneelta.
- Te puhutte jätkistä niin kuin ne olisi eläimiä, hän sanoi hymyillen leveästi.
- No niinhän ne onkin, sanoin hyväntuulisesti. - Ne on sikoja.

- Sä olit kuulemma Tuomaksen kanssa treffeillä?
Mistä Sami senkin oli saanut tietää? Potkaisin kiven tien syrjään. Sami seisoi vieressäni bussipysäkillä hämmentyneenä.
- No, hyvä että sä pääsit äkkiä yli.
Kohotin katseeni poikaan. Hän katseli olkani yli poissaolevan näköisena, vieno hymynhäive huulillaan.
- Ei se sitä, sanoin nopeasti. - En mä olisi halunnut.
Sami kohautti olkiaan. Hän ei vieläkään katsonut minua silmiin.
- Ei sun tartte mulle mitään selittää, hän sanoi hiljaa. - Mähän se jätin sut.
- Silti, sanoin. - Mä en olis halunnut.
- Ei silloin yleensä suostuta, Sami sanoi. Minun teki mieli potkaista häntä ja lujaa. Yritin tavoittaa pojan katseen, mutta hän vältteli sitä visusti.
- En mä olisikaan suostunut, huokaisin lopulta. - Mut kai sä tiedät Tuomaksen.
- Se Tuomas, jonka mä tunsin, ei kerjännyt tyttöjä treffeille, Sami sanoi aika viileästi. Luuliko hän minun valehtelevan?
- Sitten mä en tiedä, puuskahdin. - Koska mä olen kieltäytynyt kutsusta satoja kertoja.
Sami kohautti jälleen olkiaan.
- Ei se mulle kuulu, hän sanoi. - Kyllä sä saat sen kanssa seurustella, jos sä haluat. Sä saat mun suostumuksen.
Katsoin poikaa yllättyneenä. Eikö hän ollut edes pikkuisen kateellinen? Hän ei edes näyttänyt siltä. Katseli vain olkani yli tyhjyyteen ja näytti unelmoivalta. Haaveili varmaan Millan perään.
- Kiitos, sanoin kylmäkiskoisesti. - Ehkä mä vaoin sitten lähteäkin, kun se seuraavan kerran pyytää.
Sen sanottuani jätin Samin paikoilleen omaan tyhjyyteensä. Bussi saapui pian, ja tungeksin viimeiseen penkkiin ja käännyin ikkunaan päin. Sami ei kuitenkaan tullut viereeni istumaan.

Tiesin, että suostuin väärin perustein ja ainoastaan halusta kostaa Samin välinpitämättömyys, mutta en voinut sille mitään. Jostain syystä minusta tuntui, että yritin nyt saada Samin takaisin Tuomaksen avulla. Tunsin itseni inhottavaksi nartuksi, joka pelaa poikien kustannuksella. Työnsin ajatuksen pois mielestäni. Yritin keksiä, minne voisin raahata Tuomaksen. Jonnekin, missä törmäisimme vahingossatahallaan Samiin. Minulla ei kuitenkaan ollut pienintäkään tietoa, missä Sami viettäisi lauantai-iltansa. Niinpä minun piti antautua Tuomaksen armoille ja antaa tämän viedä minut elokuviin ja sen jälkeen syömään.

Tuomas käyttäytyi kuin herrasmies. minä aloin miettimään, josko hän olisi vaihtunut vuoden vaihteessa kokonaan toiseksi ihmiseksi. Hänessä ei näyttänyt olevan jälkeäkään siitä idiootista, joka oli suudellut minua pakkassäällä. saatikka siitä, joka oli kiinnostunut minusta samalla hetkellä, kun minä olin oppinut pitämään Samista.
- Nyt mä maksan, hän vaati ja kaivoi lompakkonsa esiin. En viitsinyt väittää vastaan. Mitä aidoimmilta treffit vaikuttaisivat, sen varmemmin Sami kuulisi niistä.
- Ja nämä, Tuomas sanoi. - Oli sitten ihan kunnon treffit.
- Ja ne eroaa viimekertaisista…? kysyin väsyneenä.
- …siinä, että mä aion suudella sua illan päätteeksi.
Hätkähdin. Olin kokonaan unohtanut suudelmat. Kiroilin hiljaa mielessäni. Minä en hyötyisi suudelmista mitään. Varsinkaan, jos Sami ei ollut lähellä. Tunsin narttuuspistoksen ja yritin peittää sen hymyllä.
- Vai niin, sanoi ja yritin kuulostaa ilkikuriselta. Epäonnistuin surkeasti, mutta Tuomas ei tuntunut huomaavan sitä lainkaan. Hän ainoastaan nyökkäsi, siirtyi viereeni kahdenistuttavalle penkille ja tarttui käsiini.
- Mä aion antaa sulle sun elämäsi parhaan suudelman.
- Niinkö?
- Pisimmän ja kiihkeimmän ja ikimuistoisimman.
Hymähdin ja tunsin punastuvani. Mitä minun pitäisi tehdä? En halunnut kieltäytyä, mutta en halunnut suostuakaan. Halusin vain nopeasti pois ja juosta kovaa vauhtia takaisin Samin luo. Ennen kuin ehdin edes ajatella asiaa loppuun Tuomas sanoi:
- Ja mä aion antaa sen nyt.

LähettäjäTroya-nekrofiili 
Päivämäärä:   22.4.08 19:33:16

Tuomas ja Anu yhteen 8DDD

Lähettäjä: liss 
Päivämäärä:   22.4.08 20:04:25

ihana <3

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   22.4.08 21:03:12

voooooi:)

(mutta kamala ku ne maistuu ruualle:s)

LähettäjäOOSGARI 
Päivämäärä:   22.4.08 21:42:21

GO TUOMAAS! :)

Päivämäärä:   22.4.08 22:10:42

sä oot kehittyny tän tarinan ohessa kirjotustaidoiltas kokoaja parempaa suuntaan! tää on muuttunu kokoaja mielenkiintosemmaks ja muuteki on mukavampaa luettavaa :) jatkoa vaa sitte, tos lopus oli pakko hymyillä ja mahassa tuntu sellane ... öö ... ihastumisen tunne :DD tulee tost tuomaksest mielee se gossip girlin chuck tai se...

Päivämäärä:   23.4.08 08:32:14

jappa sen sanoikin ^^

Lähettäjä: pölkky. 
Päivämäärä:   23.4.08 14:19:43

aa, tää on jotain niin parasta. :>> elikkä jatkuu.

Päivämäärä:   23.4.08 15:47:50

Ihanaa. Millon tulee jatkoo? :)

Päivämäärä:   25.4.08 21:15:46

up

Päivämäärä:   25.4.08 21:45:47

Kiitos taas kaikille! Jatkoa laitan huomenissa :)

Lähettäjä: Hemppa 
Päivämäärä:   25.4.08 22:22:52

jatkoa!!!

Lähettäjä: <<3 
Päivämäärä:   26.4.08 11:35:33

Ootan jo ihan innolla sitä tän päivästä jatkoo..

Päivämäärä:   26.4.08 20:51:51

Sori, että kesti näin kauan :) tänään on pitänyt siivota, kun äidille tuli vieraita, niin en päässyt koneelle... Mutta tässä jatkoa! (Ja sanon jo nyt, että tähän ei tule enää kovin montaa pätkää).
--

Voisi kai sanoa, että siitä alkoi minun ja Tuomaksen suhde. Vaikka en tuntenutkaan olevani täysillä mukana ja ajattelin edelleen useammin Samia kuin Tuomasta, niin minua ei sentään tarvinnut enää viikko tolkulla taivutella treffeille. Jostain syystä Tuomas ei koskaan suostunut syömään koulussa kahdestaan kanssani, joten minun piti joko syödä omien ystävieni kanssa, tai Tuomaksen ystävien seurassa. Sami näytti olevanperillä suhteestamme ja vältteli minua. En tiennyt oliko se hyvä vai huono asia. Tiesin sentään, ettei poika tapaillut Millaa. Tyttö oli nimittäin soittanut minulle yhtenä viikonloppuna ja pyytänyt ostoksille.
- En mä ole Samia tapaillut, hän sanoi melkein loukkaantuneena, kun kysyin asiasta. - Sami ei halua nyt mitään suhdetta, sehän sanoi niin sullekin. Sun pitäisi kyllä luottaa siihen.
Hymähdin. Tietenkin minun pitäisi luottaa Samiin, mutta se tuntui niin vaikealta.
- Mut se ei vaikuta yhtään siltä, että se olisi edes vähän kateellinen, kun mä oon Tuomaksen kanssa.
Milla kohautti harteitaan.
- Ei pojista voi kaikkea tietää. Ehkä se ei halua ilmaista kateellisuuttaan, kun se haluaa että sä oot onnellinen.
- Mä olisin onnellinen jos mä saisin olla sen kanssa.
- Anna sille aikaa.
- Mähän annan koko ajan, tiuskaisin vähän liiankin ärhäkästi. - Mä sitä taukoa ehdotin.
- Mä tiedän, Milla huokaisi ja siemaisi kahviaan. - Sami oli ihan palasina silloin. Me puhuttiin melkein päivittäin ja-.
- Te puhuitte päivittäin? keskeytin. - Mistä?
Milla pyöräytti silmiään.
- Älä viitsi Anu, hän sanoi. - Mä sanoin, että me ei tapailla. Se halusi tukea eikä pystynyt puhumaan sulle. Se ongelma oli meidän välinen, joten meidän piti selvittää se.

Millan tapaaminen ei juurikaan parantanut oloani. Vaikka tiesin, etteivät Sami ja Milla olleet pari, en voinut olla ajattelematta, että Sami ikävöi Millaa. Minä olin käynyt yhden keskustelun Samin kanssa sen jälkeen, kun aloitin kunnollisen suhteen Tuomaksen kanssa.
- Mä nyt sitten tapailen Tuomasta.
- Niin mä olen kuullut.
- Mille se susta tuntuu? kysyin. Tarkkailin Samin kasvoja. Hänen ilmeensä kiristyi aavistuksen verran.
- Miten niin? hän kysyi varautuneena.
- No, mä vaan ajattelin, että kai se susta jollekin tuntuu. Ja… siis… vaikenin vaivaantuneena.
- Ei se tunnu millekään, hän sanoi.
- Sami, sanoin hiljaa. - Jos sä vaan haluat… Jos sä vaan sanot että sä haluat yrittää vielä…
- Ole sä vaan sen Tuomaksen kanssa, Sami sanoi melko epäkohteliaasti.

Pitkän miettimisen jälkeen minä päätin antaa olla. Päästää irti Samista, niin pahalta kuin se minusta tuntuikin. Ajattelin, että minun pitäisi varmaankin suorittaa jonkinlainen rituaali. Polttaa jotakin, mitä olin saanut Samilta tai muuta vastaavaa. Lopulta päätin kuitenkin ainoastaan poistaa kännykästäni kaikki Samin lähettämät viestit. Minua riipaisi syvältä lukea helliä hyvänyöntoivotuksia. Viestivarastoni pieneni huomattavasti.

Luultavasti viestien poistaminen auttoi, sillä tunsin oloni vapautuneemmaksi. En tuntenut oloani enää niin pahaksi ollessani ulkona Tuomaksen kanssa. Synkkää mieltäni piristi myös aurinko, joka alkoi taas paistaa. Pitkän ja pimeän talven jälkeen aurinko tuntui ihanalta. Lumi alkoi pikkuhiljaa sulaa ja saatoin vaihtaa kevyempään takkiin.
- Mitä tehtäisi tänään? Tuomas kysyi. Olimme keskustassa. Taivas oli kirkkaansininen ja aurinko paistoi.
- En mä tiedä, sanoin. - Jos vaan kierreltäisi ympäriinsä.
Tuomas kohautti harteitaan.
- Vaikka. Mulla ei olekaan enää varaa maksaa sun kahvejasi ja elokuvalippujasi.
Tönäisin poikaa. Lähdimme kävelemään ja äkkiä huomasin, että kävelimme käsi kädessä. Tavallaan minun teki mieli vetää käteni pois, mutta tavallaan ei. Tunsin oloni hämmentyneeksi. Minusta oli mukavaa, kun Tuomas lämmitti sormiani. Niinpä jätin käteni Tuomaksen käteen.

Yksi asia minua Tuomaksessa ärsytti suunnattoman paljon. Hän ei koskaan jättänyt muita tyttöjä huomiotta treffien aikana. Hän suoranaisesti flirttaili nuorille kahvilatytöille ja elokuvalipun myyjille edessäni. Joko se oli hänelle vain refleksi, tai sitten hän teki sen tahallaan. Kun huomautin asiasta, Tuomas suuttui.
- Mä en flirttaile, hän äyskähti. - Mähän seurustelen sun kanssa nyt.
- No, sä olet ennenkin flirttaillut ollessasi varattu, huomautin.
- Mut mä olen muuttunut.
- Ei, et ole, sanoin terävästi. - Sä flirttailet, kyllä mä sen huomaan.
Tuomas laittoi kätensä puuskaan.
- Oletko sä mustasukkainen? hän kysyi.
- En, sanoin ja punastuin. - Mua vaan ärsyttää, että sä flirttailet muille tytöille ollessasi mun kanssa.
Tuomas kietoi kätensä ympärilleni ja suuteli minua.
- Okei, mä oon pahoillani, happy?
- Työnsin pojan pois.
- Sä et pääse tästä noin vähällä.
- Haluatko sä uuden suudelman?
- En!
Mutta milloinpa Tuomas kuunteli kieltojani?

En voinut sanoa, että Nelli olisi mitenkään iloinnut minut ja Tuomaksen suhteesta.
- Sun pitäisi surra rauhassa.
- Mä oon jo surrut, sanoi. - Mä poistin kaikki Samin viestit.
- Ei se riitä.
- Miten niin ei riitä? äyskäisin. - Oletko sä joskus eronnut, niin että tietäisit milloin suruaika loppuu?
- Mutta kun sulla ei ole ollut mitään suruaikaa!
- On mulla, sanoin. - Mä suren omalla tavallani.
- Sä pilaat suhteesi Tuomakseen.
- Haittaako se sua? kysyin äreänä. - Sä et vaikuta mitenkään riemuitsevan tästä suhteesta.
Nelli ei viitsinyt vastata. Hän avasi maantiedon kirjansa ja alkoi tehdä läksyjä.
- Mun mielestä teidän suhde on hyvä juttu, Tiia sanoi.
- Mä tiedän sen, sanoin edelleen vihaisena. - Sä haluat sitä kautta kiinni Janiin.
- Mitä sitten? Tiia kysyi.
- Kaikkea sitten, sanoin. - Mä en aio auttaa sua yhtään.
- Mekin autettiin sua Samin kanssa! Tiia sanoi loukkaantuneena. - Mut älä sitten auta. Mä tuun joka tapauksessa teidän kanssa syömään joku kerta.
- No tule, luovutin. - Mut mä varoitan, mä en tunne Jania yhtään. Sehän voi vaikka seurustella.
Tiia mutristi huuliaan.
- Älä sano noin, hän sanoi. Huokaisin.
- No, mä olen varoittanut.

LähettäjäOOSGARI 
Päivämäärä:   26.4.08 22:21:29

Nellin vois ampua. tai jani vois olla kuses nelliin ja sit tiia suuttuu >:D

Päivämäärä:   26.4.08 23:11:18

Oikeestaan ihan kiva, ku Tuomas ja Anu seurustelee. En vaan oo viel tottunu kunnol siihen ajatukseen.. :b

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.08 11:56:41

nelli on kuitenkin itse ihan kuses tohon tuomakseen :P

Lähettäjä: oujee 
Päivämäärä:   27.4.08 12:14:53

Sami vois muuttaa jonnekkin toiseen paikkaan niin ton Anun ei tarvis surra

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   28.4.08 09:31:00

no nyt hei jotain kuuunnolla happya!:D VAPPUkin tulossa;>

Päivämäärä:   28.4.08 22:33:07

OIH, IHANAA<33 mä en oo pitkään aikaan käyny lukemassa tätä mut nyt kävin ja tää on muuttunu koko ajan vaan paremmaks! Tähän tarinaan on vaan niin helppo eläytyy ja kaikki tapahtumat tuntuu tosi aidoilta. Jatkoa odottelen innolla ^^

Päivämäärä:   29.4.08 15:28:11

vois tuo Anu lämmetä tolle Tuomakselle joskus

Lähettäjä: Uruha 
Päivämäärä:   3.5.08 12:43:55

samaa mieltä olen..Tuomas raukka=)

Päivämäärä:   3.5.08 14:20:33

Kiitos taas kaikille tosi paljon! Olen pahoillani, etten ole ehtinyt jatkaa... Yritän saada jotain aikaiseksi huomenna! Tänään en ehdi, kun tulee vieraita...

Päivämäärä:   4.5.08 13:55:33

Tässä nyt jatkoa teille :) tämä on nyt sitten toiseksi viimeinen pätkä...
--

Mitä aurinkoisemmiksi päivät muuttuivat, sen parempi mieli minulle tuli. Ajattelin kaiholle kesälomaa, johon oli enää puolitoista kuukautta aikaa. Ainoa asia, mikä varjosti lomani onnea, oli se, etten ollut löytänyt mistään vielä töitä. Hakenut olin kyllä, mutta kaikkialta tuli kieltäviä vastauksia. Yritin ajatella valoisasti, mutta hyvää puolta työttömyydestä ei löytynyt. paitsi tietysti se, että minulla olisi enemmän lomaa. Mutta mitäpä minä lomalla tekisin, kun ei olisi rahaa mihinkään?

Rahaa minulla ei kuitenkaan juurikaan mennyt mihinkään ylimääräiseen, sillä Tuomas pysytteli edelleen herrasmiehen roolissa ja maksoi kaiken kielloistani huolimatta. Kovin ahkerasti en häntä enää jaksanut estellä. Yleensä vain kiitin ja poistuin etsimään pöytää kahvilasta, etten joutuisi katselemaan Tuomaksen ja myyjätytön flirttiä.
- Neidin juoma, Tuomas hymyili ja laski tuoremehun eteeni. Olin valinnut pöydän ulkoa, sillä oli ihmeen lämmin päivä. Aurinko paistoi eikä tuullut lainkaan.
- Kiitos, sanoin hajamielisesti. Tuomas istuutui ja avasi limupullonsa.
- Viimeinen jakso, hän sanoi ja virnisti. - Kuusi viikkoa koulua.
- Älä muuta sano, huokaisin. - Tää viimeinen jakso pitää vaan ikävästi maan pinnalla loppuun saakka.
Tuomas näytti myötätuntoiselta. Hänellä oli vain muutama kurssi, kun taas minä olin joutunut tunkemaan kaikki ikävät aineet viimeiseen jaksoon. Pyörittelin pilliä lasissa ja katselin ohi lipuvia ihmismassoja. Aurinko lämmitti heidän elämäänsä ja heistä lähes kaikki näyttivät niin tyytyväisiltä, kuin sunnuntai-iltapäivänä vain voi.

Minulla piti koulussa niin kiirettä, etten ehtinyt juuri ajatella muuta kuin englantia, yhteiskuntaoppia, matikkaa tai muuta vastaavaa. Tuomasta alkoi hiljalleen ärsyttää se, etten ehtinyt lähteä hänen kanssaan ulos enää niin usein. Lähinnä tapaamisemme jäivätkin välituntien mittaisiksi. Silloin tällöin sain järjestettyä läksyt niin, että ehdin lähteä lauantaina ulos joksikin aikaa.
- Sä et enää nykyään ehdi tavata mua, Tuomas mutristeli.
- Luuletko sä, että musta on hauskaa viettää kaikki nää ihanat päivät läksyjen ja esseiden kimpussa?
Tuomas ei vastannut. Hän katseli mitään näkemättömin silmin eteensä ja huokaisi hyvän raskaasti.
- Mitä nyt? kysyin hivenen ärtyneenä. Tuomas käyttäytyi kuin olisin suurikin syyllinen.
- Ei mitään, Tuomas sanoi vikkelästi. Hän vältteli katsettani ja nousi ylös penkiltä, jolla istuimme. Hän venytteli, käveli hetken edestakaisin ja sitoi taas. Kurtistin kulmiani.
- Kyllä jotain. Mitä?
- Mä vaan… siis… ei mitään.
- Mitä?
- No, Tuomas aloitti, katsoi epävarmana ympärilleen ja veti henkeä. - Mä… haluatko sä jätskin?
Räpyttelin silmiäni.
- Jätskin? Et sä sitä ollut kysymässä…
- Olinpas, haluatko?
Kohautin harteitani.
- Ihan sama.
Minua suututti. Tuomas oli jo jonkin aikaa käyttäytynyt samalla tavalla. Hän saattoi ihan äkkiä muuttua kauhean levottomaksi, änkyttää ja vaihtaa äkisti puheenaihetta. Selvästikin hän halusi sanoa jotakin, mutta ei vain saanut sitä aikaiseksi. Minä yritin joka kerta saada pojan puhumaan suunsa puhtaaksi, mutta en onnistunut.

Kuitenkin minä olin hyvällä tuulella. Vaikka minulla olikin kamalasti tehtävää, vaikka Tuomas käyttäytyikin omituisesti, minulla oli hyvä olo. Aloin päästä yli Samista. En juurikaan enää ajatellut poikaa, enkä tuntenut oloani onnettomaksi kun ajattelin. Saatoin jopa hymyillä tervehtiessäni häntä. Samikin hymyili ja ajattelin, että poika alkoi saada ajatuksiaan selkenemään. En tiennyt, mitä toivoin noiden ajatusten takana olevan. halusinko minä palata yhteen Samin kanssa? En tiennyt sitä. En tiennyt edes sitä, halusinko todella olla Tuomaksen kanssa. Aina kun aloin pohtia omia tunteitani, minulle tuli omituinen, turhautunut olo. Ajatukseni olivat liian sekaisin ja mietin, että pitäisikö minun toimia samalla tavalla kuin Sami ja eristäytyä kaikista maailman pojista selvittääkseni ne.

- Mä en tiedä mitä mun pitäisi tehdä, sanoin epätoivoisena Annalle. Olin soittanut tytölle, koska en jaksanut enää puhua asiasta Nellin ja Tiian kanssa. En saanut kummaltakaan hyviä neuvoja, sillä Tiia halusi vain minun luovan yhteyden hänen ja Janin välille ja Nelli nälvi.
- Mä en oikein ymmärrä tota sun huoltasi, Anna sanoi hitaasti. - Sä olet yhdessä sen jätkän kanssa, josta sä olet haaveillut puoli ikääsi.
- Yhden vuoden, keskeytin.
- Ihan sama. Kuitenkin sä olet sen kanssa nyt, ja äkkiä se ei kelpaakaan sulle.
- Kun se ei ole se oikea, sanoin hiljaa. - Mä en tiedä mistä mä tiedän sen. Mä vaan tiedän, ettei se ole.
Anna oli hetken hiljaa. Tihrustin itseäni meikkipöytäni pikkupeilistä odottaessani ystäväni vastausta.
- No, hän aloitti hitaasti ja lakkasin heti asettelemasta tukkaani paremmin.
- No, jos sä haluat Samin takaisin-.
- Mut kun mä en tiedä haluanko mä!
- Toi alkaa mennä jo monimutkaiseksi.
- No älä.
Anna oli taas hiljaa.
- Mun mielestä sun pitäisi puhua tästä Tuomakselle.
- Pitäisikö? kysyin yllättyneenä.
- Joo. Sä voisit kuunnella sen kannan ja ehkä se sitten kertoisi sulle mitä se on yrittänyt kertoa jo pitkään.
- Ehkä, sanoin hiljaa.

Minä olin siis päättänyt puhua Tuomakselle. Oikeasti en tiennyt lainkaan mitä sanoisin, mutta toivoin, että aikanaan sanat tulisivat suuhuni. Niinpä lähdin etsimään Tuomasta välitunnilla, vaikka meidän ei pitänytkään sinä päivänä syödä yhdessä. Pitkän etsinnän ja nälkäisten minuuttien jälkeen löysin pojan tupakkapaikalta. Siellä hän seisoi, kädet kiedottuina kenenkäs muun kuin Lillin ympärille, painautuneena syvään suudelmaan.

Päivämäärä:   4.5.08 14:09:54

aaargh ei tommoseen kohtaan voi jättäää!! :OO nyt vaan anu ja sami takas yhtee ja tuomas pellolle! :DD

Päivämäärä:   4.5.08 14:24:11

Taitaa jäädä Anu sinkuksi? Tää teksti on taas hyvää. Keskivaiheilla jotenkin lopahti, mutta nyt on parantunu.

Päivämäärä:   4.5.08 14:34:31

Edelleen hyvä tarina.. tulee varmaan vierotusoireet, ku tää tarina loppuu..

Lähettäjä: Juissi 
Päivämäärä:   4.5.08 18:49:39

jatq :>

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   5.5.08 09:42:49

kamala poika;<

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   5.5.08 13:07:15

pian taas jatkoa :) On liian koukuttavaa tekstiä :D:D

Päivämäärä:   5.5.08 14:08:55

turpiin vaa jätkälle, ei tommost sikaa voi antaa katella! sami takas kuvioihi!

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   6.5.08 20:00:22

Eiiii, ei näin! Tuomas ja Anu yhteen <3 :<

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.5.08 19:50:27

up

Lähettäjä: sands 
Päivämäärä:   8.5.08 15:38:33

Tämä on tosi hyvä tarina. Laita pian jatkoo ;)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.