Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rantojen Adonis versus Naapurin Poika #3

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   1.3.08 22:16:49

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=601076&t=601076

jatkoa äkkiä :p

Re: Rantojen Adonis versus Naapurin Poika #3

Lähettäjä: vanamo 
Päivämäärä:   3.3.08 18:05:10

Kiitos! Tässä jatkoa :)
--

- Älä viitsi, Sami sanoi vuorostaan. - Mä? Ja mikähän mussa on niin erityistä?
- Sä huomasit mut sillon kun kukaan muu ei huomannut, sanoin hiljaa. Yritin tavoittaa Samin katseen, mutta poika käänsi päänsä pois. Olin hetken hiljaa ja toivoin, toivoin koko sydämestäni että Sami sanoisi jotakin. Taivaalta alkoi tihkuttaa jäisiä pisaroita ja minua alkoi paleltaa. Välillämme leijui painostava hiljaisuus ja kumpikin selvästi odotti, että toinen sanoisi jotakin. Minä en enää kestänyt hiljaisuutta.
- Nyt mä oon kertonut sulle kaiken, sanoin särkyneellä äänellä. - Kaikki on nyt susta kiinni.
- Mikä kaikki? Sami kysyi, mutta en vastannut. Tiesin, että poika tiesi mitä tarkoitin. Pudistin vain päätäni.
- Pallo on nyt su hallussasi, sanoi ja hymyilin vienosti. - Sä saat päättää annatko sä sen mulle vai rikotko sä sen.
Lähdin astelemaan hiljalleen poispäin ja enemmänkin vaistosin kuin tiesin, että Sami katsoi perääni.

En oikeastaan ymmärrä, miten pystyin olemaan rauhallisesti kotona. Makasin selälläni sängyllä ja tuijotin katossa olevaa maalihalkeamaa. Minä olin nyt tehnyt kaiken, mitä saatoin tehdä. Ja toivoin hirveän paljon, että se riittäisi. Taivaalta alkoi sataa räntää ja ikkunalasi alkoi valua vettä. Minä odotin että puhelin soisi, vaikka tiesin, ettei se soisi vielä, ettei se soisi välttämättä enää koskaan. Olin jo nukahtamassa, kun puhelimeni pirahti soimaan. Loikkasin ylös ja vastasin hätäisesti.
- Elina Katainen täällä, mä olen Samin äiti, onko Sami siellä?
Rypistin kulmiani.
- Ei ole, kuinka niin?
- Mietin vain, kun hän ei ole ilmaantunut kotiin… Etkö sä siis tiedä, missä Sami on?
- En, sanoin hieman kummissani. - Onko jotain tapahtunut?
- Ei, ei oikeastaan. Mietin vain, että kun ei poikaa kuulu kotiin ja te kuitenkin seurustelette, niin voisit tietää missä hän on.
- Ei me enää seurustella, korjasin onnettomana.
- Niinkö? Elina sanoi hieman hätääntyneenä. - Voi ei.
- Mitä?
Kuului raskas huokaus.
- Sami on ollut hieman masentunut viime aikoina. Kesällä pahin aika näytti menneen ohi ja syksyllä hän oli jo suorastaan iloinen, ilmeisesti sun takiasi. Hän puhui susta lakkaamatta. Jos te ette enää seurustele, niin pelkään pahoin että masennus on saattanut taas iskeä.
Minua kylmäsi.
- Kuinka… kuinka paha masennus Samilla oli?
- Melko paha… Sain itse selville sen vasta viime hetkillä, vakavimmassa vaiheessa, mutta-.
En jäänyt kuuntelemaan naisen lausetta loppuun. Minun oli vaikea hengittää. Miksi, miksi Sami ei ollut ikinä kertonut minulle?

Hetkeen en voinut tehdä mitään. Yritin vain epätoivoisesti vakuuttaa itselleni, että kaikki oli hyvin. Yritin soittaa Samille, mutta poika ei vastannut. Ulkona satoi kaatamalla räntää melkein vaakasuoraan. Missä Sami saattoi olla? Mihin hän voisi mennä ollessaan allapäin, katkera, vihainen ja epävarma? Mihin minä menisin, jos haluaisin olla yksin? Mietin ja vastaus tuli aivan äkkiä ja oli niin selvä, etten ymmärtänyt miksen ollut keksinyt sitä heti. Rannalle! Ryntäsin eteiseen, vedin takin niskaan ja kengät jalkaan ja ryntäsin ulos. Tuuli melkein paiskasi minut kumoon. Kesti vain pari sekuntia ja olin läpimärkä. Kengät litisivät vettä ja räntää valui niskaa pitkin selkään. Minua palelsi, mutta hoipuin silti tuulen halki bussipysäkille. Jouduin odottamaan kaksikymmentä minuuttia purevassa tuulessa ilman minkäänlaista suojaa ennen kuin bussi tuli. Yritin kahdesti soittaa Samille, mutta tämä ei vastannut. Pureskelin huultani ja tuijotin ikkunasta ulos, kun räntää satoi ja satoi eikä loppua näkynyt. Viimeinkin bussi pysähtyi rannan kohdalle ja loikkasin ulos. Olin ollut täällä viimeksi Samin kanssa ja rankkasade oli yllättänyt meidät. Minua alkoi itkettää kun ajattelin sitä aikaa. Silloin en ollut vielä tajunnut, miten tärkeä Sami oli minulle. Lähdin juoksemaan kohti hietikkoa ja odotin jo näkeväni Samin siellä seisomassa, kasvot merelle päin. Hiekka oli upottavaa ja loskaista, vähäiset puut heiluivat ja meri aaltoili. Etsin Samia katseellani, mutta ranta näytti autiolta.

Astelin rantaviivaa eteenpäin katse suunnattuna kallioille, jotka häämöttivät harmaan sateen keskeltä. Jos Sami oli täällä, hän saattaisi hakea suojaa kallioiden luota. Minä en ollut ikinä ollut niin märkä ja kurja kuin nyt olin, joten minäkin kaipasi kallioiden suomaa tuulensuojaa. Ja kaipasin Samia, kaipasin niin kovasti että sattui. Yritin vielä kerran soittaa pojalle, mutta puhelin tuuttasi edelleenkin tyhjää. Työnsin kostuneen puhelimen takaisin märkiin taskuihin ja toivoin etäisesti, ettei s menisi pilalle. Kalliot olivat yhä lähempänä, sydämeni hakkasi kiivaammin.
- Sami! huusin, mutta tuuli vei ääneni mennessään. Pyristelin eteenpäin, pelkäsin ja toivoin ja odotin, että Sami olisi siellä. Puhahdin kallioiden raosta pieneen onkaloon, joka soi tuulensuojan, mutta edelleenkin satoi. Ja lisäksi minun teki mieli itkeä. Onkalo oli tyhjä.

Istuin märälle hiekalle ja pyyhin hiuksia kasvoiltani. Sydämeni tuntui äkkiä kadonneen kokonaan. Annoin kyynelteni tulla, ja niitä valui ja valui, vaikka luulin, ettei niitä olisi enää lainaan jäljellä. Kohotin kasvoni taivasta kohti.
- Sami, missä sä olet, kuiskasin ja annoin rännän pyyhkiä kyyneleet kasvoiltani.

Lopulta lähdin kotiin. Punanenäisenä, itkettynenä ja masentuneena vaelsin takaisin bussipysäkille. Kävellessäni rantaviivaa pitkin etsin tahtomattani katseellani Samia aalloista. Seurasin omia jalanjälkiäni ja sain ajatuksen. Jos Sami oli ollut tällä rannalla, hänen jalanjälkensä näkyisivät hiekassa pieninä lammikoina, kuten minunkin. Poikkesin rantaviivalta ja aloin turhaan etsiä jalanjälkiä. Kun sain kolmannen vilunväristyksen päätin luovuttaa. Ranta oli liian laaja. Huokaisin syvään ja kiedoin litimärkää takkia paremmin ympärilleni. Ja juuri sillä hetkellä näin tumman hahmon kävelevän räntäsateessa minua kohti. Räpyttelin vettä silmistäni kun Sami ilmestyi eteeni.
- Mitä sä täällä teet? hän kysyi osittain töykeästi, osittain äärettömän lämpimästi. Huuleni värisivät.
- Mä olin susta huolissani, kuiskasin. Sami kohotti kulmiaan ja avasi suunsa sanoakseen jotakin, mutta minä en jäänyt odottamaan oliko se jotakin ivallista, ilkeää vai ihanaa. Heittäydyin Sami kaulaan ja painoin huuleni hänen huulilleen.

Lähettäjä: Violetta 
Päivämäärä:   3.3.08 19:02:40

Ihanaa <33 Jatkat.

Lähettäjä: pölkky. 
Päivämäärä:   3.3.08 19:34:32

aivan ihana.! aivan, aivan ihana.! ei voi nyt yhtään mitään muuta sanoa. ihana. jatkuu nopsaan. (:

LähettäjäLumi 
Päivämäärä:   3.3.08 20:40:31

aaaww<3<3 sami taas kehiin ja äkkii<3 tää on ihana tarina...

Lähettäjä: dfgf 
Päivämäärä:   3.3.08 20:47:59

iik ääk öök aaww...<3 :D Ihana ihana ihana ihana :) Nyt äkkiä jakoo, ennen ku tuun hulluks :D

Lähettäjä: :> 
Päivämäärä:   3.3.08 21:59:26

Mahtava. Äkkiä jatkoo. Ei jaksa oottaa... :D

Lähettäjä: Kkartsu 
Päivämäärä:   4.3.08 23:17:03

ei tällaseen kohtaan saa jättäää!! ihana<3

Päivämäärä:   5.3.08 15:53:23

oiii toi oli ihana, nopeesti lisää:))

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   5.3.08 17:54:02

Jatkoa,ÄKKIÄ!! :D

Lähettäjä: Muulalainen 
Päivämäärä:   5.3.08 18:59:37

ihanaa lisää nopee=D <3<33

Päivämäärä:   6.3.08 18:03:39

Tänään laitan jatkoa :) sori on vähän kestänyt, mut kiirettä pitää enkä juuri ehdi koneelle :)

Päivämäärä:   6.3.08 18:35:17

Kiva juttu. Jatkoa onkin jo odoteltu :))

Päivämäärä:   6.3.08 18:42:51

:) kiitos taas kaikille lukijoille!
--

Hetken me seisoimme siinä niin. Liian lyhyen hetken. Sami ei vastannut suudelmaan, vaan työnsi minut pois hellästi, mutta päättäväisesti.
- Anu, hän sanoi hiljaa. - Mun täytyy miettiä tätä tilannetta. Mun on pakko saada miettiä sitä. Eikä siitä tuu mitään jos sä juoksentelet mun perässä.
- Mä tiedän, sanoin. - Mut mä en voi olla juoksematta kun sä teet noin.
- Kun mä teen miten?
- Katoat etkä vastaa puhelimeen niin et sun äitisi pitää soittaa mulle ja -.
- Soittiko äiti sulle? Sami kysyi kauhistuneena.
- Soitti.
- Mitä se kertoi?
- Kaiken, sanoin heiman syyttävästi. - Mikset sä oo kertonut?
Sami näytti vaivaantuneelta. Hän vaihtoi painoa jalalta toiselle.
- Mä ajattelin, ettei se olisi tärkeetä, ei enää. Mä olin onnellinen, mä en halunnut muistaa sitä enää. Sä jopa autoit mua unohtamaan.
Purin huultani etten alkaisi taas itkeä.
- Mä oon pahoillani, kuiskasin. Sami hymyili vienosti.
- Niin sä oot sanonut. Mene nyt kotiin ja kuivaa itkes, sä oot ihan märkä.
Naurahdin ja hikkasin samaan aikaan.
- Niin säkin.
Sami nyökkäsi.
- Mee nyt. Ei sun tartte musta huolehtia. Mä oon just menossa kotiin.
Katsoin poikaa hetken aikaa huolissani. Poika oli märkä ja tämän hiuksista valui vettä. Räntää satoi edelleen, mutten enää juurikaan huomannut sitä. En enää, kun tiesin Samin olevan kunnossa.

Kun pääsin kotiin kello oli yli yksitoista. Äiti voivotteli märkiä vaatteitani ja patisti minut saman tien kuumaan suihkuun ja sänkyyn. Kääriydyin lämmenneenä vilttien joukkoon ja nukahdin saman tien.

Näin unta, että juoksin jääpalikoiden seassa Samin perässä. Poika oli niin lähellä, että pystyin melkein koskettamaan tätä, mutta aina kun ojensin käteni, hän olikin äkkiä paljon kauempana. Jalkojani palelsi ja juoksin yhä lujempaa, mutta Sami oli aina liian kaukana. Lopulta kaaduin eteenpäin ja upposin kokonaan jäihin.
Heräsin ja huomasin potkineeni peittoni lattialle. Ikkuna oli raollaan ja siitä puhalsi jäistä ilmaa. Suljin ikkunan ja vedin peiton korviin. Uni pyöri mielessäni sekavana kimppuna palasia. Tarkoittiko se jotakin? Pitäisikö minun päästää Sami menemään? Joka kerta, kun olin yrittänyt tavoittaa Samia unessa, oli poika äkkiä kauempana. Eikö minun pitäisi tavoitella poikaa oikeassa elämässä, vaan odottaa? Ja kuinka kauan minun pitäisi odottaa? Kesti kauan ennen kuin nukahdin.

Heräsin sikeästä unesta kun kelloni soi. Olin toivonut, että saisin flunssan juostuani niin kauan ulkona. Mutta toiveet eivät toteudu juuri koskaan ja huomasin olevani ihmeen terve. Lähdin siis kouluun. Masentuneena ja väsyneenä, mutta terveenä. Lysähdin Annan viereen sohvalle haukotellen.
- Väsyttääkö? Anna kysyi säälien. Mokoma oli aamuvirkku eikä ollut juuri koskaan väsynyt aamuisin.
- Jep, mistä arvasit?
- Mä en oo ikinä nähnyt kenenkään haukottelevan noin suuresti, Anna virnisti. Hymähdin.
- Meni vähän myöhäiseksi eilen, sanoin ja ajattelin jo kertoa, mitä oli tapahtunut. Päätin viime hetkellä, etten kertoisi. Se oli Samin asia, ja nyt myös minun, eikä minulla ollut lupaa kertoa siitä kenellekään.

Näin Samin kerran välitunnilla. Hän istui ruokalassa edessään tyhjä ruokalautanen. Mietin, oliko poika syönyt mitään. Hän näytti uppoutuneen täydellisesti ajatuksiinsa eikä kiinnittänyt mitään huomiota siroon ruskeahiuksiseen tyttöön, joka meni sirkuttamaan hänelle jotakin. Olin tyytyväinen ja iloinen. Sentään Sami ei vielä etsinyt uutta tyttöystävää. Asetuin istumaan muutaman pöydän päähän hänestä ja yritin kovasti pitää katseeni kavereissani. Minun piti antaa Samille tilaa, niin vaikealta kuin se tuntuikin. Kerroin ystävilleni unestani ja kysyin, mitä se heidän mielestään tarkoitti.
- Unet ei tarkoita mitään, Tiia sanoi, mutta Nelli oli eri mieltä.
- Musta tuntuu, että sä oot tulkinnut sen ihan oikein, tyttö sanoi mietteliäänä. - Tai siis, eikö se vaan perääntynyt, kun sä menit pyytämään siltä anteeksi?
- Joo, mumisin.
- Niin just, anna sen olla nyt vähän aikaa rauhassa ja katso mitä tapahtuu.
- Joo, sanoin uudestaan. - Niin mä olen ajatellutkin tehdä.

Ja silti se tuntui vaikealta. Kokonaiset kaksi viikkoa jouduin katsomaan sivusta, kun sami vaelteli yksin käytävillä eksyneen näköisenä. ja joka ikinen kerta minun teki mieli mennä kysymän, oliko poika jo tehnyt päätöksensä. Ja kaikkein pahimmaksi tilanteen teki se, että Tuomas alkoi taas ahdistelemaan minua.
- Mä mietin että sä oot vähän varmaan miettinyt… hän aloitti istuuduttuaan viereeni.
- Miettinyt mitä? kysyin kylmästi.
- Meitä, Tuomas sanoi. - Ja mitä mä sulle sanoin.
- Mitä meitä? kysyin. - Ei ole mitään “meitä” ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaankaan. Mulla ei ole mitään mietittävää.
- Aiotko sä siis jahdata edelleen Samia, vaikka se jätti sut? Tuomas kysyi hieman huvittuneena. Katsoin häntä myrkyllisesti.
- Mä en jahtaa ketään, mä annan ajan kulua ja tehdä tehtävänsä.
- Jotka on…?
- No ei kuulu sulle, ärähdin. - Mene muualle siitä kiehnäämään.
Tuomas katsoi minua loukkaantuneena ja risti vahvat käsivartensa rinnalleen. Hän oli edelleen yhtä suloinen kuin aina ennenkin, mutta silti tunsin kasvavaa vastenmielisyyttä häntä kohtaan.
- Mä en oo tehnyt sulle mitään, poika sanoi.
- Et, et mitään muuta kuin pilannut mun suhteen ja tuhonnut Samin itsetunnon. Et mitään muuta kuin murskannut mun mahdollisuuden onneen. Onneksi olkoon.
Tuomas huokaisi.
- Mä luulin, että sä olisit mulle se oikea, hän sanoi suorastaan liioitellun surullisesti. - Ilmeisesti mä olin väärässä.
- Niin olit, sanoin ja nousin. - Ja niin olin mäkin.

Päivämäärä:   6.3.08 18:48:20

Ihanaa <3 Nyt Sami & Anu yhteen. :)

Lähettäjä: hih. 
Päivämäärä:   6.3.08 18:51:04

namm :) hyvä pätkä jälleen. :) jatka pian. :)

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   6.3.08 19:28:55

Musta ois taas hyvä jos tuo Nelli sotkeentuis mukaan >:D

Lähettäjäturbomittari 
Päivämäärä:   6.3.08 20:40:39

Ahhhhii söpöä :D

Päivämäärä:   6.3.08 21:51:49

ihana pätkä! jatkoa<3 : )

Päivämäärä:   6.3.08 22:33:38

iooooiii, toi oli iha sairaan hycä:)

LähettäjäTroya the Sleeper 
Päivämäärä:   6.3.08 23:49:18

Ouch, IHANA TARINA <3_<3
Mä niin raaaaaakastan tätä.

Samin pitäs ruveta sen Nellin kanssa ja sitten herra Tuomas parantaa tapojansa ja Anu antaa sille anteeks ja ne on sit yhessä ja kaikki on ilosia!

..taino kaikista paras olisi että Sami ja Anu menee takas yhtee.
Ihanaihanaihana<3

LähettäjäMorris^ 
Päivämäärä:   7.3.08 10:14:43

Joo, jotain sotkua mukaan. ;) Samilla vois olla jotain juttua jonkun toisen tytön kans ja sillain.

Mutta joo, tämä tarina on näinkin tosi mahtava, hyvä ettei Sami ja Anu ole hetkessä yhdessä, vaan on jotain jännitettävääkin. Jatkele!

Lähettäjä: ccrrying 
Päivämäärä:   7.3.08 11:45:42

Tää on jotakin niin uskomatonta, kirjotat todella hyvin ja monipuolisesti. ;)

Musta ois kiva, jos Samilla ois jotakin juttua jonku toisen kanssa, mutta huomais kuitenkin että Anu on sille se oikee, ja sitte ne tietenki olis taas onnellisesti yhessä.

Myös uusi hahmo kuvioihin ois kiva, ehkä joku söpö poika, johon joku Anun kavereista iskis silmänsä, ja siitä sitte taas kehittys jotaki uutta. :>

Jatkelehhan rauhassa, tämä tarina joutais kustantamolle! :)

LähettäjäMorris^ 
Päivämäärä:   8.3.08 19:58:57

ylös.

Lähettäjä: hansu 
Päivämäärä:   9.3.08 22:59:54

JATKOA!

LähettäjäLumi 
Päivämäärä:   10.3.08 07:59:29

jatkeles, anu ja sami yhteen<3

Päivämäärä:   10.3.08 16:23:58

Niiin ihanaa! Anu ja Sami yhteen... :D

Päivämäärä:   10.3.08 18:55:04

Kiitos kaikille lukijoille taas kerran :) tässä jatkoa!
---

Sami etsi minut käsiinsä ennen kuin koulu ehti sinä päivänä loppua.
- Anu, hän sanoi hiljaa. - Mä olen miettinyt. Mä olen miettinyt mun omia tunteita, enkä mä voi kieltää niitä. Koska mä ihan oikeasti välitän susta ihan äärettömän paljon. Ja mä haluan yrittää uudelleen, ihan oikeasti haluan. Mut…
Katsoin Samia vaitonaisena ja sydämeni hakkasi kiivaasti rinnassani.
- Mut mä haluan aloittaa ihan tyhjältä pöydältä, ihan kokonaan alusta. Ihan niin, että mennään kunnolla ekoille treffeille ja tutustutaan toisiimme uudestaan.
Huokaisin syvään helpotuksesta. Ojensin käteni ja hipaisin Samin kättä sormillani.
- Kiitos, kuiskasin ja hymyilin onnellisena. Samikin hymyili arasti. Minun teki mieli suudella poikaa, unohtaa kokonaan kaikki alusta aloittamiset sun muut, mutta hillitsin itseni.

Tiia istui vieressäni bussissa kotimatkalla. Hän pulppusi innosta, koska oli puhunut sinä päivänä Janin kanssa äidinkielentunnilla jostakin tehtävästä. Tyttö oli innoissaan, koska Jani oli hänen mielestään katsonut häntä salaa silloin, kun Tiia kirjoitti. Hymyilin.
- Toivottavasti te nyt päädytte yhteen, sanoin. - Mä toivon, että kaikki voisi olla yhtä onnellisia kuin mä oon nyt.

Koko päivän tuntui siltä, kuin leijuisin pilvissä. Tanssahtelin ympäri huonettani ja suorastaan lauloin suihkussa. Nukahdin sinä iltana ensimmäistä kertaa pitkään aikaan ilman huolta ja hymynkare huulillani. Ja vielä unessanikin jatkoin kultareunaisten pilvien päällä hyppimistä. Unissani Sami ja minä tanssimme kukkaniityllä ja minulla oli päälläni vitivalkoinen, liehuvahelmainen ja olkaimeton mekko ja unet päättyivät lämpimään, pitkään ja ihanaan suudelmaan. Heräsin niistä onnellisena tietäen, että minulla oli toinen mahdollisuus, että minulla oli Sami ja hänen rakkautensa. Hymyilin jopa herätyskellolle, kun se pirahti soimaan aamulla.
- Miten sä noin hyväntuulinen olet? äiti kysyi ihmeissään, kun loikin keittiöön.
- Muuten vaan, hymisin. - Ihana ilma.
Ulkona satoi räntää.
- Just, äiti sanoi huvittuneena. - Ei kun oikeasti. Mitä on tapahtunut? Oletko sä palannut yhteen Samin kanssa vai?
En vastannut, hymyilin vain leveästi.

Sovimme Samin kanssa tapaavamme lauantaina. Juuri siksi päiväksi aurinko päätti tulla tarkistusmatkalle ja pakkanen nipisteli poskiani kun kävelin tapaamispaikkaan.
- Moi, Sami sanoi ja hytisi. Hymyilin.
- Moi.
Tartuin häntä kädestä, eikä poika vastustellut.
- Mennäänkö kahville? hän kysyi. - Täällä on kylmä.
- Ihan kohta, sanoin ja hymyilin veitikkamaisesti. - Mä haluan ensin suudella sua.
Samin hymy leveni.
- Halutko? hän sanoi ilkikurisesti. - Mitä jos mä en anna?
- Pakko antaa, sanoin ja kiedoin omistavasti käteni pojan niskaan. - Mä otan sen joka tapauksessa.
Painoin huuleni hellästi Samin huulille ja tunsin, kuinka poika kietoi kätensä ympärilleni. Minun ei ollut enää lainkaan kylmä, kun maailma kieppui ympärilläni. Sami irrottautui minusta varovasti.
- Sinne kahville, hän sanoi ja hymyili hieman hämmentyneenä. - Mä jäädyn.
Seurasin poikaa ja pidin kiinni hänen kädestään lujasti, ikään kuin hän voisi kadota jos irrottaisin. Astuimme sisälle pullan tuoksuiseen kahvilaan ja valitsimme rauhallisen nurkkapöydän.
- Nyt, Sami sanoi laskiessaan tilaamamme juomat ja leivonnaiset pöydälle. - Mä haluan kuulla susta kaiken.
Katselin poikaa hämmentyneenä.
- Minkä kaiken? kysyin ja sormeilin kaakaomukiani.
- Ihan kaiken. Kerro sä ensin, niin mä kerron sitten.
- En mä tiedä mitä mä kertoisin.
- Harrastuksista, itsestäsi, perheestäsi, arvosanoista, kavereista. Ihan kaikesta.
Katselin poikaa pää kallellaan.
- Sami, sanoin kiihkeästi. - Tää on ihan typerää.
- Me sovittiin, että aloitetaan puhtaalta pöydältä, Sami sanoi hieman ankarasti. - Ja mä haluan muutenkin tietää, mä en oikeastaan tiedä susta yhtään mitään.
Huokaisin.
- Oikeasti?
Sami nyökkäsi. Huokaisin uudestaan ja otin pitkän kulauksen kaakaota.
- No, mä en harrasta mitään kovin ihmeellistä. Käyn silloin tällöin piirustustunneilla, mut en juuri muuta. No, kyllä mä luen. Ja…
Niin minä kerroin Samilla kaiken itsestäni. Kaiken, mitä vain kaksin kertoa. Ehdin juoda kaakaoni loppuun ennen kuin lopetin puhumisen. Sami katsoi minua hetken pöydän toiselta puolelta. Hän hymyili vienosti, nousi ja tuli viereeni sohvalle, jolle olin istunut.
- Sä oot ihan vaahdossa, hän sanoi ja pyyhki huuliani sormellaan. Purin huultani etten olisi pillahtanut itkuun silkasta rakkaudesta.

Sami kertoi itsestään, kun lähdimme kahvilasta vierekkäin. Sami kietoi kätensä harteitteni ympärille ja tuntui, kuin koko alusta aloittaminen olisi unohtunut kokonaan.
- Mä olin viime vuonna masentunut, poika sanoi hiljaa katse maahan painettuna. - Mä en oikein saanut mitään aikaiseksi, viiltelin ja ajattelin jopa itsemurhaa. Äiti sai mut hoitoon viime tipassa ja mä aloin toipua hitaasti, mutta varmasti.
Kiedoin oman käteni pojan selkään lohdutukseksi. Sami vilkaisi minua hymyillen alakuloisesti.
- Mä harrastan kitaransoittoa. Ihan tavallisen kitaran, mä inhoan sähkökitaroita. Mä oon soittanut kymmenisen vuotta.
Katsoin poikaa yllättyneenä. Olimme tapailleet melkein puoli vuotta, enkä tiennyt ollenkaan, että Sami soitti kitaraa.
- Mä haluaisin kuulla kun sä soitat, sanoin. Sami hymyili hieman iloisemmin.
- Milloin?
- Nyt heti, sanoin. Sami katsoi minua yllättyneenä.
- Nyt juotko?
- Just nyt, toistin ja vedin Samin mukaani.

Päivämäärä:   10.3.08 19:24:03

oih! ihana pätkä

Lähettäjä: Reita<3 
Päivämäärä:   10.3.08 19:55:15

buaaaah!! mä rakastan tätä tarinaa=)

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   10.3.08 20:19:38

jatkatko joskus? Nelli mukaan sotkuihin, Anu vois vaik ihastuu taas myös Tuomakseen ja sit Nelli veis sen (siis tuomaksen) ja sit samil ja Anul jotai :PP

Päivämäärä:   10.3.08 22:38:38

auh jatkoa<3

Päivämäärä:   11.3.08 15:25:13

Sami & Anu saa sit luvan kans pysyy yhdessä. * Katsoo tuimasti * :) Jatkoa.

Päivämäärä:   11.3.08 15:27:45

oinam. (: toi oli sulonen toi loppu. :>> juu jatkuu nopsaan.

LähettäjäTroya the Sleeper 
Päivämäärä:   11.3.08 15:43:13

Jatkoa jatkoa jatkoa!
<3

Lähettäjä: dfgf 
Päivämäärä:   11.3.08 22:38:49

Ihana pätkä! :) Pian jatkoa! <3

Päivämäärä:   12.3.08 22:46:34

nopeesti lisäää:)

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   13.3.08 18:16:44

Up

Päivämäärä:   13.3.08 20:01:51

Kiitos taas kaikille lukijoille! Jatkoa ehdin laittaa vasta lauantaina, valitettavasti... Koittakaa jaksaa ;)

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   14.3.08 13:53:45

Up :D

Lähettäjä: mölö 
Päivämäärä:   14.3.08 18:36:19

UP

Lähettäjä: balalaal 
Päivämäärä:   14.3.08 20:21:15

JATKOA ! Aivan mahatabaa <3

Lähettäjä: kkisu 
Päivämäärä:   15.3.08 00:00:15

oi että, nyt vasta sain aikaseks lukea tän tarinan ja ihastuin kokonaan, aivan älyttömän ihana tarina, yks parhaimmista<3 sulla on tosi hyvä tyyli kirjottaa ja tekstiin oli helppo eläytyä :) jatkoa odottelen innolla siis ^^

Päivämäärä:   15.3.08 17:20:47

Kiitos kaikille taas kerran :D ihanaa kun pidätte. Ihanaa saada myönteistä palautetta, mutta kyllä sitä rakentavaakin saa antaa, jos haluaa. Sillähän sitä oppii ;)
Ja tässä teille jatkoa pitkästä aikaa!
--

Vietin Samin kanssa yhdessä yhden ihanan, täydellisen viikon. Mikään ei sillä hetkellä voinut rikkoa hyvää tuultani. Mutta kun tulin yhtenä harmaana keskiviikkoaamuna kouluun, löysin Annan sohvalta kerälle kääriytyneenä ja itkeneen näköisenä.
- Mikä hätänä? kysyin heti ja istuin tytön viereen. Anna niiskaisi ja pudisti päätään.
- Mitä? kysyin jo hieman hätääntyneen. - Onko jotain tapahtunut?
Yksi kyynel vierähti Annan poskelle ja hän veti syvään ja väristen henkeä.
- Äiti kuoli, hän sanoi ja purskahti iskuun.
Tuijotin ystävääni osaamatta sanoa mitään. Vedin hänet syliini ja halasin häntä. Anna itki olkaani vasten.
- Mitä tapahtui? sain kysyttyä. Olin tuntenut Annan äidin koko elämäni. Hän oli ollut minulle ikään kuin toinen äiti.
- Se, hän… tuli… t-työmatkalta, Anna takelteli ja nieleskeli. - Ja… oli liukasta ja… äiti menetti auton hallinnan j-ja… äiti ajoi… se ajoi päin puuta jossain sivukadulla…
Minut valtasi omituinen, tyhjä tunne. Tuijotin hetken Annan olan yli ja kuuntelin tytön hiljaista itkua.
- Miksi ihmeessä sä tulit kouluun? sain lopulta kysyttyä. - Mä en ikinä olisi tullut, jos… vaikenin.
Anna pudisti päätään.
- En mä t-tiedä, hän sanoi ääni väristen. - Mä vain ha-halusin muuta ajateltavaa…
Nyökkäsin.
- Mä uskon sen, mut mene nyt kuitenkin kotiin, sanoin samalla, kun Tiia ja Nelli ilestyivät paikalle.
- Mitä on tapahtunut? Tiia kysyi heti ja laski laukkunsa lattialle. Anna purskahti uudelleen itkuun.
- Annan äiti ajoi kolarin, kuiskasin. Tiia kalpeni ja Nelli huudahti hiljaa.
- Voi ei, Tiia sanoi ja halasi Annaa. - Mä otan osaa.
Minä räpyttelin silmiäni ja yritin estää kyyneliä vuotamasta. Kuolema tuntui astuneen jotenkin paljon lähemmäs, kun Annan äiti oli kuollut. Minä olin ollut heillä niin usein yötä… Olin niin usein syönyt Annan äidin laittamaa ruokaa ja niin usein lähtenyt hänen kyydissään koulusta.

Olin loppu päivän huomattavan hiljainen. Olin selittänyt asian Samille, joka ymmärsi sen, eikä painostanut minua puhumaan. Istuimme ruokalassa vaitonaisina ja sorkin haarukalla kanaviillokkiani pystymättä laittamaan palaakaan suuhuni.
- yrittäisit edes syödä, Sami sanoi lopulta. - Sä kuolet vielä nälkään.
- Mulla ei ole yhtään nälkä, sanoin ja huokaisin. - Mä… mä meen nyt kavereiden luo, jos sua ei haittaa.
Sami nyökkäsi.
- Okei, jos se auttaa sua.
Nousin, vein tarjottimeni pois ja lähdin kiipeämään portaita sohville. Nelli ja Tiia istuivat vierekkäin. Molemmat näyttivät surullisilta.
- Mä en ikinä ajatellut, että näin voisi käydä, nelli sanoi katse käsissään.
- Tuskin kukaan meistä ajatteli, sanoin ja istuin Tiian viereen. - Kamalaa.
Tytöt nyökkäsivät. Tiia halasi minua.
- Sähän tunsit sen kauan, hän sanoi.
- No joo… tunsin ja tunsin. Miten nyt kaverin äiti tunnetaan.
Yritin mitätöidä asiaa. Yritin ajatella, ettei Annan äidin kuolema koskettanut minua niin paljon, kuin se todellisuudessa kosketti. Oloni ei kuitenkaan parantunut yhtään.

Anna ei tullut loppuviikolla kouluun ollenkaan. Meille tuli perjantaina postissa hautajaiskutsu, joka sai äidin surulliseksi. Olin kertonut hänelle keskiviikkona kotiin päästyäni, mutta todellisuus iski häneen vasta kun hän näki kutsun. Annan äiti ja minun äitini olivat opiskelleet yhdessä ja heidän ystävyytensä oli ollut vahva. Minä en enää tiennyt miten minun pitäisi suhtautua asiaan, joten työnsin sen mielestäni ja yritin jatkaa elämääni niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Hautajaisissa kaikki itkivät.
- Janika, rakastettu äiti, vaimo, täti ja sisko…
Pyyhin silmiäni ja vilkaisin äitiä, jonka kasvoilla valui kyyneliä valtoimenaan. Mustat hiukseni liimaantuivat kyyneleisiin kasvoihini, kun kävelin kuulaassa ulkoilmassa hautajaissaattueen hännillä. Pappi lausui vielä jotakin, kun arkku laskettiin hautaan. Heitin ruusun hautaan muiden seuraksi ja otin Annaa kädestä kiinni. Tyttö vilkaisi minua punaisilla, turvonneilla silmillään ja yritti hymyillä.
- Onneksi sä olet olemassa, hän kuiskasi. Halasin häntä.
- Kaikki kääntyy vielä hyväksi, yritin sanoa. Kyyneleet polttivat silmiäni ja kurkkuuni sattui liika itkeminen.
- Joo, Anna mumisi. - Äiti ei haluaisi, että mä suren liian pitkään.
Seurasimme mustaa ihmismassaa parkkipaikalle.

- Anu, Sami aloitti hautajaisten jälkeisenä viikonloppuna. - Mä haluaisin kertoa sulle yhden jutun.
Kohotin katseeni pirtelöstäni.
- Mitä?
- Tää on aika iso juttu. Siis, mä en kerro tätä ihan kenelle tahansa.
Odotin. Pyörittelin pilliä mansikkapirtelölasissa ja katselin Samia pää kallellaan.
- Kerro vaan, kannustin. - En mä kerro kenellekään.
Sami hymyili.
- Mä… mut on adoptoitu.
Yllätyin aika lailla.
- Adoptoitu? varmistin. Sami nyökkäsi.
- Joo… Mä oon aina tiennyt sen, eikä se ole ikinä haitannut mua. Mut nyt mun oikea äiti otti muhun yhteyttä.
Tuijotin poikaa, joka näytti äkkiä aika hämilliseltä.
- Otti yhteyttä? Sun oikea äiti? Miksi?
Sami hymyili vienosti hämmästykselleni.
- En mä tiedä. Tai siis, kyllä mä tiedän. Se haluaisi tavata mut. Mut mä en tiedä miksi. Ja mä en tiedä miski just nyt.
Olin hetken hiljaa ja mietin. Minun piti sulatella Samin uutisia, ennen kuin voisin vastata mitään.
- Aiotko sä tavata sen? kysyin voittaakseni aikaa. Sami kohautti harteitaan.
- En mä tiedä.
- sanoiko se mitään.. mitään mistään?
- Ai niin kuin että miksi se antoi mut pois? Sami kysyi. Nyökkäsin. Sami haroi vaaleita hiuksiaan turhautuneena.
- Ei. Se sanoi, että haluaa tavata mut ja selittää kaiken.
Olin vaiti. Kohotin pillin huulilleni ja imin hieman pirtelöä suuhuni.
- Menisitkö sä? Sami kysyi saaden minut hätkähtämään.
- Mä? En mä tiedä, mä en tiedä mille tuntuu olla adoptoitu.
Sami huokaisi ja näytti perin pohjin eksyneeltä.
- Mä voisin tavata sen, jos…
- Jos mitä?
- Jos sä tulisit mukaan.

Lähettäjäwhitesnªke 
Päivämäärä:   15.3.08 17:37:54

pakko myöntää, olen piilofani.
mun mielestä ton anun frendin mutsin kuolema oli tarpeeton, mut, kirjottajan näkemys. : )

Päivämäärä:   15.3.08 18:20:48

Jatkoo ootan taas. Tarina vaan paranee, toivottavast Anu lähtee mukaan. :D

Lähettäjä: Lumi 
Päivämäärä:   15.3.08 19:39:53

jatkeles =)

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   15.3.08 20:00:33

jatG.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.3.08 22:27:35

ihana, jatkuuu :D
Toi Annan äidin kuolema tuli jotenki kauheen yllättäen

LähettäjäMorris^ 
Päivämäärä:   15.3.08 22:34:48

Hei, jos tonne Samin matkaan lähtis joku tyttö (vaikkapa esim. Nelli), niin näin sais jotain säpinää. :> Jos tuo Anu ei katos pääsis mukaan. :D

Päivämäärä:   16.3.08 16:55:07

Koittakaapa nyt päättää pitääkö sen Anun olla sen Samin kanssa vai ei ;)

Lähettäjäwhitesnªke 
Päivämäärä:   16.3.08 16:59:34

no todellaki pitää. mitä tuota edes väittelemään?

Päivämäärä:   16.3.08 18:16:20

Tottakai pitää, niitten suhteeseen ei enää mitään mutkia.. ;D Nelli vois ihastuu siihen Tuomakseen..

LähettäjäTroya is in Rehab 
Päivämäärä:   16.3.08 19:18:54

YHTEEN YHTEEN!

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   17.3.08 18:03:11

jatG.

Päivämäärä:   17.3.08 18:35:40

Kiitos taas kaikille! Tässä jatkoa :)
--

Minä en tiennyt mitä olisin vastannut. Halusin kyllä lähteä pojan tueksi, mutten tiennyt olisiko se oikein. Sanoin Samille miettiväni asiaa. Kun en saanut omista ajatuksistani selkoa, päätin kysyä Annan mielipidettä. Tyttö makasi maanantaiaamuna sohvalla silmät ummessa.
- Huomenta, sanoin hiljaa. Anna ei ollut juurikaan puhunut hautajaisten jälkeen. Istuin sohvalle Annan viereen ja tyttö avasi silmänsä. Hän oli huomattavan kalpea ja silmien alla oli tummat varjot.
- Nukuitko sä huonosti?
- Mitäs luulisit, Anna sanoi hivenen töykeästi. - Nukkuisitko itse hyvin, jos joku sun rakkaistas kuolisi?
- Mä…
Anna sulki taas silmänsä. Puraisin huultani. En tiennyt mitä voisin sanoa.
- Anna, aloitin arasti. - Mulla on ongelma…
- Se ei ole mikään uusi juttu.
- Älä viitsi, sanoin loukkaantuneena. - Mä en ole tehnyt sulle mitään pahaa.
Ystäväni avasi taas silmänsä.
- No, mikä ongelma?
- Kun, äh, Sami pyysi mua tapaamaan yhtä henkilöä kanssaan. ja se ei siis halua tavata tätä henkilöä ilman mua, mutta mä en tiedä onko mulla oikeutta mennä sinne.
Anna tuhahti.
- Ja sä kuvittelet, että mä osaan auttaa sua tossa?
- En mä kuvittele mitään. Mä vain ajattelin, että sulla saattaisi olla mielipide.
Anna nousi istumaan ja huomasin vasta nyt, että hän oli leikannut ruskeat hiuksensa huomattavan lyhyiksi. Ihmettelin, miten en ollut huomannut sitä heti.
- On mulla mielipide, hän sanoi ivallisesti. - Lakkaa vaivaamasta päätäsi muiden ongelmilla.
Sen sanottuaan kaikkein pitkäaikaisin ystäväni nousi ja jätti minut istumaan hämmentyneenä sohvalle.

- Nelli… sanoin hiljaa äidinkielentunnilla vieressäni istuvalle tytölle. - Oletko sä huomannut Annassa jotakin outoa?
- Se on leikannut hiukset, Nelli kuiskasi takaisin.
- Ei kun luonteessa. Se on mun mielestä jotenkin äreä.
- Varmasti on, sen äiti on just kuollut. Sille pitää antaa aikaa.
Hymähdin ja käännyin taas opettajan puoleen. Nellin vastaus ei lohduttanut minua yhtään. Olin tuntenut Annan melkein seitsemäntoista vuotta. Minä tunsin tytön.
- Se on vain masentunut, kyllä se menee ohi, nelli lisäsi vielä, kun huomasi huolestuneen ilmeeni. Yritin hymyillä.
- Joo, niin varmaan.

Puhuin välitunnilla Samista myös Nellille ja Tiialle, mainitsematta ketä pitäisi tavata. Nelli oli sitä mieltä, että minun tietenkin pitäisi lähteä mukaan, ja että voisin lähteä pois jos siltä tuntuisi. Tiia kieltäytyi ottamasta asiaan kantaa. Anna ei sanonut sanaakaan, kieritteli vain haarukkaa kädessään, vaikka hän yleensä söi hyvin koulussakin.
- Okei, sanoin ja nyökkäsin. - Kai mä sitten lähden.
Anna äännähti epämääräisesti, muttei suostunut sanomaan kertomaan syytä. Päätin unohtaa koko asian ja etsiä Samin käsiini mitä pikimmiten. Löysin hänet ylimmästä kerroksesta. Hän yritti epätoivoisesti tehdä ruotsin läksyjä viime tipassa.
- Moi, sanoin ja istuin pojan viereen.
- Moi, Sami vastasi kohottamatta katsettaan tehtävästä.
- Mä oon päättänyt lähteä sun mukaan, sanoin nopeasti. Sami rypisti kulmiaan.
- Miten “syödä” taipuikaan? hän kysyi.
- Mitä?
- Syödä. Mä en ikinä muista verbejä ja niiden taivutusta, ja tässä on s-passiivi tehtävä ja mä en osaa sitä.
- Äta, äter, åt, ätit.
- Kiitti.
- Sä et tainnut kuulla mitä mä sanoin, tokaisin hymyillen. Sami kohotti katseensa kesken ruotsalaisen å:n. Kirjain venähti.
- Ai mitä sanoit?
- Että mä lähden sun mukaasi, kun sä tapaat äitisi.
Sami katsoi minua vielä hetken mitäänymmärtämätön-ilme kasvoillaan. Siiten hänen silmänsä kirkastuivat.
- Lähdetkö? Kiitos!
Hän veti minut halaukseen ja ruotsin kirjat lensivät lattialle.

Sami oli sopinut tapaavansa äitinsä seuraavan kuun ensimmäisenä lauantaina. Siihen oli kaksi viikkoa, joten minulla oli hyvää aikaa pääkäillä Annan tapausta. Tytön ärtymys ei nimittäin vaikuttanut tavalliselta masennukselta. Lopullisesti luovuin siitä teoriasta, kun yhtenä aamuna näin pahannäköisiä naarmuja tytön kädessä. Hän oli valinnut ylleen mustan poolopaidan kenties juuri niiden jälkien takia, mutta hiha nousi ylemmäs kun hän kaivoi jotakin laukustaan.
- Anna! huudahdin liiankin kovaa. Tyttö mulkaisi minua.
- Mitä?
- Mitä sun käsillesi on tapahtunut?
Anna vilkaisi kättään, kalpeni ja veti hihan äkkiä alemmas.
- Ei kuulu sulle.
- Ootko sä viillellyt itseäsi?
- Ei edelleenkään kuulu sulle!
Tartuin tyttöä käsistä.
- Älä tee niin, anelin. Anna riuhtaisi kätensä otteestani.
- Mun elämä ei ole sun asiasi! Lakkaa työntämästä nokkaasi siihen!
- Mä haluan vain auttaa! Tosta ei ole mitään apua, se ei paranna sun tuskaasi!
- Mistä sä tiedät auttaako se mua vai ei? Jätä mut rauhaan!
Vaikenin, enkä enää ottanut asiaa puheeksi Annan kanssa. Katsoin surullisena ja epätoivoisena vierestä, kuinka Annan henkinen terveys paheni pahenemistaan. Hän värjäytti kauniit ruskeat hiuksensa korpinmustiksi, alkoi meikkaamaan tummasti ja pukeutui vain mustaan. Nyt ei voinut Nellikään kieltää, etteikö jokin olisi ollut hätänä. Minä, Tiia ja Nelli olimme täysin avuttomia, emmekä voineet estää millään, että Anna hakeutui välituntisin tupakkapaikalle polttamaan jonkun muun käden kautta. Minusta tuntui, että en pääsisi ikinä elämään täysin onnellisena. Jos jokin asia oli hyvin, toinen meni alamäkeä ja pahasti.

Päivämäärä:   17.3.08 18:58:05

Hyvä pätkä jälleen. Jatkoo ootan ja hyvä, ku Anu sano lähtevänsä sen Samin mukaan... :D

Päivämäärä:   17.3.08 19:11:10

Hyvöhyvä, jatkoajatkoa!

Lähettäjäwhitesnªke 
Päivämäärä:   17.3.08 19:45:16

alkoi meikata, rupesi meikkaamaan.

ihan hyvä pätkä, potuttaa vaan toi anna.

Lähettäjä: kkisu 
Päivämäärä:   17.3.08 19:50:10

oivoi tuota annaa, hyvä pätkä :) jatkoa

Lähettäjä: Marsipaani^^ 
Päivämäärä:   19.3.08 20:37:24

Up

Päivämäärä:   19.3.08 22:17:54

jaktoa jooo<3

Lähettäjä: hansa 
Päivämäärä:   20.3.08 11:06:16

jatkoa!

Lähettäjä: Constantine 
Päivämäärä:   20.3.08 12:48:54

On kyllä varmaan yksi parhaimmista tarinoista mitä olen lukenut.
Ei tässä rakenteellisesti ole mitään huomautettavaa, ainoa ihan noissa ekoissa pätkissä tuli tämmöisiä virheitä:
kun olisi pitänyt kirjoittaa 'kutsu' niin oli 'kustu' tai 'vasta' niin oli 'vatsa'. Mutta se on jo jälkeenjäänyttä elämää.

Virheitä harvemmin oli, tarina etenee hyvällä vauhdilla ja on mielenkiintoista luettavaa, tempaa lukujansa mukaan. Tarina kuulostaa aidolta, eikä miltään pilvilinnoista temmatulta. Oli ihan mahtavaa lukea aluksi kuinka kuvailit Anun tunteita Tuomakseen ekoissa osissa.

Tiedoksi vain että olisin kuristanut sut jos Anu olisi valinnut Tuomaksen.
Yksi pätkä jäi vain häiritsemään. Kun Tuomas sanoi jtn että 'luulin, että olisit se oikea' niin oliko tämä vaan samaa bullshittiä mitä jauhaa muillekin muijille, vai totta?

Niin ja se vielä, että välillä repliikkien jälkeen et ole laittanut erisnimiä isolla alkukirjaimella, murr :>

On kyllä aivan mahtava tarina, ei semmoinen teennäinen niin kuin useimmat tästä aiheesta. Ja vielä pitää mainita, että on ihanaa, kun jatkat niin usein :>
Jatkeles ihmeessä äkkiä!

Päivämäärä:   20.3.08 13:54:54

Constantine: Oi kiitos pitkästä kommentista! Ja joo, saitä samaa bullshittiä se oli ;)

Jatkoa yritän tänään saada aikaiseksi, tai viimeistään huomenna, jos tänään ei voimat pelaa :D

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   20.3.08 22:30:16

Up

Lähettäjä: ööömmm<3 
Päivämäärä:   21.3.08 18:16:31

awwaww ihana pätkä _D

Päivämäärä:   21.3.08 20:48:31

Kiitos taas lukijoille! Tässä jatkoa! :)
--

Anna unohtui hetkeksi, kun oli aika lähteä tapaamaan Samin äitiä. Minä mietin kuumeisesti, mitä laittaisin päälleni. Jotakin, mikä ei olisi liian yliampuvaa mutta antaisi minusta kuitenkin hyvän kuvan. Lopulta kysyin Samilta, mitä minun pitäisi pukea.
- Ei sillä ole väliä, Sami naurahti. - Laitat vaan paidan ja housut. Tai voit sä laittaa hameenkin.
Samin neuvot eivät paljoa auttaneet. Lopulta valitsin tavalliset tummansiniset farkut ja pitkähihaisen paidan. Toivon vain, etten näyttäisi siltä, kuin Sami olisi valinnut ensimmäisen eteensä tulevan tytön tuekseen.

Kello oli viittä minuuttia vaille kolme, kun astuimme sisään kahvilaan, jossa Sami tapaisi äitinsä.
- Se sanoi, että ikkunapöytä, Sami sanoi hermostuneena. Vilkaisin ikkunan vieressä olevaa pientä, kahdenhengen pöytää. Sen ääressä istui hienostunut, pitkä, vaaleahiuksinen nainen. Hänellä oli tumma, pohkeeseen ulottuva hame, trenssi ja aurinkolasit. Tönäisin Samia, joka vilkaisi pöytään.
- Onko se toi? hän kysyi hiljaa. Kuin vastaukseksi nainen käänsi katseensa meihin ja nousi seisomaan.
- Sami, hän parahti ja riensi pojan luokse. Sami kavahti taaksepäin, ennen kuin nainen ehti kietoa kätensä hänen ympärilleen. Nainen seisahtui, hymyili arasti ja ojensi kätensä.
- Minä olen Karita, sinun äitisi.
Sami ei tiennyt mitä tehdä. Hän vilkaisi apua-anovasti minuun ennen kuin tarttui naisen ojennettuun käteen.
- Sami, hän sanoi karheasti. - Ja tässä on Anu, mun tyttöystävä.
Karitaksi esittäytynyt nainen vilkaisi minua terävästi.
- Hei, mumisin ja ojensin käteni. - Mukavaa… hmm… tavata.
Karita katseli minua ikään kuin arvioiden.
- Hei, hän sanoi ja tarttui käteeni, muttei puristanut kunnolla. Hän meni edeltä takaisin ikkunapöytään. Minun piti hakea kolmas tuoli, eikä pöydän ääreen juuri mahtunut. Sami tarttui minua kädestä pöydän alla.

- Minä haluaisin kertoa sinulle kaiken, Karita sanoi. - Mutta tämä on aika henkilökohtaista.
- Mä voin mennä vessaan, sanoin nopeasti.
- Ei sun tartte, Sami sanoi ja hymyili minulle. - Sä voit sanoa kaiken Anun kuullen.
Karita epäröi, mulkaisi minua ja kääntyi sitten Samiin päin, ikään kuin sulkien minut keskustelun ulkopuolelle.
- Olet varmasti ihmetellyt, miksi minä annoin sinut pois.
Sami ei vastannut.
- Minä olen rikkaasta perheestä, Karita jatkoi, enkä minä ollut kovinkaan yllättynyt. Sami ei vieläkään puhunut.
- Minä… minulla oli poikaystävä ja tulin raskaaksi. Vanhempani eivät halunneet minun synnyttävän lasta. Minä kuitenkin olin vasta viisitoista.
Tässä kohtaa Karita katsahti minuun, aivan kuin olisi varoittanut minua tulemasta raskaaksi niin nuorena, varsinkaan hänen poikansa kanssa.
- Niin minun sitten piti antaa sinut pois. Minä olen katolilaisesta perheestä, joten en saanut tehdä aborttiakaan.
- Miksi sä päätit etsiä mut nyt?
Karita vilkaisi minuun, joten päätin kuitenkin lähteä vessaan. Pujottelin pöytien läpi valkoseinäiseen, suhteellisen puhtaaseen vessaan ja toivoin, ettei minun tarvitsisi olla siellä kauaa.

- …tulla käymään minun työpaikkani avajaisissa, sinne tulee paljon minun tuttujani. Ja tietysti heidän tyttärensä.
Kurtistin kulmiani ja hidastin vauhtia.
- Mä voin tulla, jos Anu voi tulla mukaan.
- Älä viitsi Sami, Karita sanoi niin kovalla äänellä, että kuulin sen varsin selvästi. - Et kai sinä kuvittele viettäväsi loppuelämääsi sellaisen homssun kanssa?
Pysähdyin ja tein täyskäännöksen palatakseni vessaan. Minäkö homssu? Katsoin itseäni peilistä ja yritin miettiä, miksi minä näytin huolimattomasti pukeutuneelta. Karitan ystävien tyttäriin verrattuna ehkä, mikäli he kaikki olivat yhtä rikkaista ja muotitietoisista perheistä kuin nainen itse, mutta muuten? Yritin siistiä itseäni siinä onnistumatta ennen kuin palasin pöytään. Sami näytti vaivaantuneelta ja Karita ylenkatseelliselta kun istuin alas.
- Minulla on työpaikan avajaiset viikon kuluttua maanantaina, karita sanoi ylimielisesti minulle. - Sami ei suostu tulemaan ilman sinua.
- Ai, sanoin ja vilkaisin poikaan. Hän tuijotti pöydällä lepäävää puoliksi syötyä viineriä murhaavasti.
- Pääsetkö sinä tulemaan, että minun poikani suostuu tulemaan myös?
- Älä kutsu mua pojaksesi! Sami ärähti viinerille. - Sä et ole mun äiti.
Karita katsahti Samiin loukkaantuneena.
- Minä ajattelen vain sinun parastasi! hän sanoi.
Sami ei viitsinyt vastata. Istuin vaivaantuneena paikallani.
- Öm… aloitin lopulta. - Kai mä voin sinne avajaisiin tulla.
Karita loi minuun jäisen katseen.
- Hienoa, tapaamme siellä siis, hän sanoi, nousi arvokkaasti seisomaan ja asteli korot kopisten ulos ovesta.
- Ylimielinen ääliö, Sami mumisi kädet puuskassa. Taputin häntä kädelle.
- Äläs nyt, teidän pitää ensin vaan tutustua.
- Mä en ole ikinä ennen nähnyt sua, ja se luulee voivansa järjestää mun elämän uudelle tolalle!
- Se tarkoittaa vaan hyvää, yritin.
- Se yrittää erottaa meidät!
En voinut enää sanoa mitään. Halasin Samia.
- Ei se saa meitä erotettua, kuiskasin pojan korvaan. Hän huokaisi ja halasi minua lujasti.
- Pidäkin huoli siitä.

Lähettäjä: hansu 
Päivämäärä:   21.3.08 20:56:01

Oij, ihanaa jatkoa!:D

Lähettäjä: _fauni_ 
Päivämäärä:   22.3.08 03:09:38

Ei hitsi. Luin tän tarinan alsuta loppuun nyt kerralla ja nyt se loppu. :o

On muuten ollu hyvä tarina. Kuten muutkin on sanonut niin sellainen mukaansa tempaava ja aidon tuntuinen.

Jatkoa sitten vaan odottelemaan :P

LähettäjäMushroomattack. 
Päivämäärä:   22.3.08 13:50:06

Pakko sanoa, että tää on parhain tarina, mihin oon Ht.netissä ikinä törmännyt! Noin puolivälissä olin vähän epäileväinen, mutta sait pelastettua tilanteen erinoimaisesti! >8------D En käy tääl minkään muun takia kun tän. Jatkoa lisää. :-------------)

Päivämäärä:   22.3.08 15:57:38

jatkoa ehottomasti. kirjotas oikeen pitkä pätkä! :D

Lähettäjä: Constantine 
Päivämäärä:   22.3.08 22:10:54

Jes, jatkoa.
Pätkä oli aika lyhyt, ei siis paljoa sanottavaa.
Inhottavalta ja itsekeskeiseltä vaikutti tuo Karita. Olisi tosin mielenkiintoista lukea, jos Anu ja Sami nyt menisi sinne avajaisiin.
Luku ei ollut mitenkään kiinnostava, mutta vaikeaa tälläisestä on kirjoittaa niin loistavaa kuin tarina itsessään on.
Ja tottakai jatkat.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   23.3.08 11:59:54

Up

Päivämäärä:   24.3.08 13:36:27

up!

Päivämäärä:   24.3.08 23:12:20

Awwww ♥

Päivämäärä:   25.3.08 15:24:33

Nostelen..

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   25.3.08 16:56:19

tietääkö joku miten linkitetään?

Lähettäjä: Lumi 
Päivämäärä:   27.3.08 10:20:30

upittelen :D

Päivämäärä:   27.3.08 12:45:36

Kiitos taas kaikille! Jatkoa laitan perjantaina.

Päivämäärä:   28.3.08 10:37:50

uup!

Päivämäärä:   28.3.08 13:05:45

Tässä jatkoa :)
--

Minä en tiennyt miten suhtautuisin Karitan käytökseen. Hän vaikutti pinnalliselta, itsekkäältä ja ylimieliseltä. Samikin tuntui olevan samaa mieltä, mutta poikaa vaivasi ajatus siitä, että Karita oli kuitenkin hänen äitinsä. Minä tein parhaani saadakseni Samin lähtemään avajaisiin, vaikkei minua huvittanut itse pätkääkään mennä sinne. Ainakaan, jos Karia kohtelisi minua edelleen yhtä jäätävästi. Minä olin juuri kertonut tapahtuneesta Tiialle ja Nellille, kun äkkiä huomasin Annan astelevan meitä kohti. Vaikenin ja ystäväni kääntyivät katsomaan Annaa.
- Moi, sanoin epävarmasti. Anna ei hymyillyt, mutta ainakin hän yritti.
- Moi…
Kaikki olivat hiljaa ja Anna tuijotteli jalkojaan.
- Mulla on teille asiaa… hän aloitti hiljaa. Kukaan ei sanonut mitään vähään aikaan.
- Mitä asiaa? kysyin mahdollisimman ystävällisesti.
- Me muutetaan.
- Mitä?
- Me muutetaan, Anna toisti varpailleen. - Jyväskylään. Meillä ei ole varaa asua täällä ja… no, isän sukulaiset asuu siellä niin…
- Milloin te muutatte? Tiia kysyi.
- Viikonloppuna.
- Ja nyt vasta kerrot.
Anna näytti siltä, että purskahtaisi kohta itkuun.
- Mä oon ollut ihan hirveä kusípää viime aikoina, hän sanoi. - Mä ajattelin, että teette halua puhua mulle.
- Sä se et halunnut puhua meille, Nelli sanoi melkein syyttävästi. Annan poskelle tipahti kyynel.
- Anteeksi, hän kuiskasi. Nousin ylös ja halasin Annaa.
- Ei se mitään.

Anna muutti lauantaina pois. Minä, Nelli ja Tiia olimme auttamassa häntä pakkaamaan ja heräsimme lauantaiaamuna hyvästelemään ystävämme. Minä toivoin, että muutto parantaisi Annan, mutten juurikaan voinut murehtia sitä. Avajaiset nimittäin lähestyivät vääjäämättä ja minun piti keksiä, mitä laittaisin päälleni, etten näyttäisi homssulta. Pitkän pohdinnan ja usean selatun MeNaiset- ja Anna-lehden jälkeen päädyin mustaan, suoraan hameeseen, jonka äiti oli joskus ostanut minulle, ja punaiseen, suoralinjaiseen toppiin. Olin valintaani suhteellisen tyytyväinen ja toivoin, että myös Karita olisi.

Puoli tuntia ennen avajaisten alkua Sami tuli hakemaan minut.
- Vau, hän sanoi. - Sä näytät hyvältä.
Hymyilin. Olin meikannut hieman tavallista tummemmin ja valinnut jalkaani mustat korkosaappaat.
- Kiitti.
Lähdimme kävelemään. Minua paleli. Satoi hiljalleen lunta. Hiutaleet takertuivat hiuksiini.
- Sun pitäisi sirotella lunta aina aamuisin hiuksiisi, Sami sanoi äkkiä. - Sä näytät ihan metsänneidolta.
Punastuin. Sami otti minua kädesä kiinni.
- Tunnetko sä ketään sieltä? kysyin.
- En.
- Mitä sun äitisi muuten tekee työkseen? kysyin.
- Se on jonkun uuden muotilehden päätoimittaja, Sami sanoi kireästi.
- Voi ei…
- Älä huoli, sä näytät mun mielestä kauniilta. Karitan mielipiteellä ei ole väliä.
Minulle tuli huomattavasti parempi olo ja ehkä juuri siksi hymyilin niin säteilevästi kun astuimme sisään Karitan uuteen toimistoon.

- Sami, Karita kailotti lähes tyhjän huoneen halki ja liisi luoksemme. - Ja Anu.
- Hei, sanoin ja yritin loihtia kasvoilleni saman hymyn, joka niillä oli ollut vielä ennen kuin ovi pamahti kiinni. Karita katsoi minua päästä varpaisiin, muttei sanonut mitään. En tiennyt pitäisikö minun olla tyytyväinen vai pettynyt.
- Sami, Karita sanoi käännettyään katseensa poikaan. - Täällä on paljon ihmisiä, joille haluan esitellä sinut. Täällä kannattaa tutustua ihmisiin ja löytää hyviä suhteita. Muotiala on vaikea ala, mutta siinä ansaitsee hyvin.
Karitan katse pyyhkäisi minussa.
- Siinä myös oppii paljon, hän jatkoi. Punastuin ja mietin, mikä minussa nyt oli vikana.
Sami auttoi minulta takin pois päältä ja viittasi minut seuraamaan. Karita asteli pitkin harppauksin valkoisen, kiiltävän lattian poikki.
- Tässä, Karita sanoi ja pysähtyi erään mustahiuksisen naisen eteen, - On Taina Kurkimäki. Hän on lehden muotitoimittaja. ja hänen tyttärensä -.
Taina ojensi kätensä ja rypisti kulmiaan.
- Sami? hän sanoi hieman hämmästyneenä. Samikin näytti yllättyneeltä, aivan kuin hän olisi tuntenut naisen.
- Sami! kuului kova kiljaisu ja huoneen poikki juoksi minun ikäiseni tyttö, jolla oli pitkät, tummat hiukset suurilla korkkiruuvikiharoilla. Hänellä oli yllään tummanpunainen, vartaloa nuoleva mekko. Mietin, että siihen verrattuna näyttäisin homssulta oli minulla päällä mitä tahansa. Tyttö heittäytyi Samin kaulaan.
- Ihanaa nähdä pitkästä aikaa!
Sami työnsi tytön hellästi pois.
- Milla? poika sanoi ihmeissään ja hänen silmiinsä syttyi kiilto.
- Joo! Me muutettiin takaisin kuukausi sitten! Mä oon odottanut että mä näen sut taas!
Sami hymyili.
- Mikset sä ilmoittanut että oot muuttanut? hän kysyi leikillisen loukkaantuneena. - Mä olisin halunnut nähdä sut heti!
Millaksi kutsuttu tyttö nauroi.
- Mulla on ollut kamala kiire.
- Aivan, tässä on Tainan tytär, Milla, karita sanoi hymyillen. - Te olette ilmeisestikin tavanneet aiemminkin?
- Joo, sami sanoi siirtämttä katsettaan Millan tummansinisistä silmistä. - Me tunnettiin yläasteella…
Milla hymyili.
- Mutta Sami, hän liversi. - Mitä sä ihmettä sä teet täällä? Oletko sä nyt kiinnostunut muotialasta?
En kuunnellut mitä Sami vastasi. Katsoin Samia, joka puristi Millan käsiä kuin ei haluaisi ikinä päästää irti.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   28.3.08 13:15:57

voi älämä... voe hittojenhitto... eiketää Millaa tähän! äää! perskule :D
Hyvä pätkä jälleen :) jatka pian :)

Päivämäärä:   28.3.08 14:37:07

voi apuva. :s juu mahtava pätkä taasen, kiva kuitenkin että tuli tollanen juonenkäänne. ;>

LähettäjäConstantine 
Päivämäärä:   28.3.08 15:56:28

Hui kaauhistus mikä osa. Et voi jättää tommoseen kohtaan, murr. Pätkä oli aika lyhyt, enkä päässyt siihen oikein sisälle, mutta hyvää tekstiä se oli. En muuta mielipidettäni, tämä on yksi parhaista tarinoista jonka olen lukenut.
Nyt jatkat ihmeessä ja mieluiten vähän äkkiä ;>

Lähettäjä: dfgs 
Päivämäärä:   28.3.08 16:55:30

ää jatkuu ja nopeee ei sami voi oll uskoton xd

Päivämäärä:   28.3.08 19:45:21

iiih! pian jatkoo!!!

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   29.3.08 13:37:12

KYLLÄ! JES! just näin! sami vaa ton millan kans yhtee ja tuomas takasi ;) tää tarina oli alussa hyvä, mut nyt hirveen tylsä ilman tuomasta :/ täst on tavallaa menny idea!

Päivämäärä:   29.3.08 15:23:17

Jatka pian.. Tää pätkä oli hyvä. Jään oottaa miten jatkuu!! :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.3.08 14:14:01

jatkuukos :)

Päivämäärä:   30.3.08 14:39:48

EIKÄ MITÄÄN >8OOO

Lähettäjä: Smile^^ 
Päivämäärä:   30.3.08 18:26:05

Jatkoa, käy jännäksi ! :S

Lähettäjä: ½½½§§½½½ 
Päivämäärä:   31.3.08 16:41:16

jatkoo tääl kyllästyy!

Lähettäjä: ;) 
Päivämäärä:   31.3.08 19:12:44

mäki haluun tuomaksen takas tähä <3

Päivämäärä:   31.3.08 19:46:21

Kiitos taas kaikille! Tässä jatkoa :)
--

- No mut Sami, Milla sanoi ja vetäisi kätensä pojan otteesta. - Esittele mut ystävällesi.
Milla katsoi minua ystävällisen kiinnostuneena. Sami näytti hämmentyneeltä huomattuaan, että minäkin olin läsnä. Tihkuin kiukkua poikaa kohtaan, mutten antanut sen näkyä.
- Ai joo, sami sanoi. - Tässä on Anu, mun-.
- Tyttöystävä, päätin Samin lauseen ja kättelin Millaa. Tyttö hymyili.
- Oikeesti? Hienoa! Mä pelkäsin, ettei Sami ikinä löydä ketään uutta kun mä muutin pois.
Vilkaisin Samia, joka näytti kireältä. Ymmärsin nyt kunnolla pojan käyttäytymisen.
- Ja sä olet Milla? kysyin.
- Joo, Samin exä, Erottiin kun mun piti muuttaa mutsin työn takia Ouluun.
- Ahaa, sanoin ja yritin hymyillä. Se oli sangen vaikeaa, kun Ssmi seisoi jäykkänä ja hämmästyneenä vieressäni.
- Anu, Milla sanoi ja tarttui käsiini. - Nyt meistä tulee bestikset! Oletko sä kiinnostunut muotialasta? Mä esittelen sulle paikat.
Tyttö raahasi minut peräänsä. Katsoin taakseni ja huomasin Samin katsovan peräämme totaalisen järkyttyneenä.

Milla kohteli minua erittäin ystävällisesti. Minä en tiennyt miten minun pitäisi suhtautua tyttöön. Hän vaikutti mukavalta ja minä todella pidin hänestä, mutta toisaalta hän oli myös uhka minun ja Samin suhteelle, ainakin mitä Samiin oli katsomista. Aina kun ajattelin Samin ja Millan yhteen liitettyjä käsiä, minun vatsaani alkoi puristaa. Milla ei kuitenkaan näyttänyt ajattelevan sitä. Hän kiidätti minua intoa puhkuen toimiston läpi ja esitteli minut meikkaajalle ja kampaajalle ja vaatesuunnittelijalle ja ties kenelle. Lopulta hän saattoi minut takaisin Samin luo.
- Tulithan sä, Sami sanoi huojentuneena. Minä en ollut varma, puhuiko hän minulle. Milla hymyili säteilevästi.
- Hei Sami, älä huoli, en mä Anua sulta vie, hän sanoi. Sami hymähti ja ojensi minulle juoman.
- No mut mun pitää mennä, Milla sanoi ja mutristi huuliaan. - Mä toimin tarjoilijana. Nähään kohta!
Ja tyttö kiisi korot kopisten pois näkyvistä.

Kun jäin Samin kanssa kahden hiljalleen täyttyvään huoneeseen, siemaisin juomaani. Se makeaa ja kirpeää ja melko hyvää. Sami ei näyttänyt olevan puhetuulella. Siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi minä aloitin puhumisen.
- Täältä tosiaan löytyy hyviä suhteita.
Sami ei vastannut.
- Etkö sä kuuntele yhtään? ärähdin. Katsoin poikaa, joka tuijotteli selvästi ajatuksissaan. Hän ei vieläkään vastannut.
- Sami! huudahdin ja tönäisin poikaa.
- Mitä?
- Sä et kuuntele yhtään mitä mä sanon! sanoin vihaisena. Pinnani oli palanut yli. Minä en alkaisi katsoa, kun poikaystäväni haaveilisi exänsä perään.
- Mitä sä sitten sanoit? Sami kysyi.
- Etkö sä oikeasti kuullut, vai oletko sä nyt niin rakastunut Millaa, ettet viitsi vastata?
Sami katsoi minua järkyttyneen yllättyneenä.
- Rakastunut Millaan? hän kysyi ja tavoitteli naurua. - En! Se juttu on kuollut ja kuopattu.
- Ihan tosi? sanoin ivallisesti. - Jotenkin ei vaikuttanut siltä, kun herra ei voi silmiään irrottaa kulmasta, jonka taakse exä hävisi.
Sami punastui lievästi.
- Ei se niin ole… mä olen vain ajatuksessani. Ahdistaa olla täällä. ja mä olen yllättynyt kun se oli täällä…
Tuhahdin. Selityksiä, selityksiä. Minä tiesin vallan hyvin, mitä Sami ajatteli. Mutta se ajatus ei tehnyt minulle yhtään parempaa oloa.

Minä yritin pysyä iloisena ja itsevarmana koko illan. Sami vaikutti poissaolevalta ja halusin uskoa, että häntä vain ahdisti. Millan näimme vasta kun olimme lähdössä. Hän riensi naulakoille ja ojensi minulle paperilapun, johon oli raapustanut numeronsa.
- Tavataan joku päivä. Sitten voidaan juoruilla Samista.
Hymyilin Millan innolle, mutta hymyni haihtui, kun Milla kapsahti uudestaan Samin kaulaan.
- Suakin mä haluan nähdä! hän huudahti. - Vaihdetaan kuulumisia, muistellaan menneitä…
Samin silmät kimalsivat. Laitoin kädet puuhkaan ja odotin, että Milla lähtisi.
- Soita mulle, Milla sanoi Samille, iski minulle silmää ja riensi taas pois.
Minä katselin hiljaisena Millaa ja mietin, mitä minun pitäisi tehdä.
- Mennäänkö? Sami kysyi. Hätkähdin ja siirsin katseeni häneen.
- Huomaat mut taas vai? kysyin tarkoituksettomasti. Sami rypisti kulmiaan.
- Mikä nyt on?
- Mietipä sitä, ärähdin ja nappasin takkini Samin käsistä. Harpoin ulos ja Sami asteli perässäni ihmeissään. Hän yritti useaan otteeseen aloittaa puhumisen, mutta teilasin jokaisen kysymyksen äreällä vastakusella. Lopulta Sami luovutti. Olin hivenen pettynyt, kun poika ei yrittänytkään lepytellä minua. Mutta sitten muistin, ettei poika edes ymmärtänyt mitä oli tehnyt väärin. Minua alkoi suututtamaan ja itkettämään ja lähdin bussista sanomatta Samilla edes hyvästejä.

Makasin pitkään valveilla ja vuodatin äänettömiä kyyneleitä. Miksi tässä piti käydä näin, juuri kun kaikki oli niin hyvin. sami ei ollut lähettänyt minulle edes hyvänyön viestiä. Yritin vakuuttaa itselleni, että hän oli vain loukkaantunut käytöksestäni, mutta se ei auttanut. Mielessäni pyöri kuva Millasta halaamassa Samia, Samista tuijottamassa ajatuksissaan Millan perään ja lopulta oma kuviteltu pätkäni, jossa tummakiharainen tyttö ja vaaleahiuksinen poika suutelivat kiihkeästi toisiaan. Siinä vaiheessa minun piti nousta hakemaan nenäliina.

Nukuin levottomasti ja näin sekavia ja ahdistavia unia, joissa juoksin mustia käytäviä pitkin Samin perässä. Ja kun sain pojan lopulta kiinni, hän sanoi minulle kylmästi:
- Mä en välitä susta enää homssu, en nyt kun mulla on Milla.
Ja silloin Samin ja minun väliin astui Milla ja he lähtivät toisiinsa kietoutuneina eteenpäin ja minä hukuin veteen, joka pulppusi mustista seinistä.

- Miten meni avajaiset? Nelli kysyi oitis. Istuin hänen viereensä ja loin murhaavia katseita ympärilleni.
- Huonosti.
- Ai, nelli sanoi hämmentyneenä. - Kuin?
- Sami tapasi ensirakkautensa.
- Mitä?
En viitsinyt vastaamaan. Katsoin portaita kiipeävää Samia, joka hoksasi minut ja käveli luokseni.
- Anu, hän sanoi vaivaantuneena ja hiljaisena. - Meidän pitää puhua.
Katsoin poikaa ilmeettömänä ja äkkiä minua alkoi pelottamaan.
- Nytkö?
Sami nyökkäsi. Nousin ylös ja seurasin poikaa kuulomatkan päähän Nellistä. Käännyin Samiin päin ja kohotin katseeni hänen kasvoihinsa, valmiina ottamaan vastaan ne sanat, jotka kaikkein vähiten halusin kuulla.

Päivämäärä:   31.3.08 19:49:13

EIKÄ MITÄÄ SAMI JA ANU YHDESSÄ ILOISESTI JA MARS >:

Lähettäjä: KottaraisPöllö 
Päivämäärä:   31.3.08 20:03:11

uuu =D jännitystä =D mut pysyispä sami ja anu silti yhes ^^ jatkoa =)

Päivämäärä:   31.3.08 21:47:12

Voi harmi, ku ton Millan piti just nyt tulla toho väliin. Toivottavasti Anu ja Sami pysyy yhes, mut Anusta ja Millasta vois silti tulla kaverit, eikä mitään vihamiehiä niinku yleensä tämmösis tarinois.. Jatkoo. :D

Päivämäärä:   1.4.08 13:27:27

jatko!

LähettäjäConstantine 
Päivämäärä:   1.4.08 13:34:05

Jeei. Kiva pätkä, saadaan vähän häiriötekijöitä.
Muuten hyvää tekstiä, mutta virheitä oli aika lailla :l
No juu, jatkoa totta kai.

Lähettäjä: asdf 
Päivämäärä:   1.4.08 19:14:57

tämä on just yks tarinoista mistä ootan sitä jatkoo aina innolla, toivon että sitä tulis taas äkkiä ;)

oot hyvä kirjottaan <:

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.