Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rantojen Adonis versus Naapurin Poika vol. 2

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   19.1.08 12:43:53

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=11&i=591638&t=591638

Edellinen on siinä, vanamo jatkeles siis piakkoin. :)

Re: Rantojen Adonis versus Naapurin Poika vol. 2

Lähettäjä: vanamo 
Päivämäärä:   19.1.08 15:26:06

Kiitos Colwnkiller! Laittelen jatkoa illalla :)

Lähettäjä: Morris^ 
Päivämäärä:   19.1.08 16:16:35

Hei, tämä nyt on vain tällainen ehdotus, mutta olis kiva, jos tuolla tytöllä tulis jossain välissä kummiskin jotain juttua sen Tuomaksen kanssa, ja sitten se Sami sais tietää ja niillä tulis riitaa. :DD Että jos jotain äksöniä haluat. :)

Lähettäjä: Nata 
Päivämäärä:   19.1.08 18:28:33

aaaww<333 jatkoo ehdottomasti :)

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   19.1.08 20:40:11

niin millos jatkuu? piilouppii.

Päivämäärä:   19.1.08 21:50:00

Morris^: kiitos ehdotuksesta! Mulla on aika hyvä käsitys mitä tässä tapahtuu, saat sitten nähdä käykö noin vai ei ;)

Niin, ja jatkuu nyt :D
--

Syysloma loppui aivan liian pian. Minusta tuntui siltä, että vasta edellisenä päivänä olin juhlinut syysloman alkua, kun taas piti raahautua kouluun. Aamuani kuitenkin piristi se, että törmäsin heti ensimmäiseksi Tuomakseen.
- Moi, poika sanoi.
- Moi, vastasin yrittäen pitää ääneni mahdollisimman tasaisena.
- Miten meni loma? Tuliko juhlittua paljon?
- Ei, huokaisin. - Ei mua kukaan juhlimaan kustu.
Tuomas kohotti kulmiaan.
- Miten niin ei? Luulis että sulle satelis kutsuja liikaakin.
Katsoin Tuomasta silmiin ja olin varma, että polveni notkahtivat. Tuomas hymyili silmät tuikkien.
- Ei, ei satele. Kukaan ei kustu mua mihinkään, sanoin ja huomasin kuulostavani epätoivoiselta.
- No se pitää korjata, Tuomas sanoi leikkisästi. - Mä kutsun sut saman tien lauantaina järjestettäviin juhliin mun kaverin luo.
Tuomas laski kätensä olalleni. Tunti siltä kuin sähköisku olisi kulkenut kehoni halki. Punastuin lievästi ja yritin olla näyttämättä hämmennystäni.
- Kiitti, sanoin ja hymyilin ujosti. Tuomas kohautti harteitaan, eikä ottanut kättään pois olaltani. Minusta tunti uskomattoman hyvältä ja vaakakuppi kahden pojan välissä kallistui hieman enemmän Tuomakseen päin.
- Ja ota samalla Samisi mukaan, Tuomas sanoi viitaten päällään portaisiin, joita Sami parhaillaan kiipesi. Tuomas otti kätensä olaltani ja pystyin taas hengittämään normaalisti.
- Moi kulta, Sami sanoi ja halasi minua.
- Justhan me eilen nähtiin, huomautin kun Sami päästi minut irti.
- Kai mä silti saan halata?
- Mä kutsuin just Anun juhliin, Tuomas pisti väliin. - Tulisit säkin vaihteeksi.
Sami epäröi.
- En mä taida… hän katsoi minuun.
- Haittaako sua jos mä meen? kysyin.
- Ei, Sami sanoi, mutta tiesin hänen valehtelevan. En viitsinyt kysellä enempää, koska halusin oikeasti lähteä. Ja olin salaa tyytyväinen, että Sami ei halunnut.

Kerroin kavereilleni Tuomaksen ehdotuksesta heti, kun pääsin lähtemään poikien luota.
- Se on kiinnostunut susta, Nelli tokaisi, eikä näyttänyt yhtään tyytyväiseltä. - Et kai sä aio mennä niihin juhliin?
- Ajattelin, sanoin. - Miksen menis?
- Koska sä oot varattu.
- Estääkö se mua menemästä juhliin?
Nelli ei vastannut. Hän oli hetken hiljaa ja tiesin, että hän mietti miten saisi minut puhuttua ympäri.
- Anu, hän sanoi lopulta ja katsoi minua vakavasti silmiin.
- Mä tiedän, että sä oot vieläkin kiinnostunut Tuomaksesta, mutta älä heitä hukkaan sitä mitä sulla jo on.
Kohotin kulmiani.
- mitä mulla on?
- Sami! Etkö sä yhtään ajattele, mitä käy jos sä jätät Samin Tuomaksen takia?
- n erityisemmin, sanoin viileästi.
- Sen sydän murtuu. Mä oon huomannut miten se katsoo sua. Eikä se oo ainoo jonka sydän murtuu. Sunkin murtuu aikanaan. Luuletko sä, että Tuomas kiinnittäisi suhun yhtään sen enempää huomiota kuin ennenkään, jos sä et seurustelisi Samin kanssa?
- Ehkä ei, sanoin. - Mutta mitä väliä sillä on, miksi se huomaa mut?
- Sähän sanoit et ne riiteli silloin kesällä? Anna kysyi arasti. Katsoin häntä ymmälläni.
- Niin, mitä sitten?
- Musta tuntuu, nelli sanoi. - Että Tuomas yrittää kostaa jotain Samille.
Tuijotin ystävääni. En saanut sanottua sanaakaan, olin liian ällistynyt.
- Että mitä? pärskähdin. - Tuomas yrittäisi kostaa?
- Niin, jos ne riiteli. Ja jos Sami vaikka loukkasi jotenkin Tuomasta. Eikä Tuomas ole antanut anteeksi.
- Miten mä siihen liityn?
- Se käyttää sua hyväkseen! Nelli ärähti lopulta. - Miten sä voit olla niin sokea?
Nousin seisomaan.
- Sori nyt vaan, tokaisin kylmästi. - Mut mä oon eri mieltä. Musta tuntuu että sä oot vaan kateellinen kun joku poika on kiinnostunut musta.
Nelli näytti loukkaantuneelta, mutten välittänyt siitä, vaan käänsin ystävälleni selkäni ja marssin pois.
---

Lähettäjä: hih. 
Päivämäärä:   19.1.08 23:25:07

diu diu.. pian jatkoo! <3 :> tää on mahtava tarina.

Lähettäjä: cici 
Päivämäärä:   20.1.08 15:46:16

jatkoa jatkoa jatkoa ! =D <3

Päivämäärä:   21.1.08 08:39:49

jatkaaa!!!

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   21.1.08 08:42:35

Millos jatkelet? :) Tää on hyvä. ;)

Päivämäärä:   21.1.08 19:36:24

Kiitos! Jatkoa laittelen huomenna, kun on enemmä aikaa sitä kirjoittaa :)

Päivämäärä:   22.1.08 17:31:58

Tässä on jatkoa :D
--

En puhunut Nellille mitään koko loppuviikon aikana. Anna ja Tiia yrittivät saada meitä sopimaan, mutta kumpikaan ei tuntunut olevan valmis siihen. Olin masentunut ja surullinen, mutta myös vihainen. Pelkäsin Nellin olevan oikeassa, mutta en keksinyt mitään syytä, miksi Tuomas haluaisi Samin kärsivän. Yritin palauttaa mieleeni poikien sanat tuona iltana, kun olin ensimmäisen kerran huomannut Samin, mutten millään muistanut mistä he olivat riidelleet. Lopulta lopetin muistelemisen ja keskitin ajatukseni lähestyvään lauantai-iltaan. Hymy kohosi kasvoilleni kun ajattelin sitä. Minulla oli kokonainen ilta aikaa juhlia Tuomaksen kanssa. Ainoa pelkoni oli, että Tuomas tulisi sinne jonkun tyttöystävänsä kanssa, mikä tarkoittaisi sitä, että viettäisin iltani yksin. Työnsin ajatuksen pois mielestäni. En halunnut ajatella sitä.

Samikin oli melko vaisu koko viikon. Tiesin siihen syyn, mutten halunnut perua juhlia Samin takia. Yritin melko vaisusti saada poikaa lähtemään mukaan, mutta tämä ei suostunut. Kaiken vapaa-aikani vietinkin suurimmaksi osaksi vaatekaappini edessä todeten yhä uudestaan, ettei sieltä löytynyt mitään päälle pantavaa.

Lauantaina nukuin pitkään, että jaksaisin illalla valvoa. Olin sopinut edellisenä päivänä Tuomaksen kanssa, että tämä tulisi hakemaan minua kuudelta. Bileet alkaisivat seitsemältä, mutta Tuomas oli luvannut auttaa valmisteluissa, joten menisimme aikaisemmin. En osannut itse suunnistaa paikalle, joten olin keinotellut itseni Tuomaksen mukaan. Vaatteikseni valitsin yksinkertaisen punaisen mekon, jonka olin ostanut Italiasta edellisenä kesänä. Meikkasin melko tummasti ja olin suhteellisen tyytyväinen lopputulokseen. Viimeiset puolituntia istuin olohuoneessa tuijottamassa kelloa. Lopulta ovikello soi, vartin myöhässä tosin, mutta soi kuitenkin. Ponkaisin pystyyn, suin hiuksiani ja kipitin ovelle korollisissa saappaissani. Tuomas seisoi oven takana nojaten rennosti oven pieleen. Hän katseli minua hetken ja virnisti.
- Sä näytät hyvältä.
Punastuin.
- Kiitti.
Seisoimme hetken vastatusten. Sitten Tuomas rykäisi.
- Mulla on sulle yllätys, hän sanoi. - Sami tulee sittenkin, mä sain sen viimeinkin puhuttua ympäri.
- Pettymyksen aalto pyyhkäisi ylitseni.
- Ai, sanoin ja yritin kuulostaa ilahtuneelta. - Hyvä juttu.
Astuin kynnyksen yli ulos ja suljin oven. Varmistin, että minulla oli laukussa avaimet ja kännykkä.
- Okei, lähdetäänkö sitten?
Tuomas nyökkäsi. Lähdimme kävelemään. Tuijottelin kirkkaalle taivaalle ja yritin keksiä mistä voisin puhua.
- Hmm… Onko sinne tulossa paljonkin porukkaa?
- Ei sinne yleensä kaikkia niitä tulijoita kutsuta. Tai oikeastaan koskaan. Muutamat tulee kaverin kaverin kautta.
- Eli… kuinka paljon?
- Muutama kymmen ehkä, kerran oli melkein sata.
Yritin ajatella miltä tuntuisi yrittää ahtautua sadan ihmisen joukkoon juhlimaan. Välillämme oli jälleen hiljaista ja tunsin oloni vaivaantuneeksi.
- Miksei Sami ilmoittanut mulle että se tulee? kysyin Tuomakselta. - Olisin voinut sitten mennä sen kanssa…
- Se tulee vähän myöhemmin, Tuomas sanoi. - Ja juhlissa kannattaa olla ihan alusta asti, jos haluaa tavata ihmisiä.
- Okei…
Taas hiljaisuus. Tuijotin kenkieni kärkiä. Hiekka rahisi jalkojen alla kun käännyimme pienelle sivupolulle, josta pääsi nopeammin bussipysäkille.
- Kuinka hyvin sä tunnet tän järjestäjän? kysyin.
- Ollaan tunnettu pari vuotta.
Hiljaisuus. Miten puhuminen saattoikin olla niin vaikeaa? Ja miksei Tuomas kysynyt minulta mitään?
- Missä sä meet auttamaan oikein?
- Vähän kaikessa. Lähikaupasta pitää hakea juomat ja ne siellä tietää että Jaakko, se mun kaveri, on alaikäinen, joten se ei niitä saa. Joten mä haen ne.
Alkoholibileet, ajattelin. Kiva. Sitten mietin, että miksen ollut tajunnut aikaisemmin, että ne olisivat alkoholibileet.

Istuimme koko bussimatkan täysin hiljaa. Minua alkoi pikkuhiljaa tympiä, ettei Tuomas puhunut oma-aloitteisesti mitään. Mutta aina kun katseeni eksyi ikkunasta pojan kasvoihin, minun teki hirveästi mieli siirtyä penkiltä Tuomaksen syliin. Muistutin itselleni, että seurustelin edelleen Samin kanssa. Yhden asian olin mielessäni luvannut: minä en pettäisi Samia. Jos huomaisin Tuomaksen olevan minusta kiinnostunut, jättäisin Samin ennen kuin mitään tapahtuisi. Mutta Tuomas ei näyttänyt olevan kiinnostunut. Bussi pysähtyi ja jäimme pois. Aivan pysäkin vieressä oli talo, jonka ulkopuolella paloivat ulkotulet. Tuomas viittasi minua seuraamaan ja kävelimme yhdessä talon ovelle.

Päivämäärä:   23.1.08 08:37:17

jatkoa!

Lähettäjä: Lumi 
Päivämäärä:   23.1.08 16:00:31

jatkeles, jäin heti koukkuun =)

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   23.1.08 16:45:42

Jatkoa,heti ku vain suinkin kerkeet..:)

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   24.1.08 16:04:16

Jatkelesjatkeles :D

Lähettäjä: Nannie. 
Päivämäärä:   24.1.08 21:49:00

Jatkoa!

Päivämäärä:   25.1.08 17:40:53

Kiitos! Jatkoa laittelen joko tänään illalla tai sitten huomenna!

Päivämäärä:   25.1.08 18:52:06

Tässä jatkoa!
--

Oven avasi melko lyhyt ja laiha poika, jolla oli pitkät rasvaiset hiukset ja pienet vetistävät silmät. Hän oli vetänyt housunsa niin alas, että jos hänen T-paitansa ei olisi ulottunut polviin, olisi varmasti näkynyt jotain sellaista, mitä en missään nimessä halunnut nähdä.
- Anu, tässä on Olli, Tuomas sanoi. Kättelin poikaa. Hänen kätensä olivat hikiset ja kylmät.
- Terve Anu, hän sanoi ja virnisti. - Ja tervetuloa.
- Kiitti, sanoin ja yritin hymyillä. Yritin olla tuomitsematta poikaa tämän ulkonäön perusteella, mutta se oli vaikeaa.
- Jos sä Anu odotat täällä niin mä käyn siellä kaupassa, Tuomas sanoi. Odottamatta vastaustani hän lähti ja jätti minut eteiseen Ollin kanssa. Poika virnuili.
- Istu sä vaan, hän sanoi. - Mä laitan pari juttua valmiiksi ja tuun sit pitämään sulle seuraa.
Nyökkäsin ja astelin arasti olohuoneeseen ja istuin sohvan reunalle. Katselin epävarmana kun Olli hävisi keittiöön. Katselin ympärilleni ja paikansin suuret kaiuttimet ja laajakuvatelevision. Olli oli selvästi rikkaan perheen vesa. Upposin hetkeksi mietteisiin, mitä tekisin jos minulla olisi suunnattoman paljon rahaa. Havahduin siihen, että Olli istui viereeni, suorastaan tungettelevan lähelle.
- Moi, hän sanoi ja virnisti. Hänen hampaansa olivat kellertävät ja vinot.
- Moi, sanoin epävarmana ja siirryin kauemmas. Siitä ei kuitenkaan ollut mitään apua, koska poika siirtyi heti lähemmäs. Hänen kylkensä oli kiinni omassani, enkä päässyt kauemmas, koska käsinoja tuli vatsaan.
- Voisitkohan sä siirtyä vähän sinnemmäs? sanoin arasti. - Mulla on aika ahdasta.
- Älä viitti beibi, Olli sanoi. - Sä kuitenkin tykkäät et mä oon tässä.
- Öö… en tykkää, sanoin napakasti. - Joten siirtyisitkö?
- Kyllä mä tiedän… Olli sanoi virnuillen niillä keltaisilla hampaillaan. - Mä tiedän että sä oot ihan @!#$ rakastunut muhun.
Oli vähällä etten purskahtanut nauruun.
- Joo en oo, sanoin ja nousin seisomaan. - Ja sitä paitsi mä seurustelen.
- Se ei oo ongelma, Olli tokaisi ja nousi hänkin seisomaan. - Ei kukaan sais tietää. Mä tiedän että sä rakastat mua. Ja mä osaan rakastaa takasin just sillei niinkö sä tykkäät.
Hän tarttui minua ranteesta lujasti kiinni. Jouduin paniikkiin ja riuhtaisin käteni isri.
- Lopeta oikeesti, äyskäisin. Olli vain virnuili.
- Mä tiedän et tytöt tykkää leikkiä vaikeasti tavoteltavaa. Se on niiden tapa saada miehet haluamaan entistä enemmän. Mut sun ei tartte tehdä niin muru, sä oot ihan @!#$ kuuma pakkaus.
Juuri samalla hetkellä ovi avautui ja Tuomas astui sisään mäyräkoira toisessa ja muovikassi toisessa kädessä. Olli astui taaksepäin.
- Ongelmia?
- Ei, Tuomas sanoi ja kohotti ostoksiaan. - Meni helposti läpi.
Siirryin nopeasti olohuoneesta Tuomaksen viereen keittiöön ja autoin häntä täyttämään jääkaapin siideripulloilla.

- Yrittikö se jotain? Tuomas kysyi äkkiä. Hätkähdin ja käänsin katseeni Tuomaksen huolestuneisiin kasvoihin.
- Yleensä se ei tee mitään ellei se oo kännissä, mut mä huomasin sun ilmeen kun tulin sisään.
Sydämeni sykähti. Tuomas oli huolissaan minusta!
- Jotain se yritti, sanoin mahdollisimman kepeästi, vaikka minulla ei ollut yhtään kepeä olo.
- Mä oon pahoillani et jätin sut tänne, Tuomas sanoi. Hän näyttikin siltä.
- Ei se haittaa, sanoin ja hymyilin pienesti. Tuomas halasi minua ja sydämeni alkoi läpättää ylikierroksilla.
- Älä juo mitenkään hirveästi, Tuomas sanoi päästäessään minut irti. - Ei se saa muita kuin niitä, jotka on jo ihan kännissä.
Nyökkäsin.
- Joo ei ollut aikomuskaan juoda paljoa, sanoin.

Vähän ennen seitsemää ihmisiä alkoi tulla sisään. Musiikki alkoi soida ja minä aloin rentoutua. Huomasin Ollin juttelevan muille tytöille ja säälin heitä. Olin kuitenkin tyytyväinen, ettei poika tullut lähentelemään minua. Kovin kauaa iloni siitä ei kuitenkaan kestänyt. Puoli kahdeksan aikoihin, kun suurin osa vieraista oli jo tullut, Olli etsi minut käsiinsä.
- Anu, hän sanoi. - Meillä jäi jutut vähän kesken tossa alkuillasta.
- Enpä usko, sanoin jähmeästi. - Mun mielestä me käsiteltiin ne loppuun.
Olli istui jälleen ihan kiinni minuun ja laski toisen hikisen kätensä reidelleni. Hän nojautui lähemmäs ja kuiskasi korvaani:
- Kai sä mua jotenkin aiot kiittää, kun sait tulla tänne?
Työnsin pojan käden pois reideltäni, mutten päässyt nousemaan sohvalta, koska Olli painoi minut vartalollaan sohvan selkämykseen.
- Joo kiitti, sanoin ja yritin työntää pojan pois päältäni siinä onnistumatta. Hän hengitti niskaani ja haitoin vahvasti tupakan ja oluen hajun.
- Pelkkä kiitti ei riitä, hän kuiskasi. Niskakarvani nousivat pystyyn ja yritin entistä tarmokkaammin saada pojan ylös.
- Tiedätkö sä mitä mä haluaisin? Olli jatkoi. - Mä haluaisin panna sua tässä ja nyt. Mä haluaisin viedä sut seitsemänteen taivaaseen mun kanssa.
Siinä vaiheessa sain kuin sainkin pojan syrjään ja pomppasin saman tien pois. Olin jo lähdössä etsimään Tuomasta väkijoukosta, kun Olli tarttui minua ranteesta ja veti kiinni itseensä. Hän piti lujasti kiinni vyötäröstäni ja kuiskasi:
- Sä saat mut kuumaks beibi, etkö sä halua täyttää mun tarpeita? Mä tiedän että sä haluat mua ihan-.
- Mitä sä luulet tekeväsi? kuului kova ääni. Olli päästi mint vapaaksi.
- Ai kato Sami, hän savoi virnuillen. - Sua ei olekaan-.
Olli ei ehtinyt sanoa lausettaan loppuun ennen kuin Sami mottasi häntä lujaa kasvoihin. Poika kaatui maahan nenäänsä pidellen ja vaikeroiden. Kaikki kääntyivät katsomaan.
- Oletko sä okei? Sami kysyi minulta. En saanut sanaa suustani. Hyppäsin Samin kaulaan ja tunsin oloni turvalliseksi kun poika kietoi kätensä ympärilleni. Suutelin poikaa ensimmäistä kertaa kunnolla täysin oma-aloitteisesti enkä välittänyt pätkääkään siitä, että ympärillä oli kymmeniä ihmisiä.
--

Lähettäjä: Lumi 
Päivämäärä:   25.1.08 19:57:54

hyvähyvä! nyt lähti samiinkin päin tää juttu kallistuu =)

Päivämäärä:   25.1.08 20:50:07

nam<3 pian jatkoo! :))

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   25.1.08 21:16:43

vvooi ku söpö tuo loppu :)

Lähettäjä: pölkky. 
Päivämäärä:   25.1.08 21:58:43

mahtava pätkä.! sulosta ku toi sami tuli tohon. (: jatkuupi vaan.

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   25.1.08 22:05:08

söpö loppu, jatkoa kaipaan :D

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   25.1.08 23:40:23

Aivan huippu jatko..:) Jatkas ku kerkeet..:P

Lähettäjä: KottaraisPöllö 
Päivämäärä:   26.1.08 21:00:05

oii =D hyvä pätkä ^^ jatkoa =)

Lähettäjä: koukkuun jäänyt :D 
Päivämäärä:   26.1.08 21:29:55

Söpöää<3<3

Lähettäjä: Pikku apulainen 
Päivämäärä:   26.1.08 22:01:14

jatkoojatkoojatkoo nopeenopeenopee

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.1.08 18:12:52

söpö loppu, awww«3

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   28.1.08 18:17:09

Millos jatkat?

Päivämäärä:   28.1.08 18:18:24

Kiitos kaikille! Jatkoa voin ikävä kyllä laittaa vasta viikonloppuna, koska nyt on koeviikko :( mut mä laitan sitten perjantaina tai lauantaina vähän pidemmän pätkän :)

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   30.1.08 21:54:53

jatkoo hei!

Lähettäjä: tyttörukka 
Päivämäärä:   31.1.08 13:34:15

ihana tarina, jatka pian !

Päivämäärä:   1.2.08 18:37:10

Tässä on nyt se jatko :) katsotaan jos saisin teille viikonlopun aikana vieltä toisen jatkopätkän hyvitykseski pitkästä odotuksesta!
--

Vasta ikimuistoisiksi jääneiden juhlien jälkeen aloin todella viihtyä Samin seurassa. Ajattelin ensin sen olevan epäreilua, koska Samin oli pitänyt tehdä niin paljon sen eteen, mutta lopulta unohdin ajatuksen. Saatoin viettää pitkiäkin aikoja pojan kanssa kahdestaan kaipaamattakaan pois. Suhde muuttui lähes kokonaan nyt kun antauduin siihen täysillä. Mutta tunsin myös joutuneeni entistä pahemmin kahden tulen väliin. Minulla oli Sami, josta pidin ja joka suojeli minua. Mutta toisaalta oli edelleen Tuomas, oma Herkulekseni, joka olisi varmasti yhtä lailla suojellut minua, jos olisi osunut paikalla oikeaan aikaan. Sami tuntui aistivan Tuomaksen kiinnostuksen ja hän alkoi taas vältellä ystäviään. Minä en kuitenkaan tehnyt samoin. Tuomaksesta oli tullut juhlien jälkeen minulle ystävä, enkä aikonut siitä ystävyydestä luopua.

Nelli alkoi maanantaina jälleen puhua minulle. Olin kertonut viikonloppuna Annalle ja Tiialle mitä juhlissa oli tapahtunut ja ilmeisesti tytöt olivat kertoneet Nellille.
- Kuule Anu, Nelli aloitti ja tavoitteli hymyä. - Anteeks mun käytös sillon viime viikolla...
Hymyilin.
- Ei se mitään. Unohdetaan koko juttu.
En oikeastaan tiedä, miksi annoin Nellille niin helposti anteeksi. Kaipasin tyttöä kuitenkin takaisin kaverikseni, koska nelistään oli paljon hauskempaa kuin yksin tai jaetussa jengissä. Nelli näytti helpottuneelta, kun en enää ladellut syytöksiä häntä vastaan. Jokin häntä kuitenkin painoi.
- Sä olit oikeessa yhdessä asiassa, Nelli sanoi hieman alakuloisena. - Mä oon kateellinen sulle. Mut en Tuomaksen huomiosta, vaan Samista.
Tuijotin tyttöä ihmeissäni.
- Sillon kun se oli meidän kanssa syömässä mä huomasin et se on oikeesti tosi kiva poika ja mä tavallaan Niku ihastuin siihen.
En saanut vieläkään sanotuksi mitään. Nelli oli hetken hiljaa ja tuijotteli jalkojaan.
- Mut se on sun kanssas mä tiedän. Ja siks mä olenkin sitä mieltä, että sun pitäis nyt pitää siitä kovaa kiinni eikä haikailla minkään Tuomaksen perään.
- Mut, sain sanotuksi. - Eihän sun pitäisi noin suhtautua jos sä oot ihastunut siihen! Se ei ole normaalia, sun pitäisi toivoa että me erotaan!
Nelli naurahti.
- Jos sä oot onnellinen sen kanssa, mä en toivo teidän eroa. Ja mä tiedän, että sä voit olla sen kanssa onnellinen, jos sä vaan unohdat Tuomaksen. Koska jos sä et anna olla, niin sä et saa kumpaakaan.

Syvällä sisimmässäni tiesin Nellin olevan oikeassa. Tunne kalvoi minua ja Samikin huomasi jonkin olevan huonosti. Istuimme vierekkäin jäätävän kylmässä talvi-illassa puiston penkillä ja tuijotimme laskevaa aurinkoa.
- Harmittaako sua jokin? poika kysyi. Pudistin päätäni.
- Ei…
Nojauduin Samia vasten kun kylmä tuulenpuuska kiisi ylitsemme. Sami kiersi kätensä ympärilleni.
- Miks sä oot niin hiljanen? poika kysyi. Harmittelin mielessäni sitä, että Sami oli niin kova kyselemään.
- Ei oo mitään sanottavaa… mumisin. - Mulla on kylmä.
Sami veti minut lähemmäs itseään.
- Haluatko sä mennä sisälle?
Tuijotin punaista aurinkoa niin kovasti, että silmiin koski.
- En, tässä on ihan hyvä.
Olimme hetken ihan hiljaa ja kuuntelimme tuulen huminaa puissa. Pieni pakkasenpoikanen kipristeli nenää ja korvanlehtiä. Katsoin Samia. Hän tuijotteli taivasta ja hymyili.
- Haluaisitko sä nimikkotähden? hän kysyi sitten. Vilkaisin taivaalle. Muutamia pieniä tähtiä tuikki tummenevalla taivaalla.
- Eikös niillä kaikilla ole jo nimi? ihmettelin. Sami pudisti päätään.
- Ei ole.
- No voisin mä halutakin, sanoin hymyillen. Sami katsoi taas tähtiä ja osoitti sitten kaikkein suurinta ja kirkkainta.
- Tuo on sun tähtes, hän sanoi.
- Se on Pohjantähti senkin pöljä, nauroin ja tönäisin poikaa. Sami katsoi minuun ja hymyili. Pakkanen oli värjännyt hänen poskensa punaisiksi.
- Ainoa sun arvoinen tähti, hän sanoi. Sydämeni teki pienen ylimääräisen pompun. Sami pudisti hiljakseen päätään.
- Mä en tajua mitä mä oon tehnyt ansaitakseni sut…
Punastuin, mutta pakkanen oli luultavasti värjännyt myös omat poskeni, joten en uskonut Samin huomaavan. Mutta samalla huono omatuntoni kolkutti. Yritin karistaa tunteen mielestäni ja suutelin Samia hellästi, mutta tunne jäi.

Heräsin aamulla päänsärkyyn. Kompuroin vessaan hakemaan lääkekaapista särkylääkettä ja huomasin samalla itseni peilistä. Näytin karmealta. Silmieni alla oli tummat varjot ja nenäni punoitti. Laskin vettä lasiin ja kulautin särkylääkkeen alas. Nielaiseminen kirveli kurkkua.
- Voi pahus, mumisin ja huomasin, ettei ääni lähtenyt kurkustani. Olin ilmeisesti kylmettynyt edellisenä iltana. Sen verran tiesin, ettei minusta olisi kouluun lähtijäksi. Tallustinkin takaisin vällyjen alle. Ehdin juuri nukahtaa, kun äiti tuli ravistelemaan minua.
- Eikö sun pitäisi olla koulussa? hän hätäili.
- Mä olen kipeä, kähisin. Äiti katsoi minua jetken ja kokeili sitten otsaani.
- Sulla on kuumetta, hän sanoi ja kipitti heti hakemaan mittarin.

Minulla oli 39 astetta kuumetta ja äiti riensi heti keittämään teetä ja tekemään voileipiä.
- Ei sun tartte, yritin, mutta äiti teki kuitenkin.
- Pärjäätkö sä nyt täällä? Pitäisikö mun jäädä kotiin? äiti kyseli huolestuneena kietoessaan kaulaliinaa kaulaansa huoneeni ovella.
- Pärjään mä, kuiskasin. - Mä soitan jos tulee hätä, en mä ole enää mikään pikkulapsi.
Äiti hymyili.
- Soitakin sitten, hän sanoi ja lähti.

Vietin päivän pääosin nukkumalla. Jossain vaiheessa muistin, etten ollut avannut kännykkääni ja hoipuin olohuoneeseen avaamaan sen. Sami oli lähettänyt tekstiviestin:
Missä oot? Etkö tuu kouluun?
Viesti oli lähetetty yhdeksältä aamulla ja kello oli yksi. Vastasin kuitenkin pojalle olevani kuumeessa ja painuin takaisin pehkuihin.

Päivämäärä:   1.2.08 20:01:57

lisää ihmees

Päivämäärä:   1.2.08 20:04:21

hyvä pätkä oli jälleen! (: pian jatkoa! <:

Päivämäärä:   1.2.08 20:32:24

taasen hyvä pätkä. (: ja tee vaan se toinen pätkä viikonlopuksi. ;)

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   1.2.08 20:43:14

Aluks tuntu vähän kliseeltä toi tähti -juttu, mutta sitten ku se sano sitä pöljäks niin se vähän tasottu:>

Ja toi oli ihana toi käänne et se alko välittään siitä samista. Ihana poika;>

Lähettäjä: Marsipaani^^ 
Päivämäärä:   1.2.08 21:47:43

Hyvää!! :D Jatkoo..:D

Päivämäärä:   3.2.08 12:08:46

Kiitos kaikille!

riitasointu: joo se oli vähän klisee, mutta kai se johtuu siitä että mä oon pesunkestävä romantikko ;)

tässä on nyt tätä jatkoa :)
--

Makasin sängyssä kaksi päivää ja olin vielä kolmannenkin kotona, joskin jalkeilla. Äiti ei päästänyt minua kouluun, vaikka olinkin terve.
- Yksi kuumeeton päivä kotona, hän sanoi moneen kertaan ennen töihin lähtöään. Minä jäin sohvalle istumaan ja tunsin oloni huomattavan turhautuneeksi. Aluksi mietin, että voisin tehdä kaikki läksyt, mutta ajatus ei innostanut. Kävelin huoneesta toiseen osaamatta keskittyä televisioon, tietokoneeseen tai kirjaan. Lopulta istuin takaisin sohvalle suklaalevy kädessäni. Lohkaisin ison palan suklaata ja työnsin sen suuhuni. Nautiskelin suklaasta ja mietin.

Aluksi mietin Samia ja Nelliä ja kaikkea heihin liittyvää. Sitten mietin Tuomasta. Heti kun ajattelin tuota ihanaa lihaksikasta prinssiä, minua alkoi ahdistaa. En enää tiennyt miten suhtautua Tuomakseen, varsinkaan, kun suhteeni Samiin oli muuttunut niin paljon. Ikävä kyllä Tuomas oli mielessäni yhä useammin kuin Sami. Huokaisin ja laskin puoliksi syödyn suklaalevyn pois. Mitähän minun pitäisi tehdä?

Kun vihdoin pääsin kouluun, oli Sami poissa. Hän oli käynyt meillä kun olin vielä vuoteen omana ja ilmeisesti saanut tartunnan. Aluksi ajattelin meneväni ystävieni kanssa syömään, mutta sitten Tuomas tuli kysymään, söisinkö hänen kanssaan. Suostuin ilman muuta. Nelli loi minuun syyttävän katseen kun sanoin hänelle, Annalle ja Tiialle syöväni pojan kanssa.
- Me ollaan ystäviä, sanoin. Nelli kohautti harteitaan.
- Sä tiedät mitä mä ajattelen, hän sanoi. En vastannut.
- Älä tee mitään typeryyksiä, Nelli pyysi.
- En tee, sanoin ja nousin lähteäkseni matikan tunnille.

Ruokailuun saakka mietin, mistä kummasta voisin puhua Tuomaksen kanssa. Poika oli muuttunut hieman puheliaammaksi juhlien jälkeen, mutta minä sain silti hoitaa kysymiset. Koulusta puhuminen tuntui melko kuivalta. Pojista ei voisi pojan kanssa puhua. Mietin, mistä yleensä puhuin Samin kanssa, enkä oikeastaan tiennyt sitäkään. Minähän puhuin Samin kanssa kaikesta. Ja välillä en mistään, mutta silloinkaan ei tuntunut pahalta. Tuomaksen kanssa taas ei voinut olla hiljaa, koska silloin en voinut olla tuijottamatta poikaa lumoutuneena. Lähdin samat mietteet mielessäni alas. Tuomas kuitenkin tuntui puheliaalta ja iloiselta kun tapasin hänet.
- Hyvä kun oot terve, hän sanoi. - Nyt mä voin kuulustella sua rauhassa.
Kohotin kulmiani.
- Mä luulin, että vaan likat kuulustelee kavereidensa deittejä.
Tuomas nauroi.
- Kukaan ei saa tietää, jos sä et kerro, hän sanoi. Hymyilin.
- Saa nähdä, sanoin leikkisästi. Istuimme lautastemme kanssa pöytään. Minulla oli jälleen minimimäärä kinkkukiusausta. Tuomaksella oli vuori, mutta olin huomannut, että poika söi aina paljon.
- Sä et syö paljoa, Tuomas sanoi. - Oletko sä varma että sä selviät hengissä?
- Joo olen mä, sanoin ja virnistin. - Mä syön melkein aina koulussa vähän.
- Miks ihmeessä?
- No kun mä en saa ruokaa alas, selitin ja tunsin itseni tyhmäksi. - Se on niin mielettömän pahaa.
- Jaa, Tuomas sanoi mietteliäänä ja lappoi ruokaa suuhunsa. - Mun mielestä kouluruoka ei maistu millekään.
En ollut ikinä nähnyt Tuomasta noin puheliaana.
- Kuule Anu, hän sanoi äkkiä. - Miks sä seurustelet Samin kanssa?
Tuijotin poikaa.
- Ai mitä? kysyin, vaikka olinkin kuullut kysymyksen varsin selvästi.
- Että miksi sä seurustelet Samin kanssa? Tykkäätkö sä siitä? Vai yritätkö sä tehdä jonkun… mustasukkaiseksi?
Suuni oli rutikuiva. Olinko minä niin läpinäkyvä? Jos Tuomas oli huomannut sen, niin Samikin varmasti oli.
- Öö… mumisin. - Tietenkin mä tykkään siitä.
- Miks?
- No… takeltelin ja yritin keksiä jotain sanottavaa. - Se on niin mukava… Se ajattelee mun tunteita ja… huolehtii musta.
Tuomas katseli minua hiljaisena. Hän oli niin syötävän suloinen että ihan sattui. Ehdin jo ajatella hyppääväni Tuomaksen kaulaan ja peruvani kaikki äsken latelemani sanat ja sanovani rakastavani Tuomasta ja haluavani olla vain hänen tyttöystävänsä. Oli lähellä etten tehnyt sitä. Ainoa asia, joka minua esti, oli Nellin varoitus ennen kuin olin lähtenyt matikantunnille. Älä tee mitään typeryyksiä, hän oli sanonut. Karistin Tuomaksen ihanuuden niin hyvin mielestäni kuin pystyin. Mutta kuitenkin jonnekin mieleni taka-alalle jäi ajatus siitä, että Tuomas tiesi. Tuomas tiesi, että olin kiinnostunut hänestä. Ja hän tiesi myös, että Sami oli ainoastaan välikappale. Ainoa asia, mikä esti minua heittämään Samin sivuun oli se, että poika ei oikeastaan ollut pelkkä välikappale. Hän oli jotakin enemmän.

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   3.2.08 18:03:12

ooooi;> alko tulee vähä jännitettä, ihana pätkä taas, senkin romantikko;D

Päivämäärä:   3.2.08 18:13:12

ohooo =D jatkoa hyvä pätkä ^^

Päivämäärä:   3.2.08 18:14:28

jatkelehan<: hyvä pätkä jälleen! <:

Päivämäärä:   3.2.08 20:56:10

hyvää pätkää :)

LähettäjäLumi 
Päivämäärä:   4.2.08 16:31:58

jatkeles :)

Lähettäjä: ..-. 
Päivämäärä:   8.2.08 17:25:10

hienoo, jatkuuuiis jo :D

Päivämäärä:   8.2.08 17:46:18

Nyt jatkuu :)
--

Sami oli kipeä vielä seuraavanakin päivänä ja niinpä jouduin lähtemään liikuntatunnille yksin. Meillä oli 1500 metrin juoksu, jota inhosin koko sydämestäni. Lisäksi minun piti kävellä läheiseen liikuntahalliin, koska ulkona oli liian kylmä juosta. Maa oli huurteen peitossa ja liukas. Tassuttelin varovasti muiden liikuntaryhmäläisten kanssa koulusta liikuntahalliin ja huomasin myös Tuomaksen porukassa. Ihmettelin, miksen ollut muistanut hänenkin olevan samalla liikunnankurssilla. Olin jo aikeissa pujotella ihmisien läpi pojan luo, kun huomasin saman blondin tytön, joka oli jo kauan roikkunut Tuomaksen kintereillä, olevan nyt pojan käsipuolessa. Purin huultani ja jatkoin matkaa eteenpäin vilkaisemattakaan Tuomakseen.

Vaihdoin vaiteliaana vaatteet ja siirryin juoksuradan puolelle. Suurin osa oppilaista oli vielä pukuhuoneissa, mutta Tuomas ja vaalea tyttö olivat paikalla.
- Lilla, kuulin Tuomaksen sanovan. - Tuu tänne.
Vaalea tyttö meni ja keinutteli lantiotaan. Minua yökötti, mutten voinut olla katsomatta kun Tuomas suuteli tyttöä. Irrottautuessaan suudelmasta hän katsoi Lillin olan yli suoraan minuun. Punastuin heleästi ja tunsin kiukun pistoksen.
- Ja kukahan yrittää tehdä jonkun mustasukkaiseksi, mutisin itsekseni ja käänsin katseeni pois. Silmänurkastani näin Lillin kietovan kätensä Tuomaksen niskaan ja supattavan jotakin tämän korvaan. Tuomas nauroi. Minun teki mieli itkeä.

- No niin! opettaja sanoi kovalla äänellä, kuitenkaan huutamatta, ja sai oppilaat hiljaiseksi saman tien. - Nyt kaikki ovat varmaan lämmitelleet. Juoksette kolme ja puoli kierrosta, niin siitä tulee 1500 metriä. Lähtee tältä viivalta.
Kaikki kokoontuivat viivalle. Osa vilkuili hermostuneina muita. Omat ajatukseni lentelivät mahdollisimman kaukana juoksemisesta.
- Aika lähtee käyntiin nyt!
Kaikki lähtivät juoksemaan, minä muiden mukana. Parhaimman kunnon omaavat ohittivat muut leikiten, minä jäin taas kerran häntäpäähän. Unohdin hetkeksi jalkani ja annoin ajatusteni vaeltaa. Ja ne tietenkin vaelsivat Tuomakseen. Minua suututti. Poika syytti minua hyväksikäytöstä, kun hän itse teki täsmälleen samoin, vieläpä pahemmin! Minä en ollut ikinä suudellut Samia Tuomaksen nähden. En ainakaan samalla tavalla kuin Tuomas oli äsken suudellut Lilliä. Vilkaisin olkani yli. Vaaleahiuksinen tyttö hölkkäsi perässäni ilmeisesti viitsimättä juosta kovempaa, ettei pilaisi ulkonäköään. Tuhahdin. Mitä Tuomas näki tuossa tytössä? Hän oli meikattu, laitettu, poltti tupakkaa, lintsasi koulusta ja oli näemmä vielä auttamattoman laiska. Mitä yhteistä minussa ja tuossa tytössä oli? Tuomas oli ilmiselvästi kiinnostunut minusta. Miten sen voisi enää selvemmin näyttää, ellei sanoisi sitä ääneen? Sisälläni kiehui ja juoksin kovempaa huomaamatta lainkaan sitä, että ohitin muutaman tytön, jotka aina ennen olivat juosseet minua nopeammin. Pidensin askeliani ja karkotin ajatukset mielestäni. Minä en halunnut tietää, mitä Tuomaksen päässä liikkui. Enhän?

Kun pääsin kotiin, olin väsynyt ja pahantuulinen. Potkaisin kengät jalastani ja heitin takin jotenkuten nurinniskoin naulakkoon. En ollut puhunut Tuomakselle koko päivänä, vaikka poika olikin kerjännyt huomiotani. En ollut myöskään kertonut mitään liikuntatunnin tapahtumista Tiialle, Nellille ja Annalle. Tömistelin ärsyyntyneenä keittiöön ja huomasin pöydän ääressä Ellin, kaksikymmentävuotiaan serkkuni, jonka kanssa olimme pieninä olleet kuin paita ja peppu.
- Elli! huudahdin hämmentyneenä. Vaaleahiuksinen, pitkä ja hoikka nuori nainen nousi ja tuli halaamaan minua.
- Pitkästä aikaa Anu, hän hymyili.
- Mitä sä täällä teet? kysyin edelleen hämmästyneenä.
- Tulin käymään, etkä sä muista?
Tuijotin serkkuani hetken. Sitten minulle valkeni. Elli tuli tietenkin syntymäpäivilleni, jotka olisivat viikonloppuna!
- Sori mä oon ihan sekasin, mumisin. - Mä en tajua enää mistään yhtään mitään.
Elli näytti osaaottavalta.
- Mikä nyt on? Poikahuolia?
Hätkähdin.
- Mistä sä arvasit?
- Arvasinko mä sitten oikein?
Nyökkäsin. Elli hymyili.
- Tulepas tänne sohvalle istumaan Pikku-Anu, Elli sanoi niin kuin hänellä oli ollut ennen tapana sanoa. - Ja kerro mulle kaikki.

Teimme voileivät ja teetä ja menimme sitten sohvalle istumaan. Vedin polvet koukkuun, siemaisin teetä ja aloin kertoa.
- Mä olen ollut jo yli vuoden totaalisesti rakastunut yhteen Tuomakseen. Se on varmaan meidän koulun parhaimman näköinen jätkä. Mut Tuomas taas ei ole ollut pätkääkään kiinnostunut musta. No, niin rakastunut mä olen ollut, että menin iskemään sen kaverin, Samin, et saisin sen huomion.
Elli äännähti epämääräisesti.
- Mitä?
- Ei mitään. Mietin vaan, että aika kieroa.
Katsoin Elliä loukkaantuneena.
- Kerronko mä vai en?
- Kerrot.
Huokaisin.
- Siis, mä iskin tän Samin ja aloin seurustella sen kanssa. Silloin Tuomas tosiaan alkoi kiinnittää muhun huomiota. Mut… Sitten tulikin vatsaan ongelma.
- Sä olit rakastunut Samiin?
- Niin just, mä rakastuin Samiin. Niin mä siis jouduin kahden miehen loukkuun. Enkä tiedä kumpi mun pitäisi valita. Koska mä tiedän, että Sami välittää musta oikeesti tosi paljon, ja mäkin välitän siitä. Mut mä oon edelleenkin rakastunut Tuomakseen. ja tänään liikkatunnilla se osoitti kuinka kiinnostunut se on musta.
Kerroin Ellille mitä oli tapahtunut. Tyttö näytti hämmentyneeltä.
- Eli sä et tiedä yhtään mitä tehdä?
Pudistin avuttomana päätäni.
- No Pikku-Anu, Elli sanoi taas ja hymyili. - Anna kun mä kerron.

Päivämäärä:   8.2.08 18:06:58

jatkoa =D hyvä pätkä taas ^^

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   8.2.08 20:59:57

oi ihana pätkä, jatkoa sitten taas kehiin:>

Päivämäärä:   9.2.08 12:25:33

jatkeles mahd. pian, ei jaksa oottaa :D

Lähettäjä: Siru 
Päivämäärä:   10.2.08 00:14:46

Luin koko tarinan kerralla ja mutta ei voi sanoa, kuin että yksi parhaimmista mitä olen lukenut! Muutama virhe löyty ohimennen, muttei haitannut. Tykkään sun kirjoitustyylistäs tosi paljon. Tähänastinen juoni ollut mukaansatempaavaa ja innostavaa. Kuvailet juuri sopivilla adjektiiveilla ja teksti on elävää. Jatka samaan malliin! Liityn lukijakaartiisi jännittämään tulevaa <3
P.S. Tää on oikeesti hyvä, en mielistele :)

Lähettäjä: Henz 
Päivämäärä:   10.2.08 12:18:25

tää on aivan ihana tarina.. :)

LähettäjäLucius 
Päivämäärä:   11.2.08 19:29:19

Noniin!

LähettäjäLumi 
Päivämäärä:   12.2.08 15:50:34

jatkeles =)

Lähettäjä: fruide 
Päivämäärä:   12.2.08 16:35:47

yy hyvä pätkä jatkoo vaa

Päivämäärä:   12.2.08 18:07:02

Kiitos kaikille! Ihanaa kun pidätte!

Laitan jatkoa tänään tai huomenna :)

Lähettäjä: minää 
Päivämäärä:   12.2.08 19:01:26

Laita tänää!

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   13.2.08 15:15:00

lisäiletkös?

Lähettäjä: |: 
Päivämäärä:   13.2.08 17:07:44

Koita laittaa ajois.. Ettei tarvi yömyöhään oottaa. ;D

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   13.2.08 19:02:26

Tähäki vois tulla ujatkoo mahd. nopeesti, oli kivaa luettavaa:D

Päivämäärä:   13.2.08 19:14:35

Tässä on jatko! Anteeksi että olette joutuneet odottamaan, mutta pääsi koulusta vasta kuudelta (believe it or not) joten sain vasta nyt kirjotettua... Ei oo kovin pitkä, mut mä hermoilen homisia wanhojen tansseja niin en voi keskittyä :D
--

Laskin teekuppini sohvapöydälle ja katsoin hämmästyneenä Elliä.
- No? hoputin. Elli virnisti.
- Sä olet rakastunut kahteen mieheen, hän sanoi hitaasti. - Ja ne molemmat on rakastunut suhun.
Tuhahdin.
- “Rakastaa” on aika vahva sana.
Elli kohautti olkiaan.
- Joka tapauksessa, sä et tiedä kumman sä haluat ja ne molemmat haluaa sut. Kerro mulle näistä pojista.
Mietin.
- No, Tuomas on naistenmies ja sen kanssa on välillä tosi vaikeeta puhua, koska se ei tee mitään oma-aloitteisesti. Paisti nyt. Tuomas on oikeestaan vähän niin kuin Rantojen Adonis, jos tiedät mitä tarkoitan. Ja Sami, no, Sami on varmaan vähän niin kuin naapurin poika, ujo ja hiljainen, mut sen seurassa hiljaisuus ei oikeastaan haittaa. Se on mukava ja ehkä vähän romanttinenkin. Mut minkäs teet, naiset tykkää gangstereista, lopetin ja kohautin olkiani. Elli katseli minua mietteliäänä.
- Onko Tuomas sitten gangsteri?
- Kai… en mä tiedä. Se on kuitenkin varattu…
- Niin kuin säkin, Elli sanoi. Punastuin. Elli ei kuitenkaan jatkanut siitä.
- Mä sanon sulle nyt, että pidä siitä Samista kiinni jos yhtään siltä tuntuu. Tää Tuomas ei kuulosta oikeen mukavalta tyypiltä.
Taas kerran joku neuvoi minua pitämään kiinni Samista. Luultavasti siinä olikin perää. Luultavasti Tuomas oli peluri ja luultavasti meidän suhteemme ei onnistuisi. Mutta niinhän sitä sanotaan: rakkaus on sokea.

Lauantai saapui mukanaan syntymäpäiväni. En ollut pyytänyt mitään erikoista, pääasiassa vain rahaa, enkä juuri muuta saanutkaan. En ennen kuin Sami tuli puolenpäivän jälkeen mukanaan kukkakimppu ja suklaata.
- Mä en oikeen tiennyt mitä ostaa, hän sanoi ja ojensi lahjat minulle. - Joten turvauduin kukkakauppaan.
Hymyilin.
- Nää on ihania, kiitos.
Elli ilmestyi eteiseen.
- Kustu nyt poika sisälle, hän sanoi. Hymähdin.
- Tuutko sisälle? Täällä ois kakkua.
Sami astui iloisena sisään harmaasta ulkoilmasta ja riisui takin ja kengät.
- Täällä tuoksuu hyvälle, hän sanoi ja nuuhki ilmaa. Naurahdin.
- Joo äiti päätti tehdä pullia.
Elli irnuili minulle
- Etkö sä esittele meitä?
- Eletäänkö me jotain 50-lukua? jupisin, mutta esittelin Samin serkulleni. Elli vilkaisi minua kulmat kohollaan ja kuiskasi nopeasti korvaani:
- Mitä sä valitat, Samihan on namupala!
Virnistin nolona. Seurasin Samia keittiöön ja istuin tämän viereen. Poika olikin jo saanut lautaselleen suuren palan suklaakakkua.
- No miltä tuntuu olla seitsemäntoista? hän kysyin. Kohautin harteitani.
- Eipä se kovin paljoa erilaista ole kuin kuusitoistakaan, sanoin ja leikkasin palan kakkua itsellenikin. Juuri silloin ovikello soi uudestaan. Huokaisin, laskin lusikan kädestäni ja menin avaamaan. Oven takana seisoi Tuomas tulipunainen ruusu kädessään ja valloittava hymy huulillaan.
- Onnea synttärisankarille, hän sanoi ja halasi minua.

Saatoin hämmästyneenä pojan keittiöön. Sami vilkaisi Tuomasta ja sitten minua. Hänen katseensa muuttui tummaksi.
- Öö, tässä on Tuomas, sanoin ja välttelin Ellin katsetta. Toisaalta en voinut katsoa Samiinkaan, joten tyydyin tuijottamaan kakkua pöydällä. Lopulta Tuomas rikkoi hiljaisuuden.
- Saanko mäkin kakkua? hän kysyi. Hätkähdin.
- Joo tietty, mutisin ja kävin hakemassa pojalle lautasen. Tuomas oli istunut sillä välin Ellin viereen.
- Tässä, mutisin ja istuin Samin viereen. Poika laski kätensä omani päälle kuin osoittaen, että olin varattu. Vilkaisin poikaa ja hymyilin tälle. Tuomas katsoi minua.
- No, onko kivaa olla seitsemäntoista?
Virnistin.
- Kaikki kysyy tota. Ei se oo mitenkään erilaista kuin ennenkään.
Tuomas hymyili ihanaa hymyään ja sai jälleen sydämeni laukkaamaan. Mietin, oliko päätökseni sittenkään oikea.

Päivämäärä:   13.2.08 19:26:12

Ihana jälleen kerran!<33 Jatkoa kaipailen..:) (Kuka nyt ei kaipailis..;) )

Lähettäjä: Chunky 
Päivämäärä:   13.2.08 22:52:39

Rupersin vasta äsken lukemaan. AIVAN ihana! Jatkoa nopee<3

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   14.2.08 07:49:54

Kyllä tota on hyvä pätkä tuossa, hyvin selitelty. :) Musta olis kyllä kivempi jos noita JATKA IHMEESSÄ<33333 kommentteja vähän vähennettäisiin niin ei topsu täyttyis niin tiuhasti ;)

Päivämäärä:   16.2.08 14:16:13

Kiitos kaikille taas kerran! Tästä saatte jatkoa, laitan varmaan pätkän vielä maanantaina, koska lähden tiistaina Egyptiin enkä pääse koneelle viikkoon... :)
--

Ilmapiiri tuntui sähköistyvän huomattavasti, kun Tuomas tuli. Sami loi murhaavia katseita poikaan, joka ei ollut huomaavinaan. Minä olin totaalisen hämmentynyt enkä tiennyt mitä minun pitäisi tehdä. En voinut pyytää poikia poistumaan, mutta en voinut istua paikallani ja katsoa poikien sanatonta taistelua. Siirryimme olohuoneeseen ja istuin sohvalle. Sami istui oikealle ja Tuomas vasemmalle puolelleni. Katsoin Elliä apua anovasti, mutta tyttö näytti olevan yhtä avuton kuin minäkin.
- Hmm, aloitin. - Mä tässä ajattelin, että voisi lähteä lenkille.
- Joo, mä ajattelin samaa, Elli sanoi. - Voitaisiin jutella ihan kunnolla kaikesta.
Sekä Sami että Tuomas tuntuivat huomaavan vihjeen, mutta Sami oli ainoa joka reagoi.
- Mun pitäisi varmaan lähteä, hän sanoi. Tuomas liikahti levottomasti. Elli nousi ylös ja venytteli.
- Ai että raitis ilma tekisi hyvää, hän sanoi hieman liiankin äänekkäästi. Sami mulkoili Tuomasta olkani yli. Tuomas haukotteli.
- No kai munkin pitää lähteä, hän sanoi viimein, hiven ärtymystä äänessään. Saatoin pojat eteiseen. Sami halasi minua.
- Onnea vielä, hän kuiskasi korvaani. - Nähdään joku päivä ihan kahdestaan.
Hymyilin.
- Joo.
Tuomas astui lähemmäs aikomuksenaan ilmeisesti halata myös, mutta Sami avasi oven ja työnsi Tuomaksen ulos. Poika vilkutti minulle pikaisesti ennen kuin Sami pamautti oven kiinni. Kuulin vaimeasti poikien sananvaihdon kun he marssivat pihatietä eteenpäin. Huokaisin helpotuksesta ja käännyin Elliin päin.
- No? kysyin. - Huomaatko sä nyt miks mulla on vaikeeta?

Päätimme lopulta lähteä oikeastikin lenkille. Ilma oli hirveän kylmä. Kiersimme pikaisen korttelikierroksen ja puhuimme mahdollisimman vähän.
- Hirveän kylmä, mutisin kun viimein pääsimme sisään. Elli nyökkäsi.
- Järkyttävän kylmä, hän sanoi. Keitin taas teetä.
- Kuule Pikku-Anu, Elli sanoi kun sai teensä eteensä. - Sulla on tosi paha tilanne.
- Ihan tosi? sanoin ärtyneenä. - Miten mä en oo huomannut?
- Älä viitsi, Elli puuskahti. - Istu alas ja keksitään mitä sun pitäisi tehdä.
- Etkö sä enää olekaan Samin kannalla? hämmästyin.
- Olen… tai en. En mä tiedä.
Naurahdin.
- Mikä sai sut vaihtamaan mielipidettä?
Eli näytti vaivaantuneelta.
- En mä oikein tiedä. Tuomas näytti kuitenkin siltä, että se on mielettömän kiinnostunut susta.
- Mun yks kaveri luulee, että Tuomas haluaa vaan kostaa jotain Samille, sanoin. Elli kiinnostui.
- Kostaa? Mitä?
Kohautin harteitani ja kumosin loput teestä kurkkuuni.
- Kun tietäis, mumisin. - Ne riiteli jostain kesäloman lopussa. Varmaan jotain suhdesotkuja…
- Kannattaisko sun kysyä Samilta? Elli ehdotti.
- Ai mitä? “Kuule Sami, sä riitelin tossa kesällä jostain Tuomaksen kanssa, mistä te riitelitte? Muuten vaan kysyn.”?
Elli virnisti.
- Joo, okei älä kysy, hän sanoi. Olimme hetken hiljaa ja Elli hämmensi teetään mietteliäänä.
- Pidä Sami, hän sanoi lopulta. - Jos siinä kostamisessa on mitään perää, sä menetät kaiken.
- Mut kun ei siinä ole mitään perää, tulistuin.
Elli rypisti kulmiaan.
- Suhdesotkuissa on aina jotain perää, hän sanoi. - Jos Sami on vaikka vaikuttanut johonkin Tuomaksen suhteeseen tai toisinpäin, niin siinä voi ihan hyvin olla kostamisen aihetta.
- Toi kuulostaa ihan joltain saippuasarjalta, huomautin.
- Elämä on saippuasarjaa, Elli sanoi hykerrellen. - Pettämistä, rakastumista, vihaamista ja eroja.

Pyörittelin Ellin mielipidettä mielessäni päässäni vielä pitkään sen jälkeen, kun serkkuni oli lähtenyt kotiin ja koulu alkanut viikonlopun jälkeen. Sami ja Tuomas näyttivät olevan sotajalalla. Sami kertoi tuntemuksistaan minulle heti maanantaiaamuna.
- Anu, hän sanoi vaivaantuneena. - Mä en halua että sä enää vietät aikaa Tuomaksen kanssa.
Pojan sanat eivät tullee minulle yllätyksenä, mutta petyin silti.
- Mikset?= kysyin, vaikka tiesin vastauksen.
- Koska mä pelkään että mä menetän sut.
- Etkö sä luota muhun?
Sami oli hetken hiljaa ja pyöritteli peukaloitaan.
- Mä en enää tiedä mistään mitään, hän sanoi viimein. - Kyllä, kyllä mä suhun luotan. Mut mä en luota Tuomakseen.
Laskin käteni Sami kädelle.
- Eikö tärkeintä ole että sä luotat muhun?
Sami hymyili varovasti.
- Kai sen pitäisi olla, hän sanoi. - Mutta mä tunnen Tuomaksen paremmin kuin sä. Mä tiedän, kuinka montaa tyttöä se on pettänyt. Lilliäkin se pettää yhtenään, eikä tyttö varmaan tiedä siitä mitään, vaikka kaikki muut tietää.
Kohottauduin paremmin istumaan.
- Onko Tuomas pettänyt Lilliä?
Sami nyökkäsi katse lattiassa.
- On, viimeksi kesällä. Jossain baarissa mä löysin sen nuoleskelemasta jotain tuntematonta tyttöä. ja yhtenäänhän se flirttailee muille. Se flirttailee sullekin.
Punastuin. Sami oli siis huomannut.
- Eikö Lilli siis tiedä mitään? kysyin ja Sami pudisti päätään.
- Ei Tuomas Lillistä oikeesti välitä, se on sen kanssa vaan näön vuoksi. Tuomas on peluri. Ja just siksi mä pelkäänkin.
En sanonut enää mitään. Sisimmässäni tiesin Samin olevan oikeassa. Mutta toivoin ettei hän olisi. Toivoin niin kovasti, että minä voisin joskus olla Tuomaksen kanssa. Mutta toivoin myös, etten menettäisi Samia. Pelkäsin hirveästi, että joskus pettäisin Samia ja tunisin huonoa omaatuntoa koko loppu elämäni. Siirsin vaikeat ajatukset pois mielestäni ja kohotin käteni ja siirsin hiuskiehkuran pois Samin kasvoilta.
- Älä pelkää, kusikasin, ja tiesin valehtelevani. - Sä voit aina luottaa muhun.

Päivämäärä:   16.2.08 15:55:48

olisko mitenkää mahollistä et jättäisit tavarat kotiin ja ottaisit mut sun matkalaukkuun? <:
Hyvä pätkä jälleen! <: jatka pian. <:

Lähettäjä: Siru 
Päivämäärä:   17.2.08 20:18:25

jatkoo ♥ ihana

Päivämäärä:   18.2.08 14:40:43

Kiitos! Tässä tulee nyt jatkoa, ja seuraavaa kertaa en vielä tiedä. Viimeistaan viikon päästä perjantaina :)
---

Tuomas ja Lilli olivat jälleen toistensa kaulassa, kun välitunnilla suunnistin kauppaan. Loin murhaavan katseen Tuomaksen selkään ja tunsin ensimmäistä kertaa sääliä Lilliä kohtaan, vaikka ennen olinkin tyttöä sekä kadehtinut että vihannut. Astelin nopeammin katse tiukasti eteen luotuna yritin olla ajattelematta paria. Se ei yllättäen ollutkaan niin vaikeaa kuin ennen. Ensimmäisenä mieleeni nousi Sami ja hymyilin itsekseni. Mutta ajatuksieni perällä kummitteli kuitenkin toinen poika, täydellinen, toteutuneiden unelmien kuva, Tuomas. Kylmät väreet kulkivat pitkin selkääni. Miten minä voisin ikinä selvitä tästä tilanteesta?

Pyörittelin lyhyttä hiuskiehkuraa kynän ympärille äidinkielentunnilla ja yritin kuunnella opettajan luentoa antiikinajan kirjallisuudesta. Piirtelin sydämiä vihkoni kulmiin, joka toiseen sydämeen raapustin S-kirjaimen ja joka toiseen T:n. Hymähdin ja pyyhin sydämet pois, ettei vieressäni istuva Nelli huomaisi niitä. Sen sijaan kirjoitin vihkon keskiaukeamalle molempien poikien nimet ja listasin alle miinukset ja plussat. Mikään muu ei tuntunut enää auttavan.

Jostain syystä minua ei huvittanut puhua Tuomakselle koko päivänä. Poika tuli välillä pyörimään ympärilleni, varsinkin, kun Samia ei näkynyt, mutta torjuin hänet.
- Missä Lilli on? kysyin napakasti, kun poika astui viereeni ennen matikan tuntia.
- Kuviksen tunnilla, miten niin?
- Mietinpä vaan, että tietääkö se mitä sä teet sen selän takana.
- Mitä mä sitten teen? Tuomas kysyi ja virnisti. Hän laski kätensä harteilleni ja hätkähdin.
- Vikittelet toisia tyttöjä.
- Vikittelenkö? poika kysyi. - Sua vai?
- Niin just, just mua, ärähdin ja ravistelin pojan kädet harteiltani. - Me ollaan molemmat varattuja, joten anna olla.
- Kuule ei se ole ongelma, ainakaan mulle, Tuomas sanoi hiljaa. Kohotin kulmiani ja ristin käteni.
- Eikö? No miks sä et sitten jätä sitä ennen kuin edes suunnittelet pettämistä?
Tuomas näytti hämmentyneeltä.
- En mä halua jättää sitä jos mä en saa varmuutta sun tunteistas.
Mykistyin täydellisesti. Se oli ensimmäinen kerta, kun Tuomas sanoi sen päin naamaa. Hän näytti alakuloiselta ja eksyneeltä.
- Mun tunteista? toistin ja Tuomas nyökkäsi.
- Niin, mä haluan tietää, että onko mulla mitään toivoa.
Tuijotin poikaa, muten ehtinyt vastata ennen kuin Tiia tuli viereeni.
- Moi Anu, hän sanoi ja vilkaisi Tuomasta.
- Moi.
Me kaikki kolme seisoimme hetken täydellisessä hiljaisuudessa. Lopulta en enää kestänyt, vaan käännyin pois Tuomaksen malttamattoman ja kysyvän katseen alta.
- Tiia, miten tää tehtävä 154 lasketaan? Mä yritin kaikkia tapoja mitä ope näytti, mut mikään ei onnistunut.
Tiia katsoi vihkoani.
- Tohon tulee miinus eikä plus, hän sanoi lopulta. Nappasin vihkoni takaisin.
- Eikä, murisin ja aloin kumittaa koko laskua. Tuomas katseli minua hetken aikaa hiljaa ja lähti siten pois.

Kaikki oli siis varmaa, ajattelin kävellessäni kotiin. Tuomas oli kiinnostunut minusta ja halusi tietää minun tunteistani. Ja Sami piti minusta ja pelkäsi, että jättäisin hänet Tuomaksen takia. Ja minä pidin molemmista. Minä pidin Samin hymystä ja huolehtimisesta, pidin pojan hellästä tavasta suudella ja katsoa minua. Mutta minä pidin myös Tuomaksen katseesta, pojan vahvoista käsistä ja erottuvasta persoonasta. Ja minä unelmoin hänen suudelmistaan, niistä vaaleanpunaisista pilvistä ja perhosista ja auringonpaisteesta ja hiekkarannasta ja kaikesta.

Kävelin koulun käytävää pitkin kaapilleni ja yritin epätoivoisesti päättää, kummasta pidin enemmän. Tuomas seisoi ikkunan ääressä ja jutteli Lillille. Kävelin melkeinpä välinpitämättömänä ohi, ajatukseni leijuivat jossakin ihan muualla. Kuulin Lillin hyvästelevän Tuomaksen kun avasin kaappini oven. Lilli tosiaankin piti Tuomaksesta, mutta Tuomas ei välittänyt Lillistä. Sami oli sanonut niin, Sami oli sanonut, että Tuomas oli vain peluri. Nelli oli sanonut, että Tuomas halusi kostaa Samille jotakin. Elli oli sanonut, että elämä on saippuaoopperaa. Ja Tuomas halusi tietää tunteistani. Vedin takkini kaapista ja tunsin, kuinka joku pyöräytti minut ympäri.
- Tuomas, huokaisin ja katsoin poikaa. - Mitä nyt?
- Mä haluan tietää, poika sanoi melkein epätoivoisesti. - Mä haluan tietää mitä sä tunnet mua kohtaan.
Avasin suuni, mutten saanut ääntäkään aikaiseksi.
- Mä… en tiedä, mä oon ihan sekasin… mä-.
Mutta Tuomas ei kuunnellut loppuun, vaan painoi huulensa huulilleni. Hetken aikaa seisoin paikallani tajuamatta mistään mitään. Tuomaksen pehmeät huuleni olivat omillani ja kädet selkäni takana. lainkaan ajattelematta, mitään miettimättä, kiedoin käteni Tuomaksen niskaan ja vastasin suudelmaan. Odotin, että jotakin tapahtuisi. Että salaperäinen huilumusiikki alkaisi soida, että ympärillämme alkaisi lennellä perhosia tai pilviä tai edes jotakin. Mutta mitään ei tapahtunut. Ei mitään. En tuntenut lämmintä aaltoa vatsassani, en tuntenut sähkövirran kulkevan lävitseni. Sydämeni ei hakannut kiivaammin. Mitään ei tapahtunut. Ei kerta kaikkiaan mitään. Irrottauduin suudelmasta ja katsoin Tuomaksen olan yli. Sami seisoi käytävässä ja katsoi minua silmät täynnä katkeruutta, pettymystä ja surua.
- Sami, kuiskasin ja vedin käteni pois Tuomaksen niskasta, mutta tehtyä ei enää saatu tekemättömäksi. Poika pudisti päätään, kääntyi ja lähti pois. Tuomas irrotti otteensa minusta. Katsoin poikaa ymmärtämättä kunnolla, mitä juuri oli tapahtunut.
- No? Tuomas kysyin ja hymyili. - Osaatko sä nyt kertoa sun tunteistas?

Päivämäärä:   18.2.08 14:59:03

namm<3 hyvä pätkä taas!! <: jatka pian! :))

Lähettäjäriitasointu. 
Päivämäärä:   18.2.08 16:31:59

;< voi samia..

Lähettäjä: joku kummalinen 
Päivämäärä:   18.2.08 16:36:34

yääähh, Samin pitää saada takas tyttönsä eik kenenkään tuomaksen saa varastaa sitä!!

Päivämäärä:   18.2.08 17:21:14

Tuomaksesta ja Anusta pitää tulla pari..:D

Päivämäärä:   18.2.08 17:37:01

säälin samia. :/ se on niin sulonen. mut joo hyvä pätkä oli. :> jatkuu nopsaan.

Lähettäjä: :> 
Päivämäärä:   18.2.08 18:01:35

Jatkoo....

Päivämäärä:   19.2.08 00:20:38

aah, äkkiä jatkoa! en malta oottaa et mitä seuraavaks tapahtuu! :>

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.2.08 19:02:26

Voi tota Samia... :(

No, mutta jatkoa pian! :D

Lähettäjä: Camelia 
Päivämäärä:   19.2.08 21:13:15

Onnitteluni. Tämä oli varmaan paras pätkä koko tässä tarinassa. Olen lueskellut tätä kaikessa hiljaisuudessa, mutta nyt esittäydyn täälläkin.

Perusasiat ensin. Pätkät on sopivan kokoisia eikä häiritseviä kirjoitusvirheitä löydy. Vuorosanat on kirjoitettu sopivasti puhekieltä käyttäen. (Liika puhekieli on häiritsevää.) Kappaleet on myös sopivan kokoisia ja näin. Kirjoitusasussa ei ole siis moittimista :)

Jos katsoo tätä aiheena niin tämä on aika tylsä. Ei siis kerro muusta kuin Anun loukusta kahteen poikaan. Tulisi nyt mieleen, että pienillä lisäjuonilla ja juonikoukeroilla, jotka siis kertois jostain muustakin, vaikka sitten loukkantuneesta kissasta, elävöittäisi tarinaa pääjuonen ohella (Mua kukaan ymmärrä enää tään jälkeen :D ). Mutta tuo ei nyt ole niin merkittävää, ellei tämä tarina ole vielä aivan alussa. Ja tarkoitan tuota juttua ihan yleisesti enkä vain tässä tarinassa. (Eikä tähän tarvi laittaa mitään lisäjuttuja, kun muuten hyvin toimii).

Muuten tää ihastuminen ja kaikki on kuvattu hyvin.

Vielä mennäkseni edelliseen (tai tämänhetkiseen) lukuun.
Lilli tosiaankin piti Tuomaksesta, mutta Tuomas ei välittänyt Lillistä. Sami oli sanonut niin, Sami oli sanonut, että Tuomas oli vain peluri. Nelli oli sanonut, että Tuomas halusi kostaa Samille jotakin. Elli oli sanonut, että elämä on saippuaoopperaa. Ja Tuomas halusi tietää tunteistani.
Tuo oli ehdottomasti paras kohta koko luvussa. Ihastuin täysin. Tuo "oli sanonut" toimii minusta tuossa mahtavasti :)
Muutenkin lukupätkämikälieonkaan oli jännittävä. Tai loppu oikeastaan, mutta kuitenkin.

Nyt lopetan, kun alkaa tuntua, että tästä sepostuksesta alkaa pikkuhiljaa tulla yhä typerämpi. Joten jatkoa odotan ja jatka samaan malliin. Ai ni, miten pitkään aiot tätä kirjottaa vielä?

Päivämäärä:   19.2.08 21:16:41

Jatkoa :)

Lähettäjä: dzii 
Päivämäärä:   20.2.08 18:16:47

aivan ihana tää , luin koko tarinan tähän asti putkeen ^^

Lähettäjä: poison 
Päivämäärä:   20.2.08 18:47:59

Camelia< Musta toi oli hyvin sanottu ja oon ihan samaa mieltä:)
Joku Anun kaveri tai sukulainen vois kuolla/ sairastua.

Päivämäärä:   20.2.08 20:34:23

piuu

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   23.2.08 23:10:23

nostan tätä.

Lähettäjä: MMinskuuuuu 
Päivämäärä:   24.2.08 00:38:55

grrr jatkoa nam<3

Päivämäärä:   27.2.08 11:43:24

Voi kiitos kaikille!

Camelia: Kiitos pitkästä kommentistasi! En tiedä oikeastaan yhtään kuinka pitkään tämä vielä jatkuu :D ideoita syntyy aika hyvin kun oon yhden pätkän kirjottanut... Saa nähdä sit kuin pitkä tulee :)

Tulin tänään illalla kotiin vasta 1 yöllä (ja tiistai aamuna heräsin 5) niin että voin vaikka yrittää tänään jatkoa kirjoittaa :)

Lähettäjä: minää 
Päivämäärä:   27.2.08 11:44:02

Jatka tänään :DD

Päivämäärä:   27.2.08 13:36:37

Tässä nyt sitten jatkoa! Lisää saatte viikonlopun aikana :)
--

Seisoin avuttomana kaappini edessä. Katsoin vuoroin Tuomasta, vuoroin paikkaa minne Sami oli kadonnut. En saanut sanaakaan suustani. Kyyneleet polttivat silmiäni ja räpyttelin kiivaasti. Tuomas hymyili itsetietoisesti kädet ristissä rinnan päällä. Avasin suuni sanoakseni jotakin, mitä hyvänsä, vaikken tiennyt lainkaan mitä tunsin, mitä sanoisin. Juuri sillä hetkellä näin Nellin kääntyvän kulman takaa ja hänen varoituksensa nousivat silmieni eteen. Älä tee mitään typeryyksiä. Ne sanat palauttivat minut maan pinnalle.
- Ai mitäkö mä tunnen? kysyin ja tunsin pienen pienen kiukun pistoksen. Tuomas kohotti kulmiaan ja nyökkäsi.
- Sä voit miettiä sitä, vaikka tuskin sä sitä itse tajuat. Sä oot niin älyttömän täynnä itseäs, että sä luulet että kaikki rakastaa sua teit sä mitä hyvänsä!
Huomasin, että nelli oli pysähtynyt ja katsoi minua hieman yllättyneenä. Moni muukin oppilas oli pysähtynyt kesken kaapintyhjennysoperaationsa. Tuomas näytti siltä, kuin olisin lyönyt häntä, mutten välittänyt. Sanoin mitä sylki suuhun toi, sanoin mitä mieleeni tuli ja tyhjensin kaiken turhautumisen ja epätoivoni niihin sanoihin, jota lauoin Tuomaksen kasvoille.
- Luuletko sä, että mä vaan odottaisin, millon sä jätät Lillin ja kaikki muut tyttöystäväsi? Luuletko sä, että mä en tiedä minkälainen kusípää sä oot?
- Hei hei, Tuomas sanoi ja kohotti kätensä. - Sä aloitit tän, sä se mulle aloit flirttaamaan.
- Joo, mä myönnän, että alkusyksystä mä tunsin sua kohtaan jotain. ja nyt mä en voi ymmärtää, että miten mä oon voinut olla niin tajuttoman sokea. Mä oisin varmaan seurannut sua vaikka maailman ääriin, jos Sami ei olis tullut mun elämään.
- Sami, Sami, Tuomas irvisti. - Mitä sä siinä jätkässä oikein näet?
Silmissäni leimahti ja astuin uhkaavan askeleen lähemmäs Tuomasta, joka perääntyi hieman hätääntyneenä.
- Mä näen siinä kaikkea, mitä sussa ei ole, ja mitä sussa ei tule ikinä edes olemaan! Sä yrität heti varastaa mut, kun nääe että Sami on onnellinen, minkä takia? Että sä voisit kostaa sille, että se pilasi sun suhteen toiseen tyttöön? Että sä voisit kostaa sille, ettei se vaan kertoisi Lillille sun yhdenillan jutuistasi?
Kuulin terävän henkäyksen ja huomasin, että myös Lilli oli kuullut sanani.
- Niin juuri, sylkäisin. - Sä olet pettänyt Lillia ties kuinka kauan, nyt just munkin kanssa! Ihan kuin sä oikeasti ajattelisit kenenkään tunteita, ihan kuin sä oikeasti välittäisit musta!
Sen sanottuani käänsin selkäni Tuomakselle, joka jäi sanattomana seisomaan käytävälle. Syöksyin portaat alas ja ulos koulusta.

Juoksin kyynelten sokaisemana pitkin katuja, kunnes en enää voinut hengittää. Pysähdyin, lysähdin maahan ja purskahdin itkuun. Asfaltti oli jääkylmää ja kasvoilleni puhalsi pohjoistuuli, mutten hievahtanutkaan paikaltani ennen kuin sain viimeisenkin kyyneleen kuivattua poskeltani. Nousin huterasti seisomaan ja huomasin, että olin jättänyt takkini, laukkuni ja avaimeni avoimen kaapin oven eteen kouluun. Minua palelsi ja väsytti ja halusin kotiin. Mietin, pitäisikö minun hakea avaimet koulusta vai mennä kotiin. Vai etsiä Sami. Kurkkuani kuristi kun muistin pojan ilmeen. Älä pelkää, sä voit aina luottaa muhun. Seisoin paikallani ja yritin päättää, lähtisinkö kouluun hakemaan tavarani vai etsisinkö Samin. Kumpikin tarjous houkutteli ja tuntui epämieluisalta yhtä aikaa. Ja kaiken lisäksi huomasin olevani eksyksissä.

Kävelin katuja ristiin rastiin kädet kiedottuna ympärilleni. Yritin kovasti ajatella jotain mukavaa ja lämmintä, mutta pieni pakkanen puri silti nenääni ja käsiäni. Käännyin yhdestä kulmasta vasemmalle. Sami istui kadun keskivaiheilla nojaten harmaankeltaiseen betoniseinään. Hän oli painanut kasvonsa polviinsa eikä hievahtanutkaan. Ainoastaan hänen vaalea tukkansa huojui tuulessa. Epäröin. purin huultani ja astuin lähemmäs. Istuin Samin viereen.
- Sami, huokaisin ja ojensin käteni laskeakseni sen pojan käsivarrelle, mutta vedin sen kuitenkin takaisin. Kiedoin kädet polvieni ympärille ja mietin, mitä voisin sanoa.
- Sami, sanoin taas. - Mä teidän että tää ei varmaan auta mitään, mut mä oon tosi pahoillani.
Sami ei hievahtanutkaan. Huokaisin syvään.
- Mä haluaisin kertoa sulle-.
- Mä en halua kuulla, Sami keskeytti minut. - Ja mä en ymmärrä mitä sä edes haluat, purkautua mulle? Etsitkö sä mut käsiisi että sä voisit kertoa, kuinka paha olo sulla on?
Sami nousi seisomaan. Kohotin katseeni. Pojan silmissä salamoi katkeruutta ja vihaa.
- Mä en halua kuulla, mä en halua tietää. Mä en tosiaankaan halua tietää, miten sä käytit mua tän koko ajan hyväkseks. Mä haluan unohtaa sut, mä haluan unohtaa meidät.
Tutuii kuin sisälleni olisi kaadettu jääkylmää suolahappoa. Sain jotenkuten kammettua itseni ylös, mutta Sami oli jo siinä vaiheessa ehtinyt kävellä kadun toiseen päähän. Pettymyksen, surun ja järkytyksen pakottamana huusin pojan perään.
- Siitä vaan! Unohda mut, unohda meidät! Ilmeisesti mä en sitten merkannutkaan sulle niin paljon kuin mä luulin! Unohda vaan, heitä kaikki muistot mielestäsi, mut mua sä et voi pakottaa unohtamaan! Mä en halua unohtaa!
Hetken olin varma, että Sami pysähtyisi. Mutta poika ei pysähtynyt, hän ei edes katsonut taakseen. Katsoin avuttomana ja loputtoman yksinäisenä, kun poika katosi kulman taakse.

Lähettäjä: poison 
Päivämäärä:   27.2.08 14:49:57

Voi Ei! Sami on suuttunu.

LähettäjäLumi 
Päivämäärä:   27.2.08 16:12:46

eiiii! nyt sä rikoit juuri samin lähdöllä sen söpön parin joka oli onnessaan yhdessä *mököttää* jatkeles =)

Päivämäärä:   27.2.08 16:26:01

jatkoaaa =D tää on aivan mahtava =D Anu ja sami takas yhtee =)

Päivämäärä:   27.2.08 19:02:20

Ihana! <33 Niinpä, takas yhtee Anu ja Sami!:D

Päivämäärä:   27.2.08 19:50:57

JATKA!!!

Lähettäjä: Eyan. 
Päivämäärä:   27.2.08 21:26:56

voi luoja.. jatka nyt ja äkkiä.

Lähettäjä: Kkartsu 
Päivämäärä:   27.2.08 21:55:28

voi sami raukka<3 jatkoa<3

LähettäjäClownkiller 
Päivämäärä:   27.2.08 21:58:36

Hyvä pätkä, ärsyttää kun nää jää aina tälleen hautumaan et aina pikimmiten pitää tulla tarkistamaan onko uutta pätkää tullut, jätät nää aina sopivaan kohtaan kesken :> pari kirjoitusvirhettä löysin, mut ne nyt on vaan sivuseikkoja. jatkeles pian :)

Päivämäärä:   28.2.08 16:02:16

Eikös se ole ideana että jätetään tarina sellaiseen kohtaan, että lisää halutaan nopeasti? :D

Joo, laitan jatkoa heti kun ehdin kirjoittaa :)

LähettäjäLucius 
Päivämäärä:   28.2.08 19:50:26

Nyt on ollu mahtavia pätkiä nää pari viimesintä, muutamat virheet siellätäällä ei oo paljoo haitannu :D

Päivämäärä:   29.2.08 20:57:55

Ihana tarina, nyt jatkoa vaan ja äkkiä! :D Anun pitää mennä sopii sen Samin kanssa<3 :D

Lähettäjä: Kkartsu 
Päivämäärä:   29.2.08 22:10:16

J A T K O A < 3

Päivämäärä:   1.3.08 13:01:10

Kiitos taas kaikille! Tässä teille jatkoa :)
--

Harhailin parisenkymmentä minuuttia pakkasessa ennen kuin löysin takaisin koululle. Kiipesin portaat ylös kaapilleni vain huomatakseni, että joku valopää oli mennyt varastamaan laukkuni. Nappasin kiroillen takkini avoimesta kaapista, jonka lukossa ei tietenkään ollut enää avaimia. Kävelin vielä toiveikkaana löytötavaraosastolle, mutta mitään omaisuuttani ei ollut siellä. Huokaisin, pyyhkäisin ärtymyksestä ja väsymyksestä ja osittain myös pohjattomasta surusta poskelleni tipahtaneen kyyneleen syrjään ja lähdin bussipysäkille.

Kiitin onneani, että olin tunkenut kännykkäni farkkujen taskuun. Äiti olisi varmasti murhannut minut, jos olisin menettänyt toisen kännykän puolen vuoden sisällä. Kaivoin kännykän esiin ja mietin, minkälaisen viestin voisin lähettää Samille. Aloitin useaan kertaan, mutta lopulta luovutin. Yritin ajatella, että Sami tarvitsi vain miettimisaikaa, ja minun piti antaa sitä hänelle. Muutaman päivän kuluttua poika jo tulisi luokseni ja olisi valmis yrittämään uudestaan. Astelin edestakaisin huoneessani ja yritin saada itseni rauhoittumaan. Tunsin oloni äärimmäisen pahaksi ja minun teki mieli vain lysähtää lattialle ja itkeä koko loppuelämäni. Mutta kyyneleitä ei enää tullut, ne tuntuivat kuivuneen kokonaan. Saadakseni muuta ajateltavaa valitsin Nellin numeron.
- Moi, Nelli vastasi. - Mulla on sitten sun laukkusi ja avaimesi. Kaapin mä jätin auki siltä varalta että sä palaisit takaisin hakemaan takkia.
- Ai, mumisin haluttomasti. - Kiitti. Mä hain takin.
- Hyvä, Nelli sanoi. Minua ärsytti hänen tekopirteytensä.
- Siitä vaan, sähähdin vaisusti. - Sano se.
- Mikä?
- Mitä mä sanoin, kuitenkin haluat.
Nelli oli hetken hiljaa.
- En mä sano sitä, hän sanoi lopulta. - Mä tiedän että sä et kaipaa sitä nyt.
Hymähdin.
- Oikeessa oot. Sä olit koko ajan oikeessa. Mä jäin nyt yksin koko loppuelämäkseni.
Nelli naurahti vaisusti.
- Höpöhöpö, hän sanoi. - Jos Sami välittää susta puoletkaan niin paljon kuin mä luulen, niin se antaa sulle anteeksi.
Minua alkoi väkisinkin hymyilyttää.
- Kiitti, huokaisin. - Mä en ymmärrä miten sä voit olla noin ihana.
Nelli nauroi.
- Hei koita pärjätä, hän sanoi. - Mun on nyt pakko mennä. Moikka.
Mutisin hyvästit ja katkaisin puhelun. Olikohan Nelli oikeassa? Voisiko Sami todella antaa minulle anteeksi? Ajatus ahdisti minua. Täytyisikö Samin antaa minulle anteeksi?

Seuraavana päivänä kouluun lähtö tuntui ylivoimaisen vaikealta. Ennen kuin astuin ovesta sisään vedin syvään henkeä. Tiesin, että tähän mennessä luultavasti koko koulu tietäisi tapahtuneesta. Ne, jotka eivät olleet nähneet minun purkautuvat Tuomakselle, olivat luultavasti kuulleet tapahtumasta joltakulta, joka oli nähnyt tapauksen. kuljin kuin unessa käytävien läpi ja minusta tuntui, että joka ainoa silmäpari kääntyi katsomaan perääni. Tiesin, että se oli liioittelua, mutten voinut sille mitään. Olin tyytyväinen, että Nelli istui jo sohvilla. Hän ojensi minulle laukkuni ja avaimeni.
- Kiitti, sanoin ja tavoittelin hymyä. Vein takkini kaappiin ja huomasin samalla Samin, joka istui pää painuksissa penkillä. Epäröin, halusin mennä istumaan pojan viereen ja kuitenkin halusin juosta kovaa vauhtia poispäin. Seistessäni kaappini edessä kahden vaiheilla Sami kohotti katseensa, huomasi minut ja katsoi kiireesti poispäin.
- Älä, sanat purkautuivat huuliltani ennen kuin ehdin estää niitä. - Älä tee tätä mulle.
Sami kääntyi taas katsomaan minua. Tein päätöksen nopeasti ja astelin pojan luokse.
- Sulle? poika kysyin myrkyllisesti. - Mitä mä oon sulle tekemässä?
Purin huultani, etten alkaisi taas itkeä.
- Mä haluan vaan sanoa sulle, että mä oon pahoillani. Mä haluan, että sä kuuntelisit sen verran. Sun ei tartte sen jälkeen enää ikinä nähdä mua tai katsoa muhun tai puhua mun kanssa. Sä voit sen jälkeen unohtaa mut ja löytää jonkun sun arvoisesi tytön elämääsi. Mut anna mä kerron sulle ensin, kuinka pahoillani mä oon.
Sami katsoi minua hetken.
- Okei, tänään koulun jälkeen. Nähdään aulassa ja mennään sitten jonnekin, missä voidaan puhua rauhassa.
Minun teki mieli kiljua riemusta, mutta tyydyin hymyilemään, kiittämään ja nyökkäämään. Kävelin sohvalle Nellin, Annan ja Tiian luo.
- No? kaikki kysyivät yhteen ääneen.

Odotin malttamattomana koulun loppumista. Viisarit tuntuivat matelevan vielä tavallistakin hitaammin, muta lopulta kello näytti kolmea. Ponkaisin ylöstuoliltani, ruttasin kirjat laukkuuni ja ryntäsin hakemaan laukkuani. Olin aulassa paljon ennen kuin Sami ilmestyi sinne. Poika ei mitä ilmeisemmin ollut pitänyt lainkaan kiirettä. Hän oli melkein viimeinen, joka saapui aulaan.
- Kiitti vielä kun annat mulle mahdollisuuden, sanoin ja hymyilin. Sami katsoi minua silmät mustina.
- Kuka sanoi että mä annan sulle mahdollisuuden? hän kysyin ääni niin täynnä halveksuntaa, että minun teki mieli jättää asia lopullisesti siihen paikkaan.
- Ei sitte, sanoin. - Mihin me siis mennään?
Lähdimme kävelemään, minä hieman Samin jäljessä. Tuijotin mykkänä pojan selkää ja yritin keksiä, mitä voisin sanoa.

Sami istutti minut samalle penkille, jolla olimme aikaisemmin syksyllä katsoneet auringon laskua ja jolloin sami oli nimennyt tähden minun mukaani. Sydäntäni kivisti. En voinut ymmärtää, miksi Sami oli valinnut juuri tämän paikan.
- Istu, sanoin vaisusti, mutta Sami pudisti päätään. Minäkin nousin seisomaan.
- Kuuntelethan sitten keskeyttämässä? varmistin. - Et lähde pois etkä mitään? Mä haluan kertoa sulle ihan kaiken. Mä tiedän, ettet sä halua kuulla, enkä mäkään halua kertoa, mutta vain näin me saadaan molemmat parempi olo, okei?
Sami nyökkäsi. Vedin syvään henkeä ja aloitin. Kerroin, kuinka olin ollut ensimmäisestä lukiovuodesta asti ihastunut Tuomakseen. Kerroin, kuinka olin keksinyt mukamas niin täydellisen ja vedenpitävän suunnitelman. Kerroin, kuinka olinkin sitten huomannut ihastuneeni myös Samiin ja kerroin, kuinka olin yrittänyt keksiä, mitä voisin tehdä. Sami katsoi päättäväisesti toiseen suuntaan koko kertomukseni ajan, kunnes pääsin siihen kohtaan, mitä edellisenä päivänä oli tapahtunut.
- Tuomas oli alkanut kysellä mun tunteista, sanoin turtuneena. - Enkä mä tiennyt yhtään mitä voisin vastata. Sitten se tuli, eilen koulun jälkeen, mun kaapille ja suuteli mua. Mä olin odottanut… että jotain tapahtuisi. Että maailma kääntyisi ylösalaisin tai jotain, mutta niin ei käynyt. Mä huomasin jopa omaksi yllätyksekseni, että mä en tuntenut oikeastaan mitään Tuomasta kohtaan. Ja nyt kun mä oon miettinyt sitä, niin mä ihmettelen, miksi mä en oo hoksannut sitä aikaisemmin.
Sami katsoi minuun.
- No mikset sä oo hoksannut sitä aikaisemmin? hän kysyi.
- Mä oon ollut niin pakkomielteinen sen suhteen. - Mä oon olettanut jotenkin, että se olisi täydellinen mies mulle. ja mä oon koko ajan ollut väärässä.
- Just.
- Ei kun oikeesti! huudahdin ja tartuin Samin käsiin. ne olivat lämpimät kylmästä ilmasta huolimatta. - Tuomas on ollut koko ajan ihan täysi paskíainen! Se ei oo ollut mulle missään vaiheessa se oikea. Mun ois pitänyt huomata sen jo viime vuonna.
- Aha, Sami sanoi ja veti kätensä käsistäni. - Kuka sitten on sulle se oikea? Prinssi Harry?
- älä viisti! äyskäisin. - Sä tietenkin!
Sami oli hetken täysin hiljaa. Yhden lyhyen hetken, jonka aikana katseemme kohtasivat. Katsoin Samia tämän sinisiin silmiin, joista heijastui yhä edelleen pettymystä, mutta kovaan kuoreen oli tullut pieni särö. Pienenpieni pisara sitä tunnetta, joka niissä oli vellonut kun olimme viimeksi olleet tällä paikalla.

Päivämäärä:   1.3.08 14:27:12

pian jatkoo:) <3<33

Päivämäärä:   1.3.08 15:53:20

Äkkiä jatkoo.. Jes, Anusta ja Samista on tultava pari.. :D <3

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.