Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuleeko väki vain kirkkohäihin?

Lähettäjä: Friidu 
Päivämäärä:   22.3.25 18:19:25

Siis ei tule olemaan tarjolla mitään muuta kuin kirkkohäät, ei mitään lounaita tai iltajuhlia. Ei ole varaa tiloihin. Mitään järkeä taas tarjota kaksiossa edes kakkukahvia….väkeä kutsuttaisiin 200

Re: Tuleeko väki vain kirkkohäihin?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.3.25 18:21:21

Ei

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   22.3.25 18:21:22

Siis kutsuisit 200 henkilöä katsomaan vihkimistä ja sen jälkeen moro? :D öö miksi? Ja ei, en tulis.

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   22.3.25 18:29:27

Varmaan lähimmät tulevat. Et kysynyt vinkkejä, muuta miksi ette järjestäisi pientä juhlaa, jos haluatte väkeä paikalle? Lettuja ja kahvia metsäaukiolla tai nyyttärit tädin pihalla tai seurakuntasalilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.25 18:31:25

Miksi vieraita tarvitsee kutsua noin paljon, jos ei ole varaa tarjota edes kahvia ja kakkua? Minulle tulisi olo, että hääpari on pelkkien lahjojen vuoksi kutsunut kauhean määrän ihmisiä, mutta ei halua itse tarjota mitään.. voisiko järjestää pienemmälle porukalle kakun ja kahvin? Tai juhlat niin, että vieraat ostavat illalliskortin? Tällöin laittaisin kyllä kutsuun, että lahjojen sijaan vieraat ostaisivat illalliskortin. Illalliskortti varmasti jakaa mielipiteitä, mutta voisin itse hyvin sellaisen ostaa lahjan sijasta, jos hääparilla on raha tiukassa, että juhlat saisi järjestettyä.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   22.3.25 18:33:24

Te ja teidän 200 sukulaista ja lähintä ystävää?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   22.3.25 18:36:02

"Siis kutsuisit 200 henkilöä katsomaan vihkimistä ja sen jälkeen moro? :D öö miksi? Ja ei, en tulis."

No ihan tämä. Ei, en edes harkitsisi tulevani. Eikä muuten harkitse ne mummelit ja paappelit ja tädit ja sedät keneltä niitä kivoja lahjoja voisi saada.. vähintään kaffet nyt kuitenkin on tarjottava. Mutta jos ei halua tai voi laittaa rahaa juhliin eikä mitkään kivat pikku nyyttärit kelpaa niin maistraattiin vaan, säästääpä mm. puku- ja isommat kukkarahatkin sitten saman tien.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.3.25 18:37:39

En tulisi

Päivämäärä:   22.3.25 18:41:27

Menisin itse paikalle ja onnittelisin lahjan kera. Häät eivät ole mikään vaihtokauppa, jossa lahja hankitaan tarjoilua vastaan. Lahja hankitaan onnitteluksi AVIOLIITOSTA, ei siksi että se olisi jokin pääsylippu juhliin. Kuinka kauan ihmiset jaksavat vängätä tästä samasta asiasta? Vuodesta toiseen!

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   22.3.25 18:41:37

No kuulostaa kyllä kummalliselta.
Ja Suomen sääolosuhteet voivat olla mitä vaan, meinaan jos metsään tai jonnekin pihalle meinaa nyyttärit järjestää. Myrskyssä se ei varmaan ole kovin kivaa ja 200 ihmistä on aika iso määrä porukkaa.
Näen jo sieluni silmin kuinka juhlatamineisiin pukeutuneet ihmiset lentää ruokineen juomineen päivineen pyörremyrskyssä. Siinähän olisi hyvä sauma kuvata uusi Twister -elokuva.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   22.3.25 18:42:55

"Siis kutsuisit 200 henkilöä katsomaan vihkimistä ja sen jälkeen moro? :D öö miksi? Ja ei, en tulis."

Tämä. Pitäkää häät pienellä porukalla perhepiirissä, tarjotkaa kotitekoinen kakku ja kahvit/teet/mehut. Parempi kuin kutsua 200 henkeä pelkkiin kirkkohäihin.

Päivämäärä:   22.3.25 18:46:58

Bree Vandekamp: tuskin kukaan tulee metsäjuhliin juhlavaatteissa...

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   22.3.25 18:48:01

Jos joku kaveri kutsuisi katsomaan vihkimistä ja tietäisin, että tilaisuudessa ei ehtisi edes onnittelemaan eikä vaihtamaan kuulumisia potentiaalisten tuttujen kanssa, en kyllä alkaisi laittautumaan saati matkustamaan. Perhepiirissä tietysti eri asia.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   22.3.25 18:48:46

"Minulle tulisi olo, että hääpari on pelkkien lahjojen vuoksi kutsunut kauhean määrän ihmisiä, mutta ei halua itse tarjota mitään."

Itse en kyllä mieltäisi tuollaisia häitä edes sellaisiksi että lahjaakaan kaivattaisi! Eli voisin osallistua jos tapahtuma olisi järkevän matkan päässä, onnittelisin ja lähtisin.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   22.3.25 18:49:53

Tämä. Pitäkää häät pienellä porukalla perhepiirissä, tarjotkaa kotitekoinen kakku ja kahvit/teet/mehut. Parempi kuin kutsua 200 henkeä pelkkiin kirkkohäihin."

Tämä. Jos olisi joku todella läheinen, hyvä ystävä tai perheenjäsen, niin menisin tottakai. Mutta joku muu jos kutsuisi, lähettäisin ystävällisen viestin , että kiitos kutsusta mutta en pääse paikalle.

Ja jos nyt itse riehaantuisin niin paljon että paukahtaisin naimisiin, niin haluaisin häihin tasan 4 henkilöä. Lapseni ja kaksi läheisintä ystävää.

Ja jos nyt on pakko joku kirkkospektaakkeli saada, niin se taatusti onnistuu pienemmälläkin porukalla. Minun häissäni lasteni isän kanssa oli n. 50 vierasta ja tuntuivat todella isolta juhlalta.

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   22.3.25 18:53:11

On hieman outoa että pitäisi kutsua kirkkoon 200 ihmistä istumaan ja sitten homma olisi siinä. En usko että tulisin elleivät häät olisi samalla paikkakunnalla. En valitettavasti matkustaisi vain sen takia että tulen kirkkoon istumaan ja sitten ajaisin takaisin kotiin.
Miksi pitää saada sinne kirkkoon 200 ihmistä? Miksi ei voisi ottaa vain ne lähimmät ja sitten esim mennä ravintolaan syömään?

Päivämäärä:   22.3.25 18:57:00

Eli ihmisten pitäisi parhaassa tapauksessa tulla satojen kilometrien päästä, istua alle tunti kirkossa, tuoda lahja ja lähteä pois? Ja ei, en tulisi.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   22.3.25 18:58:28

Tuollaisiin häihin lähtöä pitäis oikeesti harkita. Mihin asti kehtais lähteä katsomaan pelkää vihkimistä?

200. Ihmisen häät ovat aika suuret. Olisko vieraiden määrää mahdollista vähentää reilusti?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.3.25 18:58:29

Eikö siihen kirkkovaraukseen saa seurakuntasalia tai jotain vastaavaa kohtuullisella hinnalla kahvittelua varten?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.3.25 18:58:44

Jäisi kyllä tuollainen juhla käymättä.

Päivämäärä:   22.3.25 19:03:04

Mikä on se pointti miksi haluat ne 200 ihmistä katsomaan teitä ja siinä se? Siis sama kuin veisit työpaikalle kakun synttäreidesi kunniaksi ja söisit sen itse tarjoamatta muille. Yleensä jos vieraita kutsutaan johonkin, niin on itsestään selvää tarjota myös jotain. Tuohan olisi ihan törkeyden huippu. Kutsut sinne vaan ne lähimmät joita on varaa myös edes kahvittaa vihkimisen jälkeen.

Päivämäärä:   22.3.25 19:06:37

En lähtisi kauemmas kuin lähipitäjiin tuommosten "juhlien" takia ja silloinkin vain jos pari on läheinen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.3.25 19:07:25

Siis kyseessä on kirkkovihkiminen.
Häät on se jyhla vihkimisen jälkeen.

Eikä kirkkoon ikinä viedä lahjoja.
Jos ei ole juhlia, ei ole lahjoja.

Sataa ihmistä et taatusti saa kirkkovihkimistä todistamaan ellet ole lesta.

Lähimmät toki tulevat, mutta en minä ihan kenen vaan kaverini vihkimistä lähtisi kovin kauas todistamaan, ellei samalla suunnalla olisi samaan aikaan jotakin muuta mielenkiintoista.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   22.3.25 19:07:44

Mietippä omalle kohdallesi, kaukainen serkku kutsuu sinut kirkkoon vihkitilaisuuteen. Yhtä paljon sinua @!#$ ajaa satoja kilsoja 30 min seremonian takia ja serkku sen verran pöljä ettei edes ruokaa tarjoa pitlänmatkalaisille. Et taitaisi kpvin fiksuna pitää.

Että joo, 4/5 annan yksi röyhkeimmistä ideoista!

Päivämäärä:   22.3.25 19:09:58

Eihän siinä nyt sinällään ole väärin ilmoittaa, että vihkiminen tapahtuu paikassa X ja sitä saa tulla katsomaan, mutta ei moni varmaan tule jos ei satu asumaan ihan lähellä.

Päivämäärä:   22.3.25 19:15:28

Siis kirkkoon vaan mut ei mitään juhlatilaisuutta?

En todellakaan lähtisi kuin ehkä siskojen häihin noin.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   22.3.25 19:19:47

Olen hämmästynyt siitä miten moni sanoo ettei menisi. Kohtelisitteko samoin myös läheisen tai tärkeän ihmisen hautajaisia? Ai siellä on vaan kirkonmenot ja sitten se kuopataan, no eipä maksa vaivaa mennä jos ei mitään muistotilaisuutta hyvine pitopalveluineen kerran ole...

Päivämäärä:   22.3.25 19:23:24

No en ole mennyt hautajaisiinkaan kauas jos on vain siunaus kirkossa. Ei se läheinen kuolleena tiedä, ketä siellä on paikalla.

Päivämäärä:   22.3.25 19:35:07

Menisin minä läheisen ja tärkeän ihmisen takia paikalle vaikka viemään avaimet.

Päivämäärä:   22.3.25 19:43:38

Läheinen ja tärkeä kyllä joo menisin vaikken sellaisesta yhtään pitäisi. Mutta ne 200 ei kaikki kyllä ole tärkeitä ja läheisiä.

Päivämäärä:   22.3.25 20:27:38

Miksi ne ihmiset tulisi katsomaan jotain vihkimistä? Käy yksissä häissä ja olet nähnyt ne kaikki, joten jos ainoa ns. anti on katsoa vihkiminen niin jooei :D

Päivämäärä:   22.3.25 21:28:43

"Olen hämmästynyt siitä miten moni sanoo ettei menisi. Kohtelisitteko samoin myös läheisen tai tärkeän ihmisen hautajaisia? Ai siellä on vaan kirkonmenot ja sitten se kuopataan, no eipä maksa vaivaa mennä jos ei mitään muistotilaisuutta hyvine pitopalveluineen kerran ole..."

Kuinka moni on sanonut, ettei menisi katsomaan läheisen tai tärkeän ihmisen vihkimistä?

Päivämäärä:   22.3.25 21:35:06

Minä olen sukulaisten kohdalla aina skipannut sen kirkko-osuuden, miksi minua se vihkiminen kiinnostaisi? Se on pariskunnan asia. Olen aina ollut köyhä ja sairas ja sukulaiset osaavat kysyä jo suorilta, että menisinkö juhlapaikalle avuksi järjestelyissä/ruokaa laittamaan kirkon sijaan, en siis ilmesty vain juhliin.

Miksi pitää kutsua 200 ihmistä seuraamaan vihkimistä? Eivät ne ole häät, vaan pelkkä vihkiminen.

Lähettäjä: .x. 
Päivämäärä:   22.3.25 21:39:34

Pelkkää vihkimistä tai vainajan siunausta en menisi todistamaan kuin korkwintaan läheisen perheenjäsenen kohdalla. Eikä kyse ole tarjoiluista vaan ihmisten tapaamisesta.

Ne papin porinat on molemmissa tilanteissa jo kuultu moneen kertaan eikä ne siitä kummene.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   22.3.25 21:44:16

Menisin, kun olisi kutsuttu, mutta pitäisin todella erikoisena. Eikö avioliitto ole juhlimisen arvoinen? Pitäisin kyllä erikoisena myös hautajaisia, joissa ei ole edes pienimuotoista muistotilaisuutta. Jokaisen elämä on muistamisen arvoinen.

Päivämäärä:   22.3.25 21:47:20

"Olen hämmästynyt siitä miten moni sanoo ettei menisi. Kohtelisitteko samoin myös läheisen tai tärkeän ihmisen hautajaisia? Ai siellä on vaan kirkonmenot ja sitten se kuopataan, no eipä maksa vaivaa mennä jos ei mitään muistotilaisuutta hyvine pitopalveluineen kerran ole.."

En menisi katsomaan pelkkää siunaustilaisuutta, ei se vainaja tiedä mitä tapahtuu. Hautajaisten idea on tavata sukulaisia ym. ihmisiä, muistella vanhoja ja viaihtaa kuulumisia.

Päivämäärä:   22.3.25 23:41:46

Enpä ole kuullut hautajaisista, joissa ei ole muistotilaisuutta.

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   22.3.25 23:41:58

Tottakai menisin, häitä on muutenkin niin vähän.
Kutsu vähemmän väkeä esim. 50 ja pidän kahvitilaisuus seurakuntasalissa.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   23.3.25 00:12:21

En tule kirkkohäihin. Itse olen pakana.

Jos ei ole varaa juhlia pitää, niin sitten ei vieraita kutsuta.

Päivämäärä:   23.3.25 00:40:24

Läheisten sukulaistensa kirkkovihkimiseen voisin mennä vaikka ei olisi hääjuhlia. (Sisarukset, tädit/sedät ja n. puolet serkuista ja näiden lisäksi muutama ystävä) Muiden kirkkovihkimistä en menisi katsomaan ilman hääjuhlaa.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   23.3.25 01:07:46

Älytön idea, en tulisi, elleivät häät olisi ihan lähellä. Enkä antaisi lahjaa. Kyllä juhlissa pitää saada jotain lahjan vastineeksi. Eihän kirkossa pääse edes tapaamaan hääparia. Pidä edes kakkukahvit seurakuntatalolla tämän jälkeen. Ja vieraiden määrä sellaiseksi, että mahtuu ja on varaa.

Hautajaisiin ei voi verrata. Siellä vainajan muistaminen tapahtuu nimenomaan kirkkotilaisuudessa. On ihan tavallista, että ei-niin läheiset kaverit tai vaikka työkaverit käyvät jättämässä jäähyväiset kirkossa ja haudalla, mutta varsinainen muistotilaisuus on läheisemmille. Jos mitään muistotilaisuutta ei järjestetä, on sekin tosi outoa.

Lähettäjä: Vartti 
Päivämäärä:   23.3.25 01:48:49

Olin viime kesänä kaverin häissä. Vihkiminen kirkossa alkoi klo 15 ja jo klo 15.15 oltiin kirkon ulkopuolella puhaltamassa saippuakuplia hääparin päälle. Siitä sitten lähdettiin juhlapaikalle.

15 minuutin vuoksi en lähtisi toiselle paikkakunnalle ja hankkisi juhla-asua (jos sopivaa ei kaapista löydy) kaukaisemman sukulaisen tai kaverin vuoksi. Lähipiirin (esim. sisarus) vartin pituisiin häihin osallistuisin.

Lähettäjä: K2 
Päivämäärä:   23.3.25 07:13:42

"Eihän kirkossa pääse edes tapaamaan hääparia." Mä korostan tätä. Varsinkaan, jos kutsuttuja on sen 200, niin hääparia ei pääsisi edes onnittelemaan. Jättäisin väliin, ellei vihittävä olisi samalla paikkakunnalla asuva sisarus.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.3.25 08:07:54

Siis 200 ihmistä kirkkoon ilman hääjuhlia... No varmaan iso osa tulisi silti.
Voi hääpäaria onnitella kirkonpihalla. Pari tulee ensin kirkosta ulos ja jää odottamaan pihalle että väki alkaa tulla ulos ja onnittelevat siinä. Kun kaikki onnitelleet niin pari hyppää autoon ja poistuvat purkit kolisten ja vieraat lähtevät kotiin.
Lahjoille tietty pitää miettiä mihin ne jätetään.
Tietty kaukaa tulevat varsinkaan eivät viitsi lähteä tällaisiin häihin joten vierasmäärä varmaan pienenee .

Päivämäärä:   23.3.25 08:40:57

Mä lisään vielä sen, että miksi itse haluaisitte tuollaiset häät? Ettekö itse halua seurustella vieraiden kanssa? Mulle omissa häissä oli yksi parhaimmista jutuista se, että kaikki läheiset olivat kerrankin paikalla ja pääsi juttelemaan illan aikana kaikkien kanssa.

Päivämäärä:   23.3.25 08:45:05

Mikä on aloittajan syy sille, että täytyy kutsua 200 ihmistä? Miksei voi karsia vierasmäärästä niin, että voisi järjestää pienemmälle joukolle myös juhlat (tai edes ne kahvit)?

Päivämäärä:   23.3.25 08:54:26

Olen hämmästynyt siitä miten moni sanoo ettei menisi. Kohtelisitteko samoin myös läheisen tai tärkeän ihmisen hautajaisia? Ai siellä on vaan kirkonmenot ja sitten se kuopataan, no eipä maksa vaivaa mennä jos ei mitään muistotilaisuutta hyvine pitopalveluineen kerran ole.."

Hyvin moni ihminen menee kirkkoon katsomaan siunauksen ja hautaan laskun, jos on ihminen, jolla on suuri kaveripiiri, mutta ei ole kutsuttu muistotilaisuuteen. Näin esim. työkaverit, harrastuskaverit, etäisemmät kaverit, naapurit
Muistotilaisuuteen on sitten lähipiirille.

Enkä ole ikinä kuullut, että olisi ollut hautajaiset ilman muistotilaisuutta.
Jopa varattomille, joille sossu järjestää hautajaiset ja kantajat, se järjestää myös kahvia ja pullaa.

Lähettäjä: ei ole trolli 
Päivämäärä:   23.3.25 10:34:29

Avioitukaa puistossa tai rannalla, sinne mahtuu vaikka 2000 ihmistä. Alkutarjoiluna lasi kuoharia, sitten kesäistä katkarapusalaattia sitruunaveden kanssa, jälkkärinä voileipäkakkua ja kahvi+bebe-leivoksia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.3.25 10:48:32

Jos häät sattuisi olemaan siinä kaupunkissa missä asun tai max. 30min päässä, voisin harkita. Muuten en.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   23.3.25 10:57:50

Hautajaiset täysin eri juttu. Muistotilaisuus on vain läheisille ja hautaus julkinen. Meillä isäukolla oli kirkko täynnä (rapiat 300) ja muistotilaiauuteen mahtui vain 200. Onneksi se toista sataa kävi vain kirkossa. Itsekin käyn joskus vain kirkossa (juurikin nämä * mainitsemat) ja jos ns edustustehtävä (seuran tms puolesta kukkalaite) niin en mene muistotilaisuuteen.

Niin ja haudattiin miehen juoppo (hyväntahtoinen ja mukava) setä ilman muistotilaisuutta; siunaus ja kahville/kaljalle tämän kantakapakkaan, yhdet hupaisimmat hautajaiset missä olen ollut.

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   23.3.25 10:59:57

Missös nyt on ne oikeat uskovaiset? Eikö se siunaus ole tosi tärkeä juttu? Eikä ne lahjat.
Pakanana olen käynyt vain juhlimassa.

Päivämäärä:   23.3.25 11:02:47

"Lähettäjä.

Päivämäärä22.3.25 23:41:46

Enpä ole kuullut hautajaisista, joissa ei ole muistotilaisuutta."

Enpä ole kuvitellut ettei joku olisi kuullut hautajaisista ilman muistotilaisuutta. Paljon ihmisiä haudataan jopa kokonaan ilman saattoväkeä tai paikalla on vain muutama ihminen. Joskus vainaja itse kieltää muistotilaisuuden, eräskin ei halunnut että jälkeläiset syöttävät ja juottavat jotain uteliaita kylänmiehiä.
Äitini siunauksessa oli paikalla noin 30 ihmistä, varsinaista muistotiaisuutta ei ollut ja se ilmoitettiin etukäteen äidin veljille ja ystäville. Menimme vain minun ja veljeni perheen kesken siunauksen jälkeen keskenään mökille saunomaan ja syömään, luimme kyllä adressit ja puhuimme paljon äidistä, mutta mikä tärkeintä uskon että äiti olisi ollut tyytyväinen kun lapset ja lapsenlapset kerrankin kaikki viettivät viikonlopun yhdessä. Sen sijaan että olisimme jäykistelleet tavan vuoksi puolituntemattomien ihmisten kanssa.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   23.3.25 11:09:35

Minä ihmettelen miten moni jättäisi menemättä. Kyllä itse todellakin menisin, jos kyse olisi läheisestä tai jos matka ei olisi kovin pitkä. Jos matka olisi kovin pitkä (pari tuntia+) en meniso kaukaisemman sukulaisen tai etäisemmän ystävän vihkimiseen.

Mutta menisin paikalle ihan vain siksi, että arvostan ihmistä ja kunnioitan hänen valintojaan siitä, millaiset häät pitää.

Mutta toki ihmettelen silti miksi aloittaja kutsuisi 200 ihmistä tuollaiseen tilaisuuteen. Tuskin ne kaikki 200 on kovin läheisiä… ennemmin kutsuisin vain läheisimmät ja menisin heidän kanssaan vaikka omakustanteisille kahveille läheiseen kahvilaan tms. Voisi vaikka pyytää että lahjan sijasta jokainen maksaa oman kahvikuppinsa.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   23.3.25 11:12:39

Läheisen vihkitilaisuutta menisin todistamaan kyllä.
Jonkun kaukaisemmat kaverin vain, jos ei ole kovin kaukana.

Lahjaa en tietenkään veisi, koska kirkkoon ei lahjoja viedä.

Päivämäärä:   23.3.25 11:18:44

Eihän tuo aloituksen morsian edes huomaisi tuollaisissa häissä, kuka on paikalla ja kuka ei, kun seisoo lähes koko ajan selkä vieraisiin päin.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   23.3.25 14:06:12

Joo tuntuisi kummalta katsoa vihkiminen ja lähteä kotiin.
Lahjan vientiä tuollaiseen tilaisuuteen pitäis harkita.
Hääparia pitäis onnitella jossain. Ja jotain ois kiva antaa lahjaksi.
Mut miten homma toimii, jos hääparilla ei oo hääjuhlaa lahjapöytineen?

Päivämäärä:   23.3.25 14:36:19

Toki suurin osa tulisi todistamaan vihkimistä.
Lahjojahan ei tietenkään viedä silloin, kun mennään vain kirkkoon.

Ja sinne kirkkoon voi tulla ihan kuka kadunmies vaan. Vihkimistä ja hautajaisia saa mennä aivan vapaasti seuraamaan tunsi sitten vihkiparin tai ei.

Päivämäärä:   23.3.25 14:41:46

jos menisin naimisiin etsisin sopivan mökin, häät rantsussa ja juhlat siinä. muutama kaveri, thats it.

Lähettäjä: Vueras 
Päivämäärä:   24.3.25 00:32:44

Olisivathan tuollaiset häät vieraan kannalta nopeat ja edulliset. Vartti kirkossa ja lahjaa ei tarvitse viedä. Puku voi olla vanha ja arkimeikki riittää, kun ei kukaan ehdi nähdä tai kuvata. Ei tuollaisen vuoksi kuitenkaan kaukaa viitsi lähteä ajamaan.

Lähettäjä: *x 
Päivämäärä:   24.3.25 09:43:07

Voisin tulla todistamaan vihkimistä kirkkoon.

Lahjojahan tuollaiseen vihkimiseen ei sitten viedä.

Miettikää tilanne, missä tuore aviopari seisoo jossakin auton vieressä kirkon parkkipaikalla. Heidän edessään kiemurtelee 200:n ihmisen onnittelujono.
Kättely, halaus, onnea, ja lahja autoon.
Kun kaikki ovat onnitelleet, niin pari autoon ja moikka.

Rahalahjaa ei voi ilmaisen vihkimisen todistamisesta tilille toivoa, saati pyytää, ellei kyseessä samalla ole kirkkokonsertti, missä on joku tunnettu artisti. Ja sen artistin on sitten esitettävä enemmän kuin kolme kappaletta. Mieluusti ainakin kymmenen kappaletta.

Lahjan pelkästä vihkimisen todistamisesta antavat korkeintaan parin vanhemmat, isovanhemmat ja kummit.
Eivöt edes bestikset tai sisarukset.

Päivämäärä:   24.3.25 15:05:49

"Miettikää tilanne, missä tuore aviopari seisoo jossakin auton vieressä kirkon parkkipaikalla. Heidän edessään kiemurtelee 200:n ihmisen onnittelujono.
Kättely, halaus, onnea, ja lahja autoon.
Kun kaikki ovat onnitelleet, niin pari autoon ja moikka."

Ja vielä hauskempaa tämä on, jos sattuu olemaan sadepäivä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.3.25 15:23:29

Sadepäivänä vihkipari voi ottaa maitokärryt mukaansa alttarille ja kerätä pois kävellessään vierailta lahjat kärryihin. Vähän niin kuin sellainen kolehti.

Päivämäärä:   24.3.25 15:29:13

Vaikea uskoa, että ne kaikki 200 olisi läheisiä ja asuisi lähellä, joten varmaan kauempaa tulevat kaverit ja serkut jättäisi tulematta.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   24.3.25 16:23:21

Tietysti tulee. Laittaa kaikki ittensä hienoks ja satsaa lahjoihin säästelemättä latiakaan. xD

Jos ei oo varaa järkätä mitään, niin pitäkää jatkot ees seurakuntasalissa tai jossain ravintolassa josta voivat varata tilan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.3.25 16:39:43

Jos olisi paikkakunnalla ja läheinen ihminen vihittäisiin niin menisin, mutta eihän tuollaisessa ole oikein mitään järkeä.
Miksi haluatte ne 200 vierasta kirkkoon? Mikä heidän funktio on koko touhussa?

Päivämäärä:   24.3.25 16:49:28

Funktio on saada vierailta arvokkaat lahjat ilmaiseksi.

Lähettäjä: duoda 
Päivämäärä:   24.3.25 16:50:14

"Siis ei tule olemaan tarjolla mitään muuta kuin kirkkohäät, ei mitään lounaita tai iltajuhlia."

Häät on ne juhla. Kirkossa vihitään, ei juhlita. "Tuleeko väki vain vihkiäisiin" olisi oikea kysymys, koska vihkiäiset on tarjolla, ei häitä.

Päivämäärä:   24.3.25 22:12:56

Lähettäjä... 

Päivämäärä24.3.25 16:49:28

Funktio on saada vierailta arvokkaat lahjat ilmaiseksi.

No ei kukaan kirkkoon mitään lahjoja vie. Eikä kirkossa olosta mitään rahalahjojakaan anneta.

Päivämäärä:   24.3.25 22:18:47

"Tervetuloa kirkkoon vihkiäisiimme klo aa.bb xx.yy.zz klo dd. Lahjat voitte suorittaa lahjatilllemme 1223456-7890..."

Pummi & Toinen

Päivämäärä:   24.3.25 22:20:22

Eihän mikään estä pohtimasta sitä kannattaako yrittää kuitenkin. Siitähän tässä avauksessa kyse.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.