Lähettäjä: ??
Päivämäärä: 22.3.25 13:01:01
Toinen tuplakyssäri: Ketjussa on pari kommenttia, ja päätät kirjoittaa samalla nimellä kuin ketjussa jo ollaan?
"Kauneus on katsojan silmässä ja jollei poikkeamat ihannemuodosta jotenkin haittaa terveyttä niin useimmiten tuo kriittisyys on omassa päässä. Tuskin onnellisuus on tuosta erikoisuudesta kiinni.
Itse pidän kaikkea erikoisuutta persoonallisuutta lisäävänä. Se tekee ihmisestä kiinnostavan.
Kuitenkin sosiaalisissa suhteissa tärkeintä on se sisäinen kauneus.
Tuon luomiasian kanssa miettisin. Itselläni samaa vaivaa ja huomasin että kyse minulla kasvojen lihasten veltostumisesta. Keksin itselleni hierojan avustuksella kasvojumpan joka korjannut vaivaa huomattavasti. Muutos ei tapahdu heti ja tulee edelleen kiusaksi varsinkin väsyneenä."
- Mitä sitten jos se kriittisyys on omassa päässä? Kyllä mä voin sanoa että oon tuhat kertaa onnellisempi kun miellytän nyt _omaa silmää_. Mulle ei ole kukaan mun vanhasta nenästä sanonut koskaan mitään, itse en vaan siitä tykännyt. Ulkoinen kauneus ei mitenkään ole pois sisäisestä kauneudesta, älystä tai mistään muustakaan.
Roikkuvat luomet roikkuu ihon venymisen ja ihon ikääntymisen takia, siihen ei auta kuin veitsi.
"Kuulostaa lähinnä siltä, että leikkaus olisi omien traumojen kanssa painiskelua ja yritys miellyttää kiusaajia. Ei siitä uudesta nenästäkään tule ehkä sen parempaa."
- Mikä siinä on, että jos haluaa muokata itseään niin on heti traumatisoitunut, muiden miellyttäjä, huono itsetunto, mitä vielä? Eikö se ole just muiden miellyttämistä kun jättää leikkaamatta tällaisten mielipiteiden takia? Ettei kukaan vaan moiti turhamaiseksi tai traumatisoituneeksi?
Nomadi: Kyllä uusi nenä pyritään aina tekemään, niin että sopii piirteisiin. Järjestään aina onnistunut nenäleikkaus tekee kasvoista sopusuhtaisemmat. Ei sitä summissa leikata. Toki osa haluaa jo lähtökohtaisesti todella muokatun näköisen barbie-nenän, mutta se on aika marginaalinen osa. Esimerkiksi Turkissa ja Lähi-Idässä leikataan tavallisia kansalaisia aivan liukuhihnalta kun siellä on geneettisesti paljon isoja klyyvareita. Ja kun harvaa ne oikeasti kaunistaa vaikka moraalipoliisit täälläkin jankkaisivat mitä. Sopusuhtainen nenä on poikkeuksetta aina kauniimpi ja kun huomiotaherättävä nenä pienennetään, niin kasvoista pääsee ihan eri tavalla esim. poskipäät esille. Näin kävi esim. itselle.
Ja kyllä, nenäleikkaus on yksi haastavimmista leikkauksista etenkin silloin kun väliseinää, nenänpäätä ja rustoa joudutaan operoimaan. Pelkkä kyömyn höylääminen ei ole vaativa juttu. Eli pitää miettiä onko henkisesti ja taloudellisesti valmis myös mahdolliseen korjausleikkaukseen.
|