Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olisko järkeä kauneusleikkauksissa?

Lähettäjä: Yubaba 
Päivämäärä:   21.3.25 23:20:08

Mulla on ruma nenä. Hallitsee kasvoja, jos pitää hakea vaikutteita niin Yubaba Henkien kätkemästä. Ihan törkyiso klyyvari keskellä naamaa.

Nuoresta asti olen ollut hyvin tietoinen siitä ja vittuiluakin saanut osakseni. Joku yläasteen videokurssin juoni perustui siihen että nenäni saadaan korjattua.

Olen nelikymppinen, perhe perustettu ja puoliso ei ajattele kuten minä. Mutta näen joka kuvassa vaan oman ison nenäni. Pystyisin maksamaan leikkauksen jos pistän siihen kaikki säästöni mutta kannattaako se edes jos kaikki ihmiset joita rakastan hyväksyvät minut tällaisena?

Kärsinkö kehodysmorfiasta?

Re: Olisko järkeä kauneusleikkauksissa?

Lähettäjä: timjami 
Päivämäärä:   21.3.25 23:37:58

Täällä ollaan vaan kerran, käy leikkauksessa jos oot siitä noin kauan haaveillut! Äitini haaveili eräästä toisesta kauneusleikkauksesta yli 10v, muistan aina nuorena hänen hävenneen itseään ja miten paljon se rajoitti hänen elämäänsä. Sitten hän nosti ison lainan ja viimein kävi leikkauksessa, ainoa asia mitä hän katui oli se et hän oli odottanut yli 10v.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   22.3.25 00:30:23

Todellakin kannattaa! Mä inhosin omaa nenääni teinistä asti, leikkautin kolmekymppisenä ja paras päätös ikinä. Nyt se on tosi kaunis. Ainoa mitä olen itsekin miettinyt, että olisinpa tehnyt tämän aiemmin. Ihanaa, ihanaa ja vielä kerran ihanaa, kun voi olla aidosti tyytyväinen itseensä.

MUTTA leikkauksissa on aina riskinsä ja nenäleikkaus on haastava, jos epäonnistuu eli valitse kirurgi tarkkaan ja täytyy ymmärtää, että parhaatkin epäonnistuvat joskus. Suomalaisuus ei ole nenäleikkauksissa todellakaan laadun tae, täällä on vaan pari hyvää nenäkirurgia ja Suomessakaan ei korvata huonoja lopputuloksia millään vakuutuksilla, ellei lopputulos miellytä eli uusintaleikkaus on omasta pussista, jos kyseessä on esteettinen virhe.

Jos olet Facebookissa, kannattaa liittyä Nenäleikkaus-ryhmään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.25 01:24:04

Mulla toinen silmäluomi on "laiska" eli roikkuu silmän päällä huomattavasti enemmän kuin toinen. Olen haaveillut kirurgisesta toimenpiteestä sen suhteen mutta olen sitten tuntenut turhamaisuutta. Mutta en suostu muiden valokuvattavaksi, koska en pysty silloin näkemään, minkä näköinen se silmä on. Joudun kuvissa aina siristämään silmät että olisivat suht saman kokoiset. Lisäksi luomi on edessä silmälääkäri käynneillä ja silmänpohjan kuvauksissa, joudun käsin vetämään sitä tutkimuksissa ylöspäin.

Lisäksi mietityttää hinta, paljonko tuommosen korjaaminen maksaisi. Ja mihin asti sitä joutuisi matkustamaan, lähimpään kaupunkiin on 150 km, tokkopa siellä edes on kauneuskirurgia tarjolla.

Päivämäärä:   22.3.25 01:39:24

Siis silmäluomia leikataan julkisellakin, voisin kuvitella että noin raju toispuoleinen roikkuminen menisi jo julkisellakin puolella. Tai ainakin alv 0% yksityisellä. Nuo luomileikkaukset pyörii jossain parissa tuhannessa. Varmasti yleisimpiä kirurgisia toimenpiteitä tässä maassa.

Luomissakin voi totta kai epäonnistua eli sekin kannattaa toteuttaa kokeneella kirurgilla.

https://silmaluomileikkaukset.fi/

Seuraan paljon noita esteettisen kirurgian ryhmiä ja tuo Outi Hautalahti on todella kehuttu. Silmäluomet luottaisin ennemmin silmälääkärin käsiin kuin plastiikkakirurgin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.3.25 02:17:53

Jos nyt ihan oikeasti nenä olisi ns kauhea niin leikkaus voisi olla itselle hyvä. Mutta ehkä itse kiinnität siihen liikaa huomiota ? Jos seläheistenkin mielestä nenä ok niin miksi leikata ja laittaa siihen kaikki säästöt ?

Päivämäärä:   22.3.25 03:53:53

Kauneus on katsojan silmässä ja jollei poikkeamat ihannemuodosta jotenkin haittaa terveyttä niin useimmiten tuo kriittisyys on omassa päässä. Tuskin onnellisuus on tuosta erikoisuudesta kiinni.
Itse pidän kaikkea erikoisuutta persoonallisuutta lisäävänä. Se tekee ihmisestä kiinnostavan.
Kuitenkin sosiaalisissa suhteissa tärkeintä on se sisäinen kauneus.
Tuon luomiasian kanssa miettisin. Itselläni samaa vaivaa ja huomasin että kyse minulla kasvojen lihasten veltostumisesta. Keksin itselleni hierojan avustuksella kasvojumpan joka korjannut vaivaa huomattavasti. Muutos ei tapahdu heti ja tulee edelleen kiusaksi varsinkin väsyneenä.

Päivämäärä:   22.3.25 06:28:19

Kuulostaa lähinnä siltä, että leikkaus olisi omien traumojen kanssa painiskelua ja yritys miellyttää kiusaajia. Ei siitä uudesta nenästäkään tule ehkä sen parempaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.3.25 08:02:25

"Ei siitä uudesta nenästäkään tule ehkä sen parempaa."
Esteettisen kirurgian lähtökohta on aina, että lopputulos on parempi kuin se mistä lähdettiin. Tietysti komplikaatioita voi tulla, mutta ammattitaitoinen kirurgi ei lähde leikkaamaan mikäli katsoo että parannusta ei ole mahdollista saada aikaan.

Päivämäärä:   22.3.25 08:02:37

Poista samalla koko nenä, niin ei varmasti ole suuri. Tuollaisissa pakkomielteissä on vaan vaarana se, että kun mikään ei riitä.

Päivämäärä:   22.3.25 09:48:50

Jos se on taloudellisesti mahdollista niin miksi ei. Fiksumpi leikkaus tuo on kuin esimerkiksi silarit, mikä on todella suosittu leikkaus.

Tottahan toki jokaiseen leikkaukseen kuuluu riskejäkin, mutta hyvin harvinaisia pahat komplikaatiot ovat kuitenkin.

Päivämäärä:   22.3.25 09:52:11

"Esteettisen kirurgian lähtökohta on aina, että lopputulos on parempi kuin se mistä lähdettiin. Tietysti komplikaatioita voi tulla, mutta ammattitaitoinen kirurgi ei lähde leikkaamaan mikäli katsoo että parannusta ei ole mahdollista saada aikaan."

Esteettisyys on makuasia. Se uusikin voi olla omasta mielestä liian iso/ liian leveä/ liian pysty....

Lähettäjä: :; 
Päivämäärä:   22.3.25 10:28:07

Millä mallilla itsetunto on muuten?

Kaikkien säästöjen laittaminen leikkaukseen on iso juttu. Onko mahdollista että sen jälkeen tuleekin joku muu asia mikä tulisi korjata?

Iso nenähän voi olla todella kaunis.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   22.3.25 12:40:41

Vaikka uusi nenä onnistuisi ja olisi nätti, se ei välttämättä oikein istu muihin piirteisiin.

Lääketieteellisesti tuo ei ole erityisen vaikea operaatio. Ja säästöthän ovat vain rahaa.

Kysyisin kolmen puolueettoman tyypin mielipiteitä. Jos lähtisin leikkaukseen, ottaisin valmiiksi ennakkoasenteen, etten välttämättä pidä uudestakaan nokasta.

Lähettäjä: noniin 
Päivämäärä:   22.3.25 12:49:58

Mun luokkakaverilla, tyttö, oli iso koukkunenä josta häntä jonkun verran kiusattiin. Parikymppisenä päätti tehdä asialle jotain ja kävi pienentämässä nenänsä. Aikaa tuosta on jo yli 30 vuotta, ei ole päivääkään katunut.

Nenä on aika näkyvä asia kasvoissa joten jos se sua itseäsi vaivaa niin operoi se. Ole tarkka ja valitse luotettava, hyvät arvostelut saanut toimija. Unohda halvat Turkin tai Thaimaan reissut. Itse en varmaan käyttäisi säästöjäni vaan ottaisin lainaa. Oletko kysynyt onnistuisiko tuo julkisella puolella?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   22.3.25 12:56:30

Jos itseä häiritsee ja varaa on, niin miksipäs ei. Ei sillä ole tekemistä huonon itsetunnon tai minkään muunkaan kanssa. Leikkauksia tehdään verrattain paljon ja ihan tavallisille ihmisille, niistä ei vaan huudella, koska ainakin Suomessa ne on tabu.

Itse olen syksyllä menossa silmäluomien leikkaukseen. Olen reilu 30 vuotta vanha. Itseä häiritsee ja haluan näyttää raikkaammalta ja että meikki istuu paremmin. Mulla on varaa ja halua, niin ei haittaa muiden mielipiteet.

Päivämäärä:   22.3.25 13:01:01

Toinen tuplakyssäri: Ketjussa on pari kommenttia, ja päätät kirjoittaa samalla nimellä kuin ketjussa jo ollaan?

"Kauneus on katsojan silmässä ja jollei poikkeamat ihannemuodosta jotenkin haittaa terveyttä niin useimmiten tuo kriittisyys on omassa päässä. Tuskin onnellisuus on tuosta erikoisuudesta kiinni.
Itse pidän kaikkea erikoisuutta persoonallisuutta lisäävänä. Se tekee ihmisestä kiinnostavan.
Kuitenkin sosiaalisissa suhteissa tärkeintä on se sisäinen kauneus.
Tuon luomiasian kanssa miettisin. Itselläni samaa vaivaa ja huomasin että kyse minulla kasvojen lihasten veltostumisesta. Keksin itselleni hierojan avustuksella kasvojumpan joka korjannut vaivaa huomattavasti. Muutos ei tapahdu heti ja tulee edelleen kiusaksi varsinkin väsyneenä."

- Mitä sitten jos se kriittisyys on omassa päässä? Kyllä mä voin sanoa että oon tuhat kertaa onnellisempi kun miellytän nyt _omaa silmää_. Mulle ei ole kukaan mun vanhasta nenästä sanonut koskaan mitään, itse en vaan siitä tykännyt. Ulkoinen kauneus ei mitenkään ole pois sisäisestä kauneudesta, älystä tai mistään muustakaan.

Roikkuvat luomet roikkuu ihon venymisen ja ihon ikääntymisen takia, siihen ei auta kuin veitsi.

"Kuulostaa lähinnä siltä, että leikkaus olisi omien traumojen kanssa painiskelua ja yritys miellyttää kiusaajia. Ei siitä uudesta nenästäkään tule ehkä sen parempaa."
- Mikä siinä on, että jos haluaa muokata itseään niin on heti traumatisoitunut, muiden miellyttäjä, huono itsetunto, mitä vielä? Eikö se ole just muiden miellyttämistä kun jättää leikkaamatta tällaisten mielipiteiden takia? Ettei kukaan vaan moiti turhamaiseksi tai traumatisoituneeksi?

Nomadi: Kyllä uusi nenä pyritään aina tekemään, niin että sopii piirteisiin. Järjestään aina onnistunut nenäleikkaus tekee kasvoista sopusuhtaisemmat. Ei sitä summissa leikata. Toki osa haluaa jo lähtökohtaisesti todella muokatun näköisen barbie-nenän, mutta se on aika marginaalinen osa. Esimerkiksi Turkissa ja Lähi-Idässä leikataan tavallisia kansalaisia aivan liukuhihnalta kun siellä on geneettisesti paljon isoja klyyvareita. Ja kun harvaa ne oikeasti kaunistaa vaikka moraalipoliisit täälläkin jankkaisivat mitä. Sopusuhtainen nenä on poikkeuksetta aina kauniimpi ja kun huomiotaherättävä nenä pienennetään, niin kasvoista pääsee ihan eri tavalla esim. poskipäät esille. Näin kävi esim. itselle.

Ja kyllä, nenäleikkaus on yksi haastavimmista leikkauksista etenkin silloin kun väliseinää, nenänpäätä ja rustoa joudutaan operoimaan. Pelkkä kyömyn höylääminen ei ole vaativa juttu. Eli pitää miettiä onko henkisesti ja taloudellisesti valmis myös mahdolliseen korjausleikkaukseen.

Päivämäärä:   22.3.25 13:06:36

"Jos itseä häiritsee ja varaa on, niin miksipäs ei. Ei sillä ole tekemistä huonon itsetunnon tai minkään muunkaan kanssa"

Pakonomaista ajattelua kyllä. Olkaa tyytyväisiä itseenne sellaisina kuin olette.

Päivämäärä:   22.3.25 13:11:13

"Pakonomaista ajattelua kyllä. Olkaa tyytyväisiä itseenne sellaisina kuin olette."

- Ja kaikkien pitäisi elää sinun mielipiteesi mukaan? :D Millä oikeudella sä julistat täällä mitä ihmisten pitäisi tehdä ja oletat tietäväsi mitä muut ajattelee? Kertonee ehkä enemmän sinusta kuin leikkausta ajattelevasta.

On se kyllä todellakin onni, että jokainen saa tehdä itseään koskevat päätökset ihan itse eikä tarvitse muiden mielipiteitä kuunnella.

Päivämäärä:   22.3.25 13:49:50

"Roikkuvat luomet roikkuu ihon venymisen ja ihon ikääntymisen takia, siihen ei auta kuin veitsi."

Paitsi kun tämä luomi on syntymästä asti ollut tällainen. Vika mikä vika. Kyllä tämän kanssa on elänyt mutta en tykkää peilikuvastani. Silmien ero on huomattava. On minulta tuntemattomatkin etenkin sinkku aikana kysynyt että mikä silmiä vaivaa kun ne on tämmöiset.

Päivämäärä:   22.3.25 13:57:50

"Paitsi kun tämä luomi on syntymästä asti ollut tällainen. Vika mikä vika. Kyllä tämän kanssa on elänyt mutta en tykkää peilikuvastani. Silmien ero on huomattava. On minulta tuntemattomatkin etenkin sinkku aikana kysynyt että mikä silmiä vaivaa kun ne on tämmöiset."

- Vastaukseni oli tuohon toisen tuplakyssärin kasvojumppaan. Jos sinulla on kyseessä synnynnäinen asia, niin silloin tuon toisen tuplakyssärin jumppavinkit voit ainakin unohtaa kun tuo sinun vaivasi todellakin korjaantuu vaan veitsellä. Ihoa siinä silloinkin on liikaa, vaikkakin tapauksessasi syntymästä asti. Suosittelen lämpimästi hakeutumaan lääkärin juttusille tuosta asiasta, voisit sen saada korjattua jopa julkisella. Ihan turhaa kärsit siitä kun vaiva on varmasti korjattavissa tai ainakin parannettavissa. Ihmettelen suuresti, miten sitä ei ole sinulle jo ehdotettu, jos luomi on tiellä silmää tutkiessakin jo jne.

Päivämäärä:   22.3.25 14:03:39

Ehkä kärsit siitä kehodysmorfiasta.

Vastaajat; ottakaa huomioon että on mahdollisuus että aloittajan nenä on täysin normaali ja jopa pieni.

Mulla on tästä elävän elämän esimerkki; Olen ollut eskari-ikäisestä ystävä naisen kanssa, nyt melkein 30 vuotta. Hän on aina ollut vakaassa käsityksessä siitä että hänellä on iso nenä ja on puhunut leikkauttavansa sen. Käsi sydämellä voin vannoa että hänen nenänsä on siis pienehkö/normaali. En yritä väittää etteikö olisi isoja neniä. On varmasti. Mutta hänen nenänsä ei sellainen ole.

Mikään ei kuitenkaan saa häntä uskomaan ettei nenänsä ole iso. On päättänyt että se on ja tuntuu absurdilta miten on selvästi vinoutunut kehonkuva.

Eli kun kannustatte aloittajaa leikkaukseen, ottakaa huomioon että aloittajan nenä saattaa olla aivan pieni. Hän itsekin pohtii kehodysformian mahdollisuutta.

Päivämäärä:   22.3.25 14:55:39

Viiva: Vaikka sun ystävälläsi olisikin kehodysmorfia, niin valtaosalla plastiikkakirurgian asiakkaista Suomessa ei ole. Se on lopulta hyvin harvinainen tuossa muodossa. On vain joku piirre mikä halutaan korjata eikä siinä ole taustalla yhtään mitään sen kummempaa. Asiantunteva ja vastuullinen kirurgi ei myöskään leikkaa esimerkiksi nenää, jos ei siinä leikattavaa näe ja uskoo lopputuloksen olevan huonompi kuin alkuperäinen.

Mun mielestä on outo ajatus, että sitä on "tuomittuna" elämään niillä korteilla, mitkä on syntymässä sattunut saamaan. Kaikkea ei voi eikä tarvitse korjata ja se on täysin jokaisen oma asia, mitä itselleen tekee, mutta on outoa kun ihmistä noin muuten pidetään jatkuvasti kehittyvänä ja kasvavana olentona, elämä on jatkuvaa oppimista ja itsensä kehittämistä, osa muuttuu ihmisinä paljonkin. Mutta syntymässä saatu tai vaikkapa raskauden myötä muuttunut ulkonäkö on sitten joku Pyhä Graalin malja, johon ei missään tapauksessa saisi koskea tai jos kosket, olet päästäsi vialla. Mielestäni kummallinen ajatusmaailma sekin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.